Näytä tavallinen näkymä : Valkeakoski!
Sivut :
1
2
3
4
5
[
6]
7
8
9
10
11
12
13
MTBwannabe
28.01.2014, 20.22
Jaa se olikin tuo salasana joka piti laittaa eikä joukkueen nimi.
MTBwannabe
28.01.2014, 21.13
Helmikuu alkaa jo lauantaina joten myös tällöin ajetaan. Salelta kympiltä ellei muuta huudella tai toisin sovita.
Mäkin yritän viritellä viikonlopun kuviot niin, että sunnuntaina ehtii lenkille.
Ilmoitin joukkueen talvikilometrikisaan (www.kilometrikisa.fi (http://www.kilometrikisa.fi)). Joukkueen nimi on "Valkeakosken maastojaos" ja kirjautumissalasana on "tornihuhu". Ilmoittautuessa kävi ilmi, että koskilaisia joukkueita on ainakin kaksi, sillä myös Valkeakosken kaupungilta näytti olevan porukka mukana. Taisto on oleva kova! :)
Kävin ilmoittautuun mukaan maastojaokseen.
Helmikuu alkaa jo lauantaina joten myös tällöin ajetaan. Salelta kympiltä ellei muuta huudella tai toisin sovita.
Voih, viikonloppu menee Prätkänäyttelyssä ständillä seisoskellessa :/
Tuomio tuli. Saan uudemman upgreidatun rungon, mutta sen tulossahan kestää taas se n. 1kk. Toisaalta työvuorolista näytti kolme seuraavaa viikonloppua myös töitä. Jatkossa osaan esittää työvuorolistatoiveita siten, että pääsee viikonloppuisinkin lenkille :)
Aki Korpela
30.01.2014, 09.59
Tuomio tuli. Saan uudemman upgreidatun rungon, mutta sen tulossahan kestää taas se n. 1kk. Toisaalta työvuorolista näytti kolme seuraavaa viikonloppua myös töitä. Jatkossa osaan esittää työvuorolistatoiveita siten, että pääsee viikonloppuisinkin lenkille :)
Kuulostaa hyvältä! Ja onhan se totta, ettei tuon hintaluokan rungoissa kuulu lakkapinnan halkeilla. Ehtinet uudella fillarilla vielä sopivasti kevättalven lenkeille, jolloin talvipolut ja kelit on tunnetusti parhaimmillaan. :)
MTBwannabe
31.01.2014, 19.05
Huominen klo 10 startti ei onnistu itseltäni, joten sunnuntaina samaan aikaan samasta paikasta. Ehtivät mukaan.
Aki Korpela
31.01.2014, 21.23
Joo, mullakin on huomiseksi muuta ohjelmaa. Mutta sunnuntaina yritän olla klo 10 the Salella.
MTBwannabe
31.01.2014, 21.37
Kävin tänään ajelemassa koski-taivalpirtti väliä, ja pitää todeta että Akille olisi syytä myöntää kuntoisuusmitali hyvästä urasta fatilla. Tosin näytti että siellä oli tänään ajanut 2 läskiä? Pete ja OnOne?
Aki Korpela
31.01.2014, 22.10
Kyllä siellä on sitten tänään ajanut ainakin viisi läskiä: hape ja onone aamulla, onone toiseen suuntaan iltapäivällä, ja ilmeisesti mtbwb kahteen suuntaan jossain vaiheessa päivää!?! :)
Kyllä siellä on sitten tänään ajanut ainakin viisi läskiä: hape ja onone aamulla, onone toiseen suuntaan iltapäivällä, ja ilmeisesti mtbwb kahteen suuntaan jossain vaiheessa päivää!?! :)
Juu tiedän pulskan kuntoni mutta talvikelit pakottavat pitämään rasvakerrosta:cool: niin pysyy paremmin lämpimänä...kesällä se suojaa sitten toistepäin ;)
MTBwannabe
31.01.2014, 22.22
Juu tiedän pulskan kuntoni mutta talvikelit pakottavat pitämään rasvakerrosta:cool: niin pysyy paremmin lämpimänä...kesällä se suojaa sitten toistepäin ;)
Onpa kiihkeetä ;) Kesäkuntoa kohotetaan laihduttamalla. Mun jäljet oli ne jotka kääntyivät yllättäen 90 astetta Rutajärvelle pyörimään sen "maastoutuneen veneen" jälkeen.
"maastoutuneen veneen"
On muuten sen verran kaukana kuivalla maalla että olen aina miettinyt siinä olleen melkoinen "sulkavansoutaja" kun vasta siinä on vauhti loppunut ;)
MTBwannabe
01.02.2014, 15.31
On muuten sen verran kaukana kuivalla maalla että olen aina miettinyt siinä olleen melkoinen "sulkavansoutaja" kun vasta siinä on vauhti loppunut ;)
Veneen iästä päätellen meri on tuolloin saattanut hyvinkin ulottua siihen saakka ;)
Aki Korpela
01.02.2014, 18.45
Huomenna saattaa olla ihan rehellistä polunavausta tarjolla. Sale klo 10!
Ei kai sitä nyt kukaan hullu oo tonne umpihankeen lähtenyt. meinaan vielä.
jää valitettavasti tän päivän porukkalenkki väliin.
Aki Korpela
02.02.2014, 13.41
Pari läskiä kävi ottamassa aurinkoa. Mukavaa mönkimistä: kolmessa ja puolessa tunnissa matkaa kertyi vähän yli 30 km (https://maps.google.fi/maps?q=http:%2F%2Fwww.arkitiede.fi%2Fpyoraily%2Fgp s%2F14020201.gpx&hl=en&ll=61.27081,24.038773&spn=0.045959,0.153637&sll=61.268748,24.011478&sspn=0.045962,0.153637&t=m&z=13). Mutta lähes takuupolkuakin oli jo paikoin tarjolla. :)
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2014/yhteislenkki020214.jpg
Eteläinen maastojaoskin kävi mönkimässä tänään 24km "singleträkkiä". Aikaa tais mennä kaks ja puoli tuntia. Huh huh. :)
Aki Korpela
02.02.2014, 18.51
Eteläinen maastojaoskin kävi mönkimässä tänään 24km "singleträkkiä". Aikaa tais mennä kaks ja puoli tuntia. Huh huh. :)
Tolkuttoman hauskaa hommaa toi mönkiminen, vaikka samassa ajassa saisi maantien laidassa kerättyä kilometrikisaan helposti tuplakilsat. :)
Kyllä! Ja erilaista se ainakin on kun ei oo aikoihin tullut kunnon hangessa kahlattua! Joo kilometrikisaan pitäs kehittää kertoimet maaston mukaan ;)
Mites ihmeessä tuolla Kilometrikisassa näkee joukkueen tiedot? Jollain tapaa olen joukkueessa mukana, mutta näen vain 'omat joukkueen' linkin takaa joukkueen nimen, en mitään muuta infoa (kuten aiempina kertoina on näkynyt kaikkien muiden kilometrit ja nimet jne.)
MTBwannabe
03.02.2014, 23.06
Mites ihmeessä tuolla Kilometrikisassa näkee joukkueen tiedot? Jollain tapaa olen joukkueessa mukana, mutta näen vain 'omat joukkueen' linkin takaa joukkueen nimen, en mitään muuta infoa (kuten aiempina kertoina on näkynyt kaikkien muiden kilometrit ja nimet jne.)
Ei taida nähdä, softa siinä vaiheessa että olisi kannattanut varmaan toi kisa polkaista käyntiin vasta maaliskuussa kun tuntuu olevan vasta tekovaiheessa koko homma noilla.
Olisko 'kukaan' ajamassa huomenna aamulla Pirkan hölkkää Tre suuntaan aamulla ja illalla takas... Jos vaikka kokeilis, millaista tuo työmatkan taittaminen on näin talviaikaan. Aamulla 7-8 maissa keula kohti Tretta ja 16 maissa takaisinpäin.
Aki Korpela
04.02.2014, 19.41
Mulla hajos tänään läskistä sisuri, joten polun tamppaaminen on jäänyt vähän puolitiehen. :) Mutta kyllä Rutajärven kautta pääsee tällä hetkellä tavallisella maasturillakin. Itekin oon lähdössä aamulla, mutta starttaan jo kuudelta.
- Laittakaahan reittitiedot tre-v:koski karttaan http://kartta.arpotechno.fi/kartta_winter.
- Ohjeet löytyy http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?50282-MTB-polut-ja-reitit-Tampere/page4
- mtb:winter=1 jos reitti aukeaa talvella heti lumisateen jälkeen (koiranulkoiluttajat tamppaa) ja jos ylipäätään aukeaa talvella eli nyt kun siitä ajatte niin mtb:winter=2.
- Yhteistyössä on voimaa...
Aki Korpela
04.02.2014, 20.56
Multa taitaa jostain löytyä tuon Koski-Tre-maastoreitin gps-jälki, kunhan vähän pengon arkistoja.
--> Gixxer
Se ajettava talvireitti ei sitten varsinaisesti mene Pirkan hölkän reittiä... Eli ensin teitä pitkin Rutajärvelle (Pyörönmaantie-Koluntie-Rutajärventie) ja sieltä sitten muuten normireittiä Taivalpirtille, mutta Haapalammin kohdalla oleva polku ohitetaan metsäautotietä pitkin. Siellä oli eilen mennyt maastoauto eestaas, joten tunkata ei juurikaan tarvitse.
edit: Ei se sitten ollutkaan niin sujuvaa kapearenkaisella. Erityisesti Savontie-Matinlahdentie oli aikamoista taistelua ja tunkkausta. Läskillä se kyllä meni kohtuullisen helposti maanantaina...
En onneks lähtenyt taistelemaan, ei ole vielä kroppa ja mieli palautunut viikonlopun messuilta. Kai se sitten on (muka) kova setti tehdä 60h messuhommia pitkän viikonlopun aikana. Sen sijaan illalla vois lähtee korvaavan lamppulenkin ajamaan, 1-2h pohjoispuolen lähipolkuja. Anyone?
Aki Korpela
05.02.2014, 14.52
Järkivalinta. 60 h hommia viikonlopun aikana kuulostaa vähiltä unilta. :)
Koskista löytynee jo ihan oikeaa takuupolkua, toisin kuin Rutajärvi-reitiltä, vaikka sekin ihan ok kunnossa onkin. Lähden pian taistelemaan takaisin Koskiin, joten iltalenkille musta ei enää ole.
MTBwannabe
05.02.2014, 21.30
HelaHelaHela, taisi akillesjänne just revetä. Olisi pitänyt uskoa tässä säikeessä huutelevaa ("Tuu pois, siellä alkaa peli.......") ja pysyä poissa sählyareenoilta. No hyvää on se, että kai tällä nyt sentään pyörää ajaa, joten on enemmän aikaa keskittyä kilometrikisaan.
Lauantaina ajetaan seuraavaksi yhteislenkkiä, 10.oo salelta.
http://www.foreca.fi/Finland/Valkeakoski/tenday
https://lihastohtori.files.wordpress.com/2012/06/fingerpori.jpeg
Aki Korpela
05.02.2014, 22.46
Tä?!? Jos akilles repeää, silloin ei pyöräillä.
Mulla on viikonlopun kuviot vielä auki, mutta yritän tietenkin päästä lauantaina mukaan. Läski on telakalla, mutta korjaussarja on jo matkalla kohteeseensa. Saa nähdä, ehtiikö viikonlopuksi. Tänään kävin pitkästä aikaa kapearenkaisella töissä, ja tunkkaukseksihan se meni.
Ei taaskaan ehdi la-su aamuina lenkeille mukaan, mutta koitan su iltana kantaa kortta kekoon kilometrikisaan :) Valot kun onkin jo valmiina ;)
Tänään kävin pitkästä aikaa kapearenkaisella töissä, ja tunkkaukseksihan se meni.
No kapeista renkaista se varmaan mullakin johtuu, kun joudun aina tunkkaan niin paljon ;)
Aki Korpela
06.02.2014, 14.30
Kävin kaksysillä vetämässä pohjat toistaiseksi aika hitaassa kunnolle olevalle kellotuspolulle (https://maps.google.fi/maps?q=http:%2F%2Fwww.arkitiede.fi%2Fpyoraily%2Fgp s%2F14020601.gpx&hl=en&ll=61.282494,24.030683&spn=0.005743,0.019205&sll=61.27081,24.038773&sspn=0.045959,0.153637&t=m&z=16). Kello pysähtyi nopeimman kierroksen jälkeen muutaman sekunnin tarkkuudella aikaan 4:20. Ja vastapäivään tietenkin, jotta saadaan edes jonkinlainen ylämäkikin reitille. Eli lähtö on mäen päältä, ja kierros loppuu siihen ainoaan nousuun. Ohessa on kuva siitä, millaisessa kunnossa loppunousu tänään oli. Kaikkensa sai sotkea, jotta pääsi ajamalla ylös. Toisaalta rannassa oli sitten jo oikeinkin hyvää baanaa tarjolla. Läski vois olla tällä hetkellä kova sana tolla radalla.
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2014/kellotus060214.jpg
MTBwannabe
06.02.2014, 19.57
Surkee aika :rolleyes:
Onko tossa joku hiihtänyt vapaata kun näyttää jäljet ylämäessä siltä? Nyt kaikki tamppaamaan reittiä kuntoon. Taisi käydä onni jänteen kanssa, ei se lopultakaan kaiketi lääkärisedän mukaan olekaan revennyt ainakaan paljoa, turvonnut sen kuitenkin on. Liikkua jaa ja pitää kuulemma, tosin kävely ei oikein onnistu helpolla mutta fillarointi onnistuu ainakin jos ei kauheesti puske ja jalkaudu.
Taidan mennä huomenna tamppaamaan reittiä ja lauantaina sitten ajetaan lyömättömät enkat :p
Aki Korpela
06.02.2014, 21.10
Vedin pintakaasulla, jotta wb:llä ei valahda samantien puurot, vellit, mehut ja muusit housuihin. Kun reitti on takuukunnossa, kolmen minuutin haamuraja joutuu vielä tiukoille.
Yritän päästä lauantaina mukaan. Sunnuntaina en ainakaan pääse.
MTBwannabe
06.02.2014, 21.14
Löysät on housuissa aina mulla. Tuosta saisi pienellä vaivalla sellaisen 6min kierroksen kun tekisi yläkautta reitin kohti superia ja paluun normipolkua. Pitää tutkia sekin vaihtoehto.
Aki Korpela
06.02.2014, 21.32
Kovat piipussa & löysät housuissa takaa yleensä parhaan lopputuloksen. Voidaan toki pidentää reittiä. Mutta toi nykyinenkin on kyllä aika hieno! Rannassa on muutama sellainen kohta, jossa on ainakin mun heikolla ajotaidolla pakko himmailla ihan kunnolla, jos haluaa pysyä reitillä.
MTBwannabe
06.02.2014, 21.41
Kovat piipussa & löysät housuissa takaa yleensä parhaan lopputuloksen. Voidaan toki pidentää reittiä. Mutta toi nykyinenkin on kyllä aika hieno! Rannassa on muutama sellainen kohta, jossa on ainakin mun heikolla ajotaidolla pakko himmailla ihan kunnolla, jos haluaa pysyä reitillä.
Joo, tosin se lisäpätkä toisi sekä hiukan pituutta että melkein kevään hienoimman pätkän eli sen nykypolut superilta tuolle kierrokselle. Eikä sitä tarvitse aina ajaa, mutta lisä on aina lisämahdollisuus.
Ompa jannuilla kova luotto omaan ajamiseen;)...mulla ei taida olla mitään asiaa alle 5 min aikoihin:p...mutta ainahan voin tuoda Jeren viivalle :cool:
Ompa jannuilla kova luotto omaan ajamiseen;)...mulla ei taida olla mitään asiaa alle 5 min aikoihin:p...mutta ainahan voin tuoda Jeren viivalle :cool:
Kyllä se 5min menee joka jampalta, jopa tällaisen veteraanin GPS-jälki keskiviikolta uumoilee 5min alitusta pienellä yrittämisellä ja reenillä ;)
Aki Korpela
07.02.2014, 18.08
Joko kellotuspolku on ylämäkeä myöten sujuvasti ajettavassa kunnossa? En saanu vielä läskin korjaussarjaa, joten en pääse kunnolla tamppamaan. Mutta oon kuitenkin tulossa huomenna kapearenkaisella lenkille. Sale klo 10!
Aki Korpela
08.02.2014, 13.28
Vähän erikoista on tää helmikuun sää, ja ainakin vielä viikon verran näyttäis säilyvän samanlaisena. Polku alkoi jo pettää, mutta toisaalta synkissä metsissä (kuten Heritynniemessä) on niin vähän lunta, että ajamaan pääsee kyllä. Lähtöpaikalla oli kolme ajajaa, mutta tekniikkamurhe pudotti yhden pois puolen tunnin jälkeen. Pari tuntia ja parikymmentä kilsaa tuli kieputeltua (https://maps.google.fi/maps?q=http:%2F%2Fwww.arkitiede.fi%2Fpyoraily%2Fgp s%2F14020801.gpx&hl=en&sll=61.283128,24.029641&sspn=0.005743,0.019205&t=m&z=13). Lotila oli ok, mutta viimeistään huomenna sekin on varmaan jo mössöä.
MTBwannabe
10.02.2014, 22.42
Joku voisi tulla tekemään meille wattbike-testejä niin saisin vähän salaista vertailukohtaa omaan menoon :rolleyes:
Aki Korpela
13.02.2014, 17.19
Tyypillistä helmikuun puolivälin polkua Heritynniemestä. :)
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2014/heritynniemi130214.jpg
MTBwannabe
13.02.2014, 17.26
Onneksi en ehtinyt mukaan. Tuo polku on talvella timanttia ja kesällä kuraa (juurta). Ja näemmä kesäkuva :cool:
Bongaa lumi otos kokonaisuudessaan.
edit: eikujaa, ei toi kuva olekaan ihan siitä kurakohdasta :(
Vain kummi paljastaa että ei olla heinäkuussa:cool:
Aki Korpela
13.02.2014, 18.21
Oli siellä luntakin, mutta parissa kohdassa oli niin syksyiset maisemat, että täytyi ottaa kuva. Toi reitti on muuten oleellisesti helpottunut läskipyörän myötä, vaikkei lunta olekaan. Ja näkyi siellä yksi tuore maasturin jälkikin, joka ei renkaan kuvion perusteella näyttänyt Gixxerin jättämältä...
MTBwannabe
13.02.2014, 18.38
Oli siellä luntakin, mutta parissa kohdassa oli niin syksyiset maisemat, että täytyi ottaa kuva. Toi reitti on muuten oleellisesti helpottunut läskipyörän myötä, vaikkei lunta olekaan. Ja näkyi siellä yksi tuore maasturin jälkikin, joka ei renkaan kuvion perusteella näyttänyt Gixxerin jättämältä...
Gixxerin jäljen tunnistaa siitä, ettei niissä pahimmissakaan juurakoissa näy jalkautumisjälkiä kuten kuolevaisilla :)
Aki Korpela
13.02.2014, 20.04
Gixxerin jäljen tunnistaa siitä, ettei niissä pahimmissakaan juurakoissa näy jalkautumisjälkiä kuten kuolevaisilla :)
Hyvin sanottu. Mutta jos jälki oli Gixxerin, se on vaihtanut renkaita sitten viime viikonlopun.
Aki Korpela
13.02.2014, 21.17
Mites viikonloppu? Saako jompi kumpi ajopäivä enemmän kannatusta? Sääennuste on kai tällä hetkellä ok kummallekin päivälle. Mulle voisi näillä näkymin käydä kumpi tahansa, mutta ei molemmat. :)
Takuupolkua havaittavissa tänäehtoona Korkiksen ja Rapolan suunnalla. Varsinkin Rapolan yläpolku oli (liian) nopeessa kunnossa, vaikka valoja olikin :) Jostain syystä uuden puhelimen sportstrackerin gps ei suostunut pelittään :/
Mites viikonloppu? Saako jompi kumpi ajopäivä enemmän kannatusta? Sääennuste on kai tällä hetkellä ok kummallekin päivälle. Mulle voisi näillä näkymin käydä kumpi tahansa, mutta ei molemmat. :)
Mun varaan ei kannata laskea, kun la en ehtis kun pariks tunniks mukaan, joten taitaa mennä yksinpyöräilyks taas.
MTBwannabe
13.02.2014, 22.53
Mun varaan ei kannata laskea, kun la en ehtis kun pariks tunniks mukaan, joten taitaa mennä yksinpyöräilyks taas.
La klo 9:00 sale? Muut ajaa sitten 5h täyteen ;)
MTBwannabe
13.02.2014, 22.55
Ja sunnuntai ei käy aamupäivällä, kun meen pitämään paikallista sählyjengiä hengissä ;)
MTBwannabe
13.02.2014, 23.11
Ja jos saadaan la porukka, ja jos ajan, ja jos mennään niin sale-lotila-tehtis-santtu-gay-torni-harju-suvi-kalmisto-nousu-lasku-lukko-nousu-lasku-kannisto-kaapeli +perus.
Aki Korpela
13.02.2014, 23.24
MTBwb:n reittiehdotus aukesi vasta vaimon paikallistuntemuksen ansiosta, mutta kaikki reitit toki kelpaavat. Kuten legendaarinen maastopyöräilyhahmo Menni Merkkari asian taannoin ilmaisi: kaikki reitit on yhtä hyviä. :)
Ysilähdöstä en oo varma, mutta toki oon siinäkin mukana, jos porukkaa jo silloin Salelle kokoontuu.
MTBwannabe
13.02.2014, 23.34
MTBwb:n reittiehdotus aukesi vasta vaimon paikallistuntemuksen ansiosta, mutta kaikki reitit toki kelpaavat. Kuten legendaarinen maastopyöräilyhahmo Menni Merkkari asian taannoin ilmaisi: kaikki reitit on yhtä hyviä. :)
Kaikki reitin ovat yhtä hyviä, mutta tää on paras koska mun ajatus. Ihmeellistä että on edes vaihtoehtoisia ajatuksia, koska paras :cool:
En foldaa myöskään 10 lähtöjä, koska minä. Pyörä auki, mutta joki ei jäädy koskaan.
Hyvä tarina on aina parempi kuin (paska) huono totuus.
Ysilähdöstä en oo varma, mutta toki oon siinäkin mukana, jos porukkaa jo silloin Salelle kokoontuu.
ja huonoo ajoilmaa ei oo koskaan... joskus on vaan kosteempaa ja kylmenpää:rolleyes:
La klo 9:00 sale? Muut ajaa sitten 5h täyteen ;)
La ysilähtö kuulostaa aika hapokkaalta näin aamu-uniselle (laiskalle). ;) Tarkkailen foorumin tilannetta kuin Risto Ulmala maratoonilla konsanaan. Ehkäpä tuun la kympiltä pariks tunniks mukaan. Jos lähtö silloin.
Su on pallonpotkintaa, siksi se ei käy mulle.
Reittiehdotus kuulostaa osittain kryptiseltä, siksipä siis hyvältä.
Aki Korpela
14.02.2014, 08.59
Tunnetusti izmo on ajoilman suhteen oikeassa. Entisen suurtietäjän sanoin: "Totuus on ulkona, kelistä riippumatta."
Vain kummi paljastaa että ei olla heinäkuussa:cool:
Tarkoitetaanko tässä sitä, että kummissa on loskaa, vai sitä, että läskillä ei ajeta heinäkuussa? :)
Sale klo 10 kelpaa mulle huomenna eli lauantaina. Ja kryptinen reitti myös. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan, saapuuko Kuti lenkille? Entä onko Risto Ulmala mukana?
Herwood-Vkoski välillä taitaa pärjäillä ihan hyvin ilman nastoja?
Aki Korpela
14.02.2014, 10.18
Herwood-Vkoski välillä taitaa pärjäillä ihan hyvin ilman nastoja?
Joo, nastoja ei tarvita. Mutta siitä en oo ihan varma, kuinka hyvin kapearenkainen menee loskassa. Ajoin tuota reittiä viimeksi keskiviikkona, ja silloin meni läskillä ihan hyvin, mutta aika sohjoa oli paikoin. Tällä hetkellä oon kuumeisen pojan kanssa kotosalla, joten ihan tuoretta dataa ei nyt irtoa. :)
Hyvin sanottu. Mutta jos jälki oli Gixxerin, se on vaihtanut renkaita sitten viime viikonlopun.
Täällähän on selän takana leivottu meikäläisestä jo oikeen myyttistä endurohahmoa :D
Samat sliksit mulla on alla, joten joku muu on nyt suditellut Herityssä.
La ei taida käydä mulle, mahdollisesti 'joutuu' lähteä kotiuttamaan moottorilla varustettua maastolaitetta ensi kesälle... Paitsi jos tänään ehtis vielä pikalähdöllä...
Off topic. Muistakaapa ilmottautua Tahkolle "hyvän sään" aikana helmikuussa, niin säästätte muutaman euron.
MTBwannabe
14.02.2014, 17.44
Täällähän on selän takana leivottu meikäläisestä jo oikeen myyttistä endurohahmoa :D
Sä oot ainoo mies jonka muistan lenkeillä laskeneen jalkautumisjälkiä :cool:
Sä oot ainoo mies jonka muistan lenkeillä laskeneen jalkautumisjälkiä :cool:
Jahas, tommosta muistakaan, mutta ihan kyllä mahdollista :D
Konemaasturi tuli haettua jo tänään, joten jos olo ei vaihdu kipeeksi niin mut saattaa nähdä lenkillä aamulla... Ei tullu mukana piikkirenkaita tohon enskaan niin ei sitä pääse vielä huomenna ulkoiluttamaan.
Eilen on Ninerin lippulaiva lähtenyt Virosta kohti Valkeakoskea! :) Lisäksi kakkospyörän rakennusprojekti on käynnistetty, jotta pyörättömyys tulevaisuudessa saadaan minimoitua :D
Nämä taas viittaa vahvasti siihen, että ensi viikonloppuna käännetään kampea siten, että pyörä myös liikkuu eteenpäin. Alkaa youtubestakin jo katsomattomat gopro:t, uci:t ym. loppumaan :D
MTBwannabe
15.02.2014, 14.19
4h tuli about tänään ajettua 3 hengen porukalla. Pätkä takuulla ajamatonta polkua (laitan kuvan tunnistettavaksi) sekä hiukan kivikkovideota :cool:
Löydettiin myös salaharjoittelijoiden jälkiä. Raukkamaista sellainen touhu imo :rolleyes:
Aki Korpela
15.02.2014, 15.16
Oli raisu lenkki tänään. Gixxer veteli Martyn Ashton -tasoisia trikkejä, ja meikäkin teki lähes (etuperin)voltteja hyppyreistä. Niissä tempuissa olis jopa hape JR joutunut ponnistelemaan... Reittikin (https://maps.google.fi/maps?q=http:%2F%2Fwww.arkitiede.fi%2Fpyoraily%2Fgp s%2F14021501.gpx&hl=en&sll=61.276916,24.027359&sspn=0.04595,0.153637&t=m&z=12) oli sellainen, jota ei ehkä enää tämän elämän aikana pysty ajamaan.
Hyvä homma, että Kummeli saadaan pian taas lenkeille!
Oli raisu lenkki tänään. Gixxer veteli Martyn Ashton -tasoisia trikkejä, ja meikäkin teki lähes (etuperin)voltteja hyppyreistä. Niissä tempuissa olis jopa hape JR joutunut ponnistelemaan... Reittikin (https://maps.google.fi/maps?q=http:%2F%2Fwww.arkitiede.fi%2Fpyoraily%2Fgp s%2F14021501.gpx&hl=en&sll=61.276916,24.027359&sspn=0.04595,0.153637&t=m&z=12) oli sellainen, jota ei ehkä enää tämän elämän aikana pysty ajamaan.
Hyvä homma, että Kummeli saadaan pian taas lenkeille!
Noh noh! :D Ei oikein irronnu satarossasesti se kivikkotrial tänään mutta huikeen hieno lenkki oli kyllä! Jäällä on nyt kyllä todelliset ajokelit!
Kieltämättä mielenkiintoinen reittivalinta teillä tänään. Mä ainakin tunnustan salaharjoittelun tuolla Korkiksen suunnalla. Ei aamulla jaksanut suunnata salelle, niin ehdin pari tuntia kieputtaan.
MTBwannabe
16.02.2014, 10.05
Mä ainakin tunnustan salaharjoittelun tuolla Korkiksen suunnalla. Ei aamulla jaksanut suunnata salelle, niin ehdin pari tuntia kieputtaan.
Aki taisikin heti jäljet bongattuaan huudahtaa että "jaa Kutikin on käynyt salaa treenaamassa" :D Toinen salaharjoittelija jonka jäljet löydettiin on ilmiselvästi Hape :o
Aki Korpela
16.02.2014, 10.20
Joo, Korkiksen "takana" oli ilmiselvästi ajettu 2.25" Ice Spiker Prolla. :)
MTBwannabe
16.02.2014, 10.27
Taidankin miesten viestin jälkeen etsiä muutaman tunnin uusia salajälkiä korkiksen ja superin seutuvilta.
Joo, Korkiksen "takana" oli ilmiselvästi ajettu 2.25" Ice Spiker Prolla. :)
Tunnustan :D Oli muuten yllättävän raskasta mennä neitseellistä polkua. Lumen pinta oli sopivasti jäässä, ja sen alla pehmosta. Ei päässyt alamäessäkään rullaamaan :) Täytyy varmaan käydä useemmin siellä niin saa polun auki. Tänäpä ei ehdi mukaan, kun ilta menee futsalin parissa. Oli mun kaverit bongannut teidät Niittysaaren paikkeilla, kun olivat mökkitalkoissa eilen..
Aki taisikin heti jäljet bongattuaan huudahtaa että "jaa Kutikin on käynyt salaa treenaamassa" :D Toinen salaharjoittelija jonka jäljet löydettiin on ilmiselvästi Hape :o
On siellä vainukoirilla tarkat aistit..
MTBwannabe
16.02.2014, 11.56
Oli mun kaverit bongannut teidät Niittysaaren paikkeilla, kun olivat mökkitalkoissa eilen..
Taisi olla se paikka jossa pidettiin juhannuskokkoa talvella?
Joo, se on hyvä aloittaa ajoissa ettei mee ohi :cool:
Aki Korpela
16.02.2014, 16.01
Kävin pikaisesti kellotuspolulla. Se on nopeassa mutta paikoin jäisessä kunnossa, ja nastarenkaasta taitaisikin nyt olla (ainakin henkistä) hyötyä. Vaikka ajelin jääpaikat varovasti, kello pysähtyi silti aikaan 3:45. Kaksysillä ja suvikumeilla ajoin. Ainakin 3:30 vielä alittuu, jos rata ylipäätään jonkinlaiseen kuntoon tänä talvena saadaan.
MTBwannabe
16.02.2014, 18.53
...jos rata ylipäätään jonkinlaiseen kuntoon tänä talvena saadaan.
Pitänee järjestää talkoot jossa kerätään lunta metsästä siihen polulle :o
Aki Korpela
19.02.2014, 07.40
Koskin ja Treen välinen matsäreitti Rutajärven kautta on nopeessa kunnossa! Kapearenkaisellakin pääsee ongelmitta, eikä nastoillekaan ole yllättäen juuri mitään käyttöä.
MTBwannabe
20.02.2014, 13.38
Lauantaina voisi taas yhteisajella, olisiko klo 10.oo salelta sopiva startti?
Aki Korpela
20.02.2014, 14.01
Näillä näkymin mukana lauantaina kympiltä.
Tämä Sale?
https://maps.google.com/maps?client=safari&oe=UTF-8&ie=UTF-8&q=Sale+Valkeakoski&fb=1&hq=Sale+Valkeakoski&hnear=Sale+Valkeakoski&cid=15343973091751697123&ei=dQMHU4akB-OXyAOb5IDgBQ&ved=0CIgBEPwSMAk
Mulla alkaa oleen pyörä yhtä letkun ilmausta vaille valmis. Erittäin mielelläni mukana huomenna! Pärjäähän ilman nastoja? Lenkin kesto suunnilleen?
MTBwannabe
21.02.2014, 10.08
Tämä Sale?
https://maps.google.com/maps?client=safari&oe=UTF-8&ie=UTF-8&q=Sale+Valkeakoski&fb=1&hq=Sale+Valkeakoski&hnear=Sale+Valkeakoski&cid=15343973091751697123&ei=dQMHU4akB-OXyAOb5IDgBQ&ved=0CIgBEPwSMAk
Mulla alkaa oleen pyörä yhtä letkun ilmausta vaille valmis. Erittäin mielelläni mukana huomenna! Pärjäähän ilman nastoja? Lenkin kesto suunnilleen?
Joo sama paikka, tosin hauskasti merkitty tien toiselle puolelle tuossa kuvassa. Ilman nastoja pitänee pärjätä, koska itse en ainakaan jaksa alkaa niitä alle asettelemaan omaan pyörään :D Nämä lenkin on yleensä olleet kestoltaan 3-5h, huomenna varmaan jotain 4h luokkaa ellei sitten kauheesti innostuta. Tosin ajellaan varmaan niin ristiin rastiin että pääsee helposti pois jos on jollain aikataulupaineita.
Aki Korpela
21.02.2014, 20.05
Melkoista jääränniä oli tänään Treen ja Koskin välillä, mutta eiköhän aamyön loskasade aiheuta taas seinäpidon kaikille poluille. Ei oo mullakaan nastoja huomenna. Sale klo 10!
Ajoin äskön lidliin kauppaan metsän poikki nastarenkailla ja päällä sikaliukas 3 mm kerros luistolunta... ei meinannut nastarengas edes purra
Keskiviikon tahmakeli katos muutamassa tunnissa iltapäivällä....
Jääkelit hirvittää, mutta lähdetään katsomaan :) Yritän löytää paikalle. Siwalle osaisin, mutta Sale vielä hakusessa.
Aki Korpela
21.02.2014, 20.57
Ajoin äskön lidliin kauppaan metsän poikki nastarenkailla ja päällä sikaliukas 3 mm kerros luistolunta... ei meinannut nastarengas edes purra
Ei auta läskikään jääränneissä. Monta kertaa oltiin tänään selkä kohti menosuuntaa, kun mopo lähti käsistä... Mutta kertaakaan en kunnolla kaatunut. Jos läskiin laittais nastat, kevään tullen täytyis farkut käydä ostamassa isojen poikien kaupasta. Ja varmaan jäis kinahvikin nousematta, kun happotilavuutta olis tuplasti entiseen verrattuna. :)
Me tullaan Kummeli Siwaa kohti vastaan, jos miestä ei näy Salella kympin maissa.
Aki Korpela
22.02.2014, 14.34
Tässä (https://maps.google.fi/maps?q=http:%2F%2Fwww.arkitiede.fi%2Fpyoraily%2Fgp s%2F14022201.gpx&hl=en&ll=61.247616,24.027443&spn=0.091987,0.307274&sll=61.26592,24.059874&sspn=0.091933,0.307274&t=m&z=12) on osa tämänpäiväisen retken jäljestä. Jätkät jatkoi vielä ainakin Lotilaan, kun meikän henkinen selkäranka katkesi. Mutta mukavaa oli taas!
Kiitos, mukavaa oli! :) Melkein tuli 5h täyteen ovelta ovelle.
Juha Rämälä
22.02.2014, 14.57
Jaahans, tarvii varmaan aloittaa yy-neuvottelut* vaimon kanssa tulevista lenkeistä Valkeakoskella. Sen verran eeppisiltä lenkeiltä kuulostavat. ;) Pysykö Nineri tällä kertaa ehjänä?
MTBwannabe
22.02.2014, 15.34
Pysykö Nineri tällä kertaa ehjänä?
Aki taisi jokaisella tauolla kysyä tätä samaa :D
Hyvä lenkki oli.
Aki Korpela
22.02.2014, 16.00
Jaahans, tarvii varmaan aloittaa yy-neuvottelut* vaimon kanssa tulevista lenkeistä Valkeakoskella.
Erinomainen ajatus. :) Vielä kun saataisiin se kunnollinen kevättalvi, eli öisin pakkasta ja päivisin aurinkoa, niin voitais ajaa porukalla koko päivä.
Ei naarmun naarmua vaikka kuinka etsin :D Kai se on hyväksyttävä, että nyt ei tarvi ruveta purkaan pyörää. Kovaa ajoa vain :D
Salaharjoittelija starttasi tänäänkin kuuman ryhmän jälkeen sutimaan poluille (http://www.sports-tracker.com/#/workout/maffe/epulvn0a414dsdju). Rapolassa bongasin ainakin yhden paksukaisen ja parin ohukaisen jäljet. Vallon peikkometsässä tuli näköjään yksi sakkokierroskin tehtyä :D Mun reisillä ei kertynyt matkamittariin kuin 37km.
MTBwannabe
22.02.2014, 16.45
Salaharjoittelija starttasi tänäänkin kuuman ryhmän jälkeen sutimaan poluille (http://www.sports-tracker.com/#/workout/maffe/epulvn0a414dsdju). Rapolassa bongasin ainakin yhden paksukaisen ja parin ohukaisen jäljet. Vallon peikkometsässä tuli näköjään yksi sakkokierroskin tehtyä :D Mun reisillä ei kertynyt matkamittariin kuin 37km.
Toi sun jälki on privaatti eli ei nähdä sitä, muutas asetuksia. Bongattiin kyllä salatreenaajan jäljet Vallossa, joten turha koittaa treenata salaa :p
Aki luonnollisesti tunnisti jäljen heti....
Toimiskohan nyt. Koitanpa ryhdistäytyä porukkalenkille taas joku vkonloppu, niin ei tarvi yksikseen jutella tuolla korvessa.:)
Koskin ja Treen välinen matsäreitti Rutajärven kautta on nopeessa kunnossa!
Kiitos tamppareiden, tällainen maantiekuskikin uskaltautui ajamaan Vlk-Hervanta välin. Polut olivat kovia, metsäautotiet alkoivat jo upottaa.
Aki Korpela
25.02.2014, 13.38
Kiitos tamppareiden, tällainen maantiekuskikin uskaltautui ajamaan Vlk-Hervanta välin. Polut olivat kovia, metsäautotiet alkoivat jo upottaa.
On ollut lumi niin vähissä, että eipä oo tarvinnut paljoa tampata. :) En muista viimeisen 15 vuoden aikana olleen sellaista talvea, että Vlk-Herwood-metsäreitti olisi ollut koko ajan ajettavissa. Tänä talvena se on toistaiseksi ollut koko ajan auki, mutta ehtiihän tässä vielä maalis-huhtikuussa tulla vaikka minkälainen takatalvi...
Juha Rämälä
25.02.2014, 18.13
Mikäs on ennuste huomiselle Hervanta-Kausjärvi -välille? Jos ajelisi kotimatkan sen kautta. Onko polut iljanteella? Jos oikein innostuu niin kai sitä voisi ajaa Valkeakoskelle asti ja sieltä tietä pitkin pois.
MTBwannabe
25.02.2014, 20.38
Mikäs on ennuste huomiselle Hervanta-Kausjärvi -välille? Jos ajelisi kotimatkan sen kautta. Onko polut iljanteella? Jos oikein innostuu niin kai sitä voisi ajaa Valkeakoskelle asti ja sieltä tietä pitkin pois.
Eiköhän sieltä ole jo jäätkin sulaneet, joten varmaan takuupolkua luvassa ;) Tosin viimeisimmät ajelut taitavat olla nuo aiemmalla sivulla löytyvät. Harmillisesti ei tänään tullut mentyä sitä kautta joten tarkempaa tietoa ei meikäläiseltä löydy, vaan joutuu nojautumaan noihin aiempiin kommentteihin.
Juha Rämälä
25.02.2014, 21.30
Mun pelkoni liukkaudesta perustui maanantaiaamun Kauppikokeiluun ja siellä oli kyllä liian liukasta kesärenkaille. Valkeakosken suuntaan ei välttämättä oo niin paljon tampattu että on voinut sulaakin. Noh. Huomenna se selviää ja Savontielle asti nyt vaikka taluttaa. :)
MTBwannabe
25.02.2014, 22.06
Mun pelkoni liukkaudesta perustui maanantaiaamun Kauppikokeiluun ja siellä oli kyllä liian liukasta kesärenkaille. Valkeakosken suuntaan ei välttämättä oo niin paljon tampattu että on voinut sulaakin. Noh. Huomenna se selviää ja Savontielle asti nyt vaikka taluttaa. :)
Joo Savontielle asti pääsee onneksi metsäautotietä jos ei sitä muutaman sadan metrin pätkää oteta huomioon ennen Taivalpirttiä, joten se ei varmaan ole ongelmana. Siitä Kausjärvelle ei kulkua varmaan hirveää määrää ole talven aikana ollut, joten veikkaisin senkin olevan ainakin suht hyvässä kunnossa. Kaupin poluilla tuota liikettä on sen verran reippaasti että tamppaantuu helposti kovaksi ja vetää umpijäähän.
Aki Korpela
25.02.2014, 22.31
Saattaapi olla, että ne metsäautotiet on juurikin liukkaimmassa kunnossa. Itte oon vielä huomiseen Kuopiossa, joten ihan tuoretta dataa ei nyt löydy.
Aki Korpela
26.02.2014, 09.46
Kertokaas, millaisessa kunnossa se Rutajärvi-reitti oli. Pääseekö to-aamuna läskillä vai tarvitaanko nastat?
Juha Rämälä
26.02.2014, 18.32
Kertokaas, millaisessa kunnossa se Rutajärvi-reitti oli. Pääseekö to-aamuna läskillä vai tarvitaanko nastat?
Retkiluistimet ois varmaan ihan ok.
Ajelin hyvin, hyvin varovasti Hervannasta Savontielle asti. Toki pääsin sinne ilman nastoja ja kaatumatta, mutta ei se kivaa ollut. Jää on kovaa ja liukasta, joten hyvät pitää olla nastatkin että pystyssä pysyy.
MTBwannabe
26.02.2014, 18.39
Ajelin hyvin, hyvin varovasti Hervannasta Savontielle asti. Toki pääsin sinne ilman nastoja ja kaatumatta, mutta ei se kivaa ollut. Jää on kovaa ja liukasta, joten hyvät pitää olla nastatkin että pystyssä pysyy.
Oliko koko Matinlahdentiekin ihan jäässä?
Mitenkäs Savontie?
Kaikki polut missä on tampattua pohjaa, on nyt todella liukasta jäätä. Vaimon kanssa käytiin (onneksi pystyssä) lipsuttelemassa Heritynniemi - Lotila - Roukon hiihtomaa ja olihan se vähän naurettavaa lipsumista välillä :D Ja hymyilytti myös se lumen määrä näin hiihtolomalaisena...
Aki Korpela
26.02.2014, 19.55
Kiitos näistä tiedoista Juhalle ja Gixxerille. Läskin piti liikahtaa huomisaamuna, mutta nastarengasnorsu taitaa sittenkin olla parempi vaihtoehto. :)
Juha Rämälä
26.02.2014, 20.45
Matinlahdentie ja varsinkin Savontie olivat huipussa kunnossa. Jäätä oli mutta sen saattoi kiertää tai se oli öö "ruskeaa" ja pitävää.
MTBwannabe
26.02.2014, 21.56
Matinlahdentie ja varsinkin Savontie olivat huipussa kunnossa. Jäätä oli mutta sen saattoi kiertää tai se oli öö "ruskeaa" ja pitävää.
Ok, hyvä että edes jossain oli pitävääkin pohjaa. Onneksi tuo noiden välinen pätkä ei sentään ollut toivottoman pitkä.
Aki Korpela
27.02.2014, 09.49
Sanokaas pojjaat ja tyttäret, mites viikonloppuna ajellaan. Keleissä ei sinällään kai pitäis olla moittimista, mutta enemmän tai vähemmän luistinratoja taitaa olla kaikki polut. Nastoilla kyllä pärjäilee, mutta ilman saattaa olla ainakin paikoin hankalaa. Mennäänkö silti metsään? Ja kumpana päivänä?
MTBwannabe
27.02.2014, 10.04
Sanokaas pojjaat ja tyttäret, mites viikonloppuna ajellaan. Keleissä ei sinällään kai pitäis olla moittimista, mutta enemmän tai vähemmän luistinratoja taitaa olla kaikki polut. Nastoilla kyllä pärjäilee, mutta ilman saattaa olla ainakin paikoin hankalaa. Mennäänkö silti metsään? Ja kumpana päivänä?
Kai sitä voisi lauantaina lähteä luistelemaan. Mulla ei nastoja ole alla enkä kyllä laitakaan ihan piruuttani, mutta kai siellä taluttamalla sitten pysyy perässä. Murronmäki taitaa kohta olla se paras ajopaikka, mutta ei kai nyt sentään vielä tänä viikonloppuna.
Ajellaan umpimetsässä niin ei oo ongelmia :rolleyes:
edit: Onkohan Rapolakin kokonaan pelkkää jääränniä? Siellä saisi ainakin kaivattua nousumetriä kasaan.
Aki Korpela
27.02.2014, 10.12
Jos MTBwb lähtee ilman nastoja, niin sitten lähden minäkin. Tiet alkaa tosiaan olla sepeliä lukuunottamatta lähes kesäkunnossa, mutta Murronmäki saanee vielä hetken odottaa... Rapola toki kelpaa. Lauantai ja Sale klo 10!
Ajaa pikkaisen sen uran vieressä niin eipä isommin ole ongelmia!
Mä meen lauantaina ulkoiluttamaan motorisoitua enskaa, Ylöjärvellä olis leikkisät kisat...
R-techissä musta koitettiin tänään leipoo hipostelijaa, mutta ei ihan vielä. Sen sijaan 0,85euroa kului uuteen pinnaan :D
MTBwannabe
27.02.2014, 15.36
R-techissä musta koitettiin tänään leipoo hipostelijaa, mutta ei ihan vielä. Sen sijaan 0,85euroa kului uuteen pinnaan :D
Mä kävin samassa paikassa ostamassa tänään pelkkää sisuria ja rahaa meni about 150€. Kun sinne mennään niin ostohousut on aina jalassa ;)
Kai sitä voisi lauantaina lähteä luistelemaan. Mulla ei nastoja ole alla enkä kyllä laitakaan ihan piruuttani, mutta kai siellä taluttamalla sitten pysyy perässä. Murronmäki taitaa kohta olla se paras ajopaikka, mutta ei kai nyt sentään vielä tänä viikonloppuna.
Ajellaan umpimetsässä niin ei oo ongelmia :rolleyes:
edit: Onkohan Rapolakin kokonaan pelkkää jääränniä? Siellä saisi ainakin kaivattua nousumetriä kasaan.
Kävin illalla tekemässä lenkin Korkiksella ja Rapolassa. Korkiksen etupuolella oli yli puolet polusta kesäkunnossa ja loput tampattua lunta/jäätä. Vasenta reunaa kapusin rinteen päälle, niin lopussa alkoi ice spikeritkin lipsumaan. Rinteen päältä kun lasketteli takapuolelle, niin se pätkä oli umpijäässä ja sai kieli keskellä tulla.
Tour de Rapolassa yläpolusta about puolet sulaa ja puolet jäätä. Alapolku täysin kesäkunnossa.
Summa summarum, kesäkummeilla pärjää, jos ottaa pahimmat paikat iisisti. Täytyy itekin alkaa kaivaan välikelin kumia naftaliinista. Jostain oli poluille taas kiviä ja juuriakin ilmaantunut. Sulat paikat mukavan kovia, kun maa jäässä.
MTBwannabe
27.02.2014, 23.08
Summa summarum, kesäkummeilla pärjää, jos ottaa pahimmat paikat iisisti. Täytyy itekin alkaa kaivaan välikelin kumia naftaliinista. Jostain oli poluille taas kiviä ja juuriakin ilmaantunut. Sulat paikat mukavan kovia, kun maa jäässä.
Korkiksen takaosaa ja Rapolaa mäkin ehdotin, mutta yksi lenkillä tänään vastaan tullut sanoi että Roinetta pitäis kiertää. Taidetaan kuitenkin ajella Korkista ja Rapolaa + uutta polkua, jos ei lähdetä kiertämään Roinetta :rolleyes: Ota nyt tästä sit selvää :seko:
Kuinkas pitkä lenkki se Roineen kierto on bauttiarallaa?
MTBwannabe
28.02.2014, 09.19
Kuinkas pitkä lenkki se Roineen kierto on bauttiarallaa?
Oisko satanen jos suoraan ajelee. Tosin tuskin sinne nyt huomenna sentään lähdetään :seko:
edit: reittihän on about tällainen (https://maps.google.fi/maps?q=http:%2F%2Fwww.arkitiede.fi%2Fpyoraily%2Fgp s%2F13051901.gpx&hl=en&sll=61.248111,24.060059&sspn=0.170098,0.614548&t=m&z=10)
Aki Korpela
28.02.2014, 10.01
Hapekin osoitti aamun jääränneissä kiinnostuksensa Roineen kiertoon. Voitais jonain maaliskuun viikonloppuna se toteuttaa, jos takatalvi ei yllätä.
MTBwannabe
28.02.2014, 10.06
Huomennahan on jo maaliskuu :cool:
Oisko satanen jos suoraan ajelee. Tosin tuskin sinne nyt huomenna sentään lähdetään :seko:
edit: reittihän on about tällainen (https://maps.google.fi/maps?q=http:%2F%2Fwww.arkitiede.fi%2Fpyoraily%2Fgp s%2F13051901.gpx&hl=en&sll=61.248111,24.060059&sspn=0.170098,0.614548&t=m&z=10)
Thanks! Peijooni sentään. Mun pitää ottaa sissiteltta mukaan yöpymistä varten. Katotaan kesämmällä, kun saadaan tässä kilometriä ensin alle.
Roineen kierrossa ehdottomasti mukana, se on vielä jäänyt toteuttamatta. Mutta älkää tosiaan huomenna menkö, kun en pääse mukaan...
Aki Korpela
28.02.2014, 12.49
Ei kai vielä huomenna mennä. Hapekin oli menossa hiihtokisoihin.
Alustavasti heitän ehdotuksen 9.3. Roineen kierrolle?
MTBwannabe
28.02.2014, 14.05
Alustavasti heitän ehdotuksen 9.3. Roineen kierrolle?
Tour de Tampere tuolloin eli oliskos sitten seuraava viikonloppu? Huomenna ei mennä vaan kaasutellaan Koskia ympäri.
Roineen kiertoon pitää muutenkin lähteä hiukan aiemmin, ettei mene koko päivä reissussa. Huomenna 10.oo Sale.
Aki Korpela
28.02.2014, 14.07
Sunnuntai 9.3. on muuten bueno, mutta lauantaina 8.3. on talvi-TdT... Ja viikonlopun molempien päivien kuluttaminen satulassa saattaa aiheuttaa tulenjohdollisia ongelmia.
Meikä on valitettavasti tänä viikonloppuna estynyt tulemaan yhteislenkeille. Ensi viikonloppuna sitten taas :)
Se on MTBwb muuten wattbike tilattu nyt. Jyrähtää kevät/kesästä sellaset watit, että kuuluu sinne asti :D
MTBwannabe
28.02.2014, 20.21
Se on MTBwb muuten wattbike tilattu nyt. Jyrähtää kevät/kesästä sellaset watit, että kuuluu sinne asti :D
Wattbike kuume leviää tasaisesti :)
Jaa että TalviTDT... Sinnehän pitää kans tulla tutustuun Tampereen polkuihin, pari vuotta sitten tuo Kesä-TDT tulikin ajeltua. Hyvä tapahtuma!
MTBwannabe
01.03.2014, 14.36
3 Hengen porukka teki tutkimusmatkaa ympäri koskia erittäin kevyellä vauhdilla. Lisänä saatiin vähän uutta polkua, josta pienellä vaivalla tulee kertakaikkisen hieno enduropätkä. Jonain viikonloppuna voitaisiin tehdä pieni sahatalkoilu ennen lenkkiä niin saataisiin hienoa alamäkiuraa kivikolla höystettynä.
Aki Korpela
01.03.2014, 15.16
Olipa keväisen riemuisa reissu (https://maps.google.fi/maps?q=http:%2F%2Fwww.arkitiede.fi%2Fpyoraily%2Fgp s%2F14030101.gpx&hl=en&ll=61.277988,23.978691&spn=0.091898,0.307274&sll=61.247616,24.027443&sspn=0.091987,0.307274&t=m&z=12)! Silkkaa viihdettä alusta loppuun. Jännitystä tuli sekä pidon puutteesta että rinteen jyrkkyydestä.
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2014/yhteislenkki010314.jpg
MTBwannabe
01.03.2014, 17.53
Jotenkin tuosta kuvasta saa ihan väärän mielikuvan ton kuopan jyrkkyydestä. Siitä ei siis ajanut kuin yksi puupää.
Kävikös kukaan tänään Vallo-Rapola-Korkkis alueella ajelemassa? Kannattaako sinne ilman nastoja lähteä huomenna edes yrittään?
MTBwannabe
01.03.2014, 18.53
Kävikös kukaan tänään Vallo-Rapola-Korkkis alueella ajelemassa? Kannattaako sinne ilman nastoja lähteä huomenna edes yrittään?
Hatusta heittelen, mutta polut joissa on paljon kulkua ovat kyllä tällä hetkellä aika jäisessä kunnossa. Korkiksella kaupungin puoli saattaa olla hyvinkin jäistä, joten kannattaa suunnata rinteen toiselle puolelle. Rapolassa varmaankin myös jonkin verran kulkua, mutta luultavasti ajettavaa löytyy paremmin. Vallon polut tornilta lienevät suht ok kunnossa. Kaikki nämä siis "hattu"arvioita, koska ei tänään käyty tuolla suunnalla ollenkaan. Vinkkinä voi sanoa sen, että Herityn rannan puoleinen polku on kesäkunnossa. Jos ei ole tuttu niin löytyy tuosta Akin karttalinkistä. Metsän puoli taas umpijäässä.
Aki Korpela
01.03.2014, 19.05
Jotenkin tuosta kuvasta saa ihan väärän mielikuvan ton kuopan jyrkkyydestä. Siitä ei siis ajanut kuin yksi puupää.
Joo, se oli "melkein" pystysuora. Ja se taitava puupää, joka rinteen tuli alas, löytyy kuvasta. :)
Uusista reiteistä tulee kyllä hienoa seikkailufiilistä näille retkille. Kiitokset karttamestari-wb:lle!
Ok, kiitoksia tiedoista. Katsotaan sitten huomenna mihin sitä suuntaa liukasteleen. Täytyy taas liittyä "Salen jengiin" kunhan saa taas vähän tauon jälkeen kilometrejä alle...
MTBwannabe
01.03.2014, 19.40
Täytyy taas liittyä "Salen jengiin" kunhan saa taas vähän tauon jälkeen kilometrejä alle...
Sinne voi liittyä kuka tahansa koska tahansa. Hiljaa ajellaan (ainakin meikäläinen) joten kaikki pysyvät letkassa helposti mukana.
Jaa että TalviTDT... Sinnehän pitää kans tulla tutustuun Tampereen polkuihin, pari vuotta sitten tuo Kesä-TDT tulikin ajeltua. Hyvä tapahtuma!
Tapahtuma vois olla kevät tourin tai jääränni tourin nimellä:cool:
Mutta katsotaan mitä viikolla vielä tapahtuu...
Aki Korpela
02.03.2014, 16.33
Tänään oli tarkoitus tehdä täsmäisku kellotuspolulle, mutta reitti osoittautui varsinkin yläosaltaan liian liukkaaksi suvikumeille. Tulikin sitten ajeltua tunnin verran kesäkunnossa olevia Superin takakivikoita ylös-alas. Sieltähän löytyy vaikka minkälaista mestaa, kun viitsii vähän poiketa vakiopolulta: teknistä mutta silti ajettavaa.
MTBwannabe
02.03.2014, 16.55
Sieltähän löytyy vaikka minkälaista mestaa, kun viitsii vähän poiketa vakiopolulta: teknistä mutta silti ajettavaa.
Halpamaista poistua vakioreitiltä. Tähän pitäisi nyt liittää "Vakioreitiltä poistuminen kielletty!!" <kuva> :rolleyes:
Siellä "vakioreitin" vieressä tosiaankin risteilee useampia polkuja. Sama juttuhan on tuossa hyppyrimäen kupeessa, useita pieniä polkuja joita ei yhteislenkeillä olla koskaan ajettu.
Itse leikin von Rothbartia Lotilan jäällä.
Mäkin koukkasin tänään Lotilan ympäri ja Superin takaa ylös ja kellotuspolkua alas. Sitten kiemurtelin Kerhomajan takana ja Korkiksen nousut ja laskut. Sitten löysin itelle uutta pätkää Korkikselta Kannistonmäkeen. :) Sitten Rapolaan, Suviniitynkalliolle, Harjunkalliolle ja Vallon luontopolulle. Mieltä piristävää oli myös, kun pääsi ajamalla pari sellasta kohtaa, mitä ei oo aikoihin päässyt. :D Pienestä ne on ilot revittävä.
Ennen lenkkiä ajattelin, että vieläköhän sitä nastakumia tarvii, mutta oli mukava ajella jäärännejä vaikka sitten puolet lenkistä niille ei tarvetta ollutkaan. Saapahan ainakin vierintävastusta ja lisäpainoa, niin päästään kesäks (rillaus)kuntoon.
Harmittavasti viikonloppujen riennot mennyt aina ristiin porukkalenkkien kanssa.
Halpamaista poistua vakioreitiltä. Tähän pitäisi nyt liittää "Vakioreitiltä poistuminen kielletty!!" <kuva> :rolleyes:
Siellä "vakioreitin" vieressä tosiaankin risteilee useampia polkuja. Sama juttuhan on tuossa hyppyrimäen kupeessa, useita pieniä polkuja joita ei yhteislenkeillä olla koskaan ajettu.
Itse leikin von Rothbartia Lotilan jäällä.
Otin Lotilassa yhen kuvan. Tais MTBwb osua kohalle
http://i.thisis.co.uk/275561/article/images/2730539/1812591-vlarge.jpg
Jeren kanssa ajeltiin Rapolaan mutta sen jälkeen suunnitelmat muuttui rengasrikkoon, toki siihen oli varauduttu...matka vaan ei jatkunut kun olin heittänut reppuun rikkinäisen sisurin :seko:
Aki Korpela
02.03.2014, 18.09
Otin Lotilassa yhen kuvan. Tais MTBwb osua kohalle
WB:n lihaksikas raami on ilmiselvä, mutta kuka onkaan tuo neitonen?
MTBwannabe
02.03.2014, 18.44
Kuukkeloikaas nyt pojat oikeat kuvat ja henkilöt :o von on se ruma ja häijy.
Tällainen jos tulee vastaan Lotilassa niin on oikee ukko -->
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSXG5eXPhTj58EQG6GFSWTH3UEj0zz7z bCCJ22GGdEPIXxZ1RbN0g
No taas todistettiin että on aukko sivistyksessä :D Kaikkee sitä oppii maastopyöräilyn parissa.
MTBwannabe
02.03.2014, 19.54
No taas todistettiin että on aukko sivistyksessä :D Kaikkee sitä oppii maastopyöräilyn parissa.
Yhteislenkeille osallistumalla oppisi vielä enemmän :rolleyes:
Aika pahan laitoit. Tunsin piston rinnuksissa. ;) Ens la on kauden vikat futsalpelit ja päätössauna, niin jää taas yhteislenkki / talvitdt väliin :( Sitten voikin keskittyä täyspäisesti pyöräilyyn. Mutta kuten eräs "suuri" idolini on todennut, niin "mennään vaihto kerrallaan".
Aki Korpela
02.03.2014, 20.15
Pyöräilypiireissä Kutin sananlasku tunnetaan muodossa: "Mennään renkaanvaihto kerrallaan." Myös pisto rinnuksissa on ihan tervettä. Mun vasenta rinnusta kivistää näkyään aina, kun vähän tiukemmin iskee. :)
Yhteislenkeille osallistumalla oppisi vielä enemmän :rolleyes:
Ai? :D
Pyöräilypiireissä Kutin sananlasku tunnetaan muodossa: "Mennään renkaanvaihto kerrallaan." Myös pisto rinnuksissa on ihan tervettä. Mun vasenta rinnusta kivistää näkyään aina, kun vähän tiukemmin iskee. :)
Hah! Tuli renkaanvaihdosta ja Hapen haverista mieleen, että on sitä joskus reissunpäällä tullut tehtyä vanhanaikaset ja puhkastua ehjä vararengaskin vaihtotyön tiimellyksessä. Tänään oli aamulehdessä niksinä täyttää kottikärryn rengas uretaanilla. Sitä vois pyörässäkin kokeilla...
MTBwannabe
02.03.2014, 21.53
Tänään oli aamulehdessä niksinä täyttää kottikärryn rengas uretaanilla. Sitä vois pyörässäkin kokeilla...
Eiks tollanen vaahtopullo ja pumppu ole nykyään uusien autojen "vararenkaana"?
Aki Korpela
04.03.2014, 17.37
Tuli tänään ajeltua Tre-Koski Pirkan hölkän uraa, eli siis mahdollisimman paljon polkuja pitkin. Hyvin pääsi kaikkialla, vaikka oli suvikumit alla. Jäärännien päälle satanut suojalumikerros antaa likimain seinäpidon.
Reitti lienee maukkaassa kunnossa to-aamuna, kun pitäisi olla kunnollinen yöpakkanen takana.
MTBwannabe
04.03.2014, 18.29
Reitti lienee maukkaassa kunnossa to-aamuna, kun pitäisi olla kunnollinen yöpakkanen takana.
Pitänee harkita torstaina työmatkapyöräilyä.
MTBwannabe
06.03.2014, 13.39
Pitänee harkita torstaina työmatkapyöräilyä.
Kenelläkään tietoa (Aki, Pete?) uran tämänhetkisestä kunnosta? Jos vaikka harrastaisi työmatkapyöräilyä taas huomenna.
Kenelläkään tietoa (Aki, Pete?) uran tämänhetkisestä kunnosta? Jos vaikka harrastaisi työmatkapyöräilyä taas huomenna.
Tänään oli ainakin loistokunnossa kun mentiin, Aki tuuppaili läskillä ja mulla on sparkissa nastat joten sillä pystyi aika huoletta ajeleen.
Monelta olet aamulla lähdössä?
Aki Korpela
06.03.2014, 20.29
Paluumatkalla oli tänään loskaa ja myös kuraa, tulin hölkkäuraa alusta loppuun. Mulla jää huomenna aamupyöräily väliin, mutta jos jompi kumpi aamupyöräilijöistä haluaa ajella Kangasalantien kautta iltapäivällä takaisin Koskiin, seuraa olis tarjolla.
MTBwannabe
06.03.2014, 21.22
Tänään oli ainakin loistokunnossa kun mentiin, Aki tuuppaili läskillä ja mulla on sparkissa nastat joten sillä pystyi aika huoletta ajeleen.
Monelta olet aamulla lähdössä?
Jää sittenkin aamupyöräilyt väliin vaimon juttujen takia, mutta voisin ottaa pyörän kyytin ja liittyä paluumatkaporukkaan? Mites olette tulossa takaisinpäin?
Aki Korpela
06.03.2014, 21.46
Mä oon näillä näkymin sähläämässä klo 15-16, joten lähden Herwoodista vasta 16:08. :)
En kerkiä iltapäivän porukkaan kun pitää hakea Jiille uudet pyöräilykengät...hitto kun nuo kasvaa silmissä; huomenna kengät, ylihuomenna uusi fillari...mikä suo :seko:
MTBwannabe
06.03.2014, 22.09
En kerkiä iltapäivän porukkaan kun pitää hakea Jiille uudet pyöräilykengät...hitto kun nuo kasvaa silmissä; huomenna kengät, ylihuomenna uusi fillari...mikä suo :seko:
Tänään just lasten kanssa ajeltiin ja tultiin myös siihen tulokseen että tytölle on taas ostettava uusi pyörä.... :(
Hieno lentokeli mettissä kun pohja on jäässä ja pinta sula. Toki melkoisen kuraista paikkapaikoin mutta upeeta kaikenkaikkiaan!!!! 4h 32km tuli ajettua ympäriinsä...
Uusi lenkkikin tuli bongattua, siirtymä "rakkauspolulta" Sointulaan niin siitä kääntyy oikealle haara juuri ennen kuin tultaisiin Sointulan puolelle ja sitä polkua pääsee suoraan Sointulan rantapätkille. Nyt ei tarvi sitä(kään) väliä ajaa teitä pitkin!
Uusi lenkkikin tuli bongattua
Ehämmä tajunnu ees itte tosta ohjeesta mitään...
http://www.sports-tracker.com/#/workout/drgixxer/4ceg5kuhp0vjp60p
Eli tässä lenkki ja kohdassa 2:47 - 2:55 on tuo 'uusi' pätkä (jota ei ainakaan niillä lenkeillä ole ajettu, missä olen mukana ollut...)
MTBwannabe
09.03.2014, 18.35
Muutama pyöräilijä kävi Rapolassa nousemassa. Ootellaan jos saadaan kuvatodistetta peräkärrypyöräilyn autuudesta Rapolan takanousussa :rolleyes:
no-saint
09.03.2014, 19.53
Heps.
Pari vuotta nyt Koskissa vesitornin juurella asusteltu ja koohkattu pojan kanssa kaikkia lähipolkuja. Mm: Lotilan helppoa lenkkiä, Riippusiltojen polkuja, Korkkista jne. Nyt taas kevään tullen pojalla (10v) alkaa intoa löytyä ja itseäkin kiinnostaisi löytää uusia paikkoja mm: Roukon perämetsät, Pirkan taipaleen polut, Rapolan alue, reitit Taivalpirtille täältä päin (asunut Hellwoodissa joten sieltä päin tunnen). Olisiko mahdollista "tilata" joskus hidasta reititysopasta meille näyttämään paikkoja? Tampereella kun asuttiin niin käytiin ahkerasti Lamminpäässä Kanuunoiden ipanalenkeillä ja bmx radalla, Mustanvuoren dirtillä ja alamäkipoluilla niin taustaa löytyy pojalta. Itse olen metsiä, maantietä, dirttejä ja melkein kaikkia pyöräilymuotoja harrastanut joskus tosissaankin v.91->. Mikäli opasta löytyisi niin tarjoan toki vaikka rillimakkarat pihalla kesällä, teen talkootyötä jne, mikä nyt vain pyöräilyä edistää... T: Peltonen, 33v, iso, ruma ja lihava :-)
Tank Driver
09.03.2014, 19.57
Mäkin voisin varovasti kiinnostua edellä kuvaillusta esittelystä.
MTBwannabe
09.03.2014, 20.04
Erinomaista, lenkkiseuraa hitaille tutkimusmatkoille koskin poluilla yms löytyy takuulla. Myös yhteislenkeille voi tulla erittäin mielellään, jaetaan porukka vaikka kahtia ja aina mennään hitaimman mukaan. Itse opastan mielelläni ihmisiä paikallisilla poluilla. Tällä kannattaa huudella jos/kun on lenkille lähdössä, niin saadaan yhteislenkkejä kasaan.
Aki Korpela
09.03.2014, 20.16
Jee! Lisää porukkaa vaan lenkeille mukaan. Vauhtia ei tartte ikinä pelätä, sillä kaikkia odotetaan aina. Otetaan lähiaikoina totaalisen aikataulupaineeton esittelyretki.
Gixxerille kiitos uusista poluista! Ja tänään tuli tosiaan poikettua Rapolassa. Hiukan arvelutti, kestääkö Scott-vanhuksen scandium-swingi peräkärryn ja pojan kiskomista ylämäkeen, mutta kyllä se kai kesti. :)
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2014/rapola090314.jpg
no-saint
09.03.2014, 20.24
Olenkin täällä jo jonkin aikaa sivusta seurannut Korpelan ja teidän muiden jutusteluja ja tullut siihen päätökseen että juttujen perusteella uskalsin kysellä lenkkiseuraa. Me kun olemme pojan kanssa tälläisiä "outoja" harrastajia (ainakin Tampereella sai välillä sen mielikuvan). Käytämme siis todellakin jopa avopolkimia, emme juurikaan vartalon myötäisiä succiksia ja käytämme ns: skeittikypäriä, aivan kamalan häröjä ilmestyksiä siis odotettavissa ;-). Itsellä vuorotyö myös viikonloppu vuoroilla joten välillä haastavaa ajan löytäminen mutta laitan infoa tänne kun tiedän esim: viikon päähän reenipäivän niin ehtii sumplia aikataulut.
ps: profiili on ollut päivittämättä n.3vuotta joten melkein kaikki tiedot väärin :-), korjaan kun pääsen pöytäkoneelle joskus.
MTBwannabe
09.03.2014, 20.36
Kukaan ei ole outo meidän porukoissa, paitsi ehkä mä. Avopolkimet ja skeittikypärät ovat erittäin tervetulleita. Avopolkimilla enduromies Gixxerikin vetelee, eikä sitä ole hyljeksitty vaan se näyttää meille aina kivikoissa pitkää nenää (loittonevaa selkää).
edit: Outo on toki toi Rapolan päälle peräkärryllä polkeva (poika kyydissä) tyyppikin, mutta muuten leppoisa ;)
jani54321
09.03.2014, 21.23
Tässä pääsee näemmä ei-niin-hc-polkijat avaamaan myös kauden, näyttää jo sen verran kuivalta. Pistäkääs vähän kelitietoa, pururadat taitavat vielä olla vetiset?
MTBwannabe
09.03.2014, 21.53
Tässä pääsee näemmä ei-niin-hc-polkijat avaamaan myös kauden, näyttää jo sen verran kuivalta. Pistäkääs vähän kelitietoa, pururadat taitavat vielä olla vetiset?
Jani, soitellaan ja mennään lenkille. Ajellaan kuivia ja hyviä paikkoja. Nimimerkistä päättelin, jos meni väärin niin........... MU
Aki Korpela
09.03.2014, 21.58
Kyllähän se niin taitaa olla, että taitavimmat kaverit vetää avopolkimilla... Eli kalusto tai vaatetus eivät aiheuta outoutta. :) Itse oon toki umpiouto, mutta sen verran täytyy puolustautua, että peräkärry raahattiin tänään mäen päälle vain kertaalleen. Muut nousut tehtiin pelkällä fillarilla. :)
Maastossa on pääosin märkää ja kuraista, mutta routa kantaa vielä. Pururadoilla taitaa paikoin olla vielä jäätä, ainakin Roukossa.
MTBwannabe
09.03.2014, 22.19
Kun polut tästä hiukan kuivuvat, järjestään täydellisen aikataulupaineeton yhteislenkki ISOLLA porukalla. Jaetaan tarpeen tullen porukka muutamaan osaan, jotta jokainen saa hommasta irti jotakin.
Omituista porukkaa kun ne nyt innostu tuollain sitä kuuluttaan ;) mutta jos se nyt on jotain kevät muotia :seko: niin kyllä kai meitsikin hieman outo on :cool:
pätkyläinen
10.03.2014, 15.52
Tere! Minä tuun kanssa mukaan kun on "The hetki" ja ilman kiirusta tai paineita kruisaillaan.
ps. Kuka osaa korjata sekä huoltaa mun judy tt:n kotikoskissa??
Aki Korpela
10.03.2014, 23.23
Nyt alkaa olla jo mukavasti porukkaa Koski-kruisailuun!
Judy TT... Mitäs vuosimallia se on? Ja mahtoiko olla perinteinen kierrejouset öljykylvyssä -keula? Koskista tuskin löytyy liikettä, jossa olis tohon varaosia, mutta Rtechiä Tampereella kannattaa kokeilla. Hinta saattaa tosin nousta ainakin puoleen uuden keulan hinnasta, jos kovasti joutuu osia vaihtelemaan...
Halvin vaihtoehto varmaan olis tilata varaosat netistä ja yrittää tehdä huolto itse. Koskin lenkeillä silloin tällöin piipahtavalla micanonilla saattaa olla vanhoista rokkareista hämmästyttävän paljon kokemusta. :)
no-saint
11.03.2014, 07.20
Olisiko mahdoton ajatus kerätä tänne hetki päivämääriä kasaan ja lyödä sieltä sitten mahdollisimman monelle yhtaikaa sopiva päivä lukkoon? Itsellä jokatoinen vkl töitä ja emännällä myös monivuorotyö Tampereella joten suht haastavaa mutta alustavasti 29-30.3 olis vapaa vkl.
pätkyläinen
11.03.2014, 07.46
Öö tuotanoin en kyllä tiedä siitä vieteristä mitään :D arvailisin olevan noin 2000 luvun taitteesta.
Ko. vkl näillänäkymin sopii vaikka kalusto asettaa aikataulupaineita.
Onko kenellekään myyrä halpaa keulaa ja leveää tankoa?
Tank Driver
11.03.2014, 07.50
Mikä on leveä ja millä halkaisijalla?
MTBwannabe
11.03.2014, 09.01
Tulee varmaan halvemmaksi ostaa uutta putkea eteen kuin alkaa huoltamaan tuota vanhaa.
Mä en itse osaa vielä mitenkään varmaksi sanoa tuota 29.3, hyvä kun osaan tulevan lauantain kertoa. Periaatteessa kalenterissa ei tällä hetkellä siellä ole mitään, mutta näihin voi aina tulla muutoksia näinkin pitkällä aikavälillä :rolleyes:
Periaatteessa kuitenkin joka la ajetaan ja AINA voi tulla mukaan kuka tahansa. Sovitetaan vauhtia aina porukan mukaan eikä toisinpäin.
pätkyläinen
11.03.2014, 09.29
No voihan vispilä ton kepin kanssa!
Onko kenelläkään sitten tietoa minkälainen jäykkäkeula sopii tollaseen GF :n Wahooseen jos laittaisi työmatkajyräksi ton ja alkais haaveileen maasturista myöhemmin.
En osaa sanoa tangon halkaisijasta vielä mitään.. pitää mitata kunhan saan aikaiseksi.
Aki Korpela
11.03.2014, 10.59
Jos se Judy TT sattuisi olemaan yksinkertainen jousi-elastomeeri-keula ilman öljyvaimennusta, niin sen huoltaminen olisi hyvinkin simppeliä. Ei muuta kuin avaus, putsaus ja vähän voiteluöljyä molempiin putkiin. Mutta jos se on öljyvaimennettu haarukka, tiivisteet ja puslat ovat varmaan vaihtokunnossa, jolloin kokonaan uuden haarukan hommaaminen ei välttämättä ole paljonkaan kalliimpaa varsinkin silloin, jos huolto pitää teettää asiansa osaavassa liikkeessä.
Jos se Judy TT sattuisi olemaan yksinkertainen jousi-elastomeeri-keula ilman öljyvaimennusta, niin sen huoltaminen olisi hyvinkin simppeliä. Ei muuta kuin avaus, putsaus ja vähän voiteluöljyä molempiin putkiin. Mutta jos se on öljyvaimennettu haarukka, tiivisteet ja puslat ovat varmaan vaihtokunnossa, jolloin kokonaan uuden haarukan hommaaminen ei välttämättä ole paljonkaan kalliimpaa varsinkin silloin, jos huolto pitää teettää asiansa osaavassa liikkeessä.
Totta, noiden yksinkertaisten keulojen huoltaminen on todella simppeli juttu eikä öljykeulakaan kovin paha ole itse huoltaa (toki itsellä kokemusta prätkien keulojen kanssa bulaamisesta).
Mä hommasin nykyisen ilmakeulan vähän käytettynä hintaan 120e ja asentelin sen vanhan keulan tilalle, ei kallis investointi ja pyörä nousi todellakin seuraavalle levelille. Saapa nähdä, miten sen huoltaminen onnistuu kun sen aika tulee...
Onko kenellekään myyrä halpaa keulaa ja leveää tankoa?
Yksi Manitou kerää muistaakseni pölyä varastossa.
Pelkkiä kapeita tankoja, leveät käytössä :)
Muistelen että Judy TT on elastomeereillä varustettu (ns. halpiskeula). Eikä siinä taida olla muuta vaimennusta kuin luonnollinen kitka.. Kuten Aki totesi, purku, putsaus ja tiivisteet uusiksi auttaa kummasti. Osatkaan ei paljoa maksa (15€): Item number: 15302 www.bike-components.de
Tosin, kasaan painuneet elastomeerit saattaa kaivata huomiota nekin, ja liukupuslat. Jos ei halua rakennella, osta uusi/vähän käytetty tilalle.
Tangon leveys on mielenkiintoinen aihe, toisille 70cm on leveä, toisille kapea.
Aki Korpela
13.03.2014, 08.24
Viikonloppuna yhteislenkkiä? Mulle ei lauantai sovi tällä kertaa, mutta sunnuntai klo 10 kelpaisi. Saattaa hyvällä säkällä olla jopa talvipolut. :)
MTBwannabe
13.03.2014, 09.56
Viikonloppuna yhteislenkkiä? Mulle ei lauantai sovi tällä kertaa, mutta sunnuntai klo 10 kelpaisi. Saattaa hyvällä säkällä olla jopa talvipolut. :)
Näyttää keliennuste vähän jo muuttuneen parin päivän takaisesta. Sunnuntai sopii, hyvältä näyttää keli ainakin vielä. Kaikki mukaan, ajellaan hitaasti ja nautitaan ulkoilusta.
Aki Korpela
15.03.2014, 08.28
Huomenna (su) saattaa olla kelpo kelit maastossa. Pitäis olla vähän pakkastakin, joten kura tuskin lentää. Ja toisaalta lunta lienee niin vähän, että kaikkialla (paitsi jäällä) pääsee ajamaan. Sale klo 10!
Tervehdys! Esittäydyn lyhyesti: 40v mies kaupungin etelälaidalta. Kohta takana vuosi maastoajoa omaksi iloksi, yhteisiä lenkkejä myös DrGixxerin seurassa. Talvi nautittu ajosta nastoilla. Yhteiset lenkit ja reittitiedot yms. alkoivat kiinnostamaan siinä määrin, että päätin liityä mukaan. Saatampa ilmestyä jo huomiselle yhteisajolle.
Tervehdys! Esittäydyn lyhyesti: 40v mies kaupungin etelälaidalta. Kohta takana vuosi maastoajoa omaksi iloksi, yhteisiä lenkkejä myös DrGixxerin seurassa. Talvi nautittu ajosta nastoilla. Yhteiset lenkit ja reittitiedot yms. alkoivat kiinnostamaan siinä määrin, että päätin liityä mukaan. Saatampa ilmestyä jo huomiselle yhteisajolle.
Mukavia lenkkejä ollut ja nuo yhteislenkit vie harrastusta taas nextille levelille!
Taidan hilpaista pienelle vakoilu- ja salaharjoittelulenkille, kelit näytti koiran kanssa mettällä kävellessä ihan fillarikeliltä... Huomenna meinasin skipata, mutta se suunnitelma saattaakin muuttua jos kerran olisit lähössä mukaan.
Laitakko jo kapulan Akin rattaisiin ensi kesän maratooni kisoissa... ei siihen tosin paljoo jalkaa tarvita:cool:
Aki Korpela
15.03.2014, 16.41
Kovaa mutta rehellistä tekstiä izmolta! Mutta vielä on aikaa vahvistaa jalkaa...
Kaikki vaan huomenna lenkille!
Mites toi keli, pärjääkö ilman nastoja? :D Tän talven kaiken kolmen ulkolenkin kokemuksella ei mitään hajua kuinka kumi käyttäytyy huomisiin sääennusteisiin peilaten...
Kovaa mutta rehellistä tekstiä izmolta! Mutta vielä on aikaa vahvistaa jalkaa...
Kaikki vaan huomenna lenkille!
Tärkeintä on katkaista henkinen selkäranka:cool:
Mites toi keli, pärjääkö ilman nastoja? :D Tän talven kaiken kolmen ulkolenkin kokemuksella ei mitään hajua kuinka kumi käyttäytyy huomisiin sääennusteisiin peilaten...
Tän päiväiseen peilaten: ei mitään tarvetta nastoille.
Löysin ihan vakioreittien varrelta aivan mageen uuden rinkulan, osin vähän haastavampaa tekniikkapätkää, jopa meikäläiselle (!) tuli toistakymmentä "virhepistettä" ;) Jos osutaan huomenna sinne suunnalle niin esittelen salaharjoittelupäivän uudet reitit :D
Edit: siis jos pysytään maaston puolella, niin nastoja tuskin tarvitaan. Jos tulee tiesiirtymiä ja on yöllä jäätänyt niin sitten voi toki olla liukkaita kohtia. Tuskin mitään isoja probleemia kuitenkaan (nimim. koko talvi slickseillä)
Aki Korpela
15.03.2014, 20.24
Gixxer on ytimessä, poluilla on tuskin nastoille tarvetta. Mä lähden ainakin ilman.
Aki Korpela
15.03.2014, 20.25
Tärkeintä on katkaista henkinen selkäranka:cool:
Toki näin. Varsinkin, kun ajetaan samassa tiimissä. :) Vai ootko vaihtanu Skinsseihin?
Toki näin. Varsinkin, kun ajetaan samassa tiimissä. :) Vai ootko vaihtanu Skinsseihin?
oli tossa katkaisussa jotain tottakin... varsinkin jos sanoo että on eväsreppu syöty tai jalat loppu niin on semmonen kilpailija helppo ohittaa
Aki Korpela
15.03.2014, 22.19
oli tossa katkaisussa jotain tottakin... varsinkin jos sanoo että on eväsreppu syöty tai jalat loppu niin on semmonen kilpailija helppo ohittaa
Totta puhut. Kävin just kiillottamassa läskin voimansiirtoa myöten. Huomenna mennään taas!
Mukavaa oli taas porukkalenkillä selkävaivoista ja vääntyneestä vaihtajankorvakkeesta huolimatta :o Tässä vielä teknistä tyylinäytettä.
http://www.youtube.com/watch?v=-FuB7lBgHlI&feature=youtu.be
Ja tässä toinen
http://www.youtube.com/watch?v=emQ_3kEcjfA
MTBwannabe
16.03.2014, 13.16
Lenkki lähti kympiltä ja nyt jo juttuja foorumilla? Illalla vissiin toinen lenkki tiedossa :p
Hyvinhän se ensimmäinen oma yhteislenkkini meni - vaikka puhti ja taidot loppuivatkin kesken. No, tästä on hyvä jatkaa - ensin kuitenkin ketju vaihtoon.
Lenkki lähti kympiltä ja nyt jo juttuja foorumilla? Illalla vissiin toinen lenkki tiedossa :p
Joo, mulle riitti tänään 3h ovelta ovelle. :)
Aki Korpela
16.03.2014, 15.17
Viisi ajajaa lähti Salelta liikkeelle, ja likimain tällainen (https://maps.google.fi/maps?q=http:%2F%2Fwww.arkitiede.fi%2Fpyoraily%2Fgp s%2F14031601.gpx&hl=en&sll=61.277988,23.978691&sspn=0.091898,0.307274&t=m&z=13) rinkula tuli heitettyä. Oli tavallista teknisempää ja ainakin meikälle yllättävän paljon uutta polkua. Kiitos Gixxerille uusista poluista ja Kummelille videoista! :) Eikä näyttänyt treilorilla tosiaan olevan mitään ongelmia.
MTBwannabe
16.03.2014, 18.25
Mä oonkin aina miettinyt onkohan tossa Pikku-Ulvajan rannassa jotain polunpätkää tms mutten ole koskaan vaivautunut katsomaan. Näemmä siellä on. Pitääkin käydä tsekkaamassa.
MTBwannabe
16.03.2014, 18.27
Hyvinhän se ensimmäinen oma yhteislenkkini meni - vaikka puhti ja taidot loppuivatkin kesken.
Toivottavasti Aki muisti myös siteerata Izmon legendaarisia lauseita tässä kohdassa :)
Toivottavasti Aki muisti myös siteerata Izmon legendaarisia lauseita tässä kohdassa :)
Hahaa, ei se ehtiny, mää pääsin lohkaseen ;)
Tuo pikku-ulvajanpuoleinen mettälenkki on muuten tosi hieno tekniikkapätkä, ei voi kuin suositella. Sen saa vielä tehtyä helposti lisälenkkinä kun tulee ulvajanniemen polulta ulos...
Aki Korpela
16.03.2014, 21.11
Jäi siteeraamatta. Mutta Gixxer taisi keulassa kerran todeta: "Onko vauhti sopiva? Voidaan kyllä ajaa kovempaakin." :)
no-saint
16.03.2014, 21.27
Kiitoksia kovasti noista kartoista! Edellisten karttojen avulla löysin uuden reitin töihinkin. Katselin tänään päivittäisellä työmatka polkaisulla (valkeakoski-lempäälä-valkeakoski) teidän jälkiä siinä ammattikoulun aidan vieressä. Piti lähteä niitä tutkimaan mutta onneksi emäntä muistutti texviestillä menevänsä yövuoroon ja haluavansa nukkumaan päikkäreitä niin ei "joutunut" harrastepolkemaan... Prkl. Ensi vkl iltavuoroissa mutta tosiaan 29-30.3 olis vapaa vkl niin polkaisen mukaan pyörimään.
Aki Korpela
16.03.2014, 21.47
No, tästä on hyvä jatkaa - ensin kuitenkin ketju vaihtoon.
Jos oot ajanut samalla voimansiirrolla alusta asti, uusi ketju ei välttämättä toimi vanhojen rattaiden kanssa. Eli ainakin takapakan saatat joutua vaihtamaan samalla. Mulla on ollut (pahana) tapana ajaa voimansiirto loppuun yhdellä ketjulla, eli ajan niin kauan, kunnes ketju alkaa hyppiä rattaista yli voimalla polkiessa. Yleensä toi on maastossa tarkoittanut jotain 5000 kilsaa. Mutta tarkoitus on tässä lähinnä vaan sanoa, että vaikka se ketju tänään katkesikin, ei sitä silti välttämättä tarvitse uuteen vaihtaa. Eikä se ketjulinkkikään varsinaisesti heikennä ketjua.
Aki Korpela
16.03.2014, 21.49
Ensi vkl iltavuoroissa mutta tosiaan 29-30.3 olis vapaa vkl niin polkaisen mukaan pyörimään.
Noilla työmatkapyöräilyillä tullee väkisinkin vahva pohja! Katellaan parin viikon päästä!
Tässä vielä fiilistelykuva eiliseltä tekniikka-ajoretkeltä:http://koti.mbnet.fi/mikanon/mtb/AkiK_16032014_web.jpg
Läskipyörä peruutettu kiven päälle...:seko:
Aki Korpela
17.03.2014, 18.43
Kiitos micanonille kuvasta! Yleensä paikka näyttää kuvassa helpommalta, kuin mitä se todellisuudessa on, mutta tässä kuvaaja on mun mielestä onnistunut vangitsemaan päinvastaisen fiiliksen. :)
--> izmo
Taito ei vielä riitä peruuttamiseen, mutta jo parin kuukauden päästä tilanne tulee olemaan toinen. ;)
MTBwannabe
17.03.2014, 19.42
Kävin tänään pyörittämässä hiukan kevyttä ensin Rutajärven suunnalle ja sitten vähän uusia polkuja, mutta kyllä tuo 2.5km pätkä ennen Rutajärveä pistää harmittamaan. Aiemmin superhauska polku on vedetty aivan paskaksi ratsastamalla. Aivan peltoa koko pätkä linjalta Rutiksen tielle asti. Viduttaa. Kauheen tehdasalueen ne on näemmä väsänneet sinne Ahvenjärventien kulmille kun kävin siellä ihmettelemässä. Se on vanha 22 (ja varmaan myös 10km) lenkkikin sitten förbii ainakin vanhalta osaltaan. Tulee meinaan aita vastaan jatkossa :(
Aki Korpela
17.03.2014, 21.55
Ajelin tänään sun jälkiä kotimatkalla. Rutajärveltä eteenpäin oli tosiaan vähän möykkyistä, mutta toisaalta ne hevoset taitaa asustaa käytännössä reitin vieressä. Paha sitä on mennä sanomaan, ettei kotipoluilla saa ratsastaa... Ahvenjärventiellä ei oo tullu aikoihin käytyä. Ainoastaan Kangasalantieltä on tullut sitä uutta valtatietä ihmeteltyä. :)
MTBwannabe
17.03.2014, 22.06
mutta toisaalta ne hevoset taitaa asustaa käytännössä reitin vieressä. Paha sitä on mennä sanomaan, ettei kotipoluilla saa ratsastaa... Ahvenjärventiellä ei oo tullu aikoihin käytyä. Ainoastaan Kangasalantieltä on tullut sitä uutta valtatietä ihmeteltyä. :)
Olihan siinä aiemmin ratsastuksen kieltävä kyltti, mutta ovat tainneet heittää sen puskaan. Ahvenjärventie on entisessä kunnossaan, mutta siitä hiukan Kangasalantien suuntaan oikealle lähtevä metsätie on leventynyt noin 4 kertaiseksi ja sinne linjalle on ilmestynyt helvetillinen aidattu alue ja rakennuksia tuntuu nousevan.
Aki Korpela
17.03.2014, 22.46
Mutta eikös ratsataminen oo jokamiehenoikeus? Voiko sen kieltää? Pirkan hölkän aikoihin pysyvät varmaan kohteliaisuussyistä polulta pois, mutta onko ratsastamisen kieltäminen vähän samanlaista kuin pyöräilyn kieltäminen Suolijärven rantapolulla?
Tarttee käydä tsekkaamassa Ahvenjärventie tässä joskus.
MTBwannabe
17.03.2014, 23.05
Mutta eikös ratsataminen oo jokamiehenoikeus? Voiko sen kieltää? Pirkan hölkän aikoihin pysyvät varmaan kohteliaisuussyistä polulta pois, mutta onko ratsastamisen kieltäminen vähän samanlaista kuin pyöräilyn kieltäminen Suolijärven rantapolulla?
Ratsastaminen ei taida olla ihan niin yksiselitteinen jokamiehenoikeus, varsinkin kun se selvästi tuhoaa tuon baanan muulta kulkemiselta. Kesällä pyöräily tai juokseminen noissa maastoissa on käytännössä poissuljettua. Ratsastamista ei muutenkaan saa, ainakin nopealla googletuksella harrastaa kuntopoluilla, jollainen tuo ainakin ennen oli. Tosin tuo pätkä on jo nyt siinä kunnossa että ratsastakoot rauhassa.
Jokainen voi käydä maastoratsastusmerkin teoriakokeessa ja päätellä mitä vastaa kysymykseen :rolleyes:
8.
Kuntopoluilla saa ratsastaa, jos siellä ei näy muita ulkoilijoita?.
"Hevosella ratsastaminen on jokamiehenoikeutta mm. metsissä ja teillä. Järjestyslain nojalla ratsastus on kielletty kuntopolulla, yleiseen käyttöön kunnostetulla ladulla ja urheilukentällä. Hevosajoneuvolla (rattaat ja hevonen) ajaminen voidaan kieltää tietyissä oloissa. Eli hevosajoneuvolla ajaminen rinnastetaan ajoneuvoliikenteeseen, joka ei ole suoranaisesti jokamiehenoikeutta."
Taitaa nuo ratsastajat tulla tuolta Euro-tallilta rutajärventien alusta, eli ei ihan vierestä. Pyörällä vielä ajelee hevosen kuokkimaa uraa, mutta jalkasin on aika kamalaa.
MTBwannabe
18.03.2014, 08.46
Joo nyt sitä vielä pyörällä ajelee, mutta kesällä hiukankin kosteammalla alkaa olla jo enemmän haastetta. Lisäksi sitä ulostetta tuntuu olevan jokapaikassa keskellä polkua. Harmillista sinällään, mutta positiivista tässä on se että tuon parin kilometrin pätkän pystyy kiertämään tien kautta. Ja tosiaankin juosten tuo on kyllä vielä pyöräilyäkin hirveämpää kulkua.
MTBwannabe
18.03.2014, 12.09
Tuollainen löytyi koneelta.
http://1drv.ms/1hvlyv9
Kukas tunnistaa alla olevan paikan?
https://wtacdw.bay.livefilestore.com/y2mFGAEWQd2oNEnu45RCciIM-RhlZc1Olyd4kcWKRO_KxkfmGFSAWAf_tzXyeqZPBBdko9jvrux SXeLQAYKEqVMtdw2kurCokjiZgBnBMTFfORPasbwvL3pRJ-aJ9BDe5bl/salakuva.jpg?psid=1
Aki Korpela
18.03.2014, 16.25
Toi video on ihan selkeesti Fat Bike Party -kamaa! Ja kuvan arvaan olevan niiltä tämän talven "uusilta" poluilta, jotka kiertää maankaatopaikan ja päätyy lähelle Kärjenniemeä. Eikös siellä lopussa ole tommoinen lato?
Mä päätin tänä aamuna herätessäni käyttää viimeisen hiihtolomapäivän ja lähdin läskillä extempore Roineen-kiertoon (https://maps.google.fi/maps?q=http:%2F%2Fwww.arkitiede.fi%2Fpyoraily%2Fgp s%2F14031801.gpx&hl=en&sll=61.27134,24.03784&sspn=0.045959,0.153637&t=m&z=10). Nyt on jalat sekä tyhjät että ruvella. Oli yllättävän raskas keikka. Aikaa kului 6.5 tuntia, mutta puolisen tuntia taisi yhteensä tuhraantua lipsuneen takapikalinkun kanssa useampaan otteeseen ährätessä.
Reitti on kokonaisuudessaan sujuvasti ajettavissa, mutta Kangasalan Kirkkoharjun näkötornilta lähtevä jyrkkä hiekkatielasku on vaarallinen. Se oli tänään lumen alla peilijäätä likimain ylhäältä alas asti. Pannutin heti mäen päällä, ja fillari valuikin sitten iloista vauhtia alas asti. Itse sain jostain pajusta kiinni, ja kömmin parin minuutin keräilyn jälkeen nöyrästi puskia pitkin perässä.
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/2014/roine180314.jpg
MTBwannabe
18.03.2014, 16.32
Toi video on ihan selkeesti Fat Bike Party -kamaa! Ja kuvan arvaan olevan niiltä tämän talven "uusilta" poluilta, jotka kiertää maankaatopaikan ja päätyy lähelle Kärjenniemeä. Eikös siellä lopussa ole tommoinen lato?
Mietin tänään itsekin että Roinetta pitäisi lähteä kiertämään jonain päivänä. Tuo lato on kuitenkin Ahvenjärventien suunnalla, eli tältä osin harhalaukaus.
Aki Korpela
18.03.2014, 16.39
Lisäksi sitä ulostetta tuntuu olevan jokapaikassa keskellä polkua.
Tää kyrsii möykkyisyyttä enemmän. Tarttis sanoa ratsastajille, että keräisivät lemmikkien ulosteet samaan tapaan kuin koirien ulkoiluttajatkin tekevät. Kai se kama jätesäkkiin mahtuisi. Tosin lapiota täytyisi kantaa mukana. :)
Tuolla läski ketjussa on tainut olla juttua Onen pikalinkuista ja joku tainut tehdä myös kiinteen ruuvin taakse
Aki Korpela
18.03.2014, 17.50
Joo, oon kyllä tiennyt, että toi pikalinkun lipsuminen on Fattyn tyyppivika. Mulla se pysyi pois ekat 5 kk, mutta nyt lipsuu. Näyttäisi tosin pikalinkun kontaktipinta kuluneen lähes sileäksi. Täytyy vaihtaa xtr:n pikalinkusta käyttämätön kierrekappale Fattyn pikalinkkuun ja kattoa, vieläkö lipsuu...
Juha Rämälä
19.03.2014, 19.34
Melkein kävi ärsyttämään kun tänään kotimatkalla seurailin Akin läskipyörän jälkeä Hervanta-Valkeakoski -välillä. Kummallisen suoraan oli kulkenut. Kostoksi olin liikkeellä 29":llä joka luikerteli niin maan perusteellisesti, että jos joku kuvitteli saavansa ko. välille mahtitalvibaanan niin väärässä oli. ;) Luovutin kostamisen jossain Rutajärven jälkeen kun polku risteää tien, päädyin jollekin hevostilalle josta piti ihan perinteisesti kysyä tietä. Veto loppui sitten lopulta Lempäälään Mantunkulman Nesteelle (ei valoa, kädet jäässä, mutta onneksi rahaa kahviin ja pullaan). Sellaista. Vaimo ja maitojuna.
Veto loppui sitten lopulta Lempäälään Mantunkulman Nesteelle (ei valoa, kädet jäässä, mutta onneksi rahaa kahviin ja pullaan). Sellaista. Vaimo ja maitojuna.
Taipuu ne vahvimmatkin joskus :D Mutta mahtoi kahvi ja pulla maistua hyvältä pienen tuskan jälkeen?
Taipuu ne vahvimmatkin joskus :D Mutta mahtoi kahvi ja pulla maistua hyvältä pienen tuskan jälkeen?
Ukki aina totesi, ettei se haittaa, kun se on päässä, mutta sitten on paha, kun se menee jalkoihin ja säntäilee pitkin kyliä
MTBwannabe
19.03.2014, 20.58
Luovutin kostamisen jossain Rutajärven jälkeen kun polku risteää tien, päädyin jollekin hevostilalle josta piti ihan perinteisesti kysyä tietä. Veto loppui sitten lopulta Lempäälään Mantunkulman Nesteelle
Nyt olis kiva kyllä nähdä gps käyrä ;)
Juha Rämälä
19.03.2014, 21.25
Nyt olis kiva kyllä nähdä gps käyrä ;)
http://www.sports-tracker.com/#/workout/ramala/2pnj3k4mdbhfes87
Toimiskohan tämä, mun koneella ei ST lähtenyt käyntiin. Todiste A.
MTBwannabe
19.03.2014, 21.44
http://www.sports-tracker.com/#/workout/ramala/2pnj3k4mdbhfes87
Mallikkaastihan toi on mennyt. Oisit vaan ajanut sen viimeisen 3km suoraan Akin oven taakse kahville :)
Ihme sinällään että suostuivat edes neuvomaan tuolla tallilla, joka kerta siitä ohi ajaessa on saanut vihaisia katseita tyyliin "vittuako sä täällä teet" ja melkein kehotuksen taluttaa siitä ratsastuskentän ohi.
Juha Rämälä
19.03.2014, 21.51
Kummelin talo oli varasuunnitelmana, mutta auringon mukaan suunnistaminen vei vähän väärään suuntaan. ;)
Siellä tilalla kysyin neuvoa vanhemmalta rouvalta, joka ihan normaalisti kommunikoi. Nuorempi ratsastajatyttö ihan hymyili kun kysyin saako ohittaa.
Aki Korpela
19.03.2014, 21.52
Kovaa settiä Juhalta! Huomenna tullee sitten ihmeteltyä sitä kiemurtelevaa jälkeä. :)
Ilmoittele, jos teet saman keikan joskus uudestaan, niin ajetaan kimpassa.
Juha Rämälä
19.03.2014, 22.04
Heh. Ajat sitten huomenna renkaan leveyden sivussa mennen tullen niin mahdun minäkin joskus polulle. ;) Ens viikolla varmaan seuraava yritys. Jos vaikka ottaisi valot mukaan niin kehtaisi ajaa kotio asti. Huomenna Kauppiin ja Kaupinojalla sitten saunomaan.
Selkeesti tuli tuolla lenkillä läskipyörän edut esille, vaikken itse ajamista nähnytkään. Meni tosi paljon energiaa pelkästään pystyssä pysymiseen.
Aki Korpela
19.03.2014, 22.19
Joo, läski menee aika helposti suoraan. Eikä taida ne kavioreiätkään haitata etenemistä samaan malliin kuin kapearenkaisella. Mutta kovaa sillä ei pääse. Tai ainakaan allekirjoittaneen rimpulajalat ei saa siihen vauhtia. Mutta hauska se on hitaudesta huolimatta.
Juha Rämälä
19.03.2014, 22.25
Mites musta nyt tuntuu siltä etten oikein usko tätä rimpulajalkajuttua. ;)
Aki Korpela
19.03.2014, 22.28
Usko Juha puhetta. En kehtaa laittaa kuvaa. :)
MTBwannabe
20.03.2014, 14.12
Lauantaina kympiltä salelta keula(t) kohti polkuja? Kuka lähtee mukaan?
Aki Korpela
20.03.2014, 21.08
Yritys on kova, muttei uskalla vielä luvata. Kurkku on karheena ja hallitusneuvottelut kesken.
Aki Korpela
21.03.2014, 19.05
Vieläkö tää tarjous on voimassa? Saattaisin lähteä.
MTBwannabe
21.03.2014, 19.31
Onhan se, kävin äsken lämmittelyksi siirtämässä etelä-Pirkanmaan kuvarastia :)
Pitäsköhän täältäkin yhen rimpulakintun lähtee peesiin ainakin muutamaks tunniks...
Juha Rämälä
21.03.2014, 21.04
Jospas minäkin sitten lähden tutustumaan Valkeakosken maisemiin. Täysjäykkä vai täysjousto?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.