Näytä tavallinen näkymä : Valkeakoski!
Sivut :
1
2
3
4
[
5]
6
7
8
9
10
11
12
13
MTBwannabe
18.10.2013, 21.59
Sunnuntaina kympiltä Salella? Pitäis olla hieno päivä.
Mahtavan romanttinen retki tiedossa :o
voisin tulla pyörähtää paikanpäällä, jää kyl lenkki väliin kun ei toi etujarru toima
Aki Korpela
19.10.2013, 21.30
--> Miika
Edelleenkään en Avidin jarruista mitään tiedä, mutta oon kuullut huhua, että ilmaustarve on mahdollista saada poistettua tällä ohjeella (http://cdn.sram.com/cdn/farfuture/yQiUbtfdoNE7eaQ7juU5TTlQNxTRkLZBjk24V7YBr5s/mtime:1372788171/sites/default/files/techdocs/gen0000000004358_rev_b_avid_brake_pad_advancement_ install.pdf). Kannattanee kokeilla.
Aki Korpela
20.10.2013, 15.11
Hyvä reissu oli taas, lähtöpaikalla taisi olla kuusi ajajaa. Gixxerin peesissä tutuista paikoista löytyi ihan uusia polkuja! Myös Pelastakaa Hirvet ry tykkäsi tämänpäiväisestä retkestä. :)
Hyvä reissu oli taas, lähtöpaikalla taisi olla kuusi ajajaa. Gixxerin peesissä tutuista paikoista löytyi ihan uusia polkuja! Myös Pelastakaa Hirvet ry tykkäsi tämänpäiväisestä retkestä. :)
Mä sippasin tänään kyllä totaalisesti, meinannu päästä kotiin kun sattuu oleen mäen päällä, nolosti joutu talutteleen kevyitä ylämäkiä :D Hieno reissu ja nolo hirvestyksen pilaaminen, se yksi piippumies vaikutti aavistuksen hmm... "harmistuneelta". Ei taidettu käyttäytyä ihan "standardin mukaan"...
Hieno reissu ja nolo hirvestyksen pilaaminen, se yksi piippumies vaikutti aavistuksen hmm... "harmistuneelta". Ei taidettu käyttäytyä ihan "standardin mukaan"...
Oliko teillä edes punaista tai oranssia päällä? Muistui mieleen n. 25 v sitten tapaus Hyytiälässä, kun 10 suunnistajan metsälenkki tuli suoraan passimiesten sektorille, jossa ne odotti kuumeisesti saapuvaa hirveä. Parranpärinä oli silloinkin melkoinen...
Aki Korpela
20.10.2013, 17.36
Meillä ei tosiaan tainnut pelisilmä olla ihan kohdallaan... Olis varmaan tarvinnut tehdä u-käännös samantien, kun passimiehet alkoivat vihjailla lähellä olleesta hirvestä.
rokkisukka
20.10.2013, 19.40
Missäköhän vaiheessa se niitten ajo sitten meni viduiks meidän takia, siinä 1) kun tultiin niitten näkyviin tietä pitkin 2) kun jäätiin normaalilla puheäänellä jutteleen tielle 3) kun käännyttiin tieltä sille polulle?
Oltiinko me jotenkin niin hurjan näköisiä, ettei ne ekat herrat, jotka ekana nähtiin ja joille morjestettiin, uskaltaneet sanoa mitään siinä pelossa, että vastattaisiin tyyliin "... tää teidän metsä oo!" Onko niillä oma hirvestyskoodi, johon ei kuulu juttelu ulkopuolisille. Ne vaan marttyyreinä pisti pyssyt pussiin ja lähti laavulle makkaralle muriseen.
Vai eikö ne vaan halua yrittääkkään kaatoa, jos on yleisöä?
Onko täällä oma ketju hirvestysstooreille?
MTBwannabe
20.10.2013, 20.01
Reittikäyrä näkyviin tai en usko sanaakaan ;)
Tulla sit ens kerran pisemmän kaavan kautta mukaan. Jos noi uudet jarrut jo ensi viikolla tulisi.
Mulla on kyllä todisteeksi reittikäppyrä tältä päivältä, laitan myöhemmin...
Ja selvis meihen simahtaminenkin, takarengas ei pyörinyt puolta kierrosta kun pyöräytin reippaasti - jarrut laahaa. Samoin etujarrut. No, ainakin meni kaloreita reippaammanpuoleisesti mut ehkä sitten kuitenkin laitan jarrut herkäksi ennen seuraavaa koitosta. Sen verran oli tuskaista (ilmanko se hissirinnekin vaati niin monta hengähdystä).
Lueskelin vähän jotain metsästysfoorumiakin mut ei siellä nopeesti löytynyt mitään ohjeosiota ulkopuolisille :)
MTBwannabe
20.10.2013, 20.40
Lueskelin vähän jotain metsästysfoorumiakin mut ei siellä nopeesti löytynyt mitään ohjeosiota ulkopuolisille :)
Ei jokamiehenoikeuksissa taida olla mitään kohtaa, jolla hirvestysporukka pystyisi alueella liikkumista jotenkin estämään.
"Metsästys ei saa aiheuttaa vaaraa tai vahinkoa ihmiselle tai toisen omaisuudelle. Metsästyksen tahallinen estäminen,vaikeuttaminen ja häiritseminen on kielletty. Samoin on kielletty riistaeläimien tahallinen häirintä. Tavanomainen luonnon käyttö kuten sienestäminen ja marjastaminen eivät kuitenkaan ole tälläistä häirintää."
Olisi tietysti hyvä edes jonkun varoittaa mikäli alueella ollaan ampumassa, mutta jos edes sitä ei saa ulos suusta niin on turha urputtaa tai näyttää vinoa naamaa. Toki jokamiehenoikeuksia myös kuuluu itsepintaisesti toteuttaa kun miehet ovat passissa aseet tanassa, koska polku.... :D
rokkisukka
20.10.2013, 20.51
Panoksemme lihattomaan lokakuuhun.
PS. Tykkään ja suosin kyllä riistaruokaa.
tai näyttää vinoa naamaa
Kyllä ne äijät hyvin peitti harmistuksensa, eikä sitä meille oikeastaan näyttäneet.
Tässä päivän todistekäppyrä:
http://www.sports-tracker.com/#/workout/drgixxer/dcelq462rqs16pcg
Aki Korpela
20.10.2013, 22.16
Veikkaan, että sukan kakkosvaihtoehto osuu oikeaan. Olishan ne ekat äijät voinu tietenkin pyytää meitä pysähtymään hetkeks ja pitämään turpamme kiinni. Mitään virallisia sääntöjä ei varmaan rikottu, mutta lihatonta lokakuuta taidettiin tosiaan edesauttaa. :)
En tuohon kympin lähtöön eilen kerinnyt niin kävin myöhemmin Rutajärven lenkillä ajelemassa. Kyllä sielläkin tunsi kiväärin tähtäimen joka hetkellä selässään, liipaisinherkkiä hirvimiehiä oli joka näreessä odottamassa että lepikossa vilistäisi jotain isoa ja tummaa. Epäonnekseni olin pukeutunut mustaan asuun, vain sarvet puuttuivat :D No hengissä selvisin ja hienoa oli ajaa kun pakkasen kovettama polku antoi tällaiselle huonokuntoisellekin mahdollisuuden pitää reippaampaa vauhtia yllä.
Viimeviikonloppuna Rapolanlenkin alussa oli muuten viritelty niitä kaadettuja puita polulle oikein urakalla. Jopa poikittain puiden väliin vyötärökorkeudelle! Koitin niitä raivata mutta saattaahan ne sinne jonkun luontoaktivistin toimesta uudestaan ilmestyä. Ehkä fillarinketjuista tihkuva rasva saastuttaa luontoa vai mistäköhän tuo esteiden virittelijä on suivaantunut?
MTBwannabe
21.10.2013, 10.10
Viimeviikonloppuna Rapolanlenkin alussa oli muuten viritelty niitä kaadettuja puita polulle oikein urakalla. Jopa poikittain puiden väliin vyötärökorkeudelle! Koitin niitä raivata mutta saattaahan ne sinne jonkun luontoaktivistin toimesta uudestaan ilmestyä. Ehkä fillarinketjuista tihkuva rasva saastuttaa luontoa vai mistäköhän tuo esteiden virittelijä on suivaantunut?
Missäs kohdassa tarkalleen tällaista on?
Vai meinasitko jossain -->
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=t%C3%A4ss%C3%A4%3F&srs=EPSG%3A3067&y=6792816&x=340195&lang=fi
Kolmostien vierestä kun lähtee linkkimaston juurelta metsään niin pari-kolmesataa metriä polkua eteenpäin niin siinähän on hakattu puita. Niistä oli sitten väsätty jos jonkinlaisia esteitä. Nuo korkeammalle asetetut puut on kyllä melko vaarallisia kun vauhdilla menee ajolasit huurussa!
rokkisukka
25.10.2013, 21.44
Se on lauantai huomenna. Miltäs parin tunnin lenkki ennen sateen tuloa kuullostas? Sale kympiltä tai vaikka vähän aikaisemminki?
MTBwannabe
25.10.2013, 23.53
Se on lauantai huomenna. Miltäs parin tunnin lenkki ennen sateen tuloa kuullostas? Sale kympiltä tai vaikka vähän aikaisemminki?
Huomenna en ehdi, mutta muistakaa että huomenna on tärkeintä tehdä lista hämähäkkimiehen vihollisista. Sunnuntaina mukana.
Mä en tiedä mitä haluan, älä menetä unelmia, tee lista, KIVIKKOPOLUISTA, sun vihollisista......
MTBwannabe
25.10.2013, 23.57
Salomaantie 42, ottaa vastaan W testejä, tulkaa tekemään. W-pyörä on teitä varten!
Perjantai-ilta veti ensimmäiselle lamppulenkille, aika kuumottavan pimeetä oli seiskan perämettässä kun laitoin keskellä mettää valon pois päältä. Tutut polut vaikutti aika oudoilta lampun valossa...
http://www.sports-tracker.com/#/workout/drgixxer/76oh4t557iink317
Aki Korpela
26.10.2013, 17.15
Mulla taitaa jäädä yhteislenkkeily väliin tänä viikonloppuna. Liikaa ohjelmaa.
MTBwannabe
30.10.2013, 12.32
Voitelumestarin naama hyppäsi paikallissanomista suoraan aamukahvin joukkoon. Mikäs on tämä toiminimi, niin tietää mihin viedään kapulat jatkossa rasvalle?
Mut fillarointia, sunnuntaina klo 10 lähdetään Salelta ja ajellaan 3-4h kevyttä ja puhutaan 3min testin tehoista :rolleyes:
Aki Korpela
30.10.2013, 21.56
Oon kuullu huhua, että Koskista pääsee metsiä pitkin fillarilla Pirkanhoviin... Jos joku osaisi reitin, tuollahan voisi käydä vaikka sunnuntaina kahvilla. Mutta jos kaikki lenkille lähtijät on reitin suhteen yhtä kuutamolla kuin minä, saattaa olla parempi kurvailla vaan tutuilla poluilla.
Hape oli kieltämättä hyvin esillä tänään!
MTBwannabe
30.10.2013, 22.13
Oon kuullu huhua, että Koskista pääsee metsiä pitkin fillarilla Pirkanhoviin... Jos joku osaisi reitin, tuollahan voisi käydä vaikka sunnuntaina kahvilla. Mutta jos kaikki lenkille lähtijät on reitin suhteen yhtä kuutamolla kuin minä, saattaa olla parempi kurvailla vaan tutuilla poluilla.
Metsäteitä pitkin pääsee kyllä, polkua ei taida kauheasti tuossa välillä olla. Tai en ainakaan itse tiedä. Tosin onhan siinä Lempääläntien vieressä se vanha motocross pätkä, joka on tosi hauska.
Valkeakoski -Pirkanhovi välillä on peltoo aika paljon mutta onko siellä sittenkin joku polku....:seko:
Aki Korpela
31.10.2013, 08.53
Mulle käy sunnuntaina mikä tahansa lenkura. Jos lähipolut saa enemmän kannatusta kuin kahvittelu Pirkanhovilla, mennään lähipoluille.
Mutta izmon reittituntemus on hämmentävää... :)
Voitelumestarin naama hyppäsi paikallissanomista suoraan aamukahvin joukkoon. Mikäs on tämä toiminimi, niin tietää mihin viedään kapulat jatkossa rasvalle?
pahoittelut aamun kahvihetken pilaamisesta :cool:
Numerohan sulla on eli ilmoittele
Hape oli kieltämättä hyvin esillä tänään!
nooh, ehkä teksti hieman...eiköhän se viesti tullut kuitenkin selville
Aki Korpela
02.11.2013, 13.36
Kuis huominen? Otetaanko perusnuotit ja unohdetaan kahvit?
MTBwannabe
02.11.2013, 20.27
Kuis huominen? Otetaanko perusnuotit ja unohdetaan kahvit?
Katsellaan vaikka startissa mikä boogie päällä?
Aki Korpela
03.11.2013, 18.45
Reipasta menoa oli taas! Salelta startattiin neljän ajajan voimin. Lotila, Rapola ja Korkis tuli taas kierrettyä. Edes hissilinjaa ei skipattu. :)
Reippaasti, osan matkaa. Pitäisiköhän päivittää voimansiirtoa, notta jaksaisi pysähtymättä ajaa pienet vastamäet ylös asti;)
Hienot kelit kyllä fillarointiin, keskimäärin melkein joka toinen ilta tullut käytyä "yölenkillä" eli sysimetsissä lampun kanssa (no eipä sitä valoa olekaan viikolla tarjolla kun töistä pääsee). Hienoa ja tunnelmallista hommaa! Vkonloppuna oli niin paljon suunnitelmia, että eip ehtint mukaan...
Aki Korpela
08.11.2013, 10.40
Gixxerin lamppulenkeissä on asennetta! Ite oon lähinnä tyytynyt lamppulenkkeilemään asvaltilla Koskin ja Treen välillä.
Mutta nyt sais lumet tulla! Saa nähdä, pystyykö tällä pitämään Pirkan hölkän uran ajokunnossa läpi talven.
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2013/fat.jpg
Näyttävä kulkine!!
Toivotaan nyt kuitenkin ensin pakkaskelejä, ettei tule liian kovaa ja pitkää lihasvoimajaksoa ;)
MTBwannabe
08.11.2013, 15.14
Olisiko pienen vedon paikka siitä, meneekö tuolla traktorilla hissilinja ensiyrittämällä? ;)
Aki Korpela
08.11.2013, 15.42
Just ajattelin, että pitäiskö käydä kokeilemassa hissilinjaa... :) Pito riittää ihan varmasti, mutta noilla välityksillä ja näillä reisillä saattaa huippu jäädä saavuttamatta.
MTBwannabe
08.11.2013, 15.57
Just ajattelin, että pitäiskö käydä kokeilemassa hissilinjaa... :) Pito riittää ihan varmasti, mutta noilla välityksillä ja näillä reisillä saattaa huippu jäädä saavuttamatta.
Oliskos se sitten munkkikahvista vetoa? Laitan toki oman panokseni EI TOIVOAKAAN vaihtoehdolle jo pelkästään kannustaakseni sua ;)
Aki Korpela
08.11.2013, 20.10
Testilenkki ajettu, eikä hissilinjatoivoa taida tosiaan olla. Tolkuttoman hauskaa tolla tankilla on ajella, mutta kun massaa on jotain 16 kg ja pienin välitys 32-36, niin hissilinja tuskin nousee mun pulkannaruilla edes puoliväliin. Mutta voishan sitä käydä vaikka isänpäivänä kokeilemassa, mihin asti nousee. Ja ens kesän tavoitteeksi tietenkin, että ylös asti. :)
MTBwannabe
08.11.2013, 23.01
Testilenkki ajettu, eikä hissilinjatoivoa taida tosiaan olla.
Joo eli perus luovuttamismeininki, kuten oletinkin :rolleyes:
Vai oliskos kuitenkin pikku veto? Hauskahan tolla oli ajaa, kiitos ovelle tarjotusta testistä. Itse toki ajaisin tuolla vaikka kuusen latvaan ;) Tilaan itsekin kunhan vaimon katse välttää ;)
Aki Korpela
09.11.2013, 09.38
Kovaa mutta perusteltua tekstiä! Toki otan vedon vastaan, mutta viilataan sitä hieman. Mä ajan läskillä, ja wb saa valita haluamansa fillarin. Alemmas hissilinjalla jäänyt tarjoaa munkkikahvit. Joko kerrasta poikki tai paras kolmesta -veto. Toteutus jossain vaiheessa isänpäiväiltapäivää.
MTBwannabe
09.11.2013, 11.32
Mä ajan läskillä, ja wb saa valita haluamansa fillarin. Alemmas hissilinjalla jäänyt tarjoaa munkkikahvit. Joko kerrasta poikki tai paras kolmesta -veto. Toteutus jossain vaiheessa isänpäiväiltapäivää.
Näin tehdään ja kerrasta poikki. Pitää mennä ajamaan voimatreeniä kellariin kun vielä ehtii :rolleyes:
Lippupalvelusta ei löytynyt lippuja tähän kisaan, mistä niitä saa?
Mä taidan kohta ottaa (ennestään kuraisen) fillarin alle ja lähteä etsimään kuraisia pimeitä polkuja... Huomenna on luvassa mielin määrin kaloreita, niin jos raivais niille kropasta vähän tilaa...
Toi on kyllä häiriintyneen näkönen maxipallo toi Akin pyörä :D Mut jos se pitää talvipolut ajokunnossa niin ei voi ku peukuttaa ;)
Aki Korpela
10.11.2013, 18.29
Rinne oli täynnä mylvivää väkeä, mutta huippu jäi silti saavuttamatta. Tosin vain noin metrillä, sillä läski takarengas lipsahti hissilinjan viimeisestä kivestä... Läskillä on hyvä kiivetä, sillä takarengas pitää, vaikka kuinka runnoisi putkelta.
Eli jos kehät ois olleet poratut niin selvää pässinlihaa ois ollut nousu ?
Aki Korpela
10.11.2013, 20.43
Eli jos kehät ois olleet poratut niin selvää pässinlihaa ois ollut nousu ?
Voi olla. :) Mutta kyllä ukossa oli silti kaikki vika. Erityisesti kädet oli viimeiset 30 s niin ummessa happoja, että edelleen tärisee. Ei pystyny enää ohjaan ohi viimeisestä kivestä. Mutta kyllä izmo olis kiivenny helposti ylös asti.
Voi olla. :) Mutta kyllä ukossa oli silti kaikki vika. Erityisesti kädet oli viimeiset 30 s niin ummessa happoja, että edelleen tärisee. Ei pystyny enää ohjaan ohi viimeisestä kivestä. Mutta kyllä izmo olis kiivenny helposti ylös asti.
No tulen hakeen sen pyörän koekäyttöön ja palautan kuukauden päästä vähän koeajettuna(1455 km):cool:
Aki Korpela
10.11.2013, 21.07
Painat izmo vaan tilaa-nappia On Onen verkkokaupassa, niin pyörä tulee kotiin melkein yhtä halvalla kuin multa lainattuna. :) Sullehan ei tunnetusti niitä kilsoja juurikaan kerry.
Painat izmo vaan tilaa-nappia On Onen verkkokaupassa, niin pyörä tulee kotiin melkein yhtä halvalla kuin multa lainattuna. :) Sullehan ei tunnetusti niitä kilsoja juurikaan kerry.
Nyt on 18 täynnä tänä vuonna ja ylikin mutta ei näillä kilometreillä oo mitään tekemistä reenin kanssa :seko:
Aki Korpela
10.11.2013, 21.40
Nyt on 18 täynnä tänä vuonna ja ylikin mutta ei näillä kilometreillä oo mitään tekemistä reenin kanssa :seko:
Kova lukema maastomiehelle! Ja kyllähän toi on siinä mielessä tärkeetä myös kisojen kannalta, että sulla on iankaikkisesti kestävät pohjat. Eli tuskin saat pohjia pettämään tehoja tekemällä! Ei muuta kuin ikeat ja muut kellotusrännit kuntoon ja iskutus päälle, kunhan lumet saapuu. :) Siinä on sitten kaikenlaiset m40-nöösit taas keväällä ihmettelemässä, kun selkä katoaa horisonttiin. :)
18.000km maastokilsoja? Huh huh, melkoista! Ittellä hädin tuskin 2000, tietty niin paljon muita (liikunta)harrastuksia ettei vaan ehdi.
Osan auton 40tkm:sta pystyis kyllä siirtään maastopoluille, kun kävis töissä Pirkan polkua...
Ollaan työnnetty kyllä pyörää rytömetsässä mutta tohon on laskettu myös hyötyajot
Aki Korpela
15.11.2013, 08.37
Yhteislenkkiä tänä viikonloppuna? Sale sunnuntaina klo 10?
MTBwannabe
15.11.2013, 10.20
Yhteislenkkiä tänä viikonloppuna? Sale sunnuntaina klo 10?
Molemmat päivät sopivat, mutta mennään alkuperäisellä jos ei soraääniä kuulu. Sunnuntaina klo 10. Pitkää ja kevyttä.
Aki Korpela
16.11.2013, 07.32
Pitkää ja kevyttä.
Onko niin kevyttä, että läski kehtaa lähteä keventämään muiden retkeä entisestään?
MTBwannabe
16.11.2013, 11.34
Onko niin kevyttä, että läski kehtaa lähteä keventämään muiden retkeä entisestään?
ON.
MTBwannabe
17.11.2013, 13.51
Jotain uutta, jotain vanhaa ja hyvä, todella rauhallinen vauhti. Käytiin kehittämässä kellotuspolkuajatuksia Lempääläntien vieressä kahden hengen iskujoukolla.
Aki Korpela
17.11.2013, 14.20
Kyllä, Metsäkansan puskissa suhisee ensi kesänä!
Onko suunnitelmia huomisen yhteislenkille? Auringon paistetta luvassa.
La Taivalpirttikeikka ja tänään piti olla lepopäivä mut kaveri sai houkuteltua lenkille. Korkiksen maastoja ristiin rastiin ja kelihän oli upee. Fillarin jälkiä oli kyllä jonkin verran että eipä oltu ainoat liikkeellä, ketään ei tosin nähty. Olipa joku kivunnut jollain pappatunturilla tai vastaavalla leveepyöräisellä Korkiksen päälle :)
rokkisukka
24.11.2013, 18.43
Mä ainakin pyörin Korden metsissä ja kinkesin Markanmäkeä laelle sen jälkeen, kun olin Ukkosentien rantareitillä seuraillut jonkun aamuvirkun jälkiä. Myöhemmin löysin jäljet uudestaan Rapolanharjulta aina lähes Vallonjärvelle saakka. Siellä oli uutta polkua mulle.
Paljon oli tuulen kaatoja Korkkiksen metsissä, muunmuassa DH1:sellä.
Aki Korpela
24.11.2013, 21.27
Sori, ei tullu seurattua säiettä pariin päivään, kun oon ite ollu viime päivät räkätaudissa. Ja MTBWb tais olla tämän viikonlopun reissussa. Komee olis ollu tänään ulkoilla vaikka aamusta iltaan!
Rokkisukka taisi nähdä jälkeni. Raivaushommiakin tuli tehtyä useammassakin paikassa.
MTBwannabe
27.11.2013, 23.18
Rokkisukka taisi nähdä jälkeni. Raivaushommiakin tuli tehtyä useammassakin paikassa.
Sukka paistattelee seutusanomien jutuissa vaan ja hiihtää. Mut viikonloppuna voisi kyl ajaakin?
rokkisukka
28.11.2013, 17.57
Sukka paistattelee seutusanomien jutuissa vaan ja hiihtää. Mut viikonloppuna voisi kyl ajaakin?
No vois kyllä. Homojen hommaa toi hiihto. Lauantaina on Krista Siegfreak ja soutuseuran koju lukiolla, joten sunnuntai sopisi paremmin, vaikken lauantaille ole mihinkään lupautunutkaan.
MTBwannabe
28.11.2013, 18.37
No vois kyllä. Homojen hommaa toi hiihto. Lauantaina on Krista Siegfreak ja soutuseuran koju lukiolla, joten sunnuntai sopisi paremmin, vaikken lauantaille ole mihinkään lupautunutkaan.
Tonnin verran kuitenkin homostelet vuodessa, noh noh.... :) Mä homostelin suunilleen samat viime talvena tasatyönnöllä, joka on jos vielä mahdollista...... :rolleyes:
Mut sunnuntaina ajamiset sopii ainakin mulle, jos kelit suosivat niin olisi mahdollisesti sukallekin hiukan uutta polkua Yli-Nissin maisemissa?
Mitäs lukiolla, onko siellä joku tapahtuma? Pääseekö vetämään enkkoja ergolla?
rokkisukka
28.11.2013, 18.54
Heh, ja kovimmillaan melkein kahden tonnin verran... Toi oli tollanen finninaamaisen lökäpöksysnoukkaajan näkemys hiihdosta viistoista vuotta sitten.
Yli-Nissiin en ole ennen eksynytkään.
Jotkut Joulumessuthan siellä on... http://www.valkeakoskicampus.fi/fi/events-articles/joulumessutheratetaan Ja Viivi Pumpanen! Joo kyllä se lenkki on sunnuntaille jätettävä.
MTBwannabe
28.11.2013, 19.16
Jotkut Joulumessuthan siellä on... http://www.valkeakoskicampus.fi/fi/events-articles/joulumessutheratetaan Ja Viivi Pumpanen! Joo kyllä se lenkki on sunnuntaille jätettävä.
No perkule, pitäähän tuonne eksyä. Mahtaako Dr.Fat tulla esittelemään pyöräänsä sunnuntaina?
Aki Korpela
29.11.2013, 07.58
Läski on Helsingissä. Vaimo näpäytti, kun menin ostamaan sille joululahjaksi läskin. Sain nimittäin isänpäivälahjaksi hotelliviikonlopun Helsingissä. :) Meinasin ensin ottaa läskin mukaan ja käydä kattomassa sukan kehumia Keskuspuiston polkuja, mutta taidan vaan rötvätä.
Aki Korpela
30.11.2013, 13.45
Kattelin tossa autolla ohi ajaessani, että jääreitti gaytornille näytti jo vahvalta. Läski varmaan jo kantaisi, mutta älkää vielä huomenna menkö. :)
rokkisukka
30.11.2013, 20.48
Sale kympiltä?
MTBwannabe
30.11.2013, 22.06
Sale kympiltä?
Mä en ehdi huomenna kun joudun käväisemään hiukan työhommissa.
Aki Korpela
01.12.2013, 21.56
Käytiin Jarin kanssa tänään valolenkillä seurailemassa jonkun jälkiä Lotilan kierrossa. Alkaa olla kelit kohdallaan! Ens viikonloppuna täytyy sitten taas saada kunnon porukkalenkkikin kasaan. Vai oliko sellainen tänäänkin?
MTBwannabe
01.12.2013, 22.45
Käytiin Jarin kanssa tänään valolenkillä seurailemassa jonkun jälkiä Lotilan kierrossa. Alkaa olla kelit kohdallaan! Ens viikonloppuna täytyy sitten taas saada kunnon porukkalenkkikin kasaan. Vai oliko sellainen tänäänkin?
Porukkaa näytti olevan ainakin omilla lenkeillään ja paksupyöräkantakin on Koskissa ainakin tuplaantunut. Itsehän en ulkona ajele :o
Mä vedin ne urat, ja tosiaan pariin tyyppiin tuli törmättyä lenkin varrella - Heritynniemi, Ulvajanniemi, Riipparit, Sointula, Lovepolku, Lotilanlenkki, hiihtomaa. Läski tuli testattua, aika magee tekniikkapyörä!!! Hieno mutta vähän märkä keli, lopussa oli kamat aika märkänä ja tuli vilu...
Käytiin Jarin kanssa tänään valolenkillä seurailemassa jonkun jälkiä Lotilan kierrossa.
Mä vedin ne urat
Jeren kanssa käytiin kanssa hieman pyörittelemässä rutis-lotila-heritty ja mitä nyt mieleen putkahti. Lotila-Heritty akselilla seurailtiin jonkun yksin ajelleen jälkeä. Rutiksen suunnilta oli tullut joku läskillä...kuka jos Aki oli lahjamatkalla?
MTBwannabe
02.12.2013, 23.04
Rutiksen suunnilta oli tullut joku läskillä...kuka jos Aki oli lahjamatkalla?
Enduromies alias Markanmäki keulien (tovi) oli hommannut täsmälleen samanlaisen paksun kuin Akilla. Tilausaika & toimitusaika muuten sopii tismalleen samaan päivään jolloin Aki ei päässyt edes hissilinjaa "lähellekään" paksulla ylös. Taisi jollain silloin kipinä syttyä :)
Aki Korpela
03.12.2013, 09.40
Nonni! Läskejä on sitten pian ainakin jo kolme, sillä Tommin ja mun Onniwannien lisäksi Jarille on tulossa Kona.
...Aki ei päässyt edes hissilinjaa "lähellekään" paksulla ylös.
Kowaa tekstiä. Mutta se on totta, että jos etäisyys mäen laelle ilmoitetaan vaikka mikrometreissä, niitä saattoi olla lähes kaksimiljoonaa...
MTBwannabe
03.12.2013, 10.25
Kowaa tekstiä. Mutta se on totta, että jos etäisyys mäen laelle ilmoitetaan vaikka mikrometreissä, niitä saattoi olla lähes kaksimiljoonaa...
Ns. treenaa kovempaa tekstiä tuo mun ylläoleva :D
Aki Korpela
03.12.2013, 22.01
On kyllä kovaa hommaa toi läskityömatkapyöräily. Pari päivää eestaas näyttäisi riittävän siihen, että koivista tulee kireet kuin viulunkielet... Vaikka on ajavinaan pk:ta, vääntämään joutuu jatkuvasti (ainakin tiepätkillä) ihan eri tavalla kuin perusmaasturilla. Woimaa tulee!
Mutta speksataanpa hyvissä ajoin ensi viikonlopun yhteislenkki, kun näyttäisi olevan lunta ja pakkastakin tarjolla. Mä oon itsenäisyyspäivän toisaalla, mutta näillä näkymin la ja su klo 10 sopivat.
Tänään viisastunut taas ja tieto että kun on oneen ruuvaa surlyn kiekot ja paremmat renkaat niin Valkeakoski - Tampere väli menee 4 min nopeemmin ja rahapussi laihtuu 800 eurolla
Aki Korpela
04.12.2013, 07.40
Tieto varmaan pitää paikkaansa, mutta minuuteista kyllä tulee liian kalliita. :) Läski on taas toimistolla ja jalat ihan finaalissa.
MTBwannabe
04.12.2013, 08.50
Mutta speksataanpa hyvissä ajoin ensi viikonlopun yhteislenkki, kun näyttäisi olevan lunta ja pakkastakin tarjolla. Mä oon itsenäisyyspäivän toisaalla, mutta näillä näkymin la ja su klo 10 sopivat.
La 10 salelta taas retki liikkeelle.
Lähtöpaikka siis http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=T%C3%A4ss%C3%A4&srs=EPSG%3A3067&y=6798182&x=339947&lang=fi
Tieto varmaan pitää paikkaansa, mutta minuuteista kyllä tulee liian kalliita. :) Läski on taas toimistolla ja jalat ihan finaalissa.
Toinen hyvä reeni on laittaa Noppy Nikit isopyörään:cool:
Aki Korpela
04.12.2013, 22.23
Laita izmo vielä mahdollisimman leveät Nikit. Ainakin 2.4". :)
Neljä tuumaa leveillä renkailla varustettu Kona bongattu tänään Lintulassa.
Aki Korpela
06.12.2013, 18.44
Näyttää siltä, että huomenna päästään ihan kunnolla avaamaan talvipolkuja. Sale klo 10!
Aki Korpela
07.12.2013, 16.24
Yhden hengen iskujoukko kävi avaamassa polkuja (https://maps.google.fi/maps?q=http:%2F%2Fwww.arkitiede.fi%2Fpyoraily%2Fgp s%2F13120701.gpx&hl=en&sll=61.35198,23.985214&sspn=0.175133,0.579529&t=m&z=13) fatbikeday:n kunniaksi. Hupaisaa oli, ainoastaan seura oli huonoa.
Ajoin myös pari kierrosta sitä tulikuumaa puheenaihetta, josta toreilla päivittäin enenevissä määrin puhutaan. Kyse on tietenkin "Superin takana" sijaitsevasta uudesta kellotuspolusta. Aika ei kuitenkaan vielä juossut.
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2013/fatbikeday071213.jpg
Kympiltä pukkasin vielä zetaa, mutta puolilta päivin kävin kanssa lenkillä. Fätti oli avannut melkein kaikki polut mitä itsekin ajoin, kiitos vain. Paitti osaa Heritynniemen poluista, siellä sentään pääsin availemaan neitseellisiä polkuja...
Mikäs tää "Superin takana" oleva kellotuspolku on? Olisko siitä karttaa että vois käydä kellottamassa pohjat? :D
Aki Korpela
08.12.2013, 14.03
Mikäs tää "Superin takana" oleva kellotuspolku on? Olisko siitä karttaa että vois käydä kellottamassa pohjat? :D
Kellotuspolku löytyy tosta ylempänä olevasta karttalinkistä Kenraalintien itäpuolelta. Jos tänään meet, läskin jäljet varmaan vielä näkyy. :)
Tämä selvä, pitää käydä jossain vaiheessa kokeilemassa kun kerkiää. Kuusi viikkoa sitten syntynyt esikoinen on pitänyt fillarin visusti tallissa mutta eiköhän tässä taas koiteta saada jotain liikkumista aikaiseksi...
MTBwannabe
08.12.2013, 21.15
Kävin tänään tossulla katselemassa läskien jälkiä ja ok kunnossa vaikutti superin polku olevan, joten eiköhän siitä saada vielä paljon iloa talveksi. Lintulassa oli vissiin uima-altaan lämmitys menossa, koitin isännällekin huudella mutta käänsi vaan selkänsä ja taisi lähteä hakemaan uikkareita?
Sokerina pohjalla bongasin kaiketi paksun Konan tuossa illan jo hämärryttyä. Valot olivat hyvät ja lisäpiste huomioliivistä.
Aki Korpela
08.12.2013, 21.57
Lätäkköä lämmiteltiin joo. Jotain huutoa saatoin jossain vaiheessa ehkä kai kuulla, mutta kun en tajunnut melun lähdettä, luulin sen olleen jotain taustamölinää... Tällaisissa tilanteissa pitää ehdottomasti _karjua_!
Aki Korpela
09.12.2013, 18.06
Jummalaade, kun oli komee keli ajella tänään Rutajärvellä!
MTBwannabe
09.12.2013, 19.10
Jummalaade, kun oli komee keli ajella tänään Rutajärvellä!
Pitääkö siirtymät sinne ajaa autolla? :rolleyes:
Aki Korpela
09.12.2013, 21.32
Pitääkö siirtymät sinne ajaa autolla? :rolleyes:
Vaikka lentokoneella. :) Pontti oli lähinnä se, että koin taas tänään työmatkalla vuosittaisen valaistumisen: talvimaastopyöräily kireähkössä pakkasessa kirkkaan tähtitaivaan alla jäätyneen järven rannalla on suurinpiirtein parasta, mitä ihminen voi yksin tehdä.
MTBwannabe
09.12.2013, 21.36
Vaikka lentokoneella. :) Pontti oli lähinnä se, että koin taas tänään työmatkalla vuosittaisen valaistumisen: talvimaastopyöräily kireähkössä pakkasessa kirkkaan tähtitaivaan alla jäätyneen järven rannalla on suurinpiirtein parasta, mitä ihminen voi yksin tehdä.
Pitääpä kokeilla kun saa kalustoasiat kuntoon. Onneksi Eerolan 7 on jo hiihdettävässä kunnossa.
Jahas, muitakin salaharjottelijoita kellotuspolulla...
Aki Korpela
10.12.2013, 21.47
Joo, kävin kieputtamassa muutaman lenkuran vastapäivään. Kunhan se vielä saa 10 cm lisää lunta, niin avot! :)
Aki Korpela
13.12.2013, 09.22
Löytyykös tälle viikonlopulle yhteislenkkeilyintoa? Mukavan kuivaa pitäisi ainakin vaihteeksi olla. Itselläni on lauantaina ohjelmaa, mutta sunnuntaina onnistuisi.
MTBwannabe
13.12.2013, 09.56
Löytyykös tälle viikonlopulle yhteislenkkeilyintoa? Mukavan kuivaa pitäisi ainakin vaihteeksi olla. Itselläni on lauantaina ohjelmaa, mutta sunnuntaina onnistuisi.
Lauantai ei itsellenikään sovi mutta suunnuntaina voisin lähteä jos saan kalustoa kuntoon ennen sitä.
Aki Korpela
13.12.2013, 16.03
Mikäs mtbwb:n kalustoa vaivaa?
Jos tästä suojasäästä haluaa jotakin positiivista hakea, niin Korkiksen hissilinja on taas ajettavissa. Nastarenkaille saattaa tosin olla käyttöä. :)
MTBwannabe
13.12.2013, 16.16
Mikäs mtbwb:n kalustoa vaivaa?
Renkaat pitäisi uusia tai vaihtoehtoisesti Anttia säädellä ja ruuvata.
Aki Korpela
14.12.2013, 19.01
Sale huomisaamuna klo 10. Saattaa olla vähän luikasta. :)
onko paksukumissa jo vanteet reika juustoo ja valkoset litkut sisassa
Aki Korpela
14.12.2013, 23.15
onko paksukumissa jo vanteet reika juustoo ja valkoset litkut sisassa
Ei o. Vanteet on poraamatta ja 600-grammaiset sisurit edelleen käytössä. Kokeilin kyllä litkutusta ihan tavallisilla Stanin kamoilla, mutta kun ei ihan helposti onnistunut, niin jätin tappelut sikseen. Ja kyllä se niin on, ettei tällä hetkellä läskin keventäminen enää edes kiinnosta. On nääs jo parin viikon aikana rrraskaan pyörän kuljettaminen turvottanut reisiä niin paljon, etten ikinä pystyis kevytpyörillä moiseen. :) Kevennyspyörät on erikseen!
Aki Korpela
15.12.2013, 14.21
Kieputeltiin Gixxerin kanssa nelisen tuntia. Paikoin oli olevinaan liukasta, mutta ainakin toisella meistä oli pyörä hallussa, kuten kuvasta näkyy. Tolkuttoman hienoja polkuja (https://maps.google.fi/maps?q=http:%2F%2Fwww.arkitiede.fi%2Fpyoraily%2Fgp s%2F13121501.gpx&hl=en&sll=61.281294,24.003752&sspn=0.043882,0.144882&t=m&z=12) tuli taas ajeltua.
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2013/gixxer151213.jpg
Heh heh, jotenkin se sisäinen pikkupoika aina puskee pintaan :D Hieno lenkki eikä liukkautta ollut haitaksi saakka! Ja nyt voi kahvin kanssa hyvin mielin napata ison palan suklaakakkua...
Poleksin itsekseni Tampereelle palaveriin ja voin sanoa rehellisesti polun olleen "neitseellistä", ensimmäiset renkaanjäljet tuli vasta Taivalpirtillä.
Akille varoituksena (kun en tiedä mitä mieltä läski on jäästä) että pientä varovaisuutta jos Pirkan reittiä tuuppaat, paikoin on pliukasta
Aki Korpela
15.12.2013, 21.43
Kiitos vinkistä. Huomisaamuna on 600 nastaa alla, tosin ei läskissä. :)
Ajelua viikonloppuna? Onkos koskin polut jäisiä, tarviiko nastoja oikeesti?
Aki Korpela
20.12.2013, 22.21
Mulla jää ainakin lauantai väliin, mutta pahaa pelkään, että jää sunnuntaikin...
Pirkan hölkän ura oli ainakin vielä eilen erityisesti tiepätkien osalta niin peilijäinen, että ilman nastoja olis ollut monin paikoin pelottavaa. :)
rokkisukka
20.12.2013, 22.32
Sunnuntai, sunnuntai, sunnuntai!!!
Livakan oloista.. Sale huomenna klo 10!
rokkisukka
21.12.2013, 19.51
Nähdään Salella.
rokkisukka
22.12.2013, 08.42
Kosteata on, liian kosteata. Jää multa lenkki väliin sittenkin.
meinas vaatia lenkki hiukan extra asennetta, +3 ja kaatosade... Taivalpirttilenkki tosin lyheni Rutajärveksi, mutta meinasi siinäkin jo vähän kastua...
Suunnitelmissa on sunnuntaille jonkinlainen lenkki jos kelit sallii, löytyykö muita lähtijöitä?
Aki Korpela
27.12.2013, 21.37
Suunnitelmissa on sunnuntaille jonkinlainen lenkki jos kelit sallii, löytyykö muita lähtijöitä?
Meiltä lähtee jopa kaksi, jos ollaan ajokunnossa. Tällä hetkellä (pe-iltana) toinen on melko heikossa hapessa.
Mikä jottei, tän päiväisen jälkeen ei enää ole sellaista keliä milloin ei voisi lähtee lenkille :D
Olisiko lähtö noin 24 tunnin kuluttua?
Aki Korpela
28.12.2013, 10.05
Sale klo 10 kelpaa ainakin tänne.
Yritän heräillä kanssa, voipi tehdä tiukkaa kun sisäinen kello vähän kääntynyt pyhien aikana :D
MTBwannabe
28.12.2013, 21.34
Onko mörköpolkua, ajetaanko kovaa, pidetäänkö taukoja, saako vetää happea, onko nousuja, teknistä, märkää, hankalaa, purua, soraa, reittikarttaa? Mieli tekisi, kunto on vaan matala ja mieli myös.
Aki Korpela
28.12.2013, 21.38
Meiltä lähtee kaksi, joten pahimmat röllipolut vois skipata. :) Ajellaan hiljaa ja nautitaan hienosta talvisäästä. Kiire ei o.
MTBwannabe
28.12.2013, 21.40
Meiltä lähtee kaksi, joten pahimmat röllipolut vois skipata. :) Ajellaan hiljaa ja nautitaan hienosta talvisäästä. Kiire ei o.
Pitää siis harkita jos jaksaa aamulla rengashommiin.
Aki Korpela
29.12.2013, 15.03
Taas tuli kieputeltua (https://maps.google.fi/maps?q=http:%2F%2Fwww.arkitiede.fi%2Fpyoraily%2Fgp s%2F13122901.gpx&hl=en&sll=61.271546,24.034784&sspn=0.087791,0.289764&t=m&z=11). Kelpasi syksyisestä säästä huolimatta ajella, parhaimmillaan taisi kuusi ajajaa olla mukana. Rapolan ja Korkiksen välinen reitti oli hieno, kiitokset hapelle suunnistuksesta! Ja nyt on sitten hissilinjakin selätetty läskillä, Jere kiipesi pk:lla perässä. :)
Noin about sama jälki tässä (http://www.sports-tracker.com/#/workout/drgixxer/evra7n8u4nvp9j41)
Ja vähän enemmän dataa (tai sit en osaa sitä tuolta Googlen kartasta kaivaa?)
Aki Korpela
29.12.2013, 16.35
Ei tosta Googlen kartasta taida dataa irrota... Polarin verkkopalvelu ne kyllä näyttää, mutta gpx-tiedoston exporttaamisen jälkeen matka- ynnämuut tiedot katoavat.
kartasta näkee sen mistä ajamalla jää "ahdaspolku" pois :D
Aki Korpela
29.12.2013, 17.38
Se ahdaspolun alku on niin timanttisen hieno, että ainoastaan se pahin puska täytyisi päästä kiertämään. Tai sitten lähdetään ensi viikonloppuna vesureiden kera hoitamaan ahtaus siedettävämmäksi...
Se ahdaspolun alku on niin timanttisen hieno, että ainoastaan se pahin puska täytyisi päästä kiertämään. Tai sitten lähdetään ensi viikonloppuna vesureiden kera hoitamaan ahtaus siedettävämmäksi...
Tuskinpa maanomistajaa haittaa sen roskapuun harventaminen, joten talkoita pystyyn. Täytyykin kattella se suunnittelemani taiteltava pikkusaha reppuun...
Aki Korpela
30.12.2013, 11.02
Tuskinpa maanomistajaa haittaa sen roskapuun harventaminen, joten talkoita pystyyn.
Kannatetaan.
Kannatetaan.
Noniin, kävin hommaamassa nitkunnitkun-oksasahan ja pakkohan sitä oli heittää iltalenkki Lotilaan ja käydä testaamassa siihen polun tukkivaan latvukseen. Eipä siinä ollut haastetta... Heritynniemen paksua runkoa en kyllä lähtenyt nitkuttelemaan :D Vielä...
Aki Korpela
03.01.2014, 08.06
Hyvä! Jospa minäkin saisin vielä tänään hankittua jonkinlaisen työkalun, niin pitäisikö niitä lähteä huomenna (la) ulkoiluttamaan? Sunnuntaina ei varmaan pysty, kun täytynee tuijottaa Tour de Skin loppunousua.
Hyvä! Jospa minäkin saisin vielä tänään hankittua jonkinlaisen työkalun, niin pitäisikö niitä lähteä huomenna (la) ulkoiluttamaan? Sunnuntaina ei varmaan pysty, kun täytynee tuijottaa Tour de Skin loppunousua.
Lauantaina ei pysty kykeneen...
Lauantaina ei pysty kykeneen...
Sama homma eli lauantai ei onnistu :(
MTBwannabe
05.01.2014, 11.22
Huomenna klo 10 salelta lähtee lenkki. Ajellaan hiljaa ja katsellaan miltä polut näyttävät. Pyrkimyksenä ajaa noin 4h.
Huomenna klo 10 salelta lähtee lenkki. Ajellaan hiljaa ja katsellaan miltä polut näyttävät. Pyrkimyksenä ajaa noin 4h.
Lähtenen mukaan ainakin osaksi aikaa.
Aki Korpela
05.01.2014, 19.54
Meiltä ei taida tulla huomisellekaan edustusta. Mutta väittävät, että ensi viikonloppuna alkaa talvi!
Tällä kertaa porukkalenkki ajettiin kolmen kuskin voimin, nyt nähtiin myös hetkellinen porukasta eksyminen yhden kuskin osalta tai kuten hän sen käänsi niin eksyneitä oli kaksi ;)
MTBwannabe
06.01.2014, 16.41
Tällä kertaa porukkalenkki ajettiin kolmen kuskin voimin, nyt nähtiin myös hetkellinen porukasta eksyminen yhden kuskin osalta tai kuten hän sen käänsi niin eksyneitä oli kaksi ;)
Käsittämätöntä kyllä että noin pienestä porukasta voi 2 eksyä samalla kertaa noilla vauhdeilla :D
Piti ajaa pitkää lenkkiä mutta 3h kohdalla satula petti alta, joten lenkki hiukan lyheni :(
Aki Korpela
07.01.2014, 14.41
Ajelitteko te eilen niitä hapen Rapola-Koskis-välipolkuja? Jos ajoitte, niin runttasitteko läpi puskan vai kiersittekö? :)
MTBwannabe
07.01.2014, 16.36
Ajelitteko te eilen niitä hapen Rapola-Koskis-välipolkuja? Jos ajoitte, niin runttasitteko läpi puskan vai kiersittekö? :)
Hapen poistumislupa ei käsittänyt niin pitkää lenkkiä ja pojat vielä menomatkalla Korkikselle meni eksymäänkin :rolleyes:
Sille alkupään ahtaalle polulle ei taida kannattaa mennä ilman vesuria, pienen jumpan jälkeen polku olisikin jo loistava :)
Hapen poistumislupa ei käsittänyt niin pitkää lenkkiä ja pojat vielä menomatkalla Korkikselle meni eksymäänkin :rolleyes:
Lupa asia on täysin totta mutta eksymisasiasta voidaan esittää muitakin mielipiteitä...minusta ratamestari itse eksyi jäätävän iskunsa jälkeen mutta löytyi onneksi ajamasta Korkiksen parkkikselta ympyrää :D
Aki Korpela
08.01.2014, 21.27
Nyt kun se talvi näyttäisi lopultakin olevan tulossa, niin onko ajoväen lupa-asiat kunnossa lauantaina?
Nyt kun se talvi näyttäisi lopultakin olevan tulossa, niin onko ajoväen lupa-asiat kunnossa lauantaina?
Tällä hetkellä näyttäisi onnistuvan
MTBwannabe
08.01.2014, 22.17
Lupahommat natsaa mutta kaluston suhteen vielä pari muuttujaa ilmassa :seko:
Aki Korpela
09.01.2014, 08.28
Mullakin saattaa olla luvat kunnossa lauantaille. Jos wb:n kalusto-ongelma korjaantuu jarruja ilmailemalla, niitä vois ehtiä kattella perjantaina.
MTBwannabe
10.01.2014, 11.07
Huomenna lenkki salelta 10.30 alkaen, venytin aikaa koska paluu jäähallilta luistelemasta ottaa muutaman minuutin :) Jos halutaan lähteä aiemmin niin pyrin tavoittamaan letkan puhelimen avustuksella.
Keli olis kai viimeinkin talvinen joten eiköhän sitä täydy sen kunniaksi lähtee polkemaan! 10:30 käy mainiosti mulle.
Aki Korpela
10.01.2014, 12.41
10:30 sopii tännekin.
sopinee meillekin eli Jii lähtee mukaan
Aki Korpela
10.01.2014, 18.41
Meiltäkin lähtenee kaksi kolmesta.
Aki Korpela
11.01.2014, 15.34
Pakkanen on kyllä melko hieno juttu (yhteis)lenkkeilyn kannalta... Noin 45 kilometrin lenkura (https://maps.google.fi/maps?q=http:%2F%2Fwww.arkitiede.fi%2Fpyoraily%2Fgp s%2F14011101.gpx&hl=en&sll=61.246676,24.052861&sspn=0.183978,0.614548&t=m&z=12) tuli kieputeltua reilussa neljässä tunnissa. Vauhti oli rauhallinen ja puuta kaatui. :) Läskit oli pulassa siirtymillä, mutta silti lenkin ainoa negatiivinen juttu taisi olla MTBwb:n kalustovaurio. Kahdeksanpäinen osallistujajoukko lienee Koskin ennätys! Ja kulttuuritornillakin tuli poikettua. Tästä on hyvä jatkaa.
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2014/yhteislenkki110114.jpg
Ehdottoman mukavaa menoa hienossa kelissä, vielä vähän lisää pakkasta niin loppukin kuran lento on ohi.
MTBwannabe
11.01.2014, 22.29
Jokaisella kerralla kun lenkille lähtee jää heti kilometrin lähdössä ja kun kalusto hajoaa saa rauhassa talutella.
Eli,
jatkossa en osallistu koska
A) ei kalustoa
b) ei kuntoa vissiiiin
c) Ei todellakaan motivaatota
Katsellaan kesällä 2016
Aki Korpela
11.01.2014, 22.50
Kowaa tekstiä! Lohdullista kuitenkin on, että kohta b) on valetta, ja sekä a) että c) korjautuvat uudella kalustolla. Eli sanoisin kuitenkin, että katsellaan talvella 2014, joka taisi juuri alkaa. :)
MTBwannabe
12.01.2014, 10.19
Kowaa tekstiä! Lohdullista kuitenkin on, että kohta b) on valetta, ja sekä a) että c) korjautuvat uudella kalustolla. Eli sanoisin kuitenkin, että katsellaan talvella 2014, joka taisi juuri alkaa. :)
Hyvä tarina on aina parempi kuin tylsä totuus. Jos tänään painaisi "tilaa" nappia ja ratkaisisi kaikki ongelmat kerralla :cool:
Aki Korpela
12.01.2014, 11.30
Hyvä tarina on aina parempi kuin tylsä totuus. Jos tänään painaisi "tilaa" nappia ja ratkaisisi kaikki ongelmat kerralla :cool:
Erinomainen idea!
MTBwannabe
12.01.2014, 18.38
Puuh, fillarin hankinta on hankalaa hommaa. Mulla oli jo sormi paksukonan liipaisinnapilla, mutta viimehetkellä vedin varmistimen päälle ja ryhdyin tutkimaan muita, nopealla aikataululla saatavia vaihtoehtoja. Nyt oon ihan sekaisin koko genrestä eikä hajuakaan mitä pitäisi tilata.
Puuh, fillarin hankinta on hankalaa hommaa. Mulla oli jo sormi paksukonan liipaisinnapilla, mutta viimehetkellä vedin varmistimen päälle ja ryhdyin tutkimaan muita, nopealla aikataululla saatavia vaihtoehtoja. Nyt oon ihan sekaisin koko genrestä eikä hajuakaan mitä pitäisi tilata.
Wattbike treeni ajatuksia selvittämään :cool:
Aki Korpela
12.01.2014, 21.14
Mun mielestä Kona ja On One on läskeinä suurinpiirtein samalla viivalla. Tosin Konassa on vakiona se tosi erikoinen tanko, jonka Jarikin vaihtoi samantien. Jos nyt olisin itse ostamassa läskiä, valinta olis varmaan Trek Farley. En tosin tiedä, löytyykö sitä nopeasti mistään. Mutta myös Salsat ja Surlyt on toki läskeinä niitä varmoja valintoja, koska kyseisillä merkeillä on ollu paksupyöriä jo vuosia.
Aki Korpela
16.01.2014, 08.48
Löytyykös lauantaille lenkkiseuraa? Vähän viileää saattaa olla, mutta kun pysytään pois pyöräteiltä, niin tarkenee kyllä. Sää lienee oikeinkin hyvä hitaalle mönkimiselle tyyliin Heritynniemi. :) Ja jos paikat alkaa palella jo tunnissa, käydään välillä huoltoasemalla juomassa kupit kuumaa.
Nyt on taas alkanut tottuun tohon kylmään ja jos ei tuule niin -15 asteen pakkasessa tarkenee 2 h
Aki Korpela
16.01.2014, 08.58
Nyt on taas alkanut tottuun tohon kylmään ja jos ei tuule niin -15 asteen pakkasessa tarkenee 2 h
Jokunen vuosi sitten taidettiin tehdä "huoltoasemalenkkejä" -25:ssä. :)
kattos mitä mitä menopelimarket kauppaa ja sillä hiilukuitu Jampoja jokka hakkaa Akin halpaläskin mennen tullen ja voit näyttää takavaloo Korkeekankaan nousussa ?
http://www.menopelimarket.fi/epages/PPO.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/07022007-1568734/Products/%22Borealis%20Yampa%20X9/X0%20Fat%20Bike%22/SubProducts/%22Boreals%20Yampa%20X9/X0%20Fat%20Bike-0002%22
Löytyykös lauantaille lenkkiseuraa? Vähän viileää saattaa olla, mutta kun pysytään pois pyöräteiltä, niin tarkenee kyllä. Sää lienee oikeinkin hyvä hitaalle mönkimiselle tyyliin Heritynniemi. :) Ja jos paikat alkaa palella jo tunnissa, käydään välillä huoltoasemalla juomassa kupit kuumaa.
Olen lauantaina Porissa...harmi, olisin kyllä tarjennut :D
MTBwannabe
16.01.2014, 15.50
Mä lähden jos kalustotilanne alkaa edes jollain näkökantilla vaikuttamaan nykyistä paremmalta.
Monenko aikaan ootte starttaamassa? Oon kahen vaiheilla, pystyskö jo flunssan jäljiltä lähteen mukaan mönkimään...
MTBwannabe
17.01.2014, 18.04
Monenko aikaan ootte starttaamassa? Oon kahen vaiheilla, pystyskö jo flunssan jäljiltä lähteen mukaan mönkimään...
Mulla on edelleen 0 toimivaa pyörää tallissa joten todennäköisesti en ole starttaamassa ollenkaan, mutta Aki varmaan kertoo jotain aikataulua muille jos sattuisi ihme tapahtumaan ja saisin pyörän kuntoon.
Aki Korpela
17.01.2014, 20.52
Monenko aikaan ootte starttaamassa?
Aika viileää ennustavat, joten pitäiskö perinteistä kymppilähtöä viivästää tunnilla... Sale klo 11:00!
Joo, klo 11 sale OK, näyttää sillonkin vielä ennuste -18.
Aki Korpela
17.01.2014, 21.38
Ok! Täytyy panostaa hitaaseen mönkimiseen. :)
MTBwannabe
17.01.2014, 21.58
Ok! Täytyy panostaa hitaaseen mönkimiseen. :)
Jos saan pyörän kuntoon olen mukana, luultavasti en saa ja olen mukana kun uusi pyörä saapuu kesän korvilla......
Aki Korpela
18.01.2014, 08.51
Onko kesän korvilla saapuvassa laitteessa leveät renkaat?
MTBwannabe
18.01.2014, 10.01
Onko kesän korvilla saapuvassa laitteessa leveät renkaat?
Eiköhän yhdessä niistä ole, tosin sen kesän pitäis alkaa aika nopeella aikataululla :rolleyes:
-18 on kyllä liian HC keli mun varusteille, mahdollisesti iltapäivän puolella täytyy heittää joku lenkki jos -10 luokkaan putoo pakkanen.
Aki Korpela
18.01.2014, 14.15
Käytiin Kutin kanssa mönkimässä (https://maps.google.fi/maps?q=http:%2F%2Fwww.arkitiede.fi%2Fpyoraily%2Fgp s%2F14011801.gpx&hl=en&sll=61.248055,24.052834&sspn=0.087691,0.307274&t=m&z=13). Metsässä on kyllä näilläkin keleillä hämmästyttävän lämmin. Jos varpaat sais vielä pysymään lämpiminä, tuollahan vois ajella vaikka koko päivän. Mutta eipä tarvinnut tänäänkään ajella kuin kymmenen minuuttia pyörätiellä, niin johan oli lärvi umpijäässä. Metsässä se taas onneksi lämpeni. Heritynniemi on oivaa baanaa näille keleille, kun aurinkokin vielä paistaa järveltä!
Kutilla oli valotkin mukana, mutta mulla loppui asenne kolmen tunnin jälkeen ja lähdettiin sulattelemaan varpaita.
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2014/yhteislenkki180114.jpg
Kiitoksia vaan lenkkiseurasta! Kyllä sitä aamulla lähtiessä mietti, miten tarkenee kun mittari näytti -20. Mutta niinkusta Aki sanoi, niin kyllähän siellä metässä hyvin tarkeni. Niin ja jos totta puhutaan, niin Aki heitti vielä loppuveryttelylenkkiä, kun mä jo sulattelin varpaita kotona. :D Mutta keli oli kyllä mahtava!
Kyllä siellä pakko olla kylmä kun eka pyörä hyytyi 2 km päähän mutta onneksi toisella päästiin jatkaan 50 km lisää
MTBwannabe
18.01.2014, 21.28
Kyllä siellä pakko olla kylmä kun eka pyörä hyytyi 2 km päähän mutta onneksi toisella päästiin jatkaan 50 km lisää
Koskissa vaan polut on niin kivoja että niitä tekee mieli ajaa ilman kalustorikkoja. Tulisit joskus koittamaan, tarjoan lämpimät kaakaot ja lämpimän saunan jos yli 50km ajetaan?
Aki Korpela
18.01.2014, 21.55
Tänään jäätiin kolmeenkymppiin kolmessa tunnissa, sitten alkoi olla varpaat valmiit. Koskin polut on kyllä hienoja, mutta jos izmo saapuu tänne, siinä kyydissä taitaa meille paikallisille tulla kylmä kelistä riippumatta. :)
MTBwannabe
18.01.2014, 22.40
...mutta jos izmo saapuu tänne, siinä kyydissä taitaa meille paikallisille tulla kylmä kelistä riippumatta. :)
Voidaan järjestää taukojumppaa sillä aikaa että saadaan "izmo" pelipaikalle. Izmo, miten on haasteen laita?
Haetaan Tampereelta ja palautetaan ehjänä. Matkalla saa kaakaon, saunan ja lämpimän ruuan.
Voidaan järjestää taukojumppaa sillä aikaa että saadaan "izmo" pelipaikalle. Izmo, miten on haasteen laita?
Haetaan Tampereelta ja palautetaan ehjänä. Matkalla saa kaakaon, saunan ja lämpimän ruuan.
Tullaan katsoon tässä jossain vaiheessa mutta vaikka tänään tarkeni 4 h 52 km niin kaikesta huolimatta ehkä se paras talvikeli on -2
Akikin tietää kuinka XTR takanapa ei siedä kylmää vaikka kuski haluu mennä niin se lyö joutavaa
Tänään jäätiin kolmeenkymppiin kolmessa tunnissa, sitten alkoi olla varpaat valmiit. Koskin polut on kyllä hienoja, mutta jos izmo saapuu tänne, siinä kyydissä taitaa meille paikallisille tulla kylmä kelistä riippumatta. :)
...jotenkin tuntuu että tulee kuuma:D ja sitten tulee tuskanhiki;) kun paniikissa etsitään taivaanrantaan kadonnut Izmoa
Pitäisiköhän Izmon ajaa tänne niin saataisiin hieman tasoitusta?:seko:
Aki Korpela
19.01.2014, 11.37
Pitäisiköhän Izmon ajaa tänne niin saataisiin hieman tasoitusta?:seko:
Tää on periaatteessa hyvä idea, mutta silti oon sitä mieltä, että paras keli izmon pudottamiseen olis kolmenkympin pakkanen. :)
Tää on periaatteessa hyvä idea, mutta silti oon sitä mieltä, että paras keli izmon pudottamiseen olis kolmenkympin pakkanen. :)
Oon löytänyt norjalaisten jäämeren kalastajien reseptin ja toimii.... tänäänki 55 km tuolla pikku pakkasessa(-21) ja pikkasen oli varpaat viileet kesä tossuissa
MTBwannabe
19.01.2014, 18.40
Alkaa vituttamaan nää viikonloput kun ei ole pyörää. Hommat menee ihan rallaatirallaa tahdilla ohi. Huomenna perkele tehdään sellaiset muuvit että konkurssioikeudenkäyntiin voi ainakin ajaa komeella fillarilla. taatana.
Aki Korpela
19.01.2014, 21.36
Huomenna perkele tehdään sellaiset muuvit että konkurssioikeudenkäyntiin voi ainakin ajaa komeella fillarilla.
Yksi nopee muuvi: roudaa nykyiset fillarit pikaisella aikataululla Rtechiin, niin sulla on nopeasti kaksi erinomaista pyörää käytössä. Sano, että laittavat priimakuntoon. Se saattaa lopulta maksaa noin tonnin, mutta eipä mee enää viikonloppuja hukkaan. :) Ja sitten, kun saat ne uudet pöörät, tallista löytyy aina ajokuntoista kalustoa pahan päivän varalle.
--> izmo
Avaapa hieman norjalaista jäämerireseptiä... Auttaako se varpaiden jäätymiseen?
Määnny ymmärrä yhytää mitä täällä puhutaan, mut ehkä mää jatkan tyytyväisenä 500.- fillarillani paremmasta tietämättä ;)
Yksi nopee muuvi: roudaa nykyiset fillarit pikaisella aikataululla Rtechiin, niin sulla on nopeasti kaksi erinomaista pyörää käytössä. Sano, että laittavat priimakuntoon. Se saattaa lopulta maksaa noin tonnin, mutta eipä mee enää viikonloppuja hukkaan. :) Ja sitten, kun saat ne uudet pöörät, tallista löytyy aina ajokuntoista kalustoa pahan päivän varalle.
--> izmo
Avaapa hieman norjalaista jäämerireseptiä... Auttaako se varpaiden jäätymiseen?
siinä sotketaan jalopenopippuri valkosipulia ym ja etikkaa käytetään veren ohentamiseen mutta ei tiedä haittavaikutuksista... ei niin helposti tunnu palelevan ja sain yhteensä tälle päivälle 71 km pikkusen varpaat viileet
edellisvuosina tuntunut palelevan enempi mutta mistä sitä tietää.....
http://www.kotipetripaavola.com/omenaviinietikka.html
Aki Korpela
20.01.2014, 10.12
Kovat keinot on izmolla käytössä... Mä taidan sitten laittaa vaan lisää villasukkia jalkoihin. :)
Kovat keinot on izmolla käytössä... Mä taidan sitten laittaa vaan lisää villasukkia jalkoihin. :)
se villasukka on turvallisin:) tosta omenaviini etikasta sanottiin että se laihdutukseen on suttupuhetta mutta en mä ainaskaan oo lihonut:cool: vielä pieni mutta tämä resepti ei toimi hiihdossa vaan on tarkoitettu satulaan...
ja jos haluu kokeilla niin Rajamäen omenaviini on yhtä hyvää kun toi linkissä oleva mainos
Täällä on menty ihme hiposteluihin :) Sen verran annoin periksi, että varasin tänään sen Rock Shox Recon -keulan, jota Aki varovasti kehui mulle (no kai ny kun tuo nykyinen vieteri on aiiivan kamala...). Huomenna Hki noudolle ja pakkohan se on asentaa asap ja vielä asapimpana testattava... Edit: ja 120e päivityksenä hinta/laatusuhde pysyy varmaan aisoissa...
Aki Korpela
21.01.2014, 08.38
--> Gixxer
Hifistelylinjalle ei kannata lähteä, se on turmion tie ja loputon rahareikä. :) Itse haluaisin keskittyä ajamiseen, mutta henkisen heikkouteni vuoksi sorrun säännöllisesti tarpeettomiin kalustopäivityksiin. :)
Aki Korpela
21.01.2014, 20.30
Näyttäis siltä, ettei lunta taida ihmeemmin sadella seuraavan 5 vrk:n aikana... Viikonloppuna saattaiskin olla poikkeuksellisen kattavat ajoreitit tarjolla, kun järvien jäillä päässee ajamaan ristiin rastiin. Eikä pitäis enää olla tolkuttoman kylmääkään. Mulla ei tällä kertaa lauantai onnistu, mutta sunnuntaina oon näillä näkymin mukana, jos porukkalenkkiä syntyy.
MTBwannabe
21.01.2014, 21.13
Näyttäis siltä, ettei lunta taida ihmeemmin sadella seuraavan 5 vrk:n aikana... Viikonloppuna saattaiskin olla poikkeuksellisen kattavat ajoreitit tarjolla, kun järvien jäillä päässee ajamaan ristiin rastiin. Eikä pitäis enää olla tolkuttoman kylmääkään. Mulla ei tällä kertaa lauantai onnistu, mutta sunnuntaina oon näillä näkymin mukana, jos porukkalenkkiä syntyy.
Hiukan saisi kyllä sitä lunta tulla lisää, mutta menee se näinkin. Kelihän näyttäisi ennusteen mukaan olevan varsin mukava joten eiköhän lenkkiä saada aikaan. Pyörätilannekin paranemaan päin ja motivaatiota on etsitty tällä viikolla sisäpyöräilystä 6h verran. Eiköhän tää taas tästä.
Aki Korpela
22.01.2014, 08.26
Pyörätilannekin paranemaan päin ja motivaatiota on etsitty tällä viikolla sisäpyöräilystä 6h verran. Eiköhän tää taas tästä.
Kuulostaa hyvältä!
Sunnuntai passaa tännekin, eli mukana oltaisiin.
Koitan kanssa saada uuden keulan ruuvattua pyörään ja pakkohan sitä on päästä testaamaan, viimeistään viikonloppuna. Lauantai käy mulle varmasti, sunnuntaikin todennäköisesti. Kelit tosiaan näyttäis suosivan!
Keula vaihdettu, oli laakereihin pikkaisen päässyt kosteutta, mutta putsaus ja reippaasti vaseliinia. Kaulaputki oli hiukan lyhempi kuin olisi pitänyt olla, joten jätin yhden soviterenkaan pois. Vähän siis alemmaksi jäi tanko, mutta mahtaako edes huomata...
Kauheet paineet sinne pitäis laittaa, yli 8 bar??? Onko noissa noin kovat paineet? Mun auton venttiililiitin ei mahdu keulan syvennyksessä olevaan täyttöventtiiliin, joten jonkin sortin adapteria tai jopa keulapumppua olis katteltava...
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152170169928276&set=a.10150255933393276.345550.674153275&type=1&theater
MTBwannabe
23.01.2014, 08.15
Kauheet paineet sinne pitäis laittaa, yli 8 bar??? Onko noissa noin kovat paineet? Mun auton venttiililiitin ei mahdu keulan syvennyksessä olevaan täyttöventtiiliin, joten jonkin sortin adapteria tai jopa keulapumppua olis katteltava...
Eikö siinä tullut mukana mitään tarraa tms josta omalle painolle sopivat paineet pystyy tarkistamaan? Tuu hakemaan pumppu lainaan tästä kun menet ohi.
Aki Korpela
23.01.2014, 08.21
Kauheet paineet sinne pitäis laittaa, yli 8 bar??? Onko noissa noin kovat paineet?
Joo, kyllä toi on ihan normipaine keulaan (116 psi) eikä edes vielä kovin suuri... Joissain takaiskareissa saattaa olla yli 200 psi. Multakin saa iskaripumppua tarvittaessa lainaan. Aika hyvin paineet yleensä pysyvät, kun ne kerran säätää kohdalleen. Se pitää toki ottaa huomioon, että lämpimässä tallissa säädetty paine putoaa reippaasti, kun mennään parinkympin pakkaseen ajamaan. :)
Viikonlopun ajelut jää todennäköisesti tällä kertaa mutta pitää yrittää korvata jollain muulla liikunnalla ;)
Aki Korpela
23.01.2014, 18.01
Ohessa tunnelmapala tämän päivän viileältä työmatkalta. Tunnistaako joku paikan?
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2014/tyomatka230114.jpg
MTBwannabe
23.01.2014, 18.22
Pitäisi kyllä käydä ulkona joskus kun tätäkin kuvaa joutui katsomaan hetken ennenkuin selkisi. Onko tuolla muka lunta, kun en näe niitä paria pientä juurta tuossa "ladulla". Mutta vastaus on että tää on se paikka jossa hokasin ettei maastopyöräily ole mun juttu, kun hitunen päästi skotilla (jousto) triljoonaa ja sanoi että onpa kiva kun ei tartte ollenkaan jarruttaa missään eikä varoa mitään. Ja mä en nähnyt ruohon läpi yhtään missä mennään ;)
joo ton paikan muistan ihan tosi hyvin muutaman vuoden takaa ja kumi oli mutta Vulpine liksi joka ruopi koko ajan ja tossa kohtaa erityisesti toiseen suuntaan mentäessä ylämäkeen:cool:
kun en näe niitä paria pientä juurta tuossa "ladulla"
Tuo pätkähän siistittiin tällä kaudella, ennen pirkan hölkkää?, ja sehän on entiseen verrattuna haivei kun ei ole juuria eikä kiviä enää. Onkos tosta sen lammen jälkeen muuten se runko käyty poistamassa polun yltä?
MTBwannabe
23.01.2014, 20.20
Tuo pätkähän siistittiin tällä kaudella, ennen pirkan hölkkää?
Siksihän Aki tuon laittoikin koska oli itse siistimässä tuota "teknistä" pätkää itselleen sopivammaksi :rolleyes:
Siksihän Aki tuon laittoikin koska oli itse siistimässä tuota "teknistä" pätkää itselleen sopivammaksi :rolleyes:
Okei, no tää on mennyt sit multa totaalisen ohi :)
MTBwannabe
23.01.2014, 21.23
Okei, no tää on mennyt sit multa totaalisen ohi :)
Aki on vaatimaton eikä halua tuottaa tätä julkisuuteen. Toista olisi, meikäläinen olisi edes ajanut tuosta vähään aikaan niin uho olisi kantava :p
Aki Korpela
23.01.2014, 21.52
Kyllä toi tosiaan melko haiveitä nykyään on, eli oikein spottasitte paikan. Jarruihin ei tartte tossa enää koskea. Osallistuin nimellisellä panostuksella pätkän "siistimistalkoisiin" viime syksynä, mutta suurimman homman kyllä tekivät ne Tampereen Taivaltajien teräsvaarit. Mutta kuvan otin pelkästään hienon maiseman takia. :)
Aki Korpela
23.01.2014, 22.03
joo ton paikan muistan ihan tosi hyvin muutaman vuoden takaa ja kumi oli mutta Vulpine liksi joka ruopi koko ajan ja tossa kohtaa erityisesti toiseen suuntaan mentäessä ylämäkeen:cool:
Pengoin vähän arkistoja... Se oli isänpäivä 2009. Aamulla oli loskaa maassa ja lämpötila pari astetta plussalla, kun lähdettiin Tampereelta kaksin asennereissulle Roineen ympäri. Kangasalle ja Pälkäneellekin vielä päästiin jollain lailla, mutta viimeistään Pälkäne-Koski-välillä pakastuva ilma alkoi aiheuttaa ongelmia, kun pakka oli täynnä jäätynyttä moskaa ja Vulpine suti joka paikassa. Koskissa oltiin sitten jo läpimärkien vaatteiden kanssa oikeasti pulassa, kun lämpötila oli laskenut pakkasen puolelle. Eikä mihinkään päässyt tietenkään lämmittelemään, kun oli isänpäivä. Se oli niitä harvoja lenkkejä, kun izmonkin silmissä välkkyi epätoivoa ja oireita niksahduksesta. Mutta toki kyse oli vain henkisestä uupumuksesta, fysiikka oli terästä silloinkin. Lopulta pelastus kuitenkin löytyi, kun Eerolan (vai Vääränkoivun) R-kioski oli auki! Kuumat kahvit ostettiin lähinnä siksi, että mukin ympärillä sai lämmiteltyä eloa tunnottomiin sormiin. Ilman tota pitstopia ei ehkä oltaisi tätä kirjoittamassa, vaan viimeistään Rutajärven karhu olisi poiminut uupuneet vaeltajat ruokalistallensa...
joo muistuu hyvin mieleen kun oikein kasteleva keli oli ja toppi lämmitti sopivasti... purulla oli semmonen sentin kerros liukasta nuoskalunta ja takakumi löi joutavaa pienessäkin ylämäessä:cool:
yksi toinen retki muistuu myös mieleen kun palattiin Aapiskukon mäen päältä takaisin:rolleyes:
Aki Korpela
23.01.2014, 23.03
yksi toinen retki muistuu myös mieleen kun palattiin Aapiskukon mäen päältä takaisin:rolleyes:
Legendaarisia reissuja!
Ohessa tunnelmapala tämän päivän viileältä työmatkalta. Tunnistaako joku paikan?
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2014/tyomatka230114.jpg
Olen kuullut että tuossa kohtaa myös jotkut vanhat huono kuntoiset kaverit :rolleyes: tunkkaa talvikeleillä pyöräänsä ...mutta palataan itse asiaan noista muisteluista eli hianokuva
Aki Korpela
24.01.2014, 12.01
Et kai sä hape tossa tunkkaa... :) Tää ei nimittäin oo se Savontien lähellä oleva mäki, vaan kuvan kohde löytyy Haapalammin kohdalta. Eli tää on siltä polkupätkältä, jonka pääsee ohittamaan metsäautotietä pitkin.
MTBwannabe
24.01.2014, 12.05
Et kai sä hape tossa tunkkaa... :) Tää ei nimittäin oo se Savontien lähellä oleva mäki, vaan kuvan kohde löytyy Haapalammin kohdalta. Eli tää on siltä polkupätkältä, jonka pääsee ohittamaan metsäautotietä pitkin.
Ostas Hape paremmat valot pyörään niin tulee maisemat tutuiksi :)
Ihan näin amatöörinäkin tunnisti paikan. Ei taida olla hirveesti aamu-/ip-ruuhkaa työmatkan aikana.:D
ennusteen mukaan huomenna pitäis olla aika säällistä keliä mitä tulee pakkasiin... Olisko kiinnostuneita jollekkin lyhemmälle lenkille, 1,5 - 2h esim klo 11 alkaen? Siinä ehtis Rutajärvelle tai Heritty+Lotila tms.
MTBwannabe
24.01.2014, 22.56
ennusteen mukaan huomenna pitäis olla aika säällistä keliä mitä tulee pakkasiin... Olisko kiinnostuneita jollekkin lyhemmälle lenkille, 1,5 - 2h esim klo 11 alkaen? Siinä ehtis Rutajärvelle tai Heritty+Lotila tms.
Olisi, käyn aamulla hakemassa hiukan varaosia lisää ja olen hyvin todennäköisesti tuolloin mukana. Startti salelta?
Katos vaan...erhe:seko:, no tämä todistaa että huono kuntoisena ei edes muista missä on kulkenut:D
Olisi, käyn aamulla hakemassa hiukan varaosia lisää ja olen hyvin todennäköisesti tuolloin mukana. Startti salelta?
Sovitaan Salelle klo 11.
MTBwannabe
25.01.2014, 10.32
Sovitaan Salelle klo 11.
En ehdikään tähän lähtöön koska pitää hoitaa muutama asia toisaalla :(
OK, no kurvaan Salen kautta, jos siellä joku muu on ja vedän pikku testilenkin uuden keulan kunniaksi.
Aki Korpela
25.01.2014, 11.28
Kerrohan sitten, oliko siinä keulassa mitään eroa vanhaan verrattuna.
MTBwannabe
25.01.2014, 12.30
Kerrohan sitten, oliko siinä keulassa mitään eroa vanhaan verrattuna.
Ainakin se kiilteli kauniisti kun kävin katsomassa. 2 hengen porukka sieltä taisi lähteä hienoa ilmaa juhlistamaan, ja meikäläinenkin ajeli autolla pitkän siivun :o
Ainakin se kiilteli kauniisti kun kävin katsomassa. 2 hengen porukka sieltä taisi lähteä hienoa ilmaa juhlistamaan, ja meikäläinenkin ajeli autolla pitkän siivun :o
Hieno keli oli kyllä ja pari tuntia tuli tuntimittariin lenkille pituutta. Keula on kiiltävä mutta sen lisäks se vei pyörän kyllä totaalisesti nextille levelille. Eihän se ollut edes sama pyörä ja tuntu että sinne takapäähänkin ilmestyi jousitus saman tien. Vanhan vieterin ongelma, eli vaimennuksen puute teki ajamisesta aika haastavaa teknisessä maastossa. Se kun hakkasi sisäänjouston jälkeen kahta kauheemmin ulos eli näpeille. Kivikkoisissa laskuissa meinas fillari aina lähtee lapasesta. Samoin sen väljyys tuotti ongelmia, heitto oli alapäässä luokkaa pari senttiä niin ei meno voi enää vakaata olla.
1.5cm sag n. 100psi paineella säädettiin Vauhtiriston kanssa asetukseksi ja suurin sisäänpainuma äskeisellä lenkillä oli 94mm eli melkein on pohjannut. Eli aika hyvin osui paineen asetus.
Eli todella tyytyväinen olen 120eur sijoitukseen... Onhan se suhteeton sijoitus harrastukseen :D mutta menköön tämän kerran...
Aki Korpela
25.01.2014, 18.18
Kuulostaa toimivalta keulalta.
Mites huominen? Kelpaako Sale klo 10?
MTBwannabe
25.01.2014, 21.46
Mukana menossa.
Aamusta viemään supermotoo ostajalle, silläpä tänään pitikin päästä testilenkille :)
Aki Korpela
26.01.2014, 20.03
Alkaa olla Koskin yhteislenkeillä hyvää pöhinää. Viikonlopun molempina päivinä syntyi porukka-ajelua, ja tänään saatiin taas yksi uusi kasvokin mukaan. Tänään oli tarjolla myös uutta baanaa (https://maps.google.fi/maps?q=http:%2F%2Fwww.arkitiede.fi%2Fpyoraily%2Fgp s%2F14012601.gpx&hl=en&ll=61.268748,24.011478&spn=0.045962,0.153637&sll=61.276732,24.027139&sspn=0.045951,0.153637&t=m&z=13), kun Tommi johdatti porukan paikalliselle endurospoorille, joka näkyy suttuna gps-jäljen luoteiskulmassa. :) Myöhemmin poikettiin ihmettelemään mm. rokkisukan bodauspistettä. Lopuksi kävin vielä tsekkaamassa jääreitin The Tornille. Hyvä päivä!
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2014/yhteislenkki260114.jpg
MTBwannabe
26.01.2014, 20.11
Läski apina roikkuu tangossa ja loput ihmettelee. Kun ei jalat toimi niin tehdään sitten käsiä :rolleyes:
Nämä ilmat tuntuu vähän kesähelteiltä noiden pakkasten jälkeen, joten mukava on ajella. Ja onhan mies keskimääräistä onnellisempi maastopyörän selässä.
Olipa onni, että teihin törmäsin. Pääsee heti täälläkin uusilla kotikulmilla kunnon lenkkeihin kiinni eikä tarvitse joka kerta Tampereelle asti mennä vanhoille tutuille poluille.
Nyt näyttää vaan pelottavasti siltä, että pyörä saattaa lähteä jälleen Viron kautta jenkkeihin. Joko lakkapinta lohkeilee tai sitten kuitu hajoilee :/
Tämä taas tarkoittaa sisäpyörän päälle palaamista. Pitäisi olla ilmeisesti aina joku varapyörä olemassa, mutta minkäs teet kun kaikki rahat paloi nykyiseen... Katsotaan mitä pääkallopaikalta sanotaan huomenna.
ihmisellä täytyy olla ykköspyörä ja rospuuttopyörä kun se tulee ajan mittaan halvemmaksi pitkässä juoksussa ja rospuuttopyörällä täytyy olla vielä vara rospuuttopyörä
http://2.bp.blogspot.com/_l-TUoT_Efho/SjukDisuNXI/AAAAAAAAAxM/eD-0eDHtaOg/s400/27-1043_h.jpg
tämä ei ole edes vara rospuuttopyörä vaan tämä on jotakin aivan muuta.....
Toihan on mun ykköspyörä :D:D
Hyvät lenkit oli taas, vaikka roikuinkin vaan osan matkaa mukana. Näytti olevan vielä hyvää pätkää loppulenkistäkin. Ja Mikkokin löytänyt riittävän kestävän (käsi)pyörän.
MTBwannabe
26.01.2014, 21.49
Ja Mikkokin löytänyt riittävän kestävän (käsi)pyörän.
Leukaa en uskaltanyt tuossa toisessa päässä vetää, vaikka siihenkin oli tanko rakennettu. Sukka saisi käydä laittamassa järeämmät vehkeet ja selittää sen vinopuun arvoituksen. Muutama hyvä arvaus siitä ainakin tuli :rolleyes:
Aki Korpela
26.01.2014, 21.54
Ja onhan mies keskimääräistä onnellisempi maastopyörän selässä.
Signature-ainesta!
Ja izmo on tietenkin taas ytimessä, eli eihän ihminen voi tulla toimeen ilman varapyörää. :) Uusissa kuiturungoissa lakkapinnan lohkeilu kannattaa toki aina selvittää, mutta ei se läheskään aina tarkoita murtumaa rungossa. Mulla on tallissa yli satatuhatta ajettu AFH:n kuiturunko, jossa on lakkapinta ollut useammasta paikasta halki viimeiset viisi vuotta, mutta runko vaan kestää ja kestää...
Tänään oli tarjolla myös uutta baanaa (https://maps.google.fi/maps?q=http:%2F%2Fwww.arkitiede.fi%2Fpyoraily%2Fgp s%2F14012601.gpx&hl=en&ll=61.268748,24.011478&spn=0.045962,0.153637&sll=61.276732,24.027139&sspn=0.045951,0.153637&t=m&z=13), kun Tommi johdatti porukan paikalliselle endurospoorille
Oon tota ajanu konevoimalla mutta silloin kieltämättä tuli mietittyä, et täällä vois poiketa fillarillakin. Millaista tuo oli sotkimella ajettuna?
Aki Korpela
26.01.2014, 22.23
Oon tota ajanu konevoimalla mutta silloin kieltämättä tuli mietittyä, et täällä vois poiketa fillarillakin. Millaista tuo oli sotkimella ajettuna?
Minä tykkäsin ainakin aluksi, mutta sitten, kun sitä uraa ja u-mutkaa tuntui riittävän loputtomuuksiin asti, homma alkoi vähän puuduttaa. Tällä hetkellä reitti on kyllä hyvin ajettavissa fillarilla.
Aki Korpela
27.01.2014, 22.06
Mitäs väki on mieltä talvikilometrikisaan osallistumisesta? Ideana on kerätä helmikuun aikana mahdollisimman paljon pyöräilykilsoja. Vuosi sitten Koskin "joukkueessa" taisivat olla Gixxer, MTBwb ja minä.
MTBwannabe
27.01.2014, 22.27
Mitäs väki on mieltä talvikilometrikisaan osallistumisesta? Ideana on kerätä helmikuun aikana mahdollisimman paljon pyöräilykilsoja. Vuosi sitten Koskin "joukkueessa" taisivat olla Gixxer, MTBwb ja minä.
Joukkue pystyyn ja vähintään tuplataan viimevuoden saldo. Tästä tulikin oiva aasinsilta siihen, että löytyykö kiinnostuneita yhteismökkiin Tahkolle kesällä? Aki varmaankin menee perheineen mutta jonkinlainen porukka jos saadaan kasaan voisi tilauksen laittaa menemään. Se kasvattaa sitten samalla jokaisen treenimotivaatiota kun on ainakin yksi tähtäin horisontissa. Ei kuitenkaan mitään "härkämökkiä", vaikka rakkauden polulla ja homotornilla tuleekin säännöllisesti poikettua ;)
Toki mukana! Jonkunhan täytyy olla se viimene :)
No tokkiinsa ollaan mukana!
Tahkolle ois täältäkin tarkotus lähteä ja majotuskin oikeestaan kunnossa, mutta jos saatte jotain kimppamajotusta järkättyä, niin pysytään kuulolla, josvaikka alkup. suunnitelmat muuttuvat.
P.S. Ens vkonloppuna en pääse la pyöräileen, mutta sunnuntai ok.
Aki Korpela
28.01.2014, 18.46
P.S. Ens vkonloppuna en pääse la pyöräileen, mutta sunnuntai ok.
Mäkin yritän viritellä viikonlopun kuviot niin, että sunnuntaina ehtii lenkille.
Ilmoitin joukkueen talvikilometrikisaan (www.kilometrikisa.fi). Joukkueen nimi on "Valkeakosken maastojaos" ja kirjautumissalasana on "tornihuhu". Ilmoittautuessa kävi ilmi, että koskilaisia joukkueita on ainakin kaksi, sillä myös Valkeakosken kaupungilta näytti olevan porukka mukana. Taisto on oleva kova! :)
MTBwannabe
28.01.2014, 20.03
Mäkin yritän viritellä viikonlopun kuviot niin, että sunnuntaina ehtii lenkille.
Ilmoitin joukkueen talvikilometrikisaan (www.kilometrikisa.fi (http://www.kilometrikisa.fi)). Joukkueen nimi on "Valkeakosken maastojaos" ja kirjautumissalasana on "tornihuhu". Ilmoittautuessa kävi ilmi, että koskilaisia joukkueita on ainakin kaksi, sillä myös Valkeakosken kaupungilta näytti olevan porukka mukana. Taisto on oleva kova! :)
Joukkue näkyy listalla mutta siihen ei pysty liittymään? Herjaa nimen olevan liian pitkä tms. Onnistuiko joltain liittyä?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.