Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
Mun mielestä noin yleisestikin ottaen teräsrunkoja näkyy kyllä suhteellisen paljon. Mun tuntemilla pyöräilijöillä olevat kustomrungot pysyy ajossa vuodesta toiseen. S-Workseja, Envejä, Openeita ynnä muita tulee ja menee.
Ehkä customiin päädytään "pyörä loppuelämäksi" -ajattelumallilla, eikä samanlaista halua vaihtaa pyörää ole. Customin jälleenmyyntiarvokin on toki pienempi kuin merkkifillareilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
Monien tarpeet tulee tosiaan tyydytettyä vaikka hylly-Canyonilla, mutta silloin, kun se ei tarpeita täytä, niin isomman lisäarvon useampi harrastaja saisi kustomilla kuin sillä S-Worksilla. Esimerkiksi niitä ”just kahden koon väliin jääviä” on tätä nykyä paljon, kun kuiturunkojen ja ylipäätään tuotannon tehostamisen myötä kokovalikoima keskimäärin on supistunut. Mun mielestä hyvin istuva teräspyörä on kivempi ajaa kuin huonosti istuva kuitupyörä. S-Worksin hinnalla saa pari teräskustomia tai yhden tiskuisen ohennetuista putkista, mahdollisesti jopa kuituisena, en ole niitten hintoja tutkinut.
Kun nykyään pyörien koot kasvaa kokojen välissä "sentti reachia ja kaksi stackia" -mallilla, niin olen itse eri merkkisistä pyöristä onnistunut itselleni hyvin istuvan pyörän säätämään aika pienellä vaivalla. Jos joku lumihiutale nyt sattuu pahasti kahden koon väliin jäämään eli pyörän sopiminen on milleistä kiinni, niin varmaan se teettäminen on sitten ainoa vaihtoehto. S-Works Cruxin runko painaa 725g, mitä maksaa vastaava metallipyörä?