Näytä tavallinen näkymä : TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)
Sivut :
1
2
[
3]
4
5
6
7
8
9
10
11
Siellä on PK1:llä täysin sama suuntaus elämän valinnoissa, arvostan isosti! Niin ja onhan Rekkikin komia! :D
No nyt sen sai hakea. 11,66 kg sisureilla ilman polkimia.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/12184090_10208056181866437_4260599951568881240_o.j pg
Onse vain komia. Huomenna rantautuu oma farley 9.6
Hetimmiten litkut sissään. Oliko niin että ei tarvi kuin nesteet sisään? Ei apinateippiä, venttiilit tieten vaihtaa?
Jahvetti
26.10.2015, 16.09
Onse vain komia.+1
Hetimmiten litkut sissään. Oliko niin että ei tarvi kuin nesteet sisään? Ei apinateippiä, venttiilit tieten vaihtaa?
Juu, venttiilit ja litkut riittää, teippi on siellä valmiina.
9.8 litkutettuna ja pedaaleilla 11,4 kg. Vaihdoin eturattaan ovaaliksi samalla. Oli ketterän ja kevytpolkusen oloinen laite pikalenkin perusteella :D
Huomenna vielä spessukauppaan ostamaan ne spessun ergogripit, ni sittenhän toi on valmis :D
Onnea PK1:n uutukaiselle!
Onhan tuo kyllä hieno!
Onko tietoa, onko Farley 9.8:n runko sama kuin 9.6:n? 9.8 näyttää olevan saatavilla myös runkosettinä, mutta hinta tuntuu aika kovalta verrattuna kokonaisen Farleyn 9.6:n hintaan.
9.8 litkutettuna ja pedaaleilla 11,4 kg. Vaihdoin eturattaan ovaaliksi samalla. Oli ketterän ja kevytpolkusen oloinen laite pikalenkin perusteella :D
Huomenna vielä spessukauppaan ostamaan ne spessun ergogripit, ni sittenhän toi on valmis :D
Upea on! Ja kevytkin eli melkein kilon kevyempi kuin oma 9.6 (Rapalan kalavaalla punnittuna 12.2 kg).
Tosin mä epäilen, että suurin osa painonpudotuksesta tulee tuosta väristä: mustapunainen on kaunein väriyhdistelmä ja myös nopein, joten sen pakko olla myös olla kevyin ;)
Uhkapeli kannatti, tulipahan rouheen näköinen Farley! Jos ei nyt ihan täysosuma niin 6+1 vähintään. Pikkukarvat kun vielä nyppii pois renkaista niin ei hinkkaa runkoonkaan. Toivottavasti ei veny kovin montaa milliä[emoji28] Tämä siis toistaiseksi vielä sisureilla.
http://images.tapatalk-cdn.com/15/10/26/83d6afeb198e4a04ba26ca06a731aa67.jpg
Hieno setti VilleW! Hyvä tietää että menee noinki rouheet renkaat kutoseen. Ootko päässy vielä testaamaan?
On kyllä makeen näkönen tuo 9.8! Onko päässyt jo metsään? Mikä fiilis 27.5 nakeista?
Mitä olette käyttäneet rungon kriittisimpiin kohtiin suojaamiseksi? Oliko joku 3m teippi olemassa?
Ketjun alle runkoon ei farleyhyn ole ilmeisesti mitään suojaa?
Grandi66
27.10.2015, 09.23
Kiveniskuteippiä lykätty moneen fillariin, jos vielä kuumailma puhaltimella pikkasen lämmittää ni taipuu hyvin ja kiinni pysyy.
Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla
Löytyykö kiveniskuteippiä ihan normi sekatavarakaupasta vai joku erikoisliike?
Löytyykö kiveniskuteippiä ihan normi sekatavarakaupasta vai joku erikoisliike?
Itse oon hakenut 3M kiveniskuteippiä automaaliliikkeestä. On sitä varmaan muuallakin.
Kai Farleyhinkin käy chainstayhin ihan normaali chainstay protector joita on joka pyöräliikkeessä.
Läpinäkyvä Gorilla teippi (ei pakkausteippi) toimii erinomaisesti: http://www.motonet.fi/fi/tuote/606310/Gorilla-variton-korjausteippi-48-mm-x-82-m
Läpinäkyvä Gorilla teippi (ei pakkausteippi) toimii erinomaisesti: http://www.motonet.fi/fi/tuote/606310/Gorilla-variton-korjausteippi-48-mm-x-82-m
Kuinka hyvin liimat lähtee irti, jos/kun joutuu vaihtamaan teippauksia?
Eipä ollut tarvetta vaihtaa läpinäkyvää Gorillaa, mutta luulisin, että liima lähtee helpommin, kuin tavallisen mustan Gorillan liima. Ja sekin lähtee ihan hyvin alkoholilla ja hankaamalla.
Tosiaan hain tuon gorillan ja vaikuttaa erittäin hyvälle suojateipille.
Kiitos vinkistä. :)
No nyt on ensikilometrit uudella farley 9.6 sella otettu. Ensifiilikset on kyllä nii-iiin positiiviset kun muuan vuosi taaksepäin meinasin etten kyllä ikinä osta tuommosta rumaaläskiä... Vaan eihän se oo ees ruma, komia ku porsas pienenä. Ja koskaan ei pidä sanoa ei!
Ajo-ominaisuuksia löytyy kyllä huimasti, juuret nielee pehmeästi ja kivikot menee kun syöttää kaasujalkaa. Vertaa kapiampaan 29"maasturiin niin ei tarvitse ajolinjoja enään niin tarkkaan katsoa, senku vain murjoo menemään. Hiilikuiturunko joustaa mukavasti ja keula antaa myöten mukavasti pahimmassakin kivikossa. Toki vielä vois nuita paineita pudottaa reilustikin.
Vähän jo kävi mielessä että tartteeko sitä joustosatulatolppaakaan sittenkään laittaa! Thudbusteria st-mallia miettinyt!
Mutta ennenkaikkea ihan mahtava pöörä :) 10+
Toivottavasti satelis pian jo lumen, niin pääsis pyörän oikean tarkoituksen kokemaan.
No nyt on ensikilometrit uudella farley 9.6 sella otettu. Ensifiilikset on kyllä nii-iiin positiiviset kun muuan vuosi taaksepäin meinasin etten kyllä ikinä osta tuommosta rumaaläskiä... Vaan eihän se oo ees ruma, komia ku porsas pienenä. Ja koskaan ei pidä sanoa ei!
Ajo-ominaisuuksia löytyy kyllä huimasti, juuret nielee pehmeästi ja kivikot menee kun syöttää kaasujalkaa. Vertaa kapiampaan 29"maasturiin niin ei tarvitse ajolinjoja enään niin tarkkaan katsoa, senku vain murjoo menemään. Hiilikuiturunko joustaa mukavasti ja keula antaa myöten mukavasti pahimmassakin kivikossa. Toki vielä vois nuita paineita pudottaa reilustikin.
Vähän jo kävi mielessä että tartteeko sitä joustosatulatolppaakaan sittenkään laittaa! Thudbusteria st-mallia miettinyt!
Mutta ennenkaikkea ihan mahtava pöörä :) 10+
Toivottavasti satelis pian jo lumen, niin pääsis pyörän oikean tarkoituksen kokemaan.
Onnea uutukaiselle! Rouva kertoikin, että iltalenkillä oli näkyny uututtaan kiiltävä kuituläski!
Sulla pitää pakata pyörä autoon ja ajaa lumen luokse, jos ei lumi tule Ouluun:)
Samankaltaiset fiilikset on 9.8:kin, kun tänään pääsin neitsytlenkin sipoonkorpeen sillä ajamaan. Onhan se nyt tietysti kovempi alla kuin täysjousto, mutta erittäin ketterä ja kevyt käsitellä. Juurakot menee hienosti kuten myös kallionousut sun muut. Mielenkiinnolla odotan paljonko rengastuksen vaihtaminen B&L tai vastaavaan vaikuttaa.
Rannevammasta johtuen menee kyllä jalka maahan aina jos alkaa olemaan paikkaa missä on selkeä kaatumisriski, niin ei tota nyt silleen tuu hirveesti vielä pahoissa paikoissa testattua. Mutta hienoa oli ajella, ja nyt tuntuu ettei tarvi läskiperheen muutoksista vähään aikaan haaveilla :D
Bensakeuhko
28.10.2015, 22.16
Mitenkäs tuo 27.5 läski sitten vertautuu perus 26 läskiin ajo-ominaisuuksiltaan? Kyydin ainakin voisi ajatella olevan hiukan kovempaa renkaitten pienemmästä tilavuudesta johtuen. Renkaan varsinainen halkaisija taitaa edelleen kuitenkin olla sama kuin 26-läskillä mikäli olen oikein ymmärtänyt.
Toi on mun ensimmäinen täysjäykkä, niin silleen aika vaikea sanoa kun ainoat omat vertailukohdat on etu/täysjoustollisia läskejä. Saattaa olla joo aavistuksen kovempaa kyyti, mutta mielestäni tommonen juurakoitten ym. yli ajaminen meni vähintään yhtä helposti kuin normiläskirenkailla. Tilaahan tossa olis tehdä isompaa kumesta noillekin vanteille, joten ehkä niitä joskus tulee.
Onnea uutukaiselle! Rouva kertoikin, että iltalenkillä oli näkyny uututtaan kiiltävä kuituläski!
Kiitti a-o , niin minä katoinki pimeässä että se tais ollakkin sinun rouva iltalenkillä, kun ajettiin vastaan iinatin lenkillä junaradan vierustaa. :)
Sulla pitää pakata pyörä autoon ja ajaa lumen luokse, jos ei lumi tule Ouluun:)
Syötteellä taitaa olla jo muutama milli lunta.
Tosin taitaa sulaa vielä tulevana viikonloppuna. Tarkoitus olisikin käydä se 60 km lenkki vielä ajamassa tässä piakkoin. Uutukaiselle just passelit polut. :)
Mitenkäs tuo 27.5 läski sitten vertautuu perus 26 läskiin ajo-ominaisuuksiltaan? Kyydin ainakin voisi ajatella olevan hiukan kovempaa renkaitten pienemmästä tilavuudesta johtuen. Renkaan varsinainen halkaisija taitaa edelleen kuitenkin olla sama kuin 26-läskillä mikäli olen oikein ymmärtänyt.
Mielestäni erot on varsin mitättömät, jos haetaan pehmeyttä vs kovuutta varsinkin renkaan ilmatilan takia.
27,5 rullaa sen hippusen verran paremmin esteiden yli ja kompensoi sillä pehmeyttä.
Taas kuitenkin loppujen lopuksi tullaan siihen miten haluaa ajaa, millä lastauksella, millä tavoitteella ja mitä nopeutta hakee.
On selvää että 5 tuumanen 0,5 bar paineella kantaa himpun verran paremmin kuin 3,8 tuumanen 0,5 bar paineella.
Minkä osan matkastasi tarvitset löllyvää maastoa mukailevaa pehmeyttä ja kuinka kauan?
Vai haluatko loistavaa rullausta, keveyttä ja ketteryyttä?
Johonkin pyörään saa kaikki melkein hyvin [emoji1]
Mitenkäs tuo 27.5 läski sitten vertautuu perus 26 läskiin ajo-ominaisuuksiltaan? Kyydin ainakin voisi ajatella olevan hiukan kovempaa renkaitten pienemmästä tilavuudesta johtuen. Renkaan varsinainen halkaisija taitaa edelleen kuitenkin olla sama kuin 26-läskillä mikäli olen oikein ymmärtänyt.
Itselläni on kokemuksia sekä 27.5" Hodageista että 26" Flowbeist/Dunderbeist-yhdistelmästä: edellinen rullaa luonnollisesti paremmin ja on neulaspolulla nopeampi. Hodagit pohjaavat helpommin ja oikeiden paineiden kanssa pitää olla tarkempi. Juurakossa ja kivikossa 26-tuumaisen isompi ilmatila helpottaa elämää, mutta ei tee etenemisestä välttämättä nopeampaa. Upottavassa maastossa leveämpi 26-tuumainen kantaa paremmin, mutta ero on kuitenkin pieni.
Huonoa Hodageissa on reunanappuloiden pieni koko ja kivikossa ne eivät juurikaan suojaa renkaan kylkeä. Oman Farleyn takarengas alkaakin jo olla vaihtokunnossa.
Grandi66
30.10.2015, 16.06
http://images.tapatalk-cdn.com/15/10/30/1bc25456161aa5ad9c7600619587ac7f.jpg
Uusi rakas
Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla
Läskimasa
30.10.2015, 20.04
^ Mahtava meno, tiukka etukeno...
Onko jollain jo 27,5 x3,8 kumeksia ylimääräisenä... Ostan kaks...
Uusi rakas
Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla
WAU !!! Onnea hui !
Grandi66
30.10.2015, 21.49
Neitsytmatka ajettu, hauskaa oli. Pitänee hankkia paremmat valot prkl. Yks hajos, yks hyyty, kaks toimi hyvin
Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla
fättärix
30.10.2015, 23.41
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=16870&d=1446237520
"Ensipuraisu"... ja kyllä maistui :)
fättärix
31.10.2015, 18.01
Mihinköhän häipyi kuva jonka lisäsin tuohon edelliseen viestiini....? :O
Ei sitä näkynyt eilenkään.
fättärix
31.10.2015, 20.37
Viestin jättämisen jälkeen näkyi, mutta jonkin ajan kuluttua häipyi.
fättärix
01.11.2015, 00.21
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=16870&d=1446237520
LäskiRambo
01.11.2015, 01.24
Ei näy [emoji848]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jahvetti
07.11.2015, 13.26
On se vaan vieläkin mainio peli, muutama satanen takana ja ei oikein mistään moitteen sijaa. Ehkä seat stayt saisi olla vähän kapeammat, välillä kantapäät ja pohkeet osuu niihin metsässä neppaillessa. Voisi kokeilla 190mm perälle tarkoitettua akselia kampiin joskus.
Kuva vielä tämän päiväiseltä lenkiltä:
http://ep1.pinkbike.org/p5pb12869261/p5pb12869261.jpg
Mullaki reilu viissataa ajettu 9.6:lla ja aina se yllättää ku lähtee polulle. Kevyt ketterä ja rullaa loistavasti! Tänäänki reilu 3h. hymy huulilla vaikka vettä tuli😁 yritin Yks päivä säätää takaa droppeja lähemmäs mutta tuntu olevan niin tiukassa ettei uskaltanu vääntää, ootteko säädelly noita ja liikkuuko nätisti?
Kuva tänpäivän ajoista:
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/07/80b2b3fd8aad3b061bdc8db4ae040822.jpg
Omasta vitosesta säädin, eikä ollu kovin tiukassa ja liikku todella nätisti.
Lähetetty minun LG-D855 laitteesta Tapatalkilla
On se vaan vieläkin mainio peli, muutama satanen takana ja ei oikein mistään moitteen sijaa. Ehkä seat stayt saisi olla vähän kapeammat, välillä kantapäät ja pohkeet osuu niihin metsässä neppaillessa. Voisi kokeilla 190mm perälle tarkoitettua akselia kampiin joskus.
Kuva vielä tämän päiväiseltä lenkiltä:
http://ep1.pinkbike.org/p5pb12869261/p5pb12869261.jpg
Mikäs satula?
Ootkos poistanu ne muoviset palikat, jolla akseli on uutena lukittu taakse?
Jahvetti
07.11.2015, 20.45
^^^^Kevyesti ne liikkuu kun ensin löysää tuon ison mutterin molemmin puolin ja jarrusatulan pultin sekä poistaa tuon muovisen jutun mikä on kuvassa ison mutterin edessä.
http://i255.photobucket.com/albums/hh143/werdnayarg/webstuf/Bike/DSC03926_zpstsc4obop.jpg
Jahvetti
07.11.2015, 20.48
Mikäs satula?
Gilles Berthoud Galibier
Grandi66
07.11.2015, 21.00
Ku muistaa ottaa stopparit pois sieltä ni sit liikkuu.
Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla
Mahtuuko näihin uusiin Bud & Lou ongelmitta?
Jahvetti
17.11.2015, 10.37
^Menee heittämällä, myös iso Knardi.(ainakin 9.6:seen)
Paljo Farley 5:n haarukan offsetti ja A-C mitta on?
http://1drv.ms/1NbHm1J
Ensinmmäinen testilenkki ajettu. Renkaat litkutettu ja vielä jotain pientä säätöä satulaan niin rupee olemaan kohillaan. Hauska peli :D
Nopee kysymys. Mikä on eturattaan pulttijako?
Nopee kysymys. Mikä on eturattaan pulttijako?
Lienee tuo 104 .. Alla 5 farleyn speksit
http://www.trekbikes.com/us/en_US/bikes/mountain/trail/farley/farley-5/p/1063000-2016
http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/race-face-ride-10-speed-chainring-set/rp-prod130749
BoltCircle104mm
ColourBlack
Teeth36.22t
ja varuilta myös 9.6 tietoja, jossa tuo aeffect spiderless, kuten retale alempana oikaisee .. Mielenkiintoisen olonen kampisetti, mitenlie saatavuus? Kiinnostais kyllä 29"täysjoustoon orkkisten tilalle tässä kevään koittaessa.. Talvi menee 30t rattaalla http://www.jensonusa.com/Race-Face-Aeffect-Cinch-Cranks
http://decorahbicycles.com/product/trek-farley-9.6-15751.htm
http://www.raceface.com/components/cranks/aeffect/aeffect_crank_cinch/
Lienee tuo 104 .. Alla 5 farleyn speksit
http://www.trekbikes.com/us/en_US/bikes/mountain/trail/farley/farley-5/p/1063000-2016
http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/race-face-ride-10-speed-chainring-set/rp-prod130749
BoltCircle104mm
ColourBlack
Teeth36.22t
ja varuilta myös 9.6 tietoja
http://decorahbicycles.com/product/trek-farley-9.6-15751.htm
http://www.raceface.com/components/cranks/aeffect/aeffect_crank_cinch/
Farley 9.6:ssa spiderless eli direct mount.
Jahvetti
30.11.2015, 17.05
..mitenlie saatavuus?..
Kotimaasta:
http://www.hi5bikes.fi/~1u9Hx0000001/?Y999=PIF&Y104=RF-CK16AEA1
brilleaux
09.12.2015, 08.33
Ja eiku ostamaan!
http://fat-bike.com/2015/12/carbon-beauty-meets-a-single-track-beast-get-to-know-the-trek-farley-9-8/
Moniko lenkkinen ketju on farley 9,6:ssa ? 114 vaiko 120?
Jahvetti
10.12.2015, 16.24
^114 lenkkiä.
Olen pähkäillyt pää punaisena farley 5 ja 9.6 välillä, haluaisin tietää onko näiden pyörien ero ajettavuudessa niin kuin yöllä ja päivällä vai huomaako tälläinen sunnuntai ajelia juurikaan eroa, koeajo mahdollisuuta ei tuolle vitoselle ole, 9.6 olen kokeillut ja se oli todella hyvä.
Olen pähkäillyt pää punaisena farley 5 ja 9.6 välillä, haluaisin tietää onko näiden pyörien ero ajettavuudessa niin kuin yöllä ja päivällä vai huomaako tälläinen sunnuntai ajelia juurikaan eroa, koeajo mahdollisuuta ei tuolle vitoselle ole, 9.6 olen kokeillut ja se oli todella hyvä.
No ohan se niin, että jos nyt ostat 5:n, niin sitten aina sillä ajellessa harmittelet, että ei tullut otettua kuiturunkoista. Eli jos parempi malli sopii budjettiin, niin ainakin itse valitsisin sen:)
Molemmat on kyllä hyvä kamppeita ja valintaa tehdessä kannattaa miettiä kiekko kokoa ja pyörän käyttötarkoitusta. 9.6 lienee näistä kahdesta enemmän "kisakireä".
Olen pähkäillyt pää punaisena farley 5 ja 9.6 välillä, haluaisin tietää onko näiden pyörien ero ajettavuudessa niin kuin yöllä ja päivällä vai huomaako tälläinen sunnuntai ajelia juurikaan eroa, koeajo mahdollisuuta ei tuolle vitoselle ole, 9.6 olen kokeillut ja se oli todella hyvä.
Itselleni kävi siten, että menin kauppaan ostamaan Farley viitosta ja lähdin kaupasta Farley 9.6:n kanssa... On ne ihan eriluontoisia pyöriä; viitonen tuntuu läskipyörältä ja 9.6:n tuntuu maastopyörältä.
Itselleni kävi siten, että menin kauppaan ostamaan Farley viitosta ja lähdin kaupasta Farley 9.6:n kanssa... On ne ihan eriluontoisia pyöriä; viitonen tuntuu läskipyörältä ja 9.6:n tuntuu maastopyörältä.
Kun hankit lisäksi 26"-läskivanteet ja niille 4.8"-renkaat, saat Farley 9.6:sta myös täysverisen läskipyörän.
Kun hankit lisäksi 26"-läskivanteet ja niille 4.8"-renkaat, saat Farley 9.6:sta myös täysverisen läskipyörän.
Juu, tällä optiolla osittain perustelin itselleni 9.6:n hankinnan (vaikka samalla rahalla olisi saanut hankittua hyvän alurunkoisen maasturin ja hyvän alurunkoisen läskin :rolleyes: ).
Jaahas taisi kysymykseni tietää 1100e lisämenoa pyörän ostoon, elämä on.
Taidan sittenkin päätyä farley vitoseen.
Läskimasa
11.12.2015, 20.04
Norjasta sais seiskaa: http://sykkelboden.no/Sykler/Fatbike/Trek/Trek-Farley-7-17-5-2016-128034-p0000140389
Tuosta Norjan alvi 20% pois, rahtia vajaa satku ja täällä tulli 14% ja alv 24% päälle. Eli vajaan 3000€, eli kallis. Taitaa olla jo liki 9.6:n hinnoissa sitten?
Vielä yksi kysymys tuohon vitoseen liittyen, onko mitään käsitystä tai kokemusta millainen tuo on verrattuna on onen fattyyn? Itselläni oli jonkun aikaa fatty, ei se nyt huono ollut mutta jotain siitä jäi puuttumaan.
Vielä yksi kysymys tuohon vitoseen liittyen, onko mitään käsitystä tai kokemusta millainen tuo on verrattuna on onen fattyyn? Itselläni oli jonkun aikaa fatty, ei se nyt huono ollut mutta jotain siitä jäi puuttumaan.
No se mikä jäi puuttumaan, uskon että löytyy F5:sta. Rungoissa ja ajotuntumissa on eroja, ja sanotaan nyt vielä että jälleenmyyntiarvo on huimasti parempi TREKillä jos nyt sattuis niin käymään. F5 on yksi parhaimmista hinta/laatusuhdeläskeistä, jos nyt tätä pitää järkiperäistää yhtään enempää.
Norjasta sais seiskaa...
Tuosta Norjan alvi 20% pois, rahtia vajaa satku ja täällä tulli 14% ja alv 24% päälle...
Käy hakemassa paikan päältä niin saa maksaa Norjan alvilla eikä tarvii maksaa rahtia eikä tullia.
Iltalaiva Turusta Tukholmaan ja aamusta suoraan ajaa Osloon niin on iltapäivällä perillä. Ei se Norja niin kaukana ole.
Sitäpaitsi reissusta voi helposti kehitellä muutenkin mukavan pikkuloman. Norjassa on aina mukavaa ja hienoa.
passu jos laitat 100€ lisää tohon farley vitoseen niin saat whiten kuituläskin
No se mikä jäi puuttumaan, uskon että löytyy F5:sta. Rungoissa ja ajotuntumissa on eroja, ja sanotaan nyt vielä että jälleenmyyntiarvo on huimasti parempi TREKillä jos nyt sattuis niin käymään. F5 on yksi parhaimmista hinta/laatusuhdeläskeistä, jos nyt tätä pitää järkiperäistää yhtään enempää.
Nyt kun merkki ja malli on löytynyt niin pitäisi koko selvittää, kumpi parempi 17.5" vai 19.5" ole 180cm pitkä.
Grandi66
12.12.2015, 16.57
Itse 188 pitkä ja 92 inseam pyörän koko 19,5"
Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla
182cm 19.5" on just sopiva 35mm stemmillä ja 780mm tangolla. 180cm ostaisin ehkä 17.5" rungolla, pitäisi olla sopiva vakiopalikoilla. Omaan makuun stemmi jää vaan liian pitkäksi.
Itse olen 180 cm ja inseam 82-83 cm. Vatuloin pitkään 17.5" ja 19.5" välillä päätyen pienempään ja valinta oli oikea.
Itse olen 180 cm ja inseam 82-83 cm. Vatuloin pitkään 17.5" ja 19.5" välillä päätyen pienempään ja valinta oli oikea.
Hyvä tietää, tilaan 17.5"
Taidan sittenkin päätyä farley vitoseen.
Hyvä valinta.
Juuri äsken suvala:sta farley 5 rouvalle joululahjaksi. Taka-ajatuksena omat talvi ajot ;)
Solaris_83
14.12.2015, 11.13
Hyvä valinta!
Lähetetty minun SM-G870F laitteesta Tapatalkilla
Eka työmatka farleylla tehty ja on kyllä järkyttävän huono rullaamaan, edellinen läskini on one fatty bfl kumeilla suorastaan lensi verrattuna tähän.
Liikuva shikaani
14.12.2015, 23.18
^Vaikea uskoa, onkohan kaikki kondiksessa?
Paljonko Farley 5 painaa vakiona? Google ei osannut kertoa tai sitten en vain osaa..
Grandi66
14.12.2015, 23.34
En usko. Onkoha kaikki kohillaa
Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla
Pitää huomena tutkia, pysähdyin kaksi kertaa kympin matkalla katsomaan että mikä helvetti tätä vehjettä vaivaa, aikaa meni 56min kun normaalisti menee talvella 30-40min.
Paljonko Farley 5 painaa vakiona? Google ei osannut kertoa tai sitten en vain osaa..
Matkalaukku puntarilla punnittuna tasan 15kg polkimien kans.
Matkalaukku puntarilla punnittuna tasan 15kg polkimien kans.
Kiitän tästä
Onko kukaan Farley 9/9.6/9.8 omistaja kokeillut ajaa pyörällä 26" kiekoilla ja n. 4.0" renkailla? Meneekö pyörä liian matalaksi maastoajoon?
EDIT: Myöskin kokemukse pienempien renkaiden toimivuudesta Farley 5:ssä kiinnostaa.
Onko kukaan kiinnittänyt huomiota hodagin "27,5" pitoon esim. Tasaisella jäisellä tiellä tai polulla. Kovasti hakee ja muljuaa.
Laskin rengaspaineita 0.8->0.6 niin alkoi tekemään tuota.
Takavanteessa pieni painauma, lieköhän ensihuollossa saa oikastua.
En oo muljuamista huomannut. Paineet mitattu vain kerran ja takana oli jossain 0.4 ja 0.5 välillä. Kokoajan oon ajanut rajoilla, että lyö vanteelle. Pyörä tuntuu vain huononevan kun lisää painetta renkaisiin. Trekin pitäisi tehdä 4.4" 27.5 hodag, tuo mahtuisi vielä pyörimään ainakin kuitusessa.
Onko kukaan kiinnittänyt huomiota hodagin "27,5" pitoon esim. Tasaisella jäisellä tiellä tai polulla. Kovasti hakee ja muljuaa.
Laskin rengaspaineita 0.8->0.6 niin alkoi tekemään tuota.
Olen huomannut samaa, mutta vain vielä alhaisimmilla paineilla (0.3 - 0.4) ja tienpinnoilla, joissa on jotain urien kaltaista. Poluilla tai tasaisella asfaltilla itseohjaavuutta en ole häiritsevästi havainnut.
No eipä oo mulla yhtään eturengasta ollu mikä ei kovalla ja tasasella muljuais ku paineet laskee muljurajan alle. Maastossa taas ei huomaa mitään.
Hodag ei oo poikkeus vaikka on yks parraimmista millä oon ajanu.
Eipä tuo oma pumppu ja sen mittari ole kyllä luotettavimasta päästä, voi olla ettei ole ihan passissa nuo paineet.
Jos renkaan keskimmäisten nappuloiden vieressä olevat nappulat olisivat vähän eri järjestyksessä(toinen taaempana ja toinen etempänä) niin tuo puoltamisefekti luultavasti jäis pois.
No eipä oo mulla yhtään eturengasta ollu mikä ei kovalla ja tasasella muljuais ku paineet laskee muljurajan alle. Maastossa taas ei huomaa mitään.
Hodag ei oo poikkeus vaikka on yks parraimmista millä oon ajanu.
Eipä tuo maastossa olekaan millään tavalla häirinnyt. Hyvä rengas on pidoltaan ja rullaavuudeltaan.
Ja mitä nyt tulee tuohon hakemiseen niin se mitä tuommosella kovalla alustalla(esim.autotie)tulee ajettua on kyllä todella vähäistä.
Mutta hyvä tietää että en ole ainut joka on kokenut tuon pienen hapuilun.
Trekin pitäisi tehdä 4.4" 27.5 hodag
Puhut asiaa!
Käytin farleyn ensihuollossa, jossa vaihdettiin vapaarattaaseen notkiammat rasvat. Huomaa heti eron. Muutenkin Oulun paikallinen teki loistotyötä. Vaihteet ja kiekot loistotikissä.
Kampi1725
21.12.2015, 17.34
passu jos laitat 100€ lisää tohon farley vitoseen niin saat whiten kuituläskin
Tää on Farley viestiketju...
Tää on Farley viestiketju...
Jep, ei vääräuskoisille.
onko tietoa mahtuuko farley 5:seen vee snowshoe 2xl 26"x5.05 kumet alle?
^Vahva arvaus, että ei ainakaan 100mm vanteella. Orkkis 80mm voipi olla hiinä ja hiinä:seko:?
fättärix
22.12.2015, 00.12
onko tietoa mahtuuko farley 5:seen vee snowshoe 2xl 26"x5.05 kumet alle?
Myyjä sanoi liikkeessä että 26/5 mahtuu, en tiiä sit kuin paljo isompi tuo on...
Läskimasa
22.12.2015, 01.22
en tiiä sit kuin paljo isompi tuo on...
Ø 785 mm, lev. 130 mm.
Haluan tehdä kunnon "monsteri" pyörästä sen takia kyselen. Kuinka isot renkaat olette laittaneet alle 80 ja 100 vanteille?
Nyt polttelee farley 9.6. Mitä rengas valikoimaa on tolle 27.5 tuuman vanteelle saako leveämpää kuin toi 3.8 ja mistä niitä voi ostaa?
^Eipä noita 27.5" läski kumeja muita ole.
Nyt polttelee farley 9.6. Mitä rengas valikoimaa on tolle 27.5 tuuman vanteelle saako leveämpää kuin toi 3.8 ja mistä niitä voi ostaa?
Tällä hetkellä ei tosiaan taida olla muita vaihtoehtoja. Itse ratkaisin vaihtoehtojen vähyyden hankkimalla lisäksi 26-tuumaiset vanteet, mutta eniten kilsoja on kuitenkin kertynyt Hodageilla.
Penseilijä
23.12.2015, 10.17
Tuli sitten hommattua Farley 9.6. 15.5" koko tuntui kertalaakista osuvan nappiin tämmöselle 168 cm kärpäselle. Tuolla jääloskassa tuli ajattetua 10 km matka kotiin ja seuraavan kerran ehtii ajeleen joulun jälkeen, mutta ensipuraisu maistui kyllä. Onhan tuo kevyt peli jyhkeyteensä nähden ja rullas kyllä ihan mielettömän hyvin. Etujarru vaan rupes kuulostamaan laumalta nälkäsiä tipuja about 5 kilsan jälkeen, mutta sehän on vaan säätökymysys :)
Yllättävän hyvin nuo Hodagit piti kunhan oli vähän hiekkaa jään päällä. Alkuun vähän hirvitti jäätikkö, mutta kun sai tatsia ja uskaltautui ajamaan, niin suupielet nous korviin :) Vaimokin katteli sitä sillä silmällä, että voi tulla vielä kalliiks ;D
Ainakin Farleyt näytti olevan Pyörä-Suvalassa ~15% alennuksella.
Nyt polttelee farley 9.6. Mitä rengas valikoimaa on tolle 27.5 tuuman vanteelle saako leveämpää kuin toi 3.8 ja mistä niitä voi ostaa?
Leveämpiä 27,5 tulee mutta onhan tuo 4.0 todella loistava vaihtoehto 90% ajoon missä tahansa.
Ja kuten edellä on mainittu, talveksi alle 26 vannesetti ja silloin menee ihan tarpeeksi leveää.
Tuo malli rullaa ja kulkee ja on jäykkä ja kätevä. Kaikki samassa paketissa.
Hyvää Joulua !
Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
Varjoankka
24.12.2015, 23.47
Onko kokemuksia takahäksän yms. telineiden sopivuudesta Farleyhyn? Pitäisi lähteä ens kesänä retkeilemään 9.6:n kanssa ja tavaraa ois kiva saada hiukan enempi kyytiin.
Bilteman tarakka ollu mulla ja monella, ei oo kallis, kokeiles. Hyvää Joulua !
Penseilijä
27.12.2015, 22.14
Olisko jollain tarjota jotain pro tippiä millä nuo Avid DB3:t saisi pelittämään edes jokseenkin laahaamatta? Uudella Farley 9.6:lla ajettu noin 20 km ja about 5 km kohdalla alkoi sellainen viserrys etujarrusta, että ihmiset kääntyy 50m edenpänä katsomaan, että "taivas varjele, mikä sieltä tulee?" Takajarru toimii moitteitta.
Koitin painaa kahvasta erilaisilla voimakkuuksilla samalla kiristäen sylinterin ruuvit, niin kun olen kaikki aiemmat levarit keskittänyt, mutta ei auta. Parhaimmillaankin etukiekko pyörähtää ehkä kierroksen samalla voimalla kun takakiekko 5. Otin myös palat irti ja männät näyttää olevan hyvin sisässä.
Sylinterin sisään kurkkiessa näyttäis siltä, että pala tykkää laahata renkaasta ulompana olevaa mäntää joko takaa tai yläpuolelta katsottaessa tai molemmista. Yritin myös tunkea männän ja palan väliin jotain lappusia, mutta en saanut sinne mitään menemään (paperi taittuu ja pahvin tapanen liian paksu).
Onko tuo normaalia, että tuo on tommoinen ränkkä joka hoituu sisäänajolla? Ei ole aikaisemmilla Formulan, Hayesin ja Shimanon levareilla ollut moisia ongelmia.
janne kuivakangas
27.12.2015, 22.23
Mulla samat jarrut omas pyöräs (ei trek) Rasvasin männät ja Hion palat santapaperilla sekä tein viisteen päihin..putsas in asetooni lla sit paikalle nyt toiminut hyvin..☺
Kumpi vinkuu pahemmin etu vai taka. .märällä toki pikkusen vielä. .mut sisään ajossa. .vielä. .
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
Olisko jollain tarjota jotain pro tippiä millä nuo Avid DB3:t saisi pelittämään edes jokseenkin laahaamatta? Uudella Farley 9.6:lla ajettu noin 20 km ja about 5 km kohdalla alkoi sellainen viserrys etujarrusta, että ihmiset kääntyy 50m edenpänä katsomaan, että "taivas varjele, mikä sieltä tulee?" Takajarru toimii moitteitta.
Koitin painaa kahvasta erilaisilla voimakkuuksilla samalla kiristäen sylinterin ruuvit, niin kun olen kaikki aiemmat levarit keskittänyt, mutta ei auta. Parhaimmillaankin etukiekko pyörähtää ehkä kierroksen samalla voimalla kun takakiekko 5. Otin myös palat irti ja männät näyttää olevan hyvin sisässä.
Sylinterin sisään kurkkiessa näyttäis siltä, että pala tykkää laahata renkaasta ulompana olevaa mäntää joko takaa tai yläpuolelta katsottaessa tai molemmista. Yritin myös tunkea männän ja palan väliin jotain lappusia, mutta en saanut sinne mitään menemään (paperi taittuu ja pahvin tapanen liian paksu).
Onko tuo normaalia, että tuo on tommoinen ränkkä joka hoituu sisäänajolla? Ei ole aikaisemmilla Formulan, Hayesin ja Shimanon levareilla ollut moisia ongelmia.
Samat ongelmat omassa 9.6. Nuo tuntuu laahaavan vähän AINA. Kitinään jarruttaessa on auttanut levyjen ja palojen putsaaminen brake cleanerilla. Sellainen juttu tuli mieleen, että voisiko vika olla laakereissa? Satuloiden keskittämisen jälkeen on vähän aikaa hiljaista, mutta yksi kalteva kohta niin laahaaminen alkaa.
Penseilijä
27.12.2015, 22.47
Omat jarrut on hiljaiset jarruttaessa, mutta etujarrusta kuuluu karmea viserrys normiajossa. Jarrutuksen jälkeen viserrys lakkaa ehkä 5 sekunniksi ja jatkuu taas pikkuhiljaa voimistuen. Ja tuo laahaus on niin voimakasta, että ei hirveästi viitsisi ajella. Pikkulaahaus nyt ei haittaa, mutta tuo ei ole enää pientä. Takajarrussa ei tosiaan mitään ongelmaa. Täytynee koittaa puhdistaa levyt ja palat.
janne kuivakangas
27.12.2015, 23.15
Joo ymmärrän. ..itsekkin Aatelin vaihtaa toiset talvex. .Mut nyt peittää tosin kuivaahan nyt märällä vinkuu enimmäkseen. .ja kokeile tota viistettä päihin ..
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
Läskimasa
27.12.2015, 23.27
Eikö ne jarrut vois keskittää ihan silmällä keskelle jos eivät muuten keskity?
Penseilijä
28.12.2015, 00.52
^Kokeilin sitä, mutta jos katson sylinterin sisään sivulta ja keskitän levyn palojen väliin, niin levy hinkkaa ulompaan palaan päältä katsottuna. Jos keskitän päältä katsottuna, niin se hinkkaa sisempään palaan sivulta katsottuna. Vaikka kiristän pultin niin kevyesti kun pystyn ja toinen pultti on ihan löysällä, niin sylinteri ei meinaa liikkua enää mihinkään löysältäkään puolelta, että vois kohdistaa puolen kerrallaan. Vaikea katsoa että ne olis yhtäaikaa kohdillaan.
janne kuivakangas
28.12.2015, 18.37
Mites sillai löysää ne satula pultit purista kahvasta pidä siinä ja kiristä pultit. .☺
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
Mites sillai löysää ne satula pultit purista kahvasta pidä siinä ja kiristä pultit. .☺
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
Tais olla jo kokeillu, ainakin näin lukee tuolla ylempänä.
janne kuivakangas
28.12.2015, 20.02
Okei. ...
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
Penseilijä
28.12.2015, 20.38
Ei tosiaan auta tuo pulttien kiristäminen samalla kun painaa kahvasta. Aiemmilla jarruilla toiminut tuo ongelmitta. Eipä auttanut puhdistuskaan, joten alkaa näyttämään siltä, että laitan kalastustarvikefirman jarrut tilalle.
Mulla on jäykkäperässä XT:t ja kommuutterissa Deoret olleet muutaman vuoden ja kerran olen joutunut ilmaamaan (sekin oma vika, kun unohdin fillarin kovaan pakkaseen pariksi päivää ylösalaisin :p) ja muuten satunnaisilla keskityksillä toimineet pommin varmasti liejusta 20 asteen pakkaseen.
On ehkä vähän paradoksaalista, että pitäis ajaa 50-150 kilsaa kipeästi huoltoa kaipaavalla pyörällä, että vois viedä ensihuoltoon :)
Läskimasa
28.12.2015, 21.13
Rasvaa ne kupukantaprikat satulan kiinnitysruuvien alta, kyllähän ne satulat nyt keskelle ja suoraan saa kiinni jos haluaa. Ei ne palat voi sieltä omia aikoja mennä vinoon laahaamaan jos osat on kerran paikoilleen kunnolla laitettu ja jouset on välissä niinku kuuluuki.
Penseilijä
28.12.2015, 22.55
^Täytyypä koittaa vielä tuota. Kiitos tuosta ja muistakin vinkeistä. Ei nuo jarrut kyllä ihan tikissä ole, kun kahva on kumipallomainen ja sillä kestää hetki palautua takaisin, kun painaa pohjaan. Ihan kun vaatisivat ilmausta. Vai liekö vain sisäänajamattomuutta. Samassa kylmässä tallissa on kaikki pyörät ja muiden fillareiden levarit toimii nätisti.
janne kuivakangas
28.12.2015, 23.12
Niin on mullakin kylmässä varastossa. .ei oo kiva kyl kun tekee tota vinkunaa koko ajan johtusko siitä kun kastuu vai mistä lie oon päikäillyt monesti. .kuivalla on mulla toiminut hyvin on Tehokkaat kin. .no toivottavasti saat kuntoon 👍☺
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
Ei nuo jarrut kyllä ihan tikissä ole, kun kahva on kumipallomainen ja sillä kestää hetki palautua takaisin, kun painaa pohjaan. Ihan kun vaatisivat ilmausta.
Kyllä tuo kumipallomaisuus vaikuttaa siltä, että systeemi vaatisi ilmausta. Se voi aiheuttaa sitä laahaustaipumustakin.
SISSIMARKKINOINTIA !!!!
:)
https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xfa1/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/12353962_418637771669400_892137567_n.jpg
brilleaux
29.12.2015, 12.09
Voi myhnä. Katteeks käypi. Suurta peukkua. (y)
Voi myhnä. Katteeks käypi. Suurta peukkua. (y)
Joo ei voi ku ihmetellä luonnon kauneutta. Kaikenlaista erilaista valoa, ja heijastusta ja reittiä !
Kohta tuonne taas partaa valkasee !
Arhipoff
29.12.2015, 13.07
SISSIMARKKINOINTIA !!!!
:)
https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xfa1/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/12353962_418637771669400_892137567_n.jpg
Näyttää reitit olevan kunnossa, viikonlopuksi ennustetaan hyvää säätä... Hmmmm....
Läskimasa
29.12.2015, 14.13
Kyllä tuo kumipallomaisuus vaikuttaa siltä, että systeemi vaatisi ilmausta. Se voi aiheuttaa sitä laahaustaipumustakin.
Voi tosiaan olla että joku kupla änkee mäntiä ulos vaikka periaatteessa paineettomana oliskin.
On se nättiä pohjosessa, on! 😎👍
Oliko niin että farley 9.6 saapi bluton ja menee heittämällä paikalle ilman mitään ylimääräistä vempulointia?
Ja mikähän bluto on parhain. Eikö nuitakin ole jo liuta tarjolla?
Varjoankka
31.12.2015, 09.38
Oliko niin että farley 9.6 saapi bluton ja menee heittämällä paikalle ilman mitään ylimääräistä vempulointia?
Ja mikähän bluto on parhain. Eikö nuitakin ole jo liuta tarjolla?
Mulle myyjä ainakin sanoi että Bluto menee heittämällä ysikutoseen. Parin ekan lenkin jälkeen olen kaivannut täysjouston jälkeen tosin enemmänkin takajoustoa kuin etujoustoa :) Katsotaan miten sitä innostuu etujoustosta, jos sitten keväämmällä pääsisi testaamaan Blutollista läskiä.
Trek Farley 5 olisi menossa hankintaan. Onko kokemusta shimano xt 1x11 voimansiirron käyttämisestä tässä pyörässä? Mahtuuko ketju kulkemaan vai tuleeko turhan lähelle rengasta?
Avidin jarruista sen verran, että ne vakiopalat on erittäin äänekkäät. Orgaaniset palat tilalle, niin hiljenee. Kuluvat vähän nopeammin, mutta pysäyttävät hyvin ja edes hieman ninjamaisemmin. 😉
Mitäs runkolaukkua porukka käyttää farley 6? Jos sellainen löytyis jossa vetoketju kestää :)
Lähetetty minun D2403 laitteesta Tapatalkilla
Tein itse (äiti auttoi),ostin kankaat, velcrot ja vetoketjun Shelby.fi liikkeestä Oulun Tuirasta. Hyvä ja sopiva tuli. :)
Tuo onkin hyvä vinkki. Saa rouvalle iltapuhdetta samalla:)
Grandi66
03.01.2016, 13.39
Käy www.highmobilitygear.com sivuilta vakoilemassa mallia ja mittoja.
Minulle myyjä farley 5:seen suositteli tuota xt 1x11 yhdistelmää että oli omaan läskiin laittanut. Että varmaan toimii ainakin perus Barbegazeilla renkailla.
No niin farley 9.6 tilattu. Tänään kävin ekaa kertaa kokeilemassa läskipyörää tosin se oli kona. Mukaavasti se kiipesi. Odotukset trekistä on pikkasen paremmmat noitten 27,5 vanteiden takia. Onkos joku muuten pistänyt joustokeulaa 9.6?
The rest osastolla:
http://ep1.pinkbike.org/p4pb13050573/p4pb13050573.jpg
No niin farley 9.6 tilattu. Tänään kävin ekaa kertaa kokeilemassa läskipyörää tosin se oli kona. Mukaavasti se kiipesi. Odotukset trekistä on pikkasen paremmmat noitten 27,5 vanteiden takia. Onkos joku muuten pistänyt joustokeulaa 9.6? Onnea hyvästä valinnasta!
Itsekin tuosta joustosta kiinnostunut, eli onko passelia blutoa vielä tuolle 27,5 renkaalle?
Onnea hyvästä valinnasta!
Itsekin tuosta joustosta kiinnostunut, eli onko passelia blutoa vielä tuolle 27,5 renkaalle?
Eikse nyt ole se ja sama onko 26 vai 27.5 renkaat sen jouston kanssa, ulkomitat renkaalla about samat.
27.5:lle ehkä bluto sopii aavistuksen paremmin koska siinä joutuu käyttämään hieman enemmän painetta.
Katsot vaan sopivan mittaisen bluton joka sopii nykyiseen keulan geometriaan.
Ainakin nuo trekin 27,5 uppoaa dude cf9,0 alle heittämällä. Eli tilan puolesta blutoon menee, en ole ehtinyt ajamaan osia uupuu kokonais pakestista... Mm jarru levyt ja pakka
Jahvetti
10.01.2016, 00.26
Ja onhan siinä farley 9:ssä 27.5 kiekot ja bluto ihan vakiona. Siitä keulan mitta sitten.
Jahvetti
10.01.2016, 16.40
Alkaa mennä aika lähelle satulaputkea tuo venynyt isoknardi kun taka-akseli on edessä:) Lumella akseli mahdollisimman takana on muutenkin parempi omasta mielestä.
http://ep1.pinkbike.org/p5pb13053385/p5pb13053385.jpg
The rest osastolla:
Jos tähän oli tulossa se "värikoodaus" niin uusi nimi voisi olla Rainbow Stache:
http://ep1.pinkbike.org/p4pb13053670/p4pb13053670.jpg
http://http://jennieoo.deviantart.com/art/Mustache-342882877
Buhaa haa niin se ponihustleri alkaa hahmottumaan,Perseetä tulee kaikki värit tolleen kaaressa.
Takanapa ostettu mutta etunavaksi meinasin punaista.Kehiksi sitten eteen keltainen ja taakse sininen.
niin mkäli iloinen värispeksattu härötin pitää rakentaa.Vaihtoehto B:Prince lila runko vaihtaa väriä....Moustang u know
http://ep1.pinkbike.org/p5pb13053628/p5pb13053628.jpg
Helwetti ku pitää kovaa ääntä takajarru! Hävettää ihan tuolla keskellä hiljasta mettää ku lyö jossain kohtaa jarrua, no ainaki kuulee kun on tulossa. :) Tilasin tuommoset palat ja ajattelin lyyä tilalle jos pikkasen pehmentäs tuota ääntä, saapi kohta peltorit päässä ajella muuten! :)
Etujarru on tosin ihan äänetön!
http://www.bike24.com/1.php?content=8;product=29499;menu=1000,2,15,117;p age=57
Läskimasa
14.01.2016, 23.03
Mitkä lie ne alkuperäiset? Mä laitoin vihreet Swissstopin orgaaniset (https://www.xxl.fi/pyoraily/pyoran-varaosat/varaosat/jarrupalat/c/10101002) BB7:hin, eipä oo oikeestaan inahdustakaan kuulunu sen jälkeen.
Jos ei nuo uudet toimi hiljempina, ni täytyy lyyä tilaukseen nuo swisstopit!
Ihmeellistä vain ettei etupalat metelöi.
Itsellä on tuo taka-akseli edessä ja mitä nyt pistäny tuntemuksia niin kovalla alustalla joustoa tuntuu olevan vähemmän
Runko tuntuu joustavan vähemmän, täytyy siirtää takas ja tunnustella uudestaan.
Lähteekö F5 -16, noi RaceFace Ride kammet ulos tällä http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Tyokalut/Kammen-ulosvedin-2000023875/ ?
Highlander
15.01.2016, 12.39
Lähteekö F5 -16, noi RaceFace Ride kammet ulos tällä http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Tyokalut/Kammen-ulosvedin-2000023875/ ?
Use standard ISIS compatible crank puller with M22x1 thread (Park Tool CWP-6) to remove RH crank from spindle.(Factory
assembled 10mm hex key puller cap must be removed)
Helwetti ku pitää kovaa ääntä takajarru! Hävettää ihan tuolla keskellä hiljasta mettää ku lyö jossain kohtaa jarrua, no ainaki kuulee kun on tulossa. :) Tilasin tuommoset palat ja ajattelin lyyä tilalle jos pikkasen pehmentäs tuota ääntä, saapi kohta peltorit päässä ajella muuten! :)
Etujarru on tosin ihan äänetön!
http://www.bike24.com/1.php?content=...15,117;page=57 (http://www.bike24.com/1.php?content=8;product=29499;menu=1000,2,15,117;p age=57)
Mulla kans sama homma. Ihan järjetön meteli, välillä tuntuu että viitti etes jarruttaa jos sattuu oleen muita lähistöllä :D
Postissa ois Bike24:sen paketti, samoja paloja tilasin. Toivottavasti auttaa.
Itsellä on tuo taka-akseli edessä ja mitä nyt pistäny tuntemuksia niin kovalla alustalla joustoa tuntuu olevan vähemmän
Runko tuntuu joustavan vähemmän, täytyy siirtää takas ja tunnustella uudestaan.
Mä kans siirsin eteen ja jotenki tuntuu että parempi oli ku pitempi akseliväli. Pitää siirtää takas ja katella miltä tuntuu.
Helpotti heti tuo vikinä kun kävin testillä nuilla uusilla paloilla, tosin pientä vikinää oli muttei voi verrata alkuperäisiin. Vanhat(600km) oli jotenkin tosi urittunu ja levyssä näkyi myöskin urittumista. Ei ole tasaisesti jarrupalat ottanut levyyn!
On tuo akseli sittenkin parempi kun siirtää ihan eteen!!
Edit: Näemmä kannattaa laittaa lukitetta niihin isompiin akselin muttereihin, oli melkein pyöriny auki toinen puoli kun reilun tunnin lenkin kävin ajamassa.
Mahtuukohan toi Snowshoe 2XL Farley 9.8:n pyörimään?
^Jos se mahtui Specialized Fatboyn keulille niin luulisin että myös Farleyhin mahtuu.
EDIT. Siis eteen mahtuu, takarenkaan tilasta en osaa sanoa.
Penseilijä
16.01.2016, 12.27
Pääsinpä vihdoin ajamaan 9.6:lla, kun sain Avidin romut vaihdettua XT:n jarruihin. Laitoin samalla Icetech-levyt 180mm eteen ja 160mm taakse ja johan pelittää. Vinkumiset ja laahailut loppui siihen ja säädöt meni kerrasta. Onhan tuo mahtava pyörä :)
Penseilijä
16.01.2016, 13.19
Nyt olis aikomus tehdä Hodag/Jackalope-setistä tubeless, mutta en saa tuota Hodagia irti vanteelta. Tuntuu kuin olis vedetty jollain sikaflexillä kiinni. Ei ole aiempaa kokemusta läskeistä tai tubeless-hommista. Hyviä vinkkejä?
Grandi66
16.01.2016, 13.23
Tennaria vaan eli lattiaa vasten sellai ettei napa ota maaha ja sit jalalla painaa kumia ni lähtee.
Nyt olis aikomus tehdä Hodag/Jackalope-setistä tubeless, mutta en saa tuota Hodagia irti vanteelta. Tuntuu kuin olis vedetty jollain sikaflexillä kiinni. Ei ole aiempaa kokemusta läskeistä tai tubeless-hommista. Hyviä vinkkejä?
Hodag asettuu tosi tiukalle, mikä on toisaalta hyvä tubeless-asennusta ajatellen. Itse taistelin sisurin poistamisen kanssa epätoivoon asti kunnes vihdoin sain sen pois. Rengas lähtee pois vanteen reunalta kun painaa rengasta aivan vanteen reunasta jalalla. Sisurin poistaminen onnistuu kun painelee renkaan joka kohdalta vanteen keskellä olevaan uraan, jolloin renkaan ja vanteen väliin saa hieman enemmän tilaa ja sisurin saa pois.
Sisurin poistoa lukuunottamatta 27.5 Hodag-Jackalope -yhdistelmä on todella ongelmaton tubeless-setup.
Penseilijä
16.01.2016, 13.36
Joo kiitoksia. Sain nyt renkaan reunoilta irti ja pitää vielä saada sisuri pois. Olikos tuolla teippi valmiina ettei tartte erikseen teipata? Litkut vaan sisään, rengas paikalleen ja ilmaa?
Mulla ainakin oli teippi jo valmiina.
Grandi66
16.01.2016, 14.07
On teippi valmiina, mut tarkista et on laitettu kunnolla.
Penseilijä
16.01.2016, 17.39
Taisi litkutus onnistua. Kohta paria tuntia ollut takarengaskin litkutettuna ja hyvin on ilmoja pidelly. Oli tosiaan teippi valmiina, niin ei tarvinnut ottaa rengasta pois. Pistin Stanin venttiilin ja saman firman ruiskulla saman firman litkut sisään ja pumppasin 1-1.5 bariin, että asettuu kumi kunnolla vanteille. Pitänee laskea paineet parempiin lukemiin kohtapuoliin. Kiitokset vinkeistä!
[QUOTE=Jha;2483249]Mulla kans sama homma. Ihan järjetön meteli, välillä tuntuu että viitti etes jarruttaa jos sattuu oleen muita lähistöllä :D
Postissa ois Bike24:sen paketti, samoja paloja tilasin. Toivottavasti auttaa.
Kerkesin jo innostua nuista bike24:sen paloista, mainostavat vielä että vähempi ääntä jne.. Kyllähän nuoki alko vinkua, tosin voihan se olla näitten pakkastenkin takia! Muutama lenkki ja tilata Nuo swisstopin palat jos ei mölyt vähene!
Näistä siis kyse: http://www.bike24.com/1.php?content=8;product=29499;menu=1000,2,15,117;p age=57
Grandi66
18.01.2016, 23.36
Miulla oli laatikossa shimanon slx jarrut, vaihtu heti alkuunsa. Ei oo tarvinna murehtia vinkumisia.
Helpotti heti tuo vikinä kun kävin testillä nuilla uusilla paloilla, tosin pientä vikinää oli muttei voi verrata alkuperäisiin. Vanhat(600km) oli jotenkin tosi urittunu ja levyssä näkyi myöskin urittumista. Ei ole tasaisesti jarrupalat ottanut levyyn!
Eli jarrusatula on vinossa, mikä selittää juuri takajarrun vinkumista.
Eli jarrusatula on vinossa, mikä selittää juuri takajarrun vinkumista.
Eipä käyny mielessäkään tuo, juuri kun liikutellu tuota akselia, niin sehän pitää satulaa myös liikuttaa.
Kiitos vinkistä.
Edit: nyt mittailin ja pitäs olla akseli linjassa, ja sitä myöten jarrusatula pitäs olla kans.
Mutta pikkasen levy ottaa paloihin kiinni, onko satulassa joku säätö erikseen?
Miulla oli laatikossa shimanon slx jarrut, vaihtu heti alkuunsa. Ei oo tarvinna murehtia vinkumisia.
Millaisia kokemuksia niistä?
Eipä käyny mielessäkään tuo, juuri kun liikutellu tuota akselia, niin sehän pitää satulaa myös liikuttaa.
Kiitos vinkistä.
Edit: nyt mittailin ja pitäs olla akseli linjassa, ja sitä myöten jarrusatula pitäs olla kans.
Mutta pikkasen levy ottaa paloihin kiinni, onko satulassa joku säätö erikseen?
Kyllä, sitä satulaa pitää keskittää jarrulevyn suhteen.
XT jarrut hankittu farley 5:seen, johan hiljeni saatana.
Saman tein just minäki😀 siirrän vinkujat pojan pyörään😀 kyllä ne tosin hiljeni orgaanisilla paloilla mutta vahingossa tarttu XT:t matkaan ku kävin paikallisessa
Highlander
22.01.2016, 14.27
Onko vitosessa samat Avidin jarrut kuin kutosessa? Kuten ealex kirjoitti, niin satulan keskittäminen auttaa jos sen osaa tehdä oikein. Ihan hyvät jarrut nuo ovat vakiopaloin.
fättärix
22.01.2016, 15.24
Ei mulla vaan jarrut vingu F5:ssa paitsi silloin kun ajaa jossain märässä kurakossa ja silloinhan ne vinkuu kaikki jarrut.
Täällä kans varsin äänettömät f5:ssa
Lähetetty minun LG-D855 laitteesta Tapatalkilla
Nyt runkolaukku viimeistelty, helppohko oli tehdä ku rouva auttoi. Uusi mieleinen satulakin saatiin paikalleen. Mitäs porukka suosittais seuraavaksi rengas pariksi? Nyt orkkis hodagit alla. Eteen kaipais ehkä hieman leveempää taakse riittää 3,8". Hodag ollut kyllä hyvä takakumina. http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160122/c5ea606fc9b17d79473c6cb27f3f3be2.jpg
Lähetetty minun D2403 laitteesta Tapatalkilla
Nyt runkolaukku viimeistelty, helppohko oli tehdä ku rouva auttoi. Uusi mieleinen satulakin saatiin paikalleen. Mitäs porukka suosittais seuraavaksi rengas pariksi? Nyt orkkis hodagit alla. Eteen kaipais ehkä hieman leveempää taakse riittää 3,8". Hodag ollut kyllä hyvä takakumina. http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160122/c5ea606fc9b17d79473c6cb27f3f3be2.jpg
Lähetetty minun D2403 laitteesta Tapatalkilla
Kyllä ne Hodagit on hyvät, turhaa vaihtelee jos toimii.
Grandi66
23.01.2016, 09.24
Slx toimii yhtä hyvin kuin xt jarrut, on vaan pikkasen edullisemmat.
Terve, olen muuttamassa f5 vaihteistoa 1*10, voiko tuohon hg50 pakkaan laittaa 42 piikkistä ratasta?
Taitaa samalla vaivalla olla paras vaihtaa koko pakka.
Käykö nämä farley 5:n heittämällä? http://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-disc-brake-set-slx-br-m675-b-86987/wg_id-1839 Kiitos auttajille. :)
Taitaa samalla vaivalla olla paras vaihtaa koko pakka.
Mihin pakkaan ajattelit?
Liikuva shikaani
23.01.2016, 17.49
Terve, olen muuttamassa f5 vaihteistoa 1*10, voiko tuohon hg50 pakkaan laittaa 42 piikkistä ratasta?
Ei pysty, on niitattu pakka. Pitää olla XT pakka niin siihen saat vaihdettua lehdet. 42t saattaa myös olla hankala saada moitteetta toimimaan, toisilla toimii toisilla ei. 40t on varmempi valita siinä suhteessa.
Itsellä käytössä Praxiksen 10-pakka jossa siis valminna 11-40t
Ei pysty, on niitattu pakka. Pitää olla XT pakka niin siihen saat vaihdettua lehdet. 42t saattaa myös olla hankala saada moitteetta toimimaan, toisilla toimii toisilla ei. 40t on varmempi valita siinä suhteessa.
Itsellä käytössä Praxiksen 10-pakka jossa siis valminna 11-40t
Ok, pitää laittaa sunrisen 11-40 pakka ja 30 eturatas.
Läskimasa
23.01.2016, 19.57
30 eturatas.Miksei 28 tai 26?
Miksei 28 tai 26?
28 voisi olla hyvä, mulla tuo pyörä yleiskäytössä eli työmatkoista maastoon, menisikö 26 ratas jo liian pieneksi?
Läskimasa
23.01.2016, 22.57
^ No kyllä silläkin tarpeeks kovaa varmaan pääsis. Mut 30/40 välitys mun makuun liian pitkä metsän puolella.
Liikuva shikaani
23.01.2016, 23.05
Aika pitkälti yksilöllistä mikä välitys on kellekkin paras, siirryin 30t->28t ja en oikeastaan huomannut muuta eroa kun sen että nyt kun vähän runttaa pienimmällä niin ketju osuu renkaaseen koska 28 tulee sisemmälle paikalle spiderissä. Välitykset riittää kyllä siirtymällekin tuolla 28t rattaalla, toisaalta 30t toimii myös metsässä.
Millaisia 26" kiekkoja olette farley 9.6 ostanut? Jotain kevyttä tekis mieli :)
Osaisiko joku helpottaa ostopäätöstä Farley 9.6 ja 9.8 välillä?
Hieman mietityttää näiden kahden painoero, joka on todellisuudessa yhden kilon luokkaa, toisin kuin esitteissä annetaan harhaanjohtavasti ymmärtää. Vakiona tulisi luultavimmin pyörää ajettua, niin onko reilu puolitoistatuhatta euroa sopuhinta yhden painokilon säästölle. Mahtaako olla kellään molemmista pyöristä edes lyhyitä ajokokemuksia päätöksen helpottamiseksi?
Osaisiko joku helpottaa ostopäätöstä Farley 9.6 ja 9.8 välillä?
Hieman mietityttää näiden kahden painoero, joka on todellisuudessa yhden kilon luokkaa, toisin kuin esitteissä annetaan harhaanjohtavasti ymmärtää. Vakiona tulisi luultavimmin pyörää ajettua, niin onko reilu puolitoistatuhatta euroa sopuhinta yhden painokilon säästölle. Mahtaako olla kellään molemmista pyöristä edes lyhyitä ajokokemuksia päätöksen helpottamiseksi?
Ottamatta sen enempi kantaa kumpi on parempi, niin suurin painoero taitaa tulla kiekoista. Wamba 27,5" kiekkosetti on tulossa myyntiin keväällä ja sen paino tämän hetken tiedon mukaan on 2,5kg. Mun mielestä aika painavat hiilikuitukiekoiksi. 9.6:n kiekkosetti painaa ~3kg. 9.8:ssa haarukan emäputki on hiilikuitua ja 9.6:ssa alumiinia. Tuo taitaa tehdä ~100g. Itsellä on Farley 9.6 ja vaihdoin siihen Next SL kammet. Painoa lähti kammen vaihdolla ~250g. Jos ~750g ero tulee pyörivästä massasta, niin kyllähän sen eron jo huomaa ajossa.
Jos olisin samassa tilanteessa kuin sinä ja rahaa olisi 9.8:iin, niin ostaisin sen. :D
Jos olisin samassa tilanteessa kuin sinä ja rahaa olisi 9.8:iin, niin ostaisin sen. :D
Tätä suositusta osasin pelätäkin :) Kiitos kiekkojen ja kampien painotiedoista, jotka päätöksenteossa ovat juuri mietinnässä. Miten tuo Next hiilarikampi tuntuu kivien kosketuksiin suhtautuvan?
Paria läskiä on tullut koitettua koeajopäivinä Turun seudulla viime vuonna (Kona ja Spessu) ja niillä sellaista kevyttä käsiteltävyyttä ja kettetyyttä ei kyllä löytynyt, mitä pyörältäni toivoisin. Kokeilumahdollisuudet ovat myös ohuet, kun 191cm pituisena (95cm inseam) runkosuositus on tuo suurin mahdollinen (21,5"). Keskitason xc pyörän kevyttä käsiteltävyyttä haikailevana kuulisin mielelläni, että olenko täysin väärillä vesillä, eli voisiko tällä Trek Farley:n kanssa päästä toivomaani kevyeen ja nopeaan käsiteltävyyteen, mitä useampi Farleyn omistaja vaikuttaisi kehuvan?
Hiilarikampiin suosittelen laittamaan kammenpäihin ne "tulpat" suojiksi niin ei heti oo vaihtokunnossa ne kammet.
Penseilijä
26.01.2016, 21.00
Tänään tuli tilanne, jossa piti pyöräilijäruuhkasta johtuen ajaa hiljaa uudessa pyöräilijöiden sekottamassa pöperölumessa ja Hodagit meinas lähteä alta monta kertaa.
Olin varmaan läskin kanssa eniten ongelmissa :) Auttaiskohan paineiden nosto tuohon? Pumpun mittari sanoi sopimuksen irti, mutta sen mitä jaksoin mittarin pysähtymistä
odotella, niin 0.5:n barin kieppeille ne pysähtyi.
Tätä suositusta osasin pelätäkin :) Kiitos kiekkojen ja kampien painotiedoista, jotka päätöksenteossa ovat juuri mietinnässä. Miten tuo Next hiilarikampi tuntuu kivien kosketuksiin suhtautuvan?
Mulla on ollut 1,5kk käytössä noi Nextit. Muutama kunnon hitti tullut otettua ( kivi piilossa hangen alla, kuski&pyörä nurin..)
Edes ne kumisuojat ei ole haljennu.
Hyvä tieto, että hiilarikampi kestää kyllä, kun ovat kuitenkin hintavat. Pitää alkaa tiedustelemaan koeajoa, ei kai ajotuntuma muuten selviä. Toki metsäpoluilla selviäisi parhaiten, onko farley oikea valinta.
Hiukan olen mietittänyt, että miltä tuntuisi farley 29+ renkailla. Onko kukaan koittanut menna valtavirtaa vastaan?
Tänään tuli tilanne, jossa piti pyöräilijäruuhkasta johtuen ajaa hiljaa uudessa pyöräilijöiden sekottamassa pöperölumessa ja Hodagit meinas lähteä alta monta kertaa.
Olin varmaan läskin kanssa eniten ongelmissa :) Auttaiskohan paineiden nosto tuohon? Pumpun mittari sanoi sopimuksen irti, mutta sen mitä jaksoin mittarin pysähtymistä
odotella, niin 0.5:n barin kieppeille ne pysähtyi.
Paineiden laskeminen auttoi ainakin barbegazzeilla, rengas alkoi pitämään hyvin vasta jollain 0.15bar, mutta eipä noilla paineilla muuten ajeta.
Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla
Hyvä tieto, että hiilarikampi kestää kyllä, kun ovat kuitenkin hintavat. Pitää alkaa tiedustelemaan koeajoa, ei kai ajotuntuma muuten selviä. Toki metsäpoluilla selviäisi parhaiten, onko farley oikea valinta.
Hiukan olen mietittänyt, että miltä tuntuisi farley 29+ renkailla. Onko kukaan koittanut menna valtavirtaa vastaan?
Minusta kuulostaa siltä että ehkäpä Stache sopisi sulle paremmin kuin Farley...
Minusta kuulostaa siltä että ehkäpä Stache sopisi sulle paremmin kuin Farley...
Samaa olen tuumaillut ja molempia ajattelin siksi kokeilla. Sillä se selviää kumpi vaikuttaa mieleisemmältä.
Miulla oli laatikossa shimanon slx jarrut, vaihtu heti alkuunsa. Ei oo tarvinna murehtia vinkumisia.
Mallia ottaneena voin suositella. Hiljainen ja pysähtyy paljon paremmin.
Tätä suositusta osasin pelätäkin :) Kiitos kiekkojen ja kampien painotiedoista, jotka päätöksenteossa ovat juuri mietinnässä. Miten tuo Next hiilarikampi tuntuu kivien kosketuksiin suhtautuvan?
Paria läskiä on tullut koitettua koeajopäivinä Turun seudulla viime vuonna (Kona ja Spessu) ja niillä sellaista kevyttä käsiteltävyyttä ja kettetyyttä ei kyllä löytynyt, mitä pyörältäni toivoisin. Kokeilumahdollisuudet ovat myös ohuet, kun 191cm pituisena (95cm inseam) runkosuositus on tuo suurin mahdollinen (21,5"). Keskitason xc pyörän kevyttä käsiteltävyyttä haikailevana kuulisin mielelläni, että olenko täysin väärillä vesillä, eli voisiko tällä Trek Farley:n kanssa päästä toivomaani kevyeen ja nopeaan käsiteltävyyteen, mitä useampi Farleyn omistaja vaikuttaisi kehuvan?
Farley 9.8 ilman muuta, siinä on valmis pakkaus moneen. Saat siitä Stachen tyylisen myös myöhemmin jos haluat.
Siinä on hyvä ajettavuus ja 27.5 renkaat , 26 saat siihen jos haluat.
Se on ketterä, mutta pitää muistaa että rengas vaikuttaa talvipolkujen ajon nopeuteen, pitävyyteen tai ei pitävyyteen.
Kuten Savierk kans sano, jos nyt oisin ostamassa (mulla vanha alu Farley), ostaisin heti 9.8
Penseilijä
30.01.2016, 11.24
Paineiden laskeminen auttoi ainakin barbegazzeilla, rengas alkoi pitämään hyvin vasta jollain 0.15bar, mutta eipä noilla paineilla muuten ajeta.
Kiitokset tästä. Löysin 9 zero 7:n läskirenkaiden paineiden kaavan (http://www.fatbikes.com/pages/blog.htmlwhats-the-correct-tire-pressure-for-my-fatbike/), josta kävi heti ilmi, että hötömpi alusta tarkoittaa pienempiä paineita. Pudottelin paineita ja kyllähän se auttoi.
No nyt sen sai hakea. 11,66 kg sisureilla ilman polkimia.
Olisko joku 9.8:n omistaja voinu mitata alkuperäisten jarrujen letkujen pituudet? Koko 17,5" tai 19". Yritin PK1 laittaa sulle yksityisviestiä, mutta ilmoitta, että inboxi täynnä.
L-koon mitat sain. Jos jollain on 17,5", niin sen jarruletkujen mitoista olisin kans kiitollinen. :)
En tarvitse enää. :)
Minusta kuulostaa siltä että ehkäpä Stache sopisi sulle paremmin kuin Farley...
Kokeilin paikalisessa kaupassa Trek Stache 9 -pyörää (18,5) ja kyllä tuli hymy huulille. Päätöstä ei pystynyt sanomaan, kun Trek Farleytä ei sopivana kokona (19,5) löytynyt kokeiltavaksi. Onkohan Turun leveyspiireillä jollakin Farley 18,5 tai 19,5 tai 21,5 kokoisena, jota uskaltaisi antaa pahanlaatuista pyöräkuumetta sairastavalle kokeiltavaksi?
Fox Compista löytyy Trek Farleyn (9.6/9.8) tapaan kuiturunkoinen Salsa Beargreaser. Onko kellään ajokokemuksia Farleyn lisäksi myös Beargreaser läskipyörästä. Olisi mukava kuulla, jos joku olisi saanut kokeilla näitä molempia kehuja saaneita läskipyöriä. Farleyn tapaan myös Beargreaseria kehutaan ketteräksi pyöräksi. Hinnaltaan Beargreaser osuu aika lähelle Farlely 9.6 hintalappua.
Fox Compista löytyy Trek Farleyn (9.6/9.8) tapaan kuiturunkoinen Salsa Beargreaser. Onko kellään ajokokemuksia Farleyn lisäksi myös Beargreaser läskipyörästä. Olisi mukava kuulla, jos joku olisi saanut kokeilla näitä molempia kehuja saaneita läskipyöriä. Farleyn tapaan myös Beargreaseria kehutaan ketteräksi pyöräksi. Hinnaltaan Beargreaser osuu aika lähelle Farlely 9.6 hintalappua.
Itsellä on ollut 2014 kuitunen Salsa Beargrease ja 2015 alumiinirunkoinen hiilikuitukeulalla oleva Beargrease. Hyviä pyöriä molemmat, mutta kun kävin koeajamassa Trek Farley 9.6:n, niin se möi itsensä koeajolla. Nämähän on hyvin pitkälti makukysymyksiä/miltä pyörä tuntuu itselle. Minua Farleyssä miellytti ulkonäkö/väritys ja 27,5" kiekkokoko jonka ansiosta pomppimisefekti häipyi lähes kokonaan. Vaimolle mietittiin 2016 Beargreasen runkosettiä, mutta päädyimme lopulta Farleyhin. Tilasin itselle Farley 9.8:n ja vaimolle möin nykyisen 9.6:n. :) Hyviä pyöriä molemmat. Kumpi miellyttää silmää enemmän ja tuntuu paremmalta, niin siitä se päätös syntyy. Toki se, että paikallisessa liikkeessä myydään Trekkiä ja asiakaspalvelu on erittäin hyvää vaikutti jonkin verran ostopäätökseen.
täällä on puhtaasti naapurikateutta poteva ! :)
Onneksi olkoon savierk ! Huippuvalinta !
Itsekin kävin renkaita potkimassa aamulla :)
27,5" kiekkokoko jonka ansiosta pomppimisefekti häipyi lähes kokonaan.
Hyvä argumentointi Farleyn ja Beargreaser välillä vesitti jo lähes varman Salsa ostopäätöksen:) Nyt vain pitäisi saada kokeilla tuota Farley kuitupyörää, jotta itse pääsisi testaamaan tuntuman pyörien välillä.
Anteeksi tietämättömyyteni, joten kysytään mitä tämä pomppimisefekti tarkoittaa? Isompi rengas toki rullaa paremmin esteiden yli, mutta vaimeneeko iskut kokoonpainumisen jälkeen 26" rengasta paremmin?
Läskipyörässä jousitusmatkassa ja iskunvaimennuksessa joutuu tietysti kärsimään aiempiin täysjoustoihin verrattuna, mutta vauhdin säädön kanssa siitä kai selvitään.
Kysyessäni koeajomahdollisuuksia kuiturunkoiseen Farley pyörään, jälleenmyyjä ei isoja lupauksia herätellyt. Messuilla ei tilanne ole ollut kuulemma sen parempi ainakaan viime vuosina :(
Tuskin se kuitu-Beargrease huono valinta on. Trekkiin sopii isommat kumit, mitä lie muuta eroa. Osta se kumpi saa kuolan valumaan kiivaammin.
Anteeksi tietämättömyyteni, joten kysytään mitä tämä pomppimisefekti tarkoittaa? Isompi rengas toki rullaa paremmin esteiden yli, mutta vaimeneeko iskut kokoonpainumisen jälkeen 26" rengasta paremmin
Molemmissa on ulkohalkaisija suurin piirtein sama, joten rullaavuudessa ei pitäis olla suurta eroa. Itse en ainakaan ole huomannut. 26":ssa renkaan profiili on korkeampi, joten ilmatilavuus on isompi. Matalilla 0,4-0,6bar paineella tasasella ajaessa pyörä alkaa pomppimaan. Toki 26" jousto on vähän parempi, koska renkaan profiili on korkeampi ja ilmatilavuus ismpi. :)
Nyt aika pitkään farley 5lla ajaneena voin kyl kehua tuota. Siihen kannattaa vaihtaa eteen yksi ratas (itellä 30 piikkinen nw ratas, mutta ovaali voisi olla parempi ja ehkä 28). Renkaan paineiden kanssa meni pitkään että oppi mikä on hyvä. Paras oli kun laski paineet miltei nollaan sit lähti nostamaan jos kolisi. Loppujen lopuksi edessä 0.3bar ja takana 0.35bar, tämä on oikein hyvä poluille ja ajo on pehmeää( pomppimista ja itse ohjattavuutta kovalla alustalla). Ainut huono puoli on että koko on 17.5" (182cm ja sisämitta 87cm) niin seisailleen polkeminen on hiukka ahdasta ja aggressiivisesti rynttäys ei onnistu. Mutta normi ajossa pyörä on hyvä.
Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla
Matalilla 0,4-0,6bar paineella tasasella ajaessa pyörä alkaa pomppimaan.
Tasaisella ajaminen lienee mukavampaa, kun ylös-alas liikettä ei tapahdu polkemisrytmin tahdissa:) Rengaspaineiden hienosäätö lienee oleellinen osa tässä läskipyöräilyssä.
Varjoankka
05.02.2016, 10.04
Tasaisella ajaminen lienee mukavampaa, kun ylös-alas liikettä ei tapahdu polkemisrytmin tahdissa:) Rengaspaineiden hienosäätö lienee oleellinen osa tässä läskipyöräilyssä.
Mä oon luullut että en vaan osaa pyörittää polkimia oikein, mut kiva et sen pomppimisen voi laittaa kumien piikiin :D
Käyttää ovaaliratasta, niin saa kivasti eliminoitua omaa vajavaista pyöritysteknikkaa.. Enkä kyllä valitsis rengaskokoa siirtymäpompotuksen mukaan, vaan maastossa etenemisen, fatter is better ;)
J.Soivio
05.02.2016, 12.12
Kellään tietoa oisko jossain liikkeessä F9.8 tyrkyllä? 19.5" kokoisena.
Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
Läskimasa
05.02.2016, 12.13
Juu, väärin ajettu. 😜 Tuntematon ongelma mulle nöösille kellä ei oo vielä ees 1000 km:iä läskikokemusta.
fatter is better ;)
Aamen. :)
Pyörä-Suvala Oulussa , siellä on hienosti pyörää rivissä, mutta kyllä niitä uloskin kannetaan koko ajan.... mulla tulee kiire kohta tuon 9.8 kanssa...
Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
Jotenkin mä luulen että Ski ajelee viimeistään Rovaniemellä 9.8:lla :)
Ihan varmasti jos Lotto osuu kohilleen :)
Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
fatter is better ;)
Kuukauden 100mm kehillä ja 4,8" renkailla ajaneena en allekirjoita tätä. Makuasia sano koira, kun pallejansa nuoli. ;)
Pyörä-Suvala Oulussa , siellä on hienosti pyörää rivissä, mutta kyllä niitä uloskin kannetaan koko ajan.... mulla tulee kiire kohta tuon 9.8 kanssa...
Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
17,5" oli enää 12kpl Euroopan varastossa. Nyt enää 11kpl. :) 19" tais olla saman verran.
Ihan varmasti jos Lotto osuu kohilleen :)
Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
Ja jos mulla osuu lotto kohdilleen, niin alan sponsoriksi. ;)
Kuukauden 100mm kehillä ja 4,8" renkailla ajaneena en allekirjoita tätä. Maku asia sano koira, kun pallejansa nuoli. ;)
Minä puhuin kumista, en kehästä.. Mun makun 4,8" toimii parhaiten 65-80mm kehillä, progressiota paremmin painavan kuskin tarpeisiin.. ;)
Kättä päälle ! :)
Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
Taneli79
05.02.2016, 18.28
Ottamatta sen enempi kantaa kumpi on parempi, niin suurin painoero taitaa tulla kiekoista. Wamba 27,5" kiekkosetti on tulossa myyntiin keväällä ja sen paino tämän hetken tiedon mukaan on 2,5kg. Mun mielestä aika painavat hiilikuitukiekoiksi. 9.6:n kiekkosetti painaa ~3kg. 9.8:ssa haarukan emäputki on hiilikuitua ja 9.6:ssa alumiinia. Tuo taitaa tehdä ~100g. Itsellä on Farley 9.6 ja vaihdoin siihen Next SL kammet. Painoa lähti kammen vaihdolla ~250g. Jos ~750g ero tulee pyörivästä massasta, niin kyllähän sen eron jo huomaa ajossa.
Jos olisin samassa tilanteessa kuin sinä ja rahaa olisi 9.8:iin, niin ostaisin sen. :D
Hämmästyttävän painavat kiekot tosiaan nuo Wambat, jos vertaa esim. DT Swissin 26" alukehiin (http://www.bike24.com/1.php?content=8;product=140016;menu=1000,2,140,17; pgc%5B71%5D=17390;orderby=3), joilla painoa valmistajan mukaan 2230g. Onhan 27,5" tietenkin pykälää suurempi koko, mutta kaikesta huolimatta. Mikä on kevyt läskipyörän kiekkosetti?
Mikä on kevyt läskipyörän kiekkosetti?
Sehän riippuu kovasti euromäärästä.. Jos reilusti alle tonnilla pitää päästä, niin DTSwiss on kevyt, jos taas mennään nelinumeroisiin ja materiaali muuttuu hiilkuiduksi, alle kahen kilon päästän...jne.. Mitähän niille Kuroshiroille tulee €/g
Mun mielestä kevyt on n. 1800-1900g, siihen pääsee varmaan n. 1200 eurolla, jos kivijalasta ostaa.
Sent from my GT-P5110 using Tapatalk
Taneli79
05.02.2016, 19.20
Ok, eli F9.6:n kiekkosetti (~3kg) on sikapainava. Eikä varmaan ole raskaimmasta päästä...
Taneli79
05.02.2016, 19.22
Entä onko 17,5" Farley 9.8 sopiva 175/84cm kuskille? En luultavasti pääse koeajamaan pyöriä vaan joudun tilaamaan fiilispohjalta ja arvailemalla. Kauhistuttaa tietenkin, kun ei ole halvin malli. Maantiefillari ja krossari kokoa 54cm 12-13 stemmillä, vaakaputki 54,5cm. 17,5" Farleyn tärkeät mitat: tt 59,3cm, reach 41cm, stack 59,8cm ja 19,5":n vastaavat: tt 63cm, reach 44,1cm, stack 61,7cm. Korkeudessa siis 1,9cm eroa, pituudessa (top tube) 3,7cm.
Mun mielestä kevyt on n. 1800-1900g, siihen pääsee varmaan n. 1200 eurolla, jos kivijalasta ostaa.
Tästä faktaa tiskiin, vois ostaa..
Entä onko 17,5" Farley 9.8 sopiva 175/84cm kuskille? En luultavasti pääse koeajamaan pyöriä vaan joudun tilaamaan fiilispohjalta ja arvailemalla. Kauhistuttaa tietenkin, kun ei ole halvin malli. Maantiefillari ja krossari kokoa 54cm 12-13 stemmillä, vaakaputki 54,5cm. 17,5" Farleyn tärkeät mitat: tt 59,3cm, reach 41cm, stack 59,8cm ja 19,5":n vastaavat: tt 63cm, reach 44,1cm, stack 61,7cm. Korkeudessa siis 1,9cm eroa, pituudessa (top tube) 3,7cm.
Mulla on 17,5" 9.8 ja on ollut sopiva. Pituutta itselläni on 174/82 cm.
Taneli79
05.02.2016, 19.57
Sammy: Jaksaisitko ottaa mitan keskiön keskeltä satulan yläpintaan ja satulan kärjestä tangon keskelle? Ja jos on satulan setback (penkin kärjen ja keskiön välinen mitta) tiedossa, olen korvat höröllä :-) Kiitos, jos jaksat nähdä vaivaa!
Mä koeajoin lyhyesti ennen 9.8:n ostoa 17.5" sekä 19.5" 9.6:t. Molemmat olisivat kyllä toimineet omassa ajossa, mutta isompi oli sitten kuitenkin hieman passelimman tuntuinen, tosin ero ei tuntunut suurelta.
Mulla 185 cm pituutta, eli kyllä toi 17.5" on kymmenen senttiä lyhyemmälle oikea koko.
Tästä faktaa tiskiin, vois ostaa..
Täällä teilataan sissimarkkinoijana heti.... pistän yv
Sent from my GT-P5110 using Tapatalk
Taneli79
05.02.2016, 20.23
Ok, vaikuttaa siltä, että 17,5" on mulle sopiva. Kuinka pitkä stemmi tuossa on vakiona? Entä tanko ja kammet? Ei löytynyt heti valmistajan sivuilta.
Edit: Tuosta BikeRadarin arviosta löytyi tangon mitta: 720mm
Täällä teilataan sissimarkkinoijana heti.... pistän yv...
Eikäkö sillä mää vaan, kun nuo mun mcarbonit on yli 2kg eikä niitäkää saa ilman hyviä aleja alle tuon maintsemas summan..
Taneli79
05.02.2016, 20.46
Kuola valuu: http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/bikes/mountain-bikes/fat-bike/product/review-trek-farley-9-8-50070/
J.Soivio
05.02.2016, 21.01
Pyörä-Suvala Oulussa , siellä on hienosti pyörää rivissä, mutta kyllä niitä uloskin kannetaan koko ajan.... mulla tulee kiire kohta tuon 9.8 kanssa...
Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
Tänks! Vaikken tuota esillä ollutta saanutkaan niin vinkkaus oli muuten hyödyllinen. Tarjoan olusen...
Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
Tänks! Vaikken tuota esillä ollutta saanutkaan niin vinkkaus oli muuten hyödyllinen. Tarjoan olusen...
Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
hienoa ! Yks tumma käy oikein hyvin ! :)
Täällä teilataan sissimarkkinoijana heti.... pistän yv
Sent from my GT-P5110 using Tapatalk
No nyt oli taitavaa sissitoimintaa, pistäppä tännekkin vinkkiä tulemaan!
^Saa niitä varmaan foorumillekin linkitellä, varsinkin jos ei omiaan kaupittele. Ja jos kaupittelee niin muistaa mainita aiheesta :D Kiinnostais varmaan aika monia, meinaan...
Löysitkö PK1 koeajettavia 9.6 pyöriä pääkaupunkiseudulta? Ouluun asti ei tahdo lähteä koeajoa varten Varsinais-Suomesta, Helsinkiin voisi tälläisen hyvän syyn varjolla lähteä.
Grandi66
06.02.2016, 14.49
Nyt aika pitkään farley 5lla ajaneena voin kyl kehua tuota. Siihen kannattaa vaihtaa eteen yksi ratas (itellä 30 piikkinen nw ratas, mutta ovaali voisi olla parempi ja ehkä 28). Renkaan paineiden kanssa meni pitkään että oppi mikä on hyvä. Paras oli kun laski paineet miltei nollaan sit lähti nostamaan jos kolisi. Loppujen lopuksi edessä 0.3bar ja takana 0.35bar, tämä on oikein hyvä poluille ja ajo on pehmeää( pomppimista ja itse ohjattavuutta kovalla alustalla). Ainut huono puoli on että koko on 17.5" (182cm ja sisämitta 87cm) niin seisailleen polkeminen on hiukka ahdasta ja aggressiivisesti rynttäys ei onnistu. Mutta normi ajossa pyörä on hyvä.
Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla
Itse vaihdoin kammet ja 26 piikkinen edessä, ku näillä narujaloilla mitään voimaa saada pihalle. Pieneen kokoon olet päätynyt, itse 188cm ja inseam 92cm ja pyörä 19,5". Stemmin vaihdoin 90mm>70mm ja toimii miulla ku noi kädet ei oo mitkää pitkät kuten jalat. Paineita vaideltu maaston mukaan.
Löysitkö PK1 koeajettavia 9.6 pyöriä pääkaupunkiseudulta? Ouluun asti ei tahdo lähteä koeajoa varten Varsinais-Suomesta, Helsinkiin voisi tälläisen hyvän syyn varjolla lähteä.
Lundbergilla Keravalla oli noita silloin syksyllä hyllyssä kun olin tilaamassa omaa pyörää, tämän hetkisestä tilanteesta en osaa sanoa. Ja voi tota mun 19.5" kans koeajaa jos siltä tuntuu.
Taneli79
07.02.2016, 14.12
Farleyn tilaus viittä vaille. Tenttaan vielä käyttäjäkokemuksia kuntoajoihin osallistumisesta. Miten hyvin onnistuu täysjäykältä (F9.8) Aulanko MTB, Tour de Tampere, XCM Laajavuori, Tahko MTB, Valkeakoski XCM, Joupiska XCM, Jämi MTB, Syöte MTB, Finlandia MTB...? Kaipaako esim. joustokeulaa tai onko siirtymien ajo leveillä renkailla yhtä tuskaa vs 29" jäykkäperä tai täysjousto?
MTBVespa
07.02.2016, 16.00
Farleyn tilaus viittä vaille. Tenttaan vielä käyttäjäkokemuksia kuntoajoihin osallistumisesta. Miten hyvin onnistuu täysjäykältä (F9.8) Aulanko MTB, Tour de Tampere, XCM Laajavuori, Tahko MTB, Valkeakoski XCM, Joupiska XCM, Jämi MTB, Syöte MTB, Finlandia MTB...? Kaipaako esim. joustokeulaa tai onko siirtymien ajo leveillä renkailla yhtä tuskaa vs 29" jäykkäperä tai täysjousto?
Siirtymien? Eikai nuo mitään ralleja tai enduro-kisoja ole? Tuskin onnistuu mitenkään ajaminen. Edit. Tai jos tarkotit siirtymiä kotoo tapahtumapaikoille, nii riippuen vähän siirtymämatkan pituudesta ja käytetystä reittivalinnasta mikä on paras kulkeväline siirtymille. Ite monesti tehny siirtymät tapahtumapaikoille ihan vaan tylsästi autolla...
Taneli79
07.02.2016, 16.31
Pahoittelut virheellisestä terminologiasta. Tarkoitin siirtymillä luonnollisesti kilpailun polkuosuuksia yhdistäviä helppoja tieosuuksia. Yritän tässä hahmottaa täysjäykän läskin soveltuvuutta helpolle maastomaratonille.
MTBVespa
07.02.2016, 16.42
Asiasta mitään tietämättä eiköhän soveltuvuus ole kiinni vain omista mieltymyksistään. Aika subjektiivinen kysymys tuo soveltuvuus. Osta läski jos haluat. Suotta siihen perusteluita muilta tarviit, jos itse vaan pärjäät päätöstesi kanssa.
Ei toi läski nyt niin raskas ole tietäkään ajaa, kun on sopivat renkaat ja hiukan painetta niissä, eri asia sitten jotkut > 4.8 ja 0,2 bar....
Ja ei liene kyse ihan niistä kärkisijoista, jos läskillä menee.
Sent from my GT-P5110 using Tapatalk
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.