PDA

Näytä tavallinen näkymä : Cervelo



Sivut : 1 2 3 4 5 6 [7]

pätkä
28.09.2017, 21.26
C3 ja C5 uusissa väreissä. Huomattava parannus nykyiseen nähden.

https://ponbic-p.azureedge.net/en/cdn/media/images/bikes/c-series/c3/2018-c3-360/2018-c3-v2/c3_white_r8070-1.jpg?w=1440&q=70&hash=7D57DB1B97AD467BEAA13BF02B27186376AF9890
https://ponbic-p.azureedge.net/en/cdn/media/images/bikes/c-series/c5/c5_flouro_r8070-small.jpg?w=1440&q=70&hash=998E28A7972D09FDCECBD34153232ADAB486BABA

Taneli79
01.10.2017, 15.58
Myös S3, R3 ja R3d ovat näköjään saaneet uudet värit. Neonkeltainen, matta ja kiiltävä musta, tummansininen, punainen ja valkoinen toistuvat nyt oikeastaan kaikissa è-pyörissä.

https://ponbic-p.azureedge.net/en/cdn/media/images/bikes/s-series/s3/360/2018-s3/s3_flouro_r8050-1.jpg?w=1440&q=70&hash=88C5F1453A5DAED478CD65CD6FC2D71BB9C808E6

https://ponbic-p.azureedge.net/en/cdn/media/images/bikes/s-series/s3/360/2018-s3/s3_red_r8000-1.jpg?w=1440&q=70&hash=0E8550BB9778DDE444E5C43910649C359A8381DC

https://ponbic-p.azureedge.net/en/cdn/media/images/bikes/r-series/r3-disc/360/2018-r3disc/r3_disc_flouro_r8070-1.jpg?w=1440&q=70&hash=8E947037AB54883E5E7E4EABF74703A656F41DD8

https://ponbic-p.azureedge.net/en/cdn/media/images/bikes/r-series/r3-disc/r3_disc_navy_r8070-1%20small.jpg?w=1440&q=70&hash=5D7C132EB8CBF1DA4251380404507B7F50581F86

Mä en vaan henkilökohtaisesti ymmärrä Cervelon kiekkopolitiikkaa. Osasarjat min. Ultegra 8000, mutta kiekot Aksium, Cosmic tms., eli kallis pyörä vaatii lähes välttämättä kiekkopäivityksen. Rengastilaa R- ja S-sarjan pyörissä on myös nykytrendit huomioiden niukasti.

JohannesP
01.10.2017, 16.16
Tuota kiekkopolitiikkaa voi myös katsoa siltä kantilta, että monella on omat mieltymykset kiekkoihin mm. avo, tuubi, vanteen korkeus tai sit omasta takaa löytyy valmiiksi kiekkoja joita tulee käyttämään. Tässä mielessä on turha laittaa lisää hintaa vain sen takia koko pakettiin, että ostaja laittaa jokatapauksessa kiekot suoraan myyntiin käyttämättöminä. Halvoissa kiekoissa tuppaa saamaan suhteessa paremman hinnan takaisin "käytettynä" myymisessä kuin arvokkaammissa. Uskoisin myös monen myyjän suostuvan päivittämään kiekot arvokkaampiin suhteessa hyvällä tarjouksella. Moni muukin valmistaja myy pyöriään samalla tyylillä.

Vastakohtana näistä halvoista kiekoista voisi katsoa Canyonia. Tuppaavat suosimaan noita ~800€ Mavicin Exalith kiekkoja keskihintaisissa pyörissään ja jostakin syystä näitä näkyy fillaritorilla roikkuvan melko usein pitkänkin aikaa ja suhteessa halvalla menevät verrattuna paljonko maksaisivat kaupasta haettuna. Tosin saahan noikin pyörän mukana kohtuulliseen hintaan.

Taneli79
01.10.2017, 17.51
Periaatteessa ymmärrän ja olen tuon perustelun joskus aikaisemmin kuullutkin. Mutta mun mielestä lähtökohta varustelulle pitäis olla silti se, että runko, osasarja, kiekot ja kilkkeet on linjassa keskenään, eikä heti pidä lähteä päivittämään. Canyon oli tuossa esillä, joten heitän sieltä pari mielestäni hyvää esimerkkiä:

https://www.canyon.com/fi/road/ultimate/ultimate-cf-slx-disc-9-0.html
https://www.canyon.com/fi/road/endurace/endurace-cf-slx-disc-9-0.html
https://www.canyon.com/fi/road/aeroad/2018/aeroad-cf-slx-9-0.html
https://www.canyon.com/fi/road/inflite/inflite-cf-slx-9-0-pro-race.html

Kaikissa a-luokan runko, osat, kiekot ja kilkkeet. Ja kiekot valittu pyörän käyttötarkoitus silmällä pitäen. Toki aina löytyy poikkeavia toiveita, mutta uskoisin enemmistön ajavan vakiokokoonpanon kiekoilla tyytyväisenä. Cervelon hintoihin joutuu ns. lisäämään kiekkopäivityksen, että pystyy vertaamaan hintoja esim. Canyonin kanssa. Ja selvää on tietenkin, että postimyyntipyörä voittaa, mutta se onkin sitten oma juttunsa.

MikkoVe
30.12.2017, 18.34
Hyödynsin juuri Bike24:n tarjouksen ja tilasin 2017 S2:n. Kolme edellistä kautta olen ajellut 54 kokoisella Tripster Kinesis ATR:llä (huoleton, mutta ei ihan kevyt titaanimenijä levyjarruilla). Sillä menee mukavasti koko päivän reissutkin. Cervélon odotan olevan selvästi aeromman ja kevyemmän, mutta varmaan myös aika paljon karumman ajettavan. Maksimoidakseni pyörien välisen aeroeron otin S2:n koossa 51. Sillä on siis tarkoitus painaa lyhyemmät lenkit matalana ja kovaa, pitemmät ei-niin-kiihkeät rasvanpoltto / maisemanihastelulenkit edelleen vanhalla.

S2:seen päivitän saman tien kiekot ja todennäköisesti myös Shimanon 105 kammet, kun vanhastaan löytyy niihin sopiva Stagesin tehomittari. Mielelläni ajelisin 25 mm renkailla, mutta niiden mahtuvuus lienee kiekon leveydestä kiinni. Onko jollain tietoa minkä kokoisilla kiekoilla 25 kumit mahtuvat?

Cervéloltakin olisin kernaasti ottanut levyjarrullisen version, mutta kun S2:een ei levyjä saa, niin S3 DISCin hinta olisi karannut aika kovaksi. Olkoon S2 siis hyvän kelin pyörä ja Tripsteri palvelee sateessa, loskassa ja pas... hiekalla.

Juha Lehtinen
30.12.2017, 19.39
Itse tilasin Larun pyörästä 2018 mallisen punaisen Cervelo S3 ultegran sähkövaihteilla ja perinteisillä vannejarruilla. Toimitusaika on vielä kysymysmerkki mutta toivottavasti kesäksi.

Climber
27.04.2019, 23.52
Kuinka tiukasti olette kiristäneet S5:n satulatolpan? Suositus/maksimimomentti taitaa olla 12 nm, joka kuulostaa hurjalta. Itellä 2018 vuoden malli.

VPR
29.04.2019, 12.45
Itellä taitaa olla vanhassa S2:ssa puolet tuosta.

TetedeCourse
29.04.2019, 12.52
Uudessa S5:ssa se on max 8nm

kauris
29.04.2019, 20.54
Aika mielenkiintoista muuten, että tämä ketju oli kuuminta hottia aikanaan ja sitten 2017-2019 ei tullut viestin viestiä. Oli aikamoinen hype silloin joskus ja isona osasyynä Tampereen Samun tehokkaat puheet. Harkitsin minäkin R3 tai S3 ostoa vakavasti ja osasin geometriataulukotkin melkein ulkoa oikeaa kokoa pohtiessani. Hyviä pyöriähän nämä ovat varmasti edelleen.

TetedeCourse
29.04.2019, 22.09
Ainakin uusi S5 on nopea - nopeampi kuin kuski :rolleyes:

kauris
29.04.2019, 23.03
Muistan hyvin, kun S5 ekaa kertaa julkaistiin. Oli ensimmäinen tai ainakin yksi ensimmäisistä laatuaan jossa satulaputki oli taivutettu renkaan muotoon, ja ja sivulta katsottuna paksuutta oli siinä takakolmion ja etukolmion kohdilla runsaasti. Vai miten sen nyt selittäis ja muistelisi. Mutta siis maantiepyörä, joka näytti aika-ajopyörältä.
Jakoi voimakkaasti mielipiteitä ja yleisimmin sitä ehkä pidettiin ihan kauheana.

pätkä
30.04.2019, 11.02
Kuinka tiukasti olette kiristäneet S5:n satulatolpan? Suositus/maksimimomentti taitaa olla 12 nm, joka kuulostaa hurjalta. Itellä 2018 vuoden malli.

12Nm on satulan kiinnitysmomentti. Satulatolppa max 8Nm kuten edellä on kerrottu. Hiilikuitupastan kanssa tolpalle riittää 6-7Nm ja pastan käyttö on suositeltavaa.

Climber
30.04.2019, 15.41
Kiitos tiedosta, laitetaan tolppaan 8 nm ja satulaa 12 nm.


Muistan hyvin, kun S5 ekaa kertaa julkaistiin. Oli ensimmäinen tai ainakin yksi ensimmäisistä laatuaan jossa satulaputki oli taivutettu renkaan muotoon, ja ja sivulta katsottuna paksuutta oli siinä takakolmion ja etukolmion kohdilla runsaasti. Vai miten sen nyt selittäis ja muistelisi. Mutta siis maantiepyörä, joka näytti aika-ajopyörältä.
Jakoi voimakkaasti mielipiteitä ja yleisimmin sitä ehkä pidettiin ihan kauheana.

Itsellä vielä niinkin epämuodikas ja vanhanaikanen maantiepyörä, jossa vannejarrut ja vaihteet vaijereilla.

kuovipolku
30.04.2019, 17.19
Muistan itsekin ajan kun (maantie)pyöräilyn uudelleen piii-iii-iiitkän tauon jälkeen aloitin ja tällainen mulle - joka sentään luulin tuntevani ja tietäväni kaikki oikeat ja hienot ja tietenkin italialaiset pyörämerkit (poislukien Cannondale jolla Kjell Carlströmin silloinen talli Liquigas ajoi ja Jussi Veikkasen Lapierre) - täysin tuntematon pyörämerkki oli niin sanottu kuuma nimi josta puhuttiin niin paljon, että kun joku kommentoi minun käytettynä ostettua alumiini-Synapsea sen vanhoine Tiagroineen, niin heitin takaisin jotain tyhmää mutta huvittavaksi tarkoitettua siitä kuinka mun Cervelo on vielä postissa...

Mutta ei ole ensimmäinen kerta kuin tuommoinen ehkä ylisuuri suosio ja vähän liiallinenkin hypetys muodostuu myöhemmin jonkinlaiseksi taakaksi tai ongelmaksi pyörän markkinoimisessa. Kukaan ei halua samaistua niihin ensimmäistä pyöräänsä ostaneisiin joilla oli enemmän rahaa kuin tietoa ja kokemusta, moni haluaa edetä tai osoita edenneensä sielukkaiden klassikkomerkkien tuntijaksi ja kolmannet hyppäävät sen merkin kyytiin jonka nyt katsotaan edustavan ennakkoluulottominta suunnittelua ja olevan kehityksen keihäänkärkenä.

Hiekkahentunen
18.05.2019, 12.00
Pitäs päivittää P3.sen Macuran nestejarrut mekaanisiin.
Osaisiko joku ehdottaa jotain budjettijarrusysteemiä?
Ite en ehdi perehtyä asiaan.
Eka kisa 21 päivän päästä ja P3 tällä hetkellä telakalla jarrujen takia!
Ohjaamo Brezza II-LTD 3T

JohannesP
20.05.2019, 00.08
Eiköhän tuossa ole ihan perinteiset maantiejarrut eli mitkä tahansa maantiejarrut ja niihin vain TT pyörän jarrukahvat.

Kiinnostaisi kuulla mikä noissa Maguran jarruissa on ongelmana?

Hiekkahentunen
20.05.2019, 12.43
Kiinnostaisi kuulla mikä noissa Maguran jarruissa on ongelmana?

Jarrut painuvat aika syvään ja siitä huomautettiin viime kesänä Tahkon katsastuksessa. Ilmeisesti nestejarruja ei pitäisi edes säätää, mutta sen menin tekemään. Ruuvasin etujarrukahvan saatöruuvia liikaa auki jolloin "mutteriosa" lipsahti pois paikaltaan, enkä saa sitä ahtaassa paikassa enää paikalleen. Huollossa sanoivat etteivät edes pysty ilmaamaan Maguran jarruja, niin ajattelin että parempi vaihtaa vaijeriversioon.

erkkk
20.05.2019, 12.45
Aika mielenkiintoista muuten, että tämä ketju oli kuuminta hottia aikanaan ja sitten 2017-2019 ei tullut viestin viestiä. Oli aikamoinen hype silloin joskus ja isona osasyynä Tampereen Samun tehokkaat puheet. Harkitsin minäkin R3 tai S3 ostoa vakavasti ja osasin geometriataulukotkin melkein ulkoa oikeaa kokoa pohtiessani. Hyviä pyöriähän nämä ovat varmasti edelleen.
Sen mitä olen cervelon takuuhommista kuullut Suomen päässä, niin tohon vaikenemiseen on ihan syynsä. Firmahan myytiin sijoittajaryhmälle, Vroomen omistaa nykyisin osan 3T:stä ja Open Cyclestä. Eipä siinä sitten kauaa mennyt kun 3T alkoi pukata aerorunkoa hiekalle ja maantielle.

mattipuh
20.05.2019, 12.48
kuullostaapa hyvältä huollolta jos ilmaus ei onnistu. Kannattaa kysäistä varmaan toisaalta jarrujen huoltoa josko saisivat kuntoon.

miq
20.05.2019, 14.01
Jarrut painuvat aika syvään ja siitä huomautettiin viime kesänä Tahkon katsastuksessa. Ilmeisesti nestejarruja ei pitäisi edes säätää, mutta sen menin tekemään. Ruuvasin etujarrukahvan saatöruuvia liikaa auki jolloin "mutteriosa" lipsahti pois paikaltaan, enkä saa sitä ahtaassa paikassa enää paikalleen. Huollossa sanoivat etteivät edes pysty ilmaamaan Maguran jarruja, niin ajattelin että parempi vaihtaa vaijeriversioon.

Itsellä oli vähän vastaavia ongelmia aiemmin, mutta omin pikku kätösin ilmaamalla ja säätämällä sain kuntoon. Meinasi kyllä hermo mennä. Kuten erkkk tuossa totesi, koita saada huollettua jossain tai tee itse.

Hiekkahentunen
21.05.2019, 12.00
P3 on nyt huollossa ja siihen vaihdetaan mekaaniset jarrut. 18 päivää ekaan tri-kisaan, joten ehtii muutaman lenkin vielä ennen koitosta vetämään:)
Että jos joku tarvitsee vaikka varaosiksi RT6, voi ottaa yhteyttä yv.llä.

mattipuh
29.07.2019, 23.33
Tommonen S3 tuli alle. Nopean olonen, joskin satulan sopivuus omaan ahteriin on vielä hiukan auki.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190729/3d209705ebac3c88bbb8f2aed185832a.jpg

jame1967
03.08.2019, 13.36
Tällä hetkellä en omista maantiepyörää (CC) mutta tuon haluaisin omistaa.

JRMSL
03.08.2019, 13.47
Päivitin itse hiljattain 12 vuotta vanhan maantiepyörän S3 disc Di2-versioon. On kyllä mukavin vehje jolla olen tähän mennessä ajanut. Itselleni tuo vakiosatula kävi tosi hyvin, ei ole aikaisempien pyörien kohdalla moista tapahtunut.

mattipuh
03.08.2019, 20.07
Rundia suvisaaristo TTllä, enkka parani mukavasti. Omaan ahteriin ei tunnu satula käyvän vaan hiertää vaikka on ihan uudet BIBsit.. [emoji848]

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190803/29101d6743805a9511494f17fc7b9fdd.jpg

pätkä
23.07.2020, 11.18
https://youtu.be/sEy3ytBlc8M

Hower
23.07.2020, 12.04
^
No nyt!
"It’s optimised for big tyres, up to a 35mm, and comes equipped with 30s.
With mounts for full-length mudguards, the Cervélo is an endurance bike with year-round appeal"

Senob68
24.07.2020, 22.18
One bike to rule...

Olisiko se nyt tässä? Canyon Graililla on huippua ajaa soralla eikä vannejarrullinen Ultimate ole yhtään sen huonompi kestopäällysteellä. Mutta yleistä kiekko- ja huoltosekasortoa helpottaisi vannejarruaikakauden lopettaminen ja yksi pyörä vähemmän olisi myös houkutteleva asiaintila hieman ahtailla tiluksilla. Sora-ajokin on enempi vauhdikkaampaa maantietä kuin mahdollisimman hankalaa pusikkoa. Hoituisiko tällä Caledonialla kaikki? Siis niin että ihan oikeasti on kivaa kaikilla alustoilla. Parit kiekot tietysti. Enkä siis odota tyhjentäviä vastauksia kun meistä kukaan ei tällaista ole kokeillut vaan tarkoitus on herätellä keskustelua kiinnostuneiden kesken.

Hoo x Hoo
04.03.2022, 13.56
Caledonia on vahvassa harkinnassa täällä. Vaihtoehtoina mekaaninen Ultegra ja Sramin Rival eTap AXS. Mitäpä mieltä raati on, onko järkevää investoida 600 € enemmän jälkimmäiseen? Muita eroja kokoonpanoissa ei ole. Toki riippuu varmasti vahvasti lompakon paksuudesta. Kokonaishinnan takia alkaa jo hiukan kirpaisemaan.

Tuntsan Palo
04.03.2022, 22.21
Mitä Cervelolle on muuten foorumilla käynyt? Eikö se ollut takavuosina jumalmerkki joka ei tehnyt mitään väärin ja jonka kaikki halusivat?

paaton
04.03.2022, 22.24
Mitä Cervelolle on muuten foorumilla käynyt? Eikö se ollut takavuosina jumalmerkki joka ei tehnyt mitään väärin ja jonka kaikki halusivat?

Lökäpöksyt ovat vallanneet foorumin.

kauris
04.03.2022, 22.42
Hypetys lähti ehkä eniten Samu Ilosen myötä liikkeelle. Toni Tonin Tonikin tais kasata näyttävän keposen Cervolon joka oli palstalla näytillä.
Mutta tästä on jo aikaa tosi paljon. Kauan ennen levyjarruja jne. Joskus itsekin mietin kovasti R3 tai S3 ostamista. Ja ai että sitä kauhistelua kun eka S5 julkaistiin. En itsekään meinannut lämmetä koverrettuun satulaputkeen eli renkaan muotoa mukailevaan muotoiluun. Oli uutta silloin.

Juha Lehtinen
04.03.2022, 22.53
Itselläni on 2018 mallinen Cervelo S3 joka hoitaa enemmänkin tehtäväänsä trainerissa. Meni tovi löytää hyvä ajoasento tuossa. Kun ostin fillarin jonka runko koko vastasi mahdollisimman lähelle aikaisempia fillareitani eli 54cm runko, kopioin edellisestä fillarista mittoja joita sitten yritin soveltaa Cerveloon. Kuitenkaan jokin ei täsmännyt, meni tovi kun huomasin että satulaputken kulma poikkesi jonkin verran aikaisemmista fillareistani. Satulaputki kallistuu jonkin verran kauemmas keskiön linjasta taaksepäin verrattuna aikaisempiin fillareihini, siis useamman sentin. Kaiketi kuului Cervelon aero geometriaan.

paaton
04.03.2022, 23.20
Kun mittoja siirretään vanhasta uuteen, niin ensimmäinen tarkistettava kohde on satulan setback, eli matka keskiöstä satulan nokkaan.

Tuota jos ei tee, niin mikään muukaan ei täsmää. Ostaa huonolla tuurilla stemmiä sun muuta väärin.

Juha Lehtinen
05.03.2022, 00.01
Kun mittoja siirretään vanhasta uuteen, niin ensimmäinen tarkistettava kohde on satulan setback, eli matka keskiöstä satulan nokkaan.

Tuota jos ei tee, niin mikään muukaan ei täsmää. Ostaa huonolla tuurilla stemmiä sun muuta väärin.
Juurikin näin. Onneksi uudempi fillari tuli ostettua tuosta viisastuneena.

granq
19.03.2022, 21.22
Olen hankkimassa uutta pyörää ja vaihtoehtoina käytännössä ovat Cervelo Caledonia-5 Force tai Rival. Paljon on tullut pohdiskeltua, pitäisikö tässä kohtaa säästää vai panostaa. Mitä mieltä kokeneemmat ovat?

lai
19.03.2022, 21.30
Mitä Cervelolle on muuten foorumilla käynyt? Eikö se ollut takavuosina jumalmerkki joka ei tehnyt mitään väärin ja jonka kaikki halusivat?
Kun tuottaa läjäpäin sontaa ja ylihinnalla käy näin.


https://youtu.be/GWDztuezn0g

huotah
19.03.2022, 23.02
Olen hankkimassa uutta pyörää ja vaihtoehtoina käytännössä ovat Cervelo Caledonia-5 Force tai Rival. Paljon on tullut pohdiskeltua, pitäisikö tässä kohtaa säästää vai panostaa. Mitä mieltä kokeneemmat ovat?

Rival ja Force osasarjojen välillä ei ole toiminnallista eroa, käytännössä ainoat erot ovat Rivalin sirommat kahvat ja koko osasarja painaa valmistajan ilmoituksen mukaan 223g enemmän kuin Force. Jos painoero häiritsee niin vaihtamalla Force kampisarjaan ero on käytännössä olematon.

Force -version kiekot ovat himpun verran modernimmat (leveys) ja aerommat (korkeus), navat on molemmissa samat. Pieni etu Force -versiolle, mutta ei ainakaan paperilla mitään merkittävää ottaen pyörän kohderyhmä.

Aika minimaalisia eroja spekseissä kun miettii että hintaeroa on melkein pari tonnia. Rival on järkivalinta ja jos kiekot alkaisi myöhemmin kaduttamaan niin päivitys on helppo ja riihikuivaa jäisi vielä sievoinen summa ylikin vrt. Force.

Juha Lehtinen
19.03.2022, 23.25
Ei selitä hintaeroa kuin pieneltä osin mutta onko force versiossa wattimittari kun taas rivalissa ilmeisesti ei ?.


Sent from my iPhone using Tapatalk

granq
20.03.2022, 01.06
Jep, force versiosta löytyy ja rivalista ei

granq
20.03.2022, 01.15
Rival ja Force osasarjojen välillä ei ole toiminnallista eroa, käytännössä ainoat erot ovat Rivalin sirommat kahvat ja koko osasarja painaa valmistajan ilmoituksen mukaan 223g enemmän kuin Force. Jos painoero häiritsee niin vaihtamalla Force kampisarjaan ero on käytännössä olematon.

Force -version kiekot ovat himpun verran modernimmat (leveys) ja aerommat (korkeus), navat on molemmissa samat. Pieni etu Force -versiolle, mutta ei ainakaan paperilla mitään merkittävää ottaen pyörän kohderyhmä.

Aika minimaalisia eroja spekseissä kun miettii että hintaeroa on melkein pari tonnia. Rival on järkivalinta ja jos kiekot alkaisi myöhemmin kaduttamaan niin päivitys on helppo ja riihikuivaa jäisi vielä sievoinen summa ylikin vrt. Force.

Tätä vähän ajattelinkin. Kiekot voi päivittää sitten myöhemmin, jos tulee tarve. Wattimittari tosin olisi ollut ihan kiva, mutta sekään ei ole mikään välttämättömyys.