Näytä tavallinen näkymä : Maastolenkit Itä-Helsingissä
Sivut :
1
2
3
4
[
5]
6
7
8
Nythän noita räyhä-jäykkiksiä on tarjolla enemmänkin. Budjettimalleja ainakin On Onelta (http://www.on-one.co.uk/frames) ja Ragleylta (http://www.ragleybikes.com/our-products/blue-pig-mk2/), vähän tyyriimpää vaikka Transitionilta (http://www.transitionbikes.com/Bikes_TransAM.cfm). Ja varmaan paljon muitakin. Noi on 140-160mm kepeille suunniteltu ja tarjoo mukavan loivia kulmia räppäämiseen.
Muutankin illan kohteen Vuokkiin, kun siellä vois olla paremmin sienisatoa tarjolla :)
Himmailemaan anyone? Lähtö joskus klo 19+, laitan tarkempaa infoa ku tiedän aikataulun paremmin...
Muutankin illan kohteen Vuokkiin, kun siellä vois olla paremmin sienisatoa tarjolla :)
Himmailemaan anyone? Lähtö joskus klo 19+, laitan tarkempaa infoa ku tiedän aikataulun paremmin...
Sienistä en tiiä, mutta ainakin eilen oli kiva kiertää Uutelan hiekkabaanat päivällä. Mä meen jo päivällä kevyesti taas kokeilemaan, eilisen lenkki tais olla sittenkin liian tavoitteellinen, kun jaloissa tuntu yöllä. Ei vaan osaa ajaa himmaillen.
Toi Pigi vois olla hieno, muuta eikö juminyllä ollu semmonen? Ja viel tommonen 456:kin?
Joo, juminylla ja mulla on 1st gen Possut. Jotain parannuksia tosta uudesta hehkuttivat, ainakin 1.5" emäputki ja 30,9mm satulaputki.
Jos noi on parannuksia... ainakin sais halvan lyrkikin tommoseen sikaan. Kunhan sitte ostaa sen puoltoistatuumasen stemmin kans.
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=59286
Tosin toi on 2009, joten pitääkin olla alea reilusti tässä vaiheessa.
Sami, 456 on ihan xc-pyörä. Mulla nykyään työmatkapyöränä (pari kertaa vuodessa ajan töihin...). Summer Seasonissa on keulakulma vähän vähemmän xc. Muusta en osaa sanoa. Ite ottaisin tautisen kesäkautisen, jos nyt pitäis joku ostaa. Ellei jotain muuta tulis vastaan. Ei toi sikakaan mikään hirmusen räyhäkkä peli ole. Ihan yleispeli.
Ihmettelin tota 456:n keulasuositusta... 100-160mm:o
Jos löytäis vielä jostain Norcon 250cc rungon ni olis aika bueno, matala, pitkä, kaikkea ja mitäkin, mut ei taia niitä enää olla ku seinäkoristeina.. Mhtmhhm, empä tiä... Liiallinen tarve speksata ei oo koskaan hyvästä.
Kyllä se ohi menee. Juo speksausrahat tai laita vaikka pörsään, niin ei tarvi enää miettiä...
456:ssa on aika jyrkkä keulakulma verrattuna noihin muihin "freeride-jäykkäperiin". Tykkäsin tosta 456:sta tosi paljon, mutta nyt olen loivemman keulan kannalla, koska on muotia olla sitä mieltä. Lisäksi olen uskaltanut kokeilla loivaa eikä se haitannutkaan mitenkään menoani.
SPEX!
Pitäsköhän kuitenkin laitella toi 456 kylmäkauden 11/12 talvifillariks. 14cm Revelation taas keulalle ja 635mm low riser vaehtaa 685mm medium raiseriin. Kyä?!? Hyödyt yli sian: ei kai mitn, väri.
Mä voisin lähtee mukaan himmailemaan. Muutaman ennusteen mukaan sadekin pitäisi loppua just 19 jälkeen.
- Heikki -
Jyminy: eiks steeririn mitta ole 1 1/8 ylhäältä ja sitten 1.5 alhaalta vai katoinko 456:sen spekseistä väärin/väärää runkoa?Puhutaan kai eri runkkoista, uudesta siasta oli kyse. nilsson sano, että uudessa siassa on 1,5" emäputki ja jos katsot linkkaamaani keulaa, niin ymmärtänet stemmin? Hiilari 456:ssa lienee "tapered" ja ruosterevisiossa 1,125"?
Ihmettelin tota 456:n keulasuositusta... 100-160mm:o
Iso on kyllä skaala... Jotenkin luulis että jos keskiö on järkevällä korkeudella 100mm keulalla niin se on todella ylhäällä 160mm keulalla?
Nopeesti, ehkä väärinkin, laskettuna 30% sägillä ero ihan keulojen pituudessa "lepoasennossa" 100mm vs. 160mm on 42mm. Ja sit keulakulma on varmaan jotain 70 astetta kymppisenttisellä ja siitä vaan loivenee, joten etupään korkeus ei kai muutu kuin - heitetään hatusta 30mm (edit: tässä on varmaan vähän liian rankka "loivennus"...). Keskiön kohdalla se on, jälleen hatusta, 15mm. Onko paljon? Ja keskiö toki käy yhtä alhaalla molemmilla. Olettaen toki, että a-c on:
kymppisenttisen a-c = kuustoistasenttisen a-c miinus 6cm
Iso se skaala silti on.
Kuntoilija
06.09.2011, 12.02
Juminy, noissa uusissa 456:ssa taitaa olla loivemmat kulmat kun sun omassa. Sulla taitaa olla 69 ja uusissa vissiin 67,5.
Kesämallissa jo sitten niin loiva, että melkein maata viistää. Lisäksi ohjaamot on pidentyneet. Mun koossa (16") taitaa uusi olla 600 mm ja entinen taisi olla 580 mm. Partsilla makaa tyhjän panttina keikot ja Revelation ja osia lojuu siellä ja
täällä yhden jäykkäperän verran, mutta onneksi muo ei kiinnosta.
Se on aina hyvä, ettei kiinnosta. Ei muakaan suurimman osan ajasta. Harmi vaan, että ostonapin painamiseen ei kauaa kulu.
Tautinen kesäkautinen ja keulakulma. Ilmoittavat sen 65,5 astetta 120mm keulalla ilman sägiä. Eli jos sulla olis 16cm keula, niin se on sägin kanssa aika lähellä sitten ilmoitettua kulmaa. Eikä kai tohon kesäkautiseen nyt oikkee alle 15cm, häh?
Sian sägitön 140mm keulalle on 65.6 astetta, joten taitaa kk eli ss olla about asteen sikaa loivempi. Sian sägillinen (140mm keula, sägi 40mm) on 67,5 astetta. Sika ei tunnu omassa lapasessa mitenkään kovin loivalta 140mm keulalla.
Edit: laitoin vähän kamaa myyntiin. Toivottavasti ei mee, koska muuten alkaa speksaus. Jos joku tarvii UST-takakiekkoa tai 100mm keulaa, niin auttaa kun päästää sen hepin suustaan.
Nyt kun päästiin vauhtiin, niin pitäis hankkia talveks ajohousut. (on pitänyt jo 3-4 talvea ja aina on menty pakkaamalla erinäistä kerrosta 90-luvulta peräisin olevien hiihtohousujen alle; niissä on sisukset jo kuluneet puhki ja perse kiiltää enempi kuin taksikuskilla; semmoset "tuulipukumalliset" viritykset ovat he)
Tommoset (http://www.bike-discount.de/shop/k969/a41679/windstopper-soft-shell-bib-tight-no-insert.html) vai jotkut lökäpöksymmät? Suosituksia, kiitos!
Puhutaan kai eri runkkoista, uudesta siasta oli kyse. nilsson sano, että uudessa siassa on 1,5" emäputki ja jos katsot linkkaamaani keulaa, niin ymmärtänet stemmin? Hiilari 456:ssa lienee "tapered" ja ruosterevisiossa 1,125"?
Juu, eri fillaria katsoin, my bad.
Tommoset (http://www.bike-discount.de/shop/k969/a41679/windstopper-soft-shell-bib-tight-no-insert.html) vai jotkut lökäpöksymmät? Suosituksia, kiitos!
Muistat sit otta noissakin itestäs kuvan :D
Talvipyöräilyä ei tueta, just pohtinut foxin rp23 kestävyyttä partsilla talven yli, lyrikki luultavasti kestää. En tiä onko noita foxeja hajonnu vaan talviajossa eikä talvipakkassäilytyksessä. Maantiefilostakin voisi ottaa ehkä ilmoja pois kumeista tms. Ja huoltaa kaikki filot kevääksi.(mikä onkin taas puhdasta utopiaa, eli jäävät partsille sellasinaan ensilumien tullessa ja mä menen liikuttamaan itseäni sisätiloihin(ironiahymiöitä tähän)).
Hyvät housut noi on, talvella tullut lähinnä hiihdettyä tollasilla. Ja kylmillä keleillä maantiellä fillaroidessa. Ne hengittää kohtuu hyvin ja etupuolen windstopper pitää tuulta kivasti. Ja onhan ne härskin näköiset sukkikset aikuisen miehen päällä.
Sami, on mulla ollu kaks talvea tommonen kettukannu ulkovarastossa ja parvekkeella pakkasessa. Toisena talvena jopa ajoin sillä. Ei se ollu milläskään. Kai niissä on joillain tullu stuckdowneja. Mut se ei ole mikään paha juttu sinänsä. Pitää vaan uskaltaa ampua se kannu auki (http://www.youtube.com/watch?v=l27fJJqS-QA&feature=related) ja sit vaihtaa tiivisteet (reilulla kympillä tais ne jostain saada) ja heittää vähän lisää voitelua sinne ilmasäiliöön. Kannu lähtee kyllä ihan käsin pyörittämällä auki. Vaimenninongelmat ovat sitten korjaamon asia ja kannattaa siinä vaiheessa miettiä TF tunedin tunauksia samalla.
Jes nilsson, hiihto on mullakin semmosena kaukaisena perverssinä haaveena. Tai mahdollisuutena, kelaisin kans, että noilla hoituis sekin, jos sekoan. Mitenhän fillaroidessa kun stopperia on vaan eessä, että riittääkö se vai puhaltaako silleen kuitenkin sit munille ja hanurille viima kun on kylymä? Villaroiresa kun se viima ei ihan vaan edestä tule silleen tönkköseisoma-asennosta mitattuna. Mä oon jopa käyttäny kaksia ws kalsareita, toiset väärinpäin ja toiset oikeinpäin, tämän ongelman korjaamiseksi silloin kun päällyskerros on jättänyt toivomisen varaa... nyt olis toiveissa päällystö, joka ei jätä pulaan. Toki alle pakataan tarpeen mukaan silti aina.
Mitkäs sulla on mitat ja minkä kokoset housut? Mulle varmaan L vois olla hjyvä, mutta M ehkä kans. Ostin painihaalarit kokoa L tossa just samalta valmistajalta ja ehkä se M olis mennyt kanssa. 180cm pitkä ja pari kiloa ylipainon puolella eli 82kg.
Mä lähen mielelläni hiihtämään sun kanssa talvella, ellet sitten ole joku ammattilainen :D
Mä lähen mielelläni hiihtämään sun kanssa talvella, ellet sitten ole joku ammattilainen :DMiltäs näyttää? (http://www.sports-tracker.com/#/workout/juminy/51mur2sptt75j4rs)
Siinä on koko viime talven hiihdot. Toissatalvena en tainnu hiihtää yhtään.
Jes nilsson, hiihto on mullakin semmosena kaukaisena perverssinä haaveena. Tai mahdollisuutena, kelaisin kans, että noilla hoituis sekin, jos sekoan. Mitenhän fillaroidessa kun stopperia on vaan eessä, että riittääkö se vai puhaltaako silleen kuitenkin sit munille ja hanurille viima kun on kylymä? Villaroiresa kun se viima ei ihan vaan edestä tule silleen tönkköseisoma-asennosta mitattuna. Mä oon jopa käyttäny kaksia ws kalsareita, toiset väärinpäin ja toiset oikeinpäin, tämän ongelman korjaamiseksi silloin kun päällyskerros on jättänyt toivomisen varaa... nyt olis toiveissa päällystö, joka ei jätä pulaan. Toki alle pakataan tarpeen mukaan silti aina.
Mulla tosiaan fillaroidessa noi on ollut käytössä 10 plus-asteen nurkilla pelkkien vaippahousujen päällä. Siinä ei ole viima vaivannut, mutta tilanne voi olla ihan toinen kun ollaan saman verran pakkasen puolella. Etupuolen ws ulottuu haaroissa keskisaumaan, eli kyllä siinä voi munille vielä vetää. Hiihtäessä olen kans pakannut alle kelien mukaan sen verran että parkkipaikalla vähän paleltaa. Silloin tuntuu ladulla tarkenevan just sopivasti. Jos olisin aktiivisempi hiihtäjä, niin harkitsisin varmaan vähän väljempiä hiihtohousuja. Noilla kompuroidessa on joskus mummot ohi mennessään vittuilleet kilpahiihtotrikoista.
Mitkäs sulla on mitat ja minkä kokoset housut? Mulle varmaan L vois olla hjyvä, mutta M ehkä kans. Ostin painihaalarit kokoa L tossa just samalta valmistajalta ja ehkä se M olis mennyt kanssa. 180cm pitkä ja pari kiloa ylipainon puolella eli 82kg.
Mulla on m-kokoa ja mitat 183cm ja painoa varmaan reilu 90kg. Tässä kunnossa voi olla aika napakat. Ostaessa pari vuotta sitten paino taisi olla 85 nurkilla. Noita saa kyllä sovittaa jos kiinnostaa.
Kyllä se M on sitten sovittava mullekin. Pienempää ei sentään arvaa ottaa. Kiitos sovitustarjouksesta.
Hianoa, tikit kesti reilun tunnin kivikkojumppailun, nyt on täällä aika tiukka kierros heti lähöstä ja niille keille ei riitä ni pirunpellossa kulkee kans "ajattava" traili...
onko vloppuna mitää kierrosta? Jos nuha yhtää helpottaa nii vois osallistua..
Kai sitä jotain ajoa pitäisi saada aikaan. Ei vaan meinaa kondis vieläkään olla sitä mitä toivois sen flunssan jäljiltä. Eli ei taida kehdata kuin yksi salaa varovasti jossain vaiheessa vähän yrittää.
SamiP, sorry, oli laatikko unohtunut siivota, nyt sinne mahtuu taas. Se sunnuntai kiinnostais kyllä, mutten viittinyt näillä spekseillä luvata mitään, joten kaipa se sitten jää.
Jos joku tarvii jäykkäperää, niin 456 on markkinalla (http://www.fillaritori.com/viewtopic.php?f=8&t=3743). Ja jos toi menee kaupaksi, niin sitten tarvitaankin sikaan keulaa ja kiekkoja. 20mm ja UST vois olla ne avainsanat, joskin talvihan tässä tulee ja ehkä tulee extremeillä kurvattua jonkin verran. Pikkasen kiinnostais 150mm sektor ja superstarin alekiekot (flow ja switch evo). Tai sit joku 160mm Lyrik samantien... Mut ans kattoo miten menee vanhat rojut kaupaksi vai eikö menekään.
Kyllä se M on sitten sovittava mullekin. Pienempää ei sentään arvaa ottaa. Kiitos sovitustarjouksesta.
Jos et vielä tilannut, niin kannattaa tsekata Itiksen System1:n inventaarioale. -40% oli kaikista releistä ja noitakin näytti olevan useampi pari. Kokoja en tosin tarkastanut.
Hitto ei jaksa ei... Pitäs laittaa varmaan fillarit talviteloille suosiolla ja keskittyä sisäliikuttamiseen.
Pojalla on n. 15-16.00 laajasalossa fudistreenit, ajattelin ottaa pyörän mukaan ja ajella sen aikaa maastossa.
Tuskin ehdin koskaan system1:een, mutta kiitos vinkistä. Tuommoinen 10-17 arkisin on ihan mahdoton aukioloaika. Joku 17-23 olis jo paljon tolkullisempi...
Laittelin lastenistuimen kiinni, täytyypä lähteä vähän pojan kanssa huristelemaan. Tuli istuttua parin tuopin verran eilen Jäken Swengissä, joten eipä tässä mitään lenkkikuntoa ole, vaikka muuten alan kai olla piakkoin normaalissa laiskanpulskeassa kunnossani.
Mitäs drop, jos myyt mulle sikaan sen väärän värisen Lyrikin? Tulisko liian gauhee? Kattelin, että halvin 160mm (ja vielä u-turn) Lyrikki olis 450e, joten sehän se vois olla tolkullinen ratkasu. Ja se olis mustakin, joka on sikaan sopiva väri. Oli kyllä vanaha, joku 2009 ja hyllyssä lojunut, vissiin vielä MoCokin. Ehkä samantien se kuutisen satkua ja tuoreempi ja MiCo...
Joo, katotaan Jussi vaan tuota, voisi hyvinkin onnistua. Bongaan vaan jotain mustaa tilalle :D
Hittolainen, nyt menee kohta 456:n myynti puihin. Oli sen verran hauskaa kruisailla pikku-ukkelin kanssa, etten taida voida luopua vielä muutamaan viikkoon. Täytyy nyt ajeluttaa kun asiakas on vielä istuimeen sopivaa sorttia ja kelit sallivat. Olis pitänyt jo kesällä tajuta laittaa istuin taas fillariin.
Edit: faaaak! Nyt alkoi kuumottaa sitten se Bagger 288. Perskele... 456 ja sika lihoiksi...?
Edit2: kävin tunteroisen Alpinella pyörittelemässä. Ei kyllä oikeen tosiaan kondista ole enkä oikeen uskaltanut edes yrittää. Herttoniemessä sentään yksi kivikko antautui ensimmäistä kertaa.
RC2L (u-turn 115-160mm)
Onko noissa joku saamarin lukitus vai ei? Mie en bonjaa kun on hidas ja nopee sisäänvaimennuksen säätö siinä vaimentimen yläpäässä kuten reehoossakin. Vaimennin vissiin vähän erilainen kuitennii. Että mistä toi L tulee? Lock Out, right? Tooled floodgate and switch lukee spekseissä, semmonen kuulostaa lähinnä pahalta, mutta eihän sitä lokauttia tarvii toki käyttää. 639e posteineen taitaa olla tähän mennessä paras tarjous. Vähän tyyrishän se on, jos Sektoriin vertaa. Ei tietenkään sopis verrata. Noo, 456 on vielä parvekkeella, joten silviisiin vielä mitään klikkailla.
Oiskohan perinteinen mission control? Siinä taitaa olla motion control tyyppinen juttu jossa saa säädettävän "blow off" lukituksen, eli vähän propedal tyyppisesti. Toiminee ihan hyvin, mutta pois kytkettynäkin heikentää vähän herkkyyttä alkujuustossa.
Ja niin, sen palan saa kai aika helposti irrotettua...
http://static.bike-components.de/images/product_images/popup_images/25668_2_rock_shox_lyrik_rc2l.jpg
Täytyis vissiin jaksaa kaivaa jostain huoltomanuskasta enempi tietoa. Mut en hiffaa, missa tuossa on lock out -vipu kun näyttää ihan samalta kuin DH:n yläpää. Mut joo, floodgate viittaa MoCo-tyyliseen turhaan lukitukseen. Kaipa noissa perus-MiCoissa semmonen sitten on. Itellä vain DH:sta kokemusta MiCon osalta.
Noin periaatteessa ei pitäis sekaantua mihinkään U-Turneihin ja floodgeitteihin, mutta ei kai tuo huono ole. Tosin, jos päivittäis Pigin Baggeriin, niin sitten se 170mm Lyyrinen olisi ihan poikaa... Siassa tuntuu vähän hurjalta jo. Tai mistäs sen tietää, tossahan olis parvekkeella sekä Sika, että 170mm reehoo, senkun kokeilis...
Asiasta toiseen, pitäis vielä ajaa kun kivikot ovat esillä, kohta se on taas tätä:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=3354&d=1295208933
Autanpa vähän, kun tuollaisen keulan kanssa olen ollut tekemisissä. Siinä tosiaan on MoCo tyylinen floodgate, joka toimii tuota hopeista nappulaa painamalla/vetämällä. Mielestäni täysin turha ja sen saa poistettua todella helposti, Pinkbikessä on video. Asiaa on sivuttu myös tuolla Lyrik-ketjussa. Toimenpiteen jälkeen keulasta tulee kyllä herkempi, joten 5 minuutin homma kannattaa. :)
Kiitos! Meinas usko loppua kun kuvaa kattelin, että missä ihmeessä se on. Hyvä tietää, että lähtee helposti veke, jos tuommoiseen tulee sorruttua.
Periaatteessa jäykkikselle u-turn voi olla turvallisempi vaihtoehto kuin 170mm kierrejousi, mutta kyllä mä ottaisin varmaan MiCo DH'n jos ei paljoa enempää maksaisi. Muistelen fillariosan Markuksen kehuneen että sillä olisi joku patentti jolla 170mm vieterilyrikin saa halutessaan lyhennettyä.
Ei mitään patentteja tarvita, joko tai.
Joo, kerro vaan jos tulee myyntiin... täytynee ottaa ja kasata sika kokeeksi 17cm kepukalla tässä joku ilta... tai vaihtoehtoisesti tulla järkiinsä ja laittaa se 15cm sektori...
Jätkän kuva näyttää joltain vanhalta Aphex Twin levyn kannelta, ainakin näin puhelimesta. :D
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/5/54/AphexTwinICareBecauseYouDo.jpg/220px-AphexTwinICareBecauseYouDo.jpghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/3f/Richard_d_james_album_cover.jpg
Asiasta toiseen, pitäis vielä ajaa kun kivikot ovat esillä, kohta se on taas tätä:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=3354&d=1295208933
Niinpä, clubhousen spinninareena kutsuu ja matto ja sali. Saataisko me porukkaa kasaan kruissiin viel täs, vois päättää sen burgerille tai bisselle tms...? Voisin sit laittaa fillarit naulaan ja pysytellä lämpimänä.
Täällä olis hc-kivikkojumppaa tarjolla halukkaille vaik esim. sunnuntaina...???
Ja hyvä hampuris tossa vastarannalla.
Jotain pussikaljaa siihen vielä kaveriks. Mikäettei, jos ilmat suosii edes vähäsen.
Näyttäis vkonlopuksi kuivavan.. Hip hip...!!
Näyttäis vkonlopuksi kuivavan.. Hip hip...!!
Jos alis täältä näitä kivikoita ja juurakoita ja siirtymä uutelaan ja sen jälkeen makkuria aurinkolahesta ja takas uutelaan. Oliskos bueno?
Kaikki käy, jos kaikki ei mee päin vitua kuten yleensä.
Siispä varovaista aikaikkunaa auki sunnuntaina aamupvästä, kahentoista aikaan abc:lla?? Ehtii rillaamaankin sit makkurit.
Sunnuntaina onnistuis jos lähtö vähän aikaisemmin. Ehkä kello 10? Mun pitää olla jo kahen maissa kotona. Eli vitua päin män het?
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=4822&d=1315939243
Tiä kyllä onko mitään tolkkua laittaa lähes koko 456:n hintaa pelkkään jäykkäperän keulaan. Alpine lainas tällä kertaa, mutta vieläkin tuo hiukan kiinnostaa. Täytynee koittaa ajaa joku lenkki tolla. Vaikka kyllä pakko sanoa, että Alpine tuntuu vaan niin hyvältä tuolla poluilla, että miksi noita jäykkäperiä oikein täytyy rassata...?
Tolla saat ainakin helposti testattua miltä tuntuu, voi olla aika härö peli...
EIEEIEIEIJEJEIEIJEIJEIJEIEIEIIII!!!
Yllättävän melkein sopivalta toi näyttää mutta voin uskoa että ajaminen tolla olis aikasen kauheeta, pari vuotta vanha 415pike jostain keulille tohon, on kevee ja vaan 140joustoa, a-c oli sen aikasista aikista matalin ja sen takia sen joskus haarukoin raatoon.
Voidaan myö kymmeneltäkin startata, ei siinä kait mitään, tai vähän jälkeen. Mullekin olis hyvä kait olla kolmen aikaan jo kotona.
Ei tuo mitenkään kauheelta tunnu. Matala a-c ei tunnu oivalta idealta, koska pohjassa ne on kaikki yhtä pitkiä, paitse se matalampi on vielä lyhempi ja sitten mennään yli. Mut kyllä se 150mm tommoseen xc-pyörään sinänsä olis oikea.
Matala a-c ei tunnu oivalta idealta, koska pohjassa ne on kaikki yhtä pitkiä, paitse se matalampi on vielä lyhempi ja sitten mennään yli. Mut kyllä se 150mm tommoseen xc-pyörään sinänsä olis oikea.
Lyhempää stemmiä ja satulaa taakse vaan, ni ei mee yli. Täytyy kyl myöntää ton jäykkiksen keulan yli astuneeni liiankin monta kertaa, kun taas Metan yli oon roikkunu hyvinkin pitkällä stemmin päällä, mut ei oo silti menny. Mulla oli raatoon oli toi pike täydellinen päivitys, ei juur yhtiäkään otbita sen jälkeen. Mä tykkään kyl enempi jyrkemmästä keulakulmasta, meta nyt -1 holkilla eikä oo tarvetta loivennella. Varmaan revalation vai mikä onkaan olis hyvä, vaikka puheet tietää kertoa, että 80mm riittää suomessa ihan mihin vaan.:cool:
Mä olen niin studaaja, että mulle pitää olla loiva kulma, jotta uskallan ajaa pururadalla alamäet alas. Sulla toimii mikä vaan kun et kaatuiluakaan pelkää.
Stemmin sopiva pituushan on noin 50-60mm. Kyllähän toki lyhempiäkin saa... Satulan olen yleensä laittanut ihan perinteisin ohjein pituussuunnassa paikalleen. Runko on sitten valittava niin, että näillä spekseillä skulaa. En ole vielä oppinut käyttämään riitsiä ja stäkkiä, vaan katellu eff tt -mittaa, jolle hyvä arvo on tuntunut olevan 59-60cm.
Pitkästä aikaa sain itsenikin keulan yli viimeksi ajellessa Laajasalossa. Tämä siis siitäkin huolimatta että oli loivat kulmat, lyhyt stemmi ja satulakin riittävän takana :D
Tuskastuttaa ajatus kiekkojen kasaamisesta, pitäisköhän sittenkin kattoa saisko yläfemmasta vielä vaihdettua kingin navat Deemaxeihin. Tuntuu että deemaxit ei olis merkittävästi painavammat kuin nuo nykyset Hadley / EX500 kiekot, ja aika järeät. Voisi sitten laittaa nykysiin jotkut xc kumit...
Mun pitäis kans tsekkaa jotkut kiekot itelleni. Eteen 20mm ja taakse 9mm. Konversiovalmius oltava 12mm. Hoops-flow olis varma valinta, mutta kallis. Ajattelin, että kun 300e posteineen on 15cm vieteri-Sektor, niin se vois olla se ns. juttu Sikaan. Tai sit en speksaa mitn, myyn 456:n osina ja laitan Revelationin Sikaan. Ei olis huono sekään. Säästyis.
Haluutsä noi kingin navat? Pari oli 299, säästyy säätö hi5'n kanssa...
On vähän hifit ja kalliit mulle kyl. Ajattelin, että koko setin budjetti ois tota luokkaa. Kiinnostais kyllä kasailla ite kiekot joku kerta... tarviiko noiden huoltamiseen jotain erikoistyökaluja vai muistankohan omiani?
Onks muuten noi deetraksit mistään kotosin? Näköjään 69e traks ja 79e maks yläfemmassa. Tosin maks on sitte keltasella navalla ja kirkkaalla kehällä. Periaatteessa, jos esim. joku 2,3" kumi pysyis 2,4" BigBettyä paremmin XM819:lla, niin Sikaan vois riittää toi 20mm etukiekko ja se Sektori.
Kävin tänään ajelemassa oikeen kaksikin kertaa Munkan Pumppia. Oli vähän lammikkoa ja "ison mutkan" joutu ajamaan kaarteen yläreunaa, ettei kastunut. Pitäsköhän toi bemaksikin myydä kun 10-20 kertaa kesässä pumppia eikä toi racing-touhu tunnu tarpeeksi houkuttavan. Kun ei osaa hyppiä eikä mitään, niin eipä siinä pärjäisikään.
Juminy, hyvältä näyttää Possu. Ite mietin et ois kokeillut vanhaa Marsun 66:sta siihen, mut se on vielä pari senttiä pidempi kuin Lyrik. Ja joustoa pari senttiä vähemmän, joten jäi vielä testaamatta.
Et ole ite vielä Baggeria kuolannut? Ei hitto, enköhän mäkin tästä pääse yli ilman rungon päivitystä, mutta lähellä tais olla...
On vähän hifit ja kalliit mulle kyl. Ajattelin, että koko setin budjetti ois tota luokkaa. Kiinnostais kyllä kasailla ite kiekot joku kerta...
Saat kyl noi 823 kehätkin mukaan jos tarviit, tietysti pinnat vielä maksaisi vähän päälle.
tarviiko noiden huoltamiseen jotain erikoistyökaluja vai muistankohan omiani?
Joo, preloadin saa kai säädettyä itse, mutta koko purkaminen (takana ainakin) vaatii jonkun erityistyökalun.
Onks muuten noi deetraksit mistään kotosin? Näköjään 69e traks ja 79e maks yläfemmassa. Tosin maks on sitte keltasella navalla ja kirkkaalla kehällä. Periaatteessa, jos esim. joku 2,3" kumi pysyis 2,4" BigBettyä paremmin XM819:lla, niin Sikaan vois riittää toi 20mm etukiekko ja se Sektori.
Kandee ainakin kattoa että on ITS4 takanapa, etunavalla tuskin niin väliä (jos Mavicin kiekot). Muuten en niistä niin hirveesti tajua, vaikuttaa vaan deemaxit kevyeltä siihen nähden mitä on (vähän yli 2kg ja 823 vastaava kehä).
Niin vähän tullut Possulla ajettua ettei ole vaihtoa kehdannut edes miettiä. Jos päätyy päivittelemisen sijaan päivittämään, niin täpäri ois varmaan ekana listalla. Katotaan nyt vielä miten sen kanssa käy kunhan alusta saa Fillariosan pajalla vähän rakkautta.
Torilla olis siedettävään hintaan sietämättömän ruma (keltasta ja vihreetä, jos oikein muistan) Alpine...
Taitaa ne drop olla mulle liian hienot ja monimutkaiset ne CK:t. Kattelin räjäytyskuvaa ja peljästyin. Eipä sillä, että voisin itse CCDB:täkään huoltaa...
Kuntoilija
14.09.2011, 21.55
Jussi, ei se ole mies eikä mikään, jos ei vähintään yhtä uutta teräsrunkoa per vuosi hanki. Tilausnappia painamaan suit sait ja Baggeria kasaamaan. :)
Mä oon miehuuteni jo kadottanut ajat sitten.
No mulla oli tossa vissiin joku kolmen teräsrungon vuosi. 2009.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=4829&d=1316027227
Ja sen perään yhden. 2010.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=3451&d=1297606717
Joten mulla on "varastossa" pari vuotta lupaa nyt olla ilman uusia. Ja mitä alumiiniromuihin tulee, niin tänä vuonna tuli semmonen. Jos Baggeri löytyy joku kerta vaikka Cerseen alesta alle 300e, niin ilmoittele - lupaan päivittää Sian sitte siltä istumalta. Tai jotain. Jokos sulla on Turneri myynnissä?
Nyt en osta mitään ennenkö 456 katoaa nurkista. Voimassa kahen fillarin ja yhen bemaksin taktiikka.
Sunnuntai ja 10:15 Rastilan ABC, kyllä?
Kyllä joo! Mä voin ohjastaa meijät tasasta vauhtia kohti Uutelankärkeä, toivottavasti ei satele enää ettei hommasta tuu ihan helvettiä rantakallioilla ja juurakoissa.
Tänään olis kans aikaa lähtee kuudelta liikkeelle kohti kasavuorta tutkimaan ja kartottamaan. Nimim. ikuna en o olluna siellä. Jos joku sinne suunnalle menossa tai jaksais mukaan lähtee, niin huuta hop!
Voimassa kahen fillarin ja yhen bemaksin taktiikka.
Vai ylemmän sanelema sääntö.. ;) Niinku mulla.
Ei edes ole. Vaimo ei onneksi puutu mun fillareihin, jos ne eivät loju liikaa sen jaloissa. Siksipä homma välillä meinaa lähteä lapasesta kun itsekuri on mitä on.
Kiitos nilsson vaatevinkistä, se kyllä makso mulle reilut parisen hunttia, mutta ehkä vois ajatella satkun säästäneensäkin. Otin 52:set ws-pöksyt sekä 52:n softshell-takin. Tuntuivat sopivilta ja noihin housuihin saa vähän pakattua kamaa allekin, jos kunnon talvi tulee. Vähän epäilyttää, että toi ws ei riitä ja persiille puhaltaa, mutta sehän selviää. Ja aina voi käyttää lisänä ws-kalsareita kuten tähänkin asti.
Kuntoilija
15.09.2011, 17.50
Jokos sulla on Turneri myynnissä?
Ei vielä. Vähän olen kyllä arponu että toisesta voisi luopua , mutta kun tykkään molemmista ja eihän niistä
käytetyistä täpäreistä saa juuri mitään, niin ei raaski luopua. Paremmat rahat saisi kun myisi osat erikseen,
kuin kokonaisen pyörän. Mä oon onneksi todennut, että selkä vaatii takajouston, niin ei enää kuumota noi teräspelit yhtään.
Eli lopsteri lähti? Kyllä kai se niin on, ettei noista täpäreistä mitään saa. Mä sain Cubesta jotain 650e tms. Ei nyt ehkä hyvin, muttei harmittanut myydä. Olihan sillä jo jonkinverran ehtinyt ajaakin.
Kuntoilija
15.09.2011, 18.17
No, hitto ei. Hummerin selkäruoto on seinäkoristeena. Sillä ajetaan n. kerta tai kaksi vuoteen. Siitäkin voisi kyllä luopua. :(
drop, siellä sataa, katon Wirejä. Saat toki töökalun lainaan* vaikka huomenna tai sunnuntain lenkillä, johon olet täten ilmoittautunut. Huomennakin vois yrittää, vaikka kuuden aikaan. Muttei varmaan sentään oikeasti mennä. Onse perkele kun en enää sateella ja pimeellä oikeen viiti lähteä. Kaipa sitä vois mennä tonne sohvannurkkaan odottamaan kuolemaa.
*) katoin kuitista ja lukee, notta: Kurbelabzieher für ISIS/Octalink
Voisinko hakea tänään? Aamu 9'ltä ois kampi-treffit :)
Höh Kasavuori, oon käyny kasavuoressa jo kymmenen vuotta sitten ja luulin sen olevan jotain uutta ja ihmeellistä :D On se parkkipaikalle tuleva polku märällä mukava tulla alas, Landbacka oli jotensakin uus tuttavuus, mutta sinne eksyin enkä oikein löytänyt läpi ekalla tutkimisella. Hyvin tuo suunnistuskartta rullas kyllä luurilla... Pitää mennä paremmalla ajalla ja ilman sadetta, takastullessa wicked will syöksi jätemäeltä kuraa ja paskaa naaman ja suun täyteen, niin nyt antidoottina kaljaa ja siankylkeä sitten ni epäpuhtaudet pysyy poissa. Mustiksen punmppis varmaan kuiva joskus keväämmällä sit.
Sunnuntaina tuttuja trailsseja sit, kiva että herra drop tulee myös.
Kohtahan ei ole vaihtoehtoa... Kuka sopii asiasta vaimon kanssa? Jussi? :D
Voisinko hakea tänään? Aamu 9'ltä ois kampi-treffit :)Joo, toki. Soittele kun olet lähellä, niin tuun tohon pihaan, voit tsekkaa 17Sian livenä, jos kiinnostaa. Jos ne on kunnossa, niin musta tuntu halavalta. Olisin ostanut ne, mutta piti himmailla vähän speksaamisessa, tuntui, että "pikkuratas" ei ole hyvä Alpinessa ja semmosta.
Täältä ehdoton ehkä. Siis tulossa jos ei ihmeempiä tapahdu.
Kävin tossa ajamassa Hallainvuoren taakse ja takas. Ei toiminut. En kyllä syytä Sikaa. Joku vika on nyt miehessä, vissiin taas flunssa tulossa tai jotain. Tsygä ei kulje ja ajaminen tekee lähes pahaa. Kaiken lisäksi tunkkasin kaikki mahdolliset paikat, joissa ei voi tunkata ja märkä metsä alkoi tuntua lähinnä luotaantyöntävältä ajatukselta. Ihme juttu, ollut joskus ennenkin syksyllä tämmöstä, onko se joku sieni, joka ekojen kosteiden aikana leyhäyttää ilmoille jotain itiöitä ja aiheuttaa tämmösen allergian, vai onko se virus vai onko se joku pimeävitutus, joka ei tunnu päässä vaan kropassa. Ihme juttu.
Sit toinen ihmetys. Lyrik on kuivankelin keula. Aina kun on edes kosteaa, niin se alkaa tuntua jotenkin jäyheältä ja pitää vielä semmoista pientä ääntäkin palatessaan mittaansa. Se ääni on vaikea kuvailla, vähän semmonen nihkeän liikkeen ääni. Voitelut on tarkastettu ja lisätty. Super Slickiä on laitettu öljy/pölytiivisteisiin. Vaimentimessa jotain outoa? Vai onko tossa kierrejousipuolessa ehkä jotain liukuputken sisässä semmosta, joka vois tuon aiheuttaa. Kaikenkaikkiaan tuntuu Revelationia huonommalta keulalta kun on kosteaa. Kuivalla ihan ok.
En kyllä ole muutenkaan ihan sinuiksi tuon DH-vaimentimen kanssa päässyt. Hidas ja nopea sisäänvaimennus koko ajan lähes auki enkä oikein ole osannut tehdä mitään eroa vaikka niitä vähän sääteliskin. Ja paluuvaimennusta tuohon ei edes saa mitenkään kovin paljoa. Tarpeeksi kai saa, mutta jotenkin tuntuu oudolta koko vaimennin. Pitäisköhän vaihtaa RC2L-versioon? Ehkä toi on vain ajomiehille sopiva alamäkikeula kuten nimestäkin voi päätellä. Kun ajo ei ole DH:ta nähnytkään, vaan mennään hitaasti, kankeasti ja hyvin varovaisesti. Täytyis ehkä ensin kattoa onko tuolla vaimentimessa öljyä lainkaan... Mutta tosiaan kuivalla tuntuu ihan ookoolta ja kun on edes kosteaa, niin johan tuntuu oudolta koko keula. Onkohan vika päässä...? Revelationin tai minkään muunkaan keulan kanssa en tosin ole vastaavaa huomannut.
Mustakin keula tuntu jotenkin jähmeältä tänään...
Ihme juttu noi ylimääräset osat (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?43869-Lyrik-vs.-Revelation&p=1704466#post1704466) Lyrikissä. Tai sitte mä mokasin niiden kanssa. Katotaan kuin käy, ohjeesta tai räjäytyskuvasta en niitä löytänyt. Sitä rasvaa näköjään saa laittaa jouseen oikeen urakalla, ettei ääntele. Ehkä osa kanitustakin lähti tolla, pitäis päästä ajamaan, että tietäis.
Joudun varmaan skippaamaan huomisen. En nyt vielä lupaa jättäytyä pois, muttei tässä ihan ajokunnossa jostain syystä olla. Kanittaa, niin kanittaa, minkäs teet.
Hihii hahaa huhuu, molin viides Lahdessa m-30 sarjassa. Eipä tosta harrastusta mulle ehkä tule... Mutta hauskaa oli! :cool:
Joudun varmaan skippaamaan huomisen. En nyt vielä lupaa jättäytyä pois, muttei tässä ihan ajokunnossa jostain syystä olla. Kanittaa, niin kanittaa, minkäs teet.
Et varmaan skippaa!!! Ei käy! Mullakin kurkku kipuilee, mutta luulen maanantaille selviivän taudin kliimaksin kans. Mennään keveesti, kun mä vetämässä, niinku aina... Nopee parituntinen ja burgereille!!!
No yritetään. Ainahan voin tulla burgerille ja bisselle, jos jalka ei meinaa nousta. Ehkä kunnon yöunet auttais, mutta kun ei koskaan malta mennä ennen 23 koisimaan ja nilkanpurijat on jo ennen seiskaa hereillä. Tosin pitäis kai tommosen nyt riittää.
Rastila vaihtui Porvooseen, joskus toiste...
Mä koitan tulla.
Jos muuten on tiedossa mistä irtoaa edukkaasti 15mm akselinen musta 26" etukiekko, niin kertokaas. Ei paljon mitään vaatimuksia, ei tarvi olla UST, napa saa olla oikeastaan mikä tahansa ja cl ja 6-pultti käy. Crossride rajataan kuitenkin pois ellei ole tosi halpa. Jos deetraksiin saa halvalla 15mm adapterit, niin siinähän se vois olla? Hinta siis oltava alle satasen ja mielellään mahdollisimman paljon.
Onko toi siis itiksen prismasta vanhaa porvoontietä?
http://www.youtube.com/watch?v=w-KpEg7z7yQ&NR=1
Onhan toi ihan asiallisen näköstä touhua.
Hu tai Ti vois ehkä kokeilla pimeäajoa noin kello kasin lähdöllä. Joku semmonen Herttoniemi-Hallainvuori-Kivikko TAI Laajasalo. Eikö?
Edit: Ei sitte, entä kuuden lähtö ja Laajasalo, Kari näyttämään mestoja. En tiedä pääsenkö ite mukaan, mutta väliäkö sen.
Hyvät lenkit oli eilen mahtavassa säässä! Tänää ei niin mahtava sää... saa nähdä onko koko viikon taas tälläistä prkl..
Meikä on ens viikon reissussa, joten jotain ajoa olis hyvä tälle viikolle saada. Sen verran harmitti taas heikko suoriutuminen eilen, että pitäis mennä ihan vaan reenaamaan vaikeita mestoja.
Kävin aamulla Kalasataman Pump Träkillä. Ei kulkenut, en tiedä mikä oli, mutta menen uudestaan kunnes kulkee tai uskon, että voi olla noin vaikeaa. Suvilahden radalla oli helppo pitää vauhti, samoin on Munkan. Johon pitikin mennä duunin jälkeen, mutta alko sataa ja olen sokerista.
Kuuden lähtö vois onnistuu torstaina.. Vaikeita paikkoja? Kivikko? Mulla kyllä kädet niin kipeenä viime viikosta etten tiä miten palaudun, mut kait mä jarruksi voisin sit tulla. Kivikko-Hallainvuori vai, mulla ei kunto kestä sitä herzikan siirtymää millään. Vai pelkkä Hallainvuori ja siellä kikkakakkarointia&kivijumppaa??!!! Mä edelleen kaipailen sitä miehen korkusta droppia mikä olis jotenkin polun kans linjalla.
Lauantaina 3h spinningmaratooni salilla ja ajattelin sinne mennä pyörittämään tyhjällä vastuksella ja kuutelemaan huonoa musaa, että saan vähän hikoiltua rasvamakkaroita vähemmälle.:seko:
http://www.foreca.fi/Finland/Helsinki
torstaiksi luvataan vähän mitä sattuu, mutta jos kepeesti mennään kikkailemaan, ni pienestä sateesta ei oo haittaa..
Hu tai Ti vois ehkä kokeilla pimeäajoa noin kello kasin lähdöllä.
Ajattelin alkaa valopääksi ja jatkaa kautta siten. Näppäränä poikana tilasin lampun. Pienen sekoilun jälkeen tilanne on se matkalla on kaksi Lupinen Teslaa. Pääsee kokeilemaan CRC:n palautusprosessia jos ei kaulin kajahda kuolettavasti ennen sitä.
Ajattelin alkaa valopääksi ja jatkaa kautta siten. Näppäränä poikana tilasin lampun. Pienen sekoilun jälkeen tilanne on se matkalla on kaksi Lupinen Teslaa. Pääsee kokeilemaan CRC:n palautusprosessia jos ei kaulin kajahda kuolettavasti ennen sitä.Olis varmaan hyvä lamppu ja jos mulla olis vähänkään järkeä päässä, niin poistaisin sen sulta. Taidan vaan olla liian saita tuon hintaiseen lamppuun joten dealextremen taskulamppu kuminauhalla kypärässä toiminee tämänkin talven. Täksi masennuskaudeksi värkkäilin semmosen foamin, että saan fikkarin sopivaan asentoon eikä tarvi vetää pää kenossa, että lamppu osoittais oikeeseen suuntaan.
Ja kun ei vielä edeltäkäsin tiedä jaksaako ajaa talvella. Mitäpä toisaalta muutakaan ja talvellahan ei tarvi kivikoissa ährätä. Tuskin ne sukset jalassa alkavat pysymään, vaikka eihän sitä tiedä. Tullee olemaan enempi työreissuja, joten ehkä ei tarvii ajaa niin paljon kuin vime talvena.
Vaikeita paikkoja?En tiedä dropeista, on siellä varmaan, mutta mun reitit pyrkii kiertämään moiset tunkkaamot. Se halkeama (ei mikään droppi sentään) vähän harmittaa kun siitä ei aina uskalla ajaa ja on just vakioreitillä. Viimeksi talutin. Jaa, yksi mesta tulee mieleen, olisko yli metrinen, eiköhän se ole. En ole käynyt katsomassa vähään aikaan.
Herttoniemessä on se yks kivikko loivaan ylämäkeen, muistat ehkä. Kerran se jo meni, mutta pitäis saada semmonen tatsi aikaan, että se ja vastaavat menis muutenkin kuin tuurilla. Mitä kuntoon tulee, niin muistat väärin, se oli vapaaratas, joka sulla ei kestänyt. Hallainvuoressa se yksi vähän jyrkempi kivikkonousuhan on periaatteessa ihan helppo, mutta märällä voi olla, ettei menekään ihan rutiinilla. Ei ainakaan viimeksi mennyt. Samoin se Hallainvuoren takana olevan alamäe...eh, ylämäen oikean laidan nousu voi olla haasteellinen, jos on kosteaa. Alamäki on helppo, jarruttelee sen verran, ettei kovin kovaksi vauhti ylly ja taluttaa, jos on vähänkin jyrkempää.
Hallainvuoresta kun palaa herttoniemen suuntaan, ylittää sillan, menee penkin takaa kalliota pitkin on mukavan kokoinen droppi suoraan polulle. Itse en ole uskaltanut ajaa, mutta lenkkiseura meni kyl.
No jos sit hallainvuorelle torstaina, tulkaa ny joku mukaan.. Ei taida kun reilun tunnin ehtiä valosalla ajamaan... Mulla joku ikivanha cateye tuolla klisussa 20 ja 10w halogeneilla mutta en tiä sen akun kunnosta ja että innostaako raahata sitä mukana.
Jotenkin ei nyt innosta valot eikä mitkään. Kyllä mä meen huomenna vaan Munkkaan vissiin. Siellä riittää vartti. Jostain syystä kunto ei enää kestä ajaa kunnolla kierroksia pumpilla. Vai onko rengaspaineet laskeneet parin kk aikana? Ainakin se käy selityksestä. Sellanen täytyy aina olla.
Jos en väärin muista niin me ollaan juniorin kanssa Munkan pumpträkillä keskiviikkona fillarikoulussa :)
kolistelija
20.09.2011, 13.37
Täällä ehkä osataan vastata pikaiseen kyssäriin. Onko jossain pohjois-itähelsingin alueella (Asun Malmilla) jotain poluntapaista jossa olisi hyvä hakea säätöjä fillariin?
Viikissä on kuulemma hyviä koirankusetuspolkuja, onko liian ruuhkaista seutua?
Torstai sopii kyllä. Pääsen heti vaikka klo 16 starttaamaan!
Torstai sopii kyllä. Pääsen heti vaikka klo 16 starttaamaan!
Hyvä hyvä, mites muut??? Mä en ihan neljäksi ehdi, mutta jos ei muita oo lähössä ni aikasempi startti mahollinen kans. Huomen tietää tarkemmin ajotuksesta. Hallainvuori ja jotain sielläpäin?
Jees, mä pääsisin viideltä starttaa idästä, eli joskus varttia yli olisin esim. Roihupellossa Lanternan edessä? Siitä pääsee vanhan enduro-ek:n kautta kiertämään Hallainvuorelle.
Eli 17:15 Lanternan edessä, vaikka hesen kohilla.
kolistelija
21.09.2011, 11.52
Onko umpinöösillä toivoakaan pysyä teidän perässä?
Miksei pysyis, jos mä keulilla niin vauhti ei päätä huimaa ja välillä pitää jäädä puuskuttamaan. Kun siihen vielä lisätään se etten juurikaan Hallainvuoren polkuja tunne, niin voipi arpomiseksi mennä. Mä ajattelin kartottaa Hallainvuorta samalla tarkemmin puhelimeen, kun siellä tuntuu olevan aika paljon polkuja ts, en ole sieltä koskaan selvinnyt toiseen päähän eksymättä. Siksi olisi hienoa saada mukaan joku joka on oikeasti ajellut sielläpäin, Vuosaari on mun osalta aika paljolti ajettu vähäksi aikaa taas.
Edit: Hallainvuori on suurimmaksi osaksi kyllä aika haastavaa kivikkoa ja juurakkoa sekä kalliota ja ajo kokolailla teknistä, eli sen mukaan valmistautuu. Mutta tosiaan odotellaan tarvittaessa ja neuvoa saa pahoissa paikoissa, jos haluaa spekuloida ajavansa jostain uudestaan.
kolistelija
21.09.2011, 14.32
Kävin eilen kokeilemassass fillaria siellä. Länsipuolella on todella haastavaa kivikkoa, tunkkasin niitä edestakaisin... :D
Yritän keretä mukaan tänään. Voisin oppia paljonkin.
Siis torstaina 1715 lanterna ja tämäkään ei ole lukossa.
Ketään kiinnostais lähtee illalla lamppuajelulle johonki?
En varmaan pääse ku vasta klo 19.30 - 20 lähtee täältä Roihikasta, mutta sitten joku 2h(+) vois ajella rauhallisessa tahdissa esim. Laajikassa tai Vuokissa. Yks hyvä kohde vois olla Vuokin täyttömäki ja sieltä Mustavuoren kaltsit alas...
Tuli nyt vähän nopee, mut ajattelin silti kysyä...
Otetaas takas... sen verran satanu tuolla ulkona, ettei nyt jaksa lähteä uimaan tonne skuttaan...
Pitää kattoa jos huomenna ehtisin teidän mukaan.
Muuten, toi Roihikan fillariputiikki laittaa lapun luukulle lokakuussa ja nyt sieltä irtoo Schwalben kumeja uloskantohintaan.
Olisko kellään tarvetta Fat Albert 2.4, Big Betty 2.4 tai Muddy Mary 2.5 kumeksille? Hyllystä oli jo kaikki menny, mutta voin kysyy Repalta löytyiskö sillä vielä niitä varastosta. Ilmeisesti ainaki läskiperttiä ja isobettyä pitäis vielä löytyä...
Varmaan vanhemmilla kumiseoksilla?
Oltiin pojan kanssa fillarinappulakoulussa. Märkää oli, ja mutaista.
Jos uusilla seoksilla, niin voisi kiinnostaa.
Mulle kelpais fätti allu ainakin taakse 2.4" levysenä, riippuu tietty hinnasta.
Näyttää ilta aika kosteelta, mut pitää tutkaa seurata vähän. Ei jaksa liialliseen sateeseen lähteä kivikoihin liukastelemaan..
http://www.foreca.fi/Finland/Helsinki
Mä hankin parin mutamareja 2.5 kokosena ja toinen oli gooey gluey seoksella. Ilmeisesti viime vuoden malli. Takakumin otin tarkotuksella kovemmalla seoksella.
Repa lupas hakee varastosta loput enska/freeride kumit ja meen kattoo tänään mitä sillä sieltä löytyy.
Se lupas mulle pakettihinnalla noita kumeja, jos otan useempia kerralla, joten ilmottakaa vaan mikä kiinnostaa ja millä seoksella, niin teen ostoslistan :)
Eli yks FA 2.4 tilattu (oliko seoksella tms väliä?)
Kumit on 25 € / kpl, ainaki eilisen perusteella. Ehkä toiki vielä tippuu, jos otan isomman erän.
Jazz-> mulla nyte gooey gluuey takanakin, mutta saisi se ehkä yhen kovempikin olla jos on. Tosiaan 2.4" ja taakse, mulla wicked will ja big betty on vielä eessä.
Ootko Jasu mihin aikaan menossa tontille? Voisi koittaa osua paikalle tai vaikka ringaa kun tarjonta on selvillä.
Mun pitää kävästä yhellä asiakkaalla nyt ja sitten suuntaan kotitoimistolle. Käyn samalla kurkkaamassa muistiko omistaja roudaa kumit hyllyyn, kun eilen niin puhuttiin.
Voin tarvittaessa varata kumeja, jos niin haluatte.
Äh, vois varmaan unohtaa ne gummet, ens keväänä sitten katton tarkemmin millä ajan.. Ei halua varastoon lisää kumeja happanemaan..
Omistaja lupas vielä soittaa ja kertoa oikean lukumäärän ja mallit (+seokset), mutta ainakin seuraavia malleja löytyy: FA 2.4, BB 2.4 ja MM 2.5
Osaa oli useita pareja, joten vielä ehtii...
Niin ja oli siellä myös Clarksin ja Avidin jarrulevyjä ja Cool Stopin paloja Shimpalle, Avidille ja ainaki Heiskaselle.
Lisäks siellä oli muutamia Remerxin Freeride/DH vanteita (punasia ja keltasia) http://www.remerx-rims.com/extreme-jumbo-rdxx-7340-1/
L (http://www.remerx-rims.com/extreme-jumbo-rdxx-7340-1/)inkin takaa on uusi malli, noi oli joltain menneeltä vuodelta...
ja muutenkin kaikkee sälää...
Mulla meni vähän ohi mutta mikä kauppa oli kyseessä ja missäpäin...?
Helsingin pyörähuolto, Roihuvuorentie 30
(http://www.fonecta.fi/tuotteet-ja-palvelut/Helsinki/136711/Helsingin+Py%C3%B6r%C3%A4huolto/)
Tietääkseni yksi pitkäaikaisimmista fillariputiikeista stadissa... harmi, että omistajille riitti, kun se on tossa naapurissa ja aina oon saanu asiantuntevaa palvelua ja mitä erikoisempia retro-osiakin fillariprojekteihin.
Kiitti, täytyy mennä käymään...
toin virosta sinisiä laatikoita! jos jano nii laita yyveetä :)
SamiP: käy loikkaamassa Roihuvuoren hyppyrimäestä, siinä on tasanen lippa ja hyvä laskeutumisalusta. En muistanutkaan enää, että siellä semmonen on. Meinasin, että ajan laskeutumisrinteen alas, mutten uskaltanut.
Kävin ajelemassa eilen ja tänään. Eilen tais olla kuudes yritys Herttoniemen kivikossa kun meni ja tänään meni tokalla. Ei vielä kehumista, vasta kolme kertaa mennyt läpi eikä se nyt kummonen paikka ole, mutta alkeistahan se on maastopyöräilyn harjoittelu aloitettava.
Mikä on Herttoniemen kivikko?
En tiedä itekään. Voin joskus näyttää. Aika lähellä tossa (http://maps.google.com/maps?q=60.215619,25.03652&ll=60.215662,25.034344&spn=0.004088,0.013733&sll=60.194738,25.032629&sspn=0.006295,0.006295&num=1&t=h&vpsrc=6&z=17) se on. Ehkä. Taitaa olla parikytä metriä etelään tosta.
kolistelija
25.09.2011, 14.24
Kävin eilen kokeilemassa tota kivikkoa. Yksi aika paha kohta siinä on jota on päässy ajamalla. Ja vähän matkan päässä on hieno halkeamadroppi. :)
Kävin ajelemassa eilen ja tänään. Eilen tais olla kuudes yritys Herttoniemen kivikossa kun meni ja tänään meni tokalla. Ei vielä kehumista, vasta kolme kertaa mennyt läpi eikä se nyt kummonen paikka ole, mutta alkeistahan se on maastopyöräilyn harjoittelu aloitettava.
Mä ajattelin tänään mennä Kattelee hallainvuorta vähän sillä silmällä, mutta ton sun kivikon ajelen mielummin vaan alasepäin ja talutan ylöse.. Hyppyrimäestä suksilla, ei sieltä parane fillarilla tulla alas, voi käyä köplästi.
En tiedä itekään. Voin joskus näyttää. Aika lähellä tossa (http://maps.google.com/maps?q=60.215619,25.03652&ll=60.215662,25.034344&spn=0.004088,0.013733&sll=60.194738,25.032629&sspn=0.006295,0.006295&num=1&t=h&vpsrc=6&z=17) se on. Ehkä. Taitaa olla parikytä metriä etelään tosta.
Eli se mesta mitä käytännössä ajetaan ylämäkeen matkalla Hallainvuoreen? Johan taisit päästä yli puoleen väliin viimeksi kun yhdessä ajettiin, muhun jo se teki vaikutuksen. :D
Eli se mesta mitä käytännössä ajetaan ylämäkeen matkalla Hallainvuoreen? Johan taisit päästä yli puoleen väliin viimeksi kun yhdessä ajettiin, muhun jo se teki vaikutuksen. :D
Se vissiin se toinen kivikko sit... Se ensimmäinen loivempaan ylämäkeen vissiin tossa nuolella, vai miten?? Jos tosiaan se toka niin voi saatana sentään ja ne jatkokivikot sen jälkeen.
pps. könähtelin hertsikasta hallainvuoreen ja eksyin vähän joka paikkaan, ei ollu linjassa juminyn vakkarireitti vielä mulla, mutta löysin hallainvuorelle sentäs. Ja hallainvuorella sit viikin puoleista reunaa toiseen päähän ja jostain sieltä ylempää linjaa takas, mulle kaikki melkein uusia polkuja ja tykkäilin paljon.
Nii ja eksyin mä roihikseenki, siistejä ne kalliot siellä..
(http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=70454)http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=70454
Tommosta miettisin, olis vielä ilman postikulujakin tulossa... :)
Onks vkonlopuksi kukaan mitään miettiny? Vois ajamaan yrittää jos kelit suosii taas..
Hups, ja tilasinkin tommosen... Juminy-> lähe pumppajumppaamaan mun kans viel tässä syksyllä??
Nilssonin kanssa jo tossa keskusteltiin rengastarpeista, mutta oliko täällä kellään tarpeita maasto/maantiekumeksille?
Tarjolla oli vielä:
FA 2.25 (EVO) front, double defence, triple nano compound (3nc)
FA 2.25 (EVO) rear, snake skin, 3nc
BB 2.4 (EVO) 3nc
BB 2.4 (EVO) Gooey Gluey
MM 2.5 (EVO) 3nc
Eli ilmeisesti kyseessä on 2009 ja 2010 mallit.
Ja lisäksi sieltä löyty vielä pari NN 2.1 (toinen tubeless ready) ja joku RR 2.1 gumes XC-hölmöilyyn :)
Sitten oli vielä jotain Dirty Dania ja muita marginaalikumeja...
Lähtiskö joku huomenna ajelulle Vuosaareen tai kenties Laajasaloon?
Pääsisin ehkä siinä 18.30 lähtee eli lamppukruisailuksihan se menis...
Mä kävin tänään ihmettelemässä Helsinki-enskan pikiksiä ens vkonlopuksi, jos osallistuis kisaan mukaan. Nyt viikko lepoa ja ens vkonlopuksi sitten jotain ajoa johonkin suuntaan, Hallainvuori kyllä polttelee vieläkin joko lauantaina kisaan tai sunnuntaina muuten vaan.
juminy-> lähe pumppajumppaamaan mun kans viel tässä syksyllä??Mikäs siinä. Kalasataman rata oli jotenkin vähän tekemisen tarpeessa, joten jos sulla on lapio, niin... Munkka on parempi, mutta aika snadi ja vaihteluakin välillä kaipais. Munkassa on siinä vieressä "dirtti" vai mikähän se halvattu se on. Jotain hyppyreitä, joista en uskalla hypätä. Sulle olis varmaan sopivia.
Mikäs siinä. Kalasataman rata oli jotenkin vähän tekemisen tarpeessa, joten jos sulla on lapio, niin... Munkka on parempi, mutta aika snadi ja vaihteluakin välillä kaipais. Munkassa on siinä vieressä "dirtti" vai mikähän se halvattu se on. Jotain hyppyreitä, joista en uskalla hypätä. Sulle olis varmaan sopivia.
Munkka jotenkin kaukana, Kalasatama kyllä kans.. Toimiiko niissä ojitus miten, monsuunia luvattu lauantaiksi, mutta sunnuntai kait ok. Ei hirveesti hotsita maksaa 25€ ylimääräsestä siirtymästä ja venttailusta metsässä, pelkästään kuullakseen olevansa harrasteryhmän keskikastia, eli ei mulle endurokisoja lauantaina, satoi tai paistoi.. Ts. vkonloppu auki ajoille, punmppailulle tai muulle. Lahtikin olis lähellä???
PS. Olis se valkonen kommenkaali kaupan, ostakaa pois kokonaisena tai osina...! http://www.fillaritori.com/viewtopic.php?f=8&t=4157
Noudettuna 400€ koko fillari, varagummeilla ja varaparilla jarrupaloja..! Nyt hyvä talvifillari jonka kehtaa hinnan puolesta pitää klitsussakin!
Hirvee ryntäys lenkille :p
Ei vaan... itelläki oli sen verran hektinen päivä, että nyt kaipaa vaan lepoa.
Ja pakko myöntää, että toi harmaa ja sateinen kelikään ei kauheesti houkuttele.
Niin ja fillariakin pitäis vähän rassaa... kumit vaihtoon ja takavaihtaja säätöihin, niin kelpaa taas ajella...
Kaiken maailman selityksiä... :)
Munkka jotenkin kaukana, Kalasatama kyllä kans.. Toimiiko niissä ojitus miten, monsuunia luvattu lauantaiksi, mutta sunnuntai kait ok. Ei hirveesti hotsita maksaa 25€ ylimääräsestä siirtymästä ja venttailusta metsässä, pelkästään kuullakseen olevansa harrasteryhmän keskikastia, eli ei mulle endurokisoja lauantaina, satoi tai paistoi.. Ts. vkonloppu auki ajoille, punmppailulle tai muulle. Lahtikin olis lähellä???Munkka ja Kalasatama kaukana, Lahti lähellä, oletko muuttanut Nastolaan? Nyt muuten kun olet uhonnut pärjääväsi harrasteryhmässä keskikastiin, niin tuommoinen väitehän täytyy todistaa siellä kisassa. Eipä sillä, en tiedä syytä miksi pitäisi kisata kun voi ajaa muuten vaan. Tai olla ajamatta, jos kelit on perseestä tai ei muuten vaan kiinnosta.
Munkkaan on turha mennä kovien sateiden jälkeen. Rata kyllä pysyy kovana, mutta salaojitusta ei ole. Kalasatamaan lapio mukaan tai ainakin selvittää eka onko siellä tehty jotain ihan viimeaikoina. Ei mun kunto ja tekniikka oikein riittänyt sitä ajaa kun kumpuja on jotenkin liian harvassa, että sais kunnolla vauhtia pidettyä. Ääspoon suurpelto oli ihan savea kun sitä yritin kesällä. Savi tuntu ihan väärältä kamalta tommoseen rataan, mutta ehkä se on jotenkin saatu toimimaan paremmin jo. Tiedä vaikka olis hyväkin. Tosin hirveen pienimuotoinen sekin on.
Kävin muuten ajamassa Mätiksen pöpeliköissä reilu viikko sitten. Oli melko tylsää maastoa kun on tottunut näihin idän mestoihin.
Täällä riittää kyllä hyvin vaihtelua, jos miettii vaikka rundia Laajasalo (merimaisema, upeat kalliot, pienet kivat saaret), Roihuvuori (haastavat kalliot ja kivoja pikku polkuja), Vuosaari (kivikkohelvettiä, kangasharjua, upeita kallioita, merimaisemaa, täyttömäkeä ja mustavuoren polkuja), Kivikko (teknistä skutta/kalliorymyämistä, mitä olen ymmärtänyt (pitäis iteki joskus käydä tutustumassa)), Hallainvuori (lisää haastavaa kalliosettiä), Myllypuro (kalliot ja metsärymyämiset), Herttoniemi (upeita kalliopätkiä ja näköaloja esim. hyppyrimäen kupeessa).
Noita kun tahkoo vaihdellen, niin ihme jos kyllästyy maisemiin / polkuihin...
Sipooseen pitäis kyllä päästä tutustumaan joku kerta, niin sais vähän laajennettua reviiriä.
Mut paras vois olla joku viikonloppu, että pääsis valosan aikaan ajelemaan siellä. Mukavampi nähdä oikeesti uudet reitit, ku lähtee valojen kanssa lenkille. Tutut reitit on sitten eri asia, kun tietää mestat ja osaa paremmin suunnistaa pimeässäkin.
Munkka ja Kalasatama kaukana, Lahti lähellä, oletko muuttanut Nastolaan? Nyt muuten kun olet uhonnut pärjääväsi harrasteryhmässä keskikastiin, niin tuommoinen väitehän täytyy todistaa siellä kisassa. Eipä sillä, en tiedä syytä miksi pitäisi kisata kun voi ajaa muuten vaan. Tai olla ajamatta, jos kelit on perseestä tai ei muuten vaan kiinnosta.
Munkkaan on turha mennä kovien sateiden jälkeen. Rata kyllä pysyy kovana, mutta salaojitusta ei ole. Kalasatamaan lapio mukaan tai ainakin selvittää eka onko siellä tehty jotain ihan viimeaikoina. Ei mun kunto ja tekniikka oikein riittänyt sitä ajaa kun kumpuja on jotenkin liian harvassa, että sais kunnolla vauhtia pidettyä. Ääspoon suurpelto oli ihan savea kun sitä yritin kesällä. Savi tuntu ihan väärältä kamalta tommoseen rataan, mutta ehkä se on jotenkin saatu toimimaan paremmin jo. Tiedä vaikka olis hyväkin. Tosin hirveen pienimuotoinen sekin on.
Kävin muuten ajamassa Mätiksen pöpeliköissä reilu viikko sitten. Oli melko tylsää maastoa kun on tottunut näihin idän mestoihin.
Ei tiä miten kisassa kävis, mutta vapaus tommosesta kisasta kärsii, tykit reitit siellä oli valittu ek:iksi, tykkäsin tod. paljon, vaikka jalat kramppaili edellisen päivän muuttohelvetin jäliltä jo menosiirtymällä ja eilinen ei todellakaan parantanut tilannetta... Sinnikkäästi silti yritin pysyä beesissä, mutta polkeminen ei onnistunut :D Lahdessa olis rata ja punmppi, pari timmaa ja takas sunnuntaina. Olis aikasen hienoa! Voin mä tosin pari lapiota ottaa mökiltä autonperään pyörimään tässä viikolla, ni vois sitä Kalasatamaakin kelata.
Oisko viikonlopuksi ajoja?
Toivottavasti sunnuntaina ehdin lenkille.
Huomenna 13-18 välillä olis mahdollisuus. En ole ajanut sitten enmuistamilloin ja silloinkin Mätiksellä, joten en tiedä kannattaako enää yrittääkään. Ehkä vois jotain tylsää Herttoniemi-Hallainvuori-Kivikko ja mitä vielä.
Huomenna enskat voi haitata Hallainvuorella taivaltamista ek1 tia 2 katkasee sen normi lävistäjän... Mennään punmppailee kepeesti sit kalasatamaan jne, vaiko eikö? Sormet syyhyää ulkoiluttamaan redlinea! Taitaa olla maastoajot ajettu tälle vuodelle mun osalta ja se vähä mitä ehtii ni bemaksilla sit..
Mennään vaan. Yhen maissa. Ja mä lähen siitä sit vielä johonkin maastoon varmaan. Eli kolmen aikaan meen maastoon. Jos jotain takakireetä numerolappupelleilyä on Hallainvuoressa, niin meen sitte muualle.
Aika vähissä on ollut ajot täälläkin, mut huominen ip voisi onnistua. Edellyttää tosin pientä luovuutta ja isoa intoa että saa pelin ajokuntoon.
Eiks sulla ole monta tsykää? Joku on aina kondiksessa?
Mä oon puol kaks Kalasatamassa, jos SamiP kerran tulee sinne aikuisten bemaksillaan. Lähen siitä sitte takas itään ja joku lenkki täällä. Ehkä Laajasalossa tai sitte jossain muualla. Onks kukaan?
Jepu, mä yritän jo yhdeksi punmpille, olo on tahmeahkon jähmeä, en tiä mikä helvata vaivaa.
Kerro sitten Jussi jos saat luvan mennä sunnuntainakin. Mä lähen tänään anoppia viihdyttämään.
Jussi, onko kolmen nurkilla idässä edelleen voimassa? Joku iisi rundi maistuisi kyl.
Joo, vois se olla. Olen nimittäin vasta kotiutunut kauppareissulta ja lähden aikaisintaan kahdelta. Vois siis ihan hyvin treffata jossain kolmelta.
Edit: ja kappas kello on puoli kolme. Laajasaloon lähtö sillan mantereenpuolelta tasan kolme.
juminy-> kävin kaatuilemassa savelassa, siellä lähtölava ja kolme pöytää ja sen jälkeen kolme tuplaa.. Kolme ekaa meni muutaman kerran kunnolla, mutta sellasta söhellystä osa ettei tosikaan... Onneks rupes satamaan ni saatto jättää kesken itsensähäpäsyn. Jotenkin sitä etujoustoa kaipais tossa hommassa, mutta eiköhän toi tosta, punmppia siel ei ole, yksi kämänen suora vaan että pääsee polkematta takas.
Jos huomenna, niin mihis aikaan se pitäis olla? Aamukybä vois olla hyvä tai sitte puol tuntia yli puolpäivä.
On muuten kätöset kipeeks, ku pari kertaa tulee supermanina tonttiin, voi voi.
Kari Hoo
08.10.2011, 20.17
Lähden huomenna sunnuntaina klo 10.00 Laajasalonsillan etelä-länsipäästä jos joku tahtoo mukaan
mä oon niin klesa, et pitää skippaa varmaan viikon lenkit... prkl :mad:
hienoja ilmoja pidelly ja kaikkee, et luonon päälle ottaa...
Kiitokset Jussille vedosta, hauskaa oli. Sen verran hapottaa reidet ettei varmaan huomenna aamusta ole asiaa poluille. Jos palautusjuoma tekee ihmeitä, niin arvion tilanteen uusiks aamulla.
Lähden huomenna sunnuntaina klo 10.00 Laajasalonsillan etelä-länsipäästä jos joku tahtoo mukaanYritetään... jos ei onnistu, niin sitten ehkä ~12:30 pohjoiseen eli hniemi-hvuori-kivikko tems.
Kari Hoo
08.10.2011, 23.43
Olen Helsingin kristilisen opiston parkkipaikalla. Kuukiventie 6, klo 10.10, voit tulle mukaan myös sieltä.
Poika ilmotti että mennään yhdessä ajamaan, mietin siis jotain helppoja polkuja.
Kari Hoo
09.10.2011, 20.44
Kierreltiin kahdestaan kolmisen tuntia. Viime viikonlopun varomattomuuteni Porkkalassa hidasti vauhtiani (alaselän mälli). Uusia paikkoja. Erilaisia ajolinjoja. Ei mällejä. Reitillä ei risuja naamaan tai pyöriin. Yhdessä paikassa kävelijä intoutui kehumaan näppäriä ”poikia!”. Meinasin riisua ”maskin” ja sanoa ”62v ja risat”. Jatkoimme ilman itsekehuja. Kiitokset kaverille kärsivällisyydestä!
Hehe, se tarkoitti varmaan mua, 31v ja risat, ja se näppäryys lieni sarkasmia kun jäi se luiska ajamatta.
Kiitos tarjoilusta, oli näköjään omat kolikot kuluneet loppuun, korjataan tilanne seuraavalla kerralla.
Jos noita Laajasalon reittejä joku haluaa oppia paremmin tuntemaan, niin kyllähän munkin mukana saattaa jonkun polunpätkän löytää, mutta Kari ne tuntee ihan oikeasti.
Kari Hoo
09.10.2011, 23.20
"Näppäryys" oli kävelijän kommenti.
Olen noin 15 v stten juossut/kävellyt Laajasalon/Jollaksen kauttaaltan non 20X20 metrin ruutuihin, joten tunnen paikat aika hyvin.
Ajokelpoiset reitit alkavat taas olla "puhtaita".
PMT palautti minulle sairasteluni jälkeen uskon maastopyöräilyn.
PMT palautti minulle sairasteluni jälkeen uskon maastopyöräilyn.
PMT:llä on sellanen vaikutus. Mä beesailin tossa keväällä sen perässä Kivikon valittuja monen vuoden tauon jälkeen ja jotenkin innostuin uudestaan. Laajasaloa pitäisi kartottaa, mutta jäänee ens kesään, tänä vuonna ollu enempi Rastila-Uutela ja Herzika(vähempi)-Hallainvuori-Kivikko. Laajasaloon sais kaiketi parin tunnin reitin aikaseksi helposti.
Kari Hoo
10.10.2011, 08.57
Laajasaloon parin tunnin lenkki ?
Pistän kehukseni pari Tapio Huttusen kommenttia aikaisemmilta lenkeiltäni:
Originally posted by tapioh ...
"Karin kiemuroille tuli mittaa 40km (+4km siirtymät saunalta puomille ja takaisin), ajoaika oli 4:43 ja kokonaisaika 5:57. Polarin mukaan noususummaksi tuli 790m.
12.05.2007, 22:02
Kiitos kaikille! Hyvät reitit, Kari oli taas kaivanut kaikki piilopolkunsa esille ja pyöritti meitä niillä 42km, noususummaksikin syntyi merenrannassa 620m.
oon Viron maalla.. hyviä kommentteja kyllä ja varmaan hyviä reittejä :)
Kuullostaa hauskalta noi piilopolut, mulle riittäis kyllä vähempikin :D Jos sais tänä vuonna viel joku vkonloppu kartotettua vähän...
oon Viron maalla.. hyviä kommentteja kyllä ja varmaan hyviä reittejä :)
Tuo sieltä tällä kertaa bemaksi tullessas ja lähe ens vkonloppuna Lahteen ajamaan ;)
Onks joku menossa huomenna ajamaan? Kävin tänään vähän verryttelemässä ja ihan mukavaa oli, vaikka hengästyttikin aika pahasti. Nimimerkki NikHa lähti Hallainvuoresta mukaan kattomaan Herttoniemen polut.
kolistelija
15.10.2011, 20.20
Saatan olla lähdössä huomenna. Voisin tulla perskärpäseksi jos edellä ajava pysyy kartalla...
Kari Hoo
15.10.2011, 20.46
Sopiiko Laajasalon Nesteeltä klo 10 (tai myöhemmin). Viimeksi jäi paljon Laajasalon mestoja käymättä.
Saattais sopia, mutta kortit selviää vasta aamulla.
Menen omin päin. Reenailemaan jotain mestoja. Eli ei kannata lähteä mukaan, tulee aika pitkäksi ähräystä katellessa.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=5173&d=1318795236
Edit: eipä menny ees vanhat tutut, mutta yks uus sentään
Nyt alkaa kondis olee jo siinä mallissa, että kevyempää lenkkiä pystyis tekee, mutta fillari pitäis rempata vielä.
Hankin nyt vihdoinkin uuden kampisetin, mis on bashi ja kaks rieskaa (ja sopii väritykseen... tietty!), mut sit pitäis vielä saada noi kumit pitää ilmat sisällään... ku oli pakko sit vaihtaa läskit alle syksyn liukkaille keleille.
Olisko mitään lenkuraa tälle viikolle suunnitteilla? Eiköhän sitä loppuviikosta varmaan pääsis jo alelee...
Mä meen sunnuntaina näillä näkymin Lahteen ulkoiluttaa bemaksia, ei tonne mettään enää malta...
Kunnon kohotus on alkanut, kun Tour de France.n tuijotus telkkarista vei sen totaalisesti.
Mä oon koittanut töistä kotiin matkalla ajelee CC:llä sellasen tunnin puolitoista hiekkatielenkuran Vantaan joen varressa & Viikin pelloilla, että pysyisi jatkossa paremmin teidän perässä.
-Heikki-
Vai ihan kävit Tour de Francen ajamassa? ;)
Njoo... mulla fillari kaipaakin vähän enemmän remppaa. Eilen yritin vaihtaa kampisettiä ja totesin, että keskiölaakeri taitaa olla p*skana.
Saa nähä pääseekö tällä viikolla ollenkaan maastoilee... plääh
Eikö uusien kampien mukana seurannut laakeria?
Vai ihan kävit Tour de Francen ajamassa? ;)
Njoo... mulla fillari kaipaakin vähän enemmän remppaa. Eilen yritin vaihtaa kampisettiä ja totesin, että keskiölaakeri taitaa olla p*skana.
Saa nähä pääseekö tällä viikolla ollenkaan maastoilee... plääh
ehe ehe... telkun tuijottaminen vei voimat.
Mikä laakeri sulle menee? Mulla pitäisi olla on varaosapussissa n. vuoden ajettu keskiölaakeri Cännäristä kun siihen vaihdettiin koko voimansiirto viime jouluna.
-Heikki-
No ku tuolta Ajomiehestä kävin parit nopeet hankinnat tekemässä, ennen ku ovet laitettiin kiinni ja Pötköltä oli jo keskiöt loppu ja toisaalta arvelin, et toi mun XT keskiö olis vielä kestäny, ku vasta reilu vuos sitten asensin sen. (Tosin, se oli kyllä käytetty...)
Eli jos sulla Heikki on tollanen vastaava shimpan hollowtech keskiö, niin mulla olis kyllä sille tarvetta :)
(edit) oli kyl ilo todeta eilen, että noi 2.5 läskit muddy maryt menee ku meneeki kiinni, vaikka edessä ei voi (eikä pidäkään) olla kovia paineita, ettei kumi raavi haarukan siltaa ja takana se on kans millistä kiinni, ettei kumit raavi chainstaytä...
nyt ku sais vielä ton keskiön ja kammet vaihdettua, niin pääsis taas ajelee
No nyt on kammet ja keskiö vaihdettu. Oli pieni ylläri kyllä kun avasin keskiön, niin sieltä paljastu reilu kerros ruostetta! Iik!
Ei ihme, että kammet vähän takkus :)
No, nyt sekin on fiksattu ja palikat rullaa niin kuin kuuluu...
Kuhan kumit tiivistyy kunnolla, niin pääsee vielä pudottaa paineet oikealle tasolle ja sit vaan testaa kaltsit ja skuuget, miten MM:t pitää :)
Noh, muuten fillari skulas niin ku pitää, mut kumit oli sitten kuitenki liian leveet... Pöh, sanon minä!
Ei ketään kiinnostais Schwalben Muddy Maryt, edessä 2.5 glooey gluey-seoksella ja takana 2.5 triple nano compound?
Halvalla sais :)
Kai mun pitää hakee yks GG big betty tilalle, niin saan eteen tarvittavaa pitoa näille keleille.
p.s. Heikki, pitäis sopia koska nähtäis, et saisin työkalut palautettua sulle.
Vois kiinnostaakin. Heitä privalla vaikka hintaa, niin katotaan.
Ainiin ja sit kun mulla vaihtuuki firma ens viikolla, niin sielläpä onki pyöräetu! Eka saa hyvät prossat alennusta pyorahuollosta ja sen päälle vielä firma maksaa osan fillarin hinnasta, niin aletaanki olee niissä hinnoissa, ettei tarvi kahta kertaa miettiä pitäiskö tai kannattaisko vaihtaa 29eriin keväällä :D
Katelluki nyt sillä silmällä tätä: http://www.pivotcycles.com/bikes/detail/6
M (http://www.pivotcycles.com/bikes/detail/6)ut pitää vielä testaa, kun toisena vaihtoehtona olis Spessun Stumpy FSR 29er ja sitä testasin jo Lohja 24:ssa. Ihan kiva peli toi spessukin, mutta se ei ihan ollu se mitä haen ajofiiliksen puitteissa...
(alkaa rahat olla jo kiinnitetty, kun lukee näitä arvosteluja (http://www.mtbr.com/cat/bikes/29er-fullsuspension/pivot-cycles/mach-429/prd_425161_7787crx.aspx))
Oisko mitään ajoja huomiselle?
Mihis aikaan?
Fiilis on kevyesti:
- darranen (pari olutta illalla)
- väsynyt (pitkä duuniviikko ja lapset herätti taas seiskalta)
- mahdollisesti flunssaantuva
Mutta vois kyllä yrittää kun ilma on kaunis ja fillarit täytyy myydä, jos niillä ei ajeta.
Human Traffic
29.10.2011, 11.50
Haluaisiko joku lähteä näyttämään Länsi-Helsinkiläiselle Idän paikkoja? Ehkä vaikka Kivikko, Hallainvuori, Herttoniemi.. Uusia paikkoja olisivat minulle, nyt olisi hyvä keli. Rapian vuoden olen maastopyöräilyä harrastanut, ehkä noin parin tunnin lenkki olisi mielessä..
Koitan lähteä yhen aikaan suuntaan Herttoniemi, Hallainvuori ja ehkä Kivikko. Voi kyllä olla, että väsymys voittaa ja käännyn takaisin ennen kenenkään aikoja, mutta sitähän ei vielä voi tietää.
Human Traffic
29.10.2011, 12.05
Voiko liittyä mukaan? Jos vaikka treffais herttoniemen metroaseman huudeilla?
Kyllähän se sopii. Lähes 13:00 mainitussa avohoitolassa.
Human Traffic
29.10.2011, 12.21
Tuo tulee vähän liian nopeasti, mulla menee siirtymään n 30min. Olisiko 13.30 mahdollinen? Alepan puoleinen metroaseman puoli
Meillä venyi ap:n systeemit, joten sauma ajoon näyttää aika heikoilta.
käy, 13:30, valkonen alpine160
Human Traffic
29.10.2011, 18.05
Thänks juminy hyvistä reiteistä, veti kyllä reidet aika löysiksi. Kelikin oli ihan mahtava.
Kiitos vaan seurasta. Polvi vielä vähän jomottelee, ehkä muistan suojat ens kerralla. Pitkästä aikaa ilman ja heti osu.
Pitäis ehkä koittaa jotain valopääajoa virittää viikolla.
Huomenna saattais johonkin aikaan mennä johonkin. Ehkä yhen aikoihin.
Human Traffic
05.11.2011, 10.51
Voisin ehkä liittyä mukaan. Pitäisi kyllä joskus neljän jälkeen olla jo takaisin mestoilla. Vaihdoin swampthingit alle ja noiden kanssa siirtymät on aika puuroa.. Kyllä mettään tekis mieli mennä
Missäspäin sä asuitkaan? Mulla kyllä tulee kiire, jos täytyy siirtyä Herttoniemeä kauemmaksi yhdeksi. Mut tietty puol kaheksikin voi ja silti vielä ehtii vähän ajaakin. Tai sitte parituntinen Herttoniemi, Hallaivuori, Kivikko. Kyllä parissa tunnissa ehtii kun pitää kammet pyörimässä.
Human Traffic
05.11.2011, 12.03
Ruskeasuolla. Mutta kyllä mulle passaa tuo Herttoniemi ja siitä eespäin. Sovitaanko vaikka 13.15 siinä Herttoniemen värikkäällä ja tunnelmallisella metroasemalla?
HT:n kanssa käytiin tosiaan eilen Hallainvuoressa räppäämässä. Tänään käväsin Laajasalossa pikasen parituntisen. Täytynee lähiaikoina Reveletion tiivistää (negapuoli tyhjyy) ja sika laittaa kasaan, jos tulee vaikka nastarengaskeliä. Vieläkö drop flunssailee vai yritetäänkö valopäätä ma/ti/joskus?
Tuntuu että flunssa jäi tänään saunaan, eli yritetään vain päästä kattomaan vieläkö akuissa pysyy virta vai tarvitaanko jo kakkoslamppun tilausta.
Koklaa ladata täyteen ja polta kerran tyhjäksi kotona, niin ei tarvii mennä ees ajamaan, eheh. Mullon melkein aina vara-akkuja mukana, muttei taida 18650:t sellaisenaan sulle sopia...
Mimmosia lähtöaikoja olis saatavilla? Mulla periaatteessa millon vaan (jonain päivänä, joka päivä ei pääse...) jostain noin seiskasta eteenpäin. Kovin myöhään ei oikeen pysty kun nilkanpurijat herää jo seiskalta ja sillonhan se pitää toki itekin, että ehtii heittää ne päiväkotiin ja mennä vielä töihin.
Jospa sitä huomenna yrittäis vartin yli seiska (pm) Abraham Wetterin ja Linnanrakentajan kulmasta. Eikö?
Ootte sissejä! Mulla ehkä perjantaina aikaa käydä pikasesti päiväruisilla lähiskuttaan, mutta tunnin kävelykin riittäis varmaan. Bemaksitouhut vei loppusyksyn sit, ei malttanu enää mettäruisimaan.
Ei nyt kovin sissejä, säähän on erittäin suopea eikä silti ilmoittautuneita ole. Meinaan mennä Laajasaloa kiertämään.
Mä istun laajasalossa kattelemassa pojan treenejä. Siitä olen kyllä samaa mieltä että sää on mitä parhain, veto on vain niin poissa ettei meinaa jaksaa metrolle kävellä.
Hyvähän siellä oli kruisailla. Vähän meinaa iskeä väsymys lähteä pimeällä yksin. Mutta kun ei ole kylmä eikä märkä, niin hulluhan sitä olis, jos ei lähtis. Pitäsköhän alkaa suunnitella 2012-2013 talveksi jotain kevyttä hipoa kypärälamppua. Mulla on nyt... oisko ollu 2008-2009 -kauden hitti eli "MCE-taskulamppu kuminauhalla kypärään -systeemi". Kyllä tossa tehoa piisaa, mutta jos olis keveempi ja kivempi. Toisaalta mikäs täsä, tarvi aina olla jotain vailla.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=5370&d=1320824837
Olisko tänään lähtijöitä? Vaikka Herttoniemi, Hallainvuori, Kivikko. 19:15 Herttoniemen metukalta.
Human Traffic
09.11.2011, 12.32
Ei pääse, Jyväskylässä tän viikon. En siitä syystä ole jarruakaan vielä kuntoon saannut. Bestbrakes näyttää maguraa myyvän, täytyy siellä käydä kysymässä kun takaisin Helsinkiin tulen.
Mitä ihmettä tossa kuvassa on...?
tuun metrikselle 1915!jes!
Puun kanto?jes!
Menee pojan jalkapalloturnauksessa :(
Tänään 19:15? Edit: shiiiiiit (http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=9OEDU7yrTTQ), en taia saada aikaiseksi lähtöä enää tänään. Huomenna 18:00? HN-HV-K tai LS.
Pitäsköhän tilata GD classic multi oikeenpuoleisella vipusella? Kuka sen tietää?
Huomenna voisin ehkä yrittää jos olo on vielä tästä kohentunut.
Oisko toi kutonen sopiva? Ehtis vielä kotiin juomaan parit kalsarioluet ennen nukkumaanmenoaikaa. Jos ajetaan täysii.
Neuvottelen vaimon kanssa ennen lupauksia, mutta lataan varuilta lampun. :)
Eihän toi nyt sit mulle sovikaan huominen. Vaimolla on menoa, joten mulla ei. Se on sitte la ap / su ip.
Su ip? SuunnitelmT voimassa?
Joo, mut menee pimeelle, noin viideltä lähtö ja 2-3 tuntia. Vaikka Herttoniemi, Hallainvuori, Kivikko.
kolistelija
13.11.2011, 10.07
Tulen mukaan jos isänpäiväruokailu loppuu ajallaan. Mistä lähtö?
Vaikka Herttoniemen metukalta taas.
Varttia yli viis niin ehdin paremmin.
Elähän hättäile, laitetaan 17:20.
Lupa heltis vaan puoleksitoista tunniksi, eli ihan hirveesti ei viitsisi mennä yli... Voin kyllä palailla takaisin päin yksinkin jos muilla riittää mehuja.
Eepä se oikeen kulukenu. Ja vaikkei paras päivä tainnut olla myöskään herroilla drop ja kolistelija, niin näyttihän ne sentään vähän esimerkkiä miten ajetaan.
kolistelija
13.11.2011, 19.50
Hauskaa oli, mutta onneksi on huomenna vapaapäivä. Sen verran tuo Hallainvuoren jyrkänne oli antanut että sen oli aika ottaakin jotain... kyynerpäässä parisenttinen veripatti ja kylki aristaa jonkinverran.
Taidanpa mennä näyttämään sille jyrkänteelle mistä kana pissii, kunhan pääsen taas ajokuntoon. :D
Jaahas, mä jäin draamasta paitsi.
Ja juminy, toi droppi oli se mitä yritin joskus sulle selittää (kun mietittiin mitä sinä olit ajanut tjsp).
Ei oikein kulkenut tänään, ja akkukin vilautti tyhentyvänsä heti kun erkanin teistä, ilmeisesti aika ostaa uusi.
En muista mitä ollaan dropeista juteltu, mutta rotvallilta alas -joseiookorkee- on isoin mistä ajan. Hullu! Toihan oli ihan hirvee mesta mistä ajoit. Jaa nythän mä muistan, se on kaks kertaa ton korkunen mistä oli puhe ja siis ei ollu puhe sen ajamisesta, vaan siitä, että onnistuin kertaalleen olemaan studaamatta liikaa kiertääkseni sen vasemmalta puolelta taluttamatta. Mutta tästä ei ole iloa kun et tiedä mistä puhun. Hyvä jos itekään (en kyllä tiedä mistä on kyse...).
Taidan vetäytyä pienelle ajotauolle, jos aikasintaan tiistaina/torstaina kattelis uudemman kerran vieläkö kiinnostaa.
kolistelija
13.11.2011, 20.53
Sen kyllä opin, että vaikka kuinka tuntee paikat, on aivan eri asia ajaa pimeässä. Kun juminy jäi taakse ja minä ohjasin mentiin aivan metsään. Samalla tuli todettua että tankovalo+kypärävalo on optimaalinen ratkaisu vaikka se on turhan kallista.
juminyllä on ihan terve filosofia, ei sitä turhaan kannata kaatua. Kun taas minä... ;)
Kaatua saa, soon ihan normaalia..!! Uudelleen vaan yrittämään!
Edit, turhaan ei kannata kaatua, soon totta ja kontrolli pitää pyrkiä pitämään pannuttaessakin.
Fläteillä on aina kiva ajella, kun voi hyppää fillarin selästä suoraan pois jos alkaa näyttää pahalta.
kolistelija
14.11.2011, 13.24
Jaahas, lääkäri oli sitä mieltä että tuossa olisi kylkiluu murtunut. Toivottavasti diagnoosi muuttuu kun röntgenlääkäri saa kuvat käsiinsä, olisi vähän turhan pitkä ajotauko edessä... :/
Nyt on sitten aikaa speksata jotain tämäntyylistä: http://www.hi5bikes.fi//product_details.php?p=2816
Voivoi, kylkiluiden murtaminen on ikävää. Kestää parantua ja haittaa joitakin arkisia asioita aika pahasti. Toi haarniska ei ole kyllä hinnalla pilattu, harmi ettei ole lanttiakaan ylämäärästä ni hakisin bemaksitouhuihin tommosen heti. :(
Voi ei... Onneksi talvella ei ole kiviä, voi ottaa kevyemmin.
Me käytiin Heikin kans salaa crossailemassa eilen. Oli nastaa käydä kruisailemassa noita Laajikan baanoja, mut pari jännää paikkaa tuli vähän varkain eteen, kun on tottunu ajelee tuolla maasturilla. Oli hiukka enemmän jännitysmomenttia ajella tollasilla 28 mm semislickseillä niitä juurakkoisia polkuja ja tulipa epähuomiossa ajettua parista dropistaki alas. Ei onneks ollu kovin isoja droppeja, ettei käyny hassusti :)
kolistelija
15.11.2011, 12.01
Näyttää siltä että massa saattaa olla valkoista pehmustetta ennen kuin pääsen taas mettään ajelemaan. Pari kylkiluuta poikki ja taukoa noin kuukausi. :(
Kipu ei sentään ole paha ja arki hoituu suht ongelmitta, pitää vaan keksiä jotain tekemistä ettei tule hulluksi.
Nyt olis 8fun odottamassa testiä. Saksan puoti sai kumi ja jarru pestiä. Ensin homma haltuun, laina-akulla alkuun. Maastopyöräilystä en tiedä enää mitään, vaan vielä joskus skuttaan itään. Mites muut skoupin rajaa, moniko hurjana poluilla ajaa? Mullon vähän kröhää tässä, pysyn sisällä lämpimässä.
http://i3.ytimg.com/vi/hHlbaixwgfc/0.jpg (http://www.youtube.com/watch?v=W-vkmgXXfXA)
En mä tajunnut tosta mitään, eikä videokaan aukea puhelimella :D
Vähän tuntuu että flunssa vois olla tulossa, mutta toiveena ois ehtiä viikonloppuna käväsemään pikasella jos vain kunto kestää. Joka päivälle ohjelmaa, eli lähtö tulee olemaan aika ex-temporee.
Apple on kuallu, jos ei juutuupi näy. (tai sitte google on "ostanu farmin")
(saattasin lähteä ajamaan vkl, ei mulla ole kuin snadia röhää, mut jotenkin ei ilma vielä oikein kulje, ilmoittele Mika vaikka millon meet, niin katotaan)
ime ite! :p
Tässä taas lueskelin tätäkin ketjua ja näyttää hauskaa olleen, eräällä jos toisellakin, hjuva!. Niin on ollut mullakin, vai miltä kuulostaa PK 5-15km 10krt/vk? (imen ite!)
Juu ei, ei tätäkään jaksa määräänsä enempää, joten keväällä kai sitten liityn takaisin völjyyn ja tunkkaan fillaria tanko munien välissä yksien hölkkäkisojen jälkeen...Olis kesällä ehkä tiedossa TAR+Bormeo, ehkä tai sitten kyllä/ei. Tahko kuitenkin....Ei mulla mitään asiaa ole, pari kaliaa oon ottanut ja toivotan paranemisia ja tsemejä talvipööräilyihin teille. Mä aloitan kohta ratatreenikauden, kunhan ensin kiusaan itteäni mäessä hiukkasen. Vappuna viimeistään, pitäkää hauskaa!
Asiaa tai ei, pikaset päiväkahvittelut kymmenen kertaa viikossa imuineen kaikkineen kuulostaa kovalta hommolta. Vappuna sit, jos ei aiemmin. Mullakin olis pari olutta kaapissa ->
Sisällä kivempi olla talvella, vaikka hyvähän tuolla olisi tänäänkin ajella.. Ei vaan jaksa, ei ei. Uintia, juoksua ja töidenhakua tässä kevättä kohden varmaan pitäs yrittää. Myllyrengissä, eiku liikuntamyllyssä näytti olevan ihan sellanen kiva sisäjuoksurata, ajattelin siellä käydä ikuisen matonpään tavottelemisen sijasta. Ajakaa ketkä tahotte, mut onko pakko jos ei tahoooo...1!!???
Edit: mistähän sais aikaa tollasille päiväkahvitteluille, edes 5krt viikko.
Olisko kellään teistä Shimpan ilmauskittiä lainata? Ja dottinesteitä kans...
Voin kyl korvaa nestehukat.
Möin frendille miljoonalodjustani shimpan hydraulit ja siinä ku takajarruu asenneltiin, niin totesin et se lyö tyhjää... oli vähän noloo
Menikö shimanoon dottia? Vai jotain mineraalinestettä? Mulla härö jostain vuosien takaa, että shimppaan piti olla omat litkut, vai oliko se maggura..
Kävin tänään kävelemässä noissa lähimettissä, ei näkyny lunta ja vähän harmittaa ettei oo enää pariin kuukauteen ajellu. Olis ollu mukavan liukkaita kaltsit! Mutta kohtahan alkaa taas päivät pidentymään ja kevät on ihan nurkan takana...!!!???
Mineraaliöljyä menee sekä shimanolle että maguralle.
Eihän se ole kuin reilu viikko kun alkaa tosiaan päivä pitenemään. Kävin tänään sentään sen verran, että Hallainvuoressa. Vapaaratas alko pitämään vähän huolestuttavaa ääntä, täytyy kai ottaa ja avata.
Mulla menee varmaan viikko ennen kuin voi ajaa, CRC ei ole vieläkään saanut viime sunnuntain tilausta liikkeelle ja ohjainlaakerin vaihdon jälkeen kaulaputki jää lyhyeksi (korjataan matalammalla stemmillä).
Ois tietysti hyvä tekosyy hankkia toinen keula, kattelin jo Boxxeria hi5'ssa... :D
edit:
Ai niin, ilmasin takajarrua viime viikolla. Hankin oikein semmosen Hopen ilmauskitin jolla työnnetään paineella uudet litkut kahvan kautta ja kerätään vanhat jarrusatulasta pulloon. Tunnin (+ puol tuntia valmistelua) ihmettelin kun litkut ei vaan tullut satulasta ulos, vaan enemmänkin roiskui kahvan suunnalla. Joskus puol yheltä yöllä panin pillit pussiin ja samalla hetkellä huomasin että olin tunkenut sitä litkua etujarrun kahvaan ja yrittänyt saada sitä ulos takajarrun satulasta. :D
kolistelija
11.12.2011, 20.06
No mutta, mullakin menee varmaan noin viikko että pääsen ajamaan. Taukoa takana huomenna kuukausi. Osaanko enää ajaa ja kestääkö kunto?
Kotona kelluminen on vaarallista lompakolle. Netistä vaan on liian helppo tilata fillarisälää ja joululahjoja. Tossa olis halvalla Shimanon tupeless ready kiekot 29eriinkin... ja tilauslomake täytettynä mutta lähettämättä. :D
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.