Kiitos hyvästä ketjusta.
Minä olen miettinyt sitä, että vaikuttaako verenpainelääkkeet jotenkin liikunnan harrastamiseen, lähinnä siis suorituskykyyn? Ei tässä nyt mitää kilpaurheilua tarkoiteta mutta kiinostaa asia kun itse olen keikkunut paineen suhteen pitkään siinä rajoilla. ja ylipäänsä eri sivuvaikutukset kiinnostaa, ja niitä tuntuu olevan kuten on ilmennyt. Lääkärissä mulle ihan tyypillinen lukema on 150/90 ja sitten kun mittailen kotona ollaan 130-140/70-80 lukemissa. Tyypillisesti yläpaine on mulla aina korkea. Ja kolesterolikin lienee hiukan koholla siten että huonoa lienee 3,5 (po alle 3) ja sitten hyvää aika reilusti. Tuohon koleteroliin lienee vaikuttaa, ei niinkään se että syötkö rasvaa vai et, vaan millaista rasvaa. Lekuri aikoinaan sanoi että lotraa vain oliivi/rypsiöljyllä kun paino ei ole ongelma. Liikunnan aloitin aikoinaan kun lekuri uhkaili että jos en jotain tee niin hyvä ei heilu. No, ei noi arvot ole pahemmin muuttuneet, mutta kunto on kohentunut ja onhan tuo pyöräily yhä edelleen hyvin addiktoivaa.