Tuota noin, että semmoista raporttia sitten.Montezuman kosto. Tai joku sen etäinen eteläsuomalainen sukulainen.
Olin illalla perin tylsästi sauvakävelylenkillä suorinta tietä noin puolen tunnin päässä kotoa, kun aloin tuntea tietynlaista polttelua peräsuolen suunnalla. Yhtäkkiä, varoittamatta eli täysin ilman muita edeltäviä tai samanaikaisia oireita. Oli sillä lailla hauskasti ettei kotia lähempänä ollut auki olevaa julkista vessaa ei ollut. Uskalsin kuitenkin tuumata ettei tässä hätiä mitiä, olinhan joskus selvinnyt vastaavan matkan juoksulenkilläkin ja pitäisi riittää että vähän keventäisi tahtia ja keskittyisi...tuota...lihaskontrolliin.
Suunnitelmassa pysyttiinkin ilman paniikkia kotipihaan, rapunovesta sisään, hissiin, kotiovesta sisään ja vaatetusta jo valmiiksi riisuen vessaan. Juuri kun olin nostanut toisella kädellä pöntön kannen ja toisella kädellä tarttunut housunkaulukseen, tunsin miten tahdosta riippumaton sisempi peräsuolen sulkijalihas avautui sellaisella paineella etten kyennyt sitä ulommalla sulkijalihaksella hallitsemaan. Hetkessä housuissani olikin arviolta noin puolitoista litraa töysää tavaraa ja housut riisuttuani molemmat jalkani olivat polven alapuolelle ruskeat.
Kaikkea sitä saakin kokea, kun vanhaksi elää! Onhan minullakin ripulitauteja ollut, mutta eiliseen asti olin selvinnyt ilman mokomanlaista kokemusta.
Oudointa on ettei minkäänlaista jatkoa seurannut, ei oksettanut, ei kierrellyt vatsassani. Nukuin hyvin ja ilman kuivumassa roikkuvia housuja ja vastapestyä vessanlattiaa olisin voinut luulla nähneeni unta.
No, tässä iässä miltei kaikkea voi niin halutessaan pitää jonain niistä vaarallisista oireista, joita Iltalehti on myyntijulisteessaan kertonut lääkärien kehottanut tarkkailemaan...
Mutta anyway, tarina on tosi ja toivottavasti se tarjosi kaikille lukijoille terveellisen ja luvallisen määrän vahingoniloa keskelle tätä pimeää vuodenaikaa!

Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit