Näytä tavallinen näkymä : Mikä se tänään sut hyvälle tuulelle sai?
Jopotuinen
27.02.2017, 21.06
Takaisin omalla kustannuspaikalla 6 vko etäputken jälkeen :)
Ei tänään, mutta viikonloppuna, minä mieleni niin iloiseksi sain, kun olin koiran kanssa ulkona ja pyöräilijä ohitti meidät kelvillä. Kerrankin kaikki meni ns putkeen:
1. minä itse: en ollut kännykällä ja muutenkin hereillä, että huomasin, että takaapäin oli lähestymässä pyörä
2. koira, joka touhutessaan hajujen perässä päätti juuri vaihtaa kelvin poikki sen toiseen laitaan, mutta totteli, kun toppuutin sen ja käskin reunaan
3. pyöräilijä, joka kiitti performanssistamme käden heilautuksella
Oivallinen resepti:) Näpäytys uusavuttomille tai totaalinen
kyllästyminen ylitarjontaan?
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/288761/Keitetty%20vesi/?_ga=1.83117782.1946115297.1409124142
Viikonlopun satoa: olin henkisesti varautunut piiiitkään kevääseen nuoremman kersan kanssa fillaroinnin opettelemisen tiimoilta. Apupyöriä ja silleen. Lauantaina otti mökkinaapurin kakrun apupyörättömän fillarin ja...no, lähti ajamaan. Koskaan ei ole aiemmin kokeillut ja osasi laakista, jopa jarrutus oli hallussa. Tämän nuoremman kanssa taktiikka on ollut potkupyörä kapeilla ja isoilla renkailla pienestä pitäen, ajatuksena helpottaa sitten fillaroinnin aloittamista...myönnetään että näin hyviä tuloksia en osannut odottaa. Jarrun käyttöä opeteltu käsijarrullisella potkulaudalla tässä talven aikana.
tempokisu
01.03.2017, 19.00
No olo oli ihan kamala, jännittämisesta masu kipeä ja uhkaava migreeni.
Mutta kotona odotti ihania paketteja! Pupulaukku, nuken pää ja asuja, ja..
http://www.sherv.net/cm/emoticons/cats/cheerful-cat-face-smiley-emoticon.gif
deRochefort- dvd, ja sen ukkelin kuva on kannessa siinä etualalla, siis ihanaa, oon nyt tosi iloinen ja onnellinen ( naurua) ja olo parani heti huomattavasti ( tosin joutui ottaan migreenilääkkeen)
Näistä pienistäkin iloisista asioista kansii olla miljoonailoinen :) :)
3 pistettä sarjakakkoselta. Hyvä Ipa!
tempokisu
03.03.2017, 04.31
Haa. Ilmestyi uusia nukkeja 5 kappaletta. En tykkää, ja varsinkin kun kaikilla mustat asut ( maailman vaikeimmat kuvata). Kommentoin palstalle että oon niin iloinen tästä värikkäästä kokoelmasta.
Mun Visakortti kiittää.
Nauratti myös klubikirjeen aloitus "the internet has been on fire..." :D niin varmaan onkin näitten nukkeitten takia.
Lisäys: sain ostettua vielä yhden "Herkun" ( nukke) tämä onkin jo numero 38.
Markku Liitiä
03.03.2017, 09.35
Mustarastas liverteli tänä vuonna ensimmäistä kertaa, kun menin aamulla hakemaan lehteä postilaatikosta. Hienosti lauleli.
Lisäys: sain ostettua vielä yhden "Herkun" ( nukke) tämä onkin jo numero 38.
Mikä idea ostaa (ilmeisesti samaa?) mallia 38 kpl? Ymmärtäisin jos jokainen olisi vaikka saman valmistajan eri malli mutta jotta saman valmistajan(?) samaa mallia 38kpl? Mikä hyöty? Mikä idea? Jos on 38 vaatekertaa niin pitääkö sit olla 38 nukkeakin jotta jokaiselle saa puettua eri vaatteet? Eikö vaatteita voisi vaihtaa välillä jotta jokaiselle kalsarille ei tarviis olla uutta kroppaa ympärille?
Tempokisu on kahdessa asiassa ainakin paras: paras vuosisaavutus ajokilsoissa ja paras nukkekokoelma. :cool:
tempokisu
03.03.2017, 11.00
Mikä idea ostaa (ilmeisesti samaa?) mallia 38 kpl? Ymmärtäisin jos jokainen olisi vaikka saman valmistajan eri malli mutta jotta saman valmistajan(?) samaa mallia 38kpl? Mikä hyöty? Mikä idea? Jos on 38 vaatekertaa niin pitääkö sit olla 38 nukkeakin jotta jokaiselle saa puettua eri vaatteet? Eikö vaatteita voisi vaihtaa välillä jotta jokaiselle kalsarille ei tarviis olla uutta kroppaa ympärille?
Tempokisu on kahdessa asiassa ainakin paras: paras vuosisaavutus ajokilsoissa ja paras nukkekokoelma. :cool:
No, mulla on aika paljon samaa nukkemallia muistakin, mutta niillä on erilaiset asut. Ja sitten eri nukkeja samassa asussa; Sailor Girlsseillä on kaikilla sama sailoriasu. Ferrariryhmäläisillä on Ferrarihaalarit.
Tämä "Herkku" on mun ehdoton suosikkini, kaikilla Herkuilla on erilaiset vaatteet. Ja nyt on ideaa kyllä näille kahdelle kun tulossa, toisesta tulee Red Arrow ja toisesta Forest Warrior.
Tässä kummiskii muutamat Herkut, Red Riding Hood ja Sailor Girls-ryhmän kapteeni, myös tuo mun avattareni on Herkku eli Viking Line:
http://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/Fashion%20Royalty%20Fantasy3/RedRidingHood%20Veronique2.jpg?img=smaller http://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/Sailor%20Girls/Capt.%20VeroniqueSA%20N1b.jpg?img=smaller http://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/Sailor%20Girls/VeroniqueSA%20Sailor%20Viking2.jpg?img=smaller
Ja kiitos; omasta mielestäni nukkekokoelmani on tosi upea, tosin olen aika perfektionistisesti näitä laitellut ja hankkinut juurikin erilaisia asuja ja tarvikkeita. Ja toi ulkokuvaus-juttu on se mun juttuni.
Kilsoja vuodessa -ennätys tuntuu tänä päivänä ihan mahdottomalta, mutta tosi hyvä että tuli ajettua.
Puuttuuko vielä polkupyöräilijä-nukke?
^En muista ainakaan nähneeni täällä. Se olis sentäs totally-ON-topiccia, joku herkkuperä pylly pystyssä tiukoissa minimaalisissa trikoissa (valkeissa jotta kuultaa läpi) mini-colnaago-ferrarin kyydissä. Hiukset samalla lailla nutturalle laitettu mitä Saganin hiukset kypärän alla. Taustakuvassa ei merta eikä vuoria vaan tien 130 asfalttia ja tärinäraitaa, sitä helvetillistä tärinäraitaa minkä takia pitää miettiä uusiksi perinteinen 200K brevettireittikin (Klax-IittalanShell-Klax). Mutta joo, siis tuommonen herkkuperä uupuu kyllä?
tempokisu
03.03.2017, 12.17
No hei, onhan mulla vaikka mitä nukkeja. Yhdestä vähän kärsineestä tein tempokisu-talvipyöräilijän.
http://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/Poppy%20Sport/Poppy%20Tempokisu%20t3m.jpg?img=smaller
Suurimmalla sydämellä tein tätä Rochefort-projektia, jaksosta 3 yksi tietty kohtaus :D joka tarvisi selityksen, mutta palstalaiset varmaan honaa muutenkin ..
http://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/Project%20deRochefort/Scene%20R2.jpg?img=smaller
Nää toivottavsti nyt selvensi mun harrastuksen luonnetta...mutta noi ^nyt ei ole mitään parhaita kuviani, parhaat tulee ulkona kun olosuhteet on otolliset. Tulee nyt vielä yksi esimerkki:
Cristalia S. parturoin ja tein ton kasvomaalauksen, ja myös osan vaatetuksesta.
http://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/Fashion%20Royalty%20Fantasy4/CristaliaS%20Scarred%20kL3.jpg?img=smaller
en laita lisää :D
Mustarastas liverteli tänä vuonna ensimmäistä kertaa, kun menin aamulla hakemaan lehteä postilaatikosta. Hienosti lauleli.
Viherpeipot kuuluvat havainneen kevätauringon. Korpeillakin näyttää olevan parveilua:cool:
Takapihan linnunpönttö näyttää kiinnostavan talitiaisia; etupönttö on jo sinitiaisten omima.
Täällä talvehti lauhojen talvien aikaan yksittäisiä mustarastaita, viime vuosina ei ole näkynyt
eikä kuulunut edes kesällä.
Markku Liitiä
03.03.2017, 13.34
^
Lähden kohtapuoliin mökille tulemaan uudelleen hyvälle tuulelle. Tarkoitus olisi väsätä tontille muutama linnunpönttö lisää. Siitä ilahtuvat tirpusetkin. Jokohan näkyy kevään ensimmäinen laulujoutsen? Kurkia alkaa tulla kuukauden kuluttua.
No, mulla on aika paljon samaa nukkemallia
Eikö tehtaalta tule yhtään normaalivartaloista nukkea?
Hartsa69
03.03.2017, 18.21
http://i1042.photobucket.com/albums/b426/Marklin442/bikepimp_zpsplxsraai.jpg
tempokisu
03.03.2017, 19.10
Eikö tehtaalta tule yhtään normaalivartaloista nukkea?
Voitko tarkentaa? No en mä halua kerätä mitään keskivartalolihavia rumia nukkeja tai mollamaijoja, nukkeitten tarkoitus on että ne ainakin on nättejä vaikka ite ei, että harrastus ilmentää omia ajatuksia ja inspiraatioita, kun melkein joka kuvassa on pala mua jollain tapaa.
Siis Fashion Royaltyt on kuitenkin alunperin muotinukkeja, mutta minä teen enimmäkseen näitä mun omia projektejani. Nukkevartaloita ja hahmoja ( eri kasvomallit) on vaikka miten paljon, ja minulla on hieman erilainen maku ( onneksi, kamalaa jos suosikkinukke olisi joku 400dollarin ) ja hyvin erilainen tyyli ottaa kuvia.
Vaikka harrastus on hieman kalliinpuoleinen, niin se on kuitenkin antanut mulle niin paljon hyvää että kyllä. Hyväksyntää ja näköjään sitten arvostusta tuolla kansainvälisellä foorumillamme, tykkään ihan äärettömästi laitella ja saada jonkun projektin kuvattavaksi ja tuolla kuvatessa tuntuu niin mukavalta, kaikki muu unohtuu ...no samanlainen tunne kun hyvä lenkki, ehkä parempi.
Kun pyöräillä ei enää jaksa joka päivä satasta, niin on hyvä että on joku muu harrastus, ja tämä kyllä on pitäny mun hengissä ja antanu inspiraatiota.
https://youtu.be/_36H69jOKvc
tempokisu
03.03.2017, 21.25
^ ei muute kiinnosta enää. Mulla on uusi ukko suosikkina :D
fillari-isi
04.03.2017, 00.12
Heikkisen kuperkeikka viestissä. Vaikka tulosmielessä homma meni mollin puolelle niin kuitenkin jälkimaku on myhäilevä ja huumorin sävyttämä.
Jami2003
04.03.2017, 09.57
Heikkisen kuperkeikka viestissä. Vaikka tulosmielessä homma meni mollin puolelle niin kuitenkin jälkimaku on myhäilevä ja huumorin sävyttämä.
Sama. Muutenkin jäi ankkuriosuudesta hyvä mieli kun kaikki yritettiin ja vähän riskilläkin :)
tempokisu
05.03.2017, 10.44
Lohduttavaa. Ilman meikkiä ja muuta toi "pin-ups-kaunotar" Sini Ariellkin on ihan taviksen näköne ja lattapeppu :D
Mutta ihammahtavaa! Olin ihan varma että mistään yhtä nukkea ja erityisesti nuken vaatekertaa saa. Kansi kysellä, sai! jees!
http://www.sherv.net/cm/emo/happy/happy.gif
Mustarastaita on hypähdellyt naapurustossa koko talven. Mutta tänään ilmestyi takapihalle fasaanikukko. Mistä lienee tullut?
Il ciclista di Roine
05.03.2017, 23.36
1) Franco Bitossin allekirjoitus:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/eb/Franco_bitossi.jpg
2) AV-vahvistimen ja älytv:n yhdistävän ARC-HDMI-kaapelin kadottamien tv-kanavien (hd/sd/conax) saaminen näkyviin. Riitti siirtää antennipistorasian tv-haaroitin telkkarin taakse ja tehdä jako siellä tallentimelle! Myös radion antennipistorasian liitännän olen haaroittanut. Paloi €50 ongelmaa selvittäessäni (uusi ethernet-hdmi-kaapeli, uudet koaksiaaliantennikaapelit) tätä ikuisuusharmia. OK minä!
3) Aurinko aurinko plaa plaa plaa! (Ajatuksissa Siilinkarille ensikävely, mutta en viittynyt ajella 80 km jääpeitetallustelua saavuttaakseni)
KainalniemenViki
06.03.2017, 09.25
Näin unta että minua pyydettiin jostain syystä keskustapuolueen kunnallisvaaliehdokkaaksi :D Tällä jaksaa taas.
Markku Liitiä
06.03.2017, 09.49
^
Eikö tuo mene enemmänkin painajaisen puolelle?
Lähden kohtapuoliin mökille tulemaan uudelleen hyvälle tuulelle. Jokohan näkyy kevään ensimmäinen laulujoutsen?
Näkyi. Siellä se lenteli ja käkki jäällä. Kai se jostain jokisuusta sen verran ruokaa löytää, että pärjää kevääseen asti.
Linnunpöntötkin tuli tehtyä, vaikka lentoaukkojen duunauksessa olikin vähän probleemaa kiinalaista insinööritaitoa edustavan teräsarjan kanssa. Meinasi kääntyä hyvä tuuli vitutuksen puolelle, mutta ei sentään. Kyllä lautaan 30 millin reiän saa ilman kiinalaisiakin.
n^ Kisu on tehnyt hienoja nukkeasetelmia -ja kuvia. Kiitos kuvista.
tempokisu
06.03.2017, 12.20
^ :) kansii vierailla mun tempokisu.kuvat.fi sivustolla, mutta suosittelen joku muu selain kun IE, se ei lataa kuvia.
Mutta "Herkku"pakettia pukkaisi tänään, no37 siis tulossa.
Silmä tuntui olevan valonarka. Fotokromaattiset ajolasit osoittautuivat mainioiksi
apuvälineiksi ulkoiluun. Toipumaan päin tuntuu onneksi olevan.
tempokisu
06.03.2017, 17.36
Oho, kohta pääseekin kotimatkalle. Menipä hätäseen tämä päivä :) lääke-esittelijä toi jotain ruokaakin, kanapaloja ja salaattia. Vaihtelua.
Ja hienoa, 2 pakettia tulossa UPS:ltä, myös "I Slay" ( Nadja) tulee samalla, ja siis Herkku.
Edit: Hyvää salaattia ( kanapaloja olisi saanu olla enempi, ne meni heti ) ja tosi-ihanat nukkepaketit.
Blockfesteillä esiintyy Mc Taakibörsta ja Tuomio & Kone. Liput muuttuivat juuri pakolliseksi hankinnaksi. Tulisipa vielä noiden kylkeen muita suomalaisia esiintyjiä kun KC/MD Mafia on eri päivänä.
Kevään valo. Maantietkin näyttävät lupaavasti sulavan. Crossarikelit lähenee kun pahimmat ratikkakiskot katoavat.
Tilisiirto Saksaan oli onnistunut ja uusi pyörä lähtee tällä viikolla matkaan kohti uutta kotiaan. Äärimmäistä!
tempokisu
08.03.2017, 00.06
No tietysti että oli töitä ja huomiseksikin on sikäli ettei tarvitse jännittää kun työmatkaa.
Mutta tänään tuli mun ajomonot ( Puma Speedcat) ja koko 40 miestenmono oli just se sopiva koko, just oikeet monot. Ja yhteishinta 34 euroa, loisto-ostos :)
( voisi ostaa vielä samanlaiset mutta pienellä F-merkillä varustetut, siviilikäyttöön )
Iglumies
08.03.2017, 12.12
-99 Astra Geen läpimeno katsastuksesta kerralla, taas.
Markku Liitiä
09.03.2017, 10.15
Aamulla kun klo 6.35 avasin sälekaihtimet ja katsoin ulos, pihalla autojen välissä loikahteli rusakko bärssi pystyssä ja nenä maassa kuin ajokoiralla. Mitä lie nuuhkinut. Eteni samassa asennossa parkkipaikan toiseen päähän ja poistui tontilta. Hymyilin, on muuten jo valoisaakin tuohon aikaan.
Ensi viikolle lupaillaan jo 10 astetta lämmintä. Maaatiekausi lähestyy!
^sama 😎
Jospa nää lumet lähtis yhtä äkkiä kuin tulivat (10cm vko)
Lähetetty minun I6 laitteesta Tapatalkilla
Aivan hyvän työpäivän jälkeen tuli todettua, että nuo tiet sulaa tuolla. Nyt näyttää tulevan kovan tason maantiepyöräilyä Eurosportilta, tunnin päästä tulee kovan tason maantiepyöräilyä kahdelta Eurosportilta yhtä aikaa.
Makoisaa!
kuovipolku
10.03.2017, 17.08
Kyl mää vaan kauheest hämmästyn jos ensi viikolla todella lämpenisi. Tai ainahan se voi auringossa siihen kymmeneen asteeseen nousta. Mutta nuo iltapäivälehtien sääotsikot ovat mitä ovat - eikä lämpötilaennusteen vaihteluvälin ylärajan kulustakaan kannata vielä kovin paljon innostua.
Sitä paitsi, mitä kivaa alkukeväässä oikeastaan on? Pelkkää kuraa niin asfaltilla kuin hiekallakin, sepeliä kelvillä ja kun on kuivaa, pölyää joka paikassa. Oikea lämmin kevät alkaa vasta sitten kun se alkaa. Nyt vain kevään lumeton aika pitenee...
Mut sai hyvälle tuulelle lepopäivä ja joukko uusia englanninkielen sanoja jotka vasta opin, mm. allyship, ableism, cissexual ja underboobs.
Mittarissa 25 astetta ja aurinko paistaa, kevättä rinnassa yllinkyllin (ja allergiaoireita on myös). Negatiivinen detalji on se että lämpömittari ja auringonpaiste ovat työpisteestä katsottuna ikkunan toisella puolen.
E-Cruiser
11.03.2017, 16.37
Löysin lopulta yhden erikoismutterin, minkä hukkasin kolme vuotta sitten. Pitkään rakentelin päässä päättelyketjuja yrittäen jäljittää sen reittiä asunnossa.
Lopulta muistin, että olin käyttänyt sitä mutteria vanhassa aikoja sitten myydyssä fillarissa etuvalon kiinnikkeen kiristämiseen. Sitten täytyi enää löytää se vanha kiinnike, ja bingo.
tempokisu
11.03.2017, 20.11
No tuli ihanaa. Tää on viimenen äiteeni kutoma villapaita, ja yksi kauneimmista. Nämä ei ole ollu enään helppoja töitä sydänongelmien jälkeen ( jostain syystä kutominen ei ole hyväksi? ) ja kaikki äitini tekemät työt on mulle mittaamattoman arvokkaita. - ja siinä meni viimene lumipussi, kevät voi tulla -
http://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/Fashion%20Royalty%20Talvi/Veronique%20BlueWinter%20Ll1.jpg?img=smaller
Loistava kierrätysidea:)
Löytyy eri värisiäkin.
https://www.steel-vintage.com/clothing/accessoires/
https://www.steel-vintage.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/C/y/Cycled_Belt_Sport_Blue_1.jpg
mutanaama
12.03.2017, 02.58
Pullossako oot asunut??
En tiedä mihin mutis viittasit mutta en minä ainakaan ollut ennen kuullut tuosta sisärengasvyö-firmasta. Hauska idea. Saiskohan noita tehtyä itse.
Kauppareissulta kotiinpäin suunnistaessani ojensin kaasujalkaa raskaamman kautta liikenneympyrästä motarin suuntaan lähdettäessä. Yhtäkkiä alkoi sinivilkut välkkyä taustapeilissä ja kävi mielessä ajatus muutaman satkun laittamisesta yhteiseen kassaan...mutta vilkkuauto ajoikin ohi ja lähti ekasta liittymästä sivuraiteelle. Huokaisin helpotuksesta mutta pitää tarkkailla postia muutama viikko...
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Vanhempien vintiltä löytyi jemmasta täydellinen boordinauha tulevaan takkahuoneeseen. Sävyt ja kultaus just täydelliset. Tulee historiaa seinään. 👌
Se meidän vintti on kyllä liiankin hyvä esimerkki tuosta. Pelkästään naisten vintagekenkiä myymällä voisi ansaita vähän taskurahaa, kun useampi sukupolvi on jättänyt sinne "romunsa". Oli lapsena aikamoinen leikkien aarreaitta.
Kampinalle
15.03.2017, 15.47
Yle Areenan 2,5 tuntia kestänyt suora lähetys Ranuan eläinpuistosta. Jääkarhun pentu näki ensimmäistä kertaa ulkomaailman.
mutanaama
15.03.2017, 15.48
En tiedä mihin mutis viittasit mutta en minä ainakaan ollut ennen kuullut tuosta sisärengasvyö-firmasta. Hauska idea. Saiskohan noita tehtyä itse.
Onhan noita ollut kaupan jo vaikka kuinka pitkään, ja tuommoisen tekeminen onnistuu vartissa. Solkena voi käyttää vanhaa solkea. Ei kuitenkaan kannata käyttää isonappulaista maastofillarin rengasta, hirmu homma virittää ensin housuihin ja sitten se ei meinaa aueta millään.
sähköläski
15.03.2017, 15.52
Oikeastaan jo eilen - "Mr Brown" (eli UPS) kävi oven takana. Saksasta tuli painava paketti. Autovero takaisin, pullo kerrallaan.. :D
Onhan noita ollut kaupan jo vaikka kuinka pitkään, ja tuommoisen tekeminen onnistuu vartissa. Solkena voi käyttää vanhaa solkea. Ei kuitenkaan kannata käyttää isonappulaista maastofillarin rengasta, hirmu homma virittää ensin housuihin ja sitten se ei meinaa aueta millään.
On varmasti ollut, ei vaan ole sattunut aikaisemmin silmään.
P.S. nuorenmpana asuin pullossa, nykyisellään enimmäkseen tölkissä:)
mutanaama
15.03.2017, 15.58
:)
.
Yle Areenan 2,5 tuntia kestänyt suora lähetys Ranuan eläinpuistosta. Jääkarhun pentu näki ensimmäistä kertaa ulkomaailman.
Kalevan julkaisemia kuvia aiheesta:
http://www.kaleva.fi/uutiset/galleriat/reipas-jaakarhunpentu-tutustui-lumeen-ranualla/10099/3765306/
Markku Liitiä
16.03.2017, 10.04
Kotimme lähellä mäellä on jo muutaman vuoden pesinyt haukkapariskunta. Nyt haukat ovat taas palanneet, ensimmäisen kerran tänä keväänä kuulin niiden huudot. Kevään merkki!
^ "Haukka". Se on vähän niinkuin "Lokki". Ei paljoa kerro, ellei mainitse mikä haukka tai mikä lokki. Lintukirja käteen.
Asiaan: tänään iltapäivällä alkava loma..
Markku Liitiä
16.03.2017, 10.50
Varpushaukka todennäköisesti. Nyt en tosin nähnyt, kuulin vain. Kimeähkö "kjäää".
Minusta on hienoa, että tiiviisti rakennetussa kaupunkiympäristössä reilun sadan metrin päässä Lahden motarista pesii haukkapariskunta, oli se sitten mitä tyyppiä hyvänsä.
J.Kottenberg
16.03.2017, 10.51
Kevään merkit on muuttuneet. Joskus ammoisina aikoina katsottiin luonnosta kevään merkkejä. Kun olin nuori mies, oli kaupungin lyhtypylväisiin ilmestyvät kondomimainokset paras signaali. Nyt odotellaan keski-ikäisten miesten Harrikoiden räpätyksiä. Ne on siinäkin mielessä vanhoja parempia että ei tavitse katsoa mihinkään ja näkövammaisetkin pystyy ne helposti havaitsemaan koska jokainen kunnon HD-mies tietty repii turhat romut pois vaimentimista niin möly kantautuu vaivatta sisätiloihinkin.
Vakavammin puhuen, viime syksynäkin tiesi aika hyvin vapaapäivinäkin aamulla ennen sängystä nousemista sään ja talven tulon kun kuunteli naapurin aktiivisen ja sitkeän miehen prätkäsoundeja. Joten pörinän loppuminen toimi ihan samoin talven tulon merkkinä.
Varpushaukka todennäköisesti. Nyt en tosin nähnyt, kuulin vain. Kimeähkö "kjäää".
Minusta on hienoa, että tiiviisti rakennetussa kaupunkiympäristössä reilun sadan metrin päässä Lahden motarista pesii haukkapariskunta, oli se sitten mitä tyyppiä hyvänsä.
Helppo ruoka hokuttelee näitä taajamien liepeille, meillä Kempeleen keskustan liepeillä on talven elellyt kanahaukka, helppoa herkullista fasaania ravintona. Tuskin kauaksi menee pesimäänkään, fasaaneilla suuria poikueita kohta.
tempokisu
16.03.2017, 13.13
No on tässä päivässä paljon hyvääkin. Aamulla ei jännittäny. Tuossa tuli postia että paljon pakettia pian pukkaisi. Tänään on myös töitä, ja eilenkin oli.
Ja tuo Ranuan pieni jäänallukka on ihana :) toivottavasti pidetään hyvää huolta kun noissa muissa eläintarhoissa jäänallukanpoikaset ei ole niin hyvin pärjäilleet..
Auringonpaisteisella kuistilla nautittu kahvi:)
Pyöräilevä siisteissä vaatteissa oleva mies jolla aselaukku selässä. Huvitti. Toivottavasti ei ollut kouluampuja.:seko:
tempokisu
16.03.2017, 17.32
Koirat. Mun mielestä, jos ruokaa on tarjolla niin kyllä kansii ottaa :D
https://youtu.be/5iTTNRE-njM
MacKonte
16.03.2017, 17.34
Postin nopea toiminta - huomiseksi luvattu laatikollinen GinGins Coffee -nameja saapuikin jo tänään. Inkivääriherkkua :)
kuovipolku
16.03.2017, 18.42
Aurinkoinen lenkki, kahvipaussilla kuullut jutut ja muikea tyytyväisyys lenkin jälkeiseen sapuskaan jonka "loihdin aineksista joita sattui kaapista löytymään".
PS Pakastekalaa, keitettyä pastaa, purjosuikaleita, juustoraastetta, mieto chilipaprika, kalalientä, maustepippuria, kananmuna. Jälkiruoaksi maultaan piparkakkuun vivahtava lenkkienergiapatukka (gram- eli kikhernejauhoja, kaurahiutaleita, ruokasoodaa, inkivääriä, kanelia, siirappia, piimää ja öljyä) vaniljajäätelön kera.
Ikean pakkausmateriaalit. Kaapin mukana tuli kätsyjä pahvipalikoita listojen ja muiden maalattavien alle laitettavaksi.
Vuoden ekat juurakkopaukutukset täpärillä. :)
Aamulla sain alkuvuoden harjoitusohjelman viimeisen intervallitreenin pakettiin. Iltapäivällä seurasin Saganin intervallia kohti San Remoa.
tempokisu
18.03.2017, 23.43
eek, mä olisin halunnu kans katsella! Olen katsellu niitä Kaleva-lehden valokuvia vaikka miten monta kertaa, aivan ihania nallukoita :)
Mutta honasin että visakortilla on vielä paljon varaa. Joten sain ostettua muutamat nuket ja yhden "aika kalliin" niin nyt on projekteja tulossa vaikka miten paljon :) oon niin innoissani etten saa untakaan.
ps. mikä piru toi on että juon jaffan useimmiten suoraan pullosta. Yleensä kyllä laitan juomalasiin, ja se on keltaista FANTAA.
Nimimerkki isokanki on kirjoittanut nimimerkki LosJormas:in aloittamaan ketjuun.
Pienestä on revittävä ilo näin maanantaina.
eek, mä olisin halunnu kans katsella!
Et sä voi. Niitä kattellakseen on klikkailtava niitä sun inhoamia LINKKEJÄ. Ja varmaan jos toi ollut Areenassa, se olisi siellä vieläkin. Mutta en laita LINKKIÄ kun ne on niin kauheita etkä sitä voi klikata!
Ontopic: Eipä mikään ole tänään nostanut hyväntuulisuusastetta erityisemmin. Perusmaanantai sanoisin eli ihan perushyväntuulinen olo.
Edit: No jos kuitenkin uskallat ottaa riskin niin esim täältä löytyy: http://yle.fi/uutiset/3-9509922. Kuvia ja 9min video.
Markku Liitiä
20.03.2017, 15.32
^
En tiedä kantsiiko klikata. Äitikarhulta näkyy tokassa kuvassa sanonko mikä! Tai siltä se ainakin näyttää, en minä jääkarhujen anatomiasta mitään ymmärrä...
tempokisu
20.03.2017, 16.34
No kotikoneella ei edes näy Areena. Kalevan sivu on talletettuna ja kuviakin olen tallettanu, mahdollinen talvitaustakuva.
Mutta voi vitsit! :) Voitin w-clubin lotteryssa Trouble Eden- nuken 700nukkea tarjolla ja halukkaita varmaan 3000, hinta on 140usd ja ebayssa nuken hinta onkin jo suolaiset 425usd. Mä veikkasin että ebayssa tämä on lähtöhinta 399eur ja aika näin meni.
ps. no kyllä mä ton jäänallukka-jutun katsoin. Ihania.
Ipanoiden (3v.) eka potkupyöräily lenkki. Pirun hyvin meni ja alkoi jo pientä liukuakin löytymään🤗
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
Oijoi! 1. huhtikuuta alkaa Yleltä Planeettamme Maa II (http://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/03/01/avara-luonto-planeettamme-maa-ii?ref=ohj-articles). Sitä onkin jo tässä odoteltu.
Lepistön Lotan aikaansaannos:)
tempokisu
23.03.2017, 13.34
:) Honasin missä on vapaata lunta. Eikun pussi mukaan, lunta pussiin ja tuli vielä muutamat talvikuvat.
^ ei kai ole sitä mitä tuli ekaksi mieleen....no ei, elikkä onnittelut.
Sai äijäpäteä lumikenkälenkillä kun väsäsin pienen "leirin" ja notski yhdellä tikulla tuleen.
Lipuntarkastajien ilmestyminen vapaan liikkuvuuden bussiin 550.
MacKonte
23.03.2017, 19.32
Postin tuoma PlanetX -paketti ja auton peräpusun korjaustapahtuman selkiäminen.
Markku Liitiä
24.03.2017, 10.09
Aamuinen linnunlaulu postilaatikolle kävellessä kyllä virkistää mieltä.
saattaa olla cervelon ulkoilutuskeliä tälle keväälle ekaa kertaa la/su .. kunhan löytyy reittiä siirtymään isontien laitaan :D
http://i8.aijaa.com/m/00682/14355959.jpg (http://aijaa.com/VTi9T4)
OT: En tiedä missä noin hyvää säätä löytyy. Uudellemaalle on luvassa sadetta eri muodoissa la aamupäiväksi, joten tiet lienevät märkiä loppupäivän. Su ei taida olla kovin paljon parempi.
:rolleyes:Ei se mittään, aina jotain harrastusta keksii. Esimerkiksi Väänteenjoki näytti aamulla siltä että kohta melotaan. Ja samaan aikaan järvi näyttää siltä että vielä luistellaan:).
Eläimistöön liittyen. Pönttövarauksen tehneiden sinitiaisten suhtautuminen reviirille tepastelleeseen
fasaanikukkoon. Fasu tuli napsimaan pudonneita siemeniä viereisen pihlajan alle (sinisten reviiriä).
Että voi pientä eläintä kyrsiä raskaasti, molemmat "huutavat pää sinisenä" tunkelijalle, joka on
liian iso fyysiseen kontaktiin. Kukkohan ei juuri hätkähtänyt, mitä nyt laiskasti mulkoili hermostuneesti
poukkoilevia ja metelöiviä pikkuotuksia.
tempokisu
24.03.2017, 20.08
OT: En tiedä missä noin hyvää säätä löytyy. Uudellemaalle on luvassa sadetta eri muodoissa la aamupäiväksi, joten tiet lienevät märkiä loppupäivän. Su ei taida olla kovin paljon parempi.
Noi on ennusteita! ja varmaan jokainen täällä tietää miten hyvin ne paikkansa pitää. Toi Forecan sääennuste muuttuu saman(kin) päivän aikana monta kertaa.
Just oli myös iltasanomien etusivulla otsikko jutusta "katso mihin aikaan meteorologit lomailevat" :D mitä hienommat tietokoneet sun muut niin sitä huonommin on noi sääennusteet paikkansa pitäneet.
Paras keino on vaan aamulla katsoa ikkunasta ulos ja lämpömittaria. Nastarenkaita tarvitaan vielä niin pyörässä kuin autoissakin.
Tytär voitti salibändyssä aluemestaruus kultaa :D
Kemin Prisman pyöräparkissa ollut fättäri. Lumiketjut renkaissa:)
Harmillisesti puhelimet kotterossa aterialla ja palatessa laite oli häipynyt.
Löysin tänään autolla ajellessa mahtavan mäen. Kahjot espanjalaiset ovat vetäneet tänä kesänä asfaltin vuoren laelle, jossa on pelkkä tekoallas. 6% keskijyrkkyys ja maksimit 17%. Pituuttakin 6km. Tosi kapea tie, jossa 30km/h rajoitus autoille ja maisemat kohdillaan.
Auto saa tänään alleen kesänakit. Talvi ohi. YES!
kuovipolku
28.03.2017, 09.54
^ Eikös tuon hihkaisu perinteisesti tarkoita sitä että viikon sisällä on lunta maassa ja pakkasta pari astetta?
Mut sai hyvälle tuulelle se kun huomasin ajaneeni viime viikolla viiteryhmäni pisimmän lenkin - vain 0,1 km erolla. Tai oikeastaan ajatus siitä että ihmiset ovat onneksi niin erilaisia että joku toinen voisi tuntea hetken voittajan riemua tai ainakin pientä tyydytystä siitä että välttyi karvaalta tappiolta.
PS Se toiseksi jäänyt kuski oli tosin saanut tililleen kolmisen tuhatta nousumetriäkin...
^ Eikös tuon hihkaisu perinteisesti tarkoita sitä että viikon sisällä on lunta maassa ja pakkasta pari astetta?
Tottakai. Mutta se tarkoittaa myös että 1.5 viikon päästä saa käytyä hakemassa asuntovaunun taas talvisäilöstä omaan pihaan ja pääsee reissailee sit sillä! Jee! Saa taas kerätä sit seuraajia valtateillä taakseen! :)
Tottakai. Mutta se tarkoittaa myös että 1.5 viikon päästä saa käytyä hakemassa asuntovaunun taas talvisäilöstä omaan pihaan ja pääsee reissailee sit sillä! Jee! Saa taas kerätä sit seuraajia valtateillä taakseen! :)
Ai teillä menee päinvastoin? Meillä emäntä on paras kuski: se ajaa aina jonon kärjessä ja mä ajan aina jonon hännillä.
tempokisu
28.03.2017, 13.15
Aamulehden jutut saa hyvälle mielelle.
"Omä kämppä on arvokas jos siellä viihtyy ja on onnellinen" - KYLLÄ. Ja jos joku "kaveri" arvostelee asuntoa "typeräksi ja alkeelliseksi" niin oma oli häpeä ja harmi.
Juttu siittä 50-vuotiaasta "pyöräilyyn hurahtaneesta" miehestä jolla maksimilenkki 130km hampaita kiristellen ja rajat löytyi 10t km vuosikilsoilla. No tottakai siitä tulee mielle että hyvä minä :D
Tänään oli juttu nukkekotiharrastelijasta, ja kuvia siitä nukketalosta. Anteeksi, mutta aika kökköjä huoneita ja kalusteita. Ja tästäkin tuli tunne että on mulla hiano nukketalo :D
Kyllä omiakin juttuja ja tekemisiä saa - ja pitää- arvostaa.
Ai teillä menee päinvastoin? Meillä emäntä on paras kuski: se ajaa aina jonon kärjessä ja mä ajan aina jonon hännillä.
Vielä ei ole pitkä kokemus tuosta touhusta mutta tuntuu että vaikka ajaisi 80K vauhtia itse vaunu perässä 60K alueella niin jengillä on pakottava tarve ohi... Tai jos 80K alueella ajaa 85K cruisella, sama homma. Ja joo, ei ole tapana ylämäissäkään antaa vauhdin tippua yhtään eli sekään ei ole syynä että ohi pitäs päästä heti eikä kohta.
Kyllä omiakin juttuja ja tekemisiä saa - ja pitää- arvostaa.
Tottakai. Mutta pitää myös antaa arvonsa muiden tekemille jutuille ja asioille, vaikka ne oliskin jotain "huonompaa" tai "vähemmän" mitä itsellä. 130K lenkit ja 10tkm on ihan helvetin hyvin joten onnittelut ko keski-ikäiselle miehelle noista matkoista!
tempokisu
28.03.2017, 15.22
^ tässä oli ihan pointsina se että asiasta oli ISO koko aukeaman juttu Valkeakosken Sanomissa, ja puolen sivun juttu Aamulehdessä, ja lähinnä toimittajan ylisanat "sunnuntaipyöräilijää huimaa moiset lukemat" :D kyllä ne suakin naurattaisi jos lukisit jutun.
Jos olet seuraillu mun postauksia, olen kyllä tsempannut vaikkapa " ajoin ekan sataseni"- fillaristeja täällä :) Mutta kyllä iskäkin naureskeli että äiteekin ajaa ton 5000km kesässä.
Noi "omat tekemiset" oli ensisijaisesti sitä nukketaloa, ajamiset oli nuorempana ja en mä enää ajamisiani kummoisina pidä, kunhan vähän ulkoilen. Sympatiaa tuolle "tuhansien miehelle" tuli jutun siitä osasta että valokuvaus vie nyt aikaa pyöräilyltä...
Mutta eikö ole ihan kiva että minullekin tulee hyvä mieli jostain - huomenna alkaa työt ja asiat on toisin.
The flying Chocobo
28.03.2017, 15.34
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/nain-hurahdetaan-ensin-tyomatkat-sitten-pirkan-pyoraily-ja-lopulta-10-000-kilometria-ja-ylirasitus-24364674
Jos se on tää niin ihan asiallinen juttu. Kaverihan on Velogi, jonka videoita ainakin itse katselen ihan mielelläni. Ja väitän että aika monelle sunnuntaipyöräilijälle nuo kilsat riittää. Ja jos malttoi jutun lukea loppuun, niin vilahti siellä Vätternrundankin, joka on aika kelpo matka se (näin sunnuntaimiinus -pyöräilijän silmin).
Toivottavasti linkki aukeaa niin kukin pääsee itse arvioimaan.
Markku Liitiä
28.03.2017, 15.46
^
Juu, Velogin videoblogipostauksista tulee hyvälle tuulelle. Miehellä on mukavan positiivinen asenne ja videoiden teossa nähty kohtuullisesti vaivaa. Ovat vieläpä tyylillisesti yhtenäisiä.
Vätternrundanin ohella jutussa muuten mainitaan ensi kesän Rynkeby-pyöräily Pariisiin. Ilmankos Velogi pyöri GoExpossa Rynkeby-asusteissa.
^ tässä oli ihan pointsina se että asiasta oli ISO koko aukeaman juttu Valkeakosken Sanomissa, ja puolen sivun juttu Aamulehdessä, ja lähinnä toimittajan ylisanat "sunnuntaipyöräilijää huimaa moiset lukemat" :D Toimittajahan oli täysin oikeassa. Sunnuntaipyöräilijä ajaa kesässä viisi kertaa kiskalle jätskille ja kilometrejä tulee max 10 km per reissu. Useamman tuhannen kilometrin vuotuiset kilometrit ovat täysin käsittämättömiä fillarointia harrastamattomalle. Tiedän useamman sporttisen juoksua/pallopelejä/jne. harrastavan kaverin, jotka ihmettelevät 4000-5000km vuotuisia kilometrejä. Kun ei ole itsellä kosketuspohjaa lajiin, niin harrastajien tuhannet kilometrit kuulostavat näidenkin korviin kovilta, saati sitten täysin täysin liikuntaa harrastamattoman.
Vähitellen koheneva vointi, kuume taitaa olla selätetty, eikä nieleminen satu.
MacKonte
29.03.2017, 11.06
Toimittajahan oli täysin oikeassa. Sunnuntaipyöräilijä ajaa kesässä viisi kertaa kiskalle jätskille ja kilometrejä tulee max 10 km per reissu. Useamman tuhannen kilometrin vuotuiset kilometrit ovat täysin käsittämättömiä fillarointia harrastamattomalle. Tiedän useamman sporttisen juoksua/pallopelejä/jne. harrastavan kaverin, jotka ihmettelevät 4000-5000km vuotuisia kilometrejä. Kun ei ole itsellä kosketuspohjaa lajiin, niin harrastajien tuhannet kilometrit kuulostavat näidenkin korviin kovilta, saati sitten täysin täysin liikuntaa harrastamattoman.
Eräs tuttavapiirin "aktiivinen pyöräilijä" kertoi polkevansa vuodessa lähes 500km, johon seurueen "sunnuntaipyöräilijät" ilmaisivat välittömän ihailunsa. En kehdannut nolata kaveria kertomalla, että kesäisin poljen välillä viikossa lähes 500km...
Aiemmin itsekin lähdin lenkille, jonka pituus oli jossain 5-10km välillä, mutta nykyisin lyhyin saunalenkki on 25km. Suhtautuminen asioihin ja tässä tapauksessa matkaan muuttuu.
Hyvälle tuulelle sai tänään se, että kahden työkaverin ollessa saikulla, yhden jossain näyttökoevalvonnassa ja yhden vapaalla tavoittamattomissa hoitelen kolmea ryhmää oppilaita samalla kertaa. Nyt voisivat päälliköt tulla katsomaan, kun työsali on ääriään myöten täynnä :D
tempokisu
29.03.2017, 11.46
No, meidän isä ei pyöräile, mutta kommentoi heti että "äiteekin ajaa 4000-5000km kesässä" ja äitee 76-v ei ole mikään pyöräilyyn hurahtanu, mutta ajelee kesäkaudella joka päivä 20km x2 ja tekee siinä välissä pihatöitä siellä 20km päässä olevassa kesäpaikassa.
Ite luen itseni kans "sunnuntaipyöräilijäksi", vai mikä mä sitten oon mutta en mikään aktiivipyöräilijä ainakaan. Enkä pyöräilyyn "hurahtanu".
Tulipa tästäkin taas kaamee haloo. Voi vitsit sentään.
tempokisu
29.03.2017, 12.53
Hyvä! mun työviikko osuu pääsiäisviikolle ja koska en saa tehdä pyhäpäiviä, siinä on vähempi työpäiviä. Tällä kertaa olen vain iloinen, kun töihin meno(kin) jännittää niin pirusti niin on vähempi jännitettävää. Toivottavasti pääsiäisenä on mukavia...kuvauskelejä.
"Henri Karvinen jätti lukion väliin, työskenteli 10 vuotta rakennuksilla ja pääsi lääkikseen – Nyt hän kertoo, mikä oli onnistumisen salaisuus"
http://www.hs.fi/elama/art-2000005147853.html
Ihailtavaa sinnikkyyttä nuorelta mieheltä, itsellänihän toki olisi motivaatio loppunut heti alkumetreillä.
Juurakon Hulda
30.03.2017, 15.04
Naapurin vanhempi rouva esitteli 80-luvun Terässiipi mummopyöräänsä. Kertoi, että pyöräkauppias oli aikoinaan neuvonut etujarrun käytöstä: "tähän elä sitten koske!" Eikä olekaan kuulemma tähän päivään mennessä kertaakaan käytetty.
Kevään saapuminen sisällekin. Talvilevossa ollut liskoeläin heräsi tänään:)
Rouvan taimistot valtaavat taas kaikki ikkunalaudat...
tempokisu
30.03.2017, 15.58
"Henri Karvinen jätti lukion väliin, työskenteli 10 vuotta rakennuksilla ja pääsi lääkikseen – Nyt hän kertoo, mikä oli onnistumisen salaisuus"
Ihailtavaa sinnikkyyttä nuorelta mieheltä, itsellänihän toki olisi motivaatio loppunut heti alkumetreillä.
”Käytin pääsykoekirjojen opiskelemiseen ja tehtävien harjoittelemiseen noin kaksituhatta tuntia. Pidin opiskelutunneista päiväkirjaa. Kävin viisi kertaa pyrkimässä yliopistoon”, Karvinen, 28, kertoo.
Mä luin psykologian kirjan ( koska oli eri kun lukiossa, muut aineet lukioaineita) 2 kertaa rannalla ja pääsin lääkikseen. Jos en olisi päässyt, se olisi ollu merkki etten kelpaa enkä olisi yrittänyt toista kertaa.
No, oikeesti lääkikseen oli helpoin päästä; valintakokeet tyssäsi fysioterapeutiksi, taiteen ja viestinnän oppilaitokseen, journalistiikkaan, ja musiikkiterapiaan. Fys terapian kokeista tuli palautetta etten ollut tarpeeksi urheilullinen ( olin just voittanut SM-tempon).
Nyt jos pitäisi valita, menisin jonnekin käytännölliseen ja autopuolelle. Silloin 18-vuotiaana olin liian arka ja hentoinen esimerkiksi ammattikouluun.
Joten mennään sinne minne päästään, ja tämä oli täysin järkivalinta.
tarkennus: jos joku nyt kuitenkin lukee tätä väärällä tavalla, tarkoitus oli toinen. Lääkikseen oli ehkä helppo päästä, mutta opiskelu oli ainakin minulle ihan järjettömän vaikeeta, olin lopettaa monta kertaa mutta Peltokallion Pekka aina kannusti että jatkan nyt vaan. Järkeilin itsekin että joku ammatti on hyvä olla. Kun kuitenkin päädyin työttömäksi, yritin toisaalle opiskelemaan mutta en päässyt.
tempokisu
30.03.2017, 19.04
:D jees, olen päässy tavoitepainooni, vähän alle 52kg. Alle 50-kiloisena en jaksa ajaa, mutta tämä on juuri hyvä tämä 52.
Ja töistäkin pääsin lähteen mukavasti, rouva oli puhuvinaan puhelimeen niin ei tarttenu sanoo sitä hei! lähteissäni. Mä sanoin kyllä hei!
The flying Chocobo
31.03.2017, 13.08
Tämä oli minunkin mielestäni mukava lukea. Koko juttu oli aika hyvä, kasvatuspsykolologian professori Kirsi Lonka (muistaakseni aikoinaan jollakin hänen yleisluonteisella luoennollaankin tuli käytyä) kirjoitti hyvin vielä siitä tosiasiasta että ihmiset kypsyy eri aikaan. Omaa hyvää tuulta tässä kohtaa vain himmensi se, että koko ajan suuntaus on siihen jotta yo-papereilla mennään sisään ja pääsykokeet heitetään sikseen. Näinhän sitä varmistetaan se, että jos et ole teinarina riittävän kypsä akateemiselle uralle/opintoihin niin se on sitten siinä.
Miesväestön keittiösetti. Rouvan ja tyttären ollessa muualla minä, pojanjolpero
ja "muchos cojones" hamsteri. Minä juon ja syön, nuo syövät-pinjansiemeniä:)
Tällä saadaan rakennettua luottamusta hajueläimen pieneen mieleen.
Ärtyisä pikkujyrsijä jopa antoi rapsutella mahapuolta hyvinkin leppoisasti.
kuovipolku
01.04.2017, 08.38
Herääminen aamuun, ajatus siitä että tänään on lauantai ja lenkkipäivä, sitten sen muistaminen että siellä saattaa olla kesärenkailla paikoin hiukan liukasta ja sitten se vaivattomuus jolla tuli päätös antaa fillarin levätä sunnuntaihin. Hienoa huomata ettei pyöräilystä ole tullut niin kaameaa pakkotoimintaa kuin olen joskus saattanut pelätä!
Ja onhan se hienoa että on jo huhtikuu. Kevät on kevät vaikka miltä näyttäisi kun ikkunasta katsoo.
Polun tukko
01.04.2017, 09.56
Transitionin video. Oisko ollu piikki e-bike teollisuudelle :)
https://vimeo.com/210686911
Sent from my iPhone using Tapatalk
noniinno
01.04.2017, 14.25
Transitionin video. Oisko ollu piikki e-bike teollisuudelle :)
https://vimeo.com/210686911
Oli hyvä!
Polun tukko
01.04.2017, 14.32
Oli hyvä!
Transition on aina osannut tehdä hauskoja videoita
noniinno
01.04.2017, 14.36
Tuosta herää kysymys, miksi sähköpyörät ovat trendikkäitä ja ok, mutta polttomoottoriavustus on typerää ja mahdotonta. Kyllä nelitahtikoneesta saa melko vähäpäästoisen ja hiljaisen.
Jami2003
01.04.2017, 15.31
Sähkö on täysin päästötöntä :D
Itse asiassa jo eilinen, mutta noudin postista tänään.
Tutkintotodistus, eli nyt sitten ollaan virallisestikin
useamman alan työttömiä:)
Sähkö on täysin päästötöntä :D
Niin, sitähän tulee seinäpistorasiasta.;)
Minut sai tänään hyvälle mielelle se, että parhaillaan rakennan emännälle kasvihuonetta vesisateessa. Tulin sisältä hakemaan lisää kaljaa.
Yhteinen illanvietto v-mäisten teinien kera.
Sarkasmin epäpyhä allianssi oli vahvasti läsnä.
Ovat (lapset) ainakin verbaalisesti kykeneviä:)
Se että joskus universuminkin kellot ovat kohdillaan, eivätkä edistä tai jätätä.
1 tyypin diabeetikkotyttären sokeritasapainon pysyminen järkevänä
uinnista ja jalkapallosta huolimatta (toistaiseksi, kop, kop..):)
Pojan kanssa oli eilen/viime yönä vähän ylimääräistä ohjelmaa
ilman palloilua, mutta kun jäppinen halusi uimisen päälle juoksemaan.
Hypojen päivystyksen puolelle meni.
"Lopetan tällä foorumilla välittömästi"
kuovipolku
06.04.2017, 08.10
Lähiökerrostalon parkkipaikalla seissyt oikea 60-luvun Lotus Cortina.
Jotakin autourheilukäyttöä varten rakenneltu, myrkynvihreä, jäähdyttäjän säleikössä tietenkin Lotus-merkki ja takana "UKDM as f*ck" -tarra. En minä muuten autoista innostu, mutta näistä jotka olivat jotain silloin kun olin pojannaskali kyllä
Täydellinen vihreä aalto.
Myötätuuli ja Schwalben ydinpommin kestävät (joskin muistaakseni reilusti yli kilon/kpl painoiset, mutta kaikkea ei voi saada kerralla) renkaat kun tajusin ajaneeni pyörätielle (Kaivokselan Bilian kohdalle Hämeenlinnanväylän varren pyörätielle) hajotetun ja levitetyn lasin yli.
Täydellinen vihreä aalto.
Niinistö, Hassi ja Haavisto ajoivat kaikki polkupyörillä vastaan?
Ontopic: paketti Canyonilta lähestyy vauhdilla.
Mielenkiintoinen työtarjous. Sen kunniaksi pitänee korkata maantiekausi. Niin hieno kelikin.
Niinistö, Hassi ja Haavisto ajoivat kaikki polkupyörillä vastaan?
Eikäku kaikki 25 liikennevaloa työmatkalla pysähtymättä läpi.
Ja äsken sai viä kesärenkaat alle, hienoa! Harmi kun ne vaan on niin paljo meluisammat ku kitkat.
Munarello
06.04.2017, 22.50
Nyt on ihan jees fjiilis. Laitoin aamupäivällä nettiin myynti-ilmon fillarista ja tuossa tovi sitten joku jamppa sen kävi hakemassa. Hetkisen verran sitä tutkailtiin, testailtiin ja tingattiin ja pyörä vaihtoi omistajaa. Mielestäni molemmille ihan hyvä diili. Kaveri sai fillarin ja minä pääsin ylimääräisestä eroon. Jos nämä pyöräkaupat menisikin aina näin kivuttomasti niin voisi laittaa kippuratangollisetkin menoon ja lähteä Domane-kauppaan koepolkaisulle. :)
tempokisu
06.04.2017, 23.31
Ja äsken sai viä kesärenkaat alle, hienoa! Harmi kun ne vaan on niin paljo meluisammat ku kitkat.
Isomazdalla kesärenkailla ajelu on paljon "kuoppaisempaa" kun nastarenkailla ajelu. En sitten sitä tienny, piti vaan saada mahdollisimman isot vanteet ja "ohkaset" renkaat.
( Ferrarilla ajelu se vasta "kuoppaisaa" oli, joka ikinen pikku epätasaisuus tiellä tuntui pepussa )
Mutta jees! :) vihdoinkin vapaapäivänä heikkotuulista ja täysaurinkoista. Sai jotain (nukke)kuvia, pitkästä aikaa.
Munarello
06.04.2017, 23.42
^ Tyhymä. :) Vanteen koko valitaan siten, että jarrut mahtuu ja sen jälkeen arvotaan kumin koko niin ettei nopeusmittari nyt ihan mitä sattuu näytä. Melkein minkä tahansa taviskippanan saa helposti pilattua matalaprofiilirenkailla, koska niitä ei ole sellaisille tehty. Fefet on sitten ihan eri juttu. :D
Mittatilauksesta tehty futon saapui eilen. Aah, että näinkin hyvin voi nukkua!
^Vuosia futonin uskollinen käyttäjä. Ihan parhaita patjoja!
SIS (Science In Sports) sai hyvälle tuulelle eilen illalla. Laitoin tuolle Team Sky:nkin energiapatukat ja geelit tekevälle firmalle kyssäriä niiden geeleistä ja patukoista niin oikein joku tohtori vastas sieltä pitkät sepostukset. Siistii! :)
Ja ei sais toisten epäonnelle olla hyväntuulinen (kun ei tiedä mitä on käynyt) mutta just kun ihmettelin että ompa väljää kerrankin töihin ajaa autolla niin tuli liikennetiedote radiosta että 5 km selän takana on sattunut liikenneonnettomuus ja toinen kaista suljettu motarista. Ilmanko oli väljää ja sai painaa kaasua nilkka suorana...
Olin aamusta jo kaffekonetta virittämässä kun havahduin faktaan että mehän ollaan lomalla tänään. Takaisin punkkaan siis.
tempokisu
07.04.2017, 15.30
Paljon hommia oon saanu tehtyä; eilen aurinkoisen ilman projektin kuvia, tänään aamulla Lenkki, ja vielä muutaman synkätpilvet-projektin kuvia. Ja näköjään osaan vielä kuvata...
Leppoisa iltalenkki, kuu taivaalla, loputon lintukonsertti ympärillä. Unohdin mainita myös tuon maantiepyörän - on se vaan joka kerta niin iso ilo viedä lenkille.
Pieni mahdollisuus siitä, että ensi kesänä pääsisin osallistumaan ekaa kertaa taidenäyttelyyn. Nyt alkaa tulevaisuuden suunta näyttää hyvältä.
Tajusin retrofillariani huoltaessa, että sehän on näinä hetkinä tarkalleen 20 vuotta sitten hankittu. Olen siis pakostakin melkoinen osaaja ja guru maastopyöräilyn saralla :rolleyes:
Kampinalle
10.04.2017, 22.36
Persujen vaalitappio ilahdutti.
Maxim avataan taas! Jes! (http://yle.fi/uutiset/3-9559633)
Yli vuoden tyhjillään seisonut elokuvateatteri Maxim otetaan jälleen käyttöön kuluvan vuoden loppupuolella. Elokuvateattereiden ketju Finnkino palaa pyörittämään Helsingin Kluuvikadulla sijaitsevaa teatteria.
– Olen todella iloinen ja helpottunut, että pääsemme avaamaan Maximin uudelleen yleisölle. Maximin sulkemisen jälkeen Helsingistä on puuttunut aito art house -elokuvateatteri, toteaa Finnkinon toimitusjohtaja Veronica Lindholm.
Markku Liitiä
11.04.2017, 13.01
– Olen todella iloinen ja helpottunut, että pääsemme avaamaan Maximin uudelleen yleisölle. Maximin sulkemisen jälkeen Helsingistä on puuttunut aito art house -elokuvateatteri, toteaa Finnkinon toimitusjohtaja Veronica Lindholm.
Mahtaako Finnkinon toimari olla ihan aidosti huolissaan art house -leffateatterien tulevaisuudesta? :D No, vaikka olisikin puhdas imagonnostatustemppu, niin hyvä silti, että avataan. Toivottavasti yleisöä löytyy!
Sain fillarin tilattua.. Tuskin maltan odottaa.
nih..
Mahtaako Finnkinon toimari olla ihan aidosti huolissaan art house -leffateatterien tulevaisuudesta? :D No, vaikka olisikin puhdas imagonnostatustemppu, niin hyvä silti, että avataan. Toivottavasti yleisöä löytyy!
Ei tod! Sehän on huonompaa bisnestä kuin 3D-huttu. Maximissa oli koko ajan oma vakituinen katsojakuntansa ja suositut oopperaesitykset ja valtavan hyvä ja työlleen omistautunut henkilökunta - etenkin koneenhoitajissa. Siitä myös tykättiin, että mainoksia ei esitetty.
Ainoa mikä itseä mietityttää on se, tuoko ne ykkössaliin takaisin myös sen 35 mm filmiprojan? Vai onko uusi-Maxim pelkkää digiä...
Markku Liitiä
11.04.2017, 14.18
Ainoa mikä itseä mietityttää on se, tuoko ne ykkössaliin takaisin myös sen 35 mm filmiprojan? Vai onko uusi-Maxim pelkkää digiä...
Keravalla oli vielä 1980-luvun lopulla kaksi leffateatteria, nykyään ei yhtään. Vanhempi (en millään muista sen nimeä enää) sijaitsi ikkunattomassa laatikkomaisessa rakennuksessa, joka sittemmin purettiin kerrostalojen tieltä. Kävin tekemässä jutun, kun teatterin muistaakseni 1930-luvulta peräisin ollut projektori pelastettiin ennen purkamista. Kyllä oli hienon näköinen vehje! Meni muistaakseni johonkin museoon tms.
Asiaan: Aamulla laulavat pikkulinnut ja räkätit, mutta iltaisin juuri ennen kuin tulee pilkkopimeää, kuuluu kotiterassille (siis asunnon terassille) vaikuttava laululintujen konsertti. Täysin urbaaneissa kaupunkioloissa vieläpä. Ei voi olla tulematta hyvälle tuulelle. Se on kevät!
Keravalla oli vielä 1980-luvun lopulla kaksi leffateatteria, nykyään ei yhtään. Vanhempi (en millään muista sen nimeä enää) sijaitsi ikkunattomassa laatikkomaisessa rakennuksessa, joka sittemmin purettiin kerrostalojen tieltä.
Kino Jukola.
https://www.finna.fi/Record/muistaja_kerava.M011-62391
Markku Liitiä
11.04.2017, 15.53
No niinpä tietysti. Kiitos! Muutaman elokuvan ehdin käydä tuolla katsomassa ennen kuin pytinki purettiin. Oli siinä näköjään pari ikkunaakin.
Nurmijärven keskustassa, siis kirkonkylässä, toimii sentään vielä perinteinen Kino Juha, rakennettu vuonna 1958. Koneisto toki digitalisoitu.
^ Imatralla tomii edelleen 1954 rakennettu Kino Vuoksi http://www.biovuoksi.fi/fi/tietoja
Ot. Lintujen aamukonsertti sai hyvälle tuulelle täälläkin. Jos olisi ollut puhelin normaaliin tapaan ajotakin taskussa, olisin pysähtynyt äänittämään Keskuspuistossa kajahtanutta linnunlaulukonserttia.
Kampinalle
11.04.2017, 19.23
Myötätuuli ajaessani kotiin töistä.
Helppo tupellus-asennus kertaa kaksi, ei tarvinut kompuraa, eikä ottaa venttiilin sielua irti.
Tank Driver
11.04.2017, 21.31
Uuden kötöstyksen kanssa kekkuleeraaminen.
mutanaama
12.04.2017, 00.18
Myötätuuli ajaessani kotiin töistä.
Nytkävitsägä
tempokisu
12.04.2017, 14.10
^^ minä taas en voi sietää sitä kakofoniaa ( = lintujen aamumökellystä).
Mutta sääennuste näyttää hyvältä ( kuvaamisen kannalta) vähätuulista ja pakkasta aamuisin. Tosin aika kylmää vuodenaikaan nähden..
"Hei, ihan tosi mä oon siis tosi huolissani, etteks te usko hei?! Siis oikeesti!"
Jäin miettimään että mikä mahtaa olla art house -leffateatterin määritelmä. Ilmeisesti esim. Kino Engel ei ole sellainen.
JK. Jokohan pk-seudulle kohta saataisiin Imax -teatteri...
Hyvälle tuulelle sai maantiefillarin uusi satula, mikä ensilenkin perusteella vaikuttaa erittäin mukavalta. Eka pitkä lenkki sen sitten näyttää pitääkö ensivaikutelma.
JK. Jokohan pk-seudulle kohta saataisiin Imax -teatteri...
Ei ainakaan Finnkinon toimesta. Sehän vaatisi ammattitaitoista henkilökuntaakin, jota ei voi siirtää konehuoneesta popparimyyntiin koska digi.
Esikoisen syntymä. Todella hieno hetki, yksi hienoimmista tähän asti.
^ No mutta! Isot onnittelut koko perheelle!
Polarin uusi M460 jolla laitetaan Garminille jauhot suuhun!
https://www.bikerumor.com/2017/04/12/new-polar-m460-gps-cycling-computer-improves-powermeter-pairing-tactile-functions/
Polar FTW! Suomi perkele!
Esikoisen syntymä. Todella hieno hetki, yksi hienoimmista tähän asti.
Onnea kovasti! Itsellä meni aikoinaan pasmat täysin sekaisin ensimmäisen kanssa vaikka luulin tilanteen olleen hallussa...kuinka vähän sitä tietääkään ennenkuin kohdalle osuu. Nyt nauttimaan niin paljon kuin mahdollista, ne kasvaa vauvoista lapsiksi ja sitten nuoriksi aivan hirveää vauhtia. Oikeasti.
Seuraavasta 17 päivästä 15 päivää olen lomalla. Välissä siis yhden peräkkäisen maanantain ja tiistain töissä.
Kevät, linnut, uusi grilli ja liskoeläimen toipuminen talvilevosta.
kuovipolku
13.04.2017, 11.05
Kevät, linnut (jotka laulavat kelistä huolimatta), se ettei mulla ole pihaa eikä grilliä eikä kotieläimiä hoidettavana,
Oikeastaan ja erityisesti keli tuolla ulkona: en minä ollut nyt lenkille menossakaan ja illaksi (jos silloin vielä tuntee tarvetta käydä pyörähtämässä ja pyörittämässä) ehtinee riittävästi kuivua - ja onhan se parempi että tänään on lunta ja räntää ja pääsiäispyhinä ainoastaan kylmää (muttei kuitenkaan erityisen kovaa tuulta).
Pääsiäisen keliennuste parani! Jossain siinä suklaan, rahkatortun ja mämmin välissä voisi käydä lenkilläkin.
Yllättävän leppoisa oleskelu teiniangstisen nuorison kanssa.
Bandvagen toimii ja puu liikkuu pitkin pehmeää suota.. Läskikin uppoaa syvemmälle :-)
nih..
Iglumies
15.04.2017, 22.44
Onnistunut maastokenkäostos netistä, pakettiautomaatin toiminta, 4/5 mukuloista kotona, viideskin kävi eilen näyttäytymässä ja ylipitkä viikonloppu ilman kiirettä mihinkään.
Lasten ja emännän kanssa kiivettiin kansallispuistossa muutaman kilsan korkeudelle (ei nyt ihan nollasta startattu vaan auto jäi noin 200 metriä alemmaksi), oltiin t-paitasillaan lumisotasilla, törmättiin muutamaan kaveriin, syötiin ja oluttakin juotiin. Väsäsin tortilla de patatan iltaevääksi ja sitten vielä omin kätösin viime syksynä tähkistä irroitetuista maissinjyvistä pop cornit...takki aivan tyhjä mutta olipahan hieno päivä.
Ihmisen suhde luontoon
https://www.youtube.com/watch?v=vter_TDrd-Q
Blackborow
21.04.2017, 16.22
Kuinka nätisti ja hyvän palvelun saattamana lasiliikkeen setä korjasi eilen tulleen kiveniskemän tuulilasista sekä lisäksi toisenkin vanhemman jäljen, josta toisen liikkeen molo sanoi että ei voi tehdä mitään.
Ei just tänään, mutta tossa pari päivää sitten.
meidän tyttö oppi ajamaan ilman apupyöriä.
Takautuma edellisyön unista. Kerroin juuri rouvalle Avaran luonnon yhteydessä.
Sama lukija kertoo mursuista (nöpätli nöpätli curtiss); kuvassa on normikokoinen
naaras, jonka ympärillä häärii tusinainen parvi kissan kokoisia aikuisen näköisiä
poikasia... Herätyskello katkaisi selityksen poikasista. Jäi vähän vaivaamaan:)
Olihan se mukavaa pitkästä aikaa puuskuttaa pyörän kanssa metsässä. Ravan ynnä räntäsateen keskellä ja hyvässä seurassa.
Se jännä liisteri, joka pitää tämänkin perheen nipussa.
Jos tuon voisi patentoida, olisimme kaikki äveriäitä:)
kuovipolku
23.04.2017, 10.20
^ Eikös sitä liisteriä kutsuta läheisriippuvuudeksi?
Hivenen vakavammin, on olemassa kahdenlaisia onnellisia perheitä: niitä jotka tajuavat olevansa onnellisia ja niitä jotka eivät tajua. Ja edellleen on olemassa kahdenlaisia onnellisia perheitä: niitä jotka ovat onnellisia siksi että kaikki ovat ikään kuin samanlaisia ja niitä jotka ovat onnellisia vaikka ovat kaikki kuin eri planeeltalta.
PS Onnettomia perheitä on tunnetusti monenlaisia, mutta monet niistä ovat silti samanlaisia.
Mut sai (jollain tavalla) hyvälle tuulelle tuo takatalviselta näyttämä ikkunasta avautuva maisema ja jotkut sen herättämät muistot.
Sankassa räntäsateessa päättäväisesti pohjoista kohti matkaava kurkiaura.
tempokisu
23.04.2017, 15.55
Vaikka aattelin että no ei näistä ny mitään....niin tulipa tosihianoja kuvia. Taustalla olevat pilvet on tosi upeita ja kuviin tuli juuri se tunnelma mitä aattelinkin. Aiheina reserviläisukkelit tauolla ja Arhian Head Huntress.
Olin viikonloppuna vaihteeksi mökillä ja koska muuten perhe jäi urheilusuorituksien vuoksi kotio, oli melu vähäisempää ja pääsin seuraamaan haukkoja metsästyspuuhissa oikein läheltäkin. Alta viiden metrin päässä kurvailivat parhaimmillaan. On se komia otus.
Nautin tästä,
https://www.windytv.com/?60.171,24.938,5
POCin ajohousujen mallinimi:
"POC Resistance Enduro Women Boxer"
Ja mielikuva siitä miltä kuvaukseen sopiva neito voisi näyttää...
Verottajan ++++ ilmoitus tulevasta joululahjasta.
Vanha lapsuuden aikainen kaveri kävi katsomassa meidän vastasyntynyttä ja loistava fiilis. Ei olla nähty moneen vuoteen, mutta on aina ollu yksi parhaista kavereista koskaan! Näistä tyypeistä täytyy yrittää pitää kiinni vaikka onkin epäsosiaalinen.
edit. Ja Tappara voitti!
Huikeeta Huikeeta, Tappara otti Suomen mestaruuden voitoin 4-2!
Hartsa69
28.04.2017, 20.55
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/kutsumaton-vierasi-pilasi-p%C3%A4iv%C3%A4kodin-vappujuhlat-poliisi-ei-saanut-h%C3%A4irikk%C3%B6%C3%A4-kuriin-1.186800
^ Tuo, sen lisäksi hangella terhakkaasti kipittävä västäräkki.
Myös äsken kiekkokauppiaan kanssa käyty sähköpostien vaihto;
asiallisesti käyttäytyvät ihmiset eivät olekaan (ehkä vielä) kuolemassa sukupuuttoon.
Vielä lisäksi se ensimmäinen kop-kop-kop-luontoääni ulko-olosuhteissa:cool:
Farkkuhameesta kuului, nuorisokin näköjään ymmärtää asian.
kuovipolku
28.04.2017, 23.26
Hetkeksi lämmennyt sää ja kevätpyöräilylenkki kelvejä kierrellen.
Se että ehdin tajuta että tuo ämmähän luulee tietävänsä että pyöräilijä on väistämisvelvollinen ja aikoo kiihdyttää autonsa kiertoliittymästä.
Ukko ja akka (luullakseni) läskipyörillä, mahdollisesti tai jopa todennäköisesti sähköavusteisilla, pienikokoisen naiskuskin jalkojen (Q-factorin takia) ja käsien (leveän tangon takia) muodostama X-kuvio.
Hetki kun havahduin siihen etten ollutkaan kelvillä yksin enkä sen nopein kuski (minkä saattaa rauhallista vauhtia ajaessakin joskus unohtaa kun on pitemmän aikaa ollut tyhjää tai on vain ohittanut muita) ja ehdin jo veikata ohittajaa nopeuseron takia sähköpyöräilijäksi mutta se olikin vain kisakuski työmatkallaan.
Vastaantuleva arvatenkin Talmaan menossa ollut pyöräiljä golfbägi tavaratelineellä.
Autoetuautoilja jonka oli ohitettava hihaa hipoen Rajatiellä mutta joka ei kuitenkaan tiukkojen käännösten ja hidastetöyssyjen takia päässyt ajamaan yhtään sen kovempaa ja jonka eteen viimeisessä ylämäessä ennen Kuussillantietä kääntyi hitaasti ajava farmariauto, jonka taakse hän juuttui Jakomäkeen asti.
tempokisu
29.04.2017, 12.12
No sain rohkaistua itseni ja kävin niitä Ferrareita katselemassa. Koeistumassa ( ei täältä näe eikä uletu...) ja nätisti rengasta "potkaisemassa". Oli kyllä hianoja, voi että :cool: - punaiset 2 Ferraria oli myyty, samoin se Aamulehdessäkin nähty sininen. Kas, 3 uutta puolen miljoonan Ferraria myyty viikossa - kyllä ne on ne jackpottilaiset joka hemmo käyny ostaan. Katselisin autoja ihan mieluusti tuolla tienkin päällä, lähinnä peräpäätä...
Huoltopuolella oli sitten paljon punaisia, yksi käytetty F 458 edullisesti 118 000e :D
Tästähän tuli ihan kiva päivä, lenkki tehty ja f-kaupassa reippaasti käyty. :)
ja yksi pakettikin vastaanotettu.
Talven sää- ja myyrätärviöt pihamaalla taitavat olla vähäisiä. Rouvan kirsikkapuut pukkaavat silmuja.
Toissa talvi tappoi vanhat parsanjuurakot ja 2/3 mamman vaalimista jalopioneista. Täytyy taas tyytyä
ostoparsaan, nuorisosta ei vielä saa satoa.
Naga morichit ovat myös talvehtineet mainiosti; tabascon taimet vaikuttavat elinvoimaisilta.
Kevään (toivottavasti ulkonakin) edetessä V-osasto vähenee merkittävästi:)
tempokisu
29.04.2017, 22.26
Kevään (toivottavasti ulkonakin) edetessä V-osasto vähenee merkittävästi:)
Kevään edetessä.... :D
..ja Stan Saanila sen sanoi; ostat yhden lottokuponkin - ja tuumaat että en mä tätä nyt yksin, mä haluan jakaa mahdollisen voittoni kahden kaverini kanssa....piruvie kuka idiootti näin ajattelee. Sinne meni 58miljoonaa.
Se, että on kunnon vekottimet, millä treenata sisällä tarpeen niin vaatiessa. Ulkona kun mätti tänään taas lunta ja räntää vaakatasossa kovan tuulen kanssa, niin oli mukava vedellä intervalleja menemään tuulettimen kanssa +16 asteessa siinä ikkunan takana sisällä. Ja sen jälkeen vielä alakertaan kuntosalille ottamaan jälkilöylyt yläkropalle. Näissä ei oo menny sijoitetut rahat hukkaan. Oikein nauratti :)
Lunta tulikin vain kolme senttiä luvatun kymmenen sijaan😊. Kun on mökkipiha kolattu niin täytyy lähteä Järvisillä järvelle.
tempokisu
30.04.2017, 08.48
Ei joka päivä tarvitse fillaroida :D ja kun ajoin eilen, niin tänään saa hyvillä mielin köllötellä sisällä. Kävin muutamat vappuaatto 2017-kuvat ottamassa, ja kyllä vähän nauratti kun sai etsiä takakontista sitä lumiharjaa...mua ei vappuhulinat inspiroi pätkääkään, tämä on oikein hyvä vappuaattokeli:
https://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/Loukonlahti%202015/vvvko17a.jpg?img=smaller
Kampinalle
30.04.2017, 18.04
Bottaksen ensimmäinen F1-voitto!
MacKonte
30.04.2017, 18.17
Naapurinpoika voitti Formulakisan! Hyvä Valtteri!!!!!
+1
tempokisu
30.04.2017, 19.05
Parasta oli kuitenkin että Hamilton ei voittanu. Mun suosikki on Kimi. Oikeet ukot kuitenkin palkintopallilla.
..no olihan tämä hienoa, erityisesti sen edellisen kisan jälkeen.
Kotiutunut rouva toi tullessaan. Tavattiin 18 vuotta sitten.
Kylläpä aika rientää ja vappuheilatkin jumittavat:)
http://cdn3.volusion.com/t9kpk.gakw4/v/vspfiles/photos/feuillatteBrutLimitedEdition-w-2.jpg?1451394691
Tässä on pari päivää voinut purkaa muuttolaatikoita ja sommitella osan tavaroista paikoilleen. Hassuinta on se, että 10 kk:ssa ehdin jo unohtaa mitä kaikkea omistankaan ja sitten löytyykin kaikkea hienoa. Melkein kuin joulu.
Ihmisnaaras selitti poikaselleen kuinka "tuollaisella hienolla pyörällä noin taitava kuski voi ajaa näin hurjia polkuja". Minusta oli kyse.
Samat reikien alut suussa kuin viimeksikin - ei etenemistä tai mätänemistä. Purukalusto ojennuksessa.
Markku Liitiä
03.05.2017, 09.35
Eilen illalla kun astuin ovesta ulos punarinta lauloi ponnekkaasti naapurin koristeomenapuussa muutaman metrin päässä. Mahdottoman kova ääni noin pienellä tirpusella. Hyvällä mielellä vielä tänäänkin moisesta.
...Mahdottoman kova ääni noin pienellä tirpusella....
Se pitää kovaa ääntä siksi kun haluaa päästä panemaan. Ei siinä sen kummempaa.
Markku Liitiä
03.05.2017, 09.43
No tuollaisella metelillä luulisi flaksin käyvän! :D
Senkö takia se yksi ammoinen naapurikin välillä metakoi? Ei tässä taloyhtiössä.
sähköläski
03.05.2017, 10.29
Pomo hyväksyi lomarahan vaihdon vapaaksi. Vielä tarvii HR:ltä leiman, niin saan 2 vko lisää lomaa!!
Heitin lyhyen iltalenkin crossarilla ja soratiet olivat kuin asvalttia. Huomenna lisää samaa nannaa, kiitos.
Hiljakseen asuinseutua kohti etenevät kastelu- ja harjausyksiköt:)
Jälkikasvun kulkineisiin voisi jo harkita kesäisempää rengastusta.
Sinitiaispariskunnan työnjako; naaras syö ja uros säätää pöntön lentoaukkoa.
Jopotuinen
04.05.2017, 18.17
Heitin lyhyen iltalenkin crossarilla ja soratiet olivat kuin asvalttia. Huomenna lisää samaa nannaa, kiitos.
Elikkä karkeata sepeliä ja syvään painuneita auton ajouria... :rolleyes:
^ Siellä päin on aika heikkokuntoiset tiet sitten. :D
Kevät! 1. oikeasti aamusta asti keväänoloinen päivä:cool:
No, huominen palauttaa taas maan pinnalle.
Bussissa oli kortinlukija sökö ja pääsin ilmaiseksi Espoosta Helsinkiin.
Postipate toi äsken ison paketin pihaan 😀
Lisätään nyt se punarintakin vielä tähän samaan revohkaan.
Yksi lämmin aurinkoinen päivä saa aikaan valtavan muutoksen:)
Oh! Tämä on hienosti toteutettu: roomalaisesta metroasemasta museo. (http://yle.fi/uutiset/3-9598637) Ehkä pitäisikin joskus käydä taas Roomassa...
Nakkikumiosaston ulkoilutus ja kasvaneen teinin pyörän onnistuneet säädöt.
Tytär lähti potkupallokamojen ja ystävättärien kanssa avatulle tekonurmelle.
^ Tuo museo oli hieno. Viimeksi käynyt Roomassa v. 2000, tuoreen rouvan
kanssa pysähdyttiin päiväksi häämatkalla kohti Mauritiusta. Edellisessä elämässä
tuli parikin kertaa käytyä.
Il ciclista di Roine
06.05.2017, 21.57
Lahti Classic Motor Show 2017:n
Ranskalaisen Avenuen naistrubatuuri
esittämässä ranskaksi ranskalaisia klassikkolauluja!
...
Suurin ilonaihe tänään oli kuitenkin Alvettulan museosillan miljöö kauniissa keskikevään säässä. Ainut gradukirjoitus, jonka olen vaivautunut lukemaan läpi, on Tervasaaren tehtaantyttöjen punakaartin tutkielma. Nämä tytöt onnistuivat huhtikuussa 1918 valtaamaan juuri tämän sillan saksalaisilta ja valkoisilta. Loppujen lopulta he joutuivat teloitetuksi Hauhon Mustialassa. Siellä muistomerkki.
Melko proosallinen ilonaihe mulla, kun suht iäkkääksi käynyt Civic pääsi katsastuksesta läpi :). Katsastusmies tosin kiinnitti huomioni joihinkin pikku parkkilamppuihin, jotka olivat palaneet (toivottavasti vain tästä kyse) ja joiden vaihtamiseen pitää yrittää perehtyä lähiaikoina. Nopeasti katsottuna näytti, että ei ehkä mahdoton tehtävä, mutta käytäntö näyttää.
tempokisu
06.05.2017, 22.52
^ tiedän tunteen, mun "täysi-ikäinen" pikkumazdani kun pääsee katsastuksesta kerralla läpi niin se on aika iso ilonaihe. Itse en kyllä osaa tehdä autolle muuta kun tankata ja pestä ( Valkeakoskella pihalla) muut jutut saa hoitaa joko isä tai huoltomies.
JEES! Postin seurannassa - vihdoinkin se yli kuukausi sitten maksamani USA:n paketti näkyy saapuneen Hki-Vantaan ulkomaanterminaaliin. Lisäksi nukkeitten osa nukkeitten sailorimekoista näkyy saapuneen Suomeen :)
Hieno keli ja lenkki, jonka aikana eka 1000km tälle vuodelle täyttyi. Pelkkää lenkkiä läskipyörän kanssa tullut ajettua.
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
Steve.
https://youtu.be/Kzb9IZcPrQE
tiedän tunteen, mun "täysi-ikäinen" pikkumazdani kun pääsee katsastuksesta kerralla läpi niin se on aika iso ilonaihe.
Vanhempi minun Volvoista, viime vuodenvaihteen aikoihin 25v täyttänyt, on mennyt neljä viimeisintä kertaa ekalla. En kyllä tiedä että miten kun en muista että sille olisi kyseisenä ajanjaksona tehty juuri muuta kuin ajettu ja tankattu sekä vuosittain öljyt vaihdettu. Kai se on niin täydellisen älytöntä patarautaa ettei osaa edes hajota mistään.
tempokisu
07.05.2017, 02.19
^ Kerran piti ostaa uudet talvirenkaat, kerran oli tuulilasissa naarmu ( tiesin, mutta ei se mua haitannu) katsastusmiehen mukaan haittasi näkyvyyttä. Jarrupalat tai jotain.
Isä on kyllä huollattanut ja kiiltovahannu; aina pikkumazda on kyllä kehuja saanut kun on niin hyvässä kunnossa. Ja nätti. Lähtee ketterästi liikennevaloista; vieressä oleva jää varmana toiseksi tosin Ferrarin kanssa ei ole vielä lähtökisailtu ( oleellinen asia on kun auto liikahtaa).
Kaiken kaaoksen keskeltä herääminen omasta kodista. Keskenhän tämä yhä on, mutta kyllä tänne jo mahtuu asumaankin.
Ravintolassa saatu palvelu sai hyvälle tuulelle viikonloppuna. Palvelu isolla P:llä siis. Parasta mitä koskaan Suomessa kokenut.
Hyväksi kakkoseksi tulisi jo edesmennyt Mange Sud, vaikka olikin ihan eritason paikka toisaalta. RIP.
Lähtee ketterästi liikennevaloista; vieressä oleva jää varmana toiseksi tosin Ferrarin kanssa ei ole vielä lähtökisailtu ( oleellinen asia on kun auto liikahtaa).
Jotenkin luulen että ei siihen Ferraria tarvita että pikkumazda jäisi kakkoseksi. :p
Liitiä laittoi markkinavoimat kuriin.
Kampinalle
09.05.2017, 10.32
Pyöräilyviikon kunniaksi työmatkafillaristeille tarjottu pieni aamiainen kaupungilla.
MacKonte
09.05.2017, 10.39
Pyöräilyviikon kunniaksi työmatkafillaristeille tarjottu pieni aamiainen kaupungilla.
Sama juttu. Heti 7:30 oli paikalla ihan mukavasti porukkaa, vaikka keli oli aavistuksen viileä :)
Lauantaina 10:00 ilmaisille Casselin pullakahveille satamaan Lahti Aquan edustalle?
Amazonin aspa sai hyvälle tuulelle. Tilasin talvella erään romppeen sieltä (~40e hintainen). Käytin sitä ekaa kertaa viikonloppuna ja huomasin että siinä oli eräs laitteen käyttöön liittyvä mutta ei käyttöä estävä oleva vika (viallinen ledi). Laitoin Amazonille eilen iltapäivällä mailia asiasta. Tuli vastaus 10 minuutissa että pahoittelut ja lähetämme samantien pikalähetyksenä uuden tilalle ja ei tarvii lähetellä vanhaa takaisin jotta ei aiheudu liikaa vaivaa. Joten sain pitää tuon edellisenkin täysin muuten toimivan värkin ja nyt on näköjään reilussa 12 tunnissa paketti liikahtanut Edinburghista Klaukkalaan ja näillä näppäimillä lähetys toimitetaan kotiovelle.
Joo, ei kannata tilata mitään netistä, varsinkaan ulkomailta kun palvelu on perseestä eikä se pelaa. NOT! :cool:
Edit: ~19.30 paketti DHL:llä eilen illalla Edinburghissa, tänään 12.00 "toimitettu klaukkala". DHL Express rules!!!!1!!
Kampinalle
09.05.2017, 13.49
Lauantaina 10:00 ilmaisille Casselin pullakahveille satamaan Lahti Aquan edustalle?
Ei sentään, tuona ajankohtana ilahduttaa vielä enemmän rauhallinen kotibrunssi sanomalehden kera.
MacKonte
09.05.2017, 14.13
Ei sentään, tuona ajankohtana ilahduttaa vielä enemmän rauhallinen kotibrunssi sanomalehden kera.
Näin se voi kyllä käydä. Iltapäivän lämmössä (?) polkeminen saattaa saada vielä enemmän hyvälle tuulelle ja ehkäpä talous kestää tarjota itselleen pullakahvit jossain :)
tempokisu
10.05.2017, 02.29
! Hyvä että lähdin kuitenkin kokeilemaan, näytti olevan kivoja pilviä mutta kova tuuli ...tuli kuitenkin pari kuvaa ( tuulen takia nukke ei pysy siinä...) ja nehän onnistui tosi hyvin. Jees.
Viinisnobistit voi luonnehtia viinejään mitälie viipyileviksi ja antaviksi, mutta honasin tuliaisputelin takaetiketissä aika lyömättömän, eeppisen esittelytekstin :D:
" Niin kauan se on ollut, kuin olen elänyt ja muistanut.
Sen jokainen ohranjyvä tulee tutulta pellolta, niiltä samoilta , joita viljelevät niiden isien pojat, jotka aikoinaan valjastivat liinaharjat äkeiden eteen.
Puhdasta, kirkasta ja selkeää.
Aitoa, alkuperäistä ja perinteikästä.
Sellaista on kansakuntamme kansallisjuoma, Koskenkorvan Viina.
Tislattu suomalaisesta ohrasta Koskenkorvan kylässä - eilen, tänään ja huomenna.
Destillerat från finskt korn i byn Koskenkorva - i går, i dag och i morgon."
Tulipa mieleen tuosta Kossusta, Kosanderista etc., muuan juttu telkkarista jonkun vuoden takaa. Toimittaja vieraili Venäjällä vodka museossa jossa oli jumalaton määrä erilaisia pulloja. Kun toimittaja, suomalainen, kysyi että mitä mieltä isäntä on suomalaisesta Koskenkorvasta, tärpättejä esittelevä papparainen totesi lyhyesti: "Juomakelvotonta".
Tank Driver
10.05.2017, 19.05
^ Onko tuo kiertoilmaus?
Jopotuinen
10.05.2017, 20.12
Tänään saapui DX:ltä jo kovasti odoteltu varaosa Lumiaan.
Nyt puhelimessani on myös ääni :) :)
Munarello
10.05.2017, 20.46
Höhö, se yksi sai tiketin banaanisaarille. :D
Höhö, se yksi sai tiketin banaanisaarille. :D
Piti käydä "kuikkaamassa". Aavistin oikein:) Hyvä näin.
Hartsa69
10.05.2017, 22.33
https://youtu.be/q8DsivFJb_0
^ Lasten ja imeväisten suusta...:)
Hartsa69
10.05.2017, 23.29
https://youtu.be/N4pj7RByIeA?t=164
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.