PDA

Näytä tavallinen näkymä : Rovaniemen XC-sieluiset pyöräilijät!

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18

Hepe
15.02.2009, 19.01
Napapiirinhiihdon kuudellakympillä nähdään mihin suuntaan kuntokäyrä on kesää ajatellen kehittymässä, ois kesällä tarkoitus ajella maratoncupin kisoja, sekä xc-sm ja sm-maratonkisat.

Fillarimies
15.02.2009, 21.47
Mie olen napsuhiihdolla juottamassa porukkaa taas siinä toramon kohdalla. Tai oikeastaan kaatamassa juomia rinnuksille vauhdista:o

Käytiin sinin kanssa kelkkailemassa ympäri rovaniemeä.. Semmoset 5h meni aikaa.. Pikkasen tuli kylmä loppua kohden, kun pakkanen kipusi -15 asteeseen..
No ei siinä mukavaa oli.. Kypärän visiirikin jääty niin ettei mitään nähny.
Ko mie pääsisin tästä flunssasta eroon niin meen pyöräileen, mutta ei viitti räkä nokassa ajaa:D

arctic biker
16.02.2009, 15.57
Mie olen napsuhiihdolla juottamassa porukkaa taas siinä toramon kohdalla. Tai oikeastaan kaatamassa juomia

hyvä niila! mulle tarjottiin kans töitä mutta jouduin valitettavasti kieltäytymään... treenaat vain sitä oikeeta mukinantotekniikkaa:D
Itte oon perehtynyt viime aikoina treenaamisen saloihin, sinänsä hauskaa että jos tavoitteellisemmin suhtautuu maraton/xc-kisoihin niin kevytkulkuinen maantiepyörä on pakollinen. Kas kun oikee maastoajo
on harjoitteluun aivan liian raskasta. Väänsin tossa tavanomaista pidempää lenkkiä ja jossain 30 kilsan kohalla alko tuntui tietty voimattomuus jaloissa, itte asiassa alko tuntua ettei mulla oo jalkoja enää ollenkaan... Oli vesipullo
mukana, onneksi, paussia piin ja jatkoin matkaa. Ja harhauduin yhdelle tienpätkälle jossa todellakin ylämäkeä piisasi, alamäkeä ei niinkään. Pikkuratas oli tarpeen sen 12 kilsaa mitä sitä lumipöperöistä kärripolkua piisasi. Onneksi viimoinen 10 kilsaa oli tasaisempaa ja paremmin aurattua tietä. Enpä ainakaan tällä vuosituhannella ole yhtä poikki ollut, Levin ½maratonin loppukilsat 2001 oli helppoja tähän verrattuna. 54 kilsaa tuli ajettua, seuraavana päivänä en tehny mitään. Sykkeitten ja Suunnon TE-lukeman mukaan ei mitenkään normaalia rankempi lenkki. Häätyy vissiin uskoa että tää mun dieseli alakaa vanahuuttaan väljistyä:(

arctic biker
16.02.2009, 16.04
Niin mullahan on kelkkabaanakin täällä käytössä. Tosta mökin nurkalta kulkee ihan meijän omien maitten läpi. Eilen piti käyvä testaamassa. Kohtuullisesti kantoi. Ja varsinaista syheröä. Puolen tunnin ajon jälkeen katoin sykenäyttöä; avg 156 ja maksimissaan 166. Sattuneesta syystä tyydyin tunnin lenkkiin... Kuhan seuraavan suojasään jälkeen pakastuu
niin sitten!

Fillarimies
17.02.2009, 18.16
Hittoko ehtiskin treenaamaan..
No porkkanaa matkaan. Kysyin tämänvuoden sponssisopimuksesta levi24 liittyen levin sähköltä ja positiivista vastausta tuli, eli joukkueeseen on ilmottautuneet mulle:
Minä, ihan ITE.
Juho.
Heidi
Muita?

www.levi24.fi on osote josta näkee päivämäärän kisalle yms. sun muuta.

Teemu N
18.02.2009, 04.15
Töissä sairas hoppu! Ei ole edes palstaa kerennyt lukemaan, mutta nyt lomalla ja aikaa on. Ei ole kerennyt porukka ajoihin kun on tuo hiihtokausi menossa :)
SM:t ja kaikki, pitkä matkakin meni treeni määrin nähden hyvin vaikka viesti petti odotukset (8. ja 3.). Ei uskois että n. 1000km hiitämisellä pääsee 10 sakkiin ;)

Nyt tosiaan lomalla isossa omenassa ja kaikki on kohtuullisen suurta...
Ostin sitten ipod touchin ja onhan se aika hauska lelu. Tulinpa ostaneeksi myös rouvalle macin työkoneeksi. Pitää opetella taas yksi käyttis lisää :( No onneksi macciin voi virtualisoida linuksin :)

Jetlag on muuten aika ikävä asia. Vaikka kuinka koittaa valvoa niin on ylhäällä paikallista aikaa ennen kuutta. Aika eroa suomeen 7 tuntia. No on tullu käytyä sitten juoksemassa keskuspuistossa kun ei kerta pysty nukkumaan...

Teemu

ps. Jos joku kaipailee vanhoja fillari lehtiä, niitä voi noutaa minulta jos lupaa ettei tuo niitä takaisin. Muuten laitan ne paperin keräykseen.

fillarihaka
18.02.2009, 10.09
...Ekaks tuliki katottua vaan Teemun viestin lähetysaikaa, että onko se ihan yökukkujaks ruvennu, mutta viestissähän olikin ihan järjellinen selitys siihen. Koitahan ny latailla akkuja, jos töissä niitä pahemman kerran tyhjäks imetään. Vaan näyttäähän sitä energiaa onneks harrastuksiin ja ladullekki vielä riittäneen! :)
Näyttää, että vkonloppuna satelee sen verran lunta, eli mäki taidan ottaa pyörän sijaan sukset matkaan (polut lienee aika tukossa pe-la sateen jälkeen?). Tuo Levi24...hmm...houkuttais varmaan, ellei taas Jukolaa tarjota samalle ajalle...
Ootkos Teemu kuin pitkään siellä ameriikan mantereella? Säähän voisit sieltä tuoda tullessas vaikka jonku Santa Cruzin rungon ja... No ei sentään, mutta ne pyörälehdet siellä sun autotallissas houkuttais. Mä tosiaan tuun su-ma (22-23.2.) Rovaniemelle, oisin mielellään muutaman uusimman numeron voinu ottaa selailtavakseni, ku tosta oparista irti näillä näkymin pääsen ja maastopyöräilykuumetta joutuu vielä lievittää muilla konsteilla ku pääasiallisella ajolla ennen kevättä. Mutta edelleen asiaan palatakseni, palaatko vielä vkonloppuna Suomeen?

marco1
18.02.2009, 10.16
Jätkä feidannu kaikki tapaamiset ja lähettelee vaan shoppailuviestejä Nykistä, outoa... :seko:
Tuolta kannattais hakea kamera joutessaan: http://www.bhphotovideo.com/
No ootappa kun tuut sieltä takaisin, sitten vasta se lagi iskee ja kunnolla. Mötky kävi siellä toissa viikolla ja on vieläkin vihainen.

Fillarimies
18.02.2009, 21.05
Mullakin kiinnostaa vanhat fillarilehdet!
Voisin tulla hakemaan niitä ennen sporteria:D
PS. Kylmää on..

Teemu N
19.02.2009, 05.07
Kai minun pitää la olla jo takasin kotona.
B&H:lla oli kamera mitä hain loppu, joten kävin sen J&R:ltä.

Soitelkaapa Sportsteri ja Fm mulle vaikka la illalla niin katotaan niitä lehtiä vähemmäs minun hyllystä :)

Fillarimies
19.02.2009, 21.09
Mie muistin justiinsa että meillähän on kuntopyörä. Niin oon sillä nyt pari iltaa polkenu niin että hiki tulee. Kyllä se tästä lähtee. Kuntopyöräily on vaan niin pirun tylsää:(

fillarihaka
20.02.2009, 15.11
...täällä kans (trainerilla kylläkin):
http://koti.mbnet.fi/sporteri/fotot/talvifil09/sis%e4p_1_19022009227.jpg
Sunnuntaina tulen tosiaan Rovaniemelle, pyörä valitettavasti jää kotiin, koska en ennätä ihan yhteislenkkiajaksi vielä Rolloon. Ja seuraava päivä on kans buukattu ohjelmaa täyteen ennen pikaista paluuta kotikulmille. Eli jos jotenki lenkille päätyisin, lainapöörää tarttisin.
Vaan katellaan ja kyläillään muuten! :o

Fillarimies
20.02.2009, 18.07
Mie voisin kokeilla jopa tuolla ulkona pyöräillä tänään. Jos vaikka innostuis illan päälle. No ainaki pörrätä jossaki, jossei maastoon pääse..

fillarihaka
22.02.2009, 10.39
...niin että Rovaniemelle tosiaan tänään. Pyörä ei lähe matkaan mukaan, vaikka nätti keli näyttäis sittenki tulevan täks päiväks (käykäähän muut aktiiviset vaikka yhteislenkki pyöräileen).
Noh, niitä MTB-lehtiä voisin käydä hakeen kuitenki maanantaina ennen takas häippäämistä..?

Fillarimies
25.02.2009, 20.17
Ei saatu Teemuun yhteyttä Sporterin kanssa, missä mies vaeltaa?

Taidampas alkaa polkemaan kuntopyörällä kohtapuoliin.

fillarihaka
26.02.2009, 09.19
...tavoitin mä sen ny myöhemmin tekstarilla. Oli ollu sellasen keviän ekan työpäivän tekemässä, 8-21. Ei kai paranis poistua työpaikalta, kaikki käy kippaamassa tyhjälle pöydälle omatki työnsä tehtäväks... :D:mad:
No mutta, jospa se Teemu saa loman ruuhkahuipun purettua, niin yritä sä FM käydä hakemassa pari lehteä vaikka tosiaan mullekki. Muutama ehkä kans jostain 97-2000 luvulta, mutta pääosin toivoisin uudempia, joitaki tais olla 2004-2006 vuosilta? Ei sitte ihan koko pinkkaa, joku 5kpl varmasti ois jo kiva saldo? :seko:
...ulkoillakki vois vähä enemmän. Eilen kävin puistohiihdoissa ja olo oli parin kiekan suksimisen jälkeen sellanen, että ois voinu puistonpenkille jäädä lepuuttamaan. Löysin kuitenki maaliin asti... :o

Fillarimies
27.02.2009, 14.30
Ei mee Sporterillakaan hyvin. Pakko se on jo alkaa jotain kuntoa löytymään, kohta on enskaa ja maratoonia!!!
Mie oon kovasti pyörittäny kuntopyörän polkimia. Jokapäivä 1h vaihtelevalla vastuksella. Välillä toki lepopäiviä, mutta enemmänkin treeniä 70% lepoa 30%, kaavalla.

fillarihaka
27.02.2009, 23.08
...itse asiassa, nyt tuntuu että se kisa oliki vähä liian aikaisin. Olis kai pitäny tehä "valmisteluharjoituksia" jos ois tosissaan kisassa toivonnu pärjäävänsä. Noh, ne oli vain pikku iltakisat, tavoitteena oli hakea vähä kisaintoa ja tunnelmaa. Ei sitä ny hirveesti tarttunu, mutta seuraavana päivänä sitte jostain löyty paremmin menoliekkiä:
Eilisiltana tuli kiskottua pyörällä vähä pimeälenkkiä talvipoluilla. Vauhtia löyty ja kasaantu jatkuvasti lisää, lopussa oliko väsyny vai intoa liikaa ku alko kummasti "mutkat suoristua" :D Tänään iltasella oli taas hiihtelyn vuoro, sprintteriä tuli leikittyä siinäki vauhtileikittelyn myötä. Noh, nyt meikä häippää pariks päiväks Kuusamoon hiihteleen ja lasketteleen. Toivotaan aurinkoisia talvipäiviä sekä Rovaniemelle, että Kuusamoon viikonlopuks!
Noh, pistänpä lopuks kuvatodistetta eiliseltä:
http://koti.mbnet.fi/sporteri/fotot/talvifil09/IltapolkuaPime%e4ss%e46500lla_26022009248.jpg

Fillarimies
28.02.2009, 13.31
Minä vuorostani lähden Ouluun ja sinkula mukaan matkaan. Saapi käydä polkemassa maantietä ja joitain polkuja pitkin. Mitä nyt noilla slikseillä aurinkorenkailla voi ajaa.
Hienoja kelejä on luvannu. Hyvää hiihtolomaa kaikille tasapuolisesti :)

arctic biker
04.03.2009, 16.09
Kaikki tieten hiihtämässä... mulla ei oo täällä ees kunnollisia suksia. Tänään
mökille vievä asfalttibaana on osin sulana, eli kohtahan maantievehkeen voikin ottaa käyttöön.
GT alkoi uusia osia anelemaan; keskiölaakeri tuli tiensä päähän. Ei siinä mitään, vaihdoin uuden mutta kun etuvaihtajakin on entinen. Nivelistö on niin väljä että häkki rämisee eikä suostu kuin jalalla autettuna
ison rieskan löytämään. Aliviohan se on mutta 1½ vuotta on musta aika lyhyt ikä. Tilasin Joensuusta ET-Sportsilta uuden, lupaili kaveri Xt:tä löytyvän hyllystä mutta Deoreen onkin tyytyminen. samalla tulee takavaihtajaan uudet rissat. En raahtinu ottaa XTR:n orkkiksia, hieman tyyriit!
Eli kolmas vaijerisatsi, toiset kuoret. Toinen takapakka, neljännet ketjut.(kahet viimeset vetoketjut YBN:t paikallisesta halpahallista, kestää 600 km)
Toiset eturattaat, ajoin alkuun Trekvainaan eturieskat melkein loppuun. Ja nyt sitten toinen keskiölaakeri ynnä etuvaihtaja. Takakiekon vapaaratas menee sitten seuraavaksi. Maantievehjekin tarvitsee uudet kammet ennen seuraavaa pyöräretkeä, hieman inhimillisemmät välitykset, uudet jarrulänget
hieman pitemmällä reachilla olis myös asiaa, takapakan hampaatkaan ei ihan uuden veroiset ole.
No ainakin on jo nyt tullut kaikkien aikojen talviajorekordi:D

Fillarimies
04.03.2009, 19.08
Hieman hajoilee kamppeet alle artikilla, no mutta vissin kilometerejäkin tulee kohtuullisesti?:)

Mutta tämmöstä tänään täälläpäin:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=277&pictureid=1196

Oli muuten aika raskasta hommaa. Ei niinkään jos hiljasta vauhtia kävelee, muttako vähän enempi ottaa vauhtia tuohon liikkumiseen niin tulee hiki ja syke nousee aika kivasti.

Tuli käytyä uimahallissakin lillumassa.. Siinä sitte jotain vähän vesijuoksun tapaista, sekin on pirun raskasta hommaa, oikeasti. Jos noita kahta tekis koko talven niin ois hyvässä kunnossa kesällä:)

Vois harkita lumikenkien ostoa ittelle!

Fillarimies
06.03.2009, 22.21
Käytiin cyclosauruksen kanssa ajamassa 40km lenkki pyöräteitä.
Tuntu pitkästä aikaa hyvältä polkea vähän pidemmästi.
Onko se tv. muistanu urheilla, kaiken muun tohinan keskellä:seko:;)

Fillarimies
07.03.2009, 18.51
Minkälaiset ilmat on ollu roissa hiihtolomalla?

Hepe
07.03.2009, 21.19
Hyvät on kelit ollu hiihtää, vaikka itse en lomalla ollutkaan.Huomenna hiihtolenkille aamusta klo:8-9 välillä hiihtostadionilta jokkavaaranlenkille.

Hepe
08.03.2009, 07.39
08.30 starttaamma napapiirinhiihdon lenkille oukunstadionilta, mukaan vaan ketään ei jätetä matkasta, pakkastakin on vain -5 astetta.

Fillarimies
09.03.2009, 22.32
BAD bunnyäkin näin fillarin satulassa. Kovaa se meni siinä poliisilaitoksen liikennevaloissa.
Harmi kun en ite päässy lenkille, kun piti(sai) tunnelmoida vähän:)

Fillarimies
11.03.2009, 22.32
Käytiin eilen fillaroimassa, minä, BAD bunny ja tv.
Lenkki oli taas aika mahtava.. "täällä jossain sen laavun pitäis olla, joo ihan selvästi tuohon suuntaan":D
Kunnon asennetta, hommassa.
Eikä kuitenkaan kukaan nuupahtanu, että ois kunto loppunu:)

fillarihaka
12.03.2009, 13.27
Heh, muistanki noi teidän hangessatarpomiskuvat edellisvuodelta. Mutta jaksaminenpa lupailis kai ihan hyvää kesälle valmistautumisessa...saatte puhdikkaan tiimin Levi24:eenki? Josta puheenollen, itteäki on alkanu se kuitenki tosissaan poltteleen!!! -> Josko sitteki Jukolan sijaan lähtisin sinne kans..???
Kunhan sais vaan tän pyörätreeningin kunnolla käyntiin. Kävin mä kyllä kans eilen 2h kruisailemassa poluilla Fuelilla. Ja laavutki sentään löyty ihan sieltä missä pitiki olla... :p

Fillarimies
12.03.2009, 23.28
No kyllähän tuommonen kävelevä GPS osaa ihan mihin vaan:D
Meikä on rassannu pikkuautoa kovasti. Koulussa on niin kiire, että ei oo ennen semmosta hullunmyllyä nähty.
Kyllä se vaan niin on, että työ ei lopu tekemällä:(

Teemu N
13.03.2009, 00.55
FM Tervetuloa työelämään :)

Tiiät kiireen sen jälkeen. Ei kerkee palstallekaan kirjoittelemaan kuin päissään yöllä.
Oltiin rouvan kans jossain väitös tilaisuuden jatko pippaloissa ja meni vaan puolelle öille.

Onneks huomenna ei o työpivä vaan bussimatka SM keskimatkalle. Saa krapuloida bussissa ihan rauhassa :)

ps. niin kiire ei töissä kään voi olla. ettei palstaa kerkiä lukemaan...
Vai mitä Marko???? ;)

fillarihaka
13.03.2009, 09.37
Oot kai FM sentään ennättäny kattoa välissä www.cop.fi (http://www.cop.fi) ja hahmotella hakupapereita..? Pitää tosiaan soitella noista Levin kisoista melkein ny vkonloppuna, että saa tosissaan kesän kalenterin hahmotella. Lauantaina tosin oon toimitsijahommissa Himangalla, Biathlon Games-kisoissa.

Tsemppiä Teemulle kisoihin Keuruulle..! :)

ps. Mitäs se Heidi puuhaa, ei oo hetkeen kuulunu...mites esim. ne kisat tässä taannoin? Ja joko Arctic on tehny jälleen huoltoa GT:en?

arctic biker
13.03.2009, 18.03
Niinpä niin, uutta etuvaihtajaa ootan edelleen, tilasin ensimmäisen sen kummemmin miettimättä, gt tarvii topswingin ja arvaatte mikä tuli. SLX pitäs sitten joskus saapua. maantievehkeen etuhaarukkaa oon tossa viilan kanssa hinkkaillut, nyt siihen mahtuu just ja just 28millinen eteen. Harakirihomma tieten mutta ei sitä kovin paljoa tarvinnu avartaa...
Ihan lokakuun lopussa tuli maasturiin laitettua mittari, kaks tuhatta tuli vasta täyteen. Eli ei gt:n kanssa ole harmia ollut, keskiölaakeri ja etuvaihtaja ynnä vaijereita ja kuoria, ei näillä kilometreillä ole pahasti.
kokonaisajomäärähän on arvoitus, luulisin jotain 5000 kilsaa.
mullon sitten deoren alaswingi dualpull etuvaihtaja sitten hyllyssä!

Fillarimies
14.03.2009, 00.09
Oot kai FM sentään ennättäny kattoa välissä www.cop.fi (http://www.cop.fi) ja hahmotella hakupapereita..? Pitää tosiaan soitella noista Levin kisoista melkein ny vkonloppuna, että saa tosissaan kesän kalenterin hahmotella. Lauantaina tosin oon toimitsijahommissa Himangalla, Biathlon Games-kisoissa.

Tsemppiä Teemulle kisoihin Keuruulle..! :)

ps. Mitäs se Heidi puuhaa, ei oo hetkeen kuulunu...mites esim. ne kisat tässä taannoin? Ja joko Arctic on tehny jälleen huoltoa GT:en?
Hakuaika alko vasta maaliskuun loppupuolella. Kyllä mie paperit kouluihin laitan. Se o varma:)

Heidi-83
14.03.2009, 21.19
Mitäpä mie, niiden kyseisten kisojen jälkeen olen ollut sairaana. Oikeastaan sairaistuin silloin kisojen jälkeen lauantaina kolme viikkoa sitten ja sunnuntaina oli vielä 10km kisa edessä,johon oli tietty ihan must osallistua. Saatiinpa vaivan palkaksi pohjoismaiden mestaruus pronssia, joka palkittiin seuraavana päivänä 39 asteen kuumeella. Sen jälkeen on ollut yskä ja nuha koko ajan. Liikkunut en ole juurikaan muuten kuin kisoissa. Eli viikko sitten SPKL:n SM kisoissa viestijoukkueessa Vernerin kanssa ja tänään Napapiirin hiihdossa. Kyllä vähän hirvitti startata tänään, mutta kun lähti rauhallisesti oli lopputulos odotettua parempi. Kunhan tässä kunnolla paranee, niin täytyy ruveta tosissaan treenaamaan. Viikon päästä on vielä yhdet koirahiihtokisat ja sen jälkeen päästän Hallan ansaitulle äitiyslomalle.

Fillarimies
15.03.2009, 16.19
Tuo sairaana liikkuminen on vaarallista!
Ei kannata kovin pitkälle mennä tuon homman kanssa..

Fillarimies
18.03.2009, 18.06
Nyt tulee vähän myöhässä ilmotus.
Tänään Klo: 18 urheiluopistolta yhteislenkille!:cool:
Viikonloppuna ajellaan kans. Siitä myöhemmin lisää..

Fillarimies
20.03.2009, 08.55
Ens lauantaina klo: 11 yhteislenkille. Lähtö jätkänkynttilänsillan kaupunginpäästä.
Ajellaan 2-3h rauhallista vauhtia:)

tv.
20.03.2009, 17.18
Empä tiiä pääseekö huomena aamupäivällä lenkille. Oli taas rankka työviikko ja aattelin rentoutua tänään illalla oikein kunnolla ;)

Sain eilen toisen Fenixin E20:sen pyörän tankoon. Nyt voi sanoa että näkee pimeässä melkein tarpeeksi hyvin :)

Heidi-83
20.03.2009, 19.54
:p Mie tuun ainaski huomiselle lenkille

Fillarimies
21.03.2009, 15.03
Makkiksella on varmaan kuvia?
Polut oli mahtavat ja kilometrejäkin tuli ihan mukavasti:rolleyes:
Housun lahkeet repes ja välillä maisteltiin miltä lumi maistuu:p

makkis
21.03.2009, 15.43
Tämä lenkki oli varmasti kuluvan vuoden paras, aurinko paistoi ja polutki oli aivan täydellisiä. :D

Laitetaan nyt vielä pari kuvaa että jokainen varmasti uskoo kuinka hyviä polkuja me löydettiin. :cool:
http://www.flickr.com/photos/36434008@N08
Toivottavasti näkyvät myös muille.

Heidi-83
21.03.2009, 19.28
Joo, kyllä ainaski mulla tän päivän lenkki oli paras tähänastisista tänä vuonna! Ilmaa ei voi ainakaan moittia. Täytyy ottaa uusiksi tässä joku päivä.

Huomenna Ouluun hiihtämään ja päättämään talven koirahiihdot ja kisailut. Toivotaan että tuo tuleva mamma jaksaa vielä juosta!

Heidi-83
23.03.2009, 11.48
Kylläpä oli hyvät kauden päättäjäiskisat. Haba ruletti ja näytti että white is power! Ja jotta liittyis jotenkin pyöräilyyn niin siinä kun me tehtiin lämmittelyä ja loppujäähyttelylenkkiä Auran majan läheisyydessä, niin pikkusen siellä oli hyviä polkuja. Aivan mahtavia, leveitä ja kovia kävellen tehdyiksi. Siellä ois passannu kyllä pyöräillä. Muutoinkin hiihtoladuilla liikkumissäännöt näyttivät olevan aika väljät verrattuna täkäläisiin, kun siellä meni sulassa sovussa mönkijät, hiihtäjät, koirat ja hevoset (joita en tosin nähny, mutta jälkiä kuitenkin)

Kisojen ajaksikaan kisalatua ei oltu suljettu ulkopuolisilta ja olikin melkoista pujottelua ohittaa koiran kanssa kaikki muut hiihtäjät, joita todellakin riitti matkan varrella.

Fillarimies
28.03.2009, 21.34
Pyöräilemään yhteislenkkiä, KOSKA?:)

fillarihaka
29.03.2009, 19.00
Tulipas vielä takatalvi tänne pohjanmaallekin. Eilen vielä käytiin auringonpaisteessa hiihtämässä hangilla, upee oli päästellä pelloilla / merellä / metsissä "mihin vain nokka näytti"...tänään sitten on tullut koko päivän ja edellisen yön noita jättiläislumihiutaleita. Varmaan ~10cm.
Pyörän päälle pitäis koettaa palailla parin viikon takaisesta polven venäytyksestä huolimatta. Ainakin nyt kun tänään lupasin FM:lle lähteä mukaan Levi24:een. Noh, kyllä tuossa on kerennykki viime viikkojen aikana jo kovasti odotella kevättä ja enenevissä määrin pyöräilyä, kun on näkyny jo sulat tiet ja aurinkoisissa paikoissa sula maakin... Seuraavaks taidan käydä rustaamassa nimen Tahkon listoille...niin alkaa olla ohjelmaa kesäks motivoimaan tosissaan liikkumaan... :p
Niin ja vielä myöhästyneet aplodit Heidille ja Hallalle :)

Heidi-83
30.03.2009, 21.59
Kiitoksia vaan aploodeista, välitän ne rapsutuksien muodossa Hallalle :) Kiva saada Sporteri sutki meidän joukkueeseen. Alkaa olla niin hyvä joukkue kasassa, että mun ei sitte tarvi paljoa ajellakaan ja varsinkaan ku FM ajaa sen 8h yksistään :D

Ootko sporteri ajanu aiemmin Tahkolla, että onko se maasto kuinka paha? Kun mullakin tekis mieli osallistua Tahkon kisaan.

Heidi-83
30.03.2009, 22.01
Lisäys vielä edelliseen, että oon joskus täällä varmaan maastosta jo kysyny, mutta ku on niin huono muisti, että ei muista...

fillarihaka
30.03.2009, 23.01
Kyllä mulla on niin kuume jo kesää ja pyöräilyjä odotellessa,että mä voisin fm:n puolesta ajaa ne 8h. :) Ekaa kertaa oon Tahkolle lähdössä, kuten levillekin. Ei oo vielä aiemmin tullu pahemmin kierrettyä tuollaisia massa-fillarointitapahtumia, vain muutama pikkukisa maistelemassa. Aivan varmasti Heidi selvität Tahkon maastonki puolesta kirkkaasti. Ei muutako lähde säki sinne, niin saisin jonku tutun, jota voisin yrittää osankaan matkaa peesata(suosiolla jossain välissä tiputtaudun) ja jolta kannustushuutoja voisin anella ;) Mut jos jostain syystä jopa vähä joutuis vähä töitä tehdä, että läpi pääsis, niin sehän on vain puolta palkitsevampaa?! Ainaki nää paikalliset 120km. ajaneet sanoo, että välillä voi käyä ajatus, ettei ens vuonna taida enää haluta lähteä, mutta aina ne on lähteny.... Ei muuta kuin 1n maratonin sijaan tahkolle-!

Heidi-83
31.03.2009, 21.41
Heh, niinpä niin...,voishan sitä yhtämatkaa polkea, jos vaan on massastartti jossa kaikki lähtee yhtäaikaa. Täytyy laittaa ilmoittautumista menemään 60km matkalle. Levillähän me nähdäänkin ennen tahkoa, niin katotaanpa siellä kuka polkee kenenkin perässä.
Mie en oo ainakaan nyt liikaa polkenu pyörällä, että jokohan pitäis laittaa tänne yhteislenkki ilmoitusta ensi viikonlopulle!

Heidi-83
31.03.2009, 23.03
Nonniin! Nyt on sitten ilmoittauduttu Tahkolle :D
Että ei muuta kuin majoituksia ja matkustamista miettimään.

BAD bunny
01.04.2009, 14.23
Pikainen lenkkiseuran kysely.

Rapakuntoisten kuralenkki tänään klo 14.00
Lähtöpaikka kauppatorin k-kaupan vierestä.

Mulle voi soittaa
nollaneljäsataa 864686

BAD bunny
01.04.2009, 16.02
Kävin lenkillä sitten yksin.
Näköalatornin polut olivat vielä varsin ajettavassa kunnossa. Pitäis laittaa vaan lokarit pyörään pyörätiellä ajoa varten.. on niin rapasta ja märkää.

fillarihaka
01.04.2009, 23.42
Kävin mäki tänään fillaroimaan. Täällä Kokkolassa kylläki oli polut hyvässä kunnossa, yöpakkaset on kovettaneet tiukaksi tallatut polut varsin mukaviksi ajettaviksi. Ja kun aurinkokin paistoi, niin mukava oli kurvailla...
http://koti.mbnet.fi/sporteri/fotot/talvifil09/01042009356_1.jpg

Kovasti jo suunniteltiin myös Tahkolle ilmoittautumista. Pitänee itekki laittaa viikonloppuna nimi listalle!

BAD bunny
03.04.2009, 15.12
Kävin tänään puolenpäivän aikoihin fillaroimassa. Juuri sopivasti aurinko alkoi lämmittämään, mutta polut olivat vielä sopivan jäisiä. Juhannuskallio-näköalatornin polkuja kolusin.

kunto on vielä talven jäljiltä hieman ruosteessa, mutta pikkuhiljaa alkaa kroppa taas vetristymään. Nyt täytyy pyöräillä ahkerasti ennenkuin polut pehmenevät ajokelvottomiksi.

Heidi-83
03.04.2009, 21.23
Hmh, oishan siinä ideaa, jos kävis huomenna aamupäivästä pyöräilemässä polkuja pitkin ja sitten veis likaisen pyörän huollettavaksi! Hyvä idea :)

Fillarimies
04.04.2009, 21.31
ARRGGGG..
Toiset laittaa mukavia ajokuvia ja juttuja ja meikällä on pyörä palasina. Jarrut sitten tuli tiensä päähän. Eli ei ole jarruja ollenkaan maastonotkussa.
Eli tietää 150e remonttia:eek: Avidin juicy 5 laitan, eikö ne tuomaksellakin ollu nuo?
Miten toimii?

Pitää vissin alkaa sinkulasta kehittämään maastoon sopivaa ja sitte lähteä lenkille, ei tästä muuten mitään tuu:(

makkis
04.04.2009, 22.42
Olikos sulla samat jarrut kuin mulla elikkäs Shimanon M485? Miten ne nyt molemmat samaan aikaan laukeaa?

tv.
05.04.2009, 19.27
Ei kyllä innosta mikään urheilumuoto tämmösillä keleillä. Tuntuu ettei tuolla ulkona uskalla juosta eikä pyöräillä. Saattaa vaikka kaatua liukkaalla tai vaatteet menee rapaiseksi kun lätäköissä ajelee ;)

Eiköhän nuo kävelytiet sulaa lähiaikoina niin pääsee ajamaan pitempiä lenkkejä pyörällä. Onneksi tälle talvelle on vielä tiedossa 2 laskureissua Levillä :)

Fillarimies
05.04.2009, 23.04
Olikos sulla samat jarrut kuin mulla elikkäs Shimanon M485? Miten ne nyt molemmat samaan aikaan laukeaa?
On joo.
No ensin laukes takajarru ja ajelin sillä ihan huolettomasti ja nyt laukes sitte etujarrukin:mad:
Pitääpä kattoa varaosien saatavuutta ja hintoja, jos uudet stefat ei maksa kuin jonku muutaman euron niin voisin harkita korjaamista.
Mutta en kyllä ala maksamaan mitään 30e tiivisteistä:mad:

arctic biker
06.04.2009, 15.20
jaaha, jarruongelmaa. Oma etuheiskanen alko viime keväänä uusien jarrupalojen kanssa oikuttelemaan; ei mahtunu levy väliin... panin suosiolla
Avidin mekaanisen, varajarruna olleen, kiinni. Nyt innostuin männä viikolla
avaamaan sen. Paineilmalla piti männät pullauttaa ulos. tiivisteet ja männät näytti ihan hyviltä eli paketti kasaan ja ilmaamaan. Eihän mulla
tieten oikeaa ilmaussettiä ole vaan apteekkiruiskusta ja letkunpätkästä
väsäsin jonkinlaista systeemiä. Ei onnistunu ilmaamimen ei. Siihen pitäis varmaan uusia männät ja tiivisteet ynnä hommata/rakentaa oikeaoppinen
ilmaussetti. Mekaanisia levyjarruja löytyy saksanmaalta senverran halvalla
että enpä taija jaksaa pahemmin värkätä. TV taitas homman osata tehdä,
eli heiskanen roikkuu tallin seinällä. Akuutimpi ongelma on marsun keulan
kanssa; pukkaa öljyä oikealta puolen ja paluuvaimennuksen venttiili vuotaa. Nyt printtailin manuaaleja ja venttiilin sielun avainta hakemaan, josko paikallinen rengasliike tuntisi. Maantiekausi on sitten aloitettu, on vaan tommonen 1.1 km tätä sivutietä asfaltin ääreen. Ja 400 metriä semmosta karseeta savi/muta/soravelliä eli ajokengät muovikassiin
ja kumisaappailla osin pyörää kantaen reissuun!maasturillakin säälittää
kahloa, Vanhaan navettakaivoon kiikutin uppopumpun jotta saa pyörän pestyä ynnä letkuun rautalankaa jotta sen saa kaivoon pudotettua säilöön
yöpakkasten takia:)

makkis
07.04.2009, 15.08
Sunnuntaina tuli kokeiltua vähän maantiepyöräilyä ja käytiiin mutka Valajaskoskella, rauhallisella tahdilla aikaa kului varmasti yhden työpäivän verran. :D
Tyttöystävä haluaisi ostaa maastopyörän,(aivopesu alkaa vaikuttamaan :D) käytiin kiertämässä Rovaniemen urheilukaupat. Parissa liikkeessä tarjosivat vakavalla naamalla 19" miesten runkoja, toisessa oli vielä samaa mallia 17" rungollakin ja sitä kysyessä vastaukseksi sai vain mutinaa. Tyttö on kuitenkin 160 cm pitkä että hieman oli kasvuvaraa :D Mtb centerissä oli jo vähän oikeaan suuntaa kokoja.
Heräteostoksena ostin sitten sopivamman kokoisen kypärän, kyllä nyt kelpaa. :cool:

arctic biker
09.04.2009, 14.59
muuan pyöräilypersoona moitti maantiepyöräilyä tylsäksi. Asiassa lienee hieman perää koska havaintojeni mukaan mp3-soittimet ovat suosittuja!
minäkin laitoin semmoisen, poika toimi alihankkijana ja tuuppas sen täyteen tavaraa. Kolmannet kuulokkeet toimii. Hommahan käy näin kätevästi; ensin
viritetään kuulokkeet kaulaan ja korville, pieni kuminauha johtojen välissä onn hyvä olla. pannaan pipo päähän. laitetaan ajolasit seniilihihnasta kaulalle roikkumaan. Laitetaan kypärä päähän ja hihna kiinni. Pannaan soitin päälle. Tässä vaiheessa tarvitaan silmälaseja, ovat kotelossa ajorepun sivuverkkotaskussa, ajolasithan roikkuvat kuminauhastaan kaulalla. jne...
Sain kerrankin vehkeen semmoiseen tilaan että se soitti kipaleen alusta
vain pikku pätkän ja sitten seuraavasta taas pätkän jne. En ees tiennyt että siinä semmoinenkin previewmahis on. No radio onneksi löytyi ja se kuuluukin tossa vehkeessä yllättävän hyvin.
1. Sporterista on sitte tullu ihan oikee insinööri, onnittelut
2. Hauskaa pääsiäistä
3. Nyt kotimökille saunanlämmitykseen, maaantiellä takana 65 km ja edessä 10, navakkaan vastatuuleen

Fillarimies
10.04.2009, 10.42
Oisinko se ollu minä?:D

Minun mielestä mp3 ja liikenteessä liikkuminen ei sovi yhteen, mutta ehkä se pitemmällä matkalla menee, kun ei ole liikennettä mitä pitäis varoa.
Mitä musiikkia Martti yritti kuunnella, rokkenrollia vai humppaa:seko:
Jos heviä kuuntelee niin on pakko ajaa lujaa:D

Hyvää pääsiäistä kaikille!!:)

tv.
14.04.2009, 21.08
Varma kevään merkki on se, kun eräät istuu töissä tähän aikaan illasta. Ilimat lämpenee niin ihmiset huomaa että "Aletaampa rakentelemaan taloja joka paikkaan." Hyvä se on että töitä on tarpeeksi :)

fillarihaka
14.04.2009, 22.37
No niin, nopeastihan nuo pyörähti pääsiäisen pyhät. Tuli persikkapiirakkaakin syötyä varmaan enemmän, kuin laki sallii. Mutta äskenpä meni sitte ilmoittautuminen Tahkollekin, eiköhän ne piirakat viimeistään siellä reitillä sula. :p Kiitokset terveisistä ja kannustuksista etenki Arcticille! :) 60km pitäs käyä kelaamassa ja listailin itseni II-erän lähtöön, eli alle 5h on tavoitteena. Vaikkakin jossainmäärin rennosti ja nautiskellen ois näin ensimmäisellä kerralla ainakin tarkoitus vaan ajella.
Heidiki näytti olevan jo TahkoMTB:n listoilla. Onko muita tulossa?
Ja kai sitä jo kovasti on treenailtu ainaki Leville 24:een..? Itse kävin tänään kuntopyörällä ajelemassa muun salitreenin ohella 1h. Hiki lensi, mukavempaa ois varmaan ollu kuitenki solskuisten pyöräteiden ajeleminen... :o

Fillarimies
14.04.2009, 23.02
JESSSSSS:D
Meikäki pääsee hyvässä lykyssä tällä viikolla treenaamaan.
Jarruiksi tulee avid juicy 7, hajoa sporteri:D
Ko ei vitosia saanu, niin oli pakko ottaa seiskat:rolleyes:

Pikkasen himottaa päästä ajamaan, ko alkaa olemaan jo mettänreunat sulat ja sen semmosta tämmöstä..

Pikkuautoakin on kohtuudella ulkoilutettu ja cravlerillä ajettu sohvalla:
http://i706.photobucket.com/albums/ww62/Fillarimies/P1010069.jpg

http://i706.photobucket.com/albums/ww62/Fillarimies/P1010012.jpg

http://i706.photobucket.com/albums/ww62/Fillarimies/P1010005.jpg

LeikkiIkä on koko ikä:D

fillarihaka
14.04.2009, 23.13
...auts, Juicy 7:t. Hmm...mitähän sitä ite alkais pyörään päivitellä..? Ketju ja rataspakka jo vähän kitisee jne. Ääh, taidan ennemmin laittaa rahaa osallistumismaksuihin ja kisareissuihin, käydä vähän katselemassa Suomea ja pyörätapahtumia laidalla kuin laidalla. Että alappas FM säästellä ainaki Vaasaa varten Levin ohella... :cool:
...ja autokalustoki sulla on uusiutunu ihan reippaammasti!
Mites muuten meni pääsiäispyhät, narrasitko kaikki trullit vaihtamaan karkkivarastonsa raakoihin porkkanoihin..? :p

Fillarimies
15.04.2009, 10.21
Katokö mie laitoin uudet jarru millä pystyy ajamaan vaan hiljempaa, kun jarruttaa paremmin. Nyt on varmistettu sitte kesän kisoissa viimeinen sija:D
Miepä alan säästämään rahaa. Vaasan enska nyt on ainaki MUST ja sitte tuo levi. Sitte jää nähtäväksi miten ne tuolla armeijassa päästää minua pyöräilemään.

Mutta olipahan makiaa polkea kouluun tänään, kun oli aivan TÄYDELLINEN ilma. En edes kattonu autoa päin:) Aurinko paistaa ja pakkasta -2. Pyörätiet sulat ja sinkula alla, missä sliksit renkaat. Ah:p

makkis
15.04.2009, 16.30
Kävin kokeilemassa pyörän talutusta Ounasvaaralla, poluista ei irronnut juurikaan iloa :rolleyes:

Fillarimies
15.04.2009, 20.17
Ikävä homma:(
No eipähän tarvi sitte ite käydä kokeilemassa talutusta:rolleyes:
Onko kellään tarvetta etuvanteelle? Entä kammille, jossa ISIS kiinnitys?

tv.
16.04.2009, 17.57
Onko kellään ylimäärästä jäykkää keulaa, jossa on levyjarrukiinnikkeet? 1 1/8 tuuman kaulaputki ja 9 tai 20 mm akselille.

Pitäis saada tuohon lenkkipyörään.

Viikonlopuksi Leville :)

fillarihaka
16.04.2009, 20.57
...ei valitettavasti löydy, mutta muutakin keulista puhellen, itekki oon vähän alkanu tuon pyörä-upgreidauksen varjolla miettimään uutta keulaa tohon jäykkäperäseen. Parin pidemmän maantielenkin jälkeen on vähä jääny jumputtava mielikuva tuosta MZ:stä ja kaipailis ehkä lukitusta keulaan? Mutta toisaalta, kun vielä näillä sulatuskeleillä jokusen jumputuslenkin ajais, niin alkanee nuo tietki olla sulat siihen malliin, että sais valjastaakki vanhan kunnon OLMO:n pidemmille maantiereissuille. :rolleyes:
Mutta nätisti on siis keula pelannut, pitäis vaan ainaki vähä huoltaa ja öljyt vaihtaa että jatkuiski toiminta yhtä pomminvarmana... Käytitkö BADBunny keulaan öljyt vaihtaessasi 5w vai minkä viskositeetin öljyä?
Vaimon pyörän keulaa pitäis kylläki puolestaan pehmittää jotenki. Kyseessähän on Kona Lisa HT:n '06:n vakiokeula; marchozzi mx 100mm. Arctic tais joskus mainita jousien vaihtamisesta tai muusta keinosta pehmittää keula (~55kg kuskille) sopivaksi? Löytyykö tarkempaa tietoa tuon keulan sisuskaluista / rakenteesta, vai otanko suosiolla ja purkaessa itse opiskelen... :o
Tänään ennätin aamulla töihin ajaessani kaupungin läpi virtaavan suntin joen rannalla lokkien kirkuessa päättää vaihtavani viikonloppuna nastarenkaat tavallisiin. Vaan nyt tuolla akkunan takana kaunailee taas räntähiutaleita ja viikonlopuksi luvattiin pakkasta. Taidan siis ainaki Fuelissa pitää nastarenkaat alla, jos kävis mettän jääspooreja vähän rälläämässä... :p Taitanee siellä Rollossaki olla sitte taas vähä kantavampia polkuja ajettavaks Makkikselle..?

Fillarimies
17.04.2009, 00.01
Marsuissahan käytetään vakiona 7.5w öljyjä, mutta taitaapa olla myös tuossa toisessa pupun vanhassa keulassa, joka on sinkulassa, niin 5w öljyt.
Melkein sais olla 7.5w ko on vähän liian letku mun makuun;)

Asensin tänään juicy 7 paikoilleen ja muutaman satulan keskityksen jälkeen sain jarrut melkein laahaamattomiksi. ON MUUTEN TEHOA:eek:

Ei tarvi enään taistella...phuuuuuuuuhhh:)

Ajattelin tuossa laittaa tuon vaasan enduron ilmottautumisen vetämään, vai onko homma selvä sporterin päässä? Samaan malliin kuin viimevuonna, mutta nyt asut kokkolassa..??!!..??

En ole kerenny noita fenixin lampputelineitä tehdä, mutta nyt on idea miten sen lampun saa siihen kätevästi kiinni..

Koulussa koneistin takaiskaritorneja pikkuautoon. Oli mielenkiintoinen homma, kun tuli joka suunnasta koneistuksia:cool:

Ei muutako rahnaa säästelemään kesän reissuja varten.. Pitää ottaa ilo irti ennen inttiin menoa:p

Aini.
Martti oli ottanu MZ compista sen toisen elastomeerin pois, niin keula ei ole niin jäykkä.
Siellä sisällähän on:
Jouset molemmilla puolilla, muistaakseni.
Elastomeerit molemmilla puolilla.
Esijännityksen säätö niistä namiskuukkeleista, päällä.
Keula purkaantuu avaamalla keulan alapuolella olevat 2 pulttia/mutteria.

Kokeilemalla selviää loput

"mikäs tää osa on.."
"mihin tämä tulee"
"ei tuota tarvi"
"oho, eiku"
:D

BAD bunny
17.04.2009, 11.43
Niissä mun entisissä MX-comp keuloissa on 7.5W öljyt sisällä.

Älkää sekoittako niitä mz-comp keuloihin.

mz-comp on elastomeerivaimenteinen ensiasennuskeula, kun taas mx-comp on kunnollinen ja toimintavarma öljyvaimenteinen ilmakeula.

fillarihaka
17.04.2009, 13.43
...tunnustan, väärinpäinhän nuo keulien mallit tais mennä. Eli meikällä on pyörässä ilma/öljy-MX ja vaimolla puolestaan toi jousi/elastm-MZ (2).
Ja säätötempuks riittäis kai sitte repiä ne elastomeerit siltä veks... :rolleyes: Siitä tempusta on kylläki kokemusta eräässä aiemmassa pyörässäni; vein huoltoon pyöräliikkeeseen ja moitin keulaa liian jäykäksi. Aikoivat avata ja huoltaa. Pois hakiessa keula oli todella pehmeäjoustoinen. Ihmettelin, että mitä olivat huoltona tehneet, niin tunnustivat elastomeerit poistaneensa. Noh, ainaki jousteli sen jälkeen, joskus turhanki herkästi (nimim. solisluuki sillä hypellessä tuli katkottua)...

Fillarimies
17.04.2009, 15.05
Niissä mun entisissä MX-comp keuloissa on 7.5W öljyt sisällä.

Älkää sekoittako niitä mz-comp keuloihin.

mz-comp on elastomeerivaimenteinen ensiasennuskeula, kun taas mx-comp on kunnollinen ja toimintavarma öljyvaimenteinen ilmakeula.
Niinhän mie just tuossa kerroin, vai miten se oli:rolleyes:

Heidi-83
17.04.2009, 19.52
Me ollaan sporteri sitten samassa ryhmässä starttaamassa tuolla Tahkolla, niin oliskohan oikeasti mitenkään mahdollista että ajettais yhtämatkaa?!?
Toki voidaan Levillä viellä katsoa pääsenkö mie pyörällä enää yhtään mihinkään, mutta ainahan mut saa puottaa matkasta!

fillarihaka
18.04.2009, 18.45
Nyt sopii kesänki tulla; vaihdoin molempiin (maasto-)pyöriin kesäkumet alle, nastarenkaat meni varaston perälle odottamaan (taka-/)enstalvea.
...ja toki mielelläni ajelen Tahkolla mukana, jos vain pysyn perässä! :)

arctic biker
20.04.2009, 14.24
siis sporterin muijan keula on mz-comp? FP:n anatomialuento on ihan kohillaan,. Siinä vois kokeilla kokonaan toisen jousen poistamista. Ite kokeilin sitä mutta meni liian löysäksi. Jalan päällä oleva korkki vääntyy helposti auki kärki/papukaijapihdeillä. Sitte vaan noukit jousen pois.
Luulis kyllä tässä tapauksessa orkkisvieterien olevan löysemmät kuin mun versiossa, onhan pyörän loppukäyttäjänkin todennäköinen paino pieni. Itte otin toisen elastomeerin (se pötkylä siinä vieterin sisällä)
paluuvaimennuksen nopeuttamiseksi. Löysempien jousien löytäminen
mzcompiin lienee mahdotonta.
itte asiassa ny ois kova kiusaus laittaa mz gt:n keulalle, maratonissa alkaa olla öljyvuotoja pahemman kerran. Tämän kuun pyörärahat meni maantierukin keskiöön. Tampereelta on tulossa Rteciltä Shimano FC-R600 Hollowtec2-kammet compactrattailla ja park toolsin työkalu asentamiseen, jos sitten ens kuussa investois marathonin täydelliseen
pusla/tiivistepakettiin. No tunturin omistaja ei suostu siitä luopumaan ja palaamaan jäykkään keulaan eli häpeä tunnustaa oon ny sitten puhas maantiekuski ja nyttenkin mummiksella liikenteessä.:D
Keula purkaantuu avaamalla keulan alapuolella olevat 2 pulttia/mutteria. väittää FM muttei ny tässä nyanssissa oikeessa ole, oikea ohje yllä

tunturin jäykkäkeula on tieten käyttämättä vaan ei siinä oo levarikiinnitteitä ja pirun lyhythä se on

Heidi-83
20.04.2009, 23.51
Yhteislenkki keskiviikkona klo 17.00. Lähtöpaikka Jätkänkynttilänsillan kaupungin puoleinen pääty.

Vallitsevan säätilan mukaan ajetaan missä pystyy ja niin kauan kuin jaksaa! :cool:

makkis
21.04.2009, 14.34
Kokeessa joutuu viihtymään vielä tuolloin :rolleyes:

Fillarimies
21.04.2009, 17.51
Keula purkaantuu avaamalla keulan alapuolella olevat 2 pulttia/mutteria. väittää FM muttei ny tässä nyanssissa oikeessa ole, oikea ohje yllä

No purkaantuu se jos haluaa koko keulan purkaa. Saa toki ne jouset sieltä pois ottamalla yläkorkit pois.:)

Keskiviikkona, ketä tulossa lenkille, muitako minä ja heidi?

tv.
21.04.2009, 17.59
mie en ainakaan kerkiä lenkille keskiviikkona.

Fillarimies
23.04.2009, 09.54
Olipa mahtava lenkki. Rapa tosin roisku vähän ikävästi, mutta kesä tulossa:)
32km pyörittiin ympäri nivavaaraa ja syväsenvaaraa.
Siis minä ja heidi.

Koska seuraava yhteislenkki?

Petteri Ellilä
23.04.2009, 10.56
Terve kaikille,

FP:n kanssa juttelin jo vuosi sitten Levi24:sta. Tuolloin tuli muita pyöräilyesteitä mutta asia jätettiin hautumaan. Tänä vuonna olis kuitenkin mahdollisuus tulla kokeileen Leviä noin tapahtumana ja miksei yrittää tehdä tulostakin, elikkäs FP raotti ovea teitin joukkueeseen. Jos lupaan olla kiltisti :D eikä kukaan vastusta, niin mahtuuko matkaan ?

Pitäähän tässä vielä vähän käydä kuitenkin lenkillä ja maastokuntoa ei taida päästä kokeileen ennen Leviä... Mutta jospa se toimisi kenraalina toiselle Tahkolle... Kun vaan kuivais nää Oulun maastot.

-Petteri-

Heidi-83
23.04.2009, 13.45
Kiva lenkki oli tosiaan eilen, ei se rapa haitannu yhtään ku oli niin lämmintä. Seuraava yhteislenkki viikonloppuna la tai su päivällä esim. klo 11?!? Tai mullehan käy illemmallakin vaikka klo 17... ehdotelkaa jotain jos joku mielii mukaan mutta ajat ei passaa.

Ja minun puolestani niin tervetuloa Petteri mukaan ajamaan meidän joukkueeseen! Sitähän alkaa päästä jo aika helpolla kun on paljon reippaita ajajia. Tänä vuonna otetaan vaan vähän parempi valmistautuminen ja pidetään varapyörää siellä lähtöalueella jos sellainen jostakin saadaan :o

fillarihaka
23.04.2009, 16.31
Passaa mullekki, jos tilaa joukkueessa vielä on. :)
Ja varapyöräkshän voisin ottaa toisen omista pyöristäni, taikka vaimon pyörän. Hänki ois nimittäin innokas lähtemään huoltojoukoiks. Siellähän alkaa olla kohta Levi täynnä porukkaa...
...mutta kohta töistä kaupan kautta kotiin ja pyörälenkille. Kävis vaihteeks vaikka maantietä kuluttamassa..! :p

makkis
23.04.2009, 18.32
Oliko polut jo sulana :eek:
Mulle passaa viikonloppuna oikeastaan koska vain, aamusin minua väsyttää aina mutta kaipa sitä ylös pääsee :o

tv.
23.04.2009, 22.32
Pittää viikonloppuna käyä polokemasa. Toivottavasti olen kaupungissa yhteislenkin aikaan.

Petteri Ellilä
24.04.2009, 14.43
Ja minun puolestani niin tervetuloa Petteri mukaan ajamaan meidän joukkueeseen! Sitähän alkaa päästä jo aika helpolla kun on paljon reippaita ajajia. Tänä vuonna otetaan vaan vähän parempi valmistautuminen ja pidetään varapyörää siellä lähtöalueella jos sellainen jostakin saadaan :o

Passaa mullekki, jos tilaa joukkueessa vielä on. :)
Ja varapyöräkshän voisin ottaa toisen omista pyöristäni, taikka vaimon pyörän. Hänki ois nimittäin innokas lähtemään huoltojoukoiks. Siellähän alkaa olla kohta Levi täynnä porukkaa...
.
Se on säännöissä sallittu että koko filon saa vaihtaa ? Tai no, siis jos nyt sääntöjä tapahtumassa on ?

arctic biker
24.04.2009, 17.05
Maverick sai sitte uuvet kammet ja ketjut ja pakan. 161 ekua eli pyörän laskennallinen arvo tuplaantui reilusti. Somaa vaan opetella 34/50 rattaisiin
42/52 jäljiltä. Ja tulihan siinä pieni epäsopivuusprobleemakin. Kun eessä on ketju pikkurieskalla ei takana voi käyttää kahta pienintä (6/7) ratasta, alkaa muuten ketju hinkkaamaan isoon eturattaaseen ja yrittää hypätä isolle etuselle. Kammet kun on kymppikammet niin rattaitten väli on 1.5 milliä kapeampi kuin vanhoissa, 8ketju on sen verta leveä.Heidin Bianchiin kun rattaita vaihdoin niin silloin menin turvallista tietä mutta itte aattelin ottaa riskin. Ja ohan se soma olla nykymuodin mukaiset integroidut kammet (FC-R600) ees yhessä pyörässä. Asentaminen sinänsä oli helppo tapaus, mitä nyt Park toolin työkalu piti hommata.

Ns. järkevänä hommana on kotimökin maalaus työn alla. Ja että se vanha maali osaa olla pirullisen tiukassa. Isävainaa ei oo vissiin pohjatöitä edellisellä maalauskerralla kovin hyvin tehny päätellen hilseilyn määrästä.
Täällä on lunta harvinaisen paljon eli maastoon ei vielä pääse.

Heidi-83
24.04.2009, 22.24
Kävikö makkis eilen pitkälläkin lenkillä? Oliko montuilla sulaa?

Mun mielestäni Levillä sai vaihtaa pyöriä ihan niin paljon ku haluaa, mutta se numero pitää vaan olla pyörässä kiinni. Että sitä en sitten tiedä saako sieltä yhtä ylimääräistä numeroa :seko:

Ja sunnuntaina pitäis Bianchinki saada vähän liikuntaa, jos en jänistä!

Fillarimies
25.04.2009, 01.52
Laitetaan sunnuntaiksi yhteislenkki. Eli SUNNUNTAINA KLO: 11 JÄTKÄNKYNTTILÄN SILLAN KAUNPUNGIN PÄÄSTÄ LÄHTÖ!!!

Tuomas ja petteri on jo ilmoitettu joukkueeseen, eli homma kunnossa! :)

Mulla pitäs säätää vähän pyörää, mut nyt nukkuun! ZZzzzzz....

makkis
25.04.2009, 02.16
Kävikö makkis eilen pitkälläkin lenkillä? Oliko montuilla sulaa?

Mun mielestäni Levillä sai vaihtaa pyöriä ihan niin paljon ku haluaa, mutta se numero pitää vaan olla pyörässä kiinni. Että sitä en sitten tiedä saako sieltä yhtä ylimääräistä numeroa :seko:

Ja sunnuntaina pitäis Bianchinki saada vähän liikuntaa, jos en jänistä!
Sinäkö se tulit vastaan? Aurinko heijastui lätäköistä just sopivasti ettei mitään tahtonut nähdä, peräänki taisit huudella mutta ajattelin että kai te koirille jotain sanoitte.
Edellinen ilta meni pitkään niin oli vähän puhti poissa, kiersin Vennivaaraan todella rauhallisella tahdilla ja olihan siellä vielä kovasti märkää. Vennivaarassa oli kaivinkone tms. käynyt korjaamassa sähkölinjan pylväitä, siinä jäljellä pystyi ajamaan mutta ei sekään ollut kuin kilometrin pituinen.

Joku treeniguru voisi hieman opastaa että miten saa parhaiten nostettua kuntoa että jaksaa painaa rauhalliseen tahtiin pitkän aikaa, aateltiin polkasta kesällä kotona mutka niin olishan se mukava ettei jo Muurolassa tarvis luovuttaa. :rolleyes:

Heidi-83
25.04.2009, 15.33
Joo, minähän se ja Anna sekä Verkku ja Jesse! Äskenki heitettiin siellä parin tunnin lenkki, mutta oli vielä märempää kuin viimeksi.

Ja huomiselle on sitten ruhtinaallisesti tiedossa näköjään kaksi pyöräilylenkkiä samaan aikaan. Sää ratkaisee sen kummalle minä osallistun, jos on huono sää tulen maastopyörälenkille, mutta jos upea ilma niin yritän ennätyspyöräilyä Bianchilla.

Fillarimies
26.04.2009, 00.04
No kiitti vaan. Saan sitte yksin pyöräillä:(

Kuntoa saa parhaiten nostettua, kun käy jokatoinen päivä polkemassa vaikkapa 20-30km. Lenkin jälkeen pitää vähän jaloissa tuntua, että olis jotaki tehny. Ei siinä mitään sykemittareita tarvi, joskin käteviähän ne on ja kalliita.

Lähteekö makkis huomisen lenkille?

makkis
26.04.2009, 01.49
Kyllä mie ajattelin tulla

Fillarimies
27.04.2009, 22.16
Mie tuossa just hokasin, että mullahan on keskiviikkona pitkä päivä. Ensin 8-12 koulua ja siitä sitte heti töihin 12-20. Niin ei kyllä enään kerkiä/jaksa lenkille mennä illasta.
Ja huomenna ei kerkeä.
Lenkki menee väkisin torstaille:(
Koska makkis tulee sieltä reissusta?

makkis
27.04.2009, 22.35
Sunnuntaina olisi tarkoitus tulla takaisin eli se siirtyy minun osalta sitten ensi viikolle. Maanantaina alkaa työtkin eli sitten on aina illat ja viikonloput vapaata. Alkaa taas vaihteeksi tienaamaankin :D

fillarihaka
30.04.2009, 17.13
http://koti.mbnet.fi/sporteri/fotot/talvifil09/HakkuuaukLaitapolullaKeulia26042009430.jpg

Fillarimies
30.04.2009, 19.10
Ompa siellä sulaa:eek:
Ilkeä homma. Mieki halua ajamaan maastoon jo.
Tosin koulu/työ haittaa pahasti harrastuksia.
No jos huomenna meen pyöräilemään. Keho huutaa jo 2 rengasta alleen.:D

tv.
01.05.2009, 14.31
Kävin eilen kruisailemassa parikymmentä kilometriä tuolla traktorilla
http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/ajelut2009/30042009 1.jpg

Siskon poika Eetu oli selvästi sitä mieltä että ei nuilla osavalinnoilla pääse tarpeeksi lujaa alamäessä
http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/ajelut2009/30042009 2.jpg

Tänään taijjan lähteä toisella pyörällä vähän pitemmälle ajelulle.

Fillarimies
01.05.2009, 18.30
Etujarrunko otat pois, niin menee huomattavasti lujempaa:D
Mulla pitäs keulaa vielä vähän operoida, niin sitte ois pyöräki aika jees kunnossa. Pientä säätöjen hakua on vielä (en oo vielä sihen keskittyny):)
Vaasan ENSKAAAA ja LEVIÄ.. KUUMOTTAA:D

Fillarimies
01.05.2009, 22.33
Olipa taas mukava lenkura. 55km tuli mittariin ja seurakin vaihtu kolmeen otteeseen tossa matkalla. Ensin tommin kanssa, sitte tommin ja sinin kanssa, sitte sinin kanssa, ja sitte heidin kanssa.
No ei siinä mitään, kaikkien kanssa oli mukava polkea. Jospa joku kerta päästään alusta loppuun kaikkien kanssa;)

SUNNUNTAINA ois tarkotus lähteä polkemaan, mielellään joskus iltapäivästä, kun mie haluan nukkua univelkoja pois, niin jaksaa taas sitte ens viikon painaa hommia.

Fillarimies
02.05.2009, 22.08
Sunnuntaina yhteislenkille klo: 13. Lähtö jätkänkynttilän sillan kaupungin päästä. Harrastuksen vasta alottaneet kans mukaan.
Maastopolkuja on jo jonkuverran auki..

Heidi-83
03.05.2009, 00.02
Eli taas kaksi lenkkiä huomiselle lähes päällekkäin tiedossa, joten täytyy katsoa huomenna fiiliksen mukaan kummalleko osallistun. Ehkä ilmestyn sinne sillan päähän tai sitten en, en osaa vielä sanoa!

tv.
03.05.2009, 19.29
Tarviiko joku chainreactioncyclesistä mitään pientä? Tilaan sieltä keskiön mäkipyörään ens viikon alussa.

Ja semmonen juttu vielä, että aattelin pitää ainaki viikon loman Levillä Levi24:n jälkeen. Ei vuorokauden valvomisen jälkeen huvita töihin lähteä seuraavana maanantaina... Samalla viikolla voi suoritaa perinteiset juhannuksen alamäkiajelut kun Gondoli pyörii todennäkösesti puoleen yöhön asti :)

Jos jollaki on kiinnostusta viettää muutama päivä Levillä samaan aikaan niin ilimotelkaa mulle jotaki. Vuokraan jokatapauksessa mökin tuolloin itelle.

Fillarimies
03.05.2009, 22.52
Terve.
Vähän jotenki ois niinkö hapotuksen tunnetta lihaksissa:o
No se on aina eteenpäin!

Kesäkuussa on töitä, mutta mulla kiinnostais lähteä heinäkuun alussa, ennen kuin intti alkaa, niin tonne leville. Sitte ois rahaakin. Ihan vaikka pariksi päiväksi. Miten tommilla ois mahiksia sitte?:)
Toki muitakin saa tulla alamäkipyöräilemään:cool:

fillarihaka
07.05.2009, 22.47
...hiljaistapa on ollu ketjussa. Kaikki ilmeisesti ulkoilemassa, kun pari paremman kelin päivää tuli?
Ite oon loistanu poissaololla pääosin uuden työn myötä. Illat menny perehtyessä asiakirjoihin, jotta sais aloitettua projektinvedon tosissaan. Noh, kerkesin onneks eilettäin vähä käymään mettäpoluilla:
http://koti.mbnet.fi/sporteri/fotot/talvifil09/Kuravellipolkua_Trek6500_06052009505.jpg
...matalemmilla paikoilla vielä vähän pehmeää, mutta kangaspaikoilla onneks aivan eri näköistä kuin tuossa mallikuvassa. Tai onneks ja onneks, kyllä kuravellissä muuten ihan mukava on sutia, mutta se kasvava pyykkivuori... :p

Niin ja Levin majoituksesta. Ei valitettavasti onnistu jäädä tuonne tapahtuman jälkeen, mutta sitä edeltävä yö on vielä kysymysmerkki, missä viettäis...voipi olla turhan kankottavaa sinne tapahtumaa edeltävä yö/aamu ajaa Kokkolasta asti, kun seuraavakin yö mahtaa olla uniltaan hyvin vähäinen...pitäskö ottaa taukopaikka Rollossa tuonne mennessä?
Vai onko FM:llä tietoa, saisko sitä sponsorin mökkiä jo edeltäväks yöks käyttöön?

No, käydään muissa tapahtumissa ensteks: Huomenna pitäs käyä hölkkäileen paikallisessa CITYRUN-tapahtumassa ex-työporukan matkassa. Katotaan, pysyykö perässä... ;)

Petteri Ellilä
08.05.2009, 08.51
Niin ja Levin majoituksesta. Ei valitettavasti onnistu jäädä tuonne tapahtuman jälkeen, mutta sitä edeltävä yö on vielä kysymysmerkki, missä viettäis...voipi olla turhan kankottavaa sinne tapahtumaa edeltävä yö/aamu ajaa Kokkolasta asti, kun seuraavakin yö mahtaa olla uniltaan hyvin vähäinen...pitäskö ottaa taukopaikka Rollossa tuonne mennessä?
Vai onko FM:llä tietoa, saisko sitä sponsorin mökkiä jo edeltäväks yöks käyttöön?
Tosiaan, enhän mäkään tajunnut että starttipistooli savuaa jo 11:30. Haukiputaalta tulee matkaa ~400k eli ei se olis aivan tavatonta viettää jo edellinen yö Levillä jos majoitus olis kunnossa. Mitenkäköhän tuon kanssa tekisi.

makkis
08.05.2009, 21.28
Vaihtuiko sporterilla ihan työnantajakin kun kiirettä pitää? Rovaniemellä ei näytä olevan kovinkaan paljon töitä valmistuneille, ei ainakaan koulutusta vastaavaa. :D
Nyt tämä touhu menee ihan pelleilyksi. Menin nimittäin ostamaan sykemittarin kun halvalla sai. Käytiin myös tyttökaverin kanssa Ounasvaaralla ajamassa, pääsi pitkästä aikaa ajamaan lumettomilla ja kuivilla polulla. :cool: Olisko viikonloppuna jotain lenkkihommaa?

Fillarimies
08.05.2009, 22.05
Pistänpä yv:llä sporterille ja cyclosaurukselle sponsorin puh.numeron. Niin saatte varmistaa asian. Niin ei mun tarvi olla välikätenä:)
Tai itseasiassa puhelin numero(t) löytyy täältä:
http://www.levinsahko.fi/kontaktihenkilot.shtml

Olipa mahtava käyä pyöräilemässä. Ilma parani sittenkin iltaa kohden. Tosin, ihan kevyesti rullaillen ajeltiin juhon kanssa. Mutta mukavaa oli kuitenki.:)

Ei se kunto nyt niin hirveän kaukana ole siitä hyvästä kisakunnosta.
Pikkasen joutuu vielä tekemään intervallitreeniä että saa hapon kestoa jalkoihin.:cool:

Fillarimies
10.05.2009, 23.57
Onko sporteri jo kovassa kunnossa kesän kisoja varten, vai vieläkö höylätään joulun kinkkuja pois massusta:D
Meikä ainaki tarvii tekniikkatreeniä ja sitte pikkanen kunnon kohottaminenkaan ei ois pahitteeksi.:)

tv.
11.05.2009, 12.51
Nyt on 27 neliön mökin puolikas varattu viikoksi Levi24:sta eteenpäin. Eturinteellä alppitalojen keskellä. Sunnuntaina pääsee suoraan pyörätapahtumasta tuohon mökkiin. Hintaa on hurjat 135 euroa viikko, meleko halapaa. Neliän hengen mökki eli sehän on sama kuin 1 henkilö ja 2 pyörää :)

Fillarimies
11.05.2009, 18.19
Pitääpäs kattoa pystynkö jäämään yhdeksi yöksi eteenpäin vielä leville, tai ainaki päiväksi ajamaan deehoota:) Levi 24 jälkeen..

makkis
11.05.2009, 21.30
Olishan se pitäny tajuta että tässä menee koko päivä kun kahden naisen kanssa joutuu ihan vain parissa kaupassa käymään. Pahoitteluni Fillarimiehelle suunnitelmien perumisesta. :mad: Nyt mieki kerkeäisin :D
Kävin eilen ajamassa Ounasvaaralta Sierijärvelle ja siitä ampuradan kautta kotiin. Oli todellinen monitoimilenkki, löyty ylä- ja alamäkeä, kivikkoa ja tasaista sekä kuivaa ja märkää. Vedin alussa suht reipasta vauhtia ja ajattelin että vedetään samalla rasituksella loppuun asti. Kotiin päästessä piti ottaa hissi toiseen kerrokseen :D

Fillarimies
14.05.2009, 13.04
Oikea homma makkis:D
Jalat hapoille vaan, niin ettei mitään fyysistä pysty enään tekemään;)
Koska mennään lenkille, soitelkaa joku mullekki välillä, niin ei tarvi aina mun soittaa:)

tv.
14.05.2009, 18.10
hui hellettä :)

onko jollaki ylimääräsenä toimivia lukkopolkimia ja kenkiä? Kengännumero on siinä 42,5:n kieppeillä. Pittää yrittää speksailla itelle omat mutta en tiiä kerkiänkö ennen 24:sta. Aattelin että vois ehkä alamäkipyörään hommata myös lukkopolokimet. Eli speksaamista on hurjasti että löytää hyvät ;)

Heidi-83
14.05.2009, 20.53
No mitenkäs olis maastopyöräilylenkki huomenillalla eli Perjantaina klo 18.45? Oisko ketään lähdössä mun kaa ajamaan??? Suuntana voisi olla mäntyvaara Roken kautta! Tai vaikka oukun kivikkopolut niin tulis vähän tekniikkatreeniä ennen leviä. Eli mulle kävis ihan mikä vaan!

Heidi-83
14.05.2009, 23.04
Hmm, no kun en saanut tänne keneltäkään pikavastausta kysymykseeni :p niin minäpä lähden huomenna lenkille sitten yksin, koska en tätä palstaa pääse ennen huomisiltaa lukemaan...

Ihanan lämmintä ollu kyllä tänään, mahtava ilma! Vieläki vois lähteä ulos.

tv.
14.05.2009, 23.32
Kävin taas kuntosalilla 4,5 kuukauden tauon jälkeen :D polin pyörälä santasporttiin, pari tuntia heilumista siellä ja sitte taas pyörällä waldemarin kautta kotiin. Piti alottaa terassikausi ja vielä keskellä viikkoa.

http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/ajelut2009/14052009%20pikkudirt.jpg

http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/ajelut2009/14052009%20lonkkua.jpg

Fillarimies
15.05.2009, 17.08
Mie tuun tänään klo 18.45 ajamaan.:)

tv.
16.05.2009, 21.13
Terkkuja Ranualta, käytiin serkun kanssa elukoita kattomasa :) mie haluan tuommosen iliveksen lemmikiksi. Heidi, myyäänkö teilä nuita eläinkaupasa ja palion maksaa?

http://koti.mbnet.fi/tvrules/Crap/ilives1.jpg

http://koti.mbnet.fi/tvrules/Crap/ilives2.jpg

http://koti.mbnet.fi/tvrules/Crap/jkarhu.jpg

Serkku sai välittömästi jonku yhteyen nuihin poroihin.
http://koti.mbnet.fi/tvrules/Crap/millaporo.jpg

Heidi-83
17.05.2009, 01.01
Ei löydy meidän kaupasta ihan tollasia, mutta eiköhän sellainen saada hommattua jos hinnasta sovitaan :D

Eilen oli kyllä taaas kiva lenkki, maastossa ajaminen on vaan niin paljon hauskempaa kuin maantieajo! Pyöräkin näytti siltä, että jossain mudassa on ajettu. Tänään Gary poika saikin sitten kylvyn ja vähän öljyä vinkuviin rattaisiinsa, taisipa sitä mennä taas jarrupaloillekin , kun ei niin hyvin jarruttanut...

Fillarimies
17.05.2009, 20.52
Voi elämä sinun kanssa heidi!
No mie tulin sitte kipeäksi kun käskit, eilen illalla mesessä ;)
Mie voisin tilata tuommosen jääkarhun. Tossa sillä ois parvekkeella hyvä tila olla.
Sitte kävis lenkkeilyttämässä sitä kaduilla:D

Hepe
17.05.2009, 22.00
Helatorstaina sitten kaikki kesäkonttisten jokamiesluokkaan ajamaan Nivavaaran koululle, kisa on parinkymmenenminuutin kiva "puisto xc-kisa".Alkulämpimiksi voi käydä, vaikka parintunnin lenkin, niin ei tarvi kylmiltään startata.OP-P:n sivuilta lisää infoa.

tv.
18.05.2009, 09.10
Lähteekö joku illalla ajelemaan?

arctic biker
18.05.2009, 15.03
Vaatii ns. tähtiavaimen, on semmonen torxin näkönen vaan tiheempi.
Walter 1417 ,avaimen tyyppi XZN. Eli sekin ongelma ratkes. Piti ottaa kiekko matkaan ja paikalliselta hydrauliikkaputiikilta löyty ihan hyllystä. Jos ens viikolla pyöräilis Joensuuhun hakemaan uuden vapaarattaan.
Mökki on maalattu, 3 teräsharjaa ja yks jännetupppitulehdus:mad: Eli vanhan maalin poistoa on vähäks aikaa ihan tarpeeksi tehty.
Ja ny metästämään uutta akkuporakonetta, litiumi kiehtoo!

Heidi-83
18.05.2009, 21.40
Olisinhan minä muuten mielelläni lähtenyt tänään maastoon ajamaan, mutta tulipa uhattua, että teen maanantai iltaisin revityslenkin maantiepyörällä ja sellaisen kävin siis tekemässä!

Mutta kyllä tällä viikolla pitää maastoon lähteä ajamaan, joten miten ihmisille sopisi torstai? Iltasella? Kun viikonlopuksi tuli taas muuta menoa... Vähiin käy aika ennen Leviä.

tv.
18.05.2009, 22.50
torstai sopii oikein hyvin :) ehkä pieni säävaraus vois olla...

http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/ajelut2009/16052009oukku.jpg

Mie kävin oukulla sahaamassa edestakasin isorakan ja hyppyrimäen väliä. pari tuntia meni ja kilometrejäki kerty varmasti ihan kivasti. pariin otteeseen joutu polkemaan karkuun kun semmonen 20 senttiä korkea mäyräkoira lähti juoksemaan perään :D semmonen ko menee pinnojen väliin niin se on koiran menoa.

Pyörä toimii erittäin hyvin. Mitä nyt välillä takajarrun vaijjeri irtoaa jarruvivusta :D

Heidi-83
20.05.2009, 22.48
Joko Niila on terve? Huomenna on ne kesäkonttiset ja mie tässä pähkäilen, että moneksikohan sitä yhteislenkkiä vois suunnitella jos on hyvä ilma? Että olisko klo 17 sopiva, jos kävis vaikka vaan jonku n. 2tunnin lenkin oukun maastossa ja kiertäis sen viime vuoden SM radan läpi? Kellottais vaikka ajan, niin näkis vähän että missä mennään!?! Tai mie voisin ainakin kellottaa itelle ajan...
No sopii muille tai ei niin:

yhteislenkki helatorstaina klo 17, lähtö jätkänkynttilänsillan kaupungin puoleisesta päästä

tv.
20.05.2009, 23.12
mie tulen ainaki ellen ole huomena kovin sairas. Kyllä tuohon viiteen mennessä ehtii parantua. Eilen kävin mäkipyörällä hurjastelemassa pitkin Oukun polkuja ja täytyy sanoa että olihan mahtava tunne ajaa täysillä metässä 9 kuukauden tauon jälkeen :)

AaJiiKoo
21.05.2009, 11.45
Joops, tuo xc-kisaradan kiertäminen/kellottaminen voisi olla hyvä idea. Näkispä sitten, että onko omat tuntemukset oikeat, kun kerran tuntuisi, että olisi talven aikana kunto noussut ahkeran hiihtelyn ansiosta. Kerrankin näiden yhteislenkkien aikataulukin näyttäisi passaavan minulle, kun kerran aina tuntuu, että työ/koulu/perhe/yhteislenkki -yhtälö ei oikein toteudu. Muuten voisi käydä useamminkin näillä lenkeillä, mutta tuleekin aina sitten lähdettyä metsiä koluamaan itsekseen, kun ei jaksa alkaa kaikkea sovittamaan väkisellä yhteen.

Fillarimies
21.05.2009, 15.53
Joko Niila on terve? Huomenna on ne kesäkonttiset ja mie tässä pähkäilen, että moneksikohan sitä yhteislenkkiä vois suunnitella jos on hyvä ilma? Että olisko klo 17 sopiva, jos kävis vaikka vaan jonku n. 2tunnin lenkin oukun maastossa ja kiertäis sen viime vuoden SM radan läpi? Kellottais vaikka ajan, niin näkis vähän että missä mennään!?! Tai mie voisin ainakin kellottaa itelle ajan...
No sopii muille tai ei niin:

yhteislenkki helatorstaina klo 17, lähtö jätkänkynttilänsillan kaupungin puoleisesta päästä

No kyllä nyt taas kusi silmille:mad: Ois ollu niin mukava ajaa tuo nivavaaran pikkukisa, mutta kurkku on kipeä. Lääkärissä sanoivat, että välttää rasitusta.
Mutta leville tuun vaikka väkisin.
Kyllä on turhauttavaa tämä sairastelu.. Olin muuten viimeksi kipeä samoihin aikoihin vuosi sitten.
Jos siirtäis tuota kipeäksi tulemista vaikka tuonne marraskuuhun, niin sitte ois ihan sama. Ei haittais harjoittelukautta:D

tv.
21.05.2009, 22.28
Käytiin ajamasa pikkuporukalla. Mie hyydyin välillä kun oli liian jyrkkiä mäkiä.

http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/ajelut2009/21052009oukku.jpg

Kuva oli tarkotus ottaa Heidistä ko se vaan puhu puhelimesa, mutta yhtäkkiä siihen viereen väänty mukaan 2 karvanaamaa. Hyvä kuva meni pilale.

Heidi-83
21.05.2009, 22.39
NO JOO; ei tuommoisia kuvia saa laittaa :p

Kyllä mie siellä ajoinki välillä, mutta tänään oli kyllä oikeasti harvinaisen "raskas" lenkki tai ehkä se johtui auringosta että ei oikein irronnut. Muutoin lenkki oli kyllä oikein kiva!
Pyöräilyä on ainakin tänään tullu harrasteltua sen verran ruhtinaallisesti että tässä on jo ihan pyörällä päästään. Ensi viikolla sitten taas uutta yhteislenkkiä!

Ja koitahan nyt Niila oikeasti parantua, jotta pääset leville hyvissä voimissa ajamaan. Sitä tän päivän pikkukisaa ei kannata murehtia, kun se nyt oli sulle aika köyhä rata. Mulle ihan hyvä tekniikkatreenin kannalta...

Fillarimies
22.05.2009, 01.58
Kyllä mie pikkuhiljaa paranemaanpäin oon. Varmaan jo ens viikolla pääsee pyörän päälle:) Jos ei hyvällä tuurilla jo viikonloppuna.
Mut varmaan ihan turha heti vetää mitään SM-kisareittejä.
Siinä kuvassa on hyvä esimerkki. Vaikka on täysjousto niin silti voi vetää kovaa jokatilanteessa ja jopa xc:ssä:) Mitä droppia se ari juo, kun kulkee niin kovaa aina:D

Ehkä se on meiltä muilta vaan treenin puutetta:o

AaJiiKoo
22.05.2009, 13.11
Mukava lenkki oli joo, toivottavasti oli muillekin, vaikka välillä yritin eksyttää teitä aina johonkin ihme ryteikköihin ja kivikasoihin...:) Ajaminen ei kuitenkaan tuntunut kovin raskaalta, on näköjään kunto sitten jonninverran noussut ja ainakin paino laskenut viitisen kiloa viime kesästä. Illalla alkoi kyllä jalat kramppailemaan oudosti saunaoluen jälkeen sohvalla loikoillessa, taisi olla kuitenkin jonkinlainen shokki jaloille se xc-radan nousu näin äkkiseltään talven jälkeen...

Heidi-83
24.05.2009, 00.02
Lojuuko kellään ylimääräisenä, niin mie voisin ostaa halvalla tai sitten lampsin ens viikolla kauppaan ostoksille!
-matkamittari
-pyörän pumppu
-mukava satula maantiepyörään
-jarrupaloja
ja se sellainen pieni vempain, jolla saa renkaan kätevästi irti ku vaihtaa sisäkumen?

Olikohan vielä jotain, no lisään jos tulee mieleen!

Hepe
24.05.2009, 08.39
XC-lenkille kaikki joutilaat klo 9 jätkänkynttiläsillan Ounasvaaran puoleisesta päästä beachvolleykentältä tänään.

tv.
24.05.2009, 21.56
Heidistä hyvä kuva lehdessä kultanen mitali kaulassa :)

Voisko keskiviikkoillaksi suunnitella alustavasti jotain pyörälenkkiä? Maanantaina kuntosalille ja tiistai saa olla lepopäivä.

Fillarimies
24.05.2009, 23.17
Vois kait sitä keskiviikkona ajella, niin paitsi että saatan olla kyllä töissä klo 21 asti. Katotaan. Tiistaina ainaki lenkille, jos ei mitään ihmeellistä ole. :)

tv.
25.05.2009, 16.42
Suunnitelma muuttui eli tänään polkemaan oukulle. Täsä kun päivän istuu sisällä tietokoneen äärellä ja kattelee ikkunasta ulos niin ei sitä enää viitti sisällä olla loppupäivää. Varmaan tuossa viiden aikaan olen oukulla ajelemassa edestakaisin.

Heidi-83
25.05.2009, 23.29
Olihan se ihan kiva kuva joo :p

Huomenna on tosiaan illalla tarkoitus lähteä ajamaan, jos ei vettä sada. Mutta sitten muuten vois suunnitella lenkkiä joko torstaille tai viikonlopuksi! Ne sopis niinkö mulle.

tv.
25.05.2009, 23.55
Torstai vois olla hyvä. Lauantaina on Torniosa serkun lakkiaiset ja en tiiä koska sieltä tullaan takasin. Tänään oli kiva lenkki. Kävin ekan kerran elämässäni Sierijärvellä. aika tylsä paikka :D Meinasin ajaa koskenkylään mutta se yks suo näytti erittäin märältä. Sinne olis varmaan hukkunu. joku saa lähteä kaveriksi sinne joskus näyttämään oikeat reitit.

fillarihaka
26.05.2009, 13.20
Tere vaan kaikille pitkästä aikaa!
Hyvä kun jotain kuvamateriaalia saadaan pitkästä aikaa ketjuun näkösälle. Vaikka ei kovin aktiiviselta pyörälenkiltä tuossa näyttänytkään, niin pitäähän näitä tunnelmakuvia tauoiltakin aina olla. Ja ei sitä kovin laiskana olla oltu, jos lehdissä asti ollaan mitalin kanssa kuvissa..! :)
Tässä päivätyön ohessa pitää innostumaltani raportoida, että tuli juuri jotain pyöräilyaiheista saatua aikaan ja laitettua nimi Vaasan MTB-enduron starttilistalle. Leviäkin olen toki jo kovasti odotellut sekä haaveillut Tahkon reissusta sitten juhannuksen jälkeen. Että suunnitelmia on ja kalenterissa merkintöjä, jos vain saan ne toteutusasteelle kaikki. Saa vaan nähä millaiseen jamaan on parin viikon pyöräilytauon aikana taantunut... :( Tai, noh, tuleehan noista kivien pellolta keräämisestä ja viljasäkkien nostelusta vähä jotain voimaharjoituksen tynkää korvikkeeksi ja kai sitä traktorin kanssa leveä kylvökone perässä kapeita metsätieuria pujotellessa vähän on ajolinjahakuakin saanut ylläpitää... :o

Fillarimies
26.05.2009, 14.14
Torstai vois olla hyvä. Lauantaina on Torniosa serkun lakkiaiset ja en tiiä koska sieltä tullaan takasin. Tänään oli kiva lenkki. Kävin ekan kerran elämässäni Sierijärvellä. aika tylsä paikka :D Meinasin ajaa koskenkylään mutta se yks suo näytti erittäin märältä. Sinne olis varmaan hukkunu. joku saa lähteä kaveriksi sinne joskus näyttämään oikeat reitit.
Mie voin tulla näyttään sen oikean polun. Sierijärveltä löytyy hyvuä polkuja tai ainaki melkein sieltä;)

Nyt mieki laitoin vaasan enskaan ilmottautumisen. Eli se on nyt PAKKO:D

Levi on kovasti mielessä, mutta nolataan me nyt tuomaksen kanssa itsemme tuolla vaasassa eka:D

Mie pesin eilen trekin. Vaihteetkin rupes yllättäen toimimaan, kun sai sen kaiken ravan pois (15kg):eek::rolleyes: Sitte kokeilin vähän eri säätöjä metsässä. Kun ne tuolla vaasan topikissa sano, että pyörän jousitus kannattaa olla mahd. herkällä. Niin paria namiskuukkelia liikuttamalla tuosta pyörästä saa herkän että kohtuu toimivan xc-tykityksessä. No eihän se jäykkäperää voita xc:ssä mut kuiteski:)

Töitä tässä paiskiessa.. Pittää vissin kappale vaihtaa koneeseen..

Petteri Ellilä
26.05.2009, 16.55
Kuulkaas. nyt kävi semmoinen homma että iski kahden viikon työnakki viikoille 24 - 25, viikonloppu mukaanlukien. Eli joudutte pärjäämään ilman minua Levillä.

Perhanan perhana että harmittaa. Miksi tässä käy aina näin...

Fillarimies
26.05.2009, 19.02
Onko se nyt ihan pakko töllöttää tietokoneen näyttöä levin ajanki?
Ei semmonen peli vetele. Kuiteski mietit siellä omassa työhuoneessa, että aijai ko oiski mukava ilma ulkona ja sitte ajatus harhailee leville, yöttömän yön taikaan:D
Eihän siitä työnteosta tuu yhtään mitään enään siinä vaiheessa;)

Petteri Ellilä
26.05.2009, 20.38
Onko se nyt ihan pakko töllöttää tietokoneen näyttöä levin ajanki?
Ei semmonen peli vetele. Kuiteski mietit siellä omassa työhuoneessa, että aijai ko oiski mukava ilma ulkona ja sitte ajatus harhailee leville, yöttömän yön taikaan:D
Eihän siitä työnteosta tuu yhtään mitään enään siinä vaiheessa;)
Nii no. Viikonloppu taitaa olla vapaata mutten taida saada duunipaikan piikkiin lippuja Roomasta viikonlopuksi Leville.

Noo, Tahkolla pitää ottaa sitte tämä menetys takaisin.

Fillarimies
26.05.2009, 23.34
Siehän kansainvälistä toimintaa harrastat. No se on kyllä hyvä, ei ole työpäivät aina sitä samaa puurtamista:)
Olipas lenkki OPP:n kanssa. Oli kerranki mukava ajella. Oikeastaan sopivasti kaikkea. Pururataa, nopeaa polkua, hidasta polkua, maantietä ja kivikkoa. Niin alamäkeä kuin ylämäkeäkin.
Heidillä oli taas kova uho päällä. Teemu hoi.. tuuppas palauttamaan heidi maanpinnalle takasin;)

Heidi-83
27.05.2009, 00.10
Ai mullako uho päällä :eek: Enhän mie mitään uhonnu, ku ite yllytitte! Ja kyllä mie sen vielä ajan sitäpaitti.

Torstaiksi lupailee kyllä sadetta ja kovaa tuulta, että pitääköhän se torstain yhteislenkki katsoa sitten vielä sään mukaan uudestaan. Mulla on silloin vapaapäivä, että sopii mihin aikaan vaan.

Fillarimies
27.05.2009, 09.53
No olihan se kyllä meidänki vika;) Mut kyllä sulla silti oli kauhea uho päällä, mikä sinänsä nyt saattaa olla ihan hyväkin, jossakin tapauksessa:)
Nyt meinaa olla jalat kipeänä vähän. En sitte venytelly vaikka kuinka ois pitäny. *jäykkää on* UH:D

Ai níin. Motonetissä maksaa nuo autovahat 10e purkki. Se puokkiin niin ei oo paha. Onko ehdotuksia hyvästä pyörävahasta. Mieluiten niin että jarrutkin toimii vielä sen vahauksen jälkeen:D

tv.
27.05.2009, 13.16
Hei come on, kertokaa nyt vähän tarkemmin mitä sielä lenkillä on tapahtunu?

Ei millään jaksais jatkaa työntekoa kun kaikki muut asiat pyörii mielessä. Taijjan vielä vähän venyttää ruokatuntia ja surffailla netissä...

Teemu N
27.05.2009, 15.29
Maanantaina revittiin nahkaan reikiä ja niitä parannellessa menee kai ens viikon perjantaihin asti. Ei saa rasittaa sano lääkäri täti. Otettiin siis muutama luomi pois selästä.

Kiiminki joki oli melonta kohteena aika jees, mutta ei sinne kesällä ole asiaa kun vesi on alhaalla. Nyt kuitenkin muutama kunnollinen koski.

Huolsin oikein Stepparista navatkin... Eli pyöräilemään pitäisi päästä. Kaveri oli käyny ajamassa Posiolta Riisitunturille viikonloppuna. Oli kuulemma ollut kivikkoakin välillä. Mut Riisitunturista alas tulo on makia. Ite en oo kuin kävelly siellä. Pitää käydä jossain välissä tsekkaa fillarillakin.

makkis
27.05.2009, 23.07
Ai níin. Motonetissä maksaa nuo autovahat 10e purkki. Se puokkiin niin ei oo paha. Onko ehdotuksia hyvästä pyörävahasta. Mieluiten niin että jarrutkin toimii vielä sen vahauksen jälkeen:D
Kun et sorru mihinkään vahashampooseen niin jarrutkin toimii. Kova jätkä laittaa kerralla kovavahan :D

Heidi-83
27.05.2009, 23.51
Jaahas, mitenkäs se huominen yhteislenkki, että olisko klo 17 tai 18 hyvä starttiaika? Siis jos ei vettä sada. Ja lähtöpaikka sama ku ennenkin?

Heidi-83
28.05.2009, 12.47
Perutaan suosiolla tän päivän yhteislenkki, vaikka aurinko rupeaisikin paistamaan illaksi!

tv.
28.05.2009, 13.23
Joo, perutaan lenkki (no emmie olis kyllä ehtinykkään kun myöhästyin tänään 3 tuntia töistä :D eli iltavuorossa ollaan tänään). Tuli sähköpostiin ilimotus että sinne Leville pääsis jo perjantaina. Mie menen silloin sinne niin ei tarvi lauantaina herätä kovin aikasin.

Fillarimies
28.05.2009, 14.34
En miekään kyllä tänään lähde lenkille, aika vetinen tuo ilma:(
Pitää nyt kattoa viikonlopusta tuota lenkkiä uudelleen:)

tv.
28.05.2009, 17.26
Vihdoinki sain juomarepun tilattua, Camelpäkin Mule. Sitte kun tuon saa niin pystyy ajamaan entistä pitempiä lenkkejä kun ei juoma lopu kesken.

Täytyy varmaan ottaa joku toinen rengaspari myös mukaan Leville. Nuilla minun semislickseillä ei uskalla ajaa lujaa märällä kelillä. Vois laittaa toiseen kiekkopariin valmiiksi 2,2 tuumaa leveät mutarenkaat (joissa on ihan järkyttävän hyvä pito) niin tarvittaessa ne voi vaihtaa alle viidessä minuutissa.

Fillarimies
28.05.2009, 23.14
Mutta ei niillä mutarenkailla aja metriäkään kilpaa;) Liian hyvä pito..
Mulla ois tuolla speed kingiä 2.1 ja sitte ois kaskelotti ja yks nbx 2.3. Mie otan kaikki mukaan + 500 sisäkumia:D
Heidillä hajoaa kuitenki, samoin mulla ja nuutilla.:rolleyes:

Fillarimies
29.05.2009, 20.22
Miehän oon unohtanu laittaa yhen kuvan meiän lenkiltä mellalammelta. Mukana oli mie, heidi ja tommi.
Hieman märkää oli joo:
http://i706.photobucket.com/albums/ww62/Fillarimies/Pyorailykuvat/15052009.jpg?t=1243614061
:D
Muuten oli kyllä tosi mukava lenkki, mutta se pyörän puhistaminen oli sitte jotain aivan muuta:o

tv.
29.05.2009, 22.50
Ketjunpesun alkeet osa 1:

1. Kaada ympäristöystävällistä Pineline Tehopesu-pesuainetta pieneen purkkiin.
2. Laita ketjut ja ketjulukko nesteen sekaan. Anna Liueta vaikka puoli tuntia. Hinkkaa jollaki harjalla jos jaksat.
3. Ota ketjut pois purkista ja heitä ympäristöystävällinen pesuaineliuos kovalla voimalla lähimpään metsään niin, että liuos leviää tasaisesti suurelle alueelle.
4. Huuhtele ketjut vedellä hyvin ja laita paljon ketjuöljyä. Anna ketjuöljyn imeytyä ketjun jokaiseen koloon. Tämän jälkeen pyyhi paperilla ylimääräinen öljy pois.
5. Nyt ketju on puhdas ja valmiina uudelleen asennettavaksi. Pujota ketju takavaihtajan ja ketjuohjurin väliin.
6. Huomaat että ketjulukko lensi sinne perkeleen mettään sen nesteen mukana :D kovan etsinnän jälkeen vain toinen puoli löytyy.
7. Soita lauantaina Ouluun ja tilaa kolmen euron ketjulukko.

Kyllä taas tuntee ittensä pöliäksi.

Ei kellään sattuis olemaan ylimääräistä Sramin ketjulukkoa 8- tai 9-ketjulle? Mielellään kultanen.

BAD bunny
31.05.2009, 18.45
Yritin käydä tänään lenkillä, mutta jouduin luovuttamaan jo ounasvaaran juurella jarrujen laahaamisen takia. Ilmeisesti männät jumittavat koska säädin jarrut neljästi ja aina pienen ajon jälkeen ne alkoivat laahata. En mitenkään jaksanut kuunnella sitä rahinaa pidemmälle.

Edelleen huolettaa tämä todella huono kunto. Karkeasti arvioiden noin 30% suorituskyvystä on hukassa. Vaikka en talvella treenannutkaan, niin ei kunto voi kuitenkaan pudota elämäntapasohvaperunan tasolle.

Sellaista leppoista vauhtia pystyy pyöräilemään, mutta kun vähänkään yrittää kiihdyttää tahtia niin elimistö piiputtaa.

Sykemittarilla pitäisi tarkistaa, nousevatko sykkeet lainkaan vai ovatko jatkuvasti 180 luokkaa:seko:

Töissäkin on ollut erittäin vetämätön olo jo pidemmän aikaa. Kaikki tämä on ollut pari viikkoa kestäneen keuhkoputkentulehduksen(oma diagnoosi) aikana ja jälkeen. Eli kuluneen kuukauden aikana tällaista.

Kuitenkaan lenkillä ei ole mitään erityisiä "sairaana pyöräilyyn" viittaavia tuntemuksia, eikä keuhkoissakaan tunnu mitään erityistä. Lihaksistä puuttuu voima ja ne ovat heti hapoilla.

Olen mie aikaisemminkin ottanut talvet rennommin pyöräilyn osalta ja silti olen pystynyt jo toukokuussa pyöräilemään asiallista vauhtia ja virtaa on ollut käydä pidemmilläkin lenkeillä ja ajaa kivikkopoluilla lujaa.

Voisiko tämä olla jotain jälkitautia, mitä en ole huomannut? Mielessäni on käynyt sekin mahdollisuus että vaikka syönkin kohtuullisen monipuolisesti ja sen verran, että tulen kylläiseksi, niin jos en kuitenkaan saa tarpeeksi hiilareita ja proteiineja ja muita aineksia ja siksi lihakset eivät vaan jaksa.

Ensi viikolla taidan mättää ruokaa nassuun vähän reilummin ja seurata tuloksia:) Joko suorituskyky tai masu kasvaa:D

Heidi-83
31.05.2009, 19.52
No ei sitä voi kaikessa olla hyvä. Joskus kulkee joskus ei, mulla ei oikein kulkenut tänään juoksukisoissa, vaikkakin harjoitusmäärään nähden meni vallan mainiosti :p

En ehkä tuota täydellistä treenaamattomuutta uskalla kokeilla tällä herkuttelun määrällä, mutta kai se kunto nyt voi tippua aika alas jos ei yhtään liiku. Tosin kai se myös nousee nopsaa takaisin, jos pohjalla on kuitenkin peruskuntoa. Koittakaahan nyt tsempata Leville niin mie voin ottaa rennosti!

tv.
01.06.2009, 00.19
Mulla oli myös meleko voimaton olo tänään(Niilan syy ;)). Kuuelta illalla nousin sängystä ylös. Sitte puin ajokamppeet päälle ja kävin kruisailemassa mäkipyörällä Oukulla ja joulupukin luolan päällä.

http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/ajelut2009/31052009.jpg

Uusi juomareppu on tosi huippu. Mahtuu palion juomaa, työkaluja ja muuta romua. Huomenna illalla vois käyä ajelulla. En tiiä vielä kummalla pyörällä lähen.

Fillarimies
01.06.2009, 19.13
Asiallisen näköstä tommi:)
Mie ajattelin käydä keskiviikkona lenkillä. Muuten harrastan sitte hyötypyöräilyä. Oma kunto tuntus olevan ehkä pikkasen parempi kuin viimevuonna samaan aikaan tai sitte ei. Mutta nyt pyöräilen kauppaan ja rinteelle;)

fillarihaka
01.06.2009, 23.29
Tosiaan, hiano kuva TV:llä.
Pitääpä munki laitta vähä kuvamatskuu taas vaihteeksi:
http://koti.mbnet.fi/sporteri/fotot/05_2009/met%e4nper%e4ll%e4_31052009560.jpg

...kyllä siellä jossain ajelemassa ollaan, ku oikein tarkasti tirkistelee. Melkein yhtä huonosti on merkintöjä harjoituspäiväkirjassa. Peltokiireet kun vähän hellitti, niin sitte alkaa noi projektihommat kuormittaa vähä enempi... Jonninmoinen ying-yang-yhtälö?
Niin, varailin muuten tänään itelleni ja vaimolleni majoitusmahdollisuutta Hannulta tuonne Leville jo perjantaista... Sopiihan muullekin porukalle, että tiimi kasvaa yhdellä huoltaja-henkilöllä? Oltais paremman puoliskon kanssa siis perjantaina tulossa Leville (myöhään illalla), kun Kokkolasta autolla sinne asti keretään. Saa Heidiki seuraa, taikka katellaan siellä tarkemmin, mikä nurkka me meille yöpymiseen varataan.
...no, pari viikkoa ehditään vielä speksata! Ja nyt ennen Vaasaa vielä kovasti voikin uhota... :p

Heidi-83
02.06.2009, 00.05
Hieno kuva Tommilla juu, ihan niinkuin istuisi jossain tooosi korkealla!

Nyt mulla alkoi loma, Jee jee. Joten se tietää pyöräilyä ja mieki voisin kyllä tolloin keskiviikkona lähteä maastolenkille. Moneltako mennään?

Ja Sporteri, niin jos samoissa mökeissä ollaan kuin viimeksikin, niin kyllä sinne mun puolelle ainakin mahtuu. En viimeksi edes käynyt siellä yläkerrassa, mutta siellä taitaa olla ainakin neljä vuodepaikkaa. Mie olin siinä alhaalla ulko-oven vieressä niin siitä oli kiva raahautua aina ajamaan.

Fillarimies
02.06.2009, 00.22
Mulle taitaa käydä tuo torstai sittekki paremmin, ainaki yhteislenkin merkeissä. Pitää muuten käydä sitte yksin pyörimässä.
Jos torstaina ois joku mun kanssa lähössä polkemaan niin sitte ajetaan oukku-tottorakka akselilla. Hyrrätää siinä polkuja ympäri. Pakko saada nimittäis lisää tekniikkatreeniä, ko katto noita vaasan polkuja:) Vai kaavailetkos sää uusia tontteja tonne metsään;)

Mää lähen nyt kaavailemaan uusia tontteja tuonne untenmaille, että jaksaa taas säätää töissä.

Eihän se sporteri toimi, että sitä pyörää talutetaan:D

tv.
02.06.2009, 00.51
keskiviikkona viieltä tai puoli kuuelta? ehtis käyä syömäsä kotona töitten jäläkeen.

Perjantaina kun töistä pääsee niin auto lähtee kohti Vuokattia :) sunnuntaina illalla takasin rovaniemelle. Yritän olla telomatta itteäni vaikka vauhdinnälkä on aivan hirveä. Ensimmäisen kerran pääsee hissipyöräilyn pariin tänä kesänä eli täysillä pitää ajaa :)

fillarihaka
02.06.2009, 17.04
FM: Kuka kaavailee tontteja? Onko meistä ketjun kirjottelijoista joku muukin mittailuun ja maankäytön suunnitteluun suuntautunu, kuin mä ja makkis..?
Heidi: Joo, katotaan tilojen mukaan kuka nukkuu missäkin, mutta ainakin Päivistä lienet saamassa seuraa lukaaliisi.
FM: Kyllä mä voisin pian lähteä käymään Vaasassa reittiin tutustumassa vaikka jo lauantaina, jos sä tänne Kokkolaan niin ajoissa ennätät. Mentäis vaikka lauantaina sun autolla kaksistaan ja sunnuntaina sit mun autolla koko porukka (ellet ole Vaasasta karkaamassa extra-ajoissa)?

makkis
02.06.2009, 18.35
Onko kenelläkään tietoa Pöyliövaaran poluista? Kai sielläkin muutama polku häätyy olla.
Vähitellen alkaa selkäkin olla taas kunnossa, välissä pelkkä istuminenkin teki kipeää. Kai se otti nokkiinsa työnteostaja varsinkin tonttien pyykityksestä. :mad:

Heidi-83
02.06.2009, 22.57
Kyllähän siellä Pöyliövaarassa polkuja menee, että jos makkis lähtee huomenna mukaan ajamaan niin voitais varmaan käydä vaikka siellä!?!

Ja jos ei lähde niin sitten mulle ihan sama minne mennään, mutta jos lähdettäis vaikka puoli kuudelta jostain? Toki jos ottaa alkumatkan pururata-ajoa ja suuntaa Pöyliövaaraan, silloinhan lähtökin vois olla Jätkänkynttilän sillalta?

Fillarimies
02.06.2009, 23.12
Muuten hyvä, muttako siihen mun autoon on kauhea homma sulloa niitä pyöriä mukaan, mutta katsotaan, jos vaikka voitais yrittää tehä niin:)
Se ois pirun hyvä homma jos pystyttäis käydä tutustumassa siihen rataan lauantaina, mutta saa nähä miten jaksaa.

tv.
03.06.2009, 08.59
Kyllähän siellä Pöyliövaarassa polkuja menee, että jos makkis lähtee huomenna mukaan ajamaan niin voitais varmaan käydä vaikka siellä!?!

Ja jos ei lähde niin sitten mulle ihan sama minne mennään, mutta jos lähdettäis vaikka puoli kuudelta jostain? Toki jos ottaa alkumatkan pururata-ajoa ja suuntaa Pöyliövaaraan, silloinhan lähtökin vois olla Jätkänkynttilän sillalta?

Mieki haluaisin käyä Pöyliövaarasa. Lähetään puoli kuuelta jätkänkynttilän juurelta. Pittää vähän pyörää hienosäätää ennenkö lähen kotoa.

AaJiiKoo
03.06.2009, 12.47
Tommille kysymyksiä: Ootko ollut kaikin puolin tyytyväinen tuohon Demo 8:iin ja onko ollut mitään ongelmia kestävyyden tai jonkin muun asian kanssa? Entä ootko punninnut pyörää tahi runkoa? Kyselen siksi, koska laitoin rossipyörän sittenkin lopulta myyntiin ja ilmeisesti uusi onnellinen omistaja tulee sen hakemaan huomenna, joten sitten pitäisi itse lähteä tosimielellä kisadeehoopyöräkaupoille. Yhtenä vahvana vaihtoehtona on hakea Ruotsin puolelta 2009 Spessun Demo 8 I, kun näyttää olevan siellä reilusti halvempi kuin muualla Euroopassa johtuen ilmeisesti kruunun alhaisesta kurssista. Toisena kilpailevana vaihtoehtona olisi kasata Commencal Supreme DH hieman Spessun vakio-osia paremmilla osilla, esim keulaksi tulisi Foxin 40:n, kun Spessussa on "vain" Boxxer Race. Menisivät hinnoiltaan aika samoihin kuitenkin. Meinaa oikein ressiä pukata ja yöunet mennä, kun ei ossaa päättää....Muuten, mites Tommi olisi, lähetkö Tahkolle ajamaan deehoota kesäkuun lopussa, jos saan pyörän alle ennen sitä? Olisi dh-cupin kisa siellä silloin. Niin, ja on siellä samana viikonloppuna nämä Tahkon maastoajelutkin, joten jos muita kiinnostuneita lähtijöitä löytyisi siihen, niin saisi vähän matkakuluja jaettua.

tv.
03.06.2009, 13.11
Kyllä mie oon ollu erittäin tyytyväinen tuohon Demoon. Ei ole mitään aikomusta vaihtaa runkoa lähivuosina. Puntarilla en ole käyttäny kun en laske kiloja niin tarkkaan. Runkoon menee 10x135-napa, mikä on minun mielestä hyvä asia. Keskiön mataluus häirittee välillä kun mutkassa polkee, mutta sekin johtuu varmaan pitkästä jouston määrästä. Välillä se pyörä on kuitenki niin lintassa että väkisinki ne polkimet kolisee maahan käännöksissä.

Iskarin säätöjä en ole jaksanu kovin testailla erilaisissa ajotilanteissa. Lähinnä on kyse Pro Pedal-säädöstä sekä iskariin pumpattavasta paineesta. Molemmat on ollu minimissä melkein kokoajan ja silloin ainaki tuntuu hyvältä ajaa.

Saa sitä lainaan joskus jos haluat käyä testaamassa :)

Mie en taijja lähteä Tahkolle. Kolme seuraavaa viikonloppua menee reissuhommissa ja loppukuun vois olla kotona. Juho oli kiinnostunu Tahkon reissusta kun puhuttiin viikko sitte.

fillarihaka
03.06.2009, 13.39
Niin muistutuksena, että ollaanhan varovaisia treenatessa noihin kesän pyörätapahtumiin...ettei särjettäisi kuskeja ja pyöriä. Eilen sain ranteet helläksi, kun vedin kalliolla OTB:t ja eturenkaankin viilsin myöhemmin puhki kivikossa. Tosin ainahan näitä kolhuja tulee ja vielä ollaan säikähdyksellä selvitty... :o
Mulla ois ainakin tarkoitus lähteä tuonne Tahkolle, ajelemaan 60km. Tosin lähtö Kokkolasta, eli kyyteihin Rollosta ei vaikutusta...

tv.
03.06.2009, 15.31
Jaaha... vettä sataa ulkona. Taitaa olla turha lähteä lenkillle kun tietää jo etukäteen, että ulkona on kylmää ja märkää...

EDIT:nyt ei saja ennään :) ehkä sittekki lenkile

makkis
03.06.2009, 16.49
Kävin eilen illalla tuolla Pöyliövaarassa ja lopulta innostuin ajamaan Ounasvaaran kautta kotiin. Kotona kello näytti melkein yhtä ja aamulla herätyskello pärähti kuudelta. :rolleyes:
Voi olla että minua ei tänään näy ajamassa.

Fillarimies
03.06.2009, 18.14
Ei tainnu makkiksella väsyttää paljoa illalla?
Mulla ainaki käy niin että uni katoaa, jos suoraan lenkiltä yrittää nukkumaan..
Torstaina vois yrittää sitä lenkkiä klo 18 maissa, jätkänkynttilän sillan kaupungin päästä!

tv.
03.06.2009, 22.11
Kiva lenkki Heidin kanssa. Oukulta pöyliövaaraan (olin ihan hukassa välillä ko en tienny misä mennään). Aika tylsää oli paikoin kun kumpikaan ei edes tippunu pitkospuilta syvään ojaan.

Ens viikola pitää purkaa tuo pyörä osiin ja tarkastaa että mikään ei varmasti hajoa 24:ssa. On kai siinä jotaki löysällä kun se natisee kummasti kokoajan. Suunnittelin jo vähän että 24:ssa täytän repun varaosilla, kuten esim. toinen ketju ja takavaihtaja. Yrittää eliminoida kaikki keskeytykseen/ajantuhlaukseen johtavat kalustorikot niin, että vain keskiön tai napalaakerin kiinnileikkautuminen voi keskeyttää matkan lopullisesti.

makkis
03.06.2009, 23.18
Kiinostaako muita kokeilla onneaan http://www.bike-discount.de:ssa?
Ajattelin tilata vähän tilpehööriä ja mieluusti jakaisin postikulut puoliksi :cool:

Heidi-83
04.06.2009, 01.02
Mie voisin vähän tutkia jos vaikka löytäisin tuolta bike-discountista jotain! Ostin vaan tänään jo puolet tarvitsemistani tuotteista...

Ja AaJiiKoo, niin miehän olen kyllä lähdössä Tahkolle :)
Että onko sulla sitten millaiset matkustussuunnitelmat, koska mie olen ajatellut mennä sinne junalla perjantaina? Eli jos kyytiin vaan mahtuu niin mieluumminhan sitä autossa matkustais. Ja sunnuntaina olen tulossa takaisin. Mökki vuokrattu jo perjantaista sunnuntaihin.

Otettiin tv. ne märät pitkospuut sitten ihan liian varovasti!

Fillarimies
04.06.2009, 23.20
Käytiin lenkillä tonin kanssa.
Lenkille meno vähän viivästy tosin. Ko mie töiden jälkeen menin sohvalle istumaan niin nukahdin istualteen siihen. On vissin kohtuu rankkaa tuo hitsarin työ:seko:
No sitte ko pääsin pyörän selkään niin väsy kaikkosi:)
Pyöräiltiin oukun pahimpia kivikoita ja käytiin koskenkylän lenkki. Aikaa meni vähän vajaa 3h taukoineen. Ihan hyvää vauhtia siihen maastoon nähden. Eiköhän sitä nyt vaasassa jotenki ajeta, ainaki eteenpäin;)

Sami W
05.06.2009, 16.55
Kirjoitampas minäkin ensimmäisen kerran tähän topikkiin.
Päivitin pyörän jarrut deoren nestejarruihin ja huomasin että noihin ei dot4 käykkään nesteeksi.
Mistäs porukka on rovaniemellä hommannut mineraaliöljyä jarruihin? Katoin bike-discountin sivuilta ja shimanon oma öljy 50ml maksoi n.9€. Olisko olemassa mitään halvempaa? Jostain muistan lukeneeni että joku olis käyttäny Citroenin LHM nestettä?

t.Sami

Hepe
05.06.2009, 17.43
La 6.6 klo 9 xc-lenkille Ounasvaaran poluille(xc-kisareitti) ja vähän kauemmaksikin, lähtö hiihtostadionin kuulutusrakennuksen edestä.

Kalevi
06.06.2009, 15.09
Moi foorumilaisille! Miekin kävin nyt huvikseni rekisteröitymässä tänne, kun joskus tulee tätäkin palstaa luettua. Moni tuntee minut ja minä tunnen monet.

Käytiin tänään Hessun ja Hannu kanssa aamulenkkiä ajamassa. Oli kylmää kyytiä ja rakeitakin satoi tämän tästä. Oli tarkoitus ajaa pitkä lenkki, mutta pojilla oli sen verran kevyt vaatetus, että oli pakko keskeyttää lenkki, ennen kuin paleltuivat. Ite ajelin vielä vähän (46 km), mutta ei yksin viittiny enää pitempää. Sunnuntaina (OPP:n lenkki) Pekun kanssa ois tarkoitus lähteä jonnekin ajelemaan iltapäivällä, kun Pekun aikataulu selviää. Saa sinne muitakin tulla, jos haluaa. Huomenna selviää aika.

fillarihaka
06.06.2009, 19.19
Nikkeki tuli joku aikaa sitte tänne Kokkolaan, joten huomenna päästään kisaamaan Vaasan enduroon. Nyt vois lähteä tuonne auringon paisteeseen, mutta kylmään tuuleen tekeen pikku verryttely-ajelun ja pyörien huoltosession. :)
ps. Saatiin huonoja uutisia tv:ltä, oli kuulemma ottanu damagea Vuokatin rinteissä. Toivotaan, että ois pienillä vaurioilla selvinny. Pyritään saamaan kuitenkin iskukykyinen joukkue Leville vaikka jollain uusilla vahvistuksilla... Tsemppiä Tommi! :o

makkis
06.06.2009, 22.55
Nyt näyttäis siltä että minusta tulee joukkueen vahvistus, tai paremminkin heikennys leville :D
Levillä mie en ole käyny vuosikausiin eikä tuo levi24:n sivuilla oleva reittikuvaus sano mulle oikein mitään. Viittisikö joku piirtää suuntaa antavan reitin karttaan niin voi vähän hahmottaa nousuja ja laskuja.
Esim. www.karttapaikka.fi (http://fillarifoorumi.fi/forum/www.karttapaikka.fi) osoitteesta saa maastokartan ruutukaappauksella ja vaikka paintilla viivaa karttaan. Onnistuisko? :o

Olekko sie Sami kysyny että myisikö joku pyörähuolto jarruihin tarvittavan määrän. Vaikka se Rovakadun pyörähuolto, Ekdahlko se nyt oli.

Sami W
06.06.2009, 23.13
En ole kyselly oikeastaan vielä mistään. Katellu netistä vain hintoja ja kokeillu hakuja.
Vois ostaa kerralla vaikka hiukan isommankin määrän varastoon niin ei tarttis joka kerta hakea uudelleen.

Niin ja sitä myös utelen, että olisko jotain vaihtoehtoa tuolle shimanon omalle öljylle?

fillarihaka
06.06.2009, 23.47
No niin, lenkillä käytiin ja tuloksena kipeytyny ranne ja vääntyny takavaihtajan korvake. Saatiin kuitenki oijottua tuo korvake ja ranteenki hellyys alkaa helpottaa, että kyllä tästä jatketaan. Mutta vois kai tilata noita korvakkeita muutaman varastoon jossain vaiheessa, pamahtaa seuraavalla kerralla kuitenki poikki ku metalli vääntämisestä väsyy.
Leville olen minäkin lähdössä ekaa kertaa ja reitti lienee uusiutunu edellisvuosista, etten tiä minkä verran tuon Nikenki tiedot pitää paikkansa.
Ja kumma ettei DOT4 sovi jarruihin.

Sami W
07.06.2009, 00.43
Ja kumma ettei DOT4 sovi jarruihin.

Itsekkin olin ihan siinä luulossa että kävis. Oli varastossa vielä dot4:sta hopen jarrujen jäljiltä. Ilmeisesti tuo dot4 saattaa tuhota tiivisteet? Olisko valmistusmateriaalit sitten vaihtunu tiivisteissä? Ei ole itsellä noista shimanon jarruista oikein kokemuksia.

Kalevi
07.06.2009, 14.17
Tänään maastopyöräilylenkki klo 15. Lähtö Saarenkylän paloaseman kohdalta

Hepe
07.06.2009, 16.57
Käytiin jo aamusta xc-lenkillä Hannun kans, lähimmä ennen kahdeksaa.
Minulle kertyi mittariin 81km, vähän yli 4h ihan hyvä pitkälenkki maastoajoksi.Ajeltiin Nivavaaran, Häkivaaran ja Olkkavaaran suunnilla, sekä Korkalo- ja Ounasvaaran suunnilla.

Kalevi
07.06.2009, 18.43
Ois ihan kiva käydä joskus tuommoinen oikein pitkä lenkki, jos Hessu ja Hannu lähtisivät ihmisten aikaan liikkeelle! Me käytiin Pekun kanssa Napapiirillä ja lentokentän ympäristössä mm. niitä meidän pk. kisojen reittejä katsastamassa. Mittariin tuli vaatimattomat 33 km tällä kertaa.

Keskiviikkona 10.6. klo 19 on sitten kesän ensimmäiset pk. maastoajot Kammin ympäristössä Häkinvaarassa. Ensin ajetaan junnusarjat ja sitten aikuiset. Näissä kisoissa ei ole osallistumismaksuja, palkintoja eikä lisenssiä tarvita, joten kaikki mukaan vaan. Lisätietoja OPP:n sivulta: http://www.ounaksenpyora-pojat.fi/

Ja Niilalle tiedoksi: Maanantaina rata-ajot Saarenkylän kentällä klo 21-22. Saat taas ajaa minun pyörällä, jos tulet paikalle.

Hepe
07.06.2009, 22.24
Klo 22 mennessä kun menee nukkumaan, niin meikän unet loppuu kuuden maissa ja mikäs sen parempi, kun aamusta lenkille jää loppu päivä aikaa tehdä mitä vaan, eikä tarvi odotella sitä sovittua lenkille lähtöaikaa.Vanhan kansan sanontahan kuuluu aamusta se on päivä pisin.(Mahdolliset yökukunnat kun jättää vähemmälle), niin jaksaa aamusta minun ja Hannun kans lenkeille.

tv.
08.06.2009, 01.35
Joo-o... vasen solisluu on murtunu. Kävin Kajaanin keskussairaalassa ja se lääkäri ei oikein tehny minuun vaikutusta. Ite piti lypsää siltä tietoja ja esim. sairaslomalappua tai särkylääkereseptiä se ei kirjottanu. Kun lähdin vastaanotolta niin ulkona huomasin että joku lappu pitää saada mukaan työnantajalle. Ja eiku takasin jonottamaan vuoroa. Siinä vaiheessa meinas alkaa päässä kiehumaan mutta pysyin kuitenki aivan rauhallisena :D helevetti mitä amatööritouhua.

Huomena aamulla Tapiolaan selvittelemään asioita. Toivottavasti asiat sujuu yhtä mallikkaasti kuin aikaisempien korvausasioiden kanssa.

Ei täsä varmaan vähään aikaan nousta pyörän selkään.

makkis
08.06.2009, 17.41
Laitan tuon tilauksen eteenpäin illalla joten jos ajattelit jotain tilata samalla niin lähesty privalla.

Heidi-83
09.06.2009, 00.41
No onpas käynyt tv.:llä kurjasti! Levi lähestyy uhkaavasti, joten koittakaahan nyt muut pysyä terveenä ja ehjinä.

Ja makkis, niin mie en sitten löytänytkään mitään tilattavaa, kun en oikein tiennyt että mikäköhän niistä satuloistakaan olis ollut lopulta hyvä.

Kalevi
09.06.2009, 02.50
Niilan Levi-porukka uhkaavasti harvenee, mutta nou hätä. Heidi on kovassa kunnossa. Maanantain reeneissä revitti maantiepyörällä mäkiä niin, että vähempihappiset haukkoi henkeä perässä ja radalla vielä lisää. Laittakaa vaan Heidi kiertämään extrakierroksia, niin kyllä tulosta tulee=D

fillarihaka
09.06.2009, 22.04
Pistämpä tännekin linkin kuville, jos joku tykkää katella:
http://koti.mbnet.fi/sporteri/VaasaMTBenduro/VaasaMTBenduro/
(http://koti.mbnet.fi/sporteri/VaasaMTBenduro/VaasaMTBenduro/)Eli nyt on ainakin ajotaidot verrytelty Leville... :D

Fillarimies
09.06.2009, 22.52
Mihis ne sporterin ja mun pyörän talutuskuvat jäi:seko::D

Kyllä mullaki kunto riittää, kunhan huolehtii riittävästä nesteytyksestä. Se olikin varmaan osasyy kun loppu juotava puolessa välissä kisaa niin vähän zippas lopussa:( Ja sitä aikaa meni viimeisellä erikoiskokeella 3min liikaa, kun kaaduin 5 kertaa. (muilla erikoiskokeilla en kaatunu kertaakaan)
Mut mut.. Sporteri meni tosi kovaa ja mie sitte vähän hiljempaa.

Levillä annan kaikkeni ja huomenna oiski sitte OPP:n harjotuskisa, sinne ajattelin raahautua. Soittelehan heidi jos yhtämatkaa sinne mentäis;)

Heidi-83
09.06.2009, 23.23
No katsotaanpa nyt sitä kuntoa sitten huomenillalla. Niilakin päihittää mut tietysti ihan helposti :p Soitan kun olen lähdössä, niin mennään vaan mun puolesta yhtä matkaa.

Kalevi
09.06.2009, 23.26
Niila, se nesteytys on erittäin tärkeää varsinkin lämpimillä ilmoilla tai pitkäkestoisissa kilpailuissa. Se pitää aloittaa jo päiviä aikaisemmin, jos on esim. hellesäätä tai viimeistään kilpailupäivänä tunteja aikaisemmin. Eli juodaan vähän kerrallaan, mutta usein suoloja sisältävää nestettä (esim. voimakkaasti laimennettuja urheilujuomia). Itse kilpailun aikana ei enää ehdi nestetasapainoa palauttaa, koska niin paljon ei pysty juomaan, eikä se muutenkaan ole hyväksi kilpailua ajatellen. Kisan aikana juotu neste vain hieman kompensoi nesteen puutetta, eikä se imeytyminenkään tapahdu ihan hetkessä vaan vie ainakin puolisen tuntia kerrallaan, niinkuin on nähty monesti esim. maratonjuoksussa.

Antti2.0
10.06.2009, 15.19
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=172&pictureid=1830

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=172&pictureid=1829

Nyt on uudet lizardit ja nobby nicit.. :D Juhannuksena Leville ja sitte Tahkolle 60. Ensin kuitenki yleiskuntoa Provinssista. Saa nähdä koska ehtii yhteislenkeille. Kesänjatkoja!:)

makkis
10.06.2009, 18.12
Jätkillä ollu aikaa napsia kuvia kesken kilpailun, on ne nopeita :seko:

Fillarimies
10.06.2009, 22.58
Pitääpä muistaa tuo nesteytys ja huolehtia siitä paremmin:)
Mutta en mie nyt usko kuitenkaan että se niin iso osa oli sitä suoristusta. Kun kunto loppuu niin se loppuu:o
Tänään se taas loppu kun heidikin pääsi jo tykittämään ohi. 1min erolla 8km matkalla. Oon mie huono:D

Kalevi
10.06.2009, 23.21
Et sie Niila huono ole, vaan Heidi on tasan tarkkaan niin kovassa kunnossa kuin mie tuossa aiemmin kehuskelin. Heidihän suorastaan lensi siellä kisassa. En ole ennemmin nähnyt Heidin ajavan noin vauhdikkaasti kilpailuissa kuin tänään. Maantiekisat ja meidän kovat vetoharkat on antaneet Heidille kovuutta ja vauhtia ja sehän näkyy ajamisessa!

Heidi-83
10.06.2009, 23.59
Kiva kisa oli ja Niila oli hyvänä motivaattorina! Siinä kivikossa se karkas multa kauas, mutta ajattelin, että en päästä karkuun, vaan nappaan kiinni. Vielä kun oppis itekin lentämään kivikoiden yli samalla lailla. Mutta pikkuhiljaa...kait...

makkis
11.06.2009, 16.05
Jokos te säästelettä viikonloppua varten vai kiinnostaisko käydä vielä iltasella ajamassa?

BAD bunny
11.06.2009, 17.42
Mulla otti ranne damagea rakennushommissa(ei työnantajan, vaan vapaa-ajan) Iskuporakone jumi kiinni ja kun en ollut oikein valppaana, niin pyörähin siinä vähän mukana ja tämmönen kynäranne siinä retkahti aika kivasti. Nyt on ideaaliside ja turvotusta on jonkinverran ja osittain mustana on ranne sivulta. Toivottavasti asettuu nopeasti, mutta sellainen mahdollisuus on olemassa että se ei kestä maastoajon rasitusta.

Kakka homma, mutta huomenna tiedän paremmin.

Fillarimies
11.06.2009, 18.14
Ei oo tosi oikeasti.. P*******le.. Porukka vähenee kiitettävää tahtia.
tv. (pois pelistä)
cyclosaurus (pois pelistä)
Nuudeli (pois pelistä, flunssassa)
Pupu (ehkä pois pelistä)
Mie (ajaa)
Heidi (ajaa)
Timo (ajaa)
Makkis (ajaa)
Sporteri (ajaa)

No kyllähän me viidestäänkin selvitään, mut mut..

Mulla on vissin tuota heinänuhaa tms. Ko kurkkua kuivaa ja nokka valuu. Noh. Ei se estä ajamista:)

Heidi on kovassa kunnossa, mutta mie yritän roikkua perässä viimisillä voimilla :D

Heidi-83
11.06.2009, 22.59
Joopati joo, onpa meillä huono tuuri näköjään. Nooh, sillä mennään mitä on annettu ja jos vettä tulee taivaan täydeltä, niin sekin otetaan ilomielin vastaan!!!

tv.
12.06.2009, 00.50
tsemppiä kauheasti kaikille polkijoille! Muistakaa polkea verenmaku suussa.

Pittää taas yrittää olla vuoden päästä ajokunnossa. Kyllä tässä vielä yhden vuoden jaksaa odotella :D äkkiä se menee.

Jos viikonloppuna on oikein hyvä ilma niin eihän sitä tiiä vaikka meikä käväsee kahvilla Levillä. Mielummin sitä istuu kannon nokassa Levillä kattomassa pyöräkisoja kuin että istuu yksin kotona murjottamassa.

AaJiiKoo
12.06.2009, 08.24
Vai Levin porukka harvenee noinkin kovasti...Ei nyt ole aivan mahdoton ajatus, että tulisin jelppimään porukkaa ajosavotassa, jos vaan kaikille passaa. Muuten tuo Levin kisa olisi kiinnostanut jo aikaisemminkin, mutta tuo yöllinen ajaminen ei kuitenkaan oikein kauheasti kiinnosta minua tai sovi minulle, kun minulla menee tuo vuorokausirytmi muutenkin niin helposti sekaisin ja sen palauttaminen kestääkin sitten aina monta viikkoa. Mutta jos porukalle passaa, että ajaisin päivällä/illalla/aamulla sitten vaikka enemmänkin, jotta muilla jäisi enemmän energiaa yölliseen puurtamiseen, niin voisin kyllä tulla mielelläni avuksi.

Niin ja Heidille: Näyttäisi nyt kovasti siltä, että saan dh-pyörän alle ajoissa ja olen lähdössä Tahkolle kisailemaan, joten kyllähän sitä kannattaisi säveltää jonkinnäköistä yhteisreissua. Alustavasti puhuin Juhon (en tiedä kirjoittaako tälle palstalle...?) kanssa, että ajeltaisiin Tahkolle samalla kyydillä ja siellä olisi ilmeisesti majoituskin jo varattuna. Luulisin, että kyytiin mahtuisi vielä kolmaskin osanottaja, niin ei tarvitsisi sinunkaan junalla sinne lähteä.

fillarihaka
12.06.2009, 08.38
Mulle ainakin passaa, jos täydennetään rivistöä AaJiiKoo:lla. Täältä Kokkolasta en valitettavasti saanut täydennystä.
Välitän myös Arcticin terveiset: Hän on fillarimatkalla Rovaniemelle, ensimmäisen välileirin kuulemma pitänyt. Pientä klappia kuulemma etulaukuilla pyörässä havaittavissa, muuten matka sujunut hyvin. Tsemppiä Arcticille matkallaan ja nähään hänen kanssaan Tahkolla, jos suunnitelmien mukaan vielä sieltä kautta takaisin ajaa..! :)
Ps. BadBunnyä meinasin usuttaa ajamaan, omaa rannettaki loukoin viime viikolla ja vielä Vaasassakin uudelleen, mutta kesti onneksi ajaa läpi. Mutta tuommoinen mustelma antaa kyllä vähän osviittaa, että voi olla pahemmin tehnyt kipeää kuin meikällä. Mikä on tilanne, tulethan Leville yrittämään ajaa / seuraamaan kisaa ainakin!?!

Fillarimies
12.06.2009, 12.47
Laitan NYT kurvisen arin mukaan meidän joukkueeseen. Mie äsken yritin soitella sulle, niin soita takas kun kerkeet.
Miten kyyti?
Ei muutako tervetuloa leville ajamaan:)

BAD BUNNY infoa mulle tänään osallistutko vai et, klo 17 mennessä!

fillarihaka
12.06.2009, 15.20
...vajaa 2h niin lähemmä ajelemaan kohti Leviä..! :p

Fillarimies
12.06.2009, 17.38
Jeah. Nyt olen saanu suurinpiirtein kaikki organisoitua täältä rovaniemen päästä. Kyydit, mitä missä milloin jne.
Timppa hakee sitte vähän urheilujuomia ja sen semmosta niin jaksaa ajaa. ja ja.. pizza mieheen/naiseen on mahdollista syödä omaan laskuun. Mie ainaki syön. Niin jaksaa.
Ja sitte tietysti eväät: makkaraa, makkaraa, makkaraa, oliko muuta?:D

makkis
12.06.2009, 18.47
Milläs viikolla se Levi24 olikaan :seko:

Fillarimies
12.06.2009, 21.21
:D Tällä viikolla :D
Itseasiassa huomenna:eek:
Meikän pyörän vaihteet on per*eestä.. Mie vaihan johonki sramin X.0 että alkaa toimimaan. Mie luulen että se vika on noissa vaihdekahvoissa. Siellä suttaa joku. Ei mene säätöihin vaikka kuinka ruuvaa. Joku muukin saa yrittää ruuvata jos haluaa;)

Heidi-83
14.06.2009, 18.11
Noniin, kyllä se tästä pikkuhiljaa alkaa olo virkistymään, kun sais vaan nää mudat pois silmistä. Ensi vuoden Levi24 on jo harkinnassa :p

Mie käyn huomenna katsomassa niitä jarrupaloja liikeestä, jos saisin sen lahjakorttirahan tuhlattua kätevästi niihin ja muihin romppeisiin. Mutta jos ei niitä ole, niin laitetaan sitten siihen tilaukseen.

makkis
14.06.2009, 19.08
Täytyy kyllä sanoa että tämä reissu muistetaan vielä pitkään. :D
Yöllä iski kunnon epätoivo ja teki mieli naulata ajohanskat lähimpään puuhun ja lompsia saunaan, kiitokset teille jotka jaksoitte paikkailla minun ajoja ja painaa ylimääräisiä kierroksia.
Minä en ainakaan uskalla vähän aikaan ilmoittautua seuraavalle vuodelle :rolleyes:
Laitan nuo kuvat myöhemmin osallistujien saataville, pitää vain keksiä jokin järkevä tapa jakaa nuo halukkaille.

Tais tuolla toisinaan olla kiire :D
http://farm4.static.flickr.com/3594/3625487692_fe463e0834_o.jpg
(toivottavasti tämä kuva näkyy)

Kalevi
14.06.2009, 19.36
Heidi kertoi ajaneensa 10 kierrosta eli n. 90-100 km, joten tuli oikein hyvää peruskestävyysreeniä ja ku vähän satoikin, niin luonnekin kasvaa:D, vaikka H:lla sitä on muutenki ihan tarpeeksi. H on kova sana myös Tahkolla, kun vaan uskaltaa ajaa tarpeeksi nopeassa porukassa eikä jää tuleen makaamaan. Takaa on vaikeampi ohitella pitkillä kinttupoluilla, jos tumpelot on tientukkona. Rohkeasti vaan nopeampaan porukkaan heti alusta alkaen!

Fillarimies
14.06.2009, 19.49
Oli kyllä tosiaan melkoinen kisa.:cool:

Hommahan lähti käyntiin niin, että minä ajoin ensimmäisen kierroksen ja sitten muut, järjestyksessä.
Kärsin ensimmäisellä vai olikohan toisella kierroksella, rengasrikon.
Liian pienet paineet ja liian terävät kivet. Muuten ajaminen sujui hyvin kaikkien osalta.

Tonilla hajosi poljin ja heidillä kulu takana jarrupalat aivan loppuun.

Itse myöhästyin yhdestä lähdöstä ja sporteri paikkasi tilanteen hyvin, mutta ajojärjestys meni sitten hieman sekaisin. Jaoimme ajajat semmosiin mukaviin ryhmiin, että saadaan kuljetus mökeille->kisapaikalle sujumaan joutuisasti.

Siinä päivän ajelimme yhden kierroksen välein ja kun ajajakierros oli menny kolmesti läpi, jatkoimme kahden kierroksen ajoissa, aina yöhön asti.

Yö meni melko hapokkaasti, kun unen määrä jäi vähiin kaikilta.
Rata meni kierros kierrokselta yhä vetelämpään kuntoon. Gondolialueiden lähellä olevasta mutalälli osuudesta tuli suorastaan mutakuoppa ja zeropointin lähellä olevasta mutalälli reitistä tuli uusien ajolinjojen sokkelo, kunnes kaikki ajolinjat olivat semmosta velliä, että vauhdilla siitä piti ajaa.;)

Kaiken kukkuraksi aamulla noin klo: 07.00 alkoi tihkuttamaan vettä. Luulimme sen pysyvän tihkuna, mutta kun minun ajovuoro lähestyi alkoi satamaan kaatamalla vettä. Olin kuitenki onneksi varautunut sateeseen, täysin vedenkestävillä kamppeilla. Rata oli puolestaan jokapaikasta todella raskas ajaa.

Mutalälli ajolinjat olivat mutalälli jokia ja pururata oli TODELLA raskas ajaa.
Mutta ei muutakuin isoa pykälää kehiin ja tiukkaa vääntöä.

Tiesimme että meillä ei ollut mahdollisuuksia 1. ja 2. sijaan, mutta pidimme kynsin hampain kiinni 3:sta sijasta. Lopulta 4. olevaan tiimiin meillä oli 4 kierrosta eroa.

Koko joukkue oli tyytyväinen 3. sijaan, mutta tuotepalkintoja ei entiseen tapaan jaettu palkintojen jaossa. Siitä pitääkin siis antaa palautetta Levi24 järjestäjille.
Kaikenkaikkiaan todella hieno kisa ja joukkue toimi hyvin. Lisää olisi saanut olla ajajia, että kilometrien ja kierrosten määrä ei olisi alkanut painamaan jaloissa niin paljon.

Ens vuonna uudestaan:D

Heidi-83
14.06.2009, 22.47
Hyvin näkyy kuva :) Oishan niitä naamakuviakin ihan hauska saada, kun on oikein kunnolla mutakuorrutettu! (ps. Ei nyt ehkä ihan julkiseen levitykseen kuitenkaan, mutta jos vaikka säpössä pari kuvaa!)

Niila laittoikin jo hyvän kertomuksen kisasta! Ja hyvin se Makkiskin ajeli. Kierrosajat löytyy nyt muuten netistä. Osoite tuolla kilpailujuttujen Levi24 osaston puolella. Omia aikoja kun tutkin, niin on sillä pyörällä vaan kumma vaikutus kierrosaikoihin.

Fillarimies
15.06.2009, 17.55
Mie ajattelin että laitetaan vaikka porukalla tilaus johonki suomalaiseen pyöräliikkeeseen ja kysytään samalla alennus kun tilataan vähän enemmän. Oisko ideaa?
Esmes tuolta: http://www.bikeshop.fi/index.php
Löytyy mulle ja heidille jarrupalat ja sitte löytyy mulle keskiratas ja paljon muuta.
Oisko ketään innokkaita tilaamaan, niin kerkiää tahkolle kamat:)

Heidi-83
15.06.2009, 20.11
Mie hain tänään jo ne jarrupalat sillä lahjakortilla. Yllätyin ihan niiden hinnasta niin kovasti, että meinasin jättää ostamatta, mutta eipä nuo hirveän halpoja näytä olevan tuolla bikeshopissakaan. Voin kyllä tilata sieltä varajarrupalat ja tutkin vielä illemmalla myös muita tuotteita jos löytäisin vaikka jotain. Gary poikaa äsken katoin varastossa, niin se takarengas on taas ihan tyhjä :seko: Mikähän siinä oikein on, kun se oli silloin kärryssäkin ollu tyhjä? Johtuu varmaan siitä ku mie silloin perjantaina harjoittelin renkaan vaihtoa ja käytin sen sisäkumen pois.

Että vois niinkö pitää pienen pyörän"korjaus"operaation tässä joku päivä, hyvissä ajoin ennen tahkoa.

Fillarimies
15.06.2009, 20.42
Miepä tuun opastamaan joku päivä jos tarvit apua:)
Ai citysportista löyty jarrupalat. Cool stoppeja siellä näytti olevan hyllyssä, mutta ei mun jarruihin. Oli siellä avidin jokku palat, jokka näytti ihan samalta kuin mun palat, mutta en vielä ostanu.
No mie jo kerran pumppasin siihen takakumeen ilmaa.. Vuotaiskohan venttiili:seko:
Mie kyllä ruuvasin sen tiukalle, mut mut, en sitte tiiä.
Joko laitoit takajarrun paikoilleen?
Onpa muuten hyvä tää levi24 paita, mukavan tuntunen päällä.

Timoa näin tuossa ja oli kuulema jalat kipiät, että ei pysty kunnolla kävelemään:D Niin se pitääkin olla. Mut mulla ei ole ollu tänään jalat mitenkään erityisemmin kipeät. Portaita noussessa tuntuu pieni hapotus, mutta ei muuten tunnu missään. Että periaatteessa ois sitä ratapyöräilyä voinu tänään harrastaa. Klo 21 on vaan liian myöhänen mulle!

Trekin ketjut oli ruostuneet. Unohdin rasvata ne:o No se on onneksi vain pintaruostetta.

makkis
15.06.2009, 22.00
Ilmotelkaahan jos tuo minun priva jättää ilmestymättä tai ne kuvat ei näy.
Aamulla töihin mennessä huomasi että ylämäet tuntui aiempaa jyrkemmiltä mutta ei minunkaan jalat kipeänä ole :rolleyes:
Yllättäen olin heittäny rapasen pyörän kärryyn, kuka piru tuota enää saa puhtaaksi. Niin ja täälläki on ketjut ottanu aurinkoa koko viikonlopun :D

tv.
15.06.2009, 22.42
Kiva että nautitte kaikki Levin pyöräkisasta :)

Jos joku löytää valokuvia tuosta tapahtumasta niin laittakaa linkki tänne, please. Mie voin sitte vähän eläytyä tunnelmaan näin jälkikäteen.

Kalevi
15.06.2009, 23.36
No, Heidiä ei ainakaan Levi24 enää painanut, kun käytiin illalla meijän vakituinen mäki-intervalliharjoitus maantiepyörillä. Kyllä niin kepeästi kiipesi mäet kuin tyhjää vaan. Ravat vain sai silmille, kun yritti perässä ajella! Mitähän extra-Duracel -paristoja Heidin sydämeen on oikein asennettu? :D

Sporterille ja Heidille tiedoksi: muuttakaa nyt ihmeessä se Tahkon kisan lähtökarsina sinne klo 9:00 lähtöön. Heidillä on saumaa aivan kärkisijoille naisten sarjassa, mutta siellä myöhemmässä lähdössä ei pääse mihinkään.

fillarihaka
16.06.2009, 10.08
...kiitokset makkikselle kuvista, vähän enemmän ja laadukkaampia otoksia, kuin omani, mutta yritän saada nekin jakoon tässä joku ilta! :)
Muutoinkin on hyvä mieli, ei ole paikat olleet kipeät, kuten olisi luullut. Pientä hapotusta vain kaupungintalon portaita ylös juostessa... Hieno saavutus kyllä toi kisa koko meidän porukalta, ei muutako jatketaan seuraaviin koitoksiin..! Makkiski vain jatkossaki säännöllisesti pyörän päälle (kunhan saat siihen taas jarrut) kun vedit nytkin noin hyvin, niin seuraavalla kerralla..? ;)
ps. Alkaisko Heidi Tahkon starttiryhmän vaihto poltella, kuten tuossa Kalevi ehdottelee..?

makkis
16.06.2009, 19.56
Mitkäs ne tämmöset oikein on:seko:

http://img26.imageshack.us/img26/3964/poljin.jpg (http://img26.imageshack.us/i/poljin.jpg/)
Kengistä ei löytyny sopivaa kokoa :mad:
Niin ja passaisko heidille että kävisin huomenna hakemassa sen jarrun?

Heidi-83
16.06.2009, 22.00
Huomenna ei valitettavasti sovi jarrujen hakeminen, jos et sitten tule aamulla ennen kahdeksaa?!?

fillarihaka
16.06.2009, 22.21
Heidin kans sitte siirryttiinki Tahkon kuumaan ryhmään 60km:lle! Pimahtikohan tuolla Levillä jotenki, ku tuonne listattiin ittemmä? No ei vaiskaan, saapa koettaa vähän vauhdin makua ja voihan sitä suosiolla ottaa sen takarivin piikkipaikan... :p
Niin ja oli muuten tuuria tuolla Levillä kaluston kestävyyden osalta. Ehdin jo kovin olla tyytyväinen pyörääni, joka toimi kuin ajatus koko kisan ajan, vaan lähtöä tehdessä sitten pyörää pesuun viedessä vasemmasta lukkopolkimesta pyörähti jousta pidättävä ruuvi irti. Onneksi ei viimeisessä vaihdossa... Täytyy tutkailla pyörä muutenki läpi ja miettiä kahdesti, kummalla tsyykkelillä sitä Tahkolle lähetään... :o
ps. Heidi, mä kattelen noita vaatteita tällä viikolla ja ilmoitan tilauksen citysporttiin loppuviikosta. Katellaan vkonloppuna, miten sitte toimit tavaralähettinä... ;)
Niin, ja pistetäänpä lopuksi lisää näitä vauhtikuvia. Tämä Vaasasta tosin:
http://koti.mbnet.fi/sporteri/Levi24_09/VaasaEnduro_07062009663.jpg

makkis
16.06.2009, 22.51
En mie kyllä niin aikasin viitsi hakea. Se menee sitten väkisin ensi viikkoon.

Heidi-83
16.06.2009, 23.02
No tuli vielä makkis mieleen, että voin toki nostaa pyörän tuohon pihalle, niin saathan sie ne jarrut irti, vaikka pyörä on lukossa?

makkis
16.06.2009, 23.28
Pidä vaan se pyörä sisällä, mie lähden torstaina juhannuksen viettoon ja tulen vasta sunnuntaina takaisin joten en mie sitä jarrua ole tarvitsemassa.

fillarihaka
17.06.2009, 11.10
Jos FM tekee tilausta, niin kysyppä samalla pakettiiin tarjous seuraavista: takavaihtaja (Shimano XT Shadow (m772) tai Shimano SLX (m662)), 2xjarrupalat (Shimano deore mekaaninen), 2xjarrupalat (Juicy3).

makkis
17.06.2009, 23.24
Vähän paikasta riippuen minäkin voisin olla kiinnostunut tilauksesta. Kengät tilaisin.

arctic biker
18.06.2009, 14.25
Reissu oli pitkä ja sateinen, mutta perillä. Nyt Maapuun saunaan ja huomenna pientä remonttia kuin kuskin nestehuoltoa ja muuta tähellistä.
Ja hakermaan 13 millistä napa-avainta. No Toki lekille lähen, milloin mennään?

Fillarimies
18.06.2009, 16.52
No tuolta bikeshopista oisin tilaamassa mihin pistin linkinkin. Mut se tilaus olis vasta viikon, kahden päästä.
Mie lähen tilaamaan citysportista ittelle jarrupalat ja muuta pikkukivaa;)
Lenkille lähden tässä viikonloppuna jokupäivä. En tiedä vielä millon, mut meen varmasti jossaki välissä.
Artikki polkee meidät muut suohon, ko sillä on niin rautainen kunto nyt:cool: Koko muu porukka ollaan syvällä suossa...

arctic biker
18.06.2009, 18.51
juu ootan ilomielin milloin päästään lenkille, Tunturi on toivottavasti ajokunnoddda:D

arctic biker
18.06.2009, 19.08
13 ja 15 milliset napa-avaimet ois ny tarpeen, kaikki muu työkaluarsenaali
löytyy. Jahas menenpäs uuvestaan saunaan , meillä maapuuntiellä on ny
saunailta:D

Fillarimies
19.06.2009, 15.09
Paljonko menee aikaa kun polkee pyörällä rovaniemi-joensuu välin??
Aika kreisiä touhua, mutta niin, voishan se olla mukavaakin:)

arctic biker
19.06.2009, 17.27
Statistiikka kertoo että 800 kilsaa, ajoin pienten mutkien kautta. Ihan itärajaa pitkin. Hitain keskari 19.6 kilsaa, olipahan vastatuuli. Nopein keskari 24.5 Päivämatkoista lyhyin 70 km, Uimaharjun baari-ilta verotti hieman. Pisin 120 km eli turistimentaliteetilla tulin. Siis ei hoppua.
Teknisesti pyörä toimi kohtuu hyvin, etunapa kaipaa pientä hoitoa ja takakiekossa 28 millinen Kendan päälikumi, joka on muuten melekein 30milliä, on sitten 23mm sisäkumien kannalta pikkasen liian iso. Loppumatkasta sisärenkaitten vaihtorumbaa piisas inhimillisesti katsoen ihan liikaa.
Siis mikä on motiivi, niinpä. About 27 vuoden aikana on näitä vaellusvuorokausia kertynyt vuositasolla reilu kuukausi, eli aika monta makuupussia, telttaa, makuualustaa on tullu tuhottua vuosien varrella.

Matkalla olo on se pointti, ei perille pääsy.