Näytä tavallinen näkymä : Mikä asia EI yllättänyt sinua tänään?
Sivut :
1
2
3
4
5
[
6]
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Juurikin näin, ei se mihinkään enään lähde, eikä ole tarviskaan.
Hyvän mielen tuottaminen on parasta anteeksipyyntöä. Molemmin
puolin, tuleepahan sivussa puhuttua "mikä meni väärin?":rolleyes:
Ehkä kukat voi olla jonkun mielestä klisee, mutta itse kyllä tykkään. Ikinä en ole niin pettynyt kuten ylppäreissä kun sain vain kahdelta vieraalta ruusuja ja olin odottanut, että kerrankin sitä saa paljon kukkia... Joten miehet - älkää koskaan luopuko kukkien viemisestä. Ja vaikka ei pitäisikään kukista niin ele itsessään on jo hieno ja sitä tulee arvostaa.
Ilmora; juuri näin. Rouva tosin kasvibiologina arvostaa enemmän eläviä,
mutta ajatus ja sen toteutus ovat tärkeimmät.
P.S. leppyi se, nuo eteläpohojalaaset kun ei pahemmin puhu, piti vähän kuupailla.
kuovipolku
29.10.2016, 20.19
Se ettei aurinkoa tietenkään näkynyt koko päivänä vaikka sellaisen kuva esiintyi niissä sääennusteissa joita viimeksi tiirailin.
Se että kun en tullut vilkaisseeksikaan Porvoon sääennustetta, niin säätila siellä tietenkin poikkesi merkittävästi huonomman ajokelin suuntaan
Se että kun Porvoon suunnalla satoi tuntitolkulla, kaikilla muilla lenkkisuunnilla olisi ollut poutaa.
Eikä sekään yllättänyt että löytyi se yksi autoilija jonka mielestä oli hauskaa tai muuten vain paikallaan tehdä pieni koukaus suoralla tiellä, jotta kuraveden sai roiskumaan komeasti vastaantulevan pyöräilijän päälle.
PS Onneksi sekään ei ollut yllätys että kun olosuhteet ovat sopivasti pikkaisen vastaiset (mutta ajovarusteet oikeat) niin ajofiilis voi olla jopa tavallista parempi.
tempokisu
29.10.2016, 22.03
Kukkasista.
Sain ylioppilas"lahjaksi" kylpyammeellisen ruusuja. Kyllä itketti, kun mietti että meni monta sataa markkaa täysin hukkaan ja kirjaimellisesti kuihtui pois.
Ehkä tää on taas tätä mun miehisyyttä. Kukkapuskat on turhuutta, mutta lahjana hyvä vasara oli erittäin tervetullut.
Ideaparkkiin oli joskus suunnitteilla "miesparkki" jossa saisi kokeilla virvelöintiä ja muuta "miehistä". Vaikka ilmakivääriammuntaa - no olisin menny heti sinne.
tempokisu
30.10.2016, 21.43
Mä olen sitten erilainen, tiedetään. Vitsit, tuo vaikka kaffepaketin tai muuta tarpeellista sillä risupuskarahalla. Tai oikeasti se juttu on tietää mistä se saaja ilahtuu. Jos ei tiedä, kannattaa jotenkin ottaa selvää.
brilleaux
01.11.2016, 15.33
Me Miehet.:rolleyes:
http://www.mtv.fi/lifestyle/hyvinvointi/artikkeli/miehet-eivat-kestaneet-ehkaisyruiskeen-sietamattomia-sivuvaikutuksia-naiset-karsineet-samoista-ongelmista-jo-50-vuotta/6143030
risupuskarahalla
Sä oot tosi hempeä ja romanttinen ihminen. Noiden "risupuskien" idea on tuoda iloa sen saajalle ja sit saaja sanoo hurhur ja silleen ja sit kaikilla on kiva mieli. Ja sit anoppikin voi kysyä kylässä käydessään että onkos nyt joku merkkipäivä kun kukkia on pöydässä ja siihen voi vastata ettei oo ja vävypojan pisteet nousee taas anopin silmissä ku hää on niin herttanen että ostaa kukkia ihan extemporee.
Eli noilla "risupuskilla" on paljon suurempi merkitys kuin pelkkinä risuina olla!
tempokisu
01.11.2016, 16.01
^ nämä on nyt mielipideasioita. Oon käytännöllinen, ja jokusen kerran kun olen "kukkapuskan" ( olkoot sitten) saanut niin heti on ajatus että voivitsit mitä meni tämmöseen rahansta tuhlaamaan. Minne nää rehut nyt laittaa ( kun ei ole tyhjää pöytätilaakaan), annan olla päivän maljakossa ja heitän pois.
Ostaa vaikka kaffepaketin ( tavallista juomakaffetta) se tulee käyttöön ja ilahduttaa sitä kautta. Suklaarasiat menee sitten isälle, mutta edes johonkin hyvään tarkoitukseen.
heh. ainiin, EI yllätä että ootte kaikki eri mieltä mun kanssani. Sehän tässä on se juttu, mitään tulisi jos kaikki oltais samaa mieltä asioita. Yksi känkkäränkkä tarvii olla.
^Joo, jokainen palsta tarvii oman "tempokisunsa". Muuten hyvä, mutta jätä se ylenpalttinen omakehu ja muiden dissaus vähemmälle niin hyvä tulee! Jos itte tietää kuinka hyvä on ja oli omasta mielestään ja kuinka huonoja kenties muut on, ei sitä tarvii kokoaikaa sepostaa. Nauttii omasta erinomaisuudestaan ihan ittekseen myhäillen ja antaa muiden olla iloisia omista jutuistaan.
Kuten näkyy, vielä en ole sitä hylkylistaakaan ottanut käyttöön, toivottavasti ei tarviikaan. :)
tempokisu
01.11.2016, 20.34
^ minä en ole erinomainen ollut ikinä missään! Ehkä jotain hyviä - suomalaismittapuulla mitattuna, jos siitä kerran Suomen Mestaruuden voitti - tuloksia, mutta en mä ole erinomainen missään asiassa. Siis vaikka nytkin - kerro hyvä ystävä, missä olen erinomainen? tulee mieleen vain yksi asia jossa olen aika hyvä ja sekin on nukkekuvat ulko-olosuhteissa.
En todellakaan "nauti omasta erinomaisuudestani" yritän vaan selvitä. Ja todella annan muiten olla omista jutuista iloinen - ja vastavuoroisesti voitte tekin antaa mun olla iloinen jos sellainen tilanne tulee. Niitä ilonaiheita kun itellä on aika vähissä, niin kansii ne hyödyntää.
Ihan rehellisesti, olen ihan epäonnistunut ihminen ja elämä meni ihan toisin kun joskus kuvitteli, yritän vaan olla itkemättä sitä asiaa ja miettiä että mitkä asiat on hyvin - se on ainoa keino jos meinaa pysyä kiinni elämässä - kas kun tällä hetkellä haluaisi vielä tehdä projekteja ja olla täällä. Jos olisin joku erinomainen, niin en ehkä olisi 51-vuotiaana ollut puolipäivätöissä 12 vuotta, ja siinä on se mun koko työkokemus. Tai iloitsisi kun on saanut säästettyä muutaman tuhannen euroa. Kun noita verotietoja väistämättä tulee eteen, niin sitä kyllä tuntee itsensä todella epäonnistuneeksi ja köyhäksikin vielä.
Tosi ikävää Vesa että olet saanut tuollaisen kuvan. Mitään perusteita ei ole.
Ja nyt tämä sitten on valittamista, ikinä en sano mitään "oikein". Omasta mielestäni olen vain rehellinen, ja tässä iässä osaa jo tunnistaa ja tunnustaa omat virheensä. Onneksi olen niistä myös ottanut opikseni - tietysti tähän pitää nyt lisätä että "omasta mielestäni".
Varmaankin mun rehellisyyteni ja sen että sanon asiat suoraan, on myös mun heikkouteni. Jos on hiljainen joojoo-tyyppi, siittä ei kukaan suutu tai edes huomaa. Mutta se taas ei ole mun tyyliäni, sulautua joukkoon samanlaisena.
Lisäys: Vesa, aloin miettiin noita sun sanojasi ja - itkuhan siittä tuli. Miten voi olla, että täällä minä itken kun olen niin surkea ja epäonnistunut elämässäni, ja sitten joku on jostain kumman syystä saanut käsityksen että pidän itseäni jotenkin erinomaisena.
Milloin mä semmoista olen sanonut, en ikinä.
Julkinen liikenne. Kylläpä maksaa. Siis ajallisesti sekä rahallisesti. Ja ääliönä pitää seisoskella vaihtopysäkillä kun ainut järkevä (eli suora) yhteys Laru-Otaniemi on deletoitu.
Piti tänään tulla varmuuden vuoksi bussilla kun autossa on vielä suvikumit. Toivottavasti myös tulee se luvattu myräkkä.
Ettei nyt aivan
turhaan nähnyt vaivan.
^Eikös tosta polkase hetkessä fillarilla ilman mitään bussien venailuja ja voi vielä vaikka poiketa matkalla polunpätkälle
Ei yllättäny sääennusteen epätarkkuus eikä sekään että taas mökille sadetutkaennuste ei lupaa lumisadetta eikä normiennustekkaan mutta sadetutka beta lupaa ja se on yleensä ollu oikeessa :rolleyes: .. no tuli viikonloppuna maastolenkin loppupuolella 10% sadekkin
^Eikös tosta polkase hetkessä fillarilla ilman mitään bussien venailuja ja voi vielä vaikka poiketa matkalla polunpätkälle
Joo vartissahan tuon polkaisee, mutta en ole työmatkapyöräilijä kuitenkaan oikeasti vaikka välillä yritän olla. Kauhea vaiva ilman hyötyä :)
Yritän innostua taas kerran aiheesta kunhan loputkin tavikset lopettavat.
Markku Liitiä
02.11.2016, 14.07
Ei yllättäny sääennusteen epätarkkuus...
Meteorologithan vetävät ennustuksensa nykyään aina överiksi, kun on vähänkin uhkaavalta näyttävä säärintama tulossa Suomen suuntaan. "Lunta saattaa tulla jopa 20 senttiä" kutistuu liki poikkeuksetta viideksi sentiksi, jotta kukaan autollaan ulos tieltä pasauttanut kansalainen ei pääse sanomaan, ettei taaskaan varoitettu.
Minuakaan ei siis yllättänyt, että syksyn ensimmäinen raju lumimyräkkä onkin kolmen millin kerros onnetonta suhjua.
Joo melkoinen antikliimaksi on tämäkin "myräkkä". Olisin ihan hyvin voinut tulla suvikumiautolla töihin.
Eipä yllättänyt tälläkään viikolla se, että postin kuljetuksessa olevalle paketille sattui joku "poikkeama" eikä sitä saatu toimitettua aikataulun mukaan. Paketti on maannut aamusta lähtien tuossa lyhyen ajomatkan päässä, joten eiköhän se poikkeama ole taas ihan vaan sitä, ettei nyt tänäänkään huvita sitä tuoda.
Näitä poikkeamia on nykyään jatkuvasti, viime aikoina suunnilleen jokaisella postin kautta tulevalla paketilla.
tempokisu
18.11.2016, 06.36
^^ se että sitä sepeliä leviteltiin niin älyttömästi...ensin ehdin jo ajatella etteihän tätä nyt niin ....kyllä sitä on. Erityisesti Tampereella ja meidän piha on ihan supersepelöity grrr.
^ kerran tänä vuonna ollut tuommoinen "poikkeama" ja niitä paketteja on tullut "aika paljon", ihme on ollut jos jollain viikolla EI ole tullut yhtään pakettia...
tempoilija
18.11.2016, 09.46
Terveyskeskuksen näytteenoton tehokkuus.
Olen paikalla ennen ovien avaamista ja saan vuoronumeron 5.
Asiakkaita otetaan vastaan kolmessa eri kopissa.
Jonotan omaa vuoroani 25 minuuttia.
Oma asiointi on ohi 2 minuutissa.
Siis kolmelta terveydenhoitajalta menee neljän asiakkaan käsittelyyn 25 minuuttia. Ristus.
Markku Liitiä
18.11.2016, 09.56
Näitä poikkeamia on nykyään jatkuvasti, viime aikoina suunnilleen jokaisella postin kautta tulevalla paketilla.
Tekniikan Maailman kannen yläkulmaan on oikein painettu ilmestymispäivä. Taannoin kävi niin, että virallinen ilmestymispäivä taisi olla tiistai ja postilaatikkoon lehti kolahti seuraavan viikon maanantaina. En mene ihan takuuseen noista päivistä, mutta joka tapauksessa väliä ilmestymispäivän ja lehden saapumisen välillä oli 5-7 päivää.
Muutenkin vaikuttaa siltä, että ainakin meille jaetaan postia jo nyt kolmena päivänä viikossa. Välillä on päiviä, ettei lodjussa ole mitään, sitten jonain päivänä iso nivaska. Ei yllätä minua.
Tekniikan Maailman kannen yläkulmaan on oikein painettu ilmestymispäivä. Taannoin kävi niin, että virallinen ilmestymispäivä taisi olla tiistai ja postilaatikkoon lehti kolahti seuraavan viikon maanantaina. En mene ihan takuuseen noista päivistä, mutta joka tapauksessa väliä ilmestymispäivän ja lehden saapumisen välillä oli 5-7 päivää.
Muutenkin vaikuttaa siltä, että ainakin meille jaetaan postia jo nyt kolmena päivänä viikossa. Välillä on päiviä, ettei lodjussa ole mitään, sitten jonain päivänä iso nivaska. Ei yllätä minua.
Saattaa olla, että noudettavien pakettien "poikkeamissa" yksi syyllinen voi olla paikallisen postin siirtyminen cittariin. Saattaa olla, että paketit ovat siinä poikkeama-tilassa siinä vaiheessa, kun käsittelevät (?) sitä siellä uudessa postissa, ennen kuin se on noudettavissa. Automaattiin tulleiden pakettien kanssa ei ole mielestäni noita poikkeamia ole ollut.
Sama täällä; mainostajat varmaan taputtavat tiistain ja torstain "päivätarjousten" kohdalla karvaisia käsiään.
Ti jakelu ke ja to jakelu pe. Pitäisiköhän postin panostaa jakeluun ruohonleikkuun ja lumenluonnin sijasta?
tempokisu
18.11.2016, 20.07
Terveyskeskuksen näytteenoton tehokkuus.
Olen paikalla ennen ovien avaamista ja saan vuoronumeron 5.
Asiakkaita otetaan vastaan kolmessa eri kopissa.
Jonotan omaa vuoroani 25 minuuttia.
Oma asiointi on ohi 2 minuutissa.
Siis kolmelta terveydenhoitajalta menee neljän asiakkaan käsittelyyn 25 minuuttia. Ristus.
Mitäänhän ei tehdä ennenkun tietokoneet on auki ja naputellaan tietyt ohjelmat + salasanat, sekä "avataan potilas". Kyllä siihen tovi menee.
Muotoilit kyllä viimeisen lauseen paremmin kuin hyvin.
Taas joutui hamsterivahtiin; syödään sitten äijäporukalla pinjansiemeniä:)
Tuolla jyrsijällä on kyllä kadehdittavan isot cojones kokoonsa nähden.
Ressukka raahaa perässään:
http://i45.tinypic.com/34taofq.jpg
tempokisu
27.11.2016, 12.40
Hohhoijaa. Eilen Irja Lehtinen, ja tänään - Sirpa Jyske. Nämä tyypit on kuviensa kanssa vähintään kerran viikossa Aamulehden Lukijan Kuvan ottajana. Mun mielestä ei mitään ihmeellisiä kuvia, jotain hedelmiä lautasella tai kaupan ikkunatonttuja. Eikö siellä parempia kuvia ole, lähettäkää palstalaiset te Aamulehteen kuvia, teillä on upeita otoksia.
Aiemmin oli mielenkiintoista mikä kuva on päivän kuvana, nyt lähinnä että taas noitten samojen samantyyppisiä kuvia.
Ja Holvastin Papan papatusta.
Sopivan pyörän löytäminen käytettynä ei ole helppoa. Olen ehkä vähän väärään vuodenaikaan liikkeellä. No, kävin varaamassa kivijalasta uuden varmuuden vuoksi, kk aikaa löytää muualta.
Hääppönen
28.11.2016, 20.11
Assari jne. jatkumon seuraavan nickin ongelmat.
Gävlen olkipukin poltto. Kun mitään ei tehdä sen estämiseksi niin saadaan Gävle maailmankartalle kerran vuodessa. Markkinointikikkahan tuo on.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Voisi sanoa, että 100% maailman ihmisistä ei tietäisi gävlestä ja sen olkipukista mitään, jos sitä ei koskaan onnistuttaisi polttamaan. Poliisi etsii tekijää, luultavasti antaakseen pienen korvauksen polttoaineen hankinnasta..
nih..
tempokisu
29.11.2016, 08.56
...Aamulehden Lukijan Kuva. - jälleen kuvaajana Sirpa Jyske. Eikös....siis oli viimeksi edellispäivänä.
^jos juuri kukaan muu ei lähetä sinne kuvia?
^Niinpä. Päivittäisen pöyristelyn sijaan voisi kenties itse lähettää kuvia, jos kokee niiden olevan laadukkaampia kuin muiden ottamat.
Mun jarrusäädöt ei meny strömsööläisittäin, eikä ollu eka krt. Kostoksi brakeless, ..ttu.
Vuokramökkien yleisin sisäpintamateriaali
Lattia: kellastunut mäntylauta
Seinät: kellastunut mäntypaneeli
katto: kellastunut mäntypaneeli
Vuokramökkien kalustus
Mitä nyt on sattunut nurkkiin jäämään itseltä ja sukulaisilta, tahraisia ja kuluneita
Muuta
kuvaputki-tv, parinkympin kiinalainen kahvinkeitin, tylsät veitset (tai osaamattomien teroittamat), ei juustohöylää, ei kahvimittaa, ei desimittaa
tempokisu
29.11.2016, 11.22
^Niinpä. Päivittäisen pöyristelyn sijaan voisi kenties itse lähettää kuvia, jos kokee niiden olevan laadukkaampia kuin muiden ottamat.
No en mä kuvia ole huonoiksi sanonu ( no ei ne mitään loisteliaitakaan kyllä ole..), sanoin vaan että aina samat kuvaajat. Vaihtelua, että mahdollisimman moni eri ihminen saisi kuvia esille, ja erilaisia kuvia. Esimerkiksi kesällä on jatkuvasti jotain lähikuvia kärpäsistä. Sama juttu mielipiteitten kanssa, aina samat ukot pölisee. ( Timo Liitiä, Carl Palomäki, Holvastin Pappa, Viinikan Vaari :D)
Itse osaa ottaa vain näitä nukkekuvia ja ne nyt ei sovi Aamulehteen. Muuten olen niin onneton ettei näppäilykuvat mitään julkaisukelpoisia ole, en ainakaan kehtaa edes lähettää.
Tai sitten JackOja on oikeessa. Aamulehden taso on muutekin lähinnä naistenlehti-tasoa. Kaikenlaista ruoka-terveys-sivuja ja uutisia saa etsiä mainosten välistä. Isoja ihmisjuttuja, ja 75% siitä on joku iso - ja nyt on sanottava että huono kun lehdessä on kyllä ammattikuvaajat asialla - huono kuva. Lehtikuvaajan pitäisi kyllä pystyä parempiinkin kuviin.
Mutta mun käsitys on että ihmiset laittaa sinne paljon kuvia kun se kerta helppoa ja ilmaista on.
Markku Liitiä
29.11.2016, 11.24
^^
...lievä homeenhaju, patjojen keskivaiheilla tahroja ja juuri siitä lampusta polttimo palanut, jota tarvitsisi eniten.
Vuokramökkien yleisin sisäpintamateriaali
Lattia: kellastunut mäntylauta
Seinät: kellastunut mäntypaneeli
katto: kellastunut mäntypaneeli
Vuokramökkien kalustus
Mitä nyt on sattunut nurkkiin jäämään itseltä ja sukulaisilta, tahraisia ja kuluneita
Muuta
kuvaputki-tv, parinkympin kiinalainen kahvinkeitin, tylsät veitset (tai osaamattomien teroittamat), ei juustohöylää, ei kahvimittaa, ei desimittaa
Asuntovaunu. Oma asuntovaunu. Siis uusi asuntovaunu missä kukaan ei ole vielä tahrojaan levitellyt. Siinä on aina raikkaalle tuoksuva "mökki" missä on kiva asua ja olla. Kalustus on just niin hyvä mitä olet itse siihen panoksia pistänyt. Telkkari on hieno taulutv, astiasto Iittalaa jne. Voittanee moiset mökit mennentullen? :)
Ja mikä parasta, sen voi siirtää paikasta A paikkaan B kovinkin kätevästi ja nopeasti. Mökki on missä on ja siellä pysyy. :)
Edit: Ja kissatkin tykkää :)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/110001582/IMG_1653.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/110001582/IMG_1654.JPG
tempokisu
29.11.2016, 11.49
^ Ihania kisuja, terveisiä :)
^^niimut talvella, etkö sä juuri jemmannut vaunun talveksi jonnekin. Onko sulla takkaakaan tai vaatteiden kuivauskaappia :)
Pitäisi nyt talvilomaviikoksi keksiä joku tavallista parempi mökki ja nettikuvausten perusteella pelottaa. Muutama sovelias aikaisemminkin vuokrattu on tiedossa, mutta ovat varattuja asianomaisena ajankohtana.
Ja saisihan RAHALLA toki hieman enemmän tasoa, mutta mun mielestä joku reilu tonttukin mitä noista perusmöksistä sesonkiaikoina pyydetään on aika paljon tyypilliseen tasoon nähden.
Mutta saa vinkata; Ylläs (Äkäslompolon puolelta) ja Saariselkä ensisijaisesti. Miksei joku Pyhä-Luostokin tai Pallaksen seutu... mutta latuja sais olla.
...patjojen keskivaiheilla tahroja...
Joo. Yäk. Mites nimim. Pekka L lohkaisikaan takavuosina osuvasti "r*ssien h*ssimistä" patjoista :):(
Ja ne patjat on justiinsa jotain Jyskin tai Ikean ovh-alkaen uppopehmopatjoja.
^^niimut talvella, etkö sä juuri jemmannut vaunun talveksi jonnekin. Onko sulla takkaakaan tai vaatteiden kuivauskaappia :)
Joo, jemmaan meni kun olen laiska enkä jaksa talvishowta vaunulla ja mikään muu leirintäalue olis about aukikaan kuin nää hiihtokeskusten alueet. Kun ei harrasteta rouvan kanssa mitään talvilajia niin vaunu meni talviunille sisätiloihin. Mutta jos jaskan tavoin pitäs hiihtokeskuksiin päästä niin mikäjottei onnistus vaunullakin moinen.
Ja joo, takka uupuu kyllä. Ja on tuolla jokunen vaatekaappi mutta ei ne mitään luxus KUIVAUSkaappeja ole kyllä, vaikka yhden kaapin sisässä onkin lämmittimen joku iso säiliö (missä liemet on kuumana aina). Mutta se on totta, talvivaunuilussa tulis olee haasteena kamojen kuivaksi saanti jos miettii usean ihmisen lasketteluvaatteita vaikka. Kyllä ne kaappitilat auttamatta pieniksi käy jossain vaiheessa. Varsinkin jos pitäs olla niin väljästi kamat siellä että jopa kuivuisivat jotenkin.
Kosto oli suloinen
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161129/225874f60543eddd0bec7390542185fb.jpg
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Työpäivänä paistaa arska kirkkaalta taivaalta. Vapaapäivänä sataa kaatamalla alijäätynyttä hyhmää.
Ihan sama fiilis. Perjantain posti varsinkin on uhanalainen, osa siitä tulee usein seuraavan viikon tiistaina ja nyt viime viikonloppuna oli taas lauantaijakelu. Jos vastaisin tuosta liiketoiminnasta, pistäisin perustoiminnot kuntoon ja innovoisin uutta sitten, kun kone toimii. Olisi mielenkiintoista tietää, minkä verran reklamaatiokuluja postille tulee nimenomaan lehtipuolen viivästyneestä jakelusta ja menetetyistä tuloista, kun lehti ja sen mukana mainos jaetaan vasta, kun kampanja on mennyt jo.
Luotettava jakelu ma-ke-pe olisi riittävä ja jos maakuntalehtien varhaisjakelua pitää Postin toimesta pelastaa, voisi sen päiväpostin varmaan jakaa siinä samassa aamujakelussa, eikä vasta erikseen iltapäivällä.
Nythän uusi lakiesitys ehdottaa kolmipäiväistä jakelua ja postilaatikoita kerrostalojen ala-aulaan (on myös kohtuullinen paloriski, kun pyromaani saa sytykkeet valmiiksi) ja maaseudun jakelu säilyisi, eli muutokset ja palvelun huononnukset kohdistuisivat kaupunkeihin. Mikä ei keskustavetoiselta hallitukselta yllätä.
Eilen pesetetty auto on nyt sentin suolahiekkamoskapaskan peitossa YHDEN työmatkan jälkeen.
^kyllä mää ihmettelin sitä suolan levityksen vimmaa aamulla. Töölössä ajeli parikin suolaliuoksen levittäjää.
Vesisadetta, lämpöasteita WTF? ja VMP!
tempokisu
30.11.2016, 11.05
:D eilen jo tuumasin...ja kyllä, lukijan kuvan kuvaaja: Irja Lehtinen. Oli sentään kissakuva.
ps. onhan siellä kuvia 10 400 sivun verran, ja todella hienojakin kuvia. Joo en lähteä, sielä on kommenttiosio niin ei kiitos.
MacKonte
30.11.2016, 13.15
Eilen pesetetty auto on nyt sentin suolahiekkamoskapaskan peitossa YHDEN työmatkan jälkeen.
Ehdotin kotona lomailevalle vaimolle, että jos tänään olisi ihan kotona puuhailupäivä...ettei tarvisi vastapestyä autoa suolata ennen huomenna jatkuvia pakkasia.... ei yllättäisi, jos olisi vaikka kauppareissua päivän aikana kuitenkin pukannut...
Vesisadetta, lämpöasteita WTF? ja VMP!
Lisätään listaan myös VKJKTT, eli vittujen kevät ja kyrpien takatalvi, sekä ST, eli saatanan tunarit, ynnä lisäksi EJEVOH, eli ei jumaliste että voi olla hanurista.
^ Tossa tulikin oleellisin tästä työpäivästä ja oikeassa järjestyksessä.
Lisätään listaan myös VKJKTT, eli vittujen kevät ja kyrpien takatalvi, sekä ST, eli saatanan tunarit, ynnä lisäksi EJEVOH, eli ei jumaliste että voi olla hanurista.
Kuullostais siltä, että taitaa jopa pikkusen vituttaa? Siinä tapauksessa: VÄÄRÄ TOPIC! :)
Huomiselle perinteiselle pikkujoulusatkulle ilmenee osallistujakatoa. Aina ollaan ensin innoissaan, mutta sitten alkaa pelottaa kun h-hetki lähestyy.
Noh, pieni joukkio saadaan aikaan lisävärväyksien ansiosta lähtöpaikalle kuitenkin.
Eipä yllättänyt tälläkään viikolla se, että postin kuljetuksessa olevalle paketille sattui joku "poikkeama" eikä sitä saatu toimitettua aikataulun mukaan. Paketti on maannut aamusta lähtien tuossa lyhyen ajomatkan päässä, joten eiköhän se poikkeama ole taas ihan vaan sitä, ettei nyt tänäänkään huvita sitä tuoda.
No niin. Taas on paketti jumissa postissa. Runsaat kaksi päivää paketille on jo kerrottu tarkka toimitusajankohta, mutta kun ko.ajankohta saavutettiin, meni toimitus statukselle eimitääntietoakoskasaapuu.
Kotimaisen rakennusyrityksen toiminta käytännön tasolla.
*OT* Putkiremontti on elämän parasta aikaa. *OT*
Huomiselle perinteiselle pikkujoulusatkulle ilmenee osallistujakatoa. Aina ollaan ensin innoissaan, mutta sitten alkaa pelottaa kun h-hetki lähestyy.
Noh, pieni joukkio saadaan aikaan lisävärväyksien ansiosta lähtöpaikalle kuitenkin.
Mysteerillinen spekulaatio menneisyydestä, jonka luin vasta nyt. Ei sinänsä yllättynyt.
Hääppönen
08.12.2016, 21.04
Läskeilijöiden ihastelu ison kehumisesta. Kiva kun kanssaeläjät jaksaa kehua. Ettei ihastelu lopu.
Se että xxllässä käydessä tahtoo aina lompakko huutaa apua.😅
tempokisu
08.12.2016, 23.36
No että just silloin kun oon autolla töissä niin kaikki sakkopaikkalaiset valtaa sisäpihan ( kolme oikeaa ruutua, mutta kuusi autoa parkissa), samoin kaikki törpöt ( juu juu tietysti) on samaan aikaan liikenteessä.
Siis toisin sanoin että fillarilla se olisi menny helpommin; mutta en uskaltanu kuumepäivän jälkeen fillaroiden.
Tässä kun yrittää täällä notkumisen lisäksi säätää kouluhommia keittiössä,
tuo yövuoron eläin olisi taaskin seuraa vailla, valojen vähentäminenkään
ei auttanut. Taidan suosiolla siirtää jatkon aamulle.
VeloGirl
09.12.2016, 01.28
Sade.
Ja ei yllata huomennakaan kun saatietoja kattoo.
tempokisu
16.12.2016, 02.46
( yritän totutella "normaaliin" aamujärjestykseen että pääsee ajoissa ajeleen niin luin Aamulehden lopun äskö..) -- uutisointi TAYS:issa tapahtuvasta hoitajien kiusaamisesta ei tullu yllätyksenä. Aikoinani kun tays:issa jouduin virumaan ja kohtelu oli sen verta ala-arvoista että tuli heti mieleen hoitajilla on jotain isompaa lääkäreitä vastaan ja nyt kerrankin saavat kiusata ja uhkailla potilasraukkana olevaa lääkäriä. ( olet varastanu lankapuhelimen ja piilottanu sen, juonu kukkavaasien vedet - vesihana oli sänkyni vieressä, potta sänkyn viereen ei sermiä, aamupalalla lasi vettä ja tomaatti kun piti saada painoa lisää ja jatkuva uhkailu kaikessa sanomisissa - jos et, niin... koskaan pelänny missään mitään henkeni edestä niin paljon kun taysissa)
Hauki on Haukion kala.
Haukionhaukionhaukion alustavasti elohopeapitoista.
Ja mikä ei yllättynyt... No vaikka se että viikon viimeisenä aamuna väsyttää.
Keltainen Jäänsärkijä on kelpo levyķauppa.
Tosin eipä sielläkään ollut hyllyssä viimeisintä Iggyä eikä yhtään Susanne Sundföriä.
Se ,että liian monelle kärkikolmio tuntuu olevan koristeena risteyksissä.
Toki itellä saattaa olla mittarinopeudessa 5km ylimääräistä, mutta tänäänkin joutui useaan otteeseen antamaan tietä kolmion takaa eteen änkevälle.
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
Keltainen Jäänsärkijä on kelpo levyķauppa.
Tosin eipä sielläkään ollut hyllyssä viimeisintä Iggyä eikä yhtään Susanne Sundföriä.
Popparienkeli vielä elossa? Black&White? Fennica oli muinoin hyvä kauppa myös.
Tuli aikoinaan käytyä hankintamatkoilla ko. kioskeissa CD:n tultua muotiin.
X-kuppilaan täytyy nyt tyytyä täälläpäin, Musiikki-Kullas (ex-Fazer)on toinen kauppa.
Se ,että liian monelle kärkikolmio tuntuu olevan koristeena risteyksissä.
Toki itellä saattaa olla mittarinopeudessa 5km ylimääräistä, mutta tänäänkin joutui useaan otteeseen antamaan tietä kolmion takaa eteen änkevälle.
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
+1 ihmisillä on häiriintynyt käsitys kotteron suorituskyvystä/pidosta talvella. Paras tapaus oli Raahe-Pyhäjoki välillä
vanhempi nainen, joka tunki suoraan eteen 80-alueella (täysi peräkärry itsellä mukana+perhe). Perässä paikalliskaupan
pihalle ja diplomaattisesti kyselyä asiasta; "Minä vaan näin lyhyen matkaa..."
tempokisu
27.12.2016, 22.53
Aamulehti. Kun se lehti sitten vihdoin ja viimein oli tullut - jos mainokset ottaa pois, lehdessä ei ole edes paikallislehti pirkkalaisen edestä tekstijuttuja.
En ole vielä käytännössä, mutta meinaan että leikkaan ne tekstiosat pois ja kokeilen koota lehden ilman mainoksia.
Pirkanmaalla pitäisi olla joku kilpaileva lehti, tai iltis pitäisi voida saada tilata samalla tapaa kotiin kuin muutkin "aamulehdet".
tempokisu
09.01.2017, 20.02
että e-resepti ei menny, ei vaan toiminto ottanu lääkevalmistetta ja eihän se siittä edenny. Aikani vempuloituani sitä edestaas kirjoitin paperisen reseptin. Potilaan asia on selvillä parissa minuutissa, mutta reseptin kanssa menee 15 minuuttia.
Mitään järkeä.
tempokisu
10.01.2017, 13.47
Rosa Meriläisen ja Simo Frangénin ero. Tänään iltiksessa uutisoitu.
Ei yllättänyt, kun viime aikoina olen mieltänyt ton Rosan "rivoksi vanhaksi ämmäksi", anteeksi, mutta tällainen kuva on muodostunut Rosan juttujen ja jonkun ( radio tai netti) ohjelman perusteella. Sitä ohjelmaa on mainostettu radiossa ja jo pelkkä mainos yökötti.
J.Kottenberg
10.01.2017, 14.10
^Totta. Silloin kun liittoutuivat, vähän ihmettelin kun Simohan on enemmän herrasmies joka taitavasti käyttää huumoria mutta tuleva rouva oli hankkinut kuuluisuutta paljon karkeammalla kielenkäytöllä ja esiintymisellä. Jopa niin selvästi että ei vaikuttanut erityisen sopuisalta muutenkaan.
Mutta ero ei kyllä yllättänyt.
^ & ^^ Mä oon tälläsenä keittiöspykolokina ihmetellyt mistä RM:n rivous kumpuaa, vielä tälläi vanhemmallakin iällä. Olisko joku suojakeino peitellä omaa epävarmuuttaan tjsp?
Mutta nää kelit ei yllätä, v***ujen kevät saatana!
^^Pakko liittyä keskusteluun. Jo 80-90 lukujen taitteessa yläasteella Turussa ko. naishenkilö herätti huomiota siinä määrin, jotta myöhemmin piti suhtautumista S. Frangeniin muuttaa, kun ko. pari löi hynttyyt yhteen. Aika ei valitettavasti paranna kaikkea, näemmä.
tempokisu
11.01.2017, 02.16
:D nykyisin on ilmeisesti vaan pakko "kohahduttaa", nuoremmat neitokaiset esittelee kroppaansa ja erityisesti tiettyjä osia jotka on mahdollisimman isoja, nuoremmat laulajattaret kun ei pärjää enää laulutaidoilla on pakko esiintyä aluvaatteisillaan ja "kohahduttaa" rohkeilla kuvillaan.
:) Mutta ei yllättänyt että voitin lotteryssa 2 nukkea, tällä kertaa olin ihan varma että saan kaksi ( osto-oikeus, ei ne ilmaseen tule...)
:( Eikä sekään että luultavasti oon tulossa taas kipeeksi. Posket punottaa, lihakset on kipeet ja "värisevät" - oletin että tää "värinä" ja lenkkeilyhaluttomuus on jännitystä. Torstaina alkaakin viikon vapaa niin siinä on hyvä sairastella....kun kelitkin on persiistä.
Jopotuinen
11.01.2017, 07.15
^Totta. Silloin kun liittoutuivat, vähän ihmettelin kun Simohan on enemmän herrasmies joka taitavasti käyttää huumoria mutta tuleva rouva oli hankkinut kuuluisuutta paljon karkeammalla kielenkäytöllä ja esiintymisellä. Jopa niin selvästi että ei vaikuttanut erityisen sopuisalta muutenkaan.
Mutta ero ei kyllä yllättänyt.
Simo vain alkujaan hurahti Roosan pinssistä. Ei mitään yllättävää.
Kannattaisi viettää rötväilevää elämää eikä olla liian kiltti.
Henki pelastui pojilta kun olivat lentäneet baarista ulos (http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000005049763.html) ennen verilöylyä.
Eikös Estonialtakin pelastuneet lähinnä ne baarissa notkujat kun eivät olleet hyteissänsä nukkumassa?
Ei yllättänyt, etten ollut ainoa joka tänään oli havaintojaan samasta asiasta poliisille ilmoittanut.
Se että Postin kautta tuleva lähetys seisoo Lahdessa. No Lahti on mesta paikka?
Aasintuntevan bannit. Toivottavasti oli ichit.
Aasintuntevan bannit....
No eiköhän pro-syklisti (tai joku toinen) tule kohta taas kertomaan samoja juttuja.
Jani Mahonen
19.01.2017, 11.25
No eiköhän pro-syklisti (tai joku toinen) tule kohta taas kertomaan samoja juttuja.
Laittakaa raportoiden sitten jos en huomaa.
tempokisu
20.01.2017, 08.32
Sinänsä ikävä uutinen, nuori nainen ajoi sulaan autolla ja menehtyi.
Mutta että tietysti kävi taas näin että menehtynyt oli ( lainaukset) - Hän oli lahjakas ja avoin, ja hänellä oli rempseä, seikkailunhaluinen luonne, - Hän oli luokan keskipiste ja aina aurinkoinen ilopilleri.
Tasan ei käy...no, en kyllä lähtisi autoilemaan minkään järven jäälle, varsinkaan täällä etelässä ( tapahtui Mänttä-Vilppulassa).
^ Olen itsekseni miettinyt, että pitääkö tuollaiset tilastoida itsemurhiksi vai onnettomuuksisi. Onhan selvää, että henki lähtee kun ajellaan parin sentin suojajäälle.
Kun tekee pienen virheen siitä rankaistaan heti :(
Kun tekee pienen virheen siitä rankaistaan heti :(
"Voi elämän karut kävyt. Ne on sairainta mitä mä oon ikinä nähnyt"
-Sakari Östermalm
Se ei yllättänyt että naisen vasen tarkoittaa oikeaa. Kaupassa äsken kassalle tuleva neiti sanoi että mene siihen vasemman puolimmaiselle kassalle. No sitten se menikin oikean puolimmaiseen ja kun asiasta huomautin niin sain kuulla että se onkin vasen, koska laitan tavarani vasemmalle puolelle hihnalle. 😀
tempokisu
22.01.2017, 03.55
Oikea = tänne, vasen = tonne. Jos autolla ajaa niin paree neuvoa tänne ja tonne-sanoilla niin mä kuskina tiedän minnepäin.
Olenkin jo miettiny että oonkohan mä sketsihahmo. No näin näyttää käyneen :D en katsonu, mutta mitä iltiksen kuvauksesta luen niin enkös mä tässä ole:
Aina Inkeri Ankeinen, neiti, eläkeläinen ( no melkein) ja koko Suomen epätyytyväisin ihminen. Hänen harrastuksiinsa kuuluu ikävien asioiden ja harrastusten luettelu, sekä menetettyjen mahdollisuuksien katkeransuloinen muistelointi.
– Oi Luoja ota minut jo pois täältä, Aina Inkeri myös parahtaa esittelynsä loppupuolella.
Pilvi Hämäläinen, jos sulta loppuu hahmosi jutusteluideat niin soittele, kerron lisää!
H.Brooks
22.01.2017, 18.22
Sketsihahmon kuolemantoiveet voivat olla hauskoja. Todellisten henkilöiden kuolemantoiveet tai itsemurhaan viittaavat puheet ovat taas ahdistavia tai myötähäpeää aiheuttavia.
tempokisu
22.01.2017, 18.45
Sketsihahmon kuolemantoiveet voivat olla hauskoja. Todellisten henkilöiden kuolemantoiveet tai itsemurhaan viittaavat puheet ovat taas ahdistavia tai myötähäpeää aiheuttavia.
Mä en häpeä mitään mitä sanon, mutta itteäni häpeen kyllä. Siksi - voisi jo kuolla pois, kun matkalainen on jo kovin väsynyt. Tämä on ikävä kyllä ihan totta.
Ja totuutta ei tarvi hävetä.
H.Brooks
22.01.2017, 18.59
Olemme samanikäisiä joten Sinua lohduttanee tieto, että vastaranta näkyy jo! 🚤
tempokisu
23.01.2017, 11.02
Siellä se valo jo näkyy. Just äitee tuossa huomautti, että eipä ihme kun oot syntyny Inkerin päivänä ( 5. 10). Sekin vielä.
Mutta vakavasti ottaen, kun tulevaisuudessa ei näy muuta kun enempi sairautta ja köyhyyttä niin ei sen kokeminen kamalasti inspiroi.
^ & ^^ Olen luultavasti teitä vanhempi, enkä näe vastarantaa. Enkä edes halua.
Blackborow
23.01.2017, 11.45
Foorumifaktan määrä kiekkokoon suhteen.
Arki on ikävämpi kuin viikonloppu.
tempokisu
23.01.2017, 17.43
^ & ^^ Olen luultavasti teitä vanhempi, enkä näe vastarantaa. Enkä edes halua.
Ei tämä ole numeerisen iän kysymys. Tämä on asennekysymys. Toiset on positiivisia ja kokee että elämällä on vielä paljon annettavaa, tai on syy elää ( esimerkiksi perhe, lapset) mutta sitten on munkaltainen ihminen joka on lähinnä rasite. Oli aika että halusin selviytyä ja koin ettei se elämä tähän voinu loppua; selvisin varmasti sillä ajatuksella että en halua vielä mennä, uskoin vakaasti että elämä ei voi olla pelkkää sairastelua ja kiusattuna ( koulussa) olemista, että elämästi pitäisi saada mukaansa hyviä muistoja. En halunnu luovuttaa.
Se vaan että kun en silloin tiennyt, että olin ihan väärässä.
Tai jos nyt ei ihan täysin väärässä, onhan tässä jotain mukavaakin koettu 1995 jälkeen. Mutta nyt olisi jo aika.
Fillaritori taas alhaalla..
H.Brooks
23.01.2017, 21.16
Tulkoon nyt sanotuksi, että kommenttini oli Kisulle lohduksi. Itse nautin elämästä mutta tiedostan sen rajallisuuden. Ainoa veli ampui itsensä -07 eikä uhkaillut tai rasittanut ketään uhkailuillaan. Kirjoitti vain lapun jossa luki "Anteeksi".
tempokisu
24.01.2017, 01.05
^ kiitos, ymmärsin kyllä. Minä olen vaan rukoillu ja toivonu - voimia tai jotain hyvää tapahtuisi, tai jos ei niin pääsisi Kotiin.
"....nous viikate, suhahti niitos, vain ihminen huokaisi -kiitos". Minä kiittäisin, mutta yhteen lappuun laittaisin " :p ketäs sinä nyt kiusaat?"
Mutta olen ollut tämänluontoinen aina, yläasteelta lähtein. Sitten voisi olla aihetta huoleen jos minusta yhtäkkiä tulisi tosi iloinen ja positiivinen elämää syleilevä ekstrovertti.
Lisäys: Juuri luin "tuoreen" Aamulehden, yleisönosastossa sosiaalipsykologi Klaus Weckroth kirjoitteli kyllä hyvin paljon samansuuntaisesti, kun "taistelu elämän murusista on hävitty ja vie elämänhalun, minä voimattomuudessaan pyytää jotain korkeampaa tekemään sen mihin ei omat voimat riitä. "
En minä ainoa ole joka näitä aatoksia ajattelee, olen jaksanu aika pitkään mutta jossain vaiheessa voimat uupuu.
Jopotuinen
24.01.2017, 08.34
Bernerin meno nurin.
tempokisu
24.01.2017, 11.45
Uusi tyttö harjoittelmassa toimistossa. Hyvin on "talon tavat" jo opetettu.
Tänään on minulla huikeat 6 potilasta.
Eihän minulla mitään väliä, onko töitä vai ei. Tärkeintä että virolaiselle laitetaan.
Kikystä taisikin tulla kiva. KIlpailuVAhingollinen.
Se, että uusi nicci pro syklistin ja asiantuntijan tilalle on ilmestynyt foorumille.
tempokisu
28.01.2017, 12.48
^ näköjään joo :D ja jutut senkun jatkuu..
Jopotuinen
28.01.2017, 13.12
Uusi tyttö harjoittelmassa toimistossa. Hyvin on "talon tavat" jo opetettu.
Tänään on minulla huikeat 6 potilasta.
Eihän minulla mitään väliä, onko töitä vai ei. Tärkeintä että virolaiselle laitetaan.
Jospa ne perehdytyksen sijaan seuraavatkin avautumistasi foorumilla? :seko:
Siivouspäivä ja mattojen ulos vienti. Aijoin yllättää vaimon ja kerrankin palauttaa matot oikeisiin paikkoihin. Otin matoista kuvat joiden perusteella oletin saavani matot takaisin oikeille paikoille. No ne kaks samanlaista mattoa ei sitte olletkaan samanlaisia joku pituusero varmaan.
tempokisu
28.01.2017, 16.13
Jospa ne perehdytyksen sijaan seuraavatkin avautumistasi foorumilla? :seko:
Olisivatkin! Oon sanonu asiasta nätisti, asiallisesti ja vähemmän nätisti ja vihasesti. Ihan sitä mitä täälläkin että ei tämä mikään salaisuus ole.
Mutta tytöt, tiedän ihan tasan tarkkaan että teidän työpaikkanne riippuu siitä miten kiltisti noudatatte esinaisenne ohjeita; jos nimittäin ette tee niinkun "kuuluu" olonne käy niin tukalaksi että pakko lähteä pois, tai sitten tulee muuten vaan potkut. Periaatteessa ymmärrän kyllä että siinä on hankala tilanne kun ei voi kumartaa kahteen suuntaan ja kun potilaita ei ole ylenmäärin niin teidän on käsketty laittaa näin.
Mutta ymmärtäisitte tekin minua, tulen sinne tekemään töitä ja olen täysin samanarvoinen kuin virolainen kolleganikin, ainut mitä olen ikinä pyytänyt on tasa-arvoinen kohtelu.
Toimistolaiset eivät saa käydä interntissä työaikana, ellei sitten ole oma joku älypuhelin mukana mutta mitä olen seurannut niin tytöt leimailee lomakkeita, järjestelee kansioita ja myös siivous kuuluu heidän työnkuvaansa. Kaikkien huoneiden siivous.
Mutta kuten olen joskus sanonu, voin täällä kirjoitetut jutut sanoa ihan kasvokkainkin vastapuolelle.
Sensijaan eräs henkilö ei pysty eikä kehtaa internettiin kirjoittamaan mitä on mulle pahana päivänään sanonu, siittä nousisi ainakin jonkinlainen kunnianloukkaus-prosessi.
ristopee
29.01.2017, 19.32
En saanut vaihettua speedplay-polkimien rasvoja. Toiseen sain pitkällisen taistelun jälkeen jonkun verran vaihdettua mutta puhti loppui kesken. Kai se ökykallis rasvatykki pitää oikeasti ostaa. :(
Se, että kotimaisen toimintaelokuvan julisteessa on päädytty alleviivaaman tuotoksen äärimmäisyyttä ymppäämällä kuvaan ilmakivääri.
http://www.kinotour.fi/images/armotonmaajulisteiso.jpg
^ Sigusi olisi mainiosti sopinut tuohon julisteeseen.
tempokisu
30.01.2017, 13.47
Joka"keväiset" vakiouutiset. Ensin Suomen Missi loistaa ja "varastaa shown" Miss Universum-kisoissa. Eikä kuitenkaan pärjää ( = pääse finaaliin).
Nyt "asiantuntijat" ennustavat Norma Johnille ( Suomen viisuedustaja siis jos joku ei tiedä) menestystä. Ja ei pääse finaaliin ( mun ennnuste)
Odotellaan vielä sitä uutista että tulossa "kaikkien aikojen hellekesä" - ja samanlainen kesä tulee oleen kun talvikin "ei kummoista".
tempokisu
30.01.2017, 23.33
Muistaakseni jotain tuumasinkin kun Jennillä ei ole varaa edes ehjiin vaatteisiin haastattelutilanteessa. Minulla ei ole mitään Spotifyä, mutta jossain oli Jennin "Turvasana" kappaleesta puolen minuutin pätkä ja eipä se kyllä kuuntelemaan lisää inspiroinu...
Jenni Vartiainen pyytää fanejaan kuuntelemaan hänen uutuuskappalettaan, jotta se nousisi takaisin hyvälle paikalle Spotifyn kunnelluimpien kappaleiden listalla.
Lontoossa ilmenneen teknisen vian vuoksi musiikin suoratoistopalveluista hävisi jo julkaistuja kappaleita.
Tämän kokivat viikonloppuna muun muassa Jenni Vartiainen ja Antti Tuisku.
Vartiaisen kappaleen listasijoitukselle kävi vian myötä köpelösti
Se, että säästämiseen käytettyjä rahoja ei taaskaan laskettu.
tempokisu
02.02.2017, 19.40
Joo, jos pomon rouva hyvä luet tämän, niin ....käytöksesi on ihan naurettavaa. Onko se niin vaikeeta sanoa minulle lähteissäni "hei", että tarvii piiloutua tai olla tonkivinaan jotain alakaapin hyllyä ettei vaan tarvisi kohdata kun töistä lähden? Kuitenkin sanoin "hei", ja aina kun ET vastaa niin minua vaan naurattaa, että voi olla lapsellista aikuisen ihmisen käytös.
Sano kerran reippaasti "Hei!" ja siittä se lähtee.
Että eipä yllättänyt että pomon rouva käyttäytyi noin.
Jopotuinen
02.02.2017, 20.37
^ Et suinkaan kuitenkaan ole se työpaikkasi kiusanhenki ja ilkimys, jota muut yrittävät parhaansa mukaan sietää tai sitten vältellä?
Entäpä jos pomosi rouva onkin se vähäeleinen hyväntekijäsi, jonka suopeutta hommasi ylipäätään jatkuvat?
En saanut vaihettua speedplay-polkimien rasvoja. Toiseen sain pitkällisen taistelun jälkeen jonkun verran vaihdettua mutta puhti loppui kesken. Kai se ökykallis rasvatykki pitää oikeasti ostaa. :(
Mahtuisko butjettiis tommonen,voiski toimia tarkoitukseesi ?http://www.jonsered.com/fi/accessories-parts/voiteluaineet/muut/rasvapuristin/
tempokisu
03.02.2017, 06.08
^ Et suinkaan kuitenkaan ole se työpaikkasi kiusanhenki ja ilkimys, jota muut yrittävät parhaansa mukaan sietää tai sitten vältellä?
Entäpä jos pomosi rouva onkin se vähäeleinen hyväntekijäsi, jonka suopeutta hommasi ylipäätään jatkuvat?
No senverta tässä 13 vuoden aikana on asiaa tullu seurattua ja vähän osaan ehkä itekin arvioida, että kyllä mulla käsitys asiasta on. En ole sentään haukkunu ketään "idiootiksi jolla ei ole kaikki kotona". Omasta mielestäni työpaikalla pitää osata käyttäytyä asiallisesti. Olenhan mä monta kertaa ehdottanut että yhdessä ( pomo, rouva, minä, ehkä toimiston muu henkilökunta) keskusteltaisi yhdessä asioista, mutta ei ne muut ole suostuneet.
Mun esimies on eri henkilö, rouvahan on antanu mulle potkut varmaan kolme kertaa :D en tiedä jos hän ei sitten tykkää kun tulen oman pomoni kanssa kyllä hyvin toimeen, ja myös potilaiden palaute on auttanut jaksamaan.
Senverta siellä töissä on pitäny olla asiallisesti, että vapaa-ajalla olen sitten kärttyisä. Ja aika tavalla masentunutkin, olen varmaan työpaikkakiusaamisesta täälläkin maininnut ja kyllä se on vaikuttanut itsetuntoon; tunnen itseni ihan arvottomaksi ihmisroskaksi ja elämänhalukin tässä on mennyt.
Kuolis vaan pois, siinä olisi se hieno homma että "ketäs ne sitten kiusaa?" :p
Saat tästä varmasti käsityksen kumminpäin se menee? Ehkä en kuitenkaan olisi saanut jatkaa näinkään kauan jos pomo olisi ollut tyytymätön työpanokseeni. Olen kuitenkin tunnollinen ja tarkka, ja kestänyt "aika paljon" pskaa.
Spekuloin nyt vielä. Aivan alkuaikoina kun meillä oli tukku lääkäreitä ja tehtiin kahta vuoroa, yhdelle sopi yksi päivä ja toiselle ei, ja mulle sopi kaikki. Siinä oli kuitenkin aika sumpliminen työvuoroissa, ja ihan kaikki ei sitten suostuneet että oli vaan päivä viikossa. Nyt kun on kaksi henkilöä ( vaki ja yksi kun tekee mun viikon viikonloput, rouva ei anna mun tehdä viikonloppuja..) ja teemme vuoroviikot, niin työvuorolistan kanssa on aika paljon yksinkertaisempaa ja peruutuksia tulee vaan jos minä olen kipeenä. ( muut tulee töihin kipeenäkin).
Toisaalta en usko että löytyisi ketään "oikeaa" lääkäriä joka suostuu siihen että 7 tunnin päivässä on 12 potilasta, kuten minulla on usein. Toisaalta taas minä en tällä iällä ja työkokemuksella saa "oikeita" töitä. Muutenhan tämä on sujunut erittäin hyvin, ainoa että saisi noi potilaat jakaa tasapuolisemmin, ei esimerkiksi 30-10 vaan 20-20. Virolainen kollegani taas ei tee enempää töitä, koska vero% nousee sitten huikeesti, ja toisaalta kun asiakkaita ei riitä sitten tollee 30 päivässä. Jonkun tarttee tehdä jämät.
Toistaiseksi hyviä puolia on ollut niin paljon enemmän kuin se yksi huono asia, että näillä mennään. Eipä se vaihtamalla parane, ei se terveyskeskuksessakaan mitään ihanaa työilmapiiriä ollut - tosin olin silloin "aika laiha" että se kyllä vaikutti.
Ja kyllä minä iloitsen kaikista vapaapäivistäni.
Anteeksi nyt pitkä selostukseni, tämä oli ensisijaisesti "Jopotuiselle" vastaus.
tempokisu
03.02.2017, 08.08
Ei työpaikkakiusaaminen mikään outo asia ole, tunnistan jutusta monta asiaa: toimeentulo ajaa oman hyvinvoinnin edelle, hiljaista kiusaamista jota kukaan ei ole todistamassa, työntekijän ihmisarvon latistamista ja että se kiusattu itkee työmatkat. Ei ihminen näistä turhaan puhu, kyllä sitä on koettu kiusaamista oikeasti jos sen esille rohkenee tuoda.
Itselläni toimeentulo kuitenkin ohittaa hyvinvointini , toisin kun jutun henkilöllä. Olin kyllä ihan vähällä viime maanantaina pyytää virallista sairaslomaa kun puhuin asiasta neurologilleni, mutta siinä olisin ehkä hävinnyt liian paljon.
- kommenttikentässä on myös erittäin paljon samansuuntaisia kokemuksia.
Senverta pitkä juttu että laitan vain linkin, sori.
http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/art-2000005071886.html
tempokisu
03.02.2017, 13.16
Jaha, tämäkin vielä. e-resepteissä tietoliikennehäiriö ja punaista pukkaa.
Nyt kun vanhoja paperireseptejä ei enää ole, paperireseptit vaihtoehtolomakkeelle onkin jo hankalampia.
Rouvan keksimä koko kämppä ylösalaisin-siivouspäivä...
VeloGirl
04.02.2017, 20.42
Sade. Vois jo loppua talle talvelle.
Fillarifoorumi...
K: Haluan täysjoustopyörän, mikä näistä olisi hyvä?
V: Osta Läski
Jopotuinen
09.02.2017, 13.11
^MITÄ? Onko läski muka kaatanut syklon???!
TE-toimiston nuiva suhtautuminen, kun otin vastaan parin viikon työpätkän.
Uhkaillaan ties millä sanktioilla ja rangaistuksilla. Väärin työllistytty?
Jopotuinen
11.02.2017, 18.14
Rouva takavarikoi multa dronen, kun olin lentänyt sillä kahesti päin viherkasvia ja niiden lehdet silppuna lattialle :(
tempokisu
14.02.2017, 13.55
:D oikein etsiskelinkin....ja siellähän se Aamulehden ilmoituksissa: "Onnellista ystävänpäivää niille joilla on ystäviä. - - - Yksin - - - Leila Hampaala"
Tämä ihminen laittaa aina tällaista...joulua juhlin rauhassa YKSIN, ja painottaa aina tätä yksin ja ei kaipaa lapsia tai miestä.
tempokisu
14.02.2017, 16.38
Tottakai tämä on ihan järkyttävää...mutta Vuosaaren tulipalossa menehtyneet tietysti:
Äiti hoiti lapsia ja isä kävi töissä. Lapset olivat aina aika iloisia....Nainen oli todella mukava ja iloinen perheenäiti. Hän jutteli aina mielellään ja höpöttelimme niitä näitä. Lapset kulkivat aina äidin mukana, alakerran naapuri kertoo.
Sensijaan miksi tämä piti mainita erikseen? - Isä asui samassa asunnossa perheensä kanssa.
tempokisu
15.02.2017, 12.17
Niin, onhan näissä mun ja virolaisen työpäivissä vissi ero. Että töitä kyllä olisi, jos vaan kohtelu olisi tasapuolista molemmille olisi kyllä kohtuullisesti töitä.
Eilen ei yllättänyt se, että keittiön kaapit eivät vieläkään saapuneet. En tiedä mikä järki on siinä, että lupaillaan kerta toisensa jälkeen toimitusaikoja, joista ei voi pitää kiinni?
tempokisu
19.02.2017, 17.21
..vertailin ajokilsoja viime helmikuussa ja nyt, ja lueskelin reunamerkintöjä. Näköjään viime vuonna on ollu ihan samat tunnelmat kuin nyt, kun olen merkannu " ei laiteta asiakkaita ja valehdellaan,stana. Ei jaksa, ei jaksa ajaakaan oon ihan loppu".
Mitäs 2015..."Herra anna voimia jaksaa tai ota tykö".
Tätähän se on ollut aina :(
No eipä yllättänyt, että taas on kamalaa talvikeliä luvassa tänne eteläänkin. Sama juttu joka vuosi: juuri kun hiukan näyttää, että kevät olisi alkamassa, saadaan kirjaimellisesti lunta tupaan. [emoji35]
Parempi toki tulla lunta nyt, eikä pääsiäisenä. Sitäkin on sattunut.
kuovipolku
19.02.2017, 17.47
Uusi lumi on vanhan surma - muttei ehkä vielä. Joku määrä pitävää tallautunutta lunta ulkoiluteille peilijäätä peittämään ja puhdasta valkoista luntakelveille kuraa ja sepeliä sitomaan olisi ihan hyvä juttu. Eikä liian aikainen lumettomuus myöhemminkään tarkoita juuri muuta kuin pitemmäksi venyvää ja ilman vesisateita pahempaa kevään pölykautta.
Mua ei yllättänyt että eilisen aurinkoisen ulkoilupäivän jälkeen tänään ei hotsittanut edes käydä pyrähtämässä lenkillä.
Toi yks multinicci alkaa taas sekoilla persoonissaan ainepäissään.
tempokisu
19.02.2017, 22.42
No eipä yllättänyt, että taas on kamalaa talvikeliä luvassa tänne eteläänkin. Sama juttu joka vuosi: juuri kun hiukan näyttää, että kevät olisi alkamassa, saadaan kirjaimellisesti lunta tupaan. [emoji35]
Parempi toki tulla lunta nyt, eikä pääsiäisenä. Sitäkin on sattunut.
No täällä sataa ihan kunnolla vettä :( ja ikinä se kevät ei ole tullut suoraan, varsinkaan helmikuussa - ja minä kyllä odotan kovasti että tulisi vielä pakkaslunta. Sääennusteen mukaan näin näyttäisi käyvän torstaina?
Viime vuonna otin "pääsiäiskuvia" ja sitä vietettiin hohtavilla hangilla auringonpaisteessa :)
tempokisu
23.02.2017, 01.53
No se että kyllä mä oikeessa olin ja olen en mä turhasta sano, työpaikan sen jutun suhteen. Ei vaan haluta myöntää, mutta yhtäkkiä oli eilen ja tänäpä ihan työntäyteiset päivät. Se on ihan miten ne asiakkaat laitetaan.
Työvuorolistakin tuli kivassa F-kirjekuoressa :) yleensä on tullut vaan paperi.
Perjantaista lähtien posti on osannut kertoa, että tulossa oleva paketti on minulla viimeistään maanantaina alkuillasta; kun tuo ajankohta saavutettiin, posti tiesikin kertoa, ettei paketin aikataulusta oikein olekaan tietoa. Normimeininki siis.
Onkohan siellä oikein joku tietojärjestelmä rakennettu tuota prosessia valvomaan? [emoji1]
tempokisu
23.03.2017, 13.04
Jenni Vartiaisen laulujen sanoitukset on aika paljon saaneet inspiraatiota hänen omista elämänvaiheistaan.
Nyt kun tuli se "Turvasana" jossa Jenni kertoo kyllästyneensä pelkkään hiplailuun....niin tuo iltiksen uutinen että Jenni Vartiainen on eronnu, ei tullut ollenkaan yllätyksenä.
Taas on kaikki mahdolliset paikat täynnä narinaa siitä, kuinka kellon siirtäminen yhdellä tunnilla on ihan kamalaa ja pilaa koko loppuelämän. Kuinka ihmeessä nämä kitisijät ikinä voivat matkustaa mihinkään, kun joutuisi sitä kelloa kääntämään silloinkin.
Tarkemmin kun ajattelee, nämä marisijat tuskin ikinä ovatkaan matkustelleet.
^ Osa näistä marisijoista tekee työtä jossa työvuoro päätty klo22 tai klo23 ja seuraavana aamuna alkaa klo06-08 välillä.
^ osa näistä marisijoista tekee työtä jossa työvuoro päätty klo22 tai klo23 ja seuraavana aamuna alkaa klo06-08 välillä.
ugh! Btdt...
Ja vaikka joku on matkustellutkin, sekä pyöritellyt kelloaan pitkästikin kerrallaan, voi hän kokea kellojen veivaamisen täydellisen turhana touhuna.
tempokisu
25.03.2017, 23.17
^ Osa näistä marisijoista tekee työtä jossa työvuoro päätty klo22 tai klo23 ja seuraavana aamuna alkaa klo06-08 välillä.
Ei käyp kateeksi, mutta ei tuollaisia vuoroja koko ajan ole, ja onhan sitten myös vastaavasti vapaita?
Kellojen siirtely ( josta vitsailtiin myös Uutisvuodossa) on täysin turha ja typerä operazioon, sitähän perusteltiin joskus jotain kansainvälisillä suhteilla ja bisnesten hoitamisella. Kyllä niitä asioita hoidetaan ajasta riippumati varsinkin nyt tietokoneiakana täällähän mekin pölistään ja just laitoin sähköpostia Ranskaan ja ...Kiinaan.
Kellonviisareiden siirtely työllistää kyllä sen henkilön, joka joutuu siirtämään kaikki Buckinhamin palatsin kellot.
Ei yllättänyt, että kellojen siirtelystä rituaalinomaisesti valitetaan ja että vuoden ensimmäisenä lämpimänä päivänä on 8-9m/s jatkuvaa ja 14-16m/s puuskia. Eikä se, että kesän lopussa näillä tuulilla tulisi paljon KOMeja ja niistä kasvavia harhaluuloja :)
Yön aikana kurkkuun juurtunut kaktus. Aikaisemmin muuta perhettä kiusannut tauti
päätti sitten tarttua. Lämpö näyttää nousevan, taidan linnottautua sohvalle peiton alle
€urosportin tarjonnan kera. Enhän minä tuonne auringonpaisteeseen olisi halunnutkaan...
tempokisu
26.03.2017, 19.48
^ tsemiä. Mutta on meitäkin ( tosin varmaan aika harvalukuinen joukko) kun ei voi sietää kevätauringon paistetta. Mä laitoin kaihtimia ja pimennysverhoja vieläkin alemmas.
Mutta eipä yllättänyt että äitee oli just oikeassa. Pieni napsaus jostain ikkunaseinän tienoilta, äärimmäisen ärsyttävä ja jouduin eilen yöllä siirtymään soffalle nukkumaan sen takia. Nyt sama napsaus kuului olkkaristakin parvekkeen oven kohdalta. Äitee epäili että se on tuuli joka nappaa johonkin.
- no niin oli. Parvekkeen ovi ei ole tiivis, ja napsaus tulee just sieltä. Makuuhuoneen tuuletusikkuna ei ollut kunnolla kiinni, sieltä se napsaus tuli. Näemmä sielläkin tiiviste ei ole kovin tiivis, mutta syy nyt ainakin selvisi.
tempokisu
02.04.2017, 09.52
Aamulehden juttu. Mikä on Sinun syntymävuotesi "esine". 1965....no tietysti polkupyörä :D
( jopo, mutta sellainen oli mun kolmas polkupyöräni )
Se että ihmiset äänestävät vaaleissa ihan hölmöistä syistä tyyliin "äänestän tota tuttua naista kun emmä halua mitään vieraita ukkoja äänestää." Kysyin sitten kannattaako hän käyttömaksuja kirjastoille ja vastaus oli, ettei herranjestas sentään. No sepä kiva, mitä nyt vain se ketä just äänestit kannattaa.
tempokisu
08.04.2017, 18.13
"kaverin" viestittely. On niin ikävä ( kun ei ole ketään jolle mieltänsä purkaa).. mutta kun sinä vaan jauhat pskaa...ja kyllä meidän tänne hyvät valot pitää saada mutta ei mitään alkukantaista typerää ratkaisua että valaisin roikkuisi keskellä kattoa ja haista sinä...
:D mua ei jää pskanjauhantaa ja haukkumisia ikävä.
tempokisu
10.04.2017, 16.50
En seuraa kovasti politiikkaa, mutta persujen vaalitappio ei yhtään yllättäny.
Heti kun valtaan päästiin, niin takki kääntyi ja vähän äkkiä. Soini sai tilaisuutensa, mutta ei käyttänyt sitä vaan liittyi herrakerhoon. Jytkystä tuli pötkö.
En seuraa kovasti politiikkaa, mutta persujen vaalitappio ei yhtään yllättäny.
Heti kun valtaan päästiin, niin takki kääntyi ja vähän äkkiä. Soini sai tilaisuutensa, mutta ei käyttänyt sitä vaan liittyi herrakerhoon. Jytkystä tuli pötkö.
Jytkystä tuli savet housuun.
tempokisu
13.04.2017, 13.08
Koulutus ja yhteiskuntaluokka vaikuttavat voimakkaasti ihmisten terveyteen ja keskimääräiseen elinikään, sanoo lääketieteellisen sosiologian professori Ossi Rahkonen, 65, Helsingin Sanomissa.
Professorin mukaan köyhä on kipeämpi ja kuolee nuorempana kuin rikas.
Mä olenkin nyt ollu aika paljon kipeenä....toivottavasti toi jälkimmäinenkin väite pitää paikkansa.
Se että heti kun saa terassin enemmän valmiiksi tuleekin lunta.
tempokisu
14.04.2017, 03.33
Ratikan kanssa tulee käymään ihan samoin:
Länsimetron kokonaiskustannusarvio oli 710 miljoonaa euroa, mutta kustannukset ovat nousemassa lähelle 1,2:ta miljardia euroa, ja lisäksi käyttöönotto viivästyyy...
^aivan, eihän tuon pitäisi ketään yllättää. Näin käy hirmu isossa prosentissa yksityisen puolen projekteista ja julkisella puolella vielä enemmän...lähentelee varmaan sataa prosenttia, IMHO.
^aivan, eihän tuon pitäisi ketään yllättää. Näin käy hirmu isossa prosentissa yksityisen puolen projekteista ja julkisella puolella vielä enemmän...lähentelee varmaan sataa prosenttia, IMHO.
Eikä sekään ihmetytä, kun monissa hankkeissa on suunnittelusta alkaen hirmu hoppu. Ja se näkyy virheinä, joita sitten paikkaillaan työmaalla kiireessä, joka pahenee viivästysten kertautuessa.
nih..
paternoster
16.04.2017, 09.59
Se että assarin, porosyklistin ja siantuntijan pojanpoika rikkoo tuollaisen hihnan alta aikayksikön.
Timpureiden tekemä koolaus ei ollut kyllin luja keittiön yläkaapin asennukselle. Jotenkin osasin odottaa...
Espoo on julkisen liikenteen perseaukko.
Suunniteltiin työkaverin kanssa, jotta ens viikolla joku ilta mentäis johonkin Nuuksion ylängön laavulle juomaan kaljaa ja paistaa makkaraa.
Otaniemestä joutuu menemään kolmella(!) bussilla ja matkustamaan puoltoista (1½!) tuntia moista parinkympin matkaa, ei saatana. Miksei täältä ole suoraa puolen tunnin bussiyhteyttä?
Ja muutenkin dorkaa, että Nuuksion suunnan bussit ei lähde Kampista vaan Espoon "keskuksesta".
Autolla joo helposti, mutta rajoittaa kaljanjuontia.
Fillarillakin tietty, mutta ajateltiin mennä sateella niin sais olla rauhassa eikä aiheuteta hämmennystä pikkulapsissa.
Nooh, pitää säätää... menomatkan vois ajaa taksillakin.
menomatkan vois ajaa taksillakin.
Just meinasin laittaa että eihän tuossa kannata muuta vaihtoehtoa edes harkita kuin Kovasen musta taksi. Parin kaljapullon hinnalla per lärvi pääsette eestaas mustan Mersun takapenkillä.
Pitäskin bookata kyyti rouvalle ja ittelle ravintolaan ja takas kotia. Kovasen pikkumusta on kivempi kuin Korsisaaren iso(paskan)valkee.
Just meinasin laittaa että eihän tuossa kannata muuta vaihtoehtoa edes harkita kuin Kovasen musta taksi. Parin kaljapullon hinnalla per lärvi pääsette eestaas mustan Mersun takapenkillä.
:) khyl siellä tienvarren romaanit katselee, kun espoolaiset pamahtaa telttailemaan.
^Joo, tyyli ennen kaikkea kun vetäsee Alepan muovikassista sit Mesen jälkeen kaljat esille! :D
kuovipolku
21.04.2017, 13.54
Se että Velo & Oxygenin jäljiltä tyhjäksi jäänyttä myymälätilaa Puotinharjun ostarilla mittailevat uudet vuokralaiset olivat, no, maahanmuuttajataustaisia. (Mutta onhan siellä ennestään niin monta ruokakauppaa ja ravintolaa etten ihan heti osaa arvata mitä siihen tulee.)
PS Entisen Suomen Polkupyörätukun tila on yhä tyhjillään. Puhoksen hyvin epäselvä tulevaisuus ei houkuttele pitkäaikaista liikepaikkaa etsiviä...
Blackborow
23.04.2017, 12.28
Androidin surkeus ja Google palveluiden paskuus. Applen iCloud toimii aina ja ongelmitta, mutta tuo paska ei taas suostu synkkaamaan edes muutamaa kuvaa puhelimesta pilveen.
Androidin surkeus ja Google palveluiden paskuus. Applen iCloud toimii aina ja ongelmitta, mutta tuo paska ei taas suostu synkkaamaan edes muutamaa kuvaa puhelimesta pilveen.
Jaa, mulla kyllä synkkaa Anterolla pilveen ilman hämminkiä ja viimeiset pilviongelmat olivat iCloudin kanssa kakaran iPadiä ihmetellessä.
Hybriidi sai olla latingissa taloyhtiön sähköllä (omassa vuokraamassani parkkiruudussa/tolpassa) peräti yhden yön (sen 2h mitä tolppa antaa virtaa) kun yhtiön puheenjohtaja hyökkäs kuulustelemaan ekana aamuna että miten paljon tuo virtaa vie jne jne... No, täytyy ajaa muulla sähköllä sit (=oman varastokopin omasta sähkötöpselistä otettuna). Tosin auto kuulemma pitää viedä siitäkin yöksi pois eikä saa pitää siinä yötä missä se olis. Ja asia kuulemma otetaan puheeksi taloyhtiön kokouksessa. Jeps. Rikollinen olen kun käytin maksamaani tolppaa ekan kerran useaan vuoteen yhtään mihinkään.
Toisaalta, samat tyypit valitti kokouksessa suureen ääneen kun olin erehtynyt pienen pihani ruohonleikkuujätteet laittamaan noin 30cm pihan rajan väärälle puolle, keskelle pusikkoa mikä ei näy edes kellekään eikä siinä pusikossa kukaan koskaan mitään voi tehdäkään. Kuulemma tullut sanomista MUILTA naapureilta viereisistä taloista ja jotta nyt sit yhdessä tuumin sovitaan näin kaikkien kuulleen että en enää moista rikollista toimintaa tee toiste...
Internetin tyyppien nilittäminen toisten internetin tyyppien ajoasennosta.
...kuulemma otetaan puheeksi taloyhtiön kokouksessa....
Pyydä samaisen kokouksen asialistalle aloitteesi dorkien vanhanaikaisten lämmitintolppien muuttamiseksi lataussähkölle soveltuvaksi.
Pyydä samaisen kokouksen asialistalle aloitteesi dorkien vanhanaikaisten lämmitintolppien muuttamiseksi lataussähkölle soveltuvaksi.
Näin tulen tekemään. Sanoin jo ukolle että hybridit on nykyaikaa joten muutetaan nämä tolpat siten että ei ole idioottia 2h rajoitusta kellossa ja jokaiseen tolppaan mittarit joilla voi kohdistaa sähkölaskun suoraan ko tolpan vuokranneelle asukkaalle. Sit vois vaikka 36h/vrk vinguttaa vaikka mitä siitä tolpasta ilman että kellään on nokan koputtamista. Alkoi köhimään että sehän maksaa jos muutetaan köh köh...
Näin tulen tekemään. Sanoin jo ukolle että hybridit on nykyaikaa joten muutetaan nämä tolpat siten että ei ole idioottia 2h rajoitusta kellossa ja jokaiseen tolppaan mittarit joilla voi kohdistaa sähkölaskun suoraan ko tolpan vuokranneelle asukkaalle. Sit vois vaikka 36h/vrk vinguttaa vaikka mitä siitä tolpasta ilman että kellään on nokan koputtamista. Alkoi köhimään että sehän maksaa jos muutetaan köh köh...
Kannattaa varautua asiaan muutenkin kuin vasaran kanssa :)
https://www.motiva.fi/files/12544/Kiinteistojen_latauspisteet_kuntoon_Paivitetty_14. 03.2017.pdf
Meillä sama juttu edessä. Hyvänä perusteluna esimerkiksi asunnon myynti, joka voi vaikeuta, mikäli asuntoa ostavat kroisokset eivät saa uutta lexustaan ladattua. Kiinteistön sähköthän vaikuttavat siihen, miten monta tolpaa saa muutettua latauskäyttöön ilman suurempia kuluja.
Näin tulen tekemään. Sanoin jo ukolle että hybridit on nykyaikaa...
Ja täyssähköautot, korosta vielä sitä.
Alkoi köhimään että sehän maksaa jos muutetaan köh köh...
Se maksaa ennemmin tai myöhemmin, homma on edessä joka tapauksessa.
Tietysti jos teidän taloyhtiön hallituksen pj on sitä sorttia, ettei rahaa saa käyttää mihinkään niin huonompi homma.
MacKonte
24.04.2017, 12.34
Toisaalta, samat tyypit valitti kokouksessa suureen ääneen....
Aika lailla tiivistetysti syy siihen, miksi 25v sitten muutin yhtiömuotoisesta talosta omakotimuotoiseen taloon :D
Näin tulen tekemään. Sanoin jo ukolle että hybridit on nykyaikaa...
Tulipa vielä sellainen ajatus, että laita aggregaatti jauhamaan sähköä sun hybridiin siihen pihalle. VARMASTIKAAN ei löydy taloyhtiön järjestyssäännöistä aggregaatin käyttöä kieltävää pykälää. Löytysikö sitten tahtoa?
Eihän se tietenkään hybridiautoilijan maailmanpelastajahengen mukaista olisi, mutta olisiko kiva ennakkotapauksena?
^No, jos nyt kuitenkin ensin otan sähkön ihan itsemaksamastani varaston seinäreiästä (tosin auton yöksi pois viemällä siitä kun niin pitää tehdä kuulemma). Ja taloyhtiön kokouksessa isken pöytään tuon ylempänä linkatun dokumentin taloyhtiön sähköpaikkojen uusimisesta. Jospa peräti järki voittaisi ja jengi kääntyisi sille kannalle että uusitaan sähköt siihen autopaikoille. Tosin epäilen jos puolen metrin nurmi"kasa" häiritsee niin paljon pusikossa (joka ei näy edes kellekään) että siitä tehdää juttu ko kokouksessa niin joku tolppien/sähkövetojen uusiminen... :rolleyes:
^mut sulla olis hyvä olla aggregaatti niitä reissuja varten kun parkkeeraat asuntovaunun villiin leiriin vaikkapa Jäämeren rannalla. Saisit sähköä vaunuun ja auton lataukseen :)
Markku Liitiä
24.04.2017, 15.31
Kärsivällisyyttä. Sitten kun VesaP:n taloyhtiössä yli puolella asukkaista on hybridi/sähköauto, eiköhän lämpötolppien modernisointi ala saada kannatusta! Vuonna 2030 kenties? :D
Jos homma ei etene ja jos tolpan sähkö nykyisellään kelpaa hybridi-Volvolle, ehdotan seuraavaa: Laske, paljonko Volvon lataamiseen keskimäärin kuluu virtaa päivässä, mitä se maksaa ja tarjoudu maksamaan taloyhtiölle kulutuksen mukaan. Sen 2 tunnin ajastinkellon muuttaminen jatkuvatoimiseksi tuskin maksaa paljoakaan.
MacKonte
24.04.2017, 15.53
^Voit myös ehdottaa, että hankit edullisen kulutusmittarin pistorasiaan. Taloyhtiön hallituksen pj voi käydä siitä lukemassa kulutuksen ja kirjoitella kuukausittain sähkölaskuja. Olisipa silläkin tekemistä :D
http://www.paratronic.fi/kulutusmittari_ccrc.shtml
^Ei taida olla ulkoilman kestäviä kulutusmittareita mitkä voisi tällätä lämpötolppaan auton johdon ja tolpan väliin? Tai jos on, saa linkata! Vielä parempi jos joku mikä tallentaisi dataa vaikka SD kortille tms (semmoisiakin sisäversioita näytti olevan olemassa). Kävisi kerran kuussa tsekkaamassa tilanteen ja veloittaisi yhtiön tilille sopivan summan.
Edit: Tietysti kaikkein paras olis että olis etäluettava vielä niin vois piirtää statistiikkaa omalle tietokoneelle. Kuitenkin useamman sadan euron purkki olis ja sit joku känniääliö nyysii sen tolpasta joku yö. :rolleyes:
^No, jos nyt kuitenkin ensin otan sähkön ihan itsemaksamastani varaston seinäreiästä (tosin auton yöksi pois viemällä siitä kun niin pitää tehdä kuulemma). Ja taloyhtiön kokouksessa isken pöytään tuon ylempänä linkatun dokumentin taloyhtiön sähköpaikkojen uusimisesta. Jospa peräti järki voittaisi ja jengi kääntyisi sille kannalle että uusitaan sähköt siihen autopaikoille. Tosin epäilen jos puolen metrin nurmi"kasa" häiritsee niin paljon pusikossa (joka ei näy edes kellekään) että siitä tehdää juttu ko kokouksessa niin joku tolppien/sähkövetojen uusiminen... :rolleyes:
Jep. Ehkä kannattaa ehdottaa, että nyt tehdään vaan varaukset vaikkapa 5 paikkaan, tai siihen määrään mihin nykyiset sähköt taipuu. Tolppia sitten hankitaan sitä mukaa, mitä asukkaat hankkivat ladattavia autoja. Jos ehdotetaan suoraan täyttä arsenaalia uusia tolppia, niin ei mene takuulla läpi äänestyksessä.
Tälläisiä olen käyttänyt autokatoksessa ympärivuotisesti lähinnä etäohjaukseen, mutta laskee tuo kWh:t myöskin:
http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/Sahko/Ajastimet/WiFi-pistorasia-2000037071/
^Ei taida olla ulkoilman kestäviä kulutusmittareita mitkä voisi tällätä lämpötolppaan auton johdon ja tolpan väliin?
Jotain karavaanarikaupasta löytyy tuollainen ja hinnasta päätellen (muistaakseni 200e) se on ulkoilman kestävä. Nyt en tähän hätään löytänyt linkkiä.
Ja taitaapi pystyä Volgassa säätämään latausvirran suuruutta. Oliko se että 6A on pienin mahdollinen asetettava lautausvirta, joten vuositason kulutus rajoittuu 2h/d @a -> 6A/10A/16A latausvirta -> 1.4/2.3/3.7kW -> 1022/1700/2700kwH ->122/204/324e/a jos käytetään 12snt kilowattihintana.
Vertailuna jos pitää autoa lämppärissä talven mittaan ~260h ja vaikka lohkaria ja pikku sisätilalämmitintä (400W+1000w) 360kWh ja 45e. Ajateltu että 2kk vuodesta 1h kerrallaan ja 3kk 2h kerrallaan.
Mun ratkaisu on tarjota omakotitaloa. Ja ajaa runsaspäästöisellä diesel Volvolla. Ja näinhän myös teen :D
^Joo, voi säätää. Miten muuten, jos ulkovaraston rimpulassa sähkötöpselissä on 10A sulake kait sähkökaapissa niin voiko ko töpselistä ladata silti 13A:n virralla autoa? Tuntuu kestävän ainakin yksittäisen käyttökerran ihan ok, mutta ei kait tuota ole syytä joka päivä "ylivirralla" rasittaa? Vai onko paskankaan väliä? Olis vaan latausaika tunnin lyhempi 13A vs 10A mikä on seuraava taso yksi alaspäin (3.5h vs 2.5h). Eikös tuo ole näin maalaisjärjellä ajatellen vähän sama kuin että vinguttas manuaalivaihteista autoa aina liian korkeilla kierroksilla liian pienellä vaihteella, eli kestää aikansa mutta sit hajoo paljon äkimmin kun olisi käyttänyt siististi sitä?
MacKonte
25.04.2017, 12.13
Ei onneksi yllättänyt, että aamulla töihin lähtiessä lupaavasti alkanut aurinkoinen päivä muuttui sakeaksi lumi- ja räntäsateeksi. Sadekamppeet on mukana ja tarvittaessa lasketaan rengaspaineita sinkulasta.
^Joo, voi säätää. Miten muuten, jos ulkovaraston rimpulassa sähkötöpselissä on 10A sulake kait sähkökaapissa niin voiko ko töpselistä ladata silti 13A:n virralla autoa? Tuntuu kestävän ainakin yksittäisen käyttökerran ihan ok, mutta ei kait tuota ole syytä joka päivä "ylivirralla" rasittaa? Vai onko paskankaan väliä? Olis vaan latausaika tunnin lyhempi 13A vs 10A mikä on seuraava taso yksi alaspäin (3.5h vs 2.5h). Eikös tuo ole näin maalaisjärjellä ajatellen vähän sama kuin että vinguttas manuaalivaihteista autoa aina liian korkeilla kierroksilla liian pienellä vaihteella, eli kestää aikansa mutta sit hajoo paljon äkimmin kun olisi käyttänyt siististi sitä?
Ne jotka tietää sähköstä enemmän voi korjata. 10A sulakeryhmä on mitoitettu 10A jatkuvalle virralle. Voi kestää pientä ylikuormittusta aika pitkäänkin kerrallaan, mutta sulake palaa (tai johdonsuoja laukeaa) kun kuormitus on riittävän kova. Voi olla että kestää käyttää 13A virralla, tai voi olla että sulake palaa jo lyhkäselläkin latausajalla. Itse uskon että noin suurella ylikuormituksella sulake palaa latausajan puitteissa. Automaattijohdonsuoja voi olla vielä herkempi kuin perinteiden posliinisulake.
Ja melko varmasti saman sulakeryhmän takana on muutakin kuin tuo yksi pistorasia, esim ulkovaloja, varaston valoja ym. Ne luonnollisesti lisää kuormaa. Itse lataisin 10A virralla.
Jopotuinen
25.04.2017, 18.59
Kärsivällisyyttä. Sitten kun VesaP:n taloyhtiössä yli puolella asukkaista on hybridi/sähköauto, eiköhän lämpötolppien modernisointi ala saada kannatusta! Vuonna 2030 kenties? :D
Sen 2 tunnin ajastinkellon muuttaminen jatkuvatoimiseksi tuskin maksaa paljoakaan.
Kahden tunnin kellon saa helposti jatkuvavetoseksi, siihen riittää hammas- tai tulitikku, jolla kiilataan se pieni lipsutin auki-asentoon. Usein latailen ajamisen puutteesta kärsivää kotteroani tuolla keinoin.
Ne jotka tietää sähköstä enemmän voi korjata. 10A sulakeryhmä on mitoitettu 10A jatkuvalle virralle. Voi kestää pientä ylikuormittusta aika pitkäänkin kerrallaan, mutta sulake palaa (tai johdonsuoja laukeaa) kun kuormitus on riittävän kova. Voi olla että kestää käyttää 13A virralla, tai voi olla että sulake palaa jo lyhkäselläkin latausajalla. Itse uskon että noin suurella ylikuormituksella sulake palaa latausajan puitteissa. Automaattijohdonsuoja voi olla vielä herkempi kuin perinteiden posliinisulake.
Ja melko varmasti saman sulakeryhmän takana on muutakin kuin tuo yksi pistorasia, esim ulkovaloja, varaston valoja ym. Ne luonnollisesti lisää kuormaa. Itse lataisin 10A virralla.
Sähköasentajan paperit lukeneena asia on juurikin noin. Se 10A on maksimi. Piikkivirtaahan sulakkeet kestää sen takia, että ei pala kun esim. jonkun moottorin käynnistää. Tästä ominaisuudesta nimi hidas sulake.
Johdonsuojat eli "automaattisulakkeet" ovat herkempiä, koska ovat tarkempia virran määrän suhteen ja helppohan ne on uudestaan päälle kytkeä.
10A saa käyttää minimissään 1.5m2 johtoa. Jos kyseisistä johdosta otetaan virtaa enemmän se rupeaa lämpiämään (kuin kiukaan vastus) ja sanomattakin on selvää mitä huonolla tuurilla siitä voi seurata, kun seinän sisässä on metri tolkulla kuumaa lankaa.
Mutta voihan se olla, että johdotus on vaikka 16A minimin vaativaa 2.5m2 niin eihän sit ole ongelmaa.
Joten elkää missään nimessä ottako enempää virtaa ulos kuin sulake sanoo. Jos 13A kestää ottaa jatkuvaa 10A sulakkeesta niin voi olla sulake viallinen.
Ja sen saman sulakkeen takana voi tosiaan olla muitakin. Tosin eihän muutama valo paljoa vie.
10A siis maks. 2300W
16A 3680W
^ Juurikin noin. Vanhemmissa rakennuksissa saattaa myös olla lähes mitä tahansa johdotuksina.
Sisälämmitinkateuden lisäännyttyä 70-80-luvuilla lämmitystolppien sulakkeet ja niiden pohjat
yllättävästi kutistuivat ja vaihtoivat väriä:p Varsinkin taloyhtiö- ja työpaikkakäytössä.
sähköläski
26.04.2017, 09.55
Perinteinen kylähullu mantroineen aamubussissa. Huutaa niin kovaa puhelimeen, että on ihan sama onko puhelu päällä vai ei, vastapuoli kuulee silti. ja jos on niin kova "kiire", niin lähtis aikaisemmin?
Sähköasentajan paperit lukeneena asia on juurikin noin...
Joten elkää missään nimessä ottako enempää virtaa ulos kuin sulake sanoo.
Noniin, siinä on kovat kaksi sanaa samassa viestissä joten on vähän isommat natsat kertoa THE totuutta joten enpä tämän koommin lataile autoa (tuota yhtä testikertaa lukuunottamatta minkä olen tehnyt jo) ko 10A sulakkeen takaa 13A virralla. Eli 10A tästä eteenpäin.
Kiitos kaikille vinkeistä! Katsotaan mitä taloyhtiön kokouksessa keksitään asian tiimoilta. Tuskin mitään. Joten jatkanen latausta oman ulkovarastokopin töpselistä ja vien auton kuuliaisesti aina latauksen jälkeen parkkipaikalle nukkumaan. Kunnes tuostakin jollakin alkaa olla liikaa sanomista vastaan... :rolleyes:
Highlander
26.04.2017, 11.04
Taksikuski ajaa hihaa hipoen ohi vaikka ajorata on normaalia leveämpi. Seuraavissa valoissa kopkop ikkunaan. Onneksi ei ollut enää lobsterit käytössä kun vaihdettiin asiaankuuluvat käsimerkit.
Sähköasentajan paperit lukeneena ...
10A saa käyttää minimissään 1.5m2 johtoa. ... vaikka 16A minimin vaativaa 2.5m2 niin eihän sit ole ongelmaa.
Joten elkää missään nimessä ottako enempää virtaa ulos kuin sulake sanoo.
Taitaa kuitenkin nuo yksiköt mennä 1.5mm2 ja 2.5mm2, ei sentään neliömetrien poikkipinta-alaisia johtoja tarvita :)
Kah, en huomannutkaan m2... Aika järeää johtoa.
Paljonkohan tuo kestäisi:) 70 kA vedynerottimessa
on aika tukevaa lattaa.
tempokisu
26.04.2017, 17.30
Sisustussuunnittelija suosittele :D
Olipa kyseessä pieni tai suuri koti, kalusteiden mittasuhteilla voi vaikuttaa sisustuksellisen kokonaisuuden onnistumiseen. Jos tilaa on niukasti, suosittelen valitsemaan ilmavia ja kevytrakenteisia huonekaluja. Kun kalustetaan tilavaa asuntoa, huonekalut voivat olla massiivisiakin, silloin ne ovat sopusuhteessa huonetilan kanssa, Karihtala kirjoittaa
ja mä teen juuri päinvastoin. Pieni kämppä, mutta tosimassiiviset huonekalut ja tummaa sävyä :Dmutta kalustus on sopusoinnussa mun kanssa, mä viihdyn. Sisustussuunnittelijan ei tartte viihtyä mun kotonani.
Markku Liitiä
26.04.2017, 17.59
^
Karmiva ajatus, että asunnosta toiseen muutettaessa heitettäisiin vanhat kalusteet mäkeen ja ostettaisiin uudet "sisustukselliseen kokonaisuuteen" sopivat tilalle.
Minun mielestäni huonekaluilla pitää olla tarina. Ainakin meillä valtaosa huonekaluista on peräisin 1950-luvulta tai sitä vanhemmalta ajalta, vanhimmat kenties 1800-luvun puolelta. Ei niistä juuri mitään ole maksettu, monet on peritty tai saatu sukulaisilta ja tuttavilta, jotka ovat jostain syystä joutuneet luopumaan niistä. Yksi rulo-ovinen arkistokaappi ostettiin muutamalla kympillä kierrätyskeskuksesta. Eivät ne myöskään mitään antiikkia ole, mutta se, että niistä tietää mistä ne ovat lähtöisin, tekee niistä arvokkaita. Joitain on verhoilutettu (pirun kallista) uusiksi ja joitain laitatettu muuten.
Sisustussuunnittelijalla voi olla työsarkaa julkisten tilojen sisustamisessa, mutta meille en moista ammattihenkilöä työvierailulle kutsuisi.
Taitaa kuitenkin nuo yksiköt mennä 1.5mm2 ja 2.5mm2, ei sentään neliömetrien poikkipinta-alaisia johtoja tarvita :)
Totta kuin kirkon rotta. Sen verran pitää aivohäröjä aina olla :) :)
lumisade, jota jo odottelinkin
tempokisu
26.04.2017, 19.44
^
Karmiva ajatus, että asunnosta toiseen muutettaessa heitettäisiin vanhat kalusteet mäkeen ja ostettaisiin uudet "sisustukselliseen kokonaisuuteen" sopivat tilalle.
Minun mielestäni huonekaluilla pitää olla tarina. Ainakin meillä valtaosa huonekaluista on peräisin 1950-luvulta tai sitä vanhemmalta ajalta, vanhimmat kenties 1800-luvun puolelta. Ei niistä juuri mitään ole maksettu, monet on peritty tai saatu sukulaisilta ja tuttavilta, jotka ovat jostain syystä joutuneet luopumaan niistä. Yksi rulo-ovinen arkistokaappi ostettiin muutamalla kympillä kierrätyskeskuksesta. Eivät ne myöskään mitään antiikkia ole, mutta se, että niistä tietää mistä ne ovat lähtöisin, tekee niistä arvokkaita. Joitain on verhoilutettu (pirun kallista) uusiksi ja joitain laitatettu muuten.
Sisustussuunnittelijalla voi olla työsarkaa julkisten tilojen sisustamisessa, mutta meille en moista ammattihenkilöä työvierailulle kutsuisi.
No täällä on antiikkia, ja "uusantiikkia" kuten Kuningastuoli joka oli yksi mun suuri unelma. Tykkään barokki-tyylisestä, tummanpunaisesta ja kultaisesta. Niitä sitten on. Honasin hienon kristallivalaisimen Bauhaussissa, ja se on nyt sitten keittiössä. Olkkarissa kun on perinteisempi kristallikruunu. Makuuhuoneessa on valaisin mallia "hirvensarvet" oli vaan hiano ja se oli saatava. Olkkarissa on myös mun autojen kuvat tosihienoissa kultaisissa barokkityyli-kehyksissä. Harvalla varmaan on mazdojen kuvat olkkarissa :D Makuuhuoneessa on taas oravakuvat samanlaisissa kehyksissä.
Ainoat modernimmat systeemit on Ikea-lasivitriinit, niitä on 3 makuuhuoneessa ja 4 olkkarissa, täynnä nukkeja.
No tässä kun kirjoittelen koneella, "kirjoituspöytä" on barokkisenkki ja tuoli myös, isä osaa onneksi ton verhoilun niin on tummanpunaista samettia tuoli ja rahi.
Joka huoneessa ( paitsi vessassa) on aidot persialaismatot, pääosin tummanpunaista.
Inhoon valoisaa, kokovalkoista ja modernia, sellaista että pyörämonoissa ei uskalla tallustella mutta meillä kyllä uskaltaa.
Ainoa "häpeäpilkku" on tämä mun sänky, se kun on valkoinen. Olisin halunnut sellaisen pylvässängyn, mutta ei semmoiset mahdu tänne.
Ai joo, no äitee tuossa ihmetteli sen F-liikkeen lehtijutun perusteella että Ferrareita voisi hankkia leasing-periaatteella 3800e/kk.
No, joo mutta se ei ollu koko totuus, tietenkään ei ollut. Minimikäsiraha on 50t euroa, ja viimeinen maksuerä 180t euroa. Sitten voi siinä välissä maksella tota kuukausimaksua :D että ei nää köyhille ole.
Optikko määräsi äsken moniteholasit. Oireita on ollut. Tää on just tätä, heti kun täyttää 50 alkaa monenlainen sonta.
tempokisu
26.04.2017, 20.27
Optikko määräsi äsken moniteholasit. Oireita on ollut. Tää on just tätä, heti kun täyttää 50 alkaa monenlainen sonta.
Tervetuloa joukkoon.
Itellekin kaupattiin monitehoja, mutta en huolinu. Otin vaan lukulasit kun niitä tartten. Toistaiseksi näen ajaa ( autoa ja fillaria) ilman laseja ja parempi niin.
Mutta selkeesti toi lenkkeilyjaksaminen muuttui 50 ikävuoden jälkeen, palautuspäiviä tarvii enempi.
Olen silti iloinen että oon viiskymppinen. Hianompaa se on ajaa satasen vakiolenkkiä viiskymppisenä :D en mistään hinnasta haluaisi olla enää nuori tässä some-selffiemaailmassa.
Tää on just tätä, heti kun täyttää 50 alkaa monenlainen sonta.
Tää on jo sontaa näin nelikymppisenä. Varmaan löytyy jo kaikki wanhojen miesten vaivat ja koko ajan joku nurkka levällään. Saas nähä ollaanko täällä enää ees 10 vuoden päästä laseja sovittelemassa.
tempokisu
27.04.2017, 12.29
mulla tuli päivä viiskymppisten jälkeen murskatulos verikokeista lekurilta.. vähän kaikki arvot oli jonkin verran vinossa. kerroin, että ajan 45min-2,5h päivässä fillarilla ja nostan puntteja noin kuutena päivänä viikossa, niin lääkärin määräys oli "sun tarttis lisätä liikuntaa". no lisätään. niin ja huomenna haen ekat lasit..
Mä en edes mene verikokeisiin. Varmana on kaikki arvot vähän enempi kun viturallaan, mutta mitäs sitten? ei mitään.
Ehkä kuitenkin arvot on vähän "parempia" kun joskus...25 vuotta sitten. Muistan hyvin että kolesteroli ( kokonais) oli 1. Hb oli 59.
Hb 59?
Sent from my iPhone using Tapatalk
tempokisu
01.05.2017, 19.48
Hb 59?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja se ei sua yllättänyt...mutta kyllä vain. Olin aika heikossa kunnossa masukatastrofin takia, CRP oli 548, omapainoa oli 25 kg ( puolet siittä mitä olen nyt). En silti suostunut lähtemään vaikka lääkärit mulle sitä menolippua veikkasi.
:D mutta eipä yllätä että mun "pistekilpailijani" W-clubilla on näemmä vastaillu ja hössöttää kaikkea mahdollista että saisi tykkäystykkäyspiseiteä. Minä kun laitan vaan kuvia, ja tää toinen tyyppi vaan hössöttää ja kiittelee "hieno kuva, hienosti asustettu" yms.
Mutta varoo tarkasti antamatta mulle pistettä, minä taas en anna pistettä kuin erittäin hyvästä kuvasta ( ja niitä on aika harvassa...) tai sitten sympatiapisteitä ( joku on ihan uusi tulokas ja laittaa kuvaa).
Joskus aattelin että vain suomalaiset on kateita. Kyllä se tunne on ihan maailmanlaajuinen.
Ei yllättänyt, että EHRV ulisee aktiivista palauttelua neljän tunnin unilla. Ilmeisesti eilinen lenkki oli väärin ajettu kun sitä ei käytännössä HRV:stä havaitse, eroa aamuluvussa ennen ja jälkeen kokonaiset 2 pistettä. AlaPK ei kyllä mitenkään älyttömän rasittavaa ole, että ymmärtäähän tuon.
Ei yllättänyt, että EHRV ulisee aktiivista palauttelua neljän tunnin unilla. Ilmeisesti eilinen lenkki oli väärin ajettu kun sitä ei käytännössä HRV:stä havaitse, eroa aamuluvussa ennen ja jälkeen kokonaiset 2 pistettä. AlaPK ei kyllä mitenkään älyttömän rasittavaa ole, että ymmärtäähän tuon.
Vaihda HRV4training apiin.
Jos vaikkapa ryyppäät viikon, niin elite hrv ottaa tuon tilan vakioksi ja pitää selviämistä huonona juttuna :)
pitää selviämistä huonona juttuna :)
Viikon putken jälkeen, eikö se sitten ole? :D
Tuo on perinteinen vappulenkki, viime vuonna ajoin sen 31,2km/h keskarilla, silloin tuulta oli vaatimattomat 2-5m/s. Nyt otin aika selvästi rennommin ja kyllä sen huomaa, jaloissa ei tunnu juuri lainkaan. Päiväunet voisin kyllä ottaa kevyen palauttavan jälkeen :)
Blackborow
02.05.2017, 15.55
Lähetys on kuljetuksessa. Lähetyksen toimitus on viivästynyt, lähetys toimitetaan 1-2 työpäivän sisällä.
Iglumies
02.05.2017, 19.43
Helsingissä perjantaina postitettu pikakirje, joka ei vieläkään ole saapunut Tampereelle.
Se, että näillä karismaattisilla uskonjohtajilla tuntuu järjestään olevan vaikea suhde (omaan) seksuaalisuuteen(sa).
http://yle.fi/uutiset/3-9594071
Helsingissä perjantaina postitettu pikakirje, joka ei vieläkään ole saapunut Tampereelle.
Hmm, tarkistithan Pikku Huopalahden roskikset?
http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005196514.html
Jami2003
07.05.2017, 21.34
Keväinen lumisade.
Ihan samaa olin tulossa sanomaan.
No johan tässä maantiellä käytiin. Voi taas kömpiä takaisin metsän siimekseen.
tempokisu
07.05.2017, 21.49
No, kaverin kanssa tuumailtiin että kilpaura kansii lopettaa oikeaan aikaan. Siten että jää "voittajafiilis" ( jos sen on saavuttanut) eikä niin että yrittää vuosien jälkeen vielä pyristellä ja häviää itelleenkin, ja siittä tulee väistämättä fiilis että "no siihen se ura hiipui".
Olisi Annemarinkin tämä pitäny sisäistää, eihän se mikään yllätys ollut ( ainakaan minulle) että SM-maastot ( hiekkaratajuoksua se kyllä oli eikä mitään maastoa...) päättyi kyyneliin.
Kaikella on aikansa.
tempokisu
08.05.2017, 05.43
No toinen asia mitä ollaan äiteen kanssa mietitty, miksi se työura ei oikein lähteny sujumaan. Koska sairastuin anoreksiaan jo 12 -vuotiaana; tosin ei se koulumenestystä haitannu vaikka iso osa energiasta meni ruoan, tai ei-ruoan miettimiseen.
Luin juuri että pidetty ja menestynyt urheilulääkäri Pippa Laukka myös sairasti anoreksiaa ( ja bulimiaa) mutta ehkä tauti ei vienyt häntä niin huonoon kuntoon kuin mitä ite olin.
Ja suurin syy taitaa olla tämä, Pippa kertoo: mutta työni on minulle intohimo.
Minä tuumaan että pakko sitä jotain työtä on tehdä, että voi harrastaa :D
Postin ilmoitus:
Lähetys toimitetaan 8.5 klo 14.00 mennessä...klo 14 uusi päivitys... lähetys viivästyy 1-2 päivää.
tempokisu
14.05.2017, 08.13
" Tässä elämänvaiheessa ja tällä työtaustalla vaihtoehtoni rajoittuu lähinnä tyhjien pullojen keräämiseen puistossa" - mä olenkin koko ajan miettiny että olen tosielämän B.Virtanen. Se vaan että se mikä on sarjakuvassa (muka)huumoria, ei ole sitä oikeassa elämässä.
Jopotuinen
14.05.2017, 20.18
Hönkäsin nolla-lukemat pollareiden jo perinteiseksi muuttuneessa Äitienpäivän sunnuntailisäratsiassa.
Nyt oltiin neljän tien risteyksessä ja henkilökuntaa oli kaikkiaan 8 kpl, 2 per haara. Aikamoinen lauma!
Uutta tuossa oli se sininen suppilo, johon puhallettiin. Puhalluksen jälkeen pollari sano, että selvä! Meinasin nostaa kytkintä, vaihteen laitoinkin jo päälle, mutta se tarkoittikin puhalluksen määrän riittävyyttä. Vasta hetki sen jälkeen tuli kehotus jatkaa matkaa.
Vähän harmittaa, ettei tossa kohden tullut kaasua polkaistuksi, olisi vähän toisenlainen tarina kerrottavaksi :D
tempokisu
14.05.2017, 20.36
No, 2 vuotta sitten 14.5. näytti tältä, ja kirjasin +6 astetta ja "harmaata elämässäkin" ( joka tarkoittaa työpaikkakiusaamista) pallero taivaalla on kuu, kuva otetu 06.45.
" ei väisty pääni päällä, tuo uudet pilvet päivä uus. Ja joka päivä täällä, on pieni ikuisuus"
https://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/Loukonlahti%202015/vko20c.jpg?img=smaller
Tänä vuonna samaan aikaan +8 astetta ja samoja murheita.
https://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/Loukonlahti%202015/vvvko19a.jpg?img=smaller
Kirjosieppouroksen yritys vallata sinitiaisten pönttö, jossa on jo pesintä.
Asujaimisto oli kotona, joten tappeluksihan tilanne yltyi. Piesty sieppo häipyi
etsimään helpompaa kohdetta.
Etelässä +25c, täällä Oulusta 130km alaspäin +10c
Ei yllättänyt.
^Mä katsoin äsken säätutkasta niin toimii tuo tässä pienemmälläkin mittakaavalla...
Suomenlinna: +11 (merellä)
Kaisaniemi: +16 (=1km edellisestä, hesan rannikkoa)
Nurmijärvi: +23 (=30km edellisestä)
Pelottavan hyvä terassikeli siis. Tietänee vittumaista yötä kotona... :mad:
kuovipolku
19.05.2017, 19.17
En osaa mielikuvissani päättää näenkö VesaP:n hipsimässä kotiin pitkäksi venyneen "parin lasillisen" jälkeen vai odottelemassa rva P:tä joka on tekstarilla kertonut ehkä vähän viipyvänsä...
Mua ei sittenkään yllättänyt se että olin taas hiukan väärin pukeutunut. Tiistai-iltana aliarvioin sään viilenemisen ja tänä aamuna en oikein uskonut että tulisi niin lämmintä kuin tuli. Sama juttu joka kevät. (Syksyllä on jotenkin helpompaa sopeutua kylmeneviin säihin vaikka välillä sää lämpenisikin hetkeksi uudelleen.)
Ja sitten mua ei yllättänyt kaupungissa käydessä kohdattu kesäpyöräilijöiden paljous - eikä heidän ajotapojensa kirjavuus ja arvaamattomuus. (Onneksi kaupunkipyörät tunnistaa helposti, sillä niillä ajaneissa oli selvästi eniten täydellisellä jalankulkijan mentaliteetilla varustettuja kadunkauhuja.)
...
Esiterdellä tuli käytyä jo suoraan töiden perään. Nyt lenkin perään voi hyvillä mielen mennä jatkamaan. Ja kotiin ei tietty kannata mennä yöksi, jos pelkästään silloin on vittumaista:). Toki jos aamulla on vielä vittumaisempaa niin kannattaa tarkkaan punnita pitääkö kotiinpaluuta siirtää vieläkin pidemmälle.
tempokisu
20.05.2017, 23.52
:p kun otsikossa lukee "tangokuningatar (siis joskus ..) Johanna Pakonen yllätti seksikkäällä bikinikuvalla" niin ajattelinkin että tuotos...no nätisti sanottuna ei olisi kannattanu ottaa kuvaa.
Tai ainakaan julkaista. Myötähäpeä.
http://www.is.fi/viihde/art-2000005218880.html
Eilisiltainen aavistus päivän ohjelmasta, onneksi pääsin pakenemaan
rouvan työmatkakulkineen keväthuoltoon ihan määräyksellä:)
En osaa mielikuvissani päättää näenkö...
Ihan naapureita ajattelin. Mitä parempi keli, yleensä sen kovempi älämölö ja entistä myöhempään metri makuuhuoneen tuuletusräppänän takana.
Yllättävän hiljasta poikaa oli terdellä tosin lätkähäviön jälkeen... : D
Äideillä on pikku kultia
http://www.sipoonsanomat.fi/artikkeli/522542-teinit-hajottivat-huvilaa-ja-sen-huonekaluja-nikkilassa-ihan-huolella-palasiksi
Se, että kun koko päivän purkaa lasivillaa on suojavarusteista huolimatta kotiin palattua melko kutiseva olo.
Koska on ollut pitkään hyvät kelit pesaisin auton. Noh, nyt lähitulevaisuus on sateita täynnä.
tempokisu
25.05.2017, 18.16
^ saisi tulla vähän sadetta, luonto huutaa sitä ainakin täällä! Isä pesi mun auton, mutta - ei tullu sateita.
Katsoin nyt kuitenkin presidentti Mauno Koiviston hautajaiset telkkarista. Ja tietysti tuli herkistyminen, varsinkin hienojen musiikkiesitysten yhteydessä. Veteraanin iltahuuto, Oi kallis Suomenmaa - no nämä kappaleet on niin upeita että herkistävät missä tilanteessa hyvänsä.
Punainen teinibemari kokeili tänään, kuinka läheltä pyöräilijää voi ajaa osumatta. Pornaisissa, missäpä muualla.
tempokisu
26.05.2017, 19.06
Että olinpa oikeassa, ja nettityyppi väärässä.
tempokisu
30.05.2017, 20.25
Kateus. Yleismaailmallinen ilmiö, ja ihmiset ovat suunnilleen samanlaisia ...all over the world.
Joskus ajattelin että amerikkalaiset ja muut kuin suomalaiset ovat toisiaan kannustavia ja näinpoispäin, höpöhöpö. Ainakin w-clubilla ( nukkeklubi) sen näkee selkeetäkin selkeemmin, kun on kaksi hyvää kuvaajaa, niin toiselle ei anneta pisteitä ei piruvie anneta. Ja se toinen kuvaaja olen minä, toinen on ammattilaiskuvaaja. Onneksi otamme täysin erityyppisiä kuvia, mutta niin selkeesti tämän huomaa. Samoin jäsen jonka kanssa lähestymme 9000 pisteen rajaa, niin ei kumpikaan anna toiselle kannatuspistettä :D
Onneksi siellä on mukaviakin jäseniä kun kannustaa. Itse olen ylpeä että suomalainen harrastelija ( ja usein tuon esiin kuvan taustalta suomalaista luontomaisemaa) erottuu edukseen.
En ole kateellinen että jollain on jotain hianoa, mutta siitä kyllä että joku ottaa hyviä kuvia. Siinä sitten tulee vaan inspiraatiota että piruvie, laitetaan paremmaksi :D
kuovipolku
31.05.2017, 22.22
Se että kun mm huonon sääennusteen takia päätän pitää vapaapäivän, sää onkin ennustetta huomattavasti parempi.
(Jos taas päätän että on ajopäivä vaikka sääennuste pitää sadetta mahdollisena tai vaikka sadepilvien liikkeistä on vaikea varmistua, toteutunut sää on aivan varmasti sieltä huonommasta päästä ja sadekuuro osuu kohdalle.)
Se että kun mm huonon sääennusteen takia päätän pitää vapaapäivän, sää onkin ennustetta huomattavasti parempi.
(Jos taas päätän että on ajopäivä vaikka sääennuste pitää sadetta mahdollisena tai vaikka sadepilvien liikkeistä on vaikea varmistua, toteutunut sää on aivan varmasti sieltä huonommasta päästä ja sadekuuro osuu kohdalle.)
Minulla lähti ääni, eli ilmeisesti kurkussa on jotain muutakin kuin siitepölyä. Onneksi on vasta keskiviikko, kyllä se tuosta lauantaihin mennessä tokenee. Puolisollakin näytti menevän tauti muutamaan päivään ohi.
Oikeastaan taas hyvä hetki ottaa rennommin. Sunnuntaista alkaen näyttäisi taas tuulevan etelästä ja luntakaan ei taida tulla helsinkiin asti.
Eilen Helsingiin päin ajellessani Tuusulan moottoritiellä ajoi ambulanssi vilkut päällä ohituskaistaa. Se mikä ei yllättynyt, että kaikki muut paitsi taxi antoivat heti tietä.
Ei yllättänyt, että kesäkuun ensimmäisenä sataa rakeita. Tai että ulkona on tälläkin hetkellä alle 3c lämmintä. Tai että koko viikon on puhissut yli 8m/s joka päivä.
Taitaa vastatuuleen kuseminenkin olla tällä hetkellä hauskempaa hommaa kuin pyöräily.
Terrori-isku ei yllättänyt taaskaan.
tempokisu
06.06.2017, 13.17
No että Turku on sairastunut Tampereen tautiin. ( = ylimitoittettuja ihmeellisiä rakennuskompleksihankkeita )
tempokisu
08.06.2017, 00.51
Aamulehden puolueellisuus, nimittäin ratikan suhteen. Niin iloisia ihmisiä koeistuu jotain paikallaan olevaa "suurta nähtävyyttä" ja yhtään negatiivisia kommentteja ei pääse lehteen.
Tänään(kin) niin moni asiakas kirosi näitä Tampereen yltiöhankkeita ja karmean näköistä revittyä kaupunkiraukkaa. Menee näköalat jonkun saunapömpelin takia, ja ihan varmana Eteläpuisto kumminkin jyrätään, ja kaikkien mielestä Ratinan kammotuskauppakeskus on vaan ihan kamala. Kansihanketta kans kirotaan. Haluttaisiin mieluummin että puistoja kehitettäisi ja että pääsisi sujuvammin kulkemaan, autolla ja pyörällä. Hieman iäkkäämpien ajokorttitodistuslaisten kanssa lähes joka kerta nämä asiat tulee esille kun siinä jutellaan.
( :D tosin yhden känkkäränkkäpoliisin mukaan potilaiden kanssa ei saisi keskustella kun sairausasioista vaan, ja sama poliisi ihmetteli myös että miten kaksi eri lääkäriä voi olla eri mieltä, ihme juttu :D )
Iglumies
08.06.2017, 08.58
^Ei kai tuossa kohderyhmässä mikään uudistusten ja muutosten tekeminen ole kovin suuressa suosiossa
Ei yllättänyt, ettei Sipilä vastannut haastattelupyyntöihin :D
https://seura.fi/asiat/seuran-selvitys-juha-sipilasta-tuli-miljonaari-valtion-tuella-ja-harskeilla-tutunkaupoilla/?shared=1738038-55764b37-500
^forwardoin tuon jeesusteluihin.
Ei yllättänyt, että Lapin Kulta on "vetistä".
lagertesti @HS (http://www.hs.fi/ruoka/art-2000005243467.html)
tempokisu
08.06.2017, 10.49
Kovasti ollaan koulukiusaamista vastaan kaikkea "puutun peliin". No ei tarvitse miettiä miksi lapset kiusaavat, kun aikuiset antaa hyvää mallia. Ja kuka puuttuu peliin? ei kukaan, Bull Mentula saisi tulla tänne puuttumaan ja vähän ojentamaan typeriä "aikuisia", miehiä lähinnä.
Sääliksi käy näidenkin isien lapsiraukkoja, siinä on sitä isän mallia kun miehet kiusaa naispuolisia. Ootteko nyt omasta mielestänne kunnon äijiä? Minun mielestä pikkulapsia.
Ei korppikaan korpin silmää noki, mutta ihmiset on ihmisille ja vielä vähän kun lajitovereille varsinaisia piruja.
VesaP:n musiikkimaku on erilainen kuin minulla.
tempokisu
08.06.2017, 21.10
Jalkavammakierteeseen sitä on Johanna Peiposenkin u...no kausi päätynyt. Piruvie kun ei vaan opita entisten idioottien ( minä nimenomaan) virheistä, ei vaan ne pitää ite tehdä.
Sitten kun opitaan - on jo liian myöhäistä.
Sama juttu Annemari ja Alisa.
tempoilija
10.06.2017, 22.42
Garminin kadenssianturi. On se vaan hieno peli, kun vuositolokulla jaksaa nakuttaa paristoa vaihtamatta.
kuovipolku
10.06.2017, 23.17
No se että kun mä nyt muistin ja viitsin levittää auringonsuojavoidetta ennen pitkää lenkkiä, niin eikös se aurinko ollut suurimman osan ajasta pilven peitossa!
PS Eikä oikeastaan yllättänyt että kun mä olin levittänyt sen voiteen niin huomasin että se ei niin erikoisen hyvälle tuoksu. Vilkaisu pullonpohjaan kertoi että parasta ennen oli ollut vuonna 2014. Voi olla että kaapista löytyy vielä vanhempia shampoo- tai hoitoainepulloja...
Joka paikassa tunkevat kiinalaiset ärsyttää ja humalaiset kiinalaiset vielä enemmän.
kuovipolku
12.06.2017, 10.55
Se että kun ajaa kotiinpäin pitkää suoraa tylsää vastatuuleen eikä ajatus vuorovedosta tai peesaamisestakaan olisi mitenkään vastenmielinen, ainoa sivutieltä eteen sopivasti kääntyvä, jolla nopeasti päätellen on juuri sopiva eli napsua tai ehkä kahta kovempi vauhti, ajaakin kahta napsua kovempaa vauhtia ja ehtii vielä sen verran edelle että into ajaa väli kiinni sammuu miltei samassa kun se syttyy.
Ja matka jatkuu sitä pitkää suoraa tylsää vastatuuleen...
MMM:n Mestari. Se ylimääräinen M tarkoittanee Mielikuvitusystäviä?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.