Näytä tavallinen näkymä : Valkeakoski!
Sivut :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
[
13]
Aki Korpela
21.02.2016, 15.54
Olipahan taas talviliikunnan riemua oikein urakalla! Suojalumi tamppaantui mainiosti, ja 12-päisen seurueen jäljiltä valtaosa Koskin talvipoluista (https://connect.garmin.com/modern/activity/1058255091) onkin nyt oivassa kunnossa.
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2016/yhteislenkki210216_1.jpg
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2016/yhteislenkki210216_2.jpg
Aki Korpela
26.02.2016, 20.49
Salesu10!!! Ja jos intoa riittää, huhujen mukaan huomisaamuna on tarjolla myös Salela8!
Salesu10!!! Ja jos intoa riittää, huhujen mukaan huomisaamuna on tarjolla myös Salela8!
Ikean huvipuisto Tampereella on kaivettu esiin. Ajamme siellä La 10:02 alkaen. Käykää tutustumassa kun kerkeette.
Ikean huvipuisto Tampereella on kaivettu esiin. Ajamme siellä La 10:02 alkaen. Käykää tutustumassa kun kerkeette.
mutta onkohan ikean ja rutajärven väli kaivettu...:seko:
mutta onkohan ikean ja rutajärven väli kaivettu...:seko:
Taivalpirtin luona on ladut mutta siitä pääsee varsin mallikkaasti, Savontien jälkeenkin polut on ajettavissa. Rutajärvellä kerroin alkaakin jo hieman nousta, siellä on lumi painanut puustoa eteen ja vähäiset kulkija määrän huomaa mutta kyllä sieltäkin hyvällä asenteella pääsee.
Aki Korpela
28.02.2016, 14.28
Tässä pari fotoa viikonlopun lenkeiltä. Salela8 ajettiin kolmen läskin voimin, joista kaksi uupuivat kolmen tunnin jälkeen, mutta kolmas jatkoi auringonlaskuun asti... Salesu10:n lähdössä oli kahdeksan ajajaa, kun myös kovaa kulkeva riisikeppi kävi pyörähtämässä lenkillä uudella koneellaan. Itse jouduin karkaamaan jo kahden tunnin jälkeen, kun pelästyin ohi ajaneesta autosta huudettuja rivouksia, mutta henkisesti vahvemmat jatkoivat tästä vielä eteenpäin.
--> Ju$$i ja izmo
Ikea spår täytyy tulla kellottamaan lähiaikoina!
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2016/yhteislenkki270216.jpg
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2016/yhteislenkki280216.jpg
Aki Korpela
02.03.2016, 09.39
Joku oli kuulemma ajellut fillarilla Korkiksen latupohjilla... :( Muistakaahan, että näissä asioissa mennään aika lailla nollatoleranssilla: latujen ylitykset on ok, kun polku menee ladun poikki, mutta latupohjaa pitkin ei ajeta.
no-saint
02.03.2016, 10.20
Kais ny meirän kylän poppamiehet jäljistä tunnistaa kuka on koheltanu.
Ja kun syyllinen selviää niin sakkoa esim: Korkkiksen huoltotie ylös-alas 10krt?
Ittellä huomenna jännät paikat kun kuukauden remppatauon jälkeen eka työmatka edessä omalla lihasvoimalla.
Ja heti alkuun toki sinkulalla jossa 36-20 välitys niin karistetaan karstat reisistä ja lukot niin saa takareidetkin jumiin :-)
Aki Korpela
04.03.2016, 19.30
Salesu10!!!
löytyskö keltään esim. jäykkistä tai cycloa kevyeen tienvarsi ajeluun n.2x viikolla about klo 17 jälkeen max 2h kerrallaan? oma pyörä edelleen telakalla , sais pahimpia ajopoltteita pois alta.
no-saint
10.03.2016, 19.02
Missäs kunnossa Koskin polut on?
Ajelin tänään Ulvajanniemen polkuja työmatkalla ja aika mössöä oli... Ei oikeen miniläski menny sinne minne olis halunnu.
Ajattelin viikonloppuna kun pitkästä aikaa vapaata on niin käydä junnun kanssa ajelemassa. Onko missään jo kokonaan sulia pätkiä?
Samat kuviot eilen Korkiksella. Paikoitellen oli vielä ihan hyvääkin pätkää, mutta aukeammilla paikoilla ei oikein enään pohja kantanu, vaan rengas painu läpi ja meno hyyty siihen.
Aki Korpela
11.03.2016, 18.37
Salesu10! Yöpakkaset taannee sen, että polut on betonia...
Joku oli kuulemma ajellut fillarilla Korkiksen latupohjilla... :( Muistakaahan, että näissä asioissa mennään aika lailla nollatoleranssilla: latujen ylitykset on ok, kun polku menee ladun poikki, mutta latupohjaa pitkin ei ajeta.
Viime viikonloppuna oli Roukon seiskalla kanssa läskipyörän jälkiä. Soo soo.
Aki Korpela
13.03.2016, 16.07
Tänään oli lennokasta menoa nopeilla poluilla! Yhdeksän hemmoa lähti Salelta, ja junnuedustustakin oli taas alkumatkalla mukana. Jäsen tovin kanssa oli puhetta, että kunhan lumet piakkoin sulavat, alkaa samantien olla aika viritellä pumpträkkiä iskuun.
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2016/yhteislenkki130316.jpg
Saarinen
19.03.2016, 18.33
Salesu10!
Lähetetty minun LG-H440n laitteesta Tapatalkilla
Salesu10!
5-6 kuskia jäljistä päätellen? Itsellä oli aamulla vielä pyörä niputtamatta ja takakumi puhki, iltapäivälenkkinä pari tuntia vauhdikasta Herittyä, Superinrinnettä, Pikku-Ulvajan tekniikkaa ja hiihtomaata. Vetolaitteissa napsuu edelleen, joten huoltoa pitää täydentää - heti kun keksin mikä siellä oikein paukkuu...
5-6 kuskia jäljistä päätellen? Itsellä oli aamulla vielä pyörä niputtamatta ja takakumi puhki, iltapäivälenkkinä pari tuntia vauhdikasta Herittyä, Superinrinnettä, Pikku-Ulvajan tekniikkaa ja hiihtomaata. Vetolaitteissa napsuu edelleen, joten huoltoa pitää täydentää - heti kun keksin mikä siellä oikein paukkuu...
Hyvin laskettu! Seitsemän kuskia starttasi aamulla Salelta, mutta yksi erkani porukasta juuri ennen Herityn polkuja, jossa rytmikivet vaativat jälleen veronsa...
no-saint
24.03.2016, 14.15
Oli loistavassa kunnossa kelkka pohjat. Esim siitä Abc ohi kohti Kärjenniemeä ja ennen junarataa vasemmalle tien yli niin lähtee hyvä kelkkaura kohti Savilahdentietä. Pohja kova, päällä pitolunta ja alla vähän jäätä jännitykseksi ;-)
Meinaan jos joskus joku haluaa ajella muutakin kuin perusreittejä.
Ajattelin sunnuntaina ajella hissuksiin tuolla Kärjenniemen suunnalla ja etsiskellä uria kohti Toijalaa, jos joku haluaa mukaan niin kokoontuminen Salella kympiltä, potkitaan renkaat ja siitä liikkeelle. Vauhti hidas koska alla 36-20 sinkula, kuski lihava ja kömpelö.
no-saint
27.03.2016, 19.02
Konamies! Raportti!
Omalta osalta lähdin porukan mukaan vaikka piti mennä muualle mutta hyvä seura veti voiton.
Perus Eerola-Heritty-Ulvaja ja kotiin päästämään ipanavahti vapaille. Paikoin hyvin lipokasta jäätä, paikoin kesäpolkua ja upottavaa hankeakin löytyi. Muu poppoo jatkoi kohti Sointulaa-Korkkista.
Olisko ollu 12 kuskia joista 5 nätimpää versiota!
Perus Eerola-Heritty-Ulvaja
Herityssä olitte raapaissut hyvin kevyet siivut. Käytin iltapäivällä noin 1,5h pelkästään Herityssä: vesiaseman aidalta Tyrynlahden rantoja Hakapirtille, Isoherityn pihan kautta rantapolkuja parkkipaikalle ja siitä samoja polkuja takaisin yyristeykselle. Sit ulvajanniemeä kohti... Kunnes takanapa petti. Siitä huolimatta upeet polkemiset, Heritty on kyllä magea fillaroitsijan paratiisi...
Aki Korpela
02.04.2016, 19.23
Salesu10!!!
MTBwannabe
04.04.2016, 13.21
Merkatkaahan kalentereihinne:
19.4. TI 17-19 Kerhomaja - Sointula Pyöräsuunnnistus
Koskin maastomönkijät on taas kilometrikisaan ilmotettu, lähetääs taas kerään kimpassa (k)ilometrejä:
Valkeakosken maastojaos
noni16
Onko SaleSu10? Nimim. Aloitteleva pyöräilijä
Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla
Eiköhän, itse ainakin lähden ajamaan. Nimim. ainavaanaloittelija :)
Aki Korpela
16.04.2016, 19.12
Salesu10! Saattaa olla olematta kuivaa, mutta mennään mönkimään johonkin.
Aki Korpela
17.04.2016, 21.50
Seitsemän ukkoa tänään sateisella lenkillä!
https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/_WgiX7rMHGcWe213zI1qDQZ1dCME1GK5ebV8BjBX1yk-1536x2048.jpg
Aki Korpela
23.04.2016, 19.05
Salesu10!!!
no-saint
24.04.2016, 10.20
Ja tänään myös SaleSu12.30!
Vauhti hidas, helppoa sekä teknistä ja ehkä myös tunkkausta riippuen maaston kosteudesta...
Onko kukaan kiinnostunut lähtemään huomenna ajamaan vaikka 13:00 tai 13:30 vai kerääkö SaleSu10 kaikki kuskit? 😀
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
no-saint
01.05.2016, 05.57
Kokeillaas taas myöhäisheränneiden SaleSu13.30!
Enimmäkseen vapun kunniaksi ajettavaa letkeää polkua hitaalla vauhdilla.
no-saint
01.05.2016, 09.33
Sen verran olo heikentyny heräämisen jälkeen että ei ole satulassa notkujaksi tänään. Kevät flunssaa pukkaa...
Hoblaa, kun ei pyörä kulje niin pitää edistää hommaa muulla tavoin. Poiketkaa kahvilla www.vanhakevar.fi , jos menee liikaa mainostukseks niin saa poistaa ;)
Koskin maastomönkijät on taas kilometrikisaan ilmotettu, lähetääs taas kerään kimpassa (k)ilometrejä:
Valkeakosken maastojaos
noni16
Meitä on tässä vasta kolme polkijaa, pari vähintään vielä, jotta olis edes se minimi viis, jolla joukkueen kilsat vähintään jaetaan...
Hoblaa, kun ei pyörä kulje niin pitää edistää hommaa muulla tavoin. Poiketkaa kahvilla www.vanhakevar.fi (http://www.vanhakevar.fi) , jos menee liikaa mainostukseks niin saa poistaa ;)
Onko tää sun businessi? Tuollapäin tulee kyllä kurvailtua, motoristien suosimia seututeitä :) Lähteekö kievarilta yhteislenkkejä maastofillareilla :D
Onko tää sun businessi? Tuollapäin tulee kyllä kurvailtua, motoristien suosimia seututeitä :) Lähteekö kievarilta yhteislenkkejä maastofillareilla :D
ollaan kesävuokralaisina, itte vloppusin ja toinen osapuoli kesäkuusta kokoaikasena. Juu hyvää mutkapätkää on. En tiedä vielä, kyl mahdollisesti vois järjestää.
no-saint
13.05.2016, 14.36
Kesä tuli ja kisakuskit läks mutta entäs me ei niin kireät metsässä mönkijät. Onko kaikki sunnuntaina tuolla Lahti24 tapahtumassa vai?
Jos huutelis että SaleSu10 niin katotaan tuleeko ketään...
Mites olisko kellään intoa joskus lähteä laavureissulle makkaroiden kanssa ilman kiirettä?
Makkarareissulle kannatusta.
Kesä tuli ja kisakuskit läks mutta entäs me ei niin kireät metsässä mönkijät. Onko kaikki sunnuntaina tuolla Lahti24 tapahtumassa vai?
Jos huutelis että SaleSu10 niin katotaan tuleeko ketään...
Mites olisko kellään intoa joskus lähteä laavureissulle makkaroiden kanssa ilman kiirettä?
Liikkuuko kukaan ma 30.5 klo 13-15 valkeakoski-tampere välillä? Oisin kyydin tarpeessa juna-asemalle.. tai vaihtoehtoisesti jos joku tarvii kyydin ja vois ajaa miun auton takas koskiin?
Oisko lähtijöitä SaleSu10 lenkille? Voisin esitellä vaikka alkuun Heritynkärjen Stravasegmentin "Heritynkärki pitkällä kaavalla" :)
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160529/3670fa39b3b49676875fdf5be41cd294.jpg
Meillä oli kyllä mahtavan yksimielinen ja mukava porukka tänään eikä kukaan valittanut edes dh-reeneistä... Yksi tuttu hahmo karkasi minuutti etuajassa lähtöpaikalta, onkos näissä hommissa tavattu langettaa varaslähdöistä rangastuksia [emoji5]
Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
heikki_k
04.06.2016, 20.50
Onko huomenna lähtijöitä lenkille?
Olisko kukaan innokas lähtemään Roineenkiertoon sunnuntaina (sadevarauksella)? Startti mielellään suht aikaisin, että ehtii maaliin jo iltapäiväksi. :-)
Moro.
Montako dh reittiä korkeakankaalla on? Missä kunnossa ne on?
MTBwannabe
15.06.2016, 22.08
Montako dh reittiä korkeakankaalla on? Missä kunnossa ne on?
"DH1" & "DH2" noin periaatteessa, lyhyitä mutta mukavia ajaa. Ehkä niitä ei kuitenkaan kannata vertailla isompien mäkien vastaaviin ettei tule pettymyksiä. Reitit ovat hyvässä kunnossa jos ei oteta huomioon sitä pikkuseikkaa, että kaupunki päätti rakennuttaa frisbeegolfradan niiden keskelle. Eli jos sinne menee ajamaan noita reittejä ja muita alamäkipätkiä niin kannattaa olla varovainen ettei tule frisbeestä päähän :(
Aki Korpela
18.06.2016, 09.36
Olisko kukaan innokas lähtemään Roineenkiertoon sunnuntaina (sadevarauksella)? Startti mielellään suht aikaisin, että ehtii maaliin jo iltapäiväksi. :-)
Ollaan jäsen Saarisen kanssa lähdössä huomenna (su) klo 8 vauhdiltaan aavistuksen reippaampaan Roine-kiertoon. Ei hapokasta muttei ihan surfailuakaan. Tavoitteena saada sata kilsaa mittariin. Startti Sale klo 8!
Ollaan jäsen Saarisen kanssa lähdössä huomenna (su) klo 8 vauhdiltaan aavistuksen reippaampaan Roine-kiertoon. Ei hapokasta muttei ihan surfailuakaan. Tavoitteena saada sata kilsaa mittariin. Startti Sale klo 8!
Mä luulen, että teidän reipas vauhti on hieman liikaa mulle, kun matka on näinkin pitkä. 😉 Mutta kiitoksia kuitenkin ilmoituksesta, mä treenaan vielä tän vuoden kovaa, niin ehkä sitten ensi vuonna voi osallistua.. 😁
no-saint
25.06.2016, 12.59
Tänään 25.6 palautan työpaikan auton Lempäälään ja ajelen sieltä sitten polkuja ja hiekkateitä pitkin Koskiin. Lähden klo.20 Koskista ja autoon mahtuu 5 kuskia kamoineen. Samalla mahdollisuus tutustua Innilän uuteen xco-rataan.
Lähetetty minun C6833 laitteesta Tapatalkilla
no-saint
28.06.2016, 17.10
Onkos ketään huomenna tulossa Koskista autolla tonne Lempäälään kisaamaan? Tarttis kisan jälkeen saada junnu fillarinsa kanssa takas Koskiin kun itte jään yövuoroon suoraan.
Saarinen
28.06.2016, 20.42
Kyllä autolla on tarkoitus saapua! Eiköhän poitsu saada kotiin kuljetettua.
no-saint
28.06.2016, 23.28
Mahtavaa. Iso kiitos, olis jääny muuten junnulta kisat väliin.
no-saint
03.07.2016, 12.34
Ketään lähdössä tiistaina jos flunssani hellittää etelän kierrokselle? Vauhti löysä ja minä myös. Lähtö Jyräänmäen vesitornilta josta Yrjölän ja Naakan polut pätkien kautta kohti Harjukalliota. Sieltä Rapolaan ja takaapäin iloisesti yllätäen Korkkikselle. Paluu vesitornin juurelle ja kiitos + kumarrus.
Mie voisin lähteä.Mihinkä aikaan mennään?
Ketään lähdössä tiistaina jos flunssani hellittää etelän kierrokselle? Vauhti löysä ja minä myös. Lähtö Jyräänmäen vesitornilta josta Yrjölän ja Naakan polut pätkien kautta kohti Harjukalliota. Sieltä Rapolaan ja takaapäin iloisesti yllätäen Korkkikselle. Paluu vesitornin juurelle ja kiitos + kumarrus.
no-saint
03.07.2016, 19.24
No sitähän minäkin jotta sinä ny ainaskin lähdet. Haluatko testata myyntiartikkelia? Saat tuon Trekin Rigin alle, siinon 1x10 vaihteet ja 29 kumit alla. Saat vähän vertailukohtaa läskeilyyn..?
Mulle sama koska mennään ku vapaapäivä.
Olisiko klo 10 startti vesitornilta jos ei tarvii lähtee synnyttää ennen tiistaita.Minäkin olen vapaalla tulevan viikon joten aikaa voi viilalla.Oletko menny taas ostelee jotai uutta kun on Trekki kaupan? .
No sitähän minäkin jotta sinä ny ainaskin lähdet. Haluatko testata myyntiartikkelia? Saat tuon Trekin Rigin alle, siinon 1x10 vaihteet ja 29 kumit alla. Saat vähän vertailukohtaa läskeilyyn..?
Mulle sama koska mennään ku vapaapäivä.
no-saint
03.07.2016, 22.00
Otetaan klo.10 lukkoon.
Piti painaa tilaa nappia ku sopivasti osu XL-kokoinen kaupan ja vielä osamaksulla niin ei mee budjetti iha persiilleen.
Paremmin se emäntäs siellä sairaalalla ilman sun hössötystä pärjää.
Mä voisin kans lähtee, jos vaan saan paikat auki ennen tiistaita. Alaselkä jostain syystä niin jumissa, että hyvä kun kävellä pystyy, mutta lomalla on onneks hyvä sairastaa..
no-saint
04.07.2016, 08.41
Hei! Onnistuuko vaihto keskiviikolle? Olikin tiistaille jo sovittu ipanan sairaalakäynti mikä oli täysin unohtunu... Eli sama etelän kierros, sama aika, lähtöpaikka mutta päivä keskiviikko...
Mulle sopii, saapahan samalla päivän enemmän aikaa parannella.
Keskiviikko sopii mainiosti.
Moi. Olisko metsään opasta ensiviikolle? Meinasin ottaa fillarin mukaan ja toiveena olis joku arkipäivä esim. Korkeakankaalta tai muualta. Sellainen 3 h tai enemmän jos polkua riittää.
Aki Korpela
12.08.2016, 16.52
Herätellääs tätäkin ketjua taas henkiin, kun syysrälläykset jo uhkaavasti lähestyy... Salesu10!
Aki Korpela
14.08.2016, 20.16
Olipa taas ehtinyt kesän aikana unohtua, kuinka kirkasta viihdettä tämä yhteislenkkeily on... Salelle saapui 12 komeaa naamaa, joista kaksi lähti kiertämään Roinetta, ja loput kymmenen suuntasivat Lotilan ja Harjunkallion kautta kohti Rapolaa. Eiköhän tää touhu tästä nyt sitten taas jatku melkein joka sunnuntai ensi kevääseen asti, vaikka jokunen kisaviikonloppu vielä jäljellä onkin.
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2016/salesu10_140816.jpg
Aki Korpela
20.08.2016, 07.31
Salesu10!!!
Ulkopaikkakuntalainen kyselee, että mikä Sale tämä kyseinen Sale on? Siellä kun muistaakseni on kuitenkin useampi kyseistä nimeä kantava kauppapaikka...
Nimimerkillä josko-lähtisi-sille-suunnalle-aamulla... Ei kannata kuitenkaan missään nimessä odotella, jos tulen, niin olen ajoissa
Saarinen
20.08.2016, 16.11
Tervetuloa!
Paikalle löytää kun tulee osoitteeseen Salomaantie 31. 37630 Valkeakoski
Aki Korpela
20.08.2016, 21.54
Ulkopaikkakuntalainen kyselee, että mikä Sale tämä kyseinen Sale on? Siellä kun muistaakseni on kuitenkin useampi kyseistä nimeä kantava kauppapaikka...
Timo mukaan ehdottomasti! Kun käydään Rapolassa kääntymässä, niin saat satkun täyteen helposti. Ja tarvittaessa voidaan vetää banaanitauolla jokkerinventtiä vanhasta muistista. :D
Aki Korpela
21.08.2016, 17.37
Kymmenpäisellä ryhmällä mentiin taas!
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2016/salesu10_210816.jpg
Normi salesu10 reitinvalintaa.. :D
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160822/1d2416e640fb739ce39b7d8fef866600.jpg
Saarinen
27.08.2016, 13.25
Salesu10!
Aki Korpela
02.09.2016, 20.01
Tää tulee nyt vähän äkkiä, mutta saleLA10!!!
Aki Korpela
03.09.2016, 18.57
Ohessa tunnelmia tämänpäiväiseltä yhteislenkiltä. Jari M oli nuotittanut Rapolaan uuden hienon pätkän, ja myös asvalttisiirtymälle Lotila-Harjunkallio kehiteltiin melko mielenkiintoisia linjoja. Ja lenkki kruunattiin tuplapullalla: ensin Voipaalassa markkinapiirakkaa ja sitten kahvila Korkkiksessa porkkanaraastetta.
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2016/salela10_030916.jpg
Saarinen
03.09.2016, 19.16
Loistava lenkki! Hauskaa oli👍
Saarinen
11.09.2016, 07.44
Tänään normaalisti Salesu10!
Aki Korpela
17.09.2016, 16.29
Salesu10!!!
Aki Korpela
18.09.2016, 19.11
Hyvä lenkki tuli taas ajettua! Kuva otettiin perinteisessä paikassa, ja Korden uusi DH tuli taltutettua Heikin ja stefa78:n toimesta. Aavistuksen se on kuumottava paikka...
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2016/salesu10_180916.jpg
Aki Korpela
24.09.2016, 18.45
Salesu10!!!
Aki Korpela
25.09.2016, 20.07
Tänään katkeili runkoja ja repeili renkaita, mutta lenkki ja porkkanapiirakka olivat jälleen maukkaita kaikesta huolimatta!
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2016/salesu10_250916.jpg
Aki Korpela
01.10.2016, 21.37
Huomisaamuna saattaa väki olla salella tavallista vähäisempää, sillä ainakin kolme vakio-osallistujaa on Lamminpäässä ja toiset kolme Pirkan hölkässä. Lisäksi yksi on huhujen mukaan parhaillaan saunaillassa ja toinen kylpylän poreissa. :) Mutta saattaa salellekin silti joku ilmestyä.
Aki Korpela
08.10.2016, 15.23
Salesu10!!!
Aki Korpela
09.10.2016, 21.44
Ei ollu lainkaan pöllömpi reissu tänäänkään! :) Ja taas toistakymmentä ajajaa.
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2016/salesu10_091016.jpg
Terveisiä rannikolta 😆😊
https://m.facebook.com/home.php?ref=bookmarks
http://www.pota.fi/tourdepori/
Saarinen
15.10.2016, 15.29
Salesu10!
Olisko porukalla mielenkiintoa lähteä esim. sunnuntaina lenkille Lempäälän suuntaan? Tarjoaisin opastusta Lempäälään ja takaisin, eli suunnilleen oheisen linkin mukaista kiertoreittiä (vastapäivään). http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=18664&d=1476992899
Matka on 55-60km, riippuen vähän reittivalinnoista. Aikaa saattaa palaa n. 4h + kahvitauko Mantunkulman Nesteellä Lempäälässä.
Tuossa on koetettu vältellä röllipolut, joten polut on aika helposti ajettavia. Pikitietä on aika vähän mukana, mutta sora/metsäautotietä kyllä matkalle osuu väkisinkin.
Saarinen
21.10.2016, 07.41
Kiinnostaa!
Onko lähtöajalla Koskista sinulle väliä? Vai onko tarkoitus, että tulet meitä vastaan jonnekin Haapalammintien paikkeille?
Sent from my iPad using Tapatalk
Aki Korpela
21.10.2016, 08.03
Aijai, tää olis hemmetin hieno. Yritän saada järkättyä sunnuntain vapaaksi.
Aki Korpela
21.10.2016, 20.33
Sunnuntain Lempäälä-retken nuotit alkaa olla selvillä. Startti Salelta klo 9:00, ja jos haluaa liittyä mukaan Rutajärveltä, kellonaika on jotain puoli kympin jälkeen. Retken kokonaiskesto varmaan luokkaa 5-6 h.
Mukana pienellä varauksella. Punaista päälle, voi olla hirvimiehiä noissa mettissä?
Varoitus on kyllä aiheellinen, sillä kaksi porukkaa oli passissa Haapalammintiellä ja Tuliamon suunnalla, kun tuon kierron ajoin. Huomioliivi ei välttämättä ole liioittelua, varsinkin jos on yksin liikkeellä. Huomenna ei taida olla sitä pelkoa. :) Vaimo lupaili tulla Mantulle pyörä vahtiin kahvin ajaksi, kun meiltä kotoa ei ole sinne kuin kilometrin verran ja jotenkin noin on jotenkin huolettomampaa.
Akin aika arvio taitaa olla realistinen, vaikka soratieajoa on vähän enemmän, kuin "normilenkillä". Paluusuunnassa on kyllä aika monta kohtaa jossa voi oikoa, jos siltä tuntuu.
Aki Korpela
23.10.2016, 16.24
Hieno reissu oli, kiitokset koko 17-päiselle porukalle ja erityisesti Ikuhakalle!
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2016/lempaalan_kierto231016.jpg
Saarinen
23.10.2016, 17.35
Kiitos myös täältä. Loistavasti vedetty lenkki!
Paljon tuli uutta polkua myös ihan Koskin nurkista (Lastunen-Tikinmaa), joita ei ole tullut koskaan ajeltua.
CubeRider
23.10.2016, 18.01
^ Uusista ja vanhemmista poluista päästäänkin seuraavaan kysymykseen:
Kättä pystyyn (tai vetäkää pitkää tikkua) Koskin suunnalla, ken halajaa alkaan merkkaileen teitin kylän polkuja OSM:ään ja sitä myöten -> http://kartta.arpotechno.fi/kartta.html
On aikas nirkoisesti tällä hetkellä väriä kartalla niillä leveysasteilla..
...Auttais monesti "vierailemassa olevia" naapurus kylien pyöräilijöitäkin lenkkien suunnittelussa...
-Rami
Kiitokset kaikille! Mahtavan mukava ja runsas porukka oli liikkeellä. Taisi tulla 55km ja 4h 41 min liikkeelläoloaika + kahvitauko siihen päälle.
Paluusuuntavaihtoehtona voisi olla myös Lastusten (rukoushuoneen tms.) sijaan ajaa kaasulinjaa ~Metsäkansan suuntaan ja poimia hiekkamonttujen reunoilla olevat yms. polut matkalta sekä suunnistaa Kirskaanniemen polkujen kautta koskiin. Ehkä sitten joskus... :)
Menni Merkkari
23.10.2016, 23.06
Kiitokset hienosta lenkistä myös täältä Hervannan osastolta. Ehdottomasti kannatti herätä epämukavan aikaisin ja hyökätä pimeän turvin kohti Valkeakoskea.
-
Menni
Aki Korpela
29.10.2016, 17.36
Salesu10!!!
Naapurikylän ajuri kiittää ja kumartaa vetureita. Hyvä porukka ja sopivaa etenemistä. Aboriginaali opas voittaa gepsit 6-0.
...vaikka välillä vähän eksyksissä oltiinkin! :D Hyvä lenkki taas kerran ja käpä jatkossakin mukaan!
Aki Korpela
30.10.2016, 21.18
Just näin! Hyvää menoa taas, 12 päätä lähti Salelta.
Olisiko kellään jääny lyhyttä tumppi stemmiä kohtuu hinalla? 31,8mm tangolle.
-Matti-
Aki Korpela
05.11.2016, 15.11
Salesu10! Saattaa olla maukasta polkua tarjolla...
Aki Korpela
06.11.2016, 15.31
Monessakin mielessä maukas retki (https://connect.garmin.com/modern/activity/1436574008) tuli heitettyä viisipäisellä ryhmällä.
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2016/salesu10_061116.jpg
Aki Korpela
12.11.2016, 12.34
Isien kunniaksi salesu10 ajetaan tälläkin viikolla!
Aki Korpela
13.11.2016, 17.31
Isänpäivälenkki vuonna 2016 oli miellyttävän talvinen. Yhdeksän päätä lähti salelta, joista kahdeksan metsään ja yksi cyclolenkille. Metsäretkeen sisältyi ainakin yksi puutapäin-otb, yksi ylämäki-otb, yksi hitsauskypärä ja tietenkin kahvila Korkkis porkkanaraasteineen.
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2016/salesu10_131116.jpg
Aki Korpela
19.11.2016, 13.32
Salesu10!!!
Aki Korpela
20.11.2016, 20.06
Viisi päätä lähti tänäänkin Salelta, vaikka talvinen marraskuu olikin muuttunut säältään perinteisemmäksi. Kalustotappioilta ei tänään vältytty, mutta MacGyver-hengessä metsästä päästiin kuitenkin pois.
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2016/salesu10_201116.jpg
Aki Korpela
26.11.2016, 18.48
Salesu10!!!
Aki Korpela
27.11.2016, 20.11
Pakkassää palasi just sopivasti, ja päästiin taas ajamaan makeessa kunnossa olleilla baanoilla! Eikä ollut eväissäkään vikaa.
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2016/salesu10_271116.jpg
Saarinen
03.12.2016, 19.50
Salesu10!
Sent from my iPad using Tapatalk
rokkisukka
09.12.2016, 21.19
Salesu vai meniskö jo hu?
Aki Korpela
10.12.2016, 15.16
Hienoo, jos sukka on mukana! Eli salesu10. Kahvila Korkkis on kiinni, mutta otetaan pari pitstopia vaikka Mallaksessa, jos meinaa tulla vilu.
rokkisukka
10.12.2016, 15.35
Asiaa! Lämmin kaffe on huomenna must! En tiedä missä kunnossa täällä on polut, mut mulla isp:et alla ja niillä lähdetään raapimaan.
Aki Korpela
11.12.2016, 14.56
ISP:lle oli käyttöä, mutta ilmankin pärjäsi. Sää ei ollutkaan lainkaan niin kylmä, mitä lämpömittarin perusteella olisi luullut, ja Mallas-kaffeet nautittiin vasta 3,5 tunnin ajon jälkeen. Yhdeksän päätä lähti Salelta, ja rokkisukka pääsi testaamaan Fatkingin uuden dropin Korden lenkuralla.
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2016/salesu10111216.jpg
rokkisukka
11.12.2016, 15.27
Oli makeat trailit niinkuin oli Mallaksen pullatkin. Hauskuudella oli kuitenkin hintansa tänään - ei löytynyt niitä laseja Herityn kärjestä ja näyttää se chainstaykin taipuneen mutkalle. En taida kiekkoa irroittaa, ennen kuin on pakko, voi olla vaikea saada akselia enään takaisin paikalleen. Kiitos lenkkiseurasta, roudaillaan konkelia mukaan jatkossakin!
Aki Korpela
11.12.2016, 21.45
Mä heitän varmaan tiistaina lenkin Herityssä valoisaan aikaan. Täytyy silloin tiirailla laseja. Ja tässä on ehdokas Cruzin korvaajaksi. :)
https://www.yt-industries.com/media/Diw360Slider/Views/frontend/_resources/360slider/360img/komplett/2016250.1/large/27.jpg
rokkisukka
11.12.2016, 22.49
Ei ne lasit niin arvokkaat ole ja vähän rikkikin jo itseasiassa ettei kannata niistä stressata. Luulis, et ne olis jonkun silmiin osuneet, jos ovat mitenkään löydettävissä, kuitenkin aurasin polkua nuotiopaikalta eteenpäin ja aika monet silmäparit perässä tuli ja jäi ne bongaamatta.
Se olis Capra mulle osuvampi, enskakisoissa joutuu joskus roikottaan ahteria satulan takana ja jo nyt 27,5 hipoo paikkoja. Nyt melkein vaan pitäis päättää, malttaako odotella -17 malleja vai löiskö kiinni nyt hyvään hintaan. Joku Polen runkosettikin vois olla kova. Ei kai mikään takakolmion vaihto nyt mikään todellinen vaihtoehto ole...
Aki Korpela
17.12.2016, 17.47
Salesu10!!!
Loistava lenkki jälleen kerran! Salelle saapui joulukiireistä huolimatta yhdeksän päätä. Vähäinenkin lumi oli saanut polut varsin vauhdikkaaseen kuntoon -ja samalla kätki myös renkaiden kylkiä vaanivat terävät kivet. Eli vaurioilta ei vältytty tälläkään kertaa.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161218/ad81b7102ce44077a4fe85696d5de8e1.jpg
Aki Korpela
18.12.2016, 19.26
Jeejee, maukas reissu oli taas! Se oli allekirjoittaneelle jo toinen renkaankyljen repeäminen näillä lumilla...
Ja jotta totuus ei unohtuisi, yksi lenkin kohokohtia oli punaisen kaunokaisen ilmestyminen. Kai se jotain tällaista oli.
http://www.santacruzbicycles.com/files/frame-thumbs/5010_profile_my17.jpg
Nonii.... Kerätääs taas vähän (paljon) talvikilometrejä, ilmoitin jälleen Kilometrikisaan jo perinteeksi muodostuneen "Valkeakosken Maastojaoksen".
Eli: kilometrikisa.fi
Valkeakosken Maastojaos
tunnus: polkulove17
Huomennahan saa jo ekat kilometrit käydä mönkimässä...
Tilastotietoa viime vuosilta (talvikisat):
Talvi-14:
- sijoitus 119
- polkijat 6
- kilometrit 1877
- ajopv keskim 12,0
Talvi-15:
- sijoitus 49
- polkijat 4
- kilometrit 2759
- ajopv keskim 28,75
Talvi-16:
- sijoitus 44
- polkijat 4
- kilometrit 2216
- ajopv keskim 20,25/hlö
Joka talvi yksi on ollut ylitse muiden, eräs Aki-K, tänä vuonna voitaisiin koittaa laittaa vähän kampoihin? :D
Aki Korpela
31.12.2016, 16.01
Täytyykin taas kirjautua Jargen joukkueeseen!
Vuoden 2017 ensimmäinen salesu10 järjestetään ensimmäisenä mahdollisena päivänä, eli huomenna 1.1.2017. Ja kympiltä startti, kun ei kukaan kuitenkaan myöhään valvo. :)
Aki Korpela
01.01.2017, 17.41
Vuoden 2017 ensimmäinen salesu10 oli perinteisen viihtyisä. Seitsenpäinen seurue kävi Holmin endurobaanalla ja testaili Karin ja Merjan uusia polkuja Korden ympäristössä.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20170101/d72b0fb9e0f56bc4b2f8ad2458642e08.jpg
Saarinen
07.01.2017, 18.53
Salesu10!
Aki Korpela
08.01.2017, 14.24
Tänään ajettiin 12-päinen talviretki hitailla mutta hienoilla poluilla!
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20170108/ff60eb61d89cf8ce6ff0bc7e6f15ebf0.jpg
Aki Korpela
14.01.2017, 19.36
Salesu10!!! Vihdoinkin kunnon lumiretkeä tarjolla.
Kuinka kovaa te ajelette jos vertaa vaikka Treen kesän keskiviikkolenkkeihin? Ja kuinka kauan? Vois tulla ehkä joskus ajelemaan.
Aki Korpela
15.01.2017, 17.26
Hitaasti ajellaan. Tänäänkin 4 h ja keskinopeus luokkaa 8 km/h. Yli kymmenpäisellä porukalla möngittiin lumipoluilla.
Aki Korpela
15.01.2017, 17.27
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170115/a1dc61ca19c3aef9d23334cf781327af.jpg
Aki Korpela
21.01.2017, 14.32
Salesu10!!!
Aki Korpela
22.01.2017, 16.17
Hyvä reissu oli taas! Hidasta möngintää maukkailla poluilla loistosäässä.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170122/701493ac0a5477da8d265d616cee8799.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170122/a5a8283333e484f957294d0eced42843.jpg
Aki Korpela
28.01.2017, 15.54
Salesu10!!! Paikoin on poluilla jäätä, mutta ainakin vielä tänään pääsi kohtuullisen hyvin suvikumeilla.
Aki Korpela
29.01.2017, 15.40
Tänään ajettiin reipashenkinen retki, jonka ensimmäiselle tunnille toivat vauhtia Roineen-kierrossa olleet tamperelaiset karpaasit Ari ja Joonas.
Retki huipentui Jargen tarjoamiin hodareihin Kerhomajan pikaluistelupyhätössä.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170129/0672325ac33463eceb27adf0916af021.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170129/91a4c384e2114e844a49be9641e13fe0.jpg
Aki Korpela
04.02.2017, 18.34
Salesu10!!!
Aki Korpela
05.02.2017, 15.38
11-päinen ryhmä kierteli tänään maukkaassa kunnossa olleita Koskin polkuja. Kari vei jonon uusille baanoille Työstöpolun tuolle puolen, ja mukavaa oli sekin, että Lempäälän reittimestari tuli vierailulle uudenkarhealla Cännärin plussatäpärillään.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170205/2cf9f610bd422fca0f518dceb07f48e0.jpg
Kiitos kaikille ryhmäläisille seurasta ja hyvistä takuupoluista! Mukava käydä välillä oman "mukavuusalueen" ulkopuolella, kun kotipolut tuppaa muistaan jo ulkoa.
Aki Korpela
12.02.2017, 07.00
Tänäänkin on salesu10!
CubeRider
18.02.2017, 19.01
Tapahtumaa Tampereen metsissä:
Nyt jo keliennusteita katsellessa voi alkaa varaamaan aikaa ja vahvistamaan päätöstään OSALLISTUA Talvi Tourille:
http://www.kaupinkanuunat.net/2017/01/talvi-tour-de-tampere-2017/
Keskustelu aiheesta Foorumilla:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?56632-Talvi-TdT-2017
Sekä muistaa käydä merkkaamassa halukkuutensa (viim. Ke 22.2 mennessä) seuran tarjoamiin sämpylöihin sekä keittolounaaseen:
https://pkk.nimenhuuto.com/events/9136487
Aki Korpela
18.02.2017, 19.04
Huomennakin ajetaan salesu10, toivottavasti yöllä sataa vähän pitoräntää poluille.
Funtsitaan talvitouria siinä samalla.
CubeRider
21.02.2017, 22.25
Hyvältä näyttää jo nyt tapahtumaan osallistuvien (122) määrä listalla :rolleyes:
Kunhan vielä viimeisen päivän loppurysäys alkaa
Nipistetään kuitenkin Keskiviikolta tunteja ilmoittautumiseen (= evästarjoiluille) sen verran että klo. 17:01 mennessä nimensä listalle merkanneet ovat sekä 1 että 2 tarjoiluissa mukana ja saavat lähtöselvittelyissä itsellensä Eväskupongin lunastaa listalla olevaa nimimerkkiä vastaan..
(Ke 22.2 klo 17:02 ilmoitan taukopaikoille saapuvan väkimäärän jotta kerkiävät hankkimaan tarpeet)
Tervetuloa fiilistelemään
-Rami
CubeRider
24.02.2017, 06.36
Tapahtuma-Info on nyt julkaistu:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?56632-Talvi-TdT-2017/page2
Tervetuloa nauttimaan talvisista Itä-Tampereen polku- sekä oheis-tarjonnasta
-Rami
Aki Korpela
25.02.2017, 17.25
Salesu10!!!
Aki Korpela
04.03.2017, 18.20
Huomennakin salesu10!
Hieno lenkki taas, hienossa kelissä. Pientä lipsumista havaittavissa ilman nastoja :)
Oli kyllä loistava lenkki! Eikä ihme jos vähän lipsu, kun nastoilla varustautuneenakin sai hankittua aika mojovan puujalan.
Aki Korpela
11.03.2017, 22.06
Salesu10! Saattaa paikoin olla taas liukasta.
Aki Korpela
18.03.2017, 18.40
Salesu10!!!
Aki Korpela
20.03.2017, 06.17
Tässä tunnelmia eiliseltä yhteislenkiltä. Ilman nastoja jouduttiin välillä konttaamaan, ja nastahemmoilla oli niin kevyttä, että lisärasitusta oli haettava rokkisukan metsäkuntosalilta. :)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170320/5c78c1f99d10b7cdb75de674d875062a.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170320/a51df0e7950f8afe81e0815cf839a1b9.jpg
SaleSu10 -lenkkien rinnalle ideoitiin kevyemmät keskiviikkolenkit, esimmäinen lähtee liikkeelle V-kosken kirkon parkkipaikalta ensi keskiviikkona 29.3 klo 18. Kyseessä on siis luontevasti KirkkoKe18 -lenkki!
Ajetaan rauhalliseen tahtiin tunti-pari sujuvia polkuja ja paikalle ilmestyvien toiveiden mukaan voidaan improvisoida myös pieniä vinkkituokioita erilaisten haasteiden parissa - oli ne sitten ajotekniikkaan tai fillareihin liittyviä haasteita.
Lenkit ovat kaikille avoimia, aina ajetaan mukanaolevien kunnon ja ajotaidon puitteissa ketään jättämättä. Mukana on aina jokusia maastopyöräilyn aktiiveja ja koskilaisen pyöräseuran jäseniä, joten maastopyöräilyyn liittyvien kysymysten ja pulmien kanssa voit saada kokeneilta neuvoja.
Ilmoittautumisia ei tarvita, tule vain muutama minuutti aiemmin paikalle ja lenkki käynnistyy paikalle saapuneiden kesken!
Myös SaleSu10 lenkit yritetään pitää tänä kesänä paremmin hengissä, vähän vauhdikkaamman ja teknisemmän lenkin nälkään. Salelta lähdetään yleensä 3-5 tunnin lenkille, mutta mikäli "kysyntää" on niin miksei Saleltakin voida startata parissa eritasoisessa letkassa...
Hieno homma tälläinen vaihtoehto lenkki.Täytyy itsekin ryhdistäytyä.
-Matti-
Aki Korpela
25.03.2017, 17.23
Salesu10! Muistakaa kesäaikaan siirtyminen ensi yönä. 😀
Eka KirkkoKe18 -lenkki käytiin vetäisemässä 13 ajajan porukalla. Sujuvia polkuja, hiukan teknisiä pätkiä mausteeksi. Jäätä vaan löytyy edelleen mutta kevään edetessä tämä ongelma poistuu pikkuhiljaa. Ensi viikolla uudestaan!
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170329/da04ccd19f4b7685d5fff1947b37d3bf.jpg
Aki Korpela
01.04.2017, 15.55
Salesu10!!!
Aki Korpela
08.04.2017, 21.00
Salesu10!!!
Salesu10 suuntasi ensimmäistä kertaa tänä vuonna Rapolaa. Polut olivat hyvässä kunnossa, hiekkatiet eivät niinkään, mutta niitähän vältetään muutenkin viimeiseen asti! Kulttuurikahvit nautittiin Voipaalan kartanolla.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170410/42fd6f2d376a0497616a1160e97d6884.jpg
Aki Korpela
15.04.2017, 21.11
Salesu10!!!
Saarinen
22.04.2017, 16.01
Salesu10!
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
Aki Korpela
06.05.2017, 19.04
Salesu10!!!
Aki Korpela
20.05.2017, 20.07
Salesu10!!!
Human Traffic
04.08.2017, 12.52
Saiskohan täältä vähän apua... Olen pari päivää Sääksmäen alueen lähettyvillä... Mihin kannattaa suunnata jos hakusessa on teknistä maastoa? Noin 20km säteellä. Korkeakangas?
Piirinmestari
04.08.2017, 15.36
Saiskohan täältä vähän apua... Olen pari päivää Sääksmäen alueen lähettyvillä... Mihin kannattaa suunnata jos hakusessa on teknistä maastoa? Noin 20km säteellä. Korkeakangas?Kyllä Korkkis on hyvä vaihtoehto.
Lähetetty minun SM-T315 laitteesta Tapatalkilla
Human Traffic
04.08.2017, 17.21
Kiitos tiedosta. Sinne siis.
Kiitos tiedosta. Sinne siis.
http://kartta.arpotechno.fi näkyy suurin osa poluista
Vieläkö Salesu10 on hengissä ja saako mukaan tulla aloittelija sähkötäpärillä? :)
Paljon lenkeille on nyt kesällä kertynyt mittaa (km ja h)?
Kesä on ollut hiljaisempaa Salesu10 rintamalla, mutta eiköhän tässä syksyn mittaan taas aktivoiduta. Lenkkien pituus on yleensä noin 30-40km/3-4tuntia, mutta reitit kulkee usein sen verran lähellä keskustaa, että siitä on helppo tarpeen vaatiessa irtautua. Vauhti ja vaikeustaso pyritään sovittamaan porukan mukaan, eli kaikki ovat tervetulleita!
no-saint
08.09.2017, 09.22
Ketään Koskelaisia menossa Pyssymäelle sm-kisoihin? Tuli ylläri vapaa vklp ja ajattelin lähtee poljeskeleen. Että onko kukaan siellä yötä la-su? Voisin survoa itseni johonkin komeroon yökylään... T: se iso, lihava, ruma karvanaama jota sai aina odotella
Aki Korpela
21.10.2017, 16.49
Salesu10!!!
Aki Korpela
21.10.2017, 20.19
Huomenna hiekkatiepainotteinen lenkki, pärjää siis hyvin vaikka cyklolla.
makimies
27.10.2017, 10.58
Onko teillä joku facebook ryhmä missä huudellaan yhteislenkkejä?
Toijalan suunnalla olen ajellut, mutta on vähän hiljaisempaa ollut yhteislenkkien suhteen, vielä.
Aki Korpela
30.10.2017, 06.36
Face-ryhmää ei ole, ja kuten varmaan huomaat, täälläkin on ollut viime aikoina vähän hiljaisempaa... Mutta kyllä tämä foorumiketju muuttuu taas tästä aktiivisemmaksi. Ensi sunnuntaina ajetaan taas, ellei päivälle satu totaalista koiranilmaa osumaan.
Aki Korpela
04.11.2017, 17.03
Salesu10 ajetaan huomennakin! Tarkoitus on kiertää Toijalan lenkki teitä ja metsiä pitkin. 5 h siinä saattaa vierähtää.
Aki Korpela
18.11.2017, 18.11
Huomenna on takuumarrassää, eli jotain märkää on takuulla taivaalta tulossa. Salesu10 mennee metsään mönkimään!
Aki Korpela
19.11.2017, 14.58
Mainio reissu oli Karin vetämänä! 4 h ja noin 30 km, eli ehtaa möngintää. :)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171119/ca9b57d3d3ffe65eafbae586fffa2329.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171119/d40948534c42d557ed87d9ac2229c84e.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171119/92c296a05c376ef1d4858c8f2667fdc0.jpg
Aki Korpela
29.11.2017, 11.15
Ensi lauantaina (2.12.) on Global Fatbike Day, ja toki Koskissakin läskeillään. Pyörän ei kuitenkaan tarvitse olla leveärenkainen, vaan mukaan saavat lähteä kaikki, joiden rasvaprosentti on nollaa suurempi.
Startti Salelta lauantaina klo 10!!! Katsotaan sitten lauantai-iltana, vieläkö löytyy intoa myös salesu10:lle...
Aki Korpela
02.12.2017, 16.37
Olipa mukavaa ajella metsissä pitkästä aikaa niin, ettei kura juurikaan lentänyt. Just sopivasti saatiin lunta läskipyöräpäiväksi. Hieno oli reissu, ja Ritvalasta löytyi timanttista baanaa!
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171202/4e82854e89918ff681cec7fcef2d6056.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20171202/9c24ced6a2b8de5467afe55c3e331e32.jpg
Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Moro, missäpäin Ritvalaa on hyviä baanoja? Aina silloin tällöin tulee pyörä mukaan ja ois kiva ajaa kunnon lenkkiäkin. Itse olen löytänyt ajettavaa lähinnä Huittulan vanhan soramontun nurkilta.
Aki Korpela
16.12.2017, 16.32
Salesu10!!!
rokkisukka
16.12.2017, 16.32
Heck yeah! Kelikin näyttää hyvältä.
Aki Korpela
17.12.2017, 14.49
10 ajajan voimin mentiin. Ja sukka näytti mallia, miten riippareiden portaat lasketaan.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171217/5e903e990cfc7861080bdeb5c8204eca.jpghttp://cloud.tapatalk.com/s/5a3668b5e5fd5/VID_20171217_122644.mp4
Moro nääs, onko valkeakoskella niin paljon lunta että rutajärvelle pirkan taipaleelle olis latu jo tehty? Entä onko äimälän polku avattu? Varmaan tarkkasilmäiset arvaakin mistä on kyse, eli onnistuisko vielä Roineen kierto vakkaripolkuja pitkin? Korkeakankaalla saattaa jo olla latua että se pitänee oikaista?
Aki Korpela
22.12.2017, 09.25
Mä oon kierrellyt Roinetta viime viikkoina, mutta oon suosiolla ajanut Tre-Koski-välin Ahvenjärventien kautta. Pirkan hölkän ura oli syksymmällä paikoin tosi märkä, eikä vielä oo ollut niin reippaita pakkasia, että se olis kuivunut. Kyllä Pirkan hölkän uraakin varmaan pääsee, mutta siellä saattaa kengät paikoin kastua... Kangasalan Kirkkoharjulla on timanttiset polut, ja myös Äimälän pätkä lienee ajettavissa, tai ainakin siellä metsäautoteillä on ollut liikennettä. Kangasala-Pälkäne-väli on vähän arvoitus, viimeksi ajoin sen tietä pitkin, mutta ehkä siellä nyt jo on tampattu... Korkiksellekin pääsee, jos skippaa latupohjat ja ajelee sinne polkuja pitkin.
Janski80
25.12.2017, 15.28
Pälkäne - Kangasala väli polut hyvässä kunnossa ainakin. Äimälän polusta ei tietoa.
Aki Korpela
30.12.2017, 14.24
Salesu10!!!
Aki Korpela
31.12.2017, 19.53
Hyvää menoa tänään seitsemän ajajan voimin timanttisilla poluilla!https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171231/4cb5ddeb21ecfe3739330171d46ed484.jpg
Aki Korpela
06.01.2018, 12.47
Salesu10!!!
Onko havaintoa Hervanta - Valkeakoski -välistä?
Pääseekö tulemaan hölkän polkua? Onko hankea, kävelemällä tampattua vai latua jo?
Aki Korpela
11.01.2018, 20.58
Pirkan hölkän ura on varsin maukkaassa kunnossa, kovapohjaista polkua on tarjolla. Herwoodista Koskia kohti tultaessa Rutajärveä ennen on muutama sata metriä huonompaa, mutta tunkata ei siinäkään tarvitse (ainakaan läskillä). Rutikselta eteenpäin onkin sitten jatkettava tietä pitkin, sillä Pirkan hölkän uralla on latu.
Aki Korpela
13.01.2018, 15.36
Salesu10!!!
Aki Korpela
14.01.2018, 15.26
7-päinen joukko timanttisilla poluilla.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180114/a953b293916ea60c168762bfa7253073.jpg
Aki Korpela
27.01.2018, 19.54
Salesu10!!!
Aki Korpela
10.02.2018, 18.32
Salesu10!!!
Salesu10!!
Päivää. Meneekö Lempäälän Ideaparkin läheisyydessä talvipolkuja tai miten pitkästi täytyy ajaa tietä pitkin että polkuja löytyy? Olisiko antaa vinkkejä tai löytyisikö peräti ajoseuraa tulevana perjantaina (23.2.) noin klo 12-16 väliseksi ajaksi.
no-saint
18.02.2018, 11.44
Ideaparkin eteläpäädystä Ideaparkinkadulta Kuljuntien yli ja 20m pohjoiseen päin lähtee polku. Menee takaisin Kuljuntien ali, siitä metsään vasemalle lähtee hieno polku. Tulee ulos kävelytielle josta vasemmalle. Taas Kuljuntien ali ja vasen mäki ylös tielle. Kuljuntien sivua 400m pohjoiseen. Oikealla puolen mäkiaukea joka täytyy tunkata. Mäen päällä vasemmalle ja taas lähtee hienoa polkua.
Sitten täytyy ajella länteen päin siirtymää niin pääsee Asemakylän poluille...
Realparkin takanakin on polkuja mutta enimmäkseen motojen käytössä joten kapeaa ja syvää uraa...
^ kiitokset. Edelliseltä sivulta löysin tämän linkin: http://kartta.arpotechno.fi (http://kartta.arpotechno.fi/) Lieneekö ajantasainen ja kuvastaako nuo eri värit polkujen vaativuustasoa? Kiviahon ja Sarapiston välisellä metsäaluella näkyy olevan melkoisesti polkuja.
Kartta on Hakkarin - Kiviahon tienoilla aika ajantasainen ja väritkin pätee. Tosin Kiviahoon on kaavoitettu uusi asuntoalue, jota rakennetaan täyttä päätä. Kovin paljon polkuja ei sen alle jäänyt ja todennäköisesti tilanne vaan paranee, kun tamppaajat lisääntyy :) Talvipolut on siellä tosi hyvät varsinkin asutuksen lähialueilla, mutta etäämmällä tilanne on toinen.
Ideaparkin lähellä ja siitä kaakkoon on jonkun verran polkuja, jopa talvella yleensä pääsee Ideaparkilta Rantoisten- ja Rautasemantielle ja sieltä Lempäälän suuntaan (moottoritien ali). Kartassa on puutteita tuolla alueella aika paljon.
Aki Korpela
24.02.2018, 21.39
Salesu10!!!
Salesu10!!!
Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta TapatalkillaToki! Aika huikeessa kunnossa polut, eihän näitä voi missata...
Salesu10!!
Aki Korpela
10.03.2018, 18.25
Salesu10!!!
Aki Korpela
24.03.2018, 17.39
Huomenna on taas salesu10:n aika!
Aki Korpela
17.11.2018, 18.13
Huudetaas taas täälläkin pitkästä aikaa: Salesu10!
Jokasunnuntainen yhteislenkki pyörii edelleen joka viikko, vaikkei siitä täällä ole vähään aikaan ilmoiteltukaan.
Aki Korpela
30.11.2018, 19.53
Koskissa tänä viikonloppuna kaksi yhteislenkkiä:
- Lauantaina Global Fatbike Day -ajelu, startti klo 10 jäähalli Wareenalta. Saa osallistua millä tahansa rengasleveydellä.
- Sunnuntaina Salesu10.
Aki Korpela
29.12.2018, 17.11
Salesu10!!!
rokkisukka
29.12.2018, 23.15
Onko nastat must vai meniskö nappuloilla?
Aki Korpela
30.12.2018, 07.38
Ei oo nastoille ollut toistaiseksi Koskin poluilla käyttöä. En tiedä, muuttiko eilisen vesisade + pakkanen tilanteen, muttei mulla ainakaan oo nastoja. :)
Aki Korpela
25.01.2019, 14.48
Salela10!! Ajetaan jo huomenna, kun sunnuntain sääennuste on aavistuksen viileä. [emoji4]
Onko havaintoja missä kunnossa Tampere - Valkeakoski reitti on tällä hetkellä?
Roineenkiertoa kaavaillaan tässä yhdellä porukalla ja viimeksi muutama vuosi sitten siitä ajanut.
Aki Korpela
27.02.2020, 19.22
Mainiossa kunnossa on Tre-Koski-väli. Lumetonta pakkaspolkua tarjolla. Siellä täällä voi olla vähän jäätä, mutta ilman nastoja pärjää ongelmitta.
Kiitokset. Varmaan sitten tullaan ja sieltä sitten Lotilanjärven ja Korkeakankaan kautta vanhan muistin mukaan mennään.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.