Lainaus Alkujaan tämän lähetti navajokoira Katso viesti
Mä nyt toistan vielä kerran, että jos ja kun toimeentulotuen asiakkuus lähestyy, niin sä et halua kertoa ihmisille että olet saanut rahaa jostain muualta. Sä et halua kertoa että sulla on arvokkaita harrastusvälineitä joita yrität myydä, tai yhtään mitään muutakaan varallisuutta mikä ei näy tiliotteella. Tiaiset on hyvä puheenaihe.
En mä toimeentulotukea saa, enkä hae. On omistusasunto ( joka niin huonokuntoinen ettei se kaupaksi mene ja missä mä sitten asuisin, yhtiövastike on 220e/kk..) ja sitten on vielä autokin ( vm 2006 ja varmaan pakko ostaa "uusi" ja on mulla siihen raha, mutta ostan käytetyn Nissan qashqain )
Mutta mielestäni olisin oikeutettu peruspäivärahaan.
Yritän jos saisi työkyvyttömyyseläkkeen, olen sen aiemmin...joskus vuonna 2000 saanu, mutta nyt ei tarvi edes näytellä masentunutta.
Oman...tai siis entisen oman alan ( en pidä itseäni enää koulutukseni alan tyyppinä ) töitä en saa enkä hae, mutta jos tämä selkä/kylkivamma ( kaaduin) hellittää niin meen kyseleen Alkosta töitä. Mä osaan aika hyvin suositella jos kysellään mikäs sopisi kalan kanssa....