Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Mikä se tänään sut hyvälle tuulelle sai?

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24

fiber
20.08.2020, 08.35
Peukkua lenkille! Siellä Keski-Suomessakin näyttäisi tulevan kaunis päivä.

TERU
20.08.2020, 09.03
Aja millä ajat mutta aja kunnolla - erään partakonemerkin mainos - sopisi hyvin palstan motoksikin...

Hyvälle tuulelle tulee ajatus satasen päivästä, peukut täältäkin, omalle päivittäiselle tosin lyhyemmälle lenkille monta kampikierrosta kevenee.

brilleaux
20.08.2020, 13.09
Kyllä tosiaan sää suosi, oli mahtava lenkki. [emoji3508][emoji3526]

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200820/483473626c51e1671a8fc21f2403fab2.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200820/2b6defa41152f7f70a1a3255db10eec5.jpg

Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

29er
21.08.2020, 09.06
Surkeahkoa viikkoa paransi vähän se että käväisin aamulla rannassa varmistamassa että Suomenlahden horisontti on suorassa. Istuskelin hetken, kuuntelin ruovikon suhinaa ja variksen raakkumista. Parempi fiilis tuli, vaikka maisemapaikalla olikin typerysten jättämiä tupakantumppeja. Viimeksi keräilin niitä tyhjään eväspussiin, nyt ei ollut mitään mihin olisin kerännyt.
Perjantai, perjantai...

kervelo
21.08.2020, 16.41
Maasturin keskiö on pitänyt ylämäessä outoa ääntä; sen takia jo puhdistin sen kertaalleen ja kiinnitin polkimetkin uudellleen kampiin. Silti ääntelee.

Tänään laitoin lenkille eri ajokengät jalkaan ja keskiö oli ihan äänetön. ;)

Seuraavaksi pitää sitten voidella ne ääntelevät kengät.

tempokisu
22.08.2020, 17.00
Vaikka aamulla satoi kaatamalla ....:) niin eipä satanut kututalkoissa, saatiin just talkoiltua ennen kun alkoi taas kunnollisemmin sataa.

Ja "Pacific lamprey"-kuvalla oli FineArtAmericasta saatavilla uusia tuotteita! tilasin mukin ja teepaidat ( Pacific lamprey on yksi suosikkilajini nahkiaisista )

K.Kuronen
22.08.2020, 19.16
Haloin valosapelilla musiikin tahdissa tulevia palikoita.

brilleaux
22.08.2020, 20.09
Rento iltajooga.

Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

Köfte
22.08.2020, 21.03
Loppuvan listan viimeisen yövuoron jälkeinen laskennallinen lisävapaa😀

fiber
22.08.2020, 21.12
Poistin läppärin kannesta kaikki tarrat ja kokeilin miten laserleikkuri polttaa siihen kuvan. Hyvin onnistui, eikä konekaan tykännyt huonoa.
Edit: blogissa (https://fillari.blogspot.com/2020/08/show-world-what-cycling-means-to-you.html) vähän tarkemmin miten tämä hoitui.

https://i.imgur.com/SorWDSC.jpg

Vitus tryhi
22.08.2020, 21.49
Se että ajoin kavereiden kanssa kaatosateessa piristi tylsää päivää.

Köfte
22.08.2020, 22.41
Voimansiirron päivitys perintösinkulaan oli onnistunut projekti.
Työmatka yötä vasten oli "neitsytmatka"; vastatuuleen voi olla vähän kireä...
Harvoin menen yövuoroihin fillarilla, loppukesästä vielä valoisalla ja hyvällä
säällä paluukeikka voi olla aivan parhautta.

VeloGirl
26.08.2020, 03.07
Siskon koronatestin vastaus. Negatiivinen.

Toi fiberin läppärin kansi on hieno.

MäkiHiiri
26.08.2020, 08.16
Se, että tänään pääsee taas samaan ihanteellisen ilmaston paikkaan koko päiväksi kun eilenkin. Kiireesti aamiaiselle :)

The flying Chocobo
26.08.2020, 11.55
Kolarivammat on jääneet odotettuakin vähäisemmiksi, paranee hyvää vauhtia mikä ei ole mulle tyypillistä. Kohta uskaltaa toiselle reidellekin laittaa ihan tosissaan painoa, jos vielä tän viikon malttaisi hiukan varoa.

Kuhan
28.08.2020, 22.33
Se, että lähdin lähes optimisäässä ajelemaan reilun neljän tunnin lenkin.

taski63
28.08.2020, 23.53
Nelipyöräisen päivittäminen suht tuoreeseen, tällä leijuu ihan itsekseen kotvasen aikaa :D

Shimaani
29.08.2020, 19.02
Haikara.
Lensi tilusten yli melkoista meteliä pitäen :)

tempokisu
29.08.2020, 19.38
:) kututalkoot. Hieno talkoopaikka ja sain viedä sähkökoekalastetut kaksi kivennuoliaista takaisin jokeen. Koko ajan olen halunnut saada tehdä tän operaation ( viedä pikkukalat takaisin ). Nyt oli hyvä grillaaja kun eväät paistettiin tarpeeksi kuumaksi. Vasen olkapääni on kestänyt jo kolmet talkoot oikein hyvin, vähän ihmetyttää että lihakset ei ole ollenkaan kipeytyneet ja ei ole tullut tunnetta että "ei jaksa enää", mutta on mun pyörälenkitkin pidentyneet niin jos kunto on kokonaisuudessaan sitten parempi.
Paluumatkalla pikku orava....ei, kärppä! ehti tien yli, takana ajoi auto niin lähellä että ei olisi voinu mitään äkkijarrutusta tehdä.

Kututalkoot on ylipäätään tullu kyllä tosi tarpeeseen; toivottavasti mun talkoilu auttaa edes vähäsen luontoa, kun luonto on auttanut mua niin paljon.

taski63
29.08.2020, 21.32
Niin epämuodikasta ja harhaoppisen materialistista se onkin, uudenkarhea Audi. ^Sen verran ympäristölle myötämielinen, että kuluttaa noin 15% vähemmän kuin edellinen...

JackOja
29.08.2020, 21.45
Mark Chapmania ei päästetty ehdonalaiseen.

LJL
29.08.2020, 21.55
Ettei enää tuntunut niin kovin pahalta kun vähän pyöräili

PikkuPatleetti
29.08.2020, 22.41
Kävin otattamassa ferritiinin ja sehän oli hurjat 17. Onhan tässä muutama vuosi vierähtänyt monenmoisten oireiden kanssa ja vihdoin tuli ainakin (osa)totuus selville.

Josko tästä saisi ihtesä vielä kammettua ihmiseksi. Mutta ennen kaikkea hyvä uutinen, kaikki muut arvot olikin aika priimaa, hb:kin 129 (joka vitnessaikoina oli kyllä aina päälle 140).

Köfte
29.08.2020, 23.44
Keväältä siirtyneet lakkiaiset ja valmistujaiset. Säät suosivat ulkotoimintaa, joten riskiryhmäläisetkin tunsivat olonsa mukavaksi. Muutenkin päivä kokonaisuudessaan sujui mainiosti.

ArtoR
03.09.2020, 15.00
Viime aikoina se, etten ole päätynyt Ei se ole tyhmä joka pyytää -topikkiin. :)

tempokisu
03.09.2020, 19.43
Hienoa, pääsin kotiin kuivana ja ....sade alkoikin vasta sitten.
Ja kotimatkalla mä ohitin sen kinneristin :D mukava myötäinen niin pääsin meneen, totesin siinä ohittaessani että nyt kuule mä meen sun ohitte.

MäkiHiiri
03.09.2020, 21.15
Tulipahan käytettyä isoa vaihdetta vaihteeksi, sain töitä - oman alan töitä (leveähymiö)

tinke77
03.09.2020, 22.00
^ [emoji1303][emoji1303][emoji1303]

The flying Chocobo
04.09.2020, 12.54
Tulipahan käytettyä isoa vaihdetta vaihteeksi, sain töitä - oman alan töitä (leveähymiö)
Onnea molemmista! Minä en ole päivääkään tehnyt oman alan töitä, mutta enpä valita - parempi näin. Mutta on se hienoa kun noinkin osuu ja kun vielä itse on siitä onnellinen.
muoks; vakuutusrahat kolahti tilille, en kyllä kaikkia kosmeettisia vaurioita korvaa, ei se pyörä mikään näyttelyesine ole.

tempokisu
04.09.2020, 13.06
^^^ jne. MäkiHiirelle onnittelut. Mä olisin iloinen jos saisin ei-oman alan töitä, mutta hyvä että on edes vähän jotain töitä...

Kännykän laturi-asia selvisi. Isän vanhan kännyn laturi sopi :) ja sain tehtyä "rengassulkeiset" ja hoidettua asioita ( 7 asiointikohdetta). Huomenna on sitten vaan mukavaa työtä, nimittäin kututalkoot. Ei nyt pitäisi ainakaan kaatamalla koko ajan sataa.

MäkiHiiri
04.09.2020, 22.07
Kiitos.
Paitsi tuo sama aihe myös se miten taitavasti poika lentää lentopelin koneita.
:)

Köfte
04.09.2020, 23.24
L.A. Confidential-raina. Vkl Areena ohjelmistoa, kuten "That little old band from Texas". ZZ-Top retrospektiivi.

kervelo
05.09.2020, 10.56
Hymyilytti somea selaillessa, kun useampi (tuore?) pyöräintoilija valitteli, että TdF on sitten tylsää katsottavaa. Ei tapahdu mitään moneen tuntiin, tyypit vaan polkevat.:)

tempokisu
05.09.2020, 17.52
Kututalkoot. Siinä kummasti unohtuu kaikki muu ja kiva tehdä oikeeta työtä, joka toivottavasti auttaa myös kaloja. Aika moni siellä on tehny semmoisen havainnon että olen tosi kovakuntoinen :D mä en jaksa kantaa kiviämpäreitä, mutta lapiointi sujuu enkä tarvi taukoja, paitsi ruokatauon.
Ja ihan turhaan jännitin. No ehkä mä jännitän tulevia työpäiviä....mutta kun ne on saanu pakettiin niin seuraavaksi onkin vuorossa Nakkila ~

Ja nyt näin elävän mateen. Moni on luullut nahkiaista mateeksi...ei yhtään samaa näköäkään. Ikinä ole nähnyt myöskään kivisimppua, nyt näin ja myös kivennuoliainen on tullut tutuksi. Ahven on kuitenkin mun suosikkini, tosi kaunis kala. Kivan näköistä kun kalat hengittelee ja vähän hyppelee siinä virkistyttyään ( sähkökoekalastuksen tuloksen tarkkailua ) Sähkökoekalastus-esitys on yksi parhaita juttuja näissä talkoissa. Ruokatauko on myös :D niitten eteen voi tehdä sitten kivihommia.

tempokisu
08.09.2020, 12.39
No hyvä, tässä on nyt viikonlopun talkoot tehty, ja nämä 2 työpäivää ( siten että on ollut töitäkin) sekä kaksi yli satasen lenkkiä ja - huomenna Nakkilaan. Ovat laittaneet eläviä pikkuakvaarioon, ja mitä olen katsonut niin muitakin tuotteita ( mm. tyrnimehua) on saatavilla.
:)

The flying Chocobo
08.09.2020, 15.15
No kyllä se tänäänkin lämmitti mieltä, että löytyi sunnuntaina kantarellejä kivasti (n.15 litraa). Oli ihan uusi metsä minulle ja meni vähän aikaa kun hoksasi miten ne sienet on sinne asettuneet, mutta sitten olikin jo kivaa. Ensi syksynä voikin sitten marssia suoraan mestoille ilman turhia mutkia.

tempokisu
08.09.2020, 19.23
^ ellei käy kuten marjojen kanssa ( vadelma- ja puolukkapaikat), oho - ei mitään vaikka viime vuonna sai ihan tajuttomasti "saalista"...

tempokisu
09.09.2020, 14.15
:) Nakkilan reissu. Nyt oli puruhaluisia :cool: nahkiaisia, vasemmassa kämmenselässä on vieläkin pyöreänmuotoisia puremajälkiä, ihan kunnolla purivat ( tuli vähän vertakin...)

KotooTöihin
12.09.2020, 05.56
Kaveri toi vanhan maasturin viime viikonloppuna, kun oli tapahtunut kuljetusonnettomuus. Keula solmussa etukiekko tacona... Vaihdoin keulan kertaluokkaa parempaan ja naapuri huoltoasemalla kävin vileäpä työn tekemässä :D
Maalla on mukavaa. Menee vaan koiraamolle ja kysyy: "saanko mä vähän lainata teidän työkaluja" Vastaus on: Pajota vaan��

tempokisu
12.09.2020, 18.12
Kututalkoot saa aina hyvälle tuulelle, kun ylipäätään tulee lähdettyä niin se on jo voitto; jännitän ja muutenkin että onkohan minusta mitään hyötyä ja voi että sentään.
Mukavaa porukkaa ja eväshetkeen asti oli ihan hyvä kelikin. Sain olla mukana avustamassa kun sähkökoekalastetuista pikkutaimenista otettiin dna-näytteitä. Ihan loppuun asti en vaan jaksanu ( vain osa on siellä loppuun asti) niin lähdin suosiolla puolin neljältä, kaatosateessa. Olen mä kokoisekseni ihan hyvin pärjänny...no joka tapauksessa siellä unohtuu esimerkiksi työasiat.
Äskön purin kuraisia/hikisiä/märkiä varusteita ja ?? missä ne hanskat on....ah, onneksi hanskat löytyi niin kaikki hyvin :)

On muuten tällä viikolla tullu syötyä harvinaisen hyvin; keskiviikkona vastapaistettuja nahkiaisia ja tänään paistettuja pikkumakkaroita ja lihistä, NAM :)

tinke77
14.09.2020, 13.58
” Koukkumies” , oikaisi jonkun pöljän tekemän lommon autosta edullisesti ja nopeasti ja tuli hyvä [emoji1303]

fob
18.09.2020, 22.40
Kaksi tuntia rauhallista ajoa märillä poluilla ja liukkailla juurilla sai hymyn huulilleni. Kyllä pyöräily on vaan niin mukavaa!

Köfte
18.09.2020, 23.58
https://www.lemans.org/media/cache/news_show/assets/fileuploads/57/4f/574f5567cd38f.jpeg

88. kisat nyt, klassikko tämäkin. Toyota taitaa kerätä pisteet?

Shimaani
19.09.2020, 16.43
Piiitkä ja rauhallinen nuuhistelulenkura huikean upeassa kelissä ykköskoiran kaa.
Suorittaminen ja kiire on niiiiiin turhaa. :)

usko juntunen
20.09.2020, 21.58
Vkl ulkoruokinnassa. Maastopyöräilyä, melontaa, sekä marjanpoimintaa. Pari ämpäriä kypsiä puolukoita noukin melkein samoilta jalasijoilta. Hyvin suuniteltu on kuin puoliksi tehty. Mtb ennakkotiedustelu kannatti.
Eukkokin tuli hyvälle tuulelle, kun oli kotiintuomisena muutakin kuin savulle haiseva ukko&kamppeet. Toki voi olla, et "joutuu" vielä ennen lumia jonkin piknikin tekkeen...

PikkuPatleetti
21.09.2020, 00.38
Maastossa pyöräilty ja tunkattu puolitoistatuntinen. Sanoin jopa bräpbräp pyörälle kun päästin sen rymistelemään laskettelumäen röykkiöistä mitälie huoltotietä vapaasti. Kuskin tehtävä oli vaan pysyä kyydissä.

29er
21.09.2020, 14.52
Se että pikkupoika sai kyyditystä synttärin kunniaksi
https://www.is.fi/hs-espoo/art-2000006643119.html

The flying Chocobo
21.09.2020, 15.45
Lauantaina oli kiva heti lenkin päälle touhuta pari tuntia metsässä sahan kanssa. Jotenkin henkisesti hyvin tyydyttävää. Ja poika ole tehnyt vielä oivallisen suklaisen juustokakunkin niin kyllä siinä kelpasi.

tempokisu
21.09.2020, 16.58
^^ :D hienoa!

No, ensi lauantaina on tämän syksyn toiseksi viimeiset kututalkoot - kaksi viimeistä kohdetta toteutuu vasta ensi syksynä. Mutta siis ensi syksynä talkoot jatkuu, mahtavaa :D
Lisäksi kysyttiin ensi viikon tiistaille apuvoimia tjsp. Myllypuron sähkökoekalastukseen ja laitetaan PIT-elektrodeja. Onkin sopivasti vapaapäivä, niin ilmoittauduin heti.
( mä ajattelen että voisin olla hyvä laitteleen noita elektrodeja, ne kun laitetaan injektioneulalla. Tietojen kirjaaminenkin käy...)

tempokisu
22.09.2020, 18.29
No tulihan tähän päivään mukavaakin; ilmoittauduin siihen KVVY:n sähkökoekalastus-päivään ja tuli vastausta, kuulemma olisi hyvä jos ottaisin kamerani mukaan niin saadaan hyviä kuvia toiminnasta :D tässä tuntee itsensä jopa vähän hyödylliseksi.

Töissä se migreeni ( eilisen peruja) antoi elonmerkkejä mutta kotimatka-ajelu helpotti, ja nyt helpotti merkittävästi.
Ja eihän sitä koskaan tiedä, jos jotain oikein paljon toivoo ja tekee asian eteen sen mitä pystyy...ja tässä on kivoja päiviä tulossa; lauantain kututalkoot Eräjärven reitin tienoilla ( otan kameran mukaan ja käyn ottamassa kuvat myös siitä Eräjärven mäestä ) tiistaina siis kalastuspäivä, ja sitten mennäänkin kohti synttäreitä, jotka vietän "matkoilla" :D

Kuhan
23.09.2020, 22.38
Onkohan joku fillarifoorumin setäosastosta käynyt tänään pesettämässä autoaan? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006646095.html

puffe
24.09.2020, 19.05
Onkohan joku fillarifoorumin setäosastosta käynyt tänään pesettämässä autoaan? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006646095.html

Ensin ajattelin väsätä jotakin itse, mutta helpompi lainata foorumin suuren ajattelijan ja neron lausahduksia:

Ei jumal*uta! Kyllä taas on huippuhuumori arvossaan FILLARIFOORUMILLA.

Kuhan
24.09.2020, 21.20
Ensin ajattelin väsätä jotakin itse, mutta helpompi lainata foorumin suuren ajattelijan ja neron lausahduksia:
Pisteet tuosta osaajalle!:cool:

tempokisu
25.09.2020, 11.19
Olipa mukava herätä aamulla - ilman migreeniä tai tuloillaan olevaa migreeniä.

korjataan: joo olihan se hetken kivaa, migreeni iski sitten päivemmällä.

Köfte
25.09.2020, 23.55
Kuolinpesästä haalittu orggis Electric Ladyland. Avatut kannet, levypussit sinetöity. 10€:)
Ei myyntiin, kokoelmasta sattui puuttumaan juuri tämä tissikantinen.

Il ciclista di Roine
26.09.2020, 00.14
Miesten UCI WC ITT:n näkyminen suorana lähetyksenä laivan hytissä Gracessa kasikannen hytissä, SVT1. Tässä hytissä ei näkynyt EuroSport (saman laivan hyteissä ei ole yhtenäinen kanavatarjonta).

Oikeastaan koronan takia olin laivalla - porukka pistetty pitämään pekkasia pois nyt syyskuun aikana.
Koronan takia laivan aamiaisella oli lisäkseni vain yksi klo 06:30 aikaan Tukholmassa, rauhallisin aamiaiskokemus koskaan botskilla!!

Stockholm skyline on täydentynyt näemmä toisella tornilla, nyt on Norra Tornet kakkonen pystyssä! Must-juttu aamiaisen jälkeen on hipsailu ulkokannelle ikuistamaan laivanmatkalla näkymä Tukholman keskustaan.

Shimaani
26.09.2020, 19.15
Aiivan huikean upea kesäpäivä :)

callahan
26.09.2020, 19.29
Hyvin sujunut fillarilenkki loistosäässä. :)

xs2jammu
26.09.2020, 21.18
Kolme litraa omin käsin noukittua puolukkaa

JackOja
26.09.2020, 22.26
Länärin alta kulkeva kelvi on vihdoin korjattu.

tempokisu
29.09.2020, 19.11
^ samoin :D tosin tämä on hieman ristiriitaista kun migreeni iski tänäänkin - vaikka oli mukavaa ja kiinnostavaa, jopa hyödyllistä tekemistä kun meitä vapaaehtoisia avustajia ei sitten ollut mukana kuin 3 ( ja jatkoin ainoana neljään saakka). Loppupäivästä nimittäin niitä kaloja TULI.
Kiva nähdä erikokoisia taimenia, särkiä ja ahvenia, ja lisäksi yksi hauki ....joka nappasi yhden pikkutaimen-raukan suuhunsa siinä astiassa.
Opin myös uusia juttuja uudesta kamerastani. Päivä kului mukavasti ( lukuunottamatta siis tätä viheliäistä tautia ).

F. Kotlerburg
29.09.2020, 19.13
Täpärin sivuääni osoittautui lopulta hyvin pieneksi ongelmaksi. Olin taas varautunut satasien rahanmenoon.

xs2jammu
30.09.2020, 16.38
Näin isolepinkäisen eli lapinharakan. Ei mikään yleinen näky täällä uudellamaalla.

spaddu
30.09.2020, 22.52
Vaihdoin vanhaan hybridiini pikkasen kapeammat gummit, vierintävastus ehkä pieneni vähän ja painoa lähti 200g. Kyllä nyt kulkee!

callahan
01.10.2020, 18.47
Toivomani (kauden) kilsamäärä täytty äsken neljänkympin lenkillä. :) Kyllä se suun hymyyn veti vaikei mulla oo mitään "pitää" ja "pakko" Ilmat suosi niin kiva vielä fillaroida.

LJL
01.10.2020, 19.08
Maasturin kiekot lähetettiin Wheel-Tecistä. Tässä on tullut melkein vuosi taukoa maastopyöräilystä, joka on kuitenkin se omin juttu. Että silleen hienoa.

Firlefanz
04.10.2020, 12.48
Oikeastaan vielä tänäänkin minut sai eilinen jalan tehty kauppareissu tai pikemminkin siihen sisältyneet pyöräilylliset elementit.

Kävelin kelviä ja lähestyin samansuuntaisen tien alikulkua josta voi hyvin käyttää nimitystä "pimeä tunneli" koska tievallien leikkausten ja vihervyöhykkeen kasvillisuuden takia näkyvyys on kovin heikko niin sinne kääntyville kuin sieltä tuleville. Alikulusta tuli samaan aikaan rennon urheilullisesti pukeutunut hyväryhtinen vanhempi herrasmies enkä voinut olla panematta merkille miten hän - toisin kuin taviskulkijat jotka etenevät usein eteensäkin katsomatta mutta poikkeuksetta edes vilkaisematta sivulleen - nopeasti tarkasti katseellaan oliko kummastakaan suunnasta tulijoita.

"Tuon täytyy olla vanha kokenut fillaristi!" huomasin tuumaavani. Siis vähän samaan tapaan kuin ennen kerrottiin miten heti sodan jälkeen entisen hävittäjälentäjän tunnisti siitä että hän vähän väliä vilkaisi olkansa taakse kummaltakin puolelta. (Jos hän ei olisi heti lentouransa alussa oppinut niin tekemään automaattisesti, sitä erikseen ajattelematta, hän olisi pian tullut vihollislentäjän pudottamaksi.) En tietenkään tuntenut miestä ja tuskin olisin tuntenut ilman tuttua kypärää ja ajovaatteita, vaikka olisi ollut vanha lenkkikaverikin.

Meidän molempien matka jatkui samaan suuntaan ja hetken päästä kuulin puhelimen soivan takanani enkä voinut olla kuulematta keskustelun toista puolta: sunnuntailenkin peruuttamisesta sateen vuoksi siinä puhuttiin:)

Kaupan edessä oli sitten fillari johon silmäni osuivat: tuttua, vähän harvinaisempaa merkkiä ja mallia oleva maantiepyörä jolla tiesin olevan ikää viisitoista vuotta. En malttanut olla katsomatta sitä hieman lähempääkin ja siinä samassa pyörän omistaja ilmestyi selkäni taakse. Osoittautui että niin mies kuin fillari olivat minulle tuttuja liki kymmenen vuoden takaa eli ajalta jolloin ajoimme samoja porukkalenkkejä. Hän vaihtoi sittemmin paikkakuntaa joten emme enää nähneet. Siinä ei luonnollisesti voitu olla huvittumatta molemminpuolisesti yllättäneestä jälleennäkemisestä ja vaihtamatta pyöräilyllisiä kuulumisia.

Needleman
04.10.2020, 21.09
Poikani 6v löysi frisbeegolf ratojen läheisyydestä frisbeekiekon, josta oli erittäin onnessaan. Kotona kiekosta löytyi nimi ja puhnro. Soitin kysyäkseni onko kiekkoa kaivattu. Kiekon omistaja oli halukas hakemaan kiekon, josta poikani tietysti oli hieman harmissaan. Kun omistaja tuli hakemaan löydettyä kiekkoa, toi hän vaihdossa 3kpl kiekkoja lapsille. Voitte varmaan kuvitella kuinkan innoissaan ja ilosia muksut olivat.
Josko muksuille jäisi tapauksesta suurimpana opetuksena, että rehellisyys kannattaa.

PikkuPatleetti
05.10.2020, 20.54
Uskaltauduin ekaa kertaa sitten muuton ja raudansyönnin aloittamisen jälkeen trialoimaan uusilla kotikonnuilla. Vaikiaa löytää aloittelijalle hiljasta paikkaa missä ei liiku ihmisiä, olisi muutama erikokoinen kivi ja vähän tasaistakin. Kyllä, kuulun sakkiin joka häiriintyy muista ihmisistä niin että keskittyminen katoaa tyystiin. Yhtä kaikki: yksi muuri ylitetty ja kroppa tuntuu vielä ihan normilta, eli ei pahaa jälkivastetta. Täältä tullaan elämä!

Kampinalle
05.10.2020, 23.28
Poikani 6v löysi frisbeegolf ratojen läheisyydestä frisbeekiekon, josta oli erittäin onnessaan. Kotona kiekosta löytyi nimi ja puhnro. Soitin kysyäkseni onko kiekkoa kaivattu. Kiekon omistaja oli halukas hakemaan kiekon, josta poikani tietysti oli hieman harmissaan. Kun omistaja tuli hakemaan löydettyä kiekkoa, toi hän vaihdossa 3kpl kiekkoja lapsille. Voitte varmaan kuvitella kuinkan innoissaan ja ilosia muksut olivat.
Josko muksuille jäisi tapauksesta suurimpana opetuksena, että rehellisyys kannattaa.

Tästä päivityksestä tuli hyvä mieli!

JackOja
06.10.2020, 11.20
Valemunilla saatiin kusimulkut kiinni!

https://www.hs.fi/tiede/art-2000006660026.html

JackOja
07.10.2020, 14.55
Kusimulkku joutuu vankilaan (https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006661384.html)!

brilleaux
07.10.2020, 15.50
https://www.instagram.com/p/CFkA0-GB1Df/?utm_source=ig_web_copy_link

mk
08.10.2020, 16.39
Kaivoin "valolaatikot" esiin , kun alkaa illan ajot vaatia .. Maasto-ajoon Lupine Wilma 7 ,mutta toisesta löytyi ikivanha Edison5, jonka nyt ajattelin laitta cyclocross käyttöön, pikkuakulla [emoji28] Laatikon availu toi muistoja mieleen, kun tuo edison5 aiheutti keskusteluja joskus [emoji15][emoji23]

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201008/7e17f6ebfb0b969ffdc9d03b4484782b.jpg

Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla

kurvaaja
08.10.2020, 19.20
Uusi asfaltti kelvillä:)

bici74
09.10.2020, 21.44
Pårnåelokuvaongelmatilanteen nopea laukeaminen: https://www.is.fi/hs-vantaa/art-2000006665167.html

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

callahan
10.10.2020, 13.02
Sorafillarin "kasaaminen" :)

Shimaani
10.10.2020, 20.38
Päivätepsuttelu upeassa kelissä con haukku.

Smo
10.10.2020, 23.01
Päästiin pikkusiskon kanssa seilaamaan tänäkin kesänä .. tosin oli jo pari päivää sitten. Vähän myöhäiseen meni mutta oli lämmin suhteessa vuodenaikaan.

OKS
12.10.2020, 18.43
Posti toi kortin, työeläkekortin. :)

kauris
12.10.2020, 22.36
Mahtavaa. Hyviä eläkepäiviä.

bici74
12.10.2020, 22.48
Mahtavaa. Hyviä eläkepäiviä.^+1, snadia kateutta ilmassa.

Kuhan
12.10.2020, 23.43
Paikka perustaa demarihenkisesti fillarifoorumin nuorisojaosto. Nuorin jäsen eläkkeellä...

JackOja
13.10.2020, 08.56
Internetilläkin on nyt suojelupyhimys111

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006667850.html

:hymio:

Nickname
13.10.2020, 21.06
Posti toi kortin, työeläkekortin. :)Oikein hyviä eläkepäiviä, Mertarannan sanoin "nyt naatitaan". :)

Situm
13.10.2020, 21.17
Hyllystä löytynyt suora korvake.

usko juntunen
13.10.2020, 21.55
Varmaan saamme nähdä tulevanakin suvena kateuskuvia jostain Anárjávri:n pusikoista. :)
Nimimerkillä kateellinen. Varsinkin kun ittellä vielä aamuja monta(sataa) ja huonekalujeni vartija laittoi just kalenteriiin ruksin 34 aamun merkiksi.

LJL
13.10.2020, 22.18
Mertarannan sanoin "nyt naatitaan"

Jutin ilme kun siteeraus meni vieruskaverille

https://www.metropoli.net/wp-content/uploads/2016/03/Jutila-Mertaranta-crop.jpg

OKS
13.10.2020, 22.27
Kiitoksia. Sinnittelyä vielä tuonne tulevaan kuunvaihteeseen saakka työnteon ja lomailun merkeissä.

^^ Anárjávrin pusikot kutsuvat, toivottavasti jokunen reissu tulee tehtyä nyt kun aikaa on. Menneenä kesänä yksi reissu kaksikolla ja yksi kaverin puuveneellä.

https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3eREOgjeTPAW8LYGzm8SvXAw0x8H4QnuCvK_r0bZztQOPgwSix ZZ4G5nTS8lSYC4GK5hU6ixlfQUn0-GBie7XDuoeono7bb8he_RiMsR39Y3_xHKXnXa8jgDYOH_3A2Hq K4kT6rHJyuPGRaxVyGkhoXwQ=w1704-h947-no?authuser=0

https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3cB_2K4qebgEA1wJFGjMi4RkBy3gmfpXcoxp4yeQjuUdzbeBc9 1odv4laJMcD9Ei1Yu6imHcMZiT6_MqPQeF2exsyhcI4CQOP2Ap wWpwwC1_-BtcOVK7Z-b0QXMapdBlyfyGybbySCsIxy1bGrlIRFqGA=w1610-h948-no?authuser=0

xs2jammu
14.10.2020, 15.15
Ennen puolta päivää tullut puhelin soitto. Tarjottiin loppu vuodeksi hommia :)

JackOja
16.10.2020, 13.21
Lounaalla käynti kodin ulkopuolella vaihtelun vuoksi. Alkanut jo ollakin "arkiruokaideat" vähissä kuukausien etätyön jäljiltä.

tinke77
16.10.2020, 14.37
Erityisen nopea kaupanteko fillaritorilla [emoji4]

MRe
17.10.2020, 13.29
https://youtu.be/JlD9lbWF5WQ

JackOja
17.10.2020, 19.22
Päivän sienisaalis. Slow perheineen oli missannut muutaman muikean spotin.

Shimaani
18.10.2020, 17.44
Hakuhaukut upeassa syyspäivässä ja boonuksena iso pussillinen suppiksia.

JackOja
18.10.2020, 19.23
Sade alkoi vasta lenkin jälkeen.

tinke77
18.10.2020, 19.24
Sade loppui ennen lenkkiä.

kervelo
20.10.2020, 08.32
Tein tilauksen kotimaisesta pyöräkaupasta, jolla oli tavaraa luvatusti hyllyssä.

Shimaani
21.10.2020, 21.16
Brittidraama (https://areena.yle.fi/1-50581349).

JackOja
21.10.2020, 21.43
^jaa se on nyt tullu?

Köfte
22.10.2020, 00.35
^ Spittarit, tietty.
Parempi naamaosasto tyttären kanssa.
Notta osaakin rienata, varmaan
EteläPohojalaasen Äiteensä peruja.

Lauri H
22.10.2020, 08.13
Tänä aamuna tuli kyllä työmatkapyöräilystä hyvä mieli! Siinä kun sähkömaastopyörällä veti menemään paikoitellen 10 cm auraamatonta pyörätietä reilua kahtakymppiä avustustehon näyttäessä tasaista 400 watttia ja polkemisen tuntuessa miellyttävän kevyeltä, ei voinut olla ajattelematta sitä tuskaa, joka luomupyörällä olisi ollut tarjolla. Ja tämä ajatus sai sähköpyörällä ajamisen tuntumaan vieläkin paremmalta! Kannatti kyllä vuosi sitten sijoittaa se tonni GC:n muuntosettiin, tällaisina päivinä sen todellakin tiedostaa.

tempokisu
22.10.2020, 12.27
Sain pitkän miettimisen ja jännittämisen jälkeen nyt vihdoinkin soitettua sinne KVVY:lle, josko olisi töitä ...ei nyt ainakaan ihan heti tyrmätty, ja eduksi oli että olin osallistunu innokkaasti kututalkoisiin.
Jo pelkästään se että sain soitettua, oli hyvä juttu kun on ....varmaan jo vuoden pitäny tämä tehdä.

Ja huomenna Nakkilaan.

TERU
22.10.2020, 13.29
^ Monta kertaa tullut suru, kun lukenut työongelmistasi, peukutus onnistumiselle.
Iso talo mutta varmaan joviaalia porukkaa.

Ari H
22.10.2020, 17.47
^^ Hyvä Kisu!

Fat Boy
22.10.2020, 17.57
^^^hienoa. Onnea matkaan työnhaussa. Täällä kans monesti lueskellessa ajatellut, jotta Kisulle löytyisi varmasti parempikin paikka.

Ja joo, vähän samasta aihepiiristä omakin hyvä fiilis. Nimi puuttuu vielä paperista, mutta sitä myöten on kaikki sovittu. Työpaikka vaihtuu ensi kuun puolivälissä.

tempokisu
22.10.2020, 18.44
^ to all of you, kiitos tsemistä. Tuli sähköpostissa että jonkinlainen vapaamuotoinen "hakemus" ( tämä nimenomaan lainausmerkeissä) pitäisi tehdä toimitusjohtajalle, ja sitä tässä nyt mietiskelen että miten asiat muotoilisin. Kun siinä on kuitenkin pitempi työttömyysjakso, laitanko vakavan sairauden takia ( sen enempää sitä selittämättä) ja kaiketi jotenkin pitäisi selittää miksi haluaisin ( haluan) juuri KVVY:lle töihin.
No, joka tapauksessa voitin jännitykseni. Ei se nyt ihan älyttömästi harmita vaikka ei.....yritän kuitenkin parhaani tämän kirjallisen osuuden kanssa.

ps. ja onnittelut Fat Boylle työpaikasta.

pps. ! luin vielä sähköpostiviestin, vapaamuotoinen "hakemus", ja pyydetään kertomaan millainen olen ja minkälaista työtä haluaisin tehdä. Hyvä, siis hieman epävirallisempi ja saan kertoa rehellisesti kiinnostukseni kohteista; ne saattavat olla tässä eduksi.

brilleaux
23.10.2020, 07.35
Aamuiset mietteet töihin polkiessa. Kun muistaa olla kiitollinen kaikesta mitä elämässä on.
Herätä aina välillä muistamaan se että kaikki on hyvin.

Fat Boy
23.10.2020, 11.24
ps. ja onnittelut Fat Boylle työpaikasta.

pps. ! luin vielä sähköpostiviestin, vapaamuotoinen "hakemus", ja pyydetään kertomaan millainen olen ja minkälaista työtä haluaisin tehdä. Hyvä, siis hieman epävirallisempi ja saan kertoa rehellisesti kiinnostukseni kohteista; ne saattavat olla tässä eduksi.

Tattis. UPM jää taakse ja minustakin tulee metsänväkeä. Nyt on jo musteetkin paperissa.

Nykyään alkaa hakemukset olemaan aika epävirallisia, varmasti parempi näin. Tulee persoona hieman paremmin esiin eikä kaikki jää kallonkutistajan testien varaan, niin mielenkiintoisia kuin ovatkin.

tempokisu
26.10.2020, 01.16
No hyvänlaatuinen HUH sentään. Tulikin jo heti vastaus työhakemukseeni ( rohkeasti nyt avaamaan posti...)

Toimintani kututalkoissa oli noteerattu ( tämäkin oli itsessään mahtavaa ), ja kuulemma on ihan mahdollista päästä töihin syksyn hanke- ja rahoituspäätösten valmistuttua. Eli ihan hyvin mun henkilökohtainen "lottovoittoni" voi toteutua. Ei sanottu että ei. Toivoa on, toivoa on.

Samoin alkuhankaluuksien ( salama ei pääse nousemaan error 04....no haetaan toiset kamerat...) jälkeen kolme kuvaprojektiani onnistui, sain ensi kevään hommia alta pois. Kameran näytöllä näytti että ei näistä mitään tule - yleensä silloin tulee. Huomasin että kun se hyvä päivä tulee, saan nopeasti projektit tehtyä. Uudemmilla kameroillani tulee parempia kuvia kuin vanhalla "luottokamerallani" ( joka temppuili) että kamera oli hyvä ostos.

Nyt on kyllä tosi hyvä mieli, tuon työjutun ansiosta.

Fat Boy
26.10.2020, 09.44
Pelkkä työnhaussa edistyminen nosti fiilistä ainakin itselläni. Toivon ja uskon monen muun toivovan samaa, jotta Kisu saa homman maaliin asti. Ja vaikka tämä ei sinne johtaisi, niin innostut hakemaan nykyistä parempaa paikkaa.

tempokisu
26.10.2020, 12.51
^ mä olin ihan varma että sähköpostissa on että valitettavasti meillä ei juuri tällä hetkellä....vastaus tuli tuttavallisesti, ja töitä voi hyvinkin olla. Enää tämä on siis KVVY:n päättäjistä ja hankkeista kiinni, ja hain siis osa-aikaista työtä.
Nyt tarvii vaan toivoa ja rukoilla.
Tosin jos uutta työtä niin ei se ainakaan oman alani työtä ole, kyllä sen pitää olla oikeasti mua kiinnostavaa hommaa. Kalahommia kiinnostavampaa ei olekaan.

:) Pacific lamprey-paidat ja huppari tuli! vihdoinkin, kestihän tässä 2kuukautta. Pitäisiköhän myös lotota...

tempokisu
28.10.2020, 13.08
Hei! mitäs tää nyt on ( mun kommentti kun huomasin selaillessani ) Nakkilan Nahkiaispaistamon sivuille 22.10. oli päätynyt mun yksi vanha nahkiais-inspis-nukkekuvani ja Nakkilassa ostoksilla käynyt nukke. Olisi tuoreempiakin inspiraatiokuvia....no kiva joka tapauksessa :D ( itselläni ei ole facebookkia, joten kuvat ei ole minun laittamiani )

https://fi-fi.facebook.com/nakkilannahkiaispaistamo

xs2jammu
28.10.2020, 22.33
Kirkas sateeton päivä ja aurinkokin kävi näytillä

Situm
28.10.2020, 23.04
Asiakaspalautteet. :)

tempokisu
29.10.2020, 05.22
Tuli noi marraskuun työvuorot. No, ajattelen tätä niinpäin että ei sentäs potkuja tullu, kun sekin vaihtoehto oli taannoin lähellä ( kun siinä keskustelussa mun asiani oli että on liian vähän töitä...) mutta kovasti unelmoin tilanteesta että voisi sanoa ...minulle sopii vaan nämä päivät.

fob
29.10.2020, 21.32
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201029/793db22d1ecc8ef6a961dddb02a9fb71.jpg

OKS
30.10.2020, 19.12
Viimeinen työpäivä takana = eläkkeelle. :)

Lammy
30.10.2020, 19.25
Synttäri-satku setämiesten kanssa.

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

m-52
30.10.2020, 19.57
Viimeinen työpäivä takana = eläkkeelle. :)
Onnittelut!

Fat Boy
30.10.2020, 21.15
Viimeinen työpäivä takana = eläkkeelle. :)No siinä on aihetta hyvälle fiilikselle.. [emoji106]

bici74
31.10.2020, 01.28
Viimeinen työpäivä takana = eläkkeelle. :)[emoji1319][emoji1319][emoji1319]

OKS
31.10.2020, 09.24
Kiitos. Nyt kun ei ole enää työmatkaa ajettavana, niin täytyy yrittää saada pyörä muuten liikkeelle.

bici74
31.10.2020, 11.32
Kiitos. Nyt kun ei ole enää työmatkaa ajettavana, niin täytyy yrittää saada pyörä muuten liikkeelle.Polkaiset joka aamu noin kaffepaussin aikaan entiselle työmaalle ja valittelet ex-kolleegoille kuinka tylsää eläkkeellä onkaan [emoji51]

MäkiHiiri
31.10.2020, 13.49
Poikani opetti mulle tietokonejutun. :) (vaikka oon siinä mielessä onnekas, että olen saanut syntyä ensimmäiseen diginatiivisukupolveen, silti on jäänyt aukkoja, kun urautuu ja tekee hommat omalla tavallaan ja systeemissä tapahtuukin kehitys, mikä meni ohi..)

Kampinalle
31.10.2020, 14.25
Mökki-ilta vanhan opiskelukaverin kanssa. Kävin jopa uimassa ekaa kertaa tänä vuonna.

OKS
31.10.2020, 17.36
Kiitos. Nyt kun ei ole enää työmatkaa ajettavana, niin täytyy yrittää saada pyörä muuten liikkeelle.

Polkaiset joka aamu noin kaffepaussin aikaan entiselle työmaalle ja valittelet ex-kolleegoille kuinka tylsää eläkkeellä onkaan [emoji51]

Tuo olisikin hyvä konsti, mutta kun siellä työmaalla ei välttämättä taida olla ketään, ent. pomo korkeintaan, mutta hänkin jo hieman jäähdyttelee.

JackOja
31.10.2020, 18.08
Mainio sienisaalis, viis tuntia metsässä.

tempokisu
31.10.2020, 18.18
:) ja valokuvaus tähänkin. Vihdoinkin tyyni ja pilvinen aamu ( odottanu tätä jo syyskuusta...) sain "nahkiaispäivä"-projektin alkukuvat otettua ( loppukuvat oli otettu jo kesällä) On tämäkin sopivan aamun kyttääminen nyt pois.

Onnittelut vaan OKS:lle jos eläke on hyvä ( asia). Mä en näe (kansan)eläkepäiviä minään mukavana...

Köfte
31.10.2020, 21.39
Eilen yllättänyt Bananaraman 2017 keikkataltiointi YLE Teemalta, hyväntuulista poppia sinällään.
Nyt The Commitments, Göran Göran näkyy tulevan vielä myöhäisillan riemuksi, tai sitten ei...
Nuo hautausmaan kynttiläkeikat vievät aina henkisen veronsa. Onneksi viikon päästä poika tulee
seuraksi, siivotaan samalla pyhisten jäämät.

JackOja
06.11.2020, 20.32
NBD! Projekti kasattu.

Taidan silti käydä huomenna ajamassa grävelillä marraskuun pakkosatkun.

OKS
06.11.2020, 21.01
Onnittelut vaan OKS:lle jos eläke on hyvä ( asia). Mä en näe (kansan)eläkepäiviä minään mukavana...

Kiitos, tämä olikin jäänyt huomaamatta. :) Vastakiitokset tempokisulle (ja tinkelle sekä mahd. kaikille muille) kotimaisen käsityön tukemisesta.

Graze
06.11.2020, 22.34
Tänään huomasin että kengän kielessä on pieni pussi johon pikanauhojen "solmu" laitetaan. Tämä pussi aukeaa lenkistä vetämällä. Ennen laitoin solmun siihen lenkkiin jotenkin roikkumaan tai tarraremmin alle hieman painamaan. Huh huh.

Kampinalle
09.02.2021, 12.56
Ainakin toistaiseksi foorumin paluu. Katsotaan hetken päästä asiaa:)

tempokisu
11.02.2021, 20.17
Kalaruokaa. Olen niin tosi iloinen että löytyi vuosikymmenten jälkeen se hyvän ruoan ilo. Tässä oli ensin anoreksia ja sitten hälläväliä, kunhan jotain purkista syö tai mikrossa lämmittää - mutta olen nyt panostanut että on tuoretta kalaa, asianmukaisia lisukkeita ja myös esillepano. Sitä on oikein odottanut että koska pääsee syömään....ja tänään oli sitten vuorossa paistettua kuhaa. Voi että oli hyvää NAM :)

Köfte
12.02.2021, 21.01
Naapuristoa häirinnyt painepesurimaanikko muutti pois kuun vaihteessa.
Tämä ei voi olla paha enne, tulokkailla on ainakin vauvaikäinen perheenjäsen.

tempokisu
15.02.2021, 12.41
Vihdoinkin! sain kaikki talviset nukkekuva-projektit tehtyä. Tarvitsin pilvettömän taivaan taustalle ja aurinkoista, sopivaan aikaan ja paikkaan ja vielä vapaapäiväksi. Kamala stressi ja hermoilu talvikuvien takia on ohi.

fiber
15.02.2021, 15.14
Kirjoitin tarinan tai lastun, millä nimellä sitä haluaakin kutsua.

Mr_W
16.02.2021, 16.28
Viime aikojen pätkäliikkumisten perusteella minulle aika pitkä lenkki, joka meni mukavasti. Hyvä talvinen keli, pinnat ja tienpinnat kunnossa ja kunto riitti.

tempokisu
16.02.2021, 19.21
Sain ajettua yhteensä 88km, paistettu nieriä oli ah, niin hyvää ja huomenna ei tartte mennä töihin :)

Hartsa69
19.02.2021, 19.45
https://live.staticflickr.com/65535/50953507951_c20e5dcca5_o.png (https://flic.kr/p/2kCA3HM)1937 (https://flic.kr/p/2kCA3HM) by Hartsa T (https://www.flickr.com/photos/146436343@N04/), on Flickr

Eihän tuollainen pyörän kadotus kiva asia ole, mutta kovin tarkasti on ainakin tuntomerkit mainittu.. :D

tempokisu
19.02.2021, 19.53
Sain ajettua yhteensä 88km, paistettu nieriä oli ah, niin hyvää ja huomenna ei tartte mennä töihin :)

sama mutta 90km ja paistettua siikaa. Nieriä on tosin suosikkikalani (nahkiainen ei ole kala...)

pulmark
27.02.2021, 14.25
Google Translator ! Ministeri Krista Kiurun puheista on joskus vaikea ottaa selvää mitä hän tarkoittaa. Pitkiä monimutkaisia lauseita tai lauseet sidotaan toisiinsa epämääräisesti:

"Tältä osin olemme saapuneet tilanteeseen, missä miltään osin harkitaan toimenpiteitä joiltain osin. Siltä osin myöhemmin osaamme sanoa pohditaanko rajotuksia näiltä osin”.

Tältä osin -> miltään osin -> joiltain osin -> siltä osin -> näiltä osin ???

Kun kääntää Googlella yo. lauseet englanniksi, lauseiden sisältö kirkastuu:

"In this regard, we have reached a situation where measures are being considered in some respects. In that respect, we will be able to say later whether restrictions will be considered in these respects."

Kääntäjä osaa sopivasti "suoristaa" lauserakenteita ja karsia rönsyilevien sidossanojen käyttöä.

tempokisu
12.03.2021, 17.31
:) ah, mukavat lyhyet työpäivät ja sain ajettua eilen ja tänään tavoitteita ( 70+60km) enemmän eli 82 ja 84km.
:) Ja kala-ateriat onnistui ihan ....voi että hyvin. Eilen tosin vaan lämmitin muikkuja uunissa mutta hyvää oli, tänään paistelin kuhafileitä ja maustettuja perunoita. Erityisesti leivitetty kuhafile osoittautui onnistuneeksi, kaavin viimeisetkin kalapalat lautaselta että nam! Tämä ateria ei jälkiruokaa kaipaa...tai jälkiruokana toimi kuhan kanssa nautittu viini, lähikaupassa oli erikoiserä "Voyager Estate" ja kun siellä oli enää yksi puteli niin ostin viime viikolla sen. ( ja tästä riittää muillekin kala-aterioille vielä)

^ uutisia epäselkosuomeksi...

Köfte
12.03.2021, 18.33
Töistä kaupan kautta kotiin kulkeutuessa "Foggy Glasses Club" - maskia käyttänyt yllättäen silmälasinen mieshenkilö.

m-52
12.03.2021, 21.47
2 lapsenlapsista tuli käymään yli puolen vuoden tauon jälkeen.

ilmora
12.03.2021, 21.55
Kisun kalaruokafiilistelyt. Arvostan.

Köfte
13.03.2021, 23.02
Tuossa päivällä ulkopuuhaillessa kuultu keväinen viherpeippojen sirkuttelu ja ryystäminen???? Kevättä pukkaa kinosten keskelle.

ilmora
14.03.2021, 22.19
Uskalsin äsken lukea yhden koulutehtävän palautteen ja opettajalta oli tullut kiitosta. Ainoa huomautettava oli viitteistä, jotka olin tehnyt oman aiemman alani mukaan alaviitteinä ja sellainen ei kuitenkaan nyt näissä ympyröissä sovi. :D

Kauhea mörkö tuosta opiskelustakin on nyt yhtäkkiä tullut ja olen vältellyt sitä epäonnistumisen pelossa, mutta ehkä nyt saan itseäni taas niskasta kiinni.

Köfte
20.03.2021, 22.58
Hömötiainen piharuokinnalla. Edellisestä havainnosta taitaa olla 10 vuotta+. Töyhtö- ja kuusitiaisia näkee lähes vuosittain.

tempokisu
21.03.2021, 10.14
! :) hei, mä olinkin saanut sen haluamani nuken eurooppalaiselta dealerilta, maksoin juuri varausmaksun. Jospa tästä alkaisi sellainen hyvä jakso että pari muutakin asiaa onnistuisi, tai ratkeaisi.
Just lenkillä tuumasin nimittäin että kun en kovin paljoa nukkeja ostele, niin voinhan mä jotain ebaysta kalliilla ostaa..

ilmora
22.03.2021, 10.58
Uusi cykkeli saapui viime yönä jo Lahteen terminaaliin ja viikon sääennustekin näyttää lupaavalta.

PikkuPatleetti
22.03.2021, 19.51
Tässähän saa oikeesti alkaa laittelemaan takakiekkoa talvisen raineroinnin jäljiltä paikoilleen! Woi weljet, ihan tässä jännittää pysyykö sykkeet aisoissa, sisällä kun on ollut niin helppo keventää tarpeen mukaan. Ei muutako kokeilemaan ja jos meinaa karkailla ni sit takasin sisätiloihin. Tätä tää ny si o ku vanhana yrittää kehittää jotain kestävyyttä, treeniä vasta rapia kolme kk:ta alla. Mutta kymmenen vuoden päästä nähään [emoji28]!

K.Kuronen
22.03.2021, 20.41
Huomenna on kaunis kevätpäivä ja reitti alustavasti katsottuna. Vaihteeksi pelkkää asfalttia.

maalinni
23.03.2021, 08.12
Vaihdoin alle suvikumit.

Ari H
23.03.2021, 12.23
Uskalsin äsken lukea yhden koulutehtävän palautteen ja opettajalta oli tullut kiitosta. Ainoa huomautettava oli viitteistä, jotka olin tehnyt oman aiemman alani mukaan alaviitteinä ja sellainen ei kuitenkaan nyt näissä ympyröissä sovi. :D

Kauhea mörkö tuosta opiskelustakin on nyt yhtäkkiä tullut ja olen vältellyt sitä epäonnistumisen pelossa, mutta ehkä nyt saan itseäni taas niskasta kiinni.

Mitä opiskelet?
Kysyn kun itsekin "taas" aloin opiskella; nyt LUT:ssa.

OKS
23.03.2021, 18.06
Noin viisi kuukautta mennyt pyöräilyselibaatissa (keuhkot eivät enää tykkää talvipyöräilystä), mutta nyt kahtena päivänä taas satulassa. Tänään tuulinen, mutta toistaiseksi lämpimin kevättalven päivä. +9°. Tuntuupa taas mukavalta päästä ajelemaan.

https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3e_2keYtwacV0GBgoy4pD7o_-4vmz4PfKarMAlVwBLKBis44Qi8WG6CJQzaEteKGwf-BGImoFDU1wQ0HyK2Ed_mCGCEejI89YcJKYpgQpRlxiV9ZJ2XA0 t4LosjfjXgOQqViMPA8SSmWJbZlHvfrhyCCA=s949-no?authuser=0

ilmora
23.03.2021, 20.47
Mitä opiskelet?
Kysyn kun itsekin "taas" aloin opiskella; nyt LUT:ssa.

Markkinointia Avoimen yliopiston kautta, kun päädyin myynti- ja markkinointityöhönkin.

Ironista on se, että lukiossa markkinointi oli mun toinen vaihtoehto historian lisäksi, mutta kun Kauppakorkean ja Lahden ammattikorkean ovet eivät tältä osalta auenneet, niin jätin asian sikseen yhden hakemisen jälkeen. Sitten kuitenkin vuosia myöhemmin tälleen humanistina löydänkin itseni alalta.

Situm
23.03.2021, 21.46
Onhan noi JJ:t aika ihqut nastoitetun budin ja loun jälkeen.

Ari Fill
23.03.2021, 22.41
Mahtava auringonpaiste, + 10 astetta ja pyörälenkki.

ilmora
24.03.2021, 21.16
https://db3pap007files.storage.live.com/y4mBXf3yQUB0NcZLlhEvgUUzdUV428E5w9ijPE3B4e9NiWzrpI eVGqXlFTl7VplSkHDZuVOSj-7vyfAOwn4NABcqVHMPqPsyob5V6pXP1yiLhUGo7vra157q8CYd azqGRdI0hDnQ-UJFTQzjCnUeH1HxWuIvV_hDQ7f33gwOgXb-RrDfgRfwPQNHIJAxbG2lq6c?width=495&height=660&cropmode=none

En ole mitenkään Spessua aiemmin fanittanut, mutta kyllä tänään täytyi myöntää, että detaljeille niillä on silmää.

Kampinalle
25.03.2021, 12.21
Tapahtui eilisiltana, mutta hymyilyttää vieläkin. Petteri Orpo A-studiossa lipsautti: "Nämä kokoomusra, anteeksi kokoontumisrajoitukset". Näytti hieman naurattavan sanojaakin.

marmar
25.03.2021, 23.35
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000007882349.html

LOUNAIS-SUOMEN poliisi tiedotti keskiviikkona, että Paraisten keskustan ympäristössä on viime päivinä tehty ilkivaltaa omatekoisia pullopommeja räjäyttelemällä.
ASIASSA tapahtui yllättävä käänne heti seuraavana päivänä. Paraisten poliisiaseman ovikello soi heti kahdeksan jälkeen torstaiaamuna. Oven takana oli viisi nuorta miestä vanhempineen. He sanoivat, että heillä olisi asiaa poliisille.

Poliisin mukaan nämä 14-vuotiaat nuoret olivat nähneet poliisin julkaiseman tiedotteen pullopommien räjäyttämisistä. He halusivat tulla kertomaan, että he olivat räjäytelleet niitä.

Idea tekoon oli saatu joltakin kaverilta, ja se tuntui hauskalta. Poikien tarkoitus ei ollut aiheuttaa vahinkoa eivätkä he olleet tulleet ajatelleeksi pommien vaarallisuutta.

– Nuorten kanssa sovittiin, että he menevät siivoamaan pommien räjäytyksillä aiheuttamansa jäljet. Poliisi kiittää näitä nuoria miehiä reippaasta asioiden selvittämisestä ja ryhdikkäästä vastuunkannosta, poliisin tiedotteessa todetaan.

Oli aloite ilmoittautumisesta sitten nuorten oma tai vanhempien käskystä tehty, niin näillä nuorilla on toivoa.

Ei ole tavallista, että jos hölmöillään, niin kannetaan siitä näin reilusti myös vastuu.

Iso peukku tapahtuneen hoidosta.

Ari Fill
26.03.2021, 17.46
Tytär sai tänään ylioppilaskirjoitukset pakettiin.

Köfte
27.03.2021, 22.01
^ Onnittelut, meillä aloittaa syksyllä. Huomisen aamuvuoron jälkeen alkaa yhdistetty talviloma ja päästäisvapaa.

Ari Fill
27.03.2021, 22.38
Kiitos. Tsemppiä koko perheelle ja hyvää lomaa!

bici74
30.03.2021, 01.14
Mökkinaapuri oli huristellut sen pihamme joku 400 neliötä ruohonleikkurilla ilman eri pyyntöä tai edes vihjausta. Viiniputelin vähintään vien kiitokseksi kunhan joku päivä saadaan sinne mennä. Onni on mukavat naapurit.

xubu
30.03.2021, 18.26
Kesärenkailla ajelu ja hiekoitussepelin poisto.

https://i.postimg.cc/1tMMqyJX/Puolet-viel-tekem-tt.jpg

tempokisu
31.03.2021, 15.13
Ah, tänään ei tarvinnu lähteä lenkille kun kaksi pitkää rupeamaa takana ja yksi huomenna edessä, mutta ei tarvinnu myöskään lähteä töihin! Ja huomisen jälkeen on 5 päivän pääsiäisloma :) Tässä tilanteessa, kun koko ajan on ollut "lähtövalmiina" ja työpäivät on olleet raskaita, niin arvostaa tällaista pientä hengähdystaukoa aivan eri tavalla ( kuin aiemmin jolloin joka toinen viikko oli viikko pakkolomaa...)
Katsoinkin tuossa jo valmiiksi etukiekon jossa on valmiina silee kuviorengas, voisikohan sillä jo ajella....

maalinni
31.03.2021, 16.24
Eka maantielenkki ja tajusin puolessa välissä, että tarkenee jo ilman hanskoja

kmruuska
31.03.2021, 21.48
Todella paskan oloisessa flunssan jälkeiskunnossa toinen metsälenkki viikon sisään pitkän tauon jälkeen ja keuhkot huusi hoosiannaa mäen päällä. Mutta jälkikäteen huomasin Stravasta että a) tuli PR ja Top 5 sija (KOM 45-55 ja 95-104kg) ”Roots and rocks” -nimisellä lyhyellä runtusegmentillä JA b) yhdellä polkusegmentillä toinen PR joka kaksi sekuntia hitaampi kuin Bob Jungels!

taski63
31.03.2021, 22.35
Alkoholi. Ainakin lyhyellä tähtäimellä...

maalinni
01.04.2021, 15.48
Juoksin 10km alle tuntiin

fob
03.04.2021, 18.15
Ystäväni leikkisä koira

Kampinalle
12.04.2021, 21.12
Jokakeväinen riemu, kun lähtee ekaa kertaa ajamaan autolla, jossa on kesärenkaat.

PikkuPatleetti
12.04.2021, 21.24
Aamusella jo tutuksi tullut fasaaniuros toi haareminsa pihalle näytille. Laskeskelin että neitoja oli rapia kymmenkunta. On se äijä!

tempokisu
13.04.2021, 19.12
:) voi sitä iloa kun on ajanu 103km ja se työpäivä takana, tulee kotiin ja saa ruokaa ( tänään oli ryynimakkarapäivä) ja sitten vielä tietoisuus että huomenna ei tarvi lähteä töihin!

^^ talvi(nasta)renkaat on itse asiassa paremmat ajaa kuin ohkaset kesärenkaat, mutta itepä halusin ohkaset renkaat...

K.Kuronen
14.04.2021, 09.53
Katselin säätiedotusta ja ihastelin. Muistin myös, että olen noin pari viikko lomalla.

pulmark
14.04.2021, 23.32
Tänään 1400 nousumetriä suksilla ja mahtilasku alas Pic de Chamoissiereltä. Onnistunut reitinvalinta, klassinen reitti, mahtava monikansallinen seura (suomi-ruotsi-belgia-ranska), hyvä sää, hyvät jalat ja erittäin hyvä lumi. Oikeastaan tälle päivälle ei sattunut yhtään huonoa hetkeä. Tai no, pienenä miinuksena otsa pääsi vähän palamaan auringossa.

https://skitour.fr/topos/photos/6325.jpg

taski63
15.04.2021, 08.25
Kevyen tuntuinen aamulenkki hitonmoisen lintukonsertin säestyksellä.

Nickname
15.04.2021, 12.51
Upea aurinkoinen keli.

ruuduntakaa
15.04.2021, 14.24
Ja jopa hiukan hyvällä tavalla kateelliseksi, ai että:

https://www.youtube.com/watch?v=ZM07_i4h5Cw&ab_channel=Jo%C3%A3oNascimento

tempokisu
15.04.2021, 18.37
No sain ajettua 107km ja ai vitsit oli hyvää paistettua nieriää iltaruokana. Olen kyllä tosi iloinen että ruokailusta on tullut näin iloinen ja maukas asia, kun vielä vuosi sitten ruokailu oli ihan retuperällä jotain juuston napostelua ja vihanneksistakaan ei mitään tietoa.

Pekka L
16.04.2021, 09.17
Västäräkki bongattu:)

Shimaani
16.04.2021, 15.59
Sollikka ja kansituoli -kombo.

t:
nimim Punanokka Ke Sii

Firlefanz
16.04.2021, 16.56
Ei tänään vielä mikään - ja jälleen kerran erehdyttyäni lukemaan Vaali-studio 2019 - keskustelua olin jo melko lähellä tulla perin huonolle tuulelle (vaikkei minua ollenkaan kiusaa että ihmiset ovat asioista eri mieltä kuin minä) - mutta eilen sentään tulin hyvälle tuulelle:

- kun näin kevään ensimmäisen lyhkäisissä ajohousuissa liikkeelle lähteneen fillaristin
- kun itse olin pitkistä housuistani ja ajotakistani (puseron sijaan) huolimatta ihan sopivasti (enkä vain keskimäärin) pukeutunut

ja erityisesti:

- kun Herttoniemenrannassa kelvillä (vaikka vieressä kulki ajorata jolla olisin voinut ajaa) ajaessani vasemmalta lähestyi hyvää vauhtia fillaristi jonka saattoi arvata kääntyvän vastaani; yleensä silloin kannattaa varautua että tolvana kuvittelee olevansa yksin liikenteessä, arvioi vauhtinsa ja pyörän hallintakykynsä väärin, ei huomaa muita jne - toisin sanoen että hän kääntyy leveästi suoraan eteen.

Mutta nyt näki selvästi jo siitä miten hyvin pyörä istui fillaristille ja miten luonteva ja kohdalleen säädetty hänen ajoasentonsa oli että kyseessä oli tottunut ja taitava kuski joka tajuaa missä on ja tietää mitä on tekemässä. Hänen käännöksensä oikealle oli samanaikaisesti niin tiukka että niin rento ettei sitä voinut kuin ihailla hyväntuulisesti.

tempokisu
16.04.2021, 18.19
Sain ajettua 108km ja - huomenna ei tartte lähteä lenkille ( kaksi reilu satasen lenkkiä peräpäivinä riittää) eikä töihin, tosi ihanaa. Paistettua siikaa äskön oli ruokana, hyvää oli. ^ en mä Herttoniemessä ajellut....

callahan
17.04.2021, 18.23
Aloitin pyöräilykauden :)

ilmora
17.04.2021, 21.34
Aamiainen metsässä kallion reunalla komeissa maisemissa. Täytyy tehdä samanlainen aamiaisretki toistekin.

tempokisu
21.04.2021, 19.54
:D sitkeesti mä yritin Luontoiltaan, pääsin läpi mutta tuli kuulemma "teknisiä ongelmia" - mutta mä en luovuttanu, ja pääsin sitten suoraan lähetykseen, kertomaan mikä on suosikkieläimeni ja siihen liittyvä tarina.
Lopetin että "...nahkiainen ansaitsisi enemmän arvostusta" ja juontajan mukaan nyt sitä tuli! ..tosi perehtyny nahkiaisiin. No niin olenkin. Hymyilytti kun puhelimeen sanottiin että otetaan mut lähetykseen ennen merisäätä. Merisää kun on tässä tarinassa oleellinen tekijä.

Ihan on voittajafiilis, todellakin tuli hyvä mieli :)

PikkuPatleetti
21.04.2021, 21.03
Toi ok boomer kommentti. Varmaan alkaa työskentely eläkeikää lähestyvien kanssa vaikuttaa.

Lisäks sain buukattua köyhän kaverin vaihtamaan renkaat niin saa vähän pikkurahaa ja minä saan leikkiä rikasta.

tempokisu
23.04.2021, 18.21
Pitkään olin että mä en halua enää lukea mitään kirjoja. Niin siis paitsi nahkiaistietokirjoja, hyvä että sain niitäkin luettua mutta tänään sain luettua loppuun "Ankeriaan testamentti"-kirjan, niin - aivan mielettömän hieno lukukokemus, herkistyin kyyneliin monessa kertaa ja se on kyllä aina hyvän kirjan merkki.
Olen iloinen että tartuin kirjaan :)

bici74
26.04.2021, 23.34
Vuoden paras duunipäivä eli männävuoden bonarit kilahti tilille. Nyt voi vähän Roope-Setäillä.

ilmora
27.04.2021, 18.33
Vääksyn Ranskalainen kyläkauppa alkaa pitää tänä kesänä Pulkkilanharjun kioskikahvilaa (https://www.ess.fi/paikalliset/4123354). Tulee nyt erittäin hyvä kannustin pyörälenkeille.

fob
27.04.2021, 20.23
Koirien innostus Shimanon mainosvideossa

https://youtu.be/Ub697GgOE8M

PikkuPatleetti
27.04.2021, 22.24
Ohohoo, pukettipaketti lähti vihdoin jenkeistä tulemaan ja DHL Express anto niinkin tiukan toimitusarvion kuin ensi maanantai. Saas nähä kun posti saa näppinsä väliin. Mutta tavote on ainakin kova.
Ja mitä sieltä tulee: under ja topquilt riippumattoon. En edes tiedä mitä noi on suomeksi, vilttejä, täkkejä..? Oijjoij, odotus on ollut kova. Nyt enää tuo pelottavin osuus että selviivät reissusta ehjänä ja jonkinlaisessa aikataulussa.

tempokisu
28.04.2021, 11.07
^ samoilla linjoilla, sillä toinen nukkepaketti USA:sta tuli ( mahtavaa, just ostin sen saman nuken Saksasta...) ja erityisesti että tullaus onnistui. Tullin sivulla olikin että oli ollut ongelmia, ja mä hermostuin että nyt mun koneessa on joku ongelma kun viime kerralla "palvelussa tapahtui virhe"...
Katsotaan nyt kumpi paketti tämä on, toisen nuken myyn pois jos tulee, ja toinen onkin sitten sellainen joita voi ollakin kaksi.

Ari Fill
03.05.2021, 20.30
Aivan mahtava fiilis, TPS sm-liigan finaaliin!

kaldera
04.05.2021, 22.59
Tämä hesarin juttu mikä tuli luettua jo aamulla Aulis Lintusella on mittarissa 96 vuotta ja koettuna pari sotaa, mutta liikunnallisen elämäntavan ansiosta askel nousee yhä (https://www.hs.fi/urheilu/art-2000007956311.html)
Hieno mies. https://bbs.io-tech.fi/styles/default/xenforo/smilies/emojione/thumbsup.png

tempokisu
06.05.2021, 19.28
Karhunpennun asioita hoidettiin....

https://img.ilcdn.fi/VwuwXFi9RN3-33p1-NMnpR0QKDA=/full-fit-in/612x0/img-s3.ilcdn.fi/7e6747559a36ca75a92d983b4e7c3de758c50db52e08fffe82 e851a8f355d981.jpg

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/de2274d4-24f5-4fab-982a-f105ff397d0c

Ari Fill
07.05.2021, 18.00
Mustavalkoinen Turku! HC TPS tänään finaalissa Raumalla ja Kappe Hämäläinen palaa FC TPS:aan. Mahtavaa!

Shimaani
08.05.2021, 00.22
Tää on aika hauska
https://youtu.be/Z7CWZFXGbIQ

Saatttaaa mennä nuoremmilta ns ohi. Tsori.

ilmora
08.05.2021, 09.40
Pyörässä on viimeinenkin blingbling kohdillaan ja kyllä tuli nätti! Jo kauan odottanut, että pääsisi Supacazin Oil slick-sarjaa johonkin laittamaan ja sopii tähän graveliin kuin nakutettu. Kelpaa odotella ens viikon kesäkelejä ja neljän päivän vapaata.

https://db3pap007files.storage.live.com/y4m5daDWE4RHSgUGlv9gfYDIcc8g69D2cP5W8Iiqd6gtG8AcMj 14wPYolBCHmNGbIh917dID4DmWArG9_X8934Dw-6Jo-lLdCcINBLaXFA-GjHAuh2aDNu3aLjJ0W3tdhegY8bSJW3XVnMQADjO41ekCYdxo-9d4aHiDJx-ejtS1fnNfRZVLh5_DWlJ8BTfuj-h?width=495&height=660&cropmode=none

ilmora
09.05.2021, 19.59
Kavereiden kanssa suunniteltu yhden yön melontareissu.

tempokisu
11.05.2021, 10.48
Aamulla herääminen todellisuuteen. Jo unessa sanoin että tämä on vaan unta, mutta kun muut ympärilläni että valitettavasti tämä ei ole unta, vaan ihan totta.
Näköjään vakiopainajaiseni on että työpaikkaan tulee paljon muita kollegoja, mulle ei ole töitä ja nyt sain potkut. Mietin siinä että olen säästänyt rahaa senverta että voi tässä hetken olla työttömänä, mutta tuli sitten paniikki ja kun joku kysyi mitä aino tehdä niin vastasin että kai mä sitten menen oman käden kautta.
Olin ihan paniikissa kun heräsin, että kamalaa ja samalla siis helpottunu että se oli kuin olikin vaan unta.
Vaikka en työstäni, tai siis ammatistani, tykkää niin on se hyvä että on töitä.

TERU
12.05.2021, 10.16
Tuossa juuri nyt kuuntelen kevään ensimmäistä pajulintua!
*
Peipon ja pajulinnun kun tunnistaa, tuntee puolet kesälinnuista, sanovat bongarit.
Iloiseksi noista ensisävelistä tulee!

Firlefanz
12.05.2021, 10.30
Toissapäiväinen tai oikeammin -iltainen säänmuutos, vieläkin.

Itse olin lähtenyt kevyelle ylläpitävälle sauvakävelylenkille kesä- eli ohuissa tuulensuojattomissa housuissa ja ilman takkia, mutta vastaan tuli miltei täydessä talvivarustuksessa olevia ulkoilijoita, huippuna hölkkääjä jolla oli pipo, hanskat ja tuulitakki!

Samoin Elia Vivianin haastattelu Giron maanantaisen etapin maalintulon jälkeen: harvoin on urheilijan vitutus paljaampaa kuin silloin kun kirimies on vastoin luonnettaan raatanut selvittääkseen mäet mutta menettänyt voittomahdollisuutensa oman ja muiden kirimiesten joukkueiden taktisenvirhe arvion takia ja kaiken lisäksi tullut muista sijoista kirittäessä jäänyt kanssakilpailijan sulkemaksi ja tullut maaliin vasta neljäntenä.

Ja tietysti eilinen maantielenkki: paljon kanssapyöräilijöitä liikkeellä, kaikki lyhkäisissään ja kaikki iloisella naamalla! Tervehtimisprosenttikin lähenteli sataa:cool:

TERU
12.05.2021, 13.01
Viviaani sai pitkän nenän?
Rooman valtakunnan aikainen aristokraattinen onkin.
*
Iloisuus jatkui aamun lenkillä, kun haarapääskyjäkin oli tullu runsaasti, samoin törmäpääsky-yhdyskunta, joka pesii tietyssä paikassa, piti käydä sekin tarkistamassa. Nämä ilahduttavat navettamaaseudulla kasvanutta.
Lämpöaalto ulottui puoleen väliin maata, ja tosiaan iloisia vastaantulijoita, katsoivat kohti toisin kuin pakkasilla...

TERU
12.05.2021, 13.24
Miten niin huomaa nenän pituuden?

Kun omakin nokka on pitkä, eräs työkaveri yritti tästä vitsiä, johon sanoin hänelle nenäni olevan kinttaalla pyyhittävää mallia, ei kuulunut mitään vastausta eikä nenävitsiin jatketta.

tempokisu
12.05.2021, 19.39
Yllätyksekseni olen alkanut pitää lintujen laulusta, aiemmin inhosin sitä meteliä :D, en tunnista mutta hauska kuulla erilaisia esityksiä.

Ja ilmeisesti Pirkkalan kunnan ympäristovastaava oli ottanut roskankeruu-jutun asiakseen, nyt oli paikallislehdessä ilmoitus että kunnalta saa jätesäkkejä, paikka johon roskat saa ilmaseen viedä ja hyvä olisi ilmoittaa mitä aluetta siivoo.
Tarvii katsella lenkeillä sopivia kohteita, Prisman ja Bauhaussin välinen alue on ollut yksi pahimmista roskapaikoista - joku on käynyt siivoomassa Jasperintien mersu-päädyn mutta se toinen puoli oli ainakin vielä tänään siivottavassa kunnossa...

^ niin siis onneksi maski peittää nenän...

TERU
12.05.2021, 19.58
Kaipausta tuntien ajattelen noiden uivien ja lentävien kolmiulotteista elämänpiiriä, tällainen maantasoon sidottu kulkija kun olen, aina olenkin ihaillut lintujen kykyä, joskus jopa päässyt korkeuden tunnelmaan varista yläpuolella hetken katseltuani, ei tuohon tarvitse maailman erikoisinta lintua.

ilmora
15.05.2021, 13.43
Yksinkertaisesti on ollut vain jo jonkin aikaa fiilis, että elämä voittaa/on ihanaa. On työpaikka, säännölliset tulot. Molemmat vanhemmat suht terveitä ja hyvissä voimissa ja koronatilannekin siinä jamassa, että uskaltaa kesäsuunnitelmia tehdä, mutta mikä parasta: kolme vuotta sitten särkynyt sydän alkaa olla taas voiton puolella, eikä ikävä/ahdistus/suru piinaa enää samalla tavalla. Se on oikeastaan aika kiva ja melkein uusikin tunne - sellainen tasainen hyvä olo.

Pitää nauttia niin kauan kuin kestää.

S_tara
15.05.2021, 16.25
Yksinkertaisesti on ollut vain jo jonkin aikaa fiilis, että elämä voittaa/on ihanaa. On työpaikka, säännölliset tulot. Molemmat vanhemmat suht terveitä ja hyvissä voimissa ja koronatilannekin siinä jamassa, että uskaltaa kesäsuunnitelmia tehdä, mutta mikä parasta: kolme vuotta sitten särkynyt sydän alkaa olla taas voiton puolella, eikä ikävä/ahdistus/suru piinaa enää samalla tavalla. Se on oikeastaan aika kiva ja melkein uusikin tunne - sellainen tasainen hyvä olo.

Positiivinen asenne, tsemppiä!

Ari Fill
15.05.2021, 17.30

Mukava lukea välillä näin positiivista viestiä! Kaikkea hyvää jatkoon!

Hieno muuten tuo Specializedin Diverge (varsinkin noin hienosti tuunattuna). Itselläni on samanlainen, mutta perussettinä. On kyllä hyvä pyörä.

tempokisu
16.05.2021, 18.07

No todellakin, olen aatellut samaa että kiva kun nyt on töitä ja saa säästettyä ( sillä tämä ei kestä ikuisesti, ehkä kesä vielä...) ja vanhemmillani on asiat ok. Noita sydämen asioita ei ole ollut kuin hetkonen joskus vuosituhannen alussa...mietin toisinaan että vitsit sitä oli sokee ja tyhmä.

Mutta sain kivasti ajettua satasen ja kun katsoin mun yrttiviljelmiä - sieltä pukkaa pieniä tillintaimia!! sekä salaattia ja persiljaa :)

Firlefanz
18.05.2021, 09.18
Juuri äsken "Sähkötäpäri kuntoilu-orientoituneeseen käyttöön?" -ketjun (tai siis nimenomaan sen avanneelle vastanneiden kommenttien) lukeminen.

Eilen hyvän maantielenkin lisäksi sillä sattunut: ajoin lähiökatua ajoradalla (vaikka vieressä kulkee pyörätie, mutta se ei tällä kertaa ollut se hyvän tuulen lähde), jolla on päiväkodin ja koulun kohdalla kadunylityksen turvallisuutta lisäämään tarkoitetetut liikennevalot. Kuten joskus käy, aikuinen jalankulkija oli painanut nappia, mutta lähtenyt sitten saman tien eli heti kohdalla olleiden autojen mentyä ylittämään ajorataa punaisella.

Tulin siis punaisiin valoihin joiden ainoa tehtävä siinä tilanteessa oli pysyä päällä säädetty aika. Koska olin oikein tyytyväinen ajamaani lenkkiin - ja ehkä senkin takia että muistin miten tyhmäksi olin tuntenut itseni kun viimeksi syyllistyin vastaavassa tilanteessa punaisia päin ajamiseen - jäin kiltisti odottamaan valon vaihtumista. Ennen liikkeellelähtemistäni huomasin että taakseni oli ilmestynyt poliisiauto.

PS Sunnuntaisella lenkillä sattui - eikä suinkaan ensimmäistä kertaa - tilanne jossa katua ylittämään lähdössä jo olleet jalankulkijat äkisti pysähtyivät nähdessään pyöräilijän lähestyvän. Kuten aina ja poikkeuksetta, annan jalankulkijoille tietä ja hidastan tarvittaessa pysähdyksiin asti. Etenkin kun on vanhemmista ihmisistä kyse, joudun lisäksi viittaamaan heille kädelläni sen merkiksi että he voivat kaikessa rauhassa mennä ensiksi. Mutta joskus saa palkkioksi niin yllättyneen näköisen katseen ja kiitollisen hymyn ettei voi olla tulematta hyvälle tuulelle.

K.Kuronen
18.05.2021, 21.50
Vanhempi herrasmies track standissa liikennevaloissa -kaupunkipyörällä, rennosti pukeutuneena.

Ari Fill
18.05.2021, 22.50
Tytär sai yo-kirjoitusten lopulliset tulokset. Pari ainetta oli rajatapauksia ja molemmat kääntyivät paremman puolelle.

Ari Fill
18.05.2021, 22.58
Tänään tulin erittäin hyvälle tuulelle myös, kun muistelin vielä edellisellä lenkillä sattunutta tapausta. Laskettelin mäkeä alas siltaa kohden, kun näin edessäni pyöräilevän miehen ja hänen edessään noin 10 vuotiaan tytön. Hiljensin vauhtia ja katsoin, miten pääsen sulavimmin ohi, kun tyttö pyöräili isänsä edessä aikalailla vasemmalla. Tyttö huomasi kuitenkin minun lähestyvän ja siirtyi hienosti oikealle puolelle, jolloin ohittaessani hänet käännyin häneen päin ja sanoin kiitos. Samalla yllätyksekseni sain vastaukseksi reippaalla äänellä "ole hyvä". Ai, että tuli hyvä mieli.

ilmora
19.05.2021, 11.15
Erävoitto: Kaivosyhtiö Pallagen perui malminetsintävarauksensa Päijänteellä (https://yle.fi/uutiset/3-11937656). Nyt vain kaivoslain uudistus myös maaliin.

tempokisu
19.05.2021, 11.36
Että tänään ei tarvinnu lähteä lenkille, eikä töihin. Seurasin yöllä viisuja ( en loppuun asti, nukahdin...) ja lisäksi alaselkä on eilisestä ajelusta ( satula jumittunut liian ylös) ärtynyt, eli väsytti.
Testasin ostamani lasten sadetakit, totesin että just oikeat koot ja mukavat käyttää :)

tempokisu
20.05.2021, 18.44
:) hienoa, kävin etukäteen varaamassa että jos tulee nieriää niin mulle pari filettä....ja tänään oli tullu nieriää, lisäksi otin meribassin.
...päätin sitten paistella sekä siikaa ( jota ostin eilen) että palan nieriää, ja kun viimeksi kala-ateria epäonnistui, niin nytpä onnistui ja oli ihan mielettömän hyvää NAM!
Sain ennen ruokailua ajettua sen 110km, vaikka aamulla näytti huonolta.

tempokisu
22.05.2021, 03.52
Olen säilyttänyt kalenterin tämän kuvan, aivan ihana perhekuva :)

https://pbs.twimg.com/media/EjZzYOUXcAUwfEp.jpg

oho, tulipa isona kuvana...mutta hyvä näin

PikkuPatleetti
22.05.2021, 15.17
Ei pelkästään tänään, vaan jo muutamana päivänä tullut fiilisteltyä sitä että koivu ei ole aiheuttanut allergiaoireita joten uskaltanen sanoa heipat tämän kevään niiskutuksille! Tuli toissaviikolla yövyttyä jopa pari yötä metsässä. Pikkaisen tuli ristiallergiakutituksia kun jätin antihistamiinit pois, mutta sen nyt kestää. Ilmeisesti katupöly ynnä muut homeet aiheutti aikasemmin keväällä nuo oireet. Nyt vaan ankaraa siedätystä koko kesä maita ja kontuja koluten!

K.Kuronen
22.05.2021, 16.46
Miljoonat voikukat:

https://live.staticflickr.com/65535/51195880939_0bcf11aa74_b.jpg

callahan
22.05.2021, 16.55
^No huh, toi viheliäinen rikkakasvi. Uskon jos ei tota ois luonto olisi monimuotoisempi.

K.Kuronen
22.05.2021, 17.02
^Voikukka ei ole käsittääkseni meillä vieraslaji ja se kasvaa runsaana siellä, missä on nähtävissä jälkiä ihmisen toiminnasta.

tempokisu
22.05.2021, 18.04
^^ voikukasta on hyötyäkin. Jos sulla on syylä tai useampia, katkaise voikukan varsi ja tuputtele sitä valkoista syylän kohdalle, töts töts aina kun on mahdollisuus.
Ja syksyllä - syylät on poissa! - olen kokeillut ja näin kävi -

Il ciclista di Roine
22.05.2021, 20.38
Geografinen trivia hauskuuttaa.

Alankomaat mielletään tosi tasaiseksi maapläntiksi kokonaisuudessaan.
Aivan näin asianlaita ei ole.
Sillä Amsterdamista kolmen valtakunnan rajapyykille Vaalselbergiin on matkaa vain 232 km. Vaalselbergin korkeus on 323 m mpy.

Jotta Helsingistä pääsisi lähemmäksi taivasta kuin Alankomaissa, on ajettava Kolille. Matkaa 504 km. Ukko-Koli 347 m mpy. Tämä on samalla Suomen eteläisen puoliskon korkein paikka (Oulu-Kajaani-Kuhmo eteläpuoli). Vuokatin Iso-Pölly on 326 m mpy.

callahan
23.05.2021, 16.41
^Voikukka ei ole käsittääkseni meillä vieraslaji ja se kasvaa runsaana siellä, missä on nähtävissä jälkiä ihmisen toiminnasta.

Sanotaan tähän vielä se etten puhunut vieraslajista vaan rikkakasvista.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Rikkakasvi

MRe
24.05.2021, 10.39
Tämä, mun suosikkieläin. Nahkiainen on so last season:
https://www.hs.fi/tiede/art-2000007990524.html

Jos ton saisi kloonattua koiran kokoiseksi, niin tuohon nokkaan varmasti sopisi pölynimurin letku. Vähänkö näppärä imuri. Ja kestävä.

Kampinalle
29.05.2021, 00.05
Nightwishin virtuaalikeikka. Toimi teknisesti hyvin ja on se hieno bändi!

Köfte
29.05.2021, 01.55
^ Uusi basisti ilmeisesti toimi? Sinitiaisten pöntössä on alkanut perhetapahtuma, liikenteen lisääntyminen on varma merkki. Parin viikon kuluttua ruusujen kirvat pääsevät poikasparven ruokalistalle.

tempokisu
29.05.2021, 03.11
^^^ uusi kausi alkaa 16.8. :D nahkiainen pelasti mun elämäni, tässä on kyse loppuelämän ystävyydestä ja uutta inspiraatiota on pukannut koko ajan ( kalaruoka, lukeminen..)

^^ tosi mielenkiintoista miten toi uusi basisti pärjäilee, mä pidin Markon lauluosuuksista ja roolista yhtyeessä tosi paljon, ja Islander oli yksi suosikkikappaleistani...ai joo tämän piti olla hyvän mielen ketju. No tsemiä Nightwishille..

taski63
29.05.2021, 11.14
Elokuva. Tuli pitkästä aikaa katsottua uudestaan Calendar Girls, varsinainen hyvän mielen leffa.

tempokisu
29.05.2021, 18.25
^ ja mä katsoin kutoessani "Happy Feet" ja itku tuli siitä ilosta kun pingviinit sai yhden sankarin ponnistelujen jälkeen - taas kalaa syödäkseen!
Ja mun kuvaprojektinikin onnistui, hei enää kesä/syksy 5 projektia ja tulevalle talvelle ehkä 2....

JackOja
09.06.2021, 20.02
Kesähessut vaikuttivat olevan tyytyväisiä päivän antiin vaikka oli kuumaa ja pusikkoa ja ryynäystä. Kyllä niistä vielä ammattilaisia tullee, olivathan toki gurun opissa.

JohannesP
09.06.2021, 20.41
Kesähessut vaikuttivat olevan tyytyväisiä päivän antiin vaikka oli kuumaa ja pusikkoa ja ryynäystä. Kyllä niistä vielä ammattilaisia tullee, olivathan toki gurun opissa.
Hirvikärpäsiä vielä kun olisi ollut listalla. Guruiltahan se oppi pitää siirtyä alaspäin. ;)

JackOja
09.06.2021, 21.35
Ahas, nyt pitääkin olla varovainen puheissaan :eek:

JohannesP
09.06.2021, 21.47
Eikai ny sentään :rolleyes::D

Kampinalle
09.06.2021, 23.20
Ollut joissain asioissa Ojan kanssa eri mieltä, mutta jos opastaa nuorisoa maastotöihin, ei voi olla paha ihminen:)

alli
10.06.2021, 22.55
Auringonpimennys, josta en ollut tietoinen etukäteen ja jota näemmä saattoi tosiaan havainnoida puun lehtien siilatessa varjokuvia paperille. Ei niistä nyt järin tarkkoja kuvia tullut mutta kuitenkin [emoji3526].

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

tempokisu
10.06.2021, 23.34
Sade/ukkoskuuro meni ohitte ja pääsin kuivana kotiin, sain myös samantien huutonettiin laitettuani yhden virheostos-nuken myytyä.

Nickname
12.06.2021, 20.29
Katsoin em-jalkapalloa, aina yhtä surkuhupaisaa tuo filmaaminen. ;) :D

Köfte
12.06.2021, 23.26
Pojan koronatestiin nega. 7 tunnissa, hämmästys.

Kampinalle
14.06.2021, 23.58
Ilmalämpöpumppu asennettiin tänään vihdoin. Etätyö oli toki hieman hankalaa, kun timanttiporalla tehdään kiviseinään reikää. Mutta nyt on parempaan päin, sisälämpötila laskee...

bici74
15.06.2021, 16.47
Juniorille tullut kutsu maajoukkueen katsastusleirille.

tempokisu
15.06.2021, 17.10
Onnistunut toimenpide, kohta pääsee kotiin ja seuraava työpäivä vasta perjantaina :) ja tänään tuli palkkaa.

tempokisu
17.06.2021, 18.28
Juuri sopiva päivä ei liian kuuma mutta mukava istuskella ulkoterassilla - ja nauttia Haikan Grillin kuha-taco-annokset sekä raikkaat juotavat. Kuha oli todella maukasta ja todella kivaa vaihtelua itepaistettuun kalaan.
Jännitti tämäkin, juotavineen kaikkineen tuli hieman kalliiksi, mutta ehdottomasti kannatti kiva kokemus. Saattoi olla tämän kesän ainut käynti Haikan grillillä.

tempokisu
18.06.2021, 19.14
Voi vitsit, pomon mielestä kaikki on sujunut niin hyvin että - jatketaan näin, mun voimillani ( mä olin ihan että kiitos että sain tehdä töitä mutta tämä loppuu varmaan, toivottavasti saan jatkaa...). Saan vielä ainakin jonkin aikaa tehdä yksin hommia, ja se tietää sitä että saan todennäköisesti yhden kivan jutun toteutettua ( ostettua, liittyy nahkiaiseen).
Olen tosi iloinen että mun työpanokseni on huomioitu, on tässä raskaitakin päiviä ollut mutta heti tuntuu mukavammalta kun työstään on saanu kiitosta :)