PDA

Näytä tavallinen näkymä : Siilinjärven maantie - ja maastolenkit

Sivut : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

kon-ciocc
16.12.2006, 21.38
Miten pitkän lenkin ja minne päin meinasitte ajaa?
Pikkupakkasta tiedossa, täytyy katsoa, jos tuntuu aamulla siltä, niin voisin käydä ajamassa, mutta kunto on tosi huonona. Päivystysviikko ja "myrsky takana joten silmää painaa, mutta siitähän se kone taas lähtisi käyntiin.

Hamulan suuntaan varmaankin mennään. Lenkin pituus aina miten vain sovitaan. Ajellaan rauhallisesti niin voit huoletta lähteä mukaan.

kon-ciocc
17.12.2006, 19.00
Käärmelahdessa kävimme kääntymässä. Ajeltiin valtaosin latupohjia ja metsäautoteitä pitkin. Sää oli jällen hyvä eikä lumikaan haitannut. Pito oli yllättävän hyvä. 29km tuli mittariini kun taas Ilkalle ja Timolle reippaasti enemmän.

Kiitokset pojille seurasta, ei tosiaankaan huomannut ajankulua ja lenkki tuntui lyhyemmälle kuin yksin ajaessa!

/(/ilkka
17.12.2006, 21.45
Kiitokset mainiosta lenkistä. Eipä olisi voinut olla parempaa keliä. Tämän hetkiseen kuntoon nähden rasitus oli juuri sopiva. Mittariin kertyi kaiken kaikkiaan 40 km.

TimoT
18.12.2006, 17.56
Kiitokset myös täältä.
Juuri sopiva lenkki tähän saumaan, siellä se neljänkympin hujakoilla oli.
Porukalla ajaessa ainakin mulla on se plussaa että ei tule ajettua "liian kovaa", kun juttu lentää.
Keskisyke 134, ihan sopiva tarkoitusperiin.
Mistä Ilkka oot hommanu niitä campan ketjuja, ja mikähän malli mulle kävis?

/(/ilkka
18.12.2006, 18.51
Sakemannilta (http://www.bike-discount.de) tuli viimeksi ostettua muun sälän mukana. Pitää tilata vielä itsellekin parit C9:t varalle ja parit kympit maantiepyörään. Voi noita saada muualta halvemmallakin. Sulle myös sopii C9.

TimoT
20.12.2006, 23.30
Löytyykö keltään Hollowtech II laakerien ja keskiön avaus ja kiristystyökaluja, jos olisin purkanut ne tsekannut rasvat ja kunnon. Olisiko etua jos keräisi porukka tilausta vaikka vuoden alkuun (tammikuu). Pitäisi kyllä alkaa katsomaan sitä maantiefillaria ensi kesäksi, hyviä ehdotuksia otetaan vastaan. Hintaluokasssa 1000-1500 mahdollisesti hiilaritaka- ja etuhaarukalla, vähintään 105 osilla. paljon on täälläkin kirjoituksia juuri näistä mutta, aina voi löytyä joku uusi näkökulma asiaan toista kautta. Onko joustohaarukan purku- ja etenkin kasaus helppohomma? Mulla on jonkinlaiset eng. kieliset ohjeet, mutta en ole niihin kovin tarkkaan sanakirjan avulla perehtynyt.

kon-ciocc
22.12.2006, 11.45
Löytyykö keltään Hollowtech II laakerien ja keskiön avaus ja kiristystyökaluja, jos olisin purkanut ne tsekannut rasvat ja kunnon.

Ei ole noihin 'uudempiin' sarjoihin mulla työkaluja. Omassa maasturissanikin taitaa keskiö olla Hollowtech II-sarjaa? Joten kai siihenkin joutuu hankkimaan TAAS 'kalliin' vääntimen joka sitten lojuu 99,9999999% ajasta käyttämättömänä!

Olisiko etua jos keräisi porukka tilausta vaikka vuoden alkuun (tammikuu).

Kimppatilauksia on tehty ihan onnistuneesti. Säästää postikuluissa ja voi jopa saada kavereilta viimehetken neuvoja tilattavista tuotteista.

Pitäisi kyllä alkaa katsomaan sitä maantiefillaria ensi kesäksi, hyviä ehdotuksia otetaan vastaan. Hintaluokasssa 1000-1500 mahdollisesti hiilaritaka- ja etuhaarukalla, vähintään 105 osilla. paljon on täälläkin kirjoituksia juuri näistä mutta, aina voi löytyä joku uusi näkökulma asiaan toista kautta.

Puijon Pyöräpisteessä voisit käydä tsekkaamassa Biancheja. Kaveri joka ajaa sitä uskomatonta kilometrimäärää, kehotti minua vaihtamaan Ciöcc:n tuollaiseen 1000 euron Bianch:iin. Netistä kannattaa tietenkin vertailla niitä hintoja!

Onko joustohaarukan purku- ja etenkin kasaus helppohomma? Mulla on jonkinlaiset eng. kieliset ohjeet, mutta en ole niihin kovin tarkkaan sanakirjan avulla perehtynyt.

Olen oman Fox RLT- keulan purkanut osiin ja jopa tehnyt 'pieniä' muutoksia sinne! Lyhensin ilmapuolen männänvartta pariinkin eri otteeseen. Keula muuttui herkemmäksi niinkuin olin ajatellutkin. Mutta noin yleisesti voin vain sanoa, kasaaminen on vaikeampaa! ;)

hannupulkkinen
24.12.2006, 11.44
Kuka lähteen mukaan uudenvuodenlupaukseen, että ajetaan paaaljon yhteilenkkejä alle 30 keskarilla.
Kuopiolaisten lenkille ei mulla varmaan ole asiaa ainakaan alkukaudesta. Ei kunto kestä.

Hyviä ajoja vaan kaikille!

kon-ciocc
24.12.2006, 12.15
Rauhallista Joulua ja ( aina vain ) parempaa tulevaa vuotta vaan kaikille liikunnan ystäville!

Toivottavasti tuleva kausi olisi vilkkaampi yhteislenkkien osalta. Tänäänkin sellainen olisi ollut mahdollista. Cc- mtb-pyörillä voi hyvin ajella esim. paikallisia kylä- ja hyviä metsäautoteitä. Eilen mm. tuli ajettua n. 30km lenkki ks. teitä. Tänään varmaankin eri reittejä samanmoinen lenkki.

mic
24.12.2006, 12.27
Jouluja vaan kaikille. Mäkin yritän tulevaisuudessa hilautua noille porukan lenkeille, vaikka en saata tolla mun möhköllä pysyäkään teidän perässä:D

YT
24.12.2006, 12.49
Hyvää Joulua!

/(/ilkka
24.12.2006, 14.24
Hyvän joulun toivotus tältäkin suunnalta. Kiitokset menneestä kaudesta, tuli harrastukseen uutta ulottuvuutta. Ensikaudella pyrin tulemaan yhteislenkeille mahdollisuuksien mukaan ja tuo lupaus alle 30:n keskareista on minun ainakin helppo pitää....
Ja sitten pieni mielipidekysely: Riittäisikö Patakukkula - Käärmelahti reiteille saksalainen 100mm joustava maratonpyörä(Focus First)? Olisi nimittäin tuollainen runko tarjolla varsin edullisesti. Vai pitäisikö etsiä jotain järeämpää ?

TimoT
24.12.2006, 20.37
Rauhallista Joulua täältäkin ja notkeita laakereita ensi vuodeksi, kun niistähän se suurin vastus syntyy. Mic sulla on parikymppiä etumatkaa iässä, niin kyllä pysyt.

hannupulkkinen
26.12.2006, 00.04
Ja sitten pieni mielipidekysely: Riittäisikö Patakukkula - Käärmelahti reiteille saksalainen 100mm joustava maratonpyörä(Focus First)? Olisi nimittäin tuollainen runko tarjolla varsin edullisesti. Vai pitäisikö etsiä jotain järeämpää ?
Mulla joustaa vain 8o milliä eestä ja takaa.

hannupulkkinen
27.12.2006, 17.01
Jouluja vaan kaikille. Mäkin yritän tulevaisuudessa hilautua noille porukan lenkeille, vaikka en saata tolla mun möhköllä pysyäkään teidän perässä:D
Miksää tempopyörää rakentelet jos sulla on almäkipyörä toisena. Olisko loogisempaa rakentaa maantiepyörä ja ostaa siihen tempotanko lisukkeeksi ja käyttää sitä kaksi kertaa vuodessa: ensimmäisen ja viimeisen.;)

mic
27.12.2006, 20.39
Miksää tempopyörää rakentelet jos sulla on almäkipyörä toisena. Olisko loogisempaa rakentaa maantiepyörä ja ostaa siihen tempotanko lisukkeeksi ja käyttää sitä kaksi kertaa vuodessa: ensimmäisen ja viimeisen.;)

Tonne talliin taitaa tässä kevään mittaan ilmestyä ihan maantiepyöräkin. Tempopyörääkin rakennan ihan kokeilun halusta, kun ei oo aikasemmin tullu rakenneltua noin monimutkaisia kuitutöitä.

edit:
Asiasta kolmanteen, tietääkö joku minkälainen "käpy" tulee tommoseen hiilikuitukaulaputkeen.

hannupulkkinen
27.12.2006, 23.54
T
edit:
Asiasta kolmanteen, tietääkö joku minkälainen "käpy" tulee tommoseen hiilikuitukaulaputkeen.
Sinne on hyvä laittaa sellainen pitkä "tukeva"käpy. Tavallinen ei kai oikein ole turvallinen. http://www.bike-components.de/catalog/images/products/big/7683.jpg
Vaikka tämmönen.

hannupulkkinen
27.12.2006, 23.55
Varmaan sitten kun tulee noita pyöriä niin ensi kesänä on Varpasen lenkin kiertäjiä useampia kuin ennen.

/(/ilkka
28.12.2006, 00.41
Löytyykö keltään Hollowtech II laakerien ja keskiön avaus ja kiristystyökaluja, jos olisin purkanut ne tsekannut rasvat ja kunnon.
Minä tilaan tuollaisen työkalun ynnä muuta sälää vielä tämän vuoden puolella. Tilauksia lähtee ainakin actionsporttiin ja bike-discounttiin. Saksan alv nousee ensivuonna, joten ajattelin säästää parit eurot tuossakin. Jos tarvitsette jotain samassa tilauksessa niin ilmoitelkaa privalla mahd. pian. Teen myöhemmin vielä tilauksen probikekittiin, mutta sillä ei ole niin kiirus.

TimoT
28.12.2006, 13.24
Onko ollut ajatusta, että vaikka porukalla tilaisi samanlaiset ajopaidat, jos tätä porukkaa alkaisi lenkeille kerääntyä?

TimoT
29.12.2006, 18.36
Kävin äsken ajamassa ehkä vuoden viimeisen lenkin. Ajelin kaava-alueilla ja kävin Jysänkoskella, Kemiralla, Pyylammilla ja Kasurilan rinteellä(tietä ylös mäkeä alas). Ihan mukava ajella, hyvä keli ja hiljaiset tiet. Alamäki ajo yllätti yhdesti tangon yli heittäen, muuta onneksi on niin tavattoman notkea ja taitava:rolleyes: , niin homma pysyi hanskassa.
Mikähän lie sykemittarissa ollut vikana kun keskisykkeeksi tuli 174. Vaikka 125-164 välillä ajosta oli 1h39min. Kokonaisaika oli 2tuntia. 2300 tuli täyteen tälle vuodelle.

kon-ciocc
29.12.2006, 19.10
Onko ollut ajatusta, että vaikka porukalla tilaisi samanlaiset ajopaidat, jos tätä porukkaa alkaisi lenkeille kerääntyä?

Olen mukana!

Kävin äsken ajamassa ehkä vuoden viimeisen lenkin. Ajelin kaava-alueilla ja kävin Jysänkoskella, Kemiralla, Pyylammilla ja Kasurilan rinteellä(tietä ylös mäkeä alas). Ihan mukava ajella, hyvä keli ja hiljaiset tiet. Alamäki ajo yllätti yhdesti tangon yli heittäen, muuta onneksi on niin tavattoman notkea ja taitava:rolleyes: , niin homma pysyi hanskassa.
Mikähän lie sykemittarissa ollut vikana kun keskisykkeeksi tuli 174. Vaikka 125-164 välillä ajosta oli 1h39min. Kokonaisaika oli 2tuntia. 2300 tuli täyteen tälle vuodelle.

Joo, siellä Kasurilan rinteilläkin on kuoppia ja 'ojia' joihin varmasti onnistuu tekemään kuperkeikan jos toisenkin! :)

Tänään pari tuntia sauvojen kanssa. Ilma oli kyllä hyvä! Olisi kyllä mennyt metsässä koko päiväkin mutta kun jäivät nuo 'ravintoasiat' huonolle tolalle. Toisaalta pyöräillen, varsinkin kesällä, neljäkin tuntia kuluu nautiskellen kun taas esim. kävellessä pari tuntia on jo ihan riittävä aika. Aika ON suhteellista!

/(/ilkka
29.12.2006, 20.16
Paitatilauksessa olen myös mukana. Tänä iltana oli tarkoitus käydä ajamassa 30-35 km pyöräteillä mutta tottakai työasiat pääsivät sotkemaan ja tässä vielä nytkin asiakkaan palvelinta puukotetaan. Noh pitää käydä koiran kanssa kävelemässä.
Timo ja OT huom., gyntteriltä tuli ilmoitus että paketti on jo matkalla....

TimoT
29.12.2006, 21.29
Oisko ollut ilkka huomenna sitten sille pyörätielenkille aikaa. Mulla olis aikataulu, että jos en jumitu hirmu pahasti tämän päiväsestä, niin kerkiisin ajamaan esim.12-14 välisen ajan(max12-14.30). Voisi vaikka ajaa Kuopioon päin vastatuulleen ja tulla myötäseen takasi. Ja tottakai muutkin olisi tervetulleita

/(/ilkka
29.12.2006, 23.05
Joo kyllä lenkki käy tuohon aikaan mainiosti. Missäs tavataan ? Maasturi on ajokunnossa, CC:hen pitäisi vaihtaa nastarenkaat ensiksi.

TimoT
29.12.2006, 23.32
oisko klo 12.00 vanhan viitostien ja räimäntien risteys hyvä?
muitakin otetaan jos tulee noin ajallaan.

/(/ilkka
29.12.2006, 23.39
Ok, käy hyvin.

/(/ilkka
30.12.2006, 15.59
Ajettiin Timon kanssa Rissala-Vuorela kierros. Oikein mukava lenkki, joskin ilman kosteus teki pakkasesta purevan tuntuista.

TimoT
30.12.2006, 20.59
joo hyvä lenkki, kiitos
mikä oli se maantiepyörä sillä Kuopiolaisella kuskilla mistä oli puhetta?
Joko mic:llä on maantiepyörä haarukassa vai saatko sen vanhan, pistähän kuvia tempofilosta, niin päästään arvos...eiku kehumaan sitä. Mistähän löytyis campan osasarjat suomeksi esiteltyinä?

/(/ilkka
30.12.2006, 21.43
Se oli Cicli B ja muistaakseni tällainen: http://212.202.110.172/bornmann/prodpic/A2890_b_0.JPG

Ja lisää infoa täältä: http://212.202.110.172/e-vendo.php?shop=bornmann&SessionId=3636xf8d542265bfe41bb734ecbb5fdf8cb9e&a=catalog&t=1803&c=583&p=583&m=s

mic
31.12.2006, 13.58
joo hyvä lenkki, kiitos
mikä oli se maantiepyörä sillä Kuopiolaisella kuskilla mistä oli puhetta?
Joko mic:llä on maantiepyörä haarukassa vai saatko sen vanhan, pistähän kuvia tempofilosta, niin päästään arvos...eiku kehumaan sitä. Mistähän löytyis campan osasarjat suomeksi esiteltyinä?

Entinen vaihtoi omistajaa, uusi vielä hieman hakusessa.
Kyllä niitä kuvia joskus tulee, ainakin valmiista pyörästä.

hannupulkkinen
03.01.2007, 15.01
Lapinreissu tuli heitettyä. Hiihtoa joka päivä, mutta kahtena perättäisenä päivänä ei pystynyt vapaata puskemaan kun pulssit siinä olivat niin korkealla.
Paitaporukkaan tulen mukaan. Kuka hommailee ja millaiset?

mic
03.01.2007, 16.37
Nyt vaan Leolta kinuamaan sponssia noihin paitoihin;)

TimoT
03.01.2007, 21.56
Joo.
Paitoihin rintaan teksti Shimano ja hinta olisi vai ja ainoastaan "special for you" 98€.;)
Kuopionpyöräilyseuran paita tais olla 60€ ja on jotain sponsseja.
Tuumaillaan paidoista ja tilataan vaikka saksasta jos koot tietää ja silleen.
Eihän se haittaa jos saa jonkun työnantajan tms. mukaan painatuksineen, mutta voi olla hankalaa.
Ai niin ja tuohon shimano paitaan vielä plus alv:rolleyes:

TimoT
06.01.2007, 22.44
Kuka ajoi Kasurilan rinteen ohi siiliin päin vähän vaille 11 tänään?
Millainen lenkki oliko kylmä kun tuuli aika vinhasti?

/(/ilkka
07.01.2007, 16.35
Minä ajoin vasta illalla mutta keli oli loistava. Tienpinta oli sopivan rapea eikä tarvinnut liukastella. Mahdollisesti tänä iltana uudestaan.

TimoT
10.01.2007, 20.49
larunpyörässä näyttäs olevan Focus ennakkotarjousta, esim. cayo ja cayo expert, pitäs vaan päättää tämän kuun loppuun.
tuo cicli b carbon ultegra vois kanssa olla, paljonkohan siihen tulee posti kuluja?
kannattaakohan kysyä pyörähuolto.comista jos ottais ciclib sieltä

/(/ilkka
11.01.2007, 10.59
Muistaakseni tuota CicliB:hen sai myös C-osilla varustettuna. Olen kyllä väärä henkilö suosittelemaan mitään tiettyä merkkiä tällä vähäisellä kokemuksella. Kannattaa keskittyä oikean kokoisen pyörän löytämiseen eli ensimmäinen vaatimus on kunnolliset geometriataulukot rungosta. Ainakin Focuksen maastokoneista geometriat olivat kiven alla.

TimoT
11.01.2007, 17.30
Oletko ilkka kotosalla perjantaina päivällä, jos töiden lomassa ehtisin piipahtaa lunastamassa omani pois?

Ohjaustehostin
13.01.2007, 21.49
Oiskoha kukaan lähössä huomenna pyöräilemään puolenpäivän jälkeen?

TimoT
13.01.2007, 21.59
Täytyy funtsia huomisen ohjelmaa. Aamulla ainakin mäkeen ja kolmeksi on jouduttava lapsenlikaksi. Miten mic millä mallilla maantiepyörä yms. hommat? Miten pyörien porukkatilaus Saksasta? Scotti näyttää kyllä aika kalliilta. Minkä kokoinen on Hannun Bianchi.

hannupulkkinen
13.01.2007, 23.14
Mun Bianchi on 58 cm korkia ja minä olen 187 cm pitkä ja painan nykyisin aivan riittävästi.
Pyörien yhteistilaus ei taida tulla sen halvemmaksi kuin yksittäistilaus kun on ne pakkauskulut.

Nyt on sellainen tilanne, että luistelu maittaa tuolla Siilinlahden jäällä. Edellinen vastaava keli taisi olla 15 vuotta sitten.

/(/ilkka
14.01.2007, 14.03
Jaloissa tuntuu, ettei tänään pyöräillä. Mutta Kevättömän jäällä on ainutlaatuinen keli, joten potkukelkkailemaan sinne.
Olisiko ensi lauantaina mahdollista ajella yhteislenkkiä ? Hiihtokelitkin näkyvät viipyvän.

kon-ciocc
19.01.2007, 17.38
Jaloissa tuntuu, ettei tänään pyöräillä. Mutta Kevättömän jäällä on ainutlaatuinen keli, joten potkukelkkailemaan sinne.
Olisiko ensi lauantaina mahdollista ajella yhteislenkkiä ? Hiihtokelitkin näkyvät viipyvän.

Tais Pakkasherra hyydyttää meikäläisen pyöräilyhalut! Pitänee kai bongata sivakat ylisiltä, kun tuo talvi taas yllättää... ! Mut tulen mukaan kun lämpötila on <-5 astetta Celsiusta.

/(/ilkka
19.01.2007, 18.52
Jep, huomenna näyttäisi olevan liian viileä pyöräilysää minullekin. Suksia tässä on lähdettävä etsimään ullakolta....

Ohjaustehostin
19.01.2007, 21.56
Minäkin löysin sukst ,pitäisiköhän niitä tuulettaa.
Oisko viikonloppuna hiihtämään mänijöitä?

kon-ciocc
19.01.2007, 22.36
Jokohan Pataskilla on baanat siinä kunnossa et vois ajatella 'luistelu' lenkkiä?
Jos, niin eiköhän sunnuntai sovi?

Kuulostellaan!

Ohjaustehostin
19.01.2007, 22.55
Pertsankin ladut ovat hamulaan asti kunnossa
minulle kävisi sunnuntaina puolen päivän jälkeen.

kon-ciocc
20.01.2007, 18.29
Taidan laistaa vielä tälläerää. En uskalla lähteä kylmiltään noin kylmään. Jos tulen, niin klo. 12.

kon-ciocc
12.02.2007, 18.30
Arvatkaas missä tää sattui?.......... Eei, en ajanut! No en varmaan!

Mainitsin vain eräälle isännälle et oisko sulla ohraa kun tuo vaimo tekis taas sitä rieskaa! Sanoin kyllä ettei sitä nyt paljo tartte, eikä sillä nyt mikään niin hoppu ole!
No, niinhän siinä sitten kävi!

( Laitoin kuvia Galleriaan pariinkin otteeseen mutta näköjään katoavat sieltä sen silijän tien! Laitan vielä uudelleen pari kuvaa, mut jos niitä ei siellä näy niin en voi mitään! )

Onkos kukaan miettiny sitä paita-asiaa? Itselläni kun on senverran huono maku noihin tekstiileihin niin jättäisin mielellään paitavalinnan muiden tehtäväksi. Laittakaa ainakin ehotuksia!

/(/ilkka
14.02.2007, 11.07
No jo minä ajattelinkin, että nyt tämä flunssa jumittaa pahemman kerran kun jutun juoni ei avaudu....

Nopeampi paita ensikaudelle on ehdottomasti asiaa. Minulla on tunnetusti huono maku, joten kuoseihin&väreihin en ota kantaa.

TimoT
14.02.2007, 16.26
Sinivalkoinen voisi olla hyvä, onkohan fillarilehti hommaamassa paitoja?
Kato ilkka kuvat niin aukeaa.

hannupulkkinen
14.02.2007, 22.59
Mites juttu jatkui?
Komea kuorma, miten se nurin meni?
Tuostahan olisi leiponut 10-vuoden leivät.:D

Vähitellen alkaa aurinko paistaa risukasaankin. Paino putoaa hissuksiin ja kunto nousee vielä hitaammin. Nousee kuitenkin. Niskan kulumat vain vähän haitaavat.

YT
14.02.2007, 23.12
Siinä on käyny ohrasesti.

kon-ciocc
15.02.2007, 12.21
Mites juttu jatkui?
Komea kuorma, miten se nurin meni?
Tuostahan olisi leiponut 10-vuoden leivät.:D

Naapurikylän nuori-isäntä päätti 'oikaista' tämän meidän asutusalueen läpi kulkevan tien kautta. Ajoi aika reipasta vauhtia tonttimme kohdalla olevaan mutkaan, jolloin kärri luisui matalaan raviojaan. Siinä se kulki kymmenisen metriä ennekuin törmäsi meidän tien 'liittymään' ja kaatui. Toinen traktori avuksi. Kärri 'pystyyn' ja jyvät etukuormaimella, lapion ja kolan avustuksella, kyytiin! Ja matka eikun jatkui.

Tällainen (http://www.bobshop.de/shop/kurzarmtrikots/artikel/northwave-kurzarmtrikot-skeleton-s/) paita alkukaudesta. Loppukaudesta eroa ei huomaa vaikka ajaa ilman paitaa! :rolleyes:

Bob shop:sta voisi löytyä jotain kiinnostavaa?

/(/ilkka
15.02.2007, 21.52
Tuo luurankopaita ei olisi lainkaan hassumpi, minua miellyttää mainosinformaation vähäisyys.

Minun pakko todeta päinvastaista kuin Hannu, paino nousee ja kunto laskee. Sain pahasti stressanneen työkeikan päätteeksi vielä flunssan, joten liikunta on nyt vähäksi aikaa poissa laskuista. Ei vaan tunnu millään helpottavan, 1 viikko on jo kärsitty.

Hiihtokin on tähän mennessä ollut vain eräsuksilla etenemistä, mitä ei oikeaksi hiihtoksi sivistyneessä maailmassa lasketa.

TimoT
17.02.2007, 13.56
Vielä kun olisi heijastavaa valkoista nuo luut, niin hieno pimeässä.;)

hannupulkkinen
17.02.2007, 16.22
Siinä on käyny ohrasesti.
:D:D

Kyllä kansa kohisisi jos pojjaat ajaisivat luurankopaidoissa Siilinjärvellä. Melkein sen mielikuvan takia kannattaisi paidat hankkia.

/(/ilkka
18.02.2007, 21.31
Taitaa olla hiukan huonosti saatavilla tuota paitaa. Rosella (http://www.roseversand.com/output/controller.aspx?cid=156&detail=10&detail2=4437) on vielä XL&XXL-kokoista jäljellä. Bobshoppiin mahdollisesti tulee myöhemmin lisää sikäli kun babelfisun käännöksestä asiaa ymmärsin.
Olisipa noissa NW:n luurankoasuissa heijastavavalla värillä luut, niin jopas tulisi lisää motivaatiota pimeille syysiltojen lenkeille;). Aivan verrattavissa kuutamolla hiihtämiseen lumipuku päällä....

hannupulkkinen
18.02.2007, 22.18
Joo 9.3 paitaa tulee lisää. Jos niitä haluaisi ne pitäisi varmaan tilata ajoissa.
Hiihdin tänään Pataski-Hamula-Kumpusella kaikki mitä oli höylätty. Yhteensä 21 kilsaa. Mummovauhtia. Yritin pitää pulssin alle aerobisen kynnyksen. Kelikin oli kyllä huono.
Onneksi lunta tuli ja pääsee ensi viikolla hiihtämään vielä 4 kilsaa pidempääkin lenkkiä.
Kunto on surkea, mutta eiköhän se siitä. Pitänee hankkia lämmitettävät pohjalliset, jotta pääsee huhtikuussa pyörän selkään.

Tääkin olisi hauska.:Dhttp://www.bikepalast.com/images/product_images/popup_images/5747_0.jpg

TimoT
03.03.2007, 16.28
Tilasin perjantaina pyörän.
Elikkäs eikun lumen sulamista oottamaan.
Parin-kolmenviikon päästä pitäisi pyörän kolahtaa matkahuoltoon.
Kannattaisikohan OT:melta lainata harjoitusvastusta, kun lupaili tuossa syksyllä, niin koeajais ja säätäisi pyörää aluksi siinä ja kuume kasvaisi sulia odotellessa.
Harjoitusvastuksella pystyisi verryttämään ja vahvistamaan polvia ja poljentatekniikkaa tarkistamaan.

Kuka kävi hiihtämässä Räsä-ukon kerran ja kuka kahdesti?

kon-ciocc
04.03.2007, 22.15
Tilasin perjantaina pyörän.
Elikkäs eikun lumen sulamista oottamaan.
Parin-kolmenviikon päästä pitäisi pyörän kolahtaa matkahuoltoon.
Kannattaisikohan OT:melta lainata harjoitusvastusta, kun lupaili tuossa syksyllä, niin koeajais ja säätäisi pyörää aluksi siinä ja kuume kasvaisi sulia odotellessa.
Harjoitusvastuksella pystyisi verryttämään ja vahvistamaan polvia ja poljentatekniikkaa tarkistamaan.

Kuka kävi hiihtämässä Räsä-ukon kerran ja kuka kahdesti?

Onneksi olkoon fillari-ostoksesta! Olis kiva nähdä kuva siitä maantiennielijästä jos se vain on mahdollista? Hiihdellään vielä muutama viikko mutta kyllähän mieli tekis jo maantiefillarin 'selkään'! Eiköhän tuossa Huuhtikuun puolivälissä ole jo tiet siinä kunnossa että voisi ajatella vaikka yhteislenkkiä?

Ei tullut Räsä-Ukkoa hiihdettyä. Kävin tosin vaimon kanssa hiihtämässä Hamulanlenkin mutta nihkeää on tuo hiihto ollut mulla tänä talvena.

TimoT
05.03.2007, 16.02
Olis kiva nähdä kuva siitä maantiennielijästä jos se vain on mahdollista?

http://www.focus-bikes.de/englisch_neu/bikes_neu/bikes_lang_3.asp?modell=cayo&kategorie=road

Tuommonen pitäisi tulla. Katotaan sitten minkä näköinen loppujen lopuksi MH:sta tulee.

Sami K. jos luet tämän ja olet registered foorumiin niin pistä nicnames.

kon-ciocc
06.03.2007, 17.48
On ne vaan hienon näköisiä nuo nykyajan pyörät! Ei ihme että ajokuumetta nostaa!

Jos Timo tarkoitat harjoitusvastuksella tuollaista, niin varovasti sitten ettet vioita fillarin takakolmiota kun nouset pyörän päälle ja sieltä pois!

http://www.bike-discount.de/products/big/Trainermat.jpg

/(/ilkka
06.03.2007, 19.20
Hieno maantiepyörä Timolla. Piti itsekin aloittaa kaluston säätäminen kun hiihtokaan ei onnistunut tänään.
Minun uusi maasturi on kasassa ja näyttää suurinpiirtein tällaiselta (http://www.bike-community.de/lofiversion/index.php/t3738.html). Runko ja keula ovat samanlaiset mutta kiekot ja kammet ovat halvempaa tavaraa. Ei pitäisi tulla aivan samanlaista joka jampalla vastaan.
Kuinkas sen paitatilauksen kanssa tehdään ? Se Karin ehdottama NW:n luurankopaita olisi kyllä asiaa. Kuinka moni olisi tulossa mukaan kimppaan ja kuka hoitaisi tilauksen ?

TimoT
06.03.2007, 19.48
Kyllä kai sen päällensä vetäsee jos kerran muutkin.
Paljonko jäänee hintaa, kun vielä on tuo pyörä, polkimet, kengät, housut..... tarvitsisi, mutta tietysti sen paidankin.
Ilkka olin huomaavani tuossa kuvassa tekstin Focus, löytyykö sinun pyörästä?

Miten maantiekenkä politiikka, onko kellään normaalikenkä 42, jos pystys koettamaan kokoa, kun ei taida paljon kenkiä Kuopion liikkeistä löytyä. Mitä tuossa palstalta lueskelin niin Sidillä olisi joku leveä lestinen kenkä.

Pystyykö/uskaltaako shimanon housuja tilata entisten koon mukaan ja miten meneneen muihin merkkeihin verrattuna?

Edit: kimppatilauksia Saksasta jos on ja nuo koko asiat selviää mulle niintarvetta on.

kon-ciocc
06.03.2007, 20.20
Onnea myös Ilkan maasto-fillarille! Lujan ja toimivan näköinen runko! Eipä ole enää ainakaan kalustosta fillari-lenkeille lähdöt.:)

Joo, sen 'luurankopaidan' heitin lähinnä avaukseksi, en niinkään 'ehdokkaaksi'. Hannun ehdotus on mielestäni parempi. http://www.zweirad-stadler.de/bildsystem/shop/7702_1_400px.jpg

Tämäkään ei maksa kuin 15 euroa ja kokoja näkyisi olevan. ------------ Lisää tuolta (http://www.zweirad-stadler.de/Fahrrad_Motorrad_Zubehoer/information.php?VID=1173201481OBMFAj8JzlcQ8jD5&Rub=&RubID=&aktion=&suchOption=&suchWert=&vonSuche=&detailArtikel=1&ArtikelID=8058&wahlbild=2&sortby=)

/(/ilkka
07.03.2007, 23.07
Murtomaapyörän runko on tosiaan Focus First. Hiukan korkeahan se on tällaiselle persjalkaiselle kuskille(pitää muistaa vaan kelata kulkuset ylös just ennenkuin tipahtaa vaakaputkelle).

Karin linkistä löytyi varsin kohtuu hintaisia kamppeita, ei lainkaan hassumpia. Lisää ehdotuksia vaan kehiin. Mielestäni pieni provo paidassa vaan piristää...

Minulla myös on jalan koko 42 ja Shimanon maantiekengän sopiva koko on 43 kuten myös Answerin maastokengänkin. Kengän valitseminen kokeilematta on kyllä melkoista lottoamista.
Shimanon pitkät housut löytyy myös mutta kokona minulle pitää olla XXL, eli heleketin pieniä housuja tekevät, XL-koko puristi jaloista niin ettei veri kiertänyt. Eikä minulla tosiaan ole mitään mahtireisiä, L-koko riittää nykyisin muiden valmistajien tuotteissa.

Timo, olet saanut privaa.

TimoT
08.03.2007, 14.16
Timo, olet saanut privaa.

Ei ollu tullu, menikö jollekkin muulle Timolle?
T: TimoT

Pyörä lähti Hesasta kohti Siilinjärveä tänään, nostaa "kuumetta":rolleyes:

/(/ilkka
08.03.2007, 22.27
Ei ollu tullu, menikö jollekkin muulle Timolle?
T: TimoT

Pyörä lähti Hesasta kohti Siilinjärveä tänään, nostaa "kuumetta":rolleyes:

Kyllä minulla tuo näkyy lähetettyjen listalla. No joka tapauksessa kyse oli siitä Shimanon HT2 kampityökalusta, sellainen löytyy minun säätämöstä.

Huomenna taitaa olla sitten toinen joulu...:)

TimoT
08.03.2007, 22.51
Kävin tänään Leolla koettamassa kenkiä, no puheeksi tuli tietysti uusi pyörä- ja niitähän olisi saanut myös Leolta kuulemma, muuten hyvä mutta vähä myöhässä. Kannattaiskohan olla esim. nettisivuilla mainintaa?
Siellä oli Nike:n kengät aika mukavan tuntuiset, mutta liian isot(44), ja aika hintavat 167€. Kuopiossa on kuulemma enempi, pitää käydä sielläkin tsiikailemassa.

Tumppi
08.03.2007, 23.08
Moi

Kun teillä(kin) näyttää olevan maantiepyöräilyhuuma päällä, niin merkatkaapa kalenteriin nyt hyvissä ajoin Suomen upeimmalla reitillä ajettava Puruveden Ympäripyöräily. Ajankohta on lauantai 11.8 ja ennakkoon maksamalla pääsee mukaan 10€:lla. Ravintohuolto ja sauna ajon päälle kuuluu hintaan sekä runsaat arvontapalkinnot.

Tässä linkki.
http://www.harjunportti.fi/tuunaancgi/puruvedenkierros/index.pl?sivu=pyoraily

-Tumppi

StantheMan
08.03.2007, 23.09
Moi

Kun teillä(kin) näyttää olevan maantiepyöräilyhuuma päällä, niin merkatkaapa kalenteriin nyt hyvissä ajoin Suomen upeimmalla reitillä ajettava Puruveden Ympäripyöräily. Ajankohta on lauantai 11.8 ja ennakkoon maksamalla pääsee mukaan 10€:lla. Ravintohuolto ja sauna ajon päälle kuuluu hintaan sekä runsaat arvontapalkinnot.

Tässä linkki.
http://www.harjunportti.fi/puruvedenkierros

-Tumppi

Suosittelen! :cool:

mic
09.03.2007, 21.56
Aamulla yritettiin Timon kanssa käydä ajamassa kasurilassa rinnettä alaspäin, valitettavasti oli rinne liian pehmeä, joten polettiin vaan mäen päälle ja huristeltiin tietä pitkin alas.

Jokos Timo se paketti tuli?

TimoT
09.03.2007, 22.07
Ei tullu, oli vasta tänä aamuna kuitattu Hesan päässä matkahuoltoon.
Saattas huomenna saaha Kuopiosta, kerkiihän tuon maanantaina hakea Siilistä firman pakulla, toivottavasti pomo ei hoksaa.:rolleyes:

kon-ciocc
10.03.2007, 13.32
Moi

Tässä linkki.
http://www.harjunportti.fi/tuunaancgi/puruvedenkierros/index.pl?sivu=pyoraily

-Tumppi

Pidetään mielessä! Eiköhän näiltä seuduin saada isompi porukka kasaan kuin viime kesänä, StantheMan yksin! Vähintään neljä ukkoa, niin on jo joukkue kasassa.

Olen ajellut mtb:llä muutamia lenkkejä näitä paikallisia pikkuteitä. Tuollaisia reilun tunnin kestoltaan, eli matkana 20-25 km. Pitempi kestoisia kyllä saisivat olla mutta kun ei yksin oikein huvita ajaa. Kesällä tuskin sitä ongelmaa on.

TimoT
12.03.2007, 22.32
Tänään sain Focuksen matkahuollosta.
Ensivaikutelmat olivat
-ei ainkaan liian iso, vaan aika varmasti sopiva
-tosi kevyt
-paremman näköinen kuin kuvissa
Mukava päästä sitten joskus ajamaan, pitää vain hommata polkimet............
Kuva tulee tänne kun on aurinkoista ja hyvä paikka.

hannupulkkinen
13.03.2007, 23.29
Onnea Timolle pöörästä. Kävin tänään lentokentän lenkin 35 kilsaa ja melkein kaksi tuntia meni kun kumi puhkesi.
CC-pyörällä olin liikeellä. Neulanterävä sepelinpala pisti renkaan lävitse. Kivaa oli kuitenkin ajaa vuoden eka lenkki pyörällä. 1800 kilokaloria paloi.

/(/ilkka
14.03.2007, 12.47
Kävin jo viikonloppuna vesisateessa sohjoa kyntämässä, en ole varma oliko kovin mukavaa mutta pyörittäminen oli pitkästäaikaa ok.
Keli on nyt sen verran hieno, että tänään iltapäivällä pitää lähteä CC-pyörää ulkoiluttamaan. Taidan kuitenkin pitää jäykässä maasturissa nastarenkaat alla toistaiseksi.

TimoT
14.03.2007, 22.49
Hymyhuulilla cc-näytti kulkevan, aurinko antoi varmasti lisäpisteitä.
Kukahan lie tullut sinun perässä, saiko kiinni? Näytti sujuvan polkeminen häneltäkin.

Itse siirryin "hybridi" vaiheeseen, eli siirryin masturissa melk. slikseihin kumeihin(työmatkoille).

Asfaltti kun oli jo koko työmatkan näkyvissä, niin tuli nostettua satulaa kokeilumielessä ylemmäksi, olisikohan polvikivuille löytynyt aiheuttaja. Liian korkea satula, kun jalkani suoristuu tietyn pisteen yli niin kantapää kääntyy ulospäin (näin ainakin tuntuu) ja samalla tuntui vihlova tuttu ikävä tunne polvessa.
Joten kun talviaikaan ei ole "matalalta" polkeminen tuntunut kovinkaan pahalta niin pidämpä satulan korkeutta aisoissa ja katsotaan pitkällä aikavälillä. Satulan laskemis vinkistä kiitokset kuuluu Karille ja Ilkalle.

Focus näyttäisi olevankin kokoa L, mutta ei se taida ollakkaan liian pieni, joten antaa olla. Mic:lle kiitos vinkistä/mielipiteestä tänään, koon suhteen.

Ilkka, minulla olisikin sille kampityökalulle nyt jo käyttöä, kun mielestäni uudessa pyörässä kampilaakerit on liian tiukalla , kun kammet on vähän jäykän tuntuiset. Oletko jo itse käyttänyt sitä, onko kokemusta kireyksistä?
Pistä viestiä niin katsotaan miten menisi mukavasti se homma.

hannupulkkinen
15.03.2007, 00.32
Kai sulla Timo on polkimet joissa on liikevaraa ja kai klossit ovat oikeassa asennossa. Väärin asennetut klossit ovat aina olleet minun polvikipujeni syynä.

TimoT
15.03.2007, 07.54
Liikevaraa on ja nyt ei talvella ole tullut lukoila ajettua kovin paljon ja nytkin oli tavalliset kengät jalassa.
Klosseja olen tarkistellut ja tarkistelen vielä lisää(mtb puolella).
Maantie kilut vielä kaupassa.

/(/ilkka
15.03.2007, 10.46
Joo aurinkoinen oli iltapäivän lenkki, kiitoksia kysymästä. Rapaa tosin lensi ja kalusto sekä ajokamppeet olivat suorastaan paskaisia lenkin päätteeksi. Kunto ei tosiaankaan vielä ole kummoinen ja sykkeet nousi aivan liian ylös. Tarttis ajaa enemmän.

Kyseinen kaveri ohitti minut vauhdilla Tarinan rinteessä, hyvin näytti kulkevan.

Timo, epäilen että kyseessä on uutuuden jäykkyyttä. Havaitsin saman LX-kammissa vaikka säädin välyksen hyvin tarkasti. Tosin verrokkina minulla oli Campan AC-H nelikanttikeskiö, joka on huomattavasti herkempi. Saat toki työkalut lainaan niin voit tarkistaa keskiön kireyden. Ja kyllähän se uusi pyörä pitää paloitella ja kasata vähintään kertaalleen. :D

hannupulkkinen
15.03.2007, 21.01
Taas kävin cc-pyöräilemässä. Toivalan lenkin. Pitänee panna huomioliivi päälle seuraavalla lenkillä. Pari autoa ajoi tosi läheltä kun ajoin ajotiellä. Maantielpöly oli riesana lentokentäntiellä.
Polvi tulee vähän kipeäksi minullakin, mutta se on jokakeiväinen juttu jos en ole koko talvea ajanut. Tulee suoraan polvilumpion päälle ja on mun mielestä jonkunlaista hankauskipua. Se poistuu muutamalla lenkillä kun muistaa antaa kylmää näiden alkulenkkien jälkeen.

/(/ilkka
16.03.2007, 13.38
Tänään voisi taas tehdä pyörätielenkin ~40 km, lähtö vaikka klo 17:00 tai 18:00 Fontanellalta. Minulla on kunto ainakin sen verran huono etten kovaa vauhtia pysty edes pitämään, joten ohjelmassa on rauhallista pyöritystä ja turpajumppaa. Tuleeko ketään mukaan ?

hannupulkkinen
16.03.2007, 13.39
Menee töissä yheksään.

hannupulkkinen
17.03.2007, 15.30
Haa! Eka kertaa tänä kevväänä Siili-Kinnulanlahti-Alapitkä-Siili. Meni puoli tuntia enemmän kuin maantiepyörällä. Lunta satoi ja juomapullo jäi kotiin.
Muuten kivaa. Sen voisi jo kiertää maantiepyörälläkin jos ei olisi Pöljän kohdalla
niin kapea piennar.

/(/ilkka
17.03.2007, 15.50
Taidan kokeilla huomenna tuon saman lenkin. Tänään on ohjelmassa ollut ketjuhuoltoa kuraisten kelin johdosta.

YT
18.03.2007, 15.14
En lähe lenkille ennenkuin hameet lyhenee.

hannupulkkinen
18.03.2007, 15.59
Yt saa kyllä nyt odottaa lyhyitä hameita.
Mitä ne ennusti paranemisesta?
Mulla on molemmat akillekset putsattu ja kuukausi taisi mennä ennenkuin turvotus laski ja pääsi lenkille.
Elis siitä kun leikkuuhaavat paranevat niin ainakin kuukausi taitaa mennä ennen eka lenkkiä.
Punttisalillahan voi käydä yläkroppaa ja keskivartaloa treenaamassa.

Olikkona tehnyt edellisinä päivinä jotain, joka pani pohkeet lukkoon?

Kasasin tänään Timelessin. Ketju oli kuitenkin niin lopussa, että en sitä viitsinyt ripustaa enää, joten en pääse kokeilemaan miten pyörä toimii.
Tänään taitaa tulla lepopäivä. Maantielle ei jaksa läheteä kun siellä on märkää. Kävikö Ilkka?

Kun nyt vain malttaisi tehdä hitaita pitkiö lenkkejä kolme-neljä kertaa viikossa niin kai se kunto siitä nousis.
Paino tippuu puolisen kiloa viikossa, joten vielä on 10 viikkoa siihen, että olisi samassa formissa kuin toissa kesänä. Tahto on nyt kyllä kova.

YT
18.03.2007, 17.08
Kuusi viikkoa on tämä hökötys jalassa ja sitten pitäisi alkaa kuntoutus. Kaksi kuukautta on saikkua.

/(/ilkka
18.03.2007, 21.24
Jep, maantien laitaa tuli ajettua tänään. Samainen Kinnulanlahti - Alapitkä kierros pienellä ketunlenkillä jatkettuna, 51 km. Tie oli suhteellisen kuiva, ei pahemmin kastellut. Jotenkin Alapitkän tien nousut tuntui jyrkemmiltä kuin viime kesänä, olisko routa nostellut.

YT, mikäs tuollaisen aiheutti ? Akillesjännekö petti ?

kon-ciocc
19.03.2007, 11.41
Jep, maantien laitaa tuli ajettua tänään. Samainen Kinnulanlahti - Alapitkä kierros pienellä ketunlenkillä jatkettuna, 51 km. Tie oli suhteellisen kuiva, ei pahemmin kastellut. Jotenkin Alapitkän tien nousut tuntui jyrkemmiltä kuin viime kesänä, olisko routa nostellut.

YT, mikäs tuollaisen aiheutti ? Akillesjännekö petti ?

Kävinpä minäkin Sunnuntaina Kinnulanlahdessa kääntymässä. Likaiset ja hiekkaiset ovat vielä tien reunat. Tuolla pätkällä liikenne on kuitenkin hiljaista joten 'uskaltaa' ajaa hieman keskemmällä, jossa on puhtaampaa. Ylämäet tosiaan tuntuvat jyrkiltä mutta kun ajoin vielä maasturilla niin pientä pykälää vaan 'silmään' nousuissa!

Niin tosiaan YT! Ihmettelinkin miksi niin hiljaista? Mitä tapahtui ja milloin?

Pyöräily sopii uskoakseni aika hyvin kuntoutukseen noissa akillesjänne 'vaurioissa', kun sen aika on?

YT
19.03.2007, 12.16
Nostin kelkkaa auton peräkonttiin ja jänne pamahti poikki. Torstaina.

kon-ciocc
20.03.2007, 10.12
Nostin kelkkaa auton peräkonttiin ja jänne pamahti poikki. Torstaina.

Mitä tuohon nyt sanois. :eek: Todella harmillista!

Ne kelkat......... ! Edellinen vei puuhun ja tämä ( uusi m-kelkka? ) 'tuhosi' jalan!
Aikoinaan käydyssä Nuijasodassakin oli kai loukkaantumisriski pienempi kuin näitten moottori-aparaattien kanssa 'leikkiminen'?:rolleyes:

No totta puhuen, vahinkojahan sattuu. Pikaista toipumista! Kyllä se siitä iloksi muuttuu!

Ohjaustehostin
21.03.2007, 19.21
Miten ois kauden ensinmäinen yhteislenkki maantiellä viikonloppuna jos
sää on sellanen kun on luppailu?:D

TimoT
21.03.2007, 20.44
Maantiepyörälläkö vai.....
Toivottavasti ei hirveän kovaa eikä tavattoman pitkälle, kunto on tosi paljon alle suositustason :oja jos maantiepyörällä niin olis eka lenkki ja ei ole vielä maantiekenkiä, mutta voisihan sitä ajaa noilla vanhoilla "jokalajin" kengillä ja polkimilla.
Voisi onnistuakkin, jos ei satu käymään niin että päivystys jatkuukin ensi viikkoon.:eek:
Kannattaakoha lähteä esim.12 tai 13 niin kerkiää vähän lämmetä.

YT
21.03.2007, 22.26
Minä olen kaksi vuotta ajanut maantiellä maastokengillä/polkimilla eikä kukaan ole huomannut. Että ihan hyvin voi niitä käyttää.

hannupulkkinen
21.03.2007, 22.34
Maantiepyörällä ei vielä pääse pihasta kun on tuota sepeliä. Pitäsi tulla autolla sellaiseen mestaan josta kumit eivät
pauku. Mikähän se ois ja mihin suuntaan mentäis. Pyöräteitä ei voi siis ajaa.

TimoT
21.03.2007, 22.46
Onko tämänseudun porukoista kaikki jo käyneet ajamassa Tahkon Mtb:n 180km useamman kerran?
Pystyykö Tahkolla harjoittelemaan/ koeajamaan maastopätkiä?
Meneekö ylämäet taluttamiseksi ajajan heikkouden vai ruuhkan takia?

hannupulkkinen
21.03.2007, 23.01
Taitaa olla Tahkon 180 kilsaa minulle saavuttamaton unelma. Ei kestä pää eikä kunto. On tuota reittiä tullut pari kertaa ryttyytettyä.

/(/ilkka
22.03.2007, 00.05
Ehdottomasti viikonloppuna pitää ajaa jos kelit vain pysyvät kuten ennusteet sanoo. Maantiepyörä saa kuitenkin roikkua edelleen autotallin katosta, sillä tämä sivutie kotio on sellaisessa kunnossa ettei maantiekalustolla ole sinne mitään asiaa. Paikkapaikoin sepelikin on kiuaskivikarkeutta. Eli minä kihnuttelen(hitaasti) cc:llä, jossa on sepeliä kestävät renkaat. Tosi rauhallinen 50-60 km olisi ok.

Onhan tässä kierretty muutakin kuin tahkoa mutta Tahkon mtb:stä(edes 60km) en haaveile vielä ennen viidenkympin villitystä.

hannupulkkinen
22.03.2007, 00.42
Voihan sen fillarin nostaa koslaan ja ajaa reitin varteen.
Paras juttu olisi varmaan ajaa vaikka Pataskin parkkipaikalta Kinnulanlahteen ja siitä Kuopioon päin. Eestaas joku satanen:D tai ainakin reilu puolet siitä.

Ajatelkaa ny. Maaliskuussa maantietä. Uusi enkka ja Focuksen neitsytmatka. Kaipaa se Eddykin jo tuuletusta.

/(/ilkka
22.03.2007, 11.01
Ei onnistukaan yhteislenkit minun osalta, vaimo oli järjestänyt menoja ja joudun olemaan lasten vahtina koko viikonlopun. Harmittava juttu. :mad:

Ohjaustehostin
22.03.2007, 20.28
Maantiepyörälläkö vai.....
Toivottavasti ei hirveän kovaa eikä tavattoman pitkälle, kunto on tosi paljon alle suositustason :oja jos maantiepyörällä niin olis eka lenkki ja ei ole vielä maantiekenkiä, mutta voisihan sitä ajaa noilla vanhoilla "jokalajin" kengillä ja polkimilla.
Voisi onnistuakkin, jos ei satu käymään niin että päivystys jatkuukin ensi viikkoon.:eek:
Kannattaakoha lähteä esim.12 tai 13 niin kerkiää vähän lämmetä.

Mulle kävis parraiten lauvantaina noin klo 14 ja pyhänä puolenpäivän aikaan Pataskin parkkipaikalta?
Oon minäkin nähnyt autotallissa polkupöörän ei sillä kukaan oo käyny lenkillä.

hannupulkkinen
22.03.2007, 21.00
Pirkules kun polvi on kippee. Kylymää täytyy koittaa. Lauantaina kello 14 passannee. Toivalassa kyllä jo harjattiin pyöräteitä, että jospa ne ehtisivät tännekin.
Silloin voisi lähteä Fontanellan edestä ja ajaa vaikka Kaapuntiin ja takasi.

/(/ilkka
22.03.2007, 22.33
Tulitko Hannu vastaan tänä iltana Räimän tien kohdalla? Pyörätie Vuorelan rampilta Päivärantaan oli jo harjattu mutta Vuorelassa oli vielä sepeliä kevyenliikenteenväylällä.

hannupulkkinen
22.03.2007, 22.42
Joo tulin. Onneksi heilutin kättä.:)

apartanen
22.03.2007, 22.42
Tulitko Hannu vastaan tänä iltana Räimän tien kohdalla? Pyörätie Vuorelan rampilta Päivärantaan oli jo harjattu mutta Vuorelassa oli vielä sepeliä kevyenliikenteenväylällä.

Näyttivät neljän aikaan Vuorelan pyörätietä harjanneen. En tiedä sitten miten paljon. Voin informoida huomenna, kun olisi tarkoitus aamulla ajella lentokentälle asti täältä Kuopion suunnasta.

TimoT
22.03.2007, 23.10
Olitko 17.35 särkäntien risteyksessä näppäilemässä puhelinta?
Sinua seurataan.

hannupulkkinen
23.03.2007, 09.23
Kyllä minä niihin aikoihin Kasurilan paikkeilla ajelin, mutta en muista puhelimeen tarttuneeni. Voi olla, että tuota kepsua kattelin.

kon-ciocc
23.03.2007, 13.46
Millaisella kalustolla olette huomenna liikkeellä? Mulla vaihtoehtoina maasto- tai maantiepyörä. Hybridi on huoltamatta mutta saan sen kyllä tarvittaessa ajokuntoon piankin. Kai Räimä-Kehvo-Arabia-Kumpunen-S:järvi on ajettavassa kunnossa?

TimoT
23.03.2007, 16.33
Päivystys jatkuu.
Taidan käydä pikkulenkeillä 20 minuutin päässä pihasta muutamaan suuntaan, en pääse porukkalenkille.

hannupulkkinen
23.03.2007, 22.06
Millaisella kalustolla olette huomenna liikkeellä? Mulla vaihtoehtoina maasto- tai maantiepyörä. Hybridi on huoltamatta mutta saan sen kyllä tarvittaessa ajokuntoon piankin. Kai Räimä-Kehvo-Arabia-Kumpunen-S:järvi on ajettavassa kunnossa?
Joo! Milano-San Remo tulee jossain vaiheessa. Pitää katsoa lähdetäänkö sitä ennen vai jälkeen.

TimoT
23.03.2007, 22.27
Kuopiolaisetkin on näköjään heränneet talviunestaan yht.lenkeille.

hannupulkkinen
23.03.2007, 22.52
Kello 16.00 alkaa eurosportilta Milano-Sanremo ja mielelläni sitä kattelisin.

hannupulkkinen
24.03.2007, 13.35
No minä lähden sitten Fontenellalta kello 14.00.
Mukaan tietenkin mahtuu ja seuraa toivon.

hannupulkkinen
24.03.2007, 19.05
Kitos lenkistä- tallainen oli:
Päivämäärä: 24. maaliskuuta 2007 11:51:31 GMT
Urheilulaji: Maantiepyöräily
Maa: Finland
Sijainti:Siilinjärvi
Paino (kg): 92,0
Kommentteja: Ensimmäinen maantielenkki 07
Kesto (tt:mm:ss): 01:58:42
Matka(m): 42367
Kokonaisnousu (m): 395
Korkeusero (m): 56
Kulutetut kalorit(kcal): 1824
Nopeus (km/h): 21,4
Syke (bpm): 130
Maksiminopeus (km/h): 44,6
Pienin korkeus merenpinnasta (m): 85
Suurin korkeus merenpinnasta (m): 141
Maksimisyke (bpm): 148
Pienin kallistuskulma (deg): -5,5
Suurin kallistuskulma (deg): 5,4
Maksimivertikaalinopeus (ylös) (km/h): 1,9
Maksimivertikaalinopeus (alas) (km/h): 2,3

TimoT
24.03.2007, 20.37
Kiitos vain, onneksi pystyin ajamaan, pyörä kyllä tuntui odotusten mukaiselta.
Focus korkattu!
Mulla oli omat alkulenkit ja loppupätkä niin tuli tallaista.
2h 48,3km max 197 kesk. 137 1123kcal 50% rasvaa 125-164 1h40min

hannupulkkinen
25.03.2007, 17.03
Samanlainen lenkki kuin eilen. 43 kilsaa. Keskinopeus 23,5 kilsaa ja kaloreja 1800 FRWDn mukaan ja porarin 1300.

Kiva lenkki auringonpaisteessa. Nyt lesottaa. Pelkästään tämän olon takia on mukava pyöräillä. Nyt vähän venyttelyä ja joogaa. Avot kun elämä taas maistuu.

TimoT
25.03.2007, 18.57
Mitenkä olisi kimppatilaus euroopasta tai/ja enklannista?
Ilkan kanssa olikin jo puhetta.
Crc:llä näyttäisi ainakin Shimanon kengät olevan edullisia (jos sis.alv) jotka tarteisin ja vaatteissa on kokotaulukot esillä (voihan niitä vastaavia malleja tilata euroopasta, kun katsoo koot crc:ltä).
Muut roippeet näyttäisi Saksassa olevan edullisempia ainakin mitä nyt olen vähän seurannut(ketjut, polkimet vaatteet).
Ja sitten samaan syssyyn kun ja jos katselee paitoja niin se porukan paita jos löytyisi. (Lidl:in ajopaita kaikille:rolleyes:)

kon-ciocc
25.03.2007, 19.28
Eilen kuskeja oli parhaimmillaan neljä. Tänään kolme, joten hyvin on kausi käynnistynyt. Otin kännyllä pari kuvaa tämän päiväiseltä lenkiltä. On tuo ajotaito vielä sen verran ruosteessa etten kunnon kuvia onnistunut saamaan. Mutta jotain kuitenkin. Laitoin ne tuonne galleriaan (http://asko7.softavenue.fi/kuvagalleria/fillari/gallery.asp).

Mulla ei olis tällä erää pyöräilyyn liittyviä puutteita kuin 'korea' paita. Tulen kimppaan kyllä mukaan, jos siitä nyt jotain kehkeytyy.

hannupulkkinen
25.03.2007, 19.33
Just meinasin laittaa B.O.C firmaan tilauksen. Minä tarttisin hyvät ajohousut ja varmaan paidankin. En ihan huonoja kuitenkaan viitsisi ostaa. Lisäksi tarvitsisin yhden tai kaksi juomapullotelinettä. Mielellään muovisia.
Jos porukkapaita ostetaan niin ei osteta mitään ihan halpaa pskaa. Lisäksi voisin hankkia uuden lyhyen stemmin, jos saisi pojan ajelemaan. Joku 90 millinen olisi hyvä. Voisi laittaa toiseen pyörään kun siinä on aika lyhyt vaakaputki niin kai se silla ajelisi.
Tilaillaan vain pian.

/(/ilkka
25.03.2007, 23.31
Hienot oli kelit tänä viikonloppuna mutta en pystynyt osallistumaan yhteislenkeille. Kävin tosin tänä iltana pari tuntia ajamassa jottei homma täysin unohdu. Positiivinen havainto oli että hiekoitusmurskeet ovat kadonneet pyöräteiltä miltei tyystin. Nyt voisi vaihtaa crossariinkin kevyemmät&mukavammat renkaat.

Paitakimpassa olen mukana ja pitää myös harkita kunnollisten ajohousujen hankintaa. Miltäs tämä (http://www.bobshop.de/out/oxbaseshop/html/0/dyn_images/o1/1795_1_p1.jpg)näyttäisi ?

TimoT
26.03.2007, 00.04
Miltäs tämä (http://www.bobshop.de/out/oxbaseshop/html/0/dyn_images/o1/1795_1_p1.jpg)näyttäisi ?

Siisti!
Bike discountista löytyisi kengät ja polkimet samasta paikasta yms.....
jatkan vielä tutkailua.

Skeleton paita olisi 40€ Bike-o-manialla.

hannupulkkinen
26.03.2007, 00.22
Miltäs tämä (http://www.bobshop.de/out/oxbaseshop/html/0/dyn_images/o1/1795_1_p1.jpg)näyttäisi ?
Mieluummin se skeleton:D
Tourin testin mukaan hinta-laatusuhteeltaan parhaita housuja olivat: Biemme Special Line(35 Euroa) ja Gonzo Teglio.(60 euroa)
Parhaat olivat Assos FL 13 housut, jotka maksoitavat 185 euroa. Hinta-laatupisteitä housuila oli vain yksi kun noilla edellisillä oli neljä ja viisi.Mistähän noita saisi?

TimoT
26.03.2007, 13.00
Jos tekisin nyt tilauksen tuonne Bike discountiin, niin onnistuukohan se toisen henkilön luottokortilla(luvan kanssa tietenkin) ja kuinka tilaus suoritetaan, entäs postimaksut???????
Löytyykö muilta sinnepäin asioita????

hannupulkkinen
26.03.2007, 14.01
Kyllä sinun pitää varmaan sitten tilata sen toisen nimelläkin.
Mikset maksa tilille ensin. Olen sieltä tilannut ja se on ihan luotettavaa.
Postimaksut lisätään tilauksen hintaan. Lähetyskustannukset ovat 10 euroa Suomeen. Jos tuohon Vorkasseen pädyt niin sitten pitää löytää oikea IBAN codi pankille ja pankkitili myös. Suoraan en niitä sivuilta löytänyt.

Niitä bikediacounteja taitaa olla kaksi. Tarkoititko tätä:
http://www.bikediscount.com

kon-ciocc
26.03.2007, 14.58
Tuo
http://www.bike-discount.de/products/big/0506_572.jpg (http://www.bike-discount.de/start.asp?uin=1358867543) on kai se toinen Hannun tarkoittama liike? Sieltä vois löytyä jos jotakin! Sen skeleton-paidan jättäisin kuitenkin laskuista myös pois. Samoin tämä on lähinnä esimerkki juuri mitään sanomattoman näköisestä paidasta. Joita minun kuteet yleensä ovat!:o Kokoni muuten on L.

TimoT
26.03.2007, 15.51
www.bike-discount.de (http://www.bike-discount.de)
tuota tarkoitin

http://www.bikediscount.com/(S(1xnb0c45vjlpn44512ikfd55))/ImageViewer.ashx?pa=../StepsPictures/&iid=625&wi=0&hi=0&ty=1

Tuollainen olisi siellä toisessa bikediscountissa

kon-ciocc
26.03.2007, 17.01
http://www.bikediscount.com/(S(1xnb0c45vjlpn44512ikfd55))/ImageViewer.ashx?pa=../StepsPictures/&iid=625&wi=0&hi=0&ty=1

Tuollainen olisi siellä toisessa bikediscountissa[/QUOTE]

Sopii mulle.

hannupulkkinen
26.03.2007, 18.10
Tääei maksais paljon mitään ja kaikkia kokoja on ja ei ole kovin hajanainen, mutta näkyy kaivolta kotio.http://www.bike-discount.de/products/big/0624_343.jpg

Karin paitoja oli vain xxl koossa.

kon-ciocc
26.03.2007, 18.56
Joo, Hannun ehdotus sopii kyllä mulle.

hannupulkkinen
26.03.2007, 19.10
Notta Timo jos tilaat niin mulle xl.

/(/ilkka
26.03.2007, 22.05
On ainakin edullinen. Pitäisköhän ottaa L-kokoinen niin olisi haastetta saada itsensä siihen sopivaan kuntoon kesän aikana.

TimoT
26.03.2007, 22.32
Kyllä käy tuo punainen mullekkin.
Koetan saada tilauksen vetämään aikaslailla pian ja ilmoitan kun se on lähdössä.
Halukkaat kokoja sanomaan niin tilataan.
Teen tähän postaukseen listan johon lisään kun tilauksia / kokoja tulee.
Onko kellään hajua noitten koosta?
Olitko Hannu tilaamassa sieltä B.O.C :ltä voisin katsoa samaan jos pikaisesti löytyy jotain, jos käy.

Ilkkka L
Hannu XL
Timo L
Pekka M
Kari L
Pentti L

/(/ilkka
27.03.2007, 10.21
Ja sitten asiaan. Kiinnostaako ketään iltalenkki tänään noin klo 18:00 ?

kon-ciocc
27.03.2007, 11.20
Ilkkka L
Hannu XL
Timo XL

Kari L

Iltalenkki sopis mainiosti. Ja jos vielä niin että (toivomus), lähtö klo.18.00. Fontanella-Kinnulanlahti-Alapitkä-S:järvi.

YT
27.03.2007, 11.34
Pekka, M......

/(/ilkka
27.03.2007, 11.37
Tuo reitti käy oikein hyvin. Siis klo 18:00 Fontanellalta.

hannupulkkinen
27.03.2007, 13.52
Minä etsin paidan lisäksi hyviä housuja, mutta en ole oikein vielä löytänyt.
Ne on pyörän lisäksi tärkeimmät välineet polkijan elämässä.
Eikä 17.30 mitenkään käy lenkin ajaksi?
Illalla kello 20 on jo aika viileetä. Tulen kyllä mukaan jos pitää kello 18.lähteä. Onhan nyt tietenkin kesäaika.

/(/ilkka
27.03.2007, 14.28
Minun pitää päivystää klo 17:00 saakka. Jollei mitään akuuttia tapahdu juuri ennen viittä niin 17:30 onnistuu myös.

hannupulkkinen
27.03.2007, 16.39
Karille käy myös 17.30 joten silloin sitten Fontiksen edestä.

Hannu

TimoT
27.03.2007, 20.07
Karihan ajeli tänään paljon, tulit vastaan Maaningalta päin ja sitten vielä tulitte porukalla vastaan Maaningalle päin.
Heno keli vaikka ajella, ja mikäpä ettei ulkotöissäkin:cool:.

Ohjaustehostin
27.03.2007, 20.13
Pentti XL( jos Nalinin paita niinXXL)

Ohjaustehostin
27.03.2007, 20.16
Mikähän paita on kyseessä??

TimoT
27.03.2007, 20.35
Podium Trikot rot Modell: 2005
Ein Trikot für alle die auf der Gewinnerplattform stehen. Lockere Schnittführung, engt nicht ein. Ultrasensor bietet optimalen Tragekomfort und einen hervorragenden Feuchtigkeitstransport.Material: 100% Polyester
unverbindliche Preisempfehlung des Herstellers: 59,00 Euro nyt 19,90€

Rupean näppäimlemään tilausta menee aikaa, kun välillä pitää hoitaa muuta. Katson välillä foorumia, jos jollain vielä asiaa.

kon-ciocc
27.03.2007, 20.36
Karihan ajeli tänään paljon, tulit vastaan Maaningalta päin ja sitten vielä tulitte porukalla vastaan Maaningalle päin.
Heno keli vaikka ajella, ja mikäpä ettei ulkotöissäkin:cool:.

Joo, kävin testaamassa satulan säätöjä ja otin samalla muutaman kuvan Ahkiolahdessa. Olit varmaankin firman autolla liikenteessä? Katsoin kyllä, mutta kun olen lähes sokea ja kuuro, niin en kyllä tunnistanut Sinua!:o -- vaikka toisaalta, ei kai se hyvä kuulo tuossa olis paljoa auttanut--

Ilkan ja Hannun kanssa ajeltiin ja saatiin samalla kunnon hiekkakylvyt! Muuten ihan kiva lenkki.

Laitoin taas pari kuvaa galleriaan. Löytyy kansiosta, maantie.

Ohjaustehostin
27.03.2007, 21.09
http://www.pearlizumi.com/product.php?mode=chart&product_id=194963

Tuolla ois koko taulukko Pearlizumille
mulle kävisi koko L

/(/ilkka
27.03.2007, 21.48
Kiitokset Hannulle ja Karille, oli mukava lenkki. Tosin oli naama melko musta tuon pölykylvyn johdosta.

hannupulkkinen
27.03.2007, 22.14
Joo! Kiva lenkki 53 kilsaa ja 25 keskarilla ja 128 sykkeellä.

Kato Pena taaksepäin.s
Siellä on se aatteen värinen paita, joka tulee ilahduttamaan siilinjärveläisiä ensi kesänä.

TimoT
27.03.2007, 22.23
Pentille L:lläkö,
taidan muuttaa itsekkin jos tuon taulukon mukaan tulee.

kon-ciocc
27.03.2007, 22.52
Pentille L:lläkö,
taidan muuttaa itsekkin jos tuon taulukon mukaan tulee.

Tuon taulukon mukaan minulle sopisi M! Jos taulukko fuskaa, niin koko remmi laihdutuskuurille!:D

hannupulkkinen
27.03.2007, 22.58
Pearl Izumi on japsikamaa ja ne on pieniä;) Mulle XL

TimoT
27.03.2007, 23.08
Tarkoittaako tuo Pentin viesti että L:llä
Tilaus on viimeistä nappia vaille valmis.
Onko kellään kokemusta Pearl Izumin Housujen koosta Esim. vrt. Shimano

kon-ciocc
27.03.2007, 23.15
Laita sit mullekin se L koko! Helpompi lihottaa kuin laihduttaa!

hannibaali
28.03.2007, 08.10
Onko mitään toivoa päästä siilissä maastoon vielä tulevana viikonloppuna?

hannupulkkinen
28.03.2007, 11.44
No kyllä vielä on kovin märkää ja lumista, joten maantie odottaa.

kon-ciocc
28.03.2007, 19.13
Kävin tuossa iltamassa ( luistelu ) hiihtämässä gps:n mukaan noin 25 km Pöljän&Kevättömän jäällä. Eipä palellut varpaat eikä sormet! Suosittelen! ;)

Ajellaanko huomenna?

TimoT
28.03.2007, 19.49
Paitatilaus lähti ilmoitan kun selviää tuloaika, sotkeekohan pääsiäinen.
Toivottavasti pian, jotkut on kyllä saaneet uskomattoman nopeastikkin tavaraa Saksasta.

/(/ilkka
28.03.2007, 21.40
Kari, taisin bongata sinun jäljet Kevättömällä tänään illalla kun kävin koiraa ulkoiluttamassa siellä.

Paitatoimitus saattaa kestää. Timon lähettämän mailin mukaan güntterillä on muutto käynnissä.

Huomenna voisi ajaa taas, kyllä tällaiset kelit pitää hyödyntää. Sama aika&paikka, sikäli kun työt sallii. Minnes ajetaan ?

TimoT
28.03.2007, 22.22
Meinasin perjantaina jos suunnitelmat käyvät toteen, niin ajaa iltapäivällä jonkinlaisen lenkin siihen malliin että, kun työt on valmiit niin lähtisin suoraan töistä ja pitäisi joutua puolineljään kotio.
Perjantaille luvannut 7m/s tuulta, kannattaa ehken katsoa minnepäin ajelee ettei tule poistulomatkalla väsy vastatuuleen.
Kaverikaan ei varmaan haittaisi, kun vain aikataulut saisi sovitettua yhteen.
Porukan puh nro kiinnostaisi(Ilkan jo onkin)niin jos menee esim. porukkalenkille joutuminen minuutti peliksi niin voisi soitella(pistäkää privaa pistän kyllä omani samaan vaikka takaisin).

Edit: Ja viikonloppuna jos kelit kohdillaan niin voisi onnistua porukkalenkille lähtökin.

kon-ciocc
28.03.2007, 23.10
Kari, taisin bongata sinun jäljet Kevättömällä tänään illalla kun kävin koiraa ulkoiluttamassa siellä.

Huomenna voisi ajaa taas, kyllä tällaiset kelit pitää hyödyntää. Sama aika&paikka, sikäli kun työt sallii. Minnes ajetaan ?

Puolineljä-puoliviisi olimme kaverin kanssa Kevättömällä. Varmaan meidän jättämiä jälkiä koska muita jäälläliikkujia emme silloin havainneet.

Aika ja paikka sopii. Mieli tekis ajella Riistaveden suuntaan jos pyörätiet vain ovat harjattu. Ei tarvitsisi ajaa autojen seassa!

kon-ciocc
29.03.2007, 21.20
Kiva lenkki. Kiitos Hannulle ja Ilkalle!

Sunnuntaina sitten isommalla porukalla!

Ps. Laitoin kuvan Galleriaan.

YT
29.03.2007, 21.57
Minä en suostu ajamaan ennenkuin kaikki sepeli on harjattu.

/(/ilkka
29.03.2007, 22.16
Kiitokset lenkistä, nyt ei keskisykekään noussut niin kauhean korkeaksi eli vauhti oli keskimäärin sopivaa.

hannupulkkinen
29.03.2007, 22.22
Kiitti vaan. Mulla on nyt väsyin olo mitä pitkään aikaan.
Pulssi oli vain 128, mutta olen ehkä ajanut liikaa kuntooni nähden kolmen viikon aikana.

YT
29.03.2007, 22.25
Mulla on pulssi 180, kun luen teidän juttuja.

kon-ciocc
29.03.2007, 23.20
Mulla on pulssi 180, kun luen teidän juttuja.

Tämän päiväisessä Matti ja Liisa lehdessä on juttu Alapitkäläisestä 55-vuotiaasta maanviljelijästä Veikko Lyytisestä. Sen luettua saattaa sykkeet tosiaankin nousta tai sit ei. Todistaahan se että ihmisen kestävyyden rajat ovat todellakin paljon kauempana kuin mihin me yleisesti uskotaan. Jos saan lehdeltä luvan lainata juttua niin pistän siitä tänne joitain kohtia!

hannupulkkinen
30.03.2007, 00.16
Ei lehden lainaamiseen tarvita mitään lupia. Julkista matskua.
Mulla nousee pulssi kun tiedän mitä ilman YT jää.
Sun pitää ajaa vain mielikuvissa.

kon-ciocc
30.03.2007, 11.20
Saa lainata lehteä kunhan lehden nimi tulee julki. Siis norm. käytäntö. Laittoivat Veikosta samalla alkuperäisen kuvan niin ei tarvinnut skannata/ottaa kuvaa lehdestä. Galleriaan...........

Lainaan siis tässä Lapinlahtelaista Matti ja Liisa-lehteä. Otan vain pari kohtaa koska olen hidas kirjoittamaan ja aika on rajallista! Paljon jää pois mm. veneitten rakentamisesta, joita hän tekee 3-4 talvessaan, varsinaisen leipätyön lisäksi!

" Lyytinen ajaa jokaisena vuoden päivänä säästä riippumatta vähintään 40 kilometriä jo pelkkiä työmatkojakin.
Viime kesän pisimmistä lenkeistä mainittakoon tässä esimerkkeinä heinäkuulta seuraavat reitit: Suonenjoen kautta Keski-Suomessa käynti 437 km, Oulujärven ympäriajo 432 km ja Pielisen ympäriajo 431 km. Jokaisen näistä pitkistä lenkeistä Veikko ajoi vuorokauden aikana."
"Vuonna 2001 Lyytinen 'käväisi' sisarensa luona Suomussalmella, silloin mittariin kertyi 23,5 tunnin aikana muhkeat 539 kilometriä."

Veikon mielestä ajaminen todella alkaa siinä 400 km kohdalla ja 500 km jälkeen mennään jo sitten pelkällä tahdon voimalla!

Sen tiedän että hän syö ajaessaan, mutta että milloin nukkuu, siitä ei mainittu edes lehdessä.

Ps. Olisko halukkaita lähtijöitä Pielisen ympyrään sit kesällä? Ihan vakavissani olen , joo joo!

StantheMan
30.03.2007, 11.52
Viime kesän pisimmistä lenkeistä mainittakoon tässä esimerkkeinä heinäkuulta seuraavat reitit: Suonenjoen kautta Keski-Suomessa käynti 437 km, Oulujärven ympäriajo 432 km ja Pielisen ympäriajo 431 km. Jokaisen näistä pitkistä lenkeistä Veikko ajoi vuorokauden aikana."
"Vuonna 2001 Lyytinen 'käväisi' sisarensa luona Suomussalmella, silloin mittariin kertyi 23,5 tunnin aikana muhkeat 539 kilometriä."

Kovaa on "poika" painellut. Aika keskari tulee!:cool: :eek:

TimoT
30.03.2007, 12.54
Minä lähden noin 45min päästä töistä ajamaan, tuleeko kukaan mukaan?
Soita jos lähdet.

jaska
30.03.2007, 16.51
Jep, olen kuullut samasta kaverista. Polkee vuodessa saman verran kuin ammattilaiset. Ehkä esimerkki siitä, kroppa sietää valtavia lenkkimääriä. Eri asia sitten on, kuinka kehittävää tuo kunnon kannalta on tai onko noissa ajomäärissä hirmuisesti muutenkaan järkeä.

TimoT
30.03.2007, 23.24
Ajoin tänään radantaus-alapitkä-kinnulanlahti-hamula-kehvo-kasurila
62,24km 2h46min k-a syke 130 keskinop.22,36km/h
melkoinen vastatuuli välillä, on se kumma miten tuntuu että välillä pitäisi olla myös myötätuuli mutta enempi sitä vastasta tuntuu olevan.
Kummasti nämä lenkit unettaa, joutuu vetäsemään pienet tirsat lenkin päälle, että silmät pysyy auki.

Millaisia lenkkejä viikonloppuna on tarkoitus ajella???

Mulle kävisi esim La lyhyempi palauttelu tältäpäivältä ja Su vaikka taas pidempi varsinkin jos porukkaa löytyy. Kannattaisiko vieläkin lähteä puolen päivän jälkeen niin ehtii keli lämmetä.

hannupulkkinen
30.03.2007, 23.49
No vähän on ollut puhetta Varpasen lenkistä puolenpäivän jälkeen.

TimoT
31.03.2007, 00.58
No vähän on ollut puhetta Varpasen lenkistä puolenpäivän jälkeen.

Sunnuntaina?
Pituutta oli +100?

hannupulkkinen
31.03.2007, 11.07
Sunnuntaina?
Pituutta oli +100?
Joo! Mulla 90 kilsaa lähes tasan. Kiertosuunta voisi olla Nilsiän kautta.(Sänkimäki)

TimoT
31.03.2007, 11.17
Olisiko tänään klo 13 lähtiöitä esim lentokentän lenkin ajamaan?
Varmaan seb tuon sunnuntain lenkinkin porukassa jaksaa ajaa vaikka kunto onkin näin huono?????

hannupulkkinen
31.03.2007, 11.39
Olisiko tänään klo 13 lähtiöitä esim lentokentän lenkin ajamaan?
Varmaan seb tuon sunnuntain lenkinkin porukassa jaksaa ajaa vaikka kunto onkin näin huono?????
Tänään on krapula- ja siivouspäivä. Ajetaan hitaasti ja lyhyin vetovuoroin. Tauotetaan hyvin ja käydään Varpasella kahvilla niin minäkin jaksan.

Ohjaustehostin
31.03.2007, 20.04
Oisko lähtö puolen päivän aikaan Fontanellan eestä?

TimoT
31.03.2007, 21.07
Mulle ainakin sopisi, jos jaksatte "hinata" minua mukana.
Kuopiosta saattaisi 0.9% varmuudella tulla pari ajajaa lisää jos hyvin menee, oli tänään vähän puheissa.

hannupulkkinen
31.03.2007, 21.33
Sopii mullekin. Niiden kuopiolaisten on parasta sitten ajaa meidän vauhtia eikä meidän niiden vauhtia.:);)

/(/ilkka
31.03.2007, 21.56
Käy minullekin. Tässä vaiheessa kautta 90 km tuntuu varsin paljolta mutta otetaan rauhallisesti ja kahvitauko on välttämätön.
Kävin tänään kevyellä testilenkillä maantiepyörällä ja edelleenkin pitää ihmetellä eroa cc-pyörään nähden. Vaikka cc:llä on mukava ajella niin kyllä kahden kilon ero pyörän painossa ja jyrkempi geometria vaikuttaa huomattavasti. Ja vaihteetkin toimii....:cool:

hannupulkkinen
01.04.2007, 11.48
Onko Kari tulossa?

/(/ilkka
01.04.2007, 17.47
Kiitokset lenkistä kaikille osanottajille, mainio lenkki joskin hetkittäin hiukan liian vauhdikas.
Ensi viikoksi säätiedotukset eivät lupaa kovinkaan hyviä maantiekelejä, joten iltalenkeistä ei pysty lupailemaan mitään.

hannupulkkinen
01.04.2007, 18.25
Joo. 93 km. 3.32 h. keskisyke 130. Keskivauhti 26.
Kaloreita paloin FRWD:n mukaan 3800. Kokonaisnousua oli 883 metriä.Korkeusero oli 111 metriä. Seikkalikuarvo 520. Harjoitustehokkuus 5,9 eli kevään korkein mulla.

Kivuusarvo oli 10:)

Kiitos kaikille.

TimoT
01.04.2007, 18.28
Kiitokset myös täältä kasurilasta.
Opetti todella paljon asioita, joista on varmasti hyötyä tulevaisuudessa.
Mulle oli noin pitkäksi KOVAlenkki keskisyke oli siellä 150 kieppeillä, joka on kyllä ennätys minunkin ei niin pitkille lenkeille, mutta niinkuin allekirjoituksessa sanotaan niin mies vahvistui jos ei muuten niin henkisesti.:D

kon-ciocc
01.04.2007, 19.30
Kiitokset samoin kaikille kuskeille! Tuli taas todistettua mm. sekin että yhteislenkeillä matkan, ajan, ja ehkä vauhdinkin taju osittain katoaa, toisin kuin yksin ajaessa.

Viisi kaveria Aprillipäivänä Varpasen lenkillä...........! Ei tule ihan heti vastaavaa mieleen näillä yhteislenkeillä.

Yritin survoa sen kuvan sinne galleriaan, mutta huonoin tuloksin! Illalla uudelleen, et jos se sitten.

hannupulkkinen
01.04.2007, 22.02
No ei niitä kuvia saa tuonne galleriaan vaikka kuinka pienentäisi tiedostokokoa.

TimoT
01.04.2007, 22.25
Näky se tuo Karin kuva ainakin galleriassa.

kon-ciocc
02.04.2007, 08.22
Näky se tuo Karin kuva ainakin galleriassa.

Jep! On se nyt siellä.Vaati vain uudelleenkirjautumisen.

TimoT
02.04.2007, 12.44
Olisikohan mahdollista minun vielä lisätä bike-discount.de tilaukseen housut?
Ajattelin yrittää, jos siihen viestikenttään kirjoittaisi asiasta.

Joten vinkkejä noista biken malleista ja koosta, hintaluokassa <80€.
Näyttäisi olevan Gorea. Löfneriä yms.
Tuulta pitävät paidat näyttää aika kalliilta, mutta minulla on vähän pinempi takki jota voisi paremmin vielä pitää ajopaidan alla, kuin sunnuntaista.

joo ja myös kengänsuojat.
edit: myös lyhyet henksesilliset kesähousut kiinnostaa
kallliiksi tulee, mutta jospa noita tilejä tulee vielä niin saa harrastukset maksettua.

hannupulkkinen
02.04.2007, 16.12
Minäkin tarvitsen housut. Katseleppa vaikka bike-o-bellon valikoimista. Voidaan tilata yhdessä niin postikulut tulevat pienemmiksi. Minä voin tilata kun löydetään yhteinen hyvä kauppa.

hannupulkkinen
02.04.2007, 21.16
Täällä (http://www.peda.net/veraja/kuopio/kansalaisopisto/sport) ovat nyt ne lupaamani sivut Peda.netissä
Lukijan salasana on satula
Ylläpidon salasanan olen lähettänyt Karille ja sen saa kyllä multa sitten kun on jotain tallennettavaa.

kon-ciocc
03.04.2007, 09.01
Laitoin pari videonpätkää tuonne PEDA-sivuille. Ovat *.mp4 muodossa. Aukeavat kai useimmilla 'Player':llä, esim. QuickTime Player.

Hauskoja katseluhetkiä! ;)

hannupulkkinen
03.04.2007, 16.40
Hitto, että mää oon läski. Muuten hyviä videoita.

TimoT
04.04.2007, 13.06
Bike discountin paketti tulossa, miten tuo tilauksen seuraamiskoodi toimii, kun kirjoitan sen tuonne dpd:n sivulle niin ei löydy suomesta eikä germanysta, vai eikö se ole vielä lähtenytkään, vaikka gunther niin viestitti?

kon-ciocc
04.04.2007, 14.15
Bike discountin paketti tulossa, miten tuo tilauksen seuraamiskoodi toimii, kun kirjoitan sen tuonne dpd:n sivulle niin ei löydy suomesta eikä germanysta, vai eikö se ole vielä lähtenytkään, vaikka gunther niin viestitti?

Jos sait ilmoituksen paketin lähettämisestä tänään, niin aikaisintaan illalla se näkyy järjestelmien tietokannassa. Ja todennäköisesti se paketti 'juuttuu' Tanskansalmiin ( - Daastrup? ) Pääsiäispyhiksi! Eli viikon kuluttua voi pakettia odotella saapuvaksi S:järvelle.

Jäin muuten kaipaamaan sitä ilmastonmuutosta. ---------- Tuleekohan se enää takaisin.... ? :rolleyes:

YT
04.04.2007, 14.22
Kuka prkl pani kasvihuoneen oven kiinni?

TimoT
04.04.2007, 14.23
J

Jäin muuten kaipaamaan sitä ilmastonmuutosta. ---------- Tuleekohan se enää takaisin.... ? :rolleyes:

Niinpä, olisi tässä ensiviikon perjantaihin asti pekkaspäiviä, joten olisi voinut kohentaa kuntoa kummasti.
No, täytynee maasturilla vedellä joitain lenkkejä.

TimoT
05.04.2007, 10.30
Minäkin tarvitsen housut. Katseleppa vaikka bike-o-bellon valikoimista. Voidaan tilata yhdessä niin postikulut tulevat pienemmiksi. Minä voin tilata kun löydetään yhteinen hyvä kauppa.

Tuolta Bob:ista löytyisi housuja voisi olla asiaa tilata ja katsoa vielä samalla muutakin jos löytyy, hintaa näyttäisi tulevan vähän enempi kun ajattelin, mutta harrastaminen maksaa.
Tiedättekö Espanjan kaupoista, lähinnä paikanpäällä käytynä?

Edit: Probikekit:istäkin löytynee jotain housuja ja ajopaita ja suomeen ilman postikuluja, jonkin aikaa ja jos oikein ymmärsin niin nyt nuo hinnat jo sisältävät ALV:n

Esim.http://www.probikekit.com/display.php?code=C1931 ja http://www.probikekit.com/display.php?code=C8248
onko noista kokemuksia kellään ???

T:Timo
Edit tuolta enklannista saisi noista housuista ja paidasta vielä kympin pois, ja ottaisikohan ilman säämiskää kun noita saisi myös siten.

TimoT
06.04.2007, 10.50
oli lenkillä puhetta eri jutuista tässä näitä
-renkaat:http://www.schwalbe.de/gbl/en/bicycle/racing/produktgruppe/produkt/rubrik/?gesamt=185&ID_Einsatzbereich=3&ID_Produktgruppe=3&ID_Produkt=16&ID_Rubrik=2
-vaakaputkenpituus:555mm
-renkaiden paineet:ei riittävät, lisää ja paljon
-ajoasentoa on nostettu ja säätö jatkuu kun kelit antaa myöden
-maasturista vastaavasti laskin tankoa samalla menetelmällä kuin maantierohmusta nostin, ainakin työmatkalla tiistaina tuntui heti paremmalta verrattuna maanantain "korkeaan asentoon" maasturissa.

hannupulkkinen
06.04.2007, 11.08
Minoon nyt täällä Pyhällä ja surffailu on gprs signaalin varassa. Katellaanko ensiviikolla Timo.
Tänään pitäisi kiertää tunturi hiihtoluistellen tai luisteluhiihtäen.

Oottko käyneet katsomassa noita Karin videoita. Aika samalta korkeudelta taidetaan polkea. Mulla näyttäis olevan vähän matalammalla penkki kuin muilla.

kon-ciocc
06.04.2007, 19.45
Oottko käyneet katsomassa noita Karin videoita.

Niin, ois kiva kuunnella kommentteja, et kuin ammattimaiselta se ajo näyttää?

Laitoin pätkän viimekesän Pelonniemen lenkistä Kuopiolaisten kanssa.

TimoT
06.04.2007, 20.02
Minä säädin siinä kokoajan, ei oikein kunnon pidempää pätkää kerennyt tulla ajoa, mutta tuostakin huomasi, että alaselkä ja perälauta heiluu enempi verrattuna teihin muihin. Pitää miettiä vielä tuota satulan korkeutta ja alaselän vetryttämistä (venyttelyä, jee ihanaa) ainiin ja kadenssi myös vaikuttaa jos on liian korkea "taitoihin" nähden.

Hannu pitää katsoa, minä varmaan tilaan enklannista mahd. pian, kun näyttäisi olevan tiettyjä artikkeleita niukasti.

Mutta olen kiinnostunut kyllä muistakin kaupoista tilauksista ja jonkinlaista puutetta vielä varmasti löytyy.

hannupulkkinen
06.04.2007, 20.36
Joo! Timo näyttää pomppivan vähän satulassa. Se on merkki siitä, että pyöritys ei ole oikein jouhevaa. Kokeile niin, että otat toisen jalan pois polkimelta loivassa alamäessä. Niin oppii pyörityksen jujun. Ei se mullakaan maailman kauneinta ole.

TimoT
06.04.2007, 22.28
Sitähän siinä pomppiessa ei painokaan ole niin hyvin istumalihasten päällä ja rasittaa selkää ja puuduttaa käsiä, kun paino jakaantuu käsille liiaksi.

hannupulkkinen
06.04.2007, 23.18
Jos sieltä Probikestä tilaat niin minä voisin ottaa tollaset kokoa 6.

http://www.probikekit.com/display.php?code=C7384

TimoT
07.04.2007, 12.58
Jos sieltä Probikestä tilaat niin minä voisin ottaa tollaset kokoa 6.

http://www.probikekit.com/display.php?code=C7384

Huomioitu, laitetaan tilaukseen, tuleeko muilta tilauksia?
Teen tilauksen joko tänään tai huomenna.

TimoT
07.04.2007, 22.44
Tuossa kävin ajamassa ja kuuntelin Teräsbetonia niin tuli hauska ajatus mieleen, painatettaisiin (jos jonkun tuttu yms. jos tekisi tod. edullisesti) teksti selkään. Ja lisäksi voisi olla paidat numeroitu.

ÄLÄ MENE METSÄÄN...
(ainakaan 10-pakalla)

tai
(ainakaan 23x622:lla)

Tai joku muu "hauska" juttu:p.

Tässä linkki kappaleeseen josta idea lähti (mieluiten jos voit niin kuuntele mahdollisimman kovaa, tämä vaatii sen).
http://www.terasbetoni.com/#julkaisut -valise kappale Älä mene metsään

Youtubesta löytyy varmaan kokonainenkin versio jos haluaa kuunnella kokonaan.

/(/ilkka
08.04.2007, 00.15
Tuossa kävin ajamassa ja kuuntelin Teräsbetonia niin tuli hauska ajatus mieleen, painatettaisiin (jos jonkun tuttu yms. jos tekisi tod. edullisesti) teksti selkään. Ja lisäksi voisi olla paidat numeroitu.

ÄLÄ MENE METSÄÄN...
(ainakaan 10-pakalla)

tai
(ainakaan 23x622:lla)

Tai joku muu "hauska" juttu:p.

Tässä linkki kappaleeseen josta idea lähti (mieluiten jos voit niin kuuntele mahdollisimman kovaa, tämä vaatii sen).
http://www.terasbetoni.com/#julkaisut -valise kappale Älä mene metsään

Youtubesta löytyy varmaan kokonainenkin versio jos haluaa kuunnella kokonaan.

Älä yllytä. Tällaista erittäin hyvän suomalaisen tanssimusiikin ystävää miellyttää täältä (http://www.humppa.com/jokisenvalinta/06pukineet.html) löytyvät grafiikat. Varsinkin porovaara tai rajun menon erikoispaita. Tollaisista kun saisi ajopaitaversiot niin jo kelpaisi kisailla paikkakunnan surmanajajien kanssa.....

TimoT
08.04.2007, 21.59
Olisiko huomiselle ollut lenkkikaveria/juttukaveria esim klo 12.30 alkaen, reiluun parintunnin kevyeen (ainakin teille) lenkkiin. Katsoin ennustetta ei ole näihin päiviin verrattuna kovaa tuulta, mutta jos tuuleen suuntaa kuitenkin katsoo niin esim. slj-alapitkä-kinnulanlahti-(maaninka/kehvo)-slj
Hyvin tänään ainakin tarkeni ajaa iltapäivällä ja sula ura löytyi kokolenkille (hamula-kehvo).

TimoT
08.04.2007, 22.21
Piti pistää heti tuo kahdessadasviesti tänne, ettei livahda asiattomiin threadeihin. Kyllä sitä tuleekin paljon kirjoiteltua näköjään, pitäisiköhän hillitä saattaa perhe kohta puuttua tähän harrastukseen.

/(/ilkka
08.04.2007, 22.44
Kävin ajamassa tänään Kolmisopen mutkan ja takaisin lentokentän kautta. Vastatuuli asetti jonkin verran haastetta, joten huomenna ei kovin raskasta lenkkiä voi heittää. Lähden mukaan jos jalat eivät ole kovin tukossa huomenna. Olisiko 12:30 Fontanellalta ok ? Ilmoitan sms:llä jos en kykene lähtemään.

TimoT
08.04.2007, 23.13
Mullakin vähän selkänikama jumissa tämän päivän ajosta ja sen päälle autolla vehmerissä käynti, mutta nyt on monesti lepo auttanut.
Siihen fontanellalle vois tähdätä.

hannupulkkinen
09.04.2007, 00.54
Huomenna pitäisi ajaa 600 kilsaa autolla. Hiihtokilsoja kertyi kolmessa päivässä vain 60. Osa oli kyllä aika korkealla pulssilla vedettyjä. Vauhtikestävyys ja maksimikestävyys puuttuvat ja vapaa hiihtotyyli ainakin näissä Pyhän maisemissa vaativat niitä.
Hyvää lenkkiä huomenna ja kiva kuulla, että ensiviikolla voi jatkaa ajelemista. Ei tullut kuin viikon tauko.

kon-ciocc
09.04.2007, 10.16
Olen mukana!

TimoT
09.04.2007, 10.17
Jos on lähtö edessä niin maasturilla ja lyhkäsempi lenkki esim slj-kasurila-lentokenttä-(uuhimäki)-kasurila-slj

Ilmatieteenlaitoksen animaatio näyttäisi että iltapäivällä ei välttämättä sataisi, mutta ei tiet ehdi kuivua kuitenkaan vai ehtiikö ainakin sulaa.

TimoT
09.04.2007, 11.49
Olen mukana!

Mitä ajat(telit)?:rolleyes:

kon-ciocc
09.04.2007, 12.02
Täällä näyttäis tiet olevan vielä kuivia. Lähden maasturilla niin pysyy vauhti aisoissa, etujarru nimittäin laahaa hieman. Jos muuttuu vetiseksi ennen siiliä niin käännyn sit takaisin. Ei ole noita lokareita, niin ei viitsis kastella itseään! Starttaan jo tuossa klo. 11.40 täältä.

hannibaali
09.04.2007, 12.12
Joko siilissä maastossa ajeltu?

/(/ilkka
09.04.2007, 12.21
Joko siilissä maastossa ajeltu?

Ei vielä, lunta on vielä jonkun verran metsissä vaikkakin paikkapaikoin poluilta löytyy sulaakin osuutta. Asfaltilla on toistaiseksi hauskempi ajaa.

/(/ilkka
09.04.2007, 12.25
Täällä näyttäis tiet olevan vielä kuivia. Lähden maasturilla niin pysyy vauhti aisoissa, etujarru nimittäin laahaa hieman. Jos muuttuu vetiseksi ennen siiliä niin käännyn sit takaisin. Ei ole noita lokareita, niin ei viitsis kastella itseään! Starttaan jo tuossa klo. 11.40 täältä.

Luulen, että tiet kuivahtavat piakkoin. Lähden jokatapauksessa cc:llä, leveämmät renkaat kelluu paremmin tällä sivutiellä.

/(/ilkka
09.04.2007, 18.08
Kiitokset Karille ja Timolle lenkistä. Siili - Kumpunen - Hamula - Maaninka - Alapitkä - Siili 74 km. Alkumatkasta loskaa, lunta, rapaa ja loppumatkasta palelevia varpaita ja jäätyneitä vaihtajia eli mukava lenkki näin jälkikäteen arvioituna. Taidettiin olla tunti liian aikaisin liikkeellä sään suhteen.

TimoT
09.04.2007, 21.59
Kiitokset Timolta vetoavusta, jota muuten tarvittiin.
Oli muuten energiat ihan loppu kun kotiin pääsin, maha ei ottanut ruuasta energiaa normaalisti ja valmistautuminen ei onnistunut kuten olisi pitänyt, maistui pikavälipala muuten aika hyvälle.
Huomenna pitää käydä iltapäivällä vähän verryttelemässä maantiefilolla ja miettiä noita tekniikka asioita, kun tuo maasturi kulki kuitenkin sen verta hyvin että pitäisihän sitä maantifilollakin.....

Kari kyselit näistä:
Se Varpasen lenkin keskisyke oli 150.
nyt laski jo 135:teen, mutta oli pysähdykset tänään mukana ja nousujahan ei ollut niin paljon (ehkä).

mulle tuli tänään 83km ei se mittari nyt taida niin valtavasti heittää.

kon-ciocc
10.04.2007, 10.12
Kiitokset Timolle ja Ilkalle reipasvauhtisesta lenkistä. Ja ennenkaikkea vetoavusta! Tiesi kyllä ajaneensa! Taisi keskari olla 'lähes' samaa luokkaa kuin Varpasen lenkillä vaikka olosuhteet oli välillä aika kurjat, eikä kalustokaan sitä 'maantihifi-luokkaa'! ;)
Tietää kyllä ihan kivaa kesää ajatellen!

TimoT
11.04.2007, 17.55
Paidat tuli tänään postissa ja koko oli mulle ainakin sopivan oloinen, vaikka vähän pesussa kutistuisikin. Kiitokset Penalle kokotaulukon esiin nostamisesta (metsään olisi ensin mennyt).
Muutkin rojut tuli, nyt pääsee säätämään ajoasentoa oikeille kengille ja klosseille. Ainut takaisku oli ketjupesurin "apukorvakkeen" katkeaminen kuljetuksessa, koetan korjata liimalla.

Onko suunnitteilla viikonlopuksi ajoja?
Mulla vatsa tuntuu jotenkin reistaavan täytyy seurailla ja voi olla että käytävä tohtorillakin jos ei helpota:mad: , mutta jos ei tule kummempia niin ajatus oli ajella viikonloppuna, ja vaikka porukan mukanakin jos voi jättää "väliin" :o , kun on joukossa kovia vetäjiä, niin saisi pituutta lenkkeihin jota nyt tarvittaisiin ei niinkään kovuutta.

hannupulkkinen
11.04.2007, 18.52
Kiva. Mitämaks siis paita. Hinta+rahti jyvitettynä.
Sunnuntai sopii mulle kun lauantaina pitää olla töissä.

/(/ilkka
11.04.2007, 19.19
Perjantaina voisi ajaa kokeeksi mutkan Ranta-Toivalassa, tosin pystyn lähtemään aikaisintaan klo 18:00. Sunnuntaina voisi sitten kokeilla satasen lenkkiä. Mahdollisesti huomenillallakin voisi ajaa sään salliessa.

TimoT
12.04.2007, 11.10
Kiva. Mitämaks siis paita. Hinta+rahti jyvitettynä.

paita oli 19,90 + rahti 1€/paita

YT
12.04.2007, 16.48
Tahtoo maksaa.

TimoT
12.04.2007, 18.38
Tahtoo maksaa.
Laitoin privaa

edit: nyt muistin pystytkö muuten liikkumaan? Jos ei onnaa, niin ehtiisen myöhemminkin tai voin kai mä antaa tilinro:kin

Ohjaustehostin
12.04.2007, 18.55
Perjantaina voisi ajaa kokeeksi mutkan Ranta-Toivalassa, tosin pystyn lähtemään aikaisintaan klo 18:00. Sunnuntaina voisi sitten kokeilla satasen lenkkiä. Mahdollisesti huomenillallakin voisi ajaa sään salliessa.

Perjantaina 1800 Sunnuntaina 1200 Fontanellan eesätä mulle kävis nämä ajat.

YT
12.04.2007, 20.12
Laitoin privaa

edit: nyt muistin pystytkö muuten liikkumaan? Jos ei onnaa, niin ehtiisen myöhemminkin tai voin kai mä antaa tilinro:kin
Voithan sie privana laittaa sen tilinumeron ja summan ettei jää roikkumaan.

hannupulkkinen
12.04.2007, 20.27
Paita on hyvän tuntuinen. L-kokokin olisi riittänyt. Nyt voi lepattaa vähän tuulessa, mutta ei vatsan kohdalta.:)

YT
12.04.2007, 20.29
Pitää syödä paita täyteen!

/(/ilkka
12.04.2007, 23.02
Perjantaina 1800 Sunnuntaina 1200 Fontanellan eesätä mulle kävis nämä ajat.
Tuo 18:00 voi olla hiukan kireä aikataulu minulle mutta yritän ehtiä siihen. Sunnuntai 12:00 on ok.

/(/ilkka
13.04.2007, 21.57
Kiitokset Hannulle ja Penalle. Oli varsin mukava lenkki eikä Uuhimäkikään tuntunut pahalle. Sunnuntaina uudestaan...

hannupulkkinen
13.04.2007, 22.11
Joo, mutta ei Uuhikseen. 52 kilsaa tuli.

TimoT
13.04.2007, 23.23
Aina ei mene niinkuin suunnittelee, eli en joutanut tänään. pitää huomenna koettaa hyvin kevyesti tekniikkaa ja uusia kenkiä+säätöjä. Ja jos sunnuntaina pääsen ja huolitte mukaan niin haluja(enkä nyt tarkoita mitään pyöräilyn ulkopuolista asiaa;)) kyllä löytyisi.

TimoT
14.04.2007, 16.47
Kävin tuossa ajamassa kevyesti hamula-kehvo lenkin, täytyy tuota huomista porukkalenkkiä minun osalta katsoa miltä tuntuu aamulla(nyt vähän oli väkinäistä ja uuvuttaa) ja miten menee muut jutut. Tulen jos tulen. Tuon vaikka autolla Karille paidan fontanellalle jos olet lähdössä lenkille.

TimoT
14.04.2007, 18.36
Myydään14.4.2007Cannondale R1000 54 cm
Musta Caad8 alumiinirunko. Osat Shimano Ultegra kympit Cännärin omilla hiilikuitukamilla. Kiekot ajamattomat Shimano R600:set. Pyörällä ajettu kaksi kesää. Pyörä on piikkiössä. Lisää: http://www.kaarina24.fi/veitenmaki/jarkko/myytävänä.htm
hinta:1200 Miten nuo koot menevät noissa cannareissa, taitaisi olla 174centtiselle aika sopiva, miten tuo hintapyyntö onko asiallinen????

kon-ciocc
14.04.2007, 19.38
Tulen huomenna jos Noro-virus ei kaada sänkyyn!?? Timo, et tarvitse sitä paitaa asioiksesi tuoda sinne. Jos tulet mukaan, ( ja varmaankin tulet ) niin tuot sit tullessas!

hannupulkkinen
14.04.2007, 20.47
Myydään14.4.2007Cannondale R1000 54 cm
Musta Caad8 alumiinirunko. Osat Shimano Ultegra kympit Cännärin omilla hiilikuitukamilla. Kiekot ajamattomat Shimano R600:set. Pyörällä ajettu kaksi kesää. Pyörä on piikkiössä. Lisää: http://www.kaarina24.fi/veitenmaki/jarkko/myytävänä.htm (http://www.kaarina24.fi/veitenmaki/jarkko/myyt%C3%A4v%C3%A4n%C3%A4.htm)
hinta:1200 Miten nuo koot menevät noissa cannareissa, taitaisi olla 174centtiselle aika sopiva, miten tuo hintapyyntö onko asiallinen????
Koko on oikea. Ainut mikä ajatteluttaa on nuo kiekot, mutta jos ajaja on kevyt niin kai niillä pärjää.

Voipi olla, että huomenna jää tulemati ajamaan. Reidet soittaa sinfoniaa kun en malttanut tänään olla ajamatta.
Vaimo tulee yhdentoista aikoihin junalla Tampereelta ja se pitää hakea asemalta, joten voi muutenkin olla kinthala.

hannupulkkinen
14.04.2007, 20.49
Koko on oikea. Ainut mikä ajatteluttaa on nuo kiekot, mutta jos ajaja on kevyt niin kai niillä pärjää.

Voipi olla, että huomenna jää tulemati ajamaan. Reidet soittaa sinfoniaa kun en malttanut tänään olla ajamatta.
Vaimo tulee yhdentoista aikoihin junalla Tampereelta ja se pitää hakea asemalta, joten voi muutenkin olla kinthala.

No tietenkin ajatteluttaa nuo shimanot yleensä, mutta sinähän ole linjasi valinnut.:D joten se siitä.

TimoT
14.04.2007, 21.47
No tietenkin ajatteluttaa nuo shimanot yleensä, mutta sinähän ole linjasi valinnut.:D joten se siitä.

taitaa olla jo puoluepeliä(politiikkaa);)

hannupulkkinen
14.04.2007, 21.58
taitaa olla jo puoluepeliä(politiikkaa);)
Ei ku globaalia politiikkaa. Mieluummin eurooppalaiset erinomaiset kuin japsit hyvät.

Muijallesko pyörää metsästät?

kon-ciocc
15.04.2007, 08.29
En tule. Olen sairaana.

/(/ilkka
15.04.2007, 19.06
Maaninkajärven kierto myötäpäivään ja Alapitkän kautta takaisin. Lisäksi pieni sakkolenkki jotta tuli satanen ylitettyä. Pelkkää mahtavuutta, kiitokset Penalle ja Timolle, jotka eivät antaneet vastatuulen lannistaa.