Näytä tavallinen näkymä : Mikä se tänään sut hyvälle tuulelle sai?
Kolmisenkymmentä litraa suppilovahveroita.
brilleaux
08.10.2016, 14.19
Sen sisäistäminen, että lenkille lähtiessäni mä en tartte älykelloa, sykemittausta, reitin träkkäystä jne.
Sangen vapautunut fiilis.
tempokisu
08.10.2016, 14.34
^ hyvä että honasit. Honannu jo 10 vuotta sitten, mutta ennemminkin "ei tartte, mutta voi".
( mitähän on reitin träkkäys...jotain turhaa se varmaankin on )
Kyllä toi Nobel-palkinto sai jotenkin hyvälle tuulelle. En tunne proffaa kuin nimeltä (pl. Kuukausiliitteen taannoinen juttu) enkä taloustieteestä mitään ymmärrä...mutta ei noita Nobel-kunniakirjoja härmässä(kään) ihan joka takan reunalla näe.
Viimeinenkin isäntä antoi vihdoin tutkimusluvan mailleen. Hyvä juttu, nyt homma etenee.
Aamuisen verikokeen tulokset. Meinasi iskeä pieni paniikki kun sairaalasta soitettiin jo samana päivänä mutta niillä olikin pelkkiä hyviä uutisia, tulehdusarvot laskeneet melkein puolella edellisiin nähden ja kyllä sen huomaa olotilassakin, ei ole olleet polvet kipeät kohta kuukauteen. Viimeisin lääkityksen säätö voidaan siis todeta toimivaksi niin naurettavalta kuin se tuntuikin, 5 mg lisäys viikossa muutti kokonaisvaltaisen niveljumin lähestulkoon normaalin elämän tuntuiseksi.
Jytäjyrsijät
https://www.youtube.com/watch?v=YvrEcy4UXDo
kuovipolku
14.10.2016, 13.14
Se miten vaivattoman näköisesti (mutta jalat kyllä varsin nopeasti polkimia pyörittäen) semmoinen mustalla miestenpyörällä pystyhkössä asennossa ajava (sivulaukusta päätellen) TMT-kuski ajoi. Eron normaaliin huomasi parhaiten siinä miten pienessä töppyrässä jossa käännyttiin reilut 90 astetta vauhti ei hidastunut ja uudelleen kiihtynyt takaisin suoralle ja tasaiselle päästyä vaan mentiin sulavasti kuin ei mitään.
Eilen niin selvästi toiseksi jääminen pikkaisen kyrsi miestä kyllä (vaikka onneksi akku vinoputken päällä ja suurehko levymallinen moottori takakiekossa oli niin helppo huomata - ja kuuluihan se moottorin hurinakin kun oikein kuunteli), mutta tänään jo huvitti.
Kannoin korituolini mökkiin, otin kirjan kainaloon ja laitoin uuniin tulet. Vaikka talossa ei voikaan asua vielä niin on se silti omaa tilaa, jota käyttää. Ja omaa rauhaa sekä ihanaa hiljaisuutta...
VeloGirl
15.10.2016, 18.26
Lotta!
Heti aamusta iloinen paiva.
^^ zen :)
Sojjeriin taakse 20 ja 15t ja sama ketju.
Hääppönen
16.10.2016, 14.46
Niiiin leppoisiksi ja hyväksyviksi itsensä julistaneiden läskimiesten herneiden pyöriminen nenässä "isojen asioiden" *tirsk* tiimoilla.
Ensin Kierrätyskoiran toiminta hakumettässä ja sit osakeijjun piipahdus portilla.
kuovipolku
17.10.2016, 09.47
http://www.newyorker.com/cartoons/a20274
Melkuttimet ja mitäniitäolikaan lämpäreitä nuilla hoodeilla. Varsin namnam-settiä. Kelpais varmaan sullekin :)
90 km:n aamupäivälenkki Kanta-Hämeen sorateillä.
Kampinalle
17.10.2016, 18.49
Onnistuin hankkimaan keikkaliput hyville paikoille, vaikka lipunmyyntijärjestelmä teki kaikkensa estääkseen aikeeni.
MacKonte
17.10.2016, 19.04
Tavoitin työmatkalla toisen cyclopolkijan ja matka sujui reippaan rattoisasti porukassa polkien. Yleensä kanssapolkijoiden vauhti on sen verran rauhallista, ettei töihin ehtiäkseen voi jäädä nauttimaan seurasta.
tempokisu
17.10.2016, 21.01
...no lähinnä naurattaa tietyt "kuittailut".
Joudun viemään pikkumazdulan korjaamoon, todettu joku valmistus-erhe ja laitetaan uusi lukkopesä tms. Ilmoitin että tuun töisiin 11ksi, ei tarvita kahvitaukoa.
Rouva oli laittanut että "jatketaan ad 18 jos tulijoita riittää". Mun vastaus oli että totta ihmeessä jatketaan. Ei todellakaan ole mitään vastaan jos on asiakkaita - mutta mazda on ykkösasis ja pitäisi saada haettua takas viikonlopuksi.
Kun vaan pitää saada kuittailtua. Siinähän kuittailette.
Oon aina tehny sen minkä haluan ja saannu sen mitä todella haluun, ja muut tekee mitä voi.
Nyt on niin inspiroiva fiilis että mikään tai kukaan sitä voi pilata vaikka kovasti yritetään. Paino sanalla "yritetään".
kuovipolku
19.10.2016, 11.40
Se kuinka mikään ei muutu vaikka kaikki muuttuu.
Olen lueskellut Jukka Pakkasen romaania "Viimeinen kilometri" vuodelta 1984 eli yli kolmenkymmenen vuoden takaa. Siinähän ajetaan kyllä Pinarellollakin, mutta klosseilla tarkoitetaan kengännpohjiin laitettavia muovilevyjä joissa on parin millin levyinen poikittaisura joka painetaan polkimen takareunaan, kengät työnnetään varvaskoukkuun ja kiinnitetään remmillä. Välitykset ilmaistaan tuumina ja kadenssin sijaan puhutaan rytmistä. Talvella laitetaan päälle kaksi kerrosta puuvillaa ja niiden päälle villaa, päähän tietenkin pipo. Ajopaidat villaa, ja ajohousujen haarasäämiskä pehmennetään vaseliinilla.
Treeni on tietysti treeniä, mutta erityisesti nämä kohdat tuntuivat huvittavankin tutuilta:
"Takana törähtää, punainen Lada tulee rinnalle ja sisällä mies heilauttaa vaimonsa takaa peukaloaan pyörätielle. Saatana! Liikennevaloissa mä ajan sen viereen, vaimo kiertää ikkunan auki ja käskee mua naama punasena pois ajotieltä, mies nyökkii takana ja solkkaa vaimon päälle. Valo vaihtuu. Lada jylähtää, mies tökkii sormella päätään ja vaimo nauraa perään."
"Pitkällä suoralla törähtää takana pahanenteisesti, musta Saab kaahaa ohi ja pysähtyy mun eteen, lihava nelikymppinen mies säntää ulos ja suu vaahdossa käskee mua pyörätielle. Mä yritän selittää: siellä ajetaan miten sattuu . . . lastenvaunuja . . . koirien hihnat tien yli . . . mulla kova vauhti ja jalat sidottu polkimiin . . . ajotiellä turvallisempaa . . . Se ei kuuntele, silmät leiskuu ja kädet käy kohti mun rinnuksia — kunnes se lyllertää takaisin autoonsa ja painaa kaasua. Tähän ei totu ikinä."
MacKonte
19.10.2016, 12.51
Aamupimeällä kelvillä kolmen melkein yliajetun pimeän koiran (ja taluttajan) jälkeen tuli vastaan hymyilevä mummeli, jonka ison koiran pannassa oli joka suuntaan näkyvä valaistu LED-kaulapanta. Kyllä hymyilytti itseäkin - tälläisiä lisää!
Parin tunnin soratieterapia, hauska puhelias pappa matkan varrella, kirpeän ihana aurinkoinen syyskeli, jäiset karviaiset kuuman kinuskin kera, sauna. Vallan täydellistä sanoisinko.
Tässä on joogat ja spinningit jäänyt muuton ja remontin takia, mutta pieni hopeareunus tuli tänään. Night Visionsin ohjelmisto julkaistiin viimein!
EKG normaali, sydänentsyymit normaalit, verikokeet muutenkin ok. Ei pitäisi olla mitään vakavaa sydämessä joka aiheuttaa rintakipuja. Edellisen viikon flunssa ja liian pitkät työpäivät oireilevat. Lääkäri naureskeli että turha sinua on polkupyöräergometriin laittaa noilla ajokilometreilla. Katsotaa nyt vielä kardiologin konsultaatio ja ultra kaiken varalta. Mutta en saanut starttilupaa Kaarinan syysmaratonille, joka hieman korpeaa.
Supikoira-kaksikko, joka aamuhämärässä ohikulkiessaan katsasti minut, kun olin lähdössä töihin. :)
kuovipolku
25.10.2016, 13.46
^ Jollain hieman kieroutuneella tavalla samoin. Eihän se merkitse täällä etelärannikolla kuin räntäkauden alkamista (eli ei voi mitenkään ruveta jo odottamaan lunta ja hiihtokelien alkamista) vaan ainoastaan sellaisella mitäänpalkitsemattomalla tavalla huonoja ajokelejä (eli joskus vähemmän hyvistä keleistäkin voi nauttia siksi että oikein pukeutuneena on silti mukava olo ja joskus voi oikein huonoista keleistä myös nauttia siksi että voittaa ne jo lähtemällä lenkille).
No, nyt yritän hyödyntää nämä räntäsateet pitämällä poikkeuksellisen (ja varmasti ihan tarpeeseen tulevan) kevyen ja 4-5 ajovapaata päivää sisältävän viikon.
Moni asia, mutta ajankohtaisimmat:. Crossin koneessa oli epäilyksistä huolimatta jako kohdillaan ja venttiilit ehjänä, lunta tallin edessä liki 10cm, pääsee siis kokeilemaan läskiä lumessa.
nih..
^ Jollain hieman kieroutuneella tavalla samoin. Eihän se merkitse täällä etelärannikolla kuin räntäkauden alkamista (eli ei voi mitenkään ruveta jo odottamaan lunta ja hiihtokelien alkamista) vaan ainoastaan sellaisella mitäänpalkitsemattomalla tavalla huonoja ajokelejä (eli joskus vähemmän hyvistä keleistäkin voi nauttia siksi että oikein pukeutuneena on silti mukava olo ja joskus voi oikein huonoista keleistä myös nauttia siksi että voittaa ne jo lähtemällä lenkille.
Ja itseltä yhä löytyy sen lapsellinen innostus ensilumesta vaikka talvi olisikin itsessään pelkkä loskapettymys. Pidän myös siitä miten maisema ja valo muuttuvat ja tuntuu siltä, että joku painaisi pause-nappulaa. Talvi on niin ihanan rauhallinen vuodenaika jos vain on lunta.
tempokisu
25.10.2016, 20.30
Lunta, pakkasia ja järvenpinnan jäätymistä odotellessa.
No tokihan tämä hymyilytti. Veljeni soitteli, ja kuvaa laitteli kyseli kummityttöni jalasta. Mun vastaus ja hoito-ohje asiaan ei ilmeisesti miellyttänyt, kun olin eri mieltä. Minä hieman loukkaannuin, että mitäs sitten kysytään kun ei vastaus kelpaa.
No menivät sitten "oikeelle lääkärille". Ja sieltä oli tullut ihan sama hoito-ohje kuin mitä ite annoin. :rolleyes:
- - -
Onnistui ajanvaraus jo viikon päähän.
tempokisu
25.10.2016, 21.16
Kun itsensä kanssa kiistelee, voittaa aina.
Tämä nyt ei ollut vitsi, vaan ihan oikea juttu. Olin samaa mieltä kun yksityinen lastenlääkäri, ja perhe tuumasi että ei nyt sentään... joten kyllä siinä voi ihan reilusti olla hyvillä mielin että oli osannu antaa oikeet neuvot. Yleensä se on niin jos tietää niin tietää, ja jos ei niin sitten sanoo ettei tiedä eikä ala tumpuloimaan.
Tuskin mä olisi työpaikassani saanu jatkaa jos menisi diagnoosit ja hoito-ohjeet ihan ketuilleen.
Kommenttisi kyllä kertoo Sinusta sen oleellisen. No, pärjäile.
ps. jäin miettiin sanomaasi, ja oot kyllä muuten niin väärässä. Sen verta monta väärää valintaa olen tehnyt elämäni aikana, kun olen sitä omaa mielipidettäni uskonu. Äitee on ollut aina oikeassa, mutta eihän äiteen neuvoja tyhmät usko. Paitsi sitten kun on jo liian myöhäistä.
PikkuPatleetti
25.10.2016, 22.00
PPAP. Ihminen on hauska eläin. Kyllä aina pitää olla vallalla joku pöhlö biisi millä ei oo mitään tekemistä minkään kanssa.
Ja myös: olo on ollut flunssan jäljiltä hetkittäin energinen, joten koulutehtäviin pääsi taas kiinni ajatuksen kanssa, fillarinrunko meni nopeasti kaupaksi ja puille laskeutunut loska sai joululaulut tulille ensimmäisen kerran tänä syksynä.
Lumeen sai piirtää läskin jälkeä ;)
No jo vain, ensimmäinen lumiajelu läskillä. Vaikkei laite normipoluilla kummoisia elämyksiä aikaansaanut, niin lumella toimii niin että hampaitakin naurattaa. Tästä on kiva jatkaa kelkkakautta odotellessa.
nih..
kuovipolku
26.10.2016, 09.59
^^^ Olit eri mieltä itsesi kanssa? Lueppas nyt oikein hitaasti se kohta jonka lainasin.
Ei kannata yrittää, ystävä hyvä! Jotkut ihmiset nyt vain ovat sellaisia että tietävät mitä muut oikeasti tarkoittavat tai voivat ns. aidosti kokea että jos liikennevalo näyttää vilkkuvaa vihreää, se kertoo kaiken oleellisen punaisissa odottavassa autossa istuvasta ihmisestä joka sattuu vahingossa vilkaisemaan heidän suuntaansa.
Samat ihmiset ovat yllättävän usein täysin kyvyttömiä ymmärtämään ns. viatonta huumoria silloin kun "leikkiä lasketaan" "heidän kustannuksellaan" - tai edes hyväksymään sitä mahdollisuutta että voisi olla kyse sellaisesta (eikä heidän vihaamisestaan, tarkoituksellisesta kiusaamisestaan tai yleisestä pahansuopaisesta kieroudesta).
Ja tietenkin juuri ym. tosiasia sai minut hyvälle tuulelle heti aamusta!
Iglumies
26.10.2016, 23.19
mutis ja pötkö, nuo mainiot veijarit.
Yllättäen ilmaantunut mahdollisuus viettää pari päivää syyslomaa koko perheen
kesken vieläpä internjetin saavuttamattomissa. Teinistö tosin kritisoi; tehtiin diili
mallia win-win. Vanhuksilla ei työ/kouluhommia, eikä somea; teineillä ei somea,
pelejä, jne. Kaiken kruunasi valkeassa maisemassa tehty eväsretki laavulle,
nokipannukahvit, makkaranpaisto ynnä kuukkeleiden ja oravien ruokkiminen
siemen-pähkinäpussin sisällöllä.:) Yllätys aiheutti hieman ylimääräistä toimintaa,
piti vaihtaa kotteroon talvikiekot ja hankkia eläimistölle hoitaja(t).
tempokisu
30.10.2016, 06.04
Saara Aalto onnistui viimeisimmässä x-factor-esityksessään todella hienosti :) Siis nämä Arttu Wiskarin ja Saaran versiot on paljo paremmat kuin kammottava alkuperäinen Bad Romance :D
Lisäksi Saara näytti ihan Fashion Royalty-nukelta, erityisesti sen asun takia.
Voisi Tähdet, Tähdet-rekvisiittaryhmä käydä edes lyhyellä opintomatkalla tuolla...
Lisäksi: Posti näköjään löysi jo 22. 10. Helsinkiin saapuneen ( usps-seuranta) nukkepaketin. Hyvä että löytyi.
Viikon aikana kotiutuneet punk-henkiset pienokaiset:
http://www.rmw.fi/allas/IMG_1372.jpg
Pitäis sataa ja olla ankeaa mutta mittarissa 24 astetta ja pilvetön taivas.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Kauden polttopuut myyty. Seuraavaksi alkaa rahojen tuhlaam.. Sijoittaminen tarpeellisiin hyödykkeisiin.
nih..
Ei niin suuria murheita, etteikö niitä voisi jättää hiljaisen, lumisen soratien päälle iltahämärissä. Talvipyöräily on kyllä aika zen toisinaan.
kuovipolku
03.11.2016, 18.50
^ Valkoinen lumi tuo ihmeesti valoa, pienikin auringon pilkahdus ikäänkuin moninkertaistuu. Ja paitsi että maisema muuttuu parempaan suuntaan, ympäristö tuntuu lumetonta aikaa miellyttävämmältä myös jotenkin auditiivisesti tai pitäisikö sanoa akustisesti: äänet tuntuvat pehmeämmiltä ja häly kaukaisemmalta.
Hyvää fiilistä ei häirinnyt edes se yksi pakollinen ensimmäisen talvilenkin nurinmeno. Tutussa paikassa pääsi lumen naamioima kuoppa aivan asfaltin reunassa yllättämään ja vaikken päätynytkään tielle pitkin pituuttani, löin polven tankoon.
^ Valkoinen lumi tuo ihmeesti valoa, pienikin auringon pilkahdus ikäänkuin moninkertaistuu. Ja paitsi että maisema muuttuu parempaan suuntaan, ympäristö tuntuu lumetonta aikaa miellyttävämmältä myös jotenkin auditiivisesti tai pitäisikö sanoa akustisesti: äänet tuntuvat pehmeämmiltä ja häly kaukaisemmalta.
Se on totta. Kaupungissa sitä usein kuuli lumentulon juurikin äänimaiseman muutoksesta - ruuhkainen, hälisevä Runeberginkatukin vaimeni aivan yllättäen aika miellyttäväksikin. Sellaisiin aamuihin oli kiva herätä.
PikkuPatleetti
03.11.2016, 21.10
Käynti lekurissa tuottanee tulosta.
Filokin taitaa skulaa ihan hyvin, ainakin pienen testilenkuran perusteella. eli eiköhän sitä uskalla sunnuntaina testata Kivikossa.
Perjantai eli duuniviikko jälleen paketissa, hyvä keli ulkona, mitäs näitä nyt on :)
Archien vastaus kysymykseen ja rankka ÖljyCamiina 454SS.
Ne punk-henkiset pienokaiset edelleen; parvi on vakiintunut.
Jos luoja suo, voinemme joskus palauttaa poikasia kasvattajalle
jatkojalostukseen lajin rutsaisuuden vähentämiseksi.
Markku Liitiä
08.11.2016, 09.45
Olin aamulla klo 6.45 pirullisessa tuiskussa pihalla harjaamassa lunta auton päältä. Naapurin ulko-ovi aukeaa ja sieltä kuuluu riemukas pikkulapsen ääni: "Hei, täällä on satanut tosi paljon lunta! Tehdään kävelyjälkiä!"
Ei tuosta voi kuin tulla hyvälle tuulelle.
Hääppönen
08.11.2016, 19.44
"...rentojen maastopyöräilijöidenkin joukosta..." Tästä riittää hulvatonta huumoria pitkään. :)
Ikkunankarmien korjaus etenee. Vihdoinkin. Ehkä sitä vielä pääsee omaan kotiin asumaan joku päivä. Sitä ei Trumpkaan himmennä. :D
kuovipolku
09.11.2016, 10.54
No, jollain paradoksaalisella tavalla ja miten sitä sanotaankaan? hirsipuuhuumorilla? onhan se hauskaa että asiantuntijat ja kommentaattorit ympäri maailman - ja tietenkin minä itse - veikkasimme Yhdysvaltain presidentinvaalien lopputuloksen ihan pikkuisen vikaan.
PS Trump-ketjussa esitetty vertaus Reaganin vaalivoittoon ei ole osuva ainakaan sikäli että Carterin voitto ei ollut sen paremmin politiikan seuraajien kuin mielipidemittaustenkaan mukaan missään vaiheessa varma; muistin varassa en lähde väittämään, mutta en yllättyisi mikäli Reagan ei olisi aivan vaalien alla ollut jo ennakkosuosikin asemassa.)
PPS Ja onhan tuo lumi tuolla ulkona aivan mahtavaa, vaikka itse joudunkin vielä jonkin aikaa kekkuloimaan sisällä pyjamassa ja kylpytakissa.
Työmatkuttelun aikana tuli lunta vaakana päin näköä koko tunnin ajan, woo - hoo! The old Faithful™ toi turvallisesti mutkittelemati kotoa töihin vaikka reitillä oli kovin paljon laidasta laitaan seilanneitten lumikäärmeiden jälkiä.
Aamuruuhkassa nähty telemark-hiihtäjä Länsiväylän penkereellä puuterilumesta nauttimassa.
Kävi ilmi, että ensi kesänä joudun joksikin aikaa maastohommiin Poronpolulle. Ottaisko fillarin mukaan vai ei, siinäpä kysymys.
brilleaux
10.11.2016, 09.30
Oli tullu taas yöllä pari senttiä lunta lisää. :)
Highlander
10.11.2016, 09.34
Oli tullu taas yöllä pari senttiä lunta lisää. :)
Sama. Läskillä pitää oikein kiertää kaikkien puistojen kautta suorinta reittiä työpaikalle:cool:
lehtijussi
10.11.2016, 10.40
Töissä meni odotteluksi, joten edessä on 4 päivää viikonlopun viettoa.
Ja omasta pihasta 100m huppiovuoren metsään...
The flying Chocobo
10.11.2016, 15.57
Huhkin parkkipaikalta lumet pois, jotta auto on mukavampi sinne ajaa. Eikä tuntunut missään. Kyllä tosta pyöräilystä jotain hyötyä näyttää olevan, sen lisäksi että on kivaa. Jokunen vuosi sitten sama työ olisi vaatinut useammankin 'hapenottotauon' nyt se meni hujauksessa eikä oikein hikikään tullut.
.... maastohommiin Poronpolulle. Ottaisko fillarin mukaan vai ei, siinäpä kysymys.No totta *piip*ssa otat. Saat samalla testattua uuet linjaukset..... :)
No totta *piip*ssa otat. Saat samalla testattua uuet linjaukset..... :)
Voe tokkiinsa. Kysymyksenasettelu oli retorisluonteinen :)
VeloGirl
10.11.2016, 19.21
Kutsu linnanjuhliin Lotalle!
Vahingonilo on pikkusen noloa, mutta siltikin :)
http://www.hs.fi/kaupunki/a1478833290915
Hääppönen
11.11.2016, 12.32
Se, että YLE jatkaa ansiokkaasti pikaluistelun esittämistä (tänään klo 18 TV2). Vähän liippaa pyöräilyäkin. http://yle.fi/urheilu/3-9285544
The flying Chocobo
11.11.2016, 12.52
Sopisi myös aiheeseen 'koska viimeksi ajoit' ja 'mikä yllätti sinut viimeksi'. No, hyvälle tuulelle sai eilinen testilenkki pojan krossarilla. Poika tossa joku aika sitten ilmoitti, että haluaa ajaa myös talvella. No, pojan krossarissa on kesän ollut maantiekumit ja kokeeksi laitoin alle 35mm krossikumit ajatuksella, että noilla varmaan kuvion puolesta lumikeleillä ajaa. Pitihän niitä testata ennenkuin itse kohteen kanssa lähtee ajelemaan. No, poikani on minua noin 10cm lyhempi ja krossari aika lailla sen mukaan valittu - siis aika lailla reilun kokoinen pojalle, mutta hiukan pieni minulle. Nostin satulaa ja mallailin pikkasen eteisessä että kyllä tällä ajelee kun hiukan varpaita varoo tiukoissa mutkissa. Vaan hommahan toimi paremmin kuin oletin - tuli hyvä kuva renkaiden pidosta ja käyttäytymisestä erilaislla lumimäärillä + erityisen hyvälle tuulelle tulin siitä, että fillari ei ollutkaan niin pieni kuin oletin (ehkä ridleyn korkeahko ja lyhyehkö malli passaa mulle, joka usein kipuilee yläputken pituuden kanssa) vaan oli mukava se tunnin ajelu ajella ja suorastaan hauskaa vaikka välillä olikin vaikeampia paikkoja. Innoistuinpa loppumatkasta kurvitkin ajelemaan hiukan kovemmalla vauhdilla perää liu'uttaen. Homman toimivuus yllätti - samalla huomasin kiduttaneeni itseäni kun olen ajallut talviajeluni vanhalla retkipyörällä johon olen tällännyt nastarenkaat alle - sen verran iso ero ajamisessa on.
brilleaux
11.11.2016, 13.27
Aamuinen läskifiilistely.
Työpaikalta kuntoilunkuukausi arvonnasta sain lahjakortin urheiluliikkeeseen 😁
tempokisu
11.11.2016, 16.51
Koko päivä menny persiilleen, "aamunlehden"tulosta alkain... niin yksi asia on hienoa: ihan kohta pääsee kotiin!
Lisäys: Tulin kotia ja pian senjälkeen tuotiin myös Aamulehti niin oli iltapalan kanssa jotain luettavaa. Hyviä uutisia lehdessäkin - se Hercule Poirot-jakso jossa on mun suosikkinäyttelijäni, tulee lauantai-myöhäisiltana uusintana. Ihanaa.
Konjakki. XO-mallinen, suun muotoinen konjakki.
Sotanorsu666
13.11.2016, 20.02
Viikonlopun saldo 110km fatbikea ja 40km hiihtoa. Asiat jotka minut saa nyt hyvälle tuulelle on viikonlopun päättävä pizza ja muutama olut. Jaksaa taas huomenna hypätä viideksi päiväksi oravanpyörän pyörteisiin.
Team Coco. (https://www.youtube.com/watch?v=LKVnZdX_dBE) Sekopäistä ja hullua.
"Kyllä se kukkaruukku on tyhjänäkin kukkaruukku vähän niin kuin kuntopyöräsi
on kuntopyörä vaikka et ajaisikaan sillä!"
Minä hullu menin asiasta mitään tietämättömänä nimittämään
tyhjää kukkaruukkua ämpäriksi........
https://youtu.be/GXJifYl_byU
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/image/policy:1.169181:1479464817/205133-jpg.jpg?f=default&w=800&$p$f$w=120073f
tempokisu
20.11.2016, 19.54
^ ??? ja lisäksi huono potosoppaus. No hei vähän voisi katsoa noita ääriviivoja...
Mutta POSSEn viimene jakso tälle vuodelle!
Renkaissa, joiden kanssa on aiemmin ollut hieman ongelmia, oli pysynyt hyvin ilma yön yli vaikka ne tuli asennettua turhan vähillä litkuilla (kun loppui kesken).
Markku Liitiä
22.11.2016, 09.52
Minua huvitti aamulla Hesaria lukiessani juttu erotiikkakauppojen hyvästä menestyksestä. Yhtenä esimerkkinä olleen firman jakeluvarasto sijaitsee (tietysti) Keravalla ja missäpä muualla kuin Kumitehtaankadulla! :D
Kiinanpojan väsäämä stihlin kopiomoottori tuli postissa, 30€ sis. pk.
Laatu ei mahda päätä huimata, mutta eiköhän tuo mökkisahana palvele useamman vuoden.
nih..
Edit. Pikakelaukseen liittyen: C-kassuaikaan kaikki - myös ne takapenkin kaljankittaajat - toki tiesivät että biisien järjestys on tämä:
Welcome to the jungle
It's so easy
Nightrain
Out-ta get me
Mr. Brownstone
Paradise city
My Michelle
Think about you
Sweet child o'Mine
You're crazy
Anything goes
Rocket queen
^ ??? ja lisäksi huono potosoppaus. No hei vähän voisi katsoa noita ääriviivoja...
Mutta POSSEn viimene jakso tälle vuodelle!
Possesta ehdottomasti samaa mieltä, shoppauksesta vähän eri:
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/parempaa-lihaa-kuin-tinderiss%C3%A4-kampanjasta-valitettiin-mainonnan-eettiseen-neuvostoon-1.169182
(http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/parempaa-lihaa-kuin-tinderiss%C3%A4-kampanjasta-valitettiin-mainonnan-eettiseen-neuvostoon-1.169182)
brilleaux
24.11.2016, 09.55
https://www.buzzfeed.com/patricksmith/moist-cove?bffbmain&ref=bffbmain&utm_term=.anWAanE3x#.dhoAaDEoN
Olen aina ennenkin ollut sitä mieltä, että lapsettomat ovat parhaita lastenkasvatuksen asiantuntijoita. Täydet pojot testistä!
Hienoa!Sait pisteitä 8/8
Onneksi olkoon, olet sisäistänyt nykytiedon mukaiset, lapsen tarpeita kunnioittavat kasvatustavat. Jatka samaan malliin!
Pojan lisko (5 vuotta+) suoritti eilen tarpeelliset ja odotetut ruumiintoiminnot.
Kylvetetty jo eilen iltasella ja säädetty tuleva "pesäpaikka" terraarion nurkkaan.
Tänään oltiinkin sitten oma-aloitteisesti siirrytty talvilepomoodiin:). Pitää vielä punnita
kuivumistarkkailua silmälläpitäen. Palannee muonavahvuuteen kevätpäiväntasauksen aikoihin.
Nyt sitten valot (myös UV) ja lisälämpö pois ja huppu päälle.
Ei lainkaan kehno menetelmä viettää pimeää ja märkää talvea?
Ei lainkaan kehno menetelmä viettää pimeää ja märkää talvea?
Jos talvi on pimeä ja märkä, eikä pääse muualle, konsti lienee toimiva. Jos valoisa ja luminen, kannattaa hommata liskolle läski, ei nukuta enää..
nih..
[QUOTE=Fat Boy;2609638]Jos talvi on pimeä ja märkä, eikä pääse muualle, konsti lienee toimiva. Jos valoisa ja luminen, kannattaa hommata liskolle läski, ei nukuta enää..
Voi olla, että tuosta elikosta ei ole läskiharrastajaksi:) Saattaa vaihtolämpöinen kohmettua ennenkuin fättäri liikkuu.
BTW keski-iän uudelleenopinnot nytkähtivät taas askeleen eteenpäin:):) ehkäpä...
tempokisu
28.11.2016, 00.29
^ Köffe, siinä bussimainoksessa kuvan oikea alareuna, jossa on bussin rengas ja se mainos jotenkin sitten on siinä päällä roikkumassa kulmikkaana, otaksuin että se olisi tarraksi tarkoitettu niin myötäilisi sitä renkaanaukon muotoa. Mutta jos se sitten roikkuu. No vaikea uskoa että joku noin kökön mainoksen muutenkaan tekee. Mitä noin ihmeelliset söheröruudut "seuraa tästä" muka meinaa?
Mutta Saara Aalto pääsi jatkoon brittien x-factorissa ja vielä parempaa - kamala HoneyG putosi ! :D :D
Kuuntelin myös muiden esittäjien.....ei hyvänen aika, Saara on aivan ylivoimainen kaikilla osa-alueilla.
kuovipolku
28.11.2016, 07.38
Eilisiltaisella kävelylenkillä hento lumisade ja tietenkin tunnin lenkin sujuminen ilman kyynärsauvoja (loppua kohden pienten kolme viikkoa hyvin vähäisessä käytössä olleiden lihasten väsyessä ja protestoidessa tosin enaä vain joten kuten). Iivo Niskasen voitto Rukalla (vaikka en kilpailua jaksanut/viitsinyt/välittänyt seuratakaan ja vaikka en ehkä niin osaa enää innostuakaan kuin maantiepyöräilystä ja joka toinen vuosi jalkapallosta).
Ai niin, nuo olivat molemmat eilen. No vieläkin ne saavat hyvälle tuulelle - mutta erityisesti mut sai tänään hyvälle tuulelle kohtalaisen hyvin (ja ilman ibuprofeenia tai parasetamolia) nukutun yön jälkeinen aamupirtetys (eikä vain -unettomuus). Ja sellainen TGIM-fiilis yleensäkin, vanha viikko lusittu, uusi viikko edessä eikä mitään kovin kaameaa tai ankeaa tiedossa. päinvastoin jotain kivaakin odotettavissa. Ja muutenkin sellainen sietämättömän typerä "Tänään on loppuelämäsi ensimmäinen päivä"-olotila (joka tosin ei välttämättä kovin pitkään kestä arjen hankausta tai todellisuuteen törmäämistä).
^ Köffe, siinä bussimainoksessa kuvan oikea alareuna, jossa on bussin rengas ja se mainos jotenkin sitten on siinä päällä roikkumassa kulmikkaana, otaksuin että se olisi tarraksi tarkoitettu niin myötäilisi sitä renkaanaukon muotoa. Mutta jos se sitten roikkuu. No vaikea uskoa että joku noin kökön mainoksen muutenkaan tekee. Mitä noin ihmeelliset söheröruudut "seuraa tästä" muka meinaa?
Tuo mainoskampanja kokonaisuutena on saanut aivan valtavasti julkisuutta juurikin tuon itseväkerretyn ulkoasun
ja "epäsovinnaisen" sisältönsä vuoksi --> mainosarvo on moninkertaistunut.
Seurataruudut? Tarkoittanet lehtijutussa olevia pikakuvakkeita? Niillä pääsee suoraan ko. sosiaalisen median osa-alueille.
Käsittääkseni; en kuulu minkään niistä käyttäjiin. Oikeasti, en ole facessa, twitterissä, instassa, snapissa tai missään
muussakaan vastaavassa.
Tänään on tainnut tulla veronpalautukset tilille :p
PikkuPatleetti
29.11.2016, 10.27
Aah toi mainos sai mut just hyvälle tuulelle :D Me like it provokative style ;) Näin moleme vaan erilaisia, toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä ja se on hyvä kun kaikilla on vientiä.
Lindtin pop-up suklaakauppa.
Tieto että huomenna pääsen punkteerattavaksi.
Aah toi mainos sai mut just hyvälle tuulelle :D Me like it provokative style ;) Näin moleme vaan erilaisia, toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä ja se on hyvä kun kaikilla on vientiä.
Näinpä, tuo on pitkästä aikaa osuvimpia kampanjoita, joissa on hyödynnetty perusasiat.
Tuossa tilanteessa on 2 voittajaa; mainostaja ja mainostoimisto (en ole mainiosalalla). Ne
bussien jakkaroiden läpät valitettavasti ovat näkemättä. Aikoinaan Speed-Kuolema Kyydissä
leffa ja silloisen HKL:n bussikuskien ajomentaliteetti osattin myöskin yhdistää yhtä provoka-
tiiviseksi kampanjaksi.
Kampinalle
30.11.2016, 09.31
https://www.youtube.com/watch?v=uak8TG6Z9-w
Ei tuota hymyilemättä katso eikä kuule
Mukava talvinen vetolenkki koiran kanssa.
tempokisu
30.11.2016, 17.07
veronpalautustiistai eilen, palkkakeskiviikko tänään, ja huomena alkaa 6 päivän vapaat EIKÄ ole luvattu vesisadetta tai mitään myrskytuulta, joten pääsen todennäköisesti kuvaamaan pitkästä pitkästä aikaa. Sitä kuvaamista mä tässä eniten odottelen.
Ikkunoiden korjaus valmistui eilen ja vihdoinkin pääsee jatkamaan maalaushommia. Hyvällä tuurilla ehtii saada edes työhuoneen valmiiksi jouluksi. :D
Hartsa69
30.11.2016, 22.11
Tämä uutinen: http://www.lansi-savo.fi/urheilu/hiihto/savonia-hiihdon-voittajat-saavat-mikkelissa-helmikuussa-vuoden-huulirasvat-356902
Hah haa, ehkä päivän ellei viikon paras :D
Pieni iltalenkki. Nastarenkaat toimivat hienosti tuolla glaseeratuilla teillä. Ja glögi-juustokakku Fasun kahvilassa oli namia.
http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000004888864.html
"Poliisi uhkailee Kanadassa rattijuoppoja Nickelbackin musiikilla"
Eilinen punkteeraus. Voi luoja että on helpompi ihmisen olla.
Paluu reissusta. Kyllä on kahvi ja ruisleipä hyvää :-))
nih..
Järjen valon pilkahdus valtuustossa.
Aikaisemmin kuvaillun "punkkaripojan" ja naarasosaston edesottamukset.
Kutua odotellessa... Perhesammiota ei olekaan tarvittu aikoihin.
Jopotuinen
09.12.2016, 19.42
Vasta alkanut LOMA :)
Olut, parhaat kaverit, sauna ja paljun lämmitys. Upea pakkaspäivä aurinkoineen. Elämä maistuu niin hyvälle just tänään💗
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
kuovipolku
10.12.2016, 16.08
Kyynärsauvojen palauttaminen tarpeettomina, pyöräilyasussa tehty sauvakävelylenkki ja se ettei ensimmäinen sisäpyöräilykerta tuottanut mainittavia lihaskipuja tai -kramppeja. Hiljaa hyvä tulee, kyllä päivä vielä paistaa ja niin edelleen!
The Notting Hillbilliesin kuulakas kitarasoundi.
Ex-kollega/hyvä ystävä lähetti ex-työnantajan laskuun joulutervehdyksen.
Uusi pyörä on kasauksessa/säädettävänä ja nyt jännitän kerkeekö tulla joululomille saksan maalta :D
Autoilijat erityisen kohteliaita, ( = noudattivat väistämissääntöjä), äsken pidennetyllä kauppareissulla.
Ehkä valoilla ja huomiohanskoillakin osuutensa.
PikkuPatleetti
16.12.2016, 00.04
Kävin tekemässä sopparin paikalliseen humppapumppapuljuun. Hyvällä tarjouksella, oikeestaan maksut alkaa juoksemaan vasta maaliskuussa, eikä ollut minkäänlaista liittymismaksuakaan. Kilpailevalla firmalla oli myynti jäykkää ja törkee hinnottelu: ois kuulunu maksaa "liittymismaksu", joka koostuu parista pt-käynnistä ja jostain ravintoneuvonnasta, eli ei mitään mulle tarpeellista. Kunnon "Ei näin"-esimerkki :/ Hyvälle tuulelle tulin siis tän toisen puljun oikeesti asiakaslähtösestä myynnistä ja tavasta löytää se mitä kaipasin :)
Hitto kun on helppoo käydä lääkärissä. Yksi meili niin muutaman minuutin päästä tipahtaa eReseptistä kuittaus maililla että käy hakee noi. Kätevää!! Ja vielä ohjeistettiin että ota sit ennemmin tuo XXXkpl paketti äläkä YYYkpl koska on lähes samanhintainen ja toisessa on 50% enemmän tabuja. No, sillä tietysti mitään väliä, eikait kukaan hullu nyt lääkkeistään mitään maksa itse anyway mutta hyvä ele.
Selvisin hengissä jouluostoksilla kaupungin hälinässä vaimokullan kanssa. Nyt hän lähti omille teilleen muutamaksi tunniksi ja pääsin kotisaaren olutjuottolaan palautumaan.
PikkuPatleetti
17.12.2016, 20.04
Kävin salilla tekemässä pienen jumpan. Painot oli puolet entisestä, mutta väliäkös tuolla, sais ny ekaks ees jotain painetta. En itseasiassa tiedä kauanko olin käymättä, varmaan kolme-neljä kuukautta. Nyt on sekin kynnys ylitetty ja pari kertaa viikkoon ihan ok jos ny jaksaa. Otti se kynnys aikansa :D
Sain liudan puita pitkälleen, karsittua, pätkittyä ja läjiin odottamaan ajokonetta.. Ja kun pääsen kotiin, luen, ettei kelkoille tullutkaan kateusveroa. Pitääkö nyt hommata toinen?
nih..
Huomisesta alkaen taas päivä pitenee ja lähdetään kesää kohti. Jo oli aika.
Hääppönen
20.12.2016, 20.43
Huomisesta alkaen taas päivä pitenee ja lähdetään kesää kohti. Jo oli aika.
Huomenna vietetään vasta talvipäivän tasausta... :cool:
VeloGirl
21.12.2016, 03.15
Hyva ajo Axen kans, eika ees sormia palellu matkalla.
Huomenna vietetään vasta talvipäivän tasausta... :cool:
Talvipäivän seisaus on tänään klo 12:44. Siitä eteenpäin kuljetaan kohden kevättä.
The flying Chocobo
21.12.2016, 11.07
Brevettikortit tulikin takaisin jo. Ja mitalit olikin hienompia kuin oletin. Poitsukin niitä mittaili (hienoja) ja kyseli että mistä noita saa. Sanoin jotta ajamalla ja sullakin on mahdollisuus kun maltat tulla lenkille sen pelikoneen äärestä. Näytti siltä että pään sisäinen prosessori alkoi raksuttaa vaihtoehtoja.
Uurastuksen alustava arviointi/alkanut joululoma. Teinistön suhtautuminen nettirajoitteiseen
joulunviettoon..? (mikähän koira tähän on dumpattu?) Setzerin BB:n uudemmankin Yulelätyn esitykset.
tempokisu
22.12.2016, 06.35
Pienestä se on pienen ihmisen onni kiinni. Kuten siitä että masu suostuu yhteistyöhön, ja vaivahan helpotti samantein. Pystyy hengittäänkin kunnolla.
Voi että ihanaa!
Blackborow
22.12.2016, 08.00
Neljältä lähtee toivottavasti kone, joka vie vihdoin kotiin ja lomalle.
tempokisu
22.12.2016, 08.27
Sain vihdoin yhden työlään ja vaikean kuvaprojektin valmiiksi, ja myös väännettyä enklanninkielisen selostuksen kuvien yhteyteen, kun ilman taustatarinaa se projekti ei "avaudu".
Ja oon tyytyväinen projektiin.
brilleaux
22.12.2016, 11.34
Äskeinen vanhan herran haastattelutuokio paksupyöristä kun olin irroittamassa Pollen suitsia aidasta keskustassa.
"Vantteran näkönen peli", oli loppukaneetti. ;)
Kampinalle
22.12.2016, 14.12
Jonottaminen. Jonotin puolisen tuntia orimattilalaisen lähilihakaupan pihalla, että pääsen vuorollani ostamaan heidän aivan loistavia tuotteita. Siellä oli jonottajille grilli kuumana ja tarjottiin mainioita makkaroita ja lisäksi joulupukki oli paikalla karkkeineen. Enpä muista koskaan nähneeni jonossa niin hymyileviä ja iloisia ihmisiä.
Joulunviettoon lähtöhetken lähestyminen 1,5 tunnilla klo 16:sta klo 14:30 eli enää sellanen tunteroinen , kun pääsee/joutuu shoppailemaan jouluruokaa ja "jotain pientä lahjantapaista" Ehkä sitä pitää glögiäkin varuiks ottaa plo :p
PikkuPatleetti
22.12.2016, 16.29
Huomiselle vapaapäivälle siirtyminen.
Ajatus siitä, että huomisen työpäivän jälkeen alkaa kahden viikon loma.
Keuhkolenssu alkaa hellittämään ja saattaisi jopa uskaltautua läskeilemään viimeistään alkuviikosta.
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
En päässyt omaan kotiin jouluksi, mutta mutta omaan kylppäriin kylläkin! Tuli kyllä nätti, niin nätti. Upea tunne saada edes jotain valmiiksi. :D
Loma ja norsun leijanheittovideo
https://youtu.be/18ilAoVaJFk
PikkuPatleetti
23.12.2016, 20.47
85 kiloa tiukkaa lihasta -kandeis jo harkita kehokisoja..
Aurinko
https://pbs.twimg.com/media/C0YQJVGWgAAdGLq.jpg:large
Lakuduunaa
24.12.2016, 12.21
Joulupukki toi Suuri suomalainen pyöräkirjan.
tempokisu
25.12.2016, 21.02
heh...no lomaahan riittää, tässä on kohta ti-ke pari työpäivää ja sitten taas 6 päivää lommaa.
Mutta ilahdutti kovasti kun W-klubilaiset myy mulle mieluusti nukkeja/asuja - kun otan niin hienoja kuvia, ja ovat iloisia jos se tuote tulee kuviini! voi vitsit tuntuu kivalta, toki aina kerron kuvatekstin yhteydessä mistä jotkut erityiset asut/osat on peräisin. Paneudun näihin aika tarkasti ja yksityiskohtien pitää olla kohdallaan, niin tosi kiva että se on huomattu :)
Huomenna, tasan tähän aikaan anoppi on jo matkalla kotiinsa.
Huomenna, tasan tähän aikaan anoppi on jo matkalla kotiinsa.
Muahhah. Itsehän joudun anoppin luona olemaan 1.1. saakka, mutta kun ruoka on hyvää, ei tarvitse siivota, saa vetää päikkärit jos huvittaa eikä edes tarvitse katsoa lasten perään, niin mikäs tässä. Ongelmia voi ainoastaan tulla siitä, jos menee izmon kanssa lenkille
tempokisu
26.12.2016, 23.17
Muahhah. ruoka on hyvää, ei tarvitse siivota, saa vetää päikkärit jos huvittaa eikä edes tarvitse katsoa lasten perään, niin mikäs tässä. Ongelmia voi ainoastaan tulla siitä, jos menee izmon kanssa lenkille
Niin siis toi on mun normielämää. Ja ihan mieluusti jos izmo mun kanssa lenkille tulisi. ( ja kun valitatte...mä en edes muista mitä noi anopit ja apet on...)
brilleaux
28.12.2016, 09.34
Tämä:
https://www.youtube.com/watch?v=0g7KawdsVSQ
Ihanan väljät ajoväylät. Kesällä pari kolme viikkoa parhaimpaan loma-aikaan ja nyt tämä "välipäiväviikko", parhautta työmatka-autoilussa.
E-Cruiser
28.12.2016, 13.13
Yli kaksi kuukautta kestänyt iskias on parantumassa, eli rikkoutunut välilevy on ilmeisesti luutumassa jälleen jäykäksi. Vielä otan kepin mukaan ulos, mutta maatessa ei enää satu.
Raju iskias on helvetillinen tauti. Pahimmillaan edes ahterin pyyhintä vessassa ei onnistu, ja paskantaminen sattuu helvetisti, kun siinä tikistetään just niillä samoilla jänteillä.
Tapetointi. Ekaa kertaa näissä hommissa ja vielä ei ole ihan syteen mennyt. Alkaa huone muotoutua ja näyttää asuttavammalta.
Pahimmillaan edes ahterin pyyhintä vessassa ei onnistu, ja paskantaminen sattuu helvetisti, kun siinä tikistetään just niillä samoilla jänteillä.
Tsemppiä. Ei kuulosta vaivalta joka kannattaa saada varsinkaan jouluna jolloin savea valetaan massiivisessa määrin
Ihanan väljät ajoväylät.
+1
Neitsyydet uudesta täpäristä.
Ihanan väljät ajoväylät. Kesällä pari kolme viikkoa parhaimpaan loma-aikaan ja nyt tämä "välipäiväviikko", parhautta työmatka-autoilussa. No on todellakin. Työmatkalla Tampereen halki ohitin yhden läskipyöräilijän ja vastaan tuli tasan kaksi fillaristia. Normaalisti käyttämälläni reitillä on lähes ruuhkaa kelveillä.
kuovipolku
30.12.2016, 12.21
Eilisellä fillarilenkillä pientaloalueen katua äitinsä kanssa vastaantullut polkimettomalla - ja valoilla varustetulla! - pyörällä "ajanut" pikkupoika. Tai oikeammin hänen ilmeensä kun tervehdin häntä reippaalla kädenheilautuksella.
Luulin että alakerran ruokalasta sai tilattuu perunasalaattia tällekin uudellevuodelle kuten aina ennenkin ja heitin maililla tilauksen sisään alkuviikosta. Nyt kun kävin hakemassa lootan niin kuulin ettei heillä mitään virallista uudenvuodentilaushässäkkää ollutkaan tälle vuodelle ja tuo salaatti on tehty "just for me" omin pikku kätösin siellä. Kätevää! Eli heiltä saa kenties tilata ihan mitä sattuu, jos suostuvat vain tekemään! Ei tainnut ihan hyvin rikastua ko putiikki mun 1kg salaattilootasta kun tuossahan on kuitenkin helvetinmoinen väkertäminen varmaan.
Näiden perunasalaatti on ihan parasta, voittaa kaikki kaupan vastaavat satanolla. :) Vähän kuin sima vappuna...
Lenkki, talvikelit, rommilla terästetty tee ja äärettömän hieno ja upeasti säilynyt autiotalo erään tien varressa. Sen verran mitä ikkunoista kurkistin niin siellä oli kaikki vielä täysin alkuperäistä: sähköt, pönttöuunit, lattiat, kattopaneloinnit... Hieno talo. Jos voitan Eurojackpotissa ostan ja kunnostan ja myyn jollekin arvostavalle.
Kura on jäätynyt. Hallelujaa!
PikkuPatleetti
03.01.2017, 13.37
Uuden proggiksen suunnittelu ja tavoitteen lyöminen lukkoon. Vois mennä myös otsikon Mikä asia ei yllättänyt sinua tänään? alle :D, mutta on niin kivaa hommaa että sopii mieluummin tähän.
tempokisu
03.01.2017, 18.46
No pääasia että *** tuli lunta*** :) ja vaikka ajaminen lumikelillä ei ihmeemmin inspiroi, mutta olen tosi iloinen että sain kivoja talvikuvia ja honasin vihdoin miten lumihiutale"pallerot" saa kuviin mukaan, nukkekuviin siis.
Loppiaisviikonlopuksi on luvassa pakkasta - ja lisää lunta joten jos saisi lisää, ja vähän erilaisia talvikuvia.
+ pari muovikassia lunta pakastimeen - viime vuonna tuli todella tarpeeseen.
Lisäksi tuossa tuumasin miten paljon kaikkea kivaa Miami Vicen Ferrari sai sitten aikaan. Ei olisi muuten mulla pikkumazdaa, ei Colnagon Ferraria, tuskin Ferrarin tätä hianompaa pienoismallia, tai aika isoa Ferrari-nukkeryhmää. Köyhää olisi :D
kuovipolku
03.01.2017, 19.51
Lumi ja sen myötä mustan synkkyyden ja harmauden syrjäyttänyt valkeus. Ja tietenkin sääennusteen lupaus siitä että pakkasjakso purevine tuulineen jää varsin lyhyeksi. Lisäksi vielä oma kolmen tunnin sauvakävelylenkki latupohjia kierrellen ja täyttömäkeä nousten, sataneen lumen houkuttelemat innokkaat hiihtäjät ja kelkkamäkeä laskevat iloiset lapset ja hyväntuuliset isät.
Ilmaantui yks työpaikka, jota vois hakea. Juuri sopivasti kun täällä alkaa kohta kakka osua tuulettimeen.
No eihän toi napsahda näin vanhalle, mutta mielen virkistykseksi paan hakemuksen vetämään.
kuovipolku
05.01.2017, 12.50
No onhan toi auringonpaistekin ihan hieno juttu, ei sinne pakkaseen kohta viitsisi muuten mennäkään, mutta varsinaisesti minut sai hyvälle tuulelle tämmoinen subjektiivinen kartta eli kuvaus siitä miten skoonelainen voi nähdä muun Ruotsin:
http://hannanilsson.nu/wp-content/uploads/2017/01/36004_1257546153.jpg
Huvitti samalla syntynyt ajatus siitä millainen olisi esimerkiksi oululaisen Suomen kartta. Tai miksei vaikka itähelsinkiläisen...
Rouvan kanssa väsätty Thai-henkinen illallinen, joka onnistui yli odotusten, kiitos chilien kasvatuksen ja
itse tuotujen tarveaineksien. Toinen oli jo eilen, mutta näin vasta tänään; viimeisimmän opintosuoritteen
arvosana.
fillari-isi
07.01.2017, 18.44
Uintireissu pitkästä aikaa
Kampinalle
07.01.2017, 21.10
Lievän kamppailun jälkeen saatiin digoboksin maksukortti pelaamaan ja kohtuullinen määrä urheilukanavia näkyy nyt!
Loistoseura, hyvä juoma...
Järjen ääni korkealta taholta.
http://www.bbc.com/news/world-europe-38569428
Aivan mahtava lenkki ja ajoseura ihanassa ajokelissä Nurtsi-Hyge-hoodzeilla. Elämä on ihmisen aikaa.
Tämä: Nuolen lävistämä joutsen toipui ja löysi kumppaninsa. (http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701162200054548_uu.shtml) Mitäköhän iloa se ampujakin nyt teostaan oikein sai?
Hartsa69
16.01.2017, 20.18
Kotiseutupaidat :D
https://shop.spreadshirt.fi/kotiseutupaidat/
https://image.spreadshirtmedia.net/image-server/v1/products/T6A2PA4PT14X65Y30D131532908S112C12/views/1,width=800,height=800,appearanceId=2,backgroundCo lor=fff/kotiseutupaita-mikkeli-miesten-t-paita.jpg
sähköläski
16.01.2017, 21.58
Valtterin (tosin jo osittain tiedetty) tallipaikka.
Nussakasti osunut over/under-treeni.
Viimeisin opintosuorite (arvostelua odotellessa). Loppu lähestyy...
Usko Juntusen kuva säilötystä nokkurista. Veikkaan lepinkäistä:)
Se että viikon duunit pulkassa, huomenna ihan omaa aikaa; reppu selkään ja metsään päätä tuulettamaan.
Huominen yllättänyt etäopiskelupäivä; ei omaa aikaa, mutta helpottaa elämää.
Taidan tuulettaa luumua heti aamusta koulukkaiden häivyttyä SF-klassikolla.
Epäilijöille tiedoksi; HD-tallenne odottaa työmatkailevaa rouvaakin.
Valkoinen Peura siis kyseessä.
Hyvinhän restauroijat olivat suoriutuneet työstään. Mirjami oli edelleenkin fatale..
Päivän mittaan vaan näemmä kinostuimuuta odottamatonta "riittävästi".
Onnistuneen yleismittarin korjauksen jälkeen epädiagnoosi
puhallinmoottorista osoittautui oikeaksi.
EliteHRV:llä aamuluku 80 :)
Eilisen "lievästi" vastoinkäymisten sävyttämän päivän jälkeen kotieläimistön hyvinvointi. Akavaariosta löytyi kutu ja
kasvin vaivihkaa kehittämä kukkavarsi. Talvilepäilevä liskokin oli hyvässä kuosissa. Onkohan palstalaisissa muita
akvaristeja/terraristejä?
Päivällä julmetun iso fasaanikukko tepasteli pihalle napsimaan tiaisilta pudonneita siemeniä.
Kevät alkaa vähitellen lähestyä:)
fillari-isi
22.01.2017, 22.28
Auringonpaiste ja 12 leijalautailijaa järven jäällä.
Jani Mahonen
22.01.2017, 22.29
Se että nikamat kestää ajamisen
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170122/90a11f25c46b23348d0b50909658ea11.jpg
Ilmanvaihtoyrityksen ilmoitus tilaamani puhallinmoottorin lähetyksestä.
Eilen: rouvan kotiinpaluu junaliikenteen estely-yrityksistä huolimatta.
Sain työhuoneen pohjatapetoinnin tehtyä ja aloitettua seinien maalauksen. Sitten voikin ekaa kertaa eläissään harjoitella kuviotapetin laittoa yhdelle seinälle... Mahtava tunne nähdä vihdoinkin niiden visioiden konkretisoituvan, kun tuo pohjatöiden tekeminen on aika puuduttavaa oikeastaan.
Hartsa69
23.01.2017, 21.54
http://is.mediadelivery.io/img/1920/0333eeac8130452abe19cf4e5ec4dff9.jpg
Kolmen viikon odottelun jälkeen oli UPS:n seurantakoodi kilahtanut laatikkoon. Eli Superstar Componentsin toimitukset rullaa taas (:
Jopotuinen
24.01.2017, 08.36
Bernerin meno nurin.
Bernerin meno nurin.
Sama täällä.
Bernerin meno nurin.
^^ aamen tälle .. Onneks "pistivät Bernerin ruotuun typerine suunnitelmineen"
Jopotuinen
25.01.2017, 13.48
Ultra bra tekee paluun!
Tänään saapunut uusi poistopuhaltimen moottori iv-koneeseen ja "ergonomisesti äherretyn"
iltapäivän jälkeen asumuksen toimiva ilmanvaihto. Perjantain epäonnisten sattumusten jälkeen
töllötin on vielä vaivainen; kotivakuutus ei avusta, korjautuskaan ei kannata...
tempokisu
25.01.2017, 19.31
Halleluja! 6 päivän vapaat alkoi, vitsit että on IHANAA ei tarvitte jännittää eikä pelätä kuuteen aamuun.
Tarjoon kierroksen kaikille :)
Tropicarion uudet asukkaat, jotka oli pelastettu salakuljettajilta:)
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701262200060422_uu.shtml
Elämäni ensimmäinen kuviotapettiurakka ei ollutkaan täydellinen fiasko. Vielä ainakaan. Jos ne pysyy yön yli seinässä?
kuovipolku
26.01.2017, 22.40
Super Realistic Six Inch Dong With Balls.
(Muidenkin hyvälle tuulelle saamisen edesauttamiseksi jätän kertomatta sen tarkemmin...)
MacKonte
26.01.2017, 23.40
Posti toi uuden vapaarattaan, joka oli kuin olikin oikea (muutos 8spd -> 9spd) ja illalla Lahden Kaupunginteatterin Harmony Sisters osoittautui varsin viihdyttäväksi esitykseksi.
E-Cruiser
27.01.2017, 13.05
Oli täydet verikokeet ja kusitestit, plus lääkärintarkastus.
Verenpaine on normaali, ihannearvoissa. 46-vuotiaana. Kolme kertaa mitattiin.
E-Cruiser
27.01.2017, 14.58
Sisko sai taas alansa vakityöpaikan monen vuoden työttömyyden jälkeen. Kyllä se raivokkaasti jaksoi hakeakin. Itse en olisi jaksanut montaa vuotta.
Neidin "murskautuneen" oikomislaitteen saagan onnellinen loppu; peruutusaika ja siirto seuraavaan vaiheeseen.
Suurella todennäköisyydellä mainiosti sujunut opintosuorite, arviointia odotellessa:)
Sähkötöiden edistyminen (valoa ja tasaista lämpöä, jes!) ja lenkki sumuisessa iltahämyssä. Oli kuin olisi ajanut pastellimaalauksen keskellä.
Kampinalle
28.01.2017, 15.10
Kontisen Grand Slam -voitto, hieno matsi!
Ultra bra tekee paluun!
Jep! Niinköhän pitää vanhoilla päivillään tehdä debyytti Ruisrockiin.
tempokisu
29.01.2017, 19.50
Ultra Bra, auttakee.
---
Avauduin kuvieni taustoista ja mielentilastani w-clubilla, sain niin mieltä lämmittävää kommenttia että itku tuli. Kiitin, mutta sanoja ei löydy ei englanniksi eikä suomeksi miten hienolta tuntui, ja tuntuu.
Pönttöuunin maalaaminen kultaiseksi vasaralakalla ei ollut täysi fiasko. Tätä sietää juhlia lähtemällä lenkille. :)
Melanzane, jota tuli höystettyä nagalla. Piti sitten ottaa hyppysellinen pakastehakkelusta
paljain käsin pussista. Nenään sattuu, kun höyryn irrottua piti hieraista. Amatöörimoka.
usko juntunen
05.02.2017, 22.22
Työpaikalla Tiede-lehdestä luettu teksti:D
Fiddu, luulin jotta pikkurillin nosto on kovinkin fiini tapa. Mut se olkii kuppa, mikä pikkurillin nosti.
https://lh3.googleusercontent.com/nkdH3deJs_5UQnDFUsaPzsTdz9Dh7pYv8UY2PRQ7vmaqdckb8C hAaow6wHgvNfYcveRZUxNH89wy-jXYJDlaqHkDi2s9qlbD45L-IpdgETmGt0DAv7wtjUynM9V_Kbg4-8OaH1Evk4B_owaLw5OAmMEx3oIuCLuPxfHqIQNSBfWZ_LtB6Na 53KXyqULrSckLkj7FQv_iSF6A0zKVlJKGLj72S0mvKR5t1-_dedDfyJF0yb96OumtP2mhfTXbKxOagzke1cRik58-1at_ViKKggDnU_U_cTLnENoaEZSDIYqxp5M2fz4B-Gg61sONAIF4l4v4eWeqYdnHmXQSa4R-ZUt1DcnrJebiXubI9BnN9cMbQR1TRHUYNQIwrATd-a416X-nAkXcSP7zjcBin2eRd8lP3tji7p_Ksb5Bbhb0fsdPkmoMB4t_O IY_x4al3U507PLD2EbpOEPtf1yJBLew4vovle1GWeKcgG6IyOH kZh-Ga0vLii82f3C1iUFG8L1u_VZduJaf2rfNwvn5YYt0Zp-eXXaoadNDNoWqBw_88DkYEd1ULazuWgeex3M436cNzCpnu6pk3 Maae-bLOcwAdD6vV-FRTJTN4R9gYVgsn8phW8jgpbvfSw=w552-h736-no
Jopotuinen
06.02.2017, 13.56
Ultra Bra, auttakee.
---
Aatetaan, aatetaan! Oikein fillariaiheinen, kas tässä ja ollos hyvä! :p
https://www.youtube.com/watch?v=lG19up8xP18
Jopotuinen
06.02.2017, 14.44
Kolmas yhteydenottoyritys e-villeen suoraan itse Ville Majaseen alkoi vihdoin tuottaa tulosta.
Uhkavaatimus kuluttaja-asiamiehestä ja rahojen palautuksesta saattoi tässä auttaa asiaa.
Ihme putiikki, netistä löytyy näköjään muutakin törkyä heidän jäljiltään.
Jatkossa hankin kaiken kiinapaskan suoraan vain ja ainoastaan original kiinapaskakaupoista Kiinasta.
UGH!
Työpaikalla Tiede-lehdestä luettu teksti:D
Fiddu, luulin jotta pikkurillin nosto on kovinkin fiini tapa. Mut se olkii kuppa, mikä pikkurillin nosti.
https://lh3.googleusercontent.com/nkdH3deJs_5UQnDFUsaPzsTdz9Dh7pYv8UY2PRQ7vmaqdckb8C hAaow6wHgvNfYcveRZUxNH89wy-jXYJDlaqHkDi2s9qlbD45L-IpdgETmGt0DAv7wtjUynM9V_Kbg4-8OaH1Evk4B_owaLw5OAmMEx3oIuCLuPxfHqIQNSBfWZ_LtB6Na 53KXyqULrSckLkj7FQv_iSF6A0zKVlJKGLj72S0mvKR5t1-_dedDfyJF0yb96OumtP2mhfTXbKxOagzke1cRik58-1at_ViKKggDnU_U_cTLnENoaEZSDIYqxp5M2fz4B-Gg61sONAIF4l4v4eWeqYdnHmXQSa4R-ZUt1DcnrJebiXubI9BnN9cMbQR1TRHUYNQIwrATd-a416X-nAkXcSP7zjcBin2eRd8lP3tji7p_Ksb5Bbhb0fsdPkmoMB4t_O IY_x4al3U507PLD2EbpOEPtf1yJBLew4vovle1GWeKcgG6IyOH kZh-Ga0vLii82f3C1iUFG8L1u_VZduJaf2rfNwvn5YYt0Zp-eXXaoadNDNoWqBw_88DkYEd1ULazuWgeex3M436cNzCpnu6pk3 Maae-bLOcwAdD6vV-FRTJTN4R9gYVgsn8phW8jgpbvfSw=w552-h736-no
Eli kuppa kertoo fiineydestä samalla tavalla kuin poikki ajettu maastopyöränrunko nopeudesta.
Jopotuinen
07.02.2017, 16.10
Kiinan pojalta tuli tänään reilun euron hintainen HDMI repeater kahden kaapelin väliin, sellainen muistitikun kokoinen pulikka ilman erillistä poweria.
Sipilää lainatakseni, ihme on tapahtunut!
Samppa nöyrtyi ja alkoi toistamaan PC:n kuvaruutunäkymää. Äänen siirtymistä en tuossa vielä tsekannut, toivottavasti sekin on mukana.
Menee ehkä Jeesusteluksi, mutta senkin uhalla lausun: Halle lujaa!
Herramunjee - Uulalla on tätä nykyä verkkokauppa! Jes! Ei tarvitse aina Lahden Terraan asti vaivautua kun jotain tarvitsee ja varsinkin kun siellä Terrassa ei edes näytä olevan venelakkaa...
tempokisu
09.02.2017, 18.44
Eilen ja tänään - upea kuvauskeli! juuri tällaista olin kaipaillut :)
Pari vikkoa sitten tavattu fasaanikukko näyttää "pesiytyneen" alueelle. Ehkä koosta huolimatta nuori yksilö, joka etsii
omaa reviiriä. Tuntuu viihtyvän tontilla, löysi lepopaikan etupihan pensaiden takaa suojasta rossipohjan tuuletusaukon
kohdalta. Eilen aamupäivällä tepasteli keskellä ajoväylää muina lintuina. Muutama vuosi takaperin meillä oli "kotikana"
samaa lajia.
Pääs vihdoin ulkomerelle luistelemaan
Vanha mutta jaksaa hymyilyttää.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/31/07/36/310736fd7a4efb16f4dece7f5a976cc4.jpg
tempokisu
12.02.2017, 10.24
:) pääsin lenkiltä kotia, alkoi reidet kramppaan Lempäälä-Säijän ylämäissä ja nyt kävelen ...no kun vanha vaivanen ämmä, joka kyllä olenkin.
Ja ainakin lohdullista oli lukea Aamulehden yleisönosastosta Rauno O Lehtosen kirjoitus, jonka allekirjoitan tasan ( työuraa koskevaa osaa lukuunottamatta tietysti).
" Koulukiusaamiseen on puututtu ja sen pois kitkemiseksi tehdään paljon työtä. Työpaikkakiusaaminen tuntuu olevan hyvin vaiennettu asia. Vain harvat, vahvat persoonat uskaltavat tuoda asian julkisesti esiin. Ehkä pelätään oman työpaikan puolesta. Jos kerron asiasta, niin saatan joutua vielä enemmän kiusatuksi. jos esimies kiusaa alaista, asia saattaa muodostua hyvinkin mahdottomaksi. Esimiehellä, voi olla suojelija, joka sallii tapahtuvan melkein mitä vain.
Aloitin työurani 1959 ja lopetin 2002, välillä opiskelin. En koskaan kokenut kiusaamista, mutta viimeiset vuodet työn tekeminen tehtiin vaikeaksi, oli nainen esimiehenä."
Mietin että kirjoitan kiitokset tästä, ja olenhan mä vahva persoona. Tosin juuri sellaisia varmaan kiusataankin, ettei luule ittestään liikoja ja nujerretaan itsetunto nolliin.
Ja ^ mitä tuohon tulee, niin vaihtaisin noi jobi ja hobby toisinpäin. Mullahan päivän lenkkiin menee enempi aikaa kun työpäivään. Ja koko ajan saa tehdä töitä lenkillä, mutta ei mulla työntekoa vastaan mitään olekaan.
Ja sokerina pohjalla :) sain lähdettyä senverta aikaseen lenkille, että pitkästä aikaa sai toivotella huomenia Lempäälän The Kävelijälle! Olipa kiva taas tavata tuttuja :) myös pupu oli vastassa Valkeakosken päässä.
MacKonte
12.02.2017, 11.27
Kaupungin asukaspanelin kuukausiarvonnassa voitettu vapaalippu Lahden MM 2017 -kisojen jälkimmäiseen lauantaiklassikkoon. Tuleehan kotikylän kisoihin mentyä useampana päivänä muutenkin, mutta mukavaltahan yksi ilmainen aina päivä tuntuu :D
Oma työpaikka sattuu olemaan kisa-alueen keskellä ja mm. norjalaisten huoltoalue on oman työhuoneen ikkunan alla...
usko juntunen
12.02.2017, 16.45
...
Oma työpaikka sattuu olemaan kisa-alueen keskellä ja mm. norjalaisten huoltoalue on oman työhuoneen ikkunan alla...
:D Siinäpä passaa katella kun norskit rasvojaan levittelee...siis suksiin:rolleyes:
On topic: pari viikkoa hukassa ollut avainippu löytyi paikallisen seriffilaitoksen löytötavaratoimistosta:)
Markku Liitiä
13.02.2017, 10.47
Suuresti ilahduin, kun eilen puolivahingossa päätin tsekata, millaisessa kunnossa Keravan hautausmaan pohjoispuolella olevat polut ovat. Äkkäsin, että niitä oli ajettu maasturilla aivan sikana. Kaikki polut olivat täynnä renkaanjälkiä ja keli lisäksi erittäin pitävä.
Sama renkaanjälkiä täynnä oleva polkuverkosto jatkui hautuumaalta (sijaitsee Tuusulan puolella) Keravan rajan suuntaan. Ristiin rastiin meni näköhavainnon perusteella lähinnä läskipyörällä tampattuja ajouria. Kuin olisi ajanut jonkinlaisessa oudossa ryteikköiseen metsään tehdyssä bike parkissa. Aivan ratkiriemukasta!
Vielä paremmalle tuulelle tulin, kun pysähdyin yhden pellon laitaan orientoitumaan. Meni minuutti ja metsästä tupsahti läskipyörällä foorumilainen Zipo. "Onpas täällä hirveän paljon ajettavia polkuja... tai sähän ne olet varmaan tänne ajanut", kommentoin. "Noo, töistä tullessa oon pyrkiny pitämään niitä auki", Zipo vastasi vaatimattomasti.
Hauskin lenkki pitkään aikaan!
Jokin aika sitten etsin erään metsän poikki polkua, jolla voisi valita tietä mielekkäämmän reitin maasturilla. Löysinkin jonkinlaisen poluntapaisen, osaksi vanhaa metsäkoneen ajouraa, osaksi peurojen kulkureittiä, rajalinjaa yms. Ajelin sen muutamaan kertaan edestakaisin, jotta jäljet löytäisi seuraavalla kerralla etsimättä ja jotkin heinätuppaat lakoontuisivat. Kun eilen siellä kävin, kävelijat, ehkä koiran ulkoiluttajat, olivatkin löytäneet tuon reitin ja alkaneet käyttää sitä talloen polun pohjan kovaksi. Talvi näyttää olevan hyvää aikaa tällaiseen ohjailuun. Ihan varma en ole siitä, mitä jokamiehenoikeudet asiasta sanoo, mutta toivottavasti käyttö jatkuu lumien sulamisen jälkeenkin, jotta polusta tulee pysyvä. Paikoin heinittyvällä alueella se muuten kasvaa nopeasti umpeen.
tempokisu
14.02.2017, 16.49
*Kiitos! Ruben Stilleriä ei tartte enää kuunnella telkkarissa ( se yöradion joku Pyöreä Pöytä varmaan jatkuu).
*On mahdollisuus että Ukrainan euroviisuissa ei ole sitä fanihässäkkää vaan asiallista konserttia; esiintyjä esiintyy ja esityksen lopuksi taputetaan. Kiitos.
*Kävipä hyvä tuuri! Ensinnä että mun vapaapäiville osui 3 erinomaista (nukke)kuvauspäivää ja sain vaikka mitä aikaseen. Tänään ehdin just tehdä loput hommat, ja just senjälkeen aurinko menikin jo pilveen. Epätavallista.
( varmaan enteilee että huomena sitten harmittaa senkin edestä, on nääs "työ"päivä)
kuovipolku
14.02.2017, 20.55
Vajaan kolmen tunnin fillarilenkki.
Joskus lenkki on vaan hauska vaikkeivat olosuhteet olisikaan oikein otollisia. Tänään keli oli paikoin märkä ja kurainen, paikoin vähän upottavan pehmeä - eli kovin kaukana vain kahden päivän takaisesta loistavasta talvikelistä - mutta niin vain oli mukava ajaa auringossa.
Hyvää tuulea eivät ainakaan vähentäneet muunmuassa vastaantullut läskipyöräilijä jonka ilmeestä saattoi lukea että hän oli varsin tyytyväinen siihen ettei hän ollut liikkeellä 35-millisillä renkailla, koiranulkoilijat jotka poikkeuksetta tekivät tilaa ja suhtautuivat positiivisesti kun ilmoitti tulostaan reippaalla mutta ystävällisellä äänellä ja se työmatkacyclocrossfillaristi joka ennen lyhyttä mutta jyrkähköä mäkeä nousi putkelle ja kiihdytti niin reippaan näköisesti etten malttanut olla kannustamatta "Venga, venga!"
tempokisu
15.02.2017, 20.08
No just ihmettelin jenkkiläisten herkkähipiäisyyttä.
Kas tuli juuri ihan tosi lämmittävää palautetta. Voi että :)
Vein umpipaskasen auton huoltoon. Iltapäivällä saan sen takaisin puunattuna niin sisältä kuin ulkoakin ja +40hv konepellin alla. Ei paha.
...Iltapäivällä saan sen takaisin puunattuna niin sisältä kuin ulkoakin....
En haluaisi masentaa, mutta katoppa tätä: http://www.foreca.fi/Finland/Nurmijarvi/Klaukkala/details/20170217
Mullakin on NYT puhdas auto, mutta huomenna iltapäivällä käväisen Hämeenlinnassa kokoustamassa ja pitääkin henkisesti varautua suolamoskassa ajeluun..
^Jep. Ajoin eilen huollosta rouvaa hakemaan duunista. Auto kiilsi kuin papin lipareet autoliikkeen pihassa. Matkaa rouvan luo sieltä about 2km. Auto oli kurassa ikkunoita myöten about tuon 2km jälkeen. Ihanaa.
Ontopic: Eilen saamani uusi neljän päivän kierron punttiohjelma. Hyvää kamaa! :)
Kampinalle
18.02.2017, 18.04
Tiistaiaamun sisäpyöräilyn jälkeen ei löytynyt sykemittarikelloa mistään. Ei salilla, ei autossa, ei edes poliisin löytötavarassa. Tänään menin taas sisäpyöräilyyn ja huomasin, että jostain ihmeen syystä kello oli vasemmassa fillarikengässä :)
Ekaa kertaa fillarin satulassa tänä vuonna. Ehkä tää tästä.
kuovipolku
18.02.2017, 20.07
Kolme reipasta ja rohkeaakin cyclocrossfillaristia jotka näin ajamassa Viikin peilijäisillä ulkoiluteillä - ja se että heidän matkansa jatkui pienen kaatumisesta aiheutuneen tauon jälkeenkin.
Ja tietenkin aurinkoinen päivä joka oli ulkoilijoiden määrästä päätellen "saanut ihmiset liikkeelle ja hyvälle tuulelle".
Kevättalven ensimmäinen terassiolut, 15 astetta mittarissa [emoji41]
tempokisu
19.02.2017, 17.46
Tiistaiaamun sisäpyöräilyn jälkeen ei löytynyt sykemittarikelloa mistään. Ei salilla, ei autossa, ei edes poliisin löytötavarassa. Tänään menin taas sisäpyöräilyyn ja huomasin, että jostain ihmeen syystä kello oli vasemmassa fillarikengässä :)
Mä olen löytäny kännykän sukkalaatikosta ( soitin kännyyn lankapuhelimella ..), ja silmälasit vararenkaita- korista.
Ja oli mullakin eilen tosipuhdas nätti punainen mazda...
Mutta kiva että Kaisalle tuli kuitenkin mitali :)
Sinitiaisten suorittama varaus etupihan linnunpöntölle. Pitää käydä putsaamassa ennen kevättä.
Myös blinit lisukkeineen aiheuttivat ilahtumista.
usko juntunen
19.02.2017, 23.06
Sain tänään tehdä lumityöt 2 krt. Tietää jatkuvuutta talvisille harrastuksille.
Joku naapuri ei näyttänyt yhtä ilahtuneelta, ja se vain lisäsi hyvää tuultani.
Tunnetusti vahigonilo on sitä aidointa iloa.
Pieniä asioita jotka saavat hyvälle mielelle.
-Tämä viikko on hiihtolomaa.
-ulkona sataa lunta, mikä ei ole itsestään selvyys tässä rantaviivalla.
-katsoin kalenteria ja tajusin että klassikko kausi alkaa ensi viikonloppuna Omloopilla ja KBK:lla. Se tarkoittaa että kevät on ihan just tulossa.
Odottelen vielä tapahtuvaksi.
kuovipolku
20.02.2017, 11.48
Pätkäpaastokokeilu.
"Intermittent fasting" saattaa olla jo vanha juttu, mutta en ole aikaisemmin siihen tarttunut tai viitsinyt ruveta. Ajattelin että mulle voisi sopia parhaiten 24 tunnin paasto ja nyt on menty eilisestä kello kolmesta ilta- ja aamukahvimukillisen voimin. Eilen illalla tein reilun kahden tunnin kevyen ulkoilun, 30 s juoksua ja 30 s kävelyä kunnes aika tuli täyteen (ja vähän juoksulihasjumppaa siihen päälle). So far so good eli vallalla on hyvä tuuli jonka saa aikaan se että vihdoin tekee jotain mitä on pitempään ajatellut joskus tekevänsä.
Pisimmät tunnit lienevät edessä - vaikkei mitään epämukavia tuntemuksia eikä edes pahempaa näläntunnetta ole ollutkaan - ja ennen paaston päättymistä olisi tarkoitus tehdä tunnin verran tuota 30/30-ulkoilua. Mutta siinäkin on odotettavissa hyvää tuulta (eli uskon vielä tänäänkin nauttivani siitä positiivisesta yllättyneisyyden tunteesta joka sai minut eilisellä lenkillä melkein nauramaan ääneen: Sarva Xerojen pito jäisillä ulkoiluteillä oli miltei uskomaton, etenkin edellisiin ikivanhoihin nastalenkkareihin verrattuna.)
tempokisu
21.02.2017, 05.26
Odottelen vielä tapahtuvaksi.
Mä saan odotella aika pitkään, mutta torstaina viimeistään! alkaa vapaat eikä tarvitte jännittää. Luntakin luvassa.
Aamulla nauratti Fingerpori, joku onneton urheilija "tippui kisakoneesta" :p kuitenkin vasta viime metreillä niin ei pahasti käyny.
Tänään joogailtiin pitkästä aikaa. Hyvä fiilis :)
Venezuelan Solanon MM-hiihto.
Nyt meni kahvit seinille...
......Se oli Riipinen Miina.
Venezuelan Solanon MM-hiihto.
Samaa nauroin ääneen :D
Vuodenvaihteessa käyttöön otettu ajotietokone ilmoitti tänään treenin jälkeen uudesta ennätyksestä nousumetreissä: 6 metriä.
KetjutOn
24.02.2017, 13.00
Poljitko trainerilla?
Perjantai ja viikonlopun positiivinen sääennuste.
Schwalbe Marathon Almotion (38c). Ero kauppakasseilussa Plussiin suorastaan valtava, Schwalben pojat ovat keksineet miten matkarenkaalla saa hymyn nousemaan vanhankin huulille.
MacKonte
24.02.2017, 15.05
Hiihtoloma, joka alkoi nyt :)
Kolopesijöiden avustaminen tehometsätalouden aikakaudella:
http://www.kaleva.fi/uutiset/talous/metsanomistajat-ja-homotiaiset-pitavat-tekopokkeloista/752691/
Poljitko trainerilla?
Perjantai ja viikonlopun positiivinen sääennuste.
Joo. Aiempi ennätys (4 m) ylittyi selvästi.
usko juntunen
24.02.2017, 23.01
... Tietää jatkuvuutta talvisille harrastuksille.
Lisää puhdasta valkoista lunta:D
https://lh3.googleusercontent.com/li6CbXuZJyW4344BItx_ViYa4AybKbzXgP3D1NXJe7tCQcSeLg bjoUx50XYVf_vPCWXkHND2ax1Z0hu3RglRJ5-4eYEdKKYj-Zd68CNoEPi9kchgI4GFPmCMztSlc8zZkSoxYv9ntv0A6mtBpg7 053BC4G8EoBAhjrbzHQegayDuCibY1pgklI32W6pV0kGoZADyD RTvr8RvYkWBcTQhCcmo79Vfy2bKtYoMpTeOIqs6jmDKTk7hjlv j7xWbY55Dr-tQ_T2wsNGBmrlcPn2k1MyodbKxzC-ZzMtJZEBjiSiWErXzqdcnhC4w2GfuuGqeP6459n2iCEniLomwM g1nUxKQGunF3ktY0GvBsg7ZkKp3gcUGVMobglhuf6hiPSKkMb2 MsMDqtZBCDm3zqBMCLPcc3TdcS0t_-qg-GJLip3fICc8FlQ41T-JxSSoLB-0GoVrFrCY84V5p1_q5Dj9gUf6p1pPKsBm-uMrFXOJQWX-3Tt8D7DWc99Zxrjhf8lqVW5o_05jiPIJqON-7Le9kcN1prC4u1AkymFdvr9vaS-FPWyJhEn8T3ooxb4Y7wNp3ve6233bwXl-c5WveMQZJpcYnnmD7TABTTCw5jzsG8typ3cw1abLCMA=w982-h736-no
kuovipolku
25.02.2017, 08.51
Eilinen lenkille lähtö: ensin piti palata kun huomasin hissin peilistä että kypärä oli unohtunut, sitten muistin että juomapullot jäivät keittiön pöydälle ja pyörään tartuttuani totesin että ladattavana ollut Garmin piti sekin vielä hakea.
Ja eilisellä lenkillä sankka maiseman hävittänyt lumipyry. Tai oikeammin sen jälkeinen kirkas auringonpaiste, sininen taivas ja vitivalkoinen lumi jossa enimmilläänkin näkyi vain yhdet renkaanjäljet.
Se, että asiantuntijat ennustavat lumitilanteen edelleenkin paranevan tulevina vuosina: etelä-Suomen talvet tulevat olemaan lähes lumettomia.
Kampinalle
25.02.2017, 19.06
Appivanhemmat toivat 7 mottia kuivaa koivuhalkoa meille. Hyötyliikuntaa edessä, että tuo määrä on klapeina.
Se, että asiantuntijat ennustavat lumitilanteen edelleenkin paranevan tulevina vuosina: etelä-Suomen talvet tulevat olemaan lähes lumettomia.Mukava uutinen :) Kunpa lämpötilatkin pysyttelisivät vielä plussan puolella läpi "talven".
tempokisu
26.02.2017, 13.17
Se, että asiantuntijat ennustavat lumitilanteen edelleenkin paranevan tulevina vuosina: etelä-Suomen talvet tulevat olemaan lähes lumettomia.
No näin siinä tulee käymään; onneksi talvikuvaprojektit on otettu ehkä yksi tulee vielä ja sitä varten on lunta jemmassa. Meinaan pyöräillä jatkossa enempi niin ei sitä lunta sitten kaipaile.
* Lenkki tuli ajettua, se on aina henkisen kultamitalin aihe.
* 3 pupua
* Painonhallinnassa on onnistuttu vaikka yleensä vasta kesällä kilot alkaa sulaa pois.
* Uusi ilmestynyt nukke ( tehty 150, joka myös retail-price) myyvät pirun kalliilla noin 400-500 dollaria - ja minä en yhtään tykkää koko nukesta. Lommoposket, pienet silmät ja korkee otsa ja musta mekko jossa irtokukkasia( kun en tykkää kukkasista). Hyvä että minulla on hivenen erilainen maku, mun suosikkia saa yleensä alle satasella :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.