PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mikä se tänään sut hyvälle tuulelle sai?

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24

PikkuPatleetti
18.06.2021, 21.27
Parituntinen droppijumppaa. Taas sai mennä himpan kovempaa ja korkeemmalta, woo. On se vaan kivaa kun on hyvä pyörä ja seura.

Firlefanz
19.06.2021, 09.30
Tänään ei ole vielä ehtinyt tulla hyvälle tuulelle kuin siitä ettei herännyt niska jäykkänä nukuttuaan pahassa asennossa ja siitä aamukahvia juodessa syntyneestä ajatuksesta että voisi vaikka lähteä kaverien kanssa lenkille vain pudotakseen jossain vaiheessa hyvässä järjestyksessä kyydistä.

Eilen minut sai hyvälle tuulelle useampikin pieni asia:

Kauppareissulla bussipysäkin ohi kulkiessani silmäni eivät välttyneet osumasta maahan heitettyyn koronamaskiin enkä tapani mukaan ymmärtänyt olla puhumatta tuntemattomille eli tässä tapauksessa kommentoin bussia odottavalle eläkeläispariskunnalle jotain siitä miten kumma on ettei maskeja osata laittaa roskalaatikkoon vaikka sellainen on metrin päässä.

Potkaisin samalla vähän kiukuspäissänikin maskia roskiksen suuntaan ja potkuni lennätti - tietenkin tuulenpuuskan avustamana - suoraan roskiksen aukosta sisään!

Samaisella kauppareissulla osuin takaisin tullessani kohdalle juuri kun kaksi läheisellä ruoka-avun jakopaikalla käynyttä mieshenkilöä tutkiskeli saamiaan elintarvikkeita. Huomasin että jotain vihreää laitettiin sivuun eli ihan kaikki ei kelvannut, joten - jälleen tapani mukaan - tokaisin että mulle kyllä kelpaa kaikki. En saanut kehotusta painua sinne mistä olin tullutkin vaan minulle tarjottiin näkemäni varsisellerin ja lehtikaalin lisäksi vielä kaksi rasiaa herkkusieniä!

Vaikka itse kehunkin, ei tarvittu kuin sipuli, vähän öljyä, suolaa ja pippuria, niin loihdin aineksista mainion lisukkeen hyvän maalaisleivän kanssa syötäväksi.

Ja tietenkin eilen sai hyvälle tuulelle se että pääsi taas ajamaan reilun satasen lenkin pienessä mukavassa porukassa. Eikä sekään että pääsi puhumaan joutavia pitkästä aikaa kahvila Roosan terassilla haitannut.

Last but not least: jos ei nyt mitenkään saanut enää yhtään paremmalle tuulelle - mikä ei olisikaan ollut helppoa - niin vahvistihan se vielä jollain tapaa hyvää tuulta että lenkin lopuksi ajoin KOMin - segmentillä jonka tein joskus useampi vuosi sitten enemmän kuin puoliksi huvikseni ja jokseenkin tietoisena siitä ettei segmenttiä tule kovin moni ajaneeksi sillä se on käytännössä kierros pisteestä A takaisin pisteeseen A.

Strava tiesikin kertoa (kun ensin olin klikannut "View full leaderboard") että olen ainoa joka on segmentin ajanut eikä minullekaan ole efforteja kertynyt kuin 12. Mutta kuten hyvin tiedämme, KOM on aina KOM!

TERU
19.06.2021, 10.43
Ui, osanottoni eläinystävän menetyksen vuoksi, saman koin vuosia sitten, monta lenkkiä jäänyt tekemättä, monta uutta tuttavuutta syntymättä, uusi lemmikki ei meille tule, mitenkäs tommin lauma, olisko saumaa uudelle sopivan hiljaisen hetken jälkeen?

tempokisu
19.06.2021, 19.36
^ osanottoni myös koirakaverin menetyksen johdosta, tsemiä.

Mutta eilisen tapaamisen jälkeen töihin on nyt kivempi mennä. Vaikka tänään mitään kummempaa saanu aikaseksi niin kuitenkin siivosin palan lenkkireittiäni, ja mietin että on elämässä "elämykset" myös tärkeitä.

stumpe
24.06.2021, 08.59
Vielä tää työpäivä ja sitten 5 viikkoa lomaa. Heti töistä pyöriin fätillä kalliobaanoille. :)

JackOja
24.06.2021, 12.47
Käyttötarkoitukseensa täydellisen kokoiset perunat.

Shimaani
24.06.2021, 18.09
Boksuille hankitut kylmäalustat toimii. Alkoi jo kiukuttaa nää kutun helleyöt.

bici74
26.06.2021, 14.41
Juttu Aapo Heikkilästä, ortotopologian dosentista: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008026016.html

callahan
26.06.2021, 16.25
^Täyty ihan googlettaa ettei ole tuttu huru-ukko opiskeluaijoilta, mut ei, muistelemani oli Kauko Nieminen, johon on ylen sivuilla laitettu "aiheeseen liittyvät linkit" Aapoon, eli samantapainen on. https://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/05/11/eetteripyorteet-ovat-ikuisen-elaman-salaisuus

Noh, eräänlainen "huru-ukko" jutun mukaan toi Aapokin oli. Mielenkiintoinen kaveri konsanaan.

Nickname
26.06.2021, 16.47
Aamukahvi, olin 2 viikkoa ilman.

Köfte
26.06.2021, 23.01
Minulla alkoi nyt Juhannus, vähän tynkämallinen, mutta silti.

bici74
26.06.2021, 23.20
Noh, eräänlainen "huru-ukko" jutun mukaan toi Aapokin oli. Mielenkiintoinen kaveri konsanaan.

Aapo hakkaa Kaukon 100-0. Aapolla sentään oli huumoria mukana, Kauko oli tosissaan eetteripyörteineen ja rasittava yksilö.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

bici74
02.07.2021, 02.01
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008097082.html

Jeff Bezos vie avaruuslennolle 82-vuotiaan rouvan joka 60-luvulla jätettiin lentokeikoista ns. "rannalle" Project Mercuryssa.

ruuduntakaa
02.07.2021, 09.13
Aamuhölkkä.

tempokisu
02.07.2021, 18.22
Voi että kun sai rakkaan autonsa takaisin, lommo korjattu ja tuli "edullisemmaksi" kuin mitä alunperin piti. Se vaan että takarontin suojakankaan joku jousi oli katkennut, ei voinu korjata. Korjaamon ukko ei siltä istumalta tilannu uutta sillä se olisi maksanu - 800euroa. Kääk! löytyi tosin ylijäämäosa mutta harmaana 200e, laitetaan tilaukseen. Pakko siinä takarontin päällä on se suojus olla, muuten näyttää pahalta.
Hienoa että korjaamon ukko alkoi hoitaa tätä asiaa, olen tosi tyytyväinen tällaiseen palveluun :)

En kirjoita tästä Aamulehden yleisönosastoon, mutta suosittelen Partolan kolarikorjaamoa, ukkeli ottaa autot ja autojen omistajan asiakseen.

taski63
02.07.2021, 19.26
Mieliala nousi useamman pykälän, kun sulki työpaikan oven takanaan näin perjantaina. Ei työssä tai työpaikassa mitään vikaa sinänsä ole, tänään oli vaan sellainen päivä...

Köfte
03.07.2021, 01.49
^ Tuttu tunne, emme taida olla aivan yksinämme...

JackOja
03.07.2021, 21.56
Hotlahuoneen päivitys "Presidential suite"ksi.

PikkuPatleetti
04.07.2021, 18.50
Sain hiottua pöydän ja penkin jalat. Puolen vuosisatainen maali ja päällä lisäks joku uudempi viritelmä. Olipahan homma, mutta ei voi tulla kuin hyvä. Liimat oli sopivasti jo pettäneet niin irrottelu kävi helposti.

taski63
05.07.2021, 08.47
Aamuhölkkä.
Tämäpä juuri. Tänään vielä kolmanneksen pidempi lenkki kuin normaalisti, ihan mukavasti meni. Ei tarvinnut pipoa ja/tai hanskoja. Lenkin jälkeen normaalin aamupalan lisäksi upposi pari palaa silliä ja puoli litraa vettä...

The flying Chocobo
07.07.2021, 15.31
Nuoret viiniköynnökset (istutettu viime kesänä) selvisivät hyvin talvesta ja kylmästä keväästä. Osa kukkii hienosti. Vielä ehtii jotain tullakin jos syksy ei kylmene rajusti ja voihan noita kasvihuoneella suojatakin. Pitää vissiin vähän rajoittaa terttujen määrää,, ovat kuitenkin kovin nuoria vielä.

bici74
14.07.2021, 16.00
Wolfcraftin (kehuttu) asiakaspalvelu. Meni työpöytään sahaa asennellessa eräänlainen mutteri rikki. Laitoin asiakaspalveluun postia fotojen kera ja seuraavana päivänä tuli postia takaisinpäin sanoen että uusi osa on tulossa. Ei kysymyksiä, ei tenttaamista siitä mitä on tapahtunut...oma vikahan tuo oli. Ei edes postikuluja tarvitse maksaa. Turhan harvoin annan positiivista palautetta, nyt oli pakko. Moinen detalji takuulla vaikuttaa ostopäätökseen kun seuraavan kerran jotain kamaa pajalle hommataan.

Ari Fill
15.07.2021, 18.35
Vielä mukavan lämpimänä jatkuvat kelit.

JackOja
15.07.2021, 19.43
Mainio päivä tuntureilla.

tempokisu
16.07.2021, 02.32
Sain ajettua enemmän kuin kaavailin, ja tänään tuli palkkaa :cool: säästötavoite3 on ihan lähellä..

bici74
16.07.2021, 16.58
Olin täysin unohtanut että tänään olikin lomapäivä. Asian laita valkeni aamulla, en sentään ehtinyt duunihommia aloittaa.

m-52
16.07.2021, 17.57
Viilennyt sää.

vihtis83
16.07.2021, 18.37
Viilennyt sää.

Samoin. Myös ensi viikon sääennuste saa hyvälle tuulelle kun näyttää olevan just sopivat lämpötilat mun makuun.

tempokisu
17.07.2021, 19.46
Ah, kämpässä on nyt ihan inhimillistä olla, yöllä laitoin heti parvekkeen oven auki.
Sain myös ihan ok kuvia, Nokialla oli kivoja paatteja.
Kalaruokani onnistui paremmin kuin eilen, eilinen meni piloille kun etukäteen keittämäni peruna oli "käynyt"...nyt kala ja peruna maistui hyvälle.

...no tietysti onhan se kiva kun on voinu heti aamusta lähteä lyhkösillä ajamaan lenkkiä, mun jalat toimii lämpöisellä parhaiten, mutta mieluummin että kotona on inhimillistä olla ja voi jotain tehdäkin.

Laitetaan tähän nyt sitten tämä tänään otettu kiva kuva, loppukesän pääprojekti, ja ihan kivastihan se paita onnistui vaikka oli tosi vaikee saada kuva sopivasti...

https://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/NU%20FACE2/Imogen%20eelingreat%20n2.jpg?img=smaller

callahan
17.07.2021, 19.55
Ah, kämpässä on nyt ihan inhimillistä olla, yöllä laitoin heti parvekkeen oven auki.

Voiskin pitää partsin ovea auki, mulla junarata parin sadan metrin päässä. Tavarajunia kulkee yöllä verrattain tiuhaan niin oven avaaminen pitää hylätä.

Nii se ilon aihe, olkoot se jotta pyöräilin aamupäivällä gravelilla katsomassa työkaverin talonrakennusprojektia.

Nickname
18.07.2021, 13.47
Vähän ristiriitainen fiilis, rupesi satamaan kuin saavista kaatamalla ja ajattelin että v-b kun tulee vettä :D ja olin siitä iloinen ajellessani motaria pitkin, kunnes muistin että V-B mulla on kaikki parvekkeen ikkunat auki, arvatkaapa onko kaikki kalusteet ja pehmusteet märkiä.

tempokisu
18.07.2021, 18.24
Voiskin pitää partsin ovea auki, mulla junarata parin sadan metrin päässä. Tavarajunia kulkee yöllä verrattain tiuhaan niin oven avaaminen pitää hylätä.

Nii se ilon aihe, olkoot se jotta pyöräilin aamupäivällä gravelilla katsomassa työkaverin talonrakennusprojektia.

Yöllä sitten kiirusti kaikki ikkunat ( keittiö, parvekelasit) ja ovi kiinni, alakerran parvekkeella tupakoitiin ja se haju on mulle myrkkyä. Aikamoista melua on pitäny kun makuuhuoneessa on jyllänny viilennennin ja kaksi tuuletinta.
Nyt pystyi ruokailemaan ilman tuuletinta ( mutta vanhasta tottumuksesta otin kylmän suihkun ensin) ja yhdellä tuulettimella per huone pärjää.

bici74
19.07.2021, 18.24
"Hyvälle tuulelle" on kait väärä ilmaisu, mutta tämä veljesten toiminta 9 vuotta takaperin kadoneen etsinnässä - ja löytämisessä - on jotain käsittämätöntä nykypäivän itsekkäässä maailmassa. Hatunnoston paikka, ehdottomasti.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008135283.html

kaldera
20.07.2021, 18.12
Suomen normaali kesäsää ja sadekuurot. :)

Ja kun eilen kaupan edustan pyörätelineillä oli joku sälli korjailemassa/säätämässä fillarin ohjauslaakeria kun poljin siihen parkkiin. Stonga näytti pyörivän ympäri ja sällin tyttökaveri saapui siihen, pieni tuskastuminen ehti jo käynnistyä heillä kun stonga vain pyöri eikä fillarilla voinut lähteä. Kävin jututtamaan kaveria, että onkohan tuossa kiilapultti, sälli katsoi ihmeissään. Vinkkasin ja näytin, että kokeilepa stemmin päällä olevaa ruuvia kun siihen mennessä kaveri oli väkertänyt ohjauslaakeria. Quill-stemmihän se oli ja stonga alkoi pysyä paikallaan ja pyörää pystyi taas ohjaamaan. "Kiitos, kiitos" ja tyttis sanoi, että ehkäisin juuri parisuhderiidan alkamisen.
Kestää aina hetken kun kaivan lukon, nyklat ja lompakon repusta niin oli hetki aikaa seurata hepun väkertämistä.

tempokisu
20.07.2021, 19.42
^ olet väärässä topicissa, tuo kuuluu "vituttaako"-osioon. Kun Luojan kiitos tässä on saanu kämpän jäähdytettyä ja kotona on ihan inhimillistä olla.
Helteitä on ollu jo ihan tarpeeksi, olisi jo meidän muitten vuoro. Marjat ja eläimet, ja kalat ja nahkiaiset jotka kaipaavat viileempää ja sateita.

spaddu
22.07.2021, 20.54
Vedin Pihlajamäessä gravelpyörällä ylös sellaiset pitkähköt portaat siinä reunassa olevaa ramppia pitkin, niin ylhäällä istuskelevat skeittiteinipojat huudahti "Wau, miten se pääsi nuo ylös". Huikkasin vaan ohimennen että hyvinhän siitä pääsi. :)

tempokisu
24.07.2021, 19.09
Hei! :D mä sain postattua nahkiaisen kuvia Laji.fi-sivustolle....tähän topicciin ei ole postattu 3 vuoteen, oletko varma että haluat herättää tämän topicin henkiin? No todellakin olen. Ja sinne meni nahkiaisen suun kuvat vuodelta 2019, näin aluksi...

callahan
24.07.2021, 19.33
Pisin lenkki fillarilla tänä vuonna pari tuntii sitten :)

Joni Kani
24.07.2021, 20.19
Vuoden ennätyskilometrit per viikko paukkuu koska sää on mahtava.

callahan
27.07.2021, 13.13
Hampilääkärissä käynti. "Oma" hammaslääkäri lähti muualle joten jouduin valkkaamaan toisen netin esittelyn kautta, Julia... nimi ei muutettu, oli vallan erinomainen ja pätevä.
Lisäksi vähällä selvisin, vaatii toki toisen käynnin mut sit ok ja voi syyskuun lopulla mennä olkaleikkaukseen hyvillä mielin. (Kertovat jotta suun terveys edistää toipumista)

tempokisu
30.07.2021, 17.16
^ tsemiä olkapääleikkaukseen.

Tuli ilmoitus että kututalkoot alkaa taas :) yllätyin että jo 7.8 on ekat talkoot. No mä ilmoittauduin ( erikseen täyttää lomake jokaiseen ) elokuun talkoisiin. Tulee erilaista aktiviteettia ja liikuntaa, ja talkooeväätkin kiinnostaa.
Tarvii muuttaa kaupassakäyntipäivää ja tankata auto, ottaa jo esille talkookamppeita ja ...onneksi eka kohde on vanha kohde ja tuttu reitti, tosin noin 100km mutta kyllä mä kaikkiin talkoisiin meinaan mennä. Positiivista jännitystä.

Hartsa69
30.07.2021, 17.34
Nilkka alkaa olla töihinmenokunnossa.

callahan
30.07.2021, 18.57
^ tsemiä olkapääleikkaukseen...

Kiitos!

ytte07
01.08.2021, 00.46
Kaivoin ensimmäisen kerran tälle kesälle Kona Roven esiin ja kävin hurvittelemassa 30 km lenkin huonolla asfaltilla/hiekalla. Mietin hymyssä suin koko lenkin että pakko olla yks parhaista 250€ sijoituksista tähän harrastukseen. Sopii jotenki toi laite omaan näppiin niin hyvin.

tinke77
01.08.2021, 13.39
Koirien kanssa aamulenkillä tuli autolla vastaan vanhempi herrasmies, oli juuri verkoilta tulossa ja kysyi että otatko muikkuja, antoi 4 kg pussin ja toivotteli mukavaa päivänjatkoa [emoji16]. Täysin tuntematon ukkeli oli.

Kampinalle
01.08.2021, 14.51
Yksi Lahden kolmesta Cittarista myi meidän käyttämiä kotimaisia ffp2-maskeja euron kappale, kun ne muualla 2,50 kappale. Ostin paljon.

MRe
02.08.2021, 15.02
Vaimo löysi kadunvarteen pudottamansa autonavaimet. Siinä olisi ollut vy:lle selittämistä, jos auto olisi yön aikana lähtenyt tuosta kadulta...

callahan
03.08.2021, 09.35
Eilen kävelylenkillä. Pikkulikat selvästi harjoitteli kaksi päällä fillarointia, muutama kymmenen metriä ennen kohtaamista tytöt yritti lähteä liikkeelle pieneen ylämäkeen toinen tarakalla (tai mikä se nyt onkaan) Muutaman huonolla menestyksellä olevan yrityksen näin ennen heidän ohittamista. Sanoin tytöille jotta "helpompi lähteä liikkeelle alamäkeen, kokeilkaas sillee vilkaisten molempia hymyillen. Nyökkäys molemmilta ja vastahymy. Takaapäin kuului onnistumisen ääniä malliin "jee tehtiin enkka" :)

Joteskin tuli hyvä fiilis ku pysty vähäsen jeesimään.

HarrY61
03.08.2021, 10.59
Nuoria kans pyrin auttaan jos tarvetta/taitoa.
Joku vuosi sitten bensa asemalle ja katon kun alakouluikäinen (ulkomaalais taustainen) poika itkee ja yrittää laittaa ilmaa polkupyörän renkaaseen. Kysyn mikä hätänä, koulu "kaverit" tyhjänneet renkaat (onneksi ei puhkottu) ja ei osaa käyttää ilmakompuraa. Laitoin ilmat renkaisiin ja kaveri kiitti...

Viime kesänä vaikealla kallio osuudella (enemmänkin kivikkoa) tulee kävellen vastaan isä ja nuori poika, ei vilkase päällekään vaikka onnistuin sillä kertaa ylittämään itseni, hetken päästä äiti ja alakoulu ikäinen tyttö. "Äitii, mäkin haluun ajaa noin", hienoa jos saatiin yks maasto pyöräilijä lisää.

Joni Kani
03.08.2021, 19.57
Ulkona ei tule hiki ja jälkiruuan voi vetää herukkapensaista suoraan, aah...

tempokisu
05.08.2021, 01.40
Koirien kanssa aamulenkillä tuli autolla vastaan vanhempi herrasmies, oli juuri verkoilta tulossa ja kysyi että otatko muikkuja, antoi 4 kg pussin ja toivotteli mukavaa päivänjatkoa [emoji16]. Täysin tuntematon ukkeli oli.

voi että hienoa :)

Koronarokotus2 oireet nyt tiessään ja on normaali olo. Vasta kun on kipeenä niin osaa arvostaa normaalia olotilaa. Pääsen lenkille ja lauantaina talkoisiin :)

callahan
05.08.2021, 09.45
voi että hienoa :)

... Vasta kun on kipeenä niin osaa arvostaa normaalia olotilaa.

Tää on niin totta! Kiva ku selvisit suht vähällä :)

Taimo M.
05.08.2021, 19.24
Voitto :) Ja pelaaminen yleensäkin.

K.Kuronen
06.08.2021, 13.16
...
Laitetaan tähän nyt sitten tämä tänään otettu kiva kuva, loppukesän pääprojekti, ja ihan kivastihan se paita onnistui vaikka oli tosi vaikee saada kuva sopivasti...

https://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/NU%20FACE2/Imogen%20eelingreat%20n2.jpg?img=smaller

Tätä kuvaa olen jäänyt kerran tai pari hetkeksi katsomaan. Kait kuvassa on silloin jotakin.

K.Kuronen
06.08.2021, 13.17
...että viikonlopun kun tekee töitä, niin maanantaina alkaa loma.

Hartsa69
10.08.2021, 21.38
https://youtu.be/-czUOtKlIvU

tempokisu
11.08.2021, 02.07
^^ :D :D jäsen K.Kuronen, ihan mahtavaa että "eelin` great" sai sut inspiroitumaan ( todella vaikea ompelustyö tuo paita, että sai kuvan oikeeseen kohtaan - selkäpuolella on sama kuva ) ja tänään usalainen asiakas kiinnitti huomiota mun hiirimattoon yms. ja alkoi kysellä...sorry I have to ask what is this...leech?, yritin parhaani mukaan kertoa englanniksi lampreyistä...

JackOja
11.08.2021, 09.07
Eilen tapahtui lenkillä, eli juuri nyt offtopic.... mutta poliisi oli pyydystänyt lauman mopojonneja Suomenojan suoralla, joka on jonnejen vakio leikkipaikka.

xubu
11.08.2021, 16.46
Näin edessäni pikkupojan tai tytön, oli pinkki takki joten ehkä tyttö, joka makasi pyöränsä alla. Kysyin oletko kaatunut, sattuuko? Ei satu, kengännauha jäi polkimen väliin. Aloin irrottamaan sitä, mutta oli niin jumissa, ettei lähtenyt irti vaikka kuinka kiskoi molempiin suuntiin. Sopiiko, että katkaisen kengännauhan, se ei muuten irtoa. Sain luvan ja höpisin siinä samalla, että kengännauhat kannattaa pitää aina kiinni. Voi vaikka kävllessäkin lentää nenälleen. Ehkä otti opiksi. Sain kiitoksen. Tuli hyvä mieli, kun sai auttaa.

spaddu
11.08.2021, 17.07
oli pinkki tankki

Eikös tuosta pitäisi soittaa poliisille jos joku ajaa tankilla pitkin katuja? Ja vielä kaatunut ja kengännauhakin jäänyt polkimen(kaasu vai jarru) väliin.

xubu
11.08.2021, 17.19
Eikös tuosta pitäisi soittaa poliisille jos joku ajaa tankilla pitkin katuja? Ja vielä kaatunut ja kengännauhakin jäänyt polkimen(kaasu vai jarru) väliin.

Korjattu

spaddu
11.08.2021, 17.27
Ei ois tarvinnu korjata :D

xubu
11.08.2021, 17.38
Tykkään itsekin lukea tekstiä joka on oikein kiroitettu, se on helpompaa, kun ei tarvitse arvaill mistä on kysmys. Edellisessä lauseessa on muutama virhe, jotka on varmaan aika helppoa ymmärtää, mutta ainakin minua häiritsee lukea tuollaista.

Nyt kyllä lähti ihan väärille raiteille, sori.

callahan
11.08.2021, 19.18
Tykkään itsekin lukea tekstiä joka on oikein kiroitettu, se on helpompaa, kun ei tarvitse arvaill mistä on kysmys. Edellisessä lauseessa on muutama virhe, jotka on varmaan aika helppoa ymmärtää, mutta ainakin minua häiritsee lukea tuollaista.

Nyt kyllä lähti ihan väärille raiteille, sori.

Mun mielestä tollanen on "kielipoliisien saivartelua." Munkin kirjoitusta varmaan vaikea lukea koska en osaa laittaa pilkkua oikeaan kohtaan.

PS. Joku tehnyt tutkimuksen, ehkä useammankin että luetun kyllä ymmärtää vaikka siinä ois muutama virhekkin. Aivot tai mikä lie kyllä tunnistaa tekstistä useimmiten mikä sen tarkoitus on vaikka muutama kirjain puuttuisikin. Toki jos se häiritsee joitain niin sit se häiritsee :)

TERU
11.08.2021, 21.18
Mulle kauan sitten opetti eräs vanha mies pilkkuohjeen, jota sitten omissani oon noudattanut; joka kolmannen sanan jälkeen tulee pilkku.

Pilkun viilausta edelleen, tekstiä josta puuttuu välilyönti välimerkin jälkeen en edes yritä lukea. Siinä on jotain hyvän tuulen vastaista.

Ari H
12.08.2021, 11.57
Jatketaan OT:llä
Tekstia, erityisti pitkää, jossa ei ole kappalejako on raskasta lukea.
Ja edelleen ärsyttää: juna-asema.

tempokisu
15.08.2021, 03.08
Tosi kiva että eilisen aamun sadesää selkiintyi ja saatiin talkoilla mukavasti. Se on helpompi paistella talkooevästäkin kun ei sada....mitää katosta tai suojaa ole.
Ja että jaksoin loppuun asti, vasen olkapää kyllä kipeytyi mutta kehitin sopivan lapioimistyylin.
Koko viikon lenkkeilyistä aika väsyny, joten nyt tuo kaatosade on ihan hyvä - ei tartte lähteä ajeleen, ja mikä parasta nahkiaiset tykkää juuri tällaisesta säästä, hyvä mahdollisuus että maanantaina olisi Nakkilassa paistopäivä....

tempokisu
16.08.2021, 15.28
Tämä nahkiaiskauden eka päivä myös :) oli kiva päivä. Yksi nahkiainen tarrasi käteen niin että tuli verinen purujälki, ja siittähän olin ihan innoissani.
Samoin tuli sähköpostia että viinitilaukseni on käsitelty ja tulee pian > koska mukana on viini juurikin nahkiaiselle, tietää uutta käyntiä Nakkilassa pian. Sanoinkin siellä että tulen kohtapuoliin uudelleen.
Olen ajanut pyörälenkkiäkin niin paljo että oikeastaan hyvä että tulee sadepäiviä eikä tartte pakertaa satasen lenkkejä, tekee ihan hyvää vähän levätä lenkkeilystä.

tempokisu
17.08.2021, 19.19
No kiirettä ja aktiviteettejä pukkaa!! Toimittaja Yle Porin radiosta soitti ( arvasin mikä aihe...) ja josko voisin tulla haastatteluun vähä lähemmäs Satakuntaa. No kun aihe on nahkiainen, niin kyllä voin.
Huomenna sitten kahden maissa Yle Pori kuulolle :D en yhtään tiedä mitä kyselee mutta luotan että osaan jutustella nahkiaisesta.

Eihän tässä ole yhtään joutenolopäivää, maanantaina Nakkilassa, tänään töissä, huomena haastattelua, torstai ja perjantai töissä ja lauantaina Orivedellä talkoot....niin ja huomenna on myös viinitilaukseni haku, mukana on siis tämä erityinen viini Enate Uno.

Ari Fill
18.08.2021, 17.11
No kiirettä ja aktiviteettejä pukkaa!! Toimittaja Yle Porin radiosta soitti ( arvasin mikä aihe...) ja josko voisin tulla haastatteluun vähä lähemmäs Satakuntaa. No kun aihe on nahkiainen, niin kyllä voin.
Huomenna sitten kahden maissa Yle Pori kuulolle :D en yhtään tiedä mitä kyselee mutta luotan että osaan jutustella nahkiaisesta.

Hyvin meni haastattelu. Selkeää ilmaisua.
Foorumisteille tietysti jo tuttua asiaa, mutta muille hyvä info aiheesta.

tempokisu
18.08.2021, 17.33
^ eek! kiitos, jännitti ihan älyttömästi, ja sitten huomasin että joku ilmaus tuli kahteen kertaan, ja jotain mitä piti sanoa unohtui... Tuotanto tykkäsi ja jutustelua jatkettiin pitempään.
Kiva että kuitenkin menin.

bici74
24.08.2021, 16.22
Naapuri toi 30 kiloa eilen nostettuja perunoita. Viime vuonna kestivät hienosti viileässä puoli vuotta, toivottavasti nämäkin.

Moska
24.08.2021, 19.00
Pyörän vaihteisto toimii viimeinkin niin kuin pitää. Ei ylimääräistä ääntä missään vaiheessa ja vaihtaa hyvin. Ratched vapari kaipasi hoivaa ja alkoi "kovemmassa" vedossa aina ääntämään ja syyllinen meinasi haettaa.
Nyt on uusittu jockeywheelsit, ketju, vaparin laakerit, takapakka ja isompi eturissa, rissat ja ketju oli lopussa mutta syyttömät ylimääräiseen meteliin.

Lähetetty minun LYA-L09 laitteesta Tapatalkilla

callahan
24.08.2021, 20.49
Kevyt työpäivä onneksi ja sain varattu itelle ttl`n suositteleman tutkimuksen :)

Toka päivä duunissa loman jälkeen.

tempokisu
25.08.2021, 01.56
Kääk, pisin työpäivä....sitten jotain alkuaikojen ( 15 vuotta sitten) ja kun pääsi kotiin, suihkuun ja syömään paistettua nieriää, ai että tunsi ansainneensa aterian, kun lenkkiäkin kertyi 115km. Jo heti työpäivän alussa tuli iloista palautetta että nopeesti sai ajan ja asia hoitui, kiva käydä....Rouva on myös alkanut tervehtiä ja viime perjantaina toivotti hyvää viikonloppua!! nyt on maailmankirjat sekaisin...mä iloitsen tästä niin kauan kun voi :)

( heräilin tässä ja menen jatkaan unia, tänään on lenkkeilystä lepopäivä ja sekin on hyvä juttu...)

callahan
25.08.2021, 19.10
Tays Hatanpään sairaanhoitaja soitti! Kertoi jotta olkaleikkausaikaa voi aikaistaa viikolla :)

OKS
25.08.2021, 21.42
Tays Hatanpään sairaanhoitaja soitti! Kertoi jotta olkaleikkausaikaa voi aikaistaa viikolla :)

Hyvä hyvä.

Omalla kohdalla eturauhasen höyläysaikaa aikaistettiin kaksi viikkoa, joten hyvältä tuntuu, kun homma on takana. Jospa tämä tästä. :)

tempokisu
28.08.2021, 18.09
^^ tsemiä olkapääleikkaukseen jäsen "callahan", leikkauksen jälkeinen kipu on ihan infernaalista ja kuntoutus on pitkä projekti.

Mutta aina se on itsensä voittamista kun lähtee talkoisiin. Jännittää tilanteet joissa on paljon muita ihmisiä, ja että löydänkö paikalle. Olisi helpopmpaa vaan jäädä kotiin tai lähteä fillaroimaan.
Yhden harhakääntymisen jälkeen hoksasin mikä se Haihunkoskelle menevä risteys on, muistin lenkkireitiltä sen kohdan väärin. Reippaasti sitten vaan porukkaan, ja ihan hyvin sai lapioida vaikka sitä porukkaa oli paljon. Oli mukava kelikin. Jos en olisi voittanut jännittämistäni, olisi kyllä jäänyt ilman näitä kututalkoita todella paljon hienoa kokematta ja oppimatta ja jos siinä saa myös vähän auttaa luontoa ja kaloja, niin hyvä mieli tulee.

Situm
28.08.2021, 18.44
Kyllähän se oli tämä Matin video
https://vimeo.com/593692337

Shimaani
28.08.2021, 18.53
Mattin viidjon lisäksi se rauhallisesti tepasteltu haukuttelulenkki ja samalla suoritettu sienijahti. Tatteja on ihan *piip* tusti.

Joni Kani
29.08.2021, 16.39
Ei yhtään kusipäistä autoilijaa maantiellä tänään. Hallelujaa...

xubu
29.08.2021, 17.12
^ Taisit ajella vaan metsässä:)

tempokisu
01.09.2021, 16.16
Kiva päivä Nakkilassa :) päätin sitten kuitenkin käydä tänään ja se oli hyvä päätös.

Firlefanz
04.09.2021, 20.23
Kauppareissulla näkemäni virtavesiaktiivit talkoissa. Mustapurosta nostettiin kaikennäköistä romua ja törkyä ja laitettiin tilalle kunnonkokoisia kiviä.

Ja tietysti se että Kathleen McDowell kaukaa Scottsdalesta, Arizonasta asti oli antanut viimeksi ajamalleni lenkille kudosia, vaikkei se kovin kummoinen ollutkaan, ei pitkä, ei kovavauhtinen, eikä millään lailla eeppinen, Kivoja kuvia kahvitauolta olin kyllä Stravaan laittanut...

tempokisu
04.09.2021, 22.47
^ no just sitä tänään, oltu virtavesien kunnostustalkoissa. Kutusoraikkoja taimenille, ja ehkäpä myös pikkunahkiaisille? Hyvällä säällä talkoilu on aina kivaa. Ja se että saan lähdettyä mukaan porukkaan, kun se porukassa oleminen on se vaikea osuus mulle. :) nyt jo tapaa "tuttuja" ja ei-tuttujenkin kanssa tulee jutusteltua...

kaldera
04.09.2021, 23.21
No tämä että nyt olen saanut kaksi chippiä https://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/smilies/smile.png Maanantainen kakkospiikin aika piti vaihtaa samalle päivälle osuneen yhtiökokouksen vuoksi torstaille ja oli toi iltapäivän aika muutenkin vähäsen höh. Eilen oli vähän lämpöä ja siihen taisi jäädä sivuvaikutukset kun tänään ei ole ollut yhtään mitään.
https://i.imgur.com/yMdaGNt.jpg

Kohti yhteiskunnan avautumista. :)

Fjälle
04.09.2021, 23.25
Ajoin kahden tunnin lenkin. Jälkiruoaksi Vuokatin nousu ilman pysähtymistä, maastohinuuttimella. Tuli hiki wanhalle ????

Situm
05.09.2021, 11.10
Kyllähän se oli tuo Ukrainalaisen laulu-ja soitinyhtyeen uusi levy, joka oli jäänyt huomaamatta. Jinjer ei tälläkään kertaa pettänyt.

https://www.youtube.com/watch?v=DYZrO7qcLhU

tempokisu
05.09.2021, 13.59
:D Säästötavoite 4 täyttyi ( täyttyi jo kuun vaihteessa) on melkein epätodellinen olo...

Joni Kani
05.09.2021, 16.00
Aurinko ja lämpö [emoji3508][emoji3508][emoji3508][emoji120]

pulmark
06.09.2021, 21.36
Koronarajoitukset siirtyy historiaan ja yhteiskunta avataan. Täähän on hieno juttu. Tiedotusvälineetkin on kääntynyt kulkutautimyönteisten kannalle eli Korona loppuu silloin kun ihmiset lakkaa pelkäämästä sitä.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008243137.html

"Ylhäältä annetun luvan sijasta jokaisen pitää itse päättää, että nyt on turvallista elää enemmän. Korona loppuu siinä vaiheessa, kun kukin meistä itse päättää lakata pelkäämästä", kirjoittaa HS:n toimituspäällikkö Esa Mäkinen.

Nyt vaan luomuna vielä kaikille halukkaille Korona-tartunta jotka sen pystyy sairastamaan ja jotka ei halua ottaa rokotetta niin saadaan laumaimmuniteettikin. Sehän on ihan parasta dopingia ihmisten immuunijärjestelmälle - luomuna saatu tartunta ja Koronan sairastaminen.

Vaikka on olemassa ryhmä ihmisiä, jotka ovat kehittäneet ajatusrakennelman että rokote on suurinpiirtein Jumalan lahja jonka täydellisyyttä ei sovi kyseenalaistaa ja jotka suurinpiirtein vaativat koko kansan rokottamista niin ei heidän ehdoillaan voi alkaa elää. Jokainen tartuntatautien yleistiedon tunteva tietää: luonnollisesti hankittu immuniteetti on pääsääntöisesti rokotteita parempi.

Tässähän saattaa käydä ihan hyvin vaikka olinkin vielä muutama viikko sitten vähän pessimistinen.

Koronasta tuli lopulta ihmisille enemmän mielentila kuin sairaus ja eihän se silloin ole ohi ennenkuin lakkaamme pelkäämästä sitä. Toivottavasti pelkopandemia päättyy.

Pfizerkin on tajunnut että rokotteillakaan ei enää tee hilloa ja alkaa valmistaa tabletteja Koronan oireiden hoitoon.

JackOja
07.09.2021, 22.16
Ampparit eivät enää ahdistelleet Haltialassa munkkia syödessä

ilmora
08.09.2021, 19.07
https://db3pap007files.storage.live.com/y4mHD8hTwOEBRysHSmhi4aQQudB4dXBz2l42Igw-J4zu0Al8smt9jxoT81zCjqDBqmHXritLwjE8Ry1Tb1pBgA5DSi h9mIROwSg1OrCxq1kEeHr0juXojagvPbwgPpcsA7iGe2bjVqim Ea-IusBL2NWqt5QJLKvk2IgJymF8eOVdDmZTYj3IincYf0WzrPIT4 Ni?width=495&height=660&cropmode=none

Spesiaalitapauksena tykkään spesiaalitapauksista. Enemmän tämä oikeastaan ilahduttaa kuin ne random fillariaiheiset kahvipöytäkirjat, joita olen joskus saanut lahjaksi.

stenu
09.09.2021, 20.46
Vapaapäivä ja kesäisen lämmintä. Laiska lenkki lyhyissä ja post-ride beer Pehtoorissa.

tempokisu
10.09.2021, 03.44
^^ korona pelasti mun elämän, sain - ja saan - tehdä töitä ja säästettyä rahaa.
Pomon mukaan kaikki on sujunut hyvin - myös Rouvan mielestä!! joten jatketaan samaan malliin, eli tämä tilanne jatkuu :) olen kyllä tosi iloinen ja kiitollinen. Sitä lähtee töihin ihan eri mielellä ja voi kaupassa ostaa ruokaa miettimättä että raskiskohan...

JackOja
10.09.2021, 08.36
Eiköhän tämä eipäs-juupas ole nyt tarpeeksi tarkasti käsitelty.

Jees! Vielä olisi muutama topic.

Hower
10.09.2021, 12.26
Sekopäisten lintubongareiden ahdinko.
https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000008254748.html
Lentokoneella Helsingistä Ouluun ja kentältä edelleen autolla. Kunnon luontoväkeä.

Ari H
10.09.2021, 14.09
Pomon mukaan kaikki on sujunut hyvin - myös Rouvan mielestä!! joten jatketaan samaan malliin, eli tämä tilanne jatkuu :) olen kyllä tosi iloinen ja kiitollinen. Sitä lähtee töihin ihan eri mielellä ja voi kaupassa ostaa ruokaa miettimättä että raskiskohan...

Hyvä - mukava kuulla, että töitä nyt riittää.

Köfte
11.09.2021, 00.23
Rouvan reaktio Ismo Alanko & Oulun Sinfonian yhteislevytykseen, joka kotiutuu hääpäivälahjukseksi. Konsertti olisi viikon päästä, satun olemaan yövuorossa, vähän harmi sinällään.

kauris
11.09.2021, 09.44

Siirryitkö sä niihin johonkin luontohommiin vai oletko siis palannut lääkäriduuneihin?

tempokisu
11.09.2021, 18.00
Siirryitkö sä niihin johonkin luontohommiin vai oletko siis palannut lääkäriduuneihin?

Joo hain KVVY:lle....mutta sitten tulikin korona2, virolainen kollegani jäi taas pois ja yhtäkkiä tilanne kääntyi ihan päälaelleen enkä olisi edes voinut mennä joka toinen viikko muualle töihin. Olen tässä samassa työpaikassa ollut jo 18 vuotta eli sitkeästi olen jaksanut ja vihdoin se jaksaminen palkitaan. Toimeentulokin on tärkeää, ja tässä hommassa hyötysuhde on lievästi sanottuna aika hyvä.
Luontohommia teen sitten vapaaehtoisena kututalkoissa, ja tänään oli myös kiva talkoopäivä kun sai lapioida kiviä sydämensä kyllyydestä ( isot kivet on vaikeeta lapioitavaa ja kasa oli tuotu siihen jo vuosi sitten....) ja ei satanut. Lisäksi oli hyvä paistomestari, lihis ja makkara paistuivat kuumaksi asti. Talkoot on kyllä tosi hyvää liikuntaa pyöräilyn vastapainoksi, ja mulle tekee hyvää mennä sosiaaliseen toimintaan. :D paistomestari muuten ihmetteli mistä jokinahkiaisen ja pikkunahkiaisen erottaa toisistaan - - - -

- - - muistaako kukaan yhtä eroavaisuutta - no nahkiaisen hampaat on terävät, ja pikkunahkiaisen hampaat tylpät. Pikkunahkikset ovat tietysti yleisesti pienempiä, mutta iso pikkunahkiainen voi olla isompi kuin pieni nahkiainen...

Föhn
11.09.2021, 18.18
Teetkö edelleen sen 14 tuntia viikossa? Vai onko tämä joku harha mitä väitän joskus palstalla lukeneeni?

tempokisu
11.09.2021, 18.24
^ Kyllä, 2-3 päivää viikossa ...12-14 tuntia viikossa.

Köfte
11.09.2021, 23.44
Tytär tunki mukaan levykauppaan; yritti jopa saada leimatkin. 17 v tyttö ostaa itselleen Creamin Disraelin vinyylinä. Perusteluna halusin oman lätyn... Neiti sai leimansa, isi maksoi, tosin hyvillä mielin.

callahan
14.09.2021, 20.09
Kolonoskopia ei sattunu juur lainkaan. Pelkäsin kun olin palveluseteliasiakas, jotta kohtelu ei oo niin hyvää kuin kovalla rahalla tai vakuutuksen kautta maksavilla. Esilääkityksen sain kun pyysin ennakkoon, toimenpide meni nopeammin ohi kuin odotin. Kaikin puolin hyvä fiilis jäi. Mehiläinen finlayson oli paikka. Kirurgi nyt oli aika vähäpuheinen mutta muuta en odottanutkaan.

Noin 2000 kun hyvinkäällä tehtiin hermoratatutkimus, se erikoismies joka tutkimuksen teki ei juur puhua pukahtanut. Hyvä kun päivää sanoi, ynähti jotta käy tohon istumaan. Touhus niitten laitteidensa kaa aikansa ja (muistaakseni) liki ääneti lähti pois. Ihmettelin siinä tovin ja läksin sit itekkin tieheni, tiedot tuli postitse perässä.

2017 mahalaukun tähystys koskiklinikalla. Sairaanhoitaja ja erikoismies oli paikalla. Tai erikoismies tais tulla kun pötköttelin hoitotasolla se suukappale turvassa, mistä se sen tähystinjuttunsa mahalaukkuun/nieluun ujutti. Erikoismies operoi aikansa sen jutun kaa, takaisin päin kun se sitä otti ehdin jo aatella "luoja kun lopettais jo..." Sai sit viimein homman valmiiksi ja...katosi kuin maan nielemänä! Hoitajakin tais kääntyä seinään päin, kai konetta räpläämään. Jompi kumpi niistä ynähti jotta kun oot valmis, voit lähtee pois.
Siinä sit kaoin ja sanoinkin jotain jotta "voihan jumalauta" ja kun tokenin, hipsin tieheni.

Noi edelliset huomioiden Mehiläisen kirurgi oli huippupuhelias tyyppi! :)

MRe
15.09.2021, 09.47
Kolonoskopia ei sattunu juur lainkaan.
Mulla oli samat kokemukset Töölön Mehiläisessä. Paikalla oli kaksi kirurgia(?), vai olisiko toinen ollut joku anestesia-tyyppi. Enivei, juttua kavereilla piisasi ja näyttivät mulle monitorista kun kuvaaminen eteni. Selittivät samalla että mitä kuvassa näkyy.

JackOja
17.09.2021, 09.41
Vajaan viikon eräjormailun jälkeen melko yksinkertaiset asiat... Lämmin suihku, oikea ruoka ja sen syönti lautaselta haarukalla, pökäleiden tuotto posliinikalusteeseen ja sen sellaiset.

Shimaani
17.09.2021, 23.20
Meidän boksujen temput tottiskentällä. Nauratti kaikkia paikallaolleita....

tempokisu
18.09.2021, 18.11
Kivat kututalkoot. Harmitti tosin "aika paljon" kun en juuri tällä kerralla ottanut kameraa mukaan - ja sitten siellä oli pikkunahkiaisen toukkia!!! Sain pidellä kädessäni yhtä. No, huomiseksi on ohjelmassa sitten mennä sinne uudelleen ja yritän etsiä toukkia. Jos siellä yksi toukka on niin on siellä muitakin. Kuulemma joessa ON pikkunahkiaisia ja keväällä ne innokkaasti ryhmässä kutevat.
Ja kun me sinne teimme kutusorakoita, niin samat soraikot ovat keväällä pikkunahkiaisten käytettävissä.

Juttelin tämän nahkiaisia nähneen Matin kanssa nahkiaisista, ja talkoiden päätteeksi hän sanoi että oli kiva tutustua :) kiitos samoin, tuntui kyllä kivalta ( ja paljon helpotti siihen harmitukseen kun kuriiri ei tuonutkaan pakettia oikeeseen osoitteeseen...)

tempokisu
19.09.2021, 15.56
No, ihan kiva reissu Turkimusojalle Hämeenkyröön. Nimittäin tämä Matti oli siellä ( missä talkoiltiin) myös ja hän sai kaapattua pienen pikkunahkiaisen toukan astiaan. Sinne tuli myös eilisten talkoitten yksi mies perheineen, ja sain esitelmöidä nahkiaisista.
Harmi vaan että pienen noin 3cm pituisen vilivilperitoukan kuvaaminen oli vaikeeta, enkä onnistunut oikeastaan ollenkaan, lisäksi kun piti ottaa mukaan lähilinssi niin olin ottanut vaan suojalinssin.
No, sain pidellä toukkaa kädessä ja katsella, mikä oli tosi arvokas kokemus, ja tosi kiva että Matti sattui sitten paikalle samaan aikaan.

Joni Kani
19.09.2021, 20.55
Ei satanut. Käytiin pyörälenkillä. Ei kastuttu. Oli siisti ruska. Niin ja ei siis satanu.

OKS
20.09.2021, 19.29
"Eturauhasprojekti" siinä vaiheessa, että tänään viimeinkin vähän pyöräilemässä, edellinen ajo 11.6. Reisissä tuntuu, ettei ole tullut liikuttua kuin kevyesti kävellen. Jospa tämä tästä. :)

viimeinenlenkki
20.09.2021, 20.17
tuli työtodistus ajalta 5.9.1977 - 31.5.2021 joten joutopäivät alkoivat.kun samalla loppui työsuhde.ensin vakuutusyhtiön leivissä 65vuotiaaksi sitten eläkkeelle.

bici74
20.09.2021, 22.17
^onnea eläköitymisen johdosta! Onhan tuossa noita vuosia työn ääressä kertynytkin riittämiin.

OKS
20.09.2021, 22.18
^ ^ Onnittelut, kyllä täällä eläkkeelläkin viihtyy. :)

tempokisu
21.09.2021, 11.55
Sain asioita hoideltua; sain hammaslääkäriajan torstaille ( eilen lohkesi pala) ja ostin ensiavuksi tee-se-itse- paikkamateriaalia. Sain ajettua ennen töitä 99km vaikka hermostutti kylmä aamu +2 astetta ja en nykyisin tykkää ollenkaan ajaa pimeessä.
Soitin Nakkilaan, varmistin että paistamo ON avoinna.

callahan
22.09.2021, 17.16
Olkaleikkaus takana :) Oli kyllä TAYS Hatanpää Laiko yksikössä viimisen päälle laadukas toiminta ilmottautumisesta eilen tän päiväiseen kotiuttamiseen :)

Kerroinkin sen heille. Kova homma vielä eessä olan kuntouttamisessa mutta sen kyllä tekee kun tietää että omaksi parhaaksi se!

Aamulla tuntu ettei tän päivän kuntoutusharjotteista tuu mitään mutta siitä se vaan lähti jo ennen puoltapäivää sairaala fysioterapeutin johdolla pikku hiljaa etenemään...

xubu
22.09.2021, 17.35
Onnittelut callahanille täältäkin pitkästä työurasta. Noin pitkiä ei taida enää pahemmin nyt työuraansa aloitteleville pahemmin tulla.

callahan
22.09.2021, 17.54
Onnittelut callahanille täältäkin pitkästä työurasta. Noin pitkiä ei taida enää pahemmin nyt työuraansa aloitteleville pahemmin tulla.

Varmatenkin nimimerkki viimeinenlenkki piti mennä.

Mulla on vasta vaatimattomat 42 v ja pari kk yli verokortilla töitä ;)

Köfte
24.09.2021, 22.51
Chilien sato. Naga morichi eritoten noista neljästä kasvatista
viihtyi muita paremmin. Kannan adaptaatio jatkuu...

Jami2003
02.10.2021, 16.36
Ponsse miljonääri tarjoaa valmennuksen Cooper testissä kovan tuloksen juosseelle lukiolaispojalle. Esimerkillistä kestävyysurheilun tukemista.(maksumuurin takana mutta otsikosta selviää kaikki oleellinen).

https://www.savonsanomat.fi/urheilu/4314626

usko juntunen
02.10.2021, 20.14
^
Pakko avata Jamin postausta vaikka bannien uhalla. Ne tekijänoikeudet nääs.
Iso käsi napuripitäjään Ei ihme et sillä tehhään myös mualiman parraat mehtäkonneet :)

https://www.savonsanomat.fi/urheilu/4314626

"Cooperin testissä 3830 metrin hurjan tuloksen takonut 18-vuotias Kauppinen on harjoitellut tähän asti ilman valmentajaa omaksi huvikseen. Hurjan kestävyyskunnon Haajaisten kylällä maaseudulla asuva nuori mies on hankkinut pyöräilemällä 12 kilometrin koulumatkan edestakaisin ja päivittäin lenkkeilemällä."

https://i.media.fi/incoming/7ophtb/7288247.jpg/alternates/FREE_960/7288247.jpg

Kuva Savon Sanomat / Kai Jäderholm
Haajaisten kylällä Vieremällä asuva Mikko Kauppinen kartuttaa kuntoaan juoksulenkkien lisäksi pyöräilemällä 12 kilometrin koulumatkan edestakaisin. Kai Jäderholm

Joni Kani
03.10.2021, 18.48
Aurinko. Aurinko sen teki [emoji120][emoji172]

Shimaani
03.10.2021, 21.43
Nuoremman hakuhaukun metsätoiminta :)

ruuduntakaa
04.10.2021, 14.04
https://www.youtube.com/watch?v=c3lxMlhmqi4&ab_channel=heskeli

Il ciclista di Roine
12.10.2021, 21.30
https://www.lamebook.com/wp-content/uploads/2021/08/Pole-Hole.png
Tosin eilen työpaikallani kollegani tyttären peruspolkupyörälle oli tehty perusteellinen ilkivaltateko - tehty todellakin käyttökelvottamaksi. Jaksettu rikkoa jopa kissansilmä, katkoa pinnat ja vaijerit moneen osaan. Jollakin nuorison edustajalla on ollut paha mieli syystä tuntemattomasta.
Työttömyys? Viina? Poliisi? = Viimeinen erhe?

tempokisu
13.10.2021, 02.57
Piti tässä jo aiemminkin laittaa....nyt allekirjoittaminen sujui ihan normaalisti. Viime viikolla oli kammottava olotila huimauksen ja siihen liittyvän käden vapinan takia, ei hyvänen aika miten voi olla vaikeeta kirjoittaa oma nimi toisen ihmisen läsnäollessa.....aika monta suttupaperia meni kun harjoittelin sitä omaa nimikirjoitusta ,joka ei ole mitään suttua vaan nätisti perinteisellä kaunokirjoituksella...ja jännitti, todellakin helpotti kun allekirjoittaminen sujui ok.

JackOja
13.10.2021, 15.02
Näyttäisi siltä, ettei säätila olisi esteenä illan fillaroinnille.

tempokisu
14.10.2021, 20.55
Voi että, Turkimusojalla tapaamani virtavesiaktiivi, vanhempi herrasmies, hän jonka kanssa etsittiin pikkunahkiaisten toukkia ja löydettiin yhtenä päivänä...kyseli kuvia ja ne kelpasi Turkimusoja 2015-sivuille :) mahtavaa, ja hienoa oli myös tutustua kyseiseen henkilöön.

bici74
18.10.2021, 22.53
Pub Sirdien yritys vääntää rautalangasta: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008341988.html

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

tempokisu
22.10.2021, 04.59
No olipa kiva herätä pitkästä aikaa normaaliin olotilaan! ei huimausta, eikä mitään jännittämisoireita...jo pelkäsin että jääkö tämmöinen jännitys-vapinaoire päälle, etten palaudu ollenkaan.
Sateen ropinaa eikä tartte lähteä välttämättä minnekään. Ainakaan fillarilla.

javarja
22.10.2021, 21.55
Tuli Westerbackalta ilmoitus, että kello on saapunut huollosta, olihan se kohta kaksi kuukautta reissussa. Automaatti hajosi ja ei ottanut liikkeestä energiaa, vetämällä toimi. Automaatin korjaus tiivisteiden olisi ollut paljon halvempi mutta otin täyden huollon hiomisineen, purku, kuluvat vaihtoon, katsaus, öljyt, käynti ja kaikkien metalliosien hionta. Nyt sitten saa taas ”uuden” kellon deskdivingiin.

Sent from my iPad using Tapatalk

tempokisu
24.10.2021, 18.29
Tänään ajaminen tuntui normaalilta, kun aiemmin on tuntunut heikotusta jaloissa ja käsissä.
Sain myös syksyiset nukkekuvat otettua! olen odottanut tosi pitkään ( melkein 2kk) sopivaa päivää että olisi a. vapaapäivä b. ei kovaa tuulta c. ei sada > a + b + c toteutui hetkeksi aamupäivällä. Tuli ihan ok kuvatkin.
Eilen kalan paisto ei oikein onnistunut, jäi sisältä pehmeeksi mutta tänään tuli rapeat fileet.

tempokisu
25.10.2021, 14.02
! Olin epävarma että mitenköhän tilaus onnistui, mutta äskön tuli postia ja tullasin Biology of Lampreys vol3- kirjan. Myös sarjan 1 ja 2 osa ovat matkalla.
Ja tänään oli myös lihaksissa normaali olo, sain puristettua aamulla ihan kunnon vesisateessa reilu tunnin ajelun.

Nyt kun saisi ensi yönä nukuttua, takana 2 totaalisen unetonta yötä.

edit. Kirjan osat 1 ja 2 saapuneet, juuri tullasin. Sain nukuttua, 10 tuntia...aamun alkulenkillä ei satanut.

Köfte
25.10.2021, 22.31
Näin syysleskenä voi soitella uusia ja vanhoja vinyylirieskoja aivan huoletta, akvaariokin sai vaimennusmattonsa.

Mr_W
25.10.2021, 22.36
Paketti tuotiin ja linkistä pystyi jopa seuraamaan kuljetuksen lähestymistä kartalla. Hyödyllistä!

JackOja
27.10.2021, 12.34
Äsken tekaisemani katkarapupasta, olipas hywää!

tempokisu
02.11.2021, 14.04
Silmään meni joku pieni hiukkanen...että piti hieroa ja yrittää vedellä...ah sitä ihanaa olotilaa kun ei hierrä enää! Aamun jännittäminenkin hellitti kun pakersin työmatkaa. Tiistai on muutenkin aina kiva päivä kun keskiviikko on vapaapäivä.

tempokisu
04.11.2021, 13.39
No kiva että sain vanhat kirjainmerkkini takaisin, kiitos vielä neuvoista.
Tuskailin sitten yhden paketin kanssa, kun ei ole seurantatunnusta tiedossa eikä lähettäjälläkään ollut, niin otin yhteyttä Etsyn help centeriin, ja sieltähän se seurantatunnus löytyi, on ilmeisesti matkan aikana muutettu sillä paketti tulee USA:sta ja tämän seurantatunnuksen loppuosa on FR. Postin lähetysten seuranta kuitenkin tunnisti ja paketti näyttäisi olevan Vantaalla. En tiedä tuleeko tullauskirjettä, arvonlisäveron olen maksanut ja myyjän IOSS-tunnuskin on tiedossa.
Aika moni paketti on tullut postiin, käyn huomenna hakemassa.
Ja sen jälkeen Nakkilaan, on jo ympyräsuisia ikävä.

Moni asia selkeytyi :)

tempokisu
04.11.2021, 19.44
:) varaamani nieriä oli odottamassa, hyvännäköisiä fileitä ja - myöskin hyvän makuisia, nam. Tullasin yhtä pakettia ja koska olin maksanut jo vat niin - tullimaksua ei tästä paketista tullut ollenkaan ( tavaran arvo 29.90usd ja posti 3.90usd) no hyvä.
Ihan hivenen harmittaa että painoa on tullut kilo enempi, mutta jaksan paljon paremmin ajella. On se varmaan hyvä juttu...

Firlefanz
04.11.2021, 20.37
^ Kymmenen kilometriä lyhyempi voi olla parempi kuin aiotun tai halutun pituinen, jos fiilis lenkillä on ollut parempi ja jos seuraavalle lenkille lähtee iloisemmalla mielellä. Samoin kilon tai kaksikin ihannetta tai tavoitetta painavampi kroppa on parempi, kun jaksaa paremmin ajaa ja kun ruoka maittaa paremmin. Ehkä itsestäänselviä totuuksia monille, mutta joskus vaikeasti hyväksyttäviä joillekin meistä.

Minut sai hyvälle tuulelle kuulemani kertomus ruotsalaisesta fillaristista joka oli ollut innoissaan lokakuisesta Mallorcan reissusta. Viime vuonna matka oli peruuntunut koronarajoitusten vuoksi. Nyt fillaristi huomasi lähtöpäivää edeltävänä iltana että passi oli päässyt menemään vanhaksi. Soitto lentokentälle tuotti tiedon että uuden passin saisi sieltä mutta se ei onnistuisi kuin vasta Mallorcan koneen lähdettyä. Fillaristi peruutti pettyneenä herätyksen ja yritti suhtautua mahdollisimman tyynesti matkan peruuntumiseen.

Sitten työkaveri kertoi että Mallorcalle olisi päässyt henkilötodistuksellakin, Fillaristi tajusi että olisi hänellä sellainen nationellt ID-kort ollut...

Köfte
05.11.2021, 00.11
Tyttären olomuoto. Itsetuhovaiheen laannuttua. Voin vaihteeksi
olla ihan rauhassa, nukkua yöni, ottaa vaikka parit päiväkännit,
kuten taannoin kävi, aivan huoletta.

tinke77
05.11.2021, 00.25
^ [emoji1303]

ruuduntakaa
08.11.2021, 15.43
Se että työni on verrattavissa nukkumiseen.
Töihin tullessa vedin kynnystasolla reilun tunnin kiemuran.

Ja kas, kohta työpäivä lopuillaan:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211108/73c27eaaa536c050a99057a2faf09db9.jpg

tempokisu
08.11.2021, 18.17
Tyttären olomuoto. Itsetuhovaiheen laannuttua..

En osaa edes kuvitella omien vanhempieni huolta ja pelkoa sulloin kun episodit 1995 ja 2007, ja 2017. Joskus olen ihan ylpeä että selvisin, ja siinä nämä ns. terveydenhuollon ammattilaiset aina asiaa edistännet...pientä ongelmaa on vieläkin, mutta menen eteenpäin kun omapaistamani ruoka on niin hyvää! Voi että haluaisin laittaa tällaisen aterian vanhemmillenikin...olivat että ei tartte, mutta haluaisin.

Nickname
09.11.2021, 18.23
Ruokakaupasta tullessa oli maa valkea, taitaa tosin sulaa loppuviikosta jo pois mutta kuitenkin.

Firlefanz
09.11.2021, 23.23
Minusta tuli vihdoin (joksikin aikaa) Local Legend! Johan tätä on ehditty odottaa! Ja on tunnettu jotain jota voisi kutsua kateudeksi kun on jouduttu sivusta seuraamaan miten ajokaverit ja tutut kuskit ovat toinen toisensa jälkeen hankkineet itselleen tämän tittelin!

Toisaalta se on tämän kanssa vähän sama juttu kuin niiden parin hassun KOMini kanssa eli ne ovat tulleet silloin kun ovat tulleet lähinnä vain ja ainoastaan sen ansiosta ettei segmenttiä kovin ahkeraan ajeta. Nytkin Local Legendiksi pääsemiseksi riitti 3 ajokertaa viimeisten 90 päivän aikana.

Nickname
10.11.2021, 17.20
Joku naapureista soittaa huilua, ihan kivan kuuloista kun osaa vissiin soittaa (en minä tiedä miltä sen kuuluisi kuullostaa).

Shimaani
10.11.2021, 19.59
Normipituinen eli 8h lyhyt lähityöpäivä.
Kohta nuQquu..

ilmora
10.11.2021, 21.24
Ensin fiilistelin töistä ajaessa miten kiva onkaan ajaa täyspitkien lokareiden kanssa ja sitten kotona iloitsinkin opiskelupaikasta.

kaldera
13.11.2021, 19.04
Oi Suomi on. :)

Kampinalle
13.11.2021, 19.18

On todellakin!! Upeaa!

Jami2003
13.11.2021, 20.04
Fillarireissun suunnittelu.

Turf Moor
13.11.2021, 20.15

Kerrassaan mahtavaa!

Köfte
15.11.2021, 00.37
Kuopuskin saavutti täysi-ikäisyyden. Ei enään Wilma-viestejä.

tempokisu
16.11.2021, 11.48
Neulottu nahkiainen -paketti :D on noudettavissa, haen kotimatkalla. Ajaminen sujui aamulla ihan eri tavalla kuin viime päivinä, nyt jaksoi mukavasti eikä olo ollut kuin vapiseva haavanlehti.
( pääsispä jo lähteen..mutten pääse kun vasta viideltä, mutta onhan sekin hyvä että tänään on töitä.)

Joni Kani
16.11.2021, 21.50
Kuopuskin saavutti täysi-ikäisyyden. Ei enään Wilma-viestejä.Eikä niitä 117 lukematonta viestiä kun meey sinne Wilmaan... [emoji54]

tempokisu
17.11.2021, 01.46
*eh heh* hassut luontokuvat -kisan osallistujakuvat, onko voittokuvan kriteeri hassuus vai hyvä kuva? Paras kuva on ehdottomasti noi siniliejuryömijät...

https://img.ilcdn.fi/DGqMl_sSh0RKjjEJf36Es3QFSUQ=/full-fit-in/612x0/img-s3.ilcdn.fi/a86d2e44d55ba7d1de85232c52d86ad141dea0f03164a2635b 1637226747db2d.jpg

kannattaa katsoa tämä linkki :D

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/0b7897f1-3b19-43b9-b014-7584251b0f8c

IJa
17.11.2021, 08.35
On todellakin!! Upeaa!

Kyllä, nyt pitää olla samaa mieltä.[emoji1303]

tempokisu
17.11.2021, 08.40
Minusta tuli vihdoin (joksikin aikaa) Local Legend! Johan tätä on ehditty odottaa! Ja on tunnettu jotain jota voisi kutsua kateudeksi kun on jouduttu sivusta seuraamaan miten ajokaverit ja tutut kuskit ovat toinen toisensa jälkeen hankkineet itselleen tämän tittelin!

Toisaalta se on tämän kanssa vähän sama juttu kuin niiden parin hassun KOMini kanssa eli ne ovat tulleet silloin kun ovat tulleet lähinnä vain ja ainoastaan sen ansiosta ettei segmenttiä kovin ahkeraan ajeta. Nytkin Local Legendiksi pääsemiseksi riitti 3 ajokertaa viimeisten 90 päivän aikana.

Mitkä kriteerit tuohon titteliin on täällä Pirkanmaalla? Mä olen kututalkoissa saavuttanut jo "ikiliikkujan" ( käy kaikissa talkoissa) maineen, niin ja viime syksynä "vesistösankari"-tittelin, aika mahtavaa :cool: mutta olen kyllä pyöritellyt jonkii verran lenkkejä Pirkanmaalla että josko....

bici74
17.11.2021, 18.00
Vanhemman kersan valinta Madridin "läänin" edustusjoukkueeseen ja sitä myötä maan mestaruuskisoihin joulukuun alussa. Viimeiset puoli vuotta ollut erittäin tiivistä harjoittelua ja raakaa karsintaa, nyt sitten on kahden maalivahdin ja kahdeksan kenttäpelaajan lista virallistettu. Kova työ näemmä sittenkin palkitaan,..

Hartsa69
17.11.2021, 19.06
*eh heh* hassut luontokuvat -kisan osallistujakuvat, onko voittokuvan kriteeri hassuus vai hyvä kuva? Paras kuva on ehdottomasti noi siniliejuryömijät...

https://img.ilcdn.fi/DGqMl_sSh0RKjjEJf36Es3QFSUQ=/full-fit-in/612x0/img-s3.ilcdn.fi/a86d2e44d55ba7d1de85232c52d86ad141dea0f03164a2635b 1637226747db2d.jpg

kannattaa katsoa tämä linkki :D

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/0b7897f1-3b19-43b9-b014-7584251b0f8c

Juu, nämä on hyviä!!

Hartsa69
17.11.2021, 19.07
https://www.varusteleka.fi/fi/product/ruotsalaiset-taitettavat-aurinkolasit-ylijaama/68915

https://www.varusteleka.fi/pictures/thumbsfb/52053618d285accd6b.jpg

fob
17.11.2021, 20.43
Uudet silmälasit ja siksi parempi näkökyky

Shimaani
17.11.2021, 21.25
Paapasto (https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?45749-50-60-Tasajako&p=3108169#post3108169)on viä hengissä.

Mohkku
19.11.2021, 13.10
Scandinavian outdoorstoren mainos kilahti sähköpostiin: Laskukauden avaus - satoja tarjouksia.

Juuri luin lehdestä, että yritykset ennakoivat nousukautta.

tempokisu
20.11.2021, 08.45
Jos tämä ei saa hymyä nassuun niin ei sitten mikään :D taannoin oli juttua tästä samaisesta orvosta karhunpennusta joka kuskattiin poliisiauton kyydissä, ja sitten tuonne suurpetokeskukseen Sulon ( karhuja hoitava herrasmies, erityisesti muistetaan Juuso-karhun kaverina )hoiviin. Karhunpennun talvista voimistelua, kannattaa katsoa tuo linkki!

https://www.iltalehti.fi/iltvluontojaelaimet/a/2d51afcc-b896-4e69-8d6d-21184583df30

Nickname
21.11.2021, 10.43
On hanget korkeat nietokset... no ei ihan mutta pari senttiä on tullut yön aikaan ja ens viikkolla pitäisi tulla lisää. :)

Joni Kani
21.11.2021, 20.03
Aurinkohan se möllötti taivaalla useamman tunnin eli koko lenkin ajan.

bici74
21.11.2021, 20.06
Juttu Matti Patterista Hesarissa, melkoinen pellepeloton ja olympiaurheilija myös: https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000008389895.html

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

usko juntunen
25.11.2021, 20.31
Talvi tuli kertarysäyksellä ja pääsi lennosta vaihtamaan fillarilta suksille (koputtaa puuta)
Ei vielä aivan kuten kuvassa, mut sitä ootellessa=pääsee saunasta sukeltamaan suoraan hankeen :)
Tarvii olla lumivalli näkösuojana naapurin suuntaan ihan häveliäisyyden vuoksi.
https://lh3.googleusercontent.com/d_IE4YAhiFncHkUEHnH4ts9T58CiJPWoJZDQVeXJlF3xcQOT15 sVBuQ5l9t4JVnP_WHUIBkn23V3MNYc5QAxErcHQzt7iEtMU5m5 yIsMupDh-3HROicRP9vPSZADfGaJZFDdsMxBKqfyDA5WSIShApn_iCGT7_f VXCjwUdBdMC2g-pPgbLvowZxWyUf1ZZ-QhjpUgQ26l1CyzFqdQsrJ4y559O6FYU078wboKdUFqnUxum2bG dCjRhZlENWZ_y0fiCU31f94mQBdhw-ZuXLIjIiNwerpM9fx4lTIlXlskTBUg8MmHHhRTNnFjfPtL_Ztl ssdfDibAbiFCsj6QUx-mXjjaqk9-KWFjU79Pe_ie7DVr1Pe37gz0l7QDfysROmjPka4WrXa2lx6XQ7 Y1IqJsLuNuEylIzGmCHW8z-DELIFxJCx8rdcUxgwJbAgnhLP8xZyx3ZKdwsD3Er8EDgNi6UFC BJ-IdQf9ajr4fwo8l91xov4PVmomcURuV6cW180L-11X6qLwOqXSr7p7pcXGekMh5SYLRnBwtOSLfHAfZx5kjR7GGac JKp-RglkIYCWvNnn6-iItNipeJ6AMMUz2wcGFN-W4kfpx807rnkwqKCKFOeLiY0ObCuOQH3HqtBOD9eqsniGBmerq d0sULS2vEyFGofenG5fK4VE6gacex3ALzeOLBQBVWihcavoXXu R3IXV-Nu-z-d1Afk77flS95p5S=w1119-h747-no?authuser=0https://lh3.googleusercontent.com/RuaxasKzXXyoDLaYULxYdd_O0_olyiRXK8EwxTaAJFENeBuKU9 pVasghO4OtB3H2VHa3uB3yRtECm2Fl54wSE9WLeLGRLk3krlEM 3Uu6mY4gUBTJ2PJ1lnZPRhNQAsKHmSg7cAcHsAvhDheFKOeS7Q O9iAykkYc7X2BEbPFy2zbHNtinPNp8OWqN61rkGjsvhfUAt9RZ q5czRYNdpaYmUuNtyzzCbauYjt4_IboUbXjv6vYIqLEiGterbR Fr4Nbi1d8_tRxN2fO_Kh90CnI-Yo_8tBUXSAyiEXSmkM0Xuj7nwz54LOZEuZs7eBLjtLCQWL30Kv Ps8MVgZZcJ3C0qefRWVed6qnko8b1y7OdaKxa2GRL28RbLRequ bpabZUex4T5mS38m1m4rwFkwbGIGt9UJJ5fB88IW724f7v4v2x U6PjR7_ViBK8LT_hBJLaU10HziZvx3mYchpJyQ8oYM3KV5ufaH Jsgfk-uuceO2C5dExKGrASZZbsXsx8dqsJxFZSYdj10wDCGa1qSM6Qvd VtSmAiRdoSKigBrY47q9RItyQYwijLL5USwZXyd4HwHpWaBuCQ Eb59AeiCfIF2Y8_UzGTDLJPLs1gyrQ25sZQlL1waMzOIEypDmv ApUmYOvkFk4Ts66OrFx8s5STec8BCn5WOHzu-DzXLh9L8Hv4FoI_lp7CGtqucH_Kh6H4arhj6DkqLWHoOTBRkui HZ0MyvadCEg=w1119-h747-no?authuser=0

tempokisu
26.11.2021, 16.15
^ minulle näkyy harmaavalkoinen "kielletty ajosuunta"-merkit.

Oli nahkee päivä Nakkilan Nahkiaispaistamolla :) ja ajomatkakin meni hyvin, vähän pelotti kun aamusta oli alkumatkasta liukasta mutta Sastamalassa helpotti ja kotimatkalla kuivat tiet.

Lunta on jo ihan tarpeeksi, ei kyllä ilostuta ensi viikon työmatka-ajelu.

usko juntunen
27.11.2021, 22.52
Talvi tuli kertarysäyksellä ja pääsi lennosta vaihtamaan fillarilta suksille (koputtaa puuta)
Ei vielä aivan kuten kuvassa, mut sitä ootellessa=pääsee saunasta sukeltamaan suoraan hankeen :)
Tarvii olla lumivalli näkösuojana naapurin suuntaan ihan häveliäisyyden vuoksi.
https://photos.app.goo.gl/TkSBG6pcPbUd3qgU8

Edelleen lumeen liittyen; valoladulla luikkaroinnin lisäksi nyt pääsee jo mehtään fiilistelemään. Eee muuten ahista.
Jooo ja lisää on luvassa. Lunta meinaan :)

https://photos.app.goo.gl/ytnS2WsajJqKskrP6
https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLWk7Mr-k_U9_UcAEunxdabQ2A9kV2XYgMZkfHc6UNV73-ezboMJfod34tcwj7DHo31xvSUdJfNp07Yroe0yMhfCJVp-USArT0EMpVzjrC7PfIzJ-IFLSIXgeBU2_5ET8OOK2Q63x0Q25vBdNnjhCgLlwg=w1240-h698-no?authuser=0

Firlefanz
28.11.2021, 08.49
Ohi otsikon sikäli että on kyse eilisestä eikä tästä vasta alkaneesta päivästä, mutta...

Se tunne kun reilun viiden minuutin ajamisen jälkeen huomaa miten kroppa alkaa herätä ja tietää että se sopivasta eli oikeaan osuneesta pukeutumisesta aiheutuva pieni vilu lenkin alkukilometreillä on ihan kohta ohi. Ja se tunne kun joskus puolen tunnin jälkeen veri kiertää jo niin hyvin ja kone on lämminnyt niin että voi olla varma ettei lenkin aikana tarvitse palella. Ei ainakaan ellei tule niin pitkää taukoa (jonkun teknisen vuoksi tai lämpimässä istutun kahvitauon venähdettyä hieman) että joutuu ikään kuin starttaamaan uudelleen alusta.

Se kun pimeällä metsätiellä kohdatuilla liikkujilla on kunnolliset heijastimet, etenkin sen jälkeen kun on ohittanut tai sivuttanut pari viime hetkeen asti näkymätöntä kulkijaa. Ja erityisesti se kun vastaantulevalla fillaristilla on StZVo-valo joka kaiken lisäksi on oikein suunnattu. Eli kohtaaminen ei aiheuta pienintäkään häikäistymistä eikä synnytä sitä tilannetta jossa hetkeen sen jälkeen ei näe juuri muuta kuin pimeyttä, (Ei ainakaan ellei oma valo ole koko maailman valaiseva megavalo...)

Ja olivathan nekin kieltämättä hyviä hetkiä kun koiranulkoiluttajat kiittivät siitä että olin huikannut varoituksen. Paras oli se kun jouduin pysähtymään ja koiransa kauluspannasta otteen saanut emäntä sanoi ensin kauniisti anteeksi ja sitten kiitteli siitä etten ollut varoittanut vihaisella tai käskevällä äänellä:rolleyes: Lisäksi vähän matkaa hänen takanaan kävellyt naishenkilökin kommentoi että oli hienosti tehty:cool:

(Vastapainona lenkille osui myös kaksi tien poikki menevää talutushihnaa joiden toisessa päässä oli pienehkö koira puolittain pusikossa ja toisessa päässä älypuhelimeensa syventynyt ulkoiluttaja. Kumpikin tilanne tapahtui pyöräreitin osana toimivalla yleisellä tiellä eli paikassa jossa ehkä olisi syytä pitää mahdollisena sitä että kylmänä harmaana marraskuisena lauantainakin pyöriä voi olla liikkeellä.

Eikä unohdeta sitä älyttömän tehokasta takavaloa joka oli ehkä kaikkein aikojen rasittavimmalla ja ärsyttävimmällä vilkkuasetuksella. Mahdollisimman nopea kiinniajo ja ohitus taisi vaatia lenkin kovimmat tehot:D)

MRe
06.12.2021, 17.10
Kun pääsi ajamaan jäälle. Vaikka se oli vielä lyhyitä pätkiä ja rannan tuntumassa, niin silti onnen tunne oli valtava. Toivottavasti tulee hyvä jäätalvi.

tempokisu
07.12.2021, 13.13
* Verkkokaupasta löytyi heti uusi objektiivinsuoja
* ja kamerakaupassa saivat mun vanhan kamerani muistikortin toimimaan, kiittelin kovasti, löytyi myös juuri sellainen "loittosarja" kun olin etukäteen ajatellut.

Mr_W
09.12.2021, 14.10
Tilasin pitkästä aikaa (vuosiin) valokuvia tulosteiksi ja arkistosta löytyi aika monia hyviä otoksia. 51 kpl. Jee!

Kampinalle
09.12.2021, 19.29
Sain torin kautta myytyä itselle tarpeettomat luistelusukset oikeinkin hyvään hintaan.

Situm
10.12.2021, 23.38
Viesti rapakon takaa:
I'm shipping the frame out today and you should see it arrive in 6-10 days. I designated it as a gift since the form didn't have an option for warranty replacement. So, there shouldn't be any taxes/duties due when it arrives.

You should get a separate email from USPS with tracking info soon.
Thanks again for all the patience with this. I hope this new frame treats you well for years to come!
Tim"

Voi ettien että :)

Ja jos nyt alvit ja tullit tulee, niin eiköhän niistäkin selvitä :)

kaldera
10.12.2021, 23.50
Sää äsken fillaroidessa, mahtava tunne kasvoilla kun pistelevää räntää tai alijäähtynyttä vettä sateli. :)
Ja sekin että hävittäjävalinta osui F-35A:han.

markkinn
12.12.2021, 10.19
mulle kerrottiin pyörän olevan täysin kuollut

Upeaa, jospa se blues parantaa sen

Joni Kani
12.12.2021, 16.14
Ei sada vettä kun on talvi. Vihreät on ollu nyt pari vuotta hallituksessa ja talvet on pelastettu [emoji120]

tempokisu
13.12.2021, 18.11
^^ jäsen "situm" kyllä sä joudut tullialvit maksaan, myös lahjoista menee tullialvit. Sulla pitäisi ( vai pitääkö...) olla joku kuitti tai todiste tavaran arvosta.

Mutta kun syksyllä tutustuin Hämeenkyrön Turkimusojan talkoissa paikalliseen virtavesiaktiiviin, etsittiin sitten yhdessä pikkunahkiaisen toukkia ja muutama sähköpostiviesti vaihdettiin.
Laitoin muutama päivä sitten raporttia kehittymättömistä nahkiaisista ja nahkeen joulun toivotuksia - äskön tuli vastaviesti :) voi että ilahduin!

xubu
13.12.2021, 18.29
Mulle on tullu pari pakettia ebaysta englannista ilman että mitään selvityksiä joutu tekemään. Lähetyspaikaksi oli toisessa paketissa laitettu epäselvästi Lieto, toisesta paketista en saanut selvää mistä oli lähetetty. Ihmettelen vaan miten se paketti tulee briteistä suomeen. Oon nyt kai veronkiertäjä, mutta en sille voinut mitään.

Situm
13.12.2021, 20.28
^^ jäsen "situm" kyllä sä joudut tullialvit maksaan, myös lahjoista menee tullialvit. Sulla pitäisi ( vai pitääkö...) olla joku kuitti tai todiste tavaran arvosta.

Sitä juuri tarkoitin. Niistä selvitään. Pääasia että saa vihdoin uuden rungon ennen kuin talvi on ohi.

tempokisu
14.12.2021, 05.57
^^ Liedossa on ilmeisesti joku postikeskus, moni paketti menee ensin Lietoon ja sieltä sitten määränpäähänsä.

Kahden ostoksen kanssa alvi tuli jo maksaessa, mutta onneksi myyjillä oli antaa IOSS-koodi, en joutunut maksamaan enää muuta. Sensijaan peruin ostoksen, kun maksaessani meni alvit, mutta myyjällä ei ollut mitään tietoa mistään IOSS-koodista. Kolmenkypin ostosta olisi tullu kuuskymppiä, ja se oli nuken korusta vähän liikaa. Vaikka myyjä kovasti yritti että hän laittaa "gift" ja paketin arvoksi 5 dollaria, ne ei auta mitään ( soitin tulliin jokin aika sitten muun asian tiimoilta ja kysyin myös tätä)
Todella paljon on ostaminen vähentynyt, mitään pikkutavaroita HongKongista ei viitsi tilata. Aiemmin oli projekteja kun ostin eri tarvikkeita eri paikoista, nyt sellainen on liian kallista. Ihan hyvä että tämä nukkeharrastus hiipuu.

Situm
14.12.2021, 12.22
Tullin ilmoitus :D, tulli ja alv tarvitsee maksaa takuupalautuksesta, mutta sen voi hakea takaisin. Käsittely kestää tosin hetken, noin 8kk, mutta sen verran tuli jo tota runkoakin odoteltua.

JackOja
15.12.2021, 15.21
Mainio sääpalvelu, jonka joku vinkkasi duunin jammerissa. Historiatiedotkin 1979 asti.

https://www.ventusky.com/

usko juntunen
15.12.2021, 20.13
Kesken hiihtolenkin tarjottu joulupuuro rusinasopan kera. Nam.

Taimo M.
16.12.2021, 09.22
Eilen tapahtui, mutta sopii tähänkin päivään: Tein kaupat tulevaisuuden kanssa.

Situm
16.12.2021, 12.00
Mainio sääpalvelu, jonka joku vinkkasi duunin jammerissa. Historiatiedotkin 1979 asti.

Tää oli hieno, kiitos

tempokisu
16.12.2021, 20.42
Saukonpoikasen auttaminen :) ja pikku eläimen selviytyminen

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/12808f65-7e6d-4316-a82c-7891b348ed3f

https://img.ilcdn.fi/2C4j4OBecYpG3ODXQfH_QVnXchc=/full-fit-in/612x0/img-s3.ilcdn.fi/a57bba1f500e6f239d13cee6df7005f26856ee0d200e4781c7 c9af15c02ce1bb.jpg

Ari Fill
16.12.2021, 21.26

Kiitos! Tämä on todellakin visuaalisesti ja infon osalta mainio sääpalvelu.

Hartsa69
16.12.2021, 21.53
Uusi Mobilisti -lehti!

Joni Kani
16.12.2021, 22.24
Saukonpoikasen auttaminen :) ja pikku eläimen selviytyminen

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/12808f65-7e6d-4316-a82c-7891b348ed3f

https://img.ilcdn.fi/2C4j4OBecYpG3ODXQfH_QVnXchc=/full-fit-in/612x0/img-s3.ilcdn.fi/a57bba1f500e6f239d13cee6df7005f26856ee0d200e4781c7 c9af15c02ce1bb.jpgSöpöilyn overload

Köfte
18.12.2021, 00.56
Ranteeseen yhtäkkiä ilmaantuneen kookkahkon ganglion lähes yhtäkkinen katoaminen. Vielä olisi kolme yötä jouluun, eikä ole laskuvirhe, vaan realiteetti.

tinke77
18.12.2021, 15.35
No tämä kyllä pyörälenkillä ilostutti. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211218/4ab9b82d7651dae1c0b7a70a456b8d3b.jpg

Hartsa69
19.12.2021, 17.54
https://www.instagram.com/hanttiworks/

Mahtavaa.

Situm
19.12.2021, 19.45
Joulukuun ensimmäinen onnistunut maastolenkki.

tempokisu
19.12.2021, 21.34
Koira lähti karkuun jäniksen perään ja päätyi jumiin saarelle....Etelä-Savon pelastuslaitoksen väki avuksi ja koira saatiin turvaan hydrokopterilla. Huomaa erityisesti koiralla kuulosuojaimet :D

https://img.ilcdn.fi/xaWnoXhg0rO28Q7LpH9Z2E4BA7w=/full-fit-in/612x0/img-s3.ilcdn.fi/66daa39f1fb4177a4eafaef208bab41f9c37d62aa6ef86206e a92086d2feb241.jpg

Hartsa69
20.12.2021, 19.30
Teemu Keskisarjan haastattelu kolmosella :D

tempokisu
21.12.2021, 13.12
On lyhyempi työpäivä, eikä se tällä kertaa harmita. Sain nyt jo ennakkoon lahjan ja erittäin tarpeellisen sellaisen, tai sellaisia. Nakkilassa ovat vielä huomenna avoinna, joten sinne :)
Iltapäivästä Nakkilan jälkeen vielä kauppareissu, varaudun kalatiskillä jonottamiseen ottamalla lukemista mukaan.

PikkuPatleetti
21.12.2021, 20.11
Poljin töihin ja takaisin. Työmatka on vaan 3,5 km niin on hyvä testailla keuhkojen pakkaskestävyyttä ja mahdollisesti jopa parannella sietokykyä. Kylmäkään ei tullut kuin sormiin, mutta olikin arvattavissa. Uutet hanskat tulossa justiin postiin.
Oon oikeestaan aika innoissani. Keho tykkää kun sitä liikuttaa tälleen sopivan haastavasti ja tää on muutenkin vähän paluu juurille. Tosin silloin aikanaan oli superhalvat eli karummat kamppeet, eipä tullu fiilisteltyä.

tempokisu
22.12.2021, 16.28
Pelottavan hyvää kuuluu. Oli kiva Nakkilan reissu, hienoa ajella kun huuru ja sumu teki maisemista todella kauniita, ja kuitenkin tie oli paljas ja kuiva. Annoin muutamalle asiakkaalle nahkeen joulukortin, naispuolinen asiakas oli ihan älyttömän innostunut kortista "siis saanko mä tämän" :D Akvaarionahkiaisia oli kiva katsella, vaikka kuvat eivät onnistuneet ( en tajua miten ihan samassa paikkaa ja samalla kameralla on tullut hienoja kuvia ja nyt ei kertakaikkiaan...) yhtä nahkiaista pidin kädessä, sain kiitokseksi kaksi hampaanjälkeä :

On ollut niin monta joulua kun on saanut itkeä töistä kotiin polkiessa ja pelätä miten selviää ( taloudellisesti) ja pitää sitten sukulaisille olla ettei itku tulisi. Mutta olen sitkeesti vaan yrittänyt, ehkä se nyt palkitaan.

callahan
22.12.2021, 17.59
Sain kuten viime joulun alla puhuttua kuuselle kotiinkuljetuksen ostopaikasta.

kauris
22.12.2021, 19.51
Lisäpainoleuanvedossa myötäotteella uus enkka 23,75 kg.

tempokisu
23.12.2021, 11.42
:D tuli asiakkaalta postia - joulukortti ja yhdestä ottamastani nahkiaiskuvasta tehty postimerkkiarkki. Oli kyllä ..nahkee yllätys ~ ~

tempokisu
23.12.2021, 17.33
Mietin juuri että tämä vuosi on ollut elämäni paras vuosi....( koronan ansiosta ainakin yhden ihmisen terveys, ja henki, pelastui..)

Köfte
23.12.2021, 22.35
Mikko Alatalon tarinointi töllössä. Taannoin dissaamani hahmo palasi juurilleen, julkisuuden kirot ja levymogulit loivat sen inhotun sinisten lasien tyypin.

tempokisu
24.12.2021, 08.49
!! olin melko varma että kaksi tilausta USA:sta ei varmaan nyt tule ollenkaan, mutta äskön tuli toisesta ( nuken vaate) seurantakoodi ja just myös ilmoitus että Blake Sheltonin levy on lähetetty. Tosin vielä on pitkä matka niillä edessä, mutta kuitenkin :)

Aika hyvin oli aurattu pyörätiet, tuli välillä kotiin lämmittelemään ja lähden kohta uudestaan ajeleen puuttuvat 30km :cool:.

Kampinalle
26.12.2021, 13.05
Täällä on sittenkin moderointia.

usko juntunen
26.12.2021, 22.02
Täällä on sittenkin moderointia.
Hyvä näin, mutta jos ja kun tukkii yhden likaviemärin, se loka tuppaa puskemaan läpitte jossain toisaalla.
Pienemmän riesan tie ois tukkia sen loan alkulähde.

Kampinalle
26.12.2021, 22.05
Hyvä näin, mutta jos ja kun tukkii yhden likaviemärin, se loka tuppaa puskemaan läpitte jossain toisaalla.
Pienemmän riesan tie ois tukkia sen loan alkulähde.

Hyvä alku kumminkin, oikeaan suuntaan menossa.

usko juntunen
26.12.2021, 22.16
^
Kyllä ehdottomasti näin. https://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.png

Juha Jokila
26.12.2021, 23.05
Täälllä se itse itseään muita parempana pitävä kansanosa vielä ilakoi syrjinnän ja tyrannian nousua.

Kampinalle
26.12.2021, 23.13
^Juha, "geenipiikin" on ottanut yli 82 prosenttia yli 12-vuotiaista. "Lammasvaippaa" käyttää julkisissa sisätiloissa varmaan melkein yhtä iso määrä väestöstä.

Et myöskään ole kertonut yhtään millään lailla uskottavaa perustetta salaliittoisille mielipiteisille, vaikka kysytty on. Joten olisitko ystävällinen ja painuisit helvettiin täältä.

Juha Jokila
26.12.2021, 23.35
^Juha, "geenipiikin" on ottanut yli 82 prosenttia yli 12-vuotiaista. "Lammasvaippaa" käyttää julkisissa sisätiloissa varmaan melkein yhtä iso määrä väestöstä.

Et myöskään ole kertonut yhtään millään lailla uskottavaa perustetta salaliittoisille mielipiteisille, vaikka kysytty on. Joten olisitko ystävällinen ja painuisit helvettiin täältä.

Lähes kaikki salaliittoennusteet ovat käyneet toteen ja psykoosi jatkuu vahvana. Se mitä ulkomailla yritetään ensin, on tullut tännekin viiveellä. En minä rupea nimeämään henkilöitä, syistä, jotka varmasti tiedät. Eikä minun tarvitse muutenkaan koko rikosta ratkaista voidakseni osoittaa merkkejä petoksesta. Miksi otat henkilökohtaisesti pulttia keskustelusta kansakunnan yleisestä turvallisuudesta? Etkö luota, että 82 % on oikeasti suojassa? Vai meinaatko, että Suomen parhaat asiantuntijat eivät saa laskettua edes prosentteja oikein?

Kampinalle
26.12.2021, 23.44
^ Voi hyvä isä sentään....

Hower
27.12.2021, 10.50
Mitä se peräkammarin poika vielä sönköttää?
Onhan se onnnetonta, että tyyppi keskittää harhaisen valistuksensa pienelle p o l k u p y ö r ä f o o r u m i l l e.
Menisi kaduille meuhkaamaan. Eduskuntatalon eteen, jonnekin pois. Hus!

Firlefanz
27.12.2021, 11.18
Jokilan teksteistä ja siitä missä aiheissa hänen foorumiaktiivisuutensa painopiste on viime aikoina ollut voi ja saa olla sitä mieltä kuin on, mutta hänenkin kohdallaan on syytä pitää omat typerät kuvitelmansa hänestä itsestään omana tietonaan. Ei niitä esittelemällä eikä nimittelemälää Jokila siksi tai täksi saa aikaan yhtään mitään. Korkeintaan tulee paljastaneeksi jotain omasta itsestään.

PS Eipä sillä, esiinnynhän minäkin tämän kommentin myötä entistä alastomampana, sellaisena palstapoliisina joka kuvittelee olevansa parempi ja fiksumpi kuin muut palstapoliiseiksi ryhtyvät.

K.Kuronen
27.12.2021, 11.18
Mitä se peräkammarin poika vielä sönköttää?
Onhan se onnnetonta, että tyyppi keskittää harhaisen valistuksensa pienelle p o l k u p y ö r ä f o o r u m i l l e.
Menisi kaduille meuhkaamaan. Eduskuntatalon eteen, jonnekin pois. Hus!

Sitten herrakansa parkuis täällä, että tukkivat tien, että ei pääse teslalla ajaan.

K.Kuronen
27.12.2021, 11.24
Mut sai hyvälle päälle, että otin töistä vapaata ja olen lähes vapaaherra pari viikkoa. Ehkä ajan, ehkä en.

Ari Fill
27.12.2021, 11.43
Jokilan teksteistä ja siitä missä aiheissa hänen foorumiaktiivisuutensa painopiste on viime aikoina ollut voi ja saa olla sitä mieltä kuin on, mutta hänenkin kohdallaan on syytä pitää omat typerät kuvitelmansa hänestä itsestään omana tietonaan. Ei niitä esittelemällä eikä nimittelemälää Jokila siksi tai täksi saa aikaan yhtään mitään. Korkeintaan tulee paljastaneeksi jotain omasta itsestään.

PS Eipä sillä, esiinnynhän minäkin tämän kommentin myötä entistä alastomampana, sellaisena palstapoliisina joka kuvittelee olevansa parempi ja fiksumpi kuin muut palstapoliiseiksi ryhtyvät.

Nyt Firlefanz kiteytti täydellisesti sen, mitä olen itse myös miettinyt täällä kirjoittelusta.

m-52
27.12.2021, 12.08
Joulu on ohi ja päivät pitenee.

MV
27.12.2021, 12.41
Nyt Firlefanz kiteytti täydellisesti sen, mitä olen itse myös miettinyt täällä kirjoittelusta.

Joo. Kirjoittajan henkilöllisyyteen on turha kiinnittää hirveästi huomiota. Jokaisella on hyvät ja huonot päivänsä, hyvät ja huonot aiheensa. Parempi vastata (tai olla vastaamatta) jokaiseen viestiin erikseen kulloinkin asialliselta tuntuvalla vakavuudella. Natsittelu, suvakointi, punavihertely, persuttelu ym henkilön oletettuun persoonaan menevä nimittely menee kuitenkin aina väärin eikä vie keskustelua eteenpäin.

Vaikka täytyy myöntää että joidenkin nimimerkkien trollolloo ottaa joskus päähän. Silloin voi onneksi komento-w ja jatkaa muualle. Onneksi on sen verran paha prosopagnosia ettei näitä tilanteita tule usein.

tempokisu
27.12.2021, 13.03
Mä en ehkä olekaan se foorumin ärsyttävin tyyppi. No en ainakaan "trollaa" ( en ihan täysin tiedä mitä se on ) enkä ole vähään aikaan valittanu työn vähyyttä.
Äitee voi jo paremmin, näyttää siltä että jouluaaton perinteeksi on muodostunut äiteen ensiavussa käynti.
Sain kuitenkin ajettua 30km asiointilenkin, oli hieman vaikeuksia.

MV
27.12.2021, 13.34
^ https://fi.wikipedia.org/wiki/Trolli_(internet)
Voi tosin olla että osa tämän palstan trolleista on astroturffeja.

tempokisu
27.12.2021, 13.53
^ Joo kiitos, en todellakaan ole tarkoituksella...tai mitään muutakaan tuosta laittamastasi linkin kertomasta.
No ehkä toi matala itsetunto ja huomiohakuisuus, mutta tekemisen kautta ja nuorena urheilu olikin keino tulla hyväksytyksi ja huomioiduksi. Samalla sai hyvän fyysisen kunnon.

Juha Jokila
27.12.2021, 18.28
^^yllättävää, että wikissä on trollauksen määritelmä oikein. Termihän yritettiin kaapata ja uudelleen määrittää läntisten informaatiosodankäynnin operaattorien toimesta noin 8 vuotta sitten.

m-52
29.12.2021, 21.42
Kävin hiihtämässä 14 km Ylösen latusuksilla , joissa terva voiteena. Naapuri tuossa kilometrin päässä pitää auki 3 km:n perinteistä latua. Kylän valot heijastuivat sopivasti pilvistä niin, että näki hiihtää ilman otsalamppua. Oli hienot olosuhteet ja puusuksilla hiihto luo aina oman tunnelmansa. Talven miellyttävin lenkki kaikkiaan. Huomenna uusiksi?

tempokisu
30.12.2021, 21.32
Pääsin työmatkalta kotiin omin avuin, hetken jo mietin että pitääkö soittaa autokyyti kun sippasin...

PikkuPatleetti
30.12.2021, 22.57
Otin huomisen saldovapaaksi. Tulihan tässä jo kuukausi tehtyä reilusti tunteja sisään. Aion rötvätä oikeen tunteella ja fiilistellä pyörähommilla. Kuulostaa hämärperäseltä [emoji28] Siiis: huomenna tulee tehtyä fillarikamatilaus ja jatkan keulojen huolto-opiskelua. Kaveri sai keulan huollon multa vastineeksi muuttopalveluista, joten pitää vähän kattella etukäteen netistä mitä se sen keula oikeen syönyt. Lisäksi pitäis omakin keula huoltaa niin olisi kesäksi valmiina.

Hartsa69
31.12.2021, 12.07
Aku Ankasta: "Huhtikuun lempi haihtuu heinäaikaan, mutta vanha kauna kestää ainiaan" :rolleyes: - mutta kenen käisalaa lie, ihanko kääntäjän oma värkkäys.

Old loves they die hard Old lies they die harder laulaa kyllä Nightwish..

JackOja
31.12.2021, 18.40
Kotiinpaluu viiden päivän äidit&anopit - kiertueen jälkeen.

GeeDee
01.01.2022, 18.35
Huolsin vanhuksen. Ollut sanoisinko hylättynä aitan nurkalla. Ostin tämän 14-vuotiaana ja kyllä tällä poljettiin. Fiilistellyt pyörää puunatessa vanhoja muistoja. Kuten kaverin viri mopolla työnnetty nopeus. Loivassa alamäessä 60km/h. Laakeria rasvatessa mietin kuinka laadukkaita ne ennen vanhaan olikaan. Mikä se oli että silloin mikään estänyt ajamista. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220101/cccd2877047f004d77bddc59c0212092.jpg

JackOja
01.01.2022, 21.46
Kun sai sanoa kiukkuiselle mussuttavalle mummolle "koira kiinni!"

Situm
01.01.2022, 22.40
Ensinb herääminen ilman krapulaa, koiruuden kanssa lenkki auringonpaisteessa, ja se kun maastolenkki vihdoin ja viimein loppu.

tempokisu
03.01.2022, 18.26
Kyllä mä aamulla kirosin tätä prkeen lumisadetta, mutta hyvää reeniä ensi syksyn kututalkoita varten - kututalkoitten vetäjältä tuli aiemmin viesti ja yhteenveto syksyn talkoista, ja että hakevat rahoitusta talkoohankkeelle 2022-2026...mä olin valmis lahjoittaan hyvän asian vuoksi...mutta vastauksena oli että olen tehnyt niin paljo töitä että ...et todellakaan ala vielä rahaa antaan :D talkoissa tavataan..

tempokisu
04.01.2022, 20.16
:D no tämä kyllä kirvoitti naurua, tunteet vaihtelee kun eilen itkin aika lohduttomana...

Horoskooppi mulle, eka juttu pitää jo paikkansa, ja elokuussahan alkaa nahkiaiskausi ja talkoot.

Vaaka 23.9.–23.10.Olet alkuvuoden kovassa paineessa, ja työmäärä ylittää välillä jaksamisesi rajat. Tammi-helmikuu tuntuu kulkevan sumussa. Kun kevätaurinko paistaa 6.3. lähtien, elämä hymyilee monella tavalla ja mukava sujuvuuden tunne valtaa työpäivät. Lokakuisille vaaoille avautuu etenemisen mahdollisuuksia, palkankorotus houkuttelee vaihtamaan tehtäviä. Vuoden ehdottomasti upein jakso alkaa elokuun loppupuolelta, loistat syksyn tullen osaamisellasi.

Köfte
06.01.2022, 00.10
Töistä kotiuduttua vahdittavaksi annettu lihapata leivinuunissa, pari olutta ja puolikas viinipullo padan kanssa jaettavaksi. Ei aivan paska olotila juuri nyt.

Ari Fill
06.01.2022, 02.03
Vaaka 23.9.–23.10.

Olet alkuvuoden kovassa paineessa, ja työmäärä ylittää välillä jaksamisesi rajat. Tammi-helmikuu tuntuu kulkevan sumussa. Kun kevätaurinko paistaa 6.3. lähtien, elämä hymyilee monella tavalla ja mukava sujuvuuden tunne valtaa työpäivät. Lokakuisille vaaoille avautuu etenemisen mahdollisuuksia, palkankorotus houkuttelee vaihtamaan tehtäviä. Vuoden ehdottomasti upein jakso alkaa elokuun loppupuolelta, loistat syksyn tullen osaamisellasi.

Tuskin maltan odottaa maaliskuuta ja varsinkin syksyä :)

Nimimerkki ”lokakuun puolen välin tienoilla syntynyt”

tempokisu
06.01.2022, 05.47
pari olutta ja puolikas viinipullo padan kanssa jaettavaksi. .

Näen tämän sieluni silmin tapahtuvan Fingerporissa; siellä jo tiedetään että valkoviini sopii nautittavaksi kalan kanssa.

tempokisu
07.01.2022, 09.17
Jännitin aamulla ihan älyttömästi, missä kunnossa pyörätiet ..mutta pääsi siellä ajamaan :) onnea on: auratut pyörätiet

tempokisu
07.01.2022, 15.23
No jännitti sitten toinenkin asia, mun mazdan katsastus. Valtuutin isän viemään, jos tulee jotain niin isä ymmärtää paremmin ja tietää mitäs sitten tehdään.

Äskön tuli tekstiviesti, isältä joten vähänkö jännitti avata että miten kävi...

HYVÄKSYTTY :D :D :D jipii

TERU
07.01.2022, 16.56
Peukut, vanhaan V70 Volvoon pitäis saada pian sama leima, tälle on tosin yhdenmiehen paja, joka hoitaa huollot ynnä katsastukset. ABS valo taas palaa, liittimessä jotain, muutoin ei uutta huonompi ajokkina, kun on aito swedu.

usko juntunen
07.01.2022, 20.41
Sillanalusmiesten tod.näk eilen loppiaisena tehty atakki hiihtoladulle samaan malliin kuin vuonna 2017 :)
https://photos.app.goo.gl/SvauPruCWCvMVDdh2
https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLVjjHAzmmaYBYgT0V-hH4c4hrjxy7qIGAaF13YIGBWzH9Mp0ZNlqYwaojH1gSMk30Xfa-DhazgnGrRP0Ei-luoC2IgNoYeVsjdXLJ0TABqEzImaIcus33YHEUFdiQle6bUS6M B7VOxYYpxLz0nOe67Ecg=s747-no?authuser=0

Firlefanz
07.01.2022, 20.45
1. Vointi oli tänään jo himpun verran parempi kuin eilen.
Tosin jos haluaa pessimistiksi ruveta, taitaa olla niin että jos on tullakseen oikeasti sairaaksi, se tapahtuu tyypillisesti vasta noin viikon potemisen jälkeen.

2. Sain tietää että Pornaisten Shellin (tai SEO:n, miten kukin on oppinut paikan tuntemaan) hiljaiselo on päättynyt. Kahvilapuoli avaa ovensa 29.1. eikä fillaristejakaan unohdettu toivottaa tervetulleiksi.
Aukko jonka huoltoaseman sulkeminen aiheutti oli paljon maantieteellistä kokoaan suurempi ja tuntui että kahvion myötä katosi iso pala itäuusimaalaista porukkalenkkiperinnettä.

kurvaaja
07.01.2022, 21.35
Aku Ankasta: "Huhtikuun lempi haihtuu heinäaikaan, mutta vanha kauna kestää ainiaan" :rolleyes: - mutta kenen käisalaa lie, ihanko kääntäjän oma värkkäys.

Uusin juuri vuosien tauon jälkeen Akun tilauksen, kun HS:n kylkiäisenä tuli niin hyvä tajous. Ankan avulla opin aikanani lukemaan, kiitos siitä.

tempokisu
11.01.2022, 16.04
^ kuten myös, siis opin Aku Ankka-lehtien avulla lukemaan, heti "suoraan" ( kamala sitten kun joutui koulussa tavaamaan...)

Mutta olin lähettänyt äiteen siskolle Turkuun vuosikalenterin ( samanlaisen jonka epätoivoinen postinkäsittelijä oli napannut kirjekuoresta, vai kuori tullut perille...) plussamerkki vielä kuoreen - kirje ja erityisesti kalenteri oli tullut perille :)

kauris
11.01.2022, 17.48
Uusin juuri vuosien tauon jälkeen Akun tilauksen, kun HS:n kylkiäisenä tuli niin hyvä tajous. Ankan avulla opin aikanani lukemaan, kiitos siitä.

Se on sääli ja ärsyttävää, että se tilaus on pakko päättää aina tarjouksen jälkeen ja odotella että soittavat uudelleen. Vanhan tilaajan hinta on aivan toinen kuin uusien tarjousten. Näinhän se on toki monessa asiassa.

Itseäni ilostutti tänään, että sain töistä uuden läppärin vanhan aloitettua temppuilun eilen omasta syystä.