PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mikä se tänään sut hyvälle tuulelle sai?

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24

OKS
11.06.2022, 20.06
Kolmen päivän autoreissu nelostietä Inariin ja Pokan ja Kittilän kautta takaisin napapiirin maisemiin. Yllättävän paljon oli pyöräreissaajia tien päällä, osa menossa pohjoiseen ja osa etelän suuntaan. Pokasta Hanhimaahan aikamoista pölyistä greiveliä autollakin, tien pinta kauttaaltaan pienten "pyöreiden kivien" peitossa. Hanhimaan ja Könkään väliselle osuudelle tulossa näköjään uusi "steriili" tieosuus, saapa nähdä jääkö vanha mutkainen ja mäkinen osuus enää käyttöön, ehkä jonkinlaiseksi paikallistieksi kuitenkin.

Köfte
12.06.2022, 01.33
Perintösinkula sai vihdoinkin uuden voimansiirron, toimituksissa oli hieman viivettä. Ei narsku, eikä kitise.

callahan
13.06.2022, 12.48
Puhelinsoitto Tays hoidonsuunnittelijalta ilahdutti kovin :)

Sanoisin jopa jabaduu, jee jee ja hip huraa...

tempokisu
13.06.2022, 14.48
Puhelinsoitto Tays hoidonsuunnittelijalta ilahdutti kovin :)

Sanoisin jopa jabaduu, jee jee ja hip huraa...

Siis mitäh? sun ilo on mun pahin painajainen. 2007, olisi sen voinut asiakasystävällisemminkin hoitaa mutta joku ihme tarve kiduttaa ihmistä. Tsemiä.

Tomppa, mulla on. Olivat silloisessa työpaikassani valmiina köyttämään mut ja vietiin sairaalaan ( anoreksia 1993). Eivät antaneet mun edes ajaa autoa kotiin, eli kuten sanottu inhimillisyys täysin kateissa.
Eli viitaten siihen terveyskeskusteluun, mulla on syyni välttää julkisen terveydenhuollon putiikkeja, kaikenmaailman kokeita ja tarkastuksia.

Tänään ei ole kyllä mikään saanut hyvälle tuulelle, jännittää ja stressaa auton korjaus sekä huomiset sateet.

callahan
13.06.2022, 15.48
Siis mitäh? sun ilo on mun pahin painajainen. 2007, olisi sen voinut asiakasystävällisemminkin hoitaa mutta joku ihme tarve kiduttaa ihmistä. Tsemiä.

Sä vaikutat kivalta, määrätietoiselta ja fiksulta tyypiltä ja ei lääkäriksi pölkkypäät pääsekkään. Kurja kun sulla on ollut huonoja kokemuksia.

Lyhyesti mulla alko päätä särkee 2020 syksyllä ja siitä asti selvitelty mehiläisessä jos jonkinmoisella verikokeilla. Työterveyssoppari firmalla on mitä on niin maksoin jopa itse pään magneetin, laajan. Samanaikaisesti olkapää rupes reistaa ja jossain vaiheessa otettiin kaularangan/niskan magneettikuva. Kaularangassa oli hermopinteitä useassa nikamavälissä.

Tyhmyyksissäni päänsärkyä yritin selvittää fysiatrin kaa jokuseen kertaan ja kalliiksi tuli tuloksena muutama lääkekokeilu mm Triptyl, gabrion ja jotain muuta mitkä ei tehneet kuin voinnin huonommaksi. Maksoin siis fyssarin käyntejä omalla rahalla. Viime alkusyksynä "vihelsin pelin poikki" ja sanoin ttl`lle ettei mulla oo rahaa maksaa fysiatrille pelkästä empaattisesta jutustelusta jne, nyt täytyy tehä jotain muuta. Ymmärti ja laitto lähetteen tayssiin neurogirurgille, siitä päätös kaularankaleikkaus johon soitto liittyi. Maaliskuun lopussa neurokirurgi teki hoitopäätöksen. Vähän tuosta sain myös päänsäryn takia lähetteen tayssin neurologille.

2021 21.9 korjattiin tää olkapää tays hatanpäällä, oli mielestäni huippu hoitoa ja pari kertaa kävin olkapäätä siellä kuntouttamassa sairaalan fysioterapeutilla. Kaikkina kertoina oon saanu kympin arvosta kohtelua, ei pahaa sanaa kenestäkään hoitohenkilökuntaan kuuluvasta. Erityisesti leikkauspäivänä heti aamusta alkaen pitivät tosi hyvää huolta!

PS. Tomi, itsekkin oletin aluksi soiton liittyvän mainitsemaasi asiaan jotta joko ne nyt tuli hakee ;)

tempokisu
13.06.2022, 18.10
Sä vaikutat kivalta, määrätietoiselta ja fiksulta tyypiltä ja ei lääkäriksi pölkkypäät pääsekkään. Kurja kun sulla on ollut huonoja kokemuksia.

Kiitos, en ole aina kovin fiksu, ja varsinkaan en ole ollut nuorempana. Huonoja, erittäin huonoja valintoja joista on joutunu maksamaan ja joutuu vastakin, tässä on yksi säästöprojekti menossa.
Mutta tavallaan aika hoksaavainen olin, onneksi tiesin mikä mua vaivaa ja pääsin pois Taysista ja osasin hakeutua oikeeseen paikkaan hoitoon. Olen todella iloinen että tiesin, ja että kaiken jälkeen ( myös tuo työstressi) jaksoin jatkaa ja nyt olen saanut ihan mielettömän hienoja kokemuksia ja elämyksiä elämästä.
Suurempi voima näitä elämänlankoja liikuttelee, ja olen siitä äärettömän kiitollinen ( 2017 paha kaatuminen pyörälenkillä oli mun pelastus ja paras juttu ikinä )

tempokisu
14.06.2022, 19.31
Haa, enpä kastunut vaikka sadekuuro oli Pirkkalassa kastellut. Auto on haettavissa hitsauksesta, haen huomenna.
Paistettu ahven onnistui, nam.
Ai joo, huomenna tulee palkka. Tarpeeseen todellakin.

tempokisu
15.06.2022, 13.14
Autonkorjaus no1 nyt tehty ja auto haettu. Kiva että ei tullut sitä "keskiviikkona yhtenäisempi sadealue..." jota maanantaina ennustettiin. Tosin kun etsiskelin väylää mistä pääsee Pirkkalaan, niin vaikka ajoin tosi hitaasti ja varovasti niin kumminkin töpeksin ja toinen auto tööttäsi. ONNEKSI ei käynyt kuinkaan.

Kuvasivustollani lisää kävijöitä kansioissa Ahveninspiraatiot, Lampetra Planeri ja Nahkiainen 21 :D

callahan
15.06.2022, 14.07
(minä taas hehkuttelen lääkärissäkäyntiä)

Sain hyvää hoitoa tuossa Lempoisten keskustan terveysasemalla polveen. Nätti naislääkäri joka kohtelias, ammattitaitoinen, tutki hyvin, pisti polveen piikin, ohjeisti ja opasti joten mitä muuta vois toivoo?

Voidaanko lääkäreiden ammattitaitoa arvottaa, meinaan sitä kuka hoitaa ns. parhaiten! Vois ajatella näin, jotta terveyskeskuslääkärit on pätevämpiä kuin työterveyslääkärit sillä esim. mun tapauksessa sain polveen hoitoa heti yhdellä käynnillä. Se piikki siis. Toisaalta luulen jotta työterveyslääkäri ei osaamattomuuttaan jätä kortisonipiikkiä pistämättä jos katsoo sen oikeaksi hoidoksi. Se ei vaan (hiljaisen ohjeistuksen vuoksi) voi sitä tehdä kun on olemassa erikoislääkäreitä kuten fysiatri ja ortopedi jotka yksityisellä hoitaa tuon.

Rönsyili taas nää mun jutut, mutta ehkä tahdoin sanoa arvostukseni terveyskeskuslääkäreitä kohtaan. Eihän se heidän syy ole jos ei aikaa saa samana päivänä tai ei ees viikon sisään. Itsekkin jouduin venaa pari viikkoa.

MRe
16.06.2022, 10.42
Ei poistettukaan hammasta. Kahden viikon nukuttujen öiden jälkeen hammaslääkäri oli tullut siihen tulokseen, että laitetaan kiinni ja katsotaan mitä tapahtuu.

kauris
16.06.2022, 14.48
Uutta venettä?

Tää oli hyvä. Sai mut hyvälle tuulelle :)

tempokisu
17.06.2022, 11.38
Piti ajella rauhallisesti kun eilen ajoin reippaasti. Olin "kellonaikatarkistus"-pisteellä 9 min aiemmin ja ajanut siihen mennessä 71km. Sain siis ajettua 97km ja kotimatkan kanssa se on 110km. ( huomenna ei tartte lähteä kun kauppaan )
Ja olipa kiva tuntea linnunlauluja :) jaha, pääskysiä ja tuolla on tiltaltti, mustarastas!, luonto on tullut lähemmäksi ja ikäänkuin ne linnut olisi kavereita.

tinke77
17.06.2022, 13.52
Tämän projektin valmistuminen. Hävettää kyllä vähän laittaa fillarifoorumille, mutta hyvälle tuulelle sai. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220617/10a54614e2acc6e5e1758c5fdcfdd7bf.jpg

kauris
17.06.2022, 15.14
Ai että. Hieno! Miltä vuodelta tuo on alunperin? Jostain 90-luvulta varmaan joka tapauksessa?

tinke77
17.06.2022, 15.27
-97 lukee katsastus papereissa. Nyt kaikki palikat käytännössä uutta ja orkkis honda osaa.

pumi
17.06.2022, 17.37
Viikonloppu alkoi, sukulaisia tulossa vierailulle.

tinke77
18.06.2022, 12.39
Osia tuohon meni n.3000€ edestä.

Villep81
18.06.2022, 17.23
Paljuun hankittu hiekkasuodatin puhdistaa veden nopeasti ja melkein ilmaiseksi takaisin puhtaaksi :)

Travelkicking
18.06.2022, 18.10
Kisu, jos sulla on luokkaa 15 v vanhuuseläkkeeseen, niin kipinkapin sähköauto alle.

tempokisu
20.06.2022, 15.47
^ en halua sähköpyörää enkä myöskään sähköautoa. Missä mä muka sitä sitten lataan? Eikä kiinnosta muutenkaan. Eikä ole semmoiseeen rahaa. En ole miettinyt eläkkeitä, saan ( jos siihen asti elän) kansaneläkkeen.

Senkin ilonpilaaja, koska ilonaihe on se että mun mazdani on nyt kunnossa ja katsastuksessa hyväksytty :) kylläpä helpotti, tässä olen hermoillut koko kesäkuun asian kanssa. Onneksi auton vienti-hakupäiville sattui aurinkoinen sää.

kauris
20.06.2022, 18.02
https://www.instagram.com/reel/Ceptw1uj3jV/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Tää on jostain syystä mun mielestä niin hauska.

Sama vitsi tiktokin puolella:
https://www.tiktok.com/@ivyandsophiesmith/video/6964631569495608577

m-52
22.06.2022, 23.35
Käytin 7 -vuotiasta tyttärentytärtä jalkapallotreeneissä. Oli ilo katsoa aitoa liikunnan riemua.

tempokisu
27.06.2022, 18.13
...niin joo ikäni puolesta mullakin voisi olla lapsenlapsia...tuntuu kumminkin etten ole edes aikuiseksi kasvanu

Mutta ai kun oli aamulla kiva ajaa uudet rataspakka ja ketjut alla. Ei rahissu ja pystyi ajaan useammalla kuin kahdella vaihteella :) ja hieno kiiltävä rataspakka.
( muuten oli kyllä tuskaisen kuumaa jo aamukuudelta yli 20 °C )

Firlefanz
28.06.2022, 11.56
Vilkaisin pitemmän aikavälin sääennustetta ja viikon päästä torstaina saattaisi sataa ja lämpötila voisi jäädä 17 asteeseen.

Helle on meillä kuitenkin sen verran harvinaista herkkua ja lyhytaikaista iloa niille jotka siitä suuresti nauttivat, etten halua valittaa enkä päivääkään siitä viedä pois, mutta kyllähän hetkellinen katko tulee tarpeeseen viimeistään kun hellettä on jatkunut yhtä mittaa kaksi viikkoa!

xubu
28.06.2022, 18.23
https://www.foreca.fi/Finland/Helsinki

Tuon mukaan pitäisi sataa jo huomenna aamulla.

Situm
28.06.2022, 18.55
Mahtavat ajokelit, +32 niin ei vastatuulikaan haittaa.
YR.NO:n (https://www.yr.no/nb/v%C3%A6rvarsel/timetabell/5-297400/Finland/Vantaa%20Helsinki-Vantaa%20airport?i=1) mukaan vähän sadetta aamuyöstä, ja ip taas yli hellerajan. :)

fob
28.06.2022, 20.40
https://www.foreca.fi/Finland/Helsinki

Tuon mukaan pitäisi sataa jo huomenna aamulla.

Sääennusteen mukaan seuraavan kerran sataa sunnuntaina ja se sai minut iloiseksi.

fob
28.06.2022, 20.42
Kesärenkaiden vaihdon yhteydessä asentaja huomasi vetoakselin kumin hajonneen. Hieno havainto eikä isompia vahinkoja päässyt syntymään.

tempokisu
28.06.2022, 22.27
heh...muutama kesä sitten aamuteeveen naispuoliset juontajat kovasti kyselivät meteorologilta..."mutta tuleeko hellettä?" - ei olla parin vuoden aikana enää helteiden perään kyselty tai toivottu.

Tästäkin päivästä selvittiin, ja ylihuomena tulee palkka tilille.

^ joo nyt onkin jo aika vaihtaa kesärenkaat....:D

fob
29.06.2022, 01.41

^ joo nyt onkin jo aika vaihtaa kesärenkaat....:D

Edelliset kesärenkaat kuluivat loppuun, joten on hyvä aika vaihtaa uusiin :D

tempokisu
29.06.2022, 02.14
^ :D +

Mutta tämä, siis kertakaikkiaan ainoa oikea Jack Sparrow = Johnny Depp, halutaan siihen kuudenteen osaan ( tosin olen sitä mieltä että jo kolmas osa oli liikaa...) samalla korjaantuisi Deppin talous ( jostain luin että on rahavarat huvenneet..) ja sensijaan Amber Heardia tuskin palkataan enään mihinkään elokuvaan :p

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/47b0fbbe-bc3b-4a28-889c-dc4fb3928a1b

callahan
29.06.2022, 09.31
Pysyisi vaan ja olisi pysynyt musisoimasa Depp. Osaa sen paljon paremmin kuin näyttelemisen. Ikinä en ole ymmärtänyt noitten Deppin merirosvoelokuvien suosiota...enkä koko tyypin.

toisaalta on paljon muutakin mitä en ymmärrä ;)

Firlefanz
29.06.2022, 09.45
Tänään ei vielä mikään, mutta eilisellä lenkillä useampikin asia:

(1) Palojoella Metsäkyläntiellä vastaan tullut kahdeksan-yhdeksän ajajan ryhmä. Olen siinä määrin sellainen...spandex, etten tiedä pyöräilyssä mitään upempaa näkyä kuin hienoilla pyörillä tyylikkäissä asuissa hyvässä ajoasennossa kovaa vauhtia tiiviissä ryhmässä ajava joukko maantiepyöräilijöitä. (Hyvää tuulta ei vähentänyt edes se, että tiesin ja tunsin etten itse kuului enkä tule enää kuuluaan sellaiseen joukkoon.)

(2) Lenkin alkutunien 30 asteesta iltaa kohti mukavasti viilennyt sää. Ja se että tuntui siltä että helteeseenkin on jo ehtinyt pikkaisen tottua.

(3) Onnistunut vapaamuotoinen reittiplääni, Samoja vanhoja, mutta keskenään hiukan erilaisia teitä välillä uudella tavalla yhdistäen, paljon kilometrejä ristiin rastiin ajettuna sen sijaan että olisi ajanut jonnekin kauemmas ja takaisin. Juomapullon täyttöpaikkojen (2) osuminen juuri siihen kohtaan, kun ajaminen tyhjien pullojen kanssa olisi jo ollut hivenen tukalaa.

(4) Edellisellä hellelenkillä ilmenneen metatarsalgian selättäminen. Tai eihän yhden lenkin, pitkänkään, perusteella pidä tehdä lopullisia johtopäätöksiä, mutta klossien siirtäminen 3 mm taaksepäin ja pohjallisten sekä sukkien vaihtainen ohuimpiin mitä kaapista löytyi tuntuivat tepsineen: neljännen ajotunnin täytyttyä tuntui ihan lievästi jotain "hot spotin" tapaista, mutta ei niin että se olisi vaivannut ja sekin katosi lenkin jatkuessa.

Situm
29.06.2022, 17.05
Mahtavat ajokelit, +32 niin ei vastatuulikaan haittaa.
YR.NO:n (https://www.yr.no/nb/v%C3%A6rvarsel/timetabell/5-297400/Finland/Vantaa%20Helsinki-Vantaa%20airport?i=1) mukaan vähän sadetta aamuyöstä, ja ip taas yli hellerajan. :)
YR oli oikeassa, eikä päivällä satanut ja nytkin on ulkona varjossa talon takana +30 :o

JackOja
29.06.2022, 19.27
Kesäpäivä Kangasalla.

callahan
29.06.2022, 21.04
Sain vielä verrattain hyvän sähkösopparin.

Nickname
30.06.2022, 08.53
Työmatka sinkulalla, ihan mahtava ajaa kun ei tarvii kuunnella rutisevia vaihteita tai ylipäätään vaihtaa, olisi varmaan vieläkin mahtavanpaa jos olisi puolet kevyempi pyörä ;)

Firlefanz
30.06.2022, 09.20
Ajatus siitä että tunnin (tai parin) sisällä olen jo tuolla maantien laidassa, vaihteet toimivat kuin ajatus ja käytän niitä (suurimman osan ajasta) ajattelematta niiden toimintaa tai sitä milloin olen vaihtanut tai milloin minun pitää vaihtaa välitystä.

PS Mutta kyllähän kaikki sinkulalenkkejä tai sinkulalla arkiajonsa ajavat fillarikaverit ovat sinkulalla ajamisen fiiliksestä tykänneet. Jos ei tallissa olisi pyöriä jo tarpeeksi, saattaisin minäkin...

Nickname
30.06.2022, 11.09
^Paljos paino?

En oo punninnut mutta paljon, veikkaisin jossain 15-20kg välissä.

JackOja
30.06.2022, 16.20
Kesäloman alkaminen.

tempokisu
01.07.2022, 12.04
!! Lämmintä vettä, olipa kiva uida pidempi lenkki ( 2 isoa kierrosta ) :)

callahan
01.07.2022, 12.41
Tietokone lähti förkkii :)

Ehti jo säikäyttää kun eilen jäi hiiren näyttönuoli vinoon keskelle näyttöä. Ihan "käsi" kun oon näitten laitteiden kaa. Onneksi ymmärsin sen verta ja lamppu sytty (tosin himmeä)
päässä kun hiiren pohjassa se valo ei palanut, jospa vika siinä.

No äsken purin paketista microsoftin halpishiiren, minkä tuosta keskustan pikku tokmannista löysin. Patteri hiireen, punane sytty pohjaan ja usb kiinni koneeseen TÖKS
Ja ei mitään! Edelleen näyttönuoli keskellä näyttöä kuin tatuoituna.

Ehti jo melkein se kuuluisa kylmä rinki hiipiä erään aukon ympärille. Joteski juolahti kuitenkin mieleen ottaa se usb irti ja laittaa takas, olinkin painanut sen liian syvälle tjs. hällä väli.

Tässä ollaan taas, tadaa, vaikka tokko kukaan mua ikävöi ;)

tempokisu
01.07.2022, 13.45
^ aiemmin kyllä olisin....ystävyyden kehkeytyminen vie aikaa ( jossain vaiheessa olin iloinen puolestasi kun sait uuden työpaikan) - mutta sen voi menettää hetkessä, yhdellä postauksella.

callahan
01.07.2022, 15.22
( jossain vaiheessa olin iloinen puolestasi kun sait uuden työpaikan)

Noi muut jätän omaan arvoonsa mutta sen verran korjattava jotta taidat ton työpaikan suhteen sekoittaa nimimerkit. Olen ollu nykyisessä työpaikassani huhtikuusta 2015 ja foorumille liityin 2018 kun aloitin maantiepyöräilyn.

Saattaa toki olla että olen ilmaissut itseni epäselvästi, viestini kun varmasti kielioppi sun muita virheitä täynnä.

PS. tai ehkä olen täällä maininnut nykyistä aiemman työpaikkani ja vaihdon siitä. Siitä suluissa kirjoittamasi.

JackOja
01.07.2022, 18.41
Vain kolme päälleajoyritystä väistämisvelvollisilta autoilijoilta vaikka oli pitkähkö lenkki.

tempokisu
01.07.2022, 20.49
Noi muut jätän omaan arvoonsa mutta sen verran korjattava jotta taidat ton työpaikan suhteen sekoittaa nimimerkit. Olen ollu nykyisessä työpaikassani huhtikuusta 2015 ja foorumille liityin 2018 kun aloitin maantiepyöräilyn.

Saattaa toki olla että olen ilmaissut itseni epäselvästi, viestini kun varmasti kielioppi sun muita virheitä täynnä.

PS. tai ehkä olen täällä maininnut nykyistä aiemman työpaikkani ja vaihdon siitä. Siitä suluissa kirjoittamasi.

Sori jos väärinkäsitys, jotenkin muistin että olit juuri sinä - joo olet Lempäälästä - ja totesin että jos aamulenkillä tavataan niin moikataan...mutta ei moikata sitten.

^ eilen ihan työmatkalla sama, prkl sentään kun kaupasta tms. tulevat on väistämisvelvollisia katsotaan vaan ajotielle mutta siinä on kelvi ennen...

callahan
01.07.2022, 21.01
Sori jos väärinkäsitys, jotenkin muistin että olit juuri sinä - joo olet Lempäälästä - ja totesin että jos aamulenkillä tavataan niin moikataan...mutta ei moikata sitten.

No äläs nyt viitti! Mulla kuule oli jo sormet näppäimistöllä aiemmin pistää sulle pm ja esittää jotta mennää kimpassa sinne kututalkoisiin. Rillataa niitä iljettävän näkösiä käärmeitä
ja kai sieltä saa niitä kohtuurahaan seuraavan päivän evääksikin. : D

Jotenkin sain käsityksen jotta olet penseentynyt joten kyllä nyt mursit mun syömmein ;)

tempokisu
06.07.2022, 16.29
^ no teretuloa kututalkoisiin, kyydissä pääsee mutta olen talkoissa loppuun saakka ( tämän syksyn talkooaikataulu ei ole vielä ilmestyny ) me grillataan siellä lihistä ja makkaraa ja talkoomuona on ilmaista. Nahkiaisia ( joita varmaan tarkoitit) saa Nakkilasta ja Nygrenin kalatiskiltä 16.8. jälkeen. Nahkikset on suloisia, hymyileviä pikku ympyräsuisia.

En todellakaan ole penseentynyt, olen iloinen kun on töitä ja voi ostaa sitä ruokaa mistä tykkää, eli kalaa ja jotain erikoisempaakin kun perusnakit ja suolakurkku ( sitä oli aika monta vuotta...)

Mutta ihan mahtavaa - VesaP is back :D :D nyt Vesa etsit käärmetopicin ja laitat sinne uusia kuvia!

edit. en löytänyt käärmetopiccia, missä mahtaa lymyillä...

Firlefanz
06.07.2022, 17.51
You can say that again! Ja pyörän kvasta päätellen selkäongelmat ovat niin sanotusti taakse jäänyttä elämää tai eivät ainakaan enää esteenä.

VesaP
07.07.2022, 11.03
You can say that again! Ja pyörän kvasta päätellen selkäongelmat ovat niin sanotusti taakse jäänyttä elämää tai eivät ainakaan enää esteenä.

Nojoo, Tommille että pala-gainssit valuneet keskivartaloon ja Firlefanzzille selkä nyt on kipee mutta kun vaihdoin kilpapyörän asennon tuohon vähän erilaisilla kropan kulmilla ajettavaan maasturiin niin huomasin yllätyksekseni että selkä kestääkin vähän paremmin sillä ajoa. Ei voi vääntää "täysii", sitä selkä ei kestä eli tehoja ei voi pitää päällä ja tempotangolla ei voi pitkään ajaa kerrallaan ja vielä vähemmän tehoja siinä käyttää kuin pystymmässä asennossa, mutta kiva välillä saada vähän eriasentoa käsille ja selälle ja perseellekin kuin pelkästään istuu satulassa ja pitää kiinni suorasta tangosta.

tempokisu
07.07.2022, 14.18
Disney siis haluaa Deppin takaisin Jack Sparrowin rooliin, uskoisin että ottaa roolin vastaan.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/47b0fbbe-bc3b-4a28-889c-dc4fb3928a1b

Situm
07.07.2022, 22.05
VesaP:n paluu :)

Köfte
07.07.2022, 23.15
^ Sama täällä.

bici74
08.07.2022, 21.00
^ja yks ääni tälle lisää!

arctic biker
11.07.2022, 22.01
Koiran tapaaminen. Kävin äitiäni hoivakodissa tapaamassa ja sinnittelee, henkilökuntakin yllättynyt. Paluumatkalla kävin tieten kal-siis ruokakaupassa ja ajelin rauhassa mökille päin kun näin ison koiran, piti oikein pyörä pysäyttää. Leonbergiläinen hää oli, sain syöttää ja juottaa, teimme koiran kanssa oikein sinunkaupat ja lupasimme tavata uudestaan. Eikä isäntäsäkään tyhmempi ollut. Vuh.

Mohkku
14.07.2022, 23.57
Suntour XCM-keulan irrotus ja punnitseminen. 2633 g + aiemmin irrotettu kaukolukitus. Sanotaan pyöreästi 2650 g.

Hauskaa tässä on se, että kun uusi keula painaa 1675 g, josta lähtee reilu 5 cm putkea pois, kevenee pyörä tasan kilon. Ja mikä onkaan muutos keulan ominaisuuksissa.

Kun Suntourin jouston ominaisuudet on itkettävän ja säälittävän rajamailla, voin vain ihmetellä valmistajan päätöstä maalata keula helmiäisvalkoisella värillä. Tuohon ja kaukolukitukseen satsataan, ei ajettavuuteen.

Uusi keula on tylsä musta, josta otin Rockshoxin tarratkin pois. Antaa muiden luulla vanhan pyörän ominaisuuksista mitä haluavat.

Mohkku
15.07.2022, 17.00
https://www.bike-discount.de/en/rockshox-judy-gold-rl-26-solo-air-100-qr

6 cm lähti putkesta pois, n. 30 g. Ihan ei silti pääse ilmoittuun 1628 grammaan.

callahan
15.07.2022, 20.45
Tuurilla hyvään aikaan fillarilenkille lähtö.

SvaR
18.07.2022, 15.48
Ilmatieteen laitoksen widget tehnyt paluun. Taas näyttää puhelimen näyttö sille kuin sen kuuluu.

JackOja
18.07.2022, 16.03
^joo, muutaman viikon on jo ollut toiminnassa.

tempokisu
19.07.2022, 21.49
Mursu-uutisten päivitys: Mursua ei nyt ainakaan ilman pelastusyritystä lopetettu, hän on nukutettu ja aletaan siirtään Korkeasaareen :) toivon kovasti että selviää ja kuskataan sitten väljemmille vesille.

kaldera
21.07.2022, 10.49
Hieno artikkeli hesarissa. Aphex Twin (https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000008931035.html) Mahtavaa. :)

tempokisu
21.07.2022, 19.24
Kotiintulo töistä ja - oli ihan kiva välillä makkaraa syödä :)

Travelkicking
21.07.2022, 19.39
Mursu-uutisten päivitys: Mursua ei nyt ainakaan ilman pelastusyritystä lopetettu, hän on nukutettu ja aletaan siirtään Korkeasaareen :) toivon kovasti että selviää ja kuskataan sitten väljemmille vesille.
Näyttää varsin selvältä, että sitä ei olisi saanut nukuttaa. Viherpesua odotellessa.

tempokisu
21.07.2022, 20.19
Näyttää varsin selvältä, että sitä ei olisi saanut nukuttaa. Viherpesua odotellessa.

No ilmeisesti mikä tahansa vaihtoehto olisi johtanut samaan lopputulokseen - aika vaikea mursua olisi ollut saada aliravitsemuksesta kuntoon paikan päällä, ja kiitos nukutuksen sai ainakin rauhallisen poismenon.
Patologi nimittäin totesi että kuolinsyy oli aliravitsemus.
Mursu aiotaan kuitenkin säilöä luonnontieteelliseen museoon.
Ja toivon todella että tekevät näköispatsaan joko Kotkaan tai Haminaan - tulevana Kotkan reissulla käyn varmana katsomassa...

callahan
21.07.2022, 21.59
Ja toivon todella että tekevät näköispatsaan joko Kotkaan tai Haminaan - tulevana Kotkan reissulla käyn varmana katsomassa...

Voisitko kertoa perusteet tuolle patsaalle? Eksyi ja pentele menehtyi nälkään ei mun mielestä oikein riitä.

tempokisu
21.07.2022, 22.36
Niinpä, sai monet kiinnostumaan luonnosta ja Itämerestä, eläimen hätä yhdistää ihmisiä (suurinta osaa...) ja juurikin oli hetken muuta ajateltavaa kuin Ukrainan sota, korona ja kaikkien tarvikkeiden ja palveluiden hinnankorotus. Siinä tuntui ne omat murheet aika pieniltä kun jännitti miten the Mursun käy.

Pro Mursupatsas, lähetän rahalahjoituksen hankkeelle jos niikseen on.

m-52
21.07.2022, 22.53
Pihviä/kanaa grillatessa voi surkutella, miten mursu joutui kärsimään elämänsä loppuvaiheessa.

Travelkicking
22.07.2022, 09.31
Voisitko kertoa perusteet tuolle patsaalle? Eksyi ja pentele menehtyi nälkään ei mun mielestä oikein riitä.
Helsingissä on museoitu osa Meilahtea yhden itsevaltiaan kepupoliitikon kunniaksi. Saunaa saa sentään vuokrata, vaikkei se ole kummoinen. Itse purkaisin tuon museoinnin - aivan hullua.

MRe
22.07.2022, 10.36
^Liikutti miljoonia, koskettavampi kuin Ukraina ja korona yhteensä?

Tämä. Ja eikös nälkään kuolleille ole muitakin patsaita?

Kotkassa merimuseo ja kaikki. Patsas ja heti.

tempokisu
22.07.2022, 10.55
^ Kyllä, kannatetaan patsasta, mutta ikäänkuin "täytetty" mursu on tekeillä.

"..mursusta tehdään todennäköisesti kaksi erilaista näytteillepanoa. Toinen olisi kasattu luuranko, ja toinen voisi olla että rakennamme muotin, jonka päälle nahka viritetään. Se näyttää siltä, kuin eläin näyttäisi luonnossa. Musru saattaa myös saada ympärilleen rakennetun luonnollisen näköisen elinympäristön."

Kannatan tuota jälkimmäistä, olisi kiinnostavaa nähdä. Mutta raukka oli kuollut nälkään. Ruumiinavauksessa selvisi että mursu painoi alle 600kg ( normaalisti tuhat kiloa) ja mahalaukku oli tyhjä.

( ihan tämän uutisen takia ostin Iltiksen)

callahan
22.07.2022, 10.58
Kotkassa merimuseo ja kaikki. Patsas ja heti.

:D

MRe
22.07.2022, 11.12
^no nyt se mursupatsas Kotkaan ennen kuin vesakeskinen ehtii tekemään jonkun mauttoman kopion.

Ja samaa mieltä, että patsaan pitää olla elämää suurempi. Joku 30-metrinen. Silminä laser-valot, mitkä polttaisivat Iisakin kirkon kupolin tuhkaksi.

Firlefanz
22.07.2022, 14.45
Olin kauppareissulta tulossa ja kävelin pihalla pallottelevien pikkupoikien vierestä, kun vähän liian kovalla kosketuksen saanut pallo karkasi korkeassa kaaressa suuntaani. Osuin siihen selkäni takaa kantapäälläni ja palautin pallon tyylikkäällä volleyllä suoraan sen hukkaneelle pojalle.

Lähempänä seisseen pojan, joka oli lähtenyt juosten hakemaan palloa, ilme oli näkemisen arvoinen, silmät suurina hämmästyksestä ja ihastuksesta eli vähän sellainen joka minullakin on täytynyt olla silloin kun näin brasiliaisten tähtien esittävän temppujaan silloin vielä mustavalkoisessa televisiossa.

Ei tietenkään ole pienintäkään epäilystä siitä että jos sama tilanne olisi toistunut kymmenen kertaa, en olisi edes osunut palloon neljänä kertana ja viidesti pallo olisi kimmahtanut ties minne. Nyt minut luultavasti tunnetaan pihan pikkupoikien keskuudessa aikamoisena pallotaiturina:D

Tempo
24.07.2022, 23.33
Ei tänään, mutta eilen.
Oltiin Loviisan raveissa. Poika istui aidalla radan vieressä siinä lähtöpaikalla, missä hevoset pyörii ympyrää ja odottaa lähtöä. Siinä oli kuskina yks vanhempi, viimesen päälle kova hevosmies. Sen vaan näki. Se näytti pojalle peukkua ja sanokin jotain. Se toi sitä hevosta ihan tahallaan läheltä sitä aitaa ja poikaa. Kaiken lisäks se hevonen voitti sen lähdön ja kun ne tuli takas siitä aidan vierestä me taputettiin niille. Se ukko huus pojalle, että tuu tonne, niin saat lippalakin. Poika sai ja meni nukkumaankin se päässä.

Tempo
25.07.2022, 11.05
Kyllä mulle on jäänyt tunne, että noissa hevoshommissa on aika rentoa meininkiä ja mukavia ihmisiä.

JackOja
25.07.2022, 13.33
Laiduntaminen.

huotah
26.07.2022, 20.52
Cecilie Uttrup Ludwigin voitto ja haastattelu.

Firlefanz
26.07.2022, 21.18
^ Tunnustan kuuluvani niihin suuriin faneihin, jotka ovat jo pari vuotta muistaneet tsekata tulokset ja jotka eivät koskaan jätä mahdollista haastattelua katsomatta;)

Tietysti ensisijaisesti tämänpäiväinen lenkki, onnistuneesti improvisoitu reitti ja nipin napin ennen sateen alkamista kotiin ehtiminen.

Mutta myös se että jokunen viikko sitten yhtäkkiä ilmaantunut oikean jalan "hot spot" -ongelmasta ei näytä tulevan pitkäaikaista seuralaista, hyvinkin puolen tusinaa pitkää lenkkiä on jo takana sen jälkeen kun älysi kokeilla auttaisiko yhtään, jos klossit siirtäisi niin taakse kuin ne menevät. (Osansa voi toki olla sillä ettei 30 astetta lähenteleviä lämpötiloja ole sittemmin ollut...)

Ja ehkä ennen kaikkea se etta aivan yhtäkkiä vaivaamaan ruvennut oikea olkapää taitaa sekin olla jo entisessä kunnossa. Jotain pientä toki vielä tuntuu, mutta yhden sauvakävelylenkin olen jo tehnyt ilman että minkäänlaista kipua ilmaantui jälkeenpäinkään. Lääkkeinä olivat lepo, kuuma/kylmä, jumppa - ja se oivallus että uuttaa vaivaa edeltää usein jokin muutos harjoittelussa tai muussa elämässä.

Huomasin että työasento läppärin ääressä oli muuttunut samassa kun olin niin sanotusti järjestellyt työpöydän uuteen, hieman parempana pitämääni malliin. Oikea olkapää oli jotenkin koholla jatkuvassa pienessä jännityksessä ja samalla nojasin siihen toispuoleisesti. Siihen päälle ei tarvittu kuin nopeasti nostettu harjoituskuorma niinkin viattoman tuntuisessa lajissa kuin sauvakävely. Korjasin myös siinä käyttämääni tekniikkaa aavistuksen verran niin ettei rasituspiikki osu kipeytyneeseen kohtaan.

callahan
27.07.2022, 15.50
Osa haukkuu terveyskeskuksia. Kämmäsin aamulla puheluajan jonka varasin. Jotenkin sain kun räpläsin laitetta samaan aikaan kun vastasoitto sieltä tuli katkaistua sen. (9.30) Meinasin jo että olkkot! No hemmetti, sieltä soitettiin noin 14.00. Pikku juttu, haavasidosteippi oli aamulla pahasti repsottamassa ja peilin edessä vähän vaikee keekoilla ja vaihtaa kun peilikuva. Ehkä joku hoitais ite homman näppärästi mutta itse arastelen ja jes! Ihan nätisti tuli aika 16.45 ni saa asian kondikseen :)

usko juntunen
29.07.2022, 14.03
Just ennen sateen alkamista sain talteen 2 ämpärillistä kypsiä & kuivia mustikoita melkeimpä "nurkalta." Eilen maasturilenkillä kartoitin parhaat ottipaikat niin ei menny aika turhankävelyyn.

Köfte
29.07.2022, 22.02
Lipstikassa asunut ritariperhosten jälkikasvu alkaa siirtyä yksi kerrallaan kotelovaiheeseen. Tavataan sitten ensi kesänä näiden kanssa uudestaan.

pumi
30.07.2022, 01.22
Kesäloma alkoi, taas

tempokisu
08.08.2022, 18.31
^^^^ :D joo hoituu. Tosin olen pari viiltohaavaa saanut kuriin pikaliimalla.

Vaikka harmittaakin pari juttua, niin oli kyllä niin hienoa kun näin tosi läheltä punarinnan ja mustarastaan, ja tunnistin lintujen ääniä. Tämä lintujen havannointi ja opettelu on ollut tosi kivaa ja mielenkiintoista. Metsän katveessa kun katselee ja kuuntelee eväshetken lomassa - on ollut kyllä tämän kevään ja kesän parasta :)

tempokisu
13.08.2022, 18.14
:) syksyn kututalkoo-nahkiaiskausi on avattu, ekat kututalkoot Kangasalan perukoilla. Löysin kyllä paikan, mutta sitten se viimenen 100metriä, missä? Onneksi näin että "moottoriajoneuvolla ajo kielletty"-merkin jälkeen oli autoja, ja siellähän ne talkoot oli.
Sai tehdä hommia, ja sain ( tätä olen odottanut koko ajan) kvvy:n hienon taimenpaidan, pääsin Kangasalan sanomien juttuukin. Aina kun talkoissa on joku toimittaja ollu tekemässä juttua, olen päässy haastateltavaksi ja kuviin. Olen nyt näin 26 talkoon jälkeen oppinut minne ne soraikot tulee suhteessa isoihin kiviin...
Talkoomakkarat maistui.

Aamulla hain yhden odotetun paketin, en ole vielä avannut että sitä jännitystä tässä vielä...

Firlefanz
13.08.2022, 18.51
Jonkinlaisen kuudennen aistin vähän avittama onnistunut jarrutus tämänpäiväisen lenkin loppuvaiheessa..

Ajoin pientaloalueen pääkatua, ajoradalla ihan luvan kanssa koske kelviä ei ole. Vauhtia tasaisella 30 km/h tai pikkaisen päälle. Oikeassa laidassa kolme-neljä pysäköityä autoa, joiden kohdalla jalkakäytävällä ilmeisesti autosta noussut mies.

Samassa pysäköityjen autojen välistä juoksee kadulle pikkutyttö. Puolipaniikkijarrutus, joka melkein nostaa takarenkaan ilmaan. Jotenkin selkäytimestä lähtenyt klossin irrottaminen. Tässä vaiheessa isäkin on harpannut kadulle tytön perään, kuitenkaan ehtimättä napata tästä kiinni.

En ajanut päälle. En kaatunut kyljelleni. Enkä tehnyt sellaista väistöliikettä joka olisi johtanut törmäykseen.

Mutta hauskinta oli isän reaktio - tai se miten olin lukevinani hänen naamastaan miten tulossa oli jo automaattisesti syyte tuhatta ja sataa ajamisesta, mutta ennen kuin se oli saatu ulos sanoina, ajatus oli ehtinyt kulkea sen verran että hän vain nyökkäsi kiitokseksi ja jatkoi tytön perään kohti kotiovea.

JackOja
13.08.2022, 18.55
Hra ja rva stenun kohtaaminen Läskiliskon terdellä. Olen vieläkin aivan ällistynyt.

Föhn
13.08.2022, 19.14
Jonkinlaisen kuudennen aistin vähän avittama onnistunut jarrutus tämänpäiväisen lenkin loppuvaiheessa..

Ajoin pientaloalueen pääkatua, ajoradalla ihan luvan kanssa koske kelviä ei ole. Vauhtia tasaisella 30 km/h tai pikkaisen päälle. Oikeassa laidassa kolme-neljä pysäköityä autoa, joiden kohdalla jalkakäytävällä ilmeisesti autosta noussut mies.

Samassa pysäköityjen autojen välistä juoksee kadulle pikkutyttö. Puolipaniikkijarrutus, joka melkein nostaa takarenkaan ilmaan. Jotenkin selkäytimestä lähtenyt klossin irrottaminen. Tässä vaiheessa isäkin on harpannut kadulle tytön perään, kuitenkaan ehtimättä napata tästä kiinni.

En ajanut päälle. En kaatunut kyljelleni. Enkä tehnyt sellaista väistöliikettä joka olisi johtanut törmäykseen.

Mutta hauskinta oli isän reaktio - tai se miten olin lukevinani hänen naamastaan miten tulossa oli jo automaattisesti syyte tuhatta ja sataa ajamisesta, mutta ennen kuin se oli saatu ulos sanoina, ajatus oli ehtinyt kulkea sen verran että hän vain nyökkäsi kiitokseksi ja jatkoi tytön perään kohti kotiovea.
On mullekin käynyt joskus aikalailla samanlainen tapaus. Äijä tosin väitti että oli ajanut neljääkymppiä. Ammattiautoilijana hän kuulemma osaa tilanteesta näkemänsä perusteella päätellä. Katkaisin Garminin harjoituksen ja kaivoin esiin tiedon joka näytti vauhdin olen kyseisellä kadunpätkällä 22km/h. Äijähän sutjakasti väitti että nuo vitun garminit näyttää tarkoituksella väärin jotta käräjähommilta vältyttäisiin. :)

huotah
13.08.2022, 19.19
Hra ja rva stenun kohtaaminen Läskiliskon terdellä. Olen vieläkin aivan ällistynyt.

Täytyy ajaa useammin tuota kautta kotiin, jos vaikka törmäisi tuttuihin.

stenu
13.08.2022, 20.37

Oli kyllä mainio yhteensattuma.

(Vähän jäi kaivelemaan sen yhden Läskiliskoroudarin kommentointi meidän rouvalle väärin parkeerattuihin polkupyöriin liittyen ja vielä toistamiseen, kun kävin hakemassa omani tolpan viereltä pois, mutta ehkä herralla oli vaan huono päivä.)

Föhn
13.08.2022, 20.47
^ Mitä ihmettä?

callahan
13.08.2022, 21.59
Tosin olen pari viiltohaavaa saanut kuriin pikaliimalla.

Oon tähän asti luullut tätä vain "elokuva tai -sarja jutuksi.

Ja luulen vieläkin, itse en ainakaan liimaa töhrisi haavaan.

JackOja
15.08.2022, 22.27
Olen huippupyöräiijä, tuli ihan puskista.

...huippupyöräilijä on hintelä...

tempokisu
16.08.2022, 15.04
No kyllä meni tämä 4 päivän "syyskauden avaus"-loma ihan täydellisesti.
Syksyn ekat talkoot ja oli hyvä sää, jaksoi tehdä töitä ja oli kaikin puolin mukavaa. Sain tehtyä myös vadelmapoiminta-eväslenkin hyvässä säässä. Yksi satasen lenkki ja löysin hyvät kiikarit, ja sitten tänään oli ~nahkiaiskauden avaus Nakkilassa~. Päivän askareitten päätteeksi vielä uinti :)

Vielä myöhemmin juhlavamman iltapäiväaterian laittelu.

lisää hyvää - kolmas nahkiaispaketti on tullut, nyt kun vain saisi saapumisilmoituksen kun en tiedä lähetystunnusta. Lisäveroa tuli maksettavaksi 15,32 euroa, eli meni hyvin sillä turha sitä veroa on liikaa maksaa että saa joskus takaisin, nyt olen saanut rahan käytettäväksi jos ja kun tarvetta on.

F. Kotlerburg
17.08.2022, 19.26
Hepo on pyöräilyn perseherpes. Sanon nyt tämän pyöräilijänä. Se alkoi aikoinaan hyvin ja perustaja / Pj koulutti ajamaan ryhmässä esim, mutta sinne pesiytyi juuri tuollaisia sekopäitä, jotka pitävät kaikkea autoilua murhana. Ei hyvä. Vieläkin hävettää Twitteriin ladattu video, jossa juuri tämän ryhmä edustaja haukkui työtään tekevän ka kuskin.

Tämä kommentti FB:ssä.

Köfte
17.08.2022, 20.01
Heinäsirkat kuuluvat edelleenkin. Pystyin jopa paikallistamaan äänen tuottajan.

xubu
18.08.2022, 11.18
^ En oo kuullu heinäsirkkoja vuosiin. Luulin niiden kuolleen sukupuuttoon:)

MRe
18.08.2022, 11.22
^Sama. Samoin kimalaiset on siirtyneet silent-moodiin. Ulkomailla on helpompaa, kun kaskaat kyllä kuuluvat kuuroillekin.

Kampinalle
18.08.2022, 11.28
54-v ja heinäsirkat kuuluvat, onneksi.

Firlefanz
18.08.2022, 12.12
^ Onko siitä kuulumisesta enää muuta iloa kuin tieto siitä että sen ylipäätään vielä kuulee? Siis kun sen mikä lapsena ja vielä suhteeliisen nuorena aikuisena oli sirityksen keskeisin, tärkein ja omin piirre eli sen korkeataajuisuus on mennyttä?

Se että tarjoutuu tilaisuus antaa pientä jeesiä jollekin saa yleensä hyvälle tuulelle. Eilen autoin kukkalähetin joka oli pulassa väärän osoitteen kanssa - talonumero oli väärä - oikeaan paikkaan ja tänään päästin avaimensa pesutupaan unohtaneen asukkaan pälkähästä.

JackOja
18.08.2022, 12.14
Mä kuulen heinäsirkat jatkuvasti, talvellakin. Vai mikä tuo ininä on?

Hartsa69
18.08.2022, 17.32
Onhan siitä sirityksestä se ilo, että sirityksen perusteella niitä sirkkoja ON.

tempokisu
19.08.2022, 19.06
Onneksi palkka-asia ( elokuun puolenvälin palkka ei ole tullu...) selvisi, ja nyt on maksettu.

tempokisu
23.08.2022, 14.28
Sain ajettua ennen töitä satasen, ja ensi lauantain talkoopaikka muuttui Parkanosta ( yhdensuuntainen ajomatka 94km ) Hämeenkyrön Turkimusojan jatkotalkoisiin. Turkimusojalle on 40km. Luvattu aurinkoista keliäkin.

tempokisu
24.08.2022, 05.24
Onni on löytää lattialle pudonneet ykkös-silmälasit ( helpotuksen huokaus sentään )

arctic biker
24.08.2022, 07.08
Onni on löytää lattialle pudonneet ykkös-silmälasit ( helpotuksen huokaus sentään )

Sama täällä, yhet kolmesta.

tempokisu
24.08.2022, 19.28
:) pääsin Radio Suomen "lempieläin" lähetykseen heti ekana.
Kertomani jälkeen toimittaja totesi..." en olisi ikinä uskonut että nahkiainen avaa tämän lähetyksen" olivat iloisia siitä että nimenomaan Radio Suomen kautta löysin nahkiaisen, ja miten luonto yllättää.

huotah
27.08.2022, 16.47
Alexander Stubb tuli vastaan lenkillä ja tervehti melkein yhtä isosti kuin Robert Gesink konsanaan.

tempokisu
27.08.2022, 18.12
jipii, nahkiainen22-kansiossa pari kävijää, tästä se lähtee :D niin ja siis tämänpäiväiset talkoot.
Että sitä onkin elämäänsä löytänyt näin kivoja juttuja.

Travelkicking
27.08.2022, 19.26
Mä kuulen heinäsirkat jatkuvasti, talvellakin. Vai mikä tuo ininä on?
Hah samaa vikaa. Kävin joskus kuulotutkimuksessa. Tutkija ihmetteli alkupuolella, kun en ole vielä vastannut yhteenkään ääninäytteeseen. Mistähän syystä ?

Aakoo
28.08.2022, 21.54
En lähtenyt lenkille vaan jäin sohvalle katsomaan leffaa. Olisi tullut pari tuntia vettä ja rakeita niskaan aika huolella.

kauris
28.08.2022, 23.30
Sade. .

Firlefanz
28.08.2022, 23.40
^ Kieltämättä ensin oikeastaan kesän komeimman jyrinän ja sitten raekuurona alkaneen sateen kuuntelu.

Etenkin kun lenkin ei olisi tarvinnut venyä kuin puoli tuntia pitemmäksi, niin olisi vähintään joutunut hakeutumaan jonkun pysäkkikatoksen tai vastaavan alle suojaan ja joutunut ajamaan loppumatkan lainehtivan märkiä teitä (mikä ehkä voi olla tavallaan tunnelmallista sekin jollain eeppisellä gravel-lenkillä mutta täysin tarpeetonta ja mahdollisuuksien mukaan vältettävää maantiepyöräilyssä).

m-52
30.08.2022, 09.03
Helteet loppuivat!

kauris
31.08.2022, 09.25
Tällainen 15-20 astetta ja poutaa on kyllä erinomainen sää. Pienellä vaatetuksella voi säätää olon sopivaksi. Shortsit, t-paita ja sandaalit ilman sukkia tai tarvittaessa pitkähihainen päälle + sukat ja kengät. Jopa pitkälahkeiset housut pystyy laittamaan halutessaan jalkaan ekaa kertaa pariin kuukauteen jos nii haluaa :)

Firlefanz
31.08.2022, 09.52
^ Missä tuommoinen melkeinpä ihannesää on? Täällä on ratkaisevasti kylmempää eikä tuuli paranna asiaa.

Minut sai hyvälle tuulelle eilen se että kun kauppareissulla poimin ylös roskaksi luulemani, se olikin pankkikortti - tai oikeastaan se että päähäni pälkähti käväistä kysymässä läheisen oppilaitoksen eteisvakseilta löytyisikö heidän koneestaan sen nimistä opiskelijaa - ja näkyihän siellä sen niminen olevan. Pieni vaiva minulta toivottavasti säästi huomattavasti suuremman vaivan korttinsa pudottaneelta (joka ehkei vielä ollut edes huomannut kadottaneensa sitä).

JackOja
01.09.2022, 13.39
Harkimoita ei päästetä liigaan, jihuu!

Asteikolla 0-100 olen penkkiurheillijana lähellä nollaa, mutta tätä Jokerijossittelua on tullut hieman seurattua.

xubu
01.09.2022, 13.52
^:):):):):)

MRe
01.09.2022, 13.56
^^+1 ja penkkiurheilun puolelle munkin pelaaminen nykyään menee

ilmora
01.09.2022, 16.57
Alkon täti kysyi henkkareita.

Hower
01.09.2022, 19.23
Harkimoita ei päästetä liigaan, jihuu!
Asteikolla 0-100 olen penkkiurheillijana lähellä nollaa, mutta tätä Jokerijossittelua on tullut hieman seurattua.
Kukahan se loppujen lopuksi osti Kurrilta läjän hikisiä Jokerien munasuojia?
Hjallis on sen verran kiero, että tuskin on omia rahojaan niihin laittanut.

tempokisu
01.09.2022, 19.29
Alkon täti kysyi henkkareita.

Niin minultakin kun olin viiskymppinen :D

Tässä on muutamana päivänä menny kalaruoka ihan perssiilleen, nieriä ja uunilohi, siis mikä on? ei tullu maukasta.
Tänään paistelin ahvenfileen ja pala siikafilettä....jännityksellä sitten että miltäs maistuu :) maistui ihan hyvälle, tosikiva olin jo huolissani..

edit. pakettiongelmaa...että ei kansisi iloita liian aikaseen..

Föhn
02.09.2022, 19.24
Nyt taitaa olla maailman kirjat sekasin. Rouva tuossa tuumaili,että jälleen,pitää saada paremmat kiekot. Mieluusti aeromallia. Mitä vit…

tempokisu
07.09.2022, 14.42
Ruokamaistuminen palannu :) tuossa oli viikon päivät kun mikään ( kumminkin paistettu ahven, siika ja uunilohi ) ei maisnut miltään, mutta tänään välipala maistui siis tosi hyvältä,
pysähdyin levähdyspaikalle ja söin puolitoista vastapaistettua nahkiaista kaffen kanssa. Kyllä se näin on, kala on hyvää mutta nahkiainen on ihan ehdoton ykkösherkku ~
Ja kun on ollu heikotusta niin nyt on paljon parempi olo.

Nakkilan nahkiaispaistamolla on aina kiva käydä, vaikka kuvat ei onnistuisi ( yritin kyllä kaikenlaisilla linsseillä ), niin joka tapauksesa elävä nahkiainen kädessä on vaan kertakaikkisen hienoa.

Juha Lehtinen
07.09.2022, 14.54
Neljän päivän vapaa. Pitää olla vähäänkin tyytyväinen.

tinke77
07.09.2022, 15.58
^ Neljän pullon vapaa. Ennen oli kuuden pullon vapaa [emoji4]

fob
10.09.2022, 21.00
Uuden miekkasarjan opettelu.

Genesis
11.09.2022, 18.41
Upea matsi Suomen koris maajoukkueelta, ja varsinkin Markkaselta. 43 pointsia!

https://yle.fi/urheilu/3-12618859

VesaP
12.09.2022, 17.09
Tänään ja muulloinkin. Juonut Pepsi Maxia vähintään 1.5-2L joka ikinen päivä siitä lähtien kun se tuli markkinoille, eli mitä, 20-30 vuotta jo? Kunnes joku 4kk sit päätin että no more. Ei oo tippaakaan mennyt muitakaan aspartaamilimuja sen koommin. Eikä oo tullu ikävä.

Juha Lehtinen
12.09.2022, 17.17
Se ettei tarvinnut mennä töihin tänään. Kääntöpuolella on tosin se että johtui koronasta.

xubu
12.09.2022, 18.06
^^ Mulla meni kahvia aikoinaan suunnilleen sama määrä päivässä. Kunnes lopetin sen kokonaan, kun vähentäminen ei onnistunut. Varmaan 15 vuotta menny ilman kahvia. Ainoa poikkeus on missä se kahvi on vielä mukana on irish coffee, mutta niitäkin menee todella harvoin ja jos menee niin vain yksi per juomasessio.

Hower
13.09.2022, 07.55
Ylen "Aikuiset"- sarjan 3 kausi.
https://i.imgur.com/TBk9rMo.jpg

"Kai sä desinfioit nuo työkalut ennen kuin sä kosket tähän... tää on kymppitonnin pyörä!"

Firlefanz
13.09.2022, 08.47
^ Täytynee tsekata!

Vaikka on heti kärkeen huomautettava että kun on kymppitonnin pyörä, ei tule kysymykseenkään viedä sitä pyörähuoltoon, joka ei ole Shimano Service Center (tai vastaavantasoinen, jos on Campagnolo-mies tai eTap-kuski), ei edes pyytämään jalkapumppua lainaksi.

Toisekseen ajotakki näyttää siltä ettei se ole tarpeeksi tiukka.

Hower
13.09.2022, 09.30
Joo, pahoja virheitä tuon kuskin asusteissa on. Hipsterimekaanikko toki käskikin tympeän tyypin ajaa Espooseen huollattamaan fillarinsa:)
Jos sarjaa aikoo katsoa niin ykkösosasta on syytä alkaa (Areena). Aurinkoista ja lempeätunnelmaista esiaikuisten haahuilua Kalliossa. Terävää ja oivaltavaa sanailua täynnä.

JackOja
13.09.2022, 10.08
Mark Chapman -mulkero pysyy vankilassa.

MRe
13.09.2022, 10.30
Toisekseen ajotakki näyttää siltä ettei se ole tarpeeksi tiukka.
Jos se on taukotakki?

Firlefanz
13.09.2022, 11.12
^^ Piti hetki kelata kuka ihmeen Mark Chapman - mutta vain hetki: kuulun siihen ikäluokkaan, jolle John Lennon edusti historiaa, mutta joka silti muistaa missä oli kun kuuli hänen kuolemastaan. (Tai omalla kohdallani missä olin kun näin iltalehtien lööpit kioskin ikkunassa.)

Ei mulla ole valmista eikä selvää kantaa, mutta yleensä en osaa kauheasti vastustaa että mielenhäiriössä henkirikoksensa tehnyt ja elinkautiseen tuomittu joskus aikanaan vapautetaan. (Tapaus, jonka muistan hyvin, on Mattias Flink, vänrikki joka ampui rynnäkkökiväärilla seitsemän ihmistä; hänet vapautettiin 20 vuoden jälkeen.)

Minut sai eilen hyvälle tuulelle taas se miten jalankulkijat voivat yllättyä ja selvästi ilahtua, kun ajoradalla ajava maantiepyöräilijä noudattaakin väistämisvelvollisuuttaan ja pysähtyy suojatien eteen siitä huolimatta että näytti ajavan sitä tuhatta ja sataa.

Eiliselle lenkille näitä tilanteita sattui kaksi ja molemmilla kerroilla sain palkkioksi kädenheilautuksen ja jälkimmäisellä kerralla sen päälle vielä iloisen hymyn sauvakävelevältä vanhemmalta rouvalta:D

Firlefanz
13.09.2022, 11.18
Jos se on taukotakki?

Taukotakit ovat brevet-kuskeja ja sen sellaisia varten. Ei oikeilla maantiepyöräilijöillä ole sellaisille käyttöä. Jos terassilla tulisi kahvitauolla vilu, mennään sisälle. Tai laitetaan päälle se tuuliliivi, joka löytyy ajopaidan vasemmasta taskusta.

Muuten: tuohan on aika-ajopyörä. Silloin voisi kuvitella että siirtymät tempopätkälle ja takaisin ajetaan hissukseen ja päällä voi olla senmukainen asustus. Mutta selvästi numeroa liian isoa takkia ei silti päälle vedetä!

kauris
13.09.2022, 13.37
Hauska keskustelu "Lupaan peruuttaa tilaukseni..." -topicissa.

fob
13.09.2022, 20.01
Hyvä työpäivä

tempokisu
13.09.2022, 20.46
Hyvä työpäivä

Kyllä, ja vaikka siinä päivällä satoi niin pääsin kotiin kuivin jaloin.
Eräs asiakas oli lukenu jotain juttua jossa kerroin - nahkiaisista :D jaha, missäs kaikkialla näitä juttuja liikkuukaan...

ilmora
14.09.2022, 23.03
Maaruska työmatkan varrella.

Hääppönen
16.09.2022, 21.03
Fyysisesti ja varsinkin henkisesti dinosaurusosastolle jumiutuneiden "foorumivaikuttajien" närkästyminen siihen, että idiotismi olisi hyvä siirtää sivuun fillariharrastajien foorumilta.

Firlefanz
16.09.2022, 21.46
Se etten ymmärrä ylläolevasta viestistä hölkäsenpöläystäkään. Sitä ennen se että sain itseni ulos kahden tunnin sauvakävelylenkille - mikä lienee riittävä ja kiistaton osoitus siitä "dinosaurusosastolle fyysisesti jumiumisesta"? - ja että vedenpitävät lenkkarini ovat vielä vedenpitävät (sillä se ei ole niillä kilometreillä mikään itsestäänselvyys).

fiber
17.09.2022, 21.01
Oli oikein mukavaa ajelehtia krossarilla hiekkapolkua ja asfalttia. Kaiken lisäksi oli poutaa ja jopa aurinkoa. Vähiin on jäänyt tänä vuonna tällainen fiilistelypolkeminen, mutta nyt tuli pysähdeltyä katselemaan ja siemailemaan syksyä vähän siellä sun täällä. Sen päälle vielä bonuksena kuin kohmeisen skorpionin yllättävänä pistona lyhyt virtuaalikisa Zwiftissä.

Hartsa69
20.09.2022, 14.08
Jäsen LJL: n postaamat Palli ym. -nimiset, onneksi oli jo kahvikuppi tyhjä :cool:

xubu
20.09.2022, 17.42
^ Komppaan aivan täysin. Saattaisi olla esimerkiksi työhaastattelijalla pokassa pitämistä, kun haasteltava sanoo nimekseen Raju Kulli:)

tempokisu
21.09.2022, 12.06
^ käsittämätöntä pskakuravelliä, en ymmärrä ollenkaan.

Jaha, olen tietämättäni toteuttanut Marie Kondon "tekniikkaa" jossa mietitään joka tavaran kohdalla "tuottaako tämä minulle iloa?" no tuottaa. Joten ne saa olla paikoillaan, riittää kun silloin tällöin inventoi kaapin/hyllyn tavarat.

callahan
21.09.2022, 12.27
^Samoilla linjoilla ekan lauseen kanssa!

Välillä funtsii oonko niin tyhmä kun en ymmärrä "huumorin pointia" vai onko kyse myöskin ?siitä jotta korkeasti koulutetuilla on erilainen näkemys huumorista.

Firlefanz
21.09.2022, 13.34
^ Ei koulutuksella ole paskankaan väliä siinä millainen näkemys huumorista ihmisillä on. Siis pohjimmiltaan. Erot näkyvät jo alakouluikäisissä.

Mutta sitten on kieltämättä niin että huumori on myös sosiaalinen juttu: jossain ryhmässä kuuluu nauraa tietynlaiselle huumorille ja olla ymmärtämättä toisenlaista, jonka katsotaan kuuluvan toiseen ryhmään kuuluville.

Siinä suhteessa ei mikään ryhmä ole toistaan parempi, kaikki ylenkatsovat toisiaan.

Minua tuskin saa tänään hyvälle tuulelle kuin onnistunut pitkä fillarilenkki, jolle toivon pääseväni lähtemään viimeistään tunnin päästä. Mutta toisaalta olen niin varma siitä että lenkistä tulee kaikin puolin onnistunut että voisin vastata otsikon kysymykseen näin etukäteenkin.

xubu
21.09.2022, 17.08
Melko tuuleton päivä.

bici74
21.09.2022, 18.05
Henkilöstöhallinta heitti sähköpostilla kertoen että tästä eteenpäin on kaksi lomapäivää lisää per vuosi, 2022 mukaanlukien.

arctic biker
22.09.2022, 12.45
Eilen hopussa ostamani kypärä istuu edelleenkin hyvin.

Firlefanz
22.09.2022, 14.06
^ Hyvä! Pää ei ole turvonnut eikä muuttanut muotoaan yön aikana:D

Mutta tottahan se on ettei kypärää päässään kokeiltua osaa täysin varmasti sanoa muuta kuin sen että onko se ehdottomasti liian pieni tai kenties turhan iso. Ne pienet seikat, jotka tekevät kypärästä mieluisen eli juuri sopivan, paljastuvat parin ensimmäisen käyttökerran myötä - samoin kuin ne, joista huomaa tykkäävänsä vähemmän.

(Nykyinen kypärä on tuulessa meluisampi kuin entinen. Lisäksi Y-hihnoilla on taipumus kiertyä hiukan. Muttapäähän se istuu erinomaisen hyvin!)

Hyvälle tuulelle sai se että sääennuste näyttä maantiekauden jatkumisen suhteen oikein hyvältä ensi viikolle saakka. Etenkin kun sain järjesteltyä asioita niin että iltapäivien pitäisi olla vapaita useamman tunnin lenkeille.

JackOja
22.09.2022, 19.57
Päivä poluilla.

xubu
22.09.2022, 20.01
Aurinko paistoi.

tempokisu
22.09.2022, 20.11
^ ja luvattu hienoa ulkoilusäätä viikonlopuksikin, kun on talkoot, mahtavaa.

Tilasin pienen paketin nahkiksia Tammelantorille...

https://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/kalajuttuja/kalaruokaa%20nahkiainen22%20nc1.jpg?img=smaller

ja siellä 4 pientä nahkista :)

arctic biker
22.09.2022, 20.34
Firlefanz kirjoittaa asiaa kypärän sopivuudesta. Itte toki aamupäivän vietin uusi kypärä päässä...

bici74
23.09.2022, 15.37
Stone Temple Pilots kävi ostoksilla emännän serkun leipomossa.

Firlefanz
23.09.2022, 15.46
Aikansa hengen mukainen ja siksi nykyään täysin mahdoton sarvikuonoepisodi Tintin seikkailuissa:

https://pic.useful.fi/wlnR3r3bx.jpg

Köfte
23.09.2022, 18.19
Aikansa hengen mukainen ja siksi nykyään täysin mahdoton sarvikuonoepisodi Tintin seikkailuissa:

https://pic.useful.fi/wlnR3r3bx.jpg

Tintin au Afrique vaiko Tintin au Congo albumista peräisin?
Nuo alkupään Tintit muutoinkaan eivät olisi nykyään, sanottaisiinko
soveliaita, ei edes Tintin au Amerique. Neuvostojen maassa- albumi
taisi olla jopa bannissa täälläkin kylmän sodan aikana?

Firlefanz
23.09.2022, 18.34
Tintin au Congo (joka on juuri se Tintti Afrikassa).

Tintti Neuvostojen maassa julkaistiin meilläkin ennen kylmän sodan päättymistä eli joskus 1980-luvulla ihan kohtuullisella viipeellä siitä kun se oli vapaassa länsimaailmassa julkaistu uudelleen albumina.

Köfte
23.09.2022, 18.47
OK. Kiitos valistuksesta, hyllyssä on tuo 80-luvun painos Neuvostojen maan seikkailuista.

MV
23.09.2022, 19.17
Tuo neuvostojen maan banaani taitaa liittyä enemmän siihen että Herge itse piti sitä huonona. Siitä ei ole modernisoitua väriversiota kuten kaikista muista albumeista.

Lähetetty minun DN2103 laitteesta Tapatalkilla

Hartsa69
23.09.2022, 20.01
Eilen hopussa ostamani kypärä istuu edelleenkin hyvin.

Kesällä ostamani taitaa kuitenkin olla vähän pieni, mutta eipä kestä lenkitkään tuntitolkulla joten jospa sen kanssa pärjäisi. Tai sitten tyydyn kohtalooni ja hommaan isomman.

Kepsu
23.09.2022, 21.14
Se että pääsi vielä ajamaan maantiesatkun erinomaisessa alkusyksyn säässä.

Köfte
23.09.2022, 23.13
Jäsen Stenun kummallinen risottoehdotelma, keliaakikkovaimo, joka karsastaa kaalia, jopa kehui tuotosta.

fob
25.09.2022, 00.18
Sain pihahommat hyvään vaiheeseen. Talvi voi tulla.

taski63
25.09.2022, 09.34
Eilen alkaneen rakkotulehduksen oireet alkaa jo hellittää. Perjantaina sai erityisen hyvälle tuulelle kissakahvila.

jalkkis
25.09.2022, 13.09
Kauden ajokilsojen minimitavoite tuli tänään täyteen.

JackOja
25.09.2022, 22.28
Tosi vähän kusimulkkuja tai uuvatteja tänään Nelostiellä.

arctic biker
26.09.2022, 20.06
On uus potta päässä joka edelleenkin tuntuu ihan ok, toki eihän mulla ole koskaan ollut mitään huippumallia. Hiljakseen ajelin ja ihailin syksymaisemia. Eikä vielä ole rantasaunasiisoni ohi. Mieluisiani vieraita on tulossa.

Firlefanz
26.09.2022, 21.16
^ Eivät kai huippumallitkaan välttämättä sen paremmin päähän istu, vaikka jotkut niistä voivat olla säätömahdollisuuksiltaan hiukan parempia tai vaivattomampia käyttää. Lisähinta tuo lähinnä keveyttä, aeroutta ja tuulettuvuutta saman merkin peruspottaan verrattuna.

Mutta joo, täysin sama asia eli:

(1) hiljakseen ajelu; gravelpyörä on ollut niin pitkään ajamatta, että piti käydä koeajolla, koska ei muistanut oliko siinä varastoon viedessä ollut jotain huollontarvetta vai ei, ja

(2) syysmaisemien ihailu; aurinkoinen päivä, lehdet jo vaihtamassa väriä, sää vielä lämmin (eli ei pälkähtänyt päähän että hanskat ja pipot pitäisi oikeastaan jo hakea kellarista) ja kaiken lisäksi melko tyyni.

Eilen jätin ajamatta kun vasemmassa polvessa oli edellisen päivän lenkillä tuntunut oireita, jotka vähän säikäyttivät; kun ei polvivaivoja ole fillaroidessa ennen ollut, niin nyt kovin helposti rupesi pelottamaan että nytkö semmoisen saa vaivakseen:rolleyes: Mutta kun sauvakävellessä ei tuntunut mitään tai siis ei tuntunut pahalta eikä pahentunut, niin uskalsin kokeilla. Koputan puuta ja sanon että taisi olla vain sellainen vanhan miehen vaiva, joka tulee ja menee samantien eli

(3) polvi, joka ei tykännyt kyttyrää puolentoista tunnin fillarilenkistä.

tinke77
26.09.2022, 22.37
Se, että gravelireissulle osunut juuri lanattu kiuaskivilouhikko loppui kuitenkin. Riittihän sitä n. 30km….

Steni
02.10.2022, 01.16
Kontrabasistilla rantasauna! Muutenkin John Lindberg Trio:n meno oli yllättävän viihdyttävää, vaikka
genre ei kuulu suosikkeihini.....

arctic biker
02.10.2022, 12.50
Nätti sää, maantiepyörän ulkoilutusta.

Kampinalle
04.10.2022, 20.45
Depeche Modelta tulee uusi levy ja lähtevät ensi vuonna kiertueelle, Helsinki 8.8.23

tempokisu
04.10.2022, 23.01
No, sain ainakin ajatuksella valitun syntymäpäiväonnittelukortin, ilahdutti kovin ja tuli tarpeeseen. Huomenna Nakkilaan :)

tempokisu
05.10.2022, 16.07
~ ~ kiva päivä Nakkilassa :)

JackOja
07.10.2022, 09.42
Jyrki Lehtolan kolumni @IS.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009117048.html

usko juntunen
07.10.2022, 20.01
Jyrki Lehtolan kolumni @IS.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009117048.html

Sama täällä.

Onkohan lie kolumnin kirjoittaja lukenut -mikä paras juusto leivän päälle -lankaa :)

"Ja sitten nämä somevaikuttajat.

Kuka ostaa juuston siksi, että sitä suosittelee joku epävakaa, joka ei varmaan edes syö juustoa?"

Hartsa69
07.10.2022, 21.04
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000009118781.html

Aikuiset eivät noteeranneet yksinäistä itkuista poikaa, sen sijaan kolmella kuudesluokkalaisella oli toimintasuunnitelma. :cool:

arctic biker
07.10.2022, 21.16
Aikuiset lapseni niin Oulussa kuin Espanjassa kaipaa mun muuttoa takaisin pohjoiseen, taijampa asiaa harkita, oishan siellä Oulu/Haukipudas/Rovaniemi seudulla kovastikin tuttuja ja kavereita. Ja myös Pello. Ja @Teru kertoo että Kempele! Ja toki Espanjasta on hiukan hankala Kiteelle tulla, ilahduin kuinka paljon lapseni isästään välittää.

Kun nyt tää omaishoitajuus päättyi hautajaisiin.

TERU
08.10.2022, 10.18
Aikuiset lapseni niin Oulussa kuin Espanjassa kaipaa mun muuttoa takaisin pohjoiseen, taijampa asiaa harkita, oishan siellä Oulu/Haukipudas/Rovaniemi seudulla kovastikin tuttuja ja kavereita. Ja myös Pello.

Kun nyt tää omaishoitajuus päättyi hautajaisiin.

Kempele?
Maakunnan paras paikka!

Travelkicking
08.10.2022, 15.04
muuttoa takaisin pohjoiseen, taijampa asiaa harkita
Oon katsellu oman suvun muuttokuvioita lähinnä kirkonkirjoista. Kaikista Sysmään takaisinmuuttajista on lähtenyt henki aika rapsakkaasti. Sahti ?

Kepsu
08.10.2022, 21.28
^Uskomatonta typeryyttä. Kortti ja auto pois.

JackOja
08.10.2022, 21.32

Samaa mieltä.

Arosusi
08.10.2022, 21.39
...kun 85km periaatteessa ilman jarruja kotia ajelin.

Voiko lääkäri ottaa kortin pois syynä: TYPERYYS.
Ihan vaan siksi kyselen kun joku alan ihminen täällä kirjoittelee.
PS Syytä kyllä olisi.

Arosusi
08.10.2022, 22.08
Voi herrajumala, mitä mun olisi pitäny tehdä?
1. Soita hinuri vetämään auto pajalle.
2a. Pyydä kaveri heittämään kotiin.
2b. Soita taksi.
3. Hae auto pajalta kun korjattu.

Pitäisi jokaisen ymmärtää ettei zaatana jarruttomalla autolla lähdetä liikenteeseen!

usko juntunen
08.10.2022, 22.30
.... Pojat neuvoi että aja varovaisesti, kyllä se siittä. Ja pidän talkookavereita fiksuina...

Mitä etsin netistä vastaavanlaisia tilanteita, löytyi kyllä aika paljo että kuski on samanlaisessa tilanteessa joutunu ajeleen ....ja sitten vielä korjaamolle.
Vai että fiksuja. Umpipösilöitä tuollaisten neuvojen antajat.
Jarruttomalla autolla ei ajeta metriäkään. Piste. Mene ja kokeile mitä sanoo katsastaja.

tempokisu
08.10.2022, 22.38
1. Soita hinuri vetämään auto pajalle.
2a. Pyydä kaveri heittämään kotiin.
2b. Soita taksi.
3. Hae auto pajalta kun korjattu.

Pitäisi jokaisen ymmärtää ettei zaatana jarruttomalla autolla lähdetä liikenteeseen!

Soita siis minne? menen maanantaina fillarilla kyseleen missä voitaisiin ottaa auto korjaukseen.
- ei olisi pitäny kertoa mitään - ja mä olin iloinen kun pääsin kotiin ongelmitta....harmi ettei ole sitä älypuhelinta, olisin voinu kysellä palstalaisilta neuvoa...ja olisiko antaa puhelinnumeroita.

pitäisikö tehdä vesapeet...ihan jaksamisen äärirajoilla oon ollu ja sitten vielä tätä...

taski63
08.10.2022, 23.14
Omatekoinen merellinen pizza, ja leppoisa kotoiluilta emännän kanssa.

juntikka
09.10.2022, 00.20
Aika ison huolen ja harmituksen jälkeen - pääsimme autoni kanssa elävinä kotiin, ja minä ehjänä. Luojan kiitos!

No toihan on hianoo! Muista mitään väliä oo..... Kivat sulle!

JohannesP
09.10.2022, 00.28
Meinasitko kaupunkialueellakin ajaa sen auton huoltoon ilman jarruja?

Ehkä nippanappa olisi voinu jotenkin voinut ymmärtää jos sen olis ajanu pari kilsaa lähimmäiselle pajalle. Mielummin senkin matkan hinauttanut. Avaimen tiputtaa postiluulusta lapun kera ja soittaa arkena heti perään. Sit julkinen tai taksi kotio. Ei olisi vaatinut kovin suurta järjen käyttöä. Näitä tilanteita varten useimmilla on riittävän kattava autovakuutus.

Situm
09.10.2022, 01.28
Soita siis minne? menen maanantaina fillarilla kyseleen missä voitaisiin ottaa auto korjaukseen.
- ei olisi pitäny kertoa mitään - ja mä olin iloinen kun pääsin kotiin ongelmitta....harmi ettei ole sitä älypuhelinta, olisin voinu kysellä palstalaisilta neuvoa...ja olisiko antaa puhelinnumeroita.

pitäisikö tehdä vesapeet...ihan jaksamisen äärirajoilla oon ollu ja sitten vielä tätä...
No ihan maalaisjärjellä olisi pitänyt ymmärtää, ettei tolla saa ajaa. Sulla on käynyt vaan hyvä tuuri, ettei kukaan lapsi tullut suojatiellä eteen. Herää pahvi, äläkä selittele!

fob
09.10.2022, 19.49
Takaisin hyvän tuulen asioihin. Kolmekymppinen soratieajelu aurinkoisesti ruskan keskellä.
Tälle päivälle just sopiva matka.

Hääppönen
09.10.2022, 20.17
Mukavan leppoinen parisuhdepyöräily hienossä syyssäässä hienoja maisemia ihaillen. Pintakaasulla ja niin, että pystyttiin käymään hyvää keskustelua samalla.

Situm
09.10.2022, 22.10
Koiran kanssa iltalenkki, fillarilla ajelua puoltoista tuntia ja hevosen kanssa puuhailua maasto/agility vaimikäsenyton radalla koko perheen voimin.

Köfte
10.10.2022, 16.50
Työ (lue yö) vuoroteknisistä syistä yhtäaikainen perjantai ja lauantai sijoittuneena maanantaille. Keskiviikkona olisi sitten minulle maanantaita tarjolla.

Köfte
10.10.2022, 19.42
Tuoreehko lähikauppias on ihastunut Salaman, Olarin ja Läskiliskon tuotteisiin.
Muutamaa muutakin trendaavaa läträämöä, kuten Naantali on havaittu. Mukavaa.

Hartsa69
11.10.2022, 22.16
Vaikkapa nämä

https://youtu.be/aKfbSHW9uGA?list=PLZwyeleffqk7CG77Spkb2-ozJsc9wxSEL

maalinni
11.10.2022, 22.45
Kun löysin -50% korista s-worksin spd kengät. Ensi kesäksi oli kengät haussa.

tinke77
13.10.2022, 20.19
Koirien kanssa aamulenkillä tuli autolla vastaan vanhempi herrasmies, oli juuri verkoilta tulossa ja kysyi että otatko muikkuja, antoi 4 kg pussin ja toivotteli mukavaa päivänjatkoa [emoji16]. Täysin tuntematon ukkeli oli.

Reilu vuosi tuosta tapahtumasta ja sama ukkeli pysähtyi tänään tienlaitaan, kun olin aamulla koiria lenkittämässä. Totesi, että on just verkoilta tulossa ja heitti 3 kg muikkuja käteen. Sanoi, että muisti nuo koirat [emoji16]

kauris
13.10.2022, 22.04
Reilu vuosi tuosta tapahtumasta ja sama ukkeli pysähtyi tänään tienlaitaan, kun olin aamulla koiria lenkittämässä. Totesi, että on just verkoilta tulossa ja heitti 3 kg muikkuja käteen. Sanoi, että muisti nuo koirat [emoji16]

Heh, tää oli hauska juttu :)

Jotenkin tuli tuosta mieleen, kun kerran maantielenkillä Veikkolan keskustassa kaupan pihalla oli vaununsa kanssa loimulohikauppias. Pidin siinä evästaukoa (joku patukka kaupasta ja pullontäyttö) kun äijä alkoi kalaa kauppaamaan. Sanoin etten mä nyt sitä takataskuun voi tunkea kesken fillarilenkin. Tokas mulle, että ”sulla on samat selitykset kuin vuosi sitten”. En todellakaan muista tilannetta käyneen aiemmin mutta hän väitti muistavansa minut. Siinä pysähtyy varmaan sata pyöräilijää kesässä eli eiköhän se sekoittanut johonkin muuhun jolla oli ollut ihan yhtä järkevä kieltäytymisen syy (kauppiaan mielestä tekosyy).

m-52
13.10.2022, 22.15
Kempele?
Maakunnan paras paikka!
Miten lie? No on toki mukavia polkuja juoksuun ja pyöräilyyn Köykkyrin seudulla.

Köfte
15.10.2022, 00.21
€uroista kruunuja vaihtosuhteen kehitys. Pitäisi huomenissa vierailla länsinaapurissa suorittamassa erinäisiä hankintoja. Nuuska ei ole ohjelmassa.

TERU
15.10.2022, 12.48
Miten lie? No on toki mukavia polkuja juoksuun ja pyöräilyyn Köykkyrin seudulla.
Ei kehuta liikaa ettei "kaikenmaailmanihmiset" tänne tule. Pyöräilijöitä saa tulla.

fob
16.10.2022, 22.10
Pyöräily kevyessä sateessa

JackOja
17.10.2022, 12.29
CD-soitin on noudettavissa korjauksesta. Pitääpä lähteä ajelulle syönnin jälkeen.

xubu
17.10.2022, 17.52
^ Missäs CD-soitin oli korjattavana? Olisi kiva tietää, kun noita pajoja ei enää ole paljoa jäljellä.

Kun EU:n määräys tms. laitteiden korjattavuuden lisäämisestä astuu joskus voimaan, voi korjaamot taas lisääntyä.

JackOja
17.10.2022, 17.55
http://www.aanilaite.fi/

xubu
17.10.2022, 18.07
^ Kiitos:)

Turf Moor
17.10.2022, 23.23
Tämä tuotti aitoa vahingoniloa:

<Janakkalan Sanomat: Autot hyytyivät yhtäkkiä Teboil-tankkauksen jälkeen Turengissa - Autot - Ilta-Sanomat (https://www.is.fi/autot/art-2000009141139.html)>

xubu
18.10.2022, 09.19
^ Lukoil yrittää parantaa katteitaan blandaamalle bensaa vedellä:)

jalkkis
18.10.2022, 10.52
^ Lukoil yrittää parantaa katteitaan blandaamalle bensaa vedellä:)

Täähän on vain normivenäläistä välistäve.... eiku liiketoimintaa.

fob
18.10.2022, 16.30
Pomolta positiivinen palaute
PPP

Kampinalle
19.10.2022, 15.30
Eilen illalla tosin, mutta Kiviä taskussa -teatteriesitys Helsingin Kaupunginteatterissa. Pyörinyt 20 vuotta eikä ihme. Mika Nuojua ja Martti Suosalo aivan loistavia.

fob
23.10.2022, 01.03
Hyvä sienisaalis

Travelkicking
24.10.2022, 14.09
Terveyspuoleen liittyen: Ei letkun letkua enää kropassa kiinni. Olipa rasittavaa - melkein 2 kk. Viimeinen antibiootti piti lopettaa kesken, kun iski allergiaoireita. Sepsiksestä lähtee henki ilman letkusulkeisia, joten nyt ilmassa on hivenen kiitollisuutta. Mielessä on käynyt jopa pyöräily.

Kepsu
24.10.2022, 14.54
Kuinka aero sä muuten olet? Tästähän voisi vaikka ihan oman topicin laittaa. Jos ajan 2mm kapeammalla renkaalla paita auki parta hulmuten kalijaa juomaan, niin mihin aikaan olen kotona/kännissä? Ja että miltätuntui ennen/ajaessa/jälkeenpäin?
Tosikoille tiedoksi, tämä viesti sisältää hivenen ironiaa.

arctic biker
24.10.2022, 17.55
Upee syksypakkasaamu, aurinko paistoi ja vaikka kuin olis tekemättömiä ulkotöitä niinnei näitä viimeisiä maantiepyöräkelejä auta haaskata vaikka lehdenharavointiin.

Battaglinikin oli iloinen kun pääsi reissuun.

arctic biker
24.10.2022, 17.56
Terveyspuoleen liittyen: Ei letkun letkua enää kropassa kiinni. Olipa rasittavaa - melkein 2 kk. Viimeinen antibiootti piti lopettaa kesken, kun iski allergiaoireita. Sepsiksestä lähtee henki ilman letkusulkeisia, joten nyt ilmassa on hivenen kiitollisuutta. Mielessä on käynyt jopa pyöräily.

Lämmin osanottoni ja kaikkea hyvää.

xubu
24.10.2022, 18.00
^^^ Faijalla on ollut kaksi verenmyrkytystä noin puolen vuoden sisään. Aika hyvin molemmista selvisi. En kyllä huomannut pahemmin letkuja (lukuun ottamatta katetretreja) hänessä kiinni kun kävin moikkaamassa. Antibiootteja kyllä tuli suoneeen ja se kai on sitten laskettava kuitenkin letkuksi.

Letkuista puheen ollen. Itse kun olin eturauhas operaatiossa ja sen jälkeen oli katetri muutaman päivän. En muista koska olisin viimeksi niin hyvin nukkunut, kun ei tarvinnut yöllä herätä vessaan. Tietysti vähän huonommat yöunet kuin se katetri jatkuvasti.

arctic biker
24.10.2022, 18.01
Kuinka aero sä muuten olet? Tästähän voisi vaikka ihan oman topicin laittaa. Jos ajan 2mm kapeammalla renkaalla paita auki parta hulmuten kalijaa juomaan, niin mihin aikaan olen kotona/kännissä? Ja että miltätuntui ennen/ajaessa/jälkeenpäin?
Tosikoille tiedoksi, tämä viesti sisältää hivenen ironiaa.

Ehken meillä Kepsun kanssa ei oo sama sivistyssanakirja käytössä, viestisi on just sitä halveksuntaa ja omahyväisyyttä mitä en haluaisi foorumilla lukea.

Kepsu
24.10.2022, 21.26
^Mikä kohta tässä oli halveksuntaa ja omahyväisyyttä? Tuo kommentti on toisesta ketjusta ja erittäin osuvasti kysytty, ilman mitään naljailua tai vastaavaa. Liittyi renkaiden aero-optimointiin. Tässä kommentissa ei ole minkäänlaista ironiaa.

callahan
26.10.2022, 20.57
Yllättäen puhelinmyyjän tarjous, hesari 6kk digi / 71.60€

Genesis
26.10.2022, 22.13
HIFKn avaus SM liigassa.

https://www.is.fi/sm-liiga/art-2000009161409.html

HIFK:n katastrofaalinen korpivaellus jatkuu

Köfte
27.10.2022, 00.57
Viime viikonloppuna pääsin yllättämään syksyn ja luutusin vesikourut.
Työ- ja työvuoroteknisistä syistä nakkikumiosasto siirtyy ensi viikonloppuna
talvilevolle, tyttären rescuekäyttis jää sitten "varapyörän" virkaa toimittamaan,
kunhan tuo saadaan tuotua tontille suojaan kelien vielä huononnuttua.
Rouvan työmatkutin kun näemmä kaipailee voimansiirtoon uusia osia,
mikä estää vähän ko. kulkineen rospuuttoaikaista hyötykäyttöä.
Toki tuolla perityllä sinkulallakin voi tarvittaessa siirtyillä kelin salliessa.

Hower
27.10.2022, 08.37
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/2d73d6d6-cf95-4bbf-aebb-d608be345947
"Aktivistit liimasivat itsensä autonäyttelyn lattiaan – työntekijät lähtivät kotiin sammutettuaan lämmöt ja valot.
Yhtiön mukaan he halusivat antaa ryhmälle mahdollisuuden osoittaa mieltään.

Mielenosoittajat eivät olleet mielissään."
:)
Turha aktivistien valittaa, tällä työntekijöiden teollahan aktivistit saivat vieläkin enemmän näkyvyyttä uutisissa. Minäkään en olisi tätä postannut ilman yhtiön temppua.

Köfte
28.10.2022, 01.13
Avasin Glühwein-pullon ja vaihdoin avatarin vanhempaan mallin.

Köfte
28.10.2022, 02.35
Avattu topic

If you moderate this your forum will be next - Manic Woods Pierers.

JackOja
28.10.2022, 11.01
EGW järjestetään sittenkin. Pitkään oli aikatauluongelmia ja sään heikkoutta, mutta viikon päästä ilmeisesti yritetään. Kuukauden verran myöhässä normiajankohdasta kylläkin.

Kepsu
28.10.2022, 12.09
The Beatles: Abbey Road
Ja tosiaan tätä kuuntelen just ny.

JackOja
28.10.2022, 13.13
Espoon kusipää saatu ehkä kiinni

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009163279.html

F. Kotlerburg
28.10.2022, 13.16
Normaali prätkäharrastaja jota ei lait ja asetukset kiinnosta pätkän vertaa.

MRe
28.10.2022, 16.00
JO vuoden mittainen vankeustuomio voi riittää ulkomaan kansalaisen karkottamiseen Suomesta. Karkotus voisi siis teoriassa koitua myös useista rikoksista tuomittu, mielentilatutkimukseen passitetun Milan Jaffin kohtaloksi.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009159927.html

JackOja
28.10.2022, 16.09
^Voi riittää, mutta ei sitä karkoiteta, halutaan ymmärtää ja paapoa.

bici74
28.10.2022, 22.50
^+1. Ei todellakaan karkoteta. Maahan jää ja löytyy vielä iso läjä jengiä jonka mukaan "pitää ymmärtää". VMP.

bici74
28.10.2022, 22.57
Kaksi kuukautta tullut vietettyä ns. terveellisempää elämää ja statistiikka kertoo että keskimäärin hieman yli 8 kilsaa tullut dallattua per päivä. Koukkuun jotenkin jääty ja nyt on melkein pakko päästä joka päivä. Tosin lenkin jälkeen otan päivän ekan ja ainoan oluen. Njoo, onhan tässä näitä kilojakin mitä voisi tiputella, tuskin tästä reippailusta haittaa on. Selkäkin tykkää.

Köfte
29.10.2022, 01.33
Rouva palautui työmatkalta, tosin kielsi ennakkoon herättämästä töistä kotiutuessa.

Hartsa69
01.11.2022, 18.41
Olin viemessä kirjettä postilaatikkoon, kun siinä vieressä vielä ollut postikuski kysyi että haluanko tuon vielä tähän lähtöön?
- no jos pystyt
- pystyn laittamaan tänne vaikka anopin

JackOja
01.11.2022, 21.55
Kotiinpaluu Kuopiosta.

Köfte
05.11.2022, 00.33
Neiti saa omaan kotiinsa synttärilahjaksi toivomansa pyykinpesukoneen. Maksoi toki itse lähes puolet, me vanhempina ja anoppi loput kimpassa. Pitää vielä huomenissa käydä asentamassa moinen epeli. Taas säästyy sähköä ja vettä.

Köfte
05.11.2022, 22.37
Saman neitosen ennakkoon väsäämää isänpäiväkortti. Päiväkodin asiakkaiden malliin laadittu.

arctic biker
05.11.2022, 23.09
Koestin Nordean puhelinpalvelun opastuksella tätä tunnuslukulaitetta ja kolmannella yrityksellä jo osasin. Mökkimiehen verkkokaupasta Urban Tactical Hoodie. Kuopukselle lahjaksi ens viikolla. Ja jossei tykkää niin kaverille tai piän ihan ite.

bici74
05.11.2022, 23.45
^samalla taktiikalla ostettu emännälle vuosikaudet kaikenlaista härpäkettä - elektroniikkaa enimmäkseen - ja mullehan ne käyttöön jää [emoji3]

callahan
08.11.2022, 11.26
Se kun läski hävinnyt vyötäröltä liki itekseen toivotulla tavalla, vielä jokunen kilo niin sit suupielet varmaan kovilla hymyilystä kun aamullakin oli :)

Miettinyt joskus jotta missä se paikka jossa noi läskit on kun yöntienoon aikana aina paino ikäänkuin häviää johonkin... ;)

Opulus
08.11.2022, 13.45
Mä olen sillä(kin) tavalla yksinkertainen sielu, että pienet asiat saavat minut hyvälle tuulelle. (Se tosin vaatii valmiiksi otollisen mielentilan, jossa mikään ei pahasti paina, piinaa, vaivaa, häiritse tai muuten ole esteenä hyvän tuulen syntymiselle.)

Tänään päivä alkoi vie mennessäs, tuo tullessas -kävelylenkillä eli vein vähän omaa ja aika paljon naapurin kaapeista löytynyttä tavaraa kierrätykseen ja toin parin viikon ostokset eräästä Puotinharjun ostoskeskuksen r?ä?t?t? etnisestä ruokakaupasta. Tuli tehtyä jotain hyödyllistä ja jotain tarpeellista ja oli kiva ilma kävellä.

Menomatkalla vastaan ajoi droppitankopyöräilijä ja kävi kuten usein tahtoo käydä: vilkaisin kiinnostuneena fillaria ja sehän oli nähdäkseni Sonder Camino! Brittimerkki, jota pidän sympaattisena, ja pyöra jota ei ihan joka päivä näe (ja joka näytti istuvan ajajalleen oikein hyvin).

Paluumatkalla ohitseni ajoi aikuisiän vuosia sitten saavuttanut gravelfillaristi, joka selvästi kuului siihen koulukuntaan joka ei lokareita käytä koska niitä ei ennenkään lenkkipyörissä käytetty ja jonka mielestä kaikenlaiset ass saveritkin ovat tarpeettomia. Housujen takamuksessa ja ajotakin selkämyksessä olikin sitten se tuttu kuraraita.

(Selvennykseksi: hyvä tuuli ei tullut siitä että sain mielestäni nauraa hänelle ja tuntea itseni fiksummaksi vaan siitä ajamisen ilosta, jonka pohjalta tuo asenne lähtee ja jonka saattoi tunnistaa fillaristin menosta.)

xubu
08.11.2022, 17.16
Kehä l:n kelvi oli harjattu puhtaaksi (melkein) lehdistä.

bici74
08.11.2022, 17.42
Miettinyt joskus jotta missä se paikka jossa noi läskit on kun yöntienoon aikana aina paino ikäänkuin häviää johonkin... ;)

Telkkarissa joku vuosi takaperin joku unimestari kertoi aikuisen miehen hikoilevan noin puoli litraa yön aikana. Esitti sitten simppelin laskelman siitä kuinka monta litraa vuodessa sekä menee hikeä patjaan...ja tämä sitten kerrottuna vaikka kymmenellä vuodella. Tuli ajatus vaihtaa 15-vuotias patja heti pikimmiten...

Vastaus kysymykseen siis on: se paikka on sängyssä, tarkemmin sanottuna patjassa.