Näytä tavallinen näkymä : Rovaniemen XC-sieluiset pyöräilijät!
Sivut :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[
14]
15
16
17
18
Fillarimies
13.05.2012, 14.43
Nyt tämä foorumiki toimii jotenki.. Pekulle tiedoksi, että mukaan mahtuu. Heidikin lähtee ajamaan.
Startti on tosiaan perjantaina klo: 18.00 kun se aikaisemmin oli lauantaina klo: 12.00.
Siinähän meitä ois jo:
- Minä
- Tommi
- Toni
- Heidi
- Pekka
Ja tosiaan rentomeiniki ajamisen suhteen, mutta saa toki ajaa lujaakin jos kiinnostaa :D
Saa kokeilla eri rengastuksiakin sitten kun nyt on alla contin X-kingit 2.2" ja tulossa on contin racekingit 2.2". Meilläpä on tänävuonna oma mekaanikkokin mukana... ;)
Onko x-kingin kyljet yhtä heikosti suojattu kuin race kingeissä? Muuten nuo x-kingit taitaa kuitenkin olla lähempänä mountain kingiä kuin race kingiä.
Jos meillä on mekaanikko mukana niin taidan vaihdattaa joka kierrokselle eri renkaat :rolleyes:
Fillarimies
14.05.2012, 15.48
Ei ole vielä tietoa kun ei ole päässy mettään ajamaan, mutta painosta päätellen yhtä heikot ovat. Tosin mulla ei ole kyllä ollu vielä tähän mennessä ongelmia kylkien kanssa kuin muutamissa renkaissa ja ne eivät ole olleet continentalia.
Jos racekingeissä on ollu tosi hyvä pito niin noissa x-kinkeissä on varmaan ihan järkky pito.. kärsii mutkiin kallistaa 190 astetta ;)
kova reenikausi alotettu Tonin kans!
http://oi49.tinypic.com/zoi5ut.jpg
Fillarimies
17.05.2012, 16.24
Ei helekatin juopot. Onneksi ite en sorru dexaliin lenkeillä! ;)
Hei mutta parempi tuokin kuin, että pysähtyy ottamaan virvoketta terassille ko tuo dexali on onneksi juomarepussa ja sitä voi ottaa ajon aikana!
Mie kävin kaverin kanssa eilen polkemassa Ajoksessa. Keli oli aivan huippu. Kaks tuntia poljettiin ja pitempääkin oltas viihdytty mutta loppu energiat kesken:
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/460797_4018083260203_1525034602_3384375_724091054_ o.jpg
Ai niin.. Toni: tuossa kuvassa on ne kengät ja polkimet. Tuntuu pirun hyvältä jalassa. Napakampi tuntuma kuin niillä 4 vuotta vanhoilla kalosseilla..
Meidän Levi24h mekaanikko:
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/556787_3687749284222_1589907544_2812321_1218672531 _n.jpg
Levi24h
Nyt Niilo tarkkuutta, soon levi24 :D
Satuitko kokeilemaan uusia kenkiä vanhoilla polkimilla? Huomaako kehikollisissa polkimissa jotain eroa perinteisiin lukkiksiin verrattuna?
Fillarimies
17.05.2012, 23.16
Anteeksi kömmähdykseni Tino.
En kyllä kokeillu, mutta voishan sitä huvikseen kokeilla.
Fillarimies
18.05.2012, 17.37
Mistä tietää että ajokausi lähestyy? No siitä kun ajokamoja pursuaa ovista ja ikkunoista sisään.
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/522906_3695171309768_1589907544_2814116_1106430125 _n.jpg
Olispa mullakin samanlaisia ikkunoita ja ovia. Ilmoittele jos siellä päin näkyy ylimääräistä kypärää :rolleyes:
Kävin ajelemassa oukun suunnalla parisen tuntia. Tuntuu että joka talvi tuosta nyppylästä tulee korkeampi ja entistä kivisempi, pitää varmaan opetella ajamaan. Juuret ja kivet oli liukkaita, kura märkää mutta jokin tässä touhussa vain viehättää.
Välillä koitin toimia rankkurinakin ja houkutella irtokoiraa rapsutettavaksi, sitä ei vaan sillä hetkellä kiinnostanut rapainen pyöräjuntti niin jäi mahdolliset kaulapannan killuttimet tutkimatta.
Fillarimies
19.05.2012, 00.48
Nuo romut tuli crc:stä ja kengät ja polkimet actionsportsista. Bikediscountin tilaus on vielä tulematta.
Mie tulen 25-27.5 viikonloppuna Rovaniemelle ja ajattelin ottaa pyörän mukaan. Sitte mennään lenkille jos kunto kestää? ..No jos poljetaan näköalatornin laavulle ja paistetaan makkarat ja poljetaan alas. Ei vaiskaan ko täysillä mennään! ;)
Soitin tänään Hannulle ja kyselin levin majoituksesta. Puhuttiin alustavasti, että sinne ois mahdollista jäädä sunnuntaihin asti. Mietittiin tv. kanssa että jos sunnuntaina otettas mäkipyöräilypäivä jos krapula ei ole hullunporon jälkimainingeista kauhea.
Oletko toni mukana?
Voishan sitä viritellä jotain lenkkihommaa ens viikonlopulle. Mäkihommissakin voisin olla mukana pienellä varauksella, perinteisesti Levin jälkeen on pari päivää mennyt melko lötkössä olotilassa.
Innostuin tässä virittelemään poplockin takaiskarille. Loogisesti lukitus toimii nyt tismalleen päinvastaisesti kuin keuloissa. Vipukin on sellainen möykky, että sen joutui jättämään melkein stemmin viereen, että mahtui edes jotenkin tankoon.
Fillarimies
19.05.2012, 12.07
Homman juju onkin siinä, että ennen kuin ehdit lötkistyä niin sinut pukataan hissillä levin huipulle ja pyörällä sitte alas. Ei tuu hiki muutenkuin jos aurinko porottaa.. Kyllä sulla on aikaa vetää tirsoja sitte ens viikko töissä ;)
Nyt olen ilmottanu Hannulle meidän joukkueen ajajat. Vielä toki mahtuu mukaan jos on mattimyöhäsiä!
Levin palkintoviikonlopun ajankohta pitäs päättää tämän kuun aikana, että saa varattua mökin ajoissa! Mikäs ois hyvä ajankohta? Mulle käy mikä vaan, Tonille myös, eli te muut sanokaa?
Muistuttaisin vielä martimoaapan reissusta, mikä tehdään jossakin vaiheessa kesää. Nyt sinne ei ole asiaa kuin kumiveneellä, mutta myöhemmin kesällä:
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/284391_2066613636844_1589907544_2014211_4132998_n. jpg
Tuntuu että joka talvi tuosta nyppylästä tulee korkeampi ja entistä kivisempi....
pistetäänkö tämäkin kasvihuoneilmiön piikkiin? Demolla poljettaessa Oukku tuntuu vähintään Mount Everestiltä.
- 20.7 - 22.7.2012
- 27.7 - 29.7.2012
- 3.8 - 5.8.2012
näitä edelleen ehdottaisin. perustelut on spekuloitu aikaisemmin.
- 20.7 - 22.7.2012
Täältä ääni tälle viikonlopulle. Perusteluna on, että ääneen sanottuna "heinäkuun kaheskymmenes viiva kaheskymmeneskahes", kuulostaa lämpimimmältä ajankohdalta :rolleyes:
Demokuskille terveisiä, että kävin tänäänkin oukulla rypemässä pari tuntia.
Jokin tuossa iskarin lukituksessa tuntuu mättävän, ihan kuin se olisi nyt jatkuvasti vähän päällä. Joutuu varmaan virittelemään ennen seuraavaa lenkkiä.
Täältä ääni tälle viikonlopulle. Perusteluna on, että ääneen sanottuna "heinäkuun kaheskymmenes viiva kaheskymmeneskahes", kuulostaa lämpimimmältä ajankohdalta :rolleyes:
Toinen ääni viikonlopulle 20.7 - 22.7.2012!!!!
Kokonaisäänet:
20.7 - 22.7.2012: 2 ääntä
27.7 - 29.7.2012: 0 ääntä
3.8 - 5.8.2012: 0 ääntä
... oukulla rypemässä pari tuntia.
Märkää näkyi olevan myös pikku olkkavaran suunnalla. Eka maastolenkki nyt kuitenkin takana tälle vuodelle
Toinen ääni viikonlopulle 20.7 - 22.7.2012!!!!
Kokonaisäänet:
20.7 - 22.7.2012: 2 ääntä
27.7 - 29.7.2012: 0 ääntä
3.8 - 5.8.2012: 0 ääntä
Jottei kenellekään nyt jää epäselväksi, niin minun ääni on ihan puhtaasti kieli poskella annettu. Jos jollakulla on pätevä syy, niin minun puolesta joustoa löytyy muillekin viikonlopuille. Muussa tapauksessa äänet on 2-0.
Märkää näkyi olevan myös pikku olkkavaran suunnalla. Eka maastolenkki nyt kuitenkin takana tälle vuodelleOlkkavaaran polut on jäänyt mulle vieraammiksi, joten en tiedä missä kunnossa ne normaalisti tähän aikaan vuodesta on. Oukun kaupungin suunnalla olevat kivikot on hyvin kuivuneita, rypemään pääsee Tottorakan paikkeilla alkavilla kangaspoluilla, jotka on varjopaikoissa vielä paikoin lumessa.
Jottei kenellekään nyt jää epäselväksi, niin minun ääni on ihan puhtaasti kieli poskella annettu. Jos jollakulla on pätevä syy, niin minun puolesta joustoa löytyy muillekin viikonlopuille. Muussa tapauksessa äänet on 2-0.
Otetaanko takarajaksi vaikka sunnuntai 27.5. johon mennesä palkintoviikonloppuun oikeutetut sanoo sanottavansa? Varataan mökki seuraavalla viikolla. Oma ääneni on myös annettu kieli poskella makkista peesaten. Nuo kaikki kolme alustavaa viikonloppua käy mulle niikö varmaan tonillekki. Jos tätä ei lyyä lukkoon niin lahajakortti menee vanhaksi ja talavi ankeuksineen tulee taas.
Niila tietää etelän kuskien yhteystiedot niin voisitko kysässä heiltä pääsevätkö Leville?
Heidi-83
19.05.2012, 20.52
Siis ei niinkö missään nimessä käy mulle toi 20.-22.7. vaikka silloin saa luvan olla lämmintä koska mie olen silloin kemissä.
27.-29.7. on nuista ainoa mikä käy mulle, ku taas sen seuraavan viikonlopun olen kuopiossa näillä näkymin. Eli jos siihen
majotukseen oli koirat tervetulleita niin olen mukana! Mää voin seikkailla koirien kanssa siellä ku te muut ajatte alamäkiä.
Sitte tosiaan olisin mahdollisestikin tulossa tonne Levi24:seen ajamaan, niin oliko ihmisillä millaiset matkasuunnitelmat? Mahtuisinko
esim. Pekan kyytiin?
Fillarimies
20.05.2012, 14.06
Mulle käy tuo 27-29.7 hyvin, mutta jos niitä koiria ei saa tuoda sinne mökkiin niin minulta myös ääni 20-22.7 viikonlopulle. Joku nyt ottaa selvää niistä koirista niin saadaan lyötyä viikonloppu lukkoon! Oliko Tonikin allerginen koirille niinkö minä?
Miepä harrastin maantiepyöräilyä eilen klo 01.30-02.00 välisen ajan. Voin kertoa, että aika rauhassa sai polkea. Ei ollu ruuhkaa :)
Miltä se mounteveresti tuntuu kun demolla tulee alas? Toivottavasti ens viikonloppuna on kelit kohdillaan niin sais ottaa oman kampivitkuttimen mukaan. Sitte mennään Tonin kanssa rypemään sinne isorakan maastoihin ja tietty ajetaan mäntyvaaran kautta.
Eilen lainasin kaverille SPD kenkiä ja polkimia, että saa testata onko fläteissä ja lukoissa eroa. Tunnelma oli tälläinen: "samperin mulk... katotaanpa sitten kun ajat sen moottoripyöräkortin, että ketä koukutetaan ja mihin..." (Lähti vissin tilaus vetämään....) :D
Tv. aikoi soittaa maanantaina ja selvittää, että saako koiria ottaa mukaan ja jos saa, niin millaisen mökin ja kuinka pitkäksi aikaa tuolla lahjakortilla saa.
Ei mulla mitään koira-allergiaa ole.
puoli yheltä? :eek:
Olitko nauttinu liikaa Dexalia ja portsari talutti kohteliaasti ulos? Pitää kyllä mutkitella oikein huolella, että keskustasta menee puoli tuntia sinun kotiovelle :rolleyes:
Miepä harrastin maantiepyöräilyä eilen klo 01.30-02.00 välisen ajan. Voin kertoa, että aika rauhassa sai polkea. Ei ollu ruuhkaa :)
Miltä se mounteveresti tuntuu kun demolla tulee alas?
baaripyöränä täyjousto ehkä turvallisempi kuin lujaa kiitävä maantiepyörä. Pikkuhönössä ajaessa joustot korjaa virheelliset ajolinjat. Siis tämän luin netistä, omakohtaista kokemusta ei ole ;)
Alas tullessa everest on yllättävän matala.
Sain roudattua viimiset ajovehkeet oulusta rovaniemele. Ens viikola kunnon mutaralli pienellä keskinopeudella. Oukun poluilla on ihanan kosteaa paikoittain :D
Olkkavaaran polut on jäänyt mulle vieraammiksi, joten en tiedä missä kunnossa ne normaalisti tähän aikaan vuodesta on. Oukun kaupungin suunnalla olevat kivikot on hyvin kuivuneita, rypemään pääsee Tottorakan paikkeilla alkavilla kangaspoluilla, jotka on varjopaikoissa vielä paikoin lumessa.
Normaalisti Olkkavaaran suunnalla voi ajella jo Huhtikuun puolivälin paikkeilla, viime vuonna jo 15.4 siellä pystyi ajamaan, tämä kevät on ollut poikkeuksellinen lumien hitaan sulamisen ansiosta.
Märkäähän siellä on näihin aikoihin ollut aina, mutta eihän maastopyöräilijät siitä välitä.
Fillarimies
21.05.2012, 00.20
Tänään käytiin kaverin TM:n kanssa rypemässä lentokentän takana. Oli märkää.. Kengätkin aivan hörsi lientä sisälle.. Järkky pito noissa X-kingeissä, mutta toivotaan että bike-discountin paketti tuo mulle racekingit alle mahd. pian ;)
Vehkeet kasvaa nurmikkoa lenkin jälkeen:
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/471992_4040377257539_1525034602_3394168_872733315_ o.jpg
Väliaikatietoja, ensimmäinen soittokierros tehty:
1. majotuslahjakortti ei ole sidonnainen Levin Alppitaloihin (http://www.levinalppitalot.fi/), kuten ite oletin aikaisemmin
2. varaus Levin matkailun kautta
3. Pyysin selvittään mahdolliset huoneistot ajalle 27.-29.7. koirille sallittuun kämppään ja lisäksi ei koiralliseen kämppään ajalle 20.-22.7.
4. Aikoivat ottaa yhteyttä tämän viikon aikana, kun lahjakorttiasioista tietävä työntekijä palaa töihin
Muistakkeeha täälläki pistää ilimottautumisia sissään Syötteelle, halavimmalla osallistumismaksulla ehtii vielä reilun viikon ajan. Hyvvää paanaa luvassa läjäpäin!
http://www.syotemtb.fi/ilmoittaudu.php
Järkky pito noissa X-kingeissä, mutta toivotaan että bike-discountin paketti tuo mulle racekingit alle mahd. pian ;)
Älä suotta vaihda viikonlopuksi racekingejä alle. Minua vähän kiinnostais kokeilla nuita xxx-kingejä :cool:
Ihan hyvin tuntuis löytyvän vähän ökympiäkin mökkejä joihin saa ottaa lemmikkejä. Osaan keskustan alppitaloista saa lemmikit lisähinnasta mutta jos suostuu menemään vaikka pari kilometriä syrjempään, niin ei välttämättä tarvi pulittaa ekstraa. Varauksen tekijä varmaan osaa valkata sopivan liiterin eikä valinnasta tarvitse järjestää huutoäänestystä.
Mie olisin sitten ehdottoman kiinnostunut olemaan mökissä vielä pari arkipäivää ekstraa.
Syöte ois jo niin lähellä, että miltei pakko tulla ajamaan jos vain kaikki järjestyy hyvin. Maastot näyttää yhtä hyviltä mitä Rovaniemellä ja melkein jopa paremmilta. Spessun enduro expertillä loppuu varmaan usko siinä THE ylämäessä, mutta kun on saanu ittensä jollaki konstilla ylös niin onneksi painovoima vetää alaspäin melko hurjasti :)
no mitenkäs on? Kuka me saatais kuskiks jos lähettäis käymään tuolla? :D
Fillarimies
21.05.2012, 23.00
Mie antaa x-kingit lainaan sinun pyörään jos haluat, Toni.
Me luotetaan Tommin arvostelukykyyn mikä on hyvä mökki ja mikä ei. Tommi on semmonen hifistelijä ettei se huonoa huoli.
Ei tosiaan haittaa jos se mökki on vähän syrjemmässä kun meillä on kuitenki kaikilla pyörät alla joilla päästään.
Mieki olisin kiinnostunu jäämään pariksi ylimääräseksi päiväksi sinne, niin saadaan ajettua pitkään ja hartaasti mäkiä ylös ja alas.
Tommi alkaa kuskiksi. Avensiksella mennään ja pois ei tulla ollenkaan. Mie olen vakavasti jo harkinnu ilmottautumista tuohon syöte MTB:hen.
Superlenkki toisen Rollon true-athleten makkiksen kanssa. Kartta (http://g.co/maps/59xmf)
Oukun mettät oli täynnä ihme laahustajia jotka kantoi paperilappuja mukanaan. Olin ihan varma että ne on niitä The Walking Dead-sarjan pahiksia.
http://mimg.ugo.com/201011/64913/cuts/running_480x360.jpg
Kysyn suuntaa-antavan hinta-arvion parin päivän jatkoajasta mökkeihin. Toivotaan että ne huomena soittaa mulle.
En lähe syötteele. saman ajonautinnon saan rovaniemen maastoista.
Heidi-83
22.05.2012, 00.19
JEEEE, onpas ihquu jos mieki pääsen poikain kaa Leville lomaileen =D En vaan pysty ottaan sitä paria lisäpäivää, mutta
väliäkö sen ku kuitenki joudun sinne omalla autolla ajeleskelemaan.
jos vietetään vielä aktiivisempi viikonloppu kuin viime vuonna, väittäisin että ruumiita tulee ja sängyt on täynnä kalliolohkareita :D harmittaa kun heitin sen ison kiven parvekkeelta alas. onneksi Niilalla on uudet polvisuojat yöllisiä Levi24-jälkitreenejä varten! onko kellään ilmapatjaa keittiön lattialle, jos uni tulee jollain? Pitäiskö ostaa halpa kumivene ja mennä soitelemaan eturinteen lampeen? onhan siinä lammesa tullu uituaki 2 vuotta sitte.
Kai ne kingit kestää myös kivikot? Jos sie raskit antaa ne mulle tuhottavaks niin mielelläni kokeilen niitä.
http://i01.i.aliimg.com/photo/v0/287036141/inflatable_floating_chair_inflatable_pool_chair_in flatable.jpg
Eikös joku tämmönen olis kiva lammessa lillumiseen? siis tuo tuoli.. #¤%*# pervot
Hei,
Soittelit eilen majoitusvarauksesta (Levi24 palkinto)
Alla olisi vaihtoehdot molemmille viikonlopuille. Ilmoittele, minkä haluatte, niin laitan tarkemmat tiedot tulemaan.
Palkinto sisältää majoituksen viikonlopuksi. Lähtösiivous ja liinavaatteet+pyyhkeet eivät sisälly hintaan.
20.-22.7.2012
ALPPI E7 (EI SAA TUODA LEMMIKKIÄ!)
Laatuluokka: Q3
Henkilömäärä: 8
Alue: Levikeskus, päärinteen juurella
Osoite: Hissitie 15 E
Etäisyydet: Kauppa: 0,4 km, Lähin rinne: 0,05 km, Latu: vieressä, Kelkkareitti: 0,4 km, Golfkenttä: 4,3 km, Suksibussinreitti: vieressä
Tyyppi: Alppityylisen talon huoneisto 2. kerroksessa, kahdessa tasossa.
Rakennusvuosi: 2000, sauna- ja pesuhuoneremontti kesällä 2009.
Pinta-ala: 48 m2 yläkerta 22 m2.
Makuuhuoneet/ muut nukkumapaikat: 3 makuuhuonetta, joista 2 yläkerrassa, 1 yläkerran mh ikkunaton. Yläkerran avotila.
Vuodepaikat: Kaikissa makuuhuoneissa 2 yhden hengen sänkyä, yläkerran avotilassa 2 yhden hengen sänkyä.
Wc: 2 kpl, erilliset, molemmissa kerroksissa oma.
Sauna: sähkösauna, 2 suihkua pesuhuoneessa
Varustus: takka / takkapuut, kaapeli-tv, radio-CD-soitin, dvd
sähköliesi+uuni, astianpesukone, mikro, kahvinkeitin, vedenkeitin, leivänpaahdin, jääkaappi, pieni pakastin,
koneellinen vaatteidenkuivauskaappi, silitysvälineet, hiustenkuivaaja, autonlämmityspiste.
Muuta mainittavaa: Internet (Wlan)
Parveke, rinteeseen ja parkkipaikalle, rinnenäkymä Alppitalojen välistä. Ei lemmikkieläimiä. Lapsiportti on.
Osoitteessa Ratsastajankuja 5 sijaitsevassa Alppitähti C-talossa on asiakkaiden yhteiskäytössä oleva
matkatavarasäilytystila, suksienhuoltohuone sekä pyykinpesukone. Huoneiston avainkortilla pääset käyttämään
suksienhuoltotilaa, mutta matkatavarasäilytystilaan tarvitaan erillinen avainkortti. Mikäli tarvitset tiloja käyttöösi
tulo- ja/tai lähtöpäivänä, sovi asiasta etukäteen myyntitoimiston kanssa. Emme vastaa matkatavaratilaan jätetyistä,
emmekä myöskään huoneistoihin jääneistä tavaroista.
VUOKRA-AIKA alkaa tulopäivänä klo 16.00 ja päättyy lähtöpäivänä klo 12.00.
Jos majoitusvarauksen yhteydessä ei ole tilattu - liinavaatteita, petausta ja lähtösiivousta -
niin ota omat liinavaatteet mukaan ja suorita lähtösiivous asianmukaisesti.
Siivous 90 E.
27.-29.7.2012
JUKOLA D1 (LEMMIKIT SALLITTU!)
Alue: Levikeskus, päärinteen alla.
Osoite: Hissitie 15 D1
Etäisyydet: Kauppa: 0,3 km, Lähin rinne: 0,1 km, Latu: 50m , Kelkkareitti: 0,3 km,
Golfkenttä: 4 km, Suksibussinreitti: 50m.
Tyyppi: Alppityylisen talon huoneisto
Rakennusvuosi: 2000.
Pinta-ala: yhteensä 82 m2 (katutaso 41 m2+alakerta 41 m2).
Makuuhuoneet: 4 mh:ta, joista 2 katutasossa, kaksi kellarikerroksessa( ikkunattomia) .
Vuodepaikat: katutason mh:issa 2 yhdenhengen sänkyä, Kellarikerroksen mh:issa 120 cm sänky ja 80 cm
sänky. Lisävuodemahdollisuus levitettävästä vuodesohvasta.
Wc:t: 2 kpl, molemmissa kerroksissa oma. Katutason WC:ssä suihku.
Sauna: sähkösauna, pesuhuoneessa 2 suihkua.
Varustus: Takka/ takkapuut, 2 x kaapeli-tv, DVD, radio, CD-soitin,
sähköliesi+uuni, astianpesukone, mikro, kahvinkeitin, vedenkeitin, leivänpaahdin, jääkaappi,
pyykinpesukone ( taloyhtiön yhteisissä tiloissa alakerrassa), koneellinen vaatteidenkuivauskaappi, autonlämmityspiste.
Muuta mainittavaa: Lapsiportti. Parveke. Matkasänky ja syöttötuoli.
Jos majoitusvarauksen yhteydessä ei ole tilattu - liinavaatteita, petausta ja lähtösiivousta -
Noniin, varasin seuraavan:
27.-29.7.2012
JUKOLA D1 (LEMMIKIT SALLITTU!)
Alue: Levikeskus, päärinteen alla.
Osoite: Hissitie 15 D1
Etäisyydet: Kauppa: 0,3 km, Lähin rinne: 0,1 km, Latu: 50m , Kelkkareitti: 0,3 km,
Golfkenttä: 4 km, Suksibussinreitti: 50m.
Tyyppi: Alppityylisen talon huoneisto
Rakennusvuosi: 2000.
Pinta-ala: yhteensä 82 m2 (katutaso 41 m2+alakerta 41 m2).
Makuuhuoneet: 4 mh:ta, joista 2 katutasossa, kaksi kellarikerroksessa( ikkunattomia) .
Vuodepaikat: katutason mh:issa 2 yhdenhengen sänkyä, Kellarikerroksen mh:issa 120 cm sänky ja 80 cm
sänky. Lisävuodemahdollisuus levitettävästä vuodesohvasta.
Wc:t: 2 kpl, molemmissa kerroksissa oma. Katutason WC:ssä suihku.
Sauna: sähkösauna, pesuhuoneessa 2 suihkua.
Varustus: Takka/ takkapuut, 2 x kaapeli-tv, DVD, radio, CD-soitin,
sähköliesi+uuni, astianpesukone, mikro, kahvinkeitin, vedenkeitin, leivänpaahdin, jääkaappi,
pyykinpesukone ( taloyhtiön yhteisissä tiloissa alakerrassa), koneellinen vaatteidenkuivauskaappi, autonlämmityspiste.
Muuta mainittavaa: Lapsiportti. Parveke. Matkasänky ja syöttötuoli.
Minun mielestä parempi ja saahaan koirat mukaan. Annan heidin koirile keksejä ja herkkuja aivan hulluna ;)
Pitää miettiä niitä jatkopäiviä. Su-Ti maksaa 170 euroa tai 85 euroa yksi vuorokausi. Minusta vähän liikaa maksaa lisävuorokaudet. Tai ei tuo niin kallis olekkaan jos vaikka neljä tai viisi naamaa on maksamasa.
Lähempänä ajankohtaa voi keskutella mahdollisesta myöhemmästä mökin luovutuksesta.
Mie varaan yhden alakerran huoneen leveän sängyn ;)
http://www.levi.fi/fi/majoitus/keskusvaraamo/mokkiesittely/jukola-d1-venla.html
Siis ei niinkö missään nimessä käy mulle toi 20.-22.7. vaikka silloin saa luvan olla lämmintä koska mie olen silloin kemissä.
27.-29.7. on nuista ainoa mikä käy mulle, ku taas sen seuraavan viikonlopun olen kuopiossa näillä näkymin. Eli jos siihen
majotukseen oli koirat tervetulleita niin olen mukana! Mää voin seikkailla koirien kanssa siellä ku te muut ajatte alamäkiä.
Sitte tosiaan olisin mahdollisestikin tulossa tonne Levi24:seen ajamaan, niin oliko ihmisillä millaiset matkasuunnitelmat? Mahtuisinko
esim. Pekan kyytiin?
En ole vielä saanu selville vaimon työvuoroja levin viikonlopulle, mutta jos vaan pääsen reissuun mun kyytiin mahtuu kyllä.
Fillarimies
22.05.2012, 22.08
Hyvä Tommi! Hienoa kun varasit mökin. No eihän tuo 170e ole niin paha edes kahdelta yöltä jos meitä on minä, tommi ja toni jakamassa summan. Jos vertaa vaikkapa hotellimajoitusta niin tuo on edukas. Kukahan me saatais neljänneksi ja viidenneksi mökkiin? Juopperin Sami?
jos vietetään vielä aktiivisempi viikonloppu kuin viime vuonna, väittäisin että ruumiita tulee ja sängyt on täynnä kalliolohkareita :D
Voiko siitä paljon enään aktiivisempaa viettää? No voi. Ajetaan sitä pirun alamäkiajoa niinkö ihan aikusten oikeasti päivä. Aamusta alotetaan ja iltapäivällä lopetetaan!! Mie en kyllä ymmärrä miten mie olin jaksanu kantaa sen helvetin raskaan möykyn sinne sun sänkyyn?? Tonin pila onnistu paremmin, kun kotona vasta hoksit ottaa toisen kiven repusta pois :D
Kyllä ne kingit kestää kivikot ja kuvassa olevat kumpareet myös. Meinasitko Toni että tuon kumisohvan mukana myydään myös tuo nainen? Oishan se kyllä kiva, en väitä vastaan!
neljäs Sini ja viides Marita? niin ja kuudes tuo Tonin ilmapatjabeibe! Marita ainaki tullee. itte jakaisin jokaiselle henkilölle nuitten lisävuorokausien hinnat. kyllä se periaatteesa on sama maksaako pari lisävuorokautta 30 vai 50 euroa naamaa kohti. kaikkeen muuhun menee kuitenki kymmenkertaisesti rahaa :D
Raahasin taas tänään itteni oukun päälle ja ajelin uutta bike parkin penkkamutkarataa alas. ei teheny vaikutusta. yhtä tylsä kuin levin penkkamutkaradat. hiihtostadionilta vinssasin itteni pukinpolun kautta napapiirille. kaupunkia kohti huilatessa alkoi voimat loppua toden teolla. nälkä oli ja heikotti vähän. ehkä olis pitäny olla jotain rohtoja mukana?
jos känsät ja hankaumat ahterista paranee huomiseksi niin eiku taas ajamaan töitten jälkeen.
kahden päivän ajelu Oukun kivikoissa on syöny 2,2 tuuman race king supersonicit meleko hirveään kuntoon. kyljisä raapimisjälkiä niinkö olis puukola leikannu. voihan se olla että sisäleveydeltään 29 millin vanne jättää kyljet turhan pulleaksi kun kylki on muutaman millin nappuloita ulompana :D auttaiskohan jos sivelis auton alustamassaa uusien renkaiden kylkiin ennen käyttöönottoa? onko joku kokeillu?
Kyllä mie näin vapaana sieluna ehdottaisin kans että maksut laitetaan osallistujamäärän eikä parisuhdemäärien mukaan :rolleyes:
Eipä oo tullu kokeiltua alustamassaa renkaisiin. Ketjussa se kuitenkin toimii hyvin kunhan ohentaa massaa liuottimella ennen ketjuun sutimista. Ketjua ei sitten tarvi rasvata kuukausiin kunhan muistaa rasvata ennen massausta. Mulla on nykyisinkin joka pyörässä massattu ketju :D
Ja jos sie tommi saat hoidettua känsät ja hankaumat ja olet lähössä ajelemaan niin saapi ilmotella.
Fillarimies
23.05.2012, 23.11
Niin no mie en kato tiedä sinistä, että voiko se jäädä, sillä mie en ottanu laskuihin. Sillä kun saattaa pukata työkeikkaa kohtapuoliin. Toki aina parempi kun tulis tyttöset mukaan. (laittamaan ruokaa... vitsi vitsi)
Kulut jaetaan tietty kaikkien nukkujien kesken.. pitää sen pään ainaki käydä siellä tyynyssä!
Tommi ne supersonicit on kisakäyttöön. Ei niitä kannata normilenkeillä käyttää vaikka kevyet onkin. Kyljistä varmaan se keveys revitty ;)
Pitääpä toni itekki kokeilla tuota ketjujen massausta. Kuulosti heti toimivalta!
Mie en ole ehtiny harrastaa mitään ko töissä rassannu katariina-laivaa ja terassia laittanu, että pääsee ihmiset ryyppäämään! (käyppä toni katsomassa naamiksesta kun laitoin sulle katariina-risteily kutsun!)
Lähdetään vissin sinin kanssa mökille tänä viikonloppuna niin jää ajot ajamatta, mutta ens viikonloppuna sitten pakko päästä jo ajamaan.
http://kauppa.motonet.fi/images/app/6/big/607030.jpg
haluakko toni kokeilla tuota Dinitroolia? pari purkkia löytyy. otan Leville mukaan :D tarttee melkosesti ohennetta että kulkeutuu kaikkiin ketjun väleihin.
Fillarimies
24.05.2012, 18.57
Miten jos rungon valelis tuolla samalla aineella, niin ei tulis maalipintaan kiveniskeymiä ja alumiini ei ruostuis :D
Mie kävin Toni hakemassa ne sinun romut postista. Oli kyllä hieno kypärä. Kävin jo koeponnistamassa sen pää edellä kiveen, eihän haittaa?
itsehän sekottelen samaa moskaa aamukahvin sekaan ehkäisemään närästystä :D
säilyhän kypärä ehjänä? päällä niinkään väliä, ei siinä enää pientä lisävikaa huomaa :rolleyes:
Heidi-83
26.05.2012, 00.18
Jaahas, olikos nyt viikonloppuna minkäänlaista yhteislenkkiä tiedossa? Olisko vaikka huomenna iltapäivästä klo 15? klo 16 tai vaikka klo 17?
Mie voisin olla kiinnostunut lenkistä, kunhan allergiaoireet ei pahene yön aikana.
Millä suunnalla ajattelit ajella?
Olispa houkutellu itseäkin lähteä tänään lenkille, mutta taitaa mennä koko päivä pihatöissä.
Huomenna vois kyllä pyörähtää ounasvaaralle. Sääkin näyttäis ennusteessa olevan ihan ok.
Kävin itsekseni ajelemassa Oukulla. Kivasti näin talven ajamattomuuden jälkeen alkaa taas jalat tottumaan lenkkeilyyn ja rotkon raskaampaan polkemiseen.
Ennen oli harvinaista törmätä metsässä toiseen pyöräilijään, nykyään taitaa olla harvinaisempaa jos ei törmää muihin pyöräilijöihin.
Jos olo pysyy nykyisen kaltaisen, niin voisin lähteä huomennakin pyörähtämään oukulla.
Mie ajattelin huomenna neljän aikoihin olla siinä reittiopasteella hotellin parkkipaikan vieressä. Jos siitä sitten suunnittelis eteenpäin.
Aikaa voi muuttaa jos ei sovi. Minut tunnistaa sinisestä trek fuelista.
Fillarimies
27.05.2012, 23.55
Mitä siellä Rovaniemellä on tapahtunu kun mettässä tulee muitaki vastaan kuin poroja?
Tänään vaihdoin alle 2.2" race kinkut ja kyllä heti rullas paremmin. Ehkä mie en osta kuin varaston täyteen race kingejä ja elän elämäni loppuun asti onnellisena.
X-kingit on hyvät alamäkiajoon!
Nyt huomasin itekki tuon, että kun laitto nuo 2.2" racekinkit niin ne kyljet tulee tosi hassusti ulos sivunappuloiden vierestä. Sama ei käy 2.0" renkaissa.
Ps. Toni: Mie luulen että me laitetaan bilteman kumiveneet ;)
En oo kyllä nähny yhtäkään poroa, varmasti yhteydessä pyöräilijöiden määrään :seko:
bike-discountissa olis taittuvat mountain kingit 13€/laaki, pitäiskö laittaa taas vaihteeks tilaus vetämään, edellisen saapumisesta kuitenkin jo melkein viikko vierähtänyt :rolleyes:
Eiköhän niitä vuotavia veneitä löydy lähempääkin. Esim paikallinen prisma tarjoaa vastaavaa kampetta pari euroa kalliimmalla.
Fillarimies
28.05.2012, 19.04
Niillä mountain kingeillä pääsee vielä vähemmän eteenpäin kuin x-kingeillä, mutta siehän meinasitkin tuohon alamäkiajoon tietenki! Mie olen rampannu postissa melkein jokapäivä.. ei tarvi näyttää henkkareita ollenkaan :D
Ostetaan sieltä rismasta ne.
Torstaiksi vois suunnitella maastolenkkiä jos sää ei hirveästi muutu.
Ajattelin lenkkiä keminkorkiaa, pikku olkkavaaraa ja ehkä iso olkkavaaraa jos sinne päsee kohtuullisen kuivin jaloin.
Lähtöä ajattelin syväsenvaaran paloaseman edestä n.17.00.
nyt on tiukkaa faktaa päälykumien leveyksistä:
Vanne Mavic EX 729, sisäleveys 29 mm ja ulkoleveys 36 mm.
2,2" race king: leveys kylkien kohdalta 59 mm, leveys uloimpien nappuloiden reunasta 52 mm
2,0" race king: leveys kylkien kohdalta 52 mm, leveys uloimpien nappuloiden reunasta 45 mm
tulos: liian leveä vanne :D
ei nuilla kauaa aja oukun kivikoissa.
Oukun kesäsivut on avattu vasta: http://kesa.ounasvaara.fi/bike-park/. päivälippu liian kallis. toivottavasti kausikortteja tulee myyntiin kohtuuhinnalla.
Oukun kesäsivut on avattu vasta: http://kesa.ounasvaara.fi/bike-park/. päivälippu liian kallis. toivottavasti kausikortteja tulee myyntiin kohtuuhinnalla.
http://www.levi.fi/fi/levi-parks/puistot-ja-puuhapaikat/gondolialueen-kesa.html
Joku nuissa hinnoitteluissa tekee katkeraksi. Levin päivälippu 21e ja kausikortti 186e.
tulos: liian leveä vanne :D
ei nuilla kauaa aja oukun kivikoissa.
Leveämpää läskiä vaan alle :rolleyes:
Torstai ei passaa mulle lenkkipäivänä. Jos tänään ei tule ihan mahottoman hyvää lenkki-ilmaa, niin loppuviikko menee herkistelyn parissa.
Sain ajan levyn poistoon solisluusta :)
27.7 :)
Mihinkään leville olis tahtonutkaan :)
Sain ajan levyn poistoon solisluusta :)
27.7 :)
Mihinkään leville olis tahtonutkaan :)
Voi helevetti! lääkärit varmaan lukenu tätä foorumia ja ilkeyksissään laittoivat samaan ajankohtaan :(
Lenkillä käyty. Alkaa päästä jo hyvin jalat kuivana reiteiltä kotiin saakka. Keminkorkia, Iso Olkkavaara, Pikku Olkkavaara ja sitten polkua pitkin Ratakujan päähän.
Fillarimies
31.05.2012, 23.14
Olen huomenna tulossa Rolloon spessun kanssa. Lähteekö joku lenkille lauantaina? Oikeastaan aivan sama millä suunnalla rymytään, mutta toivomuksena olis isorakka-ounasvaara akseli.
Tonin luona on sitte jatkot lauantai-illasta, ettei mun tartte olla tytöille baarikuskina lauantai-iltaa!?!?!
Ihan pikkusen haluttaa ajamaan :)
Kai sitä levynpoistoa voi siirtää myöhemmäksi, ettei mene levin keikka perseelleen?
emt. Oon tässä valmistautunu ja keränny kiukkua koko päivän sisääni, jos huomenna soittais ja ujosti kysyis toista aikaa :)
Vaihdoin uuden ketjun Rotkoon, yllättäen pomppii takapakassa :) Tasan yhdellä rattaalla :) Ei oikein jaksais kuluttaa ketjuakaan sopivaksi, mutten oo ostamassa uutta pakkaakaan yhden rattaan takia :)
Oon viikonlopun Torinossa :) Laitanko avaimen kukkapurkin alle jemmaan? :)
Tähän loppuun vanha juutuupiklassikko kuvaamaan vallitsevaa tunnelmaa
http://www.youtube.com/watch?v=xuywUEdkvTM&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=xuywUEdkvTM&feature=related)
takapakkaan liittyen. jos löytyy purettavia loppuunkuluneita rattaita tai pakkoja, niin voin hakea pois ilmaiseksi. tulevia sisustuselementtejä joita naisväki ehotti olohuoneen seinälle naulattavaksi :D hyväksyin ehdotuksen heti kuultuani.
Tommi vanha hifisti, kai niistä tullee diffuusori?
Kelpaako eturattaat? Ens viikolla voisin luopua parista suurimmasta rattaasta.
Mie saattasin lauantaina lenkille joutaakin. Jos nyt ei mitään yllättäviä ilmene.
Fillarimies
01.06.2012, 17.56
Otan riskillä fillarin mukaan. Varmaan sataa koko viikonlopun, mutta pitäähän se nbyt kerran päästä ajamaan kesässä :D
Lisää huonoja uutisia, mulle tulikin keikka Jyväskylään, joten en ajele levillä. Sori Heidi, pääsetkö jonkun muun kyytiin?
Mie ajattelin huomenna lähteä lenkille n.15.00. Paikka:opastekyltti hotellin vieressä ounasvaara. Sääennuste näyttäis ihan ok.
Lisää huonoja uutisia, mulle tulikin keikka Jyväskylään, joten en ajele levillä. Sori Heidi, pääsetkö jonkun muun kyytiin?
Heitän varakyydin kehiin ilman mitään sitoumuksia mihinkään suuntaan. Minun autoon mahtuu vielä yksi kuski pyörineen Levi24:seen. Sitten alkaa olla sama kuorma kuin pari vuotta sitten eli piti vasaroida lokasuojan kaaria että renkaat mahtu pyörimään :D
Heidi, ilmottele jos tarvit kyytiä Levin kisaan!!
Tommi vanha hifisti, kai niistä tullee diffuusori?
Kelpaako eturattaat? Ens viikolla voisin luopua parista suurimmasta rattaasta.
Ei tule diffusoria tojotaan. Kaikki rattaat kelpaa. mitä isompia, sitä kauniimpia olohuoneen seinälä!
Kaikille xc-sieluisille tiedoksi, että Rovaniemi XC-cup alkaa ti 5.6 klo 19 Keminkorkealla/lentokentän vanha futiskenttä, jolla sijaitsee lähtö/maali-alue.
Radan pituus n.2.7km ja on teknisesti cupin reiteistä helpoin, reitti kierretään vastapäivään, reittiä on vähän muutettu edellisvuodesta ja se on merkattu tänään maastoon Osuuspankin logolla varustetulla valko/oranssin värisellä muovinauhalla.
Lähdöstä kierretään hiekkakentälle laitetut portit vastapäivään, ennen polulle menoa, samoin ennen uudelle kierrokselle lähtöä(pois lukien lähtökaarre), näin ajanottajille/toimitsijoilla on helppo seurata kuka milloinkin on tulossa ja menossa.
Nyt on hyvä mahdollisuus tuulettaa keuhkoista pölyt pois, kilpailussa se onnistuu paremmin, kuin omilla lenkeillä. OPP:n sivuilta lisätietoa
Fillarimies
02.06.2012, 23.20
Mie tuossa tonin kanssa jo juttelinki, että siinä levi24 käy niin että me ajetaan minä, toni ja tommi sitte loppupeleissä 8h putkeen kukanenki :D ei siinä mitään. Heidi jutteli jotain, että se saattas päästä, mutta ei noista naisista tiedä mitä ne meinaa ;)
Mie kävin tänään oukulla ajamassa pari tuntia aamusta. Vuoden ensimmäinen snakebitekin tuli kun vähensin painetta takarenkaasta kun hyppi miten sattuu perässä. Keula on muuten melko täydellinen, super herkkä ja vaimennuksia löytyy. Talaiskariin piti lisätä painetta kun pohjaili kokoajan. Ei se peruskunto ollu mihinkään hävinny, pyöräilin oukun huolto tien alahisseltä ylös asti pysähtymättä. Vauhti nyt ei ollu kyllä huima.
Pikkuolkan ja Iso-olkan välillä kelkkareitillä, joka leikkaa ne kaks erireittiä kyseisellä välillä olis ollu mahdollisuus ihan oikeaan käärmeen puremaan, huomasin 40cm:n kyyn, kun se veti itsensä kerälle eturenkaan alta, en jääny katteleen selviskö se.
Fillarimies
03.06.2012, 18.34
Se pitäs oikeasti olla kyypakkaus mukana tuolla mettässä, jos kauemmaksi lähtee :) vaan enpä ole vielä kertaakaan nähny kyy-käärmettä livenä.
Hyi hitto, käärmeitä http://www.gotitans.com/goForum/images/smilies/scared.gif
Googlen mukaan kyypakkauksen kortisonilla ei ole todettu olevan vaikutusta kyyn myrkkyä vastaan, ensiavuksi suositellaan purrun raajan pitämistä paikallaan ja jätkän lepoa.
Peruin sen lekuriajanki pois levin ryyppäysviikonlopulta :rolleyes:
Fillarimies
06.06.2012, 00.41
Hyvä Toni. Priorisoidaan oikein nämä asiat ;)
Tv. kävi kattomassa minun työntekoa tänään ja speksailtiin pyörää ja levinreissua samalla. Tommi mietti rengasvalintoja, että millä rengastuksella se kannattaa pyöräillä terassille ettei mee renkaat tukkoon..
Nyt on hyvä mahdollisuus tuulettaa keuhkoista pölyt pois, kilpailussa se onnistuu paremmin, kuin omilla lenkeillä. OPP:n sivuilta lisätietoa
Kyllä tuulettui keuhkot. Reipas puolituntinen leppoisaa ajelua keskisykkeellä 188 :D
Hyvä Toni. Priorisoidaan oikein nämä asiat ;)
Tv. kävi kattomassa minun työntekoa tänään ja speksailtiin pyörää ja levinreissua samalla. Tommi mietti rengasvalintoja, että millä rengastuksella se kannattaa pyöräillä terassille ettei mee renkaat tukkoon..
Kuulostaapa melko pahalta, kun asian muotoilee nuin ;)
Tänään tuli renkaat perille ja väänsin mountain kingin eturenkaaksi, voipi olla että näillä mennään, jos levillä on märkää. Pyöräkin näyttää taas maastopyörältä.
Kukaan ei tullu tänäänkään kattomaan minun työskentelyä, niin pistin puhelimen naputtamaan reittiä. Jos tämmösestä reippailusta saa palkkaa, niin tarkottaako se että mie oon ammattiurheilija? :rolleyes: http://www.sports-tracker.com/#/workout/makkis/4bql1j9jq7gmmkim
Levi24-XC/Trailbike:
http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/Demo06062012sivu.jpg
Alkaa olla kokoonpano selvillä. Vielä pykälää pienempi eturatas, pykälää jäykempi jousi iskariin ja 8" levy taakse. Täytyy testailla vähän että laitanko 170 vai 200 milliä joustavan keulan.
Lenkkiä tuolla on tullu ajeltua arviolta 300 km viimisen kuukauden aikana. Mukava ajella ryteikoissä kun vertaa jäykkäperäiseen 100 mm keulalla varustettuun 11 kilon xc-pyörään. Mielenkiinnolla odotan paljonko kierrosaika muuttuu jos verrataan 11 kilon jäykkäperää 100 mm keulalla ja tuota 19 kilon täysjoustoa 200 mm joustoilla :D
Ajotuntuma on palannut talven jäljiltä ja sitä uskaltaa ryskätä vaikka Tanja Poutiaisen yli kun se on kaatunu keskelle polkua :D ainaki kiilaan Tanjan suohon jos hän hidastelee pitkospuilla.
Viimeinen tekosyy huonon menestyksen selittelyssä on rungon ominaisuutena olevan 6 mm epäkeskeisen taka-akselin (http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/Demo06062012taka.jpg) vaikutusta ajosuoritukseen. Tämä selitys on varattu Urheiluruudun toimittajalle.
Fillarimies
07.06.2012, 00.07
Voi tommi tommi tommi.. Nuo 2" renkaat näyttää ihan pikkusen härskeiltä ALAMÄKIPYÖRÄSSÄ :D Tehhäänkö silleen, että vaihetaan pyöriä kierrosten välillä. Mieki haluan testata paljonko kierrosaika muuttuu kun otan tuon ankkurin mukaan kierrokselle.
Onneksi nuo FSR linkut on nopea yhistelmä. (mullaki on FSR:ät) Voiko huonoa menestystä pistää liian halvan pyörän piikkiin? Tai liian vähän kultasia osia?
Mulla ei ole ainuttakaan kultaista osaa ja linkkukin on jotain ihan muuta. Ei se oo ihme, jos ei tule alle varttitunnin kierroksia :rolleyes:
Tehtäiskö sillleen, että ajatte välissä rotkollakin, niin mie voin keskittyä tyystin lomailuun :cool:
http://www.foreca.fi/Finland/Kittila/tenday Näyttäis tulevan ihan perinteinen ajokelikin
voijjaan me Niila vaihtaa. pistetään Demoon sinun lukkopolkimet ja eiku terve menoa :D
pitää laskeskella teoreettisia vääntömomentin arvoja nuille 165 mm kammille ja normaaleille 175 mm kammille. Ehkä vois laittaa ne pitemmät paikalleen. Sentin lisäpituudella voi saada just sen verran enempi vääntöä että jaksaa polkea jonku mäen päälle.
äh.. menee liian vakavaksi speksaamiseksi. tuolla kokoonpanolla mennään.
Fillarimies
10.06.2012, 11.28
Mie luulen, että demoon saa vaihtaa 1,75 metriset kammet, että sillä jaksaa kammeta yhtään mäkeä ylös. Parempi melkein ko jättää demon terasille pölyttymään :D
Meillä on nyt kova iskuryhmä levi24:
- Minä
- tv. Tommi
- Toni
- Tommi. M
ja heidi ehkä? :D
Pitäsköhän ottaa makkarat mukaan kierrokselle niin voi sopivan laavun tullessa eteen paistella ne ja samalla kannustaa muita voittoon ;)
http://www.levi24.fi/levi24/esivu.php?alue=Tulokset&kieli=fi
kierrosmääräspekulointia...
viime vuona keskimääränen kierrosaika pikkusen alle 30 minuuttia. olihan meilä 3 kovaa kuskia jotka ei tänä vuona ole mukana. kyseiset kaverit tais polkea nuo kovimmat kierrosajat.
nytkö vejetään keskimäärin vaikka 40 minuutin kierroksia niin 36 kierrosta kerkiää ajaa vuorokaudessa.
Fillarimies
11.06.2012, 23.14
Nyt on majoituskin tiedossa ja se on sama kuin viimevuonna, eli Sanalppi 3.
5 tähden majoitusta tiedossa siis.. Makiaa!
Omat liinavaatteet mukaan!
Ottaako tv. mukaan alamäkikamppeet ja mulle se triplakasi keula?
Mie ainaki olen menossa sunnuntaina mäkeen jos on hyvä keli :)
Nyt on majoituskin tiedossa ja se on sama kuin viimevuonna, eli Sanalppi 3.
5 tähden majoitusta tiedossa siis.. Makiaa!
Omat liinavaatteet mukaan!
Ottaako tv. mukaan alamäkikamppeet ja mulle se triplakasi keula?
Mie ainaki olen menossa sunnuntaina mäkeen jos on hyvä keli :)
huippu homma tuo majoitus! puhuiko ne mitään sunnuntain poistumisajasta? Olis kiva parannella oloa vaikka alkuiltaan asti.
en lähe mäkeen sunnuntaina. Säästän päivälipun hinnan Oukun kausikorttia varten. Oukun kausikortin hinta 139 euroa, ei paha :) Otan sen ylimääräsen triplakasin mukaan. Jarruadapterin saa vaikka Demosta. Onko sulla 20 mm etukiekkoa vai pitääkö semmonen raahata mukaan :D ota headlock mukaan keulaa varten. kruunuissa ei ole muistaakseni käpyä. tai sitte pätkä kierretankoa ja sopivia aluslevyjä + muttereita :D
Niin tv. tuossa aikaisemmassa viestissä tarkoitti, että tuhlaa hissilipun hinnan jo lauantai-iltana :rolleyes:
Kävin ajelemassa Oukulla parin tunnin verran. Lähtiessä kokeilin ajaa punaisen dh-reitin alas. Ne puusiltojen alastulot vaikutti vähän turhan turhan jyrkiltä tällaiselle löysähousulle, meni talutushommiksi. Ehkä nuo olis menny jos joku olis vaan ajanu päälle siinä epäröidessäni :rolleyes:
Niin tv. tuossa aikaisemmassa viestissä tarkoitti, että tuhlaa hissilipun hinnan jo lauantai-iltana :rolleyes:
hyss hyss, älä paljasta kaikkea....
Fillarimies
13.06.2012, 12.47
Mie eilen tarinoin tänne kaikkea shaissea ja sitte kun lähetin niin viesti katos.. No nyt puhun sitten vaan asiaa!
Mie haen avaimen Sirkan kaupasta perjantaina joskus klo 16:00 aikaan. Jos joku on menossa aikasemmin niin soittaa mulle niin annan ohjeet avaimenhakuun.
Ajattelin, että miehän voisin polkea heti alkuun monta kierrosta putkeen niin tommi ja toni voi keskittyä nesteytyspuoleen ettei kramppaa jalat sitte yöllä ;)
Jos ajetaan keskimäärin 40min kierroksia niin se ois 7 kierrosta per. pallopää. Ei paha. ~70km yhteensä siis.
Toivottavasti ilma ois aurinkoinen! Kyllähän se aurinko paistaa kun töissä on, mutta heti kun heittää vapaalle niin vettä sataa.. arg.
se luovutusajankohta pitää tingata myöhemmäksi kun hakee avaimia. perseestä jos pitää aamupäivällä lähteä mökistä. Olis tavote, että lähetään perjantaina Tonin ja Heidin kans puolenpäivän jälkeen kohti Leviä Rovaniemeltä. todennäkösesti ollaan ennen kolmea Levillä.
Tehhään Niila mielummin niin, että ajat kisan lopussa muutaman kierroksen peräkkäin niin muut pääsee juhlimaan kisan voittoa hyvissä ajoin. kapteenin pitää pysyä selväpäisenä koko viikonlopun ajan ;-)
Joo ei tämmönen porukka pysty tuurilla seilaamaan, tarvitaan ehottomasti terveellistä elämäntapaa noudattava kapteeni.
Kävinpä hakemassa viime vuoden palkintolahjakortin city-sportista. Pienen penkomisen jälkeen sain kortin kouraan, se oli tyylikkäästi voimassa vuoden ja soli myönnetty 13.6.2011 :o
Fillarimies
13.06.2012, 23.42
No mie ajattelin tehdä nyt niin, että ajan 7 kierrosta putkeen heti perjantaina (näytän mallia että miten kärsitään..) ja sitten voin keskittyä olennaiseen loppuviikonlopun, eli terveelliseen elämäntapaan :)
En mie lähde sinne mäkeen sunnuntaina yksin sompaileen, eli älä ota tommi niitä kiekkoja ja keulaa mukaan jos et siekään kerta lähde mäkeen!
Mie olen salaa koittanu pitää mielen avoimena sunnuntain mäkitouhuille, riippuu ihan siitä paljonko aamulla kolottaa paikkoja.
Pakkaa vaan suojat varuiksi mukaan, pääset ehkä näyttämään nöösille ajamisen mallia.
joo emmie olis välttämättä jaksanu raahata niitä. paitsi että otan ne kuitenki varaosiksi itele kisaan :D
parempi olla varakiekot mukana jos vaikka lankunpätkä menee pinnojen väliin. muutama vuosi sitte meni keppi pinnoihin ja 6 pinnaa irtos vanteesta kun nippelit hajos.
alustavaa varaosalistaa:
-toiset kiekot renkaineen ja levyineen
-keula
-pari mekaanista jarrua
-tanko ja stemmi
-penkki
-polokimet
jään ite pois auton kyyistä jos kaikki tavarat ei mahu kyytiin :D Heidi voi sitte ajaa auton leville kun Toni alkaa kuitenki ryyppäämään heti.
työkaluja löytyy paljon niinkö ennenki, joista tärkeimpänä Dremeli Niilan jarruvipujen lyhentämistä varten.
ottakaa omat öljyt ja pesuaineet mukaan!
Sisäinen nainen pääsi valloilleen ja nyt on sievä vuori kasseja odottamassa eteisessä. Mihin hittoon mie muka kaikkea tuota roinaa tarvin :seko:
Sääennuste lupaa vesisateen loppuvan ennen kisan alkua, lauantaina saattaa aurinkokin näyttäytyä :cool:
Fillarimies
14.06.2012, 23.18
Tommi katso vierestä ko laitoin laukkuun roinaa ja mulla on kans semmonen sievä pino tavaraa tommin takakontissa tällähetkellä. "mihin v****n sie noin paljon tarvit tuota tarviketta?" :D Voisko siihen vastata, että kokemuksen tuomaa varmuutta?
Muistakaahan kaikki ottaa ne LAKANAT mukaan/MAKUUPUSSI!
Unohin mainita niinkö edellisvuosinakin..
Kävin ostaan tänään moottoripyöräkypärän. Ihanan halpaa :)
nyt aukes tuo Niilan edellinen viesti. meilähän on toinenki Tommi joukkueessa :-D ei kovin innosta lähteä töihin tänään mutta eiköhän aamupäivä kulu äkkiä toimistolla. tilasin eilen ukkosmyrskyn Leville kisan ajaksi ja niin tämän hetken sääennuste lupaa!
Fillarimies
15.06.2012, 12.48
No niin Levi, täältä tullaan!!:cool:
fillarihaka
18.06.2012, 23.16
...Kun ei ihan viikonlopun mittaselle pyöräilyhäppeningille ollu mahdollisuuksia, niin mäki kävin tosiaan päiväseltään salaharjoittelemassa Jyväskylän marakisoissa. Tai oikeammin vaan uupuilemassa, sen verran pahasti nitkahti huonokuntoinen jo matkan puolivälissä. Tuntuis onneks sisuunnuttavan taas treenaamaan, Seinäjokeakin jo harkitsen Tahkon jälkeiseks koitokseks.
Hepekään ei mua tunnistanu siellä startissa vaikka yritin vähä viittilöidä...vai oisko ollu jotain vaikutusta niillä reilulla sadalla muulla starttaajalla siinä välissä? :D
Fillarimies
19.06.2012, 20.46
Olipa tosiaan hyvä homma ettet tullu meidän muitten huonokuntoisten ajoa helpottamaan :D No ei vaiskaan. Kyllä sen hoksaa kun ei ole varsinaista lajiharjoitettu tehny juuri ollenkaan niin onhan se paras puhti poissa! Pistäs olla joka kuukausi tuommonen levi24 että pääsis huippukuntoon.
Kyllä siinä taas kävi kuule niin, että minusta on ainoastaan meidän joukkueesta ajokuva ja tommi.m:stä on vaan seisoskelukuva tarjolla. Miten tässä aina käy näin.. :o
https://lh5.googleusercontent.com/-D1tgPKhAlBU/T99LTCtFLnI/AAAAAAAAAKY/lM3248-4xZ8/s720/IMG_9265-1web_c_TMoisio.jpg
ja tommi taustalla:
https://lh4.googleusercontent.com/-yyBkQAuxGzw/T99Lo7f5kJI/AAAAAAAAAPM/oO7_5WCObbQ/s720/IMG_9554-1web_c_TMoisio.jpg
No mutta onhan meillä noita omia kuvia paljon, kaikesta muusta paitsi ajamisesta :D
uskon että lisää kuvia on tulossa kunhan yks Jesse saa ne näytille nettiin.
Fillarimies
26.06.2012, 00.10
Pyöräilyä taas vaihteeksi..
Käytiin tänään t.m:n kans polkemassa tuo makeavesikanavan reitti ja se oli melkoinen pettymys ainakin itselle, mutta samalla löyty paljon uusia hyviä polkuja joten reissu oli onnistunut. Ei vaan ollu tuo shortsivarustus oikea kun nyt on jalat täynä nokkosenpistoja.. Keli oli kyllä muuten oikein lämpöinen :)
Ens sunnuntaina ajalteltiin lähteä martimoaapalle ajamaan, jos ei mummoja sada. Hyttysiä siellä on varmaan riittävästi, mutta se vain takaa lenkin sujuvuuden :D Pitää toivoa, ettei rengas puhkea tai tule muita ongelmia jonka takia pitää pysähtyä.
Käykääs ajamassa Olkkavaaran kallio- ja kangaspolkuja välillä. Olin viikkoa ennen jussia siellä ajelemassa ja aika pieniksi ovat menneet paitsi Iso-Olkkaan menevä polku/latupohja joka on kyllä aika kulunut ilmeisesti moottorivehkeillä ajosta.
Oukulle oli kuulemma kaivinkone tulossa viime viikolle vähän alamäkireittejä tuunaamaan, en tiedä mitkä oli suunnitelmat mutta hienoa että hommat etenee sielläkin.
Käykääs ajamassa Olkkavaaran kallio- ja kangaspolkuja välillä. Olin viikkoa ennen jussia siellä ajelemassa ja aika pieniksi ovat menneet paitsi Iso-Olkkaan menevä polku/latupohja joka on kyllä aika kulunut ilmeisesti moottorivehkeillä ajosta.
Oukulle oli kuulemma kaivinkone tulossa viime viikolle vähän alamäkireittejä tuunaamaan, en tiedä mitkä oli suunnitelmat mutta hienoa että hommat etenee sielläkin.
Mulla on tullu jonkin verran tuolla pyöräiltyä. Osittain se polun kuluminen menee varmaan mopojen piikkiin, mutta vesi on myös syönyt niitä mennessään.
Huomenna jään kesäleskeksi ja tarkoitus olis rullailla polkuja sään niin salliessa.
Käytiin maestron kanssa iltalenkillä...
http://oi48.tinypic.com/2e517j6.jpg
Torstaina 28.6.2012 klo 18 alkaen Rovaniemi xc-cupin osakilpailu numero 2 Tottorakan takamaastossa. Hotellin alaparkista lähtevää hiekkatietä kun seuraileepi, niin löytää "kisakeskukseen".
Joku mulkvisti oli käyny varastamassa puolet radan merkkausnauhoista, jotka Hannun kans viikonloppuna laitoimme reitille.
Tulkaahan taas tuulettamaan keuhkoja, meikäläinen ei taaskaan pääse viivalle, kun työ estääpi osallistumisen, täytyy käydä perjantaina rykäseen viiskiekkaa täysillä tuota kisareittiä.
Fillarimies
26.06.2012, 23.29
Son kovvaa hommaa polkea demolla pizzaa hakemaan. Ai se on numerolappukin vielä poistamatta :D Mie en kehdannu enään pitää sitä niin otin eilen pois ennen lenkkiä.
Perjantaille näyttäis hyvää säätä, joten se vois olla lenkin paikka.
Suunnittelin myös jossakin vaiheessa pyörän vuokraamista oukulta päiväksi hissipyöräilyyn.
Onko kellään muulla ollut samanlaisia aivoituksia? ;)
Huomenna lenkille. Suuntana aluksi olkkavaara(t) ja sieltä vielä oukulle.
Lähtö syväsenvaaran paloaseman edestä vaikka 16.00 (aikaa voi muuttaa jos muita lähtijöitä ja aika ei sovi).
Lenkki suoritettu. Tulipa kipattua taas itsensä ohjaustangon yli. Ja kun vasen kylki oli jo valmiiksi kipeä, niin nyt se on sitten tosi kipeä. Ounasvaaralla isorakan reitillä missä ladun ylittämisen jälkeen on se vesi/mutakko oli näköjään syvempiki kuoppa. Onneksi alusta oli melko pehmeä :)
Onko porukka lähössä ajamaan enskaa Oukun kisoihin 15.7. ? Itse ajelin 1 EK:n alas ja totesin liittyväni toimitsijajoukkoihin. Meikän Transu ei taida enää vastata enskafillaria! Kaikki muutkin joutilaat, jotka ette aja, olette tervetulleita kisatoimitsijaksi lähtöihin ja maaleihin sekä ratavahdeiksi. Nähdään su klo 9 Oukulla.
Samaan kuoppaa ajon viime viikolla miekin. Ei se ennen ole ollut noin syvä. Tuli komia poistuminen pyörän päältä.
Mulla oli vauhtia sen verran että laskeuduin melkein hiihtoladulle asti.
Taitaa jäädä enskat väliin kanssa. Ajoin ek 1. ja 2. läpi ja totesin ettei Fuelin joustot riitä.
Ajaahan nuo ihan mukavasti läpi lenkki vauhdilla, mutta kun tiedän miten numero vaikuttaa omaan itsesuojelu vaistoon niin katson järkevämmäksi jättää kisa ajamatta...
Tulen katsomaan (saatanpa talkoillakkin) jos en ole uittamassa kajakkia jossakin.
Onhan tuosta kuopasta joskus tullut otettua mittaa, mutta vain sillä seurauksella, että yltäpäältä kastuin, vaikka pystyssä pysyinkin. Nykysellään suosiolla kierrän, kun märällä"vaipalla" ei oo kiva ajaa.
Lauantai aamusta tarkoitus vetää taas kovempaa reeniä oukulla 2008 vuoden xc:n sm-kisareitillä. Kouvolan XC SM-kisat (22.7) jo ovella ja siellä on hapokkaita nousuja tarjolla.
Täytyy yrittää keretä kattomaan miten nykymuotoista enskakisaa vedetään.
Hei Rovaniemeläiset!
Täällä kirjoittelee uusi pyöräilijä, ts. aloittelija XC maailmassa. Pyörä on brand new eli tällä viikolla hankittu. Muutaman kerran olen vuokrapyörillä käynyt Ounasvaaralla ajamassa jne. satunnaisia lenkkejä siskoni pyörällä, mutta kokemusta on käytännössä vasta hyvin vähän.
Kyselen nyt teiltä kokeneemmilta harrastajilta, että onko Rollossa mitään yhteislenkkiporukkaa, jonne tällainen aloittelija voisi lähteä mukaan? Olisi kiva tutustua ajokavereihin ja ehkä saada kokeneemmilta vinkkejä niin reittejä kuin ihan ajotekniikkaa, ehkä pyörän huoltoakin koskien. Tai jos ei oo yhteislenkkejä niin ottaisiko joku aktiivinen henkilö / porukka tällaisen uuden tulokkaan joskus mukaan hakemaan tuntumaa ja tutustumaan tähän maailmaan? :)
Moi Anniina ja tervetuloa joukkoon!
Mitään porukkalenkkejä ei nyt ole järjestetty, mutta itse olen täällä ilmoitellu joitakin lenkkejä. Välillä on ollut useampi pyöräilijä ja välillä on menty yksin.
Lähinnä Ounasvaaran ja Saarenkylän(Pikku Olkka jne) suunnalla.
Mulla on nyt ollu paussia maastolenkeissä koska vasen kylki on ollu aika kipeä, mutta ajattelin kokeilla ens viikolla taas joko kylki kestää.
Kiitos Sami!
Hmmm... pääsisinköhän mie jo ensi viikolla mukaan? Voisin koittaa tällä viikolla käydä pari lenkkiä tekemässä tutustuakseni lisää uuteen pyörään ja itteeni ajajana. Ehkäpä ens viikolle voisi koittaa jotain iisiä lenkkiä järkätä porukalla, jos siekin kuulostelet vielä kylkeäsi ja mie nyt en muuten vaan ole vielä niin vauhdikas. Miltäs sellainen kuulostaisi?
Ens viikolla vois suunnitella jonkinlaista lenkkiä. Katsotaan hiukan sään mukaan päivää ja lenkki sitten suunnitellaan porukan mukaan.
Fillarimies
19.07.2012, 22.55
Mie olen tulossa Perjantaina rovaniemelle pyörän kanssa ja lenkille ois tarkoitus lähteä. Makkis ja tv. lähtis varmaan mukkaan? Ihan pikkusen polttelee jo ajamaan :)
Oisko lähtö lauantaina 21.7 klo: 12 jätkänkynttilän kaupungin päästä hyvä?
Lauantaikin sopii varmaan mulle. Mie voisin viikolla käydä tunnustelemassa tuota kylkeä lenkillä ja kattoa sitten sen mukaan.
Fillarimies
20.07.2012, 11.55
Mie lisäsin päivämäärän niin lenkki ei ole viikon päästä lauantaina, ko me ollaan silloin levillä pyöräilemässä :)
Multa jää kyllä sitte tuo lenkki väliin. Olen viikonlopun reissussa. Ens viikolle sitten kuitenkin suunnittelen lenkkiä/lenkkejä jos kylki kestää.
Fillarimies
21.07.2012, 11.06
No minä lähen käymään yksin sitten, mutta taidampa lähteä "koti" ovelta mettään, eli ounasvaara suuntana.
Fillarimies
21.07.2012, 11.19
Hei Rovaniemeläiset!
Täällä kirjoittelee uusi pyöräilijä, ts. aloittelija XC maailmassa. Pyörä on brand new eli tällä viikolla hankittu. Muutaman kerran olen vuokrapyörillä käynyt Ounasvaaralla ajamassa jne. satunnaisia lenkkejä siskoni pyörällä, mutta kokemusta on käytännössä vasta hyvin vähän.
Kyselen nyt teiltä kokeneemmilta harrastajilta, että onko Rollossa mitään yhteislenkkiporukkaa, jonne tällainen aloittelija voisi lähteä mukaan? Olisi kiva tutustua ajokavereihin ja ehkä saada kokeneemmilta vinkkejä niin reittejä kuin ihan ajotekniikkaa, ehkä pyörän huoltoakin koskien. Tai jos ei oo yhteislenkkejä niin ottaisiko joku aktiivinen henkilö / porukka tällaisen uuden tulokkaan joskus mukaan hakemaan tuntumaa ja tutustumaan tähän maailmaan? :)
Oisit kaksi vuotta sitten kysynyt niin meitä aktiivisia rovaniemeläisiä oli käytännössä minä ja heidi, makkis satunnaisesti. Artic bikerkin oli aktiivinen ennen kuin muutti kiteelle? No enivei.. Mehän pyöräillään edelleen, mutta nuo kemin reitit on käytännössä syvältä :D mulla on maastopyörä matkassa rovaniemellä käydessä melkein aina. Rovaniemen nykyisistäki pyöräilijöistä tulee helposti yhteislenkkiporukka kun laittaa ajan, päivämäärän ja paikan tänne ja pyöräileen. Ei kannata hirveästi kysellä, että millon kukanenki pääse, kun siinä käy niin että lähtö venyy ja venyy,kun kaikki ei pääse kuitenkaan samaanaikaan. Minä laitan uuden ehdotuksen lenkille:
Sunnuntaina klo: 12.00 lähtö yhteislenkille urheiluopiston parkkipaikalta. Päästään heti metsään ja ehtii tulla hyvät alkulämmöt kaupungista tulijoille ;)
Fillarimies
21.07.2012, 17.46
Kävinpä sitten lenkillä.. Pyöräilin ounasvaaralle katsomaan josko alamäkipyöräilijöitä ois mäessä ja olihan niitä. Yksi tuttukin tuli vastaan :)
Tommi: tuntuu aika hyvältä tuo stemmi, mutta taidan tilata itselleni 50mm pituisena.
Onko tonin ja tommin kumivenereissusta kuvia?
Ketä huomenna on tulossa ajamaan?
Fillarimies, hitsi mie olen kaksi vuotta melkein hautonut tätä pyörän hankintaa joten just sen verran "myöhässä" nyt oon. Mut kiitos kannustuksesta ja rohkaisusta lenkkien järkkäämiseen.
Ja sit tuosta itse lenkkiasiasta, mie voisin koittaa päästä mukaan huomenna. Mulla menee vielä tosiaan hieman tuntumaa hakiessa, mutta eipä sitä muuten opi kuin treenaamalla. Jos ei älytön vauhtirymmyytyslenkki oo tiedossa niin enköhän mie pärjää mukana :) Jos jarruttelen liikaa niin ajan sit omaa tahtia loppumatkan pois mutta tosi mainio olisi päästä tutustumaan paikkakunnan pyöräilijöihin ja oppimaan kokeneemmilta :)
arctic biker
21.07.2012, 23.23
Juu Anniina ei sitä vauhtia kannata pelätä. perään vain, parhaimmillaan minäkin sillosen fillaripojan päihitin kevyesti täysjäykällä. Sen takia yks polunpätkä onkin nimetty ikuisiksi ajoiksi Fillaripojanrypemäpoluksi. Toisalta joskus Hannun perässä vauhti oli sitä luokkaa etten koskaan yksin olis uskaltanut samaan tahtiin mutta kun en ilennyt kyyvistä jäähä. Ja jollei FM oo tapojaan muuttanut niin se on sprinttimiehiä:) Ja tosissaa, sitä vartenhan porukkalenkit on että opitaan yhessä. Kaikkea hyvää Rovaniemelle.
Fillarimies
22.07.2012, 10.52
Taitaa olla ne ajat ohi kun oon ollu sprinttimiehiä, mutta levi24 tyyppinen kidutus sopii mulle hyvin :)
Ei muutakuin mukaan vaan.
Nyt on mullakin eka yhteislenkki takana, eikä tuo Niila mua vielä onnistunu kivikoilla ja pitkospuilla järkyttämään ;) Toki pari kertaa talutin pyörää mut silti. Kivaa oli ja näin se varmuus kasvaa, eli mukana oon edelleen. Ens viikolla oisi mukava päästä taas ajamaan. Aikatauluista en vielä osaa sanoa joten ilmotellaanpa lähemmin sit lenkkipäiviä.
Täällähän on ollu kovasti tapahtumaa
Yhteislenkkien kanssa on tosiaan ollut pari viime vuotta vähän hiljasempaa. Itse olen keskittynyt ajelemaan aurinkoisina kesäpäivinä, kaipa se on ikä joka painaa kun ei enää kuralenkit kiinnosta :rolleyes:
Ens viikolla en itse ehdi lenkille mutta siitä eteenpäin olisin ehdottoman epävarma yhteislenkkeilijä :rolleyes:
Nikkekin valitsee seuraavalle Rovaniemen visiitilleen paremman viikonlopun, niin päästää ajamaan lenkki vanhaan malliin :cool:
Kävin itse tässä illan päälle kevyen lenkin Ounasvaaralla, ilmeisesti viikonlopun herkistelyt onnistui hyvin, ei paljon ylämäet haitannu menoa
Fillarimies
22.07.2012, 23.40
Mie yritän infota vähän aikasemmin mahdollisesta yhteislenkistä, niin päästään ajamaan vanhaan malliin kaatosateessa??!
Tänään oli kyllä mukava lenkki. En saanu alkuinnostusta karistettua Anniinasta, mikä on hyvä! ;)
Kuntokin kesti yllättävän hyvin vaikka en syöny muutakuin aamupuuroa lähtiessä. Seuraavalle kerralle otan kameran mukaan niin saadaan tilannekuvia kuten ennen vanhaan.
Kannattaa Anniina lukea noita edellisiä 84 sivua.. välillä on kuviakin :)
Tuu Niilo käymään elokuun 1. tai 2. viikonloppu, voidaan etsiä taas joku sinettäjärven kiertämiseen verrattava älynväläys :o
Elokuun puolessa välissä minun pitää mennä makaamaan lekurin veitsen alle, niin pariin viikkoon ei varmaankaan saa ajaa pyörällä.
Huomenna ajatuksena lähteä testilenkille. Sää näyttäis olevan ok. Lähtö syväsenvaaran paloaseman edestä klo 17.00. Suuntana ensin keminkorkia ja sieltä sitten joko isoon olkkaan tai suoraan pikku olkkaan ja ratakujan kautta pois.
Näin sitä tulee myöhään luettua foorumia...
Käväsinhän mieki pyörän päällä sunnuntaina. Ei näkyny kuin renkaan jälkiä oukulla...
Mulla oli vaarojen valloitus teemana.
Reitti: Korkalovaara, Vennivaara, Syväsenvaara, Keminkorkia, Iso_olkka, Pikku Olkka, Häkinvaara, Oukku, Isorakka, Printtivaara, Pöyliörakka ja pöyliövaara, sitten piti lähtä takas kotio kun tuli nälkä.
Matkaa tuli mittariin n.70km.
Nonni. Testilenkki takana. Kylki tuntui kestävän ihan ok eikä juuri ilmoitellu röykytys osuuksillakaan. Muuten lenkki menikin sitten päin p....ttä. Kaks rengasrikkoa 20km matkalla.
Päätimpä suunnata sitte kotiin ;)
Onko kukaan käynyt joskus ajamassa Hirvaan suunnalla? Ainakin talojen lähettyvillä näyttäisi olevan oikein asiallista kangaspolkua, mutta onko sitä tarpeeksi kunnon maastolenkkiin?
Samaa miettiny joskus itsekki kun on autolla/maantielenkillä ohi menny. Olisko Teemulla kenties tietoa?
Lauantaina 28.7 lenkkiä ounasvaaralle klo 14:00. Lähtö hotellin parkkipaikalta reittiopasteen vierestä.
Olisko kellään lojumassa jossain laatikossa tarpeetonta/ylimääräistä 70-80mm stemmiä 31.8 tangolle? Voisin olla kiinnostunut ostamaan.
Kivaa, olin juuri tulossa kyselemään lauantaille lenkkikavereita mutta Sami kerkesikin ensin. Mie lähen mukaan.
Lauantaina 28.7 lenkkiä ounasvaaralle klo 14:00. Lähtö hotellin parkkipaikalta reittiopasteen vierestä.
Olisko kellään lojumassa jossain laatikossa tarpeetonta/ylimääräistä 70-80mm stemmiä 31.8 tangolle? Voisin olla kiinnostunut ostamaan.
90mm:n Pro Koryak 6061 T6 alumiininen 6 asteen stemmi 31.8 tangolle löytyy, on uuden karhea parillakympillä voi hakea pois, jos tarvetta.
Kiitos tarjouksesta Hepe, mutta sais olla maksimissaan tuo 80mm. Nyt paikallaan 100mm ja pitäis saada ainakin 20mm lyhyemmäksi.
Lenkki takana. Trekin alkuperäisen rengastuksen vaihto X-Kingiin auttoi kummasti ja lisäsi pitoa/luottoa tuolla kivikossa. Rullaavuudessa joutuu ehkä hiukan maksamaan.
Keskiviikkona 1.8. lenkki. Suuntana keminkorkia, olkka vaarat jne. Jos vettä ei ihan kaatamalla tule.
Lähtö syväsenvaaran palolaitoksen edestä 17.00.
Tänään olis taas XC-cupin osakilpailu,tällä kertaa ajetaan Toramon ampumaradan lähimaastossa klo 18 alkaen, tulkaahan tuulettamaan keuhkoja.
Lisätietoa Ounaksen Pyörä-Poikien sivuilta.
Mulla on ollu koko kesän maasturi telakalla, sen sijaan oon vetäny maantielenkkejä crossarilla. Ensi kesäksi pitää laittaa joko vanha maasturi iskuun tai hommata uusi. Mutta onkos Rovaniemeläisillä kellään cyclocross pyöriä? Kovin paljoa ei ole tullut vastaan. Ois ihan jees käydä vetämässä syksymmällä krossarilla hiekkateitä ja polkuja, kovin tekniseen maastoon sillä ei kannata lähteä (nimim. elämäni OTB:t viime syksynä)
Eipä täällä ole tosiaan paljon cc-pyöriä vastaan tullu. Itseä houkuttais laittaa maantiepyörä. Ehkäpä sitä jossain vaiheessa vois kalustoa päivittää.
Hepe -> Iltarastit on samana päivänä. Töistä ei kerkiä molempiin millään....
Eipä täällä ole tosiaan paljon cc-pyöriä vastaan tullu. Itseä houkuttais laittaa maantiepyörä. Ehkäpä sitä jossain vaiheessa vois kalustoa päivittää.
Joo maantiepyöräilijöitä täällä onkin aika paljon. Tekis itekki mieli laittaa ihan oikee maantiepyörä ja jättää tuo cc krossihommiin. Menee vaan yhen auton verran kohta massia noihin fillareihin kun joka kelille/alustalle pitää olla oma vekotin :) Nooh, toisaalta eipä oo autookaan ja parempi sijoitus nuo fillarit silti on.
Mutta onkos Rovaniemeläisillä kellään cyclocross pyöriä? Kovin paljoa ei ole tullut vastaan. Ois ihan jees käydä vetämässä syksymmällä krossarilla hiekkateitä ja polkuja, kovin tekniseen maastoon sillä ei kannata lähteä (nimim. elämäni OTB:t viime syksynä)
Meillä on cyclocross pyörä parvekkeella :D Se on puolison pyörä, mutta ei ole hänkään sillä nyt ajanut joten myynnissä on.
Kyllähän noihin rahaa uppoais äkkiä. Mulle riittäis tuo maantiepyörä ja maasturi. Maantiepyöräksi kelpais joku vaatimattomampikin pyörä, jolla aina välillä vois käydä päällysteellä. Maastopyöränä toimis parhaiten ehkä joku 140-160mm joustava täpäri. Ehkä riittäis tuo trekkikin jos hiukan päivittäis :)
Meillä on cyclocross pyörä parvekkeella :D Se on puolison pyörä, mutta ei ole hänkään sillä nyt ajanut joten myynnissä on.
Ei minnekkään myyntiin vaan ajoon heti kun alkaa sopivat kurakelit :)
Ei minnekkään myyntiin vaan ajoon heti kun alkaa sopivat kurakelit :)
Niin, mutta kuulemma muut harrastukset ovat nyt kirineet tämän pyörän ohi, vaikka hyvin tää pyörä onkin palvellut ja on ollu tykätty. Ja voi olla että päivittää sen sit myöhemmin maastopyörään, että pääsee mukaan polkemaan kivikkoon, juurakkoon ja poluille :)
Mie oon polvivammaillut nyt taas vaihteen vuoksi ja siksipä oon joutunu hieman kuulostelemaan rauhassa että mitä tuon kanssa tapahtuu. Mutta parempi se tuntuu nyt olevan joten ehkäpä käyn kokeilemassa illemmalla että mitä se sanoo jos lähen pyörällä Oukulle. Samin ilmoittama lenkki huomiselle ei sovi omaan aikatauluun, mut ehkäpä loppuviikosta vois onnistua, ellei tuu lähtö reissuun...
Mullaki on huominen ainoa lenkkipäivä tällä viikolla. Loppuviikko menee reissatessa.
Hepe -> Iltarastit on samana päivänä. Töistä ei kerkiä molempiin millään....
Mäkisen Jari oli käyny B-radan iltarasteilla ennen xc-kisaa, meinas, että vähän paino jaloissa.
Hyvin oli jengiä viivalla, mutta ennemmän olisin odottanu, kun ilmakin oli hyvin suosiollinen xc-kahinoihin.
Kemistä oli elitesarjan yksi Suomen kärkikuskeista jälleen vedättämässä meitä muita kovaan vauhtiin, eihän siinä peesissä montaa kymmentä metriä pysyny, kun Juide ekakiekan puolivälissä meni ohi.
Voisin yrittää tsempata itseni huomiselle lenkille, ei kuitenkaan kannata jäädä turhaan odottelemaan jos minua ei kuulukaan ajoissa paloasemalle.
Niilan kanssa oli vähän puhetta että sunnuntaina voitaisiin ajella vanha kunnon yhteislenkki, tarkempi lähtöpaikka ja lähtöaika ovat vielä kysymerkkejä maestron aikatauluista johtuen, mutta suuntana olisi Ounasvaara ja/tai Mellalampi.
Noniin, oma testailulenkki takana ja kyllä se polvi kesti vaan kantti ei. Kokeilin mm. samoja kivikoita Oukulla Skylta vasemmalle ja siitä eteenpäin ku aikasemmin Niilan kaa ajaessa, ja ei se nyt ihan samalla tavalla menny ilman vetoapua. Muuten ihan hyvä oli ajella ja sit kun sai taas vauhtia lisää niin hyvinhän ne meni näköalatornin kivikot ja polut siitä eteenpäin. Kunnes jossain ihan naurettavassa kohassa alamäessä, ei siis ees kivikossa, otin ja pannutin, heittettiin pyörän kaa kuperkeikkaa :D Ei se mitään, hyvä että just tänään tilasin uusia pyöräilyyn soveltuvia paitoja kun tänään päällä olleen hihan reijitin. Että hoblaa! No, muutamat naarmut ja mustelmat lisää ei tee mitään mut niska rusahti sen verran että pää tuntuu nyt hassulle. Pitää lähtee piakkoin uuestaan etten kerkee alkaa hautomaan jännityksiä. :)
Kuperkeikat ja mustelmat kuuluu osana tähän harrastukseen Anniina ;) Joskus sattuu ja joskus sattuu vielä enemmän :D
Makkis mie olen siinä paloaseman eessä noin viiden aikoihin. Ounasvaaraankin vois suunnistaa vielä lisäksi.
eilen kesäkelekkahissin mentyä kiinni ajelin autolla santa sportin kulmille ja lähdin uhoa puhkuen polkemaan rattoripyörällä kohti oukun huippua. puolimatkaan pääsin ja piti taluttaa loppumatka. masentavaa.
sattuisko kellään olemaan vähän käytettyä keskilaadukasta 8-pakkaa? Sais tuohon yksvaihteiseen maasturiin vaihteet niin pääsis ehkä hikilenkille pitkästä aikaa. tai vaihtoehtona uus 8-pakka ja uus 8-ketju. ei viittis tilailla kun ei jaksa odottaa viikkoa :-D (kuukauden oon suunnitellu tätä juttua)
Kuperkeikat ja mustelmat kuuluu osana tähän harrastukseen Anniina ;) Joskus sattuu ja joskus sattuu vielä enemmän :D
Jeh, niinhän se on. Siinä takasin päin polkiessa just ajattelinkin että ihan hyvä se on nyt sitä volttia heittää pyörän kanssa, tottua siihen ja huomata että ei se välttämättä oo sen kummempaa. Ei muuta ku back on the bike ja kovempaa vauhtia seuraavalla kerralla :D
uus 8-ketju
Multa löytyy jostain miljoonalaatikosta se viime vuoden kisaviikonloppuna katkenneiden ketjujen tilalle ostettu 8-ketju. Eiköhän tuolle jokin hinta keksitä jos satut tarvitsemaan.
eilen kesäkelekkahissin mentyä kiinni ajelin autolla santa sportin kulmille ja lähdin uhoa puhkuen polkemaan rattoripyörällä kohti oukun huippua. puolimatkaan pääsin ja piti taluttaa loppumatka. masentavaa.
sattuisko kellään olemaan vähän käytettyä keskilaadukasta 8-pakkaa? Sais tuohon yksvaihteiseen maasturiin vaihteet niin pääsis ehkä hikilenkille pitkästä aikaa. tai vaihtoehtona uus 8-pakka ja uus 8-ketju. ei viittis tilailla kun ei jaksa odottaa viikkoa :-D (kuukauden oon suunnitellu tätä juttua)
Ounasvaaran pyörähuollosta (hissikahviolta) löytyy 8 pakka ja varmaan ketjutkin, käväsin siellä muutama päivä sitten mielenkiinnosta ja silloin oli hyllyssä.
Fillarimies
02.08.2012, 00.32
Täällähän tapahtuu taas.. Pitääkö se alkaa pitämään töissä tätä filofoorumia suosikeissa kokoajan ;)
Ens sunnuntaina tosiaan lenkille. Oisko klo: 16.00 hyvä lähtöaika ja paikkana toimii jätkänkynttilän kaupunginpää varmaan hyvin.
Olen ranualla mökillä ja yritän karata sieltä hyvissä ajoin jos keli vain on hyvä. Eli SADEVARAUKSELLA. (mellalammen pitkospuut on nimittäin hitusen liukkaat sateella)
Levin pyöräilyreissu hienosti takana ja mittariin kerty n. 50km alamäkiajoa ja 60km maastopyöräilyä. (käytiin TM:n kans vielä rovaniemellä lenkki sunnuntaina, sateessa)
Tänään sain moottoripyöräkortin.. saapa nähä millasen pyörän sitä sitten joskus laittaapi.
Mulla ois muuten Focus variado 3 maantiepyörä vähällä käytöllä. Olen 181cm pitkä ja se on hyvä mulle. Hinnasta päästään varmasti sopimukseen. Pyörällä ajettu alle 300km vuoden aikana, joten sisäänajettu käytännössä.
On niin tylsää tuo maantiepyöräily ja Kemissä niin rupiset tiet, että eipä juuri kiinnosta!
Täällähän tapahtuu taas.. Pitääkö se alkaa pitämään töissä tätä filofoorumia suosikeissa kokoajan ;)
Ens sunnuntaina tosiaan lenkille. Oisko klo: 16.00 hyvä lähtöaika ja paikkana toimii jätkänkynttilän kaupunginpää varmaan hyvin.
Olen ranualla mökillä ja yritän karata sieltä hyvissä ajoin jos keli vain on hyvä. Eli SADEVARAUKSELLA. (mellalammen pitkospuut on nimittäin hitusen liukkaat sateella)
Levin pyöräilyreissu hienosti takana ja mittariin kerty n. 50km alamäkiajoa ja 60km maastopyöräilyä. (käytiin TM:n kans vielä rovaniemellä lenkki sunnuntaina, sateessa)
Tänään sain moottoripyöräkortin.. saapa nähä millasen pyörän sitä sitten joskus laittaapi.
Mulla ois muuten Focus variado 3 maantiepyörä vähällä käytöllä. Olen 181cm pitkä ja se on hyvä mulle. Hinnasta päästään varmasti sopimukseen. Pyörällä ajettu alle 300km vuoden aikana, joten sisäänajettu käytännössä.
On niin tylsää tuo maantiepyöräily ja Kemissä niin rupiset tiet, että eipä juuri kiinnosta!
Semmonen oranssin värinen, jossa on tehoa riittävästi ja joustoa vaikka muille jakaa, sellaisen mie laitan, jos maastopyöräilyn harrastaminen kauramoottorin avulla jostain syystä loppuu.
Noita oranssin värisiä harrastimia on Tarvike-osassa.
On kyllä, mutta nimenomaan lojumassa Jossain laatikossa (muuttanu vasta vajaa vuos sitten..eihä sitä kaikkee oo ehtiny purkamaan). Ehdin tonkimaan vasta viikonlopun jälkeen, kun pitäs käyä syötteellä polkemassa mtbeet ensin. Ilmoottelen jos käy tuuri ja löydän sen...vai ehdikkö jo löytämään jostain?
On kyllä, mutta nimenomaan lojumassa Jossain laatikossa (muuttanu vasta vajaa vuos sitten..eihä sitä kaikkee oo ehtiny purkamaan). Ehdin tonkimaan vasta viikonlopun jälkeen, kun pitäs käyä syötteellä polkemassa mtbeet ensin. Ilmoottelen jos käy tuuri ja löydän sen...vai ehdikkö jo löytämään jostain?
Ei ole vielä löytyny.
Huomisen lenkin lähtöaika muuttunut pari tuntia myöhemmäksi, startti siis klo 18 jätkänkynttilän päästä.
Fillarimies
06.08.2012, 00.49
Olipas lenkki tonin kans. Ensin käytiin lämmittelemässä ounasvaaralla noin 25km, jonka jälkeen ajettiin mellalammen reitti vennivaaran masto kiertäen. Tonilla meni ketjut poikki ja kun ketjut oli korjattu ja mie olin syöny mustikkaa puskissa tarpeeksi, niin mulla tökkäs eturengas ja kyljelleen kaatuminen polvi edellä kiveen. Makiasti turvottaaa nyt. Keittojuurespussi tuossa polven päällä kylmikkeenä..katotaan onko huomenna kipeä.
Se on aina kun tuon maestron kanssa lähtee liikkeelle niin sattuu ja tapahtuu, mutta kivvaahan meillä on aina ;)
ei ihan hirveästi muita näkyny tuolla yhteislenkillä ja tultiin vissin lopputulokseen ettei kukaan hullu uskalla meidän kans lähteä metsään :D
Se voipi olla ettei me ajettu ihan 25 kilometriä oukulla, ei siellä kuitenkaan ajeltu ku tunnin verran :D
Tänään jos jaksais virittää xc-osat Demoon niin pääsis lenkile. Kunnon mutalenkki ois makia.
Niila, voisin ottaa sen stemmin takasin lähiaikoina. Mullon se sinun stemmi työkalupakissa.
...niin mulla tökkäs eturengas ja kyljelleen kaatuminen polvi edellä kiveen. Makiasti turvottaaa nyt.
Ei oo pahitteeksi pitää pieniä polvisuojia aina ajaessa. Itelä ne Dainesen pikkusuojat ollu parina vuona lähes aina päällä ja ei ne häiritte polkemista. Turvallisempi olo hyökätä kivikkoja kohti.
Reissusta kotiuduttu.
Keskiviikoksi (8.8.2012) vois suunnitella lenkkiä. Ainakin aluksi ounasvaaralle. Lähtö hotellin parkkipaikan viereiseltä opasteelta klo 17.00
Fillarimies
06.08.2012, 23.28
Kannattaa varmaan tarkentaa miltä hotellilta ;)
Polvisuojat ei kyllä olis pahitteeksi, muttako ei pysty poikkeamaan rutiineista, kun sen tietää miten siinä käy :D
No sovitaan, että oukulla tuli 20km ja muualla 50km..vaimitensoli..
Jep. Sky hotellia siis tarkoitan.
Kävin ajelemassa pientä hikilenkkkiä. (https://maps.google.fi/maps/ms?msid=208804720342734161932.0004c6c57e04b7e0df0c 8&msa=0)
Ensin kämpiltä oukulle ja muutama nousu hissilä. sitte polkuajelua ja kaupunkihurun kautta takasin kotiin. Ihanko olis yhesä mutalällisä ollu Tonin renkaanjälki. sielä mihin ollaan suunnniteltu salaojaputken asentamista.
Oliko etu- vai takarengas? Lenkillä vauhti kohdillaan ku kerkeää renkaanjälkiä kattomaan :D
Pitkään on jäljet pysyny jos oli minun jäljet, sunnuntaina oon viimeks ajanu siitä.
Fillarimies
09.08.2012, 23.04
Oisko nyt aika alkaa speksaamaan martimoaapan valloitusta?
Ajankohta? 18.8 hyvä?
Meille mahtuu kaksi pyöräilevää sankaria yöksi jos (= kun) bikingafterpartyt venähtää liiaksi ja saunakin saattaa lämmetä. Ai niin mutta metsähallituksen kämpillähän vois olla yötä, siellä saunasaaressa!
Martimoaapallahan saa tehtyä kokopäivän pyöräretken, kun ajelee ensin simonpäätystä keminmaan kivaloille ja siellä kivaloilla seikkailee vielä lisää. Reitti vaihtelee pitkospuiden ja juurakkopolun välillä.
Sinne himottas ajelemaan pikkuhiljaa, nyt kun siellä pääsee ilman kumivenettä eteenpäin..
Aijai Tommi.. Kartta näyttää, että kaksi tuntia oot pyöräilly pöydän ja tiskin välissä punapippurissa:D
Viikonlopulle vois myös suunnitella lenkkiä. Sunnuntai näyttäis sään puolesta paremmalta.
Eli jos nyt alustavasti sunnuntai klo 14.00. Sky hotellin parkkipaikalla reittiopasteen vierestä lähtö.
Ti 14.8. Katsastuspiste Rovaniemi xc-cup 4 Toramolla klo 18 alkaen, rata on sama, kuin 31.7. kisassa lisättynä vielä yhdellä nousulla harjun päälle noin 1/2km ennen maalia.
Tulkaahan tuulettamaan keuhkoja, matka on 5 x 2.4km.
18.8 ei oikein passaa mulle, tuolloin häätyy vielä varjella kättä liikaa pyörähommiin.
Jos sunnuntaina on hyvä ilma niin voisin lähteä lenkille mukaan.
Laitoin elämän risaseksi ja tilasin uudet rattaat, bash ringin ja kaikkea muuta mahottoman tarpeellista. Vanhan pakan niittaukset oli antautunu melko mielenkiintoisiksi, soon vissiin se voima joka jyllänny :D
Viikonloput passaa mulle yleensä paremmin, tai sit myöhäsemmät ajat arki-iltoina. Tässä kuussa kyllä on aika paljon reissua tiedossa ja viikonloput tätä lukuun ottamatta meinaa mennä muissa maisemissa, joten voisin nyt kans yrittää päästä tuolle sunnuntain lenkille matkaan :)
Heidi-83
11.08.2012, 00.05
Yhyy, mien saa pyörän rengasta takaisin paikalleen :( Ku se sillon levillä irrotettiin ja mie sen jälkeen oon ajanu muilla pyörillä ja tänää koitin lähteä hookoolla liikenteeseen niin ei se rengas mene kunnolla kiinni...mitä mie voin tehä sille?!?
Kiekkoa vai rengasta? Eteen vai taakse?
Mie nyt kuitenki oletan että sie puhut kiekosta. Pyöritä pikalinkku kokonaan irti ja kato että jarrulevy asettuu kunnolla jarrusatulaan ennen ku kiristät pikalinkun takaisin. Jos sulta on takakiekko irti, niin napsuttele takavaihteet pienimmälle vaihteelle ja laita ketju valmiiksi oikealle rattaalle ennen kiekon survomista.
Jos jarrulevy ei mahdu jarrupalojen väliin, niin sitten häätyy painaa jarrupalat syrjään ennen kiekon laittoa.
Tähän aikaan vuorokaudesta ei pysty kirjottamaan selkeitä ohjeita vaikka kuinka yrittäis :rolleyes:
Kyllä nuo ihan selkeiltä ohjeilta vaikuttais, jos kyse on siis kiekosta.
Heidi-83
11.08.2012, 22.25
Ai eikö se olekaan selvä, että rengas on se kokonaisuus joka pyorii :) Päällä on kumi ja sitte siinä on pinnat ja keskellä joku hässäkkä! Niin, eturengasta tarkoitin, ku ensin en meinannu saaha sitä pois ja Niila sitte napsautti sitä pikalinkkua silleen, että siinä oliki joku jousisysteemi, jonka avulla se irtos. Mutta siitä ei lähde se toinen pää irti kokonaan niiku normisti pikalinkuissa, että sen voi vetää renkaan välistä pois. Jarrulevyki kyllä on paikoillaan, mutta se pikalinkku ei vaan kiristy vaan se pyörii ympyrää ku on niin löysä.
Ai eikö se olekaan selvä, että rengas on se kokonaisuus joka pyorii :) Päällä on kumi ja sitte siinä on pinnat ja keskellä joku hässäkkä! Niin, eturengasta tarkoitin, ku ensin en meinannu saaha sitä pois ja Niila sitte napsautti sitä pikalinkkua silleen, että siinä oliki joku jousisysteemi, jonka avulla se irtos. Mutta siitä ei lähde se toinen pää irti kokonaan niiku normisti pikalinkuissa, että sen voi vetää renkaan välistä pois. Jarrulevyki kyllä on paikoillaan, mutta se pikalinkku ei vaan kiristy vaan se pyörii ympyrää ku on niin löysä.
vai on se Niila napauttanu sitä pikalinkkua, hyi hyi! :-D nyt menee sen verran sekavaksi että ei voi ymmärtää. jos se jousihässäkkäsysteemi ei oikene viikonlopun aikana niin voin käyä vilkaseen sitä maanantaina illalla? ilmottele Heidi toimiiko se härveli siihen mennesä.
Olisko kierteet menny akselista tai kiristysmutterista jos ei kiristy?
Kyllä mie näkisin että tästä voidaan porukalla syyttää Niilaa, oli se vika sitten mikä hyvänsä :p
Postaanpa vielä videon pikalinkun asennuksesta ihan vain musiikin takia
https://www.youtube.com/watch?v=afZHVFwcYX8
Nyt on päivän toinen lenkki takana, sain ne lukkopolkimet paikoilleen ja klossit kenkiin niin piti lähteä testaamaan. Tosi hyvä. Ja polvessa ihon alla hiekkaa jumissa. Harjoitukset jatkuvat... :)
Fillarimies
13.08.2012, 08.35
Täällähän on taas kauhea hulapapapapaloo käynnissä, heti kun mie lähin reissussa käymään.
Mie luulen, että siinä pikalinkussa ei ole mikään vikana, mutta ihmeellinen systeemi se oli, kun on tottunu shitmanon peruslinkkuihin!
Miehän olenki tämän porukan syntipukki (rekisteröity tuotemerkki) :D
joko te pääsitte jollekki mallille asiasta koska mennään martimoaapalle?
Toni.. Mieki laitoin elämän risaseksi ja tilasin uudet 800g kevyemmät kiekot, uuden stemmin, uudet ketjut ja pakan. Mihin tässä vielä joutuu näitten romujen kanssa?
pittää vissin alkaaa pakkaamaan uimakamppeita ja lähteä töihin suunnittelemaan parempaa maailmaa ;)
Ihan hyvin Anniina sie metsässä ja kivikoissa rullailit vaikka ei ollu vielä lukkopolkimia ja harrastuskin aika uusi ;) Eikun kilometrejä vain lisää keräämään ja polkimiin totuttelua.
Mulla hiukan polvea juilii kun se hiukan vääntyi eilisellä lenkillä. Ei tuo kuitenkaan pyöräilyä näyttänyt haittaavan aamulla, vaikka oli muksu kärryssä mukana ja ylämäkeä.
Täällähän on taas kauhea hulapapapapaloo käynnissä, heti kun mie lähin reissussa käymään.
Mie luulen, että siinä pikalinkussa ei ole mikään vikana, mutta ihmeellinen systeemi se oli, kun on tottunu shitmanon peruslinkkuihin!
Miehän olenki tämän porukan syntipukki (rekisteröity tuotemerkki) :D
joko te pääsitte jollekki mallille asiasta koska mennään martimoaapalle?
Toni.. Mieki laitoin elämän risaseksi ja tilasin uudet 800g kevyemmät kiekot, uuden stemmin, uudet ketjut ja pakan. Mihin tässä vielä joutuu näitten romujen kanssa?
pittää vissin alkaaa pakkaamaan uimakamppeita ja lähteä töihin suunnittelemaan parempaa maailmaa ;)Jepjep linkussahan se vika on :D
Martimoaapa vois olla joskus loppukuusta tai sitten ihan reilusti syksymmällä, Tommi vois kans katella kalenteristaan vapaat viikonloput ja lähteä mukaan.
Tilasitko sie nyt ne crossridet?
Eilen pääsi taas paikkaamaan sisäkumia ja huomasin että nykyiset renkaat tuntuu tarttuvan melko tiukkaan vanteelle, vois melkein harkita litkupullon ja siinä sivussa hermoromahduksen hankkimista :D
Ei ole vielä löytyny.
Joo-o eipä tuota sitten löydä mistään, pitempiä kyllä. Hauskinta tässä on vielä se, että itekin tarttis jotain sen mittaista uuteen pyörään... =)
Fillarimies
13.08.2012, 19.28
Mie ajattelin että en kuuntele maestron neuvoa ja hajoilen sitten jälkeenpäin. No voihan nuo laittaa vaikka sitte mummopyörään jos ei toimi maasturissa, TÄ?
Btw. Miten toni sun kuitukokeilut edistyy vai menikö jäihin?
Mie voin antaa hyvän molokin osoitteen johon ne voi sitten loppusijoittaa.
Kokeilut tukevasti on jäässä
Edit:
http://i.imgur.com/z45NU.jpg
Tuunasin teipillä ja saippualla niin jalkapumppu riitti nostamaan renkaan vanteelle, vuotaa kuin seula mutta siinä se nyt on.
Joo-o eipä tuota sitten löydä mistään, pitempiä kyllä. Hauskinta tässä on vielä se, että itekin tarttis jotain sen mittaista uuteen pyörään... =)
Eipä tuo mitään :) Kiitos kuitenkin etsimisen vaivasta. Täytyy jatkaa metsästystä. Löysin omasta varastosta yhden lyhyemmän stemmin, mutta on vain pahus ohuemmalle tangolle tehty.
Keskiviikolle 15.8 lenkkiä. Suuntana Keminkorkia jne. Lähtö Syväsenvaaran paloaseman edestä klo 17.00.
Lähtöaikaa voidaan muuttaa tarvittaessa.
Fillarimies
14.08.2012, 16.57
Toni: Onko tuon nyt tarkotus esittää litkurengasta?
Kokeileppa laittaa sitä paljon puhuttua kiveniskusuojaa sinne sisärenkaan virkaa hoitamaan. ...eihän sitä tiiä jos ei kokeile :D
vois yrittää ehtiä mukaan, vai kuinka hurjaa vauhtia sielä meinataan ajella?
Ihan rauhallinen lenkki kyseessä. Vauhti ja matka sovitetaan porukan mukaan.
Toni: Onko tuon nyt tarkotus esittää litkurengasta?
Kokeileppa laittaa sitä paljon puhuttua kiveniskusuojaa sinne sisärenkaan virkaa hoitamaan. ...eihän sitä tiiä jos ei kokeile :D
Miten niin esittää? Sehän se on :D
Fillarimies
15.08.2012, 08.14
Mie taidan pitää edelleen sisäkumia meidän lenkeillä mukana. Otanko vielä varuilta toisenki renkaan?
Mutta.. Meinaatko ostaa vaikka stanssin litkut tuonne sisään vai laitoikko kiiltoa?
En taida ehtiikää tuohon viiteen, meni turhan myöhäseen herääminen jote ei pääse töistä tarpeeks ajoissa. Jos sielä tulee vastaan jossain sininen titus niin saa huuella mukaan, varmaankin joskus myöhemmin kummiski lähen iteki ajelee kun on näin komia päivä. =)
Menin sopimaan mustikoiden metsästämisestä tälle illalle ennen kuin huomaisn yhteislenkkiviestiä. Mut kerkeenpä mie toiste mukaan taas ja noiden polkimien kanssa on vielä hieman opettelua että kehtaa lähtee porukalla matkaan. Kävin eilen taas lojumassa kylelläni Ounasvaaran kivikossa kun ei vielä irronnu kenkä tarpeeks nopeeta polkimesta, oh well :D Voi olla että viikonlopun reissu päättyykin jo lauantaina eli su vois olla mahdollista sittenkin lähtee lenkille. Täytyy vielä varmistaa.
Mie taidan pitää edelleen sisäkumia meidän lenkeillä mukana. Otanko vielä varuilta toisenki renkaan?
Mutta.. Meinaatko ostaa vaikka stanssin litkut tuonne sisään vai laitoikko kiiltoa?
Tilasin ihan valmiin tubeless-setin litkuineen päivineen, tuossa kuvassa on vielä ghettoversio.
En taida ehtiikää tuohon viiteen, meni turhan myöhäseen herääminen jote ei pääse töistä tarpeeks ajoissa. Jos sielä tulee vastaan jossain sininen titus niin saa huuella mukaan, varmaankin joskus myöhemmin kummiski lähen iteki ajelee kun on näin komia päivä. =)
Ei tullu titusta vastaan mutta mukaan vaan sitten joku toinen kerta :). Sää oli kyllä hyvä ja löyty hiukan uutta polunpätkääkin.
Pyörälenkkiä vois tosiaan suunnitella sunnuntaille. Näyttäis sääennuste lupailevan parempaa kuin lauantaina, vaikka viileneekin aika rajusti.
Paikkana vaikka ounasvaara ja lähtö sky hotellin reittiopasteen luota 14.00. Suunnitellaan siitä sitte eteenpäin.
Heidi-83
16.08.2012, 23.26
Hyi hyi Nipsu sua, aijai jai! Kyllä se Tommi kirvas ja ähisi ja puhisi ku koitti saada pikalinkkua laitettua takas paikalleen mun pyörään :p
Niin oli menny solmuun, että meinas tulla kalliiksi. No ei vaiskaan, mutta ei siitä sen enempää :rolleyes:
Fillarimies
17.08.2012, 09.09
Nipsu.. Lainatakseni anniinaa: oh well!
eihän me voida tonia ottaa enää samaan ajoporukkaa kun se on vaihtanu leiriä sisäkumillisista kumettomiin, eli niin sanottuun juppiporukkaan :D (paljonko se tubeless setti makso? Ja voiko siinä käyttää normaaleja ulkokumeja, alko kiinnostaan tuo juppiporukka :D )
Onko anniinalla ne polkimien lukot löysimmässä asennossa, nmittäin siinä kireimmällä asennolla ei itekkään saa enään kenkiä pois polkimilta? No se on ekat pari kuukautta toinen kylki mustana mustelmista, kyllä se siitä ;)
Onko sporteri vielä hengissä kun ei ole tullu pyöräilypäivityksiä aikoihin?
eihän me voida tonia ottaa enää samaan ajoporukkaa kun se on vaihtanu leiriä sisäkumillisista kumettomiin, eli niin sanottuun juppiporukkaan :D (paljonko se tubeless setti makso? Ja voiko siinä käyttää normaaleja ulkokumeja, alko kiinnostaan tuo juppiporukka :D )
Setti seilaa varmaan jossain Tanskan huudeilla, eli ihan vielä ei tarvi potkia ulos lenkeiltä. Setti oli vähän vajaa 30€, eli vähemmän kuin huonona kesänä menee pelkkiin paikkoihin :D Renkaiden toiminta on sitten tapauskohtaista, supersonicit yms. nakinkuoret jättäisin jatkossakin hyllyyn.
Oliskos Kemissä mitään leppoisaa ajopätkää, ylimääräistä kypärää ja paria maastorengasta jos pakkaan gt:n autoon ja päristelen paikkakunnalle? Nimittäin lekuri lupasi käyttää kättä ihan normaalisti :D
Onko anniinalla ne polkimien lukot löysimmässä asennossa, nmittäin siinä kireimmällä asennolla ei itekkään saa enään kenkiä pois polkimilta? No se on ekat pari kuukautta toinen kylki mustana mustelmista, kyllä se siitä ;)
Hyvä kysymys. Enpä nimittäin tiiä! Tästä oli Tonin ja Samin kaa puhetta kyllä ennen kuin nuita ekaa kertaa lähin testaamaan, mutta miepä oon reippaana tyttönä jättäny tarkistamatta. Selvitän illalla ja korjaan tarvittaessa löysemmälle, oletin varmaan että josko ne ois silleen niinku oletuksena. Taitaa mennä nyt hiusten värin piikkiin... Ei mutta jos totta puhutaan niin kovin kireellähän ne ei ole, mie vaan en vielä reagoi niin nopsaan ja syytän (voi olla tekosyy) nuita löysiä letkunilkkoja jotka vastaavat hitaasti kaikkeen ja ovat surkeat silloin kun vaadittaisiin jämäkkyyttä. Joo, tiedän, en vaan osaa. Mutta opin vielä :)
Ja se sunnuntain lenkki, kyllä mie pääsen mukaan. Itseasiassa koko reissu sitten peruuntuikin mun osalta eli ei vaikutakaan enää tähän. Saa nähdä miten sielä sit pyörän kanssa telmuan, mm. pitkospuita en oo vielä käyny testimässä joten odotettavissa voi olla Anniina X-Caliberin kanssa kylellään suossa -tyyppistä komiikkaa. Mutta saattepa sitten nauraa... Parempi kai se sillon on tuo tehä kun on muita mukana, kuin sit yksinään jolloin ei oo ketään auttamassa sieltä suosta ylös! Ei vaan... koitan huomena käydä vielä ottamassa hieman tuntumaa nuihin, tännään ei ennätä. Kiva niillä on ajaa joten eiköhän se ihan hyvin mee.
Mie en enää muista mitä kaikkea legendaa tuli kerrottua lenkillä, mutta polkimet kannattaa ehdottomasti olla riittävän löysällä, että kaatuessa pyörä ei jää vahingossakaan jalkoihin kiinni.
Ostin viime talvena tuon nykyisen pyöräni käytettynä ja sen mukana tuli täsmälleen samanlaiset lukkopolkimet kuin aikaisemmassa pyörässäni oli. Tottakai siinä oli sitten hirmuinen kiire kokeilemaan pyörää polulle, eikä edellisen omistajan säätämät lukkopolkimet ollut säätölistalla ensimmäisenä. Lenkin lopulla tuli ajettua jo melko lujaa kapeita polkuja pitkin ja niinhän se eturengas lipsahti polulta pehmeään hankeen. Lopulta makasin naama lumihangessa, nilkat jossain lapaluiden paikkeilla ja molemmat kengät edelleen polkimissa kiinni, kuin kruunuksi kaiken päälle, alkoi toisesta pohkeesta vetämään suonta, kun yritin räpiköidä pyörää irti jaloistani.
Ainakin itse olen asennoitunut yhteislenkkeihin siten, ettei siellä ajeta verenmaku suussa tavoitellen tiettyä keskinopeutta/kierrosaikaa/sykerajaa tms. turhaa, vaan siellä voi halutessaan kokeilla niitä arveluttavia ja vaikeita kohtia rauhassa, jos jotain pahempaa sattuu niin ompahan aina joku hälyttämässä apua. Yksinään tulee monesti ajettua fyysisesti rankempia lenkkejä mutta pahimmat kohdat olen nykyisin pyrkinyt ottamaan rauhallisemmin.
Fillarimies
18.08.2012, 19.08
Toni: Oisko ens viikonloppu mitään, jos lähettäis lenkille? TM:llä on kuulema joku hyvä reitti mitä kiertää, niin sehän lähtis oppaaksi.
Lenkeillähän on pääasia, että pidetään hauskaa ja opetellaan yhdessä uusia juttuja tai jotain sen tapaista. Ei kannata ajella pipo liian tiukalla vaikka en mie usko että meidän porukasta kellään on pipo tiukalla :)
btw. Minä, Toni ja tv. on pettämätön yhdistelmä jos pitää olla hauskaa :D
En mie varmaan viihdy koko viikkoa täällä Torniossa, jätin kyllä kaikki Ajokamppeetkin Rovaniemelle joten kypärä ja maastorenkaat pitäis jostain löytää lainaksi.
Mulle passaa lenkki vaikka joku ilta tässä alkuviikosta, tai sitten voidaan säästää Kemin polut samalle viikonlopulle Martimoaavan reissun kanssa.
Fillarimies
19.08.2012, 02.21
Tuossa tommin kanssa juteltiin justiinsa ja vähän niinkö päätettiin, että mennään martimoaapalle syyskyyn viimenen viikonloppu. Miten tonille ja kumppaneille sopii?
Lenkki ajettu, yksin tällä kertaa. Olin muutaman minuutin myöhässä sovitulla paikalla, joten voi olla että muut ennättivät jo lähteä tai sitten on tullut muuta menoa. Hauskaa oli joka tapauksessa, polkeminen sujui aikaisempaa paremmin ja polkimet alkavat tuntua jo tutuilta. Oli niissä tosiaan hieman säätövaraa. Lukot ovat nyt löysimmillään ja kyllähän se helpottaa :)
Kerettiin ilmeisesti lähteä just ennen sinun saapumista Anniina. Uutta lenkkiä tulee kuitenki taas viikolla jos säät vain sallii.
Mukana oli myös pari uutta kasvoa.
Voi harmitus, niinpäs tietenkin. Kiva kuiten että lisää uusia on ollu matkassa. Ens viikko on mulla semmonen että yhteislenkeille ei taida olla aikaa, mutta seuraavalla viikolla oon sit taas mukana.
Näyttää sääennuste alkuviikolle hiukan heikolta, mutta torstaille lupailee jo parempaa säätä.
Kokeillaan siis torstaiksi pyörälenkkiä. Lähtö syväsenvaaran paloaseman edestä klo. 17.30. Suuntana keminkorkia jne.
Alkaa vähitellen polttelemaan lenkille pääsy, voipi olla että joutuu uhraamaan viikonlopun metsässä rymyämiseen :cool:
Taidan kuitenkin jättää torstain yhteislenkin väliin koska tikit hankaa ikävästi juomarepun olkaimeen. Ainoa juomapulloteline on ikilainassa eräällä kemiläisellä maantiepyöräilijällä :rolleyes:
Tuli tosiaan jätettyä eilinen lenkki väliin :D
Sattuisko Samilla olemaan gps-jälkeä eilisestä lenkistä, mie kun en oikein vieläkään hahmota noita lentokentän läheisiä polkuja.
Lenkillä oli puhetta fatbikeista ja niiden vuokraamisesta Rovaniemellä, yllättäen aihe jäi painamaan mieltä sen verran, että oli pakko kaivaa firman nettisivut (http://www.backpackingnorth.com) esiin, 18" tai 20" Pugsley 35€/2h tai 60€ hela päivä, onhan se vähän tyyristä mutta niin kiehtovaa :rolleyes:
No tässä olis ainakin sports-trackerin käyrä. Ehkä tuosta jotain käsitystä saa.
http://www.sports-tracker.com/#/workout/sami_w/4btou2e9hq3el5cd
Ilmoitus tulee hiukan myöhässä mutta huomenna joutaakin lenkille.
Jos lähtöpaikkana olis tuo sky hotellin reittiopaste ja kello näyttäis 14.00.
Tässä olis tämä sunnuntailenkin käyrä.
http://www.sports-tracker.com/#/workout/sami_w/brki8o017qsgmhpm
Torstaille lenkkiä. Lähtö syväsenvaaran paloaseman edestä 17.30.
Suuntana keminkorkia ja sieltä Iso Olkkavaaraan tutkimaan polkuja jne.
Viikonloppu mulla menee matkoilla ja lenkki jää väliin.
Kävin tänään vähän ex tempore kesken työpäivää karistelemassa reissun jälkeiset jet lagit (joo, olin Tukholmassa... aikaero se on sekin!) pois Ounasvaaralla ja olipa ihana lällikeli! Mutta mukava oli kyllä päästä taas ajelemaan.
Mulla taas to-pe työreissua tiedossa eli Samin ehdottama lenkki jää väliin omalta osaltani. Mutta olisiko sunnuntaina yhteislenkittelijöitä? Itelle tutuinta aluetta on Ounasvaara, joten ehdotan sitä, lähtöpaikka Sky hotellin parkkipaikan opastetaulut ja vaikkapa klo 15.
Alkaa olla jalat palautunu kevyeltä sunnuntai ajelulta, joten pyrin ainakin torstaina tulemaan Syväsenvaaraan. Sunnuntaista en ole vielä varma ehdinkö paikalle.
-Juho
Kuinka ajettavaa maastoa tuo sunnuntailenkin Sierijärven ympäristö oli? En ole tainnut koskaan ajaa järvelle asti, mutta sitähän pitää kokeilla joskus jos reitti ei ole pelkkää pururataa.
Tuntuu olevan pientä flunssaa tuloillaan, mutta jos olo paranee, niin tulen ajelemaan lenkeille.
Ei siellä hirveästi polkuja mene. Metsäautotien pohjaa ja paikoitellen hiukan märkää. Jokkavaarassa oli stten ihan hyvää polkua vaikka alueena ei niin iso ole.
Olipas mukavan kuivat polut Ratakujan kautta ajella Pikku-olkkaan ja sieltä Iso-olkkaan, kun ei ole sillä suunnalla tullu ajeltua useampaan viikkoon, on tullu vedettyä Oukulla kovempia lenkkejä kesän aikana.
Sierijärven ympäri tulis hyvä lenkura, kun tekisivät pitkospuut sinne Sierijärven kaakkoiskulmalla olevan suon yli jonka latureitti ylittää, pääseehän sen yli kuivinkin jaloin kumisaappailla.
fillarihaka
31.08.2012, 11.21
Varsin pitkästä aikaa morjensta kaikille!
FM se tuossa jo kyselikin joskus aikasemmin, että mitä sporteri puuhailee, kun ei oo palstalle pitkiin aikoihin kirjoitellut. Noh, töitä ja muuta ohjelmaa on piisannu reippaasti, mutta oon mä aina välillä käyny täällä sentään lukemassa muiden kirjoituksia, että ei foorumi unohduksissa ole ollut. Mukava seurailla, että Rollossa pyörii pyöräilytouhut ja uusiakin kasvoja on taas ilmestynyt joukkoihin! Itellä pyöräilytouhujakin on kuitenkin onneksi tullut puuhattua, vaikka hieman vähäisessä määrin niin sitäkin kovemmin: http://www.facebook.com/events/483570458320239/ !
Kovasti oon seuraillu haikeudella OPP:n katsastuspiste-cuppia, että tekis itekin mieli tollasia iltakisoja päästä ajamaan, ja päätin hieman laittaa tännekin päin sytykettä vst.tapahtumalle. Vesisade hieman ehkä hillitsi porukan paikalletuloa, mutta kipinä jäi viritellä ens kesälle jotain jatkoa tällaisille. Ens tiistaina sitten ois tarkotus ottaa oma vuoro startata viivalta, kun lähden ajeleen Ellinmaan XC:tä.
Sattuuko Hepellä olemaan Iso Olkkavaaran ajoreittejä esim. gps-jälkenä? Eilen porukkalenkillä yritettiin löytää mastolta ajettavaa polkua, mutta ei sieltä mitään kovin järkevää löytynyt.
^Ei siellä ainaskaan ennen kovin kummoista ollut. Piikkilanka-aidan ympäri pystyi jotenkuten ajamaan ainakin osaksi (hämärä muistikuva) ja sitten siellä länsipuolella oli jotain suohon päättyviä polkuja. Postilaatikoilta tielle ja siitä 50m alas ja yli oli aikaisemmin semmoinen sakkolenkki suht kivalla kankaalla.
Olen mielelläni väärässä tässä asiassa, siitä tulis hyvä lenkki jos sen vaaran pääsisi kiertämään.
Harkinnassa pikainen syyspistäytyminen pöörän kanssa Roissa mutta saas nähdä, houkuttaisi kyllä.
Ainut järkevä tapa kiertää Isoa-olkkaa taitaa olla tämä polku: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Kohti+koilista&srs=EPSG%3A3067&y=7379888&x=454459&lang=fi
Markon kanssa tuota vaaraa on kömyttykin aikanaa monesta suunnasta. Tuolla joutuu vaan aikalailla ajamaan mettätietä.
Viimeksi kesäkuun alussa olen tuolta ympäri ajellut.
Aidan ympäri ei mikään suuri nautinto ole ajaa mutta kyllä sen pääsee...
Sattuuko Hepellä olemaan Iso Olkkavaaran ajoreittejä esim. gps-jälkenä? Eilen porukkalenkillä yritettiin löytää mastolta ajettavaa polkua, mutta ei sieltä mitään kovin järkevää löytynyt.
Ei ole gepsiä käytössä, Teemun kartalla näkyvä polku on ainoa hyvin ajettava polkupätkä Iso-Olkan kierrossa, vielä kun ajaapi sen ylös eli myötäpäivään vaaran ympäri, niin saapi jonninmoista mäkireeniä.
Moi vaan, ilmoittelin aikaisemmin yhteislenkkiä huomiselle eli sunnuntaille, klo 14 ja Ounasvaaralle. Mulla tuli muutoksia ohjelmaan, joten en pääsekään matkaan. Hieman myöhemmin pystyisin lähtemään, mutta onko muita yhteislenkkeilijöitä innostunu lähtemään yhessä ajelemaan? Jos on, niin klo 16 tai sen jälkeen voisin lähtee.
Harkinnassa pikainen syyspistäytyminen pöörän kanssa Roissa mutta saas nähdä, houkuttaisi kyllä.
Marko, jos tulet niin tuo se toinenki lastenpyörä mukanas.. Tituksessa ei pyöri eturengas (keskiviikkona päätti lopettaa, ei ole kiinnostanu pätkääkää vielä kattoa että mikä on..jonku verran raskasta oli palata lenkiltä kotia sen kanssa..) johan se onki jo vanha ja kulunu kampe ..ja Konassaki etuvanne klonksuu sivusuunnassa kivasti, pitänee säästellä sitä sssm tapahtumaan ja laitella sitte talvella kuntoon..
Fillarimies
01.09.2012, 14.03
Eilen tm. toi mulle nuo uudet crossriden kiekot ja käytiin sitten ajamassa 30km testilenkki maastossa. Kyllähän tuo 800gr painonsäästö vaikuttaa ihan älyttömästi. Ylämäetkään ei tunnu läheskään niin pahalta, tosin suuri vaikutus on varmasti paremmilla laakereillakin. Martimoaapalle alkas himottamaan pikkuhiljaa.
Itselläkin tullu iso-olkkavaarassa pyörittyä jonkinverran ja todettakoon myös omalta kohdalta, että paras polku on aidan ympäri menevä pätkä. Ajaa vaikka sen ja sitte rullailee sen ison alamäen joka lähtee portilta alas ja menee pikkuolkkaan, niin siinä se.
Teemu, käy pelastamassa äss-manin kaksysäri-Tiiu kuntoon. Tuskin on kovin isoa remppaa vailla mutta taiteilijan ja inssin kasaama ajokki ei vaan ehkä tullut ensiyrityksellä valmiiksi....
Reissu vielä harkinnassa.
Ainakin multa jää tämän päivän yhteislenkki väliin.
Mutta tilasin tiistaille sateettoman päivän, siis yhteislenkki tiistaina klo. 17:30. Lähtö kauppatorilta (https://maps.google.com/maps?hl=en&ll=66.500408,25.715775&spn=0.003568,0.013937&t=m&z=17&layer=c&cbll=66.50031,25.715578&panoid=tX0hT5OB0yhXJCh-z-c56A&cbp=12,298.49,,0,0.14) ja suuntana Korkalovaara-Mellalampi-Vennivaara.
Mulla jää tuo tiistaikin väliin. Seuraavalle lenkille pääsee vasta ens viikonloppuna.
Äss-man voi vaikka nykästä mua hihasta maanantaina niin sovitaan paikka ja aika, kun laitetaan pyörät pyörimään... :)
Jos ei kovasti satele vettä huomenna niin voisin lähtee mukaan lenkille.
Lauantaille näyttäis lupailevan ok säätä. Lähtö syväsenvaaran paloasemalta klo 15.00.
Tyhmä kysymys, mutta missä on syväsenvaaran paloasema? Onko se siinä Norvatiellä? Tuo puoli kaupunkia on mulle vähän vierasta, mutta enköhän mie löytäisi paikalle. Mulla on aamulla treenit mutta jos oon reipas niin voisin koittaa lähtee matkaan, on siinä pari tuntia väliä niin kerkee hengähtää. :)
Norvatien varrella on. Ihan tuossa nelostien vieressä.
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/karttalinkki/karttalinkki.html?map.x=296&map.y=299&e=445813&n=7380082&scale=16000&tool=merkitse&styles=normal&lang=fi&mode=orto&tool=merkitse&lang=fi&mode=orto
Nyt makkis äkkiä koeajolle ja sitten kauppoja hieromaan ;)
http://www.fillaritori.com/viewtopic.php?f=8&t=11315
Ottaiskohan myyjä Rotkon vaihdossa :D
Foreca lupaa maanantaille sateetonta päivää joten pitäiskö sitä käydä pienellä lenkillä.
Lähtö kauppatorilta klo.17:30, niin pärjää lenkin ilman valoja. Ajosuunta voidaan päättää paikanpäällä.
EDIT: Uusi lähtöaika klo. 18:15
Luennot merkattu maanantaille 18.00 asti, joten en taida ehtiä vaikka vähän aikasemmin loppuisikin.
Pitää katsoa jos huomenna kerkeää lenkille mukaan. On kyllä aika tiukoilla mullakin aikataulu.
Huomisesta lenkistä miekin, mulle sopisi paremmin jos vaikka puollella tunnilla edes voitaisiin siirtää eteenpäin. Muuten menee niin kiireeksi että en ehkä ennätä mukaan. Onko makkis mahollista että lähettäisi klo 18?
Eiköhän se passaa. Sovitaan lähtö klo. 18:15, niin ei tee ihan niin tiukkaa lähdön kanssa. Mulle passaa myöhempikin aika, mutta sitten alkaa kyllä tarvimaan kunnon valot lenkin loppuvaiheilla.
Kommentoikaa niin voidaan tarvittaessa vielä hieroa tuota lähtöaikaa mieluisemmaksi huomisen ryöpäivän aikana.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.