Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Mikä asia EI yllättänyt sinua tänään?

Sivut : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Iglumies
08.01.2013, 19.44
Ensin vakuutusyhtiö (if) ei saa toimitettua lupaa ultraäänikuvaukseen ja sitten kun he väittävät antaneensa tiedot kuvaajalle (mehiläinen), niin sieltä ei kuulu mitään.
Ilmeisesti liian pieni palkka, kun ifillä ei ole mitään kiirettä saattaa mua työkuntoon (vastahan tässä on reilu 5 viikkoa mennytkin).
Nonnii, heti tuli soitto mehiläisestä huomiseen ultraan.

järppä
09.01.2013, 15.35
Ensin vakuutusyhtiö (if) ei saa toimitettua lupaa ultraäänikuvaukseen ja sitten kun....

Mun pari lähiaikojen kokemusta if:in toiminnasta on just päinvastaset - korvauspäätökset on tullu alle varttitunnissa vaikka toisen vahinkoilmoituksen tein tiistai-iltana klo 20 jälkeen. Ehkäpä noi mun tapaukset ovat olleet ns. helppoja juttuja.

OnT: muumit siirty tänään aika nopeesti pois "nopeiden uimareiden" radalta, kun ne oli pari kertaa ohitettu viiden minuutin aikana.

tempokisu
09.01.2013, 17.52
Mun pari lähiaikojen kokemusta if:in toiminnasta on just päinvastaset - .

Samoin hyvät kokemukset, korvauspäätös - myönteinen - tuli nopeasti selvitysten jälkeen ja kaikki hoito ( olkapään tutkimukset, leikkaus, fysioterapia) korvattiin.
Myös pyörä-asian tiimoilta korvattiin maksimimäärä.
Oleellista mielestäni oli kummassakin tapauksessani hyvät selvitykset ja tarvittavat lausunnot.

Iglumies
09.01.2013, 21.46
Nonnii, heti tuli soitto mehiläisestä huomiseen ultraan.
Eikä enää varsinaisesti yllättänyt homman siirto huomiselle.

Iglumies
10.01.2013, 21.36
Eikä se repeämän löytyminenkään kovin kummoinen yllätys ollut.

Jake_Kona
10.01.2013, 21.41
Miten parhaita uudet Poliisit-jaksot ovat. Jim petrasi heti.

JackOja
22.01.2013, 14.03
Insinöörit ovat tunteettomia robotteja [klik (http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288534009220.html)]...

tipsu
22.01.2013, 17.59
Vauva ei syntynyt tänäänkään. Onneksi tässä on tiedossa jo ulosottopäivä, eli ei enää kovin kauaa odottelua jäljellä, jos nyt ei itse keksi tulla pois:) Kumma kun sitä on melkein 9 kk odottanut kärsivällisesti, niin sitten ne viimeiset päivät tai parii viikkoa tuntuu niiiiin pitkiltä...

tempokisu
22.01.2013, 21.57
tipsu, HYVÄÄ KANNATTAA ODOTTAA! :)

EePee
25.01.2013, 21.11
se, että eksyin Myyrmäkeen, mystinen paikka, eksyn joka kerta..

Hannem
26.01.2013, 17.24
Vauva ei syntynyt tänäänkään. Onneksi tässä on tiedossa jo ulosottopäivä, eli ei enää kovin kauaa odottelua jäljellä, jos nyt ei itse keksi tulla pois:) Kumma kun sitä on melkein 9 kk odottanut kärsivällisesti, niin sitten ne viimeiset päivät tai parii viikkoa tuntuu niiiiin pitkiltä...

Been there, done that... Nauti vielä odottelusta, kun hartaasti odotettu perheenlisäys saapuu maailmaan voi jonkun ajan kuluttua jopa kaivata sitä seesteistä odotusaikaa ;)
Tsemppiä viime metreille ja voimia tulevaan koitokseen, pian teillä on pieni ihme sylissä :)

JackOja
26.01.2013, 17.40
Sopiva tapetin metsästäminen on rankkaa puuhaa :(

Umpimähkä
28.01.2013, 19.46
Että flunssa vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu, taitaa tulla joku ennätys...

MäkiHiiri
28.01.2013, 20.15

Oot varmaan unohtanu valkosipulin.
Pari kynttä parina iltana naamariin, niin unohat flunssan.
Ja extra D-kään ei haittaa tuossa tilassa.

Umpimähkä
28.01.2013, 21.13
Oot varmaan unohtanu valkosipulin.
Pari kynttä parina iltana naamariin, niin unohat flunssan.
Ja extra D-kään ei haittaa tuossa tilassa.

Nuo on jo kokeiltu ja C-vitamiini ja B ja muutkin kivennäis- ja hivenaineet, hunaja, nenähuuhtelukannu, luomuruoka, maitohappobakteerit, villasukat, lepo, mitähän olen unohtanut...

MäkiHiiri
28.01.2013, 21.46
http://luontainenterveys.fi/index.php/tuotteet/pakurikaapa/

tämän unohdin mä edellisestä viestistä

tempokisu
28.01.2013, 22.10

Sitten kun on yli 2kk niin meet ohi. Toivottavasti et! kunto romahti ihan totaalisesti. Tähän liittyi vielä itellä vatsatauti ja ientulehdus.

Tuntuu että kun yritti kaikkensa, liikunta, vitamiinit, valkosipulit ja hunajat, avantouinti ( mikä itelle on mahdollista, kaikki ei ole) terveyden eteen, niin sitten se vasta sairastelua on. Ihan pitemmälläkin aikavälillä tämä.
Tulee kun tulee, tauti.
Ei yllättäisi jos nyt tulisi vaikka mitä kun on alkuun harmeissa päästy. Ja saisi itse asiassa tullakin, joku super-tukkoisuus niin ei kuulisi patterisihinää.

Umpimähkä
29.01.2013, 19.49
http://luontainenterveys.fi/index.php/tuotteet/pakurikaapa/

tämän unohdin mä edellisestä viestistä

Tämän mäkin olin unohtanut, minulla on sitä purkillinen, mutta kuten Tempokisu totesi; tulee ja menee

vema60
29.01.2013, 23.12
Paavo (http://www.pohjolansanomat.fi/PS-Uutiset/1194791870529/artikkeli/paavo+vayrynen+pyrkii+euro-+parlamenttiin+ja+eduskuntaan.html)
..........

tempokisu
04.02.2013, 16.48
Ai flunssat? No kyllä tulee ja menee. Vähän kun raha, joka enimmäkseen menee.

Tehdään lähete Helsinkiin suu-ja leukakirurgille, tämä yksi hiertävä ruuvinkäkkärä pitää leikata pois, sen aikaa se hiertää nyt ientä.
Antibioottia taas, kun ien on sillee hengitys-arkakin.

Niin että hyväntekeväisyyteen ei nyt riitä latiakaan! paitsi oman hyvän - tekeväisyyteen.

vema60
12.02.2013, 19.57
Se, että nykyisen auton rekkarin luovutusosa ei meinaa löytyä. On tullu laittettua se 15 vuotta sitten johokin hyvään talteen.

Umpimähkä
12.02.2013, 21.26
Että lunta tulee tänäänKIN lisää...

BONK
12.02.2013, 22.40
PMS.......

FRE_A_K
12.02.2013, 23.29
http://alibi.fi/uutiset/espoon-ampumavalikohtaus-romanien-valienselvittely :)

VeloGirl
13.02.2013, 01.39
Oma laiskuuteni.

OJ
13.02.2013, 07.05
Tänään en yllättynyt siitä, että lukiokoulutuksen vaativan ammatin, jossa kuitenkin voi tienata suht helposti yli satatonnia vuodessa, harjoittajat eivät ole kiinnostuneet työnteosta. En myöskään yllättynyt siitä, että näistä kaikki eivät oikein osaa lukea tai kirjoittaa. Eikä yllättänyt, että oma turhautuminen näitä aikuisia ihmisiä kaitsiessa kohosi kansainväliselle huipputasolle.

seuraavaksi tonne toiseen ketjuun....

HMK
13.02.2013, 10.11
Vaikea sanoa kuuluuko tämä mikä yllätti vai mikä ei yllättänyt -ketjuun, mutta:

Persulainen voi olla vieläkin tyhmempi, kuin olen olettanut. Ei se sinänsä yllättävää ole, mutta aiemman käsitykseni mukaan absoluuttisesta nollapisteestä ei voi mennä alemmaksi. Näköjään sekin onnistuu.

JackOja
14.02.2013, 11.21
Tavara liikkuu kun hinta on sopiva

vema60
14.02.2013, 17.21
Se, että nykyisen auton rekkarin luovutusosa ei meinaa löytyä. On tullu laittettua se 15 vuotta sitten johokin hyvään talteen.
Ei löytyny ei. Vaimo sen on johonkin hukannu. En kertonu sille, että hain jo uuden konttorilta. 11€ makso.

Jake_Kona
14.02.2013, 18.26
Rästihommia kerääntyy nurkkiin jos ei niitä 1 kerrallaan joka päivä tee.

Rautaperse
14.02.2013, 20.18
Että Whatsup softa ei näytä taaskaan uusien viestien saapumista ennenkuin ko. softan aukaisee erikseen.

tempokisu
16.02.2013, 12.50
Juurihoito altistaa sydäninfraktiooneille. Tulehdukset etenkin. No mulla on ollut useita, kumpiakin. Yllätti se että tämä on oikein uutisena etusivulla.
Yliopiston prohvessorikin toteaa " Hyvän hammashoidon vaikutukset eivät ulotu vain suuhun". Niin ja entäs huonon sitten...

No, hyvä tietää että sydäninfraktioon on hyvinkin mahdollisuuksia.

tempokisu
21.02.2013, 20.06
Sydäninfrakzioniin on suuria mahkuja, mutta tässä toisessa testissä pärjäsin todella heikosti!

Tosin, tämä oli todella kökkö testi! ruksii vaan väittämät jotka omasta mielestään kuvaa iteä.
No ei tullu montaa ruksausta, ei.

http://olotila.yle.fi/mina/seksi/testaa-eroottinen-paaomasi

Mutta teinkin lähinnä testatakseni että onko mun tuntemus oikea. No onhan se, mitä tommosia testejä tarvii! Ne ehkä pönkittää jo valmiiksi eroottisten omahyväisten Lothareitten itsetuntoa ( PS-ohjelmassa tänään just) .
Tai jos ei omaa rehellistä käsitystä ittestään, luulee olevansa upea mutta ...toi testi pitäis vaan teettää kaverilla, rohkeesti.

VeloGirl
21.02.2013, 22.04
Liki jaiset autonikkunat klo 7 aamulla. Eilen ne oli ihan jaassa.

tempokisu
21.02.2013, 22.09
Liki jaiset autonikkunat klo 7 aamulla. Eilen ne oli ihan jaassa.

Sisatilalammitin - ja ei tarvii enaa skrapata.
Joku peitto yoksi rakkaan menopelin ylle auttaa myos asiaa.

HC Andersen
21.02.2013, 23.29
Nuorten alle 25v LVI asentajien ylivertainen tietämys kaikesta rakentamisesta, ei voi kun hymyillä ja välillä purettaa heidän tekemisiä.

tempokisu
23.02.2013, 15.38
MM-hiihdoissa naisten yhdistelmäkisa, ja voittaja. Vaikka porukat siellä takana jo vaihtuu, niin yksi on ja pysyy - Marit Björgen. On tosin mun suosikkini ( edellinen suosikki oli Virpi Kuitunen) niin naisten hiihdon seuraaminen on kivaa.
Niin vaan on suomalaisissakin sukupolvi vaihtunu, onko viestissä enää mukana kumpaakaan Roponen ja Saarinen? Roposen meno näytti aika väsyneeltä tänään. Justinan Kowalzykin meno oli kans aika "kohloa".

cigant
23.02.2013, 16.25
ajamisen ja värkkäämisen suhde 1/5.Huollat pyörää viisin tuntia että pääsee heittämään tunnin lenkin,prkl.

bisping
23.02.2013, 16.25
Roposen viestipaikka taitaa olla Mäkäräisen näytöistä kiinni tuolla henkilökohtaisella vapaan matkalla. Oikeastaan toivoisin, että Mäkäräinen Roposen pudottaa viestistä. Kyllösenkään hiihto ei tänään oikein vakuuttanut, joten vähän huolestuttavalta näyttää viestitilanne. Onneksi Norjan jälkeen ei muillakaan mailla ole lyödä Suomea kovempaa nelikkoa. Kyllä viestistä mitali saadaan.

tempokisu
23.02.2013, 19.27
. Oikeastaan toivoisin, että Mäkäräinen Roposen pudottaa viestistä. Kyllösenkään hiihto ei tänään oikein vakuuttanut, joten vähän huolestuttavalta näyttää viestitilanne. Onneksi Norjan jälkeen ei muillakaan mailla ole lyödä Suomea kovempaa nelikkoa. Kyllä viestistä mitali saadaan.

! Samoin, ja se toimii kyllä näpäytyksenä lajin "erikoisnaisille" - olis tosi virkistävää, ja mä tykkään Kaisasta! ( se on erittäin hyvä peruste päästää viestiin! kuuleeko Magnar)
En ole kyllä päässyt vielä "selville" näistä uusista hiihtäjistä, kuten Anne Kyllönen ??who? en tunnista vielä edes kuvista. Mona-Lisa Malvalehdon "mukatraagista" tarinaa on veivattu ihan tarpeeksi. Ja siinä ole mitään traagista, kaikkihan on mennyt tosi loistavasti - jos ylikuntokaudella voi suunnitella oma talon ja valmistua Sibelius-Akatemiasta. Nuoret valittaa ihan turhasta. Ehkä Mona-Lisa on honannu että parhaiten toimii kun elämässä on muutakin kun urheilu.
Kyllä viestistä odotellaan mitalia.

järppä
27.02.2013, 15.43
Se, että Tesoman hallin nopeiden uimareiden rata oli taas täynnä kuviokellujia.
Se, että ne vaihto rataa alle viiden minuutin, kun olin muutaman kerran ohimennen läpsinyt jaloille. Ja ehkä vähän roiskinut vettä naamalle :rolleyes:

VesaP
28.02.2013, 10.51
Se, että Tesoman hallin nopeiden uimareiden rata oli taas täynnä kuviokellujia.

No ne kuitenkin ui TÄYSII, joten ne luuli että ne voi olla sillä radalla. :) Kohteliaita ovat sentään kun väistävät muualle eivätkä itsepintaisesti kellu siinä vain menemään... :)

Ontopic: Mopoautot työmatkalla. Hyväosaisten Nurmijärveläisten omat kultamussukka teinipissikset ajelee jonossa joka aamu kouluun Hesan/Vantaan puolelle tietä 130 ja kasaavat helvetilliset jonot kokoajan peräänsä. Kun aina on joku dorka eksyy ko autojen taakse ilman että uskaltaa lähteä ohi. No, jos kovin montaa autoa ei mopoauton perässä ole, kyllä niistä kaikista ohi pääsee kevyellä oikean jalan nilkan ojennuksella....

Virpi
01.03.2013, 10.53
Se ei yllättänyt, että yö meni ihan vituralleen eilisiltaisen myöhäisen spinnauksen jälkeen. Eipä tullut paljon nukuttua ja sykkeetkin oli aika korkeat pitkin yötä. Sellainen dump dump jytisi korvissa:( Täytyisiköhän pitää liikkumisessa välillä lepopäivä:seko:

tempokisu
02.03.2013, 15.33
Joo, ja mun pitäisi harkita jos tulisi johonkin väliin vaikka "reenipäivä"...

Ei yllättänyt että suomalaiset naishiihtäjät EIVÄT pärjää 30km yhteislähtökisassa, vaikka on perinteinen tyyli. Aino-Kaisan revanssi jäi tekemättä.
Eikä viestimitalia olisi varmaan tullut muunlaisellakaan joukkuevalinnalla.

jaha, Aino-Kaisalla ongelma että happoa kertyy. Eikun "karbonaattia" kehiin!

VeloGirl
02.03.2013, 18.37
Ainut aamu viikosta jolloin ois voinut nukkua pitenpaan, ja eikohan sita kuku hereilla jo klo 6. Oishan tuo pitany tietaa.

tempokisu
02.03.2013, 21.49
Ainut aamu viikosta jolloin ois voinut nukkua pitenpaan, ja eikohan sita kuku hereilla jo klo 6. Oishan tuo pitany tietaa.

? ai, eikö se ole just pidempään?

FRE_A_K
03.03.2013, 04.02
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013030216739726_uu.shtml
Tätä uutista ei kyllä pysty aivan helpolla sulatella. Mulle kävi
tässäkin aivan samat. Ostat mailan. Kiekkoilet yhden illan. Maila
hajoaa (ei ulkoisesti) ensimmäisillä laukauksilla. Ei uutta tilalle.
:)

tempokisu
03.03.2013, 14.05
No oh hoh? Tuo edellinen mailajuttu menee kyllä yllättävän puolelle. Jos jääkiekkopelissä voi hajota hampaat niin miksei mailakin... Aina ei käy yhtä hyvin ja tuotetta korvata uudella:
Asioin Verkkokauppa.com:issa ja ...ite sain väärän tuotteen, tai puuttui osia. Mutta edellinen asiakas oli ostanut modeemin, joka ei toiminut lähtökohtaisesti.
Tuli että saako uuden tai ehjän tilalle. Ei saanut. Vaan se viallinen ostettu laitetaan huoltoon, ja siinä menee 3 viikkoa, ei mitään tilalle. ??? Oli toimittaja, joka tarvitsi modeemia työssään, siis tietokoneyhteyttä.
Todella oli epäreilua. Asiakas pyysi esimiestä paikalle, myyjä ei suostunu tähän. Ihme sössötystä. Eihän se viallinen modeemi ostajan vika ole, vaan juuri kaupan/valmistajan. Ostaja haluaa ostaa lähtökohtaisesti toimivan tuotteen, eikä huolletun.

Mua ei yllättäny että kollega oli kipee, tai "kipee" ja tulin sit muutamaksi tunniksi tänne.

Jake_Kona
03.03.2013, 14.29
Kyllä myyjälläkin jotain oikeuksia pitää suoda. Ihan asetuksen mukainen käytäntö, että rikkinäistä korjataan. Sitten jos joku kauppias antaa uutta tilalle on se ihan hänen asiansa ja usein kai osa markkinointia. Eikä se nettiyhteys pitäisi olla mikään ongelma nykyisin yritysmaailmassa kun samaan hintaan saa modeemin ja mokkulan. On sitten se mokkula jota käyttää tarvittaessa.;)
Jotkut asiakkaat vaatii vahingonkorvausta kaikesta mahdollisesta. Eikä se myyjä voi siltä seisomalta tietää mikä vika laitteessa on ennenkuin sen syy on selvitetty. Ei ne elektroniset vempaimet mitään ilmaisia ole myyjätahollekkaan ja jos niitä kaikille halukkaille jaetaan 2 kappalein pyydettäessä on myyjällä kohta kasapäin käytettyjä laitteita.

tempokisu
03.03.2013, 15.02
Hö. Jos mä ostan modeemin eikä se toimi niin se on siinä sitten, ja joutuu oleen 3viikko ilman, oon aika kärttyinen ( toisin kun esimerkkini asiakas, joka pysyi todella rauhallisena...). Mokkula?? mikä on "mokkula"

Joo mutta maila-asia ratkesi, 30 päivän takuu.

IncBuff
08.03.2013, 19.33
Se että paikallisesta puljusta ei taaskaan löytynyt lyödä suoraan kouraan kyselemääni osaa.

Shimaani
08.03.2013, 20.41
Näläkä .

p bonk
09.03.2013, 22.00
GoExpon tarjonta.

FRE_A_K
13.03.2013, 16.46
Eläkeläisnaiset on kaikkein säälimättömimpiä ohittelijoita. :/

Homelite
13.03.2013, 17.54
Kyllä myyjälläkin jotain oikeuksia pitää suoda. Ihan asetuksen mukainen käytäntö, että rikkinäistä korjataan. Sitten jos joku kauppias antaa uutta tilalle on se ihan hänen asiansa ja usein kai osa markkinointia. Eikä se nettiyhteys pitäisi olla mikään ongelma nykyisin yritysmaailmassa kun samaan hintaan saa modeemin ja mokkulan. On sitten se mokkula jota käyttää tarvittaessa.;)
Jotkut asiakkaat vaatii vahingonkorvausta kaikesta mahdollisesta. Eikä se myyjä voi siltä seisomalta tietää mikä vika laitteessa on ennenkuin sen syy on selvitetty. Ei ne elektroniset vempaimet mitään ilmaisia ole myyjätahollekkaan ja jos niitä kaikille halukkaille jaetaan 2 kappalein pyydettäessä on myyjällä kohta kasapäin käytettyjä laitteita.

Jos tuote suoraan paketista otettaessa on viallinen niin kyllä silloin annetaan uusi tilalle eikä odotuteta kolmea viikkoa huollossa, ei siinä ole kyllä mitään epäselvää. Sinällään ei kyllä yllätä että tämä asia ei verkkokauppa.comissa toimi.

Ja joku mokkulayhteys sellaiselle joka sitä yhteyttä työssään tarvitsee...jos on jonkun firman nettiliikenne mokkulan varassa niin alle kahdessa viikossa ajetaan alas se yritys ;)

EePee
18.03.2013, 14.16
Se, ettei mene montaakaan tuntia maanantaipäivästä, niin alkaa wilmaviestiä pukkaamaan..

JackOja
08.04.2013, 09.49
Töissä on tyhmempää olla kuin lomalla...

BONK
08.04.2013, 09.53
Näkyihän sitä aamulla yksi kesärengastahvo, vaikka en olisi uskonut...

VesaP
08.04.2013, 15.31
No eipä yllättänyt.... Katselin tässä cc:n mahdollista päivitystä silmällä pitäen että josko suosisi osahankinnoissa sittenkin suomikauppaa jos vaikka osat saisi heti käsiinsä. No empä taida suosia.

Campagnolo Record 11-speed CT kampisarja:

Suomikauppa: 847.50 e.
Bike-Components: 435e

Ja sit ihmetellään miksi jengi kantaa rahansa gyntherille ennemmin... :O Ja CRC:stäkin kamat saisi satunnaisia "out of stock" kamoja lukuunottamatta 24 tunnin sisällä tilauksesta käsiinsä, tosin hinnat on sit saksaa kalliimmat toki joko vähän tai vähän enemmän.

Kysymys, tietääkö joku hyvää saksankauppaa mikä tarjoaa DHL Express toimitusta? :) Jos joskus tulis hinku tilata ja saada romut äkkiä käsiinsä...

Shimaani
08.04.2013, 19.10
Voimakas vuoto Eikesämäjellä. Kun tehdään *piip* kiireellä niin saahaan puuppaa.
muok:

......Koneet alkaa puhistaa sitä suojeltua laskuojaa. Kunhan eivät vaan ruoppais niitä pikkutaimenia samalla....

ellmeri
08.04.2013, 19.27
Voimakas vuoto Eikesämäjellä. Kun tehdään *piip* kiireellä niin saahaan puuppaa.

No sehän on tuolla kauuuuukana jossain mutta paskavuotoa ollu teijän nurkilla HK:n makkaratehtaalla helemikuusta!

Arwaappa kuka löysi vuodon...:rolleyes:*uittu* Koneet alkaa puhistaa sitä suojeltua laskuojaa.

VesaP
08.05.2013, 08.44
No nyt ei yllättänyt ainakaan se että tämä ketju oli valunut niin monen sivun taakse jo että tätä etsiessä unohdin jo asian mikä piti tänne alunperin kirjoittaa. Eli ei yllättänyt mun huono muisti yhtään. Saa*ana.

Edit: Ainiin, nyt muistan! Eli ei yllätä se yhtään että just kun alkas loppuviikon lyhyt pikaloma, säätilanne muuttuu aurinkoisesta täysin harmaaksi ja sateiseksi. Luonnollisesti. Muutenhan sitä olis liian kiva jos olis päässyt ajelee hyvissä keleissä jopa loman aikana.

JackOja
16.05.2013, 13.35
Jätski olis parempaa kun sen antaisi hieman lämmetä...

VeeVee
16.05.2013, 14.24
Ei yllättänyt, että loman jälkeen työnteko vituttaa kun se tekee sitä muutenkin.

JohnFr
26.05.2013, 13.08
Juoksu ei ole valkosen miehen hommaa. Ei vaan ole.

Shimaani
26.05.2013, 20.22
Se, että liki nelituntinen koirailuilulenkki teki satelukuuroista huolimatta hyvää päälle ja ruholle.

Mr_Garth
26.05.2013, 20.57
Se, että voimaharjoittelun Jumalat eivät armahda: katselin parin viikon takaista Barnabya ja kun joku jamppa teki yli 20 toiston sarjaa pec dec koneella oli selvää, että olmi ei uutta päivää näe!

-Garth

JohnFr
29.05.2013, 21.23
Se, että mistään ei taas tuu mitään.

Heli
04.06.2013, 15.42
Eilen pääsi paarma lähietäisyydelle, kun kaivoin omenapuuta maahan. Pääsi pirulainen paidasta läpi ennen kuin onnistuin hätistämään sen pois. Tänään ei yllättänyt lopputulos - puremakohta tulehtui (allerginen reaktio) ja on nyt noin 5cm halkaisijaltaan. Selkäkin tuli jo tikattua itikanpuremilla, joten tuo on kuin piste iin päälle.

Pitää muistaa kaivaa ötökkämyrkyt esille, se on kesä nyt.

JohnFr
08.07.2013, 16.06
Jälleen kerran maantiellä täytyi yhden Toyota-kuskin yrittää niitata pyöräilijä asvalttiin. Niin, olihan tiessä sulkuviiva, eihän sitä sovi ylittää missään tapauksessa.

tempokisu
10.07.2013, 11.41
^ eilen eturengas oli jo suojatiellä kun vasemmalta kääntyi hieno musta BMW myös vasemmalle ja oikein kiihdytti siinä mun kohdalla. Katsoin jos olisi kääntynyt parkkipaikalle, olisin menny sanoon että noin hienon auton kuskin pitää osata liikennesäännötkin.

Ja joo, aina joka ikinen sen viikon keskiviikko kun torstaina on virolainen kollega tulossa, niin on ihan hiljainen työpäivä. Huomiselle torstaille sitävastoin on jo vaikka miten paljon varauksia.
Olen huomauttanut tästä, mutta kun ukolle TARVII saada asiakkaita, tulee vielä niin kaukaakin.. muuten se on vihainen. Mitäs mun väliä.

ja kun muutenkin olen kiukkuinen kun ampiainen, niin...aarrgh.

Munamankeli
10.07.2013, 12.23
Jälleen kerran maantiellä täytyi yhden Toyota-kuskin yrittää niitata pyöräilijä asvalttiin. Niin, olihan tiessä sulkuviiva, eihän sitä sovi ylittää missään tapauksessa.

Ei sovi, ei. Tämä lienee enemmän tahatonta typeryyttä ja auktoriteetin pelkoa kuin tahallista kiilaamista. Suomalainen on kasvatettu uskomaan, ettei keltaista viivaa saa missään olosuhteissa ylittää ja näillä opeilla niin sanotusti mennään.

FRE_A_K
13.07.2013, 23.52
Aamulla arvuuttelin kaverilta moneltako torilla ammuskellaan? No ennen kahdeksaahan ne revolverit alko paukkua...

tempokisu
14.07.2013, 00.04
Tangokuningas-valinta.
Ilman laulamistakin oli ihan selvä että Kyösti Mäkiranta ( tjsp) voittaa, kun on komein.
No oli kyllä ehkä paras laulajakin.

ellmeri
14.07.2013, 00.08
Mie ko weikkasin Leihwiä mutta Kyösti voitti turvanmitalla.

tempokisu
22.07.2013, 07.17
Kertausharjoitukset voi jatkossa korvata Cooperin testillä tai muulla pitkäkestoisella urheilusuorituksella. ( Aamulehti uutisoi)

:cool: Ei mulla ihan turhaan ole "majurinnappeja" takissa ( sanon majurinnapiksi sellaista hienoa punaista puolipallo-nappia jossa on kultaisella Suomen Leijona) joku merkki varmaan ajotakkiinkin voi laittaa.

JackOja
12.09.2013, 15.53
Me (Suomi) pelastettiin maailma (http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288598574685.html)!!! Taas!!!

tempokisu
17.09.2013, 20.37
Olenkin ihmetellyt kun Rouva tervehtii.

No, oli kuitenkin ihan pakko huomauttaa ja korjata ( siinä tiskillä kun olin juuri siinä) että asiakkaan pitää kyseisessä tapauksesa lähettää oppilaitokseen terveystodistuksen 1-osa, jossa on mainittu pyydetyt näkövaatimustiedot, Rouva neuvoi lähettämään osan 2 ( jossa on vain rasti kohdassa "sopiva").
Saattoi nyt suuttua...

Tänään oli pakko huomauttaa että potilaan käyntiaikatiedot pitää säilyttää kuten ovat - vaikka siinä välissä olisi se 3 tunnin tauko, ei niitä käyntejä saa muuttaa "nätimmän näköiseksi" ja tasaisesti päivälle jakautuneeksi. ( itse asiassa tästä on Valviran lakimiehen päätöskin mutten ole uskaltanu näyttää..)
Suuttui.

Ei enää tervehdi.

Ei ole yllätys, mutta pakko oli huomauttaa ^^.

Velogi
17.09.2013, 20.41
:cool: Ei mulla ihan turhaan ole "majurinnappeja" takissa ( sanon majurinnapiksi sellaista hienoa punaista puolipallo-nappia jossa on kultaisella Suomen Leijona) joku merkki varmaan ajotakkiinkin voi laittaa. Se mansikan näköinen on kokardi - eli kuuluu kypärään.

Villlem
17.09.2013, 21.05
se että ruotsin tunnilla oli tylsää

tempokisu
17.09.2013, 21.15
Se mansikan näköinen on kokardi - eli kuuluu kypärään.

Ei se ole mansikan näköinen, vaan pyöreä. Siinä on takana semmoiset "hakaset" joten se pitää kiinnittää kankaaseen.
Tässä tapauksessa kuitenkin siten, ettei väärinkäsitystä synny, eli ei viralliseen paikkaan. Ei hattuun, mulla on takissa, toi punanen, komia nappi.
on mulla tommonen lehdykäinenkin jossain...:

http://kuvat2.huuto.net/8/8a/2d003bef5d63a6d26ddadbeca9aed-orig.jpg (http://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=images&cd=&cad=rja&docid=mOO0-FVisRPJaM&tbnid=FEp4Q4wDc1ySVM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.huuto.net%2Fkohteet%2Fharmaa-sa-koppalakki-no-56%2F271354061&ei=io04UqarMYuu4QTirIG4DQ&bvm=bv.52164340,d.bGE&psig=AFQjCNHrzNEs82PIN6PkaXajDce7hfTCVg&ust=1379524176845620)

Omistan myös tämmöisiä:

http://www.fincent.fi/images/gallery/Kokardi_kultainen.jpg (http://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=images&cd=&cad=rja&docid=MEEZXV4IMvdE4M&tbnid=CxiEKnph8ZgFyM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.fincent.fi%2Fhtml%2Ffi%2F1168 154814085694813.html&ei=vo04UsnxI5GQ4ASl5IGwCg&bvm=bv.52164340,d.bGE&psig=AFQjCNHrzNEs82PIN6PkaXajDce7hfTCVg&ust=1379524176845620)

Shimaani
17.09.2013, 21.52
Se, että kauppaan mennessäni muistin että pitää ostaa ********* ja kassan jälkeen huomasin että ostin vaikka mitä muuta kuin niitä *********

JiiPee
18.09.2013, 23.35
Mä en saanu edes keulaa ilmaan pihliksen dirtillä, voi että oon nolo poika.

VesaP
19.09.2013, 08.08
Eilen ei yllättänyt että iOS7 lataus ei onnistunut iPadiin. Serveri tiltissä koko illan ja erroria vain antoi kun yritti ladata sitä.

slow
19.09.2013, 11.47
Se, että laapittuaan kylmägeeliä polveen olisi suotavaa pestä kädet huolellisesti ennen silmien hieromista.

p bonk
19.09.2013, 12.32
Se mansikan näköinen on kokardi - eli kuuluu kypärään.

Osittain oikein. Se on kantahenkilökunnan ja reservin upseerien/aliupseerien kokardi. Ja se kiinnitetään muihin päähineisiin paitsi kypärään.

p bonk
19.09.2013, 12.50
Se, että tietotekniikka tökkii.

Oatmeal Stout
19.09.2013, 14.40
Se, että kauppaan mennessäni muistin että pitää ostaa ********* ja kassan jälkeen huomasin että ostin vaikka mitä muuta kuin niitä *********
Tuossa olisi käytävällä vanha IBM:n kirjotin niille 013-mallia, jotta voisit kirjoittaa ostoslistaa.

brilleaux
20.09.2013, 10.55
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013092017511842_uu.shtml

Yllättynyt olen, jos lomautuksia ei kohdenneta vanhuspalveluihin.

Matti S.
21.09.2013, 00.45
...lutikka...

tempokisu
05.11.2013, 10.31
Koskaan ei yllätä se, että Suomen "ennakkosuosiki"-edustaja kansainvälisissä missikisoissa ei sitten menestykään.
Eikä se, että niin vaan se suomalainen vaatimattomuus on. Lola Odusoga ( silloin tällä nimellä) pärjäsi, mutta ei ollutkaan ihan suomalaisia sukujuuria.

http://www.iltalehti.fi/viihde/201311040112754_vi.shtml

Kisoja ei ole toki vielä käyty, mutta hyvin tulee esille jo "kansallispukukierroksella" tämä meidän vaatimattomuus. Katsoo Suomen edustajan, ja Viron suomalaissyntyisen edustajan mekkoja, niin jäävät kyllä onnettomasti varjoon. Laittaisi nyt jotain oikein repäisevää, samaan tyyliin kun Lordi repäisi. Kun kansallispukukierros on nykyisin fantasianaamiaispukukierros.
Lotta Hintsa on varmaankin yrittänyt ilmentää mekollaan Lumikuningatarta ja revontulia, ja menty sieltä missä aita on matalin. Ei erotu erikoisuudellaan, eikä myöskään tyylikkyydellään joka olisi se toinen, ja vielä parempi tapa erottua.
Itse kyllä pidin wanhasta kansallispukukierroksesta, jossa Suomen puku oli aina yksi kauneimmista, kun oli ne "oikeat" kansallispuvut.

tempokisu
29.11.2013, 22.30
..tai menestymättömyys. Talvilajeissa nyt.

Kuten niin monta kertaa aiemmin, "testien perusteella olen paremmassa kunnossa kuin koskaan aiemmin" - tietää melkein aina huonoa kisamenestystä. Aina kun ton lukee/kuulee urheilijan haastattelussa ennen kisakautta, niin se on että jaaha se siittä kaudesta sitten.

Janne Ahonen, ampumahiihtäjät, maastohiihtäjät ja erityisesti naiset. Ikävä kyllä.

Ai se pyöreämpi tyttö Alma putosi Idolsista. No, olisi ollut tosi ihme jos tyttö olisi voittanut. Voiko Idolsia, tai mitään laulukisaa voittaa hieman ylipainoinen? Ei nykyisin taida voida voittaa edes klassisia laulukisoja, jos on ei-niin-edustavan näköinen.

JiiPee
29.11.2013, 22.39
No mee itte hyppäämään tai hiihtämään jos tuntuu että taso on tarpeeks paska sulle.

Adele, Aretha Franklin...onhan noita paha äänisiä noitia mualima täys
http://2.bp.blogspot.com/-4dI377K1jDg/Uh59YDLpMMI/AAAAAAAAYRE/Z8iJVhK8SHs/s1600/ArethaFranklin2.jpg

tempokisu
30.11.2013, 09.27
:p mä oon hommani hoitanu ( omalla tavoite-kentälläni) , ja testit meni aina huonosti, kisat paremmin.

Tosin viestisi EI yllättäny, mikään v**ttuilu täällä ei yllätä. Asialliset viestit (mulle) kylläkin.

Grandi66
30.11.2013, 10.58
Olen toisinaan Kisun kanssa samaa mieltä noista urheilijoista. Esim. Suomalainen sanoo melkein aina ennen kisoja "yritän tehdä parhaani" ja muun maalaiset "teen parhaani ja jos ei riitä, ni pitää jatkossa harjoitella lisää" Pikkasen eroa asenteissa. Ei miul muuta.

Shimaani
30.11.2013, 11.49
Se, että mekaanikonplantunprkl ei o vieläkään uusinut vaihdevaijjerinkuoria paksuttimeen. *piip* patistan sen hommiin nyt kun ennen GFD:tä ei enää muuten kerkiä...
*julmio*

mutanaama
30.11.2013, 12.45
Se vaan, että jos suomessa sanot meneväsi voittamaan, ja häviö kohtaa, niin siinä on kisut ensimmäisenä kuorossa lyttäämässä maahan.

tempokisu
30.11.2013, 13.21
^^ niin just juu. Uhon ja kyvykkyyden pitää kohdata - jos meinaa uhota.

Ite en ikinä uhonnut, tai kehunu etukäteen. Mun mielestä se on oleellista, etukäteen ei kansii mainostaa iteään. Jos julkisesti uhoot niin - saa kyllä kestää seuraamuksetkin.
Tosin tuossa etukäteishehkutuksessa saattaa olla joku ponsori-aspekti, mutta niistä en ymmärrä.

t. ei-pillereillä omin avuin voitot saavutettu, mutis. Ja toisen loukkaamisellakin on seuraamuksensa.

tempokisu
01.12.2013, 05.44
:rolleyes: ja ne hiihtäjien ongelmat johtuu, jälleen kerran, "hermotusongelmia". Hermothan ne on ylirasittuneet, tottakai. Kunnossa ei ole mitään vikaa.

Nyt sitten lepoa että Sotshissa jaksaa.

CamoN
01.12.2013, 13.25
:rolleyes: ja ne hiihtäjien ongelmat johtuu, jälleen kerran, "hermotusongelmia". Hermothan ne on ylirasittuneet, tottakai. Kunnossa ei ole mitään vikaa.

Nyt sitten lepoa että Sotshissa jaksaa.

Saa ottaa naksun tai kaksi auki niitä silmälappuja. "Hiihtäjien" = Aino-Kaisa Saarinen? En hirveän tarkkaan eilen seurannut mutta olihan siellä nämä nuoremmat päässeet omaa ennakkoarviotaan parempiin tuloksiin.

tempokisu
01.12.2013, 18.07
* joskus tämä mun arvostelu on auttanut, ja sitten on mennyt hiihtäjillä paremmin - jota toki toivon! Mutta Marit Björgen on mun suosikkini, Virpi Kuitusen jälkeen. Ja Virpi oli fiksu kun lopetti oikealla hetkellä. Fiksua on sekin ettei ole häsännyt uran jälkeen julkisuudessa. ( Jari hoitaa sen..)
Samoin toivon ihan hirmuisesti että Janne Ahonen pärjäisi!!
Mutta ehkä todennäköisintä on että suosikkini suosikkitallissa Kimi Räikkönen pärjää.

Olen vähän sitäkin mieltä että kestävyyslajeissa ei voi selitellä "ei ollut hyvä päivä". Joko olet hyvässä kunnossa tai sitten et, "päivällä" ei ole niin kovasti merkitystä.
Tosin mielipiteeni perustuu ihan omaan amatöörikokemukseen. Jos keväällä oli hyvässä kunnossa, oli koko kesän. Toisin kun vaikka Saarelaisen Sari, vaikka keväällä ei mennyt niin hyvin, niin kesää kohti meni paremmin. Itse en osannut tätä kunnonajoitusta, ainoastaan kisakokemus toi tulosparannusta, mutta ei nyt sentään minuuttia/ 10km tempo.

Tuumin tuossa ulkoilulenkilläni että mulla taitaa olla käänteinen hermotusongelma. Jalat kyllä jaksaisi, mutta pää ei anna käskyjä! :D
Tosin oikeasti mun mielestä se on vaan "laiskuutta". Ja se kun pää käskee ja jalat ei mene on "huonompi kunto".

Ines
05.12.2013, 10.17
Kun talossa on yxi juoksuaikainen tyttökoira ja lauma poikia NIIN kaikki nukkuvat vähän niukemmin

Smo
01.01.2014, 00.09
Harmaa aamu

haedon
12.01.2014, 22.16
Se kun naapuritalojen asukkaat lobbasivat kovaan ääneen koirapuistoon parkkipaikkaa, jotta kadunvarsiparkkeeraus ei häiritsisi niiden rauhaa. Tänään menin ohi ja parkkis oli täyttä autoja, muttei ketään koirapuistossa:seko:.

lansive
12.01.2014, 23.27
Olen vähän sitäkin mieltä että kestävyyslajeissa ei voi selitellä "ei ollut hyvä päivä". Joko olet hyvässä kunnossa tai sitten et, "päivällä" ei ole niin kovasti merkitystä.
Tosin mielipiteeni perustuu ihan omaan amatöörikokemukseen. Jos keväällä oli hyvässä kunnossa, oli koko kesän.

Huipulla erot ovat sekunteja niin yksi huonosti nukuttu yö tms. voi tulla kalliiksi. Ei se kunto tietenkään yhtään huonompi ole mutta ei vain riitä sinne kolmen kärkeen. Ihan tällainen rapakuntoilijakin huomaa etteivät päivät ole veljiä keskenään.

Aiheeseen: se että tänään oli huono päivä vaikka eilen kulki hyvin. M.O.T.

mjpk
13.01.2014, 00.26
Yritys huoltaa keitin (Hiker plus) johti sen täydelliseen toimimattomuuteen... Uittu kun en koskaan osaa. :/

VesaP
13.01.2014, 10.27
Talvi tullut Helsinkiin (=1mm lunta maassa) --> aivan vitunmoiset ruuhkat ja firman parkkihalli niin täynnä ettei meinannut ulos sopia ajaa enää kun kävi etsimässä ensin turhaan itselle ruutua sieltä. *ittu!

Shimaani
13.01.2014, 17.52
Se, että akuissa ei puhti riittänyt pakkasessa kohmettuneen 6,7l pikkudiiselin käynnistämiseen jtn huomenna akkulaturi mukaan ja keskiviikkona uusi yritys.:cool:

kolistelija
13.01.2014, 17.58
Et palkokasvi menee niin helposti nenään kun vähän sohasee... :cool:

tempokisu
14.01.2014, 23.11
Vuoden Urheilija.
Persoonattomampaa ja särmättömämpää urheilijaa ei olekaan. Mutta kun se on se keihäänheitto, sen rinnalla muut lajit on automaattisesti arvottomampia.

pah

JiiPee
30.01.2014, 16.00
Se että jumissa ollut lähetys löytyi itellan konttorista. Mamma tiskin takana tuumasi että "tiedä kuinka kauan olisikaan täällä maannut, hyvä kun tulit kyselemään".... Wtf?

tempokisu
02.02.2014, 16.14
Mä muistaakseni manasin niitä uusia avaimia ajat sitten...

...en mä turhasta valita.
Avaimet on ollut nyt 2kk ja kun tulin tänään lenkiltä ja yritin kotia - ei aukea, ei. Avain ei vaan mennyt sinne. Soitin isännöitsijän avaan oven, isännöitsijäkään ei saanut avainta sopimaan sinne, eli siis lukkoon. Avain on jotenkin "vioittunut" , no tosi kestävä avain kun 2kk käytössä vioittuu!

Sillä lailla. Totesin että "abloyt pelasi aina takuuvarmasti...."

tempokisu
02.02.2014, 21.15
Marja-Liisa Kirvesnimi oli Arto Nybergin haastattelussa. Lopuksi oli "mitä tulee mieleen tästä sanasta"-tentti.
Marja-Liisa vastasi aika perääni ihan samalla tavalla, kun tenttasin itseä ja mietinkin että tulee samat vastaukset:

eurovaalit - ei kiinnosta
hipsteri - anteeksi mikä?
luistelutyyli - en osaa
facebook - en käytä
SISU - se sopii luonteeseeni

janne kuivakangas
07.02.2014, 18.26
Ollu jotain made by italy avaimia varmaa. .Abloy kestää jos orkkis. ..:)

Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

tempokisu
07.03.2014, 10.00
Aamulehti tulee aamulla miten sattuu, jos odottelee aamukaffeksi, niin jääpi aika myöhään..

No, tänään tiesin jo etukäteen että "painon kanssa on ongelmia" :D yksi tietty sivu meinannu millään mennä...

Jake_Kona
07.03.2014, 11.36
Kommenttina ^
Joskus lehtiä jakaneena huomasin, että joissain ikkunoissa palaa valo ja siellä odotellaan lehteä. Joskus oltiin käsi ojossa odottamassa porttikongissa ja kommenttina "olet myöhässä". Klo 02.58 ;)

VesaP
07.03.2014, 13.00
Nastarenkaat pitää miehekästä ääntä kuivalla asfaltilla kun painaa menemään. No, ensiviikon loppupuolella saa asentaa välikelin kumit onneksi jo kun ne nyt saapuu ensin mualimalta kotia.

tempokisu
07.03.2014, 16.24
Kommenttina ^
Joskus lehtiä jakaneena huomasin, että joissain ikkunoissa palaa valo ja siellä odotellaan lehteä. Joskus oltiin käsi ojossa odottamassa porttikongissa ja kommenttina "olet myöhässä". Klo 02.58 ;)

Itsekin olen jakanu aamun lehtiä. Kamala hätä kun tuli "pieni" onnettomuus - nyt ihmiset ei saa lehtiään!
Mutta kun olen huomannut että tietyt jakajat tulee myöhemmin, ja usein on painon ongelmia - systeeminä on lukea eilisen lehteä aamukaffella. Pääsen lenkillekin ajoissa.

No, tuo kommenttini "painon ongelmista" koski nimenomaan tämän aamun Aamulehteä, nimittäin siellä ihan varmana painokone yskähteli yhden sivun, kuulemma A6 takia :D

JackOja
17.03.2014, 19.18
Moottorikelkkaporukoissa on kusipäitä

mk
17.03.2014, 19.25
Liukkaus crossarilenkillä :) .. Muutamissa paikoissa sai ajella kieli keskellä suuta, mutta liukkaan tuntuista ei ollut :o

JackOja
03.04.2014, 12.23
Auton katsastus OK.

Shimaani
03.04.2014, 19.20
Kotimatkalla vallinnut vastatuuli.

kervelo
04.04.2014, 17.54
Se, että posti hävitti taas yhden paketin. Tällä kertaa sai seurata oikein itellan omista järjestelmistä, kuinka toimitus saapui, roikkui viikon postin syövereissä ja tänään näköjään lähti ulkomaille! Edellinen paketti hävisi jokunen viikko sitten ja piti pyytää brittikauppiasta lähettämään tavarat uudelleen. Kuinka paljon häviääkään sellaisia posteja ja toimituksia, joita ei itse tiedä seurailla?

tempokisu
28.04.2014, 16.34
Näitä olenkin jo odottanut, ennakko-uutisia:

* Kesästä tulossa lämmin. Kohta se muuttuu "Luvassa Kaikkein Aikojen Hellekesä". (Tulee normaali melko viileä kesä, vastapainoksi leudolle talvelle.)
* Suomi Euroviisujen ykkössuosikki. AINA tämä uutinen! ( ei pääse finaaliin, kamala renkutus, tosin ne muutkin biisit on kamalia enkä jaksanut enää kuunnella...)

Vielä ei ole, mutta kohta on: Suomen missi ennakkosuosikki Miss Universum -kisoissa. Eikä pääse lähellekään finaalia.

joni33
28.04.2014, 18.26
Se, että vanhempi rouva kahden koiransa ei osannut väistää pyöräilijää kelvillä. Lopputulos oli se, että kiersin lähes pientareen puolelta rouvan ihmetellässä suu auki tilannetta tukkien kaksi kolmannesta kelvistä.

Farina
29.04.2014, 09.40
Vielä ei ole, mutta kohta on: Suomen missi ennakkosuosikki Miss Universum -kisoissa. Eikä pääse lähellekään finaalia. Miss Suomen voittaa ennakkosuosikki, ihan pikkusievä Rosanne Parikka, jolla on mittaa vain 167cm. Miss Universum-kisoissa muut tytöt ovat lähempänänä 175cm:n pituutta ja piskuruinen Suomi-tyttö jää valitettavasti näiden varjoon.

tempokisu
11.05.2014, 01.57
Miss Suomen voittaa ennakkosuosikki, ihan pikkusievä Rosanne Parikka, jolla on mittaa vain 167cm. Miss Universum-kisoissa muut tytöt ovat lähempänänä 175cm:n pituutta ja piskuruinen Suomi-tyttö jää valitettavasti näiden varjoon.

:p ei mennyt ihan nappiin sun ( ja monen muun) ennuste, sillä mun suosikkini Bea Toivonen voitti.

Ei yllättänyt, että Suomi ei euroviisuissa saa kun ehkä jäännöspisteitä. Ennakkosuosikkihan Suomi oli.

( mutta voi kamalaa, Itävallan "tyyppi" johtaa...ei voi katsoa..)

slow
13.05.2014, 15.43
Se, että joku valpas kansalainen soitti palokunnan paikalle sammuttamaan puiston laidassa kosteana höyryävää hakekasaa.

Se, että brankkarit jaksoivat kuorruttaa kasan sammutusvaahdolla tosin hämmästytti hieman.

tempokisu
04.06.2014, 13.58
No mikään ei olekaan niin hyvää miltä se ensin kuulostaa.

Mietin nimittäin silmiin linssileikkausta ( sitten joskus).
Luin asiasta tarkemmin, ja eihän se taida sittenkään olla niin hyvä juttu. Kaukolaseista pääsee eroon, mutta "usein asiakas tarvitsee toimenpiteen jälkeen lähilinssit, ja näyttöpäätetyöskentelyä varten erikseen näyttöpäätelasit"

En pääsisi eroon laseista sitten kuitenkaan, vaan itse asiassa tarvisin niitä vielä lisää.

Hyvä juttu on se, että säästyy rahaa.
Varmaan vähän sama kun hammasimplanteissa. Kuulostaa ensin huikean hienolta vaihtoehdolta ja helpottaa elämää...ja ei ihan niin sitten olekaan.

HC Andersen
05.06.2014, 19.20
Se että joutuu odottamaan langan päässä päästäkseen läpi asiakaspalveluun.

JackOja
05.06.2014, 19.44
Kesällä on hyttysiä

FRE_A_K
08.06.2014, 16.00
Ei heilaa tänä(kään) Helluntaina. :)

VesaP
14.08.2014, 15.21
Tilasin Castellin Inferno -hellekelin housut. Ai mikä ei yllättänyt? No, koko kesän kestäneet helteet loppui just sinä päivänä kun housut tipahti postista kotia. :cool:

VesaP
14.08.2014, 15.22
Kesällä on hyttysiä

Muuta Klaukkalaan, siellä ei ole! En oo ainoaankaan törmännyt vielä!

JackOja
14.08.2014, 15.46
^ Häh? Ei siellä, missä mä asun, ole hyttysiä. Toihan oli postattu joskus kesäkuun alussa kun olin töissä Sipoonkorvessa. Siellä niitä oli. Tosin myöhemmin toisaalla niitä oli vielä enempi :)

VesaP
14.08.2014, 16.15
^ Häh? Ei siellä, missä mä asun, ole hyttysiä. Toihan oli postattu joskus kesäkuun alussa kun olin töissä Sipoonkorvessa. Siellä niitä oli. Tosin myöhemmin toisaalla niitä oli vielä enempi :)

Klaukkalassa ei ollut niitä kesäkuussakaan! :D

Il ciclista di Roine
27.09.2014, 21.07
7 m/s länsituuli korreloi heikkoon esitykseen maantiellä tänään, alle 28 km/h vapaalla vauhdilla. <Hector hiljaa!>

JackOja
27.09.2014, 23.55
Turussa on mukavaa.

JackOja
29.09.2014, 15.49
Kirkonmiehet: http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288744591740.html

WiTo
06.10.2014, 11.08
Se, miten tylsää matriisilaskenta oikeasti on, maanantaiaamuna 8.15-10.

JackOja
09.10.2014, 14.04
Aamun Hesarin luettuani ei yllättänyt, että K-maa ryömii tänään kolostaan taas avautumaan :D

Rautaperse
09.10.2014, 22.46
Aamun Hesarin luettuani ei yllättänyt, että K-maa ryömii tänään kolostaan taas avautumaan :D

Hetki piti selata forkkaa, et ymmärsin kenestä on kyse. Mutta joo ei yllättänyt yhtään. Kaikenlaisia autisteja sitä tännekkin eksyy.

LauriMan
22.10.2014, 22.58
Jouduin töissä haravoimaan

LauriMan
23.10.2014, 15.06
..samoin kuten tänäänkin

LauriMan
23.10.2014, 15.07
Sormien jäätyminen vain puutarhahanskojen ollessa käsissä.

Sirkkusofia
23.10.2014, 15.39
Just se ainoa päivä, kun on pakko lähteä autolla (kesänakit alla), annetaan kelivaroitus ja sataa lunta :eek: Mun tuuria taas.

Hääppönen
23.10.2014, 20.31
Tämä suosituslista naisille: http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art-1288754595273.html . Kokemuksien pohjalta osuu hyvin kohdilleen. Mielenkiinnolla odottelen vastaavaa listausta miehille... :cool:

Farina
24.10.2014, 10.04
Tämä suosituslista naisille: http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art-1288754595273.html . Kokemuksien pohjalta osuu hyvin kohdilleen. Mielenkiinnolla odottelen vastaavaa listausta miehille... :cool: Toi kohta 6. pisti jotenkin hymyilyttämään.

BONK
24.10.2014, 10.26
Tämä suosituslista naisille: http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art-1288754595273.html . Kokemuksien pohjalta osuu hyvin kohdilleen. Mielenkiinnolla odottelen vastaavaa listausta miehille... :cool:

http://www.complex.com/pop-culture/2010/03/whiteout-10-redneck-stereotypes-in-justified

Eiköhän tuosta pari osu :)

vema60
24.10.2014, 10.50
Se, että Ruotsista ei löytynyt sukellusvenettä ja etsinnät lopetetaan.

LauriMan
24.10.2014, 19.18
^ Olen itse juuri samaa mieltä..

Asiaan, linja-auton aikataulun jäljessä olo.

Jopotuinen
24.10.2014, 20.37
^^ tää olikin jo täällä...

Kiovan Dynamo
28.10.2014, 10.49
En lopulta edes osannut olla yllättynyt, kun likimain konkreettisesti törmäsin oululaisen autoilukulttuurin periytymisen logiikkaan. Joku nuori naishenkilö opettajineen meinasi ajaa ylitseni suojatiellä opetuslupakolmion kanssa.

rjrm
28.10.2014, 12.08
Oulussa sattui takavuosina kolari, jossa autokoulua käyvä nuori kolaroi yöllä kinon grillin kulmilla autokouluopettajansa kanssa. Täällä on perinteitä :)

Oatmeal Stout
28.10.2014, 12.54
Häiriöjunan ohjausjärjestelmän toimivuus aamusella.

JuhoIlmari
28.10.2014, 13.12
^Töölönlahtea puolituntia katselin kunnes juna päätti (sai luvan) peruuttaa takaisin Pasilaan ja purkaa lastinsa. Eihän tällaisia katkoja nyt kovin usein ole, mutta pientä kitkaa kyllä jatkuvasti.

Shimaani
28.10.2014, 14.23
Itsehillinnän pettäminen Vaasan Leipomon tehtaanmyymiössä. Mut ne vastapaistetut vaniljamunkit on hyviä......

_ava_
30.10.2014, 21.45
Ebolan mahdollinen rantautuminen Suomeen.

teräsrunko
31.10.2014, 00.03
Ei yllättänyt, että kadut ovat liukkaita, Kaaduin silti. Huomenna nastarenkaita hankkimaan.

kuovipolku
31.10.2014, 00.32
Se että semmoinen heleä ääni osoittautui olevan peräisin takakiekon katkenneesta pinnasta.

_ava_
08.11.2014, 20.16
Kreikalla ei sitten menkään vielä niin vahvasti. Onneksi Jutta Urpilainen näki tämän jo vuosia sitten ja osasi neuvotella Suomelle takuut velanmaksuun. Muut lainanneet maat jäävät nuolemaan näppejään... :).

http://yle.fi/uutiset/kreikan_velat_jaavat_lainoittajille/7609924

LauriMan
08.11.2014, 23.11
Tappajasepelin levitys Klv:lle

devon
18.11.2014, 13.20
Heräsin jälleen kissa kainalossa peiton alla ja se alkoi taas heti kehräämään kun sitä hipaisi. Kissanpentu...

Sirkkusofia
18.11.2014, 14.58
Tänäänkään en yllättynyt.
http://www.talouselama.fi/incoming/article2246962.ece/ALTERNATES/w500

tempokisu
24.11.2014, 22.06
:D R-kioskit tarjosi ILMAISTA aamukaffetta - ja ihmiset jonottaa sankoin joukoin, ekat tuli jo aamukahdelta.

"Roast" ei sovi kaikille: H.Harkimo, J.Sarasvuo ja Vesa Keskinen. Mä liittäisin tähän vielä yhden, toisinaan huumorintajuttoman mielipiteissään suorapuheisen ihmisen nimen. Aika tavalla sellaisia kaikki olemme.

tempoilija
12.12.2014, 11.58
Aikuiset ihmiset.

Koko viikon on Otaniemessä ollut teekkarin henki kovin halpa. Mustaa ja märkää, näkyvyys täysin nollassa, mutta sekä jalan että pyörällä kuljetaan täysin pimeänä ja heijastimitta. Tänäkin aamuna seisoin autolla Konemiehentien risteyksessä ja huomasin Otaniementietä ajavan pyörääjän vasta kun se oli auton keulan edessä; Pyörän ainoana valona mitätön ledi-Petzl kuskin otsalla vilkkumoodissa.

JackOja
28.12.2014, 17.04
Aabeeseet on kauheita paikkoja.

slow
28.12.2014, 17.53
Kaikki liikenevä tila ja vielä sekin mikä ei liikenisi on jälleen kiukkuisten hiihtäjien reviirikseen merkkaamaa. Ainakin Helsingin keskussuistossa.

VesaP
28.12.2014, 21.54
Jack Bauer on kova äijä! Pisti joukkion ählämeitä sileäksi ja pelasti muutaman ydinpomminkin siinä samalla äskeisen raineroinnin aikana. On se KOVA! :cool: Ny se lähti tappaa kiinalaisia. Jatkoa täytyy odottaa seuraavaan reenikertaan mitä tapahtuu! (niinqu ei muka muistaisi jo ulkoa mitä tapahtuu kun 10 kertaa ainakin katsonut tämänkin tuotantokauden läpi jo.)

LJL
28.12.2014, 22.09
Aabeeseet on kauheita paikkoja.

ABC = WC

Näin samalla logiikalla kuin sedän naapurissa aikoinaan asunut kommunisti, joka kertoi että jos kokikseen laittaa rautanaulan, se sulaa, ja kertoohan sen nimikin että siinä on kokaiinia

kolistelija
28.12.2014, 22.14
Nysse papalla ei menny sen paremmin tänäänkään... :/

JackOja
09.03.2015, 09.49
Moottorikelkkailijoista osa -en halua uskoa, että kaikki- on mulkkuja.

haedon
22.03.2015, 13.57
Maajussi tuossa lähellä oli vaihtanut viime vuonna koivuista tekemänsä uuden aidan tolpat jo näreisiin. Niin sitä näköjään oppii uusi sukupolvi aina vasta kantapään kautta:D.

tempokisu
31.03.2015, 10.15
Uutisten "tutkimustulos" jotta epätasa-arvoista kohtelua ON työpaikoilla. Erityisesti naiset kokevat olevansa alempia.
Mitä isompi työpaikka....onnistuu ihan pienessäkin työyhteisössä. :(

Suffeli
31.03.2015, 11.20
Varmaankin hiljainen uutispäivä kun pitää painaa tommoisia itsestäänselvyyksiä..

tempokisu
31.03.2015, 11.49
Varmaankin hiljainen uutispäivä kun pitää painaa tommoisia itsestäänselvyyksiä..

Oli ihan aamutelevision uutisissa. Kun sitä "tasa-arvoa" on joka paikassa toitotettu, näkis vaan täälläkin.
Aamulehden Uutinen oli Ratinan kauppakeskus. Että se tulee. Lehdestä luen yleisönosaston, telkkariohjelmat ja sarjakuvat. Muut joutolukemiset säästän seuraavaan aamuun, jos lehti ei tule ( on erittäin usein myöhässä, ja viideltä viimeistään keitän aamupuurot).

Jake_Kona
02.04.2015, 23.10
"...."........................
Poistin turhat

TANUKI
03.04.2015, 18.29
Luulin ettei tänään tuule, mutta tuulikin...

Niki9
05.04.2015, 08.39
Että heräsin aikaisin [emoji108]

Mtx
05.04.2015, 09.35
Kuinka humalassa ihmiset viitsivät esiintyä pääsiäiskokolla... Okei, se ei yllättänyt EILEN...

CamoN
16.04.2015, 21.29
Melko tarkkaan puoli vuotta sitten todettiin perheen henkilöauton toinen avain kadonneeksi. Etsittiin, etsittiin ja etsittiin vähän lisää. Vaimokin "etsi". Asiasta keskusteltiin alkuvuodesta pariin otteeseen sävyyn "Voi kuinka kaikki onkin elämässä hyvin, kun suurin ahdistus on kadonnut autonavain". Lopulta pari viikkoa sitten oli aika luovuttaa ja todeta tapahtunut. Tilasin uuden avaimen ja se ohjelmoitiin autoon tänään.

Noin neljä tuntia ohjelmoinnin jälkeen vanha avain löytyi vaimon takin taskusta. Siis takin taskusta. Annoin palautteen.

noniinno
16.04.2015, 23.28
Noin neljä tuntia ohjelmoinnin jälkeen vanha avain löytyi vaimon takin taskusta. Siis takin taskusta. Annoin palautteen.

[emoji23][emoji1]

VesaP
20.04.2015, 13.20
Lauantaina ei yllättänyt se että jos selkään koskee aikalailla jo aamulla kun trikoita kiskoo niskaan, niin 150km tujuun vastatuuleen vääntäen ei tule auttamaan ainakaan asiaa. Ei auttanut. 130km kohdalla maitojuna kutsui kun ei vaan enää järki kestänyt alaselän kipua enempää. Jäi kääntöpaikka 20km päähän. Koko menomatkan fiilistelin sitä mahtavaa fiilistä kun saa pudotella kovaan myötuuleen paluu-150:sen. No, joku toinen kerta ehkä sit.

Seuraava hankintasi: Parempi selkä. :/ Löytyskö B-D:sta tai B-C:stä?

BONK
20.04.2015, 13.27
^ kurjaa :( Tommoinen on niin väärin.

Vähän samoissa tunnelmissa mennään täällä. Itseänikään ei (näin jälkikäteen ainakaan) yllättänyt suuremmin se, että kun kantakalvo tuntui kaksi päivää kivuttomalta niin ehkä 17 kilsan aamulenkki piiiitkän juoksutauon jälkeen oli vähän liikaa. Nyt on taas tassu pipi, hyvä minä.

VesaP
20.04.2015, 13.36
Nyt on taas tassu pipi, hyvä minä.

No höh, pitäähän sitä lähes puolimaraton päästä miehen vetämään jos alkaa juoksututtaa! Hanurista ettei paikat kestä mitä järki tahtos tehdä! :/

Tässä mietin josko tuo selkä tokenisi ööö...ajamalla. Pari tuntii raineria illalla. No, kahtoo nyt, parempi olis tunti kunnon jumppasessiota lattialla. Ajamalla tuo ei tunnu ainakaan paranevan, yllättävää kyllä. :rolleyes:

_ava_
20.04.2015, 14.00
PS:n menestys vaaleissa :)

IncBuff
20.04.2015, 14.11
Että Fillaritorilla yhteyttä ottanut oli taas kerran hupikyselijä, joka ei edes aikonut ostaa mitään. Olisikohan nyt viides 2 viikon sisään, joka vinkuu muutaman euron osista kuvia ja kun saa ne niin ei vastaa mitään.

JackOja
21.04.2015, 09.45
Työmatka(tavis)pyöräilijöillä on:

1) satula liian korkealla
2) kumeissa liian vähän ilmaa
3) kuivat ketjut
4) turhan matala kadenssi
5) liikennesäännöt hukassa

Iglumies
21.04.2015, 10.07
6) hirveä tarve yrittää pysyä vauhdissa ohitetuksi tulemisen jälkeen

Tank Driver
21.04.2015, 10.18
Työmatka(tavis)pyöräilijöillä on:

1) satula liian korkealla
2) kumeissa liian vähän ilmaa
3) kuivat ketjut
4) turhan matala kadenssi
5) liikennesäännöt hukassa

Kuulostaa mun normilenkiltä.

JackOja
21.04.2015, 10.25
Mutta kuutonen ei tärpännyt?

BONK
21.04.2015, 12.24
Tankkia ei ohiteta.

LauriMan
21.04.2015, 18.54
Linja-auto oli myöhässä, taas..:mad:

tempokisu
21.04.2015, 19.38
6) hirveä tarve yrittää pysyä vauhdissa ohitetuksi tulemisen jälkeen

Korjaan: ...ohittaa se tyyppi vielä kerran :rolleyes:

usko juntunen
18.05.2015, 22.05
Venäläispelaajien käytös jääkiekon MM loppuottelun jälkeen. Mitä isot edellä, sitä pienet perässä. :(

BONK
18.05.2015, 23.23
Venäläispelaajien käytös jääkiekon MM loppuottelun jälkeen. Mitä isot edellä, sitä pienet perässä. :(

Siellä alkaa meno olla kohta kuin Pohjois-Koreassa. Ihan käsittämätöntä perseilyä ja ylimielisyyttä. Ei tuota voi kuin hämmästellä, mutta yllätys se ei todellakaan ole.

JackOja
20.05.2015, 16.10
Se, että XXL:n hintalupauspolitiikka toimii. Vanha jääräkin alkaa uskoa kun sen kuudennensadannen kerran lukee :)

haedon
31.05.2015, 19.38
Kun Korsossa tuulee aina niin simona niillä pitkillä tiepätkillä, vastaan tietenkin:D.

ilmora
12.06.2015, 10.35
Se että Z-juna hajoaa Sopenkorven kohdalle kun yritän päästä Helsinkiin.

pturunen
12.06.2015, 10.53
Lomareissu tulossa ja yksi lapsista sairaana.

beehoo
13.06.2015, 00.09
Foorumilla pyörivien leidien ppp kuvat säikeen poistaminen. 😤

Tulipahan kuitenkin tarjottua mahdollisuus 😆

PetriV
13.06.2015, 11.51
Pelasin Heroes of the Storm peliä heti aamusta ja tiimitovereiden keskustelu oli taattua laatua 'Raynor u retard' 'Zeratul is for noobs' jne. Onko vaikeaa vain tehdä itse parhaansa ja pitää hauskaa?

JackOja
15.06.2015, 14.40
Se, että juhannuksen menoliikenne on vilkkaimmillaan torstaina klo 14 jälkeen (http://www.hs.fi/kotimaa/a1434251898656).

Ei jumangegga, aivanko on totta? Ja Savoon päin menevät tiet etenkin, kappasta vaan! Ja yksittäinenkin onnettomuus voi synnyttää pahan ruuhkan, OHHOH? :seko:

VesaP
15.06.2015, 15.07
EI olis pitänyt googlettaa "tulehtuneita karvatuppeja perseessä" kuvahaussa just kun on kohta lähdössä pitsalle. Vddu. :eek:

FRE_A_K
17.06.2015, 16.24
Ei tarttennu lähtee pihalle ilman takkia tänäänkään... :)

JackOja
17.06.2015, 16.38
Parturin tuolissa istuessa bongasin seiskan kannesta, että Anneli Auer julistaa tietävänsä miehensä murhaajan...

Kappas vaan kun minäkin satun nimittäin tietämään kuka mun sykevyötä käytti eilisellä lenkillä.

marco1
17.06.2015, 16.48
Juhannukseksi luvattu 21000 miljardia sääskeä :D

Nana
19.06.2015, 15.31
En saanut CB Candya enää irroitettua pyörästä, kun olin polkenut sillä pari km. Olisin vaihtanut Candyn vasempaan jalkaan ja kakspuolisen oikealle, jotta voin siitä tarvittaessa nopeasti irroittaa jalan, ellei Candyn lukko vasemmalla aukea.
On kyllä huonosti suunniteltu tuo Candyn kiinnitys/avaus. Joltain sivulta luin, että jollain työkalulla voi saada irti, mutta joku totesi, että hankalaa se on senkin kanssa. Miksi ihmeessä siihen ei ole voinut lisätä sitä palikkaa, mistä kiintoavaimella saisi aukaistua?
Yhtä paljon ihmettelen miksei niihin ole merkattu kaikkien ymmärtämiä R ja L, vaan on pitänyt joku ura tehdä toiseen. Ei mitään järkeä, että uudet saman merkin polkimet ostettuaan joutuu koodikielen opettelemaan käyttöohjeesta saadakseen polkimen oikealle paikalle. Nätit ne kyllä on, mutta silkkaa typeryyttä nuo em jutut.

haedon
19.06.2015, 15.49
:rolleyes:Kyllä noi CB:t on tähän asti irronneet ihan hyvin kuin Shimanot tai muut vastaavat pitkävartisella kuusiokololla, kun vähän rasvaa kierteitä ennen polkimien paikalleen laittoa. Sun täytyy laittaa se käyttämätön Candy tyynyn alle yöksi niin aamulla ovelle tupsahtaa reipas polkimien asentaja. Nää on näitä juhannustaikoja...

Juhannukseksi luvattu 21000 miljardia sääskeä :D
Onko noille kaikille edes varattu ruokaa :D.

Nana
19.06.2015, 16.55
^
Tokihan vispilät irtoaakin ja ehkä muutkin, joissa on osanen, jota saa esim kiintoavaimella käännettyä mutta candy1:ssä ei ole. Poljin oli huolellisesti rasvattu vaseliinilla ennen laittoa mutta siitä huolimatta se kiristynyt ajon aikana. Eihän kuusiokololla saa Candyä pyöriteltyä auki, sehän pitäisi olla työkalu, jonka saa sen varren ympärille, mikälie onkin.

Nana
19.06.2015, 16.58
Kävin netissä eilen aiheesta lukemassa ja aika moni kiroili noiden irroituksen hankaluutta.
Onko jollain Candy1 polkimet? Millä olet avannut ne? Mulla ei ole työkalutuntemusta ristipäätä, kiinto-ja jakoavainta ja kuusiokoloa enempää. No vasarat ja kirveet toki, mutta ne lienee vähän muihin hommiin.

Muoks. Sitkeys palkittiin ja omien vähien työkalujeni osoittautuessa tehottomiksi Candyn sileään pyöristettyyn varteen kaivoin esiin ne, mitkä auttavat usein kusisissa paikoissa, kumihanskat. Niillä sai tarttumapintaa sen verran, että hyvin rasvatut kierteet lähtivät vielä auki. Lienee pakko tulevaisuuden varalle hommata jotkut pihdit, sillä en usko oikeankokoisen kiintoavaimenkaan toimivan noin sileässä ja pyöreässä metallissa. Pihdeillä saanee sen verran otetta ja kahvasta vipuvartta vääntää noita auki. Mutta come on CB! Why couldn't you put the same little part to Candy1s that you've put to probably every other pedal you've made?

PK1
19.06.2015, 18.57
Niin siis siellä kierteen päässä on kuusiokoloavaimelle paikka, eli avain työnnetään sieltä rungon suunnasta polkimeen ja avataan.

Nana
19.06.2015, 22.12
^
Joo, tajusin mä mitä kohtaa tarkoitettiin, kunhan kettuilin, kun harmitti tuo Candyn suunnittelu. Kun en esim edellisiä polkimia saanut siitä auki vaikka oli kuusiokolo, kun oli niin tiukalle mennyt. Mun ainoa 6mm kuusiokolo on n. 3cm pitkä, eikä kuusiokoloilla saa muutenkaan sellasta vipuvartta käyttöön mitä kiintoavaimella, eli se on yhtä tyhjän kanssa jos poljin kiertynyt/kierretty tiukalle, joka tapauksessa tarttee kiintoavaimen, mutta Candyssä ei ole mitään mistä sillä saisi kunnon otteen. ja se on aika hölmöä.

LJL
19.06.2015, 23.09
Käy Nana ostamassa Bilteman niin sanottua 10v takuu -sarjaa (mielestäni hyvä hinta-laatu-suhde) oleva räikkäsatsi, niin saat sopivan kuusikolokärjen ja vipuvartta.

Nalho
20.06.2015, 00.21
On se Helsinki kumma paikka.Pyöräileviä ja siitä tännekkin kirjoittavia ihmisiä on niin että päät yhteen kolisee, eikä vain tunnu läheltä löytyvän ketään ystävällistä sielua joka vaivautuisi oikein paikan päälle neuvomaan kuinka ne polkimet avataan. Joka palstalla kertoillaan kuinka on vedetty hirvittävät määrät kilometrejä ympäri maakuntaa, mutta kuitenkaan ei sen vertaa löydy kenestäkään laupiasta samarialaista joka kysyisi missä päin siellä lähipiirissä sitä konsulttiapua tarvitaan, että kävisi vaikka siinä lenkin ohessa neuvomassa kuinka niiden polkimien kanssa toimitaan.

haedon
20.06.2015, 00.36
:rolleyes:Kansalaisopistojen pitäisi järjestää pyöränrassauskursseja, kun täälläkin niin usein neuvoja kysellään. Kenenkään ei tarvitsisi kantapään kautta oppia kaikkea ja samalla toimisi sosiaalisena verkostoitumiskanavana samanhenkisille rasvasormille.

LJL
20.06.2015, 00.53
On se Helsinki kumma paikka.

Meille Espoon Kivenlahteen saa tulla käymään polkimia irroituttamassa, itse en lähde minnekään kun laskettu aika on wifellä huomenna

Volvospede
20.06.2015, 01.51
Toi poljinhomma tais jo ehkä selvitä, mut varmuuden maksimoimiseksi:

http://www.treefortbikes.com/images/raw/TFB10_CrankbrosCandy1Blk-6.jpg

Tonne vaan kuusiokoloavain, mielellään laadukas ja mistä ei oo kulmat pyöristynyt. Jos tuntuu ettei jaksa kääntää, niin jatkovartta vaan peliin. Mä availin kerran kampien kuusiokolopulttia ja kun ei auennut niin vanha stonga jatkovarreksi. 720mm varrella ei pultti enää ollutkaan niin tiukassa..!

vema60
20.06.2015, 10.31
Se, että kaaduin villarilla, juhlista kotiin palatessa

Nana
20.06.2015, 15.27
On se Helsinki kumma paikka.Pyöräileviä ja siitä tännekkin kirjoittavia ihmisiä on niin että päät yhteen kolisee, eikä vain tunnu läheltä löytyvän ketään ystävällistä sielua joka vaivautuisi oikein paikan päälle neuvomaan kuinka ne polkimet avataan. Joka palstalla kertoillaan kuinka on vedetty hirvittävät määrät kilometrejä ympäri maakuntaa, mutta kuitenkaan ei sen vertaa löydy kenestäkään laupiasta samarialaista joka kysyisi missä päin siellä lähipiirissä sitä konsulttiapua tarvitaan, että kävisi vaikka siinä lenkin ohessa neuvomassa kuinka niiden polkimien kanssa toimitaan.

Sanos muuta. "Kel'onni on, se onnen kätkeköön" ja niin poispäin. Yllättävän vähän myös näitä ohjeita joillain alueilla täällä ottaen huomioon miten iso määrä ihmisiä ja miten pitkän aikaa täälläkin on kirjoitellut. Tästä samasta syystä pyrin kertoilemaan kokemuksiani jalkapumpuista sun muista niitä vertaillessani, että joku muu voisi ehkä joku päivä niistä saada jotain irti kun itse miettii minkä ostaisi. Kun se on ihan pöhköä jos kaikki vuorollaan kokeilee jotain paskaa pumppua vain todetakseen, että se on paska.
ja tuntuu, että esim. edullisempaan city-treckeri- tai jopa OMFG!!! hybridipyörään ei kannata edes kysyä suosituksia renkaiksi tai muiksi osiksi, koska niitä ei todennäköisesti tule. Pyörän täytyy olla vähintään 700e, mielellään kalliimpi, jotta siihen kannattaa ylipäätään laittaa renkaat. Niitä 1000e citypyöriä 70e lukkopolkimilla ja vähintään 40e+40e renkailla ja ultakevyillä hiilarikiekoilla ja vähintään SH105 osasarjoilla on paljon jännempi jättää kaupan eteenkin, kun ei koskaan tiedä onko pyörä vielä parkissa kun ostokset on tehty. Täytyyhän elämässä jännitystä olla.

ja tuosta polkimien irroituksesta, kun mielestäni minä kyllä tiedän miten polkimet otetaan irti ja laitetaan paikalleen, olenhan minä saanut jo useita polkimia paikalleen ja uudelleen irti. Se ei muuta sitä tosiasiaa, että joskus polkimet ovat niin tiukalle kiertyneet, että ainakaan minun voimani eivät niihin riitä. Esim Escape, jonka polkimissa ei vieläkään ole rasvaa, kun ei ollut rasvaa mukana kun niitä irroitimme. En saanut kiintoavaimella liikahtamaankaan, enkä kammen takaa kuusiokololla. Lopulta tuttuni, fyysistä työtä tekevä mies irroitti ne ja joutui hänkin vähän kiroilemaan ja käyttämään painoaan kiintoavaimen kanssa saadakseen ne auki.
Ja kuusiokolosta, ei kuusiokolossa ole sellaista vipuvartta kuin kiintoavaimessa. Kiintoavaimen voi laittaa poikittain polkimeen ja runnoa kehon painolla alas ja näin hyödyntää vipuvartta. Kuusiokolo pyörii vain itsensä ympäri, eikä siitä näin ollen ole juuri mitään hyötyä, vaikka varsi pitenisi. Kehon painoa ei voi hyödyntää, ainoastaan sormi-ja rannelihaksia. Toki minullekin edes 10cm kuusiokolo olisi parempi kuin tuo monitoimitoolin 3cm, että saisin siitä otteen paremmin, mutta siitä pidempi varsi ei juuri hyötyä toisi.

Petteri Ellilä
20.06.2015, 15.52
Edelleenkään ei yllätä se ettei edes juhannuspäivänä voida jättää sitä ruohonleikkuria varastoon saatana.

Nana
20.06.2015, 16.15
Auttamisesta yms. vielä, minusta suomalaista pyöräilykulttuuria ei voi kehittää parantamatta tätä sosiaalista puolta, joka meillä usein ontuu. Ei se ole keneltäkään pois jos omaa tietämystään tai kokemuksiaan jakaa, päinvastoin. Minä uskon vakaasti, että ystävälliset eleet palaavat aina takaisin, ennemmin tai myöhemmin, uskoit sitten Jumalaan, karman lakiin tai vain ihmisten hyvään tahtoon. Tämä on jo ilmaston vuoksi vaikea pyöräilymaa, miksi pahentaa tilannetta pihtaamalla tietoa/tervehdyksiä ja ystävällisiä eleitä ylipäätään? Kukaan muu ei voi asiaan vaikuttaa kuin me itse.
Toki me voimme paeta Eurooppaan näitä myrtsejä kelejä ja asenteita, mutta helpotus on vain hetkellinen, eikä suomi-asenteella oikein siellä pärjää.

Volvospede
20.06.2015, 16.40
Nana, ota kuusiokoloavaimeksi tämän mallinen avain, ei sellanen monitoimityökalu.http://www.atoy.fi/kuva-data/119-000960890.jpg

Sit otat jatkovarreks jonku putkenpätkän, esim vanhan stongan tai minkä vaan lujan metalliputken. Jotain hienoa hiilaristongaa en tossa hommassa kiduttais.
http://www.on-one.co.uk/imgs/products/oo/950_constW/HBELGUANB_P1.jpg

Sujautat sen putken tohon kuusiokoloavaimen pidemmän varren päälle jatkoksi ja sulla on käytössä enempi vääntöä kuin kaikilla foorumin sedillä yhteensä ja poljin lähtee niin helposti että hymyilyttää sen jälkeen. :cool:

haedon
20.06.2015, 17.08
:rolleyes:Eikä noi pahanhintaisia ole sitä varten tehdyt työkalutkaan (Park Tool 12,95e) ja onhan noita kohtuuhyviä valmiita settejä alle viidenkympin:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/61hifWXNhcS._SX522_.jpg
http://www.bike24.com/images/products/p047099.jpg

skela
20.06.2015, 17.17
Vaikka Bilteman työkalujen kanssa on syytä olla varovainen, niin suosittelen LJL:n jo suosittelemaa kuusiokolohylsysarjaa, jossa on muistaakseni viisi kokoa alkaen 6mm tai 7mm. Siihen sopii perään ½" räikkä, vaikka momenttiavain, jos on tärkeää saada oikeaan kireyteen. Sen avulla olen muutamat polkimet kiinnittänyt ja irrottanut. Samaten keskiön taakse asennetun seisontatuen pultti tai jumittunut V-jarrun pultti joko irtoaa tai katkeaa, kun sille näyttää noita avaimia.
Rasvaa kannattaa kyllä aina laittaa kierteisiin. Vain pinnojen kierteet jätän rasvaamatta, vaikka joku kuulemma niinkin tekee.

Onko tämä sitten hyödytön vastaus, kun vihjailen kalliiden työkalujen tarpeellisuudesta? Lähistöllä ei ole pyörähuoltoja, ja perheen kulkuneuvot on pidettävä ajokunnossa. Niinpä talli on täynnä työkaluja ja jonkin verran varaosia. Pyörät ovat arkisen näköisiä, niin etteivät kelpaa varkaille. Momenttiavaimet (1-20Nm ja 10-80Nm) ovat kyllä melko harvoin käytössä, lähinnä jälkimmäinen polkimen, rataspakan ja keskiön kiinnittämiseen.

Bilteman kammen ulosvedin ja mahdollisesti muutkin polkupyörätyökalut sen sijaan kannattaa kiertää kaukaa. Shimanon työkalu maksoi viimeksi asiaa tutkiessani vain kaksinkertaisen hinnan ja kestää yli kymmenen kertaa paremmin.

Il ciclista di Roine
20.06.2015, 21.48
es ei dii ii

MacKonte
20.06.2015, 21.49
EI yllättänyt, että iltaan asti satoi vettä...

Nana
20.06.2015, 23.27
Nana, ota kuusiokoloavaimeksi tämän mallinen avain, ei sellanen monitoimityökalu.http://www.atoy.fi/kuva-data/119-000960890.jpg

Sit otat jatkovarreks jonku putkenpätkän, esim vanhan stongan tai minkä vaan lujan metalliputken. Jotain hienoa hiilaristongaa en tossa hommassa kiduttais.

Jotain tämmöistä vinkkiä kaipasinkin, tuo Haedonin oli kans kätevän näköinen, kun varsi jo valmiiksi. Mulla on itseasiassa ollutkin tuollainen kuusiokolo (ilman vipuvartta), en vain edes tiennyt sen olevan kuusiokolo, enkä tällä hetkellä tiedä sen olinpaikkaa laisinkaan, mutta veikkaisin, että se ei ollut 6tta mm leveä, vaan ehkä max 5mm, joten ei siitä olisi poljinten kanssa ollut apua. Toisekseen minulla ei taida olla mitään onttoa putkenpätkää, jota voisi vartena käyttää. Olen elämäni aikana myynyt yhden pyörän ja senkin ohjaustankoineen, joten minulla ei pyöri nurkissa ylimääräisiä tankoja, eikä oikein muutakaan tuohon soveltuvaa, mutta hyvä tietää silti tulevaisuuden varalle.

Skela, ei kukaan ole valittanut neuvoista, vaan niiden puutteesta ja haluttomuudesta jeesata. Ei kaikista neuvoista aina ole hyötyä, mutta ne on siitä huolimatta tyhjää parempia, koska niiden antaja ainakin yrittää auttaa. En ole saanut ainuttakaan vinkkiä rengasvalintaan Giant Escapelle. En silti aio hommata kakkos/koirapyöräksi 1000e kapistusta, vaan menen ennemmin kysymään vinkkejä vaikka epsanjankielisiltä foorumeilta. Olishan se hyvä jos kotimaiseltakin pyöräilyfoorumilta saisi pyöräilyyn liittyvät neuvot ja vinkit myös näihin edullisempiin fillareihin.
Osin vastalauseena tälle laitoin tänään, kun satoi, kauppareissulle Escapeen, josta olin irroittanut sen omat rumat peltilokarit, 1 1/2l muovipullosta leikatut lokasuojat nippusiteillä kiinnitettynä. Olin muuten yhtä tyylikkäät kuin ass saverit. Ajoin tietysti tehdas-fläteillä ja Addun juoksutrikoissa (tosin pehmustetut pyöräily alushousut alla) ja lenkkarit jalassa.

http://www.on-one.co.uk/imgs/products/oo/950_constW/HBELGUANB_P1.jpg

Sujautat sen putken tohon kuusiokoloavaimen pidemmän varren päälle jatkoksi ja sulla on käytössä enempi vääntöä kuin kaikilla foorumin sedillä yhteensä ja poljin lähtee niin helposti että hymyilyttää sen jälkeen. :cool:

Nana
20.06.2015, 23.30
Mitä ton viestin kanssa tapahtui? Lainasin tekstin, mutta oma tekstini on mennyt myös tämän lainauksen sisään. Olen nähtävästi ison kuvan jättänyt oman tekstini alle ja siksi tekstini joutui tuohon lainaukseen, mutta en jaksa kirjoittaa kaikkea uusiksi, joten vilkaiskaa vaikka tarvittaessa Volvospeden viesti niin näette mikä osa oli hänen tekstiään. ja sori Volvospede, en laittanut tarkoituksella noin.

LJL, kiitos tarjouksesta. Kivenlahti lienee hieman turhan pitkällä jos ei poljin ota irrotakseen, mutta tarjous oli silti hyvä. Wifelle paljon terkkuja ja tsemppiä.

bici74
21.06.2015, 21.36
Naisten määrä ratissa tuolla tien päällä.

Fjälle
21.06.2015, 22.03
->LJL
Joko saa onnitella :)

JackOja
22.06.2015, 09.30
Maanantait ovat kurjia päiviä. Ellei ole loma.

HC Andersen
22.06.2015, 09.54
Maanantait ovat kurjia päiviä. Ellei ole loma.

+1

pekoni
22.06.2015, 10.53
Keli ei yllättänyt. Isyysvapaalla ollut 3x lämmöt yli 20 astetta. Stana.

Nana
22.06.2015, 17.30
Ois voinut eilen tajuta, että poljin lukkojen irroittelutreenissäkin on hyvä pitää joku kohtuus määrissä. Nyt on jänteet ja lihakset vissiin ärtyneet kymmenistä ja kymmenistä toistoista.
Lienee paras jättää lukkopolkimilla ajelut tältä päivältä.

LJL
22.06.2015, 17.34
->LJL
Joko saa onnitella :)

Hiljaista on toistaiseksi!

Sanotaanko että se yllätti kuinka mukava päivä maanantai voi olla, jos on lomalla :)

LJL
22.06.2015, 17.35
Eikun helkkari. Siis se ei yllättänyt että maanantait ei ole kurjia päiviä jos ei.. Äh. Antaa olla :D

arctic biker
22.06.2015, 19.57
Elä sinä Nana hermostu turhan päiten. Johan jengi on auttanut mutta kun sie tään oman Roomasi pyöräilymielessä haluat tehdä heti ja nyt. Ei se niin käy, Roomaa on rakennettu sen tuhannen vuotta eikä valmista näy.

Nana
22.06.2015, 20.41
^
Täällä on niin vähän naisia, että täytyyhän täällä jonkun herätellä ja naputtaa teille välillä.

Ei vaan, mutta ei se missään nimessä turhasta ollut. En minä kuvittele, että pyöräilykulttuuri muuttuisi päivässä, mutta se on hyvä pitää mielessä, että siihen suuntaan pitäisi mennä jos halutaan kehittää pyöräilykulttuuria täällä. Meillä on jotkut asiat toimivampia kuin muualla ja he ottavat meistä mallia, mutta pyöräilykulttuurissa ja joissain muissa me tulemme auttamatta perässä.

Muutos vaatii aina poistumista omalta mukavuusalueelta ja haastankin siksi itseni ja kaikki muutkin muuttamaan tapojaan, jotka muutosta kaipaavat, tekemään jotain, mitä et ole ennen tehnyt, esim. tervehtimään useammin muita (oli se sitten kerta/vko, 5:ttä naista/miestä, parhaiten pukeutuneita, whatever), noudattamaan huolellisemmin liikennesääntöjä tai jotain muuta, mikä ehkä kaipaa kohennusta. :)

ilmora
22.06.2015, 20.54
Muutos vaatii aina poistumista omalta mukavuusalueelta ja haastankin siksi itseni ja kaikki muutkin muuttamaan tapojaan, jotka muutosta kaipaavat, tekemään jotain, mitä et ole ennen tehnyt, esim. tervehtimään useammin muita (oli se sitten kerta/vko, 5:ttä naista/miestä, parhaiten pukeutuneita, whatever), noudattamaan huolellisemmin liikennesääntöjä tai jotain muuta, mikä ehkä kaipaa kohennusta. :)

En tiedä olisiko kulttuurissa myös alueellisia eroja? Eilen lenkillä tuli vastaan kymmeniä fillaristeja, joista vain kaksi ei vastannut tervehdykseeni, joten siltä osin kunniaa meille lahtelaisille, hämäläisille tai orimattilalaisille tai mistä nyt he olivatkaan kotoisin... Ne kaksi nuivempaa herrasmiesta olivat sitten vissiin stadilaisia. :p

Hääppönen
22.06.2015, 22.22
Ei yllättänyt se, että tänään (tosi hauskan, mutta runsailla linimenteillä ryyditetyn) juhannuksen jälkeisellä "paluu normaalielämään"-lenkillä sykkeet oli tapissa heti, jos vain ajattelikin laittaa taakia polkimelle. Pintakaasulla nesteiden kierron palauttavaa ajelua ja lisätoiveena se, että sisuskalut palautuisivat normaaleille paikoille/toimintoihin. :cool:

Mika_koo
22.06.2015, 23.24
Kreikka ei yllättänyt tänäänkään

ilmora
23.06.2015, 00.13
Se että vuoden ehkä hienoin revontulimyrsky (http://www.aurora-service.eu/aurora-forecast/) osuu vuoden valoisimpaan aikaan.

VesaP
23.06.2015, 08.24
Krapula .

JackOja
26.06.2015, 19.15
Se, että kesäloma on aika kiva homma.

Kiirokset vaan esi-isille, ketkä sen meille taistelivat.

MacKonte
26.06.2015, 20.11
Kun sääennuste lupaa 47% todennäköisyydellä sadetta, ei 90km lenkillä kohdalle osuva sadekuuro ole yllätys...

puppy
26.06.2015, 21.22
Koiranulkoiluttajat eivät yllättäneet, ei kerätä jätöksiä ja poluilla on siima niin pitkällä kun antaa käsineestä ja sitten on kiire kerätä kun tullaan päälle....

kervelo
27.06.2015, 15.20
Se, että taas sataa.

Sent from my iPad using Tapatalk

VesaP
29.06.2015, 08.04
Tyhjä iso bussi. VesaP istua tönöttää siellä jossain paikassa X. Bussiin tulee joku äijä. Haisee tupakalle. Minkä penkin valitsee? Suoraan VesaP:n niskantakaa tottakai siitä 30 sentin päästä, vaikka olis sata muuta paikkaa ollut vapaana ympäri bussia.

JKK
29.06.2015, 08.40
^ Olit tietysti niin viehättävä. Muistuu mieleen bussikuskin uralta se kun eräs sinoila tms nauttinut herrasmies valitsi istuimekseen ainoan naisihmisen vierestä. Rouva pyysi kohteliaasti häipymään, ei lähtenyt ja sitten herraa vietiin. Oli poliisi se naisihminen.