PDA

Näytä tavallinen näkymä : Maastolenkit Itä-Helsingissä

Sivut : 1 [2] 3 4 5 6 7 8

Cyklooppi
05.05.2011, 19.33
Onkos nööseillä mitään asiaa teidän kinkereihin? Elämäni ensimmäiset 6-7 maastoajoa suoritettu. Tekniikkaa en hallitse, joten vain sieltä mennään mistä uskaltaa. Porukassa saisi varmaan toisella lailla irti noista poluista ja oppisi samalla tekniikkaa muiden ajoa seuraillen. Kivikko/Hallainvuori kiinnostaisi ensi viikolla, jos vaan perhetilanne antaa myöden.

nilsson
05.05.2011, 20.30
Onkos nööseillä mitään asiaa teidän kinkereihin?

Ite tuppasin ainakin härskisti vaan mukaan ja kiltisti kaverit odotteli tarvittaessa.

Alpo Nieminen
05.05.2011, 22.15
OLI HIENOO!!! Nyt syömään vaimon tekemää kanasalaattia. On se kiva kun ruoka oottaa pöydässä.

drop
05.05.2011, 22.18
OLI HIENOO!!! Nyt syömään vaimon tekemää kanasalaattia. On se kiva kun ruoka oottaa pöydässä.

Mistä tuommoisia vaimoja saa?

JTG
05.05.2011, 22.24
Kiitokset kaikille. Porukassa pystyi taas haastamaan itsensä parememmin. Taisi olla "kaikille jotain"-setti tänään ja mikään osa-alue ei korostunut.

JTG
05.05.2011, 22.28

...ja Sundae jälkiruuaksi :D

Jasu
05.05.2011, 22.41
Ei sitten kerennyt Rastilaan kuudeksi, vaikka oli tarkoitus, joten käväisin tekemässä kevyen lenkin Vaarala-Hakunila-Länsisalmi akselilla alkuperäisen suunnitelman mukaisesti ja arpomassa onko nuo polut jo ajokunnossa.

Hyvältä näytti ja pienellä arpomisella sai ihan kohtuullisen setin aikaiseksi lyhyillä siirtymillä.

Tuli samalla ihmeteltyä Sports Trackerin näppärää ominaisuutta, jolla saa otettua reitin varrelta kuvia ja ne näkyy sitten kartalla kohdassa jossa kuva on otettu. Näppärää, vaikkakin kännykameralla otetut kuvat ovat laadullisesti mitä ovat.

Tuollaiselta näyttää: http://www.sports-tracker.com/#/workout/Yasuo/8i9jatt9o499rupb

Ensiviikolla voisi sit mukaan porukkalenkille.. nyt on ranteet ja pää kipeenä. Tuli heitettyä kerran kunnon voltti alamäessä - eturenkaan yli voltti selälleen ja pyärä rojahti toki vielä lisukkeeksi päälle :D

Sami P
05.05.2011, 22.51
Oli lystiä, siihen aikaan kun te loput nousitte mäelle, mä olin jo aurinkolahden rannassa nopeella pussikaljalla :D Se uutela olis selkeempi toisinpäin ajettuna, mutta se saarikierros oli taasen mukavaa ja reidet ainakin mulla kiittää semmosista. Tekniikkaa, kuntoa ja itsensä haastamista, niistä on hyvät lenkit tehty...!

JTG
05.05.2011, 22.57
näin tänään (http://www.endomondo.com/workouts/10392905)

juminy
05.05.2011, 22.57
Monipuolinen lenksu ja haaskaa olj. Nyt tuleekin loppuviikko pidettyä taukoa. Ellei huomenillalla kävis vähän jotain helppoja vaikka Laajasalossa rullailemassa pari tuntia peekoohengessä.

Sami P
06.05.2011, 00.11
Jahas mä surffailen vähän tukevampaa keulaa ja kiekkoja, ei toi jäykkis nyt niin kauhea ole.. Reidet kyllä välillä koetuksella, mut soon vaan huonoa kuntoa.

Alpo Nieminen
06.05.2011, 00.17
Täpäriä vaan alle Samillekkin

Kato tommottis hommaat
http://www.transitionbikes.com/Bikes_Covert.cfm#div3

JTG
06.05.2011, 00.31
Reidet kyllä välillä koetuksella, mut soon vaan huonoa kuntoa.

Jousitus kompensoi kunnon puutteet. sitä voi ostaa rahalla ja kuntoa ei saa edes treenaamalla :D

...Kuulemma se on sellainen tauti, joustoaddiktio siis, että joustoa haluaa ahtaa sissänsä aina vaan lisää ja lisää. Lopulta on perusteltua ja järkevää ajaa bulevardi-DH:ta nimensä mukaisella kalustolla. Väittävät muinoin nähneen jonkun ajaneen maantietempokisaa Sintesi BaZookalla.:p

juminy
06.05.2011, 00.41
Täytynee ottaa itellekin alle jäykkäperä ens kerralla ettei totuus unohdu.

Jazman
06.05.2011, 01.12
Täpäriä vaan alle Samillekkin

Kato tommottis hommaat
http://www.transitionbikes.com/Bikes_Covert.cfm#div3

Nätti! Ja samoin oli eilinen Mojo HD (http://www.ibiscycles.com/bikes/mojo_hd/), mikä oli yhen isukin alla, ku oltiin mukuloiden kanssa MTBCF:n fillarinappulakoulussa ajelemassa :eek:

(onneks ei oo ylimäärästä rahaa, et pitäis alkaa tilailee uutta fillaria :D)

juminy
06.05.2011, 11.53
Calpis on näköjään auki.

drop
06.05.2011, 11.56
Nyt ois vielä hyvät säät... No, aika kiireisiä lähiviikonloput.

juminy
06.05.2011, 12.02
Niin mullakin. Tää on jo menetetty, seuraava... no seuraavana ajattelin, että menis mökille tai Stadibikeen. Ja jos menee Stadibikeen ja raahais sinne perheen mukaan, niin sit vois mennä Calpikseen toisena päivänä. Tai jotain semmosta, anyone?

Alpo Nieminen
06.05.2011, 19.06
Jousitus kompensoi kunnon puutteet. sitä voi ostaa rahalla ja kuntoa ei saa edes treenaamalla :D

...Kuulemma se on sellainen tauti, joustoaddiktio siis, että joustoa haluaa ahtaa sissänsä aina vaan lisää ja lisää. Lopulta on perusteltua ja järkevää ajaa bulevardi-DH:ta nimensä mukaisella kalustolla. Väittävät muinoin nähneen jonkun ajaneen maantietempokisaa Sintesi BaZookalla.:p

Rupesin googlettelemaa tot Bazookaa kun oli puhetta :D On se vaan ikäisekseen nätti edelleen. Mutta törmäsin myös tälläseen ihmetykseen: Mitä viddua noille kulmille on tapahtunu :eek:

http://www.asahi-net.or.jp/~kz9e-fjt/dhmania/sintesi/2nd.hands/Bazooka01.jpg

Mutta löyty näitä nättejäkin, tällä kelpais vaikka kalpalinnassa:

http://i1.mtbx.com.ar/foto/o/13/02/1302403841_DSC00133.JPG

Alpo Nieminen
06.05.2011, 19.08
Kaikki jo kännissä? Itse ajattelin että vois vaikka tuota Kivikkoa taas rullailla ja rakennella ja putsailla risuista. Mukaan lähtijöitä näin lyhkäsellä varoajalla?

JTG
06.05.2011, 19.22
Sait ylipuhuttua, vedän kännin. Ei vaan täytyy vähän lepäillä. Ennen känniä. :D

HeikkiO
06.05.2011, 19.51
Kaikki jo kännissä? Itse ajattelin että vois vaikka tuota Kivikkoa taas rullailla ja rakennella ja putsailla risuista. Mukaan lähtijöitä näin lyhkäsellä varoajalla?
Nestetasapainon palautuksen kerkesin valitettavasti jo aloittamaan, joten täytyy kieltäytyä risusavotasta.

drop
06.05.2011, 21.54
On kyllä molemmissa Sintesin pyörissä jyrkän näköiset kulmat, jopa jyrkemmät kuin tossa omassa "xc" pyörässä. :)

juminy
06.05.2011, 22.58
Meni tossa tunti turatessa kun availin Lyrikin ja varmistin, että voitelua on tarpeeks. Oli ehkä vähän kitsaasti, muttei sentään ihan kuivana kasattu. Oleks drop laitellu uudet muoviantautujat noiden alajalkojen pultteihin kun olet availlut? Ite en ole tainnut ikinä vaihtaa niitä, vaikka kertakäyttökamaahan ne noin periaatteessa on. Pitäis ehkä.

Pitäis päästä medium-jousista Sektoria hypistelemään. Alkaa noi ilmakeulat, Rebat ja Revelationit tuntumaan ihan älyttömän epäherkiltä ja paino ei enää tunnu olevan mulle mikään kynnyskysymys... Oikeestaan... jos joku tarvii 26 tai 29 Rebaa, molemmat 100mm, niin mulla saattais olla varastossa ylimääräsiä. Samoin yhet 29 kiekot, ei ole hipot eikä kevyet, mutta lähes käyttämättömät ja mulle turhat. Ei sillä, että tämä mikään ilmoitus olisi, tuli vaan mieleen. Tarvis oikeestaan kaapia jostain kamoista rahat Sektoriin, kampiin, takavaihtajaan ja jarruihin... tai ehkä ei, pinkki 456-runko tosin roikkuu orrella ja odottaa, mutta ehkä parempi antaa ollakin roikkumassa...

Jäi peekoot ajamatta, olin muksujen kanssa illan kun vaimo keksi lähteä johonkin huitelemaan. Hyvä kun meni, niin eipä kitise lenkeistä.

JTG
06.05.2011, 23.10
huomena päivällä lähden katsomaan HCR:ää ja illalla varmaan juoksen lenkin.
Sunnuntai aamupäivällä mulla on ratatreenit, mutta SU illaksi (19-22) ei ole mitään buukattuna. Silloin voisin lähteä fillaroimaan pidemmin kohtuullisen teknisesti ja aerobisesti. Notta jos silloin on haluja porukkalenkille, niin minut voi laske mukaan. Jos muuta porukka ei löydy, niin sitten varmaan kierrän uutelaan ja suuntaan täyttömäelle aerobiikkaa sahaamaan ja lopuksi ehkä etsimään teknisempiä polkuja mustavuorelta, jos jaksaa.

juminy
06.05.2011, 23.23
Saattasin päästä sunnuntai-iltana pykälään. Ilmoittelen lähempänä kun tiedän. Täyttömäki on kyllä anaerobiikkaa.

Sami P
06.05.2011, 23.34
Vetäkää te kännit ja ajakaa fillarilla. Mä jätin talviturkin Rastilan rannalle ja meen huomenna heilumaan moottorisahan jatkeeksi... :cool:

Ens viikolla sit joku ilta taas jonnekin...? Kivikko olis kiva.

JTG
06.05.2011, 23.59
understöö, entäs sunnuntai ilta ;)
http://3.bp.blogspot.com/_izD68UiAE8Q/TMRn77qJ0UI/AAAAAAAACm4/WaDKpoI56mA/s400/142224__texas_chainsaw_l.jpg

kivikko on kva.

Cyklooppi
07.05.2011, 10.15
Onkos nööseillä mitään asiaa teidän kinkereihin? Elämäni ensimmäiset 6-7 maastoajoa suoritettu. Tekniikkaa en hallitse, joten vain sieltä mennään mistä uskaltaa. Porukassa saisi varmaan toisella lailla irti noista poluista ja oppisi samalla tekniikkaa muiden ajoa seuraillen. Kivikko/Hallainvuori kiinnostaisi ensi viikolla, jos vaan perhetilanne antaa myöden.

Hallainvuoren kävin eilen katsastamassa toisen kerran ja kyllä on itselleni vielä liian teknistä, jalkautumista tuli turhankin kanssa. Sen verran kivikkoista on ettei taidot/rohkeus riitä.

Minkälaista tuo Kivikon seutu on? Kivikkoista/juurakkoista/tasaista polkua?

drop
07.05.2011, 18.49
Harva paikka on yhtä kivikkoinen kuin Hallainvuori. Mulla on viha / rakkaus suhde sen kanssa, ja unelma että joskus voisin ajaa koko lenkin siellä jalkautumatta, pariin vuoteen ei ole onnistunut. Kuitenkin sielläkin on aika eri vaikeuksisia polkuja, ja kun ajaa ilman kiirettä jonkun perässä näkee hyvät ajolinjat. Hallainvuoren hyödyn näkee sitten kun puolen vuoden ajelun jälkeen menee vaikkapa keskuspuistoon, laaksosta lähtevät polut ovat yhtäkkiä niin ihania. :)

Ehkä käyn myöhemmin vetämässä vajaan tunnin rykäisyn (ehtii just Herttoniemestä Hallainvuoren ympäri ja takas).

Sami P
07.05.2011, 21.19
JTG--) toi kuva kuvaa hyvin sitä raivoa ja tuskaa mitä koin tänään yhden ikimännyn kantoon..

Eipä ehi kyllä huomennakaan, kun on koko päivä lentoa ympäriinsä.

juminy
08.05.2011, 00.20
Saattasin päästä sunnuntai-iltana pykälään. Ilmoittelen lähempänä kun tiedän. Täyttömäki on kyllä anaerobiikkaa.Emmä taida ehtiä tohon seiskaan. Meen myöhemmin omia peekoitani tai sitte en(s viikolla).

JH_
08.05.2011, 12.32
Tulen tänään messiin kiviriipaksi jos ehdin. 19.30 ehtisin hyvin, mutta klo 19 onnistuu vain about oman talon kulmalta.

Jazman
08.05.2011, 15.00
Mulle avautu kanssa treenimahis illaksi, joten jos olette vasta 19.30 - 20.00 aikoihin lähössä, niin siihen voisin ehtiä mukaan. Ehkä lähempänä kasia kuitenkin...

1,5 - 2h lenkkiä suht rauhalliseen tahtiin ja hyvä vehnäolut sen päälle olis optimi!
:)

JTG
08.05.2011, 17.00
Rastilan ABC:ltä 19.15 alkaen. Teknistä paikoitellen, Enskakuski ajaa kyllä. Siirtymiä jonkun verran, huilitaan niillä.

juminy
08.05.2011, 18.39
jazman ja muut myöhäset: lähen kasilta herttoniemenrannasta maks kaks tuntia semmosta tasasta vauhtia ja melko helppoja reittejä. Eli ei taukoja, vaan tasasen rauhallista menoa.

Nolnelnol 8nelnol nolnol71

Jazman
08.05.2011, 19.21
jazman ja muut myöhäset: lähen kasilta herttoniemenrannasta maks kaks tuntia semmosta tasasta vauhtia ja melko helppoja reittejä. Eli ei taukoja, vaan tasasen rauhallista menoa.

Nolnelnol 8nelnol nolnol71

juminy, mihis suuntaan oot lähössä ajelee? Toi kasi ja rauhallinen meno olis just passeli tälle illalle...

drop
08.05.2011, 20.26
Aai kun lähtisin mielelläni, mutta saavun kaupunkiin vasta myöhemmin. Pitänee lykätä alkuviikolle.

ahma
08.05.2011, 21.55
Jalat paskana eilisestä hölkästä ja Salsa ajomiehellä huollossa. Viikonlopuksi toivottavasti mies ja pyörä on kunnossa.

juminy
08.05.2011, 23.33
Aai kun lähtisin mielelläni, mutta saavun kaupunkiin vasta myöhemmin. Pitänee lykätä alkuviikolle.Ti klo 20 parituntinen Laajasalossa vois toimia. Mut on vähän aikaista miettiä noin kaukaisia asioita. Huomisestakin tietää huomenna.

drop
08.05.2011, 23.42
Tiistaina pojalla on fudis treenit laajasalossa, muistaakseni 18:00-19:30, ajattelin pyöräillä niiden aikana.

Sami P
08.05.2011, 23.59
Rastilan ABC:ltä 19.15 alkaen. Teknistä paikoitellen, Enskakuski ajaa kyllä. Siirtymiä jonkun verran, huilitaan niillä.

Samat setit ku viimeeks??

Mites porukalla torstai? Taitaa olla mun ajopäivä se aika vakioituna..

Jazman
09.05.2011, 00.06
Meen myöhemmin omia peekoitani

Tässä juminyn vetämä "PK-lenkki" (http://runkeeper.com/user/jasu/activity/34710691) :D

maks kaks tuntia semmosta tasasta vauhtia ja melko helppoja reittejä. Eli ei taukoja, vaan tasasen rauhallista menoa.

Eli toisin sanoen Myllypuron kaltsit, Hallanvuori, melkein Kivikkoon ja takas Hallainvuori, Myllypuron ja Herttoniemen kalliot... eli sellanen kevyt sykkeet tapissa 2,5h lenkki :D

(jossain vaiheessa mulla alko pää pehmenee niistä nousuista ja aloin vaiheilee... puhuinki ihan omia... vanhankaupungin lahti tuli suusta uudenvuoden aattona :seko: et sellanen kevyt sunnuntailenkki tuli heitettyä...)

Alpo Nieminen
09.05.2011, 10.37
Eipä tullut viikonloppuna lähettyä mihkään kun olin äiteetä moikkaamassa Lappeenrannassa. Mut nyt viikolla vois taas kyl ajella. Melkein kaikki käy jos näkee ajaa. Kivikko-Hallainvuori tällä viikolla?

juminy
09.05.2011, 12.00
Näyttäis olevan pihatalkoot huomenna, joten tänään vois mennä parituntisen. Jotain semmosta rentoa pyörittelyä ja pikkukikkailua. Varmaan Laajiksen suuntaan polkukartoitusta. Lähtö A.Wetterin ja Linnanrakentajan risteyksestä kello 20.

juminy
09.05.2011, 20.05
Ei taida olla ketään tulossa pykälään? Vähän laiskottais itteänikin, mutta taidan koittaa kampeutua silti.

JTG
09.05.2011, 20.05
Näyttäis olevan pihatalkoot huomenna, joten tänään vois mennä parituntisen. Jotain semmosta rentoa pyörittelyä ja pikkukikkailua. Varmaan Laajiksen suuntaan polkukartoitusta. Lähtö A.Wetterin ja Linnanrakentajan risteyksestä kello 20.

Siellä siis.

HeikkiO
09.05.2011, 20.11
Siellä siis.
Mää voisin kans tulla.

Alpo Nieminen
09.05.2011, 21.17
Voi räkä, meni ohi nyt tämä. Enskerral sit.

Löysin muuten kontulan ostarin supermarketista alelaarista genuiineja buffeja 5e/kpl. Poistin niitä sieltä 4kpl ja muutamat sinne vielä jäi. Laari löytyy siitä karkkien ja lehtien hujakoilta jos buffeleille tarvesta.

juminy
10.05.2011, 00.52
Siellä siis.Siellähän ne oli. Luulin, ettei kukaan lähe, niin aloin speksailemaan dropin kanssa vielä myöhempää, mut satuin kattomaan ikkunasta viis vaille kasi - meinas kiire tulla. Ihan iltalenksu saatiin aikaan siitäkin.

Oliks seuraava torstaina kuudelta Rastilan åäö ja Sami vetää teknistä kinkamaa? Keskiviikkoa vois katella kans, mut kasi, H(niemi+vuori) || Laajasalo.

Jazman
10.05.2011, 00.56
Torstai saattais natsaa mulleki, jos studiosessio jää väliin tällä viikolla... ke illat oon muksun kanssa ajelemassa MTBCF:n nappulakoulussa

Jos taas torstai on bookattu, niin saattasin huomenna lähtee kevyelle lenkille illalla. Pitää kattoa tätä tarkemmin tos huomenissa...

Sami P
10.05.2011, 08.55
Oliks seuraava torstaina kuudelta Rastilan åäö ja Sami vetää teknistä kinkamaa? Keskiviikkoa vois katella kans, mut kasi, H(niemi+vuori) || Laajasalo.

Käy mulle torstai ja paikkakin ok.. Vaik Kivikon vanhat paikat kiinnostaisi kans.

HeikkiO
10.05.2011, 09.30
Siellähän ne oli. Luulin, ettei kukaan lähe, niin aloin speksailemaan dropin kanssa vielä myöhempää, mut satuin kattomaan ikkunasta viis vaille kasi - meinas kiire tulla. Ihan iltalenksu saatiin aikaan siitäkin.
Kiitos lenkistä. Livahdin tunnin jälkeen kotia kohti kun loppui reisistä vääntö.

Jazman: Mullekin sopisi tiistaina meille kevyt lenkura :D.

juminy
10.05.2011, 10.05
Käy mulle torstai ja paikkakin ok.. Vaik Kivikon vanhat paikat kiinnostaisi kans.Kivikkohan olis kyllä jees, viime kesänä viimeksi siellä ajanut. En tiedä vielä pääsenkö ite torstaina, mut yrittää vois. Ehkä sitte joku 18:30 ja Kontulan metroasemalta?

Alpo Nieminen
10.05.2011, 10.28
Käy mulle torstai ja paikkakin ok.. Vaik Kivikon vanhat paikat kiinnostaisi kans.

Kato ilmotatte vaan niin täälä on yks aina valmis Kivikon koluaja. :D

(Esim. tänään?)

Jazman
10.05.2011, 11.07
Olisko muita lähtijöitä iltalenkille Vuosaareen?

Lähtisin vetää lenkkiä 19.30 rastilan ABC:ltä.
Tarkoitus olis ottaa ensin tekniset alta pois, eli Samin erikoinen alkuun (Merirastilan kivikot ja Ramsinnniemi), siitä Kallahden monttuun testaa pari ajoreittiä montun pohjalle... siirtymä Vuokin läpi Mustavuoreen, kevyttä kallioajelua kohti Itäväylää ja pellon laidan trailit kohti kasamäkeä/tykkitietä ja sieltä yli kehä III:n kupeeseen.

PK sykkeillä lenkistä tulee noin 2h pituinen.

Jos jollakin on kiinnostusta, niin lenkki voidaan lopettaa pikkulintuun (http://www.pikkulintu.fi/). Sillä mulle ainaki maistuis yks hyvä vehnäolut lenkin päätteeksi :)

nilsson
10.05.2011, 11.24

Miten vertaisit teknisyyttä/raskautta viime viikkoiseen Laajasalon kierrokseen?

Jazman
10.05.2011, 11.46
Otetaan rauhallisemmin, vähemmän nousuja, alun kivikkorymistelyn jälkeen rennompaa ajoa. Hiki tulee varmasti ja ainaki itse otan syndit mukaan, mutta verrattuna Laajikan reissuun tästä tulee huomattavasti lepposampi.

Jasu
10.05.2011, 11.58

Voisin alustavasti yrittää keretä mukaan.

Sami P
10.05.2011, 11.59
Jazzman-> mä voisin tulla ainakin tuomaan sen iskarin ja ajamaan ekat pätkät mukana..

Jazman
10.05.2011, 13.43
Hyvä, hyvä... mukaan vaan!

Olisko nyt siis lähdössä OldBeard, Jasu, Nilsson, Sami ja mä?

Stypid
10.05.2011, 14.45
Saatta olla, että ilmaannun paikalle ABC:lle tänään. Sen verran kyllä jalat hapoilla tällä hetkellä, että voi toisaalta olla, että käännyn käyräsarvisella ajamaan pientä pk-lenkkiä. En oikein tiedä miten nuo tekniset pätkät jäykkäperällä tänään taittuisi. Loppuisiko voimat/taidot ja menisikö tunkkaamiseksi koko pätkä. Toki ABC:lla voi käydä menon katsastaan 19.30, jos saattuis sielläpäin olemaan käyräsarvisellakin.

Ilmoitan vielä lähempänä miltä tilanne näyttää, joten tiedätte pitääkö odotella.

Jazman
10.05.2011, 14.46
Alun tekninen pätkä on aika lyhyt, sen jälkeen voi rauhassa avata jalkoja loppulenkin... mukaan vaan!

Sami P
10.05.2011, 15.02
Voipi olla muuten inan eri reitti, vaikkakin se alun kivikko sama, käyn tänään tyyppaamassa yhen reitin mitä jalkaisin oon taivaltanu.. Ja itteasias voi jäädä yksi vikikko väliin. Kattotaan sit. Mut iisipiisiä mennään ja ketään ei unohdeta kyydistä.

Jazman
10.05.2011, 15.38
Voipi olla muuten inan eri reitti, vaikkakin se alun kivikko sama, käyn tänään tyyppaamassa yhen reitin mitä jalkaisin oon taivaltanu.. Ja itteasias voi jäädä yksi vikikko väliin. Kattotaan sit. Mut iisipiisiä mennään ja ketään ei unohdeta kyydistä.

Se käy, jos vaikka vedät ton alun, kun tunnet reitit parhaiten ja mä voin ottaa liidin sit Ramsinniemen kohdalla.

Jazman
10.05.2011, 16.12
Nähdään klo 19.30 Rastilan ABC:llä (http://www.abcasemat.fi/verkosto/deli/abc_deli_vuosaari_helsinki), jos tulee viivästystä tai muuta, niin mut saa kiinni numerosta nol5nol5nol57773

PMT
10.05.2011, 17.24
Kivikkohan olis kyllä jees, viime kesänä viimeksi siellä ajanut. En tiedä vielä pääsenkö ite torstaina, mut yrittää vois. Ehkä sitte joku 18:30 ja Kontulan metroasemalta?
Sopii tuun Metro parkkikkselle niin saatte alkuperäis asukin reitteihin tutustua.

nilsson
10.05.2011, 18.43
Venyy hommat pajalla joten jää lenkki tänään väliin. Koitan päästä to pykälään.

Stypid
10.05.2011, 18.58
En taida tänään tulla Rastilan lenkille mukaan, joten ei kannate odotella. Lähden tästä aikaisemmin lämpimämmän kelin vallitessa jollain pyörällä pyörimään jonkin pk lenkin.

Torstain lenkkiä taitaa mennä päällekkäin lätkämatsin kanssa, joten vielä tällä viikolla lätkä vie voiton.

Parempi muutenkin kokeilla vähän tasaista ajoa saada alle, kun viimeksi kivikossa oli välillä tiukkaa roikkua porukan tahdeissa. :D

HeikkiO
10.05.2011, 19.38
Porukka senkun vähenee tänpäiväiseltä lenkuralta. Mäkään en pääse kun heitin kaikki ajokamat pesukoneeseen juuri.:(

Stypid
10.05.2011, 21.55
Heitinpä tuollaisen reilun 2h varjolenkin Tapanilasta paloheinän majan ympäristöön. Kivaa helppoa ja hieman vaikeampaa pätkää löytyi. Jos joku jossian välissä on kiinnostunut lähtemään tuonne ajamaan, niin ilmotusta siitä sit vaan. Ei niin väliä tunteeko maastoa, vai ei.

Oli kyllä mahtava ilma. Kunnon kesä tullut tänne, kun pari päivää ollut poissa pääkaupunkiseudulta.

Sami P
10.05.2011, 22.59
Kumpa päähän metristä sit torstaina?

Tänään oli läjäpäin kivaa, ainakin mulla... Kuudesta puol ysiin enkä päässy edes Kallahden kainaloon asti :D Verta ja hikeä mun osalta ja hyvä puujalka, tietää yrittäneensä tarpeeksi!

Jasu
10.05.2011, 23.28
Hieno reissu oli taas! Kelit aivan mahtavat ja varsinkin loppupätkän metsäreitti siellä jossain Mustavuoren nurkilla oli meikäläisen mieleen.

Oli kylläkin pari kohtaa matkan varrella, jossa olisi pitänyt mennä vaan Samin viisauden mukaan, eli "tosta pitää vain mennä sokkona" :D, rupesi liikaa miettimään niin jäi menemättä.. ehkä sit seuraavalla kerralla :D

Suurkiitokset taas vetäjille Samille ja Jazmanille, loppuviikosta sit taas lisää!

edit: tossa (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Yasuo/2eab28edkk27gqvj) käppyrää tän päiväisestä lenkistä.

juminy
10.05.2011, 23.51
Kumpa päähän metristä sit torstaina?Eiköhän se olis se parkkis (http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=kontula,+helsinki&aq=&sll=37.0625,-95.677068&sspn=55.981213,79.013672&ie=UTF8&hq=&hnear=Helsinki,+Kontula+metro+station,+Finland&ll=60.23556,25.080645&spn=0.004341,0.009645&t=h&z=17&layer=c&cbll=60.23556,25.080645&panoid=Sp9_Q-T-KZCaplwy_AmA4Q&cbp=12,217.63,,0,0.9) Keinulaudantien ja Keinulaudankujan kulmassa.

Onks kukaan menossa viikonlopun maraan? Stadibike olis kanssa ja jotain pump trackia siellä.

mutanaama
11.05.2011, 00.27
Huomenna läksis setäjuna puksuttamaan kondekan metron parkkikselta 18:00. Tarkoitus olis kivikossa ja ympäristössä pyöriä. Pyörillä.

Alpo Nieminen
11.05.2011, 00.35
Mukana molempina päivinä! Eli huomen setien jarruna ja sit torstaina tän tutumman poppoon kanssa!

Tää ilta meni Liiterin hyttysoven kanssa tuskaillessa. Ohjeen heitin huitvittuun sen jälkeen kun kaikki tukka tuli revittyä päästä. Sit kun kasas ilman ohjeita niin alko luistamaan. Saranat kun hommais niin sit voi pitää partsinovea auki ilman tuskaa ötököistä!

juminy
11.05.2011, 00.46
Huomenna ehkä kello 20 niemi+vuori / salo. Aikasemmin ei pysty. Torstaina yrittelen parkkiin puol seiskaks.

Jazman
11.05.2011, 00.48
Hieno reissu oli taas! Kelit aivan mahtavat ja varsinkin loppupätkän metsäreitti siellä jossain Mustavuoren nurkilla oli meikäläisen mieleen.

Oli kylläkin pari kohtaa matkan varrella, jossa olisi pitänyt mennä vaan Samin viisauden mukaan, eli "tosta pitää vain mennä sokkona" :D, rupesi liikaa miettimään niin jäi menemättä.. ehkä sit seuraavalla kerralla :D

Suurkiitokset taas vetäjille Samille ja Jazmanille, loppuviikosta sit taas lisää!

Kelit suosi kuskeja kyllä! Aivan mahtava keli tosiaan ja lyhyissä lahkeissa/hihoissa pärjäs hyvin himaan asti. Tosin, ne enskashortsit olis ollu tarpeen, kun vedin kaks komeeta OTB:tä matkan varrella... niissä on toppaukset kans kyljissä ja ne on sen verta jäykkää matskua et voi huoletta rymistellä. Nyt on tulossa komeat mustelmat molempiin reisiin ja sopivasti ruhjetta ja naarmua ohessa. :rolleyes:

Se Mustavuori on kyllä täynnä kivoja polkuja, mut ite en tunne kuin muutamat hyvät pätkät. Se kaltsi ja traili siellä pohjalla, mistä ajettiin, on kanssa kovasti mun mieleen, mut pitäis saada joku opas näyttää niitä muita reittejä vielä.

Joo, se Kallahden monttu on kyllä jänskä mesta. Sielläkin riittäis harjottelemista niissä laskuissa :)

Ja pakko sanoa, että se Plevnan Venhäolut Pikkulinnussa maistu taivaalliselle lenkin jälkeen :D

(EDIT) ja ne käppyrät (http://runkeeper.com/user/jasu/activity/34991525)...

Sami P
11.05.2011, 10.08
Kauhea kiusaus raahata itteni huomenna autolla mestoille, mut vissiin fillarilla melkein nopeempikin, sinne on kovasti mäkeä tullessa..

Mut sinne sit huomenna, vetäjiä lienee paljon? Mua kiinnostais käydä kiepauttamassa Jakiksen kallioiden kautta, ne talvienduropolut vuodelta miekka ja kivi ja sit siitä Porvoonväylän sivustaa Rajakylän seuduille. Mulla kyllä aika vähän kortilla, eli ajan ehkä kiertoreittiä mestoille jos pääsen ajoissa lähtemään.

juminy
11.05.2011, 11.38
Vetäjäksi tais ekana ilmoittautua PMT-setä. Vaihdelkaa vaikka keskenänne, jos sulla on hyviä reittejä ja mestoja, joita haluat vedellä. Mä tuun ainakin ihan turistina tunkkaamaan.

Jazman
11.05.2011, 11.52
Vähän harmittaa, etten varmaan pääse tortaina messiin, kun olis noita 50/60 setiä kanssa porukassa mukana. Tai sitten jos saan diilattua, että varaan loppuviikon perheelle, niin ehkä tsägällä saisin luvan lähtee.

Tänään kuitenki on jo ilta bookattu...

Jos ja jos nyt kuitenkin ajolupa heltiää, niin mikäs se huominen pläni on?
Klo 18.30 Kontulan metriksen parkkis ja siitä Kivikkoon yms?

Jazman
11.05.2011, 15.39
On tää nyt perkule... ei olis pitäny lähtee teidän hurjien kanssa tonne kivikkohelvettiin rymyämään ja toteamaan, ettei tollasella 100mm joustavalla täpärillä tee siellä mitään... :D

Nyt oon koko päivän taas surffaillu ja speksannu uutta sotaratsua netissä...
jotain Rocky Mountain Altitude 29, Intense tracer 29 ja Santa Cruz Tallboy -linjaa menty ja jos olis yhtään ylimäärästä, niin tilausnappi olis jo painunu pohjaan :eek:

(eiku lottoamaan lauantaina taas... jos tulee päävoitto, niin laitetaan koko jengille sit saman tien kulkineet alle :D)

Lare
11.05.2011, 16.07
Olisin laittanut jonkun kattavan gps-trackin Laajasalon poluista, mutta eipä löytynyt. Vinkataan sen sijaan kaverin väsäämä droppi. Suunnilleen tässä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Iso+kivi&srs=EPSG%3A3067&y=6671502&x=391039&lang=fi) on iso kivi. Sen vierestä menee polku kohti rantaa. Siinä tulee vastaan snadi droppi alamäkeen, tsekatkaa se huviksenne.

Alpo Nieminen
11.05.2011, 20.16
Huomenna läksis setäjuna puksuttamaan kondekan metron parkkikselta 18:00. Tarkoitus olis kivikossa ja ympäristössä pyöriä. Pyörillä.

En ehtiny, läksin sitten tuossa puolisentuntia sitten ittekseni kiviä kiertämään ja meno tyssäs siihen että yks pirun nippuside meni poikki.
Siitä seuras se että takavaihtajan vaijeri alko ottamaan kiinni renkaan nappuloihin. Pahimmassa tapauksessa ois varmaan riuhtassu koko vaijerin irti. No nyt sit rassaamaan. Eipä tuo menon katkeaminen haitannu kun en nähnyt pyöriviä setiä saati pyöriä missään ja oli muutenki niin kiire lähtö että oli fiilis ihan poissa. Tunnotonta ajoa. Mutta ilokseni huomasin että joku kiltisti siivonnut reittejä auki http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

Jazman
11.05.2011, 23.04
Pakko skippaa huominen... sunnuntai, eilinen ja tän päivän ajot vieny sen verta mehut miehestä, et pakko chillaa välillä. Pitää nyt sit viikonlopun ajoja katella, su vois olla taas ihan mahdollinen ajopäivä.

mutanaama
11.05.2011, 23.26
En ehtiny, läksin sitten tuossa puolisentuntia sitten ittekseni kiviä kiertämään ja meno tyssäs siihen että yks pirun nippuside meni poikki.
Siitä seuras se että takavaihtajan vaijeri alko ottamaan kiinni renkaan nappuloihin. Pahimmassa tapauksessa ois varmaan riuhtassu koko vaijerin irti. No nyt sit rassaamaan. Eipä tuo menon katkeaminen haitannu kun en nähnyt pyöriviä setiä saati pyöriä missään ja oli muutenki niin kiire lähtö että oli fiilis ihan poissa. Tunnotonta ajoa. Mutta ilokseni huomasin että joku kiltisti siivonnut reittejä auki http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

Ole hyvä vaan, minä huudin ohjeita kun Pötkö ja PMT raivas metsää:D

juminy
12.05.2011, 00.03
Sainpas raahauduttua sen verran, että Laajasalon kiersin. Piti ajella ihan rauhallista ajoa hiekkapätkiä ja asvalttia, vaan lipsahti poluille. Onks JTG tulossa huomenna? Ite aion olla katki, koska lupasin mennä juoksulenkille neljän aikaan, mutta kaipa tulen silti.

Sami P
12.05.2011, 00.16
On tää nyt perkule... ei olis pitäny lähtee teidän hurjien kanssa tonne kivikkohelvettiin rymyämään ja toteamaan, ettei tollasella 100mm joustavalla täpärillä tee siellä mitään... :D

Ihan turhaa se jousto on... Mukavuuskysymys lähinnä ja täysii voi mennä aina!!! :D

ps. mulla kyllä selkä huutaa hoosiannaa aina lenkin jälkeen, eli mullekin mukavuudesta ei olis pahitteeksi, mutta kurjat fillarikauppiaat ei halua antaa mulle sopivaa fillaria tarpeeksi sopivaan hintaan.. Ja kätettyjä laidasta laitaan väärän kokosia...... :(

juminy
12.05.2011, 00.18
Mikäs se koko nyt olikaan, jos sattu jossain sopiva vastaan?

JTG
12.05.2011, 01.51
. Onks JTG tulossa huomenna? Ite aion olla katki, koska lupasin mennä juoksulenkille neljän aikaan, mutta kaipa tulen silti.

En ole. Olen tuolloin vetämässä mäkivetoja maltsussa. Muuten kyllä sovimme samoille lenkeille loistavasti ;)

Sami P
12.05.2011, 09.03
Mikäs se koko nyt olikaan, jos sattu jossain sopiva vastaan?

Ämmän-kokosta haen, se sun cubes olis ollu hyvinkin hyvä.

nilsson
12.05.2011, 14.13
Sopii tuun Metro parkkikkselle niin saatte alkuperäis asukin reitteihin tutustua.

Onko tää 18:30 vielä voimassa? Jos on, niin koitan järkkää vapaata illaksi.

juminy
12.05.2011, 15.05
Joudun skippaamaan tänpäiväsen.

PMT
12.05.2011, 15.24
Onko tää 18:30 vielä voimassa? Jos on, niin koitan järkkää vapaata illaksi.
voimassa on jos paikan päälle porukkaa vaan tulee ,mut löytää tuolta metron parkkikselta 18.30:D

Sami P
12.05.2011, 17.37
Mä tuun kyll..

JH_
12.05.2011, 18.23
Yritän ehtiä mukaan tänään.

ahma
12.05.2011, 19.49
Huomenna tulee pyörä Tikkurilan Ajomieheltä huollosta. Lauantaina ja sunnuntaina menen syvään itään, jos kiinnostusta on niin starttipaikkana Talosaaren tai Mustavuoren parkkis. Anyone?

Alpo Nieminen
12.05.2011, 21.10
Tänäänkä ehtiny taaska mihinkää. Nyt on aika tiivistä settiä viel ensviikko. Siihen asti pitää painaa pajalla tukkaputkella että saa kaiken valmiiks. Stadibikeen pitää kyl ehtiä sunnuntaina. Sit sen jälkeen taas heti pajalle prkl.

Sami P
12.05.2011, 22.31
Kiitos Pommi Pekalle mahtavasta vedosta... Mukavata oli ja lystiä myös! Pitää käydä niitä joitakin traileja ajelemassa uudestaan, etenkin kivikkoDHta :D

nilsson
12.05.2011, 22.32
Kiitos Pommi Pekalle mahtavasta vedosta... Mukavata oli ja lystiä myös! Pitää käydä niitä joitakin traileja ajelemassa uudestaan, etenkin kivikkoDHta :D

Kiitokset täältäkin vetäjälle ja muulle porukalle, oli hyvä keikka. Himamatkalla huomasin etukumin olevan melkein tyhjä, mutta pienellä pumppaamisella ajeli vielä himaan. Tänään ei kyllä jaksa enää alkaa vaihtopuuhiin.

Alpo Nieminen
12.05.2011, 22.54
Montas kuskia teitä oli? Mitä kivikkoDHta Sami meinas?

HeikkiO
12.05.2011, 23.05
Hyvä setti Kivikossa, kiitos PMT:lle.
5 kuskia oli kaiken kaikkiaan. 2 tuntia meni aikaa ja 13,5km kierreltiin vain n. 2 neliökilometrin alueella ja aivan muutama polku kahdesti (eri suuntaan).

- Heikki -

Sami P
12.05.2011, 23.19

Se on sellanen legendaarinen pätkä siellä(menee kahden vallihaudan läpi) ja oli monen vuoden jälkeen ihan täydellinen taas... :D Olisit tullu messiin oli hyvää polkua tarjolla ja varmaankin melkein kaikki mitä vaan sieltä voi ajettavaa keksiä. Kiitos vielä kerran Pekalle, oli mukavata ja sopivan leppoisaa.

PMT
12.05.2011, 23.32
Kiitos vaan mukana olleille, oli kiva katsella kuinka vanha suola rupes janottamaan Samia, alamäet tuntu nautittavilta , onneksi jäi vielä muutama pätkä ajamatta että on seuraavllekkin kerralle jotain uutta. Tuo alue on kyllä aika helmi maastoltaan, itse olen monelle sanonut , jos tuolla pärjjää niin on sama mihinkä menee ajamaan niin ei oo vaikeeta selvitä paikoista .

Jazman
12.05.2011, 23.38
Joku vois vetää ton lenkin joku toinen kerta uudestaan... olis kiva tutustuu Kivikkoon kanssa, kun se on vielä iteltä jääny kokematta.

Eilen valittelin voimien vähyyttä ja nyt tänään tais sit tauti iskee päälle... puuh.
Katotaan mikä fiilis huomenna, mut näillä näkymin duunit pitää skippaa ainaki. (fillarii voi vähän rassaa kuitenki :D)
Toivottavasti ei oo mitään kummempaa ja pääsen taas tolpille pikasesti. Nyt varsinki ku speksailin fillaria vähän parempaan suuntaan uudella takaiskarilla (kiitos Sami!) ja 2.4 mountain kingeillä litkutettuna tubelekseksi... tai no, etunakki pitää saada vielä tiivistyy, mut ku taakse sain ilmat sisään, niin usko on vahva et se etunakki asettuu huomenna varmasti kanssa. Sit pitäis uskaltaa rymistellä noita kivikkoja taas vähän reippaammin, ku ilmatilaa riittää vaikka muille jakaa :)

Alpo Nieminen
13.05.2011, 00.18
Se on sellanen legendaarinen pätkä siellä(menee kahden vallihaudan läpi) ja oli monen vuoden jälkeen ihan täydellinen taas... :D Olisit tullu messiin oli hyvää polkua tarjolla ja varmaankin melkein kaikki mitä vaan sieltä voi ajettavaa keksiä. Kiitos vielä kerran Pekalle, oli mukavata ja sopivan leppoisaa.

Oikein tuttu pätkä, harmi ettei se jatku enää sen hölkkäpolun yli sinne "dirtille". Sieltä päältä lähtee muuten samasta kohtaa aikas hyvä polku toiseen suuntaan, mikä on juuri siivottu risuista yms. Ite oon siivonnu pari hyvää reittiä siit suht läheltä. Yhteen tein kepukoista "hyndän" kaatuneen puun yli. Vois käydä viel kaivelee siel vähä paremmiks paikkoja. Kellään kenttälapioo?

Mukaan oisin mielelläni lähteny mutkun kiire pukkaa messujen kanssa. Pitäs saada kamat kasaan ennen ens viikon torstaita ja kuvauksia!! Berlin here i come!

Mut kesä-heinäkuu pitäs olla aikas pyöräily painotteista kun emäntä jättää kesäleskeks :D

To do list:
-Säätää vaihteita.
-Lisätä kourallinen nippusiteitä ympäriinsä.
-Pestä ja rasvata ketjut oikeen kunnolla. (Mikä ois muuten parasta rasvaa ketjuille?)
-Vähentää ilmaa iskarista. Ilmaiskarilla ei voi saada kaikkea samasta. Joko herkkä ja pehmeä alkujousto juurakkoon joka pohjailee tuontuosta tai loputtomalta tuntuva joustomatka isoonajoon jolloin juuret ym kolistellaan yli. Kierrejousella tämäkin ois toisin.
-...

JTG
13.05.2011, 15.30
Onko tänään lenkille lähtijöitä? Pidemmin, kovemmin ja vähän isommin sopisi mulle?

juminy
13.05.2011, 15.53
Eipä taida pariin päivään olla meikäläisestä mihinkään. Vatsataudissa jo eilisestä aamupäivästä lähtien ja tuntuu jatkuvan. Stadibikeen ehkä sitten sunnuntaina, jos kondis antaa myöten. Ajot lienevät tältä viikonlopulta kiinni.

ellmeri
13.05.2011, 17.37
Eipä taida pariin päivään olla meikäläisestä mihinkään. Vatsataudissa jo eilisestä aamupäivästä lähtien ja tuntuu jatkuvan. .

Vähän hävettää,mullakin paskatautia vaikka päivät paskassa läträän,lapsenlapset ollu myös tässä kipeenä ja niiltä kait tarttunu.

Huomenna reppuun ewästä ja paskapaperia rulla jos joutuu kyykkypaskalle.

Jumi ei se mahatauti este voi olla mutta hidaste korkeintaan.;)

JiiPee
13.05.2011, 18.28
Vaihdetaan vatsatautinen eukko vähänkäytettyyn 29 runkoon, viallisetkin huomioidaan.

ahma
14.05.2011, 11.02
Tänään syvä itä n. klo 17. Jos kiinnostusta niin sovitaan tarkemmin.

JTG
14.05.2011, 13.36
huoh, just tulin kyntämästä suota 10 kilometrin edestä. Mutta joo, jonkinlainen aerobinen tiltti pitää vetää pohjlle kun mulla alkaa 2 vk:n intensiivinen työkomennus maanantaina.

kerro vaan missä nähdään.

ahma
14.05.2011, 14.02
Talosaarentien alussa vasemmalla parkkis, klo 17? Jos tuut pyörällä niin toinen vaihtoehto Mustavuoren parkkis. Ihan sama.

JTG
14.05.2011, 15.00
Otetaan mustavuoren parkkis mielummin.

Onko mustavuoren parkkis se mikä on Kalvikintien varressa lähellä itäväylää, vaiko se mikä on niinisaarentien varressa kuntotelineiden lähella? Kenties jossain muualla, itäväylän varressa lähellä kalvikintietä?

17.00 on ihan hyvä

edit: ilmeisesti vaihotehto kenties joku muu, eli itäväylän varressa lähellä kalvikintietä

ahma
14.05.2011, 15.43
Kallvikintieltä Itäväylää reilu 500 m itään, oikealla puolella

JTG
14.05.2011, 16.33
Kallvikintieltä Itäväylää reilu 500 m itään, oikealla puolella

Roger

ahma
14.05.2011, 22.53
JTGn lenkki jäi torsoksi tekniikan pettämisen vuoksi, jonka jälkeen tutkailin uusia polkuja pari tuntia. Huomenna ajoja jossain päin itää?

Sami P
14.05.2011, 23.20
Jahas, mökillä eurovinkuja seuraamassa... Mutta ens viikolla joku päivä kivikkoon uudelleen? Mulla kotiutui tänään Kaali2, eli Commencal meta 6.2 ja pääsen vihdoin rauhaan ja ajamaan sopivalla fillarilla..

juminy
15.05.2011, 00.21
Enpä pysty huomennakaan. Taitaa jäädä Stadibiken pumptrack myös kokeilematta, vieläkin ihan jyrän alle jäänyt fiilis, vaikka pötsi alkaa jo vähän pitää. Ens viikolla aloitan lajin varovaisesti uudelleen.

Onnittelut Samille uudesta jyrästä.

drop
15.05.2011, 12.42
Ehkä yhden tai kahden maissa käyn näillä näkymin vähän yli tunnin lenkillä lähtien Herttoniemen metroasemalta. Suunta kohti Hallainvuorta ellen muuta mieltäni ja mene keskuspuistoon. :D

Jazman
16.05.2011, 11.08
Onnea Samille pyöräperheenlisäyksestä ;)

Olisko huomenna tai torstaina skuttaanlähtijöitä?
Mielellään taas vähän myöhempi lähtö, ne kun on helpompi järjestää himassa.
Mua kovasti kiinnostais käydä kurkkaa Kivikon mestat tai sitten vastaavasti jos Mustavuori kiinostaa jengiä, niin siellä olis vielä paljon ajettavaa.

Sami P
16.05.2011, 12.00
Mä voin torstaina lähtee kivikkoon, meen vaan aiemmin taas ite ja tuun sit taas pykälään muiden kans.

Jazman
16.05.2011, 13.43
Pitääkin vähän himmailla tän viikon ajojen kanssa, kun viikonloppuna on Lohja 24. Täytyy ladata akkuja :)

Mut rengasspekulaatiot on käynnissä ja pakko se on kuitenki testata että fillari on säädöissä ennen tapahtumaa. Oliko täällä muita lähtijöitä tonne Lohjalle?

Sami P
16.05.2011, 16.36
Jees, jos torstaina sit lähtis kivikkoon kattelemaan, muistan varmaan suunnilleen kaikki parhaat spotit mitä oli viimeeks. Mulla viel säätöjen hakemista torstaina ja otankin iskaripumpun jne. mukaan, että iisisti edetään. Tänään eka pikatesti-ek Rastilan kivikoissa ja juurakoissa, että saa lähtökohdat..

PMT
16.05.2011, 21.05
Huomenna klo 18.00 Kontulan metron parkkikselta kohti hallain vuorta Ja hertsiggaa sellainen parituntinen lenkura on mielessä.

juminy
16.05.2011, 21.37
Huomenna kasilta jotain. Jos kerran se pump träk on Suvilahdessa vieläkin, niin miksen menis sinne ennemmin kuin epätasaseen metsään? Drop?

ahma, 29är-kamat meni just, muttet tainnut sitä keulaa muutenkaan tarvita.

Nyt olis nurkissa enää yks ylimääränen runko ja jotain pikkuhiluja. Ne, ja kolme tsygää kun myy, niin pääsee miettimään setelit kourassa seuraavaa harrastusta.

ahma
16.05.2011, 22.02
Huomenna kasilta jotain. Jos kerran se pump träk on Suvilahdessa vieläkin, niin miksen menis sinne ennemmin kuin epätasaseen metsään? Drop?

ahma, 29är-kamat meni just, muttet tainnut sitä keulaa muutenkaan tarvita.

Voisin lähteä peesiin, ihan sama onko pumppia tai jotain muuta mutta ehkä mielummin muuta. Tai pumpin kautta kiertäen Vanhankaupunginlahti, tai jotain. Viestitellään huomenna.

Hyvä, että pääsit kamoista eroon. Hiukan houkutteli, mutta ei tarvetta.

juminy
16.05.2011, 22.09
Voidaan mennä vaikka Laajasalo ympäri - tai mitä vaan - jos pump ei houkuta. Mut viestitellään tosiaan huomenna tarkemmin.

Mä voin mennä pumppaamaan joku toinenkin ilta. Kysymys kuuluu, miksen ole siellä nyt? No ei, en mene lähellekään kaupunkia tänään.

drop
16.05.2011, 22.15
Pumppi kiinnostaa, käyn varmaan testaamassa traktorilla aamulla työmatkalla jos vaan unenpöpperöltäni muistan...

Ajattelin yrittää pojan kanssa joku päivä jos se haluis polkee siinä, varmaan duunin jälkeen tiedän onko sille liian vaikea (sit vois mennä illalla ilman).

Oli kyllä taas ihanaa käydä eilen Laaksosta ajamassa, kun pitää suhteena 20:1 (hallainvuori : keskuspuisto) niin tuo tuntuu aina paratiisilta.

drop
17.05.2011, 20.05
Kävin mennen tullen pumppailemassa, ja ihan hauskaa oli. Kyllä tohon täpäriinkin saa pumppaamatta vauhtia, mutta tiukkoihin mutkiin tuntuu vähän suurelta (oikeasti vika on varmaan tekniikassa). Kun vauhti kiihtyy tarpeeksi meinaa mennä bermeistä yli, ja kun on niin loiva niin tuntuu että keula lähtee alta jos kanttaa "tarpeeksi".

Mut hitto että toi vie nopeasti mehut käsistä, ei tarvinnu montaa minuuttia ajaa niin nää mun rimpulakädet oli ihan hapoilla.

Sami P
19.05.2011, 17.58
Tänään vissii hiljasempaa? Taidan mennä säätämään vähän fillaria sit, ilman lukkopolkimia tällä kertaa, en halua kuolla enää uudelleen...

Ps. löytynyt uutta kivaa teknistä höttöä Rastilasta. :D

ahma
19.05.2011, 19.45
Huomenna perjantaina menen illasta tutkailemaan Hallainvuorta, la ja su syvä itä. Seura kelpaa.

Sami P
19.05.2011, 22.11
Olihan rypemistä, mutta alkaa olee fillari kuosissa, kunhan saan speksattuihin asioihin fyrkat jostain. Mulla alkaa samalla valmistumaan Rastila-ekstreme-setti ja soon niin kiva että oksat pois.. :D

drop
20.05.2011, 00.34
Mitäs oot speksannut? Saatan itsekin kävästä Hallainvuoressa huomenna ellen ole liian jumissa tämänpäiväisestä seinäkiipeilystä. :)

Sami P
20.05.2011, 09.22
Hei jos joltain löytyy nurkista ylimääräisenä AM-kumeja, 50-60mm stemmiä tai formulan mixmastereita, niin suapi tarjota.

Mulla ajot ens viikkoon, pitäs viel toi keulakulma säätää tosta loivemmaksi ja kaikkea, sit aletaan olla täydellisessä setupissa.

drop
20.05.2011, 11.09
Mulla on pari Schwalbea tahmeilla seoksilla, sopis eturenkaiksi jos pitoa haluu... Muddy Mary ja Big Betty.

Jazman
20.05.2011, 11.54
Kukaan idän hurjista lähdössä Lohjalle?
Pahoja setiä on ainaki ilmaantumassa mestoille...

Alkaa lähdön karnevaalireleetki olla jo mietitty :D

Ossipoika
22.05.2011, 00.14
Sain maastofillarin viimein hommattua ja oon käyny tässä Vuosaari-Herttoniemi väliä runttaamassa, mutta ei paljon ole mestoista hajua kun en kauaa täällä ole asunut.

Voinko tulla messiin teidän reissuille ja pysynkö messissä 29er jäykkäperäsellä?

Stypid
22.05.2011, 11.34
Olikos tänään jotain lenkkisuunnitelmia? Mietin, että lyönkö teidän peesiin roikkumaan, vai kehittelenkö muuta. Mielessä olis vähän lähteä etsimään polkuja paloheinästä kohti etelää ja pohjoista. Sais niiden avulla sitten ehkä helposti pitkän yhtenäisen lenkin väännettyä.

Jos Ossipoika jaksaa siirtymiä ajaa, niin tässä tällä viikolla olen pari aloittelijaa vienyt tuonne Paloheinän ulkoilumajan maastoihin ja molemmat ovat tykänneet poluista ja niiden sopivuudesta aloittelijoille.

Ja mitä ite kerran porukan mukana olin, niin oli pojilla hienot täpärit ja systeemit, mutta tosi mukavasti odottelivat jäykkäperäistä kaveria letkaan aina sopivan paikan tullen. :)

Edit: Tän päivän ajo toisaalta riippuu myös siitä tuleeko mitään erikoisia takagummin vaihdossa. Eilen löyty 2cm pitkä halkeama kesken lenkin takarenkaasta ja nyt olis jo uusi kumi odottamassa paikalleen laittoa.

Ossipoika
22.05.2011, 11.57
Joo meikä jaksaa ajaa! Oon ehkä vähän susi vaan tuol teknisellä metsäpolulla. Siks sinne pitää päästä. Meikä vois lähtee tänään messiin ajelee, oikeestaa ihan koska vaan!

Stypid
22.05.2011, 12.55
Näyttää siltä, että pyörä on taas kutakuinkin iskussa ja tämän päivän lenkki suuntautuu pukinmäen asemalta kohti keskuspuistoa, paloheinää ja maastoja kaikkialla siltä väliltä. Joitain polkuja tiedän, mutta varmaan pieniä siirtymiä tulee väliin.

Tässä syön ja lähtö voisi olla arviolta tunnin päästä. Jos on nopeaan lähtöön innostuneita, niin viestiä vain tulemaan.

Ilmeisesti Ossipoika jo ainakin ilmaisi tulevansa, joten tällä hetkellä ollaan kahdestaan menossa.

Jazman
22.05.2011, 20.21
Iso peukku Lohjalle! Noin 7h tuli vietettyä kakkosnelosen aikana satulassa ja nyt on edessä parin päivän huili ja palauttelu.

Toivottavasti homma jatkuu vielä ens vuonna, koska tonne pitäis kyllä päästä ehdottomasti uudestaan!

Olisko keskiviikosta eteenpäin joku ilta lenkille lähtijöitä?
Nyt ei vielä tiedä millaseen iskuun tästä reissusta toipuu keskiviikkoon mennessä, mutta eiköhän sitä loppuviikosta jo olis ihan iskussa taas 2h+ lenkille.

Ossipoika
22.05.2011, 22.45
Thänk juu Stypid lenkkiseurasta tänään, vaikka vähän aikasin karkasin!

Meikä vois tulla torstaina ajamaan itään / paloheinään jos lähtijöitä on.

Sami P
22.05.2011, 23.24
Mä voisin kans ajella torstaina idässä... Rastila&Uutela? Kivikko?

Jasu
22.05.2011, 23.33
Keskiviikosta eteenpäin voisi sopia mulle.

Lähipäivät menneet tuon FS01:n säätämisessä ja lukkopolkimiin totuttelussa helpoilla XC-henkisillä poluilla.

Nyt nuo helvetinkapistukset (lukkopolkimet) odottavat tuossa hyllyllä upotusta tiiliskiveen kiinnitettyinä vantaanjokeen. Ei noi oo mulle tehty.

Jasu vs. lukkopolkimet 0-4.

Ossipoika
22.05.2011, 23.40
Kivikko vois olla jees torjantaina ihan koska vaan!

Elä niitä lukkopolkimia heitä viel pois, nehän just pitää sut kiinni pyörässä ku tiukka paikka tulee!

Jazman
22.05.2011, 23.42
mitkä lukkikset sulla on?
serkku kaipais SPD-polkimia ja jos et kerta noita aio käyttää, niin mihin hintaan möisit ne pois?

Jasu
22.05.2011, 23.50
Ostin halvat Wellgon M-19:t testiin. Ehkä siinä syy miksi olen ruhjeilla, kun piti mennä ostamaan halvat paskat, jotka ei irtoa tiukan paikan tullen edes vasaralla.

Emmä noita romuja viitti kenellekkään myydä, saan vielä syytteen pahoinpitelystä :D

drop
23.05.2011, 01.00
Jasu, jos haluut testata parempia voit koittaa mun 647'ja.

Sami P
23.05.2011, 09.29
Nyt nuo helvetinkapistukset (lukkopolkimet) odottavat tuossa hyllyllä upotusta tiiliskiveen kiinnitettyinä vantaanjokeen. Ei noi oo mulle tehty.

Jasu vs. lukkopolkimet 0-4.

Mä kävin kans yhellä lenkillä lukkiksilla, hyvät mustelmat jalkoihin ja en saanu muutamaan päivään toisella kädellä tartuttua mihinkään kunnolla. Olis pitäny ottaa ehkä iisimmin niiden kanssa, märät kalliot ja juurakkoiset trailit ei ehkä o hyvä paikka alottaa niillä :o Nyt sit trailifilo ilman lukkiksia, mut äkksykaali ja maantiefilo lukkiksilla.

Sami P
23.05.2011, 09.31
Kivikko vois olla jees torjantaina ihan koska vaan!

Olisko kuuden aikaan sit?

juminy
23.05.2011, 22.16
Kävin eilen kokeilemassa nopeasti ja huonosti (kaks kertaa 26" jäykkäperällä ja satulakin oli ylyhäällä) Mikkelin Racing-BMX -rataa. On meinaan hieno! Kannattaa käydä, jos sielläpäin liikkuu. Hauskaakin se olis, jos osais edes ajamisen alkeet. Lahden rata on tosi hieno, mutta onhan toi Mikkelin rata melkoinen ilmestys. Hitto kun ehtis totakin käydä salaa harjoittelemassa.

Suvilahden pump träkki on parhautta sekin. Taidan yrittää huomenna tai viimeistään ylihuomenna raahata itteni sinne. Sieltä pääsee nopeemmin pois kuin polkulenkiltä - ei nimittäin jaksa kovin pitkään. Tänään avasin viinipullon, kuten eilenkin, mutta kunhan vieteri on taas viritetty, niin kyllähän sinne poluillekin kai vielä joskus taas...

ahma
23.05.2011, 22.31
Itsellä huomenna ja vaimolla keskiviikkona iltatyöt, joten oikeasti maastoon vasta torstaina. Yritän aikatauluttaa niin että pääsisin Kivikkoon, mutta aika näyttää. Sunnuntaina sitten Korson maracuppi, joten lauantaina menen vain tyttären kanssa pikkulastenpoluille.(Lähteekö juminy näyttämään mulle pumppia jonain päivänä?)

juminy
24.05.2011, 01.05
Ajattelin, että olis menny aamuseiskalta pumppimaan, mut kello on noin paljon jo. Jää menemättä. Ehkä illalla joskus kasin-ysin aikaan.

Edit: eikun koitan lähteä töistä ajoissa ja meen vaikka puol viideks tms. pumppimaan joku 30-45 min, tuskin pidempään tarvii.

juminy
24.05.2011, 22.49
Huomenna 0800-0830 pumppia. Kävin tänään noin 1715-1745 eikä siihen pidempään tarvittu.

DHL:n mies oli tuonu valakosen Reconin. Vielä pitäis Juliet ilimata. Taas lähtee.

Onks drop sitä taivutettua Tohmais-toloppaa kuulunut?

Otin roskalavalta Kulkurin. Puuttuu molemmat jarrut ja toinen, olisko ollu vasen, jarrukahva. Vaihteet saakin puuttua, asiointisinkulaa ajattelin. Kaikki lakrut enempi vähempi rouheita, mut jos vähän säätelis ja rasvailis, niin ehkä sillä voi ajaa. Saapa nähdä saanko aikaiseksi. Rattaat menee uusiksi ja ohjainlaakeri on aika rouhea. Keskiölaakeri pyörii kuin anelma, mutta hiukka on klappia siinäkin. Eli runko on ja lakruiltaan pari snadisti rapsakkaa kiekkoa, joilla kyllä varmaan ajelis jonkun aikaa. Edit: taidan rahdata koko paskan takas lavalle... ei liene vaivan arvonen persurunkko.

Sami P
24.05.2011, 23.26
ei siin kulkurissa olis takakiekko kondiksessa? Mä kaipaisin vaimon retkifillariin 5 tai 6 lehtistä takakiekkoa 28", kun oli joku korkannut mun roskalavalöydöstä kierteet, en oo ihan viel siinä vaiheessa että jaksaisin hakea kierretankoa biltemasta.

Muuten hieno fillari kyllä, joku joskus ottanut ja laittanut suoraan käyräsarvien tilalle retkiriserin, joutu jarrukaffoja taivuttelee uuten uskoon että sai pysäämään. Näkee ettei tolla oo juurikaan ajettu, paskojen jarrujen takia ja sit vielä kerran vaihettu takanakki uudeks ja ajot loppunu siihen.

drop
24.05.2011, 23.55
Sori Juminy, jäin vaiheilemaan sitä toteemia enkä vielä tilannut...

juminy
24.05.2011, 23.56
Oli yks nelilehtinen ja yks kuuslehtinen, molemmissa laakerit about ajokunnossa, toisessa oli liian kireellä ja toisesta en enää muista, mut hyvin pyöri eikä pahasti rohissu. Mut meni just kaikki takas lavalle kun en vaan jaksa. Laitoin ostoilmon torille, mut luultavasti mulle tarjotaan vaan uuden hintasta käytettyä ja homma jää. Kaljaa saa kaupasta vaimon Cressulla ja Ääspooseen töihin autolla, vaikka se vähän ketuttaakin toisinaan ja senkin rahan vois paremmin käyttää. Voipa kuunnella politiikkaradiota aamuin ja iltapäivin. Kyllä ihminen on ihme elukka.

Sori Juminy, jäin vaiheilemaan sitä toteemia enkä vielä tilannut...Ei sil itse asiassa mitään kiirettä ole, jos en typeryyksissäni laitakin Reconia 456:een ja haaskaa rahaa turhaan projektiin. Ja miksi menisin kun on sika ja alpine. Eli Inbredi ei tarvii mitään toloppaa, tai tarttis, mutta menin vaihtamaan siihen sopivan tolopan siihen mikä on nyt sulla ja sit taas... niin... pitäskö vaiheilla munkin ja vaihtaa tilaus suoraan 27.2:een. Se sopii 456:eenkin, mutta satula tulee vaan aika hassun taakse. Jos nyt joskus enää 456:n kasaan. Kauas meinaat vaiheilla sitä Toteemia? Älä nyt helevetti hyvä mies semmosia... eihän tuolla ole kuin ilmajousella viiteen sataseen ja onhan se painoltaan aika jees, mut et kuitenkaan voi ajaa ilmajousella...

drop
25.05.2011, 00.09
Nyt löysin jenkeistä CCDB'n 350€, on niin halpa että vois tilata vaikka varaiskariksi...

juminy
25.05.2011, 16.56
No tilasitko? Kävin aamulla pumppaamassa ja aika nopeesti olin katki. Vois kävästä vielä kohta uudestaan, kun kerran tsygä keikkuu katolla messissä. En kyllä jaksa enää kuin parisenkymmentä kiekkaa. Ei toi kovin smootisti vielä mene ja hypyt ovat ihan utopiaa meikäläiselle. Saati joku manuaali bemaksilla, no enpä osaa sitä millään muullakaan tsygällä.

juminy
25.05.2011, 19.24
Jaksohan sitä vielä vetää vähäsen. Lopettelin kun en enää meinannu pysyä kahta kierrosta enempää radalla...

Sami, jos haluut sen viislehtisellä/nelilehtisellä pakalla varustetun 622-takakiekon, niin ilmoittele, voin sen käydä lavalta hakemassa. Kuhan haet sit aika nopeesti - parin päivän sisään - multa sen pois kuleksimasta. Kuuslehtistä ei siis ollu, mut femma ja nelekku siellä on.

ahma
25.05.2011, 19.32
Olen huomenna lähdössä Kulosaaresta Kivinokan ja Herttoniemen kautta Hallainvuorelle ja takaisin. Ajoaika 2 tuntia, sangen teknistä. Startti oletettavasti n. klo 19.30. Anyone?

juminy
25.05.2011, 19.42
Mä voisin lähteä, jos olen ajokunnossa vielä huomennakin.

ahma
25.05.2011, 21.57
Mä voisin lähteä, jos olen ajokunnossa vielä huomennakin.

Ok. Herttoniemen satama 19.30? Siis se alikulku Itäväylän ali Hertsikan ja Kulosaaren välissä. Soitellaan tai tekstaillaan jos tulee muutoksia. Saa muutkin tulla.

mk0
25.05.2011, 22.19
Pystyykö jotenkin luonnehtimaan vauhtia? Ajeletteko vai vedättekö ihan tuskassa sukkiksissa vai jotain siltä väliltä? :)

Jos me suunnattais oma viikkolenkki teidän matkaan keskuspuiston sijaan kolme hengen voimin.

Ossipoika
25.05.2011, 22.20
Meikä vois lähtee teidän mukaan ahma ja juminy jos Sami P. ei oo lähössä Kivikkoon. Mielummin tulisin/lähtisin suht helppoa maastoa rymyämään.

juminy
25.05.2011, 22.25
Ok. Herttoniemen satama 19.30? Siis se alikulku Itäväylän ali Hertsikan ja Kulosaaren välissä. Soitellaan tai tekstaillaan jos tulee muutoksia. Saa muutkin tulla.Jees, soodaillaan vielä huomenna, jos jotain muutosta, mut paikka ja aika kuulostavat hyviltä. Siis se alikulku.

...vauhtia! ...rymyämään!Hertsikka ja Hallainvuori mahdollistavat nuo toiveet. Mun puolesta vedetään niin kovaa kuin pystytään. Se ei ole paljon, jos sovitaan, että mua ei jätetä metsään. Mun puolesta ei tarvitse semmosista sopia. Eli normi-ilta: verenmaku suussa ja kärjen tavoite, että puolet putoaa.

Jazman
25.05.2011, 22.26
Mulla oli tarkotus lähteä huomenna vähän myöhemmin (about klo 20) ja vähän vähemmän tekniselle rundille serkun kanssa, tod. näk. Vuosaareen. Samaa rundia ku aikasemmin, eli Kallahti, Uutela ja sit katotaan jaksamista ja kelloa ja jos ehditään niin Mustavuoren kaltsit vois olla jees.

Jos ketään tollanen vähän iisimpi ja rennompi rundi kiinnostaa, niin ilmotelkaa täällä tai nol5nol5nol57773.

Ossipoika
25.05.2011, 22.27
No jee! Sit meikä on messissä, oon tuol alikulussa 19.30. Valkee 29er, älkää lähtekö ilman mua :D

Sami P
25.05.2011, 23.23
Sami, jos haluut sen viislehtisellä/nelilehtisellä pakalla varustetun 622-takakiekon, niin ilmoittele, voin sen käydä lavalta hakemassa. Kuhan haet sit aika nopeesti - parin päivän sisään - multa sen pois kuleksimasta. Kuuslehtistä ei siis ollu, mut femma ja nelekku siellä on.

Viislehtinen sit, tuun hakee heti kohta kun huudat jouu... Joudun vissiin beilaamaan huomisista kruisingeista, meen paaljon aiemmin jos meen.. Pitäs saada mixmasterit noihin formuloihin ni olis kivampaa ajella vivut ja kaffat normista, ei shimanoon jaskais vaihtaa...

Jasu
25.05.2011, 23.56
Taidan kanssa jättää noi huomiset iltalähdöt väliin ja lähteä mahd. aikaisin jyystämään tota fazerin viereistä motocross rataa.

Viime reissulla löytyi jo aika hyvä yhtenäinen pätkä ilman että tartti suossa tunkata.

juminy
26.05.2011, 00.03
Viislehtinen sit, tuun hakee heti kohta kun huudat jouu...Nappaan sen aamulla lavalta, jos ei oo yöllä kadonna ja huutelen sit kuin kävi.

jyystämään tota fazerin viereistä motocross rataa.Kerro lisää - kannattaako sitä tulla oikeen täältä lähi-idästä asti kokeilemaan?

Jasu
26.05.2011, 00.40
Kerro lisää - kannattaako sitä tulla oikeen täältä lähi-idästä asti kokeilemaan?

Ihan asiallinen paikka. Tällä hetkellä toi pätkä mitä olen jyystänyt on aika lyhyt - joku reilu kilsan pätkä, mutta sen verran asiallinen, että tuli viimeksi jyystettyä se pari kertaa putkeen.

Teknisesti aika helppo pätkä, kalliota, vähän juurakkoa ja ainoastaan yksi paikka missä joutuu vähän tunkkailemaan, kun on sen verran upottavaa hiekkaa ylämäessä, ettei ainakaan meikäläiseltä onnistu nousu satulan päältä.

Tuolta löytyy paljon enemmänkin polkuja, mutta osa poluista on vielä sen verran mudassa ja veden vallassa, etten ole jaksanut lähteä arpomaan.

Huomenna olisi tarkoitus kartoittaa paikkaa vähän lisää ja yrittää löytää yhtenäistä jatkoa tolle nyt kartoitetulle pätkälle.

Täältä (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Yasuo/bsl8ss08noemjm8e) löytyy vähän käppyrää ja kuvaa viime kerran lyhyestä sessiosta.

ahma
26.05.2011, 08.27
Mielummin tulisin/lähtisin suht helppoa maastoa rymyämään.
Eipä tuota kukaan ole vielä helpoksi sanonut...

Stypid
26.05.2011, 09.16
Mihinkäs aikaan Jasu on tuolle pätkälle suuntaamassa? Olis kotoa sen verran oikeassa suunnassa ja tuntematon pätkä, että voisin melkein liittyä seuraan, jos aikataulu ja kunto antaa periksi.

Eilen oli firman virkistyspäivä ja pakko myöntää, ettei olo tällä hetkellä ole sitten yhtään virkistynyt, mutta ehkä se iltaan päin paranee. :D

HeikkiO
26.05.2011, 09.31
Mihinkäs aikaan Jasu on tuolle pätkälle suuntaamassa?
Sama kyssäri täältäkin, joskus "heti töitten jälkeen kodin kautta syndit hakien" lähtöaika sopisi mulle (eli Fazerin suunnalla kokoontuminen klo 17:00->).

Stypid
26.05.2011, 09.44
Itelle taitaa klo 17:00 olla liian aikainen. En ehdi, kun tiukasti kotia töistä tuossa ja vielä pitäs siirtymäkin ehtiä ajamaan. Varmaan tiukka lähtö olis olla Jakomäen/Fazerilan alueella 17.30-18.00 välisenä aikana.

Jasu
26.05.2011, 10.02
17:30 olisi aika hyvä aika.

Toi pätkä on sitten vielä tällä hetkellä aika lyhyt, mutta pitäisi siis ruveta hiomaan tuosta vähän pidempää pätkää.

Vois joko ajaa ton pätkän ja lähteä sit vetämään parit polut Hakunila/Länsisalmi suunnalla.. tai sitten jäädä hiomaan tota motocross radan pätkää..

Eli vois vaikka lähteä 17:30 Vaaralan Shelliltä (http://maps.google.fi/maps?f=q&source=s_q&hl=fi&geocode=&q=vaarala,+vantaa&aq=&sll=62.63377,27.597656&sspn=12.017513,46.450195&ie=UTF8&hq=&hnear=Vantaa,+Vaarala&ll=60.261415,25.094876&spn=0,0.022681&z=16&layer=c&cbll=60.262221,25.093523&panoid=se2443RcEl7Nl2z6eU35oQ&cbp=12,33,,0,4.51). Joku max. 2h on meikäläisellä aikaa ajella tänään.

nolnelviis6700110 voi soitella/laittaa viestiä jos myöhästyy tms.

juminy
26.05.2011, 10.46
Sami, kiekot oli vissiin ok kun ne olivat jollekulle kelvanneet yön aikana. Tsorry.

Sattuu vähän joka paikkaan ja melkeen flunssanen olo, täytyy vielä tonne iltapäivään tunnustella onko sitä ajokuntoa vai ei. Nyt tuntuu huonolta, mutta katotaan vielä muutama tunti.

Edit: ei ole kuntoa, taitaa tää sittenkin olla joku virus eikä pelkkä pump träk dagen efter.

HeikkiO
26.05.2011, 11.29
Eli vois vaikka lähteä 17:30 Vaaralan Shelliltä (http://maps.google.fi/maps?f=q&source=s_q&hl=fi&geocode=&q=vaarala,+vantaa&aq=&sll=62.63377,27.597656&sspn=12.017513,46.450195&ie=UTF8&hq=&hnear=Vantaa,+Vaarala&ll=60.261415,25.094876&spn=0,0.022681&z=16&layer=c&cbll=60.262221,25.093523&panoid=se2443RcEl7Nl2z6eU35oQ&cbp=12,33,,0,4.51). Joku max. 2h on meikäläisellä aikaa ajella tänään.
17:30 sopii mulle.

Sami P
26.05.2011, 11.48
Mä tuun kans vaaralaan, käyn kivikossa eka pari paikkaa kattomassa.. Eli startti neljältä rastilan abcltä, jos joku haluaa aikasemmin lähteä ni sinne sit.

edit, tai sitten viestiä numeroon nol nel viis 2010 600, jos ehit matkalta mukaan. Varmaankin matka taittuu tästä kivikkoon ja siitä rajakylän kautta kiertäen vaaralaan..

PMT
26.05.2011, 14.26
Koitan keritä mukaan , vähän kiirettä pitää mutta eiköhän tuo onnistu.

Ossipoika
26.05.2011, 15.10
Meikä ei tänään kerkeekkään mukaan :(
Täytyy ens viikolla katella uusiks

HeikkiO
26.05.2011, 16.08
edit, tai sitten viestiä numeroon XXX XXX XXX, jos ehit matkalta mukaan. Varmaankin matka taittuu tästä kivikkoon ja siitä rajakylän kautta kiertäen vaaralaan..
Mä lähden SamiP:n matkaan 16:30 Kontulan metroparkkikselta.
Kivikko, Rajakylä, Vaarala... here we come.

Stypid
26.05.2011, 16.35
Itelläkin venyy vähän töissä, mutta yritetään josko kerkeäis ajoissa. Pitää napata tuosta porukan numeroita mukaan, niin soitan/txt:aan jollekkin, jos olen lähistöllä puol kuudelta pyrkimässä paikalle.

jani86
26.05.2011, 16.39
Onko tuo paikka siinä koirapuiston vieressä? Muistan ainakin joskus nähneeni siellä jonkun motocrosspyörällä ajamassa.

ahma
26.05.2011, 16.47
Nyt on niin monta lähtöä, että menen sekaisin. Juminy on kipeä ja Oosipoika ei pääse, joten ilmeisesti olen ainoa klo 19.30 Kulosaari-Hertzikan lähtijä? Ajan kuitenkin varmuuden vuoksi treffipaikan kautta.

Jazman
26.05.2011, 17.37
Mun lähtöön ei kannata varata lippuja, kun aikataulu saattaa heittää musta riippumattomista seikoista ;)

Katotaan ens viikolla uusia lenkuroita, kun viikonloppu on sen osalta bookattu. (Ellei perhelenkki Vuosaareen kiinnosta (http://www.mtbcf.net/phpbb3/viewtopic.php?f=4&t=20398&sid=7a8357709e7513c28f25a1f7e8a37bda))

Sami P
26.05.2011, 22.32
Olihan taas, mulle viisi tuntia kotiovelta kotiovelle... Vissiin 30km kokonaisuudessaan lenkura.

Ajoin uimarannan ohi tullessa kotio ni oli kyllä pakko käydä meressä vähän viilentämässä lihoja ja hyvin viileninkin.

Sami P
26.05.2011, 22.36
Nyt on niin monta lähtöä, että menen sekaisin. Juminy on kipeä ja Oosipoika ei pääse, joten ilmeisesti olen ainoa klo 19.30 Kulosaari-Hertzikan lähtijä? Ajan kuitenkin varmuuden vuoksi treffipaikan kautta.

Hei mutta mä ajoin ne kaikki, paitsi tosiaan tota lähi-idän kieppiä :D

HeikkiO
26.05.2011, 22.42
Kiitoksia ajoseurasta Kivikko-Jakomäki suunnalla ja heti perään Vaarala-Länsimäki suunnalla mukanaolleille. Kivaa oli taaskin koko rahan edestä.

Aika tasaraha olo tällä hetkellä jaloissa: 3h47min, 24km, 310 nousumetriä, 2261 kcal kotoa-kotiin.

- Heikki -

Stypid
26.05.2011, 22.51
Jeps, kiitoksia tosiaan alkulenkistä. Ihan mukavaa oli ajella olosta huolimatta ja hyvin toimi palauttavasta treenistä, ko ei liikoja repiny.

Jos viikonloppuna ehtis sitten ajamaan enemmän/käymään treenaamassa tuolla Vaaralassa niitä muutamia mäkiä, mitkä ajettiin. Just soppelia treeniä meikäläiselle, ko lähtee ajan kanssa katteleen. :D

Edit:
Näemmä 18,24km tuli pyörän mittariin mullakin, joten ilmeisesti aika hitaita pätkiä ajoitte lopun?

Jasu
26.05.2011, 22.55
Hyvää settiä oli taas :D Löytyi taas kivoja uusia polkuja tästä läheltä, joita pitää varmaan lähteä viikonloppuna jyystämään.

PMT
26.05.2011, 22.56
Kiitos ajoseuralle ,oli kiva ajella tuollaisia maastoja joita ei oo tullu ajettua muutamaan vuoteenvvaikka vähän haikein mielin jäähyväis ajelu hyvällä sotaratsulla,saas nähä millä seuraavalla kerralla ajetaan.

Sami P
26.05.2011, 23.37
Hyvää settiä oli taas :D Löytyi taas kivoja uusia polkuja tästä läheltä, joita pitää varmaan lähteä viikonloppuna jyystämään.

Mä en vaan tajua sitä vikaa kalliota mis pidettiin taukoa, sen jälkeinen pätkä oli äärihieno ja olis ollu vielä paljon polkuja ympäriinsä ajamista, mutta mulla ei mitään muistikuvaa noista paikoista vaikka tiedän osalla niistä kallioista pyörineeni. Hyvä setti joo Kivikosta lähtien, jakiksessa pari tyhjää perää meil, mut se talvienduro pelasti paljon. Puhumattakaan kivikon hiekkatörmän historiallisista havinoista, meidän yksi nokka vallihaudan yli oli vieläkin olemassa!!!:)

HeikkiO
26.05.2011, 23.51
Mä en vaan tajua sitä vikaa kalliota mis pidettiin taukoa, sen jälkeinen pätkä oli äärihieno ja olis ollu vielä paljon polkuja ympäriinsä ajamista, mutta mulla ei mitään muistikuvaa noista paikoista vaikka tiedän osalla niistä kallioista pyörineeni. Hyvä setti joo Kivikosta lähtien, jakiksessa pari tyhjää perää meil, mut se talvienduro pelasti paljon. Puhumattakaan kivikon hiekkatörmän historiallisista havinoista, meidän yksi nokka vallihaudan yli oli vieläkin olemassa!!!:)
Tossa se taukopaikkakallio:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Taukopaikka&srs=EPSG%3A3067&y=6681220&x=396331&lang=fi

Stypid
28.05.2011, 11.53
Pohdin tässä aika avoimin mielin viikonlopun ajoja. Jonnekkihan se pitäisi, mutta koska ja minne. Pistäkääs ilmotusta, jos on jotain kiemuraa suunnitteilla. Ilma ainakin näyttäisi taas varsin sopivalta. :D

Alpo Nieminen
28.05.2011, 16.47
Nyt alkais olemaa kohta aika munki palata radoille. Kiireet jokseenki helpottanu. Ensviikko menee saksassa ja sit 8. päivä kesäkuuta oisinki jo takas suomessa. Huominen menee linnanmäellä ja maanantaina lento. Vaimo jättää vielä kesä-heinäkuun ajaks kesäleskeksi niin on aikaa polkea vaikka joka päivä ja tietty grillata! Onks Samin uudesta traktorista kuvia?

jani86
28.05.2011, 18.11
Pohdin tässä aika avoimin mielin viikonlopun ajoja. Jonnekkihan se pitäisi, mutta koska ja minne. Pistäkääs ilmotusta, jos on jotain kiemuraa suunnitteilla. Ilma ainakin näyttäisi taas varsin sopivalta. :D

Kiinnostaako tulla länsimäkeen vai onko vaaralassakin jotain?
Kävin tänään sitä yhtä paikkaa katsomassa missä kai olitte ymmärrykseni mukaan käyneet missä jotkut ajaa motocrosseillakin mikä ei kovin laillinen paikka taida olla edes niille.

Stypid
28.05.2011, 19.46
Kiinnostaako tulla länsimäkeen vai onko vaaralassakin jotain?
Kävin tänään sitä yhtä paikkaa katsomassa missä kai olitte ymmärrykseni mukaan käyneet missä jotkut ajaa motocrosseillakin mikä ei kovin laillinen paikka taida olla edes niille.

Pohdin tässä, että ajanko huomenna maantiellä, vai maastossa. Länsimäkeä en tunne, että minkälaista polkua siellä olisi? Jos aivan mahdottoman tekniseksi kivikoksi menee, niin en tiedä miten pysyn tuolla jäykkäperäsellä taas kyydissä, mutta treeniähän sekin olisi.

Eli mikäli paikkoja tuntevaa opasta, keliä ja polkua Länsimäestä löytyy, niin enköhän voisi kuvitella huomenna lähteväni mukaan.

Vaaralaan jäi muutama sellainen kohta, missä itellä on hyvä treenata tekniikkaa ja rohkeutta ajaa paikkoja. Muuten aika perus paikkoja vaikutti olevan.

jani86
28.05.2011, 20.10
Tuollako te sitten viimeksi olitte http://www.sports-tracker.com/#/workout/Yasuo/bsl8ss08noemjm8e ? Kun katsoin tarkemmin tuota karttaa niin kävinkin tänään jossain ihan eri paikassa mutta tuollakin joku ihan selvästi on motocrossilla ollut ajamassa. Tuo oli melkein vastapäätä sitä rajakylän koulua tien toisella puolella.

Kyllähän täältä ajettavaa löytyy, mutta ei itselläni ainakaan ole mitään tiettyjä reittejä vaan olen vain aina jonnekkin mennyt. Vallihaudoillakin on ajettavaa ja siellä olen ainakin itse aiemmin ajanut ihan jäykkäperällä. Tuolla vaaralan paikassa en ole koskaan edes käynyt, mutta kuvissa se näyttää ihan mielenkiintoiselta.

Jasu
28.05.2011, 21.00
Tuollako te sitten viimeksi olitte

Tuolla pätkällä aloiteltiin ja siirryttiin siitä sitten Länsimäessä olevan koirapuiston vierestä toiselle motocross pätkälle ja metikköön.. sieltä
löytyi sen verran asiallista maastoa, että pitää lähteä joskus ajan kanssa vatkaamaan läpi.

Täältä (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Yasuo/9m7tjdgk5ahqjis7) löytyy viime reissusta käppyrää.

Multa taitaa jäädä ajot tältä viikonlopulta, kun pitää laittaa pihaa kuntoon ja pitää muutenkin sen verran kiirettä ettei ole kerennyt edes pyörää pesemään :D.
Kattoo nyt josko huomenna joskus iltapäivästä kerkeisi lenkin heittämään pihatöiden jälkeen.

Nyt on ihan puhki olo kun on tullut sohittua 200kg valkosta soraa noihin h*lvetin kukkapenkkeihin.

jani86
28.05.2011, 21.09
Joo sitä koirapuiston vieressä olevaa paikkaa kävin tänään katsomassa ja kyllähän siellä ajettavaa näytti olevan.

Stypid
28.05.2011, 21.14
Ite en kyllä osaa kovin hyvin noita polkuja oikein missään idässäpäin, että sikäli pitää luottaa muiden tietoihin, tai mennä etsimään polkuja. Vaaralasta, Hakunilasta ja Kivikosta tiedän joitain pätkiä, mutten oikein mitään yhtenäistä hyvää reitistöä.

Eli jos itään väki on menossa, niin voin tulla peesiin. Tai jos väki tahtoo lähteä ajamaan Paloheinän majallepäin, niin siellä voin mennä sit edeltä. :D

Eiköhän nuo idän polutki vähitellen tule tutummiksi, kun alkaa useammin ajamaan siellä suunnalla.

jani86
28.05.2011, 21.44
Etsimällähän ne parhaat paikat yleensä löytyy.
En itsekkään mitään reittejä oikein pahemmin tiedä vaikka koko ikäni täällä olenkin asunut.

Stypid
28.05.2011, 21.49
Näinhän se on. Eli olisiko se sitten huomenna Länsimäki ajopaikkana? Mikä aika jani86:lle sopisi ja onko joku helposti löydettävä paikka, missä olisi hyvä nähdä ja lähteä poluille. Jos esimerkiksi tuosta Fazerilan puolelta tulen Porvoonväylän yli.

Tosiaan about klo 11-15 vois olla sopiva aikahaitari minulle.

jani86
28.05.2011, 22.09
Kyllä mulle 12 aikoihin kävisi joku 1-2h sessio.
Tiedätkö tuota paikkaa http://www.aijaa.com/v.php?i=005488109996.jpg se kohta missä lukee mistä. Siinä on semmoinen rekkaparkki ja myöskin joku skeittipuisto ja lentopallokenttä. Se on sieltä fazerista länsimäentietä mellunmäkeen päin hieman.
Tuosta olisi helppo lähteä liikkeelle.

Stypid
28.05.2011, 22.26
Eiköhän tuo löydy. Tainnu joskus ajaa ohi.

Eli olisko siis klo 12.00 tuosta, mikäli ei tule vettä aivan taivaan täydeltä. Muutkin mukaan, jos ajohaluja piisaa.

jani86
28.05.2011, 22.34
Oletko tulossa pyörällä sieltä asti vai autolla? Tietysti jos autolla niin voisihan tuohon meidän parkkipaikallekkin tulla mikä ei kaukana tuosta ole. Muussa tapauksessa pidetään tuo paikka ja aika niin siitä on helppo lähteä.

Ja toki jos sattuu huono sää olemaan niin sitten unohdetaan tuo kokonaan. Eli jos huomenna hirveä kaatosade sattuisi olemaan.

Stypid
28.05.2011, 22.48
Pyörällä mä sinne nykäsen, että sikäli voi aikataulu luistaa minuutin pari suuntaan/toiseen, ko näemmä about 6.5km on siirtymää. Eli sikäli paikka sopii kyllä hyvin.

Pitää vielä tuossa aamulla pistää varmistusta asiasta, jos keli näyttää epävarmalta.

jani86
28.05.2011, 22.51
Pyörällä mä sinne nykäsen, että sikäli voi aikataulu luistaa minuutin pari suuntaan/toiseen, ko näemmä about 6.5km on siirtymää. Eli sikäli paikka sopii kyllä hyvin.

Pitää vielä tuossa aamulla pistää varmistusta asiasta, jos keli näyttää epävarmalta.

Joo tarkastellaan vielä aamulla tilannetta ja seuraan tätä ketjua.

Sami P
29.05.2011, 10.35
Mulla tänään illalla kaiketi viimenen tennis tältä kaudelta, eli ens vkonloppuna vois lähtee jo ajelemaan. Eilen pikanen pissakakka-lenkki maantiefilolla, tuuli niin jumalattomasti, että välillä tuntu polkevan paikallaan :eek:

Edit: mutta kyllä miyata kulki kivasti ja olen 100% tyydo hankintaan etenkään kun tuo ei mitään maksanut.

Alpo-> ei siitä sen kummempia kuvatuksia ole, normi meta 6.2 160mm juustoa molemmissa päissä ja sain sen aikasen käyttämättömänä, nyt siihen onkin sit tullu jo mun käytssä naarmuja ja ruhjeita.

jani86
29.05.2011, 15.41
Joo semmoinen 2h sessio tuli itse ajettua ja ihan kivaa kyllä oli. Pari kertaa jalka upposi mutaan kylläkin :D

Pitää varmaan hommata jotkut pyöräilyyn paremmin sopivat housut tai shortsit. Kypärä ensimmäisenä hankintaan myös. Juomareppukin ehkäpä. Farkut ei ehkä ollut se ihan paras vaihtoehto. Ahteri oli vähän kovilla.

Stypid
29.05.2011, 16.11
Jeps. Eli ajeltiin Porvoonväylän eteläpuolta, Fazerin länsipuolen (hakkuutyömaa jne) pätkät Vaaralaan, josta suoraan takas Porvoonväylän eteläpuolelle. Heti sillan jälkeen käännyttiin itään polulle, joka vei ilmeisesti johonkin motokrossimestaan. Aika pehmeää polkua (hiekkaista) polkua välillä ja metsään suunnatessa muutamia vetisempiä kohtia, joiden syvyyttä Jani mittaili jaloillaan. Pyrittiin suunnistamaan niille kallioille, joilla porukkalenkki oli torstaina, mutta ilmeisesti eksyttiin liian lähelle kehä kolmosta. No suunnattiin takaisin erikautta pieniä polkuja liikenteeseen kohti etelää ja taas missattiin kalliot, vaikka vähän hyvää..ja paljon huonoa..pätkää löydettiinkin.

Lopulta ilmeisesti löytyi ne kalliotkin..mikäli olivat samat, joilla on juoksuhautoja..mutta vasta kun niille teitä pitkin suunnattiin. :D

Itse kiertelin takasin tulessa vielä Länsimäestä polkuja pitkin Puistolaan ja ihmetyksekseni aika kohtuullinen siirtymäpätkä löytyikin ja pääsin kohtuudella polkuja pitkin Malmin lentokentän pohjoispäähän asti. Toisaalta tuotakin reittiä voisi parantaa. Reitti ei ole paras mahdollinen, jos pitkospuille tulee 90 asteen kulmassa niideen sivusta..eli siis suolta :D

Joo semmoinen 2h sessio tuli itse ajettua ja ihan kivaa kyllä oli. Pari kertaa jalka upposi mutaan kylläkin :D

Pitää varmaan hommata jotkut pyöräilyyn paremmin sopivat housut tai shortsit. Kypärä ensimmäisenä hankintaan myös. Juomareppukin ehkäpä. Farkut ei ehkä ollut se ihan paras vaihtoehto. Ahteri oli vähän kovilla.

Pakko itsekkin kyllä myöntää, että ihmettelin aluksi tuota Janin ajovarustusta, mutta selvenihän se kun kuuli, että ensimmäiset lenkit menossa. Kypärää nyt vielä vaan päähän ennen kuin kovin kallioille suuntaa ja paljon ajoa alle, niin alkaa ne mäetkin nousemaan.

Jokainen voi sitten sanoa kommenttiaan siitä, että kannattaako pyöräilyn aloittelijan näissä maastoissa alkaa heti ajamaan lukoilla (oma suositukseni), vai kirmailla aluksi normi polkimilla.

Mut kiermurat oli hyvät, lenkki ei liian raska. Jos ensikerralla vielä opasta sais, niin ei menisi kovin eksymiseksi. :)

Edit:
Äkkiseltään katsottuna itellä lenkkiin pienine säätötaukoineen meni noin 3.5h ja kilometrejä taisi tulla vajaa 40. Eli vauhti oli rento, eikä turhia stressattu.

juminy
29.05.2011, 21.09
Meni taas viikonloppu potiessa. Noo, ens viikolla taas poluille. Eipä tällä tahdilla tule tänä kesänä Calpikseen mentyä. Lahtikin on niin kaukana - ei tuu käytyä - että bemaksin myyminen pois vois olla ihan hyvä veto. Tosin pump träkkiä meinaan vielä pari kertaa käydä vetelemässä ja katotaan sitte.

Tämä ei ole ilmoitus, mutta kuitenkin: Ei sattuis kukaan idässä tarviimaan 2009 Reban huoltosettiä? Myin viimeisenkin Reban pois - kolme niitä olikin kertynyt nurkkiin - joku aika sitten ja en tee tolla nyt sitten ite mitään kun on vielä Revelationinkin satsi korkkaamatta.

Jokainen voi sitten sanoa kommenttiaan siitä, että kannattaako pyöräilyn aloittelijan näissä maastoissa alkaa heti ajamaan lukoilla (oma suositukseni), vai kirmailla aluksi normi polkimilla.En tiedä lajista paljoakaan, mutta vastaan kun kysyit:
Ite luulin, että lukoilla on pakko kaikkien ajaa ja olin siis lahkossa mukana. Sitten kävin viime kesänä Lahdessa BMX-radalla kokeilemassa ja totesin, etten osaa ajaa fläteillä. Laitoin flätit maasturiin ja kävin jossain kivikoissa toteamassa, etten osaa enää ajaa maastopyörällä lainkaan. Nyt olen tänä kesänä ajanut vain fläteillä - jos vaikka oppis ajamaan. Tähän mennessä tulokset ovat kehnoja, mutta pururataa pystyy jo varovasti vetämään. Sitten kun osaa oikeasti bunnyhopit ja muut, voi siirtyä lukkoihinkin.

Stypid
29.05.2011, 21.23
Tämä ei ole ilmoitus, mutta kuitenkin: Ei sattuis kukaan idässä tarviimaan 2009 Reban huoltosettiä? Myin viimeisenkin Reban pois - kolme niitä olikin kertynyt nurkkiin - joku aika sitten ja en tee tolla nyt sitten ite mitään kun on vielä Revelationinkin satsi korkkaamatta.

En tiedä lajista paljoakaan, mutta vastaan kun kysyit:
Ite luulin, että lukoilla on pakko kaikkien ajaa ja olin siis lahkossa mukana. Sitten kävin viime kesänä Lahdessa BMX-radalla kokeilemassa ja totesin, etten osaa ajaa fläteillä. Laitoin flätit maasturiin ja kävin jossain kivikoissa toteamassa, etten osaa enää ajaa maastopyörällä lainkaan. Nyt olen tänä kesänä ajanut vain fläteillä - jos vaikka oppis ajamaan. Tähän mennessä tulokset ovat kehnoja, mutta pururataa pystyy jo varovasti vetämään. Sitten kun osaa oikeasti bunnyhopit ja muut, voi siirtyä lukkoihinkin.

Itellä tosiaan ollu lukot vuoden 2008 kesästä, kun tuon Cicli B:n hommasin ja aloin sillä ajamaan maantietä. Sen jälkeen maastopyörään ei osannu muuta kuvitellakkaan. Omasta mielestä polkuteho lukoilla parempi, enkä ole vielä kertaakaan kaatunut pahemmin lukkojen takia. Parissa OTB:ssäkin ne mukavasti saanut auki. Varmahan kyllä on, että vielä kaadutaan. :D

Mikäs tuo Reban huoltosetti pitää sisällään? Itellä on tuossa Cubessa on Reban keula ja tänäänkin tuli siitä ilmoja vilkuiltua. Varmaan tuoki pitäs huoltaa jossain välissä. Vaatis vain vähän opettelua ja uskallusta alkaa purkamaan ja katteleen. Jää vaan ajot sit vähälle, jos tota ei saakkaan enään kasaan. :(

Alpo Nieminen
30.05.2011, 10.01
www.alponieminen.com (http://www.alponieminen.com)

Beta versio. Pitäisi muutamat virheet korjata ja matskua lisätä, mutto noilla mennään toistaseks.

Palataan jahka Berliinistä pääsen!

Kireitä ketjuja!

Jazman
30.05.2011, 13.22
Olisko illalla kukaan lähössä lenkille? Pääsisin vasta noin kasilta lähtee tosin...

ahma
30.05.2011, 13.25
Toipuilen Korsosta, joten seuraavan kerran lenkille tod näk keskiviikkoiltana. To - su välillä tarkoitus ajaa enemmän ja päivittäin Kauko-Idässä (Mustavuori- Sipoonkorpi).

Jazman
30.05.2011, 14.16
ainiin, unohdin ihan kokonaan, että mulla autokuskinakki illalla... en varmaan pääsekään ku vasta vielä myöhemmin liikkeelle, joten taidan vaan kävästä issekseni pienellä lenkillä

Toi to-su Kauko-Itä kuulostaa kiinnostavalta, pitää palata siihen vähän lähempänä

Sami P
30.05.2011, 17.52
Mä taijan huomenissa lähteä ajelemaan kahden aikoihin ja suunniteltu reitti kiertäis rastilan tekniset aluksi ja siirtymä hallainvuoren juureen, se vanha pikis siitä roihupellosta lähtee kallioille ja sieltä jotain pyörimistä hallainvuorella. Sit kivikon parhaat mistä joko jakiksen enduropätkät tai sitten rajakylän pätkät ja siitä kait sitten vielä mellunmäen pätkät, ajattelin heittää vähän pidemmän lenkin... Seura kelpaa

juminy
30.05.2011, 21.35
Mä taijan huomenissa lähteä ajelemaan kahden aikoihin...wtf? Aurinko nousee vasta neljän pintaan. Tosin hienompihan se onkin lähteä vähän ennen. Olis kyllä hieno ajatus, mut kun väsyttää jo liikaa ilman lenkkejäkin, tänään jätin väliin, vaikka piti mennä, mut kun vaan väsyttää. Perkeleen flunssat.

Sami P
30.05.2011, 22.31
wtf? Aurinko nousee vasta neljän pintaan. Tosin hienompihan se onkin lähteä vähän ennen. Olis kyllä hieno ajatus, mut kun väsyttää jo liikaa ilman lenkkejäkin, tänään jätin väliin, vaikka piti mennä, mut kun vaan väsyttää. Perkeleen flunssat.

Kiva lähtee ajoissa, ni on ajoissa himassa.. Ei mitään hajua kuin kauan tossa kestää, mut toivon rajakylässä olevan viel jotain töppäreitä mistä pääsee ilmaan..

Jasu
30.05.2011, 23.20
Mä taijan huomenissa lähteä ajelemaan kahden aikoihin ja suunniteltu reitti kiertäis rastilan tekniset aluksi ja siirtymä hallainvuoren juureen, se vanha pikis siitä roihupellosta lähtee kallioille ja sieltä jotain pyörimistä hallainvuorella. Sit kivikon parhaat mistä joko jakiksen enduropätkät tai sitten rajakylän pätkät ja siitä kait sitten vielä mellunmäen pätkät, ajattelin heittää vähän pidemmän lenkin... Seura kelpaa

Ihan kahdeksi ei kyllä ehtis, ainakaan Rastilan suuntaan.. mutta voisin ehkä tulla mukaan jostain reitin varrelta.

jani86
30.05.2011, 23.25
Kiva lähtee ajoissa, ni on ajoissa himassa.. Ei mitään hajua kuin kauan tossa kestää, mut toivon rajakylässä olevan viel jotain töppäreitä mistä pääsee ilmaan..

On siellä rajakylän kentän lähistöllä siellä metsässä ainakin joskus jotain hyppyreitäkin ollut mikäli vain sattuvat vielä olemaan ehjiä.

drop
31.05.2011, 00.11
www.alponieminen.com (http://www.alponieminen.com)

Tyylikkäitä huonekaluja :)

Et ole yhtään työpöytiä suunnitellut?

Sami P
31.05.2011, 00.14
Ihan kahdeksi ei kyllä ehtis, ainakaan Rastilan suuntaan.. mutta voisin ehkä tulla mukaan jostain reitin varrelta.

Jees, ei toi oo kiveenhakattu toi kahelta lähtökään, mulla aamulla saunaostoksia ja sen semmosta.. Neljän aikaan varmaan kivikkoon menossa, soittoa perään ni selvitellään sijainteja. nol nel viis 2010 600

Jazman
31.05.2011, 00.20
^On, tosi stylejä! Suunnitteletko noi sivut vai huonekalut? :)

Jazman
31.05.2011, 00.27
Pakko tunnustaa, että tänään ekan kerran vasta kävin tutkimassa omat takapihan polut, vaikka puolet iästä on tullu vietettyy näissä maisemissa :/
Jännää, miten sitä ei näe metsää puilta...

No mutta, tulipahan hortoiltua nää Roihikan kalliot, nousut ja laskut läpi ja kylläpä löytyki kiva pätkä. Tästä sais kivan lenkuran, jos ajais eka omat polut, sit siirtyis Herzikaan ja kenties Müllikään. Kyllä siinä jo pari tuntia sais vierähtää...

Pitääki esitellä muilleki nää paikalliset laskut! Sai meinaan jo pientä vauhdin hurmaa päälle, ku laski noi kivikkolaskut alas. Tuli vähän se Hallainvuoren (Kivikon pään) lasku mieleen, noissa oli ihan samanlaista jyrkkyysastetta, mutta vähemmän kiviä.

juminy
31.05.2011, 11.38
Kävin aamulla testaamassa Munkan Pump Träkin. Tsiistii! Vaikken ite oikein kerhoihin osaa kuuluakaan, niin täytyy antaa tunnustusta MTBCF:n porukalle työstä!

Tänään kasilta koitan mennä johonkin jos ei taas väsytä. Ihan hyvin vois ajaa Laajasalon ympäri silleen rauhassa tai sitte jotain Herttoniemi-Hallainvuorta.

drop
31.05.2011, 12.08
Katotaan jos ehtisin mukaan. Kävin eilen vielä illalla ajamassa hämärään asti Herttoniemen kallioita, harvinaisen hyvin onnistu kiipeäminen. :)

-PAV-
31.05.2011, 12.11
Oisko tänään viiden kuuden välillä lähtijöitä. Hallainvuori-kivikko-jakomäki-vaarala-länsimäki-mellunmäki-mustavuori? Tuskin kaikkia ajan, mutta tuolla suunnalla. H-vuoresta m-vuoreen ja pyöräteitä takas tulee 25km. En ole yksin jaksanu tulla polkuja pitkin takas. Lepposa vauhti ja taukoja riittävästi.

Sami P
31.05.2011, 14.58
Oisko tänään viiden kuuden välillä lähtijöitä. Hallainvuori-kivikko-jakomäki-vaarala-länsimäki-mellunmäki-mustavuori? Tuskin kaikkia ajan, mutta tuolla suunnalla. H-vuoresta m-vuoreen ja pyöräteitä takas tulee 25km. En ole yksin jaksanu tulla polkuja pitkin takas. Lepposa vauhti ja taukoja riittävästi.

Mä taijan olla vähän etuajassa, kun starttaan tossa kohtapuoliin.. Hallainvuoressa ehkä neljän pintaan.

Jasu
31.05.2011, 15.02
Pakko jättää ajot tänään väliin. Jotain vatsataudin tynkää yrittää pukata päälle ja veto ihan pois. :(

juminy
31.05.2011, 15.31
Katotaan jos ehtisin mukaan. Kävin eilen vielä illalla ajamassa hämärään asti Herttoniemen kallioita, harvinaisen hyvin onnistu kiipeäminen. :)Katotaan nyt uskallanko itekään lähteä vai riittiks toi aamupumppi mulle. Ilmoittelen.

drop
31.05.2011, 16.33
Ai säkin kävit aamulla? ;)

juminy
31.05.2011, 17.17
Munkassa. Voi olla, että meen lähtiessäkin kun toi tsygä kuitenkin katolla on. Jos meen, niin sit jää iltamaastot ehkä, täytyy ottaa iisisti, ettei ole kohta taas joku flunssa päällä. Mä palaan asiaan. Mut mun täytyy lähteä - jos lähen - kasin maissa ettei mee liian myöhäks.

Sami P
31.05.2011, 18.33
Iltapäivävuoro ajettu, roihupellolta nouseva enduropätkä ristiin rastiin, hallainvuorella pari rundia eksyilyjen kera, kurkimäkeä tutkien ja kivikossa kaahaillen.. Rajakylään loppu aika ja piti ajella kotio, kyllä ne pojat siellä isoa tuplaa kasasivat..

HeikkiO
31.05.2011, 20.23
Tunti ja kolme varttia Kivikossa kävin tutkailemassa polkuja, sitten rupesi tulemaan liian kuuma ja piti kääntyä kotia kohti.
Kaupasta oli kaikki yli 15 kertoimiset aurinkorasvat loppu, onneksi sielä oli edes olutta.

jani86
31.05.2011, 21.01
Tunti ja kolme varttia Kivikossa kävin tutkailemassa polkuja, sitten rupesi tulemaan liian kuuma ja piti kääntyä kotia kohti.
Kaupasta oli kaikki yli 15 kertoimiset aurinkorasvat loppu, onneksi sielä oli edes olutta.

Jos rasvaa haluat niin kannattaa tarkistaa lidl. Siellä ainakin oli muistaakseni isoin suojakerroin 30 mitä niissä rasvoissa oli. Sitten siellä oli myös suojakerroin 20 ja 10. Eivät ole hinnaltaan mitään kovin kalliita mikäli niitä vain siellä enään on.

Sami P
31.05.2011, 21.49
http://www.jogtracker.com/HistoryDetails.aspx?UserName=unca%20sam&JogID=624887

Ja sitten loppui akku, hitto olis halunnu koko kilsat tietää, Kivikossa tuli kuitenkin ajeltua ristiin rastiin. Hallainvuorella oli pakko ajaa se vimonen mäki toisen kerran alas sitä vasemmanpuoleista linjaa.

juminy
31.05.2011, 22.20
Enpä jaksanut lähteä pöpelikköön, "saunaan ja pari olutta" vei voiton. Kävin sentään äsken tossa Suvilahden pumpilla. Oli vähän kuiva, kaipais vissiin tiesuolaa pintaansa, mut vissiin viikon päästä se lähtee eniveis.

Aamulla jos menis työmatkalla munkkaan taas... tuntuu kyllä, ettei tossa kehity yhtään, mutta toistoatoistoatoistoatoistoa. Pitäsköhän ajaa sitä maastoamaastoamaastoa vielä joskus vai mitenkähänettä?

-PAV-
31.05.2011, 22.36
Tuossa minun lenkki: http://www.sports-tracker.com/#/workout/pav1/74op2eiassbtomnh

Sami P
31.05.2011, 22.59
Hieno lenkki ja hieno toi sports-tracker käyttöliittymä, ei saa vielä androidille näköjään, mutta otin sportstrackerliven nyt odotellessa. Kiva kattella earthin kuvia eikä vaan mapseja.

HeikkiO
01.06.2011, 09.21
Jos rasvaa haluat niin kannattaa tarkistaa lidl. Siellä ainakin oli muistaakseni isoin suojakerroin 30 mitä niissä rasvoissa oli. Sitten siellä oli myös suojakerroin 20 ja 10. Eivät ole hinnaltaan mitään kovin kalliita mikäli niitä vain siellä enään on.
Kiitos vinkistä. Paikalliseen pikkukauppaan oli tullut Maximin tuotehylly:eek:

Ossipoika
02.06.2011, 14.44
Olisko jollain halukkuutta lähteä puolen tunnin sisään johonkin päin itää ajelemaan, vai joudunko lähtee yksin ?

-PAV-
02.06.2011, 17.22
Olisko jollain halukkuutta lähteä puolen tunnin sisään johonkin päin itää ajelemaan, vai joudunko lähtee yksin ?

No voihan kökkö. Taisit ehtiä lähteä... Eikö tänään aja kukaan? Taidan itsekki joutua yksin lenkille.

Ossipoika
02.06.2011, 19.46
Joo kerkesin ja vaihdoin fillarinki rullasuksiin kun yksin piti lähteä.

Jazman
03.06.2011, 01.07
Kävin tänään serkun kanssa eksyilemässä Herzikan kaltseilla (miten se on ees mahdollista?)... pakko kai kurkkaa mitä ihmeen reittiä me sillon Juminy sun kans ajeltiin viimeks

Oli muuten ihan hyvä lenkki, alotettiin täältä Roihikasta ja pakko kyllä kehua näitä paikallisia polkuja, kalliobaanoja ja muutamia varsin vauhdikkaita laskuja :)

Ens viikolla vois taas yrittää järkkää porukkalenkkiä johonkin suuntaan... olisko ehdotuksia vai kiinnostaako ketään lähteä vaihteeks Vuokkiin tai sit sellanenkin lenkki olis ihan bueno, et alotettais Hertsikan kaltseista (lähtö M-asemalta), sieltä tultais tänne Roihikaan (mä voin vetää tän pätkän) ja täältä siirryttäis Myllikään ja sit mihin sen jälkeen jaksaa... miltäs kuulostais?

p.s. hähää, bongasinpa Dropin tos espalla eilen :)

ruoho.
03.06.2011, 10.17
Tullut viime aikoina ajeltua maantietä ihan riittävästi, ja pitäs varmaan maastopuoltakin harjoittaa. Ens viikolla oon pääosin taas ihan muissa maisemissa, mut nyt sunnuntaina tai maanantaina voisin ajella vaikkapa Vuokissa tai muualla lähellä vähän olotilasta riippuen (omat lakkiaiset tiedossa :rolleyes:).

PS. saaks succiksissa ajaa? :D