Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Mikä asia EI yllättänyt sinua tänään?

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15

moikkis
25.06.2019, 10.18
Jos olisin halunnuut ohittaa, olisi pitänyt mennä koko letkasta kerralla, tai sitten väkisin tunkea pieneen väliin. Ymmärrän kyllä sen, jos ei halua ohittaa, mutta voisi kai sitä väliä sen verran jättää että ne jotka haluavat pääsevät vähän turvallisemmin.

Tää on niin totta, itse koitan mennä koko letkasta ohi ja jos ei kerkiä niin pieneen väliin sitten. Kyllä ne takana tulevat vilkuttelee valoja, mutta siinäpähän vilkuttelevat. :rolleyes:

Itseä ei tänään yllättänyt se, että autoilijat tulevat kolmion takaa kevyenliikenteenväylän yli ilman katsomista vieläkin. 20min pyöräilyn aikana olisi saanut 2 kertaa peltiä jos ei olisi jarrutellut.

tempokisu
28.06.2019, 13.50
No eipä ihme että on väsyny eikä jaksa.
Migreeniä kera pahoinvoinnin on ollu noin 3 kertaa viikossa. Lisäksi "sitä" verenvuotoa jo kuukauden ajan. Kyllä se väsymystä lisää kun lähtee energiat ja veret.
Kävin sitten puntarillakin , paino 49kg. Nää kaikki yhdessä vähentää jaksamista monella osa-alueella, mutta onneksi ei niillä tärkeimmillä...

tempokisu
03.07.2019, 10.53
Aamuteeveen naisjuontajat. Heti kun on vähän pilvisempää ( Helsingissä) niin...voi voi kaivataan aurinkoa, tuleeko Joonas pian aurinkoisia päiviä...
Aurinkoisia päiviä on ollu ihan riittävästi ja niitä tulee vielä, eikä kaikki niitä kaipaile. Mä kaipaan pilvisiä päiviä.

bici74
17.07.2019, 22.35
Olkiluoto 3:n käyttöönoton myöhästyminen taas kerran.

https://www.hs.fi/talous/art-2000006176296.html

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

VesaP
23.07.2019, 10.23
Jonkun sähköhärpäkkeen "estimated time left" ei pidä kutiaan. Se ei yllätä. Sähköpyörän akku hyyty 3km ennen töitä vaikka lähtiessä näytti 38km ajomatkaa (työmatka 30km). Noi ei näköjään lennä ilman sähköä, ei ainakaan omilla reisillä. :)

Jami2003
23.07.2019, 11.26
Valtava Ed Sheeran hype ja se etten tiedä yhtään hänen biisiä (vaikka varmaan tunnistaisin tyyliin jaa tää...)

kervelo
23.07.2019, 14.39
Eipä yllättänyt, että kaikki uuden pyörän tarvikkeet pitää tilata ulkomailta: iskaripumppu, ilmaussarja, työkaluja, jne. Ja tietty myös kaikki ajovarusteet.

tempokisu
23.07.2019, 19.04
Valtava Ed Sheeran hype ja se etten tiedä yhtään hänen biisiä (vaikka varmaan tunnistaisin tyyliin jaa tää...)

eh...ja just sä Jami tuossa mua mollasit....mä kanssa mietin että mitäh? kuka tää tyyppi on? en ole ikinä kuullutkaan. Googlasin jotain tyypin kappaleita, ne nyt kummosia olleet. En olisi tunnistanutkaan. Symppiksen oloinen kaveri, mutta että jotkut jonottaa yökauden päästäkseen eturiviin...no on ainakin lämpimät yöt jonotella...

Jami2003
23.07.2019, 19.48
Mollasin. Jaa missä [emoji848]

V-P.V
23.07.2019, 19.53
^tää nobody jamppa on muuten soittanut YKSIN (niinkuin hänen tapaansa kuuluu) mm. täyteen myydyllä Wembleyn stadionilla.
Samaan saavutukseen ei yksikään muu ihminen ole vielä pystynyt tällä planeetalla.
Ei edes Sir Elton John.
Että semmosta..

tempokisu
23.07.2019, 19.54
^^ käypä lapi sun vanhoja postauksiasi, ehkä sieltä syy selviää....:D

ja tää nobody jamppa soittaa kyllä yksikseen, mutta sieltä tulee taustalta omat kitarat tjsp että on siinä kuitenkin jonkii verran tekniikkaa apuna...

Jami2003
23.07.2019, 20.05
No ihan niin paljon ei kiinnosta :D

V-P.V
23.07.2019, 20.09
^^jos katsot tarkkaan niin huomaat että hän käyttää jalalla ns. loopperia mikä nauhoittaa ja toistaa hänen kitaraa ja laulua.
Onhan hänellä valtava taustaorganisaatio mutta lavalla hän on täysin yksin.

tempokisu
23.07.2019, 20.18
No ihan niin paljon ei kiinnosta :D

joo sama :D ( tämä siis toi Ed Sheeran....)

VesaP
25.07.2019, 15.46
Tilatut kengät oli liian pienet. Offt: Viimeisin hankinta 0.5 numeroa isommat kengät. DHL roudaa ne taas huomenna lähiärrälle.

JackOja
25.07.2019, 16.09
Mökille luulee tulevansa lomalle, mutta helvetinmoinen työleiri tämä aina kuitenkin on.

Tämä todettumitenkään väheksymättä Siperiassa majailleiden neuvostokansalaisten ja valikoitujen vierailijoiden panosta ja uhrausta Neuvostoliiton hyvinvoinnin edistämiseksi.

tempokisu
09.08.2019, 16.04
..kun kansalainen antaa virheellisiä tietoja verottajalle, seurauksena on jotain triplaverot tai kaameat rahalliset sanktiot kuitenkin.
Kun verottaja lähettää virheellisiä veropäätöksiä, toisten henkilötunnuksia ja mitä lie, riittää pahoittelut ja uusi kirje tulee joskus myöhemmin.

.. parempi oikea veropäätös myöhemmin kuin virheellinen aiemmin

^ tänään vauhdikkaalla aamulenkillä ohitin kesähiihtäjän, annoin pienen äänimerkin ja kas vain, kesähiihtäjä laittoi sauvat vartalonsa viereen ja väisti. Tosin tämä yllätti, yleensä huitovat sauvoillaan miten sattuu.

Köfte
10.08.2019, 01.04
Erica-järjestelmän tuomat ongelmat hätäkeskuksissa. Yllätyksenä tosin Tieto ei ollutkaan tässä tapauksessa tuottaja.

JackOja
11.08.2019, 19.16
Syrnikit on herkkua.

tempokisu
12.08.2019, 12.15
Mietin että eipä aika tai ihmiset ole mihinkään muuttuneet; ihan samaa sai kokea peruskoulussa kuin nytkin.

Ainoot paikat missä on kokenut tulevansa hyväksytyksi ihan omana itsenään ja missä on kokenut iloa siitä että mä oon täällä mukana, on kututalkoot ja Nakkilan Nahkiaispaistamo. Siksi ne kokemukset on mun elämäni hienoimpia.

VesaP
12.08.2019, 12.39
kututalkoot ja Nakkilan Nahkiaispaistamo. Siksi ne kokemukset on mun elämäni hienoimpia.

Ja mikä hienointa, noi ei häviä minnekään vaan kututalkoita lienee vuosi toisensa jälkeen ja Nahkiaisiakin paistetaan niin kauan kun vaan kassavirtaa riittää heillä tarpeeksi. :)

Itseä ei yllätä että hädintuskin saanut saksanpakettia purettua niin speksaa jo mahdollista seuraavaa. :seko:

tempokisu
12.08.2019, 12.55
^ niinpä :) VIRTA-hanke on käsittääkseni nelivuotinen hanke, ja viime vuosi oli ensimmäinen...hyvässä toivossa elän, oli myös aivan mahtavaa kun tuli sähköpostia että kututalkoo-projektit tuotti tulosta ja uusia taimenkantoja syntyi :)

Nahkiaispaistamolla käy tuhansia ellei kymmeniätuhansia asiakkaita vuodessa. En usko että jokainen pääsee paistamon puolelle hääräämään, mutta mä pääsin, kyllä mun nahkiais-inspiraatio näkyi aika selvästi ja nopeesti. Meinaan ensi kerralla...eli pian...kertoa sen eron koirasnahkiaisen ja naarasnahkiaisen välillä, kysyin viime vuonna tätä mutta eivät oikein osanneet vastata.

Voi että jos pääsisi markkinoille pitään vaikka esitelmää nahkiaisista! ei tarttisi edes harjoitella ja olisi sopivia havaintovälineitäkin tässä....

ps. sama juttu pakettien kanssa...
pps. Nakkilassa on paisteltu nahkiaisia jo vuodesta 1946, yhdessä vaiheessa oli epävarmaa saako avotulella ja leppähaloilla paistaa, mutta saivat erivapauden. Muuten olisi pitäny siirtyä sähköiseen paistamiseen, ja se nyt ei olisi ollut ollenkaan hyvä juttu.

Jopotuinen
12.08.2019, 14.02
Eikös Kutemajärvellä ole kans jotkut kutuhypyt?

tempokisu
15.08.2019, 05.09
^ perimätiedon mukaan Kiimakallio ( Lempäälä) on saanut nimensä paikan oltua aikoinaan hirvien "kutupaikka"...jospa Kutemajärvi on vilkas kutujärvi. Ja hauska nimi inspiroi, kuten noi munansaannos- markkinat Sorvan kylässä ( oli yllätys että "sorva" on kala )

Aamulehti :D tuossa jo ihmettelin lehdessä ollutta yhtä kuudesluokkalaisten tehtävää, mikä kuukausi x 2/7 - tänään oli vastaukset lehdessä. Etsin vastausta....kyseiseen tehtävään ei ole olemassa oikeaa vastausta.

Ja olihan vakiokirjoittaja Rauno O Lehtonen päässyt taas ääneen...tosin yllätti se että kerrankin olen samaan mieltä Raunon kanssa. Palkallaan pitäisi tulla toimeen ja on ( pienituloisia kohtaan) ihmisarvoa alentavaa että poliitikot pähkäilee pitäisikös sillä palkalla tulla toimeen...sekä se että nämä isotuloiset herrat eivät ymmärrä pienituloisen arjesta yhtään mitään.

Köfte
16.08.2019, 22.01
Ei tänään mutta näin lähiaikojen tapahtumien valossa itänaapurimme
palailee kiihtyvällä vauhdilla kylmän sodan ja Neuvostoliiton aikaiseen
toimintamalliin ja käytökseen. Ydinkäyttöinen risteilyohjus ei oikein herätä
luottamusta mitenkään päin kuupailtuna?

tempokisu
23.08.2019, 00.30
No tästä on nyt tullu "elämää suurempi juttu" näistä mun w-clubin banneista. Mutta just sain viestiä - ja mähän olin oikeessa, olin ollu koko ajan - siellä oli muutama pska tyyppi jotka laittoi pskaa palautetta ja näinollen koko mun topicci hienoine kuvineen meni.

Yritän nyt vielä kerran, nyt ilman suurempia puheita ( paitsi sitten vikassa postauksessa) en mä nyt suostu lähtemään niin että ne pskat tyypit on niskan päällä, mä haluun ite päättää sen lähtemisen. Lähdön aika nyt kuitenkin tulee ensi kesään mennessä. Siis sieltä w-clubin foorumilta, clubi on sitten eri asia, kiva sitä on tietää mitä tapahtuu ja mitä tulee, vaikka ei ostaisikaan.

Kyllä sitä ihminen aistii milloin ei ole tervetullut ja mikä on meininki. Tai ainakin minä huomaan.

Jopotuinen
23.08.2019, 08.17
^ Semmosta se on.
Muistelisin, että joku "ei ihan niin enkeli", sammutteli täältäkin yhden säikeen.
10p vihje: Mode se ei ollut...

VesaP
23.08.2019, 08.38
Ydinkäyttöinen risteilyohjus ei oikein herätä luottamusta mitenkään päin kuupailtuna?

Kertokaa maallikolle miksi joku ydinkäyttöinen ohjus on tykimpi mitä "normaali" ohjus? Kyllähän normaalillakin ohjuksella lentoaika (=polttoaine) riittää Venäjä --> USA, niin mitä etua sillä haetaan että ohjuksen voimanlähteenä on ydinvoima versus normaali rakettipolttoaine mitä se ikinä onkaan? Itse pommihan on anyway jotain ydinpommikamaa, eli sit kun se paukahtaa valkosen talon päällä, tuho lienee ihan sama onko polttoaineena ollut mitä tahansa lennon aikana?

tempokisu
23.08.2019, 10.18
^ Semmosta se on.
Muistelisin, että joku "ei ihan niin enkeli", sammutteli täältäkin yhden säikeen.
10p vihje: Mode se ei ollut...

:D joo ei, ja olipa siinä jotain muutakin eroa; kilometrit häipyi kuule ihan siksi että tuli törkeetä kommentointia, toisin kun lamprey-topicissani oli hyvinkin informatiivista asiaa positiivisessa mielessä. Ja hienoja kuvia. Moni kiitteli että eipä ole ennen tiennytkään lampreyistä, ah noista niin suloisista pikku ympyräsuisista. Ja kyseessä oli todella henkilökohtaisesti minulle, vain minulle, tehty loukkaus.

Jos ja kun koen vääryyttä, mä teen asialle jotain jos vain pystyn ja pystyin; laitoin oman kuvatopicin ja kun se on valmis ( ehkä ensi talvena) se on sitten siinä.

Köfte
23.08.2019, 10.25
^^ "Rajatonta kantomatkaa" Putin kehuskeli taannoin. Kaipa se jotakin viboja aiheuttaa.
Rakkine kykenee kiertämään koko pallon hämäykseksi vaikkapa kolmesti ennen kuin
läsähtää kohteeseensa. Toki molempien osapuolien puolustusjärjestelmät voinevat
romuttaa koko ajatuksen, kun toisaallakin on vastaavia hankkeita. Tässä lähitapauksessa
tuo testaamo on maantieteellisesti kovinkin lähellä.

Voihan tietysti tavoitteena olla myös voimanlähteeltään "ympäristöystävällisempi"
vaihtoehto:rolleyes:

Aiheeseen liittyvä artikkeli tuohon pimityspolitiikkaan liittyen:

https://yle.fi/uutiset/3-10934577

Firlefanz
23.08.2019, 10.38
^^^ Burevestnik on tykimpi siksi että toisin kuin ballistiset ohjukset se ei ole minkään olemassaolevan tai suunnitteilla tai kuviteltavissa olevan toteuttamiskelpoisen ohjustentorjuntajärjestelmän torjuttavissa. Ja toisin kuin tavanomaiset risteilyohjukset sen kantama on käytännössä rajaton, se voidaan ampua mistä tahansa minne tahansa, se voi vaikka ensin kiertää maapallon tai lähestyä mitä maalia tahansa mistä hyvänsä suunnasta.

^^ Kaikki minkä itse kokee vääryydeksi ei välttämättä sitä ole eikä vääryyttä korjata tai sitä kosteta tekemällä vääryyttä kaikille tai niillekin jotka eivät siihen ole syyllistyneet.

Jopotuinen
23.08.2019, 21.03
Katutason alapuolisten tilojen rakentamista ei hallita edeleenkään.
Kuuron sattuessa kohdalle asiaa ihmetellään sitten pumppuautoa odotellessa.

tempokisu
24.08.2019, 13.32
Että jopolle kävi pilkka sittenkin omaan nilkka(pantaan). Jos mä lähden kisaamaan, mä en häviä.

Jopotuinen
24.08.2019, 15.59
^ She's the Queen :D

Jopotuinen
24.08.2019, 16.21
No, eipä tietenkään. Nyt sitä voi muunnella tarpeen mukaan... ja alkaa vaikkapa suunnitella 50v partyja... heti nelikymppisten jälkeen :D

Jopotuinen
24.08.2019, 23.33
Sitähän se myös jo toi meitin doc... :D

Needleman
24.08.2019, 23.42
Motoristin kaatuminen
Kuuntelin ja katselin kovaa kiihdyttelyä iltapäivällä. Kuinka ollakkaan hetkeä myöhemmin näin motoristia pakattavan paareille ja ambulanssiin kun oli ajanut ulos tieltä.

VesaP
25.08.2019, 17.44
Asensin uuden satelliittidigiboksin. Aspan mukaan kovalevyn kun vaihtaa nii toimii kaikki ok. Todellisuudessa uusi purkki ei osaa näyttää ainuttakaan vanhaa tallennetta. Miljoonan sarjan miljoona katsomatonta jaksoa siis roskiin. Ei yllätä tämä. Vaikka vituttaakin silti.

Firlefanz
25.08.2019, 18.47
^ Mä olen yhtä täydellinen analfabeetti kaikkien teknisten hommien ja laitteiden suhteen, niin mekaanisten kuin elektronistenkin - mutta ainakin mulla on sellainen tallentava digiboksi jonka tallenteet ovat sillä kovalevyllä. VesaP:n tallenteet lienevät vain kulkeneet digiboksin läpi ja sijaitsevat fyysisesti jossain ulkoisessa muistissa?

Mua EI yllättänyt että liikennevaloissa viereisellä F****s-kuskilla oli tavanomainen droppitanko ylösalas asennettuna. Siis ikäänkuin bullhorn, kahvat tosin tangon ala- ja ajajanpuolella.

(Yritin kyllä kuvitella tilannetta jossa tanko olisi vain spontaanisti lähtenyt kiertymään eikä kuusiokoloavainta olisi ollut matkassa, mutta kyllä se tanko ihan tiukassa näytti liikkeelle lähtiessä olevan eikä fillaristia - joka EI muuten ollut selkä- tai niskavammainen ikämies - näyttänyt tangon asento vaivaavan.)

Singer
26.08.2019, 23.25
en löytänyt sopivaa neulaa (24*1) lelukoneeseen äkkiseltään, kai se tulee jossain vastaan.

bici74
27.08.2019, 00.37
^VLC soittaa melkein mitä vaan sille syöttää, kyllä sillä melko varmasti näkee vanhalle levylle tallennetut fiideot.

Munarello
27.08.2019, 00.49
Varsinaisesti ei siis yllätä, että joku haluaa että vanhat tallenteet on heti käytettävissä uudella päätelaitteella eikä myöskään yllätä se, ettei ne ole ja että joidenkin mielestä on kätevää tonkia niitä vanhalta boksilta ja toistaa niitä sitten esim läppäriltä.

bici74
27.08.2019, 01.14
^Kyllähän (normi-nyky-) läppärin saa iisisti HDMI-letkulla telsuun kiinni eikä tartte snadilta ruudulta wanhoja tallenteita katsella...

VesaP
27.08.2019, 09.35
Varsinaisesti ei siis yllätä, että joku haluaa että vanhat tallenteet on heti käytettävissä uudella päätelaitteella

Purkki siis 100% samanlainen mitä vanha. Ja uusi purkki löysi kyllä tallenteet, näytti niistä kaikki tiedot jne, mutta toisto ei onnistunut. Epäilen kopioestoa kun tuo Canal Digital on ollut tarkka ettei tallenteita saa katsoa missään muualla kuin heidän purkeissaan niin eipä sit toimi edes omien purkkien kesken tuo toisto. Varmaan kytköksissä jotenkin purkin sarjanumeroon tuo toisto tms. Ja tuo CD:n purkki on siis android pohjainen laitos. Toimii google playt ja google tilit jne.

MRe
27.08.2019, 10.35
^Salausavain vaihtunut uuden purkin vuoksi. Tuskin myöskään mikään muukaan ohjelma tai laite noita pystyy enää toistamaan.

Ennen Canal Digitalilla saattoi salausavain vaihtua ihan kesken kaiken ja hukkasi kaikki vanhat tallenteet. Nykyään tai siis viime aikoina en ole enää sitä havainnut.

BB Holland
01.09.2019, 21.56
Lähijunassa oli lipuntarkastus mennen tullen. Paluumatkalla ei olleet kylläkään tarkastajat, vaan konnari. Vuosikymmenten aikana olen jäänyt kaksi kertaa kiinni liputta. Aivan, sunnuntaina.

kervelo
04.09.2019, 12.37
Ei varsinaisesti yllättänyt se, että vaikka maastopyöräilyssäni on ollut taukoa 15-20 vuotta, paikalliset reitit ovat edelleen pääosin sitä samaa risukkoa ja ryteikköä kuin aiemminkin.:rolleyes:

Ari H
04.09.2019, 14.14
Web-koulutuksessa teknisiä ongelmia

tempokisu
05.09.2019, 16.51
Aamulehden otsikko "Postille viisi päivää on liikaa" - no pitkään aikaan postia ei ole ( täällä) jaettu kun 2-3 kertaa viikossa, tällä viikolla postia tuli maanantaina, ti-ke-to postia ei ole jaettu.

Nalho
06.09.2019, 00.11
Aamulehden otsikko "Postille viisi päivää on liikaa" - no pitkään aikaan postia ei ole ( täällä) jaettu kun 2-3 kertaa viikossa, tällä viikolla postia tuli maanantaina, ti-ke-to postia ei ole jaettu.

Tätä tiistai jakoa, jota ei pitäisi edes olla olen ihmetellyt. Johtuisiko se siitä, ettei maanantaina ole jaettu sitä säälittävää postista joka pitää sisällään mainoksia eikä mitään muutakaan, niin tiistaina luukku kolisee ja tavanomainen maanantai kattaus tulee, tiistaina. Vai johtuuko se siitä, että kun maanantaina ei syystä tai toisesta ole jaettu mitään, ja vastuuntuntoinen kantaja oma-alotteisesti kiikuttaa tiistaina ne maanantain postit vasten korkeasti palkittujen satrappien määräyksiä. Sillä kyllä siellä postissa on vielä asiakaspalveluakin, vaikka sitä kynsin hampain kehotupalkkioiden toivossa koetetaan estää.

tempokisu
06.09.2019, 02.06
^ joo nykyisin on ollu että maanantaina(kaan) ei tule postia ja sitten se "postinen" tulee tiistaina. Siis toi koko "postinen" on täysin turha, onneksi sentäs on ne mainokset siellä sisällä ( useimmiten) saa heittää koko nivaskan suoraan paperinkeräykseen.
Pitäisikö palata wanhaan että asiakkaat käy ite palvelupisteellä kysymässä "olisiko minulle tänään postia?"

Ai postin asiakaspalvelu? toi oli varmaan vitsi, pari kertaa olen ottanu yhteyttä ja siellä ne näkee tasan saman tiedon lähetyksestä minkä minäkin näen seurantasivulta. Sitten väitetään että "tulli miettii onko kyseessä tullattava lähetys" voi herrajumala..........tulli siellä varmaan mietiskeleekin jonkun pienen lähetyksen kanssa 5 päivää että olisikohan tämä nyt tullattava vai ei???

tempokisu
21.09.2019, 19.45
Että onnistun jotenkin aina jossain vaiheessa töpeksimään; no, tiedän ainakin tasan missä ensi lauantain kututalkoot on...( löytyi se tämänpäiväinenkin kohde, mutta tuli aika pitkä ajomatka...)

Ja että näitä omahyväisiä läpändeeroksia vaan jaksaa löytyä, en mä kenellekään ole mitään niin pahaa tehnyt että jatkuvasti pitää lyötyä lyödä. Etsikää joku tasavertainen kohde eikä selkeesti heikompaa.

Iglumies
21.09.2019, 21.44
Kyllä sää oot ihan ylivertanen kaikkiin muihin verrattuna.

tempokisu
23.09.2019, 14.00
Ajattelin jos sama vaiva kun autossa olisi fillarissa niin se on jarrupalat. Olin oikeassa, jarrupalikathan ne.

JackOja
25.09.2019, 15.19
Jollain foorumin tyypillä oli myönteinen ja toimiva asiakaskokemus Lupinen kanssa.

VesaP
25.09.2019, 15.31
^Teknisiä vehkeitä toki ja aina voi joku paikka pettää, mutta toki toivoisi uuden kalliin kilkkeen olevan ehjä jo paketista ulos otettuna, eikä vasta myönteisen ja toimivan TAKUUasiakaskokemuksen jälkeen. Mutta joo, noin täytyy pelata takuukorjausten. Ei mitään itkemistä vaan homma kuntoon ja asiakas tyytyväiseksi!

tempokisu
26.09.2019, 09.35
Mulla on ihan selvästi "asperger" :D joka ei siis ole sairaus vaan ominaisuus.

Asperger-henkilölle on usein tyypillistä tavattoman suuri kiinnostus johonkin yhteen asiaan.

Kiinnostuksen kohde voi olla vaikkapa junien aikataulut tai dinosaurukset. Myös kiihkeä fanitus voi olla tällainen asia. Lapsella se voi tarkoittaa vaikkapa juuri tietynlaisia leluja.

Lisävahvistusta asiaan: a) Hänellä voi olla koulussa hankaluuksia ystävien saamisessa ja hänet jätetään usein ulkopuolelle.
b) Hänellä voi olla aivan erityistä herkkyyttä joihinkin aistimuksiin liittyen.
Häntä voi tavattomasti häiritä esimerkiksi loistelampun sirinä, jota muut hädin tuskin kuulevat tai hän voi olla hyvin valikoiva ruuan suhteen. Häntä voivat kiusata vaatteiden saumat. Hän voi haluta pitää aina vain tiettyjä tai tietynlaisia vaatteita.

c) Hän voi olla poikkeuksellisen stressiherkkä.

Kyllä kiitos ^ noille ja kohdassa b. erityisesti vilkkuvalot ja tupakanhaju.

tempokisu
26.09.2019, 13.26
..kummallisesti ajanvarauksen puhelin lakkaa aina soimasta kun tulee mun työpäivä...ja sitten muka " ei me ketään suosita" - pskanjauhantaa

Il ciclista di Roine
28.09.2019, 00.35
Asuinalueeni pimeät katuvalot,
olen laittanut jo kaksi viestiä kotikaupungin tekniselle virastolle asiasta. Heillä on oikein oma sähköpostiosoite tätä asiaa varten.
Laskin niitä olevan toistakymmentä varsin rajatulla alueella.
Vielä heitän lipat aamulenkillä klo 0430-0450 aikaan kelvillä, kavereina rusakkoja ja sanomalehdenjakajan auton hurinat.

LET THERE BE LIGHT (meta-Let There Be Rock).

Smo
28.09.2019, 02.10
Windowsin ominaisuuspäivitys kestää iäisyyden. Myöskään päivityksen sijainti Asetuksissa eikä jossain loogisessa paikassa kuten Windows - Järjestelmä tai Järjestelmän Valvonta ei yllättänyt

bici74
04.10.2019, 15.26
Se että me ei tienatakaan tällä:
https://www.hs.fi/talous/art-2000006261609.html

Dr TuKo
04.10.2019, 15.54
Se, että taas kerran esitellään maksumuurin takana olevia linkkejä kertomatta sanallakaan mitä linkin takana on.

Smo
04.10.2019, 17.44
Se, että taas kerran DR Tuko kommentoi linkkejä. Ei muuten ollut muurin takana mutta ei ehkä näy jos on viisi ilmaista tms luettuna. Tiedä sitten noista:

Suomen Kreikka-vakuus tuottaa tappiotaValtiovarainministeriö arvioi alun perin, että sulkutilillä olevan 925 miljoonan euron pääoman arvo kasvaa 30 vuoden kuluessa kolmen prosentin korko-oletuksella 2,2 miljardiin euroon. Seitsemässä vuoden kuluessa pääoman arvo on supistunut 916 miljoonaan euroon.

Munarello
04.10.2019, 18.17
^ Höhöm, tuo hesarin cookie-kikkailu on niin helppo kiertää, mutta ei yllätä ettei toiset vaan osaa. :)

callahan
04.10.2019, 18.21
No se, etten enään päässyt firman koneelle sisään etähuollon jälkeen... ***ttu. Selvittäköön maanantaina joku sieltä asian!

bici74
04.10.2019, 18.58
Se, että taas kerran DR Tuko kommentoi linkkejä. Ei muuten ollut muurin takana mutta ei ehkä näy jos on viisi ilmaista tms luettuna. Tiedä sitten noista

Joo, näin. Luulin että "me tienataan tällä" olisi antanut riittävästi vinkkiä mihin uutinen liittyy...

OnTopic: Amazonin toimitukset, puoliltapäivin tilasin shortsit ja kello 16:30 ne oli jo jalassa.

Jopotuinen
04.10.2019, 19.37
Windowsin ominaisuuspäivitys kestää iäisyyden. Myöskään päivityksen sijainti Asetuksissa eikä jossain loogisessa paikassa kuten Windows - Järjestelmä tai Järjestelmän Valvonta ei yllättänyt

Kestää, kestää - mutta älä lannistu äläkä KATKAISE virtaa.
Done that, is NO good... :(

tempokisu
05.10.2019, 06.10
Rauno O Lehtonen, Aamulehden yleisönosasto....kyllä minä... ( olen aina oikeassa, ja kokenut sitä ja sitä enemmän) ...ja kyllä silloinkin kun Suomi soti Venäjää vastaan...
Rauno on vielä rasittavampi kuin minä :D - ja Raunoa ei saa hylkylistalle ( jota suosittelen muillekin palstalaisille niin ei tarvii vikistä että taas toi tota..)

Smo
06.10.2019, 12.34
Ilmatieteenarvauslaitoksella puolipilvinen auringon kuva 10% sateen todennäköisyydellä kaupunkiin ja saman laitoksen sadetutka beta näyttää sadepilven tulevan

Smo
06.10.2019, 13.23
^Jaa tuliskohan sieltä tällä kertaa tutkasade .. joskus tulee vuorostaan tutkan alapuolista sadetta

MäkiHiiri
09.10.2019, 15.58
Se että mua ärsyttää ainoastaan maailman eniten se ihmisten tapa, kun ne alkaa jutuissaan vääntelemään veisiä haavoissa, joita ei ole. Se voi olla asia tai ihmiskohdennettua. Esim. uutisissa välähtelee aika ajoin moisia, mikä saa mut älähtämään, ehkä vielä nauraen, niin säpsäyttävästi, että kanssa murkinoitsijoilta lipsahtaa lusikka korvaan. Pahinta kyseinen vääntely on silloin kun se on kohdennettu muhun mun mielestä vääriltä tuntuvin perustein, jos joku ihminen joko a ei mua tunne tai b vaan haluaa mustamaalata mua. Toisaalta pidän jossain määrin siitä, että minusta huumorosoidaan, kun se osuu, ja paras tapa saada muhun muuten oppi perille.

tempokisu
10.10.2019, 05.40
:D sarjakuvassa B.Virtanen, Murikka käyttää myös ilmausta "sairasloma" . Ja niinhän se on, voihan ihmisellä olla sairaus mutta ei välttämättä ole sen takia lomalla.. Sairaallehan se loma myönnetään, ei sairaudelle. Toki, mun puolestani sairaus saisi lomailla....

The flying Chocobo
10.10.2019, 13.47
Jokunen kuukausi sitten pyydettiin tekemään yksi homma. Pyysin siihen resursseja kun ei nykyiset näkemykseni mukaan riitä. Ei tarvinne arvata, ettei resursseja tullut. Ja nyt sitten ihmetellään että miksi ei ole valmista jo...

tempokisu
10.10.2019, 14.34
Maisa Torpan ja Jari-Matti Latvalan häitä on siirretty .....eipä niitä häitä taida tullakaan..

MäkiHiiri
10.10.2019, 15.41
Ei yllättänyt se, että taitava täti sai koneeni korjattua.

Eikä myöskään se, että tykkään tirskautella ihmisiä. Joku on kyllä joskus sanonut kyseisestä piirteestäni: "Se on sanoinkuvaamattoman raivostuttavaa, kun joku laukoo vitsejä totisella naamalla."

Köfte
10.10.2019, 16.52
Alueurakoitsija oli vaihtunut viime kevään sohjohärdellin jälkeen.
Saapa nähdä, ei tämä uusi ole ainakaan kalliimpi, kiitos hankintalain.

tempokisu
13.10.2019, 07.26
^^ paljon pahempaa kun kertoo vitsin ja ite samalla nauraa. Television näistä Huuma-Pitääkö olla huolissaan - yms. tuttua toi ärsyttävä nauraminen omille puujalkavitseille.

Kututalkoot on kyllä parasta unilääkettä. Ei jaksanu nousta edes lehden tuloon, ja merisäänkin mä nukuin...( onneksi merisää on kuunneltavissa netissä..)

tempokisu
15.10.2019, 13.14
Maisa Torpan ja Jari-Matti Latvalan häitä on siirretty .....eipä niitä häitä taida tullakaan..

:D no niin, Jari-Matti iltiksen etusivulla että "Olo on nyt helpottunut" - tottakai on, alkaa rallikin varmaan kulkea kun ei tarvii hermoilla mitäs se julkisuuskipeä muija taas on keksiny...

MäkiHiiri
15.10.2019, 19.18
^^ samaa mieltä. Olen mää sitäkin kokeillu, mut ei siitä kukaan mitää selvää saa. Joskus on tietty mahdoton olla nauramati.

Se että nyt olen rättiväsynyt leikittyäni koko päivän nonstoppina.

tempokisu
16.10.2019, 10.49
:D ohjelmassa Puoli7 oli otettu esille se tosiasia, että eläimille -erityisesti siis lemmikeille - puhutaan "lässyttämällä" ja hellyyttävästi. Myös elottomille esineille kuten autolle ja tietokoneelle jutellaan. Pohjana oli tutkimus, jossa siis seurattiin lemmikkien omistajien puhetta lemmikeilleen.

Nauratti, kun noin just se menee, esimerkkinä oli pikkukanin isäntä juttelemassa lemmikilleen... Tosin tietokoneelle saatetaan ärhennellä ( prkl kone toimi nyt ,sivu avaudu nyt...) kivalle eläimelle kuitenkin tyyliin ...kiva ~ käänny nyt tännepäin, nooooin hienoa, hyvä .......

VesaP
16.10.2019, 11.00
^Mitä ihmeellistä tuossa on että lemmikeille puhutaan lässyttämällä. Esim kissat niin nehän pelaa täysin ihmisen äänenpainon mukaan, eli jos sanoo vaikka "HAISTA PASKA!" vihaisesti, ne tajuaa että kyseessä on negatiivinen kommentti ja lähtevät karkuun ja sit kun sanoo "HAISTA PASKA!" lässyttämällä, ne tulee puskee jalkaan kun luulevat että toi oli kiva kommentti. Eli ei se lässytys ole vain "tyhmää" vaan sillä on ihan oikea tarkoitus ja eläimille puhutaankin eri äänenpainoilla, jykevästi kovaan ääneen artikuloiden, tai kauheesti lässyttäen.

Jopotuinen
16.10.2019, 18.32
Ja puhuuhan se autokin. Jos on kylmä ja hirmupakkannen, niin startatessa se sanoo: Kewäämmällä, keeww..wwääämmällä.

tempokisu
17.10.2019, 01.08
^Mitä ihmeellistä tuossa on että lemmikeille puhutaan lässyttämällä. Esim kissat niin nehän pelaa täysin ihmisen äänenpainon mukaan, eli jos sanoo vaikka "HAISTA PASKA!" vihaisesti, ne tajuaa että kyseessä on negatiivinen kommentti ja lähtevät karkuun ja sit kun sanoo "HAISTA PASKA!" lässyttämällä, ne tulee puskee jalkaan kun luulevat että toi oli kiva kommentti. Eli ei se lässytys ole vain "tyhmää" vaan sillä on ihan oikea tarkoitus ja eläimille puhutaankin eri äänenpainoilla, jykevästi kovaan ääneen artikuloiden, tai kauheesti lässyttäen.

:D sepä juuri että asiaa piti vielä erikseen tutkia. No oli kuitenkin hauska tutkimus. Kyllähän sitä on oikein tutkittukin että hyvätuloiset on tyytyväisempiä elämäänsä kuin köyhät, ja että hyvätuloiset ostaa enemmän kasviksia kuin köyhät ( eipä köyhä talvella tomaatteja osta 5,19e/kg, kesällä kun se hinta on 0,99/kg niin voi vaikka ostaakin...) samoin hyvätuloiset käy enemmän esim. teatterissa, oopperassa yms. kuin köyhät.

Joo juttelin elävälle nahkiaiselle kun kuvasin, samoin nukeille tulee sanottua "pysy nyt siinä, kiva..." liekö sitten jos asuu ja oleskelee yksikseen niin on enempi tarvetta jutella jollekin. Tänään kun autoa tankkasin niin totesin autolle että nyt kuule taas jaksaa..vastauksena tyytyväistä murinaa.

tempokisu
22.10.2019, 16.33
* ...bensan hinta nousee. No sitähän se tekee joka tapauksessa...
* ...postin kulku hidastuu...eipä yllätä
* ...aamuteeveen uudistus - haukuttiin lyttyyn. No on sekava, uutistenlukija-raukka ihmettelee miten pitäisi olla kun ei ole sitä pöytää enää "tukena" ja kaikki todellakin näyttää sekavalta!

* Nakkilassa oli kivaa! ^ ja juttelin kuvaamilleni nahkiaisille että kiitos...ja anteeksi kun yksi liukas luikeroinen putosi kädestäni...

Jopotuinen
22.10.2019, 18.41
^ Sain sähköpostiapostia herra Nahkiaispurolta, sitäpä et laoita paremmaksi :D

tempokisu
23.10.2019, 05.30
^ elävä nahkiainen kädessä on kyllä ihan parasta, purema on vähän kun nahkiaisen "juttelua" ja oon mä paistamolta saanu sähköpostia, lisäksi mun nukkeni nahkiaispaistamo-kasseineen pääsi Mikon kuvattavaksi ( mä taidan joskus kuitenkin ostaa älykännykän, sillä tuli paljon parempia kuvia...) että siinäpä sitä laoittelua...ai joo, sain myös paistamon tarroja ~

Mutta hohhoijaa, Rauno O Lehtonen, jälleen kehumassa että kun hänelle on sanottu miten ihmeessä saat noin paljon aikaan? yleisönosastokirjoituksia? että kun hänellä ei ole ikinä kiire.
Ei ole minullakaan. Eilen kotiinpäin ajaessani edellä ajavan kuorma-auton lavassa luki " Vain rikkailla on kiire - ohita vaan jos siltä tuntuu" - en ohittanu.

tempokisu
25.10.2019, 13.46
Just aattelin että hah, kerrankin kotimainen elokuva - tämä ihmissuhdekomedia "Täydellinen Joulu" - ilman ...mutta ei, eihän sitä voitu tehdä ilman Mikko Leppilampea. Aku Hirviniemi, Mikko Leppilampi, Maria Ylipää ja se luusua..Luusuaniemi, mahtavaa laadukasta kotimaista viihdettä jälleen kerran...

Köfte
29.10.2019, 12.06
Kiinalaisten turistien luokaton käyttäytyminen myös museoissa.

tempokisu
30.10.2019, 08.43
- ihmiset kokee sisäilmaongelma-asiat ongelmallisemmaksi kuin mitä tutkimukset asiasta osoittavat. Kyllä, hirveetä hysteriaa että sehän se on mun sairastelun syy kun siellä ( koulu, työpaikka, koti) on hometta. Sitten mun pitäisi laatia lausunto että oireet johtuvat sen jonkun paikan homevaurioista. Just..

- että Game of Thrones-sarja saa jatkoa. Mitä tapahtui ennen varsinaista sarjaa, 300 vuotta ennen. No tottakai tämäkin sarja pitää pilata pakollisilla jatko-osilla ennen kun ( vrt. Tähtien Sota), mieluummin tehtäisiin jatko-osa "mitä sitten tapahtui" kun kaiveltaisiin menneitä, kun kaikki tietää mihin ne tapahtumat kuitenkin johtaa? Onko semmoista sarjaa joissa ne jatko-osat olisi ollu sitten parempia. Pilalle menee kun tekemällä tehdään ( vrt. Pirates of The Caribbean)

Köfte
16.11.2019, 23.06
Jalkapalloketjun sisällön muuttuminen urpoiluksi ja henkilöihin kohdistuvaksi kettuiluksi.
Paheksun kyllä syvästi Havis Amandalle kiipeilyä, tässä ei ole urheilusta, eikä edes lajista kyse.
Vappuiset lakittajatkin (jopa) käyttävät nostokoria operaatiossaan pystiä varjellakseen.

ilmora
28.11.2019, 08.24
Nykyinen tien aurauksen taso. Eilenkin aura-auto ajoi ohi vasta puolenpäivän aikaan ja sillä kesti jotain viisi tuntia ajaa takaisin samaa reittiä. Pitkät on linjat. Yhtä tienpätkää ei edelleenkään aurata, vaikka ei ole hiljainenkaan kylän ainoan julkisen liikenteen takia. Tänäkin aamuna tie on taas loskainen ja luminen ja onneksi flunssan jälkeen voi lainata autoa hyvällä omallatunnolla, mutta ei se autollakaan nyt ole helppoa tuolla loskavallien välissä. On liikenteestä ja autoista nyt mitä tahansa mieltä nykyaikana, mutta tienhoito pitäisi silti olla turvallisella tasolla.

tempokisu
29.11.2019, 06.27
Aamulehden uutiset - fingerporilaisittain: kolarisuma rampautti liikenteen...

Ja sitten nää oikaistavat uutiset, pieni ilmoitus alareunassa - tosin tällä kertaa vahinko oli jo tapahtunut; korjattiin että ei se pariskunta rakastellutkaan rappukäytävässä vaan omassa asunnossaan :D
Samoin nämä urheilijoista kertovat uutiset, että nyt ei ole kaikki kunnossa ja terveysmurheita - höh, kerrottaisiin sitten mitä.

tempokisu
02.12.2019, 05.36
Jaha, on oikein tutkimalla tutkittu että sitä pysyy "nuorena" kun: Harrastaa hengästyttävää liikuntaa eikä rasita itseään liikaa töissä. Olen mä tämän aina tiennyt ja siksi mä en koskaan aikuiseksi kasvakaan. Toi hengästyttävä liikunta on kuitenkin laaja käsite, mä hengästyn fillaroidessani melkein aina, viimeistään ekassa nousussa.

tempokisu
03.12.2019, 19.34
:D vanhempieni kanssa Tampereen Stockmannilla, isä ajaa auton parkkihalliin. Reissu kun jostain sketsiohjelmasta, 3 köyhää maalaista kerrankin hienossa ison kaupungin myymälässä.
No, onneksi olin mukana muuten eivät olisi päässeet parkkihallista pois , eli sitä maksua ja ahaa, tuolta on ulosajo. Ja kuten sanottu 3 köyhää maalaista, niin taivasteltiin siinä hintoja että naisten pikkuinen ns. kirjekuorilaukku 190e. Ja siis hajuvesipullo 149e, kääk.
Kaikkea hienoa 3.kerroksen koti-osastollakin, siellä oli myös lasten piirustus-piste - ja oli pakko piirtää paperille yksi tietty eläin.
Tuskin mä elinaikanani enää Stockmannille menen, ei ollut mun kauppani ei!

tempokisu
09.12.2019, 15.43
No oliko fiksua kirjoittaa sähköpostia toisen henkilön nimellä, että terveisin xxxx vaikka kirjoittaja oli kuitenkin xxxxxxx. Tajusin vasta kun olin jo vastannu ja oletin tietysti että vastaan xxxx:lle. Äh. Firman sähköpostiosoite, jatkossa pitää vastata xxxx:n sähköpostiosoitteeseen eikä siihen firman sähköpostiosoitteeseen.

tempokisu
21.12.2019, 00.52
Töistä lähteissäni toivottelin .."Hyvää Joulua...teille molemmille" kun toimistokopissa oli kaksi henkilöä. Toinen toivotteli myös hyvät joulut, toinen käänsi päänsä pois... :D

tempokisu
24.12.2019, 13.29
..just. Tori.fi. Se kansanedustaja ..vai oliko avustaja, lupasi siis hakea Valkeakoskelta ilmaseen diaprojektorin ja kankaan. Soitti että tulee kahdelta, sitten että sori tulee neljältä, ja sitten että ..öö tulen sitten kahdeksalta. Isä kyllästyi semmoisen vempulointiin.
Ei yllättänyt, mitä olen lukenut niin tori.fi:ssä ollaan just tommoisia, että luvataan tulla mutta sitten ei tulla, tai tavaran omistajan pitäisi tuoda jonnekin. Ihmetyttää kuitenkin, mä olen oppinu että jos lupaa niin tekee kans. Ellei tule sairauskohtaus tai kolari ettei voi.

Äh, mä jo suunnittelin että isä saa laittaa pokaalitkin ilmaseen annettavaksi ja pakkasin kaksi isoa pahvilootaa täynnä pokaaleja auton takapenkille...

tempokisu
29.12.2019, 14.59
..eipä mennyt tämäkään päivä ilman pahoinvointia, myös migreenin uhkaa aamulla :(

callahan
29.12.2019, 19.59
Tunku salilla, hiljasempaa sunnuntaina ollut yleensä. Toki joulu saattoi vaikuttaa mutta tosi se että tammikuussa saleille tulee "uudenvuodenlupauksen tehneet", osa kyllästyy pian ja jokunen jää sit.

tempokisu
03.01.2020, 08.42
Ulkona liikkuminen lisää henkistä hyvinvointia.

Just joo, tästäkin asiasta piti jonkun sitten oikein väitellä ja väitöskirja väsätä. Ihan vaan tittelin vuoksi, että on sitten hienosti tohtori kun on tästä aiheesta hienon tutkimuksen ja johtopäätöksen tehny.
Mä, ja varmaan aika moni muukin on tiennyt tuon vuosikymmenien ajan. Oon todennu senkin että sisäliikunnalla ei ole samanlaista vaikutusta kuin ulkoliikunnalla, kun tämäkin väitöksessä todettiin.

tempokisu
12.01.2020, 16.53
Just hianoo. Ei pysty oikein mittaan verenpainetta kun näyttää että suonet pullistuu kädestä ulos....ja mittarikin näytää erroria. Jotain 220/110 oli yksi lukema kun sain mitattua...
Että muka rento tyyppi, olen jatkuvasti huolissani eikä siihen näytä verenpainelääkkeet auttavan.

bici74
13.01.2020, 16.55
Tehyn/SuPerin vaatimukset. Jälleen kerran ovat hoitajat palkkakuopassa ja työ raskaampaa sekä vaativampaa kuin kellään. Ja vaatimuksiin suostuminen meinaisi vaatimattomasti 333 euroa keskimäärin tulonsiirtoja per palkansaaja vuosittain seuraavaksi vuosikymmeneksi (https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/fc0e1bb9-48c3-45d9-91a3-c45f1c1ea92d).

tempokisu
13.01.2020, 17.16
Aamulehdessä, ja aamuteeveessäkin lupailtiin tälle päivälle aurinkoista, Aamulehdessä täysaurinkoista ja tuuli 3m/s.
- no ei ollu aurinkoista vaan pilvistä oli, ja kovaa tuulta ##

tempokisu
15.01.2020, 17.57
No just sitten näin. Olen melkein joka päivä katsonu josko Nakkilassa paistettaisiin....ja sitten ollaan auki huomenna kun mulla on työpäivä. Olisi ilmoitus ollu tiistaina niin olisin tänään voinu käydä.
Jos kuukaudelle osuu yksi tähdellinen meno, niin se osuu samaan aikaan kun yksi mun vähistä työpäivistäni.

kervelo
20.01.2020, 22.08
Intersport ilmoitti aamulla, että tilaukseni on lähetetty. 12 tuntia myöhemmin paketti ei vielä edes ole saapunut matkahuollolle, joka hoitaa toimituksen. Tämän tyyppisten pienten juttujen takia en mielelläni tilaa mitään kotimaasta.

tempokisu
23.01.2020, 02.52
Että poikkeus vahvistaa säännön :D

Onko tapanasi nukahtaa television ääreen, tai jätätkö makuuhuoneen valon päälle uneen vaipuessasi? Yhdysvaltain kansallisen terveysinstituutin tekemän tutkimuksen mukaan tavasta kannattaisi luopua, sillä yölliselle keinovalolle altistumisen sekä painonnousun välillä on havaittu yhteys – ainakin naisilla.

...mä olen kyseisellä menetelmällä ( telkkari auki ja makuuhuoneen tietokone myös, sekä kivilamppuja ) eläny jo kymmeniä vuosia - ja siis laihtunu.Ja laihtunu paljon.

JackOja
23.01.2020, 09.06
Kiinasta kuuluu taas pelkkää hyvää.

tempokisu
24.01.2020, 06.23
Niin se Kiira Korpikin on advokaatti ja aktivisti kiusattujen urheilijoiden puolestapuhuja. Kauan on jo tiennyt ja nähnyt. Ei kuitenkaan aktiiviuransa aikana uskaltanu tuoda asioita esille...ja aika ympäripyöreästi tuntuu nytkin ottavan kantaa. Kun se vaan on että jos urheilijana arvostelet johtajia tai valmentajia, tulee potkut seurasta tai/ja myönnetyt apurahat evätään. Eikä se ole melkein 40 vuodessa miksikään muuttunu.

( ymmärrän jos sanotaan että suoritus ei kelpaa tms., mutta ne puheet että tappaisit mieluummin ittesi on tosi törkeetä henkistä väkivaltaa ja täysin tuomittavaa...)

VesaP
24.01.2020, 09.33
Kiinasta kuuluu taas pelkkää hyvää.

Jep. Aika coolia kun pistetään 11 miljoonan asukkaan kaupunki evakkoon. Millä ne estää ettei koko kaupungin maastopyöräilevä jengi aja jotain polkua pitkin muille maisemille? Vähän samat fibat tulee mitä Simpsoneiden leffassa kun koko niiden kaupunki eristettiin lasikuvun sisään.

callahan
24.01.2020, 09.44
Jep. Aika coolia kun pistetään 11 miljoonan asukkaan kaupunki evakkoon. Millä ne estää ettei koko kaupungin maastopyöräilevä jengi aja jotain polkua pitkin muille maisemille?

Sotilailla varmatenkin, eiköhän tuolla aikamoinen valvonta...ja vaikkei kukaan maininnutkaan niin joidenkin asiantuntijoiden mukaan ihan oikea ratkaisu.

VesaP
24.01.2020, 11.49
Eilen, ei tänään: Käärmeet on kovin ennustettavia ja toimivat aika loogisesti. Niitä voi käsitellä suht hyvin kun muistaa muutaman pääperiaatteen. Älä koskaan lähesty kädellä käärmettä etupuolelta (sääntö numero yksi). Eilen yksi junioriepeli (se mersunmerkkisilmäboa) vaihtoi nahkansa ja ajattelin käydä katsomassa ettei ole hännänpäässä jäänyt vanhaa nahkaa joka voi aiheuttaa kuolion häntään jos on siellä pitempään. Kärme oli semmosessa asennossa että ei saanut otettua takaviistosta sivulta sitä kiinni (toinen sääntö) joten ajattelin että no kokeillaan rikkoa sääntö numero yhtä. Ojensin kättä ja ajattelin että tää nyt ei pääty hyvin. No, onneksi ei nyt ihan hirveesti verta tullut kun oli juniori boa constrictor vain... Jos olis ollut joku noista aikuisista, olis saanut etsiä sormea jostain varmaan. :rolleyes:

Suojahanskat olis ollut metrin päässä mutta en jaksanut laittaa käsiin. Pitempään sormen paikkailussa meni kyllä sit lopulta, ja hännänpää jäi näkemättä kun tyyppi oli niin pissed offina jo ettei hotsittanut mennä uudestaan yrittämään, edes hanskat kädessä. :)

Naiset. Yhtä pahoja, oli niillä jalkoja 4, 2 tai ei jalkoja ollenkaan....

JackOja
24.01.2020, 12.01
Usko on jossain skutsissa taas kun ei vastaa yyveehen.

tempokisu
30.01.2020, 10.23
Kumpaa tämä nyt sitten olisi, yllätti että uutiset on täynnä Kobe Bryant ja Billie Eilish. Ikinä en ole heistä kuullutkaan, että se ei yllättänyt etten mä mitään mistään tiedä.
No toi Billie Eilishin pukeutumistyyli - peittävää ja isokokoista - on hyvä juttu!

callahan
30.01.2020, 11.02
^Siis häh, nyt kisu ihan oikeesti! Jos ei Kobe Bryant ole edes nimenä tuttu tekisi mieli sanoa jotta aikamoisessa pikku kuplassa pitää olla elänyt. Toki Suomessa ei toi koris eikä NBA ole varmaankaan kovin tuttu, ei edes itselleni.

Kuitenkin urheilua monipuolisesti seuraavana on Kobe Bryantin nimi silloin tällöin urheiluotsikoissa välähdellyt ja täten jäänyt mieleen ja uskoisin jotta aika monella muullakin suomalaisella näin on.

Toi laulaja sit on eri, itse kun luen hesarista liki kaiken tai ainakin lehden silmäilen läpi aika tarkkaan toikin nimi on jossain artikkelissa olut.

bici74
30.01.2020, 22.17
Venäläisten turistien käytöstavat. Tai niiden puute.

(pitää kyllä sanoa että näitä on kahta kastia, toiset osaa ja toiset vaan ei)

tempokisu
31.01.2020, 02.09
^Siis häh, nyt kisu ihan oikeesti! Jos ei Kobe Bryant ole edes nimenä tuttu tekisi mieli sanoa jotta aikamoisessa pikku kuplassa pitää olla elänyt. Toki Suomessa ei toi koris eikä NBA ole varmaankaan kovin tuttu, ei edes itselleni.

Kuitenkin urheilua monipuolisesti seuraavana on Kobe Bryantin nimi silloin tällöin urheiluotsikoissa välähdellyt ja täten jäänyt mieleen ja uskoisin jotta aika monella muullakin suomalaisella näin on.

Toi laulaja sit on eri, itse kun luen hesarista liki kaiken tai ainakin lehden silmäilen läpi aika tarkkaan toikin nimi on jossain artikkelissa olut.

Hei oikeesti oikeesti ja aikuisten oikeesti :D en ole ikinä kiinnittäny huomiota kyseiseen arvon herraan ,mä en todellakaan seuraa joukkuelajeja. Jalkapalloilijoista toi Teemu Pukki on nimenä vähän tutumpi, mutta kukas muu pelaa jalkapalloa - ei mitään hajua. Jos joku olisi vuosi sitten kysyny onkos tuttu nimi, niin ei olisi ollu.

Sopivasti muuten Samu ilmoitteli yhtyeen lopettavan ja vielä on vaan se, tai ne, jäähyväiskonsertit....toi lopettamisilmoitus yllätti ensin, mutta nyt ei ollenkaan.

ps. mä kysyin taannoin veljeltäni, joka on töissä Norjassa, että miten siellä uutisoidaan Therese Johaugista ja Johannes Bööstä. ?? keitähän he ovat..

VesaP
31.01.2020, 11.50
Ei yllätä että Suomi _ei_ ole ykkössijalla Samsungilla kun alkavat jakamaan Galaxy S9 puhelimiin Android 10 käyttistä.

Päivitys jaossa esim sellaisissa tärkeämmissä maissa kuin Intia, Romania, Macedonia, Kroatia, Italia, Saksa, Englanti, Usa....

Noh, onneksi ruotsalaisetkaan ei ole saaneet omaansa. Hähää. Suckers! :p

En voi käsittää miksi "#¤"#¤"#¤ noita ei voi pamauttaa koko maailmalle jakoon kerralla. No, ehkä tuo on manuaalista loadbalancer toimintaa ettei serverit mee tukkoon. Mutta comoon nyt hei kuitenkin. Ei noita luureja nyt niin miljoonilla ole että vajaan 2gigan pätsi tukkis internjetin.

bici74
06.02.2020, 23.26
Että exit-veroa puuhastellaan: https://www.hs.fi/talous/art-2000006398583.html

JackOja
13.02.2020, 08.28
Kahvinkeitin ei ollut päällä.

JackOja
17.02.2020, 09.31
Sääennuste. Arkena hyvä, viikonloppuna patska.

tempokisu
17.02.2020, 11.54
Se 6 tuntiset työpäivät ja 6000e/kk palkkaa. No mä vähän arvelinkin että oma yritys ja sitä kautta. Nainen oli muuttanut Islantiin, jäätikkö-oppaan naisystävänä ja sitten sitä kautta matkailupalveluja järjestävä yritys. Eikä ne köyhät Islantiin matkustele.
Eli löytää sen oman juttunsa, ei sairastu ja on yksityisessä firmassa.

ps. olisin minäkin mieluusti sen 6 tuntia töitä...on vaan vajaa 3.

VesaP
19.02.2020, 14.31
Kivenisku moottoritiellä auton tuulilasiin. Ei yllättänyt. Moottoritie on tuulilasin surma.

Tuulilasi korjattu saman aamupäivän aikana. Hinta 0e (toki korjaajalla käynnin vaiva mutta ku o duunipaikan lähellä sopivasti). Tämän takia vakuutuksista kannattaa maksaa. Sekään ei yllättänyt.

29er
19.02.2020, 21.02
Prisma ei yllättänyt. Tai siis siellä asiointi. Harvoin tulee käytyä, ja aina lasku yli satasen.

tempokisu
20.02.2020, 12.01
^ mä kävin eilen, ostokset oli noin 15 euroa. Mä en jaksaisi edes kuskata satasen ostoksia kaupasta autolle.

Mutta sääennuste. Aurinkoista ja jopa täysaurinkoista, ja odottelin että josko selkiintyisi mutta ei. Äskön katsoin Forecan ennustetta uudelleen ja olivat siellä hoksanneet saman asian ja auringon kuvat vaihtuneet pilviksi.
Seuraava yritys sunnuntaina ja maanantaina.

Olisi pitäny mennä lukemaan sitä meteorologiaa, olisi tarkat ja paikkansapitävät ennusteet.

Säätä tässä kyttäilen kun olisi näitä kuvausprojekteja, ja Kotkassa käynti mutta en viitti niin pitkää automatkaa kaatosateessakaan ajella.

maalinni
24.02.2020, 14.02
Yritin säätää gravdalia tubelekseksi, sain aikaan ison sotkun ja vitutuksen. Edelleen mennään sisurilla...

JackOja
24.02.2020, 14.04
Jaahas, taas on pilatty yksi yhteisöpalvelu.

Jami2003
24.02.2020, 14.23
Ei yllätä että lähetti palvelun piti tuoda tänään helsinkiin jääneet matkatavarat ja soittaa ennen sitä. Toistaiseksi mitään ei ole kuulunut.

Sekään ei yllätä että tapahtumasta Finnair ei tiedota mitenkää vaan ihan itse saa soitella ja selvitellä. Thanks a lot!

LJL
24.02.2020, 14.25
Jaahas, taas on pilatty yksi yhteisöpalvelu.

Mikäs yhteisöpalvelu on pilalla den här gången

JackOja
03.03.2020, 21.48
Huitojahiihtäjät sotkee ladut. Onko se vaikeaa pysyä siinä latujen välissä? Voisikohan niille järjestää ihan omat reitit?

F. Kotlerburg
03.03.2020, 22.34
Osaa ne ei-huitojahiihtäjätkin välillä tuhota ihan itse latunsa. Parisen viikkoa sitten työntelin pertsalenkkiä niin joku edeltä mennyt oli tuhonnut jokaisesta vähänkään suuremmasta tömpäreestä ladun vetämällä haarakäyntiä sen päällä. Voi toki olla myös tasuripumppaaja kyseessä.

Niin ja asia mikä ei yllättänyt on se, että aamulla ajetulla ladulla oli jo puolilta päivin joku mulkku kävellyt.

Shimaani
04.03.2020, 12.18
Se, että tänäänkään ei talvi yllättänyt :)

JackOja
04.03.2020, 20.31
Kaikenmaailman kusimulkut paskoo läskireitit.

tempokisu
13.03.2020, 09.23
...olin jo hieman ihmeissäni kun ei.....ei vaan kyllä :D siellä hän on, joka-aamuinen asiakas. Kävin aamulla nimittäin Lidlissä wc-paperia ostaan. ( taisin käydä viimeksi ma tai ti tällä viikolla?)
Toinen että vaarallisempaa tuolla liikenteessä, erityisesti polkupyörällä, on kun mikään koronavirus. Sieltä kaupan pihalta/kolmion takaa sivutieltä pyöräilijää kohti kiihdyttävät autoilijat. kääk! ##

tempokisu
15.03.2020, 20.03
Masked Singers. blööööh, samat naamat kiertää ohjelmasta toiseen milloin esiintyjinä milloin panelisteina. Muuten ihan katsoisi esitykset, mutta kun panelisteina ovat: Janne Kataja, Jenni Kokander - ne vielä menisi mutta Maria Veitola ja Tuure Boelius. Armoa!
Samalla tuli mainoskatkolla mainosta "uudesta" sarjasta Suurmestari. Siinä Jarkko Saariluoma ( Jarkko ei ole muuten tainnut vielä olla tanssiohjelmassa? ) keksii hassuja tehtäviä joita nämä kierrätysjulkkikset sitten suorittavat. Tosi mielenkiintoista ....

puffe
15.03.2020, 22.04
^
Unohdit mainita Mikko Jokapaikanhöylä Kuustosen – siinä ukko joka on siis aivan jokaisessa ohjelmassa.

ps. Jos Veitola pirauttaisi sinulle ja kysyisi Yökylässä Maria Veitola -ohjelmaan, niin menisitkö rakettina?
Tai ehkäpä Selviytyjät Suomi -ohjelmaan mihinkä kutsuttaisiin menneisyyden hämäriin hautautuneita ja unohtuneita urheilijoita (esim. R. Ropo, Kike Elomaa, Martti Vainio ja tätä rataa).

Jopotuinen
16.03.2020, 06.50
Juu, on totta, että kourallinen samoja julkkuja kiertää hupailu- ja paneeliohjelmista toiseen.
Mutta Riitta Väisänen on kadonnut iltapaskojen sivuilta ja lööpeistä! :)

tempokisu
16.03.2020, 11.54
^
Unohdit mainita Mikko Jokapaikanhöylä Kuustosen – siinä ukko joka on siis aivan jokaisessa ohjelmassa.

ps. Jos Veitola pirauttaisi sinulle ja kysyisi Yökylässä Maria Veitola -ohjelmaan, niin menisitkö rakettina?
Tai ehkäpä Selviytyjät Suomi -ohjelmaan mihinkä kutsuttaisiin menneisyyden hämäriin hautautuneita ja unohtuneita urheilijoita (esim. R. Ropo, Kike Elomaa, Martti Vainio ja tätä rataa).

Just joo todellakin ...öö, ei mun tarvisi mennä vaan Veitolan tulla tänne. Tuskinpas tulisi kun kävisi ilmi nämä mun päivä- ja yörutiinit. Ensinnäkin kun noustaan jo viimeistään neljältä ja merisää kuunnellaan, sen jälkeen lähdetään fillaroimaan.

Eli en todellakaan. Peruin ensin sen vesistösankari-haastattelunkin, mutta aattelin että jos KVVY:n porukat on ehdottaneet niin toki mä kunnian otan vastaan.
Miksi mä selviytyjiin? Mä olen selviytynyt jo nyt aika pahoista jutuista, enkä nyt varsinaisesti pidä itseäni urheilijana, olen harrastanut liikuntaa ja joskus kilpaillut kansallisella tasolla.
Puffelta kyllä mahtava mielleyhtymä...joskus noi viestit kertoo enemmän kuin pitäisi.

Joo mutta eipä yllättäny että työpaikalla ollaan huolissaan rahasta, ei ihmisistä. Ja että mä olen kyllä sen puljun paitsi älykkäin, myös sivistynein ( joo voi apua niitä muita....) ja sydämen sivistynein. Asia kävi kyllä niin selväksi vastikään saamastani pomon sähköpostista.

kervelo
16.03.2020, 23.09
Eipä yllättänyt, että kotiarestiin pakotettu persukuona mellastaa vielä entistäkin tarmokkaammin kaikilla mahdollisilla foorumeilla.

Smo
19.03.2020, 11.43
Uusia avohakkuita ilmestynyt mökkimaisemiin kun silmä välttää. Ja avohakkuukoneen ääni kuuluu jostain.

kervelo
20.03.2020, 20.03
Ei yllättänyt, miten lyhyt voi ihmisen muisti olla.

Tänään lähdin innoissani kodinkoneliikkeeseen ostamaan tavaraa, jota verkkosivujen mukaan oli hyllyssä. Eipä ollut. Olisihan se pitänyt muistaa, ettei kotimaisista kaupoista kannata lähteä tavaraa hakemaan, siinä vaan pettyy.

Ja ihan varmasti juttu unohtuu muutamassa kuukaudessa ja sitten taas lähden samanlaiselle turhalle retkelle.

tempokisu
24.03.2020, 12.02
W-clubin foorumilla off-topic aihe "animals and nature" - tell us about your favourite animals and what they mean to you....are all animals allowed? of course <3 all animals are allowed..

~ ~

:( obviously some animals are now allowed - the main reason I will not continue this hobby and support IT any more.

( suomeksi että haistakee pska ja nahkiaisen puremaa tai pahempaa....laitoin kuvia elävistä, kaikki poistettu myös vastaukset...no, viha ja kateuskin pitää ansaita...)

tempokisu
09.04.2020, 13.05
Jaha, taas sitä ollaan kun myrskyn merkki. Oli pakko mennä pyytämään uutta mustepatruunaa ( tai mikä lie sen nimi on, valtava mötikkä tulostimeen) rouvalta, ei antanut vaan tulee itse kohta laittamaan.
Tuli sitten hetken päästä, oli valtavan vihainen ???? ja poistuessaan paiskasi oven kiinni.

Joo, ei yllättäny. Mutta tuntui silti ikävältä.

Köfte
10.04.2020, 01.03
Ruotsalaisetkin olivat ostaneet suojavarusteita vähemmän mairittelevalla lopputuloksella. Jossakin pankkiin meno aiheuttaa suorastaan ivallista käkätystä.

kervelo
11.04.2020, 10.46
Ei yllättänyt ihmisten korona-käyttäytyminen eilenkään. Ihmiset parveilivat isoina joukkoina ulkoilupaikoilla ja ihan liian isoja maantieporukoita näkyi tien päällä vaikka kuinka monta. Miten voi olla niin vaikeaa noudattaa simppeleitä ohjeita? Vaikuttaa siltä, että joillekin ainoa tapa maantielenkeille on isossa porukassa aurinkokannella roikkuminen.

Annettu suositus pyöräilyyn korkeintaan kahden ajajan porukoissa on ihan hyvä, pysytään siinä.

Firlefanz
11.04.2020, 11.12
Minäkään en yllättänyt isoina joukkoina ulkoilupaikoilla parveilevista ihmisistä, koska tarkoituksella välttelin suosituiksi tietämiäni ulkoilupaikkoja ja -teitä.

Ja vaikka kohtasinkin lukuisia maantiepyöräilijöitä ja ohitinkin muutamia (toivoakseni riittävällä turvavälillä niin sivu- kuin ennen kaikkea peräkkäissuunnassa) näin vain yhden vetomies-ja-peesaaja -parin (joka tuotti minulle halpaa ja lapsellista hupia kun mieleeni juolahti ettei siinä mitään jos he asuvatkin samassa taloudessa). Mutta olinkin liikkeellä vasta iltapäivästä jolloin aiemmin jo aamusta startanneet maantieporukat varmaankin olivat jo ehtineet kotosalle.

Sekään ei valitettavasti yllättänyt että jouduin kahdesti jarruttamaan/väistämään liikennesääntöjä tuntemattoman tai niistä piittaamattoman autoilijan takia.

tempokisu
19.04.2020, 12.35
Matti Pitkokin ( Aamulehden pakinoitsija) sen on huomannut, rangaistusasteikko: rikesakko > ehdollinen > ehdoton > elinkautinen > hoivakoti.
Lisäisin tuohon hoivakodin oheen TAYS osastohoito.

tempokisu
28.04.2020, 09.42
Kävin Lidlissä tänään heti aamusta.....jaha, onkohan.....:D kyllä oli. Siellä hän oli. Joka-aamuisella kauppakäynnillään.

Jopotuinen
28.04.2020, 13.35
Samaa varmaan päivitteli myös hän :seko:

Muistelisin muuten Kisun todenneen hetken aikaa sitten, ettei käy liiterissä, ei missään tapauksessa!
Hei, näin kääntyy takki ja takki kääntyy näin… :D :D :D

tempokisu
28.04.2020, 16.08
^ Nyt kuvittelet omiasi tai joku hienohelma on sanonu, minä en ole sanonut ikinä etten käy Lidlissä missään nimessä ( liiterissä en käy enää, mutta mummolassa lapsena käytiin ) olen käynyt Lidlissä 2000-luvun alussa, mutta vaihdoin S-markettiin kun sieltä piti kuitenkin hakea jotain tuotteita.
Käyn siellä ( ruokakaupassa)about kerran viikossa, mutta kun se päivä vaihtelee ja tämä yksi mummu on siellä aina. Vaikka vaihtaa päivää niin aina. Käyn myös Prismassa.

Erityisesti Lidlin ne 2e hävikkiruokalaatikot on ihan mainioita! ne tuodaan sinne noin puoli ysin aikoihin joten yritän kerran viikossa napata niitä laatikoita. Nyt tänään olin fillarilla.

tempokisu
28.04.2020, 19.17
^ tai sitten jatkan aiemmalla linjalla ja ostan vain tarvittavaa kerralla.
Koska kun on vain yksi pieni suu ja masu, ei vaan pysty käyttämään kaikkea ja - sitten se pahentuu. Totesin äskön että ....tai mun masu totesi, että pitää palata entiseen käytäntöön.
Nyt on semmoinen tunne että ostan vappuaatoksi vastapaistettuja munkkeja. Ne on ainakin nam maukkaita.

Jopotuinen
28.04.2020, 21.59
^ Meillä vastapaistettuja kokonaisia affenia, bunssilla siis :p
(Ovat jo valmiiksi koriittuja)

tempokisu
29.04.2020, 05.35
^ katso nyt näppäimiä kun kirjoitat...sulle tuli siis perattuja ahvenia, bussikuljetus.

No eipä mitään, hyvää kannattaa odottaa. 16.8. tiedän tasan mitä on päiväruokana.

SvaR
29.04.2020, 11.15
Tämän foorumin ylläpidon/moderoinnin tasottomuus....ei mitään tolkkua.

JackOja
29.04.2020, 11.19
Tämän foorumin ylläpidon/moderoinnin tasottomuus....ei mitään tolkkua.

Mainostajien raha on tärkeämpää kuin taso.

hsr
29.04.2020, 12.52
Miten nuo mainostajien rahat ja moderointi liittyvät toisiinsa? Pitäisikö mainoksia moderoida?

JackOja
29.04.2020, 13.13
Ne liittyy sillä tavalla, että mainostajat mainostavat enemmän kun foorumilla on enemmän kävijöitä.

Nythän näkee, että suosituimpia aiheita ovat erilaiset pyöräilyn ulkopuoliset keskustelut. Ennen kaikki poliittiset aiheet katkaistiin heti alkuunsa -ne oli kiellettyjä- mutta nythän millään ei ole mitään väliä. Vaalitopic, koronatopic ynnä muu roska vetää keskustelijoita ja siksi niiden annetaan olla. Lisäksi jäähylle ei laiteta ketään vaikka monessa tapauksessa aihetta olisi. Vastakkainasettelun aika vallitsee ja se vetää keskustelijoita puoleensa.

Jos tiukasti rajattaisiin vain polkupyöriin niin ei täällä foorumilla kukaan kävisi ja mainostajat jättäytyisivät matkasta.

Sillai.

Mutta ylläpidolle tämä foorumi on harrastus eikä kokopäivätyö, ei kaikkeen ehdi puuttua.

hsr
29.04.2020, 13.58
Ne liittyy sillä tavalla, että mainostajat mainostavat enemmän kun foorumilla on enemmän kävijöitä.

Nythän näkee, että suosituimpia aiheita ovat erilaiset pyöräilyn ulkopuoliset keskustelut. Ennen kaikki poliittiset aiheet katkaistiin heti alkuunsa -ne oli kiellettyjä- mutta nythän millään ei ole mitään väliä. Vaalitopic, koronatopic ynnä muu roska vetää keskustelijoita ja siksi niiden annetaan olla. Lisäksi jäähylle ei laiteta ketään vaikka monessa tapauksessa aihetta olisi. Vastakkainasettelun aika vallitsee ja se vetää keskustelijoita puoleensa.

Jos tiukasti rajattaisiin vain polkupyöriin niin ei täällä foorumilla kukaan kävisi ja mainostajat jättäytyisivät matkasta.

Sillai.

Mutta ylläpidolle tämä foorumi on harrastus eikä kokopäivätyö, ei kaikkeen ehdi puuttua.

No näinhän se on, mutta uskon että ei kävijämäärä lähellekään nollaa laskisi vaikka keskityttäisiin vain pyöräilyyn. Toisaalta nuo poliittiset ja paskanjauhantaketjut on helppo ohittaa jos niitä ei halua lukea. Tässä esimerkki kotimaisesta foorumista jossa keskitytään melko tarkasti itse asiaan http://www.ristretto.fi/foorumi/index.php. On kyllä aika paljon hiljaisempi kuin fillarifoorumi. Ulkomaisia pyöräilyfoorumeita en paljoa ole seurannut, ei niissä kuitenkaan taida olla tällaista politikointia ja paskanjauhantaa kuin täällä. Minusta nuo saisi kyllä moderoida pois ja paskanjauhajat voisi siirtyä vaikka Suomi 24:ään tai Vauvalehteen.

Kuhan
29.04.2020, 15.49
^Tuo olisi enemmän kuin tervetullutta! On topic: vanhan kansan viisaudet pitävät vuodesta toiseen; koira, kalikka, älähdys.

tempokisu
29.04.2020, 17.58
Samaa varmaan päivitteli myös hän :seko:

Muistelisin muuten Kisun todenneen hetken aikaa sitten, ettei käy liiterissä, ei missään tapauksessa!
Hei, näin kääntyy takki ja takki kääntyy näin… :D :D :D

Miten olisi pieni anteeksipyyntö, anteeksi olin väärässä muistin väärin?

Jopotuinen
29.04.2020, 19.40
En muista asiasisältöä, jotain kuitenkin vinkkasin sieltä hakemaan tms.
Johon ilmoittelit, ettet siellä käy. Perusteluja en muista.

Anteeksi, mutku nyt en vain muista asiaa enää tarkemmin, ehkä 2-3 kk sitten?

Eikäku juu, oliskohan ollut siinä kohden juttua niistä wanhan ajan nakeista, tai sitten ei.

Luumunen
29.04.2020, 20.32
Eilisessä Hesarissa oli 10:n Alkossa myytävän proseccon arvostelu. Tänään kävin Alkossa ostamassa wappujuoman ja ennakko-oletus oli ettei sieltä löydy yhtäkään arvosteltua proseccoa. Olin oikeassa, yhtäkään ei löytynyt ja eikä niillä ollut edes hyllypaikkaa. Sama juttu aina kun Hesarissa arvostellaan jotain Alkon tuotteita, kertaakaan en ole niitä hyllystä löytänyt.

markkinn
29.04.2020, 20.58
^ 2 kertaa Lidlin kassalla olen joutunu huomauttaan että hei, annoit väärin takas kun maksoin isommalla rahalla. Lidlin kassa yritti ryöstää multa kerran euron, ja toisella kertaa 10 euroa, ja se on köyhälle paljon. Kerran jouduin todistaan että asiakas maksoi 50 eurolla, eikä 20 eurolla joten vaihtorahat meni vähän väärin.
En nykyisin käy enää Lidlissä, kun siellä ei ole niitä mun vakiotuotteitani ja joutuisin kuitenkin viereisessä kaupassa käymään. Pitäkään paistotuotteenne.

Kampinalle
29.04.2020, 21.41
Eilisessä Hesarissa oli 10:n Alkossa myytävän proseccon arvostelu. Tänään kävin Alkossa ostamassa wappujuoman ja ennakko-oletus oli ettei sieltä löydy yhtäkään arvosteltua proseccoa. Olin oikeassa, yhtäkään ei löytynyt ja eikä niillä ollut edes hyllypaikkaa. Sama juttu aina kun Hesarissa arvostellaan jotain Alkon tuotteita, kertaakaan en ole niitä hyllystä löytänyt.

Alkon sivuilta löytyy aika näppärästi jokaisen juoman myymäläsaatavuus.

On-topic: se, ettei enää ota etätyö päähän.

tempokisu
29.04.2020, 22.16
^^ niin, en silloin käynyt Lidlissä, en ole sanonu etten ikinä mene enää Lidliin.
Olin ihan varma että pieni punainen mazda ja minä lähdetään yhdessä, mutta niin se auto vaan vaihtoi omistajaa ( tosin se omistaja on isäni...) Vielä viime kesänä sanoin ei kiitos, en syö - munkeille, viinereille ja pullille; sain lahjakortin konditoriaan ja otin sitten munkkeja > nam! nyt maistuu makeat leivonnaiset oikein hyvin.

Olosuhteet voi muuttua, muuttuneisiin olosuhteisiin on reagoitava ja just oli ihan uutisissa että ketterästi reagoiva selviytyy. En kyttää tarjouksia ja käy useammassa kaupassa edullisten tuotteiden takia, mutta kun tomaatti on S-marketissa 4,99/kg ja Lidlissä 1.39/kg niin...

puffe
30.04.2020, 15.30
...mutta kun tomaatti on S-marketissa 4,99/kg ja Lidlissä 1.39/kg niin...

Ensimmäinen on kotimainen ja Lidlin Espanjasta, muuten ei ole mahdollista.

Dr TuKo
30.04.2020, 15.40
Lidl tomaatti:
https://www.lidl.fi/fi/p/tarjoukset-voimassa-ke-29-4-2020-ke-6-5-2020-ellei-toisin-mainita/kotimainen-tomaatti/p24620

Kaupat käyttävät sisäänheittotarjouksia, välillä hinnat vaihtelevat paljonkin. Esim kurkku 3 viikkoa sitten K ja S kaupoissa 2,8 €. 2 viikkoa sitten 0,8 €.

Tosin eihän tuossa sanota tomaattia suomalaiseksi, vaan kotimaiseksi. Eli sehän on varmaankin Saksa.

puffe
30.04.2020, 17.12
^
No jopas on edullinen hinta... en olisi uskonut ihan heti...täytyy varmasti uhmata koronaa ja hakea.

tempokisu
30.04.2020, 17.30

No olen pari kertaa ostanut kotimaista tomaattia Lidlistä 2,99e/kg tosin mun kohdalla ruoan alkuperämaa ei ole se tärkein kriteeri, kun puhutaan näistä normaaleista tuotteista.

Jopotuinen
30.04.2020, 20.32
Itse valitsen aina sen terttutomaatin, koska niiden vihreistä osista tulee huumaava tomaattitarhan tuoksu.
Halvimpiakin taitavat olla :)

callahan
30.04.2020, 22.05
Mun mielestä noi normi kotimaiset (suomalaiset) tomaatit on jalostettu piloille, helkkarin kovia ovat.

Tuon ymmärtää kyllä kaupan kannalta, kuluttajat puristelee ja hieroo niitä käsissään kun pitää kokeilla "onko kypsä"

Köfte
01.05.2020, 01.13
WC-paperin kulutus taloudessa on kohonnut, kun 3/4 populaatiosta on kotosalla 24/7. Emme hamstranneet, emmekä koe saatavuuttakaan ongelmaksi.

tempokisu
03.05.2020, 13.47

Kävin tänään samalla reissulla kun Motonetissä kävin, niin Lidlissä ostaan kanamunia....tomaatti 1,39e/kg on nimenomaan kotimaisia tomaatteja irto ( ei terttu).
^^ Joten ostin vielä 4 pientä tomaattia, enkä puristellut kun otin ne joihin koskinkin. Tomaatti maistuu mulle, halkaistun päälle kun sirottelee vähän suolaa niin on kyllä hyvää.

HC Andersen
03.05.2020, 16.12
Se että oltuani poissa tältä palstalta muutaman vuoden valituksen taso on pysynyt samana.

tempokisu
03.05.2020, 20.07
^ maailmassa tosi moni asia muuttuu ja paljonkin muuttuu, mutta pitää olla tiettyjä asioita jotka eivät muutu ja joihin voi luottaa. Yksi asia on esimerkiksi aamun merisää :D

( jos mietin mua itteäni vaikka 15 vuotta sitten, mä olen muuttunu ....no mä olen ihan toinen ihminen, hölmö vieläkin mutta sentään oppimista tapahtunut )

Munarello
05.05.2020, 00.41
Ymmärsin heti otsikosta, mistä on kysymys. Se taas EI yllättänyt, että foorumin aktiivisempi aines ei ymmärtänyt.

tempokisu
10.05.2020, 05.37
Että "Peacock" putosi Masked Singeristä. Esitykset meni ( tai siis ne valitut kappaleet oli) jakso jaksolta huonompia ( tosin ei ne huonoja ollut, mutta enää ei-niin-hyviä.. .) ja että täällä palstallahan jo aikoja sitten tiedettiin kuka on Peacock ( oliko jäsen "Concorde" kun tiesi) tosin mä en olisi tunnistanu vaikka olisi ilman maskia laulanut, olen kuullut Pandora- nimen, mutta siihen se sitten jääkin. Mitä kappaleita hän on laulanut?

Tosin kaikkien paitsi Ampiaisen lauluesitykset on huonontuneet merkittävästi ( ehkä siksi että ääntä muunnetaan vähemmän ? ) Ampiainen on selkeesti koko porukan ( kaikki ed. mukaanlukien) paras laulaja.

Eikä yllättänyt että nukahdin eilen jo Heinäseipään esityksen jälkeen, luin tuloksia iltasanomien nettisivuilta...

Ei yllättänyt aamulla että vasen peukalo ei nyt vain "lumpsahda" se on myös tosi kipeä.

JackOja
11.05.2020, 11.08
Se ettei Bike-Discountin paketissa ollut nallekarkkia. Eihän niissä koskaan ole ollut.

tempokisu
20.05.2020, 12.38
## postimaksu nousee jälleen - 15senttiä! kääk! se on paljon. Ohkasen kirjeen/kortin lähettäminen siis 1.65e ja perusteluna jälleen että kirjepostin määrä on vähentyny niin paljon. No ihan tiedoksi että näin se vähenee edelleen.

Jos mä saisin päättää, olisi aika-ajoin aleviikkoja tai kuukausia, että Hei! ilahduta ystävääsi ihan oikealla kortilla, tämän viikon postimaksut vain 50senttiä. Esimerkiksi Lidl käyttää tätä menetelmää, 24.5. asti kaksi perliininmunkkia eurolla - no mä ostin heti vastapaistetut munkit pussissa. Ja ylijäämä ( tai joku) laatikon hedelmiä ja vihanneksia 2 euroa ( mm. vadelmia kippo on normaalistikin kolme euroa) Esimerkki3 pidetään ajokorttitodistus-hinta edullisena - niitä asiakkaita ON. Jos hinta olisi 80 euroa, niin saisi töissä pelata pasianssia koko päivän.
Postin logiikka ihmetyttää. Jaa joo sitten tietysti se että kesällä ( tulee jatkossa vakikäytännöksi) ei jaeta perjantaisin kirjepostia. Tarkoittaakohan tämä sitä että postinjakajan palkka pienenee edelleen? tuntuu pahalta, kun sitä postia joka päivä odottelee että joskohan tulisi...eikä se homma mitään kevyttä työtä ole ( olen tehny) tsemiä postinjakajille.

Smo
24.05.2020, 18.20
Kovasti oli aurinkoa luvattu tälle päivälle mutta eipä ole vielä näkynyt. FB:n Espoon Puskaradiossa haukutaan fillareita jotka ajaa ajoradalla vaikka vieressä menisi kelvi. Helsingin puskaradiossa pyöräilijät eivät tiedä liikennesääntöjä ja kehotetaan pyöräilijöitä varovaisuuteen ettei joudu rekan alle.

MRe
24.05.2020, 19.00
Satakunnan Kansa: Olkiluoto 3:sta paljastui uusia merkittäviä vikoja ja suunnittelu*virheitähttps://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006517569.html

Tai kai tämän olisi voinut postata tuonne "Mikä ihmetyttää"-ketjuunkin.

telipyörä
24.05.2020, 20.55
^Eikö tuolle voi laatia jo purkusuunnitelman.

MRe
24.05.2020, 22.24
^Tulis varmaan halvemmaksi purkaa nyt, kun ei ole ehditty vielä lataamaan polttoainetta.

Nickname
25.05.2020, 20.35
Se että työnteko korona aikaan oli tänäänkin sanonko mistä...

tempokisu
25.05.2020, 23.39
^ no joka tapauksessa olet tuossa seiskan jälkeen siirtyny ahkeroimaan tänne foorumille :D tämä ei pahalla

Fat Boy
25.05.2020, 23.42
Se että työnteko korona aikaan oli tänäänkin sanonko mistä...Läheltä piti minullakin, ettei koronapaniikki johtoportaassa olisi haitannut mun työntekoani. Toistaiseksi kuitenkin ainut menetys on saunominen työpäivän jälkeen työpaikalla.

tempokisu
27.05.2020, 06.03
Jaha, Norjan malli että kirjepostia jaetaan joka toinen päivä kiinnostaa Suomen Postia. Tanskassa jaetaan kirjeposti kerran viikossa, eikös se kiinnosta kun siihen se on menossa.
Paras olisi että siirrytään wanhan ajan postitoimisto-malliin; ihmiset voi käydä kysymässä että onko minulle postia.

tempokisu
01.06.2020, 04.33
Aamulehden jutut taas. Kuulemma moni on jo tuskaisena odottanut koska pääsee tapaamaan ystäviään ja terassille...joku on ollut mielissään kun ei ole tarvinnu tavata työtovereita yms., ja siitähän pitää tehdä ongelma jota psykoterapeutti selittää. Että on ongelmaa tunteiden ilmaisussa ja/tai käsittelemisessä.
Höpöhöpö, ei se niin monimutkaista ole. Mua ainakin yksinkertaisesti hävettää ja nolottaa jos on paljon ihmisiä, tunteeni ilmaisen usein liiankin näkyvästi...

Shimaani
05.06.2020, 18.32
Se ei yllättänyt että Velodromilta Mäkelänkatua oikealle kääntyvän maansiirtokuorma-auton kuljettaja tuijjottaa sitä vasemmalta tulevaa liikennettä eikä pää vaan käänny että näkisi mitä oikealta tulee kevyen liikenteen väylää pitkin. En päässyt lehtiin tänäänkään. :)
Eikö kumpikaan iltapäivälehti kiinnostunut vai missasitko hetkesi julkisuudessa? No väärin pelastuttu. Eivät olleet paikalla eikä tarvittu brankkareita kadunpesuun. Eikä polliisia irrottelemaan kilpiä isosta sinisestä. Olis ollut melko ironista tulla jyrätyksi entisen työnanantajani kalustolla.... :-D

muok2: Siinä olis voinut tulla tuplakaato ellen olis kerennä pysäyttää takanani pyörännyttä rouvashenkilöä.

Oatmeal Stout
06.06.2020, 01.11
Se ei yllättänyt että Velodromilta Mäkelänkatua oikealle kääntyvän maanrakennuskuorma-auton kuljettaja tuijjottaa sitä vasemmalta tulevaa liikennettä eikä pää vaan käänny että näkisi mitä oikealta tulee kevyen liikenteen väylää pitkin. En päässyt lehtiin tänäänkään. :)
Eikö kumpikaan iltapäivälehti kiinnostunut vai missasitko hetkesi julkisuudessa?

tempokisu
06.06.2020, 06.32
Olen melko kriittinen ottamieni (nukke)kuvien suhteen, sain kuitenkin otoksen ( tai kuvasarjan) josta itsekin totesin että tulipa hieno. Paras kuvasarjani vuosikausiin.
> w-clubilla kukaan ole tykänny ( julkisesti ) mun hömpötyskuvistani ( nahkiais-aihe) ei tykätä ja laitankin ne "mun jutut"-topicciin muiden kuvia häiritsemästä, mutta oikeesti hyvä kuva niin ei. On ollu vaikea oppia uskomaan, edes vähän, että jos ite tykkäät ottamastasi kuvasta niin on se sitten hyvä.

Smo
01.07.2020, 14.46
Meinasin tuulettaa polttopuupinoja auringolla niin saman tien alkoi satamaan ja ei kun peitteet takaisin päälle

alli
01.07.2020, 22.44
Uusia avohakkuita ilmestynyt mökkimaisemiin kun silmä välttää. Ja avohakkuukoneen ääni kuuluu jostain.

Tämä ei yllättänyt tänään vaan juhannuksena, joten voinee tännekin laittaa... Mökkitien varren isot avohakkuut. Siinä on sen viitisenkymmentä vuotta minkä muistan ollut metsä, mutta ei ole enää. Oli kuin ihan eri tietä olisi ajanut.

Nickname
02.07.2020, 19.54
Se että joku urpo on taas kantanut roskakatokseen huonekaluja vaikka ne ei sinne kuulu, mikä lie Ikean hylly, oli vieläpä kaiken kukkuraksi EHJÄ !!!
Olisiko voinut ajatella vaikka hyllyn lahjoittamista jos sitä ei kerran tarvitse eikä siitä rahaakaan halua...

Ei se kokonainen hylly sinne pakkaavan roska-auton puristimeen mahdu, saati että kuljettajat rupeaisi niitä purkamaan.

tempokisu
04.07.2020, 00.56
Tämä ei yllättänyt tänään vaan juhannuksena, joten voinee tännekin laittaa... Mökkitien varren isot avohakkuut. Siinä on sen viitisenkymmentä vuotta minkä muistan ollut metsä, mutta ei ole enää. Oli kuin ihan eri tietä olisi ajanut.

?? täh, sä olet about kuuskymppinen,kö? olen aatellut että olet ehkä puolet siitä.
Sama kokemus tutulla Säijän reitillä, mutta minut nämä massiiviset hakkuut kyllä yllätti...

alli
04.07.2020, 12.17
?? täh, sä olet about kuuskymppinen,kö? olen aatellut että olet ehkä puolet siitä.
Sama kokemus tutulla Säijän reitillä, mutta minut nämä massiiviset hakkuut kyllä yllätti...

No tää ei oikeastaan yllättänyt, että joku kiinnittää huomiota tuohon 50 vuoteen 😁. Mutta muuten huvitti tuo sun kommentti, tosiaankin oon jonkin verran yli 50 ja eipä nuoremmaksi luulla yleensä.

Se että muistan mökkimatkan asioita 50 v takaa tuli esille, kun juuri törmäsin youtubessa filmiin reitin varren sillan rakentamisesta. Silta otettiin käyttöön heinäkuussa 1970 ja avajaisissa oli tietysti Kekkonen. Muistan ihmetelleeni uutta siltaa silloin kun vielä mentiin lossilla yli, kun se silta oli niin valtavan korkea.

tempokisu
04.07.2020, 20.43
Mua vanhempia täällä palstalla ovat:
Kotlerburg, Usko Juntunen, Tunkkipuolikas ja Köfte :D muut on alle 55-vuotiaita.

Jokusen kerran töissä on mun ikäiseni (joskus jopa nuorempi) todennu että ...kun olet noin nuori...eh... jotain oon vastannu että en minä nyt enää mikään nuori ole...Alkossa kysyttiin papereita ollessani 45-vuotias :D

Joka tapauksessa, ikä on vain numero, ei se määritä mitään että pitää olla tai elää sen mukaisesti. Mä en esimerkiksi kasva aikuiseksi ikinä.

F. Kotlerburg
04.07.2020, 21.05
Minä olen kyllä alle neljäkymmentä vielä hyvän matkaa.

Se mikä ei yllättänyt, että kesälomien alettua joka päivä sataa.

tempokisu
04.07.2020, 21.51
Minä olen kyllä alle neljäkymmentä vielä hyvän matkaa.

Se mikä ei yllättänyt, että kesälomien alettua joka päivä sataa.

*reps* ehkä kannattaisi miettiä tuota kirjallista ilmaisutapaasi sitten kun sen perusteella...:D
No ehkä mä olen foorumin "ikäpresidentti"...ja ainakin naisten sarjassa.

Situm
04.07.2020, 21.54
Sade. Pääsin lenkiltä himaan ennen sitä.

Smo
05.07.2020, 23.28
Tuulee vähän enemmän niin menee sähköt mökiltä. Joka kerta.

kervelo
06.07.2020, 13.27
Sade. Eteläisessä Suomessa sataa kesät talvet.

kurvaaja
06.07.2020, 19.01
Tuulee niin, että tukka lähtee. Nykyään tuulee aina...

tempokisu
08.07.2020, 10.01
^ tyynet päivät on kyllä läpi vuoden käyneet vähiin.

Aamulehdessä ylilääkäri Kati Myllymäki oli mainostanut terveyskeskuspalveluja...eräs lukija sitten yleisönosastolla kirjoitti ettei taideta tietää minkälaista neuvontaa asiakas/potilas saa kun soittaa sinne neuvontapuhelimeen, tai terveyskeskukseen. Että taksarikin osaa paremmin neuvoa kuin mitä sieltä terveyspalvelujen neuvonnasta neuvotaan. :D helppo uskoa.

Köfte
10.07.2020, 22.56
Hailuodostakin oli kehkeytynyt turistirysä. Marjaniemen dyynien puupolut olivat hyvästä, roskia ei näkynyt pitkin ja poikin. Kirkkosalmen torni ei pettänyt "päiväristeillyttä" Vanhenevaa pariskuntaa kiikareineen.

JackOja
10.07.2020, 23.13
Ei mikään.

kervelo
12.07.2020, 15.44
Mukava maantielenkki upeassa auringonpaisteessa päättyi taas ajamiseen rankkasateessa, kun ukkonen ilmestyi jostain. Ohjelmassa pyöränpesua.

JackOja
12.07.2020, 21.58
Ainainen vastatuuli.

bici74
13.07.2020, 22.37
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006570636.html

Jengillä on ylimääräistä aikaa...

tempokisu
14.07.2020, 04.59
Työ...tai työttömyysasia on ollut mielessä viime perjantaista lähtien ja nyt kun se työpäivä koittaa, näin jälleen kerran vakiopainajaiseni mutta entistä ahdistavampana.
Vakiopainajaiseni on että tenttejä on vielä jäljellä, mutta mulla ei ole opiskelumateriaaleja....

MäkiHiiri
15.07.2020, 00.06
Pieruhuumori pelastaa tilanteita.
Pienen pojan alati muuttuvassa huumorin- ja jekutuksentajussa on vaikea pysyä aina rennosti mukana. Mutta pieru, anteeksi korjaan peeru - kuten hän sen ääntää - huumori pelastaa itkupotku ja muista epämiellyttävistä tilanteista sangen kätevästi. Sitten ollaan taas samalla aallon harjalla, mistä voi ohjata paattia, hetken aikaa, haluamaansa suuntaan.

tempokisu
15.07.2020, 22.44
Että nuken villapaidan kutominen "ympäri"-menetelmällä ei onnistunut. Olen aiemmin kutonut pusero-osan ja hihat sekä kauluksen erikseen ja ommellu yhteen, mutta taakse jää ikäviä saumoja.
Pääsin hartia-vaiheeseen jossa pitäisi sitten kutoa pusero ja hihat yhteen - se ei nyt ainakaan ensimmäisellä kerralla onnistunut.

Mietinkin siinä tehdessäni että ihme jos ekalla yrittämällä onnistuu...

Situm
15.07.2020, 22.54
DHL oli toimittanut pari pakettia, ja vastaanottajana oli Frontdoor. Mutta eipä ollut meidän ainakaan. Ei löytynyt tänään, katsotaan vielä huominen.

tempokisu
15.07.2020, 23.35
^ en ymmärrä, DHL oli toimittanut ja vastaanottajana on varmasti joku ihminen ( voi jättää etuovelle jos ei olla kotona). Käy kysymässä terminaalista, olen usein käyny hakeen paketin ite ( Fedex, PostNord, UPS )

Smo
18.07.2020, 13.39

Lukemattomia uusia hakkuita bongaillut lähigräveleillä mutta nyt tuli paha. Massiivinen avohakkuu Liesjärven rannassa Kansallispuistoa vastapäätä vakiomelontareitin varrella .. rannassa toki parin metrin suoja-alue. Tuokin metsä jäi osin tutkimatta, pitänee läheinen niemenkärki käydä kartoittamassa ennen kuin siitäkin lähtee puut. Mökkiläisillä hauskaa kun metsä lähtee selän takaa.

Dr TuKo
20.07.2020, 21.25
Piskitarinoita spammataan tuhansia ympäri foorumia. Yhtäkään ei koiraketjuun. No sen kyllä ymmärtää, piskit eivät olekaan koiria.

Smo
26.07.2020, 00.46
Sato vettä vaikka oli luvattu aurinkoa. Grillattavat tippu takkaan, normipäivä.

JackOja
26.07.2020, 20.05
Suomalaisen pikkukaupungin kohtalo. Se on kuolema.

tempokisu
28.07.2020, 02.00
"Radio Suomen Kutsuvieras"- ohjelmassa Anna Puu. Luki omaa kirjaansa ja totesi että huomasi tehneensä kappaleita omasta elämästään. Niin, kuulijat oli huomannu tämän jo paljon aiemmin että rakkaus ei asunu Annan kodissa enää, vaikka sitä ennen oli mietitty jo sääntöjä rakkaudelle. "Sinä valitsit minut" -kappale taas kertoo ihan selvästi siitä että mies valitsi Annan, eikä Jenniä ( Annan uusi mies on Jenni Vartiaisen entinen miesystävä...no ehkä yllättävästi valitsi mutta oma on asiansa...)

Kaikki Kutsuvieraat ajatuksineen ( ja musiikkivalintoineen) ovat olleet tosi mielenkiintoisia, paitsi tuo Anna Puu kirjaansa lukiessaan oli niin tylsää ja samaa asiaa jankuttava että sitä vaan odotti koska tää loppuu.

Smo
02.08.2020, 15.40
Sato vettä vaikka oli luvattu aurinkoa. *

Sataa

ilmora
03.08.2020, 17.02
Että kello neljältä sataa, kun töistä kotiin pitäisi lähteä.

kervelo
04.08.2020, 21.11
Eipä yllättänyt, että suomalaiset eivät vieläkään osaa koronakäyttäytymistä.

Useamman viikon tauon jälkeen menin vahingossa Prismaan samaan aikaan töistä palanneen rahvaan kanssa. Koko tauti on unohdettu: tarjolla olevaa käsidesiä ei käytetä, turvavälit puuttuvat, ihmiset yskivät toistensa päälle, lomalla lihotetut kakarat juoksentelevat ympäriinsä ja lääppivät elintarvikkeita.

Varsinainen maanpäällinen helvetti.

Ari H
05.08.2020, 14.29
Mua vanhempia täällä palstalla ovat:
Kotlerburg, Usko Juntunen, Tunkkipuolikas ja Köfte :D muut on alle 55-vuotiaita.

Jokusen kerran töissä on mun ikäiseni (joskus jopa nuorempi) todennu että ...kun olet noin nuori...eh... jotain oon vastannu että en minä nyt enää mikään nuori ole...Alkossa kysyttiin papereita ollessani 45-vuotias :D

Joka tapauksessa, ikä on vain numero, ei se määritä mitään että pitää olla tai elää sen mukaisesti. Mä en esimerkiksi kasva aikuiseksi ikinä.

Olen 58. .........

Dr TuKo
05.08.2020, 14.34
^^Kun ongelma olisikin pelkästään asiakkaat. Mutta kun marketin henkilökunta on estänyt koko epidemian ajan asiakkailta turvavälien pitämisen. Samaan kassaväliin avattuna 2 kassaa: Sivusuuntainen turvaväli = 0. Vain 2 kassaa auki, ei voi valita yksittäistä kassaa. Lihatiskillä henkilökunta painostaa olemaan noudattamatta välejä ym.

Tavaratalopäällikkö ei kysyttäessä ole kiinnostunut tekemään asioille mitään.

Samaan aikaan asiakkaita ohjeistetaan kylteillä ja kuulutuksilla noudattamaan turvavälejä.

tempokisu
05.08.2020, 16.16
Olen 58. .........

:D en olisi uskonu

mutta asiaan, pomolta tuli viestiä että asiaa ja jos tulen aikaisemmin töihin...no mä varaudun nyt siihen että sori, työt väheneekin. Siihen mä alunperin varauduinkin ja tein suunnitelmaa.

Ja tässä olikin 2 viikkoa ilman roskaposteja. Nyt alkaa taas tulla...

Smo
07.08.2020, 13.17
Sato vettä vaikka oli luvattu aurinkoa.

Eilen

Köfte
09.08.2020, 00.47
Luurin laturin johto, android~ 10€. Ei paha ja sopii aika yleisestikin. Omenariistäjän vastaava tarvikkeenakin kivijalasta 24,90€. Mitvit?

Kuhan
18.08.2020, 21.37
Toinen tuntemistani lähipersuista on hiljalleen tullut siihen tulokseen, että hän on nyt väärässä porukassa.

tempokisu
08.09.2020, 14.18
Hyvä että otin omaakin evästä, jatkossa tiedän varmuudella että "kahvipulla tilattu toimistoon" EI tarkoita minua. ( naurua, olisikin kiusallinen tilanne mennä tonne kahville...silti, siis onko lääke-esittelijältä erikseen tilattu että tuothan sitten meille toimistoon pullaa, keittävät kaffet mutta ei koske mua ....)

tempokisu
08.09.2020, 16.10
Jaha, Nakkilan Nahkiaismarkkinat ( jotka piti olla sopivasti 27.9. eli "nahkiaisen päivänä" ) on peruttu.

usko juntunen
08.09.2020, 21.42
Että tärpättirölli bannit saatuaan perusti heti uuden nikin.

JackOja
11.09.2020, 21.39
Pekurin Alko on ipamiehen karkkikauppa.

brilleaux
09.10.2020, 08.54
https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/ulkomaat/item/262472

Kampinalle
09.10.2020, 10.42
^Kiitos ja aamen, aivan loistava uutinen!

spaddu
09.10.2020, 11.14
^^ Sais kyl loppua tuo kellojen siirtely ja tulla pysyvä kesäaika. Olisi iltaisin tunti pidempään valoisaa aikaa fillaroida verrattuna talviaikaan. Syys- ja kevätkaudet olisi silloin ikään kuin hieman pidemmät, ja talven pimein aika hieman lyhyempi.

Edit: Lisään vielä tähän että ihmetyttää se miten gallupien mukaan iso osa suomalaisista haluaa että illat olisi mahdollisimman pimeitä. Itse tykkään ulkoilla valoisalla.

fob
12.10.2020, 08.53
^^ Sais kyl loppua tuo kellojen siirtely ja tulla pysyvä kesäaika. Olisi iltaisin tunti pidempään valoisaa aikaa fillaroida verrattuna talviaikaan. Syys- ja kevätkaudet olisi silloin ikään kuin hieman pidemmät, ja talven pimein aika hieman lyhyempi.

Edit: Lisään vielä tähän että ihmetyttää se miten gallupien mukaan iso osa suomalaisista haluaa että illat olisi mahdollisimman pimeitä. Itse tykkään ulkoilla valoisalla.

+1

kervelo
20.10.2020, 08.35
Persukansa ryntäsi kaikille foorumeille puolustamaan messiastaan, kun todisteet miehen natsimielisyydestä nostettiin julkisuuteen.

hsr
21.10.2020, 14.06
Persukansa ryntäsi kaikille foorumeille puolustamaan messiastaan, kun todisteet miehen natsimielisyydestä nostettiin julkisuuteen.
No ei nyt ihan kaikille foorumeille kuitenkaan kun en ole huomannut mitään. En tosin seuraa persufoorumeita.

Köfte
21.10.2020, 22.13
Maastossa liikkujien ristiriidat. Tiellä ei ole yhtään turvallisempaa;
tosin siellä ei ammuskella, vielä...

bici74
27.10.2020, 16.09
Väyrysen sitkeys: https://www.is.fi/politiikka/art-2000006701225.html

"Paavo Väyrynen pomppaa keskustan johtoelimeen ruotsinkielisen piirin edustajana"

JackOja
27.10.2020, 16.14
Se, että foorumille tarvittiin taas kerran uusi kännykkätelinekeskustelu.

Ari H
27.10.2020, 16.24
Se, että se oliskin ollut liian helppoa ja sitten taas vitutti.

Singer
01.11.2020, 04.45
se ,että leffa jonka äsken katsoin dvd:ltä ei löydykään muunmuassa netflix:stä...Wes Cravens's Wishmaster.
ei taida olla ainut leffa hyllyssä, joka on keräilytavaraa nykyään.

kervelo
08.11.2020, 10.56
Persureppanat eivät voi ymmärtää Trumpin vaalitappiota. ;)

tempokisu
13.02.2021, 05.49
Michiganin yliopiston tutkimuksen mukaan toisten ihmisten kielioppivirheistä huomattelevat ovat keskimäärin inhottavia ihmisiä, ja vähemmän miellyttävät henkilöt ovat vähemmän suvaitsevaisia säännöistä poikkeamiin ( olisin ilmaissut tämän toisin, ikävät ihmiset ovat suvaitsemattomampia ) :D minä tunnustan.
Muistan hyvin kun pidin tärkeänä että osaa soittaa ( pianoa) just jetsulleen ja veljeni improvisaatiot ja muunnelmat ärsytti ( ehkä osaksi kun en itse kyennyt...) ja ärsyttää suunnattomasti tällaiset ilmaukset kuten "ketä se on" ja "minä kustannan", aarrgh.

Tosin toi "miellyttävä henkilö" vähän riippuu tilanteesta....viime torstaina oli naurussa pitelemistä kun asiakas kehui mukavaa vastaanottokäyntiä ( ja oli suositeltu juuri sitä naispuolista...tosin meillä ei nyt muita olekaan), ja kiitteli myös niin kovin ystävällistä toimistosihteeriä :D
Meille pitäisi myöntää Oscar-pystit.

tempokisu
09.06.2021, 06.21
Täällähän tämä topicci on!

No tässä kuluneina päivinä, että Mazdan lommon korjauksesta syntyi kova sanasota. Isäni ja äitini hermostuivat tosissaan, että ei tommoista pientä lommoa kannata missään tapauksessa korjauttaa, ei haittaa mitään ( joo ei haittaa, mutta mua häiritsee..)ja mieti nyt vielä - on mietitty ja päätetty - nyt perut sen korjauksen. Ei hyvänen aika!! Äiteen mukaan kun takaosa maalataan, niin tulee sitten eri värinen....

Se lommo häiritsee mua tosi paljon, kun auto on tuossa parkissa näen sen lommon koko ajan. Siinä on hieno nahkiaistarra ja rekisterikilpi - ja lommo.
Tämän takia mä töissä käyn, että voi sitten korjauttaa asioita. Ja tulee kyllä ihan samanvärinen.

TERU
09.06.2021, 08.40
Tuollainen itse aiheutettu lommo on mentaalista haittaa tuottava, ei autolle mitään, pitää korjauttaa, muutoin saa kärsiä haitasta lopuuttomiin.
Tartteeko tuohon enää vanhemmilta lupaa saada?

Nickname
09.06.2021, 09.01
^^ Ammattimainen kolarikorjaamo osaa maalata paikan niin ettei sitä erota alkuperäisestä maalista ja kannattaa se korjauttaa jos kerran maalipinta on särkynyt niin ei ruostu.

tempokisu
09.06.2021, 11.25
^^ :D en mä siihen mitään lupaa kysellytkään, mutta omantunnontuskissani tietysti kerroin että töpeksin. Halusivat sitten katsoa että missäs se lommo...olin siinä vaiheessa jo varannu korjausajan. Maalipinta ei ole rikki, lommo on oikeesti tosi pieni ja vielä symmetrinen juuri rekisterikilven alapuolella keskellä.
Autoni on mulle paljon enemmän kuin auto, se on elämänkumppani.

katsoo nyt vaikka tätäkin kuvaa, lommo tuossa rekkarin alapuolella.....ei voi hyväksyä

https://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/NAHKIAINEN20/Nakkila20b%20n2.jpg?img=smaller

metusala
09.06.2021, 12.02
Jos maali ei ole rikki niin usein voi lommon oikaista ilman maalausta, kysy esim. Autoklinikalta.

tempokisu
09.06.2021, 16.02
^ ei voinu. Mutta ei tässä mitään, minä töppäsin ja on ihan oikein että joudun maksaan siitä, ja maksan ihan mielelläni autoni hyvinvoinnista.