HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 8 / 251 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 58 108 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 7507

Aihe: Dopingpaukku

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu Katso viesti
    En jaksa toistella kommenttejani tuosta veron suuruudesta. Nyt moista haittaveroa, kuten muitakaan veroja, ei mene niistä ymmärtääkseni lainkaan jolloin haittojen kustannukset tulevat minun maksettavakseni täysimääräisenä ja se ei mielestäni ole oikein. Onko sinusta?

Vallitsevassa tilanteessa on pakko hoitaa ko. bisnes pimeästi. Jos doping olisi sallittua niin sen voisi tehdä ihan rehellisesti. Kuka sitä bisnestä nyt muuten pyörittää?
    Laillinen liiketoiminta tulisi vain nykyisen lisäksi eikä tilalle ja suurentunut kysyntä ja laillistettu status vain helpottaisivat harmaata liiketoimintaa. Miksi ostaa kallista dopingia valtionyhtiöltä kun Juri myy sitä salilla puoleen hintaan?

Ymmärtääkseni monet lääkkeet maksavat paljon apteekissa niin saako niitä sitten jostain kadunkulmasta pimeästi, halvemmalla?
    Saa. Netistä. Tulli koettaa jahdata niitä parhaansa mukaan. Osa tavarasta on kuranttia, osa parhaimmillaan harmitonta ja tehotonta, osa vaarallista käyttäjälleen.
    A Gentleman will walk but never run

fisuman Guest
    Ei todellakaan ole mikään pakko. Viittaan aikaisempaan mainintaani suomalaisesta naispyöräilijästä joka löi hanskat tiskiin koska ei suostunut douppaamaan.
    Et lukenut mitä kirjoitin mutta hyvä kun otit tämän tapauksen esiin koska se juurikin korostaa sen mitä tarkoitin. Kyseinen henkilö ei luomuna pärjännyt douppaajia vastaan joten rehellisenä ihmisenä ainoa vaihtoehto oli lopettaa. Eli jos yksi douppaa on muiden doupattava vähintään saman verran JOS HALUAA MENESTYÄ. Toki voi myös lopettaa.

Enpä haluaisi jo junnujen treeneissä alkaa kuuluttamaan että "parempi lopettaa jo nyt heti alkuunsa jos haaveilette kansainvälisestä menestyksestä mutta ette halua huijata ja mahdollisesti vaarantaa terveyttänne käyttämällä dopingia". Oma valintahan se on vai onko sittenkään?

KaisaTheKissa Guest
    Kyllähän yksilö saa omasta terveydestään päättää ja jos haluaa vetää nappeja jotta puntti nousee tai pyörä kulkee, niin vetäköön. Kunhan ei aja lisenssikilpailuissa tai muissa vastaavissa joissa on yhteiset pelisäännöt. Ainoa ongelma taitaa olla sitten se, että kun on tullut vakavia terveysongelmia, niin sitten kaverit ovat vaatimassa että yhteiskunta maksaa heidän hoitonsa ja lääkkeensä ja ties mitkä. Siis, jos yksilöllä on vapaus tehdä mitä lystää, tehköön, mutta vastatkoon itse tekemisistään. Itse olen ottanut kyseisen linjan ja se pitää.

Jos joku lähtee väittämään, että dopingilla olisi jotain hyviä terveysvaikutuksia, niin tottahan se on. Maltillisesti käytettynä voidaan hoitaa joitain sairauksia jos on esimerkiksi puutetiloja tai muita vastaavia. Mutta ainoa ongelma on, että lähes jokaisella aineella on haittavaikutuksia ja melko radikaaleja. EPO on todistettavasti tappanut paljon urhelijoita. Kasvuhormonit ja mieshormonit aiheuttavat agressiota, ties mitä aineenvaihduntaongelmia, hedelmättömyyttä ja kaikkea muuta kivaa. Tuskin kukaan täysjärkinen tahtoo, että penkistä nousee se 150 kg mutta sitten sängyssä lerpattaa ja lauotaan tyhjiä.

Kysehän tavisten dopingissa on hyvinpitkälle siitä, että ei ole oikeasti halua. Tahdotaan asioita tyyliin, "olisi niin kiva jos olisin hoikempi" tai "olisi niin kiva jos osaisin puhua espanjaa". Se jää sitten siihen, ei edes yritetä laihduttaa tai opetella sitä espanjaa. Jos joku haluaa olla kovassa kunnossa ja kaunis ja ihana, niin tekee asioita, jotka tukevat tavoitetta eikä vedä aineita. SPEDET!

Minä en huippu-urheilun kaltaista sirkushuvia kaipaa yhtään joten minun puolestani lopetetaan vaan. Ei ole kuitenkaan yksittäisen henkilön päätettävissä loppuuko se vai ei. Urheilu on bisnestä ja niin kauan kun sille on ostajia sitä bisnestä myös tehdään. Kun en seuraa kilpaurheilua oikeastaan mistään mediasta niin omalta osaltani olen edesauttamassa sen bisneksen loppumista, kuten myös niiden parkojen huippu-urheilijoiden pakko-douppaamisen jolla vastoin tahtoaan pilaavat terveytensä ja samalla pakottavat muutkin pilaamaan terveytensä. Mitä sinä teet asian ja näiden henkilöiden terveyden eteen?
    Eli et seuraa etkä ilmeisesti ole erityisemmin kilpaillutkaan? Ei nyt millään pahalla, mutta mitenhän tolla pohjalla voi ymmärtää esimerkiksi noita syitä mitkä saa jotktu käyttämään kiellettyjä aineita? Hyvä sitten huudella, että sallitaan duuping kun eihän sitä ole pakko käyttää. Kovanen nyt on joskus pyöräkilpailussa käynyt, mutta sillä taisi jo vuosia sitten olla "kaikki douppaa...suomessakin" mielipiteet.

Minä en kannata dopingin sallimista koska minä kilpailen edelleenkin ja satsin salliminen pakottaisi minut joko lopettamaan tai käyttämään itsekin, enkä minä halua vielä tehdä kumpaakaan. Niissä kisoissa mitä minä ajan pärjää aivan loistavasti huonoilla geeneillä, keskinkertaisella treenillä ja ilman aineita. En tiedä olisinko joskus päässyt paljonkin pidemmälle kielletyillä keinoilla, mutta ajoittain olen kuitenkin kyennyt kilpailemaan suht tasaväkisesti sellaisten kanssa ketkä ovat varmuudella vetäneet muutakin kuin uistinta.

En mä enää jaksa vääntää asiasta. Koittakaa nyt googlettaa anabolisista, dopingin käytöstä ja kilpapyöräilystä vaikkapa 30min, niin ehkä alkaa näkemään asioita vähän eri valossa. Nämä asiat eivät ole mustavalkoisia.

Ja Scarponikin sitten tunnusti. Onkohan niillä nyt tiedossa, että ei tästä mitään kakkaa niskaan voikaan saada, eli "tunnustetaan" vaan.

p.s. Kyllähän toi doping testauksen hintalappu hirvittää, mutta ei mua se vaihtoehtokaan kiinnosta kun asia mua kuitenkin koskee.

OP -> Sähän just kuvailit saliteinin joka on kiinnostunut penkkihauiksen tulosparannuksesta. Kyllä esimerkiksi voimailupuolella on paljon porukkaa ketkä ovat perehtyneet asiaan ja nykyään asiaan perehtyminen on helppoa kun on tämä intternetti. Kaikilla ei vain ole kärsivällisyyttä, pitkäjänteisyyttä eikä järkeä syystä (rajatut lahjat) tai toisesta (raha, "kunnia", tms.).
    OJ muokkasi tätä : 09.05.2007 at 15.37

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fisuman Katso viesti
    Et lukenut mitä kirjoitin mutta hyvä kun otit tämän tapauksen esiin koska se juurikin korostaa sen mitä tarkoitin. Kyseinen henkilö ei luomuna pärjännyt douppaajia vastaan joten rehellisenä ihmisenä ainoa vaihtoehto oli lopettaa. Eli jos yksi douppaa on muiden doupattava vähintään saman verran JOS HALUAA MENESTYÄ. Toki voi myös lopettaa.
    Luin kyllä. Sinä kirjoitit, että kun yksi douppaa niin sen seurauksena kaikki muutkin douppaa, eli että douppaaminen ei olisikaan oma valinta. Se on, kuten nyt itsekin toteat.

Enpä haluaisi jo junnujen treeneissä alkaa kuuluttamaan että "parempi lopettaa jo nyt heti alkuunsa jos haaveilette kansainvälisestä menestyksestä mutta ette halua huijata ja mahdollisesti vaarantaa terveyttänne käyttämällä dopingia". Oma valintahan se on vai onko sittenkään?
    Valehdellaanhan lapsille joulupukistakin. Onko reilumpaa tehdä heti realiteetit selviksi vai antaa ihmisen itse myöhemmin saada ne selville? En tiedä. Voihan olla ettei niitä uusia huippu-urheilijoita tulisi jos vanhemmat kuulisivat nappuloita treeneistä hakiessa kuinka valmentaja antaa doping-valistusta ja sen seurauksena tuleva pyöräilylegenda Keijo-Hilma ei enää kävisi harjoituksissa. Jos asiasta ei kerrota niin Keijo-Hilma sinisilmäisenä uskoo, että kovalla treenillä voi voittaa kaikki ja treenaa täysillä 15 vuotta, uhraten sen eteen paljon muuta "normaalia" elämää. Ja huomaa jossain vaiheessa, että kaikki tallikaverit douppaa ja niillä pyörä kulkee sen seurauksena kovempaa. Alkaako Keijo-Hilma itsekin douppaamaan vai vetääkö maton alta 15 vuoden kovalta työltä ja unohtaa unelmansa? Aika paha valinta tehtäväksi.

Jos asiasta ei kerrota niin Keijo-Hilma sinisilmäisenä uskoo, että kovalla treenillä voi voittaa kaikki ja treenaa täysillä 15 vuotta, uhraten sen eteen paljon muuta "normaalia" elämää. Ja huomaa jossain vaiheessa, että kaikki tallikaverit douppaa ja niillä pyörä kulkee sen seurauksena kovempaa. Alkaako Keijo-Hilma itsekin douppaamaan vai vetääkö maton alta 15 vuoden kovalta työltä ja unohtaa unelmansa? Aika paha valinta tehtäväksi.
    _o/ Hep! Tosin ei ihan noin sinisilmäinen...

Sellaisiin porukoihin missä kaikki douppaa ei ole kyllä ollut mitään asiaa. En ole myöskään lopettanut kilpailemista kun se nyt vaan sattuu olemaan aika kivaa.

Kun tässä ketjussa on jo määritelty mitä pyöräkisassa pärjääminen tarkoittaa (Protour kisoissa top-10 ihan vähintään), niin viitsitkö vielä määritellä mitä tämä normaali elämä on?

Sä puhut nyt niin paljon asioista mistä sulla ei ole ihan hirveästi tietoa, eli hiljentäisitkö vähän vauhtia? Tämä on vähän sama kuin katolinen pappi antamassa seksuaalivalistusta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Eli et seuraa etkä ilmeisesti ole erityisemmin kilpaillutkaan? Ei nyt millään pahalla, mutta mitenhän tolla pohjalla voi ymmärtää esimerkiksi noita syitä mitkä saa jotktu käyttämään kiellettyjä aineita? Hyvä sitten huudella, että sallitaan duuping kun eihän sitä ole pakko käyttää. Kovanen nyt on joskus pyöräkilpailussa käynyt, mutta sillä taisi jo vuosia sitten olla "kaikki douppaa...suomessakin" mielipiteet.
    Oletko koskaan tehnyt liikennesuunnittelua tai rakentanut teitä? Jos et niin voitko mielestäsi silti osallistua esim. keskusteluun kevyenliikenteenväylistä ja pyöräteistä sekä niiden suunnittelusta/kehittämisestä?

Mitä tietoa kilpailujen seuraaminen tai itse kilpailu minulle toisi minkä puute nyt estää minua keskustelemasta doping-kiellosta? Jos olisin kilpaillut niin en olisi käyttänyt dopingia ja vielä vähemmän olisin menestynyt.

Minä en kannata dopingin sallimista koska minä kilpailen edelleenkin ja satsin salliminen pakottaisi minut joko lopettamaan tai käyttämään itsekin, enkä minä halua vielä tehdä kumpaakaan.
    Rehellisesti sanottu.

En mä enää jaksa vääntää asiasta. Koittakaa nyt googlettaa anabolisista, dopingin käytöstä ja kilpapyöräilystä vaikkapa 30min, niin ehkä alkaa näkemään asioita vähän eri valossa. Nämä asiat eivät ole mustavalkoisia.
    Ne tuntuvat olevan mustavalkoisia vain vastustajille, oma näkemys on ainut oikea vaikkei mitään perusteluja olisikaan esittää. Minä haluan jättää harkinnan ja vastuun ihmisille itselleen enkä halua pakottaa muita ajattelemaan ja näkemään asioita niinkuin minä.

p.s. Kyllähän toi doping testauksen hintalappu hirvittää, mutta ei mua se vaihtoehtokaan kiinnosta kun asia mua kuitenkin koskee.
    Eli haluat maksattaa oman etusi kaikilla muilla(kin). Onko se mielestäsi reilua?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Kun tässä ketjussa on jo määritelty mitä pyöräkisassa pärjääminen tarkoittaa (Protour kisoissa top-10 ihan vähintään), niin viitsitkö vielä määritellä mitä tämä normaali elämä on?
    Huomaa käyttämäni lainausmerkit. "Normaali"elämä on ihmisille erisioita. Jos tarkoituksena on olla maailman paras urheilussa niin se varmasti vaatii niin paljon panostusta, että nuorella urheilijalla esim. opiskelu, työpaikka, perheen perustaminen jne. jäävät taka-alalle kun taas ikätovereilla ne ovat suurimmalla osalla päätavoitteita.

Sä puhut nyt niin paljon asioista mistä sulla ei ole ihan hirveästi tietoa, eli hiljentäisitkö vähän vauhtia? Tämä on vähän sama kuin katolinen pappi antamassa seksuaalivalistusta.
    Mä yritän vaan saada teiltä jotain valideja argumentteja doping-kiellon tueksi. Tähän mennessä ne on ollu linjalla "mun mielestä" ja "kaikki ei hallitse itseään", "on PAKKO" ja "sä et tiedä".

Mun argumentit on, että haluan antaa ihmisille itselleen vapauden ja vastuun itseään koskevissa asiossa sekä se, että nähdäkseni dopingin salliminen ohjaisi siitä aiheutuvat kulut, edes osittain, sen käyttäjien maksettavaksi.

Ja ku töissä on tylsää ni teitä o kiva liekittää

Sidi Guest

Mainostusta

Oletko koskaan tehnyt liikennesuunnittelua tai rakentanut teitä? Jos et niin voitko mielestäsi silti osallistua esim. keskusteluun kevyenliikenteenväylistä ja pyöräteistä sekä niiden suunnittelusta/kehittämisestä?...Mitä tietoa kilpailujen seuraaminen tai itse kilpailu minulle toisi minkä puute nyt estää minua keskustelemasta doping-kiellosta? Jos olisin kilpaillut niin en olisi käyttänyt dopingia ja vielä vähemmän olisin menestynyt.
    Minä olen kevyenliikenteenväylien käyttäjä, eli asiakas ja olen myös urheilujärjestöjen ja kilpailunjärjestäjien asiakas. Nykyään asiakaslähtöisyys on kovassa huudossa monessakin yhteydessä, mutta ei ilmeisesti liikennesuunnittelussa tai urheilussa?

Kilpailujen seuraamisesta nyt ei varmaan mitään tietoa ammenna, mutta kun itse kilpailee, niin saattaa ymmärtää dopingin käytön syitä hieman paremmin ja ehkä ymmärtää myös senkin, että aineiden salliminen pistäisi koko homman aika rankasti uusiksi.

Minäpä lähden tästä treenaamaan ja "töihin".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marko Kovanen Katso viesti
    Dopingin käytössä on kyse oikeudesta päättää omasta ruumiistaan. Pedofiliassa, murhaamisessa ja raiskaamisessa tätä oikeutta rikotaan. Jos tässä keskustelussa joku haluaa sallia pedofilian, murhaamisen ja raiskaamisen, se on dopingin kieltämisen kannattajat. Näiden mielestä ihmisellä ei saisi olla oikeutta päättää omasta ruumiistaan. Näin niin kuin kärjistäen. Tää keskustelu olisi mielekkäämpää, jos kiihkoilijat eivät enää laukoisi vastaavia älyttömyyksiä.
    Narkkari käyttää aika hienosti oikeutta omaan ruumiiseen. Samoin alkoholisti.
    Kummarrat heitä varmaan syvää?
    Lisäksi hollannin pedofiilipuolue oli laillinen. Heidän tavoitteensa oli tai on, että kun lapsi itse suostuu ! Lapsi kyllä ymmärtää milloin voi käyttää vaikka Isoa D:tä ?! En tiedä millaisen esimerkin kotoa olet saanut,mutta itse ajattelen nuorten oppivan vielä jotain kotona jos heitä joku kasvattaa.
    Toki poliisi on kyllä monelle se ainut kasvattaja.
    Olen vakuuttunut kyvyttömyydestäsi ajatella asiaa kokonaisuutena. Ei se ole asian ydin,saako Basso ja kumppanit käyttä laillisesti. KYSE ON ESIMERKISTÄ MM. NUORILLE.
    "Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”

Mun argumentit on, että haluan antaa ihmisille itselleen vapauden ja vastuun itseään koskevissa asiossa sekä se, että nähdäkseni dopingin salliminen ohjaisi siitä aiheutuvat kulut, edes osittain, sen käyttäjien maksettavaksi.
    Hienoa !! Haluaisin suomeen vapaan aselain. Haluaisin kantaa julkisesti asetta,koska pelkään pimeää , mutta olen hyvä ampumaan .
    "Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”

Marko Kovanen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ketju44 Katso viesti
    Hienoa !! Haluaisin suomeen vapaan aselain. Haluaisin kantaa julkisesti asetta,koska pelkään pimeää , mutta olen hyvä ampumaan .
    Joo. Jospa ensiksi yrittäisit selvittää itsellesi mikä asia on sinua koskeva asia ja mikä muita koskeva asia. Hullu aseen kanssa on muita koskeva asia, kun tämä hullu voi vahingoittaa muita ihmisiä. Tää keskustelu menee aika typeräksi, kun tämmöisiä asioita joutuu vääntämään rautalangasta.

KaisaTheKissa Guest
    Markosta on tullut stadissa hupsu.

Dopingpuolue vaan vireille Suomessa, niin päästäisiin taas otsikoihin. Kannattajia saattaisi jo tältäkin foorumilta löytyä...
    ...väliaikaista kaikki on vain...

Marko Kovanen Guest
    Selvennykseki joillekin, kun tämä asia ei tunnu olevan perillä. Jos joku kannattaa jotain oikeutta, se ei tarkoita, että kyseinen henkilö kannattaa kaikkia asioita mitä sillä oikeudella voi tehdä. Tätä oikeutta voi kannattaa siksi, että siitä seuraa enemmän hyviä asioita kuin huonoja asioita. Kaikista asioista seuraa hyviä ja huonoja asioita.

Joku puhui jotain DDR:stä ja Kiinasta. Käsittääkseni ihmisoikeuksien sortaminen kuuluu/kuului noiden maiden toimintatapoihin. Jos noita maita käytetään esimerkkeinä dopingin vapauttamisen kielteisistä vaikutuksista tai vapauden tuomista riskeistä ollaan aika hakoteillä. Jotta kyseisten maiden järjestelmällä voidaan perustella dopingin kieltämisen järkevyys, ei noissa maissa pitäisi tällä hetkellä olla doping ongelmaa, vaan se syntyisi siinä vaiheessa kun käyttö vapautettaisi.

En ole sanonut ettei dopingin käytön vapauttamisella olisi myös kielteisiä vaikutuksi. Mun mielestä sillä olisi muitakin kuin kielteisiä vaikutuksia. Asiasta keskustelu on täällä aika tyhjän päiväistä, kun täällä käyty keskustelu tuskin vaikuttaa mihinkään. Mun kohdalla tän topicin viihdyttävyys arvokin on viime aikoina laskenut, kun osa kirjoituksista on sen verran typeriä. Onneksi muutema henkilö on vaivautunut laittamaan jotain, jossa on myös ajatusta mukana.

Se ettei dopingia voida valvoa on aika lailla prioriteettikysymys. Wadan vuosibudjetti taitaa olla luokkaa 25 milj. eur. Jonkun yleisen arvion mukaan lääketeollisuus taitaa olla tuohon nähden palttiarallaa 12000 kertainen. Mutta ei kai tilanne niin toivoton ole kuin yleensä luullaan. Ei slurkkeja jäisi nykymalliin kiinni jos homma olisi ihan käsistä livennyttä. EPO/ kasvuhormoni ja geenituotteet on varmaan vaikeita ja ennenkuin uusilla menetelmillä ihmisiä tuomitaan, niin pari vuotta menee äkkiä menetelmien varmistukseen. Mutta onneksi on poliisi, vrt. Torino/ Itävallan hiihtojoukkue ja tämä Espanjasta alkanut kärytys. Ja ainahan on esimerkkitapaus Kaisa Varis jota ei periaatteestakaan ikinä päästetä viivalle.

Se että kukin saa tehdä itselleen mitä haluaa on minusta joka tapauksessa illuusio. Miksi pitäisikään -ennen tavattiin sanoa että jotain rajaa. Moinen sosiaalinen huomioiminen säästi varmasti monelta mokalta itsekunkin. Mielenkiintoista läppää ketjussa joka tapauksessa -ei siinä mitään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jussi T. Katso viesti
    Ja ainahan on esimerkkitapaus Kaisa Varis jota ei periaatteestakaan ikinä päästetä viivalle.
    Toi ihmetyttää, sillä viime talvenahan loppuosa ko. possesta hiihteli ihan hyvin. Onkohan kysymys perää antamattomuudesta?
    jumi on pakattua voimaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marko Kovanen Katso viesti
    Tää keskustelu menee aika typeräksi, kun tämmöisiä asioita joutuu vääntämään rautalangasta.
    Hyvä kun se nyt jo huomasit. Ei täälä varmaan sulle kovin kauaa enää vastuuntuntoiset ihmiset olis jaksanut rautalankaa vääntää. Vaikka kovassa kunnossa ollaankin ilman sun mömmöjä.

Marko Kovanen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyrki64 Katso viesti
    No mitä vaikutuksia sillä olisi?
    Tää on seittemännellä sivulla. Jos luetun ymmärtämisessä on jotain vikaa, se ei oo mun ongelma enkä mä aio tehdä siitä mun ongemaa. Saman asian uudelleen kertominen on aika tyhjän kanssa kun voi lukea aikaisemmatkin viestit.

....
    Mun argumentit on, että haluan antaa ihmisille itselleen vapauden ja vastuun itseään koskevissa asiossa sekä se, että nähdäkseni dopingin salliminen ohjaisi siitä aiheutuvat kulut, edes osittain, sen käyttäjien maksettavaksi....
    Mihin vedetään tässä raja?
    • Söit epäterveellisesti ja sait vaikka diabeteksen (ei sen väliä että se oli geeneistä kiinni osin tai kokonaan). Et ole vastuuttoman ruokavalion takia oikeutettu hoitoon.
    • Sait tuotannollisista ja taloudellisista syistä töistä kenkää ja tuotanto siirtyi Kiinaan. Et tajunnut lukea itseäsi maisteriksi vaan menit heti koulun jälkeen tehtaalle töihin ja elit tasapainoista elämää. Oma vika ettet kouluttautunut ja että et työllisty enää kun olet työnantajan silmissä ikäloppu 45-vuotias. Vastuutonta. Et ole oikeutettu yhteiskunnan tukeen.
    • Et harrastanut tarpeeksi liikuntaa ja et syönyt maitotuotteita. Kaadut ja saat osteoporoosin seurauksena lonkkamurtuman. Joudut maksamaan hoitosi itse, sillä et pitänyt terveydestäsi huolta. Vastuutonta.
    Aika pelottavaa, eikö vain. Lähes rodunjalostusta. Kuka heikoista välittää kun me vahvat ja viisaammat kyllä selviydymme. Kunnes jotain menee perusteellisesti pieleen ja huudamme apuun yhteiskunnan turvaverkkoa. Mutta sitä ei ole sillä me lopetimme sen sillä vahvat eivät sitä tarvitse.
    A Gentleman will walk but never run

KaisaTheKissa Guest
    Nyt kaikki turvat tukkoon. Kuunnelkaa Sashin Equador ja sitten vaan petiin nukkumaan tai vaihtoehtoisesti baariin bilettämään niinkusta minä.

Ihme topikki. Tämähän on käsitelty kymmenen kertaa ennenkin ja luulisi, että yli-innokkaat modet osaisivat laittaa topiikin jo lukkoon...Pantiinhan Sanna topiikkikin lukkoon vaikka oli täysin asiallinen topiikki.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    • Söit epäterveellisesti ja sait vaikka diabeteksen (ei sen väliä että se oli geeneistä kiinni osin tai kokonaan). Et ole vastuuttoman ruokavalion takia oikeutettu hoitoon.
    • Sait tuotannollisista ja taloudellisista syistä töistä kenkää ja tuotanto siirtyi Kiinaan. Et tajunnut lukea itseäsi maisteriksi vaan menit heti koulun jälkeen tehtaalle töihin ja elit tasapainoista elämää. Oma vika ettet kouluttautunut ja että et työllisty enää kun olet työnantajan silmissä ikäloppu 45-vuotias. Vastuutonta. Et ole oikeutettu yhteiskunnan tukeen.
    • Et harrastanut tarpeeksi liikuntaa ja et syönyt maitotuotteita. Kaadut ja saat osteoporoosin seurauksena lonkkamurtuman. Joudut maksamaan hoitosi itse, sillä et pitänyt terveydestäsi huolta. Vastuutonta.
    Aika pelottavaa, eikö vain. Lähes rodunjalostusta. Kuka heikoista välittää kun me vahvat ja viisaammat kyllä selviydymme. Kunnes jotain menee perusteellisesti pieleen ja huudamme apuun yhteiskunnan turvaverkkoa. Mutta sitä ei ole sillä me lopetimme sen sillä vahvat eivät sitä tarvitse.
    Kiitos tästä... jospa jotkut vaikka nyt miettisivät uudelleen...

Juu, pohkeeseen sattuu... se on tätä douppaamattoman arkee...
    pain is only weakness leaving body

Pyöräpummi Guest
    Tuollaisia narsistisia ****päitä me ihmiset olemme valmiit ihailemaan.
    "VDB is a narcissistic figure with huge psychological problems, partly due to the media interest,"

http://www.cyclingnews.com/news.php?...un05/jun24news

Pyöräpummi Guest
    Kehonrakennus- ja rikollismiljöössä käytetään juuri esim. piriä anobolisten steroidien henkisiin vaikutuksiin.

Kuvitelkaa mitä taphtuu kun tapaatte bodaripörhön piripäissään. Siitä saattaa syntyä kamalaa jälkeä. Toivottavasti ohimonne on lujaa tekoa!

Seksuaalisen kyvyn vähentymisestäkään ei nykyään tarvitse välittää. On olemassa Viagra.

Nyt kun tähän tuli tämmöinen individualismi vs. kollektiivisuus, niin pitää nyt sanoa tämä omakin mielipide. Mielestäni tämä yksilön vapaus ja sen kunnioittaminen on mennyt hiukan liian pitkälle. Yksilölle ei voi antaa täyttä vapautta, koska hän on kuitenkin osa yhteiskuntaa. Ja tämän yksilön vahingoittuminen vahingoittaa koko yhteiskuntaa.

Eräs palopäällikkö sanoi lehdessä, että ihmiset pistävät vastaan, kun niitä pyytää poistumaan tulipalopaikalta, heidän oman turvallisuuden tähden. Sitten seuraavana päivänä he huomaavat saaneensa savukaasuista kipuja tai muita oireita, niin saman tien ollaan syyttämässä yhteiskuntaa, että kuinka heidän terveydelleen annettiin käydä näin. Eikö ole ristiriitaista?

Jos yksilöt oikeasti pystyisivät kantamaan vastuunsa, asia olisi toisin. Mutta kun tietyistä asioista ei pysty vastaamaan kuin yhteiskunta.

Tästä syystä vastustan doupingin vapauttamista.

Ps. Kautta historian ihmiskunnan menestyminen on vaatinut kollektiivista yhteistyötä yksilöiden välillä.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    Ei pelottavaa vaan naurettavaa. Ensinnäkään minä en ole ollut kieltämässä mitään. Sinä esimerkeissäsi kieltäisit henkilöiltä kaiken avun jota eivät itse kykene järjestämään. Minä en todellakaan ole sellaista ehdottanut missään vaiheessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyrki64 Katso viesti
    Ai niin kuin huumehemmot ja alkoholistitkin... Ne tunnetusti kustantaa omat hoitonsa
    Huumeiden myynti on laitonta joten niiden käyttäjät eivät maksa niistä haittaveroa eikä mitään muutakaan veroa joten aiheutuvat kulut koituvat koko yhteiskunnan maksettaviksi. Sama tilanne kuin dopingin kanssa.

Alkoholin käyttäjät maksavat, edes osittain, alkoholin aiheuttamien haittojen kulut.

Kyllä tämä alkaa nyt vaatia niin paljon rautalankaa ja samojen asioiden toistamista ilman, että siltikään menee jakeluun joten eiköhän tämä ole pikkuhiljaa tässä.

Tän topicin sais varmaan helposti lukkoon,kun vetää esiin Neekerit , juutalaiset ja homot/lesbot . Riittihän siihen pelkkä keskustelu makeisista ( lakupekka ) .

Tämä on suhteellisen viihdyttävä joten ei vielä lukko heilu .

Tuossahan oli copy pastettu ADT:n sivuilta tästä lainsäädännön muutoksesta hiljattain. Siinä siis monet hormonit rinnastetaan huumeisiin. Katsotaan että aineet ovat niin haitallisia yksilölle että aiheuttavat kollektiivista haittaa muillekin. Aivan ymmärrettävää. Käyttöä sinänsä ei ole kriminalisoitu eli kyllä siinä on yksilönvapautta jäljellä. Välittäminen sen sijaan on...

Urheilussa on sitten taas linjattu siten että kun otat lisenssin niin silloin noudatat urheilun sääntöjä jotka ovatkin vähän tiukemmat kuin yhteiskunnan. Yhteisesti nekin säännöt on päätetty aikanaan. Tämäklin on mun mielestä aivan ymmärrettävää.

Dopingin aiheuttamat kulut yhteiskunnallisesti terveydenhuollon kannalta ovat kuin hyttysen p###a valtameressä verrattuna muihin itseaiheutettuihin sairauksiin (diabetes ym. elintasosairaudet) joten silläkin tavalla mitattuna ennemmin pitäisi sakottaa juoppoja ja läskejä kuin douppaajia...noin niinkuin yhteiskunnan kulujen kannalta. Jos joku haluaa tuhota terveytensä sen takia että pääsee pyörällä kovempaa tai saa tossun lentämään niin tehkööt sen. Vahinko yhteiskunnalle on kuitenkin pienen volyymin takia mitätön verrattuna elintasosairauksiin.

Urheilussa douppaaminen onkin sitten muita vastaan huijaamista ja sitä tuskin puhtaana urheilevat hyväksyvät. Siksi siis säännöt ja sanktiot. Ihan samalla tavalla liikemaailmassa toinen yritys saattaa käräyttää kilpailevan yrityksen verottajalle jos tietää että toinen pärjää veronkierron takia paremmin. Samalla tavalla kuljetusliikettä voi nyppiä jos kilpaileva kuljetusliike rikkoo työaikalakeja ja ajaa ilman nopeudenrajoittimia ylinopeutta.

Mutta ihminen on heikko ja tarpeen vaatiessa ovela ja viisas. Olkootkin että Pantani ja Vandenbroucke vetivät molemmat kamaa niin silti ne on silti mun idoleita pyöräilyssä. Itse en kuitenkaan haluaisi kuolla yliannostukseen tai olla yhtä kaheli kuin VDB ... mutta kyllä mulle kelpaisi ajaa siten pyörällä
    "Pythagoraksen mukaan katselemalla oppii lähes aina enemmän kuin päättömästi juoksemalla."

"Ernest Hemingwayta mukaillen; vain härkätaistelu, kilpapyöräily ja moottoriurheilu ovat urheilua, muut ovat pelejä."

kolpakko Guest

Kymysys voi voi

Ihmetyttää kovasti entisten urheilijoiden dopingmyönteinen asenne erityisesti Kovasen. Eikä noi Tuomaksenkaan kovas myönteiset kommentit näytä sen paremmilta.

Doping aineet on oikeita lääkkeitä oikeiden sairauksien hoitoon eikä lääkärillä ole oikeutta kirjoittaa terveelle ihmiselle reseptiä turhaan koska sellainen toiminta on lainvastaista.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •