Näytä tavallinen näkymä : Rovaniemen XC-sieluiset pyöräilijät!
Sivut :
1
2
[
3]
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
arctic biker
19.11.2007, 20.06
Äkkiä niitä kertyy... vaihoin tossa taakse gt:hen uuven kumin,tioga 2.1 extremen,tuntuu pitävän, kuhan ne hukassa olevat jalatkin jostain löytäis.
Fillarimies
19.11.2007, 20.23
Säätiedotus sanoo keskiviikolle hyvää:
http://www.fmi.fi/img/saa/paikallissaa/gramYo_Rovaniemi_2007112014_2007111918.gif
Joten ajattelin että yhteislenkkiä ois mukava ajella?
Eli Keskiviikkona Klo 18.00 yhteislenkki! Lähtö torilta!
Ja mieki tuun nyt matkaan.. ei oo oikein huvittanu ajaa viimeaikoina, joten oon laukannu tyttöystävän luona!
Mie voisin ottaa mun übersuperdigipuolijärkkärin matkaan niin saadaan tosi hyviä pimeäkuvia!:)
Perjantaina saattaa olla hieman liukasta;)
Fillarimies
19.11.2007, 20.24
Ai täällä on muitakin teräsreisiä, kuin minä;):D:mad::rolleyes:
arctic biker
19.11.2007, 20.39
ne naiset on monta hyvää poikaa vieny, ja mieku aattelin että ensimmäinen malli löytyy, eläkää huoliko kuvista ei taija juuri tunnistaa ketään, mitä ny heidin on syytä kuiten huulipunaa laittaa.
no tulenpa mukaan jos ohjelmassa on kelekkareitti korkalovaaran päältä ja nimenomaan alaspäin ja iliman jarruja, paan tekarit valamiiksi taskuun.
Heidi-83
19.11.2007, 20.51
Whaaaa...:eek: Onko mulla menny jotain ohi???
Fillarimies
19.11.2007, 21.06
ne naiset on monta hyvää poikaa vieny, ja mieku aattelin että ensimmäinen malli löytyy
Eeei.. en mie oo mihinkään menossa.. samaan malliin jatkan treenaamista, mie vaan ajattelin pitää vähän kevyempää treeniä, kun joulukuussa ostan kortin salille ja alan treenaamaan ens kisakautta varten! Eli pitkiä PK-lenkkejä ja ylämäkivetoja ja lihastreeniä!
Viimekautena aloin treenaamaan kunnolla vasta maaliskuussa niin sen takia meni Vaasan endurokin vähän huonosti.. nyt ajattelin alottaa treenaamisen ajoissa. Levi k-80 meni paljon paremmin sitte.. eli se oli elokuussa!
Mitkä on teidän ens vuoden kisa tavotteet?
Mullapa on nyt etujarru.. ajan paljon hitaampaa :rolleyes:
arctic biker
19.11.2007, 21.12
Whaaaa...:eek: Onko mulla menny jotain ohi???
elä huoli,ei oo,kuhan tossa eholla laitan... laitetaanpa loppuviikolla uuvet
rexit suksien pohjiin. Kattelin tossa noita pikavoiteita, tuota vauhdin sinistä pikageelia (fluorisellaista) tuntuivat pitävän viisaammat ihan oiki aineena. siis tää joka plussan puolelle riittää, harjausta pitävät tärkeänä... en oo kysyny kaimalta Salon Pyörästä kuiteskaan. saahaan ny ne suksenpohojat
ainaskin kunnolla kyllästettyä. Tuolla ois Kaalepilla nuita nokian boazobeanoja kaupan , ovat hiukkasen:) paremmat talvikumit kuin nuo sun vanhat,miehän yritin sporterin pyörällä ajaa jossa samat renkaat kuin sulla mutta eihän siitä mittään tullu, uskomatonta vauhtia te kuiten menittä aatellen renkaita, jos ei mulla vauhti parane niin siirryn sauvakävelyyn
arctic biker
19.11.2007, 21.16
Mitkä on teidän ens vuoden kisa tavotteet?
pitemmällä suoralla säilyttää näköetäisyys teihin tai ainaskin niin vähän perässä että renkaanjäljet vielä erottuu.
fillarihaka
19.11.2007, 21.58
...josko ois sitte tavoitteena niitä perässätulijoitaki malttaa odotella... :D
Tai hankkia uudet renkaat (joissa karkeampi kuvio ja täten näkyvämpi jälki)... :p
Ja antaa huumorin kukoistaa... ;)
Ei vielä kummempia tavoitteita... Mukavia kokemuksia vaan, niin kisoista kuin lenkkipoluilta!
arctic biker
19.11.2007, 22.05
No jokos on näitä miehen elämän isoja päätöksiä tullu tehtyä eli uus pyörä
tilattua?
fillarihaka
19.11.2007, 22.36
...ei mutta ihan lupaavia uutisia sain tänäänki ku kyselin tarkempia tietoja rtechiltä. Keulan ainaki pitäs olla monipuolisemmin säädettävä dual-air ja muuta mukavaa tietoa...mutta pitää vielä kypsytellä...vähä tekis mieli kuitenki käyä kotosallaki vielä jututtaan tuota TREK-kauppiasta...
arctic biker
19.11.2007, 22.46
...ei mutta ihan lupaavia uutisia sain tänäänki ku kyselin tarkempia tietoja rtechiltä. Keulan ainaki pitäs olla monipuolisemmin säädettävä dual-air ja muuta mukavaa tietoa...mutta pitää vielä kypsytellä...vähä tekis mieli kuitenki käyä kotosallaki vielä jututtaan tuota TREK-kauppiasta...
ja vielä kun fillarilehden uusin numero kirijoottaa uuvesta trekistä... ainaskin mba on kommentoinu ihan positiivisesti,on sulla vaikia paikka:D
fillarihaka
19.11.2007, 23.08
...entten tentten...
En tarkemmin tiiä teidän pyöräspeksailuista, mutta ottasin sen vaihtoehdon, missä on eniten kultasia osia ;)
Ootko ajatellu että kasaisit ite osista? Ostaisit esim. 2006 ja 2007 vuoden osia, kun kaupat alkaa myymään 2008-mallistoa. Voisit valita haluamasi osat ja myös värit.
Ite olen ostanu aikanaan yhden 400 euron maastopyörän, mutta sen jälkeen olen kasaillu monta eri pyörää itsevalituista osista. Tätä aion jatkaa myös tulevaisuudessa.
fillarihaka
20.11.2007, 00.10
...kieltämättä, yleensä tulee oltua "tee-se-itse-mies" ja opettavaisuudessaan tuokin olisi kiinnostava vaihtoehto, muuuutta kun sitä hintaa tulee melko varmaan kuitenkin valmista pakettia enemmän ja on kiirus-kuume ja epäyhteensopivuuksien välttämiseksi ja liuta muita huonoja tekosyitä päälle, että taitaa olla kokopyörän oston paikka vielä tällä kertaa... :o
Heidi-83
20.11.2007, 18.33
Joo o. Sukset vois laittaa taas loppuviikosta. Pikavoidetta voisin ostaa lisää. En varmaan osta uusia renkaita, ku nuo välttää mulle hyvin.
Ja ne ens vuoden kisatavoitteet, vaikkakin uhkasin eka kerralla, että tässä lajissa en varmaan rupea kilpailemaan: Joku tuollainen 24 tapahtuma kyllä kiinnostais seikkailumielessä. Jos ostan sen maantieajopyörän niin olen jo uhannut osallistua opp:n järjestämään mäkikisaan. Tosin siihen saisin lainata seuran pyörääki kuulemma. Mutta kunhan kevät koittaa, niin pitää käydä treenaamassa mäkiajoa Garylla ja kellottaa sillä aika!
muoks. Tulee varmaan kokeiltua tuota mäkiajoa jo nyt talvellakin!
Fillarimies
20.11.2007, 21.24
Mutta kunhan kevät koittaa, niin pitää käydä treenaamassa mäkiajoa Garylla ja kellottaa sillä aika!
Mie voin tulla kirittämään;):D
ONko Sporteri, Heidi ja artic ainaski tulossa huomenna ajamaan?
(Ootko ajatellu että kasaisit ite osista?)<-- Tv.
Niin ei mullakaan oo kalliiksi tullu oma pyörä:rolleyes:
Mutta hauskaa se on, siis se speksaaminen ja kokoaminen ja osien suunnittelu/miettiminen.. rahan hävittäminen pyörään:D
arctic biker
20.11.2007, 22.27
ONko Sporteri, Heidi ja artic ainaski tulossa huomenna ajamaan?
akku on latauksessa, paan sitten huomenna laturin piuhat omaan /cseen
jos sais vauhtia lisää:p
Fillarimies
20.11.2007, 22.58
Ja sitte johot oikkariin pyörän rungon kautta, niin johan tulee vauhtia ajamiseen:D
arctic biker
21.11.2007, 18.41
ei se ny niin ihmettä että koit gt:n ajoasennon erilaiseksi... orkkis stemmi oli 90millinen ja mulla tanko sylissä.siihen hätään löyty vain 130mm pitkä, oli kieltämättä hieman liikaa:) On mulla tallessa jos joku tarvii! Nyt on stemmi 110mm ja tilauksessa on 100millinen hieman pienemmällä nousukulmalla ,nyt on 10 astetta ja satamillinen tulee olemaan 7, eiköhän nuista passeli löydy. Tangon leveys on nyt 650mm joka on liikaa, kuhan kipinän saan päälle eli oikian sahanterän löyvän niin lyhennän sen 630:seksi joka vois olla aika oikea, tai sitten 610mm ois näillä hartialeveyksillä vielä parempi. Pitää vissiin panna lukkikset kiinni ja alkaa kattomaan tuota satulan etäisyyssäätöä kuhan ny tää satamillinen stemmi on kotosalla, sitten toivon mukaan alkaa ajoasento ja pyörän ohjattavuus olla kohallaan. Multahan kohta löytyy stemmejä 90:stä alkaen koko skaala:D Toivottavasti satulankannatin setbackeineen on ok...
Jos en oo veljeni vartijana niin lauantain yhteislenkillä tavataan, Heidin sukset toki kerkeen päiväsaikaan jossain välissä laittamaan
Fillarimies
21.11.2007, 21.54
Voiko joku mun suksien pohjasta ottaa pidon pois.. mie halua liukkaat sukset!
Ei oo vehkeitä millä ottaa:mad:
Lauantaina Klo 13 lähtö torilta yhteislenkille!
Onko ehotuksia minnepäin suunnistetaan?
arctic biker
21.11.2007, 22.00
Voiko joku mun suksien pohjasta ottaa pidon pois.. mie halua liukkaat sukset!
mula on kokemusperäistä tietoa, lähet hiihtämään ja takaan että hetken päästä lipsuu kunnolla... no kyllä tuokin pulma ratkee alakerran verstaalla!
Fillarimies
21.11.2007, 22.08
Ei muuten lipsu..:mad:
fillarihaka
22.11.2007, 00.45
FP: ...jos sitä vanteen palautusta ja velkoja joskus tulet hoitelemaan tänne Ounasrinteelle, niin otahan sukseski kainaloon. Löytyy välineitä ja aineita, niin voiteenpoistoon kuin uuden laittoonki, että jos kaupanpäällisinä sitte neki hoitaisin... :rolleyes:
Ei vielä ehotuksia vkonloppulenkkiin (poljitko muuten tänään ominpäin lenkin?), mutta josko ennätän niin saatan käyä huomena kaupungilla asioinnin ohella polkukartotuksellaki... :seko:
Heidi-83
22.11.2007, 14.02
Mie olin eilen mukana polkemassa. Olipa vähän liukasta ja syke koko ajan varmaan 200, mutta se ei tosiaankaan johtunu mun vauhdista! Lauantaina pysyttelen kiltisti pois yhteislenkiltä, mikäli on näin liukasta.
Voipiko Arcticille tuoda huomenna sukset aamusella 9 aikoihin? Voitelulla ei ole kiirettä, mutta voisin nakata sukset sinne jo valmiiksi jos olet kotona.
arctic biker
22.11.2007, 15.37
Mie olin eilen mukana polkemassa. Olipa vähän liukasta ja syke koko ajan varmaan 200, mutta se ei tosiaankaan johtunu mun vauhdista! Lauantaina pysyttelen kiltisti pois yhteislenkiltä, mikäli on näin liukasta.
Voipiko Arcticille tuoda huomenna sukset aamusella 9 aikoihin? Voitelulla ei ole kiirettä, mutta voisin nakata sukset sinne jo valmiiksi jos olet kotona.
juu tuo vaan, muista myös voije! Kävin tossa päivälenkillä, no hivenen liukasta on ja poluilla ei pääse yhtikäs mihinkään. Alanpa leipoon sämpylöitä ja oottaan saunaa, missäs mulla nuo kävelykepit onkaan...
niissä on piikit,ite tehyt tietysti...
niin voishan heidi toisaalta alakaa ite opettelemaan suksien laittoa.
Fillarimies
22.11.2007, 17.22
Heidi.. väitätkö että sulla ei syke noussu yhtään edes ylämäessä, meidän lenkin aikana???? Kyllä mulla ainaki oli lihakset niin hapoilla kun ei oo tullu nyt ihan kauheesti poljettua viimeaikoina, näiden huonojen säiden vuoksi! Ihan tosi!
Oisko olkkavaara tai syväsenvaara hyvä retkikohde...?
Heidi-83
22.11.2007, 19.40
Hih hii :D
Fillarimies
22.11.2007, 23.04
Ei naurata.. Ja nyt ei varsinkaan naurata, ruuvasin 258 peltiruuvia renkaaseen kiinni ja tässä kuva:
http://fi.static.netlog.com//p/oo/000/426/426169.jpg
Painoa renkaalla +2kg, mutta helvetti ei pito lopu, reisistä loppuu kyllä paukut:D
Lauantaina tuomas tästä lähetään liikkeelle;)
arctic biker
22.11.2007, 23.48
Näkyy YleTeemalta tulevan seuran joku jäsenleffa, henkilöillä lukee paidassa ja housuissa OPP:D
arctic biker
23.11.2007, 16.59
Lauantaina Klo 13 lähtö torilta yhteislenkille!
päivälenkillä kävin tuolla mäntyvaaran suunnalla ja huomioin että kelkka-reitit, jos on vaan edes vähän ajetut,ovat hyvässä pyöräilykunnossa.
Eilinen lumisade on jäätynyt baanan pintaan joten ovat kovia eivätkä
liukkaita. mukanaoloni riippuu erään väärtini päivän kunnosta, sovittiin
lumikenkäkauden aloittamisesta:rolleyes:
Fillarimies
23.11.2007, 17.41
Artic, sanoit että voit lainata lumikenkiä, niin saanko lainaan sitte kun lunta on tarpeeksi niin lumikengät. Mie haluaisin kokeilla taas pitkästä aikaa miltä tuntuu saapastella.. Mielellään joku matkaan, että jos sattuu sitte hukkumaan:D
Mäntyvaaran suunnalla vois varmaan käydä ajelemassa??
Heidi-83
23.11.2007, 18.50
Törmäillään sitte mäntyvaarassa, jos teki tuutte sinne :p Mulla oli nimittäin huomenna tarkoitus mennä sinne koirien kanssa ajamaan. Tein tänään saman havainnon kuin arctic, että polut ja kelkkareitit on hyvässä kunnossa pyörällä ajamiseen.
arctic biker
23.11.2007, 20.04
Arcticin potkukelkkakorjaamo ja välinelainaamo on toiminnassa,avoinna sopimuksen mukaan.
Heidin pitää ne hurtaleet kouluttaa tuohon bikejourinkiin... joskus satuin samalle ladulle suksilla missä nää koirahiihtäjät treenas,aika haipakkaa
ne kyllä meni,mulla oli silloin itelläkin luistelutyyli kohtuullinen mutta äkkiä piti alta pois raivaantua:)
fillarihaka
23.11.2007, 20.42
...luistelua tänään tosissaan mentiinki, oli sen verran liukkaat ladut (ja kuluneet suksen kantit).
Huomenna sitte ajelemaan ja testaamaan ruuvirengasta. :p
Jep, tuli sellanenki sitte väsättyä kylkipuhkotusta vanhasta bontragerista ja levyruuveista. Taitaa FP nauraa mut ensin pihalle, väittänee ensisilmäyksellä piikitystä harvaksi(?), mutta reilusti tuntu silti pitoa olevan ku pikku testikurvin kävin. Pitäsköhän taakseki värkätä samantien, ois tuossa tuo yks nobby nicci jota vois ruuvailla. Mutta kun siinä ois jo valmiiks niin hyvän korkeaharjainen, karkea kuvio, että vois olla aika hyvä pito ilmanki? Ainaki pitäs nyt ohjautua, ku edessä piikit rapsii jäähilettä ilmaan... Että huomenna lenkille, vaikka sinne mäntyvaaralle sit. :cool:
arctic biker
23.11.2007, 22.55
...luistelua tänään tosissaan mentiinki, oli sen verran liukkaat ladut (ja kuluneet suksen kantit).
Huomenna sitte ajelemaan ja testaamaan ruuvirengasta. :p
Jep, tuli sellanenki sitte väsättyä kylkipuhkotusta vanhasta bontragerista ja levyruuveista. Taitaa FP nauraa mut ensin pihalle, väittänee ensisilmäyksellä piikitystä harvaksi(?), mutta reilusti tuntu silti pitoa olevan ku pikku testikurvin kävin. Pitäsköhän taakseki värkätä samantien, ois tuossa tuo yks nobby nicci jota vois ruuvailla. Mutta kun siinä ois jo valmiiks niin hyvän korkeaharjainen, karkea kuvio, että vois olla aika hyvä pito ilmanki? Ainaki pitäs nyt ohjautua, ku edessä piikit rapsii jäähilettä ilmaan... Että huomenna lenkille, vaikka sinne mäntyvaaralle sit. :cool:
No ei noilla kelkkaurilla nyt piikkirenkaita kaipaa,eläkä nobbya tuhoo.Mulla on parikin vanhaa ja kapeeta päälikumia joilla voit harjoitella; kuinka tihiään, mihin kohti ja kuinka pitkää ruuvia. Niissäkin on oma taikansa:D
Jos on normaali talvi niin pitäs piikkirenkaitten tarvis olla aika vähäinen.
mie varaan rälläkän tuohon pihlajan alle jos lyhennämme fb:n ruuveja
heti kättelyssä
fillarihaka
24.11.2007, 12.32
...Nobbyssäki on kylkeä runnottu, että senki vois pistää jatkokäyttöön surutta tällaisissa projekteissa. Katotaan sitä ku FP:ki näkee ja antaa lausuntonsa... Tosin sen takia voidaanki vähä myöhästyä lenkin startista?
Mutta onhan nätti pikkupakkasen ilma ulkosalla. Kyl nyt kelpaa lähteä ajeleen.
-Ottaisko joku kunnollisen cameran matkaan!?! :seko:
Fillarimies
24.11.2007, 16.25
Mun lausunto on, että ihan asialliset renkaat! Ehkä sais vähän lyhentää niitä ruuveja tuntuu tulevan jo sen 8mm ainaki ulos kumista!
Mitä noihin mun ruuveihin tulee niin ne on just optimaallisen pitkät;)
Hyvä lenkki oli joo.. (jalat hapoilla taas) mie en ymmärrä mistä se johtuu, että kunto tuntuu laskevan. No jos se ois liiallisen tauonpidon syytä:o
Mitä polkuihin tulee niin Ounasvaaralla, näköalatornin polku on aivan loistavassa kunnossa. Pystyy ihan täysillä tykittämään polkuja ja ilman ruuvejakin voi kannattailla sen minkä lystää.. Mie voisin melkein kellottaa tuota näköalatornin reittiä itelle! Hyvä idea muuten.
Sais vähän ajolinjaa viilattua ja samalla polkukin tasottuu!
Jos sen 4-10 kertaa jaksais roudata oman rotiskon tuonne mäen päälle niin se kävis jo treenistä:rolleyes:
Mitäpä muuta..
Niin no ei käyty mäntyvaarassa sitte kuitenkaan kun ei keretty yhteis startille artickin kanssa torille.. niin käytiin sitte kattomassa mikä on oukun meininki.
Niin muuten..poluista vielä sen verran että.. Sky-hotellilta oikeelle menevää kivikkoa peittää valkoinen ihmeaine eli lumi ja siinä menee ihan kelpo polku vähän matkaa.. sitte kun siitä polkee suoraan niin pääsee koskenkylän reittiä vähän matkaa..Lopusta vain pitäis käydä tallomassa että matka vois jatkua ilman pahempia kanto/talutus touhuja!
Jyväshyvän suklaapisarat on hyvejä!!!
Niin ja tosiaan porojakin näky oikein kahtena parina. Oli taas hölmistyneitä kun me Sporterin kanssa mennään melkein umpihankea pyörien kanssa..
Nyt syömään porkkanoita:D
arctic biker
24.11.2007, 16.31
Ruuvirengaskolonia jumittui rengasprojektiinsa joten sainkin ajaa yksin.
Ylikylän tienhaarasta kelkkareitille,sähkölinjan kohdalta Kittilän tien alitus ja
Pohtimolammen baanaa niin kauas kuin tunnissa kerkee. Pieniä paannejäätiköitä, joitain pehmeitä suonsilmäkkeitä, Mellavaaran puolella hieman pehmeempää lunta. Kokonaisuudessaan erinomaisen ajokelpoista uraa. Jopa kaksi kelkkaa tuli vastaan. Ja kamera oli mukana
fillarihaka
24.11.2007, 17.02
Pahoittelut Arctic, että tuli eriävät lenkit. Vaan kyllä oli hauskaa, kannatti ruuvirengas värkätä ja tuo Nobbyki vielä normikunnossa asetella takavanteelle. Pitoa löyty molemmissa päissä.
Hyvältä kuulosti tuo sunki reitti. Oispa kelvannu seki porukalla vetästä. Toiste sitte ja kameraki vaan jatkossa matkaan..!
Fillarimies
24.11.2007, 22.10
OIsko paha idea jos kellotettas porukalla tuota näköalatornin rataa?
Eli ylhäältä alas ja takas ylös ja aika kauanko meni! Kokoajan vaan parannettas:seko::seko:
arctic biker
24.11.2007, 23.10
jaa ruuvirenkaitten testikolonia on siis ollu reissussa, voishan mullekin vastaavat joku väsätä, kuis paljon niitä ruuveja oikein pitää olla..:eek:
Kulahtanut 286nasta eessä ja takana tioga extreme 2.1 pitää ny aikas hyvin jos on lumisempaa, varsinkin tiogan vetopito lumella on upeeta, jäällä
ny ei oo kehumista:mad:
Silloin kauan aikaa sitte oli käytössä tämmöisiä renkaan päälle viritettäviä
jäähokkeja, idea sama kuin traktorin jääketjuissa, pitihän ne , raskaat ajaa
ja täristi aivan perkuleesti, ei taija olla kotimökillä enää yhtään tallessa,
toisin näytille...
arctic biker
24.11.2007, 23.25
Niin missäs vaiheessa uus pyörä on??
Trekkiähän kehuttiin paikallisessa lehessä mitä ny se taka-akseli on vähän
normista poikkeava. 2007 trek 8ex on vissiin edelleen kaupan tuossa citysportissa (17.5") ei kai sekään huono vaihtoehto oo. Toisaalta jos laittaa pyörän niin sitte kerralla kunnollinen, se että on itellä käypäsiä
kiekkoja vaihtaa uuteen härveliin on kieltämättä etu ja siinä tää uuven
trekin takapää kieltämättä hieman tökkii. Itellä tää gt tuntuu aina vain
paremmalta mitä enemmän sillä ajaa, tähän raha- ja osatilanteeseen
oli ihan oikia homma. Toki kun joku mankeli on tullu hommatttua niin sitä kummasti hakee perusteluja miksi tää ny on sitte se paras ja ainoa oikea.
Mun on helppo, ei ollu muuhun varaa:o
@Articbiker
http://www.betd.co.uk/items.asp?CategoryID=102&Name=GT+i+Drive+Spares
Gt osia tarjolla,jos/kun tarvitsee....
Osui silmään kun etsin yhä itselle m12x200 alumiinipulttia/oikeaa aluakselia
fillarihaka
25.11.2007, 16.43
...kunhan pääsis testimään ja vielä hion muutenkin päätöstä. Ei viittis hosuen investoida, kun sen verran reilumpi kulunki taitaa tuosta tulla... Vaan kummastihan on GT:kin hyväksi peliksi jalostunut!
arctic biker
25.11.2007, 18.11
...kunhan pääsis testimään ja vielä hion muutenkin päätöstä. Ei viittis hosuen investoida, kun sen verran reilumpi kulunki taitaa tuosta tulla... Vaan kummastihan on GT:kin hyväksi peliksi jalostunut!
Trekistä jotain hyötyä... oishan tuo aika surkee peli orkkiskiekoilla,jarruilla ja keulalla, tuo betd on kyllä hoksattu. Tossa noita Heidin suksia hinkannut, sullahan isä on enempikin suksia laittanut? Voisit ehken mulle
pienen havaintoesityksen joskus pitää aiheesta? Perusasiat luulen hallitsevani mutta aika amatööri kuitenkin suksipuolella oon:o
Fillarimies
25.11.2007, 19.49
Tarkoitat varmaankin rouskuja, eli jää tai lumi ketjuja:D Ne oli aika loistavat siihen asti kunnes ketjujen liitoskohta kului niin että ne meni poikki ja lähti sitte huitsin nevadaan ne ketjut. Nimimerkillä karvaasti kokenut;)
arctic biker
25.11.2007, 21.28
Gt suomalaismetsässä
Lauantain kelkkareitti-ajelu olikin hyvin ajoitettu,ny on pöperöisempää
http://i180.photobucket.com/albums/x288/arcticbiker/PB240011.jpg
Fillarimies
26.11.2007, 18.28
Koska seuraava yhteislenkki?
Heidi-83
26.11.2007, 19.33
Mulle olis vissiin vielä tarjolla se yks käytetty maantieajopyörä halvalla, mutta ei nyt tiedä, että ostaako sen vaiko jotain muuta (kuten lumikengät ja perinteisen sukset)! Alkuun epäilin, että onko se pyörä mulle liian iso, mutta ainakin laskurin mukaan se olis mulle just sopiva. :seko:
Piti myöskin päättää, lähteäkö Muonioon valjakkohiihtoleirille ja näillä näkymin en ole sinne menossa, niin ens viikonloppuna mulla olis sitte hyvin aikaa yhteislenkille.
arctic biker
26.11.2007, 21.55
Lumikengät tietysti
Ovat koiraharrastajalle kätevät, voi pitää rekut huoletta irti kun tuolla omia polkuja samoilee,
ja onhan näitä tämmöisiä juoksulumikenkiä myös,jossain ison veen takana kisaillaan lajissa.
Ja vissiin Ranskassa myös. Siis tommoiset,ovat sitten ihan kisakireet, titaaniakin löytyy
Item Number: 38106
http://www.campmor.com/images/snowshoes/38106.jpg
http://www.campmor.com/images/largerprod.gif (javascript:largeimage())
http://www.campmor.com/images/sizeinfo.gif (javascript:windowOpen('/html/tubbs_snowshoe_sizechart.shtml',850,700,1,0))Size: 8"X25".
Lightweight design and secure traction make this snowshoe ideal for winter running. Asymmetrical frame allows for a more natural running stride. Racing approved size.
Aerobic Binding
Left/right-specific bindings with adjustable toe yoke securely fit running/cross training shoes for a natural stride
Aligns and centers the heel for greater traction and efficient stride
Fully adjustable to accommodate various sizes and styles
Titanium Crampon
Titanium for maximum strength and ultimate lightweight traction
Dual, independent toe crampons for secure traction on toe thrust
Razor-like heel crampons for secure heel strike
Fixed toe cord
Keeps the snowshoe close to foot optimizing a natural running stride
Energy efficient for flat to rolling terrain and packed snow
7000 Series Asymetric Frame/Hypalon™ Deck
Tapered, asymmetric frame improves medial clearance for an easy and efficient stride
Anodized 7000 Series frame provides the best strength-to-weight ratio, reducing weight without sacrificing durability
USSSA Racing Approved 146 sq. in.
ArcTec/Hypalon decking is maintenance-free, lightweight and durable.
http://www.campmor.com/images/clear.gif
fillarihaka
27.11.2007, 22.39
...hops, Arctic, palautin sitteki vähän liian aikaisin sen sun lehden. Oli tarkoitus ottaa siitä talteen sieltä Sveitsin matkailusta kertova juttu. Kattelehan sähköpostis, pistän sillä tarkemmin...
fillarihaka
28.11.2007, 14.10
Tervehdys sinullekin, joka iloisesti morjenstit meikäläistä siinä kirkon mäessä! Tiedä sitten oliko pakkanen hyydyttänyt kaikki huomio-aistini vai niin tuskaista kampeamista ylämäkeen, etten ennättänyt kohdalla hoksata kuka ohi kiisi ja reippaasti tervehti... Vastavuoroinen morjenstus nytte vaikka näin! http://www.mtb-lohja.com/yabbfiles/Smilies/thumbsup.gif
arctic biker
28.11.2007, 14.35
onko se amk:n mba-lehtiä omaava campus siinä keskussairaalan lähellä?
Kuin se kirjasto on auki? Aamu hupeni gt;n takajarrusatulaa keskittäessä,
levy tuhannen mutkala ja rungon kiinnityskorvakkeet paksussa maalissa.
pari prikkaa maalipurkin kannesta väännettynä auttoi huomattavasti asiaa.
levystä ny ihan suoraa enää saakaan mutta ei se hankaa,ainakaan paljoa.
fillarihaka
28.11.2007, 15.12
onko se amk:n mba-lehtiä omaava campus siinä keskussairaalan lähellä?
Kyllä on, ihan vieressä. Porokatu 35. Rakennuksessa heti pääaulasta oikealle ja käytävällä vasen huone tehtävienteko-/lehtienlukusali. Onko kohta hylly tyhjä ja meikä lainaa ei-oota? :p
Ainii eiku, meikähän saa luettavaks kuiteski sen sun saksalaispaperimedian sivun. ;) Käy vaan sääliks sitä vajaavaista loppulehteä sitte... :(
Kuin se kirjasto on auki?
http://www.ramk.fi/?deptid=6249 (Tarkemmin: vasen valikko; toimipisteet/aukioloajat) (http://www.ramk.fi/?deptid=6249)
Pahus ku tuli niin kylmää, että meikälle joutuu piisaamaan tuo koulumatka pyörällä tehtäväks lenkiks ny jonkuaikaa. Sitte ku taas hellittää ~-5'c..? :(
ps. Missä Arctic levyt oli rutannu..?
Fillarimies
28.11.2007, 17.38
Taitaa Sporteri olla AMK:n kirjaston vakioasiakas:D
Sieltä vissin löytyy fillari-lehtikin??
Nonni.. tänään artikin luo laittaa junnu.T kuntoon Eemelille!
Pieni loraus öljyä sinne ja hirveetä ajoa vaan;)
arctic biker
28.11.2007, 18.28
Nonni.. tänään artikin luo laittaa junnu.T kuntoon Eemelille
jahas, avataanpa verstas sitten. Jarrut on levyineen Trekin originaalit
joten aika monta mahollisuutta on ollut, ja lämpöhän vääntää niitä myös.
Oisin irrottanut levynkin kiekosta mutta tuo T25 avain on vielä FP:llä...
Heidi-83
28.11.2007, 18.42
Wow, mitkä lumikengät! Mitähän tuommoset maksaa?
Mun pyörä pitää nyt kauheaa ääntä, en oikein tiedä että mikä siinä ulisee, liekö jarrut.
Tahtoo myös tonne: http://www.nordloop.com/index.htm
Eiköhän se kevätpuolella selviä, että pitääkö jokaisen joukkueen jäsenen osallistua joka lajiin vai voiko tehtäviä jakaa lajeittain. Mie ku en osaa suunnistaa, mutta onneksi nää Rovaniemen maastot on sen verran tutut, että menee kai se ilman karttaa ja kompassiaki :p
arctic biker
28.11.2007, 19.38
Mun pyörä pitää nyt kauheaa ääntä, en oikein tiedä että mikä siinä ulisee, liekö jarrut
pikainen veikkaus että takajarru, kokeile ensin että pyöriikö takakiekko vapaasti, jos ei niin löysää sitä oikean kahvan vaijerinkiristysruuvia.
äsh aja tänne, verstaalla mie oon kuitennii:D
oishan tuolla tuttuja lajeja, kanoottikin kulkee eikä rullaluistelukaan outoa
oo, männä kesänä en kyllä luistellu metriäkään...
Tubbs Catalyst, 270 taalaa,on vissiin lopetettu malli.Exällä on muistaakseni Altitudet (Tubbs)
25tuumaisena eli sun koolla, pitäiskö ruinata lainaan,pääsisit koettaan... Jo vain niilläkin juoksee
Jep! Emppa käy jo kuumana kun oottelee Junnua GF:ään :D
Aikoo kuulemma mennä viikonloppuna ajeleen pohjia moottorikelekalla alamäkireiteille Raanujärvelle. Taijan kävästä itekin kokeilemassa itsenäisyyslomalla, on kuulemma kuulia hommaa loikotella kelekanjälillä :cool:
fillarihaka
29.11.2007, 00.31
kuulia hommaa loikotella kelekanjälillä :cool:
HepJep! Tahtoo kans, ajeleen kantavia kelkan jälkiä pitkin! Eli löytyykö sieltä sitten maastosta enemmänkin ei-virallista-kelkkareitti-jälkeä, jota tohtisi käydä fillaroimassa.. :seko:
arctic biker
29.11.2007, 03.15
HepJep! Tahtoo kans, ajeleen kantavia kelkan jälkiä pitkin! Eli löytyykö sieltä sitten maastosta enemmänkin ei-virallista-kelkkareitti-jälkeä, jota tohtisi käydä fillaroimassa.. :seko:
kantavimmat baanat on kyllä näitä virallisia reittejä... oon aatellu silleen että kelekoilla on niillä etuajo-oikeus, eli pyöräilijä väistää aina. Pitäis kysyä naapurisaitin (rovaniemi 25) pojilta mitä mieltä hyö on meistä.
Silloin kun keväällä 2004 enemmän reiteillä ajelin niin ei kyllä tungosta ollut.
Viime lauantaina oli kyllä harvinainen keli, ei ne yleensä ennen kevättä noin
kovia ole. Sitten kun on päivällä plussan puolella ja yöllä pakkasta eli hankiaisaikaan :p Suomessahan noitten reittien kunnossapito on sillai huonosti että ei niitä pahemmin lanailla joten patikkoisiksi menevät, mutta pyörällä sitäkin hauskempaa
arctic biker
29.11.2007, 10.10
Ruuvirengaskolonialle lisää mietittävää: http://www.best-grip.com/eng/chiodi.asp ja Suomessa www.snellmanmotosport.com (http://www.snellmanmotosport.com)
Panin piruuttaan emailia snellmannille ja kyselin saatavuutta ja hintaa,
minimikorkeus nappulalla pitäis olla 5.5mm, sivujen enklanninkieli on ihan
mielenkiintoista...
Jämähin nettiin melekeen koko yöksi:seko:
Heidi-83
29.11.2007, 18.18
Arctic, jos niitä lumikenkiä sais oikeesti lainaan niin se olis ihan mahtava juttu! Lunta nyt vois tulla vielä puoli metriä lisää :)
Kelkkailijoilta (varsinkaan safariyrittäjiltä) en edes uskalla kysyä että mitä mieltä ne on meistä kelkkareiteillä :D Ainakaan kukaan ei oo koskaan vielä pysähtyny valittamaan, mutta jotku nostaa kättä. Sitä ei sitten tiedä, että mitä merkkejä ne kinttaan alla näyttävät, minä vaan tervehdin iloisesti takaisin.
arctic biker
29.11.2007, 20.20
Arctic, jos niitä lumikenkiä sais oikeesti lainaan niin se olis ihan mahtava juttu! Lunta nyt vois tulla vielä puoli metriä lisää :)
Juu,ens viikolla, ilimota minä päivänä tarviit, nyt on tietennii niin että kai sinut vanahana suunnistajana koirien kanssa uskaltaa yksin mettään päästää,osaahan ne hurtaleet omia jäläkiään pitkin takasin, vai lähenkö kummiksi?
No nyt on Empalla keula paikallaan ja kerkesi jo koepommittamaankin. Aika hyvin poika ite riisu vanhan ja asensi uuden alle tunnissa, eikä ollut kuin yksi osa kun meinasi unohtua siirtää vanhasta. Noin ne junnut oppii. Terveiset FP:lle Empalta: Hyvin toimii, kiitos:D
Mie yritän työstää ne lampunrungot heti kun jää pari tuntia vapaata.
arctic biker
29.11.2007, 23.49
Rakennuksessa heti pääaulasta oikealle
Minusta se on kyllä vasemmalle, löyty toki. MBA:ta toki ihan vuosikertoja,
ja on Fillarilehti ja Juoksija ja ja ja:) Opin ettei uus trek FuelEX kaipaa
mitään ihme takanapaa, ainoastaan pikalinkku on tavallista pitempi,jollain
nettisaitilla oli virheellistä tietoa... Sporteririepu, on sillä vaikea aika menossa,otamma joukolla osaa!
Heidi-83
30.11.2007, 14.10
Koirien suunnistustaitoon en kyllä mene luottamaan tai löydän itseni pian ties mistä. Mutta yksikseni kyllä pärjään.
Eilen illalla oli mahtava pyöräilyilma, niin mitenkäs huomenna päivällä yhteislenkkiä jos ei se sada lunta tänä iltana ja ilma pysyy näin leppoisana? Olisko ketään lähdössä mukaan vaikkapa klo 11 torilta?
Fillarimies
30.11.2007, 14.24
Mie tuun.. mutta vähän myöhemmin pliis.. vaikka klo 13?
Ja artic vois kyllä tulla mukaan!! Muita vielä..:seko:
Oliko siinä Junnu.T :ssä tarpeeksi öljyä, ettei kovin kurlaa?:p
Jaa, empä tuota ite kokeillu, mutta kai siellä öljyä oli. Minkälaista tavaraa sinne laitoit jos tarvii lisätä ?:seko:
Fillarimies
30.11.2007, 16.00
Maitoa kaadoin sinne..
Eiku.. ihan Artikin 10w öljyä.. ei se kyllä tuntunu kovin paksulta..
Nyt on valo-ongelmat ratkaistu:
http://www.valotukku.fi/tuotekuvat/betty_lightheadt_160.jpg
Tehoa 1400lumenia eli noin 100W halogeeniä vastaa:eek:
Hintakaan ei hirvitä.. vain 865€
http://www.valotukku.fi/tuotteet_suunn_lupine.htm
Heidi-83
30.11.2007, 16.09
Just tuosta samaisesta lampusta eilen illalla haaveilin, ku eikös se olly ny tarjouksessa vain 750 € :p
Käy mulle tietysti klo 13 myös, vaikka sitten tulee kohta jo pimeä!
Fillarimies
30.11.2007, 16.10
No sovitaan klo 12 torilta lähtö, tuun tyyny korvalla sinne:D
Heidi-83
30.11.2007, 16.27
Nähdään sitten klo 12!
arctic biker
30.11.2007, 16.39
Peku
Marsun manuaalin mukaan 150 milliä joustava Junnu T kaipaa 180 ml per putki kun on kevyempi kuski ja sitä öljyä oli jälellä karvan verran yli 300 ml,
eli mitä ilmeisimmin pientä öljyvajausta on,ei oo niin vaarallista. Oma marathon sl potee myös samaa vaivaa. Saeluokan pitäis olla 7.5 W eli hieman jähmeetä 10W on talavipakkasille mutta kun ei muuta paikkakunnalta löytynyt. Hommaan ennen ens kesäkautta isomman pänikän Castrolia, vaihellaan sitten tarkalla mittalasilla manuaalin mukaiset soosit marsujen elimistöihin.
klo 12 passar väl
arctic biker
30.11.2007, 16.56
Heidi kaivaa sitten kans pyörän mukana tulleet maniskan manuaalit niin
alamma kattomaan tossa tekemisen puutteen yllättäessä saisko siitä
akselista herkempää millään opilla, oliko se comp vai mikä, pyörän mallikin
täytyy kattoa ja olla yhteydessä maahantuojaan jotta seleviäis mimmoiset
vieterit siellä oikein on sisällä, se on heleppoa näin nettiaikaan.Sporterin
akseli on vielä jähmeempi, no suomalainen mieshän on kyllä ujo ja jäykkä.
mulla itellä oli manitou magnum r vm 2000 elikkä jotain tuntumaa:D
fillarihaka
30.11.2007, 22.30
Sporteririepu, on sillä vaikea aika menossa,otamma joukolla osaa! Itse asiassa, eihän mulla vielä mitään hätää. Sitte surraan, ku ens kesän enska/xc-kisat puskee päälle, eikä uutta pyörää edellisenä päivänäkään vielä alla :D.
Tosin nyt näyttää kyllä hyvältä, eiköhän se pyörä ajoissa löydy ja tilata... Kävin nimittäin Oulussa Special Bike:ssa koeajamassa CUBE:n '07 STEREOn. Oli melkosesti yheneväisyyttä Arcticin GT:en, pongotus tiukassa poljennassa FOX:in RP23 pro-pedalilla kuitenki hieman minimalistisempaa ja jotain muita valmistajan / kehityksen mukanaan tuomia eroavaisuuksia... ;)
Oli makea peli ja vielä mageamman tarjouksen sain siitä lasketettua, mutta kuitenki jäi niin jööti maku pyörästä(mm.hissi olisi saanut pyörän selkään noustessa olla käytössä ja runkoputket oli kuin pöllipuusta veistetyt :D...), että mieluusti odottelen vuodenvaihteessa maahan tulevia AMS:jä ja jos sitte vielä STEREO löytyy niin vertaan. Ja kuumalla vinkillä kun AMS:tä ois nopealla toiminnalla saatavissa "limited-erikoisversio", että toisaalta tää soppa vain sakeni taas, mutta toisaalta ihan hyvään suuntaan...
Jeh, ajelkaahan iisisti siellä Rollossa vkonloppuna :cool: Toivottavasti löytyy retkeily-/koiranulkoiluttajaihmisten tallomia reittejä, ku kelkkareiteillä fillarilla kaahailut ei hirveesti talven sesonkina houkuttele. Sen ku tiedän itekki kelkan omistaneena, että siellä kapealla reitillä ei mieluusti ylimääräisiä liikkujia reittiohjusten sekaan kaipais. Mutta sitte kevättalvella, kun ne muuten jo hiljenee puhkisulamisten myötä, niin sitte taas..? Ainaki niitä ei-reitti-linjanalusia, FP varmaan muistaa viime kevättä...
Ihan hyvältä tuo Jr-T vaikutti. On mullakin jotain purnukoita hyllyllä, mutten muista olivatko liiankin laihaa tavaraa. No tuolla poika pärjää hyvin talven yli.
Käväsin ajelemassa mutkan kelekalla äsken mökillä ja lunta oli tosi vähän. Huomenna käyn Oulussa ja nappaan BT:n etukiekon mukaan. Saa viritellä sitten levyjarrun eteen.
arctic biker
01.12.2007, 01.44
Kävin nimittäin Oulussa Special Bike:ssa koeajamassa CUBE:n '07 STEREOn. Oli melkosesti yheneväisyyttä Arcticin GT:en, pongotus tiukassa poljennassa FOX:in RP23 pro-pedalilla kuitenki hieman minimalistisempaa ja jotain muita valmistajan / kehityksen mukanaan tuomia eroavaisuuksia... ;)
Niinpä sen kehityksen pitää mennäkin,itte asiassa kun toin ne leikkeet sulle
niin siinä kotia tullessa taas ruuvailin takapäätä, ny on sägi kohallaan. Mtbr:n sivuilta sainkin sitten varmistuksen perstuntumaan, hieman liian vento jousihan gt:ssä on, häätyy kattoa kumpi on ekonomisesti
järkevämpää: Vaihtaa Vanillaan kireempi vieteri vai ilma-Floattiin uuvet tiivisteet, tai sitten tyytyä nykyiseen:) ois tuolla pari pyörälinkkiäkin mutta
arvaako laittaa...
arctic biker
01.12.2007, 11.40
Ihan hyvältä tuo Jr-T vaikutti. On mullakin jotain purnukoita hyllyllä, mutten muista olivatko liiankin laihaa tavaraa. No tuolla poika pärjää hyvin talven yli.
Käväsin ajelemassa mutkan kelekalla äsken mökillä ja lunta oli tosi vähän. Huomenna käyn Oulussa ja nappaan BT:n etukiekon mukaan. Saa viritellä
sitten levyjarrun eteen.
niitähää iskariöljyjä voi ihan hyvin sekoitella 5W+10W yksyhteen=7.5w.
jaa miekin tarviin toiset kiekot levarinavalla, jos se bilteman etunen kestää
fp:n alla niin mullahan se on sitten ikuinen
Fillarimies
01.12.2007, 12.02
niitähää iskariöljyjä voi ihan hyvin sekoitella 5W+10W yksyhteen=7.5w.
jaa miekin tarviin toiset kiekot levarinavalla, jos se bilteman etunen kestää
fp:n alla niin mullahan se on sitten ikuinen
Väitätkö muka, että mulla hajoaa kamat alle:eek:
Ei niitä keulien manuaalien öljymääriä kannata turhan tarkkaa kattoa, minusta ne arvot on päin pyllyä keulan optimaalisen toiminnan kannalta.. Aina kun ottaa vähän alle siitä manuaalin ohjearvosta niin sillon ollaan aika oikeessa suunnassa. Sitten kun vielä käyttää Fillaripojan ultimate super keksintöä junnu.t:n ja muidenki pitempijoustosten keulojen kanssa niin öljyn määrän saa just oikeeksi:
http://i4.pinkbike.com/photo/1305/pbpic1305027.jpg
Pekka tuosta voi tarkistaa unohtuko keulasta mitään sisältä:
http://i1.pinkbike.com/photo/1274/pbpic1274091.jpg
Halppiskeulat sisältävät nämä osat, vähän eri muunnoksilla.. myöskin Heidin keula..
http://i1.pinkbike.com/photo/1232/pbpic1232942.jpg
Fillarimies
01.12.2007, 12.08
Mitä nyt kelkkapaanoista sitte niin edellistalvena tuli cruisattua jäällä:
http://i4.pinkbike.com/photo/1190/pbpic1190258.jpg
Kesää muistellessa:
http://i3.pinkbike.com/photo/1002/pbpic1002725.jpg
Junnu.T:llä on ajettu ihan oikeasti ja kyllä se xc-runko kestää:
http://i2.pinkbike.com/photo/1002/pbpic1002723.jpg
Fillarimies
01.12.2007, 12.12
Ja vielä yks kuva! Tältä kesältä.. todella hauska päivä oli!
http://i3.pinkbike.com/photo/1410/pbpic1410905.jpg
Fillarimies
01.12.2007, 12.15
Lähen varustautumaan pakkaseen:)
-10 celsssiusta.. vähän kylmä, mutta kyllä kai siellä vähän aikaa jaksaa kammeta, ainaki niin kauan että vapaaratas vetää tyhjää isolla vaihteella:D
Alulakki on muuten loisto keksintö, tarkenee ajaa kunnon pakkasellakin:cool:
arctic biker
01.12.2007, 12.18
Uskotaan... räkätauti pysyn tupaukkona ja yritän kasata valoja...
jep, se on kyllä ihan tosi että junnu T:llä on oikeasti ajettu !;)
Fillarimies
01.12.2007, 17.29
Niin eka Sami osti sen käytettynä ja ajanu sillä pari/kolme vuotta ja sitte on ollu mulla sen noin. 2 vuotta ja nyt sitte Eemelillä!
Mutta onpahan ollu niin loistava keula!
Huonompaa en ostanu joten laitoin All mountain SL:n:cool:
OIJOI.. mikä lenkki.. POlut oli hienossa kunnossa! Välillä sai taluttaa, välillä sai raahata pyörää perässä, välillä mentiin oikeasti lujaa..Eli roken mäkeä alas tuhatta ja sataa.. Videokin on.. Laitan ehkä juutuubiin niin saatte nähä kun mennään lujaa:D
Ei sitä ite siinä vauhissa tuntunu että ois menny lujaa, mutta sittekö näki videon niin OHO!
Älä sie artic kovin sitä heidin pyörää turhaan huolla.. et koske siihen keulan ainakaan:D Ei sentäs heidi saa sanoa kosketaanko vai eikö..
Heidi-83
01.12.2007, 17.51
Juurikin olin tulossa kirjottaan, mutta FP ehti ensin :)
Hyvässä kunnossa oli kyllä monet polut ja virallisilla kelkkareiteilläkään ei nähty ainuttakaan kelkkailijaa.
FP menit oikeastikin lujaa ne alamäet. Mie vielä harjoittelen, mutta jonain päivänä ajan edes pienen mäen alas ilman jarruttamista. Ja vaikka nyt oli pieni pakkanen niin ei mulla ainakaan ollu kylmä, huomashan sen takin selkämyksestäki. Oikeen kiva lenkki oli!
Fillarimies
01.12.2007, 17.54
Ois siinä alamäessä voinu vielä polkea, muttako ei kunto kestä:D
arctic biker
01.12.2007, 18.23
Yks rulla serlaa vasta menny nokka vuotaa,mutta ei päivä ihan hukkaan
oo menny; "Uusi pakki"
http://i180.photobucket.com/albums/x288/arcticbiker/PC010009.jpg
Entinen kävi ahtaaksi, tai mahtuhan siihe ,mutta mitään kaluja ei löytynyt
ilman hirveetä penkomista, nyt löytyy!
http://i180.photobucket.com/albums/x288/arcticbiker/PC010013.jpg
arctic biker
01.12.2007, 18.24
Ja tossa pieni kaaviokuva;
http://i180.photobucket.com/albums/x288/arcticbiker/gt.jpg
Noi laakerit id:ssä kannattaa sitten huoltaa parikertaa vuodessa ja rasvata hyvin,mummon GT:ssä alkaa laakerit olla loppu ja kartiot,onnex on uudet oottamassa kaapissa.:cool:Koiranluun pusliakin joutuu uusimaan kesässä jos paljon ajelee ja uudet ruuvit kerta vuoteen siihen koiranluuhun(dogbone).
arctic biker
01.12.2007, 19.42
Kiitti Ellmeri, gt:n sielunelämään perehtyminen on hyvässä vaudissa:)
Älä sie artic kovin sitä heidin pyörää turhaan huolla
Ja mitäs toi meinaa?? Mitähän turhaa mie ny oikein oon tehny??
Fillarimies
01.12.2007, 20.18
Eikö se oo pääasia että pyörä kulkee eteen ja taakse.. Ei niitten vaihteiden tarvi olla aivan optimisäädöissä:D Paitsi mulla pitää:rolleyes: Ei sentään.. Eiku mie vaan sitä että loppuuko sulla omasta pyörästä säädöt kesken kun tuntuu että jäpä säätää jo kaikkien muidenkin pyöriä.. siis sinänsä hyvä juttu, mutta kun ne säädöt on niin yksilöllisiä!
arctic biker
01.12.2007, 20.51
Jospa sovittais poju että puutut semmoisiin asioihin josta jotain satut tietämään :mad:
Carbondale
01.12.2007, 21.02
Mitämitämitä... eikai täällä ole herneitä liikkeellä.:D
(Relakkaa ny ihmeessä, eikai tässä ny sentään elämästä ja kuolemasta oo kyse;))
Sporteri: Ei tosiaan kannata hötkyillä. Kun Oulussa kerran koeajolla kävit, et käyny Suvalalla Cännäreitä kattelemassa?
Arctic: En sitten tarttee niitä lumikenkiä koeajolle... tuossa toisaalla pääsin kokeilemaan ja pistin sitten 36-tuumaiset Tubbsit tilaukseen... Onhan se toki kompromissi käytettävyyden ja kantavuuden kanssa tuo koko.
arctic biker
01.12.2007, 21.31
Herne on ja syystä, jos jarrukahvat on niin kaukana että käsi kipeytyy kun sormet ei kunnolla yletä kahvoille tai etukiekon pikalukko löystyy jolloin
on todellinen riski etusen irtoamisesta levarilla jarrutettaessa ja höpistään
turhista säädöistä...
No sittehän meillä on lumikenkäjoukkue Pudasjärven MM-kisoihin,arvaas
carponi kuka saa talsia jonon ensimmäisenä:D
Carbondale
01.12.2007, 21.33
...arvaas carponi kuka saa talsia jonon ensimmäisenä:D
:eek::D
fillarihaka
01.12.2007, 22.32
...mahoton pulina ollu täällä ketjussa päällänsä näemmä... Hyvä! Ja erinomaisen hyvä että riittää Arcticilla intoa ja energiaa perehtyä ja avittaa muidenkin pyörän tekniikoiden kanssa. Ja suksien. Sanosin että jalo tiimiteknikko!
(Sillä sentään löytyy se torxiki, POJUlle huom... :D)
CARBONDALE: En valitettavasti ennättäny kuin tuossa SPECIAL BIKE:lla käydä. Tosin oli sielläki ikkunassa joku uudempi Täysjousto-Cännäri, mutten ennättäny muihin pyöriin perehtyä, kuin tuohon CUBEen. Ja siihenki vain pikaisesti, harmikseni oli niin kiirus tällä kertaa jatkaa matkaa. :(
Valitettavasti mulla ei oikein ole minkäänlaisia kokemuksia eikä mielikuvia noista Cännärin pyöristä, ett'en ole vielä osto-valikoimaani laittanut. Lienee vähän TREKin tyyliin kuitenkin laatu merkki, +hinta?
(Lopuks ARCTICillekki kuolattavaa: Oli siellä SPBike:lla yks käytetty i-drive:kin varaston perällä, ettei ne niin harvinaisia näemmä olekaan... ;))
Carbondale
01.12.2007, 22.46
Joo, hyvinkin totta on se, että Cännäri ja Trekki on hieman samankaltaisia hinnoittelultaan. (Paitsi se uusimmassa Fillarissa ollut Fueli, joka makso ihan sikana painoonsa nähen:eek:)
Jos aikaa/kiinnostusta on, kannattas tuo Suvalakin käydä katsastamassa, siellä vois olla hyviä löytöjä ja hintoja... Trekkejäki siellä on.
Edit. Jos se Heidi, tai muutkin niistä lumikengistä haaveilee, niin CitySportissa näky olevan jotaki Tubbseja tarjouksessa.
Heidi-83
02.12.2007, 15.57
Ensinnäkin Arcticille suuret kiitokset kaikista huolloista niin suksien kuin pyöränki suhteen. Kyse nyt oli varmaan lähinnä siitä, että kun mie kerroin FP:lle kuinka innokkaasti se Arctic niitä pyöriä huoltaa. Sanoin että: vaihteet tässä pyörässä kyllä toimii hyvin, niin arctic vastas, että: Ai ei toimi, pitäisköhän niitä vähän säätää :p Ja toinen juttu oli tuo pyörän keula, josta meinasin, että mun mielestä sitä ei tarvis säätää kun mulle sen jousto riittää. Perusteelliset selostukset on aina tullu kaikista toimenpiteistä ja muutamia juttuja olen toivonut itse, kuten tuo kahvojen siirtäminen on aiheellinen.
Fillarimies
02.12.2007, 19.26
Artic.. siis mie nyt tarkotin lähinnä tuota kun meinasit keulaa saada joustavammaksi.. ja kun satun tietämään mitä Axel comp sisältää niin ei sitä kannata edes yrittää säätää pehmeämmäksi! Se on paska jo alkuaan!
Anteeksi vain.:) Ei muistella pahalla!
Mie ajattelin ostaa lumikengät kun jututin yhtä rouvaa tänään luontopolulla ounasvaaralla. Saa kuulemma 20e jo perus lumikengät:eek:
Kannattaako ostaa?
Ajattelin, että jos se lumikenkäily ois hyvää talvireeniä pyöräilylle??!!
Mehän voitas lähteä joku päivä porukalla lumikenkäilemään??
Fillarimies
02.12.2007, 19.30
Ai niin.. Osaatko sanoa, minkä kokonen se avain on suunnilleen? 1mm-2mm?
Kyllä multa ehkä löytyy se avain.. *etsii pakista*
fillarihaka
03.12.2007, 01.59
mie nyt tarkotin lähinnä tuota kun meinasit keulaa saada joustavammaksi..Ai siellä oli mm.tällaiset takaa-ajatukset säätelykommenteissa. OK ja taidanki yhtyä tohon FP:n lausuntoon, siis että keula on p**ka. Enkä sitte oikein mielelläni yhdy Heidin mielipiteeseen, että tuo jousto riittäisi. Vaikka munki keulassa sitä on Heidin vastinetta enemmän... Mutta jos ens keväänä sen vielä räjäyttää ja vähä virittää, ku jos on toinen(pyörä ja keula=CUBE+REVELATION) vieressä varmistamassa... ;)
Mä taidan vaa suosiolla "kenkäillä vähän pidemmällä askeleella Ounasvaaralla kunnolla valmiiks tallattua jälkeä"(ts. hiihellä), mutta sinänsähän tuo lumikenkäilyki ois varmasti hubaa touhua ja miksei siitä peruskuntoilua irtoa pyöräilyynki. Mutta yritetään jossain välissä taas fillaroimaanki..!
Fillarimies
03.12.2007, 17.07
Niin tarvikko sie sitä pidennystä Artic siihen keulaan? Nyt mulla ois aikaa tehä koulussa! Miehän voisin oikeastaan tehä sen jo, kun tuossa pöydällä on 5cm pätkä emäputkea niin saan siitä hyvät mitat siihen pidennykseen.. Paljonko tarvit pidennystä?
Heidi-83
03.12.2007, 17.21
No kyllä se jousto siltikin mulle riittää, en voi sille mitään, että tyydyn niin vähään! Papan vanhasta vaihteettomasta pyörästä (jolla oon aiemmin ajanu mökillä metsässä) on aimo harppaus tuohon Garyyn. Ja tuohon hintaan millä pyörän sain olen enemmän kuin tyytyväinen. Onneksi en tiedä paremmasta!
Voishan tuota tosiaan lähteä joskus porukalla lumikenkäilemäänkin.
Fillarimies
03.12.2007, 17.33
No tiiäthän paremmasta.. ajoit mun pyörällä portaat alas:D
En saanu kuitenkaan tartutettua täpärikuumetta niinku sporteriin:mad:
Fillarimies
03.12.2007, 17.46
YHTEISLENKKI STARTTAA TIISTAINA KLO 18 JÄTKÄNKYNTTILÄN SILLAN JÄLKEEN OLEVALTA HIIHTOLADUN ALULTA, ELI SIELTÄ MISTÄ LÄHTEE POLUT METSÄÄN!!! Muistakaa valot:)
Heidi-83
03.12.2007, 20.05
Ensi lauantaina taas talvisarjajuoksua luvassa klo 13! Teretulemasti kaikki sinne juoksemaan.
Tuota lumikenkäasiaa mieki olen pohtinut, että ostaako ihan parinkympin halppiskengät vaiko tollaiset parinsadan euron kengät, joita just kävin kaupassa katsomassa. Vähän kuitenkin pelottaa se, että jääkö kalliit kengät mulla kuitenkin vähäiselle käytölle. Että jos tuommoisilla halpiskengillä jotain tekis, niin vois alkuun ostaa ihan vaan sellaiset ja sitte myöhemmin paremmat jos innostuu lajista.
fillarihaka
04.12.2007, 17.19
YHTEISLENKKI JÄTKÄNKYNTTILÄN SILLAN JÄLKEEN OLEVALTA HIIHTOLADUN ALULTAOkei, täytyypä käydä ruuvaamassa lamppu kiinni kypärään ja tulla sinne norkoilemaan sillo... :cool:
Fillarimies
04.12.2007, 19.43
Joo... Tämä päivä menee nyt sitte kuntopiirin merkeissä..
Koulussa oli aika raskasta kun ei ollu kahvitaukoja ollenkaan niin painoin 8h kokoajan sorvin kimpussa! Puuuh..
Mihin se Artic biker on hävinny? Ei kai se nyt oo vaan ottanu onkeensa..:mad:
fillarihaka
04.12.2007, 22.57
No niin, käytiinpäs ajelemassa tuossa Oukulla noita lumisia, onneks vähän tallattuja polkuja. FP ei tällä erää ennättänytkään lenkille, mutta onneksi Heidi oli pitämässä seuraa...testattiin ja verrattiin sen huippua pyöränlamppua munki vastineeseen. (P)onnettomia ku tottuu halogeenin voimaan... :p
Kai Heidilläki vähä iski kuume halogeeninki hankkimiseksi...mutta en tiä tohtiiko sen antaa sellasta laittaa...ku nytki siitä näky sen edellä (mun halogeenin valokeilassa) ajaessa vaan sen heijastimet...että onko liian tehokas tai pitkäkeilanen tuo mun kypärälamppu?...tosissaan sai Nobby Nicillä suditella että ennätti perässä.
Ps.Tosiaan, onkohan Arcticilla netti poikki tmv? :seko:
Nii ja pistetään ny vähä lenkkifiiliksiä:
http://koti.mbnet.fi/%7Esporteri/fotot/DSC02530B.jpg
Fillarimies
04.12.2007, 23.00
Ja selkäpuolelta otit kuvan;):D
fillarihaka
04.12.2007, 23.10
...no niinku tuossa edellä meinasin, ei siitä ohi päässy ku se siellä valokeilan etuosassa koko ajan viihty. Olis varmaan pitäny kattoo (ja siten osoittaa valoa)taaksepäin, jos ois edellä halunnu ite mennä... :D
arctic biker
05.12.2007, 00.16
Kyllä netti pelaa... Ei ny oo ollu niin aihetta täällä roikkua. Ja säätöä piisaa,
tänään säätelin yhet lumikengät, niisson vähän sama idea kuin lukkokenkien klossseissa.
fillarihaka
05.12.2007, 00.32
...sehän on lauha loppuviikko luvassa Rovaniemellekki...ties vaikka vaihtuu lumikengät kesäisempiin kamppeisiin vielä hetkeksi (=pyörällä ajamaan!) ;)
...no tuskin nyt kuiteskaan paljaasta maasta näillä leveysasteilla enää on vaaraa, toisin kuin tuolla pohojanmaalla, jonne taas suuntaan viikonlopuksi. Mutta katsellaanpa jos ensi viikolle pyörälenkkejä. :p
Ps. Nii minkälainen lukkosysteemi? Olen kuvitellut nuo lumikenkien kiinnityssysteemit lähinnä nauharemmipohjaisiksi...vai onko vain antiikkisia mielikuvia, omista minisuksista jäänneitä...laittaisitko kuvaa..
EDIT: Kattelinki pikasesti googlella ja huomasin, että periaatteessahan kiinnittyy remmeillä toki ite jalkaan(=kenkiin), mutta kiinnitysalustana/osana tietenki oma niveltyvä kehikkonsa (lienee ns.sideosa?) jota Arctic siis ilmeisesti jotenki säätelit? No, jospa ennätät joskus esitellä noita livenä... :o
Fillarimies
05.12.2007, 09.56
Kaivataan kuvia.. Eli siis pitääkö pyöräilykenkiä pitää jalassa kun kävelee hangessa?
Otin keulastakin vähän painetta pois ja lyhensin 130 milliseksi.. Katotaan että miten ne mäet nytten nousee ja alamäessä sitten naamallaan:D
Sporteri, minkä pesukoneen hommasit, oliko kallis?
Vähääään offaria etten sanois:D
fillarihaka
05.12.2007, 11.17
Kaivataan kuvia.. Eli siis pitääkö pyöräilykenkiä pitää jalassa kun kävelee hangessa?Saa kai niitäki pitää jos haluaa jalat palelluttaa, mutta eiköhän se oo remmikiinnitys vaan tavallisiin kenkunoihin...
Otin keulastakin vähän painetta pois ja lyhensin 130 milliseksi.. Katotaan että miten ne mäet nytten nousee ja alamäessä sitten naamallaan:DEi kippaa, ainakaan jos vielä varuilta lisäät takapään sagia...Sanoo 80mm keulalla lasketteleva...
Sporteri, minkä pesukoneen hommasit?Sellasen millä pitäs fillarivaatteetki putsaantua...Hieman yleistä hintatasoa edullisempi...
Vähäään offaria etten sanosEipäs ollutkaan niin pahasti, kun saatiin tuo pesukonekki kytkettyä ylläolev.vastauksella fillarijuttuihin... ;)
Heidi-83
05.12.2007, 17.02
Mullahan oli oikein rattoisaa ajella siinä valokeilassa :) Aina ku se valo katos niin tein mutkan hangen puolella.
Tää TAHTOO kans tollasen valon! Mutta sais mielellään olla sellainen, että pystyis käyttään pimeällä myös hiihtäessä tai kävellessä, koska näillä näkymin pimeillä poluilla seikkailuista tulee mun uus harrastastus :p
Heidi-83
05.12.2007, 17.33
Kirjotushäröä näköjään liikkeellä jollakulla...
Niin, tuosta valohässäkästä vielä, että niitä valoehdotuksia otan mielelläni vastaan ja budjetissa olis varaa n. 100€ maksavalle systeemille.
arctic biker
05.12.2007, 21.55
Kirjotushäröä näköjään liikkeellä jollakulla...
Niin, tuosta valohässäkästä vielä, että niitä valoehdotuksia otan mielelläni vastaan ja budjetissa olis varaa n. 100€ maksavalle systeemille.
Eihän tossa budjetissa mitään vikaa... mutta paljon saa saa painaa ja mimmoinen pitäs olla akkukesto ja mitä sillä pitäs pitäs nähä ja niinpäin...
Sporteri tuntee nää suunnistusvalot paremmin kuin minä mutta tommoisen
lyijyakkukötöstyksen teen varmaan alle 50 ekun. akku, laturi ,hentoinen auotonakkulaturikin käy, lamput koppa jne. eli jos laturi löytyy niin budjetti alle 30 kymppiä jos sitten tommoisiin seikkailukisoihin käypänen pitäis olla myös niin sitten pompahtaa, vaikkapa petzlin otsalamppu ja siihen sitten tommonen jälkiasennussuperled joka riittää myös pyörähommiin niin menee yli satasen, vaatii sitten hieman sähköpuolen osaamista.
arctic biker
05.12.2007, 22.00
koska näillä näkymin pimeillä poluilla seikkailuista tulee mun uus harrastastus :p
Mitä ilmeisimmin lumikenkäkolonia on saamassa uuven jäsenen,siteitten sääjöt vissiin kohillaa? mutta ootahan kun kevät koittaa,emme tarvii lamppuja:p
Fillarimies
05.12.2007, 23.33
Mää kevennän noita Pekun tekemiä koppia niin niihin saa kiinni 30mm halogeenin eli 20W korkeintaan! Yritän tehdä niistä niin keveitä kuin mahdollista, mutta silti kestävyyden kärsimättä!
Sporteri tuo noita halogeeneja mulle niin pääsee tekemään ihan valmiiksi asti. (20W 15-20 asteinen keila, mulla itellä 17 asteinen keila)
Koulun arMOKAlla työstän kiinnikkeet että saa kypärään kiinni ja voihan sitä modifoida niin että saa myös päähän kiinni kun hommaa vaan kuminauhaa.. Ja luonnollisesti nylonista teen sen kiinnikkeen niin tulee kevyt!
Lampun runko on sitte vesitiivis, sen voin luvata!
Työlle laitan hintaa sen 30e! :cool:
Ei oo mikään viritys (kuten mulla tuo oma) kun teen ihan kunnon koneilla tuolla koulussa:)
Teen kans itelle samalla!
Noo mie laitan tänne esittelyyn sitte kun on valmiita niin saa päättää että ostaako vai ei!;)
Ai niin akulle voi kans tehä jonku kotelon.. vaikka juomapullosta tms.
Edit:
Itelle tulossa 35W 50mm halogeeni, jos tuo peku saa ne kopat tässä joskus työstettyä..
Joo ajattelin käydä huomenna töissä ja siinä sivussa vääntää ohjelmanpätkää lampunrungoista. Ehkä pystyn ne jo viikonloppuna toimittamaan. Saa nähä:D
Edit:
Itelle tulossa 35W 50mm halogeeni, jos tuo peku saa ne kopat tässä joskus työstettyä..
Mullaki saattaisi kiinnostaa tuommonen 50 mm halokeenikotelo. Onko jotain suunnitelmaa nähtävillä tulevasta kotelosta? Pitäis saada ennen ens kesää tehtyä lamppu itelle :D
arctic biker
07.12.2007, 08.49
Mää kevennän noita Pekun tekemiä koppia niin niihin saa kiinni 30mm halogeenin eli 20W korkeintaan! Yritän tehdä niistä niin keveitä kuin mahdollista, mutta silti kestävyyden kärsimättä!
Sporteri tuo noita halogeeneja mulle niin pääsee tekemään ihan valmiiksi asti. (20W 15-20 asteinen keila, mulla itellä 17 asteinen keila
Pelkkä koppa ;kulta-anodisoituna kiitos,niin tekasen toisen lampun,ensimmäinen on hieman harjoituskappale :o. Mr11-kantainen on muuten 35-millinen ja mr16 taasen 50-millinen... ja jos ei kultaisena saa tyydyn siihen mitä verstas tuottaa!
Fillarimies
07.12.2007, 12.06
Anodisointi maksaa rahaa.. öö.. täällä rovaniemellähän on keltapassivointi.. Voin mie tietysti koulussa kullata sen kopan, mutta se ei oo kovin kestävä pinnoite;)
Ei oo kuvaa saatavilla.. Peku tekee eka periaatteessa aihion josta mie sitte kauniisti sorvaan ylimääräiset pois:D
Eilen oli kyllä sikasiisti lenkki.. Tavanomainen vesisade höystettynä loskalla!
Kävin polkujakin kruisailemassa.. 3 kertaa maastouduin yllätävän liukkaan paikan vuoksi.. tai siis kun pääsi vauhtiin niin ajo suju, mutta ilman vauhtia, meni kuin käärme konsanaan!
hienosti toimi tuo 130mm asento tuossa keulassa.. pyörähän suorastaan liitää ylämäessä, kun ois vaan ajajan kunto parempi.. mutta nyt alkoi mun treenaaminen ens kauden kisoja varten:cool:
arctic biker
07.12.2007, 22.16
Se tuo meijän Heidi meinaa ihan vakavissaan ostaa maantiepyörän...
No tossaJänkälän Empun kanssa ja ahvenanmaan Harrryn kans myös katomma ettei se ny flikka riepu ihan pommia saa, mutta niin se vaan meinaa tyvär meistä irtioton ottaa
No niin FP. Käväsin pajalla touhuamassa ne aihiot sulle. Oli vaan tuo sun murkulan malli niin syvä ettei meidän terillä noin alas pääse, mutta ajeleppa sorvilla koulussa loppuun niin tulee nuo piuhan ja kytkimen reijätkin läpi :D
Yritän huomenna heittää sulle jos olet maisemissa - kapulaan et tänään vastannu :seko:
Hyvä Heidi :) Pitäähän pyöräilijällä maantiemankelikin olla ;)
fillarihaka
07.12.2007, 22.46
...mutta nyt alkoi mun treenaaminen ens kauden kisoja vartenVaro vain, tästä tullaan muistuttamaan. Mä taidan suosiolla miettiä jotain tuon suuntaisia lupauksia vasta joulun konvehtirasioiden tyhjennyttyä... :p
Mutta kotona oli kyl jo etukäteisjoululahjaki pöydällä, tollaset lämpimiks kehutut, 3-osaiset kintassormikkaat(Arcticilla tais ainaki olla moiset), että yritetään ajella nytki ja toki pitkin talvea. Vähä ny harmittaaki, tääl pohojanmaalla ois polut sulana ku on vettä tullu pari päivää (nurmikko vihertää paremmin ku kesällä)... :eek:
Hömhöm, tapaus Heidin maantiepyörä, toivottavasti se kuitenki ois vain yks (maasto)pyöräilyä tukeva toimi. Kyllähän meikäki ajelee kesällä lenkkejä kotopuolessa välillä tuolla OLMO:llaki, mutta silti pitää käydä revittelemässä polkujen jännityksessä. Että ku se Heidi kuitenki niin kovakuntoiselta ja yhdistelmälenkitki sulattelevalta tuntuu, niin jospa se vetasee ens maantiepyörällä Tervolaan ja takas ja sitte käy vielä loppuverryttelynä meidän kaa mettälenkil... :o
niin se vaan meinaa tyvär meistä irtioton ottaaAi niin, täähän onki tätä fillarointisanastoa, eikös ne kisoissa "tee irtiottoja" vaikkapa jostain isosta letkasta; että se Heidiki vaan lenkillä yrittää sitte niitä loppukirejä... ;)
Ps.Tuli pyörähettyä Biltemassa tänään, matkaan tarttu nyt tollanen hyväks kehuttu pumppu. Akkuja ja latureitaki siinä suunnittelin, jos se Heidin lamppuprojekti polkastaan kohta todenteolla käyntiin..?
arctic biker
07.12.2007, 22.52
Ja kaiken huippu; runko olis VITUS nimeltään...
VITUS:seko:
No onpa nimellä .. pukattu:o
arctic biker
07.12.2007, 23.27
http://schutt.org/velo/vitus-979.php
pukkasin tohon kvg-systeemiin hakusanoiksi myös frame...:) tai jotain...
arctic biker
08.12.2007, 11.13
[quote]Ps.Tuli pyörähettyä Biltemassa tänään, matkaan tarttu nyt tollanen hyväks kehuttu pumppu. Akkuja ja latureitaki siinä suunnittelin, jos se Heidin lamppuprojekti polkastaan kohta todenteolla käyntiin..?[/QU
syytä olis ja laturiksi vaan semmoinen älykäs tapaus.... nimimerkillä
kokemusta on yhtä tyhmistä kuin itekkin. Kalliimpi laturi haukkuu hintansa hyvin äkkiä.
Fillarimies
08.12.2007, 13.51
Tätä mie kans pelkäsin, että sporteri tulee tästä vielä muistuttamaan, mutta mullapa on ässä hihassa:p
Kiitokset vain Peku..:) No eipä se niin haittaa vaikka ei päässy terällä niin syvälle.. Meillä ei koulussa edes tietedä 50mm pitemmistä teristä:D
Jaa en mie oo eilen kuullu että ois soitettu, mie soittelen vaikka tänään!
On kyllä pyörä nimellä paiskattu.. *nauraa*
Tai ehkäpä heidi kirittää meitä maantiepyörällä ja me muut maastopyörillä perässä.. arvatkaapa keltä loppuu kunto ekana??
Sporterilla se tarttuu aina mukaan jotaki tuolla etelän reissuilla.. toitko mulle ne joululahjat??
http://kirjasto.poytya.fi/kilpailu/joulupukki1.JPG
Fillarimies
08.12.2007, 13.53
VITUS:seko:
No onpa nimellä .. pukattu:o
Vai oisko VITUIKS:D
Vai oisko VITUIKS:D
Herra siunaa ja varjele:mad: ny suu pesemään saippualla.
Fillarimies
08.12.2007, 14.09
NO höh.. mie meen syömään karkkia..:p
NO höh.. mie meen syömään karkkia..:p
Paa karkit kaappiin,tuollanen ADHD vaan tulee niistä levottomax:cool:.
Fillarimies
08.12.2007, 15.35
Karkit meni jo.. nyt lähen JUOKSU lenkille.. ketuttaa sen verta, että on melkein pakko.. Asiaa vaikeuttaa eilen tekemäni 100 kyykkyhyppyä (ilman hyppyä) putkeen!
fillarihaka
08.12.2007, 16.32
Karkit meni jo.. nyt lähen JUOKSU lenkille..!O-ou,selvästikin se FP jätti ellmerin neuvot kuuntelematta ja napsi niitä karamelleja yliannostuksen...kun kerran juoksulenkille innostuu(ei kai se aiemmin niitä oo intoillu tekemään :seko:) :D
Arctic: Kuohuvat jätetään näillä näkyin korkkaamatta ny ainaki tuonne tammi-helmikuulle asti, jolloin noita AMS:iä tuleepi maahan ja meikä pääsee testimään ja ostopäätöstä tekemään... :rolleyes:
Heidi-83
08.12.2007, 18.41
Hengissä selvittiin tänäänki talvisarjajuoksusta, mutta missäs se FP oli tyttöystävineen?
Huomenna näen sen maantiepyörän uudestaan ja pääsen kaiketi testaamaan sillä vähän rata-ajoakin. Mullahan ei oo mitään hajua sen merkistä tai muiden osienkaan merkeistä, vaikka olen sillä jo kerran ajanut :p Muistan vain, että se oli ruma, väriltään musta ja siinä oli punainen rengas. Uhkasin jo maalata sen kauniisti vaikkapa sinisellä. Samalla vois peittää tuon nimenki ja vaihtaa sen vaikka Gentle Breezeksi :rolleyes:
Maastopyöräilyä en jätä! Ajattelin vain että vois nuihin asfalttiajoihin hommata toisen pyörän.
Heidi-83
08.12.2007, 19.07
Sporteri kirjoitti:
Ai niin, täähän onki tätä fillarointisanastoa, eikös ne kisoissa "tee irtiottoja" vaikkapa jostain isosta letkasta; että se Heidiki vaan lenkillä yrittää sitte niitä loppukirejä... ;)
Ps.Tuli pyörähettyä Biltemassa tänään, matkaan tarttu nyt tollanen hyväks kehuttu pumppu. Akkuja ja latureitaki siinä suunnittelin, jos se Heidin lamppuprojekti polkastaan kohta todenteolla käyntiin..?
Muoks. Ei mulla onnistu tuo lainaaminen, mutta nuin se Sporteri kirjoitti!
No, siis, että pitäiskö mun nyt sitte ruveta ottaan teistä lenkeillä irtiottoja? Voinhan mie koittaa tietysti!
Oliko minkähintaisia nuo akut ja laturit? En oikein muuta osaa vaatimuksista sanoa, ku että kiva olis, että se kestäis jonku kolmisen tuntia ja olis tietysti mahdollisimman pieni kokonaisuus.
Fillarimies
08.12.2007, 22.13
Olipas lenkki.. Jalat ei oo piptkään aikaan ollu näin hapoilla!:eek: 5-6km tuli juostua semmosta kohtalaisen kovaa vauhtia! Tyttöystävä hyytyi kun mie pääsin vauhtiin ja siinä tuhraantu sitä aikaa kun piti vähän kirittää sitä, eli juosta takana ja huutaa että nyt per**** juokset tai ....., mutta yllättävän kevyesti mulla onnistu tuo juoksu. Elikkä ihan jees peruskunto on!
Ai tänäänkö se talvisarjan juoksu oli?? No hemmetti.. mie oisin tullu jos oisin muistanu:mad:
Elikkä siis eka pyöräilin oukulle ja sitte noita hiihtolatuja/metsäpolkuja juostiin.. en mie uskalla juosta ihmisten ilmoilla. Luulevat vielä että ihan oikeasti urheilen...
Kun pyöräilin oukulle niin tulipahan tiskirätin kokoisia lumihiutaileita:eek:
Lainaaminen tapahtuu näin:
tsippadappadaijjadee
Elikkä sulut [] ja tohon väliin: quote (tekstiä tähän väliin) sitte [] ja tohon väliin /quote!
Sitte jos haluaa lainata että näkyy alkuperäisen kirjottajan nimi, niin se tapahtuu näin:
tsippadappadaijjadee
Elikkä sulut [] ja tohon väliin: quote=FILLARIPOIKA (tekstiä tähän väliin) ja sulut [] ja tohon väliin /quote
Ymmärsitkö?
Fillarimies
08.12.2007, 22.14
Tuossa selkeämpi ohje:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/misc.php?do=bbcode
Fillarimies
09.12.2007, 18.52
Kiitokset Pekalle kopista. Mittatarkat olivat kummatkin kopat:cool:
Tullee vielä ihan hienot näistä lampuista.. katotaan nyt paljonko saan kevennettyä niitä koppia. Punnitaan-->sorvataan-->punnitaan-->sorvataan:D
Tosi hieno pinnanlaatu, paljon parempi kuin noissa toisissa kopissa. Taisit ottaa uuden tapin käyttöön:seko:
Kiitokset Pekalle kopista. Mittatarkat olivat kummatkin kopat:cool:
Tullee vielä ihan hienot näistä lampuista.. katotaan nyt paljonko saan kevennettyä niitä koppia. Punnitaan-->sorvataan-->punnitaan-->sorvataan:D
Tosi hieno pinnanlaatu, paljon parempi kuin noissa toisissa kopissa. Taisit ottaa uuden tapin käyttöön:seko:
Tappi oli kyllä sama - ainakin sisäpinnan ajossa, mutta työstöarvot paremmat ja nyt ajelin sorvipakassa eli oli palikka tukevammin kiinni.
Fillarimies
09.12.2007, 22.49
Joo, se näköjään vaikuttaa:)
Pitää vissin terottaa terä pikateräksestä niin ei mee tuo hyvä pinnanlaatu hukkaan!
Ei muutako itellekki tekemään Pekudesing lamppuja vaikka olohuoneen nurkkaan lukulampuksi;)
fillarihaka
10.12.2007, 03.21
Tulipa vähä myöhään ajeltua Rovaniemelle. Just vasta perille. Olipa ainaki rauhallista liikenteessä.
Ja tulipa tänään ajeltua muutenki. Siskon pyörää piti kotosalla lainata ja käydä möyrimässä uusi kylälle tehty metsäautotie läpitte. Hieman pehmeässä kunnossa savi-hiekkapinta viikon sateiden ja lumien sulamisen jälkeen (Kuten kuvasta huomaa, 10km riitti renkaiden värityksen vaihtamiseen mustasta harmaaseen... ;)).
http://koti.mbnet.fi/%7Esporteri/fotot/09122007_KuraTrekki.jpg
Tenttejäki on tiedossa tässä viikolla, mutta jos jossain välissä yhteislenkkiäki voisi haaveksia (tiistai tai ainaki ens vkonloppu?)...
arctic biker
10.12.2007, 15.28
tulihan tuolla opistolla käytyä, ihailemassa sekä heidiä trikoissa että tätä vitusta. Ainoo vaan että runkokoko hiukka iso, siis pyörällä. Korviini tarttui
että stemmiä vaihtamalla ois ihan passeli:eek: iso kun mikä, mulle passeli:p
Heidi-83
10.12.2007, 17.53
En näköjään ymmärtänyt lainausta, ku ei onnistunu!
Heidi-83
10.12.2007, 18.01
Ai että sentään ihailemassa :p Ehkä kuitenkin kauhistelemassa!
Olihan se harmillisesti liian iso pyörä mulle, mutta jospa saan ensi kerraksi jonku pienemmän pyörän kokeiltavaksi. Vituksellakin oli kyllä hauska ajella, vaikka ei sinne vaihtajille asti oikein meinannu yltää. Lujaa tommosella kyllä pääsee ja eilenki vaikka ajoi sen koko 1,5h niin tuntui, että ei olis ajanu olleskaan. Siinä olis jollekulle muulle hyvä pyörä tarjolla :rolleyes:
arctic biker
10.12.2007, 20.25
Tulipa vähä myöhään ajeltua Rovaniemelle. Just vasta perille. Olipa ainaki rauhallista liikenteessä.
Ja tulipa tänään ajeltua muutenki. Siskon pyörää piti kotosalla lainata ja käydä möyrimässä uusi kylälle tehty metsäautotie läpitte. Hieman pehmeässä kunnossa savi-hiekkapinta viikon sateiden ja lumien sulamisen jälkeen (Kuten kuvasta huomaa, 10km riitti renkaiden värityksen vaihtamiseen mustasta harmaaseen... ;)).
http://koti.mbnet.fi/%7Esporteri/fotot/09122007_KuraTrekki.jpg
Tenttejäki on tiedossa tässä viikolla, mutta jos jossain välissä yhteislenkkiäki voisi haaveksia (tiistai tai ainaki ens vkonloppu?)...
Ja ihan oikeen merkkisellä pyörällä vielä
arctic biker
10.12.2007, 20.37
Mie oon sitte siirtyny fluorikauteen, tuo marttikaima sai myytyä fluorattua
rexiä että silleen... kovasti on vaan pieni pala:( pannaan ny pohojiin niin kauvan kun näillä seuvuilla vielä ollaan hiihtelemässä!
fillarihaka
10.12.2007, 20.56
...kyllähän täällä kelpaa hiihellä, kuvista näkeepi eron (ylempänä eilinen Pohjanmaan pyörälenkki, alla tämäniltainen Rollossa). Tämäniltainen lenkki tuli kelattua vaan Niilan kera ku tuli niin pikanen lähtö ettei ennättäny ilmotustakaan laittaa, pahoittelut, jos moni innokas jäi ilman lenkkiseuraa tänä iltana!
http://koti.mbnet.fi/%7Esporteri/fotot/Lumiukolla_Py%f6r%e4t.jpg
Hyvässä kunnossa polut tuolla Ounasvaaran rinteessä, vkonlopun sulatus vaan teheny hyvää ku lumi tamppaantunu ja vähenny.Pinta rapea sulattopaikoissaki, suojasemmissa paikoissa toki lunta vähä enemmänki, mutta pitoa oli (pitkoksia lukuunottamatta :rolleyes:).
Kylläpä kelpaa Arcticinki ny sivakoida ku Fluorivoiteita sai alle! Suksethan alkaa huutaa lähtöä starttiviivalle...
Olikohan REX:llä useampia fluoritasoja noissa parafiineissaan, en muista? SWIX:llä jota ite pääosin käytelly, löytyy parafiineja kolmella fluorivahvuustasolla ja lisäks vielä muita erikoisuuksia (esim. sisältää vielä lisäks molybdeeniä jne.). Kaikkea keksivät tehdä että ois aina jotain uutta kokeiltavaks...
Merkki on tosiaan ihan OK tuolla siskollaki pyörässä, mutta huomasitko millainen "raiseri" tuolla ohjaustangolla. Melko pysty ajoasento ku muutenki lyhytputkinen runko :D
Carbondale
10.12.2007, 21.12
Onhan noita toki Rexilläkin useampaa sorttia sekä fluorittomia, että fluoripitoisia tököttejä.
Racing-sarja on fluoritonta, RCF-voiteet matalafluorisia ja Olympicot korkeafluorisia. Lisäksi on jos jonkinmoista pinnoitetta ja pulveria. Noita korkeafluorisia ei kyllä kannata liikaa törsätä, ovat siinä määrin arvokkaita, että kilpakäyttöön lähinnä.
Pitäisi itsekin tieten päivitellä tuota voidevarastoa jahka saan ensin kuskattua sukset tänne pohjoiseen.
Fillarimies
10.12.2007, 21.29
Me ollaan Sporterin kanssa Trekin tiimikuskeja.. (kummalaki trekit) Me urheiltiin ihan oikeasti tuolla lenkillä:D Ei tehty lumiukkoja!
Carbontalekin lenkille vaan mukaan.. ei jäädä nössöilemään niiden suksien kanssa.. (ihan niinku osaisin hiistää kunnolla) Ei sentään. Hiihto on hyvä harrastus, mutta ei oo oikein mun juttu, mutta kaitpa sitä sitte vanhana papparaisena vois kokeilla:)
fillarihaka
10.12.2007, 21.41
...No niinhä se tietenki oli REXinki osalta että valikoimaa löytyy. Onhan tuonki merkin voiteet toki löytäny tiensä joskus munki suksen pohjiin ja pakissa nytki noita "geelipitopurkkeja" pari kappaletta, mutta en niin aktiivisesti käyttäny että valikoimaa tarkemmin tietäisin. :o
Kyllä pitäs TREKin pikkasen vielä tehä mehukkaampia tarjouksia, että mä niiden tiimikuskina ajaisin, vaihtunee merkki... ;)
Heidiä mä ehinki jo toisaalla opastaa, ettei kantsi kuitenkaan liian suureen pyörään haksahtaa innostuksissaan. Parempi kunnollinen, kuin selkä jatkuvasti kipeänä... Mutta muutoin käppyräsarvisella fillarointi onki oiva lisä tuomaan vaihtelevuutta pyörälenkkeilyyn, suosittelen (vaikka ite suosinki vähä enemmän maastoa)!
...Hyvä tässä muita toppuutella ku itekki ihan intoa täynnä ja pitäis jotain järkevää päättää tulevan pyörän suhteen, koht'sillään... :rolleyes:
Fillarimies
10.12.2007, 21.45
Pitäskö munkin vaihtaa Cubeen että pysytään vielä samalla lähtöviivalla:seko::D
Mieki voisin haluta ihan testimielessä ajaa maantiepyörällä??
Jos siinä käy sitte niin että ajalen maantiellä sitte, kun oon vähän huono ajamaan tuolla mettässä:rolleyes:
Heidi-83
11.12.2007, 11.34
Miepä näin Niilan eilen, ku se poljeskeli läpi maahisten valtakunnan :)
Fillarimies
11.12.2007, 17.55
Missä se maahisten valtakunta oli?
Heidi-83
11.12.2007, 18.40
En kerro :D siinä sulle hyvä lenkki, ku käyt ottamassa selvää, missä niitä maahisia luuraa!
Fillarimies
11.12.2007, 21.05
Nyt tiedän! Se on siellä alikulkusillalla kun mennään ounasrinteelle!:cool:
fillarihaka
11.12.2007, 23.22
...eikä tainnu ihan uudestaan pyöräilyllä selvitä... ;)
Fillarimies
12.12.2007, 09.44
Joku nimeltä mainitsematon pyöräilijän alku avitti hieman:D
Khöh.. Onko muilla ollu kurkku kipeä, kun tuntuu että tuota on liikkeellä:mad::seko:
Olihan se harmillisesti liian iso pyörä mulle, mutta jospa saan ensi kerraksi jonku pienemmän pyörän kokeiltavaksi.Ei todellakaan kannata ostaa liian isoa runkoa. Noita sopivan kokoisiakin pyöriä kyllä löytyy. En muista kuinka pitkä (tai lyhyt) sie Heidi olet, mutta mulla on tiedossa ainakin yksi punainen Bianchi 49 cm rungolla ja kahvavaihtajilla. Osat on campan sarjaa ja hinta varmasti edullinen.
Huippupyöräkin löytyy jos haluat parempaa kyytiä. Eemelillä on tallissa pieneksi käynyt, mutta valmiiksi kärkivauhtiin opetettu sininen Avanti Dura-Acen osilla ja hiilikuituhaarukoilla.
fillarihaka
14.12.2007, 17.32
...tarkkailemaan ite kasattujen vanteiden pinnojen kireyksiä.
Eilen koulupäivän päätteeks kämpille pyöräillessäni huomailin pientä heiton tuntua takarenkaassa. Ensin epäilin navan laakereita, mutta pieni heiluttelu ja pinnojen puristelu osoitti osan niistä olevan löysällä. Varoen ajelua jatkaen ja asunnolle päästyäni tein vain takarenkaan vaihdon (onneks on noita vanteita ollu ny kaksin kappalein), kun piti ilta viettää tenttiin lueskellen. Tänään sitte vannetta purkaessani pirahti jo yksi mutterikin irralleen, että olipas jo meleko löysälle ennättäny... :(
No nyt on taas pinnat kireällä ja pinna vähemmän kireällä (siis ku tuo tenttiki ohitse ;))!
Carbondale
14.12.2007, 17.46
...minäkin tuossa kiristelin yks päivä. Tieten tehny nuo sivuluisuttelut tepposensa, kun vipotti aika rankasti.:D Eipä tuosta takakiekosta vieläkään ihan suora tullut, mutta kohtuullinen kumminki.
Scotissa on kokopitkät jagwire-vaijerinkuoret. Pitäs tässä joku päivä taas nostaa pyörä sisälle, repiä vaijerit pois ja ruiskuttaa kunnon crc-kylpy sinne kuoreen. Tympeitä ilmoja on pitänyt, kun lämpötila on vaihdellut voimakkaasti: lämpötilan ollessa plussalla pääsee kosteutta kondensoitumaan vähän sinne sun tänne ja sitten kun pamahtaa pakkaselle, niin kylläpä meinaa vaihteetkin takeltaa.
Olipa minullaki viimenen tentti tuossa keskiviikkona. Huomenissahan tuota jo joutaakin kotopuoleen joululomille.
Fillarimies
15.12.2007, 14.59
Kannattaa mielummin tehä niin että kuivattaa jollakin konstilla ne kuoret ja sitte kun ne on kuivat niin laittaa sormen päihin aseöljyä/lukkosulaa ja vetää vaijerin muutamaan kertaan sormien läpi niin ei tuu sitä öljyä liikaa..
Normi crc on vähän huono konsti vaijerien voiteluun.. pakkaa takertelemaan.. mulla on ainaki käyny niin!:mad:
Ja flunssa jatkuu.. puuh.. Salillakin ois pitäny tänään käydä, mutta ei viitsi rasittaa nyt itteä! Lenkilläkin ois pitäny käydä, mutta ei sitäkään..
Onko muilla ollu flunssan oireita:seko:
Ei ole tietoakaan taudeista - vielä. Mie ruukaan sairastella vasta lomalla.
Fillarimies
16.12.2007, 15.31
Joo lomalla on aikaa sairastaa:D Mulla alkaa onneksi pikkuhiljaa helpottamaan tämä lenssu;) Alkaa olemaan pikkuhiljaa ikävä tuota kaksipyöräistä alumiinikönttiä:o
Joku nussi mun rakkaan entisöidyn jopon.
Voi soitella jos on havaintoja 044-3393400
Tuntomerkit kuvasta http://bp1.blogger.com/_x2Y1VlRMXrE/RlSFRHRnVwI/AAAAAAAAAA8/UI6H1SuKJXQ/s400/jopo2.jpg
Fillarimies
16.12.2007, 15.53
Artic kehtaatko mitata tönärillä sen sun mz compin emäputken sisähalkaisijan!!!!!!.. Kauhea kiire ollu koulussa kun on projektia pukannu.. En ole kuitenkaan unohtanu tuota emäputken pidennystä:)
http://fi.static.netlog.com//p/oo/000/480/480314.jpg
Tuommonen se on!
Fillarimies
16.12.2007, 15.55
Joku nussi mun rakkaan entisöidyn jopon.
Voi soitella jos on havaintoja 044-3393400
Tuntomerkit kuvasta
Lupaan katsella ympärilleni:)
Jopo löytyi joten ällkää lyökö jos ajelen sillä :)
fillarihaka
16.12.2007, 18.05
...jopohan palasi omistajalleen nopeasti, hyvä näin! :)
Mäki hommasin uuden pyörän! En kuitenkaan ostamalla, vaan vähän säätämällä tuota vanhaa. Huvikseni kokeilin nostaa ohjaustankoa pari senttiä korotuspalojen järjestystä vaihtamalla ja a'vot (onneksi ei oo tullu tuota emäputkea lyhennettyä). Paljon "trailimaisempi" pyörä heti pystymmällä ajoasennollaan. Josko sitte ku pitää taas päästä tuolla enempi vauhtiin, niin saatan hakea hyökkäävämpää ajoasentoa ja laskea setupin takas. Mutta vähä on ruvennu mietityttämään vielä noi trailimaisemmat täysjoustot. :seko: Ennen miellytti vain "vanhanaikaisemmalla runkomallilla" (jäykkäperäistä muistuttavat) tehdyt pyörät, mutta mutta... esim. Santa Cruz ja Cube:n STEREO:kin ovat esitteiden ja nettisivujen toljotuksella alkaneet näyttää jopa hienoilta peleiltä. Eikä se Arcticin GT:n koeajokaan sillon yhtään vähentäny tuon fiiliksen heräilyä..? :D
Toivottavasti tässä ei itekki oo flunssaa säästelemässä lomille, kohtahan tuota joulutaukoa opintoihin pukkaa. Aikaisempina vuosina noiden lomien lisäksi lenssu pyrki pintaan aina "tärkeiden kisojen alla"... Ihmeesti oon siis pysyny vielä terveenä (äkkiä koputtamaan puuta...) ku ei oo kisoja ollu ohjelmassa. Jokohan Teemulla on kisatournee pahasti päällä, vai onko taas etsimässä lunta treenaamiseen jostain muualtakin kuin täältä Rovaniemeltä? :o
No lauhat kelit onneks näyttäis jatkuvan ens viikolla; tarkenis pyöräillä hiihtelyn lomassa!
Fillarimies
16.12.2007, 18.56
Cuben AMS Pro...(kuolaa hienoa väriä ja osavalikoimaa)
http://img.cube.eu/bikes/radbilder/AMS_pro_rot.jpg
Cube Stereo K24 black anodized (lisää kuolausta.. mutta palautetaan maan pinnalle: Varastossa on lähes yhtä hyvä pyörä odottamassa)
http://img.cube.eu/bikes/radbilder/stereo_schwarz.jpg
Nam.... oohhhhh hooh:eek:
http://www.trekbikes.com/images/bikes/2008/large/fuelex95_onyx.jpg
Fillarimies
16.12.2007, 19.02
Suomalaista osaamista.. On muuten tosi hyviä nuo rossaanon pyörät. Ite oon yhdenomistanu ja oisin sen kyllä pitänytkin mutta ei ollu takana levyjarruille paikkaa..
http://www.rosswheel.com/rossano/2006/images/mtb_xtr_2007_iso.jpg2998e
Tähän sanoisin että aivan hirveä:
http://www.vitus.fr/img/site/serie/spur/vitus-fleetwood.jpg
Mitäs raati sanoo:seko:
fillarihaka
16.12.2007, 19.18
...kyllä tuo VITUS runkomalliltaan mulle kai kelpais(eksoottinen muuten tuo vaakaputki), mutta jousitus/voimansiirto osat sais olla vähä muita... :rolleyes:
...joo, rauhoitetaan tää MTB arvonta. Kyllä mä sen AMS:n taidan hakea... :rolleyes:
...mutta jos jotenki jatkettava, kylväppä seuraavaks ketju täyteen maantiepyörien kuvia, Heidillähän on sellanen kiikarissa! :P
Carbondale
16.12.2007, 19.54
Nam.... oohhhhh hooh:eek:
http://www.trekbikes.com/images/bikes/2008/large/fuelex95_onyx.jpg
Hyihyi... hirviän painava hintasekseen hiilariunelmaksi.:p
(Hienohan se kyllä on, en kiistä :D)
Mutta tuo AMS PRO on kyllä jokseenkin 'tehokkaamman' näkönen, kuin AMS 125.
Ei ku mie oon palautellu vaan siitä Saariselän turneesta. Hiihtoa viikkoon 24h ja n.330 km sisältäen 2 kisa starttia. Koko viikon reenimäärä oli 27, eli ihan miehekäs. Muistiin palautui taas pitkästä aikaa miltä tuntuu reenata oikeesti.
Tänään kävin stadionilla tekemässä pieniä vetoja ja hiihto tuntu kohtuu mukavalta. Nyt on niin paljo vapaata töistä et kerkeis taas reenaamaan kun tulis vaan lunta. Pitää varmaan ruveta siirtymään kesäisempiin lajeihin Roin talvessakin. Ottaskohan taas ihan fillarin tallin perältä esille.
Ja ens kesän Rovaniemen seikkailuunkin on joukkue alustavasti kasattu. Voittamaan kykenevä kokoonpano jos minä vaan jaksan käydä toukokuussa lenkillä :)
arctic biker
17.12.2007, 09.55
Artic kehtaatko mitata tönärillä sen sun mz compin emäputken sisähalkaisijan!!!!!!.. Kauhea kiire ollu koulussa kun on projektia pukannu.. En ole kuitenkaan unohtanu tuota emäputken pidennystä:)
http://fi.static.netlog.com//p/oo/000/480/480314.jpg
Tuommonen se on!
25.2 milliä, taitolaji tää mittauskin ,joka kerran hieman eri tulos... Ja tää tulos on kirjon yläpäästä, että semmoinen maksimihalkasija. Ja muistat
varmaan että pidennystä kaipaava putki on terästä:)
kiirustahan tolla ei ny oo,kuhan ens kevääksi. Saattaa olla etten oo ny
aikoihin maisemissakaan.
arctic biker
17.12.2007, 10.04
...tarkkailemaan ite kasattujen vanteiden pinnojen kireyksiä.
Eilen koulupäivän päätteeks kämpille pyöräillessäni huomailin pientä heiton tuntua takarenkaassa. Ensin epäilin navan laakereita, mutta pieni heiluttelu ja pinnojen puristelu osoitti osan niistä olevan löysällä. Varoen ajelua jatkaen ja asunnolle päästyäni tein vain takarenkaan vaihdon (onneks on noita vanteita ollu ny kaksin kappalein), kun piti ilta viettää tenttiin lueskellen. Tänään sitte vannetta purkaessani pirahti jo yksi mutterikin irralleen, että olipas jo meleko löysälle ennättäny... :(
No nyt on taas pinnat kireällä ja pinna vähemmän kireällä (siis ku tuo tenttiki ohitse ;))!
näitten perusnapojen kireyden tarkastaminen on ihan rutiinitoimenpiteitä.
ja pinnojen varsinkin jos niitä on joutunut vastikään isommasti värkkäämään. Nippeli se sieltä varmaan tippui, sitä sinistä ruuvilukitetta
vois ainakin harkita.
fillarihaka
17.12.2007, 18.29
sitä sinistä ruuvilukitetta
vois ainakin harkita.Jep, nippelihän se pirahti irtaalleen. Kiristelin ny vähä kireämmälle kuin viimen, katotaa miten pysyy ja jos ei ala pysymään paremmin, niin tuo ruuvilukitekki vaikka sitte avuks.
Heidi-83
17.12.2007, 19.03
Oikein hyvää joulua ja menestyksekästä uutta vuotta kaikille!
Mikäli tällä viikolla on porukalla vielä kiinnostusta lähteä yhteislenkille, niin mulle ainakin passais päivälenkit oikeen hyvin. Muussa tapauksessa; nähellään ensi vuonna :p
arctic biker
17.12.2007, 19.52
Oikein hyvää joulua ja menestyksekästä uutta vuotta kaikille!
Mikäli tällä viikolla on porukalla vielä kiinnostusta lähteä yhteislenkille, niin mulle ainakin passais päivälenkit oikeen hyvin. Muussa tapauksessa; nähellään ensi vuonna :p
Keskiviikkona vois käydäkin, huomenna käyn yhtä asuntoa päivällä kurkkaamassa (saunakin vielä..) ja valosan aika taitaa mennä muussa virastokäynnissä, ajaminen ollutkin vähillä viime aikoina
fillarihaka
17.12.2007, 20.36
...valitettavasti mä en pysty osallistua :( Kalenterissani on etelän-, tai oikeammin lännenleiri, eli käväsen katselemassa josko pohjanmaalta löytyy sulia polkuja. Ois nämä Rovaniemenki kyllä nyt hyvässä ajokunnossa, jään /kovan lumen päällä vähä röpökerrosta (lauantai-iltana viimeksi kartoittelin). Käykäähän kynnelle kykenevät kärräämässä, minä liityn porukkaan taas myöhemmin! :cool:
Fillarimies
17.12.2007, 22.07
Minäkin voisin keskiviikkona tulla yhteislenkille jos ei oo enään kurkku kipeä eikä limaa kurkussa. Koulu loppuu klo 12 mulla. Laittakaahan aikataulua ja paikkaa missä trehvataan !
Paljonko tuo trekki paino sitte?? Mie en sattunu kattomaan..
Hyvää joulua kaikille pyöräilyyn hurahtaneille!!!
Muuten pyörien paino galluppi!
Mitä harrastus-pyöränne painaa?
Nyt minusta tuntuu että joku mustasieluinen xc-pyöräilijä ei oo vieläkään maksanut osiaan... :(
Vitosen vaiva mutta silti.
fillarihaka
18.12.2007, 00.28
...ööh, tuota, voisitko Marco1 tarkentaa? :eek:
(Luulin, että ne vanhat MountainBikingAction -lehdet oli tarkoitettu lahjoituksena...)
Carbondale
18.12.2007, 01.19
Paljonko tuo trekki paino sitte?? Mie en sattunu kattomaan..
Hyvää joulua kaikille pyöräilyyn hurahtaneille!!!
Muuten pyörien paino galluppi!
Mitä harrastus-pyöränne painaa?
Eiköstä se Fueli EX 9.5, joka Fillarissakin oli, painanu 11,3 kg ilman polkimia.
Eihän se toki hirveä paino täpärille ja noille joustomatkoille ole, mutta makso liki 6 tonnia = ei kovin hyvä hinta/paino-suhde.
Niin ja oma Cännäri on siellä 11,8 kg:n tuntumassa polkimineen, kilkkeineen, kaikkineen. Scotti on jotain 12,4 kg.
Minen myöskään pääse porukkalenkille, koska oon Pohojanmaalla.
Niin ja hyvää joulua kaikille!:)
fillarihaka
18.12.2007, 03.09
...pitääköhän varata punnitusaika vaikkapa tuonne kaatopaikan tullausvaa-alle. Siltä varalta, että on omanki TREKin paino niissä lukemissa, ettei pienemmällä puntarilla saa selville. Ja toisekseen, että jos lukemat onki sellaset, että tekee mieli sen jälkeen hylätä sinne kaatisromujen sekaan... ;)
Eiku kylläpä tuota vois rohketa puntaroidaki ens viikolla. Kai munki TREK nyt ainaki FP:n pyörän pesee... :p
Nii ja miten lie nää Rovaniemen polut ajokuntosia jatkossa, ainaki äsken kuulosti pyöräkuormaaja kärräävän tuossa pyörätiellä ja talon edessä hiekoituspuuhissa. Saattakohan keskiviikkona kovinki liukastella...
Missäspäin pohojanmaata muuten CARBON vaikuttaa nyt joulunaikaan? Jos satut Kalajoen seudulle ja pyörä matkassa, niin saa toki ilmoitella... :)
BAD bunny
18.12.2007, 12.07
Minkälaisia polkimia olette käyttäneet näin talvisaikaan lukkopolkimien sijasta?
Perus polkimia, joita löytyy esim. Prismasta vai jotain hiponpia, kuten V-8 ja vastaavat?
Ajattelin että laitan mustaan sinkulaan lukottomat polkimet ja pidän on-onessa ne lukot vielä kiinni. Sinkulan etenemiskyky heikkenee huomattavasti ilman lukkoja..
kuten V-8 ja vastaavat?
Ostappa multa puoli vuotta käytetyt valkoiset V8:t parilla kympillä ;-) on mulla yhdet mustat myös mutta niillä on ajettu pari vuotta ja maalit on kulunu jonkin verrran.
...ööh, tuota, voisitko Marco1 tarkentaa? :eek:
(Luulin, että ne vanhat MountainBikingAction -lehdet oli tarkoitettu lahjoituksena...)
Ei tosiaan ole kyse niistä. Eikä niistä renkaista. :)
Heidi-83
18.12.2007, 15.16
Njaa, vähän veti tosiaan liukkaaksi eilisiltaisen vesisateen johdosta. Tein illalla tyylikkäitä hidastettuja kaatumisia, mutta ehkä sitä voisi kuitenkin vielä kokeilla huomenna yhteislenkkiä.
Olisko klo 13 torilla sopiva? Näkis vielä ajaa jollain lailla vähän aikaa.
Pyörän painosta mulla ei kyllä ole mitään hajua, mutta taitaa se aika kevyt olla tuo mun Gary!
Fillarimies
18.12.2007, 18.48
Meikäläisellä taitaa kuule mennä sittenki koulussa ylitöiksi huomenna, eli klo 12 tonne klo. 14-15 asti. Ei niinkään laiskanläksyjä, mutta näitä omia hommia cnc-koneella:p
Sitte alotan flunssan jälkeisen palautumisen keilailun parissa! Pitää tuota tyttöystävää raahata jokapaikkaan.. Se ei muuten tykänny siitä juoksulenkistä, mentiin kuulemma liian kovaa:D Ja mun (juoksu) kunnolla ei kovin lujaa mennä:eek:
Voi olla että kunto on nyt sairastamisen jälkeen aika heikko, joten taidan käydä yksin lenkillä, niin ei tarvi hävetä:o
Heidi-83
18.12.2007, 18.53
Oukki doukki, jospa sitten perutaan huominen yhteislenkki, kun ei sille kerran ole lähtijöitä. Mieki käyn yksikseni liukastelemassa niin eipähän tarvi muiden odotella!
arctic biker
18.12.2007, 19.31
Oukki doukki, jospa sitten perutaan huominen yhteislenkki, kun ei sille kerran ole lähtijöitä. Mieki käyn yksikseni liukastelemassa niin eipähän tarvi muiden odotella!
Koukkaa ny torin kautta jos oot siihen aikaan menossa,mulla menee asioilla
aamupäivällä aikaa mutta pitäs toivon mukaan siihen aikaan olla jo hoidossa. Ny tankataan mummon piirakoilla:p
fillarihaka
18.12.2007, 22.26
Ei tosiaan ole kyse niistä. Eikä niistä renkaista.No tämä huojentava tieto...
Kiitokseni vielä kerran noista! http://www.seponkotisivut.com/vb/images/smilies/h/dankk2.gif Renkaat saivat uutta elämää ruuvirengas-projektissa ja tuntuvat ajavan asiansa ja mbactioneistakin on hauska "lähihistoriaa" tarkastella ja fiilistellä..!
BadBunny: Mulla jatkaa samat polkimet kesän/talven. Toisella puolen flät ja toisella lukko, ajaneet asiansa näin sekalaisen käytön pyörässä. Varmaan sitte seuraavaan hankin kunnon maastolukot, mitenköhän mahdottomat laitokset nuo EggBeaterit ois..?
Carbondale
18.12.2007, 22.46
Missäspäin pohojanmaata muuten CARBON vaikuttaa nyt joulunaikaan? Jos satut Kalajoen seudulle ja pyörä matkassa, niin saa toki ilmoitella... :)
No samassa jokilaaksossa, mutta satakunta kilometriä sisämaahan.:D
Prkl, kun Cännäri on Rollossa ja täällä vähälumiset, mutta pikkupakkasen sopivasti kovettamat polut... tekis maastoon mieli.:mad:
Noh, ehkä minä keskityn kinkun syömiseen.:p
Carbondale
18.12.2007, 22.50
Minkälaisia polkimia olette käyttäneet näin talvisaikaan lukkopolkimien sijasta?
Mitämitä... eiköstä sitä mennä joko lukkopolkimilla, tai sitten ei ollenkaan.:D
Eivaan ykköspyörässä on kyllä lukot ympäri vuoden ja kakkosmankelissa sitten ihan peruspolokusimet.
Fillarimies
18.12.2007, 23.01
Bad bunny.. Hommaa tv.ltä V8 ja osta kaupasta ilmastointiteippiä. Ennen lenkkiä teippaat jalat reilusti polkimiin kiinni niin ajaa saman asian kuin lukkopolkimet..tosin kengät ei ole irroitettavat:rolleyes::D
Kauhea inspiraatio iski päällensä.. tahtoo kouluun tekemään töitä!!! (en ole hullu):eek:
arctic biker
19.12.2007, 09.47
Wellgo Bear Trap Platform MTB BMX Pedals, kevyet ja iso häkkisethttp://www.comcycle-usa.com/pictures/_5/4721/4720220.jpg
arctic biker
19.12.2007, 10.06
jaa tuli liika iso kuva, nuo on ollu muutama vuosi. kohtuu iso häkki jolloin löysempipohjaisilla (kamik) huopavuorikengillä ajellessa ei niin helposti ala
jalkapohjaa painamaan. ja kamikithan (tai sorel) on erinomaiset lumikenkäilyyn myös. viritin noihin myös tommoisen power strap-systeemin
joka toimi muutoin mutta strapin kokosäätösysteemi jäi kesannolle, nyt
ois kyllä puimakoneen siivahihnaa josta vois alkaa uudestaan värkkäämään.
GT:n matkaan tuli kotiinajopolkimina vastaavat täysmuoviset. ovat nuoskakelissä liukkaat. Ja ostinhan minä samalla Antilta alumiiniset V8-tyyppiset flätit myös, pirun painavat ja laakerivikaiset valmiiksi, säätelin niitä mutta ei niistä taija kalua tulla.
Kylymällä en lukoilla pelleile, vanahan jalat jäätyy. Talaviajokenkien pittää
olla monikäyttöiset, mulla ne palavelee lumikenkien lisäksi myös mettäsuksisaappaina.
Sporteri, jos useammat lukkikset niin sama klossi kaikissa on ihan hyvä
periaate, ei siinä mitään eggbeateri on varmasti toimiva poljin
BAD bunny
19.12.2007, 10.57
Ostappa multa puoli vuotta käytetyt valkoiset V8:t parilla kympillä ;-)
Juu voisin ostaakin. Todennäköisesti laitan flätit mustaan pyörään, jolla pystyisin sitten ajamaan koulumatkoja normaali ihmisten kengillä.
Biltemasta pitäisi ostaa lisäksi neopreenisuojat kenkiin, jotta lukkopolkimilla voisi vetää suunnilleen -15 keleillä maksimissaan.
arctic biker
19.12.2007, 18.40
Juu voisin ostaakin. Todennäköisesti laitan flätit mustaan pyörään, jolla pystyisin sitten ajamaan koulumatkoja normaali ihmisten kengillä.
Biltemasta pitäisi ostaa lisäksi neopreenisuojat kenkiin, jotta lukkopolkimilla voisi vetää suunnilleen -15 keleillä maksimissaan.
mulla on nuo biltaman L-kokoiset, jos niinikuin haluat kokoa testata... ja voihan sitä lämpimyyttäkin samalla kokeilla.
arctic biker
19.12.2007, 18.58
Jahas,sitten sitten kun saan hommattua vähän huonekaluja sun muuta
(lahajoituksia otetaan vastaan mielihyvin) pidämme ajoporukan puitteissa
tupaantuliaiset ja säädämme pyöriä, oli sitten aihetta tai ei:p
periaatteena että omat mehut ja omalla pyörällä Matkarinteeltä sitten kotia, saunakin löytyy:D
höh ostakaapa meikältä osia!
http://ridefree.fi/forum/viewtopic.php?t=29535
arctic biker
19.12.2007, 21.55
höh ostakaapa meikältä osia!
http://ridefree.fi/forum/viewtopic.php?t=29535
Älä sie saata meitä kiusaukseen koska tää on xc-henkisten saitti. Pois meistä kavala friiraitti ja muu turhanaikanen hyppiminen ,koska me ajamme läähättäen sukkikset päällä nenä tangossa ja räkä poskella emmekä tunnusta muuta maastopyöräilyä
Fillarimies
19.12.2007, 22.02
Hösön joululahjapuoti...
Niin mitä siis artik on muuttanu matkarinteelle, missä se on?
Juhokin varmaan tyytyy siihen muumilimpparin juontiin...
Voi että voi olla yksinkertainenki asia vaikea.. kaverille koneistan kelkkaan ohjaustangon korotuspaloja ja ne koneistetaan kahdessa vaiheessa. Niin pitää alkaa vääntämääm kiinnitysjigiä, 4 kpl korotuspaloja varten.. ei siis jigihän on helppo tehdä ja kappale myös mutta joutuu tekeen sen jollakin "paskalla" koneella kun toinen paljon parempi kone ei ole vapaana! *ahdistus*:D
No jättää koneen hurraamaan ja alkaa lukemaan vaikka aku ankkaa:rolleyes:
Taitaa jäähä lamppurojekti lepäämään tuonne mun koulun kaappiin vähäks aikaa.. ko ei kerkeä kaikkea... ... ...
arctic biker
20.12.2007, 22.31
Taitaa jäähä lamppurojekti lepäämään tuonne mun koulun kaappiin vähäks aikaa.. ko ei kerkeä kaikkea...
kunhan nuo tammi/helmikuun julmat pakkaset on ei pääse pyörällä mihinkään ja sittenhää jo alakaa kirkastumaan muutenkin joten elä hoppuile, Yläkadun verstas on sitten periaatteessa kiinni, voijaan tarvittaessa avata reilulla varoitusajalla, no on tuolla uuvellakin asunnolla tilaa värkätä... taitaa Matkarinteelläkin päästä kotiovelta suksilla suoraan ladulle:)
Fillarimies
21.12.2007, 13.25
Lenkille taidan nyt ulostautua, onko ketään lähössä matkaan NYT:seko::D
fillarihaka
21.12.2007, 17.34
Älä sie saata meitä kiusaukseen koska tää on xc-henkisten saitti. Pois meistä kavala friiraitti ja muu turhanaikanen hyppiminen ,koska me ajamme läähättäen sukkikset päällä nenä tangossa ja räkä poskella emmekä tunnusta muuta maastopyöräilyäHeh, on sana Arcticilla hallussa..!
Ois tuolla JUICYt ollu varmaan kiintosat, ja FR -kampehan kestäs vähä kolisteluaki, mutta tuli nyt sportterille sellasia arvaamattomia kulunkeja, että huonolla tuurilla jää uus pyöräki hankkimatta... :(
Fillarimies
22.12.2007, 00.04
Syttyikö huonesto palamaan vai tuliko vesivahinko vai kaikki siltä väliltä:eek:
Toivotaan että saat talouden kuntoon!
Kävin tosiaan tänään ajamassa pyörällä 14km... huh huh, olipa rankkaa kun ei ole 2 viikkoon ajanut flunssan takia:eek: Tosin eilen 120 kyykkyhyppyä teki tehtävänsä. 10 hyppyä ja 10s taukoa nje.. kunnes 120 kpl täynnä. Pulssi oli melko kova:D Joo no polut oli hienossa kunnossa.. vauhdin hurmassa meinasin ajaa päin iso kiveä, näköalatornin reitillä.. mutta pyörä on melko hyvässä iskussa, ei oo sohva, mutta ei ole kovakaan.. SPV on kova juttu!!!!
http://fi.static.netlog.com//p/oo/000/490/490498.jpg
fillarihaka
22.12.2007, 10.33
...juu no se oli tuo toisenlainen menopeli minkä osalta nyt ilmaantu vähä yllättäviä kulunkeja, mutta peltiähän saa...
FP:hän on kiillotellu TREKkinsä joulunpyhiks heti niin kiiltävään kuntoon, että..!
Fillarimies
23.12.2007, 15.10
Tonttulakki oli tarkoitus laittaa satulan päälle ja jouluvalot ohjaustankoon, mutta justiinsa kuvan otto hetkellä ei ollu tarjolla koristeita:D
En mää oo sitä kiillotellu.. kävin vain ajamassa loskakelillä metsässä niin kaitpa se siinä oli puhdistunut. Koska sporteri pääsee lenkkeilemään:seko:
Onko kellään myynnissä joulun kunniaksi satulatolppaa? Kokoa trekin ylikoko..yli 30mm menee.. (kevyt tietysti pitää olla)
http://fi.static.netlog.com//p/oo/000/493/493998.jpg
Kuvakulmaa tuossa valittelivat niin oisko tää parempi...?
fillarihaka
24.12.2007, 00.23
Rauhaisaa joulua ja reipasta uutta vuotta! Toivotteleepi: Sporteri! :cool:
http://www.kiteandwind.net/photos/PRK25996-2.jpg
ps. Ajelun merkeissä nähellään taas sitte ku kinkkua ja suklaatia on syöty niin paljo, että on pakko lähteä niitä liikkumalla kuluttamaan... :p (Loppiaisen jälk?)
FP pss. Kyllä vielä tossaki kuvassa tuo satula putki jotenki erottuu niin runsaasti, että näyttäis runko pieneltä munki mielestä, mutta sitte ku käytännössä oon kuitenki nähny, että onhan se kuitenki passelin kokonen...
Fillarimies
25.12.2007, 19.43
Vähän on päässy kunto rapistumaan..:eek: Nyt päätin kuitenkin alkaa taas treenailemaan.. tänään kävin ajelemassa metsäpolkuja pitkin.. kotoa eka rokelle ja sieltä takas polkuja pitkin kaupunkiin ja sitte oukulle.. koskenkylänreittiä ekalle ladunylityspaikalle ja sitte takas. Sitte näköalatorninreitti 3kertaa läpi niin että 2 kertaa poljin ylös polkuja pitkin.. Syke oli sitä luokkaa alussa että pahaa teki, oksetti, ja huimas.. mutta kun noista pääsi niin sitte meni lujaa..
No kuitenki 28km/1h40min tuli reissattua.. Turisteilta sain kommettia nälöalatorninlaavulla:
Katottiin tuossa kun vähän aikaa sitte poljit ohi, että joko tuo on hullu tai sitte se treenaa kovaa, kun niin lujaa ajoit ohi:D
Kokeilin että kauanko menee aikaa näköalatornin reitillä joka alkaa pitkospuiden lopusta siitä mastonkohdalta ja loppuu rautatiesillalle.. 3min42s.. saapi tulla haastamaan tämänhetkisen mestarin:)
Sporterin kanssa otetaan kisaa heti kun se tulee sieltä etelästä:seko:
Heidi-83
26.12.2007, 17.08
Joopati joo, ei hyväksytä tota kellotusta :D Eilen oli ihan liian hyvä ilma ja reittipohja tehtailla ennätyksiä. Pitää ottaa sitten samoissa keliolosuhteissa ;) Että mie voin tulla haastamaan ylämäkeen!
arctic biker
26.12.2007, 19.10
http://i180.photobucket.com/albums/x288/arcticbiker/PC210016.jpg
uusi verstas
http://i180.photobucket.com/albums/x288/arcticbiker/PC240020.jpg
ja ensimmäinen tuotos,on siis kynttilänjalka, kynttilät vaan unohtu...
Fillarimies
26.12.2007, 19.42
Joopati joo, ei hyväksytä tota kellotusta :D Eilen oli ihan liian hyvä ilma ja reittipohja tehtailla ennätyksiä. Pitää ottaa sitten samoissa keliolosuhteissa ;) Että mie voin tulla haastamaan ylämäkeen!
Eijei.. kun alamäkeen se kisa;)
Heidi-83
27.12.2007, 20.07
Arcticilla ihan siistin näköinen uusi paja! :)
Voin mie toki osallistua myös alamäkiajokisaan, että eipähän tarvi ainakaan miettiä monenneksikko sitten sijoittuu.
Fillarimies
27.12.2007, 20.57
Ketä nyt alustavasti ilmottuu näköalatornin pienimuotoiseen kisaan?
Heidi-83
Fillaripoika
Sporteri (sporteri ilmottautuu tietenki:D)
(Joka järjestetään tässä kun koulut alkaa ja uusivuosi tasottuu..)
Sekunttikelloa voi lainata multa jos ei oo ajotietokonetta..
*sillä varauksella että se löytyy mun kätköistä*
Fillarimies
29.12.2007, 15.56
Uppaillaan välillä.. Onko kaikki palstalomalla? :seko::eek::mad:
Uppaillaan välillä.. Onko kaikki palstalomalla? :seko::eek::mad:
Mä en oo ! :D
Tuota noin,parinviikon päästä pitäis mennä äkäs-lompoloon,kannattaako ottaa pöörä vai sukset vai molemmat.
Heidi-83
29.12.2007, 17.45
Niin, mun piti rustata tänne jotain tuosta näköalatornin kisasta, että:
-Kelin pitää olla tasapuolinen, ilman nastarenkaita ajettava...
- Otetaan myös yhteisaika ylös- ja alasajosta
ja olikohan vielä muuta, niin joo, mitä voittaja saa? :p
Fillarimies
30.12.2007, 13.55
Mä en oo !
Tuota noin,parinviikon päästä pitäis mennä äkäs-lompoloon,kannattaako ottaa pöörä vai sukset vai molemmat.
Onpa kiva ettei tarvi yksin retkeillä täällä foorumilla:p
Ota molemmat.. niin ei tuu ainakaan turhaa reissua.
Otetaan vaan yhteisaika ja sää on kaikille sopiva. (ainaki melkein):D
Voittaja saa ajaa minun pyörällä:rolleyes::D Miepäs mietin palkintoa tässä..
arctic biker
31.12.2007, 15.46
Mä en oo ! :D
no eiköhää se talvikeli ole eli sukset on paras veto. Vaikka nyt Rovaniemellä onkin harvinaisen vähän lunta. Ladut kuitenkin on kohtuullisessa kunnnossa ja kelkkabaanat ihan mukavasssa pyöräilykunnossa :)
Nettiyhteyven puute hieman hidastaa...
Fillarimies
31.12.2007, 15.52
Niin no artic nyt varmaankin tietää paremmin, minä kun en hiihtoa paljon harrastele!
Eilen kävin juoksemassa reilut 5km ja ei tuntunu ollenkaan pahalta. Täytyy tässä viikon aikana kun ei pyörää ole haukiputaalla matkassa niin käydä juoksemassa ja kohottaa peruskuntotasoa. Niin sitte on mukava pyöräillä rovaniemellä kun ei oo niin huono kunto!:D
Mää luulin, että juoksu ei sovi mulle, mutta näyttäähän tuo sopivan:eek:
Fillarimies
03.01.2008, 13.18
Ekat pyöräilykilometrit on otettu kuntopyörällä. Eilen kävin salilla nostelemassa vähän punttia ja tekemässä vatsaa ja selkää ja jalkoja ja ja ja...
Kyllä treenaaminen on rankkaa.. Ajattelin ostaa joko urkalle tai muualle kortin kuukaudeksi. Peruskunto alkaa olla pikkuhiljaa jo ihan jees.. vaikka viikko vasta treenattu:D
Mites muilla menee??
Onko artickilla mitään uutta projektia?
Savossa ollaan ihmettelemässä sulaa maata. Melkein otin fillarin mukaan, mutta sitten tajusin että tämä on niitä "pitää ehtiä jokapaikkaan kylään ,ettei kukaan pahota mieltää" -reissuja.
Onneks vasta ma töihin.
Tänään tosin kerkesin ihan käymään juoksemassa ja täällä Siilinjärvellä olis ollo ihanteellista ajaa fillarilla.
Huomenna yötämyöten takas Roihin lumen pariin.
Kettu kuittaa... :)
arctic biker
03.01.2008, 15.59
Onko artickilla mitään uutta projektia
ääh mitä ny suksen voitelutelinettä varastoon pykäilen, on vaan niin pirun
kylymä, itte asiassa kylymempi kuin ulkona... mulla on jossain auton
sisätilan lämppäri ylimääräisenä, kuhan löytäs vaan, ainu pyöriin liittyvä
on kun vaihon gt:en 175milliset trekin kammet. Ihme kyllä rattaatkin toimii uuvella ketjulla. jostain omituisesta syystä gt:n alkuperäiset on 170 milliä ja kyllä tuon pidennyksen huomaa. naapurin 13-vuotiaalla on kyllä tommmoinen Tunturin hyppypyörä dirt jumperin keulalla ja bontragerin kiekoilla ja totisesti säätöä vailla... kammet heiluu ynnä muuta.
ajellu oon aika vähän joka päivä kuitenkin.
Fillarimies
04.01.2008, 14.29
Savossa ollaan ihmettelemässä sulaa maata. Melkein otin fillarin mukaan, mutta sitten tajusin että tämä on niitä "pitää ehtiä jokapaikkaan kylään ,ettei kukaan pahota mieltää" -reissuja.
Onneks vasta ma töihin.
Tänään tosin kerkesin ihan käymään juoksemassa ja täällä Siilinjärvellä olis ollo ihanteellista ajaa fillarilla.
Huomenna yötämyöten takas Roihin lumen pariin.
Kettu kuittaa... :)
Koska kettu pääsee lenkeille mukaan?
Miksi se piti sitte muuttaa jos vanhassa talossa oli kerta hyvät korjaus tilat??
Hitto, mutta on rekkiä jo ikävä.. ei olla viikkoon nähty:eek:
(Tyttöystävääkin on ihan vaan pikkuisen ikävä):D
Heidi-83
06.01.2008, 17.33
Muistutukseksi taas kaikille ja erityisesti Fillaripojalle, että viikon päästä lauantaina kisaillaan taas talvisarjajuoksun merkeissä, jos ei pakkasta ole yli -18 C astetta. Eli kaikki viivalle klo 13! :)
http://www.rovaniemenroadrunners.com/joomla/
Fillarimies
06.01.2008, 18.21
No mutta ilmanmuuta tulen jos ei vaan pakkasta ole, laitan muistutuksen ihan! Sporteri tuutkos sieki?
Meitsi on melkein harjotellu:D (tälläviikolla kävin 5km juokseen) Jos nyt jaksais tuohon 30min 5km juosta.. okei menee alle sen:rolleyes:
Hei mutta jos keskiviikkona tai torstaina pyörälenkille?
Sitte ajattelin ite käydä salilla tässä viikon mittaan 1-2 kertaa viikossa+juoksulenkit+pyörälenkit:D
Mie alan urheilemaan taas!
Heidi-83
06.01.2008, 21.22
Tulipa taas käytyä opistolla ajamassa ympyrää. Koeajettavana oli punainen bianchi, josta saattaa jopa tulla mun uus pyörä :)
Fillarimies
06.01.2008, 21.29
Koska siellä saa ympyrää ajaa?
Mieki voisin tulla jos sinne vaan saa tulla niin ajamaan rinkulaa ympäri, näin talviharjoitteluksi:seko::eek:
Niin miten se Sporteri on, että tarviiko sitä muuttoapua.. ilmottelehan hyvissäajoin ajankohta niin pystyy sumplimaan omia menoja:D
Heidi-83
06.01.2008, 21.39
Ne on FP nuita OPP:n harjoitteluvuoroja, että kai ne on niinku jäsenille. Mie liityin tänään jäseneksi :p joten ensi kesänä mut tultaneen näkemään vihreäkeltaisessa paidassa ajamassa pitkin maanteitä.
Fillarimies
07.01.2008, 17.39
....Ja maastossa. Laitoin Niken pajaan nyt sen oman kypärävalo ratkaisun! Jos se heidikin haluais tuollaisen;)
Heidi-83
07.01.2008, 19.14
Miepä mietin vielä tuota valojutskaa. Paljonko sille tulikaan sitä hintaa kokonaisuudessaan?
Mistäköhän saisin sitä sellaista paksuhkoa pehmeää teippiä, jota vois laittaa maantiepyörän ohjaustankoon? Ku siinä oli vähän rumat ne teippaukset!
Fillarimies
07.01.2008, 21.11
Siihen 100e pintaan se menee akkuineen ja latureineen päivineen.. Ehkä pikkuisen alle 100e!
Niin miten se on, ajetaanko yhteislenkkiä keskiviikkona?
Heidi-83
08.01.2008, 19.37
Mie en huomenna ehdi kyllä ajamaan, mutta viikonloppuna vois kattoa tilannetta uudestaan. Että jos vaikka repasis ensin talvisarjajuoksun alle ja jatkais siitä sitten pyörällä vaaran päälle!
Fillarimies
08.01.2008, 20.26
Mitä se heidi meinaa ajaksi 5km?:eek:
fillarihaka
09.01.2008, 01.33
Kiitokset vielä FP muuttoaputarjouksesta, mutta onneks saatiin kamppeet roudattua ominkipäin... :)
Nii ja pyörälenkkiä mä mietin sijoittaa sitte ens viikolle, ku hiihdätän ja tutustutan tyttökaveria paikkakuntaan tässä ens alkuun...
ps. Siistin näköinen vaja tuolla Arcticilla kamppeilleen nykysin!
Fillarimies
09.01.2008, 14.07
No onko sunnuntai hyvä lenkkipäivä tällä viikolla?
Heidi-83
09.01.2008, 19.19
Kyllä se vitonen pitää alle 22 minuuttiin juosta, mutta tavoitteena on juosta se talven aikana 20 minuutin pintaan tai ainakin alle 20.30. Lauantaille vois olla tavoitteena vaikkapa 21.28 :D
Fillarimies
09.01.2008, 21.27
Nyt mä oon pettyny itteeni..:mad: Tänään piti käydä joko juoksu tai pyörälenkillä, mutta jotenki oli vaan niin väsyny olo koko päivän, että en saanu lähdettyä!
No sen verran sain kuitenki aikaan että vaihdoin takavaihdevaijerin ja pistin reilusti vaseliinia sinne kuoren sisään!
Onko väsyneenä urheilu haitallista?
Carbondale
09.01.2008, 21.45
Onko väsyneenä urheilu haitallista?
On, jos väsymys on oireilua ylikunnosta tai alkavasta lentsusta.:)
On, jos väsymys on oireilua ylikunnosta tai alkavasta lentsusta.:)
Tai tyttöystävän puutteesta ja ajatuksien harhailusta:rolleyes:*kröhöm*:D
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.