Näytä tavallinen näkymä : Autot 5 - Turboja ja töpseleitä
Onkos porukalla näistä tiukkoja kommentteja? Siis positiivisia. :-) Itsellä myös ehkä pientä harkintaa tuohon suuntaan. Sitten joskus aikana koronan jälkeen.
Harkitsin mutta totesin ettei oikein taloudellisesti järkevää (liian kallista). Tai ei se ehkä olisi ollut siitäkään kiinni, mutta halusin jotakin muuta. Jotenkin tykkään (hyvistä) käytetyistä. Ei siis mitään muuta kerrottavaa yksityisleasingista kuin että olen kysellyt tarjouksia, käynyt koeajollakin mutta asia on jäänyt sikseen.
Concorde
25.03.2020, 17.35
Mullakin ehkä se ajatus olis, että jos hyvän käytetyn sais y-liisarina. Eikös sellaisiakin palveluita ole? Jäis se wanhan myymisen vaiva pois.
hphuhtin
25.03.2020, 18.50
Onkos täällä sellaisia automiehiä, jotka olisisivat siirtyneet uusien autojen ostosta takaisin käytettyihin? Onko ollut shokki ja voiko siitä henkisesti selvitä?
Itse ollaan ostettu autot uusina 1998 lähtien, mutta nyt on alkanut poltella ajatus saisiko "sisäänajetun" ostamalla jotain hieman enemmän?
Ajatus sinänsä kauhistuttaa koska onhan käytetyt potentiaalisesti ihan paskana tai vähintäänkin monella tavalla huonosti pidetty. Eikä pääse ruksimaan itselle kivoja varusteita.
Kommentteja?
Ehkä voi vastata vaikka ei automieheksi identifioidu..
Oli uusia liisareita 2003,2006,2010. Sitten vuoden-pari-käytettyjä Saksasta kolme kpl, yksi vielä jäljellä. Helmikuussa vaihdoin 8v vanhan hienon mutta nykyisiin kuljetustarpeisiin sopimattoman tuontiauton ehkä jopa liian uuteen karvalakkimalliin kotimaasta kun oli siinä oli vain pari tuhatta mittarissa, esittelyauto. Pärjää tuollakin, vaikka onhan se ankea kun ei ole suunnilleen mitään varusteita, sentään on vakionopeudensäädin.. ;)
Paljon enemmän ”autoa” on saanut vähän käytettynä ja ei-Suomiautona. Varusteita saa älyttömästi enemmän kuin Suomesta uudessa haluaa maksaa. Katsoo vielä että jos olisi 5v tehdastakuu Saksassa niin eipä ole riskejäkään, kahdessa autossa oli sellaiset. Muutama kalliimpi (tonneissa laskettava) vika on osunut kohdalle, takuiden ansiosta yhden vain itse joutunut maksamaan, silti vähän käytetyn ero uuden hankintaan verrattuna ollut moninkertainen korjauskuluihin nähden. Esim. nyt jäljellä oleva auto maksoi 1v ikäisenä ja 22tkm ajettuna tuontiautona kaikkine kuluineen n. 47000€, uusi samanlainen Suomesta olisi ollut n. 85000€. Liioittelematta.
Nyt siitä tosin juuri tänään ajaessa antautui pakoputken äänenvaimentimen kuori, jo 8v ja 142tkm jälkeen. Olisikin palstalle kysymys että jatkanko vaan ilman tota peltiä kunnes hajoaa kokonaan vai pitääkö mennä pajalle..
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200325/bad960f4867075576b892aa703e8429b.jpg
Mullakin ehkä se ajatus olis, että jos hyvän käytetyn sais y-liisarina. Eikös sellaisiakin palveluita ole? Jäis se wanhan myymisen vaiva pois.
Ainakin ALD liisaa käytettyjä. Se voisi jopa olla ihan jees diili.
Kuinkas sattuikaan. Olen juuri downshiftaamassa 2020 vuosimallin autoa 2016-2017 ikäluokkaan.
Harkitsin hetken yksityisliisaria, mutta hinta ja 36kk määräaikaisuus josta ei pääse kirveelläkään pois tässä maailmantilanteessa ei kiinnosta.
Kävin muuten ihan huvin vuoksi koeajamassa Kia Ceed hybridin tänään. Onhan se ihan auto, neljä pyörää ja ratti, mutta ei mua varten.
J-P Ellilä
25.03.2020, 20.18
Nyt siitä tosin juuri tänään ajaessa antautui pakoputken äänenvaimentimen kuori, jo 8v ja 142tkm jälkeen. Olisikin palstalle kysymys että jatkanko vaan ilman tota peltiä kunnes hajoaa kokonaan vai pitääkö mennä pajalle..
Se on vaan päälykuori, revi riekaleet pois ettei lennä muiden silmille. Kannattaa se uuteen vaihtaa mutta ei sen sieltä pitäs tielle tippua. Vissiin T5 trasportteri/multivan pohjamuoveista ja osanumerosta päätellen, niistä ne tahtoo kuoriutua.
Onkos täällä sellaisia automiehiä, jotka olisisivat siirtyneet uusien autojen ostosta takaisin käytettyihin? Onko ollut shokki ja voiko siitä henkisesti selvitä?
Itse ollaan ostettu autot uusina 1998 lähtien, mutta nyt on alkanut poltella ajatus saisiko "sisäänajetun" ostamalla jotain hieman enemmän?
Ei ole kokemeusta kuin noista sisäänajetuista, mutta kommentoin silti.
Jos budjetin pitää ennallaan, niin saa paljonkin enemmän. Kalleimmat kilometrit uudella autolla tulee kynnyksen yli ajettaessa. Lisäksi lisävarusteiden hinta tippuu nopeammin kuin muun auton.
Henkisesti uskoisin selviävän helposti sillä, että kun saa auton, joka on uutena ollut luokkaa tai kahta kalliimpi ja paremmin varusteltu, kuin se uusi vaihtoehto ja joka kaiken lisäksi autoliikkeen puunaamana näyttää sekä sisältä, että ulkoa uudelta. Jos auton ikä on tärkeä kriteeri, niin kannattaa valita malli-iältään nuori auto, johin ei ole tullut merkittäviä muutoksia, niin naapurikaan ei välttämättä tiedä onko auto uusi vai käytetty.
Ehdotan, että teet ensin harjoituksen ruksimalla varustelistalta tärkeät ja valitset sen uuden. Kun uuden hinta on tiedossa, niin pistät nettiautoon vahtiin minimitasoksi samat varusteet ja saman hintaluokan ja jäät odottelemaan sopivan auton ilmestymistä myyntiin. Viimeisin hankinta oli vahdissa 6 kk, kunnes ominaisuudet, hinta ja varusteet alkoi natsaamaan.
Jos auton ikä on tärkeä kriteeri, niin kannattaa valita malli-iältään nuori auto, johin ei ole tullut merkittäviä muutoksia, niin naapurikaan ei välttämättä tiedä onko auto uusi vai käytetty
Jep. Taannoin ostin 10v Audi A3:n, naapuri kommentoi "ne on rahamiehet kun uusia autoja ostaa". Oli yhtä väärässä molemmissa asioissa
Mersun Eemeli uusin kori taitaa olla 6 vuotta vanha ja halvimmat taitaa olla uuden Opel Corsan hintasia... naapuri vois luulla että tullaan uudella Mersulla pihaan :eek:
Concorde
25.03.2020, 23.26
Facelift paljastaa rahamiehet. Niin autossa kuin kuskin naamassa...
Mersun Eemeli uusin kori taitaa olla 6 vuotta vanha ja halvimmat taitaa olla uuden Opel Corsan hintasia... naapuri vois luulla että tullaan uudella Mersulla pihaan :eek:
Ainakin nuo W212 korimallin Mursut on halpoja kuin saippua, vähän ajetutkin. Aika näyttää mitä ylläpito kustantaa.
Galluppi mikä on tärkee varuste jos olet ostamassa uutta autoo... ilmastointi tietenkin mutta se on vakiona kaikissa mutta mikä muu varuste vois olla tärkee sinulle
Galluppi mikä on tärkee varuste jos olet ostamassa uutta autoo... ilmastointi tietenkin mutta se on vakiona kaikissa mutta mikä muu varuste vois olla tärkee sinulleAutomaattivaihteisto
Lähetetty minun MAR-LX1A laitteesta Tapatalkilla
Galluppi mikä on tärkee varuste jos olet ostamassa uutta autoo... ilmastointi tietenkin mutta se on vakiona kaikissa mutta mikä muu varuste vois olla tärkee sinulle
Vanhastaan automaagivaihteisto ja -ilmastointi, sekä vakkari. Sitten semmoisia uusia juttuja mistä oon tykännyt Eemelissä on Bluetooth-soitin ja handsfree, nahkaverhoilu ja sähköinen takaluukku jonka saa auki avaimesta. Ja mystillinen "hold", eli kun polkaisee paikallaan ollessa jarrua reippaammin, niin auto pysyy valoissa paikallaan eikä tarvitse painaa koko ajan jarrua. Ai niin, ja puuratti. Puuratti on aivan ykkönen :cool:
Meille kun vuosi sitten hommattiin auto, niin tärkein varuste oli koirahäkki. Auto siis puolison käytössä
Lähetetty minun MAR-LX1A laitteesta Tapatalkilla
Concorde
26.03.2020, 19.40
pakollisia varusteita on:
-hyvät penkit
-hyvät ajovalot
-hyvä äänieristys
-(adaptiivinen) vakkari
-webasto tai vastaava
Kivoja varusteita noiden lisäksi
- automaagiloota
- neliveto
- navit ja muut tingeltangelit
- sähköextrat (penkit, luukut, lämmitettävä tuulilasi ja ratti ym)
Neliveto + riittävä vetomassa. No 2000kg riittää.
Sähköinen takaluukku on useimmiten lähinnä ärsyttävä. Tuossa fordsonissa se aukeaa muun muassa käyttämällä jalkaa puskurin alla. Mutta annas perkele olla kun laitat kärryä perään ja pistoketta kiinnittäessä liikutat kättä vähän huolimattomasti puskurin lähellä niin se stnan luukku aukeaa.
Ja vastaavasti jos/kun se luukku PITÄISI saada jalalla auki, niin VOI aueta kerralla, mutta voi vaatia viisikin "potkua".
E: lämmitettävä tuulilasi on kyllä pop. Kolmessa viimeisessä autossa ollut.
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/91239414_10157957279628815_2357118811284439040_n.j pg?_nc_cat=109&_nc_sid=110474&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=T20umyYEHvYAX-SiPoH&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&_nc_tp=14&oh=fab1140a84c48096af03faaddbf3d044&oe=5EA20CA2
Concorde
26.03.2020, 21.25
Harvassa autossa kuski istuu taka-akselin päällä...
Käyttöautossa adaptiivinen vakkari, sähkösäätöinen kuskin penkki muistilla, lämmitettävä ratti, toimiva bluetooth.
Tänään koeajettua: Mini Countryman PHEV. Ei jatkoon, ajoasennon säädössä ei riitä varat auton lyhyimmälle käyttäjälle.
Tärkein on 4veto.
hphuhtin
26.03.2020, 22.09
Tätä tullut mietittyä kun on karvalakkimalli aiemman sijaan missä oli suunnilleen kaikki alkaen infrapuna-kamerasta. Kun tarkoitus on vain siirtyä, aika vähiä kaipaa, lähinnä ne mitkä kone hoitaa ok kuskin puolesta. Mieluiten ajaisi itsestään.
-automaattivaihteet
-automaatti-ilmastointi
-adaptiivinen vakkari
-sadetunnistin
-automaattisesti himmenevä taustapeili
-automaattivalot (kaukovalot)
-kaikki mikä ”ajaa itsestään”, kaistallapysymisvahti, törmäyksen tunnistin joka jarruttaa yms.
-BT-handsfree ja musat
-pehvan lämmitys
Vakionopeudensäädijn on kyllä aika kiva mutta mikään ei oikestaan ole ihan pakollista .. selaiset penkit joissa on riittävän hyvä istua.
Joo, kyllä se on tilantarpeen sanelema pakko että tila-auto pitää olla viisihenkisen perheen kuljetukseen, varsinkin jos on lemmikkejä. *.
Nythän sais peräkärryä vetää satkua ...
Peräkärry on pätevä vaikka neljän pyörän kuljetukseen ja katettu kuomumalli suojaa kuormaa rosmoilta ja sateelta mutta vaatiin kaksi parkkipaikkaa lähtö ja määränpäässä
Adaptiivinen vakionopeudensäädin
Hyvät lähivalot
Integroitu bluetooth Handsfree
Avaimeton käynnistys
Siinäpä ne ehdottomat taitaa olla.
Lämmitettävä tuulilasi ja peruutuskamera kun lisätään , niin ollaan jo pitkällä.
Sitten jos yhdellä autolla pitää pärjätä, niin koukku min 2 tonnin vetopainolla myös
Mekaaniset napit mahdollisimman monelle toiminnolle, ei mitään paskoja kosketusnäyttöjä.
Jani Mahonen
27.03.2020, 10.30
- Vakionopeudensäädin
- Ovien lukituksen avaus niin ettei tartte roplata avaimia
- Vetokoukku
- Xenon-valot
- Puhelintuki (bluetoothilla)
Ei nyt lisävaruste mutta fillarin pitää mahtua peräkonttiin penkkejä kaatamatta, kun ottaa molemmat kiekot pois ja pudottaa satulan alas.
... autoliikkeen puunaamana ...
Eli autokauppias?
Tuommoinen vitsi oli Fingerporissa, ehkä albumissa 11 tai 12.
Taitaa olla niin että kun tottuu johonkin varusteeseen, niin seuraavaa autoa ei voi hankkia ilman sellaista.
Automaattivaihteisto
Automaattiilmastointi
Sähköinen takaluukku
Peruutustutka
Vakkari
Ja tietysti mikä tahansa väri paitsi valkoinen.
Mulla on ollut hyvin varusteltuja autoja, viimeisin ostettu sisältää starttimoottorin, peilinlämmittimet, kuskin penkinlämmittimen webaston ja vetokoukun. Ja joo, neliveto on.
Siinä ei ole esim. Keskuslukitusta, ilmastointia, sähkölaseja, sähköpeilejä yms.
Pärjään tuolla erinomaisesti nykytilanteessa, auto tarpeen mukaan.
e-tracker
27.03.2020, 12.42
Lämmitettävä ratti pitäisi olla kaikissa Suomessa myytävissä malleissa, mulla ei ole.
Concorde
27.03.2020, 14.44
Kun tähän listaamiseen on päästy, niin mitkäs olis arvon kanssahöpisijöiden ideaalikulkineet hintaluokissa 50k€, 100k€, 200k€ ja ilman €urorajaa ? Voi listata vain merkit/mallit/tarkenteet , voi olla käytettyjä tai uusia ja saa perustella, mutta ei ole pakko.
Nyt kaikki salaiset perversiot esiin...
Ainakin autotalli.com:ista saa uudet autot listattua hintojen perusteella
Jani Mahonen
27.03.2020, 14.57
50keur: Volvo V90 käytettynä, 190-heppaisella koneella (D4)
100keur: Volvo V90 T8 "hybridi"
200keur: Audi RS6 Avant
ilman eurorajaa: Audi RS6 Avant
Ilmoitatko Concorde mikä noista tulee tohon ovelle ja milloin, niin tiedän olla paikalla :) :D
Concorde
27.03.2020, 15.40
Toi Janin lista kävis ihan tollaisenaan... Pitää ehkä vähän modata, ettei mee ihan kopsaamiseksi.
Mulle riittäis vaikka esim. Passat Alltrack. Bensakoneella. Noissa yli 50k -luokissa käyttäisin loppurahat johonkin muuhun.
Jackin linjoilla.
Tossa olisi viidenkympin unelma...
https://m.nettiauto.com/land-rover/range-rover-sport/11230998
Eurojaskassa jos sais 90 milliä, niin sitten vois hommata 565-heppaisen ison bensa-Rangen.
F. Kotlerburg
27.03.2020, 16.27
Nyt kun on ajanut pari vuotta tuollaisella suhteellisen modernit hilavitkuttimet sisältävällä pirssillä niin olen alkanut saada moisista hilavitkuttimista tarpeekseni.
Seuraavaan
- Manuaaliaski
- Tavallinen vakkari
- ABS/ESP ei muita ajoavustimia
- Ei sähköllä toimivaa takaluukkua
- Ei kosketusnäyttöä tai digimittaristoa
- Vapaasti hengittävä bensakone ja mielellään iso.
- Perinteisesti avaimesta käyntiin
Esim. E39 540i manuaaliaskilla. Olisi matkustusmukavuutta ja hiljaisuutta monin verran enemmän kuin näissä nykyajan paskoissa.
Köyhällä ei ole varaa ajella polttoaineella niin sähkiksiä olis tuo lista :) .. käytetty Tesla, Tesla, Tesla, Tesla :D toki siis jos maksaja olisi joku muu ja raha pitäisi käyttää autoon. Ehkä joku asuntoauto vois toisaalta olla jännä, sais liikkuvan mökin samalla ja olis tilavampi kuin Tesla. Kilsoja tulee kuitenkin niin vähän.
hphuhtin
27.03.2020, 17.10
Volkkarin California olisi meikäläisen unelma-auto, menisi varmaan 100k€ budjettiin. Eniten siksi että unelmaan sisältyy se, että auto myös sopisi omaan käyttöön.
^hmm..
https://www.adventure-journal.com/wp-content/uploads/2019/08/Screen-Shot-2019-08-12-at-9.29.12-AM.png
hphuhtin
27.03.2020, 17.56
Just tommonen. Ehkä vielä tämmöisellä lisävarusteella:
https://m.youtube.com/watch?v=GIG9P0lB1iA
Niin no, olis mulla kyllä yks perverssi autounelma.
Jenkeistä tuollainen Super Sleeper nuppi jossa makuutilat, suihku ja kyökki. Vetopöydän päälle lavetti johon pari räyhyä moottorikelkkaa.
https://www.legacysleepers.com/media/uploads/2/23546_001.jpg
Hartsa69
27.03.2020, 18.50
Neliveto, bensa, hyvä maavara, ei kosketuksella toimivaa lämppäriä jne, nuppiradio..
Varmaan Duster sitten riittäisi vallan hyvin.
Concorde
27.03.2020, 22.57
Only in america...
https://cdn.motor1.com/images/mgl/1MJM7/s3/1999-ford-f-250-rolling-wind-tunnel-platform-for-sale.jpg
Concorde
28.03.2020, 11.35
Noihin eri hintaluokan kärryihin...
50k€ : Ekoja XC60T8 alkaa saada tällä rahalla tai sitten käytetty A6 Allroad 3.0TDI
100k€ : tää onkin jo paljon pahemmpi. Vois olla XC60T8 Polestar kaikilla varusteilla, tai vaikka X5 / Q7 hybridi.
200k€ : Audi RS6 uutena tai joku mehevä GT käytettynä , esim Bentley.
Unlimited : Tässä vois valinta osua vaikka Tähän: https://www.koenigsegg.com/gemera/
Aika paketti muuuten toi TFG (Tiny Friendly Giant) bensakone, joka on noiden sähkömörssäreiden kamuna: 75-kiloinen 2 litrainen kolmimukinen freevalve-kone, jossa 600hp/600Nm.
https://www.youtube.com/watch?v=WwlNqaz9q_0
Mielenkiintoinen myyntistrategia Sakan tyypeillä. Soitin sinne:
minä: "Volovo kiinnostais..."
myyjä: "Selvä, tehdään sillälailla että teen tästä sopimuksen sun nimiin, niin sitten kun tulet kohta katsomaan niin ei tarvitse laittaa kuin nimi alle paperiin jos auto miellyttää."
minä: "?!??"
myyjä: "Joo nää tämmöiset viedään käsistä."
minä: "No tota mä kyllä haluan nähdä ja koeajaa auton ensin, ennenkuin aletaan kauppaa hieromaan."
myyjä: "Juu kato riskinä on, että auto myydään sillä aikaa."
minä: "Asia kunnossa, minäpä soittelen johonkin toiseen liikkeeseen sitten. Kiitoshei."
-> punainen luuri
Eri hintaluokan ihanneautoista tekisin seuraavia valintoja. Uusia autoja kaikki.
50 teur: Tuossa hintaluokassa joku hot hatch olisi minulle sopivin. Nyt ajelen hieman halvemmalla hot hatchilla (Fiesta ST 2019), mutta viidelläkympillä ykkösvalinta voisi olla Megane RS Trophy. Vaikka nykymallin RS ei olekaan niin paljon kehuttu kuin edellissukupolven, niin aiemman polven Megane RS:n omistajana valinta olisi tuo. VAGin tuotteet ei kiinnosta pätkääkään. Civic Type-R olisi varmastikin pätevä, mutta on niin ruma että ei pystyisi sellaisella ajamaan. Saisiko tuota edes 50 teurolla?
100 teur: Tässä hintaluokassa valinta olisi päivänselvä: Alpine A110. Perusmallin A110 suomiveroilla olisi luokkaa 75 teur. Satkulla saisi varmaankin myös A110S-versionkin, mutta perus-A110 riittäisi sekin mainiosti. Juuri minun filosofiaan sopiva auto. Ei sitä tehoa tarvitse olla älyttömästi kunhan painoa on riittävän vähän. Ei kuitenkaan ole yhtä äärimmilleen viety karuus/keveys kuin Elisessä vaan auto jolla voisi vaivatta ajella päivittäisessä käytössä. Paino n. 1.100 kg, kilpailija Cayman taitaa painaa n. 250-300 kg enemmän vaikka sekään ei ole mikään kovin painava auto. Puhutaan tietysti ihan eri painoista kuin ah niin suosituissa näennäismaastureissa ja muissa möhköissä.
200 teur: Tähän luokkaan ei nyt tule mieleen mitään suosikkia. Valitettavasti Alfa ei tee Giulia Quadrifogliosta farmariversiota. Nelioviset sedanit ei oikein nappaa, mutta jos tuosta Giuliasta olisi farkku tarjolla, niin se kyllä nappaisi. Ja ei, Stelvio Quadrifoglio ei ole vastaus tähän kysymykseen.
Sähköposti täynnä renkaanvaihto ilmotuksia ja taitaa olla monella nyt se tilanne päällä ettei uskalla edes nastarenkaita vaihtaa pois vaan mennään vaikka juhannukseen asti nastoilla.. onneksi sain itte jo kuukausi sitten kesäkumit alle
Sähköposti täynnä renkaanvaihto ilmotuksia ja taitaa olla monella nyt se tilanne päällä ettei uskalla edes nastarenkaita vaihtaa pois vaan mennään vaikka juhannukseen asti nastoilla.. onneksi sain itte jo kuukausi sitten kesäkumit alle
Mulla oli kahden auton kumit Nokialla.. Appiukko toi renkaat peräkärryssä ja vaihdettiin perjantaina ennen karanteenia. Eemelissä olisi ollut kitkat joilla sinänsä voi lipsutella vaikka juhannuksena mutta Mitsun tilavessassa nastat. Vaimo oli vähän heittelehtinyt kitkoilla satasen vauhdissa moottoritiellä ja ilmoitti haluavansa ensi talveksi myös Eemeliin nastat.
Työtoverin vaimolla kävi myös ohrasesti kun ajaa työkseen ja talven alussa saapui uusi auto kitka kumeilla niin eihän se uskaltanut lähtee ajaan
Concorde
29.03.2020, 12.32
Kitkat on ns. asennerenkaat monessakin mielessä. Mutta tärkein asenne on tiedostaa, ettei ne pidä tietyillä keleillä niin hyvin kuin piikkipyörät. Sen kun sisäistää, niin pärjää. Mä oon ajanut parikymmentä talvea kitkoilla, mutta vaimolle tämä oli vasta toinen talvi. Ekan talven alussa häntä vähän jänskätti, mutta koska kyseessä oli uudet Nokialaiset, niin pito oli primaa ja eroa nastoihin ei peili-/vesijäätä lukuunottamatta juuri ollut.
Nyt menee jo ihan vaimollakin kitkakurvailu ihan luonnostaan.
Kyllä kitkojen kanssa olis hyvä olla kokemusta ja kelisilmää. Siksipä emännän autoissa on meillä nastat. Joskus tulevaisuudessa harkitaan kitkoja taas.
"Kyllä MÄ/WIFE voin ajaa nastoilla, kun kerran talvessa on tullut osaamattomuudesta johtuen pieni luisu." Nastarenkaat ja hengitettävä pöly: https://www.hel.fi/static/ymk/julkaisut/julkaisu-06-13.pdf
Kitkat on ns. asennerenkaat monessakin mielessä. Mutta tärkein asenne on tiedostaa, ettei ne pidä tietyillä keleillä niin hyvin kuin piikkipyörät. Sen kun sisäistää, niin pärjää. Mä oon ajanut parikymmentä talvea kitkoilla, mutta vaimolle tämä oli vasta toinen talvi. Ekan talven alussa häntä vähän jänskätti, mutta koska kyseessä oli uudet Nokialaiset, niin pito oli primaa ja eroa nastoihin ei peili-/vesijäätä lukuunottamatta juuri ollut.
Nyt menee jo ihan vaimollakin kitkakurvailu ihan luonnostaan.
Juuri näin! Kun muistaa, että talvella on liukasta, niin pärjää ainakin pääteillä ja kaupungissa hyvin. Kitkarenkaiden välillä on suuria eroja ja oman kokemukseni mukaan osa autoista vaan ei sovi talven liukkaille ilman nastarenkaita. Oma kokemus tästä on samanlaisilla kitkarenkailla Renault Scénic vs. Seat Altea XL, joista jälkimmäisellä ei ollut mitään ongelmia. Rellu oli sen sijaan lähes joka mutkassa sivuluisussa.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200329/c312b9b6c4dff6e05b9d5209fc62b6d4.jpg
Nyt alla on ollut nelikko-Volvo. Talvella 65-profiilin kitkarenkaat. Oikein mukavat kuoppaisilla pääteillämme. Perheen naisetkin pärjäävät hienosti kitkarenkailla.
Nasta/kitkaväännössä kannattaa yleensä muistaa, että Suomi sisältää monenlaisia talvia alueesta ja vuodesta riippuen.
Kyllä on tosiaan autoissa eroja että en itte suosittele Eemeliin edes kitkarenkaita eikä Armaksen Citroeniin myös... itte kyllä pärjään hyvällä autolla ja pelisilmällä kitkarenkailla
Meillä rouva menee ratsastamaan ja kuuntelee hyvää musaa ja irtautuu arjesta ja kitkoilla ajonvakautus huutaa näkkileipää kun meinaa mennä kaiteeseen. Kysyin tapahtuman jälkeen että oliko näin, niin vastaus oli että kyllä näin oli.
Eräässä auto-aiheisessa vbulletin-boardissa on nastat vs. kitkat kiellettyjen aiheitten listalla. Syystäkin.
Melkein että haluaako joku ostaa vokaalin
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/90960220_1545904845559527_7614821095610253312_n.jp g?_nc_cat=100&_nc_sid=110474&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=iKRDM2iyHekAX83Vfjg&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&_nc_tp=14&oh=11da32cdf8749da7a192c952e0420d38&oe=5EA7B087
Onko kitkat Apartissa... nyt lopetan puheet nastakumeista mutta sen verran tarkkailen Armaksen Citroenia ja varmaan Armas sais vaihdettua ne nastat pois mutta hallitus ei anna lupaa :eek:
Tärkein lisävaruste -keskusteluun, varmaan se ilmastointi on itselläkin ykkönen.
... jos sallin joskus vaimon ajaa ...
Meillä rouva menee ratsastamaan ja kuuntelee hyvää musaa ja irtautuu arjesta ja kitkoilla ajonvakautus huutaa näkkileipää kun meinaa mennä kaiteeseen. Kysyin tapahtuman jälkeen että oliko näin, niin vastaus oli että kyllä näin oli.
Sallit sitten vaimon ajaa. Ai ai. Mutta olipas hyvä että tuossa joku aika sitten avasit juuri näihin tilanteisiin aivan erityisen hyvin sopivan viestiketjun. Tai siis nythän se ei ihan tullut tarpeeseen tässä asiassa, mutta hyvä kuitenkin, varmuuden vuoksi.
Itsekin tein torstaina ennen rajojen sulkeutumista nopean pistokeikan maakuntiin ja laitoin suvikumit alle. Yllättävän vähän oli liikennettä. Nyt, tervetuloa takatalvi.
Meille kun vuosi sitten hommattiin auto, niin tärkein varuste oli koirahäkki. Auto siis puolison käytössä
Puolison käytössä, eli siis, tarkoittaa, että puoliso ajaa...?
Kenen käytössä koirahäkki... :eek: Jos vielä mennään ihan uusiin autoihin niin onko vielä uutta autoo ilman ilmastointia ja veikkaan että joku Dacian halvin malli vois olla ja ei tuu muita mieleen mutta voin olla väärässä
Itsekin kyllä tuumin tuota samaa että voiko ilmastointia enää edes laskea lisävarusteeksi, mutta kun todennäköisesti seuraavakin auto ostetaan käytettynä niin annoin mennä. Tosin se käytettyjen ikäluokkakin, kun käyttöautosta puhutaan, olisi kuitenkin sen verran uudehko että jos autosta puuttuu ilmastointi, se tuskin olisi ollut listoilla muistakaan syistä.
Kylä lähtee
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/91438327_2896219137090891_2593820733914218496_n.jp g?_nc_cat=106&_nc_sid=ca434c&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=7OuvOQlmlrMAX_YrbBR&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&_nc_tp=14&oh=98f36fa4c49052f08c401a0e5fa0ed34&oe=5EA646D1
Kenen käytössä koirahäkki... :eek: Jos vielä mennään ihan uusiin autoihin niin onko vielä uutta autoo ilman ilmastointia ja veikkaan että joku Dacian halvin malli vois olla ja ei tuu muita mieleen mutta voin olla väärässäTaitaa olla kaikissa. Oma käyttis on vm. 98, joten ei ollut vaikeakaan löytää liki varustelematonta, kun kyse on pakusta. Emännälle tilattiin uusi pikkuauto, niin siinähän oli vakiona vaikka ja mitä. Vakkarin taisin ruksia listalta lisäksi.
Ilmastointi alkaa tosiaan olla järjestään, mutta hinnat alkaen-malleissa manuaalinen. Automaatti-ilmastointi ja vakkari on meillä seuraavassa(kin) autossa ehdottomasti. Muu lisävarustelu ei niin kriittistä.
Joskus miettinyt että vois elää ilman sähkötoimisia akkunan nappeja vaan akkunat toimis sillä vanhanaikasella veivillä :eek:
Concorde
30.03.2020, 12.27
Jonnet ei muista, mutta takavuosina opeteltiin veivaamaan ikkunaa niin, että käden liikettä oli vain ranteessa ja että ikkuna laski tasaisesti. Näytti ulkopuoliselle sähköikkunoilta... Oi noita aikoja :D
^Tuossa saattoi myös päästää huulien välistä sellaista hiljaista surinaa;)
Jopa 1996 mallin Opel Vectrassa on sähköinen lasi mutta Virran Jussin auto ei oo puhunut puoleen vuoteen kun on ollut vesipumppu remontissa tehtaan hallissa muitten riesana tiellä ja nyt on pitkäveto järjestetty että meneekö vielä remontissa puoli vuotta vai peräti vuosi:eek:
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/91129216_219282392616261_2955076922876362752_n.jpg ?_nc_cat=101&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=3UW-Am1jwCUAX9Qw97T&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&oh=441744cafad04b64cd862255c3dcd476&oe=5EA571E1
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/91323743_3312847538743964_2264548161383038976_o.jp g?_nc_cat=105&_nc_sid=ca434c&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=75BHZ04G878AX9ig1g0&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&_nc_tp=14&oh=83de30bd0d390e5a451d915b4b3abdf0&oe=5EA8751D
^
toihan taitaa olla sellainen typhooni, jonka kanssa ollaan valitettavasti jo eellä [emoji1]
On erittäinkin vsssst-pfffft.
Halleista löyty neljä auto projektia moottorikelkka projekti peräkärryn projekti moottoripyörä projekteja ja kaikki on vähintään vuoden olleet niillä sijoillaan... kyllä uusi auto on joskus huoletonm
https://tekniikanmaailma.fi/yhdysvaltalaisten-1970-luvun-farmariautojen-arvo-on-noussut-uskomattomalle-tasolle-niita-tuotiin-aikanaan-paljon-suomeenkin/?shared=1056618-0cb6da57-700
Tämmösen vähän ajetun vois joskus hommata pyörän kuljetukseen...
^vallan mainio lauluautohan tuo olisi, etenkin noiden poikittaisten takapenkkien kanssa.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
lauluautohan
Olen aina miettinyt lauluauto-sanan etymologiaa. Mitä lauluautossa oikein lauletaan, Aikuista naista?
Concorde
30.03.2020, 17.56
Ihan sama, kunhan on juotavaa ja kuski ja mennään kylille.
Ihan sama, kunhan on juotavaa ja kuski ja mennään kylille.
...ja auton pitää olla ns. lintta, eli huonolla ylläpidolla ollut vanha jenkki.
Lauluauton tosiaan on oltava jenkki ja itse laulut voi olla mitä tahansa missä on vähänkään katu-uskottavuuden häivää. Mitä rokimpi sen parempi.
...ja auton pitää olla ns. lintta, eli huonolla ylläpidolla ollut vanha jenkki.
Lintta sanasta tulee mieleen neliovinen... mutta oon kuskin virkaa hoitanut Barracudalla New Yorker 2HT avo Valtterilla Impalalla Belair 55 mallilla Plymarin Kingsveilla ja tietenkin se perinteinen lintta Dodge Dart neliovinen :eek:
Lintta sanasta tulee aina mieleen tämä..
http://www.amerikanrauta.fi/wp-content/uploads/2019/11/HellAir.jpg
Lähde:
http://www.amerikanrauta.fi/3207/greetings-from-jacks-junkyard-chevrolet-hell-air-64
^aika hyvä rotta kieltämättä. ulkonäöllä ei väliä, kunhan tekniikka toimii ja on leimassa.
kaljapullojen korkkeja ei tietenkään saa ottaa pois kyydistä, kyllä aina lisää mahtuu lattialle.
tuleeko sapiskaa jos sekoitan termit?
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/91834796_1599201886909232_6785514763892817920_n.jp g?_nc_cat=109&_nc_sid=110474&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=_O7bCRv0X7EAX9lmSM_&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&_nc_tp=14&oh=d320fb401f49731d8daa483bf9bc1622&oe=5EA6605D
^aika hyvä rotta kieltämättä. ulkonäöllä ei väliä, kunhan tekniikka toimii ja on leimassa.
kaljapullojen korkkeja ei tietenkään saa ottaa pois kyydistä, kyllä aina lisää mahtuu lattialle.
tuleeko sapiskaa jos sekoitan termit?
Onneksi ne pullot on vähentyneet mutta tölkkejä voi myös kerätä lattiat täyteen... rotta moottorista voidaan myös puhua
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/91428512_1599569126872508_5571870655172837376_n.jp g?_nc_cat=104&_nc_sid=110474&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=MiCZDAbCOYgAX8a9QdL&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&_nc_tp=14&oh=41873e35600b85b51ce12534adb05fe2&oe=5EA91FBD
Concorde
31.03.2020, 08.54
Toi modernisoitu Integrale on kyllä erotik!
Vuoden 1991 Isuzu Impulse 4WD sen sijaan ei ole
https://cdn.bringatrailer.com/wp-content/uploads/2020/03/1991_isuzu_impulse_rs_turbo_awd_158381469765ef66e7 dff9f9876IMG_9224.jpg
Hyötypolkija
31.03.2020, 11.48
Avaimeton käynnistys
Tarkoitit varmaan avaimeton kulku? Pelkkä avaimeton käynnistys on yllättävän yleinen, mutta täysin käsittämätön varuste. Nimimerkillä ”mihin vattuun tämä äsken ovien avaamiseen tarkoitettu kapula tungetaan, no ehkäpä sinne...” Plus tietty kaikki muut nappistartin/stopin huonot puolet, joita sietää vain, kun avaimiin ei tartte koskea lainkaan.
Joskus miettinyt että vois elää ilman sähkötoimisia akkunan nappeja vaan akkunat toimis sillä vanhanaikasella veivillä :eek:
Riippuu mistä roikkuu. Ostin jo vuosia sitten kakkoskulkineen, jonka piti olla mahdollisimman vähämurheinen ja soveltua myös pidempiaikaiseen seisontaan. Niinpä esim. ilmastointi oli ehdoton no go ja siksi se on täysin perusmalli ilman oikein mitään ei lain mukaan pakollisia varusteita. Auton käyttötarkoitus huomioiden antaa aika paljon anteeksi ja oikeastaan mitään muuta en siihen ole kaivannut, paitsi veivi-ikkunat edessä aiheuttaa ärräpäitä. Nykyisin töihinkin pitää ajaa parkkihalliin, mutta jo ennen sitä riittävän usein kauppojen halleihin, että jos yhden varusteen tuohon jälkikäteen lisäisin, se olisi sähkölasit eteen.
Tarkoitit varmaan avaimeton kulku? Pelkkä avaimeton käynnistys on yllättävän yleinen, mutta täysin käsittämätön varuste. Nimimerkillä ”mihin vattuun tämä äsken ovien avaamiseen tarkoitettu kapula tungetaan, no ehkäpä sinne...” Plus tietty kaikki muut nappistartin/stopin huonot puolet, joita sietää vain, kun avaimiin ei tartte koskea lainkaan.
Itse pidän juuri tuosta vaihtoehdosta että autossa on avaimeton käynnistys ja ihan napista operoitava lukitus - avain voi olla taskussa mutta lukitus on selkeästi manuaalisesti operoitavissa.
Hyötypolkija
31.03.2020, 12.39
Itse pidän juuri tuosta vaihtoehdosta että autossa on avaimeton käynnistys ja ihan napista operoitava lukitus - avain voi olla taskussa mutta lukitus on selkeästi manuaalisesti operoitavissa.
Hmm, en nyt kyllä keksinyt etua tuosta avaimettoman kulun puutteesta, avaisitko hieman? Ainakin meillä voi toki halutessa räplätä kapulasta lukkoja auki-kiinni ja mekaanisellakin pääsee sisään. Jälkimmäistä tuli testattua, kun patterit loppui yhtä aikaa molemmista kapuloista. Napit on kyllä päässeet vähällä meillä.
Lauluauton tosiaan on oltava jenkki ja itse laulut voi olla mitä tahansa missä on vähänkään katu-uskottavuuden häivää. Mitä rokimpi sen parempi.
https://www.youtube.com/watch?v=GXCh9OhDiCI
kovinhidas
31.03.2020, 13.09
Avaimeton kulku ja käynnistys, ehdottomasti. Toisessa autossani ei ole. Antiikkista.
Avaimet mukana keskuslukko aukeaa joko takakontin kahvasta tai koskettamalla etuoven kahvaa. Sama lukkitsemisessa. Ehdottomasti on toivelistalla tuleviinkin autoihini.
nimimerkki Paksu Talvitakki, Painava Kauppakassi ja misvitssa Avaimet.
... rotta moottorista voidaan myös puhua
Ei voida. Rottamoottori on isolohko, ei pikkulohko ruiskulla.
Hmm, en nyt kyllä keksinyt etua tuosta avaimettoman kulun puutteesta, avaisitko hieman? Ainakin meillä voi toki halutessa räplätä kapulasta lukkoja auki-kiinni ja mekaanisellakin pääsee sisään. Jälkimmäistä tuli testattua, kun patterit loppui yhtä aikaa molemmista kapuloista. Napit on kyllä päässeet vähällä meillä.
Riippuu varmaan oman kotipesän logistiikasta mutta meillä autot ja avainten säilytyspaikat on verran lähekkäin että joutuisi sulkemaan ovet napista enivei.
Tämä sillä perusteella että vain pari päivää oli lainassa avaimeton auto joten ehkä ei tullut kaikkea opiskeltua.
Onkohan joku asetusjuttu, mutta mulla ei aukea keskuslukko jos avaa takaluukun. Sen voi avata potkulla, luukun napista tai avaimen napista. (Tai keskikonsolista) Sen sijaan ovista aukeaa mikä tahansa kun vain tarttuu ao. kahvaan.
Ihan kiva tuo avaimeton kulku mutta pystyisin elämään ilmankin. Startti avaimet/-on, yks hailee, tarve keskimäärin 2/päivä.
Eemelissä ei aukea ovet vaikka avaa avaimesta takaluukun. Jos vaan avaa ja sulkee luukun, lopuksi tööttää että koko auto on kiinni. Jotakin saksalaista logiikkaa ilmeisesti. Ei ole siis avaimetonta kulkua eikä käynnistystä, ei haittaa kauheasti ja perinteitä arvostavana tykkään startata avaimella.
Itsellä ollut kahden merkkisiä autoja, joissa on ollut avaimeton lukitus. Renaultissa systeemi toimi niinkuin pitääkin eli ovet aukeaa kun vetää ovenkahvasta ja lukittuu kun menee riittävän kauaksi autosta. Ei tarvitse siis painella mitään nappeja ovenkahvassa tms. lukitakseen ovet.
Tuon jälkeen Fordin systeemi tuntuu antiikkiselta kun ovien lukitseminen vaatii ovenkahvassa olevan tunnistimen painallusta. Avaaminen tapahtuu kuten rellussakin eli koskettamalla ovenkahvaa (tai oikeastaan siinä olevaa tunnistinta). Avaimia ei toki tarvitse kaivella missään vaiheessa.
Kummassakaan merkissä takaluukun avaaminen ei avaa ovien lukitusta. Minusta noilta osin tuo on hyvä logiikka.
Kummassakaan merkissä takaluukun avaaminen ei avaa ovien lukitusta. Minusta noilta osin tuo on hyvä logiikka.
Samaa mieltä. Volkkarissa juuri noin ja hyvä niin.
Keksin kyllä paljonkin mahdollisia tilanteita, jolloin ei todellakaan ole suotavaa että ovet menee automaattisesti lukkoon jos se, jolla on avain taskussa, loittonee autosta riittävästi. Ainakaan ilman muiden suista sinkoilevia perkeleitä ei selvitä.
Ei voida. Rottamoottori on isolohko, ei pikkulohko ruiskulla.
mutta eikö kuvan lintassa vois olla 454 cid pata :eek:
Keksin kyllä paljonkin mahdollisia tilanteita, jolloin ei todellakaan ole suotavaa että ovet menee automaattisesti lukkoon jos se, jolla on avain taskussa, loittonee autosta riittävästi. Ainakaan ilman muiden suista sinkoilevia perkeleitä ei selvitä.
Olen nähnyt kun tuli perkeleitä suusta kun Ollilan Jari lähti Säijän tempoon Minin farmarimallilla ja pyörä takaluukusta pois ja takki avaimet taskussa sinne... Tempo piti olla 10 km mutta tuli 50km tempo :eek:
Concorde
31.03.2020, 17.42
...kun Ollilan Jari lähti Säijän tempoon Minin farmarimallilla...
Izmolla on elämänmakuisia tarinoita. :)
Concorde
31.03.2020, 17.46
B7-pasuunassa oli avaimelle kolo ja startti avainta kolossa syvempään painamalla (ikään kuin napilla). Kun automaagissa piti jalan jarrulla ja tökkäs avaimen koloon ja käytti sitä syvemällä, niin folkkari hehkutti sen kun tarvitsi ja lähti käyntiin kun oli valmis. B8:ssa sama tapahtuu napista, mutta se avain täytyy jemmata johonkin siksi aikaa. Yleensä se pyörii jossain keskikonsolin kolossa, eli samalla voisi olla jossain sille tehdyssä paikassakin kuten edeltäjässään.
Tulisin siis ihan hyvin toimeen ilman avaimetonta käynnistystä ja avaimetonta kulkua.
A4 B8:sissa on tuollainen kolo, johon avain työnnetään ja auto hehkuttaa ja käynnistelee sitten. Kerran olen jo sen mekanismin siitä vaihtanut.
Tykkään kyllä tavallaan avaimettomasta systeemistä, ovet aukeavat lähelle mennessä (tai pitää siinä tosiaan kahvaa nykiä, kuten yllä mainittu). Ford Galaxy säätää samalla penkin, ratin ja peilit kohdalleen, se on kätevää. Joitain muitakin asetuksia taitaa mennä kuskikohtaisesti käyttöön, en tiedä, ei kamalasti kiinnosta tuo Ford minua.
Avaimeton käynnistys on turha, avain pitää laittaa johonkin talteen kuitenkin, tai se hukkuu. Koskaan ei voi olla varma, missä taskusssa tai lokerossa avain on.
Fordissa on sellainen takaluukku, joka aukeaa jalalla puskurin alta pyyhkäistäessä. Tuo toiminto piti kytkeä huollossa pois, koska koirat avasivat sitä luukkua koko ajan.
Jopotuinen
31.03.2020, 19.47
Opelissa ovikahvoissa pikkunapit, joita sitten peukalolla siinä samalla.
Sitten on myös automaattinen lukitus, mutta siinä on viive 30 sek ja jota ei voi pidentää.
Talvella kun laittaa roikan, niin ehtii napsia lukkoon ennen kauppakassin nappaamista apparin pukilta. Kytkin sen pois, lämmityskauden jälkeen ehkä takaisin.
Startti napista ja pulikka taskussa. Paitsi jos patteri tyhjä, sitten pulikka keskikonsolin etulokeroon tiettyyn paikkaan.
Jos autossa kaksi pulikkaa ja kuski pulikkoineen poistuu, äänimerkki autoon jääneestä. Voi kai kytkeä myös pois.
Takaluukku logoa painamalla. Ei vaikuta oviin.
olen melko paranoia avainten jättämiseen auton sisälle keskuslukituksella, jos edes käyn ulkopuolella.
kavereilla ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun on jätetty avaimet näppärästi penkille..ja sitten on tullut painokelvotonta.
mitenkähän muuten pääsee -12 transuun takaluukkuun ilman sähköjä..pitääpi googlailla..
Minkälaisia tilanteita nuo olisivat? Itsellä taisi kyseinen auto olla kuutisen vuotta enkä muista sellaisia tilanteita, jossa tuosta systeemistä olisi ollut haittaa. Plussapuolia oli puolestaan merkittävästi.
Toki systeemi toimii siten, että eivät ovet mene lukkoon jos auto on käynnissä. Ja jos joku on autossa sisällä kun ovet menevät lukkoon, niin luonnollisesti sieltä ulos pääsee ihan normaalisti.
[Edit: Keksin yhden skenaarion, josta voisi aiheutua pientä epämukavuutta. Jos ovet menee lukkoon ennenkuin toinen henkilö ehtii ottaa takakontista tavaraa. Silloin joutuisi joko avaamaan avaimen napista lukituksen tai kurvaamaan takaisin parin metrin päähän autosta. Aika mitätön ongelma minusta.]
Olen nähnyt kun tuli perkeleitä suusta kun Ollilan Jari lähti Säijän tempoon Minin farmarimallilla ja pyörä takaluukusta pois ja takki avaimet taskussa sinne... Tempo piti olla 10 km mutta tuli 50km tempo :eek:
Kysymyksessä oli ilmiselvästi ns. voe bergele -tilanne
Concorde
31.03.2020, 21.20
https://www.youtube.com/watch?v=UIkyC2bOWXQ
No vaikkapa kimppakyydillä pyöräkisaan, useita kertoja itse mennyt.
Jannuilla lähdöt eri aikaan, siinä päätetään sitten jätetäänkö avain renkaan taa vai ottaako kyytiläinen kaiken mahdollisesti tarvitsemansa ulos autosta.
Tai mikä tahansa tilanne että ovet pitäisi yksinkertaisesti jättää auki. Esim. autoon/autosta kannetaan tavaraa. Itsellä myös hyvin korkea kynnys jättää avaimia autoon sisään.
https://www.youtube.com/watch?v=UIkyC2bOWXQ
Ehdinkin jo wifvelle ilmoittaa, että poika saa tuon 7v synttärilahjaksi :D
Onkohan Virossa legot tällä logolla...
https://g.delfi.ee/images/pix/480x760/8sWQC5jcUYE/8bf1b5c545cb9b8751-85206041.jpg
Joo, 4-vuotias näki tuon ruudulla, vaati heti syntymäpäivälahjaksi. Kerroin, että paketissa lukee 10-vuotiaille, vaati 10-vuotislahjaksi. Sovimme, että voi rakentaa 6-vuotiaan kanssa yhdessä.
Lapset ovat kyllä käteviä tekosyitä legojen hankkimiseen minulle :D
No vaikkapa kimppakyydillä pyöräkisaan, useita kertoja itse mennyt.
Jannuilla lähdöt eri aikaan, siinä päätetään sitten jätetäänkö avain renkaan taa vai ottaako kyytiläinen kaiken mahdollisesti tarvitsemansa ulos autosta.
Tai mikä tahansa tilanne että ovet pitäisi yksinkertaisesti jättää auki. Esim. autoon/autosta kannetaan tavaraa. Itsellä myös hyvin korkea kynnys jättää avaimia autoon sisään.
Tuollaiset tilanteet eivät ole mikään ongelma Rellun systeemissä. Ovet saa kyllä halutessaan jäämään auki. Ei tarvitse kuin painaa auki-painiketta avaimessa, niin ovi ei mene automaattisesti lukkoon. Sitten niiissä 99 % tilanteista kun ei tarvitse tehdä mitään ovien lukitsemiseksi tuo on selvästi vaivattomampi systeemi kuin sellainen jossa joka ikinen kerta joutuu aktiivisesti tekemään jotain ovien lukitsemiseksi.
Avaimeton käynnistys on turha, avain pitää laittaa johonkin talteen kuitenkin, tai se hukkuu. Koskaan ei voi olla varma, missä taskusssa tai lokerossa avain on.
Mulle riittää hyvin pelkkä avaimeton käynnistys. Kun lähestyn autoa, käsi käy taskussa ja sormi painaa nappia. Avain pysyy taskussa käynnistäessä ja ajaessa. Perillä käsi käy taas taskussa ja ovet lukittuu napista.
F. Kotlerburg
31.03.2020, 23.15
Mulla oli edellisessä katiskassa pelkkä avaimeton käynnistys. Näytin varmaan useasti marketin parkkiksella varsin typerältä etsiessäni että missä taskussa ne avaimet nyt olikaan, että tuo rottelon saa lukkoon. Se on joko virtalukosta käyntiin tai sitten täydellinen avaimeton käyttö. Ei mitään siltä väliltä.
Hartsa69
01.04.2020, 07.57
No jo on vaikeaksi tehty systeemit. Kaikein helpoinhan on ottaa avain oikeasta etutaskusta, avata napista ovet, istua autoon ja työntää avain virtalukkoon & kääntää.
Takaluukku aukeaa kahvasta nostamalla. Lasin saisi napistakin, vaan ei vielä ole ollut käyttöä, paitsi silloin kun lukko oli jumissa.
Mulla oli edellisessä katiskassa pelkkä avaimeton käynnistys. Näytin varmaan useasti marketin parkkiksella varsin typerältä etsiessäni että missä taskussa ne avaimet nyt olikaan, että tuo rottelon saa lukkoon. Se on joko virtalukosta käyntiin tai sitten täydellinen avaimeton käyttö. Ei mitään siltä väliltä.
Helppoa; avaimet aina oikeassa etutaskussa, kännykkä vasemmassa.
Ihan yhtä "typerältä" näytät kotiovella kun etsit kotiavaimia, ja kaupan kassalla kun etsit lompakkoa jne.
En tiedä
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/91457597_2528485967251494_863927393075593216_o.jpg ?_nc_cat=100&_nc_sid=2d5d41&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=AcC5BM9vOz4AX8gl2XM&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&_nc_tp=14&oh=ae1ea739a6d203d1b83d0d2cf05c93b7&oe=5EAA38DF
Urheiluautot on syytä jättää kotiin ettei ne oo tulppana..
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/91823197_585167002347173_5154273226955685888_n.jpg ?_nc_cat=107&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=3IGJdcbt5JcAX9JYkvY&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&oh=ab0f8e1cfcf1128a8940857fd3f224df&oe=5EAA0756
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/91823197_585167002347173_5154273226955685888_n.jpg ?_nc_cat=107&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=3IGJdcbt5JcAX9JYkvY&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&oh=ab0f8e1cfcf1128a8940857fd3f224df&oe=5EAA0756
Oon miettinyt mikä uuden Supran mittasuhteissa mättää, ja se on liian pieni perse. Kunnon muhkea perse jos olisi, kuten ysäri-Suprassa, niin olisi huomattavasti parempi.
Ampumakoronafarmari
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/91175563_1548290025321009_7512458603173773312_o.jp g?_nc_cat=110&_nc_sid=110474&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=4_0gOMtjSGgAX8cbrl9&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&_nc_tp=14&oh=88975e501f8d45504b0d569072cb5978&oe=5EAB2587
tchegge_
01.04.2020, 12.15
Tuossa olisi oltu kyllä asian ytimessä, ja suomessa vielä integroidulla suksiboksilla verojen takia.
Tuo Tempran perä oli aina mm. keulaansä vähän epäsopiva, tuohon kävisi heti paremmin
Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
Tempran perä
Fiat Tempra! Siitähän se oli. Mietin kovasti mistä ysäri-italiaanosta tuo on lainattu.
Pontiac Aztek ja teltta
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/91587010_3202576449754599_7754118597395349504_n.jp g?_nc_cat=108&_nc_sid=ca434c&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=7niwl1l-OPQAX-1KUo_&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&_nc_tp=14&oh=064db61701aae3f9b35ddc5de0484fbc&oe=5EA9F773
Olen kyllä diggaillut Volvon avaimetonta käynnistystä ja lukitusta. Takaluukun saa jalkaa heilauttamalla auki, kun kädet ovat täynnä ja avain voi olla jossain taskussa tms. Jos jättää auton käyntiin ja vie avaimet sisälle muutaman metrin päähän, ei auto suostu enää lähtemään liikkeelle vaan ilmoittaa kohteliaasti avainten olevan auton ulkopuolella (Wife testasi). Kysyin tekeekö sen ruåtsiksi: Ursäkta mig, men det ser ut som on du har glömt nyckeln någonstans.
Concorde
01.04.2020, 15.13
Folkkari toteaa vain germaanisella täsmällisyydellä: Key not detected!
Oon kans tykänny Volvon avaimettomuudesta ihan kympillä. Ainoat ongelmat oli alkuvaiheessa, kun avaimeen sidotut käyttöprofiilit meni jostain syystä sekaisin, ja penkki ja peilit yms ajeli itsensä automaagisesti kuljettajan A asetuksille, vaikka ratissa oli kuljettaja B. Kiusallista. Piti ihan käsin valita valikosta oikea profiili.
Volvoihin liittyen, tänään koeajettu V60 T5 bifuel vm 2017. Hyi hele mikä traktori, ei todellakaan jatkoon.
Olipas tuolla liikenteessä tänään aika liukasta ja bussit onneksi sai ajaa tyhjällä kuormalla mutta nyt näyttää taas kesältä kun tiet saatiin suolattua
Concorde
02.04.2020, 08.38
Teslan peltilaatikolle kilpailija. Tietty Nikola... https://www.is.fi/autot/art-2000006460900.html
https://is.mediadelivery.fi/img/658/2626bb58d4b7401ab15bfbc877bd5ca0.jpg
Nyt ei esa.s tykkää tästä kun lupaavat aikasemmin kuin Teslan avolavan :eek:
Teslan peltilaatikolle kilpailija. Tietty Nikola... https://www.is.fi/autot/art-2000006460900.html
Nyt on serbo-kroatialais-amerikkalaisen kaikkien sähkömiesten isän nimet käytetty (ei ollut kolmatta nimeä, kuten vaikkapa Thomas Alva Edisonilla)
^ Juu ei, prototyyppi esitellään syksyllä 2020 ja tuotanto alkaa, jos rahoitus ja tehdas löytyy loppuvuonna 2021. Et ei kantsi vielä hypätä pois CT jonosta.
Etätöissä kerkee rakenteleen. Jos sais vapuksi ajoon...
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/p720x720/91254747_10222026826403819_856062045236232192_o.jp g?_nc_cat=111&_nc_sid=110474&_nc_ohc=90uq_VqQA8sAX8kTacC&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&_nc_tp=6&oh=dfb853a4a6786bbd0df4c938ac3b200c&oe=5EAC1C2B
^ny o komee! Pelkkä kuva ei sitten kelpaa, halutaan myös ääniä kunhan tuon tulille lyöt. Hieno on!
Ååh :cool: Millä toi... Yläpömpeli on ilmassa??
No tolla nalletölkillä [emoji848]
Ååh :cool: Millä toi... Yläpömpeli on ilmassa??
Ei se roiku, siinä on home made kiillotettu adapteri välissä että saa 3 kaasaria mahtumaan.
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/p720x720/91877110_10222026827243840_651792520170176512_o.jp g?_nc_cat=109&_nc_sid=110474&_nc_ohc=qByjG25_2WoAX9uPeJr&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&_nc_tp=6&oh=c3810e3168483fbc3dae855340e3560d&oe=5EAD6D9E
Meh. T03/T04 ja vvssshhh.
Ei se roiku, siinä on home made kiillotettu adapteri välissä että saa 3 kaasaria mahtumaan.
Nyt oli kyllä sellaiset vssst-pfffft optiset harhat edellisessä kuvassa ettei mitään rajaa :D Hieno adapteri!
PK:n mylly on kyllä nätti.
--
Joskus kauan sitten ekojen avaimettomien autojen aikoihin kaveri pyys vaimoaan tai kaveriaan heittämään autollaan Forumiin. Kaveri sit hyppäs valoissa pois ja juoksi sisälle, onneton kuski jäi valoihin :D
Meh. T03/T04 ja vvssshhh.
Joskus aikanaan tuli turbojenkin kanssa leikittyä. Tossa kuvan pohjimmaisena on 6.6 litrainen duramax.
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/285073_2245831709387_6571157_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_sid=210fed&_nc_ohc=p5gKsSLaCGcAX_to84T&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&oh=5f96839572a4137cc8ff0ae7bb6f16fd&oe=5EAC72B0
No nyt on ahdistimia riittävästi. Miten onnistui ohjaus?
Hyvin onnistui. Ekoissa testeissä Porin kentällä vetäs ilmaputsarin ahtimeen eli oli vissiin tarpeeks virtausta :D
Seuraavaan versioon jätin ton remmiahtimen pois.
https://www.nettiauto.com/lincoln/continental/10778536?fbclid=IwAR2V_Cz1I4L0nHAh6k40I-v6hY6Oa-ezKdkhIRd6cMVtfxJP4QWitJTU_a4
mun mielestä nätti mitta on Espoossa eristetyllä aluella niin ei oo asiaa...'
Concorde
02.04.2020, 23.31
PK1:n tallissa on asiameininkiä!
Joskus aikanaan tuli turbojenkin kanssa leikittyä. Tossa kuvan pohjimmaisena on 6.6 litrainen duramax.
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/285073_2245831709387_6571157_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_sid=210fed&_nc_ohc=p5gKsSLaCGcAX_to84T&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&oh=5f96839572a4137cc8ff0ae7bb6f16fd&oe=5EAC72B0
MaxDura?
Aivan mahdoton käärmeenpesä. Onko siinä kaikki ahtimet peräkkäin :seko:
Ilo alkaa viidestä kilosta?
Ilo alkaa viidestä kilosta?
Pahimmillaan taisi olla vajaa 8 bar ahtoja ja pakopainetta 11 bar.
Parhaat kulut tuli toisella setupilla 5,5 bar ahtoja, pakopaine samat.
MaxDura?
Joo.
Pahimmillaan taisi olla vajaa 8 bar ahtoja ja pakopainetta 11 bar.
Parhaat kulut tuli toisella setupilla 5,5 bar ahtoja, pakopaine samat.
Olisin hyvin kiinnostunut ostamaan koko höskän, jos voisit lisäksi suunnitella ja toteuttaa, miten sen saisi kerrostaloasuntoon keskuspölynimurin moottoriksi. Siivouspäivästä tulisi hauskempaa, kun vaimon rumat verhotkin voisi *slyyyyrp* imuroida kätevästi ja sanoa ettei tiedä mihin ne hävisi
Hyvin onnistui. Ekoissa testeissä Porin kentällä vetäs ilmaputsarin ahtimeen eli oli vissiin tarpeeks virtausta :D
Seuraavaan versioon jätin ton remmiahtimen pois.
Olisin hyvin kiinnostunut ostamaan koko höskän, jos voisit lisäksi suunnitella ja toteuttaa, miten sen saisi kerrostaloasuntoon keskuspölynimurin moottoriksi. Siivouspäivästä tulisi hauskempaa, kun vaimon rumat verhotkin voisi *slyyyyrp* imuroida kätevästi ja sanoa ettei tiedä mihin ne hävisi
Näistä tuli molemmista mieleen, yhdessä ja erikseen, tämä videonpätkä mikä varmasti täälläkin on jo ennen ollut.
https://www.youtube.com/watch?v=dDncgYH5q7A
PK1:n tallissa on asiameininkiä!
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.png
AMG-Galantissa AMG-ratti
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/91751249_535015437390427_36506367317508096_o.jpg?_ nc_cat=110&_nc_sid=8024bb&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=c3TIfimoyUgAX-VnX0V&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&_nc_tp=14&oh=ba62629388442e027bdd9e12ae7acaf7&oe=5EADC2E9
135km ajettu Countach.
https://www.lamborghinimontreal.com/en/used-vehicle/p16202-coupe-lamborghini-countach-1990-for-sale-montreal/
J-P Ellilä
03.04.2020, 23.15
135km ajettu Countach.
https://www.lamborghinimontreal.com/en/used-vehicle/p16202-coupe-lamborghini-countach-1990-for-sale-montreal/
Tuo etupuskuri on kyllä karmea, lieneekö joku U.S.-malli? Yksi unelma-autoista silti.
Tuo etupuskuri on kyllä karmea, lieneekö joku U.S.-malli? Yksi unelma-autoista silti.
Joo jenkkimallin turvapuskuri, saanee vaihdettua euromalliin. Kyllä itsekin ostaisin tuon mielummin kuin uuden Lambon. Reilut 500.000 USD ei kuulosta niin paljolta, liekö sitten paljonkin projektia tiedossa ennenkuin tuon saa ajoon. 30 vuotta seisontaa ei lähtökohtaisesti kuulosta hyvältä.
Joku kattomies ei ole osannut lopettaa
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/91942207_2665191390470622_6047186611282640896_n.jp g?_nc_cat=1&_nc_sid=110474&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=zo7vsrOSuY0AX8NLRN3&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&_nc_tp=14&oh=899c9bec0ac69f702be417244f2cea16&oe=5EAEC03C
Iglumies
03.04.2020, 23.46
PK1 on aikalailla ytimessä autoilun saralla.
PK1 on aikalailla ytimessä autoilun saralla.
Kiitos, meillä se on aikalailla all or nothing-meisinkiä kun aletaan tekemään. Mitään ei osata mutta kaikkemme panostetaan.
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/91377468_10222038522336210_5536182912916914176_o.j pg?_nc_cat=108&_nc_sid=1480c5&_nc_ohc=hdEHGKBgnzQAX_WGKd4&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&oh=535d51ae541cf77c0b3631162c4ab082&oe=5EAD9B9A
^ Onko nuo kiihdytys- vai jarrutusjäljet?
Jäljet johtaa sylttytehtalle...
Concorde
04.04.2020, 11.11
Mitään ei osata mutta kaikkemme panostetaan.
Tälle peukku! (vaikka kuvista päätellen osaat(te)kin vaikka ja mitä...)
Millainens mylly siinä "uudessa" Continenltalissa olikaan? Ja jääkö sellaiseksi vai ahdistetaanko lisää?
Concorde
04.04.2020, 14.43
No niin... harva auto hajottaa mekaanisia osia tallissa yksin seistessään, mutta citikka näemmä onnistui siinäkin. Kuskin oven peili ei enää käänny sähköllä talven jäljiltä. Se yrittää, mutta ei onnistu ja pikaisen googlettelun jäkeen sieltä lienee muovinen hammasratas porsinut muutaman hampaan osalta. Ei hätä oo tän näköinen, eli purkaamolta uusivanha peili ja vaihtamaan.
Ovipaneeli lähti helposti irti, samoin sähköliittimet, mutta itse peilin kiinnitykseen on jostain syystä Pierre tai Jacques suunnitellut tuollaisen pitkän tapin pultin jatkoksi:
https://desiraparts.com/wp-content/uploads/2019/01/DS3_FOLDING_MIRROR_LEFT_2.jpg
Mä en ole vielä kokeillut, mutta mielestäni mun Bachon hylsysarjan pitkätkään hylsyt eivät ylety tuonne mutteriin asti ja tavallisella lenkkiavaimella tuohon ei pääse käsiksi. Onkohan jossain myynnissä jotain superpitkiä hylsyjä vai onko jotain muuita järkeviä ideoita tuon mutterin avaamiseksi ja vaihdon jälkeen kiristämiseksi? Mielestäni, vaikka poistin myös kajarin kotelo, tuonne ei pääse kunnolla kiintoavaimella.
Tuo kolo, mistä toi mutteri pitää avata, näkyy alla olevan videon kohdassa 3:15 -> ja itse probleemi selittyy kohdassa 6:30
https://www.youtube.com/watch?v=lsWZsmYVbQw
Missähän olis (johonkin järkihintaan) tuollaisia extra pitkiä/syviä hylsyjä?
Missähän olis (johonkin järkihintaan) tuollaisia extra pitkiä/syviä hylsyjä?
En valitettavasti tiedä mutta mun lentokoneteollisuudessa meritoitunut appiukko Nokialla valmistaisi sulle käden käänteessä työkalun tuohonkin hommaan ;)
On se helkkarin frasmanni kyllä systeemit keksinyt, ei voi muuta sanoa.
Joo eipä tuo kummoinen homma ole, hakee vaikka Puuilosta jonkun perushylsyn ja hitsa(utta)a siihen jotain 20cm putken kiinni ja esim. siirtoleukapihdeillä vääntää suoraan putkesta. Tai jos oikein hifistellään, niin T-kahva siihen putken päähän.
Saako siitä pitkästä hylsystä kiinni esim knipexin pihdeillä tai lukkopihdeillä? Mutteri ei luultavasti ole hirmuisen tiukasti kuitenkaan kiinni.
Vai mahtuuko se edes tapista läpi?
Concorde
04.04.2020, 15.01
Mulla tuli mieleen kans, jos halpaan hylsyyn rälläköis muutaman suoran pinnan, jolla sen sais menemään pitkän tulppa-avaimen (putken) sisään ja sillä pysyis vääntämään. Hitsivehkeitä ei itsellä ole ja saako tuollaiseen kromivanadiumiin hitsattua normivehkeillä?
Tai rälläkällä hioo pitkän hylsyn kannan kuusioksi että voi vääntää sitä toisella hylsyllä.
Edit. Jälkijunassa näköjään.
Hitsivehkeitä ei itsellä ole ja saako tuollaiseen kromivanadiumiin hitsattua normivehkeillä?
Voi hitsata.
Concorde
04.04.2020, 15.24
Täällähän on tietoa joka lähtöön! Kiitti. Eiköhän jollain näistä vaihtoehdoista ton citikanin saa myyntikuntoon.
Hyötypolkija
04.04.2020, 16.02
Riippuu varmaan oman kotipesän logistiikasta mutta meillä autot ja avainten säilytyspaikat on verran lähekkäin että joutuisi sulkemaan ovet napista enivei.
Ehkä systeemeissä on eroja, mutta ainakaan Toyotan idioottivarmaksi suunnitellulla tuo lukitus ja avaaminen ei olisi mikään ongelma. Kuten ei oikeastaan mikään muukaan täällä luetelluista ongelmista. Mutta jos avaimia säilytetään todella lähellä autoa, patterit tyhjenee äkkiä ja varkausturvallisuus on luokkaa sitä ei ole. Jälkimmäinen ongelma saattaa tosin päteä pelkkään avaimettomaan käynnistykseenkin...
Ainoat heikot puolet avaimettomassa kulussa ovat se, että kärsimättömienkin kanssa pitää itse olla se, joka ekana koskee kahvaan ja toisaalta poistuessa se viimeinen, joka lukitsee auton. Siis jos ei halua sitä järkyttävää vaivaa nähdä, että kaivaa avaimen jostain esiin. Nuo ja ärsyttävän kovaääninen varoitus, kun meinaa tehdä jotain hasardia ovat kuitenkin todella pientä sen rinnalla, että avaimet saa rauhassa maata taskussa, repussa tms. Talvipalttoilla vielä korostuu, mutta muutenkin mulla on lähes aina jotain kannettavaa, kun autolla jotain teen. Yksi niitä varusteita, johon totuttuaan sen puute vasta paljastaa, miten hyödyllinen systeemi se on. Äskettäin autokuumeilin tuon peruskinnerin kanssa ja seuraavaan kakkoskärryynkin tuo on yksi niistä varusteista, joiden puute aiheuttaa välittömän ruksinpainallusreaktion chattiautossa.
^ Onko nuo kiihdytys- vai jarrutusjäljet?
Veikkaan molempia.
-> Concorde
Onkos se tappi tarpeellinen vai vaan tee-se-itse -miesten kiusaksi laitettu? Jos jälkimmäinen eikä ympärillä ole isommin palavia materiaaleja niin Dremeliin riittävän pieneksi käytetty katkaisulaikka kiinni ja sen verran ylimääräistä häntää pois mitä vaan yltää.
Jopotuinen
04.04.2020, 16.22
Viime viikolla Würth toimitti muutaman muistaakseni 120 mm pitkiä hylsyjä, avainväli 8 mm
Hintaa oli sopuisat 38 €/kpl :)
https://www.ak24.fi/fi/tavarat/tyokalut-hylsyavaimet-hylsyt/extra-pitka-hylsy-8mm-lon120mm-1-2-triumf
Concorde
04.04.2020, 16.40
Onkos se tappi tarpeellinen vai vaan tee-se-itse -miesten kiusaksi laitettu?
Mä en keksi sille mitään funktiota.
Mä en keksi sille mitään funktiota.
Oli funktio tai ei niin ei siitä myytävää pelkällä peilin ehjäyksellä saa..
Mutta josko tuosta apua projektiin..
https://m.motonet.fi/fi/tuote/762152/Putkihylsy-12x13mm
Concorde
05.04.2020, 14.20
Concorde 1 , citikani 0.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200405/516d6c42999345966cecfed0fbba87ec.jpg
(ja photobomb!)
Concorde
05.04.2020, 15.33
https://m.motonet.fi/fi/tuote/762152/Putkihylsy-12x13mm
Nimi on putkihylsy, mutta se onkin tanko. Ei mee reikä läpi. Olin menossa tällaista ostamaan, mutta jäi kauppaan.
Älä nyt vain erehdy kertomaan, mikä oli ratkaisu ongelmaan.
miten pidetään hullu uteliaana? minä kerron sen huomenna :P
Concorde
05.04.2020, 16.30
Älä nyt vain erehdy kertomaan, mikä oli ratkaisu ongelmaan.Naapurilta löytyi riittävän pitkä hylsy. Ei sen kummempi ratkaisu.
Naapurilta löytyi riittävän pitkä hylsy. Ei sen kummempi ratkaisu.
Nonih!! Ja nokkahuilu soi. Peilicollie näyttää jotenkin... Tutulta :D
Kuussatasen proto vuodelta 1960
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/92117241_2795668230501547_845695652041064448_o.jpg ?_nc_cat=108&_nc_sid=ca434c&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=WysJ8vZ_03YAX8N6uyp&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&_nc_tp=14&oh=ecd00705ff4fd5b49601502030dd22dc&oe=5EB14BDB
Maailma tarvitsee *räks* esikuvia
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/92132883_645167959593378_7307683259809267712_n.jpg ?_nc_cat=102&_nc_sid=8024bb&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=biQMrxDzNmAAX9XkCqm&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&_nc_tp=14&oh=12837edb3302e93e13d634417c7d4980&oe=5EAE6319
Kumin koosta päätellen ei ole Eemelistä
Lisää mursuja. Pininfarina-Mursu
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/92354239_2622190498062904_1938732792712003584_o.jp g?_nc_cat=104&_nc_sid=8024bb&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=BDqnaXNqblcAX_1FXn6&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&_nc_tp=14&oh=5003887a744f275b53413e85e643f8d1&oe=5EB02A91
Aika pahasti näyttää öljypohjan olevan tyrkyllä.
Aika pahasti näyttää öljypohjan olevan tyrkyllä.
Maailma tarvitsee *klonk* esikuvia
Ei niitä kauneimpia ratteja
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/92521344_1482770968563315_9146095430486982656_n.jp g?_nc_cat=101&_nc_sid=8024bb&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=Ex7Yvc2A0C0AX-p8GfB&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&_nc_tp=14&oh=bcafcb4ff0f62cebb270d569c89d7c0e&oe=5EB0BF1B
^
Ton on pakko olla Lagondasta [emoji2]
^
Ton on pakko olla Lagondasta [emoji2]
Kyllä vaan, -82 Lagondasta. Sinänsä kaukonäköistä suunnittelua, mutta hirveää sellaista.
nykyisin laitettaisiin hipeltelynäyttöjä samoihin paikkoihin ja rattiin, lopputuloksena makeen upea moderni-ohjaamo.
tai siis niinhän se tehdään.
Jami2003
06.04.2020, 20.42
Toihan on silleen leego tyyliin törkeän hieno. Ihan milloin tahansa tuo ennemmin kuin joku Teslan kojelauta.
usko juntunen
06.04.2020, 22.16
No nyt mä ymmärrän sanonnan japanilainen riisipussi. Eihän siihen mahu kyytiin kuin pari hassua klapia.:(
Kyseessä Tatsunin Rimera ja vieläpä farkku olevinaan.
https://lh3.googleusercontent.com/gkOdbHTZoUEz2GLd7uF87R78yXecvjzCB3ssNOdTn7sMLzylzB 0CGLvsBciipbXuH20E4TGlMWRaDa-YEP9Srfo20YTYJLbF_cZ3ANXbvAECk6Ox6qyDM5fmgYccl9UvD qqawVarY0HeOUq8IfQYEb-apXZqhA8CNYjn1sihFHYNDibS91VjZmqRL5T4nX8ZVYPA9sQOU uZpkbebyF_54_djVoVBYwadtOiy669HGB9vkziJSHCCVIXjbxQ OFZFDey-9f-pFN3hNK1KncvpEOAAnf_jNCyUNc1cLy-yOcbh5N4OGbjGdieNxIM06Hosy8BdS_dPl7Imd08ABatvVokWq TSFKfMO0a7HU5gJrHVYiv7w3o_SdYKkVSOTONycUkxs6CrVVJt yXLt3mk270ypI1sclwuXQAp9-1M-HVfLRpGzljKzMo6VN1YxNjvM6lOCQyQYzGJe3LtLxxv1D8hFZe 03aC_yyyeTzVWbBHj2ya2issYlKkU8f5wRC4SwThdNMiyPgv9u R-mocrwwp3NLx2JJQe-0s_IIU5pHBVn7nT8jHyZ59hr46hZYYnjRzcPSFFhXvLHIJdmUQ pTa_Qfm0CNyLd1mvKazZLYuY7iSZYGL44woz4pEIAsXSXIOTsq goVaXqzvNMFeP5kPLuyculgtSmk5thryGJyvqABwsCInY_zpuB 74Wu6TQoc9CfNevwDUY3FA_dIwknS5FhsFWlSjGOGdjgPAPfWI lMAPoqq2AMXcZ4Ybm2j=w1344-h758-no
oisko noi pöllit sittenkin pitänyt pistää takaluukkuun :eek:
oisko noi pöllit sittenkin pitänyt pistää takaluukkuun :eek:
Jos ei enää mahdu kun takaluukku on jo täynnä pöllejä? Erehdyttävästi näyttäisi siltä, että usko meinaa kuskin penkillä istuen vuolla pöllistä jätkänkynttilän. Se sytytetään viritetyllä Defan sisätilan lämmittimellä (aiheellisesti kiinnitettynä kuormaliinalla keskikyynärnojaan), joka syöksee sinistä tulta sekä plasmaa. Ilmiö on Tohon ja Star Warsin välimaastosta, ääni on sama mutta särisevämpi kuin valomiekassa. Datsunkaan ei syty tuleen, sillä, Datsun kestää.
Läf-läf sanoo lokinsiipiovet
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/92799058_10157998592023815_6676938085139218432_n.j pg?_nc_cat=106&_nc_sid=110474&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=VjzT-lf7MQAAX_P5R69&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&_nc_tp=14&oh=970f97701d7cff4ee5aec24e51f95f21&oe=5EB3228C
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/91982127_1553361848147160_4422853524946157568_n.jp g?_nc_cat=106&_nc_sid=110474&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=pue3wUTl7hoAX-2OyMR&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&_nc_tp=14&oh=b3bb9d32da0a6a1477080731002873be&oe=5EB074F5
Jopotuinen
07.04.2020, 10.40
Iha niinku lokkiautossa olisi apparilla isompi ovi kuin kuskilla.
Jaa, mutta se on varmaan sitä pikkurouvaa varten matalampi kynnys, ettei tulis niitä vilautuksia :seko:
Concorde
07.04.2020, 10.45
ABT-tuunattu RS6. Ton korisarjan jättäisin varmaan kaupan hyllylle, mutta 730-hepoinen optimointi... mmmm....
https://cdn.motor1.com/images/mgl/GMN7G/s3/abt-audi-rs6-r.jpg
https://www.motor1.com/news/408044/audi-rs6r-avant-abt-tuning/
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/92219616_157032912257929_5556741224850784256_n.png ?_nc_cat=110&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=tZhQxSdntEoAX-ObsbL&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&oh=6bd6485bda1901d2a853c547c52fb265&oe=5EAFCD35
Tässä optimoidaan 240hv V8 Audia ja vuosimalli viime vuosituhannelta...
Jani Mahonen
07.04.2020, 11.46
ABT-tuunattu RS6. Ton korisarjan jättäisin varmaan kaupan hyllylle, mutta 730-hepoinen optimointi... mmmm....
https://cdn.motor1.com/images/mgl/GMN7G/s3/abt-audi-rs6-r.jpg
https://www.motor1.com/news/408044/audi-rs6r-avant-abt-tuning/
Joo on se hyvä lastuttaa niin jaksaa mennä rekasta ohi XD
Hommat helpottui aika paljon kun enää ei tarvita laajaa päästömittausta <Euro4 vehkeissä.
GMC:n etuveto-mötorhomea huutokaupassa
https://huutokaupat.com/1813767?utm_medium=social&utm_source=facebook%2Binstagram&utm_campaign=SDM_moottoriajoneuvot_convert&utm_content=SDM_moottoriajoneuvot_convert+-+kiinnostus_expand+-+Multi_product+Post+-+gmz_eleganza&utm_id=5e85da1aae396c49564e885a&fbclid=IwAR2MPEHOHaMlMtcLUV947AP_6LUVZpvnuO7Y-xNaTjXRk4gsZhftd7mHBDk
https://tyyliniekka.fi/oletko-aina-haaveillut-elviksen-vanhasta-limusiinista-nyt-sellainen-olisi-tarjolla/
Elviksella ollut ton näkönen auto mikä huutokaupassa mutta Google löysi eka tän
Hartsa69
07.04.2020, 20.05
https://i.pinimg.com/originals/97/1d/0d/971d0d262b257c0a74736b37dc2b2d26.jpg
Samanlevyiset nuo taitaa olla.
Hartsa69
07.04.2020, 20.08
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e8/Peugeot_1007_001.JPG/1200px-Peugeot_1007_001.JPG
Tuollainen tötterö ajeli täälläpäin taannoin, jollain siis tosiaan on tullut varsinainen älynväläys tilata...
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e8/Peugeot_1007_001.JPG/1200px-Peugeot_1007_001.JPG
Tuollainen tötterö ajeli täälläpäin taannoin, jollain siis tosiaan on tullut varsinainen älynväläys tilata...
En oikein osannut arvostaa tuotakaan vekotinta mutta toisella palstalla nimimerkki kertoi että on käytössä erittäin näppärä kun oli pyörätuoli-ihmisiä taloudessa.
Ei sitä varmaan siihen tehty mutta siihen sopi.
GMC:n etuveto-mötorhomea huutokaupassa
https://huutokaupat.com/1813767?utm_medium=social&utm_source=facebook%2Binstagram&utm_campaign=SDM_moottoriajoneuvot_convert&utm_content=SDM_moottoriajoneuvot_convert+-+kiinnostus_expand+-+Multi_product+Post+-+gmz_eleganza&utm_id=5e85da1aae396c49564e885a&fbclid=IwAR2MPEHOHaMlMtcLUV947AP_6LUVZpvnuO7Y-xNaTjXRk4gsZhftd7mHBDk
Aijai .. no ehkä sisällä haisee ummehtuneelta ja pohja on laho. Kuvat varmaan valehtelee. Muistelen nähneeni ennenkin (?)
https://d1yb6h7rvkcay2.cloudfront.net/fa/02/00/a0/fa/5a/42/34/8a/f2/82/e9/ba/da/7b/fa/fa0200a0-fa5a-4234-8af2-82e9bada7bfa-medium::r:0.jpg
https://d1yb6h7rvkcay2.cloudfront.net/45/b2/27/55/3c/4a/42/50/bb/43/87/3b/4d/d1/7b/1c/45b22755-3c4a-4250-bb43-873b4dd17b1c-large::r:0.jpg
Hartsa69
07.04.2020, 22.45
En oikein osannut arvostaa tuotakaan vekotinta mutta toisella palstalla nimimerkki kertoi että on käytössä erittäin näppärä kun oli pyörätuoli-ihmisiä taloudessa.
Ei sitä varmaan siihen tehty mutta siihen sopi.
Totta, varmasti soppeli kaara sellaiseen-kin.
Mutta mistäs tämä kuva?
https://medias.spotern.com/wanted/w640/0/314-1532336922.jpg
Tota Pösöö joskus kattelin kun niitä oli täällä myynnissä ja mietin jos ois akseliväli ollut kymmenen senttiä pitempi ja koko pituus parikymmentä senttiä niin ois passeli näöltään
Gemballa-Porsche jonka kuski ei pienestä tällistä säikähtänyt
https://www.instagram.com/p/B-rwRrNJHl7/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=embed_video_watch_again
Huippusalainen armeijan projekti jota Ronald Trumppi johti vuonna nakki ja kypärä ?
No niin *ttu.
Ostin eilen käytetyn auton. Se tuotiin palveluna ihan kotipihaan asti, koska auto oli kaupan Uudenmaan rajan väärällä puolen. Tässä yksilössä oli kuitenkin kattavampi varustelu ja makeampi väri kuin paikallisissa verrokeissa, joten annoin mennä.
Kotipihassa myöhemmin illalla selvisi, että autosta puuttuu ainakin yksi mainostettu ja kaivattu varuste. Tässähän nyt olisi 14 vuorokauden ajan aikaa palauttaa tuo, koska etämyynti, mutta kelpaako polliiseille rajan ylityksen syyksi "Käytettyjen autojen kauppias kusetti." Näköjään autokauppa vielä velottaa oppirahoja kilsoista, jos autolla on rullattu myyntihetken jälkeen yli 50 km, eli persnettoahan tässä tulee teki mitä teki.
...autosta puuttuu ainakin yksi mainostettu ja kaivattu varuste...
Palautat auton tai saat haluamasi hyvityksen hinnasta. Kysy kauppiaalta kumpi tehdään.
Concorde
08.04.2020, 11.21
Kaikki design ei aina oo niin onnistunutta:
https://barnfinds.com/wp-content/uploads/2019/11/avanti-front-630x390.jpg
Hartsa69
08.04.2020, 14.24
^Mun mielestä Studet on omalla tavallaan kivoja.
Avantin puskurin yläpuolisen maskin puute tekee keulailmeestä sähköauton näköisen 50 vuotta ennen sähköautojen yleistymistä. Olisi selvästi linjakkaampi normaalilla maskilla.
Palautat auton tai saat haluamasi hyvityksen hinnasta. Kysy kauppiaalta kumpi tehdään.
Jep, päästiin myyjän kanssa sopuun hinnankorjauksesta.
Nyt on sitten vuosimallin 2020 Volvo V60 korvattu vuoden 2018 Passat GTE:llä. Volvo sai kyseenalaisen kunnian olla epäluotettavin autoni ikinä. Edellinen huonoin auto oli Renault 5L vuosimallia 1976...
Hartsa69
08.04.2020, 15.08
Vähän niin kuin 88-93 Passatissa :D
Avantin kori tais olla jotain muovia
https://www.nettiauto.com/studebaker/commander/10881067
TÄSTÄKIN MUOTOILUSTA VOI OLLA MONTA MIELTÄ
Huippusalainen armeijan projekti jota Ronald Trumppi johti vuonna nakki ja kypärä ?
Sinnepäin mutta fiktiota? (Jos tämä oli mun GMC-arvuutukseen)
Modasin sitä vähän
https://pic.useful.fi/S_W1LQLWK.jpg
tchegge_
08.04.2020, 17.52
https://barnfinds.com/wp-content/uploads/2019/11/avanti-front-630x390.jpgVoisi ajatella että tuollainen olisi aikanaan ollut parkkeerattuna Ranskassa vastapäätä Urgen kypärätehdasta. :)
Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
Hartsa69
08.04.2020, 21.15
https://www.nettiauto.com/studebaker/commander/10881067
TÄSTÄKIN MUOTOILUSTA VOI OLLA MONTA MIELTÄ
Totta, kaunis kuin mikä :)
Modasin sitä vähän
Siitä tuli vieläkin hirveämpi
Hartsa69
08.04.2020, 23.05
https://www.theavanti.com/racing/r1007side.jpg
170.81 miles per hour 1963
https://www.theavanti.com/r1007.html
En nyt ihan hassuna pidä kylki profiilia
Oravanahkakaupoilla Diavel vaihtui tähän.
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/p720x720/91505852_10222041231803945_4735003742200397824_o.j pg?_nc_cat=100&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=yZKugBVEwxUAX9PxyZG&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&_nc_tp=6&oh=3a284cd9f635382d208ab2d06045c248&oe=5EB454DC
1960 coupe de ville. Sweet.
Hemmetin hieno homma (Diavel = jenkkiostos?)!! Saakos tuota tulla joskus katsomaan? :D
Ducati Diavel jonka ostin tossa runsas vuosi sitten. Ei oikein mopoajelut ottaneet tulta alle, ja sitä ei hirveesti voi enempää rakentaa etteikö pilaisi koko pyörää niin vaihdoin tohon Cadillaciin. Sinänsä jees, toisessa hinta ei ainakaan nouse, ja toisessa tuskin enää laskee.
Kyllä noita saa katsomaan tulla kunhan se nyt ensin kotiutuu ja saa siihen pakolliset hipistelyt tehtyä ennen leimaa. Seissyt 5 vuotta niin jättää jälkensä.
Tuollaisen -60 Coupe De Villen kyydissä on tullut aikoinaan istuttua jonkin verran, kun sedällä oli tuollainen vajaa parikymmentä vuotta. Värikin näyttää olevan sama. Hämmästystä herätti silloin varusteet, joita on ollut jo vuonna 60 ameriikanraudassa. Keskuslukko, vakkari, ilmastointi, sähkölasit, automaattisesti pitkiltä lyhyille valoille vaihtava automatiikka, automaattilaatikko, jne. Osassa nykyautoja ei vieläkään löydy noita varusteita :)
Kyyti oli pehmeää ja kasi murisi sivistyneesti.
Hääautona oli -56 Cadillac Eldorado. Kyyti oli unohtumaton ja jotenkin muodostui iso fiilis 55-68 Cadillaceihin. Välillä niitä aina kuolaan netissä.
Hyvät vaihtokaupat PK:lla. kun malttoi vuodenaikaan nähden
Senna Yle Areenassa vielä 24h
https://areena.yle.fi/1-1829503
--
Mutta mistäs tämä kuva?
https://medias.spotern.com/wanted/w640/0/314-1532336922.jpg
Mikä elokuva?
Natsat/Stripes.
https://www.reddit.com/r/funny/comments/a7ibkz/the_em50_the_urban_assault_vehicle_from_the_movie/
Concorde
10.04.2020, 00.16
PK1:llä komeet siivet!
Mikä elokuva?
Stripes?
Ah. Hidas...
Hyvän näköinen koppa, kelpaa ajella.
Cadillac sai säveltää autoissa omia kuvioitaan yllättävän kauan.. Myös tekniikan osalta. Mikä joskus hidastaa osien hommaaamista, mutta onneksi liki kaikkea kuitenkin löytyy.
Concorde
10.04.2020, 12.00
Telluride on paras...? https://www.kauppalehti.fi/uutiset/maailman-paras-auto-on-telluride/38b175b7-5744-4963-a4ca-3be615be3ded
kaveri lupasi tuollaisesta -60 cadillacista pölykapselit ilmaiseksi, jos ne ottaa irti sormivoimilla ilman työkaluja, tekemätön paikka hammastuksen takia.
upea auto, joka vain suhisee eteenpäin vakioputkella nätisti ajaen, kulkeekin ihan riittävästi tarvittaessa.
Kevätpäivän liikennebongauksena Audi 200 turbo quattro. Aatelislötkö😉 varsin hyväkuntoinen yksilö, eikä edes m-kilvissä. Taannoin täälläkin mainittu Singer coupe oli päässyt ulkoilemaan automuseolta, tämä siis aiemmin viikolla.
^^Käkkylän pöläreitä kun irroittelin ensimmäistä kertaa, niin saattoi tovin olla verenpaineet koholla.
Sormin ei tapahtunut yhtään mitään, etsin piiloruuveja tai jotain. Lopulta nitkuttelin ne irti rengasmuoveilla. Ei lähde karkuun kuoppaisellakaan tiellä.
Mä kävin toissapäivänä katsomassa kovakattoista mäksä vitosta. Ei niin kiva kuin Elise, mutta aika kiva silti. Vähän tekis mieli, kevät ja kaikki...
^(Melonta)kaveri osti punaisen sellaisen V70 Volvon rinnalle kesäautoksi pari vuotta sitten, hymyssä suin on ajellut. Nyt 20v wanha V70 vaihtui uuteen XC70, saa nähdä ajeleeko silläkin 20v. Kilsoja tulee aika vähän ..
Mahtaako ruostua MX kuten jotkut Masat .. mistä tuli mieleen, mullakin oli 323 GLX 1.5 reilu 20v sitten :)
Uusi Matsa 5 mallia tais saada roaster mallia myös ja oisko hinta jossain neljänkympin nurkissa
Uusi Matsa 5 mallia tais saada roaster mallia myös ja oisko hinta jossain neljänkympin nurkissa
Neljälläkympillä uusi Maksa vai 60-luvun Cadillac
Mutta Tuure Boeliuksen Eemeli avomalli maksaa iltalehden huhun mukaan peräti 90.000 e
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.