Näytä tavallinen näkymä : Mikä asia EI yllättänyt sinua tänään?
Sivut :
1
2
3
4
5
6
7
8
[
9]
10
11
12
13
14
15
Jopotuinen
04.08.2018, 08.31
Kelluva joutsen oli saanut oikein lunnolla pataan poissaollessani. Kaula oli nyrjähtänyt juuresta ja kiertynyt 180 astetta ja retkotti taakse.
Sain sen kuitenkin takaisin paikoilleen :)
^ Väkivaltainen luonto iskee takaisin. Flegmaattinen tekoeläin ei pärjää lihasvoimalle.
sähköläski
04.08.2018, 15.13
Se, että ajotavan adjustointi takasin kekkoslovakiaan kestää hetken Italian, Slovenian ja Kroatian jälkeen.
tempokisu
06.08.2018, 21.59
Viisi suomalaista yleisurheilijaa ( ja yksi muu laji eli 6 urheilijaa) aloitti - ja päätti - EM-kisaurak....yrityksensä heti näin avajaispäivän karsintoihin.
tempokisu
07.08.2018, 04.44
Tampere ottaa lisää lainaa kasvaneisiin sote-kuluihin.
Ennenkun se sote on edes valmis....ja senhän piti olla halpa ja hyvä ratkaisu tai jotain...sekä se että olen tällä kertaa vakokirjoittajan Pertti Sarlundin kanssa ihan samaa mieltä; on tehty autoilu ja muukin liikkuminen Tampereen keskustassa ihan järjettömän hankalaksi. ( ehkä Perttikin on jalkakipuinen, meillä on hankalaa...)
edit. olin jättäny huutonettiin vielä yhden nuken. Ja TAAS saa muistuttaa maksamisesta, ilmoituksessa on nimenomaan mainittu 2 päivän maksuaika. Miksi ostetaan jos myyntiehdot ei sovi?
Takuuvarmojen sisäänheittotuotteiden (talous- ja wc-paperi, sekä nippu kahvia)
korrelointi liikennesuorituksiin kauppaliikkeen parkkipaikalla, jeesustelukynnyksen
ylitys oli poikkeuksellisen lähellä.
callahan
11.08.2018, 11.53
Aamuinen vaakalukema-hiven popsuttelu riistäytyi niin tulos odotettu. No kyllä se tuosta tasaantuu ja en masentunut kun tuo oli ihan tarkoituksellinen ja syystä herkuttelu :)
tempokisu
19.08.2018, 22.18
^ ei painoa kannata punnita ensinnä syömisen jälkeen, tai juuri tuossa tilanteessa. Ei se siitä minnekään riistäydy, jos haluat etää paino nousee lineaarisesti sun pitää syödä koko ajan enemmän ja enemmän. ( = ja just tätä mä en ymmärtäny, oletin nuorena että jos paino jonain päivänä on puoli kiloa enempi kuin edellisenä päivänä, niin tästä se kaamea lihominen alkaa ja looginen ajatteluni oli tietysti että nyt pitää entisestään vähentää syömistä....)
Tasaantuu se, yksi lenkki ja vessakäynti.
Mutta olen aina niin iloinen etten menn....yrittänytkään mennä opiskelemaan luokanopettajaksi. Katsoo nyt tämänkin aamun Aamulehden juttua koulusta! voi elämä ....ensin keräännytään kimppaan ja nostatetaan yhteishenkeä. Sitten matematiikan tunnilla oppilaiden pitää muodostaa luku 10 ( ilmeisesti roomalaisilla numeroilla) tekemällä ryhmässä X ja I muotoista asentoa. Noi kuuluu jumppatunnille, miksei sitä voi piirtää vaan paperille? Ja olen myös tosi iloinen etten ole tämän päivän koululainen, mä en pärjäisi koulussa ollenkaan.
Jollain foorumin pojalla oli onnistunut B-C -kokemus.
Ei taaskaan yllättänyt.
callahan
28.08.2018, 20.49
Ihmisten ahneus ei yllättänyt, meillä oli nähkääs hallituksen kokous ja vielä vähäsen prameammassa paikassa. Väkisin siellä piti hallituksen puheenjohtajan ja toisen jäsenen syödä, itse myöhästyin siitä sovitusti puoli tuntia. Käskivät minunkin tilata ruokaa mutta tyydyin kahviin ja pikku suolaiseen. Kaiken huippu oli kun puheenjohtajalle ei edes se ruoka oikein kelvannut, olikin kyllä vähäsen epämääräisen näköinen talon burgeri ja ranskalaisia.
Kaatuilun seurauksena tulee kiputiloja. Eilen räädistelin EKP:ssa ja lippojen seurauksena kankku nyt arkana.
H. Moilanen
29.08.2018, 13.24
Ihmisten ahneus ei yllättänyt...
Tämä. Tosin eri asiayhteydessä. Mikään kun ei ole enää yksilön vastuulla, vaan kaikelle pitää löytää maksaja muualta.
tempokisu
10.09.2018, 06.03
...että Rauno O Lehtonen tietää sitten ravitsemuksestakin kaiken, ja nimenomaan paremmin kuin muut. Ja tuo sen toki yleisönosastolla esiin.
( :D mä taidan olla oikeessa, mies ei muuta teekään kun rustaa yleisönosastonkirjoituksia )
Alakerran fazeramican surkea ruokalista. Esim pyttipannu, jossa niinsanottua makkaraa:
(sisältää mm. broileria, kalkkunaa, sianlihaa ja kamaraa [Suomi], vesi, perunajauho, muunnettu maissitärkkelys, happamuudensäätöaine E262, lihaproteiini, perunakuitu, jodioitu suola, mausteet [mm. chili, korianteri, kurkuma, paprika, valkopippuri], dekstroosi, aromit [mm. mustapippuri, savu], hapettumisenestoaine E300, säilöntäaine E250)
Huoh, jaksaisko lähtee johonkin ihan muualle muutkaan vaihtoehdot ei hirmuisesti nappaa.
Ymmärrän, että ihminen on vain kymmenmetrinen putki, jonka läpi ruoka kulkee... mutta tarviiko sitä nyt ihan sontaa syöttää?
^ Otin vain rehut & 2 paistettua kanamunaa ja lautasen reunalle hiukan sitä moskaa.
kuovipolku
11.09.2018, 13.43
Ymmärrän, että ihminen on vain kymmenmetrinen putki, jonka läpi ruoka kulkee... mutta tarviiko sitä nyt ihan sontaa syöttää?
Ihminen on se joukko bakteereita joka siinä kymmenmetrisessä putkessa asuu ja vaikuttaa.
Mutta mikä tai mitkä mainituista ainesosista tekivät sinusta pyttipannun makkarasta niin sanotttua makkaraa? No, maissitärkkelys on elintarviketeollisuuden joka paikkaan työntämää halpaa täytettä, jolla tosin kieltämättä on myös tehtävänsä makkaran koostumuksen kannalta mutta jota oikea makkarantekijä ei kelpuuttaisi. Natriumnitriitti on lisäaineista kai ainoa jollain tavalla kyseenalainen. Muutenhan makkaran idea on että siihen kelpaa ja jopa käy mainiosti sellainenkin mikä muuten saattaisi jäädä syömättä. Mutta esimerkiksi se joidenkin kammoama ja sormella tuoteselosteesta osoittama kamara on täysin kunniallista ja oikeiden makkaransyöjienkin arvostamaa osaa siitä eläimestä jonka "paremmat" osat on jo syöty.
Eli mua ei yllättänyt ihmisten nirppanokkaisuus:cool:
PS Muutenhan se ruokalan pyttipannu voi toki olla sellaista mitä "hivenen leikkisästi" voidaan sonnaksikin kutsua.
Mutta mikä tai mitkä mainituista ainesosista tekivät sinusta pyttipannun makkarasta niin sanotttua makkaraa?
Broileri ja kalkkuna. Ehkä olen vanhanaikainen, mutta makkara kuuluu tehdä siasta ja lehmästä. Hevonen menköön metukassa. Kamara ja "roiskeet" toki kuuluvat makkaraan.
tempokisu
13.09.2018, 11.18
:( Kauppahalliin ei oltu saatu nahkiaisia. Tarvii odottaa pari viikkoa, ja viimeistään Nakkilassa sitten.
Jopotuinen
13.09.2018, 18.24
^ Ota Tapolan mustinmurkinaa korvikkeeksi.
Puolukkahillon on kanssa jopa ympyräsuista parempaa :p
tempokisu
13.09.2018, 21.42
^ Ota Tapolan mustinmurkinaa korvikkeeksi.
Puolukkahillon on kanssa jopa ympyräsuista parempaa :p
Yhdessä elämäni vaiheessa tykkäsin kovasti mustastamakkarasta, juurikin puolukkahillon kanssa.
Mutta se elämäni vaihe on ollu ja menny. Nyt oli nimenomaan kyse nahkiaisesta.
Just. Kun olin herännyt ja noussut jo klo 00.41, niin eipä ihme että nukahdin sitten soffalle ja jäi TAAS Kauniit ja Rohkeat näkemättä. Samoin Emmerdale ja Salatut.
Huimasi myös "aika lailla".....mittasin sitten mielenkiinnosta verenpaineen; 70/44. Kyllähän siinä tuppaa huimaamaan varsinkin ylösnoustessa...
( edit. nyt joku takuuvarmasti ihmettelee, kun on ollu korkea verenpaine mutta sepä se - joskus on tosi korkea ja toisinaan sitten tosi matala. Oon tutkinu asiaa ja päätynyt selitykseen "autonomisen hermoston häiriötila", ja tämä alkoi siis sen jälkeen kun söin nahkiaisen...)
tempokisu
17.09.2018, 16.36
Roope Salminen ja Sara Sieppi => ERO
No sehän oli vaan ajan kysymys. Seuraavaksi tulee aika varmasti Jutta ja Juha Rouvalin ero, Jutta on nimittäin aika "eroovaista" tyyppiä, moneskohan mies jo menossa....( anteeksi, se ensimmäinen avioliitto meni ikävämmällä tavalla mutta kaikki seuraavat miessuhteet on päätynyt eroon ).
Limaisilla pitkospuilla ei kannata yrittää ajaa saippuarenkailla.
Se että satoi kuin Esterin perseestä ja varmaan vähän muualtakin. Näin tekee osuuskauppaväki, ja syksy
Neljän hiillostetun ympyräsuisen nauttimisen jälkeiset rasvakuplien sävyttämät röyhtäykset.
Sama homma joka ikinen vuosi, toinen kohtaaminen onkin sitten jo hillitympi määrältään.
Ihminen ei kuitenkaan ole ainoa otus, joka syö itsensä sairaaksi tietyissä olosuhteissa.
tempokisu
21.09.2018, 17.59
^ mun tapauksessa syömättömyys oli koitua kuolemansairaudeksi; kohtuudella voi syödä ja juoda kaikkea syömäjuomakelpoista ja mitään ongelmia ei ilmene. Taito se on sekin.
Mac OS X Sierra käyttöjärjestelmä toimii paremmin kuin Windows 10 vanhassa PC teholäppärissä ja vanhassa PC tehotyöasemassa
Mac OS X Sierra käyttöjärjestelmä toimii paremmin kuin Windows 10 vanhassa PC teholäppärissä ja vanhassa PC tehotyöasemassaSiis OSX toimii paremmin kuin winkkari 10 samassa laitteessa?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Enpä keksinyt mitään ostettavaa XXL:stä vaikka nyt pitäisi olla valtava XXL-ostokiima.
No enpä keksinyt nytkään. Kovasti yritin.
Toisetkin Avhu-housut olisin voinut ostaa hyvällä alella jemmaan, mutta ovh olikin hilattu taas korkealle alepäiviksi ja ostohinta olisi korkeampi kuin "normaalisti" :)
Siis OSX toimii paremmin kuin winkkari 10 samassa laitteessa?
Mäkkiraudassahan se oli itsestään selvää mutta jossain PC raudassakin :D vaatii kyllä säätöä
No enpä keksinyt nytkään. Kovasti yritin.
Toisetkin Avhu-housut olisin voinut ostaa hyvällä alella jemmaan, mutta ovh olikin hilattu taas korkealle alepäiviksi ja ostohinta olisi korkeampi kuin "normaalisti" :)
Hmm, kestääköhän tollasilla muovikiinnitysklipseillä varustettu sivulaukku talvella .. olis yks ennestään
tempokisu
18.10.2018, 13.29
Voi lamput ja loisteputket sentään. Jaha, meni veskin loisteputki. Kävin ostaan Honkkarista loisteputken - ei toiminu ( ei yllättäny) kävin hakeen rahat takas, ja ostin Bauhaussista loisteputken. No en saanu toimiin ( sekään ei yllättäny) isä tuli apuun, vaihtoi semmoisen jonkun sulakkeen näköisen pienen palan, ja nyt toimii.
Ehdin jo ottaan varalampun esiin, mutta - kerran välähti, ja sitten sammui. Tässä on semmoinen että pistorasiaan tökätään ja pitäisi toimia, mutta kun ei toimi. Olin jo lähettämässä lamppua isän mukana pois, kun isä huomasi että mitä noi merkit tuossa lampun alustassa on. Kas, painoi yhtä merkkiä ja - toimiihan se lamppu....tääkään ei yllättäny, isä tulee ja katsoo niin jo lähtee toimimattomat laitteet toimimaan. Tosin yritin mä ite ensin.
Jos jotain on pakko mainita, se ei ollut vessahätä
Nyt kun tuo moottori(kylä)tieremontti alkaa kehkeytyä, paikallinen ikiongelma ei näy poistuneen.
Liittyminen rampilta motarin virtaan on edelleenkin mahdotonta; tilaa olisi edessä ja takana, mutta
kylkeen pitää yrittää. Lopuksi sitten kaikki kivet/ryönä kiihdytyskaistan loputtua toisten naamoille.
Apparin paikalla etätyöskennellyt rouvakin yltyi kummastelemaan ja viidennen tapauksen jälkeen
jo kiroamaankin liikennekäytöksen puutetta kattoa pitkin ropisseen tauhkan säestämänä.
Tämä siis sunnuntai-iltapäivänä havaittua; ruuhka-aikoina en edes lähesty ko. extreme-taivalta,
pidempään läpikulkuun tuotakin on valitettavasti pakko käyttää.
tempokisu
19.10.2018, 07.11
Soitin Aamulehden jakelupäivystykseen viikko sitten kun se lehti tuli jatkuvasti noin aamukasin maissa. Jakaja jaksoi vajaa viikon tulla ennen kuutta ja nyt on näköjään taas väsähtäny niinpä tietysti.
Tuossa kuuluu ihmiset jo lähtevän töihin, ja kun lehti tulee myöhään ja se jätetään vielä luukun puoliväliin repsottamaan, niin eihän se nyt homma ole hyvin hoidettu. Onneksi sentään jakaja on oppinu lukemaan ja laittaa mun lehteni sisälle asti kun asiasta huomauttava lappu on tuossa ovessa aika isoilla kirjaimilla.
Että siinäkin mielessä talviaika olisi hyvä, jospa Aamulehden jakaja sitten saisi sen lehden tuotua ajoissa kun on tavallaan tunti "lisäaikaa".....
Niin joo, ja tämäkin sitten vielä - mulla on nämä kaikki oireet:
Pitkälle edenneeseen krooniseen munuaistautiin liittyy yleisoireena väsymystä ja suorituskyvyn laskua, tavallisia ovat myös suonenvedot ja levottomat jalat. Jos virtsaan erittyy paljon valkuaista (proteiinia, albumiinia), potilaalla voi esiintyä turvotuksia . Ihon kutina, ruokahaluttomuus, pahoinvointi ja painonlasku ovat munuaistaudin myöhäisiä oireita. Tällöin ollaan jo lähellä dialyysihoitoja.
Ei ole jakelu ainoa asia Aamulehdessä joka ottaa pattiin. Se nettisivusto on välillä suoraan sanottuna perseestä. Tänään painetussa lehdessä hehkutettiin TTT:n Billy Elliottia oikein urakalla. Että aplodit raikuivat oikein kadulle saakka. Jutun lopussa oli maininta että lue arvostelut perjantaina nettilehdestä ja lauantaina painetusta. Ainakaan minä en moista arvostelua sieltä löytänyt, vaikka kävin läpi kulttuurit sun muut.
Eikä muuten ole sitten ensimmäinen kerta kun moista katsomiskusetusta tapahtuu. Ensin aamulla lehdessä helvetisti hehkutetaan jotain juttua ja kehotetaan lukemaan netistä, mistä sitä sitten kuitenkaan ei löydy. Ehkä sitten joskus myöhemmin ehtoopäivällä kun rapulainen toimittaja on antoisan karonkan jälkeen saanut könyttyä ylös punkastaan ja vapisevin käsin suoltaa luvattuja loppuja nettiin ihmeteltäväksi.
Onhan tätä luvattua perjantaita vielä puoleen yöhön asti, mutta kuvittelisi että nykytekniikalla pystyttäisiin parempaan.
tempokisu
19.10.2018, 12.14
^ mulla on vaan paperinen lehti käytössä, en todellakaan välitä mistään nettiversiosta. Luen iltapskalehtiä netistä kyllä, ja ne on ihan nimensä mukaisia...Aamulehti kyllä saisi vaihtaa ton klassisenmusiikin kriitikko Harri Hautalan. Harri on niin ihastunut Santtu-Matias Rouvaliin että ne arvostelut voisi kuka tahansa kirjoittaa, ylisanoja ylisanojen perään vaan. Voisivat vaihtaa Pekka Erosen kanssa vähäksi aikaa hommia.
lisäys. Joo ja Rauno O Lehtonen ei todellakaan varmaan muuta teekään kun rustailee omia oikeita mielipiteitään lehteen, kuviaan lähettävät alati Sirpa Jyske ja nyt tänään olikin Irja Heinosen vuoro. Siis ne joutsentenkuvat riittäisi jo, laittakaa välillä vaikka harakankuvia. Tosi mielenkiintoisia noi kuvien otsikotkin "syksyn värit hehkuvat", joskus olisi se kuva parempi ilman typerää kuvatekstiä. Ja vähän vaihtelua kuviin, ei aina niitä samanlaisia ( syksyn värit, joutsenet).
Jopotuinen
23.10.2018, 12.12
Vettä sataa.
tempokisu
24.10.2018, 08.10
Aamulehti.
Aamulehti tuli jälleen kerran aika myöhään ( just äskön), yleisönosastolla oli Sirpa Jyskeen ottama kuva ja Rauno O Lehtonen latelemassa viisauksiaan; tällä kertaa herra väittää että rikaskin voi olla köyhä, ja köyhä rikas. Näkis vaan miten sillä "hienolla henkisellä rikkaudella" maksetaan laskut ja voisiko sillä ostaa vaikka omakotitalon? Tai vielä parempaa, voisi jäädä pois "töistä" ja elellä sillä suunnattomalla rikkaudellaan, ei työpaikkakiusaamista. Ei vaan ole mahdollista.
Jopotuinen
24.10.2018, 12.14
Vettä sataa.
tempokisu
28.10.2018, 11.53
No eipä ihme ettei se nahkiainen tykänny oleskella mun kätösessä, kun kädet on pelkkää luuta ja nahkaa, kamalan laihat kädet. Mun mielestä olen muutenkin laihtunu, mutta kun ei pysty syömään kun vähän kerrallaan ja sittenkin tulee hieman huono olo. Ajelin äskön 33km ja vastatuuliosuudella kotiinpäin olin ihan uupunu, tuntui kun olisi satasen lenkin ajanu ja jaloissa ei ole voimia ollenkaan.
Kaupan leipäosastolla eläkeläinen. Aika monta leipää piti puristella että löytyi mieleinen...
Aika monta leipää piti puristella että löytyi mieleinen...
Myös ns. hiihtoniilot puristelevat suksia urheilukaupassa. Ja jotkut puristelevat mehua, ja jotkut perseitä.
tempokisu
02.11.2018, 05.41
Kaupan leipäosastolla eläkeläinen. Aika monta leipää piti puristella että löytyi mieleinen...
Kuule, joskus on Terve-leivissä niin kovat kuoret että ei viitti semmoista leipää ostaa, toiset on pehmeempiä ja toiset kovempia. Pehmeekuorinen kiitos.
Samoin tomaatit. Ei ihan viitti niitä jo pehmenneitä ostaa, tomaateissa hieman kovemmat tomaatit kiitos.
Pakko se on kokeilla kun muuten ei tiedä. Ja mistäs sä tiedät kuka on eläkeläinen ja kuka ei?
Mä olen nyt viime aikoina puristellut aika paljon nahkeita tyynyjä, helpottaahan se nyt vähän kun jo jotain mitä pidellä sylissä.
Se hedelmien ja tomaattien puristelukin on tekniikkalaji... Minua häiritsee kun jotkut painaa peukalolla kuopan siihen pintaan; aika nopsaan se on sitten pilalla, kelpasi tai ei. Jopa omenoiden kypsyys/kovuus on helppo tunnistaa koko kädellä puristaen, tärväämättä hedelmää.
Meillä täällä lienee keskimääräistä helpompaa, kun tomaatit (https://www.nams.fi) tulee parin kilometrin päästä kaupasta kulkematta tavaraterminaalien kautta. Aina tuoretta. Eikä tarvi puristella, näkee silmällä että on priimaa.
Ja mitä leipiin tulee, ne on paistouunissa n. sekunnin tarkkuudella saman ajan, kun sen uunin läpi kulkevat. Ei oo kuorissa eroja. Mutta jostain syystä pappojen pitää käydä läpi ~jokainen. Ei jummarra.
MäkiHiiri
02.11.2018, 13.15
Hei! Täällähän te ootte! Mä tein sen taktisen virheen, että avasin väärään paikkaan, eli tonne harjoittelupuolelle: Tasapaino -ketjun! Kiva, mukava, lepposa ja osallistava keskustelu, mutta ei vaan ketjuunnu. Siellä se mun alotusviesti vaan mollottelee... Käykää kattoon ja kommentoikaa!
Eikä yllättänyt sekään, että se työihmisen rumaksi tituleeraama kukkapurkki löytyi mäsänä lattialta.
Meillä täällä lienee keskimääräistä helpompaa, kun tomaatit (https://www.nams.fi) tulee parin kilometrin päästä kaupasta kulkematta tavaraterminaalien kautta. Aina tuoretta. Eikä tarvi puristella, näkee silmällä että on priimaa.
Ja mitä leipiin tulee, ne on paistouunissa n. sekunnin tarkkuudella saman ajan, kun sen uunin läpi kulkevat. Ei oo kuorissa eroja. Mutta jostain syystä pappojen pitää käydä läpi ~jokainen. Ei jummarra.
Ostinkin sattumalta noita Porin Namsseja paikallsiesta kitymarketista. Ja lidlityksessä hienohkosti pukeutunut naisihminen tivasi paistopisteessä klo 20.55 "Onko tuoretta? Viimeksi kun ostin oli aika kovettunutta" .. ostas leipomosta.
tempokisu
03.11.2018, 09.05
^ Minulla on ainakin tosi huono tasapaino...ei ole kivaa kaatua kotona, eikä varsinkaan fillaroidessa.
Mutta toi Leila Hampaala ilmoittelee joka toinen päivä Aamulehdessä olevansa YKSIN, työskentelen yksin, kotirauhaa itselleni, yksin.
Joo on selväksi tullu jo....
callahan
03.11.2018, 18.51
Oma hyvä fiilis ei yllättänyt :)
kuovipolku
05.11.2018, 15.13
Se että kun kirjastossa käydessäni vilkaisin urheilulehtien valikoimaa huomioni kiiinnitti lehti, jonka muovikansioon oli liimattu iso keltainen tarra jossa oli teksti "Lehti on erityistarkkailussa"…tai siis se että lehti oli nimenomaan polkupyöräilyn erikoislehti Fillari.
Se että kun kirjastossa käydessäni vilkaisin urheilulehtien valikoimaa huomioni kiiinnitti lehti, jonka muovikansioon oli liimattu iso keltainen tarra jossa oli teksti "Lehti on erityistarkkailussa"…tai siis se että lehti oli nimenomaan polkupyöräilyn erikoislehti Fillari.
Vähän vastaava lappu oli eräässä tamperelaisessa kirjastossa.Lehti oli jokin matkailuun liittyvä. Teksti meni jotenkin näin: "Jos tämän lehden varastelu ei lopu niin tilaus lopetetaan".
tempokisu
05.11.2018, 22.46
^^^ jos jostain saa paistotuoreita nahkiaisia niin sieltä varmaan saa tuoreena mitä vaan.
Mä nykyisin ostan kaurapuikuloita, ei tarvi viipaloida kun tulee yleensä liian paksuja paloja ja siis syötyä liikaa.
Se, että Helsingin liikenneinfran projekteja ei osata budjetoida ollenkaan.
" Raide-Jokerin hinta karkasi lopullisesti."
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005889719.html
Jopotuinen
06.11.2018, 18.02
^ Kyllä se osataan ja hyvin ostaankin. Se budjettihinta on se, millä tyhmiä uskotellaan ja vedetään päätöskoneesta läpi. Eikä pöllöt sitä ikinä opi.
Sen jälkeen on ihan sama mitä se maksaa, kunhan MAKSAA… peruuttaakaan kun ei voi.
Ihan normi juttu. Paljonkos se stadion tai metro menikään pitkäksi?
Syksyyn ja talven lähestymiseen liittyvän puuhastelun määrä. Yhdistettynä yötöihin
aiheuttaa lieviä aikataulutusongelmia, netissä notkuminen on jäänyt paitsioon.
tempokisu
07.11.2018, 15.20
Sillä lailla siinä oli sitten "työpäivä" huikeat 2 tuntia ja 5 asiakasta. Katselin että virolaisella oli joka päivä ollu 20-25 asiakasta, mutta kummasti ei ole tulijoita kun tulee mun vuoro. Virolaiselle oli jälleen merkattu oikein "halloween kahvit ja leivokset tarjolla" - mulle vaan kukaan siellä kaffetta tarjoo. Leivoksista puhumattakaan..
Näitä päiviä mulla on sitten 8 kuukaudessa, paitsi joulukuussa vain 4. Hieman hankalaksi menee. Ei tyttöjä sitten yhtään hävetä, kun kiusaaminen on näin selkeetä, varmaan saa pomottarelta kovastikin kiitosta että hyvä, taas saatiin kiusattua Kristiinaa.
Oli kyllä itkussa pitelemistä, lähdin sitten pois kun päivän "työt" oli tehty, en sanonu mitään kun muuten olisin sanonu jotain mitä ei olisi kannattanu sanoa...
Oletko sä koskaan sanonut siellä kenellekään ääneen, että haluaisit ja voisit tehdä enemmän töitä?
Voi olla, että oletkin ja maininnutkin siitä täällä... mutta olen jo unohtanut :rolleyes:
tempokisu
07.11.2018, 16.01
^ olen, todellakin olen. Siitä ei vaan ikinä ole ollu apua. Olen sanonu toimiston tytöille asiasta, kymmeniä ellei satoja kertoja. Mutta mitäs ne, saavat tuntipalkkaa ja pomotar on toimiston tyttöjen pomo. Pomolle olen sanonu, mutta olen huomannu että siitä ei ole kun haittaa. Pari vuotta sitten peruttiin koko joulukuun työvuorot, kun valitin että on liian vähän töitä. En vaan jaksanu jatkuvasti tätä samaa ja vetosin sitten sairauksiini, ei vaan jaksanu tätä kolmea päivää peräkkäin, kahdessakin on tekemistä.
Virolainen ei ole yhtään sen kummoisempi kun minä, uskoisin että olen pirteempi ja juttelen enemmän. Epäilen että virolaisella on joku osakkuuus yhtiössä.
Kyllä mä itselleni ja läheisilleni helpompaa olisin toivonut, nyt meillä on kaikilla huolta mun takia. Parempi oikeesti olisi vaan kuolla pois, mutta mä yritän nyt vielä 2 vuotta kitua.
tempokisu
11.11.2018, 07.50
Hohhoijaa, taas Rauno O Lehtonen yrittää vakuuttaa yleisönosastolla että vaikka saisit vaan 1500e/kk niin se elämä voi olla hyvinkin rikasta, eikun ulkoilemaan ja sieniä ja marjoja keräämään. Joku 15 000e/kk valittaa kun se raha ei riitä mihinkään...
En vaan ole yhtään vakuuttunu.
Jopotuinen
11.11.2018, 08.09
^ Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot!
Neuvon antoi mummovainaa aikoinaan ja sitä on tuossa sitten vaalittu.
tempokisu
11.11.2018, 08.36
^ ei se rikasta elämää silti ole, jatkuva huoli toimeentulosta. Ja tässä puhutaan nyt sellaisesta tuhannen euron kuukausitulosta.
Koko ajan on ollut myös tätä "työuupumusta" ja miten siitä toipuu. Entäs tämä työttömyysuupumus, sitä uupui ihan totaalisesti kun vaan ei anneta töitä. Joka paikassa myös paasataan tasa-arvosta, pskan marjat.
callahan
11.11.2018, 08.45
Pieni jäykkyys jaloissa ei yllättänyt sillä eilen treeniohjelmassa "jalat, vatsa lihakset."
tempokisu
11.11.2018, 11.19
^^ Jopotuinen, et paljoo irvailis jos sullakin romahtaisi terveys ja tulot tähän mitä mun. Tiukkaa se tekisi sullakin. Tosin otan terveysongelmat ihan siltä kannalta että ehkä pääsee pois nopeemmin eikä välttämäti tarvi ite avustaa.
Jopotuinen
11.11.2018, 12.54
Siis pienten menojen myötä myös plakkariin on kertynyt jotain, eikä tulojen romahtamisella olisi silleen merkitystä. Lisäksi kun tohtorin kertoma prognoosi ja vinkki olla tekemättä nyt ainakaan mitään eläkesijoituksia, niin mullahan ovat asiat oikeastaan silleen oikeinkin hyvin tasapainossa, etten valita :)
tempokisu
11.11.2018, 13.25
^ minä olen säästäny koko elämäni, ja tehnyt sitten vääriä valintoja - jotenkin kuvittelin että vihdoinkin saisi ainakin suunnilleen kunnolliset hampaat ( anoreksia ja bulimia aiheutti paljon vauroita) mutta en voinu aavistaa että persiilleen menee koko 7 implantin homma, sinne meni reilu 20 ke. Pari muutakin typerää asiaa menin minä idiootti teetätyttämään. Ne oli semmoiset isot investoinnit, ja kaduttaa.
Toki harrastuksiin on menny rahaa, mutta harrastukset on toisaalta auttanu että on edes jotain mukavaakin tekemistä ja sitä kautta auttanu jaksamaan.
Tämä syksy on ollu työ(n vähyyden....tai olisihan niitä töitä mutta kun ei laiteta..) kannalta onnettomin ikinä, mutta tänä syksynä toisaalta on ollu vuoden...tai koko elämäni mukavimmat päivät ( kututalkoot ja Nakkilan reissut) ja niistä olen kyllä tosi iloinen että sai kokea jotain niin verrattoman kivaa. NAH o o o o O O O muuten ei olisi kyllä jaksanut, nyt jaksaa ainakin sen pari vuotta vielä.
Enkä mä töistäkään mitään kohtuutonta tai 5000e kuukausipalkkaa vaadi, ainut että olisi ollu edes jotenkin tasapuolista kohtelua, eikä se ole mitenkään liikaapyydetty.En pysty käsittämään miksi pomon rouva minua niin äärettömästi vihaa, minähän olen tuonu firmalle rahaa, eikö se muka ole parempi että kaikilla olisi motivaatiota ja hyvä mieli siellä töissä, kun muuten se työpaikka on mukava ja sopiva. Se rouvanvihamielisyys nimittäin alkoi jo mun ekana työpäivänä, tuli haukkuja kengistäni ( harmaat kävelykengät 2cm korolla) ja ulkonäöstä. Että on "krokotiilinnahkaiset piikkikorkokengät" ja meikkaa kun discoon....ihan tavalliset meikit ja nyt ei ole mitään meikkejä.
tempokisu
11.11.2018, 19.59
Jaha, on taas jalkaterät ja nilkat tosi turvonnu. Tää ei ole mikään uusi ilmiö, mutta nyt tiedän mistä se johtuu. ..
tempokisu
12.11.2018, 12.20
Kas, heti kun keskiviikko ei ole minun työpäiväni niin kummasti sinne alkaa kerääntyä etukäteisvarauksia. Näin ei koskaan käynyt kun ne oli mun keskiviikkoja....
tempokisu
13.11.2018, 05.30
Jaaha, jälleen kaikentietävä ja kaikesta kokemusta omaava Rauno O Lehtonen julistaa, että "jos pärstäkerroin ei riitä niin keinoja työntekijän irtisanomiseen löytyy..."
Kun Rauno niin kovasti patistaa ulkoilemaankin niin voisi itekin tehdä joskus pitemmän lenkin ja jättää vähäksi aikaa ton kirjoittelun...ihan kiva että kirjoitetaan, mutta jos yhden tyypin raapustusta on joka toinen päivä niin lukijaa alkaa ärsyttään.
Jos sen tyypin kirjoitukset ärsyttää niin älä lue niitä.
tempokisu
13.11.2018, 09.16
^ mä luen ekana aina yleisönosaston tekstarit ja lyhyet mielipiteet. Just siksi että saa naureskella että mitä taas toi muka kuvittelee tietävänsä :D sama kun Linnan Juhlan kättely, siinä on parasta että saa naureskella mitä toikin on pöytäliinan päälleen pukenut, kamala, rahaa on mutta ei tyylitajua...ja siihenkin on muuten enää 3 viikkoa.
No, on Rauno siinä oikeessa että työntekijän olot voidaan tehdä niin ilkeiksi että työntekijän on pakko ite lähteä, kuten minunkin oli pakko jättää jokunen päivä pois, työpaikkakiusaamisen takia. Tosin Rauno mainitsi että on ollu jo 16 vuotta eläkkeellä, onhan tietyt asiat varmaan muuttuneet mutta näköjään työpaikkakiusaamista on ollu aina. Ja tulee olemaan. Meidän toimistosta on 3 tyttöä lähtenyt ihan sen takia että eivät kestäneet pomotarta, nää oli mukavia tyttöjä ja laittoi minulle ihan mukavasti asiakkaita, mutta kertoivat mulle että oma henkinen hyvinvointi on tärkeempää ja morjensta.
No tälläi sivustaseurattuna vaikuttaa enempi siltä, että reagoit niihin ärsyyntymisellä etkä naureskelemisella. Mut kiitos selvennyksestä.
^+1 Kuten myös muiden ohjelmien kanssa. Sieltä oikein etsimällä etsitään mikä on pielessä, huonosti, rumasti, muutenvaanperseestä. Eikä keskitytä ohjelmista nauttimiseen kuten hienoista puvuista, hienosta musiikista, hienosta tanssista jne. Kaikesta pitää kaivaa se negatiivinen puoli, ei positiivista. Tempokisu on kyllä negatiivisin ihminen minkä edes näin virtuaalisesti tunnen. Ylivoimaisesti. Ykköstila.
tempokisu
13.11.2018, 12.00
^ niin olen, kun nyt tilanne täällä töissä on näin onneton niin kyllä se vaikuttaa koko elämään.
Kututalkoot ja Nakkilan reissut oli kuitenkin kivointa mitä olen ikinä kokenut, sun olisi pitäny VesaP olla paikalla näkemässä kun hyppelen paistamon pihalla ilosta ja innostuksesta. Tämän kuvan varmaan saa laittaa:
https://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/Nahki%20ja%20Lampre/Nakkila18b%20n3a.jpg?img=smaller
Jopotuinen
13.11.2018, 12.51
Kun Kisu ja joku yltiöpositiivinen kohtaa, niin silloin alkaa kipinöidä ;)
Juttuhan menee niin, että kun on riittävän pessimisti, niin kaikki yllätykset mitä eteen tulee ovat positiivisia. Tietysti moiset ilonpilkahdukset voivat saada pessimisminsä kanssa hekumoivan vaipumaan jos mahdollista vain on vielä matalampaan nirvanaan.
tempokisu
13.11.2018, 14.20
On se tässä hivenen vaikeeta olla positiivinen kun tänäänKIN töitä on reilun tunnin verran ja nuken villapaidan kutomista reilu 3 tuntia. Ja sitten onkin taas 8 päivän vapaa.
Nuken paidan kutomisesta ei saa palkkaa, eikä vapaapäivistäkään.
Veronpalautus on niin iso että siitä nyt jokainen teistäkin varmaan olisi iloinen. Mulle se on melkein kun lottovoitto. Mutta joulukuussa onkin vaan 4 työpäivää eli käytännössä melkein kun ei olisikaan.
^Tarviiko sen kaiken negatiivisen suoltaa sit tänne foorumille aina? Jos kirjoittaisit vaikka kuukauden ajan vain ne positiiviset asiat mitkä tulee mieleen? Josko se parantaisi omaa oloasikin? Tai ainakin foorumin iloisuusaste nousisi kun väkisinhän nämä päivittäiset negatiiviset asiat kuolemista puhumisineen jne vesittää tämänkin foorumin ilmapiiriä. Vai eikö?
kuovipolku
13.11.2018, 14.39
Juu. Negatiiviset asiat, huomiot ja ajatukset paksuun mustaan vahakantiseen vihkoon. Foorumilla saa avautua enintään yhden (1) kerran viikossa.
PS En ole niin sanotun positiivisen ajattelun kannattaja, mutta onhan siinä jotain. Vähän samaa kuin että vasta kun ei ajattele pahaa muista ihmisistä ja kun hyväksyy heidät sellaisina kuin he ovat, voi ajatella hyvää itsestään. Tai jotain sinne päin.
PPS Mutta edellämainitun opin mukaanhan meidän tulisi hyväksyä tempokisu ja hänen negatiivisuutensa sellaisena kuin ne ovat...
tempokisu
13.11.2018, 17.40
^Tarviiko sen kaiken negatiivisen suoltaa sit tänne foorumille aina? Jos kirjoittaisit vaikka kuukauden ajan vain ne positiiviset asiat mitkä tulee mieleen? Josko se parantaisi omaa oloasikin? Tai ainakin foorumin iloisuusaste nousisi kun väkisinhän nämä päivittäiset negatiiviset asiat kuolemista puhumisineen jne vesittää tämänkin foorumin ilmapiiriä. Vai eikö?
No aika tyhjäksi jäisi sekin lappu. Mitä, eikö joka paikassa ole että avaudu, älä patoa ajatuksiasi vaan kerro miltä tuntuu....no mä yritän just näin tehdä.
Siis mä ole realisti, hyvähän se on tunnistaa ja tiedostaa asiat. Mä olen neljä kertaa elämässäni ollut siinä tilanteessa että selviämisen todennäköisyys oli aika pieni, mutta aattelin että en voi lähteä kun mukaan ei ollut yhtään mukavaa kokemusta viemiseksi. En usko että ne kerrat ihan noihin jää, ja nyt mulla on niitä mukavia kokemuksia mukaan otettaviksi. Maallista mammonaa ei mukaansa saa, mutta kokemukset ja muistot saa.
Ja miettikää nyt vähän itekin; en ihan flunssasta tai pienistä jalka- tai selkäkivuista valita, toisin kun palstan pojat, että VesaP oot aika jäävi sanoon mulle yhtään mitään...
Ei yllättänyt se, että kun käy palstalla n. kerran viikossa, niin sama iänikuinen narina jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu... Jokainen on oman onnensa seppä. Jos ei osaa muuta kun pistää päänsä pensaaseen ja luoda asetelmia minä vastaan "muut", niin asiat ei varmasti parane.
Muutenkin nämä jutut alkavat olemaan sillä tasolla, että potilasturvallisuus ja vaitiolovelvollisuus ovat uhattuna.
tempokisu
15.11.2018, 17.04
^ et sä kyllä yhtään potilastapausta tunnista; yleisellä tasolla " nuoret hakee paljon rauhoittavia lääkkeitä" on vaan toteamus.
Mä olen kyllä parhaani yrittäny enkä todellakaan mitään päätä pensaaseen työntäny, mutta mun parhaani yrittäminen ei vaan ole auttanu. Kun oon epäonnistunu ihminen ja epäonnistunu elämä.
Yritin valita hyvin, mutta ne valinnat osoittautui vääriksi ja huonoimmiksi ikinä.
ps. ai joo, anteeksi että olen olemassa ja tänne olen kirjoittanu, toivottavasti en enää montaa vuotta.
Reippaaseen myötätuuleen on hauska ajella kilometritolkulla. Itse asiassa paljon hauskempaa kuin reippaaseen vastatuuleen.
MäkiHiiri
16.11.2018, 01.09
Reippaaseen myötätuuleen on hauska ajella kilometritolkulla. Itse asiassa paljon hauskempaa kuin reippaaseen vastatuuleen.
Ainakin jos on päästellyt itsensä nahkoille jo alussa ja paluu on suoraan vastaiseen. Minä pidän tuulesta, kunhan ei ole liian vitsikkäällä tuulella oleva superpuuska puskan takaa. Kerroin eräälle mukavalle pyöräilijälle kerran miten vastatuuleen voi asennoitua olemaan purje ja luovia jotta saa lisää vauhtia.
tempokisu
16.11.2018, 05.19
Aamulehti-lotto - tulee paljon hauskempaa kun oikein toivoo että löytää jonkun näistä, tai useampiakin.
Pisteen saa jos yksikin näistä täyttyy:
a.Yleisönosastolla on Rauno O Lehtosen kirjoistus ( tyylillä: kyllä minäkin 50-luvulla....)
b. Sirpa Jyskeen ottama kuva
c. Leila Hampaalan onnittelut itselleen koti-ja työrauhaa itselleni. Yksin. ( tämäkin on tosi usein)
Tänäänkin Rauno O Lehtonen kertoi kuinka hänkin joskus 10 vuotta sitten kaatui että olisiko pitänyt kävellä varovaisemmin....
Jos sitä Sirpa Jyskettä ei löydy tarpeeksi taajaan Aamulehdestä, niin kannattaa katsella telkkarista Yle:n paikallisuutisia. Siellä on useasti hänen kuviaan sääkuvina. Mitä taas tulee noihin Aamulehden yleisökirjoituksiin, niin ainakin minä kaipaan G Perälää.
tempokisu
16.11.2018, 09.44
^ ihan tarpeeksi on, ja olen kyllä seurannut myös niitä paikallisuutisia ja huomannu asian. Tosin useimmiten vaan kuuntelen ne uutiset ja kudon nuken villapaitaa samalla.
tempokisu
21.11.2018, 05.39
Lisätäänpä "Aamulehti-lottoon" myös Pertti Sarlund, tarpeeksi usein tämäkin eläkeläinen ( aiemmin kertonut) on äänessä. Nyt ihmettelee mistä luvattuun ( joo luvattu on...) 100e eläkekorotuksiin varat, ettei Erkkikään ymmärrä...no kuule Pertti ei ymmärrä Erkki eikä varmaan kukaan muukaan, kun se korotus on kutistunu muistaakseni 30 euroon. Vähän kun kissalle pukua ompelee ja tuleekin lanttikukkaro hiirelle.
Tänään 2 pistettä, Pertti Sarlund ja Sirpa Jyske.
Tosin Pertti voisi vähän tiivistää tekstiään, suurin osa pelkkää hölinää jonka joukkoon se asia hukkuu. Oliko se asia että "ei tätä ymmärrä Erkkikään"?
Jopotuinen
21.11.2018, 07.29
^ Ja se oli Demarit, kun leikkasi vähävaraisten kk eläkkeestä sen 70€ :D
Se, että nyt pitää köhiä jonkun flunssan kourissa. :mad: Alkoi ilman muita oireita heittämällä nukkuessa kuumeen 39:ään mikä laski normaalilämpöön alle puolessa vuorokaudessa, perään köhköh vähemmän jätte kiva fiiwis, tänään oli ensimmäinen päivä kun pelkästään dallaillessa ei kone heittänyt kierroksia punaiselle ja henkikin kulki taas ok. Kettumaisia lentsuja sano.
Olisi kai kullunut tutututus-topikkin mutta yhtä hyvin tänne. Namaste 🙏
tempokisu
23.11.2018, 23.15
^ Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot!
Neuvon antoi mummovainaa aikoinaan ja sitä on tuossa sitten vaalittu.
Kun yv on melkein 300e ja siihen lisätään välttämättömät menot, niin kyllä siinä vaan pitää sitten - lopettaa syöminen. Ei menoja oikein voi pienentää, aikoihin en ole mitään turhaa ostanu paitsi itelle sen 15 euron teepaidan. Tänään ostin ruokaa 4,10eurolla.
Kun yv on melkein 300e ja siihen lisätään välttämättömät menot, niin kyllä siinä vaan pitää sitten - lopettaa syöminen. Ei menoja oikein voi pienentää, aikoihin en ole mitään turhaa ostanu paitsi itelle sen 15 euron teepaidan. Tänään ostin ruokaa 4,10eurolla.
Nukkejahan sulla tulee ja menee, tiedä sitten ollaanko plussalla vaiko miinuksella...turhaksi en todellakaan hauku mutta sieltä osastolta voi löytää optimoinnille tilaa.
(laitan kypärän päähän ja vetäydyn poteroon)
tempokisu
26.11.2018, 05.31
Aamulehti 2 pistettä. Sirpa Jyske ( oli eilenkin, hei jotain rajaa!) Pertti Sarlund ( jolla ei mitään sanottavaa, en ymmärtänyt kirjoituksen pointtia ollenkaan, pelkkää höpinää)
^ en ole ostanu aikoihin mitään, myin eilen yhden, näitä on tosi vaikea saada myydyksi asialliseen hintaan. Viidelläkympillä en myy, monen nuken eteen oon nähny vaivaa. Ulkomaille en enää myy, viimeksi kun näin tein joka ainut kehitti jotain valittamista ja vaati rahoja takaisin ( nukke rikki, tahra jossain, posti hukkasi paketin..)
Nyt sitten odotellaan että nuken ostaja maksaa...
Pikkumazda pitänee myydä isälleni....lähinnä nimellisesti, en pysty maksaan kahden auton kuluja.
tempokisu
30.11.2018, 20.37
Rauno O Lehtonen...kyllä sitä oli niukkaa ruokavaliota 1940- luvullakin...
Mahtaa Sirpaa muuten harmittaa kun omien kuvien ilmainen esittelygalleria poistui.
Auringon nousun ja laskun välinen hämärä hetki pimeyden lomassa.
Kuuluisi ehkä V-osastolle, alle kuukausi käännökseen...
^ Itseäni toistaen eilinen pimeys jatkui tänäänkin,
onneksi lievää valkoisuutta on jo havaittavissa.
Epäkorrekti ilmaisu "Pimeää kun *eekerin perseessä
Jouluyönä". On edelleenkin käypää valuuttaa.
tempokisu
06.12.2018, 06.10
Pariin päivään ei olekaan saanu lukea Rauno O Lehtosen kaikkitietävää yleisönosastonkirjoitusta. Tänään asia korjaantui. Tyylilleen uskollisena Rauno O Lehtonen tietää kokemuksesta...ja kyllä minä silloin joskus 50-luvulla....
hoh hoijaa
lisäys: Pirkkalan palstanahkiainen on sitä mieltä että harrastuksensa parissa saa, ja pitääkin viihtyä. Kaiken ei tarvitse olla suorittamista ja hyödyllistä tekemistä ( Rauno siis oli sitämieltä että pitää olla hyödyllistä tekemistä ja typerää jos liikunnan parissa viihdytään...)
Jo lähes unohtunut juoru-osio pikkujuolun jälkeen naisvaltaisessa ympäristössä.
Mielikuvitus ja synnynnäinen kateus tuottavat välillä aivan käsittämättömiä asioita.
"Mies voi olla lapsen isä ja ainakin kahden äiti" Hyvä näin, pieni hyökyaalto
huhumyllyyn saa aikaan tervehenkistä kilpailua:)
Asiaa liipaten oiva musiikkiesitys.
https://www.youtube.com/watch?v=CmVqIgKOgEY
tempokisu
10.12.2018, 11.56
:D täällä toimistolla tulostimeen liimattu lappu, jotta jos tulostin ei lähde itsekseen toimimaan, paina virtanappia ->
odotushuoneessahan on pieni koukku, ja sen yläpuolella ohjelappu että ripusta laukkusi tähän. Kas kun ei vessassa ole paperirullan yläpuolella ohjetta että ota paperia tästä :D
Jo lähes unohtunut juoru-osio pikkujuolun jälkeen naisvaltaisessa ympäristössä.
Tuosta en tiedä kun en ole ollut akkavaltaisessa duunipaikassa koskaan, mutta täällä missä on aika paljon kuitenkin akkoja myös niin kyllä ne pahimmat juoru"ämmät" löytyy noista joilla on joku (varmaan max) sentin mittainen katkarapu jalkojen välissä vain... Naisista ole ollut mitään harmia mutta voi ***** nuo kälättäjäukot. :mad:
tempokisu
13.12.2018, 09.44
Aamulehti. Melkein haluisi lopettaa koko lehden tilaamisen, kun puolet lehdestä on mainoksia ja sitten B-osiossa täysin typeriä henkilöjuttuja, joissa niissäkin puolet aukeamasta joku turhan iso kuva. Ja kaikkein harmillisinta että yleisönosaston supistuminen yhteen pieneen sivuun, pöh; aikoinaan kunnollisen lehdenkoon aikaan oli aukeama, sitten puolikaslehden ( se tabloidi) aukeama ja nyt vain yksi pieni sivu. TV-sivulla on vaan ohjelmat, mutta ei jaksojen nimiä ( olisi tärkeetä!) Urheilun täyttää jääkiekko ja jalkapallo, tai joku sähly.
Ja "lue lisää verkosta...." kas kun me vanhan liiton ihmiset halutaan lukea PAPERINEN lehti aamukaffen kanssa.
tempokisu
17.12.2018, 15.33
Suomen missi EI pärjännyt Miss Universum-kisoissa - sen nyt osasi arvata pelkän fantasiapuvun perusteella...
Ja "talvi yllätti autoilijat" siis miten niin kamala, vaikee, varokaa!! ajokeli, ihan normaali talvikeli, pahempiakin on nähty ja koettu..
tempokisu
18.12.2018, 14.01
Uutisissa oli jotta miesten ja naisten palkkaerojen tasoittumiseen menee ainakin 200 vuotta.....no mitenköhän käy. Kaikkea kanssa pskaa puhutaan että tasa-arvoa sun muuta, sitä tasa-arvoa ei ole ollut eikä tule ikinä olemaan. On rikkaat ja keskituloset ja vähävaraiset, ja miehet naiset ja muunsukupuoliset.
Sitten oli kuvaa Hämeenlinnan vankilan sellistä. No just, telkkaria ja kaikkea. Paljon paremmat olot kun sairaalassa, jossa ei saanu edes telkkaria katsella ja hoitajapirulainen seurasi kun kävin veskissä ja kuunteli oven takana. Pissi siinä sitten....ja toinen vaihtoehto oli että pissit sängyn vieressä olevaan pottaan kaikkein katsellessa.<
Että mieluummin vankilaan kun mun sairaushistoriallani TAYSiin.
H.Brooks
18.12.2018, 16.23
Harvinaisen naivi käsitys vankilasta.
tempokisu
18.12.2018, 16.36
Harvinaisen naivi käsitys vankilasta.
Sulle voi olla, mutta TAYS:n osasto on takuuvarmasti kamalampi paikka; uhkailua, kiristystä, pelottelua enkä ole missään ikinä pelännyt niin paljo henkeni edestä kun sairaalassa. Siis Taysissa. Helsingin Diakonissalaitoksella olikin aivan toisenlaista, mutta niin oli hintakin.
En kyllä ymmärrä vieläkään, jos ihminen menee sairaalaan niin olettaa saavansa apua eikä kuritusta. Vankilassa sen jotenkin ymmärtäisi.
Sä et Brooksi ole varmaan ollu Taysissa anoreksian leima otsassasi, joten paha sun on sanoo mitään. Ja tässä on kammottavaa myös se, että jos tulee jotain "oikeeta" vaivaa, niin sitä apua en edelleenkään saa mistään, tuli tämä testattua tuossa syksyllä allergisen reaktion takia. Yksityiselle kun ei ole enää varaa mennä.
H.Brooks
18.12.2018, 19.46
Etkä Sinä vankilassa, kuten allekirjoittanut!
Jopotuinen
20.12.2018, 21.10
^ Määkin oon ollu, joskin ihan palkollisena...
Jopotuinen
20.12.2018, 21.11
Jäljet johtavat Kremliin.
Armeija kutsuttu apuun – drooni*havainnot lamauttaneet Gatwickin lento*kentän Lontoossa https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005941295.html?share=9568debca35fd1e8df3a67843 a078690
Jami2003
20.12.2018, 21.30
Jäljet johtavat Kremliin.
Armeija kutsuttu apuun – drooni*havainnot lamauttaneet Gatwickin lento*kentän Lontoossa https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005941295.html?share=9568debca35fd1e8df3a67843 a078690Oon yllättynyt etteikö muka viranomaisilla ole jonkinlaista radiohäirintää mikä tekisi noiden ohjastamisen mahdottomaksi.
Itse kyllä veikkaan lähi-idän vekkuli sankareita.
tempokisu
21.12.2018, 07.54
hoh hoijaa, Sirpa Jyskeestä päästiin, mutta Rauno O Lehtonen jatkaa ja ihmettelee miten voisi auttaa ja uskaltaako auttaa. Vinkki Raunolle, armahda Aamulehden lukijoita ja keksi uusi harrastus, kun kertomansa mukaan hänellä toimintakykyä vielä riittää.
Tuolle yhdelle pitäis laittaa alkolukko nettiyhteyteen. Melko laaduttomia ovat olleet nuo humalassa tehdyt avaukset kautta linjan.
kuovipolku
22.12.2018, 17.32
Hilitön ruuhka Itäkeskuksen Prismassa.
Seisoskelevia, tuuppivia. killaavia, törmäileviä ostoskärrykuskeja, stressaantuneita perheenäitejä, aviopareja ja isovanhempia, keskusteluja siitä riittääkö että ostaanko sitä mitä aina jouluna vai pitäisikö ostaa jotain uutta tai vielä muuta. Ilmassa joulustressiä, joulunalusväsymystä, jouluväsymystä jo etukäteen, purkaantumistaan odottavaa vaivoin peiteltyä pettymyksen tunnetta.
tempokisu
24.12.2018, 14.32
Täällä Valkeakoskella.....ihan järjetön kasa paketteja. Vähän...siis jumalattomasti, on liikaa, mun tekee pahaa. Rikkaat juhlii. yök.
Il ciclista di Roine
25.12.2018, 15.42
Että sain ruotsalaisessa linja-autossa juuri sen istumapaikan, missä ikkunan toinen lukitussalpa oli rikkoontunut. Olivat laittaneen korvaavaksi ratkaisuksi ruuvin, joka pitää ikkunaa raollaan 2 cm. Sieltä sitten kaarteissa heitti vettä sisään.
Koetin nostaa ikkunan ylös, mutta eipä siitä mitään tullut, vastusti manööveriäni.
Il ciclista di Roine
25.12.2018, 15.49
Täällä Valkeakoskella.....ihan järjetön kasa paketteja. Vähän...siis jumalattomasti, on liikaa, mun tekee pahaa. Rikkaat juhlii. yök.
Eipä tullut bongattua muuta liikaa Valkeakoskella kuin hautausmaalla kävijöiden pysäköityjä moottoriajoneuvoja puolenpäivän jälkeen jouluaattona. Piti jättää auto Kangaskadulle, vaikka kyltillä kielletty. Vein öljykynttilän äidin haudalle, ennen kuin kurvailin kiesillä Turkuun, laivan uumeniin.
tempokisu
26.12.2018, 11.27
^ joo siis se joulunvietto ei yllättäny, aattelin ettei mene hyvin ja meni vielä huonommin kun pelkäsin. Eipä olla pariin päivään soiteltu, mua ne varmaan syyllistää mutta mä en koe niin vaan mä loukkaannuin, ja parempi se oli sitten lähteä kun jäädä väitteleen ja/tai itkeen.
Voiko kummiuden irtisanoa? Mä koen että en pysty täyttämään vaatimuksia ( ostaan lahjoja joka juhlapäiväksi) joita multa odotetaan.
jaha ja sillee, botoxin hinta näyttäisi olevan nykysin noin 430euroa. Aattelin että olisin vielä yhden kerran käyny migreenihoidossa ja olisin kertonu lääkärilleni että kiitos että sain apua migreeniini, mutta ei ole enää varaa käydä. En mä tota lääkettä raski millään ostaa enää, ja se käyntikin on jotain 150euroa. Hammaslääkärissäkin pitäisi käydä.
tempokisu
26.12.2018, 20.55
..ja nää keskustelut päättyy aina siten että mun olisi pitäny sitä ja tätä ja ei tehdä niin...ja nytkin pitäisi olla sitä ja tätä ja olla läsnä iloinen ja sosiaalinen....jälkiviisaus on pirun hienoa, ja anteeksi kun minusta ei iloista ( paitsi muutamat päivät vuodessa) sosiaalista ihmistä saa millään kun ihmisen perusluonne ei muutu...
Ja loppujen lopuksi äitee kääntää kaiken siten että tää onkin hänen vikaansa kaikki.
tempokisu
28.12.2018, 19.44
jaha, taas on jalat ihan turvonneet, ihan pökelöt. Kamala olla kun jalat on ihan pinkeet, kävely täällä kotosallakin on kankeeta. Nyt tosin tiedän syyn jalkojen turvotteluun.
Enkä ole tuon takia, ja muutenkin mieli on apea, nukkunut yhtään. Ehkä ensi yönä sitten...tai sitten ei.
Kiitos pirusti taas Aamulehti, muistutti oikein etusivulla että ...en ole köyhä vaan rutiköyhä. Keskituloinen ansaitsee noin 3500e/kk. Kiitti myös pomolle kun pyydän lisää töitä ( en siis työpäiviä, se ei auta vaan lisää töitä) niin väheni entisestäänkin. Otetaan siltä pois kun ei sillä muutenkaan mitään ole niin mitäs väliä...mä en osannu kuvitella että ihmiset voi olla noin julmia ja tunteettomia.
tempokisu
29.12.2018, 14.24
Etkä Sinä vankilassa, kuten allekirjoittanut!
Olen koko ajan. Vankina oman epäonnistumiseni kanssa, tämmöinen elinkautinen kurimus vankilassa nimeltä Mun ns. elämä.
Tänään on kyllä huono päivä, mikään ei onnistu. Ei kutomisprojektit, ei kuvat eikä mikään muukaan. Mää en ala.
H.Brooks
29.12.2018, 14.27
No, hyvällä käytöksellä pääset koevapauteen.
Jopotuinen
29.12.2018, 16.52
Nyt heitit pahan! :D
tempokisu
30.12.2018, 15.45
...ja huonolla käytöksellä poistetaan toi sana "koe" siitä. Asia siis loppuun käsitelty.
tempokisu
30.12.2018, 20.59
No niinpä tietysti, Krista Pärmäkosken mukaan "venäläiset ovat löytäneet jonkun jutun" - onhan Kristallakin joku erivapauslääkitys niin turha siinä on selitellä. Kisan jälkeen telkkarissa näyttivät Kristan harjoittelua tai jotain, siinä joogasi uima-altaan reunalla ja venäläiset oli varmaan silläkin hetkellä harjoittelemassa reipasta ylämäkihiihtoa.
tempokisu
31.12.2018, 12.43
Mä olen koko ajan ollu oikeessa. Aamulehtikin listasi "Ihmisroskapiste" johon kuuluu kodittomat, alkoholistit, köyhät ja narkomaanit. Kiitos.
Oikeesti ihmisroskia ovat ahneet ja sydämettömät. Niille ei ole edes omaa roskista, eli vedetään veskistä alas muun pskan mukana.
callahan
31.12.2018, 15.09
No niinpä tietysti, Krista Pärmäkosken mukaan "venäläiset ovat löytäneet jonkun jutun" - onhan Kristallakin joku erivapauslääkitys niin turha siinä on selitellä. Kisan jälkeen telkkarissa näyttivät Kristan harjoittelua tai jotain, siinä joogasi uima-altaan reunalla ja venäläiset oli varmaan silläkin hetkellä harjoittelemassa reipasta ylämäkihiihtoa.
Olen samaa mieltä tästä, jos ei kulje niin miksi selitellä vaikka se kuuluukin tyyliin ja jotain pitäisi sanoa. Eikös Matti Heikkinen sentään rehdisti sanonut jotta "työ on tehty huonosti..."
Jopotuinen
31.12.2018, 15.54
^ Joo, ja jossain valittelivat suksenpohjien käsihiontaa, että oli käynyt työtapaturma! Toivottavasti kukaan ei nyt kuitenkaan vakavasti loukkaantunut.
Hitto, se mikään tapaturma ole, kunh äijät siellä ryssivät hommansa perin juuri.
tempokisu
02.01.2019, 06.24
heh...ne kaksi ensimmäistä sähköpostia firman nimellä oli rouvan lähettämiä, eilen illalla tuli pomon lähettämä viesti omalla nimellä. Tyyli, ja se asia, olikin aivan erilainen näissä viesteissä...viimeisin viesti tosin oli yllätys, eikä ollenkaan ikävä yllätys.
Nyt voinkin laittaa ne 2 ekaa roskikseen, toista en edes lukenu.
^ Hyvää Uutta Vuotta 2019 sitten!
Mökiltä meni sähköt, VR hidastelee ja metron kulussa häiriöitä
tempokisu
02.01.2019, 10.32
^ Hyvää Uutta Vuotta 2019 sitten!
Kuten myös, ja niinhän mä tuolla toisaalla laitoin oikein kuvan kera. Syksyksi on ainakin tulossa kivoja tapahtumia...eh, mietin tuossa kun Kalle telkkarissa sanoo että päivääkään en ole rehellistä työtä tehny, niin en minäkään oikeita töitä eli kokopäiväistä vakituista palkkatyötä. Oon vaan häröilly vähän sinnepäin ja enimmäkseen harrastanu omia juttuja.
tempokisu
07.01.2019, 12.24
En mä ainoo ole. Köyhyys ajaa epätoivoon, elämä ei tunnu enää elämisen arvoiselta:
HS kysyi lukijoilta, miten niukkuudessa eläminen on vaikuttanut heidän elämäänsä. Siis millaiseksi vähävaraisuus, köyhyys tai pitkäaikainen rahapula tekee elämän.
Esimerkiksi tällaisia vastauksia kyselyyn tuli: ”Eläkeiän oon ratkaissut niin, että tapan itseni myöhemmin. Ihmisten mielestä se on kamala ajatus, mun mielestä helpottava.”, ”On kuin kädet olisi sidottu, tai eläisi häkissä – ulospääsyä ei ole nähtävillä.”
”Nykyään ihminen on vain menoerä valtion kukkarossa. Minä voin tulla siihen riviin, jossa köyhät ammutaan. Loppuu tämä kituminen.”
"
Countries where Galaxy S9 Android Pie update is rolling out
Germany
Switzerland
Italy
United Arab Emirates (UAE)
Netherlands
Turkey
Poland
France
Spain
Vietnam
"
UAE ja Vietnam on tärkeempiä maita Samsungille kuin Finland. Ei yllätä.
"
UAE ja Vietnam on tärkeempiä maita Samsungille kuin Finland. Ei yllätä.
UAE 10 miljoonaa asukasta, Vietnam 100 miljoonaa. Versus Suomi 5 miljoonaa.
Posti toi meille kirjeen, jonka oikea vastaanottaja osoitteen mukaan oli n. 6 km päässä.
Tein päivän hyvän teon ja vein sen perille kun samalla sain hyvän syyn käydä lenkillä.
Olisi ehkä menny muutama päivä till jos olisi vienyt Ärrälle takaisin.
UAE 10 miljoonaa asukasta, Vietnam 100 miljoonaa. Versus Suomi 5 miljoonaa.
No se toki. Onhan tuolta toisaalta vielä monta isoakin maata pois listoilta, esim UK ja USA.
Uudet maat listalle tullut yön aikana:
"
Israel
Hungary
"
Mut on se kumma kun ei kerralla voi pamauttaa jakoon kaikkialle. Kait sitä nyt serveritehoa riittää perkele. Jengi kattoo Netflixiä varmaan miljoona gigaa enemmän per vrk mitä Samsung S9 omistajat latailisi käyttistään.
MT:n vaalikeskustelussa, jos kuulin oikein, eräs poliitikko halusi löytää ongelmia ratkaisuhin?
tempokisu
11.01.2019, 08.11
No mähän sanoin että Billin ampuja ei ole kukaan ilmeinen tai ennalta arvattava henkilö. Ei olekaan, Billiä ampui Taylor Hayes. Sekään ei ihmetytä että palaa sarjaan, kaikkihan ne vanhat hahmot on jossain vaiheessa palanneet, ja muutama "rajan takaakin"
selvennys; Kauniit ja Rohkeat
Shimaani
11.01.2019, 23.12
Se, että puhtaaksi nuollun ajoradan vieressä olevalle kelville on jätetty 5cm ohut kerros suolahiekkalumimuhjua jossa tulee yllättäviä sivuliikkeitä leveämmilläkin kumeilla. Tuo uraelma kun jäätyy niin hip ja hei!
Se, etten edelleenkään osaa pukeutua sääoloihin sopivasti tahi edes varautua mokoman muutokseen riittävästi. Äiti pitäisi olla poikaa vahtimassa. Onneksi repussa kulkee mukana "nakkirotsi" joka on seivannu meikäläisen takaisin maitolasin viereen tosi monta kertaa.
MäkiHiiri
13.01.2019, 00.05
Se, etten edelleenkään osaa pukeutua sääoloihin sopivasti tahi edes varautua mokoman muutokseen riittävästi. Äiti pitäisi olla poikaa vahtimassa. Onneksi repussa kulkee mukana "nakkirotsi" joka on seivannu meikäläisen takaisin maitolasin viereen tosi monta kertaa.
Ahaa, hyvä idea, ompelen sitten vielä yhden nakin mentävän extraevästaskun...
tempokisu
13.01.2019, 06.21
Aamulehti. On kyllä niin ankeeksi lehdeksi menny ettei tosikaan ( joo ei tarvi sanoa...tykkään lukea jotain aamukaffella, aamupala ei mene ilman lehteä) nytkin 5 sivua Dannya, ja näistä sivuista kolmessa kokosivun typerä kuva. Sääennuste oli ihan pielessä, aamulla -3 astetta eikä ole kun -10. Ja typerä sunnuntaisarjis "Villimpi Pohjola" alkoi taas, tavalliset vanhat ihmiset ei kertakaikkiaan tajua sarjakuvan ikiopiskelijoiden juttuja.
Eikä yllättänyt sekään että jälleen huimaa aamulla niin paljo että ei tartte tänäänKÄÄN lenkille lähteä. Tai samapa tuo ajaako sen tunnin vai ei....mutta pienikin ulkoilu tekee kyllä hyvää.
Noiden kuvien tuottaminen lehtiin on nyt niin halpaa, että täyttävät jopa asiaan huonosti sopivilla kuvilla sivunsa. Toimittajan tuottama teksti jo maksaakin jotakin, kun sitä ei voi ihan tietokoneälyllä pelkästään tehdä ja muiden tiedotusvälineiden tekemiäkin on soviteltava ettei ihan suoraa kopiota olisi. Nopealla selauksella tosiaan menee paikallinen Kalevakin aamuisin. Noista kuvien käytöistä olen heille joskus yrittänyt jotain laittaakin, mutta huti on tullut.
tempokisu
13.01.2019, 10.47
^ ja puolet lehdestä on typeriä mainoksia. Timo Liitiä tuntuu kyllä saavansa tekstarinsa aina lehteen. Tänään oli ihan "mukavia" yleisönosastojuttuja, että me köyhät ja vanhukset!!...tosin me mikään yhteiskunnan voimavara ja rikkaus olla, pelkkiä ihmisroskia. Jotkut roskat on vaan aika sitkeitä...
Ensin lauantaina taas lottokupongin laitto...
Hölmöt mainokset kaupallisesti toimivassa lehdessä menettelee joten kuten, mutta hölmöt suuret valokuvat noissa lehden omissa jutuissa, joissa olettaisi jotain tiedon tapaista, ainakin häivähdys jostain lukemisen arvoisesta olevan tulossa, vaan kun otsikoksi jää mitä noista irtoaa.
Mainostoimistot väsäävät noita mainoksia ja toimittavat sitten lehteen päämiestään laskuttaen. Nuo on helppo ohittaa mikäli ei kiinosta pätkääkään.
tempokisu
13.01.2019, 11.46
^ joo aika paljon menee ohi. Vähän huvittaa että on noinkin ohkonen lehti ja uudistuksen myötä kuulemma B-osaan laitetaan siihen alkusivuille "mielenkiintoisimmat jutut" että lukija paremmin huomaa. No ne on just ollu noita isojen kuvien henkilöjuttuja, ei kyllä pätkääkään kiinnosta Santtu-Matias Rouvalin rakkaustarina tai tää Dannyn juttu. Tai juttu jostain "hyvinvointi-onnellisuusvalmentajasta".
Usein huvittaa noi luontaistuotemainokset, ikäänkuin ihminen tarvitsisi vähän kaikkea - muistin tueksi, nivelten hyvinvointiin, sydämen hyvinvointiin, lihasvoimaa, parempi uni...pelkkää hömppää. Ruokaohjeetkin menee ohitte; joskus on semmoisia reseptejä että kenelläkään ei ole niin paljo mausteita tms. kotonaan, ja kuka oikeesti käy 5 eri kaupassa jonkun yhden halvemman elintarvikkeen takia?
Aikoinaan kun Aamulehden koko puolittui, väittivät että lehden sisältö ei muutu vaan juttuja on jopa enempi. No ei todellakaan ole, lehti on entistä ohkosempi ja taso todellakin huonontunu. Isossa lehdessä oli hyvää se että riitti maalausalustaksi ja pakettien kääreeksi, nyt saa teippailla liitoskohtia...
Samoin Kalevan koon pienentäminen pienensi kiinnostavuuttaan, hupaissa sinänsä, Hesari sen sijaa kesti pinennyksen eikä heillä valokuvatkaan vie leijonanosaa, mainoksia sitten heilläkin!
Jopotuinen
13.01.2019, 12.41
nytkin 5 sivua Dannya, ja näistä sivuista kolmessa kokosivun typerä kuva.
Eipäs solvata Dannyä, Danny on påp!
70-luvulla silloin Lottotyttö aikaan puuhastelua Dannyn kanssa isävainaan matkassa keikoilla. Videotallenteista yleisöreaktiotutkimusta. Ukkeli kävi meillä myös kyläilemässä ja on muistellut kirjassaan isävainaata lämpimästi isävainaata useamman sivun edestä.
Joskus tehnytkin mieli käydä morjenstelemassa häntä ja ”muistelemassa vanhoja” :D, kun sattuu kulmilla käymään.
Suuri Rock-sankarini voimalla 7x7 miehen on siis hän :)
*lähtee ostamaan Aamulehden*
tempokisu
13.01.2019, 13.09
^ en mä Dannya solvannu, vaan Aamulehteä.
7 x 7 koetellut on koura kohtalon 7 x 7 siitä sisu aina suunnaton vain noussut on....parempi versio oli siinä Speden Robin Hood-elokuvassa. Ei tartte ostaa Aamulehteä, mä voin antaa tuut vaan hakeen.
No, Aamulehdessä oli myös juttu jostain terveysmessuilta. Voimaeläinkortit. Höh, mulla on jo pitkän aikaa ollut tuossa 52 voimaeläinkorttia, joka viikolle yksi. Jokerina on - nahkiainen. Seinälläkin on voimaeläintauluja.
tempokisu
14.01.2019, 09.01
No niin, eipä tullu aamulenkkiä, odottelen että olisi vaikka aurattu ja teen yhdistetyn kauppalenkin.
Ja kas, mä katsoin naisten ampumahiihtoa ( takaa-ajon ja viestin) ja taas kävi huonosti Kaisalle. EN katsonu miesten takaa-ajoa, ja Bö voitti. Lauantaina kun katsoin, Bö oli toinen.
Suosikkiurheilijoilleni on siis hyväksi että mä EN katso sitä kisaa telkkarista.
Eipä yllättäny muuten uudet Tähdet, tähdet ( ? jaa mitkä tähdet...) osallisujalista. 10 artistia, ja 6 mulle täysin tuntematonta nimeä mm. Ilta, Aurora, Jonjon ( tai joku)...no, se on kiva ohjelma ja tuleepahan noi tuntemattomat sitten tutuiksi...
tempokisu
14.01.2019, 15.41
On kyllä vaikeeksi menny se ammattikorttijuttukin. Käsittääkseni saan kortin uusittua - töissä, koska se kortti ja lukija ovat siellä.
Katselin tuossa miten kortinlukijan saisi itelle....osoittautui kyllä niin korkeemman tason tietokoneasennustyöksi, ja sitä varten pitäisi sitten jossain tunnistautua, ja tarvitaan joko 1990 jälkeen myönnettu ajokortti, henkilökortti tai passi. Ei ole. Sitten sut ohjataan poliisiasemalle kuulusteluihin että saat sen henkilökortin, jolla voit tunnistautua rekisteröintitoimistossa....no just.
Meillä töissäkin tuli ukkeli asentamaan sitä ohjelmistoa ja kortinlukijaa. Ei todellakaan asennettu siittä vaan ite, toki mä opin kortin käytön ekalla näyttökerralla mutta ite en olisi osannu sitä ohjelmaa asentaa.
Ei ihmetyttänyt että on monimutkaista. Onnee vaan virolaiselle kollegalle kortin uusimisasiassa...
Lumisade. Menisi kyllä yhtä lailla tuonne vitutustopikkiinkin.
Tyhjän terraarion murheellisen lohduton vaikutus.
^Tsemppiä! Kotieläimen menetys kirpaisee aina rankasti ja ei sitä unohda koskaan. :(
Uudet maat listalle tullut yön aikana:
"
Israel
Hungary
"
YEHAA!!! "You have new software to download" ja koko joku 1.75gt. Eli listalle saa lisätä Finland. :D
tempokisu
18.01.2019, 05.01
Urheilugaala. Maisa Torppa avautuu iltapskassa miksei hänen miestään kutsuttu...:p siis siinähän harmitti ettei Maisa ite päässyt esitteleen itseään gaalaan.
Joulukuun palkka, huikeat 503euroa. En mä ihan turhaan ole huolestunu. ( en mä tällä palkalla taksilla ajele..otan mieluusti vastaan ilmasen kyydin jos tarjotaan )
"
Peruspäivärahan määrä vuonna 2018 on 32,40 e/pv ja sitä maksetaan 5 päivältä viikossa (myös arkipyhiltä). Ilman korotusosia peruspäivärahan suuruus on noin 697 euroa kuussa bruttona (noin 557 euroa nettona).
"
Eli työttömät peruspäivärahalla olevat sillanalla elävät ansaitsevat Kisua enemmän? :seko: Vai vieläkö tuostakin viedään se parikytprossaa sitä vitun aktiviivisuuskikymitävitunpaskaa se oli jos ei oo aktiivinen ja hae 1000:tta työtä viikossa? Ja juu, samaa mieltä Kisun kanssa että jos olis liksa 503e/kk niin ei nyt taksi tulis ensimmäisenä mieleen.
Tsemppiä! Ja hanki ihmeessä muuta työtä. Mäccärin kassalla saisit 3x(?) enemmän kokoajan per kk tasaisesti vaikka. Eikö sekin olis ihmisarvolle parempaa ja kivempaa mitä tuo nykyinen homma?
tempokisu
18.01.2019, 18.14
^ kansaneläkettä odotellessa se on 785e kuukaudessa. No kiva että VesaP sä ymmärrät....vihdoinkin. Onneksi on säästössä "pahan päivän varalle" ja se paha päivä tai aika on juuri nyt. No, ei mun tuloistani mene edes veroja, sain verokortin nollaprosentilla. Ja kun maksoin viime vuonna veroja 20 000e vuosituloilla, saan varmaan siitäkin sitten palautusta, jipii tulee parin kuukauden palkka. Tosin mä olen viimeisen puolen vuoden aikana ollut enimmäkseen työtön....ja siis joulukuussa oli 4 työpäivää.
Mä olen menettäny toivoni muista töistä, aika vaikeeta tämän ikäisenä ja tällainen koulutus saada yhtään mitään, en mä osaa edes hakemusta tehdä ja jos teen niin aika kökkö siittä tulee..... Helpompi saada lottovoitto kun töitä...pyysin mä meidän vastaanotosta töitä, mutta ei otettu....( olisin tietty varannu kaikki ajat itelleni ...)
Ja aina on vaihtoehto B, jota en todellakaan haluaisi toteuttaa mutta ei tässä sitten muu auta. Oon väsyny kitumaan. Olen kuitenkin iloinen että jaksoin vielä viime vuoden, sillä syksyyn mahtui mun elämäni kivoimmat päivät ja kokemukset joten kannatti odottaa. Edes jokusen päivän tunsin että mä kelpaan omana itsenäni ja elämässä on hyvääkin. Ne oli ihan elintärkeitä kokemuksia.
Ihme on jos oon täällä vielä 2020 jouluna.
tempokisu
19.01.2019, 11.27
Pahus. Tuumasin tuossa eilen illalla laittaissani vammautuneen vasemman jalkaterän ympärille kylmäpussia, että enhän mä voi mitään sellaista työtä jossa pitää seistä tai kävellä koko ajan. Vasen jalka ei semmoista kestä. Alkossakin se myyjä näyttää seisovan kassan takana, saa siellä varmaan hetken istuskella mutta pääasiassa seisoa ja kävellä.
Jopotuinen
20.01.2019, 09.32
^Mitä, et sitte ryhdykään Alkon myyjäksi, tästähän oli juttua aiemmin ja pidin asiaa jo sovittuna :(
tempokisu
20.01.2019, 14.13
^ sori, tuumasin kun katselin sitä toimintaa "sillä silmällä" että enhän mä pysty tämän vammautuneen jalkani kanssa seisomaan esimerkiksi viittä tuntia. Ja nyt tuli vielä oikeanpuoleisen persposken vaiva, julmetun kipee varsinkin kun sille puolelle varaa.
Ystävällismielinen huumoriksi tarkoitettu vittuilu meni ihan reisille.
kuovipolku
21.01.2019, 22.55
Se että joku pitää omaa ystävällismieliseksi huumoriksi tarkoitettua vittuiluaan ystävällismielisenä ja huumorina, mutta jos saa samassa äänilajissa takaisin, ei kykene näkemään siinä mitään ystävällismielistä eikä huumoria.
Kuuntele tarkasti, sillä aion sanoa tämän vain kerran: "Relax!"
Eihän sun ystävällismielinen ja huumoriksi tarkoittu vittuilu olisi ollut yhtä hauskaa, jos sitä ei oltaisi oltu ottavinaan todesta! Itse asiapuolikin tuli siinä oman ja toivottavasti myös lukijoiden viihdyttämisen sivussa ymmärtääkseni selväksi.
PS Jos viittasitkin johonkin muuhun ketjuun ja keskusteluun jostain muusta aiheesta, niin minua ei yllättänyt että luulin taas väärin. Eikä yllättänyt sekään ettei JackOja osaa tai kykene vastaamaan suoraan ja kommentoimaan siinä ketjussa jossa hänellä ilmeisesti olisi ollut halua sanoa jotain:eek:
tempokisu
23.01.2019, 03.15
no eipä tullut yllätyksenä että Usain Boltin jalkapalloura päättyi ( telkkarin uutisvahti ) ennenkuin se oli alkanutkaan...nyt Boltti keskittyy olemaan liikemies :rolleyes:
callahan
23.01.2019, 18.35
Uuden "mesun" selvitykset miten tilinpäätös sitä ja miten tätä... ei yllättänyt kun tyypin pitää päteä ylenpalttisesti...
Ei nyt mitenkään kovin hyvä kokemus PostNordista.
Ei yllättä että arvon palstakolleegalla on moisia kokemuksia PostNordista. Ei sieltä taida muunlaisia kokemuksia tullakaan ko putiikista.
Edit: Aina naurattaa kun muistaa PostNordin mainoksen "Meillä logistiikka sujuu kuin tanssi!"
Edit: Aina naurattaa kun muistaa PostNordin mainoksen "Meillä logistiikka sujuu kuin tanssi!"
Ne siellä PostNordilla ei kai sitten osaa tanssia?
Petteri "kuminaama" Orpo esitteli illan pääuutislähetyksessä "ihmetyöllistymistä" joka perustuu tilastoharhaan ja pätkätöihin
post nord ja asiakas on aina väärässä
tempokisu
26.01.2019, 11.09
:D no toihan on ihan totta. Laitetaan vaikka tämä minä tanssimaan ( en osaa, en pysty, en tykkää yök...)
Mutta naisten taitoluistelussa toi haastattelija ja typerät kysymyset, Viveca Lindfors on sentyylinen että ei turhia naureskele tai hyppele ilosta, toimittaja kysyy suomalaisluistelijattarien keskinäisestä kilpailusta niin Viveca toteaa että nyt ollaan EM-kisoissa ja hän keskittyy tähän kisaan. Sensijaan Emmi Peltonen iloisesti toivoi että Viveca menestyy niin saadaan kolme suomalaispaikkaa arvokisoihin. Olen saanut näistä luistelijattarista juuri tuonlaisen kuvan.
Viveca tuossa juuri kertoi, totisella ilmeellä, että EM-palkintosijoitus on hänen elämänsä hienoin hetki. Eli paljon on vielä opittavaa ja koettavaa, mutta ymmärrän kyllä nuoren urheilijan tuntemukset :)
ps. useampikin PostNord paketti tullut ihan mukavasti perille.
Tapaus Esperi Care, ei taida olla ainoa, eikä Sotehärdelli ainakaan paranna tilannetta.
https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/kotimaa/tapaus-esperi-care-j%c3%a4rkytt%c3%a4%c3%a4-%e2%80%93-superin-edustaja-varoittaa-%e2%80%9dsote-toisi-meille-valtavan-m%c3%a4%c3%a4r%c3%a4n-uusia-vastaavia%e2%80%9d/ar-BBSLhyu
Tapaus Esperi Care, ei taida olla ainoa, eikä Sotehärdelli ainakaan paranna tilannetta.
* (https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/kotimaa/tapaus-esperi-care-j%c3%a4rkytt%c3%a4%c3%a4-%e2%80%93-superin-edustaja-varoittaa-%e2%80%9dsote-toisi-meille-valtavan-m%c3%a4%c3%a4r%c3%a4n-uusia-vastaavia%e2%80%9d/ar-BBSLhyu)
Hoiva peittosi terveyden - Esperin Aarnio-Isohanni verokuningatar
Esperin Marja Aarnio-Isohanni nousi hoiva- ja terveystalojen verokuningattareksihttps://www.kauppalehti.fi/uutiset/hoiva-peittosi-terveyden-esperin-aarnio-isohanni-verokuningatar/10dca53f-a309-371d-989b-e8ba968cd2ba?ref=facebook%3A402f&fbclid=IwAR2lkd1t6e-kfxnFqGN0s3bUAUWtbeZYpRpSMxaMopdXap9z4vIxLaghvVc
tempokisu
28.01.2019, 01.27
Piruvie "kilpailutus" ja otetaan halvin. Sen siittä sitten saa.
Mutta niin monta vuotta mä olen talvikuvia ottanu, arvasin että tähän aikaan vuodesta aurinko paistaa (Loukonlahden) rannalle liian matalalta. Oli pakko kumminkin kokeilla...kun ihan kaikkia systeemejä ei pysty korkean lumikasan päälle laitella. Jäi kokeiluksi.
Tarvii odotella vielä 2-3 viikkoa...
^ Eikä oikein huvita myöskää iltapäivällä.
Ehkä huomenna on parempi päivä.
^samanmoista täällä. Huomenna on jo tiistai jota normaalisti seuraa keskiviikko ja sitten torstaista perjantaihin on vain yksi päivä.
Jopotuinen
29.01.2019, 06.51
Älkää rienatko, tuli ihan rapulainen olo ja alko yrjöttää :(
^ Kun jo olet valmiiksi krapulassa, niin voit alkaa ottaa loiventavia juhannusta varten.
Jopotuinen
29.01.2019, 19.00
^Tämä on hyvä idea!
Olemme tuhon omia. (Yle.fi: Hyönteiset loppuu (https://yle.fi/uutiset/3-10640483), HS: Karhut herää (https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000005997261.html))
tempokisu
11.02.2019, 16.15
VesaP. Mutta ei mitään, kiva että kiinnostaa, kuitenkin salaa :D mä kyllä katson ihan mieluusti Vesan käärmeitten kuvia, ei haittaisi vaikka täällä olisi oma "käärmetopicci" . Eikö se ole hienoa että pieni ihminen löytää jotain tosi inspiroivaa ja on sitten kunnolla inspiroitunut, opettelee ja oppii uusia asioita ja löytää iloa elämäänsä?
tempokisu
13.02.2019, 14.42
...no niin, avantouinti EI ole hyväksi jos on taustalla jotain tiettyjä sairauksia.
tempokisu
14.02.2019, 06.03
äh, mä niin aattelin että "töissä" olisi jotain telkkarikatseltavaa kun tulee MM-hiihdot. No, vain kaksi kisapäivää osuu työpäiville, ja silloinkin vaan jotain sprinttiä ja yhdistettyä, jotka on ne ei-kiinnostavimmat lajit minulle.
Vuelta Vantaa& €uro:) Varma kevään merkki;
hyvän tuulen topickiin voisi lisätä tuosta syystä.
Kiitos ja anteeksi, takki on jo kainalossa.
tempokisu
23.02.2019, 17.33
Aamulehteä ei aamulla näkyny. Soitin jakelupäivystykseen, jossa nauhoite kertoi että lehti on myöhässä tuotannollisista syistä.
Ei ole lehteä tullu vieläkään. Laitoin netin kautta - lehti ei tullut, tarviin lehden.
Soitan aamulla sinne jakelupäivystykseen uudelleen, tarviin lauantain lehden. ( vanhaakin voi lueskella, ei sen niin väliä)
no, jakelupäivystyksestä tuli viesti että lehdenjako viivästyi huonon kelin vuoksi. Ja nyt lehti kuului tulevan.
Jopotuinen
23.02.2019, 21.17
^No, siellä on ollut jokin järisyttävä uutinen tyyppiä ETUSIVU UUSIKSI! (Ainakin jossain elokuvassa oli näin). Ratikka peruttu?
tempokisu
24.02.2019, 05.22
### mä luulin että se oli Aamulehti kun tuli, mutta olikin Tamperelainen. Mä haluan lukea yleisönosaston ja urheilu-uutiset.
No luin sitten aamukaffella Tamperelaista. Costello Hautamäki valittiin Vuoden Tamperelaiseksi, mahtavaa. Costello on aivan ihana. Valinta ei yllättänyt.
Sitten yleisönosastolle kirjoittanut kertoi miten siinä hammashoidon valinnanvapaus-kokeilussa kävi. Oli sitkeesti pari tuntia yrittänyt päästä valitsemaan, ja sitten sai valittua viimesistä jäljelle jääneistä paikoista. No nyt pääsee helposti hammaslääkäriin...paitsi kun sitten lohkesi hampaasta pala, siellä valitsemassaan hammaslääkärissä lääkäri oli lomalla ja se oli se ainoo hammaslääkäri joka otti näitä valinnanvapaus-potilaita, muualle ei voitu antaa aikaa tälle potilaalle. Suositeltiin ostaan tee-se-itse paikka-ainesta, tai menemään muualle yksityiselle.
No tällainen tilanne ei todellakaan yllättänyt, oon koko ajan ollu varma että juuri noin siinä suurimmaksi osaksi käy. Ei se tarkoita että jos valitset vaikka Mehiläisen, niin voit mennä Mehiläiseen kenelle tahansa lääkärille ja se maksaa tk-käynnin verran. Siellä on ehkä pari valinnanvapaus-lääkäriä joilla on myös tuo asiakaskiintiö ja kun se on täytetty, enempää ei oteta. Ne jotka ei päässeet ilmoittautumaan, saavat sitten ihan vapaasti valita minne menevät.
Taas oli sykkeet tapissa hiihtolenkillä, raskas keli ja huono kunto = perberistä :rolleyes:
tempokisu
25.02.2019, 20.31
Taas oli sykkeet tapissa hiihtolenkillä, raskas keli ja huono kunto = perberistä :rolleyes:
Eihän se nyt huono kunto sitten ole, huono kunto on jos - ja mun tapauksessani kun - pienellä lenkillä syke ei nouse kun ei pysty ajaan niin kovaa että syke nousisi.
tempokisu
06.03.2019, 22.05
Posti. Siis jos haluut että kirjeesi menee perille 2 päivässä niin siihen tulee 1.50e lisää eli 3 euroa, kirjeelle. Ei piruvie, jos sä haluat että palveluasi käytetään niin eihän siinä auta se että nostetaanpa palvelumaksuja kaksinkertaiseksi. Päinvastoin, pitäisi alentaa hintaa niin käyttö lisääntyisi.
Parempi ite kuskata se kirje perille niin menee nopeemmin ja varmemmin. Posti näyttää tekevän kaikkensa että ihmiset eivät nyt vaan lähettäisi mitään kirjepostia. Sitten valitetaan kun ei lähetetä kirjepostia, no minkäköhän takia?
tempokisu
08.03.2019, 12.27
Soten kaatuminen tjsp. Arvasin alusta lähtein ettei siittä mitään tule.
tempokisu
12.03.2019, 17.58
Sama juttu täysin sähköisesti suoritettavan yo-kokeen suhteen. Ongelmia jo heti ekassa erässä äidinkielen kokeessa - tuli siihen sitten 2 ja puolen tunnin hiljainen hetki kun systeemit ei toiminu. Muistaakseni oli 6 tuntia aikaa per yksi koeaine. Pahimmillaan siis siellä kokeessa istutaan 8 ja puoli tuntia.
Jopotuinen
12.03.2019, 21.39
Se on se Sipilän digiloikka. Joku täti telkkarissa selitti pää kallellaan, että eihän tosta oikeastaan mitään haittaakaan…ja voidaan tarvittaessa antaa joitain lisäpisteitä.
Ja kuten tuossa edellä todettiin 6 h -> 8,5 h, niin kyllähän se puree. Aika erikoiseksi alkaa toi pistesysteemikin mennä.
tempokisu
13.03.2019, 15.36
^ mä vaan mielessäni hymyilin jos joku otti kokeeseen evääksi pelkän mandariinin :p itellä ei koskaan ollu missään tentissä eikä yo-kirjoituksissakaan mitään eväitä mukana, mä olen aina ollut vähäruokainen ja pärjään hyvin muutaman päivänkin syömättä.
Kirjoitimme siis kaikki käsin ja loppuversio kuulakärkikynällä, kaunokirjoitusta. Jota nykynuoret eivät edes osaa.
H.Brooks
13.03.2019, 15.45
Lohtuna voin todeta, että nykynuoret osaavat paljon sellaista mitä me emme osaa😀
tempokisu
15.03.2019, 19.43
^ ei muuten väliäksikään vaikka en osaa ottaa selfieitä, kaikille ( ja eritoten itelleni) parempi. Tehdään se mitä osataan ja ne muut hommat jätetään muille.
tempokisu
18.03.2019, 10.06
..että urheilun kaikkien ( tai melkein, talvi- ja yleisurheilu ainakin) lajien erikoisasiantuntija Toni Roponen kommentoi Kaisan ampumahiihtoa ja uskoo tietävänsä mistä ongelmat johtuvat. Jopa ratkaisun näihin ongelmiiin.
Toni Roponen nyt vaan kaikkien erikoisasiantuntija-valmentajaksi ja suomalainen talviurheilu nousuun.
Raivoisan pyöräilijän aiheuttama somemyrsky.
tempokisu
27.03.2019, 20.19
..noniin TAAS se alkaa, nimittäin uutisjuontajien anelu "...paistaako aurinko, tuleekö hellettä.."
- ja just ensin oli että viime kesän helteet aiheutti 380 henkilön ennenaikaisen kuoleman, niin siihen heti perään sitten ...ei vielä sitä hellettä, vai...?
tempokisu
01.04.2019, 05.48
jaha...mä olen sitten ilmeisesti pohjimmiltani kuitenkin lahtelainen. Sillä juuri tulleen ( no just varhaisaamulähetyksessä kerrottiin....) tiedon mukaan nimenomaan lahtelaiseen luonteenpiirteeseen kuuluu että hyvistäkin asioista osataan löytää negatiivisuutta. Tätä aletaan myös tutkia tarkemmin, Applen perustama uusi yhtiö Pineapple aloittaa projektin jossa tuhannelle lahtelaiselle asennetaan anturi - ja antureita aletaan jakaa jo tänään kello 12 Vesijärven satama-alueella :D
No tuo ensimmäinen toteamus kuitenkin pitää paikkansa, olisiko se kuitenkin tempokisumaisuutta sitten kuitenkin.
Jaetaankohan tänään missään ämpäreitä täynnä 500euron seteleitä? Saisiko jostain ilmaista ruokaa? Ratikkahanke perutaan Tampereella sitten kuitenkin ja tehdään tilalle oikein levee kelvi, kokovuoden lämmitetty kelvi ....eduskuntavaalit perutaan ja pressa päättää kaikesta.
Jaa ei, kävelijöiden kameravalvonta alkaa Tampereelle. Suojatien väärästä ylittämisestä rapsahtaa 170e sakkko. Hyvä :D
Havainto eilen, mutta muistin nyt:
Alepa-pyöräilijöistä karkeasti arvioiden 60-70% on uuvatteja. Jotain asialle pitäisi tehdä. En nyt halua esittää mitään lopullista ratkaisua sillä jotkut heistä voivat olla ihmisenä ihan ookoo vaikka pyöräily ei sujukaan. Mutta johonkin leirille heidät voitaisiin sulkea lumettomaksi ajaksi.
Entisen (läskirenkaista stondiksen saaneen) foorumilaisen lempilausahduksesta "lapset ovat elävä liikennemerkki" voitaisiin muokata nykyaikaan sopiva "Alepa-pyöräilijä on elävä liikennemerkki". Kaikki on mahdollista, mitä tahansa voi tapahtua.
^Pätee usein niin pyöräilyyn kun autoiluunkin: ne jotka ajavat mielestään "varovasti ja tilannenopeus huomioonottaen" ajavat itse asiassa kykyjensä ylärajalla.
kuovipolku
08.04.2019, 17.03
Onneksi niissä Alepa-pyörissä on aina päällä olevat valot ja muutenkin erinomaisen tunnistettava ulkonäkö, joten niihin osaa ajoissa varautua.
PS Tukholmassahan kaupunkipyörät ovat käsityksen mukaan jäämässä toiseksi vuokrafirmojen sähköskoottereille. En voi käsi sydämellä sanoa ettei se olisi meillä ollenkaan pelottava skenaario.
kuovipolku
08.04.2019, 17.15
Ei muuten yllättänyt sekään että kun ruvettiin seuraamaan mm. pyöräteiden talvikunnossapitoa Suur-Tukholman alueella, paljastui että silkka huijaaminen oli yleinen käytäntö. Toisin sanoen urakoitsijat huijasivat tilaajaa ja aliurakoitsijat huijasivat urakan saanutta ja kaikki huijasivat pyöräteiden käyttäjiä (ja tietysti maksajia) sen minkä kerkesivät.
Työntekijöiden mukaan asia oli ohjeistettu ja työnjohdon mukaan näin oli ylemmältä taholta käsketty ja kaikki olivat sitä mieltä että homma oli mahdoton hoitaa kunnolla sovitun aikataulun puitteissa ja urakkatarjouskilpailun voittaneella hinnalla.
Tuskin meillä tilanne on paljon parempi - ainakaan siellä missä seurannan ja valvonnan puute vastaavanlaiset oikaisut mahdollistaa?
MäkiHiiri
10.04.2019, 20.00
Että olisi tarvetta kevyelle kotihaarniskalle.
Kevyt kotihaarniska
Tarkoitettu kevytrakenteisille naisille, jotka joutuvat painitilanteisiin perheen nuorison kanssa. Suojaa apinapainissa yleisesti tapahtuvilta pikkuruhjeilta. On valmistettu mukavasta ja miellyttävän tuntuisesta verkkorakenteisesta muovista. Sen päälle pukeminen on helppoa muovipusseistakin tutulla liukuvalla hampaattomalla vetoketjukiinnityksellä.
tempokisu
14.04.2019, 15.41
...kaikella kunnioituksella, mutta mä vähän ajattelinkin että painonnoston sarjassa yli 60v naiset ei ollu kovin montaa osanottajaa...tuota, onkohan kisailija kovin innoissaan että voitosta tehdään juttua iltikseen....no ilmeisesti, mutta onko tuossa voitossa jotain juhlimista? ( osanottajia oli nimittäin tasan yksi )
Vaali-Studio topicin sisällön keuliminen.
tempokisu
19.04.2019, 12.36
Varusmi...anteeksi sotilaiden, alokkaiden...se jotostelulle mukaan otettava kevyt kenttälounaspussukka. Siitä valitettiin heti, ja kyllä muuten näyttää tosiankeelta tommoinen "lounas".
Mietin vaan että jos kututalkoissakin olisi tommonen eväs tarjolla niin ei kyllä inspiroisi. Kyllä sen lämmintä grillimakkaraa ja lihistä pitää olla. Ja varmana tulee myös edullisemmaksi, samalla maittavammaksi.
siis tonnikalapasteijaa....sellaisenaanko? onko tällä yhteyttä siihen että aika moni keskeytti palveluksen aika alussa?
https://img.ilcdn.fi/uokxLkBwgBpmG5FCJCMsN5zSZ-M=/full-fit-in/612x/img-s3.ilcdn.fi/492b81715bf10bfa33d3f053584c1ceaa66115cbd886a8cb83 507c4351667ecd.jpg
Keskari mitä joku Volvo kuski esitteli aamulla työmatkalla mun edessä.
Pitempi selitys: Jos joku kuski on niin mulkku että yrittää ohittaa ryhmityskaistan kautta liikennevaloista suoraan jatkavan kaistan autojen edelle niin jos kiihdytän tahallani suht rivakasti sen vierellä ja se sit vaivoin pääsi mun eteen kun hölläsin vähän kaasua ja iskin töötin pohjaan niin ei siinä enää fingerit ihmetytä. Sit se meinas ajaa keskaria heiluttaessaan edellä olevan auton perseeseen kun keskittyi vissiin peilistä hienon valkeen auton seurantaan eikä eteensä... Mitähän se olis tehnyt jos en olis höllännyt kaasua vaan siltä olis se kaista loppunut 90 asteiseen mutkaan kun se sen ryhmityskaista olisi jatkunut sen 90 astetta vasemmalle. Ajanut varmaan joko a) mun kylkeen b) vastaantulijoiden keulaan/bussipysäkillä seisoneiden ihmisten päälle. Sen varran sillä oli vauhtia ettei olis ainakaan pysähtynyt mihinkään...
tempokisu
28.04.2019, 17.56
No nyt mä kuulin tämän....no mikä se nimi nyt on, ökyrikas joku räppäri kokonaan tatuoitu..( käyn lunttaamassa sanomalehden ohjelmatiedoista) Mikael Gabriel.
Ei voisi epävireisempää hoilausta olla, taustakuoro ( nauhalta) pysyy nuotissa mutta tää solisti on ihan järkyttävää kuunneltavaa. - jotenkin osasi aavistaa mutta mä sentään annoin pojalle mahdollisuuden ja kuuntelin hetken -
tempokisu
29.04.2019, 05.15
No etten tänä yönä(kään) saanu unta. Mutta nyt syynä on matkajännitys, että kyllä tänään on Kotkanmatkapäivä kun kerta on jännitetty koko yö. No jännittää se kun on pitkä matka ja outo reitti ( jota on katsottu tuossa monta kertaa ja Kotkan kaupunkikarttaakin...) en tosin arvannu että ihan näin paljo jännittäisi..
^Aikuinen ihminen jännittää jotain Tampere-Kotka välin ajamista autolla!! :seko: Joo, kiva kohde perillä varmaan minne mennä mutta että JÄNNITTÄÄ tuo matka. Ja joo, ei se ole _pitkä_ matka. :) Noh, kerran olin eräässä pitäjässä huoltoasemalla niin siihen tuli joku pappa autolla ja sanoi "Huh huh, ajoin KOKO MATKAN pysähtymättä!". Koko KOKO MATKA oli tässä tapauksessa joku 70km. Eli kaikki on suhteellista. :D
Toivottavasti on kiva reissu! Kelit näyttää ainakin täällä etelässä olevan kohdallaan!
Edit: Joku halvin TOMTOM navigaattori autoon maksaa jotain varmaan joku 50-80e. Ei tarviis arpoo mitään ajoreittiä minnekään koskaan, syöttää vain osoitteen ja antaa hanaa. Ja navi opastaa selvällä suomenkielellä. Miksi et hanki semmosta? Miksi tehdä elämästä ihan turhaan liian vaikeaa! Esimerkki: Tiennyt ajoreitistä mitään mutta syöttää Tukholmassa navigaattoriin osoitteen Pariisissa. Värkki raksuttaa muutaman sekunnin ja alkaa samantien opastaa: "Seuraavasta oikealle. 2200 km matkaa jäljellä." Ja sit joku 30h päästä saavut ko osoitteen pihaan. Joo, ei voi helpompaa olla suunnistaminen! Ja vaikka jossain risteyshässäkässä ajaa harhaan silti niin ei mitään ongelmaa, navi opastaa seuraavasta mahdollisesta paikasta sut takaisin oikealle tielle.
Jopotuinen
29.04.2019, 12.35
^No, Kisun tuntien, sitten ei olisi mitään valitettavaa eikä kurjaa, mikä olisi hänestä taas kurjaa :seko:
F. Kotlerburg
07.05.2019, 10.43
Ulina ja valitus XXL:n tarjouspäivistä.
Ulina ja valitus XXL:n tarjouspäivistä.
Väärin alennettu. Kannattaa boikotoida varmuuden vuoksi, vaikka voisikin saada halvemmalla tuotteita
kuovipolku
07.05.2019, 14.27
Ulina ja valitus muutamasta XXL:n tarjouspäiviä ja niiden perinteisen hullunkurisia piirteitä kommentoineesta viestistä.
1/3 huushollin remonttiin liittyvän alueen vajaan 20 vuoden aikana kertynyt sisältö.
Toki mukana on myös vanhempienikin kuolinpesien irtaimistoa. Viikon päästä evakkoon...
tempokisu
12.05.2019, 14.10
No huh. Kuuntelin pätkät kaikista tämän vuoden euroviisuista kun on jäänyt väliin koko viisut. Piti kuunnella Euroviisaita, mutta unohdin joka jakson...
Ei yllättänyt että kaikki on ihan pliisuja, joko supertylsää balladia tai sitten heti mukaan otettu sitä räppiä. Ei Suomen viisu erotu huonommuudellaan sieltä ollenkaan, ne muut on ihan yhtä huonoja, ellei huonompia. Jos nyt jotain pitäisi valita niin Latvia ja Norja, ja Suomi koska on kuitenkin vähän enemmän sitä tempoa.
En taida katsoa koko viisuja, ei noita jaksa ja ihan sama kuka voittaa kun kaikki on huonoja.
tempokisu
14.05.2019, 08.22
Rauno O Lehtinen...kyllä minäkin 50- ja 70-luvuilla ja oli se sota-aikakin ankeeta...Aamulehti, armahda lukijoita jo!
MäkiHiiri
14.05.2019, 09.47
Että hyvä kahvi loppu keske. Nyt olis juotavissa vielä liru klooratun suodatinpussinkahvia tai pikkupolkasun jälkeen koko eilisen päivän pannussa grillatun kahvin jämä.
Ja myös se miten kauas kantaa kannustus. Jos on kuullut yhdenkin positiivisen riemunkiljahduksen tuottuvan jonkinsorttisesta omasta tekemisestään, niin siihen suuntaan elämäänsä raivaa, että saa tehtyä sitä lisää. Tosi tärkeetä. Ja ihmisten vuorovaikutus ylipäätään. Mulla on itellä se, että huonoa palautetta tulee vatvottua vähän liikaakin. En osaa sitä laittaa "omaan arvoonsa" vaan punnitsen herkästi omaa tekemistäni. Joku alitajuinen miellyttämisen tarve kai. Ja positiivista palautetta kun tulee normihommista, niin sitä ei osaa tallettaa. On siinä positiivista palautetta vastaanottavanakin vähän sillee omiahommia vähättelevänä. Hassua. Äiti antoi hyvää palautetta. Sydänhymiö. Hän sanoi, että mä olen semmonen, että näen vaivaa toisten ilostuttamisesta. Ja mä heräsin siihen sillee bling!! Äiti on oikeessa ja ainakin se on yksi semmonen mitä voin rohkeesti omassa tekemisessäni ja olemisessani viljellä ja kasvattaa.
Myönteistä palautetta täältäkin, iloiseksi noista jutuistasi tulee, vaikka monta kertaa jää kuin heikoille jäille, ei tiedä mihin seuraavaksi.
Vieläkö puljaat pressopannun kanssa ja mikä on tuo hyvä kahvi?
MäkiHiiri
14.05.2019, 19.25
:D ^^ ja ^ hei, kiitti. ^ tuuppaus siihen suuntaan. ^^ Joo sillä puljaamalla just tulee hyvä kahvi. Mikä kannattaa, vaikka joskus koko keittiö ja kokki on puruissa. Ja uutena puljaamisena köökkiimme ilmestyi bokashi. Joten ei niitä puruja saa enää siististi suodatinpussistakaan eteenpäin, joten rikansietokyky kasvuun.
MäkiHiiri
14.05.2019, 19.36
Ja se kahvi varsin oli tuolla kertaa Löfbergs Kharisma.
Jaaha tattista vaan, puljaan myös edelleen samalla tekniikalla omat "plöröni", hyvä keino valmistaa motillinen. Minulla kulku niin suoraviivaista, että käännyn vasta kun pakko, Pirkka, tuo Hollannisssa paahdettu ja leikattu toimii tyydyttävästi kahvitteluun.
Helvetilliset ruuhkat työmatkalla. Nykyään joka vitun päivä.
Disclaimer: Joo joo, tiedän, fillarilla ei olis ruuhkaa.
tempokisu
15.05.2019, 14.59
^ ja ^^ joo täältäkin ja ihan oikeassa olet, että myönteisyys on kova sana. Itse olen hokannut vielä tämän lisäksi toisten auttamisesta tulevan mahtavan fiiliksen. Ajatuksissa mennyt jo niin pitkälle, että funtsin olisiko se meikäläisen homma maailmankaikkeudessa, auttaa muutamaa ihmistä.
Hyvä jos itseä pystyy auttamaan....mutta nahkeet kiitokset siittä nahkeesta topicista sulle :)
Löfbergsin numero 5 kaffetta minäkin keitän. Tosin tämä kaffevalinta johtuu siitä että tämä kaffe on riittoisaa, ei tarvi kun muutaman kerran vuodessa ostaa paketti ja riittää pitkälle...
Ei yllättänyt eilen. Liki kaikki firman työntekijät on työllistetty minimitaulukkopalkalla ja 0-sopimuksella, ja sitten kiukutellaan kun ei löydy tekijöitä juhannukselle ja syytetään yhteiskunnan tukia. No firman parikymppiset ja tod.näk. vielä kotona asuvat työntekijät tuskin edes nostavat mitään tukia tehtyään täyttä päivää koko talvi- ja kevätkauden ja liki kaikki viikonloput. Jos firma itse ei ole kyllin kaukaa viisas sitouttaakseen työntekijänsä minimituntisopimuksilla, niin turha etsiä syytä muualta miksi tuulikaapissa ovet heiluu ja työvuorosuunnittelu ei suju.
tempokisu
29.05.2019, 12.54
Rauno O Lehtonen. Nyt aiheena on että miksi aina puhutaan minä minä. Joo kuule Rauno, olet juuri sinä itse siihen aika usein syyllistynyt "...kyllä minäkin 50-luvulla...silloin kun minä..."
Ja Rauno on muuten väärässä viimeisesssä lauseessaan; olet sitten ammattilainen tai vähemmän ammattilainen, muista että olet työssäsi tärkeä.
Ei pidä paikkaansa mun kohdalla.
tempokisu
30.05.2019, 19.27
...ja jälleen Rauno O Lehtonen. Vähissä näyttää olevan Aamulehden yleisönosastoon kirjoittajat....tällä yhdellä ei tunnu olevan muuta tekemistä kun väsäillä yleisönosastokirjoituksia.
tempokisu
30.05.2019, 21.05
heh....mä just luin tuon Vesan postauksen, että tiedoksi että mä jännitän ihan lähikauppaankin menoa. Ylipäätään jos tarvii lähteä jonnekin. Kisoihin lähtö oli ihan kammottavaa, ja onneksi ne on ny takana. Pitkät lenkit lopetin kun ne alkoi jännittää ihan liikaa, olo oli kamala ja jännittää ne pienemmätkin lenkit mutta sen kyllä kestää.
Pitkät ajomatkat ennestään tuntemattomiin kohteisiin jännittää, mutta se on toisaalta mukavaa jännitystä. Mä yritän kyllä parhaani mukaan voittaa jännitykset, että en ole menemättä vaan meen vaikka jännittää. Ja hyvä näin, sillä jännittävä Kotkan reissu oli kiva reissu ( vaikka nahkiaisia ei näkynytkään...) samoin kaikki kututalkoot, niihinkin meno jännitti aika paljon mutta olipa kivat reissut :)
Töihinkin meno aina jännittää, mutta mentävä on.
Navigaattorin hankinta ei ole edes harkinnassa.
Tuuli lenkillä ei yllättänyt. Ilmatieteen laitoksen uutisointi eilen/tänään oli, että perjantain myrskytuulet ovat nyt ohi, mutta niin vaan puhalteli 10-15 m/s eli 36-54 km/h.
Joskus kyselin meteorologilta, miksi ilmatieteenlaitoksen sivulla tuuliennusteet ovat aina pahasti pielessä, vaikka saman sivun alareunassa kuitenkin näytetään todelliset tuulitiedot. Vastaus oli, että ennuste tulee jostain aiemmin tehdystä laskelmasta, eikä toteutumatietoja hyödynnetä sen päivittämiseen. Kuulostaa fiksulta.
Helvetilliset ruuhkat työmatkalla. Nykyään joka vitun päivä.
Disclaimer: Joo joo, tiedän, fillarilla ei olis ruuhkaa.
Kunhan uusi hallitus pääsee vauhtiin, saadaan rahvas autonraatoineen pois tuolta liikennettä tukkimasta. Sitten työmatka sujuu.:rolleyes:
tempokisu
01.06.2019, 23.29
Kummitytön todistuksessa oli kymppejä ja ysejä. Äitee totesi että taitaa kulkea kummitädin ( eli minun ) jalanjälkiäni - johon kummitytön isä eli mun veljeni totesi....ja tämän sanoin puhelimessa ennen kun äitee ehti kertoa mitä velikin totesi
että "toivottavasti ei".
Tänään oli myös Aamulehdessä juttua menestyjistä, ja yhteinen tekijä heillä oli se että oma ala kiinnosti. Se oli se mun tragedia, kun mikään ei silloin aikaanaan kiinnostanu.
tempokisu
04.06.2019, 14.51
Tänään ja eilen niitä sähköpotkulautoja on sitten jätetty jos jonnekin, yleinen paikka on ihan vaan keskellä kevyenliikenteen väylää.
Se että YLE päätti lopettaa kutsuartistiviisuilun, palataan takas perinteisiin UMK-karsintoihin. Onhan se kiinnostavampi ( jos nyt kiinnostuksesta voi tässä puhua...) mutta lopputulos taitaa olla isoissa viisuissa sama.
Pari päivää normaalia lämmintä kesäsäätä ja ensimmäiset reppanat jo marisevat helteistä.
Meillä on kuitenkin pskakeliä yli puolet vuodesta, joten ei, heillä ei ole oikeutta mielipiteeseensä.
tempokisu
06.06.2019, 18.25
^ ei tämä nyt niinkään ole. Kaikenlainen sää kuuluu vuoden kiertoon, mutta hei kohtuus!!! jos "jotain" on ( sadetta,, LUMIsadetta, pakkasta, lämmintä) niin kohtuudella, eikä ihan älyttömästi liikaa sitä. Kiitos
Itse kärsin näistä helteistä tosi paljon, mun mielestä on ollu tänä kesänä jo ihan tarpeeksi näitä hellepäiviä.
En voittanut lotossa.
^Tuohan tarkoittaa nykyään, että teit lottorivisi väärin.
Mietitkö kuitenkin Sudanin pieniä poikia kun joit halpaa olutta?
Maustetytöt:
https://www.youtube.com/watch?v=9ljq16G060s
Viro laskee oluttölkin hintaa 10 senttiä ja Suomen kansa on niin innoissaan, että hyperventiloi Tallinnan matkoja varatessaan.
^setämiehen ilme kertoo paljon
https://hs.mediadelivery.fi/img/1920/7b4dd2826416429c9ad0c87d0abdc2ae.jpg
Jopotuinen
14.06.2019, 16.13
En voittanut lotossa.
Siinä tapauksessa numerosi olivat mitä ilmeisimminkin väärät, vaihdat ne vain uusiin.
tempokisu
17.06.2019, 17.33
Jees, nyt tuli hieno kuva! - laitan sen w-clubille niin ei (muka) tykätä. Mitä parempi kuva mun ottamanani, sen vähempi siitä julkisesti tykätään...
viina ja sen myynti on yksi asia mikä kyllä hävettää myöntää olevansa samasta maasta kun viinan perässä pöhisijät.....
MäkiHiiri
17.06.2019, 20.01
^ no joo!
Se, että vaikka koko päivän on istunut autossa on semmonen olo, että sydän on meren rannalla.
Jopotuinen
17.06.2019, 20.43
^^ Mutta aehän ihan kotikutoisesti aiheutettu pulma ja joka on helposti lainsäädäntöä korjaamalla fiksattavissa.
Virossakin havahtuivat asiaan ja korjasivat lainsäädäntöään..
Vuosikymmenen myöhässä olevan Olkiluoto 3:n uutta aikatauluarviota lykättiinhttps://www.hs.fi/talous/art-2000006147630.html
Johan sinne aikanaan hankittu uraanikin lienee puolittunut...
^ilmastonmuutos kerkii tulla ennenku toi vähentää meidän päästöt.
tempokisu
20.06.2019, 17.57
Vai sillee, erään tutkimuksen mukaan kuolevat katuvat eniten esimerkiksi näitä: etten tehnyt vähemmän töitä, etten elänyt itseni näköistä elämää.
- näitä mun ei todellakaan tarvi ikinä katua, kuollessanikaan - :D virolainen kollegani saattaa katua tuota ensimmäistä, kun ei tunnu muute tekevänkään....
tempokisu
24.06.2019, 12.10
Vitsit mahtavaa tää meidän työpaikan tiedotus. Mä laitan pomolle sähköpostia - samalla tavalla kun sain itekin tietää työvuoroistani - että olin tälle päivälle sopinu muita menoja kun kuvittelin että ei osu työpäivälle.ja tämä jo viikko sitten ( mutta siis virolainen olikin vaihtanu vuorot...) mutta eipä ollu sähköposti menny perille.
No tässä kohtapuoliin pitäisi lähteä, mutta ei siis töihin....
On muuten pirun kiva jos, tai kun olisi jotain asiaa niin pomoa ei saa kiinni, ja mistään ei voi keskustella...
Firlefanz
24.06.2019, 13.01
Ettei JackOja taaskaan saanu (tällä kertaa Nurmijärven) kuvarastia haetuksi.
(Ymmärtääkseni nyt oli syynä että hyttysten ja paarmojen syötäväksi joutuminen vei sittenkin voiton maantielenkistä. Mitä on pidettävä ihan kelvollisena ja hyväksyttävänä syynä, ei siinä mitään.)
Ettei JackOja taaskaan saanu (tällä kertaa Nurmijärven) kuvarastia haetuksi.
Mä ajelin lenkilläni ympäri Klaukkalaa katselemassa sopivaa terassikaidetta, uskoin sen löytyvän sieltä. Nurmijärven kyläkeskus oli liian kaukana. Minä pohdin rastia, enempää en luvannut.
(Ymmärtääkseni nyt oli syynä että hyttysten ja paarmojen syötäväksi joutuminen vei sittenkin voiton maantielenkistä. Mitä on pidettävä ihan kelvollisena ja hyväksyttävänä syynä, ei siinä mitään.)
Samalla lenkillä pudotin VV-tetrispalikan kiellettyyn metsään. Hyönteiset oli siellä.
Nykyinen autoilukulttuuri. Aamuinen työmatka, suhteellisen vähäisen liikenteen tie, lievää alinopeutta kulkeva neljän auton letka edelläni - ja letkan ensimmäisen ja viimeisen auton väli vähemmän mitä itse pidän edellä menevään maantienopeuksilla. Matkalla on muutama paikka jossa liikkuu hirviä; jos olisi sopivasti eteen tullut, niin kaikki neljä melko varmasti samassa nipussa. Jos olisin halunnuut ohittaa, olisi pitänyt mennä koko letkasta kerralla, tai sitten väkisin tunkea pieneen väliin. Ymmärrän kyllä sen, jos ei halua ohittaa, mutta voisi kai sitä väliä sen verran jättää että ne jotka haluavat pääsevät vähän turvallisemmin. Pidempiäkin letkoja tuolla tiellä näkee, varsinkin iltapäivällä, ja samalla "välittömyydellä".
Itse maltoin tällä kertaa pysyä perässä turvavälin päässä, ylemmyydentunteessa piehtaroiden ;)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.