Näytä tavallinen näkymä : Rovaniemen XC-sieluiset pyöräilijät!
Sivut :
1
2
3
4
5
6
7
[
8]
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Heidi-83
25.10.2008, 19.17
Höpö höpö, ilmahan on ollut vallan mainio. Nipsulla vaan taitaa olla muut asiat mielessä kun ei pyöräileen ehdi! Mie olin tänään alkumatkasta mukana "opp:n" pyöräilylenkillä, mutta piti lähteä kesken kaiken kotia :D
Vähänkö jalat lujilla.
Tuutko FM maanantaina spinningiin?
Tähän on jo etelästäkin puututtava,FM :cool: älä lähe mihinkään spinninkeihin,niistä ei hyvä seuraa ;).
Kyllä noi naiset on niin ovelia :rolleyes: vai vielä spinninkiä *huoh*
Meilä on mummolla 2 kpl:tta spinninkejä kotona ja rullat sängyn vieressä ja arvaappa onko heleppoa lähteä kavereijen kanssa ulos ajamaan.
Mummo huutaa=on täällä kotonakin vehkeet,olisit nyt kotona.
Meikällä haluttaa kauhiasti lähteä kokeilemaan nuita ryhmäliikuntajuttuja. Ihan vielä ei uskalla lähteä polvea rasittamaan nuihin, mutta ehkä kuukauden päästä vois kokeilla.
Venyttelytunneille aion myös mennä.
Heidi-83
25.10.2008, 23.08
No nyt ellmeri pistit pahan :D
tv. kans mukaan kunhan polvi sen sallii
arctic biker
27.10.2008, 15.38
mie täältä kaukaa mielenkiinnolla seuraan kuin xc-henkisten saitilla oikein käy... spinninkiä ja autonlaittoa, varvastossuja:eek:
Jonssin kans seurustelen ja kelit on itäsuomessa karmeat. Koitin tossa natikkaa ulkoiluttaa, 50 metriä pääsin ja kone uppos, pientä risunkeräystä ja sain peruuttamalla pois. Tommonen sata kilsaa viikossa kertyy pääasiassa
gt:n kyydissä , varsin lepposilla vauhdeilla. Ny aattelin hakee tokmannilta sykemittarin kun halavalla myyvät.
ai niin, tulihan tuossa maastotutkimuksiakin harjoitettua, sattu sopiva lehtien peittämä kivenkylki eteen. Ei ollu ajolasit päässä ja pahimmoilleen silmistä alako vettä vuotaan etten koko kiveä ees nähnyt ja sitten mentiin. vasemmalle kyljelle
tulin ja muutonkin ennestään kipee kyynärpää jäi myös väliin, viikon verran piti yskimistä välttää ynnä käsi lepää vieläkin
yön omalla tyynyllään
Fillarimies
27.10.2008, 18.32
No kaikkea pitää kokeilla, no okei, ei ihan kaikkea:D
Mutta aion mie käydä siellä spinninkissä pari kertaa, katotaan millasta on. Jos on tylsää niin sitte tuonne sateeseen kurjistelemaan.
Ostin muuten uudet renkaat (special-bikesta) Jokku scotin renkaat.. Näyttäis aika päteviltä:cool:
Eikä ollu kauhian painavatkaan..
EIKÄ OLLU KALLIIT!
Pitäskö alkaa jotaki semmosta yhteislenkin tapaista kaavailemaan pitkästä aikaa.. hmmhmmhmm.. Oisko ehdotuksia????:eek:
Polliisi vilkutteli valoja, mitähän seki halus :D
Mistä sais halvimmat tuikut tuohon mankeliin. Joku euron tuikku vaikka että saapi häikästä miliisejä takaisin :mad:
Tehovalvonta ja kaikkea
E: Ja aamulla meinas olla hiukka tilannetta, kesän ensimmäinen liukastelu
fillarihaka
27.10.2008, 22.31
Spinning oli hauskaa. Ja hyödyllistä. Ainaki silloin 3v takaperin, ku ite kuukaudeks kortin JiiPeelle otin ja siellä kävin. Oli meinaan sen verta räväkkää puuhaa, että kehitty / pysy ainaki nopeusominaisuudet jaloissa. Ja olihan tuo mukava välillä hikoilla sisätiloissa musajumputuksessa. Vaikka salille tietenki poljin pyörällä, että siinä tuli sitte ulkoilmassa vesitihkua maisteltua. Että vejätähän Heidi FM tv:n kanssa kans sisäpyörän päälle! :p
Jokohan tuo kohta jäätää täälläkin polut. Niitä nyt ennakolta peläten ja FM:n rengashehkutusta koskien, voiski miettiä nastarenkaiden hankkimista. ...tai sitte vaan ruuvailen taas vanhaan päällyskumiin niitä leveäkantaisia ruuveja... :rolleyes: ettei käy kuten Martille. Koitahan saada paranneltua käsi kotikonstein, lämpöhauteitaki käyttöön jos ei muuten taltu! :o
...ja noita tuikkuja, ainakin aiempina syksyinä aika halpoja ledi- tmv. valoja on tampereen säästötex mainostellu. Vaikken sieltä oo sellasia ite ostanutkaan, niin käyhän MAKKIS katsastamassa paikka..?
Fillarimies
28.10.2008, 19.16
No en nyt tiiä siitä hauskasta, mutta kyllä siinä hiki ainaki tuli:)
Heidi fuskasi ku se ei yhtään hikoillu, ilosena vaan pyöritti siellä takarivissä.
Mie otan kyllä omat spedekengät mukaan ens maanantaina, tuli päkiät vähän kipeäksi kun paino niin pahasti ne polkimet läpi.
Spinning-sana jo kuulostaa niin pahalta, että...:D
Heidi-83
28.10.2008, 22.53
Heee, en mie mitään fuskannu :) Joo, ei se minustakaan nyt varsinaisesti hauskaa touhua ollut. Ennemmin sitä ajaa metsässä kuin tunkkaisessa pimeässä huoneessa.
Mutta otetaan se nyt vaihteluna liikuntaharrastuksiin!
fillarihaka
29.10.2008, 12.38
Heidi-83: Mutta otetaan se nyt vaihteluna liikuntaharrastuksiin!
Oikea asenne :cool:, pitäs itekki tässä lähteä kierteleen ja kyseleen, millä hinnalla noihin salihommiin pääsis näiden työnantajan liikuntasetelien tukemana... :)
Ku jää tuo Jonseredin heilutteluki vähemmälle tänä talvena, kuin suunniteltua... :(
Fillarimies
29.10.2008, 12.41
Ei kannata huitoa turhaan.. ottaa välillä rennommin! (vieläkö itekki osais tuota neuvoa hyödyntää:D)
arctic biker
29.10.2008, 15.36
täytyy myöntää että oon minäkin jonkun kerran spinningissä käynyt...
takarivissä tottakai kun sieltä on paremmat maisemat:D
ihan tehokastahan se on, en kiellä. sen verran tuossa innostuin noista varvastossuista että kävin ihan juoksulenkillä, ainoo vaan huono homma että tossuvalikoima on surkee. Salomonin mettätossut on ainoot kunnolliset joten
taas on urheilukauppaan asiaa. tää vuostuhat onkin mennyt vanhoilla varastoilla joten täytyy hieman perehtyä tarjontaan. Asicsia tääl ainakin löytyy, on sen verran vissiin tullu oltua jalkojen päällä että ihan kivalta
hölkkä tuntui.
Fillarimies
31.10.2008, 16.20
Asicsen kengät on kyllä tosi hyviä, ainakin mun jalkaan. Sillon joskus kun tuli pelattua salibändyä.
Salilla taas ruvenny käymään säännöllisesti kun tuossa oli viikon tauko välissä. Isoilla painoilla pientä sarjaa. Kyllä se jossaki tuntuu, ei kyllä näy, mutta tarviiko sen näkyä:eek::D
Jaapa jaa.. meen syömään:)
Heidi-83
31.10.2008, 20.39
Lähteekö kukaan mun kanssa viikonloppuna pyöräileen?
Ei oo kuulemma huomenna kaupat auki, ku just olin suunnittelu tuhlaavani omaisuuden urheiluliikkeisiin. Tarttis vähän kaikenlaista.
Fillarimies
31.10.2008, 23.16
Mie voin lähteä jossaki välissä! Soittelehan mulle sitte ku oot menossa:)
Juholla hajos taas pikkuauto.. ei hemmetti. Yks kerta ajoa-->tilaus RC-sabeen jne..:D:eek::mad::D
Heidi-83
01.11.2008, 12.02
Okay, pitää kattoa kauanko meillä menee nyt tuolla suolla. Että jaksaako/ehtiikö tänään siinä kolmen aikaan esimerkiksi tai sitten vois sopia huomiselle yhteislenkin vaikka klo 11 ... soittelen!
Heidi-83
01.11.2008, 18.48
Siis huomenna Intersportiin ostoksille :p Elikkä tarkoittaa sitä, että pyöräilylenkki siirtyy...
Fillarimies
01.11.2008, 21.46
Jäätykö se hallan sinne suolle pystyyn?
Oli se vaan tänään kylmä tuolla ulkona, näin äkkiseltään. No kyllä siihen taas tottuu sitte:)
roissa siis ajetaan vielä sukkispyörillä?
iteki vuosien tauon jälkeen hain mäkicooliolta uuden pyörän..
Fillarimies
03.11.2008, 19.34
Minkäs pyörän hait jos saa kysyä :)
Voi helvetti, että on liukas keli tuolla ulkona.. Saa ihan opetella ajamaan uudestaan tuolla autolla. Onneksi pyörässä on vain kaks rengasta niin vähemmän menetettävää pidon suhteen:D
Jotenki se tatsi tuon pyörän kanssa on paljon parempi.. Tietää missä renkaat menee, toisin kuin autolla. Joo, mutta kohta spinninkiin, jos me heidin kanssa sinne asti päästään, meinaan auto ojassa katollaan:D
Ainiin.
Mitä tuomakselle kuuluu?
Heidi-83
03.11.2008, 23.00
Hyvinhän me sinne spinninkiin päästiin, non problemos!
Ja vastataan nyt vielä tännekin, että ei, Halla ei jäätynyt sinne suolle, kun se juoksi koko ajan vauhdilla edestakaisin.
sellasen meridan 900d:n kävin hakee.
Paljonko meridalle jäi hintaa, vai onko salaisuus. Oisko la 8.9 aamusella
xc-lenkille lähtijöitä, sää ennusteen mukaan lauhaa, joskin vesisadetta lupailee.
Päiväys edelliseen piti olla 9.11.
ihan kohtuu hintaan se pillari lähti;)
tää ainaki on tuolloi lakeuksilla fasaanijahdissa.
musta tuntuu et mun kunnolla ei vielä kannata teidän perään lähtee. koiran juoksutukseenhan minä pillarin lähinnä hommasin..
Pk-vauhtia ajellaan tässä vaiheessa kautta, kun ei tarvi viritellä vauhtia kisoja varten.Porukasta voi poistua kesken matkankin, jos tuntuu ettei jaksa, ei katota kieroon.
fillarihaka
04.11.2008, 21.54
Paljonkos siellä Rovaniemellä on tällä hetkellä lunta? Ainakin liikennekamera näytti valkosia tienreunoja... :o
Tänne pohojanmaan leveyksillekin yritti tehdä talven tuossa vkonloppuna, mutta sillä tuloksella, että päivällä sulattaa lumia loskaksi ja illasta jäätää pyörätietkin liukkaiksi illalle/yölle/aamulle. Ja tää lienee aika tavallinen kaava tällä seudulla pitkin talvea. Ainakin viime talvi oli aika onneton lumimäärältään... :(
Täten tässä kovasti olen hommailemassa nastarenkaita maastofillariinkin. Swalben Ice Spikerit ovat aika korkealla listalla, kun kävin niitä tänään paikallisessa liikkeessä ihastelemassa. Varsinkin Pro:n 361 nastaa terävillä kärjillä pitäisi varmasti, kun vain voisi olla varma kulutuskestävyydestä tuossa asfaltilla, jota sitäkin tulee varmasti paljon tahkottua. Joten toisaalta normi 304 nastaakin voisi kai riittää, ainakin tuohon pyörätieliukasteluihin... :rolleyes:
Niin ja spinning kuume on tarttumassa meikäänki, kun tuo likkakaveri jo hommasi itelleen jonku naisten kuntosalikortin, niin pitäskö itekki sitte hommata johonki salikortti... Missäs FM ja Heidi ootta käyny spinnaamassa? JiiPeellä vai urheiluopistolla?
Fillarimies
04.11.2008, 22.09
Urkalla OPP:n treenivuorolla käydään spinnaamassa! Hikistä hommaa.. Seuraavalla kerralla otan pyyhkeen mukaan;)
Kovasti se heikki vannoo että vauhti on PK vauhtia, mutta mikä se on se heikin peekoo syke:D
Jos mennään Sandvikin Mikon PK sykkeillä niin oiskohan se lähellä minun sykkeitä sitte??
Kyllähän mie oikeastaan voisin tulla polkemaan, mutta tuo aikainen lähtö hirvittää. Mielummin vaikka 11.00 aikaan??
Urkalla OPP:n treenivuorolla käydään spinnaamassa! Hikistä hommaa.. Seuraavalla kerralla otan pyyhkeen mukaan;)
Kovasti se heikki vannoo että vauhti on PK vauhtia, mutta mikä se on se heikin peekoo syke:D
Jos mennään Sandvikin Mikon PK sykkeillä niin oiskohan se lähellä minun sykkeitä sitte??
Kyllähän mie oikeastaan voisin tulla polkemaan, mutta tuo aikainen lähtö hirvittää. Mielummin vaikka 11.00 aikaan??
Aamusta se on päivä pisin, aikaisemmin nukkumaan, niin jaksaa ajoissa lenkille(kannattaa kokkeilla).Mites olis klo:10 lähtö hiihtostadionilta ?.
Uusi lähtöaika yhteislenkille oli klo:10(ilmoitus oli seuran vieraskirjassa), mutta eipä näkynyt muita.Ite aloitin
lenkin, jo ennen yhdeksää ja pk sykkeeni kun kiinnostaa,niin pk keskiarvo oli tänään 127.Oli muutes tulevan talven paras ajokeli kaikinpuolin.
Fillarimies
08.11.2008, 21.13
Mulla oli vissin kertyny vähän univelkaa.. Laitoin perjantai iltana klo: 24.00 nukkumaan ja heräsin seuraavana päivänä klo 12.45.. että joo-o.. En kyllä normaalisti nuku kellon ympäri. Mulla oli sitäpaitsi vielä tarkotus juosta talvisarjan juoksu, mutta tietenki tuo univelan poisnukkuminenki on tärkeää..
Oli vähän loskainen keli.. oliko liukasta poluilla?
Ei ollu loskaa mun reiteillä klo n. 12.15 mennessä, kun kotiuduin ja nokian wxc-300 renkailla liukkaudesta ei ollut tietoakaan.Olkkavaarassa tuli pari koirapyöräilijää vastaan kesärenkain, ei näyttäneet liukastelevan.
Fillarimies
09.11.2008, 17.28
Käytiin heidin kanssa ajamassa ja oli vähän liukasta, mutta ei mitenkään mahdottomasti. 15km ajettiin, melko rauhallista tahtia.. Kyllä siitä spinningistä on jotaki hyötyä ollu. Jaksaa runtata menemään paremmin ja tuo pyörittäminenki on laadukkaampaa:D
Meinattiin heidin kanssa tilata Fenix LD20 Q5 lamput tuolta (http://www.fenixvalaisimet.fi/fenix_ld20.htm)
Hintaa 47.95e ja tehoa 180 lumenia;)
Liittyykö joku muu mukaan tilaukseen, niin saadaan noita kauheita postimaksuja pilkottua:D
Heidi-83
09.11.2008, 20.34
Se oli kyllä ihan sopiva lenkki tuolla kelillä. Ei ehkä kuntolenkki :p mutta sellainen kiva rauhallinen lenkki ja varsinkin kun uskalsin jopa ajaa monista paikoista joista ei ennen olis ajanut.
Oon tuota lamppua ihastellut ja tutkinut niitä malleja. Lampun lisäksi ajattelin tilata sen lampun pidikkeen pyörään.
Meinattiin heidin kanssa tilata Fenix LD20 Q5 lamput tuolta (http://www.fenixvalaisimet.fi/fenix_ld20.htm)
Liittyykö joku muu mukaan tilaukseen, niin saadaan noita kauheita postimaksuja pilkottua:D
Juuri tuota olen itekki katellu. En ole uskaltanu tilata, kun ei pääse testaamaan missään. Tilatkaa te tuommoset, niin mie näen valokeilan omin silmin.
Fillarimies
09.11.2008, 23.01
Oon tuota lamppua ihastellut ja tutkinut niitä malleja. Lampun lisäksi ajattelin tilata sen lampun pidikkeen pyörään.
Ei kannata:
Tankoteline on luvalla sanoen hempulan oloinen, sivuttaussuuntaus ei tahdo pitää.
-pe-
Koneistan itselle jonku toimivan tankokiinnikkeen, josta saa lampun näppärästi irti, niin voin tehä niitä useamman kappaleen heti kerralla;)
tv. Kyllä tuo valo on tehokas, koska jo led lenserin 100 lumenia antava valo oli niin järkky että.. niin tuossa on 80lumenia enemmän:eek:
Luulen että tuosta tulee jokapaikan valo itselle.
Heidi.. Mie koneistan sulle vaikka huomenna sen kicksparkin koirakiinnikkeen;)
Ostin edeltävän malllin pariin kertaan Qualityflashligts.at:lta (http://www.qualityflashlights.at/termekekmain.php?csoportid=84) näyttäisi nyt olevan kalliimpaa, etenkin kun ovat alkaneet perimään postikulujakin - ennen tuli ilman.. hyvä kypärävalo, tankovalona kapea keila - valoa kyllä riittää pariksi tunniksi turbo-asennossa.
arctic biker
10.11.2008, 13.36
Ostin edeltävän malllin pariin kertaan Qualityflashligts.at:lta (http://www.qualityflashlights.at/termekekmain.php?csoportid=84) näyttäisi nyt olevan kalliimpaa, etenkin kun ovat alkaneet perimään postikulujakin - ennen tuli ilman.. hyvä kypärävalo, tankovalona kapea keila - valoa kyllä riittää pariksi tunniksi turbo-asennossa.
tankovalona pitää olla kyllä leveäkeilanen jotta se valaisee just etupyörän edessä olevan alueen. Kypärässä sitte voi sitten olla kapeempikulmanen.
Led lenserin p7 seiskan nimeen tangossa vannon, säädettävä valaisukulma ja oma tankotelineensä. Kypärässä on sitten Retki k2luxeon(tjsp) jossa siinäkin
140 luxia. itte asiassa kävin tossa pikimmiltään testaamassa ja hyvinhää noilla näki. lenserin H7 kypärään (säädettävä valaisukulma siinäkin) tulee varmaan ostettua
toinen juttu että feniksin 2 aa-paristoa kuluu kyllä aika nopeesti, ei se ledinkään valoteho ihan tyhjästä tule.
ja vielä niila tuosta tankotelineestä; tee ny ekaks vain yksi tai käy mieluummin tutkimassa lenserin omaa ennen kuin teet
yhtäkään
Led lenserin H7 tulee kypärään(työkaveri lähti just hakeen leathermannilta).Ens la 15.11 yhteislenkille ?, jos pakkanen ei kohoa paljon yli -10 asteen.
Fillarimies
10.11.2008, 17.07
Niin siis kyllähän mie ensin testailen sitä telinettä että se toimii, ennen kuin alan montaa kappaletta tekemään.
Led lenserissä on kuulema se huono puoli että niissä kaikissa malleissa ei ole reguloitua virran säätöä.. lenser hiipuu ja fenix jaksaa painaa, näin olen käsittänyt.
Ei, mutta nuo AA-paristot saa vaikka 3000mA akkuina niin ne kyllä kestää käyttöä;)
*just tutkiskelin hintoja, niin 2700mA GP:n akut saa gigantista n.25e latureineen.*
Led lenserillä on vaan tuo hinta aika korkea verrattuna fenixiin. Toki onhan tuo valokeilan säätö ihan näppärä, mutta tuskin sekään on mikään hirmu toimiva, vai oisko se sitte parempi kuin mag litessä??
Sitte jos pitemmälle maastolenkille menee niin kypärävalo päähän ja fenix tankoon niin kyllä näkee;)
Ens lauantaina voisin oikeasti yrittää herätä lenkille. Laitan muistutuksen puhelimeen. Klo: 10.00?
Sovitaanko loppuviikosta kohtauspaikka, vai käykö hiihtostadion ?.
Hannun kans ollaan ainaski menossa ajeleen.
Fillarimies
11.11.2008, 19.23
Joo, no sille reissulle kuolee sitten:D
Hannu ei tuu lauantain lenkille, mutta toivottasti muuten saadaan porukkalenkki kasaan ?.Ei oo meiän lenkeillä vielä kukaan "kuollu".
Mie koukkaan la 15.11 klo:10 stadionin kautta porukan mukaani(huom. stadionin kello 7min etuajassa, älkää toimiko sen mukaan).
Heidi-83
11.11.2008, 23.01
Mie ainakin olen näillä näkymin tulossa lauantain lenkille ja klo 10 sopii mulle hyvin. Mutta kattelenpa tilannetta sitten la aamuna uudelleen, että miltä sää näyttää.
Toivottavasti pakkanen ei nouse yli -10 asteen, sitten ei oo mukava ajella.
arctic biker
12.11.2008, 15.42
ed lenserillä on vaan tuo hinta aika korkea verrattuna fenixiin. Toki onhan tuo valokeilan säätö ihan näppärä, mutta tuskin sekään on mikään hirmu toimiva, vai oisko se sitte parempi kuin mag litessä??
valokeilan säätö on just toimiva! taitaa olla muuten 2600 mah isoimmat aa-akut. pitää vielä muistaa että virtalähteen jännitteella ja valaisutehollakin on jotain tekemistä keskenään. alkalit 1.5v ja sitten nää ladattavat 1.2v
Fillarimies
12.11.2008, 22.49
valokeilan säätö on just toimiva! taitaa olla muuten 2600 mah isoimmat aa-akut. pitää vielä muistaa että virtalähteen jännitteella ja valaisutehollakin on jotain tekemistä keskenään. alkalit 1.5v ja sitten nää ladattavat 1.2v
No googlasin tuossa ja niinpä ne näyttää kaikki olevan 1,2V.. Olin siinä uskossa että ladattaviakin löytyis 1,5V, mutta ei näköjään. Tai sitte jos löytyy niin ne on sitte saakutin kalliita.
Hmm.. Ainaki 2700mA löytyy, mutta jossain olin näkevinäni 3000mA AA-nimh akun.. ootas..
Kyllä mieki tuun lauantain yhteislenkille jos ei ihmeitä tapahdu tai pakkasta oo liikaa:cool:
Noniin.. Siitä löyty ainaki Ansmannilta 2850mAh Katotaas lisää!
Taidan lähteä joku päivä kattomaan anttilasta ladattavia akkuja tai sitte meen johonki kameraliikkeeseen kysymään extratuhteja akkuja ;)
nimh akut ei kuulemma kestä kylmää kovin hyvin. nicd ois parempi kylmällä.
Fillarimies
13.11.2008, 18.00
No ostaa niitä Nimh akkuja sen verta enemmän että voi sitte vaihdella niitä. Mulla kun on tuo nimh laturi tuossa jo valmiina, niin ei viittis uutta laturia ostaa.
Tietenki lithium akut ois parhaat talvella, mutta niin on paras hintakin:(
Mun kypärävalon 12V5Ah lyijyhyytelöakku pudottaa puolet tehostaan pakkasella, mutta silti ajelee hyvin 2,5h tuntia. Paino onkin sitte omaa luokkaansa, vaan niin on tehokin;)
Mulla on pyörässä nimh-akut ja vielä toistaiseksi useampi viikko on mennyt yhdellä latauksella. Tosin tuolla lampulla ei olekaan tarkoitus nähdä vaan näkyä.
Ja mikäs siinä lithiumissa maksaa? Puhelimen akkuja rinnan ihan oman tarpeen mukaan, samalla saa ihan itselle sopivan jännitteen :D
Pitkästä aikaa sain kammettua itteni ulos
http://img82.imageshack.us/img82/1772/39357485ei6.th.jpg (http://img82.imageshack.us/my.php?image=39357485ei6.jpg)http://img82.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)
arctic biker
14.11.2008, 15.15
Lunta täälläkin kaivattas. Ny kun on sykemittarikin niin oo ruvennu reenaamaan ihan tieteellisesti. max-sykkeet on kattomatta mutta yli 180
menee kevyesti. kaksi juoksulenkkiä per viikko, jollain 130 sykkeellä, 8 kilsaa
ja 50 minuuttia. ainaskin suunnilleen. ja maasturilla peruslenkki on kaksvaiheinen. ensi 1.10 ja 20 kilometriä enimmäkseen metässä 135 keskisykkeellä ja sitten kirkolla asioita ynnä takasin vähän helpompia reittejä
ja suorempaan, kokonaismatkaa jotain 35-39km. kolome kertaa viikkoon.
että tämmöistä, metässä kun on niin märkää ettei millään koneella pääse niin
on tässä joutanu.
Fillarimies
14.11.2008, 18.03
Mieki varmaan pyöräilisin paljon, jos ei olis mitään muuta tekemistä, muttaku miksi aina pitää olla kaikkea muutakin. 24 tuntia vuorokaudessa ei riitä. Pitäs olla ainaki kolmannes lisää:D
Noh..
Sainpahan autosta takakaiuttimen kuntoon. Sitä vaivasi: johto poikki kuoren sisällä. No uudet johdot laitoin ja taas pelittää.
Pitää vissin laittaa ajoissa nukkumaan että jaksaa huomenna polkea. Taas on sitä univelkaa:(
Ja sitte on vielä kaikenlisäksi semmonen yleinen vitutus. No jospa sekin lähtis sitte lenkillä pois!
Fillarimies
15.11.2008, 15.29
Nyt heidi missasi hyvät pyöräilyilmat:D (varpaat jäässä)
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=6&pictureid=517
Huippulaatusia kuvia Nokia 6110:o
Heidi-83
15.11.2008, 17.02
No joo, kyllähän mun piti lähteä sille lenkille, mutta kävi kuten eräälle, että nukuin liian pitkään, enkä sitten oikein ehtinyt mukaan. Mutta olipa mulla mukava seikkailu äsken metsässä, ilma oli kyllä mahtava.
Ehkä lähden sitten huomenna pyöräileen...
fillarihaka
15.11.2008, 23.16
..wow, lisää vain maisema / fillarointikuvia näkyviin, jos löytyy.
Rollossa näemmä tosiaan jo ihan talvi. Upean näköistä...Täällä kun ite olin illan vesitihkussa, onneksi lämpimässä traktorin kopissa, tasaamassa ojamaita. Mutta alkoi se täälläkin peittyä hentoon valkoiseen, kun rännäksi muuttui nyt myöhemmin illasta. Nättiä oli käydä tekemässä loppuillasta juoksulenkki lumeen peittyvällä pyörätiellä! Vaan ku näin talviseks menee täälläkin, niin sais kohtapuoliin tulla tavarapaketti Saksastakin. Että sais vaihdella nastarenkaat pyöriin. Lenkeille tulee Ice Spikerit ja kaupunkifillariinki Winter Marathonit. Että pitäis vähentyä liukastelut, kunhan vain paketti jatkais matkaansa taas uuden rekan kyydissä tuolta jostain Tanskalaisesta logistiikkakeskuksesta... :rolleyes:
Fillarimies
16.11.2008, 15.29
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=6&pictureid=529
BAD bunny ajelee!
Pitää yrittää räpsiä kuvia lisää, muttako ei sitä aina kerkeä, kun pitää ajella niin kovasti:D
Meillä oli sporterin kanssa aina mukavat tauot. Kuvia räpsittiin ja speksailtiin pyörään lisää osia:cool:
Ois mulla heidistäkin muutama kuva, mutta ei tosin ajokuvia.. Se on aina syömässä/juomassa kun otan kuvan:D
fillarihaka
17.11.2008, 12.42
BAD bunny ajelee! Hienoa, että vielä muutoinkin, kuin RC-autoilla :D No ei mutta hienoa, että In-Brediki saa vähä raikasta tuuletusta. Kesän raksakunnollahan kyllä nyt varmaan keviästi taas puskee hangessakin etiäpäin...
Meillä oli sporterin kanssa aina mukavat tauot. Kuvia räpsittiin ja speksailtiin pyörään lisää osia:cool: Näinpä, paitsi, kylhän ajokuvat ois varmaan ollu vielä hienompia, muttako mehän oltiin aina niin vauhdilla kans etenemässä, ettei sitä kameraa joutanu kaivaa taskusta. Ja edelle ei auttanu oikein kiriä kuvaamaan, ainahan sitä toisen karkuun yrittäessä piti spurtata perään! ...vai oliko ne Rollon polut niin epätasaisia, että pelkäs vaan tiputtavansa kameran heti johonki kivikkoon ajosta kuvatessa? ;)
Ois mulla heidistäkin muutama kuva, mutta ei tosin ajokuvia.. Se on aina syömässä/juomassa kun otan kuvan:D No eipä tosta sporttimimmistä taida muutoin saaja ku sellasen vauhdikkaan välähyksen filmille, kova etenijä ku on..! :cool:
...ei Marttin oo tullu kuvia näpsittyä natikan pukilta. Tai toki aihepiiriin paremmin sopien, GT:n penkiltä? Joko on nastarenkaat paikalla?
Niin ja omista kuulumisista, että tulipa tänne Kokkolaanki sitte ihan talvi. Ainaki nätisti lunta maassa ja pikku pakkasessa aurinko paistaa. Ei oo niin liukastakaan enää. -> Näinhän tämä menee, ku nastarenkaat alkaa olla likempänä määränpäätä(ovat jo edenneet Vantaan lajittelukeskukseen). Varmaan sitte ku kolahtavat postiluukusta, niin on taas sula asfaltti niiden rapisteluun... :o ...toivottavasti, sitte siirtyis tuo maakuntaviesti taas talvemmalle, sais käyä vähä kuntoa keräämässä; just soittivat ja selvittivät, että haluanko hiihtää Kokkolan riveissä, vai vieläkö olen uskollinen vanhalle kotikunnalle / hiihtoporukalle...jaa-a. :eek:
Ps. Loppuun arvoitus; Kenenkäs sarjakuvahahmon auton rekkari sattukaan tän viestin jälkeen mun lähettämien viestien määräks..? (En kai pysty uutta viestiäkään laittaa, ennenkö joku veikkaa oikein...) :D
Fillarimies
17.11.2008, 13.39
Naku Ankka:D
Tiistaille ja keskiviikolle lupas hyviä kelejä. Pittääpä lähteä polkemaan sitte. Fenixit saattas tulla tiistaina rovaniemelle, jos ihan hirveä munkki käy! Niin pystyy pimeässäkin polkemaan sitten. Meinaa olla nämä koulupäivät semmosia, että kun kouoluun menee niin on pimeää ja kun tulee koulusta niin on pimeää.. Masentavaa..:(
Siis tuo kuva oli BUBU:sta viimevuodelta muistaakseni..:D
arctic biker
17.11.2008, 15.05
No johan se Aku Ankka lienee kaikille tuttu. pakkasta pitelee täälläkin ja hieman valkoista . Kuvaaminen on hiukka minimissään ollut, jotain pientä
oon yritelly, jos vielä ihan seinälle asti joskus sais. nettiin vaan kuvien siirtäminen on tällä hetkellä mahdottomuus. Ja se Akun auton esikuva oli Bantam tehtaan luomus btw. Sama puulaaki muuten kehitti ekan jeepin prototyypin.
fillarihaka
17.11.2008, 20.48
...tosta bantamiin pohjautumisesta oonki joskus kuullu, mutta että army jeeppi on saman teollisuushallin tuotoksia, oli uutta. No, aina voi oppia uutta ja Arcticin kommenteista löytyy pääpiirteittäin yleensä tollasta asianpoikasta! :)
Fillarimies
17.11.2008, 22.58
Onko niitä aku ankan autoja ollu ihan tieliikenteessä joskus?
Mie haluan semmosen.. Ois kesällä mahtava ajaa sellasella:D
fillarihaka
18.11.2008, 08.47
...joo, ois varmaan tosi räyhäkkä peli; ollu 8 hevosvoiman V-Twin-moottori. Kyllähän se letkeässä kruisailussa vois mennä, ainakin ku potkis risteyksessä vähä vauhtia avuks. Heh, taidan ennemmin kohta lähtee kaivaan vanhan Lynxin ladosta, siinä on sentään n.20hv. :p
Fillarimies
18.11.2008, 20.21
Mikä se malli on? Vois ettiä netistä vähän tietoa siitä.. Löytysköhän nettiautosta semmonen:D:D:D
Tätä on odotettu 2 vuotta:
http://www.metallus.it/foto/7294_rec_cover.jpg
ens viikonloppuna 2 keikkaa, perjantaina Torniossa ja lauantaina Rovaniemellä.
fillarihaka
18.11.2008, 22.22
...tulipa muuten meikälle viimein paketti Saksanmaalta. Tosin, ei tuota edes tarvinnu pahemmin ootella; puoltoista viikkoa tais vierähtää(vkonloput välissä), tilatut tavarat tuli ja hyvin pelitti homma taas.
...nyt sitten vain asentelemaan liukastelun välttämiseks arkipyörään winter marathoneja ja täysnotkuun Ice Spiker Pro:ta! :p
Fillarimies
19.11.2008, 09.32
Kerro sitten käyttökokemuksia noista ice spiker pro:ista! Kiinnostaa vähän kuulla onko pito hyvä. Eikös noissa ollu terävät piikit ja oliko vielä niin että nastat oli alumiinirunkoiset, mutta kovametallinen itse nasta?
arctic biker
19.11.2008, 10.51
usa:n army kaipas 40-luvulla kevyttä maastoajoneuvoa, ja tilas protoja silloisilta tehtailta. Pikkasen isompi tehdas (siihen aikaan) Willys sai sitten
sopimuksen ja mun käsityksen mukaan jeeppi pohjautui Bantamin versioon.
Mistä nimi sitten tulee niin siitä ei oo varmaa tietoa, lyhenne GP:n äänneasu
on yks veikkaus.
Kalustohuoliakin alkaa pikkusen olemaan; keulan oikea putki pukkaa yläpäästään öljyä ulos ja vapaaratas jumii. Kurkkasin takanavan sisään
mutta kun siellä on teollisuuslaakerit niin niitten ulossaanti onkin hieman hankalampaa. Ohan mulla dt:n napojen räjäytyskuvat läppärin muistissa
mutta kun kone on Roissa... Pitää vissiin Kaalepille soittaa ja ostaa peruskiekko taakse. Keulan yläputken korkki kaipaa varmaan uutta O-rengasta, huoltoahan marsu kaipais muutenkin, siihen en ala, häätyy alakaa
säästämään ja panna R-techiin Tampereelle.
Se on muuten nastan alurunko kuluvaa tavaraa jos joutuu asfaltilla jyräämään...
http://www.youtube.com/watch?v=Rug4jaPczls Jeepin testausta aikalaisittain:D
Tätä on odotettu 2 vuotta:
[poisonblack kuva]
ens viikonloppuna 2 keikkaa, perjantaina Torniossa ja lauantaina Rovaniemellä.
Ei tuota oo kahta vuotta tarvinu oottaa. Eikös se viime vuonnaki ollu tivolissa? vai joko siitä on kaks vuotta. Tuli käytyä sillo ja tulee mentyä nytki.
Fillarimies
19.11.2008, 20.31
Mikä niissä laakereiden ulosvetämisessä tuottaa ongelmaa:seko:
Mulla pitäs tuo minun marsu huoltaa, toivottavasti ei oo mikään mahdoton projekti.. No jos seinäkelloista on selvitty, niin kaitpa tuo keula pitäs olla helppo nakki:D (...mikäs tää osa on..)
Jopas saa jeepit melkoista kyytiä:D Pitäs olla nykyisillekki autoille tuommoset testit. Ei varmaan pääsis uudet autot noista läpi ja siis maasturit jos vähän tarkennan. Tuntuu että ennen "kaikki" on ollu laadukkaampaa. Vähän toki riippuu asiasta, mutta näin suurpiirteisesti.
Viikonloppuna vois kattella lenkkisuunnitelmia:cool:
Fillarimies
19.11.2008, 21.13
No niin nyt löyty, vähän vielä martin infoa tarkempi info:
http://w3.verkkouutiset.fi/arkisto/kotimaa/21771.html :)
Vitsi tuo ois mahtava kruisailuauto:p
Heidi-83
20.11.2008, 21.47
Vähänpä I love mun uutta kicksparkkia. Sillä on niinkö tosi mukava mennä, pääsee tosi kevyesti eteenpäin ja jäällä varsinkin oli hauska potkutella. Ei malta odottaa kelkkareittejä, jotta pääsee valjakolla ajelemaan. Kannattaa siis kokeilla, jos on siihen mahdollisuus. :)
Seuraava hankinta on nastat kenkien pohjaan.
Toi palikka muuten Nipsu vähän pyöri laidasta laitaan, vaikka kiristin sen muka tiukasti. Toisaalta, ehkä se on vaan parempi että se antaa periksi hieman. Siihen tankoon ei vaan taida saada mahtumaan sitä fenixin pidikettä...
Ja jotta liittyis vähn pyöräilyynki, niin viikonloppuna toivttavasti pyöräileen.
Heidi-83
20.11.2008, 21.51
Ihan outo bändi toi yks mulle muuten. Ei tivolissa oo ollu pitkään aikaan ketään hyvää.
No tuo on hyvä, ei muutaku kattomaan.. :)
Ei siellä kyllä muuta kattomisen arvosta tosiaan ole ollukkaan..
Mie oon ollu töissä hirveesti...
Vapaa aika on menny suksilla ja lento- tai sählypallon perässä. Ei oo kerenny paljo pyörää kattelee. Mutta hiihto on aika jees ku on saatu Oukulle jo vähä pitempi lenmkki, ettei tartte kiertää sitä 3min rinkiä.
Musiikista puheen ollen, keikalle en kerkiäö vaikka mieli tekiski tulla. Mutta Nyt soi töissä täysillä Dragon Force, onneks on oma työhuone nii saa luukuttaa :)
Marco -> Olen ensi ti-pe ihmettelemässä Helsinkiä...
Fillarimies
21.11.2008, 15.15
Vai meinaa se heilua. No pitää näyttää sille pultille vissin dremeliä ja katkasta pala pois niin saa sen palikan kireämmälle. Ei se oo hyvä jos se heiluu. Kuluttaa sitä ohjainputkea:(
Lauantaina klo: 11 Polkuja ihmettelemään mäntyvaaran suuntaan. Lähtö Kauppatorilta! Lisäys: Jos yli -10 astetta pakkasta, ei lähtöä!
(mieki jopa oon hereillä tuohon aikaan:D)
Mie oon ollu koulussa ja koulun jälkeen halliin jääny tekemään töitä. Sitte sen jälkeen kotia ja syönti ja sitte salille tai sinistelemään:D:D
Nyt kun oon virittäny tuon lampun kypärään niin pääsee kokeilemaan sitä pimeään:cool:
Marco -> Olen ensi ti-pe ihmettelemässä Helsinkiä...
Niin minäkin. :(
Fillarimies
22.11.2008, 00.10
Voi olla että huomenna jää lenkit tekemättä. -18 astetta pakkasta luvannu :(
Ja nyt kattomaan miltä tyyny näyttää sängyssä:)
Huhhuh, uskomatonta settiä äijjät soitti Torniossa. Tänään varmaan vielä kovempi keikka tiedossa eli illalla kaikki Tivoliin ryypp.. siis kuuntelemaan musiikkia.
Fillarimies
26.11.2008, 14.38
Ollaanko täällä vielä hengissä?
Meinaa on kurkku vähän kipeä. On vissin jotain liikkeellä.. :(
Vieläkö tommi punnertaa salilla?
Täällä ketään ole :cool:
Teitkö Fm sille lampulle telineen ohjaustankoon vai ostitko jostain valmiin?
Fillarimies
27.11.2008, 10.46
Se pyörii kypärässä kiinni nytten. Ei ole aikaa tehä tankokiinnikettä. Viiminen päivä nyt ennen töiharjottelun alkua!
Vieläkö tommi punnertaa salilla?
Vielä punnerretaan. Pari viikkoa oli motivaatio kateissa mutta nyt on taas hirveästi intoa.
Kuka täällä harrastaa lumikenkäilyä? Muistan kun te viime talvena spekuloitte niitä kenkiä. Haluttais kokeilla lumikenkiä.
arctic biker
28.11.2008, 14.04
Kuka täällä harrastaa lumikenkäilyä? Muistan kun te viime talvena spekuloitte niitä kenkiä. Haluttais kokeilla lumikenkiä. Mullon vielä töppöset roissa, tervaskadulla pojan kellarissa. Eli käyttöön kyllä saa. 044-5443975 (Jussi) Ennen kun ne tänne raahaan tai jos Jussi on
innostunut pitämään niin mun häätyy hommata uuvet.
side vaatii sitte hieman luovaa mielikuvitusta...
Heidi-83
28.11.2008, 22.08
Mie mielelläni harrastaisin lumikenkäilyä, mutta nyt olen hurahtanut tuohon potkukelkkailuun.
Arctic mulle kerran kenkiä lainas ja olihan se ihan hauskaa, vaikka ilma taisi viime vuonna suurin piirtein näihin aikoihin olla melko karsea. Että jos sais jostain vielä toiset kengät lainaan niin mie kyllä lähtisin kenkäileen :) Varsinkin sitten keväällä auringon paistaessa.
Onko muuten kellään tilaustarvetta pyöränosiin, kun mie voisin tilata nastarenkaat. Tai ehdotuksia mistä sellaiset sais halvalla?!? Ei tule mulle itelle...
fillarihaka
28.11.2008, 23.39
Iltaa täältä meikältäki taas vaihteeksi!
Vai nastarenkaista on Heidi hankintavastaavana. Noh, täytyy myöntää että taas eilisen ja tämän päivän jälkeen totesin ne tarpeellisiksi. Eilen vielä sateli nätisti lunta, kun kävin hiihtokauden avaamassa. Yöllä se oli muuttunut vesisateeksi ja aamulla saipi pyöräillä loskan seassa töihin. Ja nyt illasta kuntosalilla käydessä sai taasen luistella jäätyneissä urissa. ->
Mutta kokemuksia nyt noista nastarenkaista. Itellä on nyt kahdet hieman eri tyyppiset. Käytössä olleet vasta n.2vkoa, eli verrattain vähäisiä kokemusterveisiä tähän;
tuossa urbaanimaasturissani on alla Schwalben Winter Maratonit, about 200+ nastaa neljänä rivinä. Nastojen määrä on mielestäni vähintäänkin hyvä katuajeluun, vähempää pitoa vaatiessa voi pumpata enemmän ilmaa ja pääosin kosketuksissa ovat täten 2ssa sisemmässä rivissä olevaa. Enemmän pitoa tarviessa sitten laskee painetta ja alkaa ulommatkin nastat ottamaan muuallakin kuin kanttaustilanteissa. Vähän kapeilta tuntu nuo renkaat ensalkuun, kun 2.2 leveys vaihtu 1.75:seen. Ja muutoinkin, leveät ja karkeakuvioiset, tavalliset maastopyörän päällyskumit on mielestäni myös hyviä tarjoamaan pitoa ja varsinkin estämään uriin ajautumista (tai helpottamaan niistä pois pääsyä...). Kun ei nuo nastatkaan aina pelasta, hieman testailin tota pitoa ja kovassa vauhdissa ajauduin johonkin jäätyneeseen renkaan uraan. Noh, hätäinen ohjausliike ja kellahdin kyljelleni. Lukkopolkimet oli kai vähän jäässä, ei irrottanu ja maahan sukeltaessani polven iskin tietenki tuurillani reunan katukivetykseen. Tukisiteellä sekä kylmägeelillä oon sitten sitä yrittäny tervehdyttää. Mutta oma moka, vähän liikaa kokemattomuudessa luottoa ja sitä kautta vauhtia, renkaat on mielestäni hyvät. Ja jos hyvän sijaan huiput haluaa, niin sitten renkaiksi Schwalben Ice Spikerit (/Prot) (tai jonkin muun merkin 200-300+nastaiset) Olikos Arcticilla Nokian WXC300:set? No mut nuo Schwalben I-S Prot:han pyörii mulla Fuel-EX7:n alla ja niissä vasta pitoa riittääkin, totisesti! Loppuu ennemmin potku lihaksista ja rohkeus iteltä jäisillä tai lumisilla reiteillä, sen verran on pitoa. :rolleyes:
Niin, renkaat tuli tilattua tuolta Saksan maalta, bike-discountista, kun kimpassa tilasin yhden paikallisen maastopyöräkamun kanssa. Vielä spesiaalitietoa, kun FM aiemmin kyseli noista renkaiden piikeistä: http://www.schwalbetires.com/new_spike_tires_home.
Niin ja muita hankintoja, mitä oon tehny, on muuten tällanenki: http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/27/huge/27-277_h.jpg
Laitan joskus sitte kuvia omasta paketista, ku on pyörä siinä kiinni. 6500:sella yhden treenin verran oon testannu, hiki tuli ja pörinä kävi (täysin sileälläkin renkaalla) sen verran, että alakerran Rouvaki kävi ihailemassa äänen lähdettä... :o Mutta ihan mukavaa polkea kun ulkona myrskysi räntäsade; kuulokkeet korville, energistä musaa soimaan ja rytmissä polkemaan..!
Noh, laitanpa tähän vielä vähän kuvitusta, eli 6500 tänään ruokatunnilla vähäisten auringonsäteiden kohteena:
http://koti.mbnet.fi/sporteri/fotot/FM_kokk/Trek6500PihassaAurinkoPaistattelussa.jpg
ps. Tuli jo aiemmin liimattua pinnoihin noi punaiset heijastinnauhat, joita sain kylttipajalta jääminä. Nyt vähän tarpeettomat, kun noissa nastarenkaissa on heijastin myös kyljessä, mutta onpa ihan komea punainen kehä kun pimeässä polkee... :cool: Niin ja FM:lle virtaa työharkkajaksolle!
Ja tossa kuvan taustallahan ois muuten tosta Heidin ja tv:n hehkuttamasta kiksparkista sulankelin versio..? :D
Nyt ei kyllä jaksa lukea sporterin romaania läpi. Huomenna luen selevinpäin sen :D
Artic biker: mie saatan soitella tuohon antamaasi numeroon kunhan lunta tulisi vielä pikkusen lisää.
Nyt juoksujalkaa kohti keskustan kuppiloita.... ;)
huomenna on taas hyvä olo...
Fillarimies
01.12.2008, 20.26
Tommi täällä koomassa kirjottelee:D
On kerranki hienoa olla työharjottelussa, kun löytyy kunnon pelit ja vehkeet ja työkalut on just oikeissa paikoissa. Ja kaikki on kunnossa.
Käytiin ajamassa pikkuautoilla. Oli siistiä ajaa sisällä kun ei tarvi sormet jäässä vääntää ulkona ruuvia. Sitte ko saadaan vielä vähän lisää hyppyreitä ja mattoa niin homma on paketissa.
Tuuhan testaamaan sieki tommi ajamisen mallia:P
Antti2.0
01.12.2008, 21.44
Semmosta vaan että meille tuli perheenlisäystä ku haikara toi Tranculle vaimoksi BeOnen Karma 3.0:n vuosimallia 2008. Pääse vaimokekin sitte viimeistään joulun jälkeen yhteislenkeille. :rolleyes: Itteä pelottaa jo nytte että se tulee sitte meneen musta ohi joka ikisellä lenkillä...:seko::D
Fillarimies
01.12.2008, 22.54
Mie jo meinasin jättä lukematta tuon loppu tekstin ja onnitella perheenlisäyksestä ja samalla meinasin sanoa että nyt voit heittää hyvästit yhteislenkeille ja baarissa lokoilulle:D
No mutta.. onko se vielä oikein pinkin värinen?
fillarihaka
01.12.2008, 23.01
Joo, se on hyvä motivaattori omalle treenailulle tuo kun hommaa vaimokkeelle pyörän, kun pitää kuitenkin yrittää pysyä askeleen edellä. Tosin meinaa itellä onnistua vähä huonosti nytte. Millonkas FM hommaa Sinille maasturin? ;) Niin ja ei muutako fotoa Antti kehiin uudesta tulokkaasta...
Ja tossa kuvan taustallahan ois muuten tosta Heidin ja tv:n hehkuttamasta kiksparkista sulankelin versio..? :D
Emmie ole sekaantunu nuihin kiksparkkeihin. Mullon semmonen potkukelkka, millä Heidi pystyis potkuttelemaan veden päällä. Paitsi että tuolla snowscootilla on melko huono potkutella pidempiä matkoja:
http://koti.mbnet.fi/tvrules/Snowscoot/Jykk2008_1.jpg
Niila, se hiekkapuhallushomma ei varmaan toteudu jos oot työharjottelussa. En oo jaksanu vieläkään purkaa tuota vehjettä. Täytyy hommata se pikkurälläkkä itelle ja puhistaa sillä tuo.
fillarihaka
02.12.2008, 08.59
Oh, sorry mai misanderständing :o, snow scoottihan se sul oliki.
Ei muutako vähä hiontaa tuolle ja isket kiiltävän maalin, vaikka kullan väriseks tuon keulan mallia jäljitellen, pintaan ja rinteeseen. Jokohan Oukulla kaikki rinteet on auki?
Antti2.0
02.12.2008, 16.38
Kokonaan tuo karma ei oo pinkki, mutta polkimet on.:rolleyes:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=170&pictureid=629
fillarihaka
02.12.2008, 22.04
Ku ei Antti2.0 laittanutkaan vielä kuvaa, niin mä tukin lisää kuvia omista fillareista. Tässä nyt 6500 kytkettynä biltsun traineriin.
http://koti.mbnet.fi/sporteri/fotot/FM_kokk/6500TrainerissaOlk.jpg
Toiminu ok, eikä sopivasti pyyhettä / mattoa alle kasatessa enää niin pahasti resonoi. Ainakaan tuota alakerran rouvaa ei tällä kertaa näkyny... :D Kyllä tuossa hiki irtoaa, (+musiikkia kuuntelee ja vaikka leffanki kattoo)... Noh, huomiseks taas nastarengas taakse ja töihin samalla fillarilla (Uutta Fuelia kun ei tuohon telineeseen omanlaisen taka-akseliratkaisunsa vuoksi saakaan kiinni!).
Antti2.0
03.12.2008, 10.05
Nööseyteni kuvien lisääjänä on paljastunut kaikille jos toi ei muka näy tos. :o No kokeillaan uudestaan. Jospa nyt onnistuis.
Vaihdoin trancun ja karman stemmit eilen keskenään kun emännällä oli kuulemma vähä turhan tiivis tuo ajoasento ja itsekkin vois koittaa miltä tuntuu jos pyörä on vähemmän hirvi. :rolleyes: Kuvassa ne on vielä vaihtamatta. Ei niis eroa oo ku pari senttiä, mutta ehkä se riittää.
Nyt yritän kuvan lisäämistä uudelleen. :cool:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=172&pictureid=632
Fillarimies
03.12.2008, 18.14
Mun pyörä onkin tällähetkellä hirvi. Siinä on 50mm stemmi, mutta keulaa on lyhennetty. Antti.. kerpele niitä kenkänsuojiksia mulle että pääsee maastopyörällä ajamaan. Jalakset jäätyy muuten pahemman kerran.
No illalla salille, että ei urheilut ihan kokonaan kuole. Salaa jossain nurkassa nostelen painoja ja näytän sitte kaikille keväällä:D:D:D
Edit. Ens perjantaina saattais onnistua tuo hiekkapuhallus. Soittele jos sulla onnistuu niin järkkään koululle aikaa puhallukseen ;)
Antti2.0
04.12.2008, 09.43
Nyt kävi Fillarimiehelle kenkäsuojien kans niin, että ne meni jo. Vaimoke otti ja osti ne. Pitää nyt vaan polkee lujempaa, että veri kiertää.:D
Kävin muutes jossaki Nparts sivuilla. Jotaki monsterituningjuttuja sielä oli. En tommosesta tiennykkään. Ittekki on joskus tullu radio-ohjattavien kans pelailtua. Lähinnä lennokkitouhuja.:rolleyes:
arctic biker
05.12.2008, 15.37
Tein tuossa rantasaunan liiterin ympäristössä muutaman päivän savottaa, koivua polttopuuksi. mielenkiinnosta sykemittarin kans. Voin vakuuttaa että hyvää pk-tasoa syke on! Tienoo on sen verran märkää ynnä ojitettua jotta puut kiskoin käsipelissä pinoon. jotta tämän viikon pyöräilyt on hieman kärsineet. Jos ny koittas vähän paikata. Mikäli paikallisella kellokauppiaalla
on Led lenserin H7 otsalamppua niin tuplataan nykyisen kypärätuikun teho.
Halogeeni-lyijyakkusysteemi on tieten tallessa mutta kun se on niin pirun hankala käyttää. Ja lumet lähti täältä, 24 cm sitä oli ja ny läntti siellä toinen täällä. Tämmoista Karjalan kunnailla.
Fillarimies
06.12.2008, 21.13
Nyt kävi Fillarimiehelle kenkäsuojien kans niin, että ne meni jo. Vaimoke otti ja osti ne. Pitää nyt vaan polkee lujempaa, että veri kiertää.:D
Kävin muutes jossaki Nparts sivuilla. Jotaki monsterituningjuttuja sielä oli. En tommosesta tiennykkään. Ittekki on joskus tullu radio-ohjattavien kans pelailtua. Lähinnä lennokkitouhuja.:rolleyes:
No ei auta kuin hakea joko mtb centeristä jokku suojat tai sitte tilata biltemsta toiset paskat(halvat) suojukset.
Ne Npartsin sivut on mun nettisivut:cool:
edit. alkaa jo pikkuhiljaa tulemaan kirjotusvirheitä.. hik hik ;)
Fillarimies
06.12.2008, 21.16
Sporterikin siirtyny sisätreenaamiseen:D:D
fillarihaka
08.12.2008, 19.57
No voehan wattu...XT:n takanapa alkoi ryppyillä tän iltasella polkufillaroinnilla. Jotain ihme nihkeyttä välillä tuntu pyörityksessä. :( Varmaanki vapaaratas meinaa jumia, lienee saanu kosteutta sisäänsä ku oon fillaria ahkerasti kuitenki lenkkien jälkeen aina pessy. Ja sitte seisottanu tuolla vilposella parvekkeella, eli kuivaus ei paras mahdollinen oo ollu... :o ...nyt ois Arcticin tai BadBunnyn räjäytyskokemus valttia, niin sujus ripeesti ku on tätä muutaki puuhaa... :mad:
Fillarimies
10.12.2008, 21.42
Sen siitä saa kun kantaa pyörää sisälle->ulos->sisälle.. Kompensoituu vettä sinne navan sisälle, tai siis oikeastaan vapaarattaan sisälle ja sitte alkaa vaseliinit siellä "kastua" ja sitte se vesi jäätyy ja sitte ollaan pissassa:D
Meikä ono töissä kovasti sorvaillu ja jyrsiny ja opetellu TIG:llä hipsaamaan.. Vielä vaatii treeniä tuo tig hitsaaminen, että alkaa sujua ihan aikustenoikeasti!
Pikkuauton voimansiirto hajos sitte ihan kokonaan. Ei kokonaan, mutta pari hammasratasta kulahti ihan loppuun. No laitoin Liquid RC:hen tilausta ja tilasin metalliset rattaat muovisien sijaan. Nyt on sitte sitä tehoa ja vääntöä. Mitähän seuraavaksi napsuu rikki?
Juhollaki on pitkästä aikaa pikkuauto kunnossa. No ens maanantaina se on paskana :D
Alampa kattoon prison breikkiä..
Ps. Ei ollu muuten urheiluopisto tänään auki, siellä oli joku cew cup, tietääkö joku mikä se on?
Niila, käyäänkö kaupungilla viikonloppuna? ;)
no ei sentään taas kehtaa. Pitää ruuvata auto kasaan.
Fillarimies
11.12.2008, 23.44
Joo, ei kyllä.. Katotaan asiaa 2kk päästä:D
Menee rahat parempaankin kuin kaupungille, nimittäin PIKKUAUTOON:D
Meinaa olla vähän tiukka veivata tuolla sinkulalla tuo ounasvaarantie ylös, vai hiihtomajantiekö se on:seko:
fillarihaka
12.12.2008, 13.36
Taidat tarkoittaa just tota Hiihtomajantie/tä(-n pyörätietä), sillä sehän tuosta Ounasrinteentiestä lähteepi. Paitsi että se loppusuora (siellä pyörätien päättyessä oikealle käännyttäessä) hotellille on puolestaan Juhannuskalliontie. ...mutta päättänet matkan tuohon Santa sportille?
No, se tietää kuitenki jerkkua reisiin..! :D
Fillarimies
15.12.2008, 22.49
Tuossa otin pyörän alle auton sijasta ja poljin ounasrinteelle. Mietin että ei kai mulla kunto ole näin paljon huonontunu niin ei onneksi. Takarengas oli niin tyhjä että vanne melkein osu maahan :D
Pitää tilata biltemasta kengänsuojukset, kun meinaa olla vähän kylmä polkea pelkillä kengillä, lukkokengillä.
Jokohan ne ois polutkin kunnossa, että pääsis ajamaan niitä pitkin. Ehkä parasta talvessa se että kampeaa ittensä pyörätietä oukunpäälle ja sitte näköalatornin reitti täysillä alas :)
fillarihaka
18.12.2008, 21.42
Ohhohhoijakkaa...kyllä ois sietäny tänä iltana käydä vetasemassa kunnon hiihto- tai pyörälenkki, että ois vähä saanu päivän kaloripommia sulateltua. Työpaikan joululounaalla käytiin ja kyllä täytyy sanoa että oli runsaat, juhlavat pöperöt tarjolla vanhankaupungin ravintolassa; joka sorttiahan siinä joutu maistaa ja iltapäivä naputeltiinki tietsikkaa vähän ähkyssä. :) Noh, kävin iltasella sentään vähä rehua talikoimassa ja kototilan hommissa auttelemassa, siinä vähä sai reippailtua, mutta missähän välissä sitä kunnon lenkin tekis. Pitäs käyä ainaki tuo Fuelin takanapa testimässä uusintalenkillä, että onko se tosiaan korkkaamassa / huollon tarpeessa, vaikka Arctic ihmettelyä viestitti aiemmin. Meikäki on ollu siinä luulossa, että XT:n takanapa on aika pomminvarma, mutta nähtävästi insinörtti-puhdistusoperaatiot voi tehä hallan? :(
...nooh, mutta ruokailuista vielä, kai sitä vähä pitää tosiaan alkaa totutella aaton herkutteluihin ja uudenvuodenaaton juhlaillallisiin..! :p Lenkkeillään sitte kevättalvi senki eestä!?!
Mites on porukat joulua viettämässä? Kotokulmilla, missä puuhissa..?
fillarihaka
20.12.2008, 12.37
...kun ei ole tarkempaa tietoa, miten nyt joulunpyhinä surffailemaan tänne foorumille ennätän, niin laitanpa hyvän joulun tervehdyksen jo nyt:
http://koti.mbnet.fi/sporteri/joulukortti_eiallek.JPG
Fillarimies
20.12.2008, 17.28
Minä menen isännän luo jouluksi, siis ouluun:)
Ostan Tammikuun opintotuesta ittelleni kengän suojat, niin pääsen kunnolla polkemaan. Meinaa olla varpaat jäässä, kun oon tämmönen vilukoira:(
Töissä menee lepposasti.. Lapin rennosto:D Mukava paikka.
Joululahjat kävin ostamassa ja sinne meni sitten viimesetkin roposet:o
Menny tämä minun urheilu vähän salipainotteiseksi, mutta uskon että kun pääsee pyöräilemään niin kunto kohoaa taas entisiin lukemiin ja nyt kun on sitte jonkuverran enemmän voimaa niin se varmaan kompensoituu, toivon ainakin:)
Tommi!! Koska lähetään luistelemaan? (nyt saattaa tosin olla aika vetinen keli)
arctic biker
23.12.2008, 11.11
. Meikäki on ollu siinä luulossa, että XT:n takanapa on aika pomminvarma, mutta
Pitäshää sen olla... sakemannilehtien kestotesteissä parikin xt:n vapaaratasta on korkannu, tommosen 200 kilsan paikkeilla. Mullahan alkoi Rolfin vapaaratas tyhjiä lyömään. Ei ny niin ihme, ohan se 02-mallia eli kilometrejä takana ihan kohtuuvella. Piti ihan napa purkaa,
pientä aprikointia tieten kun en oo aiemmin tommoista hajottanu. kasettilaakerit ja akseli irtos ihan asiallisesti mutta vapaaratas ei:mad: Näissä DT:n navoissa mun järkeni mukaan pitäs v-rattaan lähteä akselin poiston jälkeen vetämällä vaan ei tästä.Shimanoissahan 10millinen kuuskolo on kova sana vaan ei tässä. Hajin naapurista 12millisen, josko kävis. Läppärissä mulla on kyllä tallessa kaikki purkukuvat yms. vaan ku se pirun läppäri on Roissa. Ensiapuna ruiskuttelin pänikällisen W40 vapaarattaan sisään, aika ruosteista mömmöähän sieltä tuli.
Operaatio valitettavasti huuhteli myös laakereitten vaseliinit poijes. No toimii taas.
Kaikille erinomaisen hyvää Joulua
Fillarimies
24.12.2008, 14.32
Meikäläinen vaihteeksi asentaa autoa. Pyörään pitäis tehä ensi tilassa takaiskari ja keula remontti. Etenki taakse pitäis vaihtaa öljyt ja saada se öljyvaahto pois sieltä. Kuuluu semmonen "surina" sieltä kun painaa satulasta, että vaimennusominaisuudet on niin heikot, että kohta hirvittää ajaa.
Keula toimii kyllä hienosti, mutta että se toimis vastaisuudessakin niin huolto pitäis tehdä.
Muuta huollettavaa pyörässä ei varsinaisesti ole. Muutako etujarru pitäis keskittää ja putsata. Vähä meinaa vikistä ikävästi.
Ai niin.. Pyörän päälle pääsee sitte tammikuussa vasta kunnolla. Jos sitä ennen sais tehtyä nuo kaikki huollot...
Alkaapi jouluaatto olla jo ohi mutta vielä kerkeää, eli HYVÄÄ JOULUA joka iikalle. :p
Oli kyllä harvinaisen kiireinen jouluaatto, neljän maissa päästiin Rovaniemeltä lähtemään Tornioon joulua viettämään. Hirveää rallia välillä ja lopulta päästiin perille. Onneksi joulu on kerran vuodessa vaan. :D
Omassa keulassakin on vedet öljyjen seassa, jäätyy vähänkin kovemmilla pakkasilla. Vähän epäillyttää sakemannin vaseliinit navoissakin. Kiinnostaisiko Fillarimiestä tässä kevään aikana pieni remontointi/opastus? Keulalla nyt niinkäänväliä mutta nuo muut.
Fillarimies
25.12.2008, 14.29
No tokihan mie voin opastaa. Sullahan on minun numero niin voit soittaa;)
Myöskin tänne foorumille myöhästyneet: Hyvää joulua kaikille:)
Näissä DT:n navoissa mun järkeni mukaan pitäs v-rattaan lähteä akselin poiston jälkeen vetämällä vaan ei tästä.
Kaikille erinomaisen hyvää Joulua
Kyllä se lähtee qu vähän kopsauttaa jollain kasetin taakse,ei mullakaan ihan noinvain tipaha syliin se takanapa/vapaaratas.:cool:
Joulun jatkoja vaan ja tänks!Willarimiäs toivotuksista,nähhään..:D
Heidi-83
25.12.2008, 18.45
Onko kukaan nyt hiihtänyt Sierijärven laatikoilta eteenpäin Sierijärveä ympäri? Näytti äsken aika hyvältä se latu, mutta mahtaakohan sitä päästä vielä kunnolla ympäri, kun ei tuota lunta kauheasti ole.
Pyöräily vähän jäissä, mutta onneksi olen saanut liitettyä Fenixin kicksparkkiin, kun vihdoin ja viimein tuli se pidike siihen postissa. Valotehoa kyllä riittää mennä metsässä, mutta kovin kauaa ei maksimiteho riitä. Joululahjaksi sain otsalampun joten nyt meitsi näkee kulkea vaikka missä
Joten, kun sporteri tuolla joskus aiemmin kyseli joulusuunnitelmista, niin mulla tää joulu menee ainakin hiihtäessä, syödessä ja löhöillessä kotosalla.
Juu ei pääse Sierijärven ympäri. Se hyvä latu menee siihen tienristeykseen asti.
nimimerkillä kiersin eilen kaikki auki olevat ladut oukulta lähdettynä. Aikaa meni vaan 3h 45min ja matkaa tuli n. 60km
Heidi-83
26.12.2008, 18.40
Oukei, kiitoksiapa tiedosta! Meinasin kyllä käydä siinä tiellä katsomassa, mutta käännyin laatikoilta takaisin.
Tänään menin suosiolla pöyliövaaraan päin.
Pitää vielä hehkuttaa tota kicsparkkia, :p että pikkusen sillä on hauska mennä pimeässä metsässä kelkkareittejä pitkin! Miksi ihmeessä mulla ei aiemmin ole ollut tuollaista kulkupeliä ja valoja :seko:
Vielä ku saan koirat valjastettua siihen, se tapahtuu siis sitten, kun sitä lunta tulee lisää. Niin, sitte saattaa mäntyvaaran metistä kuulua meteliä.
Fillarimies
27.12.2008, 23.54
Kävimpä tänään paistamassa nakkeja runtelin laavulla martinniemessä. Autolla ajettiin ensin jonnekki mettään ja sitte jätettiin se johonki ja sitte merkattiin Gepsiin missä auto ja sitte suunnistettiin TÄYSIN pimeässä laavulle ja värkättiin tulet sinne. Sitte ihmeteltiin takaspäin, että missä se auto on.
Voin kertoa että aika brutaali valoteho tuossa fenixissä. Ilman fenixiä ois ollu aivan hukassa.
2500mA 1.2V akuilla pärjää vallan mainiosti ja valotehossa ei ole moittimista.
Jotenki nuo nimh akut tuntuu antavan enemmän virtaa ja valoteho parempi kuin normaaleilla alkaliparistoilla, vaikkakin niissä on 0.3V isompi jännite per.kenno.
Arvailujani vain...
Huhuhuhuhhh..
Sain joululahjaksi mm. 2.5kg sinisiä marianneja ja niittä on tässä mässätty ja löhötty sohvalla. Tammikuussa alkaa kuntoilu tai se on kohta pakko alkaa:D
Tosin ne läskit kyllä sitte lähteekin kun jaksaa vähän aikaa vetää kunnon lenkkejä.
Mitäs te ootte saanu joululahjaksi?
Bosch rallye 175 ruuvailin kiinni autoon ja hyvin näkee. Ei enään arveluta ajaa pimeässä. Aivan uskomattoman surkeat vakio kynttilät tuossa nissanissa. Niillä ei tee kyllä hevon pa*****kaan:mad:
Kun taas uusissa autoissa tuntuu olevan ihan häikäisevän kirkkaat normaali ajovalot. Tuntuu että ne pitkät päällä tulee vastaan.
No räpsäyttää niille pitkiä niin ne ajaa ojaan ja vaihtaa nissanin vakiopolttimot sinne. Loppuu häikäisyt:D
Ei muuta tällä erää..
arctic biker
31.12.2008, 10.52
Niin, sitte saattaa mäntyvaaran metistä kuulua meteliä.
Niin kummat metelöi koirat vai kuski?
Kyllä se lähtee qu vähän kopsauttaa jollain kasetin taakse,ei mullakaan ihan noinvain tipaha syliin se takanapa/vapaaratas.:cool:
No ei tosiaan, tiukassa on ja kiinni edelleen:mad: Oha se niinkiin että jos osa ei irtoa niin vaihetaan numeroa isompi leka käyttöön. Yleensä oon noissa purkuhommissa ollut erinomaisen pätevä. Nyt myöhemmällä iällä olen joutunut kiinnittämään huomiota tähän kasauspuoleenkin... Joskus muinoin, olisinkohan jotain 11v ollut, niin purin kiinnileikanneen maamoottorin. Oli vaan ne pultit tiukassa. vehkeestä on jäljellä edelleen kiertokanki , toimittaa lekan virkaa sekä vauhtipyörä/käynnistyskampisysteemi. On tommonen 70 cm halkaisijaltaan ja painaa arvatenkin yli 20 kg.
No akuuttia hätää vapaarattaan kanssa ei oo, ohutta öljyä olen sinne ruikkinut jottei laakerit ihan kuivillaan ole.
Panin muuten lokakuun lopussa gt:n mittarin kiinni, kohta täyttyy 1000 kilsaa. Uusiavuosia
Heidi-83
31.12.2008, 19.18
Siis varmaan sekä kuski että koirat metelöi. Koirat vaan huutaa innoissaan ja mie mutkissa, että seeeis! Hallalle ainaki saa karjua, jotta se ei juokse liian lujaa ku muut on hitaampia.
Ei taideta Niila päästä pyöräileen, ku tuommonen myräkkä tuli :seko:
Oikein hyvää Uutta Vuotta kaikille!
Fillarimies
01.01.2009, 16.40
Niin ja nyt on sitte loppuviikko tommosta -15 asteen pakkasia luvannu:(
Taidan lähteä luistelemaan joku päivä.. Sitä sentään voi tehdä .
Minkälaisia pakkasia siellä artikin suunnassa on?
Eiku heidi se siellä metelöi.. Ko koirat menee niin lujaa että se ei uskalla olla enään potkukelkan kyydissä:D
Heidi-83
01.01.2009, 19.10
Joo, pakkanenki vielä yllätti, että katotaanpa pyöräilyä uudestaan viikon parin päästä.
Ja sitäpaitsi, nuinhan siinä oikeastaan äsken juuri kävi, että Halla oli ihan hiljaa ja mie vaan huusin, että hiasta vähän, ku oikeesti meinas mennä mutkat suoriksi. Että vähemmästäki rupeaa pelottamaan.
Joskus oli semmoinen DT:n napa joka aukesi 12mm kuusiokololla ei-vetopuolelta vääntämällä laakereiden poiston jälkeen. Toiselta puolelta avaamalla olis tarvinnut vähän tavallista isomman moukarin...
arctic biker
02.01.2009, 12.40
Joskus oli semmoinen DT:n napa joka aukesi 12mm kuusiokololla ei-vetopuolelta vääntämällä laakereiden poiston jälkeen. Toiselta puolelta avaamalla olis tarvinnut vähän tavallista isomman moukarin...
itte asiassa 12millisen kuuskolon hajin naapurista lainaan, en ny oo vielä
koittanu tunkea. Katotaan jos jos DT suostuu emailiini vastaamaan.
Ite käytin auki DT:n Hügi-vapaarattaan toissäpäivänä. On muuten erittäin yksinkertainen toimenpide. Pyyhin rasvat pois ja laitoin tilalle pikkusen keulaöljyä. Toivottavasti ei ole enää niin nihkeä pakkasella ajettaessa.
Tuommoselta se näytti suunnilleen:
http://www.parktool.com/images_inc/repair_help/fr_66.jpg
Huomattavasti parempi systeemi, kuin aikasemmassa Axiom-navassa, missä oli 3 irtonaista hammasta lukitsemassa vapaarattaan kiinni poljettaessa.
Fillarimies
02.01.2009, 23.10
Joo, pakkanenki vielä yllätti, että katotaanpa pyöräilyä uudestaan viikon parin päästä.
Ja sitäpaitsi, nuinhan siinä oikeastaan äsken juuri kävi, että Halla oli ihan hiljaa ja mie vaan huusin, että hiasta vähän, ku oikeesti meinas mennä mutkat suoriksi. Että vähemmästäki rupeaa pelottamaan.
Jos otan pyörän matkaan sinne teille. Syödäät ja juodaan pullakahvit ja ihaillaan pyöriä. "Voi kun ois parempi ilma pyöräilyyn":D
Arvaa kellä odottaa keula ja iskari remppa? Tommille yritin jo ehdottaa tuota mun keulan huoltoa, mutta ei se innostunu kun kerroin mitä toimintoja tuossa keulassa on:cool:
Kai se pitää sitte ite vaivautua.
Fillarimies
03.01.2009, 23.33
Ei se niin vaikeaa ollu:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=34&pictureid=865
Ei ois kellään ylimääräsenä 0.5dl 5w keulaöljyä niin saan tuon iskarin kasaan??:)
Keulan puran tässä jokupäivä..
Olit iskariöljyt melkoisen vaahtoutuneet:eek:
Edit. Nyt on paketti kasassa ja 5w öljyt sisällä. tv. lainas vähän mulle öljyä. Toimii niinkuin pitääkin ja pörinää ei enään kuulu :)
Hep..
Käväse hakemassa totaltekistä 2,5w öljyä talveksi tuohon iskariin. toimii muuten huomattavan paljon paremmin ja pakkasenkesto on aivan eri luokkaa kun normi 5w öljyssä.
Fiftarissa on ollu jo muutaman talven weepeen öljyt sisuxsissa..
Fillarimies
04.01.2009, 00.39
Laitan ne ihan normi 5w sisuksiin, mutta niitä WP:n öljyjä on kehuttu;) Niin voin hakea ne tuossa joku päivä.
Miten oot töissä viikolla siellä, jos tuun töiden jälkeen, klo 15 niin ootko vielä paikalla?
arctic biker
07.01.2009, 13.55
Vihdoin ja viimein sain piikkirenkaat alle. Maanantaina ekaa kertaa ja että tuntu pyörä jähmeeltä. Varmaan -16 pakkanen osaltaan renkaitten rullausta hidasti, kiekot niinkin pyörii mutta keskiölaakerissa vaseliinit ei pakkasesta tykkää... Ja jouluviikon 10.30t (+lumityöt) ynnä viime viikon 9.30t lenkkeilyä
painoi jaloissa. Ja lelut lisääntyy; Suunto T3c sykemittarin laitoin. viikko menikin että opin joten kuten sen metkut:o. Siihenhän saa kaikenlaisia podeja. GPSpod olis tieten se monikäyttöisin mutta sitten rupesin hieman funtsaamaan, juoksu/hiihtolenkin pituuden tietää muutenkin ja pyörässä
oma matkamittari,eli tarpeeton vekotin.
Nyt -19 ja kirjastolle, hesarin kuukausiliite ja Kyrön jorinat jos lukis. Naapurin isäntä,40v, on muuten vanha kilpahiihtäjä, houkutteli hiihtolenkeille. Muuten ok mutta kun hää luistelee ja mun luistelukalusto on erinomaisen surkee...
perinteinen olis mulle ok mutta Jussin selkä ei siitä tykkää.
Fillarimies
08.01.2009, 17.34
Kävin tuossa yks päivä heidin tykönä kahvilla. Pakkasta oli jotain -18 ja pyörällä veivasin, suoraan lämpimästä varastosta. pyörä rullas hyvin, mutta sitte ku lähin heidiltä niin pyörän navat tuntu tosi jähmeiltä. Ei kai se pullansyönti ole noin raskasta??
Lähdempä tästä kuntosalille--->
Heidi-83
08.01.2009, 22.39
No sitä pullaa on vieläkin jäljellä. Kannattaa käydä siellä salilla ahkerasti niin ei tunnu sitte niin jähmeältä.
Nyt ainakin lauhtui ilma kivasti tälle illalle, että jokohan sitä pääsis viikonloppuna pyöräilemään!?!
Oliko Heidillä iteleivottua rusinapullaa vai kaupan Dallaspullaa? Molemmat on meikän suosikkeja. No kyllä ne voipullat maistuu myös...
Niila, perjantaina tai lauantaina voitais käyä parilla tuopposella ;) mie ainaki lähen viimeistään lauantai-iltana heilumaan kaupungille. Oisko semmonen xc-henkisten sielujen illanistujaiset josaki? kaikki mukaan.
Saitko Niila iskarin kasattua?
En suosittele Maxxiksen 80a-kumiseosta talvikeleille. On muuten järkyttävän huono pito kun rengas on kivikova 15 asteen pakkasella.
On se kumma kun en saa unta ihmisten aikoihin. Esim. 2 viime yötä valvonu johonki yli kahteen ja sitte "aamulla" pääsee joskus klo 10.30-11.00 työpaikalle :D siitä on sitte hyvä alottaa päivä ruokatunnilla.
Fillarimies
09.01.2009, 17.56
Tuo rovaniemen xc-sieluisten pyöräilijöiden illanistujaiset vois olla hyvä idea :)
Antti 2.0 , tv. , mie , juho , BAD pupu , heidi , teemuN , makkis , ketäs muita vielä jotka on rovaniemellä?
Oisko lauantai ilta hyvä? Missä? Monelta? Tommi tarjoaa koko porukalle:D:D:D???
Tarjoa sie heidi tommille pullaa, että se ei pääse laihtumaan:)
Isakri on kasassa samoin keula. Oli kyllä niin ääliöhelppoja huoltaa, että en kyllä tiedä mistä se 80e tulee noihin marsun keulojen huoltoon R-techissä..höö..
Toimii keula ja iskari super smuuthisti. Levin ajoja odotellessa.
Oisko kellään tarvetta WP:n 7.5w öljyile. Mun keula otti vaan 1dl sitä ja 9dl ois vielä jäljelä.
Tuo rovaniemen xc-sieluisten pyöräilijöiden illanistujaiset vois olla hyvä idea :)
Antti 2.0 , tv. , mie , juho , BAD pupu , heidi , teemuN , makkis , ketäs muita vielä jotka on rovaniemellä?
Oisko lauantai ilta hyvä? Missä? Monelta? Tommi tarjoaa koko porukalle:D:D:D???
Voimmie yhen pussikalian tarjota kaikille, lämpimänä tietysti. Mennään vaikka Pohjolankatu 4:sen porraskäytävään tai pommisuojaan juomaan ne ja siitä johonki kuppilaan jatkamaan spekulointeja :D Ois siinä työpaikan kahavihuoneesa videotykit ja dikipoksit, mutta en välttämättä lähtis sinne juopottelemaan. Saattaa tulla sanomista ylemmiltä tahoilta ;) Tietenki jos josaki olis sauna käytösä niin se vasta mahtavaa olis.
saako tulla kuokkimmaan? :D
Dodiih :D
Jos sais huomenna sais houkuteltua itsensä kokeilemaan talviajoa niin miltä suunnalta löytyy kantavimmat ryteiköt? Viimeksi syksyllä käyny oikeasti ajamassa.
saako tulla kuokkimmaan? :D
No saa tietenki. Mie vaan aattelin, että jotku ei tykkää xc-henkisistä keskusteluista ;)
Käväsin kaupungila kierroksen, meleko vaisu meno oli joka paikassa. Teinix-pissis-tipusia oli joka paikka täynä. Meikä oli niinQ "ei vi.tu mitä porukkaa". Aivan ihime juttuja niillä tyypeillä. Onneksi pyöräilijätyyppien kanssa saa aikaaan palion henkevämpiä keskusteluita.
No saa tietenki. Mie vaan aattelin, että jotku ei tykkää xc-henkisistä keskusteluista ;)
mullahan lukee pyörässäkin XC monessa kohtaa ja ISOLLA!:eek:
Heidi-83
10.01.2009, 15.01
No se oli ihan kaupasta ostettua persikkapiirakkaa, (on muuten vieläkin jäljellä ) kun ei siellä juuri muuta ollut tarjolla. Venäläiset oli tyhjentäneet kaupan hyllyt!
Ostinpa äsken ajolasit muisteloidessani kesän rapakelejä. Ja tokihan sitä illanistujaisiin voi tulla, kun ei näköjään saa itteänsä pyöräilemään.
Fillarimies
10.01.2009, 17.28
Mie vaan tuossa mietin että jos lähtis huomenna pyöräilemään?
Huomenna klo: 12 kauppatorin edestä lenkille, sopiiko? No mie ainaki meen.
Kävin tuossa äsken kuntosalilla ja tässä syön raejuustoa ja on muuten HYVVäää:D
Kunto on sitte pirun huono, saatte vetää mua perässä:D
Lamput saa olla mukana, jos sattuu lenkki venähtämään mun iskarien säädön myötä:rolleyes:
Siirretään niitä illanistujaisia. tv. on pöllitty DH porukoihin. Hösön vika:D
Heidi-83
10.01.2009, 18.11
Hmm, no sen ku tietäis etukäteen että oisko huomiselle lenkille lähdössä muita ajajia? Ku mulla on Haba huomenna ja me voitais Haban kaa lähteä pyöräileen tai sitte mennään Kicsparkkaileen tai juoksemaan...siis jos ei FM muuta seuraa saa sille lenkille, vai meetkö sittenki mieluummin ilman meitä?
Fillarimies
10.01.2009, 18.56
Eiku kyllä mie voin teiän kanssa mennä. Soitan vaikka sitte jos ei ketään näy huomenna.
BAD bunny
10.01.2009, 21.26
Kävin pitkästä aikaa ulkoiluttamassa konaa. Mahtava fiilis, mutta kunnossa on paljon parannettavaa, jos mieli tekee levin kakkosneloseen. Kiva pömppömaha on päässyt syksyn aikana salakavalasti kehittymään:) Äkkiäkös se lähtee kun pääsee keväthangille ajelemaan.
Fillarimies
10.01.2009, 23.36
No tuut huomisen lenkille mukaan. Ja älä yritäkkään luistaa, ei sulla ole muuta tekemistä!
Noniin, tulkaapa kaikki kaupunkiin. Saunailta loppu ja tässä on koko yö aikaa riehua.
Venäläiset oli tyhjentäneet kaupan hyllyt!
No en mie ostanu kuin toppahousut ja t-paidan perjantaina Inttersportista. Mikäli Heidi viittaa sukunimeen ;)
T:Tommi
Fillarimies
11.01.2009, 11.33
Tommiki herää nyt sitte pyöräilemään:)
Tai saan yksin polkea...
Led lenserin p7 seiskan nimeen tangossa vannon, säädettävä valaisukulma ja oma tankotelineensä.
Onko ilmenny mitään negatiivista tuossa P7:ssa? Mulla kiinnostaa juurikin tuo säädettävä valaisukulma. Käytätkä nimh-akkuja ja kauanko kestää täyellä teholla? Itellä alkoi himottaa tuo ja aattelin ens viikola käyä hipelöimässä tuota mikäli ollin eräkaupassa on tuommosia hyllyssä.
Fenixin LD20 maksaa 55 euroa. Tuo P7:n ovh. 70 euroa.
Perkele kun aina on liian vaikeaa ostaa jotaki :D liikaa vaihtoehtoja tarjolla
fillarihaka
12.01.2009, 12.39
Meikäki tänne pikaisesti aktivoituu taas vaihteeksi. Nytte on ollu niin kiirusta, ku on muuteltu, joulunpyhiä pidelty, siviilisäätyä vaihdettu ja työkiireitä hoideltu. Ja vielä ois tuo opari tehtävänä, joten jonkilainen lukko on hyvä itelle tänne foorumille asettaa, että ehtis senki tekeen ennen helmikuun loppua... No, xc-siel. ketjua pitää aina käydä vilkuilemassa kuitenki ku alkaa osoitteet silmissä pyöriä liikaa. :p
Vieläkö FM sulla on nuo sunnuntaipuhelut 1€? Multa lopahti tarjous, joten jos oon ootellu kitupiikkinä sun rimpautusta, mutta täytyy kai itekki välillä muutamalla eurolla kilautella... :o Kerro ny kuitenki kävitkö polkemassa ominpäin lenkin vkonloppuna, vai aktivoituko muita matkaan? Ps. etenki kuviaki ois kiva nähä, onko talvipolut miten siellä Rollossa kunnossa?
arctic biker
12.01.2009, 15.19
Laadukkaan olonen vehje, hyvä ja halpa tankoteline, Zoomausmahdollisuus
varsinkin tankokäytössä must. 2t20min (-4) hyydyttää alkalisetin (4kpl aaa)varsin himmeeksi. Otsalampulla autettuna teho riittää normaaliin polkuajoon ihan hyvin mutta maantiellä vauhdikkaammassa menossa teho ei piisaa. Siis mun silmille.
Käyttöohjeen mukaan akut on kielletty, asiaa maahantuojalta kysyessäni syyksi ilmoitettiin lämpöongelmat?? Vastaavassa Nordic Lite halpiksessa ja
RetkiK2Luxeon-otsalampussa oon käyttäny akkuja koko ajan. Toistaiseksi
ei pulmia... Nyt kyllä panin P7:aan akut, katotaan mitä tykkää. Kaivoin muuten halogeeniotsalampun lyijyakkuineen esille ja ajoin yhden lenkin;
ohan siinä valotehoa monin verroin enemmän.
Ymmärrän Sporterin oikein vihillä käyneen, lämpimät onnitteluni!
Fillarimies
12.01.2009, 21.05
Onnea vaan naimisiin menosta munkin puolesta. En kyllä päässy tulemaan vihkimistilaisuuteen kun on pikkasen huono rahatilanne nyt, mutta mie soittelen tässä sulle kun haen lisää puheaikaa luuriin:)
Olen kyllä meinannu soittaa monesti, mutta se on vaan jääny. Mutta en oo unohtanu:D
Olipa taas lenkki mulla sillon eilen.
Lähin polkemaan ja banhansillan kohdalla alko ajoasento muuttumaan aika kehnoksi. Oli päässy ilmat valumaan pois takaiskarista. Ei kellään ois lainata sitä autoventtiilin sielun asennustyökalua. Semmosta missä on reikä keskellä ja hahlo jolla väännetään sitä venttiilin piikkiä kiinni.
Siellä venttiilin sisällähän on kierteet;)
Huh, johan pomppas! vai mite ne sanoo... Tänään selvisi, että viikoilla 6 ja 10 on mökki Levillä varattuna :D melko huippu homma. Samalla alkoi ajatukset harhailla erittäin pahasti ja keskittyminen töissä on todella vaikeaa :D onko muita menossa kymppiviikolla Leville? Siitä on taas pitkä aika kun olen näin innostunu jostain asiasta :)
Fillarimies
13.01.2009, 22.41
Noo.. eipä kyllä ole mitään hommaa levillä. Mutta heidihän varmaan lähtee kaveriksi koiria ulkoiluttamaan tommin kanssa?;)
Niila, liimasin tänään viimisen liukuesteen scoottiin. Jos sulla haluttaa testata tuota härveliä niin käyään huvikseen kokeilemassa Oukulla vaikka ens viikolla? Joskus illalla kun hissit on menny kiinni. Saa sitä muutkin testata, mutta en ota mitään vastuuta rikki menneistä polvista yms ;) Mulla ainaki polttelee päästä testiajolle :)
mitenköhän tuo siskon koira jaksais kiskoa meikäläistä. Cama (http://koti.mbnet.fi/tvrules/Crap/28072008%20005.jpg). Tuon kanssa kun juoksee kesällä kilpaa niin kyllä meikä hyytyy ensimmäisenä :D
Heidi-83
13.01.2009, 23.10
Mitähän mun pitikään kommentoida, no ensinnäkin Sporterille suuresti onnea!
Ja kyllähän mie lähtisin mielelläni Leville, mutta viikolla sellaisesta on turha edes haaveilla. Levillähän vois tehdä vaikka mitä!
Ja en mie Tommia ajatellu ku kaupan hyllyt oli tyhjät, vaikka saatoithan se kyllä olla sieki kun ei siellä dallaspullia näkyny.
Niin, sellainen propleema mulle tuli nuitten ladattavien paristojen kanssa, että kun mulla oli ennestään tollaiset 2100 paristot ja ne kulu fenixissä äkkiä loppuun niin kävin sitten ostaan 2700 paristot ja innoissani aloin laittamaan niitä tuohon Retken otsalamppuun niin tsadam, eipä ne mahtunutkaan sinne. Ja nyt oon ihan että mitä ihmettä? Ne meni varmaan pilalle ku piti sitten pihtien kanssa vetää ne irti sieltä kotelosta... Että eikö ne muka oikeasti mahdu, kun eikö paristojen pitäis olla samankokoisia?!?
Heidi-83
13.01.2009, 23.14
Uu, kyllähän pointteri jaksaa kiskoa! Ei ihme jos hyytyypi ennen seisojaa :)
fillarihaka
13.01.2009, 23.35
Sporteri kiittää ja kumartaa onnitteluista. Näin se vain elämä kuljettaa, onnellisesti eteenpäin...
Tänään kyllä katsoin kieli pitkällä tuolla läheisellä kuntoradalla hiihtolenkkeillessä metsän siimekseen; täältä lähti 2:n sadepäivän ansiosta lumet muualta paitsi penkoista ja tykkilumiladulta. Että metsissä ois taas jäisiä rännejä tarjolla pyörällä tykitettäväks. Mutta taas loppuviikoks lupas kaunailla lunta. Ja lyhyesti on aikaa lenkeille ny kuukauden verran, muutoin pitäs olla tuota opinnäytetyötä rustaamassa tässä tietokoneella. Tosin tänä iltana vältin sen taas hyvällä tekosyyllä; piti tuo parempi puolisko päästää tähän koneelle järkkäileen ja ihaileen häävalokuvia :o.
arctic biker
15.01.2009, 14.47
Niin, sellainen propleema mulle tuli nuitten ladattavien paristojen kanssa, että kun mulla oli ennestään tollaiset 2100 paristot ja ne kulu fenixissä äkkiä loppuun niin kävin sitten ostaan 2700 paristot ja innoissani aloin laittamaan niitä tuohon Retken otsalamppuun niin tsadam, eipä ne mahtunutkaan sinne. Ja nyt oon ihan että mitä ihmettä? Ne meni varmaan pilalle ku piti sitten pihtien kanssa vetää ne irti sieltä kotelosta... Että eikö ne muka oikeasti mahdu, kun eikö paristojen pitäis olla samankokoisia?!?
Tarkoitat varmaan 2100 ja 2700-lukemilla akun varauskykyä milliampeereissa?
Retki k2luxeon otsalamppu ja vissiin fenix syö LR6 tai AA-kokoisia akkuja ja pattereita. Ja samat fyysiset mitat niissä pitäs olla... tossa kesällä käydessäni yritin tunkea aa-kokosta akkua Magliten käsilamppuun, eipäs menny. Mulla ei ollut mausermittaa joten akun halkaisija jäi tarkistamatta. Tuskin sie pilalle niitä akkuja oot pihdeillä saanu, mutta tosiaankaaan en tiedä onko nimelliskooltaan AA (tai LR6) paristoissa ja akuissa sittenkin kokoeroja.
Fillarimies
15.01.2009, 19.57
Rupes noiden paristojen kokoero kiinnostamaan niin katoin tönärillä:
Cotech AA-patteri on halkaisijaltaan 14.00mm ja energizer 2500mAh akku on halkaisijaltaan 14.2-14.4 eri kohdista mitattuna.
Eli on noissa vähän eroa. Voi olla että jos joku paristokotelo on niin timmin mittainen että sinne ei sitte menekkään patterit. Aika ikävä homma.
Meinaapi olla vähän pakkasta ulkona:eek:
fillarihaka
15.01.2009, 20.57
FM: "Meinaapi olla vähän pakkasta ulkona"
No niinpä täälläki. Ei varmasti Rollon lukemiin päästä, mutta kyllä poskipäitä pakasti ku kävin pyörällä lenkin heittämässä ja kattelemassa isäukon työmaata. Siellä se ruuvas kaivinkoneensa webastoa toimintaan. Ilmeisesti kuitenki sai sen pelittämään ennenkö kerkesin avuksi; viimeistään aamullapa sen sitte näkee, onko koneen koppi ja moottori lämpiminä valmiiksi vai pitääkö alkaa toholla sulatteleen :rolleyes:.
Mutta noista paristoista; epäilys on mullaki, että noita AA paristoja vois olla jopa hieman eri mitoilla. Mullakin kun jäi joskus muinoin ostamani paristot sopimatta kaukosäätimeen. Oiskohan ne ollu jotain erikoisparistoja, johonki kameraan tmv. virtasyöppöön laitteeseen, vaiko jonku halpavalmistajan susiparistoja? Noh, hyödynsin sitte josain muussa laitteessa, missä oli väljempi tila paristoille. Vielä on kuitenkin ladattavat paristot (GP) sopinu mulla kaikkiin käyttämiini laitteisiin, nyt viimeisimpänä polkupyörän valoihin.
En tiä tuliko mainittua jo aiemmin, mutta multa pöllittiin pyörästä yhtenä iltana lamppu. Harmillisesti kuitenki oli vähän parempi valo, verkkovirralla ladattava. Pyörä oli parkissa pyörätelineessä kerrostalon edessä. Onneksi lukittuna rungosta telineeseen (oliskohan lähteny muuten koko pyörä?). Noh, piti sitte tilalle miettiä uutta valoa ja ensin kattelin noita verkkovirralla ladattavia, mutta päädyin hankkimaan edullisen ledilamppupaketin, jossa oli erikseen taakse punaista valoa hohkaava ledilamppu ja tankoon kirkkaan sinertävää valoa tuottava ledivalo. Paristojen tilalle siis nuo ladattavat paristot, niin tulihan noistakin taas verkkovirralla ladattavia :o... Noh, eihän niillä hirmuisesti valaista, mutta tärkeämpää onkin näkyä. Pimeää kun on ollu vieläkin sekä töihin mennessä, että tullessa. Ja onneksi täällä kaupungin keskustassa on kuitenki katuvaloja. Mutta joiltakin osin huonosti pyöräteitä, että autojen seassa puikkiessa on parasta olla nuo huomiovalot kunnossa. Täytyypi sitte pimeään mettään taas lenkkeilemään lähtiessä iskeä halogeeni kypärään... :p
Heidi-83
15.01.2009, 21.56
On niissä vaan eroa, nyt vertasin Retki-lampussa olevia duracell-pupuja nuihin ladattaviin Varta-paristoihin ja halkaisijoissa on selvä ero. Aika ihmeellistä, mutta selvästi tekevät sen tahallaan, jotta meikä joutuu ostamaan aina uusia ja taas uusia paristoja!
Kuulostaa hieman oudolta että olisi tehty niin ahdas paristokotelo ettei sinne mahdu jokainen patteri. Olisiko sattunut viallinen erä akkuja jotka on sitten turvonneet omia aikojaan?
http://a.imagehost.org/t/0276/halkaisija.jpg (http://a.imagehost.org/view/0276/halkaisija)http://a.imagehost.org/t/0333/pituus.jpg (http://a.imagehost.org/view/0333/pituus)
Tässä vielä AA-akuista jotka satuin löytämään huushollista, tuo Duracell on ainoa patteri tuossa joukossa, muut on akkuja. Minun tarkkuustyökaluilla ei mitään mittoja saada mutta halkaisijassa ei ollut juurikaan heittoa, pituuksissa vain hieman.
Laita Heidi ne akut ulos pakkaseen jäähtymään ja lamppu uuniin lämpenemään. Hyvällä tuurilla saa ne sinne lampun sisään ikiajoiksi :D
Fillarimies
16.01.2009, 16.23
Pitäs kerpele käydä työntömitan kanssa kaupassa mittaamassa oikean kokoset paristot.
Calibroin muuten samalla tuolla töissä tuon minun työntömitan ja aivan mikromillin tarkkuudella se näytti. Vaikkakin pitää muistaa että työntömitan luotettava tarkkuus on 0.05mm vaikka ne kuinka hehkuttaakin sitä 0.02mm tarkkuutta.
Hommaa mikrometrin jos tuntuu että tönärin tarkkuus ei riitä.
Semmosta vaan näin offtopikkina.
Vielä on mittarissa -22 astetta pakkasta.
Löyty rovaniemen pyöräkorjaamosta venttiiliavain ja sain ilmat pysymään iskarin sisällä.
Käyn vielä tarkitamassa jonku ajan päästä onko ne ilmat tallessa.
fillarihaka
16.01.2009, 20.56
...ei haitannu tänäänkään about -20'c, BadBunnyltä ostamani Marsu MX jousti vielä ihmeen ok. Mitäköhän öljyä se sinne laitto sillon ennen myyntiä huoltaessaan..? Samoja kehuja ei kuitenkaan voi sanoa kesällä uusimastani ketjusta. On alkanu jo pomppia takapakasta uhkaavasti ku vähä laittaa vahingossakaan ristiin. Lieneekö kuluneempi Shimanon HG-73 vai SRAM PG-950..
Pitäsköhän käydä testimässä miten tuon Fuelin ilmaiskarit pitää pakkasella, Rokspoksin recon ja foksin rp2?
...jaksaiskohan sitä pari lausetta taas kirjottaa tossa openofficen writerilla.
tilasin parinkympin stemmin CRC:stä keskiviikkona aamuyöllä. Perjantaina on paketti tullu suomeen. Luulen että maanantaina tulee postipoika käymään työpaikalla. Yritäppä siinä taas keskittyä työntekoon kun pitää kokoajan vilkuilla ovelle, jos pienikin ääni kuuluu :D
Sitä mie ihmettelen että toimituskulut on vain 5,5 euroa kotiin tuotuna. Naurettavan halpaa.
Huomena aattelin käyä punttia vääntämässä aamupäivällä. Sitte kotiin ja iltapäivällä Rokelle ajamaan mäkipyörällä. Olkaa varovaisia jos liikutte siellä. Takaa saattaa yhtäkkiä ilmestyä arvaamattomasti käyttäytyvä pyöräilijä.
Vielä valokuva viime talvelta
http://koti.mbnet.fi/tvrules/Snowscoot/leviloma6.jpg
Melko rentoa herätä tuommoseen näkymään. Onneksi kohta pääsee taas tuonne hankien keskelle lomailemaan viikoksi :)
Antti2.0
17.01.2009, 10.16
Huomenta vaan kaikille
Onko tänään mitään yhteislenkkijuttuja? Vois olla pitkästä aikaa semmonen kohtuullinen keli ajella...
Antti2.0
17.01.2009, 14.23
Käytiin sitte emännän kans Santavaaran päällä. Tässä kuvamateriaalia: Tiiasta oikealle Ounasvaara ja vähä lisää oikeelle jätkänkynttilä..
http://fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=172&pictureid=939
Olipa polut jäässä. Ei uskaltanu päästellä täysiä kun oli vain kypärä päässä.
Edelleen olen sitä mieltä, että talvipyöräily on p.rseestä.
Fillarimies
17.01.2009, 16.09
Mukavaa että antti on saanu samasta perheestä pyöräilijänkin mukaan:)
Mie olen tässä nyt kolmen vaiheilla. Meenkö pyöräilemään vai laskemaan tommin kanssa snowscootilla vai pikkuautoilemaan. Haluttas kyllä kaikkea tehä tänään.
Heidi-83
17.01.2009, 16.50
Ehken kuitenkaan laita paristokoteloa uuniin, jotta ei tarvi sitten soittaa palokuntaa apuun :)
No jos FM lähet meidän kanssa kuudelta pyöräileen niin luvassa on rauhallista menoa enemmänkin ehkä kelkkareiteillä kuin poluilla. Koitetaan tehdä sellaista matka-ajoa, jotta saa Haballe kilometrejä. Jos et lähde, niin sitte me mennään kicksparkilla kelkkareiteille.
Fillarimies
17.01.2009, 16.51
Kyllä mää lähden. Ei sitte nyt yhtään aikasemmin päästäis lähtemään?
Fillarimies
18.01.2009, 00.38
Me käytiin heidin kanssa ajamassa 23km mäntyvaaran maastossa. Halla meinas välillä jäniksiä hättyytellä mutta muuten oikein vauhdikas lenkki.
Ei oo kunto hirveästi tippunu vaikka ei oo 2kk ainakaan pyöräilly. Vissin tuo salilla käyminen jotaki vaikuttaa.
Huomenna vissin taas pyöräilemään!
Antti2.0
18.01.2009, 11.17
Koska mennään?
fillarihaka
18.01.2009, 12.23
...mä oon tässä just lähöillään, josko tuossa klo.12?
...Mutta kylläkin Kokkolassa, sorry..! ;) Vähän leijailee lumenvalkeaa taivaalta, joten täytyy käyä ennenkö polut oikein peittyy.
Taitaa FM heräillä vasta likempänä puolta päivää? Näytti tuo viestiki olevan postattu likempänä puolta yötä...No, vkonloppuna saa toki ottaa rennommin, jos kuitenki viikolla taas saa rytmistä kiinni ja aamusta ittensä sorvin ääreen... :p
Mutta hei, jos fillaroimassa käyttä, niin ottakaahan kamera matkaan? Mukava nähä näitä lenkkikuviaki aina välillä! Itsekin yritän näppiä jotain vaikka tuolla Nokialaisella, vaikka tuolla ulkona aika harmaata pilvisen päivän takia onki. :o
Fillarimies
18.01.2009, 14.05
Jeesh..
Pikkasen meni tosiaan myöhään. Huomenna on klo 07.30 töihin someroharjulle tai siis itseasiassa maununmattiin. Luolastoon.
Oon tämmönen luolamyyrä:D
Miten sporterilla on pelannu tuo halogeenikypärä valo?
Mie tuossa just antille vähän mainostin sitä kuinka se on hyvä ja kohtalaisen halpa tehdä.
Ei tarvi miettiä enään että näkeekö:cool:
Ai niin. Jos nyt päätät sitte ostaa ne kamppeet sen lampun tekoon, niin sen lampun heijastin kulma kannattaa olla alle 20 astetta niin ei mee valoteho harakoille. Ja tietysti se on makuasia, mutta itellä on 17 asteen kartio ja oon siihen tyytyväinen. 20 astettakin on varmaan vielä aika jees, mutta siitä leveämpi on jo liian leveä. Tuolla 17asteen kartiolla näkee kuitenki jo varmaan 20-30m eteenpäin hyvin:cool:
Sitte sulakkeeksi 5A sulake HETI akun napojen jälkeen ja sarjaan tietysti. Että sitte jos vetää oikkariin ei kerkeä johdot sulamaan. Se on turvallinen valo kun sen hyvin tekee:)
AaJiiKoo
18.01.2009, 17.19
Moro vaan kaikille, pitääpä taas pitkän hiljaiselon jälkeen jotakin tännekin huhuilla...Kävin tuossa juuri nakkaamassa tuommosen parin tunnin vauhtienskapyörälenkin Venni-/Korkalovaara-akselilla ja täytyy kyllä todeta, että aika harvoin on polut ollu noin nopeassa kunnossa. Eipä kovin paljoa tarvi teitä pitkin ajella, kun seuraava polku alkaa melkein aina heti siitä mihin edellinen päättyy. Kumma kyllä ei ole poluilla ketään muita pyöräilijöitä tullut vastaan, onkohan kaikki menneet talviunille..? Ajaminen varmaan maistuu vielä tavallistakin makeammalle nyt senkin takia, kun on ollut olosuhteuden pakosta parin kuukauden totaalinen ajotauko. Crossikauden päätöksenä marraskuussa pilkoin vasemman käden luita pienempiin osiin, joten kipsin kanssa meni melkein jouluun asti ja sitten vielä useampi viikko ankaraa kuntoutusta. Nyt on sitten pari pyörälenkkiä jo pystynyt normaalisti ajamaan, kun pystyy pitämään tangosta kiinni molemmilla käsillä. Oikein mukavaa taas päästä maasto-/crossipyörän päälle, ei tarvi enää harrastaa tuota yhden käden hiihtoa, sitä kun tuli tehtyä jo aivan tarpeeksi marras-/joulukuun aikana...
Niin muuten, myöhästyneet joulutoivotukset Fillarimiehelle, älysin vasta jälkikäteen, että se jouluntoivotusviesti aattona taisi olla sinulta. Olin varmaan siihen mennessä aattona jo syönyt liikaa kinkkua (ja ehkä myös maistellut "koti"kaljaa)...
Tulipa kokeiltua että pystyiskö tuolla minun lampulla ajamaan pimeällä. Ihan toivotontahan se oli jos vähänkään oli alamäkeä, polkuki muistutti enemmän kelkkareittiä kuin polkua.
Oli kyllä kivaa käydä pitkästä aikaa ihan ajamassa vaikka olikin vähän lyhyt lenkki.:cool:
Heidi-83
18.01.2009, 21.39
Käytiinhän sitä tosiaan ajamassa pikkulenkki, kiva oli palauttaa mieleen mitä pyöräily on! Vaikka siinä vaiheessa kun renkaista jääneet jäljet muistuttivat enemmän käärmeen luikertelua oli kyllä aika palata takaisin.
Tänään on sitten jalat olleet ihan turtana, joten päätin mennä huomenna spinninkiin tekemään kevyttä tasaista pyöritystä. Jos menis ihan takariviin niin saa pinnata siellä. Pyöräilemään taas sitten heti kun vaan ehtii. Nyt kun on hyvät valot, niin edes pimeä ei ole esteenä :)
Fillarimies
18.01.2009, 22.26
Mie kävin ensin yksinään pyöräilemässä ja sitte juhon kanssa ja mittariin tuli 15km palauttavaa ajoa. Mittari jäätyi niin ei saanu tarkkaa lukemaa. Voin kyllä kertoa että mie alan pyöräilemään nyt aktiivisesti. On niin parasta vetää noita polkuja pitkin. Mutta kevyesti kuitenki alottelen että ei oo heti ihan rampa. Valotehoa tosiaan on! 20w halogeeni ja fenix ld20 Q5 päässä, niin kyllä näkyy ja näkee:D
Ei nyt tietenkään mitään mahottomia mutta täysillä voi vetää:cool:
Laitoinko mie siihen jolutoivotukseen omaa nimeä alle? Ei voi muistaa..
Makkis katoppa sieki noilta minun sivuilta noita lampunteko juttuja. Ne on siellä ihan peräpäässä. Josko vaikka itekki alat askartelemaan:)
Kyllä tuo -10 on aika ehdoton raja tuolle ajamiselle. Ei mies jäädy, muttako pyörä lopettaa yhteistyön:mad:
Lampuksi oli tarkotus tilata kiinanpojilta Qreen q5-ledi ja sille tarvittavat roippeet mutta eihän niillä ole ollut tavaroita varastossa kuukausiin. Tuossa sinun Fenixissä taitaa olla sama ledi, yleinen laatu on varmasti parempi mutta Fenixin hinnalla nuita halpiksia saisi ainakin kaksi. Jos noita rojuja vielä joskus tulee varastoon niin ostan yhden näin kokeeksi.
Lukkopolkimiakin vois kesäksi haaveilla, eihän kenelläkään satu pyörimään ylimääräisiä polkimia ja 43 kokoisia kenkiä nurkassa ja vaikka ihan kokeiltavaksi asti :o
Antti2.0
19.01.2009, 08.34
Huomenta
Kannattaa haaveilla lukkopolkimista. Itte en kyllä niihin siirtymisen jälkeen ajaisi ilman. Jos sun jalka on 43 noin yleensä niin esim shimanon kengistä varmaan 44-45 on aika hyvä. Niitten koot ei vaan osu ihan yks yhteen.
Lamppukeskutelumyllyyn heitän pikkusen vettä tähän väliin. Entä jos ei yritäkkään valaista koko metsää vaan pyrkis parantamaan omaa suorituskykyä hieman toisenlaisilla välineillä:
http://www.maanpuolustusyhtio.fi/products.php?product=2694
Antti2.0
19.01.2009, 12.01
Kattelin noita ratkaisuja pimeyden poistamiseksi jo ennen vappua. Lopputulos oli semmonen että autossa on valmiiksi 12V systeemit ja niihin myydään lisävaloja. Biltema auttoi entisestään kun siellä oli mönkijän valo valmiina. Toi trancuhan on yks mönkijä! 40€ niin sais tommosen. Siinä on 35 w H3 lamppu ja heijastinpinnat ja kotelot ja johdot ja kaikki. Akku ja se sulake enää puuttuis.
Nii, en oo insinööri niin aattelin varmistaa että voiko perus autonakkulaturilla ladata lyijyhyytelöä?
http://fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=172&pictureid=965
Ilimotelkaa hyvisä ajoin jos ootte menosa viikonloppuna kevyelle yhteislenkille. Nimittäin mie lähen mukaan (ei uskois kovin äkkiä). Täytyy valmistautua henkisesti tulevaan koettelemukseen. Kai niihin yhteislenkkeihin kuuluu joko munkkikahavit jossaki tai sitte ruokailu grillillä?
Eilen viimeksi kävin Oukulla kiipeämässä mäkeä ylös reilun tunnin ja laskemassa snowscootilla. Olihan se kivaa taas pitkästä aikaa tehä jotaki missä hengästyy.
Fillarimies
19.01.2009, 19.27
Lenkkeihin ei kuulu grillillä käyntiä tai munkkikahveja noin niinku normaalisti!:)
Onko tuo antin valohökötys sitte painava ja iso?
Mie en kyllä tiedä voiko lyijyhyyteloakkua ladata auton akkulaturilla, mutta luulis, koska tuo minun akku on mopon akku.
Joo, mulla on 43 jalka ja 45 kengät. Jos maastossa enemmän polkee niin jotk jäykät kengät esim. mulla. Sitte jos polkee enemmän missäsattuu niin spinning kengät. Mikkä ne nyt juholla ja tuomaksella on???
Antti2.0
19.01.2009, 20.12
On se varmaan painava ja iso. Sitä paitsi mun laturi antaa 6A ja niiden perus lyijyhyytelöiden suurin lataussähkövoimateho tms saa olla korkeintaan joku kolme amppeeria eli jostain kohtaa tulee särki.... :rolleyes:
Voi olla, että odottelen vaan kiltisti kevättä tuon 10€ prismatuikun kanssa ja menee sitte noillaki masseilla vaikka kesällä leville tms ajelemaan...
fillarihaka
19.01.2009, 20.39
Kyllä kannattaa kunnon valaistus laittaa, on tuossa pimeällä ajamisessa kuitenki ihan uus ulottuvuus ja hauskuus verrattuna päivälenkkeihin. & aina parempi mitä rajattomammin pyöräillä voi; jos ei ihan aamun valjetessa ehi aloittaa tai päivällä fillaroida niin illastaki on mahdollisuus kunnon valoilla vielä muutama tunti polkuja tykittää...että ostoksille vaan Antti ;)!
...ku on tullu pyydeltyä näitä valokuvia tänne, niin laitetaan ny sitte ainaki ite muutama vkonlopun ajelusta...toivottavasti ei ihan toivottomasti hidasta ketjun latautumista... :p
Tähtäimessä mukava lenkki...
http://koti.mbnet.fi/sporteri/fotot/talvifil09/18012009102.jpg
...joten ei muutako metsään...
http://koti.mbnet.fi/sporteri/fotot/talvifil09/18012009088.jpg
...ja edemmäs...piti aina välillä kuvatessa pitää noita puita pystössä tuolla Fuelilla...
http://koti.mbnet.fi/sporteri/fotot/talvifil09/18012009056.jpg
...matka kulki hieman nevan laitaakin, mukavasti kantoi verrattuna syksyn mutarämpimiseen...
http://koti.mbnet.fi/sporteri/fotot/talvifil09/18012009059.jpg
...nevalta hieman kiipeämään ylemmäs...
http://koti.mbnet.fi/sporteri/fotot/talvifil09/18012009073.jpg
...pikku kallioille...
http://koti.mbnet.fi/sporteri/fotot/talvifil09/18012009095.jpg
...löytyi sieltä metiköstä muunkilaisia ajopelejä...meinas Fueli käydä pieneks Timberjackin rinnalla...
http://koti.mbnet.fi/sporteri/fotot/talvifil09/18012009089.jpg
...ja harvennus metsästä aukeammalle...käyn ahon laitaan...
http://koti.mbnet.fi/sporteri/fotot/talvifil09/18012009096.jpg
...mutta että tällasta kuvasatoa kertyi tällä lenkillä...toiste lisää?
ps. Arctic. Ei tällä kertaa onneks kujeillu XT:n takanapa, vaikken oo ennättäny sisällä sulattelun/kuivattelun oheen kummempaa huoltoa tehdä.
ps.ps. Et sä FM sitte ennättänytkään illasta rimpauttamaan :seko:?
Jos joku tarttis halpaa valoa niin multa saa tuon Sigman Evo Pro -paketin (http://www.bike-discount.de/shop/k490/a3939/mirage-evo-evo-x-pro-endurance-kit.html) vaikka viidelläkympillä kun tuun seuraavan kerran kylille tai jollakin konstilla aikaisemminkin. Nyt on Dinottet ja flunssa, kyllä niillä pärjää jonkun aikaa taas.
arctic biker
20.01.2009, 15.38
Kattelin noita ratkaisuja pimeyden poistamiseksi jo ennen vappua. Lopputulos oli semmonen että autossa on valmiiksi 12V systeemit ja niihin myydään lisävaloja. Biltema auttoi entisestään kun siellä oli mönkijän valo valmiina. Toi trancuhan on yks mönkijä! 40€ niin sais tommosen. Siinä on 35 w H3 lamppu ja heijastinpinnat ja kotelot ja johdot ja kaikki. Akku ja se sulake enää puuttuis.
Nii, en oo insinööri niin aattelin varmistaa että voiko perus autonakkulaturilla ladata lyijyhyytelöä?
http://fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=172&pictureid=965
saattaa vain virtaa viedä, eli tommonen 4.5 ampeerin lyijyakku jonka ny vielä repussa kuskaa tyhjenee äkkiä. 59 ekua maksaa Agrimarketissa
35 w lamppu jonka virrantarve on 2.5A per tunti, en ny muista tarkempaa
nimeä, jos Sporteri muistais. On tarkoitettu traktoreihin lisälampuksi, eli kestävä, eikä ees hirveen painavakaan. Biltemasta löytyy alle kympillä lyijylaturi joka passaa, yleismittari olis hyvä lisuke myös.
Mun ns. pitkä lenkki on muuten 50 kilsaa ja 2.40h, tulee ajettua vielä kohtuu teholla, keskisykkeeksi 147max 166 ja TE-arvo 4.3 kertoi Suunto sunnuntaina. puolentoista viikon välein.
Fillarimies
20.01.2009, 21.52
Sporterilla alkaa jo pikkuhiljaa onnistumaan nuo kameranhakeen otokset. Mitä ollaan aina meidän lenkeillä harrastettu. "laita sinne kameran alle lunta. Noniin hyvä on!! Tuu äkkiä tänne":D Ja ilmeet oli sitte mitä mahtavimpia.
No arvaa muistinko enään. Jotenki illat on niin täyteen buukattu, että kerkeää kaiken tekemään mitä pitää.
Tänään muuten pyöräilin n. arviolta 26km. Mittari hyytyi jossaki vaiheessa ja pistin sen taskuun. Aikaa meni yhteensä 1h30min:cool: Kohtalaisen lepposaa menoa.
Mie alan oikeasti pyöräilemään nyt enemmän. Lenkkejä vaan kehiin.
Kiva pikku yllätys löyty pyörästä. Jarrupalat oli niin kuluneet että toinen mäntä oli jumittanu ja toinen tullu niin ulos että ruikki öljyä paloille ja levylle.
Pieni puhdistusoperaatio pitää suorittaa niin homma on taas kunnossa.
Mäntien herkistelykään ei ois pahitteeksi.
Sunnuntaina klo: 12 Kauppatorilta yhteislenkille. Suuntana ounasvaaran polut!
Hyvin vajailla laskutaidoilla ja googletuksella aloin pähkäilemään ja sain Antin mönkijän lampun kulutukseksi reilun 2,9A. Amppeerit kun lasketaan jännitteestä (V) ja tehosta (W) niin Arcticin ehdottaman lampun pitää toimia erillä jännitteellä, laskeskelin että oikea jännite olisi 14V. Eli niillä yleisimmillä akuilla tuo ei olisi kirkkaimmillaan.
Joku joka nämä asiat osaa paremmin voisi tulla lyttäämään nuo meikäläisen tulokset :o
Jeah, nyt on viiminenki harrastusväline viritetty huippukuntoon. Nyt vois alkaa käyttämään tuotaki. Onhan se taas puoli vuotta lojunu varastossa.
http://p1.pinkbike.com/photo/2908/pbpic2908829.jpg
Vedän takasin muutama päivä sitten lausumani väitteen "Talvipyöräily on p.rseestä." En kuitenkaan täysin kumoa tuota väitettä vielä tässä vaiheessa. Tuntuu että tuo pyörä lentää verrattuna Demoon (http://p1.pinkbike.com/photo/2896/pbpic2896202.jpg), jonka kanssa sai tänäänki polkea töihin ihan tosissaan, että pääsee eteenpäin. Kaupungista kun lähtee koskikatua ylös, niin usko loppuu viimeistään paloaseman kohdalla. Nyt odotan innolla sunnuntain lenkkiä :)
pikku vinkkinä voisin sanoa, että 150 mm joustoa on liikaa jäykkäperäiseen pyörään...
Lauantaina vois ostaa Oukulle päivälipun ja lähteä laskemaan. Onko täällä muita laskijoita? Vois käyttää Lapin Kansan tarjouskupongin :D
fillarihaka
20.01.2009, 23.34
saattaa vain virtaa viedä, eli tommonen 4.5 ampeerin lyijyakku jonka ny vielä repussa kuskaa tyhjenee äkkiä. 59 ekua maksaa Agrimarketissa
35 w lamppu jonka virrantarve on 2.5A per tunti, en ny muista tarkempaa
nimeä, jos Sporteri muistais. On tarkoitettu traktoreihin lisälampuksi, eli kestävä, eikä ees hirveen painavakaan. Biltemasta löytyy alle kympillä lyijylaturi joka passaa, yleismittari olis hyvä lisuke myös.
Mun ns. pitkä lenkki on muuten 50 kilsaa ja 2.40h, tulee ajettua vielä kohtuu teholla, keskisykkeeksi 147max 166 ja TE-arvo 4.3 kertoi Suunto sunnuntaina. puolentoista viikon välein.
Onhan se Arctic rautaa, suuntoki todistaa :).
Kyllähän mä muistan, jos Arctic tosiaan tarkottaa tota samaista lamppua, joka meikällä on käytössä: SUNSBOY "Xenon"-Halogeeni (http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=119651), mulla tais olla 20W versio, mutta noita löytyy erilaisia ja tuo 35W vois olla aika optimi? Valotehoa nimittäin on ollu omassakin ihan riittämiin, mutta mikäs pientä lisäystä vastaan... ;) Tosin en ennättäny vielä paremmin perehtyä, mikä tuo linkittämässäni osoitteessa mainittu Led-versio ois. Mutta mulla on tossa omassa lampussa virtalähteenä sarjassa 2kpl 6V 9Ah suunnistuslampun NIMH-akkuja, joista latinkia on riittäny noin 4tunninki ajeluun..? Lamppu on mulla ollu kiinnitettynä kypärään, akut oon kantanu juomarepussa säiliön tilalla. Lampun ja akkujen välissä vain tietenki sulake estämässä isommat oikosulut. Joita ei kuitenkaan oo vielä ollu. Hyvin on lamppu kestäny tärinät ja muutaman vahingossa tapahtuneen virtajohdon irti repeämisen! Eli suosittelen kyseistä lamppua, jos on innokas ite kasaamaan lamppulaitteiston. Toisaalta ei oo kyllä yhtään hullumpi tarjous tuo Marconkaan SIGMA. Täällä on yhellä kaverilla lähes sama paketti ja ihan hyvä paketti hämärän karkottamiseen on näyttäny seki olevan.
Ja lopuksi onnistuin vielä penkomaan tietsikaltani vanhan kuvan tosta lamppupaketistani, eli akut, laturi ja lamppu kypärään kiinnitettynä, vot:
http://koti.mbnet.fi/sporteri/fotot/talvifil09/kyp%e4r%e4lamppupaketti.jpg
ps. Toi Tv:n peli on kyllä rajun, mutta silti siistin näköinen. Ei muutako vkonloppuna fillaroimaan yhteislenkille.
ps.ps. Kohtahan saa alkaa jo laatia haave-kisakalenteria kesälle? Levi, Tahko, Vaasan enduro ym. tulossa..? ?)
Sanotaan nyt vielä että Ounasvaaran polut on melko autiot yhdeksän jälkeen tiistai iltana. Keulakin meni jäätymään ennen polulle pääsyä :cool:
Fillarimies
21.01.2009, 22.12
Mie kävin klo 20 aikaan hurjastelemassa näköalatornin poluilla ja hyvin tuolla minun lampulla näki, mutta kokeilen 35W lamppua vielä tuohon.
15km poljin.. Kohtuu hyvin tullu kilometrejä sunnuntaista.. Jotain 70km:cool:
Niila, onko se sinun lamppu toiminu hyvin? Oliko Heidillä myös samanlainen? Kertokaa mulle kokemuksia, please. Jos siinä L2D:ssä ei ole ollu mitään heikkouksia, niin taijjan laittaa lähipäivinä tilauksen menemään. Tankokiinnitykseen mulla on jo insinöörimäinen suunnitelma valmiina ;)
Voishan sitä käyttää Levillä kypärälamppuna, jos haluaa pimeällä laskea metässä. Mitähän siitäki tulee... joutuu vielä Aslakin soittamaan kun eksyn sinne mettään. Onneksi taskulampussa on välkkytoiminto niin pelastajat löytää :)
Heidi-83
21.01.2009, 23.29
Mulla on toi Fenix kans ja ainakin mie oon tykänny! Toi pidike on tosiaan aika kömpelö, mutta itse lamppu toimii hyvin. Paristot vaan kuluu pakkasella melko nopeaa, mutta niin kai ne kuluu kaikissa...Niilalta saat varmaan järkevämpää kommenttia:)
Sunnuntain lenkin joudun valitettavasti jättämään väliin, jos me lähdetään Kemiin treenaamaan SOC laduille!
Viime hetken muutoksen tein lampunostossa. Löyty tämmönen juttu (http://kotisivuni.org/sites/jauno/index.php?pid=6).
Tilasin tuon E20 (http://www.fenixvalaisimet.fi/fenix_e20.htm):sen. Tehdään vertailua ens viikolla jos saan lampun.
Fillarimies
22.01.2009, 17.49
No en sano sitte enään mitään ko sie jo tilasit sen:D
80km tullu ajettua maastossa pääosin nyt sunnuntaista asti. Kyllä tämä tästä lähtee. Kunto ei oo lähellekkään niin huono mitä viimevuonna samaan aikaan. Toiveikkaana eteenpäin:)
Kunto ei oo lähellekkään niin huono mitä viimevuonna samaan aikaan.
:(
Ja kuinka minä sain läähättää jo viime syksynä sinun perässä, taitaa olla turha yrittääkään mitään lenkkiä ensi kesänä :D:D
Kävin raviradan suunnalla ajelemassa ja sieltä Korkalovaaran kautta pois. Matkaahan tuossa ei ole mitään mutta joku oli ottanut asiakseen tampata ihan ilmeisesti minua varten hyvin kantavan kelkkauran.
arctic biker
23.01.2009, 16.07
Tim Noakes "the Lore of Running" on opus joka on kauan ollut ns pakko lukea listalla. No Turun kaupungin kirjastosta etälainana löytyi. Reilu 900
sivua täyttä asiaa. Kaveri on -49 syntynyt lääkäri ja himo (ultra)manatoonari, ja toimii työkseen alan tutkijana tuolla eteläisessä afrikassa.
Hiihtämisestä ei tiijä juuri mitään paitsi Lahden tapahtumat, mutta melkoinen kirja. Ja kun kirjoittaja on ihan aikuisen ikäinen niin varttuneitten
harrastajienkin kannalta paljon asiaa. Suosittelen! Nythän täällä
Karjalan laulumailla on hieman luppoaikaa ollut niin lenkillekin oon kerennyt,
10-11 tuntia viikossa kertyy. Toki matalalla sykkeellä enin osa, mutta kieltämättä palautuminen reippaamman lenkin jälkeen ei oo ihan samaa
kuin joskus sotien jälkeen. Niinpä viime vuonna piti ottaa termi palauttava
lenkki ihan todesta:D
Tämmöistä
Fillarimies
23.01.2009, 18.45
:(
Ja kuinka minä sain läähättää jo viime syksynä sinun perässä, taitaa olla turha yrittääkään mitään lenkkiä ensi kesänä :D:D
Kävin raviradan suunnalla ajelemassa ja sieltä Korkalovaaran kautta pois. Matkaahan tuossa ei ole mitään mutta joku oli ottanut asiakseen tampata ihan ilmeisesti minua varten hyvin kantavan kelkkauran.
No siis, eihän minun ole pakko polkea lujaa. Mieki ajelen rauhallisesti pääosin ja joskus se kilpailuvietti vaan pääsee yllättämään. No onneksi teemuN palauttaa mut aina maanpinnalle niin laantuu sekin sitte hyvin nopeasti:D
Jaa.. se ois rallitkin.. Yritin mennä kattomaan mäntyvaaraan rallia mutta kerpele perivät katselumaksua, joten menin kotiin 8e rikkaampana:rolleyes:
dodiih osaisko kukaan neuvoa, että mitä kaikkii fillariseuroja Roissa on?
vasta muutin tänne ja ois kiva kans tietää, että missä pääsee ajelee metäs näin talvella? jossain muualla siis kuin yleisillä laduilla :)
kiitos
No siis, eihän minun ole pakko polkea lujaa. Mieki ajelen rauhallisesti pääosin ja joskus se kilpailuvietti vaan pääsee yllättämään. No onneksi teemuN palauttaa mut aina maanpinnalle niin laantuu sekin sitte hyvin nopeasti:D
Jaa.. se ois rallitkin.. Yritin mennä kattomaan mäntyvaaraan rallia mutta kerpele perivät katselumaksua, joten menin kotiin 8e rikkaampana:rolleyes:
:D
Oltiin kattomassa suht pitkän suoran päässä jossa oli loivahko mutka, moni siinä nojasi penkkaan mutta kukaan ei kuitenkaan sukeltanu syvemmälle.
Tuosta minun torstaina kirjottamasta viestistä voi sitten päätellä että paljonko minun lippu makso.:D
Frideri: Huomenna klo 12 kun ilmestyt linja-autoaseman viereiselle kauppatorille niin pääset porukalla ajamaan. Parhaiten nuo polut näin näkee.
Niila, soita mulle joskus kymmenen aikaan huomenna niin en nuku liian pitkään :D
Fillarimies
25.01.2009, 17.32
Ei näkyny friiraidereita eikä muitakaan paitsi tommi.
Heitettiin tosi hyvä lenkki. Ois kannattanu olla matkassa. Kunto loppu vissin 3kertaa ylämäessä. Joskus ei vaan kulje niinkö pitäs, mutta silti oli mukavaa:)
Vähän kuvia, että jos joku vaikka innostuis lähtemään mukaan joskus:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=6&pictureid=1021
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=6&pictureid=1022
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=6&pictureid=1023
(kännykkäkamera shittiä):D
fillarihaka
25.01.2009, 20.22
http://koti.mbnet.fi/sporteri/fotot/talvifil09/Helkamalla_meren_jaalla.jpg
...kännykamerashittia todisteeks, että meikä kävi kans fillarilenkillä. Ja meren jäälläki ajelin, kuten kuvasta "näkyy".
Eilen tosin. Ja pyörä ei ollu kovin XC (merkki- ja malliarvuutus käyntiin!)... :p
Fillarimies
25.01.2009, 22.45
Se on soma!???!!!!
fillarihaka
25.01.2009, 23.34
...vihjeeks että se on (tietääkseni) suomalaista tekoa...ja 3-vaihdetta, napavaihteet...hankittu joskus 80-luvun lopulla..?
...jotenki on sellanen aavistus, että Arctic tulee ja tietää... ;)
Ja että miten tollasella pyörällä lenkillä? Kotopuolessa olin käymässä ja piti vähä käydä tarkastelemassa "tiluksia" (uusia tienimikylttejä) ja päätin tullessa oikaista meren jäätä pitkin. Paremmin ois kulkenu karkeakuvioisilla (/nasta-)renkailla varustetulla joustomaasturilla, mutta kun sopivasti piti vauhtia niin pääsi puhaltaan kinoksistaki läpi ja penkissä olevat rautajouset ja puolityhjät renkaat hoiti pahimmat kasautuneiden jääpalasten iskut. :D
Oli huippu lenkki tänään. Pyörä kulki yllättävän hyvin. Ens viikolla rymyämään johonki mettään, jos se lamppu tulee postissa.
Fillarimies
26.01.2009, 19.19
Tunturi taikka helkama.. mallia en osaa sanoa:)????
PIkkuautoilua.. spede ottaa vähän ilmaa:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=145&pictureid=1027
On se mukava harrastus pyöräilyn ohella. Vaikka tuossa ei kuntoa tulekkaan:D
fillarihaka
26.01.2009, 23.43
...ja jälleen ollaan FM:n arvuuttelujen jälkeen likempänä oikeaa vastausta.
Kerrotaan vielä vihjeeksi, että noissa fillareissa oli samassa sarjassa malli miehille ja malli naisille. Ja mallinimetki oli melko rinnakkaiset, käyttäjäkunnan sukupuoleen jotenki sointuvatki? Nimet esiintyy jopa erään Disneynki piirretyn (vanhempi koiraleffa) nimessä...nyt meni liian helpoks...:o
meleko huippu tuo fenix E20. ja nyt takasin töihin...
edit: lähteekö joku käymään seittämän jälkeen pienellä lenkillä korkalovaaran suunnalla? mie ainaki lähen. vois tilata toisen samanlaisen lampun kypärävaloksi.
Fillarimies
27.01.2009, 23.11
Ahaa.. Se on dalmaatialainen:D:D:D
Mieki haluan nähä tommin lampun:)
Rukat oli paremmat, mutta icepeakit ois lämpimämmät. Rukkaan taipuu kovasti..
fillarihaka
28.01.2009, 17.38
...ei, kyllä tää on sekarotunen. Tuo äiskän vanha pyörä puolestaan on se cockerspanieli (Heidi saa huomauttaa, jos kirjotin ton väärin). Vanhempien luota löytyy siis molemmat. Tai eihän tässä siis noi rodut ollu vastaus noihin pyörän malleihin, pyörän mallinimet on tän piirroselokuvan päätähtien nimien (ja samalla leffan nimen) mukaiset: Vastauksen varmistus (http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaunotar_ja_Kulkuri)
No, sekavaa tai ei, palataan vähän enemmän XC-malleihin. Tosin on tääki käsitelty kaupunkiliikenteeseen sopivammaks:
http://koti.mbnet.fi/sporteri/fotot/talvifil09/kaupunkikulkine_h%e4m%e4riss%e4.jpg
Aamuhämärissä töihin...
Fillarimies
28.01.2009, 18.21
Mitä sie oot noihin pinnoihin laittanu??
Maalannu koko pyörän fosforilla?:D
Niin siis teillä on yhetislenkki joka sunnuntai klo 12 aikoihin? pitääpä tulla mukaan ko kerkiää töiltä :P
Fillarimies
30.01.2009, 14.27
Yhteislenkki on jos erikseen niin mainitaan. Minä en ainakaan ole vetämässä tänä viikonloppuna sunnuntain yhteislenkkiä.
Meen oulussa käymään:cool:
Jos joku muu on innostunu vetämään lenkkiä niin ilmottaa täällä!!
Lauantaina illalla taijjan lähteä käymään korkalovaarasa lenkilä. Todennäkösesti kello kuuen ja seittämän välillä. Mitä pimeämpää niin sen parempi :)
Sunnuntai menee muisa hommisa.
Fillarimies
02.02.2009, 23.10
Huh huh.. Mie taijjan mennä huomenna kuntosalille. Pyörällä tietenki ja sitte polkujen kautta pois:)
AAHHH.... loma alkoi :)
huomenna aamulla aikasin kohti Leviä. 5 päivää kerkiää olla mäessä. Sopivasti kuun alussa alkoi tapaturmavakuutuksen uusi kausi. Jos vaikka jonku paikan teloo taas.
Fillarimies
03.02.2009, 20.08
En käynykkään salilla. Kävin Pupun kanssa lenkillä ja melko mukavaa oli. Puhuttiin vähän siitä että missä harrastuksissa se kamppeitten arvo säilyy iän myötä.
Pyörään kun sijottaa rahaa saa vastinetta rahalle reilusti. Oman kunnon kehittämisen ja yleisen hyvinvoinnin kannalta pyörään sijoittamani raha on maksanu ittensä takas jo moneen kertaan.
Kun taas vertaa pikkuautoilua niin siihen menee sitä rahaa, mutta se rahoille saama vastine jää pieneksi jos on yhtä huono tuuri kuin pupulla.
Nyt ainaki tietää että jos itellä alkaa vastustamaan niin lopettaa harrastuksen vaan ihan suosiolla.
Että semmosta...
fillarihaka
03.02.2009, 22.14
...meinaako BADBunny lyödä hanskat tiskiin radio-ohjattavien kanssa?
...no pitäkää ny huoli, ettei Konan kanssa käy samoin, Leville vaikka houkuttelette..? ;) Pahalta ainaki on alkanu vaikuttaa, ku ei se tänne foorumillekaan taida enää muistaa tunnuksia :P
Pitäkää huoli, että jatkaa harrastusta ainaki kuun lopulle, sitte voisin ottaa pyöränki matkaan ku tuun Rolloon... :cool:
Fillarimies
04.02.2009, 18.19
Ei se pyöräilyä ainakaan oo lopettamassa.
Sunnuntaina 8.2 klo: 12 maastoyhteislenkki. Lähtö kauppatorilta.
Fillarimies
05.02.2009, 18.29
Huhuh.. Tänään on punttitreenit vedetty jo töissä:D
400Nm momenttiavainta säätäny ja testannu. Eli siis 40kg metrin päässä vartta. Melkosta hommaa voin kertoa:)
fillarihaka
06.02.2009, 05.11
...meikäpä tässä puolestaan treenaa valveilla pysymistä...täähän varmaan parantaa tuota pyöränpäälläki "skarppaamista"?! :D
Tää treeni saa kyllä päättyä tähän, välttääkseni ylikunnon tän osalta...Taidan...lähteä...ZZZ...
Fillarimies
06.02.2009, 14.42
Mullaki väsyttää.. Voisin mennä nukkumaan.. ZZZZZzzzzz...
Heidi-83
07.02.2009, 00.09
Ilmoittelenpa vaan, että minä en ainakaan pääse sunnuntain yhteislenkille, koska mulla on silloin hiihtotreenit.
Pitää nyt hiihtää ja kicksparkkailla ku on lunta ja aloittaa pyöräily sekä juokseminen kunnolla kun lumet sulaa...
Fillarimies
07.02.2009, 17.17
Perutaan huominen lenkki. Meinaa olla väkisin yli -10 astetta pakkasta, että ei siinä pakkasessa ole enään mukava polkea.
Kun nuo pakkaset lakkaa niin katotaan asiaa uudelleen;)
Fillarimies
07.02.2009, 23.48
Käytiin vähän nuutin ja muiden kanssa ajamassa jäärallia.. Ei oikein ford taunus pysyny hanskassa..
3 rengasta puhki, 2 kertaa sukelsi lumihankeen ja 1 kerran kylki edellä lumivalliin. Rysähti oikein kunnolla. Sitä kun on tottunu ajamaan nyt etuvetosella niin ei sitä osaa takavetoisella pyörittää kunnolla. Vaikka treenin puutettahan tuo on..:o
Pitää joskus kun rikastuu ja lakkaa köyhtymästä niin laittaa jonku romuauton jolla saa treenata kunnolla. Oli se vaan pirun siistiä hommaa. -20 asteen pakkasessa kaivaa tanikkaa ylös lumesta ja todeta että renkaat on puhki.
No tulipahan ainaki ulkoiltua:)
Pikkuautoakin himottas käydä ajamassa, mutta pakkasta on vähän liikaa:(
Pyöräilemässäkin himottas käydä, mutta pakkasta on edelleen liikaa:D
fillarihaka
08.02.2009, 01.07
FM: "Sitä kun on tottunu ajamaan nyt etuvetosella niin ei sitä osaa takavetoisella pyörittää kunnolla."
Täh...Eiku, säähän puhuitki autoista...säikähin jo että sä oot taantunu jollekki kolmipyöräfillarin asteelle tai sitte sellasella isorenkaisella (joskus "silinterilakkikaudella" käytetyllä) museopyörällä alkanu ajeleen...nehän lienee yleensä etuveto-pyöriä :D
Heh, kieroa huumoria vähän väsyneeltä, koittakaa kestää... :p
fillarihaka
08.02.2009, 16.04
Huomenissa ois muuten tarkoitus tulla käväseen Rovaniemellä kouluhommien myötä. Vähän kyllä varmaan pikareissu voipi olla, mutta ootko FM paikalla jos käyn vilaseen vaikka niitä sun rc-autohommeleita tmv?
Huomenissa ois muuten tarkoitus tulla käväseen Rovaniemellä kouluhommien myötä. Vähän kyllä varmaan pikareissu voipi olla, mutta ootko FM paikalla jos käyn vilaseen vaikka niitä sun rc-autohommeleita tmv?
Nyt kun luin tämän viestin niin on pakko ihmetellä että onko Suomi oikeasti näin pieni maa? Sanoppa että pidit harjoitusseminaarin meille junioreille. :cool:
fillarihaka
09.02.2009, 20.30
...se maailma vaan näyttää olevan pieni, kävin mä nimittäin mittareiden oppituntiaki pitkittämässä muiden palautushommeleiden ohella... ;) Mukava että on muitaki saman alan miehiä porukassa! Pitää itekki, ku nää opintokiireet hellittää, nousta enemmän pyörän päälle...ku näyttää tuo rc-autoilu olevan riskilaji kans. Sorry FM, oli hauskaa niin kauan ku auto kesti. Yritetään toiste varovaisemmin (sitte ku se koko runko on RAUTAA!) :D Jaa.Kemissä juna justiinsa. Rovaniemelle uudestaan parin viikon päästä. Katotaan, otanko pyöränki sillon kaveriks...
Fillarimies
10.02.2009, 23.24
Hyvin muuten mälläänty tuo pikkuauton keula:
Ylätukivarsi väänty pahasti kiinnikkeen vierestä, vaikka on 4mm 6000 sarjan alumiiniä.. Alatukivarsi lähti kiinnikkeistää irti ja jotain pientä vielä.
Minä ja jyrki taidettiin sanoa, että älä sitten heti paina kaasua pohjaan:D
No sen siitä saa.. Ei tullu kuitenkaan mitään isompaa vahinkoa, mutta saapahan taas rassailla:D:D
Fillarimies
11.02.2009, 21.42
Sporteri kävi vissin tartuttamassa minuun jonku flunssan. Tänään ois haluttanu mennä vielä aamulla pyöräilemään, mutta loppupäivästä oli jo että joka paikkaa kolottaa ja pää kipeä jne..
No otetaanpa nyt rauhassa ja jos viikonlopuksi pääsis pyörän päälle:)
fillarihaka
11.02.2009, 22.05
...en tunnusta tartuttaneeni. Tai no, kyllähän tuossa junassa tuntu kaikki rykivän enemmän tai vähemmän ja aattelinki, että varmasti saan taudin, mutta ei mulla kuitenkaan mitään ny tunnu...tuo parempi puolisko kyllä aiko mennä huomenna lekurille valittaan flunssan oireita. No, koitahan ny lepäillä niin jospa pääsisit vähemmällä sairastamisella! :o
Kiinalaiset saivat lähetettyä lampun ja driverin, enää puuttuu parempi ledi.
Kyllä mie voisin kuvitella ajavani jo tuolla lampulla metsässä, oli nimittäin pakko käydä vähän kokeilemassa tuota tuikkua jäällä. Joutuu vain varaamaan repullisen akkuja mukaan kun tuo syö sisäänsä vain yhden AA-patterin. :D
fillarihaka
13.02.2009, 12.57
Mettään vaan testaamaan, jos kantaa polut. Hupaista tuo hämärässä kärrääminen. Oliko Makkis sulla ihan joku merkkilaite vai kasasitko nyt kuitenki ite?
Täällä Kokkolassa ei oikein vielä noiden viimeaikaisten lumisateiden vuoksi polut kantanut, eilisiltana yritin käydä niitä kurvailemassa ja tutkimassa tilannetta viikonlopun varalle. Muutama pienemmän puistikon polku oli tallautunu reilummasti, muuten oli sutaamista. Tyydyin sitten pääosin pyörätietä ajelemaan. Mutta pitkästä aikaa pitempi pyörälenkki. Pitääköhän kohta laittaa Tahkolle ilmoittautuminenki meneen, niin pysyy tää motivaatio korkealla..? :cool:
Fillarimies
13.02.2009, 18.07
No joku sen flunssan nyt kuitenki tartutti. Nokka valuu kokoajan ja yskittää:(
No ei jäädä tuleen makaamaan. Jos ei pysty urheilemaan niin sitte tehdään jotaki muuta.
Oli muuten tampereen säästötexissä lumikengat 35.90e kannattaa käydä kattomassa. Huiputhan ne ei ole, mutta toimii.
Mettään vaan testaamaan, jos kantaa polut. Hupaista tuo hämärässä kärrääminen. Oliko Makkis sulla ihan joku merkkilaite vai kasasitko nyt kuitenki ite?
Kai näillä jokin merkki on.. tunnettavuus on sitten eri asia :D Dealextremestä tilasin lampun ja tehokkaamman driverin. Ledit oli silloin loppu joten tilasin nuo rojut aiemmin, eilen laitoin uuden tilauksen jossa tulee parempi ledi. Käsittääkseni tuota samaa lediä käytetään mm. Fenixin lampuissa. Hintakin taitaa asettua pariin kymppiin, kestävyyden näkee sitten ajan kanssa.
Fillarimies
14.02.2009, 14.33
Minne on kaikki pyöräilijät kadonnu tältä palstalta?
fillarihaka
14.02.2009, 22.13
...kyllä mä tänäänki pari kilsaa fillaroin, ku kaupungilla kävin. Vaikkakin varsinainen lenkki tuli hiihtäen retkeillen...Mutta hyvää ystävänpäivää kaikille fooruminki kamuille..!
Heidi-83
14.02.2009, 23.22
No ehkäpä kaikki hiihtää nyt ku on lunta.
Mulla kyllä on ajatukset ensi kesässä, vaikka viikon päästä tärkeät kisat tiedossa!
Levi24 on suunnitelmissa, että onkos FM joukkueen kokoaminen edennyt vielä mihinkään suuntaan? Sitten tuo Tahko houkuttaa, tässä juuri tutkin Tahkon sivuja, että miten se kisa edes menee. Ilmeisesti siellä ajetaan aikaa vastaan tietty matka?! Että oliko siellä ketkä kaikki käyny ajamassa, että onko se maasto sitten kuinka paha? Tässä kun matkaa miettii, niin haluaa että siinä olis haastettakin,mutta ei taas kuitenkaan hirveetä rääkkiä. Ja kunhan huhtikuu koittaa, niin ehkä meidän pitää sopia joku tietty aika viikosta, jolloin mennään pyöräileen satoi tai paistoi! Vähän niinku olis treenit.
Heidi-83
14.02.2009, 23.27
Toi rataprofiili on kyllä aika hurja, ja jos katsoo aikoja niin on ne naiset viettänyt yli neljä tuntia 60 km matkalla. 120km:llä varmaan tappais sitten itsensä...
Vai lähtiskö joku kaveriksi ajamaan :p
fillarihaka
15.02.2009, 16.25
...onko Heidillä tulossa haukun kanssa jotku SM-kisat, vai mikä koitos on viikon päästä edessä? Ootko muuten käyny sisäradalla ajamassa pyörällä tänä talvena?
Kovasti mäki ootin muka jo kesää, mutta tänäänki käytiin puolestaan täällä Himangalla hiihtelemässä metsän keskelle (yhdyslatu paikalliselle kuntoradalle) vedetyllä pertsan latu-uralla. Aurinko paisto ja oli niin nätit hanget. Kyllä kelpas sujuutella. Että hetkisen voi nauttia talvestaki... :)
Mutta on mullaki toki kesä jo mielessä. Tahkolle ainaki, parit endurot vois kans käyä. Nivalan MTB ja ehkä jokin muukin kuntotapahtuma. VuokattiMTB tai Finlandia tai jokin... Noh, katotaan, kunhan ei liikaa nyt haaveilis, puoltakaan ennätä toteuttamaan... Noh, mutta Tahkolla ainaki nähään! :p
Niin ja ehkä ens sunnuntaina, jos iltalenkki kiinnostaa. Oon tulossa Rovaniemelle, fillari auton perässä? Katotaan kuitenki toki miten viikolla sataa lunta, onko polut auki? Muuten otan sukset matkaan, kun ei pelkkä pyörätieajo houkuttais... :rolleyes:
Heidi-83
15.02.2009, 18.17
Juups, no SM kisat oli ja meni jo pari viikkoa sitten, mutta viikon päästä on SOC eli Scandinavian Open Europa cup ts. Pohjoismaiden mestaruuskisojen osakilpailu. Sinne tulee palijon norskeja ja ruottalaisia, että ei passaa hävitä niille ja niiden sonneille! Luotan vetojuhtaani Hallaan. Sisäradalla ei ole tänä talvena käyty ajamassa kertaakaan, kun sen sijaan oli nuita spinning vuoroja. Olen nyt koittanut keskittyä hiihtämiseen, vaikka sitäkin on ehtinyt turhan vähän harrastamaan.
Minne on kaikki pyöräilijät kadonnu tältä palstalta?
Suksilla mennään, kun ei viitti pakkasilla pyöräillä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.