PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mikä se tänään sut hyvälle tuulelle sai?

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

ilmora
10.09.2017, 09.26
Finnair ystävällisesti ilmoitteli, että kuukauden päästä lennän Nizzaan.

VesaP
10.09.2017, 14.58
Sain asennettua Tacxin TTS4 softaan kaikki ajovideoiden lisenssit siten että nyt ei herjaa ainutkaan video lisensseistä. Jumaliste, tätä pitää juhlistaa jollain kostealla juomalla.... :cool:

Köfte
10.09.2017, 15.46
Eilen kahdestaan rouvan kanssa vietetty hääpäivä. Teinistö myötävaikutti asiaan
poistumalla asumuksesta yökyläilemään. Sai aivan rauhassa puuhata keittiössä
ja ravita sielua & ruumista. Vinyylisoitin oli molempien taholta ahkerassa käytössä.
Maltoin jopa pitää näppini erossa tietokoneesta:rolleyes:

KotooTöihin
10.09.2017, 20.14
Takanapaan pikaisella huollolla sen verran lisää kilometrejä et ehtii uuden tilata :D

HC Andersen
10.09.2017, 20.18
Neljän tunnin lenkki kolmeen tuntiin☺️

fiber
10.09.2017, 20.30
Puolentoista tunnin lenkki kahteen tuntiin. Olipahan mäen laella puhuri, ja hyvältä tuntui kun selvisin sieltä pois kaatumatta sivutuulessa.

MacKonte
10.09.2017, 21.21
Sateiseksi luvatusta viikonlopusta löytyikin kolmen tunnin sateeton siivu, jonka aikana ehti sekä pyöräillä että juosta. Ja muun ajan sai rauhassa sateensuojassa laitella verstasta vähän parempaan kuosiin ja varustella työmatkafillarit syksyyn/talveen.

Köfte
10.09.2017, 23.20
Pihan nurkasta sattumalta löytyneet pingispallon kokoiset herkkutatit.
Muut taloudessa evät osaa arvostaa sieniä (harmi, tai sitten ei:rolleyes:).

Greycap
10.09.2017, 23.34
krapulaton sunnuntaiaamu. ei saa käsittää väärin, ei niitä krapulaisia ole just koskaa nykyään, mutta menneiltä vuosilta jäänyt sellanen "default" huono fiilis sunnuntaiaamuksi.

Tämä on muuten jännä. Ikinä en ole kännissä ollut, en edes yhtä kokonaista alkoholiannosta juonut, mutta joka kerta kun tulee oltua jossain muiden mukana rellestämässä niin seuraavana aamuna on pää kipeä, paha olo, veto ihan pois, jotain vastaavaa. Pistää miettimään että missähän kunnossa ne muut on. :D

mutanaama
11.09.2017, 02.20
Tunnin lenkki venähti neljäksi, mukana pari seurueenvaihtoa ja polunkorjausta.
Mutta siitä tulikin varsin kelvollinen muutaman supersetämies ja -nainen voimin.

marco1
11.09.2017, 10.08
Tuli hyvä. Mutta se saha oli vähän mutkalla ennestään, en tehnyt kovin montaa uutta vekkiä (tiedän että se toimii vaan vetämällä).

MacKonte
11.09.2017, 10.46
Se, kuinka raskaaksi punnitut (1kg) ja raskaan oloiset (5mm kumia) Protek Maxit rullasivatkin varsin kevyesti työmatkasinkulan alla.

Blackborow
11.09.2017, 10.59
Sateisen viikonlopun jälkeen sai polkea auringon paisteessa töihin.

tempokisu
12.09.2017, 09.54
Herääminen, painajaisesta.
Kyllä se mun työ ja -paikka kuitenkin tärkeät on, ja isoimmaksi osaksi ihan kivat. Unessa nimittäin koko rakennus oli saneerattu, tosi moderni joku lääkärikeskus-kompleksi ja paljon lääkäreitä ja potilaita. Kyselin sitten että onko mun työpaikkaa enää...toimistovirkailija sanoi että on mulle töitä ( vaikka ei ollu mun työpäivä) mutta joku isokokoinen lääkäri tuli sitten ja sanoi etten kelpaa. Koko Tampere oli ihan erinäköinen, en tiennyt missäpäin oma koti on ja tuumasin että ei tämä kaupunki voi viikossa ihan toiseksi muuttua, tämä tarvii olla vain unta ja kun herään niin kaikki on niinkun ennekin. Vai onko?
Onneksi heräsin, kaikki on niinkuin ennenkin.

ilmora
12.09.2017, 22.10
https://vhb3hq-db3pap001.files.1drv.com/y4mxe84HWXt-MqC0NcNe-Wf8sOE7mnHnFh1rnUypu29Akd38M7Esbxo9oz8mG9DJn24qYVe ciX9XoGpB6mUhsbH3p-x9ivWY_P3xfzBx6VcNaNAnyh1QsYbvoiBoYz54q_6SeJVhBP1J tZKDs-hwyjDDVnJ4MUOpM58R9bLhHQxks37sqbg5O2cu30rMMCcqdPW? width=660&height=495&cropmode=none

Sade taukosi edes hetkeksi.

The flying Chocobo
13.09.2017, 13.01
Eilen loppuiltapäivästä tullut soitto joka kertoi, että meillä on täällä liikkeessä nyt aika hieno pyörä, joka näyttää kovasti sun pyörältä. Nyt vain kun saisivat sen ajovalmiiksi ja itse kerkiäisi itse sen ajamaan sieltä kotiin (kuinka ollakaan just tälle viikolle tuli pirusti muuta tekemistä), kun en autolla sitä ajatellut hakea.

tempokisu
14.09.2017, 19.11
Tänään oli hyvä päivä :) viimene - vähän tutumpi - asiakas kyllä sanoi onneksi suoraan että on mun naama aika ruhjeisen näköne. No niin onkin, ja on varmaan pitemmän aikaa :D silti hyvillä mielin.

Jopotuinen
14.09.2017, 20.55
Kisulle tästä huoneen taulu hommiin, jos vaikka auttaisi johonkin.

https://pic.useful.fi/S1T944_5-.jpg

Kampinalle
14.09.2017, 21.54
Syksyn ensimmäinen kuntonyrkkeily.

tempokisu
15.09.2017, 13.06
^^ Ilmeisesti pikkujopo et ole a. lukenu viestejäni b. ( todennäköisempi syy) et ole ymmärtänyt lukemaasi. TYÖ ei ahdista, vaan sen puute. Teen mielelläni töitä.
Tosin tein pöytätauluksi muovitaskuun laitettavan rannikkoasemat-kartan. Asemien kohdalle nimi, ja kyseisen majakan kuva. :)

Mutta hyvinhän se fillarointi sujui, polveen ei sattunut ollenkaan, laitoin tukisiteen keskivartalolle ja se ei ollutkaan hyvä asia kun ei voinu kunnolla hengittää. Pian pääsee kuitenkintaas normaalisti lenkille, ja kunhan nassun turvotus laskee niin saan kypäränkin laiteltua. Löytyihän tuolta nätti punainen, hopee ja kallomaalattu.

puffe
15.09.2017, 13.31
...kunhan nassun turvotus laskee niin saan kypäränkin laiteltua.

Kypärä??! Etkös ole vuosia toitottanut, että kypärää et päähän laita? Nyt tulee ihan ensimmäisenä mieleen, että taidat ollakin tuuliviiri ;-)

tempokisu
15.09.2017, 19.22
^ En ole koskaan sanonut noin, olen todennut että en käytä kypärää lenkeillä, mutta toki olen käyttänyt kypärää aina kisoissa, viikkotempoissa yms. Omistan kaksi tavallista kypärää, yksi tempo-maantie ja kaksi tempokypärää, enkä mä niitä koristeeksi ole ostanu. Kaksi vanhinta tempokypärää olen myyny lasten leikkeihin eurolla pois.
Olen sensijaan sanonu kymmeniä kertoja että kokemuksen koulu on kova mutta tyhmä ei muussa opi; kannattaisi lukea ne mun viestit ehkä hieman tarkemmin ajatuksen kanssa jos heti ei oikein ymmärrä, kuten näemmä niin on päässy useammallakin palstalaisella käymään.

Mutta voi nahkiainen, varsinainen herkkunahkiainen sentään! :D :D :D :D :D

http://www.norilo.fi/wp-content/uploads/2017/02/Nahkiainen-1024x503.jpg
Tuli se veron....palautuslappu :D kuvissa suuntaa antava vihje. Nyt on aihetta hymyillä ja enemmänkin :D

tempokisu
15.09.2017, 20.21
No jo vain :) vielä hyviä uutisia. Taiga-korupaja piti mun kuvasta jossa on heidän korunsa, ja pyysivät josko voisi kuvia julkaista heidän sivuillaan!
Kunnia-asia. Että ei ehkä mikään huono kuva...

https://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/Fashion%20Royalty%20Fantasy5/Dasha%20SilverMoose%20Lk5.jpg?img=smaller

Jopotuinen
15.09.2017, 20.49
Älä nyt pelkästään kerää majakotte kuvia, käy bongaamassa ne paikanpäällä ja omat photot. Kansainvälisesti takuulla ainutlaatuisia siellä PVC foorumilla, vaikkapa. Varsin moneen majakkaan järjestetään kuljetus ja ovatten maakravuille, myös varpaansa kastaneille, upeita retkiä. Tyyriitähän retket taitavat olla, hyvästä joutuu maksamaan.

Viimeks kun tuolla kävin, niin mieleen jäi saaren huussi. Kuvassa takana vasemmalla tummempi rakennus. Olikohan se nyt 3- vai 4-reikänen yhtenäinen väljä ja ilmava merinäköalalla varustettu ja hyvin tuuletettu ”vesiklosetti” (juu, kyllä…!).
Yhden niistä reikien kohdalla luki Naisten reikä. :D
Sitä minä vaan, että onko tämä tämmönen huussi sitten se sellainen unisex vai jokin hybridi, vai mikä? Tila kuitenkin yhteinen.

t. Mr Big :D

http://www.alternativefinland.com/wp-content/uploads/2013/06/bengtskar.jpg

tempokisu
16.09.2017, 07.30
^ tyydyn majakan kuviin ja merisään seurantaan, paras kohtahan on se "....ja Nahkiainen" :D Kiinnosti vain tietää missä ne paikat on. ( tänään Nahkiaisessa +8 astetta, tuuli 2m/s, sieltä ei ole nykyisin tullu sitä näkyvyyttä, vain nuo kaksi tietoa)
Matkustusta rajoittaa tuo masuvaivani, en välittäisi paastota koko reissua ja se olisi mun tapauksessa vähän pakko. Jos Nahkiainen olisi ollu vaikka jossain --- muualla kun keskellä merta niin siellä olisi voinu käydä. Ensin kesänä toivon että alkukesästä olisi parempia keliolosuhteita, niin Kakskertaan. Sieltä rannaltakin näkyy yksi pieni symppis majakka. Ja siis Ruåtsinlaivat ( kuva).

Mikähän on PVC-foorumi, ei inspiroi kuitenkaan sellainen. Jos tarkoitit w-clubia niin ne ei tykkää mun kuvista...eh, ne ei tykkää minusta koska uskallan kritisoida jos joku mun mielestä ei ole niin ihanaa ja upeaa ja oih ( tai jos en tykkää kun kuvissa nuket tupakoi, saan jos siitä photoshop-savusta migreenin ja siitä ne erityisesti suuttui...) - mutta paljon mieluummin otan vastaan kiitosta esimerkiksi juuri tuolta mainitsemaltani koru-pajalta, kuin clubilaisten thankseja. Ei sieltä olisi vastausta tullut jos olisi ollu huono kuva; samalla tuli paljon itseluottamusta omaan tekemiseen.

kuovipolku
16.09.2017, 09.42
Paradoksaalista kyllä, herääminen kesken unien. Olin vahingossa tökännyt keittiön radion päälle ja tietenkin siihen oli jäänyt päälle joskus tärkeän syyn takia laitettu ns. takaherätys. En heti ylösnoustuanikaan muistanut enkä tajunnut mikä hälytys se oli enkä edes mistä se tuli, hyvä että ymmärsin ettei se ollut palovaroitin.

Mutta hetken päästä olin hyvällä tuulella sillä vaikka kello oli vasta paria minuuttia vaille seitsemän, olin täysin virkeä, aurinko oli juuri noussut ja luvassa oli hieman sateisesta sääennusteesta huolimatta ihan kelpo lenkkipäivä.

Ja taisi eilinen iltalenkkikin vielä saada mielen mukavaksi: pikaiseksi aiottu asiointifillarointi venähti kolmetuntiseksi kevyeksi vähän siellä täällä pyörineeksi lenkiksi joka tuntui tekevän eetvarttia sekä jaloille että päälle.

Lisäksi jaksoi vielä huvittaa muistikuva eilen liikennevaloissa viereen pysähtynyt kaveri ja hänen etulokariratkaisunsa eli takalokari väärinpäin eli kuraläppä etupuolella ja noin kymmenen senttiä irti renkaasta. Mutta kai sekin toimi.

Ja paradoksaalista kyllä, sekin että eilisellä lenkillä oli tulla kolari vauhdilla ja sokeasti eteen kaartaneen jopotytön että sähköpyörätuolitädin kanssa, mutta eipä tullutkaan. Ja olihan sekin aika metkaa kun pimeällä eli katuvalottomalla metsäisellä kelvipätkällä vastaantullut koiranulkoiluttaja miltei huusi jotain siitä että pitäisi olla pyörässä valot. Ihan aiheesta kyllä, se on myönnettävä, mutta kun hänellä itsellään ei ollut minkäänlaisia heijastimia eikä koirien hihnassa tai kaulapannassa pienintäkään valoa...

Köfte
16.09.2017, 18.17
Ruokaa täälläkin, tuoksu saa jo mielen kohenemaan ulko-olosuhteista huolimatta.

tempokisu
22.09.2017, 04.11
Luvassa aurinkoista - voisi saada jotain kuvaakin otettua? Mutta :D :D :D Herkun Pää numero48 näyttää seurantatietojen mukaan saapuneen Suomeen, ja Helsingin postissa jo.

tempokisu
24.09.2017, 12.32
Luvassa aurinkoista - voisi saada jotain kuvaakin otettua? Mutta :D :D :D Herkun Pää numero48 näyttää seurantatietojen mukaan saapuneen Suomeen, ja Helsingin postissa jo.

Kyllä, aurinkoista! ja aika tyyntäkin, pitkästä aikaa pääsi kuvailemaan rannalle. Sain ihan kivasti nukkeitten pienen majakankin laiteltua paikoilleen, vaikka vähän arvelutti miten se siinä pysyy.

JackOja
24.09.2017, 21.16
Lämmin suihku ja sen jälkeinen puhtauden tunne neljän päivän telttaelämän jälkeen.

tempokisu
28.09.2017, 14.30
Mä olen nyt pitkän aikaa hyvällä tuulella ( aikaisin pakettiin saaduista "työ"päivistä huolimatta) nahkiaisen takia :)

Fat Boy
28.09.2017, 20.51
Pääsin reissusta kotia.

Mitäpä vielä?

Köfte
28.09.2017, 21.49
^puolitosissani mietin, että saiskos nahkiaisen nahasta tehtyy nukelle nahkatakin?

Ehkä? Pula-aikana tekivät kenkiäkin kalannahasta.

http://www.kalaparkki.fi/eshop/

tempokisu
29.09.2017, 07.16
^puolitosissani mietin, että saiskos nahkiaisen nahasta tehtyy nukelle nahkatakin?

No ei. Lähinnä nuket voisi pitää kädessään ämpäriä jossa on nahkiksia, tai nahkis kädessä; käyn honkkarissa katsoon onko siellä sopivanoloisia vieheitä, niitä olen nimittäin käyttäny nukkeitten ( kyllä, tämä kirjoitusasu) kaloina. Nukkeitten majakka on myös nimeltään Pikku-Nahkiainen.

Katila
29.09.2017, 10.26
Aamun työmatkatempoilu keskuspuiston läpi (aina ihanaa) ja sähköpyöräilijän ohitus kaksi kertaa. Se ohitti mut kerran pitkän loivan ylämäen jälkeen, mutta kuittasin heti seuranneessa pitkässä loivassa alamäessä. Olisittepa nähneet kaverin ilmeen, kun se mittaili mun pyöränrunkoani ja yritti etsiä siitä moottoria :) Eivät pärjää sähköpyöräilijät kaikille luomuille. Oikein yllätyin itsekin, että löysin itsestäni tällaisen piirteen, joka viittaa löyhästi jonkinlaiseen kilpailuviettiin :)

JackOja
29.09.2017, 11.41
^epistä ajaa yli 25km/h :)

LJL
29.09.2017, 12.34
^^ tossahan oli sääntöjen mukaan tempo jo hävitty, eli turha ohitus ;)

Aina voi, ja tulee, kuitenkin tilaisuuden tullen tuottaa häviö myös toiselle osapuolelle

LJL
29.09.2017, 12.47
...ilkkua, että "hävisit, se on nyt tasan"?

Lähinnä varmaan ”Häähää, me molemmat hävittiin!! Lällä-lällä-lää, olet yhtä passiivi!”

Katila
29.09.2017, 14.04
Ai, tollanen oikea "kisakin" on olemassa? Heh. Ei kiinnosta moiset kisailut tosikkomielessä.

Sent from my iPhone using Tapatalk

tempokisu
29.09.2017, 14.45
^ on vaan foorumilaisten omakeksimä kisa. Mua ei haittaa jos joku ukko ohittaa, mutta naiset ei mene piruvie ohi. En anna mennä. Jos tulee vierelle niin kyllä täältä tempo vielä lähtee.

Köfte
29.09.2017, 18.10
Talvea vasten lähestyvä Taliskerin Dark Storm. Rva oli hankkinut
myös kiintoisia hispanialaisia punaviinejä edullisesti. Vitutusaiheiden
vastapainoina ihan OK. "Mika K":n kommentointi tiukuaiheeseen myös.

Smo
05.10.2017, 13.30
Peurat kaupunkipihalla omenavarkaissa.. ja faija kysy puhelimessa miten menee niin ajatuksissa "mites tässä ... normipäivä"

teeässä
05.10.2017, 18.06
Tänään aamulla hyvävoimainen citykettu jolkotteli musiikkitalolta kohti Kiasmaa. Aiemmin en ole näin ytimessä nähnyt yhtään kettua.

tempokisu
05.10.2017, 19.24
Nahkiainen sentään, tänään saa oikein tehdä luettelon:
1. Palstanahkiainen
2. Kivat syntymäpäivälahjat (muut)
3. Sai kivoja nukkekuvia nahkiais-aiheesta

PetriV
05.10.2017, 21.58
Spinning. Huomaa kyllä, että kun pitkästä aikaa lähtee liikkumaan, niin tulee loistava fiilis.

JackOja
06.10.2017, 09.19
Huh, en ole Neandertalilainen vaikka välilä tuntuu siltä, vain 1/8.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000005396670.html

VesaP
06.10.2017, 09.25
Hämeenlinnanväylä veti äsken Kehä3 --> Manskun pää 80K alueella 100km/h. Kätevää ja ennenkaikkea nopeaa.

LJL
06.10.2017, 16.25
Vartiaisen Taiston lavuaarihuutokauppa, joka ei mennyt nyt ihan putkeen :D

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/taisto-osti-pienessa-kaljassa-lahes-sata-pesuallasta-netista-ne-ovat-meidan-takkahuoneessa-ja-siitahan-vaimo-on-riemuissaan/6608670#gs.XynV0I4

Jopotuinen
07.10.2017, 09.36
Eilen hommista tullessa oli tyyntä ja hieno aurinkon paiste. Sen hyväksi keksin tehdä autoon perinteisen katsastuskunnostuksen, eli imuroida sen läpikotaisin ja pyyhkiä pölyt pinnoilta. Nyt autoni on sisältä kuin uusi.
Ei se temppu, vaan kuinka sen tekee, sillä vaikka nyt tulee taas hyytävää vettä taivaan täydeltä, niin eipä hatuta yhtään, päinvastoin. Voin vain myhäillä eilen suoritettua rastia. :):):)

Sama asia kuukausi takaperin hyvän sään aikaan telakoimani botskin kanssa. Ja aina kun tuossa vilkasen nuita muita veneilijöitä, jotka pitelevät veneitään edelleen vedessä tyhjän panttina, eikä valtaosa ole kuukauteen liikkunut mihinkään.
Telakointi muutaman asteen kosteassa kelissä, hyi helvattu!

Toki hommissa voi kahvipöydässä kehuskella nostavansa veneensä vasta marraskuun loppupuolella, jos on vain kelejä sinne asti, vaikkei sillä liikutakkaan. :D:D:D

Köfte
07.10.2017, 22.10
Lämmityskauden viimeinen ennakkolaskettu puukuorma on tontilla.
Siiirto liiteriin huomenissa. Kelivarauksella toki.

Köfte
07.10.2017, 23.41
Finnkino vs muut. Star näyttää myös Blade Runner 2049.
Sunnuntaina Star "sold out" - Finkkarin pömpöösilässä 80% tyhjää.

Jopo81
08.10.2017, 19.47
Dudesta irtos kammet suosiolla[emoji23]

Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

Mr_W
08.10.2017, 22.36
^mutta Finnkino on suomalainen :P ...

Eipäs, Finnkino on lähinnä kai kiinalainen:
Tammikuussa 2017 kiinalaisen Wanda Groupin omistama AMC ilmoitti ostavansa Finnkinon emoyhtiön -- https://fi.wikipedia.org/wiki/Finnkino

No, faktojen korjaaminen saa aina joskus hyvälle tuulelle...

kuovipolku
08.10.2017, 23.58
^ Joo, meillä Besserwissereillä on joskus halvat huvit...

Oletko muuten perillä mitä :P-hymiöllä, ellipsillä eli kansankielellä kolmella pisteellä tai niiden yhdistelmällä tavallisimmin halutaan ilmaista?

Markku Liitiä
09.10.2017, 14.48
Tämä tapahtui kyllä eilen.

Olin Keinukalliossa katsomassa cyclocross-kisaa. Lähistöllä oli vaahtosammuttimen kokoinen tenava, joka käveli vielä vähän horjuen eikä ilmeisestikään osannut toistaiseksi puhua. Sää oli märkä ja lätäköt vetivät kaveria vastustamattomasti puoleensa. Hänellä oli hyvät sadekamppeet ja kaiketi vedenpitävät kengät, mutta nassikka läträsi paljain käsin lätäköissä antaumuksella. Äitinsä ilmeisesti ajatteli, että antaa lapsen läträtä, eiköhän tämä lopeta, kun alkaa liikaa paleltaa.

Sitten vaahtosammutin sai idean ja päätti kokeilla, miltä lätäkön vesi tuntuu päässä. Hän kävi polvilleen lätäkön reunalle kuin muslimi rukoukseen, kumartui syvään ja työnsi kypärämyssyyn verhotun nuppinsa veteen. Tuntui ilmeisesti kivalta, sillä hän teki saman vielä uudelleen.

Sanoin kakrulle, että tuollainen toiminta saattaa aiheuttaa pään kylmettymistä. Vesseli vilkaisi minua, virnisti ovelan oloisesti ja jatkoi toimiaan. Siinä vaiheessa mutsi tuli hakemaan hänet pois.

ilmora
09.10.2017, 16.13
Bussin ikkunasta on hyvä ihailla ruskaa. En muista, että olisi pitkään aikaan ollut näin nättiä syksyä.

sähköläski
09.10.2017, 16.22
Ai pergule, vedet silmissä nauroin kun katsoin vanhaa Tonight Show:ta, Jimmy Carson. Vieraana yksi parhaista - Don Rickles. Kyllä ennen osattiin huumori.

Mr_W
09.10.2017, 20.46
^ Joo, meillä Besserwissereillä on joskus halvat huvit...

Pahoittelen mikäli happamoitin ketjun ilmapiiriä turhalla nipottamisella. Tosin tulihan siinä vähän kansanvalitusta: edes Finn-alku yrityksen nimessä ei takaa kotimaisuusasteesta mitään.

Oletko muuten perillä mitä :P-hymiöllä, ellipsillä eli kansankielellä kolmella pisteellä tai niiden yhdistelmällä tavallisimmin halutaan ilmaista?

Jostakin syystä Wiion lait viestinnästä toivat lohtua ja tuovat vähän piristystä tähänkin surkeaan tilanteeseen: http://osmo.wiio.net/wiion-lait/

1. Viestintä yleensä epäonnistuu – paitsi sattumalta.
1.1 Jos viestintä voi epäonnistua, niin se epäonnistuu.
1.2 Jos viestintä ei voi epäonnistua, niin se kuitenkin tavallisimmin epäonnistuu.
1.3 Jos viestintä näyttää onnistuvan toivotulla tavalla, niin kyseessä on väärinkäsitys.

Huonoon luetun ymmärtämiseen voi aina yrittää vedota myös. Tai johonkin hermosolujen yhteysvirheeseen. Toisaalta hyvää mieltä voi tuoda se, että tästä voi aueta tie vain ylöspäin. Toivo pilkottaa. Tuska ja häpeä ovat usein vain tilapäisiä.

Kuronen
09.10.2017, 21.13
Väsymys, kurkkukipu ja flunssan yritelmä alkaa olla ohi. Kohta voisi suunnitella lenkkiä sekä jalan, että pyörällä.

Tomy
09.10.2017, 22.03
varasin matkan Ruotsiin.

Vad bra! Trevlig resa!

LJL
09.10.2017, 22.11
varasin matkan Ruotsiin.

Hienoa. Kuten Ruotsissa on tapana sanoa, ”kuk på dig!”

JumboJim
10.10.2017, 20.23
Sain etuvaihtajan taas toimimaan ��

JackOja
13.10.2017, 12.12
Järjen puhumisella oli vaikutusta.

Yksikköpäiville Iisalmeen piti lähteä junalla, mutta esitin kriittisenä vaihtoehtona pikkubussilla menemistä. On halvempaa, tehokkaampaa ja mukavampaa. Lupauduin vielä kuskiksi mennen tullen.

Jopotuinen
13.10.2017, 12.54
Odotettu iltapaskojen viikon lento-emo juttu tuli kuin tulikin, ehdinkin jo odotella :)

Kuumottavat faktat lentokoneen happinaamareista – näin kauan happea riittää hätätilanteessa

salaisuus
13.10.2017, 13.18
Sain kahdelle perheelle indoktrinaatiotta agitoitua ajatuksen, että pienen lapsen seuraava pyörä olisi oikea polkupyörä: kevyt, kelvollisilla osilla ja muutenkin mukava. Ratkaisumyynnin avain oli: "Mieti itseäsi harjoittelemaan pyöräilyä 50 kg painavalla pyörällä."

Toinen äiti kehui vielä, että vaikka ensivaikutelmaltani olen pelottava rölli, paljastuin kuulemma "ihanaksi pyöräilyapostoliksi".

tempokisu
14.10.2017, 10.50
Tässä on ilonaiheet ollut vähissä, mutta nyt hyvä juttu, oikeastaan erittäin hyvä:
Pystyn ajaan pyörällä tän kipeen tassuni kanssa :) jalkahan on suorassa, ja pienelle polkimelle saan sen aseteltua niin että kipee kohta jää polkimen ulkopuolelle.
Sateella tein vaan kilometrin koeajon, mutta voi tässä jo alkaa ajatella ihan pienimuotoista lenkkiäkin.

MacKonte
14.10.2017, 12.02
Kaksi onnistunutta maastolenkkiä. Sääennustajat povasivat sadetta ja sitä tulikin, mutta Rainman-appin avulla löytyi molemmilla kerroilla pari tunnin kuiva hetki ja siihen pääsi polkemaan.

Köfte
14.10.2017, 16.46
Meni tovi aikaa ällistyksestä toipumiseen.

https://www.youtube.com/watch?v=xU_F1xg1puo

ilmora
15.10.2017, 14.44
Takkatulet, hidas, rento sunnuntai-iltapäivä, kirjoituskone auki pitkästä aikaa, syysmaisema ikkunan takana. Ehkä jos kävelylle myöhemmin.

Jopotuinen
16.10.2017, 21.44
Maailmankaikkeuden G-piste (http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201710162200464765_ul.shtml)on löytynyt!

Köfte
19.10.2017, 21.41
Työnantajan tarjoama jatkopahvi. Pätkä kerrallaan...

OKS
20.10.2017, 22.09
Ensilumi ja pitkän harmaan pilvisyysjakson jälkeen kirkas auringonpaisteinen päivä. :)

https://lh3.googleusercontent.com/lNE_7K98agIFuxjsm5ThU7xJKDWxqDcyePBMeiJ6MJlK33AQK8 CeOfjJf0BxuKPSUHeASEcP_mW4Q45x5tYhSjJOlwEGHTvCI_fQ rTLzGxDfGR2M3zOzssS6kDRsxLhEesPV02HQaZVHkAVR6ghyNK KvLm-xcLhlF7IsSiDdRLa77PzjVD8iwBkY1ij6ZnURIz7Og8In9rL7Y VxPwDpt7VbeLmXfdZ6bZx3RoYdcKXlQONhHNv1lN7LaifTV2vG BZyAs5c1z_Tmbz49kRNR-7ewYT2dwjLg0Kj-xSDt9kPHJSIHDeW7WMuEUMXhWlu1xcqGaAiYt14GzEJ8oE2Bs_ CPB3fmzFqZZSHk0gLylxTej1wkPSOp_eqi7foRXrSTiIixvHRj tmA89sssDUPda9QUsoRNzsZmQHRmTU22OLuSm6OWR9zxZi8isD DOPYLtED3LfnBBezsAtgB46RNyGIZ8hyIMWnZ0zxd9NUAgJqdt UI0JTX9D1VK7-iyjbv-Cji-RfFlLr6XEeRbhbYnm0FTW5y8oRThUEh-YXgeaH0Uusv97VnNnVjKpQzCEnU44n3HyIA2Pnb3LAiUKBxoHj TL6O2X8HUgGqdIK2g0qLoNQ=w1411-h940-no

ilmora
20.10.2017, 23.21
Uusi työ, uudet kujeet.

tempokisu
21.10.2017, 15.26
No en nyt muuten tiedä, mutta nauratti aika paljon ottaessani nahkiais-aiheisia kuvia rannalla. Inspiraatiota tuli hieman siitä nahkiaisten hyökkäys-kuvasta...nahkiainen ukon paidasta sisään ja tunkee niitä muualtakin. Naisnuken kanssa nahkiaiset on kiltempiä, roikkuu vaan kätösestä.

Jopotuinen
21.10.2017, 20.29
^^^^
Aika hieno!
Meillä alko aurinko lämmittää joskus puolen päivän tuntumassa ja yöpakkasten jäädyttämät pihan raidat, jalavat ja vaahterat alkoivat kilvan kiivaaseen tahtiin pudotella lehtiään. Tyynessä kelissä lehdet ropisivat luotisuoraan alas. Lehtisade, hieno tapahtuma. :)

Päivä vierähti botskilla viimeisiä pikkujuttuja puuhastellen, puolen päivän edestä verkkaiseen tahtiin, aurinkoisesta keleistä nautiskellen.
Paras keli tänään pitkään aikaan. Kuiva ilma, tyyntä jo koko aurinkoa. :):):)

Upea päivä tänään, kerta kaikkiaan, lisää tämmöistä!

Köfte
21.10.2017, 23.25
EX-kollega (lomautettuna) kilautti. Tarjosi osinkoja "kaatajan omista"
En pahastunut, hirvieläimen sisäelimet/osa paremmista ruhon osista
kelpaavat aina. Lintujen riesalla napsin vähän marjoja pihlajoista
hyytelöksi. Lisämausteet mm. kataja ovat "family secret".
Vaihtareita tuossa kehittelen:)

tempokisu
22.10.2017, 10.22
No hyvää oli se että Fashion Fairytale Convention ( joka kuulosti ensin mun jutulta) ei ollut mun juttuni. Mitä pirua tummaihoinen Snow Queen? Nukkeitten hinnat on karannu ihan järkyttäviin lukemiin, ei tavallisella ihmisellä ole varaa ostella 700dollarin nukkeja, siis useita. Yli puolet nukeista tummaihoisia ( en tykkää) tai mustapukuisia pahiskuningattaria ( en tykkää mustista mekoista), mutta hyvä niin, helppo sanoa ei.
Onneksi sain sen Lumikuningattaren asun ostettua eurooppalaiselta - asu kuuluu ehdottomasti vaalealle nukelle!
Ja ihan kelvollisia nahkiais-kuvia eilen tuli.

janne68
22.10.2017, 10.39
Hieno ilma ja uusi työpaikka.Tiistaina haastattelu ja torstaina tuli puhelu ,joka varmisti mestan.Uuteen nousuun.

tempokisu
22.10.2017, 11.52
^ onneksi olkoon :)

ilmora
24.10.2017, 15.45
Vuoden jaksoin yhden Pihlgren & Ritolan tapetin valmistumista odottaa ja nyt kun makkarista on 2/3 tapetoituna on lopputulos parempikin kuin aivan täydellinen.

mpk
24.10.2017, 18.57
Ketteryys ja räjähtävän voiman tuotto aamutreeneissä. Ja etenkin se, että pystyin tänään ensimmäistä kertaa juoksemaan nopeita spurtteja sitten huhtikuun alun.

JackOja
25.10.2017, 17.59
Kierros Olvin tehtailla. Mielenkiintoista oli. Bonuksena kassillinen tuotteita tutustuttavaksi.

Kuronen
25.10.2017, 18.11
Tämä:

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=19761&d=1508940563

tinke77
25.10.2017, 20.23
Tuli ilmoitus että dude lähtenyt matkaan [emoji847]

Speiser
26.10.2017, 21.02
Sain kehuja. Jätin kertomatta, että eräs toinenkin homma on jo tehty. Ajankuluksi siinä sivussa.

kaldera
28.10.2017, 02.57
Tämä http://www.jokerit.com/50x-kiitos-synttariottelu-kuvina peli paikanpäällä elettynä, wow! Ihan kuin vanhassa hallissa ja ennen venäjähimmeleitä. Eteläpäätykin oli melkein (;)) kuin ennen khl-rikkoa, no oikeasti ei häviä yhtään. Mahtavaa Eteläpääty 👍

kauris
28.10.2017, 08.24
Olisitpa ollut eilen siellä vanhassa hallissa. Siellä ei ollut Venäjähommeleita ja kotijoukkue nousu takaa voittoon :)

Köfte
28.10.2017, 18.38
Valkoiseksi muuttuva maisema ulkona. Toisaalta talvirenkaat pitäisi...

Köfte
28.10.2017, 19.35
Oman sadon talvivalkosipulikantaa tuli hyödynnettyä eväspoliittisesti.
Makua on vähintäänkin riittävästi, ei pistävyyttä havaittavissa:)

kaldera
31.10.2017, 01.19
Olisitpa ollut eilen siellä vanhassa hallissa. Siellä ei ollut Venäjähommeleita ja kotijoukkue nousu takaa voittoon :)

"Snadisti" väärä joukkue siellä aiemmassa kotihallissa https://murobbs.muropaketti.com/styles/default/xenforo/smilies/roflmao.png Paikallisia on kyllä ikävä ja pitäisi olla jokin vuosittainen peli, mut epäilen että tällä hetkelllä joukkueiden tasoero olisi turhan iso vaikka otetaan huomioon derbyjen luonteet.. Pska ei voi koskaan nousta ifkin tasolle vastustajana.

ilmora
31.10.2017, 12.12
Kaunis aurinkoinen keli ja viimeinen arkivapaa. Sitten sitä saakin huomisesta alkaen totutella taas ma-pe -työviikkoon, jollaista ei ole ollut sitten... teinivuosien.

OKS
01.11.2017, 18.21
Kaunis aurinkoinen keli ja viimeinen arkivapaa. Sitten sitä saakin huomisesta alkaen totutella taas ma-pe -työviikkoon, jollaista ei ole ollut sitten... teinivuosien.

Onnittelut työpaikasta.

Tänään tuli 35 vuotta täyteen saman työnantajan hommissa, joten noita ma-pe -työviikkoja on kertynyt jonkin verran ja lisää tulee.

ilmora
01.11.2017, 18.51
Onnittelut työpaikasta.

Kiitos kiitos! Suurimman osan elämääni olen tehnyt vuorotyötä ja aika usein viikonloppuja, joten tämä on vaihtelua ja työkin vielä tässä vaiheessa uutta ja jännää. :D

mpk
01.11.2017, 19.36

Onneksi olkoon! Hieno juttu!

MacKonte
03.11.2017, 11.57
Aamuiset munkkikahvit jouluvalaistulla kauppatorilla - kaupungin tarjoamana :D

stumpe
04.11.2017, 17.14
Gravelointi 4vkon sairastamisen jälkeen. Hissukseen menoa, mutta kivaa oli. :)

Köfte
04.11.2017, 19.00
Leivinuunin käyttö myös ravinnonvalmistuksessa tälle kaudelle.
Varjopuolena tosi lämmin keittiö...

tempokisu
05.11.2017, 11.25
Nahkeeta! pystyn käveleen ontumatta, tämä on tosi mukava asia kun alkoi jo kantapää kipeytyä hassusta kävelytyylistä.... Toivottavasti VesaP on kuulolla, kuitenkin jonkinlainen pieni aavistus milloin vamma tarvii toimenpidettä ja milloin ei. Ja mieluiten ei.

Lisäksi "voitin" ( ebay bidding) nuken "Tsaaritar"-asun....ajan mittaan on kehittynyt jo silmä ja taktiikka miten huudoissa voittaa, ja mitä pitää voittaakseen huutaa. Kokemuksesta oli hyötyä, mutta ....aika järkyttävä hinta se loppujen lopuksi oli. Halusin kuitenkin sen asun, ja halusin sitä eniten.

kuovipolku
06.11.2017, 14.08
Ajohousujen vetoketju.

Mun pitkissä syksyn (ja talvenkin silloin kun on vesi- tai räntäkeli) ajohousuissa on vetoketju, mikä on ihan hyvä sikäli että housuosa voi ulottua vähän ylemmäs ilman että ns. bioteknisistä tulee lievää akrobatiaa vaativia toimituksia. Vetoketju on niin ohut ja kevyt ettei sen olemassaoloa ajaessa mitenkään tunne. Mutta lenkin jälkeen ajovaatteita riisuessa se otti ja juuttui, vieläpä siten että puolet eivät olleet tasoissa ja eikä ketju pysynyt kiinni lukon alapuolelta. Olin varma että vetoketju oli hajonnut.

Olin vielä tänä aamuna sen verran ärtynyt että laitoin sähköpostilla palautetta Parentinille. (Housut ovat sen valmistamat K-Dry Sharkit.) Vastaus tuli alle tunnissa: italialaisella englannilla oltiin pahoillaan ja tarjottiin korvausta. Ehkä vastus ei ollut allekirjoittaneen Gianpaolo Parentinin itsensä kirjoittama ja korvaus olisi tullut uudesta vaateostoksesta (sinänsä reilun) alennuksen muodossa, mutta vastauksen nopeus ja suhtautuminen negatiiviseen palautteeseen ilahdutti. (Housut eivät ole ihan uudet, eikä mitään kuvaa vaadittu eikä edes kysytty ostoaikaa tms.)

Sitten kokeilin korjata vetoketjun itse YouTube-videon avulla, mutta kun vähän rauhallisemmalla mielellä ryhdyin puuhaan, sain juuttuneen vetoketjun auki ja toimimaan uudelleen moitteettomasti. Ei se tainnut rikki ollakaan, oli vain vedetty huolimattomasti...

bici74
06.11.2017, 15.05
Yövuoroa kuvaava termi "graveyard shift" oli mulle uusi ja sai hymyn huulille.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Markku Liitiä
06.11.2017, 17.08
^
Noin sitä saattaa Steve Earlen sanoin käydä:

"I work the graveyard shift - stay up all night long
You'll wake up someday
And find your good gal gone
If you don't treat your baby right
She'll come see me
Some lonely night"

ilmora
07.11.2017, 09.25
Ekatokaluokkalaisten keskustelu aamulla bussissa siitä, kuka heistä on rakastunut kehenkin ja miten se näkyy. Koko iän tuomalla varmuudella ja kokemuksen rintaäänellä tietenkin.

OKS
07.11.2017, 19.23
Ekatokaluokkalaisten keskustelu aamulla bussissa siitä, kuka heistä on rakastunut kehenkin ja miten se näkyy. Koko iän tuomalla varmuudella ja kokemuksen rintaäänellä tietenkin.

Tyttöjen keskustelu? :)

ilmora
07.11.2017, 20.10
Tyttöjen keskustelu? :)

Tyttöjä ja poikia -keskustelu. :D Oli kyllä niin helmi!

Köfte
08.11.2017, 23.18
Edellisen työsopparin hapannuttua ketjutus tuottikin hlökunta-aleoikeuksia.
Näkyykin myös pätevän useammillakin osa-alueilla, ynnä oikeuttaa "rahalla"
hankittaviin etuisuuksiin. Joukkoliikennettä/yhteiskotterointia 24/7 odotellessa...

kuovipolku
09.11.2017, 12.56
Eilinen lenkki, jolla selvitin erään haarautuvien teiden osuuden ensimmäistä kertaa niin etten harhautunut kertaakaan ja tiesin koko ajan missä menin. Pieni asia ihmiskunnalle, mutta...

Pitkien ajohousujen polven suhteellisen onnistunut omakätinen korjausompelu. Työn jälki krouvia, mutta tulos lupaavan pitävä...

Roskakoriin vahingossa päätyneen ja roskakorin tyhjennyksen myötä jo menetetyksi luullun tiedoston palauttaminen. Tosin netistä löytyneen liki kädestä pitäen neuvovan ohjeen avulla mutta kuitenkin...

Jälleen kerran kolmen pisteen runsas viljely foorumiviestissä ...

Köfte
15.11.2017, 22.44
Eilisen kontrolliverikoeläjän tulokset. Ei ylimääräisiä pöpöjä ja
hepatiitin päivityskin alkaa nostaa päätään.

Shimaani
16.11.2017, 20.16
X-säde kuvan mukaan polvi ja lonkka ovat ehjät. No,
kipu on vain tunne kuten yksi vesseli laittamattomasti totesi Metodi Putkisto -salilla.
Mustelmista tulee hieanot. :)

JiiPee
17.11.2017, 09.58
Tuo höperö kissa

Jopo81
17.11.2017, 11.11
Palkankorotus. Paikallinen sopiminen kunniaan[emoji108]

Köfte
18.11.2017, 02.00
Ilmaisliput neljälle "The Last Jedi" Dolby Atmos (ei "finn"kino)-teatteriin.
Paikallisyrittäjän tukeminen tuottelee välillä hyviä hedelmiä:)

Jopotuinen
18.11.2017, 07.18
Nyt ei sada vettä, vaikka eilen niin lupasivat!
Lämmintäkin on +5. Hyvät puitteet päivälle luvassa, jollei tosta huonone :)

Köfte
18.11.2017, 21.13
Vierailu päivällä http://www.kofeiinikomppania.fi/

(http://www.kofeiinikomppania.fi/)

JiiPee
18.11.2017, 21.38
Uimahallireissu Vuosaareen.

LJL
18.11.2017, 21.39
Mukava ilta ystävien kanssa!

Kampinalle
18.11.2017, 23.27
Vanhan ystävän tapaaminen muutaman (2) oluen kera pitkästä aikaa.

Sotanorsu666
20.11.2017, 07.55
Vesisade on näköjään täällä Vantaallakin vaihtunut yön aikana lumisateeksi. Tuskin tätä kestää montaa tuntia, mutta onpa kiva lähteä pyörällä töihin, kun ei aina sada vettä ja ole niin saatanan pimeää.

Köfte
24.11.2017, 21.29
Ex-kollegan vierailu; pari köntälettä hirven paistia "asevelihintaan":)

Köfte
24.11.2017, 22.18
^ Nuo nettipelaajat rankaisevat hävinneitä moisilla. Olen useastikin
hämmästellyt "outoja" esityksiä asumuksen sisällä.

Laroute
24.11.2017, 23.29
Minut sai hyvälle mielelle se, että musulmaanien tämän päivän isku ei tapahtunut Suomessa, vaan Egyptissä. Saa nähdä kauanko minulla on aihetta olla hyvällä mielellä!

JiiPee
25.11.2017, 00.11
Minut sai hyvälle mielelle se, että on aivan sama onko rasisti suomalainen tai ulkomaalainen, valkoinen tai musta, myötähäpeäni ja synkkä inhoni mokomia hyväkkäitä kohtaan muuttuu ymmärrykseksi: heidän henkinen elämä on tasapainon hypoteesi.

Köfte
25.11.2017, 00.25
^en tiedä kauan jaksaa naurattaa, mutta tänään toimi mainiosti :D

Yhtä kauan kuin panhuilut, tsjp:)

juseh
25.11.2017, 12.19
"Lyyvväänkö v8 tulille"-whatsup ilmoitusääni sai hyvälle tuulelle minun lisäksi myös muutaman työyhteisön jäsenen.

JiiPee
25.11.2017, 13.45
Auringonpaiste

Kampinalle
25.11.2017, 22.39
Ensimmäinen kerta Escape Roomissa. Oli vallan hauskaa.

Köfte
25.11.2017, 22.45
Tuo on kokematta; poika kavereineen yrittää höynätä vanhusta mukaan.
Se laserammuskelusetti oli kyllä OK, kuten myös softair. Värikuulasessiota
tyrkyttelin, mutta teinistö ei lämmennyt ajatukselle?

JackOja
25.11.2017, 23.44
Sieniretki, sienisaalis, evästely ja auringonpaiste.

Köfte
26.11.2017, 00.17
^ Mitä sieniä Jack keräili? Kyselee jäätyneen sohjon asukki,
joka myös syö luonnon itiöemiä.

Köfte
26.11.2017, 00.34
Ylläri aamiaiselle huomiselle, eli poistun nyt valmistelupuuhiin,
kun muu perhe on mennyt yöpuulle.:rolleyes:

JackOja
27.11.2017, 18.57
^ Mitä sieniä Jack keräili? ...

Tsuppareita. Uutta sukupolvea pukkaa.

The flying Chocobo
28.11.2017, 15.48
Viime sunnuntain päivällinen. Ruoka oli ihan hyvää ok -sapuskaa joten siinä ei mitään ihmeellistä, mutta tunnelma oli hyvä; ruokakulhot kiersivät iloisen hälinän saattelemina, sopiva valaistus, ulkona satoi, kenelläkään ei kiirettä, viinivalinta onnistunut, keskustelu aaltoili laidasta laitaan ja kaikki olivat hyväntuulisia. Ja kaikki tämä vain oman perheen kesken vahvistettuna neidin poikaystävällä (mulla onkin jo kaksi poikaa nyt).

kauris
28.11.2017, 16.45
Kuulosti kivalle. Tuotti hyvää mieltä lukijallekin.

CamoN
28.11.2017, 18.05
Logistiikan sietämätön keveys. Ratastilaus AbsoluteBlackille sunnuntaina. Ratas liikenteeseen Puolassa maanantaina. Ratas toimituksessa kotiovella Kouvolassa tiistaina.

Jopotuinen
28.11.2017, 18.49
Rouvalta saatu kehu eilen, kun lahjoitin hänelle omat tuliterät Marat + asennuspalvelu. Aiemmat oli nyttemmin jo kovettuneet Nokian ”ikuiset” W106.

Oli kuulemma ollut aamuviideltä tosi liukasta, mutta Marojen ote piti tiukasti.
Nastojen äänikään ei häntä haittaa, kunhan on PITOA.

Tyytyväinen Rouva tietää aina jotain hyvää keittiöstä :)

JiiPee
28.11.2017, 23.05
Kukaan ei jaksa valittaa katupölystä.

puffe
29.11.2017, 00.23
Viime sunnuntain päivällinen. Ruoka oli ihan hyvää ok -sapuskaa joten siinä ei mitään ihmeellistä, mutta tunnelma oli hyvä; ruokakulhot kiersivät iloisen hälinän saattelemina, sopiva valaistus, ulkona satoi, kenelläkään ei kiirettä, viinivalinta onnistunut, keskustelu aaltoili laidasta laitaan ja kaikki olivat hyväntuulisia. Ja kaikki tämä vain oman perheen kesken vahvistettuna neidin poikaystävällä (mulla onkin jo kaksi poikaa nyt).

Hieno kirjoitus!

Köfte
29.11.2017, 01.05

Asiameininkiä. Meillä oli samanmoista toimintaa vkl, kun vaihteeksi kaikki olivat kotosalla.
Niitä puoliskoehdokkaita odotellessa.

tempokisu
29.11.2017, 13.53
Äitini sisko pääsi sairaalahoitoon ja jo paremmassa kunnossa. Hieman huolestuttiin jo.
Kummitytön joululahjatoiveet onkin aika mukava ja helppo toteuttaa. Jouluksi saattaisi olla ihan mukavaakin yhdessä tekemistä.
Tämä työpäivä vielä, sitten alkaakin viikon vapaa. Ei tartte joka päivä kahteen kertaan kastua.
Ja tiistaina tuleekin rahaa, huomena palkkaa. Huomena tulee myös jokunen paketti.
Sain 2 uutta ilmestyvää ennakkotilausnukkea varmistettua, eurooppalaiselta dealerilta, hyvä juttu.
Nahkiainen :D

JackOja
30.11.2017, 14.16
Vein pitkäaikaisena (itsestä riippumattomista syistä) riesana roikkuneen raportin kansiin, pakettiin ja postitukseen kahdelle asiakkaalle. Hyvä, että asia on vihdoin paketissa ja lakkaa stressaamasta.

Mutta eipä tuosta kauaa iloa riitä, seuraavaksi parin tutkimussuunnitelman kimppuun. Onneksi suht normikamaa.

fiber
30.11.2017, 22.20
Kuntoilu ja ajotekniikka -foorumilla oli äsken allekkain kaksi ketjua:
Zwift.com
Sohjossa ajamisen ABC

Kirjoitin kommentin. Tulin hyvälle tuulelle siitä, että huomasin tänä talvena olevan jatkossakin enemmän asiaa tuohon ylempään ja vähemmän alempaan.

Greycap
01.12.2017, 15.39
Kävin Alkossa. Kysyttiin paperit. Täytin kesäkuussa 31. :o

ilmora
05.12.2017, 17.17
Näin tänään suden! No en luonnossa tosin, vaan Nevadasta kotoisin olevan, koiratarhassa asuvan oikean suden, nätti ku mikä ja se liikkeen sulous ja voima! Ai että. Koirien kanssa harvoin tunnen olevani samalla aaltopituudella, mutta että tuo susi... Sen kanssa olisi jännää lähteä metsäretkille. Tuntuisi varmasti hyvin turvalliselta. :D

Jopotuinen
06.12.2017, 12.10
WOW!

Lumivalkoinen maa.
Pilvetön sinitaivas.
Auringon paiste.
Suomenlippu.
Suomi. 100 vuotta.

JackOja
06.12.2017, 12.48
Naaras pukeutui päivän kunniaksi kansallipukuunsa (Tuuteri), joka ei ole ollut vuosikymmeniin päällänsä.
Wow, haluaisinpa asua siellä sadan+ vuoden takaisessa Suomessa, silloin naiset osasivat pukeutua!

Köfte
06.12.2017, 16.45
Uunista (puilla lämmitettävä) sieraimiin hiipivä hirvipaistin tuoksu.
Kehkeytyvät maa-artisokka-aurajuustopaistos ja mustikkakukko:)
Kaksi viimeksi mainittua oikeilla väreillä; kukko vaniljajäätelön kera.

Steni
06.12.2017, 19.04
12 tunnin työvuoro kohta rupee loppumaan ja vilkaisin ekaa kertaa tänään foorumia ihmetelläkseni
viestien vähyyttä. Mut sittenhän mä muistin että ne on kutsuttu Linnan juhliin ja vetämässä pakkelia naamaan
ja pukua päälle.

The flying Chocobo
07.12.2017, 10.19
Väsäämäni lakkakakku sai hyvän arvion. Vaikka kreemi jäikin hiukan turhan pehmeäksi (en nimittäin arvannut että sokeri sulaa kätsysti niinkin pieneen vesitilkkaan). Vähän kun vielä parannetaan taitoja niin käydään Paris Brest -leivarin tekoon.

tempokisu
07.12.2017, 19.31
jipii, jipii

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/a3/8a/1e/a38a1ea0740fba2925ef8e4e9c4f3d8b.jpg
Ei tätä hyvää mieltä nyt mikään, tai kukaan, vie.
LAMPREY-pinssit tuli! ja nää on ...ihammahtavia, ei voi kun nauraa.
I love (nahkiaisen kuva) sea lampreys - ja merinahkiksen suu-pinssit. NAHKEETA!

tempokisu
08.12.2017, 18.50
:D nahkiaispostimerkki-ensipäivänkuoretkin tuli, näköjään "melkein naapurista" lähetetty.

Jopotuinen
08.12.2017, 20.44
Tuoksu: Glögi, kanelitanko, neilikka. Lämmin juoma ja Suomi Viina :)
Ja Kisukin vetää kertomansa mukaan Sisulla :D
Hyvä Suomi!

JiiPee
08.12.2017, 21.37
Vihdoin päästiin mökille, kauheen remonttimuuttohärdellin päälle kiva vähän huilatakin.

Jopotuinen
08.12.2017, 22.32
Mökille, huilaamaan, REMONTEISTA ... AARGH!
Repikää mökkini paloiksi ja polttakaa se poroiksi sirotellaakseni sen tuhkaa verottajan, sekä itseni päälle.

No more pakkotyöleiriä :D

TERU
10.12.2017, 06.17
Eilinen lenkki ihan itsekasatuilla kiekoilla!
Vaikka alinta keskikastia ovatkin, 105/5800 navat briteistä, pinnat ja Alex ACE 18 vanteet lähikaupasta. Mutta kun vanteet täysin pyöreät, sivuttaisheitto havaitsematon, pinnat soivat, niin mieli iloitsee kuin olisivat premiumit.🤗

tempokisu
11.12.2017, 23.12
Kehut itselle tärkeässä asiassa saa aina hyvälle mielelle.
Tuli asiakkaan kanssa puheeksi valokuvausharrastus, ja kerroin ja näytin sitten mikä on se mun juttuni. Sain lievästi sanottuna kehuja. Arvostusta tuli erityisesti siitä että kuvat on oikeita, ei "tehtyjä".
Kun joku valokuvausalan ammattilainen tai aktiiviharrastaja antaa mulle superpositiivista palautetta, se saa toki aina hyvälle mielelle.
Oli koko päivän hyvillä mielin; eräs potilas kyseli mitä kalaa voisin suositella syötäväksi, ja varmaan arvaatte mitä mä suosittelin.. :D

Jopo81
12.12.2017, 10.38
Kerrankin voitin jotain, ja vielä omalla tiedolla. Toki säkää sen verta et ekana pääsin linjoilla läpi[emoji23]

samooja
12.12.2017, 11.40
12.-19.12.2017

usko juntunen
12.12.2017, 20.46
Sain kolata pihan kahesti ja varmaan pittää kolata vielä kerran, että postihenkilö pääsee lootalle tarpeitaan tekemään. Tätä on odotettu kuin kuuta nousevaa.
Lisäksi naapurit noituu lumen paljoutta, kun ei pääse autolla 1.5km päähän kuntosalille ennekö kaivaa koslansa hangesta. Vahingonilo seon sitä parasta iloa.

Köfte
14.12.2017, 13.02
Vajaat pari vrk käytössä ollut valon muutos akvaariossa näyttää toimivan
toivotulla tavalla, katsellaan...

VesaP
14.12.2017, 13.44
Liiterin suolainen iso (irtomyynnistä ostettava) bretzel ja jääkylmä Cokis. Sielu lepää kun nuo heittää koneistoon sisään.

huotah
14.12.2017, 13.56
Liiterin suolainen iso (irtomyynnistä ostettava) bretzel ja jääkylmä Cokis. Sielu lepää kun nuo heittää koneistoon sisään.

Pretzel + pilsner = bliss. Taidankin käydä tänään liiterissä.

puffe
14.12.2017, 14.35
Liiterin suolainen iso (irtomyynnistä ostettava) bretzel ja jääkylmä Cokis..

Piti oikein interwebistä tarkistaa tarkoittiko asia sitä mitä sen kuvittelin tarkoittavan.
Tarkoitti se!
Useamman kerran olen ollut ihan siinä hollilla, jos vaikka ostaisi muutaman kokeeksi, mutta on vaan jäänyt...

Sielu lepää

Mutta nyt on kyllä pakko testata, kun kerran "sielukin lepää" noiden jälkeen :-) .

JackOja
14.12.2017, 14.41
Piti oikein interwebistä tarkistaa tarkoittiko...

Määkin joutessani tsekkasin... pitääkö noihinkin tunkea saatanan palmuöljyä? Vastaan itselleni: joo, koska sitä pitää laittaa kaikkeen :mad:

Mutta nyt on kyllä pakko testata, kun kerran "sielukin lepää" noiden jälkeen :-) .

Melkein houkuttaisi täälläkin kerrankin astua liideliin, sieluni kaipaisi lepoa.

puffe
15.12.2017, 23.16

Tänään pistin liksan haisemaan ja ostin kolme kokeeksi.
Cokiksen, maidon, veden, teen ja ihan vaan raakana nautittuna ilman mitään juomapuolta yritin löytää "sielu lepää" tilan, mutta ei vaan löytynyt :-(
Pitäisikö asento olla ehkä joku tietty syödessä? Esimerkiksi istua lattialla jalat ristissä ja kämmenet kohti kattoa, peukalo ja etusormi yhdessä?
Tuntui, että takertuu henkitorveen ja ainut mitä pian tarvittaisiin olisi tyyppi joka osaa Heimlichin otteen tai muuten sielu lepäisi aivan kirjaimellisesti.
No, jos näin olisi käynyt, olisin luonnollisesti tullut kummittelemaan VesaP:lle ja Lidlin omistajille :-)

VeloGirl
16.12.2017, 02.07
Viimehetken lomashoppailut Axen kans.

ilmora
16.12.2017, 19.39
Hämeenlinnassa tuli poikettua joulumarkkinoilla ja samalla piipahdettua kauppakeskus Goodmanissa. Yllätyin kun siellä olikin kylki kyljessä Suomalaisen kirjakaupan vieressä ihan perheyrityksenä toimiva yksityinen kirjakauppa: Kirja & Idea. Mahtavuutta.

tempokisu
16.12.2017, 23.35
:D honasin että eihän mun tartte ihan niin paljoa enää maksaa ennakkoveron täydennystä kun ajattelin, helpottaa huomattavasti.

Köfte
17.12.2017, 00.04
@ Ilmora Täällä ei ole enään kun Suomalainen. Muinoin oli jopa Akateeminen ja paikalliset
Nikka ja Pohjalainen, joista viimeksi mainittu on nykyään tuo ainoa oleva ketjuuntuneena
Akateeminen toki käväisi Stockan kylkiäisenä paluumuuttajana vajaat 20 vuotta.

Markku Liitiä
17.12.2017, 15.45
Sähköpostiini tuli viesti, että ammattiliittoni on myöntänyt minulle virkistysstipendin, siis 7 ilmaista yötä liiton hyvin varustetulla majalla Saariselällä + mielestäni varsin avokätisesti korvattavat matkakulut. Taidanpa sitten ensi kesänä maastopyöräillä Hossan lisäksi myös Kekkospuistossa. Eläköön ay-liike!

kuovipolku
17.12.2017, 18.43
https://www.youtube.com/watch?v=qoUVBYHYy4s

ilmora
17.12.2017, 19.36
Talvi. Nyt on ainakin yritystä entisaikojen malliin. Ja vaikka valoisaan aikaankin olisi voinut suunnata lenkille, niin silti odottelin hämärää ja sinistä hetkeä - voi ihailla talojen jouluvalaistuksia. Pimeässä ajamisessa on myös oma viehätyksensä. Noilla syrjäteillä metsien keskellä ei paljon autoja kulje sunnuntai-iltaisin, talot ja valot ovat harvassa ja valokiila valaisee vain tietä, penkkaa, lumisia puita. Joku iso lintu kohahtaa läheisen kuusen latvasta kun pysähdyn hetkeksi. Sitä tuntee olevansa viimeinen ihminen koko maailmassa, erämaassa nimeltään Suomi. Olet tyystin yksin, kuuntelet vain renkaiden rahinaa, ja tunne on sekä pelottava että ihana samaan aikaan.

Jopotuinen
17.12.2017, 21.04
Tänään Rouvan kotiutuminen hommista, iltapäivällä.
Veti koko tiputanssin lyhentämättömänä eteisessä. Jäi juuri Joululomalle :)

https://www.youtube.com/watch?v=Hb9FwlubyIQ

JiiPee
17.12.2017, 21.10
Polttopuita pinotessa tulin hyvälle tuulelle, en tiedä että miksi mutta tulin kuitenkin....siis hyvälle tuulelle.

tempokisu
17.12.2017, 21.57
Hoksasin talvikuvia ottaissani uuden ( mulle uuden, onhan se siellä kamerassa ollut...) teknisen jutun - eniten mä tykkään olla tuolla ulkona kykkimässä ja kuvaamassa, ja joka vuosi on oppinu jotain uutta.

Fat Boy
17.12.2017, 22.16
Pikku pajotusrupeaman jälkeen vinkkelin käyntiä oli mukava kuunnella.

Mitäpä vielä?

ilmora
19.12.2017, 21.16
Kaveri lähetti Tom of Finland -joulukortin. Tuommoisen.

https://asiakas.kotisivukone.com/files/perromania.ota.fi/102015/.thumbs/tompan_joulukortti_140x250.jpg

LJL
20.12.2017, 09.27
En osaa erityisesti nimetä sellaista seikkaa

VesaP
20.12.2017, 09.52
Poikkeuksellisen olemattomat työmatkaruuhkat. Sai ajaa töihin asti 10-20 km/h ylinopeutta Hämeenlinnanväylää ja silti oli välillä itse tientukkona. Ihanaa.

Ari H
20.12.2017, 10.29
Eilen harjoituksissa parina oli nuori nainen, joka poisti virhitäni. En ollut aikasemmin tiennyt/ tuomannut, ettei kyynärpää saa mennä selkälinjan taakse koukussa. Sen kyllä tiesin, että u-väistössä kumarrun eteenpäin.

tempokisu
20.12.2017, 11.01
Jäin katselemaan tv2 sellaista lastenohjelmaa kun "Olli Oksamies" - oli niin kauniisti kuvitettu, kaunis musiikki ja ennenkaikkea kaunis ja koskettava tarina joka myös kunnioitti luontoa. Nyt itken silmät päästäni.
Enemmän tällaisia rauhallisia kauniita satuja kun sitä hälinää ja sähläämistä ( kuten monissa uusissa lastenohjelmissa Frozenia myöten).

VesaP
20.12.2017, 11.03
kuten monissa uusissa lastenohjelmissa Frozenia myöten

Frozen ei ole lastenohjelma. Se on hieno elokuva aikuisille jota voi hätätilassa myös penskoille näyttää.

tempokisu
20.12.2017, 13.45
Frozen ei ole lastenohjelma. Se on hieno elokuva aikuisille jota voi hätätilassa myös penskoille näyttää.

Höpöhöpö, kummityttö ja kaverit siitä olivat pari vuotta sitten innostuneita ( 7v). Katsoin kerran alkua, ja oli niin sähläämistä ja meteliä että ei kiitos, kamala.
Vanhoja Disneyn Tuhkimo, Prinsessa Ruusunen yms. on kauniita ja niitä aikuinenkin katselee vielä mielellään. Lisätään mukaan nyt sitten Olli Oksamies ( tarinassa oli myös ihan kun Sälgrundin majakka...odottelin nahkiaisia mutta niitä ei näytetty) :) Ja Lumiukko! sekä Lumiukko ja Lumikoira.
Joistain elokuvista tulee klassikkoja, jotkut muotijutut häviää. Näin kävi myös Pirates of the Caribbeanille, kuka siitä enää on muka kiinnostunu? ei kukaan. Tähtien Sota on edelleen hyvä, ne vanhat perusjaksot.

Jopotuinen
20.12.2017, 14.47
Aurinkovarjon tuoma helpotus laardien halitsemattomaan sulamiseen :)

JackOja
20.12.2017, 20.50
Onnistuin melko hyvin kusettamaan varsin kusipäistä vastatuulta. Alle 10% lenkistä jotenkin haittasi.

kuovipolku
20.12.2017, 21.25
Vessan siivoaminen. Tai se että Lidlin "W5 Bathroom Cleaner" on "Recommended By hansgrohe". Tai siis se että huomasin (jälleen kerran) olevani jo sillä lailla maantiepyöräilyorientoitunut että tuo pullon etikettiä vilkaistessa tehty huomio sytytti heti semmoisen "pro road cycling connection" -merkkivalon pääkopassa.

Kannelmäessä kadun varrelle parkkeerattu pakettiauto Finncycling-teippauksissaan.

Lenkillä ne muutamat paikat joissa jää- ja vesikelin yhdistelmän takia fillari ei kulkenutkaan kuin kiskoilla. Tai siis se että sen takia ei tullutkaan sellaista epämiellyttävää epävarmuuden tunnetta eli oli ehkä jo havaittavissa pientä itseluottamuksen palautumista. (Vaikka kyllä ne demonit vieläkin ovat ihan pinnassa; kerran käännyin takaisin mäen päällä kun veden hiekattomaksi huuhtelemat peilijäiset kohdat näyttivät sen verran ilkeiltä...)

Ja tietysti se että tympeän harmaa sää ja inhottavan plusasteinen keli hävisivät 6-0 hyvälle pyöräilyfiilikselle.

Dr TuKo
22.12.2017, 13.41
Ei ole tarvinnut vähään aikaan sietää barbiekuvia joka toisessa ketjussa.

tempokisu
22.12.2017, 14.15
Ei ole tarvinnut vähään aikaan sietää barbiekuvia joka toisessa ketjussa.

Kuule, sä et ole nähnyt täällä yhtäkään barbiekuvaa. Kansisi ottaa ensin selvää ja kommentoida vasta sitten. Huvittaahan se, moinen tietämättömyys :D
On teillä ihme laskuoppi: joka päivä = 1-2 kertaa viikossa. Joka topicissa = ehkä kolmessa. Joka toisessa ketjussa = ehkä kahdessa. Tarkkuutta nyt hyvät herrat.

ah, tekipä mieli pilata sun päivä mutta annetaan nyt olla, tämän kerran...no, joka tapauksessa kiva kuvauskeli tänäänkin oli. Ja en kuitenkaan tullut kovin kipeäksi, eilen oli vaan kuumetta ja ääni maassa. Hyvä niin, mutta tässä on aina mahdollisuus käyttää asiaa hyväksi ja vain käväistä sukulaisissa, ei tartte kauaa viipyä.

ps. ja jos sä näet mun avatar-kuvani, niin mitäpä luulet olevan? vihje: ei ole barbie. Ja kalat seuraa mun kuvan mukanani, tahdotte tai ette.

pps. no ei nyt kuitenkaan voi vastustaa kiusausta...

http://mushroom.nosox.org/b3ta/lampreynails.jpg

JiiPee
22.12.2017, 14.54
Sain pojalle oman huoneen valmiiksi, paras joululahja :)

tempokisu
22.12.2017, 15.07
No nämä luonto-asiat juuri koskettaa. Hienoa että merikilppari saatiin pelastettua, pirulaisen kokaiinipakettien köysistä..

http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/201712220084829_v0.shtml

mpk
22.12.2017, 15.50
Joululahjojen paketointi

Sent from my iPad using Tapatalk

bici74
22.12.2017, 17.10
^Ei saa muistuttaa aiheesta...mulla kaappi täynnä Amazoniasta tulleita laatikoita ja sama tehtävä edessä. Huoh.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Jopotuinen
22.12.2017, 17.20
Adventtisohjon vaihtuminen aurinkonpaisteeseen :)

tempokisu
22.12.2017, 19.45
Joululahjojen paketointi

Täh? avaaminen....mun paketit tuli valmiiksi paketoituna, tietysti :)

Köfte
23.12.2017, 01.16
Juuri alkanut jouluvapaa:)

Köfte
24.12.2017, 01.38
Yövuoron lemmikin Joulu. Hamsulle herneenversoja ja 4 erilaista pähkinää.
Huomenna sitten kala-annos ja reipasta ulkoilua; kalat saavat tupla-annoksen
"verimatoja". Uinuva lisko pääsee puntarille; kevät lähestyy...

MacKonte
24.12.2017, 09.19
Poikkeuksellisen vähillä vastoinkäymisillä onnistunut kinkunpaisto (ei poltettuja sormia, roiskunutta rasvaa, pärissyttä palovaroitinta...). Aamun puhtaan valkea hanki.

JackOja
24.12.2017, 16.16
Auringonpaiste.

tempokisu
24.12.2017, 16.22
Tämä on ihan pian ohi, tämä joulu. Paketit jaettu, kohta kotia kohti. Siellä ei ole varmaan ketään a-rapussa kotona, rauhallista on.

Pekka L
24.12.2017, 18.36
Huikeassa kunnossa olevat Levin Rinteet ja eritoten ne mustat. G2 oli namia...

tempokisu
24.12.2017, 19.09
No, olihan tässä päivässä paljon nahkeetakin.
Sain kun sainkin ( mikä oli tavoite) pitää pienen esitelmän nahkiaisista :D voitte varmasti kuvitella että olin elementissäni ja nahkeissani.
Nämä nahka-nahkiaiset on tosi, tosi kivoja; ne tarttuu esimerkiksi pokaaleihin aika ahnaasti, nyt riippuvat ikea-vitriinin pielusissa ( ne metalliset palaset).

Ja nyt mä vasta näin kun laseilla katsoin...voi että, tämä on liian ihanaa..äiteen piirtämässä kirjekuoressa ( jonka sisältö on vielä avaamatta...) on jouluista kuvaa, ja siellähän on myös pieni nahkiainen! mä herkistyin nyt...että oli ajatellu mua näin paljon. ( soitin äskön kiitospuhelun).

ps. aamukaffella luin Aamulehden sarjakuvia - jipii! "Villimpi Pohjola" jää ainakin vuodeksi pois! hyvä juttu!

Mikko Asikainen
25.12.2017, 14.14
Nuorison joulutervehdykset setämiehelle eri puolilta palloa.

bici74
28.12.2017, 15.27
Espoolaisen nuoren miehen ottamat luontokuvat: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005504334.html

PikkuPatleetti
29.12.2017, 13.46
Katsoin kalenteria ja huomasin olevan vasta perjantai kun olin täysin elänyt lauantaissa! Nyt minua mietityttää tosin vielä enemmän kuin äsken, että onko ok aloittaa vielä uudenvuodenvaihtoa ja kipaista Alkoon? Jotta olisiko se vallan säädytöntä? *lomalla*

bici74
29.12.2017, 14.23
Katsoin kalenteria ja huomasin olevan vasta perjantai kun olin täysin elänyt lauantaissa! Nyt minua mietityttää tosin vielä enemmän kuin äsken, että onko ok aloittaa vielä uudenvuodenvaihtoa ja kipaista Alkoon? Jotta olisiko se vallan säädytöntä? *lomalla*

Nyrkkisääntönä olen pitänyt sitä että kello 12 jälkeen voi marssia ryhdikkäästi ja itsevarmasti pitkäripaiseen sekä korkata samoin tein.

PikkuPatleetti
29.12.2017, 15.23
Nyrkkisääntönä olen pitänyt sitä että kello 12 jälkeen voi marssia ryhdikkäästi ja itsevarmasti pitkäripaiseen sekä korkata samoin tein.

Ryhdikkäästi astelin ja maltoin kotiin asti ennen korkkaamista (eli erittäin sivistynyttä). Let the himamöhmelöt begin!

huotah
29.12.2017, 17.46
Naureskelin ääneen tätä vanhaa artikkelia lukiessani: Bike Snob NYC's review of Colnago Extreme Power (http://bikesnobnyc.blogspot.com/2007/08/bsnyc-2008-dream-bike-shootout.html)

Kaikkien pyöräarvostelujen äiti ja hullu setäpuoli.

kuovipolku
29.12.2017, 18.19
^ Mieshän on taas hyvässä vedossa, vähän niin kuin rokkibändi jonka viisitoista edellistä levyä ovat olleet vähän pakonomaista ja väsynyttä vanhan toistoa!

PS Korjaus äskeiseen; huomasin vuosiluvun vasta nyt jälkeenpäin. (Joskus melko pian pyöräilyyn uudelleen sorruttuani satuin nettisurfaillemaan hänen saitilleen ja olivathan ne jutut silloin aivan riemastuttavia. Jossain vaiheessa joko itse kyllästyin tai kirjoittaja leipääntyi ja kirjanmerkinkin poistin tarpeettomana.)

huotah
29.12.2017, 23.20
^10 vuotta myöhemmin tuo juttu osuu edelleen hermoon.

sähköläski
29.12.2017, 23.24
^jollei sitten ole ns. korjaussarjalle tarvetta, jolloin ihan aamustakin aloittaminen on ookoo ;)
Mä olen tän ratkaissut aina niin, että "kyllä se kello jo jossain on kaksitoista."

tempokisu
30.12.2017, 23.48
Vahingonilo on paras ilo :D kannattaa käydä Alkossa vähän aikasempaan kun ihan lauantai-iltana vähä ennen sulkemisaikaa . . .

Köfte
31.12.2017, 00.51
Seesteinen hetki asunnon sisällä kaikkien läsnäollessa.
Ehkäpä teinistö aikuistuu vähin erin; neulovat oma-alotteisesti
yöinsuliinit; aamulla tarvitsevat apujoukkoja:rolleyes:

Köfte
07.01.2018, 00.37
Teinityttären ja eläkeikäisen lemmikin leikkihetki.
Vauhtia ja tilanteita riittävästi. Kaikilla oli kivaa.

PikkuPatleetti
07.01.2018, 13.43
Yli kymmenen tunnin unet ja AURINKO. Tämä tarkoittaa ihan selkeästi leppoisaa cyclolenkkiä.

tempokisu
07.01.2018, 14.03
No en mä niin pska kuvaaja olekaan, vertailukohta vaan oli joku erinomainen luontokuvaaja ja mun ala on ihan eri.
Laitoin tuossa yhdet kuvat w-clubin photo-forumille, ja onhan nämä mun kuvat erittäin hyviä, ellei parhaita. Olen asettanut vaan riman kovin korkealle..

Jami2003
07.01.2018, 15.24
Hiihto lasten kanssa aurinkoisessa kelissä. Ja hei se lämmittikin vähän, ihan varmasti.

Kampinalle
07.01.2018, 18.56
Metsäkävely vaimon kanssa aurinkoisessa säässä. Kuukauden kestänyt tihku-/räntäsade on loppu!

Köfte
12.01.2018, 00.42
Lopultakin tajuntaan imeytynyt tieto elämän toisesta "toistaiseksi" -mallia olevasta työsopimuksesta.
Vanha pieru on siis oletettavasti tehnyt jotakin oikein. Ällistyttää silti edelleenkin:)

tempokisu
12.01.2018, 08.57
:D :D :D hahaa...nukke-foorumilla ( W-club forum) onkin tehty massiiviset siivoustalkoot, joten - mä olen pistekuningatar noin 4000pisteen erolla siihen jatkuvastihöpöttää-tyyppiin. En ole höpissyt siellä juuri mitään, joten mun viestini eivät ole myöskään siivouksen uhriksi joutuneet. ähäkutti, lällätilää :p

Kampinalle
12.01.2018, 10.37
Lopultakin tajuntaan imeytynyt tieto elämän toisesta "toistaiseksi" -mallia olevasta työsopimuksesta.
Vanha pieru on siis oletettavasti tehnyt jotakin oikein. Ällistyttää silti edelleenkin:)

Onnea, vastatuulikaan ei ole ikuista :)

Talvinen maisema kuuraisine puineen on kyllä aika ilahduttava.

Mikko Asikainen
12.01.2018, 21.01
Neljän kuukauden neuvottelut kulminoitui työsopimukseen. Toistaiseksi voimissaan. Uudet kuviot vanhassa ympäristössä. Ympäri mennään, yhteen tullaan. 20-vuotinen seikkailu jatkuu...

kauris
13.01.2018, 08.29
Onnittelut Köftelle ja Mikolle!

Mikko Asikainen
13.01.2018, 11.36
^ Kiitokset ! Täältä myös Köftelle myötätuulta Ouluun työelämän ristiaallokossa luovimiseen .

Johan tuo sapattivapaa synttärilahjaksi alkoi riittämään. Aikansa kutakin.

Jopotuinen
13.01.2018, 19.24

Gratuleras också!

Tässäpä oiva syy vetää myötälärvit pitkästä aikaa.
Rouva ei sitä ymmärrä, mutta ei sen tarttekkaa :)

fiber
13.01.2018, 19.56
Onnet täältäkin!

Myötälärvit - minulle ihan uusi sana, eikä ole toimintaakaan tullut harjoiteltua.

Köfte
13.01.2018, 21.11
Kiitokset kaikille; on tässä viime vuosina tullutkin kakkaa tuulettimeen riittävästi.
Vastatuuli heikkeni hieman ja risujen välistä näkyi valoa:) Tässähän alkaa jo tuntea
itsensä taas yhteiskuntakelpoiseksi.

Bishops Finger, ensimmäinen ko. panimoon tutustuminen 90-luvun alussa; olin myyty.

Köfte
13.01.2018, 22.33
^ Tuohon korvikkeiden käyttöön liittyy yksi raadollinen tapaus 90-luvun alkupuolelta.
Olin pysäkillä Railaston Shelliä vastapäätä odottelemassa lihavankkureiden saapumista.
Normikansalaisten tapaan julkisilla liikennevälineillä työpaikkaa ja -suoritetta kohti siirtyminen
tavoitteeena, olin jopa poikkeuksellisen aikaisessa, kun ehdin vielä sytyttää savukkeenkin.
Shell avautui klo 7:00; 7:01 viisi "alan miestä" marssii ryhdikkäänä jonona sisään myymälään.
Tovin kuluttua 4/5 ukkoa tulee ulos tyytyväisinä Lasolit käsissään, mutta viides poloinen juoksee
kollegoidensa perään lähes epätoivoisena huutaen: "Jätkät hei! Oottakaa! Mulle ei myyty!"

Hyvät Olutravintolat-konglomeraatti on tarjoillut Kentin panimon
tuotteita hanamuodossa säännöllisen epäsäännöllisesti.

Jyri K
13.01.2018, 23.08
Parin tunnin pyörälenkki tuntui tänään pitkästä aikaa hyvältä. Ennen joulua alkoi flunssailu ja pari lenkkiä jo vuoden vaihteeseenkin sain, mutta se ei vielä tuntunut hyvältä.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180113/8e5a896f05b2adf727af7cf012468e0c.jpg

Jyri

Mikko Asikainen
14.01.2018, 00.18
^ Herkkullisen näköistä pätkää asiallisesti valaistuna! Näinhän se on, tervehtymisen jälkeen liikunnan riemu kokee arvostuksen nousun. Kokemuksen karttuessa terveyden tärveleminen ehdointahdoin hämmästyttää yhä enemmän.
Kohtalolle ei tietenkään mitään mahda, silloin on vain jaksettava, parhaansa mukaan, taistella.
No nyt tuli kyllä vuolasta ajatuksen virtausta, Tarkoitin vain, arvostan Jyri K :n fiiliksiä. Eikä tuo polkukaan huonolta näytä

The flying Chocobo
15.01.2018, 14.01
Fillari kulki yllättävän kepeästi viikonloppuna. Toki oli kelitkin erinomaisen nopeat. Ja salilla käyntikin maistuu, sehän lupaa hyvää kesälle (jos terveenä olla saa)

Markku Liitiä
16.01.2018, 16.03
Tämä tapahtui kyllä eilen. Kun töistä tullessani pysähdyin liikennevaloihin, huomasin että rouvani oli viereisellä kaistalla aivan samalla kohtaa. En viitsinyt soittaa torvea, joten ajattelin kiinnittää hänen huomionsa huutamalla. Mylvin autossani niin lujaa kuin jaksoin, mutta rouva vain tuijottaa yrmeän näköisenä eteensä. En tiedä, kuuliko joku muu. Huvitti.

Viuh
17.01.2018, 10.11
Lumisade:)

The flying Chocobo
17.01.2018, 12.42
Pojan elvistely nyt kun on perheen pisin. Yrittää katsella isäänsä alaspäin huiman 8 mm etumatkan turvin. Muutaman vuoden päästä se ihan oikeastikin onnistuu.

H. Moilanen
17.01.2018, 13.58
^Kuittaa sille, että kaadut korkeemmalta.

The flying Chocobo
17.01.2018, 15.07
^Pitääpä muistaa tuo totuus. Kiitos!

MPU
17.01.2018, 22.09
Fat clampit Leftyyn kustantavatkin huomattavasti ajateltua vähemmän hyvän ajoituksen, tuurin ja ystävällisen kanssapyöräilijän ansiosta.

ilmora
20.01.2018, 10.58
Univelan kuittaus ja ulkona näyttäisi olevan kiva lenkkisääkin.

MacKonte
20.01.2018, 11.44
Onnistunut aamulenkki :D

Mikko Asikainen
20.01.2018, 12.34
^ komppaan, liikunnan ilo raittiissa ilmassa.

Jopotuinen
20.01.2018, 16.18
Kylämme kaupasta löytyi yllättäen 2K Loctite Rapair Putty Universal (http://www.loctiteproducts.com/p/epxy_putty/overview/Loctite-Repair-Putty-Multi-Purpose.htm) liimaa :)

Mahdottoman kelpoainetta kiinnitettäessä vaikkapa kylppärin pikkukalusteita seinään. Pitää kuin tauti ja jos mieli muuttuu, niin kuumapuhaltimella lähtee irti. Aikaisemmin olen kiinnittänyt sillä suihkun seinään saippua / puteli hyllykön, pideesuihkun kannattimen ja lukuisia pyyhekoukkuja, jotka aiemmin jokainen tulivat alas 2-puoliteippikiinnityksestä.

Ja nyt saan Alipapan lähettämän saippuapumpunkin seinään kiinni. :) :)

Mikko Asikainen
21.01.2018, 14.19
Uutinen, kaveri pääsee huomenna pois Lastenlinnan video-EEG tutkimuksesta. Dataan on kertynyt hyödyllistä tietoa epilepsian hoitoon.

Ilahduttaa päivää myös kutsu Vemdalen- Tukholma-Kööpenhamina-Århus-Dublin-Ateena kiertomatkalle, nuorison puuhiin tutustumaan. Elämässä eteenpäin, hyvällä vauhdilla.

Miellyttää sekin, sain vihdoin aikaiseksi vahata ruokailuhuoneen sekä keittiön pöytien kannet.

Kampinalle
21.01.2018, 17.27
Löyty Kuusankosken sport-outletista Viking Tracker -kumpparit hintaa 10 euroa!

kuovipolku
21.01.2018, 19.17
Talveen kuuluvat äänet: kiekkoaan kaukalon laitoihin lämäilevät lätkäpojat ja pienempien lasten iloiset äänet kelkkapuistosta.

Lenkille lähtöön kuuluvat äänet: kypärän soljen naks ja klossin klak.

Lahdentien ja Keravantien risteyksen liikennevalot, jotka on ilmeisesti ohjelmoitu uudelleen ja joista pääsin luullakseni ensimmäistä kertaa odottamatta sekuntiakaan.

Juoma joka on säilynyt ajotakin taskussa lämpimänä vanhan (parittomaksi jääneen) villalapasen sisällä.

Vastaantuleva tuttu kuski, josta ensin noteerasi pyörityksen, sitten ajoasennon ja hahmon, sitten valkoisen kypärän, sitten *ne* ja tunnistuksen jo varmistettua ajolasit.

Letkusta tuleva lämmin vesi jonka avulla sai pyörästä pestyä lumen mukana tarttuneen hiekan ja suolan.

Kuuman kaakaomukillisen jälkeen se hetki kun seisoo lämpimässä suihkussa shampoopullo kädessä ja huomaa ettei ole varma pesikö jo tukkansa vai oliko vasta laittamassa shampoota.

JackOja
21.01.2018, 19.35
Talvipyöräily.

tempokisu
22.01.2018, 01.11
^ oli kyllä hieno keli ajella.
Mutta kummittyttöni umpparileikkaus sujui hyvin, ja herääminen leikkauksesta myös :)

CamoN
22.01.2018, 21.34
Annoin pyörälle kunnolla kenkää, ja sen vastaus oli lyhyt - anna lisää.

paaton
22.01.2018, 23.05
Jalat eivät olleetkaan vielä lopussa, vaikka vähän jo pelkäsin lepoviikon olevan edessä. Eli lisää tehoja, kevät lähestyy jo :)

kuovipolku
22.01.2018, 23.12
Jaa. Mun pyörä ei ole tainnut ikinä vastata kuin "Etkö sä enempään pysty?"

Silti: onnistuin järjestelemään asioita siten että pääsen huomenna ja ylihuomenna ajamaan kunnon talvipäiväpyörälenkit.

ilmora
23.01.2018, 08.20
Huikaisevan kaunis tähtitaivas tuolla ulkona.

Jopo81
23.01.2018, 08.47
Reilu määrä työmatkaliikkujia pakkasesta huolimatta[emoji108] ehkä ihmiskunnalla on vielä tulevaisuus[emoji23]

tempokisu
23.01.2018, 09.35
Reilu määrä työmatkaliikkujia pakkasesta huolimatta[emoji108] ehkä ihmiskunnalla on vielä tulevaisuus[emoji23]

No kohta tuonne on lähdettävä fillarilla hrrrrrr....jos siitä joku saa hyvän mielen.... minä en. No, onneksi vesisade on luvattu vasta torstaiksi, ja silloin ei tarvi fillaroida minnekään.

MacKonte
23.01.2018, 09.48
Aamuinen työmatka -20C pakkasessa, kun mitään kohtaa kropassa ei palellut :D

Meilläpäin ei tullut kuin pari pyöräilijää koko 15km matkalla vastaan.