Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Mikä se tänään sut hyvälle tuulelle sai?

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

tempokisu
20.10.2018, 14.19
Nyt oli ihan ...hilittömän kiva Nakkilan Nahkiaispaistamo-reissu. Sain nimittäin pidellä elävää nahkiaista kädessäni :D :D :D voi että suloinen nahkis, jäntevä kroppa ja kiertyi vaikka minkälaiselle mutkalle ja nappasihan tuo myös kädestä. Pienten hampaitten pikku puremakiinnittyminen tuntui kivalta. Siis mulla ei ole sanoja, oli niin nahkee kokemus o o o o O O O

Köfte
20.10.2018, 17.00
Yöpakkanen oli kohmettanut vesikourujen lehtikompostit.
Oli siisti & näppärä laappia ämpäriin.

callahan
20.10.2018, 17.06
Eipä mikään erityinen tänään, olen vaan muuten hyvällä tuulella :)

Köfte
20.10.2018, 20.22
Kaupan kassan hulvaton reaktio ostamaani tuotteeseen liittyen.
Keski-ikäinen nainen uhosi vievänsä miehelleen vastaavan:rolleyes:
https://untappd.akamaized.net/photos/2018_10_13/b8e011a081650503a9989ec5bf5c8742_640x640.jpg

taski63
20.10.2018, 23.08
Onnistunut kotiutuminen onnistuneelta reissulta. Tunnin vaihtoaika Hesassa kutistui noin varttiin (ml. passintarkastus), mutta onneksi ehdittiin silti päivän viimeiseen Joensuun koneeseen ja järkevään aikaan kotiin. Cheers!

callahan
21.10.2018, 10.04
Kaupan kassan hulvaton reaktio ostamaani tuotteeseen liittyen.
Keski-ikäinen nainen uhosi vievänsä miehelleen vastaavan:rolleyes:
https://untappd.akamaized.net/photos/2018_10_13/b8e011a081650503a9989ec5bf5c8742_640x640.jpg

:) Hemmetti! Missä tuota myydään?

Jopotuinen
21.10.2018, 10.43
^ Taisin eilen Liiterissä tota samaa mulkoilla.
Heräsi kuitenkin epäilys huomoristisen etiketin osuudesta hinnoittelussa sisällön kustannuksella. Vajaan kympin litrahinta sai perääntymään.

Pyörällä ja autolla
26.10.2018, 18.54
Autoin neitoa hädässä kun oli pyörästä lähteneet ketjut pois paikoiltaan.

Oli napavaihteinen pyörä ja ketjut todella löysällä. Monitoimityökalu ja hanskat pyörälaukusta ja ei kauan mennyt kun ketjut oli kiristetty niin pääsi neito jatkamaan matkaa.

kuovipolku
26.10.2018, 19.48
Hienoa kun jollakin on mukana monitoimityökalu, taito sen käyttämiseen ja halu pulaan joutuneen kanssapyöräilijän auttamiseen!

Mut sai hyvälle tuulelle se että selätin sellaisen pienen masennuksenpoikasen (jonka aiheutti maantiekauden, syksyn kirkkaiden ja kauniiden ruskapäivien vaihtuminen harmaiksi ja ruskeiksi epävakaisiksi ja sateisiksi keleiksi ja yleensäkin vuoden eteneminen kiihtyvältä tuntuvalla vauhdilla kohti pimeintä aikaa) ja sain noustua (mulle harvinaisen pitkäkestoisesta eli viiden päivän) ajohaluttomuuden alhosta.

Sekin sai hyvälle tuulelle että ajaminen oli kivaa vaikka oli harmaata, sataa tihuutti ja sade tuli hetken aikaa jonkinlaisena räntänäkin. Kai silloin tykkää aidosti pyörällä ajamisesta? Ja täytyyhän pyörän olla silloin ajajalleen melko sopivan?

Ja kun jo olin hyvällä tuulella, hyvää tuulta lisäsi myös niin sanotulta parantumattomalta vitsinkertojalta kuultu juttu Yhdysvaltain laivaston miehestä ja merijalkaväen sotilaasta ja seksistä. (Kuten kaikki tiedämme, jutun ei tarvitse olla hyvä, riittää kun on oikea hetki tai seura tai kuulija vain sattuu olemaan sopivalla aaltopituudella...)

JackOja
28.10.2018, 15.22
Slow ei ollut löytänyt jokaista supparia. Kelpo saalis kertyi.

callahan
28.10.2018, 16.02
Oikeestaan se että lopetin tilin viikolla facebookista. Pärjään hyvin ilman sitä paskaakin ja tympii kun liki joka paikkaan tullut tuo "peukutus" Onneksi täällä ei oo sitä :)

ilmora
29.10.2018, 11.40
Lintulaudan suosio. Viime talvena ei oikein kelvannut ja mietin onko liian avoimella paikalla, kun syreeniaita vierestä tuli uudistettua leikkaamalla. Tänään kelpaavat kuoritut auringonkukan siemenet ja vapaapäivän aamu kului rattoisasti. Pikkuvarpuset ovat surkeita lentäjiä ja parkkeeraavat itsensä laudan reunalle kuin nuorisojengi ja murustelevat syödessään. Tintit ovat ketteriä ja nopeita. Tulevat ja hakevat kuin noutopöydästä, mutta syövät saaliinsa muualla.

Kampinalle
31.10.2018, 09.55
Kotikylältä löytyy vielä katoavaa kansanperinnettä: Radio- ja TV-huolto. Korjasi 20 eurolla 55 vuotta vanhan radioni ja nyt kuuluu taas komeasti.

kauris
31.10.2018, 11.18
Ostin taannoin snadin robotti-imurin. Tänään testasin ja täytyy sanoa, että aika hypnoottinen kokemus tuijottaa koko 20 minuutin ohjelma läpi.

Koita joskus katsoa 2 tunnin sekapyykin pyykinpesuohjelma. Jos lasi-ikkunallinen edestä ladattava. Lapset sanoo sitä väritelkkariksi :)

LJL
31.10.2018, 11.28
Ostin taannoin snadin robotti-imurin. Tänään testasin ja täytyy sanoa, että aika hypnoottinen kokemus tuijottaa koko 20 minuutin ohjelma läpi.

Meillä myös Neaton Botvac D7 huristellut tässä pari kuukautta ja kyllähän se ensimmäinen kerta oli aika jäätävä kokemus :D

taski63
31.10.2018, 15.17
Joo meilläkin Ellun (Electrolux) ekaa kertaa seurattiin huolella. Ja pari kesää sitten tuijotettiin alppihotellin huoneen parvekkeelta, viinilasit nenän alla, kuin transsissa ainakin puoli tuntia kun robottileikkuri ajeli nurmikkoa pihamaalla.

Muoks: 3D tulostin pitäisi vielä hommata, siinä sitä tuijottamista riittäisi :D

markkinn
07.11.2018, 09.38
Sirpa Jyskeen ottama lukijan kuva Keskisuomalaisessa (ei Aamulehdessä). Taidokas kuva närhestä. Kiitos Sirpa, voimaannuin.

slow
08.11.2018, 11.07
Annika Lapintie ei asetu enää ehdolle eduskuntaan.

Tässä vielä kompetenssin todisteeksi rouvan näkemys prosenttilaskusta:

https://www.ts.fi/mielipiteet/lukijoilta/1074235170/Itameren+suojelusta

tempokisu
08.11.2018, 11.54
:D katsokaapa Moro-lehden viime ristikon ratkaisua. Se kuva siis...harvinaista että saa ääneen nauraa aamusella. Teksti kyllä pitää paikkansa, vuodelta 2003.

The flying Chocobo
08.11.2018, 14.32
En tykkää sateesta enkä pimeästä, vaan silti oli eilen kiva iltalenkki. Hiukan siinä kiroilin harmaata pimeää tihkusateista ilmaa sadevehkeitä pukiessani, mutta siellähän olikin mitä loistavin ilma poljeskella rauhallista vauhtia. Tuulikaan ei pahemmin häirinnyt. Oli henkisesti hyvin rentoutunut olo lenkin jälkeen.

ilmora
08.11.2018, 21.00
Yksi nuoremmista työntekijöistä alkoi kiinnostua alansa TES:sin lukemisesta. Vanhan AY-aktiivin sydäntä aina lämmittää, kun saa nuorison puolustamaan oikeuksiaan.

MäkiHiiri
08.11.2018, 22.11
Ilma on tosiaan ollut aika rento viime aikoina.

TERU
09.11.2018, 08.33
Usein lenkiltä tullessa, kun on ajanut vanhoilla merenpohjan tasaisilla, matalaa risua kasvavilla hyvin avoimilla alueilla, voi palatessaan todeta "ilma oli hyvällä tuulella tänään".

Yksi nuoremmista työntekijöistä alkoi kiinnostua alansa TES:sin lukemisesta. Vanhan AY-aktiivin sydäntä aina lämmittää, kun saa nuorison puolustamaan oikeuksiaan.

Ketjun tarkoituksen vastaisesti tämä toi muiston. Kun palkkasin liikkeeseeni nuoren miehen, niin eräs henkilö varotti, että mies tietää AY asiat hyvin. Koska minä tiesin jotain työnantajan asioista, en pelännyt vaan palkkasin, koska hän sopi hommaan hyvin. Meillä meni kiitettäväsi yhteen, koska mies ymmärsi molemmilla olevan myös velvotteita, kun taas hatarammin TESiin perehyneet tulkitsevat sopimusta vain työnantajalla olevan velvotteita ja itsellään ainoastaa etuuksia.
Pahoittelut, tämähän ei ollut keskusteluketju.

Jopotuinen
09.11.2018, 14.34
Se oli muuten Iiro Viinanen, kun keksi luottamusmiestoiminnan. Selkeytti julmetusti yhteisten asioiden hoitamista.
Jos on hyvin TES vihkiytynyt luottamusmies ja työnantajan edustaja, niin asioiden hoitaminen on yhtä juhlaa, pitää täysin paikkansa.

Taimo M.
10.11.2018, 00.11
Elämäni ensimmäinen kymppitonni vuodessa pyörällä saavutettu, olen tyytyväinen.:)

taski63
10.11.2018, 00.43
Menis myös yllätys-topikkiin; hotelli Seurahuone HKI. Perus 2h huone on tyyliltään ja varustelultaan superior-tasoa. Ja a) järkevään hintaan ja b) emäntä maksaa...

Jopotuinen
11.11.2018, 07.58
Voitin Lotossa! :)
Itse asiassa jo kuukausi sitten, mutta ei ole tullut tarkasteltua tuloksia. Soittelevat kyllä sitten, jos on enempikin jaettavaa.
Hommia en vielä tuon tähden jätä.

callahan
11.11.2018, 08.46
Hyvin nukuttu yö, samoin toissayönä sain nukuttua aamu kuuteen/seiskaan :)

MäkiHiiri
11.11.2018, 11.37
Sain uuden hienon nastarenkaan!

TERU
11.11.2018, 13.15
Voisko iloa jakaa kertomalla renkaasta? Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo.

MäkiHiiri
11.11.2018, 15.06
Nooh, se on tuommoinen tehtaan susi. Missä on 252 nastaa. Lähtökohtaisesti ovat varmaan sössineet jollaintavalla työtapojen suunnittelun tai sitten se on kokonaan tuon kovahkon kumiseoksen ansiota, että ei ole ihan koko matkalta kiinni reunan kangas tuossa päälimateriaalissa. Niin mut siis se varmasti tulee oikein loistavaksi jopa siis paremmaksi kuin uudeksi pienellä liimauksella ja kangassoirolla ja jesarilla loput. Ja koska en ole kova paineistamaan ja pääasiassa hissuttelen, se jaksaa varmasti mun matkassa keposesti.

Kampinalle
11.11.2018, 15.58
Metsä täynnä suppilovahveroita.

tinke77
11.11.2018, 19.04
Isänpäivän kunniaksi paisteltiin perheen teinistön kanssa leivinuunissa pizzoja, yhdessä puuhaillen.

Ipa
16.11.2018, 19.21
Oli auto vuokralla nelisen viikkoa Espanjassa ja jossain vaiheessa takapuskuriin oli ilmaantunut 5 cm:n naarmu, josta vuokrafirma laskutti 95 €. Mulla oli Rentalcars.comin kautta täysvakuutus ja tein eilen vahingosta reklamaation. Äsken tuli tieto, että palauttavat luottokortille tuon summan.

callahan
16.11.2018, 21.46
Asiallinen fysiatri kiusallisen selkävaivan hoidossa.

Köfte
16.11.2018, 21.57
Isänpäivän kunniaksi paisteltiin perheen teinistön kanssa leivinuunissa pizzoja, yhdessä puuhaillen.

Tuo on aivan parhautta, oiva ohjelmanumero illanistujaisiinkin oikealla porukalla.

Asiaan; tuleva työvuorolista oli yövuoroton:)

tinke77
17.11.2018, 15.54
Juu on, pilkotaan eri aineksia valmiiksi ja jokainen saa rakennella mieleisensä pizzan, sitten minuutiksi kiviarinalle ja namskis! Pikkusen tummaa olutta kyytipojaksi tai punkkua. Tosin ei teineille [emoji4]

slow
17.11.2018, 17.50
Mainio lenkki hyvässä seurassa.

JackOja
17.11.2018, 18.12
Jäsen slow oli tänään nimensä mukainen ja salamestojen supparit jäi mulle.

ilmora
17.11.2018, 22.06
Tähtikirkas yö.

Köfte
18.11.2018, 01.15
Kotiutunut rouva, lähtee taas maanantaina.
Piti noutaa flughafenista ukaasilla:rolleyes:.
Toinen on tämä mobilefoorumi, pienillä säädöillä
toimivaa osastoa. Esikoinen vittuilee/auttaa.

Jopotuinen
18.11.2018, 10.11
Meillä paistaa Aurinko, niinku se eilenkin teki :)

tempokisu
18.11.2018, 18.07
Isäni sai taas jotain mitalia rinnuksiin, nyt on merkkejä :)

bici74
22.11.2018, 16.52
"Helsingin poliisilaitokselle pelmahti harvinainen vieras teltan ja pyörän kanssa: Kertoi haluavansa tekemisiin viranomaisen kanssa"

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005907985.html

Tolkun mies
22.11.2018, 17.33
Paistoin joulutorttuja, käyttäen täytteenä Fazerin Vihreitä Kuulia.

Katila
25.11.2018, 18.44
Reduhan se hyvälle tuulelle sai, niin kuin aina. Ei ole metsän voittanutta. (Kuva tosin eiliseltä).

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181125/31b5281589fdf51cdbaac9e29ccad91f.jpg

callahan
25.11.2018, 19.54
Äidin haudalla käynti Jussiveljen kaa :)

JackOja
26.11.2018, 09.48
Kun tänään menen töistä kotiin anoppi ei enää ole siellä.

kuovipolku
26.11.2018, 20.36
Oma tai tarkalleen sanoen tuntemani kokemus Lidlin politiikasta ei ollut millään lailla hyvää tuulta herättävä. Vaatteilla ja kengillä ei ole takuuta mutta niiden katsotaan silti olevan tuotteita joiden pitää kestää normaalia käyttöä kohtuulliseksi katsottavan ajan. Käytännössä tämä tarkoittaa että kuuden kuukauden reklamaatioaikana myyjän tai valmistajan on joko korjattava tuote tai purettava kauppa tai kyettävä osoittamaan ettei kyseessä ole valmistusvirhe vaan reklamaation aihe on seurausta vääränlaisesta tai hoito-ohjeiden vastaisesta käytöstä tms.

Tässä tapauksessa kalenterissa oli kyllä vaihtunut kuukausi useamman kuin kuusi kertaa, mutta siihen oli pätevä syy koska kyseessä oli kausiluontoinen tuote. Eli edellistä kautta ja seuraavaa kautta eli tuotteen varsinaista käyttöaikaa ei ehtinyt kulua yhteensä paria kuukautta enempää eikä käyttökertoja kymmentäkään. Koska kyseessä kuitenkin oli kiistaton valmistusvika, missä tahansa muualla olisi asia hoidettu niin kuin pitääkin - mutta Lidl kehtasi väittää että se *ei voi* tehdä mitään koska kuusi kuukautta on kulunut!

Kyllähän sen ymmärtää että Suomen Lidlin toimintaa sanelevat pääkonttorit ohjeet ja määräykset ja niistä päättää viime kädessä pääomistaja - joka kyllä tietää että saksalainen on perimmältään ahne huijari ja varas joka siekailematta valehtelee ja petkuttaa joka tilanteessa, ellei pidä tiukkaa linjaa. Muutenhan on vaikea tajuta miksi kannattaa menettää tuohon tapaan asiakkaita jotka kantaisivat taloon sisään moninkertaisen määrän rahaa jo yhdellä viikonloppuostoskäynnillä.

Tai oikeastaan: nyt minut saikin hyvälle tuulelle se pidätelty raivo joka paistoi kaverin naamasta kun kuuntelin kertomusta Lidlin asiakaspalvelusta ja se perisuomalaisen lopulliselta vaikuttanut lupaus olla astumatta enää koskaan Lidlin ovesta sisään:D

tempokisu
27.11.2018, 18.01
^ 2 kertaa Lidlin kassalla olen joutunu huomauttaan että hei, annoit väärin takas kun maksoin isommalla rahalla. Lidlin kassa yritti ryöstää multa kerran euron, ja toisella kertaa 10 euroa, ja se on köyhälle paljon. Kerran jouduin todistaan että asiakas maksoi 50 eurolla, eikä 20 eurolla joten vaihtorahat meni vähän väärin.
En nykyisin käy enää Lidlissä, kun siellä ei ole niitä mun vakiotuotteitani ja joutuisin kuitenkin viereisessä kaupassa käymään. Pitäkään paistotuotteenne.

Jaa siis toi otsikko unohtui, mä vähän ihmettelinkin että mitä mä tähän laitoin....no, puhelu Nakkilasta sai mun hyvälle tuulelle. Että paistopäivä olisi 7. 12 . ja mä olen silloin siellä. Varmaan viimenen päivä kun nahkiksia paistellaan, mutta toki mä hyvälle tuulelle siittä tiedosta ...

Köfte
29.11.2018, 00.37
Teinistö oli paistellut joulutorttuja. Myöhävuoron isällekin oli jätetty yksi:)

mk
30.11.2018, 20.47
koekävely Haltin Ligo DX - trekking kengillä .. ensilenkin perusteella juuri sellaiset mitä halusinkin.. Pääsee kelviltä poluillekkin ja pitoakin oli vaikka klv paikoin kuurassa.. :)

Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla

Köfte
30.11.2018, 22.45
Rekisterikilpi (normi EU-mallia), FIN-osio oli peitetty Saamen lipulla:)
Asiaan oli oikeasti paneuduttu, sopivuus oli varsin edustava.

Köfte
01.12.2018, 17.54
Postaamattomien kommenttien sisältö.
3 x lehtikaktukset, vanhukset jaksavat.
Seesteinen olotila juuri nyt:)

Smo
01.12.2018, 21.51
Luistelujäät mökillä, melkein koki hetkellisen onnellisuuden tunteen kun oli niin komeeta auringonlaskun aikaan

Köfte
01.12.2018, 23.55
Tuo naisenalku pojan kainalossa.
No, elämä voi olla mukavaakin. Välillä.

callahan
02.12.2018, 08.33
Ei mikään erityinen ja vähäsen kaikki, olin taasen aamusta jo hirmu hyvällä tuulella (pienenpienestä omantunnon pistoksesta riippumatta, joka taasen johtui pe & la illan pikku naposteluista ja lonkeron maistelusta, maltilla toki nuo)

Köfte
02.12.2018, 16.47
Pulkkamäki:) Teinit saivat ylipuhuttua...
Posket kipeänä nauramisesta:)

kuovipolku
02.12.2018, 23.09
Pyöräilijä, olipa sitten maasto-, cyclocross-, gravel- tai goanywhere-kuski, joka oli merkinnyt ikävän teräväkulmaiset maakivet kirkkaalla (ja varmaan heijastavalla) oranssilla maalilla. (Omakin lehmä lienee ollut ojassa, mutta ei tuollainen vaivannäkö josta ehkä ennen kaikkea muutkin hyötyvät mitenkään liian yleistä ole.)

Latu-urat joita ei ole vielä lumetettu, ulkoilutiet joille ei ole vielä kertynyt lunta ja hiekkatiet jotka eivät vielä ole ikävästi jäisiä. Se vähäinen lumi joka ikään kuin valaisi tienpinnan muuten synkässä ja apeassa talvimaisemassa.

Keskustelu koiranulkoiluttajien kanssa. Ainakin heille uskoisin valjenneen myös ohittavan pyöräilijän näkökulma eri tilanteissa. Ja tietenkin heidän koiransa joka oli samanrotuinen kuin se joka minulla kauan sitten oli ja joka esiäidiksi osoittautui sama aikanaan tunnetun kasvattajan Englannista tuoma narttu.

"Valojen kohtaaminen" valaisemattomalla ulkoilutiellä. Tai eihän se mikään kohtaaminen ollut: tulin sivummalta omalla 50 luxin kaupunki- ja maantiekäyttöön tarkoitetulla valolla varustetulla pyörälläni juuri ennen kuin ulkoilutietä ajoisellaisella megaüberkill- tai tehokkaalla maastovalolla - ihan miten vain - varustautunut pyöräilijä. Hetkessä "yö muuttui päiväksi" ja oman lamppuni valo oli enää vain mitätön "laatikko" joka juuri erottui kauas eteen ja leveälle metsään ulottuvan valokiilan keskellä - ja eteeni oli ilmestynyt valtavankokoinen pyöräilijän varjokuva;)

Ipa
03.12.2018, 15.34
Tuleva itsepäisyyspäivä herätti uinuvan patriootin:
http://www.finlandek.com.br/sobre/
(http://www.finlandek.com.br/sobre/)
A marca que cria produtos com qualidade e bons preços para sua casa. Finlandek é uma marca exclusiva do Grupo Pão de Açucar com venda exclusiva nas lojas Extra, entrou no mercado Brasileiro em abril 2013. O nome foi inspirado na Finlândia, país com forte influência em decoração. Finlan (Finlândia) + Dec (decoração) ficando Finlandek.

JackOja
05.12.2018, 13.07
Veronpalautukset on kai maksettu tänään?

Oli suunnitelmakin niiden törsäämiseksi mutta menivät jo etukäteen.

VesaP
05.12.2018, 13.15
Veronpalautukset on kai maksettu tänään?

Saat verovuoden 2017 veronpalautuksen tilillesi 11.12.2018, jos olet henkilöasiakas, liikkeen- tai ammatinharjoittaja, maatalousyrittäjä tai metsänomistaja. Samana päivänä veronpalautuksen saavat myös avoimen yhtiön ja kommandiittiyhtiön yhtiömiehet.

JackOja
05.12.2018, 13.23
Saat verovuoden 2017 veronpalautuksen tilillesi 11.12.2018, jos olet henkilöasiakas, liikkeen- tai ammatinharjoittaja, maatalousyrittäjä tai metsänomistaja. Samana päivänä veronpalautuksen saavat myös avoimen yhtiön ja kommandiittiyhtiön yhtiömiehet.

No hitto, ainahan ne on maksettu joulukuun alkupäivinä :seko:

LJL
05.12.2018, 14.56
No hitto, ainahan ne on maksettu joulukuun alkupäivinä :seko:

Veronpalautus tulee 11. päivä, mutta sen sijaan tänään toimitetaan lisäverotus, jonka verokanta on 79% kaikkina aikoina yhteensä saatujen ansio- ja pääomatulojen sekä saatujen lahjojen ja perintöjen määrä kerrottuna kolmella. Tästä tuli sähköposti eilen. Verottaja pidättää summan ennakkona pankkitilitä. Jos kate ei riitä, jäännösvero erääntyy heti maksettavaksi viivästyskoron ollessa 49%.

tempokisu
07.12.2018, 12.23
^ veronpalautus tulee 11.12 ja mulle tulee (mun mittakaavassa) valtavan iso rahasumma.

Mutta Nakkilan reissu no3 tehty, ja taas oli nahkeeta :) :) menomatka pimeessä pelotti hieman ( = oikeesti tosi paljon) mutta hyvin sekin meni.
Nakkilassa sain latoa yhden ritilän nahkiaisia, ja samalla siis hypistellä ja kutitella nahkiksia, sain myös tosihianon pipan. Tämä kiva kokemus kantaa pitkälle, on tosi kiva edes hetken olla tosi nahkeella mielellä.
Ensi vuonna sitten siellä jo heti 16.8. :D

Ari H
07.12.2018, 14.48
Toin kälättäjistä on tänään poissa.
Ei tarvise koko päivää pitää vastamelukuulokkeita (ei poista kaikkea, mutta osan).

VesaP
07.12.2018, 15.00
^Täällä avokonttori lähes tyhjä mutta toki kälättäjät on melkein täysmääräisesti paikalla! :cool:

taski63
07.12.2018, 22.08
Ihan ok päivä töissä. Rauhallinen koti-ilta emännän seurassa. Höpötys puhelimessa appiukon kanssa, harvinaisen mukava heppu ja skarppi kasikymppinen.

Kampinalle
08.12.2018, 22.54
Se, kuinka paljon Husqvarnan metsuriturva-asut ovat parantuneet. Aikajanana tosin 25 vuotta, mutta tuntuma peltihousuista mukaviin työvaatteisiin on huomattava.

Köfte
08.12.2018, 23.16
Pojan kommentti Helsingin jäähallilta; ostin "edeustusriepuja".
Miehenalku on 1. "kaverireissulla", majoittuvat diabeetikko-osastona
systerille turvallisuuspoliittisesti.

tempokisu
09.12.2018, 14.38
Oon vieläkin ihan nahkeena Nakkilan reissun takia, ja olipa hyvä että se reissupäivä oli perjantai kun oli vaan pimeetä - lauantaina olisi ollut huomattavasti huonompi ajokeli, pimeetä JA liukasta. Kivaa palautetta tullut täälläkin, ja myös w-clubin foorumilta kun olen sinnenkin tunkenut offariosastoon nahkeen topicin. Moni ei ole edes tiennyt mikä ihme on nahkiainen ( eli lamprey), joten on ollut kiva laittaa vähän informaatiota.
Kiva olla edes vähän aikaa hyvillä mielin, arvostan ja olen kiitollinen näistä nahkeista päivistä :) tiedä mitä tää vielä poikii.......

Katila
09.12.2018, 20.18
Se kun Suomi näytti Ruotsille närhen munat salibandyn mm-loppuskabassa :D

callahan
10.12.2018, 19.09
Vähäsen se kun työmaa oli mennyt raportin mukaan hyvin, vaikkei se siltä asennushetkellä tuntunut.

JackOja
13.12.2018, 14.23
Espanjan byrokratian rattaat nytkähti pikkusen etiäpäin. Eihän tässä olekaan kuin kohta vuosi odoteltu ja kuunneltu manjaanaa.
Mitenhän toi bici74 kestää siellä kun joutuu kuitenkin päivittäin olemaan "niiden" kanssa tekemisissä?

VesaP
13.12.2018, 14.32
^Epsanjan rattaat on hitaat. Mitä sieltä kesti niiden Operation Puerto veripussienkin saanti ulkomaille? 12 vuotta? Pitihän se tietysti varmistaa ensin kunnolla että jalkapalloilijat ja muut hipit, varsinkin paikalliset, ovat turvassa ensin.

Ontopic: Toimiva TDA sai hyvälle tuulelle eilen, ja vieläkin tuuletuttaa hyvää tuulta. Tosin paikat mitkä ei oo ennen vittuilleet meinaa pistää kapuloita hyvän tuulen rattaisiin, eli polvet. Mutta en anna asian pilata TDA fiilistä. Pitäs vaan päättää juttelisko tänäänkin TDAn kanssa vai Mr Raudan kanssa ennemmin.

Jopotuinen
13.12.2018, 21.50
Se kun Suomi näytti Ruotsille närhen munat salibandyn mm-loppuskabassa :D

Tuo olis kyllä ollut ihan ryhmähelikopterin paikka, mutta olkoot kun on noi kelit vähän vilakat. :rolleyes: :D:D

LJL
13.12.2018, 22.48
Ei monikaan asia.

bici74
13.12.2018, 23.55
Espanjan byrokatian rattaat nytkähti pikkusen etiäpäin. Eihän tässä olekaan kuin kohta vuosi odoteltu ja kuunneltu manjaanaa.
Mitenhän toi bici74 kestää siellä kun joutuu kuitenkin päivittäin olemaan "niiden" kanssa tekemisissä?

Vastaan huomenna [emoji16]

Saanko kysyä minkälaisesta asiata on kyse? Täällä toiset hommat toimii kuin junan vessa ja toiset ei lainkaan. Suurin osa on sitten siltä väliltä.

Ai niin: Espanjassa on suuria alueellisia eroja. Joku Andalucia ja Extremadura ovat kaikkein pahinta seutua mitä byrokratiaan ja sen hitauteen tulee. Ja jos oikeuslaitosta pitää mukaan sotkea niin sit ei tuu mitään missään.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

JackOja
14.12.2018, 08.28
Saanko kysyä minkälaisesta asiata on kyse?...

Isävainaan pesänselvitystä, talon myyntiin liittyviä asioita, rasitetodistuksia jne.

...Joku Andalucia ja Extremadura ovat kaikkein pahinta seutua mitä byrokratiaan ja sen hitauteen tulee....

Andalucia!

bici74
14.12.2018, 12.52
Isävainaan pesänselvitystä, talon myyntiin liittyviä asioita, rasitetodistuksia jne.

Joo, voin kuvitella kaaoksen. Kait sulla on joku hoitamassa tuota paperisotaa?

mk
14.12.2018, 13.01

^toivottavasti selkiää joutuin ja ongelmitta[emoji106]

Meillä pesää selvittäessä on mennyt "toistakymmentä" vuotta ja viimiset palautukset taitaa verottajalta tulla kunhan saadaan valtakirjat kaikilta...
Pientä haastetta on aiheuttanut saatananmoinen paperisota sinnetännetuonne sekä pienet erimielisyydet siihen päälle...
"Kuus veljestä ja kaikilla yks sisko " (6+1) [emoji23]

kuovipolku
14.12.2018, 16.11
Eilinen fillarilenkki, vieläkin.

Auringonlaskun jälkeen ei ollut enää pelkkää marraskuista harmautta joka joulukuun puolivälissä tuntuu moninkerroin harmaammalta, vaikka kuinka tietää ja tajuaa että se on *normaalia*. Lisäksi yllätti ettei tarvinnut ajaa montakaan kilometriä poispäin rannikolta kun kelvit ja hiekkatiet olivat saaneet ohuen valkoisen peitteen. Lumi ja jää antoivat määräänsä enemmän valoa ja jos ei katsellut sivuilleen saattoi jopa kuvitella että oli talvisempaa kuin olikaan.

Sellaisessa pehmeässä muttei upottavassa lumessa ja jäässä voi olla mahtava ajaa, kun on tunne siitä miten pyörä "ui" hyvin, s.o. kulkee hakematta suoraan vaikka ikään kuin nouseekin hetkeksi tai mikrosekunniksi "kellumaan" lumen päälle. Pyörä tuntuu keveältä ja jotenkin irtonaiselta, mutta veto pysyy hyvin päällä sillä takarengas ei kuitenkaan lipsu yhtään. Saman, mutta tietenkin täysin erilaisen, voi tuntea joskus oikein hyvänä päivänä kevyellä maantiepyörällä ja hyvin rullaavilla ja juuri oikeaan paineeseen pumpatuilla renkailla...

Kun on valmiiksi oikeaassa mielentilassa, pienet ja mitättömätkin asiat saattavat huvittaa ja tuoda lisää hyvää tuulta. Jossain Tuusulan ja Keravan rajamailla oli omakotitalon pihassa sellainen vuosia paikalleen hylättynä seissyt ja varmaan alunperinkin romuna hankittu iso pakettiauto. Se oli varmasti yksi paskaisimman ja homeen peittämimmän näköisistä mitä olen lenkeilläni nähnyt, mutta siitä erotti vielä selvästi alkuperäiset Kärcherin mainokset.

stumpe
15.12.2018, 16.02
60km lenkki maantietä (Hirvensalo/Kakskerta) ja Satavan kyläkaupan kuuma kaakao tauolla. Lenkin jälkeen sauna. On hienoa kun osaa nauttia pienistäkin asioista.

callahan
15.12.2018, 19.49
Äidin haudalla käynti veljen kaa.

Taimo M.
15.12.2018, 21.38
Jo torstaista asti, uusi pyörä(Teamelite 03). Naama hevosenkengällä ajeltu tuosta asti ja homma jatkuu toki myös huomenna.
Nastarenkaillakin rullaa ja rullaa ja vain rullaa. Eipä olisi uskonut ensi näkemältä... :rolleyes:

Köfte
16.12.2018, 00.45
Musiikki. Ääni. Mielihyvä. Perhe.
Onnistuneet hankinnat, kuten lisää
vinyylejä ja ne liput (rva pääsee Erjan keikalle)
Mamma ilahtui kovinkin; "Mennään bussilla":)

Jopotuinen
16.12.2018, 13.08
Loputtoman pimeyden vaihtuminen aurinkon paisteeksi. Asfaltti on kuivaa ja päivä on pitkä, ihanaa!

Exluossa
16.12.2018, 13.52
Retkiluistelu lenkki, 20km. Kivaa hommaa indeed

Lähetetty minun SM-G965F laitteesta Tapatalkilla

VesaP
17.12.2018, 10.16
Hyvälle tuulelle saa trainerisofta joka nyt vuosien taistelun jälkeen näyttäisi toimivan ja pysyvän päällä! Jihuu!! Vihdoinkin! Vielä kun ko softan filmilatauspaikka olis tarpeeksi nopea aina. Nyt useammin ei onnistu filmien lataus kuin onnistuu, vauhdilla siis. Eilenkin yritin mutta ei, päivän oli kone päällä ja 75% yhdestä filmistä kerkes tulla vain. Mutta en anna sen häiritä, on ladattuna jo varmaan useampi sata kilsaa eritasoisia reittejä joita ajaa. Yes!

fiber
18.12.2018, 07.41
Sisäinen yksinpuhelu.

- Olenko mä treenannut nyt liikaa tai liian runtaten, kun polven sidekudoksissa on särkyä... Pitääkö tässä pitää taas välipäivä, vaikka eilen tuli ajettua niin vähän...
- Ei, mutta sinähän kaaduit eilen niin että juuri tuon polven kohdalta farkkuihinkin tuli reikä. Ehkäpä se on syy.
- Totta! Tämäpä mahtavaa, kiitos!

tempokisu
18.12.2018, 12.33
:D halvat on köyhän huvit; kävin vastaamassa rappukäytävän remonttilappuun että NO MINÄ!! se kituremontoija nimittäin selvästi suuttui että kuka valittaa....sehän se tässä parasta onkin.

Nalho
18.12.2018, 15.07
Onko tämä remontoija se sama tyyppi joka aiheutti sen taannoisen napsumispiinan jossa pääsi melkein koko pyöräilevä yhteisö antamaan vertaistukea kärsijälle?

callahan
18.12.2018, 18.10
Vaakalukema aamulla, hiven on ollut "omaa pikkujoulua" ja muuta ;)

JackOja
18.12.2018, 21.17
Onnistunut tunnin pikavisiitti ulkomaille tänään.

Ja äskeinen lenkki tietty.

tempokisu
20.12.2018, 18.53
:) kiva että "kututalkoilla" on ollut merkitystä, tämä nimittäin oli maailman kivointa työtä...Ote saamastani viestistä:

Vapaaehtoisilla talkookunnostajilla ja taimenen kututarkkailujoilla on suuri merkitys virtavesien ja taimenkantojen hoitotyössä. Ihmisten henkilökohtaiset ponnistelut alueemme virtavesien tilan parantamiseksi on tuottanut selvää tulosta kun viimeisen viiden vuoden aikana on järjestetty peräti 21 talkookunnostustapahtumaa, joiden aikana on rakennettu lukemattomia uusia taimenen kutusoraikoita. Tulemme VIRTA-hankkeen puitteissa sähkökoekalastamaan talkookunnostettuja kohteita ja selvittämään kunnostustoimien vaikutuksia taimenen luontaiseen lisääntymiseen. Toivomme että saamme tulevina vuosina mukaan lisää talkookunnostajia ja taimenen kututarkkailijoita.

Kiitokset yhteistyöstä ja toiminnan tukemisesta!

Jopotuinen
20.12.2018, 19.18
Taimenen kalastuspaikkoja ei ole koskaan liikaa :)

Köfte
20.12.2018, 20.49
Enään kaksi (t)yövuoroa ennen jouluvapaita.

tempokisu
21.12.2018, 02.30
Mä niin toivon että pomon rouva tuntee ( jos hänellä tunteita ylipäätään on....) piston sydämessään kun saa takas ostamansa suklaakonvehtirasian ( maailman ajattelevaisinta ostaa semmoinen diabetesta sairastavalle ja olen tästä kyllä sanonu pomolle useamman kerran...ehkä he ei edes keskustele keskenään näköjään...) laitoin rasian päälle viestin tästä asiasta, ihan sellaisen asiallisen viestin ( vaikka ensin mietin puoli-piikikästä..)
En kyllä aluksi edes ymmärtäny miten tärkeetä on iloita niistä pienistä mutta sitäkin kivammista asioista elämässä....no ainakin mä olen parhaani tehny, ja on tämä palstakin paljo auttanu ja kiitos siitä.

callahan
21.12.2018, 06.01
Jokunen tunti tänään vielä duunia ja sit reilu viikon vapaa :)

JackOja
21.12.2018, 08.38
Korotettu tarjous.

tinke77
21.12.2018, 18.02
Se että mulla alkoi joulu. Kinkku meni uuniin ja kuusi tupaan, tummaa olusta ja vähän punkkua tässä ootellessa. Jouluaattona sitten alkaakin 7 päivän työputki niin vietetään nyt joulu pois kuleksimasta [emoji16][emoji1335][emoji319][emoji485][emoji481]

OKS
21.12.2018, 21.12
Jouluvapaat alkoivat ja tänään klo 21 Huuliharppukostaja Hero-kanavalta. Taas tuodaan kaksi hevosta liikaa. :) En ole koskaan katsonut Hero-kanavaa, saapa nähdä nujertavatko mainoskatkot elokuvan esittämisestä aiheutuneen hyvän tuulen. Tuohon pitää varautua.

Jopotuinen
21.12.2018, 22.37
Laiskistuneet kintut alko viimein vastata tekemiseen :)

bici74
22.12.2018, 01.21
Lievää suuremman alkuhämmennyksen jälkeen ajatus duunimatkasta Siperiaan tammikuussa ei kuulostanut lopulta älyttömän pahalta. Siitä huolimatta että ensi viikolla, olisko ollut keskiviikkona, luvattu maksimilämpötila on -31 astetta. Minimit muutaman asteen vähemmän. Pohdittiin siinä että jos ei nyt tuonne mene niin ei tule koskaan mentyä...

OKS
22.12.2018, 10.13
^ Oletko menossa Oimjakoniin?

https://www.youtube.com/watch?v=l1noUh2NrLI

JackOja
24.12.2018, 16.02
Joulukalenterin vikasta luukusta ei tullut jeesulapsi vaan joulupukki ja kettu.

stumpe
24.12.2018, 21.55
Oma huone täällä Sallan mökissä johon pääsen pakoon jouluhössötystä ja omaan rauhaan.

bici74
25.12.2018, 05.48
^ Oletko menossa Oimjakoniin?

Omsk olisi kohteena. Vaikuttaa tuon rinnalla ihan kesäiseltä paikalta.

callahan
25.12.2018, 07.57
Eilinen, hieno aaton vietto ja se etten "sortunut" ylensyöntiin :)

Il ciclista di Roine
25.12.2018, 15.37
Joulupäivän jumalanpalvelus ja paluukävely Gamla Stanissa, Tukholmassa. Aurinkoinen keli, lumisohjoa kävelyväylillä.

Osasin kontrolloida jouluaaton syömistä, €42,00 ateria jäi varsin mitättömän pienelle haarukoinnille ja lusikoinnille.
No, kohta taas päästään syömään valmiiseen pöytään (mitä muutakaan laivalla voi tehdä, kun ei ole alhokolin kittaaja!).

usko juntunen
25.12.2018, 19.34
Sen verran tuli lunta, että SAI tehdä lumitöitä ja nyt pääsee "nurkalta" ladulle. Viimeksimainittu taas meinaa ettei autoa tarvi tankata pariin kk.
Edellyttäen ettei aja Rukalle...https://www.youtube.com/watch?v=_m8baqF207s

callahan
26.12.2018, 07.26
Ok verenpainelukema.

H32i
26.12.2018, 19.13
Sähköhybridillä huonokuntoisilla ulkoilureiteillä 10 km.n röntiminen. Ja päälle joulueväiden jämien nautiskelu.

Edittiä: Eilisiltainen-, viimeöinen ja tämän aamuinen julmettu lihaskipu alaselässä alkaa hellittää :) .

kauris
28.12.2018, 22.55
Hei mikä se keskustelumme täällä palstalla oli, jossa jengi kuvaili toisiaan? Eli minkälaiseksi ja näköiseksi kuvittelit toisen palstalaisen jota et oikeasti ole nähnyt. Se oli tosi hauska mutta vajonnut unohduksiin. Nyt siihen vois joku taas osata kehittää lisää ja uusia juttuja. Tuli mieleen tuosta perustetusta mitä hahmoa muistutat otsikosta.

tempokisu
29.12.2018, 09.35
^ no enkä mä muka ole sen näköne mitä muistutan muutenkin.

Asiaan, olipa kiva vähän ulkoilla vaikka ajelin vaan ( yhdistetty kauppareissuun) 26km. Ajattelin jos jalat saisi vähän liikuntaa se auttaisi turvotukseen, omasta mielestäni ajoin muka reippaasti mutta ei se varmaan kovin reippaasti ollu. Kiva kuitenkin ulkoilla, lauleskelin samalla ( toivottavasti kukaan ei kuullu) ja välillä kääk! liukasta.

Katila
29.12.2018, 11.14
Hei mikä se keskustelumme täällä palstalla oli, jossa jengi kuvaili toisiaan? Eli minkälaiseksi ja näköiseksi kuvittelit toisen palstalaisen jota et oikeasti ole nähnyt. Se oli tosi hauska mutta vajonnut unohduksiin. Nyt siihen vois joku taas osata kehittää lisää ja uusia juttuja. Tuli mieleen tuosta perustetusta mitä hahmoa muistutat otsikosta.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?58112-mink%E4-n%E4k%F6iseksi-kuvittelet-foorumilaisia

tempokisu
31.12.2018, 18.11
Kiva, nyt olikin hieman valoisampi päivä...tai ei ainakaan niin sumuista että tuli ihan kelvollisia kuvia. Mietin samalla että aina luonnossa oleminen auttaa, ja kun luonto on auttanu minua niin on tosi kiva auttaa vähän takaisin esimerkiksi niissä kututalkoissa. Ei kyllä tule heti mieleen mikä olisi ollut ikinä yhtä kivaa, samoin Nakkilassa oli kivaa.
Yritän pitää näitä kivoja asioita mielessä, ja olen niistä kokemuksista tosi kiitollinen. Tämän mä myös siellä sanoin. Oli myös tosi kiva että tulin hyväksytyksi ihan vaan omana ittenäni, mitään titteleitä tai ammatteja ei kukaan kyselly, niillä ollu mitään merkitystä.

MäkiHiiri
04.01.2019, 14.00
Täällä meilläpäin on ihan yleistä, että hiihtämään menevät ovat autoissaan täysissä varusteissa. Pankkirosvoassosiaatio on ilmeinen. Mutta nämä kaksi, kuski ja apukuski veivät potin. He puhuivat käsillään niin paljon pienen kohtaamisemme aikana, että en voinut olla ajattelematta miltä heidän rosvoustouhunsa olisi näyttänyt. Onneksi olin napakasti vöissä, etten päässyt naurutuksissani kiepsahtamaan lattialle.

Köfte
05.01.2019, 02.47
Kuusipuun mukana saapunut ahkera pieni verkonkutoja
Ko. yksilö on paketoinut jo useita banaanikärpäsiä:rolleyes:
Välttynee kuusen kohtalolta; ainakin yritetään.

Jopotuinen
05.01.2019, 06.50
Hämis on POP :)

Jopotuinen
05.01.2019, 08.32
Vielä kaksi yötä ja sit pääsee taas hommiin :)
Meinasin kyllä mennä jo keskiviikkona, mutta keli oli siihen aivan liian hyytävää, torstaiksi löytyi puuhasteltavaa ja perjantaina piti mennä anoppilaan.
Mutta maanantaina sitten :)

callahan
05.01.2019, 09.02
63.5 aamupaino, kertoo että ymmärsin viettää joulun ja uudenvuoden maltilla eli ei tullut liikakiloja joita täytyisi himmailla pois. (toki tuosta täytyy vähäsen vielä pudotella ni sit hyvä)

arctic biker
05.01.2019, 20.11
Sergio Leonen italowesternit! Pikkupoikana nuo pääsin näkemään ja nyt uudestaan...

Köfte
06.01.2019, 00.03
^ Katsoin henkilökuvadokkarin. Yllättäviä asioita, kuten Ennion ja Sergion koulutausta.
Mamma valtasi töllön, joten elomoviet myöhemmin Levy/Areenavetoisesti.

Köfte
06.01.2019, 00.10
[QUOTE=Jopotuinen;2837963]Hämis on POP :)

Jep. Tuo on ruskea, kuusen vuosikasvaimissa viihtyvä laji.
Pienempiä mustia haahuilee ympäri asumusta araknokammoisten riemuksi;
alkuperämaa lienee Tanska, eli Natsiraudan kuusien keskittämö.
Tämä yksilö on jopa hellyttänyt rouvankin tehokkuudellaan.

MäkiHiiri
06.01.2019, 09.42
Kuusipuun mukana saapunut ahkera pieni verkonkutoja
Ko. yksilö on paketoinut jo useita banaanikärpäsiä:rolleyes:
Välttynee kuusen kohtalolta; ainakin yritetään.
Voi olla vaikeaa, kun hämikset ovat niin reviiri-orientoituneita. Helpompaa on juurruttaa kuusi, mutta sekin on miltei mahdotonta.

Muistan kuinka minut sai hyvälle tuulelle se hämpsy, joka asui siinä samassa puutalossa kun mä, silloin joskus. Se oli iso ja miltei musta. Se kiersi aina saman lenkin öiseen aikaan, ehkä noin joka toinen yö. Kerran silloinen poikaystäväni oli heittänyt sen koivesta ulos, Talvella!! Ja kun (onneksi) näin taas hämpsyn sisällä, se oli todella suuttuneen oloinen ja ikäänkuin olisi yrittänyt viestittää minulle "mä varotan sua siitä tyypistä" ja vielä pälyili ympärilleen tarkistaakseen, että sama vaara ei uhkaa.

MäkiHiiri
06.01.2019, 22.08
Tänään sai erinomaisesta tuulesta huipputuuleen: The Vesiluisumäki!

JackOja
06.01.2019, 23.12
Keksin mihin tarvitaan CamelBak Chute vacuum -juomapullon "kahvaa".

callahan
07.01.2019, 19.10
No kyllähän se oli se, että yhdet mitat pelasi työmaalla erinomaisesti ja muutenkin sujui :)

MäkiHiiri
09.01.2019, 19.32
Varmaan siis koko maailmankaikkeuden kaunein hetki! Täällä on kaikki täyshuurretussa lookissa ja iltapäivä n.16.07 aurinko oli siinä vaiheessa painumassa mailleen, että taivas oli täyspinkki ja huurretut männyt sitä vasten tumman sinisiä. Kun käänsin päätä 65 astetta männyt olivat siinä kohtaa vaaleanpunaiset täysin hohtotummempaa sinistä taivasta vasten. Se täydellinen sininen oli aavistuksen turkoosi. Mahtava kontrastimaisema!

JackOja
09.01.2019, 19.36
^no missä kuva?

MäkiHiiri
09.01.2019, 19.45
Mä jäin vaan ahmimaan sitä muistiini, kun tiedän että värit latistuu täysin mun puhelimella.

Mut pitää vielä hehkuttaa sitä yksittäistä sinistä taivaan väriä. Koskaan tasaisessa sinisessä taivaan värissä, eikä kyllä minkään muunkaan värisessä, ole ollut havaittavissa syvyyden tuntu, niinkuin tässä oli.

taski63
09.01.2019, 21.45
Tämän samaisen foorumin vitsiketju.

MäkiHiiri
10.01.2019, 11.55
^ joo. Ja tänään sai se, että taputeltiin kalenteriin: tulevana näkee Mummin Jipii! ja kahen viikon päästä sipastaan Tädille Jee! Ja taidan jopa päästä ( jos sää sallii) klassiselle Järvenkierrolle!

MäkiHiiri
10.01.2019, 12.00
Ja kyllä tämäkin oli hauska nähdä. En muista ennen nähneeni ton kokoluokan tommosta.
https://pic.useful.fi/BzFlxMpcR.jpg

MäkiHiiri
10.01.2019, 12.03
Ja just tuli tieto, tänään taitaa olla munkin päivä! Eikun hankkimaan Täytekakkua!

VesaP
10.01.2019, 13.18
10v hääpäivä. Tasan melkein tunnilleen 10v sitten treffasin usean Tamperelaisen palstalaisen kanssa kesken bileiden. Thanks to KD! En sopisi enää silloin lainassa olleeseen Taliskerin Pinarello-ajopaitaan. Pain...ikävuosia siis sen verran reilusti jo mittarissa vuosikymmenen jälkeen. :)

Edit: Eli olen todiste että foorumiromanssit toimii! :)

Jopotuinen
10.01.2019, 14.59
^^^No, käyhän se tuokin kolasta.

kuovipolku
10.01.2019, 15.13
VesaP:n (ja tietenkin myös aviopuolison) tinahääpäivä (https://fi.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4%C3%A4p%C3%A4ivien_nimitykset),

bici74
10.01.2019, 15.45
^saako tinahääpäivänä tinata?

JackOja
10.01.2019, 15.47
Jaa mutta mullahan on ens viikolla kristallihääpäivä! Pitääpä yrittää jotenkin muistaa :o

telipyörä
11.01.2019, 00.11
Ja kyllä tämäkin oli hauska nähdä. En muista ennen nähneeni ton kokoluokan tommosta.
https://pic.useful.fi/BzFlxMpcR.jpg

Sillä lähtisi lumet äkkiä pihasta ja paljon muutakin.

Jami2003
11.01.2019, 00.13
Bkool toimi lopulta moitteettomasti.

callahan
11.01.2019, 17.11
Ehdottomasti fysiatrilla käynti. Eihä ton luokan lekuriksi tupelo pääse mutta mulla vaikuttaisi olevan ihan huippu. Alkaa selkävaivan hoito "rulettaa"...

Köfte
13.01.2019, 00.16
Talouden nuorempi naaras intoutui salitreeneihin jo aikoinaan jalkapallon jäätyä.
Marmatti kauheaa tungosta vuodenvaihteen jälkeen... Lohduttelin asiaan aiemmin
törmänneenä; helmikuussa on taas tilaa:) Sama show vuodesta toiseen.
Neiti kommentoi osuvasti some-selfie-käyttäytymistä...

Jopotuinen
13.01.2019, 12.53
^^^^ Joo, ei olisi enää lumenajo-ongelma se kadunvarteen pysäköity auto :D

Jami2003
13.01.2019, 14.10
Päivän pitkä rauhallinen pertsan lenkki. Sitte kävis pari tuntia mutkamäkeä ja illalla tunnin tehotreenit trainerilla. Siitä on hyvä sunnuntai tehty [emoji108]

Köfte
13.01.2019, 20.59
Seesteinen sunnuntai-ilta jälkikasvun seurassa. Eläimistön hoitoa, hyvää musiikkia
vaihtelevalla kohderyhmällä ja vinyylikulttuurin siirtoa sukupolvelta toiselle:)
Mamma lähti taas ulkopistematkueelle työn puolesta, minä taas jatkan yörevohkaa
muutaman vapaan jälkeen tiistaina.
Juuri äsken käristeltiin makkaroita hiilloksella leipomusuunissa.

tempokisu
14.01.2019, 22.10
Jipii, mä onnistuin yhdessä monimutkaisessa ( mulle, piti käydä eri paikoissa....siis internet-sivuilla) tietokone-asiassa :D

H.Brooks
14.01.2019, 23.40
Avantouinti! Tuntee taas itsensä virkeäksi ja terveeksi!

tempokisu
15.01.2019, 12.48
jees, sain pitkästä aikaa ajettua pienen ulkoilulenkin ja takaisin USA:han matkannu paketti päättikin palata Suomeen, kiva :) täällä kun kovasti jo odoteltiin...ja muutama paketti luikahti tullin ohitte, hyvä.

Jopotuinen
19.01.2019, 11.37
Lottovoitto!
Rupesin tarkistelemaan lottotiliä, jotta tarttiskos sinne siirtää lisää rahaa.
Yllätys olikin suuri, tilihän suorastaan pullisteli, minusta oli tullut Lottovoittaja :)

Sen verran paljon tuli, ettei sen tähen tartte hommia lopettaa, 10 € :D

tempokisu
19.01.2019, 15.45
:) kiva, sain muutaman kuvaprojektin tehtyä, enää ei ole kun 25 talviprojektia jäljellä, mutta jos hyvä päivä sattuu niin siinä saa kymmenen projektia päivässä. Tästä se lähtee...

callahan
19.01.2019, 18.23
Se että jaksoi aamulla nousta "kunnolla" sängystä. Mulla on ikävään hermokipuun lääke kokeilussa ja se aiheutti jäätävän päänsäryn ja väsymyksen...

tempokisu
20.01.2019, 01.28
Se että jaksoi aamulla nousta "kunnolla" sängystä. Mulla on ikävään hermokipuun lääke kokeilussa ja se aiheutti jäätävän päänsäryn ja väsymyksen...

No vitsit, lääke aiheuttaa enempi vaivoja kuin mitä auttaa. Sain kerran migreeniin Tramal-injektion ja se nyt todellakaan ei auttanu vaan sitten se vasta oksennutti ja tuli entistä kammottavampi olo. Sama juttu kun kokeiltiin Ketipinoria....en päässy kunnolla liikkumaan ja puhe "juuttui kurkkuun", kammottava "lääke".

Jopotuinen
20.01.2019, 08.48
^ Migreeniinhän tekee tuloaan joku topakampi lääke, iltapaskoista luin.

Toimittaja oli ollut koeryhmässä jäsenenä, joka oli saanut ehtaa ainetta.
Oli kuulemma tepsinyt ja vaiva loistanut poissaolollaan ja oli hämillään, millaista elo voikaan olla ilman vaivaa. Jakson päätyttyä vaipui lähes epätoivoon paluusta entiseen tähden.

tempokisu
20.01.2019, 13.55
^ joo ja hinta on vähän enempi kun mun kuukausipalkka, injektio kerran kuukaudessa ja jotain 600euroa. Ei ole Kela-korvattava eli ei kerrytä lääkekattomaksua. Eli poissuljettu asia ja ajatuskin. Mikään lääkehän ei tasavarmasti poista migreenialttiutta, kohtauksia voi olla vähemmän tai ne voi lieventyä.
Tiedän mä kyllä yhden lääkkeen joka tehoaa kohtaukseen alle puolessa tunnissa, ja se on edullinen lääke. Vaikeempi saada, jos ei sitten ite kirjoita...eikä sittenkään ole maailman paras idea.

:) Mutta tulikin taas kuvauspäivä, nyt ei tarvi kun enää 1-2 kivaa talvikuvauspäivää ja olen saanu talviprojektit kuvattua. Toivottavasti pääsee sitten vakiopaikalle, helpompi paikka kun kiivetä korkealla lumi"vuorelle" kuten nyt.

ps. naisten perinteisen hiihtotavan kymppi, hyvä juttu. Nyt kun vielä Bö voittaa ampumahiihdossa niin täydellinen urheilusunnuntai.

pps. olipa jännittävä miesten ampumahiihto, mutta - Bö voitti, jipii eli täydellinen (penkki)urheilusunnuntai

kauris
21.01.2019, 18.50
Voi tätä selostajien riemua ja eläytymistä :)
Linkki vie youtubeen, jossa tuli vastaan alamäkiajaja Danny Hartin voittaisa lasku.
https://m.youtube.com/watch?v=f5Um03RJO7E

usko juntunen
21.01.2019, 22.55
Pari tuntia kuutamohiihtoa lähimetsien raikkaassa -26 talvisäässä sa suun korviin.
https://lh3.googleusercontent.com/YmWRxN_5Apmy_frB0KcaCPjx-9m5cqdszbuS68ZjuYGcbUf3rKNtLqM0GNvMSGcVYwjzxNqQmWe tIYl8q7SXyYS-HX2nzDk5L_j-5qNBmbPzgNt1--YfSJklxGlWMdOjGFjV_BCQERDSAEMXHZV1y7gkxgw-LDOtFaNitUmK-AJEog3GMMCByiHO4HpdEoVRJR65kx4wKvGberYmH3-fNO4OHWcrmj32ZjLRTLqJnhS-gVp9CMYu6uCuADeC9SVtOqH9QcUMocTTl6BWDN9rOUopTWvCBn LY3Qw2ZUYpr_Xf0JUWm_R84_c9AnlzeuGKF91O7Ej6L7XcrDpy W0Ih4Icsfhmcc2gbUOSJQckb98beLw8RzRiesyLoM7_3Kxpu5x jv_IhGtI-xAda7FzmMZjoh-NQZ8hy0ZXin-Oc1eVFWqqDRjK8-gdzHuW9JYndXSxEXm8hscGIPVTtJ2PCeb4t_n6UeS98LAFyh2m 9_7L06popz0H0oy47MOcX2ORI2iTnOr7ZWufVv0Ebg5bU2IZ-ZeKSQj43vxQAop_hpwuTslE10_9ZvlabmLqpHdXvzpXVvkPCm6 ezVulX1YzRXUZOhhfKrlkqLRb1vZxOlKcxJGWH1K4S3E2qGoYP ba-jxQqxogN8r2K_jR1WX8M-iAWl2lHXW7GRr2u38I3yJy5Er8muCDCMgGXV9wZSxGNwlQVYRS-fj3Awrg0RGfdU=w1314-h739-no

MäkiHiiri
23.01.2019, 13.50
Joku kommentoi työpaikkaani hihkuen sanalla tropiikki. Kovin lämmintä täällä ei ole niinkään, sopiva töille ja viherrykselle. Esim. toi tänä vuonna 7 vuotias rahapuu on 75cm/kantti ja siinä on kaksi mun ranteen vahvusta runkoo.

tempokisu
24.01.2019, 17.05
jipii jipii :D :D :D nahkeeta.....juuri tuli ilmoitus shapewaysilta että he ovat produced mun tilaamani nahkiaiset ( hyppii ja taputtelee käsiä)
Ja sain myös jotain ihan kelvollisia ( pienen muokkauksen jälkeen) kuvia.

callahan
24.01.2019, 18.50
Kaisa Mäkäräisen onnistuminen ampumahiihdon tämän päivän kisassa, radiosta kuulin jotta oli sujunut hyvin :)

tempokisu
25.01.2019, 17.20
^ kuulemma elämänsä ehkä tärkein kakkossija.

Mutta Johannes BÖ voitti yhdestä pummista ( ja siitä että mä seurasin kisaa kotisoffalta) huolimatta miesten pikamatkan ylivoimaisesti yli 20s erolla...tai sieltä tuli joku toinen norski väliin... seuraavaan. Bööt on mun suosikkejani, mutta Tarjei ampui kaksi pummia.

Voisikohan olla....tullasin juuri paketin josta en yhtään tiedä, ei ole ainakaan mikään ebay-paketti että voisihan olla vaikka nahkeet mukit ja pyyheet? olisi nyt....

Köfte
25.01.2019, 21.44
Nuoriso-osaston puu- ja lumihommien hoito vastikkeena..
Kohta varmaan neitosen moposkootterikin löytää tiensä
meidän talouden säätämöön...

Köfte
26.01.2019, 22.27
Ilmanvaihdon termostaatti elää sittenkin! Kapillaarivanhuksen
mekaaninen osa-alue oli vaan vähän jumiskossa.

kervelo
27.01.2019, 11.46
Tuorein pyöräprojekti alkaa olla valmis.

tempokisu
27.01.2019, 15.23
Tuli hieno täysaurinkoinen kuvauspäivä :) voi vitsit kun on hermostuttanu kun on pitkä vapaapäiväjakso ja olisi aikaa kuvata.... ja nyt sain luultavasti suurimman osan jäljellä olevista talviprojekteista kuvattua. ( äh, salama ei välähtäny ekoissa kuvissa niin jäipä vielä projekteja...)

MäkiHiiri
27.01.2019, 16.18
Joo tosiaan hieno päivä! Toivottavasti elokuvantekijät ovat hereillä. Voisin katsoa näissä maisemissa kuvattua bondia..

Jopotuinen
27.01.2019, 16.34
Juu, oikeinkin hieno päivä ja vaikka asteita paljonkin, niin nyt ne ei ole niitä semmosia kylmiä asteita. Oikein mukavasti tarkenee :)

MäkiHiiri
27.01.2019, 17.49
^ ihan totta!

Hartsa69
28.01.2019, 19.10
https://farm8.staticflickr.com/7840/46906196831_e0f308080b_b.jpg (https://flic.kr/p/2esWw8z)Uusisukupolvi (https://flic.kr/p/2esWw8z) by Hartsa T (https://www.flickr.com/photos/146436343@N04/), on Flickr

Väkisinkin saa hyvälle tuulelle tuollainen uusi sukupolvi

MäkiHiiri
28.01.2019, 20.19
Mä ohjeistin kerrankin tarpeeksi kattavasti ja työkaveri teki ekalla yrittämällä vimosenpäälle huippulaatua!

TERU
29.01.2019, 10.32
Kun itse luulee joskus, kylläkin harvemmin, kirjoitaneensa joskus jotain merkityksellistä ja sitten vuosien päästä törmää Googlesta jotain etsiessään OMAAN tekstinpätkään, niin huvittuneena toteaa, että aivan aiheesta tuo on uponnut nettisuohon ja nopeastihan nuo uppoavatkin näihin netin heteisiin. Sitoneeko edes hiiltä kuten turve?

Köfte
30.01.2019, 20.10
Alfabeettiakrobatian anagrammimuoto:rolleyes:
Anagrammi: persereica = esperi care
Jäsen "Pätkä" viestiä lainataen (kiitos).

Hartsa69
01.02.2019, 21.12
https://scontent-dus1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/50423862_2597792516929917_8213952583677509632_n.jp g?_nc_cat=107&_nc_ht=scontent-dus1-1.xx&oh=4594b21d887c9bb562256370d8e3f435&oe=5CF1EAC4

LJL
01.02.2019, 22.34
^ On myöskin Eh-Type

https://scontent-dus1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/51308625_832360747096553_1584314840225153024_o.jpg ?_nc_cat=106&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ht=scontent-dus1-1.xx&oh=b8ba4956b21d92eec73f2c2b91e61260&oe=5D00E95C

tempokisu
02.02.2019, 14.40
Alfabeettiakrobatian anagrammimuoto:rolleyes:
Anagrammi: persereica = esperi care
.

:D :D ei saa tappaa nauruun....lisäksi katsoin ton Fingerpori-elokuvan trailerin ja kisu mappurassa naureskelin ...juhannussimaa..

Kampinalle
07.02.2019, 23.54
Pään magneettikuvauksen tulokset.

Köfte
08.02.2019, 23.17
Ei tänään, mutta torstaina useat eri tiaslajien edustajat olivat vahvasti kevään
lähestymisen lähes riehaannuttamia. Etupihan pönttöä havittelee goottihenkinen
sinitiaisuros (todella tummansävyinen yksilö).

Kampinalle
12.02.2019, 10.31
Huomasin aamulla töihin lähtiessä, ettei ollut enää täysin pimeää.

JiiPee
12.02.2019, 11.01
Huomasin eilen töistä tullessa, ettei ollut enää täysin pimeää.

LJL
12.02.2019, 11.47
Huomasin eilen töistä tullessa, ettei ollut enää täysin pimeää.

Itsehän huomasin tänään töihin tullessa, että täällähän ei tarvitsisi oikeastaan enää valoa! Ihme on tapahtunut

kauris
12.02.2019, 19.16
Samaa katsoin tänään minäkin. 7.45 töihin lähtiessä ei ollut enää pimeää.

tempokisu
12.02.2019, 19.42
Pään magneettikuvauksen tulokset.

Oliko käytävät "hyvin ilmastoidut" - ainoo lause jonka mä ymmärsin mun pääni magneettikuvauksen lausunnosta :D tosin tästä on....jo 13 vuotta aikaa.

Mutta sattui tämä aurinkoinen kuvauspäivä tosi hyvään saumaan jos lumet on kohta mennyttä. Ja tuli tosi kauniita kuvia ja sain paljon projekteja valmiiksi. Muutama vielä jäi ottamatta, mutta niihin tarvii vaan alustan päälle lunta ja sen pystyn järjestämään pakastimessa olevien lumipussien lumellakin.

callahan
13.02.2019, 21.07
Tilinauha, tuli työkalukorvaukset ja muut lisät tiliin "kuin tilauksesta" (ollut tuhottomasti menoja)

MäkiHiiri
13.02.2019, 22.33
Hyvä sisuri on hyvä vaikka laukun hihnana. Cyclon vanha conti joustaa sopivasti vaikka kassissa painoa on niin että huh huh. Elämässä on kiva olla joustoa.

Smo
14.02.2019, 00.31
Merelle jaksoin vaivautua pitkästä aikaa ja valoisaakin oli.

Ja kaupan kautta palatessa joku esiteini keuli vastaan lumipöperössä Länsiväylän ylittävällä kevlisillalla. Alamäkeen

tempokisu
14.02.2019, 19.32
nahkeeta, nahkeeta, seitsemän kidusaukkoa sentään :D :D

Aivan ihanat nahkeet nahkiaiskorut tuli just. Hopeiset ja kullanvärinen, tämä kullanvärinen on ihan kun kultainen. Siis kertakaikkiaan, mä oon nyt onnesta ihan ympyriäisenä tänään.
Laitoin erittäin hyvää palautetta suunnittelijalle ja ShapeWaysille.

Jopotuinen
14.02.2019, 20.38
^ Onkos niitä reikiä 7 kpl/puoli, eli yhtensä 14 kpl? Muuten ei mene jako tasan, toisella puolella on oltava yksi reikä enemmän, mitä nyt sormilla laskin. Eikä ollut kädet housuntaskussa, sekin laskuvirhemahdollisuus eliminoitu.

tempokisu
14.02.2019, 23.12
^ tarkoitat kidusaukkoja mä sanon niitä "pisteiksi", niitä on 7 molemmin puolin, tosin joskus on "kehityshäiriöitä" ja joku kidusaukko on saattanut jäädä kehittymättä. Silmät molemmin puolin. Keskellä päätä "valoa aistiva piste" = 9 silmää > nejonöga, (fluss)neunauge, silm.

Taiteessa tosin voi olla tyyliteltyjä nahkiaisia, ei se minua haittaa, ollaan me ihmisetkin aika erilaisia.

Tuossa vielä ne 9 silmää:

https://www.fiskepleje.dk/-/media/Sites/Fiskepleje/Nyheder/2008/April/lampret_makro_web.ashx?la=da&hash=9F50FDA1DE04F462AEA5AD5E96742E153F1F2B07

callahan
15.02.2019, 07.28
Ehkä se että viikon viiminen työpäivä, jouheet selkeät hommat ym. mutta alkanut riivaamaan hiukan enneaikainen kevätväsymys, motivaatio liki nollassa joten...

...talvilomakin jo pidetty...

Jopotuinen
15.02.2019, 11.20
^^Tostahan saisi hyvän nokkahuilun suojuksen.

JackOja
15.02.2019, 11.23
Keith Richards (yrittää) lopettaa tupakoinnin. Hyvä juttu, voi tietää lisävuosia vaikka vähän myöhässä onkin.

tempokisu
15.02.2019, 11.30
^^Tostahan saisi hyvän nokkahuilun suojuksen.

Varsin pureva suojus .......

Jopotuinen
15.02.2019, 19.39
Nyljettynä ja hampaattomana, toki. Nahan putkimainen muoto ja ne reiät, täydellistä. :)

bici74
15.02.2019, 19.42
Helvetin pitkän työviikon päättyminen.

arctic biker
16.02.2019, 19.20
Aurinkokin näyttäytyi ja muutenkin valoa alkaa olla, päivä pitenee! Joskus miettinyt kuin jaksas olla noissa ikuisen auringon maissa. Tämä vuodenaikojen vaihtelu ei ny niin paha homma ole, imo.

fiber
16.02.2019, 19.29
Pienenpieni vajaan puolen tunnin pyörittely matalalla kadenssilla matalilla tehoilla irti satulasta. Pientä juu, mutta pääsinpä taas polkemaan.

TERU
16.02.2019, 19.44
Pienenpieni vajaan puolen tunnin pyörittely matalalla kadenssilla matalilla tehoilla irti satulasta. Pientä juu, mutta pääsinpä taas polkemaan.

He, tuli jo tuo aiemmin mieleen, että jos vaikka ehdottaisi tuollee.

Minulla oli selkäleikkaus viitisen vuotta sitten, helppo homa sinänsä, mutta aamulla lääkäri tuli kotiuttamaan ja yritti kieltää kolmeksi viikoksi pyöräilyn, sanoin etten kestä niin kauan, sympaattinen virolainen naislääkäri, joka pyöräili itsekin, ihan maantiepyörällä, katsoi viehättävän vinoon keimailevasti ja sanoi, jos kaksi viikkoa kuitenkin. Viikon päästä ajoin ja ajattelin, että jos nyt kaatua rymähdän ja leikkaus menee hukkaan, niin turpiin tulee leikkaavalta lääkäriltä! Varman päälle tietenki ajoin ja kaatuilematta.

fiber
16.02.2019, 20.00
He, tuli jo tuo aiemmin mieleen, että jos vaikka ehdottaisi tuollee.
Tänään ajoin pk-mäkitreeniä erg-moodissa. Pitääpä huomenna kokeilla Alpe du Zwiftiä ylös. Siinä tuo matala kadenssi ja jatkuva seisominen olisi luonnollista.

Oman haasteensa antaa se, että ei saa hikoilla varsinkaan jalkovälistä. Jos ajaisi ilman housuja ja tuuletin etupyörän vieressä yläviistoon?

kuovipolku
16.02.2019, 21.12
Ylläolevan treenisession näkeminen mielessään ei voi olla saamatta ihmistä hyvälle tuulelle:D "Kuva olis kiva" ja niin pois päin:cool:

Mutta johan sitä oli valmiiksi hyvällä tuulella päivän "kiireettömän mutta nautinnollisen" fillarilenkin jälkeen. Jopa ne pätkät jotka eivät olleet ihan täyttä talvipyöräilyn auvoa olivat tämänpäiväisessä auringonvalossa lähes pelkkää blissiä.

Siihen vielä sauna (ja kiuas josta irtosi yllättävän napakat löylyt kun heittäjällä oli taito hyppysissään) päälle ja tiedossa turkkilaista safkaa ja seurustelua illan päätteeksi. Joskus elämä voi olla ihan jess sellaisenaan!

LJL
16.02.2019, 21.36
https://i.ylilauta.org/1b/8c64bee0.jpg

Jopotuinen
16.02.2019, 21.48
Saunan löylyhuoneen ikkunasta (yhtiömme katolla) ihasteltu lisääntynyt valoisuus ja laskevan auringon kajastus meren lumetonta jääkenttää vasten.
Se on kevät, kun on tulossa :)

bici74
16.02.2019, 21.59
Mökkinaapuri oli käynyt sopimuksen mukaisesti kämpillä viikolla. Mutta oli myöskin takan putsannut ja ladannut sen täyteen...vie sitä riemua kun yhden stidin taktiikalla lähtee takka tulille noin minuutissa ovenavauksen jälkeen.

tempokisu
17.02.2019, 00.49
Se on kevät, kun on tulossa :)

...ensi viikolla tilanne muuttuu

Jopotuinen
17.02.2019, 09.47
^ Pahanilmanlintu :(

tempokisu
17.02.2019, 10.09
^ realisti, tämmöistä tämä nyt vaan on. Mä inhoon kevättä, pirun pikkulintuja ja kaikkea "elämä on ihanaa"- hömpötystä.

mk
17.02.2019, 17.29
Keväinen keli metsässä kelkkauria ajellessa ... [emoji41][emoji106]

JackOja
17.02.2019, 17.41
Sileät jäiset baanat.

Smo
17.02.2019, 17.43
Korppuiset jäiset merenjäät

Jopotuinen
17.02.2019, 18.38
Hieno aurinkopäivä ja kävinkin kameraa ulkoiluttamassa.

Teemu H
17.02.2019, 20.45
Sauna, mikäs parempaa perkuleen raskaan 4:30 tunnin talvisen lenkin jälkeen? :o

Kerran kovan pakkaslenkin (-20 C) jälkeen saunassa mietiskelin, että on kyllä muualla maailmassa elämä kurjaa, kun ei ole saunaa. Miten vaikkapa Välimeren suunnalla Italiassakin jaksavat tuollaisia lenkkejä ajaa, mene ja tiedä :seko:

Nyt kun vielä lasissa on Napue Gin Tonic ja vaimorakas oli lampaanpaistiakin uuniin laittanut... Huominen työpäivä vähän latistaa fiilistä, vaikka työstäni pidänkin. :rolleyes:

JiiPee
17.02.2019, 21.05
Hiihtolenkki upeassa kelissä ja loistobaanoilla, hyvä Vantaa!! Uimahallissa vielä vesijumpat, kylmäaltaat ja höyrysaunat.

usko juntunen
17.02.2019, 22.01
Hiihtolenkki(erä) myötälaitaisessa;)

Köfte
19.02.2019, 00.54
Seesamiöljypohjaisen nenäsumutteen toiminta. Klyyvarista tippailee vähän
rasvaisia -"tuotteita", mutta avartavana kokemuksena suosittelen.

VesaP
19.02.2019, 16.39
Hiihtolomaviikko! Ei itsellä mutta muilla. Mä rakastan kaikkia niitä viikkoja milloin rahvas on lomilla. Työmatkat sujuu aina sujuvasti ja nopeasti!

Köfte
19.02.2019, 19.04
Haa! Elävän ruumiin lämpötila alkaa lähestyä normaalia.
Ehkäpä olomuotokin alkaa kohentua vähitellen.

JackOja
19.02.2019, 21.31
Anne Berner

SSGT-92
19.02.2019, 22.11
^ harvoin tulee poliitikoista positiivisia uutisia,mutta tämä nostaa kyllä suupieliä, Berner jättää politiikan ;https://www.is.fi/politiikka/art-2000006007129.html?utm_campaign=tf-IS&utm_term=1&utm_source=tf-other

Köfte
19.02.2019, 22.57
^&^^ ja tulee edelleenkin vaikeuttamaan elämää toisaalla.
Älkää luulkokaan pääsevänne eroon. Realisti ei pety...

fiber
19.02.2019, 23.10
Nätisti nousi Alpe du Zwift ilman satulaakin. Olisi pitänyt ottaa kuva ilmassa keikkuvasta /ceestä lääkärille ja sanoa, ettei parit tikit pyöräilyä estä.

JackOja
21.02.2019, 10.31
Huomasin, että taloyhtiön autonpesupaikan viikolla 3 alkanut peruskorjaus on vihdoin(!) valmistunut. Pääsee pitkästä aikaa pesemään fillareita. Ja auton tietty kans.

VesaP
21.02.2019, 10.49
Hiihtolomaviikko! Ei itsellä mutta muilla. Mä rakastan kaikkia niitä viikkoja milloin rahvas on lomilla. Työmatkat sujuu aina sujuvasti ja nopeasti!

Tämä edelleen. Saanut tahkota tälle viikkoa ennätykset uusiksi työmatkan nopeudessa talvirajoitusten aikaan. No, asiaan liittyy härskiä nopeusrajoitusten raiskausta... Asiaa lievittänee se etten todellakaan ollut ainut kun jonossa ajelin 15-20 km/h yli rajoituksen. :)

fiber
22.02.2019, 21.26
Tikit persauksesta pois kolme päivää etuajassa. Oli huomattavasti helpompi ajaa trainerilla, vaikka satulaan en uskaltanut vielä kankkua laskea.

Kun ei tota satulaa näköjään tarvii, niin siinäpä säästäisi monta sataa grammaa, kun jättäisi tolpan ja jakkaran pois.

Pyörällä ja autolla
23.02.2019, 00.20
Nuorimmaisen pojan sotilasvalatilaisuus Parolan panssariprikaatissa. Nyt on autosotamies ja 02.03.2019 lähtien moottorialiupseerioppilas.
Ylpeä olen pojastani joka olisi saanut täyden vapautuksen varusmiespalveluksesta ( 10 vuotiaana sairastui leukemiaan ja tehtiin kantasolusiirto ja kantasolusiirtopotilaat ei saa koskaan terveen papereita vaikka tauti olisi voitettu ), mutta halusi siitä huoimatta suorittaa varusmiespalveluksen ja vielä pidemmän kaavan mukaan eli 347 päivää palveluksessa. Huoltopataljoona, autokomppania, 2 joukkue.

Köfte
23.02.2019, 18.29
Eka influenssan jälkeinen työpäiväkin nyt takana. Jäin henkiin, oletettavasti.
Olomuotoa ei voi kehua kovinkaan riehakkaaksi. Aika veteläksi näemmä veti.
Eiköhän tämä tästä vähin erin tokene.

tempokisu
25.02.2019, 03.08
^ harvoin tulee poliitikoista positiivisia uutisia,mutta tämä nostaa kyllä suupieliä, Berner jättää politiikan ;https://www.is.fi/politiikka/art-2000006007129.html?utm_campaign=tf-IS&utm_term=1&utm_source=tf-other

Joo mutta heti seuraavana päivänä peruikin...

Mutta tosikiva, olen onnistunu kuukauden sisällä säästämään melkein tuhannen euroa. Projekti jatkuu, mutta tässä välissä voi jotain pientä ostaakin.

VesaP
25.02.2019, 11.10
Mutta tosikiva, olen onnistunu kuukauden sisällä säästämään melkein tuhannen euroa.

Miten 500e/kk tuloista säästetään kuukaudessa 1000e sen jälkeen kun olet pakolliset menot maksanut tuosta 500:sta ensin? Joku ei mätsää tässä nyt? :seko:

tempokisu
25.02.2019, 11.56
Miten 500e/kk tuloista säästetään kuukaudessa 1000e sen jälkeen kun olet pakolliset menot maksanut tuosta 500:sta ensin? Joku ei mätsää tässä nyt? :seko:

Joulukuun 2018 palkka oli 503euroa. En ole sanonu että se on joka kuukausi se sama, eikä olekaan - nyt on jo helmikuu 2019. Jouluussahan meni kaikki juhlapäivät mun työpäivistä pois. En ole myöskään sanonu että säästin tuhannen euroa vaan MELKEIN. Että vähän luetun ymmärtämistä nyt myös.

Nyt olen ollu ostamatta netistä mitään isompaa, paitsi nahkiaisikorut - myynyt jonkiiverran nukenvaatteita ja maksanu pienet ruoka / lääkeostokset joululahjarahoillla käteisenä. Kortti on saanut levätä.

Tosin tulossa on visakorttimaksu, YEL-maksu ja hammaslääkärimaksu että sinne se säästö sitten menee mutta jatketaan säästämistä.

JiiPee
25.02.2019, 21.03
Näpräsin vaimolle hylätystä mummiksesta kulkineen, korit ja kaikki löytyy :)

usko juntunen
02.03.2019, 11.50
Aamulla alkanut lumisade. Kohta on taas puhtaat valkeat ladut. Kannatti herätä tänäkin aamuna.

tempokisu
02.03.2019, 13.35
No, pienestä kannattaa olla iloinen. Aamulla oli näkö ja kuulo palautuneet - illalla nimittäin en kuullut juuri mitään, telkkarin ääni ei erottunut, enkä nähnyt kun valkoisia pisteitä ja tähtiä. Ei siitä kuulosta niin väliä, mutta näöstä kyllä.

callahan
02.03.2019, 15.26
Aamupainohan se, toki en kyllä sitä näin talviaikaan niin "tarkasti vahtaa" mut hiven tarkkana saa olla kun ei ole oikein tilalla mitään kesän fillaroinnin veroista...

Dr TuKo
02.03.2019, 16.13
Ulostefetissi pääsi leikkimään oikeasti ulosteilla.

Köfte
03.03.2019, 14.41
Upea kevätpäivä ulkopuuhasteluun reippaahkosta pakkasesta huolimatta.
Viherpeipot alkavat heräillä kevääseen:)

tempokisu
06.03.2019, 18.43
Saan veronpalautusta 1825euroa :D

Jopotuinen
07.03.2019, 06.51
^ Se on 152 €/kk, nettona.
Ei mitään persaukisten puuhastelua.

tempokisu
07.03.2019, 15.17
^ tulot oli niin mitättömät että sain taas palautusta, jota osasin jo odotellakin. Ensi vuonna palautusta ei taida tulla, kun ei ole mistä palautetaan. Melko persaukista tää on, jos tulot on 500-700e/kk. No, eipä niitä työpäiviäkään tai työtuntejakaan ole kovin paljoa, tällä viikolla oli 8 tuntia töitä kahdessa päivässä ja tämä oli paljon, usein on ollu yhteensä vaan viikossa neljä tuntia töitä ( en laske sitä aikaa kun olen vaan kutonu nukelle villapaitoja, siellä työpaikalla )
En mä ole kyllä eläissäni oikeita kokoaikaisia töitä tehnytkään, aina on ollut joku puolipäiväinen työ tai työllistämistukityö, työeläkettä on kertyny huikeet 2e/kk.

Mutta on mulla säästämisprojekti, tällainen kultainen, oikeesti kultainen, katselen aika useesti niin muistaa mitä varten säästää:

https://images2.sw-cdn.net/product/picture/710x528_26200657_9657632_1547569597.jpg

ja tuli vielä hyviä uutisia nukkerintamalta; seuraavaksi ilmestyy mies-nukkekokoelma ja Poppy goes to Brazil - ne ei kiinnosta, hyvä.

PK1
07.03.2019, 21.02
Tilasin joku aika sitten ameriikan egaysta ducatiin jalkatappisarjan, joka saapui tänään.
Vaan eipä saapunutkaan kun laatikossa oli kolme muovista vihannesleikkuria. Oli ilmeisesti mennyt osoitelaput sekaisin Pitney Bovesin tullauskeskuksessa.
Tein sitten Ebayssa reklamaation, joka meni tunnissa läpi, ja nyt muutaman tunnin kuluttua näemmä paypal olikin jo palauttanut sekä ostohinnan että rahti- ja tullauskustannukset tilille.
Nopeaa toimintaa, ja sai hyvälle tuulelle.

bici74
08.03.2019, 11.15
Duunin kaffehuoneesta löytynyt iso laatikko hedelmiä juuri samana päivänä kun unohdin ottaa mandariinit ja banaanin kotoa mukaan.

callahan
10.03.2019, 08.04
Oikeastaan eilen, ehtoolla vähäsen ysin jälkeen tuli firman tj`ta nimpparionnittelut. En juurikaan itse nimipäiviä noteeraa, ellei ole erityisen tärkeä henkilö itselle. Kuitenkin toi oli johtajalta hieno ele ja hiven sitä "ootinkin" kun muinakin vuosina onnitellut.

tempokisu
10.03.2019, 09.44
^ ai mahtavaa, olisikin hianoo jos pomo mua muistaisi...ihan työt riittäisi. Minulta taitaa olla työpaikan kaffehuoneeseen pääsy kielletty, palauttivat mun laatikon sieltä pois ( tosin ei ollu mun laatikko )

Mutta annoin sille nahkiaisten kutuvideolle positiivista kommenttia, ja sain siitä myös tekijältä kirjaimellisesti sydämellistä palautetta :) tuli hyvä mieli.

Hartsa69
11.03.2019, 14.56
Tollanen peloton luontokappale, oisko Pyrstötiainen:

https://farm8.staticflickr.com/7818/46624980494_e73d9bc0d6_o.jpg (https://flic.kr/p/2e36dj3)Untitled (https://flic.kr/p/2e36dj3) by Hartsa T (https://www.flickr.com/photos/146436343@N04/), on Flickr

Dr TuKo
11.03.2019, 15.55
En juurikaan itse nimipäiviä noteeraa, ellei ole erityisen tärkeä henkilö itselle. Kuitenkin toi oli johtajalta hieno ele ja hiven sitä "ootinkin" kun muinakin vuosina onnitellut. Kirjoitatko tahallasi lukukelvottoman pienellä fontilla? Ei ollut ensimmäinen kerta.

callahan
11.03.2019, 18.18
^En toki, oli vaan hiven toisarvoinen niin pienensin ja säästin palstatilaa :) Jopa tekisi mieli suositella specs... mutta en tee sitä. "Peace man!"

MäkiHiiri
11.03.2019, 18.52
Se pikkuteksti ja myös muut kivat jutut.

Il ciclista di Roine
11.03.2019, 22.09
Englantilaisen 1980-luvun uusromantiikkabändin rumpalilta nimmarilla varustettu cardboard-CD kotiini postitettuna !! :cool:X:cool:

Tarina:

Tilasin CD:n Pesosen Saksan haarasta, ja huomasin merkillisyyden kuunnellessani: äänitteellä on häiritsevä, jatkuvia taustahäiriöääniä, joiden voimakkuus korreloi musiikin voimakkuuden kanssa. Eipä ole aiemmin tällaista tapausta kontolleni tupsahtanut.
Otin yhteyttä suoraan CD-levyn julkaisijaan, he myönsivät olemassaolevan ongelman.
Lähettivät sitten tarkistetun (avatun) CD:n artistin nimikirjoituksella varustettuna hyväntahdoneleenä vailla maksua! Tottakai piti osoittaa ensin suorittamani ostokseni paikkansapitävyyden.

En laita artistin nimeä julki, utelijaille vastaan yv:hin.

Tätä ennen paras levynkeräilyyn liittyvä tarina oli Suomessakin tunnetun ranskalaisen bändin fanikerhon ylläpitäjältä CD-single ilmaiseksi (tai oikeastaan hyvityksenä, kun näin vaivaa tehdä VHS-kopio YLEn esittämästä ranskan kielikurssiohjelmasta, jossa ihmeekseni ko. bändi näkyy ja kuuluu). Äijä asuu periferia-bulevardin inessä eli Pariisissa dép. 75. Bändivihje: Andy!

Jopotuinen
12.03.2019, 21.50
Sain selätetyksi Yogan saranapulman :)

usko juntunen
14.03.2019, 12.57
Katsoin Veikko Huovisen ammattimainen puoluehaukkuja. https://mclip.tv/video/d1W0rg7aKAM/ammattimainen-puolueen-haukkuja
Jos pitäs Jäniksen Vuoden ja kokeilis pysyykö tuolla konstilla leivässä ja viinassa?
Näinä aikoina saattas hyvinkin onnistua ;)

callahan
14.03.2019, 16.47
Loppupelissä uusi ttl ei ollutkaan niin kovasti "neuvostoajan gulag-leirilääkäriä" vastaava vaikka eka kerralla kovasti sen vaikutelman sainkin. On vaan hoitotavaltaan hyvin erilainen kuin edellinen, joka siirtyi mehiläisestä muualle.