Alkujaan tämän lähetti
Aakoo
Ei yhdestäkään, eikä sillä olisi mitään väliäkään, koska ne custom pyörät on kaikki yksilöitä. Väittäisin että pyöräilijöillä on vähän erilaisia tarpeita mihin tarvitaan teräspyörää tai customia, tai nämä molemmat olisivat suositumpia vaihtoehtoja. Pääosin tarpeet tulee tyydytettyä hyllytavaralla, ja muu on erikoisuuden tavoittelua eli snobbailua. En toki sano etteikö näin voisi toimia, jos sille tarvetta kokee.
Cruxia on yleensä arvosteluissa arvioitu enemmän mukavaksi kuin epämukavaksi, mutta nämä lienee makuasioita ja mihin vertaa.
Tuo eka lause ei oikein avautunut mulle. Tarkoitin siis, että jos sulla olisi kokemusta edes yhdesta sulle tehdystä kustomista, olisi sun mielipiteellä enemmän kompetenssia. Oot toki siitä huolimatta ihan yhtä oikeutettu mielipiteeseesi, kuin minä omaani.
Mun mielestä noin yleisestikin ottaen teräsrunkoja näkyy kyllä suhteellisen paljon. Mun tuntemilla pyöräilijöillä olevat kustomrungot pysyy ajossa vuodesta toiseen. S-Workseja, Envejä, Openeita ynnä muita tulee ja menee.
Monien tarpeet tulee tosiaan tyydytettyä vaikka hylly-Canyonilla, mutta silloin, kun se ei tarpeita täytä, niin isomman lisäarvon useampi harrastaja saisi kustomilla kuin sillä S-Worksilla. Esimerkiksi niitä ”just kahden koon väliin jääviä” on tätä nykyä paljon, kun kuiturunkojen ja ylipäätään tuotannon tehostamisen myötä kokovalikoima keskimäärin on supistunut. Mun mielestä hyvin istuva teräspyörä on kivempi ajaa kuin huonosti istuva kuitupyörä. S-Worksin hinnalla saa pari teräskustomia tai yhden tiskuisen ohennetuista putkista, mahdollisesti jopa kuituisena, en ole niitten hintoja tutkinut.
Mä en ole normi-Cruxia testannut, mutta S-Workia olen ja sen on Stigmataa kovempi. Jos ei olisi ollut, mulla olisi jo Crux - ei tosin S-Works - koska mulle Cruxissa olis vähän Stigmataa parempi geo ja muutenkin tykkäisin sen ”less is more” -tyyppisestä ulkonäöstä enemmän, vaikkakin se vaakaputki on turhan iso halkaisijaltaan sekä ulkonäöllisesti että käytännössä.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit