Lainaus Alkujaan tämän lähetti navajokoira Katso viesti
Sulla on kaikenlaista mihin en osaa sanoa mitään, kun itseä ei ole elämä repinyt tarpeeksi. Ja tämäkin on aihe jota ei ole tarvinnut henkilökohtaisesti kokea. Mutta olettaisin että myös sinä olet oikeutettu perustoimeentulotukeen sitten kun ei ole enää säästöjä. Ja jos mikään muu ei natsaa ja tuo tilanne lähestyy, jos on vielä jotain harrastevälineitä yms. mitä myydä, niin niistä ei kannata hirveästi huudella, ja mahdolliset kaupat hoitaa käteisellä.

Tämä lähinnä tarjoamaan pientä puskuria jos ja kun tukipäätösten kanssa tulee lisäselvityspyyntöjä ja jääkaappi on tyhjä.
En ole oikeutettu perustoimeentulotukeen, koska "työllistyn yrittäjänä" ?? soitin ja kysyin että missähän mä työllistyn? Se oli se y-tunnus, joka poistuu 31.12.2024, tein pitkän kaavan kautta netissä muutoshakemuksen josko se poistuisi aikaisemmin ja yritän hakea perustoimeentuloa sitten uudelleen.

Olen yrittäny myydä nukkeja, mutta ei mene kaupaksi. Sain nyt 6 puettua nukkea myydyksi yht 400eurolla, eli ihan polkuhintaan. Huutonetissä on mulla myynnissä nrfb (eli ikinä ei otettu laatikostaan paitsi kansi kuvausta varten) se on ebayssa 900e ja mä kauppaan 160e. Ei kelpaa. Ebayssa myyminen on hankalaa, koska ilmoitus kuvineen maksaa ja myynnistä pitää maksaa joku maksu. Lisäksi toi ulkomaille myynti on paha, aiemmin tuli valituksia kun rikki, tahraantunu ( eikä todellakaan ollu) että keskustellaanpa rahapalautuksesta. Ostaja laittoi kuvan saamastaan paketista, joka oli näköjään käyny uiskentelemassa Atlantissa eli ite aiheutettu vaatimus palautukseen. pska. Sen jälkeen otin kuvat joka paketuksen vaiheesta.
Mutta kun on niin paljon rakkaita nukkeja joitten eteen olen tehny töitä, hankkinu varusteita ja ottanu hienot kuvat.

Joo mutta aiheeseen. Yllätti kun aamulla oli ihan hirvee olo, jalat ei meinannu kantaa ja nukuin siis 12.30 asti. Ei hyvänen aika, olen ollu aamuvirkku koko ikäni ja nyt sitten käy näin. No, päätin kummiskin käydä viemässä linnuille lisäravinnetta....ja siellä näin jo kaukaa että tiaiset siellä lentelee ja ilahduin niin että hyppelin siinä ja taputtelin että ihanaa....mun perässä tulikin kävelijöitä, ne varmaan ihmetteli että mikä hullu tossa hyppii.
Ja sitten, siis pähkinärouhe on pikkulintujen herkkuruokaa. Mutta joku oli vieny mun lintulaudalleni kokopähkinöitä! Lisäsin rouhetta ja huutelin siellä yläoksilla oleville tiaisille että nyt täällä on herkkuruokaa pähkinärouhetta nyt syömään - ja minäkin lupaan syödä tänään ( kun tällä viikolla olen kyllä aamupalan syöny mutta 4 päivän iltaruoka jääny..)