Näytä tavallinen näkymä : Siilinjärven maantie - ja maastolenkit
Sivut :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[
11]
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Minäpä voisin huomenna yritää tulla mukaan.
Olikohan tämä yhteislenkkiporukka, joka Shellin lähellä humahti selän takaa alikulkutunnelista kohti Kasurilaa vähän ennen seitsemää? Mies alkoi aiemmin katselemaan hasardia valokuviota takana ja totesi, että ne onkin pyöriä eikä auto, lähempänä tunnistettiin läskeiksi. Me olimme ne kaksi takavaloa, jotka jatkoivat Shellin suuntaan.
Juu kyl maar olihanmeitä isohko kolmen hengen seurue suuntaamassa niihin aikoihin kohti kasurilan vuoristoa
Onkos seuraavasta lenkistä tietoa? Voisin pakkautua mukaan perää pitämään.
Sovittiin(kait) että keskiviikkona 18.30 uudelleen. Katellaan kokoontumispaikkaa lähempänä uudelleen. Välillä esim enemmän käärmelahteen päin tai jottain. Kassellaan
Keskiviikko onkii just semmonen päivä ku ei pääse :D Ei passais joku muu päivä?
Eikun ehdotuksia heittämään niin sovitellaan.
Eikun ehdotuksia heittämään niin sovitellaan.
Muina päivinä näillä näkymin passaisi. Mitenkäs teille sit?
Olisiko huomenna ajelijoita?
Kyyl mulle passaisi huomenna hurruutella
Viikosta ei vielä tiedä, riippuu aina miten on pojalla harkkoja. Ilmoittelen pääsenkö vai enkö. Huominen käypi...
minkälaine myrsky lie huomenna:/ Mut illalla vai päivällä?
minkälaine myrsky lie huomenna:/ Mut illalla vai päivällä?
Taitaa olla sadepäivä.
Juuri olin kirjoittelemassa että en ihan niin paljoa innostu että lähtisin sateeseen sotkemaan, joku toinen päivä paremmalla kelillä.
näin tehdään. laitelkaa vaa mikä päivä käy viikolla. mulla se keskiviikko ilta menoa muute käy iltasin
pikkupoika
21.10.2014, 18.16
Onko huomenna tarjolla Kallen kevyttä keskiviikko lenkkiä? Jos on niin missä kokoontuminen ja monelta?
Oisko Hamulan soramontun piällä 18.30 kokkeiltava, tämän vkon ainut arkipv päivä milloin passois
pikkupoika
21.10.2014, 20.33
Tarkoititko sitä monttua missä viimeksi lopeteltiin vai krossi radan päällystä? Meitsi vois tulla. Vit... koko hiekkaharju soramonttuja täynnä, vieri vieressä.
Juu elikkå crossimontun päällistä tarkennettaaan.
Onkos seuraavan kerran sitten keskiviikkona? [emoji15]
Sent from my iPad using Tapatalk
Polkekee joku muu tänään maastoa. Kastuin jo työmatkalla tarpeeks. Katsellaan kuivempia ilmoja
tirsintarsi
24.11.2014, 10.10
Mitenkäs tänä vuonna Siilinjärven läskipyörä-päivän ajelu? Viime vuonna ei ollut kuin yksi läskipyörä kylällä kokoontumassa. Saisiko tänä vuonna useamman paikalle? Itse voisin ilmoittautua pienelle kylän ympäriajolle kyseisenä päivänä.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Mukana ollaan. Oisko rento lenkki johonkin laavulle ja makkaran paisto siinä ja johan siinä sille päivälle onkin.
Onko rento niin rento, että pieni naisihminen jaksaa menossa mukana, vai vilkutanko teidän peräänne lähtöpaikalla?
Rentorentorento. Mihinkäs sitä suotta kiireilemmään
tirsintarsi
24.11.2014, 13.19
Vakaasti olen sitä mieltä, että hitaimman (tai siis rennoimman) mukaan tottakai mennään.
No kai sitä sitten mukaan on tultava.
Soppiikos mukkaan jos ei ole läskipyörää?
Jonkunhan se pitää olla se seuraava joka hommaa paksurenkaisen. Aika hyvinhän sitä sekkaan soppii:)
pikkupoika
24.11.2014, 21.30
Minä voisin tulla peränpitäjäks. Vahtimaan ettei kukaan tipu letkasta! Devon jos vauhti pelottaa, niin ota mukaan koiran Fleksi ja laita se edellä ajavan satulaan kiinni. Auttaa kummasti pysymään letkassa( näin minäkin olen tehnyt pimeällä yhteislenkeillä, poijat on ihmetellyt että ompa tänään raskas polkea. Eivät ole pimeässä nähneet hihnaa)!!!
Kaksi kissanfleksiä löytyy, ne on vähän heppoisia... Mitenkähän ihan tavallinen talutushihna? Se ei kyllä kelaa ja jää renkaisiin. Noh, minä sitten nitkutan taukopaikalle, kun muut jo tekee lähtöä sieltä :D
Lauantaina huomasi taas hyvin mitä teki viikon maastoajamattomuus: syvyysnäkö teki mitä sattui temppuja ja ajolinjoja sai hakemalla hakea. Asiaa ei tietysti auttanut yleinen huonovointisuus ja päänsärky. Sunnuntaina sai jo vähän kelottua vauhtia ja ajolinjatkin löytyi helpommin. Pitänee ahkerasti harjoitella ennen yhteisajelua, niin pysyy edes vähän polulla (ja kääntää se takarengas, niin saisi vähän lisää pitoa).
Reittiä voisi miettiä ei-niin-tekniseksi, vaikka eipä tuossa Siili-Käärmelahti välillä (ainakaan omilla vakiopoluilla) montaa paikkaa enää ole, joista en ajamalla selviäisi.
Vielähän tuonne on aikaa mutta jonkinlaisia aikataulu/lähtöpaikka/makkaranpaistopaikka ehotuksia oijsj jo hyvä teidän viisaimpien suunnitella.
tirsintarsi
25.11.2014, 22.57
Lähtöpaikkana pitäisin toria hyvänä vaihtoehtona huomioon ottaen tapahtuman luonteen. Siitä jonkinlainen "paraati" kylää ympäri ja makkaranpaistoon. Ajankohtana aamu- tai puolipäivä? Laavuja äkkipäätä tulee kaksi mieleen tuolta käärmelahden reitiltä. Laittelen koordinaatteja huomenna koneelta, jos muistan...
tirsintarsi
27.11.2014, 12.25
Moniin, vähän venähti linkkien laittoi... Eli lähimpänä on Pieni Ruokolampi:*http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Pienen+Ruokolammen+laavu&srs=EPSG%3A3067&y=6993904&x=529919&lang=fi
Lähempänä Käärmelahtea olevan laavun paikkaa en ihan täysin muista, eikä sitä ole karttaan merkattu mutta toivottavasti osui edes sinnepäin. Muita paikkoja/aikoja voi toki muutkin ehdotella.
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=2.+laavu&srs=EPSG%3A3067&y=6995924&x=522329&lang=fi
Oliskohan se lähtö sit torilta joskus 10 maita että olisi valoisan aikaan liikkumista. Ja patikkalan lampi onko turhan lähellä. Jos hissukseen körrötellään sinne käärmelahteen/maaningan järven rannalle paistohommiin. Reitit uskoisin että varmaeti kaikille tuttuja kyllä. Ja kelien mukaan matkan pituutta voi tok muokkailla.
10 kuulostaa hyvältä, torilta on varmaan vaikea olla bongaamatta läskejä, mutta jos siinä suihkulähteellä norkoillaan odottamassa. Reitin voisi tehdä niin, että pysytään pois sen motocross-radan takana olevalta kukkulalta tai jakaudutaan kahtia ja palataan poppooksi siellä hevosreitin alussa.
Makkaranpaisto onnistuisi myös Käärmelahden uimarannan kodalla. Saisin varmaan avaimen järjesteltyä sinne.
Se ois hienoa, olisi ainakin suojassa säältä mikä nykyiset "loistavat" ulkoilu kelit jatkuu. Kuhan on makkaranpaistoa, ei mua ikinä niinkään se pyöräily ole nappaillut.
Elikkäs launtaina klo 10.00 äsjärven torille ja siitä kiärmelahteen kodalle (Sammy hoitaa) :) voi ja saa tulla muillakin kuin fatbikeillä, taidettiin saaha vähän valkoistakin maahan matkaa piristämään.
Sen verran olen neiti, että jos lauantaille uhattu sade tulee vetenä, vetäydyn pidemmältä lenkiltä peiton alle turvaan. Lumisade ei haittaa niin pahasti.
Huomenissa taidna lähteä retkikirveen kanssa katkomaan puita poluilta ettei tarvii lumien aikaan hiihtopoluilla ajella, ajakaa muut polkuja auki niin päästään vähemmällä [emoji4]
Olisko keskiviikkona Kallen kevyt keskiviikkolenkki?
Vois olla. Toisaalta olen tämän päivän katellut suksipaketteja että voi olla että keskiviikkona maistu muu kuin sivakointi
pikkupoika
16.12.2014, 21.08
Mistähän Kallen kevyt startaa ja monelta? Jos yksi " pimeäpää" lähtis myös teidän " valopäiden" lenkille.
Jos matkalla bongaatte ankkaheijastimen, sen voi palauttaa minulle. Edellisellä lenkillä kadotin mokoman, jonka ennen lähtöä kiinnitin takkiin.
Oisko klo 18.00 patakukkulan infotaululta ankkajahtiin? Be there or be squirrel
tirsintarsi
17.12.2014, 16.15
No höh, olisin tullut jos olisi ollut pakkasempi päivä. Tällä säällä ei ole Knardeissa pitoa pätkääkään mihinkään suuntaan, joten tuloo vain paha mieli jos lähtöö...
Nyt voidaankin siirtää Kallen kevyt suksille! :D
Tahkon ilmoittautuminen avattu. 180km ja paljon särkylääkkeitä kait ois soiva valinta. Ps sammylle on patruunoita nyt hankittuna. Eiköhän jatketa porukkalenkkejö maastosssa ja tiellä ens vuonna :) gud jul
pikkupoika
23.12.2014, 21.28
Ehdottomasti 180km, meitsi mukana. Pitäähän se jonkun lähteä katsomaan ettet laske kierroksia väärin. Minä joudun ehkä ottamaan Buranaa repullisen mukaan, synnynnäinen selkävika muistuttanee olemassa olostaan jo ekakiekalla. Mut haasteitahan pitää olla että ei elämä ala tympii. Rauhallista joulua kaikille.
Pitäiskö lähtee rimpuilemaan teidän "läskien" mukaan 180 km:lle? Hyvää ja Rauhallista joulua.
Hyvää uutta vuotta! Nyt vasta huomasin yhteislenkit vaikka muuten läski olenkin, joten kevääseen ja solisluun parantamiseen. Jospa sitä Tahkolle...
Joko sitä keskiviikkona lähdettäisiin suksilla Kallen kevyelle? Vaikka Pataskin parkkipaikalta n klo 18.30.
pikkupoika
04.01.2015, 17.59
Pertsaa vai luistelu? Jos ei oo tulipalo pakkasta.
pikkupoika
06.01.2015, 18.45
Eiköhän mennä luistelusuksilla, lupasivat enää paria astetta pakkasta ja kevytttä lumisadetta huomis illalle.
pikkupoika
07.01.2015, 22.27
No Kallen kevyt hiihdeltiin kahden hiihtäjän voimin. Muuten meni ihan hyvin, mutta olihan se meillä amatööreillä melkoista hortoilua ympäri latuja kun ei itse mestari ollut vetämässä ja suuntaa näyttämässä! No ehkä ensi viikolla?
Olettepas humoristisia. Minun pitää vaan polkea että pysyy jotenkin rimpuilemaan perässä keväällä, aina ei mene rengasrikotkaan läpi loputtomiin
Jos pakkasessa ajaminen kyllästyttää on nyt hyvä mahdollisuus ajaa Kuopion pyöräilyseuran sisäpyöräilyvuorolla.
Vuorolla on vielä vapaita paikkoja joten tervetuloa mukaan!
Lisätiedot...
http://kuopys.fi/index.php?page=tiedotteet
info@kuopys.fi
Pyöräilyterveisin...
Pasi Savolainen
www.kuopys.fi
www.facebook.com/kuopys
Ootteko ajellu mitenkä metässä? Onko missää päin mitään reittejä auki?
tirsintarsi
14.01.2015, 21.23
Ootteko ajellu mitenkä metässä? Onko missää päin mitään reittejä auki?
Jokunen polku on, kylläkin aika kaposena, auki Hamulan tietämillä. Läskillä pääsee ainakin. Itse olen pimeällä käynyt ajelemassa moottorikelkkareitillä lähinnä, en muutamaan päivään tosin.
Jokunen polku on, kylläkin aika kaposena, auki Hamulan tietämillä. Läskillä pääsee ainakin. Itse olen pimeällä käynyt ajelemassa moottorikelkkareitillä lähinnä, en muutamaan päivään tosin.
Pitääpä kohta käydä katselemassa.
Onko huomenissa kukaan menossa minnekkään ajelemaan? Voisin seuraksi lähteä.
tirsintarsi
18.01.2015, 21.59
Tänään kävin katsomassa polkujen kuntoa ja aika huonolta näytti. Ummessa ovat käytännöllisesti kaikki. Ainoa pätkä lähestulkoon ajettavaa polkua oli Lehdontieltä Maaningalle päin seuravalle poikittaiselle hiekkatielle asti. Seuraava hiekkateiden välinen pätkä olikin ummessa, joten työntelyksi meni se väli, katsotaan jospa joku seuraisi jälkiä ja siihen polku taas syntyisi :) Kumpusentien varteen joku on tehnyt polun kelkalla Maaningantieltä Kalettomantielle saakka (osin jo kyllä kelkkareittiä lopusta). Kelkkareitit on hyvin tampattuja ja niillä pääsee mainiosti kaahailemaan. Minne asti ne jatkunevat, en tiedä kun olen motocross-radan kohdalla vaan käynyt kääntymässä.
Lumityöt tehneet sen verran tehtävänsä seljälle ettei ole tarvinnut poluilla käydä hetkeen. Jospa ensi viikolla pääsisi kokeilemaan ja aukomaan reittejä..
tirsintarsi
18.01.2015, 22.03
Keskiviikon pakkaspäivänä voisi olla hyvät hankiaiset...
pikkupoika
19.01.2015, 22.00
Lumityöt tehneet sen verran tehtävänsä seljälle ettei ole tarvinnut poluilla käydä hetkeen. Jospa ensi viikolla pääsisi kokeilemaan ja aukomaan reittejä..
Kato se on se hiihto! Se aukoo jumittunneen seljän ja sen lisäks" se piristää mielen. Ei kai myö Sammyn kaa huvikseen sillä ladulla käyvä!!!
Kävin kattelee sunnuntaina kelkkareittiä Tahkolta- Viitostuvalle. Ois saanut semmosen mukavan Tahkon harjoituslenkin Maaliskuun aurinkoisille päiville. Mut tilanne näytti aika huonolta. Tahkolta pääsee Marjomäentielle asti Kuuslahteen, mutta Marjomäentie- Viitostupa on poistettu virallisesta käytöstä Kemiran kaivoksen takia. Oli siellä kyllä ajettu kelkalla omin luvin, pitää vielä käydä joku viikonloppu tiedustelemassa välin kunto josko sieltä pääsis läpi. Virallinen kelkkareitti tulee Pajulahdesta jäätä pitkin Siiliin, kai sieltäkin kautta vois tulla aurinkoisella kevät säällä vaikka on se melko tympee. Tarttee vielä suunnitella. Alahan katella että niissä sinun kummeissa pyssyy ilima myös sisäpuolella, eikä vaan ulkopuolella( Ei se sinun emäntäs tuu sinua kuitenkaan hakkee keskeltä kallavettä, jos kummi tyhjenöö).
Sairas suunnitelma. Ellei sitten meinattu kelkalla mennä, muutenhan mie en käsitä. Toisaalta miksipä ei.
pikkupoika
20.01.2015, 21.30
Kyllä minä meinasin jotta ois pyörillä mänty. Mutta saathan sinä toki masokistina osallistua POTKUKELKALLAKIN jos haluat, eihän sitä voi aikuista miestä kieltääkään. Minä pystyn jo kuvittelemaan sieluni silmillä sen näyn, kun vedät potkukelkalla selkä kyyryssä pitkin patikkoista kelkkareittiä potkurin jalakset puoliksi ilmassa vipottaen!!!
Se ois semmonen noin 60km. Jos attelee että 10km/h ja Pajulahen shellillä voi lämmitellä ja syödä, niin ei paha rasti? Tietysti jos on jäinen kelkkareitti niin vauhtihan on 15+km/h, reitti on melko tasaista ja loivapiirteistä. Tunkkaus mäkiä ei taida olla juurikaan yhtään.
Juu ei siinä reitillä taida montaa kohtaa olla jossa saattaisi ylinopeutta ajaa, jäälläkin se 80 rajoitus on ihan riittävä vaikkakin kuntopiikki osuisi keväämmälle
Sitten on potkukelkasta jalas poikki ja taas haetaan Kyrdistä autolla... ;)
pikkupoika
21.01.2015, 21.21
...KELE! Oli siellä ainakin viime sunnuntaina ennen tien ylityksiä rajoituskylttejä 10km/h. Ja meitsi tuli ainaskin 11km/h, pikkasen jänskätti onko ratsia vai ei. Ja edellis iltana otin saunakonjakin, tiiä minkä syytteen olisin saanut!
tirsintarsi
21.01.2015, 21.33
Mutta tankojuoppohan saa ihan rauhassa olla, mikäli ei aiheuta häiriötä.
pikkupoika
21.01.2015, 21.38
Vaikee kai tuolla keskellä mehtee on yksinään aiheuttoo häiriötä. Yks" kelekka tuli 3,5h aikana vastaan, eikä se ollu Kyrdis potkurilla!!!
tirsintarsi
21.01.2015, 21.40
No sittenpä kai turhaan syytteitä tarttee pelätä :) Voi ottaa konjamiinin lämmikkeeksi vaikka lähtiessä lenkille.
KainalniemenViki
08.03.2015, 22.44
Onko kenelläkään tuoreita havaintoja lumitilanteesta kelvillä Siilinjärveltä Pöljälle? Suattasin huomenna ajella sillä suunnalla mutta en taida viitsiä jos on paljon sohjoa..
KainalniemenViki
09.03.2015, 16.57
^Kiitos kysymästä, hyvin sieltä jo pääsi, puolimatkassa muutama sata metriä jäätä/sohjoa, muuten olisi pärjännyt jo ilman nastoja.
Heh. Aamulla luin mutta en unihiekat silmässä tajunnut kirjoitella vastauksia ja nyt jo hieman myöhäistä, saa tällä viikolla lumet kyytiä
KainalniemenViki
10.03.2015, 00.51
Käsittämättömän nopeasti oli sulanut, lauantaina esim. vitostien pyörätie Kasurilan Shelliltä pohjoiseen oli melko sohjoinen, nyt oli melkein kokonaan sula.
Ajelin illalla takaisinpäin, oli jäätänyt varsinkin Varpaisjärventien risteyksen eteläpuolella joten vielä oli nastoista hyötyä.
http://i280.photobucket.com/albums/kk173/Kyrdis/fillari/20150314_154416.jpg (http://s280.photobucket.com/user/Kyrdis/media/fillari/20150314_154416.jpg.html)
Pientä häikkää tangossa oli mutta hyvä lenkki tuli ajeltua 3 mieheen ja epäilisin läskitaudin leviämistä ( ja minulle tuli nastoja ikävä)
Oisko ens viikolle ajelu seuraa päivisin?
Kiitoksia vielä lauantain hankilenkistä Kyrdikselle ja Pikkupojalle. Ei oo burana auttanut vaikka oon koittanut sillä lievittää kuumetta... ;)
http://1drv.ms/18P4H7P
tirsintarsi
15.03.2015, 20.36
Paljon jälkiä oli hangille jäänyt, kun tänään käytiin siellä pyörimässä :)
pikkupoika
15.03.2015, 21.49
Kiitti itelles. Kyllähän sinä nolasit meidät sillä sirkkelinterä renkailla varustetulla pyörällä siellä jää osuudella, mistä kuva. Arvaa vaan montako kertaa kaaduttiin vielä koti matkalla. Kävin tänään viilistelemässä vielä 3,5h. Nyt on jalat aika tyhjät. Kiitti vielä Sammylle ja Kyrdikselle talven parhaasta lenkistä. Mahtavuutta.
Olisko lauantaina aamusta halukkaita ajelemaan jos hankikantaa? Pakkasta lupaillut...
pikkupoika
19.03.2015, 17.01
Joko kuume on mennyt ohi, että voit lähtee ajaa?😂😂😉 No minä voisin ainaskin lähteä.
Voishan sitä lähteä kokeilemaan uutta raiser tankoo. Sit pitäis maantiepolkimet uudet speksailla. Ps sammylle läskin runkolaukku täynnä 40euron seteleitä. Kahina vaan kuuluu
Moneltako huomenna jalat vispaamaan ja lenkille , otin jo varaslähdön tänään
http://i280.photobucket.com/albums/kk173/Kyrdis/fillari/20150320_164221.jpg (http://s280.photobucket.com/user/Kyrdis/media/fillari/20150320_164221.jpg.html)
pikkupoika
20.03.2015, 20.26
Mulle sopii 8 jälkeen millon vaan herroille käy.
Olisko sama 9.30 hyvä ja sama paikka Hamulassa?
pikkupoika
20.03.2015, 21.23
Mulle sopii
tirsintarsi
21.03.2015, 12.16
Olisko sama 9.30 hyvä ja sama paikka Hamulassa?
Jaa, mikähän tämä mystinen paikka Hamulassa mahtaa olla...
Kävin tänään puoli yhdeksältä teitä etsiskelemässä koululla ja motocros-radan tuntumassa mutta en jostain syystä löytänyt :)
Olinkin sitten jo saunomassa, kun tajusin, että taisikin olla tuontia myöhemmin se lähtö.
Joose
Olipahan taas hyvä lenkki! Keli ja seura kohdallaan :) Mittariin tuli himpun verran alle 50 km. Nyt oli paljon uutta maastoa missä en pyörällä olekkaan käynyt. Pieniä vastoinkäymisiä, mutta kaikesta selvittiin.
Tirsintarsi: Tuo mystinen paikka on täällä: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Kokoontuminen&srs=EPSG%3A3067&y=6994616&x=528039&lang=fi
tirsintarsi
21.03.2015, 18.56
No tuollahan minä hetken patsastelinkin mutta ei ollut muita epäonnekkaita väärään aikaan paikalla :(
pikkupoika
21.03.2015, 19.08
Joo kiitti seurasta. Vaan Olipahan mies pehmeässä kunnossa tänään? Vieläkin olo puolikuollut, no se oli päivänkunto tänään. Joo tuli uutta maastoa pyörälle, pitäs tutkia kesällä Löytyisikö tuolta polkuja. Pyöritelläänhän taas kampia. P.s. Ei myö olla kuitenkaan niin innokkaita pyöräilijöitä että tuntia aikaisemmin tullaan kokoontumispaikalle!!!
Oiskohan noita umpikumipyöriä isommassa koossa kuin kottikärryn renkaissa. No mutta jos kelit sallii ja ihmisiä terveinä niin voisi sitä harkita tahkolle päin reissua ensi lauantainanana
pikkupoika
22.03.2015, 21.19
Umpikumipyörissä on se huonopuoli, että keskiö tule melko lähelle maata. Mutta minulla on ollut kunnia tutustua kyseisen pyöräilijän ajotapaan ja filosofiaan ja sanoisin, että kotarin umpipyörissä olisi tässä tapauksessa myös merkittävää hyötyä. Koskisi huomattavasti vähemmä pakaroihin kun laskeutuisi keulimisen jälkeen pepulleen, kun peppu olisi lähempänä maata pienistä pyöristä johtuen( ja pyydän ottamaan huomioon että tämän lauseen kirjoittanut henkilö on niin nyöhverö itse että se ei uskalla edes keulia).
tirsintarsi
22.03.2015, 21.58
Olikos se Pikkupoika tänäänkin ajelemassa hankiaisilla? Joku keltatakkinen läskeilijä pongattiin erään hakkuuaukean laidoilla pyörimässä. Oltiin itse kukkulan laella kuningasta leikkimässä.
pikkupoika
23.03.2015, 12.55
Kyllä minä kävin ulkoiluttamassa yhtä monista keltaisista pyöräilytakeista mitä mulla on, joten se olin varmaan minä. Korpesi edellis päivänä kun ei tälläinen vanhus pysy enää noiden nuorten tahdissa. Siksi kävin ajelee yksin, sai pyöritellä kampia rauhallisempaa tahtiin (lue: hitaaseen tahtiin ). En huomannut teitä, enkä kyllä ketään muutakaan olin niin ajatuksissani.
https://youtu.be/WRMUsOmLt0I
tirsintarsi
23.03.2015, 20.03
Kyllä minä kävin ulkoiluttamassa yhtä monista keltaisista pyöräilytakeista mitä mulla on, joten se olin varmaan minä. Korpesi edellis päivänä kun ei tälläinen vanhus pysy enää noiden nuorten tahdissa. Siksi kävin ajelee yksin, sai pyöritellä kampia rauhallisempaa tahtiin (lue: hitaaseen tahtiin ). En huomannut teitä, enkä kyllä ketään muutakaan olin niin ajatuksissani.
No me oltiin aika kaukana kukkulan päällä mustissa kamppeisssa ja sie himmailit siellä alhaalla, joten ei ihme ettet nähnyt. Koitin kyllä ottaa kiinni mutta kerkesit kadota tielle puiden taakse ennenkuin ehdin alas... Aikalailla tuossa (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Tuolla&srs=EPSG%3A3067&y=6993598&x=529148&lang=fi) olimme. Ylhäällä oli kovasti hirven jälkiä ja olisiko ollut Väänälänrannan suden tai jonkun paikallisen koiran jälkiä myös.
Siksi kävin ajelee yksin, sai pyöritellä kampia rauhallisempaa tahtiin (lue: hitaaseen tahtiin ).
Onko näille lenkeille kadenssi- vai ikäraja?? Vaikka hankikelit taitavat tältä talvelta olla kokolailla tässä, niin rauhallisemmalle kimppaläskienliikutukselle olisi kyllä tilausta jatkossakin?
pikkupoika
01.04.2015, 17.47
Ei näille lenkeille ole minun tietääkseni asetettu minkäänlaisia rajoja. Ei toinna ottaa noita minun kirjoituksia niin tosissaan, olen yksinkertainen mies ja tykkään viljellä mustaa huumoria( kun en hallitse yksinkertaisuudesta johtuen noita normi huumorin hienouksia). Joskus on ajettu kovaa ja joskus hiljaa. Ei ketään ole vielä metsään jätetty on odoteltu välillä jos joku on ajellut hitaammin. No Kyrdis on jouduttu joskus hylkäämään metsään, se kun tykkää välillä työnnellä pyörää pitempiäkin matkoja.;) Kyllä kaikki on tervetulleita mukaan lenkeille ja eiköhän tässä ajella kunhan pahin kelirikko on mennyt ohi.
Minäkin yritän teidän mukaan joku kerta kyllä selvitä. Porukassa aina mukavempi.
Ei näille lenkeille ole minun tietääkseni asetettu minkäänlaisia rajoja. Ei toinna ottaa noita minun kirjoituksia niin tosissaan, olen yksinkertainen mies ja tykkään viljellä mustaa huumoria( kun en hallitse yksinkertaisuudesta johtuen noita normi huumorin hienouksia). Joskus on ajettu kovaa ja joskus hiljaa. Ei ketään ole vielä metsään jätetty on odoteltu välillä jos joku on ajellut hitaammin. No Kyrdis on jouduttu joskus hylkäämään metsään, se kun tykkää välillä työnnellä pyörää pitempiäkin matkoja.;) Kyllä kaikki on tervetulleita mukaan lenkeille ja eiköhän tässä ajella kunhan pahin kelirikko on mennyt ohi.
Joo, Kyrdis on sellainen omien polkujen tallaaja. Tykkää välillä ajaa ja kovaa, mutta välillä haluaa ihan itekseen työnnellä ja ulkoiluttaa ajopelejään ;) Maanantaiksi muuten lupailee paskaa keliä, aurinkoa. Kauheen kirkasta... vois lähtee viimeistään silloin kokeilemaan jotain pientä lenkkiä pääsiäisen kunniaksi. Jos ei maastoon niin sitten vaikka cyclolenkki...
Pakko se on välillä ajaa hieman nopeampaa että ehtii ennenkuin ilma pakenee kumin sisältä ulos taivaisiin, mutta rengasrikot on nyt kärsitty näin on hyvä väittää aprillipäivänä. Sitäpaitsi kun kunto loppuu ja ei jaksa selitellä niin eikun ilmat pihalle ja soittamaan noutokyytiä, toimii aina. Maanantaina voisi jonkun lenkin heittääkkin. Sammylle odottas pesty läski tallissa renkaat täynnä ilmaa, eikun tervetuloa hakemaan niin pääsee nautiskelemaan.
Juu, jäi nuo hymiöt puuttumaan viestistä - mutten sitä kyllä kauhean tosissani ottanutkaan:) Mutta kyllä - kampien pyörittely rauhallisempaan tahtiin läskillä tai cyclolla kuullostaa kyllä hyvältä.
Vaikka - tai juri sen vuoksi - kilometrejä ei vielä tälle kaudelle vielä hirveästi olekaan niin peräpään vahdiksi letkaan voisin kyllä lähteä. Pitää sitä maanantaita katsella, kun jhnuo ennustukset vähän tarkentuu.
Ja hyvää pääsiäistä! :)
Olisko se huomenna maantiekauden avaus? Taitaa luvata aurinkoista ja tiet vissiin aika kuivia.
tirsintarsi
05.04.2015, 12.34
Ainakin Arabian lenkki oli tänään kuiva.
Miltä kuulostaisi Pialevesi-Pulkoskoski? Tai sitten Lossisaareen kahville?
Minä en maantiepyörään koske ennenkuin jäät on paenneet, mut syklolla voin lähtiä kamalilla ylipaineilla matkaan
Joo, kävin äsken Jälän kiertämässä Väänälänrannan kautta. Ei vielä tarvii maantiepyörällä lähtee jos ei isoja teitä pitkin mene. Cyclolla voisi huomenna käydä.
pikkupoika
05.04.2015, 20.41
Minä joudun jättämään väliin, kun ei ole kalustoa. Maantiepyörällä ei huvita vielä lähteä ja sitten ei ole ku noita läskejä. Joutuisi laittamaan läskiin vielä isommat ylipaineet kuin Kyrdis Cycloon ja silti miesten seljät häviäisivät horisonttiin. Katselin minä kyllä Emännän 3-vaihteista Tunturi Ryderia autotallissa sillä silmällä mutta ei se antanut mitään vasta kaikua!
Ryder, tunturi ryder. Jos ei asfaltilla perässä pysy nii ei pitäisi jäädä kalustosta kiinni, muu selittely turhaa
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
pikkupoika
09.04.2015, 10.45
Sitten se kai on miehestä kiinni. No olen minä käynyt Läskillä harjoittelemassa maantie ajoa. Eilenkin 25km tuulitunnelissa vastatuuleen. Kyllä se liikkuu kokoajan eteenpäin vaikka välillä tuntui , että nyt lähdetään taaksepäin. Myötäseen se kulki paljon mukavammin. No nyt alkaa raskia ajaa maantie konkelilla.
Onkohan Siilin polut vielä ajokunnossa?
tirsintarsi
15.04.2015, 08.28
En usko, että ovat mutta voisin yrittää illalla käydä katsomassa.
Ei toinna vielä haaveilla, eine vielä kunnossa ole
pikkupoika
22.04.2015, 22.23
Jokohan ensiviikolla alkaisi taas Kallen kevyet maastolenkit? Kävin ulkoiluttamassa Muklukkia kun se ulvoi tuolla autotallissa että tahtos päästä ulos, paanat alkaa olla ihan ajettavassa kunnossa. Ja äkkiähän sinne uraa syntyy jos osallistujia löytyy?
Viikonloppuna osa oli jo ihan ajettavia pätkiä. Mutta latupohjat ja kelkanurat oli vielä silloin jäässä ja lumessa.
Käärmelahdesta pääsi polkuja pitkin Hamulaan asti kun pysyi harjujen päällä. Keskiviikkona voisi aloitella...
Olisko tänään halukkaita ajelemaan maastolenkkiä? Illalle lupasi hyvää keliä. Huomenna voi olla vähän huonompaa kelien puolesta...
pikkupoika
28.04.2015, 08.29
Minä voin lähtee.
Mikähän aikataulu suunnitelmissa?
Olisko klo 17.30 ja Hamula?
Crossimontun päälle 17.30 jos jaksan niin yritän kömpiä paikalle
tirsintarsi
28.04.2015, 17.52
Minä tulen paikalle, niin on hoidettu itselle pakoksi asetettu osallistuminen vähintään kerran vuodessa, kun ei muuten näyttäisi saavan aikaiseksi. Jos vaikka intoutuisi useamminkin tulemaan.
Onko suunnitteilla mitään yhteislenkkiä?
Keskiviikkona on varmaan tarjolla Kallen kevyt maastolenkki. Tänään illalla meinasin mennä kahtelemmaan miten kosteita polut on...
Joo maastoa keskiviikkona, se on taas lenkki keskeytyny rengasrikon takia , kolmas neljään päivään. Mustanvirran sillalla tuuleksii mukavasti
Itselläkin tarkoitus illasta käydä kattelee märkyyttä, kun lupas parempaa keliä.
Moneltako meinasit? Kyrdis: pitäskö laittaa umpikumiset?! :)
En oo vielä aikaa suunniteltu.. äsken sain syötyä ja sisurin vaihdettua.. Pöljällä asun.
Tänään olis ajot klo 17. Pataskin parkkipaikka...
Ilmaannnun paikalle melekosella todennäkösyyvellä!
Huomenna KEVYT ja rauhallinen kampien vatkaus maastosa. Klo 17.12 crossimontun piälläkö ko kö?
Onko tällä vkolla ajuja vai sokeristako immeiset
pikkupoika
11.05.2015, 14.44
Tänään vois ajella. Loppuviikolle luvattu niin paljon vettä, että meikäläiset sullaa. Mulle kävis 17.30. Lajin saatte päättää, mulle käy molemmat mehän tai tie.
Emmää tännää ku tullee kiakkoa nii pitää karjala lippis päässä kannustaa kotona
pikkupoika
11.05.2015, 15.44
Ota karjala tölkki kans käteen, saa se kannustus enempi suomalais kansallista tunnelmaa. Katotaan toisena päivänä sitä pyöräilyä.
Minä oon menossa poluille, mutta vasta klo 18 lähden kotoa Siiliin päin...
Huomenna jopottimet kyytiin ja tahkoa kiertämään. Kellon aika ehdotuksia otetaan vastaan
pikkupoika
15.05.2015, 18.21
Meitsi vois lähtee matkaan. Ihan non mielenkiinnosta katsomaan joko lumet on sulanut Tahkolta, kun ei vielä ole tullut käytyä tänä keväänä. Mullehan sopii oikeestaan mihin aikaan vaan, mut avataan peli ja ehdotetaan klo: 10:00. Voidaan tietysti lähteä myös aikaisemmin tai myöhemmin( olipahan aika savolainen viesti, vastuu jäi täysin kuulijalle).
Mie noukin miehet matkaan ja mennään yhdellä autolla niin siästetään. Siinä 10 tuntumasssa valppaana olokee
pikkupoika
16.05.2015, 21.06
No vähän kosteahkoa oli vielä, piti ihan yhdessä kohtaa tutkia kosteutta naamalla aivan maantasosta kun en muuten uskonut että kosteaa on. Metsäkone oli tehnyt polusta kaksiuraisen kalkkiruukin jälkeen ennen seuraavaa tietä, olisko ollut noin 700m pätkä. Kalkkiruukin laskussa oli lumitaivutellut puuta polulle tasaisin välimatkoin, ja taisi niiä olla vähän muuallakin. Laskettelurintessä oli vielä lunta. Nähtiin me yks`kovakuntoinen pyöräilijä joku kelta-asuinen, se tais ohisuhahtaessaan sanoa olevansa jostakin Käärmelahesta( missähän sellainenkin jumalan hylkäämä paikka on)? Kyrdis toimi loistavana kuljettajana kyyti oli tasaista ja turvallista, erityismaininta loistavasta peruutuksesta peräkärrin kanssa. Mies peruutti kulmaperuutuksen oikealle puolelle kärrin kaa siihen ei pysty edes kaikki rekkakuskit, ne väittää että sille puolelle ei nää mut ei Kyrdiksellä ollu mitään ongelmia. Meitsi roikku taas huonolla kunnolla jonon jatkona, millon en ollu mahallani maassa. Pitäs tajuta jo tällä iällä lopettaa tuollainen vaarallinen pyöräily ennenku lääkäri kieltää sen. Eli oli taas mukava päivä hyvässä seurassa!
ISO kiitos Pikkupojalle ja Kyrdikselle Tahkon reissusta. Mukava oli polkee mukavassa seurassa. Tässä pari kuvaa: http://1drv.ms/1EbMoCd
Olisko keskiviikkona Kallen kevyelle lähtijöitä? Lupaillut kelien puolesta kuivaa...
Mie lähden jos pyörän saan tohtorilta siihen mennessä. Joku vika kun ei mäkiä jaksa nousta elikkä jarruremontissa
pikkupoika
19.05.2015, 11.56
Minä voisin myös tulla pidentämään jonoa, pitkä jono näyttää hienommalta kun se luikertelee mehässä. Ja pitkähän siitä tulee jos meikä mukana, kärki luikertelee jo ties missä.......
Olisko klo 18.00 Hamulassa?
pikkupoika
20.05.2015, 12.55
Kyl vaan käy
Käyn iikalta kysymäsä joko muoviroskajopo valmis, jos on niin ilimaannun
Kyllä nyt kulkee kun o jarrut fillarissa nii mäetki nousee kun ajatus. Eli ilmaannun paikoille
Oisko kiinnostusta tänään lähteä mettään vaikka uusia polokuja metästämään kun ei oikein maantie houkuta tuulen ansiosta.
pikkupoika
24.05.2015, 12.00
Minä oon jo tällä. Menos kohti käärmelahtee.
Liian joutuin menet :) pitää toinen päivä ajella nuo kumpusen polut selväks niin ei tarviis pitkälle lähteä nii saattas jaksaa ajellakki:)
tirsintarsi
24.05.2015, 12.26
Juu, tälle päivälle on käyty jo ajelut ajelemassa...
Kävin aamusta risuja viskelemässä... jalkaisin.
hannupulkkinen
24.05.2015, 16.53
Hienoa, että nuori polvi pitää polkuja auki Käärmelahden lenkillä. Kysyisin tiedättekö onko tämä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=onko+ajettavissa%3F&srs=EPSG%3A3067&y=6995748&x=523231&lang=fi) polku ajettavissa. Sen alkupää oli kasvamassa umpeen muutama vuosi sitten kun kävin viimeksi siellä ajelemassa. Ensi viikolla ajattelin käväistä taas Käärmelahdessa ja tämä on yksi parhaista suppapoluista reitillä.
pikkupoika
24.05.2015, 18.02
Minun mielestä tuo on ajettavissa. Vasta keskiviikkona mun mielestä tuosta mentiin. Hyvä Sammy. Minä ajattelin että ompa konemiehet putsannu polun hyvin, mut ei se olikin meidän Sammy. Kiitos. Ja vielä erikois maininta kun ajoit keskiviikkona koko lenkin, etkä karannut saunaan.
Hienoa, että nuori polvi pitää polkuja auki Käärmelahden lenkillä. Kysyisin tiedättekö onko tämä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=onko+ajettavissa%3F&srs=EPSG%3A3067&y=6995748&x=523231&lang=fi) polku ajettavissa. Sen alkupää oli kasvamassa umpeen muutama vuosi sitten kun kävin viimeksi siellä ajelemassa. Ensi viikolla ajattelin käväistä taas Käärmelahdessa ja tämä on yksi parhaista suppapoluista reitillä.
On polku ajettavissa. Ajettiin keskiviikkona niinkuin Pikkupoika kirjoitti edellisessä viestissä. Polun alku supan päässä on hieman huomaamaton. Keskiviikkona olis varmaan tarjolla kimppalenkkiä Kallen kevyen keskiviikon merkeissä.
Onko huomenne muita Kallen kevyelle tulijoita? Klo 18 Hamula?
Syke ei saa nousta yli 140 nii mukana ollaan kohteess
pikkupoika
26.05.2015, 22.29
Minä voin kans tulla sillä eholla, että ajetaan hitaasti ja nauretaan paljon.
tirsintarsi
27.05.2015, 09.05
Minä voin kans tulla sillä eholla, että ajetaan hitaasti ja nauretaan paljon.
Noilla ehdoilla voisin minäkin valua paikalle...
Hyvät ehdot. Tosin tuo Kyrdiksen 140 on muilla 170.. Eli klo 18 Hamula.
Maantielenkkejä ajatellen Väänälänrannantie saa uuden pinnan viikoilla 24 ja 25. Tieto löytyi Ely-Keskuksen sivuilta...
Tuo on tervetullut tiato. Nopeampi evakointi reitti mikäli renkaat paukkuu
Hyvä lenkki ois ollu jos ois ollu kuivempaa ja vermeet kestäis:)
Iltapuuhana ilmat pitävä rengastyö niin vois pidempiä lenkkejö ajella
http://i280.photobucket.com/albums/kk173/Kyrdis/fillari/IMG-20150527-WA0007.jpeg (http://s280.photobucket.com/user/Kyrdis/media/fillari/IMG-20150527-WA0007.jpeg.html)
Takavaihtaja purettu ja osa vaihtajasta jäänyt mehtään. Viikon päästä uudelleen. Ehtii ehkä polutkin kuivamaan... :)
Hiltunen
29.05.2015, 12.43
Hei
Neuvokaas siilinjärvi - nilsiä - varpaisjärvi alueelta helppoja maastopolkuja aloittajalle.
tirsintarsi
29.05.2015, 13.13
Hei
Neuvokaas siilinjärvi - nilsiä - varpaisjärvi alueelta helppoja maastopolkuja aloittajalle.
Äkkipäätä sanoisin, että Siilinjärven ja Maaningan välinen harjualue on täyn nä kuvauksen kaltaisia polkuja.
Mie köyhänä ja muutennii vähän polosena kävin tänään ns vanhan kallaveden kierroksen ajamassa kun ei uskallus riitä tour de tahkon kiertoon jos vaikka hiki tulis. Mutta tsemppivä ja keskiviikkona maastoa ja vähintään yksi rengasrikko saatava :)
http://connect.garmin.com/activity/788997335
Kosteaa on mutta jos illalla selkiintyy niin suatan olla 18.00 hamulan crossimontun lieppeillä.
Moro!
Iisalmesta lähtee muutamia henkilöitä urheilemaan Tahkolle tuleva viikonloppuna. Suurin osa taitaa vaan viihtyä enempi maantiellä/juoksulenkillä, niin kaivattaisiin maastoon ajoseuraa. Suunnitelmissa 6-8h leppoisa pyörälenkki esim TahkoMTB 60km omilla mutkilla tai sitten ihan minne nenä osoittaa. Lähtö Piazan edestä Lauantaina 6.6. klo 10:00. Mikäli vielä mietit viikonlopun ajopaikkaa, niin tulehhan mukaan Tahkon maisemiin! Hieman ennakkoa TahkoMTB varten ;)
Varatkaa mukaan tarvittavat eväät, mikäli reitin varrelle ei löydy sopivaa ruokapaikkaa..
T. Harri
pikkupoika
05.06.2015, 17.53
Oisko halukkaita tahkolle lähtijöitä huomenna, ajuseuraksi Iisalmelaisille?
Oon ihan tosi tosi innoissani kypärä päässä valmiina istumassa ja starttilaukausta odottamassa. Eli joo
pikkupoika
05.06.2015, 20.15
Jos ei ole muita lähtijöitä niin tulen noutamaan Kyrdikselle noin klo 9:05. Heitä nyt hyvä mies se kypärä ainakin yön ajaksi pois, painaa muuten päätä ilkeästi jo huomenna!
Hienoa! Ei tarvii ihan itekseen ajella :)
Itsellä ei huomenna onnistu, kun pitää olla aamupäivä tytön kanssa. Joku toinen kerta pitää kattoa :)
Oisko maastoa poikleuksellisesti huomenna vai mennäänkö keskiviikolla.
pikkupoika
08.06.2015, 20.16
Mulle käy kumpi ilta vaan. Keliäkin lupailivat kumpasellekin illalle. Ihan kumpi ilta vaan sopii paremmin teille paremmille polun kuluttajille. Tullookohan myös noita kapea renkaisia tällä viikolla, ettei meidän Läskijen tartte keskenään taapertaa niin kuin männä viikolla. Eihän se tietystikkään oo imakon kannalta hienoa ajella tälläisten Läskijen kaa, vaan pitäs olla sellaista sporttista laiheliini seuraa( sen takia mulla Kyrdiksellä on aina niin mukavoo kun myö saadaan ajella sporttisten laiheliinijen kaa). Minä taidan tulla tällä viikolla vanhuksella niin sais maksimoitua tuon kurjuuden. Pyydän jo etukäteen ANTEEKSI arvon ajukavereilta kun joudutte oottelee mua, mut kahden vanhuksen ( minä+Mukluk ) yhdistelmällä ei pääse ISOO KOVVOO.
tirsintarsi
08.06.2015, 20.33
Jospa yrittäisi seuraan tuppautua tuolla semiläskijellä. Kumpikin päivä kää, kunhan ilmoitatte missä ja milloin.
Tsemmonen päivä tänään
http://i280.photobucket.com/albums/kk173/Kyrdis/fillari/IMG-20150608-WA0036.jpg (http://s280.photobucket.com/user/Kyrdis/media/fillari/IMG-20150608-WA0036.jpg.html)
Yritin käydä vähä hakemassa tuntumaa laiheliiniin. Kovvoo meni ja pehmeetä ol kyyti mutta takavaihtajan korvake ei kestä tuommosissa postimyynti fillareissa edes kevyttä maasto ajoa niin sai tutusti työntää mettästä pois päin ja autolla kotio. Tietty ei ollut puhelinta eikä varakorvaketta tms, mutta onneksi en ollut yksin. Itikoita riitti ihan taputella asti ja tais sinne mettään niitä vielä jäädäkki. Huominen tai keskiviikko käy aivansama, mutta in fat we trust
pikkupoika
08.06.2015, 21.45
Anteeks sanoitko sinä, että kevyttä maasto ajua. Ethän sinä tiedä sellaisesta mittään! Mies kävis testiajajaks mille vaan pyörä virmalle, mene kovaa tasasella, todella kovaa ylämäkkeen ja perkel... kovaa alamäkkeen. Sinä voisit kyllä pikku hiljaa perustaa Siiliin uuden pyöräilyryhmän, PYÖRÄÄ TYÖNTÄVÄT MAASTOPYÖRÄILIJÄT. Perk... meikäläinen kohta ainut kuka ajaa paksulla Bertalla, en tiiä ilikiänkö tulla enee teidän kaa lenkille......
Mulla Trekki odottelee vielä osia ja vielä laihempi Fuji myös. Vaimon Feltillä mennään nyt ja sillä ei uskalla poluille lähtee. Tiedä vaikka onnistuisin rikkomaan senkin ja siitä ei hyvä seuraa... Tuo Kyrdiksen kuva takapäästä on viimeajoilta kovin tutun näköinen ;) Jospa vaikka seuraavalla kerralla pääsis mukaan.
Tuliskohan sitä osat huomiseks jos ois se lenkkipäivä huomenna sit tai mulle käy kaikki vaikka molempina päivinä.. Vaikka jokapäivä
tirsintarsi
09.06.2015, 18.02
Jaa, jospa sitä kävis vaan ihan pienellä rauhallisella uniajelulla vain tässä illan mittaan ja painelis pehkuihin (hyvin aikainen herätys tänä aamuna oli).
Juu huomenna keskiviikkona 18.00patikkalan infotornin juurelta lähetäån isosti ajelemaan kevytvauhtista mtb ajua
pikkupoika
09.06.2015, 21.59
Pittääpä yrittää venyä pitkänjonon häntäpäähän lusmuilemaan.
Olipahan ruuhkaa. On ne eräät niin sokerista niin sokurista jumalauta.
pikkupoika
11.06.2015, 10.17
Eihän sille mitään voi jos on tarpeet ollut huonot miestä tehdessä! Nyt on palju mukavampi lähtiä tuonne aurinko paisteeseen.
Huonolta näyttää ilmouttatuneet laajavuoren mtbn osallistujat. Yksin joutuu edustammaan, jospa kumit kestäs niin maaliintulo mahdollinen
pikkupoika
12.06.2015, 13.23
Eihän tuo huonolta näytä. Parhaimmasta päästä meidän edustaja, toista se ois jos meikäläiset lähtis sinne rämpimään. Onhan sulla ne umpikumi pyörät paikoillaan, ei ne voi puhetta. Onnee huomiseen koitokseen.
Onko kalustot kunnossa jos sitä maastoon pääsisi kelien niin salliessa.
Pitäisi etukiekko vielä laittaa. Jospa huomenna töiden jälkeen ehtisi niin voisi mukaan lähteä peräpään vahdiksi.
Yritän 18.00 tulla crossimontulle, päivystys on ettö sen ehdoilla mennään jos keikkoo tulee niin ei jouda sillon jopppoilemmaan
Väänälänrannantien uusi pinta: http://1drv.ms/1BRUdmC
Nyt pääsee vaikka maantiepyörällä :)
Kyllä kelpaa temmota täysiä rannanlenkkiä, mie jo valmistautumassa pettymykseen tahkolla n. 9h päästä lähtö ja toivotaan edes ettei monsuunisateita tule
pikkupoika
26.06.2015, 20.41
Minun mahikset vaan paranee mitä kovemmin sataa. Saatana tässä kerkiä nukkua ollenkaan. On tää pöljä hommaa. Mut viivalla nähdään. Ei muutakun onnee kaikille ketkä on menossa huomenna Tahkolle.
Tsemiä kans Kyrdikselle & Pikkupoijalle, laittakaa läskit liikkeelle ;) Tuun sitten 9:15 lähöstä teiän peesiin, kun vedätte Kinahmin tiellä ohi...Eiku tehä olittekin jo kinahmi kakkosella sillo!
pikkupoika
26.06.2015, 21.16
Joo Kyrdis hymyilee jo mäenpäällä ja meikä itkee sen alla, että Eikai taas tätä karseeta mäkeä.
Tsemppiä Kyrdikselle ja Pikkupojalle huomiseen koitokseen!! Viimeksi muistaakseni Pikkupoika hymyili mäenpäällä... ;)
pikkupoika
26.06.2015, 21.47
Käytiin kerran sen jälkeen ja kyllä se oli Kyrdis silloin joka hymyili mäenpäällä. Se polki kinahmi 1 kokonaan ylös ja kinahmi 2 puolet taivaan portaistakin. Sen jälkeen se on käynyt vielä vuori leirillä Jyväskylässä. Se hullu ajaa huomenna ainakin kahella ekalla keikalla myös kinahmi 2 ylös.
Aika kova menijä tuo kalle :)
pikkupoika
27.06.2015, 20.03
***** Kallelle ISO KUMARRUS ja ONNITTELUT. Teit muuten tänään miehentyön, on se Elukka. Noissa oloissa kolme lenkuraa!!! Lupaan kumartaa syvään seuraavan vuoden joka kerta kun ollaan yhteislenkillä. Jos minut nyt edes enää huolitaan niihin piireihin, kun olen henkisesti niin heikkojätkä, että en kyennyt lähtemään kolmannelle kierrokselle.
Peltsi ja Gekko kyseli ekakiekalla että mitä puuroo se Kalle oikein syö kun mies jätti meitä joka ylämäessä sen sata metriä. Minä sanoin sille jotta noin kovat jätkät ei täällä savossa tartte ees mitään puuroo.
Vielä kerran ONNEA Kalle.
Jooh minä en enää edes kysele millonka lenkkiä ois ? Aika kura keli oli kyllä että hienosti on ajanu.
Maaliinpääsyssä oli kyllä jo tavoitetta riitämiin. Toisaalta jos maanantaina alottais ens vuodelle ja 240km treenomisen. Tosin selkä tuskin on samaa mieltä eikä ahterikaan ihan 101% kondiksessa ole. Mutta keskiviikkona kevyelle palauttavalle viimeistään hep hop hep
Väänälänrannan uusi asfaltti käyty ponnistamassa ja hianohan siinä nyt on ajaa, vieläkun pyörätien saa käärmelahti - hamula välille nii hyvö temporeitti:)
pikkupoika
30.06.2015, 18.26
Monelta ja mistä huomenna porukka lenkeilyä. Olkapää on kyllä aivan tulessa, mut pitää yrittää saapua kumartamaan Kallelle.
Maantielle jonnekin kahville vai maastoonko oli tarkoitus? Mulle käy kaikki.
pikkupoika
30.06.2015, 23.05
Molempien käy mulla, aivan kumpi porukkaa kiinnostaa
Keli näyttää nyt ainakin sille, että voisi vaikka maastoon lähteä. Hamula ja klo 17.59?
tirsintarsi
01.07.2015, 12.56
Ihan tuohon ei ehdi mutta jos kolkyt sekuntia myöhemmin, niin siihen joutuisin...
Sent from my D5803 using Tapatalk
Tänää ei näyttäisi satavam nii torstain tunturi treenit rissalan vuoristoon mäkireeniä maasturilla puuskuttamaan. Jossai viifen kuuden väliin, mahtuu simne vetomiehiäki
pikkupoika
09.07.2015, 16.38
Ei pääse tänään. Ehkä ens kerralla.
Olisko keskiviikkona Kallen kevyelle lähtijöitä?
pikkupoika
13.07.2015, 22.37
Hep Minä voisin lähteä. Oliko tarjolla mehtee vai mustoo asfalttia?
Voiskait sitä harkita. Päivystys rasti toista viikkoa putkeen että saap ostettua muovi/alumiiniroskaa tai talveksi peltoset jalkojen alle. Eli varauksella.
Olisko nyt maantiellä sellainen sopiva kahvilenkki? Monelta ja mistä lähdetään?
pikkupoika
15.07.2015, 16.09
Mulle käy kyllä, mut oliko Kallellaan päivystys voiko lähtee etenmmäksi?
50km/h jos pidetään vauhtia niin voi vähän etemmäkski lähtiä. Mutts oisko 16.40 koo rauda kuppeella
pikkupoika
15.07.2015, 16.15
Käy mulle.
Käypi. Yritän ehtiä 16.40.
Sinewave
17.07.2015, 21.15
Onkos arvoisa Savon väki laittanut reittejä talteen GPS:llä? Tai onko hyviä vinkkejä merkityistä reiteistä karkeasti ottaen kolmiossa Kuopio - Nilsiä - Tuusniemi. Jos reitti on muutaman tunnin mittainen, niin voi vinkata tuonkin alueen ulkopuolelta. Esim. joitain vaellus- tai ulkoilureittien infotauluja olen nähnyt, joissa on mainittu reitin sopivan myös maastopyörällä kuljettavaksi, suosikeista otetaan ilolla tietoa vastaan!
Kyselee etelän vetelä, joka aikoo raahata pyörän mukaan lomalle.
hannupulkkinen
18.07.2015, 01.37
Kävin pitkästä aikaa ajamassa Räimä, Väänälänranta, Käärmelahti- Siili-lenkin. Hyvää asfalttia, hienoja maisemia ja sopiva matka. Pihasta pihaan tasan 50 kilsaa.
Tirkkala
18.07.2015, 18.35
Otin asiakseni etsiä omatoimisesti patakukkula - käärmelahti maastoreitin, mutta pakko alistua kysymään neuvoa kun ei meinaa löytyä...
Eli varmaankin jossain siilinjärven ja maaningan rajalla menossa. Lasken hiekkakuopan reunalla melko kivistä ja kohtuu jyrkkää mäkeä, jonka jälkeen tien ylitys. siitä jatkuu kivikkoinen polku, joka muuttuu kapeaksi hiekkaränniksi ja sen jälkeen metsäpoluksi. Metsäpolulla noin reiden vahvan puun ylitys, jonka jälkeen käännyn oikealle vanhalle metsäautotielle. Metsäautotietä jatkuu jonkin matkaa ja se päättyy isoille pelloille. Hieman ennen peltoja oikealla on hiekkakuoppa. Näiltä pelloilta en sitten enää löydäkkään reittiä eteenpäin, jos olen edes reitillä enää. Osaisiko joku neuvoa reitin eteenpäin?
http://connect.garmin.com/modern/activity/779938379/share/0?lang=suomi&t=1437230694831 tuosta voit yrittää luntata.. Mutta esim jatkat sitä hiekkakuopan vierelle menevää tietä kunnes alkaa metsänreunaa tulemaan vastaan ja siinäpä polkuja lähtee käärmelahteen ja vähän joka suuntaan.
Lähdeppä Tirkkala joskus Kallen kevyelle keskiviikkolenkille mukaan. Voidaan ajella nuita polkuja. Käärmelahden päässä menee polkuja paljon vähän joka suuntaan...
Tirkkala
18.07.2015, 19.31
Lähdeppä Tirkkala joskus Kallen kevyelle keskiviikkolenkille mukaan. Voidaan ajella nuita polkuja. Käärmelahden päässä menee polkuja paljon vähän joka suuntaan...
Täytyy yrittää. Lapset on tosin niin pieniä, että on hankala ehtiä mihinkään tiettyyn aikaan.
tirsintarsi
18.07.2015, 19.44
Täytyy yrittää. Lapset on tosin niin pieniä, että on hankala ehtiä mihinkään tiettyyn aikaan.
Toimiihan se niinkin päin, että kerrot milloin ehdit ja katsotaan ehtiikö kukaan matkaan.
Sent from my D5803 using Tapatalk
Oisko huomenna kevyt keskiviikonlenkki (tiistaina?) vaiko ootellaanko sateenriskiä keskiviikolle. Mmhmmaaasto maistuisi magialle
Minä olisin taas tulossa mukaan. Katotaan jaksanko polkea loppuun. Moneltako olis tarkoitus lähteä, että osaan passailla töistä ajelut. Ehtii sitten vaihtamaan pyörän ja suikata maastoon.
Oisko se 18.00 rossimontun päältä.
Mulle käy. Yritän ehtiä :)
Check out my 43,1 km Ride on Strava: http://app.strava.com/activities/350951587 siinä vähän toristeita mite hyville poluille sitä taas löydettiin. Saa ajella uria hiukan selvimmiksi jos tahtoop
Sinewave
26.07.2015, 22.25
Kiitokset Kyrdikselle reitistä, käytiin kaverin kanssa eilen koekyntämässä tuo läpi, poislukien perimmäisin vitosen lenkki. Täälläpäin on kyllä maastot mahtavia, hieman käyp katteeks kun pääset kotiovelta moisille polokuloelle. Muikeita harjuja, nopeata kangaspolkua, maisemiakin oli pakko välillä töllistellä.
Vieläpä toistan edellisen sivunnii kysymyksen, oliko jotain vaellusreittejä tms. tiedossa lähialueilta, joita voisi pyörälläkin käydä kompuroimassa?
Kuopiossa esim. Neulaniemi/mäki & Puijo on varustettu kohtuu hyvillä ajoreiteillä (reitit vastaa huonokuntoista KLV:tä ja myös polkuja löytyy jos niitä haluaa käydä ajelemassa). Reitit tuolta:
http://www.kuopio.fi/c/document_library/get_file?uuid=a698f487-a7f6-4cab-bdd4-c64eec69c617&groupId=12135
http://www.kuopio.fi/c/document_library/get_file?uuid=a6e1924a-bb14-4a6f-b318-60ee00d66734&groupId=12141
Maastokartasta löytyy pienemmät polut. Ennen Neulaniemeen/mäkeen ja Puijolle oli tarjolla myös suunnistuskartat, mutta en tiedä saako noita vielä jostakin...
Tahkolla lienee myös ajettavia reittejä:
https://www.tahko.com/files/TahkonReittikartta2013.pdf
Kukaa menossa ajelee tännää?
Kävin ajelemassa. Oli muitakin jälistä päätellen... Tuossa lisää reittejä välillä Käärmelahti-Siilinjärvi: https://flow.polar.com/training/analysis/153692632
Peräkkäinpä taidettiin sit ajella.
pikkupoika
30.07.2015, 23.22
http://images.tapatalk-cdn.com/15/07/30/b45e924b56b4c32c3104b6cce8b61964.jpg
Lenkkimaastot tänään kohdillaan. Vähänlaisesti vaan tuli tuttuja vastaan.
Pikkupoika käyny näköjään Kasurilassa nousuja ajelemassa... ;)
Semppiä syötteelle! Sehän on podium paikka jo käytännössä varma.
pikkupoika
31.07.2015, 17.56
Kyrdis laittoi taas vanhukselle painetta. Pitäis ensin selvittää tuo reitti 2 läpi ja katella vasta sitten minne se riittää. Käytiin äsken katselemassa loppunousua ja näytti just niin pahalta kun muistelinkin 2,5× Kasurila. Jätkät alkaa siellä kotona jo suunnitella ilmon laittoo ens vuoden kisaan?
pikkupoika
01.08.2015, 21.16
http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/01/caddde35f4ccb0af082cdf00433988a5.jpg
Sorry Kyrdis jäin kolomanneks. Vain 13 ajajaa uskalti lähtee tokakiekalle. Olot surkeet 9 tuntia vesisadetta, juuret tosi liukastamassa ja 1/3 reitistä mutaa. Oli kova päivä mehässä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.