PDA

Näytä tavallinen näkymä : Rovaniemen XC-sieluiset pyöräilijät!

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18

tv.
23.03.2011, 01.40
Maanantaina oli vastassa ensimmäinen kunnon rapakeli. 10 kilometriä matka kaupungin toiselle puolelle kouluhommien takia ja sitte vielä sama matka takasin. no sehän oliki mukavaa ajella 630 lumenin voimin kokoajan kun rapa lensi pikkusen. pimeää oli kun kaikki tiet märkinä ja asfaltti näkyvissä lähes joka paikassa. Ekan kerran tuntu tuon lampun kans että tuplamäärä lumeneja ois ollu sopiva lisä. onneksi lupasivat pakkasia viikoksi eteenpäin niiin pysyy kuivana pyörällä ajellessa.

Toukokuussa kun pääsee Rovaniemelle niin pitää vetää kovaa treeniä maastossa että pääsin vähän nopeammin teknisissä paikoissa. haluaisin oppia hyppäyttämään xc-pyörän pikku esteiden yli :D meno on tuntunu tietyillä poluilla kauhean töksähtelevältä kun takapää ei joustakkaan kuten ennen.

pienimmän ja suurimman eturattaiden kokoja täytyy vähän muuttaa lähemmäs keskirattaan hammaslukemaa eli ihan pientä speksausta on ennen Levi24:sta. muuten on kalusto hyvässä kunnossa.

makkis
24.03.2011, 14.30
Mitäs? Joko täällä saa speksata Leviä varten?
Talvi meni vatsaa kasvattaessa, mitä nyt toisinaan tuli talsittua lumikengillä. Nyt oon muutaman kerran käyny juoksulenkillä ja kovasti on tullu silmäiltyä Oukun aamuhankien kestävyyttä, paikoin ne kantaa jo parikymmentä kiloisen koiran mutta ihmisen on vielä turha koittaa samoja jälkiä. Pari viikkoa näitä kelejä niin voi olla että aamuhanget kantavat pyörää viime vuoden malliin jos eivät ehdi sulaa pois sitä ennen.

Syksyn riennoissa kopautin sinkulan eturattaan kieroksi ja sehän oli tietysti niitattu kampiin suht pysyvästi kiinni. Talvi tuli sitten ajeltua maasturilla ja sekin kaipaisi vähitellen rattaiden ja ketjun vaihtoa. Ajattelin vaihtaa maasturin kammet sinkulaan ja päivittää maasturiin kokonaan uuden setin, niin ei sitten ketju turhaan lipsu väärissä paikoissa.
Muutenkin alkaa vaikuttamaan suht varmalta ettei tänä kesänä tarvitse poistua Rovaniemeltä joten meikäläistä saa ja pitää ruoskia mukaan lenkeille :D

AaJiiKoo
24.03.2011, 18.21
No kyllä täällä Rovaniemellä vielä jotkut pyöräilevät, älä huoli. Eilen ja tänäänkin oli kolmen hengen partio (allekirjoittanut mukaan lukien) kaahailemassa näköalatornin reittiä Oukulla. On muuten todella nopeassa kunnossa, kannattaa käydä kokeilemassa vielä kun kelit sallivat, jos vauhdista sattuu tykkäämään. Niin, tai voihan sitä polkea ylöspäinkin, jos haluaa kovempaa treeniä. Me kyllä poljettiin suosiolla tietä pitkin ylös.

Heidi-83
24.03.2011, 23.17
Hee, täällä on ollu tosiaan hieman elämää :)

Niin Arcticilta tuli ihan hyviä neuvoja, mutta kun mielestäni siihen on vaihdettu aivan kaikki! Siis jos nyt oikein muistan, niin ensin vanhaan renkaaseen vaihdettiin vannenauha ja sisäkumi. Tyhjentyminen jatkui. Sittenhän mie ostin Hannulta uudet renkaat, niin siinähän se tuli sitten ihan kokonaan se uus metallihässäkkä osio ja jossain vaiheessa vaihtui myös itse päälikumi. Tästäkin huolimatta rengas jatkaa tyhjentymistään. Nyt pitää varmaan sitten tutkia se päälikumi huolella. Omituista!

tv.
25.03.2011, 02.31
Sittenhän mie ostin Hannulta uudet renkaat, niin siinähän se tuli sitten ihan kokonaan se uus metallihässäkkä osio
Nyt mie kyllä vaadin tarkennusta että mikä ihimeen metallihässäkkä osio? renkaassa? :D

Ompa kiva ajella pitkästä aikaa asfaltilla. Oulussa pyöräteillä on jo paljon kuivaa asfalttipintaa. Lukkopolkimet haluttais jo laittaa mutta eihän niillä tarkene pakkasella. Toivottavasti ei tule lumisateita enää.

Heidi-83
28.03.2011, 00.59
No just se rengasosa, jossa on pinnat yms.

Kivasti alkaa asfaltti jo pilkottaa, että varmaan saa ensi viikolla aloittaa työmatkapyöräilyn :p

tv.
10.04.2011, 21.04
Ompa kiva ajella pitkästä aikaa asfaltilla.

Nyt häätyy vetää takasin tuo lausahdus. kolmena päivänä reilun parinkymmenen kilometrin asfalttilenkki, jonka jälkeen olen lähes valmis myymään xc-pyörän ja ostamaan jonku kaupunkihybridin.

onneksi lätäköistä on saanu vähän jännitystä lenkkiajoon. täysilä rapakoihin niin tulee edes pientä suoajeluiden tunnelmaa mukaan :D eiköhän sitä kuukauden päästä pääse rovaniemellä ajeleen mettäpoluille.

Fillarimies
11.04.2011, 22.53
Pitäskö mullaki alkaa taas kirjoittelemaan tänne kun oon jo spessuakin ulkoiluttanu pyöräteillä muutamana päivänä. On se vaan niin makia polkea sillä, kun ei tarvi persusta nostella penkistä ja rullaa niin sairaan hyvin.

Sinkulalla olen menny jokapäivä kouluun, sato tai paisto ja oli sitte 30 astetta pakkasta tai ei. Voi kertoa että 30 asteen pakkasella alkaa olemaa pyörä jo melko kankea:D

Mulla on sinkulassa ollu tuo takavanteen venttiilinreiässä ongelmaa. Se meinaa puhkoa kokoajan sisäkumia kun ilmeisesti olen tehny siitä venttiilinreiästä tahtomattani liian terävän kun oon yrittäny sitä pyöristää. No nyt on poranterä ja uus akkuporakone millä meinaan suurentaa sitä reikää hieman ja eiköhän ongelma poistu.

Kun tuun rovaniemellä käymään niin pitää käydä jollaki oikein pitkällä pyörälenkillä vaikkapa sierijärven suunnalla :) Tai sitte mellalammella.

Tänään juuri koulumatkalla mietin, että pitää sinne leville lähteä ajamaan freeraidia ens kesänä kun tosiaan on tuo pyöräkin millä uskaltaa ajaa, kun vaan mies uskaltais:cool:
En ole vielä paremmalla fillarilla ajanu kuin tuo mikä nyt on. Specialzed enduro expert!

Pitää alkaa seurailemaan tätä foorumia nyt ahkerammin:)

tv.
11.04.2011, 23.28
Tänään juuri koulumatkalla mietin, että pitää sinne leville lähteä ajamaan freeraidia ens kesänä kun tosiaan on tuo pyöräkin millä uskaltaa ajaa, kun vaan mies uskaltais:cool:

Itte meinasin kuluttaa Oukun polkuja oikein urakalla ens kesänä molemmilla pyörillä. Viime kesä oli taukoa Ounasvaaran rinteistä, joten kyllä niitä freeridepolkuja taas jaksaa yhen kesän ajella.

makkis
26.04.2011, 18.35
Tuli speksattua cuben voimansiirto uusiksi ja samalla tein viime syksynä aloitetun takanavan putsauksen loppuun. :D
Sen verran tuli takapakkia saksaksi speksatessa että aiempaa pakettia piti vielä täydentää yhdellä tilauksella crc:stä. Myöskään veljen kätköistä kaivettu kammen ulosvedin ei käynyt octalink-kampiin joten piti hommata sopiva tilalle, samoihin postikuluihin tuli tietysti mahdutettua muutakin turhaa. :D

Oukun polut näytti eilisen iltakävelyn perusteella sulilta ja näkyi siellä joku sotkevan tummissa vaatteissa jäykkäperäisellä maasturillakin, oliko ihan foorumilainen?

Fillarimies
03.05.2011, 00.13
Moroja tännekkin. Se on koeviikko päällänsä ja sitte on viikon loma ennen töiden alkua outokummulla. Ajattelin tulla rovaniemelle ja ottaa fillarin mukaan, nyt kun on tuo autokin millä kuskailla sitä. Pitää ehdottomasti suunnitella jonkunlaista yhteislenkkiä. Saatte tätä rapakuntoista vetää perässänne siellä poluilla:cool:

Joko mellalammen reitti on jo ajettava, vai onko sinne tulva iskeny?

Tänään menin vaihteeksi sinkulalla kouluun ja on se vaan ihan sairaan kevyt ajaa, kun taas on tottunu maasturiin. Siinä vaan pitäs ehdottomasti olla se toinenki vaihde, niin sitte se ois täydellinen!!
Fiiliksiä:
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/205100_1786428192383_1589907544_1689644_3313573_n. jpg
Rovaniemi.. I coming next week:p

Fillarimies
05.05.2011, 18.41
Levin Sähköltä varmistui sponsorointi ja tähän mennessä mulle on ilmoittautunut joukkueeseen:
1. Minä
2. Tuomas
3. Heidi
4. Tommi
5. Nuutti
6. ??
7. ??
8. ??

Eli 3 paikkaa auki vielä. Sitovia ilmottautumisia otetaan vastaan :)

makkis
06.05.2011, 21.41
Minut voi raapustaa 6. sijalle :D
Ens viikolla mulle passaa yhteislenkki vaikka joka illalle.

fillarihaka
07.05.2011, 00.10
Hienoa Niila! Mukava että sait tutun sponsorin tapahtumaan osallistumisen turvaamaan. Mä kävin kans eilen jopa treenaamassa, esim. tota Levi24:sta varten, kun pyörähdin Kokkolassa kammenkiertäjien yhteislenkillä. En tosin arvannu mainostaa tätä 24:sta, mutta voin sähköpostilla vielä kysellä heiltä, oisko täältä mun lisäks tulossa joku innokas joukkuettamme vahvistamaan. Ei muutako se keskiyön aurinko (ilman sadepilvien peittoa) tilaukseen ja Levi24:ää kohti..? Ja aurinkoisia kelejä myös sitte rolloon Niken lomaviikollekki. :p

Aqva
08.05.2011, 18.29
Missähän muualla täällä rovaniemellä olis hyväkuntoisia (lue: ajettavia) polkuja muualla ku ounasvaaralla? Taitaa olla nuo kelkkareitit semmosta soosia ja suota että siellä ei pyörän päällä paljon aikaa taija pystyä viettään?

Fillarimies
08.05.2011, 19.02
Levin Sähköltä varmistui sponsorointi ja tähän mennessä mulle on ilmoittautunut joukkueeseen:
1. Minä
2. Tuomas
3. Heidi
4. Tommi
5. Nuutti
6. Toni
7. ??
8. ??

Eli 3 paikkaa auki vielä. Sitovia ilmottautumisia otetaan vastaan :)
Mie lisäsin sinut listalle. Tervetuloa kärsimään:D
Mellalammen suunnalla on ajettavaa reittiä. Näin uskoisin. Eli tuosta kun ajaa mäntyvaaran suuntaan ja siitä karting-radan jälkeen kääntyy vasemmalle kärrypolulle, niin siitä menee reittiä vennivaaran mastolle asti. JOS haluaa nauttia vielä lisää, niin siitä pääsee kiertämään vielä sinettäjärven ja siitä tuleekin jo "pieni" iltalenkki. Heidi ja Toni varmaan muistaakin :D

Kuviakin löytyy:
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/228310_1858863683225_1589907544_1804994_7465418_n. jpg

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/227400_1858864043234_1589907544_1804995_2790946_n. jpg

Mieki olen lipsahtanu pyörän päälle ja vielä kuvaankin..
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/222020_1858871363417_1589907544_1805003_7717123_n. jpg

Fillarimies
08.05.2011, 21.46
Huh huh.. Olipahan lenkki. Kävin katsastamassa rovaniemen vanhan kaatopaikan maastot. Kuivaa oli :) Sitte kävin ounasvaaralla. Sielläkin oli kuivaa.
Muuten oli mukavaa, mutta yritin saada keulaa säädettyä kun se hakkaa niin sairaasti sormille. Pitäsköhän siihen laittaa sitte 5w öljyt sisään, mutta sitte saattaa loppua vaimennukset kesken. Hankala homma. Ei se viime vuonna tuollainen ollu ja tuolla ei ole ajettu paljon mitään :(

Fillarimies
11.05.2011, 11.31
Eilen oli taas semmonen "kevyt" iltalenkki. Mulla meinas alkaa vähän hapottamaan nuo ylämäkinousut. "Ei pysty..":D
Yrittäkää ymmärtää kun Kemissä ei ole ollu mäkiä!
Noh.. kivikoissa ajo pikkasen takkus välillä ja välillä taas suju. Treenin puutetta.
Mukava lenkki oli ja aikaakin meni reilu 3 tuntia.

makkis
12.05.2011, 16.26
niin siitä menee reittiä vennivaaran mastolle asti.

Nus nus. Pääsehän siitä toki mastolle mutta minä en ainakaan ole löytänyt yhtenäistä polkua laavulta mastolle asti. Yleensä tulee ajettua tietä pitkin laavulta mastolle, josta pääsee polkua pitkin asuinalueelle.

Lähdetään tänään Niilan kanssa lenkille Mellalammen suunnalle, jos jotakuta kiinnostaa liittyä seuraan niin kuudelta kauppatorille.

Fillarimies
13.05.2011, 11.08
Okei.. siinä tulee maantietä pikkupätkä mutta pääsee suurinpiirtein kuitenki.

Nyt pitäis päättää joku viikonloppu joka sopii kaikille edellisvuonna levi24H ajajana olleille, kun meillä on se 2 yön alppimajoitus lahjakortti.
Otetaan tähän nyt jotakin ehdotuksia:

17-19.6.2011

8-10.7.2011

15-17.7-2011

22-24.7.2011

29-31.7.2011

Tässä varmaankin parhaat vaihtoehdot. Sitten niitä ääniä antamaan.

Edellisvuonnahan siis oli polkemassa, ja tämä koskee ainoastaan heitä:

Nuutti, minä, Tommi, Heidi, Pekka, Eemeli, Henri, Juha.

edit. Poistettu huonoja viikonloppuja!

Sami W
13.05.2011, 20.49
Tulipa käytyä oukulla pikku lenkki pyörähtämässä. Jos joku on kiertämässä sitä maastopyöräreittiä joka lähtee hotellin päästä kohti Isorakkaa ja löytää sigman mittarin, niin olisin kiitollinen jos poimisit talteen ja ilmoittaisit mulle.

t.Sami

edit. niin joo.....mittarissa tekstit SAMI ja TREK

edit2. Kävin itse kiertämässä uudestaan tuon reitin mutta eipä sattunu mittaria silmiin.
Onkos kukaan kokeillu tuota http://www.trailzilla.com palvelua?

Fillarimies
17.05.2011, 17.08
1. Minä
2. Tuomas
3. Heidi
4. Tommi
5. Nuutti
6. Toni
7. Jaakko
8. Eemeli

Joukkue on täynnä! Ilmoitan osallistujat Levin sähkölle.

Heidi-83
20.05.2011, 22.27
Voittajajoukkue :p

Kuhan ei ainakaan 1.-3.7. Leville koska mie olen silloin Tahkolla! Eikä juhannuksena!

Fillarimies
23.05.2011, 23.01
Meillähän ei ole muuta mahdollisuutta kuin olla kolmen parhaan joukossa. Ainoa hyväkuntoinen on Eemeli, Tuomas ja Jaakko?:D

fillarihaka
24.05.2011, 12.32
...lienee kaikki muut paitsi meikäläinen. Nyt lähes kaks viikkoa pyöräilytaukoa. Tai siirsinhän mää pyörää lauantaina taluttamalla parvekkeella poies eestä, kun maalasin taloa, sen verran tuntuman ylläpitoa...taluttamiseks nuo kesän kisat menee, jos tällä menolla jatkaa...
josko tässä kuitenkin vielä ennättää, mä käyn vaikka pari edellistä päivää tekemässä jonku intensiivijakson pyöräilyä, niin (on valmiiks paikat kipeenä ja puhki :o/) ettei FM potki poies porukasta.
...kyllä me silti voitetaan. Tai ainakin osallistutaan kovalla (alku)innolla. :cool:

ps. FM oli oikeassa, talosta tulee harmaa(la)! :p

tv.
24.05.2011, 17.38
Nyt pitäis päättää joku viikonloppu joka sopii kaikille edellisvuonna levi24H ajajana olleille, kun meillä on se 2 yön alppimajoitus lahjakortti.

17-19.6.2011 ei käy

8-10.7.2011 käy

15-17.7-2011 käy

22-24.7.2011 käy

29-31.7.2011 ei käy

Minun ehotukset korkean paikan leirille. pittääkö ottaa pyöräki mukaan :D

edit: elokuu sopii myös mulle paitsi ei 12.-14.8. Kesätentit oulussa lauantai-aamuisin häirittee nuina kyseisinä viikonloppuna. no iteppä mie oon lykänny niitä tenttejä. varmasti käy niin ettei löydy viikonloppua että kaikki pääsis. tehhäänkö lista josa näkyy jokaiselle viikonlopulle pääsevä. sitte katotaan milloin on suurin osa porukasta kasassa jaa mennään silloin korkeanpaikanleirille?

tv.
24.05.2011, 19.29
17.-19.6.

24.-26.6.

1.-3.7.
Tommi,

8.-10.7.
Tommi,

15.-17.7.
Tommi,

22.-24.7.
Tommi,

29.-31.7.

5.-7.8.

12.-14.8.

19.-21.8.
Tommi,

26.-28.8.
Tommi,

Vinegar
25.05.2011, 19.58
Uusi Rovaniemestä: "Löydetty polkupyörän nopeusmittari sigma 506 Isorakalta. Tiedustelut 0505488099"

tv.
26.05.2011, 01.32
http://goo.gl/maps/f14n

Käytiin ajeleen Makkiksen kans. On oma ajo hiukan epävarmaa mutta eiköhän se siitä parane.

Sami W
26.05.2011, 11.59
Uusi Rovaniemestä: "Löydetty polkupyörän nopeusmittari sigma 506 Isorakalta. Tiedustelut 0505488099"

Taitaapa olla minun mittari. Pitää soittaa ja tiedustella.
Kiitos tekstarin bongauksesta:) Mulla ei tule tuota UR:ä yleensä niin tarkasti lettua.

vema60
27.05.2011, 10.49
Hei, jos jollain ilmenee pyörän päivitystarvetta, niin tämä (http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011052713793882_uu.shtml) toimintatapa on väärä. Kannattaa mennä vikka töihin. Sitäpaitsi tuo "iäkäs nainen" sattuu olemaan mun täti.

fillarihaka
27.05.2011, 17.42
Ohoh, enpäs kylläkään tunnista tuollaista tästä porukasta tuntemieni xc:läisten toimintatapoihin kuuluvaksi... Joka tapauksessa melko erikoisia voroja Rollossa näemmä :rolleyes:. Toivottavasti ei yleisty ja saatais tekijät telkiin hetikohta.
Onkos viikonloppuna yhteislenkkejä tai muuta valmistautumishäppeninkiä Leville? Ei sillä että oisin paikalle nyt saapumassa, vaan tietäisin sitte ajaa vähintään kaks kertaa kovemman treenin täällä koto-oloissa. Tai ainakin haaveilla sellaisesta. Kai tää useamman vkon pyöräilytauko ois jo aika katkaista... :o

Fillarimies
29.05.2011, 20.42
Oisko tuo 8-10.7.2011 hyvä viikonloppun sen lahjakortin käyttämiseen?
- Mulle sopii
- Tommille sopii
- Nuutille sopii alustavasti
- muita?

Heidi sano että ei onnistu nuo viikonloput jos ei koirat pääse mukaan. Mulla tulee henk. kohtasesti aika raskas viikonloppu jos siellä on koiria. Toki jos jollaki on semmosta allergialääkettä millä lähtee hengen ahdistus niin voin ottaa sitä vastaan. Perinteiset allergialääkkeet eivät tehoa.

Periaatteessa pitäs alkaa jo päättämään pikkuhiljaa se ajankohta kun se huone pitää vielä varatakkin!

....asiasta toiseen...
Tänään olin lähdössä pyöräilemään ja juuri kun olin saanu kaikki kamppeet niskaan ja avasin oven niin tuli kaatamalla vettä:mad:

...asiasta kolmanteen...
Kauhea MAANTIEPYÖRÄ kuume iski. Kaverille käytiin hakemassa oulusta työmatkapyörä ja siinä testailtiin niitä maantiepyöriä niin alkopahan polttelemaan. Loppukesästä saattaa olla cuben tai authorin maantiekiituri olohuoneessa;)
Vaan ei olis kellään myydä maantiepyörää käytettynä?

fillarihaka
29.05.2011, 21.51
...mulla on myydä. Vanha '80-luvun OLMO Triathlon. Aivan hyvä menopeli...ostaisin sitte uuden hyvällä syyllä jos tuosta pääsis eroon :p. Vaan kai mä sillä vielä vähän jatkan ajeluja, ei muutako kattelet FM kunnollista maantiekiituria vaikka noista edullisista saksalaismerkeistä tmv. Tai syksyllä poistomyynnistä muitakin merkkejä kotimaan kaupoista. Kyllä siellä maantielläkin on mukava joskus käydä pitempi reissu ajamassa, pohjakuntoa poluille vaikka.
Kävin peräti tänään vesisateesta huolimatta ajelemassa maastolenkin. Tai no puolet siitä oli taas taluttamista, kun tutkin uusia reittejä metsäkoneiden jäljissä. Lopussa piti sitten käydä kunnollistakin reittiä rälläämässä, että sai vauhdin makua jäämään korvantaakse kytemään :).

Fillarimies
30.05.2011, 17.55
Noku mie olen miettiny että pitää alkaa vissin oikeasti pyöräilemään ja maastopyöräily ei oikein nappaa täällä Kemissä. Tulkaapa kokemaan tänne suomen parhaat polut ^^ :D
Tämmöstä olen nyt kattonu:
http://www.pyorasuvala.fi/files/pyorasuvala.palvelee.fi/Fillarit_2011/Cube/road/aerial-black.jpg

Fillarimies
30.05.2011, 19.20
Oisko tuo 8-10.7.2011 hyvä viikonloppun sen lahjakortin käyttämiseen?
- Mulle sopii
- Tommille sopii
- Nuutille sopii alustavasti

Tässäpä nyt päivitetty lista ketkä on tulossa!

Varaan sen alppihuoneiston tämän viikon loppupuolella, jos kellään ei ole mitään sitä vastaan:)

makkis
30.05.2011, 23.59
Noku mie olen miettiny että pitää alkaa vissin oikeasti pyöräilemään ja maastopyöräily ei oikein nappaa täällä Kemissä. Tulkaapa kokemaan tänne suomen parhaat polut ^^ :D
Tämmöstä olen nyt kattonu:

Kai sie vaihtasit tuohon kuitenkin vähintään 5 tuumaa notkuvan keulan ja kunnon läskikumit? Jotenki vaikea kuvitella sinua tuon selkään vääntämään kadenssimittarin piipityksessä. :D Toisaalta tuolla saattais pärjätä tehtaan joka aamuisessa tour de pirkkiö työmatkatempossa :D

Fillarimies
01.06.2011, 23.15
Kiitos makkis. Mie olen jo odotellu että keltä mie kuulen nämä sanat :)

fillarihaka
04.06.2011, 23.12
...toivonut kuulevasi (/lukevasi) nuo sanat, jotta saat lisää intoa pyörän hankintaan? (...vielä mä näytän niille... :p)

Onko kaikki kiertämässä ylioppilasjuhlia ja herkuttelemassa täytekakuilla, kuten meikäläinen, vai miksei täällä jo kuumeisesti speksata Leviä silmällä pitäen? Enää viikko, niin ajetaan taas pitkin yötä ympäri Levin rinteitä.
Pitäs ottaa tässä ens viikolla pari iltalenkkiä. Tai ainaki loppuviikosta alkaa kiillotteleen ja rasvaileen Cubea varsinaista tapahtumaa varten. :cool:
Ihme kelejä muuten näyttää tuo Foreca povaavan ens viikolle Leville, joka päivä salaman kuvia. Toivotaan että kisaan kuivahtaa paikat, tai vaikka viikolla pehmenneitä polkuja päästäski kyntämään, niin soisin ennemmin jokaisen polkea keskiyön auringossa kuin kaatosateessa... :o
Niin että herätys, ketäs meitä kaikkia olikaan tuonne Leville kokoontumassa, kovaa speksailua kehiin että saadaan tunnelma korkeelle?!

Edit: Foreca löiki keliennustetta pikaisesti haettuani ruudulle ensin http://www.foreca.fi/img/world.gif (http://www.foreca.fi/browse) http://www.foreca.fi/img/arrow2.gif Australia ja Oseania (http://www.foreca.fi/Australia_and_Oceania/browse) http://www.foreca.fi/img/arrow2.gif Samoa (http://www.foreca.fi/Australia_and_Oceania/Independent_State_of_Samoa/browse) http://www.foreca.fi/img/arrow1.gif Levi (http://www.foreca.fi/Independent_State_of_Samoa/Levi)
kelitiedot. Ilmankos olikin lähes joka päivälle ukkossadetta... :o :o :o Nyt siis näyttäisi 10vrk ennuste ens vkonlopulle poutia. Toivotaan ettei heilahda ennuste muuksi joka toinen päivä...

makkis
05.06.2011, 14.29
Kiitos makkis. Mie olen jo odotellu että keltä mie kuulen nämä sanat :)
Pakkohan se vähän on kannustaa :cool:

Vähitellen tässä pakkaillut osia ja työkaluja reppuun että saa sitten sporterin ennustamassa ukkosessa pajottaa pyörää kuntoon :D
Mitenkäs tuota tuo Levin majoittuminen, onko se edellisvuosien tapaan varattu jo pe-la yöksi vai pääseekö sinne vasta lauantaina? Tommin kanssa oli puhetta että aamu-unisille perjantaina meno sopisi kuin nenä päähän.

fillarihaka
05.06.2011, 22.54
Oli kai se mökki jo perjantaille, mikäli oikein Niilan puheista käsitin. Ei se ainakaan huomauttanu kun ilmotin, että minä ja Jaakko tullaan ainaki jo perjantai-iltana paikalle. Ja pe-la yö ois hyvä nukkua kohtuullisen kunnolla, ettei seuraavana yönä vajaa nukkuminen niin haittais..? Eli FM, varmistatko tiedon, ettei tartte varautua autossa koisimaan... :rolleyes:

Edit: Varmistuihan se perjantain mökkeilyn aloitus. Hieno homma, nyt vaan innolla odottamaan vkonloppua ja Levi24:n alkua..! :)

Fillarimies
08.06.2011, 18.30
Nyt on kaikki hommat hoidettu kuntoon minun osalta. Tai no pittää vielä ittensä saada raahattua paikalle niin ok:D
Mulla ainaki kuumottaa ihan hulluna ajamaan kunnon polkuja, mutta pelottaa kunnon puolesta pikkasen. Peruskestävyys on hyvä, mutta vauhti/maks. kestävyys saattaa loppua kesken, mutta ei kai se haittaa kunhan ollaan 3. parhaan joukossa, vai mitä;)

Spessu toimii just niinkö pitääkin ja eilen sain mittarinkin pelaamaan ko vaihdoin patterit, sekä mittariin että lähettimeen. Sitte laitoin vähän vetopuolelle öljyä ja hienosti wörkkii:) Ainoa "vika" mikä nyt on niin penkki natisee:mad::mad::mad:

Sitte lomaviikonlopun majoituskin on hoidossa. Tullee toiseksi paras mökin varustelutaso mitä noita on. Että polkekaahan raivolla niin päästään ens kesänäkin viettään pyöräilylomaa leville, jos palkinnot ei ole menny vielä huonommaksi..

ellmeri
08.06.2011, 20.02
[QUOTE=Fillarimies;1610246]i.

22-24.7.2011

Poistettu huonoja viikonloppuja![/QUOTE.

Mulle sopii toi kun mulla on synttärit silloin!;) ehkä siellä?
Mummelin kanssa ollaan ilmeisesti tuolloin tuolla ajamassa kätkätunturin polut ja levin rännit,Ellsworth saa silloin kyytiä.

Terveisin ;Ellmeri-setä 50/60 pahat-sedät

Juho
09.06.2011, 20.33
Onko kenelläkään tiedossa, että näkeekö mistään reittikarttoja OPP:n Intersport Rovaniemi-cup:n menneistä kisoista? Voisi käydä koittamassa omaa kuntoa ja saisi vähän vertailtua omia aikoja noihin kisan aikoihin.

Teemu N
10.06.2011, 13.58
Ei muutakuin mukaan ajamaan sinne.
Niin mieki aloitin nyt tänä kesänä käymään.
2 kisaa takana ja kaksi reitti voin nyt piirtää kartalle. :)

Mukavaa settiähän tuo on ollu, tulee ajettua hoskus ihan opikeasti vk alueella.
Viime kisan keskisyke näyttää olleen n.166. Oli vaan "hivenen" liian kuuma ja kalusto kärsi ongelmista...

Juho
10.06.2011, 22.05
Täytyy sitä vähän testata kykyjä ennen kuin lähtee kisoihin koittamaan. Edes sen verran, että tietää pääseekö maastosta pois saman illan aikana kuin muut kisaajat. :)

Hepe
10.06.2011, 22.42
Onko kenelläkään tiedossa, että näkeekö mistään reittikarttoja OPP:n Intersport Rovaniemi-cup:n menneistä kisoista? Voisi käydä koittamassa omaa kuntoa ja saisi vähän vertailtua omia aikoja noihin kisan aikoihin.

Ei ole karttoja muualla kun meidän ratamestareiden pääkopassa (Jänkälän Hannun, Välimaan Pekun ja allekirjoittaneen), niin ja kisoja ajaneiden ?.Voisin joku päivä lehteä näyttämään radat, kun loma kiireiltä ehdin.Seuraava kisa on 22.6 lentokentän läheisyydessä teknisesti helpossa maastossa.
Kisat ajetaan n.2-3km:n pituisilla radoilla.Yleisessä sarjassa ajetaan 4-5 kierrosta.
Rohkeasti vaan kokeilemaan omia rajoja.

tv.
11.06.2011, 01.07
http://img37.imageshack.us/img37/2750/img6835m.jpg

Komee ko mastodontti..
Terveisiä Leviltä :)

Fillarimies
11.06.2011, 20.41
Kisan lähtötunnelmia..
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/250464_1933480268593_1589907544_1909648_1652541_n. jpg

Aqva
12.06.2011, 23.02
Minkälaista maastoo se on nois intersportin kisois? Et onko täpäri vaa mukavuustekijä vai oikeesti hyödylline o:

Fillarimies
13.06.2011, 11.05
Ei tuo kisa ole intersportin järjestämä, jos sitä meinasit.
Täpäri on vaan mukavuustekijä.. Ylämäessä hitaampi ja alamäessä nopea, eli plusmiinusnolla jäykkäperäisen kanssa. Täpärillä tosin jaksaa ajaa vähän pitempään kun ei ole semmonen olo että ois ruottissa käyny:D

Levi24 2011 kuulumiset:

Nyt on tämän vuoden Levi24H maratonpyöräily takana ja saatiin levinsähkön joukkueen voimin 490km kasattua maastokilometrejä, aikaan 24h ja 4min ja 2. sija. Hyvä pojjat ja heidi :)
Joukkueitahan siis hyväntekeväisyys-sarjassa taisi olla 25 kappaletta, eli siis oikein mallikas suoritus jälleen kerran.

Itse ajamiset sujui kaikilla hienosti, mitä nyt aamuyöstä meinas vähän joka kuskilla olla takki ja reidet tyhjät. Itse poljin 8 kierrosta, eli 80km ja taisipa olla niin että Eemeli polki 9 kierrosta ja muut 7-9 kierroksen väliltä. Tekniikka ongelmat vaivasivat meidän joukkueella melko pahasti, joka sitten rokotti muutaman kierroksen, mutta johto 3. olevaan oli jo aamuyöstä niin kova, että ei periaatteessa olisi haitannu vaikka ois menny pyörä keskeltä kahtia. Vauriot kisan aikana: 4 sisäkumia puhki, 2 ketjut poikki (vieläpä samalla kierroksella ja kahdella eri pyörällä :D ) ja mulla lähti keulasta ilmat kesken kierroksen. Onneksi ei sattunu henkilövahinkoja.
Majoitus oli erittäin hulppea. 5 tähden alppihuoneisto kaikilla herkuilla ja sauna oli aivan luxusta klo: 5 aikaan yöllä.
Erittäin suuret kiitokset Levin sähkölle, joka on meitä sponsoroinut jo 4 kertaa. Toivottavasti sponsorointi jatkuu seuraavinakin vuosina, kun homma toimii niin hyvin :)
Ei muutako ens vuonna uudestaan. Lähettäkääpä mulle joku niitä kuvia?

Lopuksi vielä: Jos kisoissa ajaessa hymyilyttää niin tietää polkevansa liian hiljaa ;)

Aqva
13.06.2011, 17.30
Jepa, vois vasitella tulla kahtelee mitä silloin 22 päivä ois luvassa niis kisois lentokentän läheisyydes.

P.S Jos joku haluaa lähteä polkuja jyräilee Ounasvaaralle nii 17.15 - 17.30 siinä frisbeegolf radan alotuspaikas.. :) Tunnistaa valkosesta täpäri Spessusta.

kaakko
13.06.2011, 18.53
Kiitokset vielä mun puolesta tuosta Levin tapahtumasta. Oli ihan hieno tapahtuma ja kivaa ajaa tuolla, vaikkakin alkoi jo sunnuntaina vähän väsy painaa. Hyvinhän me noita kierroksia kerättiin, että joukkueelta ainaki onnistunu suoritus. Samoin oli hienoa, että aina löytyi joku tsemppaamaan kun kierrokselle oli lähdössä. Täytyy varmaan heinäkuussa lomareissulla kiertää Rovaniemen kautta ja käydä hakemas jotain sillä urheiluliikkeen lahjakortilla :)

T: Jaakko

Hepe
16.06.2011, 17.30
klo 17 etiäpäin esimerkkaan ensiviikon Roi xc-cupin rataa, jos jotakuta kiinnostaa tutustua rataan etukäteen.
Lähtö/maali lentoaseman urheilukentällä, olen kentänmaastossa mustareppu selässä musta/violetin värisellä scotin sparkilla, jossa sininen rs sid keula ja OP-P:n keltavihreä ajopaita päällä.
Rata merkitään valko/oranssi OP-pankin nauhalla.

Juho
16.06.2011, 19.41
klo 17 etiäpäin esimerkkaan ensiviikon Roi xc-cupin rataa, jos jotakuta kiinnostaa tutustua rataan etukäteen.
Lähtö/maali lentoaseman urheilukentällä, olen kentänmaastossa mustareppu selässä musta/violetin värisellä scotin sparkilla, jossa sininen rs sid keula ja OP-P:n keltavihreä ajopaita päällä.
Rata merkitään valko/oranssi OP-pankin nauhalla.

Harmi kun missasin tämän. Palasin juuri työmatkalta ja en ole päässyt tänne foorumille käymään, joten tämä tilaisuus jäi käyttämättä. Täytyy varmaan tulla suoraan kisaan, ensi viikolla tai myöhemmin..

Hepe
16.06.2011, 22.24
Harmi kun missasin tämän. Palasin juuri työmatkalta ja en ole päässyt tänne foorumille käymään, joten tämä tilaisuus jäi käyttämättä. Täytyy varmaan tulla suoraan kisaan, ensi viikolla tai myöhemmin..

Rata on alustavasti merkattu Osuuspankin valko/oranssi nauhalla(myös viimevuotisia keltaisia nauhoja on reittimerkkeinä osinpaikoin. Rata lähtee lentoaseman urheilukentältä lentoaseman suuntaan kangas/kivikkoista polkua, reitti on merkattu nyt niin, että seuraava nauha näkyy edelliseltä pois luettuna n.1.5-2km:n paikkeilla, kierros on 3km:n mittainen ja se kierretään myötäpäivään.
Reitti merkkausta täydennetään kilpailuun, jottei kukaan eksy reitiltä.
Reitti ylittää 2 kertaa lentokentän ympärystien("katastrofitien").

Juho
18.06.2011, 16.51
Rata on alustavasti merkattu Osuuspankin valko/oranssi nauhalla(myös viimevuotisia keltaisia nauhoja on reittimerkkeinä osinpaikoin. Rata lähtee lentoaseman urheilukentältä lentoaseman suuntaan kangas/kivikkoista polkua, reitti on merkattu nyt niin, että seuraava nauha näkyy edelliseltä pois luettuna n.1.5-2km:n paikkeilla, kierros on 3km:n mittainen ja se kierretään myötäpäivään.
Reitti merkkausta täydennetään kilpailuun, jottei kukaan eksy reitiltä.
Reitti ylittää 2 kertaa lentokentän ympärystien("katastrofitien").

Kiitoksia ohjeistuksesta reitille. Kävin kellottamassa neljä kierrosta reitillä ja kyllä näytti siltä, että kuntoa on vielä tarpeen kohottaa..

Fillarimies
18.06.2011, 22.35
Nyt on pyörä kunnon kesäremontissa. Keula on ämpärissä palasina ja levi24:ssa tulleeseen vikaan on ehkä löydetty syykin. Kokeillaan laittaa keula ens viikolla kasaan..
Pyörän linkkujen laakerit ajattelin käydä vaseliinin kanssa läpi.. (ihan niinkö töissä ei sais tarpeeksi rasvailla..:eek: )
Sitte pitää kattoa ketjujen kunto ja käyttää ne öljykylvyssä ja silleen. Mikäs se ketjun mitta oli minkä sisällä ketju on vielä ok. kunnossa?

SingleSeppis
18.06.2011, 22.35
Hi!
Mites rovaniemen yhteislenkit pyörii? Tulee nyt reissattua siellä suunnalla kun veli muutti norvajärvelle. Mistä löytyy parhaat polut? Onko norvajärvellä mitään hyviä pätkiä?

Fillarimies
18.06.2011, 22.38
Ei kait niitä yhteislenkkejä mahottomasti oo kun mie olen muuttanu Kemiin opiskelemaan, mutta kannattaa kysyä Makkista, Heidiä, TeemuN ja tv. yhteislenkille. Ne ainakin ajaa jonkuverran aktiivisesti. Tai no makkis ei, mutta sen saa helposti pakotettua ajamaan ;)
Sitte jos haluaa kovempaa kyytiä niin Hepe, Lieven ja Jänkälän Hannu tarjoaa semmosta.. Siinä tippuu hampaat suusta ko yrittää pysyä perässä! :D

tv.
18.06.2011, 23.20
kyllä sitä vois lenkilä käyä joskus :D kuhan ilimottellee vaikka täällä palstalla etukäteen niin tietää asennoitua töissä ajatukseen että illalla on lenkki tiedossa.

tv.
20.06.2011, 17.45
http://nordiccam.blogspot.com/2011/06/levi24-2011-kuvia-ja-kilpailua-samaan.html

Makkis päässy kuvaan!

Fillarimies
20.06.2011, 21.29
Hienoa :) Niin keskittynyt ilme!

Aqva
21.06.2011, 20.41
Hi!
Mites rovaniemen yhteislenkit pyörii? Tulee nyt reissattua siellä suunnalla kun veli muutti norvajärvelle. Mistä löytyy parhaat polut? Onko norvajärvellä mitään hyviä pätkiä?

Onnittele veljeäs jäätävän hyvästä asumispaikasta ^^. Itä- vai länsipuolel?

No sanotaanko norvajärven reiteistä sen verran että semmosta semi teknistä singletrailiä löytyy rällättäväksi jonnin verran jos tietää mis polut menee. Ja sitten moottorikelkka uraa on sitte enemmän ja vähemmän joka on enemmän ja vähemmän mutamankelointia ( en oo pariin viikkoon ollu kattomas onko kuivunu miten, pitää käydä ja jakaa infoo. )

Hepe
21.06.2011, 21.19
Kiitoksia ohjeistuksesta reitille. Kävin kellottamassa neljä kierrosta reitillä ja kyllä näytti siltä, että kuntoa on vielä tarpeen kohottaa..

Vertasitko aikaasi viimevuoden kisaajien aikoihin ?, aikoja ei kannata verrata viimevuotisiin, koska muutamaan nopeaan/vaaralliseen kohtaan on tehty hidastus mutka ja reitti on siten vähän pidempi.
Kaikki kiinnostuneet rohkeasti kokeilemaan xc-kisaamista(työkaverinikin lupasi tulla kokeilemaan, ei ole koskaan kilpaillu pyörällä) ja ajaahan siellä muutaman junnun isä/äitikin kilpaa.

fillarihaka
21.06.2011, 23.21
Hepen tukena minäkin kannustaisin käymään kokeilemassa noita pikku-xc-kisailuja: Ei kai niissä heti tarvi ykkössijalle ajaa, saahan niissä puoli vahingossa itselleen sparrattua reippaamman lenkin. Mars viivalle vain, itsekin kävisin kannatuksen ja vaihtelun vuoksi, jos tässä nykyisillä asuinnurkilla ois vastaavaa tarjolla... ;)

makkis
22.06.2011, 07.42
Ne ainakin ajaa jonkuverran aktiivisesti. Tai no makkis ei, mutta sen saa helposti pakotettua ajamaan ;)

Mitäs mitäs :D

Ihmettelinkin ajellessa että missä kaikki kuvaajat on. Kuvaaja kun olis malttanu ottaa kuvan sekunttia myöhemmin niin olisin varmasti rypenyt mutakylvyssä :o

SingleSeppis
22.06.2011, 12.52
[QUOTE=Aqva;1640498]Onnittele veljeäs jäätävän hyvästä asumispaikasta ^^. Itä- vai länsipuolel?

Siinä saksalaisten hautausmaan kupeessa asustaa. Juhannuksen viettoon olen tulossa ja pyörät mukanaa (veljelle yksi). Käydään katselee norvajärven ympäristössä ja varmaan ainakin siinä lentokentän radalla ja oukulla.

Aqva
23.06.2011, 15.41
Siinä saksalaisten hautausmaan kupeessa asustaa. Juhannuksen viettoon olen tulossa ja pyörät mukanaa (veljelle yksi). Käydään katselee norvajärven ympäristössä ja varmaan ainakin siinä lentokentän radalla ja oukulla.[/QUOTE]

Noni elikkäs justiinsa vastapäätä mitä ite. Noni no muuten hyvä mut ite vaihan maisemia juhannukseksi kanssa. Mutta jos ens viikon alussa olet vielä täälä ja kelejä on niin "metsään tahdon mennä ny niin takuulla yllätyt."

HYVÄÄ JUSSIA

makkis
23.06.2011, 16.07
Laitoin Levillä olleille yksityisviestin, ilmoitelkaahan jos joku jäi uupumaan listasta tai linkki ei toimikaan, niin katsellaan hommat kuntoon Juhannuksen jälkeen :cool:

SingleSeppis
27.06.2011, 11.09
Juhannus vietetty. Ajettavaa löytyi ihan mukavasti. Oli ihan seikkailun tuntua kun välillä ei ollut hajuakaan missä oli. Mukana oli vanha maastokartta ja kompassi jäi kotiin... Norvajärveltä kun lähtee Juponojantietä ja siitä metsäautoteitä ja polkuja myöten niin pääsee Perunkajärvelle asti. Ounasvaaralta löytyi ristiin rastiin polkua ajettavaksi ja kinnerrettävää ainakin sinkulalle riitti kiitettävästi. Meinas vaan flunsssa vaivata vielä..muutenhan tuota olisi ajellut ilokseen vaikka aamusta iltaan.Seuraavan kerran kun piipahdan maisemissa on pyörä ehdottomasti mukana. Mites niitä xc-kisoja siellä suunalla oli?

Sami W
27.06.2011, 23.38
Kiinnostaisko ketään tällä viikolla lähteä lenkille?
Näyttäis sää ainakin sopivalta.

Kyselee nimim. rapakuntoinen

tv.
28.06.2011, 12.41
eilen 52 kilometrin iltalenkki. tais olla ennätyspitkä omala kohala.

en oo vielä saanu aikaseksi laittaa Levi24-kuvia jakoon. olempa laiska ;)

Fillarimies
28.06.2011, 15.24
Hop Hop Tommi:p Siehän olet pitkään ajanu? Kävikkö edes iltakaljalla lenkin ohessa. Tunnusta nyt!!:D
Mulla on maasturi vieläkin remontissa. O-renkaat on tilattu keulaan ja katotaan jos leviin mennessä sais kasaan. Autokin on remontissa. Siinä vuotaa vesipumppu. Ihanaa tuo pyörien rassaus verrattuna autojen rassaukseen..

makkis
28.06.2011, 17.46
Tommi vähän repäissy :cool:

Itse vähän ajattelin että jos perjantain sääennuste pitää paikkansa, niin vaihdan Cubeen slicksit alle ja suuntaan sillä kotopuoleen. Matkaa pitäisi kertyä 130km, joten takaisin taidan tulla bussilla :D

Tästä on kyllä tainnut olla aiemminkin puhetta mutta aina se on jäänyt yrittämättä :rolleyes:

tv.
28.06.2011, 21.37
kaliala en käyny mutta melekeen pysähyin grillille tankkaamaan :D

Niila vaiha samalla jakohihna jos se pyörittää vesipumppua Eskortissa.

Sami W
28.06.2011, 22.50
Mie suunnittelin huomenna lähteä leppoisalle lenkille. Jos joku muukin samoissa ajatuksissa niin vois vaikka tavata tuossa syväsenvaaran paloaseman eessä n.17.00
Aika voi olla kyllä muukin jos tuo ei natsaa ja voi pistää ehdotuksia. Mulle varmaan sopii huomenna mikä aika vain.

Sami W
29.06.2011, 20.42
35km tuli mittariin ja sää oli mainio. Vaikka olis voinu kyllä olla hiukan viileämpääki :)

Hepe
29.06.2011, 22.55
Huomenna 30.6 jatkuu Rovaniemi intersport xc-cup 4/5 osakilpailulla, kisat käydään urheiluopiston vieressä hiihtomaassa klo 18 alkaen. Nyt on taas mahdollisuus "tuulettaa" keuhkot puhtaaksi, eikun kaikki rohkeasti kokeilemaan xc-ajotaitoja.Reitti on lähes sama, kun viimeksi hiihtomaan kisassa, mutta ajetaan toisinpäin.

fillarihaka
01.07.2011, 00.57
:cool: Tuohan ois sopiva verryttely: huomenna kuitenkin on tarkoitus kääntää auton keula kohti Tahkoa... Onkohan Rollosta moniakin tulossa Heidin lisäksi?

jhm
01.07.2011, 23.14
Morjensta, tuli muutettua viikko sitten Rovaniemelle ja lähtisin mieluusti maastolenkeille mukaan. Aika amatööri olen maastotouhuissa joten näin alkuun vähän helpompi maasto tai rauhallisempi tahti passaa niin saa vähän tunnustella.

Korkalovaarassa on tullut maasturia ulkoilutettua nyt parina päivänä. Ilmoilkaa jos ootte lähössä ajelemaan ja mukaan mahtuu, lähes kaikki arki-illat käy ja viikonloput on kokonaan joutoaikaa ainakin toistaiseksi.

Sami W
02.07.2011, 01.40
Itse suunnittelin sunnuntaille seuraavaa lenkkiä. Näyttäis ilmakin sopivasti hiukan viilenevän. Lenkin suunta vielä avoin ja myös aika.

Sitten toista asiaa. Maantiekonkelin takakiekko otti hiukan osumaa. Minne rovaniemellä kannattaa viedä kiekko rihdattavaksi? Pari pinnaakin pitäis uusia. City sport?

Hepe
02.07.2011, 08.22
Itse suunnittelin sunnuntaille seuraavaa lenkkiä. Näyttäis ilmakin sopivasti hiukan viilenevän. Lenkin suunta vielä avoin ja myös aika.

Sitten toista asiaa. Maantiekonkelin takakiekko otti hiukan osumaa. Minne rovaniemellä kannattaa viedä kiekko rihdattavaksi? Pari pinnaakin pitäis uusia. City sport?

Mountainbikecenteriin Ruokasenkadulla tai itse veisin Rovaniemen pyöräkeskukseen (sijaitsee pienteollisuustalossa)entistä pääpostia vastapäätä.

jhm
02.07.2011, 16.19

Jos päätät lähteä lenkille niin ilmoile vaikka tänne foorumille, voisin lähtee mukaan.

Sami W
02.07.2011, 17.00
Kiitos Hepelle vinkeistä.

Huomenna olis tarkoitus lähteä lenkille 15.00. Lähtöpaikka syväsenvaaran paloaseman(Norvatie 40) edestä.

jhm
02.07.2011, 23.42
Kiitos Hepelle vinkeistä.

Huomenna olis tarkoitus lähteä lenkille 15.00. Lähtöpaikka syväsenvaaran paloaseman(Norvatie 40) edestä.

Minäpä ilmestyn tuonne.

Sami W
03.07.2011, 19.05
Lenkki suoritettu. Mittariin kertyi 40km.

makkis
03.07.2011, 19.27
Itse olen käyttänyt kiekkoja rihdattavana Ekhdahlilla rovakadulla. Yleensä pikkuhommat hoituu pikaisesti ja hinnat on hyvinkin maltilliset.

Perjantaina tuli ajeltua maasturilla Rovaniemeltä Tornioon. Tervolan jälkeen pääsi loppumaan vesi joten viimeiset kilsat tuntui suht raskailta mutta muuten meni oikein mallikkaasti. Loppumetreillä luulin jo näkeväni harhoja kun 4 ihmistä lakaisi harjoilla risteystä puhtaaksi, taisivat valmistella seuraavana päivänä ajettua Liakan tempoa :D

tv.
04.07.2011, 02.31
nyt loppu maastoajot vähäksi aikaa. pyörä sai allensa 1,3" Contin slicksit ja 5 baria painetta. kohtuu hurjan näkönen pyörä tuli tuolla rengastuksella :D tiistaina tai keskiviikkona asfalttilenkile.

Fillarimies
05.07.2011, 22.21
Se kiekko ehdottomasti ekhdalille. Mielestäni Antti ei osaa mtb centerissä rihdata kiekkoa niin hyvin kuin ekhdal. Mulla oli aikoinaan kiekossa heittoa sivusuunnassa varmaan 5mm niin se pyöräytti muutaman kerran kiekkoa ja kiristi muutamaa nippeliä niin se oli viivasuora ja hinta oli 5e :cool:

Mukavaa että Rovaniemelle tulee uusia pyöräilijöitä. Harmi kun mie en ole vastaanottamassa uusia pyöräilijöitä ko pittää täällä kemissä "viihtyä":o

Paljonko meni Toni aikaa ko poljit? Poljekko uudestaan joskus vai oliko ns. VIIMINEN KERTA PER****:D

Fillarimies
05.07.2011, 22.28
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=6&pictureid=6256

Unohtu laittaa meidän Levi24H joukkueesta kuva, tässäpä se nyt.
Sitte ajajat vasemmalta lukien:
Heidi, tv. , Fillarimies, Makkis, Jaakko, Sporteri ja Eemeli

Heidillä sattu taas vähän yrmeä ilmeä kuvaan:D

Sami W
06.07.2011, 15.16
Toimitin sen kiekon sitten Ekhdalille ja toimitusajasta ainakin plussaa. Tänään saa hakea jo pois.

makkis
06.07.2011, 16.59
Paljonko meni Toni aikaa ko poljit? Poljekko uudestaan joskus vai oliko ns. VIIMINEN KERTA PER****:D
Puolilta päivin lähdin kotoa ja yhdeksän maissa olin perillä. Puhdasta ajoaikaa ei ole tiedossa mutta ajaessa koitin pitää sellaista parinkympin vauhtia, välillä taisin pysähtyä yhteensä 4 kertaa joista yksi abaut tunnin mittainen kylästely tutun luona ennen loppukiriä. Ei tuosta nyt mahdottoman huonot kokemukset jäänyt vaikka tuo reitti olikin hieman tylsähkö, jos ajaisin tuon vielä joskus uudestaan niin kokeilisin varmaankin itäpuolen tietä.

Nyt kun mulla on maasturi Torniossa niin voitais melkein pitää tässä joku viikonloppu pienet maastoajelut sillä suunnalla, mie olen miettinyt jo pidemmän aikaa tuolla martimoaavalla käymistä, ei pitäis ainakaan pitkospuiden loppua kesken :D

Sami W
06.07.2011, 18.36
Maantiekonatin taas iskussa. Säätietoja katselin ja suunnittelin lenkkiä lauantaille. Muita innokkaita? Maantie/maasto?

jhm
07.07.2011, 00.24
Jos lauantain lenkki olis iltapäivästä ni sitten passais, ennen puolta päivää muita menoja. Maastopyörä on tällä hetkellä palasina mutta äkkiähän sen lauantaiksi niputtaa. Maantielenkki käy myös, crossari iskussa koko ajan.

Sami W
07.07.2011, 00.46
Mulle sopii ainakin lauantaina mihin aikaan vain. Täysin vapaa päivä.

Fillarimies
07.07.2011, 21.38
Sain kun sainkin fillarin kuntoon, mutta olipa uskomaton tehtävä laittaa iskarin alapäänprikat paikoilleen. Piti ensin vaseliinilla liimata ne prikat laakereita vasten ja sitten yrittää ujuuttaa kaikki hommelit väliin. Välillä meinas lentää pyörä olohuoneen ikkunasta ulos, mutta piti välillä vähän puhaltaa ja onnistuihan se sitte viimein.

Huomenna leville. MAKIAAA:D

Sami W
08.07.2011, 00.24
Lauantain lenkkiehdotus. Lähtö n.15.00 linja-autoasemalta maastopyörillä. Suuntana Ounasvaara tai Mäntyvaara.

jhm
08.07.2011, 11.29
Lauantain lenkkiehdotus. Lähtö n.15.00 linja-autoasemalta maastopyörillä. Suuntana Ounasvaara tai Mäntyvaara.

Tuo on sopiva aika ainaki mulle joten mukana ollaan.

Sami W
09.07.2011, 19.07
Lenkki käyty Mellalammen suunnalla. Samalla tuli hoidettua terveyttä turvekylvylläkin :) Sopii hyvin nokian nbx 2.0 niihin pitkospuiden rakoihin :D
Nyt näyttäis vaan taas hiukan siltä että krooninen sairaus nostelee päätään. Happi meinas olla aika tiukoilla.

Fillarimies
15.07.2011, 23.32
Huomenna lähdetään Makkiksen kanssa aamusta Martimoaapalle, Simoon. Saapa nähdä minkälainen reissu siitä tulee. Uskon vahvasti että mielenkiintoinen. Mulla on ainaki kaikki tarvittavat työkalut matkassa, nimittäin en aio kantaa sitä pyörää sieltä suosta pois..

Lisäinfoa martimoaapasta:D
Luontodirektiivin luontotyypit:

Humuspitoiset lammet ja järvet

2 %
*Keidassuot

10 %
Vaihettumissuot ja rantasuot

<1 %
Letot

<1 %
*Aapasuot

50 %
Kasvipeitteiset silikaattikalliot

<1 %
*Boreaaliset luonnonmetsät

6 %
*Puustoiset suot

10 %
* priorisoitu luontotyyppi

Kuvahan kertoo enemmäin kuin tuhat sanaa.. ;)
http://www.environment.fi/download.asp?contentid=53012

Jousi
16.07.2011, 00.06
Tervehdys. Täältä olis etelän vetelä tulossa ens viikolla noin viikon sukuloimisreissulle Pöykkölään. Oliskos kellään aikaa/vaivaa/mahdollisuutta näyttää paikallisia teitä/polkuja. Varusteet saan pakattua autoon, mutta pyöriä en, joten kalustolaina 179cm kundille olis toiveissa. Onko Rollossa mahdollista vuokrata pyöriä? Metsässä olen noviisi, maantietä ajan 28-32 keskareilla.

Fillarimies
16.07.2011, 21.00
Olipas mahtava reissu ja nyt on sitten todistettu että Kemistä.. itseasiassa Simosta löytyy ihan oikeaa maastoakin. Mihin olen Rovaniemellä tottunut.

Alkumatkasta ilma oli hieman viileä, mutta oikeastaan aika sopiva ja loppumatkasta alkoi satamaan vettä ja pitkospuut muuttuivat törkeän liukkaiksi, mutta siitä huolimatta Master-Makkis ajoi pitkospuut sladissa eteenpäin.

Matkan varrella oli metsähallituksen eräkämppiä kaksi kappaletta, jotka olivat loistavassa kunnossa. Ei olis uskonu, että ne voi olla noin hyvässä kunnossa. Ei ilmeisesti ole nuoret eksyneet rellestämään tuonne, onneksi:)

Mietittiin, että tuonne pitää lähteä isommalla porukalla ja yöpyä jossakin eräkämpistä. Vaikka eihän tuolla matkallisesti polkua ole kuin n. 30km jos tekee edes-takaisin matkan, mutta jos hieman kiertelee niin saa matkaan sopivasti pituutta ja yöpyminen voi olla tarpeen. Jos ei tarpeen niin muutenvain, koska olihan nuo kämpät hienoja!!

Maastollisestihan tuo reitti on kohtuullisen raskas ja pitkospuut on sellaiset että tarkkana pitää olla. Mullaki 2.0" nakit pyörässä ja muutaman kerran tippu pitkoksien väliin, leveämmillä ei ehkä ongelmaa. Polut on sitten melko kivisiä ja juurakkoisia, mutta välistä on sitten mukavaa kangasmetsäpolkuakin. Ehkä tuonne ei silti kannata lähteä ihan maastopyöräilyn aloittavaa heppua, mutta jo vähän kokeneemmat kyllä.

Laitetaas nyt niitä kuvia..

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/268569_2066611116781_1589907544_2014200_2160639_n. jpg

OFF:ia kannattaa ottaa mukaan..
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/283563_2066611996803_1589907544_2014203_4478993_n. jpg

Pitkospuutkin antautu alle kun pyöräilin päältä :eek:
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/284391_2066613636844_1589907544_2014211_4132998_n. jpg

Suomaisemia
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/269758_2066612836824_1589907544_2014207_7961903_n. jpg

Ensimmäinen eräkämppä
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/281481_2066614756872_1589907544_2014215_7672920_n. jpg

Toinen eräkämppä jossa oli sauna. Saunatonttu kurkistaa oventakaa:
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/268280_2066616196908_1589907544_2014223_1342647_n. jpg

Oli hyvät löylyt
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/282538_2066615356887_1589907544_2014219_6604566_n. jpg

Toisen eräkämpän sisustaa
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/282732_2066617156932_1589907544_2014228_4061157_n. jpg

Kartta
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/281468_2066618276960_1589907544_2014238_1733340_n. jpg

Ensimmäisen eräkämpän tulistelupaikka
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/281754_2066620197008_1589907544_2014243_2727733_n. jpg

Makkis paistaa makkaraa
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/284554_2066622317061_1589907544_2014253_5498274_n. jpg

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/283824_2066621357037_1589907544_2014248_694392_n.j pg

tv.
16.07.2011, 21.39
oioioi... pitkästä aikaa lenkkikuvia! muuten näyttää hyvältä ja varmasti makia reissu, mutta makkaroiden viillot on päin helevettiä ;)

Fillarimies
16.07.2011, 22.50
No oisippa nähny tuon Tonin toisen makkaran. Sie oisit saanu sydänkohtauksen siitä. Siinä ne viillot vasta oliki päin helvettiä. Enemmin tuli mieleen pallokala kuin makkara :D:D

makkis
17.07.2011, 19.30
oioioi... pitkästä aikaa lenkkikuvia! muuten näyttää hyvältä ja varmasti makia reissu, mutta makkaroiden viillot on päin helevettiä ;)
Niin ja kuka ylipäänsä paistaa nuotiomakkaroita ritilällä :seko:

Oli kyllä mahtava reissu. Mie päätin jo että tässä syssymmällä sitten mr tv. lähtee kans mukaan ja olemma yön tai viikon tuolla eräkämpällä etsimässä elämän tarkoitusta ja yhteyttä luontoon http://smilies-and-more.de/pics/smilies/persons/020.gif

Kyllä tuolla alueella huomasi ettei sitä välttämättä ole tehty pyöräilijöitä ajatellen mutta hyvin tuolla pärjäsi kun ei turhaa stressannu, välissä piti taluttaa mutta kyllähän kova jätkä olis ajanu vaikka oman polun viereen.
Me lähettiin tuolta Hangassalmenahon lähtöpaikalta, jossain välissä päätettiin kokeilla Kivalolle asti mutta nälissään käännyttiin sitä ennen takaisin kun reitti alkoi näyttää turhan vähän kuljetulta.

Fillarimies
17.07.2011, 19.46
Ai se oliki mulla ne viillot päin ... Silläkö se ei maistunutkaan niin hyvältä. No mr. tv tulee näyttään sitten syssymmällä miten ne viillot tehhään. Makkiksen kanssa tästä juteltiin ja sulla ei ole tv. muuta vaihtoehtoa kuin lähteä mukaan. Jos ei muuten niin mie tarjoan muutaman siiderin sitte siellä eräkämpällä:D (viimeinen oljenkorsi)

Tommi laitappa niitä LEVIKUVIA nyt näkysille:eek::D:);):rolleyes::cool:

fillarihaka
20.07.2011, 23.25
HIenon näköinen reissu pojjaat!

Fillarimies
22.07.2011, 20.25
Sunnuntaina 24.7.2011 klo: 14.00 maastolenkille. Lähtö urheiluopiston edessä olevalta pyörätieltä. Vauhti on luokkaa, mitä mie nyt sinkulalla pääsen, eli tervetuloa myös aloittelevat pyöräilijät:cool:

LENKKI SIIRRETTY SUNNUNTAILLE SAMAAN AIKAAN!!!

jhm
23.07.2011, 23.10
Sunnuntaina 24.7.2011 klo: 14.00 maastolenkille. Lähtö urheiluopiston edessä olevalta pyörätieltä. Vauhti on luokkaa, mitä mie nyt sinkulalla pääsen, eli tervetuloa myös aloittelevat pyöräilijät:cool:

LENKKI SIIRRETTY SUNNUNTAILLE SAMAAN AIKAAN!!!

Pahus, oispa mukava lähtee mutta oon kotopuolessa käymässä. Ens kerralla sitten!

Fillarimies
24.07.2011, 11.46
Saapa nähdä pääseekö sitä tänäänkään lenkille jos siellä sataa kaatamalla... (ei oo sadekamppeita mukana:rolleyes:) toki eihän sitä nyt ole sokerista tehty mutta on se tympeää hommaa sateella:(

Sami W
02.08.2011, 22.06
Lomailut lomailtu. Jospa sitä huomenna kävis pienen maantielenkin pyörähtämässä.

Sami W
06.08.2011, 17.29
Kiinnostaisko huomenna lähteä maastopyöräilemään? Itse ajattelin suunnistaa kolmen aikoihin johonkin (Keminkorkia, Pikku Olkkavaara, Ounasvaara?...ehkä?)

Sami W
07.08.2011, 19.04
Lenkki käyty ja mittariin kertyi 40km. Pitäis kai alkaa varmaan treenaamaan selkää enemmän kun meinaa puutua tuolla poluilla röykytyksessä.
Onko kukaan käyny muuten tuolla Ison Olkkavaaran suunnalla? Löytyykö sieltä kuinka ajettavia polkuja?

marco1
07.08.2011, 20.16
Pikku-Olkasta menee hieno polku Iso-Olkkaan mutta siellä isossa ei ole kovin paljon muita polkuja. Käytiin tänään Pikku-Olkassa ja siellä on polut menneet kovin pieniksi, liekö vähällä käytöllä?

Hepe
07.08.2011, 20.29
[QUOTE=marco1;1673852]Pikku-Olkasta menee hieno polku Iso-Olkkaan mutta siellä isossa ei ole kovin paljon muita polkuja. Käytiin tänään Pikku-Olkassa ja siellä on polut menneet kovin pieniksi, liekö vähällä käytöllä?[/QUOTE

Iso-olkasta kun lähtee tietä myöten alaspäin ja kääntyy mäen alta oikealle metsäautotielle(Hyvin pensittyneet ojanpientareet/puomi heti alussa)löytyypi välillä polkupätkää ei kilometrikaupalla, mutta vähän kuiteski, muuten pääasiassa hyvää ja huonokuntoista metsäautotietä.
Mie voisin huomenna lähtiä näyttään, jos kiinnostaapi.
Olen vapaapäivällä, joten voin lähtiä vaikka aamusta tai sitten iltapäivällä miten sovitaan.

Sami W
07.08.2011, 20.54
Tuon marcon polun taisin löytää kun ajelin Pikku Olkkavaarassa. Polku päättyi metsäautotiehen Isossa Olkkavaarassa ja siitä käännyin sitten takaisin.
Mulla on maanantai ja tiistai ihan kiinni. Keskiviikkona vois lenkki onnistua iltapäivälle.

marco1
09.08.2011, 00.32
Iso-olkasta kun lähtee tietä myöten alaspäin ja kääntyy mäen alta oikealle metsäautotielle(Hyvin pensittyneet ojanpientareet/puomi heti alussa)löytyypi välillä polkupätkää ei kilometrikaupalla, mutta vähän kuiteski, muuten pääasiassa hyvää ja huonokuntoista metsäautotietä.

On siinä kankaalla laatikoiden jälkeen melkein tien toisella puolella semmoinen kilometrin-puolentoista lenkkikin jos menee vaan hiukkasen alemmaksi. Lisäksi osa porukasta ei taida tietää sitä osaa lenkistä että lasketaan laatikoilta alas ja suon kautta-puron yli-takaisin ladun varteen pätkää. Se oli kyllä koneella myllätty kun siitä viime kesänä ajettiin enkä viimeistä tilannetta tiiä.
Hisu-Teemuhan nuo tietää paremmin kuin hyvin.

Hepe
09.08.2011, 09.07
On siinä kankaalla laatikoiden jälkeen melkein tien toisella puolella semmoinen kilometrin-puolentoista lenkkikin jos menee vaan hiukkasen alemmaksi. Lisäksi osa porukasta ei taida tietää sitä osaa lenkistä että lasketaan laatikoilta alas ja suon kautta-puron yli-takaisin ladun varteen pätkää. Se oli kyllä koneella myllätty kun siitä viime kesänä ajettiin enkä viimeistä tilannetta tiiä.
Hisu-Teemuhan nuo tietää paremmin kuin hyvin.

Alkukesästä oli niin märkä, etten viittiny ajaa laatikoilta alas ja rämpiä suon kautta-puron yli-takaisin ladun varteen, jälestäpäin en ole käyny kattomassa.Tuo minun aikasemmin mainitsema reitti kiertää Olkkavaaran ympäri.

Sami W
11.08.2011, 17.38
Jospa sitä huomenna lähtis tutkiskelemaan tuon Ison Olkkavaaran ympäristöä. Lähtö joskus iltapäivästä.

Vinegar
13.08.2011, 19.13
Kysely/avautuminen

Meni heinäkuun paikkeilla vasen polvi mäsäksi ja siihen ilmestyi kystä. Nyt polvi taas tuntuisi toimivan, mutta pitäisi varmaan ennaltaehkäisevästi säätää lukkopolkimia/satulaa maantiepyörästä.

Asiaan:

Löytyykö Rovaniemeltä liikettä/seuraa/osaajaa, joka kykenisi silmämääräisesti katsoa/opastaa hienosäädössä?

Sami W
15.08.2011, 10.31
Isossa Olkkavaararssa käyty ja suunnisteltu ristiin rastiin. Polkuja ei oikein mulla sattunu slmiin mutta metsäautoteitähän siellä kyllä riittää. Paluumatkalla sitten vastusti ja ensiksi puhkesi rengas ja sen jälkeen meni venttiili. Joku oli rikkonu oikein urakalla pulloja Pikku Olkkavaarassa(Ei ilmeisesti kuitenkaan ollut oman rengasrikon syy). Siinä missä soratie päättyy armeijan aitaukseen ja jatkuu metsäautotienä Pikku Olkkavaaran ympäri.

Sami W
22.08.2011, 22.36
Kävin viikonloppuna kiertelemässä Aavasaksalla merkittyjä maastopyöräreittejä. Eipä niitä paljoa ollut mutta hetkittäin ihan mukavaa ajettavaa kuitenkin.

Keskiviikkona ajatuksena lähteä maastolenkille. Suunnaksi ajattelin aluksi Isoa Olkkavaaraa. Aikataulu avoin, eli sopii mihin aikaan päivästä tahansa.
Muita mukaan lähtijöitä?

Sami W
24.08.2011, 19.51
Päivän lenkki suoritettu.
http://www.trailzilla.com/index.php?tid=8250

Sami W
26.08.2011, 17.35
Huomiselle näyttäis taas kuivempaa keliä, joten huomenna lenkille klo 15.00. Lähtö Syväsenvaaran paloaseman edestä.

Sami W
27.08.2011, 20.24
Lenkki kierretty. Matkaa kertyi n.50km. Sää olis voinu olla parempi.

Sami W
28.08.2011, 21.32
Huomiseksi suunnitelmissa maantielenkkiä johonkin suuntaan. Lähtö vois olla joskus 17.00 aikoihin.

fillarihaka
29.08.2011, 09.56
Meinaa vähän harmittaa, ettei enää oleilla Rovaniemellä, kun siellä noinkin on fillaroinnissa aktivoiduttu. Toivottavasti on ollut iltakisoissa osallistujia ja Samillekin lenkkiseuraa. :cool:

Sami W
29.08.2011, 10.24
Aika hiljaista täällä on nyt ollu ja lenkkiä tullu paljon yksin kierrettyä. Ei muuta kuin musiikkia korvanappeihin ja dirtviewer opastamaan :)

edit. Näyttää tuo tuuli niin puuskaiselta ja kovalta, joten maantielenkki vaihtuu maastolenkkiin.

Sami W
29.08.2011, 22.05
Lenkillä käyty ja tulipa seku näperrettyä mukaan DIY kypäräkamera :)
Tuosta videopätkää Keminkorkialta http://www.youtube.com/watch?v=QxFgzpvgBLw

Sami W
01.09.2011, 15.37
Näyttäis sääennuste lupaavan perjantaille hyvää keliä. Jos lenkkiä maastoon suunnittelis siinä 15.00 maissa. Muitakin aikoja saa ehdottaa jos on mukaan lähtijöitä :)

Fillarimies
01.09.2011, 17.51
Mullaki harmittaa ihan sikana, että pitää asua täällä perämeren perse*****ssä. Mieki olen lenkkiseuraa vailla ja aion tänään lähteä katsomaan onko tuolla alatornion ahjon järjestämässä yhteislenkissä ketään muita kuin minä. Kovasti täällä liikkuu noita maantiepyöräilijöitä ja ehkä minustaki vielä joskus tulee semmonen. Ylämäkiä kaivattaisiin..
Sami W:llä ollu hiljaiseloa tuon pyöräilyn kanssa pitkään, mutta hyvä että jätkä on innostunu uudestaa :) Innostuispa siellä joku muukin. Eikös se heidi lähe enään pyöräilemään?

Sami W
01.09.2011, 20.05
Ehkä tuo pyöräily on mulla ollu nyt hiukan nosteessa, mutta ei tuo hävinny ole koskaan. Mulla menee tuo harrastaminen myös hiukan oman sairauden sanelemana. Välillä tulee paussia pakostakin.

Teemu N
02.09.2011, 13.12
Mie arvelin, että huomenna ajelen pitemmän lenkin siellä sun täällä, kun ei tullut lähdettyä sinne Saariselälle ajamaan.
Startti joskus 11 maissa.

Sami W
02.09.2011, 14.04
Mulle sopii kyllä huominenki. Näyttäis vielä parempaa säätäkin.
Vai kuinka pitkä lenkki Teemulla oli mielessä?

Teemu N
02.09.2011, 19.55
Lenkki voi olla kaikkea välillä 2-5 tuntia. Reittinä vaikka Alakorkalo-Mäntyvaara-Korkalovaara-keskusta. Sit jatkoa voi kattoa jaksamisen mukaan. Joko kohti Olkkaa tai sitten Oukulle ja Toramolle pyörimään.

Startti huomenna klo 11 Yliopiston pääoven edestä. Vauhti paikalle saapuneiden mukaan.

marco1
02.09.2011, 23.05
Vauhti paikalle saapuneiden mukaan.
Perinteiseen tapaan lenkin vauhti nousee yhdellä pykälällä per osanottaja? :p

Hyvät ajot oli kesällä, saas nähdä ehtiikö vielä syyslomailla ajamisen merkeissä.

Sami W
03.09.2011, 18.50
Tapahtumarikas lenkki kierretty. Kaksi osallistujaa.
Tulipa heitettyä kauden parhaimmat kuperkeikat ja nyt on paikat hiukan kipeinä. Olis voinu varustautua lenkille hiukan paremmin myös, niin olis kengät säilyneet kuivana hiukan pitempään. Pari rengasrikkoakin koettiin.

Fillarimies
03.09.2011, 21.44
Mie kävin katsomassa viime Torstaina Kemi-Tornion seudun maantieyhteislenkkiä. Yksi ajaja tuli minun lisäksi ja käytiin raapasemassa 71km mittainen lenkki. Lepposta vauhtia ajettiin (26km/h keskari loppuveryttelyineen).
Keho nappasi kaloreita 1500 kcalorin verran. Hyvä lenkki oli! :)
Rovaniemelle pitää tulla ajamaan joku viikonloppu maantierassilla.

puumangeri
04.09.2011, 11.18
Tämä ketju ehkä tavoittaa tietäjiä...

Kuka olisi Rovaniemellä the paras rihtaamaan vanteet suoriksi? Tai itseasiassa crossarissani on vanteet vielä täysin suorat, mutta takakiekossa on muutama pinna tosi löysällä.

Hepe
04.09.2011, 14.49
4h /74km (keskivauhti 19km/h) pk-lenkki tuli vedettyä aamusta alkaen aluksi yksin ja puoli ysistä etiäpäin Hannun kans, Nivavaaran, Vaaralan,Olkkavaaran,Napapiirin,Keminkorkian ja lopuksi Ounasvaaran poluilla.Aikaisin kun lähteepi, niin kerkiää tehä päivän aikaan muutakin.
Kunto vaikuttais hyvältä ensiviikonlopun XCM SM-kisoja varten, kun pysyis vaan terveenä.

Hepe
04.09.2011, 14.53
Tämä ketju ehkä tavoittaa tietäjiä...

Kuka olisi Rovaniemellä the paras rihtaamaan vanteet suoriksi? Tai itseasiassa crossarissani on vanteet vielä täysin suorat, mutta takakiekossa on muutama pinna tosi löysällä.

Ekdahlia jotkut kehuu, liike löytyypi Rovakadulta, itse olen vaikeammat tapaukset oikasuttanu Pyöräkeskuksessa Laukkasen Kaalepilla sijatsee pienteollisuustalossa, siellä torikeitaan grillin lähellä, jos tuttu paikka.
Pienet heitot korjaan omassa rihtauspukissa, mutta vain omat.

Sami W
06.09.2011, 13.11
Huomenna(keskiviikkona) lenkki maastoon. Sää näyttäis hyvältä ennusteessa. Lähtö 16.00 aikoihin ja ajattelin käydä tutkimassa löytyisikö lisää polkuja Matkavaarasta Oikaraisen suuntaan.

edit. Pistetään nyt joku aika ja paikka. Syväsenvaaran paloaseman edestä klo. 16.00

Sami W
07.09.2011, 19.55
Eipä menny lenkki ihan putkeen. Vaihteeksi taas rengasrikko. Nyt on jotain pahaa karmaa lenkeillä mukana.
Vasen kylki on vielä kipeä viimekertaisen kaatumisen jälkeen. Ei ollut kovin suuri ajonautinto tänään.

Heidi-83
08.09.2011, 00.12
Kyllähän mää pyöräilen vielä, mutta koirien kera. Nyt on kuljettu aika paljon lentokentän takana hiekkateillä ja Norvajärven suunnalla. Pitäis vaan löytää joku reitti, että ei tarvis ajaa sieltä sitä asfalttitietä pitkin niin pitkästi...

Keminkorkealla katsellut tänäänkin, että kukahan siellä pööräilee, ku jälkiä menee kovasti,mutta koskaan ei vaan näe ketään :)

Sami W
08.09.2011, 10.56
Mulla on tullu pyöräiltyä tuolla Keminkorkialla aika tiheään. Monesti lenkki lähtenyt liikkeelle sieltä ja siitä sitten Pikku Olkkaan jne.
Nyt saa polut vain olla rauhassa niin kauan, että saan tuon vasemman puolen taas kuntoon. Jos pysyttelis hetken maantiellä.

Hepe
13.09.2011, 19.44
Olipahan happirikas keli tänään ajella, kun kiertelin Nivavaaran-Vaaralan-Pikku/Iso-Olkan -Keminkorkian suunnilla,pieni suhju sade ei juuri haitannu menoa.Vaaralan suunnalla on mukava parinkilsan polkupätkä, joka lähtee Matkavaaran liepeiltä ja päättyy radan ylitykseen Ratakujan päähän Vaaralassa, tuo polku on varmaan ollu siellä vuosikausia, mutta nyt sen vasta itse löysin, vaikka lähimaastossa on tullu ajeltua toistakymmentä vuotta.

Sami W
13.09.2011, 21.36
Hepe löysi varmaan saman polun mitä itsekkin olen muutaman kerran läpi ajanut. Kuvaus ainakin täsmää. Tarkoitus oli katsoa löytyiskö sille polulle mistään jatkoa siellä Vaaralan päässä, mutta sitten meni tuo kylki ja maastossa ajaminen ei enää tuntunu kovin mukavalta. Jospa sitä kohta taas vois liikkua muuallakin kuin asfaltilla.

Hepe
15.09.2011, 16.37
Sieltä ratakujan päästä minne polku päättyy lähtee kyllä talvitien pohja kohti Oikaraista radan pohjoispuolella, mutta ilmasta katsottuna(työ etu) näyttää olevan melko kostean näköistä, konepyörällä kyllä pääsis.
La24.9 olis tarkoitus ajella 3-5h kaikille sopivaa vauhtia n.15-18km/h Roin ympäristön poluilla edellyttäen, ettei mykoplasma tartu vaimolta ja jos en lähde XCM finaaliin Tampereelle, muuten voin olla veturina.
Itse lähden viikonloppusin lenkille yleensä klo. 7-8.30 välillä, mutta voin koukata jengiä mukaan Saarenkoulun pihalta klo 9 tai miten sovitaan , jos halukkaita tulossa.
Sateen sattuessa kohalle ajetaan sateessa, mutta miettikääpä asiaa, jotka luette tämän viestin.

Sami W
15.09.2011, 19.21
Muuten kyllä olisin menossa mukana, mutta tuo kylki ahistaa vielä sen verran ettei maastoon ilkiä lähteä. Täytyy tyytyä vielä asfaltin kulutukseen.

Teemu N
16.09.2011, 16.05
Mie koitan kans ajella huomenna jonniilaisen lenkin.
Olen vaan menossa yö suunnistamaan ja kotiin paluu menee puolen yön jälkeen, joten en varmaan selviä ajamaan ennen 11.

Sami W
19.09.2011, 20.51
Testilenkki suoritettu maastossa ja näyttäis kylkikin pelaavan jo paremmin. Hiukan vielä kiristelee kun tulee tarpeeksi röykkyistä polkua.
Kävin tutkimassa samalla löytyiskö sille polulle jatkoa Vaaralan suunnalla. Märkää oli kuten Hepe jo aiemmin oli tutkiskellu.
Niin joo... Ei rengasrikkoa tällä kertaa.

Hepe
23.09.2011, 09.17
Lauantaina 24.9 klo 08 Waldemarin parkkipaikalta johdettu maastolenkki, 3-4h olis tarkoitus ajella maltillista vauhtia. Rohkeasti mukaan, jos lähtöaika sopii kuviohin(aamusta se on päivä pisin).
Maasto on tähän vuodenaikaan märkä, vaikkei sataiskaan, niin kannattaa laittaa kengänsuojat päälle.
Ottakaa juomaa riittävästi mukaan, ettei väsy iske kesken lenkin !.

makkis
23.09.2011, 16.32
Ottakaahan iisisti, varsinkin kun käytte yksin ajelemassa maastolenkkejä. Itse en malttanut varoa jokaista polun töyssyä ja mutkaa riittävästi joten heitin kolmeat voltit eräässä alamäessä. Lopputuloksena ilmat pihalla ja pää sekaisin kuin haminan kaupunki, siinä polun varressa itseään keräillessä huomasi sitten ettei käsikään taida olla ihan kunnossa. Mulla kävi kuitenkin tuuri että polulta oli lähimmälle tielle 20 metrin matka ja kaverikin pääsi autolla hakemaan alle viidessä minuutissa.
Loppujen lopuksi pää säilyi ehjänä mutta solisluu murtui niin että se piti tukea metallilevyllä ja 8:lla ruuvilla yhteen. Voin vain kuvitella kuinka pitlkään apua olisi joutunut odottamaan pimeän aikaan metsän keskellä.

Hepe
24.09.2011, 15.15
Ottakaahan iisisti, varsinkin kun käytte yksin ajelemassa maastolenkkejä. Itse en malttanut varoa jokaista polun töyssyä ja mutkaa riittävästi joten heitin kolmeat voltit eräässä alamäessä. Lopputuloksena ilmat pihalla ja pää sekaisin kuin haminan kaupunki, siinä polun varressa itseään keräillessä huomasi sitten ettei käsikään taida olla ihan kunnossa. Mulla kävi kuitenkin tuuri että polulta oli lähimmälle tielle 20 metrin matka ja kaverikin pääsi autolla hakemaan alle viidessä minuutissa.
Loppujen lopuksi pää säilyi ehjänä mutta solisluu murtui niin että se piti tukea metallilevyllä ja 8:lla ruuvilla yhteen. Voin vain kuvitella kuinka pitlkään apua olisi joutunut odottamaan pimeän aikaan metsän keskellä.

Auts, kokemuksesta tiedän, että on kipeä, itsellä luunpäät ei luutunu ihan suoraan, mutta toivottavasti teikäläisellä luutuu hyvin.
Ajeltiin Hannun ja Kimmon kans yli 4h/>70km maastolenkki ja mukavaa oli, olishan tuota porukkaa enemmänkin mahtunu mukaan, mutta ehkä ensikerralla sitten.

Sami W
24.09.2011, 20.09
Mieli teki lähteä mukaan lenkille, mutta en saanu itteäni ylös noin aikaisin. Piti nukkua hiukan univelkaa pois ja muutenkaan en ole oikein aamuihmisiä ;)

makkis
24.09.2011, 21.59
Auts, kokemuksesta tiedän, että on kipeä, itsellä luunpäät ei luutunu ihan suoraan, mutta toivottavasti teikäläisellä luutuu hyvin.
Ajeltiin Hannun ja Kimmon kans yli 4h/>70km maastolenkki ja mukavaa oli, olishan tuota porukkaa enemmänkin mahtunu mukaan, mutta ehkä ensikerralla sitten.
Mulla luulisi ainakin luutuvan oikein kun on vähän titaania pitämässä jätkää kasassa. Muutenkin meni yllättävän kivuttomasti koko härdelli, kun ensimmäisen vuorokauden aikana tuli syötyä enemmän särkylääkkeitä kuin oikeaa ruokaa.
Jospa tässä samalla saisi kadoksissa olleen pyöräilymotivaationkin takaisin.

fillarihaka
25.09.2011, 21.45
...Ai pahus, ikävämpi homma tollaiset voltit jotka miestäkin pirstoo. Itellä on ollu kans tuuri matkassa, kun olen muutaman kerran itteni pahemmin telonut, että on ollut muitakin mukana ja saatu apu / kyyti nopeasti (lieneekö sitten porukalla tyhmyys tiivistyny, kun muutoin tulee ajeltua aika paljon ominpäin).
Solisluu on kans katkaistu pyörällä kerran (polkutraktorilla kerran aiemminkin :D) ja sen annettiin asettua ja luutua itekseen ilman rauta-apuja. Tuloksena on ollut päällekkäin luutuneet luun päät. Onneksi ei kuitenkaan hirveästi eri tasoon oo vetäny hartioita tai muutenkaan haitannu ja on kestäny myöhemmät tärskyt.
Tuohan sattui kuitenkin sopivasti ajokauden loppusuoralle, saattaa kasvattaakin motivaatiota jo ens kesälle? ...mutta mites muutoin, haittaako se sulla kuinka töitä vai ootko ollu jo vapailla markkinoilla?
ps. Sen verran ajostatusta tietoon, että parin viikon treenitaukojen jälkeen tuli tänään itekki käytyä availemassa Pahkalassa umpeenkasvun uhkaamia polku-uria... Haastetta tai vaaraa ei pahemmin mäkien muodossa ole, mutta sateet oli liukastanu juurien päällystät ja sammalmättäät aika hyvin...varsinki mutkissa :p

Fillarimies
26.09.2011, 11.33
Ai saakeli.. Koitahan parannella hyvin, ettei tule mitään jälkiseuraamuksia väärinluutumisesta. Oliko pitkäkin operaatio kun laittoivat kaverin pakettiin?
Mie suosittelen maantiepyöräilyä sulle lopuksi 50 vuodeksi, eiku.. Mie yritän saada maasturin kuntoon talveksi niin lähdetään lenkille heti kun sun olkapää on kunnossa, niin ei jää traumoja :)

Mie viimeviikonloppuna pyöräilin kovasti hyötypyöräilyä maantierassilla. Olipa mukava ajaa kun oli vähän mäkiäkin niin sai vauhtia tuossa ounasrinteensuoralla rapiat 50km/h :P
Lenkit on jääny vähiin kun oli vähän huono vaatetus näille välikelin ilmoille, mutta nyt on seki asia korjattu ja ostin softsell takin ja housut. On muuten tosi lämpimät kamppeet kun pitää niin hyvin tuulta.
Heidi: Sunnuntaina en ehtinyt lenkille, kun meni muissa jutuissa niin myöhäseen, että olin kotosalla vasta klo: 01.00
Pitää joku toinen viikonloppu kokeilla uudelleen :)

makkis
26.09.2011, 14.49
Paikkahan oli sellainen että täpärillä tätäkään ei olisi tapahtunut, keula meni paikan yli mutta jyrkässä alamäessä takarengas ei tarvinut kummoista iskua että pääsin keräilemään itseäni polun varteen.
Leikkaus taisi kestää pari tuntia mutta siihen pääsyä joutui odottamaan luvattoman pitkään, kaaduin maanantai-iltana ja leikkaukseen pääsin vasta keskiviikkona. Sairaslomaa tuli pari kuukautta ja luonnollisesti työsopimus loppuu tämän kuun lopussa :eek:

Sami W
29.09.2011, 23.50
Lauantai näyttäis sään puolesta hyvää lenkkipäivää. Muilla samansuuntaisia ajatuksia?

Fillarimies
08.10.2011, 23.08
Mitäs tänne? Tässä tullu oltua paripäivää jo kertauksissa ja tänään piti käydä kokeilemassa kuntosalia. On se vain hyvä sali edelleen, täällä Rovaniemen laplstossa. Mulla on vaivannu joku ihme juttu, kun rasittaa itteään niin alkaa ahistamaan henkeä, mutta kun syke pysyy peruskuntoalueella niin ei mitään. Ihmetyttää että mistä tämmönen voi johtua, kun ei ole ikinä ennen ollu. Eihän tässä voi kohta ollenkaan liikkua ko ei happea saa kun pitää kunnon sykettä :(

jhm
25.10.2011, 13.21
Pahus kun on ollu omalla lenkkirintamalla hiljaista, maasturi saanu seistä telakalla mutta krossarilla tullu veivattua jonkin verran asfalttia. Saksan maalta olis tulossa oikeen krossarin nappularenkaat, toivottavasti ehtiivät ennen lumia niin pääsis vähän noita mettäpolkujakin pudottelemaan. Jonkinlainen valonlähdekkin pitäisi tilata kun meinaa olla vähän pimeetä iltaisin..

Sami W
25.10.2011, 22.41
... Jonkinlainen valonlähdekkin pitäisi tilata kun meinaa olla vähän pimeetä iltaisin..

Tuolta löytyis valonlähteitä: http://www.dealextreme.com/c/bike-lights-905

Itse tilasin tuon 900-lumenin lampun ja tyytyväinen olen ollu.

jhm
25.10.2011, 23.32
Tuolta löytyis valonlähteitä: http://www.dealextreme.com/c/bike-lights-905

Itse tilasin tuon 900-lumenin lampun ja tyytyväinen olen ollu.

Joo voipi olla että juurikin tuo lähtee kohta tilaukseen kun niin moni on suositellu.

makkis
26.10.2011, 09.49
Kannattaa punoa sormet hartaasti ristiin jos meinaa dealextremestä saada lampun ennen lumien tuloa.

jhm
26.10.2011, 13.28
Kannattaa punoa sormet hartaasti ristiin jos meinaa dealextremestä saada lampun ennen lumien tuloa.

Minkälaiset toimitusajat siellä on käytännössä ollut? Eipä tuo niin vaarallista vaikkei ihan hetkessä tulisikaan, kärsitään sitä odotellessa vanhalla tuikulla kuten tähänkin asti :)

Sami W
26.10.2011, 18.22
Mulla on vaihdellu toimitusajat. Välillä tavaran on saanu ihan muutamassa viikossa ja välillä menny sitten pitempäänkin. Riippuu kai varastotilanteesta ja millainen ryysis on tilauksissa.

epee
27.10.2011, 19.32
Oisko jollain vähä enemmän kokemusta ku mulla? Elikkäs minkä verran rovaniemeltä ja ympäristöstä on talvisin löytynyt maastopyöräilyreittejä? Talvikävely reitti oukulla kyllä on mutta kovin on lyhkänen... Alkaa tämmöset asiat pyöriä mielessä kun tuo talviki näyttää jossain vaiheessa tulevan.

Fillarimies
28.10.2011, 14.33
Talvipyöräilyreittejä (nimenomaan niitä polkuja) löytyy tosiaan ounasvaaralta, sekä vennivaaran vesitornin maastosta. Keminkorkialta saattaa löytyä kans ajettavaa.

Dealextremen toimitusajat on mulla ollu aikaa tarkkaan se 3vk +/- 1vk. Halpaahan siellä on mutta jos pitää nopeasti saada niin kääntyisin taskulamput.fi palveluihin.

Mie oon rampannu lääkärissä ja meinaa olla tuo hengenahdistus ihan oikea ongelma. Eilenkin testailin tuota uutta keulaa ja tuntu niinku ois mehupillin läpi hengittäny. Verikokeista saadut tulokset väittää että ei ole tulehduksia. Muutaman viikon päästä on aika lääkärille ja katotaan mitä ne siellä sanoo.
Mun pyörä (spessu enduro expert) alkaa olemaan nyt todella hyvässä balanssissa. Ei ole ikinä vielä toiminu keula ja iskari noin hyvin yhteen. Sais vaan tosiaan ittensä kuntoon niin pääsis ihan kunnolla testaan kuinka nopea tuo on :P

Pyöräkin laihtu n. 400gr kertaheitolla. Mitähän tuo nyt painais.. muistaakseni 14.3kg

Kiekot haluttas vaihtaa vaikkapa crossmaxeihin tai sitte budjettiluokan Crossrideihin, jotka kummatki ois reilusti kevyemmät kuin nykyiset kiekot. Toiset kiekot vois säilyttää vähän järeämpään ajoon tai varalle. Uusilla kiekoilla uskoisin, että lähtee 500-1000g heittämällä pois painosta.

ellmeri
28.10.2011, 14.52
Mie oon rampannu lääkärissä ja meinaa olla tuo hengenahdistus ihan oikea ongelma. Eilenkin testailin tuota uutta keulaa ja tuntu niinku ois mehupillin läpi hengittäny. Verikokeista saadut tulokset väittää että ei ole tulehduksia. Muutaman viikon päästä on aika lääkärille ja katotaan mitä ne siellä sanoo.

Terveiset etelästä,pyydä lääkäriltä lähete puhallustestiin,keuhkojen kapasiteein mittaus!!
Mulla oli samaa vaivaa aikoinaan,puhalsin huonot lukemat ja kokeiltiin lääkkeellä uudestaan ja paaaaljon parempi tulos tuli(epäiltiin rasitus astmaa),syy oli todellisuudessa yläselkä tukossa ja lihakset pisti vastaaan,hierontaa ja rentoutusta ja lepoa niin johan alkoi kulkemaan.

fillarihaka
06.11.2011, 21.16
...pitkästä aikaa tuli tehtyä kunnolla (maasto)pyöräilyharrasteeseen luokiteltavaa touhua. Ensin ruuvausta ja sen päälle ajoa!
Ajokuntoiset maastopyörät kun loppuivat kolmisen viikkoa sitten (6500:sta jarrut loppu, Cubesta takavaihtajan korvake poikki, Fuelista etuvaihtajan vaijerikuori halki...) eikä maantielle huvittanu lähteä, niin kaivoin tallin perukoilta lähes vuoden verran siellä käyttämättömänä lojuneen Fuel7:n. Ensin harkitsin Juicy Three -levyjarrujen laittoa jäykkäperäiseen mekaanisten jarrupaloiltaan lopussa olevien shimanolaisten tilalle, mutta miljoonalaatikosta löytyikin sopiva pätkä vanhaa vaijerinkuorta, niin päädyinkin korjaamaan Fuelin vaihteensiirron ja ottamaan ko. pyörän taas ajoon.
Edelliseltä ajokerralta oli mielessä, ettei se oikein mulle enää istu, kun on tottunu cube:n ja 6500:en xc:maiseen ajoasentoon, mutta...vaihtelu virkistää. Pitkästä aikaa oli mukava ajella pystymässä ja letkeällä joustolla. Nobby Niceissä ei vain ollu pahemmin pitoa sade- ja sumusyksyn märille ja liukkaille juurille/kivikoille, mutta kuin ihmeen kaupalla tuli mustelmat vältettyä kun vauhdin piti maltillisena. Jos se ois auttanu myös siihen, ettei huomena olis ihan jumissa...
Mutta mukava huomata, että kyllä tuolle auto(h/t)allille tulee joutopäiville käyttöä, kun yrittää jossain välissä ens talven aikana ruuvata nuo muutkin pyörät ajokuntoon (kun vikalista on noinkin vaativa, kuten alussa tuli mainittua :P). Toivottavasti kuitenkin ehtis käydä lenkin pari heittään ennen hiihtelykauteen siirtymistä...

Joko FM:llä henki kulkee..? Entä Makkiksen kalsiumikuurit? Tai Heidin koirulipyöräilyt? Kai muistatte alkaa kohta myös henkisen valmistautumisen ens kesän Levi24:lle tai jotain muuta pyöräilyaiheista..? :D

ps. Todisteita: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/298244_289224881098823_100000339402708_972824_1729 971971_n.jpg

makkis
07.11.2011, 14.27
Entä Makkiksen kalsiumikuurit? Kalsiumikuuri toimi ja viikko sitten sain jälkitarkastuksessa luvan alkaa käyttämään kättä normaalisti. Mitä nyt yksi ruuvi törröttää melko härön näköisesti ja sen vuoksi levy otetaan luultavasti kesän aikana pois.

fillarihaka
07.11.2011, 23.08
...ainiijoo, eihän sitä pelkällä luutumisella paranneltukaan. Noh, foolihappotapletteja kun napsii, niin tuo rautaki parantaa veriarvoja; hemoglobiinin osalta. Joudut vaan sitte varomaan, ettei nouse liiankin korkeiksi lukemat ku jäät pian kiinni seuraavassa douping-testissä! :D

makkis
09.11.2011, 15.25
...ainiijoo, eihän sitä pelkällä luutumisella paranneltukaan. Noh, foolihappotapletteja kun napsii, niin tuo rautaki parantaa veriarvoja; hemoglobiinin osalta. Joudut vaan sitte varomaan, ettei nouse liiankin korkeiksi lukemat ku jäät pian kiinni seuraavassa douping-testissä! :D
Rautaa? Ai sitä mahdottoman painavaa ja löysää tavaraa? :eek:
Eihän ne tämmöseen luuviuluun sellaista roskaa laita, titaania sen olla pitää ;)

Perus Näätä
13.11.2011, 20.54
Moro! Kahloin läpi tätä teijän ketjua ja oon koittanu vakoilla vähän uusia paikkoja (lähinnä mettäpolkuja ja pitkoksia) missä ajella. Mellavaaran reitti on tullu tutuksi sekä siitä pissinperälle. Oukullakin oon pyöriny jonkin verran. Nyt alkaa olla kyllä ilmojen puolesta vähän myöhästä kierrellä polkuja. Oli kohtuu liukasta kun käytiin kaverin kans siinä pissiperän laavulla eilen ajeleen. Joitain lahonneita pitkoksia oli korjailtukkin syksyn aikana. Muutaman kesän oon vasta ajellu ja into vaan kasvaa. Uutta pyörääkin pitäs katella ens kesäksi. Semmosella perus jäykkäperällä oon rymistelly tähän asti.
Ens keväänä vois tietty osallistua niihin teidän yhteislenkeillekkin jos vaan pysyn perässä..

Heidi-83
14.11.2011, 18.18
Kyllä on leville valmistauduttu jo henkisesti :p Ei siitä ole ku pari päivää ja mie kysyin Juholtaki, että joko se ens kesänä polkee meän joukkueessa. Meinasihan tuo ajaa :D Sitä ja Tahkoa taas odotellessa! Muutoin olen kyllä pyöräilly naurettavan vähän. Mitä ny viime viikolla pari kertaa töihin ja takaisin, kunnes kaaduin petolliseen mustaan jäähän. Mutta saa ne ajot kyllä taas talven ajaksi jäädäkin ku tulis vaan lunta jotta pääsis hiihtään.

Heidi-83
17.11.2011, 09.15
No nyt mie olen valmis joulukuussa hankkimaan jonku huipun otsalampun!!! Siis oikeasti hinta mielellään alle sata euroa, mutta jos nyt jollain 149egellä saa tositositosi hyvän niin voin harkita. Kyllä taas eilisiltaisella lenkillä tuli mieleen, ku pari vuotta vanhasta retken otsalampusta alkoi valo hiipumaan ja samalla huomasin, että myös pikku fenix tuikusta oli valot sammunu. Siellä sitten klo 21.30 pilkkopimeässä olin märällä suopolulla, mutta onneksi kuitenkin oli fenixiin varaparistot taskussa joiden turvin näki ajaa kotia takaisin.

Joten ehdotuksia otetaan vastaan, tekniikkahan on taas kehittynyt viime syksystä jolloin tais viimeksi olla mielessä paremman lampun hankkiminen :)
Niila: Mikä se olikaan silloin se huippu otsalamppu?

Hepe
17.11.2011, 11.03
http://thumbs1.ebaystatic.com/m/mGRXoAAXXPRBA5OyVEeI_3A/140.jpg (http://www.ebay.com/itm/SSC-P7-1200-Lum-LED-Bicycle-bike-Head-Light-Lamp-Torch-/170513862328?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27b36b0eb8)SSC-P7 1200 Lum LED Bicycle bike Head Light Lamp Torch (http://www.ebay.com/itm/SSC-P7-1200-Lum-LED-Bicycle-bike-Head-Light-Lamp-Torch-/170513862328?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27b36b0eb8) Tuollasia tilasin 2 kpl, n.70€ yhteensä postikuluineen(näyttääpi hinta pudonneen muutaman viikon takaisesta) ja vain 8:n päivää kesti postitus.Latureiden pistoke adapterit tuli mukana ilman eri tilausta ?, mutta hyvä näin.
Minulla ennestään pari samanlaista käytössä, eikä mitään ongelmia ole esiintynyt. Kannattaa tilata pian, ennenkuin jouluruuhka venyttää toimitusaikoja.

No nyt mie olen valmis joulukuussa hankkimaan jonku huipun otsalampun!!! Siis oikeasti hinta mielellään alle sata euroa, mutta jos nyt jollain 149egellä saa tositositosi hyvän niin voin harkita. Kyllä taas eilisiltaisella lenkillä tuli mieleen, ku pari vuotta vanhasta retken otsalampusta alkoi valo hiipumaan ja samalla huomasin, että myös pikku fenix tuikusta oli valot sammunu. Siellä sitten klo 21.30 pilkkopimeässä olin märällä suopolulla, mutta onneksi kuitenkin oli fenixiin varaparistot taskussa joiden turvin näki ajaa kotia takaisin.

Joten ehdotuksia otetaan vastaan, tekniikkahan on taas kehittynyt viime syksystä jolloin tais viimeksi olla mielessä paremman lampun hankkiminen :)
Niila: Mikä se olikaan silloin se huippu otsalamppu?

Hepe
17.11.2011, 11.14
Ilmojen puolesta on myöhäistä kierrellä polkuja vasta sitten, kun lunta on yli 10cm, jos ei halua voimareeniä vetää. Syväsenvaaran, Nivavaaran, Pikku-olkka- ja Iso-Olkkavaaran alueelta löytyy polkuja/latureittejä maastopyöräilyyn, eikä sovi unohtaa Keminkorkiaa lentokentän kupeella, sitten Toramon ampumaradan suunnalta Ounasrinteen takana löytyy polkuja/reittejä ajettavaksi, kuin myös Korkalovaaran ympäristöstä.
Kohtapuoliin pääsee märempiäkin reittejä ajelemaan, kun pakkanen jäädyttää jängät.

Moro! Kahloin läpi tätä teijän ketjua ja oon koittanu vakoilla vähän uusia paikkoja (lähinnä mettäpolkuja ja pitkoksia) missä ajella. Mellavaaran reitti on tullu tutuksi sekä siitä pissinperälle. Oukullakin oon pyöriny jonkin verran. Nyt alkaa olla kyllä ilmojen puolesta vähän myöhästä kierrellä polkuja. Oli kohtuu liukasta kun käytiin kaverin kans siinä pissiperän laavulla eilen ajeleen. Joitain lahonneita pitkoksia oli korjailtukkin syksyn aikana. Muutaman kesän oon vasta ajellu ja into vaan kasvaa. Uutta pyörääkin pitäs katella ens kesäksi. Semmosella perus jäykkäperällä oon rymistelly tähän asti.
Ens keväänä vois tietty osallistua niihin teidän yhteislenkeillekkin jos vaan pysyn perässä..

Fillarimies
29.11.2011, 15.08
Teret pitkästä aikaa. Koulussa ollu jonkuverran kiirettä ja sitte tullu keskityttyä noihin rc-harrastuksiin.
Henki ei kulje edelleenkään kunnolla ja kuten tuossa ellmerikin sano, niin saattaapa muuten olla että hierontaan pitäs lähteä. Meinaan että heti ahistaa enemmän jos on yläkroppa jumissa kuten nyt on. Mutta ei se lääkäri ole vielä osannu mitään järkevää sanoa. Keuhkoröntgenissä pitäis vielä käydä ja semmosta. Ihme arvailua tuo koko lääkärihomma, mutta sitähän se on!
Täältä Kemistäkin löyty vihdoin ja viimein pyöräilykaveri ja saattaapa olla, että löydän itteni sen kanssa pyöräilemässä suomen/norjan/ruotsin rajalta ens kesänä. Semmoset oli vähän suunnitelmat.

arctic biker
05.12.2011, 17.19
Tervehdys täältä karjalasta, pojat kävi
ja sain takasin läppärini, kieltämättä hieman reissussa rähjääntyneenä, mutta viritti tää nuorempi mulle nettiyhteyven tänne korpeen, just kenttä piisaa. Taitaa kone olla vuodelta 2004... No toki nettiyhteys kotoa on kova sana, mutta vielä kovempi oli ajokokemus upouus Ibiza+tsi1.2+dsgloota,
kertakaikkiaan kähee vehe. Lähtivät aamusella Ouluun ja Roihin, ite veivaamaan pyörällä, semmosta

fillarihaka
23.12.2011, 22.14
Hyvää joulua kaikille! Ja pyörä(ily)rikasta uutta vuotta, toivottavasti. ;) http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQicnaU0t0EqwKnG3Kk0KUoDDcnc_kLA m6SRu25wWb8Y07XBt3W-6zp4n7o

arctic biker
28.12.2011, 18.56
Hyvää loppuvuotta kaikkille. Keliennusteet meni pieleen, ns. normaalivuosina nyt ajellaan pakkaslumella eli nastoja ei pahemmin tarvii, enpä tullu ennakoineeksi. nyyh. Tossa ostin innova nastakumin, käytetyn 5 ekua, panin taakse ja enpä ole huonompaa talvirengasta vielä tavannut, Itteasiassa tossa lasken budjettia ja nimimerkillä ikämiehen takanastarenkaankin ois syytä pitää, kiitos kysymästä ei menny luita rikki ja kypäräkin jäi ehjäksi.
.

Fillarimies
13.01.2012, 02.24
Uusia tuulia täältä Kemin suunnalta. Kämppä menossa vaihtoon ja Lauantaina ois tarkoitus muuttaa vähän homeettomaampaan asuntoon. Sehän nyt sitten kävi ilmi joulun pyhinä, että asunnosta sen hengenahdistuksen täytyy johtua. Nyt ois sitten rivitaloasunto ja hieman näppärämpi lähteä lenkille. Kaverin kanssa ollaan speksailtu kypärävaloja tai siis se on speksannu, kun itsellänihän on jo tuo Fenixin HP11. Oli tuossa Fenixissä ja dealextremen biker pro P7 ledillä varustetussa lampussa yhtäpaljon tehoa käytännössä. Saattaahan se mitattuna olla enemmän, mutta kun käytiin ajamassa, niin yhtäpitkälle näki.

Mitä nyt urheilusta vielä, niin ajattelin alkaa käymään uimassa, salilla, pyöräilemässä ja sulista pelaamassa säännöllisen epäsäännöllisesti. Pakko kai se on alkaa 2kk tauon jälkeen taas totuttelemaan fyysiseen rasitukseen, ettei aivan mene harakoille koko homma.

Mutta miepä jatkan tätä valvomista!

arctic biker
16.01.2012, 20.20
Tervehdys ja Niilalle erityisesti! Kiva että diagnoosi löytyi tahi ainakin vahva arvaus. Siitä se ja nyt salille repimään ittensä rikki. Mulla tossa ladon eessä oottaa tommonen 10 m pitkä ja reilu 2 m korkea pino koivua, ovat tommosen 3-5 m pitkiä.Pitäs haloiksi saada. Jonssilla ja Billnässillä. Siinä tätä ylävartalotreeniä. Kumma vaan kun tommonen oikea työnteko niinkuin kuntoilumielessä on vastentahtosempaa kuin sama homma kuntosalilla, ainakin joillekin. Tieten tää halonteko muistuttaa etäisesti työtä. Yritän orientoitua asiaan kuntoprojektina. 7550 km tuli pyöräiltyä mennä vuonna, ainakin tarkistuslaskentojen tässä vaiheessa. Määrä saattaa muuttua kuhan ajopäiväkirjan merkintöjä riittävän luovasti tulkitsen ja ainaha on tää mittareitten virhemarginaali, jos oot ajanut selkeesti vähintään 100 km niin ainakin mun vehkeet näyttää vajavaa kuuttakymppiä ajetuksi, loppuvuonna sitten muistiinpanomerkinnät täytyy tulkita ja kohtuullisella korjauskertoimella saattaa ajantasalle. Enköhän mie kohta
pysty ilmottamaan ainaskin 10t. Ja Niila mie ajan taas täysjäykällä.

arctic biker
16.01.2012, 20.47
Oli tuossa Fenixissä ja dealextremen biker pro P7 ledillä
Mulla on tuo 900 lumenin lamppu tosin Oulusta ostettuna, Magicshine nimellä,ei tosin fenixiä. Mutta lenserin H7 on verrokkina ja P7 myös. Taitaa poikien nuoret silmät adaptoitua lumikelillä nopeasti eli pienellä kokemuksen syvähköllä rintaäänella oisin hieman eri mieltä.

fillarihaka
18.01.2012, 18.43
Arctic biker: "...ladon eessä oottaa..."
Mulla on kans viime talvisia koivunlatvuksia tuossa pino odottamassa pienimistä. Vielä on jääny koskematta, ei niinkään työnpelon tai laiskuuden vuoksi, vaan kun autotallirakennukselta on ollut lautajäämiä poltettavaksi. Nyt tosin uhkaavasti näyttää, että ladon takaseinä jo paistaa ja vasta on talvi (lumipeitteen myötä lukien) tulossa! Eli tieten sitä joutuu juuri -30'c pakkasilla lähteä jonssia kokeilemaan käyntiin, ja kun on käynti meinannut pätkiä lauhemmallakin kelillä, joutunee turvautua kirveeseen! :P
Pyöräilyuutisia on melko vähän, 6500:lla oon käyny parina iltana kylällä kaupan kautta, mutta muutoin näyttää että keskitytään hiihtämällä peruskuntoa luomaan jotta joutuis edes vähän arvuutella keväämmällä Tahkon kierrosten määrää eikä suosiolla tyytyä 60km:iin. :)
ps. Anteeksi Arcticille ja FM:lle, ettei ole tullut puhelinta käytettyä. Töissä ja kotona on tullut ohjelmaa, joten on vähän jäänyt kuten olette huomannut...yritän korjata tapani lähiviikkoina?

tv.
24.01.2012, 09.24
Mitä nyt urheilusta vielä, niin ajattelin alkaa käymään uimassa, salilla, pyöräilemässä ja sulista pelaamassa säännöllisen epäsäännöllisesti. Pakko kai se on alkaa 2kk tauon jälkeen taas totuttelemaan fyysiseen rasitukseen, ettei aivan mene harakoille koko homma.
Niila se meinaa hurjaksi heittäytyä ;-) Tuo epäsäännöllisyys kuulostaa erittäin hyvältä.

Pakkaset alako paukkumaan Oulussaki niin koulumatkapyöräily alkoi maistumaan. Autola menee kauemmin aikaa muutaman kilometrin matkalla kuin pyörällä, joten se vähän motivoi polkemaan koulumatkoja 20 senttiä joustavalla katumaasturilla. Enää reilu 3 kk koulua tälle keväälle niin sitte pääsee taas oikeisiin töihin (Rovaniemelle).

Fillarimies
25.01.2012, 10.07
Tänäänki oli ihana polkea kouluun -20 pakkasessa. Ois vähän tympässy rapata ikkunoita. Ei tosin tarvikkaan, kun on auto seisonnassa:)
Eilen kävin uimahallissa. 800m yritin taas hukkua, mutta ei vieläkään onnistunu.
Tänään tai huomenna vois käydä juoksemassa taas 5km lenkin.
Kyllä urheilu on nyt mukavaa kun pystyy :)

Jokos tv. sai lamppuhommat kuntoon?

tv.
25.01.2012, 10.23
Jokos tv. sai lamppuhommat kuntoon?

Iso Fenix lähti maanantaina takuupalautuksena. Senkö saa takasin niin lumikengät jalakaan ja mettään :) Toisaalta joulunajan lumikenkäilyt Rovaniemen maastoissa sai äijän sanattomaksi. Oulun lähimaastoissa paljon tylsempää ulkoilla. Pakko tyytyä kohtaloon ja yrittää kovasti opiskella niin joskus täsä elämäsä pääsee takasin Rovaniemele.

arctic biker
26.01.2012, 18.28
Sinänsä hauskaa että tänne kommentit tulee kemistä, oulusta ja pohojanmaalta ja kiteeltä. tohtorisetä mulle ihan leikkausalivuoroa varailee, siin on se hyvä puoli että kerkee yhen maantiepyörän ainaskin teoriatasolla speksata kuntoon. aikaa vissiin tulee olemaan, nyyh. Samalla syvästi ihmettelen tätä foorumin yleisohjetta meille nööseille.
Eli koeajo kertoo kaiken ja paskat. En usko. Paitsi jos se koeajo on yli 3000 km. Tahi jotain. Lumikenkäkausi on alotettu ja aamulla oksasaha mukana mettään, jos valo ja luoja suo koitan ottaa yhen kuvan, siin on vaan tiellä noita asiaankuulumattomia oksia.

makkis
26.01.2012, 22.08
No jos mie tyrkkään tähän väliin rovaniemellä kirjotettua tekstiä niin ei mene ihan off topiciksi koko ketju :D

Joko Niilalla taas henki kulkee? Kämpän vaihto auttoi eikä vaiva jäänyt loppuelämäksi?
Tuosta uimajutusta mie muistinki että täällä pohjosessakin voi uida sisällä, kävin pari tuntia räpiköimässä ja nyt on kädet niin jumissa että pyöräilykin tuntuu venyttelyltä :rolleyes:

Hepe
01.02.2012, 10.30
Nyt olis aikaa hiihellä ja pyöräillä aamupäivisin, kun olen osittaisella hoitovapaalla ja tytär on koulussa puolillepäivin, mutta tuo pakkanen nyt -31 aiheuttaa pienen ongelman.
Korkalovaaran suunnalta löytyis varmaan hyviä takuupolkuja, kun lauhtuis ilimat, että pääsis pyöräileen tarvimatta palella.

Fillarimies
01.02.2012, 19.10
Nyt oon pari viikkoa ollu tässä uudessa kämpässä ja takasin en muuta huonompaan, jos ei ihan pakko ole. Kloorasitko vai uitko jotaki muuta? Mie kävin eilen uimassa 1km rintauintia ja yritin vähän selkää ja kloorausta, mutta ei taho osata. Kidukset pitäs ensin hommata ;)
Sydämmeltään Rovaniemeläiset tänne kirjoittaa nykyään ja kaikilla tarkoitus enemmän ja vähemmän palata takaisin rolloon.
Aika jännä, tuntuu että kaikki lähti yhtäaikaa opiskelemaan muualle. Minä, tv, nuutti, juho...
No onneksi tv, minä ja makkis vietetään meeting ilta oulussa.. urheilujuomien merkeissä.

tv.
03.02.2012, 17.47
No onneksi tv, minä ja makkis vietetään meeting ilta oulussa.. urheilujuomien merkeissä.
Ens kesän kuumimpien fillaritrendien speksausiltama saunassa. Vieläkö kerkiäis viritellä viritinvahvistimen tuonne pesuhuoneen puolelle ennen huomista!

Fillarimies
06.02.2012, 12.16
Oli kyllä hieno viikonloppu. VR myöhässä 2.5h ja sama homma takasin tultaessa, mutta mentiin kuitenki sitte bussilla. Ensin piti toki käydä olutravintola kukossa lämmittämässä kylmät tunteet (-27 pakkkasta) ja siitä veljekset salmelan 50-luvun bussilla kohti oulua. Kyllä se on vaan niin, että 50-luvun tekniikka toimii VR:ää paremmin kunnon pakkasilla. Pitää ottaa tämä lähtökohta huomioon tulevaisuuden insinööritöissä....!
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/404807_3016483462996_1589907544_2547297_891254037_ n.jpg

Toni vois linkittää sitte niitä vähemmän asiallisia kuvia...;)

makkis
07.02.2012, 04.50
Mjääh, paikalla olleille voin laittaa kuvat esille mutta ei ne ketään täällä foorumilla niin paljon lämmitä.

Sunnuntaina sain tilaamani pikkusälät ja pakkohan niitä oli vähän "sorvata" :rolleyes:
Elikkäs alennusmyynnissä ollut lyhyempi stemmi ja vanha tanko sai vähän spray-taikaa päällensä, voi olla että alkuperäinen musta olis ollu parempi :(
http://i41.tinypic.com/13zwme0.jpg

edit: ja mun unirytmi tais saada vaikutteita vr:n joustavista aikatauluista.

Fillarimies
07.02.2012, 17.21
No ei ainakaan kuvassa näytä pahalta, vai ookko photoshopannu ;)
Paljonko pitää olla pakkasta että ei edes mummopyörä toimi.. no: -28 astetta. Minun soliferistä oli tullu kuntopyörä yön aikana. Pitäs vissin takanapaan laittaa ohuemmat öljyt, jos on purettava malli..

makkis
07.02.2012, 18.47
No kieltämättä muutin valkotasapainon ja kuvan koon fotarissa :rolleyes: Pelkkä pohjamaali näyttää kyllä vähän kummalliselta ylivalottuneena ja herkästi siihen jäi öljyiset sormenjäljet.
Mulla ei ollut edes vaihteet jäässä, vaikka yöllä kastelin pyörän oikein kunnolla jynssätessä. Sulla on Niila selvästi menny talvispeksaus mönkään ;)

Fillarimies
09.02.2012, 13.41
Eilen speksasin mummopyörän takanapaa kun meni hermot. Sieltähän löyty laakerit, jotka olivat saippuamaisessa töhnässä. (kovettunut vaseliini). Pientä herkistelyä ja pyörii. OK! Eikä ihme ettei jarruvoimaa ollu vaikka kuinka monotti poljinta.. rasvaa kitkapintojen välissä! Tänään pitää vielä hiukan säätää laakerivälystä, kun kiekot kiristää pyörään niin välys pienenee hiukan. OK!
Etunapa olikin sitte aivan hirveä.. Se oli aivan kuiva ja laakeripinnat oli pienellä kuopalla.. No rasvaa väliin ja pyörii hiukan paremmin. Pitää varmaan jossaki vaiheessa ostaa uuden kiekot shitmanolta!
Pitäs varmaan tehdä sama käsittely maastopyörän navoille ja oikeastaan tehdä aivan kunnon perushuolto!

tv.
09.02.2012, 20.45
Niila, laita ketjuöljyä laakereihin niinkö mie laitoin Levillä vapaarattaaseen ;)

fillarihaka
09.02.2012, 23.07
...täällähän on kiitettävästi aktivoiduttu ja jopa ihan pyöräasiaaki ilmassa. Höystetään ny sitten täältä Pohjanmaaltaki pakkasuutisia; kävin eilisiltana suorittamassa tollasta valtakunnallista varainkeruukeräystä ja kyllä täytyy sanoa, että kummasti lämpimästä tallista otettu 6500:nen ja kuski alko hyytyä jo matkalla ensimmäiseen naapuritaloon vaikkei ollu kuin -21'c...paljon on huonontunu siitä ku sillon joskus rollossa tuli poljettua koululle -26:ssäkin (vauhti ei kyl ollu huimaa), siitä suuremmilla lukemilla pistin kyllä kävelyks? :rolleyes:

tv.
11.02.2012, 17.44
viime viikolla vajaassa kolmessakymmenessä pakkasasteessa täysjouston 10w-keula- ja iskariöljyt oli niin tahmeana että 20 sentin joustot tuntui niinkö olis ajanu jäykällä pyörällä :D on se ihan lystiä polkea pakkasella kouluun kunhan naaman peittää jollaki.

Fillarimies
13.02.2012, 22.01
Kävin hakemassa mummopyörään sitten uuden takakiekon ja kyllä nyt kelpaa polkea. Niinkö ois uus pyörä alla. Ei ollu pahan hintainenkaan. 28e shitmanon navalla, kun vannekehässä oli pieni vekki ja antoivat alennusta. Aika isoja hintaeroja oli: kemin pyörä ja osassa sama kiekko makso 72e ja citysportissa 49e lähtöhinta. Netissä sama kiekko 34e + postit.
Kyllä ne riistää tavallista peruspyöräilijää noissa liikkeissä, jotka ei tiedä noiden todellista arvoa.. Ihmisiä huijjataan jokapaikassa :(
Ei kestä solifer pyörien navat yli 3000km ajoa. Kylläpä on huonoa laatua ;)

tv.
15.02.2012, 00.17
Ei kestä solifer pyörien navat yli 3000km ajoa. Kylläpä on huonoa laatua ;)
Pari vuotta sitte huolsin yhtä Soliferia. Naisten 28-tuumanen. en muista oliko 1- vai 3-vaihteinen.

noh...
polkimet kuulemma heilu sivusuunnassa ja kolisi kovasti. Tutkin tilannetta ja huomasin että keskiömuhviin kierrettävät keskiön osat oli muovia :D kierteethän niistä oli menny ja keskiön vaihto olis ollu edessä. En tiiä mikä oli pyörän kohta lopulta. Oisko ollu muutaman vuoden ikänen Sotkan 99 euron pyörä kyseessä. Hintasekseen varsin toimiva peli mutta keskiö oli melkonen floppi.

tv.
15.02.2012, 00.24
pyörän säätöhommat on täydessä vauhdissa. Jarruja on ilmattu onnistuneesti (Martti kiitti Hayeseista!) ja osia vaihdeltu pyöristä toisiin :D isossa kolmiossa mahtuu hyvin purkamaan pyöriä. Ulkovarastoon matkaa 1. kerroksen parvekkeelta 10 metriä joten lähes täydellinen kerrostaloasunto kyseessä. Varasto on vaan niin pieni että pakko säilyttää vähintään yhtä pyörää tuulikaapissa kun varastoon ei mahu.

arctic biker
18.02.2012, 18.14
Jaha, sait heiskaset kuntoon, hyvä juttu. toisenhan minä taisin valmiiksi purkaa ihan vaan helpottaakseni sun huoltourakkaa... ne on jo vintagea melkein, ens kesänä 10vuotissynttärit.

Fillarimies
23.02.2012, 12.37
Tommin eteiseen sopii demo. Se melkein istuu sisustukseen ja kyllä mie oisin onnellinen ko saisin pitää spessua eteisessä, ei vaan minun eteiseen mahu.
Kyllä tuo solider on melko kuraa kaikkinensa, jos vertaa vaikkapa 80-luvun tunturiin/helkamaan. Ne kun on tehty kestämään 100 vuotta tyyliin.
Eilen käytiin talkoilemassa lumenpudotuksen parissa ja olipahan hyvää kuntoilua, kun oli n. 10 rivitaloa mistä tiputella lumet ja kolata pihat puhtaaksi.
Tänään vois mietiskellä uimaan lähtöä :) Ostin nenä klipsuttimen niin voi keskittyä uimiseen, eikä veden vetämiseen henkeen vahingossa :D

Ai niin. Osta sieki tommi tämmönen. Menee lujarin tehtävät kuin vettä vaan, kun hörppäsee törkeän hyvää kahvia!
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/423227_3144410821100_1589907544_2588703_1924636716 _n.jpg

makkis
23.02.2012, 15.02
SpessuSpessuSpessu, eikös me jo viime kerralla käsitelty kyseinen merkki? :rolleyes:
Mie en muuten Niila löydä sitä satulatolppaa mistään, pitää vielä varmuuden vuoksi penkoa kaapit Torniossa. Sulla ei varmaan kesällä ole mahdollisuutta tehdä sille mitään? Kurkkaappa muuten Torilta mitä siellä joku pyytää samanlaisesta telineestä, pitäisköhän minunki ruveta korottamaan hintaa :D

Fillarimies
26.02.2012, 21.44
Tänään oli ohjelmassa 600 m^2 katto. 5 miestä, 9 tuntia ja järjetön määrä kirosanoja ja tiputettiin lumet katolta. Simon linja-autoasema oli kohteena. Oli vuoden rankin treeni ja voidaan jo lukea levi24h tasoisiin suorituksiin rankkuusasteen mukaan. Kyllä nyt on hyvä fiilis kun pääsi saunaan ja sai syötyä ja pari olutta alla.

tv.
26.02.2012, 22.39
Ai niin. Osta sieki tommi tämmönen. Menee lujarin tehtävät kuin vettä vaan, kun hörppäsee törkeän hyvää kahvia! On tuola kaapisa tuommonen peltipönttö :D en ole kokeillu. saat keittää jokaisella laitteella kahvia mulle kun tulen käymään!

vee
04.03.2012, 17.06
HUOM!
3-4.3.2012 klo n. klo.03 aikoihin Suomen Erikoistekniikasta Rovaniemeltä on varastettu Polarion PH40 valaisin.
Aika erikoista oli ettei lasista sisäänmeneet tyypit ottaneet mukaan mitään muuta kuin PH40 valaisimen. Sen sisässä oli akku, mutta laturia ja salkkua he eivät ottaneet.
Mikäli jollekkin kaupataan kyseista valaisinta, kannattaa kysellä sen alkuperää tai ilmoittaa vaikka Suomen Erikoistekniikalle joka on samalla maahantuoja.
Näitä nyt ei todellakaan käytettynä juurikaan liiku, joten mahdollisuus varastettuun on iso.

Myös jos laturia joku haluaa ostaa niin sama homma. Koska ilman laturia tuolla ei pitkään leikitä.

Tyypit pääsivät valvontakameraan, mutta saas nähdä tunnistaako jeparit niitä.

makkis
05.03.2012, 17.38
Meni kuvausreissu vähän mönkään kun tajusin että turistien(?) tamppaamat lumikenkäpolut kantaa ihan hyvin myös pyörää. Kaiken kaikkiaan aikaa kului vajaa pari tuntia ja kameraan tarttui kokonaista 6 kuvaa, ei oikein malttanut turhaan seisoskella polkujen varressa :D

Fillarimies
07.03.2012, 01.39
Uskomatonta mutta totta. Käytiin tänään makkiksen kans ajamassa oukulla polkuja. Ainaki mie tulin siihen tulokseen, että ens kesänä ajetaan Levin zeropointin terassille ja pysytään siinä koko kisan ajan. Oli meinaan sen verran huono pyöräilykunto, ettei ole tosikaan. Oli nyt kuitenki mukava ajaa ja varsinkin kun polun suunta muuttui vähän alaspäinviettäväksi. No käytiin sitten makkiksen kans saunomassa ja pidettiin nestetasapainoa kurissa ettei pääse ylikunto iskemään :D
Onhan noita korkeanpaikanleirejä tulossa niin pitää yrittää saada jonkulainen kunto siihen mennessä!

fillarihaka
08.03.2012, 23.25
...Oli meinaan sen verran huono pyöräilykunto...!
Tähän on olemassa yksinkertainen parannuskonsti: Lisää pyörälenkkejä!!! Niitä nimittäin pitäs itekki alottaa tekeen; ku toissa viikolla kokeilin käydä spinningissä ja siinäki hapotti ja hikoilutti siihen malliin että *^=`#! Kunhan aurinko alkaa paistattaa päivää enempi kevään malliin. Nyt vielä hetkisen meen tuolla hangilla pitkin pellon- ja metsänlaitoja kelkalla vetämiäni latu-uria! :cool:

arctic biker
16.03.2012, 22.17
Niin se on pojaat että perässä tulette vaan tässä hommassa ette toivottavasti. maanantaina toi prkleen syöpäleikkaus... Voitte arvata että ottaa päähän. Koittanu netissä pyöriä ja lukea kohtalotovereitten juttuja vaan tuo Jussihan hyvästi sano että ketä uskoo. Aattelin tehä maailmanennätyksen leikkauksesta satulaan tahi sitten en. oppinut tähän ikään ettei piä luvata liikoja, ainakaan itelleen. No tämmöistä, palajan asiaan Kun Roihin pääsen vaan minä vuonna. Ainaskin tällä vuosituhannella.

Fillarimies
18.03.2012, 22.51
No voi helvata.. Onkos minkälaatuinen syöpä? Toivottavasti hyvälaatuinen. Tänään otin pyörän senverran esille, että vaihdoin uutukaiset continental X-kinkit alle ja pyöräilin töihin. Mahtava pito ja rullaavuus. Pidossa voittaa racekinkit, mutta hieman saattaa hävitä rullaavuudessa niille, en tiedä. Kauheasti haluttaa jo ajamaan kun kaverikin laitto melkein tuliterän Ibis mojon. 140mm joustava täpäri alle 12kg, kaikilla herkuilla. Helvetin hieno pyörä, melkein kateeksi käy, mutta ei ihan :)

makkis
19.03.2012, 18.58
Joku varmaan ajattelee että nyt mie olen seonnut lopullisesti, mie olen ainakin alkanut epäilemään ajatuskotelon vioittuneen :rolleyes:
http://i39.tinypic.com/2r73oyq.jpg Tästä oli joskus puhetta fillarimiehen kanssa ja pakkohan sitä oli kokeilla. Kuvassa siis hieman kieli poskella leivottu satulan urosmuotti. Yllättävän jäykkä tuostakin tuli, vaikka on laminoitu ilman puristusta ja perus kuitumattoakaan ei ole kuin 2 kerrosta.
Jos joltakin löytyy ylimääräinen satula niin voisin vaihtaa sen vaikka kahvipakettiin, kunnolla ei ole muuta väliä kunhan kiskot ja pehmusteiden alla oleva muovi muistuttaisivat edes etäisesti ehjää.

Arctic Bikerille voimia paranemiseen.

Fillarimies
21.03.2012, 10.24
No nyt se sen teki!! Otit nyt kyllä vähän budjettivaihtoehdon tuon lasikuidun. Paljos muuten tuli suurinpiirtein maksaan? Ja paljon painaa?
Hiilari onki sitte tosi halpaa.. n. 30-50e/m^2
Kiskotkin ois hieno kun ne ois hiilaria.

makkis
21.03.2012, 18.42
Rahamiesten hommaa vääntää muotit hiilarista. Litra hartsia kovetteineen ja neliön verran mattoa oli jotain pari kymppiä, siihen sitten päälle parit pensselit, ruiskuja ja muuta sälää. Hartsia tuohon meni reilusti alle desi ja mattoa ehkä 30x30cm pala. Tarvitsin kuitua muuhun hommaan niin ajattelin samalla väkertää tämänkin kun oli joskus puhetta. Samalla kokeilin putkenkin muotitusta. :rolleyes:
Hiilarin hinnat on kyllä tiedossa, jos siihen joskun innostuu niin pitää samalla investoida parempiin työvälineisiin ja odotella lämpimämpiä kelejä, hartsi ja epoksi ei nimittäin haise kovin hyvälle.

Fillarimies
01.04.2012, 22.46
Tänään kävin ulkoiluttamassa maantiekiituria 10km verran. Kurkku meni melko käheäksi, kun sen verran oli kuitenki vielä viimaa, ettei kärsis suunkautta hengittää sisään. Hyvin se vain rullas, mutta kyllä oli kädet puuduksissa tuosta tärinästä. (Kemin tiet...)
Huomenna ois salibändyä ja tiistaina vois yrittää käydä uimassa.
Mitä makkiksen hiili&kuitu pajalle kuuluu?

arctic biker
03.04.2012, 21.16
Tänään kävin ulkoiluttamassa maantiekiituria 10km verran.
Miten minä muistan että joskus muinoin FP tuomitsi maantievehkeet jonnin joutaviksi?

makkis
17.04.2012, 01.36
Miten minä muistan että joskus muinoin FP tuomitsi maantievehkeet jonnin joutaviksi?Eikös ne sitten olekaan? ;)
Innostuin tässä illan päälle kokeilemaan Oukun hankikantoa, mutta eihän se tällaista läskiä kantanut ja muutenkin ylämäkeen oli poluilla melko turha yrittää. Liekö pyörään kertynyt kodensiovettä lisäämään painoa. :rolleyes:
No jos jotain positiivista pitää hakea niin alaspäin klassinen näköalatornin reitti tuntui yllättävän tasaiselta ja kapealta, kolme kertaa menin keulan kautta ympäri kerien, ennen kuin opin pysymään keskellä polkua. Schwalbetkin tuntui pitävän harvinaisen hyvin, kunhan vain muisti olla koskematta jarruun. Koita siinä sitten tasapainoilla vauhdin ja pidon kanssa.
Loppujen lopuksi paras pätkä löytyi kuitenkin viirinkankaan hautausmaan vierestä, ei pitäis lähteä merta edemmäs kalaan :rolleyes:

Fillarimies
19.04.2012, 00.19
Miten minä muistan että joskus muinoin FP tuomitsi maantievehkeet jonnin joutaviksi?
No en mie nyt ole edelleenkään niin kauhean innostunut maantiefillarista, mutta se täytyy myöntää että onhan se nopea pyörä kaupungissa ja ehdotonta eliittiä työmatkapyöräilyyn.
Sun pitää muuttaa Kemiin niin ei ole ylämäkiä, ei ole kyllä alamäkiäkään.. Et saanu itteltäs mitään rikki tälläkertaa?
Mietittiin kaverin kanssa eilen, että mihinkähän ajankohtaan sinne martimoaapalle uskaltaa lähteä, ettei tarvi ajaa kelluvien pitkospuiden päällä?

makkis
19.04.2012, 02.36
Sun pitää muuttaa Kemiin niin ei ole ylämäkiä, ei ole kyllä alamäkiäkään.. Et saanu itteltäs mitään rikki tälläkertaa?
Mietittiin kaverin kanssa eilen, että mihinkähän ajankohtaan sinne martimoaapalle uskaltaa lähteä, ettei tarvi ajaa kelluvien pitkospuiden päällä?Jaa mää vai?
Ei sitä nyt joka kerta kehtaa itteään hajottaa.
Eiköhän se viime kerran ajankohta ollu ihan passeli, keväällä siellä tarvii veneen ja kesällä siellä on vielä enemmän itikoita. Pikkusen kovemmat jätkät ajais kyllä koko reitin läpi :rolleyes:

http://www.mtb-enduro.net/kalenteri-2012/ Kaikenlaisilla sivuilla sitä tuleekin käytyä, joko niilalla on heinäkuu merkattu kalenteriin?

fillarihaka
19.04.2012, 07.34
Tervehdys pitkästä aikaa myös täältä P-Pohjanmaalta!
Meikäläinenkin on haaveillen katsellut noita mtb-enduron sivuja, tosin lähinnä pivot-cupin osalta. Ne sopis vähän paremmin omille ajotaidoille/mieltymyksille, vaikka muutoin nyky-ajokunto kyllä puoltais pelkkään alamäkeen päästelyä...mutta jos Vuokatista ja pyöräilystä puhutaan, niin mitenkäs ois 25.8. Vuokatti MTB? Siinähän ois ajotapahtuma, saa joko kuntoilla tai ajaa kilpaa ja matkan varrella ois huoltoa muutoinkin kuin oman camelbakin turvin. Itse kovasti harkitsen kyllä Tahkon lisäksi siihen osallistumista. Vuokatista muistan muutoinkin mukavia polkureittejä, joita urheilulukiossa tuli ajeltua, joten kovasti houkuttais lähteä verestämään muistoja tässä joskus ja tuo vkonloppu vaikuttais kohtuullisen passelilta (vaikka pellolla puintikausi lieneekin menossa). Joko varataan porukalle mökki..? :)

makkis
24.04.2012, 21.13
http://i40.tinypic.com/5mpj.jpg
Kenkiä lähdin ostamaan, no kengät jäi vielä kauppaan mutta jotain muuta tarttui mukaan :rolleyes:
Stemmin ja polkimet oon vaihtanu kuvan oton jälkeen, jos alan oikein hurjaksi niin tupetkin vois vielä vaihtaa.
Perässä on jossain kohti vähän väljää, paikallaan heiluttelemalla ei tunnu mitään mutta soratiellä ajaessa pitää melkoista kolinaa. Pitäiskö nuo laakerit vaihtaa aina kaikki kerralla vai riittääkö väljimpien heivaus?
Jos nuo lumet ei kohta ala sulamaan niin mie lähden lapiolla tekemään sulaa baanaa :rolleyes:

ps. Cube vois olla myynnissä

arctic biker
24.04.2012, 21.40
Jos nuo lumet ei kohta ala sulamaan niin mie lähden lapiolla tekemään sulaa baanaa :rolleyes:

Jotenkin tuttu tunne aikoinaan... Mietipä asiaa noitten laakereiten suhteen; Kohta kuiten ajokausi kukkeimmillaan eli
nyt vielä joutilasta aikaa laakerisavottaan

makkis
24.04.2012, 22.23
Kyllä tuota on nyt viikon aikana tullut ulkoilutettua ihan kiitettävästi. Pitää varmaan odottaa että onnistuu taas telomaan itsensä, on sitten taas aikaa speksata pyörää kun ei pysty ajamaan.

Fillarimies
25.04.2012, 01.03
Älä telo itteäs! Voi jestas, no tuonne ounasvaarallehan pitää lähteä ajamaan ihan jo pelkästään, että ne järjestetään kotipaikkakunnalla :) Kuntoa ei edelleenkään ole, mutta endurot on hauskoja kisoja.

Sitä levin viikonloppuakin pitäis alkaa miettimään, että koska pidetään ajoviikonloppu?
Itse ajattelin vähän semmosta palettia, että jos hyvä ilma niin alamäkiajoa lauantaipäivä ja perjantaina tullessa vois käydä hikilenkin tekemässä.

Ehdotelkaahan viikonloppuja?

Lähetäänkö isolla porukalla tuonne maxiavalancheen ruotsiin nyt kun Tonillaki on täpäri alla? Tommillaki ois just oikea rassi sinne.. tasasella saattaa kyllä usko loppua, mutta nähdään sitte maalissa, eiku..

Mitä olet tykänny tuosta canyonista toni?

tv.
25.04.2012, 04.17
Mulla on viikkojen 24, 27 ja 32 viikonloput varattuja 95 % todennäkösyyelä. Kesätenttipäiviä :D muuten sopii lähteä Leville harrastamaan painovoima-avusteista krapulapyöräilyä. Mielesä on pyöriny että tinkais sen palkintoviikonlopun jatkoksi vaikka maanantain ja tiistain samasta mökistä. Vuorokausihinnat on kesällä naurettavan halpoja. Pe-Su on minun mielestä turhan lyhyt aika irtautua työelämästä ja nauttia vapaa-ajasta kunnolla. Oisko muita kiinnostuneita pidennettyyn viikonloppuun? Heinäkuussa vois olla mukava kun siellä olis varmaan jonkin verran muitakin lomanviettäjiä liikenteessä. Eli heitämpä ehdotuksena viikonloput viikoilta 28-31! Ja siis ehottomasti vois tehä useampia reissuja jos porukalla kiinnostaa. Kimppakyydeillä ja mökkien kesähinnoilla ei rahaa mene paljoa naamaa kohti jos vaikka muutama tyyppi on mukana.

makkis
25.04.2012, 11.50
Näillä näkymin mulle passaa mikä tahansa viikonloppu paitsi juhannus. Ehdottomasti otetaan pidempi viikonloppu, täältä kun lähtee työpäivän jälkeen niin se on jo helposti seitsemän ennen kuin on perillä, sunnuntai menee sitten pakatessa ja siivoillessa niin eipä siinä paljon ehdikään touhuamaan.

Tarkotatko avalanchella tuota Åren kilpailua? Ehkä vähän turhan extremeä meikäläiselle :cool:
Oukun enduro on kyllä vakavasti harkinnassa, toivottavasti julkaisevat reitit hyvissä ajoin etukäteen. Sais edes vähän kotikenttäetua.

Canyonista oon kyllä tykänny, menee kuin juna kunhan muistaa pitää perseen penkissä. Ehkä vähän raskas näin jäykkäperäisen jälkeen mutta eiköhän tuohon totu. Maksoin tuosta muuten suunnilleen yhtä paljon kuin aikoinaan Cubesta, pitäisin ihan hyvänä kauppana.

tv.
25.04.2012, 23.58
Tuohon alamäkikaahailuun liittyen. Jos jollaki on halua käydä kokeilemassa esim. Levillä alamäkiajelua, niin meikäläiseltä liikenee lainaan tuo eläimellisesti etenevä Specialized Demo ainaki osaksi päivää. Siis pyörän etenemisvauhti riippuu tietenki kuskista ja itse tulen ylhäältä alas etanan nopeudella jarrut punaisena hohtaen. Ajovarusteitaki löytyy riittävästi tällaiselle 182 senttiselle kaljamah.... eikäkö solakkavartaloiselle atleetille ;) Olen havainnu että maksimissaan 5-6 tuntia jaksaa päivässä ajaa joten samalla lipulla ehtii pari kuskia rälläta päivän. alamäkivuokrapyöriä pumppaillessa olen huomannu että ne on säädetty useinmiten päin v..tua. Esijännitykset jousituksesta täysillä ja paluuvaimennukset hitaalla. meno on kevyen kuskin alla niinkö ajais jäykkäperäisellä pyörällä. ei hyvä.

Sami W
26.04.2012, 11.55
Tervehdys kaikille!
Sukset siirtyi varastoon ja tuli pyörät tuli kaivettua tilalle. Huomasin tuossa että trekin takaiskari vaikutti hiukan oudolta. Pro pedal vivulla ei tuntunu olevan oikein merkitystä kumpaan asentoon väänsi. Onko joku perehtyny enemmän noiden iskareiden sielunelämään? Pyörä on ollu säilytyksessä kylmässä varastossa ja iskari fox float RP-2. Talvella ei ole ajettu metriäkään. Yhdellä tutulla myös samanlaista vaivaa foxin iskarissa ja paineet tarkistettu. Omasta fillarista en ole vielä kerenny paineita kattomaan.
Lueskelin juttuja että pakkanen ja ilmaiskarit olis hiukan huono yhdistelmä?

marco1
26.04.2012, 12.03
Tervehdys kaikille!
Sukset siirtyi varastoon ja tuli pyörät tuli kaivettua tilalle. Huomasin tuossa että trekin takaiskari vaikutti hiukan oudolta. Pro pedal vivulla ei tuntunu olevan oikein merkitystä kumpaan asentoon väänsi. Onko joku perehtyny enemmän noiden iskareiden sielunelämään? Pyörä on ollu säilytyksessä kylmässä varastossa ja iskari fox float RP-2. Talvella ei ole ajettu metriäkään. Yhdellä tutulla myös samanlaista vaivaa foxin iskarissa ja paineet tarkistettu. Omasta fillarista en ole vielä kerenny paineita kattomaan.
Lueskelin juttuja että pakkanen ja ilmaiskarit olis hiukan huono yhdistelmä?

Son rikki, ei paineilla väliä.Fillariosa.fi tai tftuned.com hoitaa nuo kuntoon korvausta vastaan. Päivittämällä saadaan siihen vielä semmoinen tuunaus että koko Propedali heivataan mäkeen ongelmia aiheuttamasta, sen poiston jälkeen ovat iskarit alkaneet kestää paremmin.... paikallisista kelkkapajoista jotku on korjanneet näitäkin (osaaminen riittää kevyesti) mutta ne eivät saa varaosia näihin.

Kyllähän kierrejousi-iskari lienee parempi mutta kun nuo RP:t hajoaa useammin vaimennuspuolelta joka ei jousesta välitä.

Sami W
26.04.2012, 13.02
Hiukan tutkiskelin paremmin iskaria ja kyllä se nyt hiukan jäykistyy pro pedal lukittuna. Muistikuvat kertois kuitenki että jäykistyi ennen paljon enemmän?
Pitää kattoa jos sen jossain vaiheessa lähettäis sitte huoltoon.
Ja ens talveksi vois sitte iskarin ottaa lämpimiin tiloihin lojumaan.

Fillarimies
30.04.2012, 19.32
Hienoa, että lähetään Åreen, eiku leville siis. Mullekki passaa nuo viikonloput hyvin, kunhan vain sovitaan nyt että mikä viikonloppu niin voidaan lyödä homma lukkoon, varata telttapaikat yms yms :)
Tarjottu:
- 20.7 - 22.7.2012
- 27.7 - 29.7.2012
- 3.8 - 5.8.2012

Mullekki passaa että käydään vaikka 2-3 kertaa levillä. Ei tosiaan oo kalliita nuo mökit jos 3-4 henkeen ottaa semmosen kopin. Mulla vähän himottaa kokeilla miten tuo spessu menee tuolla uudella keulalla tuola levillä!
Jos kiinnostaa niin voi ehdotella jo mökkejäkin, mihin haluaisitte?

makkis
30.04.2012, 21.54
Jos nyt puhutaan siitä palkintoviikonlopusta niin otetaan mieluummin jokin niistä uudemmista mökeistä joissa oltiin kisan aikaan, se viime kesän palkintomökki oli hitusen rokatun oloinen.

Mulle käy varmaan jokainen nuista viikonlopuista, mie ehdotan että valitaan se jolloin paistaa eniten aurinko.

E: Ensimmäisenä viikonloppuna on ounasvaaran enduro, mennään joku toinen viikonloppu.

Fillarimies
03.05.2012, 17.27
Me päästään leville jo ennen tuotakin. Hannu soitteli Levin sähköltä ja sano, että ne oisivat osallistumassa tänäkin vuonna levi24:seen. (15-16.6.2012) Mulla oli tarkoitus että en osallistuis tänävuonna, mutta kyselin Hannulta, että miten semmonen onnistuu, että ei taistella kärkipaikoista, kun me ei vissin saada osallistujia tarpeeksi kasaan? Sano, että koitahan saada jonkulainen porukka kasaan, pääasia että levinsähköltä tulee porukka ajamaan. Eli itse olen asennoitunut ajamaan rennosti, nautiskellen enemmän.
Keitä muita lähtee mukaan muutakuin minä?

Ai niin.. Levin sähkö sponssaa perinteiseen tapaan:
- Tasokkaan majoituksen
- Ruokaa
- Palautusjuomaa (bananas are for monkeys..)

Osallistujat:
Niila

Mie vähän niinkö odottaisin, että tv. ja makkis ainakin lähtee. Multa saa pyörää lainaan kierroksille :)
http://www.levi24.fi/gallery2011/images/levi24_201132.jpg

T. Nikke nakertaja

Fillarimies
03.05.2012, 17.33
Laitetaan lisää tarkoinvalittuja koukutus..houkutuskuvia:
http://www.levi24.fi/gallery2011/images/levi24_201182.jpg
http://www.levi24.fi/gallery2011/images/levi24_201162.jpg
http://www.levi24.fi/gallery2011/images/levi24_201151.jpg

Jos muita ei lähde kuin minä niin toivotaan, että soolo miehissä ei ole kuin 2 osallistujaa mun lisäksi ;)
http://www.levi24.fi/gallery2011/images/levi24_201178.jpg

tv.
03.05.2012, 18.38
meikä on mukana!

Ja siitähän se osaspeksaus alkoi.... :D

makkis
03.05.2012, 19.46
oon mukana kuin peräpukama...
Taidan kyllä kieltäytyä Niken pyörätarjouksesta. Mikähän se olis paras yhdistelmä tuonne, täpäri vähän keposemmilla kiekoilla vai kokeilisko suht bulletproof-linjaa kiekkojen ja kumien osalta. Toisaalta jäykkäperälläkin olis hauska heittää muutama kierros :seko:
Mie voin tänä vuonna tarjota tv:lle tuoreet powerlinkit kisaan, uskaltaa sitten tarpeen vaatiessa lainata sitäkin pyörää ;)
Ostin huvikseni videokameran ebaysta, makso kokonaiset 10 taalaa ja pitäisi olla sytkärin kanssa samaa kokoluokkaa. Pitää kokeilla kypäräkamerana kunhan tuo joskus saapuu.

sitten jotain ihan muuta: http://www.pohjolansanomat.fi/Kulttuuri/1194740528818/artikkeli/the+rasmus+satama+open+airin+paaesiintyjaksi.html vissiin parempi unohtaa satama tämän kesän osalta..

tv.
04.05.2012, 16.10
Mie voin tänä vuonna tarjota tv:lle tuoreet powerlinkit kisaan, uskaltaa sitten tarpeen vaatiessa lainata sitäkin pyörää ;)

sitten jotain ihan muuta: http://www.pohjolansanomat.fi/Kulttuuri/1194740528818/artikkeli/the+rasmus+satama+open+airin+paaesiintyjaksi.html vissiin parempi unohtaa satama tämän kesän osalta..

Kiva kun saa uuen powerlinkin :D täytyy varmaan jokaisen täydentää repun varaosavalikoimaa vaihtoketjulla ettei käy niinkö viime vuonna. Ettei taas jää kisan voitto kiinni ketjuista ;)

Ei tuonne Satamaan viitti lähteä. Tai jos lähtee niin pitää olla enempi humalasa kuin viime vuonna.

makkis
04.05.2012, 16.54
täytyy varmaan jokaisen täydentää repun varaosavalikoimaa vaihtoketjulla ettei käy niinkö viime vuonna. Ettei taas jää kisan voitto kiinni ketjuista ;)
Joutuuko tässä laittamaan kaikki rattaat uusiks että se repusta kaivettu ketju pelaa varmasti kunnolla :seko:

Ei tuonne Satamaan viitti lähteä. Tai jos lähtee niin pitää olla enempi humalasa kuin viime vuonna.Oliskohan joku nätti kesäinen viikonloppu kenelläkään kemiläisellä vaikka tupareita tai muita kissanristiäisiä tiedossa :rolleyes:

Fillarimies
06.05.2012, 12.02
Mieki aloin speksaamaan pyörää ja ajovarusteita ;) Äsken laitoin tilaukseen polvi-säärisuojat ja fullface kypärään sopivat ajolasit meidän DH-viikonloppua ajatellen. Lisäksi uudet kengät ja polkimet on tulossa saksasta. Kohta lähtee käsistä...
Kohta saa rampata postissa yhtenään, kun tulee pakettia joka paikasta, kiina, saksa, britti yms.
Eilen tonin kans hiottiin taktiikoita koko ilta jatultiin siihen tulokseen, että toni ajaa 10 kierrosta putkeen ja sitte vaihdetaan ajajaa, eiku...
Meillä on tiimivalokuvaajakin mukana, mutta onko innokkaita tulemaan vielä ajamaan? Mietittiin myös sellaista, että jos levin sähkölle sopii niin me voitais osallistua 4-ajajan sarjaan, niin ei tarvis taas hävitä intersportille :D

Ai niin.. Saattashan ne tuparit olla tiedossa. Kyllähän tuonne minun saunaan nyt sen 3 mahtuu kun istuu tiiviisti.. Tälläkertaa saattas olla vieraille ihan vuodesohva tiedossa ;)

-PEKU-
07.05.2012, 17.45
Moro, meikä vois kans tulla Leville jos vaimolle ei satu työvuoro silloin. Tuun just silloin to-iltana kreetan leiriltä eli "pää jumissa, mutta jalat herkkänä" Lähtökö on jo pe iltana ?

tv.
08.05.2012, 00.55
mie en ainakaan nuku kemi-tupareilla tonin kans vuodesohovala. toni on niin kova kuorsaamaan :D

ps. ottakaa earit mukaan leville!

mulla alkaa jo mennä yöunet Levi24:n takia. Tonin 10 kierroksen taktiikka kuulostaa hyvältä. Pitäiskö se ajottaa sinne aamuyön tunneile niin muut saa nukkua pitkät unet? kyllä se viiteen tuntiin pitäis mennä tuo 10 kierrosta putkeen.

Tänä vuona vois harkita sitä mikä ittelä käyny joskus mielesä. Eli pitäis yhtä autoa parkisa kisa-alueella ja jonku varapyörää kokoajan pyörätelineessä. jos taas jonku pyörä hajoaa gondolialueella radan ääripäässä niin nakkais nopeasti autolla uuen pyörän kuskille. viimeksi tuhraantu ainaki vartti kun lähin viemään pyörää polkemalla ja ajoin kaiken lisäksi harhaan :D tämän jälkeen sääsket kävi mettäsä hikisen ukon kimppuun kun talutin rikkinäistä pyörää kisa-alueelle takasin. ei paljoa naurattanu. niin ja sopis etukäteen muutamia paikkoja että jos hajoaminen tapahtuu, niin mihin kohtaan uus pyörä tuodaan.

tv.
08.05.2012, 00.59
jotku kissanristiäishommat vois viettää kesällä vaikka telttailemalla jossain. ite haluaisin kokea telttailun riemun luonnossa (paitsi en Bodominjärvellä). onkis joesta lohia ja paistais nuotiolla.

makkis
08.05.2012, 12.51
kenen auto lähtee tarvittaessa käyntiin vaikka lusikalla? Kuitenki melkonen ruljanssi kierrättää niitä avaimia aina kuskilta toiselle.
Vaikka oli mullakin vähän saman suuntaiset ajatukset, vähintään varapyörä siihen zeropointin pihalle niin on edes teoriassa mahdollisuus jatkaa mankelin hajoamisen jälkeenkin.
Alppitaloissa tais olla melko tilavat suksivarastot, jos kovin kuorsaaja majoittuu sinne, tai sitten samainen mösjöö vois hoitaa koko yön ajot ettei muiden herkkä uni vain häiriinny.

Niila porisi jotain kebnekaisen valloituksesta, kai sieltä sullekin jokin telttapaikka löytyis.