Näytä tavallinen näkymä : Valkeakoski!
Sivut :
1
[
2]
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
MTBwannabe
05.05.2011, 17.05
Lauantaina multisportin parissa Karjaalla, joten omat lenkit menee sunnuntaille. "Hyvin" alustava suunnitelma oli lähteä kiertämään Roinetta tuolloin, mutta pitää katsoa lauantaina vielä mitä mieltä kroppa on asiasta :p
Millaisia viikonloppu suunnitelmia lenkkeihin on porukoilla?
Itse olen alustavasti suunnitellut lauantaiaamulle jonkinmoista pyörähdystä, sunnuntaille kun ei taida uskaltaa edes anoa lupaa. ;)
Huomenna on työmatkapolkemista tiedossa ja kotimatka taita venyä Arajärven kautta.
Lauantaiaamu kuulosta kivalta, mutta omalta osalta on päivän aikataulu vähän tiukka. Akaassa taidan pysyä ja aikainen lähtö joskus 0800 ja 0830 välille kun 1400 on jo pakko lähtö Valkeakoskelle. Semmoinen 4h Arajärven suuntaan voisin sinulle tarjoa :) pientä kivikko jumppa mutta löytyy myös ihan kivoja polkuja ;) ei käydään Oravajärvelle asti :o
Toinen vaihtoehto jos Jere halua mukaan, voidaan myös Junkkarissa käydä ????
Lauantaiaamu kuulosta kivalta, mutta omalta osalta on päivän aikataulu vähän tiukka. Akaassa taidan pysyä ja aikainen lähtö joskus 0800 ja 0830 välille kun 1400 on jo pakko lähtö Valkeakoskelle. Semmoinen 4h Arajärven suuntaan voisin sinulle tarjoa :) pientä kivikko jumppa mutta löytyy myös ihan kivoja polkuja ;) ei käydään Oravajärvelle asti :o
Toinen vaihtoehto jos Jere halua mukaan, voidaan myös Junkkarissa käydä ????
Tiukka aikataulu on allekirjoittaneellakin kun pitää olla hiihtokauden päättäjäisissä mielellään ennen klo 13:a eli tuollainen klo 8 lauantai aamuna on ihan harkinnan arvoinen ehdotus koska sellaista olin suunnitellutkin, toki kotona saan ajettua pidempään :D.
........... toki kotona saan ajettua pidempään :D.
...... niin, sellaista se on, kun pitäis repiä joka paikkaan ;)
Lauantai aamusta lähtö klo 8 Vääränkoivun Shelliltä.
Lauantai aamusta lähtö klo 8 Vääränkoivun Shelliltä.
Toivon että sinun retkikäsikirjassa löytyy jokunen pk-lenkki, vähän on koivet kipeä kun kävin katsomaan mitä pieni ja iso Orava touhu ja Korkiksella ei o ihan pakko kiipeä huomenna :o Shellille klo 0800 nähdään....:)
MTBwannabe
06.05.2011, 21.41
Suosittelen takavitosta ja vanhaa kilpakymppiä huomiseen ajeluunne :D Myös Rapolanharjulla löytyy kiivettävää ;)
Suosittelen takavitosta ja vanhaa kilpakymppiä huomiseen ajeluunne :D Myös Rapolanharjulla löytyy kiivettävää ;)
Ei ei ei ei vaan tasamaata on tullut tilattu :eek: meille on aika 3h- 3,5h sen jälkeen kääntyy nokka Shellille päin ja kotiin syömään ....
Rapolaan kiivetään tietty vaikka vaan maisemien takia :D
MTBwannabe
06.05.2011, 21.58
Ei ei ei ei vaan tasamaata on tullut tilattu :eek: meille on aika 3h- 3,5h sen jälkeen kääntyy nokka Shellille päin ja kotiin syömään ....
Kyllä 3.5 aikana jo aika kauas tuolta shelliltä pääsee jos ajelee reippaasti ja kääntyy sinnesuuntaan vasta tuolloin :D
Rapolaan kiivetään tietty vaikka vaan maisemien takia :D
Eikö korkikselta on vähän parempaa näkö :p
Kiitos päivän varhais lenkistä ja opastuksesta :) Hienoja polkuja kyllä löytyy myös teille päin ja uudestaan, uudestaan, uudestaan(teletapilta:rolleyes:) niin hieno lenkki oli muutama risupaikkojen huolimatta :eek: Tasan 11.05 olin jo autolla kotimatkalle, eli ihan käsikirjan mukainen lenkki. Tässä vielä jälki http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=1078898
Korkeakankaan alueelle kiinnostais itse vielä, käydään joskus uudestaan katsomaan lisää polkuja ja aja muutama kerta ylös asti ....
Kiitos päivän varhais lenkistä ja opastuksesta :) Hienoja polkuja kyllä löytyy myös teille päin ja uudestaan, uudestaan, uudestaan(teletapilta:rolleyes:) niin hieno lenkki oli muutama risupaikkojen huolimatta :eek: Tasan 11.05 olin jo autolla kotimatkalle, eli ihan käsikirjan mukainen lenkki. Tässä vielä jälki http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=1078898
Korkeakankaan alueelle kiinnostais itse vielä, käydään joskus uudestaan katsomaan lisää polkuja ja aja muutama kerta ylös asti ....
Kiitokset matkaseurasta.:)
Korkeakankaalla pyörittelyyn starttipaikka voisi olla paikanpäällä (tai uimahallilla) mtta juu, mennään vaan.
En ole kuollut vaikka aika hiljainen ;) Pojalla on ylioppilasjuhlat ja otin pientä tavoitetta tehdä muutaman roikkumaan jääneen remppahomman alta pois...
Eli pientä työleiriä ja kohta oon taas innokkaana polkemassa!!!
MTBwannabe
11.05.2011, 23.21
En ole kuollut vaikka aika hiljainen ;) Pojalla on ylioppilasjuhlat ja otin pientä tavoitetta tehdä muutaman roikkumaan jääneen remppahomman alta pois...
Eli pientä työleiriä ja kohta oon taas innokkaana polkemassa!!!
Kohta ne hyvät yhteislenkit vasta alkaa ;)
MTBwannabe
17.05.2011, 20.44
Huomenna olisi ajatus lähteä muutamaksi tunniksi ajelemaan illemmalla, joten jos joku haluaa liittyä seuraan niin se on aina sopivaa. Alustava idea olisi kiipeillä Korkeakankaalla.
Huomenna olisi ajatus lähteä muutamaksi tunniksi ajelemaan illemmalla, joten jos joku haluaa liittyä seuraan niin se on aina sopivaa. Alustava idea olisi kiipeillä Korkeakankaalla.
Valitettavasti huomenna ei todennäköisesti pääse mutta ennakoiden :D kävin tänään pyöritteleen sellaisen pikaisen pari tuntisen ihan kulmilla.
Lauantai aamulle suunnitelmissa 2-3 tuntia "umpimetsää" :eek:
MTBwannabe
19.05.2011, 22.16
Viikonloppuna ei ehdi osallistumaan yhteisiin, kun la olen muualla pyöräilemässä ja sunnuntaina tarkoitus mennä Sappeelle ajamaan tai toisena vaihtoehtona Roinetta kiertämään. Hyvin todennäköisesti kuitenkin Sappeelle.
Huomenna lähtö uimahallilta klo 9
Ottakaapa kantaa tänään Xizorin kanssa jutusteltuun ajatukseen Valkeakosken ja Etelä-Pirkanmaan yhdistämisestä MTB:n osalta hieman samaan tyyliin kuin maantieporukalla on tuo "Maantielenkit Akaa/Valkeakoski/Lempäälä" ketju.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=36438&page=51
Mulle ihan sama, helppo näitä on seurata, kun laittaa buukmarkkeihin...
t: jarge
MTBwannabe
26.05.2011, 23.18
Käytiin 2 hengen voimin kääntymässä hiukan Taivalpirtin jälkeen kaasulinjalla, ja hyvää palvelua olisi ollut tarjolla kun olivat kaivaneet putken maahan, mutta eivät vielä olleet kuoppaa peittäneet niin lupasivat nostaa ukot + pyörät kauhassa yli. Tälläkertaa ei tosin tarvinnut, ja huomenna on kuoppa ummessa kuulemma. Ei tarvitse nostella enää putken yli :D
Itseluottamus tosin kovilla, kun edessä ajellaan pintakaasulla ja itse tummuu jo kotitalon ylämäessä :mad:
wanderer
27.05.2011, 10.43
Huonoa päivää voi aina syyttää! Vähän huilia niin Antti sutii taas kummasti.
Hassua oli ajella notkuvalla pyörällä, kun kivikkoon ja juurakkoon voi tarjota lähestulkoon rajoittamatonta vauhtia.
MTBwannabe
27.05.2011, 12.48
Huonoa päivää voi aina syyttää! Vähän huilia niin Antti sutii taas kummasti.
Huono päivä, kalusto jne.... Onhan näitä, saadaan päät kääntymään muualle kuin tosiasian suuntaan ;)
Tänään tuli pyörähdettyä pikkulenkki heti aamusta, löysin Korkikselta muutamia itselleni täysin uusia pätkiäkin mentäväksi.:cool:
Monien nyt keväällä ajettavien polkujen ongelma lienee että ovat kesällä lähes "ummessa" kun ei kulkijoita ole tarpeeksi.:mad:
Onkohan kukaan lähdössä huomenna liikkeelle, itsellä suunnitelmissa joku ~3:n tunnin kierros ja lähtö todennäköisesti tulee olemaan aamusta.
MTBwannabe
01.06.2011, 10.47
Onkohan kukaan lähdössä huomenna liikkeelle, itsellä suunnitelmissa joku ~3:n tunnin kierros ja lähtö todennäköisesti tulee olemaan aamusta.
Mä voisin lähteä mukaan, mikäli jalat ovat vielä huomenna tallella. Tänään olisi meinaan tarkoitus vähän pyörittää ylämäkeä illemmalla.
ajelen useamman kerran kesässä kangasala-sattula (lähellä parolaa) väliä. valkeakoskelle asti pääsen kotoa mukavasti maastossa joko pälkäneen tai pirkantaipaleen kautta - perinteisen roineen kierron reittiä. valkeakoskelta hämeenlinnan suuntaan olen aina ajellut 130-tietä sillä alue on minulle tuntematonta, mutta olisiko tällä välillä olemassa jotain maastouraa edes jossain kohtaa?
Mä voisin lähteä mukaan, mikäli jalat ovat vielä huomenna tallella. Tänään olisi meinaan tarkoitus vähän pyörittää ylämäkeä illemmalla.
Klo 8.30 Roukon koulu lähtöpaikkana?
MTBwannabe
01.06.2011, 21.58
Klo 8.30 Roukon koulu lähtöpaikkana?
Ehdin itse vasta 10.00 liikkeelle joten tuohon lähtöön en pääse mukaan.
Aamusta tuli käytyä Kaakonojalta kakskakkosen latupohjia pitkin pikku lenkki, jota täydensin pienellä lisälenkillä ennen kuin helle alkoi häiritä :D
Reitti ei ole täysin ajettava vaan pitää olla valmis tunkkaan:eek:. Täytyy kuitenkin jatkaa maastojen tutkiskelua jos sieltä löytyisi vaikka ajettavampi lenkki :cool:.
Aki Korpela
13.06.2011, 13.01
Laajavuoren XCM-kisassa oli lauantaina kiitettävästi koskilaisia paikalla!
Kunhan tässä kesäloma heinäkuussa koittaa, olis mukava lähteä paikalliselle yhteislenkille mukaan opettelemaan kotipitäjän polkuja. Ainakin se Rapola-Korkis-pätkä tarttis opetella.
MTBwannabe
13.06.2011, 14.07
Laajavuoren XCM-kisassa oli lauantaina kiitettävästi koskilaisia paikalla!
Kunhan tässä kesäloma heinäkuussa koittaa, olis mukava lähteä paikalliselle yhteislenkille mukaan opettelemaan kotipitäjän polkuja. Ainakin se Rapola-Korkis-pätkä tarttis opetella.
Eiköhän me saada näitä yhteislenkkejä heinäkuussa Tahkon jälkeen ajeltua, sinnekin kun on koskin nöösipoikien nimet eksyneet osallistujalistoille.
MTBwannabe
21.06.2011, 11.05
Tänään 17:00 suuntaa lenkki akselilla Lotila-Vallo-Rapola-Korkis. Jos joku haluaa lähteä mukaan niin infoa tänne.
MTBwannabe
22.06.2011, 09.33
Jos jotain niin heinälato-romantiikkaa kaipaa tämä ketju :D Tuli siis eilisellä lenkillä otettua tuollainen kuva matkan varrelta, muutaman kilometrin päässä Atzen aiemmasta Rapolanharjun kuvasta.
http://www.flickr.com/photos/55953175@N08/5858868551/in/photostream
Mutta missä?
Jos jotain niin heinälato-romantiikkaa kaipaa tämä ketju :D Tuli siis eilisellä lenkillä otettua tuollainen kuva matkan varrelta, muutaman kilometrin päässä Atzen aiemmasta Rapolanharjun kuvasta.
http://www.flickr.com/photos/55953175@N08/5858868551/in/photostream
Mutta missä?
Voisin kuvitella että on metsäpätkällä joka on jo ennen Rapolaa ja jos olen oikeassa paikassa niin tuohon pääsee sekä pellon reunaa että pientä tietä?
Noiden kuvien laittaminen on puukon kääntöä allekirjoittaneen haavoissa, itse kun ei tällä hetkellä vammoiltaan uskalla edes yrittää mennä metsään :(
MTBwannabe
22.06.2011, 11.22
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=T%C3%A4ss%C3%A4h%C3%A4n+t%C3%A4m%C3%A4&srs=EPSG%3A3067&y=6791426&x=340531&lang=fi
Oikeassa paikassa olit. Mitäs vammoja sulla nyt on päällä? Itsekin tuli eilen paluumatkalla Korkiksen takana otettua tuntumaa kivikkoon kun takarengas sutaisi tyhjää :D
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=T%C3%A4ss%C3%A4h%C3%A4n+t%C3%A4m%C3%A4&srs=EPSG%3A3067&y=6791426&x=340531&lang=fi
Oikeassa paikassa olit. Mitäs vammoja sulla nyt on päällä? Itsekin tuli eilen paluumatkalla Korkiksen takana otettua tuntumaa kivikkoon kun takarengas sutaisi tyhjää :D
Tuli kaaduttua kotona keskellä päivää ja nyt kylki ollut viikon "sökönä". Murtumia ei kuvissa ollut mutta ilmeisesti luukalvo tai jotain on ottanut siipeensä kun ei kestä iskuja, yskimistä, nauramista tms.
...taidan ostaa kuntopyörän :D
MTBwannabe
22.06.2011, 22.43
Tuli kaaduttua kotona keskellä päivää ja nyt kylki ollut viikon "sökönä". Murtumia ei kuvissa ollut mutta ilmeisesti luukalvo tai jotain on ottanut siipeensä kun ei kestä iskuja, yskimistä, nauramista tms.
...taidan ostaa kuntopyörän :D
Onpa harmillista, kannattaisi vaan olla siellä lenkillä, niin ei olisi niin paljon aikaa loukata kotona itseään :p Kuntopyörällä voi sitten seurailla Ranskan ympäriajoa ja ottaa haasteita nousuissa.
MTBwannabe
28.06.2011, 14.57
Ajattelin joskus 19 aikoihin käväistä Taivalpirtillä rennon kevyen reippasti :D eli jos joku haluaa lähteä mukaan niin "nimiä" listaan.
wanderer
28.06.2011, 16.16
Ajattelin joskus 19 aikoihin käväistä Taivalpirtillä rennon kevyen reippasti :D eli jos joku haluaa lähteä mukaan niin "nimiä" listaan.
Hep!
MTBwannabe
28.06.2011, 17.04
Nice, otetaan alustavasti 19:00 Roukon koululta, jos joku muukin haluaa liittyä seuraan.
MTBwannabe
06.07.2011, 16.59
Huomenna ketään lähdössä mukaan kiertelemään Koskin polkuja?
Huomenna ketään lähdössä mukaan kiertelemään Koskin polkuja?
Mihin aikaan ajattelit startata? :)
MTBwannabe
07.07.2011, 09.11
Mihin aikaan ajattelit startata? :)
Neljän ja viiden välissä, ei mitään tarkkaa aikataulua.
Neljän ja viiden välissä, ei mitään tarkkaa aikataulua.
17.00 vois kyllä olla ihan passeli, mikä olis lähtöpaikka?
MTBwannabe
07.07.2011, 12.22
17.00 vois kyllä olla ihan passeli, mikä olis lähtöpaikka?
Olisko Roukon koulu sopiva? 17.00 siellä?
Olisko Roukon koulu sopiva? 17.00 siellä?
Passaa hyvin eli näemme silloin. :)
MTBwannabe
07.07.2011, 14.20
Hyvä hyvä, lisääkin mahtuu ;)
Hyvä hyvä, lisääkin mahtuu ;)
Taidan tulla kans...
MTBwannabe
07.07.2011, 22.06
Hyvä lenkki, kiitokset osallisille. Meikäläinen sai tiirailla paremmin osaavien kivikkolinjoja :D
Hyvä lenkki, kiitokset osallisille. Meikäläinen sai tiirailla paremmin osaavien kivikkolinjoja :D
Kiitokset vaan itsellesi opastuksesta! Tuli taas aika paljon uutta loistavaa polkua omaan tietoon...
Se on niin päivästä kiinni miten ajolinjat löytyy, välillä tuntuu että tökkää meno joka kiveen ja juureen ja välillä saa jopa hetken ajettuakin. :D
Ja tässä vielä eilisen reitti:
http://dl.dropbox.com/u/13289522/mtb/valkeakoski.gpx
Sama kuvina:
http://dl.dropbox.com/u/13289522/mtb/vlk1.jpg
http://dl.dropbox.com/u/13289522/mtb/vlk2.jpg
Ja tässä vielä eilisen reitti:
Sama kuvina:
Kiitos reitistä! Oman kännykän akku olikin vähemmän sopivasti päässyt kuivahtamaan, joten itselle ei reittiä päässyt suoraan tallentamaan.
MTBwannabe & tovi:lle kiitokset opastuksesta! Löytyi taas itselleni uusia polkuja ja samalla tuli verestettyjä vanhoja muistoja. :)
Terve kaikille!
Sama kuvina:
http://dl.dropbox.com/u/13289522/mtb/vlk1.jpg (http://dl.dropbox.com/u/13289522/mtb/vlk1.jpg)
http://dl.dropbox.com/u/13289522/mtb/vlk2.jpg (http://dl.dropbox.com/u/13289522/mtb/vlk2.jpg)
Kartoista löytyi muutamia uusia polkuja, kiitos vaan. Mua kiinnostaisi tuo Korkiksen takana (kaupungin suunnasta katsottuna) oleva polkupätkä. Onko se sitä vanhaa kansanhiihtolatua vai mitä? Millaisessa kunnossa se on? Onko reitti selkeä vai eksyykö sinne helposti? Polun päätä on muutaman kerran tullut tuijoteltua mutta sen pidemmälle ei ole rohkeus riittänyt... :D
MTBwannabe
08.07.2011, 22.05
Kartoista löytyi muutamia uusia polkuja, kiitos vaan. Mua kiinnostaisi tuo Korkiksen takana (kaupungin suunnasta katsottuna) oleva polkupätkä. Onko se sitä vanhaa kansanhiihtolatua vai mitä? Millaisessa kunnossa se on? Onko reitti selkeä vai eksyykö sinne helposti? Polun päätä on muutaman kerran tullut tuijoteltua mutta sen pidemmälle ei ole rohkeus riittänyt... :D
Polku on erittäin selkeä eikä siltä oikein voi eksyä. Kun polku haarautuu linjan kohdalla, ovat käytännön vaihtoehdot kääntyä oikealle (kuten ajoimme) tai vasemmalle (kuten tulimme). Suoraan jatkuva pätkä osuu tuloreittimme paluukohtaan. Eli tuossa ei oikeastaan voi eksyä, ainostaan metsätyöt oikealle haarautuvan polun päässä hieman sotkevat mutta metsäkoneen uraa ajamalla selvisimme itsekin, emmekä ajaneet turhaa 100m lenkkiä hakkuulla. Kansanhiihdon laduista ei oikeastaan ole itsellä tietoa, joten en pysty tuohon kommentoimaan.
MTBwannabe
08.07.2011, 22.08
Ai niin, ja polun kunto on erittäin hyvä yhtä kivikkonousua lukuunottamatta jonka varmasti minua kovemmat kaverit ajavat ylös.
Ai niin, ja polun kunto on erittäin hyvä yhtä kivikkonousua lukuunottamatta jonka varmasti minua kovemmat kaverit ajavat ylös.
Polku tosiaan varsin mukavaa kivikkosettiä ja melkein kyllä haluaisin sen nähdä
kun joku tuon kivikkomäen täysin ylös ajaa....sen verran jyrkäksi muuttuu vielä lopussakin. :)
Ok. Kiitokset näistä! Täytyy käydä tsekkaamassa, miten siellä käy.
MTBwannabe
12.07.2011, 19.15
Huomenna kukaan lähdössä ajelemaan? Ajattelin sen 2-3h ajella ympäriinsä, luultavasti Roukko-Lotila-Valto-Rapola-Korkis yhdistelmän kiertelen. Jos joku haluaa lähteä mukaan, sovitaan lähtöaika (kunhan se on 14:30 jälkeen).
Voisin lähtee, viimeaikoina ollut vähän hiljaista fillarin kanssa... Teen yleensä töitä johonkin 16-17 saakka, mutta tarvittaessa saatan pystyä vähän nipsaseen päivän lopusta pois... Vallosta -Rapolaan reitti on ittellä vielä löytymättä, se kiinnostais tsekata. t: Jarge
MTBwannabe
13.07.2011, 09.29
Voisin lähtee, viimeaikoina ollut vähän hiljaista fillarin kanssa... Teen yleensä töitä johonkin 16-17 saakka, mutta tarvittaessa saatan pystyä vähän nipsaseen päivän lopusta pois... Vallosta -Rapolaan reitti on ittellä vielä löytymättä, se kiinnostais tsekata. t: Jarge
Ok, laita itsellesi sopiva lähtöaika tänne niin startataan vaikka Roukon koululta.
MTBwannabe
13.07.2011, 15.51
Tuli sen verran muutoksia omaan aikatauluun, että lähden ajamaan 17:00 ja koukkaan Roukon koulun kautta jos joku haluaa liittyä seuraan.
Kiiru päivä :) Koitan ehtiä klo 17 Roukkoon...
MTBwannabe
13.07.2011, 22.19
Eipä sitten tullut lähdettyä Rapolaa ihailemaan vaan suuntasin sujuvasti Korkikselle nousumetrejä keräilemään. Käsittämättömästi näin myös muita pyöränjälkiä, onneksi pyöriä ei kuitenkaan näkynyt :D Olisin saattanut säikähtää, tuolla kun yleensä saa yksinään harjoitella :D:D:D
MTBwannabe
22.07.2011, 18.37
Suunnitelmissa olisi lenkki Niinisalosta Pirkanhiihtoa seuraillen kohti Valkeakoskea, ajatuksena lähteä bussilla Niinisaloon aamuvarhaisella ja ajaa sieltä sitten kohti kotia rauhallisella vauhdilla. Kahvit juodaan ja mahdollisesti jopa makkarat paistetaan matkalla, joten jos kiinnostusta löytyy niin ryhdytään sopimaan aikatauluista tarkemmin. 2 henkilöä on tällä hetkellä lähdössä, mutta runsaasti muitakin mahtuu. Eikä ketään jätetä porukasta, joten vauhti jaetaan porukan mukaan.
Suunnitelmissa olisi lenkki Niinisalosta Pirkanhiihtoa seuraillen kohti Valkeakoskea, ajatuksena lähteä bussilla Niinisaloon aamuvarhaisella ja ajaa sieltä sitten kohti kotia rauhallisella vauhdilla. Kahvit juodaan ja mahdollisesti jopa makkarat paistetaan matkalla, joten jos kiinnostusta löytyy niin ryhdytään sopimaan aikatauluista tarkemmin. 2 henkilöä on tällä hetkellä lähdössä, mutta runsaasti muitakin mahtuu. Eikä ketään jätetä porukasta, joten vauhti jaetaan porukan mukaan.
Kuinkas pitkä lenkki tuo olisi ja minkähänlaista maastoa? :)
MTBwannabe
23.07.2011, 12.10
Kuinkas pitkä lenkki tuo olisi ja minkähänlaista maastoa? :)
Maasto on suurimmalta osiltaan kangasmaastoa, hyviä polkuja, jonkin verran soratiesiirtymiä ja lenkkeilypohjaa. Lenkin pituuden voi tietysti itse säätää, mutta jos Niinisalosta ajaa vaikkapa Lamminpäähän niin matkahan on pirkanhihdosta "tuttu" 90km ja sieltä mahdollinen siirtymä vielä kotiin tuo hieman lisää :D
Alustava kiinnostus täältä, jollen kuole ennen sitä (eka lenkki hammastulehduksen jälkeen ja tuntuu yllättävän voipuneelta olo...)
Rullaluistimilla hankittu kyllä riittävä pohjakunto, vaikkei fillaroimaan olekaan juuri tullut kesän aikana lähdettyä.
Tässä hiukan äskeistä lähipolkujen etsiskelyä:
http://www.sports-tracker.com/#/workout/DrGixxer/bhqfg7ho136emnvl
Näyttäis lupaavan lauantaille sen verran hyvää keliä, että ajattelin käydä ajamassa Vlk-Hervanta-Vlk lenkin... onko mukaan lähtijöitä? :)
MTBwannabe
11.08.2011, 23.18
Meikäläinen ei käsioperaation jälkeen vielä uskalla metsään lähteä, joten keräilen kilometrejä asfaltilla ainakin kuun loppuun asti.
Näyttäis lupaavan lauantaille sen verran hyvää keliä, että ajattelin käydä ajamassa Vlk-Hervanta-Vlk lenkin... onko mukaan lähtijöitä? :)
Voisi kiinnostaa, jos lähdettäis heti aamusta - ei nyt kukonlaulun aikaan mutta ysiltä?
Voisi kiinnostaa, jos lähdettäis heti aamusta - ei nyt kukonlaulun aikaan mutta ysiltä?
Kyllä tuo 9.00 passaa ihan hyvin, lähdetäänkö vaikka peruspaikalta eli Roukon koulun pihasta? :)
Lähtö siitä parkkikselta, mistä pääsee suoraan niille reiteille? Siitä joskus viime kesänä lähdettiinkin (olitkohan sä silloin mukana?) Siihen olisi itsellä suora maastoreittiyhteys, ei tarvitsisi mennä nappuloilla pikitien puolelle :D
Eli oikea sijainti ainakin goolemapsilla löytyy osoitteella "Salomaantie 56, Valkeakoski"
Lähtö siitä parkkikselta, mistä pääsee suoraan niille reiteille? Siitä joskus viime kesänä lähdettiinkin (olitkohan sä silloin mukana?) Siihen olisi itsellä suora maastoreittiyhteys, ei tarvitsisi mennä nappuloilla pikitien puolelle :D
Eli oikea sijainti ainakin goolemapsilla löytyy osoitteella "Salomaantie 56, Valkeakoski"
Joo, tuo lähtöpaikka on ok. Aikaistetaanko starttia vielä sen verran, että otetaan lähtö 08.30? Voi sitten käydä hervannassa juomassa aamukahvit ja ajaa takaisin. :)
Joo, tuo lähtöpaikka on ok. Aikaistetaanko starttia vielä sen verran, että otetaan lähtö 08.30? Voi sitten käydä hervannassa juomassa aamukahvit ja ajaa takaisin. :)
8:30 käy...
Hyvä lenkki oli, kiitokset Gixxerille seurasta. Tovikin nähtiin takaisin tullessa, joten loppumatkalla olikin jo kolme kuskia. :)
Toivottavasti ei tullut olkapäähän pahempaa vauriota.. :(
Kyllä vauriot taitaa olla pinnallisia, toki aika häijyn näköisiä...
Hyvä lenkki mutta tuon olkapään takia meinasi käydä rankaksi :) Tää päivä onkin tullut lähinnä makailtua ja pelailtua nettipokeria (ei tullut pyörärahoja)
Ajattelin, että säätilan salliessa voisin tulla ajelemaan Valkeakoskelle jonkun 3h setin lauantaina tai sunnuntaina....olisko muita osallistujia?
Ajattelin, että säätilan salliessa voisin tulla ajelemaan Valkeakoskelle jonkun 3h setin lauantaina tai sunnuntaina....olisko muita osallistujia?
Olen Porissa, Venetzialaiset on tiedossa ...... kalastusta, rantasauna ja raketteija :)
MTBwannabe
23.08.2011, 22.46
Valkeakoskellakin on lauantaina Venetsialaiset, eli Atze on selkeästi mennyt väärään paikkaan..... :p
Tästäkin huolimatta en itsekään pääse, koska olen ...Porissa... tuolloin :cool: Aiemmin viikolla olisi kyllä aikaa ajella jos jollakin löytyy samoja haluja?
Startti huomenna 09.30 täältä: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=T%C3%A4st%C3%A4&srs=EPSG%3A3067&y=6798079&x=340202&lang=fi jos nyt joku vielä haluaa tulla mukaan:
Vois kyllä lähtee testaan kuinka uudet ketjut kestää. Pyörän painokin laski puoli kiloo, kun tyhjensin takarataspakasta aimo läjän havu/ketjuöljyseosta ;) Nii, ja kuinka olkapää kestää.
Hyvä lenkki oli tänään, kiitokset Tovi ja DrGixxer! Hieman oli teknisiä ongelmia, mutta ei onneksi pahasti vaikuttanut matkantekoon. :)
Kyllä sitä vaan Valkeakoskellakin saa hyvän 40 km / 3h- lenkin aikaiseksi ja saa suurimmaksi osaksi mainioita polkuja ajella.
Joo, hyvä lenkki oli ja ittelle uusi tuttavuus se metsälenkki sielä Korkkiksen takana. Ja ens kerralla se kivikkomäki menee sitten ajamalla ;)
Täytynee vissiin muuttaa tää käyttäjänimi täällä, kun olen alkanut kirjoitella. En mä mikään tohtori ole, vaan Jarge.
t: Jarge
MTBwannabe
02.09.2011, 21.44
Pitänee vielä järkätä joku TourDeValkeakoski tänä vuonna :p
Ehdottomasti kannatettava idea! Sit ajetaan kaikki paikat läpi: heritynniemi, korkkis, rapolanharju, lotila...
MTBwannabe
04.09.2011, 15.04
Tuli käytyä hiukan tutkimassa aiemmin hieman vähemmälle huomiolle jääneitä paikkoja, ja löytyi omaan makuun todellinen HELMI!
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Tässä&srs=EPSG%3A3067&y=6796530&x=333405&lang=fi
Tuolta löytyy noin 650-700m pitkä "crossi"rata, jota oli todella makeaa ajaa ympäri. Radalta löytyy myös muutama hyppyri, mutta ne skippasin vielä tälläkertaa :o
Käykääpä koitattamassa, tai huudelkaa täällä niin lähden mukaan, niin hauskaa tuota oli ajaa muuta kierros ympyrää... Kierrosaikoja voi myös heitellä tänne :p
Tuohan on ollut oikeasti crossirata joskus kultaisella 80-luvulla... Täytyykin käydä testaamassa!!!
MTBwannabe
05.09.2011, 10.02
Samasta paikasta löytyy myös pientä polunpätkää vähän joka suuntaan ja harjunreunaa jos haluaa niitä ajella ylös tai varsinkin alas.
pätkyläinen
05.09.2011, 11.06
Terves! Kuka lähtee näyttämään jonkun mukavan pätkän kevyenä (1-2h) sunnuntai huristeluna SU 11.9??
nimiälistaan taikka yv:tä niin sovittaan paikka ja aika
Niin mites muuten se Poronpolun reissu mistä on ollut puhetta. Mietin tässä, että jos kyseinen reissu olisi 18.9 tai 1.10, niin onko kukaan kiinnostunut tuolloin lähtemään?
Su huristelu passaa mainiosti näillä näkymin.
Ja Porojakin vois lähtee kurkkimaan... 17.9. on kyllä häät, joten voi mennä myöhään. Tosin krapulaa ei tarvi pelätä meikäläisen kohdalla, mutta väsymystä ehkä...
Pyöränryökäle vaan rupes naksumaan TdT:n jälkeen, täytyy koittaa jäljittää, että mikä napsuu...
MTBwannabe
05.09.2011, 14.50
Sunnuntaina voisin itsekin lähteä ajamaan, en tosin ihan aamusta ehdi tuolloin. Nyt pitää lähteä käymään Tampereella, onnistuin äsken puhkomaan sisä&ulkokumit Korkiksella ja hölmöyksissäni olin lastannut reppuun "väärän" mallista sisuria :( Pientä varastopäivitystä siis, että pääsee vielä tänään illemmalla ajamaan "crossiradalle" :) Kukas lähtee mukaan? ;)
Sovitaan sitten alustavasti, että lähdetään ajamaan Poronpolkua 18.9.2011. Mietin tässä että jos tähdätään aloitus siten, että ollaan paikanpäällä 10.00 niin sitten ei menee niin kauhean myöhään paluu. :)
Kuulosta kivalta ja kalenterissa oli just sopiva tyhjä päivä. Alustava voisin myös imloitautua :) ja muistaka repu on silloin täynä varaosia :rolleyes: ja makkarat jäävät kotiin jääkaapiin ......
MTBwannabe
06.09.2011, 21.24
Mulla olis Atzelle yksi lenkki Korkiksella koeajettavaksi, joten siihenkin pitää vielä aikaa löytyä tämän vuoden puolella ;)
Kuulosta kivalta ja kalenterissa oli just sopiva tyhjä päivä. Alustava voisin myös imloitautua :) ja muistaka repu on silloin täynä varaosia :rolleyes: ja makkarat jäävät kotiin jääkaapiin ......
Varaosia tosiaan mukaan paljon, ainakin varakorvake. Tosin eipä sekään paljon auta jos takavaihtaja hajoaa atomia pienemmiksi osiksi. :D
Kyllä nyt makkaraa pitää mukaa ottaa ettei nyt meni liian vakavaksi urheiluksi! ;) Tosin viimeksikin mä olin ainoa jolla se paketti oli mukana, mutta onneksi ei tarvinut yksin koko pakettia mussuttaa. :D
MTBwannabe
07.09.2011, 22.29
Terves! Kuka lähtee näyttämään jonkun mukavan pätkän kevyenä (1-2h) sunnuntai huristeluna SU 11.9??
nimiälistaan taikka yv:tä niin sovittaan paikka ja aika
Mihinkäs aikaan pätkyläinen olisi halukas lähtemään sunnuntaina liikkeelle ja mistä? Itse ehdin vasta 15:00 jälkeen, joten jos tuo aikataulu sopii niin lähden mukaan huristelemaan.
Hidasmuttakankee
08.09.2011, 12.17
Voisin kanssa alustavasti ilmoittautua tuolle poronpolku retkelle. Aiemmin mainitusta crossiradasta sen verran että paikan nimi on nikkarinhanko. Olen siellä ajanut (kaatuillut) crossipyörällä DrGixxerin mainitsemalla kultaisella 80-luvulla. Ok pikku rata joka harmiksemme suljettiin käytöltä. Ilmeisesti jonkun viherpipertäjän korviin sattui :eek:
MTBwannabe
08.09.2011, 12.41
Voisin kanssa alustavasti ilmoittautua tuolle poronpolku retkelle. Aiemmin mainitusta crossiradasta sen verran että paikan nimi on nikkarinhanko. Olen siellä ajanut (kaatuillut) crossipyörällä DrGixxerin mainitsemalla kultaisella 80-luvulla. Ok pikku rata joka harmiksemme suljettiin käytöltä. Ilmeisesti jonkun viherpipertäjän korviin sattui :eek:
Pitänee ajella siellä sitten fillarilla hiljaa :) Ihan kivalta paikalta toi tosiaankin vaikutti, pitänee joku päivä mennä kellottamaan kierrosennätys.
pätkyläinen
08.09.2011, 13.26
Mulle ei ole merkitystä lähtöpaikalla. Tulen Sointulasta ajamalla paikalle olisko sitten 16.00 sopiva aika? Kertokaa vain paikka mistä on hyvä lähteä
MTBwannabe
08.09.2011, 13.36
Sunnuntaina 16.00 Roukon koulun pihalta sitten lähdetään. Siitä lähdettäessä saadaan kyllä muutama tunti kulutettua ajon merkeissä.
pätkyläinen
09.09.2011, 21.10
Joudun muuttamaan lähtöaikaa taikka perumaan reissun... aikaisintaan klo.18.00 (hallituksen määräys ja siitä ei neuvotelle) pääseisin paikalle. Onko mitään mahiksia muutta starttia tohon?
MTBwannabe
09.09.2011, 22.20
Joudun muuttamaan lähtöaikaa taikka perumaan reissun... aikaisintaan klo.18.00 (hallituksen määräys ja siitä ei neuvotelle) pääseisin paikalle. Onko mitään mahiksia muutta starttia tohon?
nou problem.... silloin nähdään.
Tää saattais mahdollistaa munkin lähdön - ehtis hoitaa yhdet synttärit alta pois. Toivottavasti. t: Jarge
Tää saattais mahdollistaa munkin lähdön - ehtis hoitaa yhdet synttärit alta pois. Toivottavasti. t: Jarge
No ei tartte odotella tänään meikäläistä mukaan... Iski flunssa päälle /:
pätkyläinen
11.09.2011, 16.41
En pääse ajaan! Kuumeessa sängyn pohjalla. T:Pätkis
Harmittaa kyllä kun tuota Poronpolon reissua itse alunperin ehdottelen, mutta mulla tuli nyt peruuttamaton este ensi viikonlopuksi eli en pääsekään lähtemään... :(
Harmittaa kyllä kun tuota Poronpolon reissua itse alunperin ehdottelen, mutta mulla tuli nyt peruuttamaton este ensi viikonlopuksi eli en pääsekään lähtemään... :(
Mullakin on edellisenä päivänä ne häät (ei omat), joten mun puolesta passais jos vaikka siirrettäis viikolla??? t: Jarge
Mullakin on edellisenä päivänä ne häät (ei omat), joten mun puolesta passais jos vaikka siirrettäis viikolla??? t: Jarge
Periaatteessa tällä hetkellä on jo 3 viikonloppua tästä eteenpäin buukattu kaikenlaisiin kissanristiäisiin, joten mulle passais vasta selkeästi lokakuun puolella. :(
Mutta tosiaan menkää vaan mun puolesta jo ensi viikonloppuna, kyllä poronpolku siellä säilyy eli kyllä sinne pääsee meikäläinenkin jossain vaiheessa uudestaan. :)
MTBwannabe
13.09.2011, 13.04
Tulipahan taas todistettua että Heritynniemen "rantabulevardi" on pala parasta Valkeakoskelaista maastopyöräilyreittiä. Ainoastaan näin koskealla "hieman" kostea juurakko tekee osasta reittiä hieman haasteellista :)
Jos joltain on muuten kadoksissa Alpina merkkinen, sininen maastopyörä täällä koskissa niin kannattaa käydä hakemassa omansa pois Pohjankorven ja Eerolan välisen alikulun (Kangasalantie) viereisestä ojasta. Hilasin sen sieltä hieman enemmän esille, josko sattuisi omistajan silmiin paremmin.
Tulipahan taas todistettua että Heritynniemen "rantabulevardi" on pala parasta Valkeakoskelaista maastopyöräilyreittiä. Ainoastaan näin koskealla "hieman" kostea juurakko tekee osasta reittiä hieman haasteellista :)
Mutta se on ainakin hyvä että ne juuret menee aina suoraan polun poikki, jos olis jotenkin vinottain niin sitten vois varsinkin märällä olla aika vaarallista touhua. :) Ja tosiaan tuolla polulla saa notkupyörän arvokkaista joustosenteistä vastinetta rahalle. :D
Ehkä mä silti laittaisin Valkeakosken top 1 reitiksi sen Lotilanjärven rantaa kiertävän...se on vaan kyllä hieno.
MTBwannabe
13.09.2011, 13.43
Ehkä mä silti laittaisin Valkeakosken top 1 reitiksi sen Lotilanjärven rantaa kiertävän...se on vaan kyllä hieno.
Joo onhan Lotilan kierto hienoa reittiä joka metri. Näitä top 1 reittejä on vaan vähän vaikea nimetä, kun ei koskaan tiedä millä tuulella "pyörä" on :D
Hieman heikommalla kululla tuo Herityn bulevardi olisi ollut maanpäällinen "helvetti" :D
pätkyläinen
13.09.2011, 15.39
Mikä ja missä on tuo paljonpuhuttu poronpolku?
MTBwannabe
13.09.2011, 16.02
http://www.loppi.fi/Loppi/Palvelut/Kuntapalvelut/Vapaa-aikapalvelut/Liikunta/Poronpolku-tapahtuma/
T (http://www.loppi.fi/Loppi/Palvelut/Kuntapalvelut/Vapaa-aikapalvelut/Liikunta/Poronpolku-tapahtuma/)ätä lienevät pojat tarkoittaneen.
Tässä on jälki http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=869170 2010. Jos on lähtiöitä ihan kiva kyllä olis käydä siellä ajamaan ???? Sää ehkä lopulisesti ratkaise !!!!
Miten toi nyt meni, onko joku lähdössä on sunday? Aurinkoinen viikonloppu on luvassa :-) http://www.foreca.fi/Finland/Riihimaki
tai saadanko joku lenkki tälläpäin aikaiseksi ???
MTBwannabe
15.09.2011, 20.24
Viikonloppuna ei ikävä kyllä ehdi, kun pitää mennä -> http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?44028-14.-Tartu-Rattamaraton tuonne.
^---- OHO, no hauska reissu sinne sitten ja onnea kilpailjöille :-)
Miten toi nyt meni, onko joku lähdössä on sunday? Aurinkoinen viikonloppu on luvassa :-) http://www.foreca.fi/Finland/Riihimaki
tai saadanko joku lenkki tälläpäin aikaiseksi ???
Sunnuntaina voisi lähteä heittämään jonkin 2-3 tuntisen iltapäivällä klo 15-16 aikoihin :)
Pika ilmoitus, klo 16 Roukon koululta lähtö.
MTBwannabe
20.09.2011, 09.48
24.9 14:00 startti Roukon koulun pihasta. Ajellaan kevyesti Valkeakosken parhaita polkuja ja tarvittaessa etsitään uusia. Pidetään kuitenkin pieni säävaraus ja katsellaan lähempänä millaista keliä lupaavat.
edit: Startti-aika
Olemme Porissa viikonloppuna ja juoksu on tiedossa 23km ;)
Mitä :eek: eikö ole aikomusta lähetä finaaliradalle?
MTBwannabe
21.09.2011, 22.32
Seuraavana viikonloppuna olisi tiedossa 33km tutumpaa reittiä. Olisit mieluummin valinnut sen kuin piikin ;)
Mitä :eek: eikö ole aikomusta lähetä finaaliradalle?
Harmillista mutta totta, olisin muuten tullut mutta vaimo halua joskus käydä juoksemaan ja on se kiva vaihtelu. Mökkille pitäis myös käydä nostamaan vene ja laituri ylös.
Seuraavana viikonloppuna olisi tiedossa 33km tutumpaa reittiä. Olisit mieluummin valinnut sen kuin piikin ;) 33km on liian pitkä vielä ja siihen lisäksi mäkinen maasto päälle...... kiva käydä maauimalassa sen jälkeen :rolleyes:
MTBwannabe
23.09.2011, 20.31
Oliko joku lähdössä mukaan huomenna? Tiedän aikatauluttaa tekemiseni :)
MTBwannabe
26.09.2011, 16.36
http://www.pyoraily.fi/kilpailut_ja_tapahtumat/kansallinen_kilpailukalenteri/
(http://www.pyoraily.fi/kilpailut_ja_tapahtumat/kansallinen_kilpailukalenteri/)Valkeakoskella porukka voi ryhtyä ajoittamaan kuntohuippuaan ensivuoden 19.5 järjestettävään tapahtumaan :)
Kuulostaa mielenkiintoselta! Jos siellä on joku harrastajaluokka, niin täytyy tulla entisille kotipoluille...
Kukakohan vastaa kisan & reitin laatimisesta?
MTBwannabe
29.09.2011, 21.46
Kuulostaa mielenkiintoselta! Jos siellä on joku harrastajaluokka, niin täytyy tulla entisille kotipoluille...
Kukakohan vastaa kisan & reitin laatimisesta?
Kyllä sinne tulee myös harrastajaluokat jne mitä noissa marakisoissa normaalistikin on, ja reittikin on jo aika hyvin haarukassa. Toki kokoajan koitetaan parantaa ja hioa sitä, jotta olisi paras mahdollinen sitten aikanaan.
MTBwannabe
05.10.2011, 22.59
Sunnuntaina klo 10.00 Korkiksen kartoitusta tarjolla halukkaille. Juna kulkee Roukon koulun kautta (9.40) päätyen Korkikselle, jossa etsitään hyviä mäkiä ja hauskoja polkuja "käyttöä" varten :)
Sunnuntaina klo 10.00 Korkiksen kartoitusta tarjolla halukkaille. Juna kulkee Roukon koulun kautta (9.40) päätyen Korkikselle, jossa etsitään hyviä mäkiä ja hauskoja polkuja "käyttöä" varten :)
Lauantaina on omalta osalta ainoa mahdollisus käydä viikonloppuna lenkille ..... :mad:
MTBwannabe
06.10.2011, 21.01
Lauantaina on omalta osalta ainoa mahdollisus käydä viikonloppuna lenkille ..... :mad:
Lauantaina on tarjolla samaa reittiä noin 9.00 lähtien jos innostaa?
Lauantaina on tarjolla samaa reittiä noin 9.00 lähtien jos innostaa?
Harkitaan lähteminen, tarkennetaan huomenna vielä !!!! Onko 9.00 Ruokon koulun pihassa silloin ???
MTBwannabe
06.10.2011, 22.17
Harkitaan lähteminen, tarkennetaan huomenna vielä !!!! Onko 9.00 Ruokon koulun pihassa silloin ???
Roukko tai Korkeakangas tuolloin, miten vain sovitaan.
Roukko tai Korkeakangas tuolloin, miten vain sovitaan.
Rouko- Ruokko :o olis ehkä ihan ok......
MTBwannabe
06.10.2011, 22.26
Rouko- Ruokko :o olis ehkä ihan ok......
Roukko 9:00 la :)
^----- Ennuste ei näytä hyvältä aamupäivälle, laitaan aamulla vielä sms olenko tulossa vai ei???!!?? Nyt vielä vähän epävarma sään vuoksi.......---> http://www.yr.no/place/
(http://www.yr.no/place/Finland/Western_Finland/Tampere~634963/hour_by_hour.html)
MTBwannabe
07.10.2011, 21.01
http://www.foreca.fi/Finland/Valkeakoski/details/20111008
(http://www.foreca.fi/Finland/Valkeakoski/details/20111008)Lupaavat ettei sataisi....
Kiitoksia MTBWannabe ja Atze09 matkaseurasta:D
Yllättävän hyvin pärjäsi vaikka sateet alkaa olla tehnyt tehtävänsä eli liukasta alkaa olla:eek:
Kiitoksia MTBWannabe ja Atze09 matkaseurasta:D
Yllättävän hyvin pärjäsi vaikka sateet alkaa olla tehnyt tehtävänsä eli liukasta alkaa olla:eek:
Samat sanat, kiitos kaikku myös tältä suunasta :)
Hyvä reitti tule olemaan 19.5.2011, Mikko & Co nyt jo kiitos, reittivalinta saa varmasti kannatus ......ja varmasti kaikki saavat mitä haluavat :cool:
André
MTBwannabe
08.10.2011, 21.00
Samat sanat, kiitos kaikku myös tältä suunasta :)
Hyvä reitti tule olemaan 19.5.2011, Mikko & Co nyt jo kiitos, reittivalinta saa varmasti kannatus ......ja varmasti kaikki saavat mitä haluavat :cool:
Eiköhän me ehditä ajamaan tota reittiä vielä moneen kertaan :p
Sunnuntaina klo 10.00 Korkiksen kartoitusta tarjolla halukkaille. Juna kulkee Roukon koulun kautta (9.40) päätyen Korkikselle, jossa etsitään hyviä mäkiä ja hauskoja polkuja "käyttöä" varten
MTBwannabe
15.10.2011, 14.01
Alkaa maastopyöräily Korkeakankaalla käydä jännittäväksi kun takavitosen kulmassa punaliivinen ukko seisoi ase tanassa ja koira haukkui alarinteessä hirveä :D
Enpä ole kyllä ennen tuolla hirviporukkaan törmännyt keskellä pururatoja.
mun piti kans täsä viikko takaperin käydä ajamassa se Korkiksen takana oleva polkulenkki mutta sama tilanne sai mut vaihtaan ajatuksia, vaikken kai ny ihan hirven näkönen ookkaa...
Äsken kävin kiusaamassa itteeni Savontielle ja takas:
http://www.sports-tracker.com/#/workout/DrGixxer/dri1gh5t3plihr1d
Hienonhieno keli ja just sopivasti lämmintä. Karhuja ei näkyny, mutta heppaihmiset on möyriny osan reitistä ennen Rutajärveä aika heikkoon kuntoon...
wanderer
28.10.2011, 11.40
Olisko huomenna lauantaina Roineen kierrosta kiinnostuneita?
Lähtö Roukon koululta klo 9:15 huitteilla.
Matkalta voidaan poimia porukkaa, vaikka Kaukajärven kirjastolta klo 11 tai jotain vastaavaa.
Vauhti tasaisen etenevä. Reissuun menee joku 5h, riippuen Pälkäneen, Äimälän ja Korkiksen reittivalinnoista. Keli pitäisi olla lähes parasta mahdollista, suorastaan paahteista.
MTBwannabe
28.10.2011, 12.00
Voisin lähteä mukaan, tosin pitää vielä aamulla tarkistaa päivän kunto :o
wanderer
28.10.2011, 12.07
Yo!
Tässähän pitää ahkerasti naputtaa F viitosta.
MTBwannabe
28.10.2011, 12.09
Sillä selkeästi tavoittaa nopeammin kuin sms:llä :D
MTBwannabe
29.10.2011, 17.41
Hyvä oli ilma ja lenkki tänään. Kyllä Roineen kierto vaan on aina rautaa.
Muutama uusi pätkä meikäläiselle tolla kierrolla, vaihtelu on aina mukavaa.
Olis taas asiaa Sääksmäelle lauantaina ja pitäis arpoo mahdollisimman mukavaa hyötyajoa Tampereelta päin. Saisko tilannetietoa alkuasukkailta muutamista kohdista?
Vieläkö Harjunkallio on ajokelvotonta kuraa? Vuosi sitten olen viimeksi käynyt katsomassa ja metsäkone oli silloin vedellyt "paikat kuntoon" siellä.
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Polkua+muodostunut+uudelleen%3F&srs=EPSG%3A3067&y=6792880&x=340093&lang=fi
Kannattaako tuosta kohtaa Kokkolan lähellä ajaa?
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Ajokelpoista%3F&srs=EPSG%3A3067&y=6794512&x=342781&lang=fi
Jos on tulossa edellisessä koillisesta päin niin mikä niistä kolmesta haarasta olis mukavinta ajaa? Aika kiva alamäki saattais ainakin tuossa olla...
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=T%C3%A4st%C3%A4%3F&srs=EPSG%3A3067&y=6794388&x=342409&lang=fi
Kannistonmäellä on nimimerkki KTS:n mukaan taanoin ainakin ollut ajettavaa polkua paljonkin. Olisko kellään mitään jälkeä tms? Tai edes neuvoa että mistä kohtaa kannattaa mennä sisään jos on pohjoisesta päin tulossa?
Sitä Harjunkalliota en tsekannut enkä Kannistonmäellekään ehtinyt, mutta tuolta löytyi muutama sata metriä oikein kivaa polkua:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Polkua&srs=EPSG%3A3067&y=6794528&x=342721&lang=fi
Ikävä vaan että se on molemmista päistä vedetty avohakkuulla torsoksi. Koillispään löytää aika helposti, ja avohakkuupalstan voi kiertää molemmilta puolilta, mutta tää haara on ihan kyntöpeltoa missä ei oo mitään jäljellä. Kantamiseks meni ja jalat kastu...
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Piloille+myll%C3%A4tty&srs=EPSG%3A3067&y=6794152&x=342665&lang=fi
Ehkä sinne Länteen päin olis ollu ajokelpoinen polku. Lounaaseen menevää haaraa en löytänyt vaikken kyllä kauheesti ehtinyt hakeakkaan.
MTBwannabe
17.11.2011, 10.19
Olis taas asiaa Sääksmäelle lauantaina ja pitäis arpoo mahdollisimman mukavaa hyötyajoa Tampereelta päin. Saisko tilannetietoa alkuasukkailta muutamista kohdista?
Vieläkö Harjunkallio on ajokelvotonta kuraa? Vuosi sitten olen viimeksi käynyt katsomassa ja metsäkone oli silloin vedellyt "paikat kuntoon" siellä.
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Polkua+muodostunut+uudelleen%3F&srs=EPSG%3A3067&y=6792880&x=340093&lang=fi
Kannistonmäellä on nimimerkki KTS:n mukaan taanoin ainakin ollut ajettavaa polkua paljonkin. Olisko kellään mitään jälkeä tms? Tai edes neuvoa että mistä kohtaa kannattaa mennä sisään jos on pohjoisesta päin tulossa?
Vastaus tulee vasta reilusti jäljessä, koska en ole huomannut tätä keskustelua. Josko siitä jatkossa olisi hyötyä.
Eli kyllä tuo Harjunkallio on ollut ajettavissa koko tämän kesän, metsäkone on siitä sellaisen 100-200m pätkän vetäissyt heikompaan kuntoon mutta ajettavissa sekin edelleen. Muutenhan tuo polku on erittäin mukavaa tekemistä. Kannistonmäestä ei itselläni ole mitään havaintoja, ei ole tuosta kohtaa tullut etsittyä polkuja, vaikka ilmeisesti olisi pitänyt. Eli korjataan tämä virhe jatkossa ja informoidaan tuloksista täällä. Kokkolan kohdilla ei tänä kesänä ole juurikaan tullut ajettua, koska alkukeväästä suunnistaessa katselin hieman paikkaa sillä silmällä, ja tuolloin totesin ettei mitään suurempaa nautintoa löydy. Pyörällä en kyllä käynyt asiaa edes varmistamassa.
Enemmän on Korkiksen suunnalla tänä vuonna tullut ajeltua tuolla Iso-Rättäsen suunnalla, jo siitäkin syystä että ensikevään suunnitteilla oleva kisareitti kulkee osittain siellä.
MTBwannabe
17.11.2011, 20.48
Joku siellä Korkiksella äsken pyöräili vastaan lamppu päässä ja morjesti kun olin hiihtelemässä, tällä kertaa ei tullut tunnistuspisteitä.
Eli kyllä tuo Harjunkallio on ollut ajettavissa koko tämän kesän, metsäkone on siitä sellaisen 100-200m pätkän vetäissyt heikompaan kuntoon mutta ajettavissa sekin edelleen. Muutenhan tuo polku on erittäin mukavaa tekemistä.
OK. Kiitos. Koskeeko tämä tieto sinne pohjoiseen päin Muorinpeltoon menevää polun haaraa vai luoteeseen Kaskenrajaan päin menevää vai molempia?
Sinänsä mielenkiintoista että tällä välillä, siis nyt viikon sisään ne polut on poistettu Maanmittauslaitoksen karttapaikan kartoista. :seko:
Vielä edellistä viestiä kirjoittaessani ne oli siinä!
MTBwannabe
19.11.2011, 00.17
OK. Kiitos. Koskeeko tämä tieto sinne pohjoiseen päin Muorinpeltoon menevää polun haaraa vai luoteeseen Kaskenrajaan päin menevää vai molempia?
Sinänsä mielenkiintoista että tällä välillä, siis nyt viikon sisään ne polut on poistettu Maanmittauslaitoksen karttapaikan kartoista. :seko:
Vielä edellistä viestiä kirjoittaessani ne oli siinä!
Harjunkallion ja Koskenrajan välistä reittiä. Mun mielestä ne hakuut ovat rajoittuneet tohon Harjunkallion läheisyyteen, joten Muuorinpellon reitti on mutu tuntumalta edelleen "koskematon".
Harjunkallion ja Koskenrajan välistä reittiä. Mun mielestä ne hakuut ovat rajoittuneet tohon Harjunkallion läheisyyteen, joten Muuorinpellon reitti on mutu tuntumalta edelleen "koskematon".
No ei se ainakaan vuosi sitten syksyllä koskematon ollut. Silloin ei ollut polkua jäljellä kuin parin metrin pätkä siellä täällä, ja maasto oli täysin ajokelvotonta koneiden jäljiltä. arviolta puolen kilometrin matkan.
Kyllähän se aika korjaa, mutta tuskin se Muorinpellon ja Harjunkallion välinen polku vielä ihan kunnossa on.
Siellä Kaskenrajassa käytiin vuosi sitten pyörimässä eikä löydetty polunpäätä vaikka koluttiin sen rakennuksen takana maastoa aika reilusti. Eikä sitten enää viitsitty tulla alaspäin sitä polun haaraa vaan sen takia että oltas löydetty se toinen pää.
MTBwannabe
23.11.2011, 22.42
No ei se ainakaan vuosi sitten syksyllä koskematon ollut. Silloin ei ollut polkua jäljellä kuin parin metrin pätkä siellä täällä, ja maasto oli täysin ajokelvotonta koneiden jäljiltä. arviolta puolen kilometrin matkan.
Kyllähän se aika korjaa, mutta tuskin se Muorinpellon ja Harjunkallion välinen polku vielä ihan kunnossa on.
Siellä Kaskenrajassa käytiin vuosi sitten pyörimässä eikä löydetty polunpäätä vaikka koluttiin sen rakennuksen takana maastoa aika reilusti. Eikä sitten enää viitsitty tulla alaspäin sitä polun haaraa vaan sen takia että oltas löydetty se toinen pää.
Jos nyt meinaat sitä Kaskenrajan ja Harjunkallion välistä polkua joka alkaa joko siitä vanhan aseman takaa tai vaihtoehtoisesti siitä maston takaa niin kyllä se siinä on samassa paikassa ollut koko tämänkin kesän, ellen sitten ole lopullisesti järkeäni menettänyt. Siitä mastolta lähdettäessä noin 400m matkan päästä (mutu) ovat koneet ajaneet juuri polun suuntaisesti kohti Harjunkalliota, mutta vähän ennenkuin kalliokiipeily alkaa metsäkoneiden jäljet ja polku haarautuvat. Tämän jälkeen ei koneilla ole mielestäni ajeltu, vaan pääsee rauhassa köröttelemään tuohon Suviniittyyn (kun oma reitti kulkee tuota kautta yleensä Rapolan suuntaan). Varmaan sotken nyt joitain tietämiäsi polkuja itsekseni kun ajatukset ja näköhavainnot eivät täsmää. Tänä kesänä iltarastitkin oli suunniteltu "huonosti" joten ei päässyt polkuja juoksemaan, eikä karttakaan hakkuiden osalta ollut kokonaan päivittynyt... Pitää käydä viikonloppuna katsastamassa rauhassa tuo kaikki jotta saadaan ajatukset samalle aaltopituudelle.
Äh. Kommunikaatio on vaikeeta.
En tarkoita Kaskenrajan ja Harjunkallion välistä polkua vaan Muorinpellon ja Harjunkallion välistä polkua.
Siis tämä linkki joka oli tuolla jo aiemmin:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?e=339681&n=6792784&scale=16000&tool=siirra&width=600&height=600&lang=fi
Kaskenrajasta en tarkoittanut sanoa mitään muuta kuin että yritettiin taannoin löytää polun pää siinä onnistumatta. Kierrettiin sitten Muorinpellon kautta, josta olin ajellut aiemminkin, ja todettiin se silloin täysin pilalle möyrityksi, mutta tunkattiin läpi kuitenkin Harjunkalliolle saakka, mistä sitten oli taas koskematonta polkua Suviniittyyn jne.
Tilanne taitaa siis olla se, että mä en ole koskaan käynyt Kaskenrajassa ja sä et ole koskaan tai ainakaan pitkään aikaan käynyt Muorinpellossa. :)
MTBwannabe
24.03.2012, 18.43
Pitäisiköhän tätäkin ketjua alkaa nostamaan pois talviteloiltaan, kun pahasti näyttää siltä että pian kaikki joutuvat pihalle ajamaan :)
Löytyykö innostusta yhteislenkeille, vielä ei toki noita polkuja ainakaan Valkeakosken suunnalla mitenkään mahdottomasti ole tarjolla, mutta kohtapuoliin muutama pitäisi ainakin Korkeakankaan maastoista kaivaa esiin ;) Miten paikallinen pyöräilijä on talvehtinut?
pätkyläinen
30.03.2012, 21.22
Tervehdys! Miten kilpailu järjestelyt on sujunut kun missään ( keskustan toriparlamentissa ) ei kukaan ole kuullut moisesta touhusta??
Vastaan itselleni... hyvin menee! ja tietoa löytyy kun etsii oikeasta paikasta :)
MTBwannabe
30.03.2012, 22.48
Tervehdys! Miten kilpailu järjestelyt on sujunut kun missään ( keskustan toriparlamentissa ) ei kukaan ole kuullut moisesta touhusta??
Vastaan itselleni... hyvin menee! ja tietoa löytyy kun etsii oikeasta paikasta :)
Kilpailun virallinen graafikko ei ole vielä saanut tehtyä mainoksia jaettavaksi asti :) Sekin päivä kyllä varmaan lähestyy. Nyt jakokanavana on ollut ainoastaan foorumi ja tuo "kilpailusivusto". Reittiä kun pääsee ajamaan niin infoa alkaa pudota tiheämmin kuvien ja videon kera. Huomenna pitänee käydä hieman vilkaisemassa reitin lumikerroksen paksuutta.
..............pitänee käydä hieman vilkaisemassa reitin lumikerroksen paksuutta.
Junkkarissa on ainakin vielä sen verran lunta, että tänään tuli vielä hiihtaja vastan, kova pohja oli kuitenkin ihan ajettava. Paikkoin löytyy vielä 20cm. paksu lumi kerros joka rajoita vielä polkujen käytö.... muuten oli mainio sää metsässä :rolleyes:
André
MTBwannabe
01.04.2012, 22.10
Junkkarissa on ainakin vielä sen verran lunta, että tänään tuli vielä hiihtaja vastan, kova pohja oli kuitenkin ihan ajettava. Paikkoin löytyy vielä 20cm. paksu lumi kerros joka rajoita vielä polkujen käytö.... muuten oli mainio sää metsässä :rolleyes:
André
Näyttää tuossa kotiladutkin olevan vielä varsin kelvollisessa kunnossa, mitä fillarilla ohiajaessa niitä katselin. Osa paikoista kyllä jo sulanut hyvää tahtia.
MTBwannabe
23.04.2012, 16.14
Alkaa olemaan sen verran lämmintä, että ensi viikonlopulle voisi alkaa miettimään pienimuotoista yhteisajelua jos kiinnostusta löytyy.
Perusreitit voisi ainakin ajaa ja käydä Korkeakankaalla katsastamassa kuivumistilanteen reittien osalta.
rokkisukka
23.04.2012, 17.17
Kiinnostusta yhteislenkille löytyisi jo ennen viikonloppua. Korkkiksen moottorikelkkabaana Kärsän kallioiden päällä on ainakin hienossa ajokunnossa. Jää on nopeaa, mutta pitävää, sulaa ja kuraakin löytyy.
MTBwannabe
23.04.2012, 19.35
Kiinnostusta yhteislenkille löytyisi jo ennen viikonloppua. Korkkiksen moottorikelkkabaana Kärsän kallioiden päällä on ainakin hienossa ajokunnossa. Jää on nopeaa, mutta pitävää, sulaa ja kuraakin löytyy.
Ei muuta kuin aikaehdotuksia taululle, niin eiköhän se järjesty. Itse tunkkasin eilen Kärsänkallion "kisareittiä" eilen huolella, kun osissa kohdin oli lunta vielä 30cm. Kelkkareitti oli kyllä hyvin ajettavissa mitä sitä hieman seurailin.
rokkisukka
23.04.2012, 22.39
Taisinkin nähdä sun jälkesi siellä eilen. Yllättävän paljon oli lunta. Sinnekös se lumitykkien sumu onkin leijaillut?
Keskiviikkona vois päästä shortseissa liikkeelle. Huomenna pääsisin iltapäivästä, ke, to ja pe koska vaan. Jollekin päivälle tosin saattaa tulla reissu Helsinkiin.
Tota Kärsänkallion pistoa lukuunottamatta oonkin ajellu vaan teitä pitkin. Teollisuustieltä katsottuna Lotilan lenkin alku näytti ainakin aika lumettomalta.
MTBwannabe
23.04.2012, 22.56
Keskiviikkona vois päästä shortseissa liikkeelle. Huomenna pääsisin iltapäivästä, ke, to ja pe koska vaan. Jollekin päivälle tosin saattaa tulla reissu Helsinkiin.
Huomenna on iltarastit, mutta ke, to pe on liukumatyöläiselle pelkkä ilmoitusaika varsinkin kun ajoseuraa löytyy. Eli laita aika ja paikka niin mennään katselemaan paikkoja.
rokkisukka
25.04.2012, 09.25
Joko on eksytty pois rastimetsästä? :) Tuleeko liian äkkiä, jos tänään menis kahdelta ajeleen? Paikka vaikka Putaansilta.
MTBwannabe
25.04.2012, 09.41
Joko on eksytty pois rastimetsästä? :) Tuleeko liian äkkiä, jos tänään menis kahdelta ajeleen? Paikka vaikka Putaansilta.
Rastit löytyi joten kuten, mutta tuli eksyttyä fyysisesti työpaikalle kun ei eilen kuulunut mitään. Kahdelta en tänään ehdi, mutta klo 18 jälkeen olisi tänään aikaa jos vielä silloin on intoa lähteä. Tai sitten huomenna?
rokkisukka
25.04.2012, 10.12
Damn. Tänään illalla on muuta, mutta huominen sopii joskus kolmen jälkeen. Heitä sä aika ja paikka.
MTBwannabe
25.04.2012, 17.43
Damn. Tänään illalla on muuta, mutta huominen sopii joskus kolmen jälkeen. Heitä sä aika ja paikka.
PE 14.00 Putaansilta? Tai siitä eteenpäin mikä aika tahansa.
rokkisukka
25.04.2012, 20.37
Perjantai Putaansilta 14.00 on loistava. Lotilan lenkki on muuten hyvässä kunnossa, pitkospuut on vaan vähän niljakkaita.
MTBwannabe
27.04.2012, 18.36
Rokkisukan kanssa äsken ajeltiin Vlk marathon reittiä läpi, ja sunnuntaina olisi tarkoitus kiertää sitten mahdollisesti isommalla joukolla paikoja katsomassa. Kaikki Koskin ja lähialueen kuskit mukaan kiertämään paikat läpi.
MTBwannabe
09.05.2012, 21.37
http://www.valkeakoskensanomat.fi/Urheilu/1194742106113/artikkeli/maastopyoraseura+kutsuu+kankaalle.html
Kaikki katsomaan ja osallistumaan.
Harmillista, kun tuo on työpäivä, ei pääse kotikylän kisaan ajamaan :/
rokkisukka
15.05.2012, 16.26
Nähdäänkö MTBwannabeella uutta palikkaa fillarissa...
http://www.valkeakoskensanomat.fi/Urheilu/1194742779617/artikkeli/viikon+veikkaajalle+mojahti+taysosuma+.html
MTBwannabe
15.05.2012, 20.55
Nähdäänkö MTBwannabeella uutta palikkaa fillarissa...
http://www.valkeakoskensanomat.fi/Urheilu/1194742779617/artikkeli/viikon+veikkaajalle+mojahti+taysosuma+.html
Heh, helpolla rivillä taskurahaa :cool: Nyt halusivat uuteen lehteen toisen rivin, josko sieltä tulisi rahaa sitten uuteen pyörään :rolleyes:
MTBwannabe
16.05.2012, 20.51
Jokainen joka ei jostain ihmeen syystä lähde lauantaina ajamaan, on tervetullut talkootöihin Korkeakankaalle 12.00 alkaen ;)
Aina löytyy jotain tekemistä :cool:
Huomenna olis Roineenkiertoa tarjolla 08.30 alkaen Vääränkoivun Shelliltä. Vauhti tarkoituksella todella hidas varsinkin siirtymien osalta. :-)
Pieni korjaus vielä Roineenkierron lähtöaikaan eli 09.00 startti jos nyt joku on tulossa...
MTBwannabe
14.08.2012, 16.34
Jos joku haluaa tekniikkaa treenailla koskissa, niin suosittelen ajamaan Herityn rantapolkua:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=T%C3%A4st%C3%A4&srs=EPSG%3A3067&y=6798096&x=341871&lang=fi
tai Eerolan kivikkopolkua:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=T%C3%A4st%C3%A4&srs=EPSG%3A3067&y=6799400&x=341275&lang=fi
Molemmissa oli ainakin tänään aivan liikaa haastetta meikäläisen heikoille taidoille :o
Olisko kukaan Valkeakoskelta halukas lähtemään ajamaan tuota Poronpolkua (http://www.poronpolku.fi/) 23.9.2012 ? Ajattelin tuolloin mennä taas tuon ajamaan, mutta ei ihan yksin viittisi noita mäkiä lähteä hinkkaamaan... :)
Mikä ettei kunhan saan fillariasiat kondikseen ennen sitä...
Jos joku haluaa tekniikkaa treenailla koskissa, niin suosittelen ajamaan Herityn rantapolkua:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=T%C3%A4st%C3%A4&srs=EPSG%3A3067&y=6798096&x=341871&lang=fi
Olikos kuitenkin niin että noi maastokartassa näkyvät polut on paremmin läpipyyhkäistävissä näin märälläkin? Ei kuitenkaan mitään tasasta pururataa?
Siis molemmat linjat siinä kohtaa kun lukee "kuntopolku" ja sitten se lenkki tien eteläpuolella?
MTBwannabe
09.10.2012, 14.55
Olikos kuitenkin niin että noi maastokartassa näkyvät polut on paremmin läpipyyhkäistävissä näin märälläkin? Ei kuitenkaan mitään tasasta pururataa?
Siis molemmat linjat siinä kohtaa kun lukee "kuntopolku" ja sitten se lenkki tien eteläpuolella?
Rantapolku ei tuossa kartassa näy, mutta lähtee samasta paikasta kuin nuo kartassa näkyvät helpommat pätkät. Eli se haarautuu tuosta pisteeltä lähdettäessä oikealle rannan suuntaisesti, ja päätyy lopulta aika lähelle kuvassa näkyvää Haka-pirttiä. Juurakkoa löytyy heti alusta, muutama kaatunut puu oli ainakin aiemmin ja muutamia muita "kinkkisiä" kohtia. Nuo kartassa näkyvät poluthan ovat ikivanhaa kuntorata-pohjaa, eivätkä juurikaan tarjoa teknistä haastetta.
Niin ja tosiaankin nuo kartassa näkyvät polut sisältävät vähän juurakkoa ja pientä kiveä, mutta siinä mittakaavassa että ovat ajettavissa myös märällä kelillä.
Heritynniemen rantapolku on kyllä hieno pätkä, harvoin sitä pääsee kokonaan polkimilla... Ohessa mun suosikkilenkki tuommoiseksi kevyeksi iltalenkiksi. Siitä löytyy Lotilan jatkoksi puskapätkät Essolle saakka ja Ulvajanniemeen kun lähtee sätkän risteyksestä niin oikealle puolelle lähtee polku jota pääsee melkein Ulvajanniemen venerantaan. Siitä sitten Heritynniemeen. Ja tietty kannattaa Säterillepäin menevän metsikön ja Riippareiden ympäristön polut käydä koluamassa samalla.
http://www.sports-tracker.com/#/workout/DrGixxer/sdkdm8vs688h4pmd
MTBwannabe
11.10.2012, 08.50
http://www.sports-tracker.com/#/workout/DrGixxer/sdkdm8vs688h4pmd
Hyvännäköinen pätkä kyllä. Enpä ole tuosta palloiluhallin vasemmalta puolelta (rautatien puoli) koskaan ajanut. Pitää käydä vilkaisemassa.
Lumilenkki, melkein sama kuin tuo edellinen, mutta hiukan kolusin noita mäntylä-roukko-eerola -polkuja. Osassa soisi olevan enemmän liikennettä kun tuppaavat kasvamaan umpeen. Hyvät lumipesut kyllä sai, kun kukaan ei ollut rymynnyt osassa polkuja. Varsinkin tuo Kaakkolammintien suuntainen metsäosuus on polkijoita vailla...
http://www.sports-tracker.com/#/workout/DrGixxer/6pjlip1vjdcplc0o
Just tulin Lotilan lenkiltä, mutta hiljaista oli. Missä kaikki maastovillaroitsijat???? ;)
Aki Korpela
27.12.2012, 14.47
Yksi rakentaa taloa vielä muutaman viikon. Ja MTBwannabe taitaa näinä aikoina hiihtää noin 20 h viikossa. Mutta kyllä ne talvipolutkin saa vielä kyytiä...
MTBwannabe
27.12.2012, 16.48
Yksi rakentaa taloa vielä muutaman viikon. Ja MTBwannabe taitaa näinä aikoina hiihtää noin 20 h viikossa. Mutta kyllä ne talvipolutkin saa vielä kyytiä...
Kyllä siihen vielä muutama tunti mahtuu fillarin päällä. Ei muuta kuin yhteislenkkiä kehiin niin päästään porukalla ajelemaan ;)
Aiiiivan magee lenkki taas pitkin talvipolkuja. Hiukan oli pomppuista ja vaikeeta välillä kun suojalumisiin polkuihin oli tallottu jalkojen reikiä, mutta mitäpä keskinopeudesta, kun fiilis on mahtava!!! Eikä tarvinnut ajaa metriäkään tiellä/jalkakäytävillä, vaan pelkästään poluilla.
Kertokaas vinkkejä, löytyykö muualtakin koskista tällaisia fillarimiehen paratiiseja?
http://www.sports-tracker.com/#/workout/DrGixxer/473ojt37kkph6d42
Aki Korpela
06.01.2013, 19.16
Kävin äsken haistelemassa lähipolkujen kuntoa Salomaantien ympäristössä. Kovaa ja möykkyistä pohjaa löytyy yllin kyllin, kuten tohtori tuossa yllä kertoi. Oma paikallistalvipolkutuntemukseni on kuitenkin melko heikko... Jokos ensi viikonlopulle järjestetään yhteislenkki? Ja jos lunta alkaa tupruttaa oikein urakalla, voitaisiin sopia joku yhteinen lapiointikohde. :)
Kävin äsken haistelemassa lähipolkujen kuntoa Salomaantien ympäristössä. Kovaa ja möykkyistä pohjaa löytyy yllin kyllin, kuten tohtori tuossa yllä kertoi. Oma paikallistalvipolkutuntemukseni on kuitenkin melko heikko... Jokos ensi viikonlopulle järjestetään yhteislenkki? Ja jos lunta alkaa tupruttaa oikein urakalla, voitaisiin sopia joku yhteinen lapiointikohde. :)
Lapiontikohde:cool:
(nauraa täällä ittekssen)
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?e=327431&n=6814344&scale=200000&tool=siirra&width=600&height=600&lang=fi
Ikean ja Valkeekosken välissä ois lapiolla töitä....
Aki Korpela
07.01.2013, 10.34
Ikean ja Valkeekosken välissä ois lapiolla töitä....
Sitä lapiointia voisi lopulta olla yllättävänkin vähän, sillä tukkirekat ovat olleet tänä talvena miellyttävän aktiivisia Vähä-Kausjärven suunnalla... Mutta ehkä tähän hommaan ei silti kannata lähteä, vaikka mieli vähän tekisikin. :) Jonkinlainen kellotettava rinkula voitaisiin kuitenkin pitää Koskissakin ajokunnossa läpi talven.
MTBwannabe
07.01.2013, 12.25
Sitä lapiointia voisi lopulta olla yllättävänkin vähän, sillä tukkirekat ovat olleet tänä talvena miellyttävän aktiivisia Vähä-Kausjärven suunnalla... Mutta ehkä tähän hommaan ei silti kannata lähteä, vaikka mieli vähän tekisikin. :) Jonkinlainen kellotettava rinkula voitaisiin kuitenkin pitää Koskissakin ajokunnossa läpi talven.
Toki voitaisiin joku yhteislenkki järjestää ja miettiä joku rinkula, jota voi jokainen sitten käydä kellottamassa omaksi "huvikseen" ;)
Ahvenjärventie on varmaan nyt mukavammassa kunnossa kuin syksyn pimeinä, jolloin siihen oli ajettu kauhea määrä jotain epämääräistä isoa kiveä...
Gixxerillä komea lenkki, olenkin hiukan miettinyt millainen tuo hiihtolatujen läheisyydessä olevan (muuntajalta) uran kunto on, kun olen siitä ohi mennyt. Näemmä sitä on ainakin ajettu fillarillakin. Pitääpä käydä itsekin tutustumassa.
Aki Korpela
07.01.2013, 14.54
Ahvenjärventie on juuri nyt erittäin sujuvasti ajettavassa kunnossa. Ja myös tuo "muuntajaura" on hyvässä kunnossa. Siellä taitaa myös kavelijät käydä melko ahkerasti, joten sen reitin lapioinnista voisi tulla hyvä mieli muillekin kuin pyöräilijöille. :)
MTBwannabe
07.01.2013, 15.20
Ahvenjärventie on juuri nyt erittäin sujuvasti ajettavassa kunnossa. Ja myös tuo "muuntajaura" on hyvässä kunnossa. Siellä taitaa myös kavelijät käydä melko ahkerasti, joten sen reitin lapioinnista voisi tulla hyvä mieli muillekin kuin pyöräilijöille. :)
Aika hyvän kierroksen tuosta Gixxerin kartasta tosiaankin saisi, tuossa kun näyttää tuo suoaluekin olevan auki (jossa kesällä menee pikkupolkua) ja lisäksi nuo Mantykankaan polut ovat näemmä auki. Aiempina vuosina ei ole noin hyvää tilannetta kyllä mielestäni ollut, joten joku on nyt ottanut asiakseen ulkoiluttaa koiraansa ja tossujaan muuallakin kuin ladun vieressä. Tuostahan tulee jo ihan "kunnon" polkupätkä jos tuo pysyisi auki kulkijoiden voimalla. Pari miestä ja fiskarssit ei kyllä tuohon riitä :)
Aki Korpela
07.01.2013, 18.40
Pari miestä ja fiskarssit ei kyllä tuohon riitä :)
Ei taida tosiaan riittää, vaikka izmon opetuslapset onkin tunnetusti tavallista sitkeempää tekoa.
No nyt sain minäkin tuon Gixxerin jäljen näkyviin. Aiemmin se ei jostain syystä suostunut aukeamaan. Komea lenkki kieltämättä! Mitäs sanotte, jos lähdettäisiin kiertämään tuota lauantaina? Sunnuntai ei meikäläiselle sovi, kun vaimo on silloin menossa hiihtokisoihin, eikä lastenkuljetusperäkärry taida oikein taittua talvipolkujen kurveihin...
MTBwannabe
07.01.2013, 18.47
Ei taida tosiaan riittää, vaikka izmon opetuslapset onkin tunnetusti tavallista sitkeempää tekoa.
No nyt sain minäkin tuon Gixxerin jäljen näkyviin. Aiemmin se ei jostain syystä suostunut aukeamaan. Komea lenkki kieltämättä! Mitäs sanotte, jos lähdettäisiin kiertämään tuota lauantaina? Sunnuntai ei meikäläiselle sovi, kun vaimo on silloin menossa hiihtokisoihin, eikä lastenkuljetusperäkärry taida oikein taittua talvipolkujen kurveihin...
Lauantai sopii mullekin, kunhan lähdetään sopivan ajoissa. Lupauduin näet heikkona hetkenä Lempäälän 24h hiihtoon Varalan hiihtoporukkaan lauantaille, mutta oma tähtihetki ajoittuu tosin vasta 23-02 ajalle, valoisalla on hyvää aikaa ajella lämpöjä päälle ;)
Aki Korpela
07.01.2013, 19.07
Positiivisella tavalla huolestuttavaa alkaa olla MTBwannaben touhu... No mennäänkö sitten heti aamusta? Saattaa olla tarvetta ehtiä kaupoille vielä hämärän tultua. Startti klo 10 Salomaantien Salelta? Toki myöhemminkin kelpaa, jos kymppi on epäinhimillisen aikaista.
MTBwannabe
07.01.2013, 19.09
Positiivisella tavalla huolestuttavaa alkaa olla MTBwannaben touhu... No mennäänkö sitten heti aamusta? Saattaa olla tarvetta ehtiä kaupoille vielä hämärän tultua. Startti klo 10 Salomaantien Salelta? Toki myöhemminkin kelpaa, jos kymppi on epäinhimillisen aikaista.
Kymppi on sopiva aika. Laittakaahan kaikki korvan taakse.
edit: Ja positiivisesta huolestumisesta: Vaimo kysyi äsken silmät pyöreinä, että etkös oo muka tänään hihtämään menossa....
Aki Korpela
07.01.2013, 21.08
No samaa kysyn minäkin. Lepopäivistä on tunnetusti vain haittaa.
MTBwannabe
07.01.2013, 21.35
No samaa kysyn minäkin. Lepopäivistä on tunnetusti vain haittaa.
No onneksi lepopäivinä voi ajaa trainerilla ja voidella suksia uuteen nousuun :rolleyes:
Aki Korpela
10.01.2013, 18.52
Nostetaas tätä, kun alkaa olla ajankohtaista. Koskin maastoyhteislenkki starttaa lauantaina klo 10 Salomaantien Salelta. Ja vaikka MTBwannabe onkin kellarihuhujen mukaan kaameassa kunnossa, lauantain lenkillä ajellaan hitaasti ja hapoitta. Kaikki mukaan!
MTBwannabe
10.01.2013, 19.23
Nostetaas tätä, kun alkaa olla ajankohtaista. Koskin maastoyhteislenkki starttaa lauantaina klo 10 Salomaantien Salelta. Ja vaikka MTBwannabe onkin kellarihuhujen mukaan kaameassa kunnossa...
Joku on puhunut paskaa kellarissa :seko:
rokkisukka
10.01.2013, 23.06
No perskule, mukana ollaan. Kolmeksi pitäis keretä kummipojan synttäreille Lintulaan.
Aki Korpela
11.01.2013, 07.36
Hyvä homma! Ja kolmeksi ehtii hyvin synttäreille, vielä ekalla kerralla ei oo pakko ajaa koko päivää. :)
MTBwannabe
11.01.2013, 09.24
No perskule, mukana ollaan. Kolmeksi pitäis keretä kummipojan synttäreille Lintulaan.
Hyvä homma! Kaikki halukkaat vaan mukaan ajelemaan rauhallisesti Valkeakosken polkuja tutkien.
Huomasin itsekin juuri, että mullahan onkin jo tänään tuo aiemmin mainitsemani hiihto, mutta se ei toki estä aamuisia ajeluita. Laitetaan vaan vähän vahvempaa kahvia tulille ja 2 kasvavaa herätyskelloa hoitaa tuon heräämisen jokatapauksessa jo aiemmin ;)
rokkisukka
11.01.2013, 20.24
Ekalla ja ekalla... Tässä on vaan muutamat lumet tullut ja menny sitten viimisen Nokian kallioiden (soiden) kokopäivälenkin, missä olin mukana. =)
Aki Korpela
11.01.2013, 22.31
Jos on joskus elämässään "suorittanut" izmon kokopäivälenkin, se kantaa koko loppuelämän. :)
Aki Korpela
12.01.2013, 14.52
Hauskaa oli, vaikka meno yltyikin niin hurjaksi, ettei kalusto kestänyt. Tästä linkistä (http://maps.google.fi/maps?q=http:%2F%2Fwww.arkitiede.fi%2Fpyoraily%2Fgp s%2F13011201.gpx&hl=en&sll=61.717046,23.751182&sspn=1.272829,4.916382&t=m&z=12) löytyy lenkin jälki. Yllättävän hyvin löytyy Koskistakin hienoja talvipolkuja!
MTBwannabe
12.01.2013, 18.31
Hauskaa oli, vaikka meno yltyikin niin hurjaksi, ettei kalusto kestänyt. Tästä linkistä (http://maps.google.fi/maps?q=http:%2F%2Fwww.arkitiede.fi%2Fpyoraily%2Fgp s%2F13011201.gpx&hl=en&sll=61.717046,23.751182&sspn=1.272829,4.916382&t=m&z=12) löytyy lenkin jälki. Yllättävän hyvin löytyy Koskistakin hienoja talvipolkuja!
Hyvä oli lenkki ja mukavaa oli seura. Meikäläisen taidot vaan eivät tuon tason seurassa oikein tunnu riittävän mihinkään :(
Seuraavalle lenkille mahtuu enemmänkin porukkaa mukaan.
Aki Korpela
12.01.2013, 22.01
Kyllä se oli Antti-pyörän kisakireä ajoasento, joka eniten hankaloitti kapealla polulla etenemistä.
Karttalinkissä näkyvän "ylälenkin" (se kierros, jossa kalustovauriokin tapahtui) pituus on noin 3.8 km. Kellotettavaksi (ja tarvittaessa lapioitavaksi) pätkäksi tuo taitaa olla hiukan turhan pitkä. Jos jonkinlaisen kellotuspätkän yrittäisi kehittää, siihen kannattaisi varmaan ottaa mukaan Salomaantien, "muuntajan" ja hyppyrimäen läheisyydessä olevat takuupätkät... Onko hyviä ehdotuksia?
Eiköhän tästä yritetä tehdä aika lailla jokaviikonloppuinen tapahtuma. Ja jos joku luulee, että näillä lenkeillä ajetaan kovaa, niin gps-data osoittaa luulot virheellisiksi: tänään mentiin huimalla 7 km/h keskivauhdilla. :) Lisää porukkaa mukaan vaan!
MTBwannabe
12.01.2013, 23.16
Karttalinkissä näkyvän "ylälenkin" (se kierros, jossa kalustovauriokin tapahtui) pituus on noin 3.8 km. Kellotettavaksi (ja tarvittaessa lapioitavaksi) pätkäksi tuo taitaa olla hiukan turhan pitkä. Jos jonkinlaisen kellotuspätkän yrittäisi kehittää, siihen kannattaisi varmaan ottaa mukaan Salomaantien, "muuntajan" ja hyppyrimäen läheisyydessä olevat takuupätkät... Onko hyviä ehdotuksia?
Eiköhän tästä yritetä tehdä aika lailla jokaviikonloppuinen tapahtuma. Ja jos joku luulee, että näillä lenkeillä ajetaan kovaa, niin gps-data osoittaa luulot virheellisiksi: tänään mentiin huimalla 7 km/h keskivauhdilla. :) Lisää porukkaa mukaan vaan!
Salomaantien takuupolut toki voisivat olla sopivaa kellotuspätkää, mutta kun meikäläisellä jostain kumman syystä on jäänyt kaikenlaista kummaa pokaalia yms. autotalliin, voisi muuntajalta muuntajalle kierroksia miettiä "talvipolkukunkku" kisan reitiksi :rolleyes:
Hyppyrimäen polkuihin voisi tosiaankin tehdä jonkun kellotuspolun... Käyn huomenna katsastamassa sopivan kierron.
Argh... Harmi kun en huomannut ajoissa tätä yhteislenkkiä. EI täällä ole tullut talvella usen käytyä, kun keskustelu on melkoisen kuollutta :) Eikö vain olekin hienoja pätkiä nuo Eerolan ja Lintulan väliset polut. Kohta on aikomus startata lenkille, joka on itseasiassa aika pitkälti sama kuin tuo heittämänne lenkki... Säätilakin tukee mun varustusta (neopreenihanskat ja -takki ei oikein riitä enää eilisenkaltaisilla -12-13 pakkasilla)
MTBwannabe
15.01.2013, 16.55
Löytyykö viikonloppuna yhteislenkille lähtijöitä?
Aki Korpela
15.01.2013, 18.42
Vaimon hiihtokisat osuu tällä kertaa lauantaille, joten sunnuntai kelpais meikäläiselle paremmin.
MTBwannabe
15.01.2013, 21.11
Vaimon hiihtokisat osuu tällä kertaa lauantaille, joten sunnuntai kelpais meikäläiselle paremmin.
Sunnuntai klo 10.00 Eerolan sale. Pistäkäähän kaikki aika kalenteriin.
Taas kävin tasottelemassa polkuja tunnin iltalenkillä. Hienoa mennä valoilla noita rännejä!
Sunnuntain lenkillä hiukan hymyilytti, siellä oli jotkut 'vähän' talutelleet pyöriä edellisenä päivänä :D Joku puhu et tekniikka ei riitä poluille. Yks minkä itte huomasin (tuli tuolta enduro- ja miksei muistakin prätkäilyistä mieleen) että katseen käyttö ratkasee tässäkin lajissa yllättävän paljon. Polkua pitää seurata 2-4 sek eteenpäin eikä katsoa ollenkaan renkaan eteen. Aivot kyllä rekisteröi polun etenemisen ja ajamisesta tulee paljon tasasempaa eikä polulta putoo.
Sunnuntaina reilu 2h polkuja, 22km ja 7 kertaa koko matkan aikana jouduin pudottautuun polkimilta ja työntään/kantaan pyörää ehkä n. 20m yhteensä. Viime talvena sen sijaan tuli sukelleltua ihan yhtenään :D
Tossa sunnuntain lenkki, jos se tois taas uusia polkuja esiin:
http://www.sports-tracker.com/#/workout/DrGixxer/65t1tl641udcfca7
MTBwannabe
15.01.2013, 23.07
Sunnuntain lenkillä hiukan hymyilytti, siellä oli jotkut 'vähän' talutelleet pyöriä edellisenä päivänä :D Joku puhu et tekniikka ei riitä poluille.
Akin hajonnutta pyörää oli varmaan helpompi taluttaa kuin ajaa :rolleyes:
Aki Korpela
15.01.2013, 23.17
Kyllä tosimies olis ajanut sitä hajonnuttakin pyörää. Mutta epätosimies joutui taluttamaan. :) Sunnuntaina mennään taas!
Heh heh, selitys ja syy hyväksytty :D Välillä vissiin etu ja takarengas eripuolella polkua? :rolleyes: Sunnuntaina tarkotus olla messissä, jos lämpötila max -7. Sitä kylmemmille mulla ei ole varusteita.
rokkisukka
17.01.2013, 10.46
Mä oon viikonlopun muissa maisemissa ja jää taluttelut väliin, mut pidetään perinteestä kiinni ja seuraavana viikonloppuna sitten taas.
Aki Korpela
17.01.2013, 19.08
Aika lailla tiukoille mennee Gixxerin rajojen kanssa. Tällä hetkellä FMI:n sunnuntain ennuste on Tampereelle -7 C ja Koskiin -8 C. Onneksi tässä on kuitenkin vielä useita päiviä aikaa hankkia lämpimämpiä varusteita. :) Metsässähän ei oikeasti ole kovin kylmä, vaikka mittari näyttäisi parinkympin pakkasta.
Aika lailla tiukoille mennee Gixxerin rajojen kanssa. Tällä hetkellä FMI:n sunnuntain ennuste on Tampereelle -7 C ja Koskiin -8 C. Onneksi tässä on kuitenkin vielä useita päiviä aikaa hankkia lämpimämpiä varusteita. :) Metsässähän ei oikeasti ole kovin kylmä, vaikka mittari näyttäisi parinkympin pakkasta.
Joskus Makkarajärvellä tais olla -28 pakkasta ja oli viilee keli:cool:
------------------------------------------------------------------
Pyörittelin tossa äskön maantietä pikkasen matkaa ja mittarissa melkein -20 :o
Aki Korpela
17.01.2013, 21.51
Kieltämättä joskus oli Makkaralla viileetä, mutta toisaalta se reitti on hitaan vauhtinsa ansiosta ollut aina melko lämmin paikka. Ja lämminhän siinä aina tuli, kun yritti pikkupyörällä rimpuilla johtokahvaisopyörän peesissä. :)
Pidä izmo spoorit takuukunnossa! Koskin iskuryhmä tulee vielä näillä lumilla kellottamaan pohjat!
Kieltämättä joskus oli Makkaralla viileetä, mutta toisaalta se reitti on hitaan vauhtinsa ansiosta ollut aina melko lämmin paikka. Ja lämminhän siinä aina tuli, kun yritti pikkupyörällä rimpuilla johtokahvaisopyörän peesissä. :)
Pidä izmo spoorit takuukunnossa! Koskin iskuryhmä tulee vielä näillä lumilla kellottamaan pohjat!
Tuleeko jo sunnuntaina? ei mikään pitkä matka ois ja Vähäkausjärven reitti ois auki... mutta konepyörät haittaa kellotusta viikonloppusin mutta arki iltoina ollut hiljaista
Spoorilla mennään vieläkin osin samaa uraa noin 200 m Spoorin pituus on noin 2.2 km ja eipä taida alle kymmenen minuutin päästä....
MTBwannabe
17.01.2013, 22.24
Tuleeko jo sunnuntaina? ei mikään pitkä matka ois ja Vähäkausjärven reitti ois auki... mutta konepyörät haittaa kellotusta viikonloppusin mutta arki iltoina ollut hiljaista
Tulevana sunnuntaina harjoitellaan täälläpäässä vielä ajolinjoja :rolleyes: Mutta eihän se ole matka eikä mikään jos izmo innostuisi tänne lähtemään.
Tulevana sunnuntaina harjoitellaan täälläpäässä vielä ajolinjoja :rolleyes: Mutta eihän se ole matka eikä mikään jos izmo innostuisi tänne lähtemään.
Jaa niin että hakeen porukka sieltä Tampereelle----> :cool:
Aki Korpela
18.01.2013, 12.00
Jaa niin että hakeen porukka sieltä Tampereelle----> :cool:
Jonain sopivan aurinkoisena kevättalven päivänä voitaisiin hakea porukkaa Tampereelta Koskiin ja Koskista Tampereelle. Eli ensin legendaarinen Treen itäreitti + IKEA-spoori, sen jälkeen siirtymä Taivalpirtti-Rutajärvi-Koski, sitten muutama tunti Koskin parhailla baanoilla ja lopuksi jälleen Rutajärven kautta takaisin Treelle. Siinä olis melko lailla ideaalinen tapa aurinkoisen pk-päivän viettämiseen!
MTBwannabe
18.01.2013, 18.31
Hiukan näyttää ennuste pakkasen suhteen menevän enemmän miinukselle, mutta laitetaan sitten pitkät kalsarit jalkaan ja tokihan Gixxer lähtee mukaan ajelemaan :seko:
Talutellaan sitten jos tulee kylmä :o
Aki Korpela
19.01.2013, 20.37
Talutellaan sitten jos tulee kylmä :o
Näyttää lumisateen ansiosta vahvasti siltä, että talutellaan joka tapauksessa. :) Vietin muutaman tunnin korjaamolla ja sain ehjättyä viime reissulla hajonneet laitteet. On taas, mitä rikkoa, joten huomista odotellessa...
Lumisade uhkaavasti umpeuttaa polkuja, tulin juuri tunnin iltalenkiltä ja hiukan lipoistahan tuo jo oli verrattuna kuivaan pakkaskeliin. Hauskuuskerroin tosin ei laskenut yhtään :)
-8 ja tuli lämpöinen, joten taidan nostaa rimaa ainakin -10 asteeseen. Eli kyllä mä aamulla olen mestoilla jos nyt ei kovasti pakkanen kiristy.
Mulla oli muuten kamera kypärässä, täytyy kohta purkaa muistipiiriltä materiaalia ja toivottavasti syntyi jotain jaettavaa...
Polut hienossa kunnossa, vaikka vähän tunkkaamiseks ja tönimiseks meni uuden lumen takia! Hieno lenkki ja hyvää seuraa. Thank you guys!
http://www.sports-tracker.com/#/workout/DrGixxer/a0c97dttplns8k8m (http://www.sports-tracker.com/#/workout/DrGixxer/a0c97dttplns8k8m)
MTBwannabe
20.01.2013, 15.18
Polut hienossa kunnossa, vaikka vähän tunkkaamiseks ja tönimiseks meni uuden lumen takia! Hieno lenkki ja hyvää seuraa. Thank you guys!
http://www.sports-tracker.com/#/workout/DrGixxer/a0c97dttplns8k8m (http://www.sports-tracker.com/#/workout/DrGixxer/a0c97dttplns8k8m)
Mukavasti Koskista kyllä löytyy tuota polkua, eikä tosiaankaan tarvitse edes toiselle puolelle Valkeakoskea lähteä. Joku kerta voisi tosin sinnekin pienen iskun tehdä, ja tutkia mistä löytyisi ajettavaa.
Mukava oli retki taas tänään ja seura parasta luokkaa.
Aki Korpela
20.01.2013, 20.02
Kiitokset täältäkin, talviviihdettä kirkkaimmillaan! :) Meikäläisen tallentimesta löytyi tällainen jälki (http://maps.google.fi/maps?q=http:%2F%2Fwww.arkitiede.fi%2Fpyoraily%2Fgp s%2F13012001.gpx&hl=en&sll=61.255707,24.411621&sspn=0.645883,2.458191&t=m&z=12).
Aki Korpela
22.01.2013, 20.11
Mitenkäs ens viikonloppuna? Kelpaako lauantaina kympiltä?
MTBwannabe
22.01.2013, 21.15
Mitenkäs ens viikonloppuna? Kelpaako lauantaina kympiltä?
Kymppi kelpaa hyvin, tosin pieni mahdollisuus on että tulee lähdettyä Jyväskylään 4 vuoren hiihtoon lauantaina... Tällöin kelpaisi startti samaan aikaan sunnuntaina. Katsellaan tilannetta tarkemmin viikon edetessä.
rokkisukka
23.01.2013, 10.53
Lauantai kympiltä sopii mulle.
Edit. sittenkin ysistä alkaen kolmisen tuntia.
Aki Korpela
23.01.2013, 20.01
Mulle käy kai sekä la että su, mutta sunnuntaina on aikataulupaineita karata pois lenkiltä jo puolenpäivän jälkeen.
Aki Korpela
25.01.2013, 07.46
Mitäs tämän kanssa nyt tehdään...? MTBwannabe on kai lähdössä la hiihtämään, ja itselläni taas on sunnuntaille sähkömiesriski, jonka toteutumisen todennäköisyyttä on tässä vaiheessa vaikea arvioida. :) Jotta ainakin yksi yhteislenkki toteutuu tänäkin viikonloppuna, täytyykö ottaa lauantaina aamujaoksen startti Salelta klo 9:00?
MTBwannabe
25.01.2013, 12.09
Mitäs tämän kanssa nyt tehdään...? MTBwannabe on kai lähdössä la hiihtämään, ja itselläni taas on sunnuntaille sähkömiesriski, jonka toteutumisen todennäköisyyttä on tässä vaiheessa vaikea arvioida. :) Jotta ainakin yksi yhteislenkki toteutuu tänäkin viikonloppuna, täytyykö ottaa lauantaina aamujaoksen startti Salelta klo 9:00?
Mulla peruuntui lauantain hiihdot, kun joutuu olemaan kotona aiemmin kuin Jyväskylästä olisin ehtinyt, joten olen salella 9:00.
Jyrkkä ehkä. Keli näyttäis unelmalta kyllä, tuo heräämisaika vaan on suorastaan epäinhimillinen :D
Viikko sitten nitkahti vähän selkä salilla, täytyy kohta lähtee suksien kans koittaan pystyiskö jo liikuskeleen...
Aki Korpela
25.01.2013, 20.59
Aamulla mennään taas! Ei oteta tätä ysistarttia kuitenkaan tavaksi. :)
Tuun jos herään ilman herätyskelloo (epäilyttää). Vähän puhki tästä viikosta... Taitaa kääntyä iltalenkiksi mulla. Jos lamppulenkki kiinnostaa, niin kiinnostuneet messiin...
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.