Näytä tavallinen näkymä : Siilinjärven maantie - ja maastolenkit
Ohjaustehostin
31.07.2005, 08.43
En pääse lenkille öisien tomisto kiireiden vuoksi.:(
kon-ciocc
31.07.2005, 09.48
Sopisko lähtö klo. 11.00?............ En ole ollenkaan varma pystynkö ajamaan, mutta ainakin yritän!
hannupulkkinen
31.07.2005, 18.45
Kiitti Kari lenkistä. Kyllä kunto on laskenut kun nyt vähän ramasee.
kon-ciocc
31.07.2005, 22.09
Kiitos vaan itsellesi, että jaksoit vetää! Ei tuo selkä juuri vetovuoroja mulle sallinut. Tosin lenkin loppuvaiheessa kivut selvästi hellitti.
Viimeiset neljä kilsaa ajoin traktorin 'imussa' (42km/h) . Tasaisella piti tosiaankin jarrutella,ettei olisi mennyt päälle! Hauskaa, kun kerrankin autoilijat ajoivat kiltisti takana! Eivät nimittäin päässeet ohi vastaan tulevien takia!
Tervehdys Savonlinnasta!
Ensi lauantaina ajetaan Puruveden ympäri -kuntotapahtuma ja jos saatte porukkaa lähtemään yhteiskyydillä tännepäin, niin olisi upea homma! Tapahtuma infoa osoitteessa: http://www.fillari-lehti.fi/perus/racing/2005/purukutsu.asp. Matka ei kylläkään ole tuo 130km vaan tarkka pituus on 112km.
Perjantaina illalla ajetaan Punkaharjulla myös avoimet aluemestaruus maantiekisat, joten myös niitä voip tulla seuraamaan tai jopa kisaamaan. Kisoista infoa /forum/showthread.php?t=19611.
-Tumppi
Ohjaustehostin
02.08.2005, 21.54
Tervehdys Savonlinnasta!
Ensi lauantaina ajetaan Puruveden ympäri -kuntotapahtuma ja jos saatte porukkaa lähtemään yhteiskyydillä tännepäin, niin olisi upea homma! Tapahtuma infoa osoitteessa: http://www.fillari-lehti.fi/perus/racing/2005/purukutsu.asp. Matka ei kylläkään ole tuo 130km vaan tarkka pituus on 112km.
Perjantaina illalla ajetaan Punkaharjulla myös avoimet aluemestaruus maantiekisat, joten myös niitä voip tulla seuraamaan tai jopa kisaamaan. Kisoista infoa /forum/showthread.php?t=19611.
-Tumppi
Minä voisin lähtee ainakin lauvantaina tuon puruveden kiertämään ,jos ois muita lähtijöitä vois mennä kimppa kyydillä.
Lyytinen
04.08.2005, 19.19
Oishan tuo mukava lähteä, mutta olen töissä koko viikonlopun :)
Ohjaustehostin
18.08.2005, 20.58
Oisko kukaan lähössä pe-la lenkille?
Lyytinen
18.08.2005, 22.57
Lauantaina voisin lähteä...maastoon vai maantielle? Ja nyt jo etukäteen tiedoksi, että en ole ajanut enkä oikeastaan muutenkaan säännöllistä liikuntaa harrastanut heinäkuun puolivälin jälkeen, että malttia sitten jos rupeaa välillä hyytymään.
Mitenkäs ne meni noi campangolon takavaihtajan säätäminen, kun ei jostakin syystä pudota kahdella viimeselle (8-pakka) rattaalle, isommalla eturattaalla ajettaessa taitaa joskus pudottaa 7-rattaalle, mutta se viimenen on aina tavoittamattomissa. Mistä kannattaa aloittaa "vian" etsiminen/korjaaminen???
Jos vaikka huomenna kerkeäis saada jollain lailla kuntoon, niin saisi kaikki välitykset mukaan ja pysyisi edes alamäessä mukana :D Itseasiassa maasturissa on sama ongelma, shimano ei pudota kahdelle viimeselle rattaalle (9-pakka) ???
Ohjaustehostin
18.08.2005, 23.01
Lauantaina voisin lähteä...maastoon vai maantielle? Ja nyt jo etukäteen tiedoksi, että en ole ajanut enkä oikeastaan muutenkaan säännöllistä liikuntaa harrastanut heinäkuun puolivälin jälkeen, että malttia sitten jos rupeaa välillä hyytymään.
Mitenkäs ne meni noi campangolon takavaihtajan säätäminen, kun ei jostakin syystä pudota kahdella viimeselle (8-pakka) rattaalle, isommalla eturattaalla ajettaessa taitaa joskus pudottaa 7-rattaalle, mutta se viimenen on aina tavoittamattomissa. Mistä kannattaa aloittaa "vian" etsiminen/korjaaminen???
Jos vaikka huomenna kerkeäis saada jollain lailla kuntoon, niin saisi kaikki välitykset mukaan ja pysyisi edes alamäessä mukana :D Itseasiassa maasturissa on sama ongelma, shimano ei pudota kahdelle viimeselle rattaalle (9-pakka) ???
Alota vaikka vaijerin rasvauksella jos et oo ajanunna koko suvena.
Eikö sitä maantielle mennä
Lyytinen
19.08.2005, 21.07
Ollaankos sitä lähössä aamulla sinne lenkille... monelta,mistä ja minne???
Ohjaustehostin
19.08.2005, 22.41
Ollaankos sitä lähössä aamulla sinne lenkille... monelta,mistä ja minne???
oisko kymmeneltä essolla ajelaan minne nenä näytää
Lyytinen
20.08.2005, 08.51
Selevä homma.
Ohjaustehostin
23.08.2005, 20.23
Miten ois keskivikkona 16-17 välillä lenkille lähtijöitä.
Lyytinen
23.08.2005, 20.52
Ei pysty irtaantumaan....treenit klo 20-21.30
kon-ciocc
23.08.2005, 22.55
Olen vasta töistä tulossa tuohon aikaan!
Pitää kuitenkin yrittää ajaa illalla edes lyhyehkö lenkki, ettei kroppa kuvittele selviävänsä liian helpolla tästäkään kesästä!!!
hannupulkkinen
24.08.2005, 15.07
Lähdettäiskö kello 17 Siilistä ja kierrettäsiin Alapitkän kautta Kinnulanlahteen niin Karikin ehtii mukaan. Ajoin eilen aika kovaa, joten tänään pitää jarrutella. Penakin saa sitten kuntonsa mukaisen lenkin.
Soittelen Karille jos sulle Pena käy.
Missäs YT-luuraa. Lähede mukaan vaan. Ei näitä aurinkoisia ajopäiviä enää varmaan tuhottomasti ole. Pitkät hihat vaatii keli jo-huomasin sen eilen kun tulin vasta kello 19 lenkiltä.
Ohjaustehostin
24.08.2005, 16.43
Kääpihän se tokkiisa..
hannupulkkinen
26.08.2005, 22.01
Huomenna kukaan menossa aamutuimaan ajaan???
kon-ciocc
26.08.2005, 22.36
Katellaan aamulla, jos keli vain sallii?
Ohjaustehostin
26.08.2005, 22.59
Kylläpä se käy jos sää sallii.
hannupulkkinen
26.08.2005, 23.20
Jos tiet ovat kuivia niin oisko 40 vastatuuleen ja takasin mitään? Kiveltä lähtö kymmenen maissa?
Ohjaustehostin
26.08.2005, 23.24
Kylläpä se kääpi.
hannupulkkinen
27.08.2005, 16.39
Kiitti lenkistä. Mukavampi sieltä Kurkimäen kautta on varmaan ajaa kun tulee Vehmerinlenkiltäkin. Ei pidennä varmaan paljon ja on pitkä alamäki tiedossa.
108 kilsaa tuli.
Timppa H
28.08.2005, 22.59
Moro savolaiset !
Olen tulossa viikoksi Kunnonpaikkaan ja otan maastopyörän mukaan.
Mistähän löytyisi mukavaa teknistä polkua ja kartta niistä ?
hannupulkkinen
28.08.2005, 23.57
Patakukkula-Käärmelahti väliltä löytyvät yhdet maamme parhaista poluista.
Karttoja löytyy kirjakaupasta tai kun ehdin niin koetan katsoa netistä:)
hannupulkkinen
29.08.2005, 10.45
Tälla kartalla löytty paikka nimeltä Patakukkula:
http://kartta.kuopionseutu.fi/map/map.php
Kunttarilta Siilinjärvelle ja liittymästä Maaningalle(Viitasaarelle päin) ja heti ensimmäisestä liittymästä moottoritien ylimenevän sillan jälkeen vasemmalle ja sitten heti oikealle mäkeä ylös. Patakukkulan parkkipaikalla on kartta, josta näkyvät hiihtoladut.
Suoraan parkkipaikalta lähtee purupohjainen ura, jota seuraamalla pääsee Käärmelahteen asti.(Puru tosin loppuu parin kolmen kilometrin jälkkeen) Pitää mennä aina vain suoraan. Kumpusen tien alitse tunnelista ja taas vain suoraan tätä metsäuraa pitkin. Lähinnä tämän metsätien oikealta puolelta lähtee polkuja, joita kaikkia on kiva ajella. Parhaat polut ja maisemat löytyvät kuitenkin noin 15 kilometrin ajon jälkeen Käärmelahdesta. Siellä on hiekkaharjuja ja kuruja, joita ei luulisi löytyvän Savosta. Sinne pääsee myös autolla kun ajaa Siilistä Maaninkaa kohti ja kääntyy Käärmelahteen noin 10-12 kilsan ajon jälkeen.
Käärmelahden koulun läheisyyteen voin jälttää auton ja sitten suunta itään.
Täältä pellon pohjoisesta reunasta lähtee sama metsätie, joka alkaa Patakukkulalta. Nyt tämän tien vasemmalla puolella heti Käärmelahdesta lähdettyä löytyy harjualue, joka on aivan mahtava. Jokaista polkua voi ajella ja suurta eksymien vaaraa ei ole kun pysyttelee Maaningantien ja tämän metsätien välissä.
Jos lähdet Patakukkullta niin tämä suoraan vain ohje koskee myös maanteiden ylityksiä. Koivumäentien ylitsekin(7-8 kilsan ajon jälkeen) mennään suoraan ja ajetaan vähän aikaa levämpää soratietä. Parin kilsaa ja oikealla on sorakuoppia. Niiden jälkee alkaa taas haastava ja hieno polkuverkosto. Kompassi olisi poikaa. Kun aina valitsee itäisen polun tulee vääjäämättä ennen pitkää tuonne Käärmelahteen. Ajokuntoisia polkuja on vaikka millä mitalla ja todella eksyminen on vaikeata kun pysyy tämän Maaningantien ja mainitun metsätien välissä.
Timppa H
01.09.2005, 18.48
Kiitos !!
Tulostin netistä peruskartan Patakukkulan ja Käärmelahden väliltä. Eiköhän polkuja löydy.
Mites Vuorelan lähimaastot Hanhimäki ja Paasisalo, näyttää olevan avokalliotakin ?
Ohjaustehostin
09.09.2005, 17.00
Mitenkäs ne viikonloppu pyöräilyt ois?:rolleyes:
hannupulkkinen
09.09.2005, 18.57
Kiitos !!
Tulostin netistä peruskartan Patakukkulan ja Käärmelahden väliltä. Eiköhän polkuja löydy.
Mites Vuorelan lähimaastot Hanhimäki ja Paasisalo, näyttää olevan avokalliotakin ?
Hanhimäessä en ole käynyt ajamassa. Paasisalossa on pururata ympäri, muut polut ovat hakusessa. Paasisalon voi kyllä kiertää ja ihan hyvä sitä on ainakin hiihtää. Patakukkulan maastoihin verrattuna ne kyllä ovat kalpea aavistus vain.
hannupulkkinen
09.09.2005, 19.00
Mitenkäs ne viikonloppu pyöräilyt ois?:rolleyes:
Jos ei tuule niin 60-70 kilsaa voisi ajaa molempina päivinä.
Entäs jos tuulee niin paljonko sitten kilometrejä?
hannupulkkinen
09.09.2005, 21.08
Entäs jos tuulee niin paljonko sitten kilometrejä?
Sitten mennään metsään ja ajetaan paljon vähemmän. Iskaripumppu vain on hukassa ja vanha keula pohjaa jos en saa ilmaa siihen, jotta jos tuulee liikaa voi jäädä kilsat nollille. Tänään muuten oli tuulta sen verran puuskissa, kun ajoin vastatuuleen, että ei mun jaloilla sotkettu kovin kovaa. Olisi 30 kilsaa vastaiseen ottanut koville. Ei tee mieli sellaiseen tuuleen huomenna.
Iskaripumppu vain on hukassa ja vanha keula pohjaa jos en saa ilmaa siihen, jotta jos tuulee liikaa voi jäädä kilsat nollille.
Jospa joku suostuisi lainaamaan pumppua?
Ohjaustehostin
09.09.2005, 21.45
Oisko klo 10 merkkikivellä?
hannupulkkinen
09.09.2005, 22.50
Oisko klo 10 merkkikivellä?
Joo! Jos tuulee samoin kuin tänään tai tiet ovat märkinä niin mennäänkö maastaoon ja ajetaan polkupyöräilyä?
Tosi xc-tyylisesti - friiraidaukset voisi olla vähäisempiä. Simokin voisi lähteä tuulettamaan keuhkojaan.;)
Lyytinen
10.09.2005, 19.28
Minä kävin tänään passipaikkoja raivaamassa, joten tulee hirville kiire 24.9 jälkeen, ja keuhkotkin tuulettu ;) Mutta huomenna voisin lähtee kyllä mielelläni ajamaan... Mitä Missä Milloin? Jos saan sanoa ehdotuksen, niin maastoon mieluummin, on paljon mukavampaa.
hannupulkkinen
10.09.2005, 20.15
Karin kanssa sovittiin, että maastoon Pataskilta kello 11.30. Enimmäkseen polkupyöräilyä, enduro saa jäädä vähemmälle.
Pena sun kuvas on fillarin kalleriassa.
Simo, mieten niin maastopyöräily on kivempaa kuin maantie? Olen täsmälleen erimieltä.;)
Lyytinen
10.09.2005, 20.33
Mulla on sen verran isompi reikä päässä, että on siistimpää tykittää mettässä, mäntyjen vilistäessä tangon molemmin puolin, kuin kestopäällysteellä sotkeminen. Ja mettässä en ole aina se heikoin lenkki, toivottavasti. :)
kon-ciocc
11.09.2005, 09.58
Pekka, tulethan Sinäkin? On varmaankin 'polvi' ongelmat hellittäneet sen verran, että voit lähteä mukaan? Voit antaa sit vinkkejä tuon 'keinuhevosen' säätöihin.
kon-ciocc
11.09.2005, 11.16
Mitä arvelette, pääseekö kaveri ehjänä ja polkien perille? http://www.mondo.fi/sihvonen.htm
StantheMan
11.09.2005, 11.43
Teillä siilinpyöräilijöillä kun tuo Puijon asvalttinousu sujuu leikiten, niin voisitteko kertoa mikä sen ns. nousuprosentti on. Nyt kun tuolla Espanjassa noustaan päivittäin hurjia nousuja, niin voiko Puijoa edes verrata niihin? Oman matikan taidon pohjalta aavistelisin, että nousu voisi olla n. kymmenprosenttinen. :seko:
Entä Uuhimäki? Onko muita mainittavia nousuja Kuopion seudulla?
Sulimmat kiitokset!
Ohjaustehostin
11.09.2005, 15.22
Puijon nosu 9% keskimääräisesti, alussa on parisataa metriä 13%nousua :D
Puijolla pituutta n.1,3km nosua 115m
Uuhimän taka nosu Ratatoivalasta päin n.8% pituus n.500m
StantheMan
11.09.2005, 15.45
Kiitos!
Tuohon Puijon alkuun olen jo muutaman kerran tukehtunut vaikka ylös asti olen päässytkin. Uuhimäki on siitä mukava, että uskaltaa laskea alas "vapaasti" ilman suurempaa pelkoa alletulevista.
hannupulkkinen
11.09.2005, 18.15
Pekka pyöräilee (http://asko7.softavenue.fi/kuvagalleria/fillari/naytakuva.asp?Size=2&Kid=8316)
Kari kurvailee (http://asko7.softavenue.fi/kuvagalleria/fillari/naytakuva.asp?Size=2&Kid=8317)
Simo suhaa (http://asko7.softavenue.fi/kuvagalleria/fillari/naytakuva.asp?Size=2&Kid=8315)
Kovaa se on maastoajo, mutta eiköhän se taas parane, jos vain pyörä kestää.
No nyt on todiste siitä, ettei viikonloppu mennyt sohvalla maatessa. Simon kanssa käytiin kiärmelahden harjun päässä ja käännyttiin takasin juuri ennen kuin asfaltti tuli vastaan.
Lyytinen
11.09.2005, 20.26
Harmi kun noista kuvista ei käy ilmi se hurja vauhti ;) Mukavata oli taas pitkästä aikaa, vai mitä Hannu? ;) Otetaankos ens vkonloppuna uudestaan?
Jokohan Kari sai filmin kehitettyä?
kon-ciocc
12.09.2005, 10.07
Jokohan Kari sai filmin kehitettyä?
Lähetin pari kuvaa Hannulle siinä toivossa että hän laittaisi ne samaan galleriaan toisten, samalta lenkiltä otettujen kuvien kanssa.
Aikamoista sählinkiä mulla heti lenkin alusta lähtien, eikä kuvien ottaminenkaan oikein onnistunut! Ehkä seuraavalla kerralla onnistuu paremmin.
hannupulkkinen
12.09.2005, 12.21
Tässä Karin kuvasatoa:
Kivenkiertoa (http://asko7.softavenue.fi/kuvagalleria/fillari/naytakuva.asp?Size=2&Kid=8320)
Urhot (http://asko7.softavenue.fi/kuvagalleria/fillari/naytakuva.asp?Size=2&Kid=8319)
Ylämäkeen (http://asko7.softavenue.fi/kuvagalleria/fillari/naytakuva.asp?Size=2&Kid=8318)
1300 postausta täynnä:)
Joko se Hannun uusi pyörä on viikonloppuna esillä? Edes kuva?
hannupulkkinen
16.09.2005, 20.30
Maanantaina vasta ilmestynee tuonne matkahuoltoon. Kuvan laitan kalleriaan ihan pian, mutta se ei ole samoilla osilla kun tuo mun tuleva:
Speksit:
Runko Timeless: alu/carbon. Takahaarukan alaputket ilman linkkua - hiilikuitujouset.
Rungon vinoputki ja takahaarukan alaputket
hiilikuitua.
Etuhaarukka: RS Reba Race 100 mm
Takajousitus: RS Bar 75 mm
Koko: 18”
Satulakulma: 70 astetta
Ohjauskulma: 69 astetta
Vaakaputken pituus: 61 cm
Satulaputken pituus: 56 cm
Akseliväli: 112,5 cm
Takahaarukan pituus: 43 cm
Keskiön korkeus: 32 cm
Vaihteensiirtäjät: Shimano LX Dual Control
Vaihteet edessä/takana: Sram 7.0 ja Shimano XT
Jarrut: LX hydr. levyt
Kammet: Bontrager 175 mm
Eturattaat: 22-32-44
Takarattaat: Shim. 11-32
Keskiölaakeri: ISIS Bontrager
Vanteet: Xero
Navat: Xero
Renkaat: Michelin
Ohjainkannatin: 3TTT 10 cm
Ohjaustanko: Hiilikuituinen suora AFH
Ohjainlaakeri: integroitu PRO
Satula: Fizik Gobi
Satulatolppa: Alumiininen Pro
Enpä oikein ossoo sannoo onko hyvä.
http://asko7.softavenue.fi/kuvagalleria/fillari/naytakuva.asp?Size=2&Kid=8399
Ohjaustehostin
16.09.2005, 21.06
Maltaako Hannu lähtee maantielle viikonloppuna vai onko liian kylmä?
Enpä oikein ossoo sannoo onko hyvä.
http://asko7.softavenue.fi/kuvagalleria/fillari/naytakuva.asp?Size=2&Kid=8399 (http://asko7.softavenue.fi/kuvagalleria/fillari/naytakuva.asp?Size=2&Kid=8399)
No kyllä taas pyörähtää varustelukierre käyntiin. Millähän nokittaisi...
hannupulkkinen
16.09.2005, 23.01
Sunnuntaina varmaan mennään maastoon ja huomenna täytynee olla kotihommissa.
Saas ny nähä millanen tuo pyörä on. Ainakin parempi kuin entinen.:)
hannupulkkinen
17.09.2005, 22.11
Kävin tänään illalla Muaningalla Kiärmelahessa. Surkeaa räpellystä ja pyörä meni rikki, joten en huomenna maastoon taida tulla kun korkeintaan cykkelillä.
Takarengan kihnuttaa haarukkaan, taisi joku vääntyä kun vähän kaatuilin.
Minä kävin tänään vanhusten luona. Huomenna sataa ja pitää tehdä kotihommia. Viikolla ei kerkeä, kun pitää tänäkin vuonna käydä tekemässä viikon verran taksvärkkiä valtiolle:seko:
hannupulkkinen
23.09.2005, 15.01
Mitenkäs sitä kumi sutaa lauantaina? Mulle sopisi noin kello 10 lähtö ja mehtään.
Lyytinen
23.09.2005, 16.20
Minä jahtaan hirviä vkoloppuna ja loppusyksyn ajelut (niin kauan kuin kelejä riittää) suoritan uudella Hondan "mopolla". :D
hannupulkkinen
23.09.2005, 17.31
Jätä nyt ne hirvet rauhaan, ei ne sulle ole mitään tehneet.
Kaikki kulkuneuvot, jotka surisee tai pörisee ovat syvältä.
ps. itse ole ampunut neljä hirveä elämässäni ja enää en ammu, vaikka kivääri kaapissa onkin. Tai jos sitten joskus vanhana. Pahin juttu tuossa metsästyshommasa on se, että se vie aikaa hyviltä harrastuksilta.
Mopokin mulla oli pienenä- olisi ollut parempi ajaa nekin ajot pyörällä.;)
Jååa. Minä kävin tekemässä pahvin keskelle 7.62mm reikiä. En varmaan toivu vielä huomiseksi. On täällä siviilissä surkeaa, kun ei tule ruoka valmiina pöytään.
hannupulkkinen
23.09.2005, 22.07
Oookkona jo kapitulantti?
Minäkin olen kahden vaiheilla mennäkkö mehtään vai katsoakko mömömkisoja eurosporttilta. Kylmää varmaan pari tuntia suhailen puolenpäivän aikoihin.
Lyytinen
23.09.2005, 22.16
Minä olen yhden hirven ampunu, mutta toivottavasti tänä syksynä pääsis kaatamaan toisenkin :D Ja kaapissa on useampikin kivääri, tänään käytiin kaikki 3 "hirvipyssyä" kohdistamassa. Ja hirviä jahtaan niin kauan kun minussa veri virtaa:D
Enpä ole pitkään aikaan kuullut niin hyvää musiikkia, kun oman 600:sen "murinaa", jonka yoshimura säestää :D
Suriseehan se pyörän ketju-ratas yhdistelmäkin, eli eli.... metsästys on aika mahottoman hyvä harrastus!
hannupulkkinen
23.09.2005, 22.21
Mitäs hyvää siinä on kun murhaa viattomia luontokappaleita.
Mutta ihmisillä menee aikansa kasvaa isoksi.
Metsästys ja puiden pilkkominen, mökin rakentaminen ja juokseminen ovat kaikki primaaritoimintoja, jotka periytyvät esikivikautisilta ihmisiltä ja tyydyttävät nykyihmisen alituajuista kaipuuta brutaaliin tapaan hankkia perustoimeentulo muilla välineillä kuin tietokoneilla.:D
Lyytinen
23.09.2005, 22.27
Mietitäänpä tälläinen esimerkki: Sinä Hannu tai joku läheinen ystäväsi on autolla liikenteessä ja yht'äkkiä hirvi pompsahtaa pajukosta tielle ja sattuu hirvikolari. Yleensä, kun auton konepellille ja sitä kautta tuulilasiin ja ohjaamoon tulee jopa puoli tonnia lihaa, ei hyvää seuraa. Rupeaa varmaan viattomien luontokappaleiden kannan rajoittaminen kuullostamaan hyvälle. Eihän se metsästys ole mitään lahtaamista, vaan kannan rajoittamista, esimerkiksi meidän seuralla on tälle syksylle 3+4 hirven lupa, joka ei todellakaan ole paljon, kun ottaa huomioon kuinka suuri määrä täälläkin päin on hirviä.
Kai sinä muistat hannu kesäisin kun itikka kerää elinvoimaa sinusta, niin puhaltaaa sen vaan iholta pois, etkä missään nimessä tapa sitä ;)
hannupulkkinen
23.09.2005, 22.42
No näinhän minäkin aikoinani perustelin raakaa tapaani tappaa luontokappaleita.
Kuka käskee ajaa hirveä päin.
Ei vaiskaan pakkohan niitä on vähentää jo metsävahinkojenkin takia.
Minä en vain enää pystyisi eläinta tappamaan kun olen tullut hellämieliseksi ja en todella jaksaisi viettää vähää aikaani hirvipassissa.
Lisäksi useissa seuroissa hirvenmetsästys on mennyt koirien käytön takia sellaiseksi, että koiramiehet metsästää ja muut ovat metsästävinään.
Vähien kanalintujen metsästystä en kyllä enää lainkaan ymmärrä ja onhan metsästyksessä iso osa miehistä machoilua.
Jäniksen kanssa on sama kuin hirvien, mutta vesilintujakaan ei mielestäni saisi metsästää ainakaan ilman koiraa kun sitten puolet jää raanakoiksi.
Ai niin, miksi arvon metsästäjiä on vaikea saada liikkeelle kun pitäisi vähentää supi-, minkki- ja kettukantaa.
Hirviä kyllä jahdataan jaloin perustein, mutta ei vahinkoeläimiä.
Kissat saavat joka maatalossa juosta vapaana ja syödä linnunpoikasia ja
maanomistajat vähän välittävät suojella hakkuilta metsojen vuosisataisia soimapaikkoja.
Ottaa muuten päähän (myös Karia) se kun Käärmelahden harjuilla, joku ajattelematon maanomistaja on motollaan tukkinut hyvät pyöräreitit kaatamlla rankoja poluille.
Toisista välittämätöntä julkeutta.
Niinettä olen tänään kiukkuisella tuulella enkä katso mitään ilmiötä kritiikittömästo - huomenna on pakko päästä vähän ajelemaan. Toivottavasti ei punanutuista ole harmia kun metsissä ajelen.;)
Lyytinen
23.09.2005, 22.52
Onhan se totta että koirien käytön jälkeen metsästys on muuttunut totaalisesti, ja varmasti hirvimiesten keskipaino noussut 35kiloa/napa, mutta on se kyllä myönnettävä, että on siinä oma hohtonsa, kun istut passissa ja koira haukkuu läheisessä metsäsaarakkeessa.
Nottei tämä voorumi menisi suojeluksi ja tappamiseksi, niin jotain pyöräilyyn liittyvääkin pitää laittaa: Elikkä mietin jo kesällä että ajasin jonkun pidemmän matkan (suunnittelin ajaa siskon luokse ouluun) "yhteen putkeen", mutta koska sain töitä niin se jäi, mutta ajattelin herättää henkiin tämän ajatuksen ja mietin, että syyslomalla suoritan matkan, mutta kohteena saattaa olla helsinki. Heittäkää jotain neuvoa, miten matkasta tulisi tuskattomampi, eikä missään nimessä mitään "ei tule mitään, älä edes haaveile"-juttuja, sen verta itepäinen olen, että matkaan on päästävä, kun oon ittelleni luvannu. Varmaan reppu täyteen maltoa ja muuta evästä ja sykemittari kainaloon ja eikun matkaan.
hannupulkkinen
23.09.2005, 23.09
MISTÄ = Siilinjärvi
MIHIN = Helsinki
NOPEUS = 20
Välimatka on 403 km
Nopeus on 20 km/h
Ajoaika on 20 h 9 min
Siinä speksit. Kyllä pidempiäkin matkoja on joku ajanut.
Lähtö pitäisi tehdä aamuyöstä heti kun alkaa valjeta ja siitä huolimatta pyörässä tulisi olla valot.
Energiaa kuluisi varmaan 10 000 kilokaloria. Sitä ei saisi kerättyä matkan aikana, joten vauhdin pitäisi olla koko ajan rasvanpolttoalueella, eli reilusti alle aerobisen kynnyksen.
Maltoa, suolaa, suklaata, ruisleipää, magneisiumia. Fysiologista ravintoliuosta apreekista.
Helvitin hyvä kunto ja tuuria niin eiköhän se siitä suju.
Minulla on se 14 tuntia putkeen pisin aika, mutta siinä sai matkaa tehdä kolmella tavalla.
Kyllä tuo taitaa aika riskihommaa olla.
Lyytinen
23.09.2005, 23.17
Sitä itsekin mietin että aamusta aikasin liikkeelle, kun olen aamuvirkku niin siinä ei ole mitään ongelmaa, ja sykemittarista pitää vauhti katsoa. Pyörään valot eteen ja taakse ja repun päälle vedän heijastinliivin, niin johan näkyy kauemmaksikin. Toista lähtöajankohtaa mietin, eli jos lähtisi iltapäivällä niin että olisi nukkunut koko aamupäivän, niin jaksaisi ehkä paremmin yön sotkea. Eikös sitä sanota että kaikkea on kokeiltava, paitsi sukurutsausta ja jotain muuta :D
hannupulkkinen
26.09.2005, 10.01
Oi niitä aikoja. (http://asko7.softavenue.fi/kuvagalleria/fillari/naytakuva.asp?Size=2&Kid=8624)
kon-ciocc
30.09.2005, 16.49
Oi niitä aikoja. (http://asko7.softavenue.fi/kuvagalleria/fillari/naytakuva.asp?Size=2&Kid=8624)
Galluppia hieman siitä, lauantai vai sunnuntai sopisi paremmin jos maasto-yhteislenkistä haaveilee. Mulle käy vaikka toisinkin päin kunhan tietäis, tämän illan puitteissa.
Ja Simolle! Lueppas tuo ennenkuin lähdet ajamaan sinne Hesaan!
"Istun parhaillaan Kallaveden rannalla, aallot kohisee ja edessä ulappa ja näkymätön vastaranta. Aurinko juuri laskeutui taakseni, Puijonmäen taa. Haaveet ja tavoitteet toteutuvat, mutta samalla köysi puristaa kaulaani. Aikaisin tänä aamuna ,kun jatkon matkaani, takavanne repesi jarrupinnan kohdalta, rikkoi kumit ja vääntyi. Ajaminen lopui siihen.
Työnsin pyörää koko päivän tänne Mahatskalaan ja nyt en tiedä, mitä tehdä. Loma loppuu tiistaina, joten Hesaan on jotenkin päästävä. Tunteet ovat käyneet mylläkkää, kyyneleet tlivat silmiini, kun istuin äsken tässä, kuuntelin aaltoja ja ajattelin tapahtuneita. Monen läpi on menty... "
http://www.mondo.fi/reissu1.htm
Lyytinen
30.09.2005, 18.15
Elämässä pitää olla haasteita...kaikki mikä ei tapa vahvistaa...anna kaikkes, mutta elä periks...luja tahto vie vaikka harmaan kiven läpi miehen... siinä muutama motto, jolla mennään eteenpäin "raskaina" aikoina :D
Minä en oikein jouda viikonloppuna lenkille (taaskaan :D) tulee näet vieraita käymään.... mutta ajakaa minunkin puolesta!
hannupulkkinen
30.09.2005, 18.47
Lauantaina voin ajaa vaikka koko päivän. Olen yksin kotona, muut ovat Tampereella.
kon-ciocc
30.09.2005, 20.32
Klo.11.00 Pataskilla! Sopiiko?
hannupulkkinen
30.09.2005, 23.04
Joo sopii. Olisiko mitää muuta spooria ajettavaksi kun tuo Kiärmelahti?
Tahko taitaa olla liian vaativa?
Suatanhan sitä minnäi lähtee...
hannupulkkinen
01.10.2005, 17.49
Kiitos oli ihan kiva lenkki vaikka reidet olivatkin jo valmiiksi tukossa.
Nyt ne kuvat on kalleriassa ja siellä metsänomistajatopikissa on linkki sinne.
No miten sitä viikonloppuna olis maastoon menijöitä?
kon-ciocc
07.10.2005, 20.16
Pataskille klo. 11.00!............ Pyrin tulemaan!..... Siis Lauantaina!!
Kiitoksia Kari lenkistä. Olisi letkaan muitakin mahtunut. Ja viihdettäkin olisi ollut tarjolla.
kon-ciocc
14.10.2005, 19.06
Mennäänkö viikonloppuna metsään?
Minulta on nyt jotenkin virta pois. En ainakaan lauantaina. Ja jos sitten sunnuntaina, niin en aio esittää samaa ohjelmanumeroa kuin viimeksi.
kon-ciocc
16.10.2005, 10.05
Jätän tämänpäiväisen lenkin väliin. On taas selkä vaihteeksi siinä kunnossa ettei oikein tee mieli mtb:n selkään. Pekka, voitkin sitten harjoitella uusia ohjelmanumeroita kun ei ole yleisöä katsomassa?
hannupulkkinen
25.10.2005, 19.00
Kävinpä ajelemassa pari tuntia Kiärmelahessa päin. Oli ihan mukavaa vaikka vasen jalka paleli.
Kiitos Kari temposlicesta. Ketterältä näytti, mutta ei ollut sitä.
Jos viikonloppuna lämpenee niin mennäänkö rypemään?
kon-ciocc
28.10.2005, 20.39
En pääse lauantaina, mutta Sunnuntaina klo. 11.00 kävis! Työ on tosiaakin vienyt mehut, niin ei ole juuri jaksanut ajatella lähteä maastoon! Istua autossa 160km joka työpäivä ei juuri houkuta! Fillarin päällä tuo olis pelkkää mannaa!
kon-ciocc
06.11.2005, 10.30
Klo. 12.00 Pataskilla! Ajellaan rauhallisesti. Mukaan vaan sillä onhan se mukavaa!
hannupulkkinen
06.11.2005, 11.24
En taida päästä kun on vähän lekuri minua leikellyt.
kon-ciocc
07.11.2005, 13.30
Ajelin eilen yksikseni reilun tunnin lenkin. Sattui pahuksen sade juuri parahiksi kiusaamaan muuten ihan mukavaa ajofiilistä. Kastelihan tuo kun en laittanut vettähylkivää päälle, säätutkan rohkaisemana! Olivat taas kaataneet metsää polun molemmin puolin, mutta tällä kertaa paikan voi kyllä ajamalla ohittaa! On siinä Hamulan hiekkaharjun Etelä-päässä. Vain reilu sata metriä.
kon-ciocc
13.11.2005, 17.28
Vaihteeksi tänään aivan loistava keli maastossa. Kävin perillä kääntymässä. Eipä näkynyt muita hengenheimolaisia, yhdet maasturin jäljet huomasin. Tänään vai liekö eilen joku ajellut? Kyllä on ajo raskasta vaikka vain vajaa kuukausi on ollut vain lepoa ja työssäkäyntiä, tosin lepoahan se työntekokin nykyään rakennuksilla on.
hannupulkkinen
13.11.2005, 17.41
Minä kävin eilen perillä. Liekö minun jälkiäni. Kunto ei ole oikein kohdallaan, väsy tuli, mutta ajoin kyllä ensimmäisen kerran tuolla täpärillä Huvikummun nyppylän ylös. Paras taktiikka näyttää olevan se peräreikä satulankärkeen ja pyöritystä.
Tänään en olisi jaksanut ajaa. Piti sauvakävellä.
kon-ciocc
18.11.2005, 21.40
Joko on piikkikumit reidattu alle? Vaihdoin tänään illalla ja on kauhea hinku maastoon!!! Lähen huomenna klo. 11.00 Pataskilta! Tulukee mukkaan! Pietään haaskoo!
Niintuota, minä olen huomenna hakemassa uusia suksia. On muuten niin hienot, että niihin on pultattu moottori ja telasto. Eikä tarvitse voidella. Toivottavasti tälle ei käy niinkuin edelliselle.
kon-ciocc
18.11.2005, 22.19
Toivottavasti se edellinen säilyi ehjänä...! Niin voit taas siirtyä fillari-linjalle! ;)
Tälläviisiin kävi sille edelliselle...
http://kotisivu.dnainternet.net/pehan/skidoo2.jpg
kon-ciocc
18.11.2005, 22.34
Ei hemmetti, tuossahan on vain lokasuojat! Ja minä kun kuvittelin ottavani riskejä elämässäni!
kon-ciocc
25.11.2005, 17.37
Olisko ketään lähdössä kaveriks sunnuntaina maastoon? Huomisen olen duunissa ja ajan sieltä suoraan mökille. Tulen sunnuntaina aamupäivällä kotio, joten klo.12.00 sopis mulle.
hannupulkkinen
25.11.2005, 17.43
Minulla on sunnuntaina puoli viisi hieronta. Niskat on jumissa.
Lähden kyllä mielelläni ajamaan, mutta voisiko millään aikaistaa vaikka puolella tunnilla?
kon-ciocc
25.11.2005, 17.50
Ilman muuta! Siis 11.30.
kon-ciocc
27.11.2005, 18.36
Kävin tänään ajamassa täällä lähiseudun poluilla kun Hannukin epäili, ettei fillari kulkisi tuossa lumessa. Mulla ei ollut ongelmia, ihan hyvä ajaa.
kon-ciocc
04.12.2005, 19.50
Olen maanantain vapaalla. Ajattelin lähteä Hamulasta maasturilla Käärmelahden suuntaan. Käytiin tänään kävelemässä siellä ja katoin, että hyvillä piikkareilla voi aivan hyvin ajaa! Paikoin lumi haittaa mutta vain paikoin!
Tuleeko muita mukaan??
kon-ciocc
05.12.2005, 17.37
Ajelin tuollaiset puolitoista tuntia vaihtelevissa lumiolosuhteissa. Fillari samoin kuin renkaatkin toimi hyvin. Tosin aukeilla alkaa olla jo haitaksi asti tuota £$@&7nta?Muutoin ihan kiva, joskin aika raskas keli ajaa.
Olishan sinne keulaan mahtunut joku hyväkuntoinen vetäjäkin, mutta ei vaan ketään näkynyt. Muutenkin on aika hiljaista ollut meidän maastolenkeillä! Toivottavasti talvi hieman piristää, niin päästään taas ensi suvena tositoimiin.
Minä kävin tänään pari tuntia rymyämässä. Pois piti tulla, kun rupesi pimenemään.
kon-ciocc
06.12.2005, 20.15
Yhdet tuoreet jäljet tuli Siilin suunnasta ja hävisivät Koivusaaren tiellä. Arvelin jo silloin, et Pekka toi on ollut kun niinkin hyvin oli kelkkauralla selvinnyt!;) Mulla oli auto muuten siinä crossiradan ja K-saaretien välissä, parkissa. Et tainnut huomata? Kävin lähes perillä ( Käärmelahti ) kääntymässä. Siellä oli paikoin tosi hyvä ajaa. Lunta vähemmän kuin Pataskin puoleisessa päässä. Sykkeet oli ihan kivan ylhäällä, eikä muuten kylmänny missään vaiheessa!
hannupulkkinen
01.01.2006, 00.35
Ajellaan taas tänä vuonna vähän entistä enemmän nautiskellen.
Hyvää uutta vuotta vaan täältäkin.
Lyytinen
29.01.2006, 18.14
Hiljasta on näköjään voorumilla ollu , toivottavasti ei oo lenkkipoluilla ollu yhtä hiljasta :D
Minkäslaisia reenejä on itekukin veivannu?
Minä oon ite käyny lähinnä vaan lautailemassa ja pipolätkää pelaamassa. Torstaina kävin sitte koiran kanssa jäällä ja metässä kävelemässä tunnin verran ja repussa oli 22kg painoa, oli vähän raskaampaa tallustella, mutta aattelin ruveta jo totuttelamaan heinäkuussa alkavaa v-palvelusta varten, sissiksi menen hoikankankaalle. Perjantaina kävin toisen koiran kanssa vajaan 3 tuntia metässä lumikengillä, oli yllättävän raskasta, kun välillä oli lunta munia myöten vaikka olikin lumikengät, mukavaa oli, varsinkin kun pöläytettiin hirviä liikkeelle melko tuoreilta makkuuksilta. Ei saa hirvet elellä rauhassa talvellakaan ;)
Eipä ole tässä kuussa tullut pyörällä ajettua kuin pari kertaa. Sitten sitä hiihtoa. Ja kun ei koskaan enää on jo kulunut, niin kelkallakin on tullut ajettua (oliskohan jotain 200km matkamittarissa).
hannupulkkinen
29.01.2006, 20.53
Olen hiihdellyt n.500 kilometriä. Pari viikkoa tuli taukoa. Toinen pakkasen takia ja toinen mökinrakentamisen takia. Piti saada välikatot valmiiksi ja en hiihtänyt kuin kaksi lyhyttä pertsan lenkkiä viikon aikana. Viimeviikolla tuli sitten viisi lenkkiä ja noin 90 kilometriä.
Mieli on maassa kun pojalla on joku vakavampi sairaus. Neljäs kuumeviikko alkaa ja lääkärit eivät oikein saa selvää mistä on kyse. Huomenna tulee lisää tuloksia.
Toivotaan parasta.
hannupulkkinen
18.03.2006, 19.16
Edelleen täällä Pyhällä. Märkätilojen seiniä muuraan.
Lenkkeiltyä tulee harvakseltaan.
Pyörään en ole vielä tänä vuonna koskenut.
Minäkään en ole pyörällä ajanut pariin kuukauteen. Hiihto ja kelkalla ajo on ollut ohjelmassa.
hannupulkkinen
18.03.2006, 23.51
Täällä sitä riittäisi reittiä molemmille puuhille.
Kelkkakelit on nyt täällä parhaimmillaan. Näyttää, että jatkuisi ainakin vielä ensi viikonloppuun asti. Jäällä on paksulti pehmoista lunta. Varmaan menee pitkälle ensi kuun puolelle, ennenkuin siellä pystyy hiihtämään omia polkuja.
Lyytinen
20.03.2006, 11.24
Minunkin pyörä on ollut koskematta kuukauden verran, muutenkin lenkkeily jääny vähiin, mukamas ajanpuutteen vuoksi :D Vkonloppuisin oon moottorisahaa heilutellu, on se vaan "lenkkeilyä" sekin, nyt varsinkin kun lunta riittää, hikihän siinä tulee kun 3-4 tuntia rankoja kaataa.
kon-ciocc
20.03.2006, 21.09
Ajoin edellisen kerran sunnuntaina maasturillani. Vaivaiset parikytkilsaa mutta vaihtelua kuitenkin. Tämmöisellä (http://www.canyon.com/mountainbikes/index.html?b=42) olen vuoden alusta silloin tällöin ajellut. Jouluaattona tilasin ja eihän se enää ehtinyt pukinkonttiin. Entisen vei eräs isä pojalleen joululahjaksi, joten pari Canyonia on mahdollisesti ensi suvena Hamulan maastossa!
Tämmöisellä (http://www.canyon.com/mountainbikes/index.html?b=42)
Ooooh.....hieno.
Lyytinen
01.04.2006, 08.47
Khyyllä on nätti Canjoni. Viime viikon torstaina ja tämän viikon maanantaina ajoin vuoden ensimmäiset ihan oikein pyörälenkit: Torstaina 26 ja maanantaina 16km, sellasta rauhallista (n.20km/h) sotkemista, tosin piti maanantaina jo vähän enemmän jalkoja rääkätä, kun kävin kokeilemassa paljonko maasturi kulkee uuhimäeltä alas tultaessa.
hannupulkkinen
01.04.2006, 09.23
Onko Karin pyörässä runkoko sama kuin vanhassakin?
Jostain pitäisi löytää 54 senttinen maantierunko, jossa olisi tuumanen keula.
Poika haluais kokeilla maantiepyöräilyä.
kon-ciocc
02.04.2006, 17.23
Onko Karin pyörässä runkoko sama kuin vanhassakin?
M-koko eli 18,5", siis sama.
kon-ciocc
14.04.2006, 19.29
Joko viikon päästä aloitellaan? Jos vain säät sallii niin ajellaan tuollainen 50-70km lenkki?
Ohjaustehostin
14.04.2006, 21.54
Joko viikon päästä aloitellaan? Jos vain säät sallii niin ajellaan tuollainen 50-70km lenkki?
Kyllähän tänäänkin oli hyvä ajokeli.
Ensi viikon sunnuntai kävisi joskus puolen päivän jälkeen,
kun huomenna pitänee lähtee viikoksi hiitelemään Ylläksen maastoihin.:D
hannupulkkinen
14.04.2006, 22.51
Täällä Pyhällä hiihtelen vielä varmaan ensi viikonkin.Jos sattuu, että olisin maisemissa niin mukaan tulen. Täällä on vielä paljon lunta ja hyvät kelit.
Minä kävin eka kertaa fillaroimassa sitten tammikuun. Kihnutin 50km maastopyörällä, kun pelkäsin sepeliä. Ei oikein kulkenu, joku mummo polki hybridillä karkuun.
kon-ciocc
21.04.2006, 17.30
Minä kävin eka kertaa fillaroimassa sitten tammikuun. Kihnutin 50km maastopyörällä, kun pelkäsin sepeliä. Ei oikein kulkenu, joku mummo polki hybridillä karkuun.
Oon tuossa pähkäilly jotta mitähän olisi tapahtunu jos se mummo ei olisikaan päässyt karkuun?
(Alustavasti: klo. 12.00 Fontanella, ajellaan vaekka kohti kaapunkia jos nyt ilimat vuan sallii!)
En ole myöskään lähdössä. Käyn jossakin välissä ajamassa lyhyehkön lenkin. Viikon kuluttua toivottavasti paremmissa merkeissä!
Lyytinen
22.04.2006, 08.39
En ole vahvuudessa mukana... olen koko vkonlopun kestävällä SAR-kurssilla (Search And Rescue, lentopelastushommia) rissalassa... mutta ehkä seuraavana viikonloppuna olen jo vahvuudessa mukana.
kon-ciocc
28.04.2006, 18.17
Juhlista jaloin selvinneet ovat tervetulleita Kuopiolaisten yhteislenkeille, alkaen 1.5.2006 Rastaantien TB:lla klo. 10.00.
/forum/showthread.php?p=660418#post660418
Ohjaustehostin
28.04.2006, 22.41
Täällä Pyhällä hiihtelen vielä varmaan ensi viikonkin.Jos sattuu, että olisin maisemissa niin mukaan tulen. Täällä on vielä paljon lunta ja hyvät kelit.
Joko Hannu oot maisemissa?
hannupulkkinen
29.04.2006, 00.27
Joo tänään tulin viikoksi ja taas meen takaisin.
Ajanut en ole yhtään, joten pitää aloittaa varovasti, että paikat eivät kipeydy.
Ohjaustehostin
29.04.2006, 20.24
Oisko sitä huomenna rauhalliselle lenkille lähtijöitä???
hannupulkkinen
29.04.2006, 20.33
Ajoin tänään 45 kilsaa keskinopeudella 23 kilsaa tunnissa.
Jos tämä vauhti käy niin sitten voisi harkita 50 kilsaa tuossa yhdentoistamaissa tai vähän ennenkin.
Ohjaustehostin
29.04.2006, 21.29
Kyllähän se passsaa.
Missä ja mihin aikaan minulle käy ihan miten vaan.
hannupulkkinen
29.04.2006, 23.02
Käviskö kello 10.30 Fontikselta. Ajetaanko vastatuuleen ja takaisin?
Ohjaustehostin
29.04.2006, 23.37
Passoohan se
hannupulkkinen
30.04.2006, 15.10
Yhteislenkkikausi on avattu. Kahestaan Ohjustehostimen kanssa oltiin.
Toka kerta itsellä. Katselin viimevuoden ajoja niin oli jo tonni tähän aikaan vuotta. Nyt on satanen kasassa.
Lyytinen
07.05.2006, 17.41
Tänään ajelin ekan lenkkini maantiepyörällä, 68km 26 keskarilla, oli oikein mukava ajella taas pitkästä aikaa ja vielä kun pyöräkin kulki yllättävän hyvin fiilis eikun parani... Ensi viikonloppuna voisin hypätä remmiin mukaan, jos on muita pyörittäjiä, ja minulle sopii että ajellaan raahassa, ei ois tämän päivän vauhdeilla mennyt varmaan 80km rikki, mutta mukava oli jalkoja rääkätä.
kon-ciocc
16.05.2006, 17.38
Kiinnostaako? Olis hyvä hetki vielä kun ei ole niitä 'ötököitä' ilmassa!
kon-ciocc
24.05.2006, 13.01
Ajattelin ajella huomenna - 25.05. torstai - maastossa. Lähtö Pataskilta klo. 11.00. Joukolla vain mukaan!
Lyytinen
25.05.2006, 07.49
Toivottavasti porukkaa tulee, itse en pääse, pitää lähteä muutaman tunnin päästä töihin.
kon-ciocc
25.05.2006, 16.10
Joo, eihän tuolla tungosta ollut. Muutama sauvakävelijä oli uskaltautunut itseni lisäksi kosteaan metsään. Kävin 'perillä' ajaen harjuja pitkin mennen tullen. Eipä voi sanoa että olis polut pölissy! Satoi pahus hiljalleen lähes kokoajan ja oksat olivat vesihelmien peittämät. Niistä sai aika ajoin virkistävän 'suihkun' kun ei ehtinyt tai voinut väistää.
Polut muuten kunnossa. Tosin parissa paikassa joutuu vielä kantamaan filoa hakkuujätteiden takia, mutta tuohan se vaihtelua ajamiseen!
Minä menin tänään töihin, kun oli niin huono ilma. Sitten piti lähteä näyttämään kameraa työkaverin appiukolle ja siltä reissulta tulin ihan vasta kotio. Autokin jäi sinnre. Höh.
hannupulkkinen
26.05.2006, 00.03
Terveisiä Pyhältä. Kahden viikon aikana olen ajanut neljä 50 kilsan lenkkiä, mutta joka aamu olen käynyt juoksemassa 2-5 kilsan aamulenkin.
Maanantaina tai tiistaina tulen Siiliin viikoksi.
kon-ciocc
31.05.2006, 20.19
Tilaan takavaihtajan piakkoin tuolta (http://www.bike-discount.de/start.asp?uin=1138773321) maasturiini. Jos tulee jotain akuuttia mieleen, niin pistäkää privaattia. Mahtuu samaan pakettiin!
hannupulkkinen
07.06.2006, 19.28
Kävin Kiärmelahessa. Kariko oli siivonnut kaikki polut ajettaviksi? Kiitoksia!
Vain pieni pätkä siellä missä silloin hakkuiden jälkeen kuvattiin voisi vielä tarvita vähän paiskomista.
Ajoin mennen tullen maastossa. Kerran könysin siellä, missä aikaisemmin oli isohko puu polun poikki ja sen jälkeen pitkä tiukka nousu. Nousun päällä vaivanen ranka polun yli. Kevensin liian aikaisin ja siihen tökkäsi. Ei käynyt pahasti.
Mäet nousivat kaikki polkien, myös Huvikummun jyrkkä. Pitää istua niin, että satulan kärki on juuri peräreiässä niin noussee. Nyt polttelee reisiä. Muuten kunto on huono. Liian vähän on tullut ajeltua. Kivaa se kuitenkin on kun ei pidä kiirettä.
kon-ciocc
08.06.2006, 18.21
Kävin Kiärmelahessa. Kariko oli siivonnut kaikki polut ajettaviksi? Kiitoksia!
Vain pieni pätkä siellä missä silloin hakkuiden jälkeen kuvattiin voisi vielä tarvita vähän paiskomista.
Kävin parina päivänä, ihan kirveen kanssa. Levensin lisäksi polkuja muutamasta kohtaa. Onhan siellä vielä parissa kohtaa raivaamista ja polkujen siivoamista.
Aamulla tulee takavaihtaja postiin, niin pääsen viikonlopulla taas ajamaan!
Olisin vaihtanut Shimanoon mutta kun vivusto ei ole yhteensopiva ( SRAM X.9 ).
hannupulkkinen
08.06.2006, 18.39
Olisin vaihtanut Shimanoon mutta kun vivusto ei ole yhteensopiva ( SRAM X.9 ). Mikäs vika noissa SRAMeissa on?
Kehuja ovat kaikkialla saaneet.
Kovasti seillä Käärmelahdessa mylläillään. Olisi kiva löytää vaihtoehtoinen reitti
Sieltä hakkuilta missä pyörää yleensä kannettiin mäki ylös.
Pitäsi olla hyvä kartta.
Täällä on (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?map.x=373&map.y=211&scale=16000&tool=siirra&lang=FI&cy=6998981&cx=3523881&osoite=&kunta=), mutta ei sitä vaihtoehtoa taida olla.
kon-ciocc
08.06.2006, 19.09
Mikäs vika noissa SRAMeissa on?
Kehuja ovat kaikkialla saaneet.
http://www.bike-discount.de/products/big/X9SILVE2.jpg
Kuvasta näkee syyn, eli vaihtajassa on käytetty 'muoviosia'! Eka kerralla, kun tuo vääntyi ohuen risun jäätyä ketjun ja tuon alimmaisen rullan väliin, sain vaihtajan oikaistua. Toisella kertaa juuri samanmoisen syyn takia, vaihtaja katkesi lähes irtopoikki! Shimano ei ole tehnyt kertaakaan noin minkään risun takia!
kon-ciocc
25.07.2006, 18.44
Anteeksi, enhän vaan herättänyt? Jokohan nuo ilimat oes lämmenneet sen verran, että uskaltais ehottaa ihan porukan lenkkiä? Mulle sopis viikollakin, kunhan tietäis ajankohdan, vaikka pari päivää aiemmin. Maantiellä, vai?
Täällä!
Minäolen ajellut maantiellä, mutta ei oikein kule. Nyt olen olevinaan lomalla.
Lyytinen
04.08.2006, 00.31
Morientes... Hengissä ollaan täälläkin suunnalla, siis kotona.
Kylläpä minäkin pystyisin joka toinen viikko heittämään lenkkiä klo14 jälkeen...ja viikonloppuisin millon vain. On itellä jääny pyöräilyt aika vähille, lähinnä töihin ja takaisin kotia olen ajellut. Mutta minä lähtisin mieluusti (paljon mieluummin) mehtään ajamaan.
hannupulkkinen
04.08.2006, 10.24
Sunnuntaina kello 10 helppo satanen? Ajetaan metsässä sitten kun munat jäätyy maantiellä.
Talisker
04.08.2006, 10.52
Sunnuntaina kello 10 helppo satanen? Ajetaan metsässä sitten kun munat jäätyy maantiellä.
Mitäs, jos aloittaisitte jo vähän ennen, Tampereella!?
Vai onko Siilinjärveltä Tampereelle paljon pidempi matka,
kuin Tampereelta Tahkolle?
(Meitä oli semmoiset 30 kanuunaa Tahko120-tapahtumassa :) )
Kaupin Kanuunat kutsuu Sinut
2.9.2006 ajettavaan maastopyöräilyyn.
Jo 11. kertaa ajamme Tampereen erinomaisissa
maastoissa 8 tuntia. Matkaa kertyy noin 80km.
Yksi ryhmä tosi koville kuskeille, vaativa ja pitkä reitti.
Lisäksi kolme eritasoista ryhmää, joista
leppoisinkin ajaa pitkän, mutta teknisesti helpohkon reitin.
Cyclo-Cross pyöräilijöille oma ryhmä!
Lähtö ja puolimatkan krouvi kuten täystourissa,
reitti hiekkateillä ja hyvillä poluilla.
Matkaa kertyy 8 tunnissa paljon!
Puolikas Tour tänäkin vuonna, noin 4½ tuntia.
Se sopii Sinulle, jolla on kesän-kahden ajokokemus
maastopyörällä ja halu tutustua
vaihteleviin ulkoiluteihin ja polkuihin, mutta jota
8 tuntia ja vaativat reitit vielä vähän arveluttavat.
Osanotto omalla vastuulla, järjestäjällä ei ole vakuutusta osanottajille.
Lähtöpaikka Tampereen Stadion, Ratina.
Ilmoittautuminen Ratinassa klo 7.30 - 8.30 (puolikas Tour klo 11 - 11.30)
Lahtö klo 9.00 (puolikas Tour klo 12.00 )
Osanottomaksu 10 EUR sisältää opastuksen, vesihuollon,
osallistumislahjan, saunan/suihkun. Ja mukavaa yhdessä ajelua!
Noin 217 ajajaa vuonna 2005!
Lisätiedot
http://www.kaupinkanuunat.net/
Mikko Helevirta 041 445 0083, mikko.helevirta@gmail.com
Timo Lampila 040 522 2562, timo.lampila@kolumbus.fi
Lyytinen
04.08.2006, 13.34
En uskalla vielä lupautua maantielle sunnuntaina...Polttelee lähteä taas koluamaan noita uuhimäen polkuja/hiihtoreittejä. Suatan ilimaantua sunnuntaina tai olla ilimaantumata.
hannupulkkinen
04.08.2006, 13.38
En uskalla vielä lupautua maantielle sunnuntaina...Polttelee lähteä taas koluamaan noita uuhimäen polkuja/hiihtoreittejä. Suatan ilimaantua sunnuntaina tai olla ilimaantumata.
Perisavolainen asenne. Näinhän sitä yhteislenkkejä saadaan aikaan.;)
Minä en taas voi läheä maastoon kun niskat ei vielä kestä.
/(/ilkka
05.08.2006, 18.35
Onkos vielä tilaa kerhoon kuulumattomalle aloittelijalle ? Ja onkos lähtö Fontanellan edestä huomenna ? Mahdollisesti teidän vauhti saattaa olla hiukan liikaa minulle mutta noin satasen lenkki olisi sopiva matka huomiselle.
hannupulkkinen
05.08.2006, 21.18
Muita ei ole varmaan lähdössä kuin minä. Olen kymmeltä Fontanellan edessä.
Minä sitten ajan hiljaa kun en ole mökkihommien takia kyennyt paljon ajelemaan. Olisko Varpaisjärven suunta oikea ja kerran käydään kahvilla?
Kävin polkasemassa länsirannanlenkin vastapäivään. Huomenna yrittää palautua elävien kirjoihin. Pitkäänlahteen asti kulki ihan jees, mutta sitten loppui löpö.
/(/ilkka
05.08.2006, 22.37
Varpaisjärven suunta käy aivan hyvin, en olekaan ajanut fillarilla sitä reittiä tänä kesänä.
hannupulkkinen
06.08.2006, 14.15
Käytiin Ilkan kanssa lenkki. Hän on varmaan vielä matkalla. Mulle ritti 75 kilsaa.
Oli ihan kivaa. Viikolla voisi ajatella samanlaista ti tai ke. To ei käy.
Keskari 27. Ylämäet ei minulta vielä suju ja niska puutuu, mutta kai se siitä kun saa kilometrejä.
/(/ilkka
06.08.2006, 15.43
Kiitoksia Hannu lenkistä, olihan mainio keli ajella. Kokonaismatkaa tuli 112 km ja keskari pysyi samana.
Iltoo Siilinjärvi!
Jos Teillä ei oo muuta tekemistä ensiviikon lauvantaina (12.8), niin tulkee ajamaan porukalla Puruveden ympäri 112km kunto/kilpajon merkeissä. 10 euron osanottomaksulla saa juoma / ravintohuollon, saunan ja tod.näk arvontapalkinnon. (viime vuonna jäi 2 ilman eli melkein joka arpa voittaa :) )
Startti tapahtuu klo 10 Neste Harjun Portilta n. 25km Savonlinnasta Punkaharjulle päin.
Lissee webissä: http://www.harjunportti.fi/puruvedenkierros
-Tuomas
hannupulkkinen
09.08.2006, 16.55
Perjantai-iltana olisi tarkoitus Ilkan kanssa ajella joku 60 kilsaa noin about suunnilleen. Oisko muita lähdössä kyytiin siinä neljän viiden korvilla?
Ohjaustehostin
09.08.2006, 17.51
Mie voisin lähtee tarakalle .
/(/ilkka
09.08.2006, 23.02
Minulle käy hiukan pidempikin lenkki kunhan vauhti ei ole tappavaa... Olisiko lähtö klo 1700 mitään ?
hannupulkkinen
09.08.2006, 23.57
Mulle riittää se 60 kilsaa, mutta ajakaa muut pidempi.
Nilsiässä käynti ja Heinämäen kautta pois on 60 tai Riistavedelle on 60 kai niitä muitakin on. Kiva Pena, että tuut mukaan.
Ohjaustehostin
10.08.2006, 21.34
Minulle käy hiukan pidempikin lenkki kunhan vauhti ei ole tappavaa... Olisiko lähtö klo 1700 mitään ?
Mistä?
hannupulkkinen
11.08.2006, 01.55
Vanha paikka?
Fontanellan edestä.
hannupulkkinen
11.08.2006, 10.32
YT?
Mukaan?
YT?
Mukaan?
Väsyttää. Ei jaksa.
/(/ilkka
11.08.2006, 21.37
Kiitokset lenkistä, 96 km. Pitää myöntää että aluksi hiukan hermostutti tuo vauhti ja epäilytti kuinka jaksan pysyä mukana. Hieno reitti Pelonniemellä.
Nyt on syöty ja pesty. Kiitos vaan kaikille.
Niin, ja se noususumma, jos barometri sen voisi ystävällisesti meille kertoa. Pistän sen sitten ylös valmennuspäiväkirjaan.
hannupulkkinen
11.08.2006, 22.51
Jees. Mun keskisyke oli 140, joka on mun nykyinen anaerobinen kynnys.
Aerobinen lenkki, mutta ei mitään pk:ta ihme että jaksoin. Kiitos YT kun vedit minut aina takaisin kun meinasin pudota. Aika tempoilevaa oli kyllä vauhti, mutta sehän tekee hommasta hauskaa.
Lenkki oli juuri sitä, mikä tekee maantiepyöräilystä elämää suurempaa.
Kiitos myös muille.
http://www.ita-uudenmaankylat.fi/files/root/ukkopekka.jpg
Ohjaustehostin
11.08.2006, 23.39
Nyt on syöty ja pesty. Kiitos vaan kaikille.
Niin, ja se noususumma, jos barometri sen voisi ystävällisesti meille kertoa. Pistän sen sitten ylös valmennuspäiväkirjaan.
Suurin nousu tais olla ku nousi sohvalta pyörän selkään,nopein lasku oli
pyöränseltä sohvalle neste takkaukseen.
Mutta pyrän selässä tais tulla 610 nosumetriä.
No sen kunniaksi Lidlin Bergadler palautusjuoma.
hannupulkkinen
12.08.2006, 00.40
Mitäs me Jyrät YT saavutti tämän tason huomattavasti minua nopeammin.
Sulla taitaa olla löysemmät sormet.;)
kon-ciocc
14.08.2006, 22.17
Kirjoitan tänne eka kertaa kännykälläni. Voi sit syyttää noksua, jos tulee virheitä. ;-) Eli laitoin muutaman kuvan fillari-lehden galleriaan. Lisää tulee sit joskus... .
Hienoja kuvia! Ja kännykkä, jolla voi kirjoittaa raportin jo lenkin puolivälissä.
hannupulkkinen
15.08.2006, 10.05
Löytyisikö sieltä vaihtoehtoja tuolle ainaiselle Käärmelahteen kihnuttamiselle?
Kohta alkavat varmaan maastoajot.
Minulla on edelleenkin Timelessisa joku kitinä, jota en saa pois. Onkohan keskiö hajonnut. Naps, naps, mutta ei paikallistu. Pitänee viedä korjaajalle, jos Kari et ehdi vilaseen. Jos keskiö on paskana niin se pitänee pian tilata.
Isistä taitaa olla.
Onkos tällä viikolla halukkaita pidemmälle lenkille?
Ensi viikonloppu menee anopin synttäreille, joten viikonloppulenkki jää tekemättä.
Niin. Torstai sopisi minulle ja joku 3 tiimaa voisi olla hyvä, mutta vähän tasaisemmin ja alhaisemmilla pulsseilla kuin viime perjantaina please.
/(/ilkka
15.08.2006, 14.49
Minulle kävisi lenkki myös tänään. N. 17.30 käväisen Fontanellan edessä. Joku rauhallinen 60-80 km+Ranta-Toivalan mutka olisi sopiva, sillä viime viikolla tuli ajettua lähes 400 km ja se tuntuu jaloissa. Torstaista ei pysty sanomaan vielä mitään, sää on todennäköisesti silloin kehnompi.
hannupulkkinen
15.08.2006, 14.55
Minä olen myös kahden viikon ajoista aika jäykkänä ja to-pe pitänee mennä pyörällä töihin kun auto on huollossa, että en ole varma voiko torstaina ajaa. Tänään kävisi lyhyt lenkki. 50 kilsaa vaikka. Ranta-Toivalan lenkillä on liiikaa nousuja.:o
kon-ciocc
15.08.2006, 15.22
Löytyisikö sieltä vaihtoehtoja tuolle ainaiselle Käärmelahteen kihnuttamiselle?
Kohta alkavat varmaan maastoajot.
Minulla on edelleenkin Timelessisa joku kitinä, jota en saa pois. Onkohan keskiö hajonnut. Naps, naps, mutta ei paikallistu. Pitänee viedä korjaajalle, jos Kari et ehdi vilaseen. Jos keskiö on paskana niin se pitänee pian tilata.
Isistä taitaa olla.
Onkos tällä viikolla halukkaita pidemmälle lenkille?
Ensi viikonloppu menee anopin synttäreille, joten viikonloppulenkki jää tekemättä.
Niin. Torstai sopisi minulle ja joku 3 tiimaa voisi olla hyvä, mutta vähän tasaisemmin ja alhaisemmilla pulsseilla kuin viime perjantaina please.
Onhan täällä polkuja. Ovat vain lyhkäsiä! Viisi kilsaa ihan kivaa vaihtelevaa kangaspolkua ja toinen mokoma metsäautotietä. Sellaista olen keväisin ja syksyin täällä ajellut.
Jos kammet pyörivät herkästi, siis ilman kitkaa eikä välystä ole niin uskoisin et kitinän aiheuttaa jokin seuraavista: poljin/kampi, kampi/keskiöakseli, rattaat/keskenään/kampi. Pulttien kiristys usein auttaa mutta ei aina! Itse jouduin laittamaan mm. aluslaatan polkimen ja kammen väliin kitinän pois saamiseksi!
/(/ilkka
15.08.2006, 15.48
Hannu: ok, mutta "löysiä" ei sitten saa tällä kertaa huudella.
No voi pöh. Minä tulin juuri lenkiltä. En kyllä jaksa lähteä uudelleen. Ajoin mäkitreeniä uuhimäessä.
/(/ilkka
15.08.2006, 22.29
Kiitokset Hannu lenkistä. Mukava ja rauhallinen 85 km, keskareita vain yksi kpl ja sekin kohta tuulensuojassa. Pyöritysvinkki oli hyvä ja lisäsi selvästi tehoa mutta lisäsi myös ikävää tuntemusta oikeassa polvessa. Pitänee ottaa rauhallisemmin muutama päivä.
hannupulkkinen
15.08.2006, 22.48
Sullon parempi mittari, minun näytti vain 65 kilsaa.;) Oli alku vaikeata. En ollut vielä palautunut siitä Peleonniemen lenkistä. Myötätuulessa alamäkeen kulki viisi kilsaa ihan kivasti. Nyt reisiä jomottaa.
Aina kun tekee muutoksia pyöräilyssä niin varsinkin kolmen tonnin jälkeen niiden pitää olla tosi pieniä ja hitaita. Oikea pyörittäminen ei ole mahdollista jos kantapäätä ei laske, mutta kyllä sun täytyy nyt harjoitella sitä hyvin pienillä välityksillä ja vain silloin tällöin. Ylämäissä, sitten kun jalat kestää, voi kyllä huomata eron voimantuotossa kun pyörittää oikein.
hannupulkkinen
15.08.2006, 22.49
. En kyllä jaksa lähteä uudelleen. Ajoin mäkitreeniä uuhimäessä. Ylämäki vai alamäkitreeniä:seko:;):D
/(/ilkka
15.08.2006, 23.09
Sullon parempi mittari, minun näytti vain 65 kilsaa.;) Tein pienen harhauttavan ketunlenkin viitostuvan kautta vielä lisäksi....
kon-ciocc
16.08.2006, 15.31
Että silleen!
Hajotin fillarin oikean puolimmaisen kahvan aivan kirjaimellisesti osiin. Rikoin sit samalla erään sankaa muistuttavan osan. Joten jos jollakin on tai tietäis jossain olevan vastaavanlaista, pois heitettyä, niin eiku kauppaa hieromaan! Luulen et tuo ks. osa vois olla ehjä, muuten 'loppuun käytetyssä' kahvassa.
Kahva on n. vuodelta 2000 ja Flight Deck tuella.
Ei ollu esim. Puijon Pyöräpisteessä!
Lyytinen
17.08.2006, 00.05
[QUOTE=hannupulkkinen]Löytyisikö sieltä vaihtoehtoja tuolle ainaiselle Käärmelahteen kihnuttamiselle?
Kohta alkavat varmaan maastoajot.QUOTE]
Dodih, pikkuhiljaa päästään asiaan. Jokos Hannu alkaa muistuttamaan kahlaajaa, eli pitkät jalat ja siniset munat, kun eikös se ollut puhe että sitten maastoon kun munat jäätyy asfaltilla. Lauantaina voisin lähteä raahalliselle maantielenkille, mutta sunnuntai on ihan täysi mahdottomuus , varsinkin klo12 jälkeen ja sitä ennen pitää "rassata" Valmettia, enkä tarkota nytten raktoria.
hannupulkkinen
17.08.2006, 08.18
En ole nähnyt missään luetteloissa shimanon kahvojen vara-osia edes Saksassa. Voi myös olla vaikeata löytää vain toista kahvaa. Onkos se osa erilainen eripuolen kahvoissa?
Shimanon kahvat hajoavat aika usein, että jos puolella ei ole väliä niin Fillarin torilla voisi kysellä löytyykö keltään. Voin myös kysyä töissä yhdeltä kaverilta, joka tuntee kaikki kuopiolaiset pyöräilijät.
Että silleen!
Hajotin fillarin oikean puolimmaisen kahvan aivan kirjaimellisesti osiin. Rikoin sit samalla erään sankaa muistuttavan osan. Joten jos jollakin on tai tietäis jossain olevan vastaavanlaista, pois heitettyä, niin eiku kauppaa hieromaan! Luulen et tuo ks. osa vois olla ehjä, muuten 'loppuun käytetyssä' kahvassa.
Kahva on n. vuodelta 2000 ja Flight Deck tuella.
Ei ollu esim. Puijon Pyöräpisteessä!
kon-ciocc
17.08.2006, 11.55
En ole nähnyt missään luetteloissa shimanon kahvojen vara-osia edes Saksassa. Voi myös olla vaikeata löytää vain toista kahvaa. Onkos se osa erilainen eripuolen kahvoissa?
Shimanon kahvat hajoavat aika usein, että jos puolella ei ole väliä niin Fillarin torilla voisi kysellä löytyykö keltään. Voin myös kysyä töissä yhdeltä kaverilta, joka tuntee kaikki kuopiolaiset pyöräilijät.
Osia ei tosiaankaan saa kuin vanhoista kahvoista. En uskaltanut purkaa toista kahvaa aivan alkutekijöihinsä, mutta sen mitä näin, niin oli erilainen! Eli pitäisi olla juuri takavaihtajan 'vaihdevipu'. Harmittaa kun ne on melkein uudet. Ajettu vain n. 23000 km. Tosin tuon osan väänsin kyllä itse poikki ( voimaa kun on ) hölmöyttäni!
kon-ciocc
17.08.2006, 12.56
Pitää kai olla F-lehden tilaaja jos mielii laittaa ilmoituksia sinne 'torille'!
Tossa ny se osa. Puuttuu se katkennut pätkä siitä suoremmasta päästä. Lensi kai sinne Huidsin Nevadaan?
http://asko7.softavenue.fi/kuvagalleria/fillari/naytakuva.asp?Size=2&Kid=10311
/(/ilkka
18.08.2006, 15.48
Onkos viikonlopuksi suunnitteilla lenkkejä ? Ajattelin tänä iltana ajaa lyhkäisen lenkin sikäli kun asfaltti kuivahtaa. Entäs sunnuntaina säävarauksella satanen(?), Fontanellan edestä klo 10:00 ?
/(/ilkka
18.08.2006, 18.17
Ei prkl, ukonilma uhkaa, taitaa jäädä iltalenkki väliin. Vieroitusoireita pukkaa...
hannupulkkinen
21.08.2006, 23.54
Oisko keskiviikkona kello 17.30 joku lähdössä mukaan?
Ahlberkki vähän kyseli ja minäkin voisin lähteä jos pääsen siksi töistä-Todennäköisesti pääsen.
Saiko Kari kahvat?
/(/ilkka
22.08.2006, 09.06
Eipä käy keskiviikko minulle, mutta taidanpa käväistä tänä iltana lyhkäisellä lenkillä. Alamäkitreeni Uuhimäessä voisi olla asiaa, rullausta tarttee nimittäin kehittää. ;)
Voisi kai yrittää keskiviikkona. Jos oon tajuissani. Jos minua ei näy lähtöpaikalla, niin on liian väsy.
kon-ciocc
23.08.2006, 08.07
En saanut kahvoja. Ajelen maasturilla tämän syksyn ja tilaan keväällä kahvat Saksasta.
hannupulkkinen
23.08.2006, 22.40
Tällanen YT:n kanssa. Kiitos seurasta.
Urheilulaji: Bicycling, high effort
Maa: Finland
Sijainti: Siilinjärvi
Paino (kg): 89,0
Kommentteja: Yt:n kanssa
Sää: Aurinkoinen
Kokonaisarvot
Kesto (tt:mm:ss): 01:32:56
Matka(m): 36816
Kokonaisnousu (m): 306
Korkeusero (m): 52
Kulutetut kalorit(kcal):1412
E-rate(er): 459
Keskiarvot
Nopeus (km/h): 23,8
Syke (bpm): 125
Lämpötila (Celsius): 31,1
Ilmanpaine (mbar): 998,63
Omasta pihasta taukoineen. Kolme muutaman minuutin taukoa.
/(/ilkka
07.09.2006, 09.38
Tänään näyttäisi sää suosivan maantieajoa, joten ajattelin käväistä tänään n. kolmen tunnin lenkillä. Onkos ketään lähdössä mukaan ? Lähtö klo 17.00 Fontanellalta, sikäli jos työasiat eivät räjähdä käsiin.
/(/ilkka
07.09.2006, 21.59
No sää olikin ihan mainio ja Maaningalla paistoi aurinkokin. Mutta yksinpä sai ajaa. Kuinkas on sunnuntailenkin laita vai joko olette maastoutuneet täysin ?
Sunnuntaina täytyy lähteä wanhusten tykönä Rautalammilla käymään.
kon-ciocc
10.09.2006, 17.52
Kiva olis vielä ajaa maantiellä mutta kun tuo kalusto on vielä 'levällään'! Tilasin toista viikkoa sitten kaffat Zweirad Stadler:lta, ei vaan paketti ole vielä tullut. Ehkäpä ensi viikolla.
Maastossa alkaa olla myös sopiva ilma ajella. Kävin viikko sitten Käärmel. kääntymässä. Polut oli hyvässä kunnossa eikä liukastellut missään, oli sen verran vielä kuivaa. Eiköhän ensi sunnuntaina mennä maastoon, ellei sää suosi maantietä enemmän? - Itse maantielle sillä varauksella että saan fillarin kuntoon! -
Hannu voisit mailata niitä tracks:ja, jos ne ovat *.plt muodossa? Näkis missä sitä on ajeltu! ;)
kon-ciocc
15.09.2006, 22.50
No niin, maantiefilo iskussa! Ajattelin lähteä ' jos Luoja suo' Kuopiolaisten kyytiin sunnuntaina. Onko muita tulijoita, niin voitais ajaa S:ltä yhdessä RTT:lle!
Lähtö Fontiksen edestä klo. 9.00.
hannupulkkinen
16.09.2006, 11.37
Töissä on jotain häikkiä työhuoneen ilmassa ja olen ollut niin allerginen, että en ole jaksanut kuntoilla yli viikkoon.
Nyt tänään menen jossain vaiheessa maastoon ja huomenna voisi ajaa pienen maantielenkin.
Paha juttu kun maastopyörä napsuu edelleenkin ja en saa selvää mistä se johtuu, mutta epäilen, että keskipatruuna on hajomassa.Pitänee ostaa uusi.
hannupulkkinen
16.09.2006, 23.53
Kävin ajamassa Pataskin lautupohjat. Pataski-Kehovo-Huvikumpu-Hamula-Patasski on kepsun mukaan 25 kilsaa. Laittasin Google earht reitin jos osaisin.
kon-ciocc
17.09.2006, 16.43
Ajoin yksin kylmissäni reilun seitenkymppisen, siis lenkin! Kylmää oli, muuten maistui vaikka on aikaa edellisestä maantielenkistä. Tunne paljolti sama kuin keväällä eka lenkillä. Maastossa alkaa olla mukavampaa näillä lämpöasteilla.
Tuollaisen (http://www.wild-mobile.ru/eng/download.php) asensin (ostin) kännyyni ja se antaa jäljen *.plt tiedostona. Ks. tiedoston voi tietenkin lähettää vaikka mms. tai Email:n liitteenä toiseen kännyyn, tottakai myös Pc:lle! Kai noita voi 'konvertoida' eri formaatteihin? Pitää tutkia jahka noita vois kuukle öörttiin laittaa.
/(/ilkka
17.09.2006, 21.34
Tämän viikon ajot jäivät valitettavan vähiin työ-/perhekiireitten vuoksi. Kävin juuri ennen auringonlaskua Pataskilla pari tuntia ajelemassa ja mukavaa oli. Motivaatio maantieajoon on hiukan hukassa mutta toivottavasti ensi viikonloppuna olisi aikaa vielä yhdelle maantielenkille.
hannupulkkinen
17.09.2006, 23.39
No minä kävin savakävelyllä pari kertaa Kasurilan hissilinjaa ylösalas.
kon-ciocc
30.09.2006, 22.03
Huomenna maastoon! Klo. 11.00 Pataskilta.
hannupulkkinen
30.09.2006, 22.28
Yritän päästä, jos nämä höyryt kaikkoaa:)
Pitäisiköhän sitä... jaksaiskohan?
Pitäisiköhän sitä... jaksaiskohan?
Ei jaksa, menkää työ.
Kävittekö ja millainen lenkki?
hannupulkkinen
01.10.2006, 17.07
Joo käytiin tällanen:
Kesto (tt:mm:ss): 03:29:39
Matka(m): 34709
Kokonaisnousu (m): 502
Korkeusero (m): 70
Kulutetut kalorit(kcal):3774
E-rate(er): 394
Käärmelahdessa polkuja meno ja tulomatkasta 1/3 takaisin hiekkateitä ja polkuja.
Kiitos pojille, että jaksoitte odotella. Rankka oli minun jaloilleni, mutta hyvää teki.
kon-ciocc
11.10.2006, 19.36
Jos on keliä, niin klo. 11.00 Sunnuntaina Patakukkulalla! Mukaan HAUSKANPITTOON! Tulukee ihmeessä, maastossa ajo on mukavoo hommoo!
hannupulkkinen
11.10.2006, 20.52
Taidanpa olla Pyhällä sunnuntaina.
Kävin tänään maantiellä lenkin, ei ollut kylmää.
Minä näin. Ajoit meidän konttorin kohdalla toritietä ylöspäin.
hannupulkkinen
11.10.2006, 21.28
Joo. Pudonneet syksyn lehdet nuljutti takapyörää jännittävästi.
Pahus kun taas maastopyörässä on jotain häikkää.
Haarukasta kuuluu jotain kummaa kitinää.
/(/ilkka
11.10.2006, 23.30
Sunnuntaina voisi ollakin aikaa harrastukselle mutta minun maastoajotaidolla/kalustolla en kyllä pysy mukana vauhdissa. Kävin viime lauantaina kokeilemassa Patakukkula - Hamula seutua täysjäykällä murtomaapyörälläni ja paljon piti taluttaa. Kyllä karisi kuvitelmat omasta ajotaidosta. Pitää varata raajapusseja mukaan jos tulen sunnuntaina. Toinen vaihtoehto on soratiekierros pitäjän ympäristössä.
Ainiin kävin tänä iltana ajelemassa reilut pari tuntia asfaltilla.
kon-ciocc
13.10.2006, 18.28
Sunnuntaina voisi ollakin aikaa harrastukselle mutta minun maastoajotaidolla/kalustolla en kyllä pysy mukana vauhdissa.
Vauhti ei nyt meillä todellakaan ole se pääasia, vaan että mukana olioilla ( hassu sana :) )olisi hauskaa! Ja sitäpaitsi pyörän taluttaminen/kantaminen kuuluu osana maastopyöräilyyn. Ainakin itse joudun tekemääm sitä joka lenkillä. Eli mukaan vaan!
hannupulkkinen
13.10.2006, 18.39
olioilla ( hassu sana :) )Son varmaan olijoilla, mutta on se hassu sekin.:)
Piti mennä tänään tielle, mutta koko Kuopijosta ei löytynyt neopreenisuojia ja jalat ei kestä moista keliä iliman ja vanhat on risana. Pitänee ostaa sähkölämmitteiset pohjalliset tai alkaa käyttää Ohlssonilta ostettavia kertakäyttöisiä pussukoita. 4,5 euroa kuusi kappaletta, jotta kolome lenkkiä voi kertaostolla tehdä. Meni sitten viininjuomiseksi tämä ilta, (puoli pulloa toistaiseksi suunnitelmissa.)
Huomenna pitäisi lähteä ajelemaan tuonne Laplandiaan,
kon-ciocc
13.10.2006, 19.06
Meni sitten viininjuomiseksi tämä ilta, (puoli pulloa toistaiseksi suunnitelmissa.)
Huomenna pitäisi lähteä ajelemaan tuonne Laplandiaan,
Hannu, jos varpaita palelee, niin eikö Laplandian sijaan olisi esim Cran Canaria sopiva paikka? No niin, se siitä! .... Mutta kun tekee niin mieli sinne lämpöön ja valoon... !
Viikon kuluttua sitten mukaan! ,.
Pitkä tauko mulla ajamisessa(viimeksi työmatkan 19.9.2006
pyörälenkin 17.9.2006). Polvi tuntuu välillä jo paremmalta, mutta nyt on viikko mennyt päivystäessä ja toinen vielä heti perään. Elikkäs viikon päästä olisi varovasti ruvettava ajelemaan. Harmittaa vaan, kun niin monet kerrat ennenkin, kun alkanut kunto olla jonkin moinen ja urheilusta tullut tapa ja hyvän olon tuoja, niin silloin iskee joku tauti yms. ja tulee tauko. Pitkän tauon jälkeen on aina oma vaikeutensa jatkaa, mutta halu on tällä kertaa jonkinmoinen. Hannu, Sinun naapurista löytyy yhteinen tuttu meille.
hannupulkkinen
14.10.2006, 14.28
Miten Timo kuntouttelet niitä polviasi?
Kai olet fysioterapautilla käynyt lihastasapainosi tarkistamassa?
Toivottavasti sun tuttus on meidän pohjoispuolelta. Jos kadun samalla puolella ovat.Eteläpuoliset kun eivät oikein ole meidän kanssa väleissä. :o
/(/ilkka
15.10.2006, 20.52
Kiitoksia Kari lenkistä. Olihan varsin opettavainen kierros, maksimi sykettä löytyi 194 eli rasitustakin jossain vaiheessa oli vähintäänkin riittävästi. Rehellisesti sanottuna 2-6 kertaa kävi mielessä, että tämä maastoajo ei taidakaan olla minun juttu mutta kun pää ei kestä alamäkiä niin ei voi muuta kuin taluttaa. Tarttes vissiin olla vaihtopää paremmin vauhtia sietävillä hermoilla. Kaluston suhteen olen vielä tämän syksyn altavastaajana kun ei ole vielä mahdollisuuksia uusiin hankintoihin. Rojekti on kylläkin käynnissä, todennäköisesti käytetty täpäri tai itse kasattu jäykkäperä tjsp.
No olen juonut Arthryliä kohta kk satsin, koettanut erillaisia pikku juttuja. Esim. yhdellä jalalla seisominen, siinä pientä liikettä tehden. rappuja tulee noustua päivittäin. jalan ojennusta istuillaan ollessa. Mutta kun ei ole ollut oikein aikaa tehdä edes selkä jumppa liikkeitä, kun sekin reistailee välillä. P. Juvonen on selkä ja hartiahoomia katsonut, mutta ei ole polvi asioista ollut hänen kanssaan puhetta. Keskusteluissa näyttää jonkin verra olevan kuntoutus vinkkejä, kun vain malttaisi ja kerkeäisi syventymään niihin. "Mitkä lihakset ja mikä tasapaino?;) " ei varmasti ole siellä päinkään.
Naapurista vinkki 1 ajaa et-sportin jäykkiksellä
vinkki 2 ajaa HD (ei varmastikkaan enää dh) pyörällä
vinkki 3 kuluttaa monet tossut vuoteen
Tämä päivä meni pihaa siivotessa ja ärärrää katsoessa. Pitäsi varmaan hankkia kotipiika, niin ei menisi hyvät lenkkipäivät hukkaan.
kon-ciocc
16.10.2006, 17.58
Rehellisesti sanottuna 2-6 kertaa kävi mielessä, että tämä maastoajo ei taidakaan olla minun juttu mutta kun pää ei kestä alamäkiä niin ei voi muuta kuin taluttaa. Tarttes vissiin olla vaihtopää paremmin vauhtia sietävillä hermoilla. Kaluston suhteen olen vielä tämän syksyn altavastaajana kun ei ole vielä mahdollisuuksia uusiin hankintoihin. Rojekti on kylläkin käynnissä, todennäköisesti käytetty täpäri tai itse kasattu jäykkäperä tjsp.
Kiitos vaan itselles, hyvä mieli jäi lenkistä. Nousut ottaa mullakin koville kun taas alamäet alkaa mennä jo sujuvammin, kiitos täpärin! Varsinkin alamäissä kalustolla ON merkitystä. Muistan varsin hyvin eka maastolenkkini jäykällä fillarilla!:o Sykkeet tais olla 'pilvissä' mentiin ylä- tai alamäkeen!:D
Viikon päästä taas mennään, jos kelit vaan sallii!
hannupulkkinen
17.10.2006, 20.42
Rehellisesti sanottuna 2-6 kertaa kävi mielessä, että tämä maastoajo ei taidakaan olla minun juttu mutta kun pää ei kestä alamäkiä niin ei voi muuta kuin taluttaa.
Kyllä se maastoajo on tekniikkalaji. Alamäet kyllä oppii ajamaan jos eivät aivan tavattoman jyrkkiä ole ja ylämäet sitten ajaa jos kuntoa on. Aivan poikki olin kun kävin viikko sitten poikien kanssa käärmelahdessa, mutta kyllä täpäristä on kovasti hyötyä. Kun ajoin jäykkäperäisellä lensin tanogon yli joka lenkillä. Nyt en enää usein. Usein vain pitäisi maastossa ajaa jotta kunto ja tehniikka kehittyisi.
Tällä on muuten 10 senttiä lunta. Lauantaina pitäisi tulla pois ja kesärenkaat on alla. Tulen sunnunaina lenkille jos olemme hengissä kotona jo lauantaina.
/(/ilkka
22.10.2006, 17.45
Kävikös kukaan ajamassa tänään maastossa ? Minä yritin mutta piti luovuttaa lähipolkujen jälkeen kun jalat olivat sen verran kipeänä eilisen asfalttilenkin jälkeen. Noh, tulikin sitten kaluston huoltopäivä.
kon-ciocc
22.10.2006, 21.53
Ajoin lyhyen lenkin täällä kotimaisemissa, kun näytti tuo keli hieman kostealle. Eihän tuolla pahemmin kuitenkaan ehtinyt kastua.
Yeah!
Minäkin kävin pitkästä aikaa, kylläkin asfaltilla, ajamassa huikeat 10km.
Totuttelu ja polven tunnustelu lenkki. Mukavalta tuntui ajo, mutta polvi kyllä tuntui ajaessa ja iltaa kohti on "paha" tuntu lisinnyt.:seko:
hannupulkkinen
22.10.2006, 22.58
Käväsin Kiermelahden pottupellolla. Viisi viimeistä kilsaa ennen kotia satoi aika rankasti. Juuret olivat liukkaita. Yksi tyylikäs ohjaustangon ylityskin tuli koettua, mutta vauhtia ei ollut kuin vähän. Se aikaisempi kruikkausääni kuului luultavasti satulan ja satulaputken hankauksesta. Kun kiristelin vähän niin häipyi.
kon-ciocc
01.12.2006, 16.35
Ajattelin huomenna ( lauantai ) ajella taas vaihteeksi maastossa. Puoliltapäivin 11.00-12.00 Pataskilla. Toivottavasti ei olisi taas yksinajelua! Laittakaa tarkempi aika jos on lähtijöitä. Muukin aika mahdollinen!
/(/ilkka
01.12.2006, 22.56
Pahus kun on muuta menoa sovittuna lauantaiksi. Ei ole toisaalta tullut ajettua yhtään yli kuukauteen työ- yms kiireitten takia. Yritän huomenillalla käydä ajamassa cc:llä pyörätiekierroksen.
kon-ciocc
02.12.2006, 15.41
25 km hiljaisella vauhdilla. Oli aikaa ottaa kuvia ja ihailla syksyisiä maisemia! Ehkä viikon kuluttua uudelleen?
hannupulkkinen
02.12.2006, 17.12
Ajelin 15 kilsaa ja kaaduin. Runko poikki:mad:
On kuulemma tyyppivika ja menee takuuseen, mutta en halua samanlaista runkoa tilalle. Takakolmion yläputki murtui jarrujen kiinnityskohdasta. Huomenna jos ei sada niin cc kai saa kyytiä.
/(/ilkka
03.12.2006, 00.25
Hiukan harmitti kun oli kerrankin hieno ajosää mutta ei päässyt päivällä ajamaan. Kävin ajamassa cc:llä lyhkäisen lenkin illalla. Hiekoitussepeli vaan rapisi pistosuojattujen renkaitten alla. Kuukauden tauko ei ollut tosiaankaan tehnyt hyvää kunnolle.
Huonoa tuuria sinulla Hannu. Mikäs siinä rungossa oli vialla kun et halua samanlaista tilalle? Minulla on 'täpäri ensi kaudelle' projekti käynnissä , joten kokemukset kiinnostaa. Olen jo aktiivisesti tutkaillut ebay:n tarjontaa mutta tähän asti olen päässyt vain hopealle listauksien loppuessa.
Ai niin lopuksi linkki hiukan tarkempiin säätietoihin: http://en.allmetsat.com/metar-taf/norway-sweden-finland.php?icao=EFKU
hannupulkkinen
03.12.2006, 00.49
Ainut syy on se, että takakolmion yläputki taas katkeaisi samansta kohtaa.
Pitäsi kuulemma lähettää Finpeakille, jotta hitsaisivat vahvikkeen.
Onneksi pyörä on ostettu Fillarilehden päätoimittajalta Janne Lehdeltä niin hän varmaan opastaa noissa takuuasioissa.
Huomenna kai sataa, joten ei taida päästä ajamaan.
kon-ciocc
10.12.2006, 17.07
Kävin ihan Käärmelahdessa asti kääntymässä. Oli aikomus ajaa lyhyempi lenkki mutta sää oli mitä mainioin maastoajeluun. Kai se kasvatti ruokahalua. Aikaa meni riittävästi eikä vilu kiusannut missään vaiheessa. 29,5 km näytti fillarin mittari kun taas GPS antoi matkaksi 27,6 km. Ehkä pyörä tekee pientä 'mutkaa' koko ajan kun taas GPS mittaa suoraan. Taitaa tallennusväli olla (asetus) 10m.
kon-ciocc
14.12.2006, 19.46
Sunnuntaina olisin taas lähdössä Pataskilta kohti 'pohjoista'! Hannu, YT, Ilkka, Simo, ym. Ajokelit jatkuu! Joulukuun 17. pv:n yhteislenkki maastossa ei liene kovin tavallinen täällä P-S:ssa? Hannu voit ajella 'vanhemmalla' vuosikerralla, jos et ole saanut 'uutta' maasturiasi kuntoon. Mennään vaikka vain metsäautoteitä. Leppoisaa ajelua.
/(/ilkka
15.12.2006, 01.10
Jaahas, rauhallinen yhteislenkki helpohkossa maastossa kiinnostaisi kyllä mutta pitää tarkistaa onko perheellä muuta suunniteltuna viikonlopuksi. Olen ollut viimeiset 4 viikkoa Ruotsissa työkeikalla ja ainoastaan viikonloput kotona, joten viikonlopuille on kertynyt aktiviteetteja aivan riittävästi.
hannupulkkinen
15.12.2006, 09.32
Mullei oo kuin cyclocrossari ajokunnossa. Jos ei sada tai ole liukasta niin mites olisi tielenkki.
/(/ilkka
15.12.2006, 23.29
No niin, taas on palattu kotiin. Sunnuntaina lenkki onnistuu kunhan paluu on noin klo 14:00. Minullakin on cc-pyörä ajokunnossa mutta jotenkin nuo metsäautotiet kiinnostaisi enemmän varsinkin valoisan aikaan. CC:llä tulee muutenkin ajettua pimeällä asfalttilenkkejä(aivan liian vähän tosin). Kumpikin vaihtoehto kyllä käy, yhteislenkki olisi asiaa. Kunto vaan on päässyt rapistumaan joten vauhti saisi mielellään olla rauhallinen.
kon-ciocc
16.12.2006, 18.32
Klo. 11.00 Pataskilla? Otan täpärin, voihan sillä ajella vaikka sorateitä pitkin! Mut katellaan... .
/(/ilkka
16.12.2006, 18.43
Ok, kello 11:00 käy. Tulen sillä täysjäykällä maasturilla eli ei nyt aivan sorateihen tarvitse tyytyä. Kävin juuri koiran kanssa lenkillä ja totesin että varsin liukasta on kevyenliikenteenväylillä. Niin ettei cc:llä uskalla lähteä ennen nastarenkaiden vaihtoa.
hannupulkkinen
16.12.2006, 19.20
Niin ettei cc:llä uskalla lähteä ennen nastarenkaiden vaihtoa.Niinpä ja en taida ehtiä nyt vaihtaa.
Miten pitkän lenkin ja minne päin meinasitte ajaa?
Pikkupakkasta tiedossa, täytyy katsoa, jos tuntuu aamulla siltä, niin voisin käydä ajamassa, mutta kunto on tosi huonona. Päivystysviikko ja "myrsky takana joten silmää painaa, mutta siitähän se kone taas lähtisi käyntiin.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.