Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Rovaniemen XC-sieluiset pyöräilijät!

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18

JuhoSu
08.05.2013, 22.37
Ei me ajettu enää, kun ounasvaaran päälle ja alas stadionin kupeeseen. Perjantaina voisi olla ihan hyvä sää ajaa taas lisää :) (tai riippuu mitä sääennustetta uskoo)

makkis
08.05.2013, 22.39
Mutta joo, pitää varmaan kahden viikon päästä alkaa tekemään kahvakuulalla liikkeitä, ettei menis niin herkästi uudelleen :)

Enhän mie mistään mitään tiedä, mutta kahvakuulatreeni sijoiltaan lähteneelle olkapäälle kuulostaa aika rajulta aloitukselta, ainakin jos kuulan paino on valkattu perinteisellä äijämetodilla eli mitä painavampi sen parempi. Itse lähtisin liikkeelle vaikkapa kiertäjäkalvosimen treenaamisella kuminauhan avulla, lisäksi siihen voi ottaa vaikka vipunostot eri suuntiin pitkillä sarjoilla ja pienillä painoilla. Sie taidat olla aika lähelle minun näköinen luuranko josta on unohtunut yläkropan lihakset pois, joten kokeile vipunostot alkuun vaikka 1-2 kilon painoilla. Itse ainakin sorruin käden kuntoutuksessa aivan liian isoihin painoihin..

Jotten mie nyt pääse unohtamaan tätä, niin perjantaina yhteislenkki klo. 17.00, lähtöpaikka K-market kauppatorin edestä. Alustavasti suunniteltiin suunnaksi Korkalovaara/Mäntyvaaraa.

Birial
09.05.2013, 14.11
Olipas kiva lenkki eilen. Mukavaa ylämäkikihnutusta, kalliobaanaa ja upeaa alamäkikivikkoa. Viihdyin kyllä kympillä :)

Kahvakuula toimii, kunhan muistaa riittävän pienellä kuulalla heilua :) Itse olen kuntouttanut olkaa kuminauhalla ja pikkuhiljaa on ihan hyvä tullut.

Onko tuo K-market kauppatori se mikä on Pohjolankadun ja Lapinkävijäntien välissä? Ehdottomasti lähden mukaan :)

makkis
09.05.2013, 14.44
Joo siinä se on Pohjolankadun ja Lapinkävijäntien välissä. http://goo.gl/maps/lMVHx

Fillarimies
10.05.2013, 15.11
Sie oot Toni varmaan ihan oikeassa. Pitää ostaa kuminauhaa + pieni kahvakuula ja alkaa kuntouttamaan.
Luoja unohtanu meiltä nuo yläkropan lihakset piirustuslaatikkoon. Ei ole tuotantovaiheeseen päässy ne piirustukset :D

tv.
11.05.2013, 23.36
Multa löytyis nurkista tälläinen setti. Täysin käyttämätön kun sekoilin hieman ja tilasin vääränlaisen kiekkosetin. Eli tässä on edessä 9mm QR / 15mm läpiakseli ja takana 135-142x12.

http://www.fulcrumwheels.com/en/collection/offroad/xc-all-mountain/products/red-power-xl

Tilattu Bike-Discountista ja maksettu linkin takaa löytyvä hinta http://www.bike-discount.de/shop/k735/a66926/red-power-xl-disc-6-bolt-front-qr-15mm-rear-135-142x12.html?mfid=451

Koko setti irtoaa 170€. Nouto onnistuu Vennivaaran suunnalta.

Henkilökohtainen mielipiteeni on, että liian eksoottinen kiekko mulle. Ei ole kokemusta nuista mutta silti tuntuisi turvalliselta pysyttäytyä 32- tai 36-pinnasissa "normikiekoissa".

Fillarimies
12.05.2013, 22.31
Mie sain vanhan keulan myytyä--> rahaa päivittää uus vaihteisto.
Speksattiin Tonin kanssa eilen mulle SLX vaihteisto. 10 lehtinen pakka taakse ja eteen 2 ratasta + bashring.
Oliko se nyt niin, että pitkällä häkillä kannattaa ottaa se takavaihtaja?

JuhoSu
12.05.2013, 23.12
2 x 10 setuppiin medium häkki. Pitkälläkin toimii, mutta onhan se hieman lyhempi paremmin suojassa.

edit. Pitkällä häkillä tosin kestää käyttää paremmin äärivaihteita. Valitsisin itselle kuitenkin mediumin nopeamman vaihtamisen ja pienemmän koon vuoksi.

Fillarimies
13.05.2013, 08.51
Mie taijjan naputella tilauksen sisään bike-discounttiin tänään. Tarviiko joku jotain?

makkis
13.05.2013, 17.10
Eiköhän sulle riitä medium-häkki ihan hyvin, tässä vielä vähän laskutehtäviä speksauksen tueksi. http://www.bikeradar.com/forums/viewtopic.php?t=12546123

Mie laitan Niila sulle pienen lahjalistan privaan :rolleyes:

JuhoSu
13.05.2013, 17.40
Joo no onhan tuossa tosiaan mahdollisuus ettei kapasiteetti riitä medium häkissä.

Fillarimies
13.05.2013, 19.21
Äkkiä näyttäs mun laskutoimitusten perusteella, että pitkä häkki pitäs varmuuden vuoksi ottaa. Menee justiin rajalle ikävästi.

Sami W
14.05.2013, 21.30
Huomenna lenkkiä Keminkorkia, Pikku Olkka jne. Lähtöpaikkana Syväsenvaaran paloasema klo 18.00.
Näyttäis sääkin lupailevan aurinkoista.

JuhoSu
14.05.2013, 21.39
Lapparissa luki, että siellä on karhu tappanu poron. Saatan silti uskaltaa tulla :)

Sami W
14.05.2013, 22.09
Joo... Eihän sulla ole hätää Juho. Minun kunnolla mie olen varmasti se viimeinen pakenija ja todennäköisin päivällinen ;) :D

Hepe
15.05.2013, 08.39
Lapparissa luki, että siellä on karhu tappanu poron. Saatan silti uskaltaa tulla :)

Tuo lehtijuttu on menny ohi, Olkkavaaran suunnallako karhu oli ruokaillu, ei näkyny viikko sitte kun tykitin Sparkilla Matkavaarasta-Pikku-olkan kautta Iso-Olkkavaaran ympärystietä ja takas Pikku-Olkkaan.
Iso-Olkan suunnalla on vuosikymmenet pyöriny karhu, siitä ei vaan ole huueltu, ettei kulkijat ala suotta pelkäämään.

JuhoSu
15.05.2013, 17.29
Ei löydy netistä mistään sitä juttua, eikä ole itsellä nyt ko. lehteä. Googlettamalla löyty Suomi24 keskustelu, jonka mukaan ois ollu 11.5 Lapin Kansassa. Aiheen keskustelukin on aika antoisa :)
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11464242
(http://keskustelu.suomi24.fi/node/11464242)

JuhoSu
15.05.2013, 22.04
Huomenna yhteislenkkiä 17.30 jätkänkynttilän ounasvaaran päästä.

Hepe
16.05.2013, 13.45
Ei löydy netistä mistään sitä juttua, eikä ole itsellä nyt ko. lehteä. Googlettamalla löyty Suomi24 keskustelu, jonka mukaan ois ollu 11.5 Lapin Kansassa. Aiheen keskustelukin on aika antoisa :)
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11464242
(http://keskustelu.suomi24.fi/node/11464242)

Lauantain lehestähän se juttu löytyi, sinnehän nalle oli poron tappanu vakioreitin viereen Pikku-Olkkaan PV:n luolan lähelle.

Sami W
17.05.2013, 18.09
Huomenna lenkkiä Ounasvaaralle illalla. Lähtö beach volley kentän laidalta Jätkänkynttilän päästä klo 18.00.

Sami W
18.05.2013, 14.20
Oma aikataulu muuttui. Ei kerkeä tänään millään.
Siirretään lenkki huomiselle, eli sunnuntaille. Sama aika ja paikka muuten.

makkis
18.05.2013, 21.24
Tänään oli hyvä päivä lenkkeillä. Ei mennyt kuin pari lenkkiä ajettu takavaihtaja, vaihtajankorvake ja kiekko mutkalle

http://i.imgur.com/kPpWEQG.jpg

Anniina
18.05.2013, 21.55
Terveisiä Inarista! Mie oon taas hetken poissa pelistä, tältä työmatkalta kun pääsen kotiin niin heti ma aamulla lähtö kokoustamaan Venäjälle ja sit Kuopioon... no, on mulla jalassa myös rasitusvamma ja joku muukin rasitustila päällä että ehkä ihan hyvä muutenkin olla hetken aikaa urheilematta, vaikka vaikeetahan se on.

Hyviä lenkkejä teille kaverit, mie kattelen muutaman viikon päästä uudestaan...

Sami W
18.05.2013, 22.43
Kävikö makkis omalla lenkillä vai kävitkö tutkimassa tämän? http://kesa.ounasvaara.fi/2013/05/saturday-ride-pyoralenkki-joka-lauantai/
Mullaki oli takavaihtajan oikomista vasta. Ei onneksi ollu paljoa vääntynyt.

Anniinalle paranemisia ja rasitustilan helpotusta ;)

makkis
18.05.2013, 23.44
Mie kävin viihdyttämässä itseäni ihan itsekseen :rolleyes:
Kyllä tuo taitaa olla entinen vaihtaja. Vaikka häkin saisikin oiottua suoraksi, niin samassa rytäkässä murtui myös häkin stoppari.
Oon onnistunut paskomaan pyöräni samassa kohtaa jo kahdesti tänä keväänä, pitää varmaan käydä istuttamassa jotain piikikästä kasvia koko polku umpeen, niin ehkä mullakin alkais kamppeet pysymään ehjänä.

Sami W
19.05.2013, 21.08
Hiukan myöhästyin lähtöajasta. Toivottavasti muita lähtijöitä ei ollut.
Alkaa olla Ounasvaarallakin jo melko kuivaa.

Sami W
22.05.2013, 21.46
Kävin tänään lenkin ihan omin nokkineni. Oli niin epävarmaa onnistuuko lenkille lähtö vai ei, niin en viitsiny täällä ilmoitella.
X-Kingit meinaa näköjään alkaa antautumaan sivuilta. Pitäis varmaan kohta alkaa tekemään rengastilausta? Ihan tyytyväinen olen kyllä ollu noihinkin, mutta vois hiukan testailla muitakin vaihtoehtoja.
Viikonlopuksi vois suunnitella lenkkiä sitten taas.

Anniina
23.05.2013, 12.32
Kiitos Sami, eiköhän se ajallaan. Minua viisaammat kehoitti nyt laittamaan salikortit ja muut treenit jäihin, mutta kaksi liikuntamuotoa on sallittuja: koiran kanssa lenkkeily (ei juosten) ja maastopyöräily mut sekin vähän varoen. Aika näppärää. Otan siis Kuopioon pyörän mukaan ja lähden valloittamaan Puijoa ja jospa sieltä palattuani pääsisin taas pikkuhiljaa teijänkin matkaan pyöräilemään. Hyvä sinänsä, etten varannut paikkaa mihinkään Levin tai Laajavuoren kisojen tiimeihin kun en oo päässyt nyt reenaamaan sen enempiä...

Sami W
23.05.2013, 15.34
Lauantaille lenkkiä? Jos lähtö vaikka 15.00 ja paikkana tuttu Jätkänkynttilän pääty.

makkis
23.05.2013, 16.17
Mulla on pyörä vieläkin muttereina, joten lenkit jää minun osalta väliin.

X-Kingit meinaa näköjään alkaa antautumaan sivuilta. Pitäis varmaan kohta alkaa tekemään rengastilausta?

Olen tässä varmaankin ensi viikon aikana tilaamassa ainakin crc:sta romua, joten siinä siivellä pääsee ilman posteja jos kiinnostaa. Todnäk pilkon osan tilauksesta johonkin saksalaiseen nettipuljuun, joten siinäkin tulee tarvittaessa pari rengasta vähän pienemmillä posteilla.

Sami W
23.05.2013, 23.25
Pitää kattoa tuota tilausta. Itse tilaan varmaan BD:sta jahka saan päätettyä mitkä renkaat.

JuhoSu
24.05.2013, 16.40
Lauantaille lenkkiä? Jos lähtö vaikka 15.00 ja paikkana tuttu Jätkänkynttilän pääty.

Koitan päästä paikalle, mutta en oo ihan varma miten aikataulut sattuu kun pitäs mennä käymään valmistujaisissakin. Ehkä varmemmin kerkeäisin jos sais siirrettyä lähdön aikasemmaksi, vaikka 12-13.

Sami W
24.05.2013, 16.57
Mulle sopii kyllä tuo 13 aikakin. Siirretään vaikka sinne lenkki?

JuhoSu
24.05.2013, 18.00
Menee kyllä nyt vähän sekoiluksi mutta kävisikö sittenkin 16.00 lähtö. Kävisin eka siellä juhlissa, niin ei tule sitten kiire pois pyöräilemästä :)

Sami W
24.05.2013, 18.21
Mulle sopii kyllä noinkin :D

Folado
25.05.2013, 23.40
Moi vaan kaikille. Törmäsin tänään pariin teikäläiseen. Erkanin siinä heti alussa eri reitille. ja kuis kävi, vedin lipat ylempänä. Kokeilin miltä se polku tuntuu kylkeä vasten. :) Suuntasin siitä sitten tasaisemmille reiteille. Lyhyeksi jäi ajelut, jotain osumaa vaihtajaan. Ketjut rupes hyppiin.

Yhteislenkit kyllä kiinnostaa. Kaikista kivisimmät reitit kuitenkin voin unohtaa, ellei tulla alaspäin. Ajelen mielellään pururatoja ja polkuja ounasvaaralta pöyliövaaraan tai missä lie metsäteillä.

Toni

Sami W
26.05.2013, 00.48
Terve Toni.
Meillä nuo lenkit on yleensä ollut enemmän pururatojen välttelemistä ;) , mutta löytyy myös tasaisempaa hiekkapolkua.
Ounasvaaralla nuo reitit on aika kivikkoisia, mutta välillä mennään tasaisemmassakin maastossa. Esim. Keminkorkialta, Pikku Olkasta jne. löytyy tasaisempaa ja kivettömämpää polkua.

Fillarimies
26.05.2013, 16.10
Tänään oli hyvä päivä lenkkeillä. Ei mennyt kuin pari lenkkiä ajettu takavaihtaja, vaihtajankorvake ja kiekko mutkalle

*RÄPS*

Mulla alkaa pelottamaan pikkuhiljaa kun tässä samalla ruuvailen uutta SLX osasarjaa kiinni, että leviääkö ekalla lenkillä maastoon.
Missä se kivikko on mitä pitää välttää?

mijura
27.05.2013, 00.52
Iltaa Rovaniemi,

Olen junassa kohti teitä ja pakkasin matkaan metsätyökaluni. Mahtaako Rovaniemellä olla huomenna Maanantaina ja ylihuomenna Tiistaina työpäivän päätteeksi maastopyörän ulkoilutusta tiedossa?

Olisin mieluusti tulossa polkukierrokselle matkaan. Itsellä ajoa jonkin verran takana. Tällä pyörällä mittarissa tonni piakkoin. Turussa tulee ajeltua porukkalenkkejä, kun ehdin ja taisin ilmoittautua ensimmäistä kertaa MTBTahkolle ja IsosyöteMTB:llekin eli kyllä treenatakkin pitäisi.

Toivottavasti saatte pyöriin osat kiinni ja joku haluaa lähteä oppaaksi / lenkkikaveriksi molempina iltoina. Maanantaina kotiintuloaika ei ole niin tiukka, mutta Tiistaina tarvitsisi ehtiä yhdeksän junaan kohti etelään eli hieman sitä ennen pitäisi lopetella Rovaniemen maastoista nautiskelu. :)

Mika

Sami W
27.05.2013, 19.46
Huomiselle lenkkiä johonkin suuntaan? Mie pääsen kyllä liikkeelle vasta 18 aikoihin, joten mijuralle voi tehdä minun aikataulu tiukkaa.

Edit.
Laitetaampas sitten lenkki ehdotus huomiselle. Lähtö Syväsenvaaran paloasemalta 18. Suuntana Keminkorkia, Pikku Olkka, Iso Olkka jne.

Erkko96
28.05.2013, 00.56
Minulla meni muutama viikko sitte käsi sijoiltaan ja jäi vähä nämä pyöräily harrastukset vähemmälle, mutta nyt on kättä kuntoutettu jo niin paljon että uskaltaa lähteä metsälenkeille heti kun saan renkaan vaihdettua. Minkäslaisia lenkkejä porukka vetää ja millä vauhdilla? Mietin vain että uskallanko lähteä mukaan kun en ole ajanut moneen viikkoon vai pitäisiköhän nostaa hieman kuntoa ennen muiden mukaan lähtöä. :D

Ja sitte toinen juttu on semmonen että ku olen nyt ostamassa uuden pyörän niin kumpi on teidän mielestä parempi Rovaniemelle 26" vai 29"? Kävin kokeilemassa Trekin 29 tuumasta kaupungilla ja jäi positiivinen maku, mutta koska en päässyt käymään metsässä jäi metsäominaisuudet vähän arvoitukseksi.

Sami W
28.05.2013, 01.03
Kyllä lenkille uskaltaa varmasti mukaan lähteä. Ei mennä veren maku suussa, vaan aika leppoisaa tahtia edetään.
Tuo 26 ja 29 on hiukan makuasia. Molemmissa omat hyvät ja huonot puolensa ja varmasti molemmat toimii Rovaniemen maastoissa.

Fillarimies
28.05.2013, 01.13
Osta 27,5". Sitä kovasti uusimmassa fillarilehdessä kehuttiin. Itse vannon vielä 26" nimeen :)
Tänään kävin rymistelemässä polkuja reilun 20km verran. Yritin vetää ns. kisavauhtia ja aika hyvin sain vauhtia pidettyäkin. Kyllä tää tästä etenee :)

makkis
28.05.2013, 01.25
Lenkkivauhdit riippuu niin paljon porukasta ja porukan mielialasta. Toisinaan ollaan ajettu parin tunnin aikana 10 kilometriä ja toisinaan ollaan kierretty suunnilleen jokainen polku lähimmän sadan kilometrin säteellä. Mukaan vaan, sillähän tämän touhun näkee.

26" vs 29" on ihan mieltymyksistä kiinni, toiset tykkää isosta ja toiset pienestä. Itse ottaisin mieluummin 26" täpärin pidemmällä joustolla kuin 29" vaikkapa 100 milliä notkuvana.

Sami: Mulla jää huominen lenkki väliin. Hyvällä tuurilla saatan saada korvakkeen huomenna, mutta minun huominen taitaa mennä vaihteita säätäessä :cool:

Sami W
28.05.2013, 01.38
Kyllä sie kerkeät makkis ne vaihteet säätää vaikka matkalla lenkille ;)
Paketti on muuten lähteny saksasta tänään liikkeelle.
Olipa hankala päättää seuraavaa rengastusta.
Päädyin sitten tähän komboon: http://www.bike-discount.de/shop/k371/a43085/fat-albert-front-evo-snake-skin-trailstar-225-tl-ready-folding.html?mfid=78 eteen ja taakse http://www.bike-discount.de/shop/k371/a87992/fat-albert-rear-evo-snake-skin-pacestar-225-tl-ready-foldable.html?mfid=78
Saas nähdä tuleeko millainen jyrä ajettavuudeltaan.

mijura
28.05.2013, 10.01
Huomiselle lenkkiä johonkin suuntaan? Mie pääsen kyllä liikkeelle vasta 18 aikoihin, joten mijuralle voi tehdä minun aikataulu tiukkaa.

Edit.
Laitetaampas sitten lenkki ehdotus huomiselle. Lähtö Syväsenvaaran paloasemalta 18. Suuntana Keminkorkia, Pikku Olkka, Iso Olkka jne.

Moikka Sami,

Tänään klo 18:00 kuulostaa oikein hyvältä aikataululta. Ehdin siis hieman alle kolme tuntia myllätä teidän kanssa. Juna lähtee 21:19 ja siellä on suihku eli kireimmässä aikataulussa voin poluilta hypätä suoraan junaan. Toki pulahdus joessa tai järvessä kuulostaa lenkin päätteeksi myös hyvältä. :)

Eilen Johanna A ja Hannu veivät minua pisin Ounasvaaraa ja seutuja. Makiata riitti kiitos siitä. Eli alkulämmittelyt on tehty.

Tulen paloasemalla, mutta heitän vielä varoiksi yv:llä Samille mun yhteystiedot.

tv.
28.05.2013, 12.42
Aikanaan alamäkipyörässä muutos 24" renkaista 26":siin oli huikea parannus. monet juurakkopolut polut, joisa ennen joutu polkemaan 24:silla renkailla, meni kevyesti rullaillen 26" renkailla.

Anniina
28.05.2013, 17.17
Erkko, mulla on Trekin 29" jäykkäperänen pyörä käytössä ja mun mielestä se toimii kivasti (vaikka toki karummassa kivikossa täpärissä ois puolensa, mutta ei nyt puututa siihen). Rollossa on aika juurakkoisia polkuja ja siihen tuo on ihana. Niin ne väittää että 26" on näppärämpi, mutta toisaalta mie tykkään että tuo rullailee kuitenkin kivasti monesta "esteestä" yli. Mitä Trekkiä sie kävit kokeilemassa? Mie oon 167cm lyhyt ja pyörä sen mukaan, mutta jos tollanen passaa ees jotenkin ja haluut vielä makustella niin saat sie tuota mun pyörää lainata ja käyttää pikkulenkillä ennen rengas- / pyöräratkaisun tekemistä.

Sami W
30.05.2013, 21.00
Huomiselle lenkkiä vaikka Ounasvaaralle. Lähtö vaikka 18.00 ja paikkana beach volley kenttä Jätkänkynttilän päässä.
Saksan paketti laskeutunut suomeen, joten osia ja renkaita pääsee varmaan hypistelemään viimeistään ens viikolla.

Erkko96
01.06.2013, 23.14
L
Erkko, mulla on Trekin 29" jäykkäperänen pyörä käytössä ja mun mielestä se toimii kivasti (vaikka toki karummassa kivikossa täpärissä ois puolensa, mutta ei nyt puututa siihen). Rollossa on aika juurakkoisia polkuja ja siihen tuo on ihana. Niin ne väittää että 26" on näppärämpi, mutta toisaalta mie tykkään että tuo rullailee kuitenkin kivasti monesta "esteestä" yli. Mitä Trekkiä sie kävit kokeilemassa? Mie oon 167cm lyhyt ja pyörä sen mukaan, mutta jos tollanen passaa ees jotenkin ja haluut vielä makustella niin saat sie tuota mun pyörää lainata ja käyttää pikkulenkillä ennen rengas- / pyöräratkaisun tekemistä.

Kiitos tarjouksesta mutta on todennäköisesti tuo pyörä niin pieni etten vaivaudu. Jäykkäperäinen tulee joka tapauksessa sen budjetille ystävällisemmän hinnan vuoksi. Se kokeilemani malli oli se kallein alumiini runkoinen. Mallia en muista äkkiseltään.

Tuossa kun juttelin erään tuttavan kanssa, kuulin että 29" saisi normaalin 28' renkaat (tai näin ymmärsin keskustelusta). Pitääkö paikkaansa? Jos näin on niin valinta on selvä ja pidemmille maantie-matkoille esimerkiksi luostolle mennessä, voisi laittaa jotkut rullaavat renkaat. Tällöin vanha (nykyisin vähän käytössä oleva) hybridini jäisi eläkkeelle tai siirtyisi isälle. :D

HuhtisMTB
01.06.2013, 23.41
Hei! Anteeks nyt tällainen kysymys mutta olisin mahdollisesti tulossa rovaniemen seudulle kesällä ja laiska kun olen en jaksaisi skrollata läpi kaikkia 136 sivua...
Eli tällaiset kysymykset olisi: Missä päin rovaniemeä kannattaa poluille suunnata(gepsi-trackejä en tarvi, kansalaisella mennään :) ) ja löytyyköhän laatupyöriä vuokrattaviksi sieltä päin? Tosiaankin pahoittelen häiritsemistä.

makkis
01.06.2013, 23.46
Käsittääkseni 29" maasturissa vanteen halkaisija on sama kuin 28" hybrideissä yms.
Esim. Schwalbe ilmoittaa sivuillaan 29 x 2.25 Racing Ralphin ETRTO kooksi 57-622 ja vastaavasti 28 x 1.5 Marathon Plussan koko ETRTOna näkyy olevan 40-622.
Wikissä (http://www.polkupyoraily.net/wiki/Renkaan_kokomerkinn%C3%A4t) on käyty melko kattavasti läpi eri kokomerkinnät ja mitä mikäkin luku eri standardeissa tarkoittaa.

Edit: Eniten polkuja löytyy Ounasvaaran alueelta, jonka juurella sijaitsevasta hiihtokeskuksesta voi myös vuokrata jonkinlaisia maastopyöriä. Suurinta osaa Oukun poluista ei löydy normaalista maastokartasta. Suunnistuskartassa pitäisi polkujen näkyä paremmin, omakohtaista kokemusta Oukun suunnistuskartoista mulla ei kuitenkaan ole. Kuulemma Kaupungintalon Osviitasta voi ostaa Ounasvaaran kiintorastikartan, jonka pitäisi olla ihan kunnollisen suunnistuskartan pohjalle tehty kartta alueen pysyvistä suunnistusrasteista. Tai sitten voit unohtaa polkujen omatoimisen etsiskelyn ja lähteä mukaan jollekin täällä ilmoitetulle yhteislenkille.

HuhtisMTB
02.06.2013, 12.45
Kiitos! Ounasvaarasta kyllä ajattelinkin löyryvän jotain ajettavaa mutta tuo yhteislenkki kuullostaa ihan hyvältä. Ajankohta ei ole vielä varma mutta me emme myöskään ole rovaniemessä enempää kuin yhden yön. Millaisikohan nuo teidän yhteislenkit ovat että uskaltuisikohan mukaan?

Fillarimies
02.06.2013, 13.02
Yhteislenkithän on yleensä tuollaisia himo XC lenkkejä, joissa noustaan ensin 5 kertaa tottorakan päälle ja sitten ajellaan pururataa pois.

No ei vaiskaan.. Meillä on tyypillisesti menty hitaimman mukaan ja ajelu on rentoa, mutta eteenpäin viettävää.

Perinteisesti Ounasvaaralla kun ajetaan, niin polut ovat melko kivikkoisia. Ei kannata kuitenkaan säikähtää, ne ovat varsin hyvin aloittelevienkin ajettavissa. Kokeneemmille löytyy haastetta ajolinjojen haussa.

Mellalammen suunnalla (lue: mäntyvaara) on enemmän kangaspolkua ja juurakoita, unohtamatta pitkospuita.

Jos pururata-ajelu kiinnostaa enemmän, voin melkein yhtään väheksymättä suositella ounaksen pyörä-poikia http://www.ounaksenpyora-pojat.fi/

Rohkeasti mukaan vain :)

Sami W
04.06.2013, 18.14
Huomiselle lenkkiä ja suunnaksi Norvajärvi tai Pikku Olkka jne.
Lähtö Syväsenvaaran paloaseman edestä klo 18.00.

Birial
05.06.2013, 11.55

Saavuin yöllä Roihin ja jos en ole aivan kuollut väsymyksestä niin ilmestyn mukaan

Anniina
05.06.2013, 13.00
Mie yritän päästä mukaan lenkille, voinnin mukaan katon lähemmin.

Birial
05.06.2013, 15.30

Missä tarkalleen ottaen on tämä paloasema, nopeasti googlaamalla en osoitetta sille löytänyt?

Anniina
05.06.2013, 15.35
Taitaa olla Norvatie 40 se osoite, löydätkö sillä?

Sami W
05.06.2013, 15.53
Tuosta lähdetään liikkeelle. http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&srs=EPSG%3A3067&y=7380084&x=445805&lang=fi
Ihan nelostien vieressä.

Birial
05.06.2013, 16.47
Jep.. olen tuosta ohi fillarilla ajanutkin.. Eli pitäisi löytää paikalle

Anniina
05.06.2013, 17.10
Jep, kannatti jo intoilla... en pääse mukaan...

Fillarimies
08.06.2013, 16.52
Levi24h liittyvissä asioissa lähestytään..

Meillä on joukkueessa vielä 2 paikkaa tyhjänä, onko innokkaita mukaan lähtijöitä? Pekka/Eemeli Välimaa?

Sami W
09.06.2013, 17.57
Ei tuo sää kovin hyvää lupaile. Voipi olla että lenkit jää vähiin ennen Levi24:sta.
Tiistaille näyttäis ok säätä, mutta joko porukka keräilee voimia Leville?

Hepe
09.06.2013, 22.33
Hyvät oli kelit tänään ajella 4 1/2h, kilsoja ei kertyny 65km enempään, kun maasto oli osin vaikeahkoa märkää suota, jossa ei kovin lujaa pysty ajamaan.
Huomenna jatkuu Katsastuspiste xc-cup osakilpailulla numero 2 Tottorakan takamaastossa alkaen klo 18.
Kyllä Levin tapahtumaa ajatellen vielä keskiviikkona voi käydä lenkillä.

Sami W
10.06.2013, 14.43
Huomiselle lenkkiä Ounasvaaralle. Lähtö 18.00 ja paikkana sama tuttu Jätkänkynttilän pääty.

makkis
10.06.2013, 19.52
Taidan jättää lenkin väliin ja keskittyä Rotkon kisakuntoon parsimiseen :eek:

Anniina
11.06.2013, 17.36
Mie en pääse tällä viikolla yhteislenkkeilmään, ellei sit viikonloppuna mutta melkein kaikkihan on sit taas siellä Levillä nauttimassa ilmeisen aurinkoisista kesäkeleistä. Levitiimille hyviä viimesiä viilauksia ennen kisoja ja erityisesti viikonlopulle sitten peukut on pystyssä. Jospa tuo sääennustekin olisi joko virheellinen tai ennättäisi ainakin muuttua. :)

Sami W
11.06.2013, 18.32
Täällä tulee reippaasti vettä nyt. Hiukan myöhästyn tuosta 18 ajasta.

Sami W
12.06.2013, 19.29
Huomiselle lenkkiä. Lähtö Syväsenvaaran paloaseman edestä ja aika 17.00. Suuntana ???. Tuttuja reittejä tai uusien polkujen hakua.
Viimeinen lenkki mulle tällä viikolla. Viikonloppu menee reissatessa.

Erkko96
15.06.2013, 18.21
Sain eilen hommattua pyörän. Loppujen lopuksi tuli hommattua 29" Felt. Käyn nyt viikonloppuna tutustumassa pyörän maasto-ominaisuuksiin tarkemmin ja joskus ensiviikolla voisin lähteä yhteislenkillekkin. Nyt illalla lähden käymään ounasvaaran polkuja ajelemassa. Mukaan voi toki joku lähteä.

Sami W
17.06.2013, 12.56
Sääennuste ei lupaile kovin hyvää. Katotaan jos ennen juhannusta tulis joku sopiva lenkkipäivä.

Fillarimies
22.06.2013, 14.35
Pikkuhiljaa lähtee vissin käsistä tämä speksaus?? Minkälaista teippiä sulla oli Toni mitä laitoit vanneteipiksi? Vai onko sama ostaa tubeless teippiä?

Taidan ostaa litkut ja alkaa sotkemaan. Tubeless edustus oli Levillä niin vahvana, että pakko kokeilla :D

bisping
22.06.2013, 14.42
Kävin cyclocrossilla räpimässä Ounasvaaran ja Pöyliövaaran välistä pätkää, kovia ukkeleita ja akkeleita ootte jos noita mäkiä jatkuvasti vedätte. Pysyttelen maantiellä.

makkis
22.06.2013, 15.11
Minkälaista teippiä sulla oli Toni mitä laitoit vanneteipiksi? Vai onko sama ostaa tubeless teippiä?
Mulla on Gorilla Tapea. Normaali ilmastointiteippi toimii ihan samalla tavalla, mutta siinä on heikompi liima, joten se ei tod.näk. tule pysymään kovin pitkään paikallaan, mulla ei ainakaan pysynyt. Olikos sinun Mavicit tubeless-readyt tms.? Niiden luulis toimivan parhaiten ohuemmilla tubeless-teipeillä..

tv.
23.06.2013, 01.25
Pikkuhiljaa lähtee vissin käsistä tämä speksaus?? Minkälaista teippiä sulla oli Toni mitä laitoit vanneteipiksi? Vai onko sama ostaa tubeless teippiä?

Taidan ostaa litkut ja alkaa sotkemaan. Tubeless edustus oli Levillä niin vahvana, että pakko kokeilla :D

Mie katoin kauhuissaan sitä tubeless-räpimistä Levillä ja en aio kokeilla litkuja :-D nyt kerkiää loppukesän keskittyä ajamiseen kun pyörät on kunnossa.

Fillarimies
23.06.2013, 01.55
Taidan tietää vanteisiin sopivan teipin, joka on tarpeeksi jämäkkää muuhunkin käyttöön:
http://www.lakkapaa.com/lakka_fi/servlet/FetchImage?id=6418947075236&size=2
Kosteussulkuteippi

Löytyy ainaki K-raudasta. On mulla sitten biltemasta ostettua melko jämäkkään ilmastointiteippiäkin.

Ei ole crossridet tubelessreadyt. Pitääkö olla?

Sami W
24.06.2013, 20.37
Keskiviikolle vois kattoa lenkkiä taas. Jos vaikka Ounasvaaralle ja aikana 18.00 ja paikkana beach volley kentän laita Jätkänkynttilän päässä.

ollikivi
25.06.2013, 16.33
Tervehdys. Sopiskohan huomiselle lenkille yks xc-sielukas nuorukainen mukaan? Muutama viikko on tullut aika aktiivisesti koluttua Ounasvaaran polkuja omatoimisesti, mutta ainahan se porukassa on kivempaa.

Sami W
25.06.2013, 23.14
Mulla jää huominen lenkki väliin. Kurkku on kipeä eikä olossa oikein muutenkaan kehumista. Ei viitsi lähteä rääkkäämään lisää.

Jos lenkille on muita lähtijöitä niin joku vois ilmoitella tänne. Makkis? Juho? Anniina?

Anniina
25.06.2013, 23.45
Mie kävin tänään kokeilemassa pyörittelyä ja alkaa jo olemaan parempi meininki. Pikkuhiljaa miekin kuntoonnun :) Lähtisin mielellään huomennakin lenkille, mut mulla on samoihin aikoihin toisen lajin kokoustamista ja siinä menee vissiin muutamat tunnit, ni en pääse ajamaan. Loppuviikosta jos on yhteislenkkeilijöitä ni voisin lähtee matkaan. Paranemisia Sami siulle!

Erkko96
26.06.2013, 00.42
Minäökään en ehdi huomenna lenkeille koska olen reissussa mutta löhtisin mielelläni viikonloppuna (jos ei sada kaatamalla) ajamaan ja olisi hyvä jos saisi porukkaa näyttämään vähän mallia.

makkis
26.06.2013, 03.46
Mulla jää keskiviikon lenkki väliin ja todennäköisesti viikonloppukin menee toisella paikkakunnalla.

JuhoSu
26.06.2013, 17.17
Taitaa jäädä väliin itselläkin. Pyörä edelleen kokoamatta Levin jäljiltä.

Fillarimies
28.06.2013, 21.05
Reipasta porukkaa täällä :)

Me käytiin eilen T.M:n kanssa etsiskelemässä reittiä kivaloilta-martimoaapalle. Reissuun kului aikaa 7h 45min satulassa ja matkaa n. 60km.. Sanotaanko että kivaloiden pää oli aika tekninen :o

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1053078_10200897292986486_1696320214_o.jpg

makkis
29.06.2013, 00.23
Joku tossa sun ajotekniikassa pistää silmään. En vaan saa yhtään päähän mikä se vois olla :rolleyes:

Fillarimies
01.07.2013, 18.24
Voisko olla eriskummallinen ajoasento?:rolleyes:

makkis
07.07.2013, 21.06
Haluaako kukaan lähteä huomenna lenkille kaveriksi? Lähtö jätkänkynttilän viereiseltä beach volley-kentältä klo 18.

***PERUTTU***

Sami W
07.07.2013, 21.37
Mie en taida huomenna keretä, mutta ens viikolle vois kattoa johonkin iltaan kevyttä lenkkiä. On vieläkin aika tukkoinen olo.

makkis
08.07.2013, 16.40
Onnistuin viiltämään kämmeneen ujon haavan juuri siihen kohtaan jossa paino lepää pyöräillessä, joten mie en lähdekään tänään lenkille.

Sami W
18.07.2013, 00.37
Päivitetäämpäs hiukan tännekin. Lauantaille lenkkiä Ounasvaaralle. Lähtöpaikkana tuttu beach volley kenttä jätkänkynttilän päässä. Aika vaikka 15.00.

makkis
18.07.2013, 12.48
Mulla jää viikonlopun lenkit väliin..

ollikivi
19.07.2013, 21.57
Voisin huomenna liittyä seuraan. 15.00 kuulostas hyvältä.

Sami W
25.07.2013, 21.05
Huomisesta tuli vapaa, joten vois suunnitella vaikka lenkkiä. Ajaksi sopii aikaisempikin jos on muita lähtijöitä, tai sitten tuo perinteinen 18.00? Ja paikkana vaikka Ounasvaara ja lähtö tutusta beach volley kentän laidasta. Onko muita lähtijöitä?

Sami W
27.07.2013, 17.57
Sunnuntaille lenkkiä Ounasvaaran suuntaan. Lähtö 15.00 ja paikkana tuo tuttu kentän laita.

Sami W
28.07.2013, 21.17
Päivän lenkki paljasti rikkoutuneen kengän. Onko kellään tietoa/kokemusta noista Mavicin/Northwaven kengistä? Netistä haeskelin jo tietoa ja näyttäis noissakin merkeissä pätevän tuo sääntö numeroa isompi koko. Sama siis mikä Shimanoissakin. Mavicin kenkiä moitittiin myös jollain foorumilla kapeiksi.
Vai pitäiskö se päätyä taas tuohon tuttuun ja turvalliseen Shimanoon.

makkis
30.07.2013, 22.21
Muistaakseni Northwavea myydään ihan perus Intersporteissakin, käyhän kurkkaamassa löytyykö Rovaniemeltäkin.

Sami W
30.07.2013, 23.22
Päädyin sitte kuitenki tuttuun Shimanoon. Loppuviikolle vois kattoa taas lenkkiä. Näyttäis sääkin ennusteessa hiukan paremmalta.

Anniina
31.07.2013, 17.39
Mie en pääse loppuviikolla enkä ens viikollakaan lenkille vaan poistun taas hetkeksi Lapista.

Sami W
01.08.2013, 17.59
Lauantaille vois suunnitella lenkkiä. Jos vaikka Ounasvaara klo 15.00 ja lähtäpaikkana sama tuttu kentän reuna. Jos intoa riittää niin vois pyörähtää vielä jossain muuallakin.

makkis
01.08.2013, 18.05
Nää lenkit on viime aikoina mennyt niin hyvin ristiin muiden menojen kanssa, että alan jo epäilemään että Sami valkkaa ajankohdat minun menojen perusteella :rolleyes: :D

Sami W
01.08.2013, 18.56
Vai valitsetko sie makkis ne muut menot aina lenkkipäiville? ;)
Nyt on ollu arkisin hiukan kiirettä, joten iltalenkkeilyt on jääny vähiin. Eikä tuo sääkään ole oikein suosinu viikolla.

ollikivi
01.08.2013, 19.32
Mie voisin mahdollisesti liittyä seuraan lauantaina. Tosin sopis kyllä aikaisempi aika paremmin. Esim. klo 11 tai 12, kun ois illaksi menoa.

Sami W
01.08.2013, 20.17
Aika voidaan muuttaa sopivaksi. 12.00 sopii mulle myös.

ollikivi
03.08.2013, 11.14
12.00 it is. Yks tuttavapariskunta oli kiinnostunut lähtemään, joten pyysin heidätkin mukaan.

Sami W
05.08.2013, 21.09
Hiukan lyhyt varoitusaika, mutta huomiselle lenkkiä. Suuntana Keminkorkia, Pikku Olkka jne.
Lähtö 18.00 Syväsenvaaran paloaseman edestä, eli tästä http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&srs=EPSG%3A3067&y=7380072&x=445815&lang=fi.

Hanne
06.08.2013, 12.13
Voitais tulla Markuksen kanssa mukaan!

iTomi66
06.08.2013, 12.54
Ilmestyn paikalle mikäli kiireiltä ehtii, todennäköisesti en :(

Juho
21.08.2013, 15.02
Mihinköhän alan huoltoliikkeeseen Rovaniemellä kannattaa viedä maantiepyörän haarukan hiilikuituinen kaulaputki lyhennettäväksi? Mielellään en alkaisi harjoittelemaan tuota operaatiota kyseisellä haarukalla kun on ensimmäinen kerta kyseessä.

dreamer
21.08.2013, 16.50
Mihinköhän alan huoltoliikkeeseen Rovaniemellä kannattaa viedä maantiepyörän haarukan hiilikuituinen kaulaputki lyhennettäväksi? Mielellään en alkaisi harjoittelemaan tuota operaatiota kyseisellä haarukalla kun on ensimmäinen kerta kyseessä.

Alan huoltoliikkeiden valmiuksesta käsitellä hiilikuitua en osaa sanoa, mutta ainakin ennen paikkakunnalla toimi Fiberparts niminen yritys joka tekee hiilikuidusta vaikka mitä.

http://www.directa.fi/yritykset/4878447/Fiberparts+P.+Vuomajoki/

Juho
23.08.2013, 20.21
Täytyypä hoitaa homma perinteisesti eli katsoa pari ohjetta youtubesta ja ottaa saha omaan käteen. Jotkuthan on tehnyt keittiöremonttejakin samalla kaavalla niin eiköhän tuokin onnistu.

makkis
23.08.2013, 23.43
En ole koskaan katkaissut kaulaputkea saati hiilikuituista sellaista, mutta tuskinpa siinä mitään sen kummempaa rakettitiedettä vaaditaan. Terävä rautasaha ja viilalla siistii sahausjäljen, jos oikein tahtoo hifistellä niin sahausjäljen voi lopuksi liimata umpeen, jottei kosteus pääse siirtymään katkaisukohdasta syvemmälle kuituihin.

Terveisin nimimerkillä: oma kaulaputki odottanut katkaisua vasta puoli vuotta :rolleyes:

juliusT
27.08.2013, 17.35
Terve! Tässä olis yks xc-henkinen sotkija, joka muutaman vuoden tauon jälkeen on alottelemassa harrastusta uudelleen. Rovaniemellä ei oo tullu aiemmin ajettua, mutta oon nyt käynyt jonkun verran pyörimässä tuolla Oukun ja Nivavaaran (tms.) maastoissa ja joitain polkuja on jo löytynytkin. Aika kivikkoisia tuntuu olevan, mikä sinällään on kyllä hauskaa mutta vanhalla jäykkäperällä täristää aika kovasti, eikä uskalla ihan kovin lujasti (vielä) päästellä :) Single track -meininki on kuitenkin ajonautinnon puolesta lähinnä omaa sydäntä, kaluston ja kykyjen rajoissa kuitenkin. Jossain vaiheessa, kunhan toi kiipeemiskunto vähä paranee, voisin lähteä myös yhteislenkille mukaan katteleen paikkoja ja kokeileen pysyykö sitä perässä. Niin ja olihan sitä asiaakin: Nyt on myös puoliso alottamassa tätä touhua ja komee Canyoni jo ostettuna. Ajattelin että vois olla hyvä alottaa totuttelu maastoajoon jossain vähemmän teknisillä reiteillä, joissa sais kuitenkin vähä tuntumaa (kovapohjaisten) polkujen ajoon ja ylipäätään luonnossa polkemiseen. Olisko mahdollisesti jotain ehdotuksia, mistä kannattais homma alottaa?

Sami W
27.08.2013, 19.30
Helpohkoja polkuja löytyy varmaan monestakin paikasta. Ounasvaaraltakin löytyy polkua myös aloittelijoille. Muita paikkoja vois olla esim. Keminkorkia ja tuo Nivavaara.
Viikonlopulle vois katsella taas sopivaa lenkkiä johonkin suuntaan. Ja lenkeille voi osallistua kunnosta riippumatta. Vauhti menee porukan mukaan.

makkis
30.08.2013, 00.24
Viikonlopulle vois katsella taas sopivaa lenkkiä johonkin suuntaan. Ja lenkeille voi osallistua kunnosta riippumatta. Vauhti menee porukan mukaan.

Täällä olis yksi rapakuntoinen kuski kiinnostunut viikonlopun lenkistä. Lauantai ja sunnuntai sopis mulle parhaiten..

Edit: Tuli launtaille ja mahdollisesti sunnuntaillekin muuta menoa.

Sami W
30.08.2013, 22.30
Huomenna Ounasvaaralle lenkkiä. Lähtö 15.00 ja paikkana tuttu http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&srs=EPSG%3A3067&y=7376488&x=444245&lang=fi.

makkis
30.08.2013, 23.09
Tosiaan pahoin pelkään että mulla jää nyt tämä(kin) lenkki välistä. Tulen paikalle jos suinkin pääsen mutta se on kyllä hyvin epätodennäköistä.

jhm
30.08.2013, 23.29
Huomenna Ounasvaaralle lenkkiä. Lähtö 15.00 ja paikkana tuttu http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&srs=EPSG%3A3067&y=7376488&x=444245&lang=fi.

Jos flunssa ei enää vaivaa pahasti niin voisin lähteä lenkille.

jhm
31.08.2013, 13.20
Jos flunssa ei enää vaivaa pahasti niin voisin lähteä lenkille.

Olo ok joten saavun paikalle.

Sami W
04.09.2013, 19.26
Huomiselle(torstaille) lenkkiä taas Ounasvaaralle. Lähtö 18.00 ja paikkana tuttu kentän laita.

Sami W
06.09.2013, 22.06
Hiukan myöhäinen ilmoitus. Huomenna lenkkiä Syväsenvaaran jne. suunnalle. Lähtö paloaseman (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&srs=EPSG%3A3067&y=7380074&x=445803&lang=fi ) edestä klo 15.00

Sami W
09.09.2013, 20.43
Huomiselle lenkkiä taas Ounasvaaralle. Lähtö 18.00 ja paikkana kentän reuna.

marco1
09.09.2013, 21.54
Huippukelit viikonloppuna, maasto on rutikuivaa. Harmi kun ei vajaata 9h enempää ehtinyt + jaksanut ajaa.

Fillarimies
10.09.2013, 17.40
Mulla alkaa olemaan todellinen ongelma tuon satulan kanssa. Kunto kestäis ajaa vaikka kuinka, vaan kun ei pylly kestä enempää.
(Toni ja kumppanit voi jättää ...kommentit heti kättelyssä pois :D )

Oisko ratkaisu ottaa satulasta ylhäältäpäin kuva ja tehdä siitä ns. silhuetti ja verrata sitä sitten toisiin satuloihin netissä? Pitäs olla takaa hiukkasen leveämpi ja edestä kapea. Nykyinen satula on concept ex
11197

makkis
10.09.2013, 17.43
:rolleyes:

Anniina
11.09.2013, 13.55
Mulla alkaa olemaan todellinen ongelma tuon satulan kanssa. Kunto kestäis ajaa vaikka kuinka, vaan kun ei pylly kestä enempää.

Mie en tiiä varmaa ratkaisua tähän, mutta oon kuullut, että satulan ja pyllyn yhteensovittamisongelmiin voi löytyä apua mittauttamalla hanuri ja valkkaamalla sen mukaan oikeenlainen satula. En tiiä pitäiskö siun Niila käydä vähän alan liikkeitä läpi, ja tiedustella, olisiko heillä valmiuksia mitata siun pyllyä, ja sen mukaan sit tilailla uutta saddlea? Joillain pyöräkaupoilla on siis semmonen pyllynmittauslaite olemassa tätä varten.

(En tiiä, meneekö tää tuohon kommentointikategoriaan, jonka voi jättää pois... ihan tosissaan oon vaikka ulvonkin naurusta tätä kirjoittaessani.)

Sami W
16.09.2013, 19.37
Huomiselle lenkkiä taas vaihteeksi Syväsenvaaran ja Keminkorkian suuntaan. Lähtö paloaseman edestä klo 18.00.
Valoja kannattaa alkaa varailemaan mukaan.

Fillarimies
19.09.2013, 16.24
Mulla alko pelottamaan, että Toni on jotenki saanu selville Anniinan tunnukset ja kirjottelee tuommosia hävyyttömyyksiä :D
Niin no oishan se nyt kummallista, ettei pyllylle ole omaa mittaria kun jaloille ja sun muille kehon osille on?

makkis
19.09.2013, 21.08
Miten niin saanu tunnukset selville? Anniinahan on minun altteri joten ainahan mulla on ollu tunnukset tiedossa :rolleyes:

Mie olen nyt parina iltana pajoittanut Rotkoa taas kuumeisesti lenkkikuntoon ja tykästyin huumorilla paikalleen ruuvattuun leveämpään tankoon. 40 millinen stemmi ei aiheuttanut samanlaisia ihastumisen tunteita, joten nyt olisi tarvetta n. 60-70 milliselle os stemmille. Mahtaako kenelläkään olla joutilaana kyseistä palikkaa edullisesti?
Ja kun pääsin fiksaamisen makuun niin laitoin myös lamppujen akut lataukseen, joko ens viikolla ajetaan lenkki pimeässä? :D

Anniina
20.09.2013, 16.34
Hahaha voi raasu Toni, mie naputtelen jotain pyllyläppää foorumille mut Tonia osoittaa syyttävä sormi :D Semmosta se on.

Miten niin saanu tunnukset selville? Anniinahan on minun altteri joten ainahan mulla on ollu tunnukset tiedossa :rolleyes:

Joo, niinpä. Kukaan ei oo hoksannu ees vaikka "Anniinaa" ja "makkista" ei juuri samoilla lenkeillä näy.

Mut joo, takasin aiheeseen. Jos tommonen mittailuhomma arveluttaa, niin yks mikä voi kans auttaa on kans satulan kulman muuttaminen. Taas mulla on vähän hataralla pohjalla nää tiedot kun en oo ollut ite tämmöstä tekemässä vaan kokeneemmat on kertoneet. Jotenkin tähän operaatioon liittyi vatupassi ja tämmöset ei oo taas mun vahvinta osaamista. En tiiä voiko Niila sulla olla jostain tämmösestä säätämisestä apua, vai onko oikeesti satulan vaihto eessä.

Sit lenkeistä puheen ollen, voi olla että mua ei edelleenkään paljoa näy yhteislenkeillä. Oon ollu kolmisen viikkoo enempi ja vähempi flunssassa (siis siinä oikeessa flunssassa), ja ens kuussa oon jatkuvasti työmatkalla että kattotaanpa nyt. Oon mie muutaman ex tempore pyöräreissun kyllä tehnyt (ja nostanu sillä uudestaan kuumeen...) ja sillä linjalla varmaan nyt jatkan. Seurailen mie foorumia kuite, jospa jollekin lenkille pääsisin vielä matkaan. Iloisia kilometrejä teille aktiivisemmille!

Sami W
20.09.2013, 20.08
Anniinalle paranemisia. Tuota sitkeää flunssaa on ollu liikkeellä. Vaimokin sairastellu jo pari viikkoa ja edelleen jatkuu.

Huomiselle vois suunnitella lenkkiä. Juhon kanssa oli puhetta Mellalammen suunnasta. Sää ei vain näytä kovin houkuttelevalta.
Jos ei ihan rännistä kaatamalla tule vettä niin vois jonku lenkin kuitenki heittää.
Lähtö 15 aikoihin kauppatorin laidalta. Katsotaan suuntaa sään mukaan huomenna tarkemmin.

ollikivi
21.09.2013, 13.43
Voisin liittyä seuraan tänään. Sääkin näyttäs olevan ihan ok ainakin ilmatieteen laitoksen sadetutkan mukaan.

ollikivi
21.09.2013, 22.57
Hyvät lenkit oli tänään, pituutta ainakin tuli ihan riittämin. Jos jälki kiinnostaa niin tässäpä olis: http://www.sports-tracker.com/#/workout/gosli/c98s3e8gbciik9a4

Sami W
21.09.2013, 23.21
Hyvä lenkki oli. Meinaa jaloissa hiukan painaa. Kotimatka tuli rullailtua melko rauhassa.

makkis
22.09.2013, 11.03
Kuinkas ajettavaa maastoa tuo Pissivaaran seutu oli?

JuhoSu
22.09.2013, 12.26
Ihan mukavaa hiekkapolkua sieltä löyty, mutta oli osittain motskareilla revitelty melko pehmeään kuntoon. Raskastahan se oli kyllä ajaa ja jalat meni melko hapoille. Ei ainakaan tällä kertaa löydetty paluureitiksi muuta kuin samaa takaisin tai sitten hiekkatie. Oli se kuitenkin sen verran mukavaa maastoa, että vois uudestaankin mennä, jos se suopätkä ei kovin vetisty.

Sami W
23.09.2013, 22.33
Keskiviikolle lenkkiä Ounasvaaralle. Poikkeuksellisesti lähtö 17.00 ja paikkana kentän laita.

Viikonlopulle vois kattoa taas tuota Mellalammen suuntaa. Tuosta Pikku Mellalammen ja Mellalammen väliltä pitäis ilmeisesti lähteä polku myös Sinettäjärven suuntaan. Siis tämä http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&srs=EPSG%3A3067&y=7380440&x=433043&lang=fi
Onkohan kukaan käyny tutkimassa?

makkis
23.09.2013, 23.34
Pitääpäs laittaa keskiviikon lenkki harkintaan..

Mie olen ajanut tuon Sinettäjärven polun kertaalleen muistaakseni Niilan ja Heidin kanssa joskus vuosia sitten. Muistaakseni osa alun pitkospuista oli rakennettu vanhojen pitkoksien päälle joten ne olivat tietysti normaalia korkeammalla maanpinnasta, ikävä kaatuessa mutta muutenhan tällä ei ole vaikutusta. Tuohon aikaan ajelin vielä jäykkäperällä ja vaikka tuo ei olekaan mitään kangaspolkua, niin en mie ainakaan muista hirveästi taluttaneeni tuolla lenkillä. Liekö aika kullannut muistot vai mikä, mutta kyllä mie voisin mielelläni kokeilla tuota polkua joku kerta. Viime käynnillä tuolla oli ihan pirusti itikoita, joten polun lopussa katsottiin parhaaksi ajaa usean kymmenen kilometrin maantiesiirtymä Sinetän kautta keskustaan eikä kokeiltu polkua takaisin mellajärven suuntaan, mutta uskoisin polun olevan ajettava siihenkin suuntaan. Tänä kesänä eräs järven lounaisrannan mökkiasukas kertoi että kyseistä polkua olisi tarkoitus lähitulevaisuudessa kunnostaa ja linjausta mahdollisesti paikoitellen muuttaa, mutta tuskin siellä mitään suurempaa fiksailua on tapahtunut.

Kartan mukaan (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=40000&text=h%C3%A4r&srs=EPSG%3A3067&y=7385840&x=429269&lang=fi) tästä pitäisi mennä reitti myös metsäautotielle joka kulkee Pissivaaran vierestä. Itse kulkisin mieluummin tuon reitin kuin kiertäisin Sinetän kautta keskustaan. Kaiken tämän reittispeksauksen jälkeen lienee turha edes mainita että itse en pääse viikonloppuna lenkille, käykää te muut kokeilemassa josko tuolta löytyisi ajettavaa polkua :D

thm
24.09.2013, 01.14
Mä oon ajellu useamman kerran tuolla Pissivaaran seudulla ja kuivana se on ihan ok ajettavaa. Pissivaaran päällä polku loppuu kallioille, mutta siitä voi jatkaa eteenkin päin aina Lentokonejängälle, jossa on suomalaisen lentokoneen jäännöksiä ja muistomerkki. Tässä joutuu ajamaan jonkin verran poluttomassa metsässä ja kallioilla. Hirvaalle menevältä hiekkatieltä Lentokonejängän muistomerkille menevä polku näkyy heikosti, mutta on merkitty puihin nauhoilla. Pissivaaran kiertää myös polku, mutta muutamassa kohtaa joutuu rämpimään jängällä = kartalla tuplaviivalla merkitty polku on osittain huonoa, mutta yhdellä katkoviivalla oleva polku on hyvä. Takaisin Mellalammen suuntaan Pissivaarasta pääsee vain hiekkatietä tai sitä enduropolkua.

Tuo Mellalammelta Sinettäjärven suuntaan menevä polku on pitkälti pitkostettu Pissiperän laavulle saakka (jatkuu oikeastaan samanlaisena kuin Mäntyvaarasta Mellalammelle saakka väli on). Pitkokset ovat osin lahonneet pahoin ja välillä joutuu taiteilemaan ihan tosissaan. Pissiperältä Sinettäjärven puolessa välissä olevalle soratielle saakka polku on osittain erittäin teknistä (kivikkoa/juurakkoa) ja polulle on kaatunut puita. Kosteana polku on hankala, mutta kuivana ajettavampaa. Tästä Pissivaaraan suuntautuvasta polusta minulla ei ole havaintoa. Jos jatkaa soratietä eteen päin, niin suosittelen ajamaan Pohtimolammelle suuntautuvaa polkua pitkin ainakin Sonkaan saakka. Välillä on tosi makeaa ajettavaa, mutta myös vähän haasteellisempaa polkua. Muutamassa kohtaa kannattaa olla tarkkana, että pysyy oikealla reitillä. Songasta olen ajanut Pohtimolammen poluille ja sieltä Sinettään Pellon tietä TAI suoraan Songasta Pellon tietä Sinettään TAI Lehtojärven ja Sinetänsalmen kautta Sinettäjärven itäpuolella Mellavaaraan menevälle hiekkatielle. Tälle Sinettäjärven itäpuolella olevalle hiekkatielle pääsee myös Sinetästä K-kaupan vierestä.

Tuota Pohtimolammen retkeilyreittiä on tarkoitus ensi kesänä kunnostaa ja se on kieltämättä ihan paikallaan: http://www.etiainen.fi/news/Mantyvaara-%E2%80%93-Pohtimolampi-ulkoilureitin-kunnostus-/31269/e039b37d-f072-4532-80c6-4aa3bc207139

Mellavaarassa on useampia ajettavia polkuja, mm. osittain kelkkareitin pohjaa, sähkölinjan suuntaisia uria, enduropolkua... Vennivaaran maston kohdalta lähtee Vennivaaran taakse ja myös päälle polkuja.

Fillarimies
24.09.2013, 13.25
Pissinperän reitti on oikein kiva, mutta olihan siellä niitä pätkiäkin mitä piti taluttaa. Sehän oli se surkean kuuluisa KEVYT ILTALENKKI :D Eli 60km kai sen lenkin pituus oli kun ajettiin sinetän kautta?
Mulla saattais toni olla sulle semmonen stemmi ylikoon-tangolle.

makkis
24.09.2013, 16.46
Mulla saattais toni olla sulle semmonen stemmi ylikoon-tangolle.

Vaihto pullotelineeseen

ollikivi
25.09.2013, 15.14
Tänään mukaan Oukulle. Tuli kyllä eilenkin käytyä lyhyt rykäisy siellä, mutta jää viikonlopun ajelut väliin niin pitää nyt viikolla hikoilla.

Pissivaaran reissu sai sopivasti yläselänkin vertymään niin pystyy taas ihan huoletta ajelemaan vaikka joka päivä.

Sami W
28.09.2013, 22.47
Huomenna olis siis tarkoitus lähteä Sinettäjärven suuntaan lenkille. Varmaan joskus 15 aikoihin. Jos on muita lähtijöitä niin ilmoitelkaa vaikka tänne.

Erkko96
29.09.2013, 00.32
Pysykähän huomenna pois sieltä mellavaaran Enduroradalta (toisella puolen soramonttua kuin ne hiihtoladut). Meillä on siellä useammalla enduropyörällä ajettavat kuvaussessiot ja vauhtia on reilusti. :D (todennäköisesti myös ajanotto käytössä)

Sitten asiaan. Minne suuntaan tuo lentokonejänkä on? Voisiko joku kuvailla sanallisesti minne suuntaan, koska olen juuri nyt reissussa ja mukana ei ole tietokonetta niin en pääse katsomaan. Alkoi kiinnostamaan tuo reitti. Tosin on niin kiireinen syksy että taitaa jäädä enskesään tuo retki. Mennyt kaikkeen muuhun aika eikä ole viimeisen kuukauden aikana kerennyt ulkoiluttaa pyörää kuin kerran, kun kävin valloittamassa santavaaran. Hyvää syksyä ja toivottavasti teille kertyy enemmän kilometrejä kuin minulle. Täytyykin alkaa etsimään tuohon 29" sopivia nastakumeja että saa talvella menetettyä kurottua kiinni. :)

dreamer
29.09.2013, 14.31
Huomenna olis siis tarkoitus lähteä Sinettäjärven suuntaan lenkille. Varmaan joskus 15 aikoihin. Jos on muita lähtijöitä niin ilmoitelkaa vaikka tänne.

Mie voisin lähteä. Oliko tarkoitus missä tavata? Tulen Lapinrinteen suunnalta niin voin vaikka liittyä porukkaan jossain matkalla.

Sami W
29.09.2013, 14.45
Lykätään lähtöaikaa 16. Lähdetään liikkeelle vaikka kauppatorin laidalta.

Tuosta mennään dreamer http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&srs=EPSG%3A3067&y=7378244&x=437911&lang=fi jos liityt matkan varrelta lenkille.

dreamer
29.09.2013, 15.28
Ok. Mie lähen varmaan jo vähän aikasemmin ajeleen, mutta samalle suunnalle niin katotaan jos vaikka törmätään jossain.

Sami W
29.09.2013, 22.33
Eipä tuo Sinettäjärven polku kovin houkutteleva ollu. Kuivalla kelillä vois kulku onnistua paremmin. Nyt osa pitkoksista oli tosi liukkaita ja muutenkin aika heikossa kunnossa paikoitellen.

thm
30.09.2013, 18.16
Minne suuntaan tuo lentokonejänkä on?

Pissivaarasta menee suoraan etelään kallioita ja välillä metsää pitkin, niin tulee polku vastaan. Jos ei tunne seutua, niin kannattaa jatkaa polkua pitkin oikealle hiekkatielle saakka. Hiekkatietä vasemmalle, kunnes vasemmalla tulee kyltti "Lentokonejänkä". Siitä lähtee polku, jota pitkin pääsee lentokoneen jäännöksille ja muistomerkille (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Muistomerkki&srs=EPSG%3A3067&y=7378996&mode=rasta&x=430388&lang=fi). Puissa on merkkejä osoittamassa reittiä, kun polku näkyy vähän heikosti. Jos haluaa suunnistaa, niin muistomerkille voi mennä myös suoraan Pissivaarasta. Kallioilla on mukava kikkailla :)

thm
30.09.2013, 18.20
Eipä tuo Sinettäjärven polku kovin houkutteleva ollu. Kuivalla kelillä vois kulku onnistua paremmin. Nyt osa pitkoksista oli tosi liukkaita ja muutenkin aika heikossa kunnossa paikoitellen.

Jep, tuota polkua ei voi suositella märkänä, mutta kuivalla ihan mukavaa jumppapolkua.

Sami W
01.10.2013, 16.18
Trekki joutui laakeriremppaan. Muut laakerit normi tavaraa, mutta pari hiukan erikoisempaa 6903 vrs/10 laakeria. Laakerin sisäkehä tulee n.3mm ulospäin laakerista.
Missähän puljussa rovaniemellä olis mahdollisimman kattava laakerivalikoima?

JuhoSu
01.10.2013, 16.26
Etra ja Lapin pultti ainakin myy laajalla valikoimalla laakereita. Etran sivuilta oon joskus katellu taulukosta minkälaisia niiden valikoimasta löytyy.

Erkko96
03.10.2013, 00.21
Pissivaarasta menee suoraan etelään kallioita ja välillä metsää pitkin, niin tulee polku vastaan. Jos ei tunne seutua, niin kannattaa jatkaa polkua pitkin oikealle hiekkatielle saakka. Hiekkatietä vasemmalle, kunnes vasemmalla tulee kyltti "Lentokonejänkä". Siitä lähtee polku, jota pitkin pääsee lentokoneen jäännöksille ja muistomerkille (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Muistomerkki&srs=EPSG%3A3067&y=7378996&mode=rasta&x=430388&lang=fi). Puissa on merkkejä osoittamassa reittiä, kun polku näkyy vähän heikosti. Jos haluaa suunnistaa, niin muistomerkille voi mennä myös suoraan Pissivaarasta. Kallioilla on mukava kikkailla :)

Kiitos vastauksesta. Kuulostaa varsin mukavalta reitiltä :) Onko se hiekkatie se hirvaalta tuleva tie?

thm
03.10.2013, 10.29
Kiitos vastauksesta. Kuulostaa varsin mukavalta reitiltä :) Onko se hiekkatie se hirvaalta tuleva tie?

Kun lähtee laskeutumaan Pissivaarasta siinä missä polku loppuu, kannattaa mennä loivasti oikealle, jolloin kalliot tulevat nopeammin vastaan. Kun kallio-osuus loppuu, niin heti kohta on hiekkatielle vievällä polulla. Lentokonejänkä on sitten nimensä mukaisesti jänkää, mutta ainakin kesällä sitä pystyi ajamaan muistomerkille saakka.

Ja se hiekkatie on Hirvaalta tuleva tie.

Sami W
03.10.2013, 12.52
Hetken taukoa näköjään lenkkeilystä. Eihän noita laakereita tietenkään saanu mistään Rovaniemeltä. Eikä pikainen googletus tuottanu tulosta koko suomesta. Yhdestä liikkeestä löytyi listoilta, mutta niilläkin varastotilanne nolla.

makkis
03.10.2013, 13.14
Ebaysta löytyy ainakin kaikenlaisia valmiita laakerisettejä Trekkeihin.

Sami W
03.10.2013, 13.27
Mie tilasin täältä http://www.mountainbikecomponents.co.uk/.

Sami W
08.10.2013, 18.30
Trekki taas kasassa. Kohtuu nopeasti tuli laakerit perille. Miinuksena osa laakereista puuttui ja joitakin oli tuplasti. Onneksi kuitenkin nuo erikoisemmat/huonokuntoisimmat laakerit oli mukana. Oli hiukan työläs operaatio DIY-työkaluilla vaihtaa laakerit.

Fillarimies
13.10.2013, 14.33
Oisko kellään intoa lähteä oukulle rymistelemään huomenna, Maanantaina? Mulle käy mikä vaan aika.

juliusT
13.10.2013, 21.13
Vois kait sitä vaikka lähteäkki. Joskus 2-3 aikaan sopis meikäläiselle.

Fillarimies
13.10.2013, 21.47
Sopii hyvin. Lähtö jätkänkynttilän kaupungin päästä klo 14.00

juliusT
13.10.2013, 22.03
Tämä selvä.

Fillarimies
15.10.2013, 13.34
Oli oikein mukava lenkki Juliuksen kanssa. Keli oli aika kostea ja liukas, mutta kivaa oli.
Tuossa Julius sulle linkkiä halpoihin renkaisiin: http://www.bike-discount.de/shop/m77/k289/mtb-26.html
Non-folding on teräsvaijerilliset ja folding on sitten ne jotka menee pieneen tilaan ja on kevyemmät.
Itselläni on alla nämä: http://www.bike-discount.de/shop/k361/a2001/vertical-23-wire.html?mfid=77
Ja näistä puhuin, mitkä oli aikaisemmin, erittäin hyvät renkaat nämäkin: http://www.bike-discount.de/shop/k371/a44906/race-king-22-folding.html?mfid=77

Makkiksella vissin nämä: http://www.bike-discount.de/shop/k371/a88121/hans-dampf-evo-snake-skin-pacestar-235-tl-ready-foldable.html?mfid=78 Ilmeisen hyvät renkaat nämäkin ja paljon leveämmät kuin nuo verticalit (= suurempi ilmatila, pienemmät paineet)
Todennäköisesti jossakin vaiheessa tilaan tuolta jotaki, niin postikuluja pääsee jakamaan :)

makkis
15.10.2013, 15.55
Joo mulla tuo Hans Dampf Pacestar takarenkaana ja edessä sama rengas pehmeämmällä Trailstar seoksella. Näin syksyn liukkailla olen tykännyt renkaasta kovasti, mutta tuo pehmeämpi eturengas ei kestä kovaa pakkasta jäätymättä, joten nyt alkaa olla viimeiset hetket käyttää sitä. Schwalben takuu toimi kyllä hienosti pakkasessa halkeilleen eturenkaan kanssa, joten sen puolesta uskallan suositella rengasta, vaikkei se kestäkään täkäläistä talvea.

Sami W
24.10.2013, 17.14
Näinkö se menee? :D
http://www.youtube.com/watch?v=WPVRU7jSYkQ#t=231

Sami W
27.10.2013, 18.33
Eiköhän se kausi 2013 ollu siinä. Ainakin omalta osalta.
Kävin kokeilemassa lenkkiä Keminkorkialla ja eteneminen oli melko työlästä.

Kiitokset kaikille lenkeillä mukana olleille ja katsotaan jatkoa sitte taas seuraavalla kaudella.
Nyt sitten vain rinteiden aukaisua odottelemaan.

Fillarimies
31.12.2013, 14.11
Täälläkin tullut pyöräiltyä vain koulu- ja työmatkaa. Juostua on tullu jonkun verran ja uimassa käytyä.
Ei muutakuin ens kesän kelejä ja Levi24 odotellessa..
Sillä aikaa voi tehdä mummopyörälle täyshuollon!
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1544947_10202165080120372_46922535_n.jpg

arctic biker
31.12.2013, 14.52
Hyvää uuttavuotta Fillarimiehelle!

Fillarimies
13.01.2014, 00.35
Kiitos kiitos.
niinhän siinä kävi, että Rovaniemellä ollaan taas. Työt alkais huomenna ja roissa ois tarkotus majailla huomisesta edespäin.
Maastopyörä ei mahtunu autoon enään muiden romujen lisäksi, mutta nyt oiskin ollu niin kylmät ilmat, että ajaminen ei muutenkaan ois mukavaa. Pyörän saan parinviikon päästä rovaniemelle, niin silloin vois viimeistään suunnitella lenkkiä, onko innokkaita mukaan?
Lenkkaritkin on mukana, lauhalla kelillä vois lenkeillä vaikka porukalla?

Fillarimies
21.02.2014, 10.26
Oisko lumikenkäilemään innokkaita viikonloppuna? Fillaroimaankin voin lähteä!

epee
06.03.2014, 21.33
Moro!
Oisko kukaan Rovaniemen suunnalta tilailemassa crc stä tai vastaavasta tavaraa lähipäivinä. postikulujen jakajaa kaipailisin

Fillarimies
12.03.2014, 15.30
Eilen kävin ulkoiluttamassa spessua Ounasvaaran talvikävelyreitillä. Reitti oli loistokunnossa pyöräilyä ajatellen. Oli siellä muutama liukaskin paikka, mutta pääsosin hyvää pätkää.

Ens viikonlopulle innokkaita maastopyöräileen??

JannePee
20.03.2014, 23.04
Talvikävelyreitti on kyllä mitä parhaimmassa kunnossa tällä hetkellä, mitä nyt jätkänkynttilän jälkeen reitin eka nousu muistutti jääränniä. Harmi ku omat vapaat painottuu yleensä arkipäiviin niin ei oikeen kerkeä viikonloppuna ajeleen. Eiköhän sitä kuiten ennen lumien sulamista kerkeä teidän kokeneempien matkaan, mikäli vaan kelpuutatte tämmöstä melko tuoretta alan harrastajaa mukaan.

Fillarimies
21.03.2014, 00.40
Itse pääsen klo: 17 aikoihin lähtemään lenkille arkisin, joten ei muutako tänne viestiä päivää aikaisemmin kellonajan kera, niin lähden kyllä mukaan.

EpiCouS
21.03.2014, 12.16
Voisin lähteä kans mukaan jollekin kevyelle lenkille, taas tullut pitkään aikaan 5km pidempiä asfalttia mentyä. Tämä viikonloppu on aika tiukka, mutta ens viikon ke-pe onnistuis.

JannePee
27.03.2014, 23.28
Oisko kiinnostuneita lähtemään yhteislenkillle ensi viikon keskiviikkona (2.4) siinä 17.00 - 18.00 hujakoilla, mikäli pysyy vaan yöt pakkasen puolella ja pääsis esimerkiksi talvikävelyreitin polkemaan?

Fillarimies
31.03.2014, 02.24
Klo 18 passaa oikein hyvin keskiviikkona. Nähdään ounashallin parkkiksella klo. 18.00?

ollikivi
01.04.2014, 15.58
Pärjääkös siellä perus maastonakeilla vai ootteko nastarenkailla käyny ajelemassa?

Fillarimies
01.04.2014, 23.35
Mulla pitää huominen lenkki perua. Ei millään ehdi, kun pitäs revetä yhteen toiseenkin paikkaan illalla. Voisiko lenkkiä siirtää Torstaille samaan aikaan?

JannePee
01.04.2014, 23.46
Nastarenkaat on itellä ainaki vielä alla, mutta eiköhän ilmanki pärjää. Torstai sopis kyllä mulle, mutta siirrettäiskö aloitusaikaa puolella tunnilla, eli 18.30?

Fillarimies
02.04.2014, 00.47
Sopii hyvin. Mie liukastelen perässä ilman nastoja.

Sami W
04.04.2014, 21.01
Alkaa pyöräilykelit tosiaan puskea päälle. Onko kukaan kokeillu hangen kantavuutta? Kestääkö ajaa ollenkaan?
Erätulilla ohjelmassa (http://areena.yle.fi/tv/2159365 kohdasta 13.41 lähtien) tuli pätkä ja alkoi poltella taas pyöräilemään :)

thm
04.04.2014, 23.16
Pari kolme viikkoa sitten kesti ajaa joka paikassa hankikannolla, mutta sitten satoi lunta. Tänään iltapäivällä hiihtolenkillä viimeksi kokeilin hangen kantavuutta ja hiihtämistä se ainakin kestää, mutta pyöräileminen olis varmaan ollu siinä ja siinä. Ehkä aamulla vois kestää paremmin. Metsäpolut ainakin Vennivaara-Korkalovaara akselilla ovat hyvässä kunnossa, mutta ehkä vähän liukkaat.

Hepe
06.04.2014, 22.46
Talvipolut loistokunnossa tänäänkin aamupäivästä, ajeltiin Hannun kans useampi tunti Ounasrinne-Pöykkölä-Länsikangas-Korkalovaara-Ounasvaara akselilla.

Sami W
08.04.2014, 00.26
Kausi polkaistu käyntiin itselläkin. Kävin Keminkorkialla kokeilemassa kelkkauria ja ihan hyvin tuntui kestävän.
Samalla testailin Gopron DIY kiinnikkeitä ja opettelin kameran käyttöä.
https://www.youtube.com/watch?v=13XCEWneI0U&feature=youtu.be

makkis
08.04.2014, 00.42
Ai sulla on gopro :eek:
Vastaavia fiilistelypätkiä saa ja pitää laittaa tulevaisuudessakin esille :)

Sami W
08.04.2014, 07.51
Ihan tuore hankinta. Pitkään piti perustella itselle kannattaako tuota ostaa :)

Fillarimies
10.04.2014, 23.51
Hyvä video oli. Hyvin oli musiikki rytmitetty ajamiseen ;)
Oisko jollakulla intoa lenkille lauantai aamupäivästä?

Fillarimies
12.04.2014, 11.28
Joko olisi aika herätellä kiinnostusta:
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/v/t1.0-9/q71/s720x720/1604680_695743610476404_1199627840_n.jpg?oh=2c5b76 108ec4d3a095b2571cebc53b19&oe=53C5E588&__gda__=1405071026_692c8d84b8f68faf9542d3bfcc15dfa d

Joukkueeseen mahtuu tosiaan se 8 henkilöä. Tähän mennessä ei ole vissin ollut kuin kerran se 8 henkeä (kun niitä viimehetken perumisia tulee aina.. :( )

Jos lama ei nyt ole vaikuttanut olennaisesti Levin sähkön Oy:n toimintaan, niin uskon että tänäkin vuonna sponssit löytyy.

Sitten kun tuntuu että on varma osallistumisestaan niin mulle YV:tä, kuitenkin viimeistään Toukokuun viimeinen päivä!

Joukkue:
Minä
Heidi
..

(13.-14.6 on oikea päivämäärä. Ei ole kahdenpäivän jatkoja tuossa kisassa :D)

Teemu N
15.04.2014, 17.06
Perinteisesti Jukola on taas samana viikonloppuna... :(

Fillarimies
23.04.2014, 19.49
Näinhän se menee päällekkäin taas.

Torstaina klo: 17:30 Yhteislenkille. Startataan Urheiluopistolta, ounashallin vierestä.

Kukan tulossa, minun lisäksi?

tv.
23.04.2014, 23.58
Sitten kun tuntuu että on varma osallistumisestaan niin mulle YV:tä, kuitenkin viimeistään Toukokuun viimeinen päivä!

Joukkue:
Minä
Heidi
Tommi
..

tv.
24.04.2014, 00.40
Runko vaihtu talven aikana ja enää ei tarvi jäykällä paskalla ajaa Levin kisaa. Täsä tuli tietysti samalla pieniä suorituspaineita kun enää ei voi syyttää pyörää huonoista kierrosajoista. Niinno onhan tuossa reilu kilo ylipainoa... ;)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/44722814/PY%C3%96R%C3%84/Vitus/VitusTeboil.jpg

Sen verran tein viime vuoden kisassa kierrosaikavertailua, että 12 kilon etujousitetulla jäykkäperällä meni sama aika kierrokseen kuin 19 kilon alamäkipyörällä, joka joustaa molemmista päistä 200 mm :D molemmilla pyörillä ajoin muutaman kierroksen ja jälkimmäinen oli huomattavasti miellyttävämpi ajaa. Jos lisään uuen kokoonpanon sekaan ja piirrän exceliin kuvaajan, niin voi vaan arvuutella tuleeko kierrosaika olemaan tänä vuonna:
1. täysin sama
2. 5 min nopeampi
3. 5 min hitaampi

Vielä en ole kunnolla päässy maastoon testaamaan uutta kokoonpanoa. Täällä Oulussa on tunnetusti polkuverkosto supertasaista ja tylsää (verrattuna esim. Ounasvaaraaan), joten kevään ajan olen keskittynyt käymään viikonloppuisin polttamassa kaupungin puuvarastoja pienemmäksi samalla olutta nauttien.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/44722814/PY%C3%96R%C3%84/Vitus/VitusNallikari.jpg

Jos alkaa näyttää, ettei pääse kunnon maastoihin ajamaan kesällä, niin laitan tuohon 1" slicksit ja kippuratangon ja alan ajelemaan 100 kilsan maantielenkkejä.

EpiCouS
24.04.2014, 18.03
Ei ihan tuohon puol kuuden starttiin ehtinyt. Toinen kerta sitten.

Fillarimies
06.05.2014, 00.42
Joko olisi aika herätellä kiinnostusta:
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/v/t1.0-9/q71/s720x720/1604680_695743610476404_1199627840_n.jpg?oh=2c5b76 108ec4d3a095b2571cebc53b19&oe=53C5E588&__gda__=1405071026_692c8d84b8f68faf9542d3bfcc15dfa d

Joukkueeseen mahtuu tosiaan se 8 henkilöä. Tähän mennessä ei ole vissin ollut kuin kerran se 8 henkeä (kun niitä viimehetken perumisia tulee aina.. :( )

Jos lama ei nyt ole vaikuttanut olennaisesti Levin sähkön Oy:n toimintaan, niin uskon että tänäkin vuonna sponssit löytyy.

Joukkue:
Minä
Heidi
Tommi V.
Juho S.

Fillarimies
06.05.2014, 00.47
Käytiin Heidin ja Anniinan kanssa ajelemassa 36km maastoja (ja siirtymiä) Sunnuntaina. Yhteislenkkiä ei laitettu tänne kun aikataulu oli niin levällään. Sen verran nuista poluista ja niiden ajettavuudesta, että:
- Ounasvaaran luontopolun reitti ei ole ajokunnossa. Lunta on paikoin vielä aika paljon ja lähes kaikki pitkokset lumenpeitossa.
- Mellalammen reitti on osittain ajokunnossa. Mäntyvaaran jälkeen sinne on alettu tekemään uutta pitkospuupätkää ja uudet pitkokset ovat osittain vanhojen päällä. (=pyörää joutuu kantamaan)
Reitillä on myös paikoin lunta, mutta ajamaan pystyy.
- Kairatien teboililin kohdilta lähtevä loistava polku tennishallille asti on enää vain muisto. Siihen on tulossa uusi tie ja koko se alue on myllätty ajokelvottomaksi.

Pitänee vielä käydä joku kerta porukalla tutustumassa korkalovaaran luontopolun maastoihin, että onko nekin tuhottu.

thm
06.05.2014, 11.04
Pitänee vielä käydä joku kerta porukalla tutustumassa korkalovaaran luontopolun maastoihin, että onko nekin tuhottu.

Korkalovaara-Vennivaara linjalla olleet hiekkahyppyrit ja polut ovat pitkälti jääneet latupohjan ja kevlin alle, mutta luontopolku on säilynyt lähes koskemattomana. Ekat pitkokset Vennivaarasta tultaessa on hävitetty. Sunnuntaina luontopolku oli vielä pääasiassa lumen ja jään peitossa.

marco1
06.05.2014, 11.20
^ ja ^^ Harmillisia uutisia mutta johan ne ehti 20v suunnitella sitä tien tekoa... Pitääpä käydä tsekkaamassa vauriot kesän reissuilla.

Mites ne Oukun viralliset maastopyörähommat on edenneet? DH-puolelle muistaakseni taas Oukku/Mikko lupaili kehitystä tälle kesälle...

JuhoSu
14.05.2014, 21.04
Alkaa olla tuo Ounasvaaran perusreitti jo kohtalaisen ajettavassa kunnossa. Vielä on lunta ja jäätä parissa paikassa sen verran, että joutu hyppäämään pyörän selästä pois, mutta ihan hyvin tuolla jo ajaa. Toton lähellä oli joitain kiviä ja kantoja merkkailtu sprayllä, toivottavasti se ei oo merkki siitä että alkavat lumien sulattua siivoilemaan niitä polkuja :(
http://www.sports-tracker.com/#/workout/jims/9lof43nov6gjo8lt

Fillarimies
18.05.2014, 23.38
Maanantaina 19.5 klo: 16:30 maastoyhteislenkki. Startti waldemarin edestä.

Sami W
19.05.2014, 00.54
Ei oikein satu mulla kohdille nuo yhteislenkit. Taidan käväistä huomenna aamupäivästä oman lenkin.

Teemu N
19.05.2014, 15.48
Ajattelin tehdä viikonloppuna lähialue matkailua.
Aurinkovaarojen jotos fillarilla (n.50km).
http://www.ylitornio.fi/media/files/vaellusreitit465.gif

Reitti suurimmaksi osin polkua (tunkkaamisesta nautittavaan ajamiseen) ja pienin osin metsätietä.
Onko muita halukkaita/"tyhmiä" lähtemään reissuun.
Mulla on kahdelle fillarille kuletus teline auton katolle.
Hädän tullen yhden pyörän saa purettua sisälle auton (farkku golf).

Tuolla seudulla on tullu suunnistettua ja seikkailu urheiltua paljonkin, mutta tuota trailiä ei oo tullu kokonaisuudessaa kierrettyä.
Ja kiinnostaa lähtä tutkimaan onko se kokonaan ajettavissa.

nim. tarkemmat kartat jo tulostettu.

JuhoSu
19.05.2014, 16.26
Tänään tulen porukkalenkille! Kiinnostais kyllä kovasti tuo pitempi lenkki Ylitorniollakin, mutta samaan aikaan on hääreissu etelään :(

marco1
19.05.2014, 16.41

Raportti kiinnostaa, kesälomalla ehkä ehtiskin.

Sami W
19.05.2014, 18.02

Tuttuja paikkoja, joskin enemmän on tullu liikuttua talvella tuolla. Kotipaikka vajaan 10km päässä. Hiukan olen pyörällä käyny tuota Rovavaarojen ja Simovaaran ympäristöä tutkimassa. Siellä menee ihan "maastopyöräreittikin", joka on kyllä tainnu suunnittelijoilla jäädä polkematta. Melkoista kivikkoa paikoitellen ja polun näkee ainoastaan maastoon pystytetyistä merkeistä. Ainiovaarassa voi löytyä poljettavia polkuja enemmänkin kun on vilkkaammassa käytössä ulkoilijoiden osalta. Tuo Kainuunkylään menevä reitti on sitte mullekki ihan outoa. Tuosta voi koukata samala sitte vaikka Aavasaksan vaaraan.

Fillarimies
19.05.2014, 21.24

Reitti suurimmaksi osin polkua (tunkkaamisesta nautittavaan ajamiseen) ja pienin osin metsätietä.
Onko muita halukkaita/"tyhmiä" lähtemään reissuun.
Mulla on kahdelle fillarille kuletus teline auton katolle.
Hädän tullen yhden pyörän saa purettua sisälle auton (farkku golf).

Tuolla seudulla on tullu suunnistettua ja seikkailu urheiltua paljonkin, mutta tuota trailiä ei oo tullu kokonaisuudessaa kierrettyä.
Ja kiinnostaa lähtä tutkimaan onko se kokonaan ajettavissa.

nim. tarkemmat kartat jo tulostettu.

Mulla saattais kiinnostaakkin. Epäilen vaan että kestääkö takamus tuota lenkkiä, kun ollu taas tuon satulan kanssa ongelmia :/
Minä päivänä ajattelit mennä? Lauantai vois olla ittelle hyvä, jos vaikka aamupäivästä lähtis.

Melkoisia nousuja tuolla. Siihen kun lisää vielä teknisen maaston niin melko hapoilla saattaa olla :o

Heidi-83
19.05.2014, 23.55
Jos mieki lähtisin, jos Niilaki lähtis, vaan pitääköhän meidän Niila kuitenkin kysyä ensin Teemulta huoliiko se meidät mukaan =D

_Juki
22.05.2014, 22.26
Onkos Rovaniemen osastolla tietoa miten SM XCO reitti menee heinäkuussa? Hiihtostadionillahan se kilpailukeskus vissiin on. Vois viikonloppuna käydä tyypittää, kun siellä päin tulee vierailtua.

Mältsä
22.05.2014, 23.20
Moi, kävin Oukun kioskilla kyselemässä Rovaniemen MTB reiteistä ja sain vastauksena suosituksen tulla kyseleen niistä tänne. Vajaan 10 vuoden tauon jälkeen puri kärpänen ja pari kk sitten hommasin 29 jäykkäperberin. Kuntoa on vedety kovalla pohjalla nyt n.500 kilsan eestä, hakusessa siis kevyttä MTB/XC ajoa. Oukkua kävin alustavasti testaileen ja vähän on vielä skillit ja tasapaino hakusessa niin kovaan vauhtiin ja tekniseen metsäpohjalla. Olisko suosituksia ja/tai saattaisin jopa uskaltautua mukaan porukkaan jos huolitaan ja on tulossa aloittelijallekki sopivia reissuja.

Sami W
24.05.2014, 15.32
Huomenna maastolenkkiä Ounasvaaran suuntaan. Lähtö vaikka kolmen aikaan beach volley kentän laidasta Jätkänkynttilän päästä.

Fillarimies
24.05.2014, 21.38
Hei Mältsä. Kevyeen xc-tyyliseen tykitykseen kannattaa hakea polkuja Iso- ja Pikku-olkkavaaran suunnalta. Siellä on helpohkoa kangaspolkua ristiin ja rastiin.
Ounasvaara on enemmän sellaista tekniikkakikkailua ja puunkiertoa, mistä itse tykkään.
Toinen missä on mukavaa polkua on Mellalampi/vennivaaran soramonttu akselilla.

Ensiviikolla voisin lähteä näyttämään polkuja jos haluat. Tiistai/Keskiviikko, riippuen onko leuka pahasti kipeä, kun maanantaina on viisaudenhampaanpoisto.

Mältsä
25.05.2014, 09.36
Kiitos infosta. Itekki tykkään kyllä tuosta teknisestä kikkailusta ja alamäestä ja voi olla että jäykkis vaihtuu vielä täpäriin. XC polkuja haen nyt lähinnä sen takia että saa vähän tuntumaa maastoajoon kun nuita kilometrejä ei ole ku piki- ja soratiellä, näin muutamien vuosien tauon jäljiltä.

Ensiviikosta ei ole itellä varmaa tietoa, mutta voi onnistuakki jos vain aikataulut saahaan passaamaan.

Sami W
25.05.2014, 23.00
Tämmöistä tänään
https://www.youtube.com/watch?v=PytjvjApWBk&feature=youtu.be

Tiistaina lenkkiä Keminkorkia, Olkkavaara jne. Lähtö syväsenvaaran paloaseman edestä klo 18.00.
Melko viileää lupailee, mutta kuitenki kuivaa keliä.

Hepe
25.05.2014, 23.14
Onkos Rovaniemen osastolla tietoa miten SM XCO reitti menee heinäkuussa? Hiihtostadionillahan se kilpailukeskus vissiin on. Vois viikonloppuna käydä tyypittää, kun siellä päin tulee vierailtua.
On tietoa, lauantaina olisin voinu reitin näyttää, mutta eipä tullut käytyä foorumilla.Tiistaina tai keskiviikkona vois onnistua reitin opastus, jos töistä pääsen ajallaan.

Hepe
25.05.2014, 23.29
Ne punaiset maalimerkit Tottorakanmaastossa on viimekesän xco-cupin jäljiltä, erottuu snakebite paikat kisareitillä helpommin.

Mältsä
26.05.2014, 13.17
Tämmöistä tänään
https://www.youtube.com/watch?v=PytjvjApWBk&feature=youtu.be.

Taisit tulla jäämerentiellä vastaan vähän ennen kolmea, suutarinkorvan sillan jälkeen..

Sami W
26.05.2014, 16.57
Taisit tulla jäämerentiellä vastaan vähän ennen kolmea, suutarinkorvan sillan jälkeen..
Hyvin paljon mahdollista. Jäämerentien kautta kuljen siirtymän Ounasvaaralle. Muutama maastopyöräilijä tuli kyllä vastaan.

_Juki
26.05.2014, 19.37
On tietoa, lauantaina olisin voinu reitin näyttää, mutta eipä tullut käytyä foorumilla.Tiistaina tai keskiviikkona vois onnistua reitin opastus, jos töistä pääsen ajallaan.

Sattuisko teillä olemaan gps jälkeä tuosta XCO radasta? Tulee vain näitä viikonloppu reissuja tehtyä Ropsiin, niin ei pääse viikolla katsastamaan.

Hepe
26.05.2014, 22.06
Sattuisko teillä olemaan gps jälkeä tuosta XCO radasta? Tulee vain näitä viikonloppu reissuja tehtyä Ropsiin, niin ei pääse viikolla katsastamaan.

Ei löydy vielä, mutta huomenaamulla käyn sport trackeriin tallentamassa aamulenkillä ennen töihin menoa. Jonain viikonloppuna voin näyttää radan, mutta ei ens viikonloppuna, koska sunnuntaina on XCO PSM-kisa Urheiluopiston lähimaastossa ja se on samalla Rovaniemi XC-cupin 3.s osakilpailu eli ajamaan voi tulla kuka vain.

Anniina
27.05.2014, 11.06
Tiistaina lenkkiä Keminkorkia, Olkkavaara jne. Lähtö syväsenvaaran paloaseman edestä klo 18.00.
Melko viileää lupailee, mutta kuitenki kuivaa keliä.

Mie lähen mukkaan, jos vaan ei nyt ala satamaan tai tuu muita yllätyksiä (töissä on ollut vähän mylläkkää viime päivinä...)

Fillarimies
27.05.2014, 20.22
Mulla on kans semmosta mylläkkää tämä ja seuraavat viikot jouluun asti, että ehtiikö tässä lenkkeilemään ollenkaan?
No ei vaiskaan. Viikonloppuna ehtii viimeistään ajamaan, mutta siihen asti pitää tyytyä omatoimisiin lenkkeihin.

Onko Levi24H lisää innokaita ajajia? Nyt on kasassa 5 kuskia.

Sami W
27.05.2014, 21.45
Taideinstallaatio?
http://ep1.pinkbike.org/p4pb10999212/p4pb10999212.jpg
Oli näköjään runko saanu uuden elämän uusiokäytössä :)

Anniina
27.05.2014, 22.11
Mulla on kans semmosta mylläkkää tämä ja seuraavat viikot jouluun asti, että ehtiikö tässä lenkkeilemään ollenkaan?
No ei vaiskaan. Viikonloppuna ehtii viimeistään ajamaan, mutta siihen asti pitää tyytyä omatoimisiin lenkkeihin.

Enhän mie Samin matkaan kerennyt, kun palaveriajankohta siirrettiin myöhemmäksi ja pakko oli vähän taas ja taas ja taas venyä duunissa... Kävin kuiten omatoimisen lyhyemmän maantielenkin ajamassa, oli sekin ees jotain vaikka mieluummin oisin kavereiden kaa ajanut. Viikonloppuna voisi ottaa uutta yritystä... La käy mihin aikaan vaan ja su aamupäivästä.

Mältsä
28.05.2014, 00.31
Onko Levi24H lisää innokaita ajajia? Nyt on kasassa 5 kuskia.

Onko tuo Levi24 millanen rumba käytännössä, eli miten se etenee? Ajetaanko sitä omaan tahtiin niin paljon ku ehtii sen 24h aikana, taukoilee minkä haluaa ja sitte koko joukkueen tulokset lasketaan lopussa yhteen? Ilmeisesti ajatte hyväntekeväisyysjoukkueena kun 8hlö joukuetta kasaatte? Kiinnostais kovasti, ei ehkä vielä tälle vuodelle kunto ihan riitä.

thm
28.05.2014, 21.57
Onko tuo Levi24 millanen rumba käytännössä, eli miten se etenee?

Joukkueesta vain yksi on kerralla radalla ja joukkue saa vapaasti päättää taktiikasta.

Hepe
30.05.2014, 07.08
Sunnuntaina on mahdollisuus tuulettaa keuhkoja numerolappu tankoon kiinnitettynä, XCO PSM-kisat Ounasvaaran hiihtostadionilta klo 12, kilpailu on samalla Katsastuspiste Rovaniemi xco-cup kolmas osakilpailu, joten siihen ei tarvi lisenssiä.
Reitillä on takuulla tarjolla fyysistä ja teknistä "kurjuutta" positiivisessa mielessä.
Kilpailuun voi ilmoittautua vielä paikanpäällä.

Sami W
30.05.2014, 13.58
Viikonlopulle näyttäis hiukan huonoa keliä ja itsellä myös muuta ohjelmaa. Taitaa omat lenkit jäädä ens viikolle.
Tiistaille lupais hyvää säätä ja itseä kiinnostais käydä Mellalammen suunnalla?

JuhoSu
02.06.2014, 16.56
Voisin lähteä huomenna mukaan lenkille. Oisko 17.00 torin laidalta sopiva aika?

Sami W
02.06.2014, 18.42
Paikka ok mutta mulla menee tuonne 18 pintaan.

JuhoSu
02.06.2014, 22.39
18.00 sopii

Anniina
02.06.2014, 23.25
JOS pääsen ajoissa töistä ni voisin lähtee matkaan. Jos mua ei näy lähtöpaikalla aikanaan ni oon joutunu jäämään taas setvittämään jotain...

Sami W
04.06.2014, 20.01
Huomenna lenkkiä 18 aikoihin? Ounasvaara tai Olkkavaara(t)?

Eiliseltä lenkiltä kuvamateriaalia. https://www.youtube.com/watch?v=-ZJe56Sm7XE
Mellalammen suuntaan voi varmaan seuraavaksi suunnistaa sitten kun nuo pitkospuut on valmiit.

JuhoSu
04.06.2014, 21.08
Oisko Olkkavaara, ei oo tullu tänä kesänä siellä vielä ajettua. 18.00 paloasemalta?

Sami W
04.06.2014, 21.43
Sopii mulle.

Sami W
05.06.2014, 17.48
Taidetaan perua lenkki. Täällä tulee vettä melko reippaasti ja ukkonenkin jyrähtelee.

Sami W
07.06.2014, 21.47
Huomiselle lenkkiä Olkkavaaran suuntaan. Lähtö Syväsenvaaran paloaseman edestä 18.00. Pistetään vielä säävaraus jos sattuu satamaan enemmänkin.

JuhoSu
07.06.2014, 22.17
Vähän näyttää epävakaalta tuo sääennuste, mutta mukana ollaan.

Sami W
08.06.2014, 13.57
Taitaa olla sama siirtää ens viikolle seuraava lenkki. Ei oikein lupaavalta näytä tuo sää. Itsellä meinaa olla kurkku myös hiukan karhea, niin ei viitsis lähteä ainakaan pahentamaan tilannetta.

JuhoSu
08.06.2014, 14.01
joo, eipä tuo sade taida tänään loppua.

Sami W
09.06.2014, 14.18
Tänään näyttäis sää paremmalta. Lenkkiä siis Olkkavaaran suuntaan illalla. Lähtö 18.00 Syväsenvaaran paloaseman edestä.

heccu
17.06.2014, 23.39
tarkoitus olisi ajella Rovaniemellä pari päivää juhannuksen aikoihin. Sinettäjärven lounaisrantaa seuraileva vaellusreitti kiinnostaa, onko se kuinka helposti ajettavaa?

thm
17.06.2014, 23.54
^Mäntyvaarasta eteenpäin paljon pitkospuita, välillä juurakkoa ja kivikkoa. Sinettäjärven seutu on pitkälti teknistä maastoa, kivikkoa ja juurakkoa, mutta myös pitkoksia. Tänä kesänä ko. reitille on tulossa uudet pitkospuut, jotka ovat vielä vaiheessa. Nykyiset ovat joissain paikoissa huonossa kunnossa. Kulkkusenvaasta Pohtimolammelle saakka pääasiassa mukavaa polkua ja välillä soratietä. Tällä välillä myös pitkokset huonossa kunnossa. Henk.koht. tykkään ko. reitistä sen haastavuuden takia. Varaudu hyttysiin, koska alueella on paljon jänkää ja kosteikkoja.

heccu
18.06.2014, 00.07
kiitos nopeasta vastauksesta. viime viikonvaihde meni Levillä ja nyt Ylläksellä, hyttysistä täällä ei vielä tietoakaan, pyörän ulkoilutusta tänään 9 tuntia. katsotaan itikkatilanne sitten paikan päällä.

thm
18.06.2014, 00.22
Joo eipä tosiaan viikonloppuna ollut Levillä hyttysiä, mutta täällä Rovaniemellä niitä jo löytyy. Aavistuksen niitä on nyt ollut vähemmän liikenteessä, kun on ollut viileää ja tuulista. Viime viikolla oli metsässä jo kiusaksi asti, vaikka ei ne mua yleensä paljoa häiritse.

Sami W
23.06.2014, 21.13
Huomenna lenkkiä Keminkorkian ja Olkkavaaran suuntaan. Lähtö syväsenvaaran paloaseman edestä klo 18.00.

arctic biker
24.06.2014, 20.37
Uhmaan tietoisesti ja toivottavasti Liitiän Markulta huomaamatta myyntikieltoa. Shimanon maastokengät Mo88 Wide-lestillä kokoa 45 olis pojallani Ollilla kaupan. Upouudet mutta hänelle kengät on pikkasen liika lyhyet. Tään keväinen saksan Mountain Bike antoi näille arvosanan Sehr gut ja pohjan jäykkyys lehden mukaan riittää aika kovallekin kuskille. Noita voi jalkaan kokeilla aika keskellä Rovaniemeä. Mulle privapostiin niin välitän tiedot Yläkadulle!

Tai paremmin soittakaa kiinnostuneet nollaneljänolla 757nolla7ysikasi ja jos poika on täpinöissään niin se johtuu uudesta autosta. Jonka saanee huomenna. Johan mie sille jo kolme vuotta sitten sanoin että tilavampaa kuiten tarviit.

Sami W
25.06.2014, 21.39
Huomenna lenkkiä taas Ounasvaaran suuntaan. Lähtö 18.00 aikoihin ja paikkana http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&srs=EPSG%3A3067&y=7376492&x=444247&lang=fi

Cookie
27.06.2014, 21.21
Alkuviikosta etelänmies Levillä. Tarkoitus on ottaa mukaan maasto- ja maantiepyörä ja tehdä kummallakin lenkkejä mitä nyt aikaa saa vaimon puolesta.
Löytyykö Leviltä mukavia - ei liian teknisiä reittejä, joissa ja joista selviää parisssa kolmessa tunnissa? Netistä löytyy aika vähän tietoa (=en löytänyt?). Levin patikointikartassa näkyy olevan muutama pyöräilykelpoinen lenkki (mm. Kätkätunturi). Minkälaisia lienee?
Samoin alamäkimiehille näyttää olevan hyvät laskupaikat, mutta käykö joku noista reiteistä perusharrastajalle jäykkäperäisellä liikujalle (koskee tietty kaikkia polkuja)?

Kiitokset etukäteen avusta! Niin ja onko jotain neuvoja, josko käsivarren maastoissa olisi vastavia reittejä. :)

Jos nyt homma osoittautuu hyväksi, niin pitää syksyllä tulla toisella porukalla ja lähteä pidemmille kierroksille.

makkis
27.06.2014, 22.20
Ihan hirmusesti en tunne Levin reittejä, mutta mielestäni kierrettiin juurikin Kätkätunturi rollon porukalla tässä vuosi tai pari sitten. Joku paremmin muistava voi korjata minun muistikuvia, mutta taidettiin mennä Kätkä vastapäivään kiertäen ja reitti kulki pitkälti pururatoja pitkin. Maastoharrastajalle tuo ei ehkä tarjoa kovin järisyttävää polkuajoa, mutta jos fiilis on kohdallaan, asennoituu vähän rauhallisempaan pururatailuun ja satunnaiseen suossa rämpiseen sekä pyörän kantamiseen, niin kyllähän tuon kertaalleen kiertää. Kannattaa kuiten varata taskuun riittävästi itikkamyrkkyä mahdollisten kavereiden varalle, ainakin viimeksi itikoita oli vähintään riittävästi.

Vaikka Levin sininen ja punainen alamäkireitti ovat varsin aloittelijaystävällisiä, niin en ehkä kuitenkaan ostaisi hissilippua jos pyöränä on xc-jäykkäperä. Enemmän am-henkisellä jäykkäperällä ainakin kaksi kolmesta reitistä ovat ajettavia ja parhaimmillaan ihan nautittavia reittejä.

http://www.endomondo.com/workouts/203290886/8376629 Tässä vielä viime vuoden Levi24 kisareitti, jos tahdot fiilistellä pikaista 10km pikitie/pururata/polkureittiä levin keskustassa.

thm
28.06.2014, 11.12
Tuolla ainakin on vinkkejä Leville (http://www.k5levi.fi/maastopyora/). Nuo reitit eivät ole mulle tuttuja, mutta joskus tullut tuo sivu vastaan.

Pyörämatkailun puolelta Lapin poluista (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?18224-Lapin-polut) löytyy vinkkejä Enontekiön seudulle. Ehkä helpoiten siellä tekee parin tunnin reissuja ajamalla Hetasta Kautokeinoon päin olevaan Näkkälään, josta lähtee kohti Pöyrisjärveä. Siellä sitten meneekin mönkijäuria ympäriinsä.