PDA

Näytä tavallinen näkymä : 29er maastopyörä - suosituksia !!



Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15]

Linna
02.06.2015, 22.10
Vanha pyörä myyty ja uuden tilausta suunnitteilla. Arvon Lux CF 8.9, Nerve Al 29 9.9LTD:n ja Cuben Stereo 120HPC Race 29 carbon whiten välillä. Ajot pääasiassa Oulun ja Kempeleen Köykkyrin seudulla, satunnaisesti Rokua, Vuokatti, Syöte mutta 95% prosenttisesti siis suhteellisen tasaisessa maastossa tapahtuvaa XC/Maraton ajelua. Valinnanvaikeus, suosituksia? Minkä valitsisit ja miksi? Stereoon vaihtaisin XTR kiekot alle, mutta Canyonit taitaisi mennä tuossa kokoonpanossaan..

JKK
02.06.2015, 22.46
Saahan ne hälytykset ja surivat kytkettyä pois päältä. Onneksi. Olet juossut maratonin ja huilit pari tuntia niin tulee valituksia laiskuudesta.

IncBuff
02.06.2015, 22.48
Saahan ne hälytykset ja surivat kytkettyä pois päältä. Onneksi. Olet juossut maratonin ja huilit pari tuntia niin tulee valituksia laiskuudesta.
Mistähän 29er mallista on kyse?

aerosol
03.06.2015, 08.10
http://www.cube.eu/bikes/mtb-hardtail/attention/cube-attention-29-blacknwhitenred-2015/

Löytyykö tuosta MTB-aloittelijalle ja mahdollisesti hyvinkin satunnaiseen ajoon suuriakaan sudenkuoppia? Keula tietysti voisi olla ilmajousitettu, mutta senhän voi vaihtaa jos nyt oikein innostuu. Jos ehdotatte vastaavia muilta valmistajilta, 23" rungolla pitää löytyä joten Canyonit ja Radonit ovat auttamatta poissa pelistä. Hintaluokka n. 700€.

Maantiepyöräilijä kun olen ensisijaisesti niin osaako joku sanoa miten hyvin Cuben geometria sopii jättiläiselle (202cm, 95cm inseam)? Maantiepyörässä on 62cm runko, mutta maastureissa ei juuri 23" yli taida kokoja löytyä?

Arskav
07.06.2015, 14.19
http://www.rtechsuspension.fi/ltd-pro-29-2015.html löytyykö tuosta mallista suurempia heikkouksia miksei kannattis ostaa? Lienee tuo 3x10 hieman turha mutta sen kans pärjää.

seppo_taalasmaa
07.06.2015, 15.37
http://www.rtechsuspension.fi/ltd-pro-29-2015.html löytyykö tuosta mallista suurempia heikkouksia miksei kannattis ostaa? Lienee tuo 3x10 hieman turha mutta sen kans pärjää.

Itse olen ainakin tykännyt nyt ajoa noin 400km takana. Muista kysyä tarjousta r-tech:ltä ja ostaa tarpeen mukaan sitten kengät jne samassa niin saat roiman alennuksen. Se 3x10 on kyllä hieman tarpeeton välillä ja itse varmaan piakkoin tilaan bash guardin B-D:stä ja korvaan sillä ison rattaan. Maantiesiirtymillä se on ihan kiva, mutta 30 piikkiselläkin pärjää. Maastoajossa ei isolle löydy ollenkään käyttöä ja saisi pari senttiä lisää maavaraa pyörään poistamalla. Jarrut ovat todella jämäkät, tosin mielestäni typerää pihtailua olla laittamattaa 180mm levyä myöskin taakse.

Pyörässä mukana tuleva rabin rob takarengas murenee aivan käsiin ja on pidoltaan surkea. Nopeassa ja kuivassa kangasmaastossa renkaalla pärjää hyvin mutta vaihtaessani viikoksi kallioiseen ja osittain märkään rannikkomaastoon on pidossa löytynyt todella suuria ongelmia. En uska kuvitella rengaan toimintakykyä syksyn märässä mutakelissä. Veikkaan, että noin 600km kohdalla on pakko tilata saksasta MK2 taakse.

Arskav
07.06.2015, 16.00
Kiitos tiedoista..pitääpä ottaa asiaksi tuon kilpailuttaminen piakkoin. Kamppeet löytyy! Myin vanhemman konan ja on-onen läskin pois..paluu läskistä pikkurenkaiseen houkutteli sen hieman nopeamman kyydin takia..vaikkakin hauskaa oli.

Tandemi
07.06.2015, 16.06
Piti kirjautua ihan tänne, ettei vikaan mene totaalisesti.

Olen aivan untuvikko näiden mittasuhteiden ja runkokokojen suhteen. Olen ajellut koko ikäni vanhoilla mummiskoilla, enkä ole tarvinnut 30v aikana sen kummemmin kulkupeliä. Edellinen pyörä varastettiin, joten nyt ajattelin hieman panostaa.

Maksimiksi olen ajatellut laittaa 700e, jolla luulisi saavan hyvän pyörän. Ajoni keskittyisi lähinnä maastopyöräilyyn, ja 29er:ia olen ajatellut.
Mutta se miksi tänne tulin, on se että paikallinen pyöräkauppias on niin ahne, että en pysty käydä siellä edes koeajamassa mitään, ellen ole setelitukko kädessä jo lähes ostamassa pyörää.

189cm/106kg inseam 89cm. Onkohan L(20") 29er sopivan kokoinen? Canyonia tässä olen sattumoisin ottanut kiintopisteeksi ja eritoten tuon Yellowstone AL4.9..

seppo_taalasmaa
07.06.2015, 16.22
Suosittelisin kyllä taas kerran panostamaan vähän enemmän ja ostamaan grand canyonin. https://www.canyon.com/fi/mountainbikes/bike.html?b=3642 just saying... Mutta kyllä tuo https://www.canyon.com/fi/mountainbikes/bike.html?b=3601 kin ihan pyörä jo on.

Tandemi
07.06.2015, 16.50
Ei satku maata kaada. GC:ssä ilmeisesti on paremmat vaihteistot? Pitää tutkia paremmin tuota vielä, että näen kaiken mihin 100e panostus menee.

Judgment
22.06.2015, 00.52
29er 1x11 maasturin hankinta on alkanut houkutella. ~1500e budjetilla kyllä tuntuu olevan aika kiven alla. Tulisi ympärivuotiseen käyttöön ja saisi mielellään olla saintin jarruilla. Painolla ei niin väliä, kunhan on pomminvarma peli, hyvä keula lockoutilla ja herkästi rullaavat kiekot.

Eli, kannattaisiko
a) kasata irrallisista (käytetyistä) osista
b) katsoa joku käytetty fillari ja vaihtaa siihen palikat (esim 3x10 => 1x11)
c) ostaa uutena (ei taida tällaisia olla myynnissä valmispaketteina budjetin rajoissa?)

Edit, tällainen löytyi: http://www.evanscycles.com/products/pinnacle/ramin-six-2015-mountain-bike-ec071317

Liekö rahalle vastinetta? Mikäli Formula CR3 jarrut ovat tehokkaat ja nuo KT hubit huoltovapaat niin voisi olla ihan käypänen peli.

Tuume
22.06.2015, 13.32
Pikaisesti hahmotellen näyttäisi, että On One Inbredin saisi tarjolla olevaa bundle tarjousta hyödyntäen kasattua 1x11 osilla lähelle 1500 euroa. Jos painonkaan suhteen ei olla niin tarkkoja, se varmaankin teräksisenä olisi kestävä valinta. Loput osat täytyisi tosin metsästää käytettyinä, tai saksalaisista nettikaupoista, mieluiten tarjouksia odotellen, kuten RS Reba keulaksi, jotkut Mavicin peruskiekot tai Action Sportsilta custom kiekot esim. DT 350 navoilla. Syksymmällä kauppoihin ilmestynee Sramin GX ja uuden Shimanon XT:n voimansiirto, joiden käyttö lienee välttämättömyys budjetissa pysymiselle. Jos tuon tyylisen pyörän kasaa, menee mielestäni Saint-jarrut täysin hukkaan. Jos kuitenkin jostain syystä noin järeät jarrut pyöräänsä haluaa, uskoisin edullisempien Zee-jarrujen riittävän.

Toki jos on kiireellinen tarve pyörälle, tai on epävarma kyvykkyydestään kasata pyörä, on valmiin pyörän osto luultavasti parempi vaihtoehto. Uusi pyörä suhteellisen laadukkailla osilla, esim. joku saksalainen nettikauppa jäykkäperä, on useimmiten käytettyä huoltovapaampi. Kannattanee miettiä hieman minkätyyppistä pyörää haluaa kuten XC vai Trail sekä pyörän mittoja. Jo 1000 eurolla saa kelvon XC jäykkäperän, johon 500 euron panostuksella saa vanhat osat myymällä päivitettyä juurikin Sram GX tai XT 11 voimansiirron ja ehkä jopa Zee jarrut jos ne tosiaan ovat tarpeelliset.

Enemmän trail henkistä pyörää halutessa, esim. Kona Taro tai Honzo olisi varmasti hyvä vaihtoehto. Valmiina olevan 1x10 vaihteiston voisi tuunata pakkaan lisättävällä expander rattaalla jo 1x11 muistuttavaksi, jolloin Taron tapauksessa selviäsi jo selkeästi alle 1300 euron.

Oma ehdotukseni on perehtyä hieman tarkemmin pyörätyyppeihin ja geometrioihin jotka vaikuttaa ajamisen mieluisuuteen huomattavasti enemmän kuin jokin yksittäinen osavalinta. Sen jälkeen ostaa joko käytettynä tai uutena budjettiin sopiva pyörä ja tuunata se joko 1x10 expander rattaalla tai odottaa tulevia edullisempia 1x11 osasarjoja. Jarrut yms. osat voi sitten päivittää myöhemmin jos siihen on tarve.

Serpico
24.06.2015, 03.15
Cube Attention SL 29. Mitäs mieltä ollaan kyseisestä pyörästä?

http://www.cube.eu/en/bikes/mtb-hardtail/attention/cube-attention-sl-29-greennblack-2015/

Tulisi niin työmatka ajoon kuin kevyeen maastoajoon. Onko Cube minkälaisessa maineessa merkkinä? Tässä ei varmaan muu maasto pyörä tule kysymykseen sillä tuo on ainoa maastopyörä jota saa vihreänä ja alta tuhannen euron. Jos joku tietää muitakin jotka täyttävät nuo kriteerit niin ilman muuta linkkiä saa laittaa. Sitten koko kysymys, Bike Discountin koko kartan mukaan 22 tuumainen vastaisi 56 cm kokoa ja olisi soveltuva 190 cm pitkille ja siitä pidemmille ihmisille. Itsehän olen 185cm pitkä ja tarkoituksena olisi ottaa tuosta se isoin koko joka on 23 tuumaa. Onko tuo 23 tuumainen Cube muka niin iso, että ei sillä ei voi 185 cm pitkä ajella? Itse olen hybridejä ostaessa aina ostanut sen isoimman mahdollisen koon eli 60cm ja mitään ongelmia ei ole ollut. Lestaa on saanut nostaa aika korkealle siitä huolimatta, että ovat maksimi koon rungoilla olevia pyöriä kummatkin*(*Helkama S2 ja Tunturi RX700).

Keskiäkäinen lohjalainen
24.06.2015, 07.34
Sitten koko kysymys, Bike Discountin koko kartan mukaan 22 tuumainen vastaisi 56 cm kokoa ja olisi soveltuva 190 cm pitkille ja siitä pidemmille ihmisille. Itsehän olen 185cm pitkä ja tarkoituksena olisi ottaa tuosta se isoin koko joka on 23 tuumaa. Onko tuo 23 tuumainen Cube muka niin iso, että ei sillä ei voi 185 cm pitkä ajella?

On se niin iso. Ehkä sillä ajaa, jos ei paremmasta tiedä, mutta pienempi on sopivampi. 20-21-tuumaiset rungot ovat todennäköisesti passeleita, jos olet mittasuhteiltasi normaali tapaus.

Onko tälle oman tien kulkemiselle joku erityinen syy?

Paljonko sulla on jalan sisäsauman mitta oikein mitattuna?

https://www.youtube.com/watch?v=Eyjrtp9C72A

Serpico
24.06.2015, 07.52
On se niin iso. Ehkä sillä ajaa, jos ei paremmasta tiedä, mutta pienempi on sopivampi. 20-21-tuumaiset rungot ovat todennäköisesti passeleita, jos olet mittasuhteiltasi normaali tapaus.

Onko tälle oman tien kulkemiselle joku erityinen syy?

Miksi muuttaa tapoja kuin homma toimii näinkin?

Kyllä aikuisella miehellä pitää olla aikuisen miehen kokoinen pyöräkin. Edelleen kiinnostaa miksi Cuben 23 tuumainen ei muka soveltuisi mulle kun hyvin on soveltunut Tunturin ja Helkaman isoimmat ilman mitään sisäsauman mittauksia. Kummatkin niin Helkama ja Tunturi on tilattu netistä myös ilman minkäänlaisia koeajoja. En kyllä usko heti tältä istumalta, että Cuben isoin koko olisi yllättäen sitten niin iso, että se ei soveltuisi mulle.

https://www.youtube.com/watch?v=oyoe4TmUUpM

Tuossa on 17 tuuman malli kyseisestä Cubesta ja 6 tuumaa isompi tuosta on mukamas liian iso? Toi 17 on niin pienen näköinen, että tuota on syytäkin suurentaa aika lailla.

IncBuff
24.06.2015, 08.30
Ei ole syytä muuttaa jos tiedät mitä haluat. Anna mennä. Itse en tohtisi tuota 23":sta ottaa. Se on niin korkea ettei seisominen pyörä jalkojen välissä todennäköisesti onnistu. Yhtään liian pitkähän tuo ei ole. Pöljä geometria noissa Cubeissa.

Serpico
24.06.2015, 08.35
Ei ole syytä muuttaa jos tiedät mitä haluat. Anna mennä. Itse en tohtisi tuota 23":sta ottaa. Se on niin korkea ettei seisominen pyörä jalkojen välissä todennäköisesti onnistu. Yhtään liian pitkähän tuo ei ole. Pöljä geometria noissa Cubeissa.

Tuo pituus on se eniten arveluttava tekijä itselleni. Onko esim. satulan ja ohjaustangon väli jotenkin ratkaisevasti Cuben isoimmassa koossa pitempi kuin mitä esim. Tunturi:ssa tai Helkama:ssa?

IncBuff
24.06.2015, 08.38
Katso geometriataulukoista?

Serpico
24.06.2015, 08.41
Katso geometriataulukoista?

Pitääpä tarkistaa.

Greycap
24.06.2015, 09.46
Pöljä geometria noissa Cubeissa.
Todellakin. Tuossa 23" rungossa on massiiviset 6 mm enemmän reachia kuin minun 17,5" Specializedissa joka ei sekään ole tällaiselle 173 cm paatintapille vielä mikään pitkä runko. Satulaputkea sitten onkin massiviset 120 mm enemmän. Kenelle kädettömille nuo on tehty?

JackOja
24.06.2015, 09.51
...Kenelle kädettömille nuo on tehty?

Pitkäjalkaiselle ja lyhytselkäiselle "keskieurooppalaiselle" "rodulle". Ei sovellu kovin hyvin lyhytjalkaisille ja pitkäselkäisille savolaisille. Aika montaa saksanmerkkiä vaivaa tuo.

kaakku
24.06.2015, 10.35
Cuben CMPT-linja (Aim, Acid, Analog, Attention) on tarkoitettu vähän rennompaan ajeluun kuin ko. merkin LTD ja Reaction, jotka ovat vähän pitemmällä mitoituksella. Isoissa rungoissa tuo ilmiö korostuu. 185 pitkälle se 21" on passeli, 23" vähän korkeahko. Mutta jos AIKUINEN MIES haluaa AIKUISEN MIEHEN pyörän niin siitä vaan. Ostaahan jotkut bemareitakin kompensoidakseen jotain.. tiedä sitten mitä.

orc biker
24.06.2015, 10.52
Yleinen suuntaus on muutenkin vienyt näitä lyhyempään päin. Ja 29 kategorisesti vienyt korkeampaan päin, koska keula nousee vähän väkisinkin -> korkea standover, kun se vaakaputken taivuttaminen tuntuu olevan nykyteknologialla useimmille yrityksille liian kallista tai muuten ylitsepääsemätöntä.

Serpico
24.06.2015, 12.04
Eli onko nyt niin, että tuon linkkaamani Cube:n 21 tuuman ja 23 tuuman suurin eroavaisuus on korkeudessa?

orc biker
24.06.2015, 12.32
Eli onko nyt niin, että tuon linkkaamani Cube:n 21 tuuman ja 23 tuuman suurin eroavaisuus on korkeudessa?
Käytännössä kyllä, koska vain sentti on virtuaalisessa vaakaputkessa eroa. Eihän se ole juuri mitään. Jos laittaa sentin pidemmän stemmin pienempään malliin, niin sehän on siinä, eikä varmasti vaikuta ohjattavuuteen.

Keskiäkäinen lohjalainen
24.06.2015, 12.36
Eli onko nyt niin, että tuon linkkaamani Cube:n 21 tuuman ja 23 tuuman suurin eroavaisuus on korkeudessa?

Noinkin sen voisi sanoa. Pituudessa on eroa 10 milliä ja korkeudessa 50.

23-tuumainen alkaisi ehkä olla sopiva, jos jalan sisämitta on 92 senttiä tai enemmän. 185-senttisillä noin harvemmin on.

IncBuff
24.06.2015, 16.47
Yleinen suuntaus on muutenkin vienyt näitä lyhyempään päin.
Onko? Miten niin. Nykyään tuntuu olevan niin että vaakaputket on pidempiä ja stemmit lyhempiä kuin vaikka 5v sitten.

MarkoKoo
24.06.2015, 17.52
Pidempään suuntaan menee toptube ja reach.

orc biker
24.06.2015, 18.45
Onko? Miten niin. Nykyään tuntuu olevan niin että vaakaputket on pidempiä ja stemmit lyhempiä kuin vaikka 5v sitten.
Ovat. Siten, että ne ovat lyhentyneet. Puhuin paljon pidemmästä ajasta kuin viidestä vuodesta ja puhuin koko ohjaamon pituudesta, enkä vain vaakaputken pituudesta. Jos pidentää toista ja lyhentää toista, niin lopputulos on pituuden kannalta enemmän tai vähemmän sama.

AM79
25.06.2015, 19.58
Pitkä vatulointi uuden MTB:n hankinnassa piti saada tänään päätökseen, mutta jälleen tuli uusia mutkia matkaan. Cube reaction GTC SL29 saapui tänään Saksasta neonvihreässä värityksessä. Pyörän kasaus sujui hyvin kunnes huomasin pahannäköinen jäljen (halkaisija 6-7 mm ja maalit pois) rungon vaakaputkessa. Jälki on tullut joko kuljeuksessa tai sitten on ollut jo tehtaalla lähtiessä. Havainnon jälkeen pikainen yhteys Saksanmaalle. Ehdottivat hyvitystä tai pyörän vaihtoa. Olen kääntymässä pyörän vaihtoon, koska niin paljon harmittaa jälki uudessa pyörässä. Sen verran testasin pyörää pihalla, että ensi vaikutelma oli muuten hyvä ja onhan toi neonvihreäväri aika näyttävä.

AM79
26.06.2015, 19.06
Saksan liike lupasi 150 euroa hyvitystä. Pyörän hinta on kyllä kohdillaan tämän alennuksen jälkeen. Kannattaako ottaa rahat ja kärsiä maalivaurio rungossa vai pyytää uusi pyörä? Ongelmana on että vastaavaa pyörää ei ole varastossa, joten toimitusaika voi olla pitkäkin tai pyörää ei saa laisinkaan tämän kesän lumille ;). Jälki on tosiaan noin 6 mm pyöreähkö ja vaakaputkessa. Kuidut näyttävät ehjiltä.


Pitkä vatulointi uuden MTB:n hankinnassa piti saada tänään päätökseen, mutta jälleen tuli uusia mutkia matkaan. Cube reaction GTC SL29 saapui tänään Saksasta neonvihreässä värityksessä. Pyörän kasaus sujui hyvin kunnes huomasin pahannäköinen jäljen (halkaisija 6-7 mm ja maalit pois) rungon vaakaputkessa. Jälki on tullut joko kuljeuksessa tai sitten on ollut jo tehtaalla lähtiessä. Havainnon jälkeen pikainen yhteys Saksanmaalle. Ehdottivat hyvitystä tai pyörän vaihtoa. Olen kääntymässä pyörän vaihtoon, koska niin paljon harmittaa jälki uudessa pyörässä. Sen verran testasin pyörää pihalla, että ensi vaikutelma oli muuten hyvä ja onhan toi neonvihreäväri aika näyttävä.

ignoreland
26.06.2015, 19.31
Minä ottaisin hyvityksen. Perusteluna vian vähäisyys, mielestäni kohtuullinen hyvitys ja mainitsemasi turha viivytys siinä täkeimmässä.

Moska
26.06.2015, 19.38
Hyvitys ja auton paikkamaalikynä tai vastaava hakuun, tai sekoituttaa liikkeessä spraypurkin oikeaa väriä
Tapatalk

noniinno
26.06.2015, 20.28
Kysy myyjäliikkeestä kolhun vaikutus runkotakuuseen. Jos ei vaikutusta, ota rahat. Maastopyörä on työkalu ja pieni kolhu kuuluu asiaan.

Läskimasa
27.06.2015, 17.14
Hyvitys ja auton paikkamaalikynä tai vastaava hakuun, tai sekoituttaa liikkeessä spraypurkin oikeaa väriä
Ääni tälle, ei vaikuta mihinkään tuollainen. Jää vielä 140€ taskuun jolla saa pyörään muuta kivaa.

AM79
27.06.2015, 19.30
Joo kiitti kommenteista. Otan rahat ja haen 10 € paikkauskynän. 150 €:lla saa tosiaan kaikenlaisia härpäkkeitä pyörään.QUOTE=Läskimasa;2395516]Ääni tälle, ei vaikuta mihinkään tuollainen. Jää vielä 140€ taskuun jolla saa pyörään muuta kivaa.[/QUOTE]

Marsusram
27.06.2015, 20.37
Onko tuo paikkauskynä lakkaa, joka suojaa kuituja kosteudelta? Tietysti jos kolhu vaikuttaa vain maaliin ja pintamuoviin, niin silloin se on vain kosmeettinen. Kuituihin asti yltävä kannattaa korjata huolella.

Moska
27.06.2015, 20.45
Maalikynät on sulkevia, eli siinä on väri ja lakka samassa. Spraypulloissa on molempia, lakkamaaleja semmoisia missä on toisessa pigmentti ja toisessa lakka erikseen.
Tuommoisia on tullut itsellä vastaan, mutta varmaan voi olla muunkinlaisia

Serpico
28.06.2015, 07.05
Kysymys koskien noita Cuben renkaita. Eli siinä tulee mukana Schwalbe Smart Sam Active, 2.25 kumit ja kysymys kuuluukin, että ovatko nuo pistosuojatut? Vai onko niin, että kaikissa Schwalben renkaissa on tänä päivänä pistosuojaus?

IncBuff
28.06.2015, 09.12
Eivät taida olla. Maastokumeista ei ole pistosuojattua kuin Plus ja RaceGuard mallit. Muutenki niin nuo Active-sarjan Schwalbet on lähinnä roskikseen kelpaavaa kamaa.

Serpico
28.06.2015, 11.03
Eivät taida olla. Maastokumeista ei ole pistosuojattua kuin Plus ja RaceGuard mallit. Muutenki niin nuo Active-sarjan Schwalbet on lähinnä roskikseen kelpaavaa kamaa.

Kiitos tiedoista.

Serpico
28.06.2015, 15.16
Mites paljon tulee lisää hintaa esim. Fun Cornerista tilatessa kun pyörän hintaan lisätää toimitus kulut? Noi ei vaihdu englanniksi vaikka kuinka painaa niiden lipun kuvaa eli rahti kulut on saksaksi. JA kategorioita näyttää olevan viisi mistä valita.

http://www.fun-corner.de/index.php/en/Freight-Costs/p-frachtseite

IncBuff
28.06.2015, 17.33
29 euroa ennakkomaksulla. Toki tuolta kannattaa pyytää tarjous, johon postikulut on sisällytetty.

AM79
30.06.2015, 09.53
itse sain Fun Cornerin normaalihinnasta pois 7,5 %. Lopullinen hinta sisälsi toimituskulut. Pienen kuljetusvaurion jälkeen alennusprosentti olikin jo 15 % ja Ovh-hinnasta 23 %.

Serpico
30.06.2015, 10.06
Tilasin sitten pyörän tuolta Fun Cornerista ja maksoin kortilla. En pyytänyt mitään tarjouksia hinnasta vaan maksoin listahinnan. Tilaukseen ei tullut mitään muita maksuja kuin pyörän hinta ja UPS toimittaa tämän hetken seurannan perusteella perjantaina. Siellä kyllä lukee alalaidassa näin: Free shipping for bikes! Within Europe! Only for bikes model year 2015 + list prices! eikös tuo tarkoita sitä, että 2015 mallivuoden pyörät toimitetaan Euroopan alueella ilmaiseksi?

znood
30.06.2015, 19.49
Koitin katsella käytettyä 29" mutta tulin siihen tulokseen, että jos jengi oikeasti luulee saavansa 2011 vuotisesta 26" paskasta 500e niin ostan kyllä uuden.
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-29-8.0-237645/wg_id-2
Tuollainen tulee heräteostoksena.

tommilep
30.06.2015, 20.24
Minkä kokoisen ostit tuon Radon ZR team 29 8.0 j a minkä kokoinen olet itse ?
Olen kattellut samanmoista..Tiatoo noista kokosuosituksista noissa..?

znood
30.06.2015, 21.51
20" ja 184cm...

tämä on nyt neljäs raadoni joten epäilen osuvani oikeaan ..

noniinno
30.06.2015, 22.31
Tässä olisi hyvä kohde heräteostokselle http://www.alltricks.com/mtb/bikes/haibike-light-sl-29-hardtail-bike-2014-193-160114.html

Vito78
01.07.2015, 08.20
Tässä olisi hyvä kohde heräteostokselle http://www.alltricks.com/mtb/bikes/haibike-light-sl-29-hardtail-bike-2014-193-160114.html

Osalistaa kun katsoo niin en kyllä tonnia maksais... Tietty jos on hiilarirunko pakko saada.


Sent from my iPhone using Tapatalk

roadking
01.07.2015, 16.58
Tässä olisi hyvä kohde heräteostokselle http://www.alltricks.com/mtb/bikes/haibike-light-sl-29-hardtail-bike-2014-193-160114.html Suomesta sais astetta parempaa mallia kohtuu hintaan.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/10477/fhggs/Haibike-Greed-9-10-29-hiilikuiturunkoinen-maastopyora-runkok

kalleA
01.07.2015, 17.18
'Kiinnitä eturengas etuhaarukkaan, jos pyörä on levyjarrullinen, saatat joutua kiinnittämään myös jarrulevyn ensin eturenkaaseen.'

Aika erikoinen jarrulaikka ko renkaaseen ruuvataan.:)

Serpico
03.07.2015, 14.09
Vihdoinkin se on täällä. Livenä vielä paremman näköinen kuin kaupan kuvissa. Kiitos Fun Corner, Kiitos UPS ja Kiitos Cube.

MAntti
03.07.2015, 14.51
valinnan vaikeutta; koitin eilen pikaisesti 18 tuumaisella rungolla olevaa Radon Zr Race 29, mutta seisontakorkeus ei ole sopiva eli yläputki hipoo arkoja paikkoja, mutta muuten ohjaamo voisi olla aika lailla oikean mittainen, 16 tuumaisella rungolla todennäköisesti korkeus on ok mutta tuleeko liian lyhyeksi muuten? mittaa on 176 cm.
Vaihtoehtoinen olisi tietty 27,5 18 tuumaisella rungolla jolloin toi seisontakorkeus laskii sen 1,5 tuumaa.

orc biker
03.07.2015, 15.05
valinnan vaikeutta; koitin eilen pikaisesti 18 tuumaisella rungolla olevaa Radon Zr Race 29, mutta seisontakorkeus ei ole sopiva eli yläputki hipoo arkoja paikkoja, mutta muuten ohjaamo voisi olla aika lailla oikean mittainen, 16 tuumaisella rungolla todennäköisesti korkeus on ok mutta tuleeko liian lyhyeksi muuten? mittaa on 176 cm.
Vaihtoehtoinen olisi tietty 27,5 18 tuumaisella rungolla jolloin toi seisontakorkeus laskii sen 1,5 tuumaa.
16 on sinulle liian pieni. Lyhyys, mutta satulatolppakin nousee jo aika järkyn korkealle (ellei se sitten ole tavoitekin ajoasennon madaltamisessa). Tämmöistä se on 29:llä. Otat korkean tai etsit jonkin hyvin eksoottisen pyörän (tai naisten mallin, jotka nekin ovat aika harvalukuisia) tai vaihdat rengaskokoa. Millaiseen ajeluun tuo tulisi? Aika monen kannattaa se korkeuden hinta kuitenkin maksaa, koska vastineeksi saa isomman pyörän selviä etuja.

mk0
03.07.2015, 22.24
Mitäs mieltä arvon raati on enskakiekkosuunnitelmista Kona Process 111:n alle jos laitetaan Stanssin ZTR Flow kehät ja DT Swiss 350 navat?

Kuskilla massaa n. 90kg ja suomienskat ja kevyet parkkiajelut normaalien lenkkien päälle pitäs pärjätä.

Tälläsen setin sais kohtuu rahaan, reilusti alle 500€:llä.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Läskimasa
03.07.2015, 23.00
Vaihtoehtoinen olisi tietty 27,5 18 tuumaisella rungolla jolloin toi seisontakorkeus laskii sen 1,5 tuumaa.
Renkaan halkaisijaero tuon 1.5", navan kohdalla puolet tuosta eli seisontakorkeus laskee vain 0.75" eli karkeesti 2 cm.

ilkkaluukkonen
04.07.2015, 10.12
Mitäs mieltä arvon raati on enskakiekkosuunnitelmista Kona Process 111:n alle jos laitetaan Stanssin ZTR Flow kehät ja DT Swiss 350 navat?

Kuskilla massaa n. 90kg ja suomienskat ja kevyet parkkiajelut normaalien lenkkien päälle pitäs pärjätä.

Tälläsen setin sais kohtuu rahaan, reilusti alle 500€:llä.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Varmaan ihan hyvät kiekot, ehkä jopa kevyemmilläkin voisi pärjätä? Mulla on Spankin Oozy Trail295 -kiekot ollut muutaman viikon ajossa ja hyviltä tuntuu. Sanoisin, että ne on pykälää Flowta kevyempään ajoon tehty.

znood
04.07.2015, 20.44
Jos epäilee kiekkojen kestoa niin kannattaa välttää alunippeleitä, "löysää kehää" sekä ohennettuja pinnoja(1.8 -> on ok).
Lisäksi suoravetopinnat on aina paremmat, koska normaalipinnat katkeaa lähes poikkeuksetta siitä mistä pinna on taivutettu.
Ja pinnoja pitää olla sitten mieluummin enemmän kun vähemmän.

Hyviä kiekkosettejä on olleet tähän mennessä:
- SunRingle all mountain kiekot
- E*thirteen AM kiekkosetti

Huonoja kiekkosettejä, jotka hajovat kun tuuli on väärästä suunnasta
- Shimano xt valmissetti
- FSA xc300 kiekkosetti
- Shimano slx navat + kaikki alexrims xc-kehät
- Shimano xt + mavic 717(kehä halkeaa nippeleiden juuresta)


Seuraava hankintani voisi olla mavicin deemaxit, koska katupuolella mavicista on vain hyvää kokemusta ja noissa on suoravetopinnat.

orc biker
04.07.2015, 23.30
Jos epäilee kiekkojen kestoa niin kannattaa välttää alunippeleitä, "löysää kehää" sekä ohennettuja pinnoja(1.8 -> on ok).

Ohennetut pinnat ovat täysin ok, kunhan katsoo, etteivät kierry asentaessa. Itse asiassa ohuemmat venyvät enemmän, mikä tekee niistä kestävämpiä. Rajansa toki ohuudellakin, mutta käytännössä liian ohuita ei edes saa, jos pysyy erossa aero-pinnoista. 2 millin pinnojen käyttämisen ainoa syy on niiden helppous kasaamisessa ja varmaan halpuudessa suurten tuotantomäärin ansiosta. 1.8 tai 2.0/1.8/2.0 ovat hyviä valintoja. Itse menin vieläkin ohuempaan ja otin 1.8/1.6/1.8. Messinkiset nippelit ovat vahvempia ja helpottavat kasaamista liukkauden ansiosta, mutta jos ei mene ihan hc-rymistelyyn, niin enpä oikein usko, että tulee ongelmia alumiinistenkaan kanssa.

Serpico
08.07.2015, 20.06
No niin tuli todistetuksi se, että 23 tuuman rungolla oleva Cube ei ole liian iso 185 senttiä pitkälle ajajalle. Ainoa asia mikä ottaa pattiin on se, että näyttäisi takavanne olevan heti pakasta vedettynä vino. Kun ajaessa katsoo takarengasta niin sivuttais liikettä löytyy. En tiedä sitten onko kyseessä optinen harha koska kyseessä maasto rengas jossa on niitä näppylöitä, mutta jos ei ole optinen harha niin ei paljon vakuuta Cuben laatu.

orc biker
08.07.2015, 20.17
Ainoa asia mikä ottaa pattiin on se, että näyttäisi takavanne olevan heti pakasta vedettynä vino. Kun ajaessa katsoo takarengasta niin sivuttais liikettä löytyy. En tiedä sitten onko kyseessä optinen harha koska kyseessä maasto rengas jossa on niitä näppylöitä, mutta jos ei ole optinen harha niin ei paljon vakuuta Cuben laatu.
Ei ole välttämättä vanne, vaan voi olla myös rengas. Itselläni esim. taatusti suoralla vanteella toinen rengas nykäisee selvästi nähtävästi joka kierros. Eli kokeilepa pyöritellä sitä niin, että vaikka pidät jotain kynää siinä vanteen lähellä liikkumatta tai teippaat jonkin pahvinpalasen haarukkaan kiinni ja katsot, että onko siinä heiton kohdassa vanteessa heittoa. Jos ei, niin vika on renkaassa. Vaikka ongelma olisi vanteessa, niin en nyt heti lähtisi kutsumaan sitä vinoksi, vaan eiköhän syy löydy silloin pinnojen kireydestä.

Fungi
10.07.2015, 16.20
Heipä hei, täällä taas yksi aloittelija ja mahdollinen tuleva harrastaja kysymässä neuvoja. Pyöräiltyä on tullut koko ikä, mutta enimmäkseen vain tapana liikkua paikasta toiseen, ja lähinnä korkeintaan sadan euron rautamankeleilla. Viimeisin varastettiin hiljattain ja miettiessäni, mitä hankkisin tilalle on maastopyöräily alkanut kiinnostaa ihan vakavasti. Olen kulkenut metsissä koko ikäni, lähistöllä on paljon maastoa missä on tullut juostua ja käveltyä ja kunnon pyörä voisi viedä tämän uudelle tasolle ja olla muutenkin minulle todella hyvä harrastus. Opiskelijana 600e on jo melkoinen kipuraja, mutta en kuitenkaan halua sijoittaa romuun millä ei tee mitään jos vaikka oikeasti innostun ja harrastus vie mukanaan. Mutta en toisaalta kaipaa mitään huippupyörää vain jotain, jonka voisi viedä ensimmäistä kertaa pois pururadalta ja kunnon maastoon. Olen lueskellut tätä foorumia ja katsellut netistä, ja tuntuu hyvältä ajatukselta tilata Saksasta, ehkä Radon tai Cube?

Olen katsellut mm näitä:
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-29-5.0-le-237318/wg_id-117
http://www.bike-discount.de/de/kaufen/radon-zr-team-29-7.0-237611

Mikä on oikeasti ero noiden välillä ja oikeuttaako se 200e eron hinnassa? Kannattaako säästää pidempään, että saa raavittua opiskelijabudjetista ylimääräiset?
Onko saman hintaluokan Cubesta mihinkään?
http://www.bike-discount.de/en/buy/cube-aim-sl-29-black-n-grey-n-blue-230734/wg_id-117

Vai suosittelisitteko jotain aivan muuta? Tarkoitus on siis katsoa, sopiiko harrastus minulle, saada pyörä joka kestää aloittelijan tasoista maastorynkytystä ja jota sietää myös ihan perus kaupunkiajossa. Hyppyjä, kovia alamäkiä tjsp sen ei tarvitse kestää, koska niihin ei riitä taito eikä uskallus, ja jos harrastus vie mukanaan, minua ei haittaa sijoittaa parempaan fillariin vaikka tonnia kahden vuoden päästä. Kunhan nyt saisin kokeilla pyörällä joka ei ole romu eikä huippu vaan siitä väliltä. Riittääkö 500e budjetti siihen? Miksi 700e pyörä olisi parempi? Kannattaako tuo Radon ZR Team 29 5.0 ostaa? Olen 185cm pitkä ja painoa on päälle 90 kiloa. Tällä hetkellä jokainen lisäeuro hinnassa oikeasti tuntuu. Kunhan tästä valmistuu ja pääsee oikeisiin töihin ei pitäisi olla ongelma sijoittaa enemmän myöhemmin jos vielä tekee mieli.

Kiitokset vastauksista.

Keskiäkäinen lohjalainen
10.07.2015, 17.26
Heipä hei, täällä taas yksi aloittelija ja mahdollinen tuleva harrastaja kysymässä neuvoja. Pyöräiltyä on tullut koko ikä, mutta enimmäkseen vain tapana liikkua paikasta toiseen, ja lähinnä korkeintaan sadan euron rautamankeleilla. Viimeisin varastettiin hiljattain ja miettiessäni, mitä hankkisin tilalle on maastopyöräily alkanut kiinnostaa ihan vakavasti. Olen kulkenut metsissä koko ikäni, lähistöllä on paljon maastoa missä on tullut juostua ja käveltyä ja kunnon pyörä voisi viedä tämän uudelle tasolle ja olla muutenkin minulle todella hyvä harrastus. Opiskelijana 600e on jo melkoinen kipuraja, mutta en kuitenkaan halua sijoittaa romuun millä ei tee mitään jos vaikka oikeasti innostun ja harrastus vie mukanaan. Mutta en toisaalta kaipaa mitään huippupyörää vain jotain, jonka voisi viedä ensimmäistä kertaa pois pururadalta ja kunnon maastoon. Olen lueskellut tätä foorumia ja katsellut netistä, ja tuntuu hyvältä ajatukselta tilata Saksasta, ehkä Radon tai Cube?

Olen katsellut mm näitä:
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-29-5.0-le-237318/wg_id-117
http://www.bike-discount.de/de/kaufen/radon-zr-team-29-7.0-237611

Mikä on oikeasti ero noiden välillä ja oikeuttaako se 200e eron hinnassa? Kannattaako säästää pidempään, että saa raavittua opiskelijabudjetista ylimääräiset?.

Se oikea ero on keula, joka on seiskassa ilmajousitteinen. Se tekee ajettavuuteen ison parannuksen. Jos vain tuo 200 jostain löytyy, se kannattaa kyllä sijoittaa.

En muuten löytänyt sulle sopivaa kokoa tuosta seiskasta. Tarvitset vähintään 20-tuumaisen rungon.

Ominaisuuksiltaan vastaava vaihtoehto on tämä Canyon:

https://www.canyon.com/en-fi/mtb/yellowstone/yellowstone-al-4-9.html

Senkin toimitukset menevät jo syyskuulle. Jos kuitenkin aiot harrastusta kokeilla fillarilla, jota ei tarvitse aivan heti vaihtaa/päivittää, kannattaa pistää tilaus sisään nyt, koska syyskuun jälkeen hinnat kuulemma nousevat, ehkä reilustikin heikosta eurosta johtuen.

Valto
13.07.2015, 00.41
Terve vaan kaikille minunkin puolesta!

Eli olen uusi foorumilla ja ajattelin kysellä nyt hieman neuvoja ensimmäisen kunnon maastopyörän hankintaan. Sen verran olen joskus nuorempana metsäpolkuja kolunnut ja nyt vanhempana pyöriä testaillut että 29 täysjousto on hankintalistalla. Pyörä tulisi Oulun ja Syötteen maastoihin aivan kuntoilu ja hupikäyttöön eli kisailemaan sillä ei lähdetä. En myöskään tunne maastoja tarkemmin eli kuinka kivikkoista ja kantoista maastoa mahtaa olla, mutta ilmeisesti syötteellä pääsisi vähän alamäkeenkin huristamaan. En halua mitään mahdottoman makaavaa ajoasentoa eli mielummin hieman pystympi ja rennompi asento olisi mieleen. Miehen mitat on 189/88 ja opiskelijan budjetille tuo pyörän hinta on aika raju, joten noita edullisimpia vaihtoehtoja olen katsellut.

Pari alustavaa vaihtoehtoa olisi Radon Slide 7.0 tai Radon Skeen 8.0. Itse kun en noista osista ja geometrioista vielä paljoakaan ymmärrä, niin suosituksia ottaisin mielelläni vastaan. Kummassa noissa on paremmat osat ja miten noissa geometria poikkeaa toisistaan ajoasennon puolesta. Slideä olisi saatavilla 20" ja skeeniä saisi 20" sekä 22". Jos joku voisi hieman ohjeistaa aloittelijaa oikeaan suuntaan, niin pääsisin pyörän tilaukseen ja harjoittelemaan! Myös muita pyöriä saa ehdotella, mutta 2000€ alkaa olla kovastikkin jo kipurajana, ellei hieman ylikin kun varusteisiinkin saa pari saturaista varata. Ainakin lukkopolkimet ja kengät, lokarit, ja lukko mallia järeä pitäisi myös hankkia, ja mielellään lähelle 2 kiloeuron rahatukolla. Ja pyörän pitäisi olla siis mahdollisimman yleiskäyttöinen, kun ei aloittelija voi vielä tietää mikä eniten lopulta kiinnostaa.

Kiitoksia kaikesta avusta jo näin ennakkoon!

Fungi
15.07.2015, 17.43
Se oikea ero on keula, joka on seiskassa ilmajousitteinen. Se tekee ajettavuuteen ison parannuksen. Jos vain tuo 200 jostain löytyy, se kannattaa kyllä sijoittaa.

En muuten löytänyt sulle sopivaa kokoa tuosta seiskasta. Tarvitset vähintään 20-tuumaisen rungon.

Ominaisuuksiltaan vastaava vaihtoehto on tämä Canyon:

https://www.canyon.com/en-fi/mtb/yellowstone/yellowstone-al-4-9.html

Senkin toimitukset menevät jo syyskuulle. Jos kuitenkin aiot harrastusta kokeilla fillarilla, jota ei tarvitse aivan heti vaihtaa/päivittää, kannattaa pistää tilaus sisään nyt, koska syyskuun jälkeen hinnat kuulemma nousevat, ehkä reilustikin heikosta eurosta johtuen.

Okei, kiitos! Jos suurin ero Radonin vitosen ja seiskan välillä on keula, onko se mahdollista päivittää jälkikäteen? Meinasinkin kysellä seuraavaksi että onko syksylle odotettavissa alennuksia kun kesän kausi alkaa loppua, mutta jos hinnat voivat nousta niin paras tehdä päätös pian.

latuman
16.07.2015, 10.20
Onko Kona Hei Hei hyvä? Ajoasento näyttää melko pystyltä (olen jäykkä) ja joustoa on melko vähän (olen aloittelija). Olenko oikeilla jäljillä? Nyt lienee kyse 2015 mallista vielä.

http://www.konastore.fi/tuotekuvat/700x600/8_53.jpg

orc biker
16.07.2015, 10.43
Okei, kiitos! Jos suurin ero Radonin vitosen ja seiskan välillä on keula, onko se mahdollista päivittää jälkikäteen? Meinasinkin kysellä seuraavaksi että onko syksylle odotettavissa alennuksia kun kesän kausi alkaa loppua, mutta jos hinnat voivat nousta niin paras tehdä päätös pian.
On mahdollista. Hintaa samanlaiseen kuin toisessa tulee postikuluineen ainakin yli sataviisikymppiä. Seiskassa on enemmän arvoa osissa pyörän hintaan nähden. Radoneiden hinta ei varsinaisesti tipu syksyä kohti. Joihinkin malleihin, jos niitä on enää jäljellä (eikä suosituimpia suosituimmissa koossa usein ole), voi tulla esim. satasen alennus, mutta se on aika tuuripeliä, kun ei voi tietää, millaiset varastot heillä niitä on ja siten onko tarvetta tiputtaa yhtään hintoja.

kianto
16.07.2015, 12.20
Laitetaan tämä viesti nyt tännekkin kun en ole varma täyttääkö ko. fillari jäykkäperäisen allmountain pyörän määäritelmän. Elikkäs...

Kellään kokemusta Genesiksen High Latitude kaksysistä? Kesäloman ratoksi voisi fillariprojektin aloitella. Tuo genesis alkoi kiinnostaa kun siihen saisi kiinni varastossa lojuvaa osaa (mm. 100 mm keulan(tapered), satulaputken, kiekot yms.). Ja kulmatkin miellyttää, loiva keula ja jyrkkä satula. Lisäksi steal is real. Kuulisin mielelläni kokemuksia rungon laadusta ja ajotuntumasta. Kokoonkin voisitte oman näkemyksenne kertoa. Pituutta kuskilla on sentin-pari päälle 180 cm, jalat ovat melko lyhyet (lahkeenpituus n. 31"). Jotenkin tuo 19" haiskahtaa minusta liian isolta ja kankealta, eihän 17,5" mene vielä liian pieneksi teistä? Jotenkin siihen olen kallistumassa, ajoasento saisi olla leppoisan rento eikä kisakireä.

Kuulisin mielelläni teiltä arvon palstatoverit rohkaisevia kommentteja (tai vaihtoehtoisesti hakotiellä olevan opastusta)...

http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/...latitude-frame (http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/mountain/frames/high-latitude-frame)

noniinno
16.07.2015, 18.17
^Ei tuo mikään All-mountain -pyörä varsinaisesti ole. Jyrkkä keulakulma, pitkähkö takahaarukka, pikalinkkuakseli takana... Ihan ok yleispyörä varmasti joka toimii normi XC-ajelussa yhtä hyvin (tai huonosti) kuin rankemmassa ajossa. Vaijerin ohjurit ovat aika kipeässä paikassa jos polvensa rungon kylkeen kolauttaa. Tämä näin yleisen elämänkokemuksen perusteella.. vaikka vastaavista konstruktioista jotain kokemuksia onkin, ei juuri tästä rungosta minulla niitä ole, kunhan huutelen.

latuman
16.07.2015, 20.15
Se o ny si myöhästä, kävin varaa pyörän ja huomenna varmaan haen virityksestä kotiin. Hyvältähän se koeajo ainakin tuntui.

IncBuff
16.07.2015, 20.21
Näkisin, että Hei Hei on aivan soiva peli, vaikka ei toki osien puolesta pärjääkään Saksan postimyynti-ihmeille.

latuman
16.07.2015, 20.24
Näkisin, että Hei Hei on aivan soiva peli, vaikka ei toki osien puolesta pärjääkään Saksan postimyynti-ihmeille.

Uskottelin itselleni että arvostan kivijalkaliikettä, etenkin kun on merkin oma kauppa ja kaikki vertaistuki on vain viiden kilometrin päässä. Myyjäsetä tämänkin ymmärsi.

noniinno
16.07.2015, 23.54
HeiHeillä kesän ajaneena voin suositella. Enempi Trail kuin XC, sanoisin.

Serpico
18.07.2015, 11.33
Ei ole välttämättä vanne, vaan voi olla myös rengas.

Tilannepäivitys, eli pyörän kanssa käyty pyörähuollossa jossa tarkastelun jälkeen tultiin siihen tulokseen, että vanne ei ole vino. Huollossakin oltiin taipuvaisia siihen suuntaan, että se vika on renkaassa. Siellä myös annettiin ymmärtää, että kyllä Schwalben smart sam renkaatkin on pistosuojattuja.

Falconi
06.08.2015, 19.46
Vuoden pyörättömän tauon jälkeen on aika taas valita pyörää syksyksi helpohkoille poluille kuntoa kohottamaan ja muutaman kerran kuussa perheen kanssa pyöräilyyn.

Aikaisemmat pyörät ovat olleet 26" kona blast sekä viimeisimpänä trekin fuel ex 8.

Olen iskenyt silmäni 29" jäykkäperiin ja olen kokeillutkin mm. cubea, konaa, ktm.

Nyt kuitenkin on valikoitunut kaksi mahdollista vaihtoehtoa jotka saisi sopivaan hintaan ~1,5 ke

1: Felt Nine 3 http://www.nummenpyora.fi/tuotteet/maastopyorat-29/felt-nine-3-2015/
- Tässä kiehtoo erityisesti hiilikuiturunko vaikka kovin kevythän tuo ei vakiona ole, mutta onpahan tulevaisuudessa päivitettävää (yleensä jotenkin miellän osien vaihtamisen osaksi harrastusta)
- Juuri tätä mallia en päässyt koeajamaan, muttu KTM: hiilarimaasturi aera 29" on melko lähellä sama geometria

2: Kona Big Kanuha v.2013 http://2k13.konaworld.com/bike.cfm?content=big_kahuna
- Tässä on suht hyvät osat kiinni ja pari vuotta vanhana saisi edullisesti.
- Myöskin keulakulma on 1,5 astetta loivempi ja tuntuu, että olisi hitusen vakaampi kulkia


Mikäli olisi raadin valinta noista kahdesta pyörästä?

Hissitolppa
06.08.2015, 21.26
Siitä 29" pyörien kunkku samaan rahaan. http://www.probikeshop.com/en/fi/kona-honzo-mtb-29-black-2015/100758.html.

Ettan
07.08.2015, 11.20
Läskin kaveriksi 29er millä voisi osallistua Jämi84 tyyppisiin suht helppo maastollisiin kilpailuihin, lähinnä itsensä haastamiseksi. Olen miettinyt paria vaihtoehtoa :
Ghost HTX 8 LC : http://www.ghost-bikes.com/bikes-2015/bike-detail/htx-8-lc/
tai
Trek Superfly 9.8 X1 : http://www.trekbikes.com/fi/fi/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_9_8_x1/

Mitä mieltä ollaan? Jäykkäperä lähinnä huoltohelppouden takia ja 1x11 on ehdoton. Molemmat suht saman hintaisia, ja sais kotipaikkakunnalta.

Marsusram
07.08.2015, 12.49
Molemmat suht saman hintaisia, ja sais kotipaikkakunnalta.
No sitten on hyvä kun pääsee kokeilemaan. Ovat hyväluokkaisia ja kilpailukykyisiä. Trekki modernimpi, Ghosti klassisempi näöltään.
Perä näyttää jäykemmältä Trekissä, lieneekö myös (taka-akseli läpi). Kuskin paino ja kovuusmieltymykset vaikuttavat kumpi parempi. Kisapyörät oli joskus jopa niin kovaperäisiä, ettei selkä kestänyt pitemmissä lähdöissä.
Keskiöt ja ohjainlaakerit voi myös verrata jos huollettavuutta miettii.

IncBuff
07.08.2015, 14.35
Läskin kaveriksi 29er millä voisi osallistua Jämi84 tyyppisiin suht helppo maastollisiin kilpailuihin, lähinnä itsensä haastamiseksi. Olen miettinyt paria vaihtoehtoa :
Ghost HTX 8 LC : http://www.ghost-bikes.com/bikes-2015/bike-detail/htx-8-lc/
tai
Trek Superfly 9.8 X1 : http://www.trekbikes.com/fi/fi/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_9_8_x1/

Mitä mieltä ollaan? Jäykkäperä lähinnä huoltohelppouden takia ja 1x11 on ehdoton. Molemmat suht saman hintaisia, ja sais kotipaikkakunnalta.Mites tälläinen? Saisi uudet Boost-navat ja kai tuo aika mukava on jäykkäperäiseksi http://www.trekbikes.com/fi/fi/bikes/mountain/cross_country/procaliber_sl/procaliber_9_7_sl/

Hannez78
07.08.2015, 14.55
Olen iskenyt silmäni Pivotin uuteen Mach 429 Trailiin. Sekin on hyvä vaihtoehto.

funky_albert
29.08.2015, 20.57
Moi!

Olen koko kesän ajellut krossarilla ja alaselkä ei tunnu tykkäävän asennosta, ei sitten ollenkaan. Aattelin palata takaisin maastopyöriin ja katselinkin tuossa, että Feltin Nine 3 lähtisi uutena ~1500€ (kokoa 16"). Olen itse 170cm ja kävin tänään juuri testaamassa Feltin Nine 50 (kokoa 18"), joka tuntui, ihme kyllä, todella hyvältä. Ottaisin lämpimästi 29er hardtail -suosituksia vastaan!

Climber
01.09.2015, 13.14
Nyt kun maantiekausi lähenee päätöstään, iski kuume hankkia ensimmäinen maastopyörä. 29 tuumainen jäykkäperäinen olisi kiikarissa. Grand Canyonit CF SL 6.9 ja 7.9 kiinnostavat. Muutaman satasen edukkaammin saisi Cuben GTC Pro:n. Etuhaarukka (Manitou Marvel sl air) ja kiekot (Fulcrum Red66) taitavat Cubessa olla kehnommat kuin Canyoneissa? Osaanko kaivata parempia kiekkoja ja keulaa ekassa maasturissa, jos Cuben hankin? Ei kai tuo Cube ihan ryöstö ole XT:n osilla? http://www.fahrrad.de/cube-reaction-gtc-pro-29-blackngreynwhite-383042.html

Mittaa on 188 cm ja pitkät jalat 94 cm. Canyonien kokojen L ja XL väliin taidan osua? Olisikohan Cuben 21" sopiva? Onko muita suosituksia?

noniinno
01.09.2015, 14.16
^ Ei kai tuossa keulassa mitään vikaa ole, mutta siinä vaiheessa kun on tarpeen huoltaa, saattaa tekijöistä ja osista olla pulaa ainakin kotimaassa. Rockshoxin huoltaa hiuspinnillä ja tinapaperinpalalla (noin vertauskuvallisesti) joten se ei ole huono valinta keulaksi. Kotimaassa ei käytettyjen Manitoun keulojen markkinat ole myyjän markkinat. Kiekot ovat hyvät. Runko on kyllä hieno ja Cube merkkinä laadukas kaikin puolin. Saattaisit kaivata ehkä ohjaamoon lisää pituutta, jos maantiellä olet tottunut pitkään ja matalaan ajoasentoon joten 23", sanoisin. Cuben geo ylipäätään on kyllä vähän lyhyt.

Wilgios
01.09.2015, 22.17
Kumpikin mitta 1cm lyhyempi kuin Climberillä ja mulla Canyon Nerve koossa XL, jos auttaa kokoasiassa. L kokoisena satulatolppa olis aika pitkä.

Lähetetty minun SM-T705 laitteesta Tapatalkilla

Madone 4.9
02.09.2015, 10.18
Vuoden pyörättömän tauon jälkeen on aika taas valita pyörää syksyksi helpohkoille poluille kuntoa kohottamaan ja muutaman kerran kuussa perheen kanssa pyöräilyyn.

Aikaisemmat pyörät ovat olleet 26" kona blast sekä viimeisimpänä trekin fuel ex 8.

Olen iskenyt silmäni 29" jäykkäperiin ja olen kokeillutkin mm. cubea, konaa, ktm.

Nyt kuitenkin on valikoitunut kaksi mahdollista vaihtoehtoa jotka saisi sopivaan hintaan ~1,5 ke

1: Felt Nine 3 http://www.nummenpyora.fi/tuotteet/maastopyorat-29/felt-nine-3-2015/
- Tässä kiehtoo erityisesti hiilikuiturunko vaikka kovin kevythän tuo ei vakiona ole, mutta onpahan tulevaisuudessa päivitettävää (yleensä jotenkin miellän osien vaihtamisen osaksi harrastusta)
- Juuri tätä mallia en päässyt koeajamaan, muttu KTM: hiilarimaasturi aera 29" on melko lähellä sama geometria

2: Kona Big Kanuha v.2013 http://2k13.konaworld.com/bike.cfm?content=big_kahuna
- Tässä on suht hyvät osat kiinni ja pari vuotta vanhana saisi edullisesti.
- Myöskin keulakulma on 1,5 astetta loivempi ja tuntuu, että olisi hitusen vakaampi kulkia


Mikäli olisi raadin valinta noista kahdesta pyörästä?


Joko olet tehnyt päätöksen?

Falconi
02.09.2015, 10.20
Joo ei tullut mikään noista vaan ghost htx 5 lc :) kuitua ja loivempi keulakulma kuin feltissä. Tyytyväinen olen ollut kyllä (ainakin näin uutuuden hurmoksessa)

Climber
03.09.2015, 08.45
Kiitoksia vastauksesta noniinno! Joutuukohan keulaa kuinka usein huoltamaan? Ei ole tosiaan maastureista kokemusta. Onkohan tuo 23-tuumainen kömpelö maastossa? Stemmin vaihdolla saisi varmaan ajoasentoa lyhyemmäksi, jos tarvis? 21-tuumaisessa taitaisi satulaputki olla melko ääriasennossa.

JonneK
10.09.2015, 11.20
Olen hankkimassa uutta 29:eria vanhaa 26" Cannondalen jäykkäperää korvamaan ja täpärikuume on kova. Minulla on pari vaihtoehtoa:

Käytetty Transition Bandit 29 vuodelta 2012 http://reviews.mtbr.com/transition-bandit-29er-first-looks ja uusi Canyon Nerve AL 7.9 (2015) https://www.canyon.com/en-fi/mtb/nerve/nerve-al-7-9.html . Banditista pyydetään vajaa puolitiosta tonnnia ja Nerve on nyt alennuksessa vajaalla ja siitä saa laittaa reilun satasen lisää eli 1599 on uuden Nerven hinta.

Pääsen lauantai illalla kokeilemaan Banditia Espoossa ja olisi hienoa jos pääsisi kokeilemaan Nerven jotain mallia esim Turun seudulla tänään torstai illalla, huomenna tai lauantai aamulla Lohjalla mihin lähden työreissulle lauantaiksi.

Onko esim. keulat ja takaiskarit kehittyneet niin paljon 3-4 vuodessa ettei Banditin 2012 Fox 34 Float 140 RLC F29 QR15 Tapered w/Kashima enää pärjää uudemmalle FOX 32 Float CTD Evolutionille. Onko vanhassa FOX Float 34:ssa jotain vastaavaa kun uudemman Climb Trail Descend valintavipu? Takana Banditissa on Fox RP23 BV Kashima ja Nervessä FOX Float CTD Evolution. Mitä eroa näissä paitsi joustomatka?

Transition Bandit on enemmän all mountain tyyliin sopiva fillari, mutta arvostelujen perusteella toimii kaikkialla, myös trail ja xc tyyppisessä ajossa vaikka joustoa onkin 140 edessä ja 130 takana. Nervesä 110 edessä ja takaa, joten enemmän kai XC kone?

Nyt kaipaisin nopeasti mielipiteitä foruumin viisaammalta maastopyöräilyn saloihin minua paremmin tietäneiltä. Itse rymistelen kaikkennäköisiä trailipolkuja mitä Turun lähimetsissä ja joskus myös pk-seudulla löytyy, joten juurakkoa, kiviä, polkua, kalliota, pieniä kallioportaita ja kalliodroppeja tulee siis ajaettua.

Kiitos vastauksista jo etukäteen :) !!