Lainaus Alkujaan tämän lähetti pahviankka Katso viesti
.Ai niin, silloin joutuu ehkä olemaan sosiaalinen ja hankkimaan kavereita. Paha rasti peruspyöräilijälle...
Kavereiden hankkiminen ei hirmuisesti auta jos ne kaverit eivät aja kilpaa. Itse olen tullut siihen tulokseen, että kimppakyytien hankkiminen tai niiden järjestäminen on aivan ajan hukkaa jos ei ole kahta tai useampaa kuskia jotka ajaa pääsääntöisesti aivan samat kisat. Sipoo on hyvä esimerkki. Tempo ja maantie. Itse ajoin viime vuonna kummatkin. No, seuratoveri ajoi vain maantien. Joten itse menin la ja kaveri omalla autolla su. Aika monessa kisassa on samanlailla jos on kisoja samana viikonloppuna useassa paikassa. Ei toimi. Lisäksi kun on sitten niin, että jos itse on ainoa paikakunnan aktiivinen maantiekuski, niin siinäs järjestelet kimppakyytejä itseksesi. Tietenkin sinä voit minulle kertoa kuinka yksi ihminen voi harrastaa kimppajuttuja. Voisin sitten itsekseni kokeilla vaikkapa ryhmäseksiä.

Lisäksi jotenkin tuntui itsestä aivan selvältä, että maaliskuussa jo tiesi että mitkä kisat ajaa. Sitten se menee monella sellaiseksi hohhailuksi, että kisapäivän aamunakaan ei tiedetä, että ajetaanko vai ei. Järjestä siinä sitten kimppakyytejä. Ja toiseksi jossain tempoissa on yleensä kilpa/eliten ja koukkupolvien lähtöjen välissä mahdollisesti monen tunnin raot. Eli itse starttaisi 12.00 ja kaveri sitten vaikkapa 15.00. Siinä sitten pitäisi pyöriä paikanpäällä se kolme tuntia tai vaihtoehtoisesti kaverin pitäisi herätä liian aikaisin jotta voi olla kimppakyyti.

Paitti viime vuonna pari kisaa meni niin, että itsekseen paukkasi hyvinkäälle ja sieltä kaverit mukaan ja poriin tai mynämäelle. Koukkasi melko paljon ja ajoaikaa pari tuntia lisää mutta onhan se kivempaa kuin itsekseen nököttäminen.

Ja olen huomannut, että pyöräilijät ovat hiihtäjien kanssa ehkä maailman epäsosiaalisimpia ihmisiä. Yhteislenkkejä ei Mikkelissä oikeastaan ajettu kun Kovanen lopetti 2003 vaikka miten niitä yritti järjestää ja sitten romahtivat keskiviikkotempot kun sinne ei enää saatu niitä innokkaita vakikisakuskeja. Sitten ihmetellään kuinka koko seuratoiminta loppui kuin seinään.