
Alkujaan tämän lähetti
Juha_H
Moottoriteho on rajoitettu ihan laillisen 250Wattiin (sen saa ihan itse määrittää watilleen tuohon cycle analystiin) osin senkin takia, että akku kestäisi mahdollisimman hyvin. Ylämäissä joutuu polkemaan reilummin apuna, mutta tasasella pääsee todella rauhallisella ajolla. Ja tuo 250W on sähkötehoa, tarkoitus olisi mitata todelliset tehot myös takakiekosta (veikkaan että ei päästä lähimainkaan 250wattia). Sitä en tiedä miten teho lain mukaan määritellään, mutta tehojen mittääminen moottorin ottaman sähkön määrästä on vähän kun auton tehoja määriteltäisiin kulutusta vastaavan bensamäärän energiasisällöstä - eli ei kuulosta kovin fiksulta.
Myönnän että ihan kaikkia lain mukaisia rajoituksia pyörässä ei (vielä) ole, mutta tehot ei varmasti ylity. Ja ajo rauhoittuu kummasti kun kynnys tiputtaa vauhti mahdollisissa riskipaikoissa kävelyvauhdin tasolle on todella pieni - kiihdytys 25km/h matkavauhtiin kun hoituu moottorin avustamana niin helposti.
Edit niin ja OTB:t tuolla tavarafillarilla on suht haastavat tehdä, joten pyörä pysähtyy tarvittaessa hyvinkin hätäseen kun etujarrun voi survasta vaikka pohjaan ilman että kuski jatkaa matkaa stongan yli.
Kirjanmerkit