PDA

Näytä tavallinen näkymä : Maastolenkit Itä-Helsingissä

Sivut : 1 2 3 4 5 [6] 7 8

juminy
11.12.2011, 21.22
Mulla menee varmaan parikin viikkoa, että Orange on ajokunnossa ellen sitten tilaa jostain Hopea Flowlla tai vastaavaa. Tai voihan toi takuuvapaaratas tulla nopeastikin, mutten nyt olis turhan optimistinen. Vapaarattaan runko siis murtui, siitä ääni. Siassa taas on alla Extremet eikä jaksais vaihdella kun takakumi on USTina. Saattaahan tulla pakkasta ja jäätä toki. Ihmejuttu, että on ilimoja pidelly kun on jo sen verran iäkäs, että kyljissä on murtumia. Vähän niistä lutkia eiku litkua tuli läpi, mutta olisko ollu desi vai jopa alle kun jo tiivistyi. Ja nousi ilman mitään kompuroita. Se mikä ei nouse, jää mulla käyttämättä.

drop
11.12.2011, 23.55
Jos sulla on 12mm akseli voit napata multa takakiekon stemmin saapumiseen asti.

juminy
12.12.2011, 09.32
Kiitos Mika, mutta etköhän saa stemmin jo tällä viikolla. Jotenkin ei ole pimeäajot nyt houkuttaneet. Toisaalta jos pakastaa, niin sitten ehkä viittin mennä Sian kanssa nastoilla raapimaan.

Meni vähän usko noihin Switch EVOihin. En usko, että tulee kestämään se vapaarattaan runko kovin pitkään. Kattelin kyllä, että niillä on teräksisiäkin vapaarattaita, jos semmonen sopii EVOon, niin vois pyytää semmosen takuuseen. Alumiini nyt kestää aikansa eikä noi kalliita ole, jos kerran vuoteen menee, mutta... Jos joku näkee Hope Pro2 + Flow -komboa jossain halvalla, niin suap kertoilla.

Ai niin, Jazman, mulla saattais olla hilkkeet tohon ilimaukseen. Tai siis on, mutta pitäis kaivella esiin. Tällä viikolla vähän kiireitä, mut eihän sitä tiedä vaikka ehtis katella. Et kyllä tarvii kuin jonkun annosteluvälineen, 50-100 ml ruisku on hyvä (sama menee keulahuoltoihin) ja sit 3mm muoviletkua Etrasta. Ja sitä mineraaliöljyä, ei varmaan ole krouvia, mut ite olen Shimanoa käyttänyt. Mites se Muddy Mary -diili, se jäi jotenkin ilmaan roikkumaan, onks sulla vielä niitä?

Jazman
12.12.2011, 11.29
Joo, mulla on ne MM:t vielä tallessa...
On ollu taukoa maastoilusta, kun jotenkin en ole saanut itseäni motivoitua lähtee pimeäajeluun. Sen takia noi MM.t on vielä kiinni fillarissa, mut tarkotus oli kyllä vaihtaa nastat alle. (Katotaan jaksaisinko vaihtaa tänään)
Sit vois takanakki (siitähän me sovittiin, eiks ni?) vaihtaa omistajaa. Ja jos löydät sen ilmauskitin, niin voisin ottaa sen samalla lainaan. Tai jos et tarvi sitä kittiä enää, niin tehdäänkö vaihtarit?

Pistin nyt uuden kypärälampun tilaukseen, jos vaikka sit sais riittävästi valoa ja motivaatiota lähtee pimeäajeluun...

juminy
12.12.2011, 22.24
Sorry, eipä tullu tänään hoidettua sulle ilmauskamoja. Huominen ja ke on yöhön asti buukattu, joten saanet avun nopeammin yläfemmasta tai joltain muulta.

Jazman
13.12.2011, 08.46
Muutama prikka toimi paukkulankavirityksenä ja nyt ei ainakaan takajarru laahaa...
Jos nyt kuitenkin sattuisit löytämään ton kitin, niin voisin sen sit lainata. Akuuttia hätää ei ole päällä.

juminy
19.12.2011, 22.13
Ei mulla mitään kittiä ole, mutta kamat ilmaukseen, senku hajet vaan. Mut jotain laahaamisista ja prikoista, häh? Kato sitte, että sulla on sopiva avain siihen kahvan säiliöön, joku pieni torxi yleensä.

Hu / Ke iltakasin lähdöllä jotain ihan onnetonta räpiköintiä? Ehkä, jos jaksaa. Ei kukaan?

drop
19.12.2011, 22.25
Stemmi tuli vihdoin, nyt pitäis vielä ilmata takajarru kun edellisen yrityksen jälkeen jäi tilaan jossa kahva painuu tankoon ja rengas vaan pyörii vinkuen.

Tajusin sentään mikä meni pieleen, seuraava yritys menee paremmin...

juminy
19.12.2011, 22.28
Mun omakustanne"takuu"vapaaratas on jo postitettu, muttei ehi. Onneksi on sika. Tosin harkitsen maastopyörien määrän tiputtamista yhteen ja bemaksien nollaan. Jäis Alpiino ja electric456 / epig.

juminy
20.12.2011, 19.31
Ei taia jaksaa vai? (http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=_GlgIoTFXwk#t=1s) Lähen kyllä, jos on pakko. Ja huomenna samat narinat. Menisköhän silti.

Edit: olin jo kamat niskassa kun huomasin, että sataa ihan tarpeeks. Ei jaksa. Katotaan huomenna. Sithän se alkaa kevät jolkottamaankin jo.

Jazman
20.12.2011, 22.53
Jos et kaipaa MM:ää tällä viikolla, niin siirrän suosiolla toimituksen / kitin haun ens viikkoon...
On tän viikon illat bookattu ja tänään riitti et koulun joulujuhlien jälkeen rojahdin sohvalle ja tsägällä sain snadisti glögiä alas, muuhun ei energia riittäny :)

Sami P
21.12.2011, 17.40
On tää työläisarki rankkaa huhheijaa, hauskaa joulua vaan kaikille. Mä sain joululahjaksi duunia vähän etuajassa ja jouduin lopettamaan koti-isyyden jo tän vuoden puolella..

juminy
21.12.2011, 18.21
Mika, kasilta ajamaan? Vai sataaks siellä taas?

kolistelija
21.12.2011, 18.24
Siellä on aivan loistokeli. Pieni lumihöpöä satelee mutta pakkasta näyttäisi olevan.
Tulin just hertsikka hallainvuori alueelta, metsät oli hurjan liukkaita ja hallainvuoressa oli puita kaadettuna siellä täällä.

drop
21.12.2011, 19.04

Sataa, ja jarru vieläkin ilmaamatta. Huomenna etäpäivä, eli jos en illalla saa hoidettua niin "lounastauolla".

juminy
21.12.2011, 22.21
Enpä viittinyt minäkään mennä. Kohta alkaa olla aika laittaa tsygää myyntiin kun ei kerran tunnu vähempää kiinnostavan.

Jazman, ei ole millään mitään kiirettä. Itse asiassa renkaitakin on yks ylimääränen BigBetty kun en saanut kesän aikana ajettua FatAlberttia sileeks. Hyvä jos ens kesänä pääsis laittamaan Bettyn pyörimään jossain juhannuksen tienoilla.

Human Traffic
21.12.2011, 22.28
Ei tuo pimee ja märkä metsä vaan oikein jaksa innostaa. Tosin kävin pitkästä aikaa aamupäivällä tekemässä pienen kalliokikkailun keskuspuistossa. Kikkailu päättyi korvakkeen, vaihtajan ja pinnojen hajoamiseen, kiitos oksan. Eli ei oisi pitänyt mennä, taukoa taas luvassa.

Jazman
21.12.2011, 23.20
Löysäilen loppuvuoden ja het tammikuussa reenit taas päälle :)
Pitäis kiinanihme kypärälamppukin kolahtaa postista näinä päivinä, niin ei ainakaan ole valosta kiinni tuo ajeleminen (ku stongas on jo kiinaihme valmiina).

Jotenki noi duunikiireet ja tää pimeys kyl vieny mehut miehestä, ettei saanu ees kumeja vaihdettua... siinä mieles viime vuoden lumikelikin oli parempi, ku ei ollu näin helvatan synkkää...

drop
22.12.2011, 00.11
Jarru ilmattu, tuntu hyvältä :)

juminy
22.12.2011, 18.23
Et taida olla ajamaan lähössä? En kyllä taida minäkään.

drop
22.12.2011, 21.39
Pelkään että menee aaton yli vähintäänkin ellen huomenna haksahda (jota epäilen).

juminy
30.12.2011, 20.10
En oo ajanu ku sähköpyörällä viime aikoina. Silläkin vain reilut 50 km. Huomenna aamulla / aamupäivällä / iltapäivällä. You name it!

Vapaarataskin tuli Alpineen. Kyllähän se teräksinen vähän painaa, mutta josko se nyt sitten kestäisi.

Edit: tähtään puoli yhteen tms.

juminy
31.12.2011, 18.06
Olipas ihan kiva ajella pitkästä aikaa. Herttoniemessä oli pari herraa lennättämässä semmosia kevyitä lennokkeja. Oli hauskan näköstä touhua, pitäisköhän...

Puita oli vähän poluilla, pari sain poiskin, mutta iso osa vaatis sahaa ja kirvestä.

Ai niin, olihan mulla asiaakin. Huomenna ajamaan? Noin yhen aikaan?

Edit: vähän myöhäseksi menee, nyt vasta lähdössä. Laajasalon kierros.

Jazman
01.01.2012, 14.06
Vihdoin sain aikaiseksi renkaanvaihdot ja nyt on crossarissa ja maasturissa nastat alla. Ens viikolla alkaa taas treenit ja joku ilta pitää kyl käydä vähän lenkkeilemässä... anyone?

Jussi, nyt kun sain ährättyä ton MM:n vanteelta, niin voisin tiputtaa sen sulle vaik ens viikolla kans.
Meinas usko loppua, oli niin pirun tiukassa... mut kolmella rengasraudalla ku vääns naama irvessä, niin sit vihdoin anto periks, mut hiki siinä tuli.

juminy
01.01.2012, 15.51
En tarvii takakumia enää kun ovat nuo suunnitelmat muuttuneet. Se etukumi saattais sen sijaan kiinnostaa, jos sulla vielä on se MM etukumi? Etkä ole vääntänyt hiki päässä sitä mihinkään suuntaan. Ei käsittääkseni ole oikein terveellistä reunanauhalle hiki päässä vääntäminen. Kyllä ne pitäis saada vanteelta ilmankin. Yleensä noi maastokumit lähtee ainakin lähes käsin. Että jos vähän rengasmuovilla avittaa. Pitäis itekin ostaa purkki silikonisprayta, luulis auttavan entuudestaan.

Ajattelin joku ilta viikolla käydä ajamassa. Sateista riippuen.

Jazman
01.01.2012, 18.53
Mulla on Schwalben muoviset rengasraudat.. rengasmuovit tms.
Mavicin vanteet ja litkut sisässä ja kyllä ne vaan niin prkleen tiukassa oli. Ei oo kyl ennen ollu noin hankalaa saada kumeja vanteelta. Mutta siis joo... etukumes ja takakumes olis nyt ylimääräsinä, joten saa poistaa molemmat tai vaan toisen.
Ja ihan ehjänä ne tuli vanteelta, vaikka kaipaskin vähän suostuttelua :)

juminy
01.01.2012, 19.58
Pitäskö se ottaa tavoitteeksi huomenna seiskalta mennä ajamaan? Eilen ja tänään oli mukavat kelit ajella, huomenna varmaan kanssa, jos ei mee ihan rännäksi. Millit ei kerro mulle mitään, mutta näyttäis tasasta lumisadetta lupaavan aamuyöstä alkaen. Nollassa kyllä mennään eli ehkä paree mennä pohjoiseen kuin etelään.

drop
01.01.2012, 20.58
Hyvä tavoite, mullakin huomenna lapset poissa kotoa (eli muistuta ennen).

juminy
07.01.2012, 22.13
Siellä oli tänään hieno keli kruisailla. Aika ison osan, noin kolmanneksen, sai ajella ihan neitseellisessä hangessa. Ja tsygänjälkiä ei ollut yhtään. Kävin kyllä vain Herttoniemen kautta Hallainvuoren takana. Huomenna uudestaan, jos keli ei mene mahottomaksi (en jaksanut tarkistaa, katon aamulla akkunasta). Huominen ajo, jos sitä minun toimestani on, tapahtuu noin kello 09:30 alkaen ja kestää noin kaksi tuntia.

drop
07.01.2012, 22.54
Valitettavasti huominenkin jää väliin, lasten paluu tuottaa yllättävän paljon ohjelmaa. :(

juminy
08.01.2012, 12.35
No nythän paistoi aurinkokin. Yksi vastaantulija maastopyörän selässä ja näytti olevan aika samoja jälkiä ajanut kuin minäkin. Gravity Dropper täytyy ehkä hankkia. Mitähän sitä myis...

Jazman
08.01.2012, 23.51
Ketään kiinnostais lähtee huomenna siinä klo 20 paikkeilla lenkuralle?
Joku maasto/cyclo-setti olis mielessä...

Jazman
09.01.2012, 23.51
Heikin kanssa kävästiin Uutelassa. Kyllä huomas, ettei oo tullu zygäiltyä viime aikoina, sippasin kotimatkalla ihan totaalisesti. Puuh.
Ja nyt ei sit tuu uni... kai se on pakko ottaa pullo palautusjuomaa, joskohan se auttais asiaan :/

HeikkiO
10.01.2012, 14.44
Hyvä lenkura Jazmanin kanssa oli. Vasta aamulla huomasi että on tullut rehkittyä normaalia enemmän kun jalat oli aika tönkkönä.

Sami P
12.01.2012, 08.13
Ei tuolla voi mitään ajaa, autoa enintään ja sekin sisälämppärillä esilämmitettynä... Huh, ehkä toi töhnä sulaa pääsiäiseks ja uskaltautuis taas kaatuilemaan ja könähtelemään maastoon.

drop
12.01.2012, 09.02
Tänäänhän näyttää taas ihan hyvältä, harmittaa kun selkä on paskana joten ei voinut pyöräillä töihin.

juminy
12.01.2012, 09.16
Alkuviikko meni Alankomaita kiertäessä ja nyt on vuorostaan kevyehkö flunssa päällä. Ehkä viikonloppuna sit, jos flunssa ei ole tosissaan. Housutkin pitäisi tilata, GBW Oxygenit taidan ottaa.

Jazman
12.01.2012, 10.09
Kyllä mä ajattelin taas lähteä illalla (normi kasin aikoihin) lenkuralle... anyone?
MTB tai CC käy

juminy
14.01.2012, 20.31
Eipä tarvii ajella vielä huomennakaan. Hyvä, jos tästä maanantaiksi töihin selviää. Melkonen röhkä siitä sitten kuitenkin tuli.

Cerse on muuttanut ennustettaan Sektorin saapumisesta tuonne helmikuun puoliväliin, eli eiköhän sian kevääksi ehdi. En kyllä tiedä mitä sillä muutenkaan teen, jos myis pois vaikka. Toivottavasti ei tarvii nastakumeja enää tänä talvena maastoajoissa, koska Alpinen kiekoille en ala noita hapertuneita extremejä vaihtamaan.

drop
14.01.2012, 21.35
Mä taas toivon että ehtisin käydä huomenna pikaisella... Voi kyllä olla ettei natsaa.

Jazman
15.01.2012, 02.17
Pikanen huomenna... tai siis tänään... sunnuntaina olis kans kiikarissa.
Joku max. 1,5h Laajikas esim. ja lähtö normi klo 20 jälkeen.

Anyone?

Jazman
15.01.2012, 16.56
Kävin jo ja hauskaa oli. Mut ei noilla nasta-Noksuilla kyllä kovaa pääse, ne tappaa vauhdin varsin tehokkaasti.
Ens kerralla pitää laittaa syndit ja lähtee tonne kaltseille rymyy...

juminy
20.01.2012, 19.51
Sitkeetä on. Sen verran yhä paska, että ehkä sitte viikon päästä.

Jazman
21.01.2012, 02.31
Jussi, on noi MM:t unohtunu kokonaan... onko kiire?
Ehtisinköhän nyt viikonloppuna toimittaa?

drop
22.01.2012, 13.45
Pojalla on fudis-treenit pallomyllyssä kolmen jälkeen. Ajattelin tiputtaa hänet sinne ja lähteä kattomaan Hallainvuoren polkujen kuntoa suunilleen tunniksi.

kolistelija
22.01.2012, 13.56
Minä vietän päivän poikien kanssa kotona ja kylkikin on taas kipeänä. Anna kuntoraportti poluista jos muista, saatan käydä huomenna kokeilemassa miten paikat kestää...

drop
22.01.2012, 16.26
Aika pehmeetä ja kapeeta oli, eikä renkaat purru ylämäessä... Polku parhaimmillaan pulkan levystä ja reuntakin haukkas.

Jazman
22.01.2012, 23.27
Olisko huomenna lenkille lähtiijöitä?
Joskus kasin aikaa jos lähtis, niin ehtis jonku 1,5-2h cruisailla tampattuja polkuja... jossain?

drop
22.01.2012, 23.43
Mulla on ainakin niskat ihan jumissa pyörän työntämisestä... Jos aamulla on pirteä olo taidan pyöräillä töihin, enemmän polkemista ja vähemmän tunkkaamista.

Tosin kyllä mä muistelen että mulla oli ongelmia pysyä kapealla polulla ekoilla lenkeillä viimekin vuonna, juminyn tasapainoaisti vaikutti paremmalta.

juminy
27.01.2012, 21.09
Jussi, on noi MM:t unohtunu kokonaan... onko kiire?
Ehtisinköhän nyt viikonloppuna toimittaa?No on joo unohtunut multakin. Pari viikkoa jo sairasteltu enemmän ja vähemmän. Vieläkään mihinkään lenkille asiaa. Jos sulla ei ole kiire, niin ei ole mullakaan. Mites se jarrun ilmaus, joko sait hoidettua vai vieläkö tarviit romuja?

drop, onkos sulla vielä tallessa se mun octalink (tai mikä olikaan) ulosvetäjä? Saattais olla tarvetta kohta. Mullon kyl joku Bilteman neliskantin vetäjä, joka saattaa olla käypä ase tällä kertaa, saa nähdä. Mullon muuten se sun stonga, jos haluut back (kiitos lainasta, kavensin sitä btw 3 cm). Muuten joudutaan menemään Sailor'siin joku kerta. Etkä sä sitä kyllä halua back.

Jännästi on toi pyöräily jäänyt. Melkeen tuntuis, ettei koko homma enää kiinnosta. No, tämä on vain taktikointia. Aina kun tuntuu, että menee hyvin, sen tietää, että huonompi kausi on jo alkamassa. Sama näissä lopetuslupauksissa, uusi into jostain löytyy. Vaan löytyykö kunto ajaa.

Jazman
27.01.2012, 22.24
En oo saanu vielä ilmattua, mutta ku keksittiin se paukkulankaviritys, niin ei ollu hätää.
Pitäis kyllä joskus ilmata ne jarrut, joten jos vaan löydät rojut, niin mielellään ottasin ne ainaki lainaan (jollet myy sopuhinnalla tms.).

Ootko himassa viikonloppuna? Voisin tuoda ton kumin sulle... ja jos haluat, niin voisin vaikka kybällä pistää sen etukumin siihen pakettiin, kun oon nyt vakavasti siirtymässä isopyöräsiin ja noi jää ihan turhan pantiks.

juminy
28.01.2012, 13.31
olen käytännössä koko viikonlopun kotona, soittele vaikka nolnelnol 8nelnol nolnol71 miten sulle sopii. voidaan tsekata samalla onko noi mun rojut semmosia, että saat niillä ilmattua. shimanon jarrunestettä ts. shimanon mineraaliöljyä on kanssa.

Jazman
28.01.2012, 15.56
lähen huomenna lenkille, niin voisin vaikka samalla pudottaa ton kumin sulle
soittelen kuitenki vielä hyvissä ajoin

Sami P
29.01.2012, 14.14
Jännästi on toi pyöräily jäänyt. Melkeen tuntuis, ettei koko homma enää kiinnosta. No, tämä on vain taktikointia. Aina kun tuntuu, että menee hyvin, sen tietää, että huonompi kausi on jo alkamassa. Sama näissä lopetuslupauksissa, uusi into jostain löytyy. Vaan löytyykö kunto ajaa.
Heii, se on ihan normaalia jättää fillari talveksi! Maaliskuussa sit ehkä oikeesti leveille ja koville poluille, ehkä...

juminy
29.01.2012, 14.55
Jospa flunssailut olis maaliskuussa jo takana... vois kyllä pikkuhiljaa olla mun aika jättää fillaroinnin talveksi. En ole vieläkään saanut aikaiseksi ostaa ajohousujakaan, joten eiköhän tämän talven vois laittaa pakettiin. En ole kyllä tehnyt mitään muutakaan, joten ei tämä nyt oikein hyvä ole. Ei ole kohta kuntoa kävellä rappuja ylös.

Jazman, sorry, jos yritit tavoitella aamupäivällä, huomasin tuossa joku aika sitten, että akku oli tyhjä. En jaksa aina vapaa-aikana olla kovin ubiikki.

Sami P
29.01.2012, 19.50
Jospa flunssailut olis maaliskuussa jo takana... vois kyllä pikkuhiljaa olla mun aika jättää fillaroinnin talveksi. En ole vieläkään saanut aikaiseksi ostaa ajohousujakaan, joten eiköhän tämän talven vois laittaa pakettiin. En ole kyllä tehnyt mitään muutakaan, joten ei tämä nyt oikein hyvä ole. Ei ole kohta kuntoa kävellä rappuja ylös.

Mä oon huomannu jo pelkästään työn ja arjen pyörittämisen vievän liiat mehut, ettei muuta jaksa kuin pari kertaa käydä viikossa uimassa vaihtelevalla menestyksellä. Koti-isinä oli helpompi latautua ja olla iskussa. Ei kannata joo tänä talvena enää ajella, kohtahan on jo kevät taas! Pitäskö alkaa speksaamaan tässä parhaita kevät/kesä -ajohousuja hintaluokassa järkevät? Mulla fillarissa ok setuppi, mutta kledjui on vaan lämpimälle kelille, jotkut yberhuosut säämiskällä vois olla bueno. Crc:ssä oli jotain irtosäämiskällä olevia byysia halvassa(mun) hintaluokassa, endurance vai mikä lie..

Tietty parhaita renkuloitakin vois speksailla näin pakkasilla.

kolistelija
29.01.2012, 20.23
Flunssa - check!
Ajanpuute - check!
Väsymys - check!

Kolmen viikon päästä olisi nenäleikkauskin joka tarkoittaa ajokieltoa. Toivottavasti polut on kunnossa maaliskuussa...

juminy
29.01.2012, 21.23
Mä oon huomannu jo pelkästään työn ja arjen pyörittämisen vievän liiat mehut, ettei muuta jaksa kuin pari kertaa käydä viikossa uimassa vaihtelevalla menestyksellä. Koti-isinä oli helpompi latautua ja olla iskussa. Ei kannata joo tänä talvena enää ajella, kohtahan on jo kevät taas! Pitäskö alkaa speksaamaan tässä parhaita kevät/kesä -ajohousuja hintaluokassa järkevät? Mulla fillarissa ok setuppi, mutta kledjui on vaan lämpimälle kelille, jotkut yberhuosut säämiskällä vois olla bueno. Crc:ssä oli jotain irtosäämiskällä olevia byysia halvassa(mun) hintaluokassa, endurance vai mikä lie..

Tietty parhaita renkuloitakin vois speksailla näin pakkasilla.Jaksaiskin käydä pari kertaa viikossa uimassa. Se olis kyllä hyvä talvikauden harrastus ja viime... eikun toissatalvena tuli lähes säännöllisesti käytyäkin. En kyllä oikein osaa uida, mutta sitä enempihän se käy työstä. Jos ei tsykäily kiinnosta flunssasta päästyäkään, niin sitte uimakalsarit jalkaan ja mulaamaan.

Mullon niitä seksyjä painihaalareita ja sitte ihan jotkut ohuet short-shit ja yhey enduran single träkit kylmemmille. Niillä mennään seuraavat parikin vuotta tai siihen asti kun ovat puhki ja pahki. Helvetin talvi, huvita kyllä tänä vuonna koko talvi ollenkaan.

Mulle ei kyllä toi koti-isä homma toimis ollenkaan. Pää hajoais, ei taida olla tarpeeksi vanhemmuutta meikäläisessä. Vai pitäisköhän kokeilla, on se pää hajoillu duunissakin viime aikoina. Vaimo onneksi valmistuu keväällä ja luulisin, että löytää töitäkin, että vaikka tekiskin jotain epätoivoisia valintoja tässä ite... :)

Kolistelija, tsemppiä ton listan kanssa, kyllä se aurinko kohta taas paistaa.

drop
29.01.2012, 23.06
Komppaan juminyä, lapset on ihania, mutta silti koti-isän homma olis pahimpia painajaisia.

En mennyt viikonloppuna ajamaan, viime viikonlopun pehmeät polut vielä liian kirkkaasti mielessä. 10v hyvin palvelleet talvikengät joita olen käyttänyt myös pyöräillessä näyttää hajoamisen merkkejä, koitin nyt korjata super-liimalla... :(

Jazman
17.02.2012, 15.12
Nonni, päätinpä sit... http://www.mtbcf.net/phpbb3/viewtopic.php?f=3&t=20639&p=32855#p32855

drop
17.02.2012, 18.44
Jaahas... Siitä se alkaa :)

juminy
17.02.2012, 18.48
ookkonä pudotus ajellu viime aikoina? ite olin eka räässä varmaan kolme viikkoa ja sitten meinas loppua puhti muuten. nyt ollaan hetken aikaa pinnalla ja olen käyttänyt vähän tarmoni noihin sähkövermeisiin. mites jos... nyt ajamaan? silleen mukamas vaan ja varovasti? vähän pelkään, että flunssa on kohta taas päällä kun toinen muksuista aloitti taas eilen. toisaalta pitäis vielä töitäkin tehä kun olin tytön kanssa himassa, mutta perkele onkse perjantai ja kello seiska vai mikä tässä nyt oikein on?

juminy
17.02.2012, 21.09
No kävin. Tasapainosta oli sentään ripe jäljellä, mutta kone tuntui vähän tältä (http://www.youtube.com/watch?v=-JpQivta6MQ). Hallainmäjelle asti en edes jaksanut.

kolistelija
17.02.2012, 21.12
Minäkin kävin tänään katkaisemassa kolmen viikon lunssalevon. Mettään en viittiny mennä ku ois kuitenki hirttäny heti kiinni...

Saa nähdä miltä tämänpäiväinen tuntuu huomenna. Jos ei pahalta niin ajattelin käyjä jäykkiksellä (pysyypähän vauhti (ehkä) järjen rajoissa) kattelemassa rännin kuntoa...

drop
17.02.2012, 21.42
Mulla parani keskiviikkona flunssa, ja alko tänään uudestaan. Olin eilen 12 tuntia töissä, sen kunniaks vois ehkä käydä joku päivä työaikana keskuspuistossa tms.

Jos viikonloppuna paranen niin sunnuntaina ränniin, just nyt tosin epäilen...

juminy
18.02.2012, 17.38
Kävinpäs Hallainkummulla. Ajelin kunnes ränni löytyi ja sitten viitisen laskua. Pärjäs ilman nastojakin. Hallainvuoressa oli ihan kiva ajella muutenkin.

juminy
19.02.2012, 17.05
Johan tässä tulikin oltua ajohommissa tarpeeks tälle talvelle. Kelikin pitäis ehkä pois fillarin selästä, mutta lisäksi joku vatsatauti tuntuis nyt sitten vaihteeksi olevan kaverina. Eipä sinänsä viiti valittaa, pientähän tämmönen on. Vaikka kyllä tässä maatessa aika hemmetin jumiin menee sekä pää, että kroppa.

Sami P
20.02.2012, 14.11
Hehee, alkaa olee kohta ajokelit.. Kuukaus pari vielä! Nyt varmaan tilausta crc:hen vetämään kohta, pöksyjä ja kaikkea, että saa uuden kauden sit kivasti alotettua. Mieli vaan vetää jotenkin maantielle, en tiä mistä se johtuu. :seko:

juminy
20.02.2012, 14.23
Ota jotain lääkkeitä? Tee jotain? Ei voi vetää! No joo, mut hei käy ny tsekkaa se ränni Hallainvuoressa (http://vimeo.com/36336554) joku tämmönen päivä kun ei ole sulle liian kylmä ja aurinko paistaa.

Sami P
22.02.2012, 21.02
Melkein värähti jossain jotakin ja harkitsin hetken lähtemistä kokeilemaan, mutta pelkkä siirtymä H-vuorelle ahdistaa.. Tulis jo kevät ja pääsis taas Sipoon lakeuksille ihmettelemään puimureita... Ihana lämpö, ihana rauha, ihana kesä!

drop
22.02.2012, 22.19
Mua taas kyllästyttää ikuinen flunssa. Lumessa ajaminen sen sijaan houkuttaisi kovasti.

kolistelija
22.02.2012, 22.28
Mä kävin eilen leikkauttamassa klyyvarin ehjän ajokauden toivossa. Nyt on nenä kovin kipeä, mutta leikkausraportin mukaan siihen on tehty melkoinen liuta parannuksia. Oli ahdasta ja ihmeellistä. Ihan mielenkiintoinen kokemus paikallispuudutuksella. :)

Viikonloppuna saan jo niistää ja ensi viikon lopulla saan urheilla. Jo nyt kulkee ilma paremmin kuin vuosiin. Toiveet on korkella.

SamiH
24.02.2012, 09.58
Kuinka menee? Onko hiihdelty, pyöräilty, lasketeltu? :)

Jazman
24.02.2012, 11.11
Punttia väännetty :)
Ja pikkasen uitu aina välillä...

Jotenki tänä talvena toi runsas lumi on karkottanut mut lähes täysin pyöräteiltä ja tampatuilta poluilta. Mut sekin voi äkkiä muuttua, jos tässä fillaribisnekset menee putkeen...

HeikkiO
24.02.2012, 11.23
Joka päivä on pyöräilty töihin.
Nyt alkaa aamulla olemaan valosaa mikä piristää suuresti.

juminy
24.02.2012, 15.22
Viime viikonloppuna kerran ajamassa. Oikeen rännissä asti. Sitte sunnuntaina jo vatsatautiin ja nyt alottelee joku flunssa, toivottavasti ei influenssa, vaikka vähän pahaa pelkään. Katellaan maaliskuussa. Huhtikuusta olenkin puolet työreissuissa. Kesällä vois kävästä kerran tai kaks.

Jazman
24.02.2012, 15.42
@Jussi: sori oon ollu ihan koomassa ja unohtanu ton MM casen... vieläkö se kiinnostais? Olisin la ja su himassa, et voisin kyl toimittaa sen sulle nyt v-loppuna.

juminy
24.02.2012, 18.42
Joo niin mäkin. En kyl taida ottaa vieraita vastaan viikonloppuna (flunssa), mut kyl me ehitään. Jos parempi kondis sunnuntaina, niin heitän vaikka puhelulla. Laita vaikka privana numerosi.

Sami P
24.02.2012, 23.00
Kuinka menee? Onko hiihdelty, pyöräilty, lasketeltu? :)

Huhaa, juoksumattoa tampattu ja altaanpäitä kolisteltu... Kunhan noi lumet sulaa vähän niin vois jatkaa siitä mihin jäätiin syksyllä..

Mitenhän täs saa ajan riittämään ens kesänä, kun on muka kolme erillistä harrastusta/tavotetta, bemaksikisoja pitäs käyä siihen malliin että sais pisteitä kertymään cuppiin, yks triathlonin perusmatka sekä maastoteutarointia entiseen malliin...? Triathloni vaatii eniten että saa 1.5km uitua, 42km fillaroitua ja 10km juostua alle kolmen tunnin, niin siitä olis helpoin nipistää.. Olisko muita innokkaita täällä Kiskon triathloniin yrittämään? Kiva ajankohta kisalle, viimeeksi oli 30astetta lämmintä ja ukkosmyrskuy tuloillaan :seko:

Sami P
25.02.2012, 13.00
Kävin käppäilemässä trailella näillä nurkilla, niin aika kapeeta ränniä täällä olis ajettavaks, kovapohjasta kylläkin, mutta ei sitä jaksa eieiei... Keväämmällä site, ehkä, jos maantie ei vie.

juminy
26.02.2012, 11.32
Ens viikolla vois joku ilta käydä ajamassa vaikka pimeessä ränniä temes. Tuntuis olleen pikanen flunssa tällä kertaa.

Oliks drop hankkinut pinnankireysmittarin kiekonkasaukseen? Mun pitäis kasata muutamien viikkojen sisään toivottavasti Sram Automatix + pinnoja, nippeleitä + 317 Disc (tai vastaava edukas kehä). Ajattelin kyllä, että laitan about samaan sävelkorkeuteen kuin joku luotettavan tuntuinen 26" ei-levarikiekko.

Sami P
26.02.2012, 14.35
Ens viikolla vois joku ilta käydä ajamassa vaikka pimeessä ränniä temes. Tuntuis olleen pikanen flunssa tällä kertaa.

Mistä te noita lentsuja oikeen keräätte julkisilla duuniin, vai häh.. Mä ny koputan viel puuta, mutta kun ympäriltä koko perhe lentsussa koko ajan ja mä vielä sinnittelen ihmeen terveenä. Tänään kuntosalitriathlonia ja uintia vähäsen päälle, ettei pää hajoile liikaa duunissa.

Kivasti muuten on jo valosaa iltasella, kohta kelpaa taas ajella arki-iltasinkin. Toi kylmän ja pimeen yhdistelmä on vaan mulle liikaa, ei pysty vielä.

juminy
26.02.2012, 16.25
Sulla on vaan paremman geenit tai jotain? Tai sit mä en pese käsiäni? En kyllä harrasta liikuntaakaan tarpeeksi näin talvikaudella.

Julkisilla joo duuniin, ei riitä kovuus ajaa tsygällä talvella eikä kai oikeen kesälläkään, koska toisinaan sataa. Ennen kuljin autolla, muttei se oikein pidemmän päälle taida olla ratkaisu. Harkitsen koko kotterosta luopumista. Tota sähkötsygää (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/album.php?albumid=50&attachmentid=6462) olen tässä apukulkineeksi ajatellut, mutta toistaiseksi se on vain harrastusprojekti enkä ole ajanut sillä hyötyajoa.

Sami P
26.02.2012, 20.11
Julkisilla joo duuniin, ei riitä kovuus ajaa tsygällä talvella eikä kai oikeen kesälläkään, koska toisinaan sataa. Ennen kuljin autolla, muttei se oikein pidemmän päälle taida olla ratkaisu.

Kyllä se niin on että pitäs pysyä niistä julkisista vaan kaukana, niin pysyy lentsutkin poissa.

Sulla oli enduran pitkät ajohousut? Kokotaulukon mukaan mun kaltaselle läskimahalle menis l-koko silti. Kattelin noita Fireflyitä ja niiden kaveriks jotain säämiskäkalsaria samalta lafkalta, ei vissiin hirveen huono valinta ole ainakaan hintansa puolesta.

ps. käänsin tänään kampea ekaa kertaa neljään kuukauteen, kuntofillarilla hirmusta tikkausta! Tästä se kausi lähtee taas ;)

juminy
26.02.2012, 21.13
Kyllä se niin on että pitäs pysyä niistä julkisista vaan kaukana, niin pysyy lentsutkin poissa.Niin tai kaupungeista? Kyllähän tuolla Kepun kannatusalueella lääniä riittää jurtta tai kota pystyttää...

On mulla yhet Enduran Singleträkit. Eivät olleet kalliit, mutta kai hintansa väärtit ehkä. Mullon ällät ja mahtuu ainakin tämmöselle läskille.

Ite käänsin tänään vain sähköavusteisen kampea kun ei kondis riitä omin voimin liikkumiseen.

kolistelija
26.02.2012, 21.20
Ei sitä mitään julkisia tarvitse jotta tauteja saisi. Meijän pikku riiviöt on kuulemma olleet vähiten poissa koko hoitopaikan sakista, vaikka ovat puolessa vuodessa levänneet kotona varmaan jo pari kuukautta.
Siitä voi miettiä sitä taudinaiheuttajan juhlaa jota noissa päiväkodeissa on. Ei lapsia voi karanteenin kauttakaan tuoda kotiin. :D

Se kuulemma helpottaa sitten parin vuoden sisään kun oma naamari on nähnyt kaikki mahdolliset lunssat, flunssat ja influenssat. Jess...

Positiivista on se että oma nenä on nyt siinä kunnossa että joka taudin jatkona tulleet komplikaatiot ja ongelmat ovat mennen talven lumia, ainakin jos lääkäriä on uskominen.

Jazman
27.02.2012, 11.18
http://www2.hs.fi/extrat/kuukausiliite/arkisto/2003/11_2/

Ihan mielenkiintoinen artikkeli flunssasta...

Mulla autto D-vitamiinin lisäys ruokavalioon, tosin kesällä en sitä käytä extraa, kun tulee syötyä niin paljon tuoreita kasviksia ja aurinko paistaa.

kolistelija
27.02.2012, 14.12
http://www2.hs.fi/extrat/kuukausiliite/arkisto/2003/11_2/

Ihan mielenkiintoinen artikkeli flunssasta...

Mulla autto D-vitamiinin lisäys ruokavalioon, tosin kesällä en sitä käytä extraa, kun tulee syötyä niin paljon tuoreita kasviksia ja aurinko paistaa.
Ihan hyvää luettavaa. Tuli heti mieleen kun työterveyslääkärini nauroi minulle kun kerroin että Yhdysvalloissa asuva enoni ohjeisti välttämään niistämistä ettei tule poskiontelon tulehduksia (rapakon takan yllättävän monet asiat hoidetaan erilailla kun täällä...). TT-lääkärin mukaan nuhaisena niistäminen nimenomaan pitää nuo vaivat poissa... heh.

Sami P
27.02.2012, 17.45
Hups tarrautu crcstä märkäpukukin ostoskoriin 50% alennuksella ja samalla sit varmaan sitouduin ens kesäksi ainakin yhteen kunnon triathloniin... Mässäilemätön maaliskuu alkamassa ja kovaa treeniä!

Jazman
27.02.2012, 19.05
Huu... mä en vielä intoile noista tri-kisoista (ainakaan kauheesti) ja käyn nyt eka jonku pikku skaban testaa, ennen ku alan hamstaa sen alan välineistöä (Tri-fillari tietty ekana ostoslistalla :D).
Addun simmareissa ekat sprinttimatkat, katotaan sit kuinka paljon ketuttaa välineiden puute, ku jengii menee vasemmalta ja oikeelta ohi.

kolistelija
27.02.2012, 19.12
Työkaveri on vähän yrittänyt houkutella mukaan tuohon Tri-touhuun. Varmaan ihan kiva se uintiosuus kuumana kesäpäivänä, mutta tuo juoksu ei oo niin kivaa.

Onko teillä juoksua tai uintia pohjalla?

SamiH
27.02.2012, 19.20
Kyllä täälä myös triathloni mieles! Pitääpä kattoo toi Kiskon triathloni.. Uintia on kyllä tullu harrastettua liian vähän, mutta ny oon kiskonu maasturilla työmatkat ja herttoniemen ladut on tullu suht tutuiksi!

Sami P
27.02.2012, 20.04
Kyllä täälä myös triathloni mieles! Pitääpä kattoo toi Kiskon triathloni.. Uintia on kyllä tullu harrastettua liian vähän, mutta ny oon kiskonu maasturilla työmatkat ja herttoniemen ladut on tullu suht tutuiksi!

Kiskossa olin viime vuonna kiskomassa, oli niin sikamaisen kova keli ettei tosikaan ja porukka enemmänkin puheli sen olevan aina kuuma kisa. Ite tykkäsin paikasta ja tapahtumasta sekä hengestä, se suolakurkku-banaani-rusina-mix lasissa vesipaikoilla jakaa mieltä vieläkin :D Viime vuonna simmareissa ja hybridillä, tänä vuonna sit paremmilla vermeillä pidempää matkaa ja ehkä enemmän juoksua treenanneena. Moon ite uinu oikeestaan koko talven, ei oo muuta jaksanu oikeen tehä, välillä rankaissut matolla itteäni ja katunut sitä aina.

Vois parin viikon päästä uskaltautuu ehkä trailellekin sit kokeilemaan uusia housuja ja kaikkee, mut kattoo sitä sit lähemmin...??

Kolistelija-> JTG:llä taitaa olla juoksutaustaa takanaan ja kaikkea ja mitäkin. Mulla ei mitään, vapaauinninkin oon opetellut vanhoilla päivilläni ja juokseminen on vähän tuskasta kun ei oo liikoja ollu aikaa uhrata.

juminy
04.03.2012, 13.49
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=6641&d=1330861736

drop
04.03.2012, 14.56
Mäkin kävin aamulla lenkillä, kotona jo 9:30... Mukavasti lähti päivä käyntiin. :)

Sami P
04.03.2012, 18.21
Oli niin kiva messusää tänään että, eipä ollu mitään mullistavaa tarjolla. Jotain kyklokrosseja kattelin, mutten mitään kait tosissaan.

Jazman
05.03.2012, 16.14
Kävin kiusaamassa hiihtäjiä Viikki-Arboretum-Vanhakaupunki-akselilla eilen, eli nyt kai voi sanoa, että fillarikausi on virallisesti avattu. (Vaikka kävin mä tossa talven aikana jokusen lenkin heittämässä...)

Ihme ettei kukaan vetäny herneitä nenään, kun siinä latujen välissä ajelin. (tai ehkä ne veti, muttei kehdannu sanoa mitään...)

On toi muute haastavaa ajaa tuolla sohjossa. Samaan reittiin, minkä kesällä ajaa 50 minsassa, meni 1,5h ja jalat oli aika sohjona ku pääsin himaan. No, ehkä seki vaikutti, et tuli eilen ulkoiltua 4h, joista 3h oli hikiliikuntaa...

Sami P
06.03.2012, 12.39
Nysse samperin flunssa tuli mullekin sit. Olis pitäny jättää messut väliin ja etenkin se sinne jullkisilla matkaaminen. *köh röh*

drop
06.03.2012, 21.19
Joko Jazmanilla on uusi pyörä alla?

Jazman
06.03.2012, 23.20
Ei vielä. Serkun kanssa tehtiin jo puoliks diili Capicista ja kävin maanantaina Pyörähuollon ovia kolkuttelemassa, mutta ei siellä ollu kukaan kotona.

Pitäis eka saada toi vanha alta pois, muuten homma on paketissa.

Sami P
07.03.2012, 11.36
Ei vielä. Serkun kanssa tehtiin jo puoliks diili Capicista ja kävin maanantaina Pyörähuollon ovia kolkuttelemassa, mutta ei siellä ollu kukaan kotona.

Pitäis eka saada toi vanha alta pois, muuten homma on paketissa.

Jazz-> Mä voisin ostaa sen iskarin sulta takas, jos haluat myyä erikseen.

Jazman
07.03.2012, 21.14
Näyttäis siltä, että fillari meni jo. Ja se iskari menee siinä samassa...
Mut jos kiinnostais X-Fusionin Glyde jousi-iskari, niin se olis ylimääräsenä. Halvalla lähtis ;)

juminy
11.03.2012, 22.47
Kävin kahteen otteeseen rännissä. Vähän oli Hallainvuorelta halla paossa ja meinas olla polut muhjua. Sain ajettua rännille ja takas kyllä.

Jazman, nyt on tilinumero ja vaikkei rahat vielä näykään tilillä, niin ei hätää - maksan kun pääsiäinen on jouluna. Se saakelin mutamari oli eka rengas ikinä mikä jätti mut mettään. Ikinä ei ole ennen käynyt, yhtään sisuriakaan ole metsässä rikkonut. Jouduin soittamaan eukon tuomaan toisen kiekon mulle. Jostain syystä ei oikein ilma pysy. Ei jotenkin napsahda tohon aurinkorinkelille nätisti, vaikka koitin putsata vanhat smäidät helmoista. Kahen barin paineella pysyy, mutta jo puolessatoista jotain ongelmaa. Voi mulla olla venassakin jotain fibonatsia tai keltasessa teipissä kyl. Taidan silti jatkossakin pysyä UST Fat Alberteissa, niissä ei ole mitään vikaa ja käy kaikkeen. Toinen missä olis kannattanut pysyä on Flow, niissäkään ei ole ollut vielä mitään vikaa. Alko epäilyttämään noi aurinkorinkelitkin, joku vielä vittuili, että onks noi peltivanteet.

Pistin Gravity Dropperin tulemaan.

Jazman
12.03.2012, 16.28
Mä sain noi mutamarit litkutettuna nousemaan ihan kevyesti Mavicin vanteille ja ilmatkin pysyi ihan kiltisti sisällä.
Yön yli oli jotain pihinää, mut pari kertaa ku pumppas ne oikeisiin paineisiin, niin kyllä ne pysy paikallaan ilman ongelmia.

Kato nyt kuitenkin jos niissä on jotain feelua, niin en mä niistä sit mitään hintaa ota. Heivaa sit vaikka rodeen, kun ei mullakaan ole niille käyttöä.

juminy
12.03.2012, 18.10
Eipä se välttämättä kumin vika ole. Tuskin tossa mitään varsinaista vikaa on, sopivuus ei vaan ole ihan yhtä täydellinen aurinkorinkulalla ja non-UST mutamarilla kuin flowlla ja UST läskialpertilla. Ja huonompaan ei kannata vaihtaa, joten jos kyllästyn niin myyn noi eteenpäin. Tokihan ne sulle maksan, teenkin sen nyt samantien kun eilen jäi.

Jazman
13.03.2012, 23.55
Huhuu... kävin eilen speksaamassa uuden maasturin pyörähuollossa ja tais tulla aika kallis käynti :D

LJL
13.03.2012, 23.56
Huhuu... kävin eilen speksaamassa uuden maasturin pyörähuollossa ja tais tulla aika kallis käynti :D

Pivot? ;)

-Lauri

Jazman
14.03.2012, 00.05
Jep, Mach 429 :)

St0neyNut1
14.03.2012, 07.56
Jep, Mach 429 :)

Siihen viel Fillariosasta keulaksi WhiteBrothersin Loop ja taakke Elka :seko: Sit on jousituskin sen hintasta et ei enää olekaan kallis pyörä :p

Jazman
14.03.2012, 08.50
Kuulemma Elkaa ei saa laittaa, muuten menee takuu.
Chris Cocalis tosin yrittää kehittää jonku ratkasun / tehdä yhteistyössä Elkan kanssa tohon runkoon sopivan iskarin, jotta sellaisen tohon saisi istutettua.

Siihen on tulossa kettua molempiin päihin ja keula on ihan uutta mallia. Se tais olla 125mm (vai peräti 130mm) joustava, kun alunperin runkoon oli suositeltu 100 - 120mm keulaa. Chris oli nimenomaan suositellu tota keulaa.

St0neyNut1
14.03.2012, 18.27
Kuulemma Elkaa ei saa laittaa, muuten menee takuu.
Chris Cocalis tosin yrittää kehittää jonku ratkasun / tehdä yhteistyössä Elkan kanssa tohon runkoon sopivan iskarin, jotta sellaisen tohon saisi istutettua.

Siihen on tulossa kettua molempiin päihin ja keula on ihan uutta mallia. Se tais olla 125mm (vai peräti 130mm) joustava, kun alunperin runkoon oli suositeltu 100 - 120mm keulaa. Chris oli nimenomaan suositellu tota keulaa.

Ai et ne oikeen kieltää Elkan :) Noo muut minkäs teet. No joo kettu ei kyl ole sekään mikään huono. Zipolla vaanku kokeilin sitä WB Loopia sen pyöräs nii onkyl lähellä jousikeulan pehmeyttä. Itel verrokkina Fox 120mm F-Series RLC. Ni kyl oli Loop paaaljon parempi ollakseen ilmakeula.

Jazman
15.03.2012, 11.33
Toi siihen tulee: http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/components/forks-suspension/product/review-fox-racing-shox-f34-fit-rlc-float-140-29-fork-12-45990

Sami P
15.03.2012, 14.59
Toi siihen tulee:
http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/components/forks-suspension/product/review-fox-racing-shox-f34-fit-rlc-float-140-29-fork-12-45990

Aika röyhkeän hintanen, huh... Mä ilokseni huomasin ettei tänä vuonna tarvii mitään fillaria ostaa, kun viime vuonna tuli kolme filoa ostettua. Kledjuja vaan ja ehkä jotkut suojat bemaksitouhuihin.

Uus filo on aina mukava asia, onnea! :cool:

Jazman
15.03.2012, 15.11
njoo... nyt tulee niin hipoa et hirvittää :D

kolistelija
15.03.2012, 15.28
Mä ainakni tykkään hurjan paljon tosta FIT RLC foxista joka mun Rosessa on. Suurin miinus on tönkköys joka lenkin alussa, mistä lie johtuu. Pienen avausrytyytyksen jälkeen se muuttuu varsin liukkaaksi ainakin 29" Rebaan verrattuna.

St0neyNut1
15.03.2012, 15.46
njoo... nyt tulee niin hipoa et hirvittää :D

Jotain tuota luokkaa makso sillonku ostin viime vuon ni se mun Foxikin(hyvin nostaa hintaa tuo kashima) :o Hipo on kallis, mut nii on pyörätkin ;)

Sami P
15.03.2012, 16.02
:o Hipo on kallis, mut nii on pyörätkin ;)

Onneks hipo ja minä ei asuta samoilla nurkilla, eikä kyllä massimaakaan oo lähettyvillä... Siispä halvoilla romuilla joutuu pärjäämään täällä ghettossa.

Heiii, mutta kevät tulee! kohta pääsee ajamaan! Ihan sama mitä ajaa kuhan ajaa ja ajaa TÄYSII!!!! :D

Jazman
15.03.2012, 16.04
Heiii, mutta kevät tulee! kohta pääsee ajamaan! Ihan sama mitä ajaa kuhan ajaa ja ajaa TÄYSII!!!! :D

Sanos muuta :)

Sami P
15.03.2012, 22.06
Sanos muuta :)

Muksut kait avas tänään virallisesti kevätkauden, kun väkisin halusivat fillarit esille varastosta.. Jouti stigan nostamaan sit seinälle. Hehee :)

Jazman
21.03.2012, 13.48
P (http://dl.dropbox.com/u/12677691/IMG_0013_small.JPG)ivot (http://dl.dropbox.com/u/12677691/IMG_0013_small.JPG)

Jesss! Siinä se nyt on :D
Kuhan noi lumet sulaa, niin pääsee testaa kunnolla. Mut mitä nyt rappusia tuli ajettua ylös ja alas, niin *huhhuh* uskomaton pito ja rullaavuus.

kolistelija
21.03.2012, 13.51
P (http://dl.dropbox.com/u/12677691/IMG_0013_small.JPG)ivot (http://dl.dropbox.com/u/12677691/IMG_0013_small.JPG)

Jesss! Siinä se nyt on :D
Kuhan noi lumet sulaa, niin pääsee testaa kunnolla. Mut mitä nyt rappusia tuli ajettua ylös ja alas, niin *huhhuh* uskomaton pito ja rullaavuus.
Hurrjan hieno. Noita on tullut kuolattua aina kun sellaisen näkee... *huoh*

juminy
21.03.2012, 14.51
Määgin laitoin eilen tommosen painavan - ja helvatan kalliin - tolpan tgygääni. En tiedä mitä sillä tehdään, luulin, että se joustaa kun siinä on hieno haitarikin, mutta se vaan painaa. Noo, muillakin on, niin varmaan semmonen pitää olla. Mitäs tässä turhia kyselemään.

Turha muuten mitään odotella, siellä on ränni ihan hyvässä kondiksessa. Paljaalla pääsee osittain vetelemään. Kauniissa auringonlaskussa kävin rännissä testailemassa tota tolppaa. Rännissä olj haaskoo, vuan toloppa ei toemi kunnolla, vissiin jottain siätöhommoo iessä. Tai sitte se on vaan maanantain eka kappale.

Sami P
23.03.2012, 20.08
En tiä mikä punmppu sulla on hanurin alla, mutta sää-ä sen kireyttä ni johan rupiaa soljumaan...

Mutta mutta, lojuuko jollakin valkoisen väristä 100mm joustavaa kepeetä ilmakeulaa nurkissa, niinku rebaa tai sidiä...? Tuli vaimolle tilattua cuben ams wls(mikä lie) ja keula uupuu, kun ei vanhaa vm. 2000 psylo airia ehkä kehtaa enää laittaa mökkifilosta siihen kiinni...???

juminy
24.03.2012, 10.41
En tiä mikä punmppu sulla on hanurin alla, mutta sää-ä sen kireyttä ni johan rupiaa soljumaan...äläpä kerro enempää!

Sami, valo päähän ja tänään kuudelta ränniin! Aurinko ei ainakaan paista, sataa jos sataa.

Koittakaa nyt joku lupautua mukaan, niin mun on sitte pakko lähteä eikä mee FET-bike -touhuiluksi ilta. Vihreessä serkussa on jo kaikki muu paitti piuhat, kontrolleri ja akku ja sehän on tunnin homma säätöineen, joten saattaapa tuo mennä silti.

kolistelija
24.03.2012, 10.58
Menkäähän te ajelemaan. Mä sairastelen kaikki taudit nyt ettei tarvitse sit kesällä kärvistellä.

Kokeilin tuossa nostella Racing Ralphia ja Rocket Ronia MT-75 kiekoille. Tiukempaa reunanauhaa saa ettiä, käsin on ihan turha yrittää auttaa. RoRo sentään nousi patruunan ja fairyn avulla. Kesää ootellessa...

nilsson
24.03.2012, 16.41
Sami, valo päähän ja tänään kuudelta ränniin! Aurinko ei ainakaan paista, sataa jos sataa.

Onko ränni jo siinä kunnossa että raiskaa nastakumit? Mielessä on ollut, mutta mennyt aina vaiheiluksi.

juminy
24.03.2012, 17.00
Ei siellä nastoja ainakaan tarvii. Lähetkö ajamaan?

nilsson
24.03.2012, 17.41
Ei pääse tänään, on vahtivuoro päällä.

juminy
24.03.2012, 21.44
Käväsin just Hallainvuorella. Olipas hauskaa! Käytävät sai käydä jälkeensä pyyhkimässä ja vaatteet suihkuttaa ennen pesukoneeseen laittoa. Pitkästä aikaa. Huomenna vois ehtiä 13-15 suunnilleen. Mika?

juminy
25.03.2012, 10.25
No hei, nyt liikettä! Mäkeen kello 13!

http://velosolo.co.uk/pictures/dscn4368thumb.jpg
Tilasin vaihteeks tommosen, tosin 16-hampaisen.

Sami P
25.03.2012, 15.24
Ei pysty vielä ihan, ehkä ensvkonloppuna jo taipuis. Hallainvuorella paljasta polkua vai?

juminy
25.03.2012, 15.44
Kyllä se on Sami jo sanottu n kertaa missä on paljasta. Kai. Te ette kyllä puupäät nyt ymmärrä mitä menetätte! Pitäis olla paremmat kamat, toinen kenkä ihan täynnä vettä, mut eihän tuolla onneks kylmä ole. Haaskoo olj tuas. Jotain alamäkimiehiä oli kans kaks, ajoivat pari laskua ja varoivat kuraa.

Jazman
25.03.2012, 22.34
Ahma jäi kiinni kotimatkalla, just siinä kehä III:n kohdalla. Lapanen nous, vaikka et varmaan edes tunnistanu mua ;)
(oranssi Chebicin cyclo, tultiin just Sipoon suunnalta maantielenkiltä frendin kanssa...)

Jazman
26.03.2012, 00.44
Ihmeen myyntivimma iski päälle :eek:
Vanha maasturi läks, miljoonalaatikko tyhjeni lähes kokonaan ja nyt sit tää saa mennä: http://www.yksivaihde.net/site/foorumi/topic.php?id=11198

Mut kai mä kolmella fillarilla sentään pärjään?

ahma
26.03.2012, 06.16
Ahma jäi kiinni kotimatkalla, just siinä kehä III:n kohdalla.
En tunnistanut, mutta arvelin hyvinkin palstalaiseksi. Jos sulla olisi Pivotti ollut jo alla olisin pysäyttänyt ja tyypannut väkisin...

Jazman
26.03.2012, 10.08
Viikon päästä on Pivot alla ja saa toki tyypata, kun törmätään.

Se olis kyllä valmiina odottamassa liikkeessä ja polttelis ihan sikana päästä lenkille... mut pakko siivota eka vähän pyöräkellaria, että kehtaan uuden fillarin sinne roudaa.

Jazman
29.03.2012, 22.52
Huomenna duunin jälkeen käyn kipasee fillarin jotta pääsee viikonloppuna kruisailee. Pitää kiekot eka ajaa sisään, ennen ku menee paiskii niitä kiville, mut sit ens viikolla rymyy kunnolla...

juminy
29.03.2012, 22.58
Ei kiekkoja tarvii sisään ajaa. Ite olen taluttanut ovesta. Ulkona mahtuu paremmin ajamaan. Ahahaa haa haa hahahahah

Niinq oikeesti. Jos on paskasti kasatut, niin tarvii ehkä rihtailla vähän päästä.

Jazman
29.03.2012, 23.08
No, ei kai ne nyt paskasti ole kasatut, kun ne on Okan kasaamat?

Sami P
30.03.2012, 15.18
No, ei kai ne nyt paskasti ole kasatut, kun ne on Okan kasaamat?

Siinähän ne sivussa tulee sisäänajetuks ku lähet ajelemaan. Sit ku ei mahu haarukassa enää pyörimään ni voi pinnoja kiristellä... :cool: Mun täytyy tunnustaa että oli helpompaa tilata vaimolle uudet fulcrumin(vai mikä olikaan) kiekot sen uuteen filoon kuin käytään multa jääneitä kiekkoja.. Mä speksasin sitten vaimolle cuben ams wlssän kun ei itelle tosiaankaan tarvinnu mitään fillaria, mutta ainakin jotain speksailua sentäs. Taitaa paino jäädä suoraan alle 13kg mikä lienee ihan ok. Ens viikolla saakin sit kasailla.

juminy
30.03.2012, 20.30
No, ei kai ne nyt paskasti ole kasatut, kun ne on Okan kasaamat?Minen tiedä Okkaa kumartaa, mutta käytössähän se selviää tekkeekö niillä mitään. Mulla ei itellä hajoa paska vaan vasta tosipaska kama kun "ajo" on pururadan ulkopuolisilla osuuksilla varovaista taluttelua. Sami tietää.

Crossride muuten oli jo niin paska, että sai rihtailla ja se onkin tähän mennessä ainoa. Ei sekään paskaksi mennyt ja oli varmaan vaan alunperinkin kasattu pitkin persettä.

Huomenna ajamaan, jos ei muualle niin ränniin. Mihin aikaan lähtee ajamaan Sami? Entä Mika? Ja milloin Jazman? Kellonajanhan saa vapaasti valita, mutta ajamaan on mentävä. Ite olen näköjään huomenna lasten kanssa 9-17. Eli puol kuudelta. Jos nyt ollenkaan viitin. Sunnuntai on vielä kaakana, ei ossoo sannoo.

Sami P
30.03.2012, 21.35
Mulla duunit ja perhe sotkee huomenna ts. uimahalliin pojun kans duunin jälkeen. Sunnuntaina laatuaikaa ilman lapsia, mutta ajaminen ei taia onnistua. Mites arkena, valosaakin on vaikka muille jakaa. Ränniin siis ens viikolla joku päivä, muualle ei taida olla asiaa.

Sami P
30.03.2012, 21.39
Mulla muuten noi nykyset kiekot kestäny varovaista ajoa ihan ok, se vapaaratas vähän mietityttää, mutta ajetaan niin pitkään ku kestää. Sit voi speksata jotkut halvat tilalle.

JTG
30.03.2012, 21.47
Mä ainakni tykkään hurjan paljon tosta FIT RLC foxista joka mun Rosessa on. Suurin miinus on tönkköys joka lenkin alussa, mistä lie johtuu. Pienen avausrytyytyksen jälkeen se muuttuu varsin liukkaaksi ainakin 29" Rebaan verrattuna.

juuh, joskus kun säätelin paineita kohdilleen omassa foxissa, niin sagin mukaan säädetty keppi oli luvattoman löysä. sitten myöhemmin kun lenkin jälkeen mittaili sageja niin alkoi osumaan marginaaliin. kaipa toi ihan smoothi keppi on, jos ei paremmasta tiedä. kokonaismassa ainakin kohdallaan ja itse tykkään.

juminy
30.03.2012, 23.17
Mulla Sami hajos vappaarattaan runkko, halakes koko paska. Olisin jo heilunu täällä, että nyt on voimaa reidessä, mutta kun se oli alumiininen, niin eipä kehumista. Kuluuhan ne jarrupalatkin loppuun kun tarpeeks kauan studaa.

Ränniin siis ens viikolla joku päivä, muualle ei taida olla asiaa.Mulla ei natsaa, olen messureissulla koko viikon. Pe tai la takas, en nyt muista kumpi. Sit on jo kyllä pakko olla polut jo auki. Tiä vaikka olis jo nyt kun ei käy kattomassa. GruppenFührer -vehnäolut? Vai onkse kahella twodotsilla kuten Anneli? Jaska tämän tietäis.

Taitaa olla kohta kesä kun JeiTii "kolmen kierroksen mies to be" Gei aktivoituu.

Jazman
31.03.2012, 01.16
Vehnikset on täälläki kovasti imussa... parin viikon hillitön työrupeama takana ja pakkohan se on nollata.
Pivotti on himassa, roudasin sen tänään klitsuun ja paketoin lukoilla, ettei varmana kukaan pölli. Vkl pakko päästä selkään kunnolla...

Onse huima kapistus ihan jo parkkiskikkailun perusteella... herkästi nousee keulakin ja rullaa ku unelma. Meitsi on ihan lovena!

juminy
31.03.2012, 20.29
Aika viilee aamu tulossa, mut noin 12:30 vois lähteä vähän ajamaan. Ehkä aamullakin, jos joku heittää haasteen.

JTG
31.03.2012, 22.23
Taitaa olla kohta kesä kun JeiTii "kolmen kierroksen mies to be" Gei aktivoituu.

Se O Ne - le - jä! (http://www.ilmoittautuminen.net/tahko/events?category_id=70&search=)

pari viikkoa vielä, niin sitten muutan osoitteeni fillarin jakkaraan. Velä on yhdet juoksukekkerit (http://www.fidalservizi.it/wma_2012/GaraL004.htm) työnalla, sitten...:)

Jazman
31.03.2012, 22.46
Jee Jee Jerry Cotton! On se huima zygä!
Pieni testilenkki Roihikan kaltseilla ja päästelin sellasista mestoista läpi, millä edellisellä fillarilla olisin ollu satavarmasti OTB / turvallani. Lähes ilmeettömästi toi rullaa ku juna niin ylös ku alas ja patit sulaa jouston alla ja dropit menee ihan ku vettä vaan.

Nyt ku noi snögötki vielä haihtuis, niin pääsis päästelee kunnolla...

Sami P
01.04.2012, 08.44
Kyl se näköjään pääsiäisen yli menee kauden avaus, mutta yritän vähän paikallisia polkuja käyä ens viikolla scouttaamassa. Täällä jotain puunhoitoa tms. menossa minkä puunhalaajat jo ehti pysäyttääkin, eli toivon kunnan nyt sitten vaan keskittyvän siivoamaan polkujen päälle kaatuneet puut ja jos on jotain risuja tiellä poikkiteloin ni ne kans.

Jtg:llä jäikin lopullinen versio Rastilan lävistäjästä ajamatta, teretulemast taas abc:lle sit ku taas pääsee ajamaan.

Jazz-> Onks ne roihikan kaltsit sulat jo, ne millä on se hyppyrimäkikin?

juminy
01.04.2012, 11.16
Tulihan nukuttua pitkään. No taidan lähteä nyt (edit). SamPi, älä tyydy odottamaan valmista, saha käteen vaan!

JoitTemGaella vähän tavotetta. Sun pitää ajella Ossipojan kanssa ja jättää hidastelut ja alle 50km lenkit muille. Eipä silti, tekis itellekin hyvää vähän pidentää lenkkejä ja sehän tapahtuu nopeutta lisäämällä, koskaa aikaa on aina rajallisesti. Ja nopeuttahan on varaa vain lisätä, koska nyt sitä ei ole.

juminy
01.04.2012, 15.21
Sanon vielä kerran: menkää nyt hyvät ihmiset ajamaan. Pääsin Herttoniemestä Hallainvuoreen osin polkuja, hankikanto vielä puoliltapäivin noin ok. Hallainvuoren läpi pääsi lähes kokonaan ja mäki on mahtavassa kunnossa. Vein raskasta fillaria ylös ja alas... auringossaa-aa... ja haastelin ohikulkijoiden kanssa. Se Pivotti nyt vaan suosiolla ränniin ja heti! Ei sillä muuten mitään tee.

Jazman
01.04.2012, 18.20
Hyndämäen kaltsit on suht sulat, mut muuten tuolla on pahimmillaan puoleen sääreen sohjoa.
Pitääki lähtee testaa Herzikan kaltsit, jos siellä kerta voi ajaa.

Pitää lähtee ränniin ku on paremmin aikaa, tänään ei kerkee...

Jazman
01.04.2012, 20.49
http://www.sports-tracker.com/#/workout/jasujaranka/838lb7kflnbm4j99

Njoo, vieläki sitä snögöä on haitaksi asti, kun välillä meni väkisinkin tunkkaamiseks tuolla sohjossa...

Mut nyt on pakko sanoa, että alan ymmärtää mitä maastoajo voi olla, kun on oikea peli alla. Repesin ihan ääneen parissa kohtaa, kun ajoin tuolla Herzikassa samoja paikkoja, missä aikasemmin on saanu taluttaa fillaria ja nyt ne meni ajamalla ilman että tarvi ees tsemppaa.

Sami P
02.04.2012, 17.29
Mut nyt on pakko sanoa, että alan ymmärtää mitä maastoajo voi olla, kun on oikea peli alla. Repesin ihan ääneen parissa kohtaa, kun ajoin tuolla Herzikassa samoja paikkoja, missä aikasemmin on saanu taluttaa fillaria ja nyt ne meni ajamalla ilman että tarvi ees tsemppaa.

Hyvä hyvä, rohkeemmin vaan sit etiäpäin ja kehityskäyrä nousemaan..

Jazman
03.04.2012, 14.17
http://www.youtube.com/watch?v=Z_3296xvO_E

Siinä tulevia lenkkikavereita :)
Sovittin jo, että lainaavat mulle fillaria (Pivot jää turvallisesti kotimaahan) ja lähtevät näyttää Kuala Lumpurin traileja.

Ihan kiva duunireissu tiedossa :D

Jazman
05.04.2012, 23.50
Hihii, aina vaan paranee :)
Nyt paikallisen seuran vetäjä lupas lainata large-kokosta Banshee Spitfiree! Ei ainakaan jää kalustosta kiinni toi reissu :D

Jazman
09.04.2012, 23.02
Alkaa olla polut kondiksessa!
Ajelin tänään taas Roihika - Herzika akselilla kaltseja ja vaikka siellä välissä joutu tunkkaa sohjossa, niin viikon takasesta tunkkauskohdista oli haihtunu varmaan puolet.

JTG
18.04.2012, 22.34
mites mites?

Sami P
19.04.2012, 07.36
mites mites?

Mykoplasmaa ilmassa, ei passaa urheilla. Ens viikolla jonain iltana jotain kevyttä yritystä vois olla...

Jazman
21.04.2012, 14.54
Kävin ajelemassa tänään...
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/575215_10150778075013658_626133657_9634511_1001443 52_n.jpg

FRIM (Forest Research Institute of Malaysia) @ Kuala Lumpur

Helmisettii :)

Sami P
21.04.2012, 18.35
Aikamoista, kevät tulluna aikasessa ku sortseissa kehtaat vedellä... Öyh, onko ens viikolla lähtijöitä mukaan kokeilemaan vähän miltä meno maittaa? Joskus viiden jälkeen varmaan ajattelin, mutta pyörin tässä lähistöllä kuitenkin niin myöhemminkin sopii seuraan mukaan..

juminy
22.04.2012, 10.45
Tänään puol kuus. Yritän ainaki. Vai mitenköhän se mahto Mikalle sopia? Siitä on tasan kolme viikkoa kun viimeksi ajoin maastossa. Sillon oli mahtavat kurakelit rännissä. Nyt on jo valikoimaa, vaikka vähän epäuskoisena kattelin lentokoneen ikkunasta eilen, että lunta on vieläkin. Nythän toi tuntuu kääntyvän sää sopivampaan suuntaan.

Jazman
22.04.2012, 11.16
Voi kiesus, oli lämmintä tänään... tais olla jo 40 astetta mittarissa ja siihen ku lisää monta sataa metriä trailien kiipeämistä Mont Kiara vuoren rinteitä ylös, niin meinas huumori loppua ennen ku päästiin edes laskee mitään alas.

Onneks oli juomareppu messissä!

Laskut oliki sit huimat... totesinki paikallisille, että monet teistä olis tuolla ku kotonaan. Osittain aika enskahenkistä ajoa, mut laskut oliki sit pitkiä.

St0neyNut1
22.04.2012, 15.32
^ Olen ehkä vähä kateellinen sulle tuon kuvan perusteella :rolleyes: HAHA perus suomalainenku valittaa lämpimästä sielä ja jos olisit tääl ni siitku on nii kylmä et shortseja viel viitti käyttää :D Onkos ollu nii pitkiä laskuja et on ruvennu sormet kramppaamaan?

Jazman
22.04.2012, 19.33
Joka laskulla kyllä kaipasin omaa Pivottia, kun siellä oli juurta, kivee, portaita, droppeja, bermejä ja mitä kaikkee edessä.Toi Banshee Spitfire toimi kyl tosi hyvin, ei siinä mitään, mut se oli kokoa liian pieni ja kun se oli vielä lainafillari, niin eihän se tuntunu ihan kotosalta.Mut siis joo... nää kaverit duunaa ihan pokkana noi radat tonne skutsiin ilman kenenkään lupaa ja ku kyselin asiasta, niin ne sano, et ku tää on metsää, niin ei täällä oikeesti ketään kiinnosta. Toi porukka kenen kans tänään ajelin, on rakentanu kaikki noi singletrackit ja parit DH spoorit tonne rinteille ja nyt ne oli rakentamassa lisää ratoja samoille alueille.Ne pitää kans kaiken maailman skaboja ja tapahtumia täällä, joten varsin hyvällä mallilla on paikallinen skene!Kattokaa vaik noiden videoita: http://www.youtube.com/user/FakawiTribe?ob=0&feature=results_main

Sami P
22.04.2012, 21.29
Voi kiesus, oli lämmintä tänään... tais olla jo 40 astetta mittarissa ja siihen ku lisää monta sataa metriä trailien kiipeämistä Mont Kiara vuoren rinteitä ylös, niin meinas huumori loppua ennen ku päästiin edes laskee mitään alas.

Joo, ihan perseestä sielläpäin maailmaa harrastaa, kuumaa ja vuorenrinteitä tunkkaamassa, eijeijeijei... :rolleyes: Kauas sää meinaat viipyä siellä...

Ja hei, alustavasti keskiviikkona klo 1715 Rastilan ABC:lta startti, kevyttä, mutta totutun teknistä settiä tarjolla...??? Anyone??

Jazman
23.04.2012, 10.55
Huomenna on paluulento, joten tääkin lysti loppuu aikanaan :)

On ollu kyl huima reissu ja jos joskus meinaatte yhditää lomailun ja maastopyöräilyn, niin voin kyllä varauksetta suositella mestaa!

Voipi olla että oon niin romuna paluulennon jälkeen, ettei ole asiaa harrastamaan ku aikasintaan viikonloppuna tai ehkä vasta alkuviikosta.

juminy
24.04.2012, 19.57
Nimenomaan sen lennon jälkeen tarviit vähän liikettä kinttuun!

Rakentelin tunnin projektin. Oikeasti oli nopee. Otin ojasta runkkon kun näytti siedettävältä, laitoin entisen Cubet vanhat kiekot ja fiksasin. 200GS:stä tuli muistoja mieleen, vaikken semmosia pahemmin olekaan kaipaillut takas. Biopacet ja kaikki, ihan kuten oli Scott Peakissa joskus -91. Tai olihan se Scotti mulla jonkun seitsemän vuotta. Hyvin piti Sheldonin puheet paikkansa, ettei ole Biopace mikään fiksaamisen este. Quill-stemmi on vääntynyt, stonga on rottaruosteessa (hyvä vaan, vaikka olis mulla magee raiseri siihen) ja ehkä ne Biopacet-kammet niitattuine rattaineen saavat vielä mennä. Lisäksi kiekonrakennusta Automatix jalkajarrulla taakse, niin voi karsia cantileveritkin pois pyörää rumentamasta eikä tarvi tehä v-jarrukiekkoja.

Ja huonot uutiset, GD on ihan perseestä sekä tolppa, että asiakaspalvelu, joka ei tunnu ottavan vakavasti meikäläisen juttuja. Ehkä se on oikein, mutten enää ostaisi kyseistä tuotetta. Noo, ehkä se tästä, nyt ei vaan jaksa. Thomson takas ja GD odottelemaan uutta intoa trouble shootingiin.

Sami P
25.04.2012, 14.07
Ja huonot uutiset, GD on ihan perseestä sekä tolppa, että asiakaspalvelu, joka ei tunnu ottavan vakavasti meikäläisen juttuja. Ehkä se on oikein, mutten enää ostaisi kyseistä tuotetta. Noo, ehkä se tästä, nyt ei vaan jaksa. Thomson takas ja GD odottelemaan uutta intoa trouble shootingiin.

Aika turhake toi tolppa on muutenkin, ite käytän tasan siinä Uutelan jyrkässä sitä, jos aina siinäkään...
ajamiset tältä päivältä kokolailla peruttu mun osalta, meen tässä kohta jos sittenkään, miten nyt jaksaa.

Jazman
26.04.2012, 11.29
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?45417-Maastopy%F6r%E4ily%E4-Malesiassa&p=1804937#post1804937

Reissuraporttia...

Jazman
26.04.2012, 16.52
Olisko viikonloppuna lenkille lähtijöitä?

Sami P
27.04.2012, 16.41
Olisko viikonloppuna lenkille lähtijöitä?
Onko arki-iltana lähtijöitä?

JTG
27.04.2012, 17.44
Lauantaina, reilusti iltapäivän puolella voisin jonkun lenkuran heittää. Vauhti saa olla rauhallistakin, kunhan ei turhia vaiheiluja ja taukoiluja. Pitkää tai lyhyttä, ihan sama. eteenpäin! :)

juminy
27.04.2012, 19.02
Lauantaista en tiedä, ehkä seiskan aikaan illalla. Sunnuntaina joko aamu 9-10 tai sitte noin 13. Tänäänkään ei sovi.

a2jkanga
27.04.2012, 20.57
Lauantaina, reilusti iltapäivän puolella voisin jonkun lenkuran heittää. Vauhti saa olla rauhallistakin, kunhan ei turhia vaiheiluja ja taukoiluja. Pitkää tai lyhyttä, ihan sama. eteenpäin! :)

Mä voin JTG lähteä mukaan. Ois muutenkin ihan mukava tavata Alpeille lähteviä ihmisiä ennen matkaa. Mulle käy mikä aika ja paikka tahansa huomenna. Toivottavaa tietysti ois, jos lähtö ois jonkun metrolinjan varrella - jos vain mahdollista. :)

JTG
27.04.2012, 21.10
Josko juminy vetäis ilta laajiksen vaikka seiskan aikaan/jälkeen?

Sunnuntaina mulla on ohjelmassa maantiepitkis yhteislenkkinä klo 10, joten se on iso ei.

Mulle käy mikä aika ja paikka tahansa huomenna. Toivottavaa tietysti ois, jos lähtö ois jonkun metrolinjan varrella - jos vain mahdollista. :)

jos iltalaajis juminy, niin kokoontuminen herttoniemen metro?

juminy
27.04.2012, 21.19
Ilmoitan aamulla, jos tuo seiska onnistuu multa. Noin muuten speks eli seiska, Laajasalo ja Herttoniemen metukka olis varsin ok. Jos en pääse, niin osaattehan te itekin!

Edit: eipä kannata ainakaan mun takia H-niemeen päin suunnata. Näyttää erittäin epävarmalta, joten sanon nyt, etten pääse ja jos jostain syystä pääsen, niin tulen sinne mistä lähdettekin. Vissiin Rastilan metukalta?

JTG
27.04.2012, 22.11
juu, jos ei onnistu sulta, niin sitten Rastilan metukalta hieman aikaisemmin, sopisiko 17.00 Ganjaa2k:lle?
muutokset tähän foorumiin. ASAP.

juminy, jos onnistuu, niin otetaan vaan laajis/hertsika. Ilmoitus tänne viimeistään 1500.

Jazman
27.04.2012, 22.28
La klo 19 pitäis onnistua. Kuittaan huomen heti ku tiedän varmasti.

Laajikan kalliot ja se yks alkuvaiheen lasku olis kiva testaa uudella zygällä.
Tai kyllä mulla Rastila ja Vuosaaren lenkki kelpaa kanssa.

Kumpi kampi?

Jos Laajis, niin sitten tapaisin mieluummin sillan kupeessa ku metukalla.
Jos Vuokki, niin Rastilan ABC.

a2jkanga
27.04.2012, 22.35
juu, jos ei onnistu sulta, niin sitten Rastilan metukalta hieman aikaisemmin, sopisiko 17.00 Ganjaa2k:lle?
muutokset tähän foorumiin. ASAP.

juminy, jos onnistuu, niin otetaan vaan laajis/hertsika. Ilmoitus tänne viimeistään 1500.

Kello 17.00 kuulostaa hyvältä, mutta voidaan tosiaan katsoa vielä huomenna mikä tilanne on ja mennä sen mukaan.

JTG
27.04.2012, 22.35
Pelkkää metukkaa tarjolla huomenna...

okei, jos jussi ei tule, niin kumpaan paikkaan Jazzari ja Ganja mielummin tulevat? Mulle on aivan sama, kun yhteensä 12km tulee siirtymää fillarilla. Enempi parempi ;)

Jazman
27.04.2012, 23.33
Jos ei ole Jussia tai Samia vetureina, niin mulle oikeestaan ihan sama. Olen viimeiset lenkit heittänyt Roihika - Hertsika akselilla ja siitä saa kivan tunnin kalliobaanasetin kasaan. Optiona myös jatkaa Hertsikasta Myylikään ja Hallainvuoreen...
Tai vastaavasti ajaa Roihika ja sen perään Hertsika metukalta Viikin päähän ja takaisin. Siitä sais sellasen 1,5h lenkin aikaan.

Laajikassa riittää kalliobaanaa myös, mutta pitäis vähän palautella mieleen niitä reittejä. Voin toki ulkomuistista jonkun vedon vetää. Siellä riittää ajettavaa ja jos rantoja pitkin ajelee Jollakseen ja siirtymää takaisin Hertsikaan, niin siihen saa varata 2,5h.

Vuokissa on vähemmän yksityisalueiden loukkaamista ja jos skipataan Rastilan kivikkohelvetti, niin enköhän mä muista kuitenkin sen maisemareitin Ramsinniemestä Uutelaan (1 - 1,5h) ja jos siihen vielä lisää sataman kupeesta mustavuoren laskut Itäväylälle, niin aikaa saa varata 2,5 - 3h, riippuen ihan kuinka paljon meinaa polkuja tutkiskella.

JTG
28.04.2012, 09.43
Rastila on alueen parasta settiä, ei sitä voi skipata! okei, ensimmäisen 100m saa ajaa kiertotietä. ;)

a2jkanga
28.04.2012, 11.10
Mulle molemmat reitit ovat yhtä uusia, joten tuun kiltisti perässä kumpaan vaan haluatte mennä. Sanokaa vaan aika ja paikka niin oon siellä.

Jazman
28.04.2012, 13.07
Mä pääsen vasta klo 17 lähtee.

A) Roihika - Hertsika 1h (tunnen reitit ja voin vetää). Treffit kirkon parkkiksella.
B) Laajasalo 2h - 2,5h (tunnen osan reiteistä ja voin vetää, lievää harhailua odotettavissa sekä yksityispihojen ylitystä, mahdollisesti murinaa omistajilta). Treffit joko Herttoniemi metro (Hertta K-marketin puolella tietä) tai sitten Laajasalon sillna kupeessa.
C) Rastila - Uutela 2h (tunnen reitit suht hyvin ja voin vetää). Treffit Rastilan ABC.
D) Rastila - Uutela - Mustavuori 2,5h+ (ks. yllä). Treffit Rastilan ABC.

Tossa vaihtoehtoja, valitkaa joku. Mulle käy mikä vaan.

JTG
28.04.2012, 13.22
mulle edelleen ihan sama....ootetaan vielä, josko jussi pääsee irtautumaan. mutta muuten D.

Jazman
28.04.2012, 14.45
Itseasiassa toi D olis kans mun suosikki tälle päivälle, ku voisin sit lenkin päätteeks käydä sipasemassa yhen vehnän linnussa. Pientä tasotusta, ettei mee ihan urheilemiseks tää päivä :)

a2jkanga
28.04.2012, 15.30
D käy mulla kanssa. 17.00 Rastilan ABC:llä?

Jazman
28.04.2012, 15.43
Sovittu. klo 17 rastila - check

JTG
28.04.2012, 16.36
http://25.media.tumblr.com/7EkCP9i3Pkzplki5BfgBsGF0o1_500.jpg

Sami P
28.04.2012, 20.06
Voi voi, näiltä nurkiltakin olis ollu lähtö, ei voi mitn. Mulla olis ollu uutta kivikkojumppaa esiteltävänä ja aika hyvä kokonaisuus polkuja täällä, mut mut.. Ens viikolla vissiin to ja pe vois lähtee aamusta ysin aikaan heittää lenkkiä, jos joku haluaa pykälään.

juminy
28.04.2012, 21.14
Pääsin kuin pääsinkin ajaman, lähdin 19:23 ovesta ulos ja jo ysiltä takas. Ei ollut kestävyyttä sitten alkuunkaan. Kylkeen sattu ja muutenkin ihan tukossa koko ajan. Viimeisen 30 päivän kuluessa kolmisen tuntia satulassa, joten eipä ihme, että tekee pahaa ja kipiää.

Jazman
29.04.2012, 00.00
Himasta himaan ~30km. JTG veti taas ku höyryveturi ja mulla kramppas kinttu siinä reilun 2h ajon jälkeen.

Talvikondis ja kaikkee, mut nyt ei kun peruskuntoa alle, et jaksaa taas tollasia 2h+ lenkuroita vetää hyvällä tempolla.

juminy
29.04.2012, 13.04
Tänään puol kolme tai kolme. Laajasalon tai Hallainvuoren suunta.

Edit: näkyy tonne kolmen korville menevän eli vielä ehtii mukaan.

JTG
29.04.2012, 16.34
JTG veti taas ku höyryveturi ja mulla kramppas kinttu siinä reilun 2h ajon jälkeen.

syy ja seuraus?

Talvikondis ja kaikkee, mut nyt ei kun peruskuntoa alle, et jaksaa taas tollasia 2h+ lenkuroita vetää

vain seuraus, syy on tässä. ;)

Ihan rauhallisesti mentiin, ainakin Jaakon mielestä (nimim: Ganjaa 2kg, tjsp.).
Ja jazzman...vaikka tennareilla on ihan cool vetää settiä, niin ihan vastaansanomattomasti olet niillä paljon hitaampi kuin lukkiksilla. Teknisessä maastossa tämä korostuu, koska sulla ei ajotekniikka riitä. Hommaa ne lukkikset. Ne ovat oikeat välineet maastopyöräilyyn, ainakin +2h lenkeille.
Mitä tulee etureiden kramppaamiseen, niin tuo satula ehkä hieman alhaalla ja tennareilla runttaaminen rasittaa juurikin etureittä. Lukkiksilla ei niinkään, kun pakara tekee suurimman työn etu/takareisien avustaessa. Lopputulos on se, että väsyneellä etureidellä ei voi käyttää kuin pientä välitystä satulassa istuen, jolloin teknisessä paikassa missä tarvitaan "runttaa" ei vaan meno onnistu. Siinä olet oikeassa, että peruskuntoa vaan alle enemmän. Ulkoilu fillarilla auttaa siihen, kun välineet on oikeat.

juminy
29.04.2012, 17.53
Jazman, tästä eteenpäin pari-kolme kertaa viikkoon 2-3 tunnin lenkki, niin talven tullen alat olla kondiksessa :) No eipä tässä ole vara vittuilla, kulje toi tsygä mullakaan juuri mihinkään, mutta kyllä se tästä.

En ala Alpineen lukkoja laittamaan, vaikka herra valmentajasetä siellä huuteloo. Jos löytyy joku runkkovinkki, johon sopii mitat 150mm eteen, ~140...150mm taakse ja sopuhinta sekä -massa, niin saa vinkata. Meinasin, että sian laittas lihoiksi ja ehkä vähän muutakin ja harkitsis alle 14-kilosta täpäriä. Orange viitosia olen katellut, mutta helvatan kalliita, 1700e ilmavaivaisella ketulla. Tuohon hintaan jos olis maxle-versio, ccdb ja houpin ohjainlaakeri, niin sitte, ehkä. Mythicin Spitfiressä oli koot jotenkin sen tuntuset, että kokojen välissä eikä se ehkä muutenkaan. Intensen laatuun en luota Mikan juttujen perusteella. Turner ja Nicolai ei vaan kiinnosta. Täytynee kyttäillä mitä käytettyjä runkkoja liikkuu ja jättää koko homma ajatuksen asteelle.

Transition Covert?
http://manfredbikes.net/default.asp?m=2&bid=17

Jazman
29.04.2012, 23.17
Ihan rauhallisesti mentiin, ainakin Jaakon mielestä (nimim: Ganjaa 2kg, tjsp.).
Ja jazzman...vaikka tennareilla on ihan cool vetää settiä, niin ihan vastaansanomattomasti olet niillä paljon hitaampi kuin lukkiksilla. Teknisessä maastossa tämä korostuu, koska sulla ei ajotekniikka riitä. Hommaa ne lukkikset. Ne ovat oikeat välineet maastopyöräilyyn, ainakin +2h lenkeille.
Mitä tulee etureiden kramppaamiseen, niin tuo satula ehkä hieman alhaalla ja tennareilla runttaaminen rasittaa juurikin etureittä. Lukkiksilla ei niinkään, kun pakara tekee suurimman työn etu/takareisien avustaessa. Lopputulos on se, että väsyneellä etureidellä ei voi käyttää kuin pientä välitystä satulassa istuen, jolloin teknisessä paikassa missä tarvitaan "runttaa" ei vaan meno onnistu. Siinä olet oikeassa, että peruskuntoa vaan alle enemmän. Ulkoilu fillarilla auttaa siihen, kun välineet on oikeat.

Joo siis, kun kaks edellistä talvea olen ajanut aina kun vain mahdollista ja aina tuonne -16 C asti, mutta viime talvena tota lunta tuli niin helvetisti, että päätin jättää ajot kokonaan ja jatkaa harrastusta keväällä. Mikä on siis nyt. Talvella kävin vain salilla treenaamassa voimaharjotteita ja säkkitreeniä, ei mitään PK:ta ylläpitävää siis.
Talven jälkeen olen peräti kolme vai neljä lenkkiä heittänyt ihan hissuksiin, joten siihen nähden kunto on just sitä mitä odotin. Jos olisin samassa kunnossa ku syksyllä, niin toi vauhti olis ollu ihan normaali ja helposti olisin jaksanut peesailla.

Ja sitten ne "lenkkarit" ei ole lenkkarit, vaan Shimpan MP-66 ja pohjassa on SPD:t. Polkimet on Shimpan DX:t, eli spedet nekin.

Satula tosiaan on hieman liian alhaalla, mutta kun siinä on se GD, niin en ole sitä vielä ropeloinut ylemmäs. Tolpassa pitäis kyllä olla sen verran säätövaraa, että saan sen 0,5cm nostettua, milloin sen pitäis olla aika kohillaan.

Tekniikan riittämättömyydestä en spekuloi. Noita samoja polkuja on tullu koluttua muutama vuos ja lähes aina niistä on selvitty kolhuitta. Tavallisesti ajelen tosin mieluummin rauhallisempaa tahtia ja siinä on aikaa vähän pohtia ajolinjoja ja sahaa jotain teknisempää kohtaa vähän enemmän. Nyt suunta oli koko ajan eteenpäin ja koitin vaan rämpiä perässä...

Monen tekijän summa siis... 6kk kasvattanu mahaa, uusi fillari alla jne.
Otetaan reitti uudestaan, kuhan olen päässyt sinuiksi fillarin kanssa ja saanu vähän PK:ta alle. :)

JTG
30.04.2012, 00.11
Jussilla tuo filari jotenkin vaan tottelee käskyttäjää, vaikkei ole jaloissa kiinni. Liekö sitten sitä ajotekniikkaa. Reisissäkin riittää paksuutta ja vääntöä. Ainakin kiipeää oravan lailla pahoista paikoista...

JiiPee
30.04.2012, 00.29
Transition Covert?
http://manfredbikes.net/default.asp?m=2&bid=17

Tosta tais olla juttua jo sillon fööst pleis (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=huilausgaltsi%3F&srs=EPSG%3A3067&y=6688160&x=397919&lang=fi) mut menit ja hommasit hedelmiä :) senkin ketku.

Jazman
30.04.2012, 09.42
OK, myönnetään... täällä on monia kovia kuskeja ja itseäni en laske niihin. Jussi on ihan legenda sen kiipeilytekniikan takia ja varsinkin kun lähdetään teknisiä mäkiä nousemaan, niin siinä moni jää taakse.

Sulla JTG on sen verran ruutia jaloissa, että nopeudessa päihität monet täällä.

Samillakin on tekniikka kohallaan ja multa on jääny monet paikat ajamatta, mistä ollaan Samin tyylinäytteet saatu.

Mä olen kuitenkin sen verran tuore tapaus tässä lajissa, että kehitettävää riittää sekä tekniikassa että nopeudessa, mutta se on oikeestaan ihan hyvä tilanne. Aina voi parantaa suoritusta :)

JTG
30.04.2012, 11.16
Tarpeeksi pienestä hiekkalaatikosta kun maailmaan havainnoi, niin kyllähän niitä staroja ympärillä pyörii - ihan jokaisella takapihalla.

Huuteleepi hiekkalaatikon kokoisesta viitekehyksestä ihmisveturi JTG, Emil Zatopekin jälkeenjäänyt toisesta polvesta.

Jazman
30.04.2012, 12.55
Ens kerraks varaan tollasen "turpopuustin" messiin:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nELqJwd0r0Y

JTG
30.04.2012, 13.03
Toi sopis maantielle paremmin. Bonuksena peesarit hoituis siinä sivussa.

Jazman
30.04.2012, 13.20
Heh, grillattuja peesareita :D

Joo, vois olla hiukka hankalaa maastossa kyl tollasella suorittaa nopeita väistöliikkeitä.

juminy
30.04.2012, 14.21
Samilla on uskallus kohdallaan ja kieltämättä hiukan tekniikkaakin. JTG:llä on jalkaa nousta mäkiä, tarvittaessa vaikka fillari olalla. Multa puuttuu uskallus ja kondis, mutta selityksissä löytyy senkin edestä. Muuten on hiekkalaatikon väellä ihan riittävästi opittavaa enkä näe minkäänlaiselle keulimiselle tarvetta. Osaako meistä edes kukaan keulia? No JTG saa luvan opetella tossa erään tapahtuman jälkeen, jos kierrokset tulevat täyteen... sit on hurja.

Tosta tais olla juttua jo sillon fööst pleis (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=huilausgaltsi%3F&srs=EPSG%3A3067&y=6688160&x=397919&lang=fi) mut menit ja hommasit hedelmiä :) senkin ketku.Muistan kyllä keskustelun! Siitä se tulikin mieleen. Pyynti on puolisentoista ja silti ilmavaivanen kettu. Joku päällyste siinä on olevinaan, mutten pidä kovin arvokkaana lisänä. Toisaalta vieterit painaa ja loppu on tiedossa.

juminy
30.04.2012, 20.33
Huomenna johonkin aikaan? Eli noin kello 12:30...13:00.

JTG
30.04.2012, 21.08
10 lähetään kääntymään porvoossa, joten iltapäivälle menee väkisin, varmaan aikaisintaan 14 back.

Jazman
30.04.2012, 22.07
Vappuna lenkille? Hullut!

Selvästi hyvä päivä, eli hyvästi selvä päivä :D

Sami P
01.05.2012, 15.01
Kylläpäs hiekkalaatikolla hälistään, ajamaan olis kiva päästä, mutta menee ens viikkoon jos joku ilta pääsis lähtemään. Tietty viime vuoden ylikunto-ongelmia ei tule jos ei kauttakaan alota. Hengitys rahisee ja kunto nollassa, kiitos vaan mykoplasmalle. Muistakaa vaan aina ajaa TÄYSII, ni kyl siitä sit.

Veikkolan suokarhu täältä maalaisevakkona huuteleepi grillimässyt massussa.

kolistelija
01.05.2012, 16.41
Hallainvuori oli hienossa kunnossa tänään. Mutapaikat ovat kuivumaan päin, ainoastaan "suonurkka" oli huonossa hapessa.

Siellä oli muitakin ajelemassa vappuapäivän lenkuraa. Kallioilla oli myös poikkeuksellisen paljon porukkaa piknikillä. :)

juminy
01.05.2012, 17.49
Enpä ehtinyt päivällä, mutta taidan lähteä vähän kuuden perään, jos vielä saan aikaiseksi. Jos vaikka Laajasaloa kävis kattomassa. Käytiin tänään lasten kanssa autiotaloilla.

Olis racing bemaksi kaupan:
http://fillaritori.com/viewtopic.php?f=23&t=7457
Vois olla kolistelijan laji tuo, vaikka lieneekin tarpeettoman turvallista touhua.

kolistelija
01.05.2012, 17.58
Tänään oli kyllä pientä dangermomentumia liikkeellä kun isopyörällä pöristelin, vauhtiahan ei voi pudottaa... :D

Täytyy kyllä myöntää että jyrkänne jäi ajamatta tuolla, kävin kuitenkin tuijottelemassa sitä. Kaikki muut pätkät meni ja täytyy sanoa että Racing Ralph oli aivan huikea pitämään kuivalla ilman sisuria, pari kertaa löi vanteelle mutta lyököön kun pitoa on tuon verran.

ahma
02.05.2012, 21.23
Viddu tääl Itä- stadis on magee budjaa kun tää on buli metropoli. Tänäänkin tuli duunimatkalla bongattua hirvi, kettu ja pari rusakkoa. Todella urbaania.

Täytyy tulla taas leikkii laatikolle jos mua vielä huolitaan. joustoa pyörässä nykyään nolla ja mies läskimpi mutta arempi. Ensi viikonloppuna? La ilta tai su ap? Syvä Itä.

JTG
02.05.2012, 21.55
Hyppää östikan Shiwalta metroon. Oma lapio mukaan!

Mielummin lauantai iltana. Sunnuntai ap. On mustiksen maantielenkki. Tai tuu siihenkin :)

Jazman
02.05.2012, 22.14
Vois koittaa su ap. Palaan ku tiedän tarkemmin...

Mut kuinka syvää itää meinasit? Ihan Sipoon skutseja vai? Oliski eka kerta siellä susirajan takana ;)

a2jkanga
02.05.2012, 23.27
Mulle kävisi su ilta(päivä), jos joku on silloin menossa...

juminy
03.05.2012, 06.44
jotain tommosia akkunoita, joskaan eihän näistä varmaksi tiedä:
la ip ~13
la ilta ~18...19
su ip ~13
su ilta ~18...19

täytynee kyllä koittaa ajella salaa vielä about kuukausi kun ei tsygä oikein kulje tai vastaavasti kulkee muttei pajon tuntia pidempään

Jazman
03.05.2012, 08.50
Toi su klo 18-19 saattais toimia paremmin mulleki. Mut mihkä mentäis?

ahma
03.05.2012, 10.07
Hyppää östikan Shiwalta metroon. Mielummin lauantai iltana

jotain tommosia akkunoita, joskaan eihän näistä varmaksi tiedä:la ilta ~18...19

Lauantai huudettu, klo 18. Ihan sama mistä. Jos mä saan valita niin Siwalta tai Mustavuoresta, mutta koska mä en saa niin kertokaan mistä lähdetään.
Sunnuntaikin sopii, mutta ei maantielle. Niin pervo mä en vielä ole.

JTG
03.05.2012, 10.23
Lauantai huudettu, klo 18. Ihan sama mistä. Jos mä saan valita niin Siwalta tai Mustavuoresta, mutta koska mä en saa niin kertokaan mistä lähdetään.
Sunnuntaikin sopii, mutta ei maantielle. Niin pervo mä en vielä ole.

Mustavuoren parkkis itäväylän varressa on varmaan hyvä paikka lähteä kiertämään syvintä itää? Sinne kaikki osaa ja siitä pääseee heti metsään mustavuoren kylkeä kiertämään.

Mä lähden sunnuntaina maantielenkille klo 10 mustiksen parkkikselta. Se on näitä ns. kiveenhakattuja lähtöaikoja, yhteislenkki kun on.

Näilläkö mennään?

ahma
03.05.2012, 10.58
Mustavuoren parkkis itäväylän varressa on varmaan hyvä paikka lähteä kiertämään syvintä itää? Sinne kaikki osaa ja siitä pääseee heti metsään mustavuoren kylkeä kiertämään.
Näilläkö mennään?
Mennään näillä. Mustavuoressa kaatunutta runkoa siinä määrin, että ajaminen hankalaa, eikä oikein luonnonsuojelualueella kehtaa sahata. Mutta kyllä siitä jotain tulee. Sitten mielihalujen mukaan S-korpea tai Kasavuorta ja ympäristöä. Kaikki käy.

juminy
03.05.2012, 20.55
Jes, la 18, jos ei esteitä ilmaannu.

Onks kenelläkään lainata HCW-4 (http://www.parktool.com/product/crank-and-bottom-bracket-wrench-hcw-4):sta? Tai Tacx T4405:sta. Kalliita (http://fi.rosebikes.eu/tuote/tacx-bottom-bracket-tool-t4405/aid:22672) ovat perkeleet, viiti ostaakaan.

Eivät nuo kyllä rikki ole kuulat tai laakeripinnat - ainakaan niin pahasti - mutta vois irrottaa tuon ds-kupin ja vaihtaa kasettinelikantin tai edes löysätä kertaalleen tuon ds-kupin, heittää uudet rasvat väliin ja kirrata back. Papukaijalla ei saanu tarpeeksi otetta eikä viiti rikkoa. Tilasin toisenkin jalakajarrullisen Sram Automatixin. Tulloo vielä pervessi tai ainakin kinky etukiekko kun ei taida tulla levarinapaa, mutta levarikehä. Mavic EN 521 on soppeli mummoluokkaan. En vielä keksinyt mihin muuhun se sopisi - tuskin mihinkään.

ahma
03.05.2012, 22.22
Mä en edelleenkään tajua Juminyn jargonista mitään. Toivottavasti silti tulee lauantaina.

juminy
03.05.2012, 23.02
Ei tee mitään. Eipä kukaan tuonu kiireellä olutta ja työkalua - halvatun jätkät - joten putsasin ja rasvasin. Oli toispual kuukelit ehkä ihan hitusen syöpyneet ja laakeripinnat pikkasen ajetun näköset, mutta noissahan on isot kuulat ja luulisin olleen toleranssit jo alunperinkin krouvit. Raswaa ja kasaan. Biopace lähti, vaikka olihan se tosi anatominen. Mustaa - ei kovin xc-pitkää - tuumasta eli semmosta viimelamanaikasta quill-stemmiä tarjolla vaikka kaunista hymyä vastaan? Voin mä jotain maksaakin, jos on hyvä ja suora.

Koitan tulla.

Jos joku keksii mun bemaksille (http://fillaritori.com/viewtopic.php?f=23&t=7457) uutta kotia, niin antaa keksiä sitte, mä en mahdu kohta enää parvekkeelle. Jossain vaiheessa kesää vaimo ja lapsetkin ehkä haluavat mennä sinne.

Sami P
03.05.2012, 23.31
Laita bemaksi piiloon, syksyllä ajetaan kivikossa! Mä huomenna uutta kuuria legurista, mutta sunnuntaina klo 13 eteenpäin ikkuna auki rastila-uutela-yritykselle.

Sami P
03.05.2012, 23.34
Voin ton sun bemaksin ottaa vaihokkina jos haluut mun supernormalin melkein kokonaisena...??? ;)

Jazman
04.05.2012, 00.11
Kävin salaa ajalemassa Roihika-Hertsika... jännä vaikka noita on tahkonnu jo vaikka kuinka, niin aina sitä ajaa jossain kohti harhaan.
Noh, hauskaa oli ja ihan ku olis jaksanu taas pikkasen paremmin ku viime lenkillä. Taitaa kondis hiipiä hiljalleen takas...

Niin, siel oli melkeen kuivaa jo! Pääs runttaa nousuja ylös ekaa kertaa, ettei Canis (http://twentynineinches.com/2012/02/02/onza-canis-2-25-29er-tires-on-test-first-impressions/) sutassu kertaakaan. Märällä se oli aika saippuaa, mut nyt kuivalla siihen alkaa jo luottaa ihan kivasti. Hyvin se ainaki rullaa.

juminy
04.05.2012, 10.35
Voin ton sun bemaksin ottaa vaihokkina jos haluut mun supernormalin melkein kokonaisena...??? ;)En halua mitään sun vanhoja kamoja :D Mitämitä millon se rata muka tulee?

Sami P
04.05.2012, 12.08
En halua mitään sun vanhoja kamoja :D Mitämitä millon se rata muka tulee?

Syssymmällä ajetaan jo kovaa... Hommat hyvällä mallilla menossa, kohta voi vissiin jo liittyä seuraan.

http://fi-fi.facebook.com/Pyorakrossiparkki

nilsson
04.05.2012, 22.27
Oisko tulevalle kesälle mitään pyylevien nörttien himmailulenkkejä luvassa?

juminy
04.05.2012, 22.37
Koko ajanhan ne pyörivät. Huomenna kuudelta.

nilsson
04.05.2012, 22.55
Rosterin perusteella ei vastaa ihan mun kuntopohjaa. Sika liikkui ekalla lenkillä niin tahmeasti ettei kehtaa jarruksi vielä lähteä.

Jazman
04.05.2012, 23.28
Näköjään mulla jääkin porukkalenkit ens viikolle...

a2jkanga
05.05.2012, 13.12
Huutelen varmaan turhaa, mutta oliko kukaan kiinnostunut lähtemään lenkille sunnuntai-iltasella?

ahma
05.05.2012, 15.53
Sika liikkui ekalla lenkillä niin tahmeasti ettei kehtaa jarruksi vielä lähteä.
Mies vai pyörä?
Kyllä minä aina läskiä nörttiä vastaan, mukaan vaan.

Sami P
05.05.2012, 16.51
Huutelen varmaan turhaa, mutta oliko kukaan kiinnostunut lähtemään lenkille sunnuntai-iltasella?

Mihin aikaan? Mä ajattelin kahden aikaan mennä...

drop
05.05.2012, 19.45
Sattuisko jollain olemaan kierretyökaluja? Jussi?

Sami P
05.05.2012, 20.57
Heiii, tarviiko joku ehkä sälää http://www.rczbikeshop.com/ , pitäs spedaaleja tilailla maantiekulkimeen sekä metusalemiin, postit puoliks ja toimitus lähimain ;) huomenna illalla lähtee tilaus, eli eli...

juminy
05.05.2012, 22.12
Ahmalla oli hyvät reitit. Ylipainosella sunnuntaiajelijalla, jolla on ylipainoinen pyörä, oli vähän tekemistä koittaa pysyä mukana.

Sattuisko jollain olemaan kierretyökaluja? Jussi?Saisit eka palauttaa sen kammen ulosvetimen. Mutta ei mulla kyllä ole omia kierretyökaluja, teen kierteet firman pajalla.

a2jkanga
05.05.2012, 22.49
Mihin aikaan? Mä ajattelin kahden aikaan mennä...

Kahteen en ihan ehdi, kun lähden Jyväskylästä Helsinkiin päin kymmeneltä. Kolmen neljän väliin ehtisin paremmin.

ahma
05.05.2012, 22.59
Ahmalla oli hyvät reitit. Ylipainosella sunnuntaiajelijalla, jolla on ylipainoinen pyörä, oli vähän tekemistä koittaa pysyä mukana.

Höpö höpö. Äijä meni kuin kauris: siro ja norja. Alamäki pyörällä osaava pääsee ylöskin päin, ja paljon parjatuilla fläteillä.
Kiitos JTGlle ja Jumille (ja Mikelle) loistavasta lenkistä.

juminy
05.05.2012, 23.20
Saattasin lähteä huomenna illalla joskus kuuden korvilla, mutta 2kg ganjaa varmaan on eri nopeusluokituksen kuskeja. Menen, jos kykenen, joko Herttoniemi-Hallainvuori tai sitte Laajasalo. Semmosta erittäin rentoa menoa ja vain parisen tuntia.

drop
05.05.2012, 23.39
Saat ulosvetimen vaikka huomenna :

Sain Intenseltä uuden perän kanssa uudet rasvanippelit. Vanhat on ollut vain painettuna sisään, uudet menee kierteillä ja siihen pieneen välilinkkuun pitäisi porata reikä ja painaa kierteet. Näin tosin Lidlissäkin taannoin moisen paketin, pitänee vilkaista olisko vielä saatavilla..

juminy
06.05.2012, 00.01
Sano vaan koko (M5?), niin voin tuoda sopivan poranterän sekä kierrekalun. Sillä varauksella, että kun muistan ja ehdin. Sen vetimen kanssa nyt oikiasti mikään kiire ole, kunhan kettuilin. Sain rojektit hoidettua ainakin toistaiseksi Bilteman vetimellä, mutta huomenna kun mennään ajamaan, niin ota ihmeessä mukaan.

Ja sitte joku Calpisreissu pitäis vissiin yrittää hoitaa. Häh? Taitaa jäädä tänäkin kesänä puheiksi, yksinpuheiksi kaiken lisäksi? Mä en saa yksi aikaiseksi kyllä kuitenkaan.

JTG
06.05.2012, 00.06
Sattuisko jollain olemaan kierretyökaluja? Jussi?

mitä sä tarvit?

JTG
06.05.2012, 00.17
Jumi meni kuin kauris: siro ja norja. Alamäki pyörällä osaava pääsee ylöskin päin, ja paljon parjatuilla fläteillä.
Kiitos JTGlle ja Jumille (ja Mikelle) loistavasta lenkistä.

Juu, hertsikan orava kiipeää maantiekonkelilla vaikka puuhun.
Kiitokset lenkkiseurasta ja vetäjälle S-bonukset päälle. Kuraa ja märkääkin oli lähes riittävästi.

a2jkanga
06.05.2012, 00.51
Saattasin lähteä huomenna illalla joskus kuuden korvilla, mutta 2kg ganjaa varmaan on eri nopeusluokituksen kuskeja. Menen, jos kykenen, joko Herttoniemi-Hallainvuori tai sitte Laajasalo. Semmosta erittäin rentoa menoa ja vain parisen tuntia.

Haha. Ei mulla oo mitään nopeuspreferenssiä :) Kaikki vauhdit ja reitit käy - kunhan pääsee ajamaa.

drop
06.05.2012, 01.06
mitä sä tarvit?

Näin internetissä sanotaan:

You need to drill the hole in the frame out to 7/32 inch, and tap ¼” X 28 tpi threads.

juminy
06.05.2012, 10.02
En tiedä onko noita tuumasia, saattaa olla Bilteman sinisessä sarjassa, jommonen myös löytyy. Näyttäis olevan, jos oikein mulkasin: http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Leikkaustyokalut/Kierretyokalusarja/Kierretyokalu-ruuvinulosvedinsarja-56-osaa-tuumamitat-18149/

Teriä ei ole ihan kympin välein, mutta 5,5 millisellä (vs. 5,56mm - close enough) voi tehä reiän ja sitte tolla mainitulla tapilla kierteen. Se osa olis ehkä hyvä saada penkkiin ja vaikka vetästä varovasti kohilleen eka kolmimillisellä ja sitte suurentaa.

Tossa voi naapurissa olla teollisuusalueella joku paja kun tekee ton sulle helposti ja halvalla. Tai sitte kalliilla ja pilaa sen osan. En tiedä.