Näytä tavallinen näkymä : Cervelo
heitetäänpä tähän soppaa lisää tavaraa: olen ostanut yhtä lailla nettikaupoista, netin kautta muun maan kaupoista ja täältä koti-Suomesta tiskin yli. Jokaisesta on yhtä lailla hyviä ja huonompia kokemuksia; joskin netin kautta paljon helpompaa/halvempaa. Jos vaan tietää mitä hakee...
Toimiva ja valistunut kontrolli on pitkässä juoksussa kaikkien etu.
Mistä lähtien kilpailun rajoittaminen on ollut kuluttajan etu?
Cycledrophis
13.10.2010, 16.34
Tämä ketju uhkaa mennä pahasti OT. Mutta ainakin minun etuni on että Suomessa ja mieluummin lähellä on asiantunteva pyöräkauppa, josta saa tarvittavia osia ja varusteita per heti hyllystä. Olen semmosesta ja palvelusta kyllä valmis kohtuulisesti maksamaankin. Ainakin Tampereella tämä toimii pirun hyvin, jotta hoomma voi toimia jatkossakin niin kannattaa hankkia läheltä.
Jari
Tämä ketju uhkaa mennä pahasti OT. Mutta ainakin minun etuni on että Suomessa ja mieluummin lähellä on asiantunteva pyöräkauppa, josta saa tarvittavia osia ja varusteita per heti hyllystä. Olen semmosesta ja palvelusta kyllä valmis kohtuulisesti maksamaankin. Ainakin Tampereella tämä toimii pirun hyvin, jotta hoomma voi toimia jatkossakin niin kannattaa hankkia läheltä.
Hienoa että sinulle toimii. Kaikki muut varmasti toivovat että toimii heillekin, mahdollisesti jopa muualla kuin Tampereella.
Mikrometri
13.10.2010, 17.43
Kuvitellaan että minä haluan vaihtaa mun vm. 2005 olevan Bianchin julamallin Hand Made in Italy rungon Cerveloon että saan uuden kirkkopyörän.
Haluan pitää sen fillarin Campyn Triplan, Campyn kiekot, päivitetyt satulat ja jne. osat joihin olen edelleen tyytyväinen. Rungon ja haarukan voisi siis päivittää. Katson sopivan rungon joka on 54 tai 55 ja haluan pitkittäis joustavan mutta sivuttais jäykän. Hillitty väri pitää olla? Selaan Cervelon nettisivuja ja löydän sopivan. Hinta X. sitten laitan mailin paikalliselle dealerille että tarjoa tuo ja mitä kustantaa kun laitat nuo osat siihen (voiko ne edes laittaa?). Saan häneltä tarjouksen ja teen päätöksen että kummalta otan. Rungon Cervelolta vai paikalliselta sen minkä haluan.
Tänä vuonna kun kävin ostamassa auton niin muut myyjät sanoi sille että oli varmaan elämäsi nopein autokauppa. Ei tarvinnut koeajaa tai keskustella maksuehdoista.
Kysyin että mitä yksi semmoinen maksaa? Tingittiin sovussa 5 minsaa ja koko kaupankäyntiin meni 15 minsaa paperisotineen.
Soittivat parin viikon päästä että voi noutaa ja lasku meni firman Ekonomille suoraan.
Mikrometri
13.10.2010, 17.54
Vielä ajoitin sen niin täydellisesti että auton verotusarvo vaihtui 31.1.2010. Sai Ekonomi aloittaa puhtaalta pöydältä uuden verotusvuoden Soittamalla sinne autokauppaan kysyäkseen että mitähän tämmöisen verotusarvo on. Ei laittanut laskua mulle edes hyväksytettäväksi.
... Mutta ainakin minun etuni on että Suomessa ja mieluummin lähellä on asiantunteva pyöräkauppa, josta saa tarvittavia osia ja varusteita per heti hyllystä...
Niinhän se olisi minunkin etuni, mutta kun ei ole paikkakunnalla moista ja käytännössä sitten on jo ihan sama onko ostopaikka netti vai esim. kotimaan Tampere. Lisäksi en olisi saanut (ainakaan ihan helpolla) sellaista kokoonpanoa Cervelolle tuolta Tampereen puljusta kuin haluaisin. Joten ostotapa on ollut sitten runkoa ja osaa ulkomailta.
Vaihteeksi jotain muuta: Hushovdin uusi S3 (http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs814.snc4/69469_1664690979845_1314385366_1766377_1499403_n.j pg)
Kokonaisen pyörän ostaminen ulkomailta on harvoin kovin joustavaa. Kokoonpano on "sellainen kuin se on" ja nopeista säädöistä/reklamaatioista ei tarvi haaveilla.
sain kyllä täsmälleen semmoisen kokoonpanon kuin halusin kun tilasin saksasta.mukaanlukien aerotangon jonka merkkistä ko kauppa ei varsinaisesti pitänyt varastossa vaan tilasi minua varten.
kävin sovittelemassa ja pyysin itse asiassa lähikaupasta silloin tarjousta vastaavanlaisesta kokoonpanosta.en koskaan saanut yhteydenottoa.joten tilasin 1000e halvemmalla saksasta.eli n. 20% edullisemmalla hinnalla.
tosin pari pientä asiaa vaikeutui nettikaupassa asioidessa.olivat leikanneet jarruvaijerin niin lyhyeksi että jarrut laahasi päälle.ja lupasivat juomapullon kaupan päälle,mutta se unohtui kokonaan.
kävin sovittelemassa ja pyysin itse asiassa lähikaupasta silloin tarjousta vastaavanlaisesta kokoonpanosta.en koskaan saanut yhteydenottoa.joten tilasin 1000e halvemmalla saksasta.eli n. 20% edullisemmalla hinnalla.
Pyysit lähikaupastasi tarjouksen, jota et saanut, mutta johon verrattuna saksasta tilaaminen tuli 20% halvemmaksi. En ymmärrä.
By the way, onkohan Cervelolla ollut suunnitelmia tehdä cyclocrossaria?
Pyysit lähikaupastasi tarjouksen, jota et saanut, mutta johon verrattuna saksasta tilaaminen tuli 20% halvemmaksi. En ymmärrä.
En saanut tarkkaa tarjousta. Esitin toivomuksen että saisin kokoonpanon jonka hinta jäisi alle 4500e. Myyjä vastasi skeptisellä katseella ja antoi ymmärtää että hinnaksi tulisi noin 5000e. Saksasta maksoin 3800e. Eli noin 1000e.
By the way, onkohan Cervelolla ollut suunnitelmia tehdä cyclocrossaria?
Tälläisiä ovat ilmeisesti pari kappaletta tehneet: http://www.cyclocrossontario.com/cervelo_r3_cross_prototype
Jokin aika sitten Cervelon sivuilla oli kysely, missä kysyttiin mitä asiakkaat haluavat. Itse ainakin vastasin että cyclocrossari voisi olla seuraava teos.
Jos jossain vaiheessa päättävät tehdä cyclocrossarin, niin halpa se ei ainakaan tule olemaan. :cool:
Joskus ainakin sanoivat että keskittyvät maantie-, TT- ja tri-pyöriin varmistaakseen huippuosaamisen, laadun ja paneutumisen näillä osa-alueilla.
Ei se nyt varmaan ihan hirveä homma olisi tehdä yhtä crossipyörää kun ratapyöriäkin kuitenkin tekevät. Tai muiden mallien tasoisen crossarin tekeminen varmaan vaatisi vähän paneutumista ja kokonaan uusia muotteja yms.
apartanen
15.10.2010, 12.20
Luulisi, että R3 saisi ihan kohtalaisen crossarin kun vähän chainstayta pidentäisi ja vaihtaisi crossikeulan. Vai mitä mieltä asioista paremmin selvillä olevat on?
R3:sta on tehty customina USA:n huippukuskeille muutama versio. Siitä oli joskus juttu bikeradarilla.
wanderer
15.10.2010, 13.09
Takahaarukan kanssa joutuisi askartelemaan enempi, jos meinaisi krossia tehdä. Cantitapit+vahvistus putkiin, tilaa renkaalle, chainstayn pidennys...
Etukolmiohan kävis suoraan, maantiekeulaa pidemmällä krossikeulalla.
Jotain tuollaista siis on joskus ollut:
http://api.ning.com/files/1XJXTb3JK3HeLjKkQyusVxQKwA3iI2evqxINsbApZq3GgZYHon qSszUSJvPkVLx722gLdTai4VMiH35Ln0s2A3JiiBkiKd5d/cervelor31.jpg
Takahaarukan kanssa joutuisi askartelemaan enempi, jos meinaisi krossia tehdä. Cantitapit+vahvistus putkiin, tilaa renkaalle, chainstayn pidennys...
Etukolmiohan kävis suoraan, maantiekeulaa pidemmällä krossikeulalla.
Levarit niin ei tarvis canti/v-tappeja laittaa?
wanderer
15.10.2010, 15.56
Levarit niin ei tarvis canti/v-tappeja laittaa?No sekin olisi toki mahdollista, mutta takakolmio menisi sittenkin uusiksi. Lisäksi valmista ja laadukasta krossikeulaa levarikiinnikkeillä ei taida olla saatavilla.
Levarit niin ei tarvis canti/v-tappeja laittaa?
Edit: Jaahas, Wanderer ehti ensin.
Mutta asiaan: Jos Cervelo tekis crossarin myyntiin niin voisin hyvinkin olla kiinnostunut.
R3:sta on tehty customina USA:n huippukuskeille muutama versio. Siitä oli joskus juttu bikeradarilla.
Eikös Ilonen voisi leipoa talven pimeinä hetkinä jostakin vanhasta rikotusta raadosta Cervelon ekan crossarin - käden taidot kun on kohdillaan kuidun käsittelyssä?
Samu Ilonen
25.10.2010, 08.50
En ehkä saa sanoa julkisesti mutta CX-pyörästa oli kyllä puhe tän vuoden koulutuksessa. Konsepteja oli kyllä kaksi ja ne olivat täysin erilaiset. Mitä minä haluaisin Cervelolta, olisi R-pyörän konseptilla tehty CX ilman levareita, ja 29' mtb-ht levareille, toki. Kuituisena. CX-pyörästä voisi olla MYÖS "CX-1" versio, alumiininen, kiitos. Sellainen halvempi kisapeli silti joka kestää kohellusta.
On tässä kauden aikana nähty näitä netti-ostoksia. Esim. kun uudessa rungossa tulee eri ohjainlaakerit kuin kuuluu ja vanhan malliset satulatolpat mukana niin kyllä kävi pari kertaa mielessa että what...?
Ihan sama mulle moinen. Mun ainakin täytyy vaan keskittyä omiin juttuihin että homma ja palvelu toimisi paremmin. Siinä on aina tekemistä, kausi oli pitkä ja erittäin kiireinen ja nyt kun tulee Sariksen trainerit ja Powertap:it yms paljon muuta uutta, ja yksi isompi kiva juttukin vielä, niin sarkaa riittää. Ensikaudelle täytyy katsoa kyllä joku joka hanskaa sähköpostit tehokkaammin. Lisäksi olisi kiva keritä ittekin ajamaan enempi myös kesällä ettei kävisi kuten nyt että oma vire oli ihan surkea jo juhannuksena.
Samu Ilonen
25.10.2010, 08.57
Lisäksi valmista ja laadukasta krossikeulaa levarikiinnikkeillä ei taida olla saatavilla.
Enve:llä on ainoat minusta lupaavat. EA:t väpättää samalla lailla kuin muutkit halvemmat jarruttaessa.
En ehkä saa sanoa julkisesti mutta CX-pyörästa oli kyllä puhe tän vuoden koulutuksessa. Konsepteja oli kyllä kaksi ja ne olivat täysin erilaiset. Mitä minä haluaisin Cervelolta, olisi R-pyörän konseptilla tehty CX ilman levareita, ja 29' mtb-ht levareille, toki. Kuituisena. CX-pyörästä voisi olla MYÖS "CX-1" versio, alumiininen, kiitos. Sellainen halvempi kisapeli silti joka kestää kohellusta.
On tässä kauden aikana nähty näitä netti-ostoksia. Esim. kun uudessa rungossa tulee eri ohjainlaakerit kuin kuuluu ja vanhan malliset satulatolpat mukana niin kyllä kävi pari kertaa mielessa että what...?
Ihan sama mulle moinen. Mun ainakin täytyy vaan keskittyä omiin juttuihin että homma ja palvelu toimisi paremmin. Siinä on aina tekemistä, kausi oli pitkä ja erittäin kiireinen ja nyt kun tulee Sariksen trainerit ja Powertap:it yms paljon muuta uutta, ja yksi isompi kiva juttukin vielä, niin sarkaa riittää. Ensikaudelle täytyy katsoa kyllä joku joka hanskaa sähköpostit tehokkaammin. Lisäksi olisi kiva keritä ittekin ajamaan enempi myös kesällä ettei kävisi kuten nyt että oma vire oli ihan surkea jo juhannuksena.
Häviääkö siinä paljon, jos laitetaan sekä levari että cantikiinnikkeet? Sitten maun mukaan keulaa ilman jompaa kumpaa.
Samu Ilonen
26.10.2010, 07.04
Ei kai jos tekee takahaarukan 132.5mm leveäksi ja sais jotenkin levarin kiinnikkeistä sirot. Yleensä CX-runko/keula levarinkorvakkeilla on niin ruman näköinen.
Samu Ilonen
02.11.2010, 07.24
Ei huano vuosi...
http://www.3tcycling.com/images/ThornEmma.png
Oma silmä ei kerro: onks toi Hushovdin Cervélo kuvassa S2? Eiks kaveri kuitenkin ajanut kautta pääasiassa S3:lla.
Ja sitten kysymys, johon Samu varmaan tietää vastauksen. Vuoden 2011 Cervélot ovat järkyttävän värisiä, ainakin kuvissa. Onko kustomoitu maalaus mahdollista, ja mitä se maksaa?
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs947.snc4/74050_454256914013_39631984013_5298289_547970_n.jp g
Samu Ilonen
03.11.2010, 12.02
Ei Euroopassa ole tietääksenin virallista custom-maalaria mutta aika monesta maantiemallista on 2 väriä. Ja kuten aina, nuo näyttää livenä paljon paremmilta kuin uusissa kuvisssa. Ite ajattelan nääs melkein samalla tavalla että:...vanhat väri oli paree..." mutta kun uudet näkee liveä, niistä pitääkin poaljon emempi. Itse ainakin tykkäsin niin paljon uudes R5:n väristä että tilasin sellaisen ittelle vaikka en vihreästä yleensä pidäkään. Palikat tulee siihen 3T Ltd sarjaa ja kiekot Enve:n 25mm matalat hiilarit, Red:iä vaihteet, Ciamillot jarruiksi ja Rotoria kammet/rattaat ja satula.
Uuden Cervelo-Garmin tiimin vaatteet tekee muuten Castelli edelleen.
Ei taida tuokaan maalari tehdä toista runkoa... on meinaan sininen ja punainen raita väärin päin... :)
Ei taida tuokaan maalari tehdä toista runkoa... on meinaan sininen ja punainen raita väärin päin... :)
Heh, niin muuten näyttäis olevan. :D
No mut hei näyttää paljon hienommalta kun punaset raidat kohtaa vaakaputken päällä!
TetedeCourse
05.11.2010, 16.58
Uudet mallit virallisesti julkaistu:
http://www.cervelo.com/en_us/bikes/2011/
Mikä on mielenkiintoista - kaikkien pyörien hintojen kohdalla lukee:
"Ask your retailer for spec options and pricing"
Varsinkin R3 ja S2 mustina ovat erittäin näyttäviä ...
Onceagain
05.11.2010, 21.30
Varsinkin R3 ja S2 mustina ovat erittäin näyttäviä ...[/QUOTE]
Myös P2 on sen verran onnistunut tekele maalipinnoiltaan, että taitaa lähteä lahja-anomus vetämään joulupukille... vielä kun näkis livenä niin ois bueno! :p
Voihan hanuri taas. S2 on näköjään saatavilla mustana ja Rivalin palikoilla hintaa on 3300 kanadan rahaa. Rahanmenoa alkaa olla hankala vastustaa...
Onko R-mallit tulleet lähemmäksi geometrialtaan RS:ää?
näköjään emäputken pituus koossa 56 oli R5:ssa 173mm versus RS:n 180mm eli aika lähellä jo ovat...
Isoimmassa koossa 2011 R5 näyttää omaavan pidemmän emäputken kuin RS. Samoin R-mallien takahaarukka näyttää myös pidentyneen 6 millillä. Tuleekohan RS poistumaan tai muuttumaan nykyistäkin rennommaksi.
S1:tä ei myydä enää Jenkeissä, ihme pelleilyä kyl Cervélolta. Saa nähä koska se häviää muualtakin...
Häviää siinä vaiheessa, kun nuo 2010-malliset S1-pyörät/rungot on myyty loppuun. S1-runkoa ei cervelon foorumilla olevan tiedon mukaan enää valmisteta, joten kun nuo vanhat on myyty, ei S1 pyörää enää ole tarjolla.
Jollakin foorumilla taisi olla puhetta tuosta. Muistaakseni Cervelo oli tiedottanut Facebookin kautta RS:n hinnan halpenevan. Tarkoituksena on korvata jossain määrin S1:n poistumisen aiheuttamaa aukkoa valikoiman alapäässä.
RS ja S1 on kyllä ihan erilaiset vehkeet, mitä Cervélo tarjoaa jatkossa kolariherkille kisaajille? RS on mukulakiville ja kuntoiluun sopiva rento pyörä, S1 täysi kisapeli.
vendicatore
09.11.2010, 02.10
Väliäköko pikku värivahingolla. Saisivat rungon vaan toimimaan niin asia parempi.
Väliäköko pikku värivahingolla. Saisivat rungon vaan toimimaan niin asia parempi.
Mitäs vikaa tossa rungossa on?
Samu Ilonen
09.11.2010, 06.53
A. Hyytiäisellä ei taida olle juurikaan kokemusta Cerveloista että en tiedä mitä hän tarkoittaa. Eiköhän se että Thor ajaa ihan vakiorungolla eikä ole edes mikään kääpiö, kerro jotain rungosta. Ei tarvita mitää spesiaalimallia ja vaihteet pysyy paikallaan kirissä, eikä rungoista myydä mitään "jäykempää" mallia muutenkaan mikä ei totudu ihan kaikilla merkeillä.
S1 on ainakin ensivuoden kataloogissa ihan normaalisti. Ja RS:stä on edullisempi Rival pyörä mutta hinta on laskettu osasalaatin kautta.
vendicatore
09.11.2010, 15.41
A. Hyytiäisellä ei taida olle juurikaan kokemusta Cerveloista että en tiedä mitä hän tarkoittaa. Eiköhän se että Thor ajaa ihan vakiorungolla eikä ole edes mikään kääpiö, kerro jotain rungosta. Ei tarvita mitää spesiaalimallia ja vaihteet pysyy paikallaan kirissä, eikä rungoista myydä mitään "jäykempää" mallia muutenkaan mikä ei totudu ihan kaikilla merkeillä.
S1 on ainakin ensivuoden kataloogissa ihan normaalisti. Ja RS:stä on edullisempi Rival pyörä mutta hinta on laskettu osasalaatin kautta.
Tarkoitin rungon silmään osuvaa siroutta joka ei ole mielestäni samaa luokkaa kuin Italialaiset herkut. Toimivuutta rungosta varmaan löytyy tarpeeksi
Tiedä sitten tosta ulkonäöstäkään. Jopa mun vaimo näkee otsallaankin, että S3 on aika hyvä runko. Kauneus on tietenkin katsojan silmässä, toinen tykkää tyttärestä ja toinen vaarista, eikä muista kuin makuasioista voi kiistellä.
vendicatore
11.11.2010, 02.06
Tiedä sitten tosta ulkonäöstäkään. Jopa mun vaimo näkee otsallaankin, että S3 on aika hyvä runko. Kauneus on tietenkin katsojan silmässä, toinen tykkää tyttärestä ja toinen vaarista, eikä muista kuin makuasioista voi kiistellä.
Näinhän se menee. harmittelen jos esitin asian liian jyrkästi. ajanut monilla rungoilla ja erot loppujen lopuksi mitättömät. se loppu ratkaisu aina päätettävä itse ja itsekin luotan oman makuuni.
wanderer
11.11.2010, 10.10
S3:n tai edes S2:n kokeilua voi suositella lämpimästi. Karisee ylimääräiset ennakkoluulot ja vaikutelmat.
Roswellx
11.11.2010, 11.42
Tervehdys,
Täältä varmaan saisi vastauksen.
Mitähän tulisi maksamaan kotimaassa T1 - runko.
Roswellx
1200 euroo lukee täällä: http://www.signature.fi/Cervelo.html
Roswellx
12.11.2010, 08.47
Kiitos. Sisälukutaitoa täytyy vielä opetella.
Jari
Saattaa toimia nääs Tamperella vaan ei kaikkien Tamperren maan nopehtiiden liikkeiden kohdalla nääs muualle suomeen. Huuhkuussa puhelimessa tilattu pyörä Piti olla hyllyssä tietyillä osilla vaan toimittamaan kun ruvettin ko kokoa ei ollutkaan vaan kalliimmilla osilla siiten tuli..
Kesäkuun alussa s_postilla tilattu Team asu ja lisäksi puhuttu puhelimessa ko asiasta..Annahan olla ..
Kesäkuussa sitten toinen pyörä joka myös pitiolla hyllyssä. Toimitus vei liki kuukauden eräitä soittoja lupauksia selityksiä välillä ei aikaa keskustella linja poikki. Vuan lupulla tuli ja asiakas kalustoonsa ylen tyytyväinen
Vaan nopeudella on hintansa. Niin nyt on marraskuu Team asu ei viellä tullut no ei enää lyhyvissä ulkona tarkenekkaan se siitä nopeesta toimituksesta.
Signaturen kanssa on naamakkain homma toiminut hyvin mutta tilaaminen on jostakin syystä takkuillut. Kaksi kertaa olen tilannut ajovaatteita ja kummallakin kerralla sain eri tavaraa kuin olin tilannut. Laitoin tiistaina kyselyä tangoista ja stemmeistä eikä ole viitsitty vastata, olivat ilmeisesti Pietarissa mutta on kuitenkin voitu postata Facebookiin eikä vastata sähköposteihin.
http://lp1.pinkbike.org/p3pb5872676/p3pb5872676.jpg
on se geometria muuttunut jokin verran vuodelle 2011...
Samu Ilonen
13.11.2010, 21.09
Valitan jos joskus tökkiin. Meillä yksi,eri ihminen hoitaa Facebookin (tämä on ennekin aihettanut hämmennystä kun joku puhuu mulla naamakirjan jutuista joita en ole edes nähnyt), minä mailit ja joku muu ne tulevaisuudessa koska muutakin hommaa on liikaa, uudet www-sivut myös muiden juttuja,ja valikoimaan tullaan järkeistämään. Kun on hyllyssä 4 eri väriä, 2 ei tasoista = 8 erilaista+ koot s-xxxl, Cervelo-ajosettiä niin se ei pääty hyvin. Varsinkin jos erehtyy sanomaan etukäteen että jotain on tulossa, tehtaan tiedotteen perusteella. Kaikki ei niilläkään mene ihan putkeen. Millään merkillä. Sama 3T:ssä. mallistoa tullaan kaventamaan toiminnan helpottamiseksi, mallisto on ihan järjettömän suuri. Uusia merkkeijä ja juttuja tulee kuitenkin lisää ensikesäksi paljon. No yritetään tsempata paremmin joka taholla, joka päivä.Tekemätönhän ei tee erveitä ikuna.
Ensiviikko ollaan sitten Portugalissa kuuntelemassa ja kokeilemassa mitä juttuja 2011 ' tullessaan.
Saattaa toimia nääs Tamperella vaan ei kaikkien Tamperren maan nopehtiiden liikkeiden kohdalla nääs muualle suomeen. Huuhkuussa puhelimessa tilattu pyörä Piti olla hyllyssä tietyillä osilla vaan toimittamaan kun ruvettin ko kokoa ei ollutkaan vaan kalliimmilla osilla siiten tuli..
Kesäkuun alussa s_postilla tilattu Team asu ja lisäksi puhuttu puhelimessa ko asiasta..Annahan olla ..
Kesäkuussa sitten toinen pyörä joka myös pitiolla hyllyssä. Toimitus vei liki kuukauden eräitä soittoja lupauksia selityksiä välillä ei aikaa keskustella linja poikki. Vuan lupulla tuli ja asiakas kalustoonsa ylen tyytyväinen
Vaan nopeudella on hintansa. Niin nyt on marraskuu Team asu ei viellä tullut no ei enää lyhyvissä ulkona tarkenekkaan se siitä nopeesta toimituksesta.
No hyväähän ei odota koskaan liian kauan, vai mitä Harbom!
Näillä myyntivolyymeillä ei taida kannattaa kaikkia mahdollisia malleja pitää varastossa. Toimitusta ei pidä kuitenkaan mennä lupaamaan, jos sitä ei pysty toimittamaan luvatussa ajassa.
No hyväähän ei odota koskaan liian kauan, vai mitä Harbom!
Näillä myyntivolyymeillä ei taida kannattaa kaikkia mahdollisia malleja pitää varastossa. Toimitusta ei pidä kuitenkaan mennä lupaamaan, jos sitä ei pysty toimittamaan luvatussa ajassa.
Niinkuin kirjoitin S2 sram että P2 D-A ovat huippuja :):rolleyes:
Ohiampuja
17.11.2010, 08.22
Cervelo taisi hävitä oikeusjuttunsa Canyonin patenttiriidassa. Taloudellisesti kova paikka kanukki-firmalle, kun joutuu vetämään takaisin kolmen vuoden RS ja R3 mallit...
"Tridynamic spoke about this ruling in the Bike Europe article, announcing “the recall of all frames and wheels series Cervélo RS, R3 and R3 SL which were put on the market since January 9th 2008.” The new 2011 R-models are not affected."
http://www.velonation.com/News/ID/6383/Cervelo-disputes-claims-that-European-Patent-Office-has-sided-with-Canyon-in-patent-case.aspx
Cervelo taisi hävitä oikeusjuttunsa Canyonin patenttiriidassa. Taloudellisesti kova paikka kanukki-firmalle, kun joutuu vetämään takaisin kolmen vuoden RS ja R3 mallit...
Runkojen takaisinkutsu kuulostaa vähintään oudolta tällaisen patenttiriidan ratkaisuna. Yleensä tällaisista kai selvitään ihan vaan rahalla.
Takaisinvedot taitavat toteutuessaan koskea vain Saksaa.
Varo halpoja kopioita! ;)
wanderer
17.11.2010, 09.29
Sittenhän nuo pois kerätyt R-rungot voisi jakaa hyväntekeväisyyteen, pyöräilyn kehitysmaihin, esim. Suomeen. 1 kpl 58cm RS kiitos.
Sittenhän nuo pois kerätyt R-rungot voisi jakaa hyväntekeväisyyteen, pyöräilyn kehitysmaihin, esim. Suomeen. 1 kpl 58cm RS kiitos.
Joo tännekin voi lähettää yhden 51-koossa ja vaikka Canyoniksi maalattuna.
Ehkä kannattaa lukea artikkeli ensin eikä Ohiampujaa...
Cervelon uutinen aiheesta. (http://www.cervelo.com/en_us/news-blog/article/cervelo-clarification/2611/)
http://www.speedtheory.ca/van/files/3812/6517/6607/R3SL-DOWNTUBE.png
Eli ilmeisesti kyse on tuosta seat tuben juuresta. No onhan se kieltämättä saman tyyppinen kuin Canyoneissa.
Nuo patenttiriidat toisaalta on kyl sellasia, ettei normaalin ihmisen kannata alkaa päätään noilla vaivaamaan.=)
http://autobus.cyclingnews.com/photos/2007/tech/shows/eurobike07/eurobike079/EB07-Canyon4.jpg
Siinä Canyonin versio.
Ohiampuja
17.11.2010, 13.43
Ehkä kannattaa lukea artikkeli ensin eikä Ohiampujaa...Meikeläisen englannin osaaminen ei ole hääviä. Voisiko joku lyhyesti suomentaa, että mitä sanktioita cervelolle tässä nyt oikein tarkasti ottaen tuli.
VeloGirl
17.11.2010, 19.39
mun viis senttiseni Canyon GmbH >< Cervelo juttuun Cervelon sivuilla julkaistun jutun perusteella:
"Contrary to the statements in the article (Bike Europe article), the main hearing with the European Patent Office has not even occurred yet. It will be held on 24 November. "
Mun suomennoksella tuo tarkoittaa ettei asia ole ollut Euroopan Patenttitoimiston kuultavana kokonaisuudessaan, vaan ko. kuuleminen on luvassa 24 marraskuuta. Minun kalenteri sanoo 17.11.
Ootellessa
ja kun asia ei mulle kuulu silleen oikeesti
tai vaikka aikani kuluksi
lähden ajamaan. Cervelolla tietty.
Samu Ilonen
21.11.2010, 05.26
Jaha, takaisin Suomessa. Lentokentällä viä.
Tosta patenttijutusta. Canyon on onnistunut patentoimaan satulaputken joka on " yläpäästään pyöreä ja alapäästään kantikas". Siitä on kyse. Samaa muotoa löytyy kyllä paljon aikasemmin fillareista, ihan metallisistakin rungoista todistettavasti ja siten patentti ei ole laillinen. Itseassa aiha harva hiilarirunko on töysin pyöreä etuvaihtajan korkeudelta mutta taas kyllä pyöreä yläpäästään. Canyon ei tule vaatimaan mitään korvauksia tai takaisinvetoja koska jos he häviäisivät jutun korkeimmassa oikeudessa, heidä voidaan haastaa vahingonkorvauksiin ja sillon he ovat kyllä liian pieni pulju...
Mitään takaisinvetoa ei ole menossa, vaan saksan soppa on ihan yhden miehen aikaansaaannosta. Saksan Cervelon entinen maahantuoja nyt vain sai kenkää ja on asiasta "hieman" hapan ja on antanut moisen julkilausuman joka ei pidä paikkaansa.
Näin tulkkaisin Mr. Vroomenin meille asiasta kertoman selityksen.
BTW, U.C.I säännöissä kai määritellään vaakaputki putkeksi joka yhditää emäputken ja satulaputken pään. Mitenkäs ISP-rungot on sitten laillisia...?
Mulla on sit mittaustulokset vertailukelpoisesti mitattuna kaikista uusimmista TT-pyöristä. Sen voi sanoa että ns. katkaistu siipiprofiili ei toimi ja fillareitten vastus on AINA erilainen eri puolilta mitattuna vaikka Trek ei moista näytäkään sivuillaan. Rattaat kun vaikuttaa aika paljon....
R5 oli hianoa ajaa muta ei kyllä ole S3 voittanutta kun sai ajopelia valita. R5 56cm menee mulla just kivasti uusilla mitoilla...S3 58cm/pykälää lyhkäsempi stemmi. Mulla kun on lyhyt selkä. Uusiin R-pyöriin ei sitten ole tarkoitus jättää spacereista yhtään.
R5Ca painaa n. 675g ja haarukka 280g. Geometria on tarkoitettu suoralle tolpalle eli se säästää n. 18g 3T LTD:ssä. Ohjainleekerinä tulee Cane Creek Aer joka säästää n. pari kymmentä grammaa. 33g vs. 64g mutta AER ei sisällä cap/ruuvisettiä.
R5 painaa n. 800g ja haarukka 320g ollen 2010' R3SL:ää n. 100g kevyempi.
Cervelo ei muuten tavoittele maailam jäykintä runkoa koska ajettavuus kärsii jossakin vaiheessa. Siksi uudet rungot tuppaavat keveneään. Toki uusi R5 on jäykempi kuin R3SL mutta ei ollut päivityksen syy. Joka nyt on R3SL:lä ajanut, tietää että jopa polkutekniikan erheet paljastuvat helposti kun vaihtaa moiseen joku halvemman hiilarinuudelin.
Oli myös puhetta millaisilla kiekoilla pyörät pitäisi toimittaa. Jos ratkaisu on nostaa pyörän hintaa tai tehdä halvempia runkoja, yleinen konsesus oli nykylinjan kannalla. Kiekot voi vaihtaa jos haluaa mutta runkojen ja haarukoiden laadusta ei tingitä.
S1 jatkaan tänävuonna samana kuin viime vuonna mutta hinta laskee hieman. Runko on kuulremma huomattavasti kalliimpi tehdä kuin halpa hiilari mutta sille linjallekaan ei lähdetä, ajettavuudesta ei tingitä.
P2 tulee uudella haarukalla, ilmanvastusta on taas viilattu pois.
P4 Evo:ssa on 25 päivitystä....eli kaikkea pientä muuttuu kaikissa pyörissä vaikka sitä ei äkkiseltään huomaa.
Käytiin Emman kanssa lenkillä ja sanailtiin ruokailussakin tovi. Mukavan oloinen tapaus mutta vasta livenä tajuaa mitä tarkoittaa 157cm maailmanmestaria...ajaa muuten mäkeä "ihan" kivasti...
Mulla oli mukana oma FFWD Powertap-takakiekko mutta ajoin lenkin uusilla Zipp:eilläkin vertailuksi. Samoin käytin omaa 3T LTD stemmiä suuremman jäykkyden takia myös. Zipp tuntuu pitävän laatunsa. :D No, saatamme silti ottaa niitä hyllyyn jonkun malliparin asiakkaitten pyynnöstä. Samoin Assos-tavaraa tulee, ei kyllä läjäpäin mutta tärkeimpiä tuotteita. Vittorian tuubeista, Pitstop-paikka-aineesta ja Zipp-venttiilinjatkoista tuli kyllä kiintiö täyteen. Sinä on kolme joita en ittelle ikuna laita jos on tarkoitus ajaa suht. huoletta. Myös asiakkaiten halukkuus vaihtaa Arione Rotor-satulaan alkoin kummasti tuntua varsin perustellulta, muutenkin kuin 100g kevennyksen suhteen. Ei Arionella voi ajaa tällä painolla yli 3h...
Hukkapätkä (173cm) himoitsee kovasti Cervelon S2:ta. Aikaisemmasta postauksesta löysin tiedon, että ainakin Sastre ajaa / on ajanut 51cm rungolla. Löytyykö kokemusta / mutua oikeasta mitoituksesta?
Kiitos jo etukäteen.
Cycledrophis
23.11.2010, 20.03
Hukkapätkä (173cm) himoitsee kovasti Cervelon S2:ta. Aikaisemmasta postauksesta löysin tiedon, että ainakin Sastre ajaa / on ajanut 51cm rungolla. Löytyykö kokemusta / mutua oikeasta mitoituksesta?
Kiitos jo etukäteen.
mulla on S2/54cm olen 175cm pitkä (inseam78 persjakainen) ja on just sopiva.
Mutten kylä kokeilematta tekis non kallista investointia
Jari
Kiitos jo etukäteen.
Itsellä mittaa myös n. 173 cm, jalan sisäsauma n. 79 cm (lyhyt selkä). Oma pyörä Cervelo S1 kokoa 51, 11-senttisellä stemmillä. Ensimmäisen kuuden tuhannen kilometrin perusteella just eikä melkeen oikea koko. S1:ssä sama geometria kuin S2:ssa.
Huomion arvoinen seikka on satulatolppa, joka on sen verran lyhyt että mun säädöillä siinä on ehkä korkeintaan sentti nostovaraa. (En tiedä onko S2:ssa sama tolppa kuin S1:ssä)
Samu Ilonen
23.11.2010, 20.34
2010' mallissa on sama, 2011 ja muissa ei.
Liian pientä ei kannata ostaa suoraan, koko tuossa mitassa vähän kiinno tarvittvasta dropista ja jalkojen mitasta.
Mukavahan se olis testata tuotetta kunnolla. Sääli ettei pohjoisessa ole jälleenmyyjää ja liekkö miten koeajopyöriä tarjolla e-suomen dealereillä?
mulla on S2/54cm olen 175cm pitkä (inseam78 persjakainen) ja on just sopiva.
Mutten kylä kokeilematta tekis non kallista investointia
Jari
Mukavahan se olis testata tuotetta kunnolla. Sääli ettei pohjoisessa ole jälleenmyyjää ja liekkö miten koeajopyöriä tarjolla e-suomen dealereillä? Tässä vuoden vaihtuessa ja ensi kesän/kesien kalustopäivityksen ollessa ajankohtainen ajattelinki luottaa "etelän myyjän" ammattitaitoon pyörän mitoituksessa. Tulossa olisi S2 56cm koossa ja 11cm stemmillä kuskin mittojen ollessa 182cm / inseam 87cm. :)
Cycledrophis
23.11.2010, 22.25
Mukavahan se olis testata tuotetta kunnolla. Sääli ettei pohjoisessa ole jälleenmyyjää ja liekkö miten koeajopyöriä tarjolla e-suomen dealereillä?
Soitappa Samulle Signatureen, ellei sillä just satu olemaan kokoa hyllyssä niin eiköhän se joten järjesty. Muutenin tähän aikaan vuodesta testata ei voi kuin trainerin päällä.
Jari
Juha Jokila
23.11.2010, 23.04
Muutenin tähän aikaan vuodesta testata ei voi kuin trainerin päällä.
Jari
Uudenkaupungin putkessa pystyy ajamaan kesäkelissä kuivalla asfaltilla koko talven. Sinne vaan järjestämään koeajopäiviä, ni ei pääse fillarit eksymään.
Samu Ilonen
24.11.2010, 11.35
Täytyy kattoa kun saat ittellekin uuden fillarin jos lähtisi käymään siellä Uudessakaupungissa sen kanssa. Samalla tietty voi ottaa jokun muunkin pyörän mukaan. Menee kyllä ensivuoden puolelle. Meillä on joku kymmenisen demo-Cerveloa yleensä kokeiltava. Road, TT/tri, track.. Vähän riippuu päivästä missä ne menee. Nillä kun voitettiin useita Suomen mestaruuksiakin tänävuonna erilajeissa ja luokissa.
Samu, Onko 2011 hinnat jo tiedossa ts. joko kannattaa kysyä tarjouksia tulevan kauden ajopeleistä?
Eikös jotkut sprintterit aja jopa geneerisillä OEM-stemmeillä niiden jäykkyyden takia?
Cycledrophis
24.11.2010, 16.09
Miten ihmeessä nämä stemmit voi notkua? Taitaa kumminkin olla niin, että stemmi kiertyy? Sekin tuntuu oudolta silä kiertojäykkyys on aika hurja ja stemmit tavalisesti suhteellisen lyhyitä. Taidan jossain sopivassa välissä laskea paljonko ohjaintanko kiertyy. Mitenköhän suurella voimalla tankoa oikein väännetään?
FSA-99 ei oli kiertojäykkä temmi edes 100mm mitassa. Muut tähän päivään mennessä mun kokeilemat kannattimet ovat olleet riittävän jäykkiä tälle lyhyelle laihalle läskille. Mä en tosin ole ihan hifistelijäherkkä näiden fillarinromujen kanssa.
Samu Ilonen
24.11.2010, 20.02
Useimmiten "löysyys" löytyy haarukan suunnalta ja myös pino spacereita pahentaa asiaa. Siksi R-pyöriin ei ole tarkoitus enää jättää yhtään spacereita 2011' R5/R3 malleissa.
3T kaikki stemmit on minusta ihan riittävän jäykkiä. LTD vaan on vähän jäykempi minusta. Viime kesänä maantien M-40 luokkaa dominoinut Sammy ajaa 140mm ARX Team:illa. Enkä kuullut sanaakaan koko kesänä mistään ylimaalllisesta notkumisesta. JA 140mm on piitkä. Mulla kun on niitä hyllyssä yleensä kaikki mitat ja kulmat.
Useita mestaruuksi... Dominoi...
Uudessa Fillarissahan näytti olevan juttu kauden mestareista ja heidän pyöristään. Itse pongasin tuosta jutusta yhden C:n. Taisipa siellä olla aika tavalla enemmän noita "halpisosista kasattuja fleksaavia makaronejakin".
Useimmiten "löysyys" löytyy haarukan suunnalta (Lähes järjestäen kaikki "italialaiset" rungot , kutten Willier,kayttää jotain halvempia keuloja ja niissä fleksaa ihan kaikki) ja myös pino spacereita pahentaa asiaa. Siksi R-pyöriin ei ole tarkoitus enää jättää yhtään spacereita 2011' R5/R3 malleissa.
Joskus Cervelon nykymittoja lähellä olevaa pyörää haukuit retkipyöräksi. Nyt nuo mitat ovat sitten ilmeisesti parhaat mahdolliset.
Samu Ilonen
25.11.2010, 07.33
Ei niissä R-pyörän geometrioissa ole minusta kovin suurta eroa vanhoihin kun ohjainlaakerin yläkooli on sentin matalampi ja spacereita ei ole tarkoitus olla mielummin yhtään. Jos emäputki on nyt 13mm korkeampi nyt 56cm rungossa niin ollaan kyllä aika samoissa kuin ennenkin. Rungon stack ilmoitetaan ilman ohjainlaakerin yläkoolia ja spacereita joten muutos vanhaan on käytännössä minimaallinen. Tosin minusta kaikki merkit saisivat ilmoittaa vakio-yläkoolin korkeuden myös vaikka sen saa vaihdettua, useimpiin, laakereihin. On tuossa tullut vaihdettua muutamiin muihin merkkeihin matalampia yläkooleja kun on ollut jotain kamalia 3cm tötteröitä.
Se miksi Reach on muuttunut hieman johtuu selviää paremmin täätä:
http://www.cervelo.com/en_us/engineering/tech-presentations/
Eli Reach:in kasvua on hiukan muutettu loogisemmaksi. Taaskaan muutos ei ole läheskään niin mullistava jos sitä vertaa esim. jos merkki x alkaisi käyttämään yhtä lineaarista reach-mitoitusta. :D
Eli pilkkua on viilattu kovasti.
Veikkaampa että esim. Cube ja monet uusinta tehniikkaa seuraavat saku-merkit siirtyvät käyttämään BBRight keskiötä jon vuoden kahden sisällä ja heivaavat huonomman BB30 keskiösysteemin.
On mielenkiintoista nähdä SRAM:in 900-kampi joka on tehty BBRight standardiin. En ola sitä viä nähnyt mutta uusissa R3 pyörissä sellaiset tulee.
Veikkaan myös että seuraavassa Colnangon lippulaiva-rungossa tulee olemaan yhä neliskanttisempi vaakaputki mista on jo viitteitä C59 rungossa. :D :D :D
Niin se vaan menee. Seat stay:t pienenee, chainstayt levenee, viistooputket muuttuvat Squaoval-kopioiksi tai sitten "aeropyöriksi". Tulevaisuus on aika helppo nähdä monella merkillä. Todellisia uutuuksia odotellessa. BBRight lienee tärkein keksintö viimeisen 5 vuoden sisällä maantiepuolella. Tai tuleeko muuta mieleen?
http://www.cyclingnews.com/news/cervelo-frames-found-to-violate-canyon-patent
Ohiampuja
26.11.2010, 10.29
Samat jorinat Radarilla...
http://www.bikeradar.com/news/article/canyon-win-patent-battle-against-cervelo-28532
http://www.cyclingnews.com/news/cervelo-frames-found-to-violate-canyon-patent
Ymmärsinkö oikein, että patentti on saatu leveälle satulaputkelle, johon on tehty tilaa eturattaille?
Jos noin on, niin en lähtis paljoa lyömään vetoa Canyonin puolesta.
Patentti on saatu tuolle putken muodolle ominaisuuksineen. Eturattailla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Patentti on saatu tuolle putken muodolle ominaisuuksineen. Eturattailla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
At a hearing in Den Haag on Wednesday, the European Patent Office has - according to Canyon Bikes - confirmed the validity of Canyon's European patent EP 1737724, a.k.a. the "Maximus Seattube". This pertains to seat tubes "with a special load-bearing design which is characteristically flat on the side of the cycle’s chain rings."
Cyclingnews on tietty Cyclingnews, eikä itse patenttihakemus, mutta kyllä tuossa eturattaat mainitaan olennaisena osana putken muotoa (tai putken muodon aiheuttajana). Mites tuon suomentaisi? "Erityinen rasitusta kantava rakenne, joka on huomattavan tasainen eturattaiden puoleisella sivulla."
Edit: Mun kielitaito loppuu kolmannella rivillä. Voiko joku referoida? http://epatras.economie.fgov.be/DisplayPDF/ExtraData/FR/2102/228793.pdf
Eivät ne eturattaat ole millään muotoa vaikuttaneet putken muotoiluun tai määritelleet sitä. Tuossa vaan todetaan etä muotoilulle on ominaista tasainen sivu eturattaiden puolella.
Eivät ne eturattaat ole millään muotoa vaikuttaneet putken muotoiluun tai määritelleet sitä. Tuossa vaan todetaan etä muotoilulle on ominaista tasainen sivu eturattaiden puolella.
Tämä meidän keskustelumme lienee tismalleen sama, jota Cervelo ja Canyon käyvät keskenään. Canyon ei voi lakiteknisesti myöntää, että epäsymmetrinen rakenne johtuu polkupyörän epäsymmetrisyydestä (eli eturattaiden vaatimasta tilasta), koska se vahvistaisi Cervelon väitettä siitä, että epäsymmetrisen muodon tarve on ilmiselvä kaikille pyöriä tunteville. Mulle ihan sama, en saa henkistä pääomaa kummastakaan mallista. Tai ehkä suorastaan tykkäisin, että Cervelo häviäisi tämän, koska tuo kotimainen edustaja on niin ärsyttävä fanboy. :)
Edit: Sori, en tiennyt että ajat Canyonilla. Onhan se sun kannalta tylsää, jos sun ostama pyörä todetaankin oikeudessa "ei täysin maagisen teknisesti ylivoimaiseksi." Meneehän siitä maku fillarilla ajamisesta ja wateistakin katoaa puolet taivaan tuuliin. :P
Olet sä kyllä ihme riidanhaastaja asb. Ei ihme että sulla on sukset kaikkien kanssa ristissä.
Olet sä kyllä ihme riidanhaastaja asb. Ei ihme että sulla on sukset kaikkien kanssa ristissä.
Älä ota henkilökohtaisesti. Mä riitelen aiheiden takia, en ihmisten. Toiset vaan kirjottaa enemmän aiheita, joista on kiva riidellä. :)
Edit: Jos vakavana ollaan, niin mä vaan ihmettelin miksi sä puolustat noin kiihkeästi toisen osapuolen väittämää. Oletin, että yhdyit Canyonin näkemykseen, koska olet ostanut itsekin Canyonin ja haluat uskoa, että pyöräsi on erityinen muiden joukossa. Väite siitä, että eturattaat eivät ole syy satulaputken tasaisuuteen eturattaiden puolelta ei vaan ole looginen. Loogista olisi väite, että "satulaputki on leveä vastakkaiselta puolelta, koska siellä on enemmän tilaa." koska leveys juuri tuo sitä jäykkyyttä. Tämä on fysikaalinen perusasia. Mulle vaan Cervelon näkemys kuulostaa järkevämmältä, kun otan kuvaan mukaan noi juridiset kommervenkit. Molemmilla on omat syynsä sanoa tietyt asiat ja myös syyt jättää tietyt asiat sanomatta. Alunperinkään en ollut arvioimassa patentin väittämiä (niistähän on turha väitellä, kun väittämien olemassaolo on yksiselitteinen fakta) vaan mahdollista oikeuden lopputulosta.
Molemmilla on omat syynsä sanoa tietyt asiat ja myös syyt jättää tietyt asiat sanomatta.
Mäkin jätän viisaasti pari sanaa sanomatta.
Edit: Mun kielitaito loppuu kolmannella rivillä. Voiko joku referoida? http://epatras.economie.fgov.be/DisplayPDF/ExtraData/FR/2102/228793.pdf
Patentin yksinoikeuden laajuushan käy ilmi vain ja ainoastaan patenttivaatimuksista (pari viimeistä tekstisivua). Vaatimusten ykköskohtana on yksinkertaisesti ylhäältä pyöreä ja alhaalta poikkisuunnassa isompi ja eturattaiden kohdalta litistetty (sanotaan kyllä ihan suoraan näin) satulaputki ja loput ovat sitten monimutkaisempia variantteja tästä. Se nyt sitten on käytännössä lähinnä kiinni Cervelon asianajon tasosta, mitkä kaikki noista vaatimuksista saavat osoitettua ilmeisiksi.
En ymmärtänyt tuota suomeksikaan. En taida olla insinööri- tai lakimiesainesta...:o
Sitä vaan piti sanomani että patentissa sen mahdollisen loukkauksen arvioinnin kannalta merkityksellistä ovat vain patenttivaatimukset, keksinnön ja sen toimintaperiaatteiden ym kuvaus on mukana lähinnä taustatiedon vuoksi (ja hakuprosessin tueksi).
En ymmärtänyt tuota suomeksikaan. En taida olla insinööri- tai lakimiesainesta...:o
Ei ne lakiniehetkään ymmärrä. Yleensä patenttiriidat sovitaan oikeuden ulkopuolella neuvottelussa. Siellä verrataan yhtiöiden patentteja ja se, jolla on niitä paksumpi nippu, voittaa. Hävinnyt maksaa voittajalle royalteja.
Juuri näin. Ja jos ei ole patentteja ollenkaan, sitten ei myöskään yleensä ole rahaa käydä niistä oikeasti riitelemään.
Keskiäkäinen lohjalainen
26.11.2010, 19.45
Se nyt sitten on käytännössä lähinnä kiinni Cervelon asianajon tasosta, mitkä kaikki noista vaatimuksista saavat osoitettua ilmeisiksi.
Alku ei näytä Cervelon kannalta erityisen lupaavalta. Näytelmässä on kuitenkin monta osaa, ja show ei ole ohi, ennenkuin lihava nainen on laulanut.
Ensimmäisen erän Cervelo jo hävisi, kun patenttia vastaan tehty väite ei mennyt läpi. Yritystä on ollut, päätellen väitteen tueksi kasatusta materiaalipumaskasta.
(Kiinnostuneet voivat lukea casen koko historian tuolta:
https://register.epoline.org/espacenet/application?number=EP05743058&tab=doclist
)
Seuraavaksi he voivat valittaa päätöksestä. Jos häviävät senkin, sitten patenttia voi yrittää kaataa kansallisissa oikeusasteissa. (Voi olla vaikeata, jos EPOssa case on hävitty jo kahdesti.) Jos ei sekään onnistu, sitten pitää yrittää vakuuttaa tuomioistuin mahdollisessa loukkausoikeudenkäynnissä, että he eivät loukkaa patenttia. Jos ei sekään onnistu, sitten on kaivettava kuvetta ja mahdollisesti vaihdettava runkojen designia, mikäli Canyon ei suostu lisensoimaan ratkaisuansa.
Samu Ilonen
30.11.2010, 09.02
Patentin yksinoikeuden laajuushan käy ilmi vain ja ainoastaan patenttivaatimuksista (pari viimeistä tekstisivua). Vaatimusten ykköskohtana on yksinkertaisesti ylhäältä pyöreä ja alhaalta poikkisuunnassa isompi ja eturattaiden kohdalta litistetty (sanotaan kyllä ihan suoraan näin) satulaputki...
Samoin sanoi myös Mr. Vroomen koulutuksessa. Hiukan ihmetteli että miten ko. asia oli edes saatu patentoitua vaikka muualmansivun oli ollut jo aiemmin satulaputkia joissa on litistys esim etuvaihtajan kohdalla. Eli kyseessä on lähinnä patenttitoimiston kämmi ja pieni virhe-arvio Canyonilta mitä kannattaa haastella. Tarkennetaan vielä, mitään runkojen takaisinvetoa ei siis oikeasti ollut edes olemassa.
Garmin-Cervelon ajokamppeet ennakkomyynissä.
http://eu.shopslipstreamsports.com/2011-apparel/2011-garmin-cervelo-short-sleeve-jersey.html
Paita 122,24e ja housut 138,54e :)
Garmin-Cervelon ajokamppeet ennakkomyynissä.
http://eu.shopslipstreamsports.com/2011-apparel/2011-garmin-cervelo-short-sleeve-jersey.html
Paita 122,24e ja housut 138,54e :)
Tällä kertaa siirrytty sitten oikein tekemään voittoakin tiimivaatteilla. :rolleyes:
Test teamille taisi riittää puoli-ilmainen mainostus.
No onhan ne vatteet kalliita, mutta ne on varmaan tehty paremmista materiaaleista ja paremmilla leikkauksilla ja ompeleilla kuin muiden tiimien vaatteet.
Onko arvon foorumilaiset tilanneet Cerveloita muista EU-maista ja jos niin millaisella menestyksellä? Vinkkejä otetaan vastaan :)
Cervelon tiimivaatteita on aina ollut erihintaisia. Halvempaa training kittiä ja kalliimpaa Aero-kittiä.
Slipstreamin kaupassa myytävä Garmin-Cervelo -kitti on kuvan perusteella training-versio. Oletan että jahka myynti oikeasti alkaa niin hinnat ovat n. puolet tämän hetken ennakkohinnoista eli lähellä vanhojen Cervelo-kittien hintoja.
Eikä se ero Naliniin nyt ihan niin valtava ole :)
Samu Ilonen
30.11.2010, 15.55
Juu, kuvassa on training kit ja hinta on kyllä Aero kit:istä. Ainakin noin Suomen sh. hinnoilla.
Onko arvon foorumilaiset tilanneet Cerveloita muista EU-maista ja jos niin millaisella menestyksellä? Vinkkejä otetaan vastaan :)
Ruotsalaisessa kaupassa oli vähän aikaa sitten -25% alennus 2010 malleista. Olen nähnyt ihan kohtuullisia hintoja myös saksalaisessa kaupassa. Täytyy kaivaa linkit paremmalla ajalla.
Markku Silvenius
01.12.2010, 08.43
Juu, kuvassa on training kit ja hinta on kyllä Aero kit:istä. Ainakin noin Suomen sh. hinnoilla.
Ainakin ekana mieleen tuleva on se vähempi häpeämisen tarve vs. Nalini kun perskarvat ei heilu tuulessa ulkopuolella kuin paikallisen xxx-seuran pöksyissä....ja olihan se paitakin selkeästi huonompi.
Häpeämisen tarpeen vähyydestä en tiedä, mutta vähän häiritsevältä tuntuu että 'pyöräkauppias' jaksaa nähdä vaivaa tuollaisesta toisten tuotemerkkien dissaamisesta seuroja välikätenä käyttäen. Julkisesti ja kirjallisesti. Se on tietysti eri asia, mitä oman porukan kesken pienessä piirissä sanotaan, mutta julkisesti oman yrityksen nimellä allekirjoitettuna.
Sellainen seura joka ajattelee sekuntia, viikkoa, ajokautta tai yhteistyösopimuskautta pidemmälle, ymmärtää ettei se voi mennä kovin esiteollisen aikakauden tyyppiseen - ns. tamperelaiseen - huutelutapaan toisista merkeistä. Kuka haluaa yhteistyökumppaniksi sellaisen seuran joka käyttäytyy näin? Entä jos yhteistyösopimuksemme päättyy joskus; alkaako seura kivittää tuotettamme, millä tekivät aiemman tuloksensa? Hyvin harvoin kuitenkaan nykyaikaiset pyöräilyvarusteet ovat suorituskyvyn rajoitin. Monesti vastaus ongelmiin löytyy peiliin katsomalla.
Varmaan pyöräkauppias osaltaan voisi osallistua siihen rakentavaan toimintatapaan, että alatyylinen huutelu jätetään vähemmälle. Koskaan ei voi tietää mitä huominen tuo tullessaan. Itse ainakin olen päivätyöni kautta nähnyt monen hurmoshenkisen merkkiedustajan yhtäkkiä olleenkin ihan eri 'virman mies'. En ole kuitenkaan viitsinyt irvailla asiasta että tuntuuko nololta tulla myymään meille sitä tavaraa, mitä muutama vuosi sitten syljit sihisten ja kehuit omaasi sokeri suussa narskuen.
Ruotsalaisessa kaupassa oli vähän aikaa sitten -25% alennus 2010 malleista. Olen nähnyt ihan kohtuullisia hintoja myös saksalaisessa kaupassa. Täytyy kaivaa linkit paremmalla ajalla.
Kuulostaa mielenkiintoiselle. Jospa ne linkit löytyisi kirjainmerkeistä tai sivuhistoriasta :)
Häpeämisen tarpeen vähyydestä en tiedä, mutta vähän häiritsevältä tuntuu että 'pyöräkauppias' jaksaa nähdä vaivaa tuollaisesta toisten tuotemerkkien dissaamisesta seuroja välikätenä käyttäen. Julkisesti ja kirjallisesti. Se on tietysti eri asia, mitä oman porukan kesken pienessä piirissä sanotaan, mutta julkisesti oman yrityksen nimellä allekirjoitettuna.
Sellainen seura joka ajattelee sekuntia, viikkoa, ajokautta tai yhteistyösopimuskautta pidemmälle, ymmärtää ettei se voi mennä kovin esiteollisen aikakauden tyyppiseen - ns. tamperelaiseen - huutelutapaan toisista merkeistä. Kuka haluaa yhteistyökumppaniksi sellaisen seuran joka käyttäytyy näin? Entä jos yhteistyösopimuksemme päättyy joskus; alkaako seura kivittää tuotettamme, millä tekivät aiemman tuloksensa? Hyvin harvoin kuitenkaan nykyaikaiset pyöräilyvarusteet ovat suorituskyvyn rajoitin. Monesti vastaus ongelmiin löytyy peiliin katsomalla.
Varmaan pyöräkauppias osaltaan voisi osallistua siihen rakentavaan toimintatapaan, että alatyylinen huutelu jätetään vähemmälle. Koskaan ei voi tietää mitä huominen tuo tullessaan. Itse ainakin olen päivätyöni kautta nähnyt monen hurmoshenkisen merkkiedustajan yhtäkkiä olleenkin ihan eri 'virman mies'. En ole kuitenkaan viitsinyt irvailla asiasta että tuntuuko nololta tulla myymään meille sitä tavaraa, mitä muutama vuosi sitten syljit sihisten ja kehuit omaasi sokeri suussa narskuen.
Asiaa. Ymmärrän kyllä, että tulis sitä varmaan omaakin pyöräkauppaa mainostettua, jos sellainen olis, mutta välillä tää alkaa menemään vähän turhan yliampuvaks, niinkun NHB tuolla aikasemminkin kirjoitti.
Mites jos joskus Cervelolla ajava talli ajelis Nalinin pöksyillä perskarvat tuulessa rehottaen, kai ne tulis siinäkin tapauksessa sitten haukuttua?:rolleyes:
Samu Ilonen
01.12.2010, 12.51
Ok, pahoittelen aihettamaani mielipahaa. Käytösvinkit otettu talteen.
:D
Ja, kyllä, ne takatuuletusverkkopöksyt tulisi todellakin parjattua anyway. :D :D :D
Mutta siis ei enää. Poistin moiset jorinat. Hyi mua... :D
Kyllähän Markkukin on tiettyä merkkiä mainostanut täällä koska heillä on ko. merkin sponssi. Sattuuhan sitä tekevälle.
Markku Silvenius
01.12.2010, 13.18
Samu, olenko sanonut jotain alatyylistä ilmaisua, liittäen sen muilla merkeillä ajaviin toisiin seuroihin. Kaiva se linkki esille.
En sinänsä näe suurta ongelmaa asioiden mainostamisessa täällä foorumilla, koitetaan vaan pysyä kohtuudessa puolin ja toisin. Musta se on hyvä että on aidosti välineiden teknisestä kehityksestä kiinnostuneita kauppiaita kuten Samu olet.
wanderer
01.12.2010, 13.55
Tuo takatuuletushomma taitaa liittyä tällaiseen tuotteeseen (http://www.roadbikereview.com/cat/clothing/shorts/santini/PRD_323090_1655crx.aspx), joita on täällä päin näkynyt:
The mesh "vent" in the rear leaves those in the pace line behind you looking at the crack of your ass. There is a patch over part of the mesh but it doesn't cover the entire aforementioned crack.
Noista pro-vaatteista tulee mieleen Kummelin sketsi. "- Et kai sää vaan noita tarroja ilmasiksi ottanut? - No en, kyllä mä näistä maksoin" Saahan noita samoja malleja tosin ilman tuotemerkkejä, eli ei nyt mikään ihan maailmaa kaatava ongelma liene kyseessä.
Hommatkaa "Vino4ever" ajokamat niin ei tartte maksaa turhasta!! :cool:
usko juntunen
01.12.2010, 16.14
Täyttä asiaa joka sana! Muuten, voisiko joku moderaattori tässä meille julkisesti kertoa miksi vain yksi kauppias voi jatkuvasti mainostaa omia tuotteitaan? Missä on se topic, jossa vähän hitaammatkin kauppiaat voi harrastaa "tuote asettelua" ja heittää kuraa kilpailevan merkin geneeristen ja fleksaavien stemmien pälle? Katsoin foorumin säännöt kohta 13 eikä siellä mainittu mistään erivapauksista cervelolasien läpi katsovalle kauppiaalle.
Hyvät oli ne takaluukkusuccikset tänään Lamminpäässä takaa ajossa:p
Markku Liitiä
02.12.2010, 09.32
Muuten, voisiko joku moderaattori tässä meille julkisesti kertoa miksi vain yksi kauppias voi jatkuvasti mainostaa omia tuotteitaan? Missä on se topic, jossa vähän hitaammatkin kauppiaat voi harrastaa "tuote asettelua" ja heittää kuraa kilpailevan merkin geneeristen ja fleksaavien stemmien pälle? Katsoin foorumin säännöt kohta 13 eikä siellä mainittu mistään erivapauksista cervelolasien läpi katsovalle kauppiaalle.
Samua on kurmoitettu ja hän on luvannut parantaa tapojaan. Kenties tässä asiassa on ollut meidän puoleltamme pientä lipsumista, koska Samu on kiistatta asiantuntija maantiepyörä- ja hiilikuitupuolella ja kirjoittaa nasevaa, Cerveloihin liittymätöntäkin tekstiä.
Sovitaanko niin että kaikki kauppiaat mitkä myyvät laatukamaa halvemmalla mitä guntheri niin saa höpistä "paskaa" täällä? :D Linjat pysynevät aika hiljaa siinä tapauksessa ainakin suurimman osan kauppiaiden osalta... Samukin voi sit jatkaa jos/kun ehdot täyttyy. :D
Ontopic: Cervelo
Edit: Ja tietysti kaikkien kauppiaiden kantsii funtsia että minkä tyylin pitää päällä. Tietty agressiivinen sissimainontatyyli voi karkoittaa paljon potentiaalisia asiakkaita. Niin olen kentältä kuullut huhua monelta suunnalta...
Edit2: Tuohon ylläolevaan guntheri höpinään liittyen, jos tarjouspyyntöön vastataan kunnon tarjouksella, niin kyllä kauppa käy, oli höpinät missä ja miten tahansa! Minulle ainakin parasta höpinää on oikea numero siinä tarjouksessa ennen €-merkkiä.
wanderer
02.12.2010, 09.54
Ikävähän sitä on sellaisia tuotteita tai merkkejä mainostaa, joissa ei ole mitään kehumista. Ei ihmekään että harmittaa kuin oravaa, jonka käpy jäätyi :D
koska Samu on kiistatta asiantuntija maantiepyörä- ja hiilikuitupuolella ja kirjoittaa nasevaa, Cerveloihin liittymätöntäkin tekstiä.
Täysin samaa mieltä...!
Parilta ulkomaiselta foorumilta osattiin karkottaa ne muutamat sinne kirjoittelevat "ammattilaiset" ja foorumeiden taso sekä lukijamäärät laskivat rankasti.
Edit2: Tuohon ylläolevaan guntheri höpinään liittyen, jos tarjouspyyntöön vastataan kunnon tarjouksella, niin kyllä kauppa käy, oli höpinät missä ja miten tahansa! Minulle ainakin parasta höpinää on oikea numero siinä tarjouksessa ennen €-merkkiä.
Samu on kiistatta asiantuntija maantiepyörä- ja hiilikuitupuolella ja kirjoittaa nasevaa, Cerveloihin liittymätöntäkin tekstiä.
paria kirjoitusta edellisistä lainaten
juurikin näin ... Suurin osa "höpinöistä" ihan asiaa ja pahimmat ylilyönnit lienee poistettu. Tarjouspyyntöön vastailujen perusteella äänestän itsekkin ja tietysti asiantunteva palvelu on plussaa, jos sellaista kotimaasta kerran löytyy. Ihan joka provoon ei liene tarpeen tarttuakkaan :)
Ohiampuja
02.12.2010, 19.09
Katsoin foorumin säännöt kohta 13 eikä siellä mainittu mistään erivapauksista cervelolasien läpi katsovalle kauppiaalle.
Tämän kun tiedostaa ja laittaa omat anti-cervelolasit päähän ennen lukemista, niin helpottaa...
Mielestäni Samu pelaa avoimilla korteilla, rehellisesti. Ilkeämpää on naamioitua tavikseksi ja syöttää meille aidoille taviksille kaupallista disinformaatiota. :D
usko juntunen
02.12.2010, 20.54
Tämän kun tiedostaa ja laittaa omat anti-cervelolasit päähän ennen lukemista, niin helpottaa...
Pitää paikkansa meidän täällä vähän kauemmin roikkuneiden osalta, jotka tuntee "tapauksen" ja osaa suodattaa perskarvat yms. pois. Entäpä ensimmäistä pyöräänsä etsivä "nöösi" joka eksyy tälle sivulle, eikä ole nuo anti-körvelölasit vielä kehittyneet...Saattaa tulla mielikuva että körvelö on mualiman ainut ajokelpoinen pyörä notkuvien italonuudeleiden ja vinokkien joukossa. Samapa tuo, omaa oksaansahan kauppias noilla huuteluillaan sahaa, sillä kotimaastakin löytyy pilvin pimein fiksuja pyöräkauppiaita jolle voi tilinsä kantaa. Eiköhän tämä OT ole osaltani tässä.
Noo, en mä nyt ainakaan Samua vielä ollu roviolle viemässä, kyllä noita hyviä kirjotuksia sentäs sen verran täältä löytyy...:)
Kevyttähän tuo Samun mainostus on ollut verrattuna MTBR:n Weight Weenies-foorumin Ninoon. Joka lopulta sit sieltä bannattiin.
SykkeListi
02.12.2010, 21.51
Ei kai kukaan täällä nyt ota tosissaan näitä Cervelo-Camun myyntipuheita. Nehän on useimmmat lähinnä vitsejä (pouislukien usein myös asiallinen ei-kaupallinen tieto), ja niistä paistaa läpi hillitön gyntterin-pelko, niin kuin pitääkin. Huvittavimmasta päästä on tuo Canyon-ketjun satulaputken maalivaurion kommentointi, sehän on se nimenomainen osa, jonka Cervelo on Canyonista kopioinut... Jostain syystä luulen, että Camu ei tähän threadiin paljoa postaile Cervelon takuukeissejä, joita korjailee varmaankin melko taajaan. Niistä lienee ollaan aikas hiljaa...:cool:
...körvelö on mualiman ainut ajokelpoinen pyörä notkuvien italonuudeleiden ja vinokkien joukossa.
Lopulta oot sinäkii oivaltanu TOTTUUVEN!!!;):D
...Saattaa tulla mielikuva että körvelö on mualiman ainut ajokelpoinen pyörä notkuvien italonuudeleiden ja vinokkien joukossa. Samapa tuo, omaa oksaansahan kauppias noilla huuteluillaan sahaa...
Mutta jokaisella ne taitaa jonkunlaiset lasit - kauppias tai ei - esim. vaikkapa uskomus italialaiseen ylivoimaan... Mutta varsinaisesti tähän saman juttuun törmättiin jo aikaisemmin keskustelussa kiekoista (FFWD vs. muut kiekot) ja silloin tuli jo mainittua tästä ilmiöstä, että sinällään hyvä tavara voi peilautua täällä pienessä Suomessa johonkin henkilöön ja ko. merkki voi joutua hyljeksityksi pelkästään sen takia.
Ei kai kukaan täällä nyt ota tosissaan näitä Cervelo-Camun myyntipuheita. Nehän on useimmmat lähinnä vitsejä (pouislukien usein myös asiallinen ei-kaupallinen tieto), ja niistä paistaa läpi hillitön gyntterin-pelko, niin kuin pitääkin. Huvittavimmasta päästä on tuo Canyon-ketjun satulaputken maalivaurion kommentointi, sehän on se nimenomainen osa, jonka Cervelo on Canyonista kopioinut... Jostain syystä luulen, että Camu ei tähän threadiin paljoa postaile Cervelon takuukeissejä, joita korjailee varmaankin melko taajaan. Niistä lienee ollaan aikas hiljaa...:cool:
Tai sitten ne lasit voivat olla jostakin tietämättömyyden ja totisuuden rajalta... :rolleyes:
Ps. olen omistanut italialaisen (Bianchi) ja nyt alla sekä Canyon että Cervelo...
SykkeListi
03.12.2010, 00.58
Mutta jokaisella ne taitaa jonkunlaiset lasit -
Tai sitten ne lasit voivat olla jostakin tietämättömyyden ja totisuuden rajalta... :rolleyes:
Ps. olen omistanut italialaisen (Bianchi) ja nyt alla sekä Canyon että Cervelo...Niin, tai voihan ne olla ihan puhtaasti luetun ymmärtämättömyyden tai tyhmyydenkin välimaastosta, kuka näistä tietää (ja tähän joku v*tun kiva hymiö) :cool:
Onkohan tämä thread karannut hieman harhaan topicista? Eikö tämän otsikon alla pitäisi keskustella ennemminkin Cervelosta ja sen tuotteista kuin eräästä tamperelaisesta jälleenmyyjästä?
... ja osaa suodattaa perskarvat yms. pois.
Suodata vaikka kahvisi sukkiesi läpi mikäli haluat; tämä perskarvajuttu nyt vaan taas sattuu olemaan ns. taivahan tosi. Mistä tiedän? Kuulun mainitsemattomaan seuraan ja omaan parit noita tuhkaluukullisia housuja. :D
Mun mielestä Samun ei tarttis muuttaa tapojaan yhtään. Räväkkää tyyliä, joka tuo eloa palstalle. Sen verran oon miehen kanssa itsekin asioinut, että suuri kunnioitus kiireenkin keskellä intohimolle pyöriin ja pyöräilyyn ja auttamisen halulle. Kuinka paljon muuten normaali suomalainen kauppias ajaa ja testaa myymiään pyöriä. Meeppä johonki muualle kysymään, että mikä on ero ajotuntumassa tämän ja tuon välillä. No tässä on Deore ja tässä jopa XT. Moro.
Topikin aiheesta ajotain...öö...jos en olis köyhä ja mulla ois uitusti ylimäärästä rahaa, niin ehdottomasti sais Samu kasata mulle Kärvelon maantiepyörän.
Markku Silvenius
03.12.2010, 08.53
Samaa mieltä, että ei nyt tarttis jäädä makaamaan näihin muotoseikkohin lopuksi vuotta tmv. Oleelliset tuli keskusteltua. Itsekin pidän Cerveloa ihan hienona pyöränä muiden joukossa. Jokaiselle jotakin.
Tärkeintä on että pyöräillään.
Markku Liitiä
03.12.2010, 09.08
Komppaan Silveniusta. Viestejä Samun puolesta, Samua vastaan ja siltä väliltä on tullut julki edustava määrä, joten voidaan taas palata keskustelemaan Cervéloiden hyvistä ja huonoista puolista - entistä asiallisempaan tyyliin toki.
t. Markku Liitiä
mode
Markku Liitiä
03.12.2010, 15.27
Piti siis palata kirjottamaan asiaa Cervéloista, uskokaa jo! Pistin muutaman viestin kuutamolle.
Piti siis palata kirjottamaan asiaa Cervéloista, uskokaa jo! Pistin muutaman viestin kuutamolle.
Entäs kun ei ole kirjoittanut sen kummemmin puolesta eikä vastaan ja silti viestit pois... Taitaa olla joku aivan muu kuutamolla... Tällä logiikalla kannatta nyt sitten jo vihdoin pistää pystyyn aihe esim. Shimanon osasarjoista, sillä jos mainitsee sanan Campagnolo siinä ketjussa, niin valvoja tulee ja poistaa. Moisessa ketjussa kun tuppaa tuo C-alkuinen vilahdella jo viimeistään kolmannessa vastauksessa tyyliin "Virveli tehtaan kamat on roskaa ja C...". Vaviskaa!
Samu kirjoitellut vain omaan tapaansa palstalla ja sitten muutamat vetävät herneet nenään olemattomista. Ehkä kaikkien tosissaan pitäisi miettiä minkälaisten lasien takaa katsoo ja suodattaa omat ja vieraat tekstit sitten asiallisesti.
Ja niin niistä Cerveloista: mistäs keskustellaan, kun minulla ollut tässä vuosien varrella P2K, P3, P3SL, P2C, P3C, Soloist Team ja R3SL. Nyt on sitten kenen kanssa keskustella, sillä syksyllä 2000 kun ensimmäisen hankin, niin ei niitä muita tullut vastaan täällä Suomessa eikä oikeastaan Euroopan puolellakaan.
Seurava pyörä kyllä voisi sitten olla Colnago tai DeRosa. Mua kiinnostaisi esim. C59/M10 tai DeRosan RS. Kokemuksia? Ai niin täällä ei saanutkaan keskustella kuin Cerveloista.Sorry!
Entäs kun ei ole kirjoittanut sen kummemmin puolesta eikä vastaan ja silti viestit pois... Taitaa olla joku aivan muu kuutamolla... Tällä logiikalla kannatta nyt sitten jo vihdoin pistää pystyyn aihe esim. Shimanon osasarjoista, sillä jos mainitsee sanan Campagnolo siinä ketjussa, niin valvoja tulee ja poistaa. Moisessa ketjussa kun tuppaa tuo C-alkuinen vilahdella jo viimeistään kolmannessa vastauksessa tyyliin "Virveli tehtaan kamat on roskaa ja C...". Vaviskaa!
Samu kirjoitellut vain omaan tapaansa palstalla ja sitten muutamat vetävät herneet nenään olemattomista. Ehkä kaikkien tosissaan pitäisi miettiä minkälaisten lasien takaa katsoo ja suodattaa omat ja vieraat tekstit sitten asiallisesti.
Ja niin niistä Cerveloista: mistäs keskustellaan, kun minulla ollut tässä vuosien varrella P2K, P3, P3SL, P2C, P3C, Soloist Team ja R3SL. Nyt on sitten kenen kanssa keskustella, sillä syksyllä 2000 kun ensimmäisen hankin, niin ei niitä muita tullut vastaan täällä Suomessa eikä oikeastaan Euroopan puolellakaan.
Seurava pyörä kyllä voisi sitten olla Colnago tai DeRosa. Mua kiinnostaisi esim. C59/M10 tai DeRosan RS. Kokemuksia? Ai niin täällä ei saanutkaan keskustella kuin Cerveloista.Sorry!
Juu, tuo Colnago M10 uusilla Super Recordeilla sopisi tännekkin mainiosti... näin Cervelon jälkeen. Ihan vaan vaihteluksi:).
Omistaako kukaan Cervelon RS-mallia? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia ajotuntumasta ja -mukavuudesta.
Omistaako kukaan Cervelon RS-mallia? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia ajotuntumasta ja -mukavuudesta.
Ajeltu on yksi kausi vuoden 2009 mallilla. RS on vähän pidemmällä emäpukella aivan mainio peli; en oikein tiedä parempaa ajettavuudeltaan. Kokemusta alkaa olla jo aika monista pyöristä Colnagosta Canyoniin. Voi vilpittömästi suositella.
Ja noissa 2011 malleissahan taitaa olla kanssa aika pitkät emäputket muissakin malleissa.
R3:n ja RS:n erot kiinnostaisivat myös. Kumpihan harrastelijan kannattaisi ostaa jos oletetaan, että hintaluokka on suht sama? Onko ajomukavuudessa selkeää eroa?
Mulla on vuoden 2009 S1 ja RS (56"). R3:seen en osaa RS:ää valitettavasti verrata. RS on mulla maaseudulla ja ajelin sillä lähinnä viikonloppuina. S1:llä ajelin paljon työmatkaa kaupungin liepeillä. RS:llä tuli viime kesänä noin tonni ja S1:llä noin 3000km.
Molemmissa samanmerkkiset kiekkosettit, satula, tanko ja stemmi. Ajoasento on aikalailla sama. Ostin rungot ja osat erikseen.
Painan itse hieman yli 100kg ja ajattelin RS:ää ostaessa että se olisi selvästi mukavampi kuin S1. Ehkä RS nielee hieman paremmin rosoisen asfaltin mutta ero on niin pieni että siitä en maksaisi. Hieman ovat luonteeltaan erilaiset. RS menee kuin juna ja tuntuu ehkä hieman liiankin jähmeältä käännöksissä kun taas S1 on selvästi ärhäkämpi.
Jäykkyydestä on vaikea sanoa. Ihan perstuntumana voisin sanoa RS:ää ihan hivenen jäykemmäksi putkelta runnottaessa.
Jos kuitenkin noi fillarit olisi vierekkäin ja vois valita kummalle lenkille lähtee niin nappaisin S1:sen. Se on vaan jollain tapaa hauskempi ja ketterämpi.
Nämä ovat siis vain omakohtaisia kokemuksia perustuen viimekesän kilsoihin. Varmaan joku muu näkee asiat aivan toisin. Taidan tänä talvena hommata toisen S1 rungon ja siirtää RS:n osat siihen. RS:n runko tulee varmaankin myyntiin. Tää ei ollut tosin kovin hyvä myyntipuhe :)
Kiitokset Mihalle ja jakolle vastauksista.
Vähän mietityttää R3:n sopivuus omaan ajotyyliini. Ajoasentoni ei ole erityisen aggressiivinen. Kuinka pystyn ajoasennon tuohon malliin voi säätää stemmillä ja spacereilla? Pääsisiköhän lähellekään kuvan säätöjä?
http://i1005.photobucket.com/albums/af179/ihmemaassa/ajoasento.jpg
wanderer
05.12.2010, 19.04
Pystympään ajoasentoon kannattaa suosiolla ajatella RSää.
Mulla on RSän ohjaustangon yläreuna 8 cm alempana kuin satulan yläreuna. Säätövaraa on 1 cm alaspäin ja ja 2 cm ylöspäin. Pyörän koko 54 ja minun pituus 176 cm, inseam 82 cm. Pyörä mallia 2010. Noilla asetuksilla ajelin viime kesänä 6300 km enkä keksi mitään valittamisen aihetta. Stemmin kääntämällä saa tangon melko ylös.
http://www.probikeshop.com/road/frames-c72.html
tuolta sitten vaan ostamaan raamia kohtuualennuksilla.
Mittasin tuon ohjaustangon ja satulan välisen korkeuseron cyclocossista ja se näyttäisi olevan 6cm. RS:n säätövara näyttäisi siis riittävän jos tuosta Kalasin yhtä kokoa isommasta rungosta voi jotain päätellä.
Tässä videossa R3 SL on säädetty silmämääräisesti aika lähelle:
(kohdasta 2:15 eteenpäin) http://www.youtube.com/watch?v=zYtcuxRJl_k
Videolla näkyvän pyörän R3 SL etuhaarukan kaulaputki näyttää pitemmältä kuin mitä myynnissä olevien pyörien kaulaputki on. Kannattaa varmistaa tuo säätövara ennen ku ostaa.
Mulla oli tosiaan RS:n koko 56". Itse olen 181cm pitkä ja tiputus satulan tasolta tangolle on 8cm. Yksi 5mm spacer tangon alla. Stemmi on -10 astetta ja 120mm. Mulla on pitkähkö yläkroppa verrattuna jalkoihin.
Saat mainiosti säädetty kuvaamasi ajoasennon RS:llä. Uudessa (2011 56") R3:ssa on vain 7 mm lyhyempi emäputki kuin RS:ssä joten uskon kyllä että sekin taipuu asentoosi sopivaksi.
Uudessa (2011 56") R3:ssa on vain 7 mm lyhyempi emäputki kuin RS:ssä joten uskon kyllä että sekin taipuu asentoosi sopivaksi.
Toistaiseksi täytyy katsella noita alennuksessa olevia 2010-malleja. Ei riitä pelimerkit ensi vuoden vastaaviin.
Tässä vielä geometriat 2010-malleista vertailun vuoksi (koko 51):
Size, Wheel Size, Head Tube Angle, BB Drop, Top Tube, Head Tube Length, Front Center, Rear Center, Stand Over Height, Stack, Reach
R3 2010 51 700c 73° 68 530 120 558 399 729 522 370
RS 2010 51 700c 71° 68 532 140 588 410 742 531 369
Nuo vaakaputken pituudet tuntuu liian pitkiltä kokoon 51, heittäskö vähän?
Korjaan, silmät heittää luin väärin taulukkoo...
Iso kuva Hushovdin S3:sta (http://twitpic.com/3djgp7) (huomaa sinisen ja punaisen värin paikkojen korjaus - en osaa sanoa onko pyörässä vaiko photoshopissa tehty). Hienohan se kyllä on.
Noita äskolmosia on kuulemma ollut hiljattain myynnissä halvalla: cervelofoorumin (http://forums.cervelo.com/forums/t/7412.aspx) mukaan täydelle Red-pyörälle on US-sivuilla näytetty hinnaksi 3200 taalaa. Hinnoitteluviurhe todnäk.:seko:
Samalta foorumilta kyllä löytyy viesti (http://forums.cervelo.com/forums/t/7414.aspx), jossa S2-rungon UK-hinta olisi 999 puntaa/euroa; sivuillakin (http://www.cervelo.co.uk/en_us/bikes/2011/S2/) tuo hinta näyttää pitävän paikkansa.:eek:
TetedeCourse
07.12.2010, 12.00
Samalta foorumilta kyllä löytyy viesti (http://forums.cervelo.com/forums/t/7414.aspx), jossa S2-rungon UK-hinta olisi 999 puntaa/euroa; sivuillakin (http://www.cervelo.co.uk/en_us/bikes/2011/S2/) tuo hinta näyttää pitävän paikkansa.:eek:
Pitää sitten kirjoitella pukille UK:hon :cool:
Luulen, että tuossakin on kyseessä pelkästään virhe cervelon sivuilla...
Sama 999e hinta rungolle on cervelo.com sivuillakin näkyvissä. Viime vuonna rungon listahinta oli 2800 e, joten lienee virhe kyseessä.
Samu Ilonen
08.12.2010, 09.11
Saanen huomatuttaa että kyseessä taitaa olla S1:n runkohinta joka laski hieman....
Saanen huomatuttaa että kyseessä taitaa olla S1:n runkohinta joka laski hieman....
Näin se hyvin todennäköisesti on ottaen vielä huomioon että S3:n hinta on kutakuinkin ennallaan ja S1:n hinta puuttuu kokonaan.
edit: nyt on S2:n hinnat korjattu. Runko 2800e, pyörät alkaen 3400e.
Joutessani kattelin 2011 mallien geoeroja entisiin, erit R3 kiinnosti, siis oma malli. Tuossa tehtaan sivulla ei ole ilmoitettu satulaputken kulmaa. Osaisko esim. Samu tähän jotain sanoa, onko kuten ennen? ....vai olenko TAAS sokea, kuten noita katellessa tuppaan olla:seko::o
TetedeCourse
30.12.2010, 20.59
joutessani kattelin 2011 mallien geoeroja entisiin, erit r3 kiinnosti, siis oma malli. Tuossa tehtaan sivulla ei ole ilmoitettu satulaputken kulmaa. Osaisko esim. Samu tähän jotain sanoa, onko kuten ennen? ....vai olenko taas sokea, kuten noita katellessa tuppaan olla:seko::o
"73 Degree Seattube Angle"
TetedeCourse
14.01.2011, 19.18
Cervelo ja Canyon sopimukseen patenttiriidassa:
http://road.cc/content/news/29387-canyon-and-cerv%C3%A9lo-settle-patent-dispute
Samaa muotoa löytyy kyllä paljon aikasemmin fillareista, ihan metallisistakin rungoista todistettavasti ja siten patentti ei ole laillinen. Itseassa aiha harva hiilarirunko on töysin pyöreä etuvaihtajan korkeudelta mutta taas kyllä pyöreä yläpäästään. Canyon ei tule vaatimaan mitään korvauksia tai takaisinvetoja koska jos he häviäisivät jutun korkeimmassa oikeudessa, heidä voidaan haastaa vahingonkorvauksiin ja sillon he ovat kyllä liian pieni pulju...
Kaikesta tuosta huolimatta Canyon kuitenkin sai korvauksen.
Samu Ilonen
15.01.2011, 08.59
Sai vai ei, sitä ei selviä linkin jutusta. Canyon joutuu kuitenkin muokkaamaan patenttiaa, se kuitenkin siitä selviää. Aika monessa rungossa kuitenkin on ja on jo kauan ollut tasainen litistys etuvaihtajalle. Eli sitä ei kyllä PITÄISI pystyä patentoimaan. Joskus tietty voi olla että myös oikeuskulut ovat suuremmat kuin korvaus. Eipä tolla ole ihan suurta väliä enää...toi on jo ns. vanhaa tekniikkaa kuitenkin.
Uusissa R5 ja R3 Kuitenkin uusissa toi satulaputken idea on viety pitemmälle. Niissä on Squaoval:in tapainen tasasivuinen muoto ( Kuin I-palkki) kummallakin puolella joten tavaraa saadaa mekaanisesti tehokkaimmalle kohdalle. Vähemmän painoa tai enemmän tukevuutta.
Tua on uudet fillarit mutta ei viä pyöriteltäviä kuvia. Niistä näkisi. Mulla on tietty paperikataloogit joita ei yleensä jaeta. Niissä on paree kuvat.
Ihan mielenkiinnolla odotan tavallista R5:sta, meneekö tosiaa sekin alle 800g 56cm koossa joka ei ole enää mikään lasten koko...
Tua on uudet fillarit mutta ei viä pyöriteltäviä kuvia. Niistä näkisi. Mulla on tietty paperikataloogit joita ei yleensä jaeta. Niissä on paree kuvat.
On siellä 360-astetta pyöriteltävät kuvat kaikista 2011-malleista.
Sai vai ei, sitä ei selviä linkin jutusta. Canyon joutuu kuitenkin muokkaamaan patenttiaa, se kuitenkin siitä selviää. Aika monessa rungossa kuitenkin on ja on jo kauan ollut tasainen litistys etuvaihtajalle. Eli sitä ei kyllä PITÄISI pystyä patentoimaan. Joskus tietty voi olla että myös oikeuskulut ovat suuremmat kuin korvaus. Eipä tolla ole ihan suurta väliä enää...toi on jo ns. vanhaa tekniikkaa kuitenkin.
Uusissa R5 ja R3 Kuitenkin uusissa toi satulaputken idea on viety pitemmälle. Niissä on Squaoval:in tapainen tasasivuinen muoto ( Kuin I-palkki) kummallakin puolella joten tavaraa saadaa mekaanisesti tehokkaimmalle kohdalle. Vähemmän painoa tai enemmän tukevuutta.
Ihan mielenkiinnolla odotan tavallista R5:sta, meneekö tosiaa sekin alle 800g 56cm koossa joka ei ole enää mikään lasten koko...
http://www.canyon.com/_en/service/news_event.html?nt=2104
Oli muuten hauska käydä ajaan uudella R3:lla. Väitän että on melkoinen meriitti ajettavuudeltaan. Jos R3SL oli jäykkä ja kiihtyvä niin tämä on selkeästi parempi. Toki odotan mielenkiinnolla mitä Gyntterit penkittää siitä mutta kinttutuntuma oli vallan oiva. Käytin verrokkina suht. kallista BMC:tä.
On se hieno eikä ole hinnankaan kiroissa....Mitenhän muuten on mukavuuden laita? Täytyis löytää sellanen runko jonka päällä voi istua vähän pitempäänkin. Liekö tuota jäykkyytä tullut lisää mukavuuden kustannuksella?Ainakin -10 mallia on kehuttu jopa mukavaksi. Colnagot on liian pitkiä, Timeltä tai lookilta voi just joku mitoiltaan sopiva löytyä. Oikeestaan noikaan ei lyhene yhtään mun System Sixistä...kun Cervelo taas sopis mitoiltaan (luulisin) paremmin. lisäksi sen sais tästä läheltä mikä on kans hyvä juttu.
Ongelmaa vain pahentaa ettei mulla ole kokemusta yhdestäkään kunnollisesta hiilaripyörästä metriäkään...täytynee odottaa kevättä että pääsee koeajamaan...mutta vertaile täällä sitten kun ei oo paljon vertailtavaa....toki tohon mukavuuteen voi vaikuttaa renkailla ym mutta kuulemma noissa rungoissakin on eroja, väitetään intterwebissä....
Mulla on 2008 R3 ja mukavaksi sitä sanoisin. Saa nähä mitä ens kesänä, kun laitan 27,2 satulatolpan sovitteella, pitäs vaan parentua. 2010 R3:ssa on tuo ohuempi tolppa vakiona. Noita viime vuotisia vielä saanee, jos kokoja löytyy.
Samu Ilonen
17.01.2011, 16.15
On se hieno eikä ole hinnankaan kiroissa...
Esimmäiset 2011 Cervelot valuivat juuri perille asti R3 54 ja 56cm kokoa että ainakin hypistelemään pääsee jo. 56cm menee kokoon huomenna että sitä pääsee kokeilemaan ja 54cm tulee runkomalliksi että pääsee punnailemaan sen painon etc.
EDIT: Ei malttanut. Uusi haarukka oli 364g ja siitä voi sahata viä jonkun 3-4cm pois, runko oli keskiön kanssa 1054g. Elikkäs runko on jotakin 970g ilman keskiötä. Kammet oli 53/39 rattailla 653g. SRAM ilmoittaa S900 kampi/keskiö setille 795g. Jotenkin epäilisin että keskiö on lähempänä kyllä 80g kuin 142g:aa. Tarttee ottaa vissiin pois että totuus selviää. En vaan jaksanut enää. Keulan paino oli aika paljon alle sen mitä koulutuksessa jorisivat ja runko vähän yli. Jäi nyt kyllä vaivaan, sen keskiö todellinen paino. R5:n pitäisi olla joku 150g tota laihempi, R5CA taas 165g R5:sta.
Meidän "Facebook manager" on nakitettu nyt laittamaan valmistuvien fillarien kuvia FB:n ja speksejäkin sen mukaan mitä keritään. Tarkoitus on olla herättämättä närää ja olla ylikuormittatta tätä palstaa ylimääräisellä tiedolla vastaisuudessa.
Kävinpä ottaan kylmätyypit R3sesta paikkakunnan myymälässä. Olipa TYRMÄÄVÄ vaikutus. Siinä missä viimevuotinen rukki ei mua sytyttänyt, niin tämä punamusta kaunokainen sen teki. Oli se vaan muuttunut paljon. Ihan eri pyörä. Uus takahaaraukka ja emäputki, slouppikaan ei näyttänyt enää pahalta, oli vaan asiallisuuden ja sirouden yhdistelmä joka avas montun ammo auki. Tää pyörä täytyy NÄHDÄ livenä... Mikään ei oikesstaan häirinnyt tossa, ei edes grafiikat... ja viimeistelty mun mielestä hyvin...
Tossa vieressä on toi mun vanha cannari, jossa reach vähän pitempi, niin on se vaan hirvee hirvi, ei näytä hyvältä enää ei, pakko saada uus. Oli se cervelo kyllä kasattukin kivasti. Sramin kammetkin oli asialliset. Rotorit kyllä pistäsin omaan, ja recordit tai redit. Rivalit sit lootaan odottaan kyklon runkoa... Hintaero rvitoseen oli iso, mitähän sillä saa muuta kun 150 grammaa keposemman....geometriakin kai sama. Olis kiva testata r5 ja 3, että onko tuntumassa eroa....
:p:p:p:p:p
Väliin vähän vanhemman Cervélo-mallin juttua:
Haluaisin laskea Soloistin tankoa alemmas eikä spacereitä ole, mutta on siinä kartiomainen kaulus, mikä sitten onkaan oikealta nimeltään. Kai noita saa jostain matalampiakin? Löytyykö esimerkiksi Velosportista? Tätä on jo vähän hiottu, korkeus on nyt 23 mm.
Haluaisin laskea Soloistin tankoa alemmas eikä spacereitä ole, mutta on siinä kartiomainen kaulus, mikä sitten onkaan oikealta nimeltään.
Olisiko kulmikkaampi stemmi toinen vaihtoehto?
SykkeListi
22.01.2011, 22.26
Kävinpä ottaan kylmätyypit R3sesta paikkakunnan myymälässä. Olipa TYRMÄÄVÄ vaikutus. Siinä missä viimevuotinen rukki ei mua sytyttänyt, niin tämä punamusta kaunokainen sen teki. Oli se vaan muuttunut paljon. Ihan eri pyörä. Uus takahaaraukka ja emäputki, slouppikaan ei näyttänyt enää pahalta, oli vaan asiallisuuden ja sirouden yhdistelmä joka avas montun ammo auki. Tää pyörä täytyy NÄHDÄ livenä... Mikään ei oikesstaan häirinnyt tossa, ei edes grafiikat... ja viimeistelty mun mielestä hyvin...
Tossa vieressä on toi mun vanha cannari, jossa reach vähän pitempi, niin on se vaan hirvee hirvi, ei näytä hyvältä enää ei, pakko saada uus. Oli se cervelo kyllä kasattukin kivasti. Sramin kammetkin oli asialliset. Rotorit kyllä pistäsin omaan, ja recordit tai redit. Rivalit sit lootaan odottaan kyklon runkoa... Hintaero rvitoseen oli iso, mitähän sillä saa muuta kun 150 grammaa keposemman....geometriakin kai sama. Olis kiva testata r5 ja 3, että onko tuntumassa eroa....
:p:p:p:p:pVaikea sanoa, mutta tällä hehkutuksella luulisi irtoavan muutama kymmen pinnaa hinnasta joka tapauksessa...:p
Samu Ilonen
22.01.2011, 23.31
....
Uudemmissa on 18mm ohjainlaakerin yläosa. Esim Pro:lta saa Cerveloon sopivaa laakeria jossa on tosi matala yläosa. Noita saa järkevistä fillarikaupoista yleisesti.
R5:sta pääsee testaamaan kun sellanen tulee vaan. Tilattu on muutama.
Haluaisin laskea Soloistin tankoa alemmas eikä spacereitä ole, mutta on siinä kartiomainen kaulus, mikä sitten onkaan oikealta nimeltään. Kai noita saa jostain matalampiakin? Löytyykö esimerkiksi Velosportista? Tätä on jo vähän hiottu, korkeus on nyt 23 mm.
Ruusulankadulta Bike Companysta löytyy Cane Creek mustana ja 10 mm korkeana (tai ainakin löytyi viime kesänä kun itse sellaisen hommasin).
Olisiko kulmikkaampi stemmi toinen vaihtoehto?
Komps. -17 asteen stemmi
Uusi maantiemenijä haussa ensi kesäksi. Olen katsellut bianchin infinitoa ja wilierin izoardia. Cervelo on jotenkin mennyt täysin ohi, jostain luin tästä RS mallista. Mitenkäs vertautuu vaikka noihin infinitoon tai izoardiin?
Tuolla: http://www.probikeshop.com/cervelo-rs-frame-kit-black-white/28943.html olisi vielä ihan kivaan hintaan tarjolla varmaankin vielä sopivaa kokoa (itse olen 187cm). Osaatteko tietojen/kuvan perusteella sanoa minkä vuoden malli on kyseessä?
Enpä tiedä... loppu viikosta ajattelin hoitaa rungon tilauksen. Nyt saa hehkuttaa ja vakuuttaa meikäläisen että kannattaa unohtaa noi italialaiset... :)
Tuolla: http://www.probikeshop.com/cervelo-rs-frame-kit-black-white/28943.html olisi vielä ihan kivaan hintaan tarjolla varmaankin vielä sopivaa kokoa (itse olen 187cm). Osaatteko tietojen/kuvan perusteella sanoa minkä vuoden malli on kyseessä?
Vuosimalli 2010, itselläni on tuollainen.
Infinitoon vertautuu samaan sarjaan. Tais B pärjätä paremmin viime keväänä Cyclingplussan vertailussa, mutta sitä ei tällä palstalla sanota. Mutta eikös tuo RS ole oikeestaan tuon tyylin pyörien kantamuoto? Kalasi voinee kehua sitä kokemuksesta;)
Nyt saa hehkuttaa ja vakuuttaa meikäläisen että kannattaa unohtaa noi italialaiset... :)
jaa että ihan tosissaan olet harkinnut vielä C:n ja noiden välillä. Osta hyvä ihminen C pois ettei tarvitse jälkeenpäin karvaasti katua... :):) Niin juu, kokemusta on juuri RS:tä koossa 56...
Vuosimalli 2010, itselläni on tuollainen.
Tarkistin oman pyöräni värityksen eikä se ollutkaan ihan samanlainen kuin tuon linkin kuvan rungon väritys vaikka äkkiä katsoen näytti samalta. Linkin kuvassa on ilmeisesti vm. 2009 runko.
Tarkistin oman pyöräni värityksen eikä se ollutkaan ihan samanlainen kuin tuon linkin kuvan rungon väritys vaikka äkkiä katsoen näytti samalta. Linkin kuvassa on ilmeisesti vm. 2009 runko.
Jep, google kuvahaun mukaan väritys onkin tosiaan 2009. Olishan tuon tietysti voinut itsekin heti tsekata :o
Onko tietoa muutoksista 2009 vs 2010 vs 2011?
Ei liene merkittäviä muutoksia, R-sarjan muutokset tälle vuodelle ovat suurimmat viime vuosiin. Cervélo ei muuta pyöriä huvikseen joka vuodelle.
Samu Ilonen
26.01.2011, 07.07
Juu, se on 2009'. Rungossa on ihan pieniä teknisiä muutoksia rakenteessa ja satulatolppa on FSA eikä 3T Dorico. 09' vs. 11'.
2011' vuoden mallin hinta järkiytyi ihan kivasti kun osat vaihtuivat Ultegrasta Rivaliin.
http://www.cervelo.com/en_us/bikes/2011/RS/
Rungossa on ihan pieniä teknisiä muutoksia rakenteessa
Pystytkö suoralta kädeltä muistamaan muutokset? Ajattelin vaan, että kannattaako suoraan hommata tuo 2011 malli ettei harmita myöhemmin?
EDIT: Otin asiasta itse selvää cervelo foorumeilla:
http://forums.cervelo.com/forums/t/7592.aspx
No ehkä musta sitten tulee cervelo-mies.
Ostin kun halvalla sain ja siirryn Cervelo leiriin.
Eli ensi maanantaina taytyy hakea Cervelo S1, 2010 malli, koko 56 ja Ultegran palikoilla oleva pyora pois kuleksimasta. Ostin pyoran triothlonistilta joka on kayttanyt pyoraa viime vuonna 3 kuukautta satunnaiseen treenaamiseen. Mukana tulee kayttamattomat Easton EA 50 kiekot ja myos Ultegran kammet ovat uudet. Treenaamiseen aikana talla kaverilla oli pyorassa kiinni Dura-Ace SRM kammet ja Zipp:n kiekot. Joo, joillakin nayttaa olevan rahaa kayttaa Zipp kiekkoja jopa reeneissa.
Postailen kokemuksia tanna kunhan saan kilometreja alle.
Pyorastahan piti maksaa 1350 Euroa. Jos olis itse kasannut ja palikat metsastanyt nettikauppoista niin noilla palikoilla hinta olisi ollu halvimmillaan n. 1800 Euroa.
Jos jotaki kiinnostaa niin Hopmansilla Hollanissa on viela pari S1:sta jaljella (ainaki kokoa 56 tais olla pari ja myos 54 ja 58 jos en vaarin muista) Shimano 105 osilla hintaan 1350.- http://www.hopmansfietsgigant.nl/index.html
Ja taalta loytyy esimerkiski S1 runkoja hintaan 824.-
http://www.vosfietsen.nl/
Jalgratas
17.02.2011, 18.38
Eli ensi maanantaina taytyy hakea Cervelo S1, 2010 malli, koko 56 ja Ultegran palikoilla oleva pyora pois kuleksimasta.
Onnittelut, hyvä pyörä halvalla! Ittekin olen tykännyt S1:llä rullailla.
Cervelisteille katseltavaa, Tyler Farrarin S3: http://www.cyclingnews.com/features/pro-bike-tyler-farrars-garmin-cervelo-cervelo-s3
...
Pyorastahan piti maksaa 1350 Euroa.
Loistava setti ja hinta-laatusuhde!
Eli ensi maanantaina taytyy hakea Cervelo S1, 2010 malli, koko 56 ja Ultegran palikoilla oleva pyora pois kuleksimasta.
KLIPKLIP
Postailen kokemuksia tanna kunhan saan kilometreja alle.
Jos jopa ihan lähiaikoina pääset? kokeilemaan niin postaa ihmeessä. Täällä yksi sinkulakuski tehnyt periaatepäätöksen, että kovempaa vois ens kesänä sillon tällön päästä ja se vaatis ne vaihteet. En tuosta Cervelon ulkonäöstä oikein ole tykännyt, mutta tuo S1 vaikuttais aika oivalliselta paketilta meikäläisen maailmaan. Ja nyt kun sitä on wepissä tuijotellut niin alkaa se ulkonäkökin näyttää ihan ok. Sillä luulis ainakin saavan katu-uskottavuutta.:D Siis ihan lenkkejä omaksi huviksi ja kunnon puolesta, ei kisaa, mutta kuntoajoja kylläkin.
Täytyy kahlata tämäkin topic kunnolla läpi, josko löytyis muita kokemuksia.
Mulla on viime vuoden S1 kokoa 58 täydellä Ultegra-setillä jos haluut kokeilla tai hiplata. Viime kesä kulki ihan kivasti, oli kyllä huomattava ero jäykkyydessä ja muutenkin ajamisen ilossa verrattuna krossariin maantiekäytössä.
Mulla on viime vuoden S1 kokoa 58 täydellä Ultegra-setillä jos haluut kokeilla tai hiplata. Viime kesä kulki ihan kivasti, oli kyllä huomattava ero jäykkyydessä ja muutenkin ajamisen ilossa verrattuna krossariin maantiekäytössä.
Saako kysyä minkä mittainen olet? Itseänikin kiinnostaisi kovasti S1 (tai S2) ja mietin olisiko 58 vai 61 sopivin koko. Pituutta minulla on 189 cm ja jalan sisämitta 90 cm. Edelliskesänä kokeilin 58-kokoista R3:sta 110 mm stemmillä ja se tuntui vähän lyhyeltä.
Harmi vaan, että kotimaan Cervelokauppiaita ei tunnu kiinnostavan sähköposteihin vastaaminen...
wanderer
18.02.2011, 10.35
Mun S3 on 58cm kokoa, 120mm stemmillä. Kuski siis 190/89 persjalkainen.
61cm runko vaatii jo päälle 90cm kintut.
villatakki
18.02.2011, 11.04
Saako kysyä minkä mittainen olet? Itseänikin kiinnostaisi kovasti S1 (tai S2) ja mietin olisiko 58 vai 61 sopivin koko. Pituutta minulla on 189 cm ja jalan sisämitta 90 cm. Edelliskesänä kokeilin 58-kokoista R3:sta 110 mm stemmillä ja se tuntui vähän lyhyeltä.
Harmi vaan, että kotimaan Cervelokauppiaita ei tunnu kiinnostavan sähköposteihin vastaaminen...
Jätä sähköpostit lähettämättä ja soita. Näin pääset kokeilemaan eri kokoja, jottei tarvi arvuutella.
Itellä mittaa 183, koivissa 88 ja mulle parhaiten sopii 56 kokonen Cervelo.
Saako kysyä minkä mittainen olet? Itseänikin kiinnostaisi kovasti S1 (tai S2) ja mietin olisiko 58 vai 61 sopivin koko. Pituutta minulla on 189 cm ja jalan sisämitta 90 cm...
Minun cerveloni ovat kokoa 58: jalan sisämitta 90 cm, mutta pituutta vain 180 cm. Stemmit lyhyitä 100mm tai 110mm, tankona kompaktin kokoinen 3T ergosum (89mm reach).
TetedeCourse
18.02.2011, 11.31
Minä ajan 61:n RS:llä - lyhyyttä mulla on 194 cm ja sisäjalka 91 cm ..stemmi on 120 mm
En ny muista sisämittaa suoralta kädeltä mutta pituutta on 189. Koeistuin wandererin S3:a messuilla viime keväänä ja jatkoin sieltä Velosporttiin missä laitettiin mitat pukkiin ja varmistettiin että 58 on oikea koko. Stemmi tais olla 100 mm 3T Arx Pro ja tanko 44 cm 3T Ergonova Pro.
Kävin tänään koeistumassa VPR:n S1:n (kiitos tästä) ja kyllähän se aika muikeelta tuntu. Olo oli kuin olis tossa Langsterissa istunu.
Pirun kevyeltä se tuntui tuon kokoisena ja alumiinirunkoisena. Nyt odotellaan innolla filo-messuja ja minkälaisia päätöksiä se kevät tuo tullessaan.
Mulla on Soloist (sama runko kuin S1) kokoa 61 cm. Pituutta 188-189 cm ja jalan sisämitta 92 cm. Sekä 58 että 61 olivat mahdollisia, ja kyllä tämä isompi on ollut mun käyttööni oikein passeli.
Eipähän noita kaupanteko aina jaksa kiinnostaa, se on kyllä totinen tosi. Itsellä kokemusta haarukan tilaamisesta, mutta eipä sitä vain tullut kymmenenkään meilin jälkeen.
Viela tosta S1:sta, eilen kavin pyoran hakemassa ja pikaisen saatamisen jalkeen kavin illalla pimeassa ajamassa 40 kilsaa.
Edelliseen TREK 5000 verrattuna pyora on ihan eri planeetalta ja voin allekirjoittaa hypetyksen jota internetista loytyy. Runko on jaykka ja voima tosiaan siirtyy tiehen ihan eri malliin. S1 on nopea eika tosiaankaan ole liian kova mita vahan pelkasin, positiivisesti yllattynyt kuinka mukava se oli ajaa.
Uusi Ultegra vaihtaa paljon tasmallisemmasti ja jarruissa on hyva tunto jos vertaa edelliseen 6600 malliin milla on tullut n. 40 000km ajattua.
Lyhyen lenkin jalkeen kylla hymyilytti. Tanaan ajettelin kayda ajamssa ulko velodromilla (asun belgiassa toim.huom.) ja toivottavasti saa sallii pitkan lenkin lauantaina.
Kirjottelen lisaa kunhan saan kilometreja alle.
Edelliseen TREK 5000 verrattuna pyora on ihan eri planeetalta ja voin allekirjoittaa hypetyksen jota internetista loytyy. Runko on jaykka ja voima tosiaan siirtyy tiehen ihan eri malliin. S1 on nopea eika tosiaankaan ole liian kova mita vahan pelkasin, positiivisesti yllattynyt kuinka mukava se oli ajaa.
Kuulostaa tosi hyvältä, mutta saas nähdä nyt tuleeko musta C:n omistaja via suomikaupat.
Velosport ois istuttanu mut samantien penkkiin ja sit tilaus vetään. Osasarjaan ei ois pystyny vaikuttaan. En ihan niin valmis ollut.
Signature ei vastaa meileihin. Eka viesti lähti n. 2 vkoa sitten, toinen tämän viikon maanantaina.
Harmi.
Fillarimessuille vääntämään kauppaa Cerveloista? Fillarilehdessä taisi olla mainos, jonka mukaan mansen liikkeellä olisi osasto.
Cycledrophis
03.03.2011, 21.36
Kuulostaa tosi hyvältä, mutta saas nähdä nyt tuleeko musta C:n omistaja via suomikaupat.
Velosport ois istuttanu mut samantien penkkiin ja sit tilaus vetään. Osasarjaan ei ois pystyny vaikuttaan. En ihan niin valmis ollut.
Signature ei vastaa meileihin. Eka viesti lähti n. 2 vkoa sitten, toinen tämän viikon maanantaina.
Harmi.
Kannattaa varmaan soittaa Samulle, taitaa saada näinä aikoina aika monta sähköpostia.
Kannattaa varmaan soittaa Samulle, taitaa saada näinä aikoina aika monta sähköpostia.
nyt taitaa olla matkoilla....
Ainakin viime vuonna Samu oli tähän aikaan muistaakseni Cervélon koulutuksessa Portugalissa.
Vielä noin kuukausi niin pitäisi olla S1 taas alla. :)
Joo, olen kyllä tiedostanut, että Samu saattaa olla reisussa. Emmä jaksa soitella, filomessuilla kuitenkin olis tarkotus tätä asiaa työstää eteenpäin Signaturenkin osastolla (ymmärtääkseni Signature on paikalla).
Täällä yksi sinkulakuski tehnyt periaatepäätöksen, että kovempaa vois ens kesänä sillon tällön päästä ja se vaatis ne vaihteet. En tuosta Cervelon ulkonäöstä oikein ole tykännyt, mutta tuo S1 vaikuttais aika oivalliselta paketilta meikäläisen maailmaan.
Tää on niin kun meikäläisen suusta! Sinkulalla tosiaan itekin viime kesän ajelin ja onhan siinä omat puolensa mutta jotenkin talven mittaan kypsyi ajatus vaihdepyörästä. S1:stä olin katsellut ja lopullinen niitti oli kun S1 runkosetti oli probikeshopissa tarjouksessa 730 eurolla tuossa ennen vuodenvaihdetta.
Tämän viikon olen pyörää kasaillut (yllättävän aikaa vievää kun ensimmäistä kertaa tekee) ja alkaa olla vaihteiden säätöä vaille valmis. Shimanoilla mennään noin muuten, ultegraa ja 105:sta osasarjana ja RS80:set vanteina Gp4000s kumeilla ja lateksisisureilla.
Cervelo S3:lle testivoitto velonewsin aeropyörien testissä.
http://i108.photobucket.com/albums/n5/THT_2006/0faa4ab4.png
Hienoa että tässä testissä oli painotettu todellakin aero-ominaisuuksia ja myös ajotuntuma oli arvioitu. Iso peukku.
Testi löytyy kokonaisuudessaan tuolta (http://www.cervelo.com/reviews/Velo_News_2011-04.pdf).
Samu Ilonen
07.03.2011, 07.50
Ookkei, taas ollaan Suomessa. Sähköpostia alan kelaan juuri läpi ja meille tulee uusi jamppa töihin viikkon päästä joten ehtiminen pitäisi parantua selkeästi monella kohtaa. Ja Turun putiikkiä kehitellään etiäppäin kesän mittaan.
Meillä on tosiaan Fillari-messuilla 2x6m ständi, vähemmän hupaisaa on vain että uusia Cervelo-pyöriä tulee vasta tän viikon puolivälissä vasta. Ja nekin on otettu mitä kokoa sattui saamaan. Samoin Enven palikoita, esille pitäisi saada R5 Enve:n tanko/stemmi/tolppa/kiekkosetti varustuksella + CX/maantiekeulat/MTB-tangot. 2011' S2 tulee myös, P2 ja P4 Evo pyöriä ei saa vielä joten P4 on 2010 malli. R3 2011 olisi myös. 4:lle Cervelolle on tilaa hyvin ja kun tietäisi mikä kiinnostaa voisi tuoda sellaisen jos vaan löytyy. Litespeed Pisqah jenkkititaanirunkoinen MTB-HT tulee, Rotorin palikoillla ja Enven tuubikiekoilla, Tufon tuubit. Rotor. ISM satulat. Sitten on Swiss Comp:in kevennyspalikoita, pikalinkkuja, laakereista, vaihtajan rissoja vaijerinkuirisarjoja etc. Q-Roo gummipukukin pitää ottaa matkaan.
FFWD kiekoista lähes kaikki tuubikiekot mm. uudet neutral series. Saris Cycleops tuotteita tulee 400 Pro Indoor sisäfillari, trainereista, Powertappeja etc. Feedbacksportsin pyörätelineet ja huoltotelineetkin pitäisi keritä. Bont:kenkiä jokunen toki. Silcan pumppuja ja tarvikkeita myös. Speedplay toki, tosin uusi MTB-poljin on "yhä" tulossa. Suuresta rakkaudesta kaikkea pientä, kiiltävää ja laadukasta kohtaan, hommasin maailman parhaita nippeli-avaimia myäs, Saksalaisia P&K Lie.
Meillä on tosiaan Fillari-messuilla 2x6m ständi.
Tarviiko teidän loosiin tulemiseen kutsukortti, niinkuin Peugeotin loosiin?:D
Samu Ilonen
08.03.2011, 08.27
Ei tarvita kutsukorttia eikä pakkopaitaa tai puoluekorttia. Kolaa saattaa kyllä olla tarjolla. :D
Onko RS nähtävillä siellä messuilla?
Hieman väärä Topic, mutta Cerveloa kuitenkin..
Onko P2 pyörään lisä juomapullo telinettä ja jotain varmuudella ko. pyörään soveltuvaa "varustepakkia" (rengas, geelit yms.)? Triathlon tarpeeseen siis.
Muistaakseni Samu viimekesänä puhelimessa jutteli, että jotain aiheeseen soveltuvaa vois olla tuloillaan (siis toinen pulloteline). Tiedän toki, että esim ohjainkannattimen päälle on saatavissa jonkinlaista. Ois vain miellyttävin vaihtoehto hommata sellainen joka varmuudella soveltuu juuri tähän kyseiseen pyörään.
Hieman väärä Topic, mutta Cerveloa kuitenkin..
Onko P2 pyörään lisä juomapullo telinettä ja jotain varmuudella ko. pyörään soveltuvaa "varustepakkia" (rengas, geelit yms.)? Triathlon tarpeeseen siis.
Muistaakseni Samu viimekesänä puhelimessa jutteli, että jotain aiheeseen soveltuvaa vois olla tuloillaan (siis toinen pulloteline). Tiedän toki, että esim ohjainkannattimen päälle on saatavissa jonkinlaista. Ois vain miellyttävin vaihtoehto hommata sellainen joka varmuudella soveltuu juuri tähän kyseiseen pyörään.
http://www.xlab-usa.com/index.php?option=com_content&view=article&id=15&Itemid=257
Tuollainen on minulla, on tehty Cervelon tolpalle ja toimii.
Probikekitistä taisin tilata.
http://www.radsport-smit.de/epages/RSSmit.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/RSSmit/Products/00032286
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=47124
http://www.sigmasport.co.uk/Product/18207/xlab-carbon-sonic-wing.asp
Hiphei ja kiitokset teille nopeille!!
wanderer
10.03.2011, 15.56
Onpa muuten kalliita virityksiä nuo hiilariwingit. Alumiiniversio näköjään puoleen hintaan.
Onpa muuten kalliita virityksiä nuo hiilariwingit. Alumiiniversio näköjään puoleen hintaan.
Sehän nyt on vaan rahaa... Mutta triathlonin kyseessä ollessa lähtökohtana tälläisen telineen hankinnalle (samoin kuin "häränsarvitangolle" ja jarrukahvoille) on, että ne voivat joutua aika kovalle kohtelulle kisoissa noissa vaihtoalueen rekkitelineissä ja pyörät voivat joskus myös kaatua, joten materiaalin täytyisi olla tuollaista kohtelua kestävää. Hiilari hieno, mutta alumiini ehkä käytännöllisempi.
Samu Ilonen
11.03.2011, 06.37
RS ei mahtunut messukalustoon. Enve tulee maanantaina, not nice. Tulli, ainainen ystävämme, perk...
X-lab:ia on tulossa hyllyyn.
Samu
Epäilyksen Lohi
11.03.2011, 07.02
RS ei mahtunut messukalustoon.
Samu
Prkl... 1/3 syystä tulla messuille
Samu Ilonen
11.03.2011, 07.29
Paku on viä pihassa. Ei vaan ole telineelle tilaa ständillä, ei viitsisi tehdä mitää "intersport" rytöriviä pyöristä josta ei erota kuin tangot.
JOS saan sen mukaan kumpi väri? Musta/hopea vai Helmiäsvalkea/puna? Mu/hope on inasen helpompi mulle.
Runkona, pyörää ei kyllä saa millään mukaan. Sori...tavaraa on enempi hyllyssä kun pystyy roudaan ja ensiviikolla kun tulee lisää porukkaa duuniin, päiviteään nettisivujen listoja ( ja sähköposteihin saadaa kanssa väkeä). Sieltä puuttuu paljon kamoja ja lisää tulee.
Enve
Meinasinkin kysellä, että koska näitä on tulossa sulle myyntiin. Kykeneekö pitämään hinnat kurissa vai rankaiseeko EU jenkkituontia?
Mikrometri
12.03.2011, 07.18
Meinasinkin kysellä, että koska näitä on tulossa sulle myyntiin. Kykeneekö pitämään hinnat kurissa vai rankaiseeko EU jenkkituontia?
Kanadalainen firma ja Kiinassa tehdään. Aitoa JENKKIÄ ei ole tullut tänne CBG Hornettien jälkeen.
Kellä on F-18? USA. Kanada. Suomi.
Suomalainen F-18 kun laskeutuu CBG:lle moni ottaa Coorssin.
Samu Ilonen
12.03.2011, 07.44
http://www.envecomposites.com/history.aspx
Suurin osa tehdään Utah:issä ja se on kyllä USA:ssa....
Maanantaina tulee ja kun loota on avattu ja tsekattu, tilaan lisää.
Btw, moni jenkkien pikkupaja käyttää heidän runkoputkiaan, mm. Parlee.
Samu
Kanadalainen firma ja Kiinassa tehdään. Aitoa JENKKIÄ ei ole tullut tänne CBG Hornettien jälkeen.
Kellä on F-18? USA. Kanada. Suomi.
Suomalainen F-18 kun laskeutuu CBG:lle moni ottaa Coorssin.
Höh, ja Ted Ciamillo pajallaan tekee maailman parhaita maantiejarruja syvän etelän Georgiassa. Ei Kiinasssa. Ja näköjään kaikkea muuta mielenkiintoista tavaraa siellä takapihan ladossa.
http://www.onlineathens.com/stories/082308/new_321953895.shtml
http://lp1.pinkbike.org/p4pb6288888/p4pb6288888.jpg
Epäilyksen Lohi
12.03.2011, 20.28
Paku on viä pihassa. Ei vaan ole telineelle tilaa ständillä, ei viitsisi tehdä mitää "intersport" rytöriviä pyöristä josta ei erota kuin tangot.
JOS saan sen mukaan kumpi väri? Musta/hopea vai Helmiäsvalkea/puna? Mu/hope on inasen helpompi mulle.
Runkona, pyörää ei kyllä saa millään mukaan. Sori...tavaraa on enempi hyllyssä kun pystyy roudaan ja ensiviikolla kun tulee lisää porukkaa duuniin, päiviteään nettisivujen listoja ( ja sähköposteihin saadaa kanssa väkeä). Sieltä puuttuu paljon kamoja ja lisää tulee.
Kiitokset vielä että nappasit rungon mukaan. Pitänee lumien sulattua tulla koeajolle Tampereelle.
Kanadalainen firma ja Kiinassa tehdään.
Kerro lisää.
Hölmöyksissäni en ostanut itelleni noita vanteita kun olin pyöräkaupassa duunissa. Nyt pitäisi maksaa reilu tuplahinta noista kun kanadalainen diileri on värvätty lisäämään oman katteensa sinne sekaan. Noi on tosi hyviä vanteita ja helppoja rakentaa.
Samu Ilonen
13.03.2011, 08.23
OJ:llle, etc, jotka ei messuille jostain syystä päässyt, miedän Facebookissa on kuvia ständiltä.
Onkos kokemuksia/näkemyksiä tämän vuoden Cervelosta RS:stä?
Onko Rival riittävä osasarja sunnuntailenkeille? Onko jotain mitä pitäisi paketissa päivittää?
Onkos kokemuksia/näkemyksiä tämän vuoden Cervelosta RS:stä?
Onko Rival riittävä osasarja sunnuntailenkeille? Onko jotain mitä pitäisi paketissa päivittää?RS:stä en tiedä mitään mutta Rival on kyllä enemmän kuin riittävä sunnuntailenkille. Hyvin toimiva ja erittäin kevyt osasarja. No kammet on vähän painavammat kuin omat Recordit.
Rival on hyvä valinta lenkille. Jos itse ostaisin RS:ää päivittäisin listan (http://www.cervelo.com/en_us/bikes/2011/RS/prices-specs/) osista kiekot parempiin, kammet, keskiön ja jarrut Rivaliin sekä stemmin ja tangon 3T Team -osiin.
Käykö Cervelon S2 tai R3 malleihin muutaman vuoden vanhat Recordin kymppisarjan UT kammet minkälaisella kiinnityksellä? Nykyisessä Colnagossani ne ovat kiinni tietysti Campan ulkoisilla laakereilla mutta mitä tuo Cerveloiden keskiösysteemi käytännössä meinaa? Nettisivuilla runkosetin keskiöstä sanotaan näin: "SRAM Pressfit BBright & Shimano crank adaptor".
edit: kysytään nyt saman tien, että mitä R3 ja S2 rungot esim 56 koossa painavat haarukan kanssa ja olisiko 185 cm pätkälle ja 88-89 jalan sisämitalla varustetulle harrastelijalle 56 vai 58 kokoinen runko sopivin? Nykyisessä filossa 10 cm stemmillä taitaa satulaputken keskeltä ohjaustangon keskelle mitta olla noin 68 cm mikä ehkä viittaisi ennemmin 58 cm runkoon.
Samu Ilonen
15.03.2011, 15.37
2011 R3 ja R5 on Bbright runkoja joissa on pressfit laakerit. Muissa,esim S2, on tavallinen 68mm BSA.
Noihin uusiin saa myös Campat, vaatii vain sopivat kilkkeet.
Täytyy punnailla, äskön tuli yksi 56cm R5 joka analysoidaan vähän tarkemmin kun keritään. Täytyy punnailla samalla jotain uutta R3:sta. R5 messupyörän keula oli 324g mittassa 54 runko +25mm spacereista. Ei ole myyty fillari niin en viitsinyt sahat kaikkia pois siksi. Se messufillari, suunnilleen suoraan paketista, vaijerinkuoret, FFWD F4 DT240 kiekot, Swiss Comp pikalinkut, King Cage Ti pullotelineet oli 5,8kg. Siitä saa siis pikku valkkauksella "aika" sippoisen, alle 5.5kg menee jo Enven 25mm kiekoilla ja penkin vaihdolla. Ite vaihtaisin 11-26 pakan -> 11-23 ja eturattaat 39/50 Q-ringeiksi as usual, mikä kevittää jonkun 50g viä... :D
Sitten hupi alkaakin kun alkaa funtismaan satula/tolppa ja tanko/stemmi settejä, kaffoihin kuituiset kiinnikepannat, 11s. Super-Recordin ketjua,todella sippoista ohjainleekeriä, Red osasarjaahan voi kevittää, jarrut vaihtuu Ciamilloiksi....
Messuilla ollut S2 Rival FFWD F6 DT240 kiekoilla, Rotor penkki, painoi muuten vakiona (alutanko) ja teräs-King Cage pullotelineillä 6,7kg+ polkimet, esim 166g =6,87kg eli UCI touhuun mennään juuri sopivasti jollain sellaisella....vastaava R3 Rival/F6 oli 6,4kg.
Oho :eek: olisin odottanut, että se s2 rivaleilla olisi ollut selkeästi painavampi!
Minkäs kokonen runko se oli?
Minkäs kokonen runko se oli?
54 cm veikkaan täältä takarivistä.
Samu Ilonen
17.03.2011, 07.03
Juu, S2 oli 54cm. Yhden Velo-8 Elite-kuskin fillari nyt.
Noista saa kyllä ihan sippoisia kun osapaletissa ei ole mitään piilotettuja "ankkureita". Eilen punnailin 58cm S1 Rival/Rotor 50/39 rattaat, Ea Circuit etupyörä/Gipiemmen 30mm profiili-avoalukehään kasattu Pro+ Powertap/King Cage Iris pullotelineet 2x, ei petaaleja =8,28kg. Ei minusta paha kun samaa painoa ovat usien monen merkin "hiilaripyörät" Ultegralla tai jopa Choruksella.
Tuo Samun yllä mainitsema S1:n löytyy nyt meikäläisen varastosta. Harmi, että vielä ei murtuneen käden takia päässyt testaamaan edes trainerilla... Kiitoksia Samu hyvästä paketista!
Muistaakseni Samu on joskus sanonut, että Cervelot näyttävät usein luonnossa paremmalta kuin kuvissa. Täytyy todeta, että ainakin tämän yksilön kanssa olen täysin samaa mieltä. Jos ja kun ajo-ominaisuudet ovat samalla tasolla kuin joskus omistamani P2K-triathlonajokin niin tiedossa on hyviä kilsoja.
... Snip
Jätä sähköpostit lähettämättä ja soita. Näin pääset kokeilemaan eri kokoja, jottei tarvi arvuutella.
Villatakille tiedoksi, että tuota kirjoittaessa olin jo käynyt Signaturen pajalla. Olin kysynyt sähköpostilla joitakin tarkentavia kysymyksiä joihin odotin vastausta ja vastaus tulikin muistaakseni vielä samana päivänä. Eräästä helsinkiläisestä liikkeestä en sitten ole vieläkään saanut vastausta tarjoispyyntööni...
Kokeileminen olisi tietty parasta, mutta näitä aikuisten kokoja ei kovin usein löydy testattavaksi, jotain lasten kokoja paremminkin. Onneksi olin aikaisemmin saanut testata 58 kokoista R3:sta joten ainakin suunnilleen oikea runkokoko oli jo haarukassa.
Samu Ilonen
24.03.2011, 09.03
Punnailin tuossa omaa 56cm R5 runkoa.
-858g sis. vaihjerinohajurit, pullotelinee pultit, tolpan vakiopannan etc.
-327g haarukka, katkaistu mutta lyhenee kyllä vielä joku 30mm...
-58g ohjainlaakeri .
Sitten ostin kioskilta Velonews:in lehden jossa oli tosiaan S3 testissä. Olivat keskiarvottaneet ilmanvastuksen erikulmilla ja saivat eroksi 40km matkalla 27.2 sekunnttia vs. Felt Ar1. Siitä kun funtsii että parempi tasoisten irkuriluokkien kuten M30/M40, Elitestä puhumattakaan, tarvitaan 75km irtiotto että säästetty aika ylittää minuutin...minusta aika huima ero. Lehden mielestä jokaiseen maantiepyöräsuunnittelijan pitäisi käyttää Cervelon kulmia ja rakea, aika vekkulisti linjattu...en väitä vastaan, niin minäkin olen tehnyt omissa runkosuunnitelmissa.
Tourin "aero" testiin mun valinta olisi ollut viime vuotinen R3SL. Cerveloista paras heidän "kriteereihinsä" mun mielestä, painotukset olivat sen verran erikoiset testin otsikon suhteen.
Tarjosin R5:sta Fillari-lehdelle testiin (kuten P4:stakin silloin kun se tuli), saas nähdä onko tarpeeksi "uutuus".
Tourin "aero" testiin mun valinta olisi ollut viime vuotinen R3SL. Cerveloista paras heidän "kriteereihinsä" mun mielestä, painotukset olivat sen verran erikoiset testin otsikon suhteen.
Tourin testissä taisi olla kutakuinkin samat painotukset kun lehden kaikissa fillaritesteissä. Aero-ominaisuudet oli sitte testattu erikseen.
Samu Ilonen
01.04.2011, 07.03
Tulipa koottua tuossa tämmöinen:
-2011 R3 Rival 56cm
-tanko 3T Team Nordic, valkoinen raita, rajattu 100kpl erä,tehty vain pohjoismaihin
-Rotor penkki
-King Cage SS pullotelineet
-2011 Ksyrium Elite vanteet
-Ei polkimia
Noin järkekevillä avokiekoilla mentiin juuri alle 7kg mikä ei minusta ole paha paino laadukkaalle alle 4K€ fillarille joka ei ole lasten kokoa. Pikku viilauksella ja ti-Speedplay polkimilla 7kg petaaleilla olisi ihan mahdollinen.
Tarjosin R5:sta Fillari-lehdelle testiin (kuten P4:stakin silloin kun se tuli), saas nähdä onko tarpeeksi "uutuus".
Tiedäthän tämän - ottavat mielummin toissavuotisen Colnagon tai Pinan, koska... :D
Tiedäthän tämän - ottavat mielummin toissavuotisen Colnagon tai Pinan, koska... :D
Ja voisin lyödä vetoa toisestakin merkistä jota ei testistä löydy...
Hain tiistaina S1:n Tampereelta. Olin yllättynyt, että pyörä painoi 8 kg ja muutamia grammoja päälle. Toistaiseksi olen vain ihastellut sitä tuossa olohuoneessa.
Erästä henkilöä toiselta foorumilta lainaten/lisäten:
"Uuh, vähänkö tekis mieli heittää konversiot/sinkulat/fiksit mäkeen.":):):D
Onnea uudesta pyörästä. Sunnuntaina ensilenkki? :D
Mä olen alkanut katselemaan cervelo rs mallia silläsilmällä, että se korvaisi tuon focuksen. Vertailin mittoja ja huomasin että reach mitta on 2cm lyhyempi ja toptube mitta 1cm pitempi cervelossa kuin focuksessa. Tarkoittaako se ohjaamon lyhentymistä 1cm vai voiko mittoja edes verrata kun kumissa ja muissa mitoissa on eroja? Tykkäisin kyllä vähän lyhyemmästä ajoasennosta.
Itse olen 183cm ja harus 87cm, veikkaisin että 56 rungolla saisi rennon ajoasennon. Ketään samankokoista RS mallin omistajaa kuulolla...
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.