PDA

Näytä tavallinen näkymä : Valkeakoski!

Sivut : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

wanderer
11.11.2008, 14.57
Tähän viestiketjuun voisi yrittää kerätä pyöräilyyn liittyvää jutustelua Valkeakosken seuduilta.
Yhteislenkit, reitit, lenkkeilijät jne.
Maasto- ja maantiepyöräily.

Vai tapahtuuko täällä mitään? :seko:

kh74
11.11.2008, 19.55
Mä oon Tampereelta, mutta kiinnostaa toki ajaa Valkeakosken läpi. :)

Pirkan hölkän reitin olen ajanut ja Kangasalan kautta tulevasta löytyy GPS trackit Valkeakoskelle päin, mutta mitä maastoreittejä menisi Valkeakoskelta Sääksmäelle?

www.retkikartta.fi näyttää polkuja Lotilanjärven länsipuolella, Harjunkalliolla ja Rapolanharjulla.

Pääseekö Lotilasta ajamaan Sääksmäelle siten että ajaa Lotilanjärven länsipuolen polun ja sitten Säkkisaaren kautta Harjunkalliolle ja sitten Rapolanharjun päältä Sääksmäelle?

izmo
11.11.2008, 20.04
Joskus on ajettu Tampereelta Valkeekosken läpi Pälkäneelle tai toisinpäin... Korkeekankaalla käyty siellä Laskettelumäen päällä mutta lähteekö muualle reittiä koskista?

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?cx=2502514&cy=6787988&scale=40000&tool=siirra&query=hae&hakutapa=osoitehaku&nimi=&osoite=huringinkatu%202&kunta=tampere&isShown=true&lang=FI

kts
11.11.2008, 21.27
Pääseekö Lotilasta ajamaan Sääksmäelle siten että ajaa Lotilanjärven länsipuolen polun ja sitten Säkkisaaren kautta Harjunkalliolle ja sitten Rapolanharjun päältä Sääksmäelle?

Pääsee, mutta Vuolteen siltojen kohdalla pitää ajella palan matkaa asfalttia. Harjunkallio on yksi kylän parhaita polkuja, teknistä pätkää läpeensä.

Mielenkiintoinen säie :) Kesälomista tulee suurin osa majailtua Koskissa. Voisin huomenna piirrellä karttapohjalle joitain hyviä polkuja. Korkeakankaan nurkat taitavat olla Kanuunoille ja muille Roineen kiertäjille jo tuttuja, mutta josko sieltä jotain uuttakin löytyisi.

ketju44
11.11.2008, 21.54
Siellä usein kesällä maantielenkki harhailee :). Aikas usein myös "motolla" ;)

Antti Kuitto
11.11.2008, 22.37
Paavo muuttanut vai? :)

wanderer
11.11.2008, 23.48
Mulle kelpaa kaikki mahdolliset polut mitä Koskin ympäristössä on.
Niitä kun en tunne yhtään.

Tässä olisi pari karttapohjaa, joille polkuja piirrellä:
Valkeakoski pohjoinen (http://personal.inet.fi/koti/wanderer/images/valkeakoski_p.jpg), Valkeakoski etelä (http://personal.inet.fi/koti/wanderer/images/valkeakoski_e.jpg)
Voin koittaa tehdä reiteistä jonkinlaista koostetta.

-> Antti: Tuli muutettua.

znood
12.11.2008, 00.16
valkeakoskelta sääksmäelle pääsee rapolanharjua pitkin.... ja jos tulee jäät niin koskista menee vanajavettä kelkkareitti järven jäätä pirkanhoville ja/tai toijalan abc:lle jota voi varmaan hyvin maastocyclopyörällä päästellä :)

Antti Kuitto
12.11.2008, 00.21
Hö, oisit muuttanu Lappeen rantaan nyt samantien..

jojo^^
12.11.2008, 00.24
Mulla on sellanen kuva et ton Lotilan järven pääse kokonaan ympäri polkuja pitkin. 5 vuotta kerkesin siellä asumaan ja aika paljon porukkaa kävi juoksemassa siellä. Sellasta kapeeta polkuahan se on aikalailla mutta tuolta uimarannasta Juusonrantaan on ihan hiekkatietä jalankulkijoille. Kyllä siellä maastopyörällä luulis hyvin pärjäävän.

kts
12.11.2008, 09.34
Tässä näitä:
Etelä. (http://www.students.tut.fi/%7Etalehton/valkeakoski_e.jpg) Kannistonmäki ja Kärsänkalliot kannattaa käydä tarkastamassa itse. Siellä menee aika paljon merkitsemättömiä polkuja ristiin rastiin.
Pohjoinen. (http://www.students.tut.fi/%7Etalehton/valkeakoski_p.jpg) Tässä nyt on oikeastaan vain se Rutajärvi-Roukko pätkä.

Ajamatonta maastoa löytyy minultakin, eli toivottavasti jollain muulla on lisää tietoa poluista.

kh74
12.11.2008, 15.55
Tässä näitä:
Etelä. (http://www.students.tut.fi/%7Etalehton/valkeakoski_e.jpg) Kannistonmäki ja Kärsänkalliot kannattaa käydä tarkastamassa itse. Siellä menee aika paljon merkitsemättömiä polkuja ristiin rastiin.
Pohjoinen. (http://www.students.tut.fi/%7Etalehton/valkeakoski_p.jpg) Tässä nyt on oikeastaan vain se Rutajärvi-Roukko pätkä.

Ajamatonta maastoa löytyy minultakin, eli toivottavasti jollain muulla on lisää tietoa poluista.

No johan tuli hienot kartat!

Kiitoksi vaan kauhian pal. Täytyy käydä ajamassa kunhan pakkanen hieman hoitaa mutavelliksi muuttuneita polkuja.

wanderer
12.11.2008, 16.33
Tässä näitä
Kiitos! Jatketaan kartoitusta.

Hö, oisit muuttanu Lappeen rantaan nyt samantien..Ei pysty Venäj..eiku Kaakkois-Suomeen lähtemään.

Löppönen
12.11.2008, 23.10
Reilut kymmenen vuotta aktiivisesti Valkeakosken ympäristön polkuja kiertäneenä uskon tuntevani ne varsinkin eteläpuolelta läpikotaisin. Olen raivannut pätkiä hakkuiden jäljiltä auki ja etsinyt vuosikausia uusia polunpätkiä . Viitisen vuotta sitten polkuja löytyi vielä jokseenkin mukavasti, mutta viimevuosien metsien hakkuut ovat katkaisseet suuren osan reittejä yhdistävistä pätkistä varsinkin eteläpuolella kaupunkia.Voin lähteä tarvittaessa lenkille oppaaksi, kunhan päästään kuivempiin keleihin, niitä odotellessa ajelen pääosin cc:llä. Tosin ajelen kyllä sukkiksilla...

kh74
23.12.2008, 00.11
Olipa hienot polut ne Lotilanjärven länsipuoli, Harjunkallio ja Rapolanharju siinä eteläkartassa.

Kävin siellä pari viikkoa sitten ja silloin uutta lunta oli sopivasti maisemaa piristämässä.

Missäköhän kunnossa nuo mahtavat olla nyt kun tulee pakkasta? Ovatko ne olleet ajokelpoisia menneinä talvina?

kts
23.12.2008, 14.55
Lotilanjärven lenkillä on niin paljon käyttöä talvisin, että se on erittäin ajettava.

Harjunkallio oli muistaakseni muutamia kengän- ja koiranjälkiä lukuunottamatta ainakin viime talvena kelvoton. Jalkaisin siellä itsekin kävin. Kannattaa muuten käydä katsomassa Hiukanmäntyä tuolla, retkikartalta ainakin taisi löytyä.

Rapolanharjusta en osaa mennä sanomaan. Epäilen, että koko reitti ei ainakaan ole auki.

kh74
18.04.2009, 13.24
Onko kellään havaintoa tai valistunutta arvausta olisko lotilanjärvi ja harjunkallio missä kunnossa tällä hetkellä? Olis mahdollisuus ajella Sääksmäeltä Valkeakoskelle päin tänään jos viitsii lähteä.

wanderer
14.05.2009, 23.11
Tulipa ajettua Roukko-Lotilanjärvi-Harjunkallio-Rapolanharju-Huittula ja siitä Kaapelinkulman suuntaan. Hukkasin itseni Härmän niityn jälkeen ja päädyin rämpimään Kairankorpeen. Löydettyäni lopulta Kaapelintielle, en enää viitsinyt lähteä Korkikselle. No jos ensi kerralla onnistuisi.
Asiallista polkua, mutta Lotilan ja Harjunkallion välistä maantiesiirtymää ei voi välttää.

Atze09
18.10.2009, 21.30
Hieno että löysin tämä ketju, varmasti käydään teille päin vielä ajamaan ja katsotaan pääseko kuka meitä opastamaan.... :rolleyes: Kartat ovat aika mielenkiintoiset
Terv. Akaalaiset

izmo
18.10.2009, 21.35
Hieno että löysin tämä ketju, varmasti käydään teille päin vielä ajamaan ja katsotaan pääseko kuka meitä opastamaan.... :rolleyes:
Terv. Akaalaiset

musta tuntuu että tuolla Valkeakoskella ei oo kuin Wunderpaumi ja sekin ajelee Tampereelle oikeeseen maastoihin. Valkeakoskella ei oo paljoo ajettavaa maastoo muuta kuin Roukon suunnassa ja Korkeekankaan ympäristössä mutta pääseehän sieltä koukkaan Pälkäneen kautta Kangasalle... sieltä Kirkkoharjua pitkin Tampereelle?

znood
18.10.2009, 21.46
kyllä sielä valkeekoskella muutakin on kun roukko, mutta ei izmo niistä vaan tiedä
sen mielestä ainoot ajettavat maastot tampereellakin sijaitsee nokian takakalliolla ;)

Atze09
18.10.2009, 21.48
musta tuntuu että tuolla Valkeakoskella ei oo kuin Wunderpaumi ja sekin ajelee Tampereelle oikeeseen maastoihin. Valkeakoskella ei oo paljoo ajettavaa maastoo muuta kuin Roukon suunnassa ja Korkeekankaan ympäristössä mutta pääseehän sieltä koukkaan Pälkäneen kautta Kangasalle... sieltä Kirkkoharjua pitkin Tampereelle?

Viialasta kun lähtee ajamaan Toijala läpi metsäautoteitä pitkin sinne Rapolanvuori ja sitten otais joku näistä polkuja http://www.students.tut.fi/%7Etalehton/valkeakoski_e.jpg (http://www.students.tut.fi/%7Etalehton/valkeakoski_e.jpg)
ja sitten vielä takaisin Viialaan, luulen että ihan riittävästi tule ajettu :D

IZMO se on Wunderbaum, ja oikeat ei löytyy siellä, niille on neljä renkaita

Henki Hieveri
18.10.2009, 21.50
Tähän viestiketjuun voisi yrittää kerätä pyöräilyyn liittyvää jutustelua Valkeakosken seuduilta.
Yhteislenkit, reitit, lenkkeilijät jne.
Maasto- ja maantiepyöräily.

Vai tapahtuuko täällä mitään? :seko:

Pyöräilyyn liittyvää jutustelua?
Minä ajoin kesällä Valkeakosken läpi pyörämatkallani Lahti-Tampere (stas.vuodatus.net):

Döfilä oli hieno paikkakunta, nähtävää oli pyörämatkailijan kannalta niin paljon, että loppui ehdottomasti aika kesken!

izmo
18.10.2009, 21.58
kyllä sielä valkeekoskella muutakin on kun roukko, mutta ei izmo niistä vaan tiedä
sen mielestä ainoot ajettavat maastot tampereellakin sijaitsee nokian takakalliolla ;)

no ne on parhaat Nokian takakalliot... Hämeenkyrössä Ketunkivenkangas on hyvä jonne moni ei oo vielä päässyt...;)

Atze09
18.10.2009, 22.09
no ne on parhaat Nokian takakalliot... Hämeenkyrössä Ketunkivenkangas on hyvä jonne moni ei oo vielä päässyt...;)

No joskus on varmasti kiva päästä sinnekin vielä, kun saadaan kunnon opastuksen ....:D

izmo
18.10.2009, 22.18
No joskus on varmasti kiva päästä sinnekin vielä, kun saadaan kunnon opastuksen ....:D

kyllähän mä voin lähtee oppaaksi kun osaan ammattimaisin ottein viedä isommankin porukan Nokian kallioitten läpi... ;)

znood
18.10.2009, 22.30
izmon ammattimaisista otteista lisää tampereen yhteislenkit-palstalla ;)
apukuskeina lenkillä kirittämässä myös ammattilaiset :)

ketju44
18.10.2009, 22.31
kyllähän mä voin lähtee oppaaksi kun osaan ammattimaisin ottein viedä isommankin porukan Nokian kallioitten läpi... ;)

Tämmösellä vai : http://news.thomasnet.com/images/large/456/456652.jpg

znood
18.10.2009, 22.45
sieltä harjuniitystä menee jo yks tuollaisella tehty avoläpivienti, taitaa olla lisääkin tosin tulossa :(

roadrunner
19.10.2009, 04.03
Kiitos kartoista! Tallensin ne puhelimeen niin voi sitten ihmetellä vieläkö löytää itsensä kartalta! Toi Harjunkallio oli mulle aika paha, ainakin etelään päin ajettaessa. Komeeta maastoa kylläkin, etenkin ne kampakalliot kolmostien lähellä. Asustelen itse tossa Linnavuoren kupeessa...

izmo
19.10.2009, 07.22
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/karttalinkki/karttalinkki.html?cx=2471684&cy=6819255&scale=16000&tool=merkitse&styles=normal&lang=FI&tool=merkitse&map.x=304&map.y=300

tosta kohtaa se kalliopora menee mutta onneksi vielä jää kallioo jäljelle uran kummallekkin puolelle...

http://news.thomasnet.com/images/large/456/456652.jpg

Atze09
19.10.2009, 07.54
Ajattelin että herätetään tämä ketju uudestaan, ja kuuntelaan onko mitä uuta tullut siellä valkeakosken puolelle????? :cool:

roadrunner
19.10.2009, 13.08
Mites tuo polkupätkä Innalanraitilta Kaapelintielle, onkos toi alku yksityistietä ? Kuitenkin kyseinen pätkä avaa uusia mahdollisuuksia reitin valintoihin.
Hitto kun ei tänään ehdi noita koluaan... :cool:

Atze09
19.10.2009, 20.19
Mites tuo polkupätkä Innalanraitilta Kaapelintielle, onkos toi alku yksityistietä ? Kuitenkin kyseinen pätkä avaa uusia mahdollisuuksia reitin valintoihin.
Hitto kun ei tänään ehdi noita koluaan... :cool:

Saatko jonkun linkki tehty missäpäin tarkoitat ???

roadrunner
20.10.2009, 19.51
Tänään sitten kävin tuota paikkaa koluamassa, hieman myöhään pääsin matkaan, kun vaimolla meni töissä sen verran pitkään.
Tämä pikku onnettomuus muuttui onneksi, sillä tapasin matkalla Atze09.n

Aika lähellä käytiin oikeaa reittiä, se olisi kulkenut juuri siittä hakkuuaukealta jossa sitä moton reittiä pätkä seurattiin.
Atzella oli jo mittarissa sev verran kilsoja että hän lähti takaisin Viialaan, kun minä vielä päätin kiertää toista kautta katsomaan josko reitti olisi selkeämpi sen kautta.
Sille samalle hakkuuaukiolle pääsin, olisi näköjään vielä pari sataa metriä pitänyt jatkaa niin olisi päässyt lävitse. Oli jo niin pimeää, ettei mun myopeltillä siellä nähnyt mitään.

Trakki reitistä tässä. (http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=1720294)

Atze09
20.10.2009, 21.05
Jep oli kunnia tavata tänään sattumalta siellä vkl.-puolelle Roadrunneri ja kiva tutkimusmatka oli vaikka oikein reitti ei o löydetty :)
Sä ot löytänyt ilmeisesti sitten vielä jonkun pätkä missä pääsit .....

roadrunner
21.10.2009, 13.21
Jep oli kunnia tavata tänään sattumalta siellä vkl.-puolelle Roadrunneri ja kiva tutkimusmatka oli vaikka oikein reitti ei o löydetty :)
Sä ot löytänyt ilmeisesti sitten vielä jonkun pätkä missä pääsit .....
Oli se juu helpommin löydettävissä sieltä toisesta päästä.
Täytyis käydä joku kerta heitteleen niitä pinnojen väliin tunkevia risuja/keppejä loitommalle.
Pimeässä ajamisen teki haasteelliseksi (huonon valon lisäksi) paikoittainen aluskasvillisuus joka peitti liukkaat karahkat ja juuret...

Atze09
23.10.2009, 13.51
Missä kunnossa on metsätiet....... Roadrunner ?????

kh74
27.09.2010, 00.28
Oli sitten Harjunkallion polku tuhottu perinpohjaisesti. :mad:

Pohjoisesta päin tultaessa melkein harjunkallion päälle saakka on metsäkone survoinut koko polkulinjan puoli metriä syväksi kuraliejuksi. Välillä oli vaikea pysyä selvillä missä polku oli ollut, mutta pari kertaa oli parin metrin koukkaus ensiluokkaista polkua jäljellä, niin tiesi että oltiin kartalla. Jäljellä on oikeastaan vaan lasku Harjunkalliolta metsätielle. Enpä usko että tuo metsä retkeilykäyttöön toipuu ihan muutamassa vuodessa. Ei sinne kukaan kävelemäänkään mene.

Metsänomistaja tietenkin harventaa metsänsä niin kuin haluaa, mutta kun sillä panssarivaunulla oli kuitenkin ajettu ristiin rastiin joka paikassa siellä niin oliko metsäkoneen kulkemisen kannalta välttämätöntä tuhota se kapea polku ihan koko matkalta?

wanderer
27.09.2010, 11.00
Johan minä ehdin kerran tuon Harjunkallion polun ajamaan.. :(

izmo
27.09.2010, 22.02
Missä oli Harjunkallio.... linkkiä?

kh74
28.09.2010, 13.02
Missä oli Harjunkallio.... linkkiä?

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Harjunkallio&srs=EPSG%3A3067&y=6792222&x=340397&lang=fi

Tuossa. Sieltä pohjoisesta päin Muorinpellon vierestä oli ennen kiva baana melko nuoressa ja tiheässä metsässä.

izmo
28.09.2010, 13.07
Toi alue on kokonaan jäänyt katsomatta ja varmaan jääkin:rolleyes:

MTBwannabe
28.09.2010, 20.31
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Harjunkallio&srs=EPSG%3A3067&y=6792222&x=340397&lang=fi

Tuossa. Sieltä pohjoisesta päin Muorinpellon vierestä oli ennen kiva baana melko nuoressa ja tiheässä metsässä.

Sekottivat mokomat hakkuilla hyvät suunnistus&pyörämaastot. Pitänee edellisestä suunnistusjärkytyksestä nyt toivuttua käydä tarkistamassa mitä on jäljellä.

MTBwannabe
15.10.2010, 11.36
Onko kenelläkään hajua tuosta Harjunkallion reittien nykykunnosta kun en itse ole sinne vielä ehtinyt. Tulisi vaan mukava lisä matkalla Korkeakankaalle kun sieltä kautta pääsisi ilman suurta siirtymää ajamaan Lotilanlenkin jälkeen.

wanderer
15.10.2010, 11.59
Terve! Onko nyt niin, että Valkeakoskella on aktivoitumassa pyöräporukkaa?
Mulla on edelleen sellainen käsitys, että paras (ja ainoa) MTB-reitti on ajaa Roineen ympäri. Joskus yritin kaivella järkeviä polkujen yhdistelmiä taajaman lähellä ja kovin latupohja- ja maantiepitoisiksi muodostuivat.

MTBwannabe
15.10.2010, 12.03
Kovaa vauhtia ainakin itse yritän aktivoitua ja uutta kalustoa pitäisi saada :D:D

Pitänee laittaa tänne jatkossa omia kulkuja reittien suhteen jotta niistä mahdollisesti joku saisi uusia virikkeitä ajoonsa. Kyllähän Koskista polkuakin löytyy ihan kivasti ja itse olen testaillut vielä suunnistuskartoista löytyvien polkujen ajokuntoa :)

kh74
15.10.2010, 12.24
Onko kenelläkään hajua tuosta Harjunkallion reittien nykykunnosta kun en itse ole sinne vielä ehtinyt.

Jos kolmen viikon takainen tieto kelpaa, niin sitä on tuolla ylempänä. Aika surullista settiä oli.

Jos käyt katsomassa, niin kannattaa ehkä mennä etelästä pohjoiseen. Siinä liejukivikkokarahkamössössä pääsee varmaan paremmin ajaan alaspäin kuin ylös.

hape72
15.10.2010, 18.29
Mulla on edelleen sellainen käsitys, että paras (ja ainoa) MTB-reitti on ajaa Roineen ympäri. Joskus yritin kaivella järkeviä polkujen yhdistelmiä taajaman lähellä ja kovin latupohja- ja maantiepitoisiksi muodostuivat.

Olisihan se mukavaa jos saisimme keräiltyä porukkaa yhteen vaikka edes säännöllisen epäsäännöllisiin porukka lenkkeihin, tällä konstilla niitä ajettavia reittejäkin saattaisi kertyä...ehkä :)

Päänavauksena kysymys kaikille: koska mennään ja mistä?

Xizor
15.10.2010, 19.58

Valkeakoskella aikanaan 20 vuotta asuneena uskaltaisin sanoa, että kyllä sieltäkin polkua löytyy kun alkaa vaan kaivamaan. :) Esim. juuri viime viikonloppuna tuli ajettua Heritynniemessä aika hyviä pätkiä. Lisäksi Laiska/Kokkola - Korkeakangas välihän on varsinainen polkuviidakko pururadan ympärillä. :)

Kun itse muutin muutama vuosi sitten Tampereelta Toijalaan niin ajattelin, että eihän täällä ole mitään polkuja, mutta nyt aktiivisesti pari vuotta ympäristöä tutkailleena jo Toijalan ympäristöstä saa aika hyvän 35 kilsaisen reitin todella vähällä tiesiirtymillä puhumattakaan jos ottaa vielä Viialan polut mukaan. :rolleyes:

Atze09
15.10.2010, 19.59
1..... DrGixxer herätellääs tosiaan tuo Valkeakoski keskustelu henkiin (eli siirrytään sinne) ja yritetään päästä vielä ennen talvea (maa valkoisena jo) aloitteleen porukka lenkkejä, siis jos et mene liian lujaa.

2......Ls E-P:n porukat, teillä tuntuu homma toimivan hienosti.

3......Atze09 tunnistat meitsin työn kautta helposti, tässä 5 pisteen vihje "pesuaine":D

:D Herättyys :eek:

--> 1..... Kun lähdet Gixxerin kanssa lenkille suosittelen kyllä kumminauha vakio varusteeksi jos vauhti on liian luja.....
--> 2..... Hienosti, hienosti joskus parempaa ja joskus vähän huonompaa... On vaikea välille kun porukka on kuitenkin aika pieni ja aina on jollekulle jotain menoja..
--> 3.... juupa juuu, bongasin suut silloin jo kun oli toi junnu tourin keskusteluketju vielä kovassa käytössä ...... kiva että teille päin löytyy innostuneita kavereitta, nyt vaan äkkiä metsään lenkille ennen kun lumi tulee :)

MTBwannabe
15.10.2010, 21.06
Olisihan se mukavaa jos saisimme keräiltyä porukkaa yhteen vaikka edes säännöllisen epäsäännöllisiin porukka lenkkeihin, tällä konstilla niitä ajettavia reittejäkin saattaisi kertyä...ehkä :)

Päänavauksena kysymys kaikille: koska mennään ja mistä?

Kyllä niitä reittejä tosiaankin löytyy ja lisää kaivetaan kokoajan. Jokainen voisi niin pystyessään laittaa tähän ketjuun myös omia jälkiään joista sitten voisimme poimia lisäyksiä omiin lenkkeihimme.

Yhteislenkkeilyyn nousee myös heti yksi lisäkäsi täältä, aikaa en uskalla ehdottaa koska viikonlopun kalenteri näyttää huomiselle puolimaratonia juosten ja sunnuntai mennee palautellessa :) Muuten mukana ilmanmuuta.

Atze09
15.10.2010, 21.21
Kyllä niitä reittejä tosiaankin löytyy ja lisää kaivetaan kokoajan. Jokainen voisi niin pystyessään laittaa tähän ketjuun myös omia jälkiään joista sitten voisimme poimia lisäyksiä omiin lenkkeihimme.

Tässä laitaan teille muutamia reittiä mikä meni Valkeakoskelle ohi.....
Roineen kierros (http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=711421), Viiala-Lempäälä-Valkeakoski-Viiala (http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=652391), Korkeakangas metsätiet (http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=438308)
Lenkit on ehkä näin syksyinä vähän pitkä, mutta kesällä ne on ihan mukava ajettava :) terv. André

hape72
15.10.2010, 21.34

Yhteislenkkeilyyn nousee myös heti yksi lisäkäsi täältä, aikaa en uskalla ehdottaa koska viikonlopun kalenteri näyttää huomiselle puolimaratonia juosten ja sunnuntai mennee palautellessa :) Muuten mukana ilmanmuuta.

Totta sitä sunnuntaina jo pystyy ajeleen?

Joku tuollainen parin (max kolme) tunnin lenkura rauhallisesti, sehän palvelisi juurikin palauttavana http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon7.gif ja mikä tärkeintä saataisiin tämä homma käyntiin.

MTBwannabe
15.10.2010, 21.42

Joku tuollainen parin (max kolme) tunnin lenkura rauhallisesti, sehän palvelisi juurikin palauttavana http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon7.gif

Kyllähän sitä muuten mutta jos livahtaa liikaa viihteen puolelle. Tosin sehän on vaan selkärankakysymys :) Eikähän sitä sunnuntaina pysty mukaan lähtemään jos rauhallisesti mennään.

Juuri katselin omia reittejä viimeajoilta ja kaikissa oli niin paljon tiesiirtymää (laiskuutta) mukana kohteilla Eerola, Sointula ja Ulvajanniemi ettei niitä kehtaa edes jakoon laittaa. Pitänee ajaa kunnon kierros ettei heti alkuun joudu naurunalaiseksi.

Xizor
15.10.2010, 22.34

Joku tuollainen parin (max kolme) tunnin lenkura rauhallisesti, sehän palvelisi juurikin palauttavana http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon7.gif ja mikä tärkeintä saataisiin tämä homma käyntiin.

Mä voisin kyllä täältä Toijalasta lähteä jos ei kukaan Akaalaisista ehdi lähteä ajamaan paikallisia polkuja. :rolleyes:

Kiinnostais tallentaa/tutkia hieman enemmän noita Korkeakankaan ja kaupungin välisiä polkuja...

hape72
16.10.2010, 10.22
Eiköhän yritetä saada huomiselle aikaiseksi se 1. porukkalenkki niin siitä se sitten alkaa. Ensimmäisen kerran teemana voisi olla "näin tunnistat polun pään" jota sitten jatketaan aiheella "kuinka uskaltaudun tunnistamattomalle polulle":D

Lähtö uimahallilta klo 14.00??

Xizor
16.10.2010, 11.36
Eiköhän yritetä saada huomiselle aikaiseksi se 1. porukkalenkki niin siitä se sitten alkaa. Ensimmäisen kerran teemana voisi olla "näin tunnistat polun pään" jota sitten jatketaan aiheella "kuinka uskaltaudun tunnistamattomalle polulle":D

Mulle passaa ainakin eli tulossa ollaan. :)

MTBwannabe
16.10.2010, 16.31

Passaa, en olekaan niin väsähtänyt kuin odotin joten ellei suurempaa satu niin ilmestyn myös paikalle. Pitääkin hieman tutkia karttoja ;)

hape72
16.10.2010, 18.24
Passaa, en olekaan niin väsähtänyt kuin odotin joten ellei suurempaa satu niin ilmestyn myös paikalle. Pitääkin hieman tutkia karttoja ;)

MTNwannabe => http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

Kartta iltalukemisena saattaa olla hyvä idea vaikka itse kuuluun ryhmään "hei tossahan on polku":cool: ja yleensä tästä seuraa joko pikainen paluu takaisin samoja jälkiä tai hieman suunniteltua pidempi lenkki.:D

MTBwannabe
16.10.2010, 18.36
MTNwannabe => http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

Kartta iltalukemisena saattaa olla hyvä idea vaikka itse kuuluun ryhmään "hei tossahan on polku":cool: ja yleensä tästä seuraa joko pikainen paluu takaisin samoja jälkiä tai hieman suunniteltua pidempi lenkki.:D

Joo mietiskelin tässä just mistä meidän kannattaa lähteä kun tuolta lähdetään. Eikähän sitten ainakin siitä vanhan meijerin kulmasta koukata Korkeakankaan suuntaan. Siinä tien reunassa kulkee ainakin mukava reitti sekä kaatopaikan että Korkiksen suuntaan.

MTBwannabe
17.10.2010, 12.15
Iski ylimääräinen reissu Tampereelle kalenteriin joten en sittenkään taida ehtiä tänään paikalle. Toivottavasti näistä yhteisajeluista saadaan jatkossa jokaviikkoista huvia.

hape72
17.10.2010, 19.18
1.yhteislenkki näki päivänvalon yhden Lempääläläisen, yhden entisen Valkeakoskelaisen (nyk. Akaa/Toijala) ja yhden uusValkeakoskelaisen voimin. Pienistä kommelluksista huolimatta saimme ajeltu melko mukavan lenkin ja ainakin itselläni oli hauskaa.:D

Itse tulen jatkamaan paikallisiin polkuihin tutustumista mutta toisaalta olen valmis vasta vierailuihin.

MTBwannabe
17.10.2010, 19.27
Kyllä harmittaa kun ei tänään ehtinyt mukaan. Onko jotain jälkeä missä kiertelitte? Mahdollisesti bongasin yhden urhoollisen palaillessani 18 aikoihin Toijalan suunnalta?

Xizor
17.10.2010, 19.33
1.yhteislenkki näki päivänvalon yhden Lempääläläisen, yhden entisen Valkeakoskelaisen (nyk. Akaa/Toijala) ja yhden uusValkeakoskelaisen voimin. Pienistä kommelluksista huolimatta saimme ajeltu melko mukavan lenkin ja ainakin itselläni oli hauskaa.:D

Itse tulen jatkamaan paikallisiin polkuihin tutustumista mutta toisaalta olen valmis vasta vierailuihin.

Jes, mukava lenkki ja kiitokset vaan ajoseurasta. Aina mukavampi etsiä uusi polkuja porukalla kuin yksin. :) Tosiaan jatkossakin meikäläinen voi kyllä helposti lähteä Lempäälään ja Valkeakoskelle yhteislenkkien muodossa ja kuten mainitsin niin tervetuloa myös tänne Toijalaan/Viialaan mukaan lenkeille. :)

Tässä se mitä mulla tarttui reitiksi puhelimeen...tuossa huomaa kyllä sen kohdan missä puhelin putosi polulle ja porukalla sitä etsittiin. :D

http://img258.imageshack.us/img258/2025/vlktrail.jpg

Alkoi olla jo vaarallisen liukasta tuolla metsässä...muutamassa kalliokohdassa meinas tulla paniikki.:o

Ikuhaka
17.10.2010, 22.59
Juu, hauskaa oli, paitsi tempoajo kotiin Lempäälään hämärtyvässä illassa. Olis sentään voinut ajella siirtymät autolla :)

Kiitos kanssapolkijoille, että huumorintaju riitti kun arvoin muutamaan kertaan, että "muistaakseni tästä meni polku". Tiedoksi Xizor:n karttaan tutustuville, ettei reitti Sudenkuoppien ja Korkkiksen hiihtoreitin välissä ole kovin "ajettava".

Em. huolimatta löytyi myös mukavasti uusia polkuja, joskin osa em. reitistä oli jonkin verran enduroo varsinkin näin syksyn liukastamilla poluilla.

MTBwannabe
18.10.2010, 09.18
Mietin kanssa tuon kartan tsekattuani että mikäli olette ton kokonaan ajaneet ilman pienintäkään ongelmaa niin meikäläisen ei parane tulla mukaan hidastamaan porukkaa mitä itse muistelen kesällä tuon pätkän ajaneeni :)

hape72
18.10.2010, 11.49
Juu, hauskaa oli, paitsi tempoajo kotiin Lempäälään hämärtyvässä illassa. Olis sentään voinut ajella siirtymät autolla :)

Kiitos kanssapolkijoille, että huumorintaju riitti kun arvoin muutamaan kertaan, että "muistaakseni tästä meni polku". Tiedoksi Xizor:n karttaan tutustuville, ettei reitti Sudenkuoppien ja Korkkiksen hiihtoreitin välissä ole kovin "ajettava".

Em. huolimatta löytyi myös mukavasti uusia polkuja, joskin osa em. reitistä oli jonkin verran enduroo varsinkin näin syksyn liukastamilla poluilla.

Älä vaan kerro tuota auto kohtaa vaimolle, meinaan eikös hän tuota autoa juurikin ollut ehdottanut :D

Mietin kanssa tuon kartan tsekattuani että mikäli olette ton kokonaan ajaneet ilman pienintäkään ongelmaa niin meikäläisen ei parane tulla mukaan hidastamaan porukkaa mitä itse muistelen kesällä tuon pätkän ajaneeni :)

Ei muuta kuin joukkoon tummaan, porukallahan mennään sellaista vauhti et kaikki pysyy mukana ja ihan tapissa oli meitsin taidot monissa kohdissa => ei muuta kuin "silmät kii ja lisää vauhtia"

MTBwannabe
18.10.2010, 13.21
Ei muuta kuin joukkoon tummaan, porukallahan mennään sellaista vauhti et kaikki pysyy mukana ja ihan tapissa oli meitsin taidot monissa kohdissa => ei muuta kuin "silmät kii ja lisää vauhtia"

Joo toi mun kommentti koski ainoastaan tuota Korkeakankaan takaosan polkureittiä jonka olette tossa ajaneet. Kesällä itse kun siellä kävin tuon ajamassa niin pyörä kulki osan matkaa selässä :) Ajattelin vaan että jos ootte tuon ilman ongelmaa polkeneet niin meikäläisellä on edessä kovat lisätreenit kivikossa :D:D

Taidan tänään polkaista Lotila-Sointula-Korkis-Ulvajanniemi-Eerola reitin, katsotaan josko saisin tänne jonkinlaisen jäljen kommentoitavaksi.

hape72
19.10.2010, 20.22
Taidan tänään polkaista Lotila-Sointula-Korkis-Ulvajanniemi-Eerola reitin, katsotaan josko saisin tänne jonkinlaisen jäljen kommentoitavaksi.

Kävitkö polkemassa?

Voisin osallistua tuollaisellekin lenkille joskus, on nimittäin lähtö ja maali aika sopivasti :D Arki iltana pitää vaan päästä ajoissa liikkeelle kun ei ole tullut vielä valoa hommattua.

MTBwannabe
19.10.2010, 20.27
Kävitkö polkemassa?

Voisin osallistua tuollaisellekin lenkille joskus, on nimittäin lähtö ja maali aika sopivasti :D Arki iltana pitää vaan päästä ajoissa liikkeelle kun ei ole tullut vielä valoa hommattua.

Nääh, tein kyllä suunnitelmat mutta mennyt jokaisena päivänä sen verran myöhään töissä että pimeys on iskenyt ja olen joutunut sitten polkemaan vaan tasaisemmilla maastoilla kun oma otsalamppu ei ihan riitä kaikissa paikoissa valaisemaan. Vois kyllä joku päivä käydä ajamassa porukalla kun suunnitelma on kyllä valmiina mun päässä :) Oma starttipaikka on tästä Salomaantieltä Eerolasta.

hape72
19.10.2010, 21.35
Oma starttipaikka on tästä Salomaantieltä Eerolasta.

Ok, aika lähellä kun omani on Roukon koulun lähellä.

MTBwannabe
19.10.2010, 21.47
Ok, aika lähellä kun omani on Roukon koulun lähellä.

No ei ole isoa siirtymää sitten kummallakaan jos yhteislenkkiä ajellaan :D

Jarge
20.10.2010, 14.59
Pitäisköhän munkin alkaa seurailemaan tarkemmin tätä foorumia, oon missannut tuon ajolenkin vallan ;)

Tommonen reissu tuli tosiaan sunnuntaina polkaistua: http://www.sports-tracker.com/#/workout/DrGixxer/m4jinpmqo3o3ml7p

Itse asustelen tuon karhumetsän kupeessa Eerolassa (tuon reitin alku ja päätepiste paljastaa tarkan sijainnin). Mitä pienempi polku sitä enemmän tykkään -motolla mennään :cool: Ja jos vauhti kasvaa niin lippiksen lippa käännetään taaksepäin :D

Edit: niin, sanokaa Jarge vaan

wanderer
20.10.2010, 15.04
Itse starttailen Kenraalintieltä, ja koiran kanssa tulee käveltyä päivittäin tuossa tehdasalueen viereisessä metsikössä, minkä kautta näköjään porukka menee ajaessaan Heritynniemen suuntaan.
Koira menee joskus pyörän tai hiihtäjän eteen valjastettuna, eli siis jos sellaista toimintaa näette niin se voi olla meikäläinen...

hape72
20.10.2010, 16.29
Millaista aikataulua tuleva viikonloppua tarjoaa?

MTBwannabe
20.10.2010, 17.21

Sunnuntaina voitais oman kalenterin mukaan koota porukkaa? Lauantai menee suunnistuksen parissa Jämillä joten ainakin silloin ehtisin myös itse mukaan.

Aika mukavasti osa Valkeakosken porukkaa "levittäytynyt" pienelle alueelle :D:D

Atze09
20.10.2010, 20.59
Itse starttailen Kenraalintieltä, ja koiran kanssa tulee käveltyä päivittäin tuossa tehdasalueen viereisessä metsikössä, minkä kautta näköjään porukka menee ajaessaan Heritynniemen suuntaan.
Koira menee joskus pyörän tai hiihtäjän eteen valjastettuna, eli siis jos sellaista toimintaa näette niin se voi olla meikäläinen...

...... ennen Heritynniemen ......

Siellä oli meille viimeksi aika mukava tapaaminen vanahan rouvan kanssa, tai parempi kaverille poksahti takarengas ja oli pakko tauko siellä puomin edessä, kun yhtäkkiä joku rupes takana mutkutamaan ja kyselemään kummallisia juttuja. Keskustelu aihe oli KOIRA ........ Yksi kysymys häneltä oli " Oletteko ajanut tuota metsäpolku ????" no tietysti ei oli meidän vastaus me kannettiin pyörät kun metsässä oli niin kostea,,,,, no pointi oli taas se että rouva ja koira mene siellä usein lenkille ja se on niin varalista kun näitä pyöräilijä liiku siellä ja oli hänen huoli :eek: Hän asu jo 23 vuota siellä ja käy säännöllisesti siellä, ja 7kerta oli tilanne päälle kun joku mtb-kuski melkein ajoi koiran päälle :eek: Aika lämmitettävä keskustelu kesti 15 min ja onneksi rengas saatiin korjattu ja matka jatkui rauhallisesti :) , mutta oli taas kerran mukava tapaaminen koiran omistajan kanssa.... Huom vielä rouva on tullut talosta ulos ja ilman mitä tapahtumista ja ei edes koira tuli silitetty tai nähty :(

Atze09
20.10.2010, 21.11
Työpaikkani on tulevaisuudessa Vkl puolelle, ajatus on tietysti että työmatka voi suorita myös pyörän selälle kun aikataulu ja keli sopi yhteen ja silloin voin myös jokunen pikku lenkki vielä töiden jälkeen tehdä ..... Katsotaan miten käy ?

Xizor
20.10.2010, 22.18

Jos vaihtoehto on ajella Akaalla yksin niin voisin taas sunnuntaina kyllä tulla Valkeakosken puolelle jos siellä on kerran yhteislenkkiä tiedossa... :)

Jarge
21.10.2010, 09.32
...... ennen Heritynniemen ......

Siellä oli meille viimeksi aika mukava tapaaminen vanahan rouvan kanssa, tai parempi kaverille poksahti takarengas ja oli pakko tauko siellä puomin edessä, kun yhtäkkiä joku rupes takana mutkutamaan ja kyselemään kummallisia juttuja. Keskustelu aihe oli KOIRA ........ Yksi kysymys häneltä oli " Oletteko ajanut tuota metsäpolku ????" no tietysti ei oli meidän vastaus me kannettiin pyörät kun metsässä oli niin kostea,,,,, no pointi oli taas se että rouva ja koira mene siellä usein lenkille ja se on niin varalista kun näitä pyöräilijä liiku siellä ja oli hänen huoli :eek: Hän asu jo 23 vuota siellä ja käy säännöllisesti siellä, ja 7kerta oli tilanne päälle kun joku mtb-kuski melkein ajoi koiran päälle :eek: Aika lämmitettävä keskustelu kesti 15 min ja onneksi rengas saatiin korjattu ja matka jatkui rauhallisesti :) , mutta oli taas kerran mukava tapaaminen koiran omistajan kanssa.... Huom vielä rouva on tullut talosta ulos ja ilman mitä tapahtumista ja ei edes koira tuli silitetty tai nähty :(
Hauskinta hänen jutuissaan oli, että joku PYÖRÄILIJÄ oli hänen koiransa potkinut pentuna ja sen takia se pelkää järjettömästi pyöräilijöitä. Epäilempä, että kukaan maastopyöräilijä olisi niin sivistymätön, että potkisi toisen koiria.

Tämä täti mielessä tuli pysähdyttyä yhten mummelin kanssa juttelemaan ja rapsuttelemaan hänen koiraansa viime sunnuntaina roukon seiskalla kun olin lähdössä rutajärven suuntaan. Tuskin tällä tätillä ainakaan on sen jälkeen mitään marisemista pyöräiljöistä. Pientä PR:ää ;)

Jarge
21.10.2010, 09.36
Jos vaihtoehto on ajella Akaalla yksin niin voisin taas sunnuntaina kyllä tulla Valkeakosken puolelle jos siellä on kerran yhteislenkkiä tiedossa... :)
Sunnuntaiaamu/aamupäivä voisi sopia tännekin päin. Taivalpirtin rundi oli vkonloppuna ihan hieno, ne on niin hienoja polkuja että mikä ettei vaikka uudestaan? Aikaa menee 3h ja kilometrejä nelisen kymmentä...

Xizor
21.10.2010, 12.58
Sunnuntaiaamu/aamupäivä voisi sopia tännekin päin. Taivalpirtin rundi oli vkonloppuna ihan hieno, ne on niin hienoja polkuja että mikä ettei vaikka uudestaan? Aikaa menee 3h ja kilometrejä nelisen kymmentä...

Mulle passaa vallan mainiosti...tuostahan voi jatkaa vielä hetken ajamaan Hervannan polkujakin jos innostusta ja energiaa riittää. :)

MTBwannabe
21.10.2010, 16.54
SU klo 11.00 siitä Roukonlenkin huoltokopilta? Joku osaavampi voi laittaa vielä karttalinkin jos paikka ei ole kaikille tuttu, Salomaantien pää ainoa mulle mieleen tuleva osoite tolle :D

hape72
21.10.2010, 19.53
SU klo 11.00 siitä Roukonlenkin huoltokopilta? Joku osaavampi voi laittaa vielä karttalinkin jos paikka ei ole kaikille tuttu, Salomaantien pää ainoa mulle mieleen tuleva osoite tolle :D

Voi olla etten pääse tuonne kun klo 10 lähtee junnut vaeltaan kohti rutista ja voi olla että lähden mukaan.

roadrunner
21.10.2010, 22.22
^ Enköhän minäkin jollekkin porukkalenkille saa itseni kammettua.
Tosin ens sunnutaina olen lähdössä tuolle vaellukselle ja se jälkeen illaksi töihin.

MTBwannabe
21.10.2010, 22.54
Onpa harmillista jos porukalla iskee samaan aikaan muuta treeniä päälle. Itselläni tuolla kellonajalla ei sinällään ole väliä, kunhan heitin tuon ajankohdan jonkinlaiseksi lähtökohdaksi. Jos kannatusta ei tuolle löydy niin siirretään sitten, ei kuitenkaan vielä :p

Xizor
21.10.2010, 22.57

Mulle tuo kyllä passaa ihan ok, tosin pieni säävaraus pitänee ottaa kun viikonlopun vesisateiden ajankohta muuttuu joka ennustuksessa. :D

wanderer
21.10.2010, 23.08
Meikäläinen taitaa lähteä lauantaina Roineen kiertoon maasturilla, kun näyttää tuo aamupäivän sääennuste toistaiseksi hyvältä. Lähtö joskus 9-11.

Jarge
22.10.2010, 10.41
Mulle tuo kyllä passaa ihan ok, tosin pieni säävaraus pitänee ottaa kun viikonlopun vesisateiden ajankohta muuttuu joka ennustuksessa. :D
Mä olisin lähdössä jo kympin aikaan, poika kun täyttää 18v, niin koko viikonlopun on vieraita tulossa :) Sunnuntaina pitäisi olla pirteenä vastaanottamassa siskon perhettä klo 14. Ehtis suihkuun ennen niitä :D

E: en mäkään sateessa lähde, mun varusteet ei toimi sadekelillä :/

Subzero
22.10.2010, 11.29
Meikäläinen taitaa lähteä lauantaina Roineen kiertoon maasturilla, kun näyttää tuo aamupäivän sääennuste toistaiseksi hyvältä. Lähtö joskus 9-11.
Näyttääkin siltä, että huomenna vois ehtiä lenkille.
Jos ajat myötäpäivään, voisin lähtee Herwoodin suunnilta mukaan.

hape72
22.10.2010, 19.46

Kauan tuo lenkki ottaa aikaa ja millaista maastoa?

Tuo sunnuntai jää kyllä väliin mutta huomenna pitää käydä hieman "pöristelemässä" jossain vaiheessa päivää.

wanderer
22.10.2010, 19.59
Kauan tuo lenkki ottaa aikaa ja millaista maastoa?Kyllä se on reilun neljän tunnin keikka vähintään. Yli viiden tunnin menee heti jos ajaa kaikki mahdolliset kieputukset Pälkäneellä. Maasto on pääosin helppoa harjumaastoa.
Lähden liikkeelle huomenna noin 8:50 aikoihin Roukon koulun kulmalta kohti Rutajärveä, Taivalpirttiä ja Hervantaa. Voihan tuolla kääntyä ympäri ennen Hervantaa jos reilun parin tunnin lenkki riittää.

hape72
22.10.2010, 21.10
Kyllä se on reilun neljän tunnin keikka vähintään. Yli viiden tunnin menee heti jos ajaa kaikki mahdolliset kieputukset Pälkäneellä. Maasto on pääosin helppoa harjumaastoa.
Lähden liikkeelle huomenna noin 8:50 aikoihin Roukon koulun kulmalta kohti Rutajärveä, Taivalpirttiä ja Hervantaa. Voihan tuolla kääntyä ympäri ennen Hervantaa jos reilun parin tunnin lenkki riittää.

Noihin aikoihin lähtisin muutoinkin eli tuun norkoileen tuohon koulun nurkille noihin aikoihin ja koitan roikkua perässä ainakin jonkun matkaa:D

hape72
23.10.2010, 13.20
wandererille kiitokset seurasta ja vetoavusta, oli hyvä muistutus mitä eroa on harrastajalla ja harrastelijalla:D öbaut tunti sulle ilmeisen rauhallista kyytiä oli meitsille lähes menoa rajotinta vasten :eek:

wanderer
23.10.2010, 14.58
Jep, just tulin kotiin Roineenkierrolta. Näköjään sen 5h ottaa jos ajaa kaikki polkupätkät. Oli vähän tiukanlainen aikataulu kun piti ehtiä Kaukajärvelle tiettyyn aikaan. Täytyy katsoa joku toinen kerta sillä tavalla, ettei ole aikataulupainetta. Ei näin syksyllä tarvii lenkillä kovin erikoista kiirettä pitää, kunhan nyt lämpimänä pysyy.

MTBwannabe
23.10.2010, 20.28
Huomisen klo 11 ajot meikäläisen osalta vähän epävarma, aamupäivälle ilmestyi vaimon osalta ylimääräistä menoa. Yritän kuitenkin itse päästä tuolloin liikkeelle puhutusta paikasta jos muitakin lähtee mukaan.

Jarge
23.10.2010, 21.41
Mä lähden jo klo 10 joka tapauksessa, meille tulee iltapäivällä vieraita ja klo 10 startilla ei tule liian kiirettä... Jos joku lähtee messiin, niin klo 10 maissa siinä ampumaradan tien parkkipaikalla. 3h on tarkoitus käyttää tuohon Taivalpirtillä poikkeamiseen, joten ei mahdottoman kova tahti.

Xizor
23.10.2010, 22.21
Mä lähden jo klo 10 joka tapauksessa, meille tulee iltapäivällä vieraita ja klo 10 startilla ei tule liian kiirettä... Jos joku lähtee messiin, niin klo 10 maissa siinä ampumaradan tien parkkipaikalla. 3h on tarkoitus käyttää tuohon Taivalpirtillä poikkeamiseen, joten ei mahdottoman kova tahti.

Mä voisin kyllä ehkä lähteä jos vaan ei tule vettä taivaalta... :) Olisko sulla jotain karttalinkkiä tuosta lähtöpaikasta?

Jarge
24.10.2010, 00.04
Mä voisin kyllä ehkä lähteä jos vaan ei tule vettä taivaalta... :) Olisko sulla jotain karttalinkkiä tuosta lähtöpaikasta?
Toimiikohan tää... Eli jos linkki toimii oikein niin keskellä ruutua pitäisi olla tuo parkkipaikka:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?map.x=300&map.y=17&e=340179&n=6798462&scale=8000&tool=siirra&styles=normal&lang=fi&isShown=true&tool=siirra&lang=fi

Atze09
24.10.2010, 11.39
wandererille kiitokset seurasta ja vetoavusta, oli hyvä muistutus mitä eroa on harrastajalla ja harrastelijalla:D öbaut tunti sulle ilmeisen rauhallista kyytiä oli meitsille lähes menoa rajotinta vasten :eek:

Jos nimimerkki Wanderer on luonnossa keltapaitainen Mauri, sitten en ihmettele yhtään :seko:

Xizor
24.10.2010, 15.45
Kiitokset DrGixxer:lle ja toiselle Valkeaskosken kuskille (jonka nimi jäi saamatta?) ajoseurasta...oli hyvä lenkki Taivalpirtille ja takaisin. Puru oli aika ikävän pehmeää paikka paikoin, mutta silti ihan mukavaa vauhtia saatiin ajettua. Hieman jopa käytiin pyörää kantamassa metsässä kun lähdettiin katsomaan Birgitan-polun Vähä Kausjärven laavulle vievää osuutta. :D (Ja todettiin tuo alkuosuus ainakin melko ajokelvottamaksi)

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Kivist%C3%A4+polkua&srs=EPSG%3A3067&y=6807846&x=335531&lang=fi

Oliskohan kellään tietoa, että millaista tuo Birgitan-polku on Vähä Kausjärveltä vanhalle 3-tielle päin?

Niin ja toivottavasti tuntematon Valkeakosken kuski pääsi kotiin kun hajosi paluumatkalla ketjut Taivalpirtin ja Rutajärven välissä... :(

izmo
24.10.2010, 15.49
Jos nimimerkki Wanderer on luonnossa keltapaitainen Mauri, sitten en ihmettele yhtään :seko:

Mauri Birkala Paavo Valkeakoski:cool:

Manninej
24.10.2010, 16.26
Niin ja toivottavasti tuntematon Valkeakosken kuski pääsi kotiin kun hajosi paluumatkalla ketjut Taivalpirtin ja Rutajärven välissä... :(

Kyllä sielä joku vielä vastaan tuli ja ei ketään näkyny polun varressa ruikuttamassa. :)

Xizor
24.10.2010, 16.33
Kyllä sielä joku vielä vastaan tuli ja ei ketään näkyny polun varressa ruikuttamassa. :)

No hyvä tietää, että ei ilmeisesti ollut vaikeuksia enää enempää. Niin tosiaan se olikin teidän porukka, joka tuli vastaan pari kertaa? Menikö reissu ongelmitta kun toisella kertaa jo huikkasinkin, että oliko hyvä lenkki, mutta vastauksena oli vain syvä hiljaisuus. ;)

Manninej
24.10.2010, 16.37
No hyvä tietää, että ei ilmeisesti ollut vaikeuksia enää enempää. Niin tosiaan se olikin teidän porukka, joka tuli vastaan pari kertaa? Menikö reissu ongelmitta kun toisella kertaa jo huikkasinkin, että oliko hyvä lenkki, mutta vastauksena oli vain syvä hiljaisuus. ;)

No siinähän me. Kait se oli purua suu täynnä sit? :rolleyes:

Analog Kid
24.10.2010, 17.06
Oliskohan kellään tietoa, että millaista tuo Birgitan-polku on Vähä Kausjärveltä vanhalle 3-tielle päin?

Perus Birgittaa eli kivikkoo ja juurta ihan riittämiin. Jos ei muisti petä niin Vähä-Kausjärven eteläpuoli on melkoista kivikkoa ja lähempänä Paattakaista eli ennen vanhaa kolmostietä on tarjolla sitten todella juurevaa menoa. Tuo osuus tuli ajettua jokin aika sitten. Takamaantien (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Takamaantie&srs=EPSG%3A3067&y=6806754&x=335459&lang=fi) kautta pääsee tutustumaan helpoiten tuohon Paattakaisen osuuteen, sieltä tien päästä lähtee ajettava polku.

MTBwannabe
29.10.2010, 21.21

Ajelin tänään ton pikkupätkän ekaa kertaa kun en oikein ole hahmottanut että sieltä noin mukavasti pääsee kiertämään tonne Herityn suuntaan välttäen asfalttisiirtymää :) Ehti vaan pimeä tulla juuri kun piti katsastaa tosta Pohjankorven kohdalta josko niistä poluista pääsisi tuonne Herityn "pururadoille", joku polunpätkä siitä lähti mutta en sitten viitsinyt pitemmälle ajaa kun pimeys tuli niin äkisti ja oman otsalampun varassa ei jaksanut kikkailla yhtään ylimääräistä. Odotetaan valoa taas sitten koneen ääressä :D:D

roadrunner
30.10.2010, 19.59
Tämä kommentti mielessä kävin rälläämässä juurikin noita polkuja.
Korkikselta etelään päin toi menee mutta onkin sitten paljon hankalampaa ajella ylöspäin.
Noissa pahimmissa kivikko/juurakko rytkytyksissä paras reitti menee useimmiten siinä polun vieressä :eek:
Eikä niitä pahoja kivikkoja siellä paljoa ole, niiden takia ei kannata jättää noita pätkiä ajamatta.

Jarge
30.10.2010, 22.29
Ajelin tänään ton pikkupätkän ekaa kertaa kun en oikein ole hahmottanut että sieltä noin mukavasti pääsee kiertämään tonne Herityn suuntaan välttäen asfalttisiirtymää :) Ehti vaan pimeä tulla juuri kun piti katsastaa tosta Pohjankorven kohdalta josko niistä poluista pääsisi tuonne Herityn "pururadoille", joku polunpätkä siitä lähti mutta en sitten viitsinyt pitemmälle ajaa kun pimeys tuli niin äkisti ja oman otsalampun varassa ei jaksanut kikkailla yhtään ylimääräistä. Odotetaan valoa taas sitten koneen ääressä :D:D
Ei sinne Heritynkärkeen oikein pääse muuten kuin Hakapirtin tien kautta tai sitten Ulvajanniemen venerannan kautta. Siinä on toi iso suo, jonka läpi ei kyllä fillaroida :D
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/paikannimihaku.html?map.x=42&map.y=229&e=342087&n=6798216&scale=8000&tool=siirra&styles=normal&lang=fi&isShown=true&tool=siirra&lang=fi

MTBwannabe
30.10.2010, 23.44
Ei sinne Heritynkärkeen oikein pääse muuten kuin Hakapirtin tien kautta tai sitten Ulvajanniemen venerannan kautta. Siinä on toi iso suo, jonka läpi ei kyllä fillaroida :D
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/paikannimihaku.html?map.x=42&map.y=229&e=342087&n=6798216&scale=8000&tool=siirra&styles=normal&lang=fi&isShown=true&tool=siirra&lang=fi

Joo samaa olen kyllä kartasta katsellut...

kh74
31.10.2010, 12.25
Meneekö siellä Heritynniemessä joku ajettava ympyrälenkki, vai onko se vaan päästä päähän kartalla näkyvää polkua pitkin?

Jarge
31.10.2010, 15.02
Meneekö siellä Heritynniemessä joku ajettava ympyrälenkki, vai onko se vaan päästä päähän kartalla näkyvää polkua pitkin?
On siellä polkuja vähän ristiin rastiin niin ettei tarvi samaa polkua mennä edestakaisin. Jos käy ihan heritynkärjessä niin siellä ei ole minkäänlaista lenkkiä vaan joutuu tulemaan samaa polkua takaisin.

http://www.sports-tracker.com/#/workout/DrGixxer/3ijcu0bk9tnpk36f

Tossa lenkissä mentiin Ulvajanniemestä heritynkärkeä kohti rannan polkua ja tultiin toista polkua takaisinpäin. Muutama välipolku siinä vielä menee jotka on Ulvajanniemi - Heritynniemen tien suuntaisia polkuja.

http://www.sports-tracker.com/#/workout/DrGixxer/71co09sn50tcbrdq

Tossa on kans noita polkuja + Roukkoo kierrelty...

kh74
31.10.2010, 19.22
Tossa lenkissä mentiin Ulvajanniemestä heritynkärkeä kohti rannan polkua ja tultiin toista polkua takaisinpäin. Muutama välipolku siinä vielä menee jotka on Ulvajanniemi - Heritynniemen tien suuntaisia polkuja.

Jaahas. Kuulostaa kivalta. Mites noi polut suhtautuu vaativuudeltaan esimerkiksi lotilanjärven länsipuolen reittiin? Onko yhtä nopeaa? Mitäs settiä se roukon metsänpalanen on?

MTBwannabe
31.10.2010, 19.45
Jaahas. Kuulostaa kivalta. Mites noi polut suhtautuu vaativuudeltaan esimerkiksi lotilanjärven länsipuolen reittiin? Onko yhtä nopeaa? Mitäs settiä se roukon metsänpalanen on?

On noissa enemmän "haastetta" kuin Lotilan lenkissä sentää :D

Muistaakseni toi Herityn lenkki jos sen kiertää siitä venelaiturien portin vierestä ja lähtee menemään rantaa pitkin tarjoilee suhteellisen iloisesti juurakkoa jossa ainakin itse otin kesällä muutamat pikatutustumiset marjamättäisiin, paluu toista "puolta" sitten paljon lähempänä vaikkapa Lotilan ajelua.

Jos meinasit "Roukon"pätkällä tota lenkkiä tuolta Superilta herittyyn päin niin osa on oikein mukavaa ajettavaa ja joissain kohdissa kiveä on tiellä sen verran että tarkkana saa olla.

kh74
31.10.2010, 20.35
Jos meinasit "Roukon"pätkällä tota lenkkiä tuolta Superilta herittyyn päin niin osa on oikein mukavaa ajettavaa ja joissain kohdissa kiveä on tiellä sen verran että tarkkana saa olla.

No sitäpä hyvinkin. Täytyy koukata sitä kautta seuraavan kerran kun on Roinetta kiertämässä tai Sääksmäelle menossa. Sopii hyvin reitille

Täällä Tampereella päin asustellessa nää on vähän tällaisia "läpijuoksuja" nää Valkeakoskella maastopyöräilyt, ja on mukava vähän kysellä etukäteen kun ei jaksa koetunkata ihan joka neliömetriä läpi siellä...

Olikos niin että tästä ei mene polkuja Urheilukentälle ja Lotilan reitin alkuun?
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=T%C3%A4st%C3%A4+urheilukent%C3%A4lle%3F&srs=EPSG%3A3067&y=6797633&mode=rasta&x=339512&lang=fi

Kävin siellä viime vuonna vähän haarukoimassa ja kovasti näytti sellaiselta maapalalta että polku pitäisi sinne järven rantaan muodostua mutta ihan parissa minuutissa en sellaista löytänyt.

MTBwannabe
31.10.2010, 20.55
Olikos niin että tästä ei mene polkuja Urheilukentälle ja Lotilan reitin alkuun?
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=T%C3%A4st%C3%A4+urheilukent%C3%A4lle%3F&srs=EPSG%3A3067&y=6797633&mode=rasta&x=339512&lang=fi

Ei kyllä taida tosta päästä tonne aidatun futiskentän kulmalle muuten kuin kiertämällä tosta tien kautta ja siitä futiskentän kohdilta sitten lähteekin se rantareitti Lotilan ympäri. Havainto tosin perustuu kesään kun tuli tossa kohdin usein käytyä pulahtamassa joten ihan 100% en kyllä uskalla sanoa, joku muu voinee tämän varmistaa.

Jarge
31.10.2010, 21.24
Ei kyllä taida tosta päästä tonne aidatun futiskentän kulmalle muuten kuin kiertämällä tosta tien kautta ja siitä futiskentän kohdilta sitten lähteekin se rantareitti Lotilan ympäri. Havainto tosin perustuu kesään kun tuli tossa kohdin usein käytyä pulahtamassa joten ihan 100% en kyllä uskalla sanoa, joku muu voinee tämän varmistaa.
-Joo ei pääse, koitettu on. Teitä pitkin joutuu sen 700-800m menemään ja kuusikujan päästä vasuriin ja semmosen vanhan pitkänmallisen talon vierestä oikealle mäki alas. Siitä lähtee Lotilanjärven pikataival...

Jarge
31.10.2010, 21.27
Tänään 'joutu' ajeleen tämmöset pätkät ympäri koskia, kun keli oli niin loistava (tihkua ja +8):

http://www.sports-tracker.com/#/workout/DrGixxer/ej31jpolcumu813s

MTBwannabe
31.10.2010, 21.43
Tänään 'joutu' ajeleen tämmöset pätkät ympäri koskia, kun keli oli niin loistava (tihkua ja +8):

Nätti lenkki. Oon tässä muutaman kerran miettinyt että pitää käydä tsekkaamassa meneekö tosta Säterin suunnalta Ulvajaan tultaessa heti melkein sillan jälkeen oikeella polku sinne kentän suuntaan rantaa pitkin kun vähän siltä näyttäis, nyt ei näemmä enää tartte sitäkään miettiä vaan pitää käydä ajamassa :)

Atze09
03.11.2010, 14.52

Ei kai näissä kuvissa on karhuja piilossa :rolleyes: Hieno pätkä sait ajettu :)

MTBwannabe
03.11.2010, 20.50
Kun ei lampussa teho riitä ja uusi on vasta tilauksessa niin juostaan sitten pimeässä heikolla otsalampulla ja tutkitaan mahdollisia uusia polunpätkiä nykyisillä pyöräreiteillä.

http://www.a-trip.com/tracks/view/63784

Uutena "löytönä" lisäpätkä Lotilan kiertoon eli palloiluhallilta lähtevä polunpätkä Niementien (rautatien) suuntaisesti sekä pikkukierto Radanvarsitiellä jossa olisi ilmeisesti lisääkin tarjolla mutta oli jo kiire kotiin lihapatojen ääreen :p

Xizor
03.11.2010, 21.07
Kun ei lampussa teho riitä ja uusi on vasta tilauksessa niin juostaan sitten pimeässä heikolla otsalampulla ja tutkitaan mahdollisia uusia polunpätkiä nykyisillä pyöräreiteillä.

http://www.a-trip.com/tracks/view/63784

Uutena "löytönä" lisäpätkä Lotilan kiertoon eli palloiluhallilta lähtevä polunpätkä Niementien (rautatien) suuntaisesti sekä pikkukierto Radanvarsitiellä jossa olisi ilmeisesti lisääkin tarjolla mutta oli jo kiire kotiin lihapatojen ääreen :p

Oho, täytyykin joskus tulla tuo tsekkaamaan kun melkein pääsee koko järven ympäri ajamaan. :)

Xizor
05.11.2010, 11.33
Olisko kukaan Valkeakosken kuski lähdössä ajelemaan lauantaina jos säät suosii? :)

tovi
05.11.2010, 19.19
Mä ajattelin ajella aamupäivällä 2-3 tuntia.

Xizor
05.11.2010, 19.44
Mä ajattelin ajella aamupäivällä 2-3 tuntia.

Mihin aikaan ajattelit startata? :) Ja oletko suunnitellut jo mihin suuntaan olet menossa?

tovi
05.11.2010, 20.43
Klo 10 olis tavoitteena. Taivalpirttiä ajattelin, mutta ei se mikään ehdoton ole.

Xizor
05.11.2010, 21.45
Klo 10 olis tavoitteena. Taivalpirttiä ajattelin, mutta ei se mikään ehdoton ole.

Kuulostaa passelilta....pistin vielä aamulla vaikka säätilan perusteella varmistuksen sms:llä, että olenko tulossa. :)

Jarge
05.11.2010, 23.48
Mä starttaan aamusta Ski/Board/jne-expoihin Helsinkiin pojan kanssa. Sunnuntaina vois kyllä polkaista jonkinlaisen määrän kaloreita metsiin ;)

MTBwannabe
08.11.2010, 13.08
Uusi kulkupeli odottelee matkahuollossa omistajaansa joten viikolla pitää lähteä jonain päivänä väsyttämään Korkeakankaan nousuja, kellään haluja lähteä mukaan vaikka keskiviikkona? Matkaan pitää tosin lähteä sen verran aikaisin että näkee kun lamppuongelmat "edelleen" ratkaisematta lopullisesti :D

Jarge
09.11.2010, 17.20
Viimestään viikonloppuna vois koittaa lähteä lenkille (karhuja bongailemaan:D), mulla ei myöskään ole pyörässä valaistusta, joten iltalenkit ei onnistu muutakuin valaistuilla teillä :D Eilen joutu hiukan testailemaan talvipyöräilyä - varusteita joutunee ostamaan vinon pinon :eek:

MTBwannabe
10.11.2010, 23.39
On ollut harvinaisen heikkoa kikkailua meikäläisen viimepäivät renkaiden kanssa joten jos/kun viikonloppuna lähdetään niin mukana ollaan. Alkaa pikkuhiljaa jo masentaa tää osaamattomuus tai sitten oikeiden välineiden puutos. En vissiin vaan osaa näitä tubeless hommia......:p:p:p

Xizor
11.11.2010, 09.51
On ollut harvinaisen heikkoa kikkailua meikäläisen viimepäivät renkaiden kanssa joten jos/kun viikonloppuna lähdetään niin mukana ollaan. Alkaa pikkuhiljaa jo masentaa tää osaamattomuus tai sitten oikeiden välineiden puutos. En vissiin vaan osaa näitä tubeless hommia......:p:p:p

Minkäslaisia ongelmia sitä on oikein ollut? Oikeiden tubeless- renkaiden vai litkujen kanssa? :)

MTBwannabe
11.11.2010, 13.59
Minkäslaisia ongelmia sitä on oikein ollut? Oikeiden tubeless- renkaiden vai litkujen kanssa? :)

Jostain syystä en vaan saanut ilmaa renkaaseen kun laitoin vähän lisää litkua sisuksiin että pysyisi paremmin ilmat sisällä. Ilmeisesti mun pumpussa ei vaan teho riittänyt "hyppäyttämään" rengasta paikalleen eikä jaksanut kompurahommiin :) No pitää opetella paremmin kun tulee enemmän aikaa :D:D

Xizor
12.11.2010, 08.56
Jostain syystä en vaan saanut ilmaa renkaaseen kun laitoin vähän lisää litkua sisuksiin että pysyisi paremmin ilmat sisällä. Ilmeisesti mun pumpussa ei vaan teho riittänyt "hyppäyttämään" rengasta paikalleen eikä jaksanut kompurahommiin :) No pitää opetella paremmin kun tulee enemmän aikaa :D:D

Mulla ainakin noissa tavis rengas + litkut- hommissa tiskiharja ja saippuavesi ovat olleet ehdoton apuväline. :)

MTBwannabe
12.11.2010, 09.30
Mulla ainakin noissa tavis rengas + litkut- hommissa tiskiharja ja saippuavesi ovat olleet ehdoton apuväline. :)

Joo kyllä ton varmaan olisi saanut mutta eka kerta sellasta räpellystä kai :D

Onko viikonloppuna mitään yhteislenkin tynkää?

Jarge
12.11.2010, 14.49
Vähän suunnittelin, et lähtisin heittään ton perussetin VLK-Taivalpirtti huomen aamulla (ellei perheen suunnitelmat kumoa). Sunnuntai onkin isänpäivä, päivä menee varmaan ihan muissa kuvioissa kuin fillaroinneissa...

Jarge
12.11.2010, 18.53
Vähän suunnittelin, et lähtisin heittään ton perussetin VLK-Taivalpirtti huomen aamulla (ellei perheen suunnitelmat kumoa). Sunnuntai onkin isänpäivä, päivä menee varmaan ihan muissa kuvioissa kuin fillaroinneissa...
Mä lähen polkeen kympiltä Ampumaradan tien varressa olevalta parkkikselta, mukaan vaan jos jotakuta kiinnostaa. Ei mitään tappotahtia vaan hienoista maisemista nauttien...

Xizor
12.11.2010, 19.21
Mä lähen polkeen kympiltä Ampumaradan tien varressa olevalta parkkikselta, mukaan vaan jos jotakuta kiinnostaa. Ei mitään tappotahtia vaan hienoista maisemista nauttien...

Harmi kun olen täällä Helsingissä yön yli reissulla, olis muuten voinut kyllä lähteä katsomaan onko se iso puu jo siivottu sieltä polulta pois... :)

MTBwannabe
12.11.2010, 21.25

Harmi etten itse ehdi vauvauinti velvoitteiden vuoksi tuohon junaan, taidan sitten juosta letkaa vastaan kun tuli tänään ulkoilutettua pyörää. Sunnuntaina ajattelin isänpäivän kunniaksi lähteä samoihin aikoihin samasta paikasta eli jos joku haluaa silloin lähteä mukaan niin seura kelpaa aina.

Jarge
13.11.2010, 09.36
Harmi etten itse ehdi vauvauinti velvoitteiden vuoksi tuohon junaan, taidan sitten juosta letkaa vastaan kun tuli tänään ulkoilutettua pyörää. Sunnuntaina ajattelin isänpäivän kunniaksi lähteä samoihin aikoihin samasta paikasta eli jos joku haluaa silloin lähteä mukaan niin seura kelpaa aina.
Katotaaski... Taitaa tän päivän lenkki jäädä sateen takia tynkälenkiksi, ei tuo Forecan arvaus pilvipoudasta sitten pitäny paikkaansa - yllätys :p Mut huomiseksi arvailisivat poutaa jälleen.

MTBwannabe
13.11.2010, 15.55
Katotaaski... Taitaa tän päivän lenkki jäädä sateen takia tynkälenkiksi, ei tuo Forecan arvaus pilvipoudasta sitten pitäny paikkaansa - yllätys :p Mut huomiseksi arvailisivat poutaa jälleen.

Huomenna näyttäis olevan ihan ok keliä luvassa joten lähden klo 10.00 (samalta parkkikselta) katsomaan missä kunnossa reitti Taivalpirtin suuntaan on. Tänään kommentti kaverin suusta näytti olevan "Välillä aivan peilijäätä, paikoin loskaa, lunta" joten katsellaan mitä on tarjolla :rolleyes:

Atze09
13.11.2010, 17.12
Laitatteko lähtöpaikasta linkin ja mitä on arvioitu kesto .... mietin jos lähden vaikka teidän kanssa, kun Akaassa on sen verran hiljaista :o ....

Ampumarata löysin mutta missä siellä on parkkipaikka ??

MTBwannabe
13.11.2010, 19.07
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?map.x=300&map.y=17&e=340179&n=6798462&scale=8000&tool=siirra&styles=normal〈=fi&isShown=true&tool=siirra〈=fi (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?map.x=300&map.y=17&e=340179&n=6798462&scale=8000&tool=siirra&styles=normal&lang=fi&isShown=true&tool=siirra&lang=fi)

Keskellä kuvaa parkkipaikka.

Ei kauheasti tullut kehuja Tampereen-ajoporukat keskustelussa reitin tämänhetkisestä kunnosta joten olisiko muita vaihtoehtoja seikkailulle kun ajamaan pitää kuitenkin päästä ja äskeinen juoksu tuolla reitillä vahvisti tätä puhetta.

Atze09
13.11.2010, 19.36
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?map.x=300&map.y=17&e=340179&n=6798462&scale=8000&tool=siirra&styles=normal〈=fi&isShown=true&tool=siirra〈=fi (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?map.x=300&map.y=17&e=340179&n=6798462&scale=8000&tool=siirra&styles=normal&lang=fi&isShown=true&tool=siirra&lang=fi)

Keskellä kuvaa parkkipaikka.

Ei kauheasti tullut kehuja Tampereen-ajoporukat keskustelussa reitin tämänhetkisestä kunnosta joten olisiko muita vaihtoehtoja seikkailulle kun ajamaan pitää kuitenkin päästä ja äskeinen juoksu tuolla reitillä vahvisti tätä puhetta.

Kiitos ..... valkoista on tullut ihan mukavasti ja en o vielä päätös tehnyt missä päin käyn.... ehkä kuitenkin junkkarin vielä, ei tarvi kurapyörä kuljettaa autossa kotiin päin.... sepeli on jo mukavasti levitetty akaa ja valkeakosken väli joten tie siirtymä on pois suljettu

MTBwannabe
13.11.2010, 19.55
Joo hiukan heikolta näyttää tuo reitti juuri nyt mutta tarkkaillaan tilannetta. Jos ei onnistu niin pitää lähteä sitten katselemaan avarin silmin Lotila-Korkis akselia että pääsee ulkoilemaan.

Atze09
13.11.2010, 20.07
Kävin just koe kierroksen omassa pihassa :) ihan mukava päässe vielä ajamaan, täällä päin on tullut 3h tavara taivalta mutta ei siellä olut enempi kuin 3cm lunta/sohjo, puiden alla on vielä ruoho näkyvin :eek: mutta taidan kuitenkin jäädä Akaaseen ja käyn junkkarissa ristin rastin, torstaina siellä oli ihan mukava ajella ;)

Jarge
14.11.2010, 00.49
Kävin tänään VLK-Rutajärvi ja kieltämättä keli oli aika raskas. Keskinopeus laski pari kilsaa kesäkelistä ja välillä oli aika upottavaa liejua, välillä taas tamppaantunutta lunta ja siinä eteneminen aika haastavaa (lähinnä se alkupätkän pururadan osuus). Tykkäsin kyllä ajaa, haasteethan on aina mukavia. Mutta huomenna en kyllä lähde ajamaan, on sen verran poikki olo tän päivän ajosta.

Tossa reitti + muutama kuva:
http://www.sports-tracker.com/#/workout/DrGixxer/9aktid0dpu7h2rep

Tampereeltapäin tuli porukka vastaan ja jäljistä päätellen joku oli ajanut just mua ennen heitä vastaan Rutajärvelle ja sieltä palasi takaisinpäin. Meinasin käydä pidemmälläkin, mutta sit otin järjen käteen ja läksin rämpimään takasinpäin. Ja olinkin aika puhki kotona 20km ajon jälkeen...

MTBwannabe
14.11.2010, 09.11
Tampereeltapäin tuli porukka vastaan ja jäljistä päätellen joku oli ajanut just mua ennen heitä vastaan Rutajärvelle ja sieltä palasi takaisinpäin. Meinasin käydä pidemmälläkin, mutta sit otin järjen käteen ja läksin rämpimään takasinpäin. Ja olinkin aika puhki kotona 20km ajon jälkeen...

Aika sherlokki olet koska juuri näin eilen kävi, itse en tosin ollut mukana vaikka alkuun pitikin kun jouduin muiden harrastusten pariin. Eipä tuo ikkunasta katsottuna kauhean hauskalta näytä mutta kyllä sitä pitää käydä tätä isänpäivän aamupalaa hiukan edes sulattelemassa satulan päällä missä sitten ikinäkään paikka ajamiselle löytyy.

MTBwannabe
14.11.2010, 15.20
Mukavaa ajelua oli, tiesiirtymät hiukan nihkeät mutta esimerkiksi Lotilan kierros oikein hauskaa tekemistä. Käytännössä koko metsä ajokunnossa Lotilassa ja muutaman kerran tulikin poikettua metsän puolella testaamassa :)

Ikävästi oli siellä yksi koivu kaatunut suoraan reitin varrelle siinä "pitkosten" kohdalla, tosin hyvin sen pääsi kiertämään. Myös muualla reitit ihan ok kunnossa vaikka vlk-taival reitin jätin kokonaan tutkimatta.

http://www.flickr.com/photos/55953175@N08/5174867748/

"Uudessa" jopossa vanhan omistajan teipit näemmä edelleen, kiinnitin huomiota vasta kun tsekkasin itse kuvan. Pitää ottaa pois ettei tule väärinkäsityksiä :D:D

Xizor
14.11.2010, 16.55
http://www.flickr.com/photos/55953175@N08/5174867748/

"Uudessa" jopossa vanhan omistajan teipit näemmä edelleen, kiinnitin huomiota vasta kun tsekkasin itse kuvan. Pitää ottaa pois ettei tule väärinkäsityksiä :D:D

Anna olla teipit vaan, jos vaikka siten sais pyörän liikkumaan samaa vauhtia kuin edellisen omistajan toimesta sillä ajettu. :D

MTBwannabe
14.11.2010, 17.16
Anna olla teipit vaan, jos vaikka siten sais pyörän liikkumaan samaa vauhtia kuin edellisen omistajan toimesta sillä ajettu. :D

Aika kaukaiselta kuulostaa :D:D:D

Atze09
14.11.2010, 17.18

..... mä laittaisin ainakin " pikku "g" eteen ;) ei huoma ihan heti :rolleyes:

wanderer
15.11.2010, 10.50
Jaa että Kuiton pyörä...sitä pitää ensin kurittaa ajamalla maanteitä ja latupohjia, että oppii tavoille. Muuten se rymyää vaan jossain kivikoissa ja se ei ole kivaa se.. :D

MTBwannabe
15.11.2010, 12.07
Jaa että Kuiton pyörä...sitä pitää ensin kurittaa ajamalla maanteitä ja latupohjia, että oppii tavoille. Muuten se rymyää vaan jossain kivikoissa ja se ei ole kivaa se.. :D

Joo ajelen sitä Kenraalintorin "ylämäkeä" että oppii paikallisille tavoille ensin ja pyörä unohtaa kuinka sitä on aiemmassa elämässä kiusattu :)

wanderer
15.11.2010, 12.32
Joo ajelen sitä Kenraalintorin "ylämäkeä" että oppii paikallisille tavoille ensin ja pyörä unohtaa kuinka sitä on aiemmassa elämässä kiusattu :)Ja kaikki joustot lukossa tietysti...

järppä
15.11.2010, 13.06
Kävin tänään VLK-Rutajärvi ja kieltämättä keli oli aika raskas. Keskinopeus laski pari kilsaa kesäkelistä ja välillä oli aika upottavaa liejua, välillä taas tamppaantunutta lunta ja siinä eteneminen aika haastavaa (lähinnä se alkupätkän pururadan osuus).
...

Oli kyllä melkoista soppaa paikoitellen, mutta cyclocrossari kulki keveesti ja maasturien vauhdissa keskisykkeet pysyi pk-alueella ;)

MTBwannabe
15.11.2010, 13.17
Ja kaikki joustot lukossa tietysti...

Oppisi nyt ensin käyttämään noin hienoja vipuja kaikkineen :rolleyes:

Jarge
16.11.2010, 23.47
Oli kyllä melkoista soppaa paikoitellen, mutta cyclocrossari kulki keveesti ja maasturien vauhdissa keskisykkeet pysyi pk-alueella ;)
Ei ollu pulssianturi kiinni äijässä, mutta ei ollu tod. pelkoo, että sykkeet olis jääny tolle tasolle 2,3"renkaitten kanssa :D Mutta pääasia oli taas luonnossa liikkuminen ja sopivat haasteet kelin suhteen, joten reissu oli onnistunut.

Vissiin kaposet talvirenkaat kannattais näille keleille nuljauttaa kiinni? Tää on ekaa vuotta ittelle harrastuksen parissa, niin kokemukset on vielä vähän vähissä...

Aki Korpela
19.11.2010, 08.11
Laitetaanpa tämä tännekin, vaikka sama asia tuolla Yhteislenkit Tampereella -ketjussa tulikin jo sanottua. Minäkin oon nykyään koskilaisia, kun muutin kesällä Tampereelta Lintulaan. Pitää joskus yrittää tulla paikallisille yhteislenkeillekin mukaan, vaikka mun fillarointi tätä nykyä lähinnä onkin vain työmatkapyöräilyä Koskin ja Treen välillä.

Ja se varsinainen asia oli, että Pirkan hölkän uran tukkeutumisesta huolimatta Koski-Tre-väliltä näyttäisi löytyvän myös talvisin (ainakin pääosin) auki pysyvä metsäautotiereitti, joka kulkee suurimman osan matkasta Ahvenjärventietä pitkin:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&time=&date=&ttype=&q=http://kotisivu.dnainternet.net/akikorp/photos_lenkit/talvireitti.kml

MTBwannabe
19.11.2010, 20.59
Kylläpäs nuo valolenkit ovat piristävää vaihtelua pyöräilyyn. Sain viriteltyä oman kypärälampun kuntoon ja kävin hiukan testailemassa ja hyvin toimi. Ainoa miinus oli akku joka täydestä latingista sanoi sopimuksen varoittamatta irti alle kolmessa tunnissa, onneksi paikka oli kohtalaisen valoisa ettei täyteen pimeyteen tarvinnut jäädä kännykän valon varaan :D

Tuonne Lotilan pikataipaleeseen pitäisi kyllä virittää joku ympyräreitti talvikaudeksi jota voisi sitten paremman puutteessa sahailla menemään, hiukan siinä tutkin asiaa ja voisi olla mahdollista. Aikakin tuntui rautatien puolen päästä lähtevän lupaavia jalanjälkiä joita pitää tutkia myöhemmin lisää ja käydä itse tarvittaessa lisäämässä. Siitä kun saisi kierron mastolle ja takaisin Lotilan asutuksen päätyyn niin olisi pieni kierros pahimpaan puutteeseen jos sellaista ilmenee.

wanderer
22.11.2010, 10.59
Ainakin parina viime talvena on ollut ihan onneton talvipolku Lotilan kierrossa. Niin kapea ja pehmeä, ettei ajamisen iloa ole löytynyt.
Syynä mm. se että järvelle ajetaan latu sekä kävelyreitti => jalankulkijoita jne ei riitä tamppaamaan kunnollista polkua syvemmän lumihangen aikana. No onhan sitä jään kävelyreittiä toki voinut ajaa paremman puutteessa.

MTBwannabe
22.11.2010, 12.54
Ainakin parina viime talvena on ollut ihan onneton talvipolku Lotilan kierrossa. Niin kapea ja pehmeä, ettei ajamisen iloa ole löytynyt.
Syynä mm. se että järvelle ajetaan latu sekä kävelyreitti => jalankulkijoita jne ei riitä tamppaamaan kunnollista polkua syvemmän lumihangen aikana. No onhan sitä jään kävelyreittiä toki voinut ajaa paremman puutteessa.

Laitetaan toki lumikengät jalkaan ja mennään tamppaamaan sitä uraa :rolleyes:

Joo tuon ladun viereinen kävelyreitti kyllä karsii tuota porukan "tarvetta" kävellä sitä Lotilan metsäreittiä, eipä sille mitään voi.

MTBwannabe
23.11.2010, 12.38
Kellään kiinnostusta lähteä huomenna ihmettelemään talviasuun pukeutuvaa Valkeakoskea vaikkapa klo 18.00?

MTBwannabe
27.11.2010, 16.46
Jospa sitä huomenna klo 10.00 aikoihin lähtisi hiukan metsätie tyyliselle ajelulle tarkoituksena ajella Ahvenjärventietä Savontielle ja sieltä Taivalpirtille ja paluu sitten hölkän uraa pitkin koskiin mikäli uran kunto sen sallii. Jos joku haluaa lähteä mukaan niin käsiä ylös. Aikaa olisi tarkoitus saada kulumaan noin 3h kaikkineen joten jos tarve vaatii niin sitten lisäajelua jossain päin :)

Kukas hurjasteli tänään vastaan Kenraalintorin kulmilla hienosti huomioliivikin päällä puolenpäivän aikaan parta hileessä? :)

Jarge
28.11.2010, 20.04
En minä, mutta kävin ekan kerran koittamassa lumisia polkuja ja yllätyin kuinka helppoa lumessa on ajaa ja kuinka hyvä pito nappularenkaissa on.

Mut paikat jäätyy kyllä nopeesti (lähinnä varpaat), täytyy alkaa lueskeleen foorumia tarkemmin, kuinka alkais varustetasoo nosteleen (ekaa talvee lajin parissa).

Tää viikko tosin mennee valmistautuessa Kärme Kustaan endurokisaan, siinäkin oon ensikertalainen :D

MTBwannabe
28.11.2010, 21.35
Mut paikat jäätyy kyllä nopeesti (lähinnä varpaat), täytyy alkaa lueskeleen foorumia tarkemmin, kuinka alkais varustetasoo nosteleen (ekaa talvee lajin parissa).

Joo huomasin itsekin tänään että varpaiden jäätyminen on edelleen muutaman tunnin ajon jälkeen ratkaisematta. Pitänee joku villasukkaviritys vielä rakennella, muuten oli kyllä mahtava ajokeli.

izmo
28.11.2010, 21.47
http://www.treknet.fi/Lake-MXZ302-Winter

on meinaan ittella kylmät jalat ja noilla menty monta tuntii... pari viikkoo ollut koekäytössä ja hain noi R-Tekistä Tampereelta

MTBwannabe
28.11.2010, 22.13
http://www.treknet.fi/Lake-MXZ302-Winter

on meinaan ittella kylmät jalat ja noilla menty monta tuntii... pari viikkoo ollut koekäytössä ja hain noi R-Tekistä Tampereelta

Kah, pitääpä käydä heti huomenna testaamassa. Vittumaista kun varpaat meinaa pilata pidemmät ajelut kun tulee tarpeeksi kylmää..

MTBwannabe
11.12.2010, 15.57
Talviajelut on kyllä parhautta ja kun vielä saa maiskutella Hakan hiihtokilpailuissa muutaman makkaran niin mikäs siinä on ajellessa :) Saataisiinko joku päivä jonkinlaista kimppa-ajelua käyntiin taas?

Tuli nostettua pyörä huoltotelineeseen kun isoimmat vaihteet eivät meinaa mennä millään silmään kunnes tajusin etten osaa tehdä asialle mitään :=) Onneksi internet voi tässäkin ihmeellisessä asiassa toivottavasti auttaa ja opettaa...

izmo
11.12.2010, 16.13
Talviajelut on kyllä parhautta ja kun vielä saa maiskutella Hakan hiihtokilpailuissa muutaman makkaran niin mikäs siinä on ajellessa :) Saataisiinko joku päivä jonkinlaista kimppa-ajelua käyntiin taas?

Tuli nostettua pyörä huoltotelineeseen kun isoimmat vaihteet eivät meinaa mennä millään silmään kunnes tajusin etten osaa tehdä asialle mitään :=) Onneksi internet voi tässäkin ihmeellisessä asiassa toivottavasti auttaa ja opettaa...

oliko talvikengät jalassa?

MTBwannabe
11.12.2010, 16.36
oliko talvikengät jalassa?

Toki ja hyvin toimii. Pystyy jopa kävelemään välillä eikä jäätynyt.

Aki Korpela
11.12.2010, 17.36
--> MTBwannabe

Se taisit sitten olla sinä, joka ajeli tänään Korkiksella Kuitto-pyörällä. :) Itse olin hiihtokisojen kannustusjoukoissa punaisella AFH:n maasturilla.

MTBwannabe
11.12.2010, 18.20
--> MTBwannabe

Se taisit sitten olla sinä, joka ajeli tänään Korkiksella Kuitto-pyörällä. :) Itse olin hiihtokisojen kannustusjoukoissa punaisella AFH:n maasturilla.

Joo sama mies kyseessä. Kävin katsomassa kuinka kovaa siellä oikein porukka vetelee perinteistä ja päivitin itseäni parilla makkaralla :D

Nuo "Antti" teipit on vaan niin makeet etten ole saanut vieläkään irrotettua niitä, pitää vissiin miettiä etunimet päivittämistä :D:D Näinkin sitten sut siinä liikuntahallin sillalla ja pyörän bongasin Korkeakankaalla. Hienon näköinen oli, alkoi heti tehdä mieli lisätä omaa kalustoa.

MTBwannabe
11.12.2010, 21.13

Joopa joo, vituiks meni tämäkin :seko:

Nyt on pyörä edelleen telineessä parin tunnin väännön jälkeen ja takapäästä on irrotettu osia niin huolella etten taida osata enää takaisin laittaa. Ei kellään olisi maastopyörä for dummies kirjaa lainata? :D:D:D

Jarge
20.12.2010, 10.11
Joopa joo, vituiks meni tämäkin :seko:

Nyt on pyörä edelleen telineessä parin tunnin väännön jälkeen ja takapäästä on irrotettu osia niin huolella etten taida osata enää takaisin laittaa. Ei kellään olisi maastopyörä for dummies kirjaa lainata? :D:D:D
Toivottavasti on pyörä nipussa, ei mullakaan ole mitään opuksia lainalle :/

Netistä löytämilläni avuilla on pyörä tullut pääosin huolleltua, loput menee sitten yritys-erehdys -taktiikalla :D Takavaihtajassahan on ne ääriasentojen säädöt, joilla voidaan estää ketjun hyppääminen yli isoimmalta/pienimmältä rattaalta. Ei sulla se säätö ole liian 'piukalla'?

Eilen tuli ajettua maasturilla joku 10km -14 asteessa ja mukavan rapsakkaahan tuo oli, mitä nyt naama jäässä kun en sitä tajunnut suojata mitenkään. Viimeks taisin fillarilla ajaa talvella joskus yläaste/lukio vuosina. Eli kultaisella 80-luvulla...

MTBwannabe
20.12.2010, 13.04
Toivottavasti on pyörä nipussa, ei mullakaan ole mitään opuksia lainalle :/

Netistä löytämilläni avuilla on pyörä tullut pääosin huolleltua, loput menee sitten yritys-erehdys -taktiikalla :D Takavaihtajassahan on ne ääriasentojen säädöt, joilla voidaan estää ketjun hyppääminen yli isoimmalta/pienimmältä rattaalta. Ei sulla se säätö ole liian 'piukalla'?

Kyllä nuo tuli kuntoon oppi&erehdys taktiikalla, josko ensi kerralla sitten olisi helpompaa :D

Pyörää on myös tasaiseen tahtiin ulkoilutettu pakkasista huolimatta tai melkeinpä niistä johtuen, toivotaan että jotain yhteislenkkiäkin saataisiin järkättyä vielä lumien aikana :rolleyes: Tänään kyllä ulkoilutetaan perinteisen suksia korkeakankalla illansuussa kun ei sitä lunta taida tarpeeksi tulla Eerolan laduille.

MTBwannabe
21.12.2010, 22.25
Vaikka pakkanen hiukan näyttää painuvan punaiselle niin pitänee silti käydä aattona ennen joulurauhan julistusta tekemässä pieni lenkki pyörällä jotta saa sitten hyvillä mielin syödä kinkkua. Kukaan halukas lähtemään mukaan kevyelle happihyppelylle?

Huomasin tänään että hiihtäen kotiladulla vain tappaa itsensä nousuissa nykytekniikalla joten vapaan hiihtoa seuraavaksi muutama kerta järven jäällä jotta saa sykkeet pysymään aisoissa :D

Jarge
28.12.2010, 21.33
Reilun tunnin pakkaslenkki. -10 on just oiva fillarointikeli, ei liian kylmä eikä kuuma varsinkaan...

http://www.sports-tracker.com/#/workout/DrGixxer/1gqp9crj6ebk5v96

MTBwannabe
28.12.2010, 22.24
Olisit huikannut mut mukaan kun kerran näemmä tosta edestä kaarsit Kaakkolammintielle :) Tosin tuli itsekin käytyä pyörittämässä ja piti oikein tarkistaa ettet ollut sä joka siellä tuli pyörällä Lotilan jääradalla järven toiselta puolelta kun itse kävin kiertämässä vielä sen kävelyreitin. Et näemmä vaikka lähellä ootkin käynyt.

---> http://www.a-trip.com/tracks/view/66664

Ei oikein vielä ollut kurkkukipu häipynytkään vaikka luulin ja jouduin palaamaan kotiin etuajassa :(

MTBwannabe
31.12.2010, 09.52
Tänään alkoikin päivä hyvin kun aamukahvien lomassa sai paikallislehdestä (Valkeakosken sanomat) lukea sivun verran huikeaa pyöräilyasennetta hyvän henkilöhaastattelun muodossa. Itse ainakin en voisi juuri enempää arvostaa tuollaista "elämäntyyliä". Kyllä sitä tulee miettineeksi omaa työmatkapyöräilyä jota tapahtuu vähemmän kuin harvoin, kun on liian kylmää, pimeää, märkää, ikävää jne tekosyitä..... :D:D

Jarge
31.12.2010, 18.27
Olisit huikannut mut mukaan kun kerran näemmä tosta edestä kaarsit Kaakkolammintielle :)
No eipä sitä osaa joka talon ovelta käydä kyselemässä ajokavereita :D

Sun talon pihassa on vissiin semmonen valk. pienoispaku pihassa?

Asiallinen fillarijuttu oli Lokatorvessa joo, siinä tosin huomasi itse olevansa hiukan aloittelijatasolla, kun ei jaksa 6km työmatkaa päästellä fillarilla edes puolisäännöllisesti :o

MTBwannabe
02.01.2011, 00.28
Sun talon pihassa on vissiin semmonen valk. pienoispaku pihassa?

En tunnista tästä mutta sellainen vanha liikkumaton volvo on pihassa vaimon omaisuutena maannut jo pitkään. Numero on seinässä 42 ;)

Jarge
02.01.2011, 20.57
http://www.sports-tracker.com/#/workout/DrGixxer/dugpp63kvevn6p5c

Kevyt iltalenkki ex-tempore. Piti lähteä salille, mut vedinkin pakkaslenkin. Kivoja tampattuja polkuja tuli paineltua...

Hrrrr... Kai sitä pitää kohta vetää tykit jalkaan kun on aika vilpoista ;) Välillä kun oli vastus kovempi poluilla, niin lämpeni, mut muuten tuppas jäätuun näpit ja 'paikat'

MTBwannabe
02.01.2011, 21.53
http://www.a-trip.com/tracks/view/66835

Kävin myös aamupäivällä hiukan pyörittämässä renkaita ja äsken vielä hiihtämässä että urheilupäiväksi tämä lopulta kääntyi :)

Jarge
06.01.2011, 15.28
http://www.sports-tracker.com/#/workout/DrGixxer/e3m6man1967268ht

Lotilan lenkki on sitten poljettavissa, okei aika kapee ja polulta putoo koko ajan, mut haastetta riittää...

Velogi
06.01.2011, 17.22
Tänään alkoikin päivä hyvin kun aamukahvien lomassa sai paikallislehdestä (Valkeakosken sanomat) lukea sivun verran huikeaa pyöräilyasennetta hyvän henkilöhaastattelun muodossa. Itse ainakin en voisi juuri enempää arvostaa tuollaista "elämäntyyliä". Kyllä sitä tulee miettineeksi omaa työmatkapyöräilyä jota tapahtuu vähemmän kuin harvoin, kun on liian kylmää, pimeää, märkää, ikävää jne tekosyitä..... :D:D

Hyvä juttu muuten mutta otsikointi oli möhläysten möhläys - puhuttiin tuhannesta kilometrista vaikka kaveri ajaa 15 000 vuodessa! Onko hän muuten palstalaisia?

MTBwannabe
06.01.2011, 17.37
Hyvä juttu muuten mutta otsikointi oli möhläysten möhläys - puhuttiin tuhannesta kilometrista vaikka kaveri ajaa 15 000 vuodessa! Onko hän muuten palstalaisia?

Joo sama pisti silmään, onneksi asia oli korjattu tekstissä ja tuo otsikko taisi tarkoittaa 1000 tuntia vuositasolla :D Löytyy tästäkin ketjusta sivua aiempaa.

MTBwannabe
18.01.2011, 14.25
Löytyykö täältä hiihto-ihmisiä joilla olisi kiinnostusta lähteä tulevana (tai seuraavana) viikonloppuna Jämille hiihtelemään (ei toki putkeen). Ajattelin itse käydä katsastamassa Peloton skimaratonin maastoja ja muutenkin hakea vähän vaihtelua Roukon latuihin :D ja auton kyytiin mahtuu vielä muutama innokas mikäli joku haluaa lähteä mukaan hiihtelemään erilaisissa maastoissa?

MTBwannabe
08.03.2011, 08.25
Jaahas, nostetaanpa tätä topicia ylemmäs, josko sitä kautta saataisiin paikallista ajoporukkaa aktivoitua ainakin kirjoittelemaan, toivottavasti myös ajelemaan. Yhteislenkkiä voitaisiin alkaa taas miettimään, kun aurinkokin päivällä tuntuu jo ihan mukavasti lämmittävän.

MTBwannabe
09.03.2011, 12.15
Laitetaanpa nyt tänne. Eli Korkeakankaalta löytyy Hakan hisukisojen jälkeisiä ajettuja uria (joita on ajettu myös kisojen jälkeen), joissa saa nyt tiedustelujen jälkeen ajella myös pyörällä. Eli mikäli innostusta noiden ajelemiseen löytyy, niin sinne nopeasti :)

Pitää kuitenkin muistaa että vastaan saattaa tulla myös hisuttelijoita, joten kohtaamiseen pitää olla varautunut. Kaupungin tekemiä latupohjia ei tietenkään myöskään käytetä ajeluun.

MTBwannabe
09.03.2011, 19.51
http://www.a-trip.com/tracks/view/70443

Tuli käytyä vähän kokeilemassa miten jalat on palautuneet sunnuntain hiihtelystä, ja hyvältähän tuo tuntui. Ne polkupätkät joita ajelin olivat järjestään hienossa kunnossa, ja esimerkiksi Ulvajanniemen suunnalta tulevaa moottorikelkkauraa kannattaa ilmanmuuta käydä nyt hyödyntämässä, niin hienossa kunnossa tuo oli että jopa tälläinen nöösipoika sai siinä innon päälle :)

MTBwannabe
20.03.2011, 16.25
http://www.a-trip.com/tracks/view/71109

Pientä pyörittelyä huikean hienossa kelissä. Myös pienet polkuosuudet matkalla olivat hienossa kunnossa.

MTBwannabe
11.04.2011, 18.00
Keskiviikkona illansuussa voisi käydä hiukan pyörää ulkoiluttamassa ja katselemassa paikallisten urien kuntoa. Jos joku muu haluaa liittyä, niin ääntä kuuluviin täällä.

Atze09
11.04.2011, 19.29
Tänään nähty Lamican pihassa asiallinen One*One, sininen runko ja Foxín-keula, mahtako omistaja olla Foorumilaineen :seko:

hape72
17.04.2011, 13.23
Kausi avattu :) kevyellä pyörittelyllä lähialueilla (Ulvajanniemi, Jäähalli/ Waltikka, Lotila), paikoin lumi vielä haittasi menoa (erityisesti Lotilan polulla) mutta viikon kuluttua tilanne on varmasti jo parempi.

MTBwannabe
17.04.2011, 18.44
Kausi avattu :) kevyellä pyörittelyllä lähialueilla (Ulvajanniemi, Jäähalli/ Waltikka, Lotila), paikoin lumi vielä haittasi menoa (erityisesti Lotilan polulla) mutta viikon kuluttua tilanne on varmasti jo parempi.

Tuli myös innostuttua päivän toiseen ajeluun, ja tarkoitus oli käydä katsastamassa Rapolan kuntoa. Ihan hyvältä vaikutti monilta kohdin, mutta suojaisissa paikoissa lunta vaikutti vielä olevan jonkin verran. Viikossa varmaankin tapahtuu "hyviä" asioita. Tässähän pitää ryhtyä suunnittelemaan yhteislenkkiä :D

http://www.a-trip.com/tracks/view/73107

hape72
18.04.2011, 09.17
[QUOTE=MTBwannabe;1592417]Tässähän pitää ryhtyä suunnittelemaan yhteislenkkiä :D

Sopii.

Onkohan kukaan käynyt vielä koluamassa korkiksen suunnassa?

MTBwannabe
18.04.2011, 10.06
Onkohan kukaan käynyt vielä koluamassa korkiksen suunnassa?

Vähän märkää ja lunta tuntuisi vielä paikoitellen olevan, mutta tilanne saattaa kyllä radikaalisti muuttua ennen viikonvaihdetta. Käyn tarkkailemassa paikkoja vielä tarkemmin viikon aikana.

MTBwannabe
20.04.2011, 20.21
http://www.a-trip.com/tracks/view/73318

Tollanen piirtyi kartalle tänään Valkeakosken kimppajameissa, kun etsittiin kadonnutta polkua :)

Atze09
20.04.2011, 21.16
http://www.a-trip.com/tracks/view/73318

Tollanen piirtyi kartalle tänään Valkeakosken kimppajameissa, kun etsittiin kadonnutta polkua :)

Kävittekö korkiksella tai siellä suunnassa :seko:
Olin tänään auton kanssa siellä katsomaan ja näyti siltä että laskettelurinteen vieressä päässe jo ylös, vai :seko: entäs siellä metsässä, onko vielä lunta :seko:

hape72
20.04.2011, 21.37
Pääsiäiseksi lupailtu hyvää ilmaa :) löytyykö lähtijöitä?

Xizor
20.04.2011, 21.44
Pääsiäiseksi lupailtu hyvää ilmaa :) löytyykö lähtijöitä?

Mä olen reissussa la & su, mutta perjantaina ja/tai maanantaina voisin kyllä lähteä ajelemaan Koskin suuntaan...oliskohan Akaalta muita tulijoita? :)

Pääsisköhän muuten tuon Roukko - Hervanta reitin jo ajamaan? :rolleyes:

Tietty myös Korkeakankaan maastot on ihan jees jos siellä on vaan lumet sulanut. Ainakin se Juhannusvuoren ympäristö on niin tiheää metsää, että sieltä voi kestää hetken lumien häipyminen...

MTBwannabe
20.04.2011, 22.39
Kävittekö korkiksella tai siellä suunnassa :seko:
Olin tänään auton kanssa siellä katsomaan ja näyti siltä että laskettelurinteen vieressä päässe jo ylös, vai :seko: entäs siellä metsässä, onko vielä lunta :seko:

Eiköhän ne metsäpolut ala olemaan jo kohtuullisen sulana. Tarkkaa tietoa ei ole, mutta voisin huomenna käydä sielläkin vakoilemassa. Tänään oli vastus sitä luokkaa, ettei mäkipisteitä olisi luultavasti herunut joten koukattiin Sointulasta kaupunkiin päin :D:D

Mä voisin lähteä mukaan ajelemaan pääsiäisenä, kunhan vaan aika sovitaan. Kaikki muu aika meneekin sitten puutalkoissa kotipihassa, kun muutama puu sai tänään luvan lähteä.

MTBwannabe
20.04.2011, 22.40
Pääsisköhän muuten tuon Roukko - Hervanta reitin jo ajamaan? :rolleyes:

Pääsee toki, kunhan ei kuvittele reitin kulkevan pirkanhölkän uraa ;)

Siellä varmaan vielä hetken ne hiihtolatujen pohjat ottaa, ennenkuin ovat sulana.

Xizor
20.04.2011, 23.34
Pääsee toki, kunhan ei kuvittele reitin kulkevan pirkanhölkän uraa ;)

Siellä varmaan vielä hetken ne hiihtolatujen pohjat ottaa, ennenkuin ovat sulana.

Pirkanhölkän ura oli juurikin mielessä....noh, kait sekin joskus sulaa. :)

hape72
21.04.2011, 09.23
Juuri nuo tampatut ja tallatut baanat ovat jäässä aiheuttaen niinsanottua ohjelmaa viattomille polkijoille :eek:

Allekirjoittaneelle sopinee pääsiäisenä kaikki paivät, hieman kellonajasta riippuen.

wanderer
21.04.2011, 10.27
Siellä varmaan vielä hetken ne hiihtolatujen pohjat ottaa, ennenkuin ovat sulana.Ja sitten menee vielä toinen hetki, että vellipaikat on kuivina. Korpelalta saisi varmaan ajantasaista tietoa Roukko-Hervanta -välistä.

Ihmeellinen päähänpisto oli tosiaan käydä eilen ajamassa MAASTOpyörällä MAASTOSSA. Nythän on vasta huhtikuu. Viime vuonna taisin ajaa maastossa vasta joskus toukokuun puolivälin jälkeen...
Yllättävän vähän kuraista oli. Pikkunäppäriä polkupätkiä löytyy ihan kylän pinnasta, kun vaan jaksaa kieppua.

MTBwannabe
21.04.2011, 10.51
Ihmeellinen päähänpisto oli tosiaan käydä eilen ajamassa MAASTOpyörällä MAASTOSSA. Nythän on vasta huhtikuu.

Niin se maailma muuttuu :D:D

Polut olivat suhteellisen mukavassa kunnossa, ainoastaan Heritynniemessä meni hiukan työntämiseksi huonon polkuvalinnan vuoksi, kun pääsi jostain polulle kerääntynyt lumi yllättämään.

Tosta ylläpuhutusta yhteislenkistä, olisiko pe 11:00 sopiva porukalle? Lähtöpaikkana vaikkapa Roukon ala-aste, jonne on suhteellisen helppo tulla/löytää? Jos aika on huono, niin sopii ehdottaa muuta aikaa, oma kalenteri kyllä joustaa :rolleyes:

hape72
21.04.2011, 11.07
Pikkunäppäriä polkupätkiä löytyy ihan kylän pinnasta, kun vaan jaksaa kieppua.

...ja valmis meneen samaa polkua erisuuntiin :D

Tosta ylläpuhutusta yhteislenkistä, olisiko pe 11:00 sopiva porukalle? Lähtöpaikkana vaikkapa Roukon ala-aste, jonne on suhteellisen helppo tulla/löytää? Jos aika on huono, niin sopii ehdottaa muuta aikaa, oma kalenteri kyllä joustaa :rolleyes:

Paikka ok.
Aikaistettaisiinko klo 10?

MTBwannabe
21.04.2011, 11.11
Paikka ok.
Aikaistettaisiinko klo 10?

Sekin sopii mulle.

Atze09
21.04.2011, 11.39
Sekin sopii mulle.

Mihin suuntaan teidän retki on menossa, onko joku suunnittelma :seko:

MTBwannabe
21.04.2011, 12.00
Mihin suuntaan teidän retki on menossa, onko joku suunnittelma :seko:

Eipä ole mitään suunnitelmaa, mutta eiköhän tuosta päästä Lotila-Kerhomaja-Sointula-Korkeakangas melko mukavasti.

Xizor
21.04.2011, 13.02
klo. 10.00 Roukon ala-asteen pihassa passaa hyvin.

MTBwannabe
21.04.2011, 21.00
Kävin ajelemassa Korkiksella. Kaupunginpuolisen osan voi suosiolla unohtaa, märkää, lumista ja ikävää. Sensijaan "takana" näyttäisi lumi sulaneen ihan mukavasti, joten siellä ajaminen hyvin todennäköisesti onnistuu ilman suurta tuskaa.

Atze09
22.04.2011, 08.07
En tiedä minkälainen keli on koskissa mutta täällä on tulossa vettä sen verran että pyörä pysyy Akaassa......
Jos vaikka iltapäivälle on vähän kuivempi, käyn sitten täälläpäin lenkille.....

Xizor
22.04.2011, 08.52
En tiedä minkälainen keli on koskissa mutta täällä on tulossa vettä sen verran että pyörä pysyy Akaassa......

Samat sanat kyllä eli ei viitsi sateeseen lähteä. :-)

MTBwannabe
22.04.2011, 09.09
Täällä näyttää sataneen mutta enää ei vettä tule joten lähden itse klo 10 liikenteeseen.

MTBwannabe
22.04.2011, 14.08
Kolmen hengen voimin käytiin katsastamassa Koskilaisten polkujen kuntoa ja reittejä.

Jäljeksi piirtyi jotain tällaista ->

http://www.a-trip.com/tracks/view/73421 (tein itse loppuun pienen sakkolenkin että saa tasatunnit) :D

Ja maastokoneet olivat tätäluokkaa ->

http://www.flickr.com/photos/55953175@N08/5643131216/in/photostream

Kaikenkaikkiaan oikein onnistunut ajelu, eikä sitä pelättyä vettäkään näkynyt juuri muualla kuin vesipulloissa.

hape72
22.04.2011, 14.21

Samat sanat kyllä eli ei viitsi sateeseen lähteä. :-)

Se on siellä puolen valtatietä merellinen ilmasto sateineen kaikkineen :D

Kolmen hengen voimin käytiin katsastamassa Koskilaisten polkujen kuntoa ja reittejä.

Kaikenkaikkiaan oikein onnistunut ajelu, eikä sitä pelättyä vettäkään näkynyt juuri muualla kuin vesipulloissa.

Kiitokset matkaseurasta. Katsellaan jos pääsiäisenpyhien aikana vielä otetaan uusiksi tai mennään naapuripitäjään vierailulle.

Xizor
22.04.2011, 19.30
Se on siellä puolen valtatietä merellinen ilmasto sateineen kaikkineen :D
...
Katsellaan jos pääsiäisenpyhien aikana vielä otetaan uusiksi tai mennään naapuripitäjään vierailulle.

Sen aikaa mitä nyt olen 3 vuotta Toijalassa asunut niin tuntuu kyllä, että täällä sataa enemmän kuin ympäristökunnissa. :seko:

Tosin ei mitään kovaa tiedettä ole tän takana eli ihan mutua vaan. :)

Varmaan Akaalla olis maanantaina lenkkiä kans tiedossa jos haluatte tulla vierailulle. Käytiin tänään Atzen kanssa vähän reilu 3 h pyörimässä ja oikeastaan kaikki polut muutamaa kohtaa lukuunottamatta jo ajettavissa.

Ja jos tälläset ilmat jatkuu niin maanantaina voi nekin vähät lumet ja märät paikat olla historiaa mitä nyt oli havaittavissa...

hape72
22.04.2011, 20.21
Varmaan Akaalla olis maanantaina lenkkiä kans tiedossa jos haluatte tulla vierailulle.

Pitää seurailla millaisia suunnitelmia teette ja tulla vierailulle jos se on aikataululisesti mahdollista.

Atze09
23.04.2011, 15.14
Pitää seurailla millaisia suunnitelmia teette ja tulla vierailulle jos se on aikataululisesti mahdollista.

Suunnitelma on tehty, toivottavasti pääsette mukaan :seko:

MTBwannabe
27.04.2011, 09.50
Kävin eilen iltarastien yhteydessä hiukan vilkaisemassa Äimälän maisemia, ja vaikutti suhteellisen kuivalta mitä vähän polkuja ajelin. Pitää käydä vielä tarkemmin kartoittamassa Äimälä-Korkeakangas akselilla jotta saadaan sieltäkin mukavaa yhtenäistä ajettavaa tarjolle.

izmo
27.04.2011, 13.34
Kävin eilen iltarastien yhteydessä hiukan vilkaisemassa Äimälän maisemia, ja vaikutti suhteellisen kuivalta mitä vähän polkuja ajelin. Pitää käydä vielä tarkemmin kartoittamassa Äimälä-Korkeakangas akselilla jotta saadaan sieltäkin mukavaa yhtenäistä ajettavaa tarjolle.

Korkeenkankaan ja Äimälän välistä löytyy polkuu mutta nyt tähän aikaan epäilen olevan vielä märkää? Äimälän läpi Pälkäneelle en oo löytänyt kuin yhden järkevän reitin jossa metsäautotietä ja vähän polkuu

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/karttalinkki/karttalinkki.html?map.x=205&map.y=206&e=350841&n=6795754&scale=40000&tool=merkitse&styles=normal&lang=fi&tool=merkitse&lang=fi

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/karttalinkki/karttalinkki.html?map.x=167&map.y=264&e=347447&n=6792360&scale=40000&tool=merkitse&styles=normal&lang=fi&tool=merkitse&lang=fi

MTBwannabe
27.04.2011, 14.07
Kyllähän tuolta Äimälän läpi muutama polku+metsäautotie löytyy, nykykunto pitää kyllä käydä tarkistamassa. Pitänee käydä hieman tarkemmin kartoittamassa paikkaa ja laittaa jäljet sitten tänne, suunnistuskartat telineessä toki. Hiukan katselin että kostea tuo merkkaamasi polunpätkä näytti olevan, lunta ei kuitenkaan näkynyt. Äimälä -> Korkeakangas pätkä tuosta ajettuna ei varmaankaan ihan vielä ole kaikilta kohdin kunnossa, käyn ajelemassa samalla reissulla tuonkin pätkän.

hape72
28.04.2011, 20.13
Onko ajatuksia lenkistä viikonloppuna vai viekö sima voiton?

Itsellä suunnitelmissa heittää perjantaina iltaajeluksi jokin pikkulenkki ja lähteä lauantaina aamulla ajeleen hieman pidempi.

MTBwannabe
29.04.2011, 10.45
Onko ajatuksia lenkistä viikonloppuna vai viekö sima voiton?

Itsellä suunnitelmissa heittää perjantaina iltaajeluksi jokin pikkulenkki ja lähteä lauantaina aamulla ajeleen hieman pidempi.

Lauantaina voisin yrittää lähteä mukaan, tänään ei alkaneesta työmatkapyöräilystä johtuen taida enää illalla paukkuja riittää :D

hape72
29.04.2011, 16.01
Lauantaina voisin yrittää lähteä mukaan, tänään ei alkaneesta työmatkapyöräilystä johtuen taida enää illalla paukkuja riittää :D

Onko ajatusta suunnasta, matkasta tms.?

Tapasin Atzen tuossa päivällä ja puhuttiin että pidempi lenkki riittävän aikaisella lähdöllä olis tilauksessa, toisaalta allekirjoittaneelle sopii mennä akaan puolellekin.

MTBwannabe
29.04.2011, 19.08

Tapasin Atzen tuossa päivällä ja puhuttiin että pidempi lenkki riittävän aikaisella lähdöllä olis tilauksessa, toisaalta allekirjoittaneelle sopii mennä akaan puolellekin.

Eipä ole ajatuksia suunnasta, Korkiksen suunnalla varmaan vielä osittain vähän kosteaa. Samoin jos haluaa pirkanhölkän uraa ajella, niin ajamaan pystyy mutta ei saa "suuttua" jos vaatteet kastuu ja kura lentää :D

Atze09
29.04.2011, 19.14

No ajattelin että semmoinen noin klo 8.30 lähtö omalta osalta, pääse vielä päiväunille ja illalla oluen seuraan...... Lenkki menne täällä kerta Arajärven suuntaan osa luontopolkua pitkin joka voi olla jossain paikassa haastava/ talutettava :o Kierretään Riutalankulman ja Onkemäen kautta Arajärvi metsäautotietä pitkin. Takaisin päin on luvassa ylämäkiä/alamäkiä ja lasketaan kylmäkosken suuntaan, sitten takaisin päin kuitenkin Pumpparin polkuja pitkin ???? Lähtöpaikka olis Sahurinpäiväkodinpiha missä on reilusti parkkipaikkoja. Retken tai ajon kesto noin 4h, Kilometriä katsotaan sitten ..... Lähtöpaikka http://kansalaisen. (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=l%C3%A4ht%C3%B6+klo+8.30&srs=EPSG%3A3067&y=6789811&mode=rasta&x=326370&lang=fi)

MTBwannabe
29.04.2011, 19.17
Itse en huomenna jaksa tuonne Atzen mukaan lähteä, on tullut tällä viikolla sen verran kilometriä mittariin että huominen saa luvan olla kevyt ennen vapun viettoa.

Atze09
29.04.2011, 20.10
Itse en huomenna jaksa tuonne Atzen mukaan lähteä, on tullut tällä viikolla sen verran kilometriä mittariin että huominen saa luvan olla kevyt ennen vapun viettoa.

Mihin aika ja missä, ajattelit itse käydä... jos on 0930 tai 1000 joku lähtö teille päin voisin vielä miettiä/harkita tulla koskikseen ????

MTBwannabe
29.04.2011, 21.04
Mihin aika ja missä, ajattelit itse käydä... jos on 0930 tai 1000 joku lähtö teille päin voisin vielä miettiä/harkita tulla koskikseen ????

Ei mulla ole tässä ollut mitään suunnitelmia, olen odotellut että hapa lyö retken pystyyn ja lähden sitten väsyneillä jaloilla roikkumaan ;) Joku Lotila-Kerhomaja-Sointula-Korkeakangas voisi olla ajatus, pieniä polkupätkiä ja siirtymiä, ei mitään ihmeellistä. Korkiksella sitten rinteen oikeaa puolta ylös niin kauan että ajaminen ei enää pätkääkänä maistu :D

Atze09
29.04.2011, 21.24
Ei mulla ole tässä ollut mitään suunnitelmia, olen odotellut että hapa lyö retken pystyyn ja lähden sitten väsyneillä jaloilla roikkumaan ;) Joku Lotila-Kerhomaja-Sointula-Korkeakangas voisi olla ajatus, pieniä polkupätkiä ja siirtymiä, ei mitään ihmeellistä. Korkiksella sitten rinteen oikeaa puolta ylös niin kauan että ajaminen ei enää pätkääkänä maistu :D

Jaahaa nyt on taas vaikea..... :eek: Korkeakangas houkutelle kyllä mutta on olemassa pieni aikataulupaine ja jokunen kilsa on huomenna saatava alle kun koko viikko(4pv.:cool:) meni työn merkeissä ja puuhommissa kotona.... ja taidan siira tuleminen ensi kerraksi :o kun on vähän pidempi lenkki tiedossa.... ja aika taas enempi.

hape72
29.04.2011, 21.48
Parin tunnin iltaharhailut takana :rolleyes:

Jaahaa nyt on taas vaikea..... :eek: Korkeakangas houkutelle kyllä mutta on olemassa pieni aikataulupaine ja jokunen kilsa on huomenna saatava alle kun koko viikko(4pv.:cool:) meni työn merkeissä ja puuhommissa kotona.... ja taidan siira tuleminen ensi kerraksi :o kun on vähän pidempi lenkki tiedossa.... ja aika taas enempi.

Onneksi kausi on vasta alkamassa joten eiköhän näitä keritä :D

MTBwannabe lähdetään Roukon koululta klo 9 ja kierrellään omien tuntemusten mukaan?

MTBwannabe
29.04.2011, 22.12
Parin tunnin iltaharhailut takana :rolleyes:

Onneksi kausi on vasta alkamassa joten eiköhän näitä keritä :D

MTBwannabe lähdetään Roukon koululta klo 9 ja kierrellään omien tuntemusten mukaan?

En ole ihan varma ehdinkö yhdeksäksi matkaan, mutta yritän parhaani.

hape72
29.04.2011, 22.19
En ole ihan varma ehdinkö yhdeksäksi matkaan, mutta yritän parhaani.

auttaako 9.30 asiaa?

MTBwannabe
29.04.2011, 22.25
auttaako 9.30 asiaa?

Eipä juuri, jos mua ei näy 9:00 niin ajellaan sitten omia teitä huomenna ja kehitetään kunnon lenkkiä jatkossa. Tossa hiukan suunnittelin Lotila-Kerhomaja-Sointula-Korkis-Rapola-Valto-Korkis-Sointula-Heritty-Tyry-Eerola lenkkiä, jossa saa HELPOSTI sen 4-5h kulumaan, mutta pitänee ajaa kertaalleen läpi että homma on sujuvaa. Lisäksi Roineen kierto alkaa piakkoin olemaan ajankohtainen, mitä olen uraa työmatkalla tutkinut.

hape72
29.04.2011, 22.35
Eipä juuri, jos mua ei näy 9:00 niin ajellaan sitten omia teitä huomenna ja kehitetään kunnon lenkkiä jatkossa. Tossa hiukan suunnittelin Lotila-Kerhomaja-Sointula-Korkis-Rapola-Valto-Korkis-Sointula-Heritty-Tyry-Eerola lenkkiä, jossa saa HELPOSTI sen 4-5h kulumaan, mutta pitänee ajaa kertaalleen läpi että homma on sujuvaa. Lisäksi Roineen kierto alkaa piakkoin olemaan ajankohtainen, mitä olen uraa työmatkalla tutkinut.

Rapolasta Korkikseen olin itsekin miettinyt vaikka en ole sieltä mennyt kuin kerran :D mutta yrittänyttä ei laiteta.

Mihin kellon aikaan pystyt?

MTBwannabe
29.04.2011, 22.42
Rapolasta Korkikseen olin itsekin miettinyt vaikka en ole sieltä mennyt kuin kerran :D mutta yrittänyttä ei laiteta.

Mihin kellon aikaan pystyt?

Töistä homma nyt vähän tökkii, eli en tiedä pääsenkö aamulla lähtemään, muuten olen valmis vaikka 8:00 lähtöön. Eli helpointa jos vaikka sovitaan se 9 ja jos ei näy niin ensikertaan.... Pitää tosiaankin tutkia toikin pätkä, ettei sitten tarvitse pähkäillä jos mennään isommalla porukalla. Jos tuonne menet niin kannattaa sitten samalla ajaa se Valton pätkä takaisin ja katsella missä kunnossa se tällä hetkellä on.

hape72
29.04.2011, 22.48
Töistä homma nyt vähän tökkii, eli en tiedä pääsenkö aamulla lähtemään, muuten olen valmis vaikka 8:00 lähtöön. Eli helpointa jos vaikka sovitaan se 9 ja jos ei näy niin ensikertaan.... Pitää tosiaankin tutkia toikin pätkä, ettei sitten tarvitse pähkäillä jos mennään isommalla porukalla. Jos tuonne menet niin kannattaa sitten samalla ajaa se Valton pätkä takaisin ja katsella missä kunnossa se tällä hetkellä on.

Toivottavasti ehdit klo 9 Roukon koulu.

hape72
30.04.2011, 14.12
Noniinhän siinä kävi että menimme Kari Visserin kaksistaan :D

Lähtö oli Roukon koululta ja reitti kulki karkeasti näin: Roukko => Lotila => Rapola => Pälkäneentie => Korkeakangas => Roukko. Matkaa kertyi 47 km. Maastot on kuivunut taas melkoisesti eikä tuo kura allekirjoittanutta haittaa. :D

Tuossa matkassa on mukana pari pientä "harhautumista" joista voisi tulla 2-3 kilsaa mutta kaikkineen tästä saisi rakennettu sellaisen viidenkympin kierroksen varmasti melko helposti, en nimittäin mennyt lopussa enään esimerkiksi Herittyyn ollenkaan (joka on muuten ajokunnossa).

Atze09
30.04.2011, 14.30
Onneksi ei kukaan tarvinnut aja yksin ;) sen verran on tullut valkohäntäpeurat tänään vastan että ei olut tylsä ainakin oma lenkki. Oravajärven kohdalla meni vähän sekaisin kun käänsin yksi tietä liian aikaisin, mutta se ei o haitannut kun löysin uusia polkuja ja uuden lenkin..... Nm on tullut reilu 1100m ja max. nopeus metsätiellä 60km/h :eek: kiva oli ja sopivan pituinen ovelta ovelle 88 tässä on jälki vielä http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=1066654

MTBwannabe
30.04.2011, 14.35
Lähtö oli Roukon koululta ja reitti kulki karkeasti näin: Roukko => Lotila => Rapola => Pälkäneentie => Korkeakangas => Roukko. Matkaa kertyi 47 km. Maastot on kuivunut taas melkoisesti eikä tuo kura allekirjoittanutta haittaa. :D

Putosin tolla reittivalinnalla kyllä totaalisesti kartalta, mutta eipä ole eka kerta :D

Ajoitteko Valton metsäreitin? Ilmeisesti Rapola-Korkis metsäsiirtymä jäi myös testaamatta? Ajattelin huomenna lähteä hiukan kartoittamaan tilannetta, jotta saadaan hyvää yhtenäistä ajouraa sitten vierailuja varten.... Kun tarjosivat niin kivaa tekemistä viimeksi meille sielläpäässä ;)

hape72
30.04.2011, 18.28
Putosin tolla reittivalinnalla kyllä totaalisesti kartalta, mutta eipä ole eka kerta :D

Ajoitteko Valton metsäreitin? Ilmeisesti Rapola-Korkis metsäsiirtymä jäi myös testaamatta? Ajattelin huomenna lähteä hiukan kartoittamaan tilannetta, jotta saadaan hyvää yhtenäistä ajouraa sitten vierailuja varten.... Kun tarjosivat niin kivaa tekemistä viimeksi meille sielläpäässä ;)

Yritetääs tarkentaa eli Lotilan jälkeen ajoin asfaltti siirtymä (130) pitkin sinne missä oli aikoinaan bensa asema, sen takana olevan radiotvtaimikäliekään-maston juurelta lähtee mukavaa poljettavaa maastoa joka palaa isolle tielle lähes Rapolanharjun pohjoispäähän.

Edellisen pätkän jälkeen ajelin Rapolanharjun, sieltä Kelhinvuoren vasemmalta puolen sieltä hiekkatietä pitkin jälleen polulle jolta metsätietä pitkin jonkun hakkuu alueen läpi (siellä oli siis ajettava koneen jälki) jonka jälkeen olikin lyhyt hiekkatie siirtymä.

Tämän jälkeen ajoin "pudotetaan puhelin metsään" (Xizor tietää :D) jota pystyi jatkamaan Pälkäneentielle asti josta pienen siirtymän kautta Korkiksen taakse johtavalle tielle ja siellä lisälenkki todella mukavalla polulla (ko. polku lähtee ns. takavitosen mutkan läheltä) sen jälkeen Korkiksen yli Meijerin mäestä kotia kohti pienin mutkin.

:eek: :eek: :eek: :eek: toivottavasti selkeytyi :D :D :D :D voi olla parempi että näytän kartalta.

MTBwannabe
30.04.2011, 21.47
Nyt hokasin, hyvää tekemistä.

Atze09
30.04.2011, 22.38
Siellä ajettiin joskus semmoinen lenkki ---> http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=438308http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=438308

MTBwannabe
02.05.2011, 19.43
Tuli tänään ajettua pirkan hölkkäuraa työmatkapyöräilynä, ja ura oli koko matkalta Hervanta-Valkeakoski hyvässä ja kuivassa kunnossa muutamaa pientä lätäkköä lukuunottamatta. Eli jos tuonne on halukkuutta mennä ajamaan, niin nyt siellä pääsee jo erittäin mainiosti.

hape72
05.05.2011, 17.02
Millaisia viikonloppu suunnitelmia lenkkeihin on porukoilla?

Itse olen alustavasti suunnitellut lauantaiaamulle jonkinmoista pyörähdystä, sunnuntaille kun ei taida uskaltaa edes anoa lupaa. ;)