Näytä tavallinen näkymä : Rovaniemen XC-sieluiset pyöräilijät!
Sivut :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
[
16]
17
18
Kiitoksia vinkistä. Pitää harkita tuota vuokrausta (suolainen on vain "takuumaksu"). Varastotilanne tuntuu olevan heikko jokapaikassa, toisaalta hyvä niin saa rauhassa perehtyä asiaan mikä olisi sopivin.... Fatty, Moonlander, Puksu vaiko Mukluk jonka voi tarpeen vaatiessa muuttaa 29:ksi. Paljon on asioita joita en vielä sisäistä; riittääkö 9 vaihdetta? tarvitaanko 100 millistä rengasta? pärjääkö pelkällä läskipyörällä? jne jne...
Tuo takuumaksu koskee ilmeisesti vain noita pidempiä vuokria.
Uskoisin että tuolla pelkällä läskilläkin pärjää mainiosti. Itse olen(tällä hetkellä) ehkä eniten kallellaan tuon Muklukin suuntaan. Osaksi tuossa läskipyörässä kiinnostaa myös tuo pyörän "yksinkertaisuus". Ei huollettavia/säädettäviä iskareita jne.
arctic biker
11.01.2013, 19.06
Tietysti Rovaniemen kevättalvi kun noita kelkkareittejä miettii, niin läskipyörälle ei siellä ole ihan akuuttia tarvista. Sporterin ja Heidin kanssa väännettiin joskus aika pehmeessäkin kelissä noilla reiteillä ihan normimaastureilla mitä ny mulla oli Nokian Boazobeanat joskus alla. Tuomaksen Bontragerin peruskumit kyllä kokeillessani haukuin alimpaan maanrakoon. Niillen päässy lumipöperössä mihkään.
Nämä minun jutut on sitten ihan puhdasta mutuilua, kun en koskaan läskiä edes kokeillut.
Itse jos olisin hankkimassa läskiä niin en laskisi suurtakaan arvoa 29" muuttamiselle. Itseltä kuitenkin löytyy jo ennestään 26" jäykkäperä ja täpäri, joten en näe täysjäykälle 29:lle juurikaan käyttöä. Periaatteessa kai jokaiseen läskiin saa sopivilla navoilla ja kehillä myös 29" kiekot, mutta ainakin osa rungoista vaatii offset-puolauksen, jolloin tarvitaan offset-kehä, jossa pinnan reiät eivät ole vanteen keskilinjassa. Tästä taisi olla vähän aikaa sitten juttua tuolla fatbike-ketjussakin, josta hatarien muistikuvien säestämänä tämän mutunikin ammennan. Osassa rungoissa käytetään myös 170mm leveää takanapaa, joita kyllä saa ostettua yksittäin mutta tarjonta ja hinnat on normaaleihin 135mm napoihin verrattuna hieman pöyristyttäviä. Itse harkitsisin tarkkaan 29" kiekkosetin tarpeellisuuden, samalla rahalla saa kuitenkin ihan kivat läskirenkaat kesäajoa silmällä pitäen. 100 millinen vanne ei taida tällä hetkellä mahtua kuin Moonlanderiin, jota ei taida saada kuin runkosettinä. Osista koottuna valmiin pyörän hinta karkaa varmasti kauas On-Onen tai Pugsleyn hinnoista. Onko 2 senttiä leveämpi vanne hintaeron arvoista, sitä en osaa sanoa.
Mutuna sanoisin että läskissä ei voi koskaan olla liikaa vaihteita ja ainakin kaksi eturatasta olisi varmasti tervetullut lisä. Itse en pärjää Rovaniemen mäissä edes kesällä ilman kahta eturatasta, saati sitten talvella lumipöpperössä.
Kiitos makkis mutustelusta - kesäläskit ja talviläskit, mitä sitä ihminen muuta voisi tarvitakaan :seko: Offsetit ja muut linjaukset pyyhkii vielä meikäläiseltä ohi... Missä läskissä muuten löytyy nuo mainitut kaksi kiekkoa? Fattystä ei, Moonlanderista kyllä?, mutta miten nuo muut....
Mutuillaan hiukan lisää. Tuo 29" kiekkosetti tuntuu itsestäkin hiukan turhalta. Muistelisin jostakin lukeneeni, että 26" läskipyörän rengastus vastaa halkaisijaltaan aikalailla 29" maasturin rengastusta. Painoa tietenkin olisi enemmän.
Tähän itse satsaisin http://bikeparts-online.de/bpo_new/site_frameset.php?page=art&id=427689
Esim. tuosta löytyy kaksi ratasta edestä.
Fillarimies
17.01.2013, 11.35
Täällähän on kovat speksailut menossa. Mie olin eilen hurja kaveri ja pistin DT EXC150 keulan lihoiksi. Laatu vakuutti ja varsinkin alajalkojen jäykkyys. On se hiilikuitu ihanaa ainetta :)
Jos vertaa vaikkapa vääntöjäykkyyttä alumiini/magnesiumseosteisten alajalkojen ja hiilikuitu alajalkojen välillä niin ero on huomattava, en olis uskonu!
Huomasinpa myös, että miksi tuo DT:n keula on niin herkkä. Siinä on ilmapuolella loppuprogressiona ihan tavallinen jousi, jotenka se tarkoittaa sitä, että pärjää pienemmillä paineilla ilmapuolella, progression kärsimättä. Sama suomeksi: Helkkarin hyvä keula ;)
Sitte niihin tiivisteisiin.. Vaihtoon lähtee pöly/öljystefat ja muutama muukin yksittäinen o-rengas/radiaalitiiviste.
Öljyt oli aivan karseat ja nekin tietysti vaihtoon. Eiköhän tuosta keulasta aivan hyvä tule.
Ollu kauheat pakkaset täällä Kemiforniassa ja ei ole päässy oikein ajamaan. Kun kelit lauhtuu niin pitää lähteä käymään selkäsaari kiertämässä jäitä pitkin :)
Ei mulla muuta..
Siis mitä? Onko sulla keulassa alajalat pelkkää hiilikuitua? Olikos se ihan normaalilla 9mm akselilla? Miten hiilari kestää kiekon irrottelua, kun normaaliinkin keulaan tulee ajansaatossa jälkiä kiekon vaihtelusta. Foxin huolto-ohjeissa käsketään mittaamaan joka huollon yhteydessä niiden insertien paksuus johon napa tulee kiinni :D
Jos ja kun olet kuitenkin tilaamassa pölytiivisteet jostain erikoiskaupasta, niin kurkkaappa samalla jos 32mm foxiin löytyisi samalla järkevän hintaiset pölytiivisteet tai liukupuslat. Kovasti piti talven aikana räjäyttää oma keulakin osiksi mutta jotenkin se on vain jäänyt :rolleyes:
Kovasti piti talven aikana räjäyttää oma keulakin osiksi mutta jotenkin se on vain jäänyt :rolleyes:
Mulla ois sulle salaiset öljyvinkit taas ;)
Mulla ois sulle salaiset öljyvinkit taas ;)
Kuka tässä on mitään öljyjen vaihtamisesta puhunut :rolleyes:
Läskipyöristä ja tuosta mainitusta Mark Robertsista juttua päivän Lapin Kansassa. Jutussa kehoitettiin katsomaan video LK:n nettisivuilta mutta en kyllä löytänyt....
Nyt löytyy myös video. http://www.lapinkansa.fi/Lappi/1194789216326/artikkeli/paksupyora+hymyilyttaa+rovaniemella.html
Hei Juho! Ootko sattunu kattomaan Hans Dampfien kuntoa? Itse huomasin tänään että eturenkaan sivunappuloista jokainen on enemmän tai vähemmän repeämässä irti. Takarenkaana ollut kovemmalla seoksella oleva rengas näytti olevan ihan kunnossa. Tulihan sillä ajettua ainakin 5 lenkkiä, kai tuo on ihan riittävä kesto neljänkympin renkaalle :mad:
Oli siinä eturenkaassa vähän kulumaa nappuloissa, mutta ei ne irti ollu lähdössä. Itse ajoin todella pienillä paineilla, että oisko se säästänyt vähän paremmin tollasta pehmeää rengasta.
http://i.imgur.com/NPtf4ae.jpg
Tässä tämä oma murheenkryyni, kuvasta ehkä vähän vaikea erottaa, mutta tosiaan jokaisen nappulan kohdalla on tuollainen halkeama. Ehkä vähän liioiteltua puhua irti repeämisestä, mutta jossain vaiheessa tuo on päässyt ottamaan kipeää. Kotoa lähtiessä olen saattanut pumpata parin kilon paineet, mutta kyllä ne polulle siirtyessä tuli aina näppituntumalla tiputettua matalammaksi.
Ei näytä ollenkaan normaalilta kulumiselta tommoset halkeamat. Itellä on enempikin semmosia hiertymiä niissä nappulossa ts. kulunut pehmeyttään. Takarenkaassa en muista huomanneeni mitään.
Nyt vasta kuvasta huomasin, että onhan tuo rengas halkeillut myös nappuloiden alapuolelta.
Pitää varmaan kerätä Runebergistä vaikutteita ja reklamoida myyjälle sekä schwalbelle
Fillarimies
20.01.2013, 19.24
Siis on siinä keulassa magnesium/alumiini seosta siinä navan kohdalla kuiten :)
Mepäs käytiin T.M:n kanssa polkemassa selkäsaari ympäri.. aika pehmeätä oli paikoin. Vissin kohtuullinen matkavauhti oli 4h/14km. Takasinpäin vähän nopeempaa kun ajettiin ladulla :o
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/775004_4857382044310_298452552_o.jpg
Oisko tällä viikolla kevyttä kimppa-ajelua jossain päin rovaniemeä? Omat ajomahollisuuet on iltaisin. Haalasin pyörän taas Rovaniemelle ja ajohaluja olis. Pitää käydä tsekkaamassa korkalovaaran polkujen kunto vaikka maanantaina töitten jälkeen.
Mutuillaan hiukan lisää. Tuo 29" kiekkosetti tuntuu itsestäkin hiukan turhalta. Muistelisin jostakin lukeneeni, että 26" läskipyörän rengastus vastaa halkaisijaltaan aikalailla 29" maasturin rengastusta. Painoa tietenkin olisi enemmän.
Tähän itse satsaisin http://bikeparts-online.de/bpo_new/site_frameset.php?page=art&id=427689
Esim. tuosta löytyy kaksi ratasta edestä.
Pää höyryten on foorumeita luettu ja "opiskeltu" läskimaailmaa. Jotakin on opittu ja paljon on jäänyt oppimatta (ymmärtämättä).
Kyllä se tuo Samin linkittämä alkaa itselläkin olemaan vaihtoehtonro yksi!. Ei vain tuo saksanmurre oikein taivu.... Mitähän mahtaa olla oleellisimmat erot noiden Muklukkien välillä, siis 2 ja 3. Eri sivuistoilla ollut hieman ristiriitaisia tietoja.
Tuolla linkissä kyllä kerrotaan geometriamuutoksista, lyhyempi chainstay, korkeampi keskiö ja säädettävä dropout takana, tosin nuo samat myyntitekstit on kyllä samassa kaupassa myytävässä vanhemmassakin muklukissakin. Osista mie en ainakaan bongannut mitään kovin suuria eroavaisuuksia. Mikä nyt mukluk 3:n spekseissä kummastuttaa on takana oleva 10-vaihtaja, mutta takapakka on vain 9-vaihteinen. Kyllähän tuollainenkin combo toimii ihan normaalisti ja vaihdevälit määräytyy vaihdekahvasta, mutta miksei tuohon olisi samalla vaivalla voinut laittaa 10-pakkaa.
Jos englanti taipuu edes välttävästi, niin google translate kääntää saksaa ymmärrettävämpään muotoon kun valitsee saksa-englanti-käännöksen. Mtbr.comissa on myös ihan läskipyöriin keskittyvä osionsa, kannattaa rekisteröityä, niin näkee myös foorumille liitetyt kuvat. Mie en nyt tarkoita ettei näitä juttuja saisi ihmetellä myös täällä, mutta tuolla foorumin virallisessa fatbike-ketjussa kirjoittelee kuitenkin paljon ihmisiä joilla on myös ihan omakohtaisia kokemuksia läskipyöristä.
Taitaa olla eroja lähinnä osissa ja tietysti väreissä. Kakkosessa siis hiukan parempaa osaa kiinni kuin kolmosessa. http://www.salsacycles.com/bikes/mukluk
Salsan sivuilla näyttäisi mukluk 3:ssa 9-pakan kaverina olevan 9-vaihteinen takavaihtaja. Tykkään kyllä enemmän vanhemman mallin vihreistä kiekoista, kakkosesta kiekkojen väritys ja kolmosesta vihreä runko olis minun valinta :)
Käytiin horjumassa Korkalovaaraa ristiin rastiin. Lenkistä piti kuulemma laittaa todistusaineistoa, niin tässä olis nyt tämmönen epämääräinen otos. Pyydän kiinnittämään erityistä huomiota silmistä hohtavaan hullun kiiltoon sekä kuumana hyöryävään pyörään.
http://i.imgur.com/igoyXYCl.jpg
piti laittaa voimansiirto hankeen jähtymään kun osat kävi niin kuumana. On muuten harvinaisen edustava kuva meikästä. Rillit huurusa speksaamisesta niinkö aina.
Jaa täällähän on tapahtunut paljon miun hiljaiselon aikana. Simahtiko ne lapmut taas kesken lenkin kun on poluilla noin pimmeetä? ;) Pystykö sielä ajamaan ihan kunnolla? Miljoona kysymystä. Mie en oo hilannu pyörää alas ja ulos nyt ihan hetkeen vaikka hinkua on ollutkin. Pitää se vissiin lähtee testaamaan piakkoin.
Simahtiko ne lapmut taas kesken lenkin kun on poluilla noin pimmeetä? ;) Pystykö sielä ajamaan ihan kunnolla? Miljoona kysymystä. Mie en oo hilannu pyörää alas ja ulos nyt ihan hetkeen vaikka hinkua on ollutkin. Pitää se vissiin lähtee testaamaan piakkoin.
Hiissaat sen pyörän tiistaina tai keskiviikkona vaikka kuuden aikaan illalla johonki niin lähetään ajamaan!
Ihan kunnolla pystyi ajamaan (tämä tarkoittanee rovaniemeläisittäin sitä, että alle puolet ajomatkasta joutui taluttamaan tai kantamaan pyörää :D ) Eikäkö oikeasti korkalovaarasta löyty ajettavaa polkua kivasti. Pari pikku pätkää joutui taluttamaan. Tylsää vaan kun kaikki kivet ja juurakot on lumen alla peitossa. Menee pyörän hyvät ominaisuuet hukkaan kun ajelee tasasilla poluilla.
Valokki palo hyvin joten lähes täydellinen lenkki.
Vain Mäkkärin euron juustot lenkin päätteeksi jäi uupumaan täydellisyydestä.
Vaan kun mulle sopii vain pe ja sekin huonosti tai sit la pyöräilyhommille... Onko mitään mahiksia? Mullehan se vissiin on parempi vain jos kivet ja juurakot on vähän piilossa kun mun pyörässä on kuulema liian vähän joustavia osia :rolleyes:
Ei kerkiä oppuviikolla. Perjantaina pitää lähteä oulusa käymään. ehkä ens viikola!
Eilen kävin lyhyen hiihtolenkin syväsenvaaran laidalla ja aika paljon näytti olevan kelkalla ajettuja reittejä ristiin rastiin. Tarkempaa analyysiä en reittien kestävyydestä tehnyt, mutta kyllä näytti ainakin kävelyä kestävän hyvin.
Kävinpä itsekkin vilkaisemassa pyörän kunnon, parin kuukauden tallissa olon jäljiltä. Ilmat oli tallessa tubeleksissa, mutta iskaria en kehdannu vielä laittaa kiinni. Renkaissa en nähny samanlaisia halkeamia, kuin makkiksella. koitin kyllä tiirailla vähän tarkemmin. Haluttais kyllä jo pyörilemään pitkän tauon jälkeen..
Kyllä tuolla alkaa olemaan jo sen verran kantavuutta poluilla että pyörälläkin pääsee. Korkalovaarassa pääsee ainakin Rakkatien suuntaiselta polulta tennishallille ja sieltä sähkölinjaa pitkin vesitornille tai luontopolulle. Ristiin rastiin vaarassa menee sitten pienempiä polkuja, jotka menee ties minne. Vähän nuo hiihtoladut rajoittaa liikkumista, mutta nekin on niin kovaksi tampattuja, ettei niihin jää pyörällä uria. Ei muuta ku pyörät kuntoon ja ulos kompuroimaan :D
Fillarimies
24.01.2013, 19.56
Eilen kävin 20km maantielenkin vetasemassa kaverin kanssa. Sain sen lähes värvättyä tulevan kesän Leli24h tapahtumaan. Tänä vuonna ei tyydytä 6 hengen tiimiin vaan kyllä se 8 on saatava kasaan. Tuntus vähän siltä, että jos tätä vauhtia treenaa niin sitä on aika hyvässä kunnossa ens kesänä ja nythän ei ole muutakuin aikaa treenata :)
Koskas sie FM tulet pyörän kanssa käymään Rovaniemellä? Voitais ottaa viime kesän superlenkki uusiksi näin talviaikaan, lenkkievääksi sitten makkaraa jollain laavulla :D
Ketäs sinne Levin kisaan olisi nyt lähdössä ajamaan? Fillarimies, minä ja Tv. nyt ainakin. Lunastaako Juho ja Sami viime kesän treenipuheet ja lähtee mukaan kisaamaan?
Niin mitkä reenipuheet? :D
Mulla jää Levi väliin varmasti. Kokeilen nyt saada tätä puruskuntoa jollekin mallille ja vältellä uutta kortisonikuuria mahdollisimman pitkään.
Niin en mie niin muista oliko mistään treenaamisesta puhetta, mutta kisasta nyt ainakin höpistiin jotain. Aattelin kuitenkin luoda vähän paineita treenaukseen treenipuheilla :rolleyes:
Toivotaan että Levi24:n kuviot menis samalla lailla kuin ennenkin. Pitää Yrittää metästää joku hyvä ja edulinen 120 millinen keula kevään aikana niin pääsis tuolla jäykkäperällä huristaan kisaan ja ajamaan "hiukan" nopeampia kierroksia kuin Demolla viime vuonna. No varmaan joltain liikenee lainaankin keula jos persaukisuus jatkuu kesään asti :D onhan mulla tuommonen 63 milliä joustava RST:n elastomeerikeppi, joka varmaan katkeaa ekasta jarrutuksesta, jos siihen laittaa levyjarrun.
Minä voisin olla kiinnostunu tuosta Levin hommasta. Pitäs vaan alkaa treenaamaan sitten :) Tyttöystävän pyörästä löytyis 100mm reba (2012), sen kai käsittääkseni saa jotenkin pidennettyä 120mm.
Reban joustomatkat vaihtelee vähän vuosimallin mukaan. Itsellä jäykkäperäisessä on muistaakseni 07 tai 08 vuoden keula, joka on pisimmillään 115mm. Pidennys on sinällään helppoa, mutta vaatii kuitenkin ilmajousen avauksen ja sitä kautta koko keulan kappaleiksi räjäyttämisen. Ei ehkä kuitenkaan kovin järkevää ruveta vaihtamaan joustomatkaa yhtä kisaa varten.
Fillarimies
25.01.2013, 21.01
Miepä laadin nyt alustava listan Leville lähtijöistä, eli lähes varmuudella lähtee:
1. Minä
2. Makkis
3. tv.
4. tm
5. Lauri K
6. Heidi
7.
8.
Kahdelle vielä tilaa sopivasti. Ei ole vielä tässävaiheessa ollu puhetta levinsähkön kanssa, mutta uskoisin että tänäkin vuonna lähdetään ajelemaan :)
Mie tulen todennäköisesti viikon päästä viikonloppuna rovaniemelle. Pyörän vois haaveilla mukaan kyllä.
Mulla itelä on joku pakkomielle näihin paitahommiin.
Eli voisko ajatella, että meilä olis kaikila samanvärinen ajopaita?
Niila, jos olet Levin sähköön yhteydessä, niin voisiko kysässä, että olisiko mahdoton homma saada yhtenäinen paita kuskeille?
Mulla pyöriny mielesä ajatus jostain neonkeltasesta teknisestä työmaapaidasta, josa isot levin sähkön logot. Kysäseppä Niila!
Fillarimies
26.01.2013, 14.00
Miten ois joku semmonen batmanpuku tai lohja24h tyyliin näin? :
http://users.tkk.fi/~eanttila/Lohja_24h_mtb-2006/slides/IMG_1878.JPG
Varmaan tosi näppärä tuo parta siinä gondolialueen mutalammikossa ;)
Fillarimies
26.01.2013, 14.12
Ookko sie tommi nyt siellä rovaniemellä pysyvästi viikot? Eiku mie että kuinka hyvin se ens viikonloppu passais yhteislenkkeilyä ajatellen?
Mullaki nyt kunnon valo niin näkee eteensä, niin ei ole pimeys este ajamiselle. Ei muutako kyrsät mukaan ja pissinperän laavua valloittamaan, tä? :D
Ei nuo neonkeltaiset työmaapaidat (http://www.ebay.com/itm/Borat-Man-Thong-Mankini-Fancy-Dress-Stag-Lads-Holiday-/400224704564?_trksid=p5197.m1992&_trkparms=aid%3D111000%26algo%3DREC.CURRENT%26ao%3 D1%26asc%3D14134%26meid%3D5147370491417767015%26pi d%3D100015%26prg%3D1085%26rk%3D1%26sd%3D4002247045 64%26) ole kovin kalliita ostaakaan :cool:
Ei nuo neonkeltaiset työmaapaidat (http://www.ebay.com/itm/Borat-Man-Thong-Mankini-Fancy-Dress-Stag-Lads-Holiday-/400224704564?_trksid=p5197.m1992&_trkparms=aid%3D111000%26algo%3DREC.CURRENT%26ao%3 D1%26asc%3D14134%26meid%3D5147370491417767015%26pi d%3D100015%26prg%3D1085%26rk%3D1%26sd%3D4002247045 64%26) ole kovin kalliita ostaakaan :cool:
Tuo on täydellinen ajopaita :D mitä mieltä Heidi on tuosta ajopaidasta?
Niila, olen arkipäivät rovaniemelä. Ens viikonloppuna tulen taas ouluun.
Fillarimies
27.01.2013, 14.05
Mie luulen, että Heidi rakastaa tuota ajoasua :D
Mutta onhan tuo näppärä kun ei tartte kuin yhdet vaatteet laittaa pesuun/kuivumaan kuivauskaappiin.
Niinkö edellisvuonnakin sanoin, niin heidi pitäs laittaa syötiksi polkemaan rataa hiljokselleen niin saatettas voittaa intersporttikin ;D
Asiaan.. joku yhteinäinen ajopaitahan se pitää olla!
Heidi-83
27.01.2013, 23.41
No kyllä vain, olispa tosihuippua ku olis lisäksi vaan kunnolla mutaa ja vettä ja vielä rakeitakin =D Mutta jos olis kunnon helle niin voishan sitä kokeilla bikinit päällä ajaa menemään. En tosin tiiä voitettaisko me sillä mitään vai saataisko vaan kilpakumppanit ajamaan kahta kauheammalla vauhdilla!
No mutta asiaan, niin olen toki lähdössä Leville ajamaan ja sitten mulla saattaa olla sinne yks ajaja, tai se ite sano, että vois lähteä, mutta aika näyttää...äkkiäkös se on taas kesä ku helmikuu jo lähestyy.
Milloin Levillä on muka vettä satanut?
Kun lisätään Niilan listaan Juho ja Heidin kaveri, niin sehän näyttäis että meillä olis kerrankin täysi joukkue.
1. Minä
2. Makkis
3. tv.
4. tm
5. Lauri K
6. Heidi
7. JuhoSu
8. Heidin kaveri
Fillarimies
28.01.2013, 01.14
Hurraa :)
Ei tartte hikoilla niin paljoa kun kaksikin ajajaa lisää. Helpottaa kummasti ajotaakkaa.
Sen haluan sanoa, että tv. tommi ei sitten aja ens vuonna demolla yhtään kierrosta, vaikka kuinka mukavaa ylämäessä onkin ;)
Käytin tänään iskarin taas auki ja laitoin uudet litkut sisään ja kasasin iskarin huolella. Ainaki äkkiseltään vaikuttais, että kurlaus loppui, mutta senpä näkee huomenna kun polkasen kouluun.
Makkiskin kävi mutkan kattomassa, että vieläkö FM:n on hengissä ja samalla jutskailtiin levi24:sta :)
Siis onko toi se hyväntekeväisyyssarja johon ootte kaheksalla hengellä menossa? Mie olin neljän hengen joukkueella suunnitellu...
Sen haluan sanoa, että tv. tommi ei sitten aja ens vuonna demolla yhtään kierrosta, vaikka kuinka mukavaa ylämäessä onkin ;)
En aja Demolla, jos tosissaan lähetään kisaamaan! Enkä ehkä muutenkaan enää valittis Demoa kisapyöräksi :D sen verran hyllyvää ja notkuvaa menoa oli ylämäissä. Kyllä se on aika palata palkintopallille ens kesänä!
Sopivan keulan kun löydän niin jäykkäperäsen saa lenkkikuosiin.
Ylivoimanen rengasvalinta on jo tehty, Schwalben Table Top. 590 grammaa per rengas, rullaa mahottomasti kaikilla alustoilla ja lyö sutia mutalälliköissä.
huom! älkää kysykö makkikselta vinkkejä rengaspaineisiin.
Joo jep kyllä, hyväntekeväisyyssarjaa ollaan ajettu.
huom! älkää kysykö makkikselta vinkkejä rengaspaineisiin.
Mie lupaan tästä lähtien säätää demon paineet kohdalleen aina kun silmä välttää
Fillarimies
29.01.2013, 00.28
Jäätävää.. kaveri ajelee 0,5barin paineilla ja väittää muka että on hyvä ajaa. Ihme tyyppejä nuo torniolaiset ;)
Mie olen rakastunu race kingeihin. Niissä yhdistyy halpa hinta, suhteellinen keveys ja rullaavuus. Yllättävän hyvin ovat vielä kestäneetkin minun ajoa.
Jos heidin kaveri ei ole varma, niin tuletko sie annika 8.ksi? Eihän tätä tarvi vielä lyödä lukkoon jos ei halua, mutta kaikki jotka tuolla on ajaneet haluavat tuonne uudelleen ;) (vaikka se mahottoman epämiellyttävää onkin viimisillä kierroksilla)
Mulla on vissin jonkunlainen treenaaminen päällä:
- Jääkaapissa maitorahkaa monta purkkia
- Gainomaxia kaapissa
- Energiageelejä kaapissa
- Pyörä sisällä
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/164446_4907695182107_5496925_n.jpg
Ai niin ja melkein jokapäivä jotaki urheilua tullu harrastettua.. kesäksi kuntoon! :)
Fillarimies
29.01.2013, 00.39
Laitetaanpa fiilistelykuvia levin reitistä ja kätkätunturin kierroksesta ;)
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/66999_4907731503015_41684304_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/820788_4907718062679_121403274_o.jpg
Heidi-83
29.01.2013, 23.49
Joo, siis on sillä mun kaverilla toki nimikin, eli Mikko =D
Sponssaisko se Levin sähkö kahta joukkuetta jos meitä meinaa olla jo liikaa! Kun muistelempa, että eräs Tommin kaveri lupasi kans ajaa tänä vuonna ;D
Jos vanhat merkit pitää yhtään paikkaansa, niin kesäkuussa on kuitenkin kasassa maksimissaan 5 kuskia. Haalitaan nyt vaan jokainen vähänkin innostunu kisaaja mukaan ja ajetaan sitten vaikka 15 hengen joukkueella :rolleyes:
Fillarimies
30.01.2013, 16.53
Nimenomaan. Joillekkin tulee kuitenki esteitä ja sitte käy just niinkö Makkis sanoo.
Minusta tuntuu, että muillakin joukkueilla on enemmän kuin 8 henkeä ajamassa :D Tai sitte joillaki vaan on kuntoa enemmän kuin toisilla.
Huomenna tai ylihuomenna tulee ellmeriltä varaosa DT swiss keula, niin jospa saan oman DT:n sittenkin kesäksi kuntoon :)
Tänään vois kattoa tuon takajarrun kuntoon. Ei tartte huutaa, että väistäkää kun kuuluu semmonen ulvonta ettei ole toista :D
Hommaa Niila pari mekaanista varajarrua. ne toimii aina vaikkakin uskottavuus menee 5 vuodeksi eteenpäin kun kerran erehtyy semmosen pyörään asentaan.
Heidi, luulempa että jouvut karehtumaan erään naispuoleisen henkilön, kun hänet näet seuraavan kerran :D
FM jos annikalla tarkotit meikäläistä niin kattotaanpa. Saattaa olla että ajan jyväskyläläisten kanssa jos saahaan tyttötiimi kasaan. Mutta voi hyvin olla että sieltäkin jää joukkuetta vajaaksi ja muodostamatta juurikin näiden äkillisten menojen ja muuttuvien mielien vuoksi, eli mie voin vähän kuulostella tilannetta. Ja jos se joukkue jää muodostamatta ja tässä porukassa on tilaa ja vaan kelpuutatte, ni rekryän mun siskonkin mukaan tänne. Sen kanssa me ollaan tuota juonittu...
Huomenna tai ylihuomenna tulee ellmeriltä varaosa DT swiss keula, niin jospa saan oman DT:n sittenkin kesäksi kuntoon :)
Tänään vois kattoa tuon takajarrun kuntoon. Ei tartte huutaa, että väistäkää kun kuuluu semmonen ulvonta ettei ole toista :D
Jos kesällä nähhään ja keula tulee kuntoon niin syywään jäätelöt ja juodaan kahvit päälle.:rolleyes:
arctic biker
30.01.2013, 21.44
Vieläkö Rovaniemen porukkalenkeillä ajetaan Niilanrypemäpolkua?:)
Jos joukkue on täynnä ja Annikin tyttöjoukkue ei toteudu, niin eiköhän me Tommin kanssa voida luopua kisapaikoista. Vuokrataan kahestaan siitä eturinteiltä semmonen maakellarin varustetasolla oleva murju kisakatsomon tukikohdaksi ja keskitytään kannustamiseen :rolleyes:
Onko Niilanrypemäpolku se Toramolta Sierijärvelle menevä talvitienpätkä? Aika harvoin siellä tulee käytyä, vaikka viime kesänä se olikin yllättävän kuivana.
Fillarimies
31.01.2013, 21.20
FM jos annikalla tarkotit meikäläistä niin kattotaanpa.
Lipsahtiko nimi väärin, sorppa :)
Jos kesällä nähhään ja keula tulee kuntoon niin syywään jäätelöt ja juodaan kahvit päälle.:rolleyes:
No ilmanmuuta niin tehdään.
Mie tulen siihen samaan maakellariin kattomaan ja kannustamaan ;)
Oisko se huomiselle lenkkiä Rovaniemen suunnalla, kun mie ajattelin ottaa pyörän mukaan ja tulla bussilla klo 14 ihmisten ilmoille täältä Kemistä?
Tonin kanssa ainaki ollaan menossa :)
Täällä ei olekaan satanut kuin metrin verran lunta nyt alkuviikon aikana. Polut oli jo tiistaina ihan tukossa, enkä halua edes ajatella nykytilaa :D
Täällä ei olekaan satanut kuin metrin verran lunta nyt alkuviikon aikana. Polut oli jo tiistaina ihan tukossa, enkä halua edes ajatella nykytilaa :D
E: Kah. Tuli pari postia kerralla.
Ei Niila haittaa yhtään. Annika on todella yleinen versio nimestäni, jotenkin luontevasti Anniina vissiin vääntyy Annikaksi. Pahin versio on ollut Anneli... mutta se taisi olla kaverilta ihan läppä vain. :D
Mie en pääse lenkille matkaan. Oon Kolarissa työreissulla. Jee. Mut samaa mietin kuin makkis, oli aamulla mun ja koiran lenkkipolkeuma kuroutunut aivan umpeen lumesta, ei siis sellaisen tavallaan pellon keskellä ollut oikeasti jälkeäkään entisestä hyvin tamppaantuneesta, moottorikelkkojenkin ajamasta suht syvästä väylästä. On tuo kuite ihan normaalin kokonen tai ehkä jopa pitkäjalkainen koira ja sekin rämpi mahaa myöten hangessa. Kummasti sitä kävi mielessä että jaahas, niinköhän se on pyöräpolutkin tämmösessä kunnossa. Kumma juttu että tollasia tulee kesää odottavalle mieleen :rolleyes:
Fillarimies
02.02.2013, 15.35
Eilen käytiin Tonin kanssa ajelemassa Korkalovaaran suunnalla. Tonilla pyöräily eteni pikkusen paremmin kuin mulla tuon spessun kanssa. Vissin pikkusen liian loiva ohjauskulma ja satulakulma niin eturengas haki kokoajan. Vaihdettiin me Tonin kanssa pyöriäkin välillä ja todettiin että spessun voi talvella upottaa suohon ja ottaa se taas kesällä käyttöön :D
Tänään sitten suuntana ounasvaara iltasella :)
Pääseekö siellä pyörällä tosiaan eteenpäin?
Kävin koiraa ulkoilutamassa tuossa tänään ja oli kyllä aika pöperöä kelkkaurat. Oli työlästä jopa kävellä eteenpäin.
No miten sen nyt ottaa, 9km lenkkiin meni vain kaksi tuntia aikaa.
Oltais kyllä jatkettu pidempään, mutta yllättäen kemiläisen kiinalampun tuunattu akku simahti kesken parhaimman polun :rolleyes:
Fillarimies
02.02.2013, 18.50
En mie arvannu, ettei yhdellä latauksella mene kaks lenkkiä. Pitää vissin jokalenkille ladata akku.. Miten se aina sattuukin, että nuo PIKKU lenkt venähtää monen tunnin operaatioiksi?
Ibis-tommin kanssaki ajettiin selkäsaari ympäri, niin 3,5 tunnin reissuhan siitä napsahti :D
Nyt tulee taas ajoissa yhteislenkki ilmoitus.. klo: 18 lähtö ounasvaaran suuntaan jätkäkynttilältä, ehtiihän kaikk mukaan?
Fillarimies
12.02.2013, 17.58
Mie innostuin purkamaan toisenki keulan. Öljyt oli hirveät. Pesin keulan kauttaaltaan ja seuraavaksi tutkimaan mikä sillä on hätänä :)
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/16285_10200143526142786_990822120_n.jpg
T. Keula ja iskarihuolto Jurvelin
Liukuputket hyvässä kunnossa.:D
Oliko alajalassa paineita vielä,ny sulla on klinikan tarrat ja kaikki...:rolleyes:
Hyvissä ajoin syksyllä tilattu lamppu tuli jo tänään perille, rikkinäisenä :D
Pistät makkis nopeasti palautukseen niin sulla on ehkä ens syksynä toimiva lamppu ;) :D
Mistä tilasit ja minkä lampun?
Koko viime talven odottelin lamppuun uusia akkuja dx:stä ja nyt tämä. Kai mie olen oikea pimeyden ruhtinas kun keittiöstäkin paloi lamppu pakettia avatessa :D
Tilasin dinodirectista jonku perushalpiksen t6:lla. Ensimmäinen katosi postissa ja toinen oli rikkinäinen, mikähän kolmannessa lähetyksessä mättää :rolleyes:
Fillarimies
12.02.2013, 22.20
Liukuputket hyvässä kunnossa.:D
Oliko alajalassa paineita vielä,ny sulla on klinikan tarrat ja kaikki...:rolleyes:
Ei ollu paineita ja liukuputket oli paremmat kuin mun omassa keulassa:)
Mulla ois Toni sulle noita rc-akkuja, eli 2200mAh 3S lipo, täytenä jännite on 12.6V Eli justiin hyvä. Laturikin sille löytyy, niin pääset käyttään lamppua :) Lampussahan oli ittessään se cut-off niin ei mene akkukaan piloille.
Vai eikö sulla ole kokonaista toimivaa valopäätäkään?
Tuo lamppu syö 18650-akkuja ja on ihan normaalin taskulampun muotoinen. Ehkä mie vähän hätäilin tuossa rikkinäiseksi julistamisessa, käytin akkua hetken laturissa ja ainakin sillä akulla lamppu alkoi toimimaan. On muuten karmein koskaan näkemäni valokeila tuossa kamppeessa, häätyy ladata pari akkua täyteen ja testailla huomenna tarkemmin..
Fillarimies
13.02.2013, 11.24
Minkälaisen lampun sie ostit? Johan sie yhden kunnon 18650-akun laitat taskulamput.fi tai akkula.fi kaupasta ;)
Jos tämä (http://www.dinodirect.com/torch-flashlight-1300lm-light-bulb-led.html) linkki toimii, niin joku tuomonen se on. Mie kuulin jostain että nuita akkuja vois ladatakin jos niissä ei ole virtaa. Mie taidan kokkeilla ensin sitä ja suunnittelen vasta myöhemmin uusien ostamista :rolleyes:
El-Carpaso
13.02.2013, 15.46
Löytyiskö mistään tietoa tai karttaa Rovaniemen talvipyöräilyreiteistä?
Oon nyt pari kertaa vetässy ounasvaaran ylös ja sitä näköalatornin ohi menevää polkua alas, mutta olis kiva löytää jotain myös vähemmällä nousulla varustettuja reittejä.
Eipä täällä taida olla mitään virallisisia talvipyöräilyreittejä. Ounasvaaralla pitäisi olla se talvikävelyreitti, jossa sopivalla kelillä pystynee ajamaan ihan hyvin. Talvikävelyreitti on merkattu maastoon sellaisilla sinipohjaisilla merkeillä joissa on jonkinsortin kävelijä kuvassa.
Talvikävelyreittikin on joskus näkynyt kaupungin karttapalvelussa (http://kartta.rovaniemi.fi/internetwebmap/opaskartta.htm#Rovaniemen_kaupungin_karttapalvelu# Rovaniemen_seudun_karttapalvelu), mutta tällä hetkellä siellä näyttäisi olevan ainoastaan luontopolun reitti nähtävillä(valitse karttatasoksi ulkoilureitistö, niin luontopolku ilmestyy kartalle oranssina viivana). Luontopolku ja Talvikävelyreitti kulkee osittain samaa reittiä, joten luontopolun lähtöpaikalta, hiihtomajantien mutkasta pääsee myös kävelyreitille.
Parhaimmat mahdollisuudet polkuajeluun taitaa tällä hetkellä olla Korkalovaarassa, tosin ei sielläkään aina ihan mahdottoman kantavia polkuja ole tarjolla. Sähkölinjalle kun viitsii tunkata tietä pitkin, niin yleensä sieltä aina jotain pätkiä löytyy ajettavaksi.
Fillarimies
13.02.2013, 19.25
Korkalovaarassa/Vennivaarassa on perinteisesti ollu hyvät talvipyöräilypolut (koiran ulkoiluttajia paljon). Viimekerralla oli aika surkea tilanne polkujen kans, mutta kevättä kohti mentäessä tilanne paranee varmasti.
Tulin hetki sitten Korkalovaaran ja Mäntyvaaran poluilta ajelemasta. Korkalovaarassa oli linjan ja vesitornin polut hyvässä kunnossa. Korkalovaaran luontopolun ja kuntoradan (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Korkalovaaran+luontopolku+ja+kuntorata&srs=EPSG%3A3067&y=7378436&x=440503&lang=fi) ympäristöstä löytyy myös ajettavaa. Mäntyvaaran poluille pääsee Kiveliöntien päässä olevaa kelkkareittiä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=T%C3%A4t%C3%A4+reitti%C3%A4+suoraan+M%C3%A4nt yvaaraan&srs=EPSG%3A3067&y=7378052&x=439355&lang=fi) pitkin. Nyt tosin yksi polku oli poikki, kun olivat kaivinkoneilla kaivamassa juuri polun kohdalla ja jouduin palaamaan samaa reittiä takaisin. Kiveliöntieltä pääsee myös Suonsilmän vastapuolelta metsään. Tämä ura menee kelkkareitille (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Ura+kelkkareitille&srs=EPSG%3A3067&y=7378098&x=439485&lang=fi), jota pitkin voi suunnistaa (muutama sata metriä) Korkalovaaran luontopolun laavulle (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Laavu&srs=EPSG%3A3067&y=7378732&x=439279&lang=fi). Laavulta voi sitten ajella vaikka vanhaa talvitien pohjaa (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Talvitien+pohja+Vennivaaraan&srs=EPSG%3A3067&y=7378908&x=439663&lang=fi) (ajettu kelkoilla) Vennivaaraan. Osa poluista oli pehmeitä, mutta kyllä niilläkin pystyi ajamaan.
El-Carpaso
13.02.2013, 22.53
No mut noi vaikuttaaki hyviltä paikoilta. Pitää käydä ajelemassa. Kiitos paljon
Fillarimies
19.02.2013, 11.13
Ens viikonloppuna ois sitte ainaki lauantaina yhteislenkkiä tiedossa. Ehdotuksia ajaksi ja paikaksi?
Olisko tuo Rovaniemi 150:n reitti semmonen sopiva iltalenkki? :rolleyes:
Mulla on sitten Niila ne sinun männät täällä odottamassa.
Nyt on muuten harvinaisen hyvin kantavat polut. Sain kerrankin pakotettua itseni valoisan aikaan lenkille. Lähtö meinasi vähän vastustaa kun löysin Stanin vanneteipistä reiän pinnan kohdalta, ei aavistustakaan miten se on siihen tullut, mutta askartelin ilmastointiteipistä vastaavan ja ilma alkoi pysymään oikeassa paikassa. Mulla jäi vielä Niila yli tuota sopivan levyiseksi tuunattua teippiä, tubeless tubeless ;)
Tämmönen (http://www.endomondo.com/workouts/160439817/8376629) Pieni kiva polkuajelu, Ounasvaaralla ajoin pelkkää talvikälyreittiä ja Korkalovaarassa perinteiset sähkölinjalla pyörimiset.
Fillarimies
19.02.2013, 18.01
Ohhoh.. hurja kaveri :)
Toivottavasti on viikonloppunakin vielä polut kunnossa, että pääsee oikeasti ajamaan. Oiskohan Keminkorkialla kans ajettavaa polkua?
"Tubeless" En mä lähe tohon.. :D
Viikolle näyttäisi lupaavan pakkasta eikä ainakaan vielä lupaa lumisadetta edes lauhtuvalle viikonlopulle.
Käykö keminkorkealla paljon ihmisiä kävelemässä? Onhan siellä niitä reittejä valjakkokoirille, mutta en mie välttämättä jaksaisi niihin lähteä pelleilemään. Syväsenvaarassa olisi varmasti jonkinverran ajettavaa.
"Tubeless" En mä lähe tohon.. :D
Ihme juntti :rolleyes:
Syväsenvaarassa olisi varmasti jonkinverran ajettavaa.
Tuota vaaran reunaa hiihdellessä sanoisin, että ei hirveästi löydy ajettavaa. Jokunen kelkkaura menee ladun poikki. Keminkorkialla en ole käyny mutta siellä on ollu kelkkailijoita yleensä runsaammin. Pitää tarkkailla ympäristöä seuraavalla lenkillä.
Muistutus, että Kuusamo GT 2013 -talviajotapahtumaan (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?47423-Kuusamo-GT-2013-talviajoklassikko-9-3-2013) on vielä n. viikko aikaa ennakkoilmoittautua (28.2.2013 päättyy ennakkoilmoittautuminen). Matkoina siis joko 100km tai 100 mailia, nautiskellen Kuusamon hienoista maisemista ja pyöräilyn ystävien rennosta seurasta.
Osallistumismaksu 58,50e sisältäen pyöräilytapahtuman ja sen osallistumismaksun, lounaan reitin varrella, ajon aikaisen energiahuollon, sekä ajon jälkeen hotellilla saunan ja päivällisen. Varsinaisena ajopäivänäkin 9.3.2013 ehtii vielä mukaan hintaan 68,50e ilmoittautumalla hyvissä ajoin hotellin respassa ennen starttia (aikataulun mukaan 9.00).
Kannattaa hyödyntää myös Sokos Hotel Kuusamon edullinen majoitustarjous:
41,50 €/1 vrk/hlö/2 hh:ssa
lisämaksu 1hh 35 €/vrk.
Sis. aamiaisen ja hotellisaunan.
Ilmoittautumiset
Sokos Hotel Kuusamoon, puh. 020 1234 693,
hotelkuusamo.kuusamo@sokoshotels.
Varatessa pyydämme mainitsemaan
Kuusamo Grand Tour 2013.
Fillarimies
21.02.2013, 17.47
Lauantaina 23.2 Klo: 13.00 Yhteislenkille.
Lähtö Viirinkankaan punapippurin edestä. Suuntana varmaankin Ounasvaara/Korkalovaara.
Pilk.nus. Memosin edestä, tippurin edessä saattaa päivystää uteliaita alkuasukkaita
arctic biker
21.02.2013, 19.14
Höh, mikäs vika Punapippurissa on? yks mun kantapaikka menneinä aikoina.
Jos nyt jätetään vikalistan kerääminen jollekin toiselle kertaa. Laiskana speksattiin lähtöpaikka siten että mahdolliset muut lenkille lähtijät voi tarkistaa ikkunasta, pippuri kun on kulmassa, niin joku voi jäädä huomaamatta. Säästyypähän ainakin turhalta ulkona odottelulta jos muita ei ole lähdössä :rolleyes:
Heidi-83
22.02.2013, 00.23
Vai että lenkille, sehän kuulostaa hyvältä =D Pitääpä katsoa, että jos saan Mikon houkuteltua mukaan, niin voitais varmaan tulla, mutta se vaan joutuis ajaan mun pikku garylla =O
Noh, antaispahan vähän tasoitusta meille muille!
Mie voin kyllä lainata oman cubeni jos se on yhtään sopivamman kokoinen. Siinä on kyllä 1x9 rattaat 38-eturattaalla, joten voi olla että sun garylla antaa vähemmän tasoitusta.
Ei onnistu lauantai minulta. Oon lupautunut toisenlaisiin polkurämpimishommiin juuri tuolle ajalle. Höh.
Fillarimies
22.02.2013, 19.21
Herranjestas rovaniemelläkö on vielä muitakin polkijoita kuin Makkis? (miehän en ole enään Roi:lainen valitettavasti)
Ei olla Makkiksen kanssa uskallettu vielä tippuriin sisälle, tai mie en ole uskaltanu :D
Kyllä Mikolle jostaki joku konkeli löytyy.. pitkälle miehelle vähän huono se vanha Kari kalastaja, ko mullekki pieni.
Fillarimies
23.02.2013, 08.04
Nyt on pakko perua ainakin omalta osaltani tuo yhteislenkki. Pukkaa pientä vesivahinkoa kämppään, niin ei uskalla hypätä linja-autoon ainakaan ennen kuin putkimies on käyny..
Jaha. Nyt kun kemiläinen alkoi rakentamaan kämpästään kylpylää, niin taidetaan perua koko lenkki.
Tulin juuri kirjottaan että voisin lähteä fiksaileen pyörää ajokuntoon ja tulla mukaan. No lähden yksin jos makkis ei muuta mieltään :)
No jospa mie sitten muutan mieleni :rolleyes:
Sama aika, sama paikka
Selvä homma, nähdäänpä siellä.
Fillarimies
23.02.2013, 11.32
Jaha. Nyt kun kemiläinen alkoi rakentamaan kämpästään kylpylää, niin taidetaan perua koko lenkki.
Onneksi mulla riittää huumoria vielä tuohon. Ei kait tässä muuta mutta ko sais nyt menemään tuon parkettilattian vakuutukseen niin kyllä se siitä. Mie en muistanu että kylpylää rakennettaessa ei parketin päälle voi laskea suoraan vettä..
Helou, jäänyt tuo polkeminen vähän tauolle mutta nyt kevään tullessa intoa ja aikaa tuntuisi riittävän. Mistähän päin lähtis polkemaan Rovaniemen polkuja? (ei ole tuttuja yhtään) yhteislenkkejä? tarvii varmaan alotella vähän kevyemmin eikä heti +20km :)
No tässä olis tämmönen maastolenkki siirtymineen tältä talvelta, josta saa ehkä vähän osviittaa mistä niitä polkuja voisi löytyä. http://www.endomondo.com/workouts/160439817/8376629
Tietenkin nuo polkujen kunnot muuttuvat aina säätilojen ja kulkijoiden mukaan, joten toisinaan tämä touhu vaatii vähän seikkailuhenkeä ja pyörän kantamista hangessa :D
Mulla on vielä viikonlopun aikataulut ihan avoinna, joten en uskalla lupautua lenkkikaveriksi tänä viikonloppuna.
Tuossa olis Korkalovaara-Mäntyvaara-Vennivaara -seudun talvireittejä, joita tulee käytyä koluamassa silloin tällöin. Lumisateen jälkeen menee yleensä muutama päivä, että kannattaa lähteä kokeilemaan.
https://lh6.googleusercontent.com/-BitFb7UV10I/UTjY6Z5UrgI/AAAAAAAAA8Y/FW3Ozj-zz0E/s1024/korkalovaara_talvireitit.jpg
Kiitoksia, täytyypä käydä katsastamassa millaista maastoa tuolta löytyy. Torstaina "kevyt" aloitus venyi jo reilun 20km sekotukseksi pyörätiellä ja poluilla. Tästä on hyvä jatkaa kun saa reidet auki.
Piirsitkö thm reitit kartalle kuvankäsittelyohjelmalla vai löysitkö jostain ohjelman jolla saa kätevästi omat gps-reitit näkymään maastokartalla? Olen yrittänyt etsiä simppeliä ohjelmaa jossa saisi maastokartan pohjakartaksi ja voisi siivota lenkeistä turhat siirtymät pois.
Nuo reitit olen piirtänyt Paikkatietoikkunan (http://www.paikkatietoikkuna.fi/web/fi) reittityökalulla ja sitten ihan vaan kuvankaappauksella tallentanut kuvaksi. Samaisella työkalulla olen piirrellyt muitakin reittejä gps-jälkiä seuraillen, mutta eihän niistä täysin tarkkoja pysty tekemään.
Mulla on ollut myös ohjelma hakusessa, millä saisi reitit suoraan noille Maanmittauslaitoksen kartoille, mutta eipä ole löytynyt. Sellainen olisi kyllä hyödyllinen. Varmaan tiedät, että Garminin BaseCampiin (http://adventures.garmin.com/fi-FI/) (ilmainen) saa ilmaiseksi ladattua Maanmittauslaitoksen kartat (http://kartat.hylly.org/), jotka tarkoitettu Garminin laitteille. Eihän ne ole kovin selkeitä verrattuna MML:n karttoihin, mutta kuitenkin. Sinne saa ladattua gps-jäljet (ainakin gpx-muodossa), joita siellä voi myös muokata.
Pitääpä jossain vaiheessa kokeilla Basecamppia. Itse olen päässyt lähimmäksi haettua Google Earthilla, siihen saa lisättyä karttapohjan peittokuvana sekä reitin esimerkiksi gpx-muodossa. Earthilla ei vain taida pystyä lataamaan kovin isoja peittokuvia kerrallaan enkä onnistunut muokkaamaan sillä reittiä.
Latasin myös testiksi Quantum GIS nimisen ohjelman, johon voi tuoda suoraan Mml:n maastokartat rasterimuodossa sekä gpx-tiedostot. En kuitenkaan keksinyt miten siinä saisi Euref-fin koordinaatistossa olevat karttapohjat sekä astemuodossa olevat gpx:t asettumaan samaan koordinaattijärjestelmään. Lähimmillään taisin saada kartan ja reitin noin 10000 kilometrin päähän toisistaan :rolleyes:
Basecampissa pystyy muokkaamaan gpx-jälkiä, mutta muuta hyötyä siitä ei taida juurikaan olla, jos ei vie reittejä gpslle.
Mä oon kans kokeillu eri ohjelmia MML:n karttojen ja gpx:n liittämiseksi, mutta en oo vielä saanut hommaa toimimaan. Ei auta kuin jatkaa noiden ohjelmien kokeilemista ja harjoittelua :)
Pikalähtö!? Halukkaita mukaan Ounasvaaran poluille tänään (14.3) iltapäivällä? about yhden-kahden aikoihin. Itse lähden vanhan sillan tuntumasta.
En ehtinyt mukaan lenkille, mutta kävin vähän myöhemmin pyörimässä Ounasvaaran peruspolut läpi. Jos jollakulla on tippunut juomapullo Oukulle, niin se möllöttää näköalatornin polulla vähän tornilta kaupunkiin päin.
Fillarimies
15.03.2013, 18.25
Tämähän ei nyt ole mikään juoksufoorumi, mutta oisko joku innokas lähtemään juoksulenkille Lauantaina 16.3 ?
Jos vaikka semmosen 5-6km kävis nakkaamassa..
(Toni reppii repihousut tästä :D )
(Toni reppii repihousut tästä :D )
Nyt sulla on sattunu viestiin niin tiukka salaus ettei tuosta saa oikein mitään selkoa.
Harmittaa kyllä kovasti mutta mulla jää nyt lenkki väliin :rolleyes:
Fillarimies
18.03.2013, 00.39
Sori jäi tuo salaus-softa päälle. Ens kerralla sitten.
Mie kävin juokseen 4,5km. Kunnon heikotusta pukkas ja oli pakko mennä takas kotia. Mihin tässä vielä joutuu kun näin heikko kunto ;)
Vinkvink: Korkalo-, Venni- ja Mäntyvaaran polut tällä hetkellä loistokunnossa...
https://vimeo.com/57738824
Hyvin on hollantilaiset veijarit oppineet jokamiehenoikeudet. Kaadetaan puu tuosta noin vaan. Ovatpa näyttämässä huonoa esimerkkiä muille hollantilaisille. Nuo pitäisi saada narautettua. Jos tunnette siellä, niin tuollaisesta metsänhoidosta saa järjestää vähintään sukkasaippuaa jos ei sakkoja.
Tuolla videon viesteissä näyttäis lukevan että heillä olis ollu omistajan lupa. Onko totta sitten vai ei?
Jep jep. Sairastelu on sitte onnistunu nollaamaan kunnon taas. Hiihtolenkki kertoi kyllä tänään kaiken.
Jospa sitä kesällä pääsis taas rakentamaan pohjaa. http://www.youtube.com/watch?v=_PbWsF-8aJU
En tiiä mutta linkki pisti ainakin nauramaan :D
Ajattelin torstaina valoisan aikaan käydä kiroilemassa liian tasaisia talvipolkuja, tahtooko joku lähteä kaveriksi?
Fillarimies
19.03.2013, 23.17
Juostenko meet, hyvä Toni, kyllä se siitä lähtee.
Mie kävin taas juoksemassa reilut 5km. Ei täällä pyöräillä kannata ko alkaa tekemään niinkö tuossa videossa.
Kerrataanpa vielä kesän reissut, jonne voi kaikki pyöräilystä kiinnostuneet lähteä mukaan:
1. Levi24h maratonpyöräilytapahtuma
2. Iso-Syöte pyöräilyviikonloppu (mukana nyt: minä, Tommi M. ja Lauri K.) Tuolta voi katsella reittejä http://www.syotemtb.fi/kuvat.php
3. Levin alamäkiajoviikonloppu
4. Martimoaapan valloitus (Simo)
Mie olen noille reissuille ainaki lähössä kesän mittaan. Ainahan se ois kiva mitä enempi porukkaa :)
Sitten ois iso kysymysmerkki vielä tuo Ruotsin/Norjan vuoristo, että saako sinne kaverin mukaan. Yksin en uskalla lähteä, jos vaikka jotaki sattuu!
En tiiä mutta linkki pisti ainakin nauramaan :D
Ajattelin torstaina valoisan aikaan käydä kiroilemassa liian tasaisia talvipolkuja, tahtooko joku lähteä kaveriksi?
Villen kanssa suunniteltiin torstaille pyöräilyjä. Minulla loppuu kolmelta luennot, joten silloin päästäis aikaisintaan. Mihin suuntaan ajattelit lähteä?
Kolmen jälkeen passaa oikein hyvin. Mie vähän suunnittelin Korkalovaaraa, mutta tottakai muutkin paikat käy jos olette jo sopineet muuta.
Onko Levi24:n kuvioista vielä varmaa tietoa?
Tuskin tulee käytyä paljon vuoristoilla. Oulussa oleilun jälkeen Ounasvaarakin tuntuu hurjalta vuorelta :-D ei tarvi lähteä kauas pyöräileen.
Vuokatti olis kova juttu kolmen vuoden tauon jälkeen. isot mökit on sen parisataa euroa viikonloppu niinkö Levilläki.
http://www.youtube.com/watch?v=pQqeYOLAmJI
No lähtö vaikka 15.30 memon edestä, koitan ehtiä ajoissa paikalle.
Selevä homma, kebabin kautta lenkille!
Se on varma kevään merkki kun koko pimeän talven pyöräspeksailut alkaa muuttumaan hallitsemattomaksi maniaksi. Ennen uuden ja kiiltävän ostamista pitäisi ainakin osasta vanhoista osista päästä eroon. Onko kenelläkään paikallisella tarvetta seuraaville?
-20" jäykkäperä Cuben runko
-Dual air Reba (tällä hetkellä 115mm mutta tarvittaessa voin muuttaa 100mm joustomatkalle)
-26" kiekkopari, Mavic xc717 kehät ja xt-navat
Itse tarvisin edullisen n. 150 milliä joustavan keulan. Oikeastaan sopiva keula on tällä hetkellä suurin kysymysmerkki, muut rojut alkaa olla jo haarukoituna ja suurin osa löytyykin jo entuudestaan vanhasta ruoskasta tai miljoonalaatikosta. Jos vain jostain onnistun naaraamaan sopivan pomppukepin, niin ens kesänä koittaa paluu juurille :rolleyes:
Fillarimies
21.03.2013, 23.45
Tuo on Toni melkein jo myynti ilmoitus...
Ei ole Levistä vielä tietoa. Kyselen lähenpänä ajankohtana.
Tonilla muuttuu asia kuin asia hallitsemattomaksi maniaksi, kuten myös mullakin. Se on aika raastava tunne ko pitäs olemattomat rahat saada tuhlattua jonnekki :(
Tänäänki kävin juoksemassa reilut 7km. 100km raja meni rikki 1kk 3vk:ssa. Ei mun mielestä paha.. innolla kesää odotellen, että pääsee maastoon pyörän kanssa.
Niin no onneksi tuossa lopussa on ostoilmoitus tasapainottamassa viestiä :cool:
https://www.dropbox.com/s/c41s2nkwsqlffej/WP_000197.jpg
Varma kesän merkki kun alkaa taas ketjut katkeilemaan :rolleyes:
Vois seuraavaksi kokeilla vaikka hihnavetoa.
Löytyykö Rovaniemeltä hyviä talvipolkuja ja mahdollista lenkkiseuraa/opasta. Olen nyt tämän viikon ja pääsiäisen yli käymässä Rovaniemellä ja maasturi on mukana. Yhden lenkin kävin jo ajamassa ja joen jäällä oli auringonpaisteessa upea päästellä menemään :)
Korkalovaarasta ja Ounasvaarasta löytyy ainakin kovaksi tamppaantuneita polkuja. Tässä (http://www.endomondo.com/workouts/168795805/8376629) viime viikolta yksi esimerkki Korkalovaaran poluista, ehkä nuo polut löytyisi kartan/gepsin avulla, mutta ylivoimaisesti helpoiten nuo näkee jonkun paikallisen kanssa ajellessa. Fillarimies kuulosti ainakin olevan paikkakunnalla pääsiäisen ajan, ehkäpä se innostuu ottamaan pyörän mukaan ja esittelemään polkuja. Itse lähden huomenna pääsiäisen viettoon, joten en ehdi enää lenkille.
Korkalovaarasta ja Ounasvaarasta löytyy ainakin kovaksi tamppaantuneita polkuja. Tässä (http://www.endomondo.com/workouts/168795805/8376629) viime viikolta yksi esimerkki Korkalovaaran poluista, ehkä nuo polut löytyisi kartan/gepsin avulla, mutta ylivoimaisesti helpoiten nuo näkee jonkun paikallisen kanssa ajellessa. Fillarimies kuulosti ainakin olevan paikkakunnalla pääsiäisen ajan, ehkäpä se innostuu ottamaan pyörän mukaan ja esittelemään polkuja. Itse lähden huomenna pääsiäisen viettoon, joten en ehdi enää lenkille.
En kerennyt lukea viestiäsi, mutta Korkalovaaraan pyöräteitä lähdin ajelemaan sillä ajatuksella, että jos näkyy polkuja niin lähden katselemaan. Hivenen tuurilla löysinkin noi Korkalovaaran polut ominpäin, kun lähdin jotain kelkkauraa pyörätieltä seuraamaan :) Niitä tuntuu olevan melkoinen määrä ristiin rastiin. Upeita mäkiä kyllä tuolla ja sanottava että viihdyttävää ajamista oli. Perjantaina minulla on tarkoitus ajella n. 4h lenkki niin varmaankin kerkeää aika hyvin Rovaniemen aluetta kiertämään. Juosten ja hiihtäen olen myös tutustunut Rovaniemeen. Eli joku tuossa kyseli juoksuseuraa niin sitäkin on tarjolla. Huomenna tarkoitus juosta n. 12km lenkki.
Kävin päivällä kyselemässä varaosia paikallisista pyöräpajoista ja vähemmän yllättäen kaikkia osia ei löytynyt hyllystä, joten ne on sitten sama tilata kaukomailta. Tässä pirteänä herättyäni päiväunilta, naputtelin ostoskorin kuntoon ja järkytyin kympin postikuluista. Tässä olis nyt elämäsi tilaisuus säästää melkein 5€ kun pistetään yhdessä tilaus bike-componentsiin :rolleyes: Mie oottelen jo kori kädessä kassalla, mutta ei näillä tavaroilla ole niin päivän päälle. Elikkäs jos siellä nyt joku nyt tarvii jotain pikkuosaa, niin kirjota mulle ostoslista tässä viikonlopun aikana.
Fillarimies
02.04.2013, 11.46
Enhän mie ollu muistanu lukea tätä foorumia ollenkaan. No pääsiäinen tuli ja meni, toivottavasti vasta ens kerran vuoden päästä, oli sen verran tylsää :D
Menikö ketjut poikki taas jossaki rankassa ylämäessä missä pitää vääntää apinan raivolla? Meiän teräsreisi ;)
Se ois toni hyvä sulle semmonen variaattoriveto. Joko aletaan kehittään ajatusta?
Oli siinä jotain mäkeä mutta mie tulin sitä alaspäin, yritys kohdallaan kun katkoo ketjut alamäessä :rolleyes:
Tietääkö kukaan toimiiko UPS:n lähetyksenseurannassa Suomessa ja mihin toimittamatta jääneet paketit viedään Rovaniemellä?
Muistelisin että joskus läppäri kulki huoltoon UPS:n välityksellä ja seuranta onnistui. Sitä en tiedä minne toimittamatta jääneet paketit sitten viedään. Olisko lähimpään postiin saatteen kera?
Kohta sais alkaa fillaria kotiuttamaan rovaniemelle päin mutta jos nyt vielä ottais loput ilot irti laskukeleistä :)
Eli ilmeisesti ups:n seuranta toimii Suomen sisälläkin. Keula on lähtenyt 28. päivä Saksasta eteenpäin, eikä siitä sen jälkeen ole mitään havaintoa. Olihan tässä pyhiä välissä, mutta luulis että kontit liikkuu pyhinäkin.
Seuranta kertoo:
Scheduled Delivery:
Thursday, 04/04/2013, By End of Day
Mitään kiirettähän tuolla ei ole kun muutkin osat on matkalla tai ostamatta ja itsekin olen lähdössä reissuun, mutta tosiaan jos se toimittamatta jäänyt paketti pitää sitten hakea jostain Syväsenvaarasta tms, niin se ei ole ollenkaan mukava juttu se.
Läppäri kävi Saksassa mutkan (kiitos loistavan huollon keskittämisen mallia Acer. Ei ikinä enää tuota merkkiä tähän talouteen.), mutta hyvin onnistui seuranta. Tuskin ne sitä pakettia kovin kauas kiikuttaa jos eivät onnistu vastaanottajaa tavoittamaan.
Valotas vähän minkälainen laite sulle rakentuu! Mulla saattas Sram-intoilijalle olla kohta myynnissä 2013 mallin xo trailit (4 mäntäset kevyet ja tehokkaat? jarrut) + 200 ja 180mm levyt
Mitäs mitäs? Mistä ihmeestä sie olet tuollaiset jarrut löytänyt ja millaiseen kamppeeseen ne on ollu menossa? Minun pitää varmaan tyytyä vanhoihin Avideihin ja nauttia vinkuvista jarruista.
Tulee uus cyclo, mutta nuo on muuten shimanopainotteisessa setissä combo brakerit :)
Ollaanpas sitä kovin salaperäisenä :rolleyes:
Näyttäis olevan ihan nätti ilma ulkona, joten olisko tänään intoa pieneen iltalenkkiin?
Oisko kellään tiedossa/kokemusta missä vois käydä uusimassa/putsaamassa keskiön kierteitä täällä Rovaniemen alueella? (Ammattikoulu, joku sorvaamo?)
Otti kierteet vähän osumaan ku vanha keskiö oli hieman juminu.
Oisko kellään tiedossa/kokemusta missä vois käydä uusimassa/putsaamassa keskiön kierteitä täällä Rovaniemen alueella? (Ammattikoulu, joku sorvaamo?)
Otti kierteet vähän osumaan ku vanha keskiö oli hieman juminu.
Ei ole tietoa eikä kokemusta, mutta ainoat mitä mulla tulee mieleen on tuo Pyörähuolto A.Ekdahl ja Ounasvaaran hiihtokeskuksen välinevuokraamo.
Tietoa ei siis tosiaan ole mutta soittamalla varmaan selviäis. Kenelläkään ei taida itsellä olla tuota keskiötyökalua?
Pitäisköhän minunkin välillä jättää joku merkintä tänne... ollu sen verran tiukka flunssa (joo joo) että on jäänyt ällöttävän vähäselle pyöräilyt vaikka kelit ois olleet kohillaan. Mie kävin kuitenkin viime viikonloppuna Korkalovaarassa ihmettelemässä ja olipa vaan ihana ajella. Ja kokeilla mm. selän notkeutta kun tempasin itteni pyörän kanssa ympäri ja siltaan naama hangessa. Hienosti taipui edelleen, kesän harjoittelut on siis tuottaneet tulosta :D Polut oli ihan hienossa kunnossa, mutta jumaliste kuin upotti jos eturengas luiskahti sivuun... Nyt on paistanut aurinkokin aika kiitettävästi että meneeköhän nuo jo ihan lälliksi, onko muilla havaintoja?
Fillarimies
04.04.2013, 01.28
Täällä kemiforniassa viikko sitten lenkillä oli pientä upotusta havaittavissa, mutta nyt varmaan tamppautuneet kun päivällä lämmin ja yöllä kyyyylmä. Ei muutako ajamaan, niin pärjäätte sitte meiän tiimille Levi24:ssa :D
Toni ja Juho on alottanu näemmä jo kilpavarustelun. Eiii pojjat sitä kisaa varusteilla voiteta ;)
Pitäis olla vähintään Juha Föhr että tietäis tulevan sään, mutta eiköhän nuo polut pysy vielä ainakin pari viikkoa ajokunnossa.
Ainakin eilen polut oli aivan loistavassa kunnossa :cool:
En kerenny eilen katselemaan foorumia enää illalla, mutta eipä minulla taas olekkaan yhtään käyttökuntosta pyörää. Ajattelin että loskakelit alkais nyt ja ois hyvä aika huoltaa taas iskari (takuuseen). En tiedä onko ihan normaalia, että sitä korahtelua on heti huollon jälkeen parin ekan millin aikana, joten lähetin takas saksaan.
Taitaa tuo tuleva pyörä olla turhan järeä levin kisaan joten en laske sitä kilpavarusteluksi, vaikka saattas siitä muutaman keventelyosan tuohon toiseen pyörään ottaakkin lainaan :)
Millaisia projekteja herroilla on sitten oikein meneillään? Jutuista päätellen joustavaa matkaa tulee lisää? Enduro luokkaa?
Joo, 160mm tulossa joustoa. Tulipa tänään vaihdettua laakereita runkoon, kun pyörä on osissa. Oli päässy yks laakereista jo aika heikkoon kuntoon, eikä muutenkaan vaikuttanu kovin laadukkailta nuo alkuperäiset laakerit.
Juho taitaa viedä tämän kilpavarustelun. Itse havittelen jotain rautaista rotkon ja xc-pyörän sekoitusta.
Oukun huippukuntoisia talvipolkuja tuli vedettyä tänään aamupäivällä ees`taas ja ylös´alas, niin ettei millään olis malttanu lopettaa, oli siellä muutkin ajelleet sen verran paljon oli jälkiä.
Saapa nähä miten tuo uusi dt swissin X313 takapumppu pelaa kesän XC-touhuissa.
Moi!
Uusi yhteislenkeistä kiinnostunut ilmoittautuu. Tullu jo vuosia ajeltua mettissä ja nyt oli vähä suunnitelmissa käyä kesällä ajaan pari yksittäistä kisaa. Pittää alkaa katteleen seuran jäsenyyttä ja niin pois päin. :)
Olen ajellu nyt talvellaki ja tänään kävin tuommosen köykäsen 15 kilsan lenkin tuolla jängillä. Lähdin siis täältä mäntyvaarasta ajamaan ja seurailin kelkan jälkiä melkein mellavaaraan asti.
Fillarimies
08.04.2013, 22.11
Ei muutako poikien mukaan yhteislenkille kun ovat lähdössä. Makkiksen ja kumppanien lenkit ovat yleensä ajelua ihan oikeissa maastoissa. Kannattaa lähteä mukaan :)
Mihin tämä treenaaminen oikein menee? Perjantaina 5km juoksulenkki ja tänään 10km. Pitäs vissin pyörääkin ulkoiluttaa välillä :)
Fillarimies
09.04.2013, 18.59
Levin sähkö sponsoroi tänäkin vuonna joukkueen Levi24:seen.
Eli siis meitä ois nyt lähdössä:
1. Minä
2. Toni
3. Tommi
4. Heidi
5. Mikko
6. Lauri
7.
8.
Kaksi paikkaa olisi vielä auki ja eipä tuo haittaa jos sinne vaikka yksi varakuljettakin tulisi mukaan. Jollaki se bepanthen loppuu kuitenki ;)
Minä voin tulla myös mukaan.
Mie fiksasin listan kuntoon, voit sitten Niila aina tarkistaa osallistujat tästä :rolleyes:
Kumpikos Tommi tuolla listalla on ja onko toinen vain unohtunut listalta pois?
1. Niila
2. Toni
3. Tommi. V
4. Heidi
5. Mikko
6. Lauri
7. Juho
8.
Fillarimies
09.04.2013, 23.10
Tommi. M ei pääse ko se on ulkoiluttamassa elefantteja tuohon aikaan afrikassa. Se kyllä tulee sitten alamäkiajoviikonlopulle jos ajankohta passaa.
Pitäs varmaan alkaa heittämään ajankohtia, mitkä passais? :
Levin alamäkiajo pidennetty viikonloppu: Viikko 26, Viikko 27, Viikko 28, Viikko 29, Viikko 30
Syötteen viikonloppu: Viikko 26, Viikko 27, Viikko 28, Viikko 29, Viikko 30
Martimoaapan (simo) reissu: Viikko 31, Viikko 32, Viikko 33, Viikko 34, Viikko 35
Tommi M. on viikot 21-25 siellä elefantteja ulkoiluttamassa, sekä viikon 30 vaeltamassa. Hän toivoi että ei ainakaan noina viikonloppuina olis noita pyöräilyjuttuja, mutta enemmistö päättää.
Ajan hahmottamisessa auttaa: http://www.paivyri.fi/index.php?id=
Ilimottelen alamäkiviikonloppuja kun saan yliopistolta kesätentilistan (kesä-elokuussa 3 lauantaitenttiä). Pakko käyä yrittään jotain tenttejä etten taas ole korvia myöten kusessa kun kela lähestyy epämiellyttävillä kirjeillä :-D
Mietiskelin vaan että mikähän tuo alamäkiajovikonloppu on? Oliko mie osallistujana semmosella viime kesänä :-D
Saako kisaviikonlopulle ottaa henkilökohtaisen henkisen ja ruumiillisen huoltajan mukaan? Voijjaan nukkua päälekkäin jos sängyt loppuu.
Miten olis kaks kärpästä yhdellä iskulla ja käytäis kisan jälkeen kaatuilemassa mäessä? Ottais sen kisamökin vaikka tiistaille/keskiviikolle asti niin kisan jälkeen voi halukkaat läträtä dexalilla ja alkuviikosta pääsee freesinä mäkeen. Nuo pakkailut ja lähtösiivoukset on aina ollu aina yhtä paskaa niin menis sekin yhdellä kertaa.
Fillarimies
10.04.2013, 20.47
Henkilökohtaisen huoltajan saa ottaa mukaan ;)
Et sie Tommi henkisesti ollu siellä alamäkiajoviikonlopussa, mutta jos vaikka ens kesänä sitten ihan mäessä asti oisit?
Levin sähkölle on pistetty toivomuksena, että koirat ja koiraihmiset samaan mökkiin ja muut toiseen mökkiin. Itse ainakin olen koirille allerginen (en kaikille) ja olikohan makkiskin allerginen?
Tietenki jaon vois tehdä myös niin, että insinöörit ja insinöörihenkiset eri mökkiin kuin normaali ihmiset ;D
Itse ainakin olen koirille allerginen (en kaikille) ja olikohan makkiskin allerginen?
Ööö en..
Heidi-83
10.04.2013, 23.03
Oi ihanaa, että se sponssaa! Ja vielä kivempi jos voi tosiaan ottaa koiratkin mukaan =D Olihan mulla silloin parina eka vuotenakin ihan oma mökki...
ps. Pyöräilykausi aloitettu muun muassa ajamalla kerran maanteitä pitkin töihin ja takaisin.
Et sie Tommi henkisesti ollu siellä alamäkiajoviikonlopussa, mutta jos vaikka ens kesänä sitten ihan mäessä asti oisit?
No mutta millä kamppeilla Toni ajaa, jos ne on mulla päällä?
Ehdotus Levi24-viikonlopun jatkamisesta kuulostais äkkiseltään hyvältä ajatukselta...
Mieki avasin toissapäivänä pyöräilykauden öljyämällä vapaarattaan pyörästä. Seuraavaksi aattelin tilata pyörätelineeseen oman rekisterikilven. Kohtuu rankka avaus reenikaudelle :D pääasia että vehkeet on kunnossa!
Kisaspekulaatiota...
Mie lähen isolla Audilla, johon mahtuu tavaraa kohtuu palion eikä kantavuus ja takalokasuojien tila lopu kesken niinkö eräässä toisessa autossa. Autoon tulee näillä näkymin 3 ihmistä sisälle ja 3 pyörää koukkuun. Enempää pyöriä ei uskalla ottaa (kun se Tonin Rotko painaa vissiin 30 kiloa). Jos sattuu, että porukkaa ja pyöriä on kyytejä vailla, niin ainahan voi ottaa ison kuomukärryn perään, jolloin tavaraa ja pyöriä kulkee aivan järettömästi. Vain kärry puuttuu.
Aattelin heittää ilmoille tämmösen mahdollisuuden ettei tarvi tyhjää ressata pikkuasioista ;)
Työkalujaki löytyy vähintään tarpeeksi ettei kaikkien tarvi kuskata välttämättä omia pakkejaan. Tärkeimpinä varusteina tietysti Dremelit ja rälläkät, joilla saahaan hiottua illan aikana kaikkien pyöristä jarru- ja vaihdevivut uuteen kuosiin :D
kun se Tonin Rotko painaa vissiin 30 kiloa
Ei se nyt ihan,35kg on lähempänä
Mie avasin kans pyöräilykauden reklamoimalla halkeilleesta renkaasta ja repimällä sen irti pyörästä. Oli niin raskas remppa etten kuitenkaan jaksanut vielä lähettää sitä takaisin :rolleyes:
Mie avasin kans pyöräilykauden reklamoimalla halkeilleesta renkaasta ja repimällä sen irti pyörästä.
Selailin ketjua taaksepäin ja sulla on ilmeisesti Hans Dampf, joka on halkeillut? Mulla on sama homma edessä olevassa HD TrailStarissa, jonka hommasin viime syksynä. Pitää itsekin kirjoitella reklamaatio, jos siitä olisi jotain hyötyä. Takana olevassa PaceStarissa ei mitään ongelmaa.
Ilmeisesti nuo Trailstarit halkeilevat ainakin pakkasessa. Lienee pehmeän kumiseoksen ominaisuus.
Fillarimies
14.04.2013, 15.06
No itsellä oli aikoinaan Nokian NBX:t sillä pehmeimmällä seoksella, niin nappulat halkeili ja lähti jopa irti. Liekkö ominaisuus vai vika?
Pittää vissin auto laittaa, että pääse itekki sinne leville jollaki. Kuomuperäkärry ois hyvä juttu. Mahtuis ne tommin työkalut mukaan.
Heidi: älä liikaa treenaa ettei menen ylikunnon puolelle.. Kisassa on aikaa treenailla yllinkyllin!
Mie speksaan ens tilistä ne sramin vaihteet alle. Shitmanot lentää romukoppaan!!
Joo tuo halkeillut rengas on Hans Dampf Trailstar, laitoin tänne joskus kuvankin niistä halkeamista. Juholla on samasta renkaasta ilmeisesti uudempi versio, joka tuntuu kestävän paljon paremmin halkeilematta.
Kirjoitin ostoliikkeeseen (BD) ja käskivät lähettämään renkaan heille, josta se aikanaan lähtee Schwalbelle syyniin.
Tulevaa mankelia silmällä pitäen litkutin HD:n tilalle Race Kingin ja onhan se niin aneemisen näköinen mukamaastorengas, että mie näen tuosta ilmestyksestä painajaisia vielä pitkän aikaa :rolleyes:
Niila: Täällä (http://www.rczbikeshop.com) on halvin halvin löytämäni mulle sopiva takavaihtaja. Huutelehan kun olet tilaamassa, niin voisin itsekin katsoa uuden vaihtajan ja ehkä vaihdevivun itselleni.
Minullakin tullut tuohon trailstariin pieniä hiushalkeamia nappuloiden viereen tämän kevään aikana. Ne ei oo kuitenkaan mitenkään pahan näköiset vielä. Pitääpä ens syksynä vaihtaa ajoissa muut renkaat alle kun alkaa pakkaset tulla.
Mä hommasin HD:t syksyn liukkaille keleille, mutta enpä osannut ajatella, että jokin kumiseos alkaisi halkeilla pakkasen(?) vaikutuksesta. Nopeampaa kulumista osasin kyllä odottaa. Mun renkaassa on nappuloiden halkeamien lisäksi useita pitkiä halkeamia.
Pikkasen ny vastustaa taas vaihteeksi. Vein lipat tuossa yks päivä mopolla ja lähti käsi sijoiltaan. Ny on sitte 2 kuukautta kieltoa mm. Pyörähommista että silleen..... Pittää ny katella että miten käy nuitten kisasuunnitelmien kanssa, mutta se on varma, että lähen viimevuotiseen tapaan kuites kahen kaverin kanssa Leville DHta joku viikonloppu jahka tuo käsi paranee ja kesälukio on ohi. :)
Ja ku oli näemmä teillä ollu jotaki halkeamisia renkaissa nii just kattoin viikkositte että mulla on tuo talvitakakumina toiminu continental trafic revenny kyljistä tosi pahasti.. No joha tuo ehti kaks talvea palvella.. :D
Pyörä kotiutettu talvivarastosta. Nyt puuttuis vielä ne ajokelit.
Pitäs varmaan alkaa heittämään ajankohtia, mitkä passais? :
Levin alamäkiajo pidennetty viikonloppu: Viikko 26, Viikko 27, Viikko 28, Viikko 29, Viikko 30
Edellämainitut viikonloput (26-30) pidennettyinä sopii mulle ja Maritalle.
Vois alkaa ens kuussa speksaamaan mökkiä. Se viimevuotinen oli minun mielestä loistava. Varsinki se kellarin jääkaapinsäilytyskäytävä, johon sai kaikki romut levälleen.
Soittelin vasiten Levin alppitaloille äsken. Esimerkkihintoja:
Riekkomajoilla (http://www.levinalppitalot.fi/fi/majoitus/kohde-riekkomajat.html?talo=Riekkomajat) erilliset mökit viikkohinnalta reilua 200 euroa. Näisä puutaloisa on se huono puoli, että meikäläisen kuorsaus kuuluu joka nurkkaan. Sen mitä nuisa riekkomajoisa on tullu mökkeiltyä, niin en välttämättä lähtis isolla porukalla semmoseen. Uimaranta ja veneilymahdollisuudet on lähellä. VIDEO (http://www.youtube.com/watch?v=TgLId8b4WeQ&list=UUY4yi3m0CQeeBvK3QUWvlZw&index=8)
Alppitalojen E-talossa (misä oltiin viime vuona) alakerran 8+2 hengen huoneistossa viikkohinta 440e. Pidennetty viikonloppu varmaan kolmensadan euron luokkaa. (esim. ke-su). (hmm... Levin Keskusvaraamo näyttää viikkohinnaksi 330e samalle huoneistolle kuin viime vuonna?)
Edelleenki vois miettiä sitä Levi24-viikonlopun jatkamista parilla päivällä!!!!
Pyörä kotiutettu talvivarastosta. Nyt puuttuis vielä ne ajokelit.
Toivotaan että ajokelit tulis parin viikon sisään. Aika hyvin nuo lumet on nyt viikon sisään lähtenytkin, eikä yöpakkasia ole näkynyt. Itsellä ei tosin vieläkään ole pyörää poluille, kun iskari edelleen huollossa. Toisen pyörän metalleja varmaan vielä louhitaan jossain kiinassa, kun tuntuu kestävän ikuisuuden :) Työpyörällä on nyt tullut kuitenkin käytyä veivailemassa, että saa vähän kuntoa kasvatettua. Ei vain meinaa oikeen tuo tiellä ajaminen maistua, niin oon paukuttanut tuota skyhotellille johtavaa mäkeä jalat hapoilla ja naama punaisena niin ettei kerkeä tylsistyä :)
Oletkohan sie lähetelly riittävästi sitä iskaria huoltoon. Aattelin vain kun kävin viemässä renkaan postiin niin postin papparainen muisti bd:n osoitteen ulkoa :D
Vieläkö Oukulla on ajokuntoiset polut? Pittääpä käyä taas joku päivä ihmettelemässä niitä :rolleyes:
La-su yöksi lupailee pakkasta. Jos vain on riittävästi niin su aamupäivällä voi olla makiat teräshanget.
Oletkohan sie lähetelly riittävästi sitä iskaria huoltoon. Aattelin vain kun kävin viemässä renkaan postiin niin postin papparainen muisti bd:n osoitteen ulkoa :D
Vieläkö Oukulla on ajokuntoiset polut? Pittääpä käyä taas joku päivä ihmettelemässä niitä :rolleyes:
Se vanhempi herrasmies on tainnu pariin kertaan ihmetellä niitä minun paketteja. Ei kuulemma saa siitä viivakoodista osotetta tms. Saattaapa se jo muistaa paketin painonkin ulkoa ;)
Joo jotain säätämistä sillä oli taas sen viivakoodin kanssa :D
Varaosiksi tilatusta navasta ei käynytkään laakerikartiot vanhaan napaan, joten vaihdoin sitten koko navan vanhaan kiekkoon. Näin ilman rihtauspukkia vanhaan kehään kasatuksi ensimmäiseksi kiekoksi siitä tuli jopa suhteellisen suora, vähän kyllä arveluttaa kuinka tasaisessa jännityksessä nuo pinnat oikein pinnat on. Kaipa se sitten kesän aikana hajoaa johnkin jeeraan jos on hajotakseen :cool:
kävin hyvikseni kattelemassa Ounasvaaran polkuja. Polut oli ihan karmeassa kunnossa, mutta AI ETTÄ se fiilis kun aurinko lämmittää ja tiet on jo sulana :cool:
Pitäis varmaan itsekkin alkaa jo rullailemaan maantielenkkiä kun pystyy jo paremmin liikkumaan.
Onko muilla kiinnostusta? Jos ens viikolle johonkin iltaan ottais vaikka tuon Valajaskosken kierroksen.
Täpäri on minun ainoa ajokuntoinen pyörä mutta jos valitaan aurinkoinen ilta, niin voin pyöräyttää sliksit alle ja tulla kokeilemaan maantienreunassa horjumista.
Ilmatieteenlaitoksen mukaan aurinkoa saattais olla huomenna tai torstaina. Minulle käy kyllä vaikka huomennakin. Minun tällä hetkellä ainoa käyttökunnossa oleva pyörä pyörä on tommonen maastopyörää muistuttava laite jossa on x-kingit alla ja niillä rullailen maantielläkin :)
Sää näyttäis tosiaan huomiselle ja torstaille sopivaa keliä. Huomenna ei sovi mulle, joten sopisko torstaille lenkki? Lähtö vaikka 18.00 ja olisko paikkana vaikka Lillin pubin edusta?
edit:kellonaika
Käy minulle. Tuo sää saattaa vielä muuttua, joten keskiviikkokin käy varasuunnitelmana. Piti vähän aikaa miettiä mikä on lillin pubi, mutta se taitaa olla tuo nykyinen pippuri.
Saattaa olla että se Lillin pubi on nykyään pippuri :)
Laitetaan selvennyksenä vielä paikka näin http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&srs=EPSG%3A3067&y=7374798&x=442091&lang=fi
Mie jo vähän huolestuin että kuinka tynnyrissä mie olen oikein elänyt. Vasta viis vuotta asunut paikan vieressä, enkä ole koskaan kuullutkaan Lillin pubista :D
Jos mie olen paikkakunnalla niin ilmestyn paikalle.
Ei tuo sää kovin hyvää lupaile tälle päivälle. Katsotaan viiden aikoihin miltä keli näyttää.
Jos räntää alkaa satamaan, niin taitaa itsellä ainakin jäädä lenkki väliin.
Aika pahaenteiseltä tuo näyttää, eikä sateeseen tee mieli kyllä lähteä. No jos jostain syystä ei alakkaan satamaan niin voihan sitä lähteä.
Hiiop, huomasin nää lenkkisuunnitelmat vasta nyt ja tänään en kyllä pääse matkaan. Mutta mielellään jotain lenkkikuvioo alkaisi ittekin taas harrastamaan. Jos siis vaikka viikonlopulle ois muitakin lenkittelijöitä ni voisin intoontua mukaan :)
Saattaa olla että tämän päivän lenkki jää väliin sään takia. Katsellaan mitä tapahtuu. Maastoon ei taida vielä olla asiaa? Onko kukaan käyny tutkimassa?
Jos tänään ei onnistu lenkille lähtö, niin ainakin huomiselle näyttäis lupailevan parempaa säätä.
Kyllä tuolla ulkona on aika märkää. Miten olis jos siirretään lenkki huomiselle? Sää näyttäis ennusteen mukaan paremmalta.
Ei tänään kyllä oikeen innosta lähteä tuonne :) En osaa huomisesta vielä sanoa mitään. Kävin eilen ounasvaaralla kävelemässä, niin siellä on ainakin vielä melko paljon lunta, kun nousee korkeammalle. Menee ainakin viikko ennen kuin voi ajaa. Onko Sami käyny kattelemassa siellä syväsenvaarassa päin? Ainakin ilmatieteenlaitos näyttää lentokentälle 26cm. Iskarikin on jo Turussa tulossa niin saa kaluston taas kuntoon ensi viikolle :)
En ole tarkempaa maastokartoitusta tehny, mutta auton ikkunasta katsottuna näyttäis täälläkin lunta vielä riittävän.
Huomisen sää näyttäis tältä http://foreca.fi/Finland/Rovaniemi/details/20130426
Jos siis lenkki huomiselle. Lähtö: Sama aika ja paikka. Ajatuksena siis kiertää tuo Valajaskosken kierros. Mukaan vain kaikki joille aikataulu sopii.
Mulle ei passaa huominen, mutta ajelkaahan kunnon lenkki minunki puolesta :)
Mie yritän päästä mukaan :)
Sää näyttää erinomaiselta ja täysin äänetön iskari asennettu pyörään, joten enköhän ilmesty paikalle :)
Meinaspa olla voimat loppu eiliseltä lenkiltä kun kotiin pääsi. Tais olla pikkuisen huono tankkaus ennen lenkille lähtöä ja polttoaine loppui kesken.
Ens viikolle vois katsoa uutta lenkkiä jos sää vain sallii.
Fillarimies
30.04.2013, 14.50
Onko ens viikonlopulle lenkkisuunnitelmia? Olen tulossa Rovaniemelle, niin voisin volvon takakonttiin ottaa pyörän ja varusteet mukaan.
Joo ota pyörä mukaan ja käy kiertelemässä ja kattelemassa pystyykö jossain jo ajamaan.
Itsehän olen viikonlopun muualla :D
Kyllä sitä viikonlopulle vois varmaan lenkkiä suunnitella. Jos sää vain sallii.
To**:n B-D:n pakettia käytiin tyrkyttämässä tänään mulle kuriirin toimesta :D Toivottavasti löysi lopulta oikeaan osoitteeseen.
Siis mitä? Oliko osoitelapussa väärä nimi tai osoite vai mokasiko kuriiri pakettien kanssa? Odottelen kyllä B-D:n pakettia, mutta en ole saanut edes mitään seurantakoodia/ ilmoitusta lähetetystä paketista. Voi helvetti jos tuon paketin perään pitää nyt alkaa soittelemaan pitkin kuriirifirmoja :D
En osaa sanoa oliko osoitelapussa väärä osoite vai mikä... Mulle on kyllä tullut pari pakettia B-D:lta lähiaikoina joten kärräsiköhän kuriiri vain vanhasta muistista pakettia tänne :D Jotenkin muistelisin että kuriirilla on ollut ennenkin jotain sekaannuksia B-D:n pakettien kanssa Rovaniemellä?
Positiivista sentään että paketti tuli Rovaniemelle odotettua nopeammin :D
Jos meinaat kuriirien ongelmilla minun ja Juhon parin viikon takaisia höpinöinä, niin ne koskivat lähinnä postikonttoreita ja niiden ongelmia. B-D:n takuulähetyksille pitää itse tulostaa pakettikortti, jonka viivakoodi ei ilmeisesti toimi suoraan postin järjestelmässä, tämä tietysti aiheuttaa pientä ihmettelyä postin henkilökunnan keskuudessa.
Mie saattaisin ehkä olla kiinnostunut viikonloppuna lenkkeilemään, tai siis oon innostunu jos vaan aikataulu antaa myöte. Työhommat levis pahasti nyt ylitöiden puolelle joten vielä en ossaa sanoa, saanko tehtyä kaiken vai jatkanko vielä viikonloppuna, mutta infoilkaa niin yritän päästä matkaan kun on taas ajokuntoinen tuo kampekin. Nyt viikonloppuna oli kyllä vielä lumiset ja lälliset reitit kun kävin koiran kanssa tutkimassa Ounasvaaraa, mutta vielähän tässä kerkee vesisade tehdä ihmeitä ja loppuviikolle on luvattu jo vähän aurinkoakin... :)
Lenkkeily kyllä kiinnostais viikonloppuna. Kävin eilen kävelemässä ounasvaaralla ja sieltä kyllä löytyy ajettavaa, kunhan pysyy rinteiden ja frisbeekentän välillä. Opiston puolella on vähän enempi vielä lunta, mutta nyt tuntuis kyllä lähtevän nopeaa tahtia lumet joten eiköhän siellä jonkulaisen lenkin pysty tekemään.
Hyvä jos alkaa jo polkua löytyä. Mie ajattelin huomenna iltasella käydä katsomassa Keminkorkiaa, Pikku Olkkaa jne. miltä siellä näyttää.
Fillarimies
01.05.2013, 16.14
Sain kaverilta vinkin miten hoitaa osallistumiskyselyt parhaiten, eli tein kyselyn doodle.comiin Levin alamäkiajoviikonlopusta, eli torstaista sunnuntaihin. Merkkasin lauantain tarkoittamaan ko. viikonloppua.
Levin alamäkiviikonloppu
http://www.doodle.com/w8xnwduc9cigzmy5 (http://www.doodle.com/w8xnwduc9cigzmy5)
Syöteviikonloppu
http://www.doodle.com/5w5f6g3yzaar4np7 (http://www.doodle.com/5w5f6g3yzaar4np7)
Ei ole vielä asiaa maastoon Keminkorkialla ja Pikku Olkan ympäristössä. Lunta vielä liikaa.
Varmaan viikko tai kaks niin alkaa onnistumaan.
XC-cupin avauskisa la 4.5. klo 10 alkaen (junnut ensin) Jätkänkynttiläsillan kupeella rantalentiskentän / Valiontontin maastossa, luvassa helpporata näin avauskisaan, kun vakio kisaradoilla vielä lunta.
Fillarimies
03.05.2013, 11.47
Lauantaina klo: 12 maastoyhteislenkki. Lähtö jätkänkynttilän kaupungin päästä vaikka satais kissoja!
Näyttäis lauantaille 12 aikoihin räntää ja aika reilusti. Lisäksi +3 astetta.
Olisko sunnuntai parempi päivä? Lämmintä ei ole silloinkaan mutta pysyis varmaan kuivana.
Fillarimies
03.05.2013, 21.22
Voi sunnuntainakin käydä, mutta meen huomenna klo: 12 ajamaan kuten aikaisemmin ilmoitin :)
Tuleeko Juho huomenna kurjistelemaan räntäsateeseen?
Monenko aikaan sunnuntaina sopis sulle SamiW?
Kävin äsken ajamassa tunnin verran Oukulla. Ensimmäisten mäkien jälkeen tuntu, että tulee sydänkohtaus. Ei tuo juokseminen ole hirveästi tuota lajikuntoa petrannu. Vaan sitten kun oli ajanu puolituntia, niin alko sykekkin pysymään aisoissa. Pitää alkaa käymään Rovaniemellä enemmän, pyörän kanssa :D
Sunnuntaille vois suunnitella lenkin 14 aikaan. Lähtö vois olla jätkänkynttilän toisesta päästä, eli tuosta http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&srs=EPSG%3A3067&y=7376468&x=444247&lang=fi
Huominen jää mulla väliin jos on huono ilma. Sairastelukiintiö saa olla hetkeksi täynnä :)
Fillarimies
03.05.2013, 22.09
Mie tulen sunnuntaina tuohon aikaan sitten :)
Voisin minä tulla huomennakin. Jos ajais vähän kevyemmän lenkin ja sitten sunnuntaina lisää. Tuli uutta pyörää testailtua eilen sen verran että edelleen tuntuu jaloissa. Mutta nähdäänpä 12 aikoihin siellä jätkänkynttilän päässä
Fillarimies
04.05.2013, 15.14
Käytiin Juhon kanssa veivaamassa 1,5 tuntia polkuja. Joku oli levitelly saippuaa jokapaikkaan, kun oli niin pirun liukasta. Kuka tunnustaa?
Tuntuu taas maastopyöräily mukavalta touhulta kun löytyy vähän mäkiäkin. Huomenna lisää :)
Ps. Ei se keli niin huono ollu. Ei tullu räntää, vaan lunta.
Eipä se keli ollut tosiaan paha, mutta liukasta meinas olla. Saa nähdä missä kunnossa minun jalat on huomenna, kun ei meinannu tänäänkään oikeen kulkea. Ja tulipa tarkkailtua kivikkoakin vähän tarkemmin ja siitäki tartu kevään eka ruhje mukaan :)
Joku oli levitelly saippuaa jokapaikkaan, kun oli niin pirun liukasta. Kuka tunnustaa?
Pitäiskö sinunki vaihtaa niistä race kingeistä kunnon renkaisiin :seko:
Ps. Täällä on paistanut aurinko koko päivän ;)
Fillarimies
05.05.2013, 14.45
Mitkäs ne maestro2 mielestä on parhaat renkaat rovaniemeläisiin kangaskivikkoihin?
Mie olen sen verran merkkiuskollinen, että continentaleista en hevillä vielä luovu. X-kingit oli pettymys rullaavuuden osalta.
Continental verticalia vois testailla, on kehuttu ainakin joskus.
Nokia NBX oli kova sana joskus, mutta ei kiitos enään.
Maxxis larsen TT on kova sana kovilla pinnoilla.
Onhan noita renkaita tullu testailtua melko liuta, joten nyt jotaki speciaalia Toni !
Hans Dampfeilla ei oo tarvinu jännittää pidon kanssa, mutta nyt pitäis keksiä jokin hyvin rullaava ja kestävä rengas kesän ajeluihin.
Itsellä hajosi Race King ensimmäisessä kunnon jarrutuksessa kuivalla asfaltilla. Ei kovin vakuuttavaa jos renkaan runko ei kestä normaalia pyörätieajoa edes minun kaltaisen keijukaisen alla :rolleyes:
Hansseissa on pitoa, mutta ite tykkäsin tämän päivän lenkillä noista 2013 mallin Rocket Roneista. Ainakin tuntui, että lipsui vähemmän kun vastaavat 2012 malliset, joissa oli eri kuvio. Tuossa 2.35 kokoisessa kylkisuojatussa on ilmatilaakin ihan mukavasti ja mainostuksen mukaan 15% parempi rullaavuus :D Jos tuut Niila ens viikonloppuna niin voit testata noita renkaita. Saa jäädä toistaiseksi Maxxikset parvekkeelle, on ne sen verran raskaat ajaa. Tosin jos ois toinen tommonen Ardent, niin voisin testa niitäkin molempiin päihin mutta tuo Minion super tacky saa ainakin jäädä odotteleman DH ajeluja ja silloinkin saatan kyllä valita hanssit alle.
Fillarimies
05.05.2013, 18.44
Toni: Ei kai ne reiskat kestä kun ajelee barin paineilla ;)
Mie joudun tilaamaan uudet racekingit ens kesäksi.. meinaa kyljet revetä.
Taidan tilata ens tilistä myös nuo verticalit kokeeksi.
Laitahan Juho se tunnelmakuva tämän päiväiseltä lenkiltä.
Pitää muistaa ottaa sisäkumi mukaan ens lenkille, niin saa Teemu hipokevyen kumin takas :)
Ihan mukavasti tullu ajoa tälle viikonlopulle. Perjantaina 1h, lauantaina 1,5h ja tänään 2,5h (josta ajoa ehkä 2h :D )
Pitäisköhän täyttää nuo renkaat uretaanilla ennen ens lenkkiä? ;)
Fillarimies
05.05.2013, 19.23
Hyvä idea ;)
Niitähän on olemassa litkusisäkumeja, millä ne ajaa noita 7 päiväisiä kisoja tuolla jossaki euroopassa. Painavat varmaan DH-sisäkumien verran mutta eivät puhkea sitten millään.
Tilataanko mullekki samanlaiset? Vai pitäsköhän ottaa pikakurssi Tonilta ja Juholta noista tubeleksista?
Reiskoissa oli tosiaan ihan normaalit parin barin paineet eli ei pitäis olla siitä kiinni.
Litkurenkaiden pikakurssi: Teippaa vanteet, heitä sisäkumit roskiin ja unohda sisäkumien paikkailu :rolleyes:
Olisko alkuviikosta taas lenkille lähtijöitä? Käyn itse varmaankin huomenna kokeilemassa lukkokenkien kanssa kompurointia, mutta tiistaille/keskiviikolle voisi myös viritellä jotain lenkeilyä..
Tossa ois muutama tunnelmakuvaa. Toivottavasti toimii tuo skydrive niin kuin ois tarkotus :)
http://sdrv.ms/Zygmxk
Joo lenkille vain. Oli Samin kans puhetta että ti-ke vois lähteä. Minulle käy 16 jälkeiset ajat molempina päivinä.
Katotaan sään mukaan. Foreca näyttäis keskiviikolle nyt sopivaa säätä.
Pistetään kyselyä tännekki. Tarvetta olis perus xc-etukiekolle eli 9mm akseli, mielellään urakuulalaakerit, alle 500 g kehä. SISÄKUMET KÄYTÖSSÄ!!!! eli ei tarvi olla tupelesready.Vaatimuksena musta kehä ja mustat pinnat sekä halapa hinta ;-) lommot ja naarmut ei haittaa. Yhteen omaan dh-kiekkoon sais konversiokitin 9mm drop outeille mutta 700 gramman kehä hieman epäilyttää.
Huomena pitää lähteä testaamaa uutta kokoonpanoa eli pysähtelevä lenkki tiedossa ja iskaripumppu kovassa käytössä sopivien paineiden etsinnän takia.
Multa löytyis nurkista tälläinen setti. Täysin käyttämätön kun sekoilin hieman ja tilasin vääränlaisen kiekkosetin. Eli tässä on edessä 9mm QR / 15mm läpiakseli ja takana 135-142x12.
http://www.fulcrumwheels.com/en/collection/offroad/xc-all-mountain/products/red-power-xl
Tilattu Bike-Discountista ja maksettu linkin takaa löytyvä hinta http://www.bike-discount.de/shop/k735/a66926/red-power-xl-disc-6-bolt-front-qr-15mm-rear-135-142x12.html?mfid=451
Koko setti irtoaa 170€. Nouto onnistuu Vennivaaran suunnalta.
Fillarimies
06.05.2013, 23.57
Mulla alko työviikko hyvin. Olkapää kävi pois sijoiltaan, kun väänsin naulauslevyä vasaralla ja vähän lipes, hieman varomattomuutta siis. Vieläpä klo 16 aikaan eli just silloin kun olin jo lähdössä kotia.
No taitaa olla ens viikonlopun ajot jäissä ja käsi kantositeessä.
Mietin tässä, että hulluksihan sitä tulis jos menis jalka poikki ja joutuis olemaan 3kk jalka kipsissä. Miten sie Toni selvisit sen ajan kun sinun olkapäätä leikeltiin? Mulla ois ainaki kuumottanu päästä ajamaan ihan hulluna :)
Se oli sitä sekavaa aikaa, niin alkuun en edes kaivannut takaisin pyörän selkään.
Kai sie kävit lääkärissä ja sait lähetteen fysioterapeutille? Ne kuntoutusliikkeet kannattaa ihan aikuisten oikeasti tehdä säännöllisesti ja tosissaan. Mulla ainakin oli olkapää ihan jumissa siinä vaiheessa kun sain 3 viikon jälkeen alkaa käyttämään kättä ilman kantosidettä. Liikeradat palasi normaaleiksi melko nopeasti, mutta kesti todella pitkään ennen kuin kädellä pystyi nostamaan painavia tavaroita ilman olkapään vihlomista.
Koita Niila kestää, mieki olen ihan poikki tämän päivän lenkistä, ajettiin kallioita ristiin rastiin varmaan 50 kilsan verran :rolleyes:
Huomiselle lenkkiä Ounasvaaralle. Lähtöpaikkana sama http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&srs=EPSG%3A3067&y=7376486&x=444251&lang=fi ja kello 18.
Olin laittamassa vanhaa maasturiani jo eläkkeelle kunnes keksin heittää siihen jäykän kuituhaarukan ja tehä siitä talvilenkkeilypyörän. Sen verran innostuin tuosta täysjäykästä maasturista että eikai se auta kun tilata myös kesäkumit alle ja lähtee maastoon kikkailemaan. Voisin joskus lähtee messiin ajelemaan jos vain maasto on täysjäykällä ajettavaa.
Kyllä tuolla lenkeillä varmasti täysjäykällä pyörälläkin pärjää. Lähinnä se on varmaan oma mukavuus kysymys.
Joo uskoisin että pitäs pärjätä ja sittenpähän näkee. Röykkyisiin alamäkiin ei tosin kantti kestä ajaa lujaa.
Alamäessä vauhti ehkä hiukan kärsii, mutta ylämäet pitäis mennä sitten huomattavasti kevyemmin ;)
Olen taas käymässä Rovaniemellä ja maastopyörä on matkassa. Eli löytyykö ajoseuraa/porukkalenkkejä loppuviikolle?
Mulla menee viikonloppu matkoilla. Huominen lenkki jää siis viikon ainoaksi itsellä.
Mulla menee viikonloppu matkoilla. Huominen lenkki jää siis viikon ainoaksi itsellä.
Eli sillan kupeesta.. Ilmestyn huomenna mukaan..
Tottakai mahtuu mukaan. Lähtöpaikkana jätkänkynttilän viereinen Beach Volley-kenttä klo. 18:00. (karttalinkki) (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?x=444251&y=7376486&srs=EPSG:3067&text=&scale=8000&action=link&mode=&lang=fi)
Fillarimies
08.05.2013, 19.53
Se oli sitä sekavaa aikaa, niin alkuun en edes kaivannut takaisin pyörän selkään.
Kai sie kävit lääkärissä ja sait lähetteen fysioterapeutille? Ne kuntoutusliikkeet kannattaa ihan aikuisten oikeasti tehdä säännöllisesti ja tosissaan. Mulla ainakin oli olkapää ihan jumissa siinä vaiheessa kun sain 3 viikon jälkeen alkaa käyttämään kättä ilman kantosidettä. Liikeradat palasi normaaleiksi melko nopeasti, mutta kesti todella pitkään ennen kuin kädellä pystyi nostamaan painavia tavaroita ilman olkapään vihlomista.
Koita Niila kestää, mieki olen ihan poikki tämän päivän lenkistä, ajettiin kallioita ristiin rastiin varmaan 50 kilsan verran :rolleyes:
Maanantaina kävin lääkärissä ja nyt tänään sitten uudemman kerran, kun käsivarsi puutuu ja kramppailee vähän väliä. Sain tänään sitten jotakin aikaan ja lähetteen ultraäänitutkimukseen (ei, en ole ainakaan vielä raskaana??)
Mutta joo, pitää varmaan kahden viikon päästä alkaa tekemään kahvakuulalla liikkeitä, ettei menis niin herkästi uudelleen :)
Täysjäykällä peset pojjat mennen tullen ylämäessä, mutta kyllä ne alamäessä sitten rankaisee, jos enään jaksavat :) Ei muutakuin mukaan lenkeille vain, kivvaa siellä on.
Koskahan sitä oppii tankkaamaan riittävästi ennen lenkille lähtöä? Oli kyllä voimat loppu kun veivasi kotiin taas. Hyvä että tuli jätettyä se tornille kiikkuminen väliin :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.