PDA

Näytä tavallinen näkymä : Siilinjärven maantie - ja maastolenkit

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

hannupulkkinen
15.04.2007, 19.29
Yritin käydä tuubikiekoilla lenkillä. Puolentunnin jälkeen takarengas puhkesi. Vaimo nouti. Nyt hierontaan.

TimoT
15.04.2007, 21.01
Kyllä jaloissa tuntee tuon lenkin, vastatuuli osuus tuohon loppuun olisi kyllä syönyt miehen liian kuitiksi. Mahtava lenkki, Penalle kahvista vielä kiitos, huono muisti mulla rahaasioissa:o.

TimoT
15.04.2007, 22.12
Muijallesko pyörää metsästät?

Eikun innokkaalle aloittevalle, joskus nuorempana kylläkin ajelleelle kolmekymppiselle kaverille.

hannupulkkinen
15.04.2007, 22.30
Eikun innokkaalle aloittevalle, joskus nuorempana kylläkin ajelleelle kolmekymppiselle kaverille.
Saadaanko uusi punapaita tienpäälle?

TimoT
15.04.2007, 22.43
Saadaanko uusi punapaita tienpäälle?

Se harrastuksen aloitus ei ole paljosta kiinni, vain raha, vaimo, lapset, aika, pihamaanlaitto.......:D, mutta yritys on kova käännyttää mies oikeiden harrastusten pariin. Nyt kun löytytisi sopiva maantietykki edulliseen hintaan miel. kai alle tonni niin kuume nousisi varmasti uudelle tasolle.

hannupulkkinen
15.04.2007, 23.09
http://www.zweirad-stadler.de/Fahrrad_Motorrad_Zubehoer/information.php?VID=1176667328DQsxqLhGsx36LXvh&lss=fahrrad&aktion=&naviid=130&ArtikelID=9032&marke=&start=1&limit=20&sortby=&marken=&vonSuche=&suchOption=&suchWert=

Tässois sille pyörää. Italialainen unelma.

TimoT
16.04.2007, 07.57
Tsemppiä Karille!:)

Hannu:Taitaa olla tuo pienin 56 liian iso 174cm pitkälle.

hannupulkkinen
16.04.2007, 10.57
http://www.sigmasport.co.uk/store/bikes/pinarello06/angliru.html

Täällä on mittataulukko. 565 on vaakaputki. On se ehkä iso tai siinä ja siinä.
100 millin stemmillä ohjaamon pituudeksi tulee. 57,5 cm. Minun ohjaamoni on 58+13= 61 cm ja mun pituuteni on 186.

On muuten hiton hyvä pyörä hintaansa nähden.

TimoT
17.04.2007, 19.29
Hannu
PBK paketti tuli tänään.

hannupulkkinen
17.04.2007, 22.57
Samat kysymykset kuin viimeksikin paketin jälkeen.

Kävin maastossa kaksituntisen. Ensin puhkesi rengas ja paikkasin sen ja lopussa lensin Pataskilla tangon yli jäähän, mutta muuten oli kivaa.Polvessa on ruhjeita 20 kilsaa ja kaksi tuntia. Hurjaa vauhtia. Polut olivat ajettavia, mutta "käärmelahden päätie" oli jäinen ja märkä varjopaikoissa. Melko mutaista touhua oli mutta ajelihan siellä kun oli lämmin ilma.

Ehdin hakea ne housut torstaina tai huomenna kello 20 jälkeen kun tulen töistä.

hannupulkkinen
19.04.2007, 00.04
Taisin eka kerran saada sopivat housut:p

TimoT
20.04.2007, 22.19
Onko haasteeseen vastaajia, otetaan joku tienpätkä esim. jälä-lentokenttätie ja takaisin, sellainen pätkä että tuuli on tasapuolisesti vastaan ja myöden suunnasta riippumatta, ja jokainen saa lenkkinsä yhteydessä tai muuten vaan kellotta itselleen ajan (ilman vetoapua).
Jos tulee huippuaika(myös omat enkat), niin tottakai ilmoitus tänne ja kiriminen voi alkaa.
Mic voi kyllä olla iskemätön kunhan pyörä on valmis ja mies iskussa.

StantheMan
21.04.2007, 09.09
Onko haasteeseen vastaajia, otetaan joku tienpätkä esim. jälä-lentokenttätie ja takaisin, sellainen pätkä että tuuli on tasapuolisesti vastaan ja myöden suunnasta riippumatta, ja jokainen saa lenkkinsä yhteydessä tai muuten vaan kellotta itselleen ajan (ilman vetoapua).
Jos tulee huippuaika(myös omat enkat), niin tottakai ilmoitus tänne ja kiriminen voi alkaa.

Maksamalla 15€ ja liittymällä jäseneksi (vaikka salaa muilta, jos ahistaa kuopiolaisuus :D ) voi otattaa itsestään aikoja pitkin kevättä ja kesää. Itse ajan maantietä harrastepohjalta ja kokemukset näistä "kisoista" (myös rento kuntosarja tarjolla) oli parasta mitä viime vuonna oli. Varsinkin pitkä 40km matka on "mukava" kokemus. :cool:

Samaan hintaan voidaan ajajaa kannustaa jortikkamaisesti huutamalla lähdössä ja kehumalla maalissa, että "ei se niin vaikeeta voi olla" ja "ei tänne olla tultu leikkimään" :D

"Lossin ja Ritisenlahden lähtöpaikka on Kuopion eteläpuolella, vanhan viitostien ja Vermersalmen tien risteyksessä. Kurkimäen lähtöpaikka on Lihaniekka Metzgerein pihassa.

10.5 Lossi
24.5 Ritisenlahti
7.6 Kurkimäki
21.6 Lossi
5.7 Ritisenlahti
19.7 Kurkimäki
2.8 Lossi
16.8 Ritisenlahti (startti klo 18)
30.8 Kurkimäki (startti klo 18)
13.9 Lossi (startti klo 18)

Maastossa,

ajetaan joka toinen torstai klo 19.

Kilpailupaikkana Puijonsarven maasto. Lähtöpaikkana Päivärannan koulun pohjoispäästä alkava kuntopolku.

17.5 Sprintti
31.5 Minimarathon
14.6 Mäkitempo
28.6 Sprintti
12.7 Minimarathon
26.7 Mäkitempo
9.8 Sprintti
23.8 Minimarathon (startti klo 18)
6.9 Mäkitempo (startti klo 18)
20.9 Sprintti (startti klo 18)"

http://kuopys.fi/index.php?page=viikkokilpailut

Ja sittenhän me nähdään myös teidät Vehmerissä kesäkuun alussa uudessa paidassanne.
http://kuopys.fi/index.php?page=vehmersalmen-kierros

hannupulkkinen
21.04.2007, 11.37
Jaa että minustako urheilija. Ei kiitos. Kuntoilijaksi olen syntynyt ja kuntoilijana pysyn. Timon ehdotus on hyvä. Pitäisi vain löytää vähäliikenteinen lenkki. Eestaas on tietenkin sitten mahdollisuus jos lenkkiä ei keksitä.

Ise olen pari kertaa kesässä ajanut Ahkiolahteen, juonut siellä kahvit ja tullut takaisin. Aikaa en ole ottanut, mutta mittarin keskinopeus on ollut tulos. Vaikeaa vain tässä on saada aikaan vertailtavuutta kun mittarit näyttävät erilailla.

Jopa GPS voisi olla apuna, mutta tietenkin tuo ajan ottaminen on hyvä tapa.
Jos hommaa haluaa pitää testinä, niin suorituksen tulisi kestää noin tunnin. Silloin siitä voisi päätellä vauhtikestävyyden tason. Jos se on taas lyhyempi niin silloin mitataan maksimaalista kestävyyttä.
Voisi myös ottaa ajan Uuhimäessä ja silloin mitattaisiin maksimaalista hapenottoa.

Kun ajellaan näitä testejä niin ollaan varovaisia tuolla liikenteessä.

Tänään täytyy mennä metsään kun saan tuon aivan ohuen olon vähän helpottamaan. Siis saunalenkille.

TimoT
21.04.2007, 12.04
Timon ehdotus on hyvä.

Itseasiassa mic:in alustama idea.

Joko Kari on tervehtynyt???
Käyttekö Su ajamassa, en pääse kun se rahan ahneus vaivaa.

kon-ciocc
21.04.2007, 18.45
Itseasiassa mic:in alustama idea.

Joko Kari on tervehtynyt???
Käyttekö Su ajamassa, en pääse kun se rahan ahneus vaivaa.

Kyllä tässä elävien kirjoissa ollaan! Kävin tänään mtb:llä ajamassa n. tunnin maantiellä. Alku tuntui kevyelle, niin kuin aina 'pitkän' levon jälkeen. Puoli tuntia ja ajo alkoi käydä yhä raskaammaksi. Eli juuri päin vastoin kuin 'normaalisti'! Pitää nyt katsoa pystyykö tässä vielä yhteislenkeille, se kun ei ole kivaa jos alkaa 'takki' olla tyhjänä jo lenkin puol'välissä. Paino on muuten pysynyt hallinnassa! ;)

mic
21.04.2007, 20.34
Jätkät luulee että mä oon joku supermies:D

TimoT
21.04.2007, 20.47
Jätkät luulee että mä oon joku supermies:D

Sehän on jo puolivoittoa.:p
Pistetään vähän paineita.

hannupulkkinen
21.04.2007, 20.51
No prkl heti alkaa mennä välineurheiluksi. Helppohan se on uhota kun on aika-ajopyörä rakenteilla. Mulla on muuten vanha linssi varastossa. Painaa kyllä pirusti, mutta kun sen saa pyörimään niin vauhti nousee ihan itsestään.:D

TimoT
21.04.2007, 20.55
No prkl heti alkaa mennä välineurheiluksi. Helppohan se on uhota kun on aikaajopyörä rakenteilla. Mulla on muuten vanha linssi varastossa. Painaa kyllä pirusti, mutta kun sen saa pyörimään niin vauhti nousee ihan itsestään.:D

Mutta siitähän saa hiljaista kunnioitusta kun vetäsee huippuajan täpärillä.

/(/ilkka
21.04.2007, 23.16
Ja asiaan. Tällä viikolla ei ole tullut ajettua lainkaan joten huomenna pitää lähteä maantielle. Klo 11:00 Fontanellalta, jollei kellään ole parempaa ehdotusta. Tavoitteena satanen tahi hiukan yli.

hannupulkkinen
22.04.2007, 01.34
Iltapaivään taitaa minulla mennä. En tiedä mihin aikaan pitää hakea vaimo lentokentältä, joten en voi sopia mitään aikaa. Joudun menemään siksi yksin.

TimoT
22.04.2007, 10.29
Lähetkö Kari lenkille, jos lähdet voin tuoda paidan kylälle.

Hannu se minun asu oli 64,33, mutta ei Ekua vaan puntaa + vero eli n.100ekua

kon-ciocc
22.04.2007, 20.12
Lähetkö Kari lenkille, jos lähdet voin tuoda paidan kylälle.

En huomannut aamulla lukea topicia, joten en sit ilmoitellut. Ehkä viikon kuluttua ollaan taas mukana , niin tuot sitten sen paidan.

Kävimme Ilkan kanssa Vartialassa pullakahvilla. Teimme menomatkalla piston Pelonniemelle. Keli jälleen hyvä, tuulikaan ei haitannut. Eikä ihme kyllä heikkouskaan sen 'kuurin' jälkeen, mitä vähän kyllä pelkäsin.

/(/ilkka
22.04.2007, 20.16
Kiitoksia Karille lenkistä. Mainio keli, mainio lenkki.

TimoT
22.04.2007, 22.52
Minäkin sain tänään päivystyksestä huolimatta vedettyä :eek:
hyvän lenkin, taas tuntui kulkevan, kunhan kone lämpeni. 1h30min 29km/h keskarilla, noin 20min päässä kotoa esim . Lentokenttä, Vuorela, Kemira.
Hannukin sattui matkalle ja yksi kirittäjä keltaisella maantie kiiturillaan ja joku tuli Kermiran tällä puolen valk. Bianchilla vastaan.
Maasturilla tuli myös joku tutunnäköinen kaveri Vuorelassa vastaan, ihan niinkuin olisi jossain kuvassa ollut, muistelen.

TimoT
25.04.2007, 22.45
Kuinka on suunniteltu lenkkejä viikonlopuksi ja / tai vappuaatoksi ja / tai vappupäiväksi?

/(/ilkka
26.04.2007, 11.41
Perjantaina voisi sopia iltalenkki ja sunnuntaina sitten perinteinen pidempi kierros. Vapunpäivänä minä ajankin vaihteeksi taksilla Rissalaan...

Ohjaustehostin
26.04.2007, 20.06
Oisko perjantaina Uuhimäki ? viikonlopulla en pääse mutta vappuna kävis.

/(/ilkka
26.04.2007, 21.28
Oisko perjantaina Uuhimäki ? viikonlopulla en pääse mutta vappuna kävis.

Kerran vai kahdesti ? Klo 18:00 Fontanella ?

Ohjaustehostin
26.04.2007, 22.05
Kerran vai kahdesti ? Klo 18:00 Fontanella ?

Kahesti ,1800 Fontanella

TimoT
26.04.2007, 22.21
En pääse perjantaina enkä sunnuntaina ainakaan päivällä, mutta seuraillaan.

hannibaali
27.04.2007, 13.27
Oiskohan siilissä kukaan lähdössä maanantaina aamupäivällä maastoon?

/(/ilkka
27.04.2007, 22.11
Kahesti ,1800 Fontanella

Jep, Uuhimäki 2X toteutui, kahdenlaista mäkeä ja kolmenlaista tuulta. Kaikkia elementtejä riittävästi. Kiitoksia Pena lenkistä ja vetoavusta Jälän tiellä.
Sunnuntain lenkille pitää pohtia säävarausta tai sitten pitää maastoutua.

TimoT
28.04.2007, 09.52
Tänään suunnittelin tuulessa huolimatta käydä ajamassa, olisiko kaveria lähdössä?
Olisin lähdössä esim. n.12:06.

EDIT: suunnitelma muuttui olisinkin lähdössä jo aiemmin eli esim.1030 tai 1100

mic
28.04.2007, 15.50
Pataskillakin on polut jo kuivat, kunhan muistaa varoa muutamia "mutalammikoita", pysähtyy vauhti kuin seinään.

/(/ilkka
28.04.2007, 17.56
Pataskillakin on polut jo kuivat, kunhan muistaa varoa muutamia "mutalammikoita", pysähtyy vauhti kuin seinään.

Jaahas, pitää tänä iltana käydä katsomassa. Tosin eilinen lyhyt lenkki tuntuu vieläkin jaloissa. Huominen sää näyttää sen verran ikävältä että taidan jättää sunnuntailenkin väliin.

TimoT
28.04.2007, 18.34
Tänään oli meillä porukkalenkki minä ja Focus. 100,53km 3h48min.
Ai niin ja olihan se vastatuulikin suurimman osan matkaa mukana, mutta mulle jäi kaikki vetovuorot.

hannupulkkinen
29.04.2007, 12.28
Tänään pitää käydä maastossa kun maastopyöräkin tuli ostettua. Tuossa yhden maissa taidan starttailla. Mukaan tulijoita parin tunnin hissuttelulle? Menee iltaan pärkkeles.

/(/ilkka
29.04.2007, 15.36
Lepopäivän ratoksi kävin ajamassa Maaninkajärven ympäri ja kahvit nautin Ahkiolahdessa. Kari tuli vastaan Viannan tienoilla.

Lauantai-iltana kävin Pataski - Hamula kulmilla ajelemassa maasturilla. Lähinnä haeskelin tuntumaa uuteen pyörään ja säätöihin. Oikein mukavaa touhua kun aurinkokin paistoi.

Onkos Hannu uusinut kalustoa ?

hannupulkkinen
29.04.2007, 16.04
Onkos Hannu uusinut kalustoa ? No
en! Sama Timelessi, mutta kokoon hitsattuna.
Tänään ei taida pyörä pyöriä. Huomenna sitten, jos tarkenee.

kon-ciocc
29.04.2007, 17.07
Löytynmäellä kävin kääntymässä, enkä malttanut käydä edes Koskeankosken kitkalla kaffeella. Ajoin Maaninkajärven ympäri vastapäivään. Vetoapua olis kyllä kaivannut vastatuuliosuuksilla! ;)

TimoT
30.04.2007, 17.08
Miten olisi Vapun päivän lenkki esim 1300 alkaen, aamulla pitää käydä Kuopiossa joten ei ehdi 1200?
Ei taida uutta tankoa ehtiä asentamaan siihen mennessä? Jos ei sitten yön hämärinä tunteina.

/(/ilkka
30.04.2007, 17.13
Miten olisi Vapun päivän lenkki esim 1300 alkaen, aamulla pitää käydä Kuopiossa joten ei ehdi 1200?
Ei taida uutta tankoa ehtiä asentamaan siihen mennessä? Jos ei sitten yön hämärinä tunteina.

Ei pysty kykenemään. Mutta tänä iltana voisi käydä Patakukkulalla.

hannupulkkinen
30.04.2007, 17.17
Ei pysty kykenemään. Mutta tänä iltana voisi käydä Patakukkulalla.
Mihin aikaan lähtisit?

TimoT
30.04.2007, 19.47
Onko meillä uusi "jäsen" vai uusittu nimimerkki?
taitaa se 1300 olla varmempi.

TimoT
30.04.2007, 21.11
Jep, jos laitat puh nro vaikka privana niin voin esim. tekstata jos tulee ylivoimainen este.

hannupulkkinen
30.04.2007, 22.09
Kiitti Ilkka. 2h45min ja 30 kilsaa. Ei ihan Kiärmelahteen saakka ehitty, mutta polkua tuli mennessä ihan kivasti.

Voin lähteä huomenna mukaan jos lähdetään yhdeltä.
Mulle käy joku 70 kilsaa. Enempää en taida jaksaa voi olla vähän vappua vielä tukassa.

kon-ciocc
30.04.2007, 22.14
Yritän myös mukaan. Siis klo. 13.00 Fontanella. Shiish josh shelviän!

TimoT
30.04.2007, 22.28
Karille pitää muistaa tuoda paita.

/(/ilkka
30.04.2007, 22.28
Kiitoksia Hannu lenkistä. Erittäin mukavaa vaihtelua maantieajon lomaan. Keli oli aurinkoinen joskin hieman viileä. Seuraavalla kerralla varon kastelemasta ajokenkää, paleli nimittäin jalkaa aivan vietävästi.

Hieno juttu jos saadaan lisää väkeä yhteislenkeille. En pääse huomenna mukaan mutta ensi sunnuntaina olen mukana jos vain suinkin mahdollista. Ai niin ja perjantaina Uuhimäkeen(2x)...

Ohjaustehostin
01.05.2007, 09.20
1300 Kääpi miulle

kon-ciocc
01.05.2007, 18.38
Jälleen hyvä lenkki hyvässä seurassa. Kiitokset kaikille kuskeille! Vartialassa perinteiset kahvit 'terassilla' ja osa porukasta ajoi vielä Kinnulanlahti-Alapitkä kautta Siiliin ja ties minne! Reilu satku mittariin vaikka tuntui ajaneensa pidemmänkin lenkin! Taisi olla vauhti liian kova mulle? :eek:

hannupulkkinen
01.05.2007, 19.19
Mulle se oli liian kova vaikka vain 73 kilsaa tuli mittariin.
Pitää harjoitella ennen seuraavaa yhteislenkkiä.
Viikonlopuksi tosin luvattiin parempaa keliä, että kait sitä voisi taas mukaan lähteä, jos vaan jaksatte odotella.

kon-ciocc
01.05.2007, 20.22
Täällä (http://www.peda.net/veraja/kuopio/kansalaisopisto/sport) ovat nyt ne lupaamani sivut Peda.netissä
Lukijan salasana on satula
Ylläpidon salasanan olen lähettänyt Karille ja sen saa kyllä multa sitten kun on jotain tallennettavaa.

Tiedoksi vain Hti:lle. Laitoin sinne kuvan päivän kahvitauolta. Käykäähän katsomassa!

kon-ciocc
02.05.2007, 11.54
Loistokuva kännyllä otetuksi.

Ei hyvistä kohteista saa huonoja kuvia. ;)

Kuinkas Pekan Akillesjänne jaksaa? Olet varmaankin aloittanut kuntouttamisen? Saadaan sit lisää 'puna/musta paitoja' porukkaan.

TimoT
02.05.2007, 18.26
Kiitokset lenkistä, aina oppii jotain uutta.
Välillä tuntui vauhti aikalailla kovalta, josta syystä varmaan alapitkällä oli jo aika poikki olo, mutta Penan avustuksella sieltä kotio tultiin ja odottelihan tuo Karikin Penan kanssa ennen Alapitkääkin noissa nousuissa.

Kahvitauko oli meille vähän väärällä kohtaa kun oli vasta tunti neljästä ajettu.

Mutta rasitusta täytyy välillä tullakkin, nyt vain pitää huilailla vähän ennen suraavaa kovaa rypistystä, joku kevyt lenkki mahdollisesti.

Karin kanssa tuli yhtä pitkä lenkki, joten mittarivirhettä(?) kummallako, mulla tuli 112,43km.

YT
02.05.2007, 19.33
Kuinkas Pekan Akillesjänne jaksaa? Olet varmaankin aloittanut kuntouttamisen?
Hiiittaaaassttiii paranee. Ei sovi vielä kenkä jalkaan.

kon-ciocc
02.05.2007, 20.07
Karin kanssa tuli yhtä pitkä lenkki, joten mittarivirhettä(?) kummallako, mulla tuli 112,43km.

Hieman päälle 115km mittariin. Eli kun tuosta vähennetään n. 1,5km niin kilometri enemmän jäi minun mittariin 'samasta' matkasta. En pysty sanomaan kumman mittarin virhemarginaali on suurempi. Yhtä kaikki, tarkkuus varmaan riittää molemmissa.

TimoT
03.05.2007, 22.50
Noniin,
viikonloppu lähestyy ja onhan se perjantaikin.
Millaisia lenkki(ei HK) ajatuksia porukalla.

hannupulkkinen
03.05.2007, 23.42
Kiitokset lenkistä, aina oppii jotain uutta.
Välillä tuntui vauhti aikalailla kovaltaNo ei näyttänyt alkumatkasta vauhdin kovuus vaivaavan Timoa;)
Kävin eilen hierottamassa ja takareidet olivat aivan kivikovat.
On muuten luvattu sateita loppuviikoksi. Jos näin on niin pitääkö mennä mehtään, siellä ei pieni kosteus haittaa.
Olen Kiteen kirkastusjuhlilla ja tulen perjantaina melko myöhään, joten la ja su ovat lenkkipäiviä mielestäni, mutta jompi kumpi on varmaan vaimo mielestä siivouspäivä. Uuden housut hankasivat rakon arkaan paikkaan, joten en ole ihan varma edes siitä kestänkö satulassa. Sen sitten näkee. Kolome tuntia taitaa mulla olla järkevän lenkin raja, jos ajetaan sunnuntain vauhtia, jos hitaammin ja tasaisemmin niin kai se neljäkin menee.

TimoT
04.05.2007, 09.31
Eilen kössissä naksahti vas. polvi joten ei ainakaan tänään pääse ajamaan, mutta tutkitaan viikonloopuna, toivottavasti kestää.

hannupulkkinen
04.05.2007, 09.35
Eilen kössissä naksahti vas. polvi joten ei ainakaan tänään pääse ajamaan, mutta tutkitaan viikonloopuna, toivottavasti kestää.
Kylymää koipeen ja baanalle;)
Joukkuelajit eivät ole ihmistä varten paitsi koripallo.:) Siinä saa vain mustelmia ja paksuja sormia.

/(/ilkka
04.05.2007, 13.52
Tulin viimeyönä työreissulta, joten taidan peruuttaa tämänpäiväisen Uuhimäkitreenin perhesyistä. Lauantaina pitää ajaa mutta menee myöhäiseen iltapäivään ennenkuin ehdin pyörän päälle.

TimoT
05.05.2007, 21.51
Onko lenkkeilijöitä perinteiselle sunnuntain yhteisajelulle esim. 1200 fontanellalta?
Ilmatieteenlaitos näyttää asiallista keliä, kuinka lie muut ennusteet.

/(/ilkka
05.05.2007, 22.08
Kävin juuri yli satasen lenkillä vahvistettuna Uuhimäellä, niin en taida huomenna pystyä kykenemään. Jos kuitenkin epähuomiossa ilmaannun kokoontumispaikalle niin passittakaa minut takaisin kotiin.
Ensiviikolla voisi ottaa iltalenkit taas ohjelmaan mukaanlukien Uuhimäen mäkitreenit.

TimoT
05.05.2007, 22.11
Kävin juuri yli satasen lenkillä vahvistettuna Uuhimäellä, niin en taida huomenna pystyä kykenemään. Jos kuitenkin epähuomiossa ilmaannun kokoontumispaikalle niin passittakaa minut takaisin kotiin.
Ensiviikolla voisi ottaa iltalenkit taas ohjelmaan mukaanlukien Uuhimäen mäkitreenit.

Ja niin hyvävoimaisena tulit vastaan jäläntiellä, ja juttuakin tuli vielä.;)

Ohjaustehostin
05.05.2007, 22.23
Sunnuntai 1200 Fontanella,oisko lenkkinä Nilsiä-Muuruvesi-Riistavesi?:seko: :rolleyes: :eek: :D

/(/ilkka
05.05.2007, 22.44
Ja niin hyvävoimaisena tulit vastaan jäläntiellä, ja juttuakin tuli vielä.;)

30 km myöhemmin ei enää tuntunut samalta.

TimoT
05.05.2007, 23.05
Mitenkä pitkä tuo Nilsiä Riistavesi lenkki on ja onko miten mäkistä, eli onko raskas??
Onkohan Kuopiosta lähdössä muita kun apartanen, ja Siilistä kun Pena Ja Timo?

Katoin tuota pituutta eli siellä satasen kieppeitä taitaa olla, eli kun rauhassa menee niin eiköhän se onnistuisi minultakin.

hannupulkkinen
05.05.2007, 23.26
Minä taidan toistaiseksi harjoitella ihan itsekseni.
En kykene ajamaan sellaisilla sykkeillä kun edellinen lenkki oli, joten palataan asiaan joskus sitten kun olen saanut lisää kuntoa. Tänään ajelin 50 kilsaa pk-sykkeillä ja se tuntui sen verran hyvältä, että taidan ajaa samaa linjaa.
Edittiä.
Miksi muuten ei voisi ajaa järjestäytyneesti ja tasaisella vauhdilla. Esimerkiksi Varpaisjärven lenkki oli sellainen.
Sitä vartenhan yhteislenkit ovat. No tänään en kuitenkaan voi osallistua, mutta ehkä sitten parin viikon päästä, jos yhteislenkki on yhteislenkki eikä varpusparveilu.

TimoT
06.05.2007, 22.55
Ajettiin tänään tuo edit:Kari, Pena ja Timo
kukin kotoaan-Slj-Sänkimäki-Nilsiä-Muuruvesi-Riistavesi-Uuhimäki-kukin kotioon.
Kiitos lenkistä, juuri sopiva ainakin mulle. Pena varmaan veti yhden satakilometriä, kun tuntui maistuvan.
Mittariin tuli mulla 112,5km ja ajoaika tasan 4h.
Porukka pysyi hyvin kasassa paria Penan "vetoa" lukkuunottamatta joihin ei heti päässyt mukaan, mutta Pena venasi sitten meidät mukaan.

Ja taas opin jotain uutta pyöräilystä ja ehken muustakin:p, -onko jotain muuta?:seko:

Huomen aamulla jos jaksaa nousta niin töihin mennessä reilu puolen tunnin palauttava pyörittely ja iltapäivällä koska on mahdollisuus ja jos ei tunnu pahalta niin pidennetty kotimatka maantietä.

hannupulkkinen
06.05.2007, 23.02
No paljonko oli keskinopeus. Ite ajoin tänään nelikymppisen pk-vauhtia ja keskari oli 25. Ihan ehdoton pitkän lenkin keskinopeus yksin. Jos porukassa ajaa tasaisesti niin joku 27 voisi olla mahdollista. Mun laskujen mukaan ajoitte 28 keskarilla, joten liian kovaa ois mulle ollut. Oliko tuossa neljässä tunnissa tauot mukana? Niin ja vielä Uuhimäen kautta.
Ei mitään mahkuja.

TimoT
06.05.2007, 23.30
Oliko tuossa neljässä tunnissa tauot mukana?

Pelkkä ajoaika, tais tuo keskarikin loppua kohti vähän hiljentyä vastamäestä ja -tuulesta johtuen, mutta kilometri/h sisään kokomatka varmaankin ehkäpä luulisin.:seko:

hannupulkkinen
07.05.2007, 10.17
Täällä (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=27040&highlight=Ylikunto) on hyviä esimerkkejä siitä mitä tapahtuu kun ylikunto tulee.
Vaikka ei ylikuntoa tulisikaan niin kun jalat ovat hapoilla ja siitä huolimatta lisää sitä happokuormaa, tulee varmasti jossain vaiheessa vammoja tai halu ajella vähenee. Selkä alkaa vihotella tai pohje sanoo poks.

Ei millään pahalla näitä juttuja, mutta kun alkaa näyttää siltä, että pieleen voi mennä, niin kaikella ystävyydellä.

/(/ilkka
07.05.2007, 17.36
Minulla ei riitä kompetenssi Hannun lausuntojen kommentoimiseen. Olisko tässä arvokeskustelun paikka siitä millaisilla tavoitteilla kukin on liikkeellä ? Minä olen puhtaasti kuntoilulinjalla ja omaa hyvinvointia edistämässä. Lähinnä olen huolestunut överiksi menneistä lenkeistä, joiden jälkeen olo on ollut todella paskamainen.

Mutta asiaan: tänään 1800 Fontanella

TimoT
07.05.2007, 23.55
Viime sunnuntain lenkillä tarkkailimme yhdessä koko porukalla minun, ainakin tässä porukassa huonokuntoisimman, sykkeitä niin pitkään kun sykemittarini lähetinosa suostui toimimaan.

Nilsiään asti sykkeet olivat peesatessa, jota huomattavan suuri osa koko sunnuntain matkasta oli, suuruusluokkaa 60-65% maksimista pl. nousut joissa vedin niin maksimi oli niissä muuan lapinlahtelaisen ja siilinjärveläisen pyöräilijöiden antama yläraja, joka näyttäisi olevan 0,72% maksimista, josta ei esimerkiksi aiheutunut vaikeuksia keskustella pientä small talkia nousun aikana.

Keskinopeutemme oli esimerkiksi Nilsiään mennessä koko lenkkiä jonkin verran korkeampi, joten tuntuisi siltä että liikuttiin minun osaltani juuri ja juuri noissa rajoissa.
Kanssamatkalaisteni kunnon huomioon ottaen kyyti oli "ei liian" raskasta heille, koska kovempi kuntoisella sykkeet ovat varmasti samassa vauhdissa minun kanssani alhaisemmat.
Eli sunnuntain lenkki tuskin toisille oli liian vauhdikas, minä vain olin liian hidas.:eek::rolleyes:

Vaikka tässä on ajettu kovempiakin lenkkejä keskisykkeeltään, koskaan ei ole tullut tosi skeidaa oloa, kunhan on saanut ravintoa ja hetken lepoa.
Aina on tuntunut tunnin parin päästä siltä, että olipa mukava käydä vetäsemässä lenkki.

Minulla ei ole pitkäaikaista kokemusta pitkien lenkkien, sykerajojen ja omien tuntemusten tunnustelusta, mutta koetan joka lenkillä oppia jotain uutta itsestäni ja kuntoilustani. Koetan hämmentää muilta saamistani vinkeistä ja neuvoista yhdistelemällä omiin ajatuksiini sellaisen sopivan sopan jolla näin kuntoilu mielessä esim. pyörällä olisi miellyttävää liikkua.:D

hannupulkkinen
08.05.2007, 01.20
8 lenkkiä kymmenestä pitäisi olla kokonaan alle aerobisen kynnyksen ja yksi vauhtikestävyyslenkki ja yksi maksimaalisen kestävyyden lenkki. (Mäkivetoja)
Voi olla niinkin, että yhden kolmesta viikossa kehittää vauhtia vaikka kahdella vk-lenkillä, yhdellä mäkilenkillä ja yhdellä palauttavalla. Sitten toisen viikon tekee määrää jossa on yksi vk-lenkki ja yhden lepää.(puolet määräviikon harjoittelusta. Voi tehdä yhden mäkivetoharjoituksen, jos on nuori)
Jotkut tekevät pelkästään vk-ja nk-harjoittelua ja kyllähän sillä nopeasti tuloksia voi saada. Ei se ole niin vaarallistakaan, jos on vuosien kestävyysharjoittelut takana.

Tuon pähkäilyn lisäksi kannattaisi varmaan lukea kirjoja, sillä niistä oppii enemmän kuin kavereilta, joilla kyllä mututietoa riittää.;)
Tuo Uuhimäen nousu väsynein jaloin oli silkkaa hölmöyttä, mutta sehän on ihan ilmaista. :D Tuorein jaloin mäkitreenit kannattaa tehdä.

Pk-lenkillä on ihan sama ajaako 60 vai 65% tehoilla tai vaikka 55%, mutta ei 70% tehoilla ja juttelukyky ei ole mikään mittari koska mitokontriot(lihassolut) eivät osaa puhua. Joskus ne kyllä kiristelevät kummasti hampaitaan.
ps. mulle riittää tämä valistustyö.
Ajakaa miten haluatte, eihän se mulle kuulu.
Kovempikuntoisten vanhusten vain kuuluisi pitää huolta siitä, että nuoret eivät mene piippuun.

TimoT
08.05.2007, 08.05
Onkos tässä pyöräilysä muutenkaan mitään järkeä tai itsensä "rääkkäämisessä", nyt kun Savon Sanomat etsi niitä kauneimpia sanoja niin nyt se tähän tulee, en minä rääkkääkkään.:D

Tällaisille tavantallaajille on joskus annettu neuvoksi, että vauhti on hyvä kun pystyy keskukstelemaan lenkkikaverin kanssa.

Vielä semmoinen juttu, että minkähän vaikuttaa esimerkiksi päivätyö, jos toinen tekee fyysisesti raskasta työtä esim. metsuri ja toinen tietokoneen ääressä päätetyötä esim. palkanlaskija, nämä ovat nyt vain ääriesimerkkejä.

hannupulkkinen
08.05.2007, 10.20
Ei näistä yhteislenkeillä olleista kukaan ole ikinä uskonut mitä mitä olen selittänyt. Älä sinäkään usko, mutta lue kirjoja tai aritkkkeleita kestävyystreenauksesta netistä.

Jutteluvauhti on kyllä aika epämääräinen käsite ainakin ylämäissä. Ajappa joskus niin, että höpiset samalla kun poljet ja katso miten mittari reagoi.

Hyviä lenkkejä vaan. Ise olen ainakin vielä ensiviikon ja ehkä seuraavankin omatoiminen ajaja kun olen reissunpäällä. Arkisin joskus vois mennä yhdessä lyheympään ja ehkä kovempaa vauhtia sitten.

apartanen
08.05.2007, 17.03
Ei näistä yhteislenkeillä olleista kukaan ole ikinä uskonut mitä mitä olen selittänyt. Älä sinäkään usko, mutta lue kirjoja tai aritkkkeleita kestävyystreenauksesta netistä.

Jutteluvauhti on kyllä aika epämääräinen käsite ainakin ylämäissä. Ajappa joskus niin, että höpiset samalla kun poljet ja katso miten mittari reagoi.

Hyviä lenkkejä vaan. Ise olen ainakin vielä ensiviikon ja ehkä seuraavankin omatoiminen ajaja kun olen reissunpäällä. Arkisin joskus vois mennä yhdessä lyheympään ja ehkä kovempaa vauhtia sitten.

Asiahan ei minulle kuulu, mutta minä ainakin täällä Kuopiossa olen tehnyt niin, että viikolla ajelen yksikseen rauhallisesti ja ottanut sitten sunnuntaisen porukkalenkin sellaisena kovana harjoituksena.
Ja minusta ainakin menee ajamisesta maku, jos on sykemittaria vahdittava koko ajan. Ei se kai kovin paljon voi vikaan mennä, jos ajaa niin että tuntuu hyvältä, tai ainakin pahalta sillä oikealla tavalla.

hannupulkkinen
08.05.2007, 17.54
Asiahan ei minulle kuulu, mutta minä ainakin täällä Kuopiossa olen tehnyt niin, että viikolla ajelen yksikseen rauhallisesti ja ottanut sitten sunnuntaisen porukkalenkin sellaisena kovana harjoituksena.
Ja minusta ainakin menee ajamisesta maku, jos on sykemittaria vahdittava koko ajan. Ei se kai kovin paljon voi vikaan mennä, jos ajaa niin että tuntuu hyvältä, tai ainakin pahalta sillä oikealla tavalla.

Voihan sitä noinkin toimia, mutta juuri sen pitkän lenkin on tarkoitus olla peruskestävyysharjoitus ja sitä se ei ole jos se tehdään vauhtikestävyysvauhtia. Jos haluaa machoilla niin siten parin tunnin kovavauhtisilla yhteislenkeillä sen voi tehdä.

Jos ei halua sykemittaria vilkuilla niin miksi ottaa sitä sitten ollenkaan mukaan? Voihan sitä vain ajella ja olla välittämättä ollenkaan mistään valmennustietoudesta ja harjoitusvaikutuksista. Moni on niin tehnyt ja innoissaan harrastanut itsenä parantumattomaan tilaan.

Lainaus Pyöräilyvalmennus kirjasta s.115. Riittävä peruskestävyys on edellytys maantiepyöräilyssä kehittymiselle. Peruskestävyys rakennetaan pitkillä rauhallisilla lenkeillä. Pk-harjoittelu tapahtuu sykkeillä, jotka liikkuvat peruskestävyyden alarajan ja aerobisen kynnyksen välissä, joka sijoittuu 65%-76% vällille maksimisykkeestä. Yleensä peruskestävyysharjoitukset vaihtelevat kahden ja kuuden tunnin välillä. Peruskestävyysharjoittelussa hetkittäiset aerobisen kynnyksen ylitykset eivät haittaa, mutta rakennettaessa pohjaa niitä tulee välttää.
Lainaus loppu.

Siis tulee välttää aerobisen kynnyksen ylitykset ja usein
miten yhteislenkeillä ylitetään anaerobinen kynnys ja vieläpä useita kertoja.(Uuhimäki)
Miksi näitä ylityksiä tulee välttää? Siksi, että harjoitus ei ole enää pk-harjoitus sen jälkeen kun anaerobinen kynnys on ylitetty. Perustan luominen ei siis näin onnistu ja kehitetään ihan muita ominaisuuksia kuin peruskestävyyttä.

Minun käsittääkseni yhteislenkit ovat sen takia keksitty, että nämä pitkät pk-harjoitukset olisivat jotenkin mielekkäämpiä ja mukavampia.

En jaksa koko kirjaa tai kaikkea mitä kestävyysharjoittelusta on kirjoitettu tähän kirjoittaa. Lukekaa itse niin ei tarvitse perustaa mielipiteitä mututietoon vaan tutkittuun tietoon.

apartanen
08.05.2007, 19.05
Anteeksi, että ehdotin. En arvannut, että pyöräily on noin vakavaa harrastustasolla. No, mutta jokainen tavallaan.

TimoT
08.05.2007, 22.31
Pk-harjoittelu tapahtuu sykkeillä, jotka liikkuvat peruskestävyyden alarajan ja aerobisen kynnyksen välissä, joka sijoittuu 65%-76% vällille maksimisykkeestä.

Heti löytyi pelivaraa.
Eli viime sunnuntain lenkki minun osaltani oli noissa rajoissa, joka on ainakin henk.koht. se kykenen puhumaan raja. Olen Elixiirini katsonut.:D
Ja Uuhimäen voi ajaa myös hissukseen ylös kun on pienet rattaat, ja lenkki oli jo tavallaan lopussa.

hannupulkkinen
08.05.2007, 22.56
Anteeksi, että ehdotin. En arvannut, että pyöräily on noin vakavaa harrastustasolla. No, mutta jokainen tavallaan.
Voihan sitä huvittaa itseänsä pyöräilemällä itsensä sairaaksi. Sehän se vasta tosihauskaa onkin. Hauskuutta voi tietenkin lisätä vielä monella lailla ja minusta erityisen hauskaa on tehdä asiat viisaasti. Tyhmyydelle kyllä useinmiten nauretaan.

Eliksiirissä tosiaan on ollut hyvää juttua ja ehkä se Timon treeni ei sitten liian kova ollut. Oli kuitenkin pk2 tasolla ja nelituntiset kuitenkin pitäisi tehdä pk1 tasolla.

apartanen
08.05.2007, 23.33
Voihan sitä huvittaa itseänsä pyöräilemällä itsensä sairaaksi. Sehän se vasta tosihauskaa onkin. Hauskuutta voi tietenkin lisätä vielä monella lailla ja minusta erityisen hauskaa on tehdä asiat viisaasti. Tyhmyydelle kyllä useinmiten nauretaan.

Eliksiirissä tosiaan on ollut hyvää juttua ja ehkä se Timon treeni ei sitten liian kova ollut. Oli kuitenkin pk2 tasolla ja nelituntiset kuitenkin pitäisi tehdä pk1 tasolla.

Joo, okei. Tässä nyt on kaksi kantaa, minun ja sinun. Minä vaan ajattelin tuoda vähän omaa näkemystä asiaan. Olen muuten sen kestävyyslajien harjoittelusta tehdyn kirjan lukenut, minusta vaan tuntui, että se on suunnattu enemmänkin niille, jotka aikovat tosissaan huipulle. Tavallisen kuntoilijan ei minusta ole mikään pakko ajaa joka päivä. Jos on olo väsynyt tai muuten vaan ei viitsi niin silloin ei vaan lähde lenkille. Vakavasti harjoittelevalle se tuskin on mahdollista, vaan on pystyttävä ajamaan joka päivä ja huomattavasti suunnitelmallisemmin.
Asiat voi tehdä monella tapaa, esimerkiksi hampaat irvessä, mutta minä lopetan nyt tähän. Jokainen harjoitelkoon tavallaa.

hannupulkkinen
09.05.2007, 00.06
Nyt olisi suuri kiusaus sanoa, että ok-molemmat ovat oikeassa, mutta mitä siitä sitten olisi hyötyä.
Edelleenkin olen sitä mieltä, että yhteislenkit on ajettava niin, että kaikki voivat ajaa peruskestävyyssykkeillä.
Kuopiossahan se näyttää olevan erityisen mahdollista kun voitte jakaa porukan kahtia.
Tuo jako on järkevää, mutta osittain turhaa koska pk-alue on laaja ja on melko sama ajaako pk1 tai pk2 vauhtia.
Nykyisin 30 keskarin porukat ajaisivat 26 keskarilla varmaan ihan kehittävän lenkin pk-alueen alarajalla ja nykyisinkin varmaan 26 ryhmässä ajavat ajavat pk-alueella. Isossa ryhmässähän on aina hienompaa ajaa.
Olen koittanut sanoa, että yhteislenkki-sanassa paino on yhteis-osassa.

Siilissäkin porukka varmaan jakautuu kahteen tasoryhmään. Toisessa taitaa kyllä olla vain yksi ajaja, mutta sellaistahan se elämä on.:D

TimoT
10.05.2007, 21.31
Onko Perjantaina UUhimäessä ketään ajelemassa?

StantheMan
10.05.2007, 22.05
Siilissäkin porukka varmaan jakautuu kahteen tasoryhmään. Toisessa taitaa kyllä olla vain yksi ajaja, mutta sellaistahan se elämä on.:D

Näin se on usein Kuopiossakin. :D

/(/ilkka
10.05.2007, 23.12
Onko Perjantaina UUhimäessä ketään ajelemassa?

Tarkoitus olisi sikäli kun vaan muilta aktiviteeteilta jää aikaa. Lauantai-iltana ajattelin käydä kevyellä maastolenkillä. Oliskos sunnuntaina rauhallinen yhteislenkki mitään ?

kon-ciocc
11.05.2007, 16.44
Sunnuntaille ennustetaan ihan mukavaa säätä joten olisko Pohjois-Kallaveden lenkki ajankohtainen? Lähtö klo. 11.00. Hti, voit lähteä mukaan Kuopiosta. Ajetaan siis silloin perinteisesti myötäpäivään.

/(/ilkka
11.05.2007, 17.39
Sunnuntai ok. Tänään Uuhimäki 2X sikäli jos nuo sateet vihdoin loppuisivat. 1800 Fontanellalla säävarauksella.

kon-ciocc
11.05.2007, 19.52
Olisko esim. klo. 10.00 mitä...eli koska olisitte kuopiossa?

Sopii ainakin mulle. Voidaan toki ajaa toisinkin päin joten olisit Siilissä joko klo. 11.00 tai jo 10.00, ihan miten sovitaan. ... Mitähän nää meidän kuskit tuumaa? :rolleyes:

TimoT
11.05.2007, 21.34
Mulla on tuo päivystys, joten joudun vetelemään kotikonnuilla lenkkini tällä viikolla.:o
Harmi tuo jos ajatte länsirannan lenkin, kun sitä olen odotellut jo tulevaksi.
Mutta viikon päästä sunnuntaina luulisi taas lenkki onnistuvan.:D

/(/ilkka
11.05.2007, 22.04
Kaikki edellämainitut vaihtoehdot käyvät oikein hyvin. Ainoa puutehan tuossa länsirannan lenkissä on kahvipaikkojen vähyys.

TimoT
11.05.2007, 22.19
Onkohan tänä kesänä Lamperilassa se pieni kahvikioski auki, ei varmaan vielä tähän aikaan, mutta....
On joskus tullut klo 1400 kahvitunti vietettyä siellä.

kon-ciocc
12.05.2007, 10.57
Käviskös tällainen?
Hti tulis siiliin klo. 11.00 ja ajettais Timon toivomuksesta muu kuin Länsiranta, esim. Vehmeri. Kierto sovittais vaikka paikanpäällä. Miltäs kuulostaa? Vehmerissä tietenkin kahvitauko!

/(/ilkka
12.05.2007, 14.50
Ajakaa lentokentän ohitse Joensuuntien varteen, sieltä Vehmeri, tulisin sinne klo 11.
Miltäs se kuulostaa?

Ettei yhteislenkkineuvottelut pitkittyisi huomiseen iltapäivään niin minulta yksi ääni tälle vaihtoehdolle.

kon-ciocc
12.05.2007, 15.10
Sopii myös mulle.

TimoT
12.05.2007, 18.02
Vielä tuosta, kuinka moni on lähdössä?
Moniko olisi lähdössä jos joku yritys maksaisi osallistumismaksun ja antaisi jonkinlaisen mainospaidan tms. joka päällä ajettaisiin, tämä voi olla vastoin jonkun periaatteita, mutta silti. Samalla voisi myös miettiä ja kysyä esim. tuota Puruveden ympäriajoa.
Itse olen pikkasta vaille lähdössä jo ilman sponsorointia....,:eek:
pitäisi ilmoittautua ennen 13.5.2007 saisi edullisemmin.

kon-ciocc
13.05.2007, 09.37
Tuohan kuullostaa jo houkuttelevammalta! Sittenhän sitä ajais vähän kuin ammattilaistallissa. :rolleyes:

/(/ilkka
13.05.2007, 10.01
Eikös normaali sapluuna ole että artisti maksaa kaiken. Varsinkin mainospaidoissa...

hannupulkkinen
13.05.2007, 14.39
Vielä tuosta, kuinka moni on lähdössä?
Moniko olisi lähdössä jos joku yritys maksaisi osallistumismaksun ja antaisi jonkinlaisen mainospaidan tms. joka päällä ajettaisiin, tämä voi olla vastoin jonkun periaatteita, mutta silti. Samalla voisi myös miettiä ja kysyä esim. tuota Puruveden ympäriajoa.
Itse olen pikkasta vaille lähdössä jo ilman sponsorointia....,:eek:
pitäisi ilmoittautua ennen 13.5.2007 saisi edullisemmin.
Olen Alsacessa silloin. Puruvedelle voisi lähteä.

kon-ciocc
13.05.2007, 17.47
Jäi lenkki heittämättä. Vastoin ennakko-odotuksia vettä tuli lähes taivaan täydeltä ja jo kallansilloilla olin läpimärkä, enkä halunnut riskeerata ja ottaa kevätflunssaa. Toivottavasti saitte tiedon poisjäännistäni.
Kotopihalla taasen alkoi jo aurinko pilkahdella...tää on sitä suomen suvea. Ensikerralla paremmalla tuurilla.

Saimme tiedon. Kiitos siitä Sinulle ja Timolle! Ajoimme kuitenkin Vuorelan kautta, jossa tiet aivan märkänä ja taisipa ohuesti hetken sataakin. Eteläinen taivas näytti aika synkälle joten paluu kotio oli selviö! Vaihdoimme Ilkan kanssa 'metsurin' varusteisiin ja nautittiin suomalaisesta kangasmaastosta reilun parin peninkulman edestä.

Jospa viikon kuluttua kelit suosis maantielenkkiä!

TimoT
13.05.2007, 17.51
Minä sain päivystyksestä huolimatta ajettua eilen 60km ja tänään 40km, joten se satanen viikonloppuna tuli kuitenkin:) .

/(/ilkka
13.05.2007, 18.25
Sääennusteet harhauttivat tänään pahemman kerran. Maantiellä tuli aivan käsittämättömän kylmä olo. Oli viisas veto keskeyttää maantielenkki. Maastossa olisi ollut mukavaa mutta kaatuminen vei parhaan terän menosta. Kylki on vieläkin kipeä. Kiitoksia Karille lenkkiseurasta.

hannupulkkinen
13.05.2007, 19.56
Ajoin eilen Tampereella pari tuntia metsässä ja tänään vähän yli tunnin vetoja ympäri Siilinjärveä. Tour De Siili - rajoilta rajoille ja nyt on korvalehdetkin hapoilla.

Miten Ilikka onnistui rypemään. Tuliko edes kunnon OTB:t?

TimoT
13.05.2007, 20.05
Sääennusteet harhauttivat tänään pahemman kerran. Maantiellä tuli aivan käsittämättömän kylmä olo.

tuntui paljon kylmemmälle tänään kuin eilen vaikka mittari oli eri mieltä

TimoT
13.05.2007, 21.01
Tuossa mietin, että jos on keli kohdillaan ja maltetaan ajaa hissukseen tuo Vehmeri, niin söisi kevyesti siellä yhteisruokailussa ja ajettaisiin länsirannan lenkki siihen päälle. Tulisi kunnon elämysmatka ainakin minulle pituutensa puolesta.
Ai niin, jos on muitakin ajamaan lähdössä tuonne Vehmeriin.

edit:Niin kirjoitin tämän erätauolla, en kai minä tuota MM-peliä jätä katsomatta.

StantheMan
13.05.2007, 21.13
Tuossa mietin, että jos on keli kohdillaan ja maltetaan ajaa hissukseen tuo Vehmeri, niin söisi kevyesti siellä yhteisruokailussa ja ajettaisiin länsirannan lenkki siihen päälle. Tulisi kunnon elämysmatka ainakin minulle pituutensa puolesta.
Ai niin, jos on muitakin ajamaan lähdössä tuonne Vehmeriin.

edit:Niin kirjoitin tämän erätauolla, en kai minä tuota MM-peliä jätä katsomatta.

Ajoin yksin viime kesänä 30 asteen helteellä molemmat rannat läpi saman tien. 197 km Kuopiosta Kuopioon. Ainoa ongelma oli nestehukka - kuusi banaania meni evästä. Juomia ei tullut riittävästi nautittua. "Ateria" olisi varmaan piristänyt menoa. Aikaa minulla meni 8h45min, josta tehokasta ajoa 8 tuntia. Viileempään aikaan varmaan pikkuisen helpompi ajaa. En kirjoittanut tätä erätauolla. ;)

/(/ilkka
13.05.2007, 21.19
Miten Ilikka onnistui rypemään. Tuliko edes kunnon OTB:t?

Kunnon OTB:stä en halua edes tietääkään tämän jälkeen. Jokatapauksessa maakosketus tuli tehtyä hallitsemattomasti oikealle kyljelle ja tälli oli sen verran kova että ilmat lähti keuhkoista ja piti ottaa hetki lukua.

Ohjaustehostin
14.05.2007, 21.40
Torstai?? länsiranta??:cool:

TimoT
14.05.2007, 22.12
Mulla eka mahku osallistua pitkälle vasta sunnuntaina, joten sitten ainakin.
Pitää miettiä perjantai illaksi mahd. maastokauden avausta tai sitten uuhimäkeä.

hannupulkkinen
14.05.2007, 22.56
Torstaina mualimalla.
Sunnuntaina voisi ajaa rauhallisen about satasen, mutta se saattaa olla liian rauhallinen teille.
Tänään käväsin 50 kilsaa. Piti ajaa rauhallisesti, mutta sitten tartuin jonkun ohiajavan kuopiolaisen peesiin ja tuli vk-harjoitus.

TimoT
14.05.2007, 23.22
Sunnuntaina voisi ajaa rauhallisen about satasen, mutta se saattaa olla liian rauhallinen teille.

Entäpäs jos otetaan rauhallisesti ja koetetaan tosissaan löytää yhteinen rauhallinen vauhti, tunnustellen esim. pidempää lenkkiä varten.

StantheMan
14.05.2007, 23.22
Piti ajaa rauhallisesti, mutta sitten tartuin jonkun ohiajavan kuopiolaisen peesiin ja tuli vk-harjoitus.

Mistä tuntee kuopiolaisen? :D :seko: Tai siilinjärveläisen maantiellä?

TimoT
14.05.2007, 23.30
Tai siilinjärveläisen maantiellä?

Siilinjärven ykköstiimin ainakin ajopaidasta.:eek::cool:http://www.fillarifoorumi.fi/forum/%5BIMG%5Dfile:///C:/DOCUME%7E1/JRJEST%7E1/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot-2.jpg%5B/IMG%5D%5BIMG%5Dfile:///C:/DOCUME%7E1/JRJEST%7E1/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot-1.jpg%5B/IMG%5D

hannupulkkinen
14.05.2007, 23.53
Mistä tuntee kuopiolaisen? :D :seko: Tai siilinjärveläisen maantiellä?
Helppoa! Voi aina kysyä, että mistäs oot?:D

YT
15.05.2007, 00.19
Kävin tänään taas pikkulenkillä, 35km. Ei taida tulla tänä kesänä ajamisesta mitään.

hannupulkkinen
16.05.2007, 20.44
Kävin tänään taas pikkulenkillä, 35km. Ei taida tulla tänä kesänä ajamisesta mitään.
No et kai sinä tuota 35 kilsaa taluttanut.
Kyllä ne lenkit siitä pitenee. Kun multa leikattiin akillekset niin alussa paranivat hitaasti, keskellä nopeasti ja kivuttomaksi kesti vuoden, mutta ei ne kivut muutaman kuun jälkeen enää kovia olleet.

YT
16.05.2007, 21.49
Mutkun ei voi ajaa seisaaltaan. Ahistaa. Leikkauksesta on jo sentään kaksi kuukautta.

hannupulkkinen
17.05.2007, 17.46
Kävin Tour De Siilin puolikkaan 52 kilsaa. Täysi on se, että käydään kaikilla kuntarajoilla, eli pohjoisessa Lapinlahden rajalla, Varpasen rajalla ja lännessä Muaningan rajalla, ja idässä Nilsiän rajalla ja etelässä Kuopion rajalla.

Oikeasti en tehnyt ihan puoltakaan kun kävin Pöljällä, Koivumässä ja Maaningan rajalla. Tuuli ja loppumatkan kuumuus lopettivat lenkin kesken.
Tuo Touri on siitä hyvä, että voi lopettaa kesken. Isossa kiekassa ei voi.

hannupulkkinen
17.05.2007, 17.48
Mutkun ei voi ajaa seisaaltaan. Ahistaa. Leikkauksesta on jo sentään kaksi kuukautta.
Heinäkuun alussa voit jo seisottaakkin. Aja siihen saakka istualtaan.;)

Ohjaustehostin
18.05.2007, 17.34
Oisko mäkkeen mänijöitä?:D

/(/ilkka
18.05.2007, 18.28
Ei onnistu. On kyljen ruhje vielä sen verran kipeä ettei hengästyminen innosta.

TimoT
19.05.2007, 12.05
Miten sunnuntai, maantielle vai peräti maastoon????
Edit: aika tuuliselta näyttää

/(/ilkka
19.05.2007, 14.31
Minä joudun jättämään yhteislenkit väliin kunnes kyljen kipu hellittää. Kävin kokeeksi tänään ajamassa lyhyen lenkin maantiepyörällä mutta kokemus ei ollut kovin miellyttävä.

hannupulkkinen
19.05.2007, 14.41
Minä joudun jättämään yhteislenkit väliin kunnes kyljen kipu hellittää. Kävin kokeeksi tänään ajamassa lyhyen lenkin maantiepyörällä mutta kokemus ei ollut kovin miellyttävä.
Oletko käynyt lääkärissä. Ei kai ole kylkiluita poikki?

kon-ciocc
19.05.2007, 21.14
Yritän raahata itseni klo. 11:ta Fonttiksen pihaan. Jos tulee muita niin sovitaan siitä etiäppäin.

TimoT
19.05.2007, 21.50
Yritän raahata itseni klo. 11:ta Fonttiksen pihaan. Jos tulee muita niin sovitaan siitä etiäppäin.

Varmaan maantietä kun kerta Fontiksen pihaan?
Kävin äsken Kehvon lenkin, ja tuntui kyllä tuo pari huonosti nukuttua vuorokautta, mutta jos mentäis rauhallisesti niin vois onnistuakkin.

hannupulkkinen
19.05.2007, 22.10
Käviskö Touri, niin voisin hypätä pois jos en jaksa?

Eli Maaningan rajalle, Kuopion rajalle Sorsasaloon, Kuopion rajalle Jännevirralle, Varpaisjärven rajalle ja Lapinlahden rajalle Mikkaan. Tulee yli satanen.

hannupulkkinen
20.05.2007, 15.42
85 kilsaa yksin. Pojat ajoivat mieluummin Pohjoiskallaveden lenkin kuin yhteislenkin. Siitä olisi kyllä voinut ilmoittaa etukäteen.
Olisiko syytä sopia yhteislenkkien pelisäännöistä?

Milloin ajetaan?
Kuka määrää mikä lenkki ajetaan?
Mitä keskivauhtia pidetään?
Ajetaanko tasaisesti vuoroja vaihdellen?
Milloin saa revittää?
Ketä lenkille halutaan mukaan?

TimoT
20.05.2007, 18.50
Milloin ajetaan?
Milloin saa revittää?

Vastaukseni omalta osaltani Hannun kysymyksiin.
Nro 1:
Sunnuntaisin ja Perjantaisin on ainakin osa porukasta ajellut, voi tietysti useampanakin iltana, mutta itselläni ainakin on ollut tuo sunnuntai pitkän lenkin mahdollisuus ja viikolla ja päivystysaikaan pyörinyt yksikseni kylän pinnassa. Nyt voi olla että tuo sunnuntai saattaa muuttua tyyliin 2/3 sunnuntaita pyöräilyyn.
Jos on paljon porukkaa niin useammalle illalle on mahdollisuus saada jonkinlaisia porukoita henkilökohtaistenkin aikataulujen mukaan.

Nro 2:
Enemmistö,
ja lenkkien suunnittelu kannattaisi aloittaa jo vaikka torstai iltana täällä palstalla ja jokaisen halukkaan tuoda esiin oma tavoitteensa / toiveensa, aina ei ehdi lauantai-iltana ja sunnuntaiaamuna koneelle enää kirjoittelemaan lenkistä.

Nro 3:
Voi sopia keskusteluissa täällä palstalla ja lenkille lähtiessä, sitä lenkkiä koskien jota suunnitellaan ja keskivauhtiin vaikutta myös paljon päivän keli.

Nro 4:
Jokainenhan voi vetää niin pitkään kun haluaa kun vetomieshän se siirtyy sivuun kun on työnsä omastamielestään tai sopimuksesta tehnyt.
Asiastahan voi keskustella ennen lenkille lähtöäkin, esim. parilla lenkillä Maaningan suuntaan on sovittu ja vedetty pysäkkivälit joka ei tietenkään jokatiellä onnistu.

Nro 5:
Revittää voi jos on oman vetovuoronsa tehnyt jo ja jaksaa vetää kun seuraavan kerran on oma vuoro.
Mutta odottaen tietenkin muut mukaan löysäillen, pysähtyen tai vastaan ajaen.

Nro 6:
Mielestäni aivan tarpeetonta tuota asiaa tuoda esille! Mutta jos sillä saa mielipiteensä meistä tuotua esiin niin asia ymmärretty.

Tähän päiväiseen lenkille lähtöön vielä.
Pohjoiskallaveden lenkkikin oli mielestäni yhteislenkki kun siellä oli kaksiajajaa ja mukaan olisi kyllä mahtunut ja pysynyt muitakin.
Itselleni sopi tuo ko. lenkki paremmin, koska näitä Siilin rajoja tulee kolkuteltua lyhyemmillä lenkeillä tarpeeksi. (maisemat vaihtuvat, pysyy mielenekiinto).
Olen pahoillani kun ei tullut eilen kommentoitua tuota ehdotustasi.

Kuinkahan esim. Kuopiolaiset / Iisalmelaiset sopivat näistä lenkeistä , kun aina tepskalle päätös näkyy jäävän ja ajajia on enempi.

di luca
20.05.2007, 19.22
Iisalamessa vuan sovitaan mikä suunta tännään. Tiällä voep nuita suuntia valita ihan joka lähtöön. Toiset ajaa kovemmin ja sitten odottelee jossain. Nyt on tominut meillä tämä vauhtiasia hyvin ihan itestään. Mutta perusajatus on, että ketään ei jätetä yksin, jos ei kulje. Kyllä porukasta löytyy aina joka joka joutaa hiljentamaan. Tämmösellä kuntoilijalla, kun ei ole kiire. Tosin tänään ajetiin reipas satanen ja mulla tuli vielä ekstraa, kun ajoin tunnen yksin ennen lenkkiä Siis ajoin lähes viisi tuntia ja siitä 70 min vauhtikestävyyttä. Saattoi olla liikaa, mutta pelkkää peruskestävyyttä taitaa olla vaikea ajaa porukassa ja toisaalta itse kunkin tasot heittää. Mutta siis meillä Iisalamesssa homma hoituu ihan itestään, nämä sopimiset!;)

hannupulkkinen
20.05.2007, 20.15
Iisalmessahan sujuu sutjakkaasti. Hyvä varmaan on lausua julki nuo pelisäännöt, jotka teillä näyttävät olevan ihan kohdallaan, näin nekin uudet jotka haluaisivat tulla mukaan tietävät mitä odotetaan ja edellytetään.

/(/ilkka
20.05.2007, 21.41
Oletko käynyt lääkärissä. Ei kai ole kylkiluita poikki?

Kävin viime tiistaina lekurin juttusilla kun kivut paheni niin ettei apteekin vakionapit auttaneet. Röntgenissä kävin myös eikä luissa ole murtumia, onneksi. Pahempi juttu on tämä henkinen närästys aiheen johdosta.

hannupulkkinen
20.05.2007, 21.54
Kävin viime tiistaina lekurin juttusilla kun kivut paheni niin ettei apteekin vakionapit auttaneet. Röntgenissä kävin myös eikä luissa ole murtumia, onneksi. Pahempi juttu on tämä henkinen närästys aiheen johdosta.
Se on kumma kun tärähdyttää itsensä niin koko systeemi on pitkään sekaisin ja henkinen puoli myös.
Näin on kaikissa traumoissa. Esimerkiksi leikkauksen jälkeen monet menevät ihan sekaisin. Kaikki äkilliset shokit lyövät sekä kehon, että mielen aivan jumiin.

Kun itse könysin keväällä MTB:llä niin parisen viikkoa meni ennen kuin nukuin kunnolla ja mieli on herkkänä.

Kyllä se ohi menee ennen pitkää ja sitä voisi nopeuttaa vanhoilla konsteilla: kovalla saunomisella ja kevyellä ryyppäämisellä.;)

Ohjaustehostin
20.05.2007, 21.56
Käväsin tänä aamuna ripeähkön seitenkymppisen, huomenna todennäköisesti lepopäivä. Tuuli pyöri sen verran sopivasti, jotta tuntui vastatuulelta koko ajan.
Maanantaina täksvärkin jälkeen vois sipasta jonniinverran, esim. klo 17-17.30 alkaen, lähtö vaikka jälä/joensuuntie varrelta? Kelit pitäs olla kohdallaan, jos taasen sattaa, niin tehhään jottain muuta.

Oisko Ma 1730 Toivalan Essolla.

TimoT
20.05.2007, 22.17
Tämänpäiväinen lenkki ei ollut yhteislenkki, koska lenkistä ei yhdessä sovittu. Olin loukkaantunut siitä, että
asiasta ei edes neuvoteltu.

Mielestäni ja vain minun mielestäni ei kyllä montaa sekunttia ollut tuota "yhteistä" puhe aikaa neuvotella, kun pohjalainen tuumasi että "tekö ajatte sen kahdestaan, no minua ei näy sitten yhteislenkeillä". Ei esimerkiksi keskusteltu olisiko mahdollisesti sopinut tuo kyseinen lenkki kaikesta huolimatta sinullekkin nopeutensa puolesta.
Jälkikäteen helppo sanoa, mutta vauhti ei todellakaan ollut 34km/h.:eek:

Ja kuinka Hannun mielestä sovitaan se yhteinenlenkki ja onko Sinulla vastaukset / ehdotukset noihin esittämiisi kysymyksiin. Ehdottomasti myös muut tuokaa julki mielipiteenne kysymyksiin, jos ei kommetteja niin se varmaan tarkoittaa että mennään entisillä tavoilla.

Olisiko myös jokaisen itse mietittävä onko ajopäivänä sellainen kunto että voi lähteä pitkälle lenkille esim. krapula tai flunssa.

Asiasta toiseen,
Kun tänään ajoin Lujabetonin kohdalla viimeisillä voimanrippeilläni niin vastaan tuli sellainen punavalkea maantiepyörä joka houkutti kyllä jatkamaan vielä lenkkkiä (taisi ajaa Kehvon lenkin), mutta onneksi tuli vastaan, olisi saattanut tästä miehestä voimat kesken matkan loppua, vaikka paljonhan sitä henkiseltä puolelta voimavaroja löytyy jos tarvitaan.

TimoT
20.05.2007, 22.29
Oisko Ma 1730 Toivalan Essolla.

Joutuu näillänäkymin huilaamaan tämänpäiväsen johdosta, eli lepopäivä.:o

hannupulkkinen
20.05.2007, 22.44
Vastauksia omiin kysymyksiini.

Milloin ajetaan?
Sunnuntaisin kello 10 tai 11 pitkä yhteislenkki. Muut sitten sopimuksen mukaan.

Lenkki sovitaan yhdessä, joko etukäteen tai lähtiessä sellaiseksi, että kaikilla on mahdollisuus ajaa se yhdessä.
Pidemmän tai lyhyemmän lenkin haluavilla pitäisi alkukaudesta olla mahdollisuus hypätä pois tai jatkaa lenkkiä.

Sellaista, että kaikki osallistujat voivat ajaa lenkin voimiensa mukaan pääsääntöisesti peruskestävyysaluella.

Pitkällä yhteislenkillä ajetaan tasaisesti lyhyillä vetovuoroilla. Kaikilla pitää olla mahdollisuus ajaa myös kärjessä. Jos on huonompi kunto niin lyhyempiä vuoroja.

Milloin saa revittää?
Revittää saa lyhyemmillä yhteislenkeillä. Edittiä: Varmaan myös pitkissä mäissä jos ei ole kova vastatuuli hyydyttämässä ja väsyttämässä muuta letkaa.

Kaikki halukkaat, jotka jaksavat ajaa alkukaudesta 80 kilsan lenkin ja loppukaudesta 120 kilsaa.

Lisäksi periaatteena se, että kaveria ei jätetä ja kahvilla käydään puolessa välissä.
Nuorempien on aika vaikea uskoa, että kaikki vanhenevat joskus. :rolleyes:

Unohtui tuo krapula tai flunssa-asia. Jos on tosi-jompikumpi niin ei kai kukaan mukaan pyrikkään.
Jon on ohut olo niin sen nyt voi kyllä lenkkiä suunnitellessa ottaa huomioon joskus, mutta ei joka kerta samalta sälliltä.

TimoT
20.05.2007, 22.52
Herneet vedin siitä ylimielisyydestä, joka teillä mielestäni oli. Hyvää tahtoa teiltä vain puuttui.

Pahoittelut tapahtuneesta, sellainen ei kyllä ollut tarkoitus.

Asiat pitää puhua halki, on hyvä ja vielä jos sen tekee mahdollisimman pian niin aina parempi.:)

hannupulkkinen
20.05.2007, 23.04
Asiat pitää puhua halki, on hyvä ja vielä jos sen tekee mahdollisimman pian niin aina parempi.:)
Ihan samaa mieltä ainakin tästä asiasta.
Jos hautoo muniaan tai synkeitä ajatuksiaan niin tässä elämässä ei kauaa pyöräile:D
Mitäs mieltä noista mun ehdotuksista? Taitavat olla aika samanlaisia kuin Sinulla. Mitään suurempaa eroa ei niissä taida olla.

TimoT
21.05.2007, 00.01
Tänään tuossa lenkin loppupuolella alkoi tuo vähempi päivettynyt pää puutua.
Kuinka paljon ajohousu vaikuttaa ja minkä tekee jos laittaa pitkälle lenkille kahdet housut vai meneekö satula uusiksi, jos olisi jollakulla joku satula jota voisi koettaa niin kiinnostaisi kovin?
Kysyn nyt aluksi Teiltä mielipiteitänne arvon siilinjärveläiset/lapinlahtelainen/kuopiolaiset.
Ja katselen haulla yms. lisää muualta.

hannupulkkinen
21.05.2007, 00.11
Tänään tuossa lenkin loppupuolella alkoi tuo vähempi päivettynyt pää puutua.

Puutua miten. Menivätkö munat tunnottomiksi vai särkikö istuinluiden kohtaa?

Mikäs satula sulla on?
Kahdet housut kyllä hauduttaa munat ja eivät ne auta. Jos p---se puutuu kyseessä on mieluummin liian pehmeä ja leveä satula kuin kova.
Minulle paras satula on ollut tämä Arione, sitä ennen Flite ja sitä ennen Turbomatic.
Hyvän satulan löytäminen on todella onnen kauppaa ja voi tulla kalliiksi.
Nuo uudet housut ovat muuten hyvät, mutta jotenkin säämiskän sauma hankaa, ihan kuin se olisi liian kapea takaa. Voi olla uutuuttakin.
Satulan säätö on todella milleistä kiinni. Pieni parin millin nokan lasku jos munat puutuu ja samalla ihan pieni satulan lasku tai eteenpäin laittaminen voi lopettaa puutumisen-tai sitten ei.

TimoT
21.05.2007, 00.20
Puutua miten. Menivätkö munat tunnottomiksi vai särkikö istuinluiden kohtaa?

Ne on puutunut jo pitkän aikaa eikö lie jonkun kymmenen vuotta:D.

Tuo istuinluiden särkeminen on kyllä tosi lähellä sitä tunneetta kuin vain voi olla.

Satula on tuommoinen San Marco Ponza K ja asentoa täytyy vielä fiksata.

hannupulkkinen
21.05.2007, 00.36
Aika leveältähän tuo satula näyttää. Jos satulassa nuo istuinluut joutuvat paineen alle niitä alkaa särkeä.
Haluaisitko kokeilla minun kakkospyörän Fliteä?

Huomenna olen kotona joskus neljän jälkeen.

Satula voi myös kiilata noita istuinluita erilleen ja sekin aiheuttaa särkyä.

kon-ciocc
21.05.2007, 11.35
Jep! Poistin myös omat purkautumiseni! Ajellaan edelleen yhdessä ja yritetään pitää lenkkivauhti kaikille sopivana.

di luca
21.05.2007, 15.13
Vähän väärällä topikilla kyselen, mutta en etoasian takia uuttakaan viihtinyt aloittaa. Meinasin kesällä ajella äiteen luo Kuopioon päiväseltään. Onko tuo Kehvon suunta Kinnulanlahdesta Vuorelaan minkä kuntoinen tie? Ei innosta paljon ajella vitosta ja tuolta länsipuolelta pääsisi nätisti.

StantheMan
21.05.2007, 16.17
Alapitkä-Kinnulanlahti on ihan ok. Kinnunlahdesta Kehvolle (Käärmelahdessa?) on pari kilometriä, kuin pommituksen jäljiltä olevaa öljysoraa tms. Voi kyllä ajaa. Kehvontiellä on pieni hiekkatiepätkä, mutta hyväkuntoinen. Räimä-Kasurila väli on "asvalttia". Siilinjärven kaverit antavat varmaan tarkatkin nuotit, mutta joka kautta mielestäni reitti on maantiepyörälläkin ajettavissa. :)

hannupulkkinen
21.05.2007, 16.42
Vähän väärällä topikilla kyselen, mutta en etoasian takia uuttakaan viihtinyt aloittaa. Meinasin kesällä ajella äiteen luo Kuopioon päiväseltään. Onko tuo Kehvon suunta Kinnulanlahdesta Vuorelaan minkä kuntoinen tie? Ei innosta paljon ajella vitosta ja tuolta länsipuolelta pääsisi nätisti.
Varmaan kannattaisi ajaa Räimän kautta Kasurilaan tai sitten suoraan Toivalaan, jonne pitää ajaa vähän soratietä. Kyllähän Käärmelahdestakin voi ajaa Väänälänrannan kautta. Se vain on tosiaan aika heikkokuntoista. Hamulasta Koivumäen kautta pääsee myös vähän huonokuntoista, mutta kivaa asfalttia. Taas on aina valittavana joko Kasurilaan asfalttia tai Toivalaan pienen sorapätkän kautta. Kiertoteitähän ovat kaikki.

di luca
21.05.2007, 17.05
Kiitos, taidan sittenkin ajella Viannankoskelta Maaningan tietä Siiliin ja sieltä sitten Kuopijoon.:)

Ohjaustehostin
21.05.2007, 17.21
Onko tänään kukaan lähössä lenkille?

hannupulkkinen
22.05.2007, 19.31
Kävin Alapitkä-Kinnulanlahti kiekan. Ei ois pysyny ainakaan helposti retkipyörällä peesissä. Keskari oli 27, mutta sykkeet eivät olleet pk-alueella.:D Vielä tonni tiellä niin keskari nousee yli 30 kilsan tunnissa, jos nousee;)
Tasasta kyllä jo polkee, mutta mäet vielä vähän ahistaa.

TimoT
25.05.2007, 23.28
Ilkka oli näköjään tervehtynyt ajokuntoon?
Karikin oli Siilissä eilen ajelemassa?
Miten sunnuntai itsekukin?
En tiedä kerkiänkö itse niin aikaisin, mutta ajettava se pitkälenkki on.

/(/ilkka
25.05.2007, 23.56
Ilkka oli näköjään tervehtynyt ajokuntoon?
Karikin oli Siilissä eilen ajelemassa?
Miten sunnuntai itsekukin?
En tiedä kerkiänkö itse niin aikaisin, mutta ajettava se pitkälenkki on.

Perhana, ei tällä kylällä saa näköjään mitään tehtyä salassa. No kylki on jokatapauksessa parempi mutta putkelta ajo sattuu vielä. Aloittelen varovaisesti.

Sunnuntailenkin suhteen on aikatauluhaasteita, pitäisi olla iltapäivällä purkamassa kirpparimyyntiä. Luultavasti ajelen myöhemmin iltapäivällä tavanomaisen satasen lenkin omaan tahtiin.

TimoT
26.05.2007, 15.08
Onko Pena kuulunut sakemannilta mitään, onko edes tilausvahvistus tullut sähköpostiin?????
Huomenna kukaan lähdössä, vaikka itse en välttämättä ehdi klo 1100?

kon-ciocc
26.05.2007, 18.11
Ajattelin ajaa vehmerin jos vain täältä malttaa kotiutua ajoissa. On tullut levättyä ja samalla tankattua joten luulisi kulkevan! Ilimottelen ajoissa Timo jos olen lähdössä.

hannupulkkinen
27.05.2007, 05.54
Minäkin voisin ajaa Vehmerin, mutta pitäsi lähteä normaaliaikaan. Siis kello 10 tai 11. Menen joka tapauksessa myötäpäivään ja juon kahvit kiskalla.
Minulle käy kykkä myös mikä tahansa lenkki ja l

hannupulkkinen
27.05.2007, 05.56
Kun kukaan ei ole ilmoittautunut seuraksi lähden kello 11.30.

Minäkin voisin ajaa Vehmerin, mutta pitäsi lähteä normaaliaikaan. Siis kello 10 tai 11. Jos ei kukaan ilmoita halukkuuttaan liittyä mukaan niin lähden kello 11. Menen joka tapauksessa myötäpäivään ja juon kahvit lossin kiskalla.
Minulle käy kyllä myös mikä tahansa lenkki jossa pysyn mukana, mutta melko ajoissa pitää lähteä kotitöiden takia. Vauhti on siis maltillista perussykkeilyä.

hannupulkkinen
27.05.2007, 17.50
122 kilsaa ja 4,5 tuntia. Keskari 26 kilsaa tunnissa.
Hieno ajopäivä. Mennessä tuuli kovaa vastaan, sitten tyyntyi ja Kuopiosta vasta oli myötätuuli.
Ihan hyvin jaksoi. Jos olisi ollut veden sijasta urheilujuomaa niin hyvin olisi kunto kestänyt ajaa vielä lisääkin. Peloltti, että tuo piriformislihas tekisi lakon kun se on oireillut kuukauden, mutta ei kun venytteli kerran välillä.
Ensi sunnuntaina ajetaan Tampereella ja sitten seuraavana Ranskassa.

YT
27.05.2007, 19.50
No nyt pääsi jo 65km 25km/h keskinopeudella. Viimeiset 15km oli tosin vasen pohje niin kipeä, että refleksi rupesi jarruttamaan pyöritystä. Olisi kulkenut nopeammin, jos olisi irroittanut vasemman jalan pedalista.

TimoT
27.05.2007, 19.52
Minäkin voisin ajaa Vehmerin...

Tuohon aikaan hereillä?
Olitko vielä edes nukkunut vai joko sunnuntai oli alkanut?

TimoT
27.05.2007, 19.54
No nyt pääsi jo 65km 25km/h keskinopeudella. Viimeiset 15km oli tosin vasen pohje niin kipeä, että refleksi rupesi jarruttamaan pyöritystä. Olisi kulkenut nopeammin, jos olisi irroittanut vasemman jalan pedalista.

Vielä kerran peukkua:)

hannupulkkinen
27.05.2007, 20.00
Tuohon aikaan hereillä?
Olitko vielä edes nukkunut vai joko sunnuntai oli alkanut?
No menin vielä nukkumaan. Mitenkäs sinun lenkkisi sujui?

Kohta on YT taas paremmassa kunnossa kuin minä.
Thats life eli elämä on laiffia!:D
PS. Näyttävät sitä kuopiolaisetkit sanaa vaihtaneen yhteislenkeistä :)

TimoT
27.05.2007, 20.07
No menin vielä nukkumaan. Mitenkäs sinun lenkkisi sujui?

Ehkäpä tämän vuoden paras lenkki, eli hyvin.

hannupulkkinen
27.05.2007, 20.09
Ehkäpä tämän vuoden paras lenkki, eli hyvin.
No vähän yksityiskohtia peliin. Vai onko salaista tietoa;)
On muuten mageet renkaan nuo Stelvion tuubit, 25 millinen rullaa yhtä hyvin kuin ohuempikin ja huonot asfaltinnykeröt menevät kuin lentäen ylitse. Eivätkä puhjenneet vaikka reitillä oli tosi teräviäkin sepelipätkiä ja paljon hiekoitussepeliäkin vielä.

TimoT
27.05.2007, 23.04
No vähän yksityiskohtia peliin. Vai onko salaista tietoa;)

Aikaslailla samat kun sulla, mitäpä noita salailemaan eihän tässä tarvitse mihinkään kisoihin paineita muille:eek: (mulle:o)luoda.

kon-ciocc
03.06.2007, 21.43
Kuinkas Timon Vehmerin ajo sujui? Kehuja tullut ainakin kuopiolaisilta. Sää loistava samoin järjestelyt ja myöskin osallistujat ovat saaneet kiitosta!

Ilkka tulit vastaan Käärmelahdessa. Ajoit luultavasti Tuovilanlahden kautta, vai peräti Länsirannan lenkin? Olin tulossa Vaaraslahdesta, Varpasmaan kautta ja ajoin suoraan kotia, kahveille! Kävin illalla ajamassa 'lisälenkin' kun jäi vielä tuota ajamatonta asfalttia - ja kai se ruokahalukin kasvaa syödessä - !

/(/ilkka
03.06.2007, 22.30
Ilkka tulit vastaan Käärmelahdessa. Ajoit luultavasti Tuovilanlahden kautta, vai peräti Länsirannan lenkin? Olin tulossa Vaaraslahdesta, Varpasmaan kautta ja ajoin suoraan kotia, kahveille! Kävin illalla ajamassa 'lisälenkin' kun jäi vielä tuota ajamatonta asfalttia - ja kai se ruokahalukin kasvaa syödessä - !

Jep, tosin kartan mukaan paikka oli Kinnulanlahti. Ajoin tavanomaisen Maaninkajärven kierroksen ja Alapitkän kautta kotiin. Viime aikoina ajot ovat jääneet todella vähiin työkiireitten takia. Mutta viikon päästä alkaa kesäloma... Ensi perjantaina voisi taas kokeilla Uuhimäkeä, vähintään 2X.

kon-ciocc
04.06.2007, 00.25
Jep, tosin kartan mukaan paikka oli Kinnulanlahti.
No niinhän se oli...

Vanhuus kun ei tule yksin! :o

TimoT
04.06.2007, 07.54
Kuinkas Timon Vehmerin ajo sujui? Kehuja tullut ainakin kuopiolaisilta. Sää loistava samoin järjestelyt ja myöskin osallistujat ovat saaneet kiitosta!

Samoilla linjoilla täälläkin suunnalla, ainakaan juottopaikoista ei ollut pulaa eikä syömisestä matkalla tai maalissa. joku juttukaverikin löytyi matkalla ja jopa pystyi puhumaankin. Vauhti oli sopiva vaikka alussa vähän oli jonkinlaista kirittelyä lossille asti ja sitten myös lossin jälkeenkin:D .
Samoilla keskareilla meni noin kun mitä viikko sitten kenraaliharjoituslenkki.
Rusketusraidat löytyivät jälleen käsiin ja jalkoihin.

Olisiko esim. ensi sunnuntaina aamusta aikaisin piiiitkälle lenkille lähtijöitä esim. Tervo, jos keli olisi sopiva ja ei tule muuta menoa. Seuraava mahdollisuus aikaisinta juhannuksena.

Edit: lauantain ennuste näytti ainakin sopivalta piiiiiiitkälle lenkille , voisi suunnitella siihenkin ja olisi paremmin kaupat yms. auki jos vaikka vähän hiukoo.

kon-ciocc
05.06.2007, 18.57
Edit: lauantain ennuste näytti ainakin sopivalta piiiiiiitkälle lenkille , voisi suunnitella siihenkin ja olisi paremmin kaupat yms. auki jos vaikka vähän hiukoo.

Sopii lauantai. Olis tällainen mielessä: Siilinjärvi-Karttula-Vesanto-Viitasaari-Keitele-Pielavesi ( josta itse ajaisin Vaaraslahteen )-Siilinjärvi. Olisko vajaa 200km? Lähtö Siilistä klo. 8.00? Juomaa ja purtavaa voi ostella reitin varrelta, eikä kunnon ateriakaan varmaan tuhmentais!

hannupulkkinen
06.06.2007, 11.25
Täällä on hyvät pyöräilymaastot, mutta ei ole pyörää mukana. Löytyy vaikka minkälaista maastoa. Vogeeseilla serpentiiniä ja viinitiellä 170 kilsaa mukavan kumpuilevaa maastoa. Pyöräilijöitä on paljon.

TimoT
06.06.2007, 14.14
Sopii lauantai. Olis tällainen mielessä: Siilinjärvi-Karttula-Vesanto-Viitasaari-Keitele-Pielavesi ( josta itse ajaisin Vaaraslahteen )-Siilinjärvi. Olisko vajaa 200km? Lähtö Siilistä klo. 8.00? Juomaa ja purtavaa voi ostella reitin varrelta, eikä kunnon ateriakaan varmaan tuhmentais!

Ehkä tulee siiliin liian pitkä, Eniron mukaan noin.300km
Entäpäs tämä Siili-Karttula-Tervo-Säviä-Siili pituus noin 200km
Siihen pystyy jos kulkee niin lisäämääm sitten jotain pientä tässä siilissä ja Karihan voit vähän matkaa saatella siilinpäin jos tuntuu kulkevan.

Olisiko muita lähtijöitä, tällä lenkillä ei vauhti tapa vaan se matka ja perän puutuminen?

Sunnuntai olisi ennusteen mukaan viileämpi, mut eihän sitä tiedä vasta kun ko. päivänä mikä oli keli.

Lauantaikin tuntuisi sopivan mulle(perheelle).

kon-ciocc
06.06.2007, 21.47
Ehkä tulee siiliin liian pitkä, Eniron mukaan noin.300km
Entäpäs tämä Siili-Karttula-Tervo-Säviä-Siili pituus noin 200km
Siihen pystyy jos kulkee niin lisäämääm sitten jotain pientä tässä siilissä ja Karihan voit vähän matkaa saatella siilinpäin jos tuntuu kulkevan.

Olisiko muita lähtijöitä, tällä lenkillä ei vauhti tapa vaan se matka ja perän puutuminen?

Sunnuntai olisi ennusteen mukaan viileämpi, mut eihän sitä tiedä vasta kun ko. päivänä mikä oli keli.

Lauantaikin tuntuisi sopivan mulle(perheelle).

Eihän tuo minun arvio paljoa heittänyt. Olisko tuota edes ajaessa huomannut? :rolleyes:

Toivottavasti tulee muita mukaan.

TimoT
07.06.2007, 19.32
Pärjäisiköhän yksillä työkaluilla ja sisugummella retken, saisi paremmin sopimaan pientä evästä yms. mukaan, jäisi repun käyttö tarpeettomaksi.
Syöntipuolesta, jos kävisi kaupasta hakemassa jotain purtavaa ja juomista esim.Karttula tai Tervo akselilla ja sitten banskua taskuun loppumatkalle, ei tarvitsisi ehkä välttäämättä etsiä sen kummempaa ruokapaikkaa.

TimoT
07.06.2007, 22.30
Ilmeisesti ajatte Kuopion kautta?. Voisin hypätä jonon jatkoksi, tosin en ajaisi koko lenkkiä vaan tekisin paikassa x u-käännöksen ja palailisin porukassa jossa vetovuoroista ei kiistellä:cool:.
Olisitte täällä palttiarallaa 8.30 ?

Me voitaisiin ajaa esim. Puijonsarventien kautta tai sitten päivärannasta kallantielle, kuinka vaan sovitaan ja varmaan toi 8.30 aika liki, soitellaan jos aikataulu pettää.
Puolessa matkassa ei tarvitse enää kääntyä takaisin:D, ja vauhti ei ole kova, varmasti jaksamisen puolesta lenkki onnistuisi sinultakin, mutta aikaa siihen palaa.

kon-ciocc
08.06.2007, 16.32
Minun pitänee olla Kasurilassa ennen kahdeksaa jos meinaan et ehitään ajoissa Kuopioon. Leppoisaa ajelua kuitenkin tiedossa joten aikaa pitänee varata hieman normaalia enemmän.

Timo sanoo! " Pärjäisiköhän yksillä työkaluilla ja sisugummella retken, saisi paremmin sopimaan pientä evästä yms. mukaan, jäisi repun käyttö tarpeettomaksi.
Syöntipuolesta, jos kävisi kaupasta hakemassa jotain purtavaa ja juomista esim.Karttula tai Tervo akselilla ja sitten banskua taskuun loppumatkalle, ei tarvitsisi ehkä välttäämättä etsiä sen kummempaa ruokapaikkaa. "

Eihän tää nyt vielä mualimanympärysmatka ole, joten noilla eväillä selvitään.

TimoT
08.06.2007, 21.23
Minun pitänee olla Kasurilassa ennen kahdeksaa jos meinaan et ehitään ajoissa Kuopioon. Leppoisaa ajelua kuitenkin tiedossa joten aikaa pitänee varata hieman normaalia enemmän.

Jepulis, ajelen myös osan matkasta yksikseen joten otan gummin ja kalut itsellekkin.
Ja kunnon aamupalalla vetää tosi pitkällekkin.
Ajele KAri vaikka tähän meille??? niin koetetaan lähteä vaikka noin suurinpirtein siinä 7:51:59:eek: aikaslailla tasan.

EDIT: voithan hti tulla vastaan kallansilloille päin jos ei ala näkyä Siilinpoikia

kon-ciocc
09.06.2007, 19.56
Voi sanoa, et oli syntisen hyvää! Meinaan tää päivän lenkki. Kiitos hti:lle alkuosuuden vetoavusta! Jatko meni myös ongelmitta eikä uupumus vaivannut. Timo jaksoit varmaankin hyvin perille? 221km tuli mittariin, suoraan saunaan ja siitä järveen, velatkin tuntui sen jälkeen saatavilta...! kiitos Timolle

TimoT
10.06.2007, 18.34
Kiitos hti ja Kari!
En uskaltanut heti lenkin jälkeen kirjoittaa ettei tule liian karua juttua.
Matkaa tuli 222,27km ja keskari oli noiden lyhyempien lenkkien luokkaa:eek:.
On se vaan ajallisesti pitkäaika istua pyörän päällä tuollainen lenkki.
Lenkki oli kyllä ehken raskaampi kuin mitä kuvittelin (ainakin henkisesti oli välillä aika tiukkaa),johon vaikutti tietysti kuumuus ja vauhti oli ehken vähän kuiteskin reipas noin pitkälle lenkille (mutta kun ei malta). Aikalailla tuossa oli vauhti/matka maksimi tällä hetkellä minulla, fyysisesti voisi saada enempi irti jos pää kestäisi ja viileämpi keli. (seli, seli)
Olo oli kotona kuin piestyllä mutta kyllä se sunnuntai aamuna oli jo normaali. Ja erinäisissä paikoissa tuntui jonkin asteista puutumista.

Kumma homma tuo polvi, Lauantai aamuna ei täysin päässyt yläkerrasta portaita alas, mutta kun ajamaan lähti ei mitään vikaa vasta kun satasen kohdalla alkoi kipu tulla:o, mutta sata ja neljäkymmentä kipu hävisi ja sen jälkeen ei ole ollut minkäänlaista vaivaa mokomasta polvesta.:)

Tuo Karin suorittama palautus rituaali (sauna ja viilennys) olisi ollut kyllä varmasti hyvä, kyllä kylmäsuihkukin teki hyvää.

Joskus jos ajaa vielä pidemmän lenkin niin saisi ehken porukkaa olla parijonoiksi asti, olisi juttukaveria ja peesikin löytyisi. Kahdestaaan ja kolmestaan on oma vaikeutensa näiden yhdistämisessä.

kon-ciocc
29.06.2007, 12.28
Hieman on hiljaista täällä ... . :rolleyes:
Viikonlopuksi kuitenkin luvassa maantiekelejä, joten vois ajaa esim. Varpanen&Juurusvesi lenkin. Lähtö Siilistä klo. 9.00?

Ohjaustehostin
29.06.2007, 16.36
Oisko kukaan lähössä huomenna katsomaan tahkolle maastokisoja?
Tietysti maantiepöörällä , lähtö aamulla!:rolleyes:

kon-ciocc
29.06.2007, 16.48
Oisko kukaan lähössä huomenna katsomaan tahkolle maastokisoja?
Tietysti maantiepöörällä , lähtö aamulla!:rolleyes:

Mihin aikaan ajattelit olla siilissä?

/(/ilkka
29.06.2007, 18.14
Hieman on hiljaista täällä ... . :rolleys:
Viikonlopuksi kuitenkin luvassa maantiekelejä, joten vois ajaa esim. Varpanen&Juurusvesi lenkin. Lähtö Siilistä klo. 9.00?
Sunnuntaina sopisi tuollainen lenkki mainiosti. Onkin ajelut jääneet liian vähiin.
Tahkolle en taida ehtiä mutta asia tarkentuu vielä tänään.

hannupulkkinen
29.06.2007, 22.47
Huomenna kun pää selviää tästä kesäloman alusta niin ajattelin ajella Tahkolle päin. Ihan aamulla en varmaan ole kunnossa. Joskus puoleltapäivin. Koko päivänhän ne paahtaa.
Varmaan Sänkimäen kautta kannattaa mennä.
Sunnuntaina olen muissa maisemissa.

TimoT
29.06.2007, 23.07
Molemmat olisi kyllä hienot reissut, mutta elämässä on tehtävä valintoja, joten sunnuntai olisi mulle se tämän viikonlopun juttu.

Onko kellään Shimanon maastopolkimeen työkalua jolla säädetään laakerit. (laitan kohta sen kuvan, kun löydän) Tyyppi dl-pd 40 http://www.cyclingnews.com/tech/fix/shimano_pedals_files//spd_5.jpg

/(/ilkka
29.06.2007, 23.59
Soittele Hannu minulle kun olet lähdössä, mahdollisesti pääsisin samoihin aikoihin irtoamaan.

kon-ciocc
30.06.2007, 09.07
Meni ohjelma senverran sekaisin etten taida ehtiä sunnuntailenkille. Olen kyllä tulossa Pielaveden suunnasta että jos ajatte sunnuntaina esim. Länsirannan lenkin niin tulen vastaan.

Tuota Timon kaipaamaa työkalua ei ainakaan minulla ole.

hannupulkkinen
30.06.2007, 11.14
Hei Ilkka, ei mulla taida olla sun puhelinnumeroa mutta kai se löytyy luettelosta.
Ei löydy soitan Timolle!

/(/ilkka
30.06.2007, 11.42
Taidan jättää Tahkon väliin ja käydä maastossa johonkin aikaan iltapäivästä. Tämä siksi että Ruuskalantien lanaus on parhaillaan käynnissä ja sivutie maantiepyörällä ajamattomassa kunnossa iltaan saakka.
Harmi jos Kari ei pääse sunnuntailenkille. Minulla olisi tavoitteena 5-6 tunnin lenkki.

hannupulkkinen
30.06.2007, 11.59
Pitää mennä sitten autolla sine Tahkolle kun sataa.

TimoT
30.06.2007, 19.31
Fontanella klo 09:00????
Varpanen-Nilsiä-Riistavesi?????

kon-ciocc
30.06.2007, 20.39
Toivottavasti sää suosii teitä enemmän kuin meikäläistä tänään. Pielaveden kk:n kohdalla taivas aukeni ja ajoin hetken lähes kaatosateessa. Kokemus tuokin, alamäkeen 50km/h ja et näe muuta kuin pisarat kakkuloissa!

Mieli tekis mukaan mutta en ehdi sinne ajoissa. Pitäkää hauskaa!

/(/ilkka
30.06.2007, 22.22
Fontanella klo 09:00????
Varpanen-Nilsiä-Riistavesi?????
Akkuraat, vaikuttaa hyvältä lenkiltä. Taitaa olla minun pisin lenkki tähän mennessä... Olisipa mukana enemmän ajajia...

/(/ilkka
01.07.2007, 17.35
Pieleen meni tämän päivän lenkki. Kastuttiin Timon kanssa kunnolla jo Kuopioon mennessä ja kuopiolaisten kyydissä minulta meni rengas. Tosin pystyin nilkuttamaan varikolle pumppaamalla lisää ilmaa renkaaseen muutaman kilometrin välein. Lisäksi oikea pedaali jumittui ravasta eikä kenkää saanut kiinni. Nyt on kalusto huollettu ja kengät kuivattu.

Kävitkö Timo Varpaisjärvellä ?

TimoT
01.07.2007, 18.05
Kävitkö Timo Varpaisjärvellä ?

Keli kuivui ja mies sitä mukaa, joten kävin.
Matkasta tippui myös toinen kuljettaja, ketjun katkeamisen johdosta.
Joten dramatiikkaa riitti jo alkumatkasta.

Edit: Päätöstä piti kyllä viime metreille asti viivyttää.

TimoT
02.07.2007, 19.52
Ensi sunnuntaina tuonne kaikki satulalle kykenevät. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=834125#post834125:eek:

kon-ciocc
02.07.2007, 21.43
Ensi sunnuntaina tuonne kaikki satulalle kykenevät. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=834125#post834125:eek:

Tuohan sopisi hyvin, sillä voisin lähteä Kinnulanlahdesta mukaan. Toivottavasti sää ei sotke taas kerran hyviä suunnitelmia.

kon-ciocc
03.07.2007, 18.43
Olisko ketään viikolla ajamaan? Huomenna pääsisin puoliltapäivin ja torstai aivan auki! Näyttää nimittäin tuo vkl:n sää aika surkealle, joten jos ennusteet ei muutu niin se siitä 'pitkästä' lenkistä. Maastoon voi toki mennä pienoisessa sateessakin.

TimoT
03.07.2007, 19.55
Täytyy "miettiä" tuota torstaita, eli kysyä hallitukselta kun juuri oli tunnusteluja sunnuntain osalta, niin joutuisi tekemään välikysymyksen ja sillähän ounnitaan luottamus hallituksen ja harrastuksen välillä. Kelit kyllä puoltaisi tuota ajatusta, vetäisi esim. Toivala-Vartiala(tällä välillä vähän hiekkatietä???:eek:)-Vehmeri-kuopio-slj tai sitten pelkkä vehmeri tai länsiranta.

kon-ciocc
03.07.2007, 20.34
Oletko Ilkka jo lomalla? Taidettiin moikata päivällä?

Torstai Toivalan Esso klo. 8.00?

/(/ilkka
03.07.2007, 21.28
[quote=kon-ciocc;834502]Oletko Ilkka jo lomalla? Taidettiin moikata päivällä?

Itseasiassa viimeinen lomaviikko menossa. Kyllä nähtiin päivällä, olin kuskaamassa polttopuita kotio. Loman aikana on tuntunut olevan vähemmän aikaa ajelulle kuin normaalisti.

kon-ciocc
03.07.2007, 21.44
[quote=kon-ciocc;834502]Oletko Ilkka jo lomalla? Taidettiin moikata päivällä?

Itseasiassa viimeinen lomaviikko menossa. Kyllä nähtiin päivällä, olin kuskaamassa polttopuita kotio. Loman aikana on tuntunut olevan vähemmän aikaa ajelulle kuin normaalisti.

Olet kai torstaina lähdössä?

/(/ilkka
03.07.2007, 22.59
Olet kai torstaina lähdössä?

Neuvottelut kesken, ei voi kommentoida...

TimoT
04.07.2007, 17.56
Olen mukana, moneltako Räimantienristeys Kari ym.?
7:40?
Kuopiolaisetkin (kaikki) ovat tervetulleita, jos haluaa/pystyy lähtemään mukaan.
Kuiteskin luette tätä niin en kirjoita tuonne teidän threadiin. Ja voitte informoida jos joku ei lue.

TimoT
04.07.2007, 18.21
Lenkkiin uusi ajatus
ajetaan toivalasta vehmeriin ja kun puutoissalmentiellä on tietyö niin ajetaan ritisenlahden kautta ja siitä kurkimäkeen ja sitä tietä pitkin rytkylle ja sieltä karttulan tietä kuopioon tulis joku 25-30 km lisää.

/(/ilkka
04.07.2007, 19.41
Tulen mukaan jos vain herään ajoissa. 07:40 Räimäntien risteyksessä.

kon-ciocc
04.07.2007, 19.49
Tulen mukaan jos vain herään ajoissa. 07:40 Räimäntien risteyksessä.

Sopii, soitellaan jos tulee muutoksia.

/(/ilkka
05.07.2007, 15.08
Kiitoksia lenkistä kaverit. Tämän hetkiseen kuntoon nähden oli kyllä maksimisuoritus.

kon-ciocc
05.07.2007, 15.58
Kiitokset samoin kaikille osallistujille! Kurkimäestä ( olikohan oikein? ) alkaen loppumatka olikin sitten sivu/vastatuulta joten sekin teki lenkistä raskaan. Miehet ja kalusto toimi hyvin ja kuviakin napsittiin, vaikka albumiin laitettavaksi.

Lisäys: pari uutta kuvaa Galleriassa!

TimoT
06.07.2007, 19.06
Kiitokset kuvista ja mukavan lepposasta lenkistä.

Kypärään tulee kyllä väriä pintaan ensi viikolla (toivottavasti), täytyy sitten päivittää noita kuvia niin olisi vähän "sävyisämpi" kokonaisuus.

Ei sitten uusi satula joutunut vielä tälle viikolle:mad:.
Ensi viikon arkipäivät menevät hesassa, joten ehtii varmaan satula ja uusi ajopaita sitten seur. viikonlopulle, kun näkyvät olevan jo suomessa.

Edit: tarkennus lenkkikiitoksiin.

TimoT
11.07.2007, 18.29
Miten tulevana sunnuntaina, ajetaanko aamusta "omalla" porukalla vai lähdetäänkö yhdeksältä Kuopiolaisten kimppaan, olisi isompi porukka?

Omalla porukalla esim. Länsiranta-tuovilanlahti pääsisi hti mukaan
Tai sitten joku muukin mieluiten ehken aamusta lähtien.

kon-ciocc
12.07.2007, 19.20
Olen viikonlopun taas Vaaraslahdessa. :(

/(/ilkka
13.07.2007, 23.32
Sunnuntailenkki on vielä harkinnassa, katsotaan huomenna. Jos sää sallii niin lauantaina-iltana ajattelin pukea maastopuvun päälle ja käydä pataskilla kevyellä maastolenkillä. Seuraan sopii jos kestää minun ajotaidoista johtuvan myötähäpeän...

TimoT
14.07.2007, 21.19
Onko lähtiöitä, jos ei ilmaannu tänä iltana muita niin taidan polkasta klo 900 kuopiolaisten mukaan.

/(/ilkka
14.07.2007, 22.59
Onpas ristiriitaisia sääennusteita huomiseksi. Taidan ajella yksin huomenna silloin kun sää sallii.

TimoT
17.07.2007, 11.25
Onko kellään Shimanon maastopolkimeen työkalua jolla säädetään laakerit.

Nyt löytyi ja hyvin toimi:eek:
Ja ei sillä avata kuin se poljin, laakerin säätö on ihan 10 ja 8mm avaimilla
http://extranet.bahco.com/catalogue/images/loadImage.aspx?filename=smt_443_b_wo_c&filesuffix=normal

TimoT
18.07.2007, 23.25
Kävin tänään ensimmäisen maastolenkin tälle kesää kunnolla ajelemassa.
Tai kunnolla ja kunnolla, jalat pysy hyvästi kyllä mukana mutta happea ei tuntunut saavan millään tarpeeksi:eek: , on se tuo maastopyöräily kova laji:o .

/(/ilkka
20.07.2007, 17.02
Oliskos iltalenkkille lähtijöitä tänään ? Joko maantiellä tai maastossa. Klo 18:00 Fontanella/Patakukkula ?

TimoT
20.07.2007, 23.08
Kävin Puijolla tutustumssa kuopiolaisten helppoihin polkuihin Pasin ja Jaskan opastuksella, josta kiitokset heille, jotka kyllä minulle oli muutamista kohdin itseni ylittämistä, ei onneksi tangon ylittämistä.
Tuollaiset polut kyllä nostavat täpäri kuumetta, mutta katsotaan nyt....
Onhan sitä paljon muutakin hankintalistalla.

TimoT
24.07.2007, 13.38
Miten tällä viikolla ke-pe iltana maastoon menijöitä, oppaaksi tarvitsisin jonkun noihin krossiradalta eteenpäin polkuihin:o?????

mic
24.07.2007, 16.51
Torstai ilta kävisi, TÄLLÄ hetkellä ei olis vesisadettakaan luvassa

TimoT
24.07.2007, 17.49
Torstai ilta kävisi, TÄLLÄ hetkellä ei olis vesisadettakaan luvassa

Koetetaan torstaina, klo 1800 pataskilla ja kaikki mukaan!!!!:D

mic
24.07.2007, 18.17
Joo, soitan jos tulee jotain esteitä

kon-ciocc
25.07.2007, 21.12
Jos ei työ-esteitä niin tulen peränpitäjäksi!

kon-ciocc
26.07.2007, 21.45
Jos ei työ-esteitä niin tulen peränpitäjäksi!

Joo, töissä meni sen verran pitkään etten ehtinyt poluille! :( Ajoin kuitenkin maantiellä lyhyen - 22km - vk-lenkin. Hyvältä tuntui, varsinkin ylämäet, olen näet käynyt muutaman kerran Kuilun portaissa. Auttaa ihan kivasti putkelta ajoon. Suosittelen!

TimoT
26.07.2007, 23.43
Ilkka oliko mittari, pistäisitkö kilometrit kun ei toi oma pelaa:o?

/(/ilkka
27.07.2007, 10.20
Ilkka oliko mittari, pistäisitkö kilometrit kun ei toi oma pelaa:o?

Minulle tuli kaiken kaikkiaan hiukan yli 43 km. Siirtymät Patakukkulalle ja kotiin 7 + 5 km, joten oikeassa maastossa 31 km. Tavoistani poiketen ajoin Patakukkulalta kotiin asfalttia myöten. Oli sen verran rankka lenkki että tänään ajan ainoastaan ruohonleikkuria.

TimoT
29.07.2007, 19.01
Kävin tänään lenkillä Kuopiossa johon lisäsin Puijolla käynti X3, eka kerta pitkään aikaan, varmaan 15 vuoteen.
Kari, ensi yritys 15sek paremmin kun sulla tänään, kyllä se siihen maagiseen rajaan olisi mahdollisuus kun vetäisi sopivalla tavalla ja TREENAISI mäkeä lisää.
Syksyllä pitää parantaa aikaa kun pölytkin on vähempänä.

Ja tuntui muuten kotimatkalla kulkevan hyvin kun oli myötä tuuli ja vastamäet tuntui tosi pieniltä.

kon-ciocc
29.07.2007, 19.41
Kävin tänään lenkillä Kuopiossa johon lisäsin Puijolla käynti X3, eka kerta pitkään aikaan, varmaan 15 vuoteen.
Kari, ensi yritys 15sek paremmin kun sulla tänään, kyllä se siihen maagiseen rajaan olisi mahdollisuus kun vetäisi sopivalla tavalla ja TREENAISI mäkeä lisää.
Syksyllä pitää parantaa aikaa kun pölytkin on vähempänä.

Se on hyvin! Olet huomattavasti paremmassa mäennousu-kunnossa kuin alkukesästä. Ja niinhän se kai pitää ollakkin... ? Olishan se kiva päästä tuon 'maagisen' rajan alle vaikka tänä kesänä. Mulla kun tuo ikä alkaa 'painaa', niin aina vaikeampi mitä enemmän vuosia tulee lisää.

Tumppi
06.08.2007, 19.31
Tuleekos Siilijärven Punakoneen edustajia Puruvedelle nyt viikonloppuna? :D
Yhteen suureen autoon mahtunette koko porukka?

-Tumppi

StantheMan
06.08.2007, 21.05
Tuleekos Siilijärven Punakoneen edustajia Puruvedelle nyt viikonloppuna? :D
Yhteen suureen autoon mahtunette koko porukka?

-Tumppi

Siilijärveläisten/-järvisten (miten vain) ego on niin suuri, ettei ne mahdu yhteen autoon, suureenkaan. :D

hannupulkkinen
06.08.2007, 22.43
Siilijärveläisten/-järvisten (miten vain) ego on niin suuri, ettei ne mahdu yhteen autoon, suureenkaan. :D
Eipäs huudella vieraisiin pöytiin.

TimoT
15.08.2007, 16.32
Olisko Torstaina klo 18 maastoon menijöitä?

kon-ciocc
15.08.2007, 18.10
Olisko Torstaina klo 18 maastoon menijöitä?

Yritetään ainakin!

kon-ciocc
16.08.2007, 16.03
Jää minulta iltalenkki ajamatta.

mic
21.08.2007, 21.29
Maastoon menijöitä tällä viikolla? Torstai klo 18.00?

TimoT
22.08.2007, 00.06
Maastoon menijöitä tällä viikolla? Torstai klo 18.00?

Pienellä varauksella:o YES:p :D .

TimoT
24.08.2007, 18.51
Käytiin Micin kanssa Käärmelahdessa, hyvä lenkki, mahtava keli ja hienoja polkuja. Muitakin mukaan tulevaisuudessa.:)

/(/ilkka
18.09.2007, 15.47
Tänään taitaa olla tämän viikon parhaat ajokelit. Fontanella 1730 ? Olen liikkeellä CC:llä.

TimoT
18.09.2007, 23.12
Oliko Ilkalla kaveria?
Pitäs hommata tuo CC, talven työmatkoille yms., Nyt vois olla edullisesti 07 malleja.

/(/ilkka
19.09.2007, 10.20
Oliko Ilkalla kaveria?
Pitäs hommata tuo CC, talven työmatkoille yms., Nyt vois olla edullisesti 07 malleja.

No ei ollut kyllä ruuhkaa. Ajelin noin 70 km osittain huonompikuntoisia teitä myöten.

Minusta CC on käyttökelpoinen vehje, ilman sitä jäisi monta lenkkiä ajamatta keväisin ja syksyisin. Ja soratiereiteistä saa mukavaa vaihtelua ainaiseen asfaltin kyntämiseen.

kon-ciocc
20.09.2007, 19.51
Hiljaista Länsirintamalla .... ?
Sunnuntai Pataskilla klo. 11.00. Poutaa näyttää lupaavan joten eiköhän mennä?

TimoT
20.09.2007, 22.51
Hiljaista Länsirintamalla .... ?
Sunnuntai Pataskilla klo. 11.00. Poutaa näyttää lupaavan joten eiköhän mennä?

Tarpeeseenhan tuo tulisi:o , pitää koettaa järjestellä asiat siihen malliin että pääsee.

Ja Karille meni viesti nro 2000

mic
21.09.2007, 18.22
Mullakin muuttu menot jo huomiseksi, niin enköhän yritä tulla

/(/ilkka
21.09.2007, 21.56
Tulen jos tuo polvi ei pahemmin kipeydy. Onnistuin taas kolhimaan itseäni tänään iltalenkillä. Varaan sen viimeisen paikan jonossa...

/(/ilkka
23.09.2007, 17.17
Kiitoksia kaverit lenkistä ja siitä että jaksoitte odotella minua reitin varrella. Sykemittarin mukaan oli raskain lenkki tällä kaudella(ka/max) vaikka suurelta osin menikin minulta taluttamiseksi.
Minulle sopisi paremmin hiukan rauhallisempi maastokaahaus, jotta ehtisi jotain oppiakin.

hannupulkkinen
25.09.2007, 22.54
Uusi takajousi nosti ajamisen nautittavuuden ihan uudelle tasolle. Komppaan Ilkkaa noissa vauhdeissa.
Täältä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?text=Uusi+polunp%C3%A4tk%C3%A4&scale=16000&y=6996475&x=3531329&lang=FI)
löytyi kiva polunpätkä, jota en ole ennen ajanut. Tekee ladun rasittavammasta noususta meikäläisellekin ajettavan.
20 vuotta olen tuotakin mäkeä kiertänyt ja tätä pätkää en ole ennen huomannut. Nyt kun siinä on hakkuuaukko sen näin ja ajoin.