Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Mikä asia EI yllättänyt sinua tänään?

Sivut : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Jopotuinen
18.07.2015, 22.09
Satoi vettä

tempoilija
03.09.2015, 14.12
Sodexon opiskelijaruokalan ISO-sertifioitu laatu.

Miten voi Suomessa edes olla mahdollista, että 12:17 torstaina on hernekeitto loppu :D
Vaihtoehdoiksi jäi sitten joko valkoista makaronia tai valkoista riisiä. Business as usual.

Il ciclista di Roine
03.09.2015, 23.18
Joko Myllyssä tai Tourissa bongasin taas niitä Elmo Sport -pyöräilypaitoja (kuva-aiheena pesäpallo/baseball mies maila valmiina). Ajaessani Kalajoen keskustaan oli tienvarsimainos paikallisesta Elmo Sportin kivijalkaliikkeestä Shellin vieressä. SINNE.

Asia EI yllättänyt minua - näitä kivannäköisiä pyöräilypaitoja EI enää valmisteta.

IncBuff
09.09.2015, 13.00
Alkanut jeesustelu teräsrunkojen painoista.

kauris
09.09.2015, 14.06
Osui.
Tosin minua ei ihmetyttänyt suoranaisesti rungon paino, joka osoittautui noin kilon kuitua painavammaksi, vaan kokonaisen pyörän paino, joka vaikutti käsittämättömän suurelta ottaen huomioon osasarjalista ja hinta. Pitää tutkia Excelissä asiaa joskus jos on aikaa.

ilmora
10.09.2015, 23.06
Pimeät pyöräilijät.

Umpimähkä
11.09.2015, 14.14
Heijastittomat jalankulkijat

tempokisu
11.09.2015, 17.12
Jos seuraatte Aamulehden mielipidepalstan tekstiviestiosiota, niin ei mene viikkokaan ilman että vakiomielipidetekstailijoiden kommentteja.
Tänään oli SEKÄ Carl Palomäki ETTÄ Timo Liitiä taas tekstiviestitelleet.

EI myöskään yllätä ainainen liikenteen parjaaminen; kait se on ( kirjoittajan mukaan) "survival-peli Tampereella" jos kirjoittaja väittää "näkyvyys on Hämpin kadulla nolla".
Kansisi varman käydä sitten optikolla?

tempokisu
18.09.2015, 13.53
No kylläkin eilen, mutta tuon edellisen jälkeen Carl Palomäki on tekstaillut jo kahdesti ( tai siis julkaistu, ilmeisesti tekstailee joka päivä) Aamulehden mielipidepalstalle.
Luultavasti en ole ainut joka ihmettelee...eikä hepulla mitään ihmeellistä sanottavaa ole, kunhan pölisee sitä mitä tässä muutenkin on viime aikoina lehdissä ollu.

Nalho
18.09.2015, 14.16
Varmaan ne Palomäki ja Liitiä pian taivastelevat siellä Aamulehden mielipidepalstoilla että ihme tyyppi se joku tempokisu joka päivittäin pölisee jossain Fillari-lehden forumilla.

tempokisu
18.09.2015, 14.45
Varmaan ne Palomäki ja Liitiä pian taivastelevat siellä Aamulehden mielipidepalstoilla että ihme tyyppi se joku tempokisu joka päivittäin pölisee jossain Fillari-lehden forumilla.

Ja nämä herrat ei pölise ite Aamulehden nettipalstalla vai? :D
Tarkoitin nimenomaan painetun paperilehden tekstiviestimielipidepalstaa. Olen ite päässyt sinne tänä vuonna kaksi kertaa, tosin olen kirjoittanut kolme kertaa...mutta erilaisia mielipiteitä on kivempi lukea kun aina samojen.

mitäs mä kommentoin..."että ei elämässä aina tarvitse olla "vuori kiivettävänä" vaan tavallinenkin elämä on aivan yhtä arvokasta ja mielekästä". Tästä tuli henkilökohtaista kiitosta.
Toisella kertaa totesin jotta jos terveyskeskuslääkäri ei osaa hoitaa asiaa, on hyvä ohjata kollegalle. Jos potilas on tyytymätön, niin kannattaisi ottaa yhteyttää ko. tahoon eikä nimettömänä kirjoitella lehteen. - mitähän sekin auttaa, kun nimettömänä kirjoittaa "terveyskeskuslääkäri neuvoi hankkimaan toisen lääkärin, minä suljin puhelimen"??

Yleisesti ottaen mielipidepalstan kirjoitukset on nykyisin liikaa politiikkaa. Minä tykkäisin lukea tavallisten ihmisten mielipiteitä tavallisista asioista, ei valtuutettujen/kansanedustajien/ tutkijoitten jotain kamalan pitkiä tutkielmia "minne olet menossa Suomen talous".
Nimittäin mielipidepalsta on ensimmäinen asia jonka lehdestä luen, usein aamulenkin kaffetauolla Valkeakoskella.

mutanaama
18.09.2015, 14.52
Että mistä kaikesta ihminen voi olla kateellinen.

LJL
18.09.2015, 14.57
Että posti oli lakossa. Mulkut

Heli
18.09.2015, 16.08
Yritin sitten vaihtaa töissä vanteelta toiselle päälykumia. Ekasta varakiekosta se klassinen Joku oli pöllinyt sisuskumin (mutta laittanut päälykumin takaisin paikalleen, wtf?) ja kun näppäränä päätin siirtyä varasisuriin, niin eiköhän sekin ollut hapertunut paskaksi. Eikä yhtään ehjää sisuria hyllyssä jäljellä. Jep, meinasi hetken yllättää, mutta sitten heräsin. Eikun ostoksille...

marco1
18.09.2015, 16.11
Että mielenilmauspäivän työmatkapyörää kasatessa asensin juuri sen vuotavan jarrun.

slow
20.09.2015, 23.58
Se, että kotimaisten valtateiden varsilla levähdysalue tarkoittaa kaatopaikkaa.

JackOja
21.09.2015, 09.26
Loman jälkeen töissä istuskelu on ihan mölöä.

Nana
21.09.2015, 16.59
Pyöräilyhousuissani on peffan kohdalla säämiskässä takarenkaan jälki.
Kertookohan housujen kulumistyyli jotain ihmisen ajotottumuksista? :rolleyes:

tempokisu
22.09.2015, 06.26
:D no ei menny viikkoakaan ilman Mr. Mielipidetekstaajaa Aamulehdessä!
" Kristinuskon perussanoma voisi olla lääke tähän nykyiseen maailmanaikaan..." Carl Palomäki.

Oon miettinyt, kaikki tekstarit eivät tule julkaistuksi ja jokainen tekstari maksaa, niin herran tekstailu tulee maksamaankin jonkin verran.
Joku vertasi kun minäkin kirjoittelen - jos tää maksaisi euron per postaus, niin en muuten kirjoittelisi.

BONK
22.09.2015, 07.39
Pyöräilyhousuissani on peffan kohdalla säämiskässä takarenkaan jälki.
Kertookohan housujen kulumistyyli jotain ihmisen ajotottumuksista? :rolleyes:

Mulla säämiskä on housujen sisäpuolella, joten kuvaamasi tilanne on vähintään mielenkiintoinen :D

Ei ihmetyttänyt, lainkaan, että lehdenjakaja oli taas myöhässä.

JackOja
27.09.2015, 21.31
Chilin syönnillä on seurauksia.

tempokisu
29.09.2015, 06.31
:D tässähän ehti olla jo 6 päivää ilman Carl Palomäen mielipidetextaria! Tosin tässä välillä ehti olla Timo Liitiän "...40-vuotiaatkin juoksee maratonia" mielenkiintoinen mielipide.
Tänään olivat siis molemmat herrat taas äänessä.

Mä alan pitää kirjaa. Vuoden kuluttua katson kuinka monta tekstaria ovat saaneet julki.

Iglumies
29.09.2015, 08.52
Sama hommahan se täällä foorumillakin oli vähän aikaa, mutta vanhan pa#kan jauhaminen jatkuu taas.

Shimaani
29.09.2015, 09.54
Chilin syönnillä on seurauksia.Juuuh! Voi nauttia hiki otsalla mennen tullen :)

bici74
29.09.2015, 11.03
Tenavien aamutoimien venähtäminen ja siitä seuraava kiire. Kerettiin kuitenkin kouluun ajoissa, se näin off-topiccina hieman yllätti.

Il ciclista di Roine
04.10.2015, 23.34
TeliaSonera Finland Oyj:n hinnoittelussa EI ole deflaatiopelkoa!

Ne ilmoitti nostavansa kaapeli-tv-kortin kuukausihintaa vaatimattomasti +20% ja samalla taas karsivan ilmaiskanavia, nyt katosi Bloomberg maksukanavaksi. Tätä ennen eräs ensimmäisistä satelliittijakelussa 1980-luvulta asti ollut TV5 Monde, DW-TV, ETV (Viro), (C)NBC, BBC World News ja ennen Conax-aikaa EuroSport ovat poistuneet.

Nyt lokakuussa 2015 näkyvät peruskotimaisten tv-kanavien lisäksi vain kolme uskonnollista kanavaa, kolme venäläistä propagandaa ja pikselimössöviihdettä suoltavaa epäselkokielistä turhaketta, France24-uutiskanava ja joku ihme World Fashion.

Tässä odotellaan, nouseeko Soneran kanavapakettien hinta monopoliasemassaan myöskin +20 % ja tv/radio-jakelun vuosimaksu vielä erikseen +20 %.

Täytynee kokeilla, toimiiko DLNA-jako yhdeltä kanavakortilta (tekstitys)ongelmitta koko taloudessa, jos Sonera aikoo hinnoitella itsensä henkilöauton kaskovuosimaksun suuruiseksi.

Mtx
05.10.2015, 09.56
Juuuh! Voi nauttia hiki otsalla mennen tullen :)

Vielä pahempaa on hankkia ruokamyrkytys tulisella ruualla...

mutanaama
05.10.2015, 10.30
Riittää se jälkeenpäin saatu noroviruskin

LJL
05.10.2015, 10.34
Ei yllättänyt, että olin negatiivisesti yllättynyt, kuinka kylmä aamu oli

ilmora
05.10.2015, 18.03
Varpaiden jäätyminen.

IncBuff
05.10.2015, 22.11
Ninjapyöräilijöiden määrä.

Smo
05.10.2015, 22.54
Varpaiden jäätyminen.

Ei jäätyny varpaat shortseissa ja sandaaleissa, lievä vilu flunssassa vähissä vaatteissa ei yllättänyt mutta sormien jäätyminen yllätti

maapaa
06.10.2015, 12.05
TeliaSonera Finland Oyj:n hinnoittelussa...

Taitavat ottaa Teoston verkkotallennusmaksun (2,48e/kk) korkoineen asiakkailta nostamalla hintoja.

JackOja
07.10.2015, 20.13
Thomsonin hopeiset palikat näyttää kivalta titamiinin kanssa.

LJL
07.10.2015, 21.38
Thomsonin hopeiset palikat näyttää kivalta titamiinin kanssa.

En usko.

tempokisu
08.10.2015, 20.05
No ei sitten.
Mutta jos kerta allekirjoittaa ( käsialan mä tunnistan) onnittelukorttia, niin voisiko tervehtiä työpaikalla 50-vuotiasta?

ei.

Ei varsinaisest yllättäny, mutta silti ny kuitenkin että mikä piru taas on vialla...

Lisäys: Eikä yllättäny sisäpiirin tieto, että ne oli talon ämmät kun halusi entisen "wanhan ajan kunnon" talonmies-isännöistijän poijes ja halusi "ammatti-pisnes"- isännöitsijän hoitamaan ( just juu) asioita. Minä ja pari muuta talon "alkuasukasta" kaivataan wanhoja hywiä aikoja, kun asiat sujui ja ongelmist pystyi heti jutteleen jonkun kanssa. Olen tätä ko. henkilölle sanonukkin, että "kyllä mä kuule sua kaipaan.." Nyt on kaikki taloyhtiön asiat ihan rempallaan.
Äskö tuli jotain vesimaksuja???? kuvittelin että mitä ihme lisämaksuja, kun kulutan niin vähän vettä että saan aina palautusta...ja sitten ilmeni että koko käytäntö on muuttunu, vesimaksu ei sisällykään yhtiövastikkeeseen vaan tulee 3kk välein erikseen. Olisiko tästä voinu vaikka jotenkin informoida?

Wanhassa Wara parempi, nuorissa riski isompi ja ei tuu valmista.

Mtx
14.10.2015, 10.50
"Uusi tilasto: Näissä ammateissa on pulaa työntekijöistä - ja näissä liikaa hakijoita" http://www.iltalehti.fi/tyoelama/2015101320513541_tb.shtml

Joo'o, ei yllättänyt.

bici74
17.10.2015, 02.46
Viileä vastaanotto kotona kun "yhden" jälkeen kiipesin kämpille. Kuulemma yhdellä käyntiin paikallisessa ei mene kolmea tuntia. Ihme juttu, onhan tuohon matkaa melkein 30 metriä.

rautajalka
17.10.2015, 09.40
TeliaSonera Finland Oyj:n hinnoittelussa EI ole deflaatiopelkoa!

Ne ilmoitti nostavansa kaapeli-tv-kortin kuukausihintaa vaatimattomasti +20% ja samalla taas karsivan ilmaiskanavia, nyt katosi Bloomberg maksukanavaksi. Kyllästyin myös, tosin TampereenTietoVerkon, hinta- laatusuhteeseen ja irtisanoin koko kanavakortin. Otin tilalle puhelinmyyjien , jo vuosia kauppaaman, Elisa viihteen. Samalla irtisanoin vaatimattoman 10M kiinteän laajakaistan, kun Viihdepaketin myötä seurasi 100M liittymä.
Netin ja television kokonaismaksu putosi ainakin meikäläisellä. Myös tarjontaa tuntuu riittävän minun tarpeisiini.

JackOja
21.10.2015, 11.01
Se miten vaikeaa ja hidasta Espoossa on kulkea julkisilla liikennevälineillä pisteestä A pisteeseen B.

Aikamoinen reissu... vein auton aamulla huoltoon Friisilän nurkille ja piti päästä Otaniemeen bussilla. Reittiopas kyllä kertoi, että sopiva bussi tulee kohta ja 31 minuuttia mennee aikaa.
Noh, pysäkillä meni 15 minuuttia ennenkuin tuli ainuttakaan bussia, pysäkkiaikataulun mukaan 3 sopivaa olis pitänyt mennä. Meinasin jo kysyä kanssaihmisiltä onko bussit lakossa tms.

Noh, viimein tuli yksi Tapiolaan menevä bussi ja läksin sillä. Aikaa 10K:n saapumiseen olisi ollut enää pari minuuttia, mutta en uskaltanut luottaa sen saapumiseen. 10K:lla olisi päässyt suoraan Otaniemeen, mutta sen oli hylännyt ajatuksista koska sitä olisi joutunut odottamaan parikytä minuuttia ja se kiertelisi kaikenmaailman Haukilahtien kautta.

Noh, köröttelin Tapiolaan ja jäin vaihtopysäkille toteamaan, että Otaniemen bussi tulee (ehkä?) 11 minuutin päästä. Totesin, että tuossa ajassa jo kävelen viimeisen reilun kilometrin toimistolle ja läksin talsimaan.

Tunnin verran kului 6,7 kilometrin matkaan. Taidan kävellä iltapäivällä sinnepäin...

VesaP
21.10.2015, 11.07
Tunnin verran kului 6,7 kilometrin matkaan. Taidan kävellä iltapäivällä sinnepäin...

Ei se omalla autollakaan aina niin auvoista ole. Tuossa joku päivä sitten läksin töistä hakee vaimoa omasta duunistaan. 10km matkaa. Kesti 50min. Ja vähintään toi matka kestää työmatkaruuhka-aikaan 30min aina. Jos ei olis ruuhkaa yhtään (vaikka yöllä), tuon välin ajaa 6-7 minuutissa varmaan jos menee sitäkään.

tempokisu
25.10.2015, 07.08
^ mutta sadekurakelillä pääsee suoraan kotia puhtaana. On se kuitenkin kivaa. Ja kun autopäiviä ei ole kun jokunen vuodessa, niin ...jonottaessa voi kuunnella musiikkia, volyymillä jota omassa kotona ei ikinä voi.

Ja se mikä ei yllättänyt, ikävä kyllä, on Putous. Voi vaippahousut sentään...tai juurikin, tää on kyllä pelkkää pskaa. "Sketsi"hahmot ei naurattanu pätkääkään, lähinnä hävetti. Siis kaiken hyvän pitäisi osata loppua aikanaan. Tai oli tämä huonompi kun osasin ajatellakaan....

VesaP
02.11.2015, 09.07
Ei yllättänyt että kauan odotettu XXL:n mega-ale tuli about päivä sen jälkeen kun oli tilannut halutun värkin muualta jo. :) No, ennemmin tukee LBS:sää toki kuin monikansallista jättiä. Nyt sit odotellaan että laite kotiutuu LBS:sän kautta. Yeah!

tempokisu
04.11.2015, 15.40
Että 2 kuukautta Nuuksiossa kateissa ollut Nela Utkina löydettiin menehtyneenä.

Ja Carl Palomäki on palannut mielipidetekstailemaan. ( olen kyllä sen tekstarin kanssa samaa mieltä).

slow
08.11.2015, 00.38
Se, että sen minkä kouluaikana muistan kokeneeni ei ollutkaan harhaisen mielikuvituksen tuotetta. Uskovaisilla on pipo kireämmällä ja oma napa lähempänä.

http://www.hs.fi/tiede/a1446878380054

JackOja
22.11.2015, 23.12
Se, että olen kasannut kivan fillarin.

Iglumies
23.11.2015, 09.00
Sama ^
Ja sitten nämä rouvashenkilöt töihin mennessään, jotka ylä- tai alamäen sattuessa kohdalle kääntyvät poikittain tielle, kun täytyy nousta taluttamaan.
Se eräs taitaa muistaa huutoni ja lukkojarrutukseni vielä pitkään.

IncBuff
23.11.2015, 09.21
Se ettei kiinnosta näin maanantaiaamuna lähteä töihin.

Tuomas H
23.11.2015, 10.00
Se kun työmatkapyörään saa nastat alle niin säätiedotus lupaa loppuviikkoon +7°C ja vesisadetta.

BONK
23.11.2015, 10.03
Jos syö illalla seitsemän (7) joulutorttua niin aamulla kivistää vatsaa.

Jopo81
23.11.2015, 11.41
Se, että työkaveri jokapäiväisten tapojensa mukaan oli taas yli puoli tuntia myöhässä töistä.

JackOja
23.11.2015, 11.53
^onko se POMOn veli tai jotain... tuollaisesta voisi antaa varoitukset ja edelleen lopulta irtisanoa.

Jopo81
23.11.2015, 14.41
Eipä oo. Työnjohtaja nimikkeellä... samaa paskaa tallataan kuitenkin, erona että se hoitaa laskutuksen ja firman puhelimen. On nuo pomot asiasta aikasa jalsanu sanoa mutta eivät enää vissiinkään jaksa. Ollaan ainoat työntekijät firmassa. Ite koitan joka aamu olla (useesti fillarilla) 07.00 pelipaikoilla satoi tai paistoi.

Ite oo tapellu monta kertaa pomojen kanssa siitä kun oon ollu kipeänä tai lapsi on sairastanu ja oon jääny kotiin sen takia. Aina oon vieny lapun lääkäristä töihin palatessa. Eivät oo silti kenkää antaneet vielä☺

brilleaux
25.11.2015, 13.50
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/niinisto-huolissaan-suomalaisen-tiedustelun-taso-alhainen/5569582

Seuraus:

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015112520724903_ul.shtml

JackOja
26.11.2015, 11.25
Paska ei irtoa tuulettimesta vaikka kuinka aamulla herätessä odottaisi, että näin olisi käynyt.

tempokisu
29.11.2015, 14.34
Että kohta telkkurissa alkava sarja "Empire" on Obamoitten suosikki. Jos näyttelijät olisivat valkoihoisia, ei varmaan olisi.

Aamulehden mielipidetekstariherrat, kyllä ovat aktiivisesti höliseet herrat Timo Liitiä ja Carl Palomäki. Joka asiasta on mielipide; maahanmuuttajista, Suomen taloudesta, lääkäripulasta... ( ai mikä lääkäripula?...) Olihan siinä lokakuu taukoa mainituilla herroilla, mutta nyt ovat hölisseet useamman kerrankin viikossa...

Jopo81
07.12.2015, 08.47
No ei kyllä yllättänyt, että äijien mökkiviikonlopun jälkeen on paha olo vielä maanantainakin.

tempokisu
21.12.2015, 04.39
Että Suomen missi ei kaikesta " hurmasi kuvaajat, verrataan Jennifer Lopeziin..."- hehkutuksesta huolimatta selvinnyt Miss Universum-kisan edes semifinaaliin.
Ja kaikesta huolimatta, ei ikinä satsata oikein kunnolla tuohon "kansallisfantasia-asu"-kierrokselle ( vaikka yritystä hieman oikeaan suuntaan olikin..)

Tosin minä en ilman tuota maan nimi-nauhaa erottanut Suomen ja Australian vedonlyöntisuosikkimissiä toisistaan...

http://www.iltalehti.fi/viihde/2015122120863018_vi.shtml

bici74
25.12.2015, 00.08
Emäntä kyseli jotta mitäköhän jouluaiheista elokuvaa voitaisiin perheen voimin katsella...minä tietysti Die Hardia ehdottelin...se emännän tappava katse ei yllättänyt.

tempokisu
07.01.2016, 19.29
^ siis mitäh? Die Hardit on ihammahtavaa katseltavaa milloin vain, pari niistä on just jouluisia. Oliko se osa2? Rennyn ohjaama ja mun mielestä näistä paras , yhdessä maastokohtauksessa vilahtaa myös PUPU.
Toinen jouluinen on sitten "Rare Export" :D

Julkkikset normaaleina ja fitnesseinä; normaalina on kyllä paljon parempi ( mikä siis ei yllättänyt, fitnessit on kamalia) :

http://www.iltalehti.fi/hyvaolo/2016010720893696_ie.shtml

ilmora
07.01.2016, 20.46
Todellinen jouluelokuvien klassikko:

https://www.youtube.com/watch?v=gTKpKBzd7jg

bici74
07.01.2016, 20.49
^^voihan tuo meitin emäntä ajatella noita tenavia, onhan Die Hardeissa jonkun verran väkivaltaa aina siellä täällä. Ei se tietty sitä meinaa etteikö diehardeja vihaisi sydämensä pohjasta joka tapauksessa...

Kakkonen tosiaan Rennyn ohjaama muttei sitä ykköstä piekse.

OnTopic: Tänään ei yllättänyt duunin määrä, edelleen jengiä lomilla.

tempokisu
07.01.2016, 21.44
Kesti aikanaan jonkii verran ennekun honasin, jotenkin ajattelin saksan kielioppia että Die Hard on "se kova" :D mutta aika sama asia kuitennii.
Mutta kakkososassa on se pupu. Joka vielä ehtii pakoon.
Joulu"elokuvien" parhautta on kuitenkin "Lumiukko", ja mielestäni "Lumiukko ja Lumikoira" oli vielä parempi, paitsi se tunnussävel. Jonka ansioista aikanaan tutustuin Nightwishin musiikkiin. - ja muuten tuossa Rennyn Die Hardissa lopussa soi Finlandia, että vaikeeta siittä on paremmaksi laittaa -.

metusala
07.01.2016, 21.58
Kesti aikanaan jonkii verran ennekun honasin, jotenkin ajattelin saksan kielioppia että Die Hard on "se kova" -.

Et oo ainoa...

YT
07.01.2016, 22.01
Minulle tuli mieleen auton akku. Ihmettelin ykköstä katsoessa että eikö tämä olekaan autoelokuva.

JackOja
10.01.2016, 19.59
Maastopyöräily lumisessa ja pimeässä metsässä on kivaa.

tempokisu
12.01.2016, 16.43
..jo eilen, mutta " Emilia ei ollutkaan poikkeus"

JackOja
12.01.2016, 18.23
Se, että nimim. twentyninerin tilaus erääseen nettikauppaan sujui kuin oppikirjassa.

mutanaama
12.01.2016, 19.27
@J,:)

Mua ei tänään Mcgullough tjsp päässyt yllättämään. Sähköstartti on kiva asia lumilingossa...

JackOja
13.01.2016, 08.56
Joku (työmatka)pyöräili länärin vartta aivan liian pienellä pyörällä. Oli joutunut laittamaan perhostangon, että saisi edes hieman järkeä ajoasentoon. Bussin ikkunasta tarkastelin...

JackOja
22.01.2016, 12.24
Pispalassa ja Pyynikillä on kivan näköisiä talvipolkuja. Muutenkin Tampere vaikuttaa kivalta paikalta, niinku aina.

Highlander
22.01.2016, 12.31
Pispalassa ja Pyynikillä on kivan näköisiä talvipolkuja. Muutenkin Tampere vaikuttaa kivalta paikalta, niinku aina.
Sulla taitaa olla perjantai-lasit silmillä? ;) Mä olen nähnyt pelkkää punaista 42 vuotta täällä:rolleyes:

JackOja
22.01.2016, 12.36
Tjaa... olisko eilisillan dokaamisella vaikutusta asiaan?

No reilu parituntinen viälä ja lähtee juna kohti kotia.

Farina
22.01.2016, 14.22
Joku (työmatka)pyöräili länärin vartta aivan liian pienellä pyörällä. Oli joutunut laittamaan perhostangon, että saisi edes hieman järkeä ajoasentoon. Bussin ikkunasta tarkastelin... Mut hei, se oli fillarin selässä ja sä dösässä? Kummalla oli kivempaa :o

tempokisu
15.02.2016, 12.07
Jaa :p, suuresti mainostettu Suomen SNL lauantai-illan parhaalla ohjelmapaikalla sai viime lauantaina vain 372 000 katsojaa.
Varmaan vähä enempi odotettiin....itse katsoin tv kakkosta.

VesaP
15.02.2016, 12.15
Lauantaina 100km 130 tiellä maantienlaitaa maasturilla paskassa kelissä myöhäisillassa ja KAIKKI hlöautot ohitti joko tosi kaukaa tai jäivät jopa taakse ajamaan siksi aikaa että pääsivät ohittamaan kaukaa. AINUT auto mikä ajoi ohi hihaa viistäen väistämättä yhtään, oli Korsisaaren Bussi. Eikä ole eka kerta kun näin käy. Nyrkkiä heristin mutta eihän se nyt peileistä varmaan taakse jaksanut katsella.

Ei siis yllättänyt tuo KORSISAARI. Vttu.

stumpe
15.02.2016, 13.46
Väsymys laivareissun jälkeen.

tempokisu
29.02.2016, 13.21
Ei todellakaan tullut yllätyksenä viikonlopun katsojaluvut. :)

Nelosen Haluatko Miljonääriksi? jatkaa maan suosituimpana viihdeohjelmana. Sunnuntaina kerrottiin, että ohjelma tavoitti yli 1,4 miljoonaa katsojaa, keskikatsojamäärän ollessa 1,1 miljoonaa.

Ylen Uuden Musiikin Kilpailun finaali tavoitti myös miljoonayleisön: kokonaistavoittavuus oli lähes 1,4 miljoonaa ja keskimäärin katsojia oli 690 000.
MTV3-kanavan Saturday Night Liven katsojaluvut sen sijaan jatkavat supistumistaan. Viihdeohjelma tavoitti lauantaina noin puoli miljoonaa ihmistä. Keskikatsojamäärä oli varsin vaatimaton, päälle 270 000.
Laskua SNL:n ensimmäisestä jaksosta on noin 300 000 katsojaa. Viime viikon luvut ovat tosin vasta esityspäivän lukuja. Niihin lisätään vielä tallennetut katselut.

Mutta haluaisi kyllä tietää kuka tallentaa SNL:n!? Kun lauantain lähetys uusitaan vielä kolme kertaa sen jälkeen.

JackOja
29.02.2016, 13.36
Mutta haluaisi kyllä tietää kuka tallentaa SNL:n!? Kun lauantain lähetys uusitaan vielä kolme kertaa sen jälkeen.

Mä en katso enkä tallenna tuota, mutta noin yleisesti ottaen tallennan mainoskanavilta ne ohjelmat, jotka haluan katsoa. Sillälailla ei tarvii katsoa mainoksia.

VesaP
29.02.2016, 13.38
Mä en katso ehkä tallenna tuota, mutta noin yleisesti ottaen tallennan mainoskanavilta ne ohjelmat, jotka haluan katsoa. Sillälailla ei tarvii katsoa mainoksia.

+1. Ja harvoin sitä olisi anyway sen uusinnankaan aikaan just telkkarin ääressä valmiina katsomaan ko ohjelmaa. Helpompi nauhoittaa ja katsoa ihan milloin huvittaa, mainokset yli hyppimällä. Ja minä EN tallenna (enkä katsokaan tietenkään) tuota, ei mitään _ehkä_ sanaa tuossa, toisin kuin Jaskalla jolla varmaan kaikki SNL:lät "nauhalla"? :p

En kyllä katso tuota suomen miljonääriäkään, en voi sietää sitä juontajajunttia siinä. Tossa pitäs olla semmonen vakavakasvoinen ison auktoriteetin omaava vanha kääpä juontajana, eikä mitään somehippiä joka viljelee (kait?) jotain keinotekoista vitsiä vähän väliä.

Tämän katsoin pitkästä aikaa tuossa viime viikolla kun lehdessä linkin näin:

https://www.youtube.com/watch?v=fDvNoLboqQM

Varsinainen äijä toi kisaaja. :) Ja just sopiva juontaja tuommoseen visaan.

JackOja
29.02.2016, 13.57
...Ja minä EN tallenna (enkä katsokaan tietenkään) tuota, ei mitään _ehkä_ sanaa tuossa, toisin kuin Jaskalla jolla varmaan kaikki SNL:lät "nauhalla"? :p

Katos perhanaa, pieni typo ja heti rankaistaan :)

Mutta muistaakseni en seuraa mainoskanavilta tällä hetkellä muuta kuin Walking Deadia ja sitä norjalaissarjaa -mikä-se-nyt-olikaan- ...ai juu, Miehitetty!

tempokisu
29.02.2016, 16.44
Vaikee tallentaa kun en enää osaa. En ole käyttänyt koko tallennus-systeemiä vuosikausiin enkä osaa enää.
Ei jaksa ihmetellä nappuloita ja asentaa kellonaikoja, kun se digiboksi elää ihan omaa kellonaikaansa. Ei tv:stä mitään niin tärkeetä tule että pakko katsoa. Jos menee ohi niin menee.
Lähinnä kanavat 1-4 on käytössä, on siellä muitakin mutten jaksa vempuloida. Yritän kyllä varoa etten katso kolmosta siihen aikaan kun tulee SNL, mutta eilen sitä tuli vahinkossa seurattua 10minuuttia.

Mutta Serla-veskipaperirulla-mainos on maanmainio! :D ja se tulee kolmoselta.

stumpe
29.02.2016, 17.58
Mutta Serla-veskipaperirulla-mainos on maanmainio! :D ja se tulee kolmoselta.

Se missä mäkiautojen renkaina on paskapaperirullat? :D Jollain on menny lujaa suunnittelupalaverissa..

tempokisu
01.03.2016, 15.42
Ostan aina Serlan veskipaperia ( siis se käy muuhunkin) juuri Oravakuvan takia. Aikoinaan sai keräämällä kuvia myös orava-repun, ja pieniä orava-maskotteja. ( pahus, annoin repun kummitytölle...)
Minulle suolistovaivaiselle ( rulla per päivä) on erityisen tärkeää, että:

https://ytimg.googleusercontent.com/vi/yBU3943n3n8/mqdefault.jpg

Toinen kiva mainos on Viking-Linen mainos, jossa Ville Viikinki esiintyy.

VesaP
01.03.2016, 15.44
Minulle suolistovaivaiselle ( rulla per päivä)

Uuh... Nyt tiedämme KAIKEN tempokisusta. Tämä oli piste iin päälle.

tempokisu
01.03.2016, 16.11
Tää varmaan on "aika mones" kerta kun kerron että paksusuolta ( kuollutta sellaista) on poistettu 2.5metriä. Tästäkin on jo...20 vuotta.
Revi siitä.

Asian kanssa pitää vaan oppia elämään, vähän tietää koska lenkille meinaa lähteä tai muuallekaan. Syö sitten vasta kotona.
Yksi syy miksi matkustelukaan ei ihan hirmuisesti kiinnosta.
Mutta onneksi olen pieniruokainen ja ihan joku leipä ja puuro riittää. Eipä tarvi miettiä "mitäs sitä tänään söisi", samalla säästyy myös rahaa.

VesaP
01.03.2016, 16.15
Tää varmaan on "aika mones" kerta kun kerron että paksusuolta ( kuollutta sellaista) on poistettu 2.5metriä.

Tuo nyt olikin tuttua kauraa, mutta tuo rullankulutuksen määrä per vuorokausi oli uutta julkaisematonta tietoa!

tempokisu
01.03.2016, 16.31
:D onhan se kumma jos suolistovaivaisten elämästä tiedetään oikeasti näin vähän.

http://serla.fi/Content/img/REFERENSSI-KUVA.png

pakkohan se on serlaa ostaa

Oatmeal Stout
01.03.2016, 16.34
Tuo nyt olikin tuttua kauraa, mutta tuo rullankulutuksen määrä per vuorokausi oli uutta julkaisematonta tietoa!
380m/rulla ja ~5€/rulla (http://www.vinpak.fi/cat/product_details.php?p=109) - ei paha metrihinta.
http://www.vinpak.fi/cat/images/6051_1012_11e.jpg

Itsok
01.03.2016, 17.08
Intissä ja tossa viimisimmässä koulussahan oli vessassa samaa paskapaperia. Jommassa kummassa oli sit kirjotettu paperitelineeseen: "This toilet paper is like Clint Eastwood: It's rough, tough and takes no shit!" :DD
Onks se nyt sit just tota^ kuitenkin virsikirjan sivun paksusta helvetin karkeeta paperia, jossa ei oo katkasurei'itystä.

usko juntunen
01.03.2016, 17.37
Muistan hyvin v. 1980 Kainuun Prikaatin Sissikomppanian vanhan vääpelin ohjeen mehtäkeikalle lähtiessä koskien vessapaperin määrää.
Se on metri/perse/vrk. Nykyään ko on naisiakin armeijassa nii määrä pittää tuplata.

Oatmeal Stout
01.03.2016, 18.07
Se on metri/perse/vrk. Nykyään ko on naisiakin armeijassa nii määrä pittää tuplata.
Siis metri/2*perse/vrk - paperilla voi pyyhkiä molemmilla puolilla ja metri/persi/2*vrk olisi riski, sillä vihulainen haistaisi kuten Vietkongin sissit paravedet ja mentholsavukkeet.

tempokisu
01.03.2016, 19.16
Aikoinaan mummolan ulkohuussissa kävi myös sanomalehti rypistettynä. Aamulehti kelvannee hyvin pyyhimiseen ( mikä ei yllätä, että ohkosta materiaalia )

Farina
02.03.2016, 10.38
Keskustelun taso ei päässyt yllättämään tänäkään aamuna.

Ari H
02.03.2016, 11.22
Niin, se lähti tv-mainoksesta, jatkuen suolen poiston ja armeijamuistojen kautta Aamulehden ominaisuuksiin.

Markku Liitiä
02.03.2016, 14.10
Minua ei yllättänyt, että taas kerran edelläni ajoi työmatkalla autoilija tasaista 65 km/h nopeutta, oli nopeusrajoitus sitten mikä hyvänsä.

kauris
02.03.2016, 15.06
Mun edessä oli eilen ennätyssurkeesti vauhdin puolesta ajava, myöhemmin selvästi alle kolmekymppiseksi japanilaisen näköiseksi osoittautunut mies (myönnän, että oletin kyseessä olevan naisen). Ajoi Espoon keskuksesta Suomenojalle päin 60 km/h alueella 35-50 km/h koko ajan tuolla välillä nopeutta vaihdellen, seuraavaksi alkaneella 50 km/h alueella taas vaihdellen 40-60 kmh. Malminmäessä on työmaa ja nopeusrajoitus 30 km/h, itse jäin tässä vaiheessa vähän jälkeen, koska edellä ajanut jatkoi sitä noin 50 km/h vauhtia. Työmaan jälkeen xxl:lle asti oli taas 50 km/j rajoitus ja vauhti seilasi 40-60 kmh. Hetkeksi heitettiin kuitenkin alle 30 km/h nopeuteen, kun vastaan tuli kelvin puolella 2 polkupyörää valot päällä ja niitä kuski sitten ilmeisesti pelästyi?!?. Reunakivetyksiin ei osuttu mutta lähellä oli sekin useampaan otteeseen. Mistään humalaisen seilaamisesta sivusuunnassa ei kuitenkaan ollut kyse.

edit: Paluumatka menikin sitten tavanomaisempaan tapaan. Edessä ajoi koko matkan tasaista noin 40 km/h vauhtia nuorehko naiskuski. Nopeusrajoituksella 30 km/h, 50 km/h ja 60 km/h ei ollut mitään merkitystä. Tai no, ehkä siinä 60 km/h alueella paikoitellen ajettiin allekin neljääkymppiä, kun siinä on niitä mutkia ja mäkiä...

bici74
03.03.2016, 19.06
http://yle.fi/uutiset/vg_norjan_islamistit_perustivat_katupartion_vastin eeksi_soldiers_of_odinille__tunnuksena_isisin_lipp u/8701327

"VG: Norjan islamistit perustivat katupartion vastineeksi Soldiers of Odinille – tunnuksena Isisin lippu"

Joskushan tämän oli tapahduttava. Lähitulevaisuudessa ei yllätä se että uutisoidaan näiden ryhmien välisistä kahinoista.

Nana
03.03.2016, 21.54
http://yle.fi/uutiset/vg_norjan_islamistit_perustivat_katupartion_vastin eeksi_soldiers_of_odinille__tunnuksena_isisin_lipp u/8701327

"VG: Norjan islamistit perustivat katupartion vastineeksi Soldiers of Odinille – tunnuksena Isisin lippu"

Make love not war

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQp28NP50JkA7CWCUdZlZgSoMyhsqtar vmlx8fDBXQ4-gqsocfQ

Ari H
04.03.2016, 10.05
^ Tässä tapauksessa tuskin kumpikaan "Love peace". Ja tuskin edes make love. Lähinnä rape on näiden alaa.

Nana
06.03.2016, 02.06
Pitkäksihän tuo ilta vierähti.
Hauskaa oli kyl

tempokisu
06.03.2016, 22.39
Sitä lähdettiin suurin sanoin maailmaa valloittamaan kun kotimaan ympyrät on liian pienet (tjsp).
Mutta eipä yllättänyt että eipäs se sitten ihan noinvain onnistunutkaan...no, jutun videolla Saara tilittää asiaa 12 minuutin ajan, jaksoin kuunnella minuutin. You know, you know...

Surullista on kyllä se, että on muuttanut ulkonäköään noinkin paljon, ja juuri tuohon perusblondi-muottiin. Ja vaikka miten väittäisi ottaneensa silikonirinnat jo 18-vuotiaana, mun nähdäkseni tuossa viime vuoden keikkakuvassa ei vielä ole.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000001132935.html

JackOja
20.03.2016, 20.08
Sammakot rikkoo ladut.

Moottorikelkkailijat ovat itsekkäitä kusimulkkuja.

Solarium-ihmiset näyttävät pesukarhuilta... tai muuten vaan pöljältä.

tempokisu
02.04.2016, 21.55
^ Solarium- tyypit eivät vain näytä pöljltä, ne on sitä. ( semminkin kun ite olen harrastanut solariumissa käyntiä, tosin mitään tulosta tuottanu ehkä pientä päivetystä )

Mutta kosteusrosentti kämpässä on ny 25%, tätä oletinkin.

eagle
02.04.2016, 23.02
Tappajasepelit edelleen pyöräteillä..

Gaastra
03.04.2016, 01.00
että Robbe hävis.

bici74
03.04.2016, 02.08
Että alkoholia juomalla tulee huppeliin.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

mutanaama
03.04.2016, 02.43
että Robbe hävis.
Kun tuota jaloa lajia on tullut itsekin harrastettua, niin enemmän on hämmästyttänyt, ettei kukaan ole muka huomannut, ettei mies ole mikään nyrkkeilijä.
Epäilemättä kovan luokan iskijä, mutta mm-tason nyrkkeilyyn ei mitään asiaa noilla taidoilla.

tempoilija
03.04.2016, 12.05
Minua ei yllättänyt, että taas kerran edelläni ajoi työmatkalla autoilija tasaista 65 km/h nopeutta, oli nopeusrajoitus sitten mikä hyvänsä.
Menee enempi "yllätti sinut viimeksi"-osastolle, mutta Kehä I:llä 200 metrin välein asennetut kameratolpat nostivat näiden määrän aivan tolkuttomaksi. Oikein hauskaa esim. sunnuntaiaamuna klo 8.

Ari H
04.04.2016, 13.59
^^ Olen kyllä. Helenius on vain pituudellaan pärjännyn.

tempokisu
04.04.2016, 14.39
^ en seuraa nyrkkeilyä, mutta pakostakin Heleniuksen ottelu-uutisointia on tullu luetuksi. Siis miten niin tosi ihmeellistä että suomalainen, Helenius tuli tyrmätyksi? Voi kamalaa, epäreilua, tästä noustaan.
Tappiot kuuluu urheiluun vääjäämättä.

Mutta :D ai mitä miehet tekee yksin kotona? Mitäs ihmeellistä tuossa on. Mitä vanhat ämmät tekee kun on yksin kotona? Ei se nyt paljoo eroo.
Vaihdetaan kotirönttövaatteet, elikkä mukavat. Katsellaan telkkaria, tehdää tietokonejuttuja, syödään purkista suoraan suolasta ja parit kupit.
Semminkin tuntuu että niissä "Suomen Kaunein Koti"-valkoisissa steriileissä design-kodeissa ei tehdä mitään, tai ei voi olla kun varpaisillaan pyhävaatteissa.
Joskus kun joku asia unohtuu, talsin pyörämonoissa ...noissa design kodeissa se on ihan mahdotonta.

http://www.iltalehti.fi/pinnalla/2016040121350852_iq.shtml

tempokisu
08.04.2016, 13.53
On muitakin, joiden työpaikalla ei kaikki asiat ole kohdallaan, huonoa työilmapiiriä ja aliarvostusta, työpaikkakiusaamista.
Mutta mistä näitä "lukijat kertovat" - tulee, olisin halunnu kirjoittaa omankin kokemukseni. Hieman samantyylinen kuin linkin eka lukijakommentti, mutta kuitenkin.

http://www.iltalehti.fi/tyoelama/2016040821383629_tb.shtml

JackOja
12.04.2016, 11.37
Kreikkalaiset valehtelijat (http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000001156742.html)

VesaP
19.04.2016, 09.42
130 tiellä oleva moottoritien ylittävä silta "shikaani" ei yllättänyt tänäänkään. Se on niiiiiin paha että ei siinä jengi >60 uskalla ajaa. Oikeesti ko paikka menis varmaan 200K vauhtia läpi ongelmitta (omaa kaistaa ajaen). Täytyy joskus kokeilla vttu.

skela
19.04.2016, 11.43
130 tiellä oleva moottorin ylittävä silta "shikaani" ei yllättänyt tänäänkään.
Minkä maamoottorin yli pitää ihan silta rakentaa?

ilmora
20.04.2016, 18.56
Se että Posti mokas ja paketti, jonka piti mennä työmaalle, tulikin tänne Lahteen lähimpään pakettiautomaattiin. Kiitos Posti. Näinhän mä tän just halusinkin.

tempokisu
20.04.2016, 20.05
130 tiellä oleva moottoritien ylittävä silta "shikaani" ei yllättänyt tänäänkään. Se on niiiiiin paha että ei siinä jengi >60 uskalla ajaa. Oikeesti ko paikka menis varmaan 200K vauhtia läpi ongelmitta (omaa kaistaa ajaen). Täytyy joskus kokeilla vttu.

Kolmostietä ajelet? Maltti on valttia ja erityisesti tilannenopeus. Ei huvita ottaa riskejä auton tai minkään muunkaan kanssa.
hmmm.. ajattelin että olisit nyt hivenen rauhallisempi sen umppari-operaation jälkeen...

tempokisu
24.04.2016, 21.06
Pienten nukkeitten / pienoismallien kuvaaminen ei ole mikään helppo laji. Jos joku kuvittelee että laitat nuken ja otat kuvan...
Viittaan Arto Nybergin tämäniltaiseen ohjelmaan, jossa vieraana Vesa Lehtimäki - tautisen upeita legohahmo-kuvia :cool: lohduttaudun että mies on ammatiltaan graafikko ja valokuvaaja.

Hääppönen
30.04.2016, 15.50
Ei yllättänyt se, että "tyylikkäällä celesten värisellä" :D Biancilla ajavalla oli se muovinen "pinnasuojus" paikallaan rataspakan alla.

oem
30.04.2016, 17.47
^Missä on kaikki muotipoliisit silloin kun niitä tarvitaan.:D
Pitäis olla etävalvontaa vaikka muotivalvontakameroin.

tempokisu
11.05.2016, 01.13
Sandjha EI päässy viisufinaaliin.
Ja :D kävipä nopeesti, juurihan se Suomen Bachelor tai joku valitsi yhden naisista...ja samantien tuossa iltiksessä oli uutinen että ERO.
Tämmöiset parinmuodostus-tv-ohjelmat on täysin turhakkeita, mutta tämä oli ehkä kaikkien turhakkein.

JackOja
24.05.2016, 09.15
Valtaosa (tavis)työmatkapyöräilijöistä ajelee kuin mulkut. Ei ihme, että autoilijoita kyrsii mediassa & palstoilla jne.

brilleaux
24.05.2016, 09.21
^Tämä on kyllä harmillisen totta. Tiedä sitten kuulunko itse samaan kastiin, mutta kuitenkin.

kervelo
24.05.2016, 09.40
Valtaosa (tavis)työmatkapyöräilijöistä ajelee kuin mulkut. Ei ihme, että autoilijoita kyrsii mediassa & palstoilla jne.

Tuo on harmillisen totta, eikä tyylissä ole mitään eroa, oli pyörän päällä sitten teini napit korvissa, 55-ikäinen naisihminen tai joku aikaennätystä yrittävä työmatkatempoilija.

J-P Ellilä
24.05.2016, 18.44
Ei yllättänyt vähääkään että selkä on vieläkin paskana.

tempokisu
29.05.2016, 15.51
:( voi harmillisuus, mutta tämä oli ihan odotettua - parisen vuotta sitten Johnny Depp jätti pitkäaikaisen kumppaninsa ( tyylikkään, lahjakkaan, fiksun ja lapsiensa äidin) Vanessa Paradisen, "rakastui" biseksuaaliin Amber Heardiin "Rommipäiväkirjat"-kuvauksissa ja mentiin naimisiinkin.
Joka ainut Johnnyn fani varmana tiesi, ettei tässä hyvin käy. No ei käynyt ei, kävi vieläkin huonommin.

Amberi kärkkyy erossa Johnnyn rahoja, syyttää pahoinpitelystä ja se minkä jokainen nyt valokuvistakin näkee, alko ja ehkä muutkin päihteet? on ollu käytössä ahkeraan.
Ihan parissa vuodessa Johnny on kyllä - anteeksi, olen fani ja tämä on sanottava - nätisti sanottuna vanhentunut tosi paljon, ei näytä hyvältä ei.

Tämän osasi kyllä arvata. Mutta toisaalta lohduttavaa, että ei se kuuluisuus ja raha, tee ihmisestä yhtään se kummoisempaa. Samat virheet sitä tekee rikas ja vähävaraisempi, kuuluisa ja tavis. Näillä kuuluisilla ja rikkailla saattaisi olla helpompi saada apua ja tukea, mutta yksi on sama; pitää itse ne päätökset tehdä.

Tsemiä Johnnylle!

HC Andersen
31.05.2016, 12.02
On vuosikymmen mikä tahansa niin aina Väyrynen otsikoissa...

http://uppaa.fi/images/2016/05/31/DSC_000003024b0.jpg

Nana
31.05.2016, 22.11
Penkkiä pehmusteltu sopimaan paremmin omituisissa asennoissa pyörän päällä keikkumiseen.
Tämä ei tiedä hyvää.
http://i852.photobucket.com/albums/ab82/zooming-planet/Mobile%20Uploads/F90178BF-CE76-43AD-B91E-2CEEFAA10712.jpg (http://s852.photobucket.com/user/zooming-planet/media/Mobile%20Uploads/F90178BF-CE76-43AD-B91E-2CEEFAA10712.jpg.html)

Smo
16.06.2016, 18.56
Kun on tuollainen usean eri tahon järjestämä paljon odotettu kesäjuhla niin sää on tietenkin tällainen

Nana
21.06.2016, 20.59
Eilen tuli kyykättyä aika huolella.
Yllättäen tänään on aika huolella jumissa jalat.

Nana
23.06.2016, 00.00
Oli sitten pakko käydä vilkaisemassa Bikeshopinkin valikoima. Kylläpä helpotti, etenkin kun ei ole nyt mahdollista oikein reissutella.
En silti ihan kauheasti ylläty jos löydän itseni koiran kera vielä Turun junasta.

tempokisu
24.06.2016, 14.57
..että kertakaikkiaan en onnistu valokuvissa, ne on ihan järkyttäviä ( etäisesti näin yhden pienen)

osanottoni valokuvaaja-raukalle, hänellä ei ollut mitään mahdollisuuksia, vaikka varmaan on hyvä kuvaaja mutta kun kohde on menninkäinen.

kervelo
24.06.2016, 17.08
Se, että keski-ikäiset maantiepyöräilijät kuvittelevat, että peekoo-treeniä on pakko ajaa selkä pystyssä, polvet levällään ja seitsemänkympin kadenssilla.

Nana
24.06.2016, 23.39
90e antibioottisatsi koiralle, ei yllättänyt enää kovin pahasti.
Täytyy sanoa, ettei tänävuonna (tarkemmin sanottuna joulukuusta lähtien) ole minua tuurilla paiskattu, ei ainakaan hyvällä. Koira on on-off sairastellut kokoajan ja lääkäri-, ja lääkekulut megalomaaniset minun budjetilleni. Nyt viimeisin sairaalapäivä oli 1000e + kipulääke 70e/pullo + kuukauden antibiootti 130e + joitain muita lääkkeitä.
Tämä ja monet aiemmat menoerät aiheesta eivät varsinaisesti auta tulevan pyörän hankinnassa, ovat siirtäneet sitä jonkinmatkaa, kuvio muutenkin estänyt kaukaisemmat koeajot jne. Tilannehan on melko katastrofaalinen jos sitä normitilanteeseen vertaa. Huono tuurikin kuitenkin loppuu ennenpitkää ja herra(tai rouva) huonon tuurin levittäjälle tiedoksi, että jos vaan mitenkään onnistuu niin pikkuhiljaa riittäisi. En tiedä mitä seuraavaksi aiot, mutta mikäli minut henkiin jätät, edes semisti, niin minähän hommaan sen täpärin, vaikka mikä olisi!

haedon
25.06.2016, 11.23
:rolleyes:Täällä taas kissa onnistui hankkimaan jussin kunniaksi jostain ulkoa kolme senttiä pitkän ja sentin syvän haavan kylkeen niin että lihastakin on mennyt poikki. lähin päivystävä eläinlääkäri on Karkkilassa, mutta en lähtenyt viemään sinne kun kissa ei ole haavasta moksiskaan. Syö ja toimii muutenkin normaalisti, pupillit vain laajentuneet varmaan stressireaktiona. Tein sille sukkahousuista puvun ettei nuole koko ajan haavaa, kun kauluksesta se sai hepulin. Nyt tuo protestoi vaan sitä ettei pääse ollenkaan ulos:D.

tempokisu
25.06.2016, 12.44
^ paranemista ja tsemiä kissallesi! - sukkahousuista on moneksi näemmä -

Nana
01.07.2016, 15.00
Äksöniä riittää taas. Naapuriporukka douppasi rapussa yöllä, lukitsi itsensä asunnostaan ulos, yritti ikkunan kautta toiseen sisään, levitti karkkipussillisen kerroksen lattialle ja konttasi karkkeja lattialta syöden jne

Poliisisedät vierailivat jälleen.

JackOja
02.07.2016, 22.21
Lomalla on kivempaa kuin ei-lomalla. Viikonloppukin tuntuu erilaiselta.

Nana
05.07.2016, 20.30
Villeimmälle naapurille on ilm. isännöitsijä lähettänyt omat vartija-pukuiset heppunsa kylään.

Blackborow
10.07.2016, 16.57
Se, että torilla ostoilmoitukseen vastannut ei saapunutkaan sovittuna aikana hakemaan ja maksamaan ostostaan.

Juha Lehtinen
10.07.2016, 17.05
Vesisade ei yllättänyt minua tänään lenkillä.

stumpe
10.07.2016, 19.31
Se, että torilla ostoilmoitukseen vastannut ei saapunutkaan sovittuna aikana hakemaan ja maksamaan ostostaan.

Onko vain mulla vaikeuksia ymmärtää tätä lausetta?

Fat Boy
10.07.2016, 20.56
Onko vain mulla vaikeuksia ymmärtää tätä lausetta?
Mahdollisesti. Jos huomioi ketjun otsikon lausetta lukiessaan, ymmärrys laajenee.

nih..

stumpe
10.07.2016, 21.06
Mahdollisesti. Jos huomioi ketjun otsikon lausetta lukiessaan, ymmärrys laajenee.

nih..

Lue lause ajatuksella. Jos mulla on _osto_ilmoitus, niin ei kai sillon toinen osapuoli hae tai maksa ostosta? Silloin minä haen ja maksan ostoksen.

kuovipolku
10.07.2016, 22.18
Lue lause ajatuksella. Jos mulla on _osto_ilmoitus, niin ei kai sillon toinen osapuoli hae tai maksa ostosta? Silloin minä haen ja maksan ostoksen.

Mua ei yllättänyt että joillain ihmisillä aivot eivät lähes automaattisesti ja usein sitä itsekään huomaamatta korjaa selviä väärinsanomisia tai -kirjoituksia.

Mua ei yllättänyt myöskään se että sade aiheutti häiriöitä Tourin televisioinnissa kun oli siirrytty Ranskan rajan länsipuolelle. Eikä myöskään se että pariin otteeseen katselua häiritsi katsojan pyrkimys nukahtaa. (Tällä kertaa en tosin havahtunut hereille vasta kun voittajan maaliintulosta on kulunut pari minuuttia kuten useasti on käynyt.)

Hääppönen
10.07.2016, 22.21
Ehkä avainsanat ymmärrykseen ovat "ostoilmoitukseen vastaaja". :cool:

orc biker
10.07.2016, 22.25
Ei tuossa virkkeessä ole muutenkaan järkeä, koska ei tuon pitäisi yllättää ketään, että on sovittu, että toinen tukee hakemaan tavaraa, mutta ei sitten tulekaan, eikä vaivaudu edes ilmoittamaan mitään. Monet eivät ilkeä sitten vastata puhelimeen, kun soittelee, että oletko tulossa. Se on niin yleistä. Ihmiset ovat yksiä per%&£@£$€.

Juha Lehtinen
10.07.2016, 22.55
Näin ei ilmeisesti sitten kuitenkaan käynyt ja se ei yllättänyt.

stumpe
10.07.2016, 23.37
Ei tuossa virkkeessä ole muutenkaan järkeä, koska ei tuon pitäisi yllättää ketään, että on sovittu, että toinen tukee hakemaan tavaraa, mutta ei sitten tulekaan, eikä vaivaudu edes ilmoittamaan mitään. Monet eivät ilkeä sitten vastata puhelimeen, kun soittelee, että oletko tulossa. Se on niin yleistä. Ihmiset ovat yksiä per%&£@£$€.

Siis tämä ketju on mikä EI yllättänyt..

Olisin ymmärtänyt jos lauseessa ostoilmoituksen kohdalla olisi ollut sana myynti-ilmoitus. Silloin lause kuulostaa järkevältä. Ehkei porukat vaan tajua mitä ajan takaa. :)

Blackborow
10.07.2016, 23.41
No siinä on ajatusvirhe kun puhelin soi kesken kirjoittamisen. Voitte toki loppuillan miettiä asiaa.

TemMeke
10.07.2016, 23.44
Ehkei porukat vaan tajua mitä ajan takaa. :)

Se ei yllättänyt tänäänkään, ettei haluttukaan tajuta. :)

Juha Lehtinen
10.07.2016, 23.53
Eikä se yllättänyt että tämän jahkaamiseen menee loppuilta.

Hääppönen
11.07.2016, 00.19
Mit vit? Ostiko vai myikö? Ymmärsikö vai ei? Ranska vai Portugali? Ei yllättänyt, täysin odotettu vastaus. :)

orc biker
11.07.2016, 00.31
Olisin ymmärtänyt jos lauseessa ostoilmoituksen kohdalla olisi ollut sana myynti-ilmoitus. Silloin lause kuulostaa järkevältä. Ehkei porukat vaan tajua mitä ajan takaa. :)
Minä ymmärsin sen. Tuo oli lisäys siihen, kun ärsyttää, kun minulla vasta vähän aikaa sitten kahdesti putkeen ihminen jätti tulematta. Kuinka vaikeaa olisi soittaa vaikka edes puoli tuntia ennen, että "sorry, muutin mieleni, en ole tulossa"? Mutta kun penteleet eivät viitsi tehdä edes sitä. Se minusta kuvastaa aika negatiivisesti monen luonnetta. He eivät joko tajua tai välitä ajatella sitä, että toinen on voinut varta varten sovittaa oman ohjelmansa siihen ja odottelee siellä toista sovittuun aikaan ja vielä ehkä puolisen tuntia ylitse ihan aikaansa tosiaan usein tuhlaten, kun ei sitä odottaessa oikein aina osaa mitään järkevää tehdä.

kervelo
11.07.2016, 15.00
Ei yllättänyt, että taas uusi sadealue lähestyy lännestä.:mad:

Nana
12.07.2016, 20.38
Ei yllättänyt yhtään etten koko 2h ensilenkin aikana huomannut kiinnittää huomiota onko uudessa pyörässä keulan säädöt kohdillaan, miltä leveämmät kiekot tuntuu jne. Sen verta transsissa tais tulla ajeltua, ettei tuommoisiin pysty keskittymään. No, ehkä 3lla tai 4llä lenkillä jo malttaa. 😃

Santerius
12.07.2016, 20.58
Ei yllättänyt, että taas uusi sadealue lähestyy lännestä.:mad:

Ei yllättänyt myöskään se, että säätiedotus meni taas vituralleen, ja tänäänkin pääsi kuivana lenkiltä, vaikka eilen povattiin hirmuista sadetta.

jurpo
12.07.2016, 21.36
^Säätiedotus on eri asia kuin -ennuste. :)
Näyttää olevan on-onen palvelimet kuormassa kun ei meinaa kassalle päästä. Ehkä tänään lootaan kolahtaneella hullut päivät -tyyppisellä meilillä on jtn tekoa asian kanssa. :)

Santerius
12.07.2016, 21.54

Niin; tiedotus on se esitys tahi raportti, jossa ennuste annetaan tiedoksi. Esimerkki: http://ilmatieteenlaitos.fi/saa-ja-meri

jurpo
13.07.2016, 00.11
viittaa ylle.
Näin ne termit sekoittuu, tuolla missä säällä on oikeasti vaikutusta suoritusten onnistumiseen eli esim ilmailupuolella ne on tasan eri asioita.
Tai oli ainakin silloin 1980 luvulla kun olin lennonjohtoapulaisena :-D

tempokisu
13.07.2016, 12.46

Ja ulkona on sitten kuitenkin ihan eri tilanne kuin mitä ^

Eipä enää yllätä sekään että Aamulehti jälleen myöhässä, ehdin lähteä töihin eikä lehteä ollut vielä 8.30 tullut.

Santerius
13.07.2016, 12.52
viittaa ylle.
Näin ne termit sekoittuu, tuolla missä säällä on oikeasti vaikutusta suoritusten onnistumiseen eli esim ilmailupuolella ne on tasan eri asioita.
Tai oli ainakin silloin 1980 luvulla kun olin lennonjohtoapulaisena :-D

Siellä on varmaan muutakin termistöä, jota ei tavallinen kuolevainen tunne. :)

tempokisu
13.07.2016, 19.29
Kas, sataa ropisee taas.

eagle
15.07.2016, 22.10
Hyttysten määrä kun pysähdyt metsään.

JackOja
16.07.2016, 00.54
Karavaanarit, matkailuautot ja muut -20km/h alinopeuden ajajat. Ja kameratolpan kohdalla varmuuden vuoksi vieläkin hitaammin.

stumpe
22.07.2016, 04.20
Se kuinka unirytmi menee päin persettä kesälomalla.:p

devon
22.07.2016, 08.28
Miten silmät ei meinaa pysyä auki, kun ei nukkunut hyvin kuin pari hassua tuntia. Tulee hankala (ja pitkä) päivä töissä...

TemMeke
06.08.2016, 12.28
Ylläpito ei kommentoinut haun häviämistä, eikä takaisintuloa. Ei etukäteen, ei sen aikana, eikä edes perästä.

Fat Boy
06.08.2016, 13.02
Se ei erityisemmin yllättänyt, että sen kerran, kun aikomuksena on lähteä kokeilemaan maastopyöräilyä numerolappujen kanssa, pitääkin mennä töihin.. Aiemmin nuo hätähommat on ajoittuneet muun kilpailutoiminnan kanssa samaan viikonloppuun. Onnekseni en pystynyt ilmoittautumaan etukäteen, kiitos smartumin.

kervelo
08.08.2016, 19.54
Yritin tehdä ostoksia kotimaisesta pyöräilyn erikoisliikkeestä. Ei onnistunut: kauppias ei löydä myytävää tuotetta liikkeestään, lupaa soitella, lupaa uudelleen soitella, jne. Saman aikaisesti tuote edelleen myynnissä kaupan verkkosivuilla.

Näinhän ne rahat jatkossakin menevät ulkomaisille kaupoille.

Juputti
08.08.2016, 20.11
Olisin myös mielelläni tukenut suomalaista kivijalkaliikettä mutta 98% hinnanero tinkisen jälkeen sai kääntämään pään Saksan suuntaan.

Blackborow
08.08.2016, 20.21
Se, että eräät osaa kaiken paremmin kuin mm. ammattilaiset kyseisessä lajissa.

tempokisu
09.08.2016, 20.15
^ ei osaa, luulevat vain. Telkkarikuva ei kerro kuin pienen osan totuudesta.

JackOja
17.08.2016, 10.45
Jonkinlainen käyttäjäkato tapahtunut foorumin viimeisimmän käyttökatkon jälkeen. Hiljaista on.

HC Andersen
17.08.2016, 10.51
Sade. ..

LJL
17.08.2016, 11.22
Jonkinlainen käyttäjäkato tapahtunut foorumin viimeisimmän käyttökatkon jälkeen. Hiljaista on.

Edes alastomuus-topic ei ottanut tuulta alleen

Gaastra
17.08.2016, 11.28
^ Ketjun aloittaja olisi voinut näyttää muille esimerkkiä ja postata em. topiciin saunaselfien rohkaistakseen meitä ujoja... :)

sähköläski
17.08.2016, 11.32
Sade. ..

Tämä.

Jopotuinen
17.08.2016, 13.37
Tänään tullut Nordean asiakastiedote. KorkoExtra-tilin korko on 1.11.2016 alkaen 0,00%. Siis KorkoExtra :D :D :D
Lisäksi ilmoittivat tilinhoitomaksuksi 2 €/kk, enkä tasan tarkkaan tiedä mitä tilejä mulla tuolla ylipäätään on.
Ja jos tilin saldo on vaikkapa 0€, syntyykö siitä velka pankkiin ja lopulta ulosottoon, kun en suostu kuvettani kaivamaan?

MacKonte
17.08.2016, 14.05
Keväällä tilattu opetusluokan tietoverkkoyhteyden rakentuminen....piti olla valmista koulun alkaessa viime keskiviikkona. Mutta....

Torstaina puuttuivat laitekaapelit.
Perjantaina tulivat laitekaapelit, jolloin selvisi, että puuttuu ristikytkentäkaapelit.
Maanantaina tulivat ristikytkentäkaapelit, jolloin selvisi, ettei laitekaapissa ole tietoverkkokytkintä.
Tiistaina löytyi tietoverkkokytkin, jolloin selvisi, että kaapille ei tule verkon syöttökaapelia....

Yksikään kone ei toimi, ellei ole kytkettynä toimivassa verkossa. Back to basics....jaoin oppilaille vihkot ja kynät ja otin liitutaulun käyttöön. Aiheena sulautetut järjestelmät ja ohjelmointi....

tempokisu
18.08.2016, 11.49
:mad: kerran tällä viikolla tullut vähän ennen kuutta, ja muuten joskus seitsemän jälkeen, ja tänään ei lehteä ollut vielä 8.30.
Soitin jakelupäivystykseen, siellä oli ilmoitus "avain/lukko-ongelma, lehdet jätetty ulkorapulle". No ei oltu jätetty.
Sai antaa palautetta; mä suosittelin että jakaja nousisi vaikka tuntia aikasempaan.

sähköläski
18.08.2016, 12.00
Tänään tullut Nordean asiakastiedote. KorkoExtra-tilin korko on 1.11.2016 alkaen 0,00%. Siis KorkoExtra :D :D :D
Lisäksi ilmoittivat tilinhoitomaksuksi 2 €/kk, enkä tasan tarkkaan tiedä mitä tilejä mulla tuolla ylipäätään on.
Ja jos tilin saldo on vaikkapa 0€, syntyykö siitä velka pankkiin ja lopulta ulosottoon, kun en suostu kuvettani kaivamaan?

Ja samassa viestissä myös ilmoitus, että tunnuslukukortti lopetetaan ensi vuonna. Kiva yrittää opettaa 80+ v. eläkeläiselle joku älyapplikaation käyttö... älykännykkäkin vaihtui takaisin peruskännyyn parin kuukauden yrittelyn jälkeen.
Minkälainen lie tämä "tunnistuslaite" jota tullaan tarjoamaan älyluurittomille?

/edit: lisätään vielä että: Perkele!

The flying Chocobo
18.08.2016, 12.44
Ja samassa viestissä myös ilmoitus, että tunnuslukukortti lopetetaan ensi vuonna. Kiva yrittää opettaa 80+ v. eläkeläiselle joku älyapplikaation käyttö... älykännykkäkin vaihtui takaisin peruskännyyn parin kuukauden yrittelyn jälkeen.
Minkälainen lie tämä "tunnistuslaite" jota tullaan tarjoamaan älyluurittomille?

/edit: lisätään vielä että: Perkele!
Joo taisi sama kirje tulla meillekin. En ole vielä tarkemmin siihen perehynyt. No, pankki menee minulla vaihtoon jos joku älytön kännyapplikaatio on edellytys. Ei minulla sinänsä älypuhelimia mitään vastaan ole, mutta haluan kyllä itse päättää millä välineellä asioin.

On Topic: se ei yllättänyt että aamulla satoi...

kuovipolku
18.08.2016, 13.48
Mua ei yllättänyt se että hössötetään, ymmärretään väärin, luullaan ja ollaan kovasti tietävinään ja äänessä. Sama juttu, olipa sitten osuuskaupan kassajono, huotoaseman baari tai internet.

PS Pankkisuhteen siirtämiseen Nordeasta johonkin toiseen paikki on varmasti kokonainen liuta hyviä syitä, mutta eikö se ole "jo tässä vaiheeessa" selvää ettei älypuhelinta vaadita keneltäkään eikä edes tyrkytetä kenellekään. Jos osaa käyttää nykyistä tunnuslukukorttia ja omaa nettipankkiaan, oppii melko varmasti käyttämään myös sitä paljon puhuttua tunnuslukulaitetta; esimerkkinä tässä erään tunnetun pankn arvatenkin vastaava laite: Internet Banking Security Device - HSBC Bank Malaysia Berhad | HSBC Malaysia (https://www.hsbc.com.my/1/2/personal-banking/online-internet-banking/security-device)

tempokisu
18.08.2016, 14.13
^ sä et yllätä ikinä. Aina samaa nälvimistä, oli kyse ihan mistä tahansa.

The flying Chocobo
18.08.2016, 15.22
Menee hiukan ohi aiheen, mutta kyse pankkisuhteessani ei tosiaankaan ole osaamisesta, vaan halusta. Ja siis valinnasta. Nykyisellään pankkisuhteeni on erinomainen, mutta älypuhelimeni on sen eran vanha ettei siinä äly riitä enää tuohon. Enkä luuria päivitä tuon takia. Tässä tapauksessa voi olla, että pankkini ei enää pysty tarjoamaan sitä mitä minä asiakkaana haluan, siis ovipumppu laulaa.
Jotta pysytään aiheessa niin se ei yllätä että kun "kaikki menee mobiiliin" niin oletetaan että kaikki sinne haluaa mennä.

kuovipolku
18.08.2016, 19.09
Menee hiukan ohi aiheen, mutta kyse pankkisuhteessani ei tosiaankaan ole osaamisesta, vaan halusta. Ja siis valinnasta. Nykyisellään pankkisuhteeni on erinomainen, mutta älypuhelimeni on sen eran vanha ettei siinä äly riitä enää tuohon. Enkä luuria päivitä tuon takia. Tässä tapauksessa voi olla, että pankkini ei enää pysty tarjoamaan sitä mitä minä asiakkaana haluan, siis ovipumppu laulaa.
Jotta pysytään aiheessa niin se ei yllätä että kun "kaikki menee mobiiliin" niin oletetaan että kaikki sinne haluaa mennä.

Osaamisessa ei ollut kyse sinun osaamisestasi vaan sen "80+ eläkeläisen" jolle muka pitäisi "yrittää opettaa joku älyapplikaation käyttö". Eikä siinä ollut kyse minkään älyapplikaation vaan sen tunnuslukulaitteen käytöstä (josta annoin mielestäni varsin selkeän ja hyvän linkin ja joka siis ei todellakaan edellytä älypuhelimen tai appien käyttöä).

Mutta minua ei taaskaan yllättänyt se että vaikka kuinka auliisti yrittää tarjota informaatiota, yksi näkee siinä pelkkää nälvimistä ja toinen ilmeisesti kieltäytyy lukemasta ja ymmärtämästä selvää suomea.

Fat Boy
18.08.2016, 19.24
Osaamisessa ei ollut kyse sinun osaamisestasi vaan sen "80+ eläkeläisen" jolle muka pitäisi "yrittää opettaa joku älyapplikaation käyttö". Eikä siinä ollut kyse minkään älyapplikaation vaan sen tunnuslukulaitteen käytöstä (josta annoin mielestäni varsin selkeän ja hyvän linkin ja joka siis ei todellakaan edellytä älypuhelimen tai appien käyttöä).

Mutta minua ei taaskaan yllättänyt se että vaikka kuinka auliisti yrittää tarjota informaatiota, yksi näkee siinä pelkkää nälvimistä ja toinen ilmeisesti kieltäytyy lukemasta ja ymmärtämästä selvää suomea.
Jos tuo kirjoituksesi alkuosa kuvastaa apusi aulista tarjoamista, en ihmettele, että joku voi pitää viestejäsi nälvimisenä.

nih..

tempokisu
18.08.2016, 21.01
^ :D ja alapa yhdelle 50+ ämmälle edes ehdottaan jotain "äly(tön)puhelinta" ja "applikaatiota". Sulle applikaatiot näytän. :D

Mutta jostain syystä "kuovipolku" on ottanu elämäntehtäväkseen mun nälvimisen, ja kaikki yhden pienen kirotusvirheen takia.
Pyysin anteeksi, mutta jotkut on vähän pitkävihaisempia tai sitten joku elämänmittainen patoutuma vaan purkautuu..

arctic biker
18.08.2016, 21.35
Mitä ny kuovin viestintää seurannut niin varsin vihmerä tyyppi, jos kisu kimpaannut niin alappa olla ja nutturaa löysemmälle. En ny ole montaa viestiä lukenut...

tempokisu
18.08.2016, 22.06
^ öö, mulla on tosi lyhköset oranssit hiukset ja niistä ei saa nutturaa ilveelläkään, ja tapanani ei ole luovuttaa - silloin kun olen oikeassa. Vääntö ja väittelyhän on maailman kivointa.
Juurihan huomasimme että vaikkapa LJL ja minulla on tosi paljon yhteistä :D

Jopotuinen
18.08.2016, 22.11
Mutta jostain syystä "kuovipolku" on ottanu elämäntehtäväkseen mun nälvimisen

Hyvä täky? Hölläisit nyt vähä, ihan oikeesti!

Fat Boy
18.08.2016, 23.58
Mitä ny kuovin viestintää seurannut niin varsin vihmerä tyyppi, jos kisu kimpaannut niin alappa olla ja nutturaa löysemmälle. En ny ole montaa viestiä lukenut...
Pakko kysyä, mitä tarkoittaa vihmerä? Edes google ei tarjonnut helppoa vastausta asiaan, joku muukin oli moista kysellyt, mutten viitsinyt jaaritteluja murresanoista kovin kauaa lueskella..

nih..

Jopotuinen
19.08.2016, 20.27
"Ei voi olla totta! Eikö todellakaan kukaan tietänyt tätä?"

- Ritta Väisänen -

:D :D :D

vema60
19.08.2016, 20.42
Se, että ylen Rio sovellus ei vieläkään toimi kunnolla. Saapa nähdä ehtiikö, ennenkuin kisat loppuu

kuovipolku
19.08.2016, 21.26
Pakko kysyä, mitä tarkoittaa vihmerä?.

Karjalan ja savon murteissa: vikkelä, virkeä, vilkas, ketterä; pystyvä, älykäs.

Fat Boy
19.08.2016, 23.30
Karjalan ja savon murteissa: vikkelä, virkeä, vilkas, ketterä; pystyvä, älykäs.
Kiitos infosta. Taas tuli tietoa, joka ei lisännyt tuskaa.

nih..

tempokisu
21.08.2016, 14.47
Hyvä täky? Hölläisit nyt vähä, ihan oikeesti!

Minä nyt en luovuta ikinä.
Vihmerä on mun mielestä "pimee tyyppi". No jos joku haluaa lukea ja kommentoida lähes joka lausettani, niin luetaan se tyypin ansioksi viitteliäisyydessä. Minä en ole yhtä viitteliäs aina lukemaan niitä tavattoman pitkiä selostuksia.

JackOja
26.08.2016, 10.30
Foorumilaisen positiivinen tilauskokemus Bike-Componentsilta.

ilmora
27.08.2016, 18.47
Se että sähköt on poikki.

Almarro
27.08.2016, 19.15
^ Miten pääsit nettiin jos sähköt on poikki? :) ...tuli mieleen tämä vaan: http://www.feissarimokat.com/2011/01/nettiongelmia/

ilmora
27.08.2016, 19.26
Kävin kellarissa polkemassa lisää watteja?

Yli 10 vuotta sitten tuo olisi muuten ollut helevetin hyvä kysymys.

haedon
27.08.2016, 19.31
:rolleyes:Kannettava kuluttanee vain muutamia kymmeniä watteja niin ei tarvitse koko aikaa polkea.

ilmora
27.08.2016, 19.36
Niin. Voi siirtyä ulos, nauttia virkistävästä tuulesta kasvoillaan ja kuvitella laskevansa alas vuorenrinnettä.

JackOja
27.08.2016, 20.56
Viikonloppu on mainio keksintö arkeen verrattuna.

tempokisu
31.08.2016, 04.02
Mikähän oli Aamulehden pääuutisointiaihe tänäänkin? Useita sivuja delffiinejä, tietysti.

Sensijaan yllätti että mun jämäkkä valitus siitä ettei lehti tule ajoissa, näemmä auttoi. Nytkin aamupuuro syöty tuoreen lehden ( no ainakin sarjakuvat ja telkkariohjelmat..) kanssa.
Ei yllättänyt, että koko Hämeenkatu suunnitellaan sujettavaksi henkilöautoilta. No, se merkitsee sitä jos on niin huono keli etten pääse pyörällä, se on vapaapäivä. ( en pysty käveleen pysäkille tän jalan kanssa). Tosin usein se on tarkoittanut sitäkin ettei potilaatkaan pääse että ei siinä kovasti häviä.

Ja Tampereella kaikki älyttömät hanke-ideat sitten hyväksytään, kuten se Laukontorin älytön (sauna)baariterassirakennelma. Hämeenkadun sulku henkilöautoilta hyväksytään sekin tulevaisuudessa. Tehdään kaikki mahdollisimman vaikeeksi; kuten keskustaan tulo. Joutuisi kahdella kulkuvälineellä jos ei pysty käveleen. Jää monelta sitten reissu tekemäti.

JackOja
01.09.2016, 22.14
Heti kun on perse pojat käy mietteliääksi.

bici74
01.09.2016, 22.50
Heti kun on perse pojat käy mietteliääksi.
Missä? [emoji2]

slow
02.09.2016, 18.26
Se, että budjetti ylittyi jos suunnitteluvaiheessa.

http://www.hs.fi/kaupunki/a1472790060353

tempokisu
02.09.2016, 18.49
Missä? [emoji2]

Olikohan "päivän kuva mietelauseeksi"
Muistan kun vähän pelotti ajella kuntopyörällä ( kun jalkavamman takia ei voinu juosta) kun joku oli jossain sanonu että pyöräillessä "perse leviää".
Se oli silloin nimittäin huonompi asia se levee peräsin.
Ja on se muuten nyttenkin.
Mutta todennettu on että pyöräillessä persii EI leviä, se on se syöminen eikä ajaminen.

Almarro
02.09.2016, 19.11
^ Ei sillä ole merkitystä onko perä leveä vai kapea, kunhan siinä on muotoa kunnolla. Kim Kardashianilla on yleisen mittapuun mukaan leveä peräsin mutta voi pojat että se on hottis! Samoin kun Jennifer Lopez, iso perä ja silti ..tun hot! Minuun miehenä ei sellaiset lattaperät iske lainkaan. Osalla naisista on kumma kuvitelma että pitää olla langanlaiha että näyttää hyvältä. Itse ainakin luon silmäni naisellisen muodokkaaseen vartaloon mieluummin kuin kuivaan korppuun. Makuja tosin on monia ja hyvä niin.

JackOja
02.09.2016, 19.30
Se, että budjetti ylittyi jos suunnitteluvaiheessa.

http://www.hs.fi/kaupunki/a1472790060353
No joitain miljoonia sinne tai tänne. Mitä välii? :)

tempokisu
02.09.2016, 19.31
No tämä hyvä kuulla. Minä inhoon isoa persiitä, mutta ei tämä oma täyslautakaan mikään kiva ole. Heti sattuu jos kolauttaa. Sama tisujen kanssa mutta päinvastoin, eli sanotaanko että en varsinaisesti rakasta omaa kroppaani. Mutta onneksi se tässä iässä on asia josta ei jaksa enää stressata, eikä uhrata edes rahaa sen eteen. Olkoot mitä on.
Keskittyy itelleen tärkeempiin asioihin. Esimerkiksi siihen että jaksaa ajaa ja yleinen painonhallinta, muut inspiroivat harrastukset ja jos on töitä niin hyvä.

Oma johtopäätökseni kaiken kokeilun ja sähläilyn, typerien juttujen jälkeen ( oma tyylin ja minän etsimisesssä) - kun voit hyvin ja olet sinut itsesi kanssa, et yritä esittää jotain mitä et ole ja hyväksyt että oot nyt tämmöinen - se on kaikkem paras.
Jos ei jollekin kelpaa niin oma on ongelmansa.

Toki, jos janoaa ihailua ulkonäkönsä takia.
Mieluummin kyllä jos joku kehuu jotain mitä oon tehny tms. tai jos omasta tekemisestään saa itse hyvää mieltä. Mitä se ulkonäkö siinä merkkaa.
Ja oikeesti, vaikka on miten nätti/komee jos on muuten tyhjäpää pska niin se ei auta.

Ja ainut kun harmittaa, että olin nuorempana niin typerä että oikeasti uskoin että ulkonäkö/muoto on se kaikkein tärkein asia. Siittä on saatu kalliit oppirahat maksaa ja maksetaan välillisesti varmaan lopun ikää.
Sama jatkuu, mitä nyt iltasanomien "instagramuutisointia" seuraa. Niin monet nätit nuoret tytöt tuhoavat ulkonäkönsä älyttömillä huulipullennuksilla ja silikonirinnoilla. Se on varmaan tosi nättiä viiskymppisenä...Ukot ruokkii tätä trendiä, ja jos vanha ämmä kritisoi niin heti muka on vaan kateellinen.

Ei todellakaan käy kateeksi yhtäkään isopersettä tai isotissiä.

slow
02.09.2016, 19.56
No joitain miljoonia sinne tai tänne. Mitä välii? :)

Täytyy vain olla tyytyväinen siitä että saa maksaa veroja. Vaikkapa Saudi-Arabiassa ei tarvitse mutta sielläpä kansa ei saakaan osallistua päätöksentekoon.. :p

Almarro
02.09.2016, 20.02
...Ukot ruokkii tätä trendiä

Sanoisin että naisten huono itsetunto sitä ruokkii. Pitää muokata itseänsä että kokee tulla hyväksytyksi ja haluttavaksi olennoksi.

tempokisu
02.09.2016, 20.13
Sanoisin että naisten huono itsetunto sitä ruokkii. Pitää muokata itseänsä että kokee tulla hyväksytyksi ja haluttavaksi olennoksi.

No tuo on kyllä niin totta, että kokisi tulevansa hyväksytyksi ja halutuksi - juurikin ukkojen taholta!
Voin rehellisesti sanoa että oma itsetuntoni on ollut niin onneton, että kaikki on tehty mitä on pystytty - ja aivan turhaan. Jos ei itteään hyväksy, miksi kukaan muukaan sitten?
Se on sitä "Elämän Koulua". Joka on kova, mutta kun tyhmät ei muussa opi.

Jakke81
02.09.2016, 23.45
Gls rahdilla tulossa oleva pyörä jäi suomenterminaaliin jumiin. Odottaa kuulemma lisää rahaa rahtia varten koska paketin ympärys mitta isompi kuin 300cm.

tempokisu
15.09.2016, 19.43
Ei tätä olisi tarttenu tutkia:

Suuri enemmistö suomalaisista antaisi opettajille lisää kurinpito-oikeuksia, hankkiutuisi eroon kesä- ja talviajoista ja puolittaisi kansanedustajien määrän, selviää Valittujen Palojen teettämästä tutkimuksesta.

tempokisu
16.09.2016, 11.22
Olisikin ollut aika outoa jos reisiluun rasitusmurtuma olisi parantunut kuuden viikon juoksulevolla. Paino sanalla juoksulevolla, sillä käsittääkseni kuitenkin muuta liikuntaa on harrastettu.
Johanna Peiposen rasitusmurtuma lehtitiedon mukaan vain paheni EM-kympin jälkeen. No eipä sekään yllätys ollut.

Malttaisi nyt olla ihan levossa eikä mitään rasitusta. Muuten vaivasta voi tulla iänikuinen risti.

JackOja
17.09.2016, 00.12
Liikenteessä on urpoja.

tempokisu
18.09.2016, 21.54
Mitä puhelimesi soittoääni kertoo sinusta? Aamulehden tutkimus.

Sattuipa juuri sopivasti, että yksi testiäänistä oli Sibeliuksen Jääkärimarssi, se kun on toinen soittoäänistäni ( toinen on hyvin samantyyppinen, Sibeliuksen Karelia-sarjan Alla Marcia)
Professori Johathan Middelton ei osannut sanoa kuin "isänmaallinen", hän totesi ettei tunne suomalaista kulttuuria niin hyvin että osaisi sanoa paremmin.
Sensijaan soittoäänipalvelun kehittäjä Vesa-Matti Paajanen totesi just jetsulleen: Iäkäs henkilö, joka tuntee vanhojen hyvien aikojen kaipuuta. Haluaa tuttua ja pysyvää elämää. :D
Stylisti Teri Niitin ( miksiköhän tää tyyppi arvioi soittoääniä..) arvio: Perussuomalainen, nationalistinen ja kansallismielinen ihminen, myönteisenä huomiona.

JackOja
19.09.2016, 14.43
Töissä on mälsempää kuin lomalla.

Jopotuinen
19.09.2016, 21.35
Venäläinen ovensuukysely Duuman vaaleissa.

Joku käy Putinin oven takana kysymässä vaalien tulokset.

Hääppönen
19.09.2016, 21.38
Se, että PERÄKÄRRI ilmeisesti auton perässä ajava kuski joutuu mitä ihmeellisimpien ohitusten kohteeksi. Kärriä vaan sulle.

telipyörä
19.09.2016, 23.20
Se, että vaikka itsellä on vauhtia 120 km/h ei meinaa päästä peräkärryllisestä autosta ohi (motarilla).

Highlander
20.09.2016, 10.40
Mitä puhelimesi soittoääni kertoo sinusta? Aamulehden tutkimus.

Sattuipa juuri sopivasti, että yksi testiäänistä oli Sibeliuksen Jääkärimarssi, se kun on toinen soittoäänistäni ( toinen on hyvin samantyyppinen, Sibeliuksen Karelia-sarjan Alla Marcia)
Professori Johathan Middelton ei osannut sanoa kuin "isänmaallinen", hän totesi ettei tunne suomalaista kulttuuria niin hyvin että osaisi sanoa paremmin.
Sensijaan soittoäänipalvelun kehittäjä Vesa-Matti Paajanen totesi just jetsulleen: Iäkäs henkilö, joka tuntee vanhojen hyvien aikojen kaipuuta. Haluaa tuttua ja pysyvää elämää. :D
Stylisti Teri Niitin ( miksiköhän tää tyyppi arvioi soittoääniä..) arvio: Perussuomalainen, nationalistinen ja kansallismielinen ihminen, myönteisenä huomiona.
Mulla on työpuhelimessa tämä :cool:

https://youtu.be/ky-zdHMNFNM

tempokisu
25.09.2016, 14.51
Joku tuossa (taas) kyseli olenko paljon vielä juossut. No kerroin, etten voi edes kävellä.
Tämä henkilö kysyi voisiko hän rukoilla? No mikäs siinä, ei siitä haittaakaan ole.

Ai että yhtäkkiä voisin kävellä ja juosta. Kun en ole alunperinkään voinut juosta, vammoja tuli yhtämittaa.
Eilen sitten vähän kävelin (kävin marjassa) - kyllä mun piti kylmäpussi laittaa kipeen tassun ympärille. Tänään lenkin jälkeen myös.

Että ei tapahtunu ihmeparantumista.
Eikä se yllätys ollut. Uskon, että paranemisia tapahtuu ja voihan jalka vähitellen tulla paremmaksi jos Luoja sen suo, mutta ei se tapahtu yhdessä sekunnissa.

Highlander
26.09.2016, 14.37
Joku tuossa (taas) kyseli olenko paljon vielä juossut. No kerroin, etten voi edes kävellä.
Tämä henkilö kysyi voisiko hän rukoilla? No mikäs siinä, ei siitä haittaakaan ole.

Ai että yhtäkkiä voisin kävellä ja juosta. Kun en ole alunperinkään voinut juosta, vammoja tuli yhtämittaa.
Eilen sitten vähän kävelin (kävin marjassa) - kyllä mun piti kylmäpussi laittaa kipeen tassun ympärille. Tänään lenkin jälkeen myös.

Että ei tapahtunu ihmeparantumista.
Eikä se yllätys ollut. Uskon, että paranemisia tapahtuu ja voihan jalka vähitellen tulla paremmaksi jos Luoja sen suo, mutta ei se tapahtu yhdessä sekunnissa.
Tähän sopiikin ihana Jenni :p

https://youtu.be/fvVfPyserJM

tempokisu
26.09.2016, 15.41
^ No ehkä Jenni Vartiainen on sun mielestä ihana, ja onhan hän tosi kaunis, mutta en erityisesti ole hänen laulujensa fani. Ainoastaan se "Suru on kunniavieras" oli kiva - sekin biisin takia, ei esittäjän.
Ja tuo toi heti mieleen rippileirin! joka oli kaikkea muuta kun ihana, niin loppui kuuntelu ensisekunneille. Valitettavasti.

tempokisu
27.09.2016, 17.44
Joku Aino-Kaisa Saarisen "elämänkerta" ilmestyi. Jossa sitten käy ilmi että oli lievästi sanottuna viileet välit Virpi Kuituseen.
No just. Olisikin ollut yllätys jos olisi jotenkin toisin ollut. Se vaan on naisten kanssa näin, kun siellä ei voi olla kun yksi "paras ja kuningatar". Toisen kisakumppanin ystävällisetkin viestit koetaan kettuiluna. Ja Iltalehti "uutisoi", toi nyt mikään uutinen ole...

( mun mielestä tollainen "elämänkerta" on täysin turha hanke, Aikku nyt niin legenda ole. Virpi Sarasvuo (nyt) on viisas jos vastaavanlaista hanketta ei toimita).

kuovipolku
27.09.2016, 22.48
Elämäkerrat "legendoista" taitavat keskimäärin olla anniltaan melko vähäisiä: laitetaan toimittaja asialle, kerrotaan pari lapsuusjuttua, kerrataan uran suurimmat saavutukset, laitetaan pettymykset jonkin toisen syyksi, haukutaan joku vanha vihamies ja tehdään pari "paljastusta" joilla kirjaa yritetään myydä. "Ei-legendan" elämäkerta voi olla paljon mielenkiintoisempi, kertoa (urheilijan kyseessä ollen) lajista ja sen ehdoista enemmän ja antaa aidompia kuvauksia tapahtumista ja henkilöistä jne.

Aino-Kaisa Saarisen tapauksessa tosin arvelisin kirjan olevan enemmänkin "legendaelämäkerran" malliin tuotettu ja sisällöltään heppoinen, mutta kuka nyt lukematta kirjaa arvostelee? Virpi Kuitusen/Sarasvuon elämäkerrasta uskaltaisin kyllä odottaa paljon enemmän - ja omaelämäkerrasta vielä enemmän.

PS Jos et loukkaaannu, voisin lisätä että sinunkin elämäkertasi voisi olla sekä kirjoittamisen että lukemisen arvoinen. Kaikki riippuu siitä miten sen kirjoittaa, mutta koska tähtäimessä ei olisi pelkästään yhden joulun kirjamyyntisesonki voisi kuvitella että kaikki edellytykset olisi olemassa että kirjasta tulisi paljon muutakin kuin se parodia jonka monet tämän foorumin lukijoista osaisivat halutessaan esittää.

Mua ei yllättänyt että kelvin ässämutkassa sijaitsevasta alikulusta tuli taas vastaan väärälle kaistalle leikannut fillaristi "tuhatta ja sataa". Hänet kyllä näytti yllättävän täysin se että kelvillä liikkui muitakin vieläpä vastakkaisesta suunnasta. Hyvin epämääräiseltä näyttäneen jarrutus- ja ohjausmanööverin avulla hän onnistui kuitenkin olemaan kaatumatta. Väistämään hän ei olisi pystynyt, mutta eipä tarvinnutkaan koska olin jo väistänyt.

PikkuPatleetti
28.09.2016, 11.06
Labrassa oltiin aikataulusta myöhässä 20 minuuttia. Sekään ei yllättänyt että labran nuori täti oli kireenä.

vema60
02.10.2016, 19.35
Koivunlehdet rappusilla, vaikka tilaa olis olla muuallakin

Ari H
03.10.2016, 10.25
PS Jos et loukkaaannu, voisin lisätä että sinunkin elämäkertasi voisi olla sekä kirjoittamisen että lukemisen arvoinen. Kaikki riippuu siitä miten sen kirjoittaa, mutta koska tähtäimessä ei olisi pelkästään yhden joulun kirjamyyntisesonki voisi kuvitella että kaikki edellytykset olisi olemassa että kirjasta tulisi paljon muutakin kuin se parodia jonka monet tämän foorumin lukijoista osaisivat halutessaan esittää.

Minä myös rohkaisen Tempokisua kirjoittamaan muistelmat.

Ja mikä ei oikeastaan yllättänyt oli, että Sipoossa ollaan totuttu pyöräilijöihin; eli autoilijat ohittavat turvalliseti jätten tilaa auton ja pyörän väliin riitävästi. Näin siis eilen.

mk
03.10.2016, 10.36
^^ tempokisun muistelmat ois hyvinkin lukemisen arvoset .. Suosittelen harkitsemaan kirjoittamista , lukisin !!

ja on topic "

pakkasesta huolimatta liukas keli ei päässyt yllättämään aamun työmatkalla :p

JackOja
03.10.2016, 22.16
Lamppu toimii paremmin kun se saa virtaa jostain.

LJL
03.10.2016, 23.23
^^ tempokisun muistelmat ois hyvinkin lukemisen arvoset .. Suosittelen harkitsemaan kirjoittamista , lukisin !!

Ehdottomasti! Erityisesti fillarifoorumiin liittyviä meheviä paljastuksia odottaisin.

mutanaama
03.10.2016, 23.58
Lamppu toimii paremmin kun se saa virtaa jostain.

Jepjep...

JackOja
17.10.2016, 13.27
Ai tästäkin (http://www.hs.fi/kaupunki/a1476671660525) tulee kalliimpi projektii kuin oli ajateltu? Nooh, kyllähän veronmaksajilla rahnaa riittää :)

paaton
17.10.2016, 13.56
Ai tästäkin (http://www.hs.fi/kaupunki/a1476671660525) tulee kalliimpi projektii kuin oli ajateltu? Nooh, kyllähän veronmaksajilla rahnaa riittää :)

Noo... Kohta alkaa jokerin ja siltojen rakentaminen. Äkkiä unehtuu stadionit.

Blackborow
20.10.2016, 23.25
Se, että sisäpyöräily maistuu edelleen huonosti. No katellaan, jos edes muutaman kevyen treenin sais pahimpien pakkasten aikaan ajettua sisällä.

Köfte
24.10.2016, 19.24
Teini-ikäisen jälkikasvun "syysloman" viettoaikeet.
Ei voi nousta ennen klo 12, vaikka eläimistöäkin
pitäisi hoitaa. Näitä on 2 ja vielä molempia sukupuolia
Onneksi niitä perussairauden vuoksi joutuu "neulomaan"
jo klo 6:30 (eihän ne siihen edes herää). Jäsen JTK tietää
ainakin 1-tyypin diabeetikkojen ongelmat. Poika pyöräilee
ja tytär potkii palloa, kuten äitinsäkin aikoinaan.

tempokisu
24.10.2016, 20.26
Ehdottomasti! Erityisesti fillarifoorumiin liittyviä meheviä paljastuksia odottaisin.

Just juu, varsinainen Kuningasidea ( naurua) vai vielä tähän foorumiin liittyen.
Juuri tein tuossa isompaa inventaariota vanhoista tavaroista, ja pahus menin lukeen vuosien ja vuosikymmenten takaisia päiväkirjoja ja sairaskertomuksia sun muita lausuntoja.
Tuumasin että nämä on nyt paree jättää lopullisesti taakse, ja heitin kaikki pskat roskiin. Siellä meni asioita joista en ikinä kerro, mutta olen ottanu virheistä opikseni. Mietin myös kaverini kanssa että kaikki ikävätkin kokemukset, ne on kasvattanu ja ilman niitä olisin eri ihminen enkä varmasti ymmärtäisi tiettyjä asioita jos niistä ei olisi omakohtaista kokemusta.
Näin sen pitikin mennä, vaikka silloin ei sitä ymmärtänyt.

JackOja
28.10.2016, 11.19
Kaurapuuro on tarkemmin katsottuna jotenkin aika limaista tavaraa.

VesaP
28.10.2016, 11.24
Tuumasin että nämä on nyt paree jättää lopullisesti taakse, ja heitin kaikki pskat roskiin.

Toivottavasti ei harmita sitten joskus myöhemmin... Ja toivottavasti teit muutakin kuin konkreettisesti HEITIT ne vain roskiin. Joku huomaa kirjat roskiksesta ja saa kivaa(?) iltaluettavaa? Suosittelen useaan suuntaan silppuavaa silppuria. Pelkkää pitkää silppua tekevää kamaa on helpompi niputtaa vielä kasaan mutta XXX muotoon leikattua jo huomattavasti vaikeampaa. :)

tempokisu
28.10.2016, 12.59
Vesa, tietyt asiat joita nyt suuresti kadun, seuraa mun mukanani ja tarvittais hieman hankalammin toteutettava heitto-operaatio että saisi poisheitettyä.

Valokuva-albumeja meni kyllä sellaisenaan, jos sitten joku alkaa selailla niin sittenhän selailee, tuskin kovin moni on innostunut anoreksia-aikaisista kuvistani, meni sinne luontokuvia ja oravakuviakin sun muuta, mutta ei samasta aiheesta tarvi olla 25 kuvaa. Päiväkirjojen hieroglyfeistä en saa aina itekään selvää, tai ymmärrä mistä asista olikaan kyse kun lähinnä tunnepurkauksia kirjasin - eikä missään ole että mitä oli tapahtunut? Jos joku on ne napannut luettavaksi niin siinähän ihmettelee.
Sairaskertomukset yms. on poltettu saunan pesässä.

Jotain muistoja lapsuudesta ja nuoruudesta voi ja saa olla, mutta jos tiettyihin aikoihin ja muistoihin palaaminen alkaa ahdistaa suuresti, niin hyvä ne ahdistusasiat on tuhota.

Köfte
28.10.2016, 16.46
Rouva vähän meinasi närkästyä Ailsa Bayn ja miellyttävien äänien parissa pitkäksi vierähtänyttä iltaa...
Tuli sitten siirreltyä "syntikiviä" pihalla & haettua kukkia lepyttelyyn. Josko tuo nyt vähän laantuisi.

Köfte
28.10.2016, 17.54
Avotulella (leivinuunin ylösajoa) paistetun kalan seuraksi hankittu valkoviini sai jo
hymyilyäkin aikaiseksi. Eiköhän tämä taas tästä:) Lomallahan tässä ollaan.

tempokisu
28.10.2016, 18.52
^ kukkia, ruokaa ja juomaa.... anteeksi, mutta mulla tulee mieleen Ismo Laitelan ( Salatuista Elämistä) lepyttelykonstit. Riittääkö se, siis vaimollesi?

Itsok
28.10.2016, 19.29
Niin parempiahan olisi melkein vaan antaa olla. Jos ei lepy itsestään, niin lähteehän se menemään siitä. Jää sekin aika johonkin turhanpäiväsempään. Eiku...
Kyllä meillä ainakin sillä saa toisen hyvälle mielelle jos tuommoista harrastaa. Kunhan ei ota tavaksi.