PDA

Näytä tavallinen näkymä : Cervelo

Sivut : [1] 2 3 4 5 6 7

a.miller
15.09.2008, 21.44
Foorumilla lienee useampiakin Cervelo-kuskeja, ja TdH:ssakin näkyi olevan ainakin 3-4 kpl. Fillari-lehden (4/08) koeajossa ollut R3 (toki myös R3 SL, jos sopiva tarjous osuu kohdalle :)) kiinnostaa kovasti, mutta ko. artikkelissa oli erikoinen maininta vaakaputken pituudesta, tai pikemmin ilmoitetun pituuden erosta mitattuun pituuteen.

Runkokoko oli 54 cm, ja Cervelo ilmoittaa "virtuaalisen" vaakaputken pituudeksi 545mm, mutta toimittaja oli mitannut putken pituudeksi "vain" 530mm. Sama homma kuulemma pätee kaikkien Cervelon mallien suhteen.

Kuitenkin Tour-lehden testeissä 56 cm rungot (R3 ja R3 SL) olivat olleet 560mm ja 561mm vastaavasti mitattuna. Mikähän lienee totuus, vai onko sellaista?

Itselleni tulisi 56 cm runko (tällä hetkellä 555mm vaakaputkella oleva Focus + 130 mm stemmi, tuntuu kaikin puolin aika passelilta), äijän pituus on 181 cm.

Torppis
16.09.2008, 14.24
Mulla sama hakusessa, kunhan tuo Dura-Ace 7900 tulee markkinoille. Mitatkin on samat, paino 73 kg. Oletko koepolkenut kokoja ja missähän voisi? Mulla olisi 54 tai 56.

juppepuputti
16.09.2008, 14.27
54:sen cervelon virtuaalivaaka on suunnilleen 545mm. tosin Cervelo itse painottaa eritavalla mittausta, eli he puhuvat "reach":ista, joka 56:ssa on n. sentin enemmän kuin 54:ssa. mittaus tapahtuu keskiölinjasta emäputkeen. valmistajan sivuilta kyllä löytyy kaikki oleellinen info.

a.miller
16.09.2008, 17.47
En ole vielä päässyt kokeilemaan. Velosporttihan noita tuo nykyään, mutta tuskin siellä ihan poljettavaksi asti on useampaa kokoa.

Löysin oheisen taulukon Cervelon foorumilta, tuossa siis runkokoko vs. kuskin pituus. Näkee vähän reaalimaailman mitoitusta.

[51]
Sastre 51 173

[54: 176-183]
Cuesta 54 176
O'Grady 54 176
Gustov 54 179
Breschel 54 181
Klostergaard 54 182
Arvesen 54 183

[56: 180-186]
Blaudzun 56 180
Kroon 56 180
Vandevelde 56 180
Julich 56 181
Roberts 56 181
Sørensen, N. 56 182
Zabriskie 56 183
Michaelsen 56 185
Sørensen, C. 56 185
Schleck, F. 56 186
Schleck, A. 56 186

[58: 186-190]
Cancellara 58 186
Johansen 58 188
Ljungqvist 58 189
Voigt 58 189
Bak 58 190

Eli tuossa vedenjakajalla kiikutaan, joko 54 tai 56 cm vähän kropan mittasuhteista riippuen. Juu, kyllä tarinat ja infot on tavattu Cervelon sivuilta. Reachin ero on 14mm, vaakaputken ero 20mm, joten kiinteä satulaputken kulma "syö" erotuksen 6mm.

Saapa nähdä, miten 7900 D-A:n hinta käyttäytyy tuossa kevään mittaan, tällä hetkellä 1349e vs. 7800:n 720-750e ei houkuta.

Mitäs olet miettinyt vanteiksi? Itselläni on ollut Shimanon 7801-SL:t, jotka ovat kestäneet koviakin moitteetta. 7850-sarjassa olisi kiinnostavia avovanteita, eivät ehkä niin eksoottisia, mutta varmasti kohtuullisen laadukkaita.
Hakusessa olisi siis se klassinen "jäykkä mutta mukava, kevyt mutta kestävä", edullista nyt tietenkään unohtamatta. :)

Topolino
16.09.2008, 23.00
Kuka sellaisella Kiinanpommilla kehtaa ajaa :) kun on niin halpojakin...

Torppis
17.09.2008, 11.03
Mulla on nyt Olmo Tekno KT alla, 560 pitkä. Ja selvästi kroppa tarvii lyhyemmän.

Torppis
17.09.2008, 11.18
Shimanon kiekot oli rullimistesteissä hyviä, eiköhän se sinne kallistu. Harkinta-aika kiekoilla on käynnissä. Uudemmissa taitaa olla jo pinnakiristys navan puolella, hitausmomentti pienenee joitain promilleja(-senttejä?).
Procycling-lehdessä Ultegra 6600:kin oli pirun hyvä ja hiton halpa. Liian halpa.

Päivitän Fulcrumin Zero redit Olmo/Record-pyörään ja toivottavasti pääsen ensi kesänä kertoilemaan idän ja lännen ihmeiden eroja.

Torppis
17.09.2008, 14.36
Cervelo
Milanosta E4:ää Bergamoon.
Madone, Via Papa Giovanni 23

Colnago
Viale Brianza
20040 Cambiago
Saman tien varrella, lähempänä Monzaa

Bianchi
Bergamosta 20 km etelään
Via delle Battaglie, 5
24047 Treviglio (BG) Italy

CICLI PINARELLO S.p.A.
Viale della Repubblica, 12
31050 Villorba (TV)
Venetsian ihan yläpuolella

Olmo
Via Poggi 22
17015 Celle Ligure
Genovasta rantatietä länteen

Laittakaa googleen hakusanaksi map of "kaupunki"

Itse aion lähteä Firenze, Siena suunnalle, autolla. Äkkiähän noissa käy.
Ainakin noi kolme tehdasta on ihan vierekkäin.

Rahat läjään ja pyörät pakettiin.

fratello
18.09.2008, 17.12
Tuli juuri pro bike kit:iltä mainoskirje jossa mainostivat cervelon runkoja. Jos vanhat merkit pakkaansa pitää niin pitäisi hinnat olla aika kilpailukykyset ja ilman postimaksua tietty.

http://www.probikekit.com/advsearch.php?AQUERY=cervelo&INSTOCK=No&START=0&LIMIT=13

Munamankeli
18.09.2008, 19.29
Cervelo
Milanosta E4:ää Bergamoon.
Madone, Via Papa Giovanni 23

Cervélolla ei kaiketi ole tässä osoitteessa kuin jälleenmyyjä. Tuotanto kaukoidässä ja pääkonttori Kanadassa. Ettei nyt kukaan luule tehtaan olevan yllä mainitussa osoitteessa.

a.miller
18.09.2008, 20.06
Tuli juuri pro bike kit:iltä mainoskirje jossa mainostivat cervelon runkoja. Jos vanhat merkit pakkaansa pitää niin pitäisi hinnat olla aika kilpailukykyset ja ilman postimaksua tietty.

http://www.probikekit.com/advsearch.php?AQUERY=cervelo&INSTOCK=No&START=0&LIMIT=13

Ainakin toistaiseksi hinnat ovat muiden UK-kauppojen tasolla, onko siis odotettavissa tarjouksia myöhemmin syksyllä, kuten jedi-sportsin tapauksessa? Esim. R3 SL Suomen alvilla on nyt 3162e.

www.cyclexpress.co.uk:lla (http://www.cyclexpress.co.uk:lla) hinnat ovat nähtävästi hieman alhaisemmat, ja sieltä saa 10% alennuksen yli £500 ostoksista. Sama R3 SL £2299 - 10% = 2619e, mutta en vahingossakaan löytänyt mainintaa, onko hinta alvillinen vai ei. Jos tuohon tulee brittien alv, on hinta 3078e.

Jedi-Sports ilmoitti, etteivät R3 ja R3 SL tule tarjoukseen, sillä mallit eivät uusiudu nähtävästi edes värien puolesta (paitsi R3:n etuhaarukan väri), tekivät kuitenkin tarjouksen 2350e ja 2950e. Laitoin kyselyn tuonne CycleXpressiin, katsotaan mitä vastaavat.

Toisena vaihtoehtona on sitten Spessun Tarmac SL2, jos Cervelo ei tärppää.

a.miller
25.09.2008, 19.54
CycleXpress ilmoitti, ettei toimita Cerveloja Suomeen... kuullostaa hieman kyseenalaiselta (ellei ole peräti laitonta) rajoittaa tavaran jälleenmyyntiä EU:n sisällä. Toki tätä on kuultu muualtakin, lienee Cervelon vaatimus jälleenmyyjille.

kaveri
25.09.2008, 22.54
No täällähän on jälleenmyyjä Cervelolle, että en pidä sitä mitenkään ihmeellisenä, ettei toimiteta. En oikein ymmärrä miksi niitä pitäisi ehdointahdoin ulkomailta tilata kun niitä täältäkin saa ihan kilpailukykyiseen hintaan. Ei ne täkäläiset listahinnat kuitenkaan kiveen hakattuja ole ja olen kuullut, että '08 mallin Cerveloista saisi ihan kivojakin alennuksia.

PTM
26.09.2008, 07.23
No täällähän on jälleenmyyjä Cervelolle, että en pidä sitä mitenkään ihmeellisenä, ettei toimiteta. En oikein ymmärrä miksi niitä pitäisi ehdointahdoin ulkomailta tilata kun niitä täältäkin saa ihan kilpailukykyiseen hintaan. Ei ne täkäläiset listahinnat kuitenkaan kiveen hakattuja ole ja olen kuullut, että '08 mallin Cerveloista saisi ihan kivojakin alennuksia.

Mutta kun jälleenmyyjä on se mikä se on, niin asiat eivät ole niin yksinkertaisia tavaran saamisen kanssa eli oma ko. merkin runko tilattu muualta...

vz
26.09.2008, 12.50
Mulla on vm 2008 Cervélo RS, koko 56. Kuskin pituus 182cm, jalan sisäpituus 87cm. Stemmi 11cm, sopivalta tuntuu.

Ostin Velosportista kun eivät ulkomailta toimittaneet. Saipahan koon varmasti kohdilleen. Kiekot ja kumit hommasin ite, ja sain tällä vähän hintaa alas.

Runkojen hinnathan ovat Cervelolla samat kaikkialla, joten jos hommaa osat muualta ja kasaa itse pääsee varmaan helpohkosti halvemmalla kuin itse pääsin.

a.miller
26.09.2008, 19.37

No, minusta on se on ihmeellistä, tosin ehkä ennen vanhaan autokauppojen väliset "myyntialueet" ovat tehneet tehtävänsä ja ihmiset pitävät sitä normaalina. Käsittääkseni se ei ole enää laillista, vaan rikkoo EU:n työvoiman ja tavaran vapaan liikkumisen periaatetta vastaan.

Juu, pitänee kysyä toki Velostakin, mutta rehellisesti sanottuna en usko, että hinnasta lohkeaa 25-34% pois (mallista riippuen), kun vertaa UK/Saksa-hintatasoon ja toki saatavuudellakin on painoarvonsa.

PTM
26.09.2008, 21.59
Kyllähän noita on saanut ihan hyvin ulkomailta ja jos joku paikka ei ole toimittanut Suomeen, niin se paikka kyllä kuuluu vähemmistöön.

Välistä ulkomailla on ollut aika hyviä tarjouksia, kun vain on jaksanut etsiä. Velosportilla ei kai noita ole paljoa varastossa ja hinnat on sitten sen takia ilmeisesti noita ohjehintoja. Vaan enpä tiedä moisesta, sillä kun kyselin Velosportista toimitusajoista, niin en saanut vastausta ikinä eli hintaan asti ei päästy koskaan... Ostin sitten rungon muualta ja sain sen onnekkaiden sattumien jälkeen lähes 40% halvemmalla ohjehinnasta.

Mutta ettei mene ihan Velosportin haukkumiseksi, niin täytyy sanoa, että ko. paikassa Tony hoiti hommansa hyvin. Mutta eipä olekaan enää töissä siellä.

MikiV
29.09.2008, 12.07
Tarjouksesta puheen ollen nyt lähtis P3C ihan käypään hintaan:http://www.bike24.net/1.php?content=8;product=5482;pid=34;menuid1=4;menu id2=34;ID=2378c179b66473d57633bc70ec847090

Mikrometri
29.09.2008, 12.25
CycleXpress ilmoitti, ettei toimita Cerveloja Suomeen... kuullostaa hieman kyseenalaiselta (ellei ole peräti laitonta) rajoittaa tavaran jälleenmyyntiä EU:n sisällä. Toki tätä on kuultu muualtakin, lienee Cervelon vaatimus jälleenmyyjille.

Tuo on täysin laillista. Mistä ihmeestä luullaan että tässä tapauksessa Kanadalainen firma joka myy made in china tehtyjä tuotteita ei saisi määrätä miten niitä kaupataan. Siinä ei ole EU:lla mitään tekemistä asian kanssa. He voi ihan itse päättää että kenelle myyvät,miten,mihin hintaan,antavatko alennuksia vai ei, myyvätkö jatkossa mille jälleenmyyjille jne.

a.miller
29.09.2008, 22.06
Sillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä, missä runkot on valmistettu tai minkämaalainen on valmistuttanut firma. Sillä sen sijaan on, että kuluttajan ja vähittäismyyjän välinen kauppa tapahtuu EU:ssa.

Cervelo voi kyllä päättää jälleenmyyjänsä, mutta ei voi heillekään myydä eri hinnalla, muistelepa miten autonvalmistajatkin joutuivat lopettamaan korkean autoverotuksen maiden (kuten Suomi) subventoimisen, eli eivät saa enää myydä suomalaiselle maahantuojalle halvemmalla kuin esimerkiksi saksalaiselle maahantuojalle.

Käsittääkseni EU:n perustamissopimuksen 81 artikla käsittelee juuri kyseistä asiaa.

Tässä ote Kilpailuviraston sivuilta:

Perustamissopimuksen 81 artiklan kohdassa 1 kielletään laajasti yritysten kilpailua estävä, rajoittava tai vääristävä yhteistyö. Kiellettyjä kilpailunrajoituksia ovat mm. kilpailijoiden väliset sopimukset hinnoista, tuotantomääristä tai markkinoiden jakamisesta sekä jakelusopimuksiin sisältyvät ehdot määrähinnoista tai asiakaspiirin rajoittamisesta.
Perustamissopimuksen 81 artiklan kohdan 3 mukaan kielto ei kuitenkaan koske sellaisia sopimuksia, joiden edut ylittävät niiden kilpailunvastaiset vaikutukset. Kielletyt sopimukset voivat olla kilpailun kannalta hyödyllisiä, jos ne tehostavat tuotantoa tai tuotteiden jakelua tai edistävät teknistä tai taloudellista kehitystä ja jos myös kuluttajien voidaan katsoa hyötyvän sopimuksista.On vaikea nähdä miten tämän tyyppinen rajoitus voisi olla sellainen, että myös kuluttajan voidaan katsoa hyötyvän tällaisesta sopimuksesta.

Erittäin mielelläni kuulen perustelut, joiden nojalla väität että "tuo on täysin laillista".

Samu Ilonen
29.09.2008, 22.37
Itselleni tulisi 56 cm runko (tällä hetkellä 555mm vaakaputkella oleva Focus + 130 mm stemmi, tuntuu kaikin puolin aika passelilta), äijän pituus on 181 cm.

Akka ajeli tuollaisilla Cerveloilla männäviikolla useampaan kertaan, 56cm kokoja ja mittaa 176m. Mulla oli 58:a ja mittaa 185cm. Akan mielstä Cervelo tuntui pienemmältä kuin hänen Colnagonsa joka on samalla vaakaputkella varustettu. Muut hänen maantiepyäränsa ovat 555mm vaakaputkilla molemmat paitti aika-ajopyörät. 130mm stemmin käyttö pyörän sovituksessa on kyllä erhe. Mitäs jos tarvit viä pitemman vähän ajan päästä? Yleensä asentoa pidennetään vähän ajan kuluttua mielemmin kuin lyhennetään ja pitkät stemmit ei ole aina kaiken paree ratkaisu jäykkyyden kannalta. Tekisi kovin mieli ehdottaa 56cm kokoa ja 120mm stemmiä...on säätövaraa stemmillä just hyvin +-10mm. Laitan Akalle sen kuitu-Gianttiin 110mm EA kuitustemmin ja vaaka on M-koossa 555mm.

plehti
29.09.2008, 22.56
Erittäin mielelläni kuulen perustelut, joiden nojalla väität että "tuo on täysin laillista".

Osa valmistajista on pyrkinyt torppaamaan nettikaupan s.e. vaativat "turvallisuussyistä", että heidän valmistamat pyörät toimitetaan asiakkaalle aina valmiiksi kasattuina face-to-face.

/ Panu.

vz
29.09.2008, 22.56
Akka ajeli tuollaisilla Cerveloilla männäviikolla useampaan kertaan, 56cm kokoja ja mittaa 176m. Mulla oli 58:a ja mittaa 185cm. Akan mielstä Cervelo tuntui pienemmältä kuin hänen Colnagonsa joka on samalla vaakaputkella varustettu. Muut hänen maantiepyäränsa ovat 555mm vaakaputkilla molemmat paitti aika-ajopyörät. 130mm stemmin käyttö pyörän sovituksessa on kyllä erhe. Mitäs jos tarvit viä pitemman vähän ajan päästä? Yleensä asentoa pidennetään vähän ajan kuluttua mielemmin kuin lyhennetään ja pitkät stemmit ei ole aina kaiken paree ratkaisu jäykkyyden kannalta. Tekisi kovin mieli ehdottaa 56cm kokoa ja 120mm stemmiä...on säätövaraa stemmillä just hyvin +-10mm. Laitan Akalle sen kuitu-Gianttiin 110mm EA kuitustemmin ja vaaka on M-koossa 555mm.

Jep 56:sta itsekin suosittelisin ketjun aloittajalle.

vz
29.09.2008, 23.00
Osa valmistajista on pyrkinyt torppaamaan nettikaupan s.e. vaativat "turvallisuussyistä", että heidän valmistamat pyörät toimitetaan asiakkaalle aina valmiiksi kasattuina face-to-face.

/ Panu.

Cervelollahan kyse ei ole tästä, koska runkosettejä myydään sellaisenaankin. Sen sijaan yksi syy voisi olla se, että ongelmatapauksissa voisi kääntyä aina helposti pyörän myyneen jälleenmyyjän puoleen.

Se nyt on kuitenkin nettikaupassa jo tutuksi tullut juttu, että jos jotain sattuu, saattaa kamaa joutua postittelemaan ulkomaille.

Samu Ilonen
29.09.2008, 23.10

a.miller
30.09.2008, 20.00
Kiitokset Samulle ja vz:lle mitoitustuesta, itsekin olen päätynyt samaan 56cm runkokokoon, samoin perustein. Tavoitteena on juuri tuo 120mm stemmi, josta pääsee sitten tarvittaessa kumpaankin suuntaan.

Delta-bike tarjosi R3 2008 hintaan 2250e, ja R3 SL 2009 hintaan 2700e. Nyt kun vielä saa vastaukset tuolta Primera-Sportsilta, niin homma pääsee käyntiin. :)

Samu Ilonen
30.09.2008, 20.35
Eipä kestä. Mulla on tossa pöydällä nääs muutama 2009' Cervelon kataloogi ja niistä geometrioden tutkailu on kooovin helppoa.

a.miller
30.09.2008, 21.17
Onko sinulla tietoa, onko noihin R3-sarjan malleihin tullut muutoksia vuodelle 2009? Etuhaarukka on vaihtunut 3T Funda Pro:ksi, tosin sen lienee saanut Wolf SL:n recallissa tilalle muutenkin. R3:n etuhaarukan väri on valkoinen, mutta äkkiseltään R3 SL:ssä ei ole muuta muutosta kuin CSC:n logon puuttuminen. Jossain näin R3 SL:n värivaihtoehtona musta/valkoisen rinnalla myös musta/hopean, mutta Cervelon sivuilta katsottuna se ei oikein käy ilmi.

vz
30.09.2008, 21.49
Onko sinulla tietoa, onko noihin R3-sarjan malleihin tullut muutoksia vuodelle 2009? Etuhaarukka on vaihtunut 3T Funda Pro:ksi, tosin sen lienee saanut Wolf SL:n recallissa tilalle muutenkin. R3:n etuhaarukan väri on valkoinen, mutta äkkiseltään R3 SL:ssä ei ole muuta muutosta kuin CSC:n logon puuttuminen. Jossain näin R3 SL:n värivaihtoehtona musta/valkoisen rinnalla myös musta/hopean, mutta Cervelon sivuilta katsottuna se ei oikein käy ilmi.

Funda tuli mun RS:n mukana jo tänä kesänäkin. Mun käsittääkseni RS, R3 ja R3-sl on miltei ellei jopa täysin samoja vuodelle 2009. Jos siis löydät hyvään hintaan 2008 malleja niin pus kii.

Torppis
01.10.2008, 13.53
Testasin 56 S2:ta 130 stemmillä. Liian pitkä, otan 110. Mitat 180 cm, jalat 87 cm ja satula 75 cm korkeudessa. Ajelen paljon alhaalta, kädet stongien mutkan klunssin kohdalta.

Samu Ilonen
01.10.2008, 20.06
Onpa sulla tyngät jalat? Mun Akalla on mittaa 176cm ja penkki 74cm....silloin 120mm lienee parempi kuin 110mm. Eikä ton koon pyörään pidempää kyllä viitsisi laittaakaan.

Cervelon mitoitus on kyllä melko kypsä, 56->58cm kokojen 15mm ero vaakaputkessa on aika raaka. Siinä on juuri hankala kohta ~180cm kuskeille.

OJ
01.10.2008, 20.45
Testasin 56 S2:ta 130 stemmillä. Liian pitkä, otan 110. Mitat 180 cm, jalat 87 cm ja satula 75 cm korkeudessa. Ajelen paljon alhaalta, kädet stongien mutkan klunssin kohdalta.
Mulla pituutta sentti enemman ja saman mittaiset jalat. Satula on mulla kylla maantiepyorassa 775mm korkeudella. Mun fillarin vaakaputki on saman pituinen kuin tossa S2:ssa ja ajelen 120mm kannattimella mika tuntuu hivenen lyhyelta aina silloin talloin.

Toi 110mm saattaa olla liika lyhyt kun 20mm ero on aika paljon vaikka 130mm tuntuikin pitkalta.

karva
02.10.2008, 11.08
Samu on ihan oikeassa Cervelon mitoituksesta n. 180cm pituisille. Itse olin ostamassa R3:sta 58 rungolla Velosportista mut sieltä sit ei koskaan myyty tänne "maaseudulle" ja käännyin Lahden Polkupyörähuollon puoleen. Virtasen Jari tyrmäs heti ajatukseni.On kuulema R3 pitkäjalkasen 90cm ja lyhytselkäselle (oma pituus 183cm) liian matala emäputki ja suositteli RS:ää jossa 20mm pitempi ja säästyvän 600euron käyttämistä vaikka parempaan osasarjaan tai kiekkoihin.Kesti vain kaksiviikkoa tilauksesta kun uusi RS oli ajokunnossa. Ammattimies kun kasas niin oli heti tanko,satula ja stemmi millilleen oikeis mitoissa.Itse en olis osannu pyörää koota niin joutui palvelusta hiukan myös maksamaan.Hyvä puoli asiassa on että, nyt saan varaosista ja tarvikkeista tuntuvat alennukset hinnat melkein nettikauppojen tasolla.Ps.Hyvästä palvelusta kannattaa maksaa.

fratello
02.10.2008, 11.18
Tommoselle palvelulle olis tilaa myös täällä Helsingin päässä.

vz
02.10.2008, 14.39
Itsellenikin on RS istunut mainiosti korkeamman emäputkensa ansiosta. Penkki on 77cm korkeudella - kuskin pituus siis 182 ja jalat 87, pyörä 56.

Koko on just sopiva ilman ainuttakaan spaceria ja pyörä myös näyttää paremmalta kuin 2cm spacereilla varustettu matala runko. Onhan se tukevampikin noin. Eikös se ole niinkin, että spacerpino siirtää painopistettä taaksepäin pyörälle suunnitellusta, jolloin ajettavuus muuttuu.

Tällä hetkellä ajan tosiaan 11cm stemmillä, joka on -6 asteinen, eli pyörään asennettuna 11 astetta nouseva. Notkeuden hiljalleen parantuessa ajattelin kokeilla -17 asteista kannatinta, jolloin efektiivinen pituus hieman kasvaisi ja samalla tanko laskisi pari senttiä alemmas. Ois sit taas vähän nopeampi :D.

Pyöräpummi
02.10.2008, 14.54
Onpa sulla tyngät jalat? Mun Akalla on mittaa 176cm ja penkki 74cm....silloin 120mm lienee parempi kuin 110mm. Eikä ton koon pyörään pidempää kyllä viitsisi laittaakaan.

Lyhyet jalat (suhteessa) ovat maskuliininen taistelijan merkki! Sitä voimakkaampi on ylävartalo.
Naisilla on yleisesti ottaen pidemmät jalat suhteessa. Sen lisäksi ylävartalo on muutenkin pienempi ja heikompi.

a.miller
02.10.2008, 19.33
Satulan (yläpinnan) korkeus on muutenkin vähemmän tarkkaa tiedettä, sillä satulan muotoilu ja jousto vaikuttavat tuohon korkeuteen.
Itselläni Fizikin Arione on yläpinnasta mitattuna n. 10mm korkeammalla kuin Spessun Toupe. Jälkimmäinen on tasaisempi, ja ehkä hieman vähemmän pehmustettu kuin Fizik. Jalan sisämitta on itsellä 86.5cm, satulan korkeus nyt 760mm tuon Toupe:n kanssa, Arionella siis n. 770mm.

a.miller
05.10.2008, 11.14
Primera-Sportsin toimituskulut £88.39 Suomeen (melko reilut muihin nettikauppoihin verrattuna, esim. Delta-bike vain 22e).

Joka tapauksessa R3 ´08 lähtisi toimituskuluineen 2125e ja R3 SL ´08 2530e hintaan em. liikkeestä. Delta-biken '09 SL:n mukana tulee 3T:n tolppa, Primeran ´08 SL:n tolpasta ei täyttä varmuutta, varmaankin Syntacen P6, haarukat kummassakin 3T Funda Pro (kuten myös R3:ssa).

Vajaa 200e tulee siis hintaeroa '08 ja '09 SL:ien välille, jälkimmäisen musta/hopea väritys hieman mietityttää, siitä kun ei ole kuin Cervelon sivulla oleva hyvässä valaistuksessa otettu studiokuva, josta harmaan sävy ei täysin käy ilmi.

Itse rungon osalta eroja ei ole, joten väritys ja vuosimalli (mikäli valinta on SL) sekä todennäköisesti tolppa ovat sitten ne, joiden perusteella valinta pitää tehdä. :seko:

Torppis
06.10.2008, 10.47
Itseäni sekoittaen, Peter IK:sta opasti ajoasentooni pitempää stemmiä. Alanko siis zoomaamaan 54 runkoa??? Kertokaas viisaammat.

a.miller
06.10.2008, 20.15
Viisaudesta en tiedä, mutta minkä mittainen stemmi sinulla nyt on tuon Olmon kanssa? Koskiko tuo kommentti nimenomaan nykyistä pyörää ja sen ajoasentoa? Käsittääkseni ns. pitkä yläkroppa puoltaa hieman isompaa runkokokoa.

Torppis
07.10.2008, 11.17
Olmo Tekno KT 56:ssa 130 stemmi ja spacereita juuressa. Pitänee ottaa klisuja pois, että pääsee pidemmälle. Tämä liittyy taas satulan hienoiseen laskuun. Eli; testipenkissä Olmosta tuli 56:nen ja nyt alkaa löytyä hyvät säädöt.

Silti olen kahden vaiheilla Cervelon rungon kanssa, otanko spacereita 54 cm:lle vai yritänkö löytää 56 cm rungolle ja 130 stemmille satulan paikkaa säätämällä sopivan kombinaation. Huhhuh.

Raakahanu
07.10.2008, 12.16
On kuulema R3 pitkäjalkasen 90cm ja lyhytselkäselle (oma pituus 183cm) liian matala emäputki ja suositteli RS:ää jossa 20mm pitempi ja säästyvän 600euron käyttämistä vaikka parempaan osasarjaan tai kiekkoihin.
Eli minkä kokoisen RS:n sitten ostit? Olen itse sentin lyhyempi, jalat yhtä pitkät. Ei ole helppoa huippumallin elämä.

karva
07.10.2008, 13.37
RS 58 rungolla ja 120mm stemmillä tuli ostettua. Aluksi tuntui oudolta 55:sen Nirosen jälkeen mut heti ekalla lenkillä unohtui selän venyttely/lepuuttaminen.Kolmetuhatta kilsaa takana ja helppoa oli elämä TdH:n kasaan asti.

Raakahanu
07.10.2008, 15.40
Prkl, en kyllä saa itseäni väännettyä viiskasiin mitenkään. Onko mulla tosiaan niin lyhyet kädet? Pakko mitata kyllä joka paikka uudelleen. Noi 2008 tarjoushinnat hotsittais, mutta saa nähdä onko vuoden alussa enää muuta kuin pygmi- ja jättikokoja jäljellä...

karva
07.10.2008, 16.12
Kyllä minäkin epäilin et on 58 liian iso mut kun emäputki 20mm pitempi kuin 56:ssa niin stemmi saa olla ala-asennossa. Yritin ehdottaa 56:sta ja stemmi yläasennossa, ei antanut myyjä periksi:pyörän tyylikkyys kärsii ja halus ostajan olevan tyytyväinen heti ekojen lenkkien jälkeen. Pöörä on nyt Lahden Polkupyörähuollossa tarkastuksessa ota yhtettä Virtasen Jariin ja käy koeajolla.

Torppis
29.10.2008, 12.23
Kävinpä sitten Italiassa, Milanon ja Bergamon seudut tuli tutuksi.
Mukaan tarttui 55cm DeRosa Avant punainen. Hintaa oli 1300€. Sori vaan Cervelot.

Mutta jos käytte seuduilla, eikun liikkeisiin tinkaamaan. Tehtaat ottaa vastaan ja myy halvalla jos sopii etukäteen jonkun kanssa treffit ja sanoo vaikka harkitsevansa maahantuontia.

Hans Opinion
06.11.2008, 13.33
Hanssi hankkimassa eukolle 51 kokoista Cervelo 2008 ÄrÄssää jonka TT on valmistajan mukaan 532mm.

Kummallista venkoilua täällä kuulee tämän virtuaali-putken (TopTube) tiimoilta. Kyllä homman pitäisi olla niin että valmistajat ilmoittaa standardina tämän tärkeän mitan jotta kuluttajan ei tarvitse ruveta ostohetkellä arpomaan oikean kokoista raamia.

No näiden juttujen ja arpomisen tuloksena päädyin siihen että jos hakusessa on TT 520-530mm niin oikea Cervelo-koko on RS-mallista mainittu 51 ja loput säädetään stemmillä (nyt TT+stemmi 530+100).

Arvoinko oikein, mitä mieltä on raati täällä?

Hans Opinion
25.11.2008, 11.01
Hanssi hankkimassa eukolle 51 kokoista Cervelo 2008 ÄrÄssää jonka TT on valmistajan mukaan 532mm.

Kummallista venkoilua täällä kuulee tämän virtuaali-putken (TopTube) tiimoilta. Kyllä homman pitäisi olla niin että valmistajat ilmoittaa standardina tämän tärkeän mitan jotta kuluttajan ei tarvitse ruveta ostohetkellä arpomaan oikean kokoista raamia.

No näiden juttujen ja arpomisen tuloksena päädyin siihen että jos hakusessa on TT 520-530mm niin oikea Cervelo-koko on RS-mallista mainittu 51 ja loput säädetään stemmillä (nyt TT+stemmi 530+100).

Arvoinko oikein, mitä mieltä on raati täällä?

Cervelo saapui ja noudin sen lähi-valintatalosta (!). Pikaisen mittauksen tuloksena vaakaputki on balttiarallaa 15mm ilmoitettua lyhyempi, tämä ei kuitenkaan ole ao. tapauksessa ongelma.

Nätti kuttaperkkahäkkyrä perinteisellä musta/puna/valko CSC-lookilla... laadukkaan oloiselta vaikuttaa. Raami painaa 963g ja haarukka pitkänä 367g, suht'koht kevynen pyörä pitäisi syntyä DA:n palikoilla, avo-kustomikiekoilla (Tune/DT/Sapim) ja hyvillä "perus" palikoilla (Syntac, jne).

OJ
25.11.2008, 15.42
Vähän off-topiccia.

Koitettiin saada Cervelo kaupan valikoimiin. Ensin Cervelon myyntiedustaja ei ilmaantunut kahteen sovittuun tapaamiseen Montrealin ja Vegasin messuilla. Sitten ko. heppu ei vastannut puhelimeen tai sähköposteihin. Kaikki tämä siis sen jälkeen kun kaveri ilmoitti, että "juujuu, tottakai me halutaan myydä pyöriä teille" ja oltaisiin vain käyty meidän olematon 20-25 pyörän ennakkotilaus läpi.

Lopulta tyyppi soitti reilu viikko sitten, että ei voikaan myydä pyöriä meille. On kuulemma liian aikaista laajentaa uuteen kauppaan, joka ei panosta kovin aktiivisesti maantiehen ja triathloniin. Oltiin siinä sitten huuli pyöreänä kun meidän kauppa järjestää/sponsoroi 10-15 kisaa kauden aikana, on tunnettu nimenomaan maantiekauppana, on ainoa pyöräkauppa tässä kylässä mikä pitää triathlon märkäpukuja yms. triathlon sälää varastossa ja kauppa on isoin pyöräkauppa Toronton ja Calgaryn välillä. Kun kaksi tässä provinssissa Cerveloa diilaavaa puljua ei ole juurikaan kytköksissä maantiepyöräilyyn tai triathloniin (toinen on enemmänkin retkeilytarvikekauppa), niin toi selitys kuulostaa vähän kummalta.

Ei siinä mitään jos ei halua myydä pyöriä. Monet firmat seuraa pari vuotta tarkemmin kaupan toimintaa ennen tilin avaamista. Olisi asiallista käytöstä ilmoittaa, että ei me myydä teille pyöriä tänä vuonna. Pitää vaan sitten tilata enemmän Kuotaa ja soitella Feltille, että otettaisiin teidän maantiepyöriä myyntiin.

Olis ollu kiva myydä Cerveloa, mutta ensi vuonna sitten.

wanderer
25.11.2008, 17.04
Täällä kuumottaisi rakennella P3C. Harmillisen huono saatavuus tuolla '08-mallilla enää. Kuukauden verran taidan olla myöhässä.
Ei oikein kiinnosta maksaa 400 euroa enemmän '09-mallista, jonka värityskin on huonompi kuin -08:n...

Ironman
25.11.2008, 20.17
Täällä kuumottaisi rakennella P3C. Harmillisen huono saatavuus tuolla '08-mallilla enää. Kuukauden verran taidan olla myöhässä.
Ei oikein kiinnosta maksaa 400 euroa enemmän '09-mallista, jonka värityskin on huonompi kuin -08:n...
Siistin värinen on -09 runko ja ei ole CSC logoja.

kaveri
25.11.2008, 20.54

Eikö Kimmolla ollutkaan sulle sopivan kokoista '08:a hyllyssä hyvänä pakettina stongan kanssa?

Aika mielenkiintoinen tuo OJ:n kommentti. Kun tiedän miten helposti Cervelo-edustus kotimaiseen liikkeeseen tuli, niin vaikuttaisi vähän, että paikallinen myyjä on halunnut pitää tiukasti kiinni yksinoikeudestaan myydä Cerveloa. Selitykset olivat kyllä aika huonoja. Toivottavasti saatte ensi vuodeksi Cervelon valikoimaanne. Ja terkkuja täältä lumisesta Suomesta! :)

Matias

wanderer
25.11.2008, 22.23
No ku miä tarttisin sittenkin 56-kokoisen. 58:n vaakaputki on 75' satulakulmalla liian pitkä ja 78' satulakulmalla penkkiä ei saa 5cm sääntöön.. :(

Samu Ilonen
27.11.2008, 14.25
Tilasin Akalle yhen Cervelon varuiksi jos ei kerkiä rakenteleen itte. Sellasen 51cm P2:n. Nyt meillä on molemmilla kuituiset aika-ajofillarit ja toiset varuiksi. :D

Tilasin myös yhen ylimääräisen satulatolpan että saa tehdä combon.

Ironman
27.11.2008, 17.54
Mistä sää Samu tolpan sait tilattua ?

Samu Ilonen
27.11.2008, 18.59
Cervelo kaupasta.

:D

Niitä saa kai kaikista mitkä merkkiä myy mutta Velosport oli nyt kyseessä. Halpa se ei ole sitten.

Tilasin 60cm koon tolpan niin on varaa sahata yläpäästä pois eikä tarvi jatkaa. Multa jää sitten varalle 51cm koon tolppa joka joutaa jos joku tarvii. Tietty voisin sen combon tehdä "naatitusta" Cervelon tolpastakin kun jollakin sellanen on kuitenkin, klämppi on sen verran vekkuli rakennelma. Tai sitten teen muatin ja vähän sippoisempaa versiota tolpasta, orginaali on Akan käyttöön varmaan vähän überkill rakennelma. Ja muutama uusi Cervelon Wolf etuhaarukkakin olisi nurkissa jos joku tarvii. Reynold taitaa tulla nokille. Ja TT-tangon rakentamiseen panostetaan sitten "vähän" enemmän. Täytyy vaan varoa ettei tuu alipainoinen mutta sitten täytyy hankkia tehomittari siihenkin painoksi. Ja vaijerienveto rungossa kun pistetään uusiksi niin tulee siitäkin muutama g lisää...takuun perään tässä pelissä ei huudella vaan vauhdin.

kervelo
27.11.2008, 20.07
Täällä kun muutkin kauppaavat tolppiaan, niin minä myös: minulta löytyisi soloistiin sopiva alutolppa joutilaana. Hommasin tuon tolpan pelkästään sen käännettävän nupin takia, jos vaikka olisi tullut tarvetta satulan vaihteluun. Eipä tullut.

kervelo
28.11.2008, 09.14
Mistä sää Samu tolpan sait tilattua ?

PBK (http://www.probikekit.com/advsearch.php?AQUERY=cervelo&INSTOCK=Yes&START=0&LIMIT=17) myy Cervelon tolppia. Yleensä varastossa on kuitenkin vain 1-2 kpl.

wanderer
28.11.2008, 11.25
No nyt on sitten P3C tilattu. Cervelokaupasta.
Vielä tarttee kammet+rattaat, stemmin, polkimet ja etuvaihtajan. Dura-ace/Ultegra-palikoilla kasaillaan, kiekot on 808+909.
Ja sitten pitää reenata.

Sidi
28.11.2008, 12.04
Naisilla on yleisesti ottaen pidemmät jalat suhteessa. Sen lisäksi ylävartalo on muutenkin pienempi ja heikompi.

Oman pitkäaikaisen, silmämääräisen tutkimuksen mukaan ainakin pääkaupunkiseudulla naisten jalat ovat todella lyhyitä. Selkä/jalka suhde näyttää kyllä olevan niin että selkä voittaa...

Siksi olenkin ihmetellyt miksi se naisten vaakaputki pitää olla niin lyhyt.

Ja täällä palstallakin useasti nimenomaan naiset tarvii todella matalia runkoja. Lyhyet jalat.

Mutta ilmeisesti te olette niin nuoria, että silmät hakeutuu vain pitkäjalkaisiin mallityttöihin...

Mistä muuten tulee nimitys "persjalkainen"?

Juide
28.11.2008, 13.04
Mistä muuten tulee nimitys "persjalkainen"?

XX cm korkeudella maasta pitäisi olla vielä jalkaa, mutta onkin perse?

Samu Ilonen
28.11.2008, 14.34
Oman pitkäaikaisen, silmämääräisen tutkimuksen mukaan ainakin pääkaupunkiseudulla naisten jalat ovat todella lyhyitä. Selkä/jalka suhde näyttää kyllä olevan niin että selkä voittaa...

Meillä kotona on 3% pituusero sisräreisi/koko torsonmitta suhteessa mun hyväksi. Mutta Akka ajaakin "miästen" M-S koiden filoilla, eikä ole siis mikään kiäpiö.

Hans Opinion
01.12.2008, 14.57
No nyt on sitten P3C tilattu. Cervelokaupasta.
Vielä tarttee kammet+rattaat, stemmin, polkimet ja etuvaihtajan. Dura-ace/Ultegra-palikoilla kasaillaan, kiekot on 808+909.
Ja sitten pitää reenata.

Älä suotta, kyllä "nuilla" lähteee treenaamatta!

OJ
01.12.2008, 16.59
Aika mielenkiintoinen tuo OJ:n kommentti. Kun tiedän miten helposti Cervelo-edustus kotimaiseen liikkeeseen tuli, niin vaikuttaisi vähän, että paikallinen myyjä on halunnut pitää tiukasti kiinni yksinoikeudestaan myydä Cerveloa. Selitykset olivat kyllä aika huonoja. Toivottavasti saatte ensi vuodeksi Cervelon valikoimaanne. Ja terkkuja täältä lumisesta Suomesta! :)

Matias
Noh...lauantaina sitten täkäläisen Cervelo kaupan naapurissa oli tulipalo. Noin kolme tuntia uutisen julkaisun jälkeen pomon puhelin soi ja tuli tiedustelua, että vieläkö Cervelo kiinnostaa. Myyntiedustajan toiminta ei varmaankaan kuvasta koko yrityksen toimintaa, mutta pikkusen mätää meininkiä mun mielestä.

Pääsin viikonloppuna hipelöimään P4 runkoa ja koko fillaria. Harmi vaan, että tiet oli sen verran tukevassa jäässä Quebec Cityssä, että koeajosta ei ollut puhettakaan. Se on kyllä hieno runko. Jos talon remontti ei maksaisi kättä ja jalkaa, niin aika-ajofillarin hankinta voisikin olla ajankohtainen.

wanderer
01.12.2008, 17.21
Älä suotta, kyllä "nuilla" lähteee treenaamatta!No ei sitte reenata.
Jos vielä tempokypärän ostais, niin sitten ei varmaankaan edes tartte polkea kun jo mennään neljääkuutta?

Samu Ilonen
01.12.2008, 22.31
Meillä voi olla pari Giron M-koon TT-pottaa ylymääräisenä jos menee vaan uusi väri läpi "hallituksessa"... :D

wanderer
01.12.2008, 22.57
Pistetään sellainen.
CRC:ssä näyttäis olevan tempokypäriä monenlaisia..myös '09-mallisia.

kpyora
02.12.2008, 00.02

Ilmoitus kannattaisi postata myös EU:n kilpailukomissaarille ;) Ovat saaneet jopa autotehtaat luopumaan moisesta.

Samu Ilonen
02.12.2008, 10.14
On tää raskasta. Pitäsisi valita jarrut Akan TT-Cerveloon. Ajatus oli että TRP:tä kun sitä kerran tuonmaahan vuoden vaihteesta lähtien..runko kun on valko/punainen niin joko hiilikuidun värinen tai sama valkoisena eli TRP R950SL taakse ja eteen T925 punaisena. Hausko ero moniin merkkeihin on titaanihilppeet, ei ruastu...

http://us.st12.yimg.com/us.st.yimg.com/I/trisports_2030_40211169

http://mos.bikeradar.com/images/news/2008/04/29/TRP_950_white-798-75.jpg

Punaisene noi on paljon paremman väriset mutten löytänyt linkitettävää kuvaa:

http://www.borandia.dk/Tools/Images/Resize.ashx/12faa341-6926-4023-9356-871f6026a5ad/390x300/T925F.jpg

Tua on pareet kuvat:

http://www.trpbrakes.com/t925.html

Sit tietty olisi parit Zero Gravityt, Recordit ja Cane Creekin 200SL pari olisi myös. 200SL on kyllä virtaviivaisen sippoisen näköinen ja kevyt mutta jarruteho ja keskitys on....ZG taas vähän "tiiliskivi" muotoilultaan...Recordit taas painavat.

Täytyypä arpoa.

Mikrometri
02.12.2008, 14.21
Ilmoitus kannattaisi postata myös EU:n kilpailukomissaarille ;) Ovat saaneet jopa autotehtaat luopumaan moisesta.
Urbaani legenda. Ei pidä paikkaansa yhdenkään autotehtaan suhteen.
Viherkommareiden toivomus joka ei koskaan toteudu.
Ja taitaa Cervelolla olla enemmän kiinnostusta vaahterasiirapin väriin kuin
jonkun komissaarin kirjeisiin....

Samu Ilonen
12.12.2008, 14.52
Jottei menisi jorinan puolelle lainkin niin pari kuvaa.
Kovin kalpia ja painava tuo P3 mualmanmestauusversio, haarulla lihonut värin takia 20g, nyt 395g ja runkokin on 1302g. No oneksi lienee Suomen Ainua. Toi toinen on P2 kun en osannut päättää väriä. 1340g ja keula 375g, on samaa mallia. Kummatkin on Akan kokoa, 51cm, toi värin valinta oin NIIN vaikiaa...kelpaa kinnailla kun tulee viää oivat hilppeet...on kyllä livenä ns. ihan kivan näköisiä...

Tokis valkia fillari tarvii valkiat petaalit ja punainen punaiset. Harvi ettei ole "White" osassarjaa, savat kummatkin tyytyä Red:iin...

http://weightweenies.starbike.com/forum/download.php?id=28470

http://weightweenies.starbike.com/forum/download.php?id=28469

http://weightweenies.starbike.com/forum/download.php?id=28472

Leku
12.12.2008, 22.24
Toi valkia etenkin on kyllä korea. Hyvin sopii valkonen Lightweightin takalevy taakse. Jos sitä ny jaksaa käyttää. Vai pitääkö jotain sippejä laittaa?

Samu Ilonen
12.12.2008, 22.41
Juu, EI tuu Zippejä. Liian hapokasta kuulemma. Mut mää kyllä korjaan niitä mielelläni yhä. :D Uudet Lightweight:it kuulemma pitäisi saada Gen III ja 12 pinnaisena. Ei kelpaa kokeilun jälkeen Zippit ja levyt yms markkinahulabaloohärpätteet. Tarkka Akka. Ei perusta hypestä vaan haluaa kokeilla ja päättää vasta sitten millä ajaa. Kyllä viime kesä menikin testaamisen piikkiin.

No siksipä aloitin erän oivan hiilarikiekkomerkin muahantuonnin:

http://www.ffwdwheels.com

On DT navat, Powertap tehomittarit ja Sapim plaatupinnat. Jotenkin äimistelin hinta/laatusuhdetta...

Noita pitää ottaa sitten keikenmoiset hyllyyn niin saa naapurin Conti-tiimin vekarat tyypätä Akan JÄLKEEN...

Ja mää olenkin halunnut omaan Cerveloon matalat hiilarikiekot.

ppm
26.12.2008, 14.56
Kaikki kiekot eivät sitten näköjään sovi tuohon runkoon:
http://www.cervelo.com/bikes.aspx?bike=S32009

Samu Ilonen
28.12.2008, 17.37
Muuten siitä jorinasta että Cervelon maantiepeleissä olisi lyhyemmat vaakaputket kuin ilmoitettu, ei tunnu se väite kyllä pitävän paikkansa. Mittailin tossa 54cm RS:n vaakaputkea ja sitten vasta tarkastin mitä sen piti olla ja mittaus oli ihan sama kuin ilmoituskin.

BTW, 54cm 08' RS painoi 1008g kaikkinen tolpankiristimineeen ja pulletelineen ruuvaineen yms hilppeineen 1008g. Aika vähän minusta rungon tukevuuteen nähden. Esim mulla korjauksessa olleet Orbea:t on kyllä ollut jo "näppituntumalta" aika huteria tohon verrattuna. Tohon runkoon kyllä kannattaa vaihtaa heti 3TTT tolppa, sopii väriin ja lähtee grammoja läjä. Katkaisematon musta Funda keula oli taas 375g.

Samu Ilonen
30.12.2008, 21.34
Mittailin tossa muutamaa Cerveloa. 54cm P2-P3 painoero näytti olevan 85g, P3 toki vähemmän. Eli P3 1234g mikä on aika vähän kun puhutaan Aikuiselle Miähelle, ~180-186cm, sopivasta koosta ja nuin tyrnästä rungosta.

a.miller
02.01.2009, 13.56
R3 SL 2008 koko 56 cm, pelkkä runko painoi 828g, ja juomapullotelineiden ruuvit, vaijereiden ohjain sekä satulatolpan kiristin mukaanluettuna 852g.

Haarukka lyhentämättömänä (300mm putki) 377g, tosin tuohon tulee vielä alumiinisen sisäholkin paino 21g lisäksi. Toki tuosta on kahta käsitystä, toiset käyttävät ja toiset eivät. Vanhempi haarukan manuaali mainitsi molemmat tavat mahdollisiksi, tosin tukevuus stemmin ylikiristämistä ja/tai muuta kovaa kuormitusta vastaan on luonnollisesti heikompi ilman tuota sisäholkkia.

Laakerit ylä- ja alakartioineen + kansineen, suojaholkkeineen, pultteineen jne. 77g.

wanderer
02.01.2009, 16.53
Minusta se alumiininen holkki on ihan viksu. Ei tartte turata niiden painavien expanderien kanssa. Holkista voi vielä sahata muutaman sentin pois, kun se on melko pitkä.

Samu Ilonen
02.01.2009, 16.56
Oi Milleri, oletko punnannut "tavallista" R3:sta? Eli jos RS on ~kilon ja R3SL ~850g niin R3 jotain siitä välistä, joku reilu 900g?

Toinen kiinnostava olisi S3:n paino, joku 950g vai mitä???

On noi oikiasti punnittuina kyllä ihan "riittävän" sipppoisia. :D

a.miller
02.01.2009, 21.58
Ei ole ollut tilaisuutta punnita noita muita, mutta 2009 R3 SL tulee muutaman viikon päästä. Eri foorumeilta poimittuna ero R3:n ja R3 SL:n välillä on vain 40-80g (eli todennäköisesti valkoisen vaatiman paksumman maalikerroksen tuoma ero).

51 cm R3 SL: 791g, 795g, 804g ja 806g
54 cm R3 SL: 785g, 811g ja 940g
56 cm R3 SL: 835g ja Tour 825g

56 cm R3: 870g, 873g,
58 cm R3: 906g, 930g

OJ
08.01.2009, 18.39
Viimeisimmän "tiedon" mukaan Super Record ei välttämättä sovi S3 runkoon. Alkaa jotenkin S3 vaikuttamaan pikkusen epäonnistuneelta tuotteelta.

Wilier
09.01.2009, 17.42
Viimeisimmän "tiedon" mukaan Super Record ei välttämättä sovi S3 runkoon. Alkaa jotenkin S3 vaikuttamaan pikkusen epäonnistuneelta tuotteelta.

MIkä tähän olisi syynä? Olisiko syy takahaarukan lyhyys 399 mm, kun Campan mukaan minimum chainstay length pitäisi olla 405 mm? Minulla on vähän samansuuntainen ongelma Kuota Kom-projektin suhteen, kun siinä on ko. pituus 402 mm. Onko kuudella tai kolmella millimetrillä oikeasti väliä ketjun taipumisen suhteen? Ei kai siinä muusta voi olla kysymys? Onko tästä lyhyydestä oikeasti haittaa (vaihteiden toiminnalle), vai vaan nämä Campagnolon tavanomaiset seuraamukset eli onnettomuudet, henkilövahingot ja kuolema?

OJ
09.01.2009, 21.07
MIkä tähän olisi syynä? Olisiko syy takahaarukan lyhyys 399 mm, kun Campan mukaan minimum chainstay length pitäisi olla 405 mm? Minulla on vähän samansuuntainen ongelma Kuota Kom-projektin suhteen, kun siinä on ko. pituus 402 mm. Onko kuudella tai kolmella millimetrillä oikeasti väliä ketjun taipumisen suhteen? Ei kai siinä muusta voi olla kysymys? Onko tästä lyhyydestä oikeasti haittaa (vaihteiden toiminnalle), vai vaan nämä Campagnolon tavanomaiset seuraamukset eli onnettomuudet, henkilövahingot ja kuolema?
Eturattaat tossa Cervelossa pitäisi olla ongelmana. Ja itse asiassa kaikki Ultra Torquet eikä vain SR. Eturatas siis ottaa runkoon kiinni joissakin rungoissa, mutta osassa rungoista saattaa toimia.

KOM toimii aivan loistavasti Recordin Ultra Torque kammilla, ei edes tee tiukkaa. Ainoa ongelma on ilmeisesti pieni heitto Kuotan keskiökierteissä. Kun vedät keskiön kireälle, niin saattaa olla irrottaminen aikamoista synnyttämistä. Mulla rusahti kyljestä jotain vähän vituralleen viime keväänä keskiötä irrottaessa ja parani jo syyskuussa.

Wilier
09.01.2009, 22.44
KOM toimii aivan loistavasti Recordin Ultra Torque kammilla, ei edes tee tiukkaa. Ainoa ongelma on ilmeisesti pieni heitto Kuotan keskiökierteissä. Kun vedät keskiön kireälle, niin saattaa olla irrottaminen aikamoista synnyttämistä. Mulla rusahti kyljestä jotain vähän vituralleen viime keväänä keskiötä irrottaessa ja parani jo syyskuussa.

Ainoat osat, jotka KOMissa on oikeasti kiinni, ovat juuri Ultra Torque laakerikupit. Laitoin käsivoimilla ja ruuvilukitteella. Kampia vasta mallailin ja tuntuivat sopivat hyvin. Ruuvilukitetta ajattelin tässäkin käyttää. Toiveissa on, ettei irroittaminen olisi ajankohtaista useampaan vuoteen. Kylki, tai lapa, on kyllä viturallaan ilman tätäkin juuri nyt. Ei voi johtua KOMista, kun se oli jo ennen sitä.

capitano
10.01.2009, 10.22
[quote=Leku;1038567]Toi valkia etenkin on kyllä korea.

En tiedä mikä on mut mun silmään toi Kervelo ei iske lainkaan. Tulee traktori mieleen verrattuna muutamiin muihin merkkeihin Jottei synny likaa meteliä jätän nimet mainitsematta.

Samu Ilonen
12.01.2009, 20.49
Siinä sulle mun firman edustus-traktori!

http://weightweenies.starbike.com/forum/download.php?id=29126

Jaha, nyt jamppa on väsy. Akka herätti 4:30 ja karkasi ite Turkuun. Perkule...

OJ
12.01.2009, 21.55
Jääkö paljonkin ilmaa levyn ja takahaarukan alaputkien väliin? Taitaa olla yksi nopeimmista aika-ajorungoista.

Samu Ilonen
12.01.2009, 22.14
En tiä viä. Ja noita Fast Forward 90mm etukiakkoja pitäisi saada kanssa, dt 190 navalla niin saa keraamikuugelit mukaan. Lähtis toi lumi ja jää jo...

tomibert
12.01.2009, 22.35

Tässäpä aivan loistava esimerkki nykyajan rumimmasta muotivirtauksesta, jossa polkupyörään pyritään sijoittamaan niin suuria kaupallisia tekstejä kuin siihen suinkin sopii. Tässäkin laitteessa olisi tuota pintaa vaikka kuinka kaunille maalaukselle, mutta kun ei osata, niin ei osata. Ja sama jatkuu kiekoissa.

OT: Samu-sedän kirjoitusten toimituksellinen sisältö alkaa kohta vaatia otsikkoon lisätiedon "ILMOITUS". Niin isolla kuin siihen mahtuu.

- Tomi

Samu Ilonen
12.01.2009, 22.44
Mitenkähän tonkin maalaisi niin että siitä nätin saisi? P3 viä oli kurvikas mutta P4 ei kyllä ole minusta nätti vaikka hippikuvioita maalaisi. Nopea se on, nätti ei.

Ja minusta pelkistettyt logot ei ole aina rumia. Joskus vaan ne kukkatapetin näköiset colnagot yms alkaa riittämään toviksi.

Shamus
12.01.2009, 23.17
Komee kuva
...

PTM
13.01.2009, 11.37
Viimeisimmän "tiedon" mukaan Super Record ei välttämättä sovi S3 runkoon.

Urbaani legenda eli http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=WHATS_NEW&PRSET_VERSION=28&WHATS_NEW.ID=248&utm_medium=email&utm_source=Email+marketing+software&utm_content=298732426&utm_campaign=Introducing+Kimber+PepperBlaster+Pepp er+Spray+_+djhdz&utm_term=Dept.+of+Rumor+Eradication .Toki tuohon suunnitteluun olisi voinut kiinnittää huomiota...

Samu Ilonen
13.01.2009, 13.23
.Toki tuohon suunnitteluun olisi voinut kiinnittää huomiota...

Liekö asiaan vaikuttanut se hieman kypsä seikka että Campaa ei saa valmiissa Cerveloissa, mikä on huono syy, tai se että oli niin kamala kiirus suunnittelipöydältä voittamaan Olympia-mitaleita. Sekin on huono syy, olisivat tehneet yhden demorungon Mr C:n mitoilla ja äimistelleet sitten tota. Olympia versiossa on tietty viä lisää tarkkuutta, paksumpi valkea maali nääs.

Toi kammen ja renkaan välinen chain stay on hankala suunnitella. Kokeilpaapas ite? Mää olen kokeillut muutaman kymmenen kertaa. Kampia ja gummeja on kaikenmoisia mutta auta armias jos suunnettelet vähänkin liikaa tilaa niin tuloo sellainen kuuluisa "vihreä pyörä". Sellanen mihin on pakko laittaa Lightweightit tai alla on melkoinen käärmes ja jarrupalat kuluvat ylämäessäkin.

No ei toi ole todellinen ongelma johonkin vetelään chain stayhyn verrattuna. Toi on vain mekaaniskosta kiinni.

Junnuraita
13.01.2009, 13.25
Eli ei mee suoraan vaan joutuu simmaa.OJ oli sitten ihan oikeessa.Toisaalta luulis Cervelon ottavan tommosen jutun huomioon.Eli ottaa huomioon että komponetit sopii ellei sitten ole tulossa omia leegoja.
Samu varmaan pystyy sanomaan että antaako campan kammet niin paljon periksi että voisi osua runkoon???

Samu Ilonen
13.01.2009, 13.35
En usko niiden taipuvan yhtään. Tai sitten kuski omaa aika "mielekiintoisen" polkutekniikan/tehon jos NOSTOVAIHEESSA saa ne taipumaan??? Ei taida kenekään kuskin teho olla 100% kammen ollessa siinä asennossa.

Toivottavasti pääsen ensikuussa ajamaan tollasella, tosin Red:illä. Varmaa on etta asiasta keskultellaan asiast oikiasti tietävän hemmon kanssa. Mulla on Cervelon piä-inssin käyntikortti, tai oli siihen asti kun Leku pimitti sen. Juttelin sedän kanssa Vegasissa ja sillä varmaan on mielipide asiaan nytkin. (kinusin silloin sen mielipidettä kuitujen esijännityksen vaikutuksesta laminaatin jäykkyyteen..)

Toinen juttu että UT-kammissa on wave washer vasemmalla puolella joka vetää tyhjät pois=luo toleranssin jolla saadaan leveyssuunta oikeaksi. Tulipahan ajettu Trekillä piruuttaan lenkki sillain että se on oikealla puolella. Sekin korjaisi asian. Periaatteessa symmetrian pitäisi kärsiä sen millin mutta vilkaiskaapa omia pyöriän, miten kammet niissä on...

Junnuraita
13.01.2009, 13.49
Redin kammet ovat sitten rattaista mitattu ulompana kun UT-Recordit.Redit ei tuu olemaan niin lähellä että tarvis edes pelätä.

OJ
13.01.2009, 15.40
Lukaisin vaan Cervelolta tulleen sähköpostin. Siinä sanottiin, että joissain S3 rungoissa UT ei välttämättä toimi varsinkaan ajossa vaikka penkissä kammet pyörisivätkin. En tiedä onko tämä riippuvainen runkokoosta vai mistä.

S3 on tietty sen tason runko, että säätöä sietääkin tehdä enemmän kuin jossain perusfiloissa. Ja voihan se olla niinkin, että jos haluat ajaa tolla rungolla, niin sun pitää tinkiä osasarjasta ja käyttää kaposia kiekkoja. Kun tehdään nopeinta maantiefillaria, niin ihan kaikki ei taida olla mahdollista.

PTM
13.01.2009, 15.46
...pitää tinkiä osasarjasta...

Tuskin mikään maailmanloppu vaikkei moista sarjaa saakaan...:D

Samu Ilonen
13.01.2009, 16.02
Kypsää vaan että ton edeltäjä SLC-SL oli minusta messujen hienoin maantiefillari AJAA. JA haluasin kyllä laittaa UT kammet, loput sitten Red:ä. Kiekoiksi riittävät Lightweight:it, ei tarvi olla minusta leveemmät. No kerkeää tässä viä arpomaan ja ei mulla ainakaan ole mitään ongelmaa laittaa UT kampia ton Competive cyclistin jorinan mukaan.

OJ
13.01.2009, 16.34
Kai tässä alkaa vaan ajattelemaan kaikkia takuuasioita liian amerikkalaisesti. Omalle pyörälle voi tietenkin tehdä vaikka mitä.

No noita Cerveloita ei tässä kylässä tule kukaan myymään ennen touko-kesäkuuta, jos asiakkaat eivät ole ehtineet ostaa esimerkiksi Kuotaa sitä ennen. Yllättävän heikko jakelu noilla peleillä vaikka pitäisi olla "kotimainen" merkki, mutta heikko jakelu menee myyntihenkilöstön piikkiin.

kauris
13.01.2009, 16.39
Kerrohan Samu tai joku muu viksu, että ovatko 10-sarjan Chorus kammet merkittävästi Recordia "huonommat", jotta ehdottomasti kannattaa satsata tuplamäärä pennosia saadakseen Recordit? Kylmät numerot ovat painossa 679g vs. 643g ilman kuppeja ja hinnat tyyliin 265€ vs. 399€.

PTM
13.01.2009, 17.25
...edeltäjä SLC-SL oli minusta messujen hienoin maantiefillari AJAA.

Itselläni harkinnassa, että tilaisiko moisen pelin kun noita on vielä saatavissa!

capitano
14.01.2009, 12.16
Sorry vaan mutta ei iske. Juomapullon sijoituksesta kyllä pointsit. Fillarin osuus ilmavastuksessa niin pieni et turha sijoittaa omaisuutta siihen varsinkaan kansallisen tason räpimisessä. Kunnon treeniä ja vauhti mieluummin sieltä.

Jaha, nyt jamppa on väsy. Akka herätti 4:30 ja karkasi ite Turkuun. Perkule...

wanderer
15.01.2009, 14.18
Räpsy kokoonpanon draftiversiosta
http://p1.pinkbike.com/photo/2890/pbpic2890430.jpg

Bandito
15.01.2009, 14.42
Cervelollahan kyse ei ole tästä, koska runkosettejä myydään sellaisenaankin. Sen sijaan yksi syy voisi olla se, että ongelmatapauksissa voisi kääntyä aina helposti pyörän myyneen jälleenmyyjän puoleen.

Se nyt on kuitenkin nettikaupassa jo tutuksi tullut juttu, että jos jotain sattuu, saattaa kamaa joutua postittelemaan ulkomaille.

Koitapa saada kotimaan myyjältä jokin korjaus toimitus ajoissa. Turha toivo.
Nim. Toivonsa menettänyt

Samu Ilonen
15.01.2009, 18.01
Aloin jo funtsimaan että meinaatko mua vai Velosporttia? Meitähän on vain kaksi ...vai jotain muuta merkkiä?

Nuin, mää hoidan mielestäni runko yms korjaukset aika nopeasti ,alta viikossa, jos niin sovitaan. Sitten en jos asiakas tuo rungon syksyllä ja sanoo: "..kevääksi..."

Toki nuokin on paree hoitaa heti pois täältä pyörimästä.

Samu Ilonen
28.01.2009, 20.42
Voi moro.

Ilmoittivat että tehtaan koulutuslenkit ajetaan vain RS ja S3 fillareilla.

Pöh!

Mine olisi halunnut ajaa aamulenkin ennen aamusapuskaan ja päivittäistä tekniikkarupeamaa P2, P3 ja P4 pyörillä...saman 10-tempon, nääs.

:D :D :D

No, ehkä mää selviän. On siä nyt kuitenniin pirusti lämpimämpää kui täällä.

Tumppi
28.01.2009, 21.14
No, ehkä mää selviän. On siä nyt kuitenniin pirusti lämpimämpää kui täällä.

No ei paljo.
http://comunidad.diariodemallorca.es/servicios/galeriasMultimedia/media/3296/imagenesAmp/1231839344250_1231672208375_090110.jpg

Kuva maanantailta. On sitten tie poikki koko kevään. Toukokuussa aukeaa.
http://blog.mca-hotels.com/uk/2009/01/07/the-road-from-lluc-to-soller-cut-until-next-may/

No tää on vaan kateellisen panettelua. Kyllä siellä alempana taitaa tarjeta.

a.miller
02.02.2009, 22.28
R3 SL 2008 koko 56 cm, pelkkä runko painoi 828g, ja juomapullotelineiden ruuvit, vaijereiden ohjain sekä satulatolpan kiristin mukaanluettuna 852g.

Haarukka lyhentämättömänä (300mm putki) 377g, tosin tuohon tulee vielä alumiinisen sisäholkin paino 21g lisäksi. Toki tuosta on kahta käsitystä, toiset käyttävät ja toiset eivät. Vanhempi haarukan manuaali mainitsi molemmat tavat mahdollisiksi, tosin tukevuus stemmin ylikiristämistä ja/tai muuta kovaa kuormitusta vastaan on luonnollisesti heikompi ilman tuota sisäholkkia.

Laakerit ylä- ja alakartioineen + kansineen, suojaholkkeineen, pultteineen jne. 77g.

Samat tarinat ´09 rungosta (R3 SL 56cm):
- runko 800g, satulatolpan kiristin 12g, vaijeriohjain 7g
- etuhaarukka, lyhentämätön 380g + sisäholkki 19g
- laakerit kaikkine kartioineen kuten yllä 77g
- 3T Doric LTD tolppa 170g, mainospuheiden mukaan 130g... (´08-mallin Syntace P6 230g)
- juomapullotelineissä muoviruuvit, paino 3g

Samu Ilonen
05.02.2009, 15.21
- 3T Doric LTD tolppa 170g, mainospuheiden mukaan 130g...

Nyt ne kotiläksyt uusiksi!

http://www.thenew3t.com/details.aspx?i=Seatposts&p=doric&d=LTD

Mulla on ollut LTD Doric:eja alta 160g 27.2mm koossa...

JA R3SL on Cervelon jäykin runko samalla. Laita itelle kai sellasen kanssa koska Akka haluaa nyt S3:n. Niin määkin mutta haluan eri rungon anyway kun Akka.

Samu Ilonen
05.02.2009, 16.32
No ei paljo..

Jaa ei?

Tossa pari kuvaa Cervelon koulutuksesta jossa poikkesimme Mallorcalla just. kuvissa on tiimifillareita joten niisä on Rotor -kammet ja rattaat. Kaffat on Shimanon UUSINTA D-A mallia mutta uudempia, paranneltuja malleja odottelivat. Onnea vaan niille joilla on JO moiset itsellä...kyllä noi minusta ihan ok pelasi mutta meille tulee kyllä RED:it. Ja toi kahva on pirun pitkä malliltaan.Tietty jos on lyhyt runko tai ei ikinä aja kaffoilta...SILTI selkeästi paras D-A tähän asti minusta. Vanha olikin kuin Tiagra muihin verrattuna.

http://www.signature.fi/images/Cervelo%20BC1.JPG
http://www.signature.fi/images/Cervelo%20BC12.JPG
http://www.signature.fi/images/Cervelo%20BC13.JPG
http://www.signature.fi/images/Cervelo%20BC18.JPG
http://www.signature.fi/images/Cervelo%20BC2.JPG
http://www.signature.fi/images/Cervelo%20BC3.JPG
http://www.signature.fi/images/Cervelo%20BC4.JPG
http://www.signature.fi/images/Cervelo%20BC5.JPG
http://www.signature.fi/images/Cervelo%20BC6.JPG
http://www.signature.fi/images/Cervelo%20BC7.JPG
http://www.signature.fi/images/Cervelo%20BC8.JPG
http://www.signature.fi/images/Cervelo%20BC9.JPG
http://www.signature.fi/images/Cervelo%20BC10.JPG
http://www.signature.fi/images/Cervelo%20BC11.JPG
http://www.signature.fi/images/Cervelo%20BC14.JPG
http://www.signature.fi/images/Cervelo%20BC16.JPG

:D :D :D

Samu Ilonen
05.02.2009, 17.21
Koulutus sisälsi lenkkejä S3 ja RS-fillareilla ja 6 luentoa tekniikasta.

Se joka sanoo S3:sta liian löysäksi, ei ole ajanut sillä. Mun oma mielipide että "aero-maantreirunko" on humpuukilaa, muuttui kyllä aika rajusti. S3:lla muutamia satoja kilometrejä RS:n jälkeen, joka on halvin Cervelon kuitufillari ja R-sarjan painavin ja samalla kevyempi kuin yksikään Bianchi, nuin skaalaksi, täytyy vaan myöntää että S3 on keskiön alueelta tajuttoman jäykkä, jäi Trekeille ja Gianteille ominainen "keskiö käy välillä kantapiän alla..." -fiilis pois ja se muutenkin oli vaan ihan törkeän nopean oloinen vaikken itse ensin asiaa uskonut. RS:ällä keskari oli eka 28.6km/h ja S3:lla 31.5km/h vaikka ajettiin ihan rauhakseen ja välissä oli ihan hyvääkin mäkeä. Reitti ei ollut sama mutta fiilis tasailla kodin tyysti eri. S3:n perä on kyllä hyvä ja hienoa, puolen tunnin kiipeily ~6% mäkeä ja muutama rivakka kiri jätti kyllä tunteen että nyt on tehty fillari jonka perä osan ominaisuudet on enempi kuin kohdallaan.

Tietty, kaikki kiekot ei sitten sovikaan kuten R-sys. Kun asiaa kyseltiin Mr. Wroomenilta, vastaus oli: "We don't remecommend using that wheel in our frames or any other frames anyway. It's dangeroes design." Kas, joku muukin on samaa mieltä. Ko. jamppa muuten oli pälyillyt mun sivuja joskus ja tunsi mun kuitujuttuja ennestään kun turistiin safkalla.

Hauskuus pääsi vauhtiin todella vauhtiin aerodynamiikka koulutuksen jälkeen kun Svedut, Tankalaiset, ja Turskat alkoi kyseleen hampaan kolojen täyttetä. Meinaan tuli nähtyä ensin käppyröitä rungoista, tangoista, ziljoonasta kiekosta ja gummista ~joka kulmasta tuulutunnelista.Meinaan nääs sillain, enempi kahteen päivään kun mun edeltävässä elämässä. Jos laskin oikein, niin vuoden lasku Tunneliajasta on ~miljuuna taalaa...20 kertaa enempi kuin seuraavilla firmoissa. (kuulemma koska he tekevät hommaa hauskuudesta, ei rahasta. Kuulostaa ihan mun jutuilta...?) Jotkut firma kuulemma käyttää 4h että saavat kuvat kataloogiin.... :D

Niin, ne kyssärit....

S3 rungon paino?
-n. kilo. (=RS)

Zipp dimless, toimiikiko "golfpallokuvio"?
-EI, mutta ei se haittaakaan. Golf-pallossa kuvio lisää stabilitettiä ja siksi pallo lentään pidemmälle.

Miksi Zipp Sup 9 ei sovi P4 runkoon?
-koska se ei toimi siinä eikä missään hyvässä rungossa ja on äärettömän löysä. Huonossa rungossa siitä voi olla apua aerodynamiikassa mutta.....

Suora vai linssilevy?
-linssi, virtaus pysyy pidempään kiinni ja aiheuttaa vähemmän vastusta

3-puolainen etukiuekko?
-kehän profiililla vain on väliä. Korkea profiili ja tavalliset pinnat ok.

Felt B2 mualman nopein runko?
-sen rungolla on 15% SUUREMPI vastus kuin P4 ja P3 on lähellä P4:ää.

Tärkein ominaisuus hyvällä aeroruunnittelulla?
-ei teräviä kulmia, ohut pisaran mallinen rakenne. Orbea Ordu vs. esim P3

Hight Modulus?
R3SL sisältää 30g. KUKAAn ei halua tai käytä juuri enempää. (Kukahan haluaisi fillarin joka on kuin lasia, superjäykkä ennen ekaa monttua...)

-Aero grade carbon?
5 kertainen paparityö, 2 kertainen hinta ja sama laatu. KUKAAN ei käytä moista. Markkinointia...

Pinarellon haarukka?
-Ei käytännössä ainakaan joustava=mukava.Markkinointia...

BB30?
-ei käytössä R3SL:ssä vaikka on markkinoiden jäykimpiä keskiöstä eli miksi....?

Heillä oli kuulemma ollut hauskaan kun Spessu oli julkaissut "testin" että nyt uusin Spessu on jäykempi kuin edellisvuotinen.... ja samassa "testissä" referenssinä ollut R3 oli löystynyt -16%!!! Niin, rungossahan ei ollut tapahtunut todellisuudessa mitään muutosta niinä vuosina.......ja uusi Spessu oli numeroarvoina edelleen huonompi kuin R3 edellisvuonna....

Itseäni miellytti että ihminen joka on testannut aerokamaa tunnelissa enempi kuin kukaan, toteaa Zippin suurimmat myyntikaneetit humpuuki-osaston tuottamiksi. Ajaahan ko. herran omistama tiimi niillä mutta ei minkään näppylöiden takia. Eli vähän riippuen FFWD F9 kiekon pitäisi olla nopeampi kuin Zipp 808 mutta hitaampi kuin 1080. Ja taas FFWD levyn nopeampi kuin Zipp 900 tai SUB9 Cervelon P-sarjan rungoissa. Sopii mulle. :D

Kuvat on tuolta: http://www.signature.fi/CerveloBC.html

a.miller
05.02.2009, 23.13
Nyt ne kotiläksyt uusiksi!

http://www.thenew3t.com/details.aspx?i=Seatposts&p=doric&d=LTD

Mulla on ollut LTD Doric:eja alta 160g 27.2mm koossa...

JA R3SL on Cervelon jäykin runko samalla. Laita itelle kai sellasen kanssa koska Akka haluaa nyt S3:n. Niin määkin mutta haluan eri rungon anyway kun Akka.

No, juu... jos en ihan väärin muista oli vielä syssymmällä 130g, jolla aika moni putka näkyy sitä nytkin mainostavan... Vaikea sanoa, mutta voisi luulla että tuo paksumpi voisi olla vähän painavampi, elleivät ole todella optimoineet ja tehneet ohuempaa seinämää, jonka suurempi halkaisija mahdollistaa jäykkyyden pysyessä samana. Cervelon mukana tulevan vakiotolpan pituus on tuo 350mm. Olin jo löytänyt muitakin mittauksia, 166-168g, joten samassa linjassa mennään.

PauliAnkka
06.02.2009, 22.19
Saitko nimmarin?

OJ
07.02.2009, 05.58
Ei kukaan kyselly tosta pullosta mikä vielä vuosi sitten ei tuonu mitään hyötyä?

Cervelo on aika hieno firma, mutta sääli vaan, että jakelutie pissii isosti täällä merkin "kotimaassa". Pakko myydä Gianttia, Kuotaa, Spessua ja muita kakkostason merkkejä.

Bandito
07.02.2009, 12.06
Sorry jos huolestuit. Koskee tätä toista maahantuojaa. Otanpa yhteyttä kun ajankohtainen asia. Onko hyllyssä ja mikä toimitus aika?

Aloin jo funtsimaan että meinaatko mua vai Velosporttia? Meitähän on vain kaksi ...vai jotain muuta merkkiä?

Nuin, mää hoidan mielestäni runko yms korjaukset aika nopeasti ,alta viikossa, jos niin sovitaan. Sitten en jos asiakas tuo rungon syksyllä ja sanoo: "..kevääksi..."

Toki nuokin on paree hoitaa heti pois täältä pyörimästä.

GTCR
08.02.2009, 17.25
Eikös kerveelo ole Made In China?

Leku
08.02.2009, 17.40
Se on nykyään pelkästään positiivista.

Toisin oli ennen, mutta silloin pyörät olivatkin vaan jotain vanhentunutta metallia.

Sianluka
15.02.2009, 19.13
Cervelo-ekspertit kai voivat sanoa, mikä tämä on?http://i41.tinypic.com/x0wtqf.jpg S4?

L'una
15.02.2009, 19.40
En ole Cervelon merkkiasiantuntija, mutta hyvännäköinen maalaus, jossa kyllä lukee S4. Maalauksen valkoisella osalla saadaan hämättyä melko hyvin lattearunkoisten "hybridien" massiivinen sivuprofiili. Olivat miten hyviä ja aerodynaamisia ajaa - tempopyörän ja maantiefillarin hybridi on kompelön näköinen kuin lentovene tai moottoripurjehtija.

Munamankeli
15.02.2009, 19.52
Zipp dimless, toimiikiko "golfpallokuvio"?
-EI, mutta ei se haittaakaan. Golf-pallossa kuvio lisää stabilitettiä ja siksi pallo lentään pidemmälle.

Kiitos hyvästä raportista ja hienoista kuvista. Miksei Fillarissa voisi silloin tällöin olla tällaista matskua tavanomaisten Suomi-testien ja "maahantuojan kertomaa" tapaisten perusläppien asemesta?

Dimple ja golfpallo ei mennyt aivan nuotilleen, mutta tärkeintä lienee, ettei niistä ole hyötyä kiekoissa. Golfissa kyllä. Tässä selvitys miksi niiden käyttö sopii golfiin muttei pyöräilyyn.
http://www.aerospaceweb.org/question/aerodynamics/q0215.shtml

Golfpallobisneksessä erilaisista dimpleistä ja niiden määrästä on tullut eräs kilpailuvaltti, jota koetetaan syöttää meille klubigolfareille. Pallo on pyöreä, pirun pieni ja yleensä se on hankalassa paikassa. Siinä on minulle jo aivan riittävästi haastetta. Kuka niitä koloja laskemaan...

MRa
15.02.2009, 20.18
Kiitos hyvästä raportista ja hienoista kuvista. Miksei Fillarissa voisi silloin tällöin olla tällaista matskua tavanomaisten Suomi-testien ja "maahantuojan kertomaa" tapaisten perusläppien asemesta?

Muistanko aivan väärin vai oliko viimekertaisen Fillarilehden lopussa maininta, että ens kerralla on lehdessä asiaa Samusta? Tuollainen Cervelo raportti olisi tosiaan kiva ihan lehden muodossa.

Punkku
15.02.2009, 23.38
Cervelo RS on tässä lähdössä tilaukseen. Pientä epävarmuutta on kuitenkin vielä koon suhteen. Pituutta 174cm ja penkki noin 72cm. Vanhassa olmossa vaakaputki on 545mm, joka tuntuu liian pitkältä vammaiselle selälle.

Olen kuitenkin lähdössä kokoa 51 ostamaan. Tuossa pitäisi nyt kai sitten olla se 530mm vaakaputki, vaikka siitä on ollut täällä ristiriitaista tietoa. Myös fillari-lehti nr 4/08 väittää että kaikissa cerveloissa on lyhyempi vaakaputki kuin ilmoitettu. Onko mielipiteitä tai ohjeita, tuleeko sopovan kokoinen runko?

Kierteethän tuossa on kaiketi englantilaiset. Uusi kampisetti olis hakusessa myös. Bike24-.stä saisi Sram Red:it reilulla 200 eurolla. Taidan laittaa sellaiset. Eihän sillä kai väliä ole vaikka ketju ja vaihaatja on campaa...

wanderer
15.02.2009, 23.42
Redin kammet on sitten ehtaa Truvativia. Campan kammet campapyörään? Chorukset taitaa olla luokkaa 250e nykyään.

TurboKoo
16.02.2009, 08.33
Cervelo-ekspertit kai voivat sanoa, mikä tämä on?http://i41.tinypic.com/x0wtqf.jpg S4?

Custom maalattu Soloist Carbon. Pyörinyt jo kauan eri foorumeilla.

vz
16.02.2009, 22.24
Mittasin just oman 08 RS:ni ja vaakaputki oli kyl sama mitä tehdas ilmoittikin.
RS sopii kyllä hyvin lyhytselkäisille hieman korkeamman emäputkensa johdosta.

08-mallejakin näyttää vielä pyörivän nettikaupoissa, tosin enimmäkseen pelkkiä runkoja.

Samu Ilonen
16.02.2009, 22.57
Tehtaan ilmoittamat mitat tulee CAD-kuvista jonka perusteella runkojen muotit tehdään, ei jälkikäteen, sinne päin, mittaamalla. Miten ne voisivat olla siis väärät?

HeikkiO
16.02.2009, 23.18
Mittasin just oman 08 RS:ni ja vaakaputki oli kyl sama mitä tehdas ilmoittikin.
RS sopii kyllä hyvin lyhytselkäisille hieman korkeamman emäputkensa johdosta.

08-mallejakin näyttää vielä pyörivän nettikaupoissa, tosin enimmäkseen pelkkiä runkoja.
Sullahan on 56 mittainen RS? Mittaisitko paljonko on matkaa emäputken ylälaakerin yläreunaan a) 23mm renkailla varustattuna pystysuoraan lattiasta tai b) eturenkaan akselin keskeltä. Elikäs se alin paikka johon stemmin saa kiinni. Mulla on käsitys että noi taulukkomitat ovat ilman sitä ylälaakeria (ainakin yksi R3-SL oli kun mitattiin).

Samu Ilonen
17.02.2009, 08.30
Juu, runkoon ei ole laskettu laakerin yläkoolia, yleensä 18mm. Sen vakion voi vaihtaa matalampaan, n. 5mm.

vz
17.02.2009, 21.26
Sullahan on 56 mittainen RS? Mittaisitko paljonko on matkaa emäputken ylälaakerin yläreunaan a) 23mm renkailla varustattuna pystysuoraan lattiasta tai b) eturenkaan akselin keskeltä. Elikäs se alin paikka johon stemmin saa kiinni. Mulla on käsitys että noi taulukkomitat ovat ilman sitä ylälaakeria (ainakin yksi R3-SL oli kun mitattiin).

Jep, 56cm. Erittäin epätieteellisesti mitattuna toi b näytti olevan noin 56,8cm (mittasin siis vinosti o-laakerin keskikohdasta akseliin, oisitko kaivannu pystysuoraa mittausta?).

HeikkiO
18.02.2009, 01.17
Jep, 56cm. Erittäin epätieteellisesti mitattuna toi b näytti olevan noin 56,8cm (mittasin siis vinosti o-laakerin keskikohdasta akseliin, oisitko kaivannu pystysuoraa mittausta?).
Toi riittää, kiitoksia. Siitä mittakuvasta oli vähän vaikea hahmottaa paljonko toi on. Olen yrittänyt verrata geometriaa nykyiseen CC:n ajoasentoon.

Samu Ilonen
18.02.2009, 14.57
Noin havainnollistamiseksi, ei sen kummenpaa tarkoitusta:

Cervelon 54cm RS runkoon kun pistää satulan 74cm c-t, 110mm/-6d stemmin niin droppia kertyy satulan päältä tangon päälle ~9cm ilman spacereita. Useimmille siis melko oiva määrä.

Nakuttelin Akan kevään reenifillariin palikoita nuin malliksi. 3TTT Team palikat, tanko,tolppa, stemmi, Fast Forwardin 50mm kiekot, King SS telineet. Tähän asti 3,6kg. Osat tulee SRAM Rival:ia. Valmiina avokiekoilla joku 6,5kg petaaleilla, keveillä tuubikiekoilla siellä 6kg. Voi olla hauska vekotin. Täytyy varmistaa että se pääsee leirille ton kanssa eli olla ajoissa.

Patterson
18.02.2009, 19.48
Cerveloa myy Suomessa Velosport, löytyykö muita liikkeitä? Entä hyviä ulkomaalaisia liikkeitä?

wanderer
18.02.2009, 21.29
löytyykö muita liikkeitä? Customise, don't compromise! Carbon fibre custom parts. www.signature.fi (http://www.signature.fi/)

Samu Ilonen
18.02.2009, 21.34
Pikkasen ankeaa linkata itteään mutta toisaalta lienee asiallista korjata tietoasi hiukan.

Cerveloa myy Helsingissa Velosport ja Tampereella Signature.

http://www.signature.fi/bike.html

Samu Ilonen
01.03.2009, 18.19
Rakenteli illan iloksi tälläsen:

http://weightweenies.starbike.com/forum/download.php?id=29976

http://weightweenies.starbike.com/forum/download.php?id=29975

http://weightweenies.starbike.com/forum/download.php?id=29977

http://weightweenies.starbike.com/forum/download.php?id=29978

Syy oli punnita vaijerinkuoret ja tankoteipit todellisuudessa.

162 ja 58g.

6,8kg on kyllä liian helppo alittaa nykyisin...

Iglumies
01.03.2009, 18.30
Rakenteli illan iloksi tälläsen:...

Meinaatko valolenkille tänään? :rolleyes:

Mitenkäs tuollainen kuitusatula Nomadiin, jos antaisin Anopin vaikka viikoksi haravoimaan tai lumitöihin:D

Punkku
01.03.2009, 21.42
Mahtavaa. Oma RS on tuossa pahvilaatikossa. Illan iloksi annoin sille kaksi kerrosta autovahaa. Tietääpähän nyt miltä tuo näyttää valkoisilla tankoteipeillä. Posti kiikuttaa toivottavasti ensi viikolla choruksen kammet.

Shamus
02.03.2009, 09.26
Melko asiallinen peli...;)

walesi
02.03.2009, 13.51
Voi että... kervelokuume tässä vielä tautikoostumuksesta puuttuikin.

Samu Ilonen
02.03.2009, 14.46
Noin lisätietona että kuvan fillarista:

-54cm koko
-110mm 3TTT Team stemmi
-40cm 3TTT Team Ergosum c-c tanko
-3TTT Team tolppa, 280mm riittäisi hyvin, tossa on 350mm
-Penkki 74c-t / tangon drop 10mm spacerilla 8cm tangon päälle.
-King Ti telineet
-Speedplay Zero ti petaalit
-SRAM Rival vaihteet
-98' Zipp kammet/Syncros Twin row Ti BB/SRAM Red isoratas/Record rattaanruuvit+1 punikki-alu.

a.miller
02.03.2009, 20.16
Komea peli! Oma hieman vaatimattomammin varusteltu kulkine päätyi 56cm runkokoossa lukemiin 6.65kg pedaalien kera.

Samu Ilonen
02.03.2009, 20.59
Tota täytyykin lihottaa 6.8kg lukemiin näin:

-avokiekot, Tune
-pullotelineet King Ti-> SS
-kammet varmaan Centaur
-Zero Gravity -> Rival jarrut

Jotain viä täytyy varmaan lisätä. Varmaan painavammat petaalit...

Tollasen vajaan 700g lisääminen viksusti onkin kypsää. Tavoite olisi tietty alas fillariin eli keskiöön ja kampeen. Kiekot kevyet toki mutta avot olisi jees.Tarttisi rakentaa Akan kaikki 3 Cerveloa 6.8kg painoon, S3 runko painaa saman RS eli koovin helppoo ja taitaa olla vakiona jo alta toisilla kiekoilla Red versiosta mutta P3 vaatii jo vähän haastetta nopsilla kiekoilla. Tehdas ei muuten suositellut ketjuja rungon sisälle lisäpainona, pitää kuulemma ääntä...ja se ääni korpeaa. :D

Joskus kun kerkiäisi ittelle katteleen jonkun viksun. Alustavasti oli R3SL mielessä ja se alta 5kg ja varafillariksi S1 niin ei tarvi pelleillä 6.8 rajalla. Tosin mulla on myös mm. 56cm RS mutta eihän sitä nyt samanlaista voi tehdä...Voisi sit kokeilla eroja oikeasti. :D

Samu Ilonen
02.03.2009, 21.12
Komea peli! Oma hieman vaatimattomammin varusteltu kulkine päätyi 56cm runkokoossa lukemiin 6.65kg pedaalien kera.

Kuvia kehiin!??

a.miller
02.03.2009, 21.14
Jostain olin lukevinani, että CSC laittoi pullotelineen ja rungon väliin sopivan paksuisen punnuksen, eikös lyijy menisi pieneen tilaan, eikä tarvitsisi tinkiä itse komponenteista? :)

Juu, no itsellä on D-A 7900-tekniikka C24-avovantein, pedaaleina Lookit, tankona Syntacen hiilikuituinen ja penkkinä uusi Antares, noilla filo lihoaa helposti, joskin Toyota-luukki tulee sitten kaupan päälle... :D Fizikin tankonauhat oli 68g (Syntacen korkkinauhat olis 15g kevyemmät), ja D-A vaijerisetti kuorineen 175g.

Mittari tarvikkeineen nostaa vielä vähän painoa, joten sieltä se 6.8kg raja tulee nopsasti vastaan.

Samu Ilonen
02.03.2009, 22.38
Et lyhentänyt teippejä tai kuoria yhtään?

Miha
04.03.2009, 19.39
lievää Cervelo-tuunausta... vai oliko se alaputki sittenkin vain liian ohkanen halkaisijaltaan...

http://www.youtube.com/watch?v=Lki8O6mM4Gs&feature=related

a.miller
04.03.2009, 22.53
Et lyhentänyt teippejä tai kuoria yhtään?

Jarruvaijereiden kuoret lyhensin, eikä niissä ole juurikaan ylimääräistä pituutta. Vaihdevaijereiden kuoret oli valmiiksi pätkitty ja holkitettu, ja sovittamisen jälkeen näytti siltä, ettei niihin tarvitse koskea lainkaan. Teippejä en pätkinyt, riippuu varmaan siitä, kuinka paljon limittäin teipin kiepittää tangolle, toki loppupäästä voisi ottaa pätkät pois, kun ei tuollaisella otteella koskaan tule kuitenkaan ajettua.

Vilhelm V
05.03.2009, 07.02
lievää Cervelo-tuunausta... vai oliko se alaputki sittenkin vain liian ohkanen halkaisijaltaan...

http://www.youtube.com/watch?v=Lki8O6mM4Gs&feature=related

Ehkä huonoin näkemäni lyhytelokuva. Syvää paheksuntaa kolme minuuttia.

Samu Ilonen
05.03.2009, 08.37
Minusta on suhteellisen sama mitä rikkinäiselle rungolle tekee. Noin se mahtuu roskikseen paree. Toi ei ole kun uusi, ei ole vaihtajan korvakettta yms. korvaketta, puuttuu maalia yms.

kervelo
05.03.2009, 11.30
Cervelo RS näyttää olevan mukana Tourin keväisessä runkotestissä.

Wiggle myy paria kokoa RS-rungoista alessa:
http://www.wiggle.co.uk/p/Cycle/7/Cervelo_RS_Frameset_2008/5360039992/

Miha
05.03.2009, 13.00
Cervelo RS näyttää olevan mukana Tourin keväisessä runkotestissä.

Wiggle myy paria kokoa RS-rungoista alessa:
http://www.wiggle.co.uk/p/Cycle/7/Cervelo_RS_Frameset_2008/5360039992/

Yllättävän kehnosti oli pärjännyt; miksiköhän eivät testanneet R3:sta tai R3 SL:ää. No, taisivat olla toistetkin rungot samaa hintaluokkaa - esim. Storck.

Miha
05.03.2009, 13.23
http://www.competitivecyclist.com/road-bikes/frame/2008-cervélo-rs-5951.html

... ja jokunen RS runko löytyy myös täältä 1500$.

walesi
05.03.2009, 13.24
juuei juuri RSlle kehuja satanut. Haarukkaakin moittivat. Mollaavat mun unelmarunkoa....

Vilhelm V
05.03.2009, 15.15
Minusta on suhteellisen sama mitä rikkinäiselle rungolle tekee. Noin se mahtuu roskikseen paree. Toi ei ole kun uusi, ei ole vaihtajan korvakettta yms. korvaketta, puuttuu maalia yms.

OK, anteeksi maalaisuuteni. Meni kyllä ihan täydestä. :D

wanderer
05.03.2009, 15.28
Niin, eikös noita rikkinäisiä runkoja ole ennenkin paloiteltu vaurioiden selvittämiseksi?

Samu Ilonen
05.03.2009, 19.21
Teippejä en pätkinyt, riippuu varmaan siitä, kuinka paljon limittäin teipin kiepittää tangolle...

Mää olen poistanut Fizik-teipestä päistä rei-ittämättömine pätkien verran. Ei näytä minusta nääs hyvältä fillarissa muuten. Ne on kyllä aika ohuet mutta minusta kivat ajaa.

Zippin teippi oli 36g eli sika sippoiset ja tulpat 8g. Ne tulpat on kyllä pakkohankinta jos on sekaisin kuidusta. Mää en niin välitä...

juppepuputti
06.03.2009, 13.18
juuei juuri RSlle kehuja satanut. Haarukkaakin moittivat. Mollaavat mun unelmarunkoa....
Juu, sun täytyy vaihtaa unelmaa. Se on ihan paska runko kun tour näin sanoo.Tehdään Suomesta Canyonin kimppatilaus kaikille. Canyonissa on vielä sekin jyvä puoli, että jos laittaa painoa tourin testeille, niin voi olla aina varma että Canyon voittaa siellä. Ellei niillä satu olemaan uus malli tulossa, silloin poistuvaa voi vähän kritisoida jostain.

walesi
06.03.2009, 13.30
:) Ja sit täytettä mukaan.

NHB
06.03.2009, 14.13
Juu, sun täytyy vaihtaa unelmaa. Se on ihan paska runko kun tour näin sanoo.Tehdään Suomesta Canyonin kimppatilaus kaikille. Canyonissa on vielä sekin jyvä puoli, että jos laittaa painoa tourin testeille, niin voi olla aina varma että Canyon voittaa siellä. Ellei niillä satu olemaan uus malli tulossa, silloin poistuvaa voi vähän kritisoida jostain.Muuten hieno teoria, mutta ei tarvitse mennä edellistä testiä edemmäksi, niin kaava rikkoutuu. Viime kevään testinhän voitti juurikin Cervelo ja Canyon jäi kahdeksanneksi. Ettei vain olisi niin, että testissä olisi mahdollista pärjätä merkistä riippumatta, jos vain suoriutuu hyvin arvostelukohteista.

kervelo
06.03.2009, 14.42
Ei noita testejä kannata liian vakavasti ottaa. Testien lopputulos myös vaihtelee sen mukaan, minkälaisia painoarvoja kukin niille eri osa-alueille haluaa antaa. Ei muuta kuin testin pisteet taulukkolaskentaan ja painoarvoja viilailemaan, saattaa lopputulos olla hyvinkin erilainen.

NHB
06.03.2009, 14.56
Ei noita testejä kannata liian vakavasti ottaa. Testien lopputulos myös vaihtelee sen mukaan, minkälaisia painoarvoja kukin niille eri osa-alueille haluaa antaa. Ei muuta kuin testin pisteet taulukkolaskentaan ja painoarvoja viilailemaan, saattaa lopputulos olla hyvinkin erilainen.

Näinhän se on kaikissa testeissä. Siksi onkin mielestäni hienoa, että Tourin testit tarjoavat lähinnä mittadataa tietyistä rungon ominainsuuksista. Sellaista tietoa mitä muuten on hankala saada. Tämän luulisi auttavan jokaista itselleen sopivan rungon valinnassa. On erikoista, kun iso osa porukasta kokee tällaisen testin jotenkin hyökkäykseksi omia suosikkejaan kohtaan. Onhan tällä toki pitkät perinteet essonbaareissa. Kaikki testitulokset voidaan kieltää ottamalla esiin puolueellisuuskortti.

Toinen ääripää on ajoelämykseen perustuva testi, jossa kaikki on ainoastaan amazing ja superb. Ei tarvitse ottaa kenelläkään nokkiinsa, kun kaikki on niin hienoa. Dollari kiertää markkinoilla ja kaikilla on kivaa.

Samu Ilonen
06.03.2009, 15.16
En tiedä hakeeko HMB taas juttuseuraa vai referoi Pro Cyclingin Wurst-makkara "kaikki on fantsua-testejä"...

Just äimistelin vanhempaa Pro Cycling numeroa jossa oli ihan kiva Indipendent Fabricationsin kuitufillari, ~11 000$, ja siinä 3TTT halvimmat alustemmi ja alutanko...olisi voinut olla edes kuitutangolla.

Minusta ajokokemus on kuitenkin se mikä ratkaisee. En mää ainakan käy lenkillä testinumeroilla vaan fillarilla. Ja kun kerää kokemusta, kaikki ei ole aina niin Superb...testituloksista on hauska etsiä syitä sitten että miksi, että taas voisi tehdä alustavia päätelmiä fillareista joita ei vielä ole päässyt ajamaan. Eli luotettavat ja vertailukelpoiset testit on pop.

Sit on erikseen porukka joka ei testejä lue eikä kokeile. Kunhan on kuitua ja halvalla kun kaikki on samanlaisia kuitenkin. Vaikka olisi väärä kokoa yms. Kunhan sai halvalla. :D :D :D

Näiltä tyypeiltä sitten tulee tälläsiä,korjasin just yhen "Pro Racen" hiilarihaarukkaa ja sen kruunu asetti ihan uuden standardin mulle kuinka vino alakoolin asennuspinta voi olla. Ei uskaltanut rotsata ihan NIIN paljon...

Miha
06.03.2009, 15.26
Ja kyllä se horsti jotenkin aina pelaa taulukot siten että germaanikansan tuote on ykkösenä... sehän on nyt selvä. Jokainen, joka on asunut jonkin aikaa Saksakka voi todeta tämän muissakin asioissa.

Niin... ja kai se Helkama sitten pitää runnoa F-lehden testissä voittajaksi - ihan vaan vastapainoksi.

Samu myy muuten Cervelo RS:ää puoli-ilmaiseksi: http://www.signature.fi/bike.html

NHB
06.03.2009, 16.10
Minusta ajokokemus on kuitenkin se mikä ratkaisee. En mää ainakan käy lenkillä testinumeroilla vaan fillarilla. Ja kun kerää kokemusta, kaikki ei ole aina niin Superb...testituloksista on hauska etsiä syitä sitten että miksi, että taas voisi tehdä alustavia päätelmiä fillareista joita ei vielä ole päässyt ajamaan. Eli luotettavat ja vertailukelpoiset testit on pop.

Sit on erikseen porukka joka ei testejä lue eikä kokeile. Kunhan on kuitua ja halvalla kun kaikki on samanlaisia kuitenkin. Vaikka olisi väärä kokoa yms. Kunhan sai halvalla. :D :D :D

Eikö noiden testien funktio ole nimenomaan tarjota informaatiota niistä tuotteista, mitä ei ole itse päässyt ajamaan? Tai voivathan ne tarjota jotain lisäinformaatiota omastakin pyörästä. Tietenkin oma ajokokemus on se mikä ratkaisee, mutta ikävä kyllä sitä ei ole aina tarjolla. Ainakin testien perusteella voi alkaa haarukoimaan niitä vaihtoehtoja, joita kannattaa koekeilla. Jos joku toinen taas kuvailee omaa ajokokemustaan, niin siinä on ongelmana se, että se on aikamoista arpapeliä. Ihmiset kokevat asioita eri tavalla ja menetelmässä ei ole juuri mitään vertailukelpoista muiden tekemiin testeihin. Väheksyä ei sovi myöskään edellisillan tarjoilusta (valmistajan tarjoama) johtuvan krapulan laadun ja pr-henkilön kuppikoon vaikutusta mielikuvaan pyörästä.

NHB
06.03.2009, 16.19
Ja kyllä se horsti jotenkin aina pelaa taulukot siten että germaanikansan tuote on ykkösenä... sehän on nyt selvä. Jokainen, joka on asunut jonkin aikaa Saksakka voi todeta tämän muissakin asioissa.

Aloitetaanpa vaikka tällä: http://www.moch-sports.com/Meine_Bilder_und_Dateien/R3%20SL%20Test%20in%20TOUR%203%202008.pdf
Tuliko Horstilla virhe vai miksi ykköspaikka meni ulkomaiselle merkille?

Mietitäänpä sitten vielä lisää. Nuo arvostelukohdathan ovat hyvin yksiselitteisiä. Otetaan vaikka paino. Kun tietystä painosta saa tietyn määrän pisteitä, niin miten on edes mahdollista suosia jonkin maan tuotteita? Mitataanko painot väärin vai valehdellaanko tuloksista? Kaikki muukin noissa testeissä on samanlaista "punnitsemista".

Samu Ilonen
06.03.2009, 16.24
...Tai voivathan ne tarjota jotain lisäinformaatiota omastakin pyörästä.

Nimenomaan! Siten syntyy sitten korrelaation koetun ja testiarvojen suhteen. On sitten helmpompi mieltää millainen mahtaisi se vielä koe-ajamaton rakkine olla.

Samu Ilonen
06.03.2009, 16.43
Tollasta niputtelin...8,27kg, ei paha teräs-aksilapetaaleilla ja "äijä"-koossa. Ei viä ihan valmis mutta kokeilin laittaa O-renkaan sifterin vaijerikuoriin niin pysyvät ruodussa. Täytyyy leikata haarukkaa kun nyt kokeillaan ensin. Zippin golf-pållotuubit oli aika vekkulin oloiset. Toi on sh. hinnoilla joku 5K€ fillari. Tuppaa menemään pirusti aikaa kun tollasen niputtaa hualella. Tekisi mieli kokeilla, toi kun on mun kokoa mutta hankia piisaa liikaa viä.

http://weightweenies.starbike.com/forum/download.php?id=30123

http://weightweenies.starbike.com/forum/download.php?id=30122

juppepuputti
06.03.2009, 16.46
Muuten hieno teoria, mutta ei tarvitse mennä edellistä testiä edemmäksi, niin kaava rikkoutuu. Viime kevään testinhän voitti juurikin Cervelo ja Canyon jäi kahdeksanneksi. Ettei vain olisi niin, että testissä olisi mahdollista pärjätä merkistä riippumatta, jos vain suoriutuu hyvin arvostelukohteista.
jos luet teoriani hieman tarkemmin, niin kaiketi huomaat miksi se kattaa myös tuon viime kevään testin ...

juppepuputti
06.03.2009, 16.49
kyllä se vähän niin tuppaa olemaan että saksassa voittaa saksalainen merkki eli Canyon ja esim ranskassa ranskalainen (siellä tosin ei yllättävää kyllä Time eikä Look). Englannin kielisellä alueella ei juuri Canyonin ylistyslauluja näy, mikä on pirun kummallista kun se on kuitenkin maailman paras fillari.

juppepuputti
06.03.2009, 16.53
ja vielä selvenyksen vuoksi, en myy mitään merkkiä enkä sano että Canyon on huono runko missään tapuksessa, nuo sammakkojen ja horstin touhut vaan välillä nyppii. omalta kohdalta Tourin testit saivat oman paikkansa sen jälkeen kun pääsin testaamaan edellistä paljon hypetettyä ja testivoittoja saanutta Canyonia. ei huono todellakaan, mutta mietin että onko niillä testikuskeilla ollut betonia hanurissa vai eikö ajotuntumalla, tai lähinnä sen puutteella ole merkitystä..

Miha
06.03.2009, 18.24
ei kai nykyään ihan scheissea taideta myydä... jokaiselle tuote halunsa ja mieltymyksensä mukaan.

Eiköhän ole muuten näin että vaikkapa Lance A. voittaisi monta kisaa vaikka polkisi halvimmalla "betoniass" Radonilla tai muulla alumiinivispilällä... turhaa hienostella - just do it!

juppepuputti
06.03.2009, 19.01
hah, Lance ei voita yhtään kisaa, ihan sama millä se sotkee. ja miksei, paskaa myydä? koska ollaan niin valveutuneita kuluttajia nykyään? koska valmistajat ja myyjät ovat niin eettiisiä? No huh, huh. Tämä ei siis tarkoita että Canyon on paskaa edelleenkään, mutta ei tuosta kannata sitä yleistä johtopäätöstä tehdä että paskaa ei ylipääänsä myytäisi!

Miha
06.03.2009, 19.09
hah, Lance ei voita yhtään kisaa, ihan sama millä se sotkee. ja miksei, paskaa myydä? koska ollaan niin valveutuneita kuluttajia nykyään? koska valmistajat ja myyjät ovat niin eettiisiä? No huh, huh. Tämä ei siis tarkoita että Canyon on paskaa edelleenkään, mutta ei tuosta kannata sitä yleistä johtopäätöstä tehdä että paskaa ei ylipääänsä myytäisi!

... ja kyllä Lance voittaa. Se kun on taas pop.;)

walesi
06.03.2009, 19.50
No johan tuli Pandoran lipas avattua...

wanderer
06.03.2009, 20.25
kokeilin laittaa O-renkaan sifterin vaijerikuoriin niin pysyvät ruodussaItte laitoin mitäpäs muutakaan kuin jekkulankaa! Hoitaa tehtävän.

villef
07.03.2009, 00.10
Siksi myös hankin sellaisen rungon itselleni kuin itse haluan. Kaikki on olleet hyviä!

Ittellä ollut kallista hiilikuitua, kallista cromoa, halpaa hiilikuitua, halpaa cromoa, halpaa alumiina ja minun mielipide on edelleen (kuten olen monta kertaa ennenkin sanonut) että kiekot ja renkaat on ehdottomasti tärkeimmät.
Toki mittatuloksia saa ja niitä voi verrata, toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä ja kolmannelle kelpaisi molemmat, mutta miten paljon rungon ominaisuudet eroaa toisistaan kuin ääritilanteissa. Eli 98% ajosta kuitenkin ajetaan suhteellisen samalaisilla rungoilla (kunhan jotain järkeä vertailussa käytetään) kiekot ja renkaat ratkaisevat ajomukavuuden. Muutakin toki voi väittää, ja mittatuloksiakin esitellä.

Eli minun mielestä, valitse pyörä josta tykkäät ja joka on just sun olonen ja näkönen. Kaupan esittelypyörän koeajo on ihan turha, jollet saa oman kokoista omilla säädöillä olevaa pyörää muutaman sadan kilometrin ajoa varten koeajoon, siis jos tiedät omat mitat. Muuten osaava paikallinen kauppias on erittäin tärkeä neuvoineen, että saat sellaisen rungon jollaisen olemuksen pyörääsi haluat. Tämä tosin omana kokemuksena, muut voivat olla eri mieltä (ja ihan varmaan ovatkin)..

NHB
07.03.2009, 21.45
Millaisia kommentteja tuosta uusimman Tourin ylemmän luokan tri-pyörien testeistä löytyy? Siinähän saksalaiset merkit olivat sijoilla 3, 5 ja 6. Ulkomaiset merkit veivät siija 1,2 ja 4. Onko Tourin kotiinpäinveto vain hetkittäistä vai tapahtuiko toimitukselle virhe "taulukkojen kanssa pelatessa"?

NHB
07.03.2009, 21.47
omalta kohdalta Tourin testit saivat oman paikkansa sen jälkeen kun pääsin testaamaan edellistä paljon hypetettyä ja testivoittoja saanutta Canyonia. ei huono todellakaan, mutta mietin että onko niillä testikuskeilla ollut betonia hanurissa vai eikö ajotuntumalla, tai lähinnä sen puutteella ole merkitystä..
Mikä ajotuntumassa oli vialla ja mikä Canyon oli kyseessä?

juppepuputti
07.03.2009, 21.47
juu,eikä siinä ollut kumma kyllä Canyonin huippumallia ollenkaan.. noitten pyörien markkinat ei ole niin isot niin ei tartte tukea oman maan tuotteita.

kervelo
08.03.2009, 19.21
http://www.competitivecyclist.com/road-bikes/frame/2008-cervélo-rs-5951.html

... ja jokunen RS runko löytyy myös täältä 1500$.

Täälläkin on vielä Cervelo-runkoja tarjolla:
http://www.bikepalast.com/index.php?cat=c222_Tagesangebote.html&sort=&XTCsid=sdl221j9ei8nrifrll9ifjhhs0s9k8v5&filter_id=86

Miha
08.03.2009, 19.37
http://www.bikepalast.com/index.php?cat=c222_Tagesangebote.html&sort=&XTCsid=sdl221j9ei8nrifrll9ifjhhs0s9k8v5&filter_id=86

alkaa olla jo liian halpaa menoa...

Attitude
08.03.2009, 19.44

Joo - mä kun sain noista jutuista semmosen kuvan et nää ois jotenki kalliitaki vielä... Ai mut näähän onki ihan tavismeininkiä :p Mitään en kyl näistä maantiekamppeista ymmärrä, mut ei nää kyl kalliita tunnu olevan, jos tolla rahalla saa "kuuminta hottia"

Samu Ilonen
08.03.2009, 21.29
Niin, tollane maantierunko 26" kiekoilla on vekkuli. Jos sattuu olemaan 150cm. Tai sit 62cm P3, ehkä universumin suurin TT-raami...UCI sääntoihin P3 tunkeminen isommassa kuin 56cm koossa vaatii tolkuttoman lyhyen TT-tangon tai sokean mittaajan, edes 80cm säännöllä.

Aika vähän kokoja nääs. Itävällan jampat siivoaa loput ongelmakoot. :D

Punkku
09.03.2009, 10.33

Hep. Tuolta taisin viedä viimeisen RS 51:n

walesi
09.03.2009, 10.45
Jäi viemättä viimenen RS mistään, taas kerran :)

kervelo
09.03.2009, 13.53

Onnittelut, hyvä ostos!

Samu Ilonen
11.03.2009, 13.43
Ja nyt saa Giro 100v juhlamallia Cervelo RS:tä. Vaalean punainen haarukka ja kaikki.

Lievästi sanottuna rajattua erää, vain 51cm kokoa pohjoismaissa ja niitäkin 5kpl.

http://www.signature.fi/images/giro2.JPG

walesi
11.03.2009, 14.28
Onhan toi miesten mitotuksella onhan :)

Samu Ilonen
11.03.2009, 14.37
Cervelo ei tee edes tiimille custom mitoituksia koska ei tarvi. Eli toi on normaali muuten paitti väri. Mitoitusjorinat on tuolla... http://www.cervelo.com/slideshow.aspx?id=5

RS:n mitat taas tuolla:

http://www.cervelo.com/bikes.aspx?bike=RS2009

Mahtaa Ernestoa sapettaa Canukkien puuhat...

walesi
11.03.2009, 14.39
Ymmärsinkö oikein että tuo on pelkkä frameset?

Samu Ilonen
11.03.2009, 14.46
Ymmärsinkö oikein että tuo on pelkkä frameset?

Joo, frame only, takana olevat somisteet ei tuu. Kysyin jo kyllä ton brunetin saatavuutta, aika söpö. :D

walesi
11.03.2009, 19.28
Mulle menis toi vasemmalla oleva blondi kiitos, kun ei aleta nirsoilemaan.

robink
11.03.2009, 21.01

Itse vein viimeisen viime vuoden Soloist/S1:sen :D

EDIT: näköjään sieltä olis mustakin löytynyt...

Samu Ilonen
11.03.2009, 21.44
Se ei ole sitten sama kuin S1...

Mulla on muuten pari tollasta Wolf CL haarukkaa kellarissa, uutta. True Temperin tekemiä ennen kuin Cervelo heivasi ne, ohutseinämäisellä teräsputkella, 490g/kpl. Nääs jos joku tarttee, ei yhtään hullumpi TT-fillariin kun tosta teräsputesta ei jää paljoa ja niiden malli on tosi soiva siihen touhuun.

Tota tarjousrunkoa voi sitten kevittää sen ~150g keulalla joka tulee S1:ssä ja muissa uudemmissa Cerveloissa.

Nuin tiedoksi.

robink
11.03.2009, 21.57
Se ei ole sitten sama kuin S1...

Mulla on muuten pari tollasta Wolf CL haarukkaa kellarissa, uutta. True Temperin tekemiä ennen kuin Cervelo heivasi ne, ohutseinämäisellä teräsputkella, 490g/kpl. Nääs jos joku tarttee, ei yhtään hullumpi TT-fillariin kun tosta teräsputesta ei jää paljoa ja niiden malli on tosi soiva siihen touhuun.

Tota tarjousrunkoa voi sitten kevittää sen ~150g keulalla joka tulee S1:ssä ja muissa uudemmissa Cerveloissa.

Nuin tiedoksi.

Ei kai tuo 150g sinne tai tänne siinä ekassa maantipyörässä mitään merkitse. :rolleyes:
Kevennetään sitten jostain muusta tuolla 400 eurolla.

Samu Ilonen
11.03.2009, 22.16
Taitaa rahdin jälkeen olla ero olla vähempi kuin 400€ kun se on muutenkin jo vähempi...mitenkähän noi myy runkoja joissa on yhä haarukoita jotka kutsuttiin takaisin ja korvattiin muilla? En tiä kuinka se on mahdollista mutta se hämmästyttää. Wolf CL ei ole recal haarukka mutta Wolf SL on....?

Hyvä puoli että se teräsputki kestää puristelua. Tulee mieleen se yksi Pro Racen omistaja jonka keulaa yritin pelastaa:"...mää käytin momentti-avainta...." Niin, se momentti luki stemmissä, se kesti hyvin. Keula ei....

Juu, kiekoissa se kevitys eniten tuntuu eli paa se niihin ja kunnon gummit. Tohon voisi sopia Ksyrium Elitet, EA:t tai jotkun Shimanon vähäpuolaiset vispilät. Kuitutanko lisäisi taas mukavuutta.

Miettii vaan että jos S1/Ultegra SL on sh.2k€ niin saa ettiä halvalla hilppeet että kannattaa. Tavalliset Ultegan kaffat oli jo "halvalla" eli CRC:ssä 264€...XLS-taulukkoon kun hakkaa hinnat niin huomaa että jos ei ennestään ole osia niin tollasen pyörän kokoamisessa ei ole mitään järkeä, rahallisesti ainakaan. Olisi eri juttu jos fillarissa tulisi kasa kuraosia, esim putkiosat jotan schaisse-merkkiä tai merkitöntä että ne menisi heti uusiksi mutta Cervelossa on yllättävän soivat vakiokilkkeet, putkipalikat 3TTT:tä yms. On tullut meinaan laskettua "pari" fillallaria osista ja soon kypsää huomaat että palikoiden hinnat on noussut joku +20% parissa kuukaudessa eli nyt vaan koko fillaria ja siitä muutellen ja 2010' taas osien korotus on fillareissa, se kun laahaa sen verran perässä...tietty jos Jeni sukeltaa niin sit mennään toiseen suuntaan. "Hiukan" korpesi että sillä millä sai Record-kaffat 08' kesällä ei saa edes nyt enää Ultegraa...tietty ku laittaa SRAM tai Campa settiä niin on muutenkin paree syy kun muista ei kaupasta saa.

robink
11.03.2009, 22.54
Taitaa rahdin jälkeen olla ero olla vähempi kuin 400€ kun se on muutenkin jo...mitenkähän noi myy runkoja joissa on yhä haarukoita jotka kutsuttiin takaisin ja korvattiin muilla? En tiä kuinka se on mahdollista mutta se hämmästyttää. Wolf CL ei ole recal haarukka mutta Wolf SL on....?

Juu, kiekoissa se kevitys eniten tuntuu eli paa se niihin ja kunnon gummit. Tohon voisi sopia Ksyrium Elitet, EA:t tai jotkun Shimanon vähäpuolaiset vispilät. Kuitutanko lisäisi taas mukavuutta.

Miettii vaan että jos S1/Ultegra SL on sh.2k€ niin saa ettiä halvalla hilppeet että kannattaa. Tavalliset Ultegan kaffat oli jo "halvalla" eli CRC:ssä 264€...XLS-taulukkoon kun hakkaa hinnat niin huomaa että jos ei ennestään ole osia niin tollasen pyörän kokoamisessa ei ole mitään järkeä, rahallisesti ainakaan. Olisi eri juttu jos fillarissa tulisi kasa kuraosia, esim putkiosat jotan schaisse-merkkiä tai merkitöntä että ne menisi heti uusiksi mutta Cervelossa on yllättävän soivat vakiokilkkeet, putkipalikat 3TTT:tä yms. On tullut meinaan laskettua "pari" fillallaria osista ja soon kypsää huomaat että palikoiden hinnat on noussut joku +20% parissa kuukaudessa eli nyt vaan koko fillaria ja siitä muutellen ja 2010' taas osien korotus on fillareissa, se kun laahaa sen verran perässä...tietty jos Jeni sukeltaa niin sit mennään toiseen suuntaan.

Tuolla alennuksella viime vuoden mallista saa tosiaan valita ne hieman paremmat kiekot. Ultegra SL:n groupsettinä saa 2008 -mallina saksasta abouttirallaa 600€, ei pahalta tunnu omasta mielestä. Sitten vielä satula ja perus stemmi, baarit. Kyllä siinä 100-200€ säästää, ja tosiaan saa haluamillaan kiekoilla. :D

Kiekoiksi ajatellut ihan jotain eksoottista, kuten ROL wheelsiä tai Neuvationia. Hintakaan ei noissa päätä huimaa, vaikka tulisi tulleineen päivineen. :)

Samu Ilonen
11.03.2009, 23.02
Exsotiikka on kivaa niinkauan kun ei tarvi korjata.

Arvappa mistä moisen tiedän? Tuuppa vilkaiseen kellariin...osta vaan joku yleinen merkki jos meinaa oikeasti sillä ajella.

ja kai ne kiekot saa valita kaupassa anyway vaikka olisi valmisfillari.

Myö maksat parit laskut ja meen elpyy nyt, tuloo liikaa eestiä näppikseltä....

Mika Petteri
12.03.2009, 13.36
Kyllä siinä 100-200€ säästää, ja tosiaan saa haluamillaan kiekoilla.

Mullakin oli säästöt mielessä kun lähdin vanhaan fillariin campan kymppikahvoja tilaamaan ja sain ne halvalla. Nyt onki koko groupo 2008 centauria (rekordilla ja kooruksella maustettuna). Tilasin samalla putkea ja satulaa sekä uudet kiekot, niin onki koko fillari ilman runkoa... Ei viitti vanhaan runkoon uutta hilpettä ruuvata niin myin vanhan fillarin pois ja uusi runko tilaukseen. Enpä säästänyt kuin jos olisin tilannut koko fillarin suoraan. Kaffat kun sain puoleen hintaan niin pakkohan se oli tilata.

Parasta on kuitenkin tuo speksaus. Saapa sellaista kuin haluaa ja tietää mitä saa.

OJ
12.03.2009, 14.35
Exsotiikka on kivaa niinkauan kun ei tarvi korjata.
Eksoottisin asia noissa kiekoissa taitaa olla nimi, eli noiden korjauksen ei pitäisi tuottaa mitään ongelmia.

juppepuputti
12.03.2009, 15.46
Eksoottisin asia noissa kiekoissa taitaa olla nimi, eli noiden korjauksen ei pitäisi tuottaa mitään ongelmia.
Just. Mutta jos ostaa vähemmän eksoottista niin saattaa olla vähemmän korjaamisen tarvetta lähtökohtaisesti..

OJ
12.03.2009, 17.15
Just. Mutta jos ostaa vähemmän eksoottista niin saattaa olla vähemmän korjaamisen tarvetta lähtökohtaisesti..
Niin nykypäivänähän taitaa kaikki standardiosista kootut kiekot olla eksoottisia? Pitää olla Mavicia tai muuta kuraa (Mavicilla on kyllä pari ok hinta-laatu kiekkoa).

Samu Ilonen
14.03.2009, 23.06
Jotkut penteleet haluaa laid back-tolpan kaiken maailman Kolnakkeleihin ja jotkut jopa Cerveloihin. No kun kaupasta ei riittävän soivaa sua, nuin piti jöörätä... :D

http://weightweenies.starbike.com/forum/download.php?id=30239

HJN
16.03.2009, 21.32
Ohhoijaa. Tänään ilmestyi uusi ProCycling. FirstLook esitteli Cervèlo S2:n. Eipä ollut mairittelevän näköinen. Kuvassa oli Roger Hammondin tykki. Poka silmämääräisesti arvioiden luokkaa 50 tai 52. 26 tuuman kiekoilla näytti täysin suhteettomalta ja fillarin irvikuvalta: matalalta ja pitkältä. Mikähän on itse kuskin pituus?:D

juppepuputti
16.03.2009, 22.03
Ööö, eiks S2 ole sama kuin Soloist Carbon mutta uudella värityksellä? Että ei kait siinä sen kummemmin mitään esittlemistä luulis olevan. toisin kuin S3:ssa.

Samu Ilonen
16.03.2009, 22.06
Sen verran saanen korjata että tuskin on 50 tai 52 ainakaan, sellaista kokoa kun ei tehdä...

Koska eräskin kauppias kirjuutteli tässäkin jorinassa että koeajolla ei ole mitään merkitystä, vain kauppiaan ainoastaa tiedoilla, ajattelin hankkia sitä. Niinkuin sitä tieto-osaa. Koska kuvat eivät kerro tarpeeksi esim. tankojen eroista (tossa on kaikki muodot ja muutama leveyskin siksi) ja todelliset painotkin täytyy punnita ite, hankin kalustoa tutustumissavottaa varten:

http://www.signature.fi/images/3TTT%20palikkaa.JPG

Huomenna alkaa vimmattu punnailu ja syyninkin. Brezzaa tuli jo hiveltyä ja siipi on hauska, 203g ennen kuin kilkkeiden ruuvaus alkaa. Tuntuu vaan kädessä kevyemmältä koska koko huijaaa silmämunakkaita....

MRa
16.03.2009, 22.13
Huomenna alkaa vimmattu punnailu ja syyninkin. Brezzaa tuli jo hiveltyä ja siipi on hauska, 203g ennen kuin kilkkeiden ruuvaus alkaa. Tuntuu vaan kädessä kevyemmältä koska koko huijaaa silmämunakkaita....

Onkos sulla tossa satsissa tuota Ergonova:n Team versiota? Olen miettinyt josko siinä olisi ensi kesän rientoihin uusi tanko. Onko kokemuksia? Senhän joku malli tulee näköjään Cervelojen ensiasennustankonakin.

Samu Ilonen
16.03.2009, 22.18
Onkos sulla tossa satsissa tuota Ergonova:n Team versiota?

Juu, on. Koska pitää verrata sitä lähinna Ergosum:iin. Keskikoko eli 42cm C-C oli kevyempi??? kuin Ergosum, 200,4g. Siis muutaman gramman mutta anyway, ylensähän tollasen ylhäältä littanat on selkeästi painavampia. Yläote ei ole mikään yber venkura tai ohut mutta silti erilainen vs. Ergosum.

HJN
16.03.2009, 22.29
Sen verran saanen korjata että tuskin on 50 tai 52 ainakaan, sellaista kokoa kun ei tehdä...

Koska eräskin kauppias kirjuutteli tässäkin jorinassa että koeajolla ei ole mitään merkitystä, vain kauppiaan ainoastaa tiedoilla, ajattelin hankkia sitä. Koska kuvat eivät kerro tarpeeksi esim. tankojen eroista ja todelliset painotkin täytyy punnita ite, hankin kalustoa tutustumissavottaa varten:

http://www.signature.fi/images/3TTT%20palikkaa.JPG

Samu Ilonen
16.03.2009, 23.00
Olen sitä funtisnut että mitenkä koeajolla ei ole merkitystä...jos nyt funtsii että fillarin selkään könyää Aikuinen Setä eli painoa ainakin X10 fillarin verran niin fillarin painollahan ei ole mitään merkitytä enää, right?

Ja koska sama möhkäle myös kokonsa takia on pyörään kokonaisuutena verraten aika suuri ilmanvastuksen aiheuttaja niin esim. kiekkojen profiilille ei liene mitään merkitystä, right?

kuitenkin aika moni tykkaa kinnailla mielummin 7kg fillarilla kuin 9kg maantiepyörällä ja paatuneimmat väittävät nauttivansa korkiaprofiilikiekkoje tuomasta vauhdin lisäyksen olettamasta....siis niinkuin huomaavansa moisia eroja vaikka teoriassa moisella hömpötyksellähän ei mitään virkaa ole?

Mullakin on vuoden sisään kaksi asiaa joissa ole kääntänyt kelkkani ja pelkästään pidemmän kokeilun perusteella. SRAM:in vaihdekaffojen toiminnasta on turha väitella ja selittää toimintaa: "...kui viännät vähä, niin menöö toiseen suuntaan, lisää niin toiseen suuntaa..." mutta ajaessa ne vaan toimiin todella loogisesti ja hyvin. Sama S3 yms "aero-road" rungoissa, täyttä hömppää mutta lenkillä ero on kuin Zippin 404 58mm keikot olisi heittänyt alle normimuotoiltuun fillariin...ja mää ns. "tykkään" hyvistä kiekoista....

Minusta fillarin kokeilu ei ole soopaa, koska soopaa on helppo suoltaa näppikseltä tai leivänsisäänottoluukusta reversiosuuntaan mutta on vaikea vaikuttaa kokemaan jos asiakkaalla on vähääkään omaa tahtoa....ja koska eri ihmiset kokevat asioita erilailla, koeajosta tuskin on haittaakaan. Sama ilmenee oivasti esim tangoissa, pieni käsien koe-sovitus auttaa kummasti useinkin.

Hassua,tutkin 3TTT kasaa... 2cm lisäys hiilaritangossa ei ole kun gramman tai kaksi? Ja levein/painavin yksilö alumiinitangoista oli 255g. Verraten esim. kun meillä on Akan Colnagossa Deta 215 "Lance" tanko joka oli 236g 4cm kapeampana ja normi-stemmille...pentele, 3TTT tekee 32x erilaista stemmiä...ja tossa on vasta 8 erilaista x2....sit jos jokaista pitää olla vähintään pari-kolme niin joku satakunta stemmiä olisi kiva aluksi...

juppepuputti
16.03.2009, 23.14
Omasta puolesta voin sanoa että mielelläni koeajaisin paljon enemmän kuin mihin on mahdollisuus, kyllä se meikäläisellä on koeajo joka ratkaisee,eikä esim tourin testi. Jos kahdesta fillarista toinen vaan tuntuu eri syistä paremmlata, niin sitten se on minulle parempi. Kaksi sinänsä teknisesti yhtä hyvää runkoa voi olla ajotuntumaltaan aivan erilaisia, se on sitten makuasia mille laittaa painoa ja mille ei...

Samu Ilonen
17.03.2009, 09.47
Äskön kyllä kapeni pälli. Tilasin parilla sataa €:llä nokonin kuoria, 2 fillallaria nääs, musta ja valkoinen johon ne piti sopivan visuaalisesti hyvin. Tohon ne sit pöllähtivät. No piti olla hopeisia joita olen fillareissä nähnyt, sellaisia kromin värisiä. Vaan tulipa kyllä hopeisia, sellaisia alumiinin matta-hopeisia. Ei nyt sitten ihan yhtä koreita....

Pikku juttu mutta sapettaa....

kervelo
17.03.2009, 11.01
Alkaa tämäkin ketju harhautua niin kauas alkuperäisestä aiheesta, että lienee parasta palailla Cerveloihin: tuommoisen kannoin eilen postista kotiin.:)
http://www.wiggle.co.uk/images/cervelo-med.jpg
Noita ylivuotisia RS:a taitaa nähdä ensi kesänä tien päällä enemmän kuin piankkeja...

Samu Ilonen
17.03.2009, 11.36
Muista rotsata haarukan kruunu sitten.

Mää myyn nykyään runkosetit kruunu rotsattuna ja alalaakerinkooli asennettuna koska se rotsaus on paree tehdä, huomaat muuten laittaessa ja koolin asennuskin on kiva kun se on valmiina, ja ei ihan kaikilla ole useemman satasen työkaluja siihen. Mutta mulla on.

walesi
17.03.2009, 12.37
perjantaina KeveloKauppaan, vill gud.

Tomi L.
17.03.2009, 18.22
Aika paljon pystyy omaa puljuaan näköjään mainostamaan näinki suppeessa aiheessa jos tarpeeks vetää off-topikiks. Ei kait siinä.

HeikkiO
17.03.2009, 21.54
Ohhoijaa. Tänään ilmestyi uusi ProCycling. FirstLook esitteli Cervèlo S2:n. Eipä ollut mairittelevän näköinen. Kuvassa oli Roger Hammondin tykki. Poka silmämääräisesti arvioiden luokkaa 50 tai 52. 26 tuuman kiekoilla näytti täysin suhteettomalta ja fillarin irvikuvalta: matalalta ja pitkältä. Mikähän on itse kuskin pituus?:D
174 cm / 71 kg

Pyörien speksit löytyvät Cervelon sivuilta (http://www.cervelo.com/riders.aspx):

Kisapyörä:
Frame Cervélo S2
Size 51
Fork 3T Funda Pro
Seatpost Cervélo aero carbon
Saddle fi'zi:k Aliante
Headset Cane Creek
Stem 3T ARX Pro 6° 140 mm
Handlebars 3T Ergosum Team 42 c-c
Shift/Brake Levers Shimano Dura-Ace
Brake Calipers Shimano Dura-Ace
Brake Cables Shimano Dura-Ace
Derailleur Cables Shimano Dura-Ace
Bottom Bracket Rotor BB1
Pedals Speedplay Zero Ti
Crankset Rotor Agilis 172.5 mm
Chain Rings Rotor 53x39
Front Derailleur Shimano Dura-Ace
Rear Derailleur Shimano Dura-Ace
Cassette Shimano Dura-Ace
Chain Shimano Dura-Ace
Front Wheel Zipp 404
Rear Wheel Zipp 404
Tires Vittoria EVO CX
Waterbottle Cage Elite Custom Macia
Helmet Catlike Whisper Plus R200 P

Treenipyörän erot kisapyörään:
Saddle fi'zi:k Antares
Front Wheel Zipp Team Issue
Rear Wheel Zipp Team Issue
Tires Vittoria clinchers

Samu Ilonen
18.03.2009, 07.28
Aika mielenkiintoinen valinta, 51cm runko ja 140mm stemmi? 54cm ja siinä 120-130mm stemmi olisi ololut "hiukan" loogisempi valinta...

Miha
18.03.2009, 10.21
Alkaa tämäkin ketju harhautua niin kauas alkuperäisestä aiheesta, että lienee parasta palailla Cerveloihin: tuommoisen kannoin eilen postista kotiin.:)
http://www.wiggle.co.uk/images/cervelo-med.jpg
Noita ylivuotisia RS:a taitaa nähdä ensi kesänä tien päällä enemmän kuin piankkeja...

komia pelihän se on vaikka olisikin ylivuotista sorttia, onnittelut siitä! ...nyt sitten varustelemaan rekoordilla ja höyhenkevyillä kiekoilla.

kervelo
18.03.2009, 10.31
...nyt sitten varustelemaan rekoordilla ja höyhenkevyillä kiekoilla.

Eipä taida rekordia tulla, vaan aika paljon arkisempaa palaa. Mutta arkikäyttöönhän se tuleekin...

Samu Ilonen
18.03.2009, 10.39
Mää laittaisin Choruksen kaffat ja loput Centaturia. Tai sitten Rivalia.

kervelo
18.03.2009, 10.44
Jotain tuon tyyppistä on ollut suunnitteilla. Jutun tekee mutkikkaaksi Campan 2009-osissa oleva 10sp/11sp ero juuri noiden sarjojen välillä: yhdistelyä helpommaksi tulee ostaa joko täysi Centaur- tai Chorus-sarja. Ellei sitten kohdalle osu jostain 2008 Chorusta.

DeLillo
18.03.2009, 13.51
Aika paljon pystyy omaa puljuaan näköjään mainostamaan näinki suppeessa aiheessa jos tarpeeks vetää off-topikiks. Ei kait siinä.

Näin on. Mutta pari viikkoa sitten lähettämääni ja kertaalleen uudelleen lähetettyyn s-postiin ei ehdi vastata. Tavaraan, jonka on jo saanut myytyä, ei näköjään saa enää apua. Yritin samassa viestissä myös ostaa uutta tavaraa, mutta eipä ole kuulunut vastausta.

Samu Ilonen
18.03.2009, 16.59
Olikos siinä jotain Ti-juttua? Olen vastannut siihen 3 kertaa....tsekkaa spämmifiltteri/boxisi? Telepatia on joskus vaikeaa mutta re-send toiminnon myökin hanskaan. Myös PM-toimii joskus...päivastoin kun Helsingin yliopiston, @edu.hel.fi, sähköposti....

DeLillo
18.03.2009, 20.58
Olikos siinä jotain Ti-juttua? Olen vastannut siihen 3 kertaa....tsekkaa spämmifiltteri/boxisi? Telepatia on joskus vaikeaa mutta re-send toiminnon myökin hanskaan. Myös PM-toimii joskus...päivastoin kun Helsingin yliopiston, @edu.hel.fi, sähköposti....

Ei ole tullut viestit läpi, eikä softassa ole spämmiboxia vaan roskat jäävät jonnekin palvelimen leikkuriin. Hyvä että asiat selvisivät eli aiemmat puheet vastaamattomuudesta voidaan unohtaa. Pahoittelut älämölöstä.

MRa
26.03.2009, 21.06
Äskön kyllä kapeni pälli. Tilasin parilla sataa €:llä nokonin kuoria, 2 fillallaria nääs, musta ja valkoinen johon ne piti sopivan visuaalisesti hyvin. Tohon ne sit pöllähtivät. No piti olla hopeisia joita olen fillareissä nähnyt, sellaisia kromin värisiä. Vaan tulipa kyllä hopeisia, sellaisia alumiinin matta-hopeisia. Ei nyt sitten ihan yhtä koreita....

Mulla Nokonit odottaa vielä asennusta. Ohjeet katsoin läpi ja niissä on kyllä parantamisen varaa. Voisit laittaa detaljikuvaa kun saat nuo asennettua.

NHB
27.03.2009, 11.10
juu,eikä siinä ollut kumma kyllä Canyonin huippumallia ollenkaan.. noitten pyörien markkinat ei ole niin isot niin ei tartte tukea oman maan tuotteita.
http://www.roadbike.de/test/bikes/zwoelf-komfort-renner-im-test.302536.9.htm
Mikä selitys tähän löytyy? Jenkkimerkki jotenkin vahingossa vei voiton.

juppepuputti
27.03.2009, 11.37
No eihän tuo olekkaan tourin testi, joka siis pahin kotiinpäinvetäjä... kiva vaan jos tulee vähän muitakin tuloksia kuin tourin linjaamat. ei se kuitenkaan sitä hassuutta muunna, että ranskassa voittaa ranskalainen ja saksassa saksalainen. noin pääsääntöisesti. en siis ole harrastanut päättelyä jossa yksikin anomalia osoittaa alkuperäisen väittämän vääräksi, kun ei se alunperin ole muotoa: "kaikille X:lle pätee että..". samalla logiikalla voin väittää mm.että insinöörit eivät ole matemaatikkoja. toki sieltä löytyy poikkeuksia...

kervelo
27.03.2009, 11.50
http://www.roadbike.de/test/bikes/zwoelf-komfort-renner-im-test.302536.9.htm
Mikä selitys tähän löytyy? Jenkkimerkki jotenkin vahingossa vei voiton.

Nuo Roadbiken testit ovat yleisesti ottaen hyviä. Harmi ettei tuota lehteä saa ostettua täältä kotimaasta.

Tuossa kyseisessä testissä Cervelo näyttää antanee muille hiukan tasoitusta heikommalla osasarjalla. Forcen sijaan testipyörään olisi voinut asentaa muutamalla satkulla DuraAcen 7800 -sarjan tai jopa ihan oikeat Campa-osat.;) Saksan Cervelo-edustaja on aiempinakin vuosina toimittanut pyörät ja rungot lehtien testeihin aika outoina kokonaisuuksina: pari vuotta taaksepäin Tourin testissä ollut R3 (?) oli varustettu jollain saksalaisella haarukalla, joka ei sopinut kokonaisuuteen ollenkaan.

NHB
27.03.2009, 12.08
Tuossa kyseisessä testissä Cervelo näyttää antanee muille hiukan tasoitusta heikommalla osasarjalla. Forcen sijaan testipyörään olisi voinut asentaa muutamalla satkulla DuraAcen 7800 -sarjan tai jopa ihan oikeat Campa-osat.;)
Tuohan menee juurikin toisin päin. Varsinkin kun testataan mukavia kilpureita, niin silloin ergonomialtaan parhaat SRAMn kaffat ovat juuri oikea valinta.

kervelo
27.03.2009, 13.12
SRAMissa ei ole varmaan mitään vikaa, mutta samassa testissä olleessa Canyonissa oli osasarjana Red. Tuossa tapauksessa Force alentaa RS:n pointseja.

juppepuputti
27.03.2009, 18.52
Nuo Roadbiken testit ovat yleisesti ottaen hyviä. Harmi ettei tuota lehteä saa ostettua täältä kotimaasta.

Tuossa kyseisessä testissä Cervelo näyttää antanee muille hiukan tasoitusta heikommalla osasarjalla. Forcen sijaan testipyörään olisi voinut asentaa muutamalla satkulla DuraAcen 7800 -sarjan tai jopa ihan oikeat Campa-osat.;) Saksan Cervelo-edustaja on aiempinakin vuosina toimittanut pyörät ja rungot lehtien testeihin aika outoina kokonaisuuksina: pari vuotta taaksepäin Tourin testissä ollut R3 (?) oli varustettu jollain saksalaisella haarukalla, joka ei sopinut kokonaisuuteen ollenkaan.

Testissä johon luullakseni viittaat R3 oli varustettu Cervelon omalla(?) keulalla, jota sakuissa asennettiin myös Soloisteihin,keula ei tietääkseni ole sakujen tuotantoa. mun soloisti oli kans tolla keulalla ja ottaisin se edelleen ennemmin kuin jonkin wolf-virityksen...

Wilier
30.03.2009, 23.03
Tuli tuossa männä viikolla postissa Cyclo Passion, jossa oli koeajettu Cervélo S3. Ajettavuutta kovissa nopeuksissa kehuttiin ja muutenkin, jopa vähän mukavuutta oli löydetty. Aerodynaamisuuden merkitystä ei voitu ilman vertailua juuri havaita, kun nopeudet testissä olivat ilmeisesti olleet alle 40 km/h enimmäkseen. Kevyt, tarkka ja tehokas. Geometrian puolesta sopii pitkille matkoille, ajoasento ei aiheuta ylimääräisiä jännityksiä.

Haarukka oli 3T Fundria Pro, osat Sram Redit, mutta ranskalainen maahantuoja oli varustanut pyörän Eastonin EC90 TT -kiekoilla, mitkä olivat raskaan oloiset. Koko komeuden paino olikin ilman pedaaleja ollut 6,770 kg.

S3:ea myydään vain runkokittinä eli runko, haarukka, ohjainlaakeri ja tolppa, mutta sen hintaa kauhisteltiin: 4026 €. Lehden mukaan sitä ei ainakaan voi perustella työvoimakustannuksilla, kun runko tehdään Aasiassa. Ja työn jälki oli suorastaan hutilointia (à la va-vite), mikä oli myös selvästi nähtävissä kuvista pullotelineiden ruuvien kohdalta. Sitten oli jätetty näkyviin alumiininen ruuvi viistoputkeen, mikä ilmeisesti pitää kiinni vaijereita putken sisällä: un peu cheap. Tavallinen pyöräilynharrastaja ei saa Cervélosta tuohon hintaan, ja laatuun suhteutettuna, sellaista huomioarvoa, mitä tuolla rahalla kilpailijoilta saa. Ja valkoinen väri ei kestä käytössä alkuunkaan siistinä.

Ranskalainen maahantuoja muuten lupasi, että Cervélo viimeistään vuonna 2010 korjaa sen virheensä, että Campan pedaaleja ei voi käyttää. Lehti toivoo myös, että kaikki kiekot joskus sopisivat ko. filoon. Täydellistä fillaria ei sitten kuitenkaan ole vielä keksitty...

kervelo
31.03.2009, 06.56
Testissä johon luullakseni viittaat R3 oli varustettu Cervelon omalla(?) keulalla, jota sakuissa asennettiin myös Soloisteihin,keula ei tietääkseni ole sakujen tuotantoa. mun soloisti oli kans tolla keulalla ja ottaisin se edelleen ennemmin kuin jonkin wolf-virityksen...

Cerveloissa normaalisti käytetyt keulat ovat kyllä tuttuja jo vuosien takaa. Viittaamani keula oli THM Scapula ja se oli R3SL-rungon parina Tourin 3/2008-testissä. Tourin testaajat olivat testivoittajaan asennetusta haarukasta lyhyesti tätä mieltä:

"Einzige Schwäche ist die extreme Härte der optisch nicht ganz zum rahmen passenden Scapula-Gabel."

Samu Ilonen
31.03.2009, 15.22
Mulla on sen keulan vanhempi versio. Minusta edellen maailman paras haarukka maantiepyörään. Se mun ti-runko suunniteltiin nääs just ton haarukan ehdoilla ja King-laakerille. Optiikka taas on mielipide kysymys. Mun R3SL:ään tulee tod. näk. just Scapula.

Tietyyty joku EA SLX olisi varmaan "mukavampi". Tosin ei minusta.

kervelo
03.04.2009, 11.34
Mää laittaisin Choruksen kaffat ja loput Centaturia. Tai sitten Rivalia.

Jotain tuon tyyppistä on ollut suunnitteilla. Jutun tekee mutkikkaaksi Campan 2009-osissa oleva 10sp/11sp ero juuri noiden sarjojen välillä: yhdistelyä helpommaksi tulee ostaa joko täysi Centaur- tai Chorus-sarja. Ellei sitten kohdalle osu jostain 2008 Chorusta.

RS saa osasarjakseen 2008-mallin Chorukset, koska niitä löytyi sopivaan hintaan Velo-Motionista. Kammet piti kuitenkin lainata 2008-mallin Centaur-sarjasta, koska muita sopivan pituisia ei enää ollut tarjolla.

Punkku
03.04.2009, 13.05
Minkälaiset putkiosat ja kiekot olet ajatellut tuohon laittaa?

Omassa on kyllä aikamoinen mix velocen ja recordin välillä osissa ja paino ilman ketjua, vaijerisettiä ja polkimia oli noin 6,5kg eli varmaan 7,2 ajokunnossa kai. Saan fillarin pääsiäisen jälkeen, kun sain hieman kasausapua Turun suunnalta.
Tässä vielä osakavalkaadi:
Runko: Cervelo RS, koko 51
Haarukka: 3T Funda
Ohjainlaakeri: FSA
Tolppa: Syntace P6
Stemmi: Oval R300
Tanko: Oval R300
Kahvat: Centaur 2007
Kammet: Chorus 2009
Takavaihataja: Centaur 2007
Etuvaihtaja: Centaur 2009
Jarrut: Veloce 2009
Takapakka: Centaur 2007
Ketju: Record 10-speed 2008
Kiekot: DT RR1.1/Sapim cx-ray (takanapa)record-06, (etu)Tune
Kumit: Michelin Prorace2
Sisurit: Michelin latex
Satula: San Marco Magma (tai Flite gel flow)
Pikalinkut: Vanhat campat
Tankoteippi: Deda white
Polkimet: Shimano Ultegra

kervelo
03.04.2009, 13.28
Tangoksi minulle tulee 3T Ergosum Pro ja stemiksi 3T Arx Team. Kiekoiksi laitan jo aikaisemmin syksyllä hankkimani (mutta käyttämättömät) Campan Zondat FFWD:n keveämmillä pikalinkuilla.

Luulen, että tuo pyöräsi lopullinen paino tulee tuosta hiukan nousemaan: ketjun paino taitaa olla noin 250g ja vaijereidenkin yli 200g.

Punkku
03.04.2009, 14.07
Tangoksi minulle tulee 3T Ergosum Pro ja stemiksi 3T Arx Team. Kiekoiksi laitan jo aikaisemmin syksyllä hankkimani (mutta käyttämättömät) Campan Zondat FFWD:n keveämmillä pikalinkuilla.

Luulen, että tuo pyöräsi lopullinen paino tulee tuosta hiukan nousemaan: ketjun paino taitaa olla noin 250g ja vaijereidenkin yli 200g.

Tuli typo: eli 6,5kg piti olla ennen tuota settiä.

kervelo
06.04.2009, 11.47
Kevyt pyörä on tulossa. Oma pyöräni (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1114319&postcount=217) ei todennäköisesti tule olemaan ihan noin kevyt.

Punkku
06.04.2009, 11.59
Kevyt pyörä on tulossa. Oma pyöräni (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1114319&postcount=217) ei todennäköisesti tule olemaan ihan noin kevyt.

Voi olla että mulla on ollut epätarkka vaaka. Kyllähän noilla osilla pitäisi olla kevyempi kuin mun pyörä.... No lopullinen paino selviää ensi viikolla tarkemmalla vaa'alla. (jos tällä painoasialla nyt mitään merkitystä mihinkään on)

kervelo
06.04.2009, 13.27
En osaa noista painoista oikein sanoa, kun ei ole noita osia mitenkään kattavasti tullut punnittua. Valmistajien ilmoittamat painotkin hiukan vaihtelevat valmistajasta riippuen. Runko-kokonaisuus (runko, katkaisematon haarukka, laakeri, käpy, satulatolppa) tuli kuitenkin punnittua ja se oli tuolle 58-kokoiselle setille 1730 g.

vz
09.04.2009, 13.22
Onpas mielenkiintoista lukea Samun Cervelo-juttuja täältä - hienoa, että jaksat kirjoitella!

Eilen vetäisin kevään ensilenkin viime kaudella ostetulla RS:llä. Hauskaa oli. Tällä kaudella saattaapi pyöriä piakkoin mielessä kiekkojen päivitys, koska ainahan sitä nyt pitää kaikkea päivittää :-). Tällä hetkellä mulla on Fulcrumin racing kolmoset. Muut osat on Campan Centauria ja putkiosat 3T:n pro-sarjaa.

Onko ihmisillä suosituksia kiekoista, kun ajo on enimmäkseen muutaman hengen porukassa tapahtuvaa lenkkiä about 27-35 keskareilla? Lisäksi sitten nää tyypillisimmät kuntokilpailut + kerran vuodessa vuorille kiipeilemään. Soolonakin tulee jonkin verran ajeltua.

Oon 80kg painoinen.

Leku
10.04.2009, 12.02
Tommone Kerpeles tuli takapihalle.

http://i58.photobucket.com/albums/g266/nokianneule/DSC02024.jpg

http://i58.photobucket.com/albums/g266/nokianneule/DSC02025.jpg

plehti
10.04.2009, 12.57
Onko ihmisillä suosituksia kiekoista, kun ajo on enimmäkseen muutaman hengen porukassa tapahtuvaa lenkkiä about 27-35 keskareilla? Lisäksi sitten nää tyypillisimmät kuntokilpailut + kerran vuodessa vuorille kiipeilemään. Soolonakin tulee jonkin verran ajeltua.

Itse olen ollut tyytyväinen Shimpan Dura-Ace Alumiini/Hiilikuitukiekkoihin (7850) - moisia näyttäisi saavan varsin kohtuuhintaan tänä vuonna joistakin verkkokaupoistakin. Ovatten myöskin varsin kevyet...

/ Panu.

vz
10.04.2009, 13.07
Itse olen ollut tyytyväinen Shimpan Dura-Ace Alumiini/Hiilikuitukiekkoihin (7850) - moisia näyttäisi saavan varsin kohtuuhintaan tänä vuonna joistakin verkkokaupoistakin. Ovatten myöskin varsin kevyet...

/ Panu.

Muuallakin on kyseisiä kiekkoja kehuttu, mutta onhan se nyt vähän brand clash laittaa Shimanon kiekot Campa-pyörään :-).

walesi
10.04.2009, 13.15
Eikä se taida oikein onnata muutenkaan, eihän Shimppa tee niitä Campan pakalle vai olenko taas tullut harhaanjohdetuksi?

apartanen
10.04.2009, 14.33
Tommone Kerpeles tuli takapihalle.

*Cervelo*

Komia on Cervelo ja vielä maastoväreissä...
Paljonko kertyy painoa kaikkineen?

plehti
10.04.2009, 15.12
Muuallakin on kyseisiä kiekkoja kehuttu, mutta onhan se nyt vähän brand clash laittaa Shimanon kiekot Campa-pyörään :-).

Sorry, tuli luettua viestisi puolittain. En huomannut, että pyörässäsi on Campan osat. D-A -kiekot ei onnaa.

/ Panu.

P.s. Lekulla hieno koriste takapihalla.