Näytä tavallinen näkymä : Maastolenkit Itä-Helsingissä
Sivut :
1
2
3
4
5
6
[
7]
8
Mies vai pyörä?
Kyllä minä aina läskiä nörttiä vastaan, mukaan vaan.
Kyllä se miehestä oli kiinni vaikka mielellään pistäisin välineiden piikkiin.
Ja sitte joku Calpisreissu pitäis vissiin yrittää hoitaa. Häh? Taitaa jäädä tänäkin kesänä puheiksi, yksinpuheiksi kaiken lisäksi? Mä en saa yksi aikaiseksi kyllä kuitenkaan.
Kyllä mä ainakin puheissa oon messis. Johonkin hissimäkeen ois tarkoitus suunnata kunhan saa kauden käyntiin ja kaluston viriteltyä iskuun.
Kahteen en ihan ehdi, kun lähden Jyväskylästä Helsinkiin päin kymmeneltä. Kolmen neljän väliin ehtisin paremmin.
Taitaa mun ajot vielä lykkääntyä, jos ens viikolla olis terveenä sit jo, 2kk kipeenä nyt ja veto poissa...
Kalpisreissu vois onnistua. Kait siellä jotain ajettavaa on jossain jotenkin. Menee kyllä varmaan heinäkuulle sekin kun pitää saunaremppa saada juhannukseksi valmiiksi mökillä.
Kyllä se miehestä oli kiinni vaikka mielellään pistäisin välineiden piikkiin.Kai se meinas, että kumpi on sika?
Mullei toivottavasti ole kohta enää Kivikkiä tai muutakaan autoa, jotten enää omin voimin mihinkään Calpikseen pääsekään. Siksi bemaksikin saanee lähteä kun eihän sillä aja edes Civiccoon. Tai no metukka+lihas vois toimia, mut silti.
Vähän vitutti ja sellasta hieman narkkarivastaista läppää irtos kun lastenvaunut oli pöllitty. No, uusia ei enää hankita, joten poika saa ajella Rothanilla tai oppiipahan reippaammaksi kävelijäksi kun ei vaihtoehtoakaan ole. Elämän karut kävyt.
Noista narkeista vielä, että kovat huumeet tulisi laillistaa tai oikeammin valtion jaella ilmaiseksi (vain valvotusti suoraan suoneen ja aika isoja ja vahvoja satseja) jossain reservaateissa joutomaalla. Kemijärvelläkö oli joku tehdas tyhjillään? Sinne intistä jostain lopetetusta varuskunnasta punkat ja joku puurotarjoilu sekä vahvaa heroiinia ja paljon, jakelu vain suoneen. One way ticket. Itse asiassa joku lopetettu varuskunta jossain jontkassa olisi juuri oikea paikka tälle omatoimilopettamolle.
Edit: niin asiaan, jaksa mitään ajamaan lähteä. Lämmitän saunan ja istun persiilläni.
a2jkanga
06.05.2012, 14.27
Edit: niin asiaan, lähden kuudelta tosta Linnanrakentajan ja Abrahan Wetterin kulmasta suuntana Laajasalo. Pari tuntii.
Jes. Tsiigaan vähän tota säätä vielä. Jos tulee kunnolla vettä niin jätän väliin. Jos mua ei siis näy kuudelta siinä niin oon hannannut.
Katohan, vettä. No en mäkään jaksa sateeseen lähteä kun on noin kylmäkin ja muutakin tekemistä keksin. Jätetään väliin.
Calpis pitäis kai käydä testaa uudella fillarilla. Ikinä hissipyöräilyä harrastanu, mut vois olla ihan hauska kokemus sekin.
Mulla on kahet telineet katolla, joten oman lisäks mahtuu toinen fillari kyytiin ja tarvittaessa muutama kuski.
Näin internetissä sanotaan:
You need to drill the hole in the frame out to 7/32 inch, and tap ¼” X 28 tpi threads.
Sori, ei ollut tuumaisia pajalla. etsinkö tarkemmin?
Meillon luultavasti - en tosin tsekannu - neljäsosatuumaa ja sopivaa poranterää. Mut penkkiporaa en roudaa. Kierteen nyt tekee ihan hyvän käsinkin.
Jahans uutta kuuria kehiin vaan lekurilta, kyl tää tästä vielä kesäksi muuttuu... Mä ajattelin avata kauden ostamalla malletit metusalemiin, kait niillä lukoillakin pääsee tein ajokoirien perässä. Kuulin huhua että pari alkup. ghetto-kruisinkilaista olis palaamassa vahvuuteen, kattoo täs ny sit jos pääsevät ajamaankin.
Kävin taas salaa ajelemassa, mutta kondis huomioon ottaen taitaa ollakin viisasta kehittää eka peruskuntoa, ennen ku lähen teidän ajokoirien riesaks hidastaa ajoa.
JTG, kun viimeks puhuit et pitäis olla sellanen hissitolppa, missä on valmiit säädöt eri korkeuksille, niin Foxilta taitaa tulla siihen ratkasu.
Ainkin mitä lueskelin noita 2013 uutuuksia: http://www.bikerumor.com/2012/04/19/2013-fox-technology-new-ctd-damper-matches-fork-shock-settings/
They were also developing the DOSS dropper seatpost while developing the CTD system, and they’ve incorporated it into its settings nomenclature. Climb is all the way up, Trail drops it 40mm and Descend drops it all the way down – 4″ or 5″ depending on model.
p.s. Jussi olit oikeassa, että Pivotilla pitäis lähtee laskee ränniin... päästelin eilen Mustavuoren laskuja sellasta kyytiä, ettei vanhalla fillarilla olis ollu mitään asiaa siihen touhuun... sen verran haukaa puuhaa, että hekottelin vielä kotimatkalla sitä kyytiä :)
Käyn ehkä huomenillalla Laajasalossa. Aikaa en osaa sanoa, ehkä kuudelta, ehkä seiskalta.
Intense lähetti tosiaan erehdyksessä(?) kaksi uutta perää joka oli ihan hyvä, molemmat kyllä paljon suorempia kuin alkuperäinen, mutta vain toinen vaikuttaa aivan suoralta.
Nyt vielä mietiskelen jaksaisko tuota koota ilman että on ensin saanut keskiön porattua... Sinne ei nyt mene yhtään rasvaa sisälle, toisaalta linkun purkuun on jo tullut rutiini. :D
Mitä jos menisin Jussi maanantaina autolla töihin ja poikkeaisin byroolla puolilta päivin ton raadon kanssa, vai olitko silloin muualla?
Lähen sunnuntaina puoliltapäivin Ranskaan ja perjantaina takas konttorilla.
Joo, eipä siinä mitään. Mukavaa matkaa :)
Vähän houkuttais vaan laittaa noiden laakerien tilalle tavalliset tiivistetyt niin ei tarvis miettiä asiaa.
Kävin eilen minulle aiemmin tuntemattomassa maastossa Hakunilan- Sotungin urheilupuisto (?) - latupohja(?). Kilometritolkulla helpohkoa polkua, paikoin teknistäkin. Jtg olisi tykännyt,en ole aiemmin vastaavia serpentiinejä ajanut. Megajyrkkiä nousuja oli niin paljon, että sai pirua paeta ihan tosissaan (vai miten se oli?). Hauskaa, mutta rankkaa vaihtelua.
Tiistaina vois lähteä ajamaan?
Mielellään kyllä joku päivä ajaisi, tosin tiistaina taitaa olla pojan fudis treenit laajasalossa. Ehkä otankin sinne pyörän mukaan. :)
Tänään tarkoitus tutkia maisemia. Aloitan Rastilasta 18.15 ja siirryn Kontulaan (ja Kivikkoon). Mukaan saa tulla. Itsellä polut, kunto ja muukin hakusessa.
Taitaa mennä minulla loppuviikkoon. Reilun viikon verran ollut röhää. Alkaa olla ohi, mutta täytyy köhiä vielä limat pois, että jaksaa sitkuttaa.
Kellään tietoa mistä sais mustaa 248mm DT Comppia halavalla ja vielä pienillä postikuluilla? Rosella ei ou hyllyssä ja muualla on kalliimpaa ja monasti vielä isommat kulutkin. Cerseellä ei ou halapaa eikä hyllyssä. Lähikauppaan ole ehtinyt, mutta pelkään ettei euro riitä kappaleelta.
Onkos kenelläkään maantiepyörää 185 senttiselle tarjolla. Ei tule itelle, mutta tuossa olis semmoselle tarve viereisen pöydän ääressä. Ei mitään erikoishipoa, mutta perustoimivaa fillaria haussa.
Jokohan sitä ens viikolla vaikka ajelis. Tämä päivä meni kohtuullisessa darrassa, pystysköhän sitä huomenna ajamaan... missäs kaikki muut ovat kun on näin hiljasta?
kolistelija
02.06.2012, 20.33
Hiljasta on ollut juu...
Tulipa samalla mieleen kysyä, että onko tietoa poluista joita pitkin puhkaista tuo Sotungintien ja Landbon välinen metsäkaistale? Pitäisi huomenna mennä pikkuveljen kanssa tutkimaan paikkoja, eikä muistikuvaa tuosta ole vaikka olen siellä muutamia kertoja ajellut.
Hiljasta on ollut juu...
Tulipa samalla mieleen kysyä, että onko tietoa poluista joita pitkin puhkaista tuo Sotungintien ja Landbon välinen metsäkaistale? Pitäisi huomenna mennä pikkuveljen kanssa tutkimaan paikkoja, eikä muistikuvaa tuosta ole vaikka olen siellä muutamia kertoja ajellut.
On tietoa ja hienoja polkuja. Tänään lähdössä samoihin maisemiin 3-tuntiselle n klo 14. Löytyykö Itä-Helsingin hurjista seuraa?
En pysty sun perään lähtemään tässä vaiheessa. Menen varmaan hidastelemaan Laajasaloon tossa iltapäivällä. Jos jaksan.
kolistelija
03.06.2012, 09.52
Meilläkin on lähinnä retkeilytahti mielessä kun tuo junnu on vasta toista kertaa maastoon lähdössä. Lähdetään varmaan tunnin sisään ja ajetaan Kivikko-Jakis-Högberget-? ja sit katotaan karttaa. :)
Tänään(kin) tarkoitus naatiskella eikä painaa, joten vauhdin pelon takia ei tarvitse jättää välistä, eri asia jos aikataulut ei natsaa. Oma startti klo 14-15 esim Siwalta tai Mustavuoresta.
kolistelija
03.06.2012, 10.18
Meillä koittaa kohtapuolin lähtö, mutta pysyn kytiksellä jos laitat lähtöpaikan. Suunnitelmissa on viettää piitkä päivä ulkona... Siwalla meinaat Östiksen kauppaa? Tullaan jos tullaan, eli ei tarvitse erikseen odotella.
Lähtöpaikka varmistui juuri: Lanbon parkkis, motarilta jos nousee idästä niin heti siinä linjojen alla. Startataan JFn kanssa klo 15.00.
Ja pitkästä aikaa alkaisi flunssa ehkä antamaan merkkejä siihen suuntaan, että maastossa pyörimistä uskaltaisi kokeilla.
Olisiko kennelläkään intoa lähteä tänään kevyelle ja rennolle pyörälenkille esimerkiksi kivikon kallioille + Jakomäkeen tai Paloheinän maastoihin. Voisi yrittää ajaa muutaman tunnin aivan rauhallista ja rentoa ajoa, jos vain kunto antaa periksi. Aikataulu melko avoin, kunhan ei aivan iltaan mene.
Edit: Taivas alkoi vuotamaan. Perun tältä päivältä. Tarkoitus ei olisi saada flunssaa takaisin.
kolistelija
03.06.2012, 17.36
Joku ruoja oli sitten käynyt tuhoamassa metsiä välillä Länsimäki-Landbo oikein urakalla. Melkein jokainen pienikin polku oli revitelty piloille prätkällä! :(
Mutta tulipa kuitenkin tutustuttua Landbon lähistön polkuihin. Olimme siinä treffipaikalla kello 14.30 ja velipoika rupesi valittamaan ettei jalat enää jaksa, joten piti syöttää pari patukkaa ja lähteä poluille heti ettei jalat väsy tauon takia. :D
En pysty sun perään lähtemään tässä vaiheessa. Menen varmaan hidastelemaan Laajasaloon tossa iltapäivällä. Jos jaksan.
Ke tai to ilta laajasaloon polkuoppaaksi? Ei liian myöhään kyl sit...
Periaatteessa ehkä. Joskus seiskan lähdöllä.
Käytiin tänään Mikan kanssa Hallainvuoressa. Ei tainnu taas kulkea fillarit kummallakaan, mutta eipä haitannut kun ei ollu kiire.
Joo, hiki tuli kumminkin :D
Mulle on kyl periaatteessa aina hyvä jos juminyn pyörä ei kulje, mutta valitettavasti tänään ei oma kulkenut edes sen vertaa kuin joskus. Sainpahan päätettyä että pitää ruveta ajamaan enemmän.
Tänään? Viiden kieppeillä? Ajattelin ite nopeeta mustavuoren lävistystä ja eksyilyä kasavuoreen..
Tänään? Viiden kieppeillä? Ajattelin ite nopeeta mustavuoren lävistystä ja eksyilyä kasavuoreen..
Toinen reittiehdotus jo tuttu rastila-uutela.
Ajamaan Keskiviikko/Torstai?
Huomenna vartin yli kasi (linnanrakentaja - a.wetter) ja kaks tuntii tuskasen hidasta ja lähes yhtä tuskasen kömpelöä menoa. Laajasalo. Ehkä. Eikö muka?
En saanut vielä kysyttyä, mutta jollen ole yhtä väsynyt kuin eilen niin tahto ois kova. Eilen nukahdin heti lasten nukutuksen jälkeen, heräsin tuntia myöhemmin ja valvoin aamuyöhön...
Vartin yli kahdeksan. Mukana
Duunikaveri tulee kans.
Edit, sehän meni hyvin, vaikka vetäjän rauhallinen vauhti pääsi ennakkovaroituksesta huolimatta yllättämään osallistujat. Mikko näytti miten sikaa viedään. Nostan hattua!
St0neyNut1
07.06.2012, 17.58
JAZMAN.... sul on varmaan kauheesti roskapostiaku en saa millään YV:tä liikkumaan :D
Huomenna vartin yli kasi (linnanrakentaja - a.wetter) ja kaks tuntii tuskasen hidasta ja lähes yhtä tuskasen kömpelöä menoa. Laajasalo. Ehkä. Eikö muka?
Hirmu myöhään liikkeellä, idän juna starttas mustavuori-kasavuori-akselille jo ennen kuutta. Ei oikeen auennu kasavuori vielä mut kaisse sit siitä ku käy uuestaan.
Ihan sopivaan aikaan oltiin vuodenaika huomioiden. Vois kyllä joku aamu koittaa kävästä ennen töihinmenoa. Siitä onkin ainaa kun viimeksi aamulenkkiä on tullut ajettua. Saati yölenkkiä.
a2jkanga
07.06.2012, 23.32
Olisiko perjantai-iltasella maastolenkkihaluja?
Huh, just pääsin kotiin ja rupes kyllä paluumatkalla olemaan pimeätä puiden alla. :)
Tänään vois ehkä mennä seiska-kasi, mut pitää kattoo mitä eukko on suunnitellu. Ehkä la ip kans ikkunamahollisuus.
a2jkanga
08.06.2012, 17.00
Seiska-kasi olisi mulle ihan jees, jos lenkki on toteutumassa.
Mä oon lapsenvahtina.
mä kans, ens viikolla mökkirempan loppusuora, eli ei ajoja varmaan mulle sit. Huominen duunis....
Mä oon konttorilla, tosin just lähössä, mut jäi kyllä ajamatta. Huomenna sit ehkä. Taitaa just ip olla jotain sadetta, mutta eiköhän jotain ajoa viikonloppuna.
Sunnuntain sää näytti hyvältä, mutta pojalla viikonloppuna 6 fudis matsia ja lapsilla vielä kahdet synttärit... Katotaan miten menee.
Jäi kyl hyvä fiilis torstain iltalenkistä, yllättävän myöhään tuolla voi ajaa.
Vähän tuo Mätisporukan J-Cruise kiinnostais, muttei taida olla aikaa eikä kuntoa. Pitäis 30km ajaa lähtöpaikalle eli yli satasen keikka olis. Eikä mulla ole satasta eikä satasen kuntoa. Mut jos joku olis autolla menossa idästä...? Huomenna klo 10, Keinukallio, tjsp., saatan muistaa väärinkin.
Sorry eiliset valheelliset lupailut ajelusta 2kgGanjaa. Meikäläisen juttuihin ei ole luottaminen. Vähintään 70% oharitakuu, jos huutelen, että ajamaan. Tulipa juotua muutama olut ja pari lasia viiniä eilen. Ja darrahan siitä seuras. Ei ole alkoholistin elämä kaksista.
edit: eipä se tullut mentyä ulos, vaikka siellä olis aika mukavan tuntunen ilma ollutkin, laiskotti; eikä tule mentyä ainakaan sinne Keinikseen huomenna, ehkä etelään tai pohjoiseen Herttoniemestä, onnen kultamaasta.
Tulipa juotua muutama olut ja pari lasia viiniä eilen. Ja darrahan siitä seuras. Ei ole alkoholistin elämä kaksista.
Kasipakki ja pullo punkkua???
Huomenna paneelia seinään niin perkeleesti, ehkä tiistaina vois miettiä jotain ajojuttua, muten oo varma mistään..
Ediit: juminyy, kokeile itää, kokeile rastilaa ja uutelaa taas..
Kasipakki ja...eiku 3 olutta & 2 lasii valkoviiniä. Jostain syystä rastilaan ei tuu koskaan lähettyä.
Fazun vieressä olevilla galtseilla ihme oranssilla maalattuja rukseja + joku porahärpäke siel skutsis jemmas. Taitaa olla noilla galtseilla (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=tossanoin&srs=EPSG%3A3067&y=6681804&x=395511&lang=fi)kin lähtölaskenta edessä. Harmi, siinä menee taas yksi ajomesta grrrr!
a2jkanga
10.06.2012, 08.34
Sorry eiliset valheelliset lupailut ajelusta 2kgGanjaa. Meikäläisen juttuihin ei ole luottaminen. Vähintään 70% oharitakuu, jos huutelen, että ajamaan.
Nou hätä! En mennyt minäkään. :) Alkoi 70 tunnin työviikko painaa sen verran, että meni nukkumiseksi mun perjantai-ilta.
Käväsin tossa Hallainvuoressa vähän pyörimässä. Leksan kanssa ajeltiin vähän aikaa samaakin matkaa. Ei oikein tänään fillari kulkenut, olisko toi pojan flunssa yrittelemässä vai mikähän se sopisi selittelyksi tällä kerralla.
Tiedoksi tännekin että tänään suuntaan Kivikon suuntaan 18.30 Kontulasta.
https://lh4.googleusercontent.com/-nbfN_hbLIMQ/T9YF7bQg51I/AAAAAAAAAjw/_mWKRBo0Q9w/s594/DSC_0534.NEF
Eilen kävin testaa kestääkö polvi. Kestää se.
Ja samalla testasin myös "uutta" digijärkkäriä...
St0neyNut1
12.06.2012, 21.13
Kiitoksia Jazmanille Laajasalon näyttö kierroksesta. Olen kyl vähä kade siit hyväst droppi harjotus paikast :) Sieläpäin ainakin riittää kikka kallioita ja nousuja. Sit vaan seuraavaks tänne pohjosen suuntaan käymään ;)
PS: Ilmottele sitku olet saanut video matskun kasaan, ni voidaan kilvan haukkua niit rumia tyyppejä mitä siin näkyy :D
Kiitos itelles, oli hauska rento höpöttelylenkki! :)
Teen varmaan tosta videosta jonku raakaversion eka, niin pääset fiilistelee. Pitää sit myöhemmin editoida kunnon pätkä, kun saa vähän lisää matskua.
a2jkanga
13.06.2012, 15.57
Perjantaina maastoon iltasella?
Saattas onnistua. Viikonloppu meneekin muualla pl. ehkä su ilta, jolloin jaksaa tai ei.
a2jkanga
14.06.2012, 14.19
Mun osalta perjantai jää väliin, kun lähdenkin Jyväskylään kisoihin.
Jahans, Kasavuorta kierretty ristiin rastiin pariin otteeseen, ehkä kolmannella kerralla sitten yhtäjaksonen kierros, kun lööytyi jonkin lainen reitti ympäri. Onko siinä lähettyvillä muutakin ajettavaa johonkin suuntaan? Hauskat Jussit vaan, huomenna mökille jne..
St0neyNut1
21.06.2012, 17.34
Hyvää Juhannusta tänne. Jazman Onhan se takakumi vaihdettu jo ;)
Ajan enintään työmatkaa ja minitsetaa. Enää kiinnosta maastoajo. Mökille muutamaks päiväks ja sitte kalusto myyntiin.
Oon ollu klesana ja lenkit jääny pois... viikonlopun aikana pitäis vaihtaa kumi ja sit ens viikolla sekä työmatkat cyclolla että harrastukset Pivotilla kehiin taas.
Ei saa juminy myydä kamoja ennen kun ehditään samaan aikaan hertsika-hallainvuoripätkälle, en tiä miksi aina eksyn siinä jossain kohtaa ja siinä lopussa...
Tuolla näköjään alkup. Ghetto-Kruising alkaa taas speksaamisen ja muun sivussa myös ajamaan monen vuoden tauon jälkeen, niin sitäkin topiccia kannattaa vilkuilla, jos lenkkiseura kelpaa..
Mä menen huomenna maantielle aamupvästä kokeilemaan, seura kelpaisi leppoisaan 28km/h*3h lenkuraan, anyoneeee???
kolistelija
25.06.2012, 20.11
Mä menen huomenna maantielle aamupvästä kokeilemaan, seura kelpaisi leppoisaan 28km/h*3h lenkuraan, anyoneeee???
Minulla on ohjelmaa huomiselle, mutta aamulla tiedän jos se ei natsaa. Eli varma ehkä.
Minulla on ohjelmaa huomiselle, mutta aamulla tiedän jos se ei natsaa. Eli varma ehkä.
Jahas, vahva kyllä mun osalta muuttui hankalaksi, menen kun pääsen, jos pääsen...
Se on kaipa huomenna aamulla noin kello 9-12 sitte Herttoniemi-Hallainvuori-Kivikko tai sitte jotain ihan muuta. Ei voi tietää vielä nyt tarkemmin. Lähtöpaikka pysyy kyllä.
JTG? Mr Four Laps ? Hengissä? Raporttia?
a2jkanga
01.07.2012, 19.23
Kuulin huhua, että JTG:llä olisi jäänyt matka kesken. En tiedä pitääkö paikkaansa. Toivottavasti mies on ainakin kunnossa.
Onko alkuviikosta maastoon lähtijöitä?
Onko alkuviikosta maastoon lähtijöitä?Kyllä olis toiveissa huomenna tai tiistaina tai molempina mennä joskus kasin aikaan.
Jtg lähti neljännelle kierrokselle, mutta ei nähty sitä sitten enää senkoommin. Oliskohan toi hukkunu johonkin mutalammikkoon... pitäisköhän sitä lähtee ettimään?
a2jkanga
01.07.2012, 23.49
Kyllä olis toiveissa huomenna tai tiistaina tai molempina mennä joskus kasin aikaan.
Aamu- vai iltakasin aikaan? :) Mistäs lähtö?
a2jkanga
01.07.2012, 23.51
Jtg lähti neljännelle kierrokselle, mutta ei nähty sitä sitten enää senkoommin. Oliskohan toi hukkunu johonkin mutalammikkoon... pitäisköhän sitä lähtee ettimään?
Hoh. No, täyttä ajettua kolme kierrosta on kaksi enemmän mitä mulla. Respectiä.
No todella! Näillä nykyisillä kunnoilla, hyvä jos yhden kiekan pystyis ajamaan... saakutti koko alkuvuos ollu niin rikkonainen jatkuvien sairauksien ja polvikrempan takia, etten muista koska viimeks olis ollu näin p*ska kondis. Noi taudit vieny mehut miehestä ihan täysin...
Kävin tänään muutaman viikon sairastelun jälkeen kokeilemassa onnea cyclolla, eikä siitä mitään tullu. Säälittävä tunnin lenkki ja kylmä hiki pinnassa ja maha ihan sekasin. Puuuuhhh...
Taitaa jäädä tän kauden kaikki tavotteet, enkä varmaan osallistu prkl mihinkään kuntotapahtumaan, mihin piti lähteä mukaan.
Ihan hengissä ollaan ja hyvävoimaisena vieläpä. Kolme kierrosta ajoin täyteen ja sitten vähän järkeiltiin poikain kanssa miten edetään. Kolmas kierros tuntui lihaksistossa sen verran paljon, etten uskaltanut lähteä neljännelle kierrokselle, koska kierroksen kesken jättäminen ei olisi tullut sitten enää kyseeseen. Siis Mitä v***ua kysyy pecos bill nyt. Tarkoitan, että totaalisen sippaamisen uhka ja sitä seuraavan parin viikon pakkolevon uhka oli liian suuri ensi lauantaina alkavalle Trans alp reissulle ja alppiviikoille. Toisaalta ajattelin ja laskeskelin myös, että vaikka reitin sulkeutumiseen oli aikaa ruhtinaalisesti, noin 8 tuntia, niin ei anna mitään ajaa reittiä läpi vain siksi, että saa tuloksen. Ajatus ei vaan sopinut tällä kertaa mun päähän ja jotenkin ajattelin sen olevan itsensä pettämistä, huijaamista.
Edelleen on hyvä fiilis ajetuista ja ajamattomista kierroksista. :)
a2jkanga
02.07.2012, 00.37
Täysii, tai ei mitään. Kuulostaa varsin fiksulta päätökseltä. Itse yritän käydä vielä kerran pari metsässä ennen alppeja. Täytyy ottaa täysjousto taas haltuun, kun viime ajat on tullut ajettua lenkkejä vaan jäykkäperän kanssa.
Aamu- vai iltakasin aikaan? :) Mistäs lähtö?Ilta oli ajatuksena. Työn orjana tämän viikon. Mut nyt kävikin niin, että tänään lenkki lähtee Ass-Poon Kilosta ja päättyy Herttoniemeen. Huomenna - jos pääsen- ehkä sitte lähtee Herttoniemestä eikä käy lähelläkään Ass-Poota. Huomisesta tiedän huomenna.
kolistelija
02.07.2012, 09.06
Pitäisi ruveta vapaaherraksi ja hankkia sellainen nanny tyylinen lastenhoitaja jotta pääsisi ajamaan muiden kuin itsensä kanssa.
Onneksi on tuo pikkuproidi joka innostui fillaroinnista, koululainen kun on aina valmiina kesälomalla...
Kivempihan se on minusta yksin ajella, niin ei tarvi koko ajan katella selkien katoamista maastoon ja ihmetellä miten ne tostakin ajo. Ei vaan ja tähän aikaan vuodesta tuolla aina joku tulee vastaan. Vähintään koirakuljettajien kanssa haasteloo sen mitä tarvii.
Keksin eilen muuta tekemistä, joten ajelenkin sialla kotiin tänään. En siis idässä, vaan itään.
Lähtiskö joku lauantaina (http://www.youtube.com/watch?v=f5f_3xo-Kuk) ajelemaan? Lähettäis Mittenwaldista saksasta ja poljettais Gardalle Italiaan
Ei viiti idän maastoja jättää ominpäin odottelemaan moisten mestojen takia. Lähen kyllä kans su Ranskaan käväsemään, mut korkeintaan Velibillä ehin ajamaan.
a2jkanga
03.07.2012, 14.44
Mä voin vaikka lähteäkin. Tänäänkin voin lähtee illalla, jos juminy tai muu jaksaa lähteä.
Mä voin vaikka lähteäkin. Tänäänkin voin lähtee illalla, jos juminy tai muu jaksaa lähteä.
Mulla olis aikaikkuna kuuden aikaan auki, kuntopuoli vähän heikko kyllä, mutta jotain voisi kokeilla. Ei mitään liian pelottavaa kuitenkaan, ku on lukot jalassa ekaa kertaa. Piti mennä kyllä maantielle, mutta vähän kahen vaiheilla, jos kerran mehtäseuraa olis tarjolla.
a2jkanga
03.07.2012, 18.18
Mulla on kanssa ilta vapaa. Ainoa ongelma on, etten tunne yhtään itäpuolen lenkkiä :/ Ainoastaan Espoon keskuspuisto on tuttu.
http://vimeo.com/38510092
On tullut käytyä vasta niin vähän tuolla Hallainvuorella että mistäs päin löytyy tossa videossa noin 3min jälkeen olevaa harvemmassa puustossa kulkevaa baanaa? KehäI ja pyörätien välissä?
Noi 3min kohdalla olevat polut on Kivikossa. About tässä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=T%C3%A4st%C3%A4+alasp%C3%A4in%3F&srs=EPSG%3A3067&y=6680928&x=393205&lang=fi)
Ok kiitti infosta, täytyy käydä kattelemassa muutenkin tota Kivikon suuntaa joku päivä.
Kari Hoo
06.09.2012, 22.59
Olisiko viikonloppuna lähtijöitä Laajasalon maastoihin? Esim lauantaina klo 10.00 Laajasalon kirkon parkkipaikalta (se on hiukan Nesteeltä Santahaminan suuntaan)?
Sääennuste ei lupaa sateita keskipäiväksi.
Porukka varmaan ajanut salaa, kun täällä on ollut niin hiljaista :)
Itsekin vasta toipunut kylkiluun murtumasta, joten kesä meni tankatessa. Toissapäivänä pääsin ekalle lenkille varmaan toukokuun jälkeen...
Taitaa tää viikonloppu olla kiinni, mutta ensi viikolla vois jotain lamppuajelua iltasella koittaa järkkää.
Kari Hoo
07.09.2012, 10.12
Olisiko viikonloppuna lähtijöitä Laajasalon maastoihin? Esim lauantaina klo 10.00 Laajasalon kirkon parkkipaikalta (se on hiukan Nesteeltä Santahaminan suuntaan)?
Sääennuste ei lupaa sateita keskipäiväksi.
Nyt lauantain keskipäivälle on luvassa sadetta. En lähde sateeseen, uusi yritys sunnuntaina klo 11.00, jos silloin ei sada.
Mä ajelen varmaan ainakin sunnuntai iltana kun pojalla on treenit myllypurossa.
kolistelija
07.09.2012, 14.38
Voisin kans ajaa sunnuntaina. En usko että kotoota heltiää lupaa suunnitellulle 8h maantielenkille...
Jaahas, vai on tämäkin nostettu. Ite ole ajanut pari kolme kertaa kesän aikana, kerran hakemaan kaupasta olutta ja pari kertaa kävin lenkillä. Tsygät olis taas myynnissä ja jotain järkevää harrastusta vois miettiä. Meinasin, että jos huomenna olis menny sinkuloimaan, mutta ajot ovat jossain toisessa kylässä kaukana kaikesta sekä sinkulointi on ihan perseestä. Kuten myös rs:n dual-airit, jäykkäperät, lukkopolkimet ja yli 67-asteiset keulakulmat. Jos joku haluaa ostaa sinkulan, niin saatan myydä. Tai 1-2 rokkarin dual-air revelationia, toi punanen useimpine osineen mennee ii-by-kicks (http://www.flickr.com/photos/juminy/7943873822/in/photostream/) kun taas inspis iskee.
http://farm9.staticflickr.com/8170/7956044304_31e86caf91.jpg (http://www.flickr.com/photos/juminy/7956044304/)
Semmosta mietin, että jos menis tiistaina 60-luvulla käväsemään kun ei ole tullut aikoihin ajeltua pikku tötsyissä hameenhelmat korvissa.
Kari Hoo
09.09.2012, 04.20
Olisiko viikonloppuna lähtijöitä Laajasalon maastoihin? Laajasalon kirkon parkkipaikalta klo 11.00 (se on hiukan Nesteeltä Santahaminan suuntaan.
Nyt sunnuntain keskipäivälle ei ole luvassa sadetta.
laajasloon siis matka käy, tämä ilmoittautuu seikkailuun.. pitää vaan nukkua vähä ennen aamua
Oliks Hallainvuoreen dropin lisäksi muita menijöitä? Voisin jotain Hallainvuori - Kivikko noin yhden aikaan lähtien miettiä ite. Viimeaikoina ollut niin laiska, etten yksin ajaessani ole viitsinyt edes Herttoniemen läpi ajaa polkua, vaan suoraan Hallainvuoreen ja sielläkin lähinnä keskiraskasta pyörää ylös ja alas (auringossa toki). Laajasalohan olis hyvä ja voin suositella, ite en ehi, teen jotain lasten kanssa tässä aamupäivällä. On kyllä vähän Laajasalo-kiintiö täynnäkin, tullu aika paljon sahattua siellä viimeaikoina. Kannattaa kyllä mennä tänään, jos Laajasalo ei ole tuttu, tuossa on tänään kello 11 lähdöllä about paras mahdollinen opas tarjolla.
kolistelija
09.09.2012, 10.12
Mulla on vähän paska olo, johtuu varmaan eilisesta saderevittelystä. Maantiejuna meni jo, enkä viitsi liata succismankelia yksinajelun takia. HV kuulostaisi kyllä kivalta.
Missä reffit? Siinä HV:n ylikulkusillalla? Jos vaikka tulisinkin, ei kuitenkaan tartte odotella...
Olisko sitten kello 13 siinä sillalla (https://maps.google.com/maps?hl=en&ll=60.219237,25.042908&spn=0.008025,0.01929&sll=60.225749,25.050437&sspn=0.008066,0.01929&oq=hallain&t=m&z=16&layer=c&cbll=60.219237,25.042908&cbp=12,0,,0,0&photoid=po-65847599).
Itse olisin myös lähdössä Hallainvuori suunnalle jos joku halua lähteä oppaaksi niin olisin kiitolinen.Jalka ja kunto ei ole parhaassa kunnossa muta katotaan miten kestää...
kolistelija
09.09.2012, 10.33
Itse olisin myös lähdössä Hallainvuori suunnalle jos joku halua lähteä oppaaksi niin olisin kiitolinen.Jalka ja kunto ei ole parhaassa kunnossa muta katotaan miten kestää...
Tuskin siellä mitään parasta kuntoa tarvitsee. Märkää on varmasti joten osa ajasta menee varmaan eri ajolinjojen speksaukseksi.
Täällä heräsi kummallisia suunnitelmia. Äitee on tällä hetkellä kylässä ja hän meinasi että voisi olla kivaa yrittää seurata jalkavoimin ja kuvailla touhua. Kamera ja putket on ainakin parasta A-luokkaa ja pyörätapahtumista saadut kuvat ovat olleet hienoja.
jotenkin semmonen semifiilis mullakin, kyllä varmaan pärjää ilman kisakuntoa.
Eli ootteko yhdeltä lähdössä matkaan?.Jos voi tulla mukaan ni olis jees,on noi itä-helsingin maastot vähän viälä hakusessa.
joo. speks on tuossa yllä.
kolistelija
09.09.2012, 11.15
Eli ootteko yhdeltä lähdössä matkaan?.Jos voi tulla mukaan ni olis jees,on noi itä-helsingin maastot vähän viälä hakusessa.
Kello 13 ja yllä olevan linkin takaa löytyvältä sillalta.
Pojan treenit alkaa klo. 18.00, tiputan sinne ja lähen saman tien eteenpäin hallainvuoreen (tosin oon vain reilun tunnin).
Missä päin kivikossa olis keskeinen aloituspaikka polkurymistelyyn? Ehkäpä sieltä skimbäen päältä? Jos kävis ens viikolla duunista suoraan heittämässä tutustumislenkin...
kolistelija
09.09.2012, 16.04
Myö käytiinkin kokeilemassa bemaxirataa. Melkosen kokoisia hyppyjä saa tehdä jos haluaa flown päälle. :)
GoPro oli heilauttanut muistikortin paikaltaan noin minuutti kuvauksen aloituksen jälkeen, nauhalle tuli siis oikeastaan nopea Kivikon kierros ja bemaxikokeilu. Jess! Saa nähdä miten hovikujaajani onnistui, toivottavasti edes näyttäisi siltä että mentäisi kovaa (siltä ei oikein tuntunut, pitäisi osata ensin).
EDIT:
jaa, eipä tullut edes bemaxiradalla leikkimistä radalle, se olikin pätkäissyt poikki jo sitä ennen. Pitää joku pesusienenpala tai jotain laittaa tuohon ettei muistikortti pääse heilahtamaan.
kolistelija
09.09.2012, 19.10
Laitetaan uuteen viestiin ettei jää huomaamatta. Kyllä äiti alkaa jo taitaa tuon kuvaamisen, kuvia täällä (http://icholm.kuvat.fi/kuvat/Hallaivuori/) ja kansion salasana on "3vYfXRK9".
kerro äidillesi kiitokset kuvista, hauska välillä nähdä miten pahalta toi oma ajo näyttää!
Todellisuus on välillä vähän karua,ei se oma ajo aina niin sulavalta näytäkään...mutta oli kyllä hyvät kuvat.Täytyy mennä takas treenaamaan jahka kipu jaloissa hellittää.
kolistelija
09.09.2012, 23.13
Ei se ole se miltä se näyttää...
juminyllä ainakin on joku sähkömoottori fillarissaan. :D
Siinähän oli muutama loistava kuva!
Eihän ollut Jumi tänään aamulla jäätävässä työmatkatempoasussa Hertsikassa: punainen full-face, kuukkelit ja jalkojen välissä mistään-ei-mitään-tajuavan silmiin hyvinkin tiituksen Kuonan näköinen härdelli?
Nimim."Sinä ja minä liikennevaloissa"
kolistelija
11.09.2012, 20.02
Minäpä sainkin viikon pyöräilykiellon, autolla ajaminenkin on lääkärin mielestä kiellettyä. Lääkäri pyysi katsomaan kattoa ja multa lähti jalat alta. Onneksi on sentään hyvälaatuista tää asentohuimaus, menis vaan äkkiä pois. Sisäpyöräilyä ei sentään kieltänyt... olisikohan riittävästi motivaatiota rainerin kyydissä heilumiseen?
joo ahma, sinä ja minä siellä olimme. en moikannu, koska en nyt vaan moikkaa sua. ei vaan, ajatus kulki vähän hitaasti. hallainvuoreen olin mäenlaskuun menossa. voitas mennä joskus ajamaan?
voitas mennä joskus ajamaan?
Mä taas en moikannut kun sulla oli sellaiset vermeet ettei susta nähnyt kuka siinä seisoo, pyörästä vasta hoksasin. Vaikken sitä ole livenä vielä iemmin nähnyt. Hieno ja hyvän värinen.
Mäkeä laskemaan kukonlaskun aikaan? Sulla on jotain oikeasti vialla.
Mennään ajamaan, viikonloppuna?
Mäkeä laskemaan kukonlaskun aikaan? Sulla on jotain oikeasti vialla.
Mennään ajamaan, viikonloppuna?Joo, mennään. Öö, jos sulla on aikatauluja, niin heitä joku ehdotus, mä en nyt muista mitä olen luvannut ja olenko, mutta kyllähän se selviää...
Vai vialla. Noo... tein vain viitisen tuntia töitä, joten ehdin ajamaan myös Hakamäentien tunnelin (tjsp.) läpi tänään, oli joku 60-luvun teema Smith-Polvisen tapaan. Jäi velomobiilit näkemättä, Hesarin kuvista huomasin, että semmosiakin oli letkassa ollut. Mangoa olen joskus kuolannut. Oli silloin joku Hollantilainen firma (http://en.velomobiel.nl/mango/), josta niitä vain sai pitkällä jonotusajalla. Nyt näköjään joku paikallinen taho (http://www.velocraft.fi/english) on sekaantunut kinneri-konseptiin. On vaan vähän hintavia, joku 7k diy-sähköistettynä.
Tässä mitään aikatauluja ole. Oikeastaan yksi lysti. Jos Syvä-Itä nappaa niin mulla on ihan törkeän hyvä kieppi Mustavuori-Sotunki-Bisa-Kalkkiruukki-Landbo-Kasavuori-Mustavuori. Aikaa mennee varmaan reilut kolme-neljä, mutta käy mulle kaikki muukin. Reitillä ihan kaikkea, jopa ihan hiukan asvalttia. Mutta ihan helmi. Oma pöörä täysjäykkä joten mikään H-vuoren kikkailusessio ei kuitenkaan ehkä nappaa.
Tänään tuli kiepaitettua duunista konetien toisellepuolelle Kivikkoon ja tutkailtua mestoja. Mukavaa reittiähän siltä löyty vaikka osin meni ettimiseksi ja hitusen harhailuksi... Sieltä Hallainvuoreen ja loppumetreillä lipat ja vaihtajan korva kieroon... Vettäkin alko sopivasti satamaan kun nilkutin kotio. Sen verran tuli taas opittua että kun laitat sitä reboundia hitaammalle, niin alkaa kumikin pitämään niljakkaassa maastossa...
Tässä mitään aikatauluja ole. Oikeastaan yksi lysti. Jos Syvä-Itä nappaa niin mulla on ihan törkeän hyvä kieppi Mustavuori-Sotunki-Bisa-Kalkkiruukki-Landbo-Kasavuori-Mustavuori. Aikaa mennee varmaan reilut kolme-neljä, mutta käy mulle kaikki muukin. Reitillä ihan kaikkea, jopa ihan hiukan asvalttia. Mutta ihan helmi. Oma pöörä täysjäykkä joten mikään H-vuoren kikkailusessio ei kuitenkaan ehkä nappaa.Sunnuntaina kolmelta vois toimia. Reilut kolme-neljä on minun vauhdillani reilut kuus. Mutta voinhan roikkua sun vauhdissa tunnin tai kaks, jos pysyn. Viimeks teki tiukkaa.
Höpö höpö, sitäpaitsi kiekkaa saa heloposti lyhennettyä. Tähdätään kolmeen.
Höpö höpö, sitäpaitsi kiekkaa saa heloposti lyhennettyä. Tähdätään kolmeen.
...paitsi että klo 15 ei onnistu. Onnistuisi joko aamusta klo 10 tai alkuillasta klo 17. La näillä näkymin vapaa koko päivä, kunnes tilanne muuttuu. Mites ?
Roger. Uusi tavoite su klo 17.
Onko huominen vielä voimassa? Kävin äsken ajamassa n puolet suunntellusta reitistä, aikaa meni pari tuntia vaikka tykitin ihan tosissani. Eli emme ikinä ehdi metsästä pois ennen pilkkopimeää. Eli jos mennään niin vedän perinteisemmän menetetyn-Sipoon kiekan. Sitäpaitsi kiekka olisi J:lle ja Kuonalle liian mara-XC. Vaikka onkin ihan käsittämättömän hieno...
Mistä lähtö? Joo, vedetään se perinteisempi vaan. Tai ihan miten vaan, mut voit ottaa omista tykityksistäs puolet pois vauhtia, niin tiedät mikä on mun täysii. Kävin eilen ja tänään Laajasalossa ajelemassa kun tuntu, että Hallainmäkeä oli riittävästi alla. Kuonahan on ihan mara-XC -fillari kun ei painakaan paljon mitään tai alle 15kg, joten ei kannata edes punnita. Kuonan kuski ei ole ja painaa sen verran, ettei sitäkään kannata punnita.
Mikä se lenkki on? Voisin kattoa veiskö jonku joukkuekaverin vanhemmat pojan treeneihin.
Viideltä lähtö ja mesta lienee tossa (https://maps.google.com/maps?q=mustavuori,+helsinki&hl=en&ll=60.236999,25.136032&spn=0.016042,0.038581&sll=37.0625,-95.677068&sspn=51.887315,79.013672&hq=mustavuori,&hnear=Helsinki,+Finland&t=m&z=15&layer=c&cbll=60.236747,25.135882&panoid=y7rFZAdgAtme4Gt4fpFYGg&cbp=12,70.93,,2,9.99). Loput tietää ahma ja meille selviää sitte...
kolistelija
15.09.2012, 21.40
Mää harkitsen kans. En lupaa enkä takaa, mutta älkää potkiko pois jos ilmestyn paikalle.
Helevetti mullehan tulee paineita. Ihan alkuun hiukan hiekkatiesiirtymää, sitten pelkkää polkua.
Katotaan nyt, mun tuurilla kyytiä ei löydy tai selkä on vielä kipeä.
Selkä on jopa kipeämpi kuin eilen, joten keskityn pyörän speksaamiseen ajamisen sijaan.
Helvata, täällä käyty ihan ajamassa.. huh...
Juminyyy---> nyt hilaat persees kivikon bemaksiradalle kokeilee ja ostat sitä ennen kunnollisen setäkruiserin fillaritorilta..!!!???
En osta mitään. Ei-oo rahaa. Ei-oo tilaa. Pitäis myydä Alpine tai jotain. Karilla tosiaan näköjään fillareita kaupan. Millon mennään ajamaan Kivikkoon sillä sun b-maxilla? Vuorovedoilla yhet reenit ja katellaan sitte mitä kukakin ostaa.
Kävelin tänään työkavereiden kanssa Nuuksiossa puol kuudesta kymmeneen. Nopeutta ja matkaa vähän enempi vielä, niin mikä jottei totakin vois vähän enempi harrastaa. Ja ehkä paremmat kengät, perinteisillä lantsareilla lompsin.
Huudellaan ny tänne vieraisiin pöytiin eli onko vkl:lle willissä idässä suunnittella mittään - la / su aamu-ap lähtöjä
preferoisin, samoin kun ajoaikoja 3-6+h - vaihtoehtoisesti voisin tarjota moisia settejä p-hki - epsoo - vanda -
akselilla.
(Moinen = kalliota, kukkuloita yms semiteknistä)
Muoks; tnx J:lle & dr A:lle viimekertaisesta, mii laik.
Täällä suunnitelmissa ainakin la aamu. Kuuteen tuntiin ei vaimo veny, mutta kolme on tarjottu. S-korpi kiinnostaisi, miksei toki Vantaakin.
En osta mitään. Ei-oo rahaa. Ei-oo tilaa. Pitäis myydä Alpine tai jotain. Karilla tosiaan näköjään fillareita kaupan. Millon mennään ajamaan Kivikkoon sillä sun b-maxilla? Vuorovedoilla yhet reenit ja katellaan sitte mitä kukakin ostaa.
tuu tiistaina testaamaan joskus viiden jälkeen, ennen treenejä. tai sit ens viikon lauantaina. www.pyorakrossiparkki.fi -> tapahtumat jne.. Vähän huonosti lainafillareita saatavilla, mutta karilta pro-tenssi 500€ ei luulis olevan liikoja kyselty. Kyllä nyt yks filo talouteen mahtuu ja tollasta halpisfillaria kehtaa jo pitää kunnollisella lukolla klitsussakin.
Eipä oikein ole irrottaa nyt tommosta rahaa kun en usko ratapyöräilyn kiimaan niin paljoa. Se on liian hurjaa mulle, että oikeen harrastamaan alkaisin. Rauhallinen kihnutus metsässä lienee jatkossakin se mun juttu.
Jaa vkl ajoista... en ole ehtinyt kysellä mitä pitikään tehdä, mutta ehkä joku su aamu vois olla Laajasalon kierros tai sitte Hallainvuoressa kolmen laskun setti. Toistoja joku 3-5 per ura. Tai sitte ei, sateita kohtuullisesti luvassa ja vois ehkä lepäillä vaan. Ellei sitten la jotain 13 lähtien.
Kari Hoo
21.09.2012, 21.34
Jaa vkl ajoista... en ole ehtinyt kysellä mitä pitikään tehdä, mutta ehkä joku su aamu vois olla Laajasalon kierros tai sitte Hallainvuoressa kolmen laskun setti. Toistoja joku 3-5 per ura. Tai sitte ei, sateita kohtuullisesti luvassa ja vois ehkä lepäillä vaan. Ellei sitten la jotain 13 lähtien.
Pittää yrittee tolokuuttee omija rätnäelyjä siitä ens laavantaen tae sunnuntaen mänemisen jahkaelusta ja otvaelustaJotta männäänkö vae eekö? Josjoo, nii eekaet kaavaks?
Mittee se toentaa lähtee ollenkaa ku kuitennii tulloo takas lähtöläntille?
Iha epävarmuuven välttämisen ehkäsemisen torjumisen poestamisen varmistamisen toentamiseks:
En oo lähtöläntistä ja -aejasta ermieltä enkä sammoo mieltä, pikemminnii pähkäelen sitä toesinpäen tahi päenvastoen. Mulle passoo kumpikii.
Tästä en oo millonkaa huastanu enkä ruapustanu -suatikkasitten pittiavaruuteen laettanu- mittää muuta millonkaa enkä kellekkää - vuan jos oonnii, nii en aenakaa oo tarkottanu sitä enkä tätä.
Tulen ite paekalle tae sitten en.
Mä en nyt tänään pääse sittenkään mihinkään. Just nythän se olis hyvä mennä, mutta minkäs teet. Että huomenna sitte ehkä ja jos. Sanotaan kello 10 lähdöllä huomenna laskuja Hallainvuoressa tai jos ei sada, niin varovaista kihnuttelua Laajasalossa. Tai toisinpäin tai mitenvain. Ja vastuu lukijalla.
Kari Hoo
22.09.2012, 20.35
..Tai toisinpäin tai mitenvain. Ja vastuu lukijalla.
Nyt valaken tappoomispaekka yksselitteesen seleväks: Nähhään / näähhän siellä. Ja sitten männään, mehtään tae jonnekkiin!
Kuuluuks Itään mitään? Mulle ei oikeen pyöräilymielessä tunnu kuuluvan. En muista millon olen ajanut viimeks, ehkä joskus... no en nyt vaan muista, drop ehkä muistaa, jos oli mukana. No kävin mä eilen kaupassa Pyrkijällä (tjsp.).
Tarttis vissiin ostaa jotain talvitaminetta, hanskat, housut, ehkä takkikin. Että tota, taitaa ehtiä kevät tulla ennenkö meikä ehtii... Täytys pitää joku vapaapäivä, että ehtis kauppaan tai sitte tilais vaan netistä jotain, saahan palautettua kun epäsopivaa osuu kohalle.
kolistelija
05.12.2012, 19.04
Kuuluuks Itään mitään? Mulle ei oikeen pyöräilymielessä tunnu kuuluvan. En muista millon olen ajanut viimeks, ehkä joskus... no en nyt vaan muista, drop ehkä muistaa, jos oli mukana. No kävin mä eilen kaupassa Pyrkijällä (tjsp.).
Tarttis vissiin ostaa jotain talvitaminetta, hanskat, housut, ehkä takkikin. Että tota, taitaa ehtiä kevät tulla ennenkö meikä ehtii... Täytys pitää joku vapaapäivä, että ehtis kauppaan tai sitte tilais vaan netistä jotain, saahan palautettua kun epäsopivaa osuu kohalle.
Sillai semi-Idässä on tuo Hallainvuoren ränni. Kävin tänää leikkimässä siellä. Hyvin oli pitkoa tavallaisilla renkailla, vaatteinakin riitti halpiksena ostetut sadekamat ja kerroksia alle. Hyvin tarkeni kun noissa on vetskareilla säädeltäviä tuuletusaukkoja. Talvivaatteet on yliarvostettuja.
Oot kuitenkin sellanen koijari et oot itte ollu tuon rännin lapioimassa...
No selvishän se oleellinen, vaikken kehannu kysyä. Kyllä se on Mikko ja kumpp. varmaan olleet asialla kuten edellisinäkin talvina. Onks se toissatalvisella vai viimetalvisella paikalla? Vai jossain muualla? Nythän se alkaa harmittaa, ettei ole kamoja. Muita kamoja löytyy vedettäväksi päällekkäin, mutta käteen vedettävää täytyy hankkia. Onks huomenna kaupat auki? Miksei?
kolistelija
05.12.2012, 20.24
Taitaapi olla siellä viime vuotisella paikalla? Vai oliks se toissavuotinen? Piljoona kuvaa kertoo enemmän kun mun muisti, tää oli tänään:
http://www.youtube.com/watch?v=RKLANG_ECmw
Eli kai se viime vuotinen oli tuossa. Meen tuonne taas huomenna, ehkä.
Viimevuotinen joo. Rokrok! Meen ehkä huomenna, jos saan raavittua jotain pakkasenpitävää ryjää läjään. drop, lähe laskemaan ja mennään autolla, niin saa tulla mäjessä vähän kylmäkin? Toinen on kyllä, että lasten kanssa täytyy mennä mäkeen, mutta pulkkasellaiseen huomenna, joten en tiedä aikatauluista. Ja että löytyykö ryjää.
Kuntoilija
05.12.2012, 22.00
Kelpaako Jussille ihan ilmatteeksi toimiva, mutta johdotus kaipaa fiksausta (johtimet paljaat ja nyt teipin alla piilossa) oleva kiinan ihmelamppu ja siihen vähän ehtoo puolella oleva akku. Jos kelpaa niin sano hep.
kolistelija
06.12.2012, 08.46
Päästän hepin suustani!
No hyh... miten se sinne pääsi? Ei kai sentään kauaa ollu?
Kyllä ränni houkuttaisi, mutta tänään taidan ottaa lungisti... Valon voit napata täältäkin jos tarviit.
Ehkä viikonloppuna? Koitan laittaa nastat vanteille tänään.
Kuntoilija
06.12.2012, 10.48
Eipä ainakaan ollu mun heppi, mutta lamppu on nyt sun.
Kuntoilija, tänks! Onko kiire sen kanssa? Vai käykö haen kun ehin?
drop, mulla ei oo nastoja alla, mut voishan niitä toki itekin harkita. Luulen kyllä, että tossa rännissä saattaa selvitä ilmankin. Viikonloppuna vois joo koittaa. Tai koitan tänäänkin, jos keksin jotain hanskaa. Sealskinit vedin käteen ja tuntu pieneltä - niinhän usein noissa hommissa tuntuu - eikä siinä mitään, mutta lasten kanssa pulkkamäjesä meinas vielä nakit kylmyäkin.
Mistäs kohtaa toi ränni suurinpiirtein lähtee? Vois käydä joku päivä luikastelemassa....
Se on Hallainvuoren kehäykkösen puoleisessa päässä.
Katotaan, jos viikonloppuna sais jotain aikaan, tänään en sittenkään vaan saa ittestäni irti.
Kuntoilija
06.12.2012, 16.29
[QUOTE=juminy;1946328]Kuntoilija, tänks! Onko kiire sen kanssa? Vai käykö haen kun ehin?
No hätä. Pidän siitä huolta kuin omastani.
Jätkä hei, sullon vissiin kohta joku uus tsygä koeajettavana? Tuun sitte!
Kuntoilija
06.12.2012, 19.20
Jätkä hei, sullon vissiin kohta joku uus tsygä koeajettavana? Tuun sitte!
Onni Wannin läskejä aletaan leipomaan nippuun ensi viikon lopulla ja postitus käynnistyy tuolloin. Voi saapua ennen joulua tai sitten ei.
Toi loppulasku näyttäiskin tulevan vissiin siihen pyörätielle. Sitä pitkin pääsee varmaan tonne "lähtöön"...
kolistelija
06.12.2012, 22.34
Toi loppulasku näyttäiskin tulevan vissiin siihen pyörätielle. Sitä pitkin pääsee varmaan tonne "lähtöön"...
Se pyörätie on talvisin hiihtolatu. En tiedä onko sellainen jota pitkin saa liikkua, joten olen tunkkaillut mettässä.
Ok, niin taitaa ollakin. No eiköhän se sieltä löydy, täytyy käydä joku päivä tutkimassa.
Oliko muuten latuja vielä?
Meinaakko ruveta hiihtämään? Vois olla fiksumpaa talvitekemistä se tai luistelu. Suksien voitelu ei vaan jaksa kiinnostaa, mut ehkä asialla ei ole väliä.
Sitä ränniä on tosiaan skutsissa tunkattu ylös. Viime talvena oli oikeen erillinen tunkkausurakin. Sinne ladulle kannata mennä ja vaikkei olis latuakaan, niin olen mieluummin työnnellyt tsygän ylös. Kesälläkin tullu noita laskuja ajettua. Vähän sääli, että kunto on menny ja into ylämäkien ajoon ihan olematonta.
Vaimo tuota itseasiassa mietti, mutta kyllä mä lähen hiihtämään jos kutsut, kerran talvessa on tullut käytyä. :D
Pitäskö tänään mennä laskemaan parit leiskautukset? Ollu vähän henkisesti ja fyysesti väsynyt ja klesa olo, mutta joku hauska action vois vaikka auttaa.
Mitähän muuten jos menis laskemaan Kontulan kelkkapuistoon fillarilla, bad idea? Varmasti! Joskus ennen vaimo (edit: eihän se vaimo sillon ollu, olikohan ees sama...) lähti vielä aamuyöllä laskemaan pulkalla sinne kun vaan ehotti. Nyt ei tuu ees mieleen ehottaa. Shiiiiiiiit, vanhuus.
Oon lastenvahtina ja huomennakin koko päivän ostoksilla. Sunnuntaina ajattelin kyllä mennä tiivistämään nastarenkaat. :)
Kävin tänään. Ei ollu jälkiä eikä kukaan tullu sinä aikana laskemaan. Olihan ihan mukavaa pitkästä aikaa vähän kurvailla. Nastarenkaita en kaivannut. Ainakin Muddy Mary puri mainiosti. Takana taitaa olla joku FA eikä senkään kanssa ongelmia.
Edit: su aamupäivä sopis mulle, jos mäkiseura kelpaa. Joku... ehkä 11 mäjesä ja sitte niin kauan, että kyllästyy ja voi lopun talven vaikka lukea kirjoja.
Tänään oli vähän liukkaampaa (seliseli), mut vielä pärjäs ilman nastoja. Ne... ööö... no neonkeltasen Oranssin renkaat tuntu tosiaan pitävän paremmin kuin omani. Mikkähän ne oli? Hitto kun en muista edes miehen nimeä. Muilla tais melkeen ollakin nastat, tänään oli nimittäin pipoa. Unohin takaloksun näköjään sinne yläaseman lähelle notkoon.
kolistelija
09.12.2012, 15.30
En sitten päässyt ollenkaan ajamaan tänä vloppuna. Varasin koko ensi vlopun willaroinnille, toivottavasti säät suosii. Ränniä, kameraa ja sekoilua olisi kiva harrastaa. Samalla voisi katsoa jos se kivikon "DH-polku" ois ajettavissa, siinä voisi olla vauhtia talvella. Siellä olisi myös hieno mäkipätkä Rajakylän puolella.
Olisko tänään iltavuoroon kellään intoa? Joku semmonen kasiks mäkeen tms.
En nyt muista mitä olen luvannu tehä ens vkl, mutta kyllä ajamaan mieli tekis. Olin ajatellu mennä eilen, en jaksanutkaan, samoin tänään, samoin tänään. Shiiiiiit!
Tilasin Orangeen 400 lbs -jousen ja laitoin siihen nastat alle. Josko vaikka taas...
kolistelija
12.12.2012, 15.42
Kävin tänään rännillä. Lunta oli. Laskin kymmenisen kertaa ja totesin että Trailstar HD on meleko liukas eturengas lumessa. Kivaa oli silti ja pääsin kokeilemaan kalliita polvisuojia tositoimissa ensimmäistä kertaa, wii!
Kävinpä ulkoiluttamassa Alpinea äsken. Menin vuoren läpi rännille - ehkä puolet tai kaks kolmasosaa sai vuoresta ajettua - jossa kolme laskua. Lunta oli sopivasti, mutta kyllä alas pääsi.
Juminy menossa rännille tänään?
Mikäs tilanne? Ovatko ladut hyvässä ajokunnossa? Entä ränni? Ite kävin vetämässä tänään muutaman kilsan pertsalatua pitkin, tosin suksilla. Olin ajatellu tällä viikolla ajella, muttei oikeestaan ehi valosaan aikaan ja pimeellä en uskalla mennä metsään. Pitäsköhän odotella kevättä ja käydä vaikka hiihtämässä. drop lupas lähteä mukaan eli se on huomenna puol kasi ja lähtö metukkasillan alta siitä siirtolapuutarhan etelälaidalta. Mahdollinen peruminen tulee suorittaa kirjallisesti eilen. Ite tuun, jos vielä huomennakin huvittaa moinen ajatus.
Ränni on nopeessa kondiksessa. Olin perhanan laiska, mutten menny hiihtämään kun tosiaan olin perhanan laiska ja Alpinessa pientä testailtavaa eli 450 -> 400 lbs jousi. Niin, olin tosiaan laiska ja ajoin metrolla Myllypuroon ja back. Pyöräilyn minimointi on harrastukseni tavoite.
Jauhan sitte yksin. Rakas päiväkirja... kävin tänään taas metropyöräilemässä. Rännissä oli väkeä viiden ja kymmenen hengen väliltä. Mukavaa oli. Nastarenkaat pop, vielä vanha extreme 296 jaksaa.
kolistelija
29.12.2012, 18.12
Kyllhän se ois kiva jos ois jotain mistä kertoa... mutta talvilenssu nro.2 pitää aika hiljaisena.
Parantumisia. Nythän on onneksi vesikelit tulossa, joten menettävää on vähemmän.
Jos huomenna on joku kiinnostunut siinä jossain ehkä yhen-kahen aikoihin lähtemään märkään mäkeen, niin varoitan, että minäkin saata olla siellä. Mites hiihtohullut, voiko plussakelillä hiihtää vai onko se ihan hanurista? Se olis toinen vaihtoehto, mutta ehkä kannattaa jättää hiihot pakkasille. Joo, kyllä se niin on.
Tänään alko jo rata vähän muhjuuntua, mutta kun on aika hyvin kaivettu puhtaaksi, niin kyllähän siinä ajo. Muutama kuski oli puolenpäivän aikaan tahkoamassa. Kevättä kohti ja ens viikko vesikeliä.
kolistelija
30.12.2012, 21.22
Tässä mietin että pitäisköhän käyrä ens vuoden ekana päivänä kattomassa... Saattaa kyllä olla melko mutaista jo siinä vaiheessa. Flunssa alkaa hellittämään, joten sormet ristissä ootellaan.
Sadetta lupailoo tiistaille, että voi tosiaan olla. Eipähän se toki mikään paha juttu kai sekään, vaikka olishan se hauska jääränniä ajella kun on nastatkin tänä talvena viittiny laittaa alle. Ehtiikai sitä pakkastakin vielä tulla. Nyt olis arvonnassa lauantaille, mutta saattaa kertoimet muuttua vielä.
Ränniin oli rakennettu joku semmonen hyppylava. En uskaltanut siitä vetää. Ei tullut itse asiassa edes mieleen. Pitäisköhän jo kohta luovuttaa laji niille, joille se sopii...
Mikalle tiedoksi, että hyvässä on kunnossa noin muuten ja varmaan polutkin. Ei vaan ollut taaskaan kiinnostusta ajella poluilla. Metukalla ränniin ja metukalla takas, polkeminenkaan enää kiinnosta :)
kolistelija
12.01.2013, 20.45
Ai nyt siel on hyppyki, just ku purin täpärin palasiksi... höh
Jaa, pitäisköhän yrittää tänään... Vähän kyllä laiska olo. :D
Hallainvuorella oli tänään ihanaa. Ekat rännit vedin kans ja mahtava on se.
MIten on pärjääkö Hallainvuorella kesärenkailla vai pitääkö lähteä ostamaan nastoja alle?
Mulla on alla normi Nobby Nicit ja pääosin pärjäs ihan tosi hyvin. Jäisemmät paikat on tietein liukkaampia mut ei niitä siellä hirveesti ole, polut on tosi hyvässä kunnossa nyt.
Jep kiitoksia,pitää käydä kokeilee joku päivä. kesään on vähän liian pitkä aika.
kolistelija
20.01.2013, 14.03
Kävin jäärännillä. Se oli aika Paksussa kunnossa. Ajoin sen ylös. Alaspäin ei ollut yhtä hupia... :D
Hallainvuori on aivan uskomaton paksupuuhamaa, siellä on tolkuttomasti ajettavaa polkua. Ne paikat, jotka kesäisellä täpärillä on hankalia nousta, menee Kuulaitteella kuin heittämällä.
Mannavelli
20.01.2013, 17.50
Eipä näköjään ollut muita ajajia koko vuorella mua ennen tänään iltapäivällä käynyt kuin sinä. Joku oli meinaan paksulla ränniä ajellut.
kolistelija
25.01.2013, 12.31
Hallainvuori oli tänään niin kovassa kunnossa että täpäri olisi varmasti ollut nopeampi kuin läski. Menkää ajamaan!
Rännikin oli aika nopean näköisessä kunnossa. En vaan jaksa hiertää sitä kun tuolla vekottimella on niin paljon muutakin tehtävää.
Yritetään pitää tätäkin ketjua vähän hengissä.
Tänään oli kyllä hieno keli ja hienot polut + ränni hallainvuorella, ja just sopivan lämmin keli. Jonkun verran oli pyörien jälkiä poluilla ei vaan sattunut ketään näkymään samoilla maisemilla samaan aikaan eli yksinään sai ajella rauhassa. Kaiken näköistä muuta ulkoilijaa oli kyllä kivikko ja hallainvuori pullollaan.
Dirty daneilla oli pitoakin aika kivasti kun oli sopivasti tamppaantunutta luntakin suurimmalta osin. Nyt kuitenkin jo tähän aikaan talvesta polutkin on jo sen verran leveitä, että pystyy mun ajotaidoilla ihan kivasti ajamaan. Voi olla aika liukasta nastattomilla renkailla viikon päästä jos on melkein koko viikko plussa ja sit taas pakastuu.
Että tämmöstä tänään...
Heii-> täällä elämää. Onko toi ränni se pisin lasku siinä vuoren lävistäjällä? mites siellä polut muuten, aika leveetä vissiin? Varmaan autolla pitäis mennä johonkin kohtaan myllypuroa ja siitä sit laskemaan? Mulla sellanen hämärä muistikuva että rupes syksyn vikalla lenkillä vapaaratas oirehtimaan siihen malliin että pitäs uutta kuorta ja kynsiä tilailla siihen, mutta uuden kiekon saa kaiketi samalla hinnalla kuin varaosat. Eli eli, onko mitään fiksuja kiekkoja missään tarjolla 12mm läpipulttiakselisena.
Näillä nurkilla ei porukka paljoa latupohjalta mettään eksy, ei juuri oo polkuja ollu näkyvissä missään. Mutta keväämmällä sit taas kaikki Rastilaan ajamaan.
Ps. tulkaahen tutut ja tuntemattomat moikkaamaan goexpossa pyöräkrossiparkin huudeille.
Juminy-> Nyt olis sulle ihan uudenkarhea tenssin bemaksikruiseri tarjolla asevelihintaan, ajan sillä messuilla lauantain kisat ja sit sulle siitä hyvä pyörä eikös?
Yritetään pitää tätäkin ketjua vähän hengissä.
Tänään oli kyllä hieno keli ja hienot polut + ränni hallainvuorella, ja just sopivan lämmin keli. Jonkun verran oli pyörien jälkiä poluilla ei vaan sattunut ketään näkymään samoilla maisemilla samaan aikaan eli yksinään sai ajella rauhassa. Kaiken näköistä muuta ulkoilijaa oli kyllä kivikko ja hallainvuori pullollaan.
Dirty daneilla oli pitoakin aika kivasti kun oli sopivasti tamppaantunutta luntakin suurimmalta osin. Nyt kuitenkin jo tähän aikaan talvesta polutkin on jo sen verran leveitä, että pystyy mun ajotaidoilla ihan kivasti ajamaan. Voi olla aika liukasta nastattomilla renkailla viikon päästä jos on melkein koko viikko plussa ja sit taas pakastuu.
Että tämmöstä tänään...
kolistelija
28.02.2013, 10.16
Autolla pääsee lähelle ränniä joko myllikän puolella tai sitten Latokartanonkaaren päädystä (siellä on yleensä tilaa autolle). Rännihän on siinä HV:n pohjoispuolella siinä nurkassa mihin Latokartanonkaari päättyy, latua pitkin risteykseen ja 20 metriä vasemmalle.
Eli linkin takana, virherän nuolen kohdalla. Jos nyt onnistuin tuone linkin tekemään... http://goo.gl/maps/pEVya
Autolla pääsee lähelle ränniä joko myllikän puolella tai sitten Latokartanonkaaren päädystä (siellä on yleensä tilaa autolle). Rännihän on siinä HV:n pohjoispuolella siinä nurkassa mihin Latokartanonkaari päättyy, latua pitkin risteykseen ja 20 metriä vasemmalle.
Eli linkin takana, virherän nuolen kohdalla. Jos nyt onnistuin tuone linkin tekemään... http://goo.gl/maps/pEVya
Kiitosta, pitää käyä kokeilemassa jos kamat kestää ajoa ja sit tilailla uutta kiekkoa sen mukaan. Kerran jo vuorelta lykin fillarin kotio ton vapaarattaan hajoamisen takia, niin auto parempi menopeli mestoille.
Oltiin eilen melkein 3 tuntia hallainvuoressa juminyn kanssa, 2 meni lapion ja harjan varressa, mutta oli sen arvoista. :D
Kai munki pitäis hankkia nastat alle, niin pääsisin mukaan laskettelemaan. Kauhea kaipuu maasturin satulaan...
laita Sami yyveenä lisätietoo
Kai munki pitäis hankkia nastat alle, niin pääsisin mukaan laskettelemaan. Kauhea kaipuu maasturin satulaan...
Olikos sulla vielä 26" kiekot? Jos on, niin voin kyllä myös lainata kevääseen asti jotain kumeja joissa on isommat nappulat (tyyliin Muddy Mary / Big Betty / Hans Dampf).
Eiku 26"sen möin jo vuos sit pois, nyt on 29" alla.
Siinä on kyllä Hans edessä ja Ardentti takana, mut en ole hannannut lähteä jäille liukastelemaan... lumella pitoa pitäis kyllä riittää.
eiliseltä:
http://www.youtube.com/watch?v=L6uoSH4eH9E
viikkoa aikasemmin (about):
http://www.youtube.com/watch?v=-lkda_JqaVI
Ei laadussa hurraamista, mutta jotain näkee. En noista kodekeista tiedä pahemmin mitään. Kronologisesti eli aakkosjärjestyksessä ekassa (eli tokassa linkissae) oli Theora ja Flac muistaakseni Ogg-kääreessä. Sitten tokaa ei yöputki millään ottanut vastaan kunnes muutin sen videon johonkin x264enc-muotoon. En jaksanut opiskella mitä vipuja pitäis väännellä. Sen verran hidas kone, ettei kovin montaa kertaa jaksa kokeillakaan... paskan näkönen tuli, liian vähän bittivirtaa.
http://farm9.staticflickr.com/8378/8543585907_70cf9a98c5.jpg (http://www.flickr.com/photos/juminy/8543585907/)
Jahans, oli muuten täällä polkuja tarjolla jonkin verran. Aika perussetti, osa kapeempaa osa hyvää, tunnin viihdyin mettässä ennen kuin varpaista rupes menee tunto.
http://farm9.staticflickr.com/8103/8625055545_d5ffd2c06d.jpg (http://www.flickr.com/photos/juminy/8625055545/)
Meinaattako ajella tänä kesänä? Vai meniks se jo? Mä en vielä ole päättänyt, mutta eiköhän sitä vähäsen jotain. On vähän liikaa tsygiä ja projekteja jaloissa pyörimässä (Sami, lue: en osta bemaksia), mutta jos se rupee maa tulemaan esiin, niin pieni mahku on, että jätän kaiken sikseen ja käyn kesällä muutaman kerran ajamassakin. Pitäs kyllä varmaan myydä toinen täysjousto ja parista muustakin tsygästä luopua. Jos joku on vailla 15cm juustavaa geulaa, niin kandee kysyy! Jotain muutakin ryjää saattaa olla about yks fillarillinen, mut laittanen torille, jos saan aikaseks.
Mä oon nyt salaa käyny parilla lenkillä. Täytyy eka saada peruskunto takas, niin sit voi taas lähteä porukkalenkeillekin mukaan.
Ei taida olla mettään asiaa pariin viikkoon vielä, mut wapun aikoihin vois aloittaa kauden.
Jumi-> Cruiseri meni jo, mut sulle olis pieneen tilaan menevä 20" tenssi tarjolla, vaihossa kelpais kiekkosetti 20/12mm navoilla.
Mä oon nyt salaa käyny parilla lenkillä. Täytyy eka saada peruskunto takas, niin sit voi taas lähteä porukkalenkeillekin mukaan.
Joko täällä rupee kohta lenkit pyörimään, kelit on jo mitä mainioimmat. Tuskin vappua tarvii sen ihmeemmin odotella.
Ps. Ketkä ajelee Länsimäen/Mellunmäen suunnalla? Foorumilaisia?
Joko täällä rupee kohta lenkit pyörimään, kelit on jo mitä mainioimmat. Tuskin vappua tarvii sen ihmeemmin odotella.
Ps. Ketkä ajelee Länsimäen/Mellunmäen suunnalla? Foorumilaisia?
Kaifarin kans ainakin könyttiin la-päivällä noilla lapsuuden huudeilla, lime/punanen oli värikoodi. Joo ollaan ihan foorumilla molemmat että morjens.
Jumi-> Cruiseri meni jo, mut sulle olis pieneen tilaan menevä 20" tenssi tarjolla, vaihossa kelpais kiekkosetti 20/12mm navoilla.ei taia tulla kauppoja. tsygiä on liikaa ja aikaa liian vähän. jos joku haluu entisöidä tunturi popin, semmosen wanhan kunnon loivakulmaisen pappiksen, niin heti hakemaan pois!
aika vähiin on maastoajot jääneet. saati muut ajot. eilen kävin, muttei kylläkään kulkenut. ehkä tänään kävis uudestaan, vaikka laiskottaa.
Tuntsa vois kiinnostaa. Voisin tulla väijyy vaik alkuviikosta sitä.
Löytyykö idän miehiltä ajohaluja? Jotain pientä iltalenkkiä voisi ottaa taas ohjelmaan kun tuli kaivettua fillari talvisäilöstä.
Tää viikko on hiukka hankala aikataulultaan, mutta ens viikolla vois vaikka jotain porukkalenkkiä taas viritellä.
Mites nilsson tai muut tänään iltapäivällä, yhen aikaan, vaikka Laajasalon suuntaan? Jotain rauhallishenkistä kruisailua pari tuntia.
Käväsin Laajasalossa tossa iltapäivällä, kyllä oli hieno ilma ajella! Koitan lähteä huomenna aamusta kasilta käymään kaks tuntia. Varmaan taas Laajasalossa kun ei tunnu pohjoinen vetävän yhtään puoleensa näinä päivinä. Ei varmaan tarvi edes kysellä olisko lähtijöitä :)
mankelimies
27.05.2013, 13.15
Jos tahtoo päästä Storträskin ympäristön poluille ajelemaan Hakunilan suunnasta, mistä kannattaa iskeä metsään? Edelliset yritykset tein ns. takakautta Knutersintien kautta, jostain pääsisi varmasti suorempaankin.
Ajeleeko porukka paljonkin noilla seuduilla/Hakunilan tai Östersundomin metsissä?
Mites tänään ip jotain lepposaa Laajasalon suunnalla?
joo. kahelta lähetään ja 2-3 tuntia leppoistetaan?
Hyvä jos kaks tuntia jaksan ajaa. Kahdelta sillan pielessä?
jes. kahelta sillalla tai pielessä! istutaan kalliolla jos ei jakseta!
Ihan hyvä lenksu tuli, vissiin kunto ei ole kummonen kun ei enempää ajohaluja jäänyt kummallekaan. Huomenna jos Laajasalon Teboililta kello neljä, niin siinä lienee pläni.
Kari Hoo
01.06.2013, 20.06
... Huomenna jos Laajasalon Teboililta kello neljä, niin siinä lienee pläni.
Tulen mukaan, siis sunnuntaina klo 16.00 Laajasalon Teboililta. Voin näyttää (kallio)reittien lisäkiemuroita, joita en ole ajanut ainakaan Juminyn kanssa (osa ”löydetty ” tänä keväänä). Toivottavasti muitakin tulee mukaan!.
jes. Kari vetää lenkin eli kandee tulla jos haluaa nähä uusia kiemuroita!
Kiitokset vielä eilisestä. Tänään oli veto niin vähissä ettei ollut asiaa satulaan. Ilmeisesti siinä samassa rytäkässä missä takakumi päästi ilmat sai myös kiekko hittiä. Eihän siitä suora tullut, mutta eka kertaa oli pinna-avain kädessä joten odotuksetkaan eivät olleet kovin korkealla.
Kari Hoo
02.06.2013, 22.07
Kiertelimme Juminun kanssa kahdestaan Laajasaloa runsaat 2½ tuntia. Lähtöpaikaksi ilmoitin epähuomiossa Laajasalon Teboilin, vaikka lähdimme Nesteeltä, tuskin lisäporukkaa olisi Teboililta tullut.
Vetoni ei mennyt aivan ennakkosuunnitelman mukaan: pyöräni 26-piikkinen eturatas irtosi alkuvaiheessa ja hyydyin varsin pian pelkällä 37-piikkisellä. Joitakin uusia kuitenkin juttuja kierrettiin, mutta tälle kerralle tuli pienen eturattaan häiriön takia aivan liikaa tasamaata ja siirtymiä.
Kiitokset seurasta Juminy!
MTBVespa
03.06.2013, 10.33
Päevee. Tulin Helsinkiin reiluksi viikoksi koulutukseen. Minnekkä päin kannattaa Messukeskukselta lähteä jos aikoo xc-henkisesti poluilla kaahailla? Oisko kukaan natiivi lähössä metsään tänään ajelee? Sopivan vauhdikas lenkkeilyseura kelpaisi. Yv:tä tai tähän voi vastailla. Jos olen väärässä topikissa nii ohjatkaa oikeaan. T: Olli Hoo
Päevee. Tulin Helsinkiin reiluksi viikoksi koulutukseen. Minnekkä päin kannattaa Messukeskukselta lähteä jos aikoo xc-henkisesti poluilla kaahailla?
Pasilasta lähtisin keskuspuistoon seikkailemaan. Reittien suhteen en osaa neuvoja antaa, mutta ulkoiluteiltä polkuja näkyy reilusti ja varmaan muita kurvailijoita myös joten kohtuullisen lenkin varmaan saa heitettyä kun vähän väijyy ympärilleen.
jes. kahelta sillalla tai pielessä! istutaan kalliolla jos ei jakseta!
Heyy, olisko porukalla kiinnostusta tulla rastila-uutela-ekstremeä kokeilemaan välillä joku arki-ilta samoin laajiksen lenkurat kiinnostaa, jos sais pari-kolmetuntisen jonain arkena hoitumaan. Samalla ajatuksella, että kalliollakin on kiva istua jos ei satu kulkemaan...
Juminy--> mulla sulle 20" sopiva tenssi odottamassa tosihalvalla, ostat sen ja liityt pyöräkrossiparkin jäseneksi niin voit säilyttää pyörää siellä kontissa. Ei enää parvekeongelmia!
Sami, voidaan jutella siitä tenssistä vaikka sunnuntaina satulasta käsin. Olen vapaaherrana sunnuntain. Oliskohan kymmenenltä aamulla ja sitte ehkä kolmen aikaan iltapäivällä. Jos nyt jaksan...
Heyy, olisko porukalla kiinnostusta tulla rastila-uutela-ekstremeä kokeilemaan välillä joku arki-ilta samoin laajiksen lenkurat kiinnostaa, jos sais pari-kolmetuntisen jonain arkena hoitumaan. Samalla ajatuksella, että kalliollakin on kiva istua jos ei satu kulkemaan...Joo, sadevarauksella tietenkin. - Heikki -
Hiljasta on!
En ole ajanu noin kolmeen viikkoon. Reissua. Lauantaina lisää reissua, joten aika vähiin jää tänä kesänä ajot. Kohtahan se on talvi.
Mistäs päin Laajasaloa löytyisi hyvät aloittelijan polut?
Kaitalahti-Tullisaari välisessä metikössä on tullut rämmittyä jokusen kerran. Ei välttämättä ihan helpoimmat reitit, kalliokouruja ja jyrkkää :(
Jollaksessa muistan joskus käyneeni joillain laudoitetuilla metsäpoluilla missä näytti olevan kivoja sivupolkuja, en vain kirveelläkään muista missäpäin ne alkoivat.
en muista mitään muita pitkoksia sielläpäin kuin sen rauhoitetun suoalueen. älä siellä aja pitkosten ulkopuolella. en oikeen tiedä mikä on helppoa ja mikä ei. ehkä keskimäärin laajasalossa vaihtelevuus on suuri. tsygällä vaan ettimään. polkua kyllä riittää! vaikee neuvoa sanallisesti kun en koskaan vaivautunut kattomaan karttaa että mitä on minkäkin mestan nimeksi roiskaistu.
Täällähän näitä polkuja kyllä riittää paljon kun puolet saaresta on metikköä.
Tommosella tutkimisperiaatteella oon mennytkin. Lähinnä hain porukan lempireittejä jos olisi semmoisia päässyt muodostumaan.
Eipä siinä, tänään taas uudelle polulle :)
Lyhyellä varotusajalla.
Mustavuoreen maastolenkkiä tänään klo 19 Itäväylän parkkipaikka.
Olen menossa, saa liittyä seuraan. Yritetään nyt vähän edes pitää tätä ketjua hengissä.
Hei! Muutin Viikkiin opiskelujen perässä enkä tunne Itä-Helsinkin polkuja saatika Sipoonkorven reittejä. Launtaina ja/tai sunnuntaina (24.-25.8) n. klo 11:00 lähtisin mielelläni ajelemaan 2-4h mahd. polkupainotteista maastopyöräilyä. Tarvitsisin siis käytännössä oppaan esittelemään ajoreittejä. Jos kiinnostuneita löytyy voisimme tavata vaikka Viikin tiedekirjaston edessä?
Hei! Muutin Viikkiin opiskelujen perässä enkä tunne Itä-Helsinkin polkuja saatika Sipoonkorven reittejä. Launtaina ja/tai sunnuntaina (24.-25.8) n. klo 11:00 lähtisin mielelläni ajelemaan 2-4h mahd. polkupainotteista maastopyöräilyä. Tarvitsisin siis käytännössä oppaan esittelemään ajoreittejä. Jos kiinnostuneita löytyy voisimme tavata vaikka Viikin tiedekirjaston edessä?
Terve. Viikolla ehdin lenkkikaveriksi jos n 15.00 jälkeen ole ajamassa. Ainakin tuossa Hallaivuorella, Vanhankaupungin lahdella (Hertsikan puoli) ja Kivikossa riittää ajamista ainakin 2h:ksi. Huominen sunnuntai en pääse
Kävin tänään alustavasti tutustumassa Sipoonkorven polkuihin ja tarrauduin mukaan täkäläiseen ajoporukkaan, kiitos heille leppoisasta Sipoonkorven esittelystä. Kyllä ajan myös viikonloppujen lisäksi viikolla, koulua myötäillen. Itselleni maastopyöräily on tavoitteellista, joten pyrin pitämään vauhdin retkeilyn yläpuolella. Olen kisannut yksittäisiä maastokisoja, maantietä sekä xcm:ää. Siispä toivoisinkin että moni hikisemmistä ja väliajoin hapokkaista lenkeistä innostuva uskaltaisi ottaa yhteyttä!
Zblues, lähdetään toki katsastamaan maastoja vaikka heti maanantaina tai minä tahansa muuna viikonpäivänä, klo 11:00 Viikin tiedekirjaston edestä?
Zblues, lähdetään toki katsastamaan maastoja vaikka heti maanantaina tai minä tahansa muuna viikonpäivänä, klo 11:00 Viikin tiedekirjaston edestä?
Terve Markus. Käviskö tiistaina 27.8 tai keskiviikkona 28.8, klo 11.00 Viikin tiedekirjaston edestä? 2-4h ajelua lähihuudeilla?
Tiistai 27.8 sopii hyvin. Klo 11:00 Viikin tiedekirjaston edestä.
Tiistai 27.8 sopii hyvin. Klo 11:00 Viikin tiedekirjaston edestä.
Tämä hyvä!
Tervehdys vaan tänne myös!
En valitettavasti jaksanut käydä kaikkia 1745:tä viestiä läpi, eli asiaa on mahdollisesti jo käsitelty täällä.
Onko porukka käynyt ajelemassa tuolla vuosaaren huipulla? Asun itse kivikossa ja tuo kivikon/hallainvuoren juurikossa ja kivien päällä kolistelu alkaa kyllästyttää hyvin nopeesti, ja hakusessa paikka missä olis joku vähän tasaisempi alusta että pääsis naatiskelee enemmän. kuvien perusteella tuolla vuokissa olisi juurikin tämmöistä maastoa? Onko reitit helppo löytää vai onko yhtä hyvin piilossa kuin kivikon/hallainvuoren?
Haet siis ilmeisesti mahdollisuutta painella edes muutaman kymmenen sekuntia alamäkeen? Siellä ei oikein mitään alamäkipätkiä enää ole Vuosaaren huipulla. No, on jotain, muttei se mulle minään ajopaikkana enää näyttäytynyt kun siellä kävin tänä kesänä kattomassa. Ennen oli ehkä vähän toisin, siellä oli enempi sen tuntusta pätkää. Ja onhan siellä polkuja sitte muualla lähistöllä, mut se huippu ei ole mikään mekka. Kuten ehkä Malminkartano on, en ole kyllä häpeäkseni käyny siellä fillarin kanssa koskaan...
Laajasalossa on kivasti sitten tavanomaisempaa metsäpolkua ja tietty keskuspuistossa kanssa. Keskuspuiston kai tuntevat kaikki ja Laajasaloa voin vaikka näyttääkin, jos kiinnostaa. Etupäässä tullu siellä kruisattua viimeaikoina. Oletko Rastilat jne. käyny könyämässä läpi? Mä en ehkä ole hyvä henkilö neuvomaan polkuja kun nuo kivikoissa kolistelut ovat käsittääkseni parasta nautiskelua :)
Ollu hiljasta näiden idän yhteislenkkien osalta ainakin mulla ja täällä foorumilla ainakin tässä säikeessä. Karin kanssa kävin kerran tänä kesänä, Mikan kanssa pari kertaa vuodessa tulee käytyä, Jaska tainnu kerran vuoteen idässä vierailla ja eilen ajelin Laajasalossa H-veneilevän Marin-kuskin kanssa. Suomalaiseen tapaan ei tullu nimeäkään kysyttyä :D Nythän näyttäis olevan vajaan kahen tunnin päästä yhteislenkki alkamassa, mutta minähän meen yksin kunhan tästä saan parit työt tehtyä.
Kare_Eskola
27.08.2013, 14.02
Kivinokassa on puistomaista ja tasaista baanaa. Herttoniemessä myös, mutta sieltä löytää myös kalliokikkailua ja korkeuseroa.
Vuosaaren Uutelassa on paljon ajettavaa, ja varsin tasaista. Täyttömäen polut sen sijaan ovat nopeasti ohi. Kallahdenniemi on täynnä neulaspolkua ja rantapolkua.
Kivikosta on mahdollista ajaa helppoja polkuja Hakunilaan ja siitä edelleen Sipoonkorpeen, jossa on loputtomasti helppoa mutta välillä pehmeää polkua.
Ota kartta käteen ja lähde etsimään. Jokainen polunhaara on mahdollisuus!
Uutelan luontopolku kuulostaa oikealta valinnalta, samoin Kallahden luontopolku ja niemen kärjessä olevat kangaspolut. Tuolla pärjää vaikka ei olisi maastopyörää alla.
Uutelasta löytyy toki teknisiä polkuja kanssa ihan riittämiin, mutta jos pysyttelee luontopolulla, niin saa ainakin 5km edestä naatiskella tasaisesta ajosta ja samalla ihastella kauniita merimaisemia.
Kivikossa ja Hallainvuorella löytyy varmasti Itä-Helsingin röykkyisimmät polut, mutta näillä leveysasteilla ja varsinkin rannan tuntumassa polut ovat monesti aika kivikkoisia ja juurakkoisia. Hienoimpia kalliobaanoja voi etsiä vanhasta Herttoniemestä ja kenties Laajasalosta. Hieman haasteellisempaa kalliobaanaa löytyy Vuosaaren alueelta Mustavuoresta, (Meri-)Rastilasta ja Uutelan rantoja koluamalla.
Toivottavasti tästä oli apua reittien valintaan.
p.s. Uutelan luontopolun kartta löytyy kaupungin sivuilta: http://www.hel.fi/hel2/HKR/esitteet/uutela_fi.pdf
Jussin kanssa könyttiin Hallainvuoret ja reehoo rännit ilman lunta, jätskit maistu hyvältä mellarin ostarilla. Naulakallion päälläkin käytiin, rengas ei pitäny märällä juurakolla menee vaihtoon kun ei oo kuskista kiinni jos ei kulje tolleen vaatimattomasti. Hyvä rinkula mut Mellari Herzika välille ku sais enemmän polkua kehitettyä...no Kurkimäen skedeparkin rampit ol sopivan liukkaita notta oikeen luissa vihlo. Kiitos vihikoiralle hyvistä reiteistä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.