Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

Sivut : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11

Miekkari
08.06.2016, 11.58
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160608/c2dea1df7b643db89449c903c6432520.jpg

Voitasko sanoa, että oma rekki on nyt "battle-scarred"?

Pipo
08.06.2016, 12.16
Spämmätään nyt kuvia tännekin, menee tosin rest-osastolle. Neitsytlenkki heitetty ja onhan se mahtava pyörä. Tykitin juurakkokivipolkuja niin kovaa kuin osasin (olen täysi nöösi, mutta välillä pääsi lujaakin) ja miehestä loppui kunto ennen kuin viiksestä ominaisuudet. Menee vähintään samoista paikoista yli mistä Farleykin, tosin sujuvammin. Ajoin ekaa kertaa minkäänlaisella joustolla, joten sekin saattaa vaikuttaa fiiliksiin. Kiihtyy herkemmin kuin läski vaikka ovatkin samalla kilolukemalla, 14,xx kg. Sisureista varmaan lähtee reippaasti grammoja. Hymy on leveä vaikka jalat hapoilla :)

http://pic.useful.fi/b2c313c9c32e387827b811fff9317070.jpg

http://pic.useful.fi/56bb4a68229538842e2a5df1ebb8757e.jpg

+1 tälle. Stache on kyllä jäänyt ihmeen vähälle hypetykselle siihen nähden kuinka mainio peli se on.
Siihen passaa ihan normaalit 29 sisurit, silläkin kevenee jo kummasti.

Papdin
08.06.2016, 12.50
+1 tälle. Stache on kyllä jäänyt ihmeen vähälle hypetykselle siihen nähden kuinka mainio peli se on.
Siihen passaa ihan normaalit 29 sisurit, silläkin kevenee jo kummasti.

Voi Stache! Tästä pyörästä haaveilen vähän salaa😀. Dude on mainio pyörä mut mut..pitäis stäächiä päästä kokeileen.

Wilikki
08.06.2016, 12.54
Stachesta kyllä itekki tykkäsin kovasti, kun oli vasta testissä. Ketteryys yllätti todella positiivisesti. Melkein tekis mieli vaihtaa farley stacheen, mutta pitää nyt ensin testata tuo uus fuel ex 8 plus.

Lähetetty minun LG-D855 laitteesta Tapatalkilla

PTS
08.06.2016, 15.59
Sisurit lähti jo ja tilalle litkua. Iloinen yllätys oli kun renkaiden alta paljastui valmiit teippaukset. Litkut sisään ja painetta perään. Painaa enää 13,6 kg ;) Voimansiirto (lukuunottamatta kammet) ja jarrut ovat XT.

Viltro
10.06.2016, 13.05
Onko jengiä ketä omistaisi Farleyn sekä Stachen? Tai testaillut tosi mielessä kumpaakin... Häviääkö 29+ ryömimisessä/kiipeämisessä paljon tai ollenkaan?

Uutta leveä renkaista tekisi mieli mutta jotenkin tuo Stache ehkä houkuttelisi läskiä enemmän...

Pipo
10.06.2016, 14.17
Farley 6:lla 3,8 kumeilla vuoden ja nyt Stache 5:lla vajaan vuoden ajelleena sanoisin että Stache on ainakin sitä oikeastaan kaikessa parempi.
Kumihan on nykyään Farleyssä leveämpi joten se ei ihan sama vertailukohta ole enää. Oletan että suolla ja umpihangessa uusi Farley kulkee paremmin mutta muualla tuskin. Farley varmastikin paremman "Floatin" ansiosta pehmeämpi, Stache taas nopeampi ja ketterämpi ja kuitenkin varsin mukavat kyydit...ihan kaikkea ei kummallakaan varmasti saa mutta 29+ on mielestäni lähempänä " ihan kaikkea". Rengaspaineet näyttelee ihan yhtä suurta osaa kuin läskissäkin miltä pyörä tuntuu.

Testaa ja muodostaa oma mielipide. Kumpikaan ei sovi kaikille :)

Jeltsar
10.06.2016, 15.44
^ Entäs talvi/lumikäyttö? Onko 29+ (tai 27+) silloin mitään käyttöä? Jäykkäperänä siis.

Antza44
10.06.2016, 16.15
^Tottakai on, mutta sitten, kun koirankusettajien kovat polut loppuu aletaan jutella läski tarpeista ja mielummin vielä +4". Minäkin voisin 2 läskin vaihtaa Stacheen.

Mika K
10.06.2016, 16.35
Oulussa yks kaveri osti viime syksynä Stachen ja aika pian talven tuntua osti sen kaveriksi Farleyn, koska lunta kun tulee, niin 29+ rajoitteet on aika selvät. Pari tuttua ajelee isoilla lähes 5" läskirenkailla ympäri vuoden, koska tykkäävät pehmeästä kyydistä. Minusta 29+ on varmasti kesällä ajettavuudeltaan paree perinteisen maastopyörän kontekstissa, mutta ei siitä läskipyörän korvaajaksi kyllä ole.

Itse mietin kauan laitanko omaan läskiin toisiksi kiekoiksi kesää ajatellen 29+ vai 27.5 ja päädyin lopulta jälkimmäisiin 3,8" renkailla. Toistaiseksi olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, mutta kokemukset on toki vielä aika vähäisiä. Todennäköisesti olisin kyllä ihan yhtä tyytyväinen 29+ kanssa, kun syksyn tullen alle vaihtuu kuitenkin isommat kumekset ;)

J.Kottenberg
10.06.2016, 16.38
^^^Kyllä.

Ei 27.5+ tai 29+ kontra läskiä (plussista kylläkään ei kokemusta) voi minusta yksioikoisesti kategorisoida. Just niinkuin Antza totesi että kun ne enemmän tampatut polut syystä tai toisesta loppuu, leveämpi kumi on parempi. Tässä riippuu aika paljon missä ajelee. Jos ollaan isojen taajamien lähellä jossa porukkaa talsii paljon ja ulkoiluttaa koiriaan yms niin nopeestihan ne polut on kovia. Jossain syrjemmässä ottaa muutaman päivän lisää. Ihan sama kun lämpötila menee nollaan. Ei polut läskiä, etenkään kovemmat, ala heti upottaa. Puhumattakaan jos haluaa könytä vaikka jotain eläinten polkuja tai jotain vähään aikaan kenenkään kulkemattomia paikkoja. Jos siellä jollain pääsee niin läskillä.

Mutta minun tietääkseni plussakokoihin ei ainakaan vielä ole edes nastarenkaita saatavana ja onko edes niin isonappulaista rengasta että voisi DIY-nastoittaa. Ainakin minä tarviin nastoja talvella sen verran paljon että tämäkin seikka merkitsee. Joten jos talvellakin on voitava ajaa kelejä ja paikkoja suuremmin valitsematta niin läskin minä hankkisin.
Joku muu on varmasti eri mieltä.

Pipo
10.06.2016, 18.10
Kyllä läskillä aina pidemmälle pääsee mutta jossain vaiheessa sekin uppoaa. Molempi parempi :)

Jeltsar
10.06.2016, 18.21
Jees, kiitos infosta. Kun kun, tässä kovasti miettii uhraako (vähän) kesän rullaavuudesta vaiko talven etenemisen ylipäänsä, jos/kun yhdellä vehkeellä yrittäisi pärjätä...

Pipo
10.06.2016, 18.26
29+ on ehkä vähän kuin nelivetoiset citymaasturit. 95 prosentille niiden etenemiskyky riittää täysin.
Loput hankkii sitten kunnon maastomonsterin. Niissäkin tietysti molempi parempi :)

Ski
10.06.2016, 19.30
😀 ...n+1.....😀

J.Kottenberg
10.06.2016, 20.50
Jees, kiitos infosta. Kun kun, tässä kovasti miettii uhraako (vähän) kesän rullaavuudesta vaiko talven etenemisen ylipäänsä, jos/kun yhdellä vehkeellä yrittäisi pärjätä...

Toi 29+ vs läski kysymys on pyörinyt itselläkin mielessä juurikin sulanmaan ajoja ajatellen ja kysyin asiaa kokeneelta pyörämies Zipolta toisessa keskustelussa, yhteislenkit ja ajoporukat - Los Gueravas. Käy sieltä lukemassa vastaus. Ei tarvi montaa sivua lopusta kahlata. Siinä Zipo minun mielestäni hyvin määrittelee eroa ja rullaavuutta.

Ferguson
10.06.2016, 21.44
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=17625&d=1456673573

Minun valinta ainoaksi fillariksi ympärivuotiseen ajoon ois ehdottomasti Stache 5 ja sinkulana tietty...

Mika K
10.06.2016, 21.58
Itsellä jäisi taasen 29+lla aika moni ajopäivä talvella väliin, kun loppuisi meno niinkuin seinään. Isokokoisille kuskeille isot kumekset jne.

Kuten näistä vastauksista näkee, niin sitä yhtä ja ainoaa totuutta tuskin tulee asiaan löytymään :)

Pipo
10.06.2016, 22.28
Harmi. Olin ladannut kaiken toivoni siihen että tässä ketjussa lopullinen totuus vihdoin selviäisi.
Mutta ei, piinaava epävarmuus vaan jatkuu. Löytäisin edes sen oman lopullisen totuuteni :)

JiiPee
10.06.2016, 23.47
Harmi. Olin ladannut kaiken toivoni siihen että tässä ketjussa lopullinen totuus vihdoin selviäisi.
Mutta ei, piinaava epävarmuus vaan jatkuu. Löytäisin edes sen oman lopullisen totuuteni :)

Awww ;), mä kans aattelin että vihdoinkin selviää "voinko leijua lumessa" tyyppinen ainut oikea totuus, mutta paskan marjat. Koita siinä olla itsevarma ja cool ku ei tiiä. Hommaisivat huoltoukot selvittämään ku eivät itekkää tiiä!

J.Kottenberg
10.06.2016, 23.55
Löytäisin edes sen oman lopullisen totuuteni :)

Tuosta minäkin aina välillä haaveilen.

Pipo
11.06.2016, 07.10
Olen kyllä päätymässä siihen ratkaisuun että en taida halutakaan löytää sitä lopullista totuutta. Etsintä on monin verroin hauskempaa. Jos nyt kuitenkin sen Totuuuden löydän niin lupaan etten kerro kenellekään ja pilaa heidän hyvää harrastustaan :)

brilleaux
11.06.2016, 09.10
Kuten näistä vastauksista näkee, niin sitä yhtä ja ainoaa totuutta tuskin tulee asiaan löytymään :)
Ei sellaista ole yleisellä tasolla olemassa, väitän. :) Jokainen voi kyllä oman totuutensa löytää.
Vaatii kyllä aikaa, paljon aikaa. ;)

Pipo
11.06.2016, 10.22
Tässä se taas nähdään että valinnanvapaudesta seuraa vain ongelmia.
Valtion / jonkun muun auktoriteetin tulisi kertoa mikä on yksilölle parasta :)

Blackborow
11.06.2016, 10.33
Itsellä jäisi taasen 29+lla aika moni ajopäivä talvella väliin, kun loppuisi meno niinkuin seinään. Isokokoisille kuskeille isot kumekset jne.

Mä en oo iso kokoinen enkä varsinkaan painava kuski, mutta kädetön ja jalaton niin kyllä talvella olisi monena päivänä hankalaa plussakumeilla.

Aika huonolla polulla se plussakuminenkin tai kapea läski kulkee talvella kunhan vaan watteja on kampiin riittävästi. Mulla ei oo niin talvella ajellaan Budeilla.

Ski
11.06.2016, 10.53
Ja kun tässä ketjussa ollaan, ja mulla on asiaa, niin tietenki sanon sitte että totuus on 9, 9.6 tai jopa 9.8, ja kaksilla vanteilla. Parasta mitä on. Nyt ajamaan vaikka räkä lentää ja henki ei kule.
Totuus on ulkona. :)

juho_u
11.06.2016, 11.13
Ja kun tässä ketjussa ollaan, ja mulla on asiaa, niin tietenki sanon sitte että totuus on 9, 9.6 tai jopa 9.8, ja kaksilla vanteilla. Parasta mitä on. Nyt ajamaan vaikka räkä lentää ja henki ei kule.

Ei pidä paikkaansa. 27.5" vanteet riittää. Itseasiassa en halua edes 26" kiekkoja läskiin. 3.8" kesät, syksyn kurakeleille ja talveksi 4.5" kumit alle. Itseasiassa viimetalvena oli 3-lenkkiä, milloin ois tarvinnu leveempää kumia, nekin oli keväällä kun pehmeitä latupohjia ajeltiin.

Tärkeetä on myös hyvä kuitunen tanko ja satulatolppa. Ainakin renthal fatbar carbon 780mm joustaa just sopivasti. Bontrager xxx tolppa ollu jonkunaikaa tilauksessa, 15 päivä pitäisi olla euroopanvarastossa, siitä viikko niin meno vaan pehmenee.

Yllättävä ero on myös alu vs kuiturungolla. Kuitunen joustaa vähän tiukemmissapaikoissa, itseaisiassa se joustaa kun omassa massalla painaa reilummin satulasta. Suosittelen.

Mvu
11.06.2016, 12.15
Onko jengiä ketä omistaisi Farleyn sekä Stachen? Tai testaillut tosi mielessä kumpaakin... Häviääkö 29+ ryömimisessä/kiipeämisessä paljon tai ollenkaan?

Uutta leveä renkaista tekisi mieli mutta jotenkin tuo Stache ehkä houkuttelisi läskiä enemmän...

27.5+ ei mun mielestä häviä läskille sulalla kelillä ollenkaan, etenkään Rauman maastoissa. Tuut porukkalenkille mukaan pyydät kokeilla läskiä ja mun plussaa, tosin trekkejä ei taida riveissä olla?

Viltro
11.06.2016, 13.04
27.5+ ei mun mielestä häviä läskille sulalla kelillä ollenkaan, etenkään Rauman maastoissa. Tuut porukkalenkille mukaan pyydät kokeilla läskiä ja mun plussaa, tosin trekkejä ei taida riveissä olla?
Tätä vähän salaa suunnittelinki kun kumpaakin löytyy porukoista, nyt on vain jalka rikki mutta jos se tästä korjaantuisi niin ajot jatkuu ja pääsee suunnittelemaan paremmin

Blackborow
11.06.2016, 15.07
Trekkimiehet tykkää hehkuttaa tuota välikokoa ja osa ilmeisesti ilman sen suurempaa kokemusta pienemmästä kiekkokoosta läskissä, mutta vähäinen on rengasvalikoima välikoolle. Saa nähdä paraneekokaan ihan heti kun kukaan muu ei ole ilmeisesti oikein tykännyt lähteä mukaan. Enkä minä epäile etteikö se 27.5" olisi hyvä moneenkin menoon, kun kokemusta ei ole minkäänlaista, mutta jos tykkää ajaa esim. reilumpi nappulaisella kumilla niin eipä ole muuta vaihtoehtoa kuin perinteinen 26".

Ski
11.06.2016, 17.32
ei pidä paikkaansa. 27.5" vanteet riittää. Itseasiassa en halua edes 26" kiekkoja läskiin. 3.8" kesät, syksyn kurakeleille ja talveksi 4.5" kumit alle. Itseasiassa viimetalvena oli 3-lenkkiä, milloin ois tarvinnu leveempää kumia, nekin oli keväällä kun pehmeitä latupohjia ajeltiin.

Tärkeetä on myös hyvä kuitunen tanko ja satulatolppa. Ainakin renthal fatbar carbon 780mm joustaa just sopivasti. Bontrager xxx tolppa ollu jonkunaikaa tilauksessa, 15 päivä pitäisi olla euroopanvarastossa, siitä viikko niin meno vaan pehmenee.

Yllättävä ero on myös alu vs kuiturungolla. Kuitunen joustaa vähän tiukemmissapaikoissa, itseaisiassa se joustaa kun omassa massalla painaa reilummin satulasta. Suosittelen.

kuka puhu 26 vanteista ??? :) :) :)

Ski
11.06.2016, 17.35
Trekkimiehet tykkää hehkuttaa tuota välikokoa ja osa ilmeisesti ilman sen suurempaa kokemusta pienemmästä kiekkokoosta läskissä, mutta vähäinen on rengasvalikoima välikoolle. Saa nähdä paraneekokaan ihan heti kun kukaan muu ei ole ilmeisesti oikein tykännyt lähteä mukaan. Enkä minä epäile etteikö se 27.5" olisi hyvä moneenkin menoon, kun kokemusta ei ole minkäänlaista, mutta jos tykkää ajaa esim. reilumpi nappulaisella kumilla niin eipä ole muuta vaihtoehtoa kuin perinteinen 26".

Olen Trekkimies ... ( laulan tuota Rekkamies melodialla...)
ja on kokemusta molemmista. 27.5 on aivan saatanan hyvä ja rullaava ja varmasti tulee muitakin tähän trendiin.
Se että itsellä on vielä 26, on puhtaasti ja rehellisesti raha kysymys. HETI ostan ku oon saanu säästettyä.

ps. Nuo Perus Hodagit on myös saatanan hyvät renkaat.

J.Kottenberg
11.06.2016, 19.55
mutta jos tykkää ajaa esim. reilumpi nappulaisella kumilla niin eipä ole muuta vaihtoehtoa kuin perinteinen 26".

Olen ymmärtänyt että Maxxis on tuomassa markkinoille 27.5x3.8 minionit, siis FBF ja FBR jotka on jo aika karkeita. Joten kyllä niitä vaihtoehtoja on jatkossa paremmin 27.5" koossa. Tietty 4.5" Barbegazi, jonka pitäisi elokuussa ilmestyä, on mielenkiintoinen.

pikkupoika
11.06.2016, 21.11

Niin älyttömän vanhan aikaista, vanhan aikaista. Totuus on 9,9.

Ski
11.06.2016, 21.36
Niin älyttömän vanhan aikaista, vanhan aikaista. Totuus on 9,9.

:)

Tästä olen täysin samaa mieltä :)

juho_u
11.06.2016, 21.53
Kelpais.

http://bertsbikes.com/product/trek-farley-9.9-258957-1.htm Ei vaan tuoda tänne.

a-o
11.06.2016, 23.01
Mites on 9.8 kuskeilla Wampa kiekot kestäneet kivikoissa?

2017 mallin 9.8:ssa on ilmeisesti myös 4,5" (?) kumit.

J.Kottenberg
11.06.2016, 23.59
Tuli tänään törmättyä(melkein) metsässä ensimmäiseen läskiin ja se sattui olemaan Trek 9, omistajansa mukaan n. kuukauden vanha jolloin kai pitäisi jo olla 120tpi Hodagit alla ja muun ohella renkaita tuli vähän katseltuakin. Näyttivät kyllä ihan saman näköisiltä kuin vanhatkin 27.5x3.8 kumekset.
Onko uusien Trekkien omistajilla tietoa tai havaintoa onko uudet kumit eri kuin vanhat, jotka siis oli 60tpi?

Äkkiseltään näytti 9 hienolta ja oli omistajakin kovasti tyytyväinen.

Jeltsar
13.06.2016, 22.13
Mainiota keskustelua 29+ vs ”täysläski”! Tulipahan tällä välin ihan käytännössä testattua Farley 5 pidemmällä reissulla: Mäntyharju-Repovesi (Olhavanvuori)-Mäntyharju, yht. n.65-70km

Kaverilla oli oma 29” Fuel lainassa, minulla siis läski. Olhavalle asti mentiin suht tasoissa, mitä nyt hiekkasiirtymissä luonnollisesti hävisi, mutta vastaavasti nousuissa ”voitti”. Kyllä se vaan on tuo läski mahoton kiipeämään: siinä missä 29” on pakko runtata istuvaltaan (tai kerätä vauhtia vastamäkeen) niin läskillä voi vähintään puoliseisaaltaan sitkuttaa ylös ilman että pito kärsii. Ja tietty pehmeät kohdat meni vaivatta siinä missä kaveri kirjaimellisesti upposi mutaan :) Harmi vaan, että pehmoset paikat jäivät vähiin.

Koska poistullessa yövyttiin Matkoslammen laavulla, niin romua oli normaalia enempi kannossa: about 10kg repussa mennessä laavulle ja pois tullessa pari kiloa vähemmän (majoituskamppeet jemmattiin mennessä laavun maastoon).

Paino tietenkin lisäsi entisestään ahterin kuritusta. Lopputulema oli, että täysjoustoa tuli ikävä. Vaippahousuja en ihan vaan periaatteesta huoli, ainakaan vielä :)

Tällä kokemuksella vaakakuppi siirtyi semiläskin puolelle, Farley jääneen kuitenkin talvikäyttöön. Toki (ahterin) mukavuutta olisi lisännyt, jos olisi köyttänyt rompetta pyörän runkoon kiinni. Mutta silti on vielä hiukan Farley 9 harkinnassa. Koeajamaan ja vertaamaan jos pääsisi.

Reitistä sen verran, että alkupätkä 21km on siirtymiä ja polkupätkiä vuorotellen, loppu 12km hyvää, joskin rankkaa teknistä (patikka)polkua. Suosittelen! Seuraavalla kerralla kyllä viedään autolla romut etukäteen laavulle – sanopa puristit mitä tahansa - , jotta mukavampi kevyellä setillä liikkua ja onpahan sitten useampikin saunakalja kuin se yksi :) ja vichya tietty kans :)

J.Kottenberg
14.06.2016, 12.38
Omakohtainen koeajo joka on riittävän pitkä ja jossa voi, niinkuin sinä teit, välillä vaihdella pyöriä, on tietysti kaikkein paras. Ja hyvä jos oma totuus löytyi.
Mutta sullahan oli ymmärtääkseni koeajossa verrokkeina läski ja 29er eikä läski vs 29+ joiden eroja olit miettimässä. Varmasti koeajosi jotain kertoi, mutta oliko se pätevä juuri läskipyörän ja 29+ vertailuun, onkin sitten ehkä vähän toinen juttu.
Mutta pääasia tietysti on että valinta on selvä ja toivotaan vielä osuu oikeaan.

Jeltsar
14.06.2016, 15.23
Nojoo, kyllä. 29+(kin) pitäisi päästä testaamaan. Mutta lähinnä siis pääsi vertaamaan, miten läski pelittää (itellä) pidemmällä reissulla. Kun sitä miettinyt olisiko siitä yhdeksi ainoaksi pyöräksi.

Läski kuitenkin tod.näk. jää varalle kuitenkin, eli n+1 mallilla menisin sittenkin. Mikä se +1 sitten on, se on vielä auki :)

zipo
22.06.2016, 20.45
What?
http://ep1.pinkbike.org/p5pb13633837/p5pb13633837.jpghttp://ep1.pinkbike.org/p5pb13633839/p5pb13633839.jpg

zipo
23.06.2016, 19.56
Onko stacheen vaihdettu 27.5 kiekot ja renkaiksi vtrax 3" taakse ja eteen 3.8" Hodag?
Mahtuuko pyörimään ?
Paljonko keskiö putosi alaspäin ja koliseeko spedut tontiin?
Mistä saa Stache7 orkkiskampiin saa bashring soveluksen?
Mitkä kehät tossa on?Paino?
Miksi ja mihin hintaan,kannataako vaivautua?

zipo
23.06.2016, 20.13
^
1.Jep 40mm kehillä ko renkaat
2.Edessä ei juurikaan ylimääräistä 3.82Hodagilla.
3.Juuri sopivasti ,Pikkasen tarkempana saa olla kampien kanssa röykkyisemmässä maastossa.
4.Pitkän etsinnän tuloksena gx:iin saa sinkulasetin jossa Sram sopiva spider 104 bdc:llä Saa 32:n ovaalirattaan bashin kanssa kiinni.Ketulinja ok vaikkei olekaan virallinen Boost.
5.Sanoisin että ovatten wtb:n tuotantoa vaikka teipeissälukee jotain muuta.
6.13.6 kg tuossa set upissa.
Ööö pitää välillä tehdä muutakin kuin ajaa......tää niin vakavaa saa olla.
Melko hämmentävä laite parin tunnin pyörittelyn perusteella.Ei ihan oikea läski muttei tavanomainen 27.5+:kaan.

PaH
23.06.2016, 20.31
Onko stacheen vaihdettu 27.5 kiekot ja renkaiksi vtrax 3" taakse ja eteen 3.8" Hodag?
Mahtuuko pyörimään ?
Paljonko keskiö putosi alaspäin ja koliseeko spedut tontiin?
Mistä saa Stache7 orkkiskampiin saa bashring soveluksen?
Mitkä kehät tossa on?Paino?
Miksi ja mihin hintaan,kannataako vaivautua?

Onha tosa 27.5 kiakot. Veekumi takanassa ja hodari eessä jep. Noi ku vaihtaa weeteebeen kumiloisiin niin kulkee kovemmin.
Mahtuu mut ahasta, keulassa ei käpy mahu väliin.
Keskiön korkeus noin juurinkin jees, aina ne kammet kolisee. Semmonen välläri et ei kampiloisia tarttee hirmusti veivata auttaa. 32x19 esmes, muista joutaa luopua.
Bäshi näyttää ihan yyberbikeltä, mut tää on nyt arvaus. Aina jostain saa, jos ei muute niin rahalla.
Kehien oranki väritys sanoo et scott, mut voi noi olla kiinalaiset teipatutkin. Hirmuiset ankkurit noi on kumminkin.
27.5 tai sama plussana on ihan b-s, ei kanata. Markkinamiästen juttusia. 26 on se the juttu. Usko poies.
Jos haluu vartiks uutuus-efektin niin sit, muuten kyseenalainen keissi. Hintaan en ota kantaa, se mitataan rahalla jota painetaan teollisesti koko ajan jossain.
Ei kannata. Oikeesti. Tosa tangossakaan ei oo tarpeeks bäkswiippiä.

edit: v*tu, kerkes vastata itte ittelleen kun oheistoiminta vei aikaa; mut olkoon ...

edit2: plussapuustikeulat ommuute ihan p*rseestä - nakkasin tänäpänä yhen kiinni juustopöörään ja hetki ekalla vartin testilenkillä kastu läpimäräks.

zipo
23.06.2016, 21.44
Kävin rullailemassa verrokiksi 27.5 keulalla.Melko tämäkkä versio tälläsessä härötimessä.
Stongan kun vaihtoi sweepilliseen homma alkoi sujua entiseen malliin.btw.Vihdoin löytyi stemmi jossa kuituinen Jones pysyy säädöissä niin dropeissa kuin muissakin rytinöissä.
Yllättäen 20/20 jäänyt hyllylle.
http://ep1.pinkbike.org/p5pb13637166/p5pb13637166.jpg

Garymies
03.07.2016, 21.22
Ilmestyi tänään talliin Farley 5 runko (2016) ja nyt pitäis löytää tuohon sopiva kuitukeula 15/150mm läpiakselille. Onko muita hyviä vaihtoehtoja kuin Bontrager haru ja mistä semmoinen kannattaa hommata?

Yarzan
03.07.2016, 21.45
Ilmestyi tänään talliin Farley 5 runko (2016) ja nyt pitäis löytää tuohon sopiva kuitukeula 15/150mm läpiakselille. Onko muita hyviä vaihtoehtoja kuin Bontrager haru ja mistä semmoinen kannattaa hommata?

Itse hommasin Haru Pron Oulusta Suvalasta juurikin Farley 5:seen. Passaa kun nenä päähän myös ulkonäöllisesti.

Sent from my iPad using Tapatalk

Tank Driver
03.07.2016, 22.38
Kareisen Pyörähajottamo Imatralla myy myös Bontrageria, kannattaa kysyä tarjous.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Garymies
04.07.2016, 22.06
Kiitti vinkeistä. Täytyypä kysellä.

Jeltsar
07.07.2016, 00.01
Farley 9.6seen vaihtuu ensi vuodelle renkaat 27,5 x 3,8 > 27,5x 4,5. Kysymys kuuluu, mahtuuko tuleva rengaskoko vielä blutoon, jos mielii sellaisen vaihtaa keulille? Vai pitääkö vaihtaa ensitöikseen kapeammat alle bluton kaveriksi?

Jukahia
07.07.2016, 08.29
Katso niitä uusia malleja / kuvia.... Se 4.5 barbi on blutossa pyörimässä... Eli mahtuu se. Kaikki bontin paksukumit on jääny halk. Alle sen mitä ovat aluksi markkinoineet... Esim. Hodag 27,5x3.8 on 20mm halk. Pienempi kuin esim. Surly bud ja budikin sopii blutoon.

zeppo
07.07.2016, 11.23
Ei ole yhdessäkään 2017 mallissa Blutoa keulassa 27.5x4.5 renkaalla.... Täysjoustoissa on Bluto mutta niissä on tuo 3.8 rengastus. Kun tässä olen pyöräilemättä saikulla vielä pari viikkoa niin oli aikaa vähän asiaa tutkia ja ameriikan foorumilla oli joku kokeillut ja sanonut ettei mahdu - oli aluksi mahtunut pyörimään mutta lopulta kertoi että ottaa kiinni haarukkaan. Enempää tietoa en onnistunut löytämään. Suvalasta asiaa kysyin ja siellä kertoivat että mahtuu mutta jäänee nähtäväksi mikä lopullinen totuus on.

Jukahia
07.07.2016, 11.55
Juu, Ok. En löytänyt missä oon tuon nähnyt, mutta nämäkin barbin tuotantomallit ns. Pienennettiin sopimaan vähä joka 190 perään... Siis jenkit jotka renkuloita ovat jo saaneet ovat mitanneet 765mm -770mm korkeutta @(20psi)joka vielä sopii blutoon... Mutta sanosin, et jos ajeleen jollain 5-13psi painella eikä venytä kumia jollain 1,5barin paineella niin kyllä sen blutossa pitäs pyöriä. Sopii minulla jopa täysjouston peräänkin :p

zeppo
07.07.2016, 12.48
Nähtäväksi jää mahtuuko, tosiaan yksi raportoitu kokeilu on jonka mukaan ei mahdu @ 9psi.

J.Kottenberg
07.07.2016, 13.00
Itsekin olen lueskellut että jenkkilässä on käyttäjät Barbegazeja jo vuoden vaihteen jälkeen hommailleet ja testailleet mutta ihmeen kauan kestää kumien matka Eurooppaan kun vasta 20-22.8 ovat tietääkseni saatavilla.

Jeltsar
07.07.2016, 19.30
Kiitos vastauksista! Saman vastauksen sain tällä välin valmistajalta, että ei mahdu. Lienee parempi vaihtaa suosiolla 3.8" bluton kaveriksi ainakin eteen.

Jeltsar
07.07.2016, 23.51
Jännä sinänsä kun rengaskoko vakiona ei enää anna myöden blutolle ja samalla farley 9 jää pois. Vähän näyttää siltä, että blutoa ei enää kannatettaisi. Ja juuri kun itse olin siihen siirtymässä...

Läskimasa
07.07.2016, 23.59
^ Laita vaikka Wren tai Lauf.

PK1
08.07.2016, 00.43
Toisaalta isoa rengasta Bluton kanssa ei tarvitse kuin suolla tai hangessa, joten sillä Hodagillakin pärjää hyvin. Tai laittaa 26 vanteen ja vaikka Budin niin on leveyttä etukumillakin.

Jeltsar
08.07.2016, 13.32
Noh, kerkesin bluton tilata bike24 tarjouksesta. Laufin tiesin ja hinnan myös, wren onkin uutuus.

Mut joo, hodagi ainakin eteen, sillä mennään.

Liikuva shikaani
08.07.2016, 18.06
Mihin hintaan Blutoa on irronnut?

Miekkari
11.07.2016, 21.55
Tuli hankittua femma. Kasi saa luovuttaa kehät, bluton, voimansiirron ja muita nippeleitä.

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

sillimestari
19.07.2016, 22.56
Koska 2017 mallit tulevat myyntiin?

zipo
20.07.2016, 11.21
Jousto EX elokuun alussa ja jäykkisläskit syyskuun loppupuolella.
Pari vuotta sitten ei voimut luottaa pätkän vertaan mihinkään fatbike specifiktuotteen markkinoille tulemiseen,Nykyisin on tilanne parempi tai ainakin voi ostaa lähes vastaavan tuoteen jos sitä
#1 vaihtoehtoa ei vaan kuulu ja näy lupauksista huolimatta.Pääsee ainakin ajamaan peukalon imemisen sijaan jos niiku oikeesti haluu ajella.

oivu
25.07.2016, 21.23
Miten päin eturatas tulee farley 9.6? Soitin liikkeeseen ja sanoivat että raceface teksti ulos mutta kun katson omia kuvia niin siinä olis toisin päin.

Ski
25.07.2016, 21.24
Koska 2017 mallit tulevat myyntiin?
Yks EX vaaleansininen tai turkoosi on Pyörä-Suvalassa Oulussa lattialla. 19.5 Runkoinen.
http://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s750x750/sh0.08/e35/13741196_143946202705128_882220943_n.jpg?ig_cache_ key=MTMwMjMxMTE4NDE1MzkzNDM4MQ%3D%3D.2

zipo
25.07.2016, 22.55
Miten päin eturatas tulee farley 9.6? Soitin liikkeeseen ja sanoivat että raceface teksti ulos mutta kun katson omia kuvia niin siinä olis toisin päin.
9.6 ja 9.8 on 170mm kampisetti ja 197 mm thrubolt perä.
Ei onnistu direct mount ratas niin ettei se olisi flipattu eli olet itse oikeassa ja liike väärässä.
Race face teksti keskiön puolelle,Huomaat kun tarkistat ketjulinjan ja sen kuinka lähelle takahaarukaa 30 piikkinen eturatas asettuu.

pääpyörällä
29.07.2016, 22.00
Mitä mieltä olette tuosta Farleyn runkogeometriasta? Olen 164cm pitkä, inseam jotain 74cm. Kävin kokeilemassa 17.5" farleytä ja tuntui aika hyvältä, ei niin isolta kuin luulin. Koeajo oli lyhyt ja eka koeajo ikinä fatbikesta eikä 15.5" ole täällä Kuopiossa tarjolla koeajoon. Tuntui tuo 9.6 ketterältä kokoisekseen. Mietin vaan että voiko tuo silti olla liian iso koko? Aika hyvä tarjous oli tuosta demopyörästä.

jpf
30.07.2016, 10.20
^Uskaltaisin sanoa, että 17.5-tuumainen saattaa olla hieman iso koko. Olen 180 cm ja pitkän ämpyilyn jälkeen päädyin itse 17.5-tuumaiseen Farley 9.6:een.
Viime vuoden lokakuusta alkaen olen ajanut noin 5200 km kaikenlaisilla alustoilla, eikä pyörä ole oikeastaan missään vaiheessa tuntunut liian pieneltä. Toisaalta, tuskinpa 19.5-tuumainenkaan olisi tuntunut liian isolta.

zipo
30.07.2016, 10.48
173cm.Tällähetkellä Stache 18.5" ja 19.5" Farley 9.8 käytössä.
Stemmit ja stongat vaihtelee fiiliksien mukaan. 9.8:ssa orkkis set-up OK.
Pitäisi hankkia toinenkin härötanko....
http://cdn2.bigcommerce.com/n-d57o0b/6jcqg/product_images/uploaded_images/hbar-positions-anim-v2.gif?t=1417710769

,

Pexxi
30.07.2016, 11.35
Mitä mieltä olette tuosta Farleyn runkogeometriasta? Olen 164cm pitkä, inseam jotain 74cm. Kävin kokeilemassa 17.5" farleytä ja tuntui aika hyvältä, ei niin isolta kuin luulin. Koeajo oli lyhyt ja eka koeajo ikinä fatbikesta eikä 15.5" ole täällä Kuopiossa tarjolla koeajoon. Tuntui tuo 9.6 ketterältä kokoisekseen. Mietin vaan että voiko tuo silti olla liian iso koko? Aika hyvä tarjous oli tuosta demopyörästä.

Sent from my iPhone using TapatalkKokemukset toisesta merkistä eli Spessusta mutta varmaan samat koot noin suunnilleen. Pituutta taitaa kolmisen senttiä enemmän ja vaikka eka pihapyörittelyssä isompi tuntui ihan hyvältä niin lopulta ostaja päätyi pienempään kun pääsi sitäkin kokeilemaan eli ei ollut heti koottuna mutta myyjä pisti pikaisesti koeajokuntoon. Ja on ollut tyytyväinen ettei valinnut isompaa. Kyllä melkein kannattaisi päästä kokeilemaan sitä pienempääkin jos tarkoitus hankkia pyörä pitemmäksi aikaa.

Käytiin siis kokeilemassa Farleytakin mutta kun sitä ei ollut pienimmässä koossa niin ei uskaltanut sokkona sitä ostaa eikä sitten isompaakaan. Muistaakseni aika saman tuntuisia olivat kun itselle oli toi isompi just sopiva.

Grandi66
30.07.2016, 12.45
Itse olen 188 ja ajam 19,5- tuumasella, pitkät jalat ei mahtunut pienempään kokoon, 92,5 inseam.

Miekkari
30.07.2016, 15.50
Täällä 171cm ja 17,5" farley sopii kuin nenä päähän. En tosin ole ajomielessä kokeillut isompaa, pienempää koeajoin ja siinä oli liian pieni ohjaamo, polvet otti kiinni stongaan.

Tonii
30.07.2016, 16.58
167cm pituutta ja 17.5" farley tuntuu hyvältä. Stemmin saatan vaihtaa hieman lyhyempään kun tykkään pystymmästä ajoasennosta :)
Parempi puolisko 164cm ja samoilla pyörillä ajanu, 4 trekkiä ollu 17.5"koossa, osassa lyhyempi stemmi toisissa vakio kokoonpano.

Läskimasa
30.07.2016, 23.25
Olen 164cm pitkä, inseam jotain 74cm. Kävin kokeilemassa 17.5" farleytä ja tuntui aika hyvältä, ei niin isolta kuin luulin. Koeajo oli lyhyt ja eka koeajo ikinä fatbikesta eikä 15.5" ole täällä Kuopiossa tarjolla koeajoon.

Mietin vaan että voiko tuo silti olla liian iso koko?
Mikäs siinä jos ei munat osu turhan helposti vaakaputkeen. Kokeile liikkua päällä ja kuvittele että joskus ylämäessä joudut pudottautumaan satulasta. Sais siinä mieluummin se min. 10 cm jäädä tasamaalla seistessä väliin satulan edessä seisoessa.

Farleyssä aika pieni standover, joten saattaa nippanappa riittää. Mut äkkiseltään tuntuis S sulle sopivammalta.

jcool
31.07.2016, 18.29

Kantsii jättää tilaa, että voi stemmin lyhentää. Parantaa ohjausta reilusti, mieti vielä se. Mä olen noin 173cm ja sopiva ohjaamo lyhyemmällä stemmillä. Kaveri ajaa samalla koolla ja stemmillä, sekä on noin 170cm. Minulla aluksi ohjaamo "ahdisti" lyhyellä stemmillä, mutta nyt olen jo tottunut. Itse veikkaan, että voi olla silti karvan verran iso runko.

Käy vielä kerran ajamassa ja mieti haluatko välillä "rötköttää" satulassa :-) Mä itse makaan takana siirtymäpätkillä, jotta persus kestäis paremmin. Maastossa asento palaa automaattisesti takaisin pystömpään. Fatboyssa minulla oli aikoinaan etupainoisempi asento ja tehokkaampi, mutta ei niin herkkä ja ketterä, kuin nykyisessä Farleyssa.

Dalmore
31.07.2016, 21.41
Noissa Farleyssa ja ilmeisesti muissakin Trekeissä, joissa Gary Fisher on ollut mukana on vähän outo tuo koon ilmoitustapa. Esim. tuo ilmoitettu 17,5"(jota kukaan ei osannut selittää mihin se viittaa) on todellisuudessa runkoko 16,5" actual framesize kuten geotaulukoissa ja satulaputkessa ilmoitetaan. Meidän perheessä toinen läskeilijä on tuon 164 cm ja tuo 17,5 ostettiin kun se 15,5 oli onnettoman pieni. Tuossa geot, huomaa tuo actual framesize maininta http://www.hi5bikes.fi/netta/imgl/Trek_Farley_sizing.jpg

Jeltsar
31.07.2016, 21.43
Tuli päivitettyä viitos-farley 9.6seen. Samalla vaihtui kesäksi 100mm bluto keulille. Pituutta 178 ja inseam n.80. Runkokoko edelleen 17.5, aloin miettimään olisiko sittenkin pitänyt olla 19.5.? Noh, polvet ei ainakaan kolise ja "munavaraa" vaakaputkeen n.6cm. Että kaiketi tuo kuitenkin ihan sopiva on. Ainakin ketterä käsitellä eikä tuo nyt tunnu, että tangon yli heittäisi.

Vähän vaan kans harkinnut lyhyempää stemmiä. Minkähän verran kärsisi lyhentää vakiosta? Vakio on 80mm nousun myötäisesti mitattuna (ja 75 on vaakatasossa mitattuna).

Volvospede
01.08.2016, 15.19
Tuli päivitettyä viitos-farley 9.6seen. Samalla vaihtui kesäksi 100mm bluto keulille. Pituutta 178 ja inseam n.80. Runkokoko edelleen 17.5, aloin miettimään olisiko sittenkin pitänyt olla 19.5.? Noh, polvet ei ainakaan kolise ja "munavaraa" vaakaputkeen n.6cm. Että kaiketi tuo kuitenkin ihan sopiva on. Ainakin ketterä käsitellä eikä tuo nyt tunnu, että tangon yli heittäisi.

Vähän vaan kans harkinnut lyhyempää stemmiä. Minkähän verran kärsisi lyhentää vakiosta? Vakio on 80mm nousun myötäisesti mitattuna (ja 75 on vaakatasossa mitattuna).

Samoilla pituusmitoilla otin tuon pykälää isomman eli 19,5 ja lyhensin stemmin 50mm pituiseksi. Ja aivan loistava yhdistelmä. Kaverilla on tuo 17,5 ja se on tosi pienen tuntuinen. Mutta kyllähän silläkin ajaa.

J.Kottenberg
01.08.2016, 16.37

Jos olet ajatellut lyhyempää stemmiä niin ei vaikuttaisi pyörä olevan liian pieni sinulle.

Jos jotain normistemmiä, +\- 6ast. joka on "ylöspäin" (ja keulakulman vaikutus vielä päälle) kovin paljon lyhentää niin menee ohjaustanko sitten myös huomattavasti alaspäin. Joten jos et muuta tee, kuten riser-tanko tai jyrkkäkulmainen stemmi niin sentti tai max kaksi voisi stemmin lyhentämisessä olla paikallaan. Tämä tietysti vain jos ajoasento nykyisellään ei tunnu liian pystyltä.

Jeltsar
01.08.2016, 19.42
No perkale. Ehkäpä jätän stemmin suosiolla lyhentämättä kun menee näinkin.

J.Kottenberg
01.08.2016, 22.18
Kannattaa melkein ensin ajella ainakin muutama viikko erilaisissa paikoissa ennenkuin tekee muutoksia ohjaamossa niin paremmin tietää onko jotain oikeasti pielessä vai onko vain vähän eri kuin jossain vanhassa kulkineessa ja kun siihen uuteen vähän tottuu niin onkin parempi kuin vanha.

Ja toi mainitsemasi 6cm kassitusvaraa yläputkeen ei ole yhtään liikaa joten ainakaan yhtään korkeampaa eli lisää standoverhigh omaavaa runkoa en ainakaan itse valitsisi.

fättärix
02.08.2016, 00.09
Onko kukaan laittanu F5:een runkolaukkua? Onko jotain tiettyjä malleja jotka sopii vai pitääkö teettää?

pääpyörällä
02.08.2016, 08.51
Jep, 74 inseamilla ei jää kyllä 6cm rungon ja haarojen väliin millään runkokoolla. Tosiaan täällä ei tuota 15,5" pääse ajamaan mutta jos tilaa netistä ja maksaa Paypalilla niin takaisinlähetys ei maksa mitään. On siinä tietysti oma vaiva paketoida fillari. Kuitenkin suurin osa puoltaa täälläkin tuota pienempää runkokokoa. Ehken tuo F5 olis harkinnassa Fun Cornerista sais 1499e..

pääpyörällä
02.08.2016, 08.54
Se olikin 1599e tuo f5, muistin väärin

Jeltsar
02.08.2016, 14.24
Kannattaa melkein ensin ajella ainakin muutama viikko erilaisissa paikoissa ennenkuin tekee muutoksia ohjaamossa niin paremmin tietää onko jotain oikeasti pielessä vai onko vain vähän eri kuin jossain vanhassa kulkineessa ja kun siihen uuteen vähän tottuu niin onkin parempi kuin vanha.

Ja toi mainitsemasi 6cm kassitusvaraa yläputkeen ei ole yhtään liikaa joten ainakaan yhtään korkeampaa eli lisää standoverhigh omaavaa runkoa en ainakaan itse valitsisi.

Jees. Hassusti jäi 19,5 koeajamatta kun vaihtoivat polkimet suoraan tähän 17,5.

Nyt kun mittoja katsoin, niin 19,5 olisi ollut 4cm pidempi vaakaputki (vaiko reach), jonka olisi vuorostaan voinut lyhentää stemmistä.

Mutta kylläpä se näinkin menee, joka tapauksessa ihan eri vehje kuin F5. Kunhan pääsee yli "stemmifiksaatiosta" :)

zeppo
02.08.2016, 15.43
Onko kukaan laittanu F5:een runkolaukkua? Onko jotain tiettyjä malleja jotka sopii vai pitääkö teettää?

http://i130.photobucket.com/albums/p241/puuhis/farley_runkolaukku_zpsgmobetu3.jpg (http://s130.photobucket.com/user/puuhis/media/farley_runkolaukku_zpsgmobetu3.jpg.html)

Tuossa on oma runkolaukku jonka hommasin lopulta ebay:stä, hintaa jäi palttirallaa 70 Euroa lähetyskuluineen. Lisätietoa löytyy http://www.blackburndesign.com/en_eu/bags/outpost-frame-bag-large.html

Eli tuo oma laukku on large malli ja kuvan pyörä on 21.5" rungolla, ilmeisesti tulee ahdasta jos kyseessä on pienempi runko. Mutta tuosta mallista löytyy myös medium koko. Laukku aukeaa isommaksi avaamalla alin vetskari. Itse olen ollut laukkuun tyytyväinen, reppu selässä on nyt taaksejäänyttä elämää lenkeillä ja työmatkoilla.

EDIT: Niin ja pyörä on Farley 9 ja oletan rohkeasti että runko olisi sama kuin 5:ssä.

fättärix
02.08.2016, 16.37
Jäi tosiaan mainitsematta rungon koko 17,5. Ei kovin iso mahdu tuohon runkoon.

fättärix
02.08.2016, 17.20
Instassa törmäsin kuvaan missä näyttäis olevan sopivan näköinen runkolaukku, tiedä sitte onko itse tehty vai tehdastekoinen...
https://www.instagram.com/p/BCkd9pLyZqM/?taken-by=gilbelane

zeppo
02.08.2016, 18.20
Tämä medium koon versio tuosta laukusta varmasti mahtuu: http://www.blackburndesign.com/en_eu/bags/outpost-frame-bag-medium.html

Katso tuota 'details' välilehteä, siinä näkyy mitat ja tuo on 5cm lyhyempi kuin tuo large. Tuon instagramin laukku lienee omatekoinen mikä ei ole ollenkaan hassumpi - aina kun käsin tehdään niin kaupan tuotteet jää toiseksi. Oikeasti.

Volvospede
02.08.2016, 18.30
Onkos muilla liikkunu omia aikojaan noi säädetttävät dropoutit? mä rupesin ihmettelee kun ketjut rupes pitää veto päällä enempi ääntä kuin aikaisemmin ja jopa putos isolta takarattaalta kun pyöritti polkimia takaperin. Ei ollu kyllä aikasemmin putoillu. Sitten huomasin että rengas ei oo keskellä takahaarukkaa ja tarkemmin tutkittuna ei ollu vanteen rihtauksesta kiinni vaan siitä että vanne on vinossa. Useita millejä oli ketjun puoli lyhempänä kun toinen puoli maksimipituudessa. En mitannu mut 3-4mm ainakin.

Eli kannattaa tarkistaa että ne akselivälin säädöt on kohdallaan, eikä luottaa että ne on alun perin kohdallaan tai että ne muovinpalat estäis akselia liikkumasta eteenpäin kun ketju kiristyy.. Ei nimittäin estä! :-)

fättärix
02.08.2016, 18.53
Tämä medium koon versio tuosta laukusta varmasti mahtuu: http://www.blackburndesign.com/en_eu/bags/outpost-frame-bag-medium.html

Katso tuota 'details' välilehteä, siinä näkyy mitat ja tuo on 5cm lyhyempi kuin tuo large. Tuon instagramin laukku lienee omatekoinen mikä ei ole ollenkaan hassumpi - aina kun käsin tehdään niin kaupan tuotteet jää toiseksi. Oikeasti.

Kattelin tuota blackburnin laukkua ja se on n.5cm liian pitkä.

zeppo
02.08.2016, 19.19
Aika yllättävää että 5:n runkokolmio on noin pieni. Kattelin noita runkojen mittoja 5 vs 9 ja on niissä eroja muttei kyllä paljoa, eli näiden 'laukkumittojen' mukaan sulla olisi 10cm lyhyempi tuo yläputki - voiko olla mahdollista vaikka huomioidaan runkojen kokoero 17.5" vs 21.5"? Kun mulla mahtuu tuo iso ja se on 5cm pitempi kuin medium ja sulla jää tuo medium 5cm liian pitkäksi.

No, kyllä maailmaan mahtuu muutakin ihmeteltävää :).

Edit: Ei kun 10 cm lyhyempi yläputki - on tää matematiikka sitte vaikeaa. Korjattu tuohon ylös.

zeppo
02.08.2016, 22.03
Fättärix: Kuinka pitkä on tuo Farley 5:n rungon yläputki mitattuna "kolmion sisältä"?

Läskimasa
02.08.2016, 23.19
No perkale. Ehkäpä jätän stemmin suosiolla lyhentämättä kun menee näinkin.
Tilaa iibeistä joku kiinalainen vitosen stemmo kokeiluun ja mallaile miltä tuntuu. Jos tykkäät niin sitten kunnollinen samoilla mitoilla tilalle, jos et niin et oo menettäny käytännössä mitään kun joku ostaa sulta sen omakustannehintaan pois.

fättärix
02.08.2016, 23.30
Fättärix: Kuinka pitkä on tuo Farley 5:n rungon yläputki mitattuna "kolmion sisältä"?

42cm

Jeltsar
02.08.2016, 23.34
Tilaa iibeistä joku kiinalainen vitosen stemmo kokeiluun ja mallaile miltä tuntuu. Jos tykkäät niin sitten kunnollinen samoilla mitoilla tilalle, jos et niin et oo menettäny käytännössä mitään kun joku ostaa sulta sen omakustannehintaan pois.

No mutta tuohan oli kerrassaan loistava idea, tattista!

fättärix
03.08.2016, 14.37
Onko kukaan löytäny F5 17,5 kokoiseen sopivaa runkolaukkua?

brilleaux
03.08.2016, 14.39
https://www.revelatedesigns.com/index.cfm/store.catalog/frame-bags/fullframebags
Mittoja löytyy myös sivulta. Laatutuotteita, hintansa arvoisia.

Samaa saa myös Salsan logolla:
http://salsacycles.com/components/category/frame_bags/2014_salsa_fatbikes_hardtails_frame_bag

Mittoja:
http://salsacycles.com/files/tech/Salsa_Frame_Bag_Sizing.pdf

Tämä on myös kätevä lisä pikkurojulle:
https://www.revelatedesigns.com/index.cfm/store.catalog/cockpit/GasTank

Edit: Ja kokolailla edukkaimmat hinnat saattaa olla tuolla:
http://www.singlespeed.nl/catalog/index.php?cPath=143_144

fättärix
03.08.2016, 16.14
https://www.revelatedesigns.com/index.cfm/store.catalog/frame-bags/fullframebags
Mittoja löytyy myös sivulta. Laatutuotteita, hintansa arvoisia.

Samaa saa myös Salsan logolla:
http://salsacycles.com/components/category/frame_bags/2014_salsa_fatbikes_hardtails_frame_bag

Mittoja:
http://salsacycles.com/files/tech/Salsa_Frame_Bag_Sizing.pdf

Tämä on myös kätevä lisä pikkurojulle:
https://www.revelatedesigns.com/index.cfm/store.catalog/cockpit/GasTank

Edit: Ja kokolailla edukkaimmat hinnat saattaa olla tuolla:
http://www.singlespeed.nl/catalog/index.php?cPath=143_144

Kyllä noita sivuja on tullu selailtua, ei vaan nuo koot tahdo mennä yksiin 17.5 rungon kanssa. Kun ei tiedä miten tommonen relevaten muutaman sentin liian iso laukku istuu..

Ski
03.08.2016, 19.06
Bikepack.pl tekee mittojen mukaan

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

Grandi66
03.08.2016, 19.17
Revelaten laukku tulossa F5 19,5" runkoon.

Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla

Grandi66
03.08.2016, 19.19
http://www.highmobilitygear.com/Mobile/MBSCCatalog.asp

Tuolta tilasin, on edullisempia ku hollannissa.

Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla

fättärix
03.08.2016, 21.02
Bikepack.pl on myynyt "eioota" jo pitemmän aikaa, Relevaten satulalaukun tilasin tuolta highmobilitystä. Runkolaukun osalta ajattelin selvitä pienemmälllä budjetilla, koska se ei välttämättä sovi seuraavaan tulevaan pyörään. Tilasin Iberan halpislaukun, kun koko näyttäis sopivan omaan runkoon aika lähelle.

Miekkari
04.08.2016, 20.44
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160804/6bddd45e0bc4a640760ad652b53f7bf3.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20160804/4f2c43ace64cdcaf8b3348de4067857b.jpg Jäsen zipo kasasi mulle 50mm mulefutit 150mm etuselle ja 197mm perälle.

Mokka
04.08.2016, 22.23
Onkos nämä nyt 29+? Kerroppa ajokokemuksista! Joskus olisi kiva testata tuollaista settiä. Itsellä vähä mietinnässä jos toisen vanne setin laittaa että mikäs koko se olisi.

Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla

Miekkari
05.08.2016, 16.16
Onkos nämä nyt 29+? Kerroppa ajokokemuksista! Joskus olisi kiva testata tuollaista settiä. Itsellä vähä mietinnässä jos toisen vanne setin laittaa että mikäs koko se olisi.

Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla
Pikaisen ajelun jälkeen totean seuraavaa:

- Kiihtyy helpommin
- Voi ajaa isommalla vaihteella kokoajan
- Ketterämpi/nopeampi ohjaus
- Rullaa paremmin
- Helpompi ajaa kovaa tuttuja baanoja
- Ei yhtä pehmeää kyytiä kuin läskillä, joutuu ajaa putkelta enemmän jos kovaa ajaa.
- Pito ei yhtä hyvä kuin läskillä (takana nyt melkein loppuunajettu chupa)

Lisää kun pääsee taas sotkemaan.

juho_u
08.08.2016, 18.34
Nyt alkaa farley näyttämään läskiltä
http://i1248.photobucket.com/albums/hh498/juhouosukainenju/20160808_161735_zpsigqqdkju.jpg (http://s1248.photobucket.com/user/juhouosukainenju/media/20160808_161735_zpsigqqdkju.jpg.html)

http://i1248.photobucket.com/albums/hh498/juhouosukainenju/20160808_161520_zpshuqvk16z.jpg (http://s1248.photobucket.com/user/juhouosukainenju/media/20160808_161520_zpshuqvk16z.jpg.html)

http://i1248.photobucket.com/albums/hh498/juhouosukainenju/20160808_161451_zpsbmufjmed.jpg (http://s1248.photobucket.com/user/juhouosukainenju/media/20160808_161451_zpsbmufjmed.jpg.html)

http://i1248.photobucket.com/albums/hh498/juhouosukainenju/20160808_161743_zpsjgigvfug.jpg (http://s1248.photobucket.com/user/juhouosukainenju/media/20160808_161743_zpsjgigvfug.jpg.html)

a-o
08.08.2016, 20.27
^Paljonko muhkumpi kumi painaa? Luvattu paino oli kaiketi samaa luokkaa Hodagin kanssa.

juho_u
08.08.2016, 21.52
Ei muistettu punnita. Kiire oli saada alle, mutta silti täpärillä kävin lenkillä.

Nyt halutaan trekiltä 4.8" 27.5 kumia, selainen just saattaisi mahtua.

J.Kottenberg
08.08.2016, 22.49
^^^Onko noi 27.5x4.5 Barbegazit fillarin mukana tulleita vai oletko jostain kaupasta onnistunut jo ostamaan?

juho_u
08.08.2016, 22.55
Hovikauppiaalta��. Klo18 tuli ilmoitus, että noita kumeja saa, niin klo 21 kumit oli tilauksessa.

J.Kottenberg
09.08.2016, 12.04
Kun ehdit mitata niin kiinnostaisi paljonko on uutukaisella Barbegazilla halkaisijamittaa(korkeutta) ja leveyttä?

Miekkari
09.08.2016, 12.05
Tuommoinen 27.5x4.8 vois olla voittajan valinta talveksi? Osaako joku kertoa tietämättömälle kuinka iso ero ulkohalkaisijassa on vrt 29x3?

Sent from my iPad using Tapatalk

Tonii
10.08.2016, 12.19
Varsinaisesti ei nyt liity tähän topiciin mutta kuitenkin merkki ja suunta sama? Eilen pyörähti postista tuommonen farleylle kaveriksi. Kokemuksista ei osaa vielä sanoa mitään, pitää vähän testailla ja vertailla kun lähtee ens kerran molemmat pyörät lenkille 😀

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160810/421b00a7af0a65ae1ed19923b73db4b1.jpg

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160810/21384540d94836f06792d5d1d67cad1b.jpg

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160810/cd737dd02e5fb7ff0e9e539f027218a6.jpg

Pipo
10.08.2016, 14.56
Varoitan että Stachen jälkeen Farleylle voi olla vaikea keksiä oikein mitään käyttöä...no paitsi ehkä umpihankiajeluun. Kyllä se siinä on parempi...

Hymiö.

Tonii
10.08.2016, 15.06
Joo farley taitaa jäädä enempi talvikäyttöön. Paremmalle puoliskolle tuo stache tuli hommattua, tai ainaki sitä tekosyynä olen käyttänyt, mutta saatan tuota itsekin hieman lainata 😅

Han$a
16.08.2016, 19.05
Tösös,

Ois ajankohtainen remontti tiedossa eli etuhampin vaihto. PIkaisen vilauksen perusteella ei näin äkkinäisesti osaa kyllä ilman neuvoa alkaa vaihtamaan! Minkäsortin työkaluja tuohon tarvii? ulosvetäjää jne.. 9.6 farley ja orkkis osilla.

eagle
16.08.2016, 20.34
^ Racefacen kammet pitäisi irrota ihan kuusiokololla..

Han$a
16.08.2016, 23.08
^ Racefacen kammet pitäisi irrota ihan kuusiokololla..

Ei lähe ihan niin yksinkertaisesti, joku ulosvetäjä pitää olla ja vielä jokin toinen avain. Koitettiin tänään paikallisessa myyjän kans vähän katsella miten saapi kammet irti. Suosiolla taidan viedä ammattilaiselle ja saa vaihtaa, pitää sitten kysyä tarkemmat ohjeet huollosta, jotta jatkossa onnistuu itselläkin kyseinen vaihto.
Kyllähän nuo monessa lähtee pelkällä kuusiokololla, tämä on näemmä hieman monimutkaisempi.

misopa
16.08.2016, 23.11
Kuusiokolo riittää jos RF:n EXI kammet, muutoin tarvii myös ulosvetäjän ja keskiötyökalun jolla irroitetaan rattaan kiinnitysmutteri.

Eli nämä:
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Tyokalut/Kammen-ulosvedin-2000023875/
Ja
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Tyokalut/Keskiolaakerin-asennustyokalu-2000023876/

Taisi 9.6 olla RF:n Affect kammet joissa ei ole tuota EXI-systeemiä, joten noilla pitäisi onnistua..

Han$a
17.08.2016, 00.59
Kiitos misopa.
Onko nuo bilteman työkalut mistään kotoisin? Motonetissa vissiin samoja työkaluja, mutta hinta heti eri!
Onko tuossa irroitusoperaatiossa mitään ihmeellistä mitä huomioida?

misopa
17.08.2016, 10.53
Eipä mitään. Eiköhän noillakin homma hoidu, kun eivät ole kuitenkaan älyttömän tiukassa kiinni.

Eipä tuossa irroituksessa mitään ihmeellistä ole, ensin kuusiokololla se kammen "mutteri" auki, jonka jälkeen kierretään ulosvetäjä kiinni kierteisiin ja sitten ulosvetäjän kampea pyörittämällä kampi alkaa irrota.

oivu
18.08.2016, 16.55
Hovikauppiaalta😆. Klo18 tuli ilmoitus, että noita kumeja saa, niin klo 21 kumit oli tilauksessa.

Mistä näitä sitten saa tilata? Ei ainakaan trekiltä löydy vielä..

Han$a
18.08.2016, 20.14
Kuusiokolo riittää jos RF:n EXI kammet, muutoin tarvii myös ulosvetäjän ja keskiötyökalun jolla irroitetaan rattaan kiinnitysmutteri.

Eli nämä:
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Tyokalut/Kammen-ulosvedin-2000023875/
Ja
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Tyokalut/Keskiolaakerin-asennustyokalu-2000023876/

Taisi 9.6 olla RF:n Affect kammet joissa ei ole tuota EXI-systeemiä, joten noilla pitäisi onnistua..

Nyt on remontti meneillään ja täytyy kyllä sanoa että on pikkuisen tiukassa tuo ulosvetäjällä otettava pultti. Loppuu usko ja uskallus ennenku tuon saa auki.
Onko nuissa jokin lukite vai onko menetelmät sittenkin väärät?

misopa
18.08.2016, 20.55
Ulosvetäjällähän ei varsinaisesti vedetä mitään pulttia pois, vaan itse kampi. Auttaiskohan tämä video:
https://m.youtube.com/watch?v=ZR2r3oRy7Vs

Han$a
18.08.2016, 22.07
Joo eipä se ollu ku liian ohut tuo bilteman ulosvetäjän pultti. Ei ota kierteisiin ollenkaan se kirkas pultti. Tumma on oikean kokoinen ja menee kampeen kiinni.

Han$a
19.08.2016, 15.42
http://www.parktool.com/product/crank-puller-for-splined-cranks-ccp-44

Tollanen ulosvetäjä löytyi ja sillä lähti.

janip
22.08.2016, 16.12
Mistä saisi tilattua pari vuotta vanhaan Farley 6:een xx1 vapaarattaan? Kyseessä siis orkkis takakiekko.

Kruunu
23.08.2016, 00.22
Pikaisen ajelun jälkeen totean seuraavaa:

- Kiihtyy helpommin
- Voi ajaa isommalla vaihteella kokoajan
- Ketterämpi/nopeampi ohjaus
- Rullaa paremmin
- Helpompi ajaa kovaa tuttuja baanoja
- Ei yhtä pehmeää kyytiä kuin läskillä, joutuu ajaa putkelta enemmän jos kovaa ajaa.
- Pito ei yhtä hyvä kuin läskillä (takana nyt melkein loppuunajettu chupa)

Lisää kun pääsee taas sotkemaan.

Noin kuukauden 29x3 renkaiden ajokokemuksen perusteella on helppo yhtyä Miekkarin tuntemuksiin. Lisäksi yksi tervetullut yllätys: jyrkissä nousuissa etupyörä pysyy paremmin maassa kuin Hodag 27,5 x 3,8 renkailla (taka-akseli etureunassa, 440mm). Pitoa on riittänyt todella hyvin kuivalla ja kosteallakin kelillä. Pehmeissä paikoissa on isompi rengas toki pitävämpi. Hieno tunne, mikä Stache koeajossa syntyi, on hyvin lähellä Farley 29x3 renkailla ajettaessa. Peräkkäin en ole päässyt pyöriä kokeilemaan, mutta Farleyn hauskuus parani kesäkeleillä roimasti 29x3 päivityksellä.

http://i67.tinypic.com/23izax1.jpg

Antza44
23.08.2016, 11.33
^Paljon kustansi nuo Ican kiekot. Dude voisi kelpuuttaa moiset myös.

zeppo
23.08.2016, 12.27
Laitetaan nyt tännekin keskusteluun tiedoksi että hi5bikes:lla on nyt tuota Maxxis:n Minionia hyllyssä 27.5x3.8. Soitin vielä ja varmistin että näin on. Näistä ajattelin tupeltaa nastarenkaat talveksi :).

Kruunu
23.08.2016, 23.08
Ican kuitukiekkosetti kustansi kuljetuksineen vajaa 600e+verot riippuen miltä myyjältä kiekkoja katsoi.

Kiekot olivat noin 500e ja kuljetus 50-100e. Ebay oli edullisin ostohetkellä ja nopean haun perusteella hinnat ovat pudonneet edelleen vahvan euron ansiosta. Todella hienoa ja ripeää asiakaspalvelua hyvällä englannin kielellä tuolta Ican suunnalta. Useamman läpilyönnin reilu 80 kg kuskin kera ovat etu- ja takavanteet kestäneet. Paineet ovat olleet edessä 0,5-0,6 bar ja takana 0,7-0,8 bar. Kiipeäminen ja kiihtyminen ovat pari napsua kevyempää, joten ainakin toistaiseksi olen todella tyytyväinen erityisesti hinta huomioiden. Pyörän painokin putosi reilun kilon 29+ kiekkosetillä alkuperäiseen Wampan 27,5 kiekkosettiin nähden (10,94 vs. 9,84)kg, ilman polkimia ja molemmissa 2x100ml NoTubes litkua.

http://i65.tinypic.com/1xxseu.jpg

Laerppi
24.08.2016, 10.38
Ican kuitukiekkosetti kustansi kuljetuksineen vajaa 600e+verot riippuen miltä myyjältä kiekkoja katsoi.

Kiekot olivat noin 500e ja kuljetus 50-100e. Ebay oli edullisin ostohetkellä ja nopean haun perusteella hinnat ovat pudonneet edelleen vahvan euron ansiosta. Todella hienoa ja ripeää asiakaspalvelua hyvällä englannin kielellä tuolta Ican suunnalta. Useamman läpilyönnin reilu 80 kg kuskin kera ovat etu- ja takavanteet kestäneet. Paineet ovat olleet edessä 0,5-0,6 bar ja takana 0,7-0,8 bar. Kiipeäminen ja kiihtyminen ovat pari napsua kevyempää, joten ainakin toistaiseksi olen todella tyytyväinen erityisesti hinta huomioiden. Pyörän painokin putosi reilun kilon 29+ kiekkosetillä alkuperäiseen Wampan 27,5 kiekkosettiin nähden (10,94 vs. 9,84)kg, ilman polkimia ja molemmissa 2x100ml NoTubes litkua.

http://i65.tinypic.com/1xxseu.jpg

Jäikö kiekot tulliin?

Kruunu
24.08.2016, 12.09
Jäikö kiekot tulliin?

Ensin tuli postissa Tullin kirje maksuohjeiden kera, jonka jälkeen verot maksamalla tulivat perille.

jpf
26.08.2016, 00.28
Kävi mielenkiintoinen episodi Farley 9.6:n takavanteen (Jackalope) navan kanssa: jossain vaiheessa kesä-heinäkuun vaihteessa aloin ihmetellä vapaarattaan jäykkyyttä taakse päin pyörittäessä, jos taka-akselin kiristi vähänkään tiukemmalle. Ajaessa mitään erityistä en huomannut ja varoiksi jätinkin taka-akselin kiristyksen hieman löysemmälle (tai ajelin toisilla kiekoilla).

Lopulta tuli vietyä fillari kauppiaalle tsekattavaksi ja syy löytyi nopeasti: vapaarattaan sisällä olevien kahden laakerin välissä on jostain tina-alumiinista tehty holkki, joka oli painunut kasaan. Kun akselin nyt kiristi vähänkään tiukemmalle, vapaarattaan ulomman laakerin päälle tuleva osa painoi jotenkin laakeria jumittaen sitä. Holkki vaihdettiin ja onneksi kustannukset menivät kivuttomasti takuun piikkiin.

Kibbe
29.08.2016, 18.23
Onko kokemuksia Farley 5 päivittämisestä 1x10 vaihteistoon? Suosituksia sopivista eturattaista?

Tonii
29.08.2016, 18.31
Farley5 tilasin hi5bikestä yhdellä eturattaalla. Tämmösen raceface nw 32 hampaisena asensivat ja lyhensivät ketjua. Väri natsaa hyvin mutta kaikki ei varmastikaan tykkää :D
Eipä tuosta osaa sanoa muutaku että itelle on välitykset riittäny työmatkalla sekä metsässä ja ketjut ei ole tippuneet kertaakaan. Omien kokemuksien perusteella ehdottomasti narrow wide ratas.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160829/c68898309050c8b29752316868fdbef2.jpg

KaleKekkonen
30.08.2016, 08.58
Onko kokemuksia Farley 5 päivittämisestä 1x10 vaihteistoon? Suosituksia sopivista eturattaista?

Itselleni laitoin 30T eturattaan / 11-40T takapakan ja hyvin pelittää.

oivu
30.08.2016, 09.24
Mites on 9.8 kuskeilla Wampa kiekot kestäneet kivikoissa?

2017 mallin 9.8:ssa on ilmeisesti myös 4,5" (?) kumit.

Mulla ei oo kestänyt. Farley 9,6 ajellaan mihin on ostettu wampan kuitu kiekot 0.55barin paineilla mennään. Joutusin korjauttamaan kehät. Mun menoon on liika leveä 65mm oli hyvä. Alkuperäinen alu taka kieko jo kertaalleen saatu takuuna uusi kuin repeytyi hitsauksesta irti.
Painoa lähti kun vaihdoin hiilikuitu kiekot 0.5kg.

Ski
31.08.2016, 12.08
Jos joku käyttää Facebookkia niin Oulussa Farley 7

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1187031808001752&id=103935429644734

Läskimasa
31.08.2016, 19.44
^ No onpahan musta, liian musta mun makuun:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/fr/cp0/e15/q65/14125492_1187031251335141_6978805962415278283_o.jp g

Han$a
01.09.2016, 21.01
^ No onpahan musta, liian musta mun makuun:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/fr/cp0/e15/q65/14125492_1187031251335141_6978805962415278283_o.jp g
Se onki batbike.

Jani Mahonen
01.09.2016, 23.07
Onpa sattunut mukava värisävy :)

Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.

hannurs
02.09.2016, 09.45
Ensihuolto Cubelle tässäkuussa. Käykö kuten autokaupoissa, vie auton huoltoon niin tilaakin uuden auton samalla reissulla :) speksien valoissa tuo trekki ois seksi

oivu
07.09.2016, 19.23
tänään se sitten tuli vihdoinkin farley 9.8 ex :)

zeppo
07.09.2016, 21.03
Mulla ei oo kestänyt. Farley 9,6 ajellaan mihin on ostettu wampan kuitu kiekot 0.55barin paineilla mennään. Joutusin korjauttamaan kehät. Mun menoon on liika leveä 65mm oli hyvä. Alkuperäinen alu taka kieko jo kertaalleen saatu takuuna uusi kuin repeytyi hitsauksesta irti.
Painoa lähti kun vaihdoin hiilikuitu kiekot 0.5kg.

Ymmärsinkö oikein että olit vaihtanut molemmat Jackalope 27.5" vanteet hiiilikuituisiin ja painoa lähti 250g / rengas? Itse mittasin piruuttani eturenkaan (jackalope 27.5" vanne jossa hodag + litkut) ja painoa tuli noin 2.9 kg. Mietin vaan että paljonko painoa kuituvanteisille renkaille tulisi....

Ja onnea uudesta ex farleystä!

oivu
07.09.2016, 21.54
Kyllä kävin vielä tarkastamassa. Eli wampa 27.5 hiilarikiekko, 3.8 hodag,litkua 2dl ja 180mm levy etukiekko painaa 2.67kg.

zeppo
08.09.2016, 12.12
Kiitos oivu! :)

Kun kerkiät, pistä meille muille kuva pällisteltäväksi uudesta Ex:stä. Millaiset on ensituntumat ekojen ajelujen jälkeen? Veikkaan että on aika mahtava peli.

J.Kottenberg
09.09.2016, 12.17
Kyllä kävin vielä tarkastamassa. Eli wampa 27.5 hiilarikiekko, 3.8 hodag,litkua 2dl ja 180mm levy etukiekko painaa 2.67kg.

27.5" Hodagithan oli alunperin 60tpi:n rungolla mutta uusien pitäisi olla 120tpi. Tiedätkö kummat sinun Hodagit on? Ja onko kumeissa mitään merkintää tpi-luvusta?

zeppo
09.09.2016, 13.37
Ihan kommenttina omasta Farley 9:stä - noissa omissa ei ole mitään mainintaa TPI:stä eli taitaa olla noita 60 tpi renkaita. Ei ole ainakaan omissa ole ollut mitään ongelmaa tubelessina, kertaakaan ei ole kumi puhjennut. Mitä etua noista 120tpi renkaista on?

Yllättävän vähän noilla Wampa vanteilla paino tippuu, itse taidan pitäytyä näissä alumiinikehissä. Pari-kolmesataa grammaa painavammat vanteet ei liene ratkaiseva tekijä kun ihan omaksi iloksi metiköissä rymyän. Jos olisin niin hyväkuntoinen että kilpailuissa kävisin niin sitten tietysti tilanne olisi toinen.

Mitä tuommoiset 'kevyet' vanteet läskipyörässä painaa renkaineen jarrulevyineen päivineen?

J.Kottenberg
09.09.2016, 16.15
Ei toki Hodag 60tpi versionakaan huono ole. Ihan mainiosti toimii monenlaisessa maastossa. Mutta vähän painavahan se on ja voisi vähän paremmin rullatakin, siis minun mielestäni. Ja 120tpi:n runko yleensä on juuri kevyempi ja myös herkemmin rullaava, joka uusissa Hodageissa pitäisi olla. Nämä parannukset sopisi minulle. Sen vuoksi kysyin.

zeppo
09.09.2016, 16.59
Ei toki Hodag 60tpi versionakaan huono ole. Ihan mainiosti toimii monenlaisessa maastossa. Mutta vähän painavahan se on ja voisi vähän paremmin rullatakin, siis minun mielestäni. Ja 120tpi:n runko yleensä on juuri kevyempi ja myös herkemmin rullaava, joka uusissa Hodageissa pitäisi olla. Nämä parannukset sopisi minulle. Sen vuoksi kysyin.

Kiitos tiedosta :)! Tuommoisesta en aiemmin tiennyt mitään....

Näyttää tuossa yläpuolella uudessa Farleyssä olevan myös 60 tpi renkaat (26x4.7).

a-o
09.09.2016, 17.28
Mulla on farleyssä speksin mukaan 120tpi renkaat. Vertasin alkuperäisen kumin painoa jälkikäteen ostetun 60tpi Hodagin painoon ja ei niissä kyllä ollut eroja.

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

J.Kottenberg
09.09.2016, 18.32
Mulla on farleyssä speksin mukaan 120tpi renkaat. Vertasin alkuperäisen kumin painoa jälkikäteen ostetun 60tpi Hodagin painoon ja ei niissä kyllä ollut eroja.

Minustakin vähän kummallinen juttu kun pitäisi olla eri rungot kumeissa (60tpi-> 120tpi) ja kuitenkaan ei eroa. Mutta eihän se tietenkään ajamista estä.

zeppo
10.09.2016, 14.20

Kattelin itsekin Farley 9 speksejä ja niiden mukaan olisi 120 tpi Hodagit. En kamalasti yllättyis jos ne oliskin 60 tpi. Toisaalta ihan sama, kilometrejä kertyy tpi lukemasta välittämättä :).

oivu
11.09.2016, 23.48
Kiitos oivu! :)

Kun kerkiät, pistä meille muille kuva pällisteltäväksi uudesta Ex:stä. Millaiset on ensituntumat ekojen ajelujen jälkeen? Veikkaan että on aika mahtava peli.

Ekana päivänä tuli 88km ja tänään 30km. Mukava peli hissitolppa toimii hienosti jousitus on kyllä aika mukava saa istua pikkasen enemmän ja ei ota niin paljoa käsiin. Pyörä painaa14.8kg litkuilla ja näyttäis olevan 60tpi kumit alla. Taitaa olla eka pyörä mihin ei tarvi päivittää mitään osaa paitsi😁. Ainut miinus on vanteiden leveys. Melkeen tilaan 65mm leveät ja 27.5tuumaset sitten voi huolella päästellä kivikossa. Kuvia en osaa laittaa tänne. Onnistuuko ihan kännykällä?

juho_u
12.09.2016, 15.28
Voi *****, farleyn runko on murtunut. Nyt katsotaan trekin takuun toiminta, jälleenmyyjällä kävin runkoa jo näyttämässä.

http://i1248.photobucket.com/albums/hh498/juhouosukainenju/20160912_141211_zpsbu4t5mds.jpg (http://s1248.photobucket.com/user/juhouosukainenju/media/20160912_141211_zpsbu4t5mds.jpg.html)

Antza44
12.09.2016, 15.44
^Oho. Paska juttu, mutta kiva, kun kerroit. Tuntuu välillä, että vain postimyyntipyörille sattuu näitä. No hoituuhan se varsinkin, jos olet eka omistaja.

Jakke81
12.09.2016, 16.57
Voi *****, farleyn runko on murtunut. Nyt katsotaan trekin takuun toiminta, jälleenmyyjällä kävin runkoa jo näyttämässä.

Näitä oli jollain jenkki foorumilla sattunut muillakin trekin omistajilla. Tosin taitaa sattua kaikille merkeille.

Kruunu
13.09.2016, 16.23
Näitä oli jollain jenkki foorumilla sattunut muillakin trekin omistajilla. Tosin taitaa sattua kaikille merkeille.

Murtumapaikka mtbr foorumilla oli vain takahaarukan yläputkien ja satulaputken risteyskohdassa (juho u lähettämässä runkokuvassa kohdassa, jossa vaalea lehti näkyy renkaan ja rungon välissä).

Antza44
13.09.2016, 16.52
^Jaa eikös se olekkaan tuossa vaakaputkessa noin 3 cm seat tuben etupuolella?

juho_u
13.09.2016, 17.09
^Jaa eikös se olekkaan tuossa vaakaputkessa noin 3 cm seat tuben etupuolella?

Antza näki oikein. Kolikolla kun koputeltiin, niin pehmeä oli. Lisäksi oli murtunut myös satulaputken takapuolelta.

Ilmankos se tuntui niin pehmeeltä.

juho_u
13.09.2016, 19.29
Voin tiedottaa kokoajan, missä mennään.

Perjantaina runko lähtee Hollantiin tarkastettavaksi, jenkeissä olivat kiinnostuneita tuosta murtumasta. Fillari on viety jälleenmyyjälle purettavaksi.

Toivottavasti jää positiiviset fiilikset.

Kruunu
14.09.2016, 09.53
Lisäksi oli murtunut myös satulaputken takapuolelta.

Sama satulaputken murtumapaikka lienee ollut kuvissa Mtbr foorumilla.

Antza44
14.09.2016, 10.51
Voin tiedottaa kokoajan, missä mennään.

Perjantaina runko lähtee Hollantiin tarkastettavaksi, jenkeissä olivat kiinnostuneita tuosta murtumasta. Fillari on viety jälleenmyyjälle purettavaksi.

Toivottavasti jää positiiviset fiilikset.Eli haluavat nähdä rungon ennen, kuin toimittavat uuden?

Oliko muuten käytössä alumiininen vai kuitu satulatolppa?

VSS
14.09.2016, 13.20

Oliko paljonkin ajettu? Onko kuvassa satulatolppa normaalissa ajokorkeudessa?

juho_u
14.09.2016, 15.20
Tolppana on trekin oma xxx kuitutolppa, mitä merkkien mukaan voisi nostaa vielä 4.5cm. Sama tolppa tulee 9.8 farleyn mukana. Kuvassa se on normaalissa ajokorkeudessa. Tuolla on ajettu arviolta 2000km. Painan 85kg, eli ei se voi siitäkään johtua.

Runko on 19.5" eli omalle 182cm mitalle just sopiva.

Tälläinen repeämä on myös,

http://i1248.photobucket.com/albums/hh498/juhouosukainenju/20160913_170355_zpsvl6bm943.jpg (http://s1248.photobucket.com/user/juhouosukainenju/media/20160913_170355_zpsvl6bm943.jpg.html)

zeppo
14.09.2016, 18.31
Etköhän ole hyvissä käsissä tuon kanssa, vahva veikkaus on että uuden rungon saat. Itse jos ostaisin hiilikuiturunkoisen niin Trekin hankkisin, eikös näissä ole runkojen osalta elinikäinen takuu. Kaveri oli ostanut hiilikuiturunkoisen maastopyörän 90-luvun alkupuolella Saksasta oltuaan siellä töissä, runko oli mennyt poikki ja pyörä jäänyt vintille. Näytti sitä tuossa taannoin ja sanoin että laitappa Trekille viestiä - tuli vastaus että jos alkuperäinen ostokuitti löytyy niin projektissa voidaan edetä. Ostokuittia ei koskaan löytynyt....

fättärix
14.09.2016, 19.09
Etköhän ole hyvissä käsissä tuon kanssa, vahva veikkaus on että uuden rungon saat. Itse jos ostaisin hiilikuiturunkoisen niin Trekin hankkisin, eikös näissä ole runkojen osalta elinikäinen takuu. Kaveri oli ostanut hiilikuiturunkoisen maastopyörän 90-luvun alkupuolella Saksasta oltuaan siellä töissä, runko oli mennyt poikki ja pyörä jäänyt vintille. Näytti sitä tuossa taannoin ja sanoin että laitappa Trekille viestiä - tuli vastaus että jos alkuperäinen ostokuitti löytyy niin projektissa voidaan edetä. Ostokuittia ei koskaan löytynyt....

Minkähänlaiset tapaukset tuo takuu kattaa?

N-Man
15.09.2016, 11.13
Minkähänlaiset tapaukset tuo takuu kattaa?

Käsittääkseni kaikki rungon vauriot joissa sen aiheuttaja ei ole selkeästi ulkopuolelta tullut isku tai vastaava.
Ja tietysti jos runkoa on rasitettu siihen kuulumattoman pituisella keulalla tai muulla osalla niin takuu voi raueta.
Mutta kaikissa kuulemissani tapauksissa uusi runko on annettu takuuna.

Läskimasa
15.09.2016, 13.36
Ja pitäis olla ensimmäinen omistaja kuitin kanssa. Tällasta kuitupyörää ei paljoo sit kannata käytettynä ostaa...? 😕🤔

zeppo
15.09.2016, 14.25
Kuitenkin lienee Trekillä paras valmistajien takuu kuiturungolle vaikka pitää olla ensimmäinen omistaja. Itse kun läskiä olin hankkimassa niin päädyin kuitenkin lopulta alumiinirunkoon, nuo kuiturungot jotenkin vaan vaikuttaa 'herkiltä'. Pyörän kun hankin sillä tuntumalla että tällä mennään sitten hyyyyyyvin kauan.

juho_u
15.09.2016, 14.28
Kuitenkin lienee Trekillä paras valmistajien takuu kuiturungolle vaikka pitää olla ensimmäinen omistaja. Itse kun läskiä olin hankkimassa niin päädyin kuitenkin lopulta alumiinirunkoon, nuo kuiturungot jotenkin vaan vaikuttaa 'herkiltä'. Pyörän kun hankin sillä tuntumalla että tällä mennään sitten hyyyyyyvin kauan.

Kokeileppa kuiturunkoista joskus. Ainakin trekillä ajettavuudessa on yllättävän suuret erot, kuitusen hyväksi.

fättärix
15.09.2016, 14.52
Onhan tuo kuiturunko varmasti ihan eri pyörä ajaa ja joskus miettiny hankintaa, mutta arvelluttaa myös tuo kestävyys. Jos sattuu kolhaseen kiveen tai kaatumaan niin että runko ottaa osumaa niin se on vissiin sitten entinen runko..

juho_u
15.09.2016, 15.04
Ei ne helposti rikki mene. Tähän pitäisi laittaa kuvia hajonneesta santa cruz bronson kuiturungosta. Tuota runkoa on hierottu kiviin, kaduttu, maalit lähtenyt useammastakin paikasta ja kaiken se kesti. Sitten 5km/h otb, takahaarukan yläputki osui kiveen ja murtui. Viikossa jenkeistä tuli uusi runko.

Hienosti sportax/cruzi hoitivat pyörän kuntoon. Tuo ei mennyt takuuseen, mutta hinta oli erittäin kohtuullinen.

zeppo
15.09.2016, 15.07
Kokeileppa kuiturunkoista joskus. Ainakin trekillä ajettavuudessa on yllättävän suuret erot, kuitusen hyväksi.

Kävin silloin keväällä parkkipaikalla kokeilemassa ja hyvältähän tuo tuntui. Ongelma näissä pyöräkaupoissa on ettei niitä pääse kokeilemaan maastossa jotta erot tulisivat selville. Ja nyt en uskalla edes kokeilla, luulen että olet hyvinkin oikeassa :). Tosin onni on etten tunne ketään jolla moinen pyörä olisi, voisi kokeilun jälkeen tulla ostoksestaan katumapäälle. Farley 9:llä mennään, mulle tuo oli sen luokan investointi että vaihtamaan en pystyisi vaikka haluttaisi.

zipo
15.09.2016, 18.42
Mä olen aloittanut uskomaan kuituun parempana materiaalina kuin metalli .
Trek suurena valmistaja ei ole ikinä kiehtonut ,varsinkaan kun samanmerkkisiä fillareita näkee porukkalenkeillä jopa liikaakin riippuen päivästä.
Jotenkin Trekit on alkanut sopimaan omaan ajoon hyvin ja niiltä on jopa malleja joille ei vastaavaa löydy muilta valmistajilta.Huono juttu sinänsä sillä hintakilpailutusta ei voi tehdä.Osta tai jätä.
Jälkimarkkinoinnista:Joo Trek runkotakuu OK mutta sitten ne orkkiskomponettijutut ovat välillä syvemmältä.(Sram)
Muutaman fillarin runkorikon kokeneena on todettava että mitä pienempi valmistaja niin sitä surkeemmin asiaa hoidetaan.

Blackborow
15.09.2016, 19.10
Onhan tuo kuiturunko varmasti ihan eri pyörä ajaa ja joskus miettiny hankintaa, mutta arvelluttaa myös tuo kestävyys. Jos sattuu kolhaseen kiveen tai kaatumaan niin että runko ottaa osumaa niin se on vissiin sitten entinen runko..No paskaksi se alurunkokin menee kun kunnolla kiveen jysäyttää. Ei se kuitukaan pienestä säry.

J.Kottenberg
15.09.2016, 22.44
Ei kuiturunko kovin arka ole ja aika huono tuuri pitää olla että terävä kivi osuu kohdalle kun lippaa. Ja onhan noita kuiturunkoja mahdollista korjatakin. Onhan foorumillakin ollut kuvia hyvin tehdyistä korjauksista.
Sanoisin että ei kuiturunkoa kannata jättää ostamatta siksi että pelkää sen rikkoutumista. Muita perusteita pitää löytyä.

Kuiteista puheenollen, pyörien ostopaperit kuitteineen kannattaa pistää omaan mappiin. Sieltä ne löytää kun vaikka konkelia on myymässä niin ostaja tietää ettei ole varastettua ostamassa. Ja tietysti takuutapauksissa.

sakkey
15.09.2016, 23.27
Oliko jollain jo Farley EX 8 ajossa?

Pitts
16.09.2016, 10.02
Lundberg:lla on, ainkin 18,5" rungolla

sakkey
16.09.2016, 21.03
Kävin eilen kyselemässä siellä, ei ollut näytillä. :(
Yhden ovat kuulemma jo myyneet.

Kruunu
17.09.2016, 14.44
Trek OCLV kuiturunkojen valmistuksesta ja testauksesta oleva video:

https://www.youtube.com/watch?v=WcqtJePE1Eo

oivu
17.09.2016, 19.30
Siinä kuva farley 9.8 ex http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=18504&d=1474125668

oivu
17.09.2016, 19.34
Ja tässä 150km myöhemmin http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=18505&d=1474126317http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=18506&d=1474126324

zeppo
17.09.2016, 22.24
Voi hitto, pyysin kuvaa mutta en tommosta.... :( Eka kuvassa, pyörä on kyllä jäätävän hieno!

Ajoitko kiveen vai mitä sattui?

Grandi66
17.09.2016, 23.27
Näyttää tulleen kallis paukku.

Lähetetty minun B3-A30 laitteesta Tapatalkilla

J.Kottenberg
17.09.2016, 23.56
Näyttää tulleen kallis paukku.

Lähetetty minun B3-A30 laitteesta Tapatalkilla

Kallis? Onko tuossa muuta mennyt kuin kehä ja rengas. Kuitukehä, rengas, purku+kasaus ja rihtaus niin satasissa pysytään.

Blackborow
18.09.2016, 00.24
Kallis? Onko tuossa muuta mennyt kuin kehä ja rengas. Kuitukehä, rengas, purku+kasaus ja rihtaus niin satasissa pysytään.
Kaikille saman hintainen, mutta köyhälle kallis.

Ski
18.09.2016, 09.23
Vahinkoja sattuu. Oivulla hieno pyörä.

oivu
18.09.2016, 10.19
ei se muuten harmita mutta kun syötteellä meni takavanne farley 9.6 . Kehä korjattiin. Sitten pääsin MTB green race:ssa 15km ja pamahti taas siitä kohtaa mistä oli jo korjattu. Sitten jouduin ostamaan uuden kehän. Että hyvin kestää :)
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=18509&d=1474178644

zipo
18.09.2016, 11.39
Mä ajelen suht kovilla paineilla(ei mittaria joten diy FackBerries suoja
) aina jos vanteen kehän leveys suhteessa renkaaseen on sama kuin Wampa/3,8 Hodag combossa.

Luultavasti uusi 27.5 Barbi on oikea rengas niille jotka haluavat ajella pehmeämillä renkailla.

J.Kottenberg
18.09.2016, 12.49
Oivu: Mä kuvittelin että toi hajoaminen sattui tyyliin viittäkymppiä terävään kiveen ja tuurilla kuski säilyi vahingoitta. Mutta eihän toi mukavaa ole jos kuitukehät helposti rikkuu.

oivu
18.09.2016, 14.36
GPS:sän mukaan 28km/h ja terävää louhittua kiveä päin.

Kruunu
18.09.2016, 14.44
Oman pyörän (Farley 9.8) Wampan kiekot ovat ottaneet useita juurien ja kivien iskuja vastaan, eikä vanteen ulkokehällä näy kuin kivien kosketuksista syntyneitä naarmuja. Barbegazi renkaiden saavuttua, käyn kiekot läpi suurennuslasilla ja raportoin, miten nuo ovat kestäneet kolhuja.

Onko kokemuksia kuvan (iso suurennos) kaltaisesta halkeaman alusta pinnareiän juuressa, joka on ollut Wampan etuvanteessa alusta alkaen? Kysyin jälleenmyyjän mielipidettä ja vastaus oli, että seurataan halkeaman kehittymistä. Suurta muutosta ei ole n.500km matkalla tapahtunut.

http://i65.tinypic.com/2vvuiok.jpg

Kruunu
19.09.2016, 11.49
Onko Barbegazi 27,5 x 4,5 renkaita alkanut saapumaan tilauksen tehneille? Juho u näytti sellaiset jo saaneen, toivon mukaan uusi runkokin tulee ripeästi.

Blackborow
19.09.2016, 11.52
Ei ole näkynyt. Kuulemma viivästystä ja pieni erä tulee ensi viikolla. Isommat sitten lokakuussa.

Ski
19.09.2016, 15.05
GPS:sän mukaan 28km/h ja terävää louhittua kiveä päin.
😊😊😊

Ettan
19.09.2016, 18.55
Vieläkö jossain oli Farley 9.8 2016 mallia tarjouksessa? Etsin 17,5" kokoa....

a-o
19.09.2016, 20.00
Kannattaa tarkistaa Oulun tilanne, ainakin jotain kokoja on näkynyt.

Kruunu
19.09.2016, 22.38

Yläfemman viimeinen 17,5 kokoinen 2016 mallinen Farley 9.8 tarjouspyörä ehti harmittavasti elokuun lopulla löytämään uuden kodin ;)

Jeltsar
19.09.2016, 22.39

Tulipahan tilattua. Vaan oli sitten mallia haista-paska-matalampi, minkä takia etuhaarukkaa ei saanut kiristettyä. Siihen päälle vielä vajaat taidot, tilat ja välineet niin taidanpa jättää odottamaan seuraavaa huoltoa...

J.Kottenberg
20.09.2016, 00.09
Noi kolmeneljäsosailmaiset kiinaosat on monesti niin heikkolaatuisia että minä en niitä edes kokeilumielessä laita mihinkään kriittisempään paikkaan. Stemmi esimerkiksi on sellainen. Kuitenkin kokeillessakin helposti innostuu ajelemaan vauhdikkaammin niin on turhaa riskin ottoa. Kokeiluun saa kelvollisia stemmejä 20-30€ hintaan. Eikä se huono ole jos on jemmassa muutama "kokeilustemmi" niin kun hankkii uuden fillarin niin niitä on kiva myöhemminkin hyödyntää kun hakee ajoasentoa.

Punis
20.09.2016, 11.50
Moro. Ollut aikaisemminkin puhetta täällä bluton tyrkkäämisestä farley 5,sen keulille. Joskus löysin vahingossa kuvat mittojen kanssa jostain jenkki foorumilta, mutta nyt ei millään satu silmään enää ohjeita miten tuo viritys onnistuu. Miten porukka on toteuttanut kyseisen set upin? Valmis Convert kit vai sorvannut holkit, navan vaihto?

Kruunu
21.09.2016, 09.50
Kysyin halkeamaan varmistusta maahantuonnilta ja ripeä vastaus kehoitti tuomaan kiekko jälleenmyyjälle vaihtoon, vaikka aika pieneltä tuo halkeama näyttää. Mallikkaasti Trek kyllä hoitaa takuutapaukset usean vuoden ja muutaman tapauksen kokemuksella.

http://i68.tinypic.com/2ilmvo.jpg

oivu
21.09.2016, 10.52
Mä sanoin sulle että vie se heti sinne äläkä kuuntele myyjää joka yrittää jotain mussuttaa.
Eikä se kehä tosta ainakaan parane.

Kysyin halkeamaan varmistusta maahantuonnilta ja ripeä vastaus kehoitti tuomaan kiekko jälleenmyyjälle vaihtoon, vaikka aika pieneltä tuo halkeama näyttää. Mallikkaasti Trek kyllä hoitaa takuutapaukset usean vuoden ja muutaman tapauksen kokemuksella.

http://i68.tinypic.com/2ilmvo.jpg

zipo
23.09.2016, 17.19
Punnitsin 9.8 orkkiskiekot tubelessvireessä mukana orkkislevyt ja pakka ,ei akseleita.
Etukiekko 2600g ja takakiekko 3120g

zeppo
23.09.2016, 19.58
Ihan vertailun vuoksi, vastaavat 27.5 Jackalopet 2840 / 3460g. Litkutetut, jarrulevyt ja takarenkaassa pakka paikallaan. Renkaina Hodagit. Ei noissa hiilarikiekossa ihan mahotttomia voita.

Zanu
23.09.2016, 20.20
Onkos kellään vielä kokemuksia 2017 Farley seiskasta.
Kovasti on tuo nyt oman listan kärjessä tällä hetkellä..

Ja onko muuten Farleyhin mahdollista saada jonkinlaista räkkiä..??

brilleaux
23.09.2016, 20.20
^^Saa niillä respectiä.
Ja tubeless on helpompi jos tykkää renkaita vaihdella tiuhempaan tahtiin?

Itselle en pysty hiilarikiekkojen hankintaa järkisyillä perustelemaan.
Silti jos olis varallisuutta kai mullakin sellaiset olisi. ;)

zeppo
23.09.2016, 20.42
Ei kai tubelessin teko noihin jackalope vanteisiin ole sen vaikeampi kuin kuitukiekkoihinkaan. Yhtään tubelessia en ole tosin tehny :) joten kokemusperäinen tieto on siis vankka. Juutuupista katoin yhden videon jossa fillarikorjaamon tyttö tubelessoi tommosen jackalopen, sillä meni siihen 6 minuuttia. Näytti tosi helpolle.

zeppo
23.09.2016, 20.54
Kysympä vielä noista hiilikuituvanteista kun niissähän on semmoinen kaksikerrosrakenne: Eikö niistä pinnojen vlistä mene vesi sinne sisälle jos vaikka vähän suolla temuaa? Ymmärrän hyvin että sinne voi helposti mennä vettä mutten sitä en miten se sieltä lähtee pois...

oivu
23.09.2016, 20.57
Ei kai tubelessin teko noihin jackalope vanteisiin ole sen vaikeampi kuin kuitukiekkoihinkaan. Yhtään tubelessia en ole tosin tehny :) joten kokemusperäinen tieto on siis vankka. Juutuupista katoin yhden videon jossa fillarikorjaamon tyttö tubelessoi tommosen jackalopen, sillä meni siihen 6 minuuttia. Näytti tosi helpolle.

On se helppoa onnistuu jos osaa vaihtaa sisurinkin.

zipo
23.09.2016, 20.59
Respektiä?Tuskin ellei ole HED,Kuroshiro kehät kyseessä.
Eipä renkaanvaihto ole ollut mikään ongelma oli sitten kyseessä Jackalope,Wampa,Mulefut.Ican.Surlyt,Nextiet.
Renkaathan vaihdetaan sitten kun ovat ajettu loppuun,
Eroa:Kuituiset kerää vähemmän kuraa,pysyy ryhdissä,keposammat,
Niin joo oisko muovikehissä kuitenkin vähemmän askertelua teippien tms ,kanssa tubeless vireeseen saamisessa paitsi Jackalope joka teipataan kuin kuitukehä.Se tubeless vakuumi tsydeemi jäänyt itseltä väliin.

Mä en ole pystynyt ikinä perustelemaan mitään pyöräharrastukseen liittyvää järkisyillä.
A.Jos on tullut ostettua hyvä fillari niin siitä maksettu varmasti ylihintaa
B.Jos hankintahinta on OK niin fillari on niin paska että ettei sillä viitti ajaa tai sitten se on rikki joka toisella lenkillä.
Olen sortunut A vaihtoehtoon pyöräilyssä.

oivu
23.09.2016, 21.04
Kysympä vielä noista hiilikuituvanteista kun niissähän on semmoinen kaksikerrosrakenne: Eikö niistä pinnojen vlistä mene vesi sinne sisälle jos vaikka vähän suolla temuaa? Ymmärrän hyvin että sinne voi helposti mennä vettä mutten sitä en miten se sieltä lähtee pois...

Ei sinne vettä pääse. Pinnan nippa estää sen.

zeppo
23.09.2016, 21.10
https://m.youtube.com/watch?v=-w0_DDwch1U

Tossa yllä se jackalopen tubelessointivideo. Kysyin tuossa toisaalla mutta kysytään tässäkin: Kauanko nuo litkut kestää tulla renkaan sisällä ennekuin rengas pitää käyttää pois ja litkuttaa uudestaan? Käytännön kokemuksia lähinnä kyselen...

juho_u
23.09.2016, 21.50
Ei rengasta tarttee pois ottaa litkun lisäämisen takia. Venttiili vaan irti, sen jälkeen huuhteluruiskulla litkua renkaaseen. Parin minuutin homma. Noille trekin 27.5" alukehille hodag ja barbegazi nousi tornipumpulla. Noilla tubeless oli helpompi, kuin kapeerenkaisella maastopyörällä.

J.Kottenberg
23.09.2016, 22.32
Mä en ole pystynyt ikinä perustelemaan mitään pyöräharrastukseen liittyvää järkisyillä.
A.Jos on tullut ostettua hyvä fillari niin siitä maksettu varmasti ylihintaa
B.Jos hankintahinta on OK niin fillari on niin paska että ettei sillä viitti ajaa tai sitten se on rikki joka toisella lenkillä.
Olen sortunut A vaihtoehtoon pyöräilyssä.

Luulen että zipo on aika oikeassa tossa edellä mainitsemassaan.

Minustakin parempi kun ei edes yritä kovin paljon sekoittaa järkisyillä hyvää harrastusta. Jos nimittäin onnistuu siinä, niin sitten ei ole enää kivaa. Riittää kun pystyy välttämään konkurssin.

brilleaux
23.09.2016, 22.43
Minustakin parempi kun ei edes yritä kovin paljon sekoittaa järkisyillä hyvää harrastusta. Jos nimittäin onnistuu siinä, niin sitten ei ole enää kivaa. Riittää kun pystyy välttämään konkurssin.
Konkurssin välttämiseksihän se juuri on tehtävä. Ainakin minun. Ja kivaa on kyllä ollu kokoajan.
Olen ostanut hyvän fillarin ja en kyllä katso maksaneeni ylihintaa. :)
Eli olen siis erimieltä.

Saa haukkua poikkeavaksi, ei olis eka kerta.

Edit: kannattaa vaikka kokeilla hifiä harrastuksena. Ja pitää siinä myös järkisyyt pois pelistä. Tai no, siinä ne unohtuukin. Pyöräily on vielä halpa harrastus, vaikka millä välineillä. ;)
Mun nykyisen fillarin hinnalla kun sais ne kohtalaset kaapelit vaikka siihen cd:n ja kaluston väliin. :D
Että olen ollut siellä, tehnyt sen. Vai miten se meni.

zipo
23.09.2016, 23.03
Konkurssin välttämiseksihän se juuri on tehtävä. Ainakin minun. Ja kivaa on kyllä ollu kokoajan.
Olen ostanut hyvän fillarin ja en kyllä katso maksaneeni ylihintaa. :)
Eli olen siis erimieltä.

Saa haukkua poikkeavaksi, ei olis eka kerta.

Edit: kannattaa vaikka kokeilla hifiä harrastuksena. Ja pitää siinä myös järkisyyt pois pelistä. Tai no, siinä ne unohtuukin. Pyöräily on vielä halpa harrastus, vaikka millä välineillä. ;)
Mun nykyisen fillarin hinnalla kun sais ne kohtalaset kaapelit vaikka siihen cd:n ja kaluston väliin. :D
Että olen ollut siellä, tehnyt sen. Vai miten se meni.

just joo :)

brilleaux
23.09.2016, 23.03
Mikä jäi epäselväksi? :D

zipo
23.09.2016, 23.12
Sä voisit alkaa valtionvarain ministeriksi.:)

brilleaux
23.09.2016, 23.18
Juu kyllä mä rahaa osaan hukata. [emoji23] Toki vaan omiani. [emoji6]

-AiPhonella Tapatalkista-

zipo
23.09.2016, 23.29
Mä olen yrittänyt perustella omien ylihintaisten(materiaalikulut yms) fillariroinien hankintaa sillä että jos ajaa paljon niin sitten kulut käyttötunnille onkin kohtuuliset ellei peräti halvat.
Puhumattakaan ale% hinnoitelujen aihettamasta ostohuumasta.Hei tsiigaa tää maksaa oikeesti 600€ ja nyt sunnuntaitarjouksena lähtee 300€.Pakko ostaa.
Itsepetosta?So what?

Oulunjulli
24.09.2016, 00.11
Mää taas perustelen fillarikulujen oikeutusta sillä että ajan noin kymppitonnin autolla enkä kolmenkympin. Kummassakin kun arvo laskee 15-20% vuosi niin mää säästän hyvät rahat hyvään tarkoitukseen. ...toisekseen kolmellakympillä saa mitään jännää käyttöautoa kuitenkaan. Aika kaukana aiheesta.

Kalle H
24.09.2016, 02.11
Mulla meni Gary Fisherin (=Trek) Rigistä juuri tuosta satulaputken klampin alta alu-runko rikki pari vuotta pyörän ostamisen jälkeen. Paikallinen liike, josta pyörä oli myös hankittu (rtech) otti tuon kyllä ihan asiallisesti käsittelyyn, mutta takuun käsittely ja uuden rungon toimitus kesti todella pitkään (taisi mennä kaikkiaan pari kuukautta).

Kun uusi runko vihdoin tuli oli merkki vaihtunut Trekkiin ja myös väri oli vaihtunut (GaryFisherin runkoa ei enää ollut saatavilla), olin tyytyvänen kunnes pyörää noutaessa minulta oltiin veloittamassa n. 100€ kasausmaksua, tästä ei oltu mitenkään tiedotettu etukäteen, joten olin hieman yllättynyt, kun kyseessä oli kuitenkin takuunalainen keikka (joskin aikaa oli kulunut jo yli 1v, eli oltiin laajennetun takuun piirissä). Rtechissä tuollon kertoivat, että tämä kasaus ei kuitenkaan kuulu takuun piiriin, joten se veloitetaan asiakkaalta. Sain tuon lopulta tingattu 60-70€ tuntumaan, mutta pidin tuota edelleen melko ryöstönä, kun kyseessä oli kuitenkin mekaanisilla jarrulla oleva sinkula, jonka kaikki osat/kaapelit oli jo suoraan oikean mittaiset (purettu pyörästä pois) joten kasaamisessa ei voinut mennä yli puolta tuntia. Kerroin, että olisin kyllä voinut koota tuon itsekkin, mutta se olisi liikkeen mukaan purkanut takuun.

Tuli nyt sitten kuitenkin ostettua toinen Trekki (nyt tosin Sportaxista), koska täysjoustorungossa pitkä takuu on kuitenkin arvokas "lisäetu". Toivotaan, että en joudu selvittämään, miten tuo takuu toimii tämän kanssa.

Tämä on nyt vähän offtopikkia, mutta kiinnostaa seurata miten tämä takuukeikka etenee ja kauanko siinä tulee lopulta kestämään, voimia!

Antza44
24.09.2016, 02.20
^R-Techillä on joku fiksaatio tuohon kasaamiseen. Kaverilla oli aikoinaan Superfly runko. Ostettu runkona, niin takuu runkoon osat olisi pitänyt kasauttaa heillä takuun takia. Kaveri siihen, että ostin alun alkaen pelkän rungo, että kumma juttu, no sitten sai rungon mukaansa.

Toisekseen, jos takuu vaatii kasauksen ei siitä mielestäni voi kuluttajaa veloittaa:seko:.

brilleaux
24.09.2016, 08.47
Mää taas perustelen fillarikulujen oikeutusta sillä että ajan noin kymppitonnin autolla enkä kolmenkympin. Kummassakin kun arvo laskee 15-20% vuosi niin mää säästän hyvät rahat hyvään tarkoitukseen. ...toisekseen kolmellakympillä saa mitään jännää käyttöautoa kuitenkaan. Aika kaukana aiheesta.
Kukana aiheesta kovin juu, lisää offaria. :)
Mulla auto maksoi tasan saman kuin fillari. Siltikin kyrpi investoida moista summaa.
Siis autoon. :D
Tämä tästä tämän ketjun sotkemisesta. Pahoittelut. :)

zipo
24.09.2016, 20.45
Ihan vertailun vuoksi, vastaavat 27.5 Jackalopet 2840 / 3460g. Litkutetut, jarrulevyt ja takarenkaassa pakka paikallaan. Renkaina Hodagit. Ei noissa hiilarikiekossa ihan mahotttomia voita.

About 580g .En mitannut litkujen määrää.
Eihän noissa kiekoissa ole muuta eroa kuin kehät joten ei erokaan voi olla kovin ihmeellinen.
Btw ,Jackalopet on helppo vasaroida ajokuntoon jos/kun tulee hittiä.3.8 ei juurikaan suojaa kehää kivikoissa.

juho_u
27.09.2016, 15.02
Hienosti trekin takuu toimii. 9.8 farley runko on tulossa, samalla päivittyy vaihteisto X01.

Hovikauppialle tulee 27.5x4.5" barbegazeja 2kpl vapaana....

Antza44
27.09.2016, 16.14
^Tuleeko X01 voinmansiirto kivusta ja särystä korvauksena?

juho_u
27.09.2016, 16.21
Ei tule. Takavaihtaja on ollu vuoden "varalla". Vivun tilasin perjantaina. Santa cruzissa oon tottunu tuohon vaihteistoon, niin nyt se tulee läskiinkin. Lisäksi tulee (naurakaa vain) 26 eturatas.

Antza44
27.09.2016, 16.30
^Ei naureta kyllähän se riittää hyvin pitkälle varsinkin, kun talvi tekee tuloaan ja päästään möyrimään. 32 ovuuli väistyy 28 ovuulin tieltä jahka kammet irtoaa;).

a-o
27.09.2016, 16.33
2016 9.8 tuli tosiaan vakiona X01 takavaihtajalla ja X1 vivulla. Itse mietin, että josko päivittäisi vaihtajan ja vivun shimanoon. Ainakin itse olen huomannut, että SRAM N/W vaihtajarissat kerää talvella jäätä helpommin kuin Shimanon rissat. Minulla on myös 28 ab ovaali, omille jaloille ihan sopiva.

oivu
27.09.2016, 19.08
Vaihdoin kanssa 9.8ex:stä 30 piikkisen 28:siin.

Kruunu
27.09.2016, 22.13
Ensimmäinen Barbegazi 27,5 x 4,5 yksilö kotiutui Bontragerin tyyliin tarkasti luvatun painoisena.

http://i67.tinypic.com/2dallyv.jpg

Sammy
30.09.2016, 11.28
Illalla asennus hommiin...
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160930/1710f53afc89157bd0ac493742caa25a.jpg

Lähetetty minun E5603 laitteesta Tapatalkilla

Blackborow
30.09.2016, 13.49
Siinä onkin pieni leipominen ainakin Jackalopelle, mutta toisaalta nousee kivasti jalkapumpullakin ja pitää ilmat ilman litkujakin.

Sammy
30.09.2016, 15.03
Nyt on Barbegazit laitettu alle. Seuraavaksi testailemaan. :D
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160930/83ab7b4290abfb5e77afb1e41c5298cb.jpg

a-o
30.09.2016, 20.29
Nyt on Barbegazit laitettu alle. Seuraavaksi testailemaan. :D

No, Täällä jo odotellaan ensikommentteja!

Paino on ilmeisesti samaa luokkaa Hodagin kanssa?

oivu
30.09.2016, 22.45
voisko joku mitata kuinka leveä on Barbegazit 4.5" 80mm leveässä kiekossa.

Liikuva shikaani
30.09.2016, 22.49
2016 9.8 tuli tosiaan vakiona X01 takavaihtajalla ja X1 vivulla. Itse mietin, että josko päivittäisi vaihtajan ja vivun shimanoon. Ainakin itse olen huomannut, että SRAM N/W vaihtajarissat kerää talvella jäätä helpommin kuin Shimanon rissat. Minulla on myös 28 ab ovaali, omille jaloille ihan sopiva.
Mites jos haluaa päivittää Sram GX 1X11 vaihteistoon Shimanon vaihtajan, toimiiko Sramin liipasimella ja pelittääkö ylipäänsä kun tuo on XD driver systeemi?

Sammy
30.09.2016, 22.56
Testilenkki venähti pimeän puolelle. Barbegazilla kyyti muuttui pehmeämmäksi ja jopa rullaavammaksi. Nyt oli paineet n 0,5 litkutettuna. Seuraavaksi kokeilla matalammilla paineilla miten toimivat. Painoa en mitannut kun oli kiire saada asennettua. Varastossa vielä parit niin pitää ne punnita ja verrata Hodagiin.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160930/1c8cb599028df398b906d8e9413bb30b.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160930/cf57b8cf476277c597ff3a8ba1998ab3.jpg

zipo
30.09.2016, 23.00
Omassa käytössä ollut jo pitkään GX11 grippari,XTR RD 11 ja pakkoina ollut sekä Sramin että Shimanon 11 speed,toimii joten en mitään syytä miksei myös Sram 11 liipasin toimisi 11 Shimano takavaihtajan kanssa.
Tähän sitten se IMO .

oivu
30.09.2016, 23.17
Hyvin menee nyt vaihtaja otti itteensä. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=18548&d=1475249379

a-o
30.09.2016, 23.39
Oivulle voimia, trekit nyt koettelee!

Zipo, tuohan on mielenkiintoinen tieto, kiitoksia! Olin ymmärtänyt että eri merkeillä olisi eroa vetosuhteissa. Nimim. Xx1 häkki näytti vähän samalta kuin oivun kuvan vaihtaja..

Hetken aikaa se on pysynyt kasassa epoksilla:)

Läskimasa
30.09.2016, 23.51
en mitään syytä miksei myös Sram 11 liipasin toimisi 11 Shimano takavaihtajan kanssa.
Tähän sitten se IMO .
Samoja kokemuksia, 11-spd X01 GripShift ja Simpan XT-M8000 takavaihtaja ja pakka pelaa hyvin yhteen. SRAMin 11-spd liipasin vetelee tietenkin samalla vetosuhteella joten teoriassa pelaa moitteetta sekin.

Vetosuhteitahan ei ole virallisesti ilmoitettu ja nettimaailmasta löytyvä tieto, esim. http://blog.artscyclery.com/science-behind-the-magic/science-behind-the-magic-drivetrain-compatibility/ on monelta osin virheellinen, itse kantapään kautta kokeilleena, ei ne vain noin ole.

Sammy
01.10.2016, 09.37
voisko joku mitata kuinka leveä on Barbegazit 4.5" 80mm leveässä kiekossa.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161001/e464cf164ed72e335c9caff98e39a3f5.jpg