Näytä tavallinen näkymä : Autot 5 - Turboja ja töpseleitä
Sivut :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
[
13]
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Oliko muuten Veli C:llä Passat GTE tms tässä taannoin?
Täältä löytyy GTE:n itäinen serkku :) Superb IV.
tchegge_
04.08.2020, 09.35
Superbista tuli mieleen. Eilen näin Sysmä Cityn keskustassa uusikoppaisen farkkusuperbin mihin oli laitettu vetokoukkulaatikko, taisi olla joku Thulen boksi. Jos mä sain töissä naureskeluja Focuksen katolla majailevasta töpöstä kattoboksista niin saa tuokin perhe kestää kaikenlaista.
Aika huisi yhdistelmä.
Lähetetty minun XQ-AU52 laitteesta Tapatalkilla
Concorde
04.08.2020, 09.41
Mitähän Mosse maksoi uutena -86? Nyt lähtöhinta on 4k€ : https://huutokaupat.com/1922646
https://d1yb6h7rvkcay2.cloudfront.net/f0/7a/33/32/f6/c5/42/17/91/f3/e2/c0/0d/b2/2a/a3/f07a3332-f6c5-4217-91f3-e2c00db22aa3-large::r:0.jpg
Jani Mahonen
04.08.2020, 10.02
Kiitos vinkeistä, tämmöinenkin löytyi, kommentteja?
https://www.nettiauto.com/skoda/superb/11241243
Concorde
04.08.2020, 10.17
Toin appiukolle loppuvuonna 2017 samanvuotisen L&K Subben Ruotsista. On samalla tekniikalla, eli nelikko-kiisseli. Mä oon aina tykännyt tosta autosta, pl suvikiekot (235/40/19), jotka on liian kovat mun makuun - toki hienon näköiset. Varusteitahan noissa on tyyliin kaikki ja ainakin appiukon auto on toiminut moitteetta tän reilun pari vuotta, jonka se on hällä ollut. Navin saa päivitettyä helposti Skodan omilta sivuilta (pari kertaa vuodessa) ilmaiseksi ja muutenkin Cantonit soi kivasti ja auto on hyvä ajolleen ja tilaa on kaikille ja paljon. Mä oon ajanut sitä yhteensä muutaman tonnin tässä parin vuoden aikana, eli kokemusta on jonkin verran.
Vielä kun tekee sopivat adaptationit VCDS:llä, niin toi DSG6-lootakin alkaa olemaan paljon perusasetuksia responsiivisempi ja siten mukavampi ajolleen. Perusasetuksissa se on omaan makuun vähän viipyilevä.
Hinnasta en osaa sanoa muuta, kun että mä appiukon laite maksoi Ruotsin huutokaupasta silloin 2018 ja 27k ajettuna noin 28k€ + verot (olikohan ~35k€ yhteensä), eli tuohon pyyntiin nähden silloin ilmeisen OK kauppa...
Niin ja kun elokuussa myynnissä oleva auto on kuvissa talvirenkailla, vois olettaa että tinkivaraa löytyy...
TM:ssa oli taannoin mielenkiintoinen vertailu. Kolme eri merkkiä, kaksi kutakin. Kannattaako ottaa merkiltä isompi farkku vai vähän pienempi nelivetomaasturi, +/- samalla rahalla. Siinä oli Skoda ja BMW (sekä Renault.)
Vertailu käytiin merkkien kahden edustajan välillä.
5-sarjan farkku vs. X3 ja Superb vs. Kodiaq.
Yksi asia mikä pisti mittaustuloksissa silmään, oli sisämelu. Skodassa luokkaa 5dB isompi kuin bemareissa. (X3 vs Kodiaq, 5 vs Superb) Ero on melko jäätävä kun itsekin olin pitänyt Superbia (tässäkin asiassa) laadukkaampana autona, mutta jossain sen hinnan pitää näkyäkin? Tai kuulua.
Jani Mahonen
04.08.2020, 11.11
^ Ei kuulu laatu Superbissa, on huomattavasti äänekkäämpi sisältä kuin premium-autot. Toisaalta hiljaisempi kuin Octavia.
Syyn huomaa kun kurkkaa vaikkapa peräkontin muovituksien alle, siellä on pelti vastassa... mm. Audissa vastaavassa paikassa on äänieristys.
Concorde
04.08.2020, 13.03
Joo, mutta jos Superbiin laittaa vaikka 1k€ eristykseen + työhön, niin se on silti 20k€ halvempi kuin esim 5-sarjalainen bimmeri samoilla varusteilla ja varmaan sitten jo hiljaisempikin.
Itse ostelin tässä kesällä Superbia, mutta päädyin kuitenkin B8 passatin rattiin. Spekseinä oli alle 100k ajettu, manuaali, dieseli, kaukosäätöinen webasto, muuten perus varusteet.. 16k ja risat jäi siistille Passatille hintaa, Superbiin olis joutunut laittaa ihan selkeästi enemmän rahaa kiinni. Mikähän tuon eron tekee? Omaan makuun Passatti kuitenkin parempi ajaa, sisätilat tuntumalta aavistuksen lyhyemmät mutta leveämmät, laadukkaampi vaikutelma jne.
spaceman
04.08.2020, 14.34
Kiitos vinkeistä, tämmöinenkin löytyi, kommentteja?
https://www.nettiauto.com/skoda/superb/11241243
Minulla on nyt ollut tuo korimalli 150 hv dieselinä ja etuvetona puolitoista vuotta. Tilaa on. Ajo-ominaisuudet sopivat hyvin maantielle kun ohjaus yms. ovat rauhallisia. Ei ole maailman hiljaisin auto mutta ottaen huomioon varusteiden runsaan määrän ja asiallisen hinnan, melutaso on ok. Jos joku vaihtaa 5-sarjan bemarista Skodaan ja saa samalla bemarin hinnalla varusteita 20 keur edestä, ei minusta voi olettaa että aivan kaikki olisi yhtä hienoa ja mahtavaa. Voi sanoa että osta sitten Skodan hinnalla se hiljainen bemari jossa on varusteena kääntyvät etupyörät. Pitää tehdä kovia valintoja. :)
Ei toi mun linkkaama BMW nyt kovin köyhä ole varusteiltaan. Toki takaveto ja Webasto puuttuu, muttei sekään Skodan vakiovaruste ole. Auto on 5000 kalliimpi ja kolme vuotta uudempi. Kallis?
Toistan itseäni, mutta itse vaihtaisin kaiken mukahienon tingeltangelin ja nykivän dct:n ZF:n laatikkoon (https://www.caranddriver.com/features/a23367341/automatic-transmission-best-zf-eight-speed/). Joka siis löytyy niin RS5:stä, M5:stä kuin Rolls Roycesta.
Itse ostelin tässä kesällä Superbia, mutta päädyin kuitenkin B8 passatin rattiin. Spekseinä oli alle 100k ajettu, manuaali, dieseli, kaukosäätöinen webasto, muuten perus varusteet.. 16k ja risat jäi siistille Passatille hintaa, Superbiin olis joutunut laittaa ihan selkeästi enemmän rahaa kiinni. Mikähän tuon eron tekee? Omaan makuun Passatti kuitenkin parempi ajaa, sisätilat tuntumalta aavistuksen lyhyemmät mutta leveämmät, laadukkaampi vaikutelma jne.
Velipoika on "alalla töissä" ja puhui just tuosta, että Suomessa Skodan ja VW:n arvo säilyy silleen hassusti, että uutena kalliimpi VW on käytettynä halvempi mitä uutena halvempi Skoda. Suomalaiset ovat outoja :D
Suositukset ovat hyviä mutta sanoisin että vaimo opettelee Mursua tai sitten vaihtoehtoisesti esim.
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/116954121_3159053880851768_1372325569528088671_n.j pg?_nc_cat=106&_nc_sid=ca434c&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=PwufTyatVlcAX8_Xo1b&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=5660e542e957661e338e02509db8ff1d&oe=5F5083A6
F. Kotlerburg
04.08.2020, 15.57
Ei toi mun linkkaama BMW nyt kovin köyhä ole varusteiltaan. Toki takaveto ja Webasto puuttuu, muttei sekään Skodan vakiovaruste ole.
Paskanko väliä käytettyä ostaessa onko joku varuste ollut vakiona vai ei, jos sitä ei toisessa ole? Webasto on käytännössä kaikissa diesel-Superbeissa, koska se ei ole maksanut juuri mitään tai ollut kampanjavaruste.
Ja 5k:han ei ole rahamiehille mitään. Eihän se ole 30k hintaluokassa kuin vajaa 17%.
Velipoika on "alalla töissä" ja puhui just tuosta, että Suomessa Skodan ja VW:n arvo säilyy silleen hassusti, että uutena kalliimpi VW on käytettynä halvempi mitä uutena halvempi Skoda. Suomalaiset ovat outoja
:D
Tämä voi myös johtua tarjonnasta/kysynnästä .. ottaisin kyllä enemmän Janin ajeluista tietämättä plugarin mutta sitähän ei kysytty :)
F. Kotlerburg
04.08.2020, 16.08
Tommonen 3-4v vanha Passat GTE on vaan ihan onneton rangeltaan, jos ajaa vähänkään enemmän eikä jaksa olla koko ajan työntämässä piuhaa auton kylkeen niin ainoa ilo tulee siitä, että se on vähän perusbensaa tehokkaampi. FL-mallissa asiat on paremmin, mutta ne maksaa yli 40k.
Tommonen 3-4v vanha Passat GTE on vaan ihan onneton rangeltaan, jos ajaa vähänkään enemmän eikä jaksa olla koko ajan työntämässä piuhaa auton kylkeen niin ainoa ilo tulee siitä, että se on vähän perusbensaa tehokkaampi. FL-mallissa asiat on paremmin, mutta ne maksaa yli 40k.
Jos ei "jaksa" ladata autoa, niin silloin se plugari kannattanee jättää kauppaan? Ei ne akut siellä ihan ilmaiseksi kulje mukana.
F. Kotlerburg
04.08.2020, 16.36
Jos ei "jaksa" ladata autoa, niin silloin se plugari kannattanee jättää kauppaan? Ei ne akut siellä ihan ilmaiseksi kulje mukana.
Toki mutta harva jaksaa 15-25km välein.
Concorde
04.08.2020, 16.45
Hmmm.... meillä on 2016 GTE (n. 70tkm) ja rouva ajaa eestaas sillä töihin ja takas kotilatauksella. Matkaa suuntaan on vajaa 25km. Talvella bensakone käynnistyy 5-10km ennen kotipihaa. Eihän se satoja kilsoja ole, mutta luvattu 50km pitää kesällä melko hyvin toistaiseksi.
Mita mieltä olette Audi A6 C7 Allroadista, jos sitä vaikka vertaisi neliveto Passattiin tai Suberbiin? Alkuun katselin noita 150kw versioita, mutta kun näyttäisi ettei kohteena olevissa 2012-2014 vuosimalleissa ole isoja hintaeroja eri tehoversioiden välillä, niin biturbo on alkanut houkuttamaan entistä enemmän. Kun olen yleensä se auton loppukäyttäjä, niin olisi aikomus ajella autolla noin 7-8 vuotta/ 200-250 tkm, joten kilsat saisi olla 100-150 tkm. Vaihtoehtona Audille voisi olla BMW:n ja Mersun vastaavan ikäiset 3 litraiset 4-vedot, mutta olen jäänyt siihen käsitykseen, että Audin neliveto olisi noista paras. Käyttönä on työmatkaa päivittäin 80km ja sitten vuosittain 3-5 kertaa Lappiin hiihtelemään tai vaeltamaan. Vuotuiset kilsat liikkuu siellä 30-35 tkm välillä. Sen tiedostan että taloudellisinta olisi ostaa varmaan farmari Golf, mutta nyt olisi tarkoitus saada mukavampi kärry alle. Yhdestä erinomaisen siististä Bi-turbosta sain ihan kohtuullisen tarjouksen, mutta hieman epäilyttää, että kestääkö kone ajella jonnekin 350 000 kilsaan?? Polttoaineet, huollot ja renkaathan noihin maksaa jonkin verran enemmän kuin vaikka mainitsemaani Golfiin, mutta noissa olen valmis tulemaankin vastaan. Kun näitä auton vaihtoja tekee noin 7 vuoden välein, ei meinaa millään uskaltaa tehdä päätöstä, josta syystä varmaan ajelenkin autot aina loppuun :) .
Concorde
04.08.2020, 20.19
A6 C7:sta ei oo kokemusta kuin yhdestä 190-heppaisesta kiisselistä sellaisen 40tkm matkalta, mutta BiTurboa oon päässyt kokeilemaan ja se virne säilyi pitkään naamalla. Allussa taitaa olla vielä ilmajouset, jotka on kyllä hienot, kunhan kaikki toimii. Noi tehoversiot on tippilaatikolla, jolla on mun tietääkseni luotettava maine.
Tosin 218-heppaisella on kova lastupotentiaali (+100hp!) , joten siitäkin saa löylyä tarvittaessa.
https://sv.bsr.se/images/power-charts/Power-Plot-x480y540-390-144139036.png
Etsi kuvasta yksi virhettä
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/116081903_929764554172691_6513596192491611517_n.jp g?_nc_cat=1&_nc_sid=110474&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=MQtlwrCv1TMAX9O3saj&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=615ef7f90e327b281e1dfd0f5270e27b&oe=5F4E3E72
Tolla voi viedä muijan synnyttämään, ei haittaa vaikka enemmänkin supistelee, ilokaasua vaan naamaan.
^^Audin Tiptronic on samainen ZF 8HP kuin bemareissa.
A6 C7:sta ei oo kokemusta kuin yhdestä 190-heppaisesta kiisselistä sellaisen 40tkm matkalta, mutta BiTurboa oon päässyt kokeilemaan ja se virne säilyi pitkään naamalla. Allussa taitaa olla vielä ilmajouset, jotka on kyllä hienot, kunhan kaikki toimii. Noi tehoversiot on tippilaatikolla, jolla on mun tietääkseni luotettava maine.
Tosin 218-heppaisella on kova lastupotentiaali (+100hp!) , joten siitäkin saa löylyä tarvittaessa.
Lastutus potentiaali on tuossa FL 160kw:ssa hyvä, mutta faceliftien hinnat taitavat olla itselleni liian kovat, kun max 35k€(tai tai ihan max 40k€) autoa olen hankkimassa. Toisaalta siinä taitaa oikeasti olla vakiona noin 240-250 hevosvoimaa... (vähän joutuu valmistaja profiloimaan eri tehomalleja). BMW:n m550d:stä saisin kyllä hyvän hyvityksen vanhaan, mutta siinä huollot ja korjaukset ovat aika tavalla kalliimmat ja kilsojahan olisi itselleni liikaa niissä 35-40 k€ vehkeissä.. Ja ei se kulkupuoli ole paljoakaan parempi kuin BiTurbo Allroadissa. Ja jos nykyisellä kinnerillä olen liikkunut siellä 1-2 sakon päässä kortin jäähdyttelystä, niin oikeastaan tehoa en tarvitsisi yhtään tämän nykyisen 128 hevosvoiman päälle... Lähinnä noissa BiTurboissa viehattäisi tehon lisäksi ZF:n automaatti (tiptronic), jota kait käytetään myös muiden merkkien autoissa. Olen aina sanonut, että autokauppa pitäisi päästä tekemään pienessä "nousussa", niin ei alkaisi turhaan järjellä vastustelemaan tunnetta... Täytynee heittää torstaina töihin mennessä talvirenkaat takakonttiin, jos vaikka pääsisi kauppoihin tuosta Audista. Hankinnan jälkeen Kamitecille ja koneesta löytyisi 380hv/750nm...
Sakkoja sakkoja, omasi tuu noutamaan. Poliisillakin oli aikanaan ysisatasia (?)
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/116793597_3214143138623121_4059517411725027491_o.j pg?_nc_cat=110&_nc_sid=8024bb&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=-DMK5AXp3TIAX9_g_Bs&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=0af56aa6381aab9d0469e1a0fad428d8&oe=5F4DEC98
^alakerran naapurilla on 900 Cabrio jostain 90-luvun alusta. Sillä se kesäisin hurauttelee menemään leveä hymy kasvoillaan...
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Mitähän Mosse maksoi uutena -86? Nyt lähtöhinta on 4k€ : https://huutokaupat.com/1922646
https://d1yb6h7rvkcay2.cloudfront.net/f0/7a/33/32/f6/c5/42/17/91/f3/e2/c0/0d/b2/2a/a3/f07a3332-f6c5-4217-91f3-e2c00db22aa3-large::r:0.jpg
Itäauto säilyttää arvonsa[emoji846]
Onko Mossen syyläri päästänyt liemet asvatille :eek:
Jumalaare, toihan on hengenvaarallisessa kunnossa. Lopeta ajaminen heti!
Pikseleistä päätellen rengas osuu jossain kohtaa joustomatkaa johonkin.
Ei se mihinkään osunut, likimainkaan (katosikos se kuva taas heti, mikähän guugelheimin kuvapalvelua oikein vaivaa?). Tuosta on itse asiassa mennyt samasta kulmasta kerran ennenkin rengas päreiksi eikä silloinkaan mitään erityistä vaaratilannetta syntynyt (silloin rengas oli vanha ja huono ja auto kävi sittemmin myös nelipyöräsuuntauksessa). No, päätin kuitenkin että rouva ei enää autolla ajele ja rengashan vaihtuikin sitten pari päivää tuon viestin kirjoittamisen jälkeen.
Nelipyöräsuuntauksessa auraus oli vajaat puoli prosenttia pielessä molemmin puolin mutta mitään muuta erityistä ei ilmennyt. Voi olla että reilusti vajaat rengaspaineet vaikuttivat asiaan, eli havaitsin kankaille kulumisen kesälomareissulla kun kiinnitin huomiota vajaaseen renkaaseen. Sen jälkeen seurasin rengasta joka pysäkillä eikä se ainakaan havaittavasti kulunut lisää. Mutta ei tuo sitä kokonaan selitä, olin kiinnittänyt huomiota outoon kulumiseen jo ennemmin ja esim. renkaidenvaihdon yhteydessä kuvannut seurantaa varten. Vähän jäi mysteeriksi koko asia.
Mita mieltä olette Audi A6 C7 Allroadista, jos sitä vaikka vertaisi neliveto Passattiin tai Suberbiin? Alkuun katselin noita 150kw versioita, mutta kun näyttäisi ettei kohteena olevissa 2012-2014 vuosimalleissa ole isoja hintaeroja eri tehoversioiden välillä, niin biturbo on alkanut houkuttamaan entistä enemmän. Kun olen yleensä se auton loppukäyttäjä, niin olisi aikomus ajella autolla noin 7-8 vuotta/ 200-250 tkm, joten kilsat saisi olla 100-150 tkm. Vaihtoehtona Audille voisi olla BMW:n ja Mersun vastaavan ikäiset 3 litraiset 4-vedot, mutta olen jäänyt siihen käsitykseen, että Audin neliveto olisi noista paras. Käyttönä on työmatkaa päivittäin 80km ja sitten vuosittain 3-5 kertaa Lappiin hiihtelemään tai vaeltamaan. Vuotuiset kilsat liikkuu siellä 30-35 tkm välillä. Sen tiedostan että taloudellisinta olisi ostaa varmaan farmari Golf, mutta nyt olisi tarkoitus saada mukavampi kärry alle. Yhdestä erinomaisen siististä Bi-turbosta sain ihan kohtuullisen tarjouksen, mutta hieman epäilyttää, että kestääkö kone ajella jonnekin 350 000 kilsaan?? Polttoaineet, huollot ja renkaathan noihin maksaa jonkin verran enemmän kuin vaikka mainitsemaani Golfiin, mutta noissa olen valmis tulemaankin vastaan. Kun näitä auton vaihtoja tekee noin 7 vuoden välein, ei meinaa millään uskaltaa tehdä päätöstä, josta syystä varmaan ajelenkin autot aina loppuun :) .
Lastutus potentiaali on tuossa FL 160kw:ssa hyvä, mutta faceliftien hinnat taitavat olla itselleni liian kovat, kun max 35k€(tai tai ihan max 40k€) autoa olen hankkimassa.
Ei ole halpoja vajaat kymmenen vuotta vanhat autotkaan... Meinasin ehdottaa, että Pasaatia saa kaasuversionakin mutta tarkemmin katsoen neliveto näytti olevan se tärkein kriteeri, ja niitä ei kaasuissa juuri löydy. Paitsi nyt Subarulta, jolla neliveto on varmaan pätevä mutta en tiedä täyttyvätkö muut kriteerit (ja tarjonta on aika pientä kun ei ole Suomeen tuotu uutena).
Jos neliveto ei olisi pakkokriteeri niin tuolla budjetillahan saisi jo esimerkiksi vain pari vuotta vanhan V90:n, vaikka kaasuversionakin (itse asiassa nettiautostakin löytyi juuri nyt peräti 14 kaasuversiota (https://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=192177587&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=192177587@posted_by=@tb=tmp_find _agent&id_model=1015) alle 40K hintaluokassa, parhaissa vasta reilu 60000km mittarissa). Mukavuusvaatimukset varmasti täyttyisivät ja luulisi, että 350000 km ja reippaasti ylikin pitäisi olla helposti saavutettavissa. Vakiona 254 heppaa eli ihan hyvin ehtii tolppakameraselfieitäkin kerätä. Jos työmatka oli esim. NuPu-pks niin vähintään yhden kaasuaseman pitäisi sijaita suoraan työmatkan varrella. Mielestäni voisi olla myös noilla kilometreillä harkinnan arvoinen vaihtoehto.
Onko Mossen syyläri päästänyt liemet asvatille :eek:
Se on auton edessä seisovan isosuisen itäautoharrastajan kuolaa
Jani Mahonen
05.08.2020, 09.40
Tämä voi myös johtua tarjonnasta/kysynnästä .. ottaisin kyllä enemmän Janin ajeluista tietämättä plugarin mutta sitähän ei kysytty :)
Plugari jää siitä syystä pois, että niistä on ihan hirveä kysyntä ja näin ollen hinnat suhteessa korkeammat kuin isohkoissa diisseleissä, joista taas kaikki haluavat eroon ja on ostajan markkinat.
Tosi hyviä ehdotuksia tipahtelee, pitänee vilkuilla myös tuonne VW-suuntaan...
https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/11492600
F. Kotlerburg
05.08.2020, 09.55
Passattien hinnat on kohtuullisia Superbeihin verrattuna osittain siksikin, että Passatteja on tuotu hirveitä määriä Ruotsista viimeisen vuoden parin aikana. Superbia paljon vähemmän ja ne jotka haluaa kunnon takajalkatilat ottaa sen Superbin.
Eikä ne nämäkään nyt niin mahdottoman kalliita ole vastaavan moottorin Passatteihin nähden. Toki noissa on aika harvoin esim. adaptiivinen vakkari, mutta muuten autona jotain muuta https://www.nettiauto.com/audi/a6/11450001
Se vähän on että jotakin saa ja jostain joutuu luopumaan, kun ei ole rajatonta budjettia.
Concorde
05.08.2020, 10.17
pitänee vilkuilla myös tuonne VW-suuntaan...
Olipas tutun näköistä :D
Ja tuohon A6-vertaukseen. Koska molemmilla on tullut jonkin verran päästeltyä, niin mun mielestä isoin etu Audilla on 7-lovinen S-tronic. Vaikka tekniikka lienee vastaavaa kuin DSG6-lootassa, niin toi seiskan välitykset vaan sopii ainakin omiin ajoihin mukavammin. Monissa tilanteissa DSG6 yrittää olla liian taloudellinen ja vaihtaa isompaa jo kovin aikasin ja kierrokset putoaa turhankin paljon. Seiskassa se ylimääräinen pykälä tuntuu tuovan niitä kaivattuja muutoksia. Tosin seiska heitetään vasta 90kmh-vauhdissa sisään normiajolla.
Molemmista kyllä tykkäsin. Monet käytännön hommat (esim tavaratilan muoto, kassikoukut ym) on folkkarissa parempia, koska Audia ajetaan sinne lifestyle - suuntaan... Audia ostaessani (olikohan loppuvuosi -16) vastaan ei tullut liiemmin sopivan hintaisia autoja, joissa olisi ollut webasto ja esim adaptiivinen vakkari. Molemmat taisivat maksaa silloin aika paljon lisävarusteina, kun taas Highline/executive - pasuunoissa (ja tietty Superbeissa) ne oli vakiona)
F. Kotlerburg
05.08.2020, 10.27
Toki kaikki on minulla muita parempaa, mutta omien fiilisten mukaan A6 on ajoltaan ihan eri tasolla kuin Passatti kuten myös äänimaailmaltaan.
Concorde
05.08.2020, 10.34
No joo, mä äänieristin mun Passatit (pari-kolme tuntia ja about 200€/auto), joten mulla oli "vääristynyt" kuva Passatista, koska taisi olla hiljaisempi kuin A6. Samoin mun A6 oli etuveto ja Passatti nelikko, joten siinakin folkkari vei voiton. Kuten sanoin, molemmat oli hienoja ja huolettomia autoja. Tykkäsin.
Tuli tuossa viime viikolla päivitettyä auto Bemarin 520d xDriveen. 11/-13 rekisteröity facelift ja 120tkm ajettu. Toivottavasti osoittautuu hyväksi hankinnaksi, kun tarkoitus olisi pärjätä useampia vuosia tuon kanssa. Vaihdossa meni -10 mallin 1,6tdi Golf, joten kyllä tuossa ainakin hieman enemmän on semmoista premium-fiilistä kuin edellisessä :D
F. Kotlerburg
05.08.2020, 11.18
Vieläkö tommosessa on N-sarjan kone? Jos on niin onnea matkaan. Toivottavasti myös etuvetarit on vaihdettu.
On vielä N-kone. Koitin noista jotain tietoa etsiä ja ainakin joidenkin lähteiden mukaan ne nokkaketjuongelmat pitäis olla loppunut jo aiemmin. Mutta arpapeliähän tuo tietysti on kaikkien käytettyjen kanssa. Pientä lohtua tuo se, että Autokeskus antoi 2v/40tkm takuun, joka nyt ainakin olemassa olevilta pommeilta pitäisi pelastaa.
Mulla on 2015 A6 C7 BiTDI, jonka olen käynyt optimoimassa 380hv & 750Nm. Kolmisen kuukautta sillä ajellut eikä ole toistaiseksi mitään pahaa sanottaa ko. kotterosta. Liikahtaa tarvittaessa ihan riittävästi :). Aikaisempi kulkine oli A6 C7 2.0 TDI 190hv ja onhan nuo suorituskyvyltään ja äänimaailmaltaan keskenään ihan eri leveleillä.
edit. vaihteistoöljyn kävin ihan varmuuden vuoksi vaihdatuttamassa (vajaa satku ajettu) vaikkei mitään epänormaalia vaihteistossa olekaan tuntunut. Noita tippi-laatikoiden öljyjähän ei periaatteessa huolto-ohjelman mukaan tarvitse vaihtaa koskaan, mutta jotenkin itsellä kivempi fiilis kun tietää, että tuoreet aineet on sisällä.
* hinnat suhteessa korkeammat *
Oot varmaan laskenut myös säästöt tähän yhtälöön .. :)
*pitänee vilkuilla myös tuonne VW-suuntaan...
https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/11492600
Olipas tutun näköistä :D
Myöhästyikö Jani nyt vähän? :) .. no varmaan hyvä tuokin .. kuinka lähelle ilmoitettua kulutusta pääsee?
Mulla on 2015 A6 C7 BiTDI, jonka olen käynyt optimoimassa 380hv & 750Nm. Kolmisen kuukautta sillä ajellut eikä ole toistaiseksi mitään pahaa sanottaa ko. kotterosta. Liikahtaa tarvittaessa ihan riittävästi :). Aikaisempi kulkine oli A6 C7 2.0 TDI 190hv ja onhan nuo suorituskyvyltään ja äänimaailmaltaan keskenään ihan eri leveleillä.
edit. vaihteistoöljyn kävin ihan varmuuden vuoksi vaihdatuttamassa (vajaa satku ajettu) vaikkei mitään epänormaalia vaihteistossa olekaan tuntunut. Noita tippi-laatikoiden öljyjähän ei periaatteessa huolto-ohjelman mukaan tarvitse vaihtaa koskaan, mutta jotenkin itsellä kivempi fiilis kun tietää, että tuoreet aineet on sisällä.
Toi on hassun hauskaa, kun vaihteiston valmistaja suosittaa vaihtoväliksi 80-120t ja auton valmistajalle se on: ei koskaan. No, olisihan se toki heille tosi kiva kun ne menisi paaliin ekan satasen jälkeen.
Jani Mahonen
05.08.2020, 13.20
Oot varmaan laskenut myös säästöt tähän yhtälöön .. :)
Kaveri kävi Lapissa juuri ja normaalissa maantieajossa GTE-Passatin kulutus oli 7. Ei vielä minusta sitä luokkaa, että kannattaisi alkaa autoa vaihtamaan. Lyhyillä matkoilla patteriauton säästö on toki kiistaton.
F. Kotlerburg
05.08.2020, 13.33
Kaveri kävi Lapissa juuri ja normaalissa maantieajossa GTE-Passatin kulutus oli 7. Ei vielä minusta sitä luokkaa, että kannattaisi alkaa autoa vaihtamaan. Lyhyillä matkoilla patteriauton säästö on toki kiistaton.
Kyllä sulle kohta kerrotaan että ei voi pitää paikkaansa. Aika paljon kyllä kuluttaa kun Octavialla pääsee reippaastikin ajaen selvästi alle kuuden eikä se nyt niin paljon Passattia pienempi ole.
Mersu vie iso suksiboksi katolla sekalaisessa ajossa 7,5 ja ilman boksia 6,5.. Kulutus on mitä on. Laitetaan pino Volvoja.
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/116114137_3751266468222394_3202499246649616895_n.j pg?_nc_cat=109&_nc_sid=110474&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=_JChybqlvg8AX_f-kv6&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=6630ac0e2f4491363d6ea58f4ccdf990&oe=5F5105F8
Tulee siinä säästöä kerran vuodessa myös käyttövoimaveron myötä (vs. diesel). Entinen 2.2 tdci mondeo oli jotain 600e/v ja nykyinen volle 45e vaikka katumaasturi ja tuplasti enemmän tehoa. Jännä on kyllä päästöihin perustuva mittaus hybrideillä, mutta en valita :)
Ja mitä lataukseen tulee, niin ei ole kyllä kovasti elämää vaikeuttanut. Kännykän lataaminen vaikeampaa, kun laturi on aina hukassa. Käyttökustannus sähköllä kesäisin kuitenkin n. 3 euroa/100km (n. 30-40 km range, 10 kwh akku eli lataaminen 0-100% maksaa noin euron.) Pitkäaikainen keskikulutus (40tkm) 5 l/100km, reissuajossa (<300km) kun menee se 7-8 litraa/100km riippuen kaasujalan raskaudesta. Sanoisin kohtuulliseksi +2000 kiloiselta 400 hp katumaasturilta. Kesällä sai olla huolissaan bensan vanhentumisesta tankkiin, kun pidemmät reissut jäi olosuhteiden pakosta vähemmälle.
Kyllä sulle kohta kerrotaan että ei voi pitää paikkaansa. Aika paljon kyllä kuluttaa kun Octavialla pääsee reippaastikin ajaen selvästi alle kuuden eikä se nyt niin paljon Passattia pienempi ole.
GTE painaa farkku ocua 200-400 kiloa enemmän (1660kg vs. 1268-1470kg)
F. Kotlerburg
05.08.2020, 14.21
GTE painaa farkku ocua 200-400 kiloa enemmän (1660kg vs. 1268-1470kg)
Matka-ajossahan painon vaikutus on nimenomaan varsin pientä.
jostainhan sen kulutuseron on kuitenkin tultava, se sähkömoottori kun ei lisäpainon lisäksi muutoin jarruna toimi :)
F. Kotlerburg
05.08.2020, 14.51
Niinpä ja tuossa näkyy hyvin eurooppalaisten suorituskyky eikä kulutus edellä optimoitujen hybridien ongelma. Ne on juoppoja heti kun akussa käy virta vähiin.
jostainhan sen kulutuseron on kuitenkin tultava, se sähkömoottori kun ei lisäpainon lisäksi muutoin jarruna toimi :)
Bensakone kuluttaa enemmän kuin diisseli
Concorde
05.08.2020, 15.11
Myöhästyikö Jani nyt vähän? :)
Noo, kuten joku mainitsikin, niin kivasti varusteltuja Passatteja valuu länsinaapurista aika hyvää tahtia. Mun auto siis tuolla linkin takana ei ollut, mutta sisustaltaan kyllä hyvin samanlainen. Se meni Rinta-Joupille ja sieltä alle viikossa jonnekin Mikkeliin. Haluttuja vaihdokkeja noi isot vähän ajetut kiisselifarkut.
Concorde
05.08.2020, 15.42
Tossa vois olla kiva kulkine. Vaikka on 15-mallinen, niin ajettu vain 39tkm: https://auktion.netbil.se/Auction/Details/167926/Audi-A6-3-0-TDI-Avant-quattro--218hk-
Osta Jani pois kuleksimasta. Vois lähteä jollain 20-25k€ + verot - hinnalla?
Ei taida oikein pysyä enää hinta Saksan ihmeissäkään. Ihmettelin tuossa 5-sarjan farkkujen (G31) hintaa, näkyy pudonneen jonkun verran päälle kolmeen kymppiin 2018 520d xdrive autom -mallit kohtuullisilla kilsoilla vaikka uutena hinta siinä 60kilon tienoilla.
Sinänsä ok, mitäpä noista vanhoista maksamaan.
Jani Mahonen
05.08.2020, 16.30
^ TDI-koneissa ei oikein hinta pysy nykyään, kun ei oo trendikästä ajaa niillä. Which is nice :)
Tossa vois olla kiva kulkine. Vaikka on 15-mallinen, niin ajettu vain 39tkm: https://auktion.netbil.se/Auction/Details/167926/Audi-A6-3-0-TDI-Avant-quattro--218hk-
Osta Jani pois kuleksimasta. Vois lähteä jollain 20-25k€ + verot - hinnalla?
Sorry kun unohdin mainita mutta ei saa olla valkoinen eikä sininen :D
GTE on teoriassa vaihtoehto, mutta vain teoriassa. Samainen Lapin-reissun heittänyt kaveri suositteli kyllä, on kuulemma hyvä ajaa ja vetää hyvin jne.
Concorde
05.08.2020, 16.51
Aargh... :D
Sun pitää sitten kelmuttaa se...
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20476240_1428871587201728_8597431652823609015_n.jp g?_nc_cat=108&_nc_sid=2d5d41&_nc_ohc=iIZc-26BlwsAX-KFq_h&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&oh=e0495b3e57327581e341d336386dc75b&oe=5F4EE783
Öö, mikä juttu toi Send Nudes -tarra on? Satuin vaan tänään näkemään yhden kohtuullisen urpon näköisen bemarin takaluukussa saman tekstin? Ei oo ennen tullut vastaan, ja heti sit kahdesti.
tchegge_
05.08.2020, 17.02
^ TDI-koneissa ei oikein hinta pysy nykyään, kun ei oo trendikästä ajaa niillä. Which is nice :)
Taitaa karsia 90 käytetyistä, nuo on kuitenkin olleet melkein kaikki speksattu sillä iki-ihanalla Leasing White-värisävyllä.
Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
Concorde
05.08.2020, 17.11
Öö, mikä juttu toi Send Nudes -tarra on?
Kai se on vaan kyse siitä mistä puute...
https://www.dictionary.com/e/slang/send-nudes/
Noilla tehoilla varmaan liikahtaa tarpeeksi, kun 0-100km/h taitaa mennä 4:lla alkavaan aikaan. Ikävän hyvinhän noi pitää arvonsa, mutta toisaalta noissa joita olen käynyt katsomassa on uushankintahinnasta kadonnut +60 senttiä per ajettu kilsa. Itse olisi tarkoitus päästä arvonalenemassa jonnekin 15 senttiin/km, tietysti huollot ja korjaukset näihin maksaa aika paljon. Joku jakopää taitaa olla noin 4000 euroa, kun sen teettää kunnolla ja samalla kannattaa varmaan vaihdella jotain muutakin. Mutta silti kustannukset ovat edes hieman järjellisemmät. Tietysti jos haluaisi ajella halvalla, pitäisi ostaa vaikka Kia Ceed uutena, kun nykyisin kyydissä on yleensä 1-2 ihmistä ja sukset ym. mahtuu kyllä kattoboksiin. Onneksi en ehdi autokauppaan ennen ensi viikkoa.
Työkaveri on omien töiden ohessa töissä Turbotecin softia asentavassa firmassa, ilmeisesti kyseessä on heidän optimointi??
F. Kotlerburg
05.08.2020, 18.15
Bensakone kuluttaa enemmän kuin diisseli
Joo mutta mun autossa on bensakone.
Työkaveri on omien töiden ohessa töissä Turbotecin softia asentavassa firmassa, ilmeisesti kyseessä on heidän optimointi??
Jep, Turbotecin ohjelma.
Concorde
05.08.2020, 20.06
Meanwhile in Tuningland
https://i.redd.it/vmqzfq21j8e51.jpg
Laitetaan pino Volvoja.
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/116114137_3751266468222394_3202499246649616895_n.j pg?_nc_cat=109&_nc_sid=110474&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=_JChybqlvg8AX_f-kv6&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=6630ac0e2f4491363d6ea58f4ccdf990&oe=5F5105F8
Jos jotakuta kiinnostaa tuollainen kasan toiseksi alimmainen 164 iltapuhteiksi, niin sellainen olisi tarjolla. "Pientä laittoa leimaan" mutta suht ruosteeton ja muutenkin perussiisti. Mitä nyt 20 vuotta seissyt, mutta kone/laatikko pitäisi olla kunnossa. Jarrut ei.
Ei tuu joka päivä vastaan.
GTE on teoriassa vaihtoehto, mutta vain teoriassa. Samainen Lapin-reissun heittänyt kaveri suositteli kyllä, on kuulemma hyvä ajaa ja vetää hyvin jne.
Se joka väittää GTE:stä moista, ei ole koskaan päässyt ajamaan hyvää ja hyvin vetävää autoa. Toihan on siis aivan alitehoinen painoisekseen, kaiken lisäksi etuveto jää helposti sutimaan ja pompottamaan kuivallakin kestopäällysteellä. Suoraa maantietä periaatteessa mukava ajaa, mutta mutkissa muistaa aina olevansa ylipainoisen perhevankkurin ratissa.
Omalla lapinturneella kulutus oli kahdella eri tankillisella auton oman tietokoneen mukaan 5,6 ja 6,0 eikä noissa ollut yhtään töpselilatausta mukana.
Mut näin kahden plugarin kokemuksella tuskin hankin enää pelkällä polttomoottorilla toimivaa autoa käyttikseksi. On toi sähköllä suhailu vaan niin paljon mukavampaa kaikin puolin. Vähän ehkä kalliimpaa 30-35t vuosikilsoilla, mutta joka sentin arviosta. YMMV.
Taitaa olla just sama kylki profiili 144 ja 164 mallissa mutta 164 mallin nokka on tehty edustavammaksi
^ Tuohon aikaan toinen numero volvon mallinumerosta kertoi sylinterien lukumäärän ja kolmas ovien määrän. 100 sarjalaisia kuitenkin molemmat peruskoriltaan. 140 malleissakin on ainakin kolmea erilaista keulaa, toki 164 keula eroaa noista muista paljon enemmän.
164 akseliväli on 10cm pidempi. Vaikka vanhoissa kärryissä tuntuu olevan tilaa konepellin alla vaikka kahdelle koneelle, niin tota on pitänyt kutosen takia jatkaa.
Jani Mahonen
06.08.2020, 10.21
Se joka väittää GTE:stä moista, ei ole koskaan päässyt ajamaan hyvää ja hyvin vetävää autoa. Toihan on siis aivan alitehoinen painoisekseen, kaiken lisäksi etuveto jää helposti sutimaan ja pompottamaan kuivallakin kestopäällysteellä. Suoraa maantietä periaatteessa mukava ajaa, mutta mutkissa muistaa aina olevansa ylipainoisen perhevankkurin ratissa.
Omalla lapinturneella kulutus oli kahdella eri tankillisella auton oman tietokoneen mukaan 5,6 ja 6,0 eikä noissa ollut yhtään töpselilatausta mukana.
Mut näin kahden plugarin kokemuksella tuskin hankin enää pelkällä polttomoottorilla toimivaa autoa käyttikseksi. On toi sähköllä suhailu vaan niin paljon mukavampaa kaikin puolin. Vähän ehkä kalliimpaa 30-35t vuosikilsoilla, mutta joka sentin arviosta. YMMV.
Jaa jaa, mie olen kokenut (tähän asti) samankokoiseen autoon kohtuuriittäväksi esimerkiksi 150-heppaisen tdi-koneen, toki diisselissä on sitä vääntöä lähtökiihdytyksiin aivan riittävästi. Arvioin että 200+ heppaa kyydittää Passattia paremmin kuin hyvin? Eikö sitten?
Mitä auton painoon tulee niin joo, sitä ei pääse mutkissa karkuun, mutta jotta autoon mahtuisi tavarat ja ihmiset niin lisämassan kanssa on vaan elettävä. Jos olisi vähän vähemmän kuljetettavaa, menisin ehdottomasti esim. Seat Leon ST-kerhoon, siinä on keveyttä ja näpäkkä alusta mutka-ajoon (ainakin FR-mallissa). Nautiskelin joskus ko. autolla Nurmijärven mutkateillä ja oli kyllä mukavaa.
Kiitoksia kulutustiedoista, tuo 5,6-6 kuulostaa jo aika kohtuulliselta lukemalta.
F. Kotlerburg
06.08.2020, 11.46
Kyllä se GTE on aivan riittävän rivakka. Sitten on se porukka joille kaikki alle 400hv on tuon kokoisessa autossa liian vähän.
Kyllä tuo iV Skoda ainakin liikkuu ihan OK ohituksissa kun käyttää sporttimoodia, joilloin kaikki teho ja vääntö on käytettävissä.
Ongelmansa kullakin. En ole koskaan havainnut, vaikka olen ajanut ne kuuluisat miljoona kilometriä täyteen. Ehkä kaasujalassani on jotain häikkää... :D
Tarkennettakoon, että nimenomaisesti GTE passat kärsii huonosta mekaanisesta pidosta ja pompottavasta keulasta. Pari autoa sitten oli tätä sopivasti tehokkaampi edestä raapiva ooppeli, eikä sillä ollut vastaavista ongelmista tietoakaan.
Jani Mahonen
06.08.2020, 18.47
Tossa ois muutama väännökäs vaihtoehto!
https://ibb.co/2dPZjPy
https://ibb.co/ZLwrP0N
https://ibb.co/fv2Jvy9
Concorde
06.08.2020, 18.48
Kyllä sutsuki viäntää...
Concorde
07.08.2020, 10.49
Näin tänään aamusta tällaisen "sudin" pitkästä aikaa:
https://img.favcars.com/alfa-romeo/alfasud/alfa-romeo_alfasud_1972_images_1_b.jpg
F. Kotlerburg
07.08.2020, 10.55
Tarkennettakoon, että nimenomaisesti GTE passat kärsii huonosta mekaanisesta pidosta ja pompottavasta keulasta.
Ei oo pelkästään GTE:n ongelma vaan vähän kaikkien etuvetoisten MQB-alustaisten Vagien.
Concorde
07.08.2020, 11.11
Karvan alle 1000-heppainen RS7
https://cdn.motor1.com/images/mgl/qp14Z/s3/2020-audi-rs7-by-black-box-richter.jpg
https://www.motor1.com/news/437826/2020-audi-rs7-aftermarket-upgrade/
100-200 alle 5sek ja 100-300 alle 12sek. Huiput ilmeisimmin noin 370. :D
^ Skääkät kohdillaan! Livenä 7-koppa on aina alustavasti ollut omaan silmääni masentuneen lahnan näköinen mutta kyllähän riittävät skääkät korjaavat monta rumaakin autoa
F. Kotlerburg
07.08.2020, 11.29
Nekään ei korjaa nykyisten A6/A7 sarjalaisten karmeita näköisiä tutkia maskissa. Eikö tosiaan ole ollut muuta vaihtoehtoa.
Nekään ei korjaa nykyisten A6/A7 sarjalaisten karmeita näköisiä tutkia maskissa. Eikö tosiaan ole ollut muuta vaihtoehtoa.
Nyt vasta huomasin, yrjistä. Voi olla sekin haittavaikutus, että edellämenijät luulee siviilipoliisiksi ja iskee liinat kiinni. Itsehän olen aikanaan kehä ykkösellä ajanut (siinä kohtaa onneksi kuristetulla) kevarilla niin lujaa kuin pääsin siviili-Mondeon edellä, keskinopeuden ollessa parin kilometrin matkalta 114km/h 80-alueella. Koska olin peeaa lukiolainen niin tuli vain 115€ sakko ja korttikin säilyi kun oli yö. Mutta sen jälkeen aika tarkkaan tullut katsottua Skodien ja Fordien valoja, ikkunoiden tummennuksia yms. enkä ole uudestaan narahtanut autolla enkä prätkällä.
Sen kerran kun olen saanut sakon vastaantulleen siviiliauton mittaamana, se oli Mazda.
^Että vähän lisää seurattavaa sinne tien päälle... veikkaanpa että voi olla joku neljäskin automerkki.
...veikkaanpa että voi olla joku neljäskin automerkki.
Maksa??? Vitvitvitvitvitvit... Vitamiini.
Concorde
07.08.2020, 12.32
Kesän aikana on tullut vastaan ainakin mondeo, passatti ja superb , kaikki sekä merkeillä, että siviilikuosissa.
Paras tuntomerkki on tummat lasit + 3-4 antennia katolla - kombo.
Concorde
07.08.2020, 13.23
Cossun 3.9-litrainen V12 -pata kiertää 12100rpm :o
Ja se auto, mihin toi survotaan:
https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Murray-T-50-169FullWidth-88491092-1655627.jpg
https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Murray-T-50-Supercar-169FullWidthOdcPortrait-126b96fe-1597543.jpg
980kg ja toi 650 hepoa. Kivat suhteet!
https://www.auto-motor-und-sport.de/neuheiten/gordon-murray-design-f1-nachfolger-t-50/
Liukkaan näköinen tuo T-50 kun tuolla peräosan föönillä saivat jätettyä isot lintulaudat pois rumentamasta profiilia. Manuaalina tietenkin.
Tuossakin muutama nippelitieto: https://arstechnica.com/cars/2020/08/gordon-murray-says-the-his-new-supercar-is-the-most-driver-centric-ever/
Kesän aikana on tullut vastaan ainakin mondeo, passatti ja superb , kaikki sekä merkeillä, että siviilikuosissa.
VW Golf R löytyy Oulusta
Ja se auto, mihin toi survotaan:
https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Murray-T-50-169FullWidth-88491092-1655627.jpg
980kg ja toi 650 hepoa. Kivat suhteet!
https://www.auto-motor-und-sport.de/neuheiten/gordon-murray-design-f1-nachfolger-t-50/
uu, nostalgiaa!
https://live.staticflickr.com/4119/4884012930_f04f36b2f0_b.jpg
^muutenkin kivan näköistä koslaa siinä parkkiksella
Concorde
07.08.2020, 16.01
Same BAT-time, same, BAT-channel
uu, nostalgiaa!
https://live.staticflickr.com/4119/4884012930_f04f36b2f0_b.jpg
Samalla teemalla löytyy muitakin:
http://www.darkroastedblend.com/2011/06/american-concept-cars-showcase-part-1.html
http://www.darkroastedblend.com/2011/12/american-concept-cars-showcase-part-2.html
Concorde
08.08.2020, 10.53
Astetta kireempi siviili-varis: https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/12a50fd8-537b-4e18-ae58-0172dfe1c61e
https://img.ilcdn.fi/c30vePNznIjTpxl2Yo-j31GlmhI=/full-fit-in/612x0/img-s3.ilcdn.fi/215a460d632e1c3e540bd0bf0eaab40bb208cfa8d236e206bb d4358830341278.jpg
JohannesP
08.08.2020, 12.47
Jatkoksi voisi lisätä siviili moottoripyörät. Näissä on saatu aika hyvin piilotettua merkeillä varustettujen pyörien ja vaatetuksenkin ominaispiirteet.
Viimeksi näin tälläisen kyttäävän nopeuksia pysähtyneenä taskuparkkiin ja olisi voinut luulla motoristiksi selaavan navigaattoria. Näytti tuottavan hyvin varoja valtiolle kurvin taakse jäävän sakotettavien jonon perusteella.
Päivän liikennehäiriö rouvan aka apukuskin paikalta havaittuna. "Mikä tuo on?"
Renault 14, en muistanut ko. kikkareen olemaakaan pitkään aikaan.
Nämä oudot ranskikset vainoavat minua jostakin syystä, ystävien harrastuksilla (masokismillä) on jokin henkinen yhteys... tai isävainaan romutettu bx 16 gti kostaa kohtalonsa?
Ranskalaisista puheen ollen, tuollainen bongattu eilen.
Kesällä näkee kaikenlaista.
https://i.pinimg.com/originals/ac/2f/fa/ac2ffa43c8ccda3cb4b6ce4a3f7ec60e.jpg
60-luvun E-Mach
https://pictures.topspeed.com/IMG/crop/202008/let-s-all-take-a-min-3_800x0w.jpg
Päivän liikennehäiriö rouvan aka apukuskin paikalta havaittuna. "Mikä tuo on?"
Renault 14, en muistanut ko. kikkareen olemaakaan pitkään aikaan.
Nämä oudot ranskikset vainoavat minua jostakin syystä, ystävien harrastuksilla (masokismillä) on jokin henkinen yhteys... tai isävainaan romutettu bx 16 gti kostaa kohtalonsa?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200809/0506d2b149cd505b2b7f754c1dba1da0.jpg
(Melkein tämmöinen mutta ei kuitenkaan siis ) Tällainen siis. Vehoniemessä, tarina tuossa lapussa on hauska: ”ostaja ei pitänyt autosta, halusi vaihtaa Volvoon mutta väliraha ei miellyttänyt. Osti kuitenkin uuden auton ja työnsi Renaultin tallinperälle” ainakin suurin piirtein näin. Auto 60-luvun puolivälistä mutta sillä on ajettu vaan muutama tuhat kilsaa.
^ Munasta huomata ostopäätöksen jälkeen, että revasta.
Restomod-Lagonda Vantagen V8-tekniikalla
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/117334026_10220949541621939_2700174463230757719_o. jpg?_nc_cat=101&_nc_sid=ca434c&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=RYNKmBrxivsAX84xNok&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=5274737633f3214e370ec5c2378cab31&oe=5F55569E
e-tracker
09.08.2020, 16.54
^^ Toihan on rellu16, ihan makee harrasteauto tänäkin päivänä.
^ Munasta huomata ostopäätöksen jälkeen, että revasta.
Erityisen ÄIJÄ! -ratkaisu silti pukata väärä pirssi varastoon ja hylätä sinne. Ei anneta jobbareiden koijata.
Erityisen ÄIJÄ! -ratkaisu silti pukata väärä pirssi varastoon ja hylätä sinne. Ei anneta jobbareiden koijata.
Helkkarin periaatteellinen kaveri. Lakki nousee päästä.
Hartsa69
09.08.2020, 23.47
Astetta kireempi siviili-varis: https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/12a50fd8-537b-4e18-ae58-0172dfe1c61e
https://img.ilcdn.fi/c30vePNznIjTpxl2Yo-j31GlmhI=/full-fit-in/612x0/img-s3.ilcdn.fi/215a460d632e1c3e540bd0bf0eaab40bb208cfa8d236e206bb d4358830341278.jpg
"Ylellinen ohjaamo"????? Mitäh..?
https://img.ilcdn.fi/syoOuOKa64DBZCiGKv-rVC_XqQo=/full-fit-in/612x0/img-s3.ilcdn.fi/a510b9c5a497b47c4441c9f37dee917e2f9c6eba4e7da37641 5c66b5f7d3e62d.jpg
Onhan tuo ainakin tutun oloinen jos on joskus carinalla päristellyt
Renault Alpinen vois huolia harraste autoksi... tiedä sitten noista 14 ja 16 malleista
Izmo havaittu Pirkkalassa ajamassa Miniä
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/67432486_3361159384098398_7802808648765276160_n.jp g?_nc_cat=106&_nc_sid=110474&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=G582nQqvN9kAX9Doeuu&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=28707365f8aadcfb80ee4127c957a473&oe=5F57DC95
...
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/117209385_2952098121584986_9206560461946137296_n.j pg?_nc_cat=107&_nc_sid=ca434c&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=1XBXn1EDD0IAX9bf14G&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=401cd23e355c856e31cdfd4dfe1171d2&oe=5F576109
Alustavasti ei näin
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/117343161_3140472572654797_4020613844670610785_o.j pg?_nc_cat=108&_nc_sid=ca434c&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=Qrt54JoeW6gAX8ovhzn&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=c08908aa28cd8ecc481a266e18658e30&oe=5F56D206
Achtung
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/117390827_10158598576389588_6174486635667927808_n. jpg?_nc_cat=100&_nc_sid=ca434c&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=puNDniJCz-sAX-v7k4R&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=fced569b60b5c50020966f85432f67bd&oe=5F587ED5
Taivas varrrjele mikä sisusta
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/117637857_328094881932948_5475018194852352031_o.jp g?_nc_cat=1&_nc_sid=8024bb&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=Ys39Vrjd74IAX_7cBUJ&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=4bc91d84fcbee1c442c8cc2841e62bd9&oe=5F55966C
Itken.. https://carro.mercadolivre.com.br/MLB-1598091262-ford-engerauto-scorpion-1989-_JM?fbclid=IwAR2hOzC_vyaYrvnTGivyZKFmoCnKYIOVzoEDG 6l5TOD0x7liXiUuJtJZKzE
https://http2.mlstatic.com/ford-engerauto-scorpion-1989-D_NQ_NP_985057-MLB42715184802_072020-O.jpg
^^Olisi bimmerissä ollut vähän punaistakin, niin olisin Lidliä veikannut inspiraation lähteeksi...
Bolshevikkien matkawaunu harvinaisemmasta päästä
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/117292310_3208634909213363_1589654123809693436_o.j pg?_nc_cat=101&_nc_sid=110474&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=Sd2dtpKOk0UAX8SWMAJ&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=33404001d5afc591f325c0e89a775748&oe=5F57F06A
Izmo havaittu Pirkkalassa ajamassa Miniä
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/67432486_3361159384098398_7802808648765276160_n.jp g?_nc_cat=106&_nc_sid=110474&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=G582nQqvN9kAX9Doeuu&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=28707365f8aadcfb80ee4127c957a473&oe=5F57DC95
Birkalassa havaittu vaan V8 Toyota tänään.. laita sen kuva tänne
laita sen kuva tänne
Näyttäisi olevan pari mafiosoa takapenkillä
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/117338875_10217477915836081_8242907038292409789_o. jpg?_nc_cat=106&_nc_sid=ca434c&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=X3ZkkEPycAwAX9YAx3C&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=7f5e980ee35c42eb6129ef8724e701cc&oe=5F590533
^Muutama kesä takaperin näin tuollaisen täällä useampaan otteeseen. Oli kylläkin V12.
=Kuiskaavan hiljainen postiauto.
Sellaisen takapenkille kun könyää japanian keisari, niin liekö parempaa paikkaa suorittaa Kancho (https://youtu.be/C5xhl2s6E0E)!
Kissa, en katt
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/117295045_3491228194235211_2921197329472006574_n.j pg?_nc_cat=111&_nc_sid=ca434c&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=kbx1GopdHIkAX8x4BgJ&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=86e5b189ff985713d0aca9d185b5e0c0&oe=5F589D8D
^sammakolta tuo näyttää.
Kissa on katsojan silmässä
En tiedä mikä on katsojan silmässä mutta Japanissa ajetaan kilpaa Dodge Vaneilla (Dajiban racing)
https://youtu.be/7U2BC5sOltU
Concorde
12.08.2020, 15.21
Jos laatu on yhtään siedettävällä tasolla, niin tässä vois olla kova uutuus: https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a21705bd-c8dd-4ce9-9e41-454716621b3d
Näyttääkin ihan hienolta
https://img.ilcdn.fi/jpuxUMYMxAuC4DnMhSh9Q67riAs=/full-fit-in/612x0/img-s3.ilcdn.fi/75da2897536672ae21c536ef400bc7e568b9362f24979bf216 cffdb6c58b7086.jpg
Lambo jättää sen 3/4 puhaltimella.
https://youtu.be/zNDV1QkkUrQ
Concorde
13.08.2020, 12.19
Vedyllä isojen poikien leikkiin mukaan:
https://www.youtube.com/watch?&v=Wfq5uN9LCak
0-100 : 2.2s
huiput 365kmh
Range 1000 mailia
ja mun suosikki: "hydrogen propulsion technology in carbon titanium space frame" , voiko olla parempaa? :D
Concorde
13.08.2020, 13.10
Kiinan ulkoministerin Pullmann olis kaupan: https://lbilimited.com/offerings/1965-mercedes-benz-600-lwb-pullman/
Concorde
13.08.2020, 13.25
Kohtuullisen pahoin paikkoihin vievät uutta Broncoa:
https://www.youtube.com/watch?&v=5m7FjosOMAY
Kiinan ulkoministerin Pullmann olis kaupan: https://lbilimited.com/offerings/1965-mercedes-benz-600-lwb-pullman/
Kiinalaiset ovat tunnetusti kovia heittämään leijaa ja sen huomaa penkistä
https://lbilimited.com/wp-content/uploads/2020/07/DSC09259.jpg
Neste Rallissa on ajettu jo useampana vuonna Vetomies-luokkaa.
Onko tuo Pullman siihen speksattu?
Pullman voidaan suomentaa myös Puliukko, joita takapenkillä matkustaneet kommunistisen järjestelmän merkkihenkilöt todennäköisesti olivatkin.
600 ruumiillistuma-auto pullmannien elikkä puliukkojen viimeiselle matkalle
https://youtu.be/beQX0VS3qUU
maagisen äänettömästi toimivilla laitteilla saa niiden tehon hiipumaan - toki moottorin käynnistys palauttaa paineen tuota pikaa. Myös ilmajousitus on vuotoherkkä, ja edellyttää säännöllistä huoltoa. Suuri W100 onkin teknisen vaativuutensa vuoksi keräilijöiden kunnioittama, jopa jossain määrin vierastama Mercedes-Benz-klassikko, jonka saatavuus liikkuu toivottomista hylyistä entisöityihin huippuyksilöihin. Asiantuntijalla teetetty täysentisöinti maksoi jo 2000-luvulla vähintään 300 000 euroa,[50][51] ja yksistään rikkoutuneen Komforthydraulik-järjestelmän koko osasarja 80 000 euroa lyhyen akselivälin versiossa...
Ehkä en lähde ostaan Mersua :eek:
Pullman lienee suurelle osalle fillaristeja kokonaan mahdollisuuksien uloittumattomissa. Itse kyselin kaveriltani, joka tekee "Tuulilasin" käyttettyjen kulkuneuvojen "tohtoroinnit", niin hakemieni ja ajamieni A6 Alllroadien osalta suositus oli, että hanki Toyota, jos haluat ajaa, etkä korjata.... Olen tietysti katsellut myös Avensiksia, mutta niistä puuttuu jotain, jota seuraavaan kärryyn ole hakemassa. Valitettavasti tuttujen osalta tuki Allroadiin on 0%..... Pitäisi varmaan vaihtaa kaverit... kun itselleni tuntuisi automallin kutsu olevan aika voimakas. Sinänsä noissa hienommissa kärryissä ei ole mitään järkeä, mutta missä sitten on??
Jani Mahonen
14.08.2020, 08.30
^ Onhan täällä kuulunut suositusääniä Allroadin suhteen, hiljaisuus ja hyvä alusta nyt ensimmäisinä tulevat mieleen.
Itse kun tekee niin saa mieleisensä
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/117923284_3303346866386679_4776330670114580672_n.j pg?_nc_cat=107&_nc_sid=ca434c&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=2ttSRj7cc9EAX_uOmc7&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=0b483a3d90f15844e73c9aebde7201c3&oe=5F5B866A
^Onko nuo ikkuna-aukot mitoitettu siten että Corveten lasit käy?
https://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2017/02/Screen-Shot-2017-05-22-at-10.31.53-AM.png?fit=940%2C623
^ Vähän paha sanoa mutta sanoisin että ehkä ei
Concorde
14.08.2020, 11.23
Tai Rivieran:
http://americanclassicscars.com/uploads/pictures/1971-buick-riviera-boat-tail-gs-floor-shifter-loaded-w-options-ac-gorgeous-a-3.jpg
Laitan rahani sekä myöskin pallini likoon jälkimmäisen puolesta.
Mursua poljetaan autobahnalla
https://youtu.be/uJnwhIa7FYs
Valitettavasti tuttujen osalta tuki Allroadiin on 0%..... Pitäisi varmaan vaihtaa kaverit... kun itselleni tuntuisi automallin kutsu olevan aika voimakas. Sinänsä noissa hienommissa kärryissä ei ole mitään järkeä, mutta missä sitten on??
No sepäs se. Kyllä tuli kuittia kun taannoin ostin vanhan Rangen.
Nettitietäjiä jos olisi uskonut, niin hirveitä vikapommejahan nuo on, sähköt ei pelaa ollenkaan.
Kaikki on toki suhteellista, mutta kuluja tuosta reilun parin vuoden aikana oli takajarrulevyt+palat (~100€) takailmajouset/iskarit (~400€/pari) ja Webasto, jonka ostin käytettynä paaaljon uudemmasta puretusta ja vaihdoin siihen vanhan ohjainlaitteen (~120€) nämä kaikki vaihdoin itse. Kuluvia osia ja webasto ei katso automerkkiä kun alkaa piiputtaa.
+normihuollot, jotka koskenee toyotaakin.
Ainut sähkövika jonka edes muistan, oli se kun ilmajouset tyhjeni ajossa jostain kumman syystä. Kerran ikinä. Vanha kunnon reboot, eli auto parkkiin, sammuksiin, hetki odottelua ja käynnistys -> kaikki toimi. Mysteeri.
Jakopäärempan jos olisi joutunut tuohon teettämään, niin +1000€ olisi maksanut. Se on sitä hintaa mitä noista erikoisemmista peleistä pitää varautua maksamaan jos niillä aikoo ajaa pidempään.
Mutta parhaat naurut saa jutuista joissa puhutaan jonkun vanhan A8:n korjauskustannuksista ja varaosahinnat kaivetaan marmorilta. Esim. laturi 1600€ vs. Autodoc, n.200€.
Kaikkia autoja hajoilee. Ne joilla ajellaan tyytyväisenä, niistä ei kirjoitella foorumeille.
Go for it.
Split window Camaro näyttää hienolta. Projektikuvan mukaan takaluukusta ei tule aukeavaa Corvetten tapaan. En ole nähnyt yhtään tyylikkäästi muokattua tuon korimallin Camaroa. Tuossa on ainekset ensimmäiseen. Hienoja maalauksia, kuten Warrick Camaro, on näkynyt , mutta korimuutokset ovat yleensä jotain spoilerihirvityksiä.
Nahkahousu ajaa roomaa
https://www.auto-motor-und-sport.de/fahrbericht/ferrari-roma-2020/?fbclid=IwAR2SKsfOYFjvS88LacUYA3UtPtkuTmRavFho4RA1 6TPFLvW7koX3y_yZNgU
Bolshevikkien matkawaunun omistajille terveisiä :D
https://youtu.be/dXLoyJ5gums
Ideal-siteen värinen SLR
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/117824279_10158636444868256_7369889109123094146_o. jpg?_nc_cat=110&_nc_sid=e007fa&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=tz61coOQZC0AX86MlTi&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=bd3a7696d3e22e1a9974e8f466253662&oe=5F5B45EF
Saksasta uitettu entinen taksi. Näkeehän sen jo väristä!
Concorde
14.08.2020, 18.55
Mä näin vastaavan Kölnin taksimessuilla, olikohan 2010 tai 2012. Tais olla just toi kuvan SLS Mersulla on ymmärrettävästi todella iso osasto ja noita urheiluautoja teipattuna beigeksi kupu katolla yleisömagneetteina.
https://autode-static.de/wp-content/uploads/2010/11/Europ-ische-Taximesse-in-K-ln-Mercedes-verleiht-Fl-gel-gp_gk1jcz0m_MBTaxi051110.jpg
^ Tunnetaan Vehon tiskin alta löytyvissä värikartoissa nimellä "kestovaippa"
Mä näin vastaavan Kölnin taksimessuilla, olikohan 2010 tai 2012...
Nyt tulee kyllä melko hämmentävää dataa:seko:
Oliko päällä musta nahkatakki ja tummansiniset suorat housut?
Concorde
14.08.2020, 19.25
Oliko päällä musta nahkatakki ja tummansiniset suorat housut?
Ei, mutta niitä näkyi kyllä paljon. Itse olin softatoimittajan osastolla suitsimassa realiteeteilla oman firman myyjiä... :D
Ma jaguaarilla karavaanaan, joka ainoa aamu mihinkään en mee.
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/117338029_10213225572072825_8105689327295608846_n. jpg?_nc_cat=101&_nc_sid=ca434c&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=XbrOz_AC0KsAX8ate_u&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=1a6304ed8b2440d8df2e80e551823b71&oe=5F5BFFAA
DB5 ruumiillistuma-auto lyhyille ihmisille
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/117682818_10223590400170121_7389732868504986182_n. jpg?_nc_cat=102&_nc_sid=1480c5&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=FOyEmgz_3ogAX-fZQDD&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=ac0c9f7d643a7e1a3c821a63a2400d47&oe=5F5DBD2B
Päältä (alta?) ajettava tupakansytytin
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/117444896_3263688493857035_3657317890805527651_n.j pg?_nc_cat=102&_nc_sid=ca434c&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=U9WJHsfbP64AX-Yr0aT&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=5f25d899cb8686405f56506a41f07708&oe=5F5C40AF
Inte så
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/117646939_10157199518321850_3739102851688512613_n. jpg?_nc_cat=104&_nc_sid=8024bb&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=H_xvfAuBM1QAX8Bugtg&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=7e8de0fe54245559b3e2f826fce27bfe&oe=5F5BFBEB
Concorde
15.08.2020, 21.15
Tuning-mies:"mulla on kolmen tuuman rosteriputkisto"
Pickup-mies:"aloittelija..."
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/117713026_3245973972106704_2511637159412609622_o.j pg?_nc_cat=100&_nc_sid=8024bb&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=Ab9mXgqEuPAAX-Ir0tF&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=7d3ad7ba00d1e72bc95dede5c360b33d&oe=5F5BD4F5
Le Mansory, kustantoo 2,1m$
https://hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/m6-1593531185.jpg
Photoshopit tulilla mutta ideaa on
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/117817109_3547967238569176_5308512233592716605_o.j pg?_nc_cat=1&_nc_sid=8024bb&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=I8_Sd5IF8RgAX_Ecie7&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=bdacd1cff0cb86b3e692028badccfce6&oe=5F5DC1BA
Onko lavalla kaksi ovinen nappisilmä wankkel padalla
Concorde
16.08.2020, 23.27
Eiköhän lavalla ole Hoonicorn
https://s.blogcdn.com/slideshows/images/slides/710/165/5/S7101655/slug/l/hrd-2163-1.jpg
Kyllä se latuska mahtaa olla. Rekan lipassa ainakin lukee ”Lada Perfomance”. Ja muotokieli viittaa vahvasti, että kyydissä olisi ”Lujaa laatua”.
Kyllä se latuska mahtaa olla. Rekan lipassa ainakin lukee ”Lada Perfomance”. Ja muotokieli viittaa vahvasti, että kyydissä olisi ”Lujaa laatua”.
Kyllä on lujaa Lada laatua, joku itä-itä-suomalainen fantasioi tikkari ojossa Blockin seuraavasta kalustosta
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/117721547_3536565633042670_6811582974229903252_o.j pg?_nc_cat=109&_nc_sid=8024bb&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=ikDqmx4K_qQAX_9O4ic&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=d2330311662dd018a2d836eb5938bf09&oe=5F5F807B
Menee mittarin mukaan hikisesti 160 km/h.. Vain 72 kääkkää
https://youtu.be/1B7tSMbrERU
Yllättävän paljon golfin jättöpyörre ravistelee meisseliä.
https://youtu.be/1B7tSMbrERUTommosta tiristämistä se oli. Kaverilla oli 200d ja mulla kupla, joskus kauan sitten. Ja pitihän se selvittää, kumpi hitaista on hitaampi. Meisseli voitti hiuksenhienolla erolla.
Onko lavalla kaksi ovinen nappisilmä wankkel padalla
Tais Izmo niputtaa nyt kaksi idän ihmettä samaan pakettiin.
Tommosta tiristämistä se oli. Kaverilla oli 200d ja mulla kupla, joskus kauan sitten. Ja pitihän se selvittää, kumpi hitaista on hitaampi. Meisseli voitti hiuksenhienolla erolla.
Työkaverilla Lapissa oli Seatin turboton diisseli joskus 2000-luvun alun tienoilla kun turbot oli jo arkipäivää. Kyselin että eikös se ole aika hidas kiihtymään niin totes että "joo, mutta eihän se haittaa kun tarttee työmatkalla vain kahdesti kiihdyttää kun ei turhaa jarruttele". Sitä työmatkaa oli 100km yhteen suuntaan,
^varmaan sama 1.9SDi -moottori kuin 2000-luvun alussa työkaverin Polossa... ihmettelin kyydissä kun puoli päivää kesti kiihtyä maantienopeuteen.
Tais Izmo niputtaa nyt kaksi idän ihmettä samaan pakettiin.
KGB Poliisilla oli käytössä kaksikammio Wankkel nappisilmässä ja oliko siinä yli sata hevosta
KGB Poliisilla oli käytössä kaksikammio Wankkel nappisilmässä ja oliko siinä yli sata hevosta
Ladojen, Mossejen ja Volgien maassa sata heppaa riitti varmasti tavoittamaan ripeimmänkin toisinajattelijan. Njet parkering ja Siperiaan.
^varmaan sama 1.9SDi -moottori kuin 2000-luvun alussa työkaverin Polossa... ihmettelin kyydissä kun puoli päivää kesti kiihtyä maantienopeuteen.
Todennäköisesti. Itse lohkohan on peräisin jostain jura-kaudelta, tuli säästöä siinäkin kun pajalla hoksasivat sen alkuperän ja halvemmat osat siihen.
F. Kotlerburg
17.08.2020, 11.06
https://youtu.be/1B7tSMbrERU
W123 200D:llä ajettiin joskus nuorena poikana 70km putkeen kaasu lattiassa. Pisimpään alamäkeen meni hikiseen 140km/h mittariin.
Tossa näyttää olevan vielä viislovinen laatikko. Suomiautoissa tais olla enimmäkseen nelilovista.
Concorde
17.08.2020, 12.16
W123 200D:llä ajettiin joskus nuorena poikana 70km putkeen kaasu lattiassa.
Grönholmin 46sekkaa isoimmalla vaihteella lappu lattiassa Ouninpohjassa on siis ihan paperia... :D
https://www.youtube.com/watch?v=04P2CWRI_Qs
Concorde
17.08.2020, 12.17
Kyllä on lujaa Lada laatua, joku itä-itä-suomalainen fantasioi tikkari ojossa Blockin seuraavasta kalustosta
Siis ihan törkeen hiano! Jonkun pitäis tehdä tollanen
200D Mersun kiihtyvyydestä kuulin joskus hupaisan vertauksen: Lasse Viren ei olisi treenaamallakaan ikinä voittanut 100m olympiakultaa, mutta kukaan ei väitä että Lasse olisi ollut huono juoksija!
e-tracker
17.08.2020, 13.31
Kaikki varmaan tietää miksi Hartsa hiihti aina pää kallellaan.
F. Kotlerburg
17.08.2020, 13.33
Tokihan pitää muistaa, että 200D on aikakaudelta jolloin Turbo Saappi oli hirveä ohjus ja sekin viipyi yli 9s 0-100km/h välillä. Nyt tuon alle menee melkein jokainen Octaviakin.
Kaikki varmaan tietää miksi Hartsa hiihti aina pää kallellaan.
Harri on Suomen eniten kenossa voittanut henkilö.
e-tracker
17.08.2020, 13.55
^Siksikin, toinen syy oli juuri tuo 200D.
Concorde
17.08.2020, 14.40
Kaverilla oli ysärin alkupuolella Daihatsu Charade kolmemukinen diesel (turboton tietty), ja siinä oli myös tehon puuttumisen tunne vahvasti läsnä. Meitä oli 4 jätkää kyydissä , kun Vaitinarosta lähdettiin Rantatietä keskustaa kohden, ja muistaakseni just ennen Haarlan mutkia saatiin 70kmh (nopeusrajoitus) kelattua vauhtia... sitten pitikin jo jarruttaa, koska ajo-ominaisuudet kuormattuna mutkissa...
http://www.autowiki.fi/index.php/Daihatsu_Charade_(G11)
Tekniikan Maailma 20/1983 mittasi Daihatsu Charade TS Dieselin kiihtyvyydeksi 0–100 km/h 27,3 sekuntia. Huippunopeus on valmistajan mukaan yli 130 km/h. Moottori on äänekäs ja joutokäynnillä kuuluu voimakas kalina.
Jani Mahonen
17.08.2020, 16.58
Meillä oli opiskelukaverina sellainen karmea jässikkä joka punnersi 140 kiloa penkistä, mutta ajoi Nissan Micralla. Tuo yhdistelmä oli vähintäänkin hauska. Yhden kerran kun Micra oli ruokatauolla kyytiläisiä täynnä (4 x aikuisia miehiä) ja istuttiin liikennevaloissa ja naurettiin kulkupelin suorituskyvyttömyydelle, niin kaveri latasi lapun lattiaan ja kytkin vihreältä valolta ylös, ja alta kuului kuin kuuluikin 0,1s ajan renkaan ulahdus. Auton omistaja hymyili leveästi.. Oli muuten aikamoista huutonaurua vähän aikaa :D
Hyötypolkija
17.08.2020, 18.49
Tälleen vähän väsyneenä hyvä torkutusvideo, kun odotteli sitä 160.
Mutta siis 200 D:ksi ihan hyvinhän tuo kulki. Ainakin kun oma kokemus rajoittuu vain automaativaihteiseen W124 200 D:hen. Kyllä, se automaatti todellakin teki siitä vielä laiskemman. Manuaalina ajanut vain W123 200 D:tä ja siitä oli jo osa poneista karannut.
Noiden ikiliikkuminen taitaa lähinnä rajoittua siihen moottori-/voimansiirtopuoleen. Kyllä niissä ainakin silloin oli vähän väliä hajalla vaikka mitä, mutta ei ne viat kulkuun pahemmin vaikuttaneet. Vain tämmöistä pedanttia riisikupistia kauhistuttaisi moiset.
Kaverilla oli ysärin alkupuolella Daihatsu Charade kolmemukinen diesel (turboton tietty), ja siinä oli myös tehon puuttumisen tunne vahvasti läsnä. Meitä oli 4 jätkää kyydissä , kun Vaitinarosta lähdettiin Rantatietä keskustaa kohden, ja muistaakseni just ennen Haarlan mutkia saatiin 70kmh (nopeusrajoitus) kelattua vauhtia... sitten pitikin jo jarruttaa, koska ajo-ominaisuudet kuormattuna mutkissa...
http://www.autowiki.fi/index.php/Daihatsu_Charade_(G11)Jaahas. Meinasin muistella vanhoja vielä lisää ja aiheena juurikin moinen tötterö. 200d Mersu tuntui daihaisuliin verraten aika rivakalta.. mutta ei se kyllä paljoa kuluttanutkaan.
Tee-se-itse avomersu.
https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3fTy-fqE2P5lQWEu5kVk3njuV6ZSyqhwYHfyRovrZG8HdqhnMiRBxTF 8xILdSqKRZlf5Tq64u0FNp4kQXoBbtBU0Dt2Ly-hC5HEhh_iBIj0m81EupnJKlkQuX84cp4UULs4Ua2t6OfyuS2xn PuirJPTmw=w1706-h948-no?authuser=0
^ On kyllä komea pilu-Hanna. SA-Int sadeviitta ja kaasunaamari päälle ja korona-auto on valmis
http://www.autowiki.fi/index.php/Daihatsu_Charade_(G11)
Ei varsinaisesti ollut JDM eliittiä se ykkösversio 3-syl bensakoneellakaan. Jonkinlaisena päivystäjän sautona oli isäukon työmaalla aikanaan ja kommentit oli kuin Kummelin työkoneiden arvonnassa.
Taka-alalla Daihatsu Charade ja edempänä Suzuki Alto
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/117948476_3509118269139918_1378546239319882279_o.j pg?_nc_cat=111&_nc_sid=2d5d41&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=k8-xCXeGk94AX8plgfl&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=7d7f8e0d90daddef3f14988724e68a62&oe=5F5FBE34
Rimakkia
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/117056355_10158641599993256_5742807038994972220_o. jpg?_nc_cat=105&_nc_sid=2d5d41&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=v_vQpIwb-zEAX_O1smJ&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=950be1f78d4bde48d06f9ac3a9086d6d&oe=5F5FB15F
Tyylikkäät Sussu ja Daihatsu...:eek:
Concorde
18.08.2020, 08.37
Eiköhän tää tän päivän strippi kuulu tänne...
https://hs.mediadelivery.fi/img/1920/88ce1d3414cc47aca9c7b1a7e5a9058a.jpg
Aliexpressistä auto.. Ilmainen toimitus!!
https://m.aliexpress.com/item/1005001272658824.html?srcSns=sns_Copy&spreadType=socialShare&bizType=ProductDetail&tt=MG&fbclid=IwAR0mxWYtGI_JeDoxJZv6_Cs7Y5XXNSwvAQ35u1QQI Pv1tD-CRCJSKqv6NZI&aff_platform=default&mergeHashcode=65877545892&description=US+%243%2C980.00+%7C+4+seaters+3KW+ele ctric+car%2C+pickup+truck%2C+petrol-electric+four-wheel+scooter%2C+fully+enclosed%2C+new+energy+hous ehold+car&title=US+%243%2C980.00+%7C+4+seaters+3KW+electric+ car%2C+pickup+truck%2C+petrol-electric+four-wheel+scooter%2C+fully+enclosed%2C+new+energy+hous ehold+car&platform=AE&aff_request_id=28604a10c4f74d279bf77e32cc068a03-1597736465478-04362-_dVrnHSM&sk=_dVrnHSM&aff_trace_key=28604a10c4f74d279bf77e32cc068a03-1597736465478-04362-_dVrnHSM&businessType=ProductDetail&terminal_id=a9299495361d4371bb2f44a6d5dc77bd&templateKey=white_backgroup_101
^halvempi kuin Tesla, pitäiskö tilata?
Luulin jo että 800€ voisi saada lava-auton mutta petyin :(
Price is not actual ,only deposit , after you tell us all details, we quote the actual cost
https://m.aliexpress.com/item/4001250670670.html?spm=a2g0n.detail.0.0.613ffHsmfH smUF&gps-id=storeRecommendH5&scm=1007.18500.139671.0&scm_id=1007.18500.139671.0&scm-url=1007.18500.139671.0&pvid=a47b00be-0046-43d1-b9c1-842987c6775d&_t=gps-id%3AstoreRecommendH5%2Cscm-url%3A1007.18500.139671.0%2Cpvid%3Aa47b00be-0046-43d1-b9c1-842987c6775d%2Ctpp_buckets%3A668%230%23131923%230_ 668%23808%233772%23898_668%23888%233325%2319_668%2 32846%238113%23607_668%232717%237558%23102__668%23 3374%2315176%23721&browser_id=a9299495361d4371bb2f44a6d5dc77bd&aff_trace_key=&aff_platform=msite&m_page_id=e3tcf7v1llwcavzz1740085b9d41b1224e577939 9d&gclid=&_imgsrc_=ae01.alicdn.com%2Fkf%2FH7894df2af37646e1a fef26cf99fe9c36J.jpg_640x640Q90.jpg
^halvempi kuin Tesla, pitäiskö tilata?
No mun mielestä pitäisi. Yhteiskäyttöautot ovat muotia, tilataanko kimppaan?
Joku aika hyvä tuttu pitäisi olla katsastusmiehenä että tuon saisi kilpiin..
Pontiac halkeaa, ja tuottaa lampun valkeaa (mutta vain auton oman sähköjärjestelmän puitteissa)
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/117710979_3267715783454306_9123255118660325157_n.j pg?_nc_cat=110&_nc_sid=ca434c&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=F3jadg4b5KwAX-yggIb&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=06192dd077ed38bf05188fe058090da9&oe=5F5FE38F
Concorde
18.08.2020, 12.17
Tollainen koko auton mittainen lokinsiipi(?), josta vois ladata samalla perheen, tavarat ja öljyt, saattais loksauttaa leukoja tuolla kylillä...
Concorde
18.08.2020, 13.11
Tähän sais kaikkee kivaa raksattua päälle: https://www.aliexpress.com/item/4000663723939.html
Mutta toi 32300$ postikulu vähän jarruttaa...
Tähän sais kaikkee kivaa raksattua päälle: https://www.aliexpress.com/item/4000663723939.html
Mutta toi 32300$ postikulu vähän jarruttaa...
Todellakin herättää ostohousuja. Kinukit ovelasti hinnoitelleet tuotantokustannukset sisään rahtiin (?)
Itken
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/117611251_10157255804221594_6598849218002473977_o. jpg?_nc_cat=108&_nc_sid=ca434c&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=HW6s8jXRGosAX8uUNMy&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=d31f0956faf068e4e559d798a0490eb9&oe=5F62EA70
SA-Int olisi saanut päivittää omat UAZ:insa tällaiseksi. Vihreää pintaan ja se on siinä
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/56935172_2409557775723888_8002377387960434688_o.jp g?_nc_cat=103&_nc_sid=8024bb&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=5S3xCATHO48AX94P2T5&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=974ea18c7b2316c34a61cf6fa1a1f8d6&oe=5F61C601
https://www.nettiauto.com/uaz/315126/11468522
Venäläinen maasturi valinnan mukaan kilvillä ja vähän kuluneilla penkeillä
https://www.nettiauto.com/uaz/315126/11468522
Venäläinen maasturi valinnan mukaan kilvillä ja vähän kuluneilla penkeillä
Hyi saamari mitkä penkit. Orkkiksetkin on paremmat
https://cdn.nettiauto.com/live/2020/07/12/15b27d718d409c0d-medium.jpg
Jani Mahonen
19.08.2020, 12.01
120 juurolla löytyi hätäisesti etsittynä uutta penkkiä, varmaan halvemmallakin saa jostain
https://www.russianspares.com/product.php?page_id=917
HS: Autoaarteet - suomalaisia miehä, joilla on aivan uskomattoman hieno auto (https://dynamic.hs.fi/a/2020/automiehet/)
On hienoja autoja ja hyvät kuvat. Taitaa olla vain tilaajille, sorpa.
Vanha Rolls on edustava vielä tänä päivänä ja maksaa paljon vähemmän kuin alemman keskiluokan uusi auto
Auton/autoja tuoneille kysymys. Ihan yksiselitteistä vastausta en Googlella löytänyt.
Ajoneuvovero. Alkaako se juosta käyttöönotosta vai vasta kun auto on autoveropäätöksen jälkeen rekisteröity Suomeen?
Kallistuisin jälkimmäiseen ilman parempaa faktaa:
https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tieliikenne/ajoneuvon-verovelvollinen-ja-verokausi
"Verokausi.
...Uusi verokausi alkaa vastaavasti esimerkiksi silloin, kun auto rekisteröidään tai sille tehdään liikennekäyttöön otto."
Tulkitsen liikennekäyttöön otto -kohdan tarkoittavan Suomeen jo rekisteröityä autoa. Eli rekisteröinnistä lähtee? Kö?
Concorde
20.08.2020, 16.38
Rekkauspäivästä. Ainakin mulla.
Tänks. ~1000€/v tuokin merkitsee jotain...
Concorde
20.08.2020, 18.27
Voehan vitalis, kuinka hienoja kärryjä...
https://www.youtube.com/watch?v=egy2KFFej9s
Voehan vitalis, kuinka hienoja kärryjä...
https://www.youtube.com/watch?v=egy2KFFej9s
Nyt oli kyllä audiovisuaalista täydellisyyttä koko rahalla, elikkä sillä kuuluisalla juutube-rahalla.
Ilkka Sysimetsä ajaa autolla (?)
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/118231021_10158491478734618_3284064362966752724_n. jpg?_nc_cat=104&_nc_sid=ca434c&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=Abei-KoHXfUAX-7iOsj&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=782ed0e9faa5b6ef9f8d777d226c9522&oe=5F651E1C
Concorde
21.08.2020, 16.43
Juuri äsken kun mopoilin kaupsta kotiin, niin tossa 65-tiellä Ylöjärveltä pohjanmaata kohti oli liikkeellä kymmenkunta 30-40 - luvun hotrodia. Komee letka. Minnehän lie menossa, kun wheels.fi (https://www.wheels.fi/tapahtumakalenteri/) ei ainakaan kavaltanut sopivaa miittiä ?
Kalusto oli siis tän tyyppistä:
https://i.pinimg.com/originals/1d/f1/7d/1df17d2c18d832a3cc6a41e560b5fd74.jpg
^ ARO-kerho eli Anonyymit Roddarit Ry? Salaseura, jonka päihittävät salamyhkäisyydessä vain mafian oikeistosiipi, Riihimäen Lions Club sekä tietysti Kyröskosken Pärske eli Kyrpä.
How about a nice warm cup of WTF
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/118033086_10213942470514951_2569387972549517727_n. jpg?_nc_cat=104&_nc_sid=ca434c&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=dsUTbtRFE7QAX_0bSfx&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=c11c9799752d94ceec4fe7c4989c5acc&oe=5F636B3B
Concorde
21.08.2020, 18.15
Hah! Not so hot hatch [emoji1]
Concorde
21.08.2020, 20.58
Tässä on kuumempi tapaus. Äänet on ihan naurettavan hienot.
https://www.youtube.com/watch?v=IEcom1eX0lQ
^ Joo sai laittaa kännykästä pari napsua hiljaisemmalle :D
^^ Ministä tuli mieleen että onko kukaan katellut Project Binkyä? Siinä on mukavaa kateltavaa aika moneksi tunniksi, ja vielä varmaan vuoden pari eteenpäinkin odoteltavaa. :)
https://www.youtube.com/watch?v=7hCPODjJO7s&list=PLGSOZAHg1yQHU1tc_3Y5MTQg1qjtxA_nq
^ tuli sitä katseltua toistakymmentä jaksoa, mutta meni sellaiseksi nypertämiseksi että väsähdin siihen joskus vuosi-pari sitten kun ei valmista tullut sitten millään. Eikö se vieläkään ole valmis :eek:
Joo valitettavasti täälläkin iski turnausväsymys jonkun parinkymmenen jakson kohdalla :D Ei mitään toivoa että olisi valmistumassa..
Niitä on nyt siis 32 episodia eikä vieläkään valmista.
Kraz
https://youtu.be/NrIxduT4Dlk
Concorde
21.08.2020, 22.53
Mä oon tainnut katsoa kaikki binkyt , koska tykkään sellaisesta viimeisen päälle tekemisestä.
Ja onhan se kaksikon kuiva brittihuumori aika osuvaa.
Pitää varmaan katsoa ne mitä on katsomatta.. Episodi 32 on vaatimattomasti 44min :D
Tyylikäs Mersu (?)
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/118242295_1625701484270855_3081319573565962584_n.j pg?_nc_cat=101&_nc_sid=ca434c&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=NqWNeLnIMDAAX9TW0yL&_nc_oc=AQluIue-mnL2fS1-hk2wrWyxuvwWpeB2k7n9XXqVGKeB0QBAliOMBO5lYBVcfXr1-gc&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=989c14a9e286ce37c515f6865302a5c1&oe=5F677FF3
https://www.mascus.fi/kuljetuskalusto/kaytetyt-sora--ja-kippiautot/kraz-255-b/blfjbaee.html´
Voi veljet.. yli neljätoistatuhatta ja paljon tulis maksaa kilvissä ja kunnossa täällä:seko:
Ei kuorma-autoissa oo autoveroa. Sen mitä kuljetus ja rekisteröinti maksaa.
Toki voi olla "pientä laittoa leimaan"
Jani Mahonen
24.08.2020, 10.05
Binky pullahtaa youtuben feediin jolloin tulee aina katsottua uusi jakso, kyllä vaatii pitkää pinnaa valmistumisen odottaminen mutta tykkään heidän brittihuumoristaan, joten antaa mennä :)
Aloin myös seurailemaan Escargot-projektia, hieman nihkeämpää seurattavaa mutta kyllä sitäkin katsoo.
Concorde
24.08.2020, 12.55
Izmolle tuli Transun vaihto eteen...
https://tekniikanmaailma.fi/pakettiauto-johon-on-lisatty-ralliauton-ominaisuuksia-ford-esitteli-kaksi-erikoista-pakettiautouutuutta
Vai siirtyäkö mersun talliin: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sprinter/11557283
Vähän vielä kirkkaampi väri Transitiin niin olisi 70-luvun legendaarinen "signal orange".
Voi hyvänen aika. Rallitransit.
Tuli mieleen kun kaveri aikoinaan perusti yrityksen. Haki ja sai starttirahaa. Mikä oli ekan starttirahan tultua (eikös sitä makseta kuukausittain) eka hankinta? Alumiinivanteet pakettiautoon.
First things first.
^[emoji3]. En koskaan ostaisi mitään firmalta jonka pakettiautosta ei löydy aluvanteita.
Izmolle
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/118271789_10158354291999870_5987279970097489982_o. jpg?_nc_cat=111&_nc_sid=ca434c&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=Yl-gKeNdyT4AX_aRtPh&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=a29df33d20f836187a55e9880fd2438c&oe=5F690307
Vai siirtyäkö mersun talliin: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sprinter/11557283
Herää vakavasti, vakavasti kysymys, mikä mahtaa olla
jousitettu 1-istuttava jousitettu apumiehen mukavuusistuin
Vähän herää myös kysymys, että jos tämä on rahaa säästämättä rakennettu ja varmastikin sitten on saatu täsmälleen sitä mitä haluttiinkin, niin mikä on ollut tämän "matkailuauton" alunperin ajateltu käyttötarkoitus?
Tässä kuvassa on moni asia oikein. Elikkä hyvä sää, G-mursu ja Valtteri.
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/118502329_10158595129056670_8644885097193183556_o. jpg?_nc_cat=104&_nc_sid=2d5d41&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=QeNEKmmkKx4AX_l3DuX&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=062b76f9ea8aa3f1cbc0131bcd96ebe2&oe=5F6BFFA9
Concorde
25.08.2020, 10.50
Tollanen W18 - kone olis ollut kyllä niin ysäriä: https://tekniikanmaailma.fi/mercedes-benz-suunnitteli-1990-luvulla-18-sylinterista-moottoria-ja-se-olisi-ollut-niin-upea-etta-todellisuus-olisi-hajonnut/
Vähän herää myös kysymys, että jos tämä on rahaa säästämättä rakennettu ja varmastikin sitten on saatu täsmälleen sitä mitä haluttiinkin, niin mikä on ollut tämän "matkailuauton" alunperin ajateltu käyttötarkoitus?
Onneksi on sentään tohon rahaan piilotettu nätisti ledi patteri maskin sisään ettei oo se perinteinen kulmarauta ledi patteri maskin edessä :eek:
Tässä kuvassa on moni asia oikein.
https://images.tori.fi/api/v1/imagestori/images/100006229057.jpghttps://images.tori.fi/api/v1/imagestori/images/100006229058.jpg?rule=medium_660 (https://www.tori.fi/pirkanmaa/Mercedes_Benz_G_53751143.htm)
^ On muuten komea luonnossa tuo kolmeovinen kori. Onko siinä silti takapenkki?
Huh huh
https://youtu.be/mum9b_z1LvM
^Motortrendillä on muuten joku tarjous käynnissä, olikohan 3$/kk tms... Roadkill, Dirt Every Day yms on hyvää viihdettä :)
Bolshevikkien matkawaunu hätsiih-päkki
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/118581232_3358029317553079_5293867636944632753_n.j pg?_nc_cat=105&_nc_sid=110474&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=8X93FVzZQCEAX_UZF_i&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=8126df6f94b0b665a89352643cdec6ef&oe=5F6A8692
Tuning-Taurus eli Turus
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/89923496_927250577693896_6059502344104574976_o.jpg ?_nc_cat=106&_nc_sid=110474&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=d4_OTpc1jeoAX_w0YxH&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=e6ef14f0990a430e3a113f1857dc76c5&oe=5F6CA76B
Concorde
26.08.2020, 10.29
Menkööt nelipyöräisenä tähän topikkiin...
https://www.youtube.com/watch?&v=9ERp_gy4L48
Pari kertaa piti nauraa ääneen... :D
The Sohvapenkki
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/118225815_2200428466769148_35757352991343966_n.jpg ?_nc_cat=103&_nc_sid=ca434c&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=LHuYbEOFKDkAX_yG3ic&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=5d445305b3c78db2288ea0f0da85e9ba&oe=5F6B03B8
^Muistui taas mieleen finninaama-ajoilta uudet sterkat 1.2L C-Kadettiin ja kun ei ollut vielä kaiuttimia niin piti isot kotikaiuttimet laittaa takapenkin vöihin ja ajaa Kivenlahden tunneliin ZZ-Top Afterburner soiden :D
Hudson Italia
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/118171470_10158427163758815_8116753611705430212_o. jpg?_nc_cat=109&_nc_sid=8024bb&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=qflAMtj7Su4AX8QQoAp&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=f378ef84d54ed0c347be9e1a698033cd&oe=5F6D975E
^Muistui taas mieleen finninaama-ajoilta uudet sterkat 1.2L C-Kadettiin ja kun ei ollut vielä kaiuttimia niin piti isot kotikaiuttimet laittaa takapenkin vöihin ja ajaa Kivenlahden tunneliin ZZ-Top Afterburner soiden :D
Mulla toi sama kappaletta ja kaiuttimia myöten, mutta Ford Escort mk1.
Mä kokeilin kotipihassa Saabin takaluukkuun Dualin levaria, mutta prkl niissä on niin heikko linjalähtö, että volumet jäi tosi vaimeiksi kun "yllättäen" autovahvarissa ei ollut phonoliitäntää.
Ja näin taas opimme uutta.
Perberiin, mä kaipaan niin taas uudelleen. Uusi faija saapui musta *Ferrari* pois sen vei.
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/118470196_3496161707115278_426127868904367787_o.jp g?_nc_cat=106&_nc_sid=8024bb&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=Xro5qhAl9NAAX9dTlv6&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=34d4c8235279453f6779f173d81b681f&oe=5F6DB174
Punainen Ferrari jossa takajarrut paljon etujarruja tehokkaammat. Surullista tuossa on se ettei ole photoshoppaus. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200826/bd879f4073d53665fbe65e957046ad1d.jpg
No ei kai tuossa mitään surullista ole.
Tyylipuhdas Because I Can -projekti.
Noita äljiiällän photoshopspammeja kun katsoo, niin monesti miettinyt että kuka tuollaista saastaa jaksaa nettiin suoltaa.
Mutta joo, kyllähän sitä on pilvin pimein jengiä, joilla ei ole päivisin mitään järkevää tekemistä.
^ Tämähän on silkkaa terapiaa; ota minuutin breikki työstä, näe auto, postaa se tänne, saa yksi viesti lisää, jatka töitä. Päivän päätteeksi voi olla 50-100 kirjoitettua viestiä lisää, huomaamatta. Siinä edellä menevillä polvet tutisee.
Kaikkien tilavessojen äiti
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/118121470_3542279045790357_5648414620060231337_n.j pg?_nc_cat=109&_nc_sid=8024bb&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=0B_vbt9LIzsAX9AAHOe&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=ba6c20fc83c5711c1aef83adc1526e41&oe=5F6BB971
Tuohan on oikeestaan ihan hieno! :D
Concorde
27.08.2020, 08.47
Tässä kans pari kivasti liikkuvaa tilakoppia:
https://www.youtube.com/watch?v=Vpw27Pd-Ei8
Näky se on tämäkin
https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/118518697_3410383378983397_6350055077997907083_n.j pg?_nc_cat=109&_nc_sid=ca434c&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=jE-XcSjPfRcAX9TNKj2&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=7dbfc9a8c44c8d73bbdda77d3cb3a4b7&oe=5F6D6818
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.