PDA

Näytä tavallinen näkymä : Maastolenkit Itä-Helsingissä

Sivut : 1 2 [3] 4 5 6 7 8

Jazman
03.06.2011, 10.06
Maanantai vois onnistua tai ehkä kenties su ilta joskus kasin jälkeen.

Ei me ainakaan katota kieroon, jos tuut succicsissa ;)

juminy
03.06.2011, 19.52
Kävin duunin jälkeen kokeilemassa Espoon keskuspuistoa ja aika teknistä oli. Ei riitä kunto eikä tekniikka kunnolla. Bemaksin stemmi oli lähtenä cerseestä, joten pääsee varmaan viikon päästä taas Munkkaan pumppaamaan.

Jos joku tarvii RockShox Revelationin (140mm), niin mulla olis moinen kaupan. Ajattelin, että jos menee kaupaksi, niin tilaan Sikaan Sektorin. Varmaan se on ihan basa, mut sittehän tiedän. Ainakin massaa saa jotain kolome-nelejäsattoo rammoo lissee.

JTG
04.06.2011, 18.20
Lähtijöitä nyt, heti, kohta, illalla?

Stypid
04.06.2011, 18.46
Sauna kohta, eli ei enään tänään. 75km tuli maantietä pörräiltyä tälle päivälle. Huomenna vois taas maastoa päivällä ajella, jos väkeä on jonnekkin lähdössä. Jos ei, niin voisi yksin yrittää ajaa jonkin pitkän lenkin pitkästä aikaa. :D

Kauniilla ilmalla on monia vaihtoehtoja. :)

Jasu
04.06.2011, 20.19
Ajattelin huomenna jossain välissä käydä heittämässä taas perinteisen Vaara-Hakunila-Länsisalmi pätkän
ja jatkaa siitä Länsimäen kautta Mellunmäen kallioille. Jos jaksaa niin jatkais tuosta Vuosaareen.

Löytyi viime reissulla jo hyvä paikka siirtyä Länsisalmen motocross poluilta tuonne Länsimäen kallioille.

Eipä ole vielä hajua mihin aikaan pääsee lähtemään, joskus päivällä tyyliin klo 13:00->14:00 aikoihin...

Stypid
04.06.2011, 20.21
Eipä ole vielä hajua mihin aikaan pääsee lähtemään, joskus päivällä tyyliin klo 13:00->14:00 aikoihin...

Voisi kiinnostaa, jos seura kelpaa. Ilmoittelehan paremmin, kun alkaa aikataulu selviämään.

Jasu
04.06.2011, 21.38
Voisi kiinnostaa, jos seura kelpaa. Ilmoittelehan paremmin, kun alkaa aikataulu selviämään.

Seura kelpaa aina. Aina mukavampi porukalla lähteä ajelemaan :D

Olisiko klo 13:00 hyvä lähtöaika? Jos vaikka lähti tosta Vaaralan Shelliltä?

Stypid
04.06.2011, 22.14
Seura kelpaa aina. Aina mukavampi porukalla lähteä ajelemaan :D

Olisiko klo 13:00 hyvä lähtöaika? Jos vaikka lähti tosta Vaaralan Shelliltä?

Näillä näkymin sopii. Ilmottelen vielä, jos työkaveri (nelisen lenkkiä maastopyörällään ajanut) soittelee ajamaan. Silloin voi suunnitelmat muuttua, koska en tiedä kuinka hyvin tuolta löyty aloittelijoille sopivaa pätkää. Muuten tuo on aika ja paikka on ok.

HeikkiO
05.06.2011, 11.46
Vaaralan Shelli 13:00. Tullaan paikalle jarrumieheksi.

Stypid: ota duunikaverisi mukaan, ei noi niin pahoja polkuja ole ette sinne aloittelijaa voisi viedä ja voi ne pahimmat paikat taluttaakin, niin mäkin teen.

Stypid
05.06.2011, 11.50
Stypid: ota duunikaverisi mukaan, ei noi niin pahoja polkuja ole ette sinne aloittelijaa voisi viedä ja voi ne pahimmat paikat taluttaakin, niin mäkin teen.

Eipä kaverista ole kuulunut mitään. Eipä se kyllä ollut perjantaina ollut vielä varma, että ajaakokaan viikonloppuna. Onnistu hajoittamaan itseään ottaessaan yhteen jonku varvun kanssa about pari viikkoa sitten. :D

Mutta pyrin ite ilmaantumaan tuonne Vaaralaan noin yhden maissa. Siirtymä tosin aiheuttaa sen, että olen varmaan joko 15min etuajassa, tai 5minuuttia myöhässä. :D

Jasu
05.06.2011, 12.07
Jees, mä olen varmaan siinä viittä vaille paikalla ja odottelen kyllä jos ei näy :D

ruoho.
05.06.2011, 13.55
Kello yhden satsiin en vielä ihan kerinnyt, mutta mites siis tänään illalla tai (mieluiten) huomenna jossain vaiheessa? Vuokki/Mustavuori/Länsimäki -akselilla?

JTG
05.06.2011, 16.02
Tänään, nyt heti kohta illalla?

Stypid
05.06.2011, 17.24
Tjoo..eli nyt kotiuiduin tuolta klo 13.00 Vaaralasta startanneelta lenkiltä. Mukana OldBeard ja Jasu, joka toimi pääosin oppaana. Lenkura meni kutakuinkin Vaarala, Hakunila, Mellunmäkeä-Länsimäkeä jne (en tunnista alueita), Mustavuori ja Mellunmäkeen kauppaan, josta Jasu läks pois.

Kierreltiin tästä vielä OldBeardin kanssa Fazerilan polut Jakomäkeen, jossa lenkuraa ja josta sitten kotia kohti. Juuri tulin kotia, että aikaa meni tuollaiset 5,5h ovelta ovelle..tai vähän yli. Muutama pidempi tauko ja yks kauppatauko välillä.

Kilometrejä taisi tulla reilut 40 ja todella mukavan vähillä siirtymillä selvittiin (kiitos Jasun suurilta osin). Loistava lenkura loistavassa seuraassa, kiitos siitä.

Puhe oli, että jos joku ilta viikolla ehtis taas jossain ajaa. Lähtö jostain about 17-19 välillä, että ehtii yöksi kotiin. :D

OldBeardilla on vissiiin jtn lenkuraa? Hakunilaan ja Mustavuoreen vielä uusiksi ajan kanssa.

HeikkiO
05.06.2011, 18.19
Joo, hauskaa oli taaskin, kiitokset Jasulle ja Stypidille ajoseurasta.
Juurakkoisia ja kivikkoisia polkuja ylös ja alas mentiin.

4h42min, 42km, 435 nousumetriä, 2939kcal kotoa-kotiin.
Nyt lenkkikalia(t) koneeseen voitelemaan niveliä.

ruoho.
05.06.2011, 18.20
Mulle sopis tänään vasta parin tunnin päästä, huomenna enemmän aikaa. Mielellään lisäks suht aloittelijaystävällistä lenkkiä :p

Edit: siirränki oman ajamisen huomiselle, ilmaantu muuta ohjelmaa.

Stypid
05.06.2011, 19.34
Missäspäin itää se Ruoho. oleskelee? Tässä on pari aloittelevaa kuskia mun mukana poluilla jo roikkunu, joten kaipa siellä yhdelle vielä on tilaa. :)

Huomenna vois katella jonkinlaista lenkuraa, muttei mitään hirveän pitkää/raskasta. Vähän enemmän palauttelevalla fiiliksellä.

Hitto, että on muuten sellanen semiväsyny fiilis näiden parin päivän pyöräilyjen jäljiltä. Ei vissiin kunto vielä ole aivan huipussaan, tai sitten nestetankkaus/kuumuus vie voimat. Kovasti yritän olutta juoda. :D

Jasu
05.06.2011, 19.51
Juu, hyvät ajelut oli taas tänään. Kiitokset Stypidille ja Oldbeardille seurasta. Mulle kertyi mittariin vajaa 30km ja ajoaikaa 3h24min, kun joutui lähtemään vähän aikaisemmin kotiin päin ja lähtöpaikka oli kodin vieressä :D

-PAV-
05.06.2011, 20.17
Hallainvuori sekoilua:http://www.sports-tracker.com/#/workout/pav1/btbppr0ch751ljc2
Loppu akku kotimatkalla prkl....

Onko viikolla aamupäivä ajajia? Vuorotyön vuoksi en pääse kuin joka toinen viikko porukka lenkeille iltaisin, joka kyllä vielä minulta tekemättä.

Sami P
05.06.2011, 23.45
Olisko jotain Rastilan kivikkotuskaa tulevalle viikolle? Keskiviikkona, viiden aikaan jossain näillä nurkilla...? Mulla varmaan aikatauluista johtuen sakkokierros poikineen ennen sitä, mutta voisin näyttää uusia kivoja pätkiä täältä ja seurata uutelaan..

Sami P
05.06.2011, 23.49
Onko viikolla aamupäivä ajajia? Vuorotyön vuoksi en pääse kuin joka toinen viikko porukka lenkeille iltaisin, joka kyllä vielä minulta tekemättä.

Mulle aamupvät sopii ihan ok, tiistaina ite jo varmaan kolmen aikaan menossa, mutta ens viikolla aiemminkin helposti idän poluille lähden.

ruoho.
06.06.2011, 11.30
Missäspäin itää se Ruoho. oleskelee? Tässä on pari aloittelevaa kuskia mun mukana poluilla jo roikkunu, joten kaipa siellä yhdelle vielä on tilaa. :)

Huomenna vois katella jonkinlaista lenkuraa, muttei mitään hirveän pitkää/raskasta. Vähän enemmän palauttelevalla fiiliksellä.

Vuosaaressahan minä. Mulle käy tunnin-parin kevyehkö lenkki, lähtö joskus klo 17-19?

Sami P
06.06.2011, 12.21
Mulla koko viikko jotenkin nyt täynnä, hyvä jos jossain välissä nopeen parituntisen ehtii heittämään ja uusia kummeja kokeilemaan.

Stypid
06.06.2011, 12.33
Pitää katsoa, että miten tänään ehtii ajamaan. Pyörät pitäis pestä ja oikeastaan ketjut vaihtaa molempiin. Toisaalta voi olla, että ajan tänään ja värkkään huomenna. :)

Vuosaaren suunnalta en kyllä paljoa polkuja tiedä. Aika tutkimatonta se alue, eli oppaan tarvisi mukaan. Sinnepäin tulemisessa on vielä se, että siirtymää kertyy kai reilut 10km, että pitää vähän aikaa varata. Aikaisin mahdollinen lähtöaika taitaa siis hiipiä lähemmäs kuutta, jos sinne mennään.

-PAV-
06.06.2011, 13.41
Mulle aamupvät sopii ihan ok, tiistaina ite jo varmaan kolmen aikaan menossa, mutta ens viikolla aiemminkin helposti idän poluille lähden.

Kolmelta mun pitää olla jo töissä. Viimeistään kahdeltatoista pitäis startata jotta ehtii parin tunnin lenkin tehdä.

HeikkiO
06.06.2011, 13.59
Aattelin käydä Kivikossa etsimässä/tutkimassa polkuja rauhallisella vauhdilla joskus töitten jälkeen.

JTG
06.06.2011, 15.24
Vuosaaressahan minä. Mulle käy tunnin-parin kevyehkö lenkki, lähtö joskus klo 17-19?

Vuosaaren suunnalta en kyllä paljoa polkuja tiedä. Aika tutkimatonta se alue, eli oppaan tarvisi mukaan. Sinnepäin tulemisessa on vielä se, että siirtymää kertyy kai reilut 10km, että pitää vähän aikaa varata. Aikaisin mahdollinen lähtöaika taitaa siis hiipiä lähemmäs kuutta, jos sinne mennään.

Aattelin käydä Kivikossa etsimässä/tutkimassa polkuja rauhallisella vauhdilla joskus töitten jälkeen.

no jos Kivikkoa sitten tänään...

...OldBeard antanee jonkin lähtöajan ja paikan
...jos lähdet ruoho mukaan, niin ajan Rastilan ABC:n ohi 1/2 tuntia ennen sovittua starttia.

Kuulolla ollaan! :)

Jez
06.06.2011, 16.02
Tervehdys sinne kaukaiseen itään!

Kovasti kiinnostaisi saada vaihtelua ajeluihin ja tulla sinne itään välillä. Varsinkin Hallainvuori ja Kivikko kiinnostaisi sekä muut hyvät paikat niillä alueilla. Itse ajelen lähinnä päiväsaikaan (klo 10-16 välillä), joten jos joku olisi halukas lähtemään oppaaksi joku päivä niin olisi hieno juttu. Saisi varmasti enemmän irti, kun joku paikat tunteva näyttäisi ne parhaimmat reitit.

Itselle sopii tällä viikolla ke, to ja pe.

ruoho.
06.06.2011, 16.15
Kivikko kuulostaa mukavalta vaihtelulta omiin lenkkeihin, joten mukana ollaan.

HeikkiO
06.06.2011, 16.26
Kivikko kuulostaa mukavalta vaihtelulta omiin lenkkeihin, joten mukana ollaan.
Oisko Kontulan metroparkkipaikka (Myllypuron puoleinen) klo 18:00 sopiva.
Ja tarkoitus on tosiaan palautella eilisestä, pienellä vaiheella polkuja etsien.

-PAV-
06.06.2011, 16.28
Tervehdys sinne kaukaiseen itään!

Kovasti kiinnostaisi saada vaihtelua ajeluihin ja tulla sinne itään välillä. Varsinkin Hallainvuori ja Kivikko kiinnostaisi sekä muut hyvät paikat niillä alueilla. Itse ajelen lähinnä päiväsaikaan (klo 10-16 välillä), joten jos joku olisi halukas lähtemään oppaaksi joku päivä niin olisi hieno juttu. Saisi varmasti enemmän irti, kun joku paikat tunteva näyttäisi ne parhaimmat reitit.

Itselle sopii tällä viikolla ke, to ja pe.

Käykö keskiviikko puolenpäivän maissa?

JTG
06.06.2011, 16.29
Ja tarkoitus on tosiaan palautella eilisestä, pienellä vaiheella polkuja etsien.

Asia kirkas.

Stypid
06.06.2011, 17.06

En usko, että ehdin kuudeksi vielä tuohon. Vielä istun töissä keskustassa töissä ja pitäs pyöräki noutaa. Jos vaikka OldBeard, tai joku jolla on puhelin mukana pistäis numeroa privana, niin soitan tossa kuuden maissa, että missäpäin olisin tulossa jos ehdin lähteä. Varmaan valuisin kivikkoon päin kehä I:n vartta sieltä..oliko jäteaseman kautta, että jos OldBeard jostain sieltä johdattaa porukan. Jos ei, niin sitten voisin yrittää mukaan esimerkiksi linnoituksentien risteyksestä.

Mut nyt kotia..jos ehtis. :D

juminy
06.06.2011, 17.15
JTG, sorry huomasin viestin vähän myöhään. Olinkin kyllä Kirkkonummella to-su.

Huomenna sit yritys lähteä mökille loppuviikoksi, jos toisen muksun kuume laskis pois. Menen ehkä aamulla kasilta pariksi tunniksi ajamaan.

HeikkiO
06.06.2011, 21.52
Tais jäädä tarkoitukseksi toi "palauttelu", ainakin mulla. Kivikko, Jakomäki, Mustavuori ajettiin.
Kiitoksia ajoseurasta ja oli siellä Kivikossa muitakin maasturilla liikkeellä:D
3h17min, 33km, 325 nousumetriä, 1892kcal kotoa-kotiin.

Jez
06.06.2011, 21.56
Käykö keskiviikko puolenpäivän maissa?

Joo käy hyvin. Mikä ois hyvä paikka aloittaa/treffata? Ollaan tässä kuulolla vielä ennen ylihuomista.

Stypid
06.06.2011, 22.30
Tais jäädä tarkoitukseksi toi "palauttelu", ainakin mulla.

Kieltämättä tuntuu itelläkin vähän jaloissa, mutta todella mukava lenkki oli. Kiitos osallistuneille. Mukavasti näkyi vielä muitakin pyöräilijöitä. Kokonaisuutenaan hienoja pätkiä ja välillä ehti vähän jutellakkin porukan kanssa. Ja saatiin mukaan kaveri, joka ei ilmeisesti ollut aikaisemmin meän kans ollu ajamassa. Olipa jopa jäykkäperällä liikenteessä..kiva nähdä sellasiakin välillä. :D

Pitääkö se sitten huomenna lähteä ajamaan joku palautteleva lenkki vaikka Hakunilaan. :D

Ehdin muuten kotivälillä vielä vähän kastuakkin.

Sami P
06.06.2011, 22.32
Tais jäädä tarkoitukseksi toi "palauttelu", ainakin mulla. Kivikko, Jakomäki, Mustavuori ajettiin.
Kiitoksia ajoseurasta ja oli siellä Kivikossa muitakin maasturilla liikkeellä:D
3h17min, 33km, 325 nousumetriä, 1892kcal kotoa-kotiin.

Hyvät kilsat kyllä, mulla kympin lenkki tuntiin, ihan ok kait ekaks lenkiks kolmeen kuukauteen... Elokuun alussa pitäs irrottaa itestä triahlonin olympiamatka alle kolmeen tuntiin... :eek:

ruoho.
06.06.2011, 23.58
Ja saatiin mukaan kaveri, joka ei ilmeisesti ollut aikaisemmin meän kans ollu ajamassa. Olipa jopa jäykkäperällä liikenteessä..kiva nähdä sellasiakin välillä. :D

Ihan hyvin mäkin "aloittelijana" tulin jäykkäperällä mukana. Välillä vähän röykytti, mut teknisyydeltään aika sopivaa maastoa tuli ajeltua. Ja jäykkäperällähän tietää oikeasti ajavansa, kun alamäessäkin hapottaa :D Tosi hyvä lenkki kyllä, jäi hyvä maku suuhun ja sopivaa vauhtia edettiin - joskin se palauttava lenkki jäi kyllä haaveeks.

JTG
07.06.2011, 09.38
Kiitos osallisille. Vauhti oli ihan sopivaa. Kesto tosin oli sitä luokkaa että alkoi pikkusen huikomaan lopussa sokeri- ja nestevajareissa kun tuo reppu aina tuppaa "unohtumaan" kotiin.

JTG
07.06.2011, 09.43
Hyvät kilsat kyllä, mulla kympin lenkki tuntiin, ihan ok kait ekaks lenkiks kolmeen kuukauteen... Elokuun alussa pitäs irrottaa itestä triahlonin olympiamatka alle kolmeen tuntiin... :eek:

oo varovainen ettet juokse itseäsi telakalle. Kovin on helppoa yhdellä liian pitkällä lenkillä juosta jalat alta loppukesäks vanhastra tottumuksesta. Eihän kymppi oo mitään, eihän? :p
Totutteluvaiheessa mielummin 14 lyhyttä lenkkiä viikossa kuin 3 pitkää, kokonaismatka sama.

-PAV-
07.06.2011, 09.46
Joo käy hyvin. Mikä ois hyvä paikka aloittaa/treffata? Ollaan tässä kuulolla vielä ennen ylihuomista.

Mistä päin tulet, ite asun Hallainvuoren juurella niin vois aloittaa täältä ja sen jälkeen siirtyä kivikkoon??

Sami P
07.06.2011, 12.41
oo varovainen ettet juokse itseäsi telakalle. Kovin on helppoa yhdellä liian pitkällä lenkillä juosta jalat alta loppukesäks vanhastra tottumuksesta. Eihän kymppi oo mitään, eihän? :p
Totutteluvaiheessa mielummin 14 lyhyttä lenkkiä viikossa kuin 3 pitkää, kokonaismatka sama.

Yritin eilen jotenkin saada jotain vauhtia pidettyä ja yllätyin kyllä nopeudesta, luulin eteneväni paljon hitaammin. Paukkua jäi kuitenkin koipiin, että olis voinu jatkaakin. Nyt sit lyhempää lenkkiä perään, vaikka onkin vaikeempaa lähteä vaan puoleksi tunniksi ja useemmin ku olis kaksi fillaria ajettavana ja kaikkea muutakin.

Alpo Nieminen
08.06.2011, 09.32
No nyt ois edustusreissut heitetty. Kohta töihin ja sit illalla pyörän säätöä ja huomenna vois olla valmis lenkille. Tuli kyllä syötyä sen verran epäterveellisesti ja paljon että hyvä päästäkkin polkemaan kilot pois.

drop: kiitos ja en ole toistaiseksi työpöytiä suunnitellut.
Jazman: kaikki on omaa käsialaa, sivut ja käikäleet. Ja lähes kaikki on omilla pikku kätösillä tehtyjä.

Jazman
08.06.2011, 10.57
Olisko illalla klo 20+ lähtijöitä lenkille Herttoniemi, Roihuvuori, Myllypuro ja sit mihin jaksaa / kiinnostaa jatkaa tai himaan?

Tänään en pääse aikasemmin, mut joku sellanen 2h - 2,5h lenkki tekis gutaa. Kuitenkin suht rauhalliseen tahtiin, kun tuolla kaltseilla tulee väkisinkin välillä aika teknistä ajoa ja paljon nousuja. Ei viittis vetää itseänsä ihan piippuun kuitenkaan...

nilsson
08.06.2011, 13.28
Olisko illalla klo 20+ lähtijöitä lenkille Herttoniemi, Roihuvuori, Myllypuro ja sit mihin jaksaa / kiinnostaa jatkaa tai himaan?

Jos saan pelin nippuun, niin lenkki kiinnostais kyllä. Katotaan illemmalla miten projekti etenee.

Jazman
08.06.2011, 15.35
Hyvä syy lähteä illalla lenkille:
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/auringossa-jattimainen-rajahdys---avaruusmyrsky-iskee-illalla-maahan/art-1288394231881.html

Jos näkis jopa harvinaisen luonnonilmiön taivaalla!

drop
08.06.2011, 15.37
Mulla taitaa tän viikon lenkit rajoittua tuohon aikuisten dh-kouluun. :)

-PAV-
08.06.2011, 15.47
Tuossa päivän lenkura: http://www.sports-tracker.com/#/workout/pav1/5fvstdrs2gpapd52

Kiitokset Jez:lle lenkki seurasta. Tuosta linkistä näkeekin miksi pyörän mittari näytti enempi kilsoja. Jakomäen suo kieputtelu puuttuu kokonaan, eli katkoksia kepsin toiminnassa.

Jazman
08.06.2011, 17.33
Noh? Onko lähtijöitä vaiko eikö?

Startti vois olla 20.15 Herttoniemen metroasemalta tai oikeestaan, kun siinä edessä on kuitenkin sen verran kuhinaa, niin metroasemaa vastapäätä, K-kauppa Hertan puolella on enemmän tilaa treffata. Lähtö sieltä, pieni siirtymä hertsikan kaltseille jne.

Pientä pelivaraa pitää jättää siirtymiseen himasta Herzikaan, joten vastaukset olis hyvä saada viimeistään hyvissä ajoin. Jos muita ei ole tulossa, niin mietin varmaan muita reittejä...

ahma
08.06.2011, 17.45
Noh? Onko lähtijöitä vaiko eikö?

Startti vois olla 20.15 Herttoniemen metroasemalta tai oikeestaan, kun siinä edessä on kuitenkin sen verran kuhinaa, niin metroasemaa vastapäätä, K-kauppa Hertan puolella on enemmän tilaa treffata. Lähtö sieltä, pieni siirtymä hertsikan kaltseille jne.

Pientä pelivaraa pitää jättää siirtymiseen himasta Herzikaan, joten vastaukset olis hyvä saada viimeistään hyvissä ajoin. Jos muita ei ole tulossa, niin mietin varmaan muita reittejä...

Ehdoton ehkä. Selviää valitettavasti tod näk hyvin lähellä klo 20, mutta jos maltat odotella niin laitan viestiä tänne. Hinku kova, pitäisi vain vaimon ehtiä kotiin lapsia hoitamaan...

Jazman
08.06.2011, 18.06
tota juu, pitää hieman myöhästää lähtöä, sillä rouvan pitää päästä juoksulenkille eka ja tulee noin 20.30 himaan...

ehtisin siis vasta 20.45 hertsikaan!

ahma
08.06.2011, 18.11
Menee liian myöhäiseksi kun aamulla taas herätys klo 6. Menen Kivinokkaan n klo 20 tunniksi tai max kahdeksi.

Jazman
08.06.2011, 19.17
Harmi et tänään meni nyt näin... mutta loppuviikosta tai ens viikolla vois koittaa sit uutta lenkkiä

nilsson
08.06.2011, 19.49
Jazman, jos toi 20:45 on vielä voimassa niin voisin lähteä jonkun setin heittämään.

Jazman
08.06.2011, 20.30
Joo, oon just pistämässä releitä niskaan.
Rouva on vähän myöhässä, mutta tulossa ollaan!

Nähään hertsikan metriksellä, siinä hertan puolella

Jazman
08.06.2011, 23.58
Illan käppyrät... (http://runkeeper.com/user/jasu/activity/38661766)

Tulipahan hortoiltua Herzikan, Roihikan ja Müllikän kaltsit mukavan lepposaan tahtiin ja pari taukoakin ehti pitää matkalla. Oikein mukava reilu pari tuntinen lähimaastoon :)
Kiitos Nilssonille lenkkiseurasta!

Jez
09.06.2011, 11.25
Tuossa päivän lenkura: http://www.sports-tracker.com/#/workout/pav1/5fvstdrs2gpapd52

Kiitokset Jez:lle lenkki seurasta. Tuosta linkistä näkeekin miksi pyörän mittari näytti enempi kilsoja. Jakomäen suo kieputtelu puuttuu kokonaan, eli katkoksia kepsin toiminnassa.

Kiitoksia itse oppaalle! Ihan sopivan rauhallinen lenkki oli eilisen kaltaiselle päivälle.

Stypid
09.06.2011, 12.44
Löytyykös keneltäkään kulmista lojumasta jotain rikkinäistä sisuskumia? Pitäis maastopyörän mittarin kiinnikkeiden ja tangon väliin saada jtn pehmustetta. Mieluiten kumista sen värkkäisin, ettei hiuta jälkiä, eikä mittari pyöri tangossa.

Edellinen tuollainen kumilärpäke tipahti viimeksi porukkalenkillä maastoon, eikä itsellä tietenkään ole yhtään mitään patenttia kotosalla. Erikoisemmin en kaupasta tuohon patenttiin mitään jaksaisi alkaa metsästään. :D

Eli jos lojuu jtn tollasta, niin jos viitsitte vinkata ennen kuin heitätte roskiin. Sais tuohon jtn ja viitsis ajaa :)

drop
09.06.2011, 15.01
Mulla saattaa olla, voin kattoa illalla.

HeikkiO
09.06.2011, 15.39
Multa löytyy paikkaamattomia maantiefilon sisureita.

Alpo Nieminen
09.06.2011, 21.00
Oisko huomenissa hallainvuoren vallottajia? Itsellä oisin siinä n.17.00-> aikaa valmis kruisailemaan. Hyviä enskapätkiä jos joku lähtis opastamaan, itse kun en sielä ole koskaan käynyt.

Tänään perkeles kun lähdin aamulla pienelle hölkkälenkille säikäytti kyy pahan päiväisesti. Siinä se paikallaan makasi pitkänäpötkönä ja vasta kohdalla äkkäsin että 'voe viddu!'. Nopia sivuhyppäys etten päältä juokse. Samoin kyykin tais yllättyä kun nopeasti vetäyty pieneen kasaan. Ei paljoa pidä paikkaansa että käärmeet aistisivat ihmisestä johtuvan maanvärähtelyn ja luikertelisivat pakoon. On ne vaan ällöttäviä!

Alpo Nieminen
09.06.2011, 21.02
Millä muuten pesette pyöränne? Oisko mäntysuopavesi aika hyvä jokapaikan aine?

Sami P
09.06.2011, 21.09
Mä en pese... Vasta myydessä.. :D

Jasu
09.06.2011, 21.12
Pelkkää vettä ruikkasen päälle yleensä ajon jälkeen.. ellei sitten ole liian poikki.

Ja meinasin muuten kanssa hujauttaa pienen kyyn päältä Vikkullantiellä tänään. Piti tehdä väistöliike ettei aja päältä, oli sen
verran pieni mato, että olisi varmaan päälle ajaessa ottanut renkaasta kimmokkeen ja lentänyt päin näköä puremaan.

ellmeri
09.06.2011, 21.16

Meillä pahoissa sedissä Zippo pesee rungot kodin putkimiehellä,*uittu* että on puhtosia ollu pesun jälkeen.:D

Jazman
09.06.2011, 21.48
Mulla on sellanen hessumobiilista (15e) ostettu puutarharuisku (painepesuri), minkä tankkaan niin kuumalla vedellä ku hanasta saa ja perussotkut suihkin sillä pois. Ihan pinttyneintä likaa se ei tietenkään poista, joten sit mulla on jotain liuotintököttiä (prismasta) ja tietty se ainut luontoystävällinen mikä sieltä auto/moto-osastolta löyty.
Jos zygä on oikeen paskanen, niin sillä ruikin eka rungon ja voimansiirron läpi ja annan hetken vaikuttaa ennen ku suihkin puutarharuiskulla liuottimet ja kurat pois.
Toi toimii noin 90% tapauksissa... jytkyimmät liat pitää jynssätä irti.

Jazman
09.06.2011, 21.55
lenkeistä puheen ollen.. su iltasella pitäis päästä varmaan taas lenkille ja olisko kellään halukkuutta lähtee vuosaareen?

jos taas vetäisin sellasen merirastila, ramsinniemi, kallahti -> siirtymä -> mustavuori lenkuran... en oo ihan vähään aikaan käyny siellä päin ja huvittais kovasti lähtee

ens viikolla kiinnostais taas vähän haasteellisempi hallainvuori / kivikko tms mitä sieltä suunnalta löytyis... mut sinne tarvis jonkun joka tuntee reitit, ite en viitti lähtee sinne eksyilee :)

drop
09.06.2011, 21.59

Hope Shit Shifter tai Muc Off toimii mulle. :)

Alpo Nieminen
09.06.2011, 22.07
Meillä pahoissa sedissä Zippo pesee rungot kodin putkimiehellä,*uittu* että on puhtosia ollu pesun jälkeen.:D

:D Jep jep. Itse ois tarkotus pestä tuolla pihalla tyyliin "ämpäri ja pesusieni" niin ei jotenki idea kodinputkimiehen maahan joutumisesta innosta.

Jazman
09.06.2011, 22.13
Katso mun vastaus yllä, noi toimenpiteet teen tässä kerrostalon pihalla :)

nilsson
09.06.2011, 23.48
Würthin Pineline on toiminut hyvin ja jalostettuna "mäntysuopana" sillä kehtaa pestä siellä missä kodin putkimiehellä ei. :)

JTG
10.06.2011, 13.41
Würthin Pineline on toiminut hyvin ja jalostettuna "mäntysuopana" sillä kehtaa pestä siellä missä kodin putkimiehellä ei. :)

+1

unohtakaa tolut fairyt ja mäntysuovat, ne on aikuisten oikeasti ihan paskoja aineita voimansiirron pesemiseen. Runkoonhan riittää märkä rätti.

Alpo Nieminen
10.06.2011, 16.00
löysin varastosta tollasen motorexin rex reiniger plus nimellä kulkevan mömmön mikä on just ketjuille ja rattaille tarkotettu. Jos pohditaan mäntysuopaa ihan yleispesuun pyörälle (kura, roiskeet, öljytiplat ja tiukassa oleva kuiva lika rungossa ja kiekoissa) niin voisko se mäntysuopa olla siihen passeli? Meinaan ettei sisällä mitään esim tivareille haitallista?

Huomasin tuossa että spessun omallamerkillä varustettu takaiskari päästää ilmaventtiilistä snadisti (tippa, kaks) kivan pinkkiä öljyä aina kun (lisää/)poistaa painetta. Onko tämä yleistä ja harmitonta vai joku pahempikin ongelma? Kokemuksia?!

Olisko tänään illal ajoja? Itteä houkuttas hallainvuori mut muutkin paikat vois käydä. Lämppötila sais snadisti laskea ennen kun sitä mihkään lähtee.

JTG
10.06.2011, 18.45
Jos pohditaan mäntysuopaa ihan yleispesuun pyörälle (kura, roiskeet, öljytiplat ja tiukassa oleva kuiva lika rungossa ja kiekoissa) niin voisko se mäntysuopa olla siihen passeli? Meinaan ettei sisällä mitään esim tivareille haitallista?

Suolaa.

Sitä mäntysoopa sisältää huonon pesutehon lisäksi.

jani86
10.06.2011, 19.15
löysin varastosta tollasen motorexin rex reiniger plus nimellä kulkevan mömmön mikä on just ketjuille ja rattaille tarkotettu. Jos pohditaan mäntysuopaa ihan yleispesuun pyörälle (kura, roiskeet, öljytiplat ja tiukassa oleva kuiva lika rungossa ja kiekoissa) niin voisko se mäntysuopa olla siihen passeli? Meinaan ettei sisällä mitään esim tivareille haitallista?

Huomasin tuossa että spessun omallamerkillä varustettu takaiskari päästää ilmaventtiilistä snadisti (tippa, kaks) kivan pinkkiä öljyä aina kun (lisää/)poistaa painetta. Onko tämä yleistä ja harmitonta vai joku pahempikin ongelma? Kokemuksia?!

Olisko tänään illal ajoja? Itteä houkuttas hallainvuori mut muutkin paikat vois käydä. Lämppötila sais snadisti laskea ennen kun sitä mihkään lähtee.

Kyllä olen omassa foxissanikin huomannut joskus jotain pientä öljyn tuloa sieltä venttiilistä ja olen ymmärtänyt sen olevan normaalia.

ellmeri
10.06.2011, 19.42
Päästä ilma pois iskarista ja lisää pumppuun öljyä ja ei kun pumppaamaan.

ahma
10.06.2011, 21.58
La ja su tod näk ajoa Kauko-Idässä n klo 18- 19 alkaen. Lähtöpaikkana esim Mustavuori, Östersundom tai Landbo. Anyone?

JTG
10.06.2011, 22.16
La ja su tod näk ajoa Kauko-Idässä n klo 18- 19 alkaen. Lähtöpaikkana esim Mustavuori, Östersundom tai Landbo. Anyone?

Pannaan harkintaan. Tuun jos klapit ei oo ihan päreinä aamun ratatreeneistä.

JTG
11.06.2011, 15.29
Tänään toimii iltalenkki mulle.

juminy
11.06.2011, 15.45
Tänään toimii iltalenkki mulle.1900 mustavuoren parkkis - ahma, juminy

Alpo Nieminen
11.06.2011, 16.17
laittakaas vähän karttalinkkiä jos vaikka tupsahtaisin paikalle

JTG
11.06.2011, 16.18
1900 mustavuoren parkkis - ahma, juminy, JTG

Roger

JTG
11.06.2011, 16.39
http:/kansalaisen.karttapaikka.filinscale=2000&srs=EPSG%3A3067&y=6de=orto&x=396812&lang=fi (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/lin scale=2000&srs=EPSG%3A3067&y=6 de=orto&x=396812&lang=fi)

edit: Luovutan, en saa toimivaa linkkiä luurilla aikaan. Laittakaa joku muu

juminy
11.06.2011, 16.55
gle (http://maps.google.com/maps/place?cid=6325984290762049859&q=Mustavuori,+Helsinki,+Suomi&hl=en&sll=60.236875,25.136659&sspn=0.147538,0.436522&ie=UTF8&t=h&z=14). En mäkään ole käynyt, mutta ahma tänne joskus neuvoi, että se olis Kallvikintieltä puol kilsaa itäväylää itäsuuntaan ja sit oikeelle. Mätsää ton hakukoneen tietoihin.

ahma
11.06.2011, 17.41
Juuri tämä.

juminy
11.06.2011, 18.11
Voi olla, etten ehi seiskaks tonne. Jos ei näy ajoissa, niin älkää odottako.

Alpo Nieminen
11.06.2011, 18.30
Ei pysty, liian kuuma mun makuun. Pelkkä varjossa istuminenki saa hien pukkaamaan otsalle. Menen myöhemmin tuonne kivikkoon jos viilenee viimeistää ysiks.

juminy
11.06.2011, 18.42
Mulla tuli vähän hidastetta matkalle ja menen vähän myöhemmin. Lähden kyllä ehkä jo vähän seiskan pintaan, mutta koska matka on pitkä tuonne Mustavuoreen, niin se on sitten Herttoniemi ja Hallainvuori.

JTG
11.06.2011, 21.36
Ahman kanssa ja johdolla vedettiin hyvä setti kasavuoressa pörräten. Reilu pari tuntia tuli pörrättyä ovelta ovelle.

ahma
11.06.2011, 21.36
JTGn kanssa hieno parituntinen. Treffattiin ihan lenkin lopussa Tasapainokin, jota houkuteltiin kimppalenkeille. Huomenna illansuussa pikainen, muuten Kauko-idässä taas ensi viikonloppuna.

Edit: JTG ehtiki jo...

juminy
11.06.2011, 23.57
Tsorry, ette päässeet nauttimaan seurastani. Meni lähtö pitkäksi ja kävin Herttoniemi, Hallainvuori, Kivikko ja back. Selkä vähän väsyi. Alaselkä tarkemmin ottaen ja nyt lenkin jälkeen muistuttaa itsestään kuitenkin yläselkä. Jumppavinkkejä? Vai onks se nyt vaan niin, että 160mm joustoa ei nyt vaan nykypäivän pellelle enää riitä tommoseen xc-maastoon?

tasapaino
12.06.2011, 12.02
Hoi, olihan siellä metässä muitakin :) Jos on tänään edelleen itäinen iltalenkki suunnitelmissa niin voisin lähteä mukaan. Kunto on tosin varsin nousujohteinen eli en ole mitään hirveitä keskinopeuksia pitänyt.

Östersundomista kai Ahma mainitsi jotain törmätessämme? Olen siitä Susirajan (tien) päästä yleensä poikennut pöpelikköön. Jos joku osais jossain vaiheessa näyttää tai kertoa miten sieltä Porvoonväylän alikulusta (Susirajalta itään) pääsee tien eteläpuolla kunnialla johonkin tien päähän kulkematta ihmisten pihojen/peltojen läpi tai pahasti tunkkaamatta, niin olisin ylen kiitollinen.

ahma
12.06.2011, 13.10
Niinkuin pelkäsin jäänee tämän illan lenkki välistämtyttären synttäreiden vuoksi. Aiemmin eteläpuolella meni hieno polku, mutta pelkään sen kasvaneen umpeen. Jos ymmärsin oikein paikan.

tasapaino
12.06.2011, 14.39
Ok, painelen varmaan sitten tästä jo nyt iltapäivällä mettään. Vai oliko muita kiinnostuneita? Ainakin otetaan myöhemmin uusi yritys? Ens viikonloppu menee Prahassa, juhannuksen jälkeen pääsis seuraavan kerran viikonloppuaikaan liikkeelle. Muuten ajelen harva se päivä Länsimäen lähistöllä, eli saa olla yhteydessä.

Tässä oli yks yritys tulla sieltä metästä ulos porvoonväylän ali, mutta sekin meni jonkun kartanon pihatien ja porttien kautta:

http://www.endomondo.com/workouts/uFdf1qfma2k

juminy
12.06.2011, 18.44
JTGn kanssa hieno parituntinen. Treffattiin ihan lenkin lopussa Tasapainokin, jota houkuteltiin kimppalenkeille.
Hoi, olihan siellä metässä muitakinMinä kun luulin, että herrat olivat pysyneet pystyssä...

Lare
13.06.2011, 15.07
Tasapaino: Sun tarvii ajaa sen Stora Dammenin padon yli eli siitä mihin se lätäkkö loppuu eli käännyt ennen numeroa 15 (siis tossa sun reitissä). Sit ylityksen jälkeen käännyt oikealle minkä jälkeen polku tais suunnata vasemmalle ylös. Sen jälkeen tulee joitakin risteyksiä ja polkuja mutta ne muistaakseni päätyy about samaan paikkaan loppujen lopuksi. Tarkoitus on tulla Sotilasmäentien päähän lännestä pellon reunassa. Tämäkin tulee vähän pihalle mutta omistajaa ei fillarit haittaa, olen kysynyt.

Jazman
13.06.2011, 15.36
Olisko tänään lenkkiseuraa tarjolla?
Pakko päästä vähän tuulettuu illalla, ihan sama vaikka satais, mutta taitaa lenkki sijottua vasta tonne klo 20 jälkeen... taas.

Vois lähtee kuravellilenkille joko Laajasaloon tai mahdollisesti Vuosaareen...
Mites muut?

ahma
13.06.2011, 16.21
Tasapaino: Sun tarvii ajaa sen Stora Dammenin padon yli eli siitä mihin se lätäkkö loppuu eli käännyt ennen numeroa 15 (siis tossa sun reitissä). Sit ylityksen jälkeen käännyt oikealle minkä jälkeen polku tais suunnata vasemmalle ylös. Sen jälkeen tulee joitakin risteyksiä ja polkuja mutta ne muistaakseni päätyy about samaan paikkaan loppujen lopuksi. Tarkoitus on tulla Sotilasmäentien päähän lännestä pellon reunassa. Tämäkin tulee vähän pihalle mutta omistajaa ei fillarit haittaa, olen kysynyt.

Vielä pari vuotta sitten alikulun eteläpuolelta sännättiin oikealle, siitä polkuja pitkin motarin eteläiseen reunaan ja motorin taukopaikan jälkeen tultiin suoraan Susirajalle. Parhaimmillaan pääsi oikaisemaankin Sotungintielle vähän ennen motarin taukopaikkaa mutta pari viikkoa sitten siellä oli ihan viidakkoa. Lähden mielelläni mukaan sisseilemään joku päivä (etsivä löytää), sama reitti kiinnostaisi itseäkin.
Tämän viikon asun vielä Kulosaaressa, mutta sitten muutamme Östersundomin kupeeseen. Ensi viikon olen lomalla, joten metsään on tarkoitus mennä joka ilta.

Jazman
13.06.2011, 17.41
Olisko tänään lenkkiseuraa tarjolla?
Pakko päästä vähän tuulettuu illalla, ihan sama vaikka satais, mutta taitaa lenkki sijottua vasta tonne klo 20 jälkeen... taas.

Vois lähtee kuravellilenkille joko Laajasaloon tai mahdollisesti Vuosaareen...
Mites muut?

Pääsenkin jo aikaisemmin... eli nyt ja tuskin kukaan tähän lähtöön ennättäis, joten katellaan porukkalenkkiä sit myöhemmin viikolla uudestaan...

Alpo Nieminen
13.06.2011, 19.44
Oisko mutarallia tyyliin nyt heti?!!
Itse ratsailla 20.00

Alpo Nieminen
13.06.2011, 21.45
Olipa hauskaa. Ois saanu olla kuraisampaa.

Jazman
13.06.2011, 22.57
Prkl... ei menny lenkki ihan niinq piti... tarkotus oli ajella pari tuntinen Laajasalossa ja ku pääsin sinne tonttuvuoreen tms. missä ne autiotalot on ja laskettelin sieltä kaltsit alas, niin eikös takagumi kolahtanu terävään kiveen ja snakebite iski...

Sit muistu mieleen, et dammit varagummi on jo vaihdettu alle edellisen vuodon takia ja eikun paikkaamaan... mikä ei sitten toimi ku asteita on 12 ja sataa...
Ei suostunu se hemmetin liima tarttuu millään. Pihh...
Sain sit työntää fillarin himaan, et tuli reilu tunnin mittanen kävelylenkki sit kaupan päälle :(
Noh, koitin ottaa asian huumorilla ja treenin kannalta ja saihan sitä ihmetellä esim. niitä satoja kotiloita mitkä oli vallanu Ainon kartanolta Yliskylän rampille menevän hiekkatien...

Pakko fiksaa tubelesskitin vannenauha, et pääsee taas ajelee ilman sisureita.

juminy
13.06.2011, 23.17
http://fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=50&pictureid=6139 (http://fillarifoorumi.fi/forum/album.php?albumid=50)

Sit muistu mieleen, et dammit varagummi on jo vaihdettu alle edellisen vuodon takia ja eikun paikkaamaan... mikä ei sitten toimi ku asteita on 12 ja sataa...
Ei suostunu se hemmetin liima tarttuu millään. Pihh...Vesi ei varmaan auta, mutta kai annoit kuivua tarpeeks kauan. Se liuotin pitää kuivua kunnolla pois ennenkö länttää. Tolleen kisakiireessä voi kai tuikata tuleen sen liiman ihan hetkeks, niin se ei mee se tökötti pilalle, mutta liuotin palaa huit-hittoon. Tietty toinen juttu onko valoa mukana.

Mulla ei ole muuten menny ikinä maastossa sisuri. Kun ajaa noita helppoja maastoja ja tunkkaa melkeen koko ajan, niin ei ne mee. Ulkorengas meni kerran, mutta sisuri kesti ja vasta kotona huomasin. Olen silti osin jo siirtynyt USTeihin, joskaan en tosiaan puhkeamisten takia. Tuntuis vaan rullaavan paremmin ja paree tuntuma.

drop
13.06.2011, 23.27
Viimrksi kun multa meni sisuri oli ulkokumi niin tiivis että piti hallainvuoresta kotiin, tyhjeni loppuun vasta seuraavana päivänä.

Jazman
13.06.2011, 23.39
Ei ollu muuta keinoa, ku yrittää puhallella sitä liimaa et se olis kuivunu, mutta turha toivo. Koitin matkalla pumppailla aina välillä, mut ku ei se liima kuivunu sitten millään, niin ei auttanu ku taluttaa fillari himaan saakka.
Tulipa muuten Osmo Soininvaara Bianchillansa vastaan tossa Sahaajankadun ja A. Wetterin kadun risteyksessä. Katoin et olipas tutun näkönen dude, mut vasta ku se oli ehtiny ajaa ohi ja näin sen fillarin kunnolla, niin hokasin kuka se oli.

HeikkiO
14.06.2011, 13.51
Ketään menossa tänä iltana Kivikkoon about klo 18.00?

Sami P
14.06.2011, 14.20
Mä meen testaamaan päivitykset tänään, parhaat ek:t sille löytyy Rastilasta ja Uutelasta.. Just lähössä siis, pikaselle..

Mulla jotain kummaa takasisäkumissa, edellinen tyhjeni aina ajojen välissä, mutta kesti kuitenkin aina lenkit, nyt laitoin uuden sisurin ja sama ongelma..

Jazman
14.06.2011, 14.47
ettei olis van joku pieni hiekanjyvä tms. livahtanu kumin ja sisurin väliin?
jos se olis tehny ihan snadin reijän sinne sisuriin ja yön yli sit ilmat karannu pois?

Sami P
14.06.2011, 19.15
Niin en tiiä kun vaihoin sekä sisä- että ulkogummin, pitänee kattella sitten vannetta ja vannenauhaa, jos niistä löytyisi jotain.. Kesti se tänään kolmen tunnin lenkin, eli eipä kiireitä. Päivityksetkin toimi ihan kivasti, vielä kun keksis tosta takapäästä niiauksen johonkin, välillä kaipaa notkoissa jne. jäykkistä.

Alpo Nieminen
14.06.2011, 19.33
Perhanan Oldbeardi kun varmaa kerenny jo lähteä.
Ite oisin nyt tossa kasin pintaan lähdössä.
Jos heittäis sellasen about parituntisen. Oisko mukaan lähtijöitä?

PMT
14.06.2011, 20.22
vielä kun keksis tosta takapäästä niiauksen johonkin, välillä kaipaa notkoissa jne. jäykkistä.
Oiskohan niiauksen syy takaiskarissa, kun tuo ilmakannu tuppaa meneläpi 2/3 osaa ja jäykistyy sitten.:seko: Jos panet ilmaa ettei niiaa niin on pinta kova ja jos haluut bherkkyyttä niin niiaa.Kumoi parempi?

JiiPee
14.06.2011, 22.32
Thanx Juminy megamageesta lenkistä. Ihme fillari jätkällä, kiipee minne vaan ja kääntyy 180 astetta paikoillaan. Mistä noita saa?
Mutjoo, raskasta oli mutta haaskoo vuan pidettiin, kotimatka meni hyvin mut himassa iski horkka. Oisko pojasta mehut hävinny jonnekin?
Otetaan uusix ku keritään.
Tossa jälki (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jiipees/4ikfa2luv835cvln).

Sami P
14.06.2011, 23.06
Oiskohan niiauksen syy takaiskarissa, kun tuo ilmakannu tuppaa meneläpi 2/3 osaa ja jäykistyy sitten.:seko: Jos panet ilmaa ettei niiaa niin on pinta kova ja jos haluut bherkkyyttä niin niiaa.Kumoi parempi?

Hmm, ajatuksen voimalla toimiva perälukitus...? Tai edes joku vipu käsien ulottuvilla, ku noi paikat tulee niin äkkiä aina. Menee liian jämyks, jos lisää ilmaa ja propedalia ei ehi laittaa päälle, mikä melkein vastais lukitusta.

juminy
15.06.2011, 00.11
Tänks itelles JiiPee. Vielä kun toi fillari uskaltais vetää edes rotvallinkorkusesta dropista ja ajaa alamäkeen edes kymmenenasteista mäkeä (pururadalla), niin sithän se olis jo melkeen rookietason väline. Noo, mitäväliä, pääassii, etton mukavoo ja sitä olj. Uusixuusix.

Alpo Nieminen
15.06.2011, 08.40
Thanx Juminy megamageesta lenkistä. Ihme fillari jätkällä, kiipee minne vaan ja kääntyy 180 astetta paikoillaan. Mistä noita saa?
Mutjoo, raskasta oli mutta haaskoo vuan pidettiin, kotimatka meni hyvin mut himassa iski horkka. Oisko pojasta mehut hävinny jonnekin?
Otetaan uusix ku keritään.
Tossa jälki (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jiipees/4ikfa2luv835cvln).

Taisin seurailla teidän jälkiä ainakin kivikon osalta.

Jazman
15.06.2011, 09.06
Olisko kukaan tänään lähössä lenkille?
Mulla ei varsinaisesti oo mitään erityistoiveita suunnalle, kuhan pysytään suht lähi-idässä... syvä-itä pitää ottaa sit ajan kanssa haltuun...

HeikkiO
15.06.2011, 10.57
Perhanan Oldbeardi kun varmaa kerenny jo lähteä.
Ite oisin nyt tossa kasin pintaan lähdössä.
Jos heittäis sellasen about parituntisen. Oisko mukaan lähtijöitä?
En sitten käynytkään metsässä eilen ollenkaan vaan korkkasin oluen, poistin kammet ja keskiön, putsailin ja lisäsin vaseliinia, laitoin kamat takaisin nippuun, korkkasin toisen oluen. Naksuu vieläkin poljettaessa.

Olisko kukaan tänään lähössä lenkille?
Mulla ei varsinaisesti oo mitään erityistoiveita suunnalle, kuhan pysytään suht lähi-idässä... syvä-itä pitää ottaa sit ajan kanssa haltuun...
Sateen pitäisi loppua n. 18:00, joten joskus sen jälkeen lähtöä voisi tehdä kun en eilen saanut aikaiseksi.

Sami P
15.06.2011, 13.04
En sitten käynytkään metsässä eilen ollenkaan vaan korkkasin oluen, poistin kammet ja keskiön, putsailin ja lisäsin vaseliinia, laitoin kamat takaisin nippuun, korkkasin toisen oluen. Naksuu vieläkin poljettaessa.

Sateen pitäisi loppua n. 18:00, joten joskus sen jälkeen lähtöä voisi tehdä kun en eilen saanut aikaiseksi.

Molybeenivaseliini auttaa vaikka sotkeekin kädet! Jaksan taas mainostaa sen ihanuutta.

Jasu
15.06.2011, 14.14
Tänään voisi kyllä yrittää lähteä 18:00 paikkeilla lenkille jos ei tule kaatamalla vettä..

Jazman
15.06.2011, 14.50
Meneekö liian myöhäseks, jos lähettäis vasta seiskan jälkeen?
Mulla on asioita hoidettavana, enkä oikein ehdi ennen sitä.

Ja mites suunta?
Se on ihan kiva lenkki, jos tekis saman ku me viimeks ajettiin Nilssonin kanssa, et alottaa Hertsikasta, siitä Roihuvuori (nää voin vetää) ja sit Myllypuro ja optiona vielä Hallainvuori siihen perään...
Mut sanokaa mikä suunta kiinnostais... mulle käy muutkin ku noi mun lähialueet, mut se pitää huomioida siirtymässä sitten kans, jos mennään pidemmälle

Jasu
15.06.2011, 17.07
Tuli muita juttuja eteen, niin joutuu näillä näkymin skippaamaan lenkin tänään. Huomenna vois yrittää paremmalla menestyksellä lähtöä.

HeikkiO
15.06.2011, 17.08
Meneekö liian myöhäseks, jos lähettäis vasta seiskan jälkeen?
Mulla on asioita hoidettavana, enkä oikein ehdi ennen sitä.

Ja mites suunta?
Se on ihan kiva lenkki, jos tekis saman ku me viimeks ajettiin Nilssonin kanssa, et alottaa Hertsikasta, siitä Roihuvuori (nää voin vetää) ja sit Myllypuro ja optiona vielä Hallainvuori siihen perään...
Mut sanokaa mikä suunta kiinnostais... mulle käy muutkin ku noi mun lähialueet, mut se pitää huomioida siirtymässä sitten kans, jos mennään pidemmälle
Mulle kelpaa myös seiskan jälkeen, suuntakin olisi sopiva.

Jazman
15.06.2011, 17.22
Bueno, vois nähä hertsikan metriksen vieressä, siinä hertan (k-kauppa) puolella.
Jos nähään vaikka 19.15 niin siihen mun pitäis ehtii hyvin.

Jos jotain tulee, niin mut tavottaa numerosta nol5nol5nol57773

HeikkiO
15.06.2011, 17.49
Bueno, vois nähä hertsikan metriksen vieressä, siinä hertan (k-kauppa) puolella.
Jos nähään vaikka 19.15 niin siihen mun pitäis ehtii hyvin.
Siellä sitten.

-PAV-
15.06.2011, 17.59
Minkälaisen lenkin vedätte? Olen kahden vaiheilla jaksanko eilisen lenkin takia tänään lähteä.

TimoF
15.06.2011, 18.03
Enpä oo aikoihin ajellu sielläpäin. Taian ajella paikalle!

HeikkiO
15.06.2011, 18.27
Minkälaisen lenkin vedätte? Olen kahden vaiheilla jaksanko eilisen lenkin takia tänään lähteä.
En mä ainakaan jaksa kovaa ajaa pitkään tällä hetkellä, toivottavasti vauhti on leppoisaa pikkueturattaalla ajoa.

-PAV-
15.06.2011, 18.37
En mä ainakaan jaksa kovaa ajaa pitkään tällä hetkellä, toivottavasti vauhti on leppoisaa pikkueturattaalla ajoa.

Ok. No meikä vääntäytyy paikalle.

Alpo Nieminen
15.06.2011, 19.49
Paha lähteä jässiköiden mukaan kun on iltavuorossa ja töistä pääsen klo.19.
Ajelen omia polkuja.

-PAV-
15.06.2011, 22.08
Kylläpä sauna teki hyvää. Tossa lenkki: http://www.sports-tracker.com/#/workout/pav1/4dv44ib9kgvmh15q

HeikkiO
15.06.2011, 22.45
Kylläpä sauna teki hyvää. Tossa lenkki: http://www.sports-tracker.com/#/workout/pav1/4dv44ib9kgvmh15q
Kuten myös kylmä olut suihkun jälkeen.
Kiitoksia polkuseurasta kaikille kuudelle mukana olleelle.

TimoF
15.06.2011, 23.40
Hyvä idän visiitti, saatanpa tulla toistekin!

..vaikka kotimatkallakin tuli vähän ylimääräistä lenkkiä, ja joku oli juonut palautuskaljat jääkaapista :mad:

36km / 3,5h pyöreesti.

Jazman
15.06.2011, 23.53
Kiitos lenkkiseurasta! Oli varsin mukava kolmetuntinen Herzikan, Roihikan, Myllikän ja Hallainvuoren kaltseilla :)

Ja sori vielä alun harhaanjohtamisista ;)
Pitäis vissiin ite käydä vähän useemmin ajelemassa tuolla Hertsikassa ettei aina tulis valittuja vääriä polkuja...

-PAV-
16.06.2011, 07.10
Ja sori vielä alun harhaanjohtamisista ;)
Pitäis vissiin ite käydä vähän useemmin ajelemassa tuolla Hertsikassa ettei aina tulis valittuja vääriä polkuja...

Äh! Ei ajettu umpikujaan ja etiäpäin mentiin kokoajan.

Jasu
16.06.2011, 08.34
Olihan hyvä lenkki eilen illalla! Kiitokset porukoille!

Sami P
16.06.2011, 21.07
Olisko sunnuntaina jotain polkupyöräilyä lähi-idässä? Päivällä startti, mä ajattelin puolilta päivin johonkin jotenkin..

drop
16.06.2011, 21.26
Toivottavasti on...

Mä ajattelin lähteä aikalailla nyt lenkille Herttoniemestä.

ahma
16.06.2011, 22.25
Kauko-Idän matkailijoita? Enemmän tai vähemmän joka ilta menossa huomisesta viikko eteenpäin. Viikonloppuna käy päivisinkin. JTG? Tasapaino? Jummi-ees-nyy? Anyone?

juminy
16.06.2011, 23.59
Joo, kyl jotain ajoa. Huomenna ehkä ei. La meen ehkä kurvailemaan Jäkeen iltapäivällä. Ehkä. Su ehkä ja sitä rataa. Viikolla ilta-aikoja kasin lähtöjä, ehkä joku ilta aikasempikin onnistuu, mut joka ilta ei käy mikään. Ota tosta selvää? Eilen ajelin tasapainon kanssa kaukoidässä. Hää tais olla lähössä johonkin reissuun. JTG keulille ja luulot pois meiltä muilta, sano. Haetaan vähän sitä vauhtia silleen?

JTG
17.06.2011, 14.12
tänään käy kyllä iltasella.

Ahman kotimaastot toimii hyvin. Eli olisko se kasavuorta mustavuoren parkkikselta sitten tänään?

klo 19 ja siitä voi tinkiä suuntaan tai toiseen, ei molempiin. Mulle käy periaatteessa milloin vaan, mutta olkoon tuo 19 ensimmäinen mato koukussa.

edit: Juminy, ei ne mun vauhdit mitään kovia kyllä ole, paahdan vaan välillä laikka punaisena ja pidätän hengitystä. Sä voisit kyllä tulla esimerkilläs opettamaan meitä maastopyöräilemään.

JTG
17.06.2011, 18.33
Päivitys: 19.30 mustavuoren parkkis.

Sami P
17.06.2011, 22.31
Onko se kasavuori se luohimon takainen maasto kehä3 kupeessa? Kiinnostais käydä joskus siellä jonkun tuntijan kanssa, ei oo niin kauas koskaan tullut eksyttyä muuta kuin kartalla... Meillä posti toi läjän kukei mökille ja huomen sinne sit, sunnuntaina silti kolmen jälkeen ehtis johonkin.!

ahma
17.06.2011, 22.54
kasavuori on vielä hiukan idempänä, mutta hienoja polkuja. Tervetuloa, vaikka jo sunnuntaina...

Stypid
18.06.2011, 12.08
Nonih..korjasin pyörän jäätelötikulla ja pitäs mennä kokeileen miten tuo toimii. :D

Pohdin vain, että maastoon vai maantielle. Oliskos kenelläkään kiinnostusta pieneen maastolenkkiin nyt tunnin/parin sisään? Mieluiten lähtö jostain vajaa 10km säteellä Tapanilasta, niin ei tarttis hirveän kauas valua. :)

Jahas..taivaalta alkoi tulemaan jtn märkää tavaraa alas, joten taitaa jäädä tämän(kin) päivän ajot välistä. :(

juminy
18.06.2011, 13.28
Monelta-missä su? Meen justkohta heittää Jäken ämpäri ja periaatteessa ehkä illalla ei jaksa tai vois vaikka olla himassakin välillä, mut huomenna sit johonkuhun aikaan. Aamukin vois olla hyvä tai sit jotain iltapäivää tai iltaa, hyvää iltaa.

Onse kolmen tunnin ölympiä ihan hirvee aika. Mulla menee 40km pyöräilyyn joku pari tuntii, no ehkä puoltoist, uinti tuntiin, joskaan en ole koskaan yli kilsaa kokeillu uida. Ja se juoksu reilu tunti, mut pikku reenillä ehkä minuutin tai pari alle. En sitte tiedä jaksaako edes kahta lajia yhen päivän aikana... hehheh. Mites olis joku lenkkimielinen sprinttiveto joku ilta? Eli mitäs se on, 750m uinti, 20km maastopyöräily ja femman juoksu?

JTG
18.06.2011, 13.34
mä voisin lähteä nyt maastoon vaik heti.

nolviisnol53kasi9kasi93

JTG
18.06.2011, 13.37
ja hei mikä tää on ja onko menijöitä. Vois olla, vai?

http://cycleinhel.fi/2011/06/13/yoajot-lauantaina/

saako tuolla olla polttamatta pilveä tai onko sitä ylipäätään tarjolla?

juminy
18.06.2011, 13.44
Mullei oo fiksii eikä jatsitupakkia. Tai Jääkäriä ja kossupulloa, joskin jälkimmäisen osaan minäkin hankkia.

Stypid
18.06.2011, 20.19
Jäi tämän päivän lenkki heittämättä, kun vettä tuntu tulevan kuuroissa. Aina, kun sai kamat niskaan, niin alko vettä tulemaan.

Mitenkäs huomenna? Kaukoitään oli vissiin väkeä menossa? Olisko kuinka vaikeaa ja minkä pituista lenkkiä suunnitteilla? Maastoja/seutuja sieltäpäin tunnen erittäin rajallisesti jos ollenkaan. Eli jos joku sit tönäsee lenkin loputtua mut ajamaan oikeaan suuntaan. :)

Mikäli näyttää, ettei tuota idän lenkkiä ole, tai se ei sovi aikatauluun, niin jotain muuta vois suunnitella. Mielessä oli lähinnä Jakomäki-Vaarala alue, josta suuntais Hakunilaan. Kovia polkuja siellä oli viimeksi, kun ajeltiin. Lisää pitäisi itellä vain kartoittaa ja muistikuvien mukaan sieltä niitä löytyy.

Eli ilmoitelkaahan, jos on halukkaita jonnekkin, tai jos itään löytyy vetäjää. Jos keli ja aikataulu sopii (ja lenkki ei ole liian vaikea/pitkä mulle) niin voisin jonnekkin mennä.

ahma
18.06.2011, 20.31
Kauko-idässä ajan huomenna jokatapauksessa. Mustavuori klo 19? Kaksi- kolmetuntia? Voin vetää.

JTG
18.06.2011, 21.20
katotaan miten jaksellaan. Päivä on buukattu kuntoilua täyteen. Tietty ittensä monttuun rasittaminen tekee välillä ihan hyvää.

Stypid
18.06.2011, 21.29
Menee tuo klo 19 liian myöhäiseen noin kauas lähtemiselle itsellä.

Katselen aikaisemmin, jos jonnekkin suuntaan. Itään joskus voisi lähteä, mutta mieluummin päivemmällä.

drop
19.06.2011, 00.15
Saatan ajaa Herttoniemessä pojan fudis treenien jälkeen, eli neljän / viiden maissa. Käyn kyllä vetämässä aika lyhyen lenkin, reilu tunti (herttoniemi / hallainvuori / herttoniemi).

Voi myös peruunta :)

Sami P
19.06.2011, 12.54
Kolmelta roihupellossa, siinä dösävarikolta vähän eteenpäin seuraavassa risteyksessä, missä joku hiekkanlastaamo tms. Hallainvuorelle ja Kivikkoon jne...?

Stypid
19.06.2011, 12.59
Selkä tuntuu vähän vittuilevan..toisin sanoen jostain syystä aivan paskana. Ajattelin käydä tossa pienen mutkan pyöritteleen, jos vaikka aukeais ja kestäis maastoa.

Tuo kolme sopis ajan puolesta ja voisin siihen yrittää päästä. Paikka ei vain ole ollekaan tuttu. Olisko pistää jotain katuosotteita, tai linkkiä paikasta?

Mikäli tää selkä ei aukea, niin ehkä sitten on parempi jättää maasto tältä päivältä. :mad: Toivotaan parasta.

Edit: Löysin hsl:n kartasta merkinnän Roihupellosta ja tuossa on vissiin joku metro/dösäparkki. Ja onko sit hiekkalastaamo tuo, mikä on sen ja metroväylän varressa? Joku valkonen juttu, mikä näkyy metrostakin?

Sami P
19.06.2011, 13.40
Olisko Laternan parkkis hyvä? Sen pihamyymälän nurkilta? Muita?

soittoa perään jos ei ehi tai löyä, nol nel viis 2010 600

Stypid
19.06.2011, 14.05
Kävin testaam selän ja kaipa tuo kestäis.

Kattelin googlesta tuon Laternan ja taidan tietää paikan. Pyrin sinne kolmeksi.

Ossipoika
19.06.2011, 16.48
Meikä vois lähtee illemmalla/illalla tänään ajamaan. Onko toi ahman klo 19.00 mustavuoren parkkis vielä voimassa? Jos joku on aikasemmin lähössä niin meikä lähtee völjyy.

JTG
19.06.2011, 17.27
Meikä vois lähtee illemmalla/illalla tänään ajamaan. Onko toi ahman klo 19.00 mustavuoren parkkis vielä voimassa? Jos joku on aikasemmin lähössä niin meikä lähtee völjyy.

Kai se on voimassa vielä. Tulin just juminyn kanssa reilu 3 tuntiselta sessiolta. Helvetin kivoja baanoja. Nyt tunti unta kuulaan ja seitsemäksi mustavuoren parkkikselle.

ahma
19.06.2011, 17.39
Ilmeisesti siis väkeä tulossa, tulen paikalle.

Stypid
19.06.2011, 18.02
Tulipas SamiP:n kanssa vedettyä lenkuraa ilmeisesti sitten Hallainvuorta ja kivikkoa. Vauhti ei päätä huomannut, mutta tuntu sopivan tasapuolisesti molemmille. Itellä oli kyllä tuntuma niin hukassa, kuin olla voi. Monet helpot paikat meni päin honkia..joskus sananmukaisesti. Päivää ei varsinaisesti parantanut sekään, että kun ensimmäistä polkua oltiin päästy 5min, niin huomasin takarenkaan olevan tyhjä. Ilman lisäämisen ja pienen tutkimisen jälkeen joutui koko sisurin sitten vaihtamaan ennen kuin matka jatkui.

Mut kiitoksia Samille lenkistä. Hallaivuoresta löytyis itelle sopivan vaikeita treenipätkiä ilmeisen paljon, joten sinne pitäisi suunnata uudelleen tutkimaan.

Etana fmi näyttäis huomiselle ajokeliä ja tiistaille sadetta. Mikäli tämä pitää paikkaansa, niin huomenna voisi olla jälleen liikenteessä. :)

JTG se vain jaksaa painaa, vaikka vettä tulee. :)

Ossipoika
19.06.2011, 18.30
Voi paska siel sataa liikaaaa. Enää ei tarvi lähtee väkisin ku ei oo urheilija.. Meikä skippaa, ei oo vaatteita tommoseen keliin plus oon vähän kermaperse ;D

Stypid
19.06.2011, 18.34
Ei tuo sade muuten pääasiassa ollu kovin kastelevaa. Ekat pisarat tuli mullaki heti lähtiessä, mutta ko kotia ajellessa nakkasin vähän vettä pitävämmän takin niskaan, niin keli oli oikeastaan mukava.

Mukavan rauhallista oli muuten noilla poluilla. Pari hullua maastopyöräilijää, kaksi juoksijaa ja yksi koiranulkoiluttaja tuli havaittua. Tietenkin lisänä varmaan pari, mitkä ei jääny mieleen. Taisipa Hallaivuorella olla joitain pyssyjen kanssa pyörimässä. :D

Sami P
19.06.2011, 19.00
Sä et vaan huomannu sitä sadetta ku pääsit myötäseen ajelee... ;) Mä kastuin kyl hyvin ku sain vastaseen tulla. Tais pahin kuuro osua mulle just kurkimäestä eteenpäin. Mut kivaa pyörittämistä, vaikkakin jalat tahmas.

juminy
19.06.2011, 19.07
Mites Sami, onks sulla ihan oikeesti kolmilajireenit menossa? Että olisko tommonen sprinttivetäsy joku ilta mitään? Mä olen kyllä huono uimaan, mutta pinnalla olen toistaiseksi pysynyt.

Stypid
19.06.2011, 19.10
Mä tos Samille juttelinkin tosta treenihommasta. Itteä kiinnostais jotain tollasta sprinttihommaa kyl treenailla/kokeilla. Nyt vaan pitäs saada itsensä mahdutettua aluksi jonnekkin uimaan ja katsottua, että saisko tuon käden kestämään/toimimaan sen verran, että sais taas uitua 750m putkeen.

Jos uinnin pääsis aloittamaan ja homman sais toimimaan, niin myöhemmin kesällä jtn tuollaista sprinttiä voisin olla itekkin leikkimielisesti kokeilemassa.

Sami P
19.06.2011, 19.22
Toi uinti vähän paha järjestää, ellei sit lähe fillarilla jonnekin hallille ja siitä sit parin kympin lenkki fillarilla ja 5km juoksu, taitaa toi kuunvaihteen sprintti mennä ihan kylmiltään ilman yhdistelmän koestusta, mut heinäkuussa pitääkin sit valmistautuu enempi sinne olympiamatkaan, jos ne sen lahdessa järkkää. Ts, heinäkuussa mua ei näje sit maastossa.

http://www.facebook.com/home.php?ref=home#!/event.php?eid=104005379637475 (http://www.facebook.com/home.php?ref=home#%21/event.php?eid=104005379637475)

Tuos linkki, tonne siis rennolla mielellä koestamaan.

Kolmilajitreenit oli menossa siihen asti hyvinkin kunnes ostin ton kaalin ja innostuin maastosta uudestaan. Kun ei aika riitä kaikelle.

juminy
19.06.2011, 20.07
Eiks tota rantaa ole vaikka miten? Kartasta kattoo mimmonen matka rannan suuntaisesti ja takas. Tai sit sama pätkä pari kertaa edes. Ja jos jaksaa, niin takas. En kyä tiiä, onko liian kovvoo hommoo tuolla kylymässä veessä koittaa kauhoa? Helpompihan se kyl on vaan ajella tsygällä ja muut hommat erikseen. Mulla ei fecesbook toimi.

Sami P
19.06.2011, 21.11
Yleisön pyynnöstä:

Toinen Perjantai-illan triathlon rennolla meiningillä.

HUOM. PÄIVÄMÄÄRÄ SAATTAA VIELÄ VAIHTUA!!!
...
Sarjoja on kaksi: Urheilusarja ja Puuhasarja

Kilpailumatkat
Urheilusarja: Uinti 10
500m, Pyöräily 40km ja juoksu 10km
Puuhasarja: Uinti 300-500m, Pyöräily 10km ja juoksu noin 2-4km

Oman matkan räätälöiminen on sallittua, osallistuminen on tärkeintä.

Ohjelma

Kokoontuminen noin tuntia ennen suoritusta Lahden urheilukeskuksessa. Reittien selvitys ja kilpailijakokous 17.30. Tuolloin siis viimeistään hollilla, klo 18.00 startti!!!!

Ensimmäisenä uinti maauimalassa, josta suoraan pyöräilyyn ja lopuksi juoksu. Kiinteä huoltopaikka urheilukeskuksessa, jossa myös lajien vaihdot.

Maaliin saapumisen jälkeen vapaata oleskelua ja grillailua, sekä aplodit osallistujille ja erikoismaininnat erikoisista suorituksista.

Varusteet

Uimapuku ja pyyhe
Toimiva polkupyörä
Juoksuvarusteet
Omat juomapullot ja juomat

Osallistumismaksu 2 euroa, maksetaan paikan päällä. Maksua vastaan saa ajanoton, reittikartan ja kuuman grillin, sekä maalissa grillatun makkaran tai maissin.

Aikataulut saattavat tarkentua lähempänä - edelleen

eli kevein mielin yrittämään, varmaan ens vuonna sitten enemmän tosissaan, kun saa treenattua taas talvella. Juoksu pitäs saada kulkemaan, mutta nyt tuli taas sulkista kuvioihin sotkemaan asioita.

JiiPee
19.06.2011, 21.18
Eiks tota rantaa ole vaikka miten? Kartasta kattoo mimmonen matka rannan suuntaisesti ja takas. Tai sit sama pätkä pari kertaa edes. Ja jos jaksaa, niin takas. En kyä tiiä, onko liian kovvoo hommoo tuolla kylymässä veessä koittaa kauhoa? Helpompihan se kyl on vaan ajella tsygällä ja muut hommat erikseen. Mulla ei fecesbook toimi.

Niin tai sit hyrräilet hissuksiin Kumpulaan tai stadikalle, uinti, lenkki, ja lopuks fillarilla himaanpäin? Mä en näistä nyt silleen ymmärrä mut jos treenaa, niin onks tolla juoksu/fillari järjestyksellä väliä?

juminy
19.06.2011, 23.10
Uinnin kun jättää vikaks, niin ei tarvi monesti käydä pesulla. Mutta kovin rankkaan vetoon ei ole erityisen fiksu idea. Vedettiin sprinttimatka kaverin kanssa se oli jälkikäteen sitä mieltä, että altaassa kramppailu ei ollu hyvä.

Mutta eikö nää luonnonvesissä kuuluis simmata? Ainakii Kusijärvessä käy jengi mulaamassa ja matkakin lienee helppo selvittää, oisko jotain poijujakin oikeen merkkinä? Turvallisempaahan se on hallissa hukkua.

Stypid
20.06.2011, 11.56
Minkäslainen tilanne porukalla on tänään? Sää näyttäisi suosivan, niin jotain ajelua voisi harkita. Lähtö jostain esimerkiksi klo 17.30-18.30. Ehtisi pari-kolme tuntia ajella.

juminy
20.06.2011, 12.10
Kotona lasten kanssa. Käväsen vaan töistä tullessa ajamassa bemaksilla Munkan pumppia vähän.

/keleen bemaksin ohjainlaakeri natisee. Täytyy koittaa vaikka illalla katella onko toinen kuppi löysästi kiinni rungossa. Vähän pelkään, että toinen on löysä tai vinossa. Ihan pska laakerikin toi lienee, joku irtokuulainen Rane-Geek mutta katotaan nyt saisko toimimaan. Eipä se sit haittaa, jos kuppi ei kairaa runkoa basaks tms. Sit vaan ajaa minkä kestää.

Jasu
20.06.2011, 13.38
Tänään voisi yrittää tossa 18:30-> lähteä liikkeelle. Vähän tekisi mieli mennä kartoittamaan tuota Hakunilan suuntaa..

Stypid
20.06.2011, 14.47
Tänään voisi yrittää tossa 18:30-> lähteä liikkeelle. Vähän tekisi mieli mennä kartoittamaan tuota Hakunilan suuntaa..

Tuo kelpaisi. Olisiko siis 18.30 siinä samassa vanhassa paikassa. Eli se Vaaralan mikäliehuoltoasema. :D

Sellaisen parituntisen ehtis tosta vielä nakata. Pitää vissiin vaan vielä uus varasisuskumi ehtiä jostain hankkia kyytiin, kun edellistä ole vielä eilisen jäljiltä saanut korjattua.

Edit:
Havaitsen olevani töissä edelleen. Katsellaan kauan täällä jaksaa kuppasta. Ilmoitan Jasu vielä lähempänä, jos en pääsekään paikalle, niin et joudu turhaan odotteleen.

Jasu
20.06.2011, 16.38
Edit:
Havaitsen olevani töissä edelleen. Katsellaan kauan täällä jaksaa kuppasta. Ilmoitan Jasu vielä lähempänä, jos en pääsekään paikalle, niin et joudu turhaan odotteleen.

Pitäisi näköjään tehdä vähän pihahommia tänään, joten katotaan vielä tarkemmin miten kerkeää lähtemään. Voi näillä näkymin mennä tuonne
19:00 pintaan tai sitten tänään ei kerkeä ollenkaan.. mutta katsotaan tarkemmin vielä..

Jasu
20.06.2011, 17.43
Näyttäs menevän sen verran myöhäiseksi lähtö, että pitää siirtää huomiselle.

Stypid
20.06.2011, 18.29
Näyttäs menevän sen verran myöhäiseksi lähtö, että pitää siirtää huomiselle.

Sopii vallan mainiosti. Yritin livistää töistä, mutta tarvitsivat vielä apua, niin meni sitten pitkään. Vielä kun veli VR onnistui juniensa avulla auttamaan työpäivän pidentämisessä. Juuri kävelin ovesta sisälle.

Pitää yrittää tänään nyhtää vähän maantietä, tai juosta. Huomenna voisi sitten maastoa katsoa uudella innolla, jos ei tuo työ tule eteen.

Stypid
21.06.2011, 15.29
Olisko innokkaita kuskeja illalle? Voisi tosiaan esim. Hakunilaan mennä, jos Jasua kiinnostaa.

Tai vastaavasti voin lähteä polkuja näyttämään esimerkiksi Paloheinästä, jos jotakuta kiinnostaa siellä ajelu.

Tai jos ei edellämainittuihin ole väkeä, niin kaipa tuo Jakomäki, Vaarala, Kivikko, jne. aluekkin jälleen kerran ajomaastona menee.

Mutta onko niitä kuskeja, vai menenkö jonnekkin yksin? :)

Jos töistä pääsen kohta livistämään, niin lähtö voisi olla tuossa klo 17.30-18.00 vähän siirtymien pituudesta riippuen.

Jasu
21.06.2011, 15.46
Mulle sopii kyllä klo 18:00 lähtö, ehkä vähän aikaisempikin. Oisko se Hakunilan metiköissä eksyilyä tänään?

Stypid
21.06.2011, 16.42
Mulle sopii kyllä klo 18:00 lähtö, ehkä vähän aikaisempikin. Oisko se Hakunilan metiköissä eksyilyä tänään?

Tuo kello 18 sopii kyllä. Pääsin juuri kotia ja pitää alkaa jtn syömään jne. joten varmaan paljoa ennen kuutta en Vaaralaan ehdi.

Mutta jos Vaaralan huoltoasemalla siis klo 18, mikäli kukaan muu mukaan tahtova ei tahdo lähtöä siirtää.

Jasu
21.06.2011, 17.10
Ok, Vaaralan Shell klo 18:00 sopii hyvin.

juu-zo
21.06.2011, 17.32
No höh, olisi yksi nöösikin voinut tulla mukaan mutta ei taida enää ihan noin kauas keretä kuudeksi. Kaveri perui tän päivän lenkille lähdön kun on kipeäksi tulossa niin seura olisi kelvannut. Täytynee mennä yksin jonnekkin vähän lähemmäs.

Stypid
21.06.2011, 17.36
No höh, olisi yksi nöösikin voinut tulla mukaan mutta ei taida enää ihan noin kauas keretä kuudeksi. Kaveri perui tän päivän lenkille lähdön kun on kipeäksi tulossa niin seura olisi kelvannut. Täytynee mennä yksin jonnekkin vähän lähemmäs.

Mihinkäs mennessä Juuzo olis tuohon kerennyt? Mun puolesta voidaan ajaa vaikka ½h lähempänä ja sit poiketa ottamaan junaan mukaan tuosta. Tai sitten sovitaan joku paikka, mistä koukataan Hakunilan-Kehä III lähellä.

Nyt vaan tarvisi pikaista vastausta, tai mulla tulee lähtöaika vastaan :D

No joo..tarkemmin, kun asiaa katsoin niin konala voi tosiaan olla vähän liian kaukana tähän lähtöön. Mutta lähden itse valumaan kohti Vaaralaa.

juu-zo
21.06.2011, 17.47
Jep, olisi vaihteeksi ollut auto käytössä niin olisi voinut idän polkuja käydä jonkun porukan kanssa katsomassa mutta täytyy jättää myöhempään. Käyn tsekkaamassa lintuvaaran tuosta lähistöltä sitten yksin.

Stypid
21.06.2011, 21.18
Jep, olisi vaihteeksi ollut auto käytössä niin olisi voinut idän polkuja käydä jonkun porukan kanssa katsomassa mutta täytyy jättää myöhempään. Käyn tsekkaamassa lintuvaaran tuosta lähistöltä sitten yksin.

Voisin joku viikonloppu tulla käymään Lintuvaarassa ajamassa. Kaveri asustelee siinä vieressä, niin sais kaks kärpästä yhdellä iskulla. :D

Ei vaan viitsi täältä asti lähteä ajamaan sinne, jos ei sitten tiedä yhtäkään reittiä, joten opas olis hyvä olla. :)

juu-zo
21.06.2011, 21.22
Voisin joku viikonloppu tulla käymään Lintuvaarassa ajamassa. Kaveri asustelee siinä vieressä, niin sais kaks kärpästä yhdellä iskulla. :D

Ei vaan viitsi täältä asti lähteä ajamaan sinne, jos ei sitten tiedä yhtäkään reittiä, joten opas olis hyvä olla. :)

Mikä ettei, tosin pari viikonloppua on jo varattuna kun jussia vietellessä menee ensi viikonloppu ja sitten täytyisi tahko käydä polkemassa seuraavana viikonloppuna. Täytyy katsoa heinäkuusta sopiva päivä. Täälläkin kyllä polkua riittää.

Stypid
21.06.2011, 21.23
Mikä ettei, tosin pari viikonloppua on jo varattuna kun jussia vietellessä menee ensi viikonloppu ja sitten täytyisi tahko käydä polkemassa seuraavana viikonloppuna. Täytyy katsoa heinäkuusta sopiva päivä. Täälläkin kyllä polkua riittää.

Juu, itelläkin tässä menee viikonloppuja kyllä ohi. Tietenkin sinne tulossa vaihtoehto voisi olla myös arki, jos keskustasta töistä ajais suoraan lintuvaaraan. Mut pitää pitää mahdollisuus auki.

Jasu
21.06.2011, 21.45
Olipas Hakunilan metiköt vähän kökköjä. Ei löytynyt kuin pari kohtuullista pätkää ja tunti meni lähinnä hortoillessa ja ihmetellessä miten noin hienosta mettästä ei löydy enempää ajettavaa.

Itäsalmen motocross pätkä onneksi pelasti hieman ja Menetetyn Sipoon puolelle kun eksyttiin, niin löytyi ihan hyvää pätkää Talosaarentien ja Vikkullantien välisestä metiköstä.

Mutta tulihan kartoitettua uusia paikkoja ja oli ihan hyvä reissu. Tuonne Talosaarentieltä lähtevälle pätkälle pitäisi lähteä joku kerta ajamaan enemmän, josko löytyisi vähän sujuvampi reitti..

Sami P
22.06.2011, 13.08
Hauskaa Jussia kaikille, mökille aamusta ja fillarilenkit muuttuu kävely-/juoksulenkeiksi nuuksiossa. Ens viikolla ehkä ajoa joku ilta, ei ole varmuutta milloin palataan.

ahma
22.06.2011, 14.54
Tuo Talosaaren polusto on juuri maineikas Kasavuori. Väittäisin , että upeimpia maastoja joissa olen ajanut. Ja käytännössä reitit lähtee omalta takapihalta...

JTG
22.06.2011, 15.03
Tuo Talosaaren polusto on juuri maineikas Kasavuori. Väittäisin , että upeimpia maastoja joissa olen ajanut. Ja käytännössä reitit lähtee omalta takapihalta...

merellinen uutela/rastila on vielä näkemättä ;)

Sami P
22.06.2011, 18.57
merellinen uutela/rastila on vielä näkemättä ;)

Koskas me lähetään taas niitä kiertämään? On kivikkoa ja hallainvuorta tullu kierrettyä, mutta toi kasavuorikin kiinnostaisi. Ens viikolla pitää kait ottaa kevyesti että saa lauantaina täyden suorituskyvyn mukaan pikamatkalle. Tuntuu jalat kestävän juoksemista, mutta nilkat kipeet aina seuraavana päivänä, aikasen perseestä moinen...

JTG
22.06.2011, 19.07
Voisin lähteä vaikka tänään rauhalliselle lenkuralle kun tuli aamupäivällä jo juostua reilu kymppi. Pitäis paukkuja säästää myös huomiselle jolloin tulee pelkkää siirtymää lähemmäs 50km.

ahma
22.06.2011, 20.57
Pääsen aborginaaliksi vasta juhannuksen jälkeen. Äsken löytyi hieno yhdistävä polku jolla saa Landbon kaltsit mukaan ilman massiivi siirtymiä.

Stypid
23.06.2011, 12.34
Onkos väki jo juhannuksen vietossa, vai vieläkö on ajohaluisia?

Illalla voisi ehkä vielä käydä lenkin, jos kiinnostuneita löytyy.

Mutta pääpainon nyt ehkä siirtäisin sunnutaille. Mikäli keliä löytyy, niin löytyykö ajajia? Esimerkiksi jokin vähän pidempi, rauhallinen lenkki voisi kiinnostaa.

-PAV-
23.06.2011, 15.10
Onkos väki jo juhannuksen vietossa, vai vieläkö on ajohaluisia?

Illalla voisi ehkä vielä käydä lenkin, jos kiinnostuneita löytyy.

Mutta pääpainon nyt ehkä siirtäisin sunnutaille. Mikäli keliä löytyy, niin löytyykö ajajia? Esimerkiksi jokin vähän pidempi, rauhallinen lenkki voisi kiinnostaa.

Vois kiinnostaa ehkä, jos keli ei kovin hurja ole.

juu-zo
23.06.2011, 16.27
Tänään voisin ilmoittautua lenkuralle kun suunnitelmat vähän muuttui. Itäänkin pääsen tulemaan jos ruuhka ei ole enää niin hirmuinen. (Töistä malmilta tullessa jono itäänpäin oli melkoinen. Johtuen osittain varmaankin jostain onnettomuudesta siinä malmin jälkeen. Ainakin piipaa autoja oli paikalla.) Sellanen pari tuntia vois jaksaa tänään ajella.

juminy
23.06.2011, 16.55
Mä vaan runk..pumppaan. Aamulla kävin munkkaamassa ja ajattelin mennä vielä toistamiseen. Huomenna vaikka lepopäivä kun tuli juoksulenkkikin heitettyä äsken. Paitti jos huomenna on paree keli kuin viikonlopuks luvattu, niin kai se sit on pakko mennä ajamaan varmuudeksi varastoon parituntinen.

-PAV-
23.06.2011, 17.35
Täällä idässä näyttää ilma just nyt niin hyvältä, että taidan livahtaa metsään kohtapuoliin. Kivikko-Jakomäki-vaarala-länsimäki suunnalle jos yrittäis heittää parituntisen. Lähtijöitä?

juu-zo
23.06.2011, 17.35
Miekäläinen olis valmiina lähtee mihi aikaan tahansa. Sanotaanko näin että tällainen päivystysvalmius että puolessa tunnissa pitäisi olla paikalla kun ilmoitus lähdöstä tulee. Sopivaa kellonaikaa vaan peliin. 18.30(?) 19.00(?) vai myöhemmin ja mistä?

-PAV-
23.06.2011, 17.39
Ite starttaan hallainvuoresta kivikkoon päin. Ja mahdollisimman pian.

Stypid
23.06.2011, 17.42
Sen verran huonolta tuo keli vaikutti, että yhdellä oluella ehdin jo juhannuksen aloittaa, mutta ei kai se ajamista haittaa. Voisin kyllä itsekkin vielä yrittää tästä jonnekkin suunnata.

Joko PAV ehti mennä, vai alanko laitteleen kamoja ja sovitaan joku paikka, missä nähdä. Olo on kyllä sellainen, etten tiedä miten pyörä kulkee, mutta jos se edes vähän. :D

juu-zo
23.06.2011, 17.42
Kerkeääkö stypid mukaan vai onko sunnitelma mennä oikeasti aivan illalla?

juu-zo
23.06.2011, 17.44
Nythän keli on aivan mainio. Hapekas keli ja aurinko paistaa. Mööttepaikkaa?

-PAV-
23.06.2011, 17.45
Sen verran huonolta tuo keli vaikutti, että yhdellä oluella ehdin jo juhannuksen aloittaa, mutta ei kai se ajamista haittaa. Voisin kyllä itsekkin vielä yrittää tästä jonnekkin suunnata.

Joko PAV ehti mennä, vai alanko laitteleen kamoja ja sovitaan joku paikka, missä nähdä. Olo on kyllä sellainen, etten tiedä miten pyörä kulkee, mutta jos se edes vähän. :D

Pitäis aikataulullisesti olla jo liikenteessä mutta jos porukassa pääsee ajamaan niin joustetaan.

Stypid
23.06.2011, 17.46
No missä ja milloin? Lähtemään pääsen varmaan about 15-20min sisään ja lähtöpaikkana tästä Tapanilan rautatieaseman hoodeilta. Minne tulen?

Jos ajopaikkana Kivikko ja Hallaivuori, niin oisko esim. jossain tuossa kivikon ja kehä I:en välissä lähtäpaikka?

Tai jos on jtn muuta helposti löydettävää paikkaa.

juu-zo
23.06.2011, 17.47
No ei muutaku paikkaa missä nähään ni pääsen tästä liikenteeseen. Vartti menee ajellessa sinne itään.

-PAV-
23.06.2011, 17.49
No missä ja milloin? Lähtemään pääsen varmaan about 15-20min sisään ja lähtöpaikkana tästä Tapanilan rautatieaseman hoodeilta. Minne tulen?

Jos ajopaikkana Kivikko ja Hallaivuori, niin oisko esim. jossain tuossa kivikon ja kehä I:en välissä lähtäpaikka?

Tai jos on jtn muuta helposti löydettävää paikkaa.

Siirryn tästä hallainvuoresta suoraan kivikkoon ja siitä jakomäen suuntaan.

-PAV-
23.06.2011, 17.49
Kehän varsi passaa hyvin.

Stypid
23.06.2011, 17.51
Oisko se sitten vaikka Ylläshallilla. Jos Juuzo tulee autolla, niin varmaan saa senkin sinne parkkiin.

juu-zo
23.06.2011, 17.52
Juu sopii, tuonne osaankin sopivasti. Aika? ehtiikö 18.15?

-PAV-
23.06.2011, 17.52
Onko 18.15 liian aikaisin?

edit: passaa

Stypid
23.06.2011, 17.53
Juu sopii, tuonne osaankin sopivasti. Aika? ehtiikö 18.15?

Ehtii. Eli ylläshalli about 18.15. Ja näillä näkymin kolme kuskia paikalla. Jos joku vielä tulee, niin ilmottelee niin otetaan pääluku paikalla.

juu-zo
23.06.2011, 17.53
Roger, lähden ajelemaan.

Stypid
23.06.2011, 20.40
Hyvä mutka oli. Kiitoksia juu-zolle ja -PAV-ille ajoseurasta.

Keli oli, mitä oli. Välillä oli märkää maassa ja välillä vettä ilmassa, mutta pahemmin ei kastuttu.

Reitti kulki pääpiireittäin Ylläshalli-Kivikko-Jakomäki-Fazerila-Vaarala-Fazerila ja porvoonväylän vartta takaisin Kivikkoon, jonka läpi Ylläshallille. Muutama uusi polkukin tuli ajettua. Vaikka toisaalta nämäkin pätkät on varmasti jonakin kesänä jo ajanut.

Nyt taitaa alkaa täällä parin päivän juhannustauko+krapulapäivä. Jos sitä sitten sunnuntaina olisi taas ajohalukkaita. :D

-PAV-
23.06.2011, 20.40
Hyvä pätkä vedettiin Stypidin ja juu-zon kanssa, thänks. http://www.sports-tracker.com/#/workout/pav1/e6mgkemk5gkspbpe

juu-zo
23.06.2011, 20.50
Jep, kiitokset ajoseurasta. Mukavaa polkua ja tuli itselle täysin uusia seutuja ainakin katsastettua. Ei tuonne viitsi ilman suunnan näyttäjää lähteä. Täytyy ottaa uusiksi taas joskus. Gps Track (http://j.mp/migFwf)

Stypid
23.06.2011, 21.51
Aa..jätkillä oli tutkat mukana. Turhaanpa mä sit tuota sen paremmin selittelin. :D

juminy
23.06.2011, 22.14
Aamusta? Tuli tupeksittua töissä sen verran pitkään, että jäi iltamunkkipumppi väliin, joten ihan finaalissa ei olla. Aamu-ahma ja syväj..itä ja vingun kuin sika? Vai JTG ja kunnon happokyykytys? Jotain muuta?

Lähen tosa kympiltä Laajasaloon kun ei huutoja tule.

Stypid
25.06.2011, 12.34
Koska ei tuntui tuo eilisen krapulan hankinta epäonnistuvan, niin ajattelin lähteä ajamaan tässä kohta. Suunnitelmissa oli vähän käydä ajeleen Paloheinän ja Sihvolan aluetta. Ehkä katella jtn reittiä Paloheinästä etelään.

Tämä suunnitelma lähinnä siksi, etten usko tänään nopeasti löytyvän ketään idästä ajamaan ja monia polkuja tullu jo kohtuudella koluttua lyhyen ajan sisällä.

Mutta jos äkkiä joku innostuu ajamaan lähtemään, niin pistää viestiä. Suunnitelmaa ja reittiä voi vaihtaa, jos löytyy ajoseuraa. Liikkeellelähtö itellä kuitenkin mieluiten tunnin sisään.

Edit:
Alkoi satamaan, joten lähtö siirtyy. Myöhemmin vois mennä, jos keli antaa periksi.

Edit 2:
Ja paskat..ennenki on sateessa ajettu. Hyvästi terveys, meen ajamaan.

jani86
25.06.2011, 14.51
Harmi, kun en huomannut tuota viestiäsi. Yksin kävin jonkun tunnin ajelemassa ja sitten alkoi sadekkin.

Stypid
25.06.2011, 17.48
Kävin heittään tuollaisen about 35km lenkin. Alkuun ja loppuun tuli siirtymään, mutta varmaan reilut 22km tuli maastoa. Aika hyvää yhtenäisempää lenkuraa ja itselleni uutta aluetta löytyi Ylästöstä.

Sade oli sellainen, että on aika hiton ravassa nyt kaikki kamat :D Huomisen jos niillä vielä ajelis ja sit pesuun.

Stypid
26.06.2011, 10.21
Keli näyttäisi taas siltä, että tänäänkin ajetaan mehtässä.

Löytyykö kiinnostuneita, vai menenkö taas itsekseni?

juminy
26.06.2011, 11.06
Vois tossa puol kolomen maissa mennä vähän pyörittelemään. Semmonen viideks kotiin -aikataulu. En jaksa mitään hirveitä revityksiä, joten ehkä Laajasaloon.

drop
26.06.2011, 11.33
Vois tossa puol kolomen maissa mennä vähän pyörittelemään. Semmonen viideks kotiin -aikataulu. En jaksa mitään hirveitä revityksiä, joten ehkä Laajasaloon.

Kolmelta pojan fudis treenit... Ehkä jossain vaiheessa pääsen livahtamaan, sää ainakin olis suotuinen.

Stypid
26.06.2011, 11.45

Tuo Laajasalo kyllä kiinnostaisi. Yksin siellä kävin kertaalleen pyörimässä ja muutaman hyvän pätkän löysin, sekä aika paljon huonoa. :D

Kuinka kovaa juminy siellä sit menee? Viimeksi, ko sut näin, niin vaikutit siltä että sun pyörä livahtaa polulla nopsaan niin kauas, etten näkis sua enää lenkin aikana. :D

Pitää vielä setviä noita kellonaikoja. Jos tässä pääsis aiemmin jo liikenteeseen.

juminy
26.06.2011, 12.16
Miten niin kovaa? Eiks me oltu paikallaan läähättämässä kun nähtiin? Se nopee(n näkönen) kaveri oli JTG.

Lähe vaan, niin näytän vähän polkuja. Mun vakiolenkki on semmonen kierros, johon ei ees parhaat pätkät kuulu - enkä niitä varmaan tiedäkään - mutta voidaan koittaa vähän hakea niitä kalliopätkiäkin mukaan. Mut perussetti on vähän niinkuin rantoja pitkin ympäri ja sitte jos aikaa ja jaksamista on, niin voi vetästä parit pätkät siihen päälle. Olen mennyt yleensä Laajikseen silloin kun on pehmee ja pelkurimainen olo enkä jaksa vetää Herttoniemi-Hallainvuori-Kivikko-back -reittiä.

Stypid
26.06.2011, 12.30
Äkkiähän tässä tuntuu aika kuluvan, kun jäi kotia ihmettelemään, eikä tuo puol kolme ole enään niin kaukana.

Voi kuitenkin olla, että lähden jonnekkin jo aikaisemmin. Missä ja milloin pitäisi olla, että juminyn peesiin pääsis?

Vois katsoa, että jos olen paikalla, niin tulen. Mutta jos ei näy niin sitten olen jossain muualla seikkailemassa.

Löysin tuollaisen GPS jäljen, joka lähtis maastoon jostain tuolta Hakkilan alueilta ja ilmeisesti pääsis pohjoseen renkulaa siitä viskaan. Voi olla, että jos innostun niin käyn siellä vilkaseen ja voisin sitten valua sieltä Jakomäen-Kivikon-Hallaivuoren (siellä varmasti eksyen) läpi kohti tapaamispistettä. Mutta jos tuonne lähtee,niin arvatenkin aikataulu voi heittää aika pirusti. Tuon jäljen polut vaan kiinnostaa, koska niiden avulla voisi ehkä saada jonkinlaisen maastosiirtymän esimerkiksi Kuusijärven alueelle.

JTG
26.06.2011, 12.33
Mukana.890

juminy
26.06.2011, 12.36
Mun messiin lähtö tapahtuu tosta (http://maps.google.com/maps?hl=fi&ll=60.192038,25.039488&spn=0,0.056648&sll=60.189927,25.038321&sspn=0.012075,0.056648&mra=mr&doflg=ptk&z=15&layer=c&cbll=60.192038,25.039488&panoid=SHPN1V9m2QsUaDA1m34V5g&cbp=12,212.46,,0,1.27). 1430.

Stypid
26.06.2011, 13.20
Jeps. Meni näköjään puhelimessa vielä niin pitkään, etten ehdi käydä reissua pohjoisessa, jos tahdon juminyn mukaan.

Lähden tästä nyt ajelemaan ja yritän löytää tuolle juminyn lähtöpaikalle klo 14.30. Sen verran outoa seutua tosin, että saatan joutua etsimään paikkaa hieman.

Mutta näillä näkymin siis Laajasaloon.

Stypid
26.06.2011, 18.30
Hyvä lenkki oli ja Laajasalo näytti potenttiaalinsa. Monia paikkoja tuli ite kämmittyä ja rämmittyä. Ennen tuonne päätymistä onnistuin eksymään Hallaivuoreen, kuten ajattelinkin. Lähinnä alueen polkujen määrä pääsi yllättämään, kun ajattelin että hetkessä ajelen sen läpi. :D Pitää tuonne vielä uusiksi lähteä rauhassa ajeleen.

Kotiovelta kotiovelle pyörän mittariin taisi tulla 51km, kun lopussa eksyin Viikissä vähän Hallaivuoren ohi, mutta hyvä näinkin. Yllättävästi GPS näyttää kilometrejä vähemmän, mutta on näemmä oikonut Laajasalossa lahtien poikki. Aikaa meni pikkutaukoineen about 4h 10min (kauppatauko otettu pois). Kiitoksia juminylle lenkin vetämisestä ja JTG:lle seurasta, sekä siitä että tunkkasi muutamia paikkoja läpi ihan sympatiasta, etten tuntenut olevani kokoajan ainoa. :)

Sain muuten ensimmäisen kerran kuulla, ettei pyörää saa viedä ruokakauppaan. Tämän tosin totesi vasta mies kassalla. Tätä ennen tulin kauppaan sisään yhtäaikaa naismyyjän kanssa, tervehdin vartijaa ja kysyin juomien sijainnista neuvoa myyjältä. Näille kaikille tuntui pyörä olevan ok. :D

Huomenna olisi aikaa ajaa heti päivästä, jos esim. Sami on lähdössä liikenteeseen aikaisemmin. Mikäli lenkkiseuraa ei löydy, niin varmaan tulee siirryttyä palauttavaan lenkkiin maantiellä.

juminy
26.06.2011, 18.52
Sain muuten ensimmäisen kerran kuulla, ettei pyörää saa viedä ruokakauppaan. Tämän tosin totesi vasta mies kassalla. Tätä ennen tulin kauppaan sisään yhtäaikaa naismyyjän kanssa, tervehdin vartijaa ja kysyin juomien sijainnista neuvoa myyjältä. Näille kaikille tuntui pyörä olevan ok.Haters gonna hate.

Siellä Koirasaarentien pohjoispuolella on näköjään oikeen erikseen kielletty maastopyöräily. Mutta ei siis pyöräily. Saanee ajaa samoja reittejä kuin jalankin kulkea. Mutta: haters gonna hate. Siellä Jollaksen rämeellä ei ole erikseen kielletty (katoin hel.fistä), kunhan menee merkittyjä polkuja. En tiedä mitä ne ovat, mutta pitkokset reitillä lienevät jonkinlainen "merkki". Eipä siinä, joku siitäkin saanee naamansa happamaksi. Haters gonna hate.

Tossa vielä lainaus siitä Stansvikin alueesta:
Alueella liikkuminen: Alueelle on rakennettu polkuja ja portaita kulkua helpottamaan. Moottoriajoneuvolla liikkuminen ja maastopyöräily on kielletty. Vanhat kaivoskuilut on aidattu onnettomuuksien välttämiseksi. (Lähde: hel.fi (http://www.hel.fi/hki/ymk/fi/Ymp_rist_n+tila/Luonto/Luonnonsuojelu/Luonnonsuojelualueet/Helsingin+luonnonsuojelualueet#stansvik))

Fragu
26.06.2011, 19.19
Kenenköhän kaksikon peesissä ajelin Hallainvuoren kallioilla siinä n. 1730 aikoihin. Rimpuilin hetken aikaa perässä kunnes jätkät spurttas kirjaimellisesti sitä yhtä hiekkatietä viikin suuntaan. En jaksanu lähtee enää sykkii perään.

JTG
26.06.2011, 19.46
Juminy, pitäydytään jatkossakin pois maastosta ko. alueella ja pyöräillään rakennettuja polkujuja pitkin

Ossipoika
26.06.2011, 19.57
Kenenköhän kaksikon peesissä ajelin Hallainvuoren kallioilla siinä n. 1730 aikoihin. Rimpuilin hetken aikaa perässä kunnes jätkät spurttas kirjaimellisesti sitä yhtä hiekkatietä viikin suuntaan. En jaksanu lähtee enää sykkii perään.

Meikä ajeli sillä valkosella isopyöräsellä. Reeninä oli 5'/5' VK1 + 4x3'/3' VK2 sit siitä etiäppäin. Käytiin vetää ympyrää Herttoniemessä ja suurin osa tosi helppoa maastoa, että pääs koittaa miten pitkälle sitä ketjua riittää. Taas sitä oli tarpeeks :D

juminy
26.06.2011, 20.03
Juminy, pitäydytään jatkossakin pois maastosta ko. alueella ja pyöräillään rakennettuja polkujuja pitkinEikä siitä tänpäiväsestä itkuraivarista tarvii ajaa ohi ensinkään. On sitä parempiakin reittejä.

Fragu
26.06.2011, 20.12
Meikä ajeli sillä valkosella isopyöräsellä. Reeninä oli 5'/5' VK1 + 4x3'/3' VK2 sit siitä etiäppäin. Käytiin vetää ympyrää Herttoniemessä ja suurin osa tosi helppoa maastoa, että pääs koittaa miten pitkälle sitä ketjua riittää. Taas sitä oli tarpeeks :D

Ok mä ajattelinki että teillä oli joku kuvio siinä ja treenasitte jotaki. Sä ilmeisesti tulit takasin ettii sitä kaveria ku olit sen kadottanu johonkin. Mä jäin taistelemaan kenkää irti pedaalista ku klossista oli ruuvin pentele lähteny irti ja se pyöri ympyrää, hyvin meni :D

Ossipoika
26.06.2011, 20.52
Hehe joo.. Löyty kuiteski ja saatiin reeni kunnialla loppuun. Säkin oot päässy kunnialla himaan. Me käydään viikottain ajelemassa tuolla ja lähialueilla jos mukaan haluu liittyä. Yleensä perus PK:ta ja joskus kovempia reenejä. Aika samaa vauhtia mitä tänään mentiin siinä alussa.

Stypid
26.06.2011, 20.56
Hehe joo.. Löyty kuiteski ja saatiin reeni kunnialla loppuun. Säkin oot päässy kunnialla himaan. Me käydään viikottain ajelemassa tuolla ja lähialueilla jos mukaan haluu liittyä. Yleensä perus PK:ta ja joskus kovempia reenejä. Aika samaa vauhtia mitä tänään mentiin siinä alussa.

Ilmoittelehan Ossipoika noita teidän aikatauluja. Itekki voisin yrittää lähteä jonon hännille joku kerta. Jos vaikka oppisi vähän ajamaan.

Fragu
26.06.2011, 21.07
Ossipoika, joo voishan sitä lähtee mukaan sätkimään joku kerta.

drop
26.06.2011, 21.14
Taidan lähteä vielä kohta ainakin Hallainvuoreen jollen kauemmaksikin.

Stypid
27.06.2011, 10.43
Eli olikos tänään siis väkeä menossa maastoon, vai raahaanko itseni muualle?

Ilma ainakin näyttäisi taas suosivan maastolenkin tekoa.

juminy
27.06.2011, 11.57
Joskus illalla vois ehtiä. Ehkä. Eli jotain kasin lähtöä. Mut meen kyä myös munk-runk-pumpille töistä lähtiessä. Ehkä.

Fragu
27.06.2011, 12.28
Mä meinasin tossa parin tunnin sisään lähtee tekee jonkun lenkuran.

Stypid
27.06.2011, 12.31
Mä meinasin tossa parin tunnin sisään lähtee tekee jonkun lenkuran.

Tjaa, satuinpa kerrankin sopivaan aikaan vilkasemaan foorumia. Minkäslaista lenkkiä Frangulla on mielessä ja kuinka kova kuski on ajamaan?

Jos kerran Malmilta olet, niin voisin melkein lähteä mukaan kun ei siirtymää tulisi.

Fragu
27.06.2011, 12.43
Tjaa, satuinpa kerrankin sopivaan aikaan vilkasemaan foorumia. Minkäslaista lenkkiä Frangulla on mielessä ja kuinka kova kuski on ajamaan?

Jos kerran Malmilta olet, niin voisin melkein lähteä mukaan kun ei siirtymää tulisi.

No kappas. Ei ollu mielessä mitään tiettyä reittiä, todennäkösesti jonnekin tonne Idän suuntaan. Siinä mielessä avoin reittiehdotuksille koska nuo maastot on vielä aika raakasti kartoittamatta mun osalta. Kuskina melko nöösi aloittelija joka yrittää rimpuilla nopeempien perässä.

Stypid
27.06.2011, 13.30
Eli lenkura lähtee 14.15 Malmin ja Tapanilan välimaastosta ja kohti länttä.

Jos vielä tulee lisää väkeä, niin äkkiä vain ilmoitusta, niin voidaan hetkinen venailla.